Subota, 22.12.2018.

18:36

Ova studija pobija učenja o životu na drugim planetama VIDEO

Izvor: Universe Today

Ova studija pobija uèenja o životu na drugim planetama VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

dominus

pre 5 godina

Smuleco

Da li možeš zamisliti oblik života koji se sastoji od čiste energije, bez da treba kiseonik, vodu i hranu?
BSN
Odg na raniji komentar. Nikad nisam čitao Artura Klarka niti me zanima njegovo pisanje. Jesam gledao neke filmove zasnovane na njegovim knjigama i mislim da nisu ništa posebno.

Dr Laza K. Lazarevic

pre 5 godina

Opet ovaj, ej - dosadan si vise sa tom kavurmom i sa tim cvarcima!
(Obrad, 22. decembar 2018 21:46)

Imas opasnu patolosku fiksaciju na BSN-a. Moras da potrazis strucnu pomoc, pisanje gluposti na komentarima ti nece pomoci.
Dezurni smo u Klinicki centar 0-24, sto pre do nas to bolje!

Cinique

pre 5 godina

Zamolio bih Vas da razmotrite koncept inteligentnog dizajna
(Neplivač, 22. decembar 2018 20:36)
Zamolio bih Vas da razmotrite neophodnost dizajna inteligentnog dizajna. Ako ništa ne može da nastane samo od sebe, onda to ne može ni nekakav inteligentni ili neinteligentni dizajn.
Možemo ovako do ujutro. Nekakav "inteligentni dizajn" nije odgovor ni na šta, samo drugačije ponovljeno pitanje.

Tachyon

pre 5 godina

Sizife,
Svemir, kakav poznajemo, je nastao pre oko 13,7 milijardi godina. To je dokazivo uz pomoć fotografije određene galaksije, lenjira i malo matematike, ali nećemo o tome. Ako je nastao i određenom trenutku u prošlosti, znači da je konačan u svojoj zapremini i vremenu. Da li je pre njega bio neki drugi ili postoji beskonačan broj Univerzuma, to nije dokazano, bar ne trenutno. Moguće je da ste u pravu, ali nemamo dokaze za to. Tako da je Aleksina početna pretpostavka za logično zaključivanje bila pogrešna. Samo na to sam hteo da Vam ukažem.

Trovach

pre 5 godina

@Papageno...Tako je, jer zivot ne bi mogao nastati u atmosferi sa visokim nivoom kiseonika. Kada su prve cijanobakterije fotosintezom pocele oslobadjati kiseonik kao "otpad" upravo su medju prvima nastradale zbog toga. To je bilo prvo masovno izumiranje i preziveli su uglavnom aerobni mikroorganizmi, dok su danas anaerobni m.o. u manjini (bar na povrsini).

miki

pre 5 godina

Da li je kiseonik potrbna osnova. To je pitanje. Na Zemlji ima oblika zivota koji ne koriste iste resurse kao mi. Mogucnosti su neogranicene ako oslobodite maštu.

wer

pre 5 godina

"A to što ti nemaš svest ni da ćeš da umreš, e to piše u Bibliji, ali džaba ti pismenost kad ne čitaš."

Najbolja biblija je ona koju otvoris, a unutra pljoska sa domacom sljivkom.

a one sto imaju tekst, cista prevara, jedino valja jezekilj 25/17 :)

Smuleco

pre 5 godina

@Papageno: "Aneroban život", je samo faza u razvitku "aerobnog života". Anerobni uslovi, ne pružaju dovoljnu evolutivnu produktivnost.

Papageno

pre 5 godina

Anaerobnim organizmima kiseonik uopšte nije potreban za život, naprotiv, za mnoge je čak i štetan. To bi značilo da kiseonik uopšte nije preduslov za nastajanje života.

Sizif

pre 5 godina

Tachyon@
Molim Vas prosvetlite me, a šta je onda?
Premda moguće je i da onda "jurimo sopstveni rep" (kraj je početak a početak opet kraj).

Smuleco

pre 5 godina

Nisu dovoljan uslov kiseonik, specifične organske materije, "zona zlatokose", užareno jezgro, i posledična vulkanska aktivnost...ali je sve navedeno, POTREBAN USLOV.

Mr. Gone

pre 5 godina

("Pa sa đavolom pokušavaj da Me protumačiš... pameću i gramatikom, umesto srcem!", 22. decembar 2018 20:20)

Zeeeev... Davis covece za sve pare. Talk much, say norhing.

"Pa sa đavolom pokušavaj da Me protumačiš... pameću i gramatikom, umesto srcem!"

pre 5 godina

(Mr. Gone, 22. decembar 2018 19:11)

Prvo pre nego budeš ironičan nauči šta se od vernika traži!

Za razliku od vas naučnika, koji steknete zilijardu informacija koji trule pod zemljom zajedno sa sivom masom i sinapsama koje ih uludo pamte, od vernika se ne traži pamet, gramatika i znanje. Jer kad umreš nećeš na kviz!

A to što ti nemaš svest ni da ćeš da umreš, e to piše u Bibliji, ali džaba ti pismenost kad ne čitaš.

A Onaj o kome je reč u dobrom delu te Biblije, bio je običan stolar. A vladar je svega stvorenog i nestvorenog. To što ti u to ne veruješ, to je opet tvoj problem, ne Njegov. Kad ti se pamet sa sinapsama i sivim ćelijama ugasi jer životna sila prestane tu ALATKU da podubire, shvatićeš i sam... na svoj užas i propast, jer će biti kasno.

