- Komentari -
  1. @Milos
    Nije problem napraviti robot da radi bilo sta. Problem je napraviti elektroniku koja ce stabilno raditi na tako jakoj radijaciji. Ok? Nije bio problem da se dobavi robot, stigao je iz njemacke, ali je elektronika otkazala zbog prejake radijacije. Otkazao je i lunarni robot, koji je trebao da ide na Mjesec, ruski proizvod. Isti problem je i na Fukusimi, ali je voda znatno ublazila radijaciju pa uspjevaju podvodnim robotima raditi na radioaktivnim dijelovima.
    Inace, Fukusima je manji problem jer nije eksplodirala i poslala ogromnu kolicinu radijacije u atmosferu pa je problem prilicno lokalnog karaktera, ako izuzmemo morsku vodu.
    (Jole, 13. jun 2019 02:16)

    # Link komentara

  2. Dakle, uz Leagseva najveci heroj je definitivno Šerbina, bez njega sve ono što je Legasev pričao ne bi imalo dejstva, jednostavno bi ga proglasili za ludaka, uhapsili i nestao bi bez traga i glasa. Šerbina je mogao samo da se okrene i ode, spasi sebe a ovima šta bude...a ona tri idiota, njih je trebalo poslati na krov da čiste da se makar malo oduže narodu što su mu napravili takvu katastrofu.
     (CJC, 10. jun 2019 14:12)

    # Link komentara

  3. Npr da priznaju da je radijacija mnogo veća nego što su objavili zapadu i da vide da li neko drugi na svetu ima robote koji bi radili na tolikoj radijaciji. Ali ne, njima je kao i nama ponos do neba, zato i oni, kao i mi, na svakih 50ak godina žrtvuju ogroman deo stanovništva
    ***…**
    Ti mora da se salis ili si romanticno naivan - pa zamisli koliko bi se vremena izgubilo bna dopremanja robota koji u to vreme nisu ni priblizno mogli da urade sve ono stoje trebalo biti uredjeno. Pa 30 godina kasnije se desiala fukusima, pa su roboti minimalno mogli da pomognu, ijako su treaktori bili pravljeni po daleko savremenijem standardu...Cuj roboti - ljudi su jos uvek daleko od toliko sposobnih robota...
    (Milos, 10. jun 2019 13:20)

    # Link komentara

  4. @ (Jole, 9. jun 2019 17:55)

    Ne samo to. Djatlov je bio nesposoban kadar, aparatčik prerušen u mantil naučnika. Njemu nije ovo bila prva nuklearna nezgoda, jer je, nekoliko godina pre Černobilja, učestvovao (neki kažu bio glavni krivac) za još jednu, dok je radio kao supervizor u pogonu za izradu nuklearnih prodmornica u brodogradilištu u Komsomolsku na Amuru. I tada je primio dozu radijacije koja bi, u normalnim uslovima, bila smrtonosna, ali je i tada uspeo da preživi. Međutim, kosmička pravda ga je za to kaznila, jer mu je sin, koji je začet posle tog incidenta umro od leukemije.

    A on... Neuništiv. Kao bubašvaba. Umro od starosti. To samo pokazuje koliko su aparatčici otporni na sve nedaće...
    (ja, 10. jun 2019 12:16)

    # Link komentara

  5. Loše je to što se desilo. Ali HBO prosto ne može da realno sagleda situaciju. Prvo nemaju ni dovoljno informacija. Verujem i da imaju sve informacije, pitanje da li bi razumeli o čemunje reč. Drugo nisu nepristrasni (Britanci, Ameri). Čim svi krive Ruse onda je jasno koji je efekat HBO želela da postigne. Kao što je neko napomenuo to se desilo u Ukrajini. Jedna od zemalja SSSR-a. Položaj Rusije u SSSR-u je sličan položaju Srbije u Jugoslaviji. Da je recimo Krško imala havariju da li bi samo Srbija bila odgovorna?
    (Mika, 09. jun 2019 19:41)

    zbog cernobila niko nije optuzio voljenu rusiju nego sovjetsku vlast.
     (neutralni felsh, 10. jun 2019 12:02)

    # Link komentara

  6. Neka HBO nastavi sa serijalom i snimi seriju o trovanju hlorom Roše,1975 Soveso, Italija, trovanju metil isocijanatom Union Karbid, 1984. Bopal Indija, Britis Petrol Meksicki zaliv izlivanje nafte ili jos bolje Fukisima 2011. Japan, nuklearna katastrofa, teza od Cernobilja....
    (Maja, 09. jun 2019 23:03)

    pretpostavljam da bi voleli da aktuelnu seriju zabrane?
     (neutralni felsh, 10. jun 2019 11:58)

    # Link komentara

  7. Ajnštajn je trazio od američkog predsednika da zabrani eksperimente sa atomskom energijom...Jasno je iz Hirosime da mu molba nije uslisena....
    (Maja, 09. jun 2019 23:52)

    a sta bi bilo i da ga je poslusao, i da li je posle drugog svetskog rata bilo nekog da od staljina trazio da zabrani "eksperimente sa atomskom energijom"?
     (neutralni felsh, 10. jun 2019 11:57)

    # Link komentara

  8. a ova ljudmila je klasičan idiot žena jer je svesno ubila svoje još nerođeno dete.
    (SchOne, 09. jun 2019 17:10)

    ko si ti da njoj sudis? nadlezni ljudima nisu objasnili u kakvoj su opasnosti cak i pri susretu sa ljudima koji su ozraceni. muz lezi i pati na samrti, mislis da je razmisljala o posledicama po sebe i dete? pusti ti kurseve i uputstva, lako je iz fotelje drugima pamet soliti.
     (neutralni felsh, 10. jun 2019 11:47)

    # Link komentara

  9. Sjecam se 10-ak dana poslije objave katastrofe u Cernobilu, bilo mi je 8 godina, igrao sam fudbala napolju s drugovima u Sarajevu kao i sva djeca tada. Pocela kisa, mi nastavili... Kako me je majka nasla, ne znam, ali nikad me nije ni prije ni poslije tako istukla. Tukla me je dok me je ribala jedno dva sata u kadi. Ne znam da li je radioaktivni oblak stigao do nas. Ne znam da li sam bio ozracen, ali znam jedno. Sarajevo je, kao i danas sto je, bilo ja mislim najgori grad na svijetu za zivot sto se tice zdravlja. Toliko zagadjen zrak da je cudo sto ljudi uopste zive vise od 50 godina.
    (Srle, 10. jun 2019 11:28)

    # Link komentara

  10. shvatite da je mentalni sklop u socijalizmu bio takav, žrtvuješ se za društvo koje se brine o tebi. Pitajte vaše roditelje ili dedove kako su se npr. komšije nesebično pomagale u SFRJ, toga više nema svi danas gledamo samo svoje dup.. i cenimo samo novac jer to je cena "slobode" koju smo dobili.
    (Markus, 9. jun 2019 19:40)

    Nije to toliko socijalisticki mentalni sklop koliko slovenski. Zato se boljsevizam i zapatio kod nas. Ali generalno, do pre pojave neoliberalnog kapitalizma ljudi su svuda bilo na zapadu ili istoku vise brinuli jedni za druge. Od osamdesetih to pocinje da se menja, na gore.
    (trudbenik, 10. jun 2019 11:17)

    # Link komentara

  11. Ti vatrogasci koji su prvi stigli bas nisu imali nikakve sanse. Secam se nekog dokumentarca, da je zabelezeno da su jednom od njih, zbog izlozenosti ogromnoj kolicini radijacije, oci promenile boju. Na jutjubu ima klip od pre par godina kada je neki lik silazio sa gajgerovim brojacem u podrum bolnice gde je njihova odeca, jos uvek je opasno radioaktivna, cizme narocito, mislim da su bas taj snimak koristili na kraju u seriji.
     (asd, 10. jun 2019 10:11)

    # Link komentara

  12. Ajnštajn je trazio od američkog predsednika da zabrani eksperimente sa atomskom energijom...Jasno je iz Hirosime da mu molba nije uslisena....
    (Maja, 09. jun 2019 23:52)

    Koliko znam, Ajnstajnovo pismo Rouzveltu, u kome upozorava na pojavu atomske energije, do tada neslucene moci, i opasnost da nacisticka Nemacka prva do nje dodje, je pokrenulo program "Menhetn" i proizvodnju prvih americkih bombi. Mozda je ipak ta molba dosla mnogo posle Hirosime?
     (BSN, 10. jun 2019 10:06)

    # Link komentara

  13. Na pocetku sam mislio da ce Boris zbog svoje partijske uskovidnosti i ogranicenosti on biti jedna od kocnica. Kako sam se prevario.
    (Jole, 09. jun 2019 17:55)

    Evo znači i ti nisi nešto znao! E sad zamisli da sam ja tebi pre gledanja serije rekao da će Boris da doživi drastičnu transformaciju itd. I posle kažeš "ne postoje spojleri, sve se zna"...
     (Nox, 10. jun 2019 09:25)

    # Link komentara

  14. Stvarno mi nije jasno o kakvim spojlerima se prica kad je u pitannu serija koja opisuje stvarni dogadjaj. Sta tu moze biti spojler? Znaces nesto sto si mogao procitati na najmanje 20 sajtova? Ili vidjeti dokumentarac na youtube, gdje je opisano sve kao i u seriji? Ne znam sta da kazem na takvo neznanje.
    (Jole, 09. jun 2019 15:48)

