Nedelja, 30.04.2017.

19:39

Dan kada je pao Rajhstag

Izvor: rs.sputniknews.com

Dan kada je pao Rajhstag IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

YIFY

pre 6 godina

Zbog prve slike Ameri ne mogu da smisle Ruse iako su do drugog svetskog rata bili dva naroda koja su blisko saradjivala. ;-)

Amerikanac i Britanac "poraz" nikad ne oprastaju i ne zaboravljaju. ;-)

Amerikanac

pre 6 godina

Hitler se nije ubio. Dok je pao Berlin, Danska i Norveska su jos bili pod okupacijom, odakle je podmornicom krenuo za Juznu Ameriku. Uostalom, sam Staljin i Zukov su to potvrdili.
(Jugoslaven, 01. maj 2017 09:44)

Decko ovo samo pisi na internetu gde niko ne zna tvoj identitet, nemoj slucajno da lupis ovo negde u drustvu.
Hitler je bio identifikovan pomocu zuba, a ni Ameri ni Francuzi ni Englezi nikada nisu doveli u pitanje njegovu smrt. Da je pobegao u Juznu Ameriku bio bi lociran pre ili kasnije, kao sto su bili Ajhman, Mengele i ostali.

Mladen Mladenović

pre 6 godina

To je bilo vreme kada se čast, sloboda i ljubav prema otadžbini nisu stavljale u istu ravan sa "kukuruzom". Danas bi mnogi razmišljali, da li se više isplati da se gine za slobodu ili je, možda, bolje da budu nemački robovi pa da voze "Mercedese". Budimo iskreni, sa pozicije svinjskog obora sve je bezvredno i beciljno osim, dobrog kukuruza.

šemsudin

pre 6 godina

i bez iskrcavanja saveznika u normandiji bi rusi savladali nemce, samo bi malo duže potrajalo ali bi zato okupirali celu evropu. zato su se i iskrcali u normandiji, da spasu što se spasti može.

al

pre 6 godina

Rat je poceo napadom na Poljsku. Nepali su je Nemci I Rusi. Nemci osvojili zapadne zemlje uz pomoc ruskih sirovina. Te dve zemlje su bill u savezu na pocetku drugog svetskog rata. I sad su kao Rusi dobrice.. E pa nisu, I za nas su se kasnije spremali.

karudijan

pre 6 godina

Upravo su Rusi oslobodili Evropu, žrtvujući više od 20 miliona ljudi, dok su Amerikanci samo učestvovali u tom oslobađanju. Stigli su 1944, onda kad je manje-više trebalo samo da se pojave. U Francuskoj svaki drugi čovek veruje da ih je oslobodio soldat Rajan! Zato je borba za pravdu, za istinu, zapravo i borba za slobodu.

absolutezero

pre 6 godina

Ništa nisu naučili kroz istoriju. Moraće se opet ući u Berlin.
(Srki, 30. april 2017 20:51)

Na ovakav besmislen komentar toliko pluseva. Inače, danas su rusko-nemacki odnosi otprilike kao i 1939-te.

Sibirac

pre 6 godina

Koliko Rusa je stradalo u II svetskom ratu? Kada bi se hipotetički tela svih nastradalih poređala rame uz rame činila bi niz od Berlina do poluostrva Kamčatka na krajnjem istoku Rusije. Zastrašujuća činjenica.

Ivan

pre 6 godina

Krivo mi je samo sto su Rusi pustili da izginu Poljaci, koji su posli u napad ohrabreni misljenjem da je Crvena armija uz njih, i to radi nekih licnih interesa... Juce gledao na NatGeo...

Jugoslaven

pre 6 godina

Hitler se nije ubio. Dok je pao Berlin, Danska i Norveska su jos bili pod okupacijom, odakle je podmornicom krenuo za Juznu Ameriku. Uostalom, sam Staljin i Zukov su to potvrdili.

love

pre 6 godina

Lepo su Ruski navijaci na jednoj utakmici Lige Sampiona nosili majice sa natpisom: "My grandfather didn't need a Visa for trip in Berlin 1945".
Sjajna slika koja treba da sluzi kao opomena svima, i jednima i drugima i trecima. Jesu Rusi najvise doprineli pobedi nad Nemackom, ali su i najvise stradali pre preokreta rata. A zato su se i osvetili dobro nemcima za sve sto su ovi njima u Barbarosi radili (pljacka, ubistvo civila, rusenje, izivljavanje...).
I rusi i ameri su imali bogat plen posle osvajanja nemacke.

kultur

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

ovo znas samo ti i niko vise :)
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

nisu ni trebali ozbiljniju flotu. Ušli su u Japan praktično kopnom sa severa preko mandžurije.

Jastrebov

pre 6 godina

@Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52
Satovi i ostale lične stvari su se uzimale od poginulih saboraca i nosile porodici.
Važno je da Nemci nisu krali dok su harali. Samo su ljudima čupali zlatne zube iz vilica.

baki

pre 6 godina

Rusi su dali naj veću moguću žrtvu u drugom svetskom ratu.Zato i slave svake godine dan pobede ali sa potounim razlogom.Nisu ginuli samo Sovjetski vojnici,nego su Nemački vojnici vršili ogromne zločine nad Sovjetima.

Mirko Pantic

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

Ovo je obicna budalastina ,bez trunke istine!
Amerikanci su imali bombu i bomba je morala biti bacena,kako bi se opravdao trud hiljada naucnika i milijardi ulozenih u razvoj.To je bilo najstrasnije oruzje na planeti i njegova demnstracija je ucrstila poziciju Amerike na mestu prve supersile,gde se zadrzala sve do ruske bombe.
Rusi nisu imali nikakvg udela u osvajanju Japana ,niti su imali mogucnosti za tako nesto.
Stvarno ne znam odakle vam takve ideje,kada one u literaturi ne postoje?

netko

pre 6 godina

Žrtve ruskog naroda u II svetskom ratu su bile nemerljive, nezapamćene u istoriji čovečanstva. Odnos poginulih Rusa i Amerikanaca je bio 50:1, iako se Holivud svojski trudio da hiljadama filmova predstavi Amerikance kao podjednako zaslužne za pobedu nad Nemcima.

(Urrra, 30. april 2017 20:33)

i jesu.
po zrtvama nisu. ne mogu biti iste zrtve ako ti neko napada drzavu, a neko ratuje preko okeana.

ali jesu sigurno po onome kako su avijacijom rasturili nemacku industriju, gradove i ostalo do temelja i kako su potabali dobar deo nemackih snaga nakon iskrcavanjem u normandiji.

milopero

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.
(lala, 30. april 2017 21:06)

Pobeda im vredi život koji danas imaju

Tata spalio Đenku

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.
(lala, 30. april 2017 21:06)

Aha.. Baš se trese.. A što se tehnološke zaostalosti tiče, ne znam na koju granu tehnologije misliš? Verovatno na auto industriju. Sumnjam da misliš na svemirsku tehnologiju.. Nemačka se podigla iz pepela i postala to što je postala, ali zahvaljujući "Maršalovom planu", a ne vanzemaljskoj sposobnosti nacije. E sad da ti objašnjavam šta je "Maršalov plan" nemam snage. U glavnom i danas vraća dugove americi
Jeste, Nemačku su sovjeti uništili, ali sovjetska žrtva od 26 miliona ljudi je prevelika i po njihovom mišljenju nepotrebna, ali Staljin je po svaku cenu hteo da se prvi dokopa Berlina i Hitlera, jer je bio željan lične osvete, pošto ga je Hitler prevario i napao SSSR.

NaivniMarkic

pre 6 godina

Malo poznata cinjenica je da je ova slika jedna od prvih "fotosopiranih" u istoriji. Naime, vojnik koji drzi drugog vojnika koji drzi zastavu, ima sat i na desnoj i na levoj ruci - jer je krao, sto su Sovjeti zeleli da sakriju po svaku cenu. Slika koju je b92 okacio je modifikovana verzija.
(Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52)

Ako se ne varam (koga zanima nek googluje), sovjetski podoficiri su nosili kompas na desnoj ruci, koji potpuno liči na ručni sat. I kompas je fotošopiran, da ne bi ispalo da je krao satove.

John

pre 6 godina

(Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52)

Neće biti. Na jednoj ruci je imao sat, a na drugoj kompas Adrijanova. Evo, ovo: http://www.soviet-power.com/image/cache/data/CompassHand-425x410.jpg

(Meister Jakob, 30. april 2017 20:37)
Zašto su ga spalili? Zato što se panično plašio da će ga snaći isto što i Musolinija - da će mrtvog da ga obese naopačke i izlože na sred Berlina.

смена страже

pre 6 godina

New Jersey, 30. april 2017 20:46)
Нису само научници отишли код Амера,нашао се ту и понеки командант логора, чувари, извршиоци...

Sloven Al ne Crven

pre 6 godina

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...
(boss, 30. april 2017)

Klasicno Kapitalisticko glediste...

Јабучило

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Имали су Англо-американци. А Руси пешадију.
Иначе, такође први пут чујем за ту идеју :)

T-Zex

pre 6 godina

Od svih mogucih komentara covek napise kako je sovjetski vojnik imao dva sata. ?!?!? Kao da je to sustina slike... ? Krao , otkud znas ....mozda je sa lesa uzeo. Sto jel se ne sme ? Koji vojnik to ne uradi sem naravno Titovih partizana koni su " streljali za ukradenu sljivu ". Onome koga si razduzio sat sigurno nece vise trebati. Kao ni puska i ostalo. Cu veni Titovi partizani su skidali cizme i gace sa leseva i ostalu opremu za sebe da im se koske ne smrznu .... za satove ne znam. Mozda su i za to streljali. :-) Sustina slike je , moj filozofe da je crvena armija slomila kicmu hitleru i nacistima . Da nije njih bilo , verovatno bi i ovaj komentar bio na nemackom , danas. Satovi su ipak nevazni na slici. Mozda je bio covek od stila pa je nosio dva sata kao Stalone ....koji nosi satove na obe ruke . :-)

insajder

pre 6 godina

Polako drugari.. Da gosp.Auzenhauer, posleratni predsednik USA, nije obustavio snabdevanje gorivom i municijom svog gen. Patona, pitanje je ko bi prvi do rajstagove zgrade. Paton je posle iskrcavanja na Normandiju glasno najavljivao da posle nemaca,ide da cisti ruse. Inace imao je nadimak,pit -bul. I gle cuda,prvo nestanak potrepstina a onda misteriozna saobracajka gde gine. Ejjj poginuo u wilisu u raskrsnici...u sred ww2. Jedino tako su mogli da ga smire..

