Subota, 06.05.2017.

09:08

Ko je bio sveti Georgije kog Srbi danas slave?

Izvor: Tanjug

Ko je bio sveti Georgije kog Srbi danas slave? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

pukovnik Bjelajac

pre 6 godina

@Dule

Zato što rimska godina počinje 1. marta

I nisu Cezar i Avgust izmislili/dodali dva meseca, već su im dali sopstvena imena

артиљерац

pre 6 godina

@ Вук Шетоња И јеси и ниси у праву.Десило се ово.Ускрс је падао
после Ђурђевдана,8.маја,а Ђурђевдан на Велики Петак.Па пошто је Ђурђевдан мрсна слава,није могло да се слави на Велики Петак.СПЦ је
одобрила свечарима да славе у среду,после Ускрса.

Ono kad čitaš jeftine komentare proizvedene u kini ili turskoj.

pre 6 godina

(istina, 6. maj 2017 19:18)

Da, mi smo toliko pogubljena sorta zato i iznedrismo Teslu, Pupina, Milevu Marić, Pavića, Andrića, Dučića, Svetog Savu, Vladiku Nikolaja, Avu Justina, vojskovođe, junake i sportiste ne mogu da nabrajam, da sam hteo da pišem enciklopediju ne bih to sigurno ovde radio, pa tu zapao i Vuk Karadžić, Dositej, Milić od Mačve, Sava Šumanović, Kusturica... a vi tako autentični, ko kineska roba, i original ko novopazarske farmerice, imate original sve... uvezeno od Arapa, pismo ukradeno od srba, istoriju kupljenu u Beču, moral... e to nemate, to još niste nabavili ili ukrali ili kupili...

E, svaka ti čast na tome šta ti slaviš i šta vi predstavljate u ovom svetu... i još koristiš pojam "istina"?!

Ima znači i drugih koji svoju hrabrost baziraju na istom onom što i tisutljetnja kultura...

radetoronto

pre 6 godina

ja kao musliman pitam sad, ne omaložavajući tudje običaje i ideale. kako neko ko sebe smatra monoteistom, moze da veruje u boga proleća ili leta ili šta već? zar to nije paganizam? za one koji su neupućeni: mi muslimani verujemo u jednog Boga, koji je apsolutni Bog, koji upravlja celim univerzumom i apsolutno svim, gde ne postoji niže rangirani bog ili svetac-posrednik izmedju čoveka i Boga, što nas muslimane čini monoteiste u pravom smislu te reči. a to ko su bili moji preci me apsolutno ne zanima. i kakvo veze ima poreklo u ono u šta veruješ?
(musliman, 6. maj 2017 14:22) # Link komentara


Cekaj malo. Zar nije DANAS najveci praznik kod Goranaca (sve do jedan islamske vere) i kod Roma (dobar deo je takodje islamske vere)? U svetu imas veliki broj slucajeva gde muslimani istovremeno slave i poneki hriscanski praznik.

ivanar

pre 6 godina

Interesantno je da isti motiv
postoji u egipatskim hramovima koji su duplo stariji od ove price. Razlika je u imenu. Tamo se taj sto ubija krokodila zvao Horus. Posle imamo u Grckoj, Jorgosa...pa Georgija i na kraju Djordja.

infidel

pre 6 godina

@ Na tarabi svasta pise
Vidiš i muslimanima i hrišćanima je Bog rekao da obožavaju samo njega i ne prave sebi idole u vidu crteža, skulptura, amajlija niti da nekom biću ili stvari daju božanske osobine. Muslimani se jako drže toga jer je to božja zapovest i u principu zbog toga su kopali oči freskama, spaljivali crkve itd. Hrišćani sa druge strane apsolutno ne poštuju ovo, od amajlija, svetaca, freski, mozaika, krstova, brojanica, končića, kandila, slika na groblju itd. E sad ako Bog vodi neku statistiku o poštovanju zapovesti, ne znam ko će baš biti upravu...

Dule

pre 6 godina

Za razliku od komsija koji su zaboravili svoju kulturu i recimo mesece u godini zovu staroslovenskim nazivima, sijecanj, veljaca, ozujak, travanj...listopad... a mi ih zovemo januar, februar itd. ?
(Projekcija, 6. maj 2017 14:19)

Da, stari Sloveni su definitivno imali 12 meseci u godini koji su se tačno poklapali sa Rimskim sa sve dužinom i početkom svakog meseca.

Čak ni Rimljani nisu imali 12 meseci dok ih Julije i Avgust nisu uveli po jedan za sebe. Malo čudno da Decembar (10) označava 12 mesec.

yarafiqi

pre 6 godina

@na tarabi svašta piše

Osoba koja se potpisala kao "musliman" je u prvom delu svoga komentara citirala komentar osobe koja se potpisala sa "hm". Pošto fale navodnici, nastala je zabuna i kod Vas i kod onih koji su Vam dali plus.

Pogledajte ispod i uverite se i sami o čemu pišem..

Trovach

pre 6 godina

Iako se trudim da ne komentarisem religiozne priloge, procitam komentare i moram primetiti da je vec pocelo izvesno podbadanje. Cemu? Verujte kako zelite, ionako je samo verovanje u pitanju. Neko veruje u Spageti cudoviste i niko ga ne napada, jer je to ocigledno parodija na religiju, a cim je "ozbiljno" verovanje u pitanju, odmah su svi spremni da se dignu na oruzje.

only fools and horses

pre 6 godina

Ne slavi se Đurđevdan 6.maja već 23. aprila. Naučite već jednom, praznici su po starom kalendaru koji kasni za realnim 14 dana. I zaista je sramno što to crkva već jednom ne promeni. I kako su već i napisali u komentarima, Đurđevdan nije proslava sv. Georgija, već slovensko slavljenje proleća oličeno u bogu Jarilu. A hrišćanska crkva je to uspela da potisne i zameni sve te slovenske praznike sa slavljenjem izmišljenih ličnosti i događaja.
Svi hrišćanski praznici imaju paganske u pozadini, ne mislim samo na Srbe, to jest Slovene, već sve narode. Počevši od Božića, odnosno 25. decembra, koji su u raznim oblicima slavili skoro svi narodi sveta, pa nadalje. Preuzet je na primer i kult boginje Isis, koja drži dete u naručju, i napravljen kult devici Mariji, uz potpunu istu ikonografiju. I plemena iz srednje i južne Amerike su imala sličnu boginju, tako da je to vrlo uspešno iskorišćeno za njihovo pokrštavanje.

Komša

pre 6 godina

Dioklecianova žena se zvala Priska a ćerka Valerija.Bile su hrišćanke mnogo pre nego što je do pogubljenja moglo doći.
Nije ih pogubio Dioklecijan,niti je naredio da se pogube,naprotiv pokušavao je da pomogne ćerki koja je bila u nemilosti.
Pogubio ih je Licinije,koji je bio Konsantinov šurak (oženio Konstanciju,sestru KV) a Dioklecojan se sam ubio kako ne bi bio izložen poniženjima.Pogubljenje Priske i Valerije nije imalo veze sa religijom.
Licinije je sa sinom pogubljen od strane Konstantina.
Inače,glavni zagovornik progona Hrišćana je bio Galerije dok je Dioklecijan lažno optužen - na kraju krajeva imao je hrišćanke u porodici.

Taрми пфк

pre 6 godina

За овога муслимана..Богу хвала на светим људима!! Светитељи су чеда господња, мирни , благонаклони молитвени људи који су снажном и искреном вјером и искреном молитвом господу постали свети , духом светим многи су имали дар исцелења , лјечење болести и душа посрнулих , и многе на пут спаса послали..Својим скромним и часним животом , били су путоказ народу ка спасењу душа , ширили мир и љубав а то је истинско православље! Свако добро..

Zoki

pre 6 godina

Srećna slava svima koji slave. A ovim "prosvećenim" da poručim da je Sv. Đorđe (na konju, sa kopljem kojim propada aždaju) zaštitnik Engleske. Engleski crveni krst na belom polju je krst Sv. Đorđa, a engleska zastava je zastava Sv. Đorđa.

