- Komentari -
  1. @Da
    Da je ost'o i da je zajašio Grke sad bi nas bilo 50 miliona.Bar.
    Da su svi stali iza Mrnjavčevića ,možda ne bi uspeli koliko sa Dušanom ali bi sačuvali carstvo.
    (Komša, 8. februar 2018 15:23)

    # Link komentara

  2. @artiljerac
    1396 godine odigrala se bitka kod Nikopolja, vodjena izmedju krstaske vojske koja je dosla da otera Osmanlije s Balkana i Osmanlija i Srba. Osmanlije bile na ivici poraza, sve dok srpska konjica na celu sa Stefanom Lazarevicem nije uletela u centar krstaske vojske i presudila bitku. Dakle, Srbi pomogli Osmanlijama da ostanu na Balkanu. Ti ne znas osnovne stvari, ako si i 2 imao u osnovnoj, poklonjena ti je.
    (..., 8. februar 2018 15:23)

    # Link komentara

  3. @Vanja Petrović
    Da.Pominju se.Sasvim pogrešno.Albanci kao nacija nastaju u 19. veku.
    Sasvim sigurno da su postojali preci Albanaca,etnički različiti od Srba,sigurno je da su od X veka neki od njih uspeli da se izbore za plemićki status ali tu se priča završava i svodi na feudalni odnos SIZEREN-VAZAL.
    Tačno je da,su moderme nacije nastale u 19. veku ali postoje i proto nacije.
    Na ovim prostorima to su Grci,Bugari,Srbi i Madjari (Ugari).
    Recimo Grci.Romejsko carstvo je bilo multikulturna,multirtnička i do IV veka mutireligijska imperija.Od 7. veka Grci dolaze do vlasti (grčke dinasije) i uvode svoj jezik kao državni.Jasno je da je u pitanju proto nacija koja je svoj jezik nametnula ostalim gradjanima.
    Kod Srba sama činjenica da vladari dve države (Bosne i Srbije) deluju zajedno u odbrani dovoljno govori.Pored Tvrtkovog jasnog izjašnjavanja,Ninoslavove prepiske sa,Rimom i ostalih dokumenata koji jasno govore da,su Bosanci Srbi (i domaći izvori i strani).
    Kod etničkih Albanaca (nazovimo ih tako) tog vremena toga nema.
    Pogrešno ih je smatrati proto nacijom jer to nisu bili.
    (Komša, 8. februar 2018 15:18)

    # Link komentara

  4. Austrougari bi nam bili bolji... Jedini doprinos turske u poslednjih 500 godina je tehnika nabijanja na kolac... A ako uzemo zemlje bivše jugoslavije, sto su blize austrougarskoj i danas se bolje zivi, čistije je i narod je kulturniji
    (avangarda, 8. februar 2018 11:21)

    Posebno je taj narod bio kulturan od 1941 do 1945-e.
    (kultivisan, 8. februar 2018 14:33)

    # Link komentara

  5. @Vanja Petrovic,
    Gde su "tu" bili Albanci kada i mi? U bitci, verovatno, kao I nesto Madjara. Ziveli na Kosovu? Koliko i Madjari.
    (Nenad, 8. februar 2018 13:52)

    # Link komentara

  6. Izvinjavam se, u prošloj poruci sam napisala pogresno vreme: Albanci se spominju kao deo Lazareve alijanse na videu 5:42.
    (Vanja Petrovic, 8. februar 2018 10:50)
 Da, ali to su Albanci iz Albanije i oni su bili podanici srpske carevine, sestra Vuka Brankovica je bila udata za jednog njihovog feudalca. Bilo je u obe vojske raznih naroda, ali su ipak ogromnu vecinu Lazareve vojske cinili Srbi...
    (Oxi, 8. februar 2018 13:36)

    # Link komentara

  7. A da li se u videu govori o tome kako nijedna evropska-hriscanska drzave nije htela da pomogne Srbiji?
    Uvek bili i ostali...
    (Nenad, 8. februar 2018 13:35)

    # Link komentara

  8. Eh da je Dusan Silni ostao ziv barem jos malo...
     (da, 8. februar 2018 11:42)

    # Link komentara

  9. Veliki su tragovi nakon Turaka u Srbiji ostali. 
    @(Genetika je čudo, 7. februar 2018 16:39) 

    Tako je, a ti kod kojih su ostali turski tragovi imaju i njihova turska imena i prezimena, no to nije ništa, šta bi tek trebalo da kažu pojedine naše komšije s kojim su se austro-ugari "družili" skoro hiljadu godina.
    (Dženan Ćorović & Domagoj Kašaš, 07. februar 2018 22:46)
    Austrougari bi nam bili bolji... Jedini doprinos turske u poslednjih 500 godina je tehnika nabijanja na kolac... A ako uzemo zemlje bivše jugoslavije, sto su blize austrougarskoj i danas se bolje zivi, čistije je i narod je kulturniji
     (avangarda, 8. februar 2018 11:21)

    # Link komentara

  10. Pojedini komentatori koji misle da imaju smisla za humor, ne shvataju da njihove stavove ne podržava logika. Osvajačka vojska dođe na Kosovo sa namerom da oskupira Srbiju, pobedi u toj bici, a zatim se vrati u Tursku. Logično zar ne. NATO pakt je imao cilj da okupira celokupnu teritoriju Srbije 1999, da se njihovi vojnici slobodno šetaju Beogradom. Dakle da li je 1999 NATO to uspeo? Danas NATO vojnici mogu slobodno prolaziti kroz Srbiju, ali 2000-te to nisu mogli.
    (REALNO, 8. februar 2018 11:06)

    # Link komentara

  11. Izvinjavam se, u prošloj poruci sam napisala pogrešno vreme: Albanci se spominju kao deo Lazareve alijanse na videu 5:42.
    (Vanja Petrović, 8. februar 2018 10:50)

    # Link komentara

  12. Za one koji pitaju gde su tada bili Albanci, neka ponovo pogleda video: na 11:44, jasno se kaže da je Lazar okupio oko sebe mnoge saveznike, a među njima i Albance...tri puta sam preslušavala snimak, i tek kada sam se uverila da dobro čujem, evo delim ovo sa vama.
    Znači, Albanci su bili tu kada i mi...eto...
    (Vanja Petrović, 8. februar 2018 10:47)

    # Link komentara

  13. Mela Gibsona zvati da rezira!!!!
    (warlock, 8. februar 2018 07:31)

    A Sergeja Trifunovića da glumi prvog Ilira na Kosovu :-)
    (Negativni, 8. februar 2018 10:35)

    # Link komentara

  14. Gde su albanci ovde?
    (Pera, 07. februar 2018 10:59)Tamo gde i Srbi u danasnjoj Vojvodini.Naselili se kasnije i preuzeli.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kevin Moretunic, 7. februar 2018 12:21

    Nije tačno. Srbi su prvi naseljenici u Vojvodini. Posle njih Nemci, pa tek onda Madjari. To su notorne činjenice koje ćeš naći i u madjarskim udžbenicima a naročito u austrougarskim knjigama. Strašno je koliko ovaj narod ne zna ništa o sopstvenoj istoriji.
    (Negativni, 8. februar 2018 10:33)

    # Link komentara

  15. Da li je Srbija postojala pre Nemanjica? Koliko se Srbi i Srbija spominju mnogo pre Kosovske bitke? Srbi su posle boja na Kosovu pali u ruke Turcima Osmanlijama, ratovali za njih...sve u svemu gde ima dima i vatre, a Srbi se spominju.
    Nego, gde su cuveni slavni srbomrsci (Hrvati, Albanci, Bosnjaci, autosovinisti) koji nam ovde drobe i pametuju o istoriji? GDE SE TO ONI SPOMINJU?
    (860 godina konjusarstva, najduze na svetu, 8. februar 2018 09:41)

    # Link komentara

  16. (Sdr, 7. februar 2018 21:29)
    Nine kosovska bitka zaustavila napredovanje Osmanlija u Evropu nego uspostavljanje vlasti novoga sultana, pa napad križara 1396. i konačno invazija i pobjeda Mongola 1402. i potom dinastički rat u turskoj.
    Srbi su u svim tim borbama bili vjerni turski vazali i suborci.
    Treba gledati širu sliku .
    (Neb, 7. februar 2018 21:34)
    O cemu ti pricas covece? Odmah posle Kosova Turci su osvojili srpske gradove, Srbija postala vazal a Lazareva cerka Bajazitova zena. Samo 7 godina kasnije Srbi su sramno ratovali na strani Turaka a protiv Krstasa koji su dosli da oslobode Balkan! Nisu Srbi usporili napredovanje Osmanlija nego Tatari koji su unistili osmansku vojsku kod Angore a Bajazita drzali u kavezu dok nije umro.
    Odakle ti ta glupost da Turci nisu usli u Srbiju “vise od sto godina” posle Kosova? Usli su nekoliko nedelja posle Kosova, a samo 3 meseca su usli da odbrane svog novog vazala od ugarske vojske koja je krenula da osvaja sever tadasnje Srbije.
    Ako nisu usli 100 godina, ko je osvojio npr. Novo Brdo? Ako nisu usli 100 godina kako je Srbija nestala posle 70 godina? Znas li da racunas uopste?

    A zasto su Srbi posle Kosova bili na strani Turaka?
    Nego, gde su ovi cuveni istoricari i srbomrsci Hrvati, Albanci, Bosnjaci da nam kazu o tome gde se oni spominju i gde su oni bili?
    (Stara kuka, 8. februar 2018 09:37)

    # Link komentara

  17. Hahaha kakva ste vi blesava nacija. Mislite da znate sta je bilo prije 600 godina, a ne zna se sta ce biti za 20.
    (Rodjen 1982. poslan na bojiste 1991., 8. februar 2018 09:24)

    # Link komentara

  18. @Bojan Ilic Da samo ovaj put kao vazali Ugarske.
    (sdr, 8. februar 2018 08:39)

    # Link komentara

  19. Mela Gibsona zvati da rezira!!!!
    (warlock, 8. februar 2018 07:31)

    # Link komentara

  20. Veliki su tragovi nakon Turaka u Srbiji ostali.
    @ (Genetika je čudo, 7. februar 2018 16:39)

    Tako smo nastali mi Bošnjaci, a i braća Albanci, ali nije to ništa još veći su tragovi nakon Ugara i Austrougara ostali u croatiji, 927 godina, malo li je?
    (Mirza Teletović, 8. februar 2018 02:24)

    # Link komentara

  21. Ja sam čuo da je Obilić bio pametan i bez mane, prevarom menja strane, u nebo posla Murata i 12K Turaka, tako da to mora biti istina.
    (mawko bg, 8. februar 2018 01:32)

    # Link komentara

  22. Vezano za izvidnice, procitaj malo o Maričkoj bici...

    (Boban BG, 7. februar 2018 17:04)



    Ok. Samo mi daj kredibilan izvor.

