Ponedeljak, 09.11.2015.

09:04

Nova pretpostavka o crnim rupama će vas naterati da se zamislite

Izvor: News.com.au

Nova pretpostavka o crnim rupama æe vas naterati da se zamislite IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Smuleco

pre 8 godina

Svemir je 11-to dimenzionalan. U tom kontekstu sve je moguće! Iz našeg ugla posmatranja, ograničenog sa o 3, odnosno uslovno, sa 4 dimenzije, mnoge stvari nam ne mogu, i neće, dugo biti jasne.

vasilije knezevic

pre 8 godina

Crne rupe,veliki prasak i slicne fantazije ustvari se mogu nazvati kosmickom
religijom a to ustvari i jeste.Nikada necete cuti od nekog obicnog covjeka bilo
sta o crnim rupama ili necemuu slicnom.Jedino sto mi je ostalo u pamcenju,
iz djetinjstva,jesu cuskije,Vrele cuskije koje padaju iz mracnog neba.Cuskija je
alatka za pravljenje rupa u zemljistu da bi se formirala ograda.Zena a ponekad i
covjek dobiju takav naziv ukoliko je njihovo kretanje tesko i usporeno.Ljenost je izrazena tim nazivom.Kada govorimo o kosmickoj religiji onda imamo u vidu
naucna lica koja se ne mogu osloboditi religioznog opterecenja,podizu tu
fantaziju na razliciti nivo ali u sustini misle o paklu ili necemu jos strasnijem.
Vremenska neodredjenost dogadjaja vrlo cesto nas navodi da sve posmatramo
u sadasnjosti,bliskoj proslosti i buducnosti.Pritome niko od nas nije u mogucnosti
da odredi neki dogadjaj koji je u vemenskoj izmaglici i koji za svemir znaci nesto.
Religiozno-naucna lica su izmislili crne rupe koje ustvari postaju vazan detalj
svakome onome koji se usudi da razmislja o kosmosu. Da li je bilo ko ikada
mislio o sjenkama i njihovom doprinosu da se donese pogresan zakljucak.Nasa
planeta,zemlja,je relativno mala ali ima sjenku od neprocjenjive vilicine i zavisnosti.
Sjenku nase zemlje neki iz dalekog kosmosa vide kao "crnu rupu".
vasilije knezevic 09 nov. 2015

Pundit

pre 8 godina

bravo! uspeo si da eliminises najjacu konstantu u univerzumu :)
(neutralni felsh, 9. novembar 2015 23:47)

Konstantu? Kolika je ta konstanta, ako je konstanta? Jedino je moguće da se smatra konstantnom zabludom, ali ni to nije jer sve do prošlog veka naučnici, pogotovo filozofi su ispravno shvatali pojam vremena kao apstrakcije, onako kako je i Boban rekao.
Vreme je potpuno identično (na primer) imaginarnoj jedinici (koren od minus jedan). Korisno da se fizičke pojave matematički predstave, ali fizički nepostojeće. Ali čak ni tako tumačeno, nije konstanta.

Pundit

pre 8 godina

"Njegov koncept mogao bi da reši neke paradokse koji su do sada mučili fizičare, a ujedno se i dobro uklapa u Ajnštajnov zakon relativnosti."

Opa Bato! Zakon, a? Zakoni termodinamike važe ukoliko su u skladu sa Ajnštajnovim zakonom relativnosti.
Nema više zezanja, Ajnštajnova crkva je postala veća od Hristove. Nadam se samo da neće spaljivati one koji otkriju tamo neke čestice brže od svetlosti. Do sada su samo gubili posao i karijere.

Posle se neko čudi zašto se teorijska fizika vrti u krug čitav vek? Pa zato što je postala religija u kojoj nebuloze postaju zakoni. Ali zato neće nedostajati tumačenja Prorokovih misli.

neutralni felsh

pre 8 godina

Vreme ne postoji. To je izmišljena kategorija. Kad to shvatimo biće nam mnogo lakše.
(Boban, 09. novembar 2015 15:16)


bravo! uspeo si da eliminises najjacu konstantu u univerzumu :)

neutralni felsh

pre 8 godina

Jedna mi stvar nikada nece biti jasna,naravno pisem kao laik.Zasto je,da bi nesto u fizici bilo tacno,uslov svih uslova da se slaze sa Ajnstajnovom teorijom relativiteta?Citao sam da je Nikola Tesla uspeo da opovrgne tacnost brzine svetlosti i da dokaze da je njena brzina oko 400000Km/s sto baca u vodu kompletnu Ajnstajnovu teoriju.Verujem Tesli jer mnoga njegova otkrica nisu shvacena ozbiljno ili su zataskana,isto kao sto svi tragaju za preciznim kalendarom a Milutin Milankovic ga je odavno stvorio.Mozda je problem u tome sto se Tesla ne zove Nik a Milankovic Micel.
(BokiPirot, 09. novembar 2015 19:31)


ne :)

BokiPirot

pre 8 godina

Jedna mi stvar nikada nece biti jasna,naravno pisem kao laik.Zasto je,da bi nesto u fizici bilo tacno,uslov svih uslova da se slaze sa Ajnstajnovom teorijom relativiteta?Citao sam da je Nikola Tesla uspeo da opovrgne tacnost brzine svetlosti i da dokaze da je njena brzina oko 400000Km/s sto baca u vodu kompletnu Ajnstajnovu teoriju.Verujem Tesli jer mnoga njegova otkrica nisu shvacena ozbiljno ili su zataskana,isto kao sto svi tragaju za preciznim kalendarom a Milutin Milankovic ga je odavno stvorio.Mozda je problem u tome sto se Tesla ne zove Nik a Milankovic Micel.

Dejan

pre 8 godina

@Dejan
Mi ne gledamo proslost vec sliku proslosti. Proslost koju vidimo vise ne postoji, ona je postojala nekad davno prije (mjereno u milijardama godina 13,5 pa nanize). Postoji samo sadasnjost, proslost gledamo a buducnost mozemo predvidjati.
(Apas, 9. novembar 2015 11:40)

Mi svojim ocima gledamo i sliku sadasnjosti, a ne samu sadasnjost. Nego, cim ta slika toliko putuje, ona nesto govori o konceptu vremena; te postojanju istog u ovom svemiru.

BašDejan

pre 8 godina

ja sam negde pročitao da mi od celog svemira poznajemo 5%. nekad mi izgleda i to da je preuveličano.

jedan naučnik je rekao ovako u našem vremenu imamo dve krize: jedna je astronomija a druga je veza
uzrok-poslledica. ova druga je po meni zanimljivija mada jako malo proučavana. npr. uzrok izlaska sunca je kukurikanje petla, zato što pre izlaska se uvek petao čuje. mada to jeste pravilo,ali neznači da je i uzrok. stvari koje stoje zajedno ne mora značiti da su povezane. evo jedan glup predlog: mi vidimo da je prostor vreme međusobno povezani. kada delujes na jedno odmah se promene i vrednosti drugoga. možda se to uvek desava ali nemora značiti da su u vezi uzrok-posledica. možda između njih postoji još jedan segment tako da mi delujemo na
prostor-segment-vreme a prepoznajemo kao prostor-vreme.
kao kada nas neko udari,mislimo da ćemo uzvratiti udarac zato što nas je neko udario,ali zapravo realnost je da ćemo ga udariti nazad zato što nam mozak šalje signal za takvu akciju. znači nije njegov udarac uzrok za našu reakciju nego signal iz mozga. a mozak može reagovati na bezbroj načina.

petar j

pre 8 godina

@san holo

Zapravo samo jedno je SADA, postoji samo jedan trenutak bez vremena, pocetka i kraja za sve, to je stanje pre nastanka svega, svih zakona i materije, pre nastanka prve 'misli' iz koje nastaje vreme.I ubrzano sirenje kosmosa ima veze sa mislima svakog mikrokosmosa unutar njega.Svaka misao je posledica, to nam govori prva misao.Covek zivi brzo zbog misli, a misli dolaze od zelje, tako je sve i nastalo, ceo kosmos je nastao iz jedne svesne misli u odnosu na nesto pre njega.I ceo kosmos tezi da se vrati na pocetak u stanje pre te prve misli, takozvanog velikog praska.To je zadatak mikrokosmosa koji je svest unutar svesti, covek je trojanski konj.

AnalfaBOTa

pre 8 godina

@taminx

Problem je u definiciji informacije. To sto je nesto trodimenzionalno, ne znaci da mora da bude opisano dimenzijama. Na primer, nekog coveka ne morate da opisete samo pomocu boje kose, ociju, itd. Mozete i preko njegovog DNK i tada imate jedinstven opis. Ili jednostavniji primer, ako snimite jedan bit u memorijsku celiju komjutera, taj bit mozete opisati i kolicinom toplote emitovanom pri tom procesu.

Nap ovrsini crne rupe se ispisuje informaciji o tome sto je upalo. Svaki bit informacije je velicine plankove povrsine. Povrsina crne rupe je jednaka kolicini bitova informacija pomnozenim plankovom povrsinom.

Zipo

pre 8 godina

Necu da objasnjavam mnogo jer nemam ni kad ni kome. Znajte samo ovo: Crne rupe su instrument necega, nazovimo ga "Ekvilibrijum". Jos od Velikog Praska, kako ljudi danas pogresno zovu postanak ovog univerzuma (o tome drugi put) ovaj univerzum tezi da se "raspline", toliko odvoji sam od sebe da postaje sopstveni paradoks, bukvalno nistavilo bez icega materijalnog i nematerijalnog, bez vremena i prostora. Crne rupe su samo jedan od pazljivo postavljenih mehanizama koji sve to drzi u "Ekvilibrijumu" - ravnotezi, ali ne savrsenom jer su mehanizmi bukvalno u svakom smislu razdvojili prethodni univerzum u vise delova (jedan je nas a ovaj prethodni, i on sam je bio jedan deo svog prethodnika i kada je dovoljno "narastao" se razdvojio, kao sto ce i nas), pa ako bi krenuli fizicki iz naseg ka nekom drugom unverzumu sa kojim smo bili zajednicki deo, ne bismo nasli nista, iako je on zapravo tu...ali i nije jer se kao mehur sapunice odvojio i otisao na svoju stranu, a mi prilagodjeni rekalibrisanim zakonima naseg "novog" univerzuma ne mozemo da vidimo (mada vid nema sa tim veze, prava rec je "pojmimo") sta je sa druge strane brda. Izvinjavam se na ovom opusu, nije moglo krace ni za slovo.

Han Solo

pre 8 godina

@ berg

Vreme ne postoji, mi ga stvaramo kao svesna bica u nasoj glavi. Postoji kao mera za kretanje nekog objekta u prostoru, ali ne postoji u smislu buducnost, proslost itd, vreme postoji za svaku osobu u kosmosu kao SADA i ovog trenutka.

Milosav

pre 8 godina

(Apas, 9. novembar 2015 11:40)

Ovo je Saban Saulic lepo rekao pre mnogo godina:
...postoji samo sadasnje vreme
i ja i tiiii u vremenu tom!

topla voda

pre 8 godina

Pre 25 godina je nama ucitelj objasnjavao da univerzum dise i da je sada u fazi sirenja. Pitam se sta je ovde spektakularno, a da se odavno nije znalo (tj. pretpostavljalo)?