Zanbezi

pre 6 godina

Sto hiljada godina su ljudi bili pagani, monoteisti pet hiljada a hriscani tek dve hiljade, pa sad vidite koja vam je vera predaka kad krenete da guslate kako su Hrvati pokatoliceni Srbi, a Bosnjaci islamizirani Srbi. Ideje na kojima se zasnivaju religije prolaze kroz evoluciju kao i zivi organizmi i menjaju se protokom vremena. Ko nece da se menja i prilagodjava osudjen je na propast.

na tarabi svasta pise

pre 6 godina

(musliman, 06. maj 2017 14:22)

Prvo napises (tacno) o paganskom poreklu praznika i obicaja za Djurdjevdan, kazes da se toga ne treba stideti, a onda kazes da si musliman i da ti je to sve sto je potrebno u zivotu i da te ne zanima ni ko su to bili preci ni u sta su verovali.
Mi cemo da procitamo tvoj komemtar i da odemo svojim poslovima, a tebi bi verovatno bilo korisno da utvrdis ko si, sta si i koje je tvoje misljenje.

objasnjenje

pre 6 godina

(objasniti, 06. maj 2017 12:53)

Selam alejkum!

Ne molimo se mi svecima, moli se Bogu. Sveci, kao najbolji od nas, njegove dece, su uzori. Nikad se ne molis svecu direktno, vec njega molis da te kao zastitnika svog, Bogu pomene i pomoli (zauzme) se za tebe... Kao sto se hodza za tebe Svevisnjem moli.

Sofronije

pre 6 godina

Cisto paganstvo i simbolika. Mi Srbi inace uzivamo u tome. Danasnje skupovi ce uglavnim i vecinom biti posveceni prezderavanju i prepijanju a mozda negdje neko i procita Novi Zavjet i zahvali se Gospodu Isusu koji sebe dade za nas grijesne. A to uradi Georgije, vjerova u Isusa i pogibe zbog toga. Obican covijek sa velikom vjerom u Gospoda kojeg vijekovima kasnije slave uz paganske obicaje pune simbolike. To vazi za sve sto ih ljudi proglasise svetima a samo su obicni ljudi puni vjere u Isusa, koji svojim zivotom i primjerom sirise hriscanstvo.

dragan

pre 6 godina

Alo gospodine Bože imate li ijednog sveca gore ?Ko je i kome rekao da je on svetac ?Otkud pravo smrtniku da nameće Bogu ko je svetac a ko ne ?U starom zavetu piše"Bog je jedan i jedini".Kod jednih hrišćana svetac kod drugih hrišćana ne.Doktori svaki dan čine čuda oživljavaju a ne postaju sveci.

Kosingas

pre 6 godina

@marko

Samo pogledaj oko sebe šta ljudi praktikuju. Pogledaj samo šta je slava, dan posvećen božanstvu te porodice ili kuće. Kakvi se običaji praktikuju.

Sveti Đorđe - Jarilo
Sveti Vid, tj, Vidovdan - Svetovid
Sveta Petka - Mokoš
Sveti Ilija - Perun

Bar jednom u životu si rekao ''Daj Bože''. Spoji to i dobićeš povik upućen Dajbogu. Ne samo ti, nego svi mi. Tako da to je utemeljeno u nama.

Crkva je vekovima uzimala šta joj odgovara, a izbacivala šta joj ne ide u prilog. Ako te zanima lako ćeš naći.

Tako da, ovo nije nikakvo izvrtanje činjenica. Srbi su uvek bili mnogobožci.

A šta je praktikovanje Uskrsa, Božića i ostalih Hrišćanskih praznika no paganizam. Slavljenje Sunca. No, to je druga tema.

Projekcija

pre 6 godina

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.
(hm, 6. maj 2017 11:16)
Za razliku od komsija koji su zaboravili svoju kulturu i recimo mesece u godini zovu staroslovenskim nazivima, sijecanj, veljaca, ozujak, travanj...listopad... a mi ih zovemo januar, februar itd. ?

musliman

pre 6 godina

Djurdjevdan za nas Srbe i vecinu juznih slovena vuce poreklo od proslave dana naseg boga Jarila. Jarilo je bog plodnosti i proleca.

U najboljoj tradiciji srpskog naroda da cuvamo svoju kulturu, sacuvali smo nase prehriscanske obicaje stare vise od 1500 godina. Kupanje u rekama i izvorima, pravljenje venaca od djurdjevka, umivanje biljem i drenovima, igru maldih devojaka. To su obicaji proslave dolaska proleca i boga Jarila danas Djurdjevdana.

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.

ja kao musliman pitam sad, ne omaložavajući tudje običaje i ideale. kako neko ko sebe smatra monoteistom, moze da veruje u boga proleća ili leta ili šta već? zar to nije paganizam? za one koji su neupućeni: mi muslimani verujemo u jednog Boga, koji je apsolutni Bog, koji upravlja celim univerzumom i apsolutno svim, gde ne postoji niže rangirani bog ili svetac-posrednik izmedju čoveka i Boga, što nas muslimane čini monoteiste u pravom smislu te reči. a to ko su bili moji preci me apsolutno ne zanima. i kakvo veze ima poreklo u ono u šta veruješ?

andreas kisser

pre 6 godina

Srpsko pravoslavlje je paganiizam presvucen u ruho laznog hriscanstva. Mi sa hriscanskim vrednostima nemamo vise nista, a slave, svadbe i sahrane su pune paganskih detalja. Uostalom, 90% Srba nikada nije mi drzalo Bibliju u ruci, a svi slave slavu i masu onim drvenim krstovima o cijoj simbolici pojma nemaju!
(Paganin(i), 6. maj 2017 10:43)

prvo, srbi nikada nisu nimalo marili za veru! danas je popularno lamentirati nad navodno neakvim odricanjem od vere predaka i za to kriviti komunizam, ali i pre 1945. crkve su zjapile prazne, a o veri se i tada znalo tek malo vise od proslave slave, zadusnice i parastosa. drugo, zbog cega potenciranje srba? ovo sto si napisao je karakteristika hriscanstva generalno! van mediterana, hriscanstvo je jedino i moglo da se primi samo uz prihvatanje i preuzimanje postojecih sakralnih obicaja. jesi li recimo nekada video makabristicke obicaje pri sahranjivanju svuda po latinskoj americi? a inace veci katolici od pape. jos je frojd zakljucio da su hriscanski narodi samo povrsno pokrsteni i da se ispod tanke glazure hriscanstva kriju vekovi nagomilane paganstine.

cobo

pre 6 godina

Dva srpsko-rimska cara,jedan Dalmatinac proganjao hriscane a onaj iz Nisa prvi za primer primio hriscansku veru. Znaci uvek su istocna srpska plemena bili humanija .

Вања

pre 6 godina

Dobro braco, svi vi teoreticari zagovora pustite nas pravoslavne hriscane da ispostujemo naseg velikog sveca. Zivi bili i svako dobro.

a ondak je Srbija bila centar rimskog sveta

pre 6 godina

ZNAMENJE ANDJELA - Dejan Stoiljkovic, sjajna knjiga!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Ivan S., 6. maj 2017 09:12)

Izvod iz opisa romana sa sajta izdavaca:

Godine 297. rimski cezar Galerije krenuće u osvetnički pohod na Istok da se obračuna sa Persijom i njenim vladarom. U velikoj invazionoj armiji naći će se tri čoveka koje povezuje nevidljiva nit sudbine i čija će dela označiti osvit jednog novog doba i uzdizanje jedne nove vere – hrišćanstva.