    A što si onda gledao seriju kad sve znaš? Upravo je poenta pogledati kako je to snimljeno i uživeti se, a sigurno je većina ljudi i naučila dosta stvari iz serije. Jel toliki greh ne znati sve o tom događaju? A tek priče individualnih žrtava, zašto bi prosečan čovek znao to? Ja npr. nikad nisam čuo za tu Ljudmilu i Vasilija, i onda jeste spojler npr. da piše kako joj je ******, jer je mnogo bolje doživeti tu potresnu scenu u seriji.
     (Nox, 10. jun 2019 09:10)

    # Link komentara

  15. Knjiga se zove "Černobiljska molitva", na ruskom i na srpskom, dok je na engleski prevedena kao "Voices from Chernobyl"....Svetlana Aleksijevič autor. Knjiga je skup intervjua raznih ljudi na čije živote je drasticno uticao Černobilj. Preporučujem, može se naći u Laguni.
     (Bravo, 10. jun 2019 08:16)

    # Link komentara

  16. da priznaju da je radijacija mnogo veća nego što su objavili zapadu i da vide da li neko drugi na svetu ima robote koji bi radili na tolikoj radijaciji. Ali ne, njima je kao i nama ponos do neba, zato i oni, kao i mi, na svakih 50ak godina žrtvuju ogroman deo stanovništva.
    (bgd, 09. jun 2019 18:44)

    Kursk je pokazao da ništa nisu naučili
     (adriano_galliani, 10. jun 2019 07:45)

    # Link komentara

  17. Pitajte vaše roditelje ili dedove kako su se npr. komšije nesebično pomagale u SFRJ, toga više nema svi danas gledamo samo svoje dup.. i cenimo samo novac jer to je cena "slobode" koju smo dobili.
    (Markus, 09. jun 2019 19:40)

    Normalno, novac i bezanija u Australiju. Jedan je život.
     (adriano_galliani, 10. jun 2019 07:44)

    # Link komentara

  18. Ne..... baš suprotno, ovaj film veliča herojstvo običnog čoveka razotkriva korumpiranost komunističkog sistema i širokom auditoriu približava ovaj dogadjaj na takav način da on i sami akteri nikad neće biti zaboravljeni.
    (mali radojica, 09. jun 2019 13:25)

    Pa to njima i smeta. Što se kritikuje komunizam.
     (adriano_galliani, 10. jun 2019 07:41)

    # Link komentara

  19. Rece Ajnstan : "Ne znam cime cete voditi Treci svetski rat, al Cetvrti cete voditi kamenjem, lukovima i strelama".
    (Marko, 10. jun 2019 07:25)

    # Link komentara

  20. ПС: Прве куће у Баричу су на 100 а школа на 300 метара од фабрике. Од мене доста.(Solomon, 9. jun 2019 18:06)

    Ја сам још 80.тих предлагао да се та фабрика измести на границу са Албанијом. Да смо то урадили, КиМ би и дан данас био под нашом контролом без проблема.
    (Mastoor, 10. jun 2019 07:18)

    # Link komentara

  21. Na sve komentare tipa "vatrogasci su misli da je obican pozar":

    Nijedan pozar u u nuklearnoj elektrani ne moze da bude bez rizika. Tako, da iako su mozda bili obavesteni da je "obican" (a po nekim svedocenjima, znalo se od pocetka), isli su svesni rizika da nesto pomze da podje po najcrnjem zlu.

    Problem je sto se i dan danas gleda samo finansijska i politicka dobit. U Francuskoj zarad smanjenja cene struje (i kupovine socijalnog mira, jer i tako "jeftina" struja moze vrlo lako mesecno da odjde i do 150 evra!) trenutno rade 58 nuklearnih reaktora.

    Time Francuska ugrozava ne samo bezbednost svojih gradjana, vec gradjana citavog kontinenta koji nikakve koristi od toga nemaju.

    Mali broj Francuza uospte o tome razmislja. Napori koji se cine da bi se ovakva politka promenila su nedovoljni. Francuska od izvoza struej godisnje zaradi oko tri milijarde evra.

    Sarkozi je 2012. je dozvolio da se vek reaktora produzi na vise od 40 godina. Taj isti predsednik je i za vreme mandata i posle optuzivan za korupciju i privodjen.

    Planovi da se smanji broj nuklearnih reaktora se stalno pomeraju u buducnost, koja nikako da se desi, jer svako ko dodje na vlast igra istu igru.
    (Sanja, 10. jun 2019 05:27)

    # Link komentara

  22. Gde može da se odgledao ova serija, sa prevodom na srpski po mogućstvu ?
    (Vatra, 09. jun 2019 21:33)HBO GO
    (Nagamaki varufaki, 09. jun 2019 22:45)

    Jel moze neko da mi objasni zašto ovaj komentar ima 12 minusa? Čovek je bukvalno samo odg na pitanje I pomogao...
     (RapPhenomenon, 10. jun 2019 02:16)

    # Link komentara

  23. Iznenadjuje me da neki (da ne kazem mnogi, jer ih nisam brojao) komemtatori pisu za vatrogasce i vojnike u fazonu "poslali tolike ljude u smrt".
    A,sta su trebali da rade,da ostave jezgro otvoreno da zraci do dan danas i da niko u Evropi i sire ne prezivi? Da svi pobegnu i da polse par nedelja,meseci ili godina takodje pomru od radijacije sa milionima ostalih?
    Morate da shvatite da su ti ljudi spasavali covecanstvo.
    Jeste li vi ljudi svesni da je ta rupa tj. jezgro, samo zabetonirano i pre par godina ponovo prekrivena ogromnim betonskim prekrivacem koji ce opet morati da se obnavlja novim betonom za oko 100 godina?
    To jezgro, taj reaktor jos uvek stoji tamo ispod tog betona i zraci.
    To je radijacija,a ne vatra koja je ugasena. Sutra da se nesto desi, npr. neki jak zemljotres koji moze da osteti taj betonski prekrivac opet ce izbiti novi talas radijacije, jer je jezgro jos uvek aktivno i bice aktivno jos stotinama i hiljadama godina.
     (Slobodni Klikeri, 10. jun 2019 01:44)

    # Link komentara

  24. @Ranko Trba
    Ta katastrofa niti je zataskana niti je prouzrokovala bilo kakvu stetu po ljude. Za razliku od Cernobilja koji je ozracio pola Evrope, a pobio bi milione da glupe ruske politicare nije urazumilo nekoliko naucnika. Inace, Rusi ne mogu da snime kvalitetnu reklamu, kamoli seriju ili film.
    (ooo, 10. jun 2019 01:25)

    # Link komentara

  25. svaka njeumu cast, ali istinski heroji su oni ronioci koji su sznali sa cime imaju posla i otisli svojom voljom u smrt.
     (akadjanin, 10. jun 2019 01:22)

    # Link komentara

  26. @(holivudski frizer, 9. jun 2019 15:13)

    Ma kakve nuklearke, u Srbiji ti je tajna i nabavka običnih automobila za MUP, a tajna je i Zaključak o poverljivoj kupovini tih vozila, pa ti vidi.

    Da nam se desi nešto sa nuklearnim otpadom o kome se staraju Nuklearni objekti Srbije (mada ne kapiram čemu ta firma, kad je Institut u Vinči sasvim sposoban da se brine o dva hangara, ali gde bi se u vreme Đelića uhlebilo preko 150 stranačkih vojnika), mislite da bismo saznali nešto o tome na televiziji?

    A za Fukušimu bar postoje neki podaci, iako japanci dosta dugo nisu hteli da odaju bilo kakve informacije o stanju u reaktorima.

    Ali, činjenica stoji da je nekako moglo da se obezbedi napajanje pumpi iz alternativnih izvora (da dovezu što više generatora i sl.), ja jedino pretpostavljam da su se nadali da će za tih jedan dan, koliko su izdržale i baterije koje su napajale alternativne pumple, uspeti da vrate napajanje preko visokonaponske mreže, ali nisu uspeli i rekatori 1-4 su počeli da se pregrevaju (i rekator 5 je ostao bez napajanja, ali je dizel generator iz reaktora 6 imao dovoljno snage da obezbedi napajanje pumpi u reaktorima 5 i 6).