Bi

pre 6 godina

To navodno Hitlerovo samoubistvo je jako sumnjivo i puno nelogičnosti, kao npr. kad se već ubio zašto su ga spalili do neprepoznatljivosti?Kao identificrao ga je po zubima njegov zubar profesor Blaschke ali on je Rusima mogao pokazati rentgenski snimak zubiju čovjeka koji je tamo ležao mrtav, ne nužno Hitlerove snimke.Postoje razne teorije zavjere ali on je relativno lako mogao "nestati", samo se malo ošiša i obrije one svoje brkove, eventualno stavi naočale i niko ga ne bi prepoznao. Hitler je naredio da se njegov leš spali da ga ne bi veslao kao Musolinija, Hitlerov telohranitelj koji je izneti leš u dvorište kancelarije Rajha je umro pre par godina u Berlinu, nije imao razloga da krije istinu.

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

Sto se tice Japana stvari su drugačije nego što nas uče.Japan nije kapitulirao zbog Abombi već zbog Sovjeta.Staljin im je dao ultimatum da se predaju kao i Ameri.Razlika je bila u njihovom caru.Staljin i komunisti nisu ga priznavali a Ameri jesu.Posle završenih operacija na zapadu Sovjeti su krenuli na Japan sa dva miliona vojnika.Japanci su uvideli da će biti poraženi i predali su se Amerima.
Abombe su bačene na Hirosimu i Nagasaki isključivo nastanjeni pravoslavcima.Da im je bio interes da unište industriju bacili bi na Tokio.

emanuel bacigala z popradu

pre 6 godina

Rusi (Sssr) nisu imali nosac avijona. A danas imaju jedan, kantu "Admiral Kuznjecov". Koji ide na dizel i nedavno mu je novi suhoj pao u more. Kako su mogli oni da zauzmu Japan (ostrovo). Rusi ovo, Rusi ono. Kad su fasisti napali Poljsku i Rusi su napali Poljake (slovene). Takodje su napali i Finsku! Guglaj "zimnyaya voyna".

kiseonik

pre 6 godina

zanimljiva je ova americka prica sa retuširanim rucnim satom na slici i potreba da se omalovaži cinjenica o Sovjetsko-Nemackom ratu od 1941-1945 i pobedom Sovjeta.
5 od svakih 6 poginulih nemckih vojnika je poginulo u invaziji na SSSR. (ne u Engleskoj ili Francuskoj). Nemci su iznosili iz rusije sve sto im je koristilo i nije im smetalo sto je to Sovjetska tehnologija. na primer neke SS trupe su cak koristile sovjetske T-34 tenkove.

jos je zanimljivije da je americka pošta koriscena od strane svih americkih vojnika kao servis za slanje dragocenosti - "suvenira" iz Evrope u Ameriku ličnim paketima: srebrno posudje, nakit, satovi, oruzije .....
sistemski podrzana pljacka "oslobodilaca"

amerikanci se hvale kako su oslobodili Evropu od Hitlera. pri tome je poginulo manje americkih vojnika u celom ratu nego Sovjeta u Stalingradu. od toga ih je najvise bilo avijaticata poginulih u dnevnim bombardovanjima. Amerikanci su poceli invaziju u Francuskoj, godinu dana pre kraja rata, kada su Sovjeti vec ocigledno potisnkivali Nemce i ulazili u Nemacku.

Nikola

pre 6 godina

Ma bas se rusi tresu od nemacke..Nemacka je vojno danas nula ali je ekonomski vladar evrope i tome nema sta da kukaju oni vec evropljani..ruska kupovna moc po stanovniku je veca od svih zemalja istocne evrope ukjucujuci i hrvatsku.
Nije nemacka nista profitirala..npr Nemacka je pre rata bila pravila najbolje avione ,danas nema jer im ameri sve ukrali a njima zabranili ..Nemci prakticno danas samo prave aute..kad ste zadnji put kupili nemacki Tv ili kompjuter ili mobilni telefon...nemci su bili i poznati po industrijskim robotima ali u zadnji vreme su prakticno svi presli u kineske ruke pa i najpoznatiji Kuka koji sad u potpunom vlasnistvu kineske Mideje koja pravila miskere za kucu.

Ramchie

pre 6 godina

Nisu Rusi, već Sovjeti. Nacionalni sastav Crvene armije je bio vrlo šarenolik. Veliki doprinos su dale tzv. "divlje divizije" sastavljene od Kavkazaca i sibirskih naroda, da ne pominjem internacionalne, komunističke brigade.

Inzenjer Babic

pre 6 godina

30 miliona mrtvih i opet Rusi pobedili fašistički nacistički blok.Nemci vojska Ameri lova i oružje Englezi podmukla podrška....Danas se sve to ponavlja
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mirko Kojotovski, 30. april 2017 20:45)

Da, zaista danas se sve ponavlja...
Evo bas pre neki dan vest da su popovi u Novom Sadu odrzali pomen Dimitriju Ljoticu.

Smrt fasizmu - Sloboda narodu

cgi

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

Apsolutno se slažem, ali ne znam čemu nipodoštavanje armije SAD, koje da nije bilo, ko zna da li bi crvena armija mogla da krene u kontraofanzivu. Da SAD nisu
pružale vojnu podršku u ljudstvu i resursima evropske države, sada bismo kucali verovatno ove komentare na nemačkom jeziku.

nebo

pre 6 godina

@neutralni felsh
Napad atomskim bombama ubijeno 100.000 civila i 20.000 japanskih vojnika. unistena micubisi fabrika i radnici.

Sovjetski napad na Mandzuriju 9–20 August 1945.
Jacina Soviet Union:
1,577,725 troops[3]
27,086 artillery pieces
1,152 rocket launchers
5,556 tanks and self-propelled guns
3,721 aircraft
Mongolia:
16,000 troops

porazena japanska vojska i izbacene Japanske trupe iz stroja. oko milion vojnika:
Jacina Japan u Mandzuriji:
713,729 troops[1][3][4]
5,360 artillery
1,155 tanks
1,800 aircraft
1,215 armored vehicles
Manchukuo:
170,000 troops
Mengjiang:
44,000 troops

poginulo japanskih vojnika oko 80.000.



Na Ivo Dzimi se borilo 100.000 americkih vojnika i 22.000 japanskih mesec ipo dana. Amerika nije imala sredstva da nastavi taj rat tim tempom. pri tome rastojanje od USA do Japana je par hiljada puta vece nego od SSSR do Japana.
Zato se japan predao da im ne udju Rusi.

Rusija jos uvek poseduje severna japanska ostrva, do kojih su po tebi verovatno dosli plivajuci.

adriano_galliani

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

Јесте, ако сте учили историју код Друга Тита. Тај "Запад" је умео да одликује нпр. Јурија Гагарина (то су учинили Енглези) након његовог лета у свемир. Није Запад мрзео Исток, већ је комунистички Исток презирао "декаденцију" капиталистичког Запада, њихово богатство представљао искључиво као "резултат експлоатације колонија". А и паре ионако кваре људе хаха.

Па Стаљин је војнике који би се поздравили са савезницима приликом освајања Берлина слао у гулаге (војска је била, наравно, пуна НКВД/КГБ официра).. Омражена слика.

Sen Zil

pre 6 godina

Neke skrivene ili zataskane cinjenice u vezi 2.s.rata a pominju se u komentarima:
1.Na Hirosimu i Nagasaki nisu bacene atomske bombe jer "45 nisu postojale,gradovi su uporno gadjani kombinacijom TNT i Napalm bombama, a zbog gradjevina koje su 90% bile od drveta lako je napravljen ogroman pozar koji je gutao citave gradove...
2.O cuvenoj propagandi da su samo sovjeti masovno silovali njemacke zene, a amerikanci prosto nisu mogli da se odbrane od njih koliko su im se dobrovoljno nudile!...Masovna silovanja su vrsena i na zapadnom frontu,nista manje nego na istocnom, ustvari jedino se vojnicima Vermahta u citavom ratu moze odati priznanje da takve stvari gotovo nikada nisu radili!
3.I naravno Hitler nije izvrsio samoubistvo na kraju rata,pobegao je u Argentinu i umro je 1962 o tom je vec napisano mnogo knjiga i vec siroko prihvaceno kao istina o njegovom stvarnom kraju.
4.Ima jos dosta toga,posebno o nekim velikim bitkama na istocnom frontu koje su njemci morali namerno da izgube a kasnije i na zapadnom...

CCCP

pre 6 godina

А лепо су црвени Руси и црни Немци почели рат као савезници, заједничким нападом на Пољску. Ко их, бре, завади?

Danilo

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Zapravo ovo pokazuju mnoge istorijske cinjenice i dokumenti, a ako pogledas malo bolje kartu njima i nije trebala velika flota da bi upali na sever Japana.

LaleGator

pre 6 godina

Nemojte brkati SSSR sa Rusijom
kao sto ni Srbija nije isto sto i SFRJ

U sssr-u si rusi podjednako stradali kao i sve ostale zemlje koje su bile u toj grupi
čak i vise
Stalji Hruscov i Breznjev (oni nisu bili Rusi) su preko 20 miliona rusa sahranili ispod trans sibirske magistrale, ta magistrala se zove put kostiju!
To su sve mahom bili studenti koji nisu prihvatali komunizam!

Kao sto su za vreme kao i posle ww2, komunisti povili preko 100 000 gradjana Jugoslavije (najvise Srba) jer nisu bili za komunizam

Amerikanac

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Pa nije samo on. Dosta ljudi u Srbiji ima informacije koje drugi nemaju. Rokfeler je jevrejin, deda Busa planirao puc sa grupom nacistickih simpatizera, ameri nisu sleteli na mesec....i mnogo drugih teorija.

Stapar89

pre 6 godina

Pokušavali su mnogi da ukrote Medveda ali im to nije nikad uspevalo uvek su bili njegova lovina...
Zivela Rusija dok je Rusije bice i Srbije.

Dusan

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (micko, 30. april 2017 20:46)
Amerikancu su bacili atomsku bombu na Japan da bi je testirali u borbi a procene su bile da bi u invaziji poginulo 250000 Americkih vojnika.Amerikanci su naterali Japanskog carada objavi da usu izgubili rat i tad je kapitulirao Japan.Japanski car je bio kao Bog (neki nisu smeli da ga vide morali su da drze savijenu glavu) i bili su spremni svi da izginu ako treba.

