Utorak, 26.10.2021.

08:40

Da li je moguće imati previsok nivo antitela?

Izvor: Blic

Da li je moguæe imati previsok nivo antitela? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

Maja

pre 2 godine

Evo za sve one koji misle da jednom preležana korona znači i doživotni imunitet.Koliko je vas ležalo grip većina stanovništva jeste nekoliko puta u životu.Pa to ne znači da opet nećete dobiti grip.Vakcinišu se ljudi i od gripa svake godine jer virus mutira.

Nevakcinisan i morao da pravim antitela

pre 2 godine

@Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...
(Antitela, 26. oktobar 2021 11:44)

Istina. I kao nevakcinisan imao sam dva dana kijavicu i cak ni pravu temperaturu, vec 37.5°C. Organizam se nasao u cudu. Nije shvatio da je to strasna bolest, strasnija od Ebole i umesto da uposli sve radnike, on neke sezonce za male pare.

chupavi

pre 2 godine

Ma dajte, kako to da nije stetno?

O virusu koji cirkulise skoro 2 godine ne znamo sve, ali znamo da od viska glava ne boli?

Vazno je samo da se bockamo, prelezali, oni koji su primili dve doze, prvo trecu, onda cevtrtu, pa ko zna jos koliko...

logično zar ne

pre 2 godine

Kada laici govore o višku antitela, verujem da misle na autoimuni odgovor i sa njime asocirana stanja tipa upala srčanog mićića, reumatske tegobe i slično (opisano spada u ovo). Do tog autoimunog odziva sa modernom i fajzerom može da dodje ali kao ekstremno redak dogadjaj, dakle na nivou nečeg što je zabeleženo i ništa više od toga. Da li je sa buster dozom sa ovim vakcinama povećana verovatnoća za ekstremno redak dogadjaj, teško da iko to može da zna. Ako neko ima varijaciju u imunom sistemu koja može da reaguje na ove vakcine na ovaj način, može da se kladi da bi njegov imuni sistem reagovao na virus još burnije. Pravo pitanje je da li je potrebno da buster doza fajzera i moderne bude u onoj dozi kao i prva vakcina ako već imaju sposbnost da prave tako širok odziv u pogledu broja i tipa antitela a da je ovaj kod buster doze izgleda još i veći?

Demar Derozan

pre 2 godine

@Tri Tacke
Interesantno je vase pitanje o unakrsnom imunitetu, ali nije naucno opravdano. Mikroorganizmi su bakterije, vurusi i gljivice, dok u ostale antigene spadaju cestice zagadjenja i toksini. Steceni imunitet se deli na humoralni - zasnovan B limfocitima koji luce antitela koja uglavnom deluju protiv bakterija i celijski - nemorijske T celije koje prepoznaju antigene i luce citokine za odbranu uglavnom proriv virusa i malignih tumora. Kod osoba sa kompromitovanim imunim sistemom, npr. usled hiv-a, neizvestan je odgovor i pored primene najefikasnijh terapija. Dakle, imuni sistem je jako specifican, tacno se zna koji antigen cime se napada, tako da unakrsni imunitet naspram razlicite vrste anigena teorijski je moguc, ali ne i u praksi.

Antitela plus

pre 2 godine

Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...
(Antitela, 26. oktobar 2021 11:44)

Slazem se. Medjutim postavlja se pitanje, zasto i one koji prelezu koronu uporno teraju da se vakcinisu? Organizam koji je prelezao koronu prepoznaje svih 28 proteina korone, a ne samo spajk kao vakcinisani organizam. I kad se prica o procentu vakcinisanih, uporno se ignorise broj ljudi koji su prelezali koronu, iako je apsolutno logicno i potrebno da se tretiraju isto i jedni i drugi. Cak su i u prednosti oni koji su prelezali. Opet pitam, zasto se cuti o tome? E, zato ljudi i nemaju poverenja u lekare i njihovoj zudnji za vakcinacijom sto veceg broja ljudi.