    Postoje snimci na kojima se vidi da su pokušali da razvuku ogromne energetske kablove kako bi obezbedili napajanje pumpi, ali ipak nisu uspeli pre nego što je došlo do pregrevanja i eksplozije.
    (Veliki brat, 10. jun 2019 00:13)

    # Link komentara

  27. Ajnštajn je trazio od američkog predsednika da zabrani eksperimente sa atomskom energijom...Jasno je iz Hirosime da mu molba nije uslisena....
     (Maja, 9. jun 2019 23:52)

    # Link komentara

  28. Било је избора за мучне совјетске војнике: две године службе у Авганистану, или два минута на крову реактора број четири... био сам тамо у Припјату и Чернобиљу 2011. године... могу вам рећи да је горе него што се може замислити.
     (Апостол, 9. jun 2019 23:49)

    # Link komentara

  29. @Vatra
    Na bilo kojem sajtu za online gledanje serija imas.
    (ooo, 9. jun 2019 23:04)

    # Link komentara

  30. Neka HBO nastavi sa serijalom i snimi seriju o trovanju hlorom Roše,1975 Soveso, Italija, trovanju metil isocijanatom Union Karbid, 1984. Bopal Indija, Britis Petrol Meksicki zaliv izlivanje nafte ili jos bolje Fukisima 2011. Japan, nuklearna katastrofa, teza od Cernobilja....
     (Maja, 9. jun 2019 23:03)

    # Link komentara

  31. E sad, neka Rusi snime seriju o zataskivanoj istini o nuklearnoj katastrofi na Ostrvu 3 Milje. Po istom obrascu, pa da vidimo reakcije pokondirenih rusofoba.
    (Ranko Trba, 9. jun 2019 22:50)

    # Link komentara

  32. Gde može da se odgledao ova serija, sa prevodom na srpski po mogućstvu ?
    (Vatra, 09. jun 2019 21:33)HBO GO
    (Nagamaki varufaki, 9. jun 2019 22:45)

    # Link komentara

  33. e svako svoje misljenje ima pa da kazem i ja moje. prva epizoda pomalo zamarajuca a ostale cetiri epizode gledao u jednom dahu i bez treptanja.
     (Hajzenberg, 9. jun 2019 22:42)

    # Link komentara

  34. Pomenulo se, ne povratilo se. Slava i hvala mrtvim herojima.
    (toliko, 9. jun 2019 22:42)

    # Link komentara

  35. Jednostavno procitajte knjigu.Prevedena na srpski.Posto je ruska autorka verujem da je realnija od HBo a i sl.
     (Željko, 9. jun 2019 22:24)

    # Link komentara

  36. Da li se neko ikada zapitao zasto su napravljeni nuklerani reaktori? Da bi narod imao struju? Ne? Samo zayo da bi se dobio plutonijum, koji se dobija kada se nuklearno gorivo "istrosi". Zato se i koristi uranijim a ne torijum, iako je mnogo bezbedniji? Dakle, sve u cilju samounistenja :(
     (Kratak spoj, 9. jun 2019 22:07)

    # Link komentara

  37. Neverovatno da neki tek sad saznaju istine o Cernobilju, neverovatno! Na Nat. Geog. odavno bio prikazan dokumentarni film o katastrofi i mnogo kvalitetnije od ove serije na HBO. Sudbina vatrogasca i njegove supruge je prikazana na Festivalu monodrame i pantomime u Zemunu pre 7 godina.
     (Maja, 9. jun 2019 21:53)

    # Link komentara

  38. Gde može da se odgledao ova serija, sa prevodom na srpski po mogućstvu ?
     (Vatra, 9. jun 2019 21:33)

    # Link komentara

  39. Serija je donekle ok, ali vama sto gledate Zadrugu i Prarove je vrhunac kinematografije
    (pada, 9. jun 2019 21:29)

    # Link komentara

  40. @Hype_Ltd
    Postojali su roboti u ono doba. Podseticu te da je to doba svemirskih letova, svemirske stanice, nadzvucnih aviona...
    Sovjeti su za ciscenje grafitnih blokova koristili vozila koja su slali na Mesec, ali ta vozila nisu mogla da ociste deo u kojem je radijacija bila 12 000 na sat.
    Jednostavno, vozila nisu mogla da izdrze. Onda su nasli da nemacki policijski robot moze da izdrzi, ali su slagali Nemce da treba da izdrzi samo 2 000, posto su Sovjeti i dalje (kao Rusi danas) pokusavali da sakriju sta se desava i da izbegnu “ponizenje”. Tako da je taj robot odmah prestao da radi, posto nisu dobili model koji im je trebao. Zbog toga je na hiljade vojnika ozraceno posto su ih poslali da rucno ciste.
    (moa, 9. jun 2019 21:21)

    # Link komentara

  41. Da je kompletan ljudski rod pametan i ujedinjen pa da se zabrane nuklearne elektrane. Samo obnovljivi izvori (voda, vetar, sunce) i tačka.
    (Crnogorac, 9. jun 2019 21:18)

    # Link komentara

  42. Кад ће хбо направити серију о бомбардовању Србије осиромашеним уранијумом????
     (Милорад, 9. jun 2019 21:15)

    # Link komentara

  43. A ovi silnu danasnji tumori,kanceri od kojih lhidi umitu ,zna se...samo se prica naokolo da je stres...da kako nije. uvek je bilo stresa i bice. sve to je od toga .
    (giga, 9. jun 2019 20:59)

    # Link komentara

  44. Moj otac je preminuo 10 godina nakon cernobilske kise u Jugoslaviji 1. Maja 1986. Moja majka je bila svedok njegovog teskog umiranja iskasljavajuci krv iz pluca izazvanog kancerom koji se polako sirio i i bio neizleciv. Mogu samo da zamislim koliko jos ljudi je stradalo u teskim mukama.
    Pokoj im dusi.
    (Vladimir, 9. jun 2019 20:28)

    # Link komentara

  45. @bgd: pobogu covece kakvi roboti u ono doba?!
    U pravu si da zbog cele postavke stvari u ono vreme niko u SSSRu ne bi priznao gresku dok nije kasno ali nazalost likvidatori su bili jedino resenje... secam se nekog dokumentarca sa svedocenjem jednog od likvidatora, da kako udjes u reaktor krece glavobolja, koja je to kolicina zracenja uzas, bilo im je jasno odmah na sta su osudjeni...
    (Hype_Ltd, 9. jun 2019 19:49)

    # Link komentara

  46. Loše je to što se desilo. Ali HBO prosto ne može da realno sagleda situaciju. Prvo nemaju ni dovoljno informacija. Verujem i da imaju sve informacije, pitanje da li bi razumeli o čemunje reč. Drugo nisu nepristrasni (Britanci, Ameri). Čim svi krive Ruse onda je jasno koji je efekat HBO želela da postigne. Kao što je neko napomenuo to se desilo u Ukrajini. Jedna od zemalja SSSR-a. Položaj Rusije u SSSR-u je sličan položaju Srbije u Jugoslaviji. Da je recimo Krško imala havariju da li bi samo Srbija bila odgovorna?
     (Mika, 9. jun 2019 19:41)

    # Link komentara

  47. Kada se desila havarija u reaktoru Herisberg (ostrvo Tri milje, USA), deceniju pre Černobila, PR službe vlasnika centrale su jednako nevešto pokušavale da zataškaju razmere nesreće dok jedan lokalni guverner nije digao medijsku dreku i onda su nekih 24h kasnije evakuisali stanovništvo. Sovjeti su još 70-ih imali reaktore klase VVER bezbedne po svim svetskim standardnima, ali oni su imali hermetički zatvoreno jezgro koje je moralo da se odvari radi zamene goriva, dok je na "otvorenom" RBMK to moglo dok je reaktor u radu. Istrošeno nuklearno gorivo sadrži Plutonijum koji se koristi za atomsko oružije i RBMK reaktori su obezbeđivali stalno snabdevanje istim. Eto ZATO je sve bilo državna tajna, zato su ti reaktori morali da rade i pored svih nedostataka. Vatrogasci su ipak znali i o tome imate svedočenja preživelih da to baš i nije bio "običan" požar, ali KO bi ga ugasio ako neće oni. Imate dokumentarac i svedočenje "likvidatora" koji su "lopatali" otpad u smrtonosnoj zoni krova centrale kako su oficiri terali kući one koji su se plašili da ne bi smetali. Niko nije dobio metak u čelo što se plašio radijacije, nemojte molim vas gutati tu zapadnu propagandu o zlim i nehumanim Rusima ... shvatite da je mentalni sklop u socijalizmu bio takav, žrtvuješ se za društvo koje se brine o tebi. Pitajte vaše roditelje ili dedove kako su se npr. komšije nesebično pomagale u SFRJ, toga više nema svi danas gledamo samo svoje dup.. i cenimo samo novac jer to je cena "slobode" koju smo dobili.
    (Markus, 9. jun 2019 19:40)

    # Link komentara

  48. Zivim u Poljskoj i cuo sam pricu od jednog starijeg Ukrajinca da je on tada bio u vojsci ali na otpustu, a vojska tamo je trajala godinama. Tada su vojnicima govorili da ko ode u tajnu misiju u Cernobilj na ciscenje, da ce dobiti skracenje vojnog roka. Svi njegovi drugari su to brza bolje prihvatili, a on posto je bio na otpustu nije mogao tako da se nakon toga godinama kajao jer je mogao brze da zavrsi sa vojskom. Medjutim svi ti ljudi su nakon pet godina krenuli da umiru i uskoro je stalno isao na sahrane svojih drugara iz vojske. Tek je tad shvatio koliku je srecu zapravo imao.
     (mile, 9. jun 2019 18:55)

    # Link komentara

  49. "Boze dragi, poslali ljude direktno u smrt, zrtvovali ih ! " - a koja je druga opcija bila u opticaju genije!?
    (Milos, 09. jun 2019 13:20)
    Npr da priznaju da je radijacija mnogo veća nego što su objavili zapadu i da vide da li neko drugi na svetu ima robote koji bi radili na tolikoj radijaciji. Ali ne, njima je kao i nama ponos do neba, zato i oni, kao i mi, na svakih 50ak godina žrtvuju ogroman deo stanovništva.
     (bgd, 9. jun 2019 18:44)