Dusan

pre 6 godina

Jedte pre Zapada usla u Berlin ali su svi nacisticki naucnici i cinovnici pre ulaska u Berlin pobegli na Zapad,tako da Rusija je zrtvovala duplo vise ljudstva da bi prva usla u Berlin a ostali su gotovo praznih ruku.To moze da se gleda kao moralna pobeda ruskog naroda i onih koji su se zrtvovali u ratu i onih koji su patili pod Staljinovom komandom u ratu ali ne i vlasti koja je htela da se docepa dokumenata i naucnih projekata itd...tako da su zauzeli vec opustoseni grad koji je gotovo bio srusen do temelja.
(New Jersey, 30. april 2017 20:46)
Da dodam.Nemacki naucnici su bezali i predavali se Amerikancima jer bi ih Rusi streljali po kratkom postupku.Rusi su imali naredjenje da streljaju i svoje vojnike koje su Nemci zarobili jer je Staljin naredio da niko nesme ziv da padne u ruke neprijatelju.Staljin je trazi i da odma bude streljano 50000 Nemackih oficira posle kapitulacije sto je Cercil odbio.O silovanjima koje su pocinili Ruski Vojnici i kradjama bolje da nepisem.

lleonid

pre 6 godina

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boss, 30. april 2017 20:38)
Да им је наплаћена ратна одштета за први и други св. рат,возили би до дана данашњег,колица са кромпиром а не мерцедес.

neutralni felsh

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

ovo znas samo ti i niko vise :)
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.

lala

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.

Хајле Селасије

pre 6 godina

@Сарај мало брате
То се зове ратни трофеј а не крађа. Убијеш Немца и покупиш. То је нешто што су Амери усавршили током силних ратова.

Dimitrije sine Mitre

pre 6 godina

Jeste da se u zapadnoj dijelu vozio mercedes ali ne zaboravi ko je pomogao da se taj mercedes vozi 10 godina od najvecih zlocina u istoriji čovječantva. Licemjerstvo i nepoštovanje prema žrtvama a sve zarad novca u kombinaciji sa mržnjom prema SSSR.

Sloba

pre 6 godina

Ima u nekom filmu fora da Rus koji je trebao da postavi zastavu imao dvadesetak rucnih satova na ruci. A da su skidali satove sa ruku svima znam iz prve ruke, od svoje babe koja je Ruse docekala u Zajecaru.

pope

pre 6 godina

bas prekjuce na viasat history ide emisija o kraju II svetskog rata i komentarise se ova slika. Kaze voditelj da su rusi retusirali ovu sliku jer vojnik koji stoji ispod na originalnoj fotografiji nosi dva sata na obe ruke po jedan, pa su jedan skinuli sa slike. Inace su bila 2 dana pobede: jedan 7.5. kada su se nemacki vrhovni komandant predao Montgomeriju i Ajzenhaueru i drugi je organizovan kada je stigao Zukov 8.5. u 23h je potpisana kapitulacija, u tom momentu nastupio je bec 9.5. u Moskvi pa je taj datum usvojen kao Dan pobede.

Urrra

pre 6 godina

Žrtve ruskog naroda u II svetskom ratu su bile nemerljive, nezapamćene u istoriji čovečanstva. Odnos poginulih Rusa i Amerikanaca je bio 50:1, iako se Holivud svojski trudio da hiljadama filmova predstavi Amerikance kao podjednako zaslužne za pobedu nad Nemcima.

Zbog svega toga su Rusi postali nebeski narod, spasioci čovečanstva i istinskih vrednosti hrišćanstva. Koalicija zla se nažalost ponovo okuplja i Rusija im je trn u oku. Nadam se da ipak neće biti potrebe da još jednom dokazuju celom svetu da su nepobedivi.

Ovaj video jako lepo odslikava duh ruskog naroda i potrebu da svaka nova generacija vrati dug precima koji su se herojski borili za slobodu.

https://www.youtube.com/watch?v=QdO6a1_i1Sw&t=4s

Saraj malo brate

pre 6 godina

Malo poznata cinjenica je da je ova slika jedna od prvih "fotosopiranih" u istoriji. Naime, vojnik koji drzi drugog vojnika koji drzi zastavu, ima sat i na desnoj i na levoj ruci - jer je krao, sto su Sovjeti zeleli da sakriju po svaku cenu. Slika koju je b92 okacio je modifikovana verzija.

boss

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...

New Jersey

pre 6 godina

(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)
Jedte pre Zapada usla u Berlin ali su svi nacisticki naucnici i cinovnici pre ulaska u Berlin pobegli na Zapad,tako da Rusija je zrtvovala duplo vise ljudstva da bi prva usla u Berlin a ostali su gotovo praznih ruku.To moze da se gleda kao moralna pobeda ruskog naroda i onih koji su se zrtvovali u ratu i onih koji su patili pod Staljinovom komandom u ratu ali ne i vlasti koja je htela da se docepa dokumenata i naucnih projekata itd...tako da su zauzeli vec opustoseni grad koji je gotovo bio srusen do temelja.

Strawdog

pre 6 godina

Zastava je podignuta nocu. Podigao je Mihail Minjin. Posto nije snimljeno, agitprop SSSR-a je odlucio da napravi sliku za tu priliku. Izabrana su ova dva vojnika, kao manekeni, slika je nastala i obisla svet. Na kraju, jedno licno zapazanje: u kruzenju istorije od postavljanja zastave na Rajhstag, pa do danas, kada se na zapadnim granicama Rusije gomila gvozdjurija koja se sprema za novu Barbarosu cini mi se da cemo za nasih zivota opet videti Rusku zastavu u Berlinu.

kap.dragan

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.

micko

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje

Meister Jakob

pre 6 godina

To navodno Hitlerovo samoubistvo je jako sumnjivo i puno nelogičnosti, kao npr. kad se već ubio zašto su ga spalili do neprepoznatljivosti?
Kao identificrao ga je po zubima njegov zubar profesor Blaschke ali on je Rusima mogao pokazati rentgenski snimak zubiju čovjeka koji je tamo ležao mrtav, ne nužno Hitlerove snimke.
Postoje razne teorije zavjere ali on je relativno lako mogao "nestati", samo se malo ošiša i obrije one svoje brkove, eventualno stavi naočale i niko ga ne bi prepoznao.

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

30 miliona mrtvih i opet Rusi pobedili fašistički nacistički blok.Nemci vojska Ameri lova i oružje Englezi podmukla podrška....Danas se sve to ponavlja

kap.dragan

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

30 miliona mrtvih i opet Rusi pobedili fašistički nacistički blok.Nemci vojska Ameri lova i oružje Englezi podmukla podrška....Danas se sve to ponavlja

neutralni felsh

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

ovo znas samo ti i niko vise :)
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.

boss

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...

Strawdog

pre 6 godina

Zastava je podignuta nocu. Podigao je Mihail Minjin. Posto nije snimljeno, agitprop SSSR-a je odlucio da napravi sliku za tu priliku. Izabrana su ova dva vojnika, kao manekeni, slika je nastala i obisla svet. Na kraju, jedno licno zapazanje: u kruzenju istorije od postavljanja zastave na Rajhstag, pa do danas, kada se na zapadnim granicama Rusije gomila gvozdjurija koja se sprema za novu Barbarosu cini mi se da cemo za nasih zivota opet videti Rusku zastavu u Berlinu.

Urrra

pre 6 godina

Žrtve ruskog naroda u II svetskom ratu su bile nemerljive, nezapamćene u istoriji čovečanstva. Odnos poginulih Rusa i Amerikanaca je bio 50:1, iako se Holivud svojski trudio da hiljadama filmova predstavi Amerikance kao podjednako zaslužne za pobedu nad Nemcima.

Zbog svega toga su Rusi postali nebeski narod, spasioci čovečanstva i istinskih vrednosti hrišćanstva. Koalicija zla se nažalost ponovo okuplja i Rusija im je trn u oku. Nadam se da ipak neće biti potrebe da još jednom dokazuju celom svetu da su nepobedivi.

Ovaj video jako lepo odslikava duh ruskog naroda i potrebu da svaka nova generacija vrati dug precima koji su se herojski borili za slobodu.

https://www.youtube.com/watch?v=QdO6a1_i1Sw&t=4s

lala

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.

Saraj malo brate

pre 6 godina

Malo poznata cinjenica je da je ova slika jedna od prvih "fotosopiranih" u istoriji. Naime, vojnik koji drzi drugog vojnika koji drzi zastavu, ima sat i na desnoj i na levoj ruci - jer je krao, sto su Sovjeti zeleli da sakriju po svaku cenu. Slika koju je b92 okacio je modifikovana verzija.

Meister Jakob

pre 6 godina

To navodno Hitlerovo samoubistvo je jako sumnjivo i puno nelogičnosti, kao npr. kad se već ubio zašto su ga spalili do neprepoznatljivosti?
Kao identificrao ga je po zubima njegov zubar profesor Blaschke ali on je Rusima mogao pokazati rentgenski snimak zubiju čovjeka koji je tamo ležao mrtav, ne nužno Hitlerove snimke.
Postoje razne teorije zavjere ali on je relativno lako mogao "nestati", samo se malo ošiša i obrije one svoje brkove, eventualno stavi naočale i niko ga ne bi prepoznao.

New Jersey

pre 6 godina

(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)
Jedte pre Zapada usla u Berlin ali su svi nacisticki naucnici i cinovnici pre ulaska u Berlin pobegli na Zapad,tako da Rusija je zrtvovala duplo vise ljudstva da bi prva usla u Berlin a ostali su gotovo praznih ruku.To moze da se gleda kao moralna pobeda ruskog naroda i onih koji su se zrtvovali u ratu i onih koji su patili pod Staljinovom komandom u ratu ali ne i vlasti koja je htela da se docepa dokumenata i naucnih projekata itd...tako da su zauzeli vec opustoseni grad koji je gotovo bio srusen do temelja.

pope

pre 6 godina

bas prekjuce na viasat history ide emisija o kraju II svetskog rata i komentarise se ova slika. Kaze voditelj da su rusi retusirali ovu sliku jer vojnik koji stoji ispod na originalnoj fotografiji nosi dva sata na obe ruke po jedan, pa su jedan skinuli sa slike. Inace su bila 2 dana pobede: jedan 7.5. kada su se nemacki vrhovni komandant predao Montgomeriju i Ajzenhaueru i drugi je organizovan kada je stigao Zukov 8.5. u 23h je potpisana kapitulacija, u tom momentu nastupio je bec 9.5. u Moskvi pa je taj datum usvojen kao Dan pobede.

micko

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje

lleonid

pre 6 godina

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boss, 30. april 2017 20:38)
Да им је наплаћена ратна одштета за први и други св. рат,возили би до дана данашњег,колица са кромпиром а не мерцедес.

milopero

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.
(lala, 30. april 2017 21:06)

Pobeda im vredi život koji danas imaju

Sibirac

pre 6 godina

Koliko Rusa je stradalo u II svetskom ratu? Kada bi se hipotetički tela svih nastradalih poređala rame uz rame činila bi niz od Berlina do poluostrva Kamčatka na krajnjem istoku Rusije. Zastrašujuća činjenica.