Obilić

pre 8 godina

Ko do sada nije gledao, neka obavezno pogleda film "Kamiondzije ponovo voze". Skoro sve iz ovog teksta je pretočeno u pogon na bukvu na filmu.

petar j.

pre 8 godina

Ja bih drugacije postavio zadatak za razumevanje crnih rupa.Covek kao mikrokosmos moze da ponudi resenje.Snovi se 'ponasaju' poput crne rupe, predstava sna je van vremena i prostora, snovi su i proslost i buducnost ali u jednom trenu, zapravo snovi dokazuju da vreme ne postoji vec trenutak u kome je sve zapisano, po kome se sve dogodilo i dogadjace se.Ovo mogu dokazati snovi jer po izlasku iz sna covek ima sansu da uhvati svesno taj trenutak u obliku stanja van vremena, cim se ispolji prva misao u vremenu si.Mi crne rupe dozivljavamo kao nesto sto usisava u sta se tone, a sta ako se iz njih zapravo nesto obraca? I to nesto je moguce razumeti samo ako je svest van vremena tj. bez misli.Gomilu pitanja imam sto je nemoguci ili mozda i moguce?

Voja

pre 8 godina

Interstellar je obicna glupost i naucna fantastika sa minornim cinjenicama i ko god se pali na taj film nema bas mnogo pojma o temi...
Inace,lako je naucnicima da izmisljaju teorije o crnim rupama koje bi se uklapale u postojece,kada ne postoji niti nacin niti model sa se oni provere... Drugim recima... nista vise od pretpostavki... nagadjanja...

koki

pre 8 godina

Citat:' Verovatno zato posmatramo nocno nebo i gledamo u sliku staru i po vise milenijuma u nekim slucajevima.'

Nisi u pravu, to što si rekao je plastično 'objašnjenje' običnog razmišljanja.

Ti ne vidiš 'prošlost' kad gledaš zvezde. Ti vidiš projekciju prošlosti u sadašnjosti tj svetlo koje je stiglo do tvog oka. Drugim rečima vidiš SVETLOST u sadašnjem vremenu. Isto kao kad bi neko bacio kamen sa neke zvezde na tebe koji si na zemlji. Kamen je bačen pre 5 hiljada godina, ali te je pogodio SADA.

'Pogled' u projekciju prošlosti uz svetlost koja putuje kroz prazan nesputani prostor je na taj način 'vidljiv'. Ali uvek si samo posmatrač u SADAŠNJOSTI. Tako je u okvirima fizike koja vlada u svemiru koji poznajemo- postoji samo SADA...

'Objašnjenje' koje si dao je besmisleno u okviru priče o crnim rupama, jer je to plastična priča koja donekle važi samo za naš poznati univerzum i nema apsolutno nikakve veze sa svetom 'crnih rupa' koje su samo u domenu teorije.

A Šta je u delovima svemira koji su samo pretpostavka, niko ne zna...još uvek

Le

pre 8 godina

@Dejan
Kako si siguran da ne postoji savršenost? Možda, samo, ne možemo da je shvatimo? Što i nije čudno, ne umemo ni da je definišemo itd.
Svemir je ludilo i očigledno je da ima zakone a pritom je došlo i do života. Šta ćeš savršenije od života?

taminx

pre 8 godina

Meni nije jasno kako je moguce konfiguraciju 3d predmeta prenjeti na 2d hologram tako da nedode do gubitka informacije. Ja sam mislio da hologram predstavlja obris 3d predmeta pa samim tim ne poseduje informaciju o internoj strukturi. Moze li neko biti tako ljubazan da mi ovo razjasni

Zivadin

pre 8 godina

Za "teorija nebuloze": Skroz si u pravu. Ja vec godinama imam tu teoriju da prakticno nesto nastane tek onda kada mi to smislimo. Prakticno ne postoji nista sto nije napravljeno, a da je nekome palo na pamet, osim pojedinih lekova i teleporta (mada smo teleportaciju dokazali medju cesticama). Sve sto nam je kao covecanstvu palo na pamet da bi trebalo da postoji, napravili smo sami. Zanimljivo...

PAL

pre 8 godina

Kako moze nesto bezgranicno sa se siri i skuplja? Samo i samo nagadjanja,covek ne moze to da shvati ma koliko ucio,jednostavno imamo limit... Dokaze nikakve nemamo,samo predpostavke...

dragan

pre 8 godina

Ovo sa prošlošću je glupo.Ono što se dogodilo to se dogodilo.Recimo vratite se u prošlost i sprečite drugi svetski rat.Šta sad toliko grobova,filmova,knjiga o tome a to se nije dogodilo,isto i sa drugim sukobima.Šta objasniti potomcima poginulih da su umrli od čega ?Ili se vratite u prošlost i sprečite majku da se uda za vašeg oca-šta ste onda vi u tom slučaju ?Ja za crne rupe znam još iz sedamdesetih kad sam pratio list Galaksija,a ponešto čitao iz tog vremena u sovjetskom listu Tehnika mladih.

Apas

pre 8 godina

I veliki i proslavljeni umovi su imali glupih "znanstvenih" hipoteza. I Eisnstein je imao takvih. Bilo bi jako zanimljivo kad bi se klonirali najveci umovi covjecanstva u danasnju stvarnost. Zivo me zanima kakve bi teorije i pomake napravili ti genijal i mozgovi uz danasnju tehniku i danasnje znanje. A sad o crnim jamama. Crne jame nisu jame vec zgusnuta materija koja je toliko zgusnuta da je utusila strukturu atoma, tako da se moze reci da je to hrpa atomskih jezgara naslonjenih jednih na druge. Da bi neka masa postala crna jama, mora ispuniti neke pretpostavke, prije svega mora imati dovoljnu kolicinu materije koja je nuzna da bi materija mogla kolabirati i poprimiti svojstva svemirskog tijela koje nazivamo crnom jamom. Crna jama je zapravo kugla a ne jama i ne rupa. Zovemo je crna (iako je iznutra vjerojatno svijetla) jer zbog jakosnu g magnetskog polja uvlaci sve u sebe pa nam zbog tog postaje crna tj. nevidljiva. To jako magnetsko polje savija prostor i zakrivljuje svjetlost koja prolazi dovoljno blizu i dovoljno daleko (da ne bude uvucena) od crne jame. Crne jame u svemiru zapravo vrte materiju oko sebe i u sredistu svake galaksije nalazi se snazna crna jama oko koje se galaksija vrti. Itd.

Adam Landini Goikov

pre 8 godina

Jedna stvar je sigurna, vremeplov ne postoji i nece postojati, dokaz tome je zasto nas jos niko nije posetio iz buducnosti?:) pa zar nije najjednostavniji primer.
Takodje mislim da posle ovog zivota se radjamo u sledecem ali drugom obliku zivog bica i tako beskonacno. Ne mogu da se slozim da postoji VREME I NISTAVILO. Ljudi kao i svemir se beskonacno sire zahvaljujuci gravitaciji.

Vlada M

pre 8 godina

Mislim da bi ljudi trebalo da shvate da Tesla nije bio uopšte naučnik, a kamo li najveći naučnik, iako je bio verovatno najveći Srbin koji je živeo. On je bio pronalazač praktičar, genijalan izumitelj koji je omogućio svima pristup električnoj energiji i fantastično promenio svet. Možemo ga porediti sa izumiteljima tranzistora, Bill Gatesom koji nas je sve postavio za računar i povezao, možda sa Džejmsom Vatom. Ne možemo ga porediti sa Ajnštajnom i Borom i Hajzenbergom jer on se na tom nivou nije ni bavio fizikom niti je dovoljno znao za tako nešto, jer nije ni završio fakultet pa je u matematici bio slab. Tesla nije prihvatao ni relativnost ni kvantnu mehaniku, koje većini ljudi i danas izgledaju neprirodno ali se slažu sa opažanjima. Ipak bolju teoriju nije imao. Prosto je bio intuitivna osoba, a ove teorije su jako suprotne svakodnevnom iskustvu. Tesla je bio veliki čovek samo budimo realni jer mnogi od njega prave božanstvo pre svega zato što je bio Srbin.

teorija nebuloze

pre 8 godina

crne rupe nisu postojale dok ih mi nismo matematički dokazali. onda su se pojavile. tako i svi predmeti na svetu. sve se pojavi onda kada mi to u glavi smislimo, do tada ne postoji. živimo u matrixu koji stvara svet koji sanjamo.

Vest od svega

pre 8 godina

Iako sam ing. i prilicno dobar u svom poslu, osetim se kao glupan kad citam ovu tematiku. Valjda nisam rodjen sa apstraktnim mozgom ;).

Dejan

pre 8 godina

Postoje razne teorije, a jedna od njih je i da je nastanak svemira ciklican proces. U toj prici crne rupe igraju veliku ulogu. Kada se razmisli, svemir se sastoji iz mnostva galaksija, u cijem su sedistu velike crne rupe. Sta crne rupe rade? Skupljaju materiju i povecavaju sopstvenu masu. Sto je masa veca, sila privlacenja (gravitacije) je veca. Sva materija u nekom trenutku postaje element crnih rupa. Kada se to desi, crne rupe ce se mesjusobno privuci, U nekom trenutku ce se stvoriti uslovi i doci ce do eksplozije, nazvane veliki prasak, i oslobadice se velike kolicine materije. Zasto bi doslo do velikog praska? Pa mozda zato sto bi se sudarile velike kolicine materije i antimaterije ili nesto slicno. Uglavnom, citav proces ce se ponavljati ciklicno sve dok se raspored materije ne dovede u idealno stanje. Posmatrajmo prostor svemira sad. Imamo veliku koncentraciju materije, pa ogroman prostor izmedju. Taj poredak najmanjr loco na stabilan poredaka. Kada materija bude savrseno pravilno rasporedjena, proces se nece desavati ciklicno. S obzirom da savrsenost ne postoji, vreme izmedju ciklusa ce u zavisnosti od rasporeda, povecavati ili smanjivati. O tome ne treba da brinemo, jer vreme u kom mi funkcionisemo i svemir, predstavljaju dijametralno razlicite velicine. Ta teorija ima najvise smisla. Ja najvise u nji verujem jer sam je ja i izmislio i glave upravo sada. Zaradio sam platu kao teorijsko fizicar za danas :)

sinki

pre 8 godina

Najace je sto se sad javljaju internet strucnjaci i kazu da je ovo glupost i da oni bolje znaju od naucnika koji su citav zivot posvetili svemiru i istrazivanju.

Vlada M

pre 8 godina

@NN

Oni misle na horizont događaja. Kao, pošto na njemu vreme staje onda informacije o progutanoj materiji ostaju u 2D pa su raspoložive kao hologram. To je neko hodanje po žici da se teorija spase paradoksalnog predviđanja, meni to nije smisleno raditi. Kolaps prostor-vremena koji stabilno stoji tamo, ne deluje mi da smo još blizu kompletnog objašnjenja.

Apas

pre 8 godina

@Dejan
Mi ne gledamo proslost vec sliku proslosti. Proslost koju vidimo vise ne postoji, ona je postojala nekad davno prije (mjereno u milijardama godina 13,5 pa nanize). Postoji samo sadasnjost, proslost gledamo a buducnost mozemo predvidjati.

666

pre 8 godina

U svemiru ne postoji haos. Percepcija je samo stanje svesti. Sto bi rekao Sopenhauer, ''svet je samo volja i predstava''. Ne postoji univerzalna istina i saznazje koje vlada u svim svetovima.

mile dodik

pre 8 godina

Ja Mile,ovde nista ne razumem,a bas bih voleo.Bolje da su u okolini Zeneve napravili jedno 5-6 tih crnih rupa,da odemo da vidimo i to cudo.

freality

pre 8 godina

Najjaci posao na svetu.. Popijes kaficu, mlatnes neku distancu od 8282727272727 svetlosnih godina, kvantni skokovi, crne rupe i svasta nesto u cemu niko ne moze da te demantuje. Fale jos samo Thor i Loki..

MxF

pre 8 godina

Sve je moguce dok se ne dokaze suprutno.
Drugo ta crna rupa je trenutno najeca misterija na svetu,ljudi cesto dovode u pitanje postojanja vanzemaljaca to je besmisleno jer naravno da postoje,sta bi bilo kad bi prosli kroz crnu rupu ostaje samo da nagadjamo.

