- Komentari -
  1. Нисам спомињао Совјете (Русе). Осим тога, као прави ботови и провокатори, ви узимате и сецирате само онај дио мог коментара који донекле као можете. Шта је са првим питањем и јасном фотографијом Аполо остатака на површини Мјесеца?? Блажена светлости некоментарисања, чекам линк...
    (Владо Бања Лука, 26. maj 2016 10:35)


    naravno da nisi spominjao ruse - nemoj njima slucajno da se zameris ;)
     (neutralni felsh, 26. maj 2016 14:18)

    # Link komentara

  2. @Владо Бања Лука
    То ЈЕСУ фотографије Земље, конкретне, из ТОГ времена, а сад, што не задовољавају твој параноично-инаџијски укус, то је друга ствар. Сигуран сам да не би прихватио ни једну фотографију коју бих ти послао, па ти нећу слати никакве ЛРО снимке са Месеца где се, по мени, и не само мени, ВИДЕ места слетања Аполо мисија. Онако како ти желиш за сада је НЕМОГУЋЕ и не тражи линк за оно што не постоји. ЛРО уосталом има сасвим другу намену него да доказује да су АПОЛО мисије слетеле на Месец, а ако ти се његови снимци не свиђају, твој проблем.
    Моћ разлагања телескопа, већ ти је 1000 пута писано, зависи од пречника његовог главног огледала и таласне дужине светлости на којој се осматра. За жутозелену светлост 555 нм, где је око најосетљивије, и ако један пиксел камере одговара моћи разлагања,
    Lobj = 0.7 (H/D)
    где је Lobj дужина посматраног објекта која одговара једном пикселу у милиметрима, H је удаљеност сонде у км а D је пречник огледала у м. Пример врхунског шпијунског сателита KH-11 на висини 250 км са огледалом 2.4 м даје моћ разлагања 7.2 цм. Али од моћи разлагања до детаља на слици је још барем 5 пута, дакле 40 цм да би се видело о чему се ради на фотографији. Остало је СФ. ЛРО на висини 50 км и огледалом 195 мм има моћ разлагања 174 мм. Снимци Аполо места су начињени и са мање висине и разлагање је још боље, нормалнима довољно да уочи предмете величине 1м, нарочито под ниским Сунцем кад пусте дугачку сенку.
    Толико од мене, нећу ти се више обраћати, не вреди.
    (Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 26. maj 2016 13:34)

    # Link komentara

  3. Фарса НАСА ботова се наставља. НАСА сваки дан (ал сваки дан!) објављује јасне и кристално чисте фотографије површине Марса, Јупитера, Плутона, Европе, удаљених галаксија, и шта ти ја знам свега... Али Земље...? Да да, видим ја, одличне су вам фотке планете Земље из 1969.-те! Све се детаљно види, кристално јасно! Како да не... Иначе, у претходном коментару сам рекао да НАСА посједује само једну коинкретну фотографију Земље и то је ИСТИНА. Нисам спомињао Совјете (Русе). Осим тога, као прави ботови и провокатори, ви узимате и сецирате само онај дио мог коментара који донекле као можете. Шта је са првим питањем и јасном фотографијом Аполо остатака на површини Мјесеца?? Блажена светлости некоментарисања, чекам линк...
    (Владо Бања Лука, 26. maj 2016 10:35)

    # Link komentara

  4. Mala zbirka fotografija Zemlje pre 1969. godine:

    [link]

    Snimak sondom Zond 8:

    [link]

    pre toga Zond 6:

    [link]

    i Zond 5:

    [link]
    (Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 25. maj 2016 23:30)