Jastrebov

pre 6 godina

@Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52
Satovi i ostale lične stvari su se uzimale od poginulih saboraca i nosile porodici.
Važno je da Nemci nisu krali dok su harali. Samo su ljudima čupali zlatne zube iz vilica.

Amerikanac

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Pa nije samo on. Dosta ljudi u Srbiji ima informacije koje drugi nemaju. Rokfeler je jevrejin, deda Busa planirao puc sa grupom nacistickih simpatizera, ameri nisu sleteli na mesec....i mnogo drugih teorija.

adriano_galliani

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

Јесте, ако сте учили историју код Друга Тита. Тај "Запад" је умео да одликује нпр. Јурија Гагарина (то су учинили Енглези) након његовог лета у свемир. Није Запад мрзео Исток, већ је комунистички Исток презирао "декаденцију" капиталистичког Запада, њихово богатство представљао искључиво као "резултат експлоатације колонија". А и паре ионако кваре људе хаха.

Па Стаљин је војнике који би се поздравили са савезницима приликом освајања Берлина слао у гулаге (војска је била, наравно, пуна НКВД/КГБ официра).. Омражена слика.

cgi

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

Apsolutno se slažem, ali ne znam čemu nipodoštavanje armije SAD, koje da nije bilo, ko zna da li bi crvena armija mogla da krene u kontraofanzivu. Da SAD nisu
pružale vojnu podršku u ljudstvu i resursima evropske države, sada bismo kucali verovatno ove komentare na nemačkom jeziku.

baki

pre 6 godina

Rusi su dali naj veću moguću žrtvu u drugom svetskom ratu.Zato i slave svake godine dan pobede ali sa potounim razlogom.Nisu ginuli samo Sovjetski vojnici,nego su Nemački vojnici vršili ogromne zločine nad Sovjetima.

absolutezero

pre 6 godina

Ništa nisu naučili kroz istoriju. Moraće se opet ući u Berlin.
(Srki, 30. april 2017 20:51)

Na ovakav besmislen komentar toliko pluseva. Inače, danas su rusko-nemacki odnosi otprilike kao i 1939-te.

LaleGator

pre 6 godina

Nemojte brkati SSSR sa Rusijom
kao sto ni Srbija nije isto sto i SFRJ

U sssr-u si rusi podjednako stradali kao i sve ostale zemlje koje su bile u toj grupi
čak i vise
Stalji Hruscov i Breznjev (oni nisu bili Rusi) su preko 20 miliona rusa sahranili ispod trans sibirske magistrale, ta magistrala se zove put kostiju!
To su sve mahom bili studenti koji nisu prihvatali komunizam!

Kao sto su za vreme kao i posle ww2, komunisti povili preko 100 000 gradjana Jugoslavije (najvise Srba) jer nisu bili za komunizam

netko

pre 6 godina

Žrtve ruskog naroda u II svetskom ratu su bile nemerljive, nezapamćene u istoriji čovečanstva. Odnos poginulih Rusa i Amerikanaca je bio 50:1, iako se Holivud svojski trudio da hiljadama filmova predstavi Amerikance kao podjednako zaslužne za pobedu nad Nemcima.

(Urrra, 30. april 2017 20:33)

i jesu.
po zrtvama nisu. ne mogu biti iste zrtve ako ti neko napada drzavu, a neko ratuje preko okeana.

ali jesu sigurno po onome kako su avijacijom rasturili nemacku industriju, gradove i ostalo do temelja i kako su potabali dobar deo nemackih snaga nakon iskrcavanjem u normandiji.

CCCP

pre 6 godina

А лепо су црвени Руси и црни Немци почели рат као савезници, заједничким нападом на Пољску. Ко их, бре, завади?

nebo

pre 6 godina

@neutralni felsh
Napad atomskim bombama ubijeno 100.000 civila i 20.000 japanskih vojnika. unistena micubisi fabrika i radnici.

Sovjetski napad na Mandzuriju 9–20 August 1945.
Jacina Soviet Union:
1,577,725 troops[3]
27,086 artillery pieces
1,152 rocket launchers
5,556 tanks and self-propelled guns
3,721 aircraft
Mongolia:
16,000 troops

porazena japanska vojska i izbacene Japanske trupe iz stroja. oko milion vojnika:
Jacina Japan u Mandzuriji:
713,729 troops[1][3][4]
5,360 artillery
1,155 tanks
1,800 aircraft
1,215 armored vehicles
Manchukuo:
170,000 troops
Mengjiang:
44,000 troops

poginulo japanskih vojnika oko 80.000.



Na Ivo Dzimi se borilo 100.000 americkih vojnika i 22.000 japanskih mesec ipo dana. Amerika nije imala sredstva da nastavi taj rat tim tempom. pri tome rastojanje od USA do Japana je par hiljada puta vece nego od SSSR do Japana.
Zato se japan predao da im ne udju Rusi.

Rusija jos uvek poseduje severna japanska ostrva, do kojih su po tebi verovatno dosli plivajuci.

Sloba

pre 6 godina

Ima u nekom filmu fora da Rus koji je trebao da postavi zastavu imao dvadesetak rucnih satova na ruci. A da su skidali satove sa ruku svima znam iz prve ruke, od svoje babe koja je Ruse docekala u Zajecaru.

Dimitrije sine Mitre

pre 6 godina

Jeste da se u zapadnoj dijelu vozio mercedes ali ne zaboravi ko je pomogao da se taj mercedes vozi 10 godina od najvecih zlocina u istoriji čovječantva. Licemjerstvo i nepoštovanje prema žrtvama a sve zarad novca u kombinaciji sa mržnjom prema SSSR.

Хајле Селасије

pre 6 godina

@Сарај мало брате
То се зове ратни трофеј а не крађа. Убијеш Немца и покупиш. То је нешто што су Амери усавршили током силних ратова.

Stapar89

pre 6 godina

Pokušavali su mnogi da ukrote Medveda ali im to nije nikad uspevalo uvek su bili njegova lovina...
Zivela Rusija dok je Rusije bice i Srbije.

Dusan

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (micko, 30. april 2017 20:46)
Amerikancu su bacili atomsku bombu na Japan da bi je testirali u borbi a procene su bile da bi u invaziji poginulo 250000 Americkih vojnika.Amerikanci su naterali Japanskog carada objavi da usu izgubili rat i tad je kapitulirao Japan.Japanski car je bio kao Bog (neki nisu smeli da ga vide morali su da drze savijenu glavu) i bili su spremni svi da izginu ako treba.

Dusan

pre 6 godina

Jedte pre Zapada usla u Berlin ali su svi nacisticki naucnici i cinovnici pre ulaska u Berlin pobegli na Zapad,tako da Rusija je zrtvovala duplo vise ljudstva da bi prva usla u Berlin a ostali su gotovo praznih ruku.To moze da se gleda kao moralna pobeda ruskog naroda i onih koji su se zrtvovali u ratu i onih koji su patili pod Staljinovom komandom u ratu ali ne i vlasti koja je htela da se docepa dokumenata i naucnih projekata itd...tako da su zauzeli vec opustoseni grad koji je gotovo bio srusen do temelja.
(New Jersey, 30. april 2017 20:46)
Da dodam.Nemacki naucnici su bezali i predavali se Amerikancima jer bi ih Rusi streljali po kratkom postupku.Rusi su imali naredjenje da streljaju i svoje vojnike koje su Nemci zarobili jer je Staljin naredio da niko nesme ziv da padne u ruke neprijatelju.Staljin je trazi i da odma bude streljano 50000 Nemackih oficira posle kapitulacije sto je Cercil odbio.O silovanjima koje su pocinili Ruski Vojnici i kradjama bolje da nepisem.

Amerikanac

pre 6 godina

Hitler se nije ubio. Dok je pao Berlin, Danska i Norveska su jos bili pod okupacijom, odakle je podmornicom krenuo za Juznu Ameriku. Uostalom, sam Staljin i Zukov su to potvrdili.
(Jugoslaven, 01. maj 2017 09:44)

Decko ovo samo pisi na internetu gde niko ne zna tvoj identitet, nemoj slucajno da lupis ovo negde u drustvu.
Hitler je bio identifikovan pomocu zuba, a ni Ameri ni Francuzi ni Englezi nikada nisu doveli u pitanje njegovu smrt. Da je pobegao u Juznu Ameriku bio bi lociran pre ili kasnije, kao sto su bili Ajhman, Mengele i ostali.

Ivan

pre 6 godina

Krivo mi je samo sto su Rusi pustili da izginu Poljaci, koji su posli u napad ohrabreni misljenjem da je Crvena armija uz njih, i to radi nekih licnih interesa... Juce gledao na NatGeo...

Mladen Mladenović

pre 6 godina

To je bilo vreme kada se čast, sloboda i ljubav prema otadžbini nisu stavljale u istu ravan sa "kukuruzom". Danas bi mnogi razmišljali, da li se više isplati da se gine za slobodu ili je, možda, bolje da budu nemački robovi pa da voze "Mercedese". Budimo iskreni, sa pozicije svinjskog obora sve je bezvredno i beciljno osim, dobrog kukuruza.

Danilo

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Zapravo ovo pokazuju mnoge istorijske cinjenice i dokumenti, a ako pogledas malo bolje kartu njima i nije trebala velika flota da bi upali na sever Japana.

