Sreda, 12.06.2019.

12:01

"Morski psi ih grizli danima": Užas upisan u istoriju

Izvor: B92

"Morski psi ih grizli danima": Užas upisan u istoriju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

.

pre 4 godine

u slucaju USS Indianapolis naknadna istraga pokazala da se kapetan broda nije pridrzavao pravila o sprecavanju podmornickog napada posto je bio ubedjen da japanskih podmornica nema. Cak je kapetan japanske podmornice svedocio pred komisijom americke mornarice da je Indijanopolis bio postavljen za torpedovanje.
(hm?, 12. jun 2019 20:36)

Brod bi bio potopljen u svakom slučaju, jedina razlika što bi ga potopili "kajtoni" - podmorničke kamikaze. Pošto kapetan nije naredio odbrambeno kretanje, potopljeni su torpedima.

500 tona demokratije

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca?
@ajde, nije Pavlovljev vec Klintonov efekat. Slican je bio i za vreme prvog svetskog rata. Naime, kod dugotrajnog terora granatiranja dolazi do stresa na koji covek reaguje mimo svoje kontrole. Kad Srbima kazes - Amerikanci, mi se setimo bolbardovanih bolnica, skola, mostova, vizova, Nisa, Surdulice, Aleksinca, kasetnih bombi i ostale americke demokratije.

500 tona demokratije

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca?
@ajde, nije Pavlovljev vec Klintonov efekat. Slican je bio i za vreme prvog svetskog rata. Naime, kod dugotrajnog terora granatiranja dolazi do stresa na koji covek reaguje mimo svoje kontrole. Kad Srbima kazes - Amerikanci, mi se setimo bolbardovanih bolnica, skola, mostova, vizova, Nisa, Surdulice, Aleksinca, kasetnih bombi i ostale americke demokratije.

Flok i ekipa

pre 4 godine

A kako je poceo rat? Ko je napao prvi, bez objave rata? Cime su bili isprovocirani?
------------------
Bili su isprovocirani time sto im je USA uvela blokadu naftnih resursa,Japan nije imao drugog izbora, ( da udju u rat sanse za carstvo da prezivi su bile 10% nez rata 0%,i izabrali su rat) to ti i sami kazu u BBC dokumentarcu WW2 pogledaj i edukuj se.

BSN

pre 4 godine

Зашто би на крстрици "Индијанаполис" било 13 000 литара (13 тона) горива за авионе, кад крстарице не носе авионе, а и не служе као танкери?
(артиљерац, 12. jun 2019 20:04)

Питање има смисла, али кога занима одговор, лако га може наћи уз мало гуглања. Тешка крстарица "Индијанополис" је била предвиђена да буде и командни брод, и на себи је носила три лака извиђачка хидроавиона и два катапулта за њихово узлетање.

Zoki

pre 4 godine

Diskusije su se potpuno udaljile od teme. Meni je neverovatno da ih danima niko nije tražio, bez obzira na to što su bili u tajnoj misiji. Neko je morao da kontroliše misiju.
A što se tiče Japana i atomske bombe, treba stvari posmatrati iz ondašnje perspektive. Da ostavimo po strani celu priču o užasima japanske okupacije u Kini i Koreji i gde god su kročili nogom. Da ostavimo po strani zapaljive balone koje su Japanci slali u nadi da će ih vetar odneti do Amerike. Bilo ko od zaraćenih strana, da je u 2. svetskom ratu imao atomsku bombu - on bi je i upotrebio.

hm?

pre 4 godine

Jeziva smrt velikog broja mornara, ali ono o cemu Holivud nije snimio film je pokolj na ostrvu Ramri ( Ramree ) za vreme Drugog svetskog rata kada su Saveznici opkolili Japance u burmanskoj dzungli na kraju rata. Prema japanskom ratnickom kodeksu, njihovi vojnici se uglavnom nisu predavali, Britanci su to znali i opkolili su ih u dzungli primoravsi ih da se povlace kroz mocvaru punu burmanskih krokodila. Usledio je najveci pokolj koji je ikada zabelezen u vidu napada neke zivotinje na ljude. Medjutim, posto su Japanci izgubili rat o tome se malo zna, dok je u slucaju USS Indianapolis naknadna istraga pokazala da se kapetan broda nije pridrzavao pravila o sprecavanju podmornickog napada posto je bio ubedjen da japanskih podmornica nema. Cak je kapetan japanske podmornice svedocio pred komisijom americke mornarice da je Indijanopolis bio postavljen za torpedovanje.

артиљерац

pre 4 godine

Зашто би на крстрици "Индијанаполис" било 13 000 литара (13 тона) горива за
авионе, кад крстарице не носе авионе, а и не служе као танкери?

ajde

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca? Sto se tice atomske bombe, ima mnogo knjiga napisanih na ovu temu.
1. Odluka nikako nije doneta lako. Naucnici su bili uglavnom protiv, vojska je bila uglavnom za. Na kraju je Truman, kao vrhovni komandant prelomio, iako su se neki u njegovom kabinetu protivili. Postoji dobra arhiva njegovih pisama u kojima iznosi moralnu dilemu upotrebe ovakvog oruzja (par godina kasnije, bilo je opet pritisaka da se napusti projekat hidrogenske bombe).
2. Japan je izvsio apsolutnu mobilizaciju u julu 1945. godine - znaci ukljucujuci i zene i decu. U borbama na pacifickim ostrvima bilo je bitaka gde su se borili do poslednjeg (bez predaje). Na Ivo Dzimi, od 21000 Japanaca, na kraju se predalo 200.
3. Radjeno je nekoliko analiza scenarija invazije Japana bez bombe: odredjeno je da bi rat trajao do kraja 1946. godine (a za pocetak invazije je oznacen 1. novembar '45). Sovjetski Savez je uporno odbijao ulazak u rat protiv Japana, i na kraju su uleteli da se dokopaju Mandzurije, par dana pre bacenih bombi. Procene americkih zrtava su isle od 250 do 500 hiljada. Ocito je da je ovo, na kraju prevagnulo.
4. Zlocini Japanaca nad civilima (Burma, Kina i Filipini), a pogotovo zlocini nad zarobljenicima, takodje su bili bitan faktor.

p.s. inace, u bombardovanjima Tokija je poginulo vise nego u Hirosimi i Nagasakiju.

joker

pre 4 godine

I o tome smo gledali film. Snimili su oni film za svaki delić njihove istorije, odnosno onog dela istorije, koji ih prikazuje u lepom svetlu.