    Ali da ti pomognem, tako nesto ne postoji. Jer Srbi uvek moraju da budu krivi i idioti, sta god radili. Kada narodu konstantno pricas da su idioti, neki od njih zaista to postanu i tako se ponasaju. Onda se takvi primerci reklamiraju na sva zvona i upire se prstom. Zvali su nas varvarima pre 1000 godina, zovu nas i sada. Nista nije slucajno.
    (da li cemo to da im dozvolimo?, 7. februar 2018 23:49)

    # Link komentara

  23. Veliki su tragovi nakon Turaka u Srbiji ostali.
    @(Genetika je čudo, 7. februar 2018 16:39)

    Tako je, a ti kod kojih su ostali turski tragovi imaju i njihova turska imena i prezimena, no to nije ništa, šta bi tek trebalo da kažu pojedine naše komšije s kojim su se austro-ugari "družili" skoro hiljadu godina.
    (Dženan Ćorović & Domagoj Kašaš, 7. februar 2018 22:46)

    # Link komentara

  24. @dingoslav
    Zagospodarili 160 godina posle bitke!? A kada je osvojen Nis? Novo Brdo? Krusevac? Kada je palo Smederevo? Kako je Srbija prestala da postoji 1459 ako su Turci zagospodarili tek 160 godina posle bitke? Ko te slagao da nisu dolazili u Srbiju posle Kosova?
    Koji to pobednik postaje vazal, ratuje na strani porazenog i jos salje sestru u harem porazenog?
    (..., 7. februar 2018 22:36)

    # Link komentara

  25. @BSN
    Iako gubici jesu bili ogromni, pravi razlog za stupanje u vazalni odnos je zelja kneginje Milice da sina postavi na tron. Posto je jedini dostojni Lazarev naslednik bio Vuk Brankovic, on je trebao da preuzme tron, a ne maloletni Stefan. Medjutim, Vuk Brankovic ni pod razno nije prihvatao bilo kakav vazalni odnos prema Osmanlijama. On je zagovarao savez sa Ugarima i nastavak borbe protiv Turaka. Zato je Milica uzela Bajazita za saveznika i gospodara, dala mu cerku za harem, krunisala Stefana koji je bio najverniji Bajazitov podanik. Brankovic je nastavio otpor Osmanlijama, ali pored Osmanlija, za neprijatelja je imao i novog kneza, Stefana. Svi preziveli vitezovi sa Kosova su ubijeni, proterani ili su sami otisli, jer su Srbi pod komandom Stefana i Osmanlije ucinili sve da se zatre otpor prema Osmanlijama. Vuk Brankovic je konacno uhvacen i umro je u turskoj tamnici. Vec u to vreme je od strane kneginje Milice i Kneza Stefana proglasavan izdajnikom jer se suprotstavio Stefanu i Bajazitu. Pa su njega, koji se do kraja zivota borio protiv Turaka, izdajnikom proglasili oni koji su rame uz rame sa Bajazitom ratovali protiv Hriscana. Inace, Vuk Brankovic je poznat kao neko ko je prvi poceo da koristi gerilske metode ratovanja protiv Osmanlija, trovao bunare, organizovao prepade, zagorcavao im zivot gde je stiga. A vojsku su mu cinili preziveli iz boja na Kosovu.
    (..., 7. februar 2018 22:33)

    # Link komentara

  26. W1389 Sultan Bajazi gusi pobune u Maloj Aziji i osvaja jos neke njene delove.1393 osvaja ostatke Bugarske i Solun,1394 Pristinu.1395 napada Vlasku,vodeci svoje vazale kneza Stefana Lazarevica,Marka Kraljevica i Konstantina Dragasa.Trpi poraz kog Rovina,Marko i Konstantin ginu.To su cinjenice,zakljucke izvodite sami.Na kosovu se nasa vojska dobro borila protiv brojnijeg neprijatelja,ali bez obzira na rezultat same bitke,krajnja posledice je vazalni odnos Srbije prema Osmanlijama.
    (mika, 7. februar 2018 22:31)

    # Link komentara

  27. Ja se divim srednjovijekovnim Srbima,koji su bili politički neuporedivo mudriji i pragmatičniji od ovih novovijekovnih Srba,za njih nisu postojala nekakva pravoslavna bratstva i kojekakve iracionalne fikcije,već su upravo najviše ratovali i širili se na račun pravoslavne Vizantije,primali krunu od pape kada je to bilo svrsishodno,bili turski vazali kada je to bilo racionalno,zbog takve pragmatične politike lišene iracionalizma karakterističnog novovijekovnim Srbima su i izgradili sjajnu i respektabilnu državu i ostavili za sobom jednu značajnu i orginalnu kulturnu zaostavštinu.Novovijekovni srpski političari nemaju ama baš nikakvih dodirnih tačaka sa pragmatizmom srednjovijekovnih Srba,zato su danas Srbi geopolitički i prošli kako su prošli zbog te nevjerovatne količine iracionalnosti koja je bila strana srednjovijekovnim srpskim vladarima.Siguran sam da srednjovijekovnim Srbima inat nije bio karakterna osobina kojom se treba ponositi.
    (PeruN, 7. februar 2018 22:29)

    # Link komentara

  28. @ Џони, 07. februar 2018 12:20
    Ne, njih su usporili Tamerlan i gradjanski rat koji je usledio nakon sto je Tamerlan zarobio Bajazita. Ne Srbi! Deset godina su Osmanlije bile u gradjanskom ratu.
    Srbi su ratovali na strani Osmanlija protiv Evrope, ili ti je nepoznato koliko je bilo Srba janjicara, vezira i velikih vezira u Osmanskom Carstvu?
    (..., 7. februar 2018 22:25)

    # Link komentara

  29. Hoćete da ugurate i Albance i Bošnjake u Bitku...e pa ne može...Nije bio Knjaz Ramuš ,već Lazar, a Murata nije ubio Amir ,već Miloš...Sri su to što jesu i istorija se ne može kupiti ili falsifikovati.
    (zloba, 7. februar 2018 21:53)

    # Link komentara

  30. @Danilo
    A sta su trebali da rade? Da ostanu tu zauvek da bi ti verovao da su pobedili? Nisu se povukli, nego usli u pojedine gradove, dok se novi sultan sa glavninom vojske vratio da ucvrsti vlast i doceka novog vlasara Srbije koji mu je poljubio noge i jos doveo Lazarevu cerku u Bajazitov harem.
    (Neb, 7. februar 2018 21:36)

    # Link komentara

  31. @ernesto che
    O cemu ti pricas covece? Odmah posle Kosova Turci su osvojili srpske gradove, Srbija postala vazal a Lazareva cerka Bajazitova zena. Samo 7 godina kasnije Srbi su sramno ratovali na strani Turaka a protiv Krstasa koji su dosli da oslobode Balkan! Nisu Srbi usporili napredovanje Osmanlija nego Tatari koji su unistili osmansku vojsku kod Angore a Bajazita drzali u kavezu dok nije umro.
    Odakle ti ta glupost da Turci nisu usli u Srbiju “vise od sto godina” posle Kosova? Usli su nekoliko nedelja posle Kosova, a samo 3 meseca su usli da odbrane svog novog vazala od ugarske vojske koja je krenula da osvaja sever tadasnje Srbije.
    Ako nisu usli 100 godina, ko je osvojio npr. Novo Brdo? Ako nisu usli 100 godina kako je Srbija nestala posle 70 godina? Znas li da racunas uopste?
    (Neb, 7. februar 2018 21:34)

    # Link komentara

  32. @ ali baba

    Ocigledno ne razumes poentu price i sustinu istorije a pritom Nas uporedjujes s onima koju celu istoriju pljackaju druge narode, naravno da ce imati materijalnog.
     (ernesto che, 7. februar 2018 21:30)

    # Link komentara

  33. Nine kosovska bitka zaustavila napredovanje Osmanlija u Evropu nego uspostavljanje vlasti novoga sultana, pa napad križara 1396. i konačno invazija i pobjeda Mongola 1402. i potom dinastički rat u turskoj.
    Srbi su u svim tim borbama bili vjerni turski vazali i suborci.
    Treba gledati širu sliku .
    (Sdr, 7. februar 2018 21:29)

    # Link komentara

  34. Gledam ovaj Kings and Generals yt kanal, ima mnogo dobrih bitaka opisanih, i sve imaju 200-300k pregleda a ovaj video Boj na Kosovu preko 500k! Tačno od klikova Srba čovek može da prehrani porodicu :D
    (startap, 7. februar 2018 21:26)

    # Link komentara

  35. Treba se snimiti film ili serija koja bi zamenila Sotrinu verziju punu gresaka. Cak i ne mora puno kostati, efekti i kompjuter nisu svetsko cudo.
    (Vlado, 7. februar 2018 20:54)

    # Link komentara

  36. @ dex Покојни академик,др Радован Самарџић је бар 5 година живота провео у Истанбулу изучавајући турске архиве.Био је несумњиви светски ауторитет о историји српско-турских односа,Е,сад ако ви мислите да сте већи стручњак од њега мораћете то некако да докажете.До тада,склонији сам да више верујем њему него вама. А,све што сам написао је из његових књига. Бајазит није морао да бежи из Србије да би учврстио власт. Брата Јакуба је убио одмах ту,на Косову. Био је несумњиви владар Турске. А битка код Ангоре је била 1402,13 година после ковске битке.
    (артиљерац, 7. februar 2018 19:18)

    # Link komentara

  37. Nisu Turci pobedili vec je bitka bila neresena ali su imali prednost da su imali mnogo trupa u Anatoliji da popune gubitke na Kosovu dok Srbija nije takve ljudske resurse. Jeste Kosovska bitka sprecila Turke da napreduju dalje ali ni priblizno koliko ih je sprecio Tamerlane.
    A o borbi protiv krstasa o toj sramoti necu da pricam. Boriti se protiv onih koji su dosli da odbrane evropu od azijskih hordi nema opravdanje.
     (Amerikanac, 7. februar 2018 18:48)

    # Link komentara

  38. Dokle sa tom revizijom istorije...bitka je izgubljena i to je to!
    (pprvi dan skole u Svedskoj, 7. februar 2018 18:38)

    # Link komentara

  39. Srbi su tada bili sila, pa su čak i Turci govorili srpski. Dokaz vam je Šotrin film "Kosovski boj" ...
     (Dobrica, 7. februar 2018 18:37)

    # Link komentara

  40. Artiljerac/Duzan sam da ti kazem da su drzave nastale posle Francuske revolucija,dok Srbija se spominje tek posle 1878 god,te godine zahvaljujuci Francuzima Srbija postala drzava u okolini pasaluka Beogradskog,dok Rusi su zeleli Srbiju staviti pod Bugarsku,dok Vojvodina je druga prica,jer tada nije bilo srba u ovoj pokraini,ona je bila do 1918 pod AustroHungarsku.
    (prizrenac, 7. februar 2018 18:33)

    # Link komentara

  41. Digitalni Filip Visnjic.
    (Tom L'Orizi, 7. februar 2018 18:30)

    # Link komentara

  42. A Marko Kraljević i Musa Kesedžija ?!?
     (Romi, 7. februar 2018 18:27)

    # Link komentara

  43. E, to je bio pravi SUPER BOWL. Boli nas i danas.
    (Vukasin iy Kragujevca, 7. februar 2018 18:23)

    # Link komentara

  44. Pera

    Pa kako neznas gde su bili albanci?! Albanci su bili tu na Kosovu, neki su ucestvovali Zajedno sa srbskom vojskom protiv Osmanlia, i ne samo albanci, nego i madjari i bosnjaci, bugari, dok sa druge strane su takodje bili albanci koji su bili u osmanskoj vojsci, sto znaci da su albanci bili tu na Kosovu, samo sto je imalo i takvih albanaca koji nisu hteli ucestvovati u toj bitci, jer nisu hteli da ratuju protiv albanaca koji su bili i u srbskoj vojsci i u otomanskoj vojsci. Sto znaci, gde god se ukljucili ubijali bi svoje, zato i nisu ucestvovali u toj bitci.
    (alban, 7. februar 2018 18:14)

    # Link komentara

  45. Prvo, pobednicka vojska nikada u istoriji ratovanja nije napustila bojno polje i teritoriju koju je osvojila.
    Drugo, zvona crkve Notr Dama u Parizu zvonila su u čast hrišćanske pobede nad islamom na Kosovu 1389. godine.
    Treće, Vuk Brankovic se nikada nije povukao sa Kosova niti je bio izdajnik, naprotiv predvodio je tešku konjicu koja je uništila krilo turske vojske kojim je komandovao Jakub i da ne nabrajam...
    Ima dosta činjenica a na žalost generacije su u Srbiji pogrešno učene
    (zoran, 7. februar 2018 18:04)