Galerije, veliki progonitelj hrišćana, i ne sluti da pod njegovom zastavom jašu tri čoveka koji će jednog dana postati hrišćanski sveci i utrti put jednom novom carstvu. Najstariji među njima je Georgije, stameni i harizmatični general iz Kapadokije, u istoj legiji je i tribun Dimitrije iz bogate senatorske porodice iz Soluna… Najmlađi se zove Flavije Valerije Konstantin, sin Galerijevog suvladara Konstancija Hlora, hrabri konjički oficir i naslednik prestola na Zapadu.

objasniti

pre 6 godina

ja kao musliman ( mi nemamo svece nit ljude kojima se molimo) volio bih da mi neko objasni kako je moguce npr covjek je bio dobar kao Ivan papa itd, ili georgije crkva ga proglasi svetim i njemu se ljudi moli i on im oprasta grijehe?! da li su to paganski obicaji iz krsanske vjere ili? volio bih da admin odobri ovaj komentar bas me zanima kako je moguce npr moj je komsija bio dobar uzoran i ja se sad njemu molim kao da je Bog itd.. Hvala

djuro bez filtera

pre 6 godina

Ratnik na konju koji kopljem ubija zver je predstava vrhovnog tracanskog boga. Uz neke crte tracanskog mentaliteta (nikad nikome potpuno odani, cak ni svojim vodjama; nikad urbani, uvek seljaci; nikad slozni, uvek bez nekih zajednickih ugovora i obaveza; sirovost i surovost u postupanju sa neprijateljem itd.) to ukazuje na nase predslovensko poreklo.
(poreklo, 6. maj 2017 09:28)

Sta tacno fali seljacima urbani covece?

marko

pre 6 godina

@kosingas srbi jesu bili pagani pre pihvatanja hriscanstva, ali to nisu (barem vecina) vec vekovima, tako je to obicno izvrtanje cinjenica.

v stepanovic

pre 6 godina

Srbi, ucite lekcije hriscanstva i uzivajte u proslavi njegovih svetaca, dok cekate da ponovo dune marksisticko - ateisticki vetar iz Sibira.

Dusan

pre 6 godina

Devojka na freskama predstavlja hriscansvo?!?! A da nije na freskama carica Aleksandra
jer ima krunu na glavi i odecu raskosnu? Kada i gde se jos hriscanska religija
simbolisala devojkom pobogu? Srecna Slava svima

hm

pre 6 godina

Djurdjevdan za nas Srbe i vecinu juznih slovena vuce poreklo od proslave dana naseg boga Jarila. Jarilo je bog plodnosti i proleca.

U najboljoj tradiciji srpskog naroda da cuvamo svoju kulturu, sacuvali smo nase prehriscanske obicaje stare vise od 1500 godina. Kupanje u rekama i izvorima, pravljenje venaca od djurdjevka, umivanje biljem i drenovima, igru maldih devojaka. To su obicaji proslave dolaska proleca i boga Jarila danas Djurdjevdana.

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.

Kosingas

pre 6 godina

Koliko znam, pod imenom Sveti Đorđe u našem narodu je sačuvano božanstvo proleća i plodnosti, Jarilo. A i njegova druga, ratnička strana Jarovit.

Svuda po Srbiji se mogu naći prethrišćanski rituali i ceremonije. Ne znam šta je problem priznati da smo mi Srbi pagani, mnogobožci. Stidimo se predaka.

srce sumadije

pre 6 godina

Slavi li jos neko u svetu ove silne svece ili sta su vec.Niko nezna ni da li su postojali ni kako je bilo. Ali da narod nesto kao slavi.Strasna prropaganda.

Вук Шетоња

pre 6 godina

Истине ради, у последњих 50 година догодило се два пута да Ђурђевдан не буде 6. маја...

djuro

pre 6 godina

@"Ubijanje aždaje koje je čest motiv na ikonama predstavlja uništavanje paganstva" 

pa onda 

"Đurđevdan obiluje svetkovinama i obredima iz drevnih, prethrišćanskih vremena pogotovo u stočarskim predelima" 

Mi Srbi izgleda ne ukapirasmo ovu metaforu sa azdajom..
(srecna vam slava domacini!, 06. maj 2017 09:36)


pokazali smo možda, da nije svako pagan ko misli i radi drugačije.. metafora je, grubo je reći, glupost... jer i mi smo nekom pagani i aždaje...

Paganin(i)

pre 6 godina

Srpsko pravoslavlje je paganiizam presvucen u ruho laznog hriscanstva. Mi sa hriscanskim vrednostima nemamo vise nista, a slave, svadbe i sahrane su pune paganskih detalja. Uostalom, 90% Srba nikada nije mi drzalo Bibliju u ruci, a svi slave slavu i masu onim drvenim krstovima o cijoj simbolici pojma nemaju!

danijel

pre 6 godina

dragi prijatelji zivi bili i verujte u sta sami mislite da treba. moja porodica danas prosljavlja krnu slavu. srecno svima koji slave i svako dobro ljudima koji misle drugacije.

poreklo

pre 6 godina

Ratnik na konju koji kopljem ubija zver je predstava vrhovnog tracanskog boga. Uz neke crte tracanskog mentaliteta (nikad nikome potpuno odani, cak ni svojim vodjama; nikad urbani, uvek seljaci; nikad slozni, uvek bez nekih zajednickih ugovora i obaveza; sirovost i surovost u postupanju sa neprijateljem itd.) to ukazuje na nase predslovensko poreklo.

srecna vam slava domacini!

pre 6 godina

"Ubijanje aždaje koje je čest motiv na ikonama predstavlja uništavanje paganstva"

pa onda

"Đurđevdan obiluje svetkovinama i obredima iz drevnih, prethrišćanskih vremena pogotovo u stočarskim predelima"

Mi Srbi izgleda ne ukapirasmo ovu metaforu sa azdajom..

srecna vam slava domacini!

pre 6 godina

"Ubijanje aždaje koje je čest motiv na ikonama predstavlja uništavanje paganstva"

pa onda

"Đurđevdan obiluje svetkovinama i obredima iz drevnih, prethrišćanskih vremena pogotovo u stočarskim predelima"

Mi Srbi izgleda ne ukapirasmo ovu metaforu sa azdajom..

hm

pre 6 godina

Djurdjevdan za nas Srbe i vecinu juznih slovena vuce poreklo od proslave dana naseg boga Jarila. Jarilo je bog plodnosti i proleca.

U najboljoj tradiciji srpskog naroda da cuvamo svoju kulturu, sacuvali smo nase prehriscanske obicaje stare vise od 1500 godina. Kupanje u rekama i izvorima, pravljenje venaca od djurdjevka, umivanje biljem i drenovima, igru maldih devojaka. To su obicaji proslave dolaska proleca i boga Jarila danas Djurdjevdana.

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.

Paganin(i)

pre 6 godina

Srpsko pravoslavlje je paganiizam presvucen u ruho laznog hriscanstva. Mi sa hriscanskim vrednostima nemamo vise nista, a slave, svadbe i sahrane su pune paganskih detalja. Uostalom, 90% Srba nikada nije mi drzalo Bibliju u ruci, a svi slave slavu i masu onim drvenim krstovima o cijoj simbolici pojma nemaju!

poreklo

pre 6 godina

Ratnik na konju koji kopljem ubija zver je predstava vrhovnog tracanskog boga. Uz neke crte tracanskog mentaliteta (nikad nikome potpuno odani, cak ni svojim vodjama; nikad urbani, uvek seljaci; nikad slozni, uvek bez nekih zajednickih ugovora i obaveza; sirovost i surovost u postupanju sa neprijateljem itd.) to ukazuje na nase predslovensko poreklo.

Dusan

pre 6 godina

Devojka na freskama predstavlja hriscansvo?!?! A da nije na freskama carica Aleksandra
jer ima krunu na glavi i odecu raskosnu? Kada i gde se jos hriscanska religija
simbolisala devojkom pobogu? Srecna Slava svima

danijel

pre 6 godina

dragi prijatelji zivi bili i verujte u sta sami mislite da treba. moja porodica danas prosljavlja krnu slavu. srecno svima koji slave i svako dobro ljudima koji misle drugacije.

Kosingas

pre 6 godina

Koliko znam, pod imenom Sveti Đorđe u našem narodu je sačuvano božanstvo proleća i plodnosti, Jarilo. A i njegova druga, ratnička strana Jarovit.