Pera

pre 2 godine

U Nemačkoj da bi primio vakcinu moraš da imaš negativan test u trenutku primanja, test na antitela i krvnu sliku. Ako imaš određen broj antitela primas samo jednu vakcinu. Ako imaš nivo antitela 3x veći od referentne vrednosti vraćaju te da dodjes za mesec dana sa novim nalazom. Tako država brine za svoje građane. Nije tačno da vakcina sme da se primi na visok nivo antitela. Sme ali je veća opasnost od težih nuspojave!

joja

pre 2 godine

milan - nisi dovoljno pojasnio.
1. na osnovu čega misliš (znaš?) da je virus veštački?
2. bio to ili ne - zašto je nemoguće steći imunitet? pa i da je veštački?

seljak stariji

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....
(Jovan, 26. oktobar 2021 09:03)

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?
(Mix, 26. oktobar 2021 10:01)

evo jedan odgovor ne kazem daje pametan organizam stvara antitela dokse bori sa patogenom dalije pravi ili imitacija sa vakcinom slicno reaguje kad stvori antitela i pobedi patogen vise ih nestvara jer nema potrebe i onda antitela vremenom nestaju jer izumiru i organizam ih reciklira tako da ihje nemoguce imati stalno.

Razumevanje

pre 2 godine

Koliko ja shvatam, a možda grešim, glavni problem je virusno opterećenje. Nije isto kad primiš malu količinu virusa i kad te neko zapljune sa gomilom. Možeš da imaš malo antitela i da telo ne uspe na vreme da napravi potrebnu količinu novih antitela koja bi se izborila sa velikim virusnim opterećenjem. Kad si vakcinisan, u pripravnosti već imaš gomilu antitela koja su spremna da neutrališu virus pre nego što krene da se razmnožava. Na žalost, sve je oko ovog virusa izuzetno smrdljivo i plašim se da je vakcina jedino rešenje. Nećemo se ovoga rešiti još jako dugo.

Sale

pre 2 godine

objasnio jedan od virusologa, ali nema ko da cita (ili nece)... Probacu najjednostavnije da objasnim: organizmu je za antitela potrebna odredjena kolicina energije. E sad, ne postoji samo kovid vec ima jos ko zna koliko virusa i bakterija, pa kada bi telo stalno pravilo antitela na sve te viruse i bakterije( kojima je u nekom trenutku bilo izlozeno), doslo bi do kolapsa. A posto je telo savrsena masina, ono u nekom trenutku obustavi proizvodnju antitela, ali zapamti virus, pa kad virus ponovo udje, aktivira antitela
(Objasnjenje, 26. oktobar 2021 10:40)

Dakle proizvodnja antitela bi uništila telo, pa telo pamti način kako da ih napravi kad zatreba, zato je pametno da to telo vakcinišemo neprestano čim nivo COVID AT opadne i teramo ga da troši energiju da bi imali uvek antitela za samo ovu COVID bolest i time ga slabimo da se bori sa svim drugim mogućim bolestima i patogenima kojima bi moglo biti izloženo u tom periodu.

Nema šta baš logično objašnjenje :-)

Marija

pre 2 godine

Ja imam antitela 19,000 trenutno (preko 50 granica) posle dve doze pfizer vakcine i 3 imunologa i moja doktorka su mi rekli da ne treba treca doza trenutno. I sta sada? Nece da smeta da je dobijem? A uskoro mozda ne mogu ni sertifikat da imam. sta da radim?

Bgd

pre 2 godine

Kao argument u prilog treće doze vakcine, lekari navode "opadanje nivoa antitela tokom vremena", što ima smisla. Međutim, kada im se postavi pitanje "koja je donja granica antitela" dobije se odgovor da to nije važno. Jeste, važno je jer u svemu treba imati meru, ne možete ni vodu prekomerno unositi organizam a kamoli vakcinu. Lično sam prelažao kovid, vakcinisao se i 6 meseci nakon vakcine imam 40 puta veću koncentraciju antitela od donje granice i sad se očekuje da primim i treću dozu jer, kako se krenulo, nigde neće moći da se mrdne bez nje. To je potpuna besmislica, podržavam vakcinaciju ali ne mogu se svi ljudi trpati u isti koš, neko ima jak imunitet a neko nikakav.