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Užasna i svakako istinita priča, ali ipak jedan detalj meni ovde smeta:

"Kroz nekoliko sati stigao je drugi avion kojim je upravljao poručnik Adrijan Marks. Kad je ugledao uživo napade morskih pasa, oglušio se na jasnu naredbu i sleteo u napadnute vode kako bi pomogao ranjenima."

Kako je uspeo da sleti na vodu i kako je pomogao ranjenima? Sve i da je nekim neverovatnim čudom ostao u jednom komadu i nepovređen, šta je mogao da uradi za ranjenike? Da puca iz svog pištolja na morske pse? Možda, ali to ne bi imalo praktično nikakvog efekta jer metak iz pištolja u vodi gubi svu snagu već posle 1,5 - 2m.

U najboljem slučaju, mogao je da podeli nekolicini po malo vode iz svog kompleta, ali to sigurno ne bi bilo vredno rizikovanja života posade aviona.

Čak i da je to bio hidroavion (Amerikanci su za patrolirianje po Pacifiku imali odličan hidroavion tipa "Catalina", s dugim dometom) ne verujem da bi na mestu tragedije more bilo dovoljno mirno da bi hidrovaion mogao da sleti. Ali kao što rekoh, sve i da je mogao, koja bi bila korist od toga?

Ovo mora da je ili loše prevedeno ili fali neki deo teksta koji detaljnije objašnjava šta je tačno bilo.

Najpametnije što je mogao da uradi (i verovatno jeste uradio) je da radiom kontaktira brodove u blizini i navodi ih na pravo mesto (pod uslovom da nije bilo Japanaca u blizini), što je i posao izviđačkog aviona.

vlasta

pre 4 godine

Koliko zlobe ima u komentarima.. Amerikanci su spremali atomsku bombu, pa je ovih 150 ljudi zasluzilo da budu pojedeni?
A kako je poceo rat? Ko je napao prvi, bez objave rata? Cime su bili isprovocirani? Bacanje atomske bombe je strasan cin, poginulo je mnogo nevinog sveta, tu nema zbora. Ali isto tako, ko zna koliko potencijalnih zrtava produzenog rata je spaseno. Japan, iako je gubio rat, nije imao nameru da se preda. Setimo se samo kamikaza, koliko su zivota vodili sa sobom u smrt..
Ali ne vredi, Srbima je dovoljno da si Amerikanac i opravdana je svako zlo koje moze da te snadje.

Nemanja

pre 4 godine

@Era (i ostali):
Postoje dva filma na ovu temu, noviji je USS Indianapolis: Men of Courage (2016) sa Nikolasom Kejdzom i isti je, blago receno, uzasno los.
Drugi, stariji i neuporedivo bolji je televizijski film Mission of the Shark: The Saga of the U.S.S. Indianapolis (1991). Ovaj drugi preporucujem od svog srca - osim ako ste na nekom moru;)

neutralni felsh

pre 4 godine

To se zove karma. 
Kod nas, ko drugome jamu kopa sam u nju upada.
(Vladimir, 12. jun 2019 18:11)

prijatelju caristickog imperijalnog japana, pogledaj sta su japanski doktori i vojnici radili po mandzuriji i indokini, pa onda pricaj svasta.

Made in Serbia

pre 4 godine

Tužno je što današnji klinci što se vidi po komentarima nemaju pojma o ovome jer ih je Prosveta zaludjuvala ruskim romanima decenijama.... ?

Metropola

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)... filmova ima mislim 3 bas o ovom dogadjaju! Od prvog 1945 do poslednjeg 2016 sa Nikolasom Kejdzom!

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Imate film o tome sa Nikolas Kejdzom.
Uss Indiapolis Men of courage
U principu karma. Nosis atomsko oružje u pojedete ajkula.Mada je trebalo nagolodavce u taj brod strpati jer mornari nisu znali šta voze...

Podno Kopaonika

pre 4 godine

Mi bogatasi preziremo rat ali ako do njega dodje rado dajemo novac da pomognemo onima koji su zeljni bogacenja i ratne slave. Takozvanim patriotama.

Branko

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Postoje vec dva filma o tome:
Mission of the Shark: The Saga of the U.S.S. Indianapolis (1991)
USS Indianapolis: Men of Courage (2016)

arnold

pre 4 godine

Sem kapetana broda i mozda jos par oficira niko nije imao pojma sta nose na brodu. Snimljene su i dve verzije filma na tu temu, o dobrim Amerikancima i zlim Japancima. Zanimljivo da su Japanci mogli da ih torpeduju i pre nego sto su isporucili smrtonosni tovar, ali su ih iz taktickih razloga pustili da prodju, na njihovu nesrecu. Posto je misija bila tajna niko ih danima nije ni trazio...jadni vojnici sto ih pojedose ajkule.

Teniski fanatik

pre 4 godine

Ovo je pricao onaj ribolovac iz filma Ajkula 1, ali nisam znao da je istinito
(Sir Oliver, 12. jun 2019 13:32
Da, da, priča je istinita. A scena u filmu je kada priča Kvin (glumac Robert Šav) i gde sede zajedno na brodu ,,Orka” Ričard Drajfus i Roj Šajder.