Dakle, Bog gleda srce, dušu i dela LJUDSKOSTI. Ne interesuju ga idioti koji proučavaju ono što je On stvorio.

Evo ti primer koliko Bog može da ceni pamet, naučnu, ne onu duhovnu koja veze nema sa ovom umnom i maloumnom bolje rečeno!

Ti otkriješ 1% postojanja, a okružuje nas večnost! Koliko je 1% od večnosti? Pa večnost.

E, a ti Onom ko je iznad večnosti... a, stvorio je večnost i vreme, ideš da mu se hvališ o otrkićima "lego kockica" koje je On složio u vremenu? Pa koliko ćeš ga zadiviti?!?

Pitaćete:"Dobro bre pametni, što se nisi igrao i uživao, šta si pokušavao Mene da glumiš? Ja ti dao SVE(t) na radost i uživanje, ti straćio sve na pametovanje!? Aj ti lepo u pakao!"

netko

pre 5 godina

ovo nije nauka, ovo su nazalost pusta mastanja i nagadjanja.

mi ljudi, znamo o svemiru jako, ali jako malo...vidimo nesto na zemlji, neki od zakona prirode, pa mislimo da to svugde vazi, ali ko zna kakvih varijacija ima na istu temu..ko zna sta se stvarno dogadja u nekoj galaksiji koju jedva da vidimo kao tackicu na teleskupu?
dakle, nase znanje je ograniceno..

toga se i najvise bojim, kad neko ne zna, onda postane umisljen da zna sve, pa napravi glupost.

zato sam i protiv aktivnog istrazivanja svemira, ako naletimo na neke sto znaju o svemiru vise nego mi, jako cemo se lose provesti.

usput, molim razne sto veruju u price iz praistorije da se okanu nauke.
nije to za vas.

hajvan ho

pre 5 godina

Kao kad vodozemci raspravljaju da li je moguc zivot izvan vode.Ograniceno razmisljenje i skoro nikakvi podaci o necemu tako dalekom i nepoznatom da ne vrijedi ni razbijati glavu vec samo mastati..
(Nolov, 22. decembar 2018 19:13)
Da, ali i vodozemci i ribe koriste kisik iako su pod vodom, ali svakako ne treba gledati u tom pravcu! Možda je negdje za život potrebno nešto drugo!

Drax

pre 5 godina

Zemlja ima dosta nenaseljivih povrsina od okeana antarika pustinja itd sanse za zivot su beskonaaaaacno male a za inteligenciju poput nase jos manje podsecam da je na ovoj planeti bilo bareem 5 ili 6 masovnih istrebljenja i da smo mi kao ziva bica izuzetno mladi u poredjenju sa krokodilima npr.Cista je nasumicna sreca sto postojimo

BSN

pre 5 godina

Polako sa preteranim reakcijama, ova studija NE kaze da nema zivota van Zemlje, nego da naucnici treba da budu oprezniji u proceni da li ima zivota na osmotrenim egzoplanetama. Mi mozemo da pomocu spektrometara posmatramo kako se svetlost maticne zvezde menja kad se egzoplaneta postavi izmedju zvezde i nas - svetlost zvezde koja do nas dodje prolazeci kroz planetinu atmosferu nosi otisak prisutnih jedinjenja. Bili smo skloni da ako nadjemo otisak kiseonika i prostih organskih jedinjenja, proglasimo moguc zivot na toj planeti, smatrajuci da je kiseonik nastao kao na Zemlji - fotosintezom cijanobakterija.
Ovaj eksperiment koji podseca na cuveni Urej-Milerov eksperiment, je pokazao da se u atmosferama egzoplaneta mogu pod uticajem UV zracenja i praznjenja dobiti i kiseonik i organske materije, a da nema zivih bica.

BB

pre 5 godina

Ili studija (ili nacin na koji je prenesena) su vrlo neprecizni! Velika oksidacija koja se dogodila pred otprilike 2.5 milijarde godina je posledica fotosinteze od strane modrozelenih algi (koje su, u procesu proizvodnje kiseonika, skoro u potpunosti eliminirale sebe) so znaci da je zivot postojao i pre kiseonika. Dakle, ovde se govori samo o zivotu kakav je na zemlji nakon velike oksidacije...

Neplivač

pre 5 godina

Kao planeta, uboli smo galakticki dzekpot za razvoj zivota i ljudi kao inteligentne vrste
(Abraksas89, 22. decembar 2018 20:01)

Zamolio bih Vas da razmotrite koncept inteligentnog dizajna

Dylan Dog

pre 5 godina

Svemir je jako mlad. Ako postojanje svemira stavi u jednu godinu ono se nalazi u prvom januaru podne. Po matematickim procenama verovatnoca da postoji jos negde inteligentan zivot u ovom trenutku tezi ka 0. Ta minimalna verovatnoca da ipak postoji nama nista ne znaci posto je razdaljina tolika da necemo moci da stupimo u kontakt pre nego sto obe rase izumru.

Moki

pre 5 godina

Prvo treba reći da se nauka odvija , izvodi i utvrdjuje na terenu ili laboratoriji.Bojim se da ovi to ne rade nego jednostavno nagadjaju a to što kao zaključe ne mogu da dokažu.A onda prave kao neke kompjuterske prikaze onog što nemogu da dosegnu i nude kao dokaze .A dali ima života tamo gore ,ne treba ni pitati jer tamo gore je On BOG otac naš svemogući i večan.A nekog sličnog nema sigurno jer i Biblija tako uči .