Raško

pre 2 godine

Može da se ima! Cg javnosti je saopsteno da im premijer Krivokapic ima previše antitijela, zato ne mora ni da prima vakcinu. Nije ni vakcinisan, a ni imunizovan!Kakva li je to magija onda?!

Antitela

pre 2 godine

Antitela imaju vek trajanja kao i krvna zrnca... Posle vakcinacije ili preležane bolesti imamo antitela i fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Kad AT izumru i dalje imamo fabričku liniju i u stanju smo da ih brzo proizvedemo, naravno bolje je da imamo već napunjene puške kad virus napadne (antitela) pa se zato prima booster, ali i bez 3. doze brzo ćemo ih napraviti. Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...

Tri Tacke

pre 2 godine

Previsok nivo antitela izaziva amfilaktički šok, po definiciji...

Ključno pitanje je kako ljudi ozdrave od Covid-a, a da im se antitela još ne pojave???
Tu može da se doda da se kod bakterija prvo stvaraju antitela na bakterije, pa onda na njihove plazmide, a plazmidi strašno liče na viruse. Tako je tu prigodno pitanje da li bi kuga i lepra bile proglašene za virusne bolesti, i ima razlog zašto je to pitanje legitimno... rekovalescent od kuge je lažno pozitivan na sve AIDS testove uključujući i PCR, i niko se nad time nije ozbiljno zamislio, sem površnog objašjenja o unakrsnom imunitetu i razmeni gena patogena...

milan

pre 2 godine

To što nazivaju buster dozom nije nikakva buster doza, već revakcinacija nakon što su istekla antitela. Ljudi za grip primaju vakcinu svake godine, pa niko to ne naziva buster dozom.
(expert, 26. oktobar 2021 09:28)

Buster doza je pojacivac. Nisu istekla vec se smanjio broj sto je prirodan prices. Buster dozom se opet vraca visi broj antitela. Vakcina za grip takodje moze biti buster. Sve zavisi za koje tipove virusa. Sprema se za 3, 4 ili 5 tipova. Obicno se ponavljaju neki pa onda deluju kao buster na proslogodisnju. Novi nisu buster.

Objasnjenje

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53),

objasnio jedan od virusologa, ali nema ko da cita (ili nece)... Probacu najjednostavnije da objasnim: organizmu je za antitela potrebna odredjena kolicina energije. E sad, ne postoji samo kovid vec ima jos ko zna koliko virusa i bakterija, pa kada bi telo stalno pravilo antitela na sve te viruse i bakterije( kojima je u nekom trenutku bilo izlozeno), doslo bi do kolapsa. A posto je telo savrsena masina, ono u nekom trenutku obustavi proizvodnju antitela, ali zapamti virus, pa kad virus ponovo udje, aktivira antitela

milan

pre 2 godine

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?
(Mix, 26. oktobar 2021 10:01)

Zato sto to nije prirodno i to ljudski organizam ne radi. Ne postoji samo Korona i ne postoje samo antitela za Koronu. Postoji na milione virusa i bakterija sa kojima dolazimo u kontakt jos od pre porodjaja pa do danas. Za sve pravimo trenutna antitela koja posle odredjenog vremena nestaju i ostaje samo memorija. Ova Korona je vestacki virus za koji je memorija spora pa je bolje da se stalno odrzavaju antitela vakcinom. Ne postoji imunitet. Moguce je zaraziti se i razboleti bezbroj puta. Bolje je kad postoje antitela. Ja ne znam zasto je tako tesko da se prihvati stvar da se neko zaigrao i napravio veliki problem. Bez obzira na to jer nam dzaba filozofija, vakcine su jedini spas za sada.

Mix

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....
(Jovan, 26. oktobar 2021 09:03)

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?

Tri Tacke

pre 2 godine

Idi?! A šta bi sa stbaranjem tolerancine davanjem iste vakcine repetativno, beše tako rade auto vakcine u alergoloviji?!

