- Komentari -
  1. BSN

    Jedina si posast ovde. Da ista pametno u životu imaš raditi ne bi se prepucavao u virtuelnom svetu sa nepoznatim osobama. Toliko o tebi kao naučniku. Druga stvar, nije ti ferdinand postavio pitanje, već ja. Živi život čoveče, nije zdravo prepucavati se u virtuelnom svetu.
    (dominus, 17. mart 2019 22:19)

    # Link komentara

  2. Trovach

    Pa pitanje i nije bilo u smislu da od BSN tražim informaciju, već da proverim njegovo znanje. Čovek se poziva na drugog tipa i njegove teorije?! Presipanje iz šupljeg u prazno. Nisam ni mislio da zna odgovor.
    Još odgovara drugom tipu @ferdinand Pfff.
    (dominus, 17. mart 2019 22:14)

    # Link komentara

  3. BSN

    Ko je spominjao teorije? Šta me briga za nekog tipa što je teoretisao. Postavio sam bio konkretno pitanje. Nisam ni očekivao da ćeš znati. Naravno da ću zaobilaziti tvoje komentare jer generalno su dosta šturi. Tanak si, bez obzira na dugogodišnje iskustvo (kako tvrdiš) u oblasti fizike i elektrotehnike.
    A što se osovine tiče, to imam - preciznije moj stric. Kako? To je posebna priča :)
    (dominus, 17. mart 2019 22:04)

    # Link komentara

  4. “The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life.”
    (marduk, 17. mart 2019 00:46)

    Lepo receno, samo treba prevesti rec "wondering" kako treba, a to sigurno nije "sumnjati". Ovako ispada da su teoreticari zavere, paranoicari i shizotipni zastranjenici intelektualni krem covecanstva - istina, oni vole o sebi tako da zamisljaju, ali to je daleko od istine.
    A ako se neko cudi, to su naucnici, (i pesnici, kako rece neko - pesnici su cudjenje u svijetu).
    (BSN, 17. mart 2019 21:43)

    # Link komentara

  5. Poslati komentar. pa sacekati da se objavi je predug period. Najbrze se objavljuju idiotski komentari, tako da na odgovor BSN morate malko da pricekate. Polakooo, strpljenje radja ruuuzeee.
    (Trovach, 17. mart 2019 17:45)

    # Link komentara

  6. @ferdinand

    Napisao sam odgovor nocas oko 2h, ali nije proslo. Aman, moderatori, objavite i dozvolite da se ova posast smiri!
    Ukratko, ne zanima me ucenje dr. Harolda Ebsdena ni njegova crankscience socinjenija o rotaciji vakuuma, energiji i gustini etra, tekucim (a ne tecnim) kristalima (fluid crystals, ne liquid), torusnim strujanjima itd. I vrlo mi smeta sto nas ogromnu vecinu naucnog sveta zoves "naucnicima", a kompanija iz Drustva za Izucavanje Nauke su za tebe zastupnici prave, proverljive nauke.
    Ovo je zadnje sto ti pisem, vo vjeke vjekova, amin. Zaobidji me.
     (BSN, 17. mart 2019 15:39)

    # Link komentara

  7. BSN

    Pretpostavljam da ne znaš odgovor na ono moje pitanje! Ne vidim razlog da ti ne puste komentar, osim ako nisi ni hteo da odgovoriš :)
    (dominus, 17. mart 2019 14:00)

    # Link komentara

  8. @Još nešto. Ako su moji komentari upućeni tebi na granici prostakluka, šta su onda tvoje etikete drugima, pa i meni?
    (dominus, 16. mart 2019 16:04)

    Mene zanima da mi vi mene kažete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
    (BSN, 17. mart 2019 09:57)

    # Link komentara

  9. @cvrko...Ne moze BSN bas svima pojedinacno da odgovori, pa cu ja, kao polu laik, da pokusam. NASA se trenutno vise bavi medjuplanetarnim automatskim misijama, a Rusima prepustaju taxiranje do ISS jer je bilo jeftinije, ali izgleda da ce Space X jos dodatno spustiti cenu.
    (Trovach, 17. mart 2019 08:02)

    # Link komentara

  10. @dominus

    Odgovorio sam da me teorije dr. Ebsdena (ili kako se vec pise) o rotaciji vakuuma, energiji i gustini etra, tekucim kristalima, torusnim strujanjima itd. ne zanimaju kao ni ostale teze crankscience. Toliko od mene za tebe, nema vise, va vjeke vjekova, amin.