Teniski fanatik

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.
(istina boli, 12. jun 2019 13:00
Užas, to je onaj kuvar beše što je radio na brodu nekom i jedini je preživeo ? Našli ga ljudi koji su se spustili dole podmornicom. Mislim da je bio danima zaglavljen tamo. Nikome ne poželeti, stvarno strašno...

Mrkva

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Snimljen, pre tri godine: USS Indianapolis: Men of Courage.
Glumio Nikolas Kejdž, njesra od filma, 17% na Rotten Tomatoes takođe.

achitwn

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.
(istina boli, 12. jun 2019 13:00)
Sad sam nasao tu vest iz 2013. neverovatno ali si malo preterao sa tom dramaturgijom “ slusao kako ribe jedu mrtve prijatelje”. To uopste nigde nije pomenito. Procitao sam ceo innterviju sa Nigerijcem

Djoka

pre 4 godine

Zato se nosi ručna bombica u džepu. Šta milite šta sam ja nosio u džepu kada sam se sa JNA povlačio iu Črnomelja Slovenija?. Što veću lopčicu skočicu imaš sotim bolje.

Trovach

pre 4 godine

Zasto lupetate o nekakvoj karmi? Vojnici su izvrsavali naredjenja i ginuli, a Trumanu (koji je naredio bacanje bombi) nije zafalila ni dlaka s glave.

Dokonjak

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Film već postoji, gledao ga pre nekoliko godina, ali ne sećam se imena...

mr.wolf

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Fenomenalna ideja za film, svaka cast. O,cekaj, pa film vec postoji......

@ostali
Da li je moguce da ima nekog ko nije znao ovo? A mozda ste i deca.

tomica chicago

pre 4 godine

Ne kazem da su Ameri trebali da bace atomsku, ali isto tako su Japanci ta casna nacija napali USA bez objave rata! Japanci su bili dzelati Azije... Pricao mi stariji Filipinac kako su Japanci masakrirali trudnice i decu bajonetima... sve uz smeh. Ameri su ih smirili i naplatili debelo za sva zlodela koja je japanska vojska radila kao saveznik nacisticke Nemacke! "Američki ratni brod USS Indianapolis dostavio je ključne delove potrebne za atomsku bombu u mornaričku bazu na pacifičkom otoku Tinian. Planirano je da će 6. avgusta to oružje napasti Hiroshimu." instant karma...
(mozda, 12. jun 2019 13:51)

Yup

pre 4 godine

@Ovo je pricao onaj ribolovac iz filma Ajkula 1, ali nisam znao da je istinito
(Sir Oliver, 12. jun 2019 13:32)

Spilbergov otac je ucestvovao u borbi za Pacifik, ali se Spilberg ipak odlucio za Invaziju na Normandiju kao omaz.

Dobro Informisan

pre 4 godine

Odličan tekst! Još ovakvih tekstova! Imate li neki kada su naše paravojne formacijen upadale po kosovskim selima 1998? Siguran sam da bi ljude zanimalo.

Boško

pre 4 godine

Domovina kad treba da gineš! Onda kažu za domovinu! A u miru najviša krvopija je "domovina" počevši od poreza na sve i svašta pa do lošeg korumpiranog Sistema u kome se najmoćniji i oni koji su vladi bliski najbolje snalaze, a za mene i tebe tu nema mesta! Eto tako ja shvatam to Domovina!

istina boli

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.

Nebojša

pre 4 godine

Zadnji rat za koji mogu da kažem da mi je žao američkih vojnika je ovaj drugi svetski rat sve posle toga mogu samo žaliti njihove žrtve.

mozda

pre 4 godine

"Američki ratni brod USS Indianapolis dostavio je ključne delove potrebne za atomsku bombu u mornaričku bazu na pacifičkom otoku Tinian. Planirano je da će 6. avgusta to oružje napasti Hiroshimu."
instant karma...

mozda

pre 4 godine

"Američki ratni brod USS Indianapolis dostavio je ključne delove potrebne za atomsku bombu u mornaričku bazu na pacifičkom otoku Tinian. Planirano je da će 6. avgusta to oružje napasti Hiroshimu."
instant karma...

istina boli

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.

Trovach

pre 4 godine

Zasto lupetate o nekakvoj karmi? Vojnici su izvrsavali naredjenja i ginuli, a Trumanu (koji je naredio bacanje bombi) nije zafalila ni dlaka s glave.

vlasta

pre 4 godine

Koliko zlobe ima u komentarima.. Amerikanci su spremali atomsku bombu, pa je ovih 150 ljudi zasluzilo da budu pojedeni?
A kako je poceo rat? Ko je napao prvi, bez objave rata? Cime su bili isprovocirani? Bacanje atomske bombe je strasan cin, poginulo je mnogo nevinog sveta, tu nema zbora. Ali isto tako, ko zna koliko potencijalnih zrtava produzenog rata je spaseno. Japan, iako je gubio rat, nije imao nameru da se preda. Setimo se samo kamikaza, koliko su zivota vodili sa sobom u smrt..
Ali ne vredi, Srbima je dovoljno da si Amerikanac i opravdana je svako zlo koje moze da te snadje.

neutralni felsh

pre 4 godine

To se zove karma. 
Kod nas, ko drugome jamu kopa sam u nju upada.
(Vladimir, 12. jun 2019 18:11)

prijatelju caristickog imperijalnog japana, pogledaj sta su japanski doktori i vojnici radili po mandzuriji i indokini, pa onda pricaj svasta.

Boško

pre 4 godine

Domovina kad treba da gineš! Onda kažu za domovinu! A u miru najviša krvopija je "domovina" počevši od poreza na sve i svašta pa do lošeg korumpiranog Sistema u kome se najmoćniji i oni koji su vladi bliski najbolje snalaze, a za mene i tebe tu nema mesta! Eto tako ja shvatam to Domovina!