    # Link komentara

  50. @ @A
    Ne nije bio nikakav test. Takvi testovi su odradjeni u osvit atomskog doba. I to na one strane. Mozete na YT naci snimak americkih vojnika kako hodaju u smeru nuklearne pecurke....
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (MisterNo, 9. jun 2019 15:59)

    U pravu ste, ali niste me razuverili u ovom slučaju. Mislim da je trebalo da nađu način (lex specialis ili sl.) da ljudi koji su sahranjeni u zavarenim kovčezima ispod betona umru pre nego što im se srce rastočilo od radijacije. Verujem da su sve do smrti bili zdravog razuma.
    (A., 9. jun 2019 18:27)

    # Link komentara

  51. ne znam sta nije objasnjeno oko Fukusime, nesreca je posledica najveceg cunamija u istoriji Japana
    (bozza, 09. jun 2019 16:18)

    da se nuklearke prave tako da se istope od cubamija, ne verujem da bi ih tek tako pravili. tako da tu nesto svakako nije bilo u redu, jer zamisli, culi su za cunamije mnogo pre nukleanih elektrana
     (Tor, 9. jun 2019 18:24)

    # Link komentara

  52. Прво зашто се сви пале да је филм о Русима? Чернобиљ је био и још увек је у Украјини, на власти су били совјетски комунисти у држави која се звала СССР. Друго ако мислите да таквих дешавања нема више и да се то дешавало само у пропалим комунистичким режимима опет се врате. Све ово имате широм Србије на путевима у вашем комшилуку, само што не знате. Чист пример Прва Искра Барич на 20 км од Београда, годишње произведе и извезе само у Француску око 300 тона експлозива, да не спомињемо извоз у друге државе. Све то иде нашим путевима са катастрофалним мерама безбедности. ПС: Прве куће у Баричу су на 100 а школа на 300 метара од фабрике. Од мене доста.
    (Solomon, 9. jun 2019 18:06)

    # Link komentara

  53. Serija je dobra, stari Skarsgard je odličan. Priča je neverovatna. Pozitivno je što će (valjda) dosta ljudi da nauči nešto novo.
    Ovakve nesreće se ne dešavaju često, nauk su za budućnost, ali je dug put do promena.
    Imali smo i mi svoju katastrofu (bombardovanje) gde je gorelo sve i svašta, bacano nam sve i svašta... Imali smo predavanje na fakultetu posle bombardovanja o posledicama koje nas čekaju. Prvo su bili kanceri krvi, pluća i kože, zatim ostalih organa. Možda neko nekada snimi film i o tome.
     (Vagica, 9. jun 2019 18:04)

    # Link komentara

  54. HBO-u hvala za ovu seriju i pravi detektiv prva sezona. Obe serije su remek dela.
     (aca, 9. jun 2019 18:03)

    # Link komentara

  55. @aca
    Da, slazem se. Tranformacija je tada pocela. Kad sam spomenuo tranformaciju mislio sam bas to, na njegovu transformaciju od pocetka do tog trenutka na klupi. Taj razgovor je, barem meni, bio jako emotivan, kao svojevrsni zakljucak Borisovog puta i njegovog ucinka u sprecavanju vece katastrofe. Na pocetku sam mislio da ce zbog svoje partijske uskovidnosti i ogranicenosti on biti jedna od kocnica. Kako sam se prevario.
    Medjutim, Djatlov je osoba za koju nemam nijedan dobar komentar. Do kraja zivota covjek nije priznao sta je ucinio. Do kraja zivota je krivio druge. Mogu da se slozim sa cinjenicom da su mu skrivane informacije. Ali, igrati se sa takvom igrackom, tako bahato, a sve u cilju da se dokopas pozicije vodeceg inzenjera... Zalosno.
    (Jole, 9. jun 2019 17:55)

    # Link komentara

  56. Nisam gledao seriju i neinteresuje me samo da prokomentarisem da nije bilo nikakvih heroja nego budala.Rusi su krili havaraju i nisu na vreme evakuisali grad Pripjat,trebali su da saniraju posledice radijacije svi koji su za nuklearne elktrane.Zadnjih godina se forsira prica kako treba da se svuda grade nuklearne elektrane neka rade u tim elektranama ti koji su za izgradnju.Nije mi zao nikoga ko ni onog Japanca sto se raspadao.
    (Dusan, 9. jun 2019 17:51)

    # Link komentara

  57. Kao i sve u Rusiji ,sve je propaganda i u ono vreme a i sad, mi imamo najbolje, mi smo najmocniji a kada treba na delu da se pokazu nema ih nigde , ne volim ni zapadnjake ali ovi su kraljevi manipulacije. Pa sta bi bilo da covek bije izvrsuo samoubistvo, jos bi iskonstruisali zapadnu sabotazu. Sva sreca te jos ima ljudi sa cistim obrazom
     (Dusan, 9. jun 2019 17:45)

    # Link komentara

  58. (Fiff, 09. jun 2019 12:29) 

    Ignatenko je poginuo kao vatrogasac vrseci svoju duznost, a Hisasi Ouci zbog nepostovanja bezbednosnih procedura prilikom rada sa radioaktivnim materijama. Tako da ih ne bih poredio, osim po akutno primljenoj dozi zracenja: Ignatenko je primio 16, a Ouci 17 Siverta (Sv). Inace smrtonosna akutna doza u 50% slucajeva je 3 Sv ako se ne pruzi adekvatna medicinska pomoc. Da bi citaoci stekli osecaj o kolikim dozama je rec, na jednom kraju imamo maksimalne GODISNJE doze dozvoljene za radnike u nuklearnim postrojenjima od 0.05 Sv, maksimalnu akutnu (i jednokratnu) dozu za spasioce u nuklearnim akcidentima od 0.15 Sv, a na drugom kraju imamo dozu koju bi nezasticenom ljudstvu isporucila neutronska bomba od 60 Sv, ili stajanje pored sveze izvadjenih gorivnih elemenata koje daje 3 Sv za deset sekundi. Grafit izbacen iz jezgra cernobilske elektrane je bio prozet ostacima gorivnih elemenata i zato je bio toliko radioaktivan.
    Inace ozracivanje ovakvim uzasnim dozama 5 - 20 Sv je zabelezeno vise puta u istoriji nuklearne energetike, i to iskljucivo zbog nepostovanja beznedonosnih procedura. Obicno se desi tako da su ljudi sipali fisilni rastvor u neodgovarajuce posude pa dolazi do premasenja kriticne mase, pa posuda proradi kao mali reaktor i pljuskom neutrona zaspe osoblje.
     (BSN, 9. jun 2019 17:37)

    # Link komentara

  59. Čekaj da naprave seriju o nama i raspadu bifše SFRJ.
    (Gledalac, 9. jun 2019 17:25)

    # Link komentara

  60. u zemljama komunizma sve je bilo državna tajna od najveće važnosti i ako si samo počeo da čačka i pricas ma o čemu osjetljivom mogao te je pojesti mrak ! Černobil se nije mogao zataškati samo zato što je imao apokalipticne razmjere. Inače ne brinite ništa se nije promenilo od komunizma. Fukusima nije ni do danas ni objašnjena a ni sanirana i još se ne znaju sve posledice koje su i danas tu iz dana u dan ali niko više ne govori o Fuku ! 
    (holivudski frizer, 09. jun 2019 15:13) 

    ne znam sta nije objasnjeno oko Fukusime, nesreca je posledica najveceg cunamija u istoriji Japana
    (bozza, 09. jun 2019 16:18)

    da, i jos nesto: kod slucaja fukusima iz japana su odmah pozvali u pomoc kolege iz sveta, nisu zataskavali situaciju i umanjivali problem.
     (neutralni felsh, 9. jun 2019 17:17)

    # Link komentara

  61. Nije to do komunizma ili kapitalizma. Ako nema odgovornosti, ako ne postoji niko kome polažete račune, onda pre ili kasnije nastaje ovakav haos. Sličan je problem bio i u Japanu. Tepco je imao desetine sitnih incidenata i gledali su im kroz prste jer su praktično državna kompanija. I onda se desila Fukušima, jer kad se tako ponaša pre ili kasnije mora da se desi nešto ozbiljno. Jako je opasno imati neki organ vlasti bez kontrole ili celu vlast bez ikakve kontrole.
    (T, 9. jun 2019 17:16)

    # Link komentara

  62. @gotchyou

    Tako sto je videla da se drzi za stomak kada je krenula da ga saslusa.
    (tardi, 9. jun 2019 17:16)

    # Link komentara

  63. Boze dragi, poslali ljude direktno u smrt, zrtvovali ih ! I jos ozracili pola planete a to zracenje ce da traje hiljadama godina, strasno. Neverovatna ljudska rasa, sa jedne strane imamo napredak a sa druge unistenje,na koju stranu ce prevagnuti...
    (Mici, 09. jun 2019 12:58)

    A kako misliš da su spašeni toliki ? Pa normalno da mora da se žrtvuju nekoliko života zarad spašavanja mnogo više života a ova ljudmila je klasičan idiot žena jer je svesno ubila svoje još nerođeno dete.
     (SchOne, 9. jun 2019 17:10)

    # Link komentara

  64. Nije mogao iskašljavati komadiće svoje jetre. Kako su dospeli u grlo da bi ih ovaj skašljavao?
     (didul.e, 9. jun 2019 17:06)