P.S.
Zašto nema vakcina za nove sojeve?! Zašto nema novih boljih maski?! Zašto nema protokola za prekliničko lečenje?! Da li su zaista plemenski karijeristi prevladali svuda u svetu svodeći struku samo na pozu?! Dokle više, bre?!

Vakcinisan

pre 2 godine

@zombi

Naravno da nije isti: i sama oznaka dve mutacije G142D i N501T označava da je na 142. mestu aminokiselina "glycine" zamenjena sa "aspartic acid" a na 501. mestu "asparagine" zamenjena sa "threonine".

Zato i ja pitam zbog čega ne naprave nove mRNA vakcine za novi spike protein.

expert

pre 2 godine

To što nazivaju buster dozom nije nikakva buster doza, već revakcinacija nakon što su istekla antitela. Ljudi za grip primaju vakcinu svake godine, pa niko to ne naziva buster dozom.

Voki

pre 2 godine

Kako smarate s tim antitelima! Svi trcite po nekim privatnim laboratorijama, obilazite privatne lekare, idete u privatne klinike … i samo pricate o nekim bolestima, pregledima, pretragama … imam 55 godina, zivim van Srbije vec 30 godina i samo sam par puta bio kod lekara i vise puta kod kiroprakticara, kakva antitela, dimeri, proteini. Vakcinu sam primio uredno i imam QR kod koji mi sluzi za putovanja i restorane, a to da li to cudo fercera ili ne nije me briga, ionakon je ova korona nevidjena farsa, samo se pitam dokle cemo ovako. Za to vreme u Srbiji ljudi samo pricaju o nekakvim bolestinama!

paja

pre 2 godine

Ako nije bitno da li ih imam 200 ili 2000, zašto onda da primam buster dozu?
Ako sam preležao kovid i imam T mem ćelije koje će napraviti antitela ako bude opet potrebno, zašto uopšte da se vakcinišem?
Ovde se više ne zna ko pije a ko plaća.

ekssajder

pre 2 godine

@mix

Nijedna vakcina sem kineske ne stvara ćelijski imunitet, već samo antitela na S protein kojim virus ulazi u ljudsku ćeliju. Kad ona "izlapi", vreme je za novu dozu.

@Sale

Organizam je izuzetno energetski efikasan. Ako nema akutne potrebe da proizvodi određena antitela, on će prestati da ih pravi jer time štedi energiju.

Brada Bg

pre 2 godine

Koliko sam video i bez memorije T celije, organizam proizvede antitela posle prelezanog virusa. Dakle i bez vakcina se organizam sam izbori, zar ne? E sad postoji minimalan broj ljudi sa udruzenim bilestima koji ne mogu da se izbore sa tim, ok cuo sam da se desavalo da i potpuno "zdravi" ljudi umru, ali to srecom nije cesto. Isto tako sam video u komsiluku da bas stari ljudi sa kojekakvim bolestima preziveli koronu bez nekih vecih posledica. Nema pravila, zavisi od organizma do organizma

Jovan

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....

Sale

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.

paja

pre 2 godine

Ako nije bitno da li ih imam 200 ili 2000, zašto onda da primam buster dozu?
Ako sam preležao kovid i imam T mem ćelije koje će napraviti antitela ako bude opet potrebno, zašto uopšte da se vakcinišem?
Ovde se više ne zna ko pije a ko plaća.

ekssajder

pre 2 godine

@mix

Nijedna vakcina sem kineske ne stvara ćelijski imunitet, već samo antitela na S protein kojim virus ulazi u ljudsku ćeliju. Kad ona "izlapi", vreme je za novu dozu.

@Sale

Organizam je izuzetno energetski efikasan. Ako nema akutne potrebe da proizvodi određena antitela, on će prestati da ih pravi jer time štedi energiju.

Jovan

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....