    # Link komentara

  46. Realan Antimitonan II, 7. februar 2018 13:28)

    Posle te borbe je oslobodjen i Despot i sestra Olivera,zbog pokazanog junaštva u borbi (koje nam nikad nije manjkalo)!
    Vraćaju se u Bgd i posle toga ide "Red Zmaja", ali to ti je promaklo.
    (Bojan Ilić, 7. februar 2018 17:21)

    # Link komentara

  47. Taktički srpska pobeda strateški srpski poraz. Poginuo sultan, Turci se odmah povukli nakon bitke, Tvrtko dobija čestitke na srpskoj pobedi. Izginulo sve što je moglo i znalo da nosi oružje, poginuo Lazar koji je neosporno bio značajna politička figura. Lazarevići se nisu primili vazalstva zato što su bili poraženi na Kosovu, nego da bi sprečili upade turskih pljačkaških bandi sa jedne strane, a sa druge sprečili napad Mađara. Turske posade su ušle u pojedine srpske gradove.
    (Zoki, 7. februar 2018 17:20)

    # Link komentara

  48. S'obzirom na istorijske događaje koje brani bečka skola, ovaj video je zaista dobrourađen. Ali valja poslušati i drugu stranu. Naime kadeti na vojnoj akademiji u Srbiji uče drugu verziju i bitke i celokupne istorije Srba. Pa tako nedovoljno jak otpor srpske vojske za konacno unistenje turske sagledava u podacima da je srpska vojska na Kosovo stizala u naletima. Tako se svaki njen deo odmah po dolasku usuđivao da nastavi galop ka turskom sultanu sa zeljom za njegovim ubistvom zbog sticanja slave na bojnom polju. Takođe, Vuk Branković koji je bio vlastodrzac gotovo celokupne teritorije Kosova nije izvrsio nikakvu izdaju, a logicno razmisljanje pored dokaza je da ne bi tek tako prepustio svoju zemlju i svoje poreske obveznike nekom stranom vladaru i okupatoru. Miloš Obilić jeste ubio Murata a srpska vojska jeste zaustavila dalje napredovanje Turaka ka srcu Evrope. Tek vek i po nakon kosovskog boja dolazi do pada Smedereva poslednjeg srpskog srednjevekovnog grada i ujedno srpskog carstva. Tako da je osvajanje Srbije trajalo vek i po, a otpor srpskog naroda se nastavio jos tri i po veka i na kraju kulminirao svima poznatim oslobođenjem u Prvom Balkanskom ratu.
    (Stefan, 7. februar 2018 17:15)

    # Link komentara

  49. Na grobu sultana Murata prvog u Ankari,u njegovom mauzoleju pise na turskom i srpskom jeziku : Poginuo od ruke srpskog junaka Milosa Obilica. Ko ne vjeruje ima wizz aiar ili ryan air,a moze i pegasus(turska low cost) i nek odleti do Ankare i uvjeri se svojim ocima. Sto se tice videa tu nema sta mnogo da se kaze osim da je titl katastrofalan-npr voditelj kaze Milos Obilic,a oni titluju dole Milosevic itd itd,ali ajde. Ali od svega je najinteresantnije kao i uvijek citati komentare potomaka onih koji se nisu borili tada,a ni posle,vec bi samo odrezali parcence kozice "tamo dole" i poklonili se novim vlastima i bilo kakav podatak koji govori nesto dobro o Srbima(tj njihovim originalnim precima)ih pogadja u sred srede i skacu sa stolice kao da ih je neko iglom zabo u "donji obraz". I neko napisa u komentaru da se neko bas trudi zadnjih godina da nam prekroji istoriju.Istina,samo to "zadnjih godina" traje vec mnogo stotina godina. Za jos koju generaciju mislicemo da smo mi osvajali Kosovo,a da su se Turci junacki odbranili od zle i mnogobrojnije srpske vojske.
    (role zarolaj, 7. februar 2018 17:14)

    # Link komentara

  50. @prizrenac
    Pa nije ni cudo da ti kao prizrenac zelis da falsifikujes istoriju.Znas ti odlicno ko su Nemanjici i ko je stolovao u Prizrenu.Uostalom ako ne verujes nama ima istorija koju su pisali vizantinci a sa papa je slao krunu.Ne pocinje istorija Srba odlaskom otomana.
    (ivan78bg, 7. februar 2018 17:11)

    # Link komentara

  51. Po meni kralj Vukasin je zeznuo situaciju na Otomanskoj teritoriji. To kako su ih tokom noci tako lako poklali i unistili cijelu armiju poslije cega se raspalo i srpsko i bugarsko cartvo mi je nejasno. Ili ih je neko izdao, polozaj i sl ili je to odradjeno prilicno "amaterski". Vukasin je imao armiju mocniju od Turaka koja je trebala da porazi i Turke i izbaci ih iz Evrope i oslobodi Konstantinopolj. Da je Vukasin odradio ono sto je trebalo otomansko carstvo nebi bilo ni 50% od onoga sto je bilo. Medjutim, desilo se sto se desilo te noci i dalje sve znamo.
     (MonteGringo, 7. februar 2018 17:06)

    # Link komentara

  52. Sramno je koliko se sire neistine. Po ovima, Srbija je bila velicine skoro Beogradskog pasaluka, Srbi su bili toliki moroni da ni izvidnicu nisu imali, pamet je bila tolika da se iznenadno povlace dok dobijaju itd... 

    (da li cemo to da im dozvolimo?, 07. februar 2018 13:26)

    Vezano za izvidnice, procitaj malo o Maričkoj bici...
     (Boban BG, 7. februar 2018 17:04)

    # Link komentara

  53. Stvarno smo mi Srbi čudan narod. Sve bitke posle kojih smo bili porobljeni smo dobili, a sve ratove u kojima nismo učestvovali smo izgubili.
    (Joker, 7. februar 2018 17:01)

    # Link komentara

  54. Vuk Brankovic izdao, to se zna jos od vajkada, mada su Otomanci bili znatno brojniji. Mada se i za Vukovica govori da je izdajica
    Gde su albanci ovde? 
    (Pera, 07. februar 2018 10:59) 

    Pa valjda još na Kavkazu. Na Balkanu ih u to vreme još nije bilo.
    (only fools and horses, 07. februar 2018 13:02)

    - Na snimku jasno kaze da su saveznici cara Lazara bili i Albanci.
     (YIFY, 7. februar 2018 16:56)

    # Link komentara

  55. To je bio pravi Superbol! Boli nas i danas.
    (vukasin 2018., 7. februar 2018 16:52)

    # Link komentara

  56. @crypto
    Kad se gleda godina pada, uvek treba napomenuti na koji deo današnje Srbije se misli. Na primer, Niš je pao neposredno pre Kosovskog boja, Smederevo i veci deo Centralne Srbije 1459. godine, dok je Beograd pao 1521, a ubrzo zatim i današnja Vojvodina. Sa druge strane, Vojvodina je oslobođena krajem 17. i početkom 18. veka, Beograd i Centralna Srbija de facto polovinom 19. veka, Niš i Jugoistočne Srbija 1878, a Kosovo u Sandžak tek 1912. Tako da mit o 500 godina turske vladavine vazi samo za naše južne krajeve.

    Vidim ovde neki pominju da su Albanci sa Kavkaza. Jeste li se zapitali onda postoji li genetska i jezička bliskost Albanaca sa kavkaskom narodima? Ja ću vam reći - ne postoji.
     (ratep, 7. februar 2018 16:40)

    # Link komentara

  57. Veliki su tragovi nakon Turaka u Srbiji ostali.
     (Genetika je čudo, 7. februar 2018 16:39)

    # Link komentara

  58. Kosovske bitke koja se odigrala 15. juna 1389. godine. Valjda 28. juna?
    (Stefan, 7. februar 2018 16:35)

    # Link komentara

  59. ljudi napreduju, prave vozove koji idu preko 400 km/h, prave mostove na morima, prave tunele ispod mora, idu u svemir, a vi srbi gde ste???????
    Dok ti isti turci cvetaju i sada prave tunele ispod bosforskog moreuza, šta radite vi srbi, živite još u 14.veku i zamlacujete se nekim glupostima koje nikog na svetu ne zanima! Voleo bih da jednom u svojim životima shvatite da se od istorije ne zivi, nego od sadašnjosti i budućnosti, pa da nam svima jednom bude bolje, ovako, region ne može da se otegne od vas...
     (ali baba, 7. februar 2018 16:31)

    # Link komentara

  60. HAHA 4:00 armija od 1000 turaka unistila srbsku armiju od 35000!!!…!!
    looo…oo l
    strasni borci
    (hrvoje, 7. februar 2018 13:15)

    A na Krbavskom polju ostali samo dugmići...
    (Svačijih štala, čistači..., 7. februar 2018 16:23)

    # Link komentara

  61. Gde su albanci ovde?
    (Pera, 7. februar 2018 10:59)

    Gledaj opet 04:53 min
    (Milos, 7. februar 2018 16:22)

    # Link komentara

  62. ...turci su na kosovu tolike gubitke pretrpeli da su se vratili u tursku a vratili se na zalost u srbiju posle punih 70 godina...
    (milojko, 7. februar 2018 15:57)

    # Link komentara

  63. @Realan Antimitonan II
    Nasa istorija ne pocinje borbama protiv Turaka. Imali smo respektabilno kraljevstvo, odnosno carstvo u srednjem veku. Tek par vekova kasnije su otkrili Ameriku, tako da nismo narod bez istorije. Naravno, nismo ni najdrevniji narod, niti nam je nasledje na nivou Rima, Grcke ili Persije/Sirije...
     (aco, 7. februar 2018 15:50)

    # Link komentara

  64. Prema komentarim:
    - srbi su pobedili, izgubili a neki tvrde da je bilo nereseno.
    - Brankovic je izdajica, Brankovic je imao dil sa Lazarom ako Lazar pogine da se Vuk sacuva da pru,a i dalje otpor, Brankovic je heroj.
    - Lazara je posekao Murat, Lazara su posekli neki vojnici koji su naleteli na njega u povlacenju
    - Srbija je osvojena odmah posle bitke, pala je nakon 60 god, pala je nakon 160 god.

    I svi tvde da su bas oni u pravu i da je bas njihova istina prava. Fascinantno
     (bane111, 7. februar 2018 15:49)

    # Link komentara

  65. e,da je jos i kraljevic marko bio na nasoj strani,videli bi oni boga svoga;)
    (kosovka devojka, 7. februar 2018 15:45)

    # Link komentara

  66. Lepo uradjeno, ali sam tok bite nije tacan. Srbi NISU izgubili Kosovsku bitku, u najgorem slucaju je bilo nereseno. Cinjenica je da su se turci povukli posle pogibije Murata. Veci poraz je sto su nas ubedili u lazna tumacenja nase istorije. Koliko vidim postalo je moderno pljuvanje po sebi...
    (Milutin, 7. februar 2018 15:39)

    # Link komentara

  67. Kad mi ne umemo da napravimo ovako nesto i prezentujemo svoju istoriju, onda to rade drugi.
    (Maja iz kraja, 7. februar 2018 15:37)

    # Link komentara

  68. Bogomi kad viđoh onu plavu zemlju dje su bili Srbi, i kad narator reče-moćno srpsko carstvo, bi mi nekako milo, a što se tiče bitke i videa - niđe veze!
    (Srbin susjed Cg, 7. februar 2018 15:35)

    # Link komentara

  69. Jasta, Bajazit je svoju kcer dao Lazaru. Pamet u glavu. Bila bitka u kojoj su Srbi izgubili svu vojsku i kneza, knezevu kcer dali novom sultanu u harem ovaj se povukao u Turskuda preuzme i stabilizuje vlast. Uto dosli Mongoli koji su pobedili Osmanlije s kojima se zajedno borio sin smaknutog srpskog kneza na Kosovom polju. Turci se oporavili nakon nekog vremena i uzeli ponovo bez borbe Srbiju i nastavili dalje u Evropu. To je ta slavna istorija u kratkim crtama. Bio bih zahvalan da me se ispravi i ukaze na te slavne bitke protiv Osmanlija dok su se oni teskom mukom probijali kroz Srbiju.(Realan Antimitonan II, 07. februar 2018 13:28)