    # Link komentara

  65. ja sam jednom kao klinac jednom ukraincu rekao nesto za sevcenka na foru kako je dobar jer je cernobilj napravio od njega nadcoveka ,onako igrajuci na crni humor.Kako me momak pogledao ,jeza me uhvatila,dzabe je posle bilo svako izvinjenje...
     (neko tamo, 9. jun 2019 17:03)

    # Link komentara

  66. američka sapunica, bond al u černobilu....
     (goran, 9. jun 2019 16:57)

    # Link komentara

  67. Jadnik, posthumno ga Briti zloupotribiše za anti rusku propagandu.
     (Lajkovachki Mile, 9. jun 2019 16:56)

    # Link komentara

  68. Ozraceni vatrogasac je i sam postao radioaktivni emiter kao sto je knjiga Maraje Kiri i dan danas radioaktivna. Zato se kaze da svetli u mraku koliko je radioaktivan. Ako telo naglo upije veliku kolicinu radijacije onda je ispusta tokom vremena i to je ubilo Ljudmilinu bebu posto je njegova radioaktivna ruka bila tacno na njenom stomaku satima verovatno. A sto se tice tableta joda one pune stitnu zlezdu sa jodom da se radioaktivna prasina (od eksplozije ili pozara) ne bi talozila u njoj i izazvala kancer kasnije. Ne pomaze uopste u blokiranju same radijacije. Tu samo olovni oklop pomaze donekle i mora da se baci posle upotrebe zato sto i sam postane radioaktivan.
    (Xli, 9. jun 2019 16:56)

    # Link komentara

  69. Zanimljivo kako se javnost u USA zainteresuje za neke događaje i životne priče van USA samo kada se snima serija, kao sad. To mi je baš bezveze. 
    (Jole, 09. jun 2019 12:45) 

    Pretpostavljam da si se ti zainteresovao za, recimo, izgradnju naftnih busotina u teksasu i broj stradalih radnika dok su se gradila posttojenja ?
     (mr.wolf, 9. jun 2019 16:56)

    # Link komentara

  70. @bolee
    Verovatno se misli na film Chernobyl Diaries, i da, film ima nekoliko kadrova snimanih u Beogradu ali jos vise kadrova je snimano u Pancevu(gle cuda). Ti kadrovi su predstavljeni kao predgradje Pripjata. Film nista specijalno, horor na temu Cernobilske katastrofe.
     (Zverinjak, 9. jun 2019 16:55)

    # Link komentara

  71. 90 sekundi na krovu. Zagrabi šta god stigneš i bacaj preko ograde. Ne gledaj krater. Kada čuješ udarce, beži nazad u prostor za dekontaminaciju i skidaj opremu. Kakva scena mati mila. Mada, svaki trenutak serije je perfektan.
    (Tumbarajko, 9. jun 2019 16:46)

    # Link komentara

  72. Kakva je Rusija tada bili, rekao bi neko. Kao da se nesto danas promenilo.Danas su Rusija, Amerika i svaka druga sila sto puta gore.Za mene ovaj vatrogasac nije heroj, vec budala.Nije on hteo biti heroj, nego je kao i vecina morao raditi svoj posao.Izgubio covek zivot nizasta.Kao sto Bukovski rece:"Tvoj život samo se jednom živi,istorija uvek ponovopravi budale od ljudi."
    (anubis ante portas, 09. jun 2019 14:23)

    ne, trebalo je tako da ga ostave, ko ga sisa beka zraci. aj malo bre ukljuci mozak pre nego da nesto komentarises. umro ni za sta? umro da bi se ti danas pravio pametan kralju. da su se takvi kao ti tad nesto pitali od ljudi i evrope ne bi ostao kamen na kamenu.
    (licimur, 9. jun 2019 16:32)

    # Link komentara

  73. U Srbiji su danas mnogo banalnije stvari državna tajna.
     (Što te biju ovi dobri ljudi?, 9. jun 2019 16:30)

    # Link komentara

  74. @Jole, mislim da je Borisova transformacija pocela nakon onog razgovora kada ga Valerij moli da evakuisu sve stanovnike i kada mu Boris odgovara da je doktor rekao da su svi u redu i kako ce i oni ostati u gradu, tada mu Valerij na surov nacin saopstava da ce oni umreti za 5god. Vidim da mnogi pricaju kako su dogadjaji preuvelicani i kako nije bilo bas doslovce sve tako, pogotovo Rusi tvrde kako je sve preuvelicano. Ne znam za sve vas ali kad je u pitanju ovakva katastrofa izmedju Americkog preuvelicavanja i onog Ruskog ma nista se nije desilo, sve je u redu, nije idealno ali nije ni lose, necemo nikome nista da pricamo... vise bih voleo da me naplase pa mozda i vise nego sto je potrebno.
     (aca, 9. jun 2019 16:30)

    # Link komentara

  75. Verovali ili ne, postojao je i čovek koji je umro u većoj agoniji, guglajte "Hisaši Ouči".  
    Nastradao je '99 u incidentu u nuklearnoj elektrani Tokaimura u Japanu i održavan je u životu 83 dana.  
    Slike su izuzetno uznemiravajuće.  

    Nema zezanja sa radijacijom. 
    (Fiff, 09. jun 2019 12:29) 

    Au druze sto sam te poslusao...
     (noname, 9. jun 2019 16:29)

    # Link komentara

  76. ma ovo je cia propaganda.
     (ruska ku*va, 9. jun 2019 16:25)

    # Link komentara

  77. u zemljama komunizma sve je bilo državna tajna od najveće važnosti i ako si samo počeo da čačka i pricas ma o čemu osjetljivom mogao te je pojesti mrak ! Černobil se nije mogao zataškati samo zato što je imao apokalipticne razmjere. Inače ne brinite ništa se nije promenilo od komunizma. Fukusima nije ni do danas ni objašnjena a ni sanirana i još se ne znaju sve posledice koje su i danas tu iz dana u dan ali niko više ne govori o Fuku !
    (holivudski frizer, 09. jun 2019 15:13)

    ne znam sta nije objasnjeno oko Fukusime, nesreca je posledica najveceg cunamija u istoriji Japana
     (bozza, 9. jun 2019 16:18)

    # Link komentara

  78. Pogledajte film Cernobilj,deo filma se snimao u Beogradu...
     (bolee, 9. jun 2019 16:16)

    # Link komentara

  79. @Nebojša
    Ova serija je 99% napravljena na osnovu onoga sto se zaista desilo. To sto mozda u nekim trenucima nije bilo dovoljno strasno za moderne balavce nije razlog da kazemo da je serija losa. Nego da su slinavci glupi i neobrazovani.
    (mrs, 9. jun 2019 16:13)

    # Link komentara

  80. @Milos
    Druga opcija je bilo da sami odu umesto tih ljudi, “genije”! Nije ti to palo na pamet? Da sam ispravljas svoje greske i odgovaras za svoje gluposti?
    (Beton, 9. jun 2019 16:12)

    # Link komentara

  81. @A
    Ne nije bio nikakav test. Takvi testovi su odradjeni u osvit atomskog doba. I to na one strane. Mozete na YT naci snimak americkih vojnika kako hodaju u smeru nuklearne pecurke....
     (MisterNo, 9. jun 2019 15:59)

    # Link komentara

  82. Stvarno mi nije jasno o kakvim spojlerima se prica kad je u pitannu serija koja opisuje stvarni dogadjaj. Sta tu moze biti spojler? Znaces nesto sto si mogao procitati na najmanje 20 sajtova? Ili vidjeti dokumentarac na youtube, gdje je opisano sve kao i u seriji? Ne znam sta da kazem na takvo neznanje.

    Inace najdirljiviji trenutak je razgovor Borisa i Valerija na pauzi prilikom sudjenja. Kakva transformacija Borisa, od partijskog uskog pogleda do xovjeka koji je omogucio svaki alat i svako sredstvo koje je Valerij zatrazio.

    "mene su culi, ali tebe su slusali" :(
    (Jole, 9. jun 2019 15:48)

    # Link komentara

  83. Bas sam poceo da citam knjigu “Černobiljska molitva”, vec od starta me je pocela podilaziti jeza kroz sta se sve prolazilo i kako ljudi pojma nisu imali sta se desava jer je mnogo surovije prikazano u knjizi nego u seriji. I bas prva prica je iskustvo Ljudmile i kako je bila uz svoga muža do njegove smrti. Ono sto me je fasciniralo kod nje je koliko je volela svog muza i kako se borila svim silama da bude uz njega i da mu ikako pomogne, a pritom je bila u 6. mesecu trudnoce. I da je jedna Belorusija zbog takve nesrece osudjena na bolestinu i razne deformacije novorodjene dece (najveci oblak radijacije je otisao na njih).
    (Ultra Instikt, 9. jun 2019 15:44)

    # Link komentara

  84. Posle prikazivanja serije verujem da ce broj ljudi koji ce snimati prelome , pluca itd. opasti za 50ak %
     (Analiticar, 9. jun 2019 15:41)

    # Link komentara

  85. Serija je dobra, ali ekstremno smarate sa veličanjem.
    (dejavu, 9. jun 2019 15:40)

    # Link komentara

  86. Kako je ona fizicarka znala da je Iudmila trudna
    @ gotchyou

    poghledaj malo bolje epizodu, otvara vrata i vidi je iza plastike kako ruku muza stavlja na stomak da oseti dete... i kada je to videla usla je da je izvadi i rekla sestri to.