Moki

pre 5 godina

Prvo treba reći da se nauka odvija , izvodi i utvrdjuje na terenu ili laboratoriji.Bojim se da ovi to ne rade nego jednostavno nagadjaju a to što kao zaključe ne mogu da dokažu.A onda prave kao neke kompjuterske prikaze onog što nemogu da dosegnu i nude kao dokaze .A dali ima života tamo gore ,ne treba ni pitati jer tamo gore je On BOG otac naš svemogući i večan.A nekog sličnog nema sigurno jer i Biblija tako uči .

Nolov

pre 5 godina

Kao kad vodozemci raspravljaju da li je moguc zivot izvan vode.Ograniceno razmisljenje i skoro nikakvi podaci o necemu tako dalekom i nepoznatom da ne vrijedi ni razbijati glavu vec samo mastati..

absolutezero

pre 5 godina

Ljudi ako smo mi (ljucka vrsta) jedina inteligencija u univerzmu, onda da ga hbm u univerzum i inteligenciju.
(alter ego, 22. decembar 2018 

Nit' nepismenijeg čoveka nit' boljeg komentara!

alexa

pre 5 godina

Matematika kaze da
-Svemir je beskonacan = §
-Postoji zivot na zemlji = 1

Jezikom brojki dobijamo:
1 / § = 0. 00000000000......

Zakljucak = ne postojimo!

Veliki brat

pre 5 godina

Prvo da oni objasne kako nastaje vodonik. Jer, nije nastao tokom Big benga, već kasnije kodenzacijom ni mi ne znamo čega (tamna energija, tamna materija, itd.).
Jer, da je vodoni nastao odmah sa nastankom Svemira, sada bi sav bio u zvezdama, a svedoci smo da i danas postoje ogromni oblaci vodonika u kojima se u određenim tačkama stvaraju uslovi za nastanak novih zvezda.


A život? Pa mi ni DNK ne možemo da odgonetnemi niti kako je nastala. Nema te evolucije koja će od običnih organskih molekula stvoriti ćeliju bez jedra niti uslova u kojima će ćelija bez jedra tek tako postati ćelija sa jedrom (pa i da "proguta" drugu ćeliju bez jedra, ostaje DNK neizmenjena).

Mi smo na nivou nekog domoroca koji blene u ekran računara ili TV-a i ne ume da objasni kako to radi, pa izmišlja milion obrazloženja na osnovu svog ograničenog znanja i iskustva, a sve to ima mnogo logičnije tumačenje i objašnjenje nama koji tu tehnologiju poznajemo.

Ali tehnologiju nastanka Svemira i života u njemu ne znamo, i možemo samo da nagađamo, a objašnjenje svega je verovatno mnogo logičnije i jednostavnije nego što nam naše ograničeno znanje dozvoljava da pretpostavimo.

Otprilike kao izmišljanje nekakvih krugova koji se kreću po krugovima i sl. za opisivanje čudnih putanja drugih planeta Sunčevog sistema, a u stvari jednostavno objašnjenje je bilo da se sve planete okreću oko Sunca, a ne oko Zemlje.

Stefke

pre 5 godina

Ali ko kaze da tim bicima na drugim planetama je potreban vazduh ili savršeni uslovi za zivot coveka, ne mora da znaci to uopste, mozda je njima potrebno nesto sasvim drugo

dr evil

pre 5 godina

@Moki ne sporim postojanje Boga, ali da neko komentarise nauku i naucnike, a da ne zna da se da li pise odvojeno, e onda me to stvarno izvede iz takta.
knjigu u sake, a ne razmisljao sam posle subotnjeg rucka.

Stefke

pre 5 godina

Ali ko kaze da tim bicima na drugim planetama je potreban vazduh ili savršeni uslovi za zivot coveka, ne mora da znaci to uopste, mozda je njima potrebno nesto sasvim drugo

Nolov

pre 5 godina

Kao kad vodozemci raspravljaju da li je moguc zivot izvan vode.Ograniceno razmisljenje i skoro nikakvi podaci o necemu tako dalekom i nepoznatom da ne vrijedi ni razbijati glavu vec samo mastati..

absolutezero

pre 5 godina

Ljudi ako smo mi (ljucka vrsta) jedina inteligencija u univerzmu, onda da ga hbm u univerzum i inteligenciju.
(alter ego, 22. decembar 2018 

Nit' nepismenijeg čoveka nit' boljeg komentara!

dr evil

pre 5 godina

@Moki ne sporim postojanje Boga, ali da neko komentarise nauku i naucnike, a da ne zna da se da li pise odvojeno, e onda me to stvarno izvede iz takta.
knjigu u sake, a ne razmisljao sam posle subotnjeg rucka.