    Nisu svi srpski vladari priznali Otomansku vlast posle Kosovske bitke.To je uradila knjeginja Milica,a pojedini su to uradili odmah nakon Maričke bitke.Otomane nisu pobedili Mongoli,već Tatari,zarobili Bajazita,koji je u zatvoru umro.Onda Srbija ponovo dobija samostalnost,Lazarevići dobijaju Šumadiju i pomoravlje,a Brankovići Kosovo,sever današnje Makedonije.Tek nakon pola veka Otomani se vraćaju i zauzimaju Srbiju.Postoje dokazi o bitkama za zauzimanje Smedereva,Beograda,Prizrena,Kruševca...
     (oblak, 7. februar 2018 15:33)

    # Link komentara

  70. pricam ti pricu jos nikad ne cuh da se izgubljena bitka proglasi pobedom to moze samo kod vas sprda.pa kako onda ostadoste 600 godina bre pod turcima te im i gend naslediste kako da ne nije bilo familijs da se nisu geni TURSI umesali.
     (Dzergj, 7. februar 2018 15:30)

    # Link komentara

  71. kakve analize 1389..a 2018te u dzepu ništa, u glavi duplo ništa..nebeska Srbija
     (nesss, 7. februar 2018 15:29)

    # Link komentara

  72. Knez Lazar je zaustvio Turke,uzdrma tursko carsvo i tako postao legenda i svetac,posle bitke Turci su pobegli,bili su slabi za udar drugog srpskog plemstva,jer su Srbi bili podeljnei na vise knezevina i vise vojski.
    (Traper, 7. februar 2018 15:26)

    # Link komentara

  73. Ne zna se da li je Obilić ubio Murata, to što mi učimo godinama nisu činjenice nego pretpostavke. Sve što znamo o toj bici plod je mašte i izmišljanja i to deci treba priznati. Nama u školi nikada nisu objasnili da je sve to fikcija, tek kasnije smo to sami shvatali. Zato kada pišete o Kosovskom boju, naglasite da se veruje kako je Obilic ubio Murata, jer to i jeste verovanje. U Srbiji nikada činjenice nisu bile u fokusu, uvek se davimo u nekoj fikciji i epici.
    (Jovana, 7. februar 2018 15:25)

    # Link komentara

  74. Srbi su zaustavli Turke i pobedli,Turci su pobegli posle bitke,zato sto su bili slabi za udar drugog srpskog plemstva,bilo vise knezova i vojski,Srbi su bili podeljeni posle Cara Dusana i ratovli izmedju sebe.
    (Traper, 7. februar 2018 15:20)

    # Link komentara

  75. Bilo kako bilo i dalje smo roblje.Od 1389 do danas samo 90.godina slobode.Nekad smo zbog povlastica prelazili u Islam,a danas u Eurotalibane.Bojim se da ove zadnje necemo preziveti.
    (Schaumburg Illinois, 7. februar 2018 15:19)

    # Link komentara

  76. a ko bese sudija te igre?
    (japanci, 7. februar 2018 15:17)

    # Link komentara

  77. Ne zanima me blebetanje i izmišljanje "istoričara", poznato je da "istoriju pišu pobednici" tako da ovo treba uzeti sa rezervom, ali ono što me je oduševilo je upotreba "Total War" serije igara za simulaciju ovoga. Ko god je igrao bilo koju igru iz serijala (najviše mi liči na Shogun II presvučen drugim teksturama) ovo će mu biti prilično poznato. Creative Assembly napravi čuda sa ovim...
    (ZaphodBeeblebrox, 7. februar 2018 15:15)

    # Link komentara

  78. Turke tad nitko nije mogao zaustavit osim Srba,svi se ukakli.
    (Traper, 7. februar 2018 15:13)

    # Link komentara

  79. Kako ste pobijedili kad ste bili pod Turskom čizmom.
    (Zoran, 07. februar 2018 12:46)

    Niko i ne tvrdi da smo tada pobedili,ali sigurno je da nismo ni izgubili,jer se u tom slucaju,ne bi Turci povukli! Zatim,nije sramota cak i izgubiti bitku,sramota je izgubiti cast i dostojanstvo,docekivati osvajace cvecem...i u tom kontekstu,zasto na primer, ne postavis sebi pitanje-kako je to Hrvatska na strani pobednika II sv.rata,ako je ista bila saveznik-saradnik Nemacke i Italije?!
     (donkihot, 7. februar 2018 15:12)

    # Link komentara

  80. Нико да помене суштину. Цар Лазар је победио и сва војска његова. Цар је победио јер је изабрао небеско царство а не земаљско. Цар се заветовао на Косову пољу. И од тога дана ми смо заветован народ. И када нам се ставља на избор небеско или земаљско, ставља нам се као некада Светом Лазару. А ставља нам се на избор свакога дана. А ми какав избор правимо ? Углавном супротан Лазаревом. Од државника, па до најобичнијег грађанина. А то се види и овде по коментарима. Сви су везани за земаљско. И после се питамо зашто нам овако иде. Иде нам тако због нас, нико нам други није крив. Пре неки дан прочитах од Светог аве Јустина Поповића једну истиниту и врло дубоку реченицу која гласи: "Србин је почео да пропада онога дана када је уместо јутарњег молитвеног правила почео да чита новине".

    Вратимо се нашим коренима, Светом цару Лазару и Светом Сави, вратимо се себи и Богу, па ћемо бити бољи а самим тим и нама ће бити боље.
    (петар, 7. februar 2018 15:11)

    # Link komentara

  81. Neka se komšije drže svoje tisućuljetnje historije za koju je jedini podatak kamen sa natpisom na glagoljici (za koji se ispostavilo da je falsifikat). Pravom istorijom se bave ozbiljni ljudi. O boju na Kosovu su pisali mnogi mletački, nemački, turski i drugi autori. Retko ko je naveo da je došlo do veličanstvene pobede Turske. Kada neko to i navodi, to je Turski izvor. Kako se može pričati o nečijoj pobedi, kada su ubijena oba vladara, a Turskoj je trebalo još 70 godina da okupira srpsku despotovinu?
    (slavija, 7. februar 2018 15:09)

    # Link komentara

  82. Gde su albanci ovde?
    (Pera, 7. februar 2018 10:59)

    Jesi li ti pogledao video? Pa spominju se kao deo alijanse zajedno sa Srbima, sto svi istoricari (osim srpskih) ce da ti potvrde.
    (Aha, 7. februar 2018 15:00)

    # Link komentara

  83. Dok se mi borili da očuvamo parče grude na kojoj smo obitavali vekovima, Amerikanci su postojali samo kao želja da se nekada u budućnosti oplovi oko sveta i dođe do Indije, i to samo ako postoje indikacije da je zemlja okrugla.

    I oni sada nešto kao kroje ovde...
    (Aleks, 7. februar 2018 14:59)

    # Link komentara

  84. Mala ispravka - bitka kod Pločnika je bila 1386, a ne 1387, kako je navedeno u tekstu. Inače je u toj bici srpska vojska odnela nesumnjivu pobedu.
    (Bora, 07. februar 2018 10:12

    bitka kod plocnika se zanimljivo nikad i nije dogodila,povukle su se obe vojske sa polja,ali pre toga su turci zauzeli nis
     (sibke, 7. februar 2018 14:55)

    # Link komentara

  85. u snimku je receno puno netacnih podataka,ali plus na ideju
     (sibke, 7. februar 2018 14:53)

    # Link komentara

  86. Bolje je ovo nego ona serija o Nemanjićima.
     (milan, 7. februar 2018 14:52)

    # Link komentara

  87. 1389. aristokratska vojska - poraz

    1804. narodna vojska - pobeda

    Ne razumem zašto se bilo koji častan, radni čovek indentifikuje sa tajkunima onoga (ili ovog) doba?
    (da nam svane, 7. februar 2018 14:48)

    # Link komentara

  88. nas je ukanalila marica ej 35000 ljudi izgubiti kralja izgubiti vazal postati. i to su sve postigli jer nije se bukvalno 5% nase armije ostavilo da cuva kamp
     (rex, 7. februar 2018 14:34)

    # Link komentara

  89. A gde su ovde Makedonci?
    (Grk, 7. februar 2018 14:33)

    # Link komentara

  90. ako pogledate mapu, Croats nisu postojali kao takvi u to vreme!
    (milan, 07. februar 2018 11:32)
    Pa sta onda?
    (QQaa, 7. februar 2018 14:33)

    # Link komentara

  91. Gde su albanci ovde?
    (Pera, 07. februar 2018 10:59)
    Dosli su kasnije i osvojili teritoriju. A mi smo opet kao pobedili...
    (QQaa, 7. februar 2018 14:31)

    # Link komentara

  92. Iz keca u iks. Car Lazar vodio na poluvremenu pa Murat izjednačio pred kraj utakmice.
     (rista, 7. februar 2018 14:30)

    # Link komentara

  93. Jedina bitka čiji potomci poraženih slave poraz. Takođe je i jedna od najnezanimljivijih bitaka u istoriji ratovanja.
     (LbJ, 7. februar 2018 14:28)

    # Link komentara

  94. cemu negiranje da u danasnje vrijeme drzave Bosne, kada se navodi da je Vlatko Vukovic ispred bosanskog kralja Tvrtka ucestvovao u pomagao srpskoj vojsci?!
     (tabasco_pit, 7. februar 2018 14:26)

    # Link komentara

  95. Video nije bas najtacniji.Najveca greska je prilazivanje Vuka Brankovica kao izdajnika, kada je Lazar bio pogubljen on je istupio iz boja, zbog toga sto su imali dogovor da ako Lazar pogine Vuk ostane da vrsi otpor Turcima.Ima jod mnogo neistina, ali sustina je tu negde.
    (Stefan, 7. februar 2018 13:05)

    A zar ti ne pada na pamet, o naivni prijatelju, da bi u sl. postajanja takvog dogovora, jedan lukavi pokvareni um, kakav je možda baš Branković bio, upravo povukao potez koji bi doveo do pogibije Lazara?
    (zenon, 7. februar 2018 14:23)

    # Link komentara

  96. @ dingoslav

    Postoji sve lepo zapisano i dan-danas i to u spisima turskih beleznika, i da je srpska vojska pobedila i da turska nije usla u srbiju vise od sto godina posle bitke, i zapisi u francuskoj o velikoj pobedi hriscana, jer tad se evropa tresla od silnih osmanlija, mi smo bili prvi i jedini branik evrope, da se presli preko nas pregazili bi evropu, sve to postoji zapisano, samo sto nasi akademici sede u fotelje i primaju plate da ne talasaju i da se ne zameraju nikome a narod uci becko - berlinsku istoriju.
     (ernesto che, 7. februar 2018 14:20)

    # Link komentara

  97. ako pogledate mapu, Croats nisu postojali kao takvi u to vreme!
    (milan, 07. februar 2018 11:32)
    Ali jeste Bosna!!!
     (kralj, 7. februar 2018 14:16)

    # Link komentara

  98. Mi sve poraze pretvaramo u pobede ali u masti
     (Vazda gubitnici, 7. februar 2018 14:14)

    # Link komentara

  99. Vidim da je tu i Bosna. Za one koji neguraju njenu 1000 godišnju postojanost
     (kralj, 7. februar 2018 14:14)

    # Link komentara

  100. Da dodam jos neke informacije i datum. Da li vam je poznato sta se odigralo na istom mestu od 17-20 oktobra 1448.? Cisto da ne budete u zabludi o vekovnom pravu na kosovo koje nije tada ni ime imalo.
    (Lala, 7. februar 2018 14:14)