QQ

pre 8 godina

Svaki put kada se objavi neki tekst o nauci shvatim da zivim u drzavi punoj drskih i neobrazovanih ljudi. Stvarno nema buducnosti u ovoj zemlji. Idiokratija u punom sjaju.

laki

pre 8 godina

A ima i ona teorija, koja je dosta aktuelna u zadnje vreme, a to je da su crne rupe zapravo zasebni kosmosi odnosno da je i nas svemir crna rupa...

Sto se tice putovanja kroz vreme, to je apsolutno moguce, jer vreme je dimenzija materije a po dimenziji moze da se krece, ali mi jos nemamo tehnologiju za tako nesto.

Eksperimenti sa neutrinima su pokazalu da putuju kroz vreme,

Zatim kvantna teleportacija je visestruko dokazana, da dve čestice koje su kvantno uparene, medjusobno razmenjuju informacije i energiju trenutnom brzinom čak i ako su udaljene svetlosnim godinama, odnosno vreme na njihivu povezanost ne utice...

jovana

pre 8 godina

Mozda je ovde na Zemlji tako zovu I plase je se , navodno upadne se u tu rupu I izlaza nema.Imam jednu drugu teoriju,a to je prolaz kroz tu rupu u drugi svemir. Tako da je moguce da je svemir beskonacan ,a I konacan.Zavisi uz kog se ugla gleda.
Naucnici nisu dobro istrazili ni ovu planetu , a vec hoce I dalje.Kljuc je ovde , samo sto se uvek ide okolnim putem.

bb

pre 8 godina

vreme je nemoguce zaustaviti a ni vratiti tako da putovanje u buducnost ili proslost je apsolutno neostvarivo,a naucnici jos nemaju pojma sta su crne rupe i kako one funkcionisu i ostale pojave u svemiru samo nagadjanja i pretpostavke kao sto je i ova... imate SF filmove koji ljudsku mastu dizu na jako veliki nivo pa covek malo odluta sa mislima i veruje u sve i svasta,ali na to imamo potpuno pravo da malo fantaziramo o necemo sto nemamo pojma i malo mastamo,jeste da je nerealno ali bar je zanimljivo...naucnici ner mogu znati kako funkcionisa crna rupa ako nema pojma sta ima u okeanima koji su istrazeni samo 10% tako da manite sa fantazije i malo mi smor citati njihove PRETPOSTAVKE,poz

Dejan

pre 8 godina

"vreme" kao vreme ni ne postoji... svemir poznaje samo sadasnjost...
tako da je nemoguce "putovanje" kako u proslost, tako i u buducnost...
ne znam kako uopste i zamisljaju da dodje do "zakrivljenosti" vremena...
(el_presidente, 9. novembar 2015 09:50)

"Svemir poznaje samo sadasnjost". Verovatno zato posmatramo nocno nebo i gledamo u sliku staru i po vise milenijuma u nekim slucajevima.

mesni

pre 8 godina

Pa ovoga se sećam još iz knjige Karl Sagan "Kosmos", a to je stvarno davno pisano. I nema zaista ništa nelogično ili iznenadjujuće ovde. Jednostavno i prostor i vreme su definisani brzinom svetlosti, kako bi jedno drugo uvek pratili, u situacijama koje bi trebalo da prevazidju tu brzinu krenu da se krive. Kako je sve medjusobno uslovljeno, velika količina energije/mase rezultuje time da prostora i vremena nije dovoljno za tu masu/energiju i prevazidje limit i krene da savija prostor/vreme.

NN

pre 8 godina

Gluposti, crna rupa je 3D struktura, nastaje raspadom zvezde koja je 2.5 puta masivnija od naseg Sunca, masa se sabija u jednu tacku (singularitet) zbog nemogucnosti da se odrzi Paulijev princip. Jedna od posledica toga je da sta god da se nadje u prostoru nekadasnje zvezde, biva u delicu sekunde privuceno u taj singularitet, tako da je glupo pricati o crnoj rupi kao 2d strukturi.

Miroslav

pre 8 godina

Misliš Tesla i Mileva Marić. Ajnštajn je bio vrhunski menadžer i solidan violinista.On i Tesla se nisu slagali oko teorije relativiteta koju je naš naučnik pobijao više puta.Nazivao je Ajnštajna šarlatanom i prevarantom.

el_presidente

pre 8 godina

"vreme" kao vreme ni ne postoji... svemir poznaje samo sadasnjost...
tako da je nemoguce "putovanje" kako u proslost, tako i u buducnost...
ne znam kako uopste i zamisljaju da dodje do "zakrivljenosti" vremena...

Sendvic sa marihuanom

pre 8 godina

Ja mislim da se crna rupa ne vidi jer je crna, ali kada bi je zakrpili, bar ne bi vise bila rupa. Znate vrlo su zajebane po mraku, upasce neko. Nasa bi mogla malo da razmili o krpljenju tolkih rupa po svemiru.

Glupan

pre 8 godina

Uh koliko materijala za komentare, još da se javi neko koji će matematički da obori ovu tezu, u komentaru. A ima takvih.
Ja se držim moje stare dobre teorije zavere, nikada me nije izneverila i toliko daje prostora za produbljivanje, i ekspanziju, držeći se samo logike poznavanja prostog sistema razmišljanja, primitivnih nagona, i vrednosti u čoveku, koji su se samo usložnjavali, ali nikako suštinski promenili, kroz istoriju. Logično je da je sunce bilo inspiracija svim naučnicima, pa i Ajnštajnu, da je fisija i fuzija moguć proces, što ga je nateralo u ludilo zvano fizičko matematičko istraživanje. I kad je konačno formulama legla stvar, onda je ostalo da se praktično bombom potvrdi stvar. Nacisti su išli u tajna istraživanja teškom vodom, što je srećom, u to vreme, bio pogrešan put. Ameri su projektom Menhetn diplomirali, i Japance oprašili. Sledeći sveti gral beše Filadelfijski eksperiment, koji podrazumeva krivljenje vremena i prostora. Svi kažu da se samo budale i teoretičari zavere, lože na ovakve sf gluposti. Šta htedoh ono reći i poentirati? Posle više od 70 godina ništa se bitnije nije desilo na ovom polju, neki nam naučnici sad objašnjavaju 2d 3d crne rupe??? A mi se čudom čudimo??? O kako je lepo biti glup.

singer

pre 8 godina

nas mozak tumaci ,ljudsku' stvarnost. kakva je ,stvarna' stvarnost njemu je nepojmljivo. pomocu matematike, teorijske fizike, astrofizike...nas mozak tapka u mraku i dolazi do naucnih uvida koji se potpuno protive nasem zdravorazumskom shvatanju pojava i stvarnosti. primer kvantne fizike. 'Teorija kvantne elektrodinamike opisuje Prirodu kao apsurdnu s tacke gledista zdravog razuma' (ricard fajnman, nobelovac).

Vlada

pre 8 godina

Ovo nije ništa novo. To je pokušaj da se reši paradoks da se u crnoj rupi uništavaju informacije, što ne bi smelo da je moguće. Ne znam da li je od pre deset ili više godina ali novo nije. Ja sve teorije o crnim rupama i velikom prasku uzimam samo za informaciju i sa rezervom, dok god nemamo kompletnu teoriju fizike, jer to su mesta gde se teoretski stiču uticaji dve posvađane teorije, kvantne mehanike i opšte relativnosti. Treba raditi na tome ali informacije prihvatati oprezno. Lično me više zanimaju paradoksi tamne materije i kosmološke konstante nego ovi granični slučajevi, jer mislim da su veće i šanse da se reše i značaj ako se reše.

berg

pre 8 godina

Koje vreme? Ono koje naucnici definisu kao nesto sto se nedefinise? Nemamo mi jos znanje o tome sta je vreme pa samim ni velike tajne svemira necemo razumeti dok vreme ne objasnimo

Vlada

pre 8 godina

Ovo nije ništa novo. To je pokušaj da se reši paradoks da se u crnoj rupi uništavaju informacije, što ne bi smelo da je moguće. Ne znam da li je od pre deset ili više godina ali novo nije. Ja sve teorije o crnim rupama i velikom prasku uzimam samo za informaciju i sa rezervom, dok god nemamo kompletnu teoriju fizike, jer to su mesta gde se teoretski stiču uticaji dve posvađane teorije, kvantne mehanike i opšte relativnosti. Treba raditi na tome ali informacije prihvatati oprezno. Lično me više zanimaju paradoksi tamne materije i kosmološke konstante nego ovi granični slučajevi, jer mislim da su veće i šanse da se reše i značaj ako se reše.

QQ

pre 8 godina

Svaki put kada se objavi neki tekst o nauci shvatim da zivim u drzavi punoj drskih i neobrazovanih ljudi. Stvarno nema buducnosti u ovoj zemlji. Idiokratija u punom sjaju.

berg

pre 8 godina

Koje vreme? Ono koje naucnici definisu kao nesto sto se nedefinise? Nemamo mi jos znanje o tome sta je vreme pa samim ni velike tajne svemira necemo razumeti dok vreme ne objasnimo

Vlada M

pre 8 godina

Mislim da bi ljudi trebalo da shvate da Tesla nije bio uopšte naučnik, a kamo li najveći naučnik, iako je bio verovatno najveći Srbin koji je živeo. On je bio pronalazač praktičar, genijalan izumitelj koji je omogućio svima pristup električnoj energiji i fantastično promenio svet. Možemo ga porediti sa izumiteljima tranzistora, Bill Gatesom koji nas je sve postavio za računar i povezao, možda sa Džejmsom Vatom. Ne možemo ga porediti sa Ajnštajnom i Borom i Hajzenbergom jer on se na tom nivou nije ni bavio fizikom niti je dovoljno znao za tako nešto, jer nije ni završio fakultet pa je u matematici bio slab. Tesla nije prihvatao ni relativnost ni kvantnu mehaniku, koje većini ljudi i danas izgledaju neprirodno ali se slažu sa opažanjima. Ipak bolju teoriju nije imao. Prosto je bio intuitivna osoba, a ove teorije su jako suprotne svakodnevnom iskustvu. Tesla je bio veliki čovek samo budimo realni jer mnogi od njega prave božanstvo pre svega zato što je bio Srbin.

Vest od svega

pre 8 godina

Iako sam ing. i prilicno dobar u svom poslu, osetim se kao glupan kad citam ovu tematiku. Valjda nisam rodjen sa apstraktnim mozgom ;).

Dejan

pre 8 godina

"vreme" kao vreme ni ne postoji... svemir poznaje samo sadasnjost...
tako da je nemoguce "putovanje" kako u proslost, tako i u buducnost...
ne znam kako uopste i zamisljaju da dodje do "zakrivljenosti" vremena...
(el_presidente, 9. novembar 2015 09:50)

"Svemir poznaje samo sadasnjost". Verovatno zato posmatramo nocno nebo i gledamo u sliku staru i po vise milenijuma u nekim slucajevima.

teorija nebuloze

pre 8 godina

crne rupe nisu postojale dok ih mi nismo matematički dokazali. onda su se pojavile. tako i svi predmeti na svetu. sve se pojavi onda kada mi to u glavi smislimo, do tada ne postoji. živimo u matrixu koji stvara svet koji sanjamo.

sinki

pre 8 godina

Najace je sto se sad javljaju internet strucnjaci i kazu da je ovo glupost i da oni bolje znaju od naucnika koji su citav zivot posvetili svemiru i istrazivanju.

singer

pre 8 godina

nas mozak tumaci ,ljudsku' stvarnost. kakva je ,stvarna' stvarnost njemu je nepojmljivo. pomocu matematike, teorijske fizike, astrofizike...nas mozak tapka u mraku i dolazi do naucnih uvida koji se potpuno protive nasem zdravorazumskom shvatanju pojava i stvarnosti. primer kvantne fizike. 'Teorija kvantne elektrodinamike opisuje Prirodu kao apsurdnu s tacke gledista zdravog razuma' (ricard fajnman, nobelovac).

freality

pre 8 godina

Najjaci posao na svetu.. Popijes kaficu, mlatnes neku distancu od 8282727272727 svetlosnih godina, kvantni skokovi, crne rupe i svasta nesto u cemu niko ne moze da te demantuje. Fale jos samo Thor i Loki..

laki

pre 8 godina

A ima i ona teorija, koja je dosta aktuelna u zadnje vreme, a to je da su crne rupe zapravo zasebni kosmosi odnosno da je i nas svemir crna rupa...

