- Komentari -
  1. Zaboravio si da pomenes Teslu i Milevu Maric. I torziona polja Sklofubovskog. A tek doprinose kvantne kretenodinamike? Ccccc...
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dr Laza K. Lazarevic, 13. oktobar 2018 10:40)

    Obicno se ne obazirem na zlobne komentare, medjutim, u vasem slucaju cu odgovoriti. Nikola Tesla je, prilikom bolesti koja ga je kao dete zadesila, otvorio kanal informacija koji cirkulise od Aldebarana ka Sirijusu. Pre njega to je uspelo Tautu, Imhotepu a posle Tesle E.Cayce-ju.
    Bilo je jos par ljudi u istoriji, ali oni su ostali anonimni covecanstvu.

    Tesla je video mnogo dalje od drugih, a razlog za to bila je njegova svest. Ona je otvorila kanal, ne inteligencija. Covek je bice stvoreno za rad. On je vozilo svetlosti na putu ka zvezdama. Kanalom nazivam ono sto fizika sirovo predstavlja kao Ajnstajn–Rosenov most. Da, u svakom coveku, zivotinji je svemir, a svemir nije nikakav prostor. Svemir je vestacki organizam sedme dimenzije torusnog oblika. Ljudski um nije stvoren da shvati stvari van pete dimenzije, tako da je zadnja ljuska(grana) svemira njemu potpuno nedokuciva. U njoj nema inteligentnog bloka, nema informacije koja moze dati povratni impuls umu, tako da on to ne moze registrovati, pojmiti.

    Salili se ili ne, torziona polja ce u buducnosti dati odgovore na mnoga pitanja. Fizika ih zove drugim imenom, cak jos ne znaju sta su. Znaju da su povezana sa fenomenom gravitacije.
    In Lak'ech
    (thot, 14. oktobar 2018 00:29)

    # Link komentara

  2. @CATAPA
    Vi ste epitoma savremenih društvenjačkih pseudointelektualaca, primer formalno obrazovanog i pismenog čoveka koji ne razume osnovne stvari i ne vidi dalje od nosa, ali uprkos tome misli da je pozvan da pridikuje drugima, obično daleko inteligentnijim, razumnijim i praktično uspešnijim od njega kako treba da žive i šta treba da misle. Iz samo par rečenica vašeg komentara vidi se da ste SciFi možda čitali, ali ništa niste razumeli (ili ste jedan od onih koji misle da su ljudi poput Rej Bredberija, Džina Vulfa ili Rodžera Zaelaznija zaista SciFi, a ne bajke smeštene u okvirni SciFi milje :) ) , a što se tiče fizike, kada bi se u srpskim školama učila kvalitetna fizika, rekao bih vam da se vratite u sedmi ili osmi razred osnovne škole i pođete od njutnovske klasične mehanike pa redom prema Ajnštajnu i kvantnim i unifikacionim teorijama, ali ovako probajte polako i strpljivo da se obrazujete na internetu.
     (EU Citizen, 13. oktobar 2018 10:48)

    # Link komentara

  3. (thot, 13. oktobar 2018 01:02)

    Zaboravio si da pomenes Teslu i Milevu Maric. I torziona polja Sklofubovskog. A tek doprinose kvantne kretenodinamike? Ccccc...
     (Dr Laza K. Lazarevic, 13. oktobar 2018 10:40)

    # Link komentara

  4. (CATAPA, 12. oktobar 2018 16:41)

    Sjajan komentar. Minuse si dobio od botova, kojih je ovde vise nego na politici.
    Naucnici poput Ajnstajna, Hokinga pokusali su sa svojim ogranicenim umom shvatiti svemir, medjutim, njihov najveci problem je taj sto su mislili, kao i vecina drugih naucnika, kako je svemir jedna celina.
    U svemiru nema prostora, vreme ne postoji. Nema atoma, sve je stvoreno od svetlosti. Higsov bozon je budalastina. Gravitacija je laz, velika laz.
    Makrokosmos i mikrokosmos su jedno te isto, ugnjezdeni torusni val bez pocetka i kraja.
    Naucnici mastaju o nekom "Velikom prasku". Smejurija.
    Jedna stvar u svemiru je ocita. Umetnuti program, informacija i inteligencija.
    Svemir je virtualni program sedme dimenzije. Njegov gradbeni blok je svetlost. Iznenadili biste se koliko energije ima u jednom zraku Sunca.
    Svemir je vestacka tvorevina, nikako prirodna.
    (thot, 13. oktobar 2018 01:02)