    # Link komentara

  101. Cemu sluzi ova revizija istorije pitanje je sad?
    (pprvi dan skole u Svedskoj, 7. februar 2018 14:13)

    # Link komentara

  102. @artiljerac

    Vase informacije nisu tacne, a pogotovo ta o nekoj prakticno slucajnoj pogibiji kneza Lazara. O tome govore brojni izvori na kraju krajeva. A na pitanje zasto su se Turci povukli, nije dakle rec ni o kakvoj srpskoj pobedi. Jednostavno ke znate da sagledavate stvari. Bakazit je povukao vojsku da bi utvrdio svoju vlast koja je pogibijom Murata i smrcu njegovog brata bila vrlo klimava. Prilike u Otomanskom carstvu su bile tada takve, sto se najbolje vidi posle smrti Bajazita posle bitke kod Angore kada je usledio gradjanski rat. Nego, ako smo mi pobedili, kako smo postali vazali onda??? Tu nikakve logike nema.
     (dex, 7. februar 2018 14:12)

    # Link komentara

  103. A ako su Turci pobedili kao sto pricaju pa i ovde zasto su se onda povukli sa Kosova posle Boja?
    (Danilo, 7. februar 2018 14:11)

    # Link komentara

  104. Svaki srbin kosovskog, toplickog i moravskog porekla moze da nadje ALBANCE u samog sebe samo neka cacka malo duble u svojim korenima. Albanci/Iliri su na svim vasim i svim bifsim jugoslavenima su u GENIMA. Bugarska carevina svorila srpsko/srvo ime kao placena vojska. Sa okupiranjem ilirije bugarsko carstvo ma brutalan nacin preobratio albance na pravoslavle i slavenskog jezika. Srbi u sustinu su albanci/iliri.
    (Agron, 7. februar 2018 14:06)

    # Link komentara

  105. Opet lideri u regiJonu.
     (Hans, 7. februar 2018 14:04)

    # Link komentara

  106. Jeste, kako da ne. Samo sto Obilic nije nikad postojao, Bajazid dobio Oliveru u harem a Lazarev mali postao lojalni saveznik ubojici oca. I jos se skupa s njim borio protiv hriscana. Mitomanija zesca
    (Dijaspora, 7. februar 2018 14:03)

    # Link komentara

  107. Komentatori ne poznaju istoriju i ponavljaju baljezganje nacional romanticara.
    Turci nisu ostali u Srbiji jer im je poginuo sultan, a Murat kod preuzimanja vlasti odmah dao ubiti brata. Morao se vratiti u Tursku da potvrdi svoje pravo i uredi vlast. Srbija je bila podcinjena i vazal i nema problema s njom u tom trenutku. 1402g Mongoli su porazili Turke u bitci kod Angore i TO je na neko vreme zaustavilo Turke u novim osvajanjima jer su ostali bez sultana koji je zavrsio u mongolskom zatocenistvu plus trebalo najpre da se oslobode mongolske vlasti i opet podignu drzavu.
    Srbija je i za to vreme vazal turcima.
    Kada su se oporavili uzeli su Srbiju u jednom pohodu i jedini otpor vredan pomena je bio u Smederevu, znaci nijedna bitka, opsada pre toga. Srbija se u 50 g nije pripremila za odbranu i to pokazuje koliko je slaba bila u to vreme.
    (Sdr, 7. februar 2018 14:01)

    # Link komentara

  108. Kontam da je tema bila bitka i da nisu imali vremena da se osvrću na to kako je izgledalo Srpsko carstvo 1371. ili da li je Miloš Obilić istorijska ličnost, ali Galipolje nije bila prva prva tvrđava koju su Turci zauzeli u Evropi. To se desilo dve godine ranije, 1352. i u pitanju je bila tvrđava Cimpe koju im je Jovan Kantakuzin dao za vojevanje na njegovoj strani.
    (Gešihte, 7. februar 2018 14:00)

    # Link komentara

  109. @amo gde i Srbi u danasnjoj Vojvodini.Naselili se kasnije i preuzeli.
    (Kevin Moretunic, 7. februar 2018 12:21)

    Hajde jos malo na citanje istorijske literature. Srbi u danasnjoj Vojvodini su bili i postojali i pre velike Seobe. Kod velike Seobe pod Carnojevicem su se rasprostrli skroz do Budima. Srem i Banat su vec uveliko bili naseljeni Srbima mnogo ranije od Kosovske bitke.
    (Viktor, 7. februar 2018 13:58)

    # Link komentara

  110. ... Ishod i celokupno nase ponasanje u vezi sa Marickom bitkom najbolje opisuje naivnost i lakomislenost Srba od vajkada ...
    Da smo samo malo oprezniji bili, dobili bi Maricku bitku, a Kosovske ne bi ni bilo ...
    Vazda nam je jezik bio brzi od pameti ...
    (srndach, 7. februar 2018 13:57)

    # Link komentara

  111. Prvi put cujem sa pobednik postane vazal?!? To su zaista neki novi momenti u istoriji.
     (dex, 7. februar 2018 13:49)

    # Link komentara

  112. Jedina razlika ondasnjih ratova i danasnjih je ta sto su vodje (kraljevi, princevi carevi) u dosta velikom broju bitaka i sami LICNO uzimali ucesce. Za razliku od ovih danasnjih "vladara". Inace, oni su u prvom redu branili SVOJE teritorije zivotima svojih podanika, kojima je na kraju krajeva bilo sasvim svejedno ko ce da ih jase. U tome nema razlike izmedju Istorije i danasnjice.
    (Cinik, 7. februar 2018 13:44)

    # Link komentara

  113. “Kosovski junaci zasluga je Vaša, što poslednji beste u krvavoj stravi,
    kada trulo carstvo oružja se maša, svaki leš je svesna žrtva, junak pravi.”
    (MiMa, 7. februar 2018 13:40)

    # Link komentara

  114. Albanci su se kao hriscani borili sa Lazarom. I oni su pruzali otpor turcima dugo vremena nakon bitke.
    (realno, 7. februar 2018 13:38)

    # Link komentara

  115. Gde su albanci ovde? 
    (Pera, 07. februar 2018 10:59) 

    na kosovu.
     (neutralni felsh, 7. februar 2018 13:34)

    # Link komentara

  116. bolje je od šotrinog filma, definitivno.
     (Žarko, 7. februar 2018 13:33)

    # Link komentara

  117. @totalwar
    Marvo Orbin je bio Dubrovčanin.Rodjen je tek sredinom 16. veka tako da nije mogao da ostavi zapis 70 godina posle bitke...Ono što je bitno kod njega - bio je kompilator ,dakle dosta toga je ubacio bez izmena što je korisno obzorom da je imao prohodnost do mnogih dokumenata - Dubrovnik je bio čudo (arhiv,ugovori ,gomile) a bio je benediktanac pa je mogao da "kopa" po Vatikanu. Naravno,nije preterano ulazio u provere izvora (greške ipak nisu njegove) ali ipak je koristan .
    (Komša, 7. februar 2018 13:33)

    # Link komentara

  118. srbi su nekada bili hrabar i posten narod. Sta se desilo do danas
     (laki, 7. februar 2018 13:31)

    # Link komentara

  119. Za sve one ironicne komentare. Pobednika nije bilo, odnosno i srpska i turska vojska su imale velike gubitke...ali niko nije izvojevao pobedu...nakon bitke tertirija je bila i dalje pod srpskom vlašću, medjutim sama bitka je oslabila srpsku drzavu, veliki gubitak ljudstva, samim tim vojna moć je pala, nakon bitke srpska drzava je i dalje postojala i imala je svog vladara bez obzira sto je bila u vazalnom odnosu. Imala je zakon, teritoriju, vladara, vojsku, ekonomiju. Nakon Despota Stefana, dosao je Djuradj Barankovic, cijon vladavinom je nastavljeno slabljenje srpske drzave sve do kraja 15. veka i pocetka 16. veka, kad je u potpinosti svaki vid drzavnosti izgubljen. Tako da rezultat Kosovske bitke je na neki način "nerešen". Medjutim posmatrano na duzi period turci odneli pobedu koja je ogledala u slabljenju srpske drzave.... poz

    drzavnosti izgubljen. Tako da rezultat Kosovske bitke
    (sbsndj, 7. februar 2018 13:28)

    # Link komentara

  120. Kako ste pobijedili kad ste bili pod Turskom čizmom.
    (Zoran, 07. februar 2018 12:46)

    Niko nije rekao da smo pobedili, ali smo pružali otpor i borili se za razliku od nekih koji su preko noći menjali imena i veru i išli linijom manjeg otpora. Poyyy
     (električar banderaš, 7. februar 2018 13:28)

    # Link komentara

  121. Jasta, Bajazit je svoju kcer dao Lazaru. Pamet u glavu.
    Bila bitka u kojoj su Srbi izgubili svu vojsku i kneza, knezevu kcer dali novom sultanu u harem ovaj se povukao u Turskuda preuzme i stabilizuje vlast.
    Uto dosli Mongoli koji su pobedili Osmanlije s kojima se zajedno borio sin smaknutog srpskog kneza na Kosovom polju. Turci se oporavili nakon nekog vremena i uzeli ponovo bez borbe Srbiju i nastavili dalje u Evropu.
    To je ta slavna istorija u kratkim crtama. Bio bih zahvalan da me se ispravi i ukaze na te slavne bitke protiv Osmanlija dok su se oni teskom mukom probijali kroz Srbiju.
    (Realan Antimitonan II, 7. februar 2018 13:28)

    # Link komentara

  122. Celo vreme mislim da je to bio poraz. Znači, mi smo pobedili? Vau. Kako sam sad ponosan Srbin. Ako se nastavi sa istorijskim otkrićima, svet će napokon saznati da smo mi bili i prvi na Mesecu.
    (Milorad Bg, 7. februar 2018 13:27)

    # Link komentara

  123. Sramno je koliko se sire neistine. Po ovima, Srbija je bila velicine skoro Beogradskog pasaluka, Srbi su bili toliki moroni da ni izvidnicu nisu imali, pamet je bila tolika da se iznenadno povlace dok dobijaju itd...

    Primetio sam da se u poslednje vreme aktivno radi na unistavanju srpske istorije i usmenih predanja. Sto spolja sto iznutra. Posto su nam dokumenta unistavali u vise navrata spaljujuci i bombardujuci, sada su resili da spinuju i uniste i ono malog sto je ostalo.
    (da li cemo to da im dozvolimo?, 7. februar 2018 13:26)

    # Link komentara

  124. @ dingoslav

    Postoji sve lepo zapisano i dan-danas i to u spisima turskih beleznika, i da je srpska vojska pobedila i da turska nije usla u srbiju vise od sto godina posle bitke, i zapisi u francuskoj o velikoj pobedi hriscana, jer tad se evropa tresla od silnih osmanlija, mi smo bili prvi i jedini branik evrope, da se presli preko nas pregazili bi evropu, sve to postoji zapisano, samo sto nasi akademici sede u fotelje i primaju plate da ne talasaju i da se ne zameraju nikome a narod uci becko berlinsku istoriju.
     (ernesto che, 7. februar 2018 13:26)

    # Link komentara

  125. Vlast u Srbiji narodu nudi slavnu proslost,bednu sadasnjost i nikakvu buducnost.
    (Profesor, 7. februar 2018 11:29

    Profesore, veliko BRAVO! Kratko, jasno, i pravo u centar!
    (Wauu...., 7. februar 2018 13:22)

    # Link komentara

  126. U ono vreme kada su dosli otomani na Balkanu.Srbija nije bilo drzava,zahvalujuci Francuzima 1878 god Srbiju su priznali ko drzavu,dok Rusi bili da se Srbija prikluci Bugarskoj,to je realnost,i ne zaboravit,Otomanska drzava u ono vrem drzala 3 kontinenta okupirana,nemojte da zivite u mitovima jer drugacije je bilo.
    (prizrenac, 7. februar 2018 13:19)