Sto se tice putovanja kroz vreme, to je apsolutno moguce, jer vreme je dimenzija materije a po dimenziji moze da se krece, ali mi jos nemamo tehnologiju za tako nesto.

Eksperimenti sa neutrinima su pokazalu da putuju kroz vreme,

Zatim kvantna teleportacija je visestruko dokazana, da dve čestice koje su kvantno uparene, medjusobno razmenjuju informacije i energiju trenutnom brzinom čak i ako su udaljene svetlosnim godinama, odnosno vreme na njihivu povezanost ne utice...

Dejan

pre 8 godina

Postoje razne teorije, a jedna od njih je i da je nastanak svemira ciklican proces. U toj prici crne rupe igraju veliku ulogu. Kada se razmisli, svemir se sastoji iz mnostva galaksija, u cijem su sedistu velike crne rupe. Sta crne rupe rade? Skupljaju materiju i povecavaju sopstvenu masu. Sto je masa veca, sila privlacenja (gravitacije) je veca. Sva materija u nekom trenutku postaje element crnih rupa. Kada se to desi, crne rupe ce se mesjusobno privuci, U nekom trenutku ce se stvoriti uslovi i doci ce do eksplozije, nazvane veliki prasak, i oslobadice se velike kolicine materije. Zasto bi doslo do velikog praska? Pa mozda zato sto bi se sudarile velike kolicine materije i antimaterije ili nesto slicno. Uglavnom, citav proces ce se ponavljati ciklicno sve dok se raspored materije ne dovede u idealno stanje. Posmatrajmo prostor svemira sad. Imamo veliku koncentraciju materije, pa ogroman prostor izmedju. Taj poredak najmanjr loco na stabilan poredaka. Kada materija bude savrseno pravilno rasporedjena, proces se nece desavati ciklicno. S obzirom da savrsenost ne postoji, vreme izmedju ciklusa ce u zavisnosti od rasporeda, povecavati ili smanjivati. O tome ne treba da brinemo, jer vreme u kom mi funkcionisemo i svemir, predstavljaju dijametralno razlicite velicine. Ta teorija ima najvise smisla. Ja najvise u nji verujem jer sam je ja i izmislio i glave upravo sada. Zaradio sam platu kao teorijsko fizicar za danas :)

Glupan

pre 8 godina

Uh koliko materijala za komentare, još da se javi neko koji će matematički da obori ovu tezu, u komentaru. A ima takvih.
Ja se držim moje stare dobre teorije zavere, nikada me nije izneverila i toliko daje prostora za produbljivanje, i ekspanziju, držeći se samo logike poznavanja prostog sistema razmišljanja, primitivnih nagona, i vrednosti u čoveku, koji su se samo usložnjavali, ali nikako suštinski promenili, kroz istoriju. Logično je da je sunce bilo inspiracija svim naučnicima, pa i Ajnštajnu, da je fisija i fuzija moguć proces, što ga je nateralo u ludilo zvano fizičko matematičko istraživanje. I kad je konačno formulama legla stvar, onda je ostalo da se praktično bombom potvrdi stvar. Nacisti su išli u tajna istraživanja teškom vodom, što je srećom, u to vreme, bio pogrešan put. Ameri su projektom Menhetn diplomirali, i Japance oprašili. Sledeći sveti gral beše Filadelfijski eksperiment, koji podrazumeva krivljenje vremena i prostora. Svi kažu da se samo budale i teoretičari zavere, lože na ovakve sf gluposti. Šta htedoh ono reći i poentirati? Posle više od 70 godina ništa se bitnije nije desilo na ovom polju, neki nam naučnici sad objašnjavaju 2d 3d crne rupe??? A mi se čudom čudimo??? O kako je lepo biti glup.

Sendvic sa marihuanom

pre 8 godina

Ja mislim da se crna rupa ne vidi jer je crna, ali kada bi je zakrpili, bar ne bi vise bila rupa. Znate vrlo su zajebane po mraku, upasce neko. Nasa bi mogla malo da razmili o krpljenju tolkih rupa po svemiru.

el_presidente

pre 8 godina

"vreme" kao vreme ni ne postoji... svemir poznaje samo sadasnjost...
tako da je nemoguce "putovanje" kako u proslost, tako i u buducnost...
ne znam kako uopste i zamisljaju da dodje do "zakrivljenosti" vremena...

666

pre 8 godina

U svemiru ne postoji haos. Percepcija je samo stanje svesti. Sto bi rekao Sopenhauer, ''svet je samo volja i predstava''. Ne postoji univerzalna istina i saznazje koje vlada u svim svetovima.

mile dodik

pre 8 godina

Ja Mile,ovde nista ne razumem,a bas bih voleo.Bolje da su u okolini Zeneve napravili jedno 5-6 tih crnih rupa,da odemo da vidimo i to cudo.

Apas

pre 8 godina

@Dejan
Mi ne gledamo proslost vec sliku proslosti. Proslost koju vidimo vise ne postoji, ona je postojala nekad davno prije (mjereno u milijardama godina 13,5 pa nanize). Postoji samo sadasnjost, proslost gledamo a buducnost mozemo predvidjati.

mesni

pre 8 godina

Pa ovoga se sećam još iz knjige Karl Sagan "Kosmos", a to je stvarno davno pisano. I nema zaista ništa nelogično ili iznenadjujuće ovde. Jednostavno i prostor i vreme su definisani brzinom svetlosti, kako bi jedno drugo uvek pratili, u situacijama koje bi trebalo da prevazidju tu brzinu krenu da se krive. Kako je sve medjusobno uslovljeno, velika količina energije/mase rezultuje time da prostora i vremena nije dovoljno za tu masu/energiju i prevazidje limit i krene da savija prostor/vreme.

Miroslav

pre 8 godina

Misliš Tesla i Mileva Marić. Ajnštajn je bio vrhunski menadžer i solidan violinista.On i Tesla se nisu slagali oko teorije relativiteta koju je naš naučnik pobijao više puta.Nazivao je Ajnštajna šarlatanom i prevarantom.

NN

pre 8 godina

Gluposti, crna rupa je 3D struktura, nastaje raspadom zvezde koja je 2.5 puta masivnija od naseg Sunca, masa se sabija u jednu tacku (singularitet) zbog nemogucnosti da se odrzi Paulijev princip. Jedna od posledica toga je da sta god da se nadje u prostoru nekadasnje zvezde, biva u delicu sekunde privuceno u taj singularitet, tako da je glupo pricati o crnoj rupi kao 2d strukturi.

Apas

pre 8 godina

I veliki i proslavljeni umovi su imali glupih "znanstvenih" hipoteza. I Eisnstein je imao takvih. Bilo bi jako zanimljivo kad bi se klonirali najveci umovi covjecanstva u danasnju stvarnost. Zivo me zanima kakve bi teorije i pomake napravili ti genijal i mozgovi uz danasnju tehniku i danasnje znanje. A sad o crnim jamama. Crne jame nisu jame vec zgusnuta materija koja je toliko zgusnuta da je utusila strukturu atoma, tako da se moze reci da je to hrpa atomskih jezgara naslonjenih jednih na druge. Da bi neka masa postala crna jama, mora ispuniti neke pretpostavke, prije svega mora imati dovoljnu kolicinu materije koja je nuzna da bi materija mogla kolabirati i poprimiti svojstva svemirskog tijela koje nazivamo crnom jamom. Crna jama je zapravo kugla a ne jama i ne rupa. Zovemo je crna (iako je iznutra vjerojatno svijetla) jer zbog jakosnu g magnetskog polja uvlaci sve u sebe pa nam zbog tog postaje crna tj. nevidljiva. To jako magnetsko polje savija prostor i zakrivljuje svjetlost koja prolazi dovoljno blizu i dovoljno daleko (da ne bude uvucena) od crne jame. Crne jame u svemiru zapravo vrte materiju oko sebe i u sredistu svake galaksije nalazi se snazna crna jama oko koje se galaksija vrti. Itd.

bb

pre 8 godina

vreme je nemoguce zaustaviti a ni vratiti tako da putovanje u buducnost ili proslost je apsolutno neostvarivo,a naucnici jos nemaju pojma sta su crne rupe i kako one funkcionisu i ostale pojave u svemiru samo nagadjanja i pretpostavke kao sto je i ova... imate SF filmove koji ljudsku mastu dizu na jako veliki nivo pa covek malo odluta sa mislima i veruje u sve i svasta,ali na to imamo potpuno pravo da malo fantaziramo o necemo sto nemamo pojma i malo mastamo,jeste da je nerealno ali bar je zanimljivo...naucnici ner mogu znati kako funkcionisa crna rupa ako nema pojma sta ima u okeanima koji su istrazeni samo 10% tako da manite sa fantazije i malo mi smor citati njihove PRETPOSTAVKE,poz

petar j.

pre 8 godina

Ja bih drugacije postavio zadatak za razumevanje crnih rupa.Covek kao mikrokosmos moze da ponudi resenje.Snovi se 'ponasaju' poput crne rupe, predstava sna je van vremena i prostora, snovi su i proslost i buducnost ali u jednom trenu, zapravo snovi dokazuju da vreme ne postoji vec trenutak u kome je sve zapisano, po kome se sve dogodilo i dogadjace se.Ovo mogu dokazati snovi jer po izlasku iz sna covek ima sansu da uhvati svesno taj trenutak u obliku stanja van vremena, cim se ispolji prva misao u vremenu si.Mi crne rupe dozivljavamo kao nesto sto usisava u sta se tone, a sta ako se iz njih zapravo nesto obraca? I to nesto je moguce razumeti samo ako je svest van vremena tj. bez misli.Gomilu pitanja imam sto je nemoguci ili mozda i moguce?

MxF

pre 8 godina

Sve je moguce dok se ne dokaze suprutno.
Drugo ta crna rupa je trenutno najeca misterija na svetu,ljudi cesto dovode u pitanje postojanja vanzemaljaca to je besmisleno jer naravno da postoje,sta bi bilo kad bi prosli kroz crnu rupu ostaje samo da nagadjamo.

Vlada M

pre 8 godina

@NN

Oni misle na horizont događaja. Kao, pošto na njemu vreme staje onda informacije o progutanoj materiji ostaju u 2D pa su raspoložive kao hologram. To je neko hodanje po žici da se teorija spase paradoksalnog predviđanja, meni to nije smisleno raditi. Kolaps prostor-vremena koji stabilno stoji tamo, ne deluje mi da smo još blizu kompletnog objašnjenja.

koki

pre 8 godina

Citat:' Verovatno zato posmatramo nocno nebo i gledamo u sliku staru i po vise milenijuma u nekim slucajevima.'

Nisi u pravu, to što si rekao je plastično 'objašnjenje' običnog razmišljanja.