    Serija nema ni jednu jedinu manu cak i sa ,,celovitim izmisljenim likom fizicarke koja predstavlja zene fizicarke
    (Nemanja, 9. jun 2019 15:27)

    # Link komentara

  87. @Malo je smešna priča da je beba "upila radijaciju"99 posto ljudi zapravo ne razume šta je ustvari radijacija.
    (macko, 09. jun 2019 13:06)
    Radijacija je pogubna za citavo telo, jer utice na celije, celije se razmnozavaju i prave jos veci problem jer je dnk promenjem. Medjutim, celije koje se brze razmnozavaju prave jos veci problem i zbog toga radijacija najvise utice na polne organe gde se celije najbrze razmnozavaju a najmanje na mozak gde se uopste ne razmnozavaju, i naravno na novorodjencad i malu decu.
    (dzaja, 9. jun 2019 15:20)

    # Link komentara

  88. Serija je izvrsna, treba bukvalno postati deo gradiva u skolama. Niti jedan nepotreban kadar, stalno se prati tok price...
     (sryugos, 9. jun 2019 15:19)

    # Link komentara

  89. Zbog ovakvih slučajeva bi trebalo da postoji zakonska mogućnost za eutanaziju. Koliko puta je on poželeo da zaspe i da se ne probudi? I svi oni koji su gledali njegove patnje, a naročito oni koji su ga voleli.

    Jezivo je, ali se zaista pitam, da li je on bio stvarni test za to kako radijacija ubija ljudsko telo i koliko to traje?
    (A., 9. jun 2019 15:17)

    # Link komentara

  90. u zemljama komunizma sve je bilo državna tajna od najveće važnosti i ako si samo počeo da čačka i pricas ma o čemu osjetljivom mogao te je pojesti mrak ! Černobil se nije mogao zataškati samo zato što je imao apokalipticne razmjere. Inače ne brinite ništa se nije promenilo od komunizma. Fukusima nije ni do danas ni objašnjena a ni sanirana i još se ne znaju sve posledice koje su i danas tu iz dana u dan ali niko više ne govori o Fuku !
     (holivudski frizer, 9. jun 2019 15:13)

    # Link komentara

  91. Serija je fantasticna, ono sto mnogi ljudi ne shvataju jeste da ovo nije dokumentarac, ovo je dramatizacija jednog zalosnog istorijskog dogadjaja. I kao takva je fantasticno uspela u nameri...
     (Usamljeni vuk, 9. jun 2019 15:11)

    # Link komentara

  92. Ubjedljivo najbolji filmski prikaz o Rusima, ovu seriju je napravio neko ko ih dobro poznaje, najvjerovatnije Jevreji.
    (Sale, 9. jun 2019 15:04)

    # Link komentara

  93. "Zanimljivo kako se javnost u USA zainteresuje za neke događaje i životne priče van USA samo kada se snima serija" 

    I ne samo u USA. Ne secam se da je u Srbiji u poslednjih 25 godina prikazan dokumentarac o Černobilju ili makar jedan video-prilog u nekoj informativnoj emisiji. Naša deca u školama ne znaju o tome skoro ništa. Jednostavno, to je tema koja do ove serije nikoga nije zanimala, ni na istoku ni na zapadu.
    (joca, 09. jun 2019 13:13)

    Bilo je dosta dokumentaraca o Cernobilju, sto na domacim televizijama (pre svega mislim na RTS), sto na stranim.
     (polo, 9. jun 2019 14:55)

    # Link komentara

  94. @Vase ime*
    Sve sto nam serviraju o Rusiji je tacno, samo jos 10 puta gore. Sve sam video svojim ocima. Beda, uzas, teror drzave nad narodom, diktatura, siromastvo, sivilo. A to je sada, u Putinovoj demokratiji. Tada je bilo jos gore. Tada su ljudi nestajali bez traga a najblizi nisu smeli da pitaju gde su. Tada su gulazi radili punom parom. Ljude slali da gase radioaktivne pozare. To je cuvena ruska sila kojoj teze Srbi.
    (Beton, 9. jun 2019 14:54)

    # Link komentara

  95. @joca
    Pa nije tu nista zanimljivo, sve je jasno. Javnost u USA znala o Cernobilju iz dokumentaraca i price, dakle povrsno. Nista cudno, jer je javnost USA najmanje pogodjena. Ali, javnost u Rusiji i bivsem SSSR-u zna mnogo manje od toga, jer Rusi danas, kao i tada, misle samo o nekom svom umisljenom ugledu, pa kriju. Krili su tada, prvo poricali eksploziju, pa umanjivali razmere, isto kao sto danas rade, uporno lazu o svemu. Srbi su postali ruske sluge i advokati, pa ponavljaju ono sto Rusi kazu. Imas cak Srbe, koji sa svojih 8 osnovne autoritativno tvrde da se u Cernobilju nista nije ni desilo, sve zavera Zapada da ocrni Ruse.
    (Beton, 9. jun 2019 14:51)

    # Link komentara

  96. @јоца
    не бих се сложио са тобом да наша омладина није знала за Чернобил пре серије. Још пре неких 12,13 година често је та катастрофа била тема у неким круговима, јер је једноставно невероватна и језива прича, а то народ интересује.
    (палигорић, 9. jun 2019 14:51)

    # Link komentara

  97. Zanimljivo kako se javnost u USA zainteresuje za neke događaje i životne priče van USA samo kada se snima serija, kao sad. To mi je baš bezveze.
    (Jole, 09. jun 2019 12:45)
    pa kako drugacije da se zainteresuju nego preko medija, tv isl zar nije tako i kod nas ?
    (achitwn, 9. jun 2019 14:47)

    # Link komentara

  98. Hvala lepo, ali mi nikad ne bi palo na pamet da izigravam mrtvog “heroja”.
    (zmitjkoe, 9. jun 2019 14:42)

    # Link komentara

  99. Mogli bi da snime jedan i o Fukusimi. Samo sto nece jer onda moraju da pljunu na svoju tehnologiju i da priznaju da radijacija svakodnevno ulazi direktno u okean. Da ne spominjemo koliko jos istih takvih elektrana ima.
    (Mirko, 9. jun 2019 14:41)

    # Link komentara

  100. Zanimljivo kako se javnost u USA zainteresuje za neke događaje i životne priče van USA samo kada se snima serija" 

    I ne samo u USA. Ne secam se da je u Srbiji u poslednjih 25 godina prikazan dokumentarac o Černobilju ili makar jedan video-prilog u nekoj informativnoj emisiji. Naša deca u školama ne znaju o tome skoro ništa. Jednostavno, to je tema koja do ove serije nikoga nije zanimala, ni na istoku ni na zapadu.
    (joca, 09. jun 2019 13:13)

    ne mogu urednici-rusofili da podnesu ruski peh u cernobilju... lakse je ponasati se kao da se nista nije desilo
     (boxrc, 9. jun 2019 14:29)

    # Link komentara

  101. @macko
    Da, upila je beba svu radijaciju. Pod "radijacijom" se podrazumevaju cestice radioaktivnog joda koje telo skladisti (zato se piju tablete sa jodom da bi taj normalan jod zauzeo mesto u organizmu, a radioaktivni kao visak bio izbacen napolje).
    Verovatno su se sve radioaktivne cestice skladistile u telu bebe umesto u telu majke. Mislim da se u stitnoj zlezdi skladiste.
    Jer, kada si samo blizu radioaktivnog objekta, ti primas odredjenu dozu radijacije samo dok si bas u neposrednoj blizini. Ali kada se "nagutas" radioaktivne prasine koja se uskladisti u organizmu, e to onda konstantno deluje, i ostaje dovoljno dugo da utice na mutacije celija i pojavu maligniteta.
    E, beba je uskladistila te cestice.
    (Nix, 9. jun 2019 14:28)

    # Link komentara

  102. Kad ce da snime seriju o Fukushimi? Nekako im.ugodnije samo po Rusima da opletu.....
     (Ana56, 9. jun 2019 14:24)

    # Link komentara

  103. Kakva je Rusija tada bili, rekao bi neko. Kao da se nesto danas promenilo.
    Danas su Rusija, Amerika i svaka druga sila sto puta gore.
    Za mene ovaj vatrogasac nije heroj, vec budala.
    Nije on hteo biti heroj, nego je kao i vecina morao raditi svoj posao.
    Izgubio covek zivot nizasta.
    Kao sto Bukovski rece:

    "Tvoj život samo se jednom živi,
    istorija uvek ponovo
    pravi budale od ljudi."
    (anubis ante portas, 9. jun 2019 14:23)

    # Link komentara

  104. Fizičarka je u seriji znala da je Ljudmila trudna tako što je videla da je Ljudmila stavila Vasilijev dlan na svoj stomak.
     (Alex75, 9. jun 2019 14:22)

    # Link komentara

  105. Šta mi bi da pročitam tekst. Smučio mi se ostatak dana..
     (miki, 9. jun 2019 14:20)

    # Link komentara

  106. ljudi, napisite da ima spojlera?! 
    neki ljudi jos nisu gledali seriju. 
    jos jedna stvar... 
    kako je ona fizicarka znala da je ljudmila trudna??
    (gotchyou, 09. jun 2019 12:50

    Imala je "treće oko", pročitaj tekst a ne prvu i zadnju rečenicu pa ćeš valjda skapirati kako je znala da je trudna.
     (Markobg, 9. jun 2019 14:16)

    # Link komentara

  107. Verovali ili ne, postojao je i čovek koji je umro u većoj agoniji, guglajte "Hisaši Ouči". 
    Nastradao je '99 u incidentu u nuklearnoj elektrani Tokaimura u Japanu i održavan je u životu 83 dana. 
    Slike su izuzetno uznemiravajuće. 