    # Link komentara

  5. @Pundit 

    Dilatacija vremena je dokaz. GPS je primena u praksi.
    (Baxuz, 12. oktobar 2018 16:02)

    Dilatacija vremena I GPS. Pa, šta drugo uraditi nego grohotom se nasmejati.
     (ferdinand, 12. oktobar 2018 21:52)

    # Link komentara

  6. Neka fino odu do crne rupe i neka nam kažu informacije iz prve ruke, a ne ovo nagadjanje!
    (Ilija Čvorović lično, 12. oktobar 2018 10:25)

    Bili su, zar nisi gledao film Interstellar?
     (haren, 12. oktobar 2018 21:38)

    # Link komentara

  7. lako je tudjim gloginje mlatiti. Ziv i ti bio pozivio dugo u zdravlju.
    (Zijad, 12. oktobar 2018 21:09)

    # Link komentara

  8. @(samo ja, 12. oktobar 2018 12:28)

    Ako je svemir stolnjak crna rupa je kad žar progori isti?
     (Partizan 1917, 12. oktobar 2018 20:19)

    # Link komentara

  9. Pa zasto pobogu ne posaljete sondu u crnu rupu pa nek vam posalje rezultate a ne ovako stotinama godina samo pretpostavke i pretpostavke.
    (Sale, 12. oktobar 2018 12:06)

    Sale, nama najbliža crna rupa je više hiljada svetlosnih godina udaljena, tako da je to problem.
     (mIrKo, 12. oktobar 2018 17:17)

    # Link komentara

  10. Došlo neko čudno vreme kad nauka krade inspiraciju od naučne fantastike, kad je svrha nauke postalo da objasni naučnofantastične artefakte, likove i ambijente. A suštinski se tu radi o jednom fatalnom nepoznavanju same naučne fantastike: u središtu naučne fantastike je uvek i samo čovek. Sve ostalo je sporedno, sa jedinom svrhom da se ljudski um umetnički istestira u različitim, pa i fantastičnim okolnostima.

    Mnogo pre fizičara, Robert Hajnlajn je pisao o supermasivnim planetama od superteških elemenata kakvi ne postoje u našem periodnom sistemu. Planetama koje je valjalo izbegavati na svemirskim putovanjima, ali fabula po pravilu i nastaje nepridržavanjem preporuka. Elem, "fizičari" su to malo izmenili, drugačije nazvali i voilà... pretvorili u Nauku. U tim njihovim bajkama nema ljudi, tačnije glavni junaci njihovih bajki su oni sami.

    Glavni junak svih Hokingovih bajki je uvek Hoking i samo on.
    (CATAPA, 12. oktobar 2018 16:41)

    # Link komentara

  11. zijade ziv bio, potpisujem svaku rec, objasnio si tacka
     (lako je tuđim gloginje mlatiti, 12. oktobar 2018 16:24)

    # Link komentara

  12. @samo ja: U pravu si. Na apsolutnoj nuli, je S=0. Napisao sam da je na temperaturi apsolutne nule entropija "najveća" umesto "najmanja" ....jedno mislim, drugo kucam... hvala na ispravci:).
     (Smuleco, 12. oktobar 2018 16:22)

    # Link komentara

  13. @Pundit

    Dilatacija vremena je dokaz. GPS je primena u praksi.
     (Baxuz, 12. oktobar 2018 16:02)

    # Link komentara

  14. Svaka konstanta sa sobom donosi bezbroj pitanja, a svako otvoreno pitanje donosi jos bezbroj novih konstanti. Iz ovoga zakljucujemo da svako dobijeno resenje progresivno povecava broj pitanja.