Ti ne vidiš 'prošlost' kad gledaš zvezde. Ti vidiš projekciju prošlosti u sadašnjosti tj svetlo koje je stiglo do tvog oka. Drugim rečima vidiš SVETLOST u sadašnjem vremenu. Isto kao kad bi neko bacio kamen sa neke zvezde na tebe koji si na zemlji. Kamen je bačen pre 5 hiljada godina, ali te je pogodio SADA.

'Pogled' u projekciju prošlosti uz svetlost koja putuje kroz prazan nesputani prostor je na taj način 'vidljiv'. Ali uvek si samo posmatrač u SADAŠNJOSTI. Tako je u okvirima fizike koja vlada u svemiru koji poznajemo- postoji samo SADA...

'Objašnjenje' koje si dao je besmisleno u okviru priče o crnim rupama, jer je to plastična priča koja donekle važi samo za naš poznati univerzum i nema apsolutno nikakve veze sa svetom 'crnih rupa' koje su samo u domenu teorije.

A Šta je u delovima svemira koji su samo pretpostavka, niko ne zna...još uvek

PAL

pre 8 godina

Kako moze nesto bezgranicno sa se siri i skuplja? Samo i samo nagadjanja,covek ne moze to da shvati ma koliko ucio,jednostavno imamo limit... Dokaze nikakve nemamo,samo predpostavke...

Le

pre 8 godina

@Dejan
Kako si siguran da ne postoji savršenost? Možda, samo, ne možemo da je shvatimo? Što i nije čudno, ne umemo ni da je definišemo itd.
Svemir je ludilo i očigledno je da ima zakone a pritom je došlo i do života. Šta ćeš savršenije od života?

Obilić

pre 8 godina

Ko do sada nije gledao, neka obavezno pogleda film "Kamiondzije ponovo voze". Skoro sve iz ovog teksta je pretočeno u pogon na bukvu na filmu.

Zivadin

pre 8 godina

Za "teorija nebuloze": Skroz si u pravu. Ja vec godinama imam tu teoriju da prakticno nesto nastane tek onda kada mi to smislimo. Prakticno ne postoji nista sto nije napravljeno, a da je nekome palo na pamet, osim pojedinih lekova i teleporta (mada smo teleportaciju dokazali medju cesticama). Sve sto nam je kao covecanstvu palo na pamet da bi trebalo da postoji, napravili smo sami. Zanimljivo...

Voja

pre 8 godina

Interstellar je obicna glupost i naucna fantastika sa minornim cinjenicama i ko god se pali na taj film nema bas mnogo pojma o temi...
Inace,lako je naucnicima da izmisljaju teorije o crnim rupama koje bi se uklapale u postojece,kada ne postoji niti nacin niti model sa se oni provere... Drugim recima... nista vise od pretpostavki... nagadjanja...

taminx

pre 8 godina

Meni nije jasno kako je moguce konfiguraciju 3d predmeta prenjeti na 2d hologram tako da nedode do gubitka informacije. Ja sam mislio da hologram predstavlja obris 3d predmeta pa samim tim ne poseduje informaciju o internoj strukturi. Moze li neko biti tako ljubazan da mi ovo razjasni

Adam Landini Goikov

pre 8 godina

Jedna stvar je sigurna, vremeplov ne postoji i nece postojati, dokaz tome je zasto nas jos niko nije posetio iz buducnosti?:) pa zar nije najjednostavniji primer.
Takodje mislim da posle ovog zivota se radjamo u sledecem ali drugom obliku zivog bica i tako beskonacno. Ne mogu da se slozim da postoji VREME I NISTAVILO. Ljudi kao i svemir se beskonacno sire zahvaljujuci gravitaciji.

jovana

pre 8 godina

Mozda je ovde na Zemlji tako zovu I plase je se , navodno upadne se u tu rupu I izlaza nema.Imam jednu drugu teoriju,a to je prolaz kroz tu rupu u drugi svemir. Tako da je moguce da je svemir beskonacan ,a I konacan.Zavisi uz kog se ugla gleda.
Naucnici nisu dobro istrazili ni ovu planetu , a vec hoce I dalje.Kljuc je ovde , samo sto se uvek ide okolnim putem.

topla voda

pre 8 godina

Pre 25 godina je nama ucitelj objasnjavao da univerzum dise i da je sada u fazi sirenja. Pitam se sta je ovde spektakularno, a da se odavno nije znalo (tj. pretpostavljalo)?

Milosav

pre 8 godina

(Apas, 9. novembar 2015 11:40)

Ovo je Saban Saulic lepo rekao pre mnogo godina:
...postoji samo sadasnje vreme
i ja i tiiii u vremenu tom!

Dejan

pre 8 godina

@Dejan
Mi ne gledamo proslost vec sliku proslosti. Proslost koju vidimo vise ne postoji, ona je postojala nekad davno prije (mjereno u milijardama godina 13,5 pa nanize). Postoji samo sadasnjost, proslost gledamo a buducnost mozemo predvidjati.
(Apas, 9. novembar 2015 11:40)

Mi svojim ocima gledamo i sliku sadasnjosti, a ne samu sadasnjost. Nego, cim ta slika toliko putuje, ona nesto govori o konceptu vremena; te postojanju istog u ovom svemiru.

Pundit

pre 8 godina

"Njegov koncept mogao bi da reši neke paradokse koji su do sada mučili fizičare, a ujedno se i dobro uklapa u Ajnštajnov zakon relativnosti."

Opa Bato! Zakon, a? Zakoni termodinamike važe ukoliko su u skladu sa Ajnštajnovim zakonom relativnosti.
Nema više zezanja, Ajnštajnova crkva je postala veća od Hristove. Nadam se samo da neće spaljivati one koji otkriju tamo neke čestice brže od svetlosti. Do sada su samo gubili posao i karijere.

Posle se neko čudi zašto se teorijska fizika vrti u krug čitav vek? Pa zato što je postala religija u kojoj nebuloze postaju zakoni. Ali zato neće nedostajati tumačenja Prorokovih misli.

Pundit

pre 8 godina

bravo! uspeo si da eliminises najjacu konstantu u univerzumu :)
(neutralni felsh, 9. novembar 2015 23:47)

Konstantu? Kolika je ta konstanta, ako je konstanta? Jedino je moguće da se smatra konstantnom zabludom, ali ni to nije jer sve do prošlog veka naučnici, pogotovo filozofi su ispravno shvatali pojam vremena kao apstrakcije, onako kako je i Boban rekao.
Vreme je potpuno identično (na primer) imaginarnoj jedinici (koren od minus jedan). Korisno da se fizičke pojave matematički predstave, ali fizički nepostojeće. Ali čak ni tako tumačeno, nije konstanta.

dragan

pre 8 godina

Ovo sa prošlošću je glupo.Ono što se dogodilo to se dogodilo.Recimo vratite se u prošlost i sprečite drugi svetski rat.Šta sad toliko grobova,filmova,knjiga o tome a to se nije dogodilo,isto i sa drugim sukobima.Šta objasniti potomcima poginulih da su umrli od čega ?Ili se vratite u prošlost i sprečite majku da se uda za vašeg oca-šta ste onda vi u tom slučaju ?Ja za crne rupe znam još iz sedamdesetih kad sam pratio list Galaksija,a ponešto čitao iz tog vremena u sovjetskom listu Tehnika mladih.

AnalfaBOTa

pre 8 godina

@taminx

Problem je u definiciji informacije. To sto je nesto trodimenzionalno, ne znaci da mora da bude opisano dimenzijama. Na primer, nekog coveka ne morate da opisete samo pomocu boje kose, ociju, itd. Mozete i preko njegovog DNK i tada imate jedinstven opis. Ili jednostavniji primer, ako snimite jedan bit u memorijsku celiju komjutera, taj bit mozete opisati i kolicinom toplote emitovanom pri tom procesu.

Nap ovrsini crne rupe se ispisuje informaciji o tome sto je upalo. Svaki bit informacije je velicine plankove povrsine. Povrsina crne rupe je jednaka kolicini bitova informacija pomnozenim plankovom povrsinom.

Zipo

pre 8 godina

Necu da objasnjavam mnogo jer nemam ni kad ni kome. Znajte samo ovo: Crne rupe su instrument necega, nazovimo ga "Ekvilibrijum". Jos od Velikog Praska, kako ljudi danas pogresno zovu postanak ovog univerzuma (o tome drugi put) ovaj univerzum tezi da se "raspline", toliko odvoji sam od sebe da postaje sopstveni paradoks, bukvalno nistavilo bez icega materijalnog i nematerijalnog, bez vremena i prostora. Crne rupe su samo jedan od pazljivo postavljenih mehanizama koji sve to drzi u "Ekvilibrijumu" - ravnotezi, ali ne savrsenom jer su mehanizmi bukvalno u svakom smislu razdvojili prethodni univerzum u vise delova (jedan je nas a ovaj prethodni, i on sam je bio jedan deo svog prethodnika i kada je dovoljno "narastao" se razdvojio, kao sto ce i nas), pa ako bi krenuli fizicki iz naseg ka nekom drugom unverzumu sa kojim smo bili zajednicki deo, ne bismo nasli nista, iako je on zapravo tu...ali i nije jer se kao mehur sapunice odvojio i otisao na svoju stranu, a mi prilagodjeni rekalibrisanim zakonima naseg "novog" univerzuma ne mozemo da vidimo (mada vid nema sa tim veze, prava rec je "pojmimo") sta je sa druge strane brda. Izvinjavam se na ovom opusu, nije moglo krace ni za slovo.

BašDejan

pre 8 godina

ja sam negde pročitao da mi od celog svemira poznajemo 5%. nekad mi izgleda i to da je preuveličano.

jedan naučnik je rekao ovako u našem vremenu imamo dve krize: jedna je astronomija a druga je veza
uzrok-poslledica. ova druga je po meni zanimljivija mada jako malo proučavana. npr. uzrok izlaska sunca je kukurikanje petla, zato što pre izlaska se uvek petao čuje. mada to jeste pravilo,ali neznači da je i uzrok. stvari koje stoje zajedno ne mora značiti da su povezane. evo jedan glup predlog: mi vidimo da je prostor vreme međusobno povezani. kada delujes na jedno odmah se promene i vrednosti drugoga. možda se to uvek desava ali nemora značiti da su u vezi uzrok-posledica. možda između njih postoji još jedan segment tako da mi delujemo na
prostor-segment-vreme a prepoznajemo kao prostor-vreme.
kao kada nas neko udari,mislimo da ćemo uzvratiti udarac zato što nas je neko udario,ali zapravo realnost je da ćemo ga udariti nazad zato što nam mozak šalje signal za takvu akciju. znači nije njegov udarac uzrok za našu reakciju nego signal iz mozga. a mozak može reagovati na bezbroj načina.

petar j

pre 8 godina

@san holo

Zapravo samo jedno je SADA, postoji samo jedan trenutak bez vremena, pocetka i kraja za sve, to je stanje pre nastanka svega, svih zakona i materije, pre nastanka prve 'misli' iz koje nastaje vreme.I ubrzano sirenje kosmosa ima veze sa mislima svakog mikrokosmosa unutar njega.Svaka misao je posledica, to nam govori prva misao.Covek zivi brzo zbog misli, a misli dolaze od zelje, tako je sve i nastalo, ceo kosmos je nastao iz jedne svesne misli u odnosu na nesto pre njega.I ceo kosmos tezi da se vrati na pocetak u stanje pre te prve misli, takozvanog velikog praska.To je zadatak mikrokosmosa koji je svest unutar svesti, covek je trojanski konj.

neutralni felsh

pre 8 godina

Vreme ne postoji. To je izmišljena kategorija. Kad to shvatimo biće nam mnogo lakše.
(Boban, 09. novembar 2015 15:16)


bravo! uspeo si da eliminises najjacu konstantu u univerzumu :)