    # Link komentara

  127. @...,
    Ajde "malko" se smiri, popij malo kahve. Svi ovde znamo za tvoje antisrpske stavove koji su nistavni. I nema potrebe da umanjujes vojnu pobedu Srbije, to sto je kasnije doslo do potcinjavanja turcima je prica koja se treba sagledati iz drugog ugla, da ne kazem "antievropskog" :)))
    (Nemanja, 7. februar 2018 13:16)

    # Link komentara

  128. HAHA 4:00 armija od 1000 turaka unistila srbsku armiju od 35000!!!…!!
    looo…oo l
    strasni borci
    (hrvoje, 7. februar 2018 13:15)

    # Link komentara

  129. Dobro,oslonili su se najviše na jedan izvor pa zato toliko rupa i greškica.Inače je ideja dobra.
    Pohvalio bih serijal "srpski junaci srednjeg veka" koji se u tri epizode bavi kosovskom bitkom (Lazar 2.deo,Obilić i Vuk) i korosteći više izvora (naši,turski,dubrovački,latinski...) sklapa mozaik i uporedjuje sa mitom.Nema grubih grešaka ni ishitrenih zaključaka.Veoma korektno.
    Lepo baca svetlo na to kako je Vuk "zaradio" ulogu izdajnika iako de fakto nije bio (ratovalo se na njegovoj zemlji/posedu).To je zbog sukoba sa Milicom - Lauarevići su iskoristili jak uticaj u crkvi za "politički obračun" i kasnije je tako ostalo kada je mit "kompleriran"(kraj 16. i početak 17.).
    Takodje se (veoma moguće) objašnjava Milošev podvig.Naime,Srbi su imali taktiku prodora u centar i ubistvo vladara često kao rešenje.Tako je Dušan rešio Velbužd,Stefan Lazarević kasnije...Veoma moguće da je i na Kosovu odradjen isti scenario...
    Bitka - egal ili srpska (pirova) pobeda.
    Ima okačeno.Lep serijal - šteta što lova ode na "Nemanjiće" jer su se ovi ljudi baš potrudili...
    (Komša, 7. februar 2018 13:14)

    # Link komentara

  130. Inače su ti isti krstaši pri napredovanu ka Nikopolju, zauzevši Vidin pobili su sav muslimanski i pravoslavni živalj što je Žigmund i tadašnja Evropa osudila kao varvarstvo.
    Zanimljivo je da je u bici kod Angore Stefan komandovao levim krilom turske vojske koja je razvalalila desno krilo Tatara. Tamerlan je tada pitao koji su ono derviši koji se tako ljuto bore da bi dobio odgovor da su to hrišćani.
    Tek zarobljavanjem Bajazita on prestaje da bude turski vazal i postaje ugarski saveznik a ugarski kralj ga postavlj kao drugog u hijerarhiji viteza reda Zmaja, odmah iza sebe.
     (Mas, 7. februar 2018 13:09)

    # Link komentara

  131. Jedan od faktora koji je doprineo porazu je taj da se na Balkanu hrišćanska filozofija još uvek nije bila primila u glavama onih koji odlučuju, većina balkanskih velikaša još uvek je imala taj varvarski mindset - pohlepni, zavidni, sebični, neiživljeni kojima je materijalno na prvom mestu, a krst je tu da udariš kmeta u glavu kad se uzjoguni, i kada se takvi nađu naspram organizovane sile sa jasnom ideologijom kakva je bila Turska u ono vreme naravno da bivaju poraženi. Uporedite našu borbu sa španskom borbom protiv Mavara.

    Grupa uvek nadjača individualce
    (zenon, 7. februar 2018 13:08)

    # Link komentara

  132. Nemoj samo da nam oni prave scenario .Neverovatno, a tada nisu ni postojali.
    (Naučnik, 7. februar 2018 13:06)

    # Link komentara

  133. Video nije bas najtacniji.Najveca greska je prilazivanje Vuka Brankovica kao izdajnika, kada je Lazar bio pogubljen on je istupio iz boja, zbog toga sto su imali dogovor da ako Lazar pogine Vuk ostane da vrsi otpor Turcima.Ima jod mnogo neistina, ali sustina je tu negde.
    (Stefan, 7. februar 2018 13:05)

    # Link komentara

  134. Gde su albanci ovde?
    (Pera, 7. februar 2018 10:59)

    Oni su dosli mnogo kasnije i preuzeli Kosovo populacijom. Dok mi idemo u Cikago , Kanadu , Svedsku itd..
    (333, 7. februar 2018 13:04)

    # Link komentara

  135. Ovaj gde pita gde su Albanci mnogo poznaje istoriju ko da su oni ratovali rame uz rame sa Srbima.To je jedna izgubljena bitka u nizu a poslednja 99-te.
     (Mislim, 7. februar 2018 13:02)

    # Link komentara

  136. Gde su albanci ovde?
    (Pera, 07. februar 2018 10:59)

    Pa valjda još na Kavkazu. Na Balkanu ih u to vreme još nije bilo.
     (only fools and horses, 7. februar 2018 13:02)

    # Link komentara

  137. Mala ispavka o kosovskom sukobu, pre svega nisu samo sami srbi ratovali protiv turaka nego je tu bilo vitezova i boraca iz mnogo hrisvanskih zemalja..ali posto se sukob desio na teritoriji Srbije automatski se preuvelicava znacaj srba koji i dan danas trpe posledice pobede kao i pobede protiv NATO alijanse. Priglupim mitovima srljaju u sopstvenu propast.
    (Lala, 7. februar 2018 12:59)

    # Link komentara

  138. zali boze cepidlaka. momci sa kings and generals rade desetine bitaka, imperija i civilizacija. nisu blesavi da oteraju gledaoce dubinskom analizom od sat vremena vec da u deset do petnaest minuta pruze slikovnu predstavu.
     (Kyle and Peel, 7. februar 2018 12:59)

    # Link komentara

  139. Redovno i sa zadovoljstvom pratim ovake kanale. Ima se šta videti i naučiti. Treba imati u vidu i druge izvore i tako formirati stav i mišljenje o bilo čemu.
    Činjenica je da je Stefan u doba Kosovskog boja bio maloletan i da nije mogao da nasledi oca pa bi po svemu sudeći naslednik bio Vuk Branković. Sigurno je razlog zašto je tek mnogo kasnije on proglašen izdajnikom taj da se "čuvanje" prestola vazalstvom prema Turcima na neki način opravda.
    Zato je Milica dala svoju ćerku u harem a od sina napravila, pored janičara, najelitnijim delom Bajazitove vojske.
    Turci su imali samo laku konjicu, akindžije, a sa Stefanom su dobili tešku oklopnu konjicu koja je 1396 u bici kod Nikopolja zadala smrtni udarac krstaškoj vojsci direktni udarom na Ugarski steg i kralja lično.
     (Mas, 7. februar 2018 12:55)

    # Link komentara

  140. Istina je teŠka. Turci su tek 75 godina kasnije prošli dalje. Zapadna Evropa nam nije pomogla da ih zaustavimo. Ipak oni su pokorili i njih. Za koju godinu u Nemačkoj će se radjati manje Nemaca nego ostalih...
    (Sava Drugi, 7. februar 2018 12:52)

    # Link komentara

  141. @ ...., Пошто си ти експерт за српску историју(имао си 2 у ОШ),да ти Чича
    Артиљерац појасни.Битка је била нерешена.Кнеза Лазара су(по турским изворима,
    за које је највећи стручњак био академик Др Радован Самарџић)код манастира
    Грачаница посекли турски коњаници.Дошао је,с малом пратњом,да се помоли Богу и
    захвали на таквом исходу.Буљук турских коњаника је наишао,у повлачењу,и убили
    су и њега и пратњу.Турци су се повукли у Једрене,400 км ваздушне линије од Косова.Кад су победили Мађаре у мохачкој бици,остали су у Мађарској,нису се
    повлачили.НИКАКВЕ крсташке војске није било.Ти си је вероватно нашао у
    Купусном гласнику.Јанош Хуњади(Сибињанин Јанко) је с мађарском војском ратовао
    у Србији против Турака тек 1441.Тада је Деспот Стефан Лазаревић био покојни
    већ 14 година.Моја искрена препорука ти је да се образујеш.Образовање не боли,ја то одлично знам.
    (артиљерац, 7. februar 2018 12:50)

    # Link komentara

  142. Kako ste pobijedili kad ste bili pod Turskom čizmom.
    (Zoran, 7. februar 2018 12:46)

    # Link komentara

  143. Dana 18. septembra 1385. godine, dakle, prije tačno 630 godina, poginuo je u borbi protiv pet puta jačih turskih snaga gospodar Zete Balša II. To se desilo četiri godine prije nego što je gospodar srpske zemlje Lazar Hrebeljanović poginuo na Kosovu 1389.
    Za Kosovsku bitku 1389. u Crnoj Gori znaju svi, iako po nepodijeljenom mišljenju srpske nauke Balšići i Zećani nijesu učestvovali u toj bitki. Koliko ljudi danas u Crnoj Gori zna da je jedan gospodar Zete poginuo, takođe protiv Osmanlija - četiri godine prije bitke na Kosovu 28. juna 1389?
    Balša II vladao je Valonom, Kaninom, Himarom i Beratom kao muž gospođe Komnine, kćerke valonskog despota Jovana, dobio je tu zemlju u miraz.
    "O toj bici znamo ponešto jedino iz daleko kasnijih pisaca Barlecija i Orbina, koji se oslanja na starije izvore. Po ovom poslednjem Balša je bio žrtva svoje nepromišljenosti. Na vijest da je jedna velika turska vojska upala u njegovu zemlju kod Berata on je sa svega hiljadu ljudi poletio iz Drača, ne čekajući da prikupi veću vojsku i da je uredi za bitku. Odbio je savjete svoje vlastele da izbjegava bitku. S Turcima se sudario na Saurskom polju kod Berata i bio ubijen. Orbin zna da su Turci odsjekli Balši glavu i poslali je Hajredinu, Muratovom namjesniku u Makedoniji i susjednim oblastima." (Istorija Crne Gore, knjiga II, Tom drugi - Doba oblasnih gospodara, Titograd, 1970, strana 48)
    (Marko Perovic, 7. februar 2018 12:42)

    # Link komentara

  144. Na istom kanalu su postavljene i druge poznate bitke. Bitka kod Nikopolja i kod Angore su za nas posebno interesantne jer je despot Stefan imao bitne uloge.
     (Odlicne animacije, 7. februar 2018 12:42)

    # Link komentara

  145. @Pera Cuvali ovce i gledali svaki sa svog brda, čekali da se vidi ko je pobednik pa da se priklone, molili boga da budu Turci...
    (urke, 7. februar 2018 12:41)

    # Link komentara

  146. Da nije bilo maricke katastrofe druga bi se pesma pevala.
     (bane, 7. februar 2018 12:41)

    # Link komentara

  147. @(..., 7. februar 2018 10:05)
    Da li smo izgubili ili ne to ni Turci neće da kažu ali postavljam pitanja:
    - Ako je to Turcima "bila samo jedna od bitaka" u koliko je to bitaka koje su vodili poginuo njihov sultan?
    - Ako su Turci tako ubedljivo pobedili zašto su se povukli sa Kosova i zašto im je trebalo 50 godina da dođu do Smedereva?