    Sa napredovanjem tehnologije sve lakse nalazimo odgovore na pitanja, sto nas konstantno primorava da odgovaramo na veci broj pitanja tj. jos ubrzaniji razvoj tehnologije.

    Usli smo u zacarani krug gde postajemo sve zavisniji od tehnologije, a kada dodjemo do tacke (blizu smo) da 99% budemo zavisni od iste (kao pokojni naucnik) to ce biti znak da smo propustili da na vreme zgutamo pilulu druge boje. Tada ce biti kasno.

    Bio jednom jedan COVEK.
     (babe i zabe, 12. oktobar 2018 15:55)

    # Link komentara

  15. Ја бих стварно воле да порез и рачуне плаћам у 11. димензији, а у овој 3. или 4. само да узимам паре. Кад то будем успео онда ћу и да прихватим свих 11 димензија. Овако ништа.
    (Ђока, 12. oktobar 2018 15:36)

    # Link komentara

  16. @dejanR: Da. Rimanova geometrija, jeste u suštini matematičkog dokazivanja multidimenzionalnosti Univerzuma, u okviru "Teorije struna", odnosno "Teorije svega".
     (Smuleco, 12. oktobar 2018 15:07)

    # Link komentara

  17. I, kao po običaju, Srbi komentatori su i ovde najpametniji i ipak više znaju od bilo kog naučnika. I srpska logika na delu: ono što ne razumem, to nije tačno.
    (Danilo, 12. oktobar 2018 14:59)

    # Link komentara

  18. Laka mu crna zemlja, ala se nalupetao za zivota svaka mu cast. Tacka.
     (Tihomir, 12. oktobar 2018 14:55)

    # Link komentara

  19. nix verstehen....
     (nero, 12. oktobar 2018 13:27)

    # Link komentara

  20. Kakav slavni fizicar,covjek bio potpuno nepokretan,nije znao ni kako se zove ni ko je ni staje ni odakle je.Nije uopste bio svjestan stvarnosti,jednostavno bio je zivi mrtvac.NASA masoni su ga iskoristili za svoju propagandu i svoje lazi.Da li stvarno neko vjeruje da je ovaj zivi mrtvac ko bajagi pravio gestikulacije ustima a drugi ko bajagi tumacili sta je on rekao.
    (Zijad, 12. oktobar 2018 10:52)


    Sreca pa si nas ti prosvijetlio veliki poznavaoce medicine i nuklearne fizike.
     (sou program, 12. oktobar 2018 13:20)

    # Link komentara

  21. Kada se pođe od besmislene postavke, normalno je da se zagazi u sve dublje i dublje paradokse. Ceo vek i više je uloženo u advokatiranje teorije relativiteta i sada više nema nikoga ko će da kaže da je bilo dosta, da se ceo vek išlo u ćorsokak.
    Najveći paradoks je da uz sve naknadno izmišljene dimenzije, tamne materije i energije, teorija relativiteta nije bila ni potrebna, važila bi i Njutnova. Postoji jedna sistemska greška u teorijskoj fizici koja se ponavlja od TR naovamo: fizičke pojave uvek je moguće predstaviti matematičkim modelima. Uvek. Obavezno. Međutim, obrnuto uopšte nije obavezno, ono što je matematički tačno, u fizici ne mora da ima bilo kakvog smisla.
    "Vreme" je matematička dimenzija. Ne postoji ni jedan jedini fizički dokaz postojanja vremena. naravno i svi derivati te apstraktne, virtuelne dimenzije, i sami su virtuelni i u najboljem slučaju samo statistički.

    Matematika pre svega nije nauka. Matematika je lingvistika, standardizovani jezik za preciznije opisivanje fizičkih i drugih pojava. Sve ove matematičke teorije važe u matematičkim dimenzijama, otprilike kao poezija u govornim jezicima. Sa fizičkim svetom imaju veze potpuno isto koliko i ova obična poezija, nikakve ili uglavnom nikakve.