Objasnjenje

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53),

objasnio jedan od virusologa, ali nema ko da cita (ili nece)... Probacu najjednostavnije da objasnim: organizmu je za antitela potrebna odredjena kolicina energije. E sad, ne postoji samo kovid vec ima jos ko zna koliko virusa i bakterija, pa kada bi telo stalno pravilo antitela na sve te viruse i bakterije( kojima je u nekom trenutku bilo izlozeno), doslo bi do kolapsa. A posto je telo savrsena masina, ono u nekom trenutku obustavi proizvodnju antitela, ali zapamti virus, pa kad virus ponovo udje, aktivira antitela

Antitela

pre 2 godine

Antitela imaju vek trajanja kao i krvna zrnca... Posle vakcinacije ili preležane bolesti imamo antitela i fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Kad AT izumru i dalje imamo fabričku liniju i u stanju smo da ih brzo proizvedemo, naravno bolje je da imamo već napunjene puške kad virus napadne (antitela) pa se zato prima booster, ali i bez 3. doze brzo ćemo ih napraviti. Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...

Brada Bg

pre 2 godine

Koliko sam video i bez memorije T celije, organizam proizvede antitela posle prelezanog virusa. Dakle i bez vakcina se organizam sam izbori, zar ne? E sad postoji minimalan broj ljudi sa udruzenim bilestima koji ne mogu da se izbore sa tim, ok cuo sam da se desavalo da i potpuno "zdravi" ljudi umru, ali to srecom nije cesto. Isto tako sam video u komsiluku da bas stari ljudi sa kojekakvim bolestima preziveli koronu bez nekih vecih posledica. Nema pravila, zavisi od organizma do organizma

Tri Tacke

pre 2 godine

Idi?! A šta bi sa stbaranjem tolerancine davanjem iste vakcine repetativno, beše tako rade auto vakcine u alergoloviji?!

P.S.
Zašto nema vakcina za nove sojeve?! Zašto nema novih boljih maski?! Zašto nema protokola za prekliničko lečenje?! Da li su zaista plemenski karijeristi prevladali svuda u svetu svodeći struku samo na pozu?! Dokle više, bre?!

Sale

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.

expert

pre 2 godine

To što nazivaju buster dozom nije nikakva buster doza, već revakcinacija nakon što su istekla antitela. Ljudi za grip primaju vakcinu svake godine, pa niko to ne naziva buster dozom.

Vakcinisan

pre 2 godine

@zombi

Naravno da nije isti: i sama oznaka dve mutacije G142D i N501T označava da je na 142. mestu aminokiselina "glycine" zamenjena sa "aspartic acid" a na 501. mestu "asparagine" zamenjena sa "threonine".

Zato i ja pitam zbog čega ne naprave nove mRNA vakcine za novi spike protein.

Mix

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....
(Jovan, 26. oktobar 2021 09:03)

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?

milan

pre 2 godine

To što nazivaju buster dozom nije nikakva buster doza, već revakcinacija nakon što su istekla antitela. Ljudi za grip primaju vakcinu svake godine, pa niko to ne naziva buster dozom.
(expert, 26. oktobar 2021 09:28)

Buster doza je pojacivac. Nisu istekla vec se smanjio broj sto je prirodan prices. Buster dozom se opet vraca visi broj antitela. Vakcina za grip takodje moze biti buster. Sve zavisi za koje tipove virusa. Sprema se za 3, 4 ili 5 tipova. Obicno se ponavljaju neki pa onda deluju kao buster na proslogodisnju. Novi nisu buster.

Voki

pre 2 godine

Kako smarate s tim antitelima! Svi trcite po nekim privatnim laboratorijama, obilazite privatne lekare, idete u privatne klinike … i samo pricate o nekim bolestima, pregledima, pretragama … imam 55 godina, zivim van Srbije vec 30 godina i samo sam par puta bio kod lekara i vise puta kod kiroprakticara, kakva antitela, dimeri, proteini. Vakcinu sam primio uredno i imam QR kod koji mi sluzi za putovanja i restorane, a to da li to cudo fercera ili ne nije me briga, ionakon je ova korona nevidjena farsa, samo se pitam dokle cemo ovako. Za to vreme u Srbiji ljudi samo pricaju o nekakvim bolestinama!

milan

pre 2 godine

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?
(Mix, 26. oktobar 2021 10:01)