Podno Kopaonika

pre 4 godine

Mi bogatasi preziremo rat ali ako do njega dodje rado dajemo novac da pomognemo onima koji su zeljni bogacenja i ratne slave. Takozvanim patriotama.

Made in Serbia

pre 4 godine

Tužno je što današnji klinci što se vidi po komentarima nemaju pojma o ovome jer ih je Prosveta zaludjuvala ruskim romanima decenijama.... ?

tomica chicago

pre 4 godine

Ne kazem da su Ameri trebali da bace atomsku, ali isto tako su Japanci ta casna nacija napali USA bez objave rata! Japanci su bili dzelati Azije... Pricao mi stariji Filipinac kako su Japanci masakrirali trudnice i decu bajonetima... sve uz smeh. Ameri su ih smirili i naplatili debelo za sva zlodela koja je japanska vojska radila kao saveznik nacisticke Nemacke! "Američki ratni brod USS Indianapolis dostavio je ključne delove potrebne za atomsku bombu u mornaričku bazu na pacifičkom otoku Tinian. Planirano je da će 6. avgusta to oružje napasti Hiroshimu." instant karma...
(mozda, 12. jun 2019 13:51)

ajde

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca? Sto se tice atomske bombe, ima mnogo knjiga napisanih na ovu temu.
1. Odluka nikako nije doneta lako. Naucnici su bili uglavnom protiv, vojska je bila uglavnom za. Na kraju je Truman, kao vrhovni komandant prelomio, iako su se neki u njegovom kabinetu protivili. Postoji dobra arhiva njegovih pisama u kojima iznosi moralnu dilemu upotrebe ovakvog oruzja (par godina kasnije, bilo je opet pritisaka da se napusti projekat hidrogenske bombe).
2. Japan je izvsio apsolutnu mobilizaciju u julu 1945. godine - znaci ukljucujuci i zene i decu. U borbama na pacifickim ostrvima bilo je bitaka gde su se borili do poslednjeg (bez predaje). Na Ivo Dzimi, od 21000 Japanaca, na kraju se predalo 200.
3. Radjeno je nekoliko analiza scenarija invazije Japana bez bombe: odredjeno je da bi rat trajao do kraja 1946. godine (a za pocetak invazije je oznacen 1. novembar '45). Sovjetski Savez je uporno odbijao ulazak u rat protiv Japana, i na kraju su uleteli da se dokopaju Mandzurije, par dana pre bacenih bombi. Procene americkih zrtava su isle od 250 do 500 hiljada. Ocito je da je ovo, na kraju prevagnulo.
4. Zlocini Japanaca nad civilima (Burma, Kina i Filipini), a pogotovo zlocini nad zarobljenicima, takodje su bili bitan faktor.

p.s. inace, u bombardovanjima Tokija je poginulo vise nego u Hirosimi i Nagasakiju.

arnold

pre 4 godine

Sem kapetana broda i mozda jos par oficira niko nije imao pojma sta nose na brodu. Snimljene su i dve verzije filma na tu temu, o dobrim Amerikancima i zlim Japancima. Zanimljivo da su Japanci mogli da ih torpeduju i pre nego sto su isporucili smrtonosni tovar, ali su ih iz taktickih razloga pustili da prodju, na njihovu nesrecu. Posto je misija bila tajna niko ih danima nije ni trazio...jadni vojnici sto ih pojedose ajkule.

Nemanja

pre 4 godine

@Era (i ostali):
Postoje dva filma na ovu temu, noviji je USS Indianapolis: Men of Courage (2016) sa Nikolasom Kejdzom i isti je, blago receno, uzasno los.
Drugi, stariji i neuporedivo bolji je televizijski film Mission of the Shark: The Saga of the U.S.S. Indianapolis (1991). Ovaj drugi preporucujem od svog srca - osim ako ste na nekom moru;)

Teniski fanatik

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.
(istina boli, 12. jun 2019 13:00
Užas, to je onaj kuvar beše što je radio na brodu nekom i jedini je preživeo ? Našli ga ljudi koji su se spustili dole podmornicom. Mislim da je bio danima zaglavljen tamo. Nikome ne poželeti, stvarno strašno...

Djoka

pre 4 godine

Zato se nosi ručna bombica u džepu. Šta milite šta sam ja nosio u džepu kada sam se sa JNA povlačio iu Črnomelja Slovenija?. Što veću lopčicu skočicu imaš sotim bolje.

achitwn

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.
(istina boli, 12. jun 2019 13:00)
Sad sam nasao tu vest iz 2013. neverovatno ali si malo preterao sa tom dramaturgijom “ slusao kako ribe jedu mrtve prijatelje”. To uopste nigde nije pomenito. Procitao sam ceo innterviju sa Nigerijcem

joker

pre 4 godine

I o tome smo gledali film. Snimili su oni film za svaki delić njihove istorije, odnosno onog dela istorije, koji ih prikazuje u lepom svetlu.

Nebojša

pre 4 godine

Zadnji rat za koji mogu da kažem da mi je žao američkih vojnika je ovaj drugi svetski rat sve posle toga mogu samo žaliti njihove žrtve.