    Gde se gubi informacija u crnoj rupi? Isto tamo gde se gubi i u stihu.
    (Pundit, 12. oktobar 2018 13:00)

    # Link komentara

  22. Meni ovo liči na maštu nekog nesrećnog šizofrenicara.
    Ako ovo ima veze sa mozgom i logikom,onda imaju i marvel stripovi.
     (Dovoljno je reći Dojčin Tutinac, 12. oktobar 2018 12:59)

    # Link komentara

  23. Koliko strucnjaka!
    (corleone, 12. oktobar 2018 12:58)

    # Link komentara

  24. @dva zeca, tri zeca: Odgovor se krije, u mojoj replici članu, pod "upitnim" nick-om...:)
    Ukratko: iz našeg ugla posmatranja, sem glavne četiri, dodatne dimenzije ne percipiramo, ne možemo da ih detektujemo. To ne znači da ne postoje, jer ih je matematika, u kontekstu TS predvidela. Nauka se upravo sada kreće ka tome, da ono što je pokazao matematički model TS, dokažu na osnovu eksperimenta, u ovom kontekstu, pomoću složenih merenja i posmatranja svemira, ali i proučavanjem ponašanja subatomskih čestica, za šta se koristi "Veliki hadronski sudarač" (CERN).
     (Smuleco, 12. oktobar 2018 12:57)

    # Link komentara

  25. crna rupa nije niti vir niti uragan kao sto neki navode mozda vodjeni filmskim interpretacijama.
    To je veoma masivni svemirski objekat, toliko velike mase da mu je gravitacija toliko jaka da je u stanju da privuce i fotone svetlosti (svetlost inace ima dualnu prirodu, talasnu i cesticnu, za sve koji su spavali na casovima fizike).
    Posto privlaci svetlost, to znaci da je crna jer od nje nema ni emisije ni odbijanja svetla, tako je i dobila ime, crna rupa. pitate se onda kako je moguce primetiti je ako je nije moguce videti? Nadjene su na osnovu gravitacionih anomalija koje su primecene na objektima u blizini njih, zvezdama, maglinama itd. crna rupa je obicno zvezda ogromne mase koja je potrosila svoje fuziono gorivo, ugasila se ali je pritom gravitacijom privukla jos okolne mase dok nije dosla do stupnja da privlaci i samu svetlost
     (samo ja, 12. oktobar 2018 12:28)

    # Link komentara

  26. @smuleco
    entropija nije najveca na 0 kelvina kao sto navodis vec najmanja. na apsolutnoj nuli nema kretanja te je sistem tada najuredjeniji i entropija je najmanja.
     (samo ja, 12. oktobar 2018 12:20)

    # Link komentara

  27. dosta toga što je u 4D sistemu nemoguće, postaje moguće u 11D sistemu. 
    (Smuleco, 12. oktobar 2018 10:08)

    11D sistemi su samo fantazmagorije. Realno, ne postoje.
     (ferdinand, 12. oktobar 2018 12:14)

    # Link komentara

  28. Citam njegov naslov i ne znam sta sam procitao sad zamislite da uzmem citati delo njegovo. Sva sreca pa ja nisam vrhunac inteligencije ljudskog bica inace bi i danas vatru palili da osvetlimo i zagrejemo prostoriju
    (Petar, 12. oktobar 2018 12:06)

    # Link komentara

  29. Pa zasto pobogu ne posaljete sondu u crnu rupu pa nek vam posalje rezultate a ne ovako stotinama godina samo pretpostavke i pretpostavke.
    (Sale, 12. oktobar 2018 12:06)

    # Link komentara

  30. (Zijad, 12. oktobar 2018 10:52)
    Takvi kao ti su bukvalno sve sto ne valja sa danasnjim ljudima ! Idi vrati se u 10ti vek nisi ti za ovo...
    (Vince, 12. oktobar 2018 12:03)

    # Link komentara

  31. gospodo,pa jel' vi stvarno verujete da je minus opravdanje za neznanje?
    (dva zeca,tri zeca, 12. oktobar 2018 11:45)