    # Link komentara

  5. Vlado@ Banja Luka, već drugi put te savetujem da pogledaš celovite fotografije planete Zemlje koje su načinile ruske sonde Zond 6 i Zond 7 jos daleke 1969. godine. Dakle, postoje celovite fotografije Zemljine kugle ( da, kugle) koje nisu CGI i nisu Nasine. I one, naravno, nisu jedine celovite fotografije Zemljine kugle, tu su i kineske, i indijske... No, govoriti Vladi i zidu je isto. Sutra će opet da ostavi isti komentar na bilo koju vest koja se tiče astronomije. I zato, ovo sad ne pišem njemu, nego ljudima koji su manje obavešteni ili obrazovani, pa na prvu loptu možda poveruju Vladi da postoji samo jedna fotografija Zemlje iz svemira. To prosto nije istina.
     (Maka, 25. maj 2016 22:22)

    # Link komentara

  6. @marko
    ljudi koji tebi udare minus zive u realnosti. ti zivis u teoriji zavere. da ste vi u vecini svi bi jos ziveli u srednjem veku a naucnike bi bacali na lomacu. za svaki slucaj
     (mikica, 25. maj 2016 17:55)

    # Link komentara

  7. @ Vlado Banja Luka

    E moj prijatelju, borimo se ti i ja protiv vetrenjaca.
    U kakvom uopste svetu zive ljudi koji meni i tebi lupe minus?
    I jos jedna stvar mi nije jasna, samo jednom u zivotu sam dobio hiljadu pluseva na komentar, a da vest nije bila sportska ili politicka.
    Pa cekaj, koliko ljudi dnevno poseti ovaj portal?
    Ako uzmemo da je portal interesantan celom regionu, to je oko deset miliona ljudi, pa neka samo njih 100000, znaci 1% ljudi, otvori ovu stranicu danas.
    Od njih 100000, dobijes maksimalno 1000 komentara na neku vest, znaci opet jedan posto.
    Pa zasta im uopste sluzi internet?!?
    (Marko, 25. maj 2016 17:16)

    # Link komentara

  8. Ovaj uporan sa "samo jednom slikom zemlje iz svemira". Vlado Banja Luka,ukucaj "Pale Blue Dot"(bleda plava tačka)snimljena sa letelice Voyager 1. Ne samo Voyager 1 ,nego i Casini i svaka sonda koja odlazi od zemlje slika zemlju jer je fora,..
    (..., 25. maj 2016 16:43)

    # Link komentara

  9. znaci ipak samo udaras komentar sta god da je vest. mi treba da verujemo tebi na rec koji nikas nisi dokazao ni jednu tvrdnju. cak sta vise sve tvoje tvrdnje su argumentovano dokazane. to sto ti ne prihvatas dokaze nije argument. zapravo ja sam ubedjen da ne postoji taj dokaz koji bi ti prihvatio. ti nisi skeptik ti si prosto teorericar zavere i ako bi prihvatio bilo kakav dokaz sve bi ti se raspalo
     (pera, 25. maj 2016 16:16)

    # Link komentara

  10. Slučajni ili namerni NASA botovi u akciji.
     (:facepalm:, 25. maj 2016 15:37)

    # Link komentara

  11. Tesko da moze vise ista da se vidi od kemtrejla.
    (Kibo, 25. maj 2016 14:18)

    # Link komentara

  12. @Mark
    This post gave me cancer
     (kekec, 25. maj 2016 14:00)

    # Link komentara

  13. Mars kojeg je retko videti bez dodatne opreme? Sta pricate ljudi, pa svake godine se moze videti Mars golim okom.
    (akajea, 25. maj 2016 13:56)

    # Link komentara

  14. vidi se mars lepo vec par noci, zarko crveno na istoku (nadam se da ne gresim do duse, sta drugo tako izgleda na nebu :D )
     (uskrsnji zec, 25. maj 2016 13:52)