    Gubimo iz vida kolika smo sila nekada bili kada smo tada tako razjedinjeni i samo sa delićem nacionalnog korpusa uspeli da "odigramo nerešeno" sa tada najvećom silom u Evropi.. pa neka kaže ko šta hoće
    (Sale, 7. februar 2018 12:40)

    # Link komentara

  148. (..., 07. februar 2018 10:09)
    Niko ovde ne govori o nasoj pobedi, nego o dostojnom suprotstavljanju daleko nadmocnijem neprijatelju.
     (Miki Avala, 7. februar 2018 12:39)

    # Link komentara

  149. , 07. februar 2018 10:05)
    Хајде прочитај које године је Србија освојена,па ће ти бити много јасније шта се догодило.
     (Смена страже, 7. februar 2018 12:39)

    # Link komentara

  150. Ja kao istoricar i neko ko je studirao istoriju moram reci da je bitka na Kososvu prema izvorima imala neresen ishod-smrt kneza Lazara i sultana Bajazita ali sa obzirom na obezglavljenost tadasnje Srbije postali smo vazali i dosao je posle period despotovine - to je bilo zlatno vreme srpske kulture. Nezavisnost smo tek izgubili 1459.A za onog ko ironicno pita gde su tada bili Albanci pa nije ih ni bilo na Kosovu ili ti u tragovima sto se vidi prema turskim popisima iz 15 veka.Turci su ih kasnije poceli da naseljavaju kao svoje verne sluge.
    (Jaca, 7. februar 2018 12:38)

    # Link komentara

  151. momce ili devojko koji se potpisujes sa tri tacke:ova bitka je odluclila o daljoj istoriji srbije i evrope,balkana,ovo nije nebitna bitka,nije ucestvovalo 5000 ljudi,nije ovo vlastelski rat! posto drzis ovde predavanje,moze pitanje,gde su bili ti krstasi da pomognu lazaru,trebao je da potpise da njima placa porez,da im bude granicar,lazar je zeleo mocnu drzavu suverenu,izasao je na boj i postao isto to sa druge strane,jos nesto turci kriju istinu o kosovu kao zmija noge,ubijen im je sultan i njegov sin,prodaju price kako je mucki ubijen i srbija je pala tek padom smedereva i tada,iako smo imali dogovor sa madjarima,izdali su nas! a krstasi sto su napadali turke a mi bili na turskoj strani to je bilo samo da se uspostave granice,a mi ceo vek bili granicari i to koliko vidim jako dobri!
     (srx, 7. februar 2018 12:29)

    # Link komentara

  152. Mene zanima deo sa Vukom Brankovicem samo... Ima nekoliko propusta ovaj video ali da ne davim, ako neko ima informacija o njegovom potezu tokom bitke bio bih zahvala. Hvala
    (DusanChe, 7. februar 2018 12:27)

    # Link komentara

  153. Mene zanima deo sa Vukom Brankovicem samo... Ima nekoliko propusta ovaj video ali da ne davim, ako neko ima informacija o njegovom potezu tokom bitke bio bih zahvala. Hvala
    (DusanChe, 7. februar 2018 12:27)

    # Link komentara

  154. Mislim da je na kraju bilo 1:1
     (Luke Babbitt gravedigger, 7. februar 2018 12:27)

    # Link komentara

  155. Fascinantne su mi ove bitke gde se najbolje vidi kako je u prirodi čoveka da ratuje i kolje druge ljude zarad ostvarivanje interesa nekolicine.
    (kokos, 7. februar 2018 12:24)

    # Link komentara

  156. Gde su albanci ovde?
    (Pera, 07. februar 2018 10:59)Tamo gde i Srbi u danasnjoj Vojvodini.Naselili se kasnije i preuzeli.
     (Kevin Moretunic, 7. februar 2018 12:21)

    # Link komentara

  157. @...


    Оно што јесмо учинили је да смо успорили напредовање Османлија ка Европи и "осакатили" их толико да до опсаде Беча (где су, иако на врхунцу снаге, изгубили битку јер је хришћанска коалиција у међувремену довољно ојачала) не приђу Западу. То је нешто што је једноставно чињеница, уосталом, на Косову су Турци само поразили Србију али не и Србе као народ, који су вековима након тога и даље борили против њих у разним комбинацијама и ратовима (њиховим и туђим).
    (Џони, 7. februar 2018 12:20)

    # Link komentara

  158. (..., 7. februar 2018 10:09)

    Pad Lazareve knezevine u tursko vazalstvo je usledio ne kao rezultat poraza, nego kao posledica teskih gubitaka u bitci, koja je bila neresena. Kneginja Milica je videla da nece moci da sakupi znacajnu vojsku koja bi se oduprla narednim napadima Turaka, zato je odlucila da prihvati vazalstvo i kao zalog poslala cerku na turski dvor.
    Inace pitanje je ko je od srpskih velikasa ucestvovao na turskoj strani kao vazal u ovoj bitci. Kuca Mrnjavcevica izgleda nije, ali postoje sumnje da kuca Dejanovica (Dragasa), koja je drzala istocnu Makedoniju, jeste.
    Naravno da sve to treba posmatrati sa istorijske distance koja bi trebalo da pruzi objektivnost, a ne kroz izobliceno staklo mitova i legendi skovanih stolecima kasnije. Na primer, Vuk Brankovic nije bio izdajica i turski placenik, nego je jos dugo vremena odolevao upadima Turaka na Kosovo. To se danas uci u osnovnoj skoli, valjda ce pomoci u prekidu robovanja nacionalnim mitovima.
    (BSN, 7. februar 2018 12:13)

    # Link komentara

  159. Meni je ipak fascinantno da tako "moćno" srpsko carstvo padne posle jedne vece bitke. Zar nije bilo utvrdenih gradova da se pruzi otpor, u hrvatskoj stalno slusamo kako se obiljezavaju bitke i opsade gradova protiv Turaka i cinjenica je da nikad nije osvojena, a relativno brzo je i oslobodena.
    Mi Srbi volimo reci da smo branili Evropu, ali kako, iz Srbije smo bezali i u recimo Hrvatsku dosli kad su oni vec stabilizirali odbranu posle kako oni kazu sto godisnjeg rata s Turcima. U Bosni smo bili Turski granicari pre nego su nas prisilili ili potplatili da predemo na krscansku stranu.
    (kaur, 7. februar 2018 12:11)

    # Link komentara

  160. Animacije su zapravo Total War video igre, mislim da je ovo neki mog za Total War Atilla
     (milos, 7. februar 2018 12:11)

    # Link komentara

  161. "Pogledajte kako je izgledala Kosovska bitka"

    "Kolega, jeste li vi tamo vodili zapisnik?"
    (John, 7. februar 2018 12:11)

    # Link komentara

  162. @ernesto che
    Normalno! Ne dozvolite da vas lazu! Istina je da smo mi pobedili, pa su Turci bili nasi robovi vekovima, Bajazit je bio vazal Stefana Lazarevica i ratovao na strani Hriscana, ne obratno (Lazar vazal na strani Osmanlija). To je prava istina! I isto smo najpametniji i najsposobniji narod nego nas Zapad unistava vekovima, samo sto smo mi nestvarno mocni pa opstajemo! Zato Zapad nema pametnija posla nego menja srBsku istoriju, mnogo im je vazno ko je pobedio na Kosovu, posto oni inace samo o Srbima misle, opsednuti su Srbima!
    (..., 7. februar 2018 10:09)

    Da si malo proučavao istoriju znao bi da su Turci ovim prostorima zagospodarili tek 160 godina nakon ove bitke. Koji to osvajač se posle pobede povuče i čeka 150 godina na povratak?
    (dingoslav, 7. februar 2018 12:07)

    # Link komentara

  163. Kada se vidi šta se događalo dva do tri veka u nizu ranije i na koji način su karte pomešane, onda se dovodi u pitanje sam čin bitke i zbog čega je bilo neophodno žrtvovati toliko ljudstvo. Procena iz tog vremena da je to najbolji odgovor na namere osvajača, junaštvo, vera, brana ka daljem proboju na zapad, sve zajedno? Bez želje da umanjujem značaj bitke, treba posmatrati ši kontekst: ovo je realnost tog doba, samo jedna u nizu bitaka u osvajačkim pohodima. U celom arapskom svetu toliko je fragmenata postojalo, a prosek vladanja jednog dok ne dođe drugi nije više od nekoliko godina. Topla preporuka je knjiga Amina Malufa - Krstaški ratovi u očima Arapa.
    (malo širi kontekst, 7. februar 2018 11:57)

    # Link komentara

  164. @...,
    Sta si se primio , Srbija nije okupirana odmah posle Kosovske bitke. Nazad u osnovnu.
    (Nikola, 7. februar 2018 11:51)

    # Link komentara

  165. Imate li vi botovi kad odmor?

    I za istoriju ste zaduženi?

    Da su pobedili osmani ostali bi.

    Došli su sa armadom posle koliko dekada??

    a sva srbska vojska je izginula u te tri ključne bitke.

    Vazalstvo je bila posledica primirja i ogromne vojske s kojom se nije imao ko tući.

    Srbi su spasili Evropu i bili zid žrtveni.

    Ta bitka je jedna od naj bitaka sveta.
    Nekima s razlogom broj 1.

    Turci ne uče decu da su pobedili jer znaju istinu, a kod nas?

    Narod se mora naučiti da je gubitnik, zamislite Srbi sve bitke dobili hahaha

    Učite i samo učite
    (Pobeda, 7. februar 2018 11:46)

    # Link komentara

  166. @dzigi Jeste, mi smo pobedili, razbili smo ih i zato je Srbija postala vazal Osmanlija, Lazareva cerka udala se za Bajazita, ubicu svog oca, a Lazarev sin ratovao za Bajazita protiv krstaske vojske koja je nekoliko godina kasnije poslata da otera Osmanlije sa Balkana. Ma razbili smo ih. A dokaz za to da su se povukli iz Srbije su i gradovi koje su postali deo Osmanske Imperije posle Kosova. Unistili smo ih, nema sumnje.
    (..., 07. februar 2018 10:05)
    Druže , aj ostavi se sarkazna.. iz tebi samo znanih razloga. I za trenutak,ako znaš šta istorije.. pokušaj da budes bar malo pragmatičan . Ili bar amo neznas, pokušaj da slediš logiku i racio. Ako su Turci pobedili, šta bi ih to zadržalo da ne ostanu tu.. pogotovu u srednjem veku i sa tom svešću tada. Zašto su se povukli ? Da li znaš da je Srbija sve do pada Smedereva ostala kao kneževina uz vazalske obaveze? Zašto bi to bila ako su turci bezuslovno pobedili. Istina je negde oko... da Turci nisu pobedili.. a Srbi prosto više nisu imali snage ni u ljudstvu ni u sredstvima da se oporave za neki dalji bezuslovni otpor. A kako stvari stoje.. ni turci više nisu imali tu snagu da završe posao unapred nekoliko decenija. Iz tog razloga je zadržala svoju drzavnost uz vazalski odnos sve do pada smedereva. I tek tada je Turska nesumljivi vladar Srbije. Tako da.. nije Srbija tu bezuslovno pobedila... ali isto tako daleko da je turska pobedila.. jer bi još u 14 veku imali džamije po Srbiji . Već smo ih žestoko nagazili.. kao i oni nas, posle čega više nismo imali ljudske resurse. I to je najbliže istini, koliko se ti god trudio da sve vezano za Srbiju ispljuljes, kao i mnogi ovde na ovom portalu. I kad bolje razmislim , nemam pojma zašto ovo pišem i trošim vreme.
    (Slav, 7. februar 2018 11:46)

    # Link komentara

  167. ako pogledate mapu, Croats nisu postojali kao takvi u to vreme!
    (milan, 7. februar 2018 11:32)

    # Link komentara

  168. Vlast u Srbiji narodu nudi slavnu proslost,bednu sadasnjost i nikakvu buducnost.
    (Profesor, 7. februar 2018 11:29)

    # Link komentara

  169. O samom toku bitke apsolutno ne postoje izvori, i te priče levo krilo, desno krilo, kontranapad, ovo, ono, se PRVI PUT pominju kod Italijana Marva Orbina čitavih 70 godina posle bitke, i to bez ikakvih izvora - rekao mi taj i taj, čuo sam od toga i toga (u to vreme mogao je da čuje eventualno od unuka učesnika bitke)...to jest za istorijsku nauku apsolutno nepouzdan izvor.