    # Link komentara

  32. @ (Goran Potkonjak, 12. oktobar 2018 10:36)

    Informacija se gubi ako nema posmatraca. Ako postoji posmatrac, onda se ceo sistem uskladjuje sa tim u sadasnjem trenutku i na osnovu toga se resavanjem matematickih paradoksa (dza ili bu) sistem uskladjuje ka buducnosti ali i ka proslosti. Sistem u vecnoj sadasnjosti uvek mora ostati konzistentan, dosledan, bez paradoksa. Pradoski se eliminisu ka buducnosti i proslosti u zavisnosti od sadasnjeg trenutka.

    Da je onaj mucenik Stiven znao za naseg Gorana i da ga je samo pitao o temi koja ga muci? Gde bi mu kraj bio!? Bilo bi tu i Nobela! Ovako, ono je samo Stiven sa svim svojim manjkavostima. Izgleda nije mogao da ceo problem objasni u samo cetiri recenice! Cak i b92 moze biti ponosan sto je medju komentarima lako resen problem koji muci najvece umove teorijske fizike!
    (Drzi se ti youtube-a, 12. oktobar 2018 11:28)

    # Link komentara

  33. @?: 4D sistem je celovit sistem, u kome svaka dimenzija ima svoju tačno određenu matematičku svrhu u posmatranju i opisivanju raznih fizičkih i kvantnih događaja, unutar tog sistema. Ako posmatramo iz perspektive 4D sistema, vidimo samo pojavnosti omeđene njegovim dimenzijama, jer to proizilazi jednostavno iz odgovarajućih preciznih proračuna. Ali istovremeno može da postoji i mnogo toga iza tih granica, a da je skriveno izvan našeg "opažaja", tj. iz "perspektive" iz koje posmatramo nismo u stanju to da vidimo. Da prevedem na matematiku: ako proračun na osnovu pretpostavke vršimo oslanjajući se na 4D sistem, uvek možemo operisati samo u okvirima 4D sistema. Međutim, pojavili su se u složenim izračunavanjima i matematičkim modelima stvari koje izmiču logici a koje su iziskivale proširenje ideje, da je naš Univerzum četvorodimenzionalan, na ideju da je 11-dimenzionalan, pogotovu kada je postavljena nova teorija, "Teorija struna". Da bi TS bila objašnjena i matematički dokazana, uvdena je jedna nova konstanta, jedan novi matematički operator pored postojećih, koja je uključila novih 6 dimenzija, a nešto kasnije i još jednu sedmu, i tada je TS dobila svoj puni smisao, i omogućila korekciju niza nelogičnosti, koje su se pojavile u okvirima 4D sistema. Jednostavno, odgovor na pitanje zašto tih dodatnih 7 dimenzija ostaju " skrivene" u okviru 4D sistema je to što one opisuju vrlo male, ali ipak bitne pomake u ukupnoj dimenzionalnosti, pa su van opažaja, što ne znači da nisu prisutne. Te dodatne dimenzije imaju svoje potpuno i očigledno opravdanje i potvrdu, iz ugla matematičkih modela, koji njihovo postojanje i uticaj potvrđuju u 11D sistemu TS, a ne iz ugla naše opservacije omeđene granicama 4D sistema.
     (Smuleco, 12. oktobar 2018 11:20)

    # Link komentara

  34. cujte ovog JUGOSLAVIJA great,, ovaj garant jos misli da je tito ziv.
     (Salerno, 12. oktobar 2018 11:16)

    # Link komentara

  35. @ Smuleco
    prevedeno na jezik prakticnog zivota to znaci?
    (dva zeca,tri zeca, 12. oktobar 2018 11:15)

    # Link komentara

  36. @ Goran Potkonjak
    da,ali samo na svesnom nivou posmatraca;)
    (nepoznato - nepoznato, 12. oktobar 2018 11:11)

    # Link komentara

  37. I jos nesto, informacija ne moze da upadne u crnu rupu, jer nije moguce ni da upadne u vir niti u uragan. Logicno.
     (BODIBOND, 12. oktobar 2018 10:56)