    @cvrko

    Ne bih rekao da "samo Rusi dominiraju svemirom". Prvo, zato sto je mnostvo medjuplanetarnih stanica NASA porekla i ne samo NASA, tu su ESA i JAXA kao ozbiljni igraci a eto Kineza i Indusa. Rusko ucesce u medjuplanetarnim misijama je zanemarljivo. Rusi zahvaljujuci ISS dominiraju transportom ljudstva, to je tacno. SpaceX ne bih nazvao najamnickom firmom, to bas prezrivo zvuci, kao da oni nisu ulozili velike materijalne i ljudske resurse da osvoje tehnologiju visekratnih nosaca i time drasticno smanje cenu lansiranja. A ako cena ide dole, onda u normalnoj ekonomiji to ima prednost nad nacionalnim busanjima u grudi i populistickim parolama. Niko normalan ne zamera Amerima sto kupuju ruske motore kad ih ovi prave jeftinije nego sto bi sami Ameri to radili. Niti sto koriste usluge SpaceX za lansiranje. Niti sto provereni Sojuz prevozi do ISS. Kad se pojavi jeftinija alternativa (kao npr. SpaceX Crew Dragon) to ce na dalje biti metod prevoza.
    NASA radi sa VEOMA skresanim budzetom. Program ljudskog lansiranja je redukovan posle Apolo programa, a sasecen posle gasenja Satl programa. Trka u svemiru sa neogranicenim finansiranjem kao '60ih se nece ponoviti.
     (BSN, 17. mart 2019 02:55)

    # Link komentara

  11. BSN

    “The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life.”
    (marduk, 17. mart 2019 00:46)

    # Link komentara

  12. BSN@
    Zar nije zalosno sto samo Rusi dominiraju svemirom,da li ce NASA ikada vise poleteti(da ne racunamo najamnicke firme Elon Mask etz ),ako su nas Amerikanci slagali,reci ,to si nam bar duzan :(
     (cvrko, 16. mart 2019 20:26)

    # Link komentara

  13. Ovo gore u prvom isjecku gdje se ko bajagi dokuju na MSS ko god u ovo vjeruje tome nema pomoci.Ljudi sta vam je vidite da vas prave budalama i smiju vam se.
    (Svedska, 16. mart 2019 20:04)

    # Link komentara

  14. BSN

    Još nešto. Ako su moji komentari upućeni tebi na granici prostakluka, šta su onda tvoje etikete drugima, pa i meni?
    (dominus, 16. mart 2019 16:04)

    # Link komentara

  15. BSN

    Reč "ljubaznost" sam upotrebio iz razloga što mislim da nije u redu tri puta na tri različite vesti da ostavljam isto pitanje, a da se ti udostojiš odgovoriti. Zamolio bih te da ponovo napišeš, jer me zaista interesuje da li znaš odgovor na ono pitanje. Hvala. A moderatora bih zamolio da pusti i ovaj komentar i potencijalni odgovor gospodina BSN.
    (dominus, 16. mart 2019 15:58)

    # Link komentara

  16. Ljudi meni je sve jasno sa kosmonautima i astronomijom al se pitam .
    Jel šire oni gore onako mislim bratstvo i jedinstvo ? Mislim muško ženski odnosi ovo, ono...
     (Totem, 16. mart 2019 15:00)

    # Link komentara

  17. BSN 

    Imam jedno pitanje za tebe (pisao sam na vesti o veštačkom suncu) pa ako bi bio ljubazan da odgovoriš. Hvala.
    (dominus, 16. mart 2019 13:27)