John

pre 6 godina

(Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52)

Neće biti. Na jednoj ruci je imao sat, a na drugoj kompas Adrijanova. Evo, ovo: http://www.soviet-power.com/image/cache/data/CompassHand-425x410.jpg

(Meister Jakob, 30. april 2017 20:37)
Zašto su ga spalili? Zato što se panično plašio da će ga snaći isto što i Musolinija - da će mrtvog da ga obese naopačke i izlože na sred Berlina.

kultur

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

ovo znas samo ti i niko vise :)
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

nisu ni trebali ozbiljniju flotu. Ušli su u Japan praktično kopnom sa severa preko mandžurije.

Jugoslaven

pre 6 godina

Hitler se nije ubio. Dok je pao Berlin, Danska i Norveska su jos bili pod okupacijom, odakle je podmornicom krenuo za Juznu Ameriku. Uostalom, sam Staljin i Zukov su to potvrdili.

T-Zex

pre 6 godina

Od svih mogucih komentara covek napise kako je sovjetski vojnik imao dva sata. ?!?!? Kao da je to sustina slike... ? Krao , otkud znas ....mozda je sa lesa uzeo. Sto jel se ne sme ? Koji vojnik to ne uradi sem naravno Titovih partizana koni su " streljali za ukradenu sljivu ". Onome koga si razduzio sat sigurno nece vise trebati. Kao ni puska i ostalo. Cu veni Titovi partizani su skidali cizme i gace sa leseva i ostalu opremu za sebe da im se koske ne smrznu .... za satove ne znam. Mozda su i za to streljali. :-) Sustina slike je , moj filozofe da je crvena armija slomila kicmu hitleru i nacistima . Da nije njih bilo , verovatno bi i ovaj komentar bio na nemackom , danas. Satovi su ipak nevazni na slici. Mozda je bio covek od stila pa je nosio dva sata kao Stalone ....koji nosi satove na obe ruke . :-)

šemsudin

pre 6 godina

i bez iskrcavanja saveznika u normandiji bi rusi savladali nemce, samo bi malo duže potrajalo ali bi zato okupirali celu evropu. zato su se i iskrcali u normandiji, da spasu što se spasti može.

al

pre 6 godina

Rat je poceo napadom na Poljsku. Nepali su je Nemci I Rusi. Nemci osvojili zapadne zemlje uz pomoc ruskih sirovina. Te dve zemlje su bill u savezu na pocetku drugog svetskog rata. I sad su kao Rusi dobrice.. E pa nisu, I za nas su se kasnije spremali.

смена страже

pre 6 godina

New Jersey, 30. april 2017 20:46)
Нису само научници отишли код Амера,нашао се ту и понеки командант логора, чувари, извршиоци...

karudijan

pre 6 godina

Upravo su Rusi oslobodili Evropu, žrtvujući više od 20 miliona ljudi, dok su Amerikanci samo učestvovali u tom oslobađanju. Stigli su 1944, onda kad je manje-više trebalo samo da se pojave. U Francuskoj svaki drugi čovek veruje da ih je oslobodio soldat Rajan! Zato je borba za pravdu, za istinu, zapravo i borba za slobodu.

Sloven Al ne Crven

pre 6 godina

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...
(boss, 30. april 2017)

Klasicno Kapitalisticko glediste...

kiseonik

pre 6 godina

zanimljiva je ova americka prica sa retuširanim rucnim satom na slici i potreba da se omalovaži cinjenica o Sovjetsko-Nemackom ratu od 1941-1945 i pobedom Sovjeta.
5 od svakih 6 poginulih nemckih vojnika je poginulo u invaziji na SSSR. (ne u Engleskoj ili Francuskoj). Nemci su iznosili iz rusije sve sto im je koristilo i nije im smetalo sto je to Sovjetska tehnologija. na primer neke SS trupe su cak koristile sovjetske T-34 tenkove.

jos je zanimljivije da je americka pošta koriscena od strane svih americkih vojnika kao servis za slanje dragocenosti - "suvenira" iz Evrope u Ameriku ličnim paketima: srebrno posudje, nakit, satovi, oruzije .....
sistemski podrzana pljacka "oslobodilaca"

amerikanci se hvale kako su oslobodili Evropu od Hitlera. pri tome je poginulo manje americkih vojnika u celom ratu nego Sovjeta u Stalingradu. od toga ih je najvise bilo avijaticata poginulih u dnevnim bombardovanjima. Amerikanci su poceli invaziju u Francuskoj, godinu dana pre kraja rata, kada su Sovjeti vec ocigledno potisnkivali Nemce i ulazili u Nemacku.

Tata spalio Đenku

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.
(lala, 30. april 2017 21:06)

Aha.. Baš se trese.. A što se tehnološke zaostalosti tiče, ne znam na koju granu tehnologije misliš? Verovatno na auto industriju. Sumnjam da misliš na svemirsku tehnologiju.. Nemačka se podigla iz pepela i postala to što je postala, ali zahvaljujući "Maršalovom planu", a ne vanzemaljskoj sposobnosti nacije. E sad da ti objašnjavam šta je "Maršalov plan" nemam snage. U glavnom i danas vraća dugove americi
Jeste, Nemačku su sovjeti uništili, ali sovjetska žrtva od 26 miliona ljudi je prevelika i po njihovom mišljenju nepotrebna, ali Staljin je po svaku cenu hteo da se prvi dokopa Berlina i Hitlera, jer je bio željan lične osvete, pošto ga je Hitler prevario i napao SSSR.

love

pre 6 godina

Lepo su Ruski navijaci na jednoj utakmici Lige Sampiona nosili majice sa natpisom: "My grandfather didn't need a Visa for trip in Berlin 1945".
Sjajna slika koja treba da sluzi kao opomena svima, i jednima i drugima i trecima. Jesu Rusi najvise doprineli pobedi nad Nemackom, ali su i najvise stradali pre preokreta rata. A zato su se i osvetili dobro nemcima za sve sto su ovi njima u Barbarosi radili (pljacka, ubistvo civila, rusenje, izivljavanje...).
I rusi i ameri su imali bogat plen posle osvajanja nemacke.

Sen Zil

pre 6 godina

Neke skrivene ili zataskane cinjenice u vezi 2.s.rata a pominju se u komentarima:
1.Na Hirosimu i Nagasaki nisu bacene atomske bombe jer "45 nisu postojale,gradovi su uporno gadjani kombinacijom TNT i Napalm bombama, a zbog gradjevina koje su 90% bile od drveta lako je napravljen ogroman pozar koji je gutao citave gradove...
2.O cuvenoj propagandi da su samo sovjeti masovno silovali njemacke zene, a amerikanci prosto nisu mogli da se odbrane od njih koliko su im se dobrovoljno nudile!...Masovna silovanja su vrsena i na zapadnom frontu,nista manje nego na istocnom, ustvari jedino se vojnicima Vermahta u citavom ratu moze odati priznanje da takve stvari gotovo nikada nisu radili!
3.I naravno Hitler nije izvrsio samoubistvo na kraju rata,pobegao je u Argentinu i umro je 1962 o tom je vec napisano mnogo knjiga i vec siroko prihvaceno kao istina o njegovom stvarnom kraju.
4.Ima jos dosta toga,posebno o nekim velikim bitkama na istocnom frontu koje su njemci morali namerno da izgube a kasnije i na zapadnom...

Nikola

pre 6 godina

Ma bas se rusi tresu od nemacke..Nemacka je vojno danas nula ali je ekonomski vladar evrope i tome nema sta da kukaju oni vec evropljani..ruska kupovna moc po stanovniku je veca od svih zemalja istocne evrope ukjucujuci i hrvatsku.
Nije nemacka nista profitirala..npr Nemacka je pre rata bila pravila najbolje avione ,danas nema jer im ameri sve ukrali a njima zabranili ..Nemci prakticno danas samo prave aute..kad ste zadnji put kupili nemacki Tv ili kompjuter ili mobilni telefon...nemci su bili i poznati po industrijskim robotima ali u zadnji vreme su prakticno svi presli u kineske ruke pa i najpoznatiji Kuka koji sad u potpunom vlasnistvu kineske Mideje koja pravila miskere za kucu.

Inzenjer Babic

pre 6 godina

30 miliona mrtvih i opet Rusi pobedili fašistički nacistički blok.Nemci vojska Ameri lova i oružje Englezi podmukla podrška....Danas se sve to ponavlja
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mirko Kojotovski, 30. april 2017 20:45)

Da, zaista danas se sve ponavlja...
Evo bas pre neki dan vest da su popovi u Novom Sadu odrzali pomen Dimitriju Ljoticu.

Smrt fasizmu - Sloboda narodu

NaivniMarkic

pre 6 godina

Malo poznata cinjenica je da je ova slika jedna od prvih "fotosopiranih" u istoriji. Naime, vojnik koji drzi drugog vojnika koji drzi zastavu, ima sat i na desnoj i na levoj ruci - jer je krao, sto su Sovjeti zeleli da sakriju po svaku cenu. Slika koju je b92 okacio je modifikovana verzija.
(Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52)

Ako se ne varam (koga zanima nek googluje), sovjetski podoficiri su nosili kompas na desnoj ruci, koji potpuno liči na ručni sat. I kompas je fotošopiran, da ne bi ispalo da je krao satove.

Mirko Pantic

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

Ovo je obicna budalastina ,bez trunke istine!
Amerikanci su imali bombu i bomba je morala biti bacena,kako bi se opravdao trud hiljada naucnika i milijardi ulozenih u razvoj.To je bilo najstrasnije oruzje na planeti i njegova demnstracija je ucrstila poziciju Amerike na mestu prve supersile,gde se zadrzala sve do ruske bombe.
Rusi nisu imali nikakvg udela u osvajanju Japana ,niti su imali mogucnosti za tako nesto.
Stvarno ne znam odakle vam takve ideje,kada one u literaturi ne postoje?

insajder

pre 6 godina

Polako drugari.. Da gosp.Auzenhauer, posleratni predsednik USA, nije obustavio snabdevanje gorivom i municijom svog gen. Patona, pitanje je ko bi prvi do rajstagove zgrade. Paton je posle iskrcavanja na Normandiju glasno najavljivao da posle nemaca,ide da cisti ruse. Inace imao je nadimak,pit -bul. I gle cuda,prvo nestanak potrepstina a onda misteriozna saobracajka gde gine. Ejjj poginuo u wilisu u raskrsnici...u sred ww2. Jedino tako su mogli da ga smire..