BokiPirot

pre 8 godina

Jedna mi stvar nikada nece biti jasna,naravno pisem kao laik.Zasto je,da bi nesto u fizici bilo tacno,uslov svih uslova da se slaze sa Ajnstajnovom teorijom relativiteta?Citao sam da je Nikola Tesla uspeo da opovrgne tacnost brzine svetlosti i da dokaze da je njena brzina oko 400000Km/s sto baca u vodu kompletnu Ajnstajnovu teoriju.Verujem Tesli jer mnoga njegova otkrica nisu shvacena ozbiljno ili su zataskana,isto kao sto svi tragaju za preciznim kalendarom a Milutin Milankovic ga je odavno stvorio.Mozda je problem u tome sto se Tesla ne zove Nik a Milankovic Micel.

neutralni felsh

pre 8 godina

Jedna mi stvar nikada nece biti jasna,naravno pisem kao laik.Zasto je,da bi nesto u fizici bilo tacno,uslov svih uslova da se slaze sa Ajnstajnovom teorijom relativiteta?Citao sam da je Nikola Tesla uspeo da opovrgne tacnost brzine svetlosti i da dokaze da je njena brzina oko 400000Km/s sto baca u vodu kompletnu Ajnstajnovu teoriju.Verujem Tesli jer mnoga njegova otkrica nisu shvacena ozbiljno ili su zataskana,isto kao sto svi tragaju za preciznim kalendarom a Milutin Milankovic ga je odavno stvorio.Mozda je problem u tome sto se Tesla ne zove Nik a Milankovic Micel.
(BokiPirot, 09. novembar 2015 19:31)


ne :)

Smuleco

pre 8 godina

Svemir je 11-to dimenzionalan. U tom kontekstu sve je moguće! Iz našeg ugla posmatranja, ograničenog sa o 3, odnosno uslovno, sa 4 dimenzije, mnoge stvari nam ne mogu, i neće, dugo biti jasne.

Han Solo

pre 8 godina

@ berg

Vreme ne postoji, mi ga stvaramo kao svesna bica u nasoj glavi. Postoji kao mera za kretanje nekog objekta u prostoru, ali ne postoji u smislu buducnost, proslost itd, vreme postoji za svaku osobu u kosmosu kao SADA i ovog trenutka.

vasilije knezevic

pre 8 godina

Crne rupe,veliki prasak i slicne fantazije ustvari se mogu nazvati kosmickom
religijom a to ustvari i jeste.Nikada necete cuti od nekog obicnog covjeka bilo
sta o crnim rupama ili necemuu slicnom.Jedino sto mi je ostalo u pamcenju,
iz djetinjstva,jesu cuskije,Vrele cuskije koje padaju iz mracnog neba.Cuskija je
alatka za pravljenje rupa u zemljistu da bi se formirala ograda.Zena a ponekad i
covjek dobiju takav naziv ukoliko je njihovo kretanje tesko i usporeno.Ljenost je izrazena tim nazivom.Kada govorimo o kosmickoj religiji onda imamo u vidu
naucna lica koja se ne mogu osloboditi religioznog opterecenja,podizu tu
fantaziju na razliciti nivo ali u sustini misle o paklu ili necemu jos strasnijem.
Vremenska neodredjenost dogadjaja vrlo cesto nas navodi da sve posmatramo
u sadasnjosti,bliskoj proslosti i buducnosti.Pritome niko od nas nije u mogucnosti
da odredi neki dogadjaj koji je u vemenskoj izmaglici i koji za svemir znaci nesto.
Religiozno-naucna lica su izmislili crne rupe koje ustvari postaju vazan detalj
svakome onome koji se usudi da razmislja o kosmosu. Da li je bilo ko ikada
mislio o sjenkama i njihovom doprinosu da se donese pogresan zakljucak.Nasa
planeta,zemlja,je relativno mala ali ima sjenku od neprocjenjive vilicine i zavisnosti.
Sjenku nase zemlje neki iz dalekog kosmosa vide kao "crnu rupu".
vasilije knezevic 09 nov. 2015

el_presidente

pre 8 godina

"vreme" kao vreme ni ne postoji... svemir poznaje samo sadasnjost...
tako da je nemoguce "putovanje" kako u proslost, tako i u buducnost...
ne znam kako uopste i zamisljaju da dodje do "zakrivljenosti" vremena...

freality

pre 8 godina

Najjaci posao na svetu.. Popijes kaficu, mlatnes neku distancu od 8282727272727 svetlosnih godina, kvantni skokovi, crne rupe i svasta nesto u cemu niko ne moze da te demantuje. Fale jos samo Thor i Loki..

Sendvic sa marihuanom

pre 8 godina

Ja mislim da se crna rupa ne vidi jer je crna, ali kada bi je zakrpili, bar ne bi vise bila rupa. Znate vrlo su zajebane po mraku, upasce neko. Nasa bi mogla malo da razmili o krpljenju tolkih rupa po svemiru.

Miroslav

pre 8 godina

Misliš Tesla i Mileva Marić. Ajnštajn je bio vrhunski menadžer i solidan violinista.On i Tesla se nisu slagali oko teorije relativiteta koju je naš naučnik pobijao više puta.Nazivao je Ajnštajna šarlatanom i prevarantom.

Vlada M

pre 8 godina

Mislim da bi ljudi trebalo da shvate da Tesla nije bio uopšte naučnik, a kamo li najveći naučnik, iako je bio verovatno najveći Srbin koji je živeo. On je bio pronalazač praktičar, genijalan izumitelj koji je omogućio svima pristup električnoj energiji i fantastično promenio svet. Možemo ga porediti sa izumiteljima tranzistora, Bill Gatesom koji nas je sve postavio za računar i povezao, možda sa Džejmsom Vatom. Ne možemo ga porediti sa Ajnštajnom i Borom i Hajzenbergom jer on se na tom nivou nije ni bavio fizikom niti je dovoljno znao za tako nešto, jer nije ni završio fakultet pa je u matematici bio slab. Tesla nije prihvatao ni relativnost ni kvantnu mehaniku, koje većini ljudi i danas izgledaju neprirodno ali se slažu sa opažanjima. Ipak bolju teoriju nije imao. Prosto je bio intuitivna osoba, a ove teorije su jako suprotne svakodnevnom iskustvu. Tesla je bio veliki čovek samo budimo realni jer mnogi od njega prave božanstvo pre svega zato što je bio Srbin.

Glupan

pre 8 godina

Uh koliko materijala za komentare, još da se javi neko koji će matematički da obori ovu tezu, u komentaru. A ima takvih.
Ja se držim moje stare dobre teorije zavere, nikada me nije izneverila i toliko daje prostora za produbljivanje, i ekspanziju, držeći se samo logike poznavanja prostog sistema razmišljanja, primitivnih nagona, i vrednosti u čoveku, koji su se samo usložnjavali, ali nikako suštinski promenili, kroz istoriju. Logično je da je sunce bilo inspiracija svim naučnicima, pa i Ajnštajnu, da je fisija i fuzija moguć proces, što ga je nateralo u ludilo zvano fizičko matematičko istraživanje. I kad je konačno formulama legla stvar, onda je ostalo da se praktično bombom potvrdi stvar. Nacisti su išli u tajna istraživanja teškom vodom, što je srećom, u to vreme, bio pogrešan put. Ameri su projektom Menhetn diplomirali, i Japance oprašili. Sledeći sveti gral beše Filadelfijski eksperiment, koji podrazumeva krivljenje vremena i prostora. Svi kažu da se samo budale i teoretičari zavere, lože na ovakve sf gluposti. Šta htedoh ono reći i poentirati? Posle više od 70 godina ništa se bitnije nije desilo na ovom polju, neki nam naučnici sad objašnjavaju 2d 3d crne rupe??? A mi se čudom čudimo??? O kako je lepo biti glup.

bb

pre 8 godina

vreme je nemoguce zaustaviti a ni vratiti tako da putovanje u buducnost ili proslost je apsolutno neostvarivo,a naucnici jos nemaju pojma sta su crne rupe i kako one funkcionisu i ostale pojave u svemiru samo nagadjanja i pretpostavke kao sto je i ova... imate SF filmove koji ljudsku mastu dizu na jako veliki nivo pa covek malo odluta sa mislima i veruje u sve i svasta,ali na to imamo potpuno pravo da malo fantaziramo o necemo sto nemamo pojma i malo mastamo,jeste da je nerealno ali bar je zanimljivo...naucnici ner mogu znati kako funkcionisa crna rupa ako nema pojma sta ima u okeanima koji su istrazeni samo 10% tako da manite sa fantazije i malo mi smor citati njihove PRETPOSTAVKE,poz

NN

pre 8 godina

Gluposti, crna rupa je 3D struktura, nastaje raspadom zvezde koja je 2.5 puta masivnija od naseg Sunca, masa se sabija u jednu tacku (singularitet) zbog nemogucnosti da se odrzi Paulijev princip. Jedna od posledica toga je da sta god da se nadje u prostoru nekadasnje zvezde, biva u delicu sekunde privuceno u taj singularitet, tako da je glupo pricati o crnoj rupi kao 2d strukturi.

berg

pre 8 godina

Koje vreme? Ono koje naucnici definisu kao nesto sto se nedefinise? Nemamo mi jos znanje o tome sta je vreme pa samim ni velike tajne svemira necemo razumeti dok vreme ne objasnimo

teorija nebuloze

pre 8 godina

crne rupe nisu postojale dok ih mi nismo matematički dokazali. onda su se pojavile. tako i svi predmeti na svetu. sve se pojavi onda kada mi to u glavi smislimo, do tada ne postoji. živimo u matrixu koji stvara svet koji sanjamo.

QQ

pre 8 godina

Svaki put kada se objavi neki tekst o nauci shvatim da zivim u drzavi punoj drskih i neobrazovanih ljudi. Stvarno nema buducnosti u ovoj zemlji. Idiokratija u punom sjaju.

dragan

pre 8 godina

Ovo sa prošlošću je glupo.Ono što se dogodilo to se dogodilo.Recimo vratite se u prošlost i sprečite drugi svetski rat.Šta sad toliko grobova,filmova,knjiga o tome a to se nije dogodilo,isto i sa drugim sukobima.Šta objasniti potomcima poginulih da su umrli od čega ?Ili se vratite u prošlost i sprečite majku da se uda za vašeg oca-šta ste onda vi u tom slučaju ?Ja za crne rupe znam još iz sedamdesetih kad sam pratio list Galaksija,a ponešto čitao iz tog vremena u sovjetskom listu Tehnika mladih.

Voja

pre 8 godina

Interstellar je obicna glupost i naucna fantastika sa minornim cinjenicama i ko god se pali na taj film nema bas mnogo pojma o temi...
Inace,lako je naucnicima da izmisljaju teorije o crnim rupama koje bi se uklapale u postojece,kada ne postoji niti nacin niti model sa se oni provere... Drugim recima... nista vise od pretpostavki... nagadjanja...

MxF

pre 8 godina

Sve je moguce dok se ne dokaze suprutno.
Drugo ta crna rupa je trenutno najeca misterija na svetu,ljudi cesto dovode u pitanje postojanja vanzemaljaca to je besmisleno jer naravno da postoje,sta bi bilo kad bi prosli kroz crnu rupu ostaje samo da nagadjamo.

topla voda

pre 8 godina

Pre 25 godina je nama ucitelj objasnjavao da univerzum dise i da je sada u fazi sirenja. Pitam se sta je ovde spektakularno, a da se odavno nije znalo (tj. pretpostavljalo)?