    # Link komentara

  15. Za Peru i Petra: NASA naravno i navodno vec 50 godina ne moze da da JASNU i CISTU fotografiju tzv Apolo ostataka na povrsini Mjeseca. 2009.te godine su lansirali tzv Mjesecev orbiter koji navodno leti na samo 160 km iznad povrsine Mjeseca koji nema atmosferu, ali NE MOZE da uslika rovere, zastavu, itd. Ustvari, na NASAinom sajtu oni neke mrljice i tackice prikazuju kao te Apolo ostatke. Ali zato Google i CIA svojim satelitima mogu fotografisati rdju na mom autu. Dalje, NASA posjeduje samo jednu (!) fotografiju Zemlje, navodno snimljenu 1970. Samo jednu! Ostalo su sve animacije i kompoziti, to i oni priznaju. Ali zato NASA svaki dan objavljuje stotine i hiljade detaljnih i jasnih fotografija Marsa, Jupitera, Plutona, udaljenih galaksija i kojekakvih asteroida... Znaci, lazu nas. 90% stvari koje objavljuju su obicna farsa koja sluzi za zamajavanje naroda i odrzavanje njihovog masnog budzeta... P.S. pozdrav za komentatora Marka i njegov fantastican komentar.
    (Vlado Banja Luka, 25. maj 2016 13:40)

    # Link komentara

  16. Ja hoću da Sputnjik javi, kako su Rusi napravili video o ovom dogadjanju, i da taj video bude poklon čovečanstvu! (džo, 25. maj 2016 09:55)

    Ruska svemirska agencija, za razliku od NASE, ne objavljuje fotografije svemira. Da se oni pitaju, ljudi nikada ne bi znali kako izgleda svemir. Ako ne verujete, pokusajte da nadjete link za neku galeriju svemira a da su slike poreklom od Ruske svemirske agencije.
    (HJ, 25. maj 2016 13:32)

    # Link komentara

  17. @Cekajte

    Ne nego cemo tebe da slusamo.
     (kekec, 25. maj 2016 13:16)

    # Link komentara

  18. mars je uvek vidljiv golim okom.
     (blaf, 25. maj 2016 13:15)

    # Link komentara

  19. @ milan
    bas je neko u medjuvremenu opet "diro" naslov;)
    (apm 27x150, 25. maj 2016 13:10)

    # Link komentara

  20. @Vlado Banja Luka Lol čoveče...izađi napolje, pogledaj u nebo, iskoristi dvogled ili otiđi do poznanika koji je detetu kupio mali teleskop. Ako navratiš u BG, otiđi do opservatorije...
    Ili si možda sebe ubedio da je i nebo iscrtano u Fotošopu?
    (Sa1e, 25. maj 2016 13:10)

    # Link komentara

  21. Eee steta, ja ne vidim na daljinu, imam -2 dioptriju :(
    (Nikki, 25. maj 2016 12:59)

    # Link komentara

  22. Mars je sada u fazi punog Meseca. Ratovi, nemiri i haos postace svakodnevnica. ;)
    (Sroaja, 25. maj 2016 12:20)

    # Link komentara

  23. @Vlado Banja Luka, kako je ziveti na ravnoj ploci u mracnom veku?
     (SAMO BAHATO, 25. maj 2016 11:50)

    # Link komentara

  24. Android aplikacija Sky Map i uvek znaš gde je koje nebesko telo
     (pametnjaković stariji, 25. maj 2016 11:10)

    # Link komentara

  25. Pokusavam da zamislim osobu koja je procitala clanak, nije ukapirala apsolutno nista sto je procitala i onda ostavila komentar. Kakva crna nauka, daj sliku obnazene starlete!
     (Petar, 25. maj 2016 11:09)

    # Link komentara

  26. Kakav bre Mars? To ne postoji. Postoje samo Zemlja i Sunce. I mozda Mesec.
     (Mare 02, 25. maj 2016 11:06)

    # Link komentara

  27. @vlado banja luka
    sta su sad slagali? mars ne postoji? ne moze da se vidi? ili ti cisto vidis clanak i odma tresnes komentar ne citajuci nista
     (pera, 25. maj 2016 10:59)

    # Link komentara

  28. vi jos uvek verujete NASA-i?? ahahhahahaa
    (Cekajte,, 25. maj 2016 10:58)