Zato sto to nije prirodno i to ljudski organizam ne radi. Ne postoji samo Korona i ne postoje samo antitela za Koronu. Postoji na milione virusa i bakterija sa kojima dolazimo u kontakt jos od pre porodjaja pa do danas. Za sve pravimo trenutna antitela koja posle odredjenog vremena nestaju i ostaje samo memorija. Ova Korona je vestacki virus za koji je memorija spora pa je bolje da se stalno odrzavaju antitela vakcinom. Ne postoji imunitet. Moguce je zaraziti se i razboleti bezbroj puta. Bolje je kad postoje antitela. Ja ne znam zasto je tako tesko da se prihvati stvar da se neko zaigrao i napravio veliki problem. Bez obzira na to jer nam dzaba filozofija, vakcine su jedini spas za sada.

Tri Tacke

pre 2 godine

Previsok nivo antitela izaziva amfilaktički šok, po definiciji...

Ključno pitanje je kako ljudi ozdrave od Covid-a, a da im se antitela još ne pojave???
Tu može da se doda da se kod bakterija prvo stvaraju antitela na bakterije, pa onda na njihove plazmide, a plazmidi strašno liče na viruse. Tako je tu prigodno pitanje da li bi kuga i lepra bile proglašene za virusne bolesti, i ima razlog zašto je to pitanje legitimno... rekovalescent od kuge je lažno pozitivan na sve AIDS testove uključujući i PCR, i niko se nad time nije ozbiljno zamislio, sem površnog objašjenja o unakrsnom imunitetu i razmeni gena patogena...

Antitela plus

pre 2 godine

Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...
(Antitela, 26. oktobar 2021 11:44)

Slazem se. Medjutim postavlja se pitanje, zasto i one koji prelezu koronu uporno teraju da se vakcinisu? Organizam koji je prelezao koronu prepoznaje svih 28 proteina korone, a ne samo spajk kao vakcinisani organizam. I kad se prica o procentu vakcinisanih, uporno se ignorise broj ljudi koji su prelezali koronu, iako je apsolutno logicno i potrebno da se tretiraju isto i jedni i drugi. Cak su i u prednosti oni koji su prelezali. Opet pitam, zasto se cuti o tome? E, zato ljudi i nemaju poverenja u lekare i njihovoj zudnji za vakcinacijom sto veceg broja ljudi.

Bgd

pre 2 godine

Kao argument u prilog treće doze vakcine, lekari navode "opadanje nivoa antitela tokom vremena", što ima smisla. Međutim, kada im se postavi pitanje "koja je donja granica antitela" dobije se odgovor da to nije važno. Jeste, važno je jer u svemu treba imati meru, ne možete ni vodu prekomerno unositi organizam a kamoli vakcinu. Lično sam prelažao kovid, vakcinisao se i 6 meseci nakon vakcine imam 40 puta veću koncentraciju antitela od donje granice i sad se očekuje da primim i treću dozu jer, kako se krenulo, nigde neće moći da se mrdne bez nje. To je potpuna besmislica, podržavam vakcinaciju ali ne mogu se svi ljudi trpati u isti koš, neko ima jak imunitet a neko nikakav.

Pera

pre 2 godine

U Nemačkoj da bi primio vakcinu moraš da imaš negativan test u trenutku primanja, test na antitela i krvnu sliku. Ako imaš određen broj antitela primas samo jednu vakcinu. Ako imaš nivo antitela 3x veći od referentne vrednosti vraćaju te da dodjes za mesec dana sa novim nalazom. Tako država brine za svoje građane. Nije tačno da vakcina sme da se primi na visok nivo antitela. Sme ali je veća opasnost od težih nuspojave!

Nevakcinisan i morao da pravim antitela

pre 2 godine

@Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...
(Antitela, 26. oktobar 2021 11:44)

Istina. I kao nevakcinisan imao sam dva dana kijavicu i cak ni pravu temperaturu, vec 37.5°C. Organizam se nasao u cudu. Nije shvatio da je to strasna bolest, strasnija od Ebole i umesto da uposli sve radnike, on neke sezonce za male pare.