Svuda po Srbiji se mogu naći prethrišćanski rituali i ceremonije. Ne znam šta je problem priznati da smo mi Srbi pagani, mnogobožci. Stidimo se predaka.

na tarabi svasta pise

pre 6 godina

(musliman, 06. maj 2017 14:22)

Prvo napises (tacno) o paganskom poreklu praznika i obicaja za Djurdjevdan, kazes da se toga ne treba stideti, a onda kazes da si musliman i da ti je to sve sto je potrebno u zivotu i da te ne zanima ni ko su to bili preci ni u sta su verovali.
Mi cemo da procitamo tvoj komemtar i da odemo svojim poslovima, a tebi bi verovatno bilo korisno da utvrdis ko si, sta si i koje je tvoje misljenje.

andreas kisser

pre 6 godina

Srpsko pravoslavlje je paganiizam presvucen u ruho laznog hriscanstva. Mi sa hriscanskim vrednostima nemamo vise nista, a slave, svadbe i sahrane su pune paganskih detalja. Uostalom, 90% Srba nikada nije mi drzalo Bibliju u ruci, a svi slave slavu i masu onim drvenim krstovima o cijoj simbolici pojma nemaju!
(Paganin(i), 6. maj 2017 10:43)

prvo, srbi nikada nisu nimalo marili za veru! danas je popularno lamentirati nad navodno neakvim odricanjem od vere predaka i za to kriviti komunizam, ali i pre 1945. crkve su zjapile prazne, a o veri se i tada znalo tek malo vise od proslave slave, zadusnice i parastosa. drugo, zbog cega potenciranje srba? ovo sto si napisao je karakteristika hriscanstva generalno! van mediterana, hriscanstvo je jedino i moglo da se primi samo uz prihvatanje i preuzimanje postojecih sakralnih obicaja. jesi li recimo nekada video makabristicke obicaje pri sahranjivanju svuda po latinskoj americi? a inace veci katolici od pape. jos je frojd zakljucio da su hriscanski narodi samo povrsno pokrsteni i da se ispod tanke glazure hriscanstva kriju vekovi nagomilane paganstine.

djuro

pre 6 godina

@"Ubijanje aždaje koje je čest motiv na ikonama predstavlja uništavanje paganstva" 

pa onda 

"Đurđevdan obiluje svetkovinama i obredima iz drevnih, prethrišćanskih vremena pogotovo u stočarskim predelima" 

Mi Srbi izgleda ne ukapirasmo ovu metaforu sa azdajom..
(srecna vam slava domacini!, 06. maj 2017 09:36)


pokazali smo možda, da nije svako pagan ko misli i radi drugačije.. metafora je, grubo je reći, glupost... jer i mi smo nekom pagani i aždaje...

marko

pre 6 godina

@kosingas srbi jesu bili pagani pre pihvatanja hriscanstva, ali to nisu (barem vecina) vec vekovima, tako je to obicno izvrtanje cinjenica.

Kosingas

pre 6 godina

@marko

Samo pogledaj oko sebe šta ljudi praktikuju. Pogledaj samo šta je slava, dan posvećen božanstvu te porodice ili kuće. Kakvi se običaji praktikuju.

Sveti Đorđe - Jarilo
Sveti Vid, tj, Vidovdan - Svetovid
Sveta Petka - Mokoš
Sveti Ilija - Perun

Bar jednom u životu si rekao ''Daj Bože''. Spoji to i dobićeš povik upućen Dajbogu. Ne samo ti, nego svi mi. Tako da to je utemeljeno u nama.

Crkva je vekovima uzimala šta joj odgovara, a izbacivala šta joj ne ide u prilog. Ako te zanima lako ćeš naći.

Tako da, ovo nije nikakvo izvrtanje činjenica. Srbi su uvek bili mnogobožci.

A šta je praktikovanje Uskrsa, Božića i ostalih Hrišćanskih praznika no paganizam. Slavljenje Sunca. No, to je druga tema.

Projekcija

pre 6 godina

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.
(hm, 6. maj 2017 11:16)
Za razliku od komsija koji su zaboravili svoju kulturu i recimo mesece u godini zovu staroslovenskim nazivima, sijecanj, veljaca, ozujak, travanj...listopad... a mi ih zovemo januar, februar itd. ?

objasnjenje

pre 6 godina

(objasniti, 06. maj 2017 12:53)

Selam alejkum!

Ne molimo se mi svecima, moli se Bogu. Sveci, kao najbolji od nas, njegove dece, su uzori. Nikad se ne molis svecu direktno, vec njega molis da te kao zastitnika svog, Bogu pomene i pomoli (zauzme) se za tebe... Kao sto se hodza za tebe Svevisnjem moli.

Вања

pre 6 godina

Dobro braco, svi vi teoreticari zagovora pustite nas pravoslavne hriscane da ispostujemo naseg velikog sveca. Zivi bili i svako dobro.

djuro bez filtera

pre 6 godina

Ratnik na konju koji kopljem ubija zver je predstava vrhovnog tracanskog boga. Uz neke crte tracanskog mentaliteta (nikad nikome potpuno odani, cak ni svojim vodjama; nikad urbani, uvek seljaci; nikad slozni, uvek bez nekih zajednickih ugovora i obaveza; sirovost i surovost u postupanju sa neprijateljem itd.) to ukazuje na nase predslovensko poreklo.
(poreklo, 6. maj 2017 09:28)

Sta tacno fali seljacima urbani covece?

srce sumadije

pre 6 godina

Slavi li jos neko u svetu ove silne svece ili sta su vec.Niko nezna ni da li su postojali ni kako je bilo. Ali da narod nesto kao slavi.Strasna prropaganda.

Вук Шетоња

pre 6 godina

Истине ради, у последњих 50 година догодило се два пута да Ђурђевдан не буде 6. маја...

v stepanovic

pre 6 godina

Srbi, ucite lekcije hriscanstva i uzivajte u proslavi njegovih svetaca, dok cekate da ponovo dune marksisticko - ateisticki vetar iz Sibira.

dragan

pre 6 godina

Alo gospodine Bože imate li ijednog sveca gore ?Ko je i kome rekao da je on svetac ?Otkud pravo smrtniku da nameće Bogu ko je svetac a ko ne ?U starom zavetu piše"Bog je jedan i jedini".Kod jednih hrišćana svetac kod drugih hrišćana ne.Doktori svaki dan čine čuda oživljavaju a ne postaju sveci.

a ondak je Srbija bila centar rimskog sveta

pre 6 godina

ZNAMENJE ANDJELA - Dejan Stoiljkovic, sjajna knjiga!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Ivan S., 6. maj 2017 09:12)

Izvod iz opisa romana sa sajta izdavaca:

Godine 297. rimski cezar Galerije krenuće u osvetnički pohod na Istok da se obračuna sa Persijom i njenim vladarom. U velikoj invazionoj armiji naći će se tri čoveka koje povezuje nevidljiva nit sudbine i čija će dela označiti osvit jednog novog doba i uzdizanje jedne nove vere – hrišćanstva.

Galerije, veliki progonitelj hrišćana, i ne sluti da pod njegovom zastavom jašu tri čoveka koji će jednog dana postati hrišćanski sveci i utrti put jednom novom carstvu. Najstariji među njima je Georgije, stameni i harizmatični general iz Kapadokije, u istoj legiji je i tribun Dimitrije iz bogate senatorske porodice iz Soluna… Najmlađi se zove Flavije Valerije Konstantin, sin Galerijevog suvladara Konstancija Hlora, hrabri konjički oficir i naslednik prestola na Zapadu.

cobo

pre 6 godina

Dva srpsko-rimska cara,jedan Dalmatinac proganjao hriscane a onaj iz Nisa prvi za primer primio hriscansku veru. Znaci uvek su istocna srpska plemena bili humanija .