    Vec sam odgovorio ali nije proslo. Ako prodje ovo, neka se zna da moja neljubaznost nekomentarisanja tebi nije nista u poredjenju sa neljubaznoscu na granici prostakluka kojom tvoji komentari obiluju kad sam ja u pitanju. Zaobidji me slobodno.
     (BSN, 16. mart 2019 14:06)

    # Link komentara

  18. BSN

    Imam jedno pitanje za tebe (pisao sam na vesti o veštačkom suncu) pa ako bi bio ljubazan da odgovoriš. Hvala.
    (dominus, 16. mart 2019 13:27)

    # Link komentara

  19. To je laz. Animacija.
    (mile, 16. mart 2019 12:21)

    # Link komentara

  20. sad lepo pogledajte ovaj video koji ima neobicnu mirnocu!neverovatnu staticnost,nemate osecaj da se ista krece,raketa je neobicno mirno uhvatila i spojila se sa MSS! (...) to je ogromna brzina moralo bi nesto jos da se vidi!!meni ovo deluje kao dobar animirani film reziran u nekom studiju,POGLEDAJTE TU MIRNOCU,STATICNOST,OKOLINU,ZASTO TAJ UGAO SNIMANJA U ODNOSU NA POLOZAJ ZEMLJE,NEOBICNO OSVETLJENJE!!?!??!...brate sve je nerealno!ovo je zalosno sta nam rade,onaj ko veruje u ovo svaka mu cast!
    (zz, 16. mart 2019 00:17)

    Evo lepog primera sta prokleta Space Opera ucini, vise ljudi je odbila od nauke nego stoleca inkvizicije!
    Kosmicki let nije kao u filmovima kad Han Solo uzlece, za deset sekundi ostavlja planetu iza sebe i lezerno slece na brod koji stoji u orbiti. Ovo spajanje je rezultat minimalno 6 sati leta i udesavanja orbite, a finalno priblizavanje se vrsi brzinama od desetak centimetara u sekundi.
     (BSN, 16. mart 2019 10:11)

    # Link komentara

  21. (alu, 15. mart 2019 20:11)

    Optimalna trajektorija za uzletanje "Sojuza" je kada ISS nadleti Bajkonur, jer je tada najbolje poklapanje njihovih putanja i zahteva najmanje orbitalnih korekcija. Pristajanje se vrsi poterom za ISS i postepenim podizanjem orbite do polozaja za prilaz i spajanje, prema metodi ustanovljenoj jos 60-ih godina letovima "Vashod" i "Dzemini".

    Na B92 je proslog novembra objavljen fantastican snimak (u stvari time-lapse sekvenca) sa ISS na kome se vidi kako "Sojuz" uzlece i krece u poteru za ISS, koja ce posle 6 sati dovesti do spajanja:

    [link]

    Vidi se da se lansiranje desava kad ISS nadleti Bajkonur, vidi se odvajanje prvog stepena i njegovo sagorevanje kada pada u atmosferu, paljenje drugog stepena, pocetak "potere".

    Naravno od vas "skeptika" i ovo je docekano na noz kao podvala i falsifikat. Ne svidja vam se snimak uzletanja, ne svidja vam se snimak sa ISS, ne svidja vam se snimak spajanja... Sta vam se svidja? Da uzivate u trolovanju?
     (BSN, 16. mart 2019 09:53)

    # Link komentara

  22. @Jerotije
    Objasnjeno odavno. Da si ucio fiziku u skoli, ne bi ti trebalo novo objasnjenje. Ali nisi ucio...
    I sada ocekujes da tebi svemirske agencije obiasnjavaju? Pa nece ti objasnjavati, ne zanimas ih, razumes?
    Isto kao sto nece ubedjivati majmune, slonove, kerove i pacove u naucne cinjenice. Ne isplati im se da gube dragoceno vreme na uzaludne stvari. Kada je IQ isuvise nizak, nema tu pomoci.
    Uskoro ces poceti da se molis munjama i vetru...
    (ahahaha, 16. mart 2019 06:13)