Zoki

pre 4 godine

Diskusije su se potpuno udaljile od teme. Meni je neverovatno da ih danima niko nije tražio, bez obzira na to što su bili u tajnoj misiji. Neko je morao da kontroliše misiju.
A što se tiče Japana i atomske bombe, treba stvari posmatrati iz ondašnje perspektive. Da ostavimo po strani celu priču o užasima japanske okupacije u Kini i Koreji i gde god su kročili nogom. Da ostavimo po strani zapaljive balone koje su Japanci slali u nadi da će ih vetar odneti do Amerike. Bilo ko od zaraćenih strana, da je u 2. svetskom ratu imao atomsku bombu - on bi je i upotrebio.

hm?

pre 4 godine

Jeziva smrt velikog broja mornara, ali ono o cemu Holivud nije snimio film je pokolj na ostrvu Ramri ( Ramree ) za vreme Drugog svetskog rata kada su Saveznici opkolili Japance u burmanskoj dzungli na kraju rata. Prema japanskom ratnickom kodeksu, njihovi vojnici se uglavnom nisu predavali, Britanci su to znali i opkolili su ih u dzungli primoravsi ih da se povlace kroz mocvaru punu burmanskih krokodila. Usledio je najveci pokolj koji je ikada zabelezen u vidu napada neke zivotinje na ljude. Medjutim, posto su Japanci izgubili rat o tome se malo zna, dok je u slucaju USS Indianapolis naknadna istraga pokazala da se kapetan broda nije pridrzavao pravila o sprecavanju podmornickog napada posto je bio ubedjen da japanskih podmornica nema. Cak je kapetan japanske podmornice svedocio pred komisijom americke mornarice da je Indijanopolis bio postavljen za torpedovanje.

Mrkva

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Snimljen, pre tri godine: USS Indianapolis: Men of Courage.
Glumio Nikolas Kejdž, njesra od filma, 17% na Rotten Tomatoes takođe.

Dobro Informisan

pre 4 godine

Odličan tekst! Još ovakvih tekstova! Imate li neki kada su naše paravojne formacijen upadale po kosovskim selima 1998? Siguran sam da bi ljude zanimalo.

mr.wolf

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Fenomenalna ideja za film, svaka cast. O,cekaj, pa film vec postoji......

@ostali
Da li je moguce da ima nekog ko nije znao ovo? A mozda ste i deca.

Branko

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Postoje vec dva filma o tome:
Mission of the Shark: The Saga of the U.S.S. Indianapolis (1991)
USS Indianapolis: Men of Courage (2016)

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Užasna i svakako istinita priča, ali ipak jedan detalj meni ovde smeta:

"Kroz nekoliko sati stigao je drugi avion kojim je upravljao poručnik Adrijan Marks. Kad je ugledao uživo napade morskih pasa, oglušio se na jasnu naredbu i sleteo u napadnute vode kako bi pomogao ranjenima."

Kako je uspeo da sleti na vodu i kako je pomogao ranjenima? Sve i da je nekim neverovatnim čudom ostao u jednom komadu i nepovređen, šta je mogao da uradi za ranjenike? Da puca iz svog pištolja na morske pse? Možda, ali to ne bi imalo praktično nikakvog efekta jer metak iz pištolja u vodi gubi svu snagu već posle 1,5 - 2m.

U najboljem slučaju, mogao je da podeli nekolicini po malo vode iz svog kompleta, ali to sigurno ne bi bilo vredno rizikovanja života posade aviona.

Čak i da je to bio hidroavion (Amerikanci su za patrolirianje po Pacifiku imali odličan hidroavion tipa "Catalina", s dugim dometom) ne verujem da bi na mestu tragedije more bilo dovoljno mirno da bi hidrovaion mogao da sleti. Ali kao što rekoh, sve i da je mogao, koja bi bila korist od toga?

Ovo mora da je ili loše prevedeno ili fali neki deo teksta koji detaljnije objašnjava šta je tačno bilo.

Najpametnije što je mogao da uradi (i verovatno jeste uradio) je da radiom kontaktira brodove u blizini i navodi ih na pravo mesto (pod uslovom da nije bilo Japanaca u blizini), što je i posao izviđačkog aviona.

Yup

pre 4 godine

@Ovo je pricao onaj ribolovac iz filma Ajkula 1, ali nisam znao da je istinito
(Sir Oliver, 12. jun 2019 13:32)

Spilbergov otac je ucestvovao u borbi za Pacifik, ali se Spilberg ipak odlucio za Invaziju na Normandiju kao omaz.

Metropola

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)... filmova ima mislim 3 bas o ovom dogadjaju! Od prvog 1945 do poslednjeg 2016 sa Nikolasom Kejdzom!

BSN

pre 4 godine

Зашто би на крстрици "Индијанаполис" било 13 000 литара (13 тона) горива за авионе, кад крстарице не носе авионе, а и не служе као танкери?
(артиљерац, 12. jun 2019 20:04)

Питање има смисла, али кога занима одговор, лако га може наћи уз мало гуглања. Тешка крстарица "Индијанополис" је била предвиђена да буде и командни брод, и на себи је носила три лака извиђачка хидроавиона и два катапулта за њихово узлетање.

Teniski fanatik

pre 4 godine

Ovo je pricao onaj ribolovac iz filma Ajkula 1, ali nisam znao da je istinito
(Sir Oliver, 12. jun 2019 13:32
Da, da, priča je istinita. A scena u filmu je kada priča Kvin (glumac Robert Šav) i gde sede zajedno na brodu ,,Orka” Ričard Drajfus i Roj Šajder.

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Imate film o tome sa Nikolas Kejdzom.
Uss Indiapolis Men of courage
U principu karma. Nosis atomsko oružje u pojedete ajkula.Mada je trebalo nagolodavce u taj brod strpati jer mornari nisu znali šta voze...

Dokonjak

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Film već postoji, gledao ga pre nekoliko godina, ali ne sećam se imena...

артиљерац

pre 4 godine

Зашто би на крстрици "Индијанаполис" било 13 000 литара (13 тона) горива за
авионе, кад крстарице не носе авионе, а и не служе као танкери?

500 tona demokratije

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca?
@ajde, nije Pavlovljev vec Klintonov efekat. Slican je bio i za vreme prvog svetskog rata. Naime, kod dugotrajnog terora granatiranja dolazi do stresa na koji covek reaguje mimo svoje kontrole. Kad Srbima kazes - Amerikanci, mi se setimo bolbardovanih bolnica, skola, mostova, vizova, Nisa, Surdulice, Aleksinca, kasetnih bombi i ostale americke demokratije.