Dejan

pre 8 godina

"vreme" kao vreme ni ne postoji... svemir poznaje samo sadasnjost...
tako da je nemoguce "putovanje" kako u proslost, tako i u buducnost...
ne znam kako uopste i zamisljaju da dodje do "zakrivljenosti" vremena...
(el_presidente, 9. novembar 2015 09:50)

"Svemir poznaje samo sadasnjost". Verovatno zato posmatramo nocno nebo i gledamo u sliku staru i po vise milenijuma u nekim slucajevima.

666

pre 8 godina

U svemiru ne postoji haos. Percepcija je samo stanje svesti. Sto bi rekao Sopenhauer, ''svet je samo volja i predstava''. Ne postoji univerzalna istina i saznazje koje vlada u svim svetovima.

Adam Landini Goikov

pre 8 godina

Jedna stvar je sigurna, vremeplov ne postoji i nece postojati, dokaz tome je zasto nas jos niko nije posetio iz buducnosti?:) pa zar nije najjednostavniji primer.
Takodje mislim da posle ovog zivota se radjamo u sledecem ali drugom obliku zivog bica i tako beskonacno. Ne mogu da se slozim da postoji VREME I NISTAVILO. Ljudi kao i svemir se beskonacno sire zahvaljujuci gravitaciji.

jovana

pre 8 godina

Mozda je ovde na Zemlji tako zovu I plase je se , navodno upadne se u tu rupu I izlaza nema.Imam jednu drugu teoriju,a to je prolaz kroz tu rupu u drugi svemir. Tako da je moguce da je svemir beskonacan ,a I konacan.Zavisi uz kog se ugla gleda.
Naucnici nisu dobro istrazili ni ovu planetu , a vec hoce I dalje.Kljuc je ovde , samo sto se uvek ide okolnim putem.

BokiPirot

pre 8 godina

Jedna mi stvar nikada nece biti jasna,naravno pisem kao laik.Zasto je,da bi nesto u fizici bilo tacno,uslov svih uslova da se slaze sa Ajnstajnovom teorijom relativiteta?Citao sam da je Nikola Tesla uspeo da opovrgne tacnost brzine svetlosti i da dokaze da je njena brzina oko 400000Km/s sto baca u vodu kompletnu Ajnstajnovu teoriju.Verujem Tesli jer mnoga njegova otkrica nisu shvacena ozbiljno ili su zataskana,isto kao sto svi tragaju za preciznim kalendarom a Milutin Milankovic ga je odavno stvorio.Mozda je problem u tome sto se Tesla ne zove Nik a Milankovic Micel.

mile dodik

pre 8 godina

Ja Mile,ovde nista ne razumem,a bas bih voleo.Bolje da su u okolini Zeneve napravili jedno 5-6 tih crnih rupa,da odemo da vidimo i to cudo.

Dejan

pre 8 godina

Postoje razne teorije, a jedna od njih je i da je nastanak svemira ciklican proces. U toj prici crne rupe igraju veliku ulogu. Kada se razmisli, svemir se sastoji iz mnostva galaksija, u cijem su sedistu velike crne rupe. Sta crne rupe rade? Skupljaju materiju i povecavaju sopstvenu masu. Sto je masa veca, sila privlacenja (gravitacije) je veca. Sva materija u nekom trenutku postaje element crnih rupa. Kada se to desi, crne rupe ce se mesjusobno privuci, U nekom trenutku ce se stvoriti uslovi i doci ce do eksplozije, nazvane veliki prasak, i oslobadice se velike kolicine materije. Zasto bi doslo do velikog praska? Pa mozda zato sto bi se sudarile velike kolicine materije i antimaterije ili nesto slicno. Uglavnom, citav proces ce se ponavljati ciklicno sve dok se raspored materije ne dovede u idealno stanje. Posmatrajmo prostor svemira sad. Imamo veliku koncentraciju materije, pa ogroman prostor izmedju. Taj poredak najmanjr loco na stabilan poredaka. Kada materija bude savrseno pravilno rasporedjena, proces se nece desavati ciklicno. S obzirom da savrsenost ne postoji, vreme izmedju ciklusa ce u zavisnosti od rasporeda, povecavati ili smanjivati. O tome ne treba da brinemo, jer vreme u kom mi funkcionisemo i svemir, predstavljaju dijametralno razlicite velicine. Ta teorija ima najvise smisla. Ja najvise u nji verujem jer sam je ja i izmislio i glave upravo sada. Zaradio sam platu kao teorijsko fizicar za danas :)

petar j.

pre 8 godina

Ja bih drugacije postavio zadatak za razumevanje crnih rupa.Covek kao mikrokosmos moze da ponudi resenje.Snovi se 'ponasaju' poput crne rupe, predstava sna je van vremena i prostora, snovi su i proslost i buducnost ali u jednom trenu, zapravo snovi dokazuju da vreme ne postoji vec trenutak u kome je sve zapisano, po kome se sve dogodilo i dogadjace se.Ovo mogu dokazati snovi jer po izlasku iz sna covek ima sansu da uhvati svesno taj trenutak u obliku stanja van vremena, cim se ispolji prva misao u vremenu si.Mi crne rupe dozivljavamo kao nesto sto usisava u sta se tone, a sta ako se iz njih zapravo nesto obraca? I to nesto je moguce razumeti samo ako je svest van vremena tj. bez misli.Gomilu pitanja imam sto je nemoguci ili mozda i moguce?

laki

pre 8 godina

A ima i ona teorija, koja je dosta aktuelna u zadnje vreme, a to je da su crne rupe zapravo zasebni kosmosi odnosno da je i nas svemir crna rupa...

Sto se tice putovanja kroz vreme, to je apsolutno moguce, jer vreme je dimenzija materije a po dimenziji moze da se krece, ali mi jos nemamo tehnologiju za tako nesto.

Eksperimenti sa neutrinima su pokazalu da putuju kroz vreme,

Zatim kvantna teleportacija je visestruko dokazana, da dve čestice koje su kvantno uparene, medjusobno razmenjuju informacije i energiju trenutnom brzinom čak i ako su udaljene svetlosnim godinama, odnosno vreme na njihivu povezanost ne utice...

PAL

pre 8 godina

Kako moze nesto bezgranicno sa se siri i skuplja? Samo i samo nagadjanja,covek ne moze to da shvati ma koliko ucio,jednostavno imamo limit... Dokaze nikakve nemamo,samo predpostavke...

Zipo

pre 8 godina

Necu da objasnjavam mnogo jer nemam ni kad ni kome. Znajte samo ovo: Crne rupe su instrument necega, nazovimo ga "Ekvilibrijum". Jos od Velikog Praska, kako ljudi danas pogresno zovu postanak ovog univerzuma (o tome drugi put) ovaj univerzum tezi da se "raspline", toliko odvoji sam od sebe da postaje sopstveni paradoks, bukvalno nistavilo bez icega materijalnog i nematerijalnog, bez vremena i prostora. Crne rupe su samo jedan od pazljivo postavljenih mehanizama koji sve to drzi u "Ekvilibrijumu" - ravnotezi, ali ne savrsenom jer su mehanizmi bukvalno u svakom smislu razdvojili prethodni univerzum u vise delova (jedan je nas a ovaj prethodni, i on sam je bio jedan deo svog prethodnika i kada je dovoljno "narastao" se razdvojio, kao sto ce i nas), pa ako bi krenuli fizicki iz naseg ka nekom drugom unverzumu sa kojim smo bili zajednicki deo, ne bismo nasli nista, iako je on zapravo tu...ali i nije jer se kao mehur sapunice odvojio i otisao na svoju stranu, a mi prilagodjeni rekalibrisanim zakonima naseg "novog" univerzuma ne mozemo da vidimo (mada vid nema sa tim veze, prava rec je "pojmimo") sta je sa druge strane brda. Izvinjavam se na ovom opusu, nije moglo krace ni za slovo.

neutralni felsh

pre 8 godina

Vreme ne postoji. To je izmišljena kategorija. Kad to shvatimo biće nam mnogo lakše.
(Boban, 09. novembar 2015 15:16)


bravo! uspeo si da eliminises najjacu konstantu u univerzumu :)

Vlada

pre 8 godina

Ovo nije ništa novo. To je pokušaj da se reši paradoks da se u crnoj rupi uništavaju informacije, što ne bi smelo da je moguće. Ne znam da li je od pre deset ili više godina ali novo nije. Ja sve teorije o crnim rupama i velikom prasku uzimam samo za informaciju i sa rezervom, dok god nemamo kompletnu teoriju fizike, jer to su mesta gde se teoretski stiču uticaji dve posvađane teorije, kvantne mehanike i opšte relativnosti. Treba raditi na tome ali informacije prihvatati oprezno. Lično me više zanimaju paradoksi tamne materije i kosmološke konstante nego ovi granični slučajevi, jer mislim da su veće i šanse da se reše i značaj ako se reše.

sinki

pre 8 godina

Najace je sto se sad javljaju internet strucnjaci i kazu da je ovo glupost i da oni bolje znaju od naucnika koji su citav zivot posvetili svemiru i istrazivanju.

Obilić

pre 8 godina

Ko do sada nije gledao, neka obavezno pogleda film "Kamiondzije ponovo voze". Skoro sve iz ovog teksta je pretočeno u pogon na bukvu na filmu.

neutralni felsh

pre 8 godina

Jedna mi stvar nikada nece biti jasna,naravno pisem kao laik.Zasto je,da bi nesto u fizici bilo tacno,uslov svih uslova da se slaze sa Ajnstajnovom teorijom relativiteta?Citao sam da je Nikola Tesla uspeo da opovrgne tacnost brzine svetlosti i da dokaze da je njena brzina oko 400000Km/s sto baca u vodu kompletnu Ajnstajnovu teoriju.Verujem Tesli jer mnoga njegova otkrica nisu shvacena ozbiljno ili su zataskana,isto kao sto svi tragaju za preciznim kalendarom a Milutin Milankovic ga je odavno stvorio.Mozda je problem u tome sto se Tesla ne zove Nik a Milankovic Micel.
(BokiPirot, 09. novembar 2015 19:31)


ne :)

vasilije knezevic

pre 8 godina

Crne rupe,veliki prasak i slicne fantazije ustvari se mogu nazvati kosmickom
religijom a to ustvari i jeste.Nikada necete cuti od nekog obicnog covjeka bilo
sta o crnim rupama ili necemuu slicnom.Jedino sto mi je ostalo u pamcenju,
iz djetinjstva,jesu cuskije,Vrele cuskije koje padaju iz mracnog neba.Cuskija je
alatka za pravljenje rupa u zemljistu da bi se formirala ograda.Zena a ponekad i
covjek dobiju takav naziv ukoliko je njihovo kretanje tesko i usporeno.Ljenost je izrazena tim nazivom.Kada govorimo o kosmickoj religiji onda imamo u vidu
naucna lica koja se ne mogu osloboditi religioznog opterecenja,podizu tu
fantaziju na razliciti nivo ali u sustini misle o paklu ili necemu jos strasnijem.
Vremenska neodredjenost dogadjaja vrlo cesto nas navodi da sve posmatramo
u sadasnjosti,bliskoj proslosti i buducnosti.Pritome niko od nas nije u mogucnosti
da odredi neki dogadjaj koji je u vemenskoj izmaglici i koji za svemir znaci nesto.
Religiozno-naucna lica su izmislili crne rupe koje ustvari postaju vazan detalj
svakome onome koji se usudi da razmislja o kosmosu. Da li je bilo ko ikada
mislio o sjenkama i njihovom doprinosu da se donese pogresan zakljucak.Nasa
planeta,zemlja,je relativno mala ali ima sjenku od neprocjenjive vilicine i zavisnosti.
Sjenku nase zemlje neki iz dalekog kosmosa vide kao "crnu rupu".
vasilije knezevic 09 nov. 2015

Apas

pre 8 godina

@Dejan
Mi ne gledamo proslost vec sliku proslosti. Proslost koju vidimo vise ne postoji, ona je postojala nekad davno prije (mjereno u milijardama godina 13,5 pa nanize). Postoji samo sadasnjost, proslost gledamo a buducnost mozemo predvidjati.