BSN

pre 5 godina

Polako sa preteranim reakcijama, ova studija NE kaze da nema zivota van Zemlje, nego da naucnici treba da budu oprezniji u proceni da li ima zivota na osmotrenim egzoplanetama. Mi mozemo da pomocu spektrometara posmatramo kako se svetlost maticne zvezde menja kad se egzoplaneta postavi izmedju zvezde i nas - svetlost zvezde koja do nas dodje prolazeci kroz planetinu atmosferu nosi otisak prisutnih jedinjenja. Bili smo skloni da ako nadjemo otisak kiseonika i prostih organskih jedinjenja, proglasimo moguc zivot na toj planeti, smatrajuci da je kiseonik nastao kao na Zemlji - fotosintezom cijanobakterija.
Ovaj eksperiment koji podseca na cuveni Urej-Milerov eksperiment, je pokazao da se u atmosferama egzoplaneta mogu pod uticajem UV zracenja i praznjenja dobiti i kiseonik i organske materije, a da nema zivih bica.

alexa

pre 5 godina

Matematika kaze da
-Svemir je beskonacan = §
-Postoji zivot na zemlji = 1

Jezikom brojki dobijamo:
1 / § = 0. 00000000000......

Zakljucak = ne postojimo!

Drax

pre 5 godina

Zemlja ima dosta nenaseljivih povrsina od okeana antarika pustinja itd sanse za zivot su beskonaaaaacno male a za inteligenciju poput nase jos manje podsecam da je na ovoj planeti bilo bareem 5 ili 6 masovnih istrebljenja i da smo mi kao ziva bica izuzetno mladi u poredjenju sa krokodilima npr.Cista je nasumicna sreca sto postojimo

hajvan ho

pre 5 godina

Kao kad vodozemci raspravljaju da li je moguc zivot izvan vode.Ograniceno razmisljenje i skoro nikakvi podaci o necemu tako dalekom i nepoznatom da ne vrijedi ni razbijati glavu vec samo mastati..
(Nolov, 22. decembar 2018 19:13)
Da, ali i vodozemci i ribe koriste kisik iako su pod vodom, ali svakako ne treba gledati u tom pravcu! Možda je negdje za život potrebno nešto drugo!

Neplivač

pre 5 godina

Kao planeta, uboli smo galakticki dzekpot za razvoj zivota i ljudi kao inteligentne vrste
(Abraksas89, 22. decembar 2018 20:01)

Zamolio bih Vas da razmotrite koncept inteligentnog dizajna

Mr. Gone

pre 5 godina

("Pa sa đavolom pokušavaj da Me protumačiš... pameću i gramatikom, umesto srcem!", 22. decembar 2018 20:20)

Zeeeev... Davis covece za sve pare. Talk much, say norhing.

BB

pre 5 godina

Ili studija (ili nacin na koji je prenesena) su vrlo neprecizni! Velika oksidacija koja se dogodila pred otprilike 2.5 milijarde godina je posledica fotosinteze od strane modrozelenih algi (koje su, u procesu proizvodnje kiseonika, skoro u potpunosti eliminirale sebe) so znaci da je zivot postojao i pre kiseonika. Dakle, ovde se govori samo o zivotu kakav je na zemlji nakon velike oksidacije...

netko

pre 5 godina

ovo nije nauka, ovo su nazalost pusta mastanja i nagadjanja.

mi ljudi, znamo o svemiru jako, ali jako malo...vidimo nesto na zemlji, neki od zakona prirode, pa mislimo da to svugde vazi, ali ko zna kakvih varijacija ima na istu temu..ko zna sta se stvarno dogadja u nekoj galaksiji koju jedva da vidimo kao tackicu na teleskupu?
dakle, nase znanje je ograniceno..

toga se i najvise bojim, kad neko ne zna, onda postane umisljen da zna sve, pa napravi glupost.

zato sam i protiv aktivnog istrazivanja svemira, ako naletimo na neke sto znaju o svemiru vise nego mi, jako cemo se lose provesti.

usput, molim razne sto veruju u price iz praistorije da se okanu nauke.
nije to za vas.

Moki

pre 5 godina

Prvo treba reći da se nauka odvija , izvodi i utvrdjuje na terenu ili laboratoriji.Bojim se da ovi to ne rade nego jednostavno nagadjaju a to što kao zaključe ne mogu da dokažu.A onda prave kao neke kompjuterske prikaze onog što nemogu da dosegnu i nude kao dokaze .A dali ima života tamo gore ,ne treba ni pitati jer tamo gore je On BOG otac naš svemogući i večan.A nekog sličnog nema sigurno jer i Biblija tako uči .

Smuleco

pre 5 godina

Nisu dovoljan uslov kiseonik, specifične organske materije, "zona zlatokose", užareno jezgro, i posledična vulkanska aktivnost...ali je sve navedeno, POTREBAN USLOV.

"Pa sa đavolom pokušavaj da Me protumačiš... pameću i gramatikom, umesto srcem!"

pre 5 godina

(Mr. Gone, 22. decembar 2018 19:11)

Prvo pre nego budeš ironičan nauči šta se od vernika traži!

Za razliku od vas naučnika, koji steknete zilijardu informacija koji trule pod zemljom zajedno sa sivom masom i sinapsama koje ih uludo pamte, od vernika se ne traži pamet, gramatika i znanje. Jer kad umreš nećeš na kviz!

A to što ti nemaš svest ni da ćeš da umreš, e to piše u Bibliji, ali džaba ti pismenost kad ne čitaš.

A Onaj o kome je reč u dobrom delu te Biblije, bio je običan stolar. A vladar je svega stvorenog i nestvorenog. To što ti u to ne veruješ, to je opet tvoj problem, ne Njegov. Kad ti se pamet sa sinapsama i sivim ćelijama ugasi jer životna sila prestane tu ALATKU da podubire, shvatićeš i sam... na svoj užas i propast, jer će biti kasno.

Dakle, Bog gleda srce, dušu i dela LJUDSKOSTI. Ne interesuju ga idioti koji proučavaju ono što je On stvorio.