500 tona demokratije

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca?
@ajde, nije Pavlovljev vec Klintonov efekat. Slican je bio i za vreme prvog svetskog rata. Naime, kod dugotrajnog terora granatiranja dolazi do stresa na koji covek reaguje mimo svoje kontrole. Kad Srbima kazes - Amerikanci, mi se setimo bolbardovanih bolnica, skola, mostova, vizova, Nisa, Surdulice, Aleksinca, kasetnih bombi i ostale americke demokratije.

.

pre 4 godine

u slucaju USS Indianapolis naknadna istraga pokazala da se kapetan broda nije pridrzavao pravila o sprecavanju podmornickog napada posto je bio ubedjen da japanskih podmornica nema. Cak je kapetan japanske podmornice svedocio pred komisijom americke mornarice da je Indijanopolis bio postavljen za torpedovanje.
(hm?, 12. jun 2019 20:36)

Brod bi bio potopljen u svakom slučaju, jedina razlika što bi ga potopili "kajtoni" - podmorničke kamikaze. Pošto kapetan nije naredio odbrambeno kretanje, potopljeni su torpedima.

Flok i ekipa

pre 4 godine

A kako je poceo rat? Ko je napao prvi, bez objave rata? Cime su bili isprovocirani?
------------------
Bili su isprovocirani time sto im je USA uvela blokadu naftnih resursa,Japan nije imao drugog izbora, ( da udju u rat sanse za carstvo da prezivi su bile 10% nez rata 0%,i izabrali su rat) to ti i sami kazu u BBC dokumentarcu WW2 pogledaj i edukuj se.

Made in Serbia

pre 4 godine

Tužno je što današnji klinci što se vidi po komentarima nemaju pojma o ovome jer ih je Prosveta zaludjuvala ruskim romanima decenijama.... ?

mozda

pre 4 godine

"Američki ratni brod USS Indianapolis dostavio je ključne delove potrebne za atomsku bombu u mornaričku bazu na pacifičkom otoku Tinian. Planirano je da će 6. avgusta to oružje napasti Hiroshimu."
instant karma...

Dobro Informisan

pre 4 godine

Odličan tekst! Još ovakvih tekstova! Imate li neki kada su naše paravojne formacijen upadale po kosovskim selima 1998? Siguran sam da bi ljude zanimalo.

vlasta

pre 4 godine

Koliko zlobe ima u komentarima.. Amerikanci su spremali atomsku bombu, pa je ovih 150 ljudi zasluzilo da budu pojedeni?
A kako je poceo rat? Ko je napao prvi, bez objave rata? Cime su bili isprovocirani? Bacanje atomske bombe je strasan cin, poginulo je mnogo nevinog sveta, tu nema zbora. Ali isto tako, ko zna koliko potencijalnih zrtava produzenog rata je spaseno. Japan, iako je gubio rat, nije imao nameru da se preda. Setimo se samo kamikaza, koliko su zivota vodili sa sobom u smrt..
Ali ne vredi, Srbima je dovoljno da si Amerikanac i opravdana je svako zlo koje moze da te snadje.

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Imate film o tome sa Nikolas Kejdzom.
Uss Indiapolis Men of courage
U principu karma. Nosis atomsko oružje u pojedete ajkula.Mada je trebalo nagolodavce u taj brod strpati jer mornari nisu znali šta voze...

joker

pre 4 godine

I o tome smo gledali film. Snimili su oni film za svaki delić njihove istorije, odnosno onog dela istorije, koji ih prikazuje u lepom svetlu.

артиљерац

pre 4 godine

Зашто би на крстрици "Индијанаполис" било 13 000 литара (13 тона) горива за
авионе, кад крстарице не носе авионе, а и не служе као танкери?

Djoka

pre 4 godine

Zato se nosi ručna bombica u džepu. Šta milite šta sam ja nosio u džepu kada sam se sa JNA povlačio iu Črnomelja Slovenija?. Što veću lopčicu skočicu imaš sotim bolje.

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Užasna i svakako istinita priča, ali ipak jedan detalj meni ovde smeta:

"Kroz nekoliko sati stigao je drugi avion kojim je upravljao poručnik Adrijan Marks. Kad je ugledao uživo napade morskih pasa, oglušio se na jasnu naredbu i sleteo u napadnute vode kako bi pomogao ranjenima."

Kako je uspeo da sleti na vodu i kako je pomogao ranjenima? Sve i da je nekim neverovatnim čudom ostao u jednom komadu i nepovređen, šta je mogao da uradi za ranjenike? Da puca iz svog pištolja na morske pse? Možda, ali to ne bi imalo praktično nikakvog efekta jer metak iz pištolja u vodi gubi svu snagu već posle 1,5 - 2m.

U najboljem slučaju, mogao je da podeli nekolicini po malo vode iz svog kompleta, ali to sigurno ne bi bilo vredno rizikovanja života posade aviona.

Čak i da je to bio hidroavion (Amerikanci su za patrolirianje po Pacifiku imali odličan hidroavion tipa "Catalina", s dugim dometom) ne verujem da bi na mestu tragedije more bilo dovoljno mirno da bi hidrovaion mogao da sleti. Ali kao što rekoh, sve i da je mogao, koja bi bila korist od toga?

Ovo mora da je ili loše prevedeno ili fali neki deo teksta koji detaljnije objašnjava šta je tačno bilo.

Najpametnije što je mogao da uradi (i verovatno jeste uradio) je da radiom kontaktira brodove u blizini i navodi ih na pravo mesto (pod uslovom da nije bilo Japanaca u blizini), što je i posao izviđačkog aviona.

mr.wolf

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Fenomenalna ideja za film, svaka cast. O,cekaj, pa film vec postoji......