    Nema zezanja sa radijacijom.
    (Fiff, 09. jun 2019 12:29)

    Није требало да те послушам :(
     (Sandra, 9. jun 2019 14:13)

    # Link komentara

  108. @(deda, 09. jun 2019 13:13)

    I ne samo to, nego je prosto fascinantno koliki broj komentara mu se objavljuje u svim rubrikama. Cenim, svaki. Pa je opravdana sumnja da je on ovde "drug dezurni". Ja odavno ne mogu da ostavim komentar ni na rubrici Tehnopolis ili Putovanja, pa se odavno ni ne upinjem vise od dva puta mesecno. Koliko mi se samo puta desilo da napisem komentar, cesto i malo duzi i obrisem uz misao "sta bre ja ovde gubim vreme,kada ovo nece da objave". A,OVAJ ne moze da ispise koliko bi mu (ili on sam sebi) objavili. :)
     (Slobodni Klikeri, 9. jun 2019 14:10)

    # Link komentara

  109. Mici, prevagnulo je već. Nema nazad
     (ccc, 9. jun 2019 14:01)

    # Link komentara

  110. Ko god da je napravio seriju treba biti realan i reci da je odlicno uradjena. Bavio sam se ovom temom na fakultetu, tacnije sa medicinsko / bioloskog aspekta i prelistao gomilu literature o Cernobilu, Hirosimi, Ostrvu Tri Milje i drugim akcidentima. Vidim da je Forbs objavio clanak da je bilo preterivanja i da kao podatke daje zvanicne UN podatke. Zaista smesno. Samo zamislite koje razmere je to imalo da je SSSR morao sa angazuje 750 000 ljudi u sanaciji. Sve bi zataskali da nije bilo toliko kriticno da nisu mogli. Inace tih 750 000 ljudi su dovuceni iz celog SSSR i po povratku kucama niko nije pratio njihovo zdravstveno stanje, te nigde nije postojala ni baza podataka o tome koliko su ziveli posle i od cega su umrli. Dakle stvaran broj zrtav nikad nece biti poznat.
    Inace prof Legasov je heroj, i divim se rusima u to vreme i uz takvu represiju i dalje je bilo heroja koji su sve zrtvovali da bi uradili ispravnu stvar. Em ides svesno se zracis znajuci da neces dugo ziveti, em te KGB prakticno unisti, moras do samoubistva da doguras da bi naterao vlast da preduzme nesto i finansira korekciju svih reaktora istog tipa..
    (Stole33, 9. jun 2019 13:57)

    # Link komentara

  111. A, priča o iskašljavnju delova jetre i pluća je nemoguća. Verovatno ugrušci krvi u plućima daje sličan efekat. Svakako, čovek je nastradao u mukama. Heroj, ne znamo koliki!
    (novak, 9. jun 2019 13:57)

    # Link komentara

  112. Ne znam zašto bi se uzimalo kao nesporno nešto iz knjizevnog dela.
    (rajko, 9. jun 2019 13:55)

    # Link komentara

  113. juce sam poceo da citam tu knjigu, zaista je gora od serije, u uzasavajucem smislu, mnogo 
    detalja i opisa od svih pomenutih ljudi u seriji. Takodje devojcica koju su cekali se rodila, ali je umrla 4 sata po rodjenju jer joj je jetra otkazala, izmerili su da ima 28 rengena i da je upila svu radijaciju u sebe i tako spasila Ljudmilu. Jos jedan detalj iz knjige je da nisu dozvolili Ljudmili da vidi bebu, nego su je doneli kremiranu, u prahu! Ona je insistirala da odnese taj prah pored muza gde je sahranjen, kaze pored njegovih nogu, tako da odlazi na grob uvek sa dva cveta u ruci. Kaze, tu su moje duse i moj zivot. :{(
    (wlado, 09. jun 2019 12:32)

    Auuuu ali ovaj detalj da je mala beba upila svu radijaciju....uhhh, suza mi krenula....koja tugaa
     (...evo i mene ..., 9. jun 2019 13:55)

    # Link komentara

  114. Kakva je to hrabrost i ljubav prema coveku. Naklon do poda, svima njima.
    (Vilana, 09. jun 2019 12:22)
    Hristos kaže da je najveća moguća ljubav kada daš svoj život za život drugih. To jeste istina. Večni heroji.
     (Liga Šampiona, 9. jun 2019 13:54)

    # Link komentara

  115. Serija je dobra ali ne toliko koliko je svi hvale prva epizoda je fantastična u svakom pogledu ali ostale četiri nisu tako dobre u odnosu na prvu u svakom slučaju seriju vredi pogledati.
    (Nebojša, 09. jun 2019 12:28)

    Izuzetna serija. Po meni, četvrta epizoda malo slabija, ostale epizode perfektne.
     (Aleksandar, 9. jun 2019 13:44)

    # Link komentara

  116. Serija je odlicna, treba je pazljivo pogledati .
     (sinisa, 9. jun 2019 13:42)

    # Link komentara

  117. Ti vatrogasci nisu znali da je eksplodirao reaktor, mislili su da je običan požar i sticajem okolnosti su ispali heroji (ne kažem da nisu). Ko zna da li bi svi otišli da gase da su znali o čemu je reč.
     (Marinkoo, 9. jun 2019 13:40)

    # Link komentara

  118. Prije ove serije sam gledao dosta dokumentaraca o Cernobilu i znao sam vec dosta o tome, kao i o drugim velikim katastrofama, volim da gledam tu tematiku. Sto se tice serije, nema sto napravljena je dobro, ali mislim (ubijedjen sam da je tako) dosta se izgubilo na `tenziji` jer je na engleskom jeziku, naravno razumijem zasto je to tako, napravljena je za siroke narodne mase i ne bi imala vjerovatno ni pribliznu gledanost da nije na engleskom, ali mi je engleski premlak za ruske generale, KGB, pa one rudare itd itd, zvuci dosta lezernije, a zna se kako su bili za**bani tad, pogotovo KGB.. Eto to je jedino zbog cega je meni malo izgubila na originalnosti, na tenziji/frci/strahu, al kao sto rekoh, logicno je bilo da naprave na engleskom...
    (bb bj br79, 9. jun 2019 13:36)

    # Link komentara

  119. deda@ Idi na Kalemegdan, igraj sah, ne budi bahat, uzivaj malo.
     (Hanibal, 9. jun 2019 13:36)

    # Link komentara

  120. kako je ona fizicarka znala da je ljudmila trudna??
    (gotchyou, 09. jun 2019 12:50)

    Kad je prolazila videla je da Ljudmila drzi muzevljevu ruku na svom stomaku.
     (j, 9. jun 2019 13:35)

    # Link komentara

  121. Ignatenko se, zapravo, raspao od opekotina trećeg stepena, a ne od radijacije.
    Radijaciju predstavljaju kao zaraznu bolest, koja može da se prenese prilikom kontakta sa obolelim.
    (Bageri, 9. jun 2019 13:33)

    # Link komentara

  122. "Zanimljivo kako se javnost u USA zainteresuje za neke događaje i životne priče van USA samo kada se snima serija"I ne samo u USA. Ne secam se da je u Srbiji u poslednjih 25 godina prikazan dokumentarac o Černobilju ili makar jedan video-prilog u nekoj informativnoj emisiji. Naša deca u školama ne znaju o tome skoro ništa. Jednostavno, to je tema koja do ove serije nikoga nije zanimala, ni na istoku ni na zapadu.
    (joca, 09. jun 2019 13:13)
    Ne pisu nista ni o Fokusima koja je po Jacobi Cernobilj x 3.
    (Voja, 9. jun 2019 13:31)

    # Link komentara

  123. Verovali ili ne, postojao je i čovek koji je umro u većoj agoniji, guglajte "Hisaši Ouči".
    Nastradao je '99 u incidentu u nuklearnoj elektrani Tokaimura u Japanu i održavan je u životu 83 dana.
    Slike su izuzetno uznemiravajuće.