Evo ti primer koliko Bog može da ceni pamet, naučnu, ne onu duhovnu koja veze nema sa ovom umnom i maloumnom bolje rečeno!

Ti otkriješ 1% postojanja, a okružuje nas večnost! Koliko je 1% od večnosti? Pa večnost.

E, a ti Onom ko je iznad večnosti... a, stvorio je večnost i vreme, ideš da mu se hvališ o otrkićima "lego kockica" koje je On složio u vremenu? Pa koliko ćeš ga zadiviti?!?

Pitaćete:"Dobro bre pametni, što se nisi igrao i uživao, šta si pokušavao Mene da glumiš? Ja ti dao SVE(t) na radost i uživanje, ti straćio sve na pametovanje!? Aj ti lepo u pakao!"

Dylan Dog

pre 5 godina

Svemir je jako mlad. Ako postojanje svemira stavi u jednu godinu ono se nalazi u prvom januaru podne. Po matematickim procenama verovatnoca da postoji jos negde inteligentan zivot u ovom trenutku tezi ka 0. Ta minimalna verovatnoca da ipak postoji nama nista ne znaci posto je razdaljina tolika da necemo moci da stupimo u kontakt pre nego sto obe rase izumru.

Veliki brat

pre 5 godina

Prvo da oni objasne kako nastaje vodonik. Jer, nije nastao tokom Big benga, već kasnije kodenzacijom ni mi ne znamo čega (tamna energija, tamna materija, itd.).
Jer, da je vodoni nastao odmah sa nastankom Svemira, sada bi sav bio u zvezdama, a svedoci smo da i danas postoje ogromni oblaci vodonika u kojima se u određenim tačkama stvaraju uslovi za nastanak novih zvezda.


A život? Pa mi ni DNK ne možemo da odgonetnemi niti kako je nastala. Nema te evolucije koja će od običnih organskih molekula stvoriti ćeliju bez jedra niti uslova u kojima će ćelija bez jedra tek tako postati ćelija sa jedrom (pa i da "proguta" drugu ćeliju bez jedra, ostaje DNK neizmenjena).

Mi smo na nivou nekog domoroca koji blene u ekran računara ili TV-a i ne ume da objasni kako to radi, pa izmišlja milion obrazloženja na osnovu svog ograničenog znanja i iskustva, a sve to ima mnogo logičnije tumačenje i objašnjenje nama koji tu tehnologiju poznajemo.

Ali tehnologiju nastanka Svemira i života u njemu ne znamo, i možemo samo da nagađamo, a objašnjenje svega je verovatno mnogo logičnije i jednostavnije nego što nam naše ograničeno znanje dozvoljava da pretpostavimo.

Otprilike kao izmišljanje nekakvih krugova koji se kreću po krugovima i sl. za opisivanje čudnih putanja drugih planeta Sunčevog sistema, a u stvari jednostavno objašnjenje je bilo da se sve planete okreću oko Sunca, a ne oko Zemlje.

Moki

pre 5 godina

Prvo treba reći da se nauka odvija , izvodi i utvrdjuje na terenu ili laboratoriji.Bojim se da ovi to ne rade nego jednostavno nagadjaju a to što kao zaključe ne mogu da dokažu.A onda prave kao neke kompjuterske prikaze onog što nemogu da dosegnu i nude kao dokaze .A dali ima života tamo gore ,ne treba ni pitati jer tamo gore je On BOG otac naš svemogući i večan.A nekog sličnog nema sigurno jer i Biblija tako uči .

Dr Laza K. Lazarevic

pre 5 godina

Opet ovaj, ej - dosadan si vise sa tom kavurmom i sa tim cvarcima!
(Obrad, 22. decembar 2018 21:46)

Imas opasnu patolosku fiksaciju na BSN-a. Moras da potrazis strucnu pomoc, pisanje gluposti na komentarima ti nece pomoci.
Dezurni smo u Klinicki centar 0-24, sto pre do nas to bolje!

Sizif

pre 5 godina

Tachyon@
Molim Vas prosvetlite me, a šta je onda?
Premda moguće je i da onda "jurimo sopstveni rep" (kraj je početak a početak opet kraj).

Papageno

pre 5 godina

Anaerobnim organizmima kiseonik uopšte nije potreban za život, naprotiv, za mnoge je čak i štetan. To bi značilo da kiseonik uopšte nije preduslov za nastajanje života.

Smuleco

pre 5 godina

@Papageno: "Aneroban život", je samo faza u razvitku "aerobnog života". Anerobni uslovi, ne pružaju dovoljnu evolutivnu produktivnost.

Trovach

pre 5 godina

@Papageno...Tako je, jer zivot ne bi mogao nastati u atmosferi sa visokim nivoom kiseonika. Kada su prve cijanobakterije fotosintezom pocele oslobadjati kiseonik kao "otpad" upravo su medju prvima nastradale zbog toga. To je bilo prvo masovno izumiranje i preziveli su uglavnom aerobni mikroorganizmi, dok su danas anaerobni m.o. u manjini (bar na povrsini).