    # Link komentara

  29. A pazi sad ovo:
    - ugao koji osa rotacije planete Zemlje zaklapa sa orbitalnom ravni iznosi 66,6°, zapravo, oni navode ugao od 23,4°, ali komplementan njemu je 66,6°
    - brzina kojom se Zemlja krece oko Sunca iznosi 66600 mph (milja na cas)
    - posto je planeta Zemlja lopta(!?), mozemo da racunamo zakrivljenje te lopte kao najvecu udaljenost izmedju luka koji odaberemo i tangente koja spaja krajnje dve tacke izabranog luka, ako uzmemo duzinu luka od jedne milje, zakrivljenje iznosi 0,666 feet (imperijalna jedinica-stopa, oko 30cm)
    Sve je to naravno koincidencija, ne mislite valjda da je neki okultista, mason, luciferijanac, sedeo i izmisljao te podatke?
    Ne mislite valjda da oni i danas sve zivo izmisljaju da bi sakrili istinu?
    (Marko, 25. maj 2016 10:55)

    # Link komentara

  30. Mars se inače često vidi golim okom (tokom većeg dela godine), kao i Venera, Jupiter, Saturn i Merkur.

    Ako vidite neku sjajnu "zvezdu" koja ne treperi, to je planeta.
    (Dule Astro, 25. maj 2016 10:35)

    # Link komentara

  31. Lol mars se moze videti tokom cele godine...
     (..., 25. maj 2016 10:32)

    # Link komentara

  32. Mars uvek kada je na nocnom nebu moze se videti golim okom. Ne treba specijalna oprema.
     (pedja, 25. maj 2016 10:28)

    # Link komentara

  33. Idemo Kjubrici!
     (.)(.), 25. maj 2016 10:22)

    # Link komentara

  34. Malčice ste preterali. Nije toliko retko da se Mars može posmatrati golim okom a i nije samo u narednom periodu vidljiv. Ja ga sa svoje terase već par meseci sa uživanjem posmatram. Oko ponoći se vidi visoko na jugoistočnom nebu (ako ke moja orijentacija dobra). Mada, zaista sam i sam konstatovao da se odavno nije ovako lepo video.
     (Mali Perica, 25. maj 2016 10:14)

    # Link komentara

  35. Znaci prve dve do tri nedelje u junu bice oblacno. :-)
    (Kod nas uvek oblacno, 25. maj 2016 10:14)

    # Link komentara

  36. Dnevna doza animacije i CGI-ja iz NASA-e. Nista prave fotografije, nista egzaktni dokazi. Lazovi i manipulatori...
    (Vlado Banja Luka, 25. maj 2016 09:56)

    # Link komentara

  37. Ja hoću da Sputnjik javi, kako su Rusi napravili video o ovom dogadjanju, i da taj video bude poklon čovečanstvu!
    (džo, 25. maj 2016 09:55)

    # Link komentara

  38. Шта кажу пророци? Кад ће смак света?
    (ПАМЕТЊАКОВИЋ МЛАЂИ N.L.1320, 25. maj 2016 09:55)

    # Link komentara

  39. Kako da vidim kad je oblacno...
     (ajs, 25. maj 2016 09:53)

    # Link komentara

  40. Mars uvek može da se vidi bez ikakve opreme (osim naravno kada je blizu Suncu), pa čime su gledali stari grci??
    (pera, 25. maj 2016 09:40)

    # Link komentara

  41. Lepo je što pišete i o ovakvim stvarima ali zarad istine: Nije tačno da Mars nije moguće uočiti bez specijalne opreme. On je itekako vidljiv golim okom kao crvenkasta zvezda; za njega su znali ljudi hiljadama godina i opisan je kao jedna od pet planeta vidljivih vizuelno. Jedino se ne vidi po par meseci godišnje kad je iza Sunca u odnosu na nas.
    (milan, 25. maj 2016 09:37)