    # Link komentara

  38. Kada informacija upadne u crnu rupu desi joj se isto sto i sa covekom ili predmetom koji upadne u istu, prosto nestane jer bude progutana zato sto crna rupa deluje kao vir u vodi ili uragan na kopnu, dakle budu usisani, jedimo sto crna rupa nema kraj, beskonacna je. Eto ja sam resio misteriju koju je Hoking pokusao da resi, zasluzio sam Nobelovu nagradu za fiziku.
     (BODIBOND, 12. oktobar 2018 10:55)

    # Link komentara

  39. Kakav slavni fizicar,covjek bio potpuno nepokretan,nije znao ni kako se zove ni ko je ni staje ni odakle je.Nije uopste bio svjestan stvarnosti,jednostavno bio je zivi mrtvac.NASA masoni su ga iskoristili za svoju propagandu i svoje lazi.Da li stvarno neko vjeruje da je ovaj zivi mrtvac ko bajagi pravio gestikulacije ustima a drugi ko bajagi tumacili sta je on rekao.
    (Zijad, 12. oktobar 2018 10:52)

    # Link komentara

  40. A sto nije uspeo?
     (BODIBOND, 12. oktobar 2018 10:51)

    # Link komentara

  41. @Smuleco:
    A, jel' to misliš na n-dimenzioni prostor u Rimanovom smislu!? Ako jeste, onda mož' biti dokazivo, a ako nije, onda mož' biti i da nije, što je svojevremeno oštroumno zapazio Kurt Gedel.
     (dejanR, 12. oktobar 2018 10:44)

    # Link komentara

  42. dosta toga što je u 4D sistemu nemoguće, postaje moguće u 11D sistemu.
    (Smuleco, 12. oktobar 2018 10:08)

    A sta ako sve te nemogucnosti ostanu ostvarene i zarobljene u tih 7 dimenzija, bez projekcije u 4D svet?
     (?, 12. oktobar 2018 10:41)

    # Link komentara

  43. @eureka " Udju pare kroz porez i ..."
    Eh Eureka, porezi su nedovoljni u ovako siromašnom društvu, trebalo bi da znaš da svake godine u budzetu Srbije fali oko 5 milijardi evra a zašto? zato što je neodgovoran vlast vodila 4 rata, pa nije izvršila tranziciju, pa imamo imitaciju privrede koja nije u stanju da nam puni budzet...Svake godine treba da zaimiš pare od Zaoada (po raznim osnovama)...
    Ali svi mogu da vide da je baš to da su te 4 rata ODVELA U APOLUTNI BANKROT bačena u "crnu rupu" i o tome se ne govori, nego se i dalje vodi ratnička politika.... pa se Srbija brzinom svetlosti udaljena od normalne države...
    (natalija, 12. oktobar 2018 10:38)

    # Link komentara

  44. Informacija se gubi ako nema posmatraca. Ako postoji posmatrac, onda se ceo sistem uskladjuje sa tim u sadasnjem trenutku i na osnovu toga se resavanjem matematickih paradoksa (dza ili bu) sistem uskladjuje ka buducnosti ali i ka proslosti. Sistem u vecnoj sadasnjosti uvek mora ostati konzistentan, dosledan, bez paradoksa. Pradoski se eliminisu ka buducnosti i proslosti u zavisnosti od sadasnjeg trenutka.
    (Goran Potkonjak, 12. oktobar 2018 10:36)

    # Link komentara

  45. Al se muce tu slavni fizicari koji zive ko bubrezi u loju na racun poreskih obaveznika. Lepo da odu do jedne od ovih rupa i kad u nju padnu bice nam sve jasno.
    (make yugoslavia great again!)