Tachyon

pre 5 godina

Sizife,
Svemir, kakav poznajemo, je nastao pre oko 13,7 milijardi godina. To je dokazivo uz pomoć fotografije određene galaksije, lenjira i malo matematike, ali nećemo o tome. Ako je nastao i određenom trenutku u prošlosti, znači da je konačan u svojoj zapremini i vremenu. Da li je pre njega bio neki drugi ili postoji beskonačan broj Univerzuma, to nije dokazano, bar ne trenutno. Moguće je da ste u pravu, ali nemamo dokaze za to. Tako da je Aleksina početna pretpostavka za logično zaključivanje bila pogrešna. Samo na to sam hteo da Vam ukažem.

Cinique

pre 5 godina

Zamolio bih Vas da razmotrite koncept inteligentnog dizajna
(Neplivač, 22. decembar 2018 20:36)
Zamolio bih Vas da razmotrite neophodnost dizajna inteligentnog dizajna. Ako ništa ne može da nastane samo od sebe, onda to ne može ni nekakav inteligentni ili neinteligentni dizajn.
Možemo ovako do ujutro. Nekakav "inteligentni dizajn" nije odgovor ni na šta, samo drugačije ponovljeno pitanje.

wer

pre 5 godina

"A to što ti nemaš svest ni da ćeš da umreš, e to piše u Bibliji, ali džaba ti pismenost kad ne čitaš."

Najbolja biblija je ona koju otvoris, a unutra pljoska sa domacom sljivkom.

a one sto imaju tekst, cista prevara, jedino valja jezekilj 25/17 :)

miki

pre 5 godina

Da li je kiseonik potrbna osnova. To je pitanje. Na Zemlji ima oblika zivota koji ne koriste iste resurse kao mi. Mogucnosti su neogranicene ako oslobodite maštu.

dominus

pre 5 godina

Smuleco

Da li možeš zamisliti oblik života koji se sastoji od čiste energije, bez da treba kiseonik, vodu i hranu?
BSN
Odg na raniji komentar. Nikad nisam čitao Artura Klarka niti me zanima njegovo pisanje. Jesam gledao neke filmove zasnovane na njegovim knjigama i mislim da nisu ništa posebno.

Moki

pre 5 godina

Prvo treba reći da se nauka odvija , izvodi i utvrdjuje na terenu ili laboratoriji.Bojim se da ovi to ne rade nego jednostavno nagadjaju a to što kao zaključe ne mogu da dokažu.A onda prave kao neke kompjuterske prikaze onog što nemogu da dosegnu i nude kao dokaze .A dali ima života tamo gore ,ne treba ni pitati jer tamo gore je On BOG otac naš svemogući i večan.A nekog sličnog nema sigurno jer i Biblija tako uči .

"Pa sa đavolom pokušavaj da Me protumačiš... pameću i gramatikom, umesto srcem!"

pre 5 godina

(Mr. Gone, 22. decembar 2018 19:11)

Prvo pre nego budeš ironičan nauči šta se od vernika traži!

Za razliku od vas naučnika, koji steknete zilijardu informacija koji trule pod zemljom zajedno sa sivom masom i sinapsama koje ih uludo pamte, od vernika se ne traži pamet, gramatika i znanje. Jer kad umreš nećeš na kviz!

A to što ti nemaš svest ni da ćeš da umreš, e to piše u Bibliji, ali džaba ti pismenost kad ne čitaš.

A Onaj o kome je reč u dobrom delu te Biblije, bio je običan stolar. A vladar je svega stvorenog i nestvorenog. To što ti u to ne veruješ, to je opet tvoj problem, ne Njegov. Kad ti se pamet sa sinapsama i sivim ćelijama ugasi jer životna sila prestane tu ALATKU da podubire, shvatićeš i sam... na svoj užas i propast, jer će biti kasno.

Dakle, Bog gleda srce, dušu i dela LJUDSKOSTI. Ne interesuju ga idioti koji proučavaju ono što je On stvorio.

Evo ti primer koliko Bog može da ceni pamet, naučnu, ne onu duhovnu koja veze nema sa ovom umnom i maloumnom bolje rečeno!

Ti otkriješ 1% postojanja, a okružuje nas večnost! Koliko je 1% od večnosti? Pa večnost.

E, a ti Onom ko je iznad večnosti... a, stvorio je večnost i vreme, ideš da mu se hvališ o otrkićima "lego kockica" koje je On složio u vremenu? Pa koliko ćeš ga zadiviti?!?

Pitaćete:"Dobro bre pametni, što se nisi igrao i uživao, šta si pokušavao Mene da glumiš? Ja ti dao SVE(t) na radost i uživanje, ti straćio sve na pametovanje!? Aj ti lepo u pakao!"

Moki

pre 5 godina

Prvo treba reći da se nauka odvija , izvodi i utvrdjuje na terenu ili laboratoriji.Bojim se da ovi to ne rade nego jednostavno nagadjaju a to što kao zaključe ne mogu da dokažu.A onda prave kao neke kompjuterske prikaze onog što nemogu da dosegnu i nude kao dokaze .A dali ima života tamo gore ,ne treba ni pitati jer tamo gore je On BOG otac naš svemogući i večan.A nekog sličnog nema sigurno jer i Biblija tako uči .

alexa

pre 5 godina

Matematika kaze da
-Svemir je beskonacan = §
-Postoji zivot na zemlji = 1

Jezikom brojki dobijamo:
1 / § = 0. 00000000000......

Zakljucak = ne postojimo!