Han Solo

pre 8 godina

@ berg

Vreme ne postoji, mi ga stvaramo kao svesna bica u nasoj glavi. Postoji kao mera za kretanje nekog objekta u prostoru, ali ne postoji u smislu buducnost, proslost itd, vreme postoji za svaku osobu u kosmosu kao SADA i ovog trenutka.

BašDejan

pre 8 godina

ja sam negde pročitao da mi od celog svemira poznajemo 5%. nekad mi izgleda i to da je preuveličano.

jedan naučnik je rekao ovako u našem vremenu imamo dve krize: jedna je astronomija a druga je veza
uzrok-poslledica. ova druga je po meni zanimljivija mada jako malo proučavana. npr. uzrok izlaska sunca je kukurikanje petla, zato što pre izlaska se uvek petao čuje. mada to jeste pravilo,ali neznači da je i uzrok. stvari koje stoje zajedno ne mora značiti da su povezane. evo jedan glup predlog: mi vidimo da je prostor vreme međusobno povezani. kada delujes na jedno odmah se promene i vrednosti drugoga. možda se to uvek desava ali nemora značiti da su u vezi uzrok-posledica. možda između njih postoji još jedan segment tako da mi delujemo na
prostor-segment-vreme a prepoznajemo kao prostor-vreme.
kao kada nas neko udari,mislimo da ćemo uzvratiti udarac zato što nas je neko udario,ali zapravo realnost je da ćemo ga udariti nazad zato što nam mozak šalje signal za takvu akciju. znači nije njegov udarac uzrok za našu reakciju nego signal iz mozga. a mozak može reagovati na bezbroj načina.

petar j

pre 8 godina

@san holo

Zapravo samo jedno je SADA, postoji samo jedan trenutak bez vremena, pocetka i kraja za sve, to je stanje pre nastanka svega, svih zakona i materije, pre nastanka prve 'misli' iz koje nastaje vreme.I ubrzano sirenje kosmosa ima veze sa mislima svakog mikrokosmosa unutar njega.Svaka misao je posledica, to nam govori prva misao.Covek zivi brzo zbog misli, a misli dolaze od zelje, tako je sve i nastalo, ceo kosmos je nastao iz jedne svesne misli u odnosu na nesto pre njega.I ceo kosmos tezi da se vrati na pocetak u stanje pre te prve misli, takozvanog velikog praska.To je zadatak mikrokosmosa koji je svest unutar svesti, covek je trojanski konj.

Zivadin

pre 8 godina

Za "teorija nebuloze": Skroz si u pravu. Ja vec godinama imam tu teoriju da prakticno nesto nastane tek onda kada mi to smislimo. Prakticno ne postoji nista sto nije napravljeno, a da je nekome palo na pamet, osim pojedinih lekova i teleporta (mada smo teleportaciju dokazali medju cesticama). Sve sto nam je kao covecanstvu palo na pamet da bi trebalo da postoji, napravili smo sami. Zanimljivo...

Vest od svega

pre 8 godina

Iako sam ing. i prilicno dobar u svom poslu, osetim se kao glupan kad citam ovu tematiku. Valjda nisam rodjen sa apstraktnim mozgom ;).

Pundit

pre 8 godina

"Njegov koncept mogao bi da reši neke paradokse koji su do sada mučili fizičare, a ujedno se i dobro uklapa u Ajnštajnov zakon relativnosti."

Opa Bato! Zakon, a? Zakoni termodinamike važe ukoliko su u skladu sa Ajnštajnovim zakonom relativnosti.
Nema više zezanja, Ajnštajnova crkva je postala veća od Hristove. Nadam se samo da neće spaljivati one koji otkriju tamo neke čestice brže od svetlosti. Do sada su samo gubili posao i karijere.

Posle se neko čudi zašto se teorijska fizika vrti u krug čitav vek? Pa zato što je postala religija u kojoj nebuloze postaju zakoni. Ali zato neće nedostajati tumačenja Prorokovih misli.

mesni

pre 8 godina

Pa ovoga se sećam još iz knjige Karl Sagan "Kosmos", a to je stvarno davno pisano. I nema zaista ništa nelogično ili iznenadjujuće ovde. Jednostavno i prostor i vreme su definisani brzinom svetlosti, kako bi jedno drugo uvek pratili, u situacijama koje bi trebalo da prevazidju tu brzinu krenu da se krive. Kako je sve medjusobno uslovljeno, velika količina energije/mase rezultuje time da prostora i vremena nije dovoljno za tu masu/energiju i prevazidje limit i krene da savija prostor/vreme.

Milosav

pre 8 godina

(Apas, 9. novembar 2015 11:40)

Ovo je Saban Saulic lepo rekao pre mnogo godina:
...postoji samo sadasnje vreme
i ja i tiiii u vremenu tom!

Vlada M

pre 8 godina

@NN

Oni misle na horizont događaja. Kao, pošto na njemu vreme staje onda informacije o progutanoj materiji ostaju u 2D pa su raspoložive kao hologram. To je neko hodanje po žici da se teorija spase paradoksalnog predviđanja, meni to nije smisleno raditi. Kolaps prostor-vremena koji stabilno stoji tamo, ne deluje mi da smo još blizu kompletnog objašnjenja.

koki

pre 8 godina

Citat:' Verovatno zato posmatramo nocno nebo i gledamo u sliku staru i po vise milenijuma u nekim slucajevima.'

Nisi u pravu, to što si rekao je plastično 'objašnjenje' običnog razmišljanja.

Ti ne vidiš 'prošlost' kad gledaš zvezde. Ti vidiš projekciju prošlosti u sadašnjosti tj svetlo koje je stiglo do tvog oka. Drugim rečima vidiš SVETLOST u sadašnjem vremenu. Isto kao kad bi neko bacio kamen sa neke zvezde na tebe koji si na zemlji. Kamen je bačen pre 5 hiljada godina, ali te je pogodio SADA.

'Pogled' u projekciju prošlosti uz svetlost koja putuje kroz prazan nesputani prostor je na taj način 'vidljiv'. Ali uvek si samo posmatrač u SADAŠNJOSTI. Tako je u okvirima fizike koja vlada u svemiru koji poznajemo- postoji samo SADA...

'Objašnjenje' koje si dao je besmisleno u okviru priče o crnim rupama, jer je to plastična priča koja donekle važi samo za naš poznati univerzum i nema apsolutno nikakve veze sa svetom 'crnih rupa' koje su samo u domenu teorije.

A Šta je u delovima svemira koji su samo pretpostavka, niko ne zna...još uvek

Apas

pre 8 godina

I veliki i proslavljeni umovi su imali glupih "znanstvenih" hipoteza. I Eisnstein je imao takvih. Bilo bi jako zanimljivo kad bi se klonirali najveci umovi covjecanstva u danasnju stvarnost. Zivo me zanima kakve bi teorije i pomake napravili ti genijal i mozgovi uz danasnju tehniku i danasnje znanje. A sad o crnim jamama. Crne jame nisu jame vec zgusnuta materija koja je toliko zgusnuta da je utusila strukturu atoma, tako da se moze reci da je to hrpa atomskih jezgara naslonjenih jednih na druge. Da bi neka masa postala crna jama, mora ispuniti neke pretpostavke, prije svega mora imati dovoljnu kolicinu materije koja je nuzna da bi materija mogla kolabirati i poprimiti svojstva svemirskog tijela koje nazivamo crnom jamom. Crna jama je zapravo kugla a ne jama i ne rupa. Zovemo je crna (iako je iznutra vjerojatno svijetla) jer zbog jakosnu g magnetskog polja uvlaci sve u sebe pa nam zbog tog postaje crna tj. nevidljiva. To jako magnetsko polje savija prostor i zakrivljuje svjetlost koja prolazi dovoljno blizu i dovoljno daleko (da ne bude uvucena) od crne jame. Crne jame u svemiru zapravo vrte materiju oko sebe i u sredistu svake galaksije nalazi se snazna crna jama oko koje se galaksija vrti. Itd.

taminx

pre 8 godina

Meni nije jasno kako je moguce konfiguraciju 3d predmeta prenjeti na 2d hologram tako da nedode do gubitka informacije. Ja sam mislio da hologram predstavlja obris 3d predmeta pa samim tim ne poseduje informaciju o internoj strukturi. Moze li neko biti tako ljubazan da mi ovo razjasni

Le

pre 8 godina

@Dejan
Kako si siguran da ne postoji savršenost? Možda, samo, ne možemo da je shvatimo? Što i nije čudno, ne umemo ni da je definišemo itd.
Svemir je ludilo i očigledno je da ima zakone a pritom je došlo i do života. Šta ćeš savršenije od života?

AnalfaBOTa

pre 8 godina

@taminx

Problem je u definiciji informacije. To sto je nesto trodimenzionalno, ne znaci da mora da bude opisano dimenzijama. Na primer, nekog coveka ne morate da opisete samo pomocu boje kose, ociju, itd. Mozete i preko njegovog DNK i tada imate jedinstven opis. Ili jednostavniji primer, ako snimite jedan bit u memorijsku celiju komjutera, taj bit mozete opisati i kolicinom toplote emitovanom pri tom procesu.

Nap ovrsini crne rupe se ispisuje informaciji o tome sto je upalo. Svaki bit informacije je velicine plankove povrsine. Povrsina crne rupe je jednaka kolicini bitova informacija pomnozenim plankovom povrsinom.

Pundit

pre 8 godina

bravo! uspeo si da eliminises najjacu konstantu u univerzumu :)
(neutralni felsh, 9. novembar 2015 23:47)

Konstantu? Kolika je ta konstanta, ako je konstanta? Jedino je moguće da se smatra konstantnom zabludom, ali ni to nije jer sve do prošlog veka naučnici, pogotovo filozofi su ispravno shvatali pojam vremena kao apstrakcije, onako kako je i Boban rekao.
Vreme je potpuno identično (na primer) imaginarnoj jedinici (koren od minus jedan). Korisno da se fizičke pojave matematički predstave, ali fizički nepostojeće. Ali čak ni tako tumačeno, nije konstanta.

singer

pre 8 godina

nas mozak tumaci ,ljudsku' stvarnost. kakva je ,stvarna' stvarnost njemu je nepojmljivo. pomocu matematike, teorijske fizike, astrofizike...nas mozak tapka u mraku i dolazi do naucnih uvida koji se potpuno protive nasem zdravorazumskom shvatanju pojava i stvarnosti. primer kvantne fizike. 'Teorija kvantne elektrodinamike opisuje Prirodu kao apsurdnu s tacke gledista zdravog razuma' (ricard fajnman, nobelovac).

Smuleco

pre 8 godina

Svemir je 11-to dimenzionalan. U tom kontekstu sve je moguće! Iz našeg ugla posmatranja, ograničenog sa o 3, odnosno uslovno, sa 4 dimenzije, mnoge stvari nam ne mogu, i neće, dugo biti jasne.

Dejan

pre 8 godina

@Dejan
Mi ne gledamo proslost vec sliku proslosti. Proslost koju vidimo vise ne postoji, ona je postojala nekad davno prije (mjereno u milijardama godina 13,5 pa nanize). Postoji samo sadasnjost, proslost gledamo a buducnost mozemo predvidjati.
(Apas, 9. novembar 2015 11:40)

Mi svojim ocima gledamo i sliku sadasnjosti, a ne samu sadasnjost. Nego, cim ta slika toliko putuje, ona nesto govori o konceptu vremena; te postojanju istog u ovom svemiru.