@ostali
Da li je moguce da ima nekog ko nije znao ovo? A mozda ste i deca.

neutralni felsh

pre 4 godine

To se zove karma. 
Kod nas, ko drugome jamu kopa sam u nju upada.
(Vladimir, 12. jun 2019 18:11)

prijatelju caristickog imperijalnog japana, pogledaj sta su japanski doktori i vojnici radili po mandzuriji i indokini, pa onda pricaj svasta.

ajde

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca? Sto se tice atomske bombe, ima mnogo knjiga napisanih na ovu temu.
1. Odluka nikako nije doneta lako. Naucnici su bili uglavnom protiv, vojska je bila uglavnom za. Na kraju je Truman, kao vrhovni komandant prelomio, iako su se neki u njegovom kabinetu protivili. Postoji dobra arhiva njegovih pisama u kojima iznosi moralnu dilemu upotrebe ovakvog oruzja (par godina kasnije, bilo je opet pritisaka da se napusti projekat hidrogenske bombe).
2. Japan je izvsio apsolutnu mobilizaciju u julu 1945. godine - znaci ukljucujuci i zene i decu. U borbama na pacifickim ostrvima bilo je bitaka gde su se borili do poslednjeg (bez predaje). Na Ivo Dzimi, od 21000 Japanaca, na kraju se predalo 200.
3. Radjeno je nekoliko analiza scenarija invazije Japana bez bombe: odredjeno je da bi rat trajao do kraja 1946. godine (a za pocetak invazije je oznacen 1. novembar '45). Sovjetski Savez je uporno odbijao ulazak u rat protiv Japana, i na kraju su uleteli da se dokopaju Mandzurije, par dana pre bacenih bombi. Procene americkih zrtava su isle od 250 do 500 hiljada. Ocito je da je ovo, na kraju prevagnulo.
4. Zlocini Japanaca nad civilima (Burma, Kina i Filipini), a pogotovo zlocini nad zarobljenicima, takodje su bili bitan faktor.

p.s. inace, u bombardovanjima Tokija je poginulo vise nego u Hirosimi i Nagasakiju.

istina boli

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.

Podno Kopaonika

pre 4 godine

Mi bogatasi preziremo rat ali ako do njega dodje rado dajemo novac da pomognemo onima koji su zeljni bogacenja i ratne slave. Takozvanim patriotama.

Nebojša

pre 4 godine

Zadnji rat za koji mogu da kažem da mi je žao američkih vojnika je ovaj drugi svetski rat sve posle toga mogu samo žaliti njihove žrtve.

Trovach

pre 4 godine

Zasto lupetate o nekakvoj karmi? Vojnici su izvrsavali naredjenja i ginuli, a Trumanu (koji je naredio bacanje bombi) nije zafalila ni dlaka s glave.

hm?

pre 4 godine

Jeziva smrt velikog broja mornara, ali ono o cemu Holivud nije snimio film je pokolj na ostrvu Ramri ( Ramree ) za vreme Drugog svetskog rata kada su Saveznici opkolili Japance u burmanskoj dzungli na kraju rata. Prema japanskom ratnickom kodeksu, njihovi vojnici se uglavnom nisu predavali, Britanci su to znali i opkolili su ih u dzungli primoravsi ih da se povlace kroz mocvaru punu burmanskih krokodila. Usledio je najveci pokolj koji je ikada zabelezen u vidu napada neke zivotinje na ljude. Medjutim, posto su Japanci izgubili rat o tome se malo zna, dok je u slucaju USS Indianapolis naknadna istraga pokazala da se kapetan broda nije pridrzavao pravila o sprecavanju podmornickog napada posto je bio ubedjen da japanskih podmornica nema. Cak je kapetan japanske podmornice svedocio pred komisijom americke mornarice da je Indijanopolis bio postavljen za torpedovanje.

Boško

pre 4 godine

Domovina kad treba da gineš! Onda kažu za domovinu! A u miru najviša krvopija je "domovina" počevši od poreza na sve i svašta pa do lošeg korumpiranog Sistema u kome se najmoćniji i oni koji su vladi bliski najbolje snalaze, a za mene i tebe tu nema mesta! Eto tako ja shvatam to Domovina!

arnold

pre 4 godine

Sem kapetana broda i mozda jos par oficira niko nije imao pojma sta nose na brodu. Snimljene su i dve verzije filma na tu temu, o dobrim Amerikancima i zlim Japancima. Zanimljivo da su Japanci mogli da ih torpeduju i pre nego sto su isporucili smrtonosni tovar, ali su ih iz taktickih razloga pustili da prodju, na njihovu nesrecu. Posto je misija bila tajna niko ih danima nije ni trazio...jadni vojnici sto ih pojedose ajkule.

500 tona demokratije

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca?
@ajde, nije Pavlovljev vec Klintonov efekat. Slican je bio i za vreme prvog svetskog rata. Naime, kod dugotrajnog terora granatiranja dolazi do stresa na koji covek reaguje mimo svoje kontrole. Kad Srbima kazes - Amerikanci, mi se setimo bolbardovanih bolnica, skola, mostova, vizova, Nisa, Surdulice, Aleksinca, kasetnih bombi i ostale americke demokratije.

500 tona demokratije

pre 4 godine

Stvarno neverovatni komentari. Jel' kod nas radi Pavlovljev refleks na pomen Amerikanaca?
@ajde, nije Pavlovljev vec Klintonov efekat. Slican je bio i za vreme prvog svetskog rata. Naime, kod dugotrajnog terora granatiranja dolazi do stresa na koji covek reaguje mimo svoje kontrole. Kad Srbima kazes - Amerikanci, mi se setimo bolbardovanih bolnica, skola, mostova, vizova, Nisa, Surdulice, Aleksinca, kasetnih bombi i ostale americke demokratije.