Razumevanje

pre 2 godine

Koliko ja shvatam, a možda grešim, glavni problem je virusno opterećenje. Nije isto kad primiš malu količinu virusa i kad te neko zapljune sa gomilom. Možeš da imaš malo antitela i da telo ne uspe na vreme da napravi potrebnu količinu novih antitela koja bi se izborila sa velikim virusnim opterećenjem. Kad si vakcinisan, u pripravnosti već imaš gomilu antitela koja su spremna da neutrališu virus pre nego što krene da se razmnožava. Na žalost, sve je oko ovog virusa izuzetno smrdljivo i plašim se da je vakcina jedino rešenje. Nećemo se ovoga rešiti još jako dugo.

Sale

pre 2 godine

objasnio jedan od virusologa, ali nema ko da cita (ili nece)... Probacu najjednostavnije da objasnim: organizmu je za antitela potrebna odredjena kolicina energije. E sad, ne postoji samo kovid vec ima jos ko zna koliko virusa i bakterija, pa kada bi telo stalno pravilo antitela na sve te viruse i bakterije( kojima je u nekom trenutku bilo izlozeno), doslo bi do kolapsa. A posto je telo savrsena masina, ono u nekom trenutku obustavi proizvodnju antitela, ali zapamti virus, pa kad virus ponovo udje, aktivira antitela
(Objasnjenje, 26. oktobar 2021 10:40)

Dakle proizvodnja antitela bi uništila telo, pa telo pamti način kako da ih napravi kad zatreba, zato je pametno da to telo vakcinišemo neprestano čim nivo COVID AT opadne i teramo ga da troši energiju da bi imali uvek antitela za samo ovu COVID bolest i time ga slabimo da se bori sa svim drugim mogućim bolestima i patogenima kojima bi moglo biti izloženo u tom periodu.

Nema šta baš logično objašnjenje :-)

Demar Derozan

pre 2 godine

@Tri Tacke
Interesantno je vase pitanje o unakrsnom imunitetu, ali nije naucno opravdano. Mikroorganizmi su bakterije, vurusi i gljivice, dok u ostale antigene spadaju cestice zagadjenja i toksini. Steceni imunitet se deli na humoralni - zasnovan B limfocitima koji luce antitela koja uglavnom deluju protiv bakterija i celijski - nemorijske T celije koje prepoznaju antigene i luce citokine za odbranu uglavnom proriv virusa i malignih tumora. Kod osoba sa kompromitovanim imunim sistemom, npr. usled hiv-a, neizvestan je odgovor i pored primene najefikasnijh terapija. Dakle, imuni sistem je jako specifican, tacno se zna koji antigen cime se napada, tako da unakrsni imunitet naspram razlicite vrste anigena teorijski je moguc, ali ne i u praksi.

logično zar ne

pre 2 godine

Kada laici govore o višku antitela, verujem da misle na autoimuni odgovor i sa njime asocirana stanja tipa upala srčanog mićića, reumatske tegobe i slično (opisano spada u ovo). Do tog autoimunog odziva sa modernom i fajzerom može da dodje ali kao ekstremno redak dogadjaj, dakle na nivou nečeg što je zabeleženo i ništa više od toga. Da li je sa buster dozom sa ovim vakcinama povećana verovatnoća za ekstremno redak dogadjaj, teško da iko to može da zna. Ako neko ima varijaciju u imunom sistemu koja može da reaguje na ove vakcine na ovaj način, može da se kladi da bi njegov imuni sistem reagovao na virus još burnije. Pravo pitanje je da li je potrebno da buster doza fajzera i moderne bude u onoj dozi kao i prva vakcina ako već imaju sposbnost da prave tako širok odziv u pogledu broja i tipa antitela a da je ovaj kod buster doze izgleda još i veći?

Raško

pre 2 godine

Može da se ima! Cg javnosti je saopsteno da im premijer Krivokapic ima previše antitijela, zato ne mora ni da prima vakcinu. Nije ni vakcinisan, a ni imunizovan!Kakva li je to magija onda?!