Neplivač

pre 5 godina

Kao planeta, uboli smo galakticki dzekpot za razvoj zivota i ljudi kao inteligentne vrste
(Abraksas89, 22. decembar 2018 20:01)

Zamolio bih Vas da razmotrite koncept inteligentnog dizajna

netko

pre 5 godina

ovo nije nauka, ovo su nazalost pusta mastanja i nagadjanja.

mi ljudi, znamo o svemiru jako, ali jako malo...vidimo nesto na zemlji, neki od zakona prirode, pa mislimo da to svugde vazi, ali ko zna kakvih varijacija ima na istu temu..ko zna sta se stvarno dogadja u nekoj galaksiji koju jedva da vidimo kao tackicu na teleskupu?
dakle, nase znanje je ograniceno..

toga se i najvise bojim, kad neko ne zna, onda postane umisljen da zna sve, pa napravi glupost.

zato sam i protiv aktivnog istrazivanja svemira, ako naletimo na neke sto znaju o svemiru vise nego mi, jako cemo se lose provesti.

usput, molim razne sto veruju u price iz praistorije da se okanu nauke.
nije to za vas.

Dylan Dog

pre 5 godina

Svemir je jako mlad. Ako postojanje svemira stavi u jednu godinu ono se nalazi u prvom januaru podne. Po matematickim procenama verovatnoca da postoji jos negde inteligentan zivot u ovom trenutku tezi ka 0. Ta minimalna verovatnoca da ipak postoji nama nista ne znaci posto je razdaljina tolika da necemo moci da stupimo u kontakt pre nego sto obe rase izumru.

Veliki brat

pre 5 godina

Prvo da oni objasne kako nastaje vodonik. Jer, nije nastao tokom Big benga, već kasnije kodenzacijom ni mi ne znamo čega (tamna energija, tamna materija, itd.).
Jer, da je vodoni nastao odmah sa nastankom Svemira, sada bi sav bio u zvezdama, a svedoci smo da i danas postoje ogromni oblaci vodonika u kojima se u određenim tačkama stvaraju uslovi za nastanak novih zvezda.


A život? Pa mi ni DNK ne možemo da odgonetnemi niti kako je nastala. Nema te evolucije koja će od običnih organskih molekula stvoriti ćeliju bez jedra niti uslova u kojima će ćelija bez jedra tek tako postati ćelija sa jedrom (pa i da "proguta" drugu ćeliju bez jedra, ostaje DNK neizmenjena).

Mi smo na nivou nekog domoroca koji blene u ekran računara ili TV-a i ne ume da objasni kako to radi, pa izmišlja milion obrazloženja na osnovu svog ograničenog znanja i iskustva, a sve to ima mnogo logičnije tumačenje i objašnjenje nama koji tu tehnologiju poznajemo.

Ali tehnologiju nastanka Svemira i života u njemu ne znamo, i možemo samo da nagađamo, a objašnjenje svega je verovatno mnogo logičnije i jednostavnije nego što nam naše ograničeno znanje dozvoljava da pretpostavimo.

Otprilike kao izmišljanje nekakvih krugova koji se kreću po krugovima i sl. za opisivanje čudnih putanja drugih planeta Sunčevog sistema, a u stvari jednostavno objašnjenje je bilo da se sve planete okreću oko Sunca, a ne oko Zemlje.

dominus

pre 5 godina

Smuleco

Da li možeš zamisliti oblik života koji se sastoji od čiste energije, bez da treba kiseonik, vodu i hranu?
BSN
Odg na raniji komentar. Nikad nisam čitao Artura Klarka niti me zanima njegovo pisanje. Jesam gledao neke filmove zasnovane na njegovim knjigama i mislim da nisu ništa posebno.

Stefke

pre 5 godina

Ali ko kaze da tim bicima na drugim planetama je potreban vazduh ili savršeni uslovi za zivot coveka, ne mora da znaci to uopste, mozda je njima potrebno nesto sasvim drugo

Drax

pre 5 godina

Zemlja ima dosta nenaseljivih povrsina od okeana antarika pustinja itd sanse za zivot su beskonaaaaacno male a za inteligenciju poput nase jos manje podsecam da je na ovoj planeti bilo bareem 5 ili 6 masovnih istrebljenja i da smo mi kao ziva bica izuzetno mladi u poredjenju sa krokodilima npr.Cista je nasumicna sreca sto postojimo

dr evil

pre 5 godina

@Moki ne sporim postojanje Boga, ali da neko komentarise nauku i naucnike, a da ne zna da se da li pise odvojeno, e onda me to stvarno izvede iz takta.
knjigu u sake, a ne razmisljao sam posle subotnjeg rucka.

Nolov

pre 5 godina

Kao kad vodozemci raspravljaju da li je moguc zivot izvan vode.Ograniceno razmisljenje i skoro nikakvi podaci o necemu tako dalekom i nepoznatom da ne vrijedi ni razbijati glavu vec samo mastati..

Mr. Gone

pre 5 godina

("Pa sa đavolom pokušavaj da Me protumačiš... pameću i gramatikom, umesto srcem!", 22. decembar 2018 20:20)

Zeeeev... Davis covece za sve pare. Talk much, say norhing.

absolutezero

pre 5 godina

Ljudi ako smo mi (ljucka vrsta) jedina inteligencija u univerzmu, onda da ga hbm u univerzum i inteligenciju.
(alter ego, 22. decembar 2018 

Nit' nepismenijeg čoveka nit' boljeg komentara!