Bi

pre 6 godina

To navodno Hitlerovo samoubistvo je jako sumnjivo i puno nelogičnosti, kao npr. kad se već ubio zašto su ga spalili do neprepoznatljivosti?Kao identificrao ga je po zubima njegov zubar profesor Blaschke ali on je Rusima mogao pokazati rentgenski snimak zubiju čovjeka koji je tamo ležao mrtav, ne nužno Hitlerove snimke.Postoje razne teorije zavjere ali on je relativno lako mogao "nestati", samo se malo ošiša i obrije one svoje brkove, eventualno stavi naočale i niko ga ne bi prepoznao. Hitler je naredio da se njegov leš spali da ga ne bi veslao kao Musolinija, Hitlerov telohranitelj koji je izneti leš u dvorište kancelarije Rajha je umro pre par godina u Berlinu, nije imao razloga da krije istinu.

emanuel bacigala z popradu

pre 6 godina

Rusi (Sssr) nisu imali nosac avijona. A danas imaju jedan, kantu "Admiral Kuznjecov". Koji ide na dizel i nedavno mu je novi suhoj pao u more. Kako su mogli oni da zauzmu Japan (ostrovo). Rusi ovo, Rusi ono. Kad su fasisti napali Poljsku i Rusi su napali Poljake (slovene). Takodje su napali i Finsku! Guglaj "zimnyaya voyna".

Ramchie

pre 6 godina

Nisu Rusi, već Sovjeti. Nacionalni sastav Crvene armije je bio vrlo šarenolik. Veliki doprinos su dale tzv. "divlje divizije" sastavljene od Kavkazaca i sibirskih naroda, da ne pominjem internacionalne, komunističke brigade.

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

Sto se tice Japana stvari su drugačije nego što nas uče.Japan nije kapitulirao zbog Abombi već zbog Sovjeta.Staljin im je dao ultimatum da se predaju kao i Ameri.Razlika je bila u njihovom caru.Staljin i komunisti nisu ga priznavali a Ameri jesu.Posle završenih operacija na zapadu Sovjeti su krenuli na Japan sa dva miliona vojnika.Japanci su uvideli da će biti poraženi i predali su se Amerima.
Abombe su bačene na Hirosimu i Nagasaki isključivo nastanjeni pravoslavcima.Da im je bio interes da unište industriju bacili bi na Tokio.

Јабучило

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Имали су Англо-американци. А Руси пешадију.
Иначе, такође први пут чујем за ту идеју :)

YIFY

pre 6 godina

Zbog prve slike Ameri ne mogu da smisle Ruse iako su do drugog svetskog rata bili dva naroda koja su blisko saradjivala. ;-)

Amerikanac i Britanac "poraz" nikad ne oprastaju i ne zaboravljaju. ;-)

lala

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.

boss

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...

kap.dragan

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.

micko

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje

Urrra

pre 6 godina

Žrtve ruskog naroda u II svetskom ratu su bile nemerljive, nezapamćene u istoriji čovečanstva. Odnos poginulih Rusa i Amerikanaca je bio 50:1, iako se Holivud svojski trudio da hiljadama filmova predstavi Amerikance kao podjednako zaslužne za pobedu nad Nemcima.

Zbog svega toga su Rusi postali nebeski narod, spasioci čovečanstva i istinskih vrednosti hrišćanstva. Koalicija zla se nažalost ponovo okuplja i Rusija im je trn u oku. Nadam se da ipak neće biti potrebe da još jednom dokazuju celom svetu da su nepobedivi.

Ovaj video jako lepo odslikava duh ruskog naroda i potrebu da svaka nova generacija vrati dug precima koji su se herojski borili za slobodu.

https://www.youtube.com/watch?v=QdO6a1_i1Sw&t=4s

Saraj malo brate

pre 6 godina

Malo poznata cinjenica je da je ova slika jedna od prvih "fotosopiranih" u istoriji. Naime, vojnik koji drzi drugog vojnika koji drzi zastavu, ima sat i na desnoj i na levoj ruci - jer je krao, sto su Sovjeti zeleli da sakriju po svaku cenu. Slika koju je b92 okacio je modifikovana verzija.

Strawdog

pre 6 godina

Zastava je podignuta nocu. Podigao je Mihail Minjin. Posto nije snimljeno, agitprop SSSR-a je odlucio da napravi sliku za tu priliku. Izabrana su ova dva vojnika, kao manekeni, slika je nastala i obisla svet. Na kraju, jedno licno zapazanje: u kruzenju istorije od postavljanja zastave na Rajhstag, pa do danas, kada se na zapadnim granicama Rusije gomila gvozdjurija koja se sprema za novu Barbarosu cini mi se da cemo za nasih zivota opet videti Rusku zastavu u Berlinu.

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

30 miliona mrtvih i opet Rusi pobedili fašistički nacistički blok.Nemci vojska Ameri lova i oružje Englezi podmukla podrška....Danas se sve to ponavlja

neutralni felsh

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

ovo znas samo ti i niko vise :)
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.

Meister Jakob

pre 6 godina

To navodno Hitlerovo samoubistvo je jako sumnjivo i puno nelogičnosti, kao npr. kad se već ubio zašto su ga spalili do neprepoznatljivosti?
Kao identificrao ga je po zubima njegov zubar profesor Blaschke ali on je Rusima mogao pokazati rentgenski snimak zubiju čovjeka koji je tamo ležao mrtav, ne nužno Hitlerove snimke.
Postoje razne teorije zavjere ali on je relativno lako mogao "nestati", samo se malo ošiša i obrije one svoje brkove, eventualno stavi naočale i niko ga ne bi prepoznao.

New Jersey

pre 6 godina

(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)
Jedte pre Zapada usla u Berlin ali su svi nacisticki naucnici i cinovnici pre ulaska u Berlin pobegli na Zapad,tako da Rusija je zrtvovala duplo vise ljudstva da bi prva usla u Berlin a ostali su gotovo praznih ruku.To moze da se gleda kao moralna pobeda ruskog naroda i onih koji su se zrtvovali u ratu i onih koji su patili pod Staljinovom komandom u ratu ali ne i vlasti koja je htela da se docepa dokumenata i naucnih projekata itd...tako da su zauzeli vec opustoseni grad koji je gotovo bio srusen do temelja.

Sen Zil

pre 6 godina

Neke skrivene ili zataskane cinjenice u vezi 2.s.rata a pominju se u komentarima:
1.Na Hirosimu i Nagasaki nisu bacene atomske bombe jer "45 nisu postojale,gradovi su uporno gadjani kombinacijom TNT i Napalm bombama, a zbog gradjevina koje su 90% bile od drveta lako je napravljen ogroman pozar koji je gutao citave gradove...
2.O cuvenoj propagandi da su samo sovjeti masovno silovali njemacke zene, a amerikanci prosto nisu mogli da se odbrane od njih koliko su im se dobrovoljno nudile!...Masovna silovanja su vrsena i na zapadnom frontu,nista manje nego na istocnom, ustvari jedino se vojnicima Vermahta u citavom ratu moze odati priznanje da takve stvari gotovo nikada nisu radili!
3.I naravno Hitler nije izvrsio samoubistvo na kraju rata,pobegao je u Argentinu i umro je 1962 o tom je vec napisano mnogo knjiga i vec siroko prihvaceno kao istina o njegovom stvarnom kraju.
4.Ima jos dosta toga,posebno o nekim velikim bitkama na istocnom frontu koje su njemci morali namerno da izgube a kasnije i na zapadnom...

pope

pre 6 godina

bas prekjuce na viasat history ide emisija o kraju II svetskog rata i komentarise se ova slika. Kaze voditelj da su rusi retusirali ovu sliku jer vojnik koji stoji ispod na originalnoj fotografiji nosi dva sata na obe ruke po jedan, pa su jedan skinuli sa slike. Inace su bila 2 dana pobede: jedan 7.5. kada su se nemacki vrhovni komandant predao Montgomeriju i Ajzenhaueru i drugi je organizovan kada je stigao Zukov 8.5. u 23h je potpisana kapitulacija, u tom momentu nastupio je bec 9.5. u Moskvi pa je taj datum usvojen kao Dan pobede.

Jugoslaven

pre 6 godina

Hitler se nije ubio. Dok je pao Berlin, Danska i Norveska su jos bili pod okupacijom, odakle je podmornicom krenuo za Juznu Ameriku. Uostalom, sam Staljin i Zukov su to potvrdili.

Stapar89

pre 6 godina

Pokušavali su mnogi da ukrote Medveda ali im to nije nikad uspevalo uvek su bili njegova lovina...
Zivela Rusija dok je Rusije bice i Srbije.

Dusan

pre 6 godina

Jedte pre Zapada usla u Berlin ali su svi nacisticki naucnici i cinovnici pre ulaska u Berlin pobegli na Zapad,tako da Rusija je zrtvovala duplo vise ljudstva da bi prva usla u Berlin a ostali su gotovo praznih ruku.To moze da se gleda kao moralna pobeda ruskog naroda i onih koji su se zrtvovali u ratu i onih koji su patili pod Staljinovom komandom u ratu ali ne i vlasti koja je htela da se docepa dokumenata i naucnih projekata itd...tako da su zauzeli vec opustoseni grad koji je gotovo bio srusen do temelja.
(New Jersey, 30. april 2017 20:46)
Da dodam.Nemacki naucnici su bezali i predavali se Amerikancima jer bi ih Rusi streljali po kratkom postupku.Rusi su imali naredjenje da streljaju i svoje vojnike koje su Nemci zarobili jer je Staljin naredio da niko nesme ziv da padne u ruke neprijatelju.Staljin je trazi i da odma bude streljano 50000 Nemackih oficira posle kapitulacije sto je Cercil odbio.O silovanjima koje su pocinili Ruski Vojnici i kradjama bolje da nepisem.

absolutezero

pre 6 godina

Ništa nisu naučili kroz istoriju. Moraće se opet ući u Berlin.
(Srki, 30. april 2017 20:51)

Na ovakav besmislen komentar toliko pluseva. Inače, danas su rusko-nemacki odnosi otprilike kao i 1939-te.

kultur

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

ovo znas samo ti i niko vise :)
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

nisu ni trebali ozbiljniju flotu. Ušli su u Japan praktično kopnom sa severa preko mandžurije.

netko

pre 6 godina

Žrtve ruskog naroda u II svetskom ratu su bile nemerljive, nezapamćene u istoriji čovečanstva. Odnos poginulih Rusa i Amerikanaca je bio 50:1, iako se Holivud svojski trudio da hiljadama filmova predstavi Amerikance kao podjednako zaslužne za pobedu nad Nemcima.