Mrkva

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Snimljen, pre tri godine: USS Indianapolis: Men of Courage.
Glumio Nikolas Kejdž, njesra od filma, 17% na Rotten Tomatoes takođe.

tomica chicago

pre 4 godine

Ne kazem da su Ameri trebali da bace atomsku, ali isto tako su Japanci ta casna nacija napali USA bez objave rata! Japanci su bili dzelati Azije... Pricao mi stariji Filipinac kako su Japanci masakrirali trudnice i decu bajonetima... sve uz smeh. Ameri su ih smirili i naplatili debelo za sva zlodela koja je japanska vojska radila kao saveznik nacisticke Nemacke! "Američki ratni brod USS Indianapolis dostavio je ključne delove potrebne za atomsku bombu u mornaričku bazu na pacifičkom otoku Tinian. Planirano je da će 6. avgusta to oružje napasti Hiroshimu." instant karma...
(mozda, 12. jun 2019 13:51)

Zoki

pre 4 godine

Diskusije su se potpuno udaljile od teme. Meni je neverovatno da ih danima niko nije tražio, bez obzira na to što su bili u tajnoj misiji. Neko je morao da kontroliše misiju.
A što se tiče Japana i atomske bombe, treba stvari posmatrati iz ondašnje perspektive. Da ostavimo po strani celu priču o užasima japanske okupacije u Kini i Koreji i gde god su kročili nogom. Da ostavimo po strani zapaljive balone koje su Japanci slali u nadi da će ih vetar odneti do Amerike. Bilo ko od zaraćenih strana, da je u 2. svetskom ratu imao atomsku bombu - on bi je i upotrebio.

achitwn

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.
(istina boli, 12. jun 2019 13:00)
Sad sam nasao tu vest iz 2013. neverovatno ali si malo preterao sa tom dramaturgijom “ slusao kako ribe jedu mrtve prijatelje”. To uopste nigde nije pomenito. Procitao sam ceo innterviju sa Nigerijcem

Nemanja

pre 4 godine

@Era (i ostali):
Postoje dva filma na ovu temu, noviji je USS Indianapolis: Men of Courage (2016) sa Nikolasom Kejdzom i isti je, blago receno, uzasno los.
Drugi, stariji i neuporedivo bolji je televizijski film Mission of the Shark: The Saga of the U.S.S. Indianapolis (1991). Ovaj drugi preporucujem od svog srca - osim ako ste na nekom moru;)

Dokonjak

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Film već postoji, gledao ga pre nekoliko godina, ali ne sećam se imena...

Branko

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)

Postoje vec dva filma o tome:
Mission of the Shark: The Saga of the U.S.S. Indianapolis (1991)
USS Indianapolis: Men of Courage (2016)

Teniski fanatik

pre 4 godine

Ovo je pricao onaj ribolovac iz filma Ajkula 1, ali nisam znao da je istinito
(Sir Oliver, 12. jun 2019 13:32
Da, da, priča je istinita. A scena u filmu je kada priča Kvin (glumac Robert Šav) i gde sede zajedno na brodu ,,Orka” Ričard Drajfus i Roj Šajder.

Flok i ekipa

pre 4 godine

A kako je poceo rat? Ko je napao prvi, bez objave rata? Cime su bili isprovocirani?
------------------
Bili su isprovocirani time sto im je USA uvela blokadu naftnih resursa,Japan nije imao drugog izbora, ( da udju u rat sanse za carstvo da prezivi su bile 10% nez rata 0%,i izabrali su rat) to ti i sami kazu u BBC dokumentarcu WW2 pogledaj i edukuj se.

Yup

pre 4 godine

@Ovo je pricao onaj ribolovac iz filma Ajkula 1, ali nisam znao da je istinito
(Sir Oliver, 12. jun 2019 13:32)

Spilbergov otac je ucestvovao u borbi za Pacifik, ali se Spilberg ipak odlucio za Invaziju na Normandiju kao omaz.

Teniski fanatik

pre 4 godine

Horor. Ovo me je podsetilo na onog lika koji je ne znam koliko dana proveo na dnu mora, u vazdusnom čepu potonulog broda, slusajuci u potpunom mraku kako ribe jedu njegove mrtve prijatelje. Ko ne zna nek potrazi na netu ako ga zanima. Neki Nigerijac beše.
(istina boli, 12. jun 2019 13:00
Užas, to je onaj kuvar beše što je radio na brodu nekom i jedini je preživeo ? Našli ga ljudi koji su se spustili dole podmornicom. Mislim da je bio danima zaglavljen tamo. Nikome ne poželeti, stvarno strašno...

Metropola

pre 4 godine

Jeziv,interesantan i fenomenalan tekst...svaka cast.Mozda i adaptacija za film
(Era, 12. jun 2019 13:28)... filmova ima mislim 3 bas o ovom dogadjaju! Od prvog 1945 do poslednjeg 2016 sa Nikolasom Kejdzom!

BSN

pre 4 godine

Зашто би на крстрици "Индијанаполис" било 13 000 литара (13 тона) горива за авионе, кад крстарице не носе авионе, а и не служе као танкери?
(артиљерац, 12. jun 2019 20:04)

Питање има смисла, али кога занима одговор, лако га може наћи уз мало гуглања. Тешка крстарица "Индијанополис" је била предвиђена да буде и командни брод, и на себи је носила три лака извиђачка хидроавиона и два катапулта за њихово узлетање.

.

pre 4 godine

u slucaju USS Indianapolis naknadna istraga pokazala da se kapetan broda nije pridrzavao pravila o sprecavanju podmornickog napada posto je bio ubedjen da japanskih podmornica nema. Cak je kapetan japanske podmornice svedocio pred komisijom americke mornarice da je Indijanopolis bio postavljen za torpedovanje.
(hm?, 12. jun 2019 20:36)

Brod bi bio potopljen u svakom slučaju, jedina razlika što bi ga potopili "kajtoni" - podmorničke kamikaze. Pošto kapetan nije naredio odbrambeno kretanje, potopljeni su torpedima.