BSN

pre 5 godina

Polako sa preteranim reakcijama, ova studija NE kaze da nema zivota van Zemlje, nego da naucnici treba da budu oprezniji u proceni da li ima zivota na osmotrenim egzoplanetama. Mi mozemo da pomocu spektrometara posmatramo kako se svetlost maticne zvezde menja kad se egzoplaneta postavi izmedju zvezde i nas - svetlost zvezde koja do nas dodje prolazeci kroz planetinu atmosferu nosi otisak prisutnih jedinjenja. Bili smo skloni da ako nadjemo otisak kiseonika i prostih organskih jedinjenja, proglasimo moguc zivot na toj planeti, smatrajuci da je kiseonik nastao kao na Zemlji - fotosintezom cijanobakterija.
Ovaj eksperiment koji podseca na cuveni Urej-Milerov eksperiment, je pokazao da se u atmosferama egzoplaneta mogu pod uticajem UV zracenja i praznjenja dobiti i kiseonik i organske materije, a da nema zivih bica.

hajvan ho

pre 5 godina

Kao kad vodozemci raspravljaju da li je moguc zivot izvan vode.Ograniceno razmisljenje i skoro nikakvi podaci o necemu tako dalekom i nepoznatom da ne vrijedi ni razbijati glavu vec samo mastati..
(Nolov, 22. decembar 2018 19:13)
Da, ali i vodozemci i ribe koriste kisik iako su pod vodom, ali svakako ne treba gledati u tom pravcu! Možda je negdje za život potrebno nešto drugo!

Sizif

pre 5 godina

Tachyon@
Molim Vas prosvetlite me, a šta je onda?
Premda moguće je i da onda "jurimo sopstveni rep" (kraj je početak a početak opet kraj).

Dr Laza K. Lazarevic

pre 5 godina

Opet ovaj, ej - dosadan si vise sa tom kavurmom i sa tim cvarcima!
(Obrad, 22. decembar 2018 21:46)

Imas opasnu patolosku fiksaciju na BSN-a. Moras da potrazis strucnu pomoc, pisanje gluposti na komentarima ti nece pomoci.
Dezurni smo u Klinicki centar 0-24, sto pre do nas to bolje!

Smuleco

pre 5 godina

Nisu dovoljan uslov kiseonik, specifične organske materije, "zona zlatokose", užareno jezgro, i posledična vulkanska aktivnost...ali je sve navedeno, POTREBAN USLOV.

BB

pre 5 godina

Ili studija (ili nacin na koji je prenesena) su vrlo neprecizni! Velika oksidacija koja se dogodila pred otprilike 2.5 milijarde godina je posledica fotosinteze od strane modrozelenih algi (koje su, u procesu proizvodnje kiseonika, skoro u potpunosti eliminirale sebe) so znaci da je zivot postojao i pre kiseonika. Dakle, ovde se govori samo o zivotu kakav je na zemlji nakon velike oksidacije...

wer

pre 5 godina

"A to što ti nemaš svest ni da ćeš da umreš, e to piše u Bibliji, ali džaba ti pismenost kad ne čitaš."

Najbolja biblija je ona koju otvoris, a unutra pljoska sa domacom sljivkom.

a one sto imaju tekst, cista prevara, jedino valja jezekilj 25/17 :)

Cinique

pre 5 godina

Zamolio bih Vas da razmotrite koncept inteligentnog dizajna
(Neplivač, 22. decembar 2018 20:36)
Zamolio bih Vas da razmotrite neophodnost dizajna inteligentnog dizajna. Ako ništa ne može da nastane samo od sebe, onda to ne može ni nekakav inteligentni ili neinteligentni dizajn.
Možemo ovako do ujutro. Nekakav "inteligentni dizajn" nije odgovor ni na šta, samo drugačije ponovljeno pitanje.

Tachyon

pre 5 godina

Sizife,
Svemir, kakav poznajemo, je nastao pre oko 13,7 milijardi godina. To je dokazivo uz pomoć fotografije određene galaksije, lenjira i malo matematike, ali nećemo o tome. Ako je nastao i određenom trenutku u prošlosti, znači da je konačan u svojoj zapremini i vremenu. Da li je pre njega bio neki drugi ili postoji beskonačan broj Univerzuma, to nije dokazano, bar ne trenutno. Moguće je da ste u pravu, ali nemamo dokaze za to. Tako da je Aleksina početna pretpostavka za logično zaključivanje bila pogrešna. Samo na to sam hteo da Vam ukažem.

Papageno

pre 5 godina

Anaerobnim organizmima kiseonik uopšte nije potreban za život, naprotiv, za mnoge je čak i štetan. To bi značilo da kiseonik uopšte nije preduslov za nastajanje života.

Smuleco

pre 5 godina

@Papageno: "Aneroban život", je samo faza u razvitku "aerobnog života". Anerobni uslovi, ne pružaju dovoljnu evolutivnu produktivnost.

Trovach

pre 5 godina

@Papageno...Tako je, jer zivot ne bi mogao nastati u atmosferi sa visokim nivoom kiseonika. Kada su prve cijanobakterije fotosintezom pocele oslobadjati kiseonik kao "otpad" upravo su medju prvima nastradale zbog toga. To je bilo prvo masovno izumiranje i preziveli su uglavnom aerobni mikroorganizmi, dok su danas anaerobni m.o. u manjini (bar na povrsini).

miki

pre 5 godina

Da li je kiseonik potrbna osnova. To je pitanje. Na Zemlji ima oblika zivota koji ne koriste iste resurse kao mi. Mogucnosti su neogranicene ako oslobodite maštu.