    Nema zezanja sa radijacijom.
    (Fiff, 09. jun 2019 12:29)
    coveku je nekoliko puta otkazalo srce ali su ga pametnjakovici onako raspalog reanimirali. Srce mu je zadnje otkazalo a pre toga mu je curila krv iz ociju, nije imao kozu i tkiva su mu se pretvorila u kašu i oni su ga u takvom stanju ozivljavali i produzavali mu agoniju, mada rec agonija je slaba rec za ono sta je prozivljavao. U zivotu se nisam potukao i zaista mi bude zao mrava kad slucajno zgazim ali da sam u tom trenutku bio pored tog coveka uzeo bih pistolj i skratio mu muke. Niko ne zasluzuje takvu stravicnu smrt.
     (aca, 9. jun 2019 13:29)

    # Link komentara

  124. ljudi, napisite da ima spojlera?!
    neki ljudi jos nisu gledali seriju.
    jos jedna stvar...
    kako je ona fizicarka znala da je ljudmila trudna??
    (gotchyou, 09. jun 2019 12:50)

    Bila je u bolnici u Moskvi kad i trudnica. Dok je ispitivala onu trojicu
     (zb, 9. jun 2019 13:29)

    # Link komentara

  125. Serija je više nego izuzetna. Tek sada posle 33 godine shvatamo kakva nas je sve u Evropi sudbina čekala da ovi vatrogasci ali i onih 400 rudara nisu stavili svoj život kao zalog. Vatrogasci su i neznajući šta gase odmah svi u roku od par meseci umrli u natežim mukama dok je polovina i više rudara uspela da preživi neki i 15 do 20 godina a nekolicina je ostala i do danas živa. U seriji je korišten i jedan originalan snimak kada glavni dispečer svih vatrogasaca zove okolne gradove da hitno šalju vatrogasne ekipe da gase nuklearku. Da je krenulo po zlu i da je došlo do druge eksplozije par nedelja posle prve Evropski kontinent bio bi nenstanjiv nekoliko stotina godina. Zato jedno veliko HVALA I SLAVA VAM VEČNA heroji i da znate da Vaša imena i Vaša žrtva nikad neće biti zaboravljena. Neki ovde pišu kako je ovo antiruski film i slične gluposti. Ne..... baš suprotno, ovaj film veliča herojstvo običnog čoveka razotkriva korumpiranost komunističkog sistema i širokom auditoriu približava ovaj dogadjaj na takav način da on i sami akteri nikad neće biti zaboravljeni.
     (mali radojica, 9. jun 2019 13:25)

    # Link komentara

  126. Deda@Ako si malo mladji da te nakacilo na stranicu fejsa?Jel može?
    (Jon Bon Jovi, 9. jun 2019 13:24)

    # Link komentara

  127. "Boze dragi, poslali ljude direktno u smrt, zrtvovali ih ! " - a koja je druga opcija bila u opticaju genije!?
    (Milos, 9. jun 2019 13:20)

    # Link komentara

  128. jon bon jovi
    je aca licno
     (inspektor kalahan, 9. jun 2019 13:19)

    # Link komentara

  129. Spoiler alert! Spoiler alert! Eksplozija u Cernobilu se STVARNO dogodila 1986! Pobogu, na kojoj planeti vi zivite, kakvi crni spojleri... Serija je odlicna, sad ocekujem jednu o "agent orange", Hirosimi i Nagasakiju. Nacekacu se. Na stranu uzrok, ali Cernobil je ipak bio nesreca, Hirosima i Nagasaki nisu.
    (чернобыль, 9. jun 2019 13:17)

    # Link komentara

  130. E ovo je istinski heroj.Platio je glavom dani spašavati vise svojih sunarodika.Cela serija je trebala biti bazirana na njemu i tim pojedincima kao znak poštovanja a ne kako se desila katastrofa!
    (Jon Bon Jovi, 09. jun 2019 12:33)

    I naravno da se po ko zna koji put javio čuveni stručnjak, "sakupljač pluseva". Prosto neverovatno kako se taj čovek u sve razume, i o bukvalno svemu ima mišljenje, naravno mišljenje koje če dobiti gomilu pluseva. Od sporta, preko politike, kulture i super žene, ne postoji tema na ovom portalu, u kojoj dotični nije stručan!
     (deda, 9. jun 2019 13:13)

    # Link komentara

  131. "Zanimljivo kako se javnost u USA zainteresuje za neke događaje i životne priče van USA samo kada se snima serija"

    I ne samo u USA. Ne secam se da je u Srbiji u poslednjih 25 godina prikazan dokumentarac o Černobilju ili makar jedan video-prilog u nekoj informativnoj emisiji. Naša deca u školama ne znaju o tome skoro ništa. Jednostavno, to je tema koja do ove serije nikoga nije zanimala, ni na istoku ni na zapadu.
     (joca, 9. jun 2019 13:13)

    # Link komentara

  132. Jole

    ko te pita.
     (Oliver Nedeljkovic, zapamtite to ime, 9. jun 2019 13:12)

    # Link komentara

  133. @
    Malo je smešna priča da je beba "upila radijaciju"
    99 posto ljudi zapravo ne razume šta je ustvari radijacija.
     (macko, 9. jun 2019 13:06)

    # Link komentara

  134. Jednostavno, mi nismo "dizajnirani" za radijaciju. Čak i manje nedozviljene doze nas ubijaju izazivajući dugoročno karcinome, a veće doze, pri akutnom ozračenju, bukvalno rastapaju naše ćelije.
     (Smuleco, 9. jun 2019 13:04)

    # Link komentara

  135. Boze dragi, poslali ljude direktno u smrt, zrtvovali ih ! I jos ozracili pola planete a to zracenje ce da traje hiljadama godina, strasno. Neverovatna ljudska rasa, sa jedne strane imamo napredak a sa druge unistenje,na koju stranu ce prevagnuti...
     (Mici, 9. jun 2019 12:58)

    # Link komentara

  136. ljudi, napisite da ima spojlera?!
    neki ljudi jos nisu gledali seriju.
    jos jedna stvar...
    kako je ona fizicarka znala da je ljudmila trudna??
     (gotchyou, 9. jun 2019 12:50)

    # Link komentara

  137. Rastopljen od radijacije. :(
     (Smuleco, 9. jun 2019 12:49)

    # Link komentara

  138. Zanimljivo kako se javnost u USA zainteresuje za neke događaje i životne priče van USA samo kada se snima serija, kao sad. To mi je baš bezveze.
    (Jole, 9. jun 2019 12:45)

    # Link komentara

  139. Sada ce svi da se plase radijacije, sto je i ok.
    (Xli, 9. jun 2019 12:42)

    # Link komentara

  140. Odgledao seriju, i zaista je izvrsna.
     (objektivan, 9. jun 2019 12:41)

    # Link komentara

  141. наставља се хајп. шта би са серије "што је снима путин, јер глупи руси нису задовољни серијом са ХБО-а" ? патка. не верујте народе у глупсти које вам сервирају о русији јер се на тај начин стварно пљује по свим овим несрећним људима који су умрли у најгорим мукама. све у циљу политике и профита.

    погледајте нови интервју са генералом Николајем Таракановим који је био задужен за ликвидаторе. човеку се допала серија и сматра да су ствари верно приказане.
    (Vaše ime*, 9. jun 2019 12:40)

    # Link komentara

  142. Heroj.
    Heroji.
     (pravda365, 9. jun 2019 12:38)

    # Link komentara

  143. hhh
     (igor, 9. jun 2019 12:35)

    # Link komentara

  144. Strasna sudbina ljudi koji su bili u nuklearki ali je jos strasnije kako se neko pod plastom filmskih sloboda nasladjuje tudjim mukama. Komercijalni prikaz autora samo pokazuje kolika je podela u danasnjem svetu gde se sve vrednuje iskljucivo kroz prizmu novca koji je jedini gospodar.
     (Jovan, 9. jun 2019 12:33)

    # Link komentara

  145. E ovo je istinski heroj.Platio je glavom dani spašavati vise svojih sunarodika.Cela serija je trebala biti bazirana na njemu i tim pojedincima kao znak poštovanja a ne kako se desila katastrofa!
    (Jon Bon Jovi, 9. jun 2019 12:33)

    # Link komentara

  146. juce sam poceo da citam tu knjigu, zaista je gora od serije, u uzasavajucem smislu, mnogo
    detalja i opisa od svih pomenutih ljudi u seriji. Takodje devojcica koju su cekali se rodila, ali je umrla 4 sata po rodjenju jer joj je jetra otkazala, izmerili su da ima 28 rengena i da je upila svu radijaciju u sebe i tako spasila Ljudmilu. Jos jedan detalj iz knjige je da nisu dozvolili Ljudmili da vidi bebu, nego su je doneli kremiranu, u prahu! Ona je insistirala da odnese taj prah pored muza gde je sahranjen, kaze pored njegovih nogu, tako da odlazi na grob uvek sa dva cveta u ruci. Kaze, tu su moje duse i moj zivot. :{(
    (wlado, 9. jun 2019 12:32)

    # Link komentara

  147. Verovali ili ne, postojao je i čovek koji je umro u većoj agoniji, guglajte "Hisaši Ouči".
    Nastradao je '99 u incidentu u nuklearnoj elektrani Tokaimura u Japanu i održavan je u životu 83 dana.
    Slike su izuzetno uznemiravajuće.

    Nema zezanja sa radijacijom.
    (Fiff, 9. jun 2019 12:29)

    # Link komentara

  148. Serija je dobra ali ne toliko koliko je svi hvale prva epizoda je fantastična u svakom pogledu ali ostale četiri nisu tako dobre u odnosu na prvu u svakom slučaju seriju vredi pogledati.
     (Nebojša, 9. jun 2019 12:28)

    # Link komentara

  149. Kakva je to hrabrost i ljubav prema coveku. Naklon do poda, svima njima.
    (Vilana, 9. jun 2019 12:22)

    # Link komentara

  150. Kakva strasna, strasna sudbina.... :-(
    (Zli, 9. jun 2019 12:22)

    # Link komentara