    # Link komentara

  23. @Ludi Milojko
    Pise se “ne znam”. Bolje se opismeni, pa onda izigravaj strucnjaka za Ruse i frizidere.
    (ahahaha, 16. mart 2019 06:08)

    # Link komentara

  24. Brzina MSS je oko 27.000km/h oko planete zemlje u vakumu!e sad lepo pogledajte ovaj video koji ima neobicnu mirnocu!neverovatnu staticnost,nemate osecaj da se ista krece,raketa je neobicno mirno uhvatila i spojila se sa MSS!da li se neko zapitao kako bi to realno bilo da se krece recimo tom brzinom?da li bi trebalo da vidimo neku zvezdu na tom putu recimo?to je ogromna brzina moralo bi nesto jos da se vidi!!meni ovo deluje kao dobar animirani film reziran u nekom studiju,POGLEDAJTE TU MIRNOCU,STATICNOST,OKOLINU,ZASTO TAJ UGAO SNIMANJA U ODNOSU NA POLOZAJ ZEMLJE,NEOBICNO OSVETLJENJE!!?!??!...brate sve je nerealno!ovo je zalosno sta nam rade,onaj ko veruje u ovo svaka mu cast!
    (zz, 16. mart 2019 00:17)

    # Link komentara

  25. @ alu А шта би ти?Да прикажу и она 4 круга око Земље,и тренинг космонаута за
    лет,и шта су јели кад су стигли ма свемирску станицу.Шта?
    (артиљерац, 15. mart 2019 21:17)

    Bar nek prikazu snimak celog puta, snimak rakete sa MSS.
    Eto, samo to.
    Ali ne mogu. Zasto?
    (sfera, 16. mart 2019 00:05)

    # Link komentara

  26. srećno tamo u daljini, i ne naginji se kroz prozor
     (m/m, 15. mart 2019 22:06)

    # Link komentara

  27. Nove sankcije Rusiji zbog zagadjivanja okolisa od strane Zapada
     (Aco, 15. mart 2019 21:56)

    # Link komentara

  28. Snimak poletanja, jadni snimak spajanja i to je sve.
    Onda kazu strucnjaci, skepticizam je neznanje, ogranicenost, glupost.
    Izmedju ovakvih svemirskih letova i skepticizma, naravno, biram skepticizam.
    (alu, 15. mart 2019 20:11)

    Jos bolje bi bilo da naucis da razmisljas kriticki. Zapitao bi se kolika je mogucnost da je zvanicna verzija u stvari zavera, i posle malo istrazivanja zakljucio da je bliska nuli.
    (Pozdrav iz Toronta, 15. mart 2019 21:32)

    # Link komentara

  29. @ alu А шта би ти?Да прикажу и она 4 круга око Земље,и тренинг космонаута за
    лет,и шта су јели кад су стигли ма свемирску станицу.Шта?
    (артиљерац, 15. mart 2019 21:17)

    # Link komentara

  30. Da li je ta raketa pet puta poletala .ako nije zapšto je ceo video potrošen na poletanje.Nisu snimili let koji bi ubrzo postao vodoravan a zatim išao na dole.A ako su stvarno sleteli na tu stanicu koja ima brzinu od 8,5 km u SEKUNDI neka to snime ili objasne nama koji im ništa ne verujemo,možda nas i ubede.
    (Jerotije, 15. mart 2019 21:16)

    # Link komentara

  31. Neznaju Rusi ni frižider da naprave...
    (Ludi Milojko, 15. mart 2019 20:21)

    # Link komentara

  32. Snimak poletanja, jadni snimak spajanja i to je sve.
    Onda kazu strucnjaci, skepticizam je neznanje, ogranicenost, glupost.
    Izmedju ovakvih svemirskih letova i skepticizma, naravno, biram skepticizam.
    (alu, 15. mart 2019 20:11)

    # Link komentara

  33. Vidi jada, ako amerikanac, svabo ili bilo koji drugi hoce da leti u svemir mora da uci ruski, kolko vidim sve pise na ruskom.
     (Her Zika Pavlovic, 15. mart 2019 19:51)