    Sta lupetas bre!?
    (Tebra Srbija opustencija, 12. oktobar 2018 10:33)

    # Link komentara

  46. Neka fino odu do crne rupe i neka nam kažu informacije iz prve ruke, a ne ovo nagadjanje!
     (Ilija Čvorović lično, 12. oktobar 2018 10:25)

    # Link komentara

  47. Predlazem da predjete na izuavanje ivice budzeta RS i vidite u praksi kako funkcionise crna rupa. Udju pare kroz porez i dalje gubi im se svaki trag. Skole, bolnice, inrastruktura propada tako da tamo nisu a gde su onda?
    (Eureka, 12. oktobar 2018 10:14)

    # Link komentara

  48. Ako posmatramo elementarne čestice one imaju kinetičku i potencijalnu energiju, (naravno uslovno rečeno, u slučaju nekih subatomskih čestica), po zakonima kvantne fizike. Kreću se(postoje), u 4D sistemu, i ponašaju po zakonima verovatnoće, što znači, da nihovo kretanje/postojanje zavisi od 3 dimenzije prostora, i dimenzije vremena. Ali, ako uzmemo u obzir 11D sistem, proširujemo postojeći 4D sistem, i baratamo sa još 7 infinitizemalno malih, i "skrivenih", ali bitnih dimenzija, u kojima nemogući događaji, postaju mogući. Entropija je mera neuređenosti sistema, a najveća entropija je na temperaturi apsolutne nule(0K), i ona se prema Trećem principu termodinamike ne može postići, pa možemo reći da se entropija može samo asimptotski samo približiti apsolutnoj nuli. Međutim, ako uzmemo 11D sistem, u njemu je možda moguća devijacija trećeg principa termodinamike, odnosno, možda je moguće npr. dostići, (pa čak i prevazići) apsolutnu nulu, pri čemu u tom kontekstu, prevazilazimo ograničenja Trećeg zakona termodinamike, koji dakako važi, u klasičnoj 4D postavci Univerzuma(matrmatički dokazivo). Ovo se naravno može primeniti i na druge oblasti, ne samo na kvantnu termodinamiku. Drugim rečima, uzimajući i dokazujući matematički, grupa naučnika okupljena oko ideje 11D Unverzuma, polazi od toga , da u takvom sistemu koji ima uporište u "teorije struna", dosta toga što je u 4D sistemu nemoguće, postaje moguće u 11D sistemu.
     (Smuleco, 12. oktobar 2018 10:08)

    # Link komentara

  49. brrrrreeeee....???? :)
     (rasa, 12. oktobar 2018 10:02)

    # Link komentara

  50. Не сећам се детаља... Леонард Саскинд је имао занимљиву идеју о томе шта се дешава са информацијама после пада у црну рупу, можда је од њега потекло то да се информације задржавају на хоризонту догађаја. Он је био присутан на некој "кућној журки" кад је Хокинг први пут причао о црним рупама и представио своје виђење.
    (Бабинџем, 12. oktobar 2018 09:58)

    # Link komentara

  51. Mi smo u svemiru a o njemu ne znamo nista,samo nagadjamo :(
     (cobo, 12. oktobar 2018 09:57)

    # Link komentara

  52. @@@@@@@
    Ovom temom prvi se bavio Albert Ajnštajn 1915. godine, kada je i objavio svoju Teoriju relativiteta u kojoj je opisao kako gravitacija proizlazi iz zakrivljenosti prostor-vremena što uzrokuje i okretanje planeta oko sunca.
    @@@@@@@
    Nije nažalost . Ovom temom bavila se Mileva Marić da bi sve kasnije završio i naučno kroz matematiku potvrdio Maks Plank ,dok je Albert skakutao okolo mesecima - kao dete za bombonu .
     (Borg, 12. oktobar 2018 09:51)

    # Link komentara

  53. Jeste.
     (citycowboy, 12. oktobar 2018 09:46)

    # Link komentara

  54. Upao je on sad u crnu rupu pa ce da vidi Boga svoga.
    (Darko, 12. oktobar 2018 09:44)

    # Link komentara

  55. Al se muce tu slavni fizicari koji zive ko bubrezi u loju na racun poreskih obaveznika. Lepo da odu do jedne od ovih rupa i kad u nju padnu bice nam sve jasno.
     (make yugoslavia great again!, 12. oktobar 2018 09:36)

    # Link komentara