Sofronije

pre 6 godina

Cisto paganstvo i simbolika. Mi Srbi inace uzivamo u tome. Danasnje skupovi ce uglavnim i vecinom biti posveceni prezderavanju i prepijanju a mozda negdje neko i procita Novi Zavjet i zahvali se Gospodu Isusu koji sebe dade za nas grijesne. A to uradi Georgije, vjerova u Isusa i pogibe zbog toga. Obican covijek sa velikom vjerom u Gospoda kojeg vijekovima kasnije slave uz paganske obicaje pune simbolike. To vazi za sve sto ih ljudi proglasise svetima a samo su obicni ljudi puni vjere u Isusa, koji svojim zivotom i primjerom sirise hriscanstvo.

objasniti

pre 6 godina

ja kao musliman ( mi nemamo svece nit ljude kojima se molimo) volio bih da mi neko objasni kako je moguce npr covjek je bio dobar kao Ivan papa itd, ili georgije crkva ga proglasi svetim i njemu se ljudi moli i on im oprasta grijehe?! da li su to paganski obicaji iz krsanske vjere ili? volio bih da admin odobri ovaj komentar bas me zanima kako je moguce npr moj je komsija bio dobar uzoran i ja se sad njemu molim kao da je Bog itd.. Hvala

musliman

pre 6 godina

Djurdjevdan za nas Srbe i vecinu juznih slovena vuce poreklo od proslave dana naseg boga Jarila. Jarilo je bog plodnosti i proleca.

U najboljoj tradiciji srpskog naroda da cuvamo svoju kulturu, sacuvali smo nase prehriscanske obicaje stare vise od 1500 godina. Kupanje u rekama i izvorima, pravljenje venaca od djurdjevka, umivanje biljem i drenovima, igru maldih devojaka. To su obicaji proslave dolaska proleca i boga Jarila danas Djurdjevdana.

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.

ja kao musliman pitam sad, ne omaložavajući tudje običaje i ideale. kako neko ko sebe smatra monoteistom, moze da veruje u boga proleća ili leta ili šta već? zar to nije paganizam? za one koji su neupućeni: mi muslimani verujemo u jednog Boga, koji je apsolutni Bog, koji upravlja celim univerzumom i apsolutno svim, gde ne postoji niže rangirani bog ili svetac-posrednik izmedju čoveka i Boga, što nas muslimane čini monoteiste u pravom smislu te reči. a to ko su bili moji preci me apsolutno ne zanima. i kakvo veze ima poreklo u ono u šta veruješ?

Trovach

pre 6 godina

Iako se trudim da ne komentarisem religiozne priloge, procitam komentare i moram primetiti da je vec pocelo izvesno podbadanje. Cemu? Verujte kako zelite, ionako je samo verovanje u pitanju. Neko veruje u Spageti cudoviste i niko ga ne napada, jer je to ocigledno parodija na religiju, a cim je "ozbiljno" verovanje u pitanju, odmah su svi spremni da se dignu na oruzje.

ivanar

pre 6 godina

Interesantno je da isti motiv
postoji u egipatskim hramovima koji su duplo stariji od ove price. Razlika je u imenu. Tamo se taj sto ubija krokodila zvao Horus. Posle imamo u Grckoj, Jorgosa...pa Georgija i na kraju Djordja.

Dule

pre 6 godina

Za razliku od komsija koji su zaboravili svoju kulturu i recimo mesece u godini zovu staroslovenskim nazivima, sijecanj, veljaca, ozujak, travanj...listopad... a mi ih zovemo januar, februar itd. ?
(Projekcija, 6. maj 2017 14:19)

Da, stari Sloveni su definitivno imali 12 meseci u godini koji su se tačno poklapali sa Rimskim sa sve dužinom i početkom svakog meseca.

Čak ni Rimljani nisu imali 12 meseci dok ih Julije i Avgust nisu uveli po jedan za sebe. Malo čudno da Decembar (10) označava 12 mesec.

Zanbezi

pre 6 godina

Sto hiljada godina su ljudi bili pagani, monoteisti pet hiljada a hriscani tek dve hiljade, pa sad vidite koja vam je vera predaka kad krenete da guslate kako su Hrvati pokatoliceni Srbi, a Bosnjaci islamizirani Srbi. Ideje na kojima se zasnivaju religije prolaze kroz evoluciju kao i zivi organizmi i menjaju se protokom vremena. Ko nece da se menja i prilagodjava osudjen je na propast.

Komša

pre 6 godina

Dioklecianova žena se zvala Priska a ćerka Valerija.Bile su hrišćanke mnogo pre nego što je do pogubljenja moglo doći.
Nije ih pogubio Dioklecijan,niti je naredio da se pogube,naprotiv pokušavao je da pomogne ćerki koja je bila u nemilosti.
Pogubio ih je Licinije,koji je bio Konsantinov šurak (oženio Konstanciju,sestru KV) a Dioklecojan se sam ubio kako ne bi bio izložen poniženjima.Pogubljenje Priske i Valerije nije imalo veze sa religijom.
Licinije je sa sinom pogubljen od strane Konstantina.
Inače,glavni zagovornik progona Hrišćana je bio Galerije dok je Dioklecijan lažno optužen - na kraju krajeva imao je hrišćanke u porodici.

only fools and horses

pre 6 godina

Ne slavi se Đurđevdan 6.maja već 23. aprila. Naučite već jednom, praznici su po starom kalendaru koji kasni za realnim 14 dana. I zaista je sramno što to crkva već jednom ne promeni. I kako su već i napisali u komentarima, Đurđevdan nije proslava sv. Georgija, već slovensko slavljenje proleća oličeno u bogu Jarilu. A hrišćanska crkva je to uspela da potisne i zameni sve te slovenske praznike sa slavljenjem izmišljenih ličnosti i događaja.
Svi hrišćanski praznici imaju paganske u pozadini, ne mislim samo na Srbe, to jest Slovene, već sve narode. Počevši od Božića, odnosno 25. decembra, koji su u raznim oblicima slavili skoro svi narodi sveta, pa nadalje. Preuzet je na primer i kult boginje Isis, koja drži dete u naručju, i napravljen kult devici Mariji, uz potpunu istu ikonografiju. I plemena iz srednje i južne Amerike su imala sličnu boginju, tako da je to vrlo uspešno iskorišćeno za njihovo pokrštavanje.

Zoki

pre 6 godina

Srećna slava svima koji slave. A ovim "prosvećenim" da poručim da je Sv. Đorđe (na konju, sa kopljem kojim propada aždaju) zaštitnik Engleske. Engleski crveni krst na belom polju je krst Sv. Đorđa, a engleska zastava je zastava Sv. Đorđa.

radetoronto

pre 6 godina

ja kao musliman pitam sad, ne omaložavajući tudje običaje i ideale. kako neko ko sebe smatra monoteistom, moze da veruje u boga proleća ili leta ili šta već? zar to nije paganizam? za one koji su neupućeni: mi muslimani verujemo u jednog Boga, koji je apsolutni Bog, koji upravlja celim univerzumom i apsolutno svim, gde ne postoji niže rangirani bog ili svetac-posrednik izmedju čoveka i Boga, što nas muslimane čini monoteiste u pravom smislu te reči. a to ko su bili moji preci me apsolutno ne zanima. i kakvo veze ima poreklo u ono u šta veruješ?
(musliman, 6. maj 2017 14:22) # Link komentara


Cekaj malo. Zar nije DANAS najveci praznik kod Goranaca (sve do jedan islamske vere) i kod Roma (dobar deo je takodje islamske vere)? U svetu imas veliki broj slucajeva gde muslimani istovremeno slave i poneki hriscanski praznik.

Ono kad čitaš jeftine komentare proizvedene u kini ili turskoj.

pre 6 godina

(istina, 6. maj 2017 19:18)

Da, mi smo toliko pogubljena sorta zato i iznedrismo Teslu, Pupina, Milevu Marić, Pavića, Andrića, Dučića, Svetog Savu, Vladiku Nikolaja, Avu Justina, vojskovođe, junake i sportiste ne mogu da nabrajam, da sam hteo da pišem enciklopediju ne bih to sigurno ovde radio, pa tu zapao i Vuk Karadžić, Dositej, Milić od Mačve, Sava Šumanović, Kusturica... a vi tako autentični, ko kineska roba, i original ko novopazarske farmerice, imate original sve... uvezeno od Arapa, pismo ukradeno od srba, istoriju kupljenu u Beču, moral... e to nemate, to još niste nabavili ili ukrali ili kupili...