    Ukratko - ne znamo tok bitke i šta se sve tu dešavalo, tako da su iluzorne i digitalne animacije na temu
    (totalwar, 7. februar 2018 11:27)

    # Link komentara

  170. Mala ispravka - bitka kod Pločnika je bila 1386, a ne 1387, kako je navedeno u tekstu. Inače je u toj bici srpska vojska odnela nesumnjivu pobedu.
    (Bora, 7. februar 2018 10:12)

    Ne mora da znači, većina tih događaja je izračunato poput "pre ovog a posle ovog", tj. otprilike. Hrišćani u Istočnoj Evropi su još koristili (AM kalendar), danas Hebrejski kalendar. Mi smo tada bili već u 5000+ godini.

    Menjanja kalendara su posle bila dosta neprecizna. Recimo da tek od nekog 16,17 veka možemo sa sigurnošću da kažemo godine.

    Preptostavlja se da se ti datumi razlikuju od godinu - dve, do dvadeset, u zavisnosti koliko su dobro dokumentovani događaji oko tih bitki. Bitka na Kosovu po nekim istoričarima, nije mogla da se desi pre 1391... a postoje dokazi da je bila 2,3 godine pre stvaranja Srpske despotovine, a to je bilo 1402 godine (ko zna koliko je i to tačno)

    Ali eto uzeta je 1389, to je otprilike tačno, i meni je to OK. Važno je šta se desilo i šta su bili uzroci i posledice.
    (Ostin A, 7. februar 2018 11:25)

    # Link komentara

  171. Pod Tursku vlast smo pali 1459. a ne nakon Kosovske bitke, čisto informativno.
    (crypto, 7. februar 2018 11:24)

    # Link komentara

  172. U ratu je kao i u basketu,pobedjuje onaj ko ima bolju klupu..turci su se povukli ali smo mi ostali njihovi vazali..nije osmansko carstvo bilo lose prema srbima kao sto se prica..kasnije su turci izgubili kompas i to je to.
    (Maslačak, 7. februar 2018 11:14)

    # Link komentara

  173. mi bar imamo neku istoriju.
    (stari ras, 7. februar 2018 11:07)

    # Link komentara

  174. Jakov Ignjatovic se u Pismima Srbima dotice istorije. Cini se verodostojno i gotovo kao iz prve ruke. Posebno je zivopisno opisao propadanje srpske zajednice u Sent Andreji i Madjarskoj... (to mi ostalo u secanju)


    Elem, jednom za svagda. Nisu nasi velikasi po Kosovskoj bitci postali silom vazali Turcima nego svojevoljno. Zasto? Da bi jedni drugima pakostili, cinili zlo i nadjacavali. Toliko da su i svoje zene u roblje davali. Samo da bi Turke imali uz sebe, a protiv brata.

    Takav smo svet. Bili i ostali.

    Ignjatovica u šake, a ne Tucovica i slicne.

    Ima mnogo istorije kojom nas ne uce i precutkuju. Pupin, Krakov, Andric... mesto Corovica, SANUa i sl.
    (Ime, 7. februar 2018 11:01)

    # Link komentara

  175. Вук Бранковић: Зар ти не схваташ, Милице, да су Турци на Косову коначно срушили српско царство?

    Кнегиња Милица: Србију на Косову нису победили Турци. Победиле су је њене војводине, њене деспотовине и кнежевине.

    Левчанин: Ако Србија мисли да се спасава, треба да заборави Косово што пре.

    Кнегиња Милица: Шта ће да памти ако заборави Косово?

    Иван Косанчић: Косово је место на коме се Србији отварају врата право у пакао.

    Кнегиња Милица: Косово је место са кога се Србија пење у небо.
    (Џони, 7. februar 2018 11:00)

    # Link komentara

  176. Jos propagande o porazu srbije u kosovskom boju. Alo ljudi nije 19 vek i berlinski kongres, otislo se malo dalje od toga.
    (ernesto che, 07. februar 2018 09:31)

    Istorija znači ne treba nikome, ne uči se u školama nigde u svetu nego samo samo u Srbiji, a History channel je samo za srpsku upotrebu.

    A ovim genijalcima koji tvrde da smo izgubili bitku jer smo posle bili pod Turcima:
    1) bitka i rat nisu sinonimi. Zar nikad niste čuli za "možda si dobio ovu bitku, ali je i rat"??
    2) Valjalo bi i da pogledate šta znači Pirova pobeda
    3) Zvona Notre Dame-a su zvonila u znak slavlja što je hrišćanska vojska zaustavila muslimane.
     (Neko123, 7. februar 2018 11:00)

    # Link komentara

  177. Gde su albanci ovde?
    (Pera, 7. februar 2018 10:59)

    # Link komentara

  178. (..., 7. februar 2018 10:05 )

    Par stvari jeste Srbija je bila vazal dok se Carica Milica poklonila Turcima Vuk Brankovic je dalje vojevao protiv njih umro u Turskim okovima 1394...Po pravu Vuk Brankovic je trebao da postane novi gospodar Srbije posto je bio najveci velikas medju Srpskim zemljama ali carica Milica da peduhitri to prihvatila Tursko vazalstvo..Srpski gradovi nisu pali tek do 50 godina posle dokaz drugi Kosovski boj 1448 Janos Hunadji protiv Turaka i Skenderbeg je krenuo da ucestvuje ali sprecen usput od strane Djuradja Brankovica najveci rudnik srebra Stefana LAzarevica je bio Novo Brdo a gde je to u Banatu nije sigurno...Lazar Hrebeljanovic nije ucestvovao u Marickoj bitci udruzio se sa Stefanom Kotromanicem da porazi najveceg velikasa posle pada carstva Nikole Altmanovica i podeli njegovu teritoriju...Hiljadu puta ponovljena laz postaje istina mozda ce u udzbenicima istorije kroz 400 godina da bude Sloba i SpS su Karadjordje i druzina a ovi DOSvci ce biti satro Obrenovici...
    (Njam Njam, 7. februar 2018 10:58)

    # Link komentara

  179. (..., 07. februar 2018 10:05) … Vidis cela Evropa je slavila pobedu Srba u kosovskoj bitci, ali to je bila pirova pobeda, jer osmanlije su bile spremne ubrzo ponovo da napadnu, za razliku od Srba. Onda su mudro resili da budu vazali osmanlijama, pogotovo od onog trenutka kada je Srbiju spremala da napadne Ugarska, posto su posle bitke Srbi izgubili vecinu vojnika. Mocno osmansko carstvo je porobilo tad mocnije drzave, a Srbiju tek padom Smedereva godinama posle kosovske bitke. Ko jos posle bitke se povuce i bukvalno se popisa po mrtvim u toj bitci.
     (iggy, 7. februar 2018 10:53)

    # Link komentara

  180. @ Bora - Nije doslo do Bitke na Plocniku, ta bitka nije postojala, svedocanstva hronicara iz tih godina su jasna...
     (Zagor Chiko, 7. februar 2018 10:34)

    # Link komentara

  181. Mala ispravka - bitka kod Pločnika je bila 1386, a ne 1387, kako je navedeno u tekstu. Inače je u toj bici srpska vojska odnela nesumnjivu pobedu.
     (Bora, 7. februar 2018 10:12)

    # Link komentara

  182. Posle Maričke bitke 1371. po ovom filmu nestaje Srpsko carstvo i te
    zemlje preuzimaju hrvati.Istorijske činjenice kažu da hrvata nije bilo
    na istorijskoj sceni do 16.-17 veka.Tadašnju hrvatsku je činila okolina
    Zagreba,što je sve trajalo do 1941.i NDH.Dalmacija,Dubrovnik i Slavonija
    su do te 41.bile posebne celine.Ovaj film je još jedna hrvatska podvala.
    (xyz, 7. februar 2018 10:11)

    # Link komentara

  183. @ernesto che
    Normalno! Ne dozvolite da vas lazu! Istina je da smo mi pobedili, pa su Turci bili nasi robovi vekovima, Bajazit je bio vazal Stefana Lazarevica i ratovao na strani Hriscana, ne obratno (Lazar vazal na strani Osmanlija). To je prava istina! I isto smo najpametniji i najsposobniji narod nego nas Zapad unistava vekovima, samo sto smo mi nestvarno mocni pa opstajemo! Zato Zapad nema pametnija posla nego menja srBsku istoriju, mnogo im je vazno ko je pobedio na Kosovu, posto oni inace samo o Srbima misle, opsednuti su Srbima!
    (..., 7. februar 2018 10:09)

    # Link komentara

  184. @dzigi
    Jeste, mi smo pobedili, razbili smo ih i zato je Srbija postala vazal Osmanlija, Lazareva cerka udala se za Bajazita, ubicu svog oca, a Lazarev sin ratovao za Bajazita protiv krstaske vojske koja je nekoliko godina kasnije poslata da otera Osmanlije sa Balkana. Ma razbili smo ih. A dokaz za to da su se povukli iz Srbije su i gradovi koje su postali deo Osmanske Imperije posle Kosova.
    Unistili smo ih, nema sumnje.
    (..., 7. februar 2018 10:05)

    # Link komentara

  185. Lepo uradjeno, grafika je odlicna, cela zamisao je ok isto. Mada, uocio sam i nekoliko supljina u delu koji govori neposredno pre bitke. Prva sto se tice geografskog polozaja Osmanovog emirata, druga sto se tice Lazarevog saveza pred samu bitku. I ovaj video se drzi pojedinih preuvelicavanja iz turskih izvora, iako Lazar ni u kom slucaju nije mogao da racuna na Madjare i Cehe, sa Zigmundom je do pred samu bitku bio u krajnje losim odnosima, bilo je samo pitanje da li ce da mu se dogodi rat na dva fronta. Ni od Bugara bas nije mogao da racuna na pomoc, a izvesno je da i ona sto je dobijao od svojih sunarodnika vazala, bas mu i nije bila od pomoci kad je bilo najpotrebnije. Jedan se na vreme postedeo, sta je konkretan razlog, to istorija ne moze da rasvetli. Drugi je pozurio da svog gospodara vec obavesti o pobedi, a da nije ni usao u bitku cestito. Iako se i on sam povukao iz bitke, Vukovic nikad nije proglasen izdajnikom, kao ni dobar deo srpske vlastele koja je po svoj prilici bila u turskom taboru, bez obzira da li su ucestvovali u bici ili ne. Bili su vazali, a kasnije posledice nisu trpeli. Znaci, neku podrsku jesu pruzili. Cini mi se da i brojke malo preuvelicava, i u slucaju bitke na Kosovu pa i kada prica o bici na Marici. Ali, sve u svemu, lepo uradjeno i vredi pogledati.
    (Avanturista, 7. februar 2018 09:59)

    # Link komentara

  186. Fascinantne su i naredne bitke na ovom kanalu u kojima ucestvuje despot Stefan Lazarevic, spominje se princeza Olivera, za mene izuzetno zanimljiv deo nase istorije. Tukli smo se prakticno sami sa Turcima na Kosovu, a onda smo zajedno branili muslimanski svet i sebe od krstaskih kasapina, sto ljudi cesto gube iz vida.
     (my way, 7. februar 2018 09:56)

    # Link komentara

  187. Dakle - mi smo pobedili, Turci su izgubili i povukli se posle te bitke iz Srbije. Jedna bitka od mnogih.
    Sve ostalo je mitomanija.
     (dzigi, 7. februar 2018 09:50)

    # Link komentara

  188. Kratak film, sadrži sve što treba da ima..odlično urađeno.
     (GMC, 7. februar 2018 09:48)

    # Link komentara

  189. Jos propagande o porazu srbije u kosovskom boju. Alo ljudi nije 19 vek i berlinski kongres, otislo se malo dalje od toga.
     (ernesto che, 7. februar 2018 09:31)

    # Link komentara

  190. Pa ne moram ovde da gledam kako je bitka izgledala... Imam sjajne, realne scene iz kultnog genijalnog filma "Boj na Kosovu"....
     (Aaaaaaaaa, 7. februar 2018 09:24)

    # Link komentara