(Urrra, 30. april 2017 20:33)

i jesu.
po zrtvama nisu. ne mogu biti iste zrtve ako ti neko napada drzavu, a neko ratuje preko okeana.

ali jesu sigurno po onome kako su avijacijom rasturili nemacku industriju, gradove i ostalo do temelja i kako su potabali dobar deo nemackih snaga nakon iskrcavanjem u normandiji.

adriano_galliani

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

Јесте, ако сте учили историју код Друга Тита. Тај "Запад" је умео да одликује нпр. Јурија Гагарина (то су учинили Енглези) након његовог лета у свемир. Није Запад мрзео Исток, већ је комунистички Исток презирао "декаденцију" капиталистичког Запада, њихово богатство представљао искључиво као "резултат експлоатације колонија". А и паре ионако кваре људе хаха.

Па Стаљин је војнике који би се поздравили са савезницима приликом освајања Берлина слао у гулаге (војска је била, наравно, пуна НКВД/КГБ официра).. Омражена слика.

cgi

pre 6 godina

Ova prva slika, sa zastavom, to je za Zapad najomrzenija slika iz cele istorije. Slika na kojoj je Rusija pobedila Zapad. Neko moze da kaze, nije pobedila Zapad nego Nemacku. Jeste i Zapad, jer je pre Zapada usla u Berlin.
(kap.dragan, 30. april 2017 20:15)

Apsolutno se slažem, ali ne znam čemu nipodoštavanje armije SAD, koje da nije bilo, ko zna da li bi crvena armija mogla da krene u kontraofanzivu. Da SAD nisu
pružale vojnu podršku u ljudstvu i resursima evropske države, sada bismo kucali verovatno ove komentare na nemačkom jeziku.

lleonid

pre 6 godina

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boss, 30. april 2017 20:38)
Да им је наплаћена ратна одштета за први и други св. рат,возили би до дана данашњег,колица са кромпиром а не мерцедес.

Danilo

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Zapravo ovo pokazuju mnoge istorijske cinjenice i dokumenti, a ako pogledas malo bolje kartu njima i nije trebala velika flota da bi upali na sever Japana.

Dimitrije sine Mitre

pre 6 godina

Jeste da se u zapadnoj dijelu vozio mercedes ali ne zaboravi ko je pomogao da se taj mercedes vozi 10 godina od najvecih zlocina u istoriji čovječantva. Licemjerstvo i nepoštovanje prema žrtvama a sve zarad novca u kombinaciji sa mržnjom prema SSSR.

Хајле Селасије

pre 6 godina

@Сарај мало брате
То се зове ратни трофеј а не крађа. Убијеш Немца и покупиш. То је нешто што су Амери усавршили током силних ратова.

nebo

pre 6 godina

@neutralni felsh
Napad atomskim bombama ubijeno 100.000 civila i 20.000 japanskih vojnika. unistena micubisi fabrika i radnici.

Sovjetski napad na Mandzuriju 9–20 August 1945.
Jacina Soviet Union:
1,577,725 troops[3]
27,086 artillery pieces
1,152 rocket launchers
5,556 tanks and self-propelled guns
3,721 aircraft
Mongolia:
16,000 troops

porazena japanska vojska i izbacene Japanske trupe iz stroja. oko milion vojnika:
Jacina Japan u Mandzuriji:
713,729 troops[1][3][4]
5,360 artillery
1,155 tanks
1,800 aircraft
1,215 armored vehicles
Manchukuo:
170,000 troops
Mengjiang:
44,000 troops

poginulo japanskih vojnika oko 80.000.



Na Ivo Dzimi se borilo 100.000 americkih vojnika i 22.000 japanskih mesec ipo dana. Amerika nije imala sredstva da nastavi taj rat tim tempom. pri tome rastojanje od USA do Japana je par hiljada puta vece nego od SSSR do Japana.
Zato se japan predao da im ne udju Rusi.

Rusija jos uvek poseduje severna japanska ostrva, do kojih su po tebi verovatno dosli plivajuci.

LaleGator

pre 6 godina

Nemojte brkati SSSR sa Rusijom
kao sto ni Srbija nije isto sto i SFRJ

U sssr-u si rusi podjednako stradali kao i sve ostale zemlje koje su bile u toj grupi
čak i vise
Stalji Hruscov i Breznjev (oni nisu bili Rusi) su preko 20 miliona rusa sahranili ispod trans sibirske magistrale, ta magistrala se zove put kostiju!
To su sve mahom bili studenti koji nisu prihvatali komunizam!

Kao sto su za vreme kao i posle ww2, komunisti povili preko 100 000 gradjana Jugoslavije (najvise Srba) jer nisu bili za komunizam

CCCP

pre 6 godina

А лепо су црвени Руси и црни Немци почели рат као савезници, заједничким нападом на Пољску. Ко их, бре, завади?

Jastrebov

pre 6 godina

@Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52
Satovi i ostale lične stvari su se uzimale od poginulih saboraca i nosile porodici.
Važno je da Nemci nisu krali dok su harali. Samo su ljudima čupali zlatne zube iz vilica.

Amerikanac

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Pa nije samo on. Dosta ljudi u Srbiji ima informacije koje drugi nemaju. Rokfeler je jevrejin, deda Busa planirao puc sa grupom nacistickih simpatizera, ameri nisu sleteli na mesec....i mnogo drugih teorija.

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

Sto se tice Japana stvari su drugačije nego što nas uče.Japan nije kapitulirao zbog Abombi već zbog Sovjeta.Staljin im je dao ultimatum da se predaju kao i Ameri.Razlika je bila u njihovom caru.Staljin i komunisti nisu ga priznavali a Ameri jesu.Posle završenih operacija na zapadu Sovjeti su krenuli na Japan sa dva miliona vojnika.Japanci su uvideli da će biti poraženi i predali su se Amerima.
Abombe su bačene na Hirosimu i Nagasaki isključivo nastanjeni pravoslavcima.Da im je bio interes da unište industriju bacili bi na Tokio.

karudijan

pre 6 godina

Upravo su Rusi oslobodili Evropu, žrtvujući više od 20 miliona ljudi, dok su Amerikanci samo učestvovali u tom oslobađanju. Stigli su 1944, onda kad je manje-više trebalo samo da se pojave. U Francuskoj svaki drugi čovek veruje da ih je oslobodio soldat Rajan! Zato je borba za pravdu, za istinu, zapravo i borba za slobodu.

Sloba

pre 6 godina

Ima u nekom filmu fora da Rus koji je trebao da postavi zastavu imao dvadesetak rucnih satova na ruci. A da su skidali satove sa ruku svima znam iz prve ruke, od svoje babe koja je Ruse docekala u Zajecaru.

emanuel bacigala z popradu

pre 6 godina

Rusi (Sssr) nisu imali nosac avijona. A danas imaju jedan, kantu "Admiral Kuznjecov". Koji ide na dizel i nedavno mu je novi suhoj pao u more. Kako su mogli oni da zauzmu Japan (ostrovo). Rusi ovo, Rusi ono. Kad su fasisti napali Poljsku i Rusi su napali Poljake (slovene). Takodje su napali i Finsku! Guglaj "zimnyaya voyna".

insajder

pre 6 godina

Polako drugari.. Da gosp.Auzenhauer, posleratni predsednik USA, nije obustavio snabdevanje gorivom i municijom svog gen. Patona, pitanje je ko bi prvi do rajstagove zgrade. Paton je posle iskrcavanja na Normandiju glasno najavljivao da posle nemaca,ide da cisti ruse. Inace imao je nadimak,pit -bul. I gle cuda,prvo nestanak potrepstina a onda misteriozna saobracajka gde gine. Ejjj poginuo u wilisu u raskrsnici...u sred ww2. Jedino tako su mogli da ga smire..

John

pre 6 godina

(Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52)

Neće biti. Na jednoj ruci je imao sat, a na drugoj kompas Adrijanova. Evo, ovo: http://www.soviet-power.com/image/cache/data/CompassHand-425x410.jpg

(Meister Jakob, 30. april 2017 20:37)
Zašto su ga spalili? Zato što se panično plašio da će ga snaći isto što i Musolinija - da će mrtvog da ga obese naopačke i izlože na sred Berlina.

milopero

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.
(lala, 30. april 2017 21:06)

Pobeda im vredi život koji danas imaju

baki

pre 6 godina

Rusi su dali naj veću moguću žrtvu u drugom svetskom ratu.Zato i slave svake godine dan pobede ali sa potounim razlogom.Nisu ginuli samo Sovjetski vojnici,nego su Nemački vojnici vršili ogromne zločine nad Sovjetima.

Ivan

pre 6 godina

Krivo mi je samo sto su Rusi pustili da izginu Poljaci, koji su posli u napad ohrabreni misljenjem da je Crvena armija uz njih, i to radi nekih licnih interesa... Juce gledao na NatGeo...

Sibirac

pre 6 godina

Koliko Rusa je stradalo u II svetskom ratu? Kada bi se hipotetički tela svih nastradalih poređala rame uz rame činila bi niz od Berlina do poluostrva Kamčatka na krajnjem istoku Rusije. Zastrašujuća činjenica.

al

pre 6 godina

Rat je poceo napadom na Poljsku. Nepali su je Nemci I Rusi. Nemci osvojili zapadne zemlje uz pomoc ruskih sirovina. Te dve zemlje su bill u savezu na pocetku drugog svetskog rata. I sad su kao Rusi dobrice.. E pa nisu, I za nas su se kasnije spremali.

šemsudin

pre 6 godina

i bez iskrcavanja saveznika u normandiji bi rusi savladali nemce, samo bi malo duže potrajalo ali bi zato okupirali celu evropu. zato su se i iskrcali u normandiji, da spasu što se spasti može.

Amerikanac

pre 6 godina

Hitler se nije ubio. Dok je pao Berlin, Danska i Norveska su jos bili pod okupacijom, odakle je podmornicom krenuo za Juznu Ameriku. Uostalom, sam Staljin i Zukov su to potvrdili.
(Jugoslaven, 01. maj 2017 09:44)

Decko ovo samo pisi na internetu gde niko ne zna tvoj identitet, nemoj slucajno da lupis ovo negde u drustvu.
Hitler je bio identifikovan pomocu zuba, a ni Ameri ni Francuzi ni Englezi nikada nisu doveli u pitanje njegovu smrt. Da je pobegao u Juznu Ameriku bio bi lociran pre ili kasnije, kao sto su bili Ajhman, Mengele i ostali.