E, svaka ti čast na tome šta ti slaviš i šta vi predstavljate u ovom svetu... i još koristiš pojam "istina"?!

Ima znači i drugih koji svoju hrabrost baziraju na istom onom što i tisutljetnja kultura...

Taрми пфк

pre 6 godina

За овога муслимана..Богу хвала на светим људима!! Светитељи су чеда господња, мирни , благонаклони молитвени људи који су снажном и искреном вјером и искреном молитвом господу постали свети , духом светим многи су имали дар исцелења , лјечење болести и душа посрнулих , и многе на пут спаса послали..Својим скромним и часним животом , били су путоказ народу ка спасењу душа , ширили мир и љубав а то је истинско православље! Свако добро..

yarafiqi

pre 6 godina

@na tarabi svašta piše

Osoba koja se potpisala kao "musliman" je u prvom delu svoga komentara citirala komentar osobe koja se potpisala sa "hm". Pošto fale navodnici, nastala je zabuna i kod Vas i kod onih koji su Vam dali plus.

Pogledajte ispod i uverite se i sami o čemu pišem..

артиљерац

pre 6 godina

@ Вук Шетоња И јеси и ниси у праву.Десило се ово.Ускрс је падао
после Ђурђевдана,8.маја,а Ђурђевдан на Велики Петак.Па пошто је Ђурђевдан мрсна слава,није могло да се слави на Велики Петак.СПЦ је
одобрила свечарима да славе у среду,после Ускрса.

infidel

pre 6 godina

@ Na tarabi svasta pise
Vidiš i muslimanima i hrišćanima je Bog rekao da obožavaju samo njega i ne prave sebi idole u vidu crteža, skulptura, amajlija niti da nekom biću ili stvari daju božanske osobine. Muslimani se jako drže toga jer je to božja zapovest i u principu zbog toga su kopali oči freskama, spaljivali crkve itd. Hrišćani sa druge strane apsolutno ne poštuju ovo, od amajlija, svetaca, freski, mozaika, krstova, brojanica, končića, kandila, slika na groblju itd. E sad ako Bog vodi neku statistiku o poštovanju zapovesti, ne znam ko će baš biti upravu...

pukovnik Bjelajac

pre 6 godina

@Dule

Zato što rimska godina počinje 1. marta

I nisu Cezar i Avgust izmislili/dodali dva meseca, već su im dali sopstvena imena

srce sumadije

pre 6 godina

Slavi li jos neko u svetu ove silne svece ili sta su vec.Niko nezna ni da li su postojali ni kako je bilo. Ali da narod nesto kao slavi.Strasna prropaganda.

poreklo

pre 6 godina

Ratnik na konju koji kopljem ubija zver je predstava vrhovnog tracanskog boga. Uz neke crte tracanskog mentaliteta (nikad nikome potpuno odani, cak ni svojim vodjama; nikad urbani, uvek seljaci; nikad slozni, uvek bez nekih zajednickih ugovora i obaveza; sirovost i surovost u postupanju sa neprijateljem itd.) to ukazuje na nase predslovensko poreklo.

v stepanovic

pre 6 godina

Srbi, ucite lekcije hriscanstva i uzivajte u proslavi njegovih svetaca, dok cekate da ponovo dune marksisticko - ateisticki vetar iz Sibira.

Paganin(i)

pre 6 godina

Srpsko pravoslavlje je paganiizam presvucen u ruho laznog hriscanstva. Mi sa hriscanskim vrednostima nemamo vise nista, a slave, svadbe i sahrane su pune paganskih detalja. Uostalom, 90% Srba nikada nije mi drzalo Bibliju u ruci, a svi slave slavu i masu onim drvenim krstovima o cijoj simbolici pojma nemaju!

musliman

pre 6 godina

Djurdjevdan za nas Srbe i vecinu juznih slovena vuce poreklo od proslave dana naseg boga Jarila. Jarilo je bog plodnosti i proleca.

U najboljoj tradiciji srpskog naroda da cuvamo svoju kulturu, sacuvali smo nase prehriscanske obicaje stare vise od 1500 godina. Kupanje u rekama i izvorima, pravljenje venaca od djurdjevka, umivanje biljem i drenovima, igru maldih devojaka. To su obicaji proslave dolaska proleca i boga Jarila danas Djurdjevdana.

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.

ja kao musliman pitam sad, ne omaložavajući tudje običaje i ideale. kako neko ko sebe smatra monoteistom, moze da veruje u boga proleća ili leta ili šta već? zar to nije paganizam? za one koji su neupućeni: mi muslimani verujemo u jednog Boga, koji je apsolutni Bog, koji upravlja celim univerzumom i apsolutno svim, gde ne postoji niže rangirani bog ili svetac-posrednik izmedju čoveka i Boga, što nas muslimane čini monoteiste u pravom smislu te reči. a to ko su bili moji preci me apsolutno ne zanima. i kakvo veze ima poreklo u ono u šta veruješ?

objasniti

pre 6 godina

ja kao musliman ( mi nemamo svece nit ljude kojima se molimo) volio bih da mi neko objasni kako je moguce npr covjek je bio dobar kao Ivan papa itd, ili georgije crkva ga proglasi svetim i njemu se ljudi moli i on im oprasta grijehe?! da li su to paganski obicaji iz krsanske vjere ili? volio bih da admin odobri ovaj komentar bas me zanima kako je moguce npr moj je komsija bio dobar uzoran i ja se sad njemu molim kao da je Bog itd.. Hvala

Kosingas

pre 6 godina

Koliko znam, pod imenom Sveti Đorđe u našem narodu je sačuvano božanstvo proleća i plodnosti, Jarilo. A i njegova druga, ratnička strana Jarovit.

Svuda po Srbiji se mogu naći prethrišćanski rituali i ceremonije. Ne znam šta je problem priznati da smo mi Srbi pagani, mnogobožci. Stidimo se predaka.

srecna vam slava domacini!

pre 6 godina

"Ubijanje aždaje koje je čest motiv na ikonama predstavlja uništavanje paganstva"

pa onda

"Đurđevdan obiluje svetkovinama i obredima iz drevnih, prethrišćanskih vremena pogotovo u stočarskim predelima"

Mi Srbi izgleda ne ukapirasmo ovu metaforu sa azdajom..

hm

pre 6 godina

Djurdjevdan za nas Srbe i vecinu juznih slovena vuce poreklo od proslave dana naseg boga Jarila. Jarilo je bog plodnosti i proleca.

U najboljoj tradiciji srpskog naroda da cuvamo svoju kulturu, sacuvali smo nase prehriscanske obicaje stare vise od 1500 godina. Kupanje u rekama i izvorima, pravljenje venaca od djurdjevka, umivanje biljem i drenovima, igru maldih devojaka. To su obicaji proslave dolaska proleca i boga Jarila danas Djurdjevdana.

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.

Sofronije

pre 6 godina

Cisto paganstvo i simbolika. Mi Srbi inace uzivamo u tome. Danasnje skupovi ce uglavnim i vecinom biti posveceni prezderavanju i prepijanju a mozda negdje neko i procita Novi Zavjet i zahvali se Gospodu Isusu koji sebe dade za nas grijesne. A to uradi Georgije, vjerova u Isusa i pogibe zbog toga. Obican covijek sa velikom vjerom u Gospoda kojeg vijekovima kasnije slave uz paganske obicaje pune simbolike. To vazi za sve sto ih ljudi proglasise svetima a samo su obicni ljudi puni vjere u Isusa, koji svojim zivotom i primjerom sirise hriscanstvo.

marko

pre 6 godina

@kosingas srbi jesu bili pagani pre pihvatanja hriscanstva, ali to nisu (barem vecina) vec vekovima, tako je to obicno izvrtanje cinjenica.

Kosingas

pre 6 godina

@marko

Samo pogledaj oko sebe šta ljudi praktikuju. Pogledaj samo šta je slava, dan posvećen božanstvu te porodice ili kuće. Kakvi se običaji praktikuju.

Sveti Đorđe - Jarilo
Sveti Vid, tj, Vidovdan - Svetovid
Sveta Petka - Mokoš
Sveti Ilija - Perun

Bar jednom u životu si rekao ''Daj Bože''. Spoji to i dobićeš povik upućen Dajbogu. Ne samo ti, nego svi mi. Tako da to je utemeljeno u nama.

Crkva je vekovima uzimala šta joj odgovara, a izbacivala šta joj ne ide u prilog. Ako te zanima lako ćeš naći.

Tako da, ovo nije nikakvo izvrtanje činjenica. Srbi su uvek bili mnogobožci.

A šta je praktikovanje Uskrsa, Božića i ostalih Hrišćanskih praznika no paganizam. Slavljenje Sunca. No, to je druga tema.

dragan

pre 6 godina

Alo gospodine Bože imate li ijednog sveca gore ?Ko je i kome rekao da je on svetac ?Otkud pravo smrtniku da nameće Bogu ko je svetac a ko ne ?U starom zavetu piše"Bog je jedan i jedini".Kod jednih hrišćana svetac kod drugih hrišćana ne.Doktori svaki dan čine čuda oživljavaju a ne postaju sveci.

djuro

pre 6 godina

@"Ubijanje aždaje koje je čest motiv na ikonama predstavlja uništavanje paganstva" 

pa onda 

"Đurđevdan obiluje svetkovinama i obredima iz drevnih, prethrišćanskih vremena pogotovo u stočarskim predelima" 

Mi Srbi izgleda ne ukapirasmo ovu metaforu sa azdajom..
(srecna vam slava domacini!, 06. maj 2017 09:36)


pokazali smo možda, da nije svako pagan ko misli i radi drugačije.. metafora je, grubo je reći, glupost... jer i mi smo nekom pagani i aždaje...

cobo

pre 6 godina

Dva srpsko-rimska cara,jedan Dalmatinac proganjao hriscane a onaj iz Nisa prvi za primer primio hriscansku veru. Znaci uvek su istocna srpska plemena bili humanija .

objasnjenje

pre 6 godina

(objasniti, 06. maj 2017 12:53)

Selam alejkum!

Ne molimo se mi svecima, moli se Bogu. Sveci, kao najbolji od nas, njegove dece, su uzori. Nikad se ne molis svecu direktno, vec njega molis da te kao zastitnika svog, Bogu pomene i pomoli (zauzme) se za tebe... Kao sto se hodza za tebe Svevisnjem moli.

Projekcija

pre 6 godina

Za razliku od nasih komsija koji su svoje obicaje i kulturu zaboravili pod pritiskom novih religija ili namerno u cilju segrergacije od Srba, mi bastinimo slovenske obicaje zajedno sa pravoslavljem. Toga ne treba da nas je sramota, vec se treba ponositi.
(hm, 6. maj 2017 11:16)
Za razliku od komsija koji su zaboravili svoju kulturu i recimo mesece u godini zovu staroslovenskim nazivima, sijecanj, veljaca, ozujak, travanj...listopad... a mi ih zovemo januar, februar itd. ?

andreas kisser

pre 6 godina

Srpsko pravoslavlje je paganiizam presvucen u ruho laznog hriscanstva. Mi sa hriscanskim vrednostima nemamo vise nista, a slave, svadbe i sahrane su pune paganskih detalja. Uostalom, 90% Srba nikada nije mi drzalo Bibliju u ruci, a svi slave slavu i masu onim drvenim krstovima o cijoj simbolici pojma nemaju!
(Paganin(i), 6. maj 2017 10:43)

prvo, srbi nikada nisu nimalo marili za veru! danas je popularno lamentirati nad navodno neakvim odricanjem od vere predaka i za to kriviti komunizam, ali i pre 1945. crkve su zjapile prazne, a o veri se i tada znalo tek malo vise od proslave slave, zadusnice i parastosa. drugo, zbog cega potenciranje srba? ovo sto si napisao je karakteristika hriscanstva generalno! van mediterana, hriscanstvo je jedino i moglo da se primi samo uz prihvatanje i preuzimanje postojecih sakralnih obicaja. jesi li recimo nekada video makabristicke obicaje pri sahranjivanju svuda po latinskoj americi? a inace veci katolici od pape. jos je frojd zakljucio da su hriscanski narodi samo povrsno pokrsteni i da se ispod tanke glazure hriscanstva kriju vekovi nagomilane paganstine.

Вук Шетоња

pre 6 godina

Истине ради, у последњих 50 година догодило се два пута да Ђурђевдан не буде 6. маја...

djuro bez filtera

pre 6 godina

Ratnik na konju koji kopljem ubija zver je predstava vrhovnog tracanskog boga. Uz neke crte tracanskog mentaliteta (nikad nikome potpuno odani, cak ni svojim vodjama; nikad urbani, uvek seljaci; nikad slozni, uvek bez nekih zajednickih ugovora i obaveza; sirovost i surovost u postupanju sa neprijateljem itd.) to ukazuje na nase predslovensko poreklo.
(poreklo, 6. maj 2017 09:28)

Sta tacno fali seljacima urbani covece?

Вања

pre 6 godina

Dobro braco, svi vi teoreticari zagovora pustite nas pravoslavne hriscane da ispostujemo naseg velikog sveca. Zivi bili i svako dobro.

na tarabi svasta pise

pre 6 godina

(musliman, 06. maj 2017 14:22)

Prvo napises (tacno) o paganskom poreklu praznika i obicaja za Djurdjevdan, kazes da se toga ne treba stideti, a onda kazes da si musliman i da ti je to sve sto je potrebno u zivotu i da te ne zanima ni ko su to bili preci ni u sta su verovali.
Mi cemo da procitamo tvoj komemtar i da odemo svojim poslovima, a tebi bi verovatno bilo korisno da utvrdis ko si, sta si i koje je tvoje misljenje.

Dusan

pre 6 godina

Devojka na freskama predstavlja hriscansvo?!?! A da nije na freskama carica Aleksandra
jer ima krunu na glavi i odecu raskosnu? Kada i gde se jos hriscanska religija
simbolisala devojkom pobogu? Srecna Slava svima

Zanbezi

pre 6 godina

Sto hiljada godina su ljudi bili pagani, monoteisti pet hiljada a hriscani tek dve hiljade, pa sad vidite koja vam je vera predaka kad krenete da guslate kako su Hrvati pokatoliceni Srbi, a Bosnjaci islamizirani Srbi. Ideje na kojima se zasnivaju religije prolaze kroz evoluciju kao i zivi organizmi i menjaju se protokom vremena. Ko nece da se menja i prilagodjava osudjen je na propast.

infidel

pre 6 godina

@ Na tarabi svasta pise
Vidiš i muslimanima i hrišćanima je Bog rekao da obožavaju samo njega i ne prave sebi idole u vidu crteža, skulptura, amajlija niti da nekom biću ili stvari daju božanske osobine. Muslimani se jako drže toga jer je to božja zapovest i u principu zbog toga su kopali oči freskama, spaljivali crkve itd. Hrišćani sa druge strane apsolutno ne poštuju ovo, od amajlija, svetaca, freski, mozaika, krstova, brojanica, končića, kandila, slika na groblju itd. E sad ako Bog vodi neku statistiku o poštovanju zapovesti, ne znam ko će baš biti upravu...

danijel

pre 6 godina

dragi prijatelji zivi bili i verujte u sta sami mislite da treba. moja porodica danas prosljavlja krnu slavu. srecno svima koji slave i svako dobro ljudima koji misle drugacije.

a ondak je Srbija bila centar rimskog sveta

pre 6 godina

ZNAMENJE ANDJELA - Dejan Stoiljkovic, sjajna knjiga!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Ivan S., 6. maj 2017 09:12)

Izvod iz opisa romana sa sajta izdavaca:

Godine 297. rimski cezar Galerije krenuće u osvetnički pohod na Istok da se obračuna sa Persijom i njenim vladarom. U velikoj invazionoj armiji naći će se tri čoveka koje povezuje nevidljiva nit sudbine i čija će dela označiti osvit jednog novog doba i uzdizanje jedne nove vere – hrišćanstva.