Dusan

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (micko, 30. april 2017 20:46)
Amerikancu su bacili atomsku bombu na Japan da bi je testirali u borbi a procene su bile da bi u invaziji poginulo 250000 Americkih vojnika.Amerikanci su naterali Japanskog carada objavi da usu izgubili rat i tad je kapitulirao Japan.Japanski car je bio kao Bog (neki nisu smeli da ga vide morali su da drze savijenu glavu) i bili su spremni svi da izginu ako treba.

Inzenjer Babic

pre 6 godina

30 miliona mrtvih i opet Rusi pobedili fašistički nacistički blok.Nemci vojska Ameri lova i oružje Englezi podmukla podrška....Danas se sve to ponavlja
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mirko Kojotovski, 30. april 2017 20:45)

Da, zaista danas se sve ponavlja...
Evo bas pre neki dan vest da su popovi u Novom Sadu odrzali pomen Dimitriju Ljoticu.

Smrt fasizmu - Sloboda narodu

Sloven Al ne Crven

pre 6 godina

ali najveca pobijeda se vidjela do 90tih ,tj kako je Zapadna Njemacka izgradjena a kako Istocna..pa ti sad vidi tko je pobijedio.....dok se na zapadu "furao" Mercedes na drugoj strani je bio Trabant kao najvece dostignuce...
(boss, 30. april 2017)

Klasicno Kapitalisticko glediste...

Mirko Pantic

pre 6 godina

ko ne zna, to bi se desilo i sa Japanom, jer je dogovoren zajednički napad, ali Amerika je vidjela da će rusi osvojiti veći deo Japana ako napadnu zajedno i zato bacila atomsku bombu kako bi se Japan njima predao a ne da bi žrtve amerike bile manje
(micko, 30. april 2017 20:46)

Ovo je obicna budalastina ,bez trunke istine!
Amerikanci su imali bombu i bomba je morala biti bacena,kako bi se opravdao trud hiljada naucnika i milijardi ulozenih u razvoj.To je bilo najstrasnije oruzje na planeti i njegova demnstracija je ucrstila poziciju Amerike na mestu prve supersile,gde se zadrzala sve do ruske bombe.
Rusi nisu imali nikakvg udela u osvajanju Japana ,niti su imali mogucnosti za tako nesto.
Stvarno ne znam odakle vam takve ideje,kada one u literaturi ne postoje?

love

pre 6 godina

Lepo su Ruski navijaci na jednoj utakmici Lige Sampiona nosili majice sa natpisom: "My grandfather didn't need a Visa for trip in Berlin 1945".
Sjajna slika koja treba da sluzi kao opomena svima, i jednima i drugima i trecima. Jesu Rusi najvise doprineli pobedi nad Nemackom, ali su i najvise stradali pre preokreta rata. A zato su se i osvetili dobro nemcima za sve sto su ovi njima u Barbarosi radili (pljacka, ubistvo civila, rusenje, izivljavanje...).
I rusi i ameri su imali bogat plen posle osvajanja nemacke.

Mladen Mladenović

pre 6 godina

To je bilo vreme kada se čast, sloboda i ljubav prema otadžbini nisu stavljale u istu ravan sa "kukuruzom". Danas bi mnogi razmišljali, da li se više isplati da se gine za slobodu ili je, možda, bolje da budu nemački robovi pa da voze "Mercedese". Budimo iskreni, sa pozicije svinjskog obora sve je bezvredno i beciljno osim, dobrog kukuruza.

YIFY

pre 6 godina

Zbog prve slike Ameri ne mogu da smisle Ruse iako su do drugog svetskog rata bili dva naroda koja su blisko saradjivala. ;-)

Amerikanac i Britanac "poraz" nikad ne oprastaju i ne zaboravljaju. ;-)

kiseonik

pre 6 godina

zanimljiva je ova americka prica sa retuširanim rucnim satom na slici i potreba da se omalovaži cinjenica o Sovjetsko-Nemackom ratu od 1941-1945 i pobedom Sovjeta.
5 od svakih 6 poginulih nemckih vojnika je poginulo u invaziji na SSSR. (ne u Engleskoj ili Francuskoj). Nemci su iznosili iz rusije sve sto im je koristilo i nije im smetalo sto je to Sovjetska tehnologija. na primer neke SS trupe su cak koristile sovjetske T-34 tenkove.

jos je zanimljivije da je americka pošta koriscena od strane svih americkih vojnika kao servis za slanje dragocenosti - "suvenira" iz Evrope u Ameriku ličnim paketima: srebrno posudje, nakit, satovi, oruzije .....
sistemski podrzana pljacka "oslobodilaca"

amerikanci se hvale kako su oslobodili Evropu od Hitlera. pri tome je poginulo manje americkih vojnika u celom ratu nego Sovjeta u Stalingradu. od toga ih je najvise bilo avijaticata poginulih u dnevnim bombardovanjima. Amerikanci su poceli invaziju u Francuskoj, godinu dana pre kraja rata, kada su Sovjeti vec ocigledno potisnkivali Nemce i ulazili u Nemacku.

Nikola

pre 6 godina

Ma bas se rusi tresu od nemacke..Nemacka je vojno danas nula ali je ekonomski vladar evrope i tome nema sta da kukaju oni vec evropljani..ruska kupovna moc po stanovniku je veca od svih zemalja istocne evrope ukjucujuci i hrvatsku.
Nije nemacka nista profitirala..npr Nemacka je pre rata bila pravila najbolje avione ,danas nema jer im ameri sve ukrali a njima zabranili ..Nemci prakticno danas samo prave aute..kad ste zadnji put kupili nemacki Tv ili kompjuter ili mobilni telefon...nemci su bili i poznati po industrijskim robotima ali u zadnji vreme su prakticno svi presli u kineske ruke pa i najpoznatiji Kuka koji sad u potpunom vlasnistvu kineske Mideje koja pravila miskere za kucu.

Tata spalio Đenku

pre 6 godina

Pobedili zapad?? Posle 70 godina razrusena Nemacka opet je sila od koje se trese rusija,sta im vredi pobeda kada su opet naspram njih tehnoloski i civilizacijski zaostali.
(lala, 30. april 2017 21:06)

Aha.. Baš se trese.. A što se tehnološke zaostalosti tiče, ne znam na koju granu tehnologije misliš? Verovatno na auto industriju. Sumnjam da misliš na svemirsku tehnologiju.. Nemačka se podigla iz pepela i postala to što je postala, ali zahvaljujući "Maršalovom planu", a ne vanzemaljskoj sposobnosti nacije. E sad da ti objašnjavam šta je "Maršalov plan" nemam snage. U glavnom i danas vraća dugove americi
Jeste, Nemačku su sovjeti uništili, ali sovjetska žrtva od 26 miliona ljudi je prevelika i po njihovom mišljenju nepotrebna, ali Staljin je po svaku cenu hteo da se prvi dokopa Berlina i Hitlera, jer je bio željan lične osvete, pošto ga je Hitler prevario i napao SSSR.

Bi

pre 6 godina

To navodno Hitlerovo samoubistvo je jako sumnjivo i puno nelogičnosti, kao npr. kad se već ubio zašto su ga spalili do neprepoznatljivosti?Kao identificrao ga je po zubima njegov zubar profesor Blaschke ali on je Rusima mogao pokazati rentgenski snimak zubiju čovjeka koji je tamo ležao mrtav, ne nužno Hitlerove snimke.Postoje razne teorije zavjere ali on je relativno lako mogao "nestati", samo se malo ošiša i obrije one svoje brkove, eventualno stavi naočale i niko ga ne bi prepoznao. Hitler je naredio da se njegov leš spali da ga ne bi veslao kao Musolinija, Hitlerov telohranitelj koji je izneti leš u dvorište kancelarije Rajha je umro pre par godina u Berlinu, nije imao razloga da krije istinu.

T-Zex

pre 6 godina

Od svih mogucih komentara covek napise kako je sovjetski vojnik imao dva sata. ?!?!? Kao da je to sustina slike... ? Krao , otkud znas ....mozda je sa lesa uzeo. Sto jel se ne sme ? Koji vojnik to ne uradi sem naravno Titovih partizana koni su " streljali za ukradenu sljivu ". Onome koga si razduzio sat sigurno nece vise trebati. Kao ni puska i ostalo. Cu veni Titovi partizani su skidali cizme i gace sa leseva i ostalu opremu za sebe da im se koske ne smrznu .... za satove ne znam. Mozda su i za to streljali. :-) Sustina slike je , moj filozofe da je crvena armija slomila kicmu hitleru i nacistima . Da nije njih bilo , verovatno bi i ovaj komentar bio na nemackom , danas. Satovi su ipak nevazni na slici. Mozda je bio covek od stila pa je nosio dva sata kao Stalone ....koji nosi satove na obe ruke . :-)

смена страже

pre 6 godina

New Jersey, 30. april 2017 20:46)
Нису само научници отишли код Амера,нашао се ту и понеки командант логора, чувари, извршиоци...

NaivniMarkic

pre 6 godina

Malo poznata cinjenica je da je ova slika jedna od prvih "fotosopiranih" u istoriji. Naime, vojnik koji drzi drugog vojnika koji drzi zastavu, ima sat i na desnoj i na levoj ruci - jer je krao, sto su Sovjeti zeleli da sakriju po svaku cenu. Slika koju je b92 okacio je modifikovana verzija.
(Saraj malo brate, 30. april 2017 20:52)

Ako se ne varam (koga zanima nek googluje), sovjetski podoficiri su nosili kompas na desnoj ruci, koji potpuno liči na ručni sat. I kompas je fotošopiran, da ne bi ispalo da je krao satove.

Ramchie

pre 6 godina

Nisu Rusi, već Sovjeti. Nacionalni sastav Crvene armije je bio vrlo šarenolik. Veliki doprinos su dale tzv. "divlje divizije" sastavljene od Kavkazaca i sibirskih naroda, da ne pominjem internacionalne, komunističke brigade.

Јабучило

pre 6 godina

ovo znas samo ti i niko vise :) 
sovjeti nisu imali morsku flotu za tako opsezan i zahtevan desant.
(neutralni felsh, 30. april 2017 21:18)

Имали су Англо-американци. А Руси пешадију.
Иначе, такође први пут чујем за ту идеју :)