Galerije, veliki progonitelj hrišćana, i ne sluti da pod njegovom zastavom jašu tri čoveka koji će jednog dana postati hrišćanski sveci i utrti put jednom novom carstvu. Najstariji među njima je Georgije, stameni i harizmatični general iz Kapadokije, u istoj legiji je i tribun Dimitrije iz bogate senatorske porodice iz Soluna… Najmlađi se zove Flavije Valerije Konstantin, sin Galerijevog suvladara Konstancija Hlora, hrabri konjički oficir i naslednik prestola na Zapadu.

Taрми пфк

pre 6 godina

За овога муслимана..Богу хвала на светим људима!! Светитељи су чеда господња, мирни , благонаклони молитвени људи који су снажном и искреном вјером и искреном молитвом господу постали свети , духом светим многи су имали дар исцелења , лјечење болести и душа посрнулих , и многе на пут спаса послали..Својим скромним и часним животом , били су путоказ народу ка спасењу душа , ширили мир и љубав а то је истинско православље! Свако добро..

Ono kad čitaš jeftine komentare proizvedene u kini ili turskoj.

pre 6 godina

(istina, 6. maj 2017 19:18)

Da, mi smo toliko pogubljena sorta zato i iznedrismo Teslu, Pupina, Milevu Marić, Pavića, Andrića, Dučića, Svetog Savu, Vladiku Nikolaja, Avu Justina, vojskovođe, junake i sportiste ne mogu da nabrajam, da sam hteo da pišem enciklopediju ne bih to sigurno ovde radio, pa tu zapao i Vuk Karadžić, Dositej, Milić od Mačve, Sava Šumanović, Kusturica... a vi tako autentični, ko kineska roba, i original ko novopazarske farmerice, imate original sve... uvezeno od Arapa, pismo ukradeno od srba, istoriju kupljenu u Beču, moral... e to nemate, to još niste nabavili ili ukrali ili kupili...

E, svaka ti čast na tome šta ti slaviš i šta vi predstavljate u ovom svetu... i još koristiš pojam "istina"?!

Ima znači i drugih koji svoju hrabrost baziraju na istom onom što i tisutljetnja kultura...

only fools and horses

pre 6 godina

Ne slavi se Đurđevdan 6.maja već 23. aprila. Naučite već jednom, praznici su po starom kalendaru koji kasni za realnim 14 dana. I zaista je sramno što to crkva već jednom ne promeni. I kako su već i napisali u komentarima, Đurđevdan nije proslava sv. Georgija, već slovensko slavljenje proleća oličeno u bogu Jarilu. A hrišćanska crkva je to uspela da potisne i zameni sve te slovenske praznike sa slavljenjem izmišljenih ličnosti i događaja.
Svi hrišćanski praznici imaju paganske u pozadini, ne mislim samo na Srbe, to jest Slovene, već sve narode. Počevši od Božića, odnosno 25. decembra, koji su u raznim oblicima slavili skoro svi narodi sveta, pa nadalje. Preuzet je na primer i kult boginje Isis, koja drži dete u naručju, i napravljen kult devici Mariji, uz potpunu istu ikonografiju. I plemena iz srednje i južne Amerike su imala sličnu boginju, tako da je to vrlo uspešno iskorišćeno za njihovo pokrštavanje.

Dule

pre 6 godina

Za razliku od komsija koji su zaboravili svoju kulturu i recimo mesece u godini zovu staroslovenskim nazivima, sijecanj, veljaca, ozujak, travanj...listopad... a mi ih zovemo januar, februar itd. ?
(Projekcija, 6. maj 2017 14:19)

Da, stari Sloveni su definitivno imali 12 meseci u godini koji su se tačno poklapali sa Rimskim sa sve dužinom i početkom svakog meseca.

Čak ni Rimljani nisu imali 12 meseci dok ih Julije i Avgust nisu uveli po jedan za sebe. Malo čudno da Decembar (10) označava 12 mesec.

ivanar

pre 6 godina

Interesantno je da isti motiv
postoji u egipatskim hramovima koji su duplo stariji od ove price. Razlika je u imenu. Tamo se taj sto ubija krokodila zvao Horus. Posle imamo u Grckoj, Jorgosa...pa Georgija i na kraju Djordja.

Zoki

pre 6 godina

Srećna slava svima koji slave. A ovim "prosvećenim" da poručim da je Sv. Đorđe (na konju, sa kopljem kojim propada aždaju) zaštitnik Engleske. Engleski crveni krst na belom polju je krst Sv. Đorđa, a engleska zastava je zastava Sv. Đorđa.

Trovach

pre 6 godina

Iako se trudim da ne komentarisem religiozne priloge, procitam komentare i moram primetiti da je vec pocelo izvesno podbadanje. Cemu? Verujte kako zelite, ionako je samo verovanje u pitanju. Neko veruje u Spageti cudoviste i niko ga ne napada, jer je to ocigledno parodija na religiju, a cim je "ozbiljno" verovanje u pitanju, odmah su svi spremni da se dignu na oruzje.

артиљерац

pre 6 godina

@ Вук Шетоња И јеси и ниси у праву.Десило се ово.Ускрс је падао
после Ђурђевдана,8.маја,а Ђурђевдан на Велики Петак.Па пошто је Ђурђевдан мрсна слава,није могло да се слави на Велики Петак.СПЦ је
одобрила свечарима да славе у среду,после Ускрса.

Komša

pre 6 godina

Dioklecianova žena se zvala Priska a ćerka Valerija.Bile su hrišćanke mnogo pre nego što je do pogubljenja moglo doći.
Nije ih pogubio Dioklecijan,niti je naredio da se pogube,naprotiv pokušavao je da pomogne ćerki koja je bila u nemilosti.
Pogubio ih je Licinije,koji je bio Konsantinov šurak (oženio Konstanciju,sestru KV) a Dioklecojan se sam ubio kako ne bi bio izložen poniženjima.Pogubljenje Priske i Valerije nije imalo veze sa religijom.
Licinije je sa sinom pogubljen od strane Konstantina.
Inače,glavni zagovornik progona Hrišćana je bio Galerije dok je Dioklecijan lažno optužen - na kraju krajeva imao je hrišćanke u porodici.

radetoronto

pre 6 godina

ja kao musliman pitam sad, ne omaložavajući tudje običaje i ideale. kako neko ko sebe smatra monoteistom, moze da veruje u boga proleća ili leta ili šta već? zar to nije paganizam? za one koji su neupućeni: mi muslimani verujemo u jednog Boga, koji je apsolutni Bog, koji upravlja celim univerzumom i apsolutno svim, gde ne postoji niže rangirani bog ili svetac-posrednik izmedju čoveka i Boga, što nas muslimane čini monoteiste u pravom smislu te reči. a to ko su bili moji preci me apsolutno ne zanima. i kakvo veze ima poreklo u ono u šta veruješ?
(musliman, 6. maj 2017 14:22) # Link komentara


Cekaj malo. Zar nije DANAS najveci praznik kod Goranaca (sve do jedan islamske vere) i kod Roma (dobar deo je takodje islamske vere)? U svetu imas veliki broj slucajeva gde muslimani istovremeno slave i poneki hriscanski praznik.

pukovnik Bjelajac

pre 6 godina

@Dule

Zato što rimska godina počinje 1. marta

I nisu Cezar i Avgust izmislili/dodali dva meseca, već su im dali sopstvena imena

yarafiqi

pre 6 godina

@na tarabi svašta piše

Osoba koja se potpisala kao "musliman" je u prvom delu svoga komentara citirala komentar osobe koja se potpisala sa "hm". Pošto fale navodnici, nastala je zabuna i kod Vas i kod onih koji su Vam dali plus.

Pogledajte ispod i uverite se i sami o čemu pišem..