Marija

pre 2 godine

Ja imam antitela 19,000 trenutno (preko 50 granica) posle dve doze pfizer vakcine i 3 imunologa i moja doktorka su mi rekli da ne treba treca doza trenutno. I sta sada? Nece da smeta da je dobijem? A uskoro mozda ne mogu ni sertifikat da imam. sta da radim?

joja

pre 2 godine

milan - nisi dovoljno pojasnio.
1. na osnovu čega misliš (znaš?) da je virus veštački?
2. bio to ili ne - zašto je nemoguće steći imunitet? pa i da je veštački?

chupavi

pre 2 godine

Ma dajte, kako to da nije stetno?

O virusu koji cirkulise skoro 2 godine ne znamo sve, ali znamo da od viska glava ne boli?

Vazno je samo da se bockamo, prelezali, oni koji su primili dve doze, prvo trecu, onda cevtrtu, pa ko zna jos koliko...

seljak stariji

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....
(Jovan, 26. oktobar 2021 09:03)

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?
(Mix, 26. oktobar 2021 10:01)

evo jedan odgovor ne kazem daje pametan organizam stvara antitela dokse bori sa patogenom dalije pravi ili imitacija sa vakcinom slicno reaguje kad stvori antitela i pobedi patogen vise ih nestvara jer nema potrebe i onda antitela vremenom nestaju jer izumiru i organizam ih reciklira tako da ihje nemoguce imati stalno.

Maja

pre 2 godine

Evo za sve one koji misle da jednom preležana korona znači i doživotni imunitet.Koliko je vas ležalo grip većina stanovništva jeste nekoliko puta u životu.Pa to ne znači da opet nećete dobiti grip.Vakcinišu se ljudi i od gripa svake godine jer virus mutira.

Sale

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.

Voki

pre 2 godine

Kako smarate s tim antitelima! Svi trcite po nekim privatnim laboratorijama, obilazite privatne lekare, idete u privatne klinike … i samo pricate o nekim bolestima, pregledima, pretragama … imam 55 godina, zivim van Srbije vec 30 godina i samo sam par puta bio kod lekara i vise puta kod kiroprakticara, kakva antitela, dimeri, proteini. Vakcinu sam primio uredno i imam QR kod koji mi sluzi za putovanja i restorane, a to da li to cudo fercera ili ne nije me briga, ionakon je ova korona nevidjena farsa, samo se pitam dokle cemo ovako. Za to vreme u Srbiji ljudi samo pricaju o nekakvim bolestinama!

Mix

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....
(Jovan, 26. oktobar 2021 09:03)

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?

paja

pre 2 godine

Ako nije bitno da li ih imam 200 ili 2000, zašto onda da primam buster dozu?
Ako sam preležao kovid i imam T mem ćelije koje će napraviti antitela ako bude opet potrebno, zašto uopšte da se vakcinišem?
Ovde se više ne zna ko pije a ko plaća.

Jovan

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....

milan

pre 2 godine

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?
(Mix, 26. oktobar 2021 10:01)

Zato sto to nije prirodno i to ljudski organizam ne radi. Ne postoji samo Korona i ne postoje samo antitela za Koronu. Postoji na milione virusa i bakterija sa kojima dolazimo u kontakt jos od pre porodjaja pa do danas. Za sve pravimo trenutna antitela koja posle odredjenog vremena nestaju i ostaje samo memorija. Ova Korona je vestacki virus za koji je memorija spora pa je bolje da se stalno odrzavaju antitela vakcinom. Ne postoji imunitet. Moguce je zaraziti se i razboleti bezbroj puta. Bolje je kad postoje antitela. Ja ne znam zasto je tako tesko da se prihvati stvar da se neko zaigrao i napravio veliki problem. Bez obzira na to jer nam dzaba filozofija, vakcine su jedini spas za sada.

Tri Tacke

pre 2 godine

Previsok nivo antitela izaziva amfilaktički šok, po definiciji...

Ključno pitanje je kako ljudi ozdrave od Covid-a, a da im se antitela još ne pojave???
Tu može da se doda da se kod bakterija prvo stvaraju antitela na bakterije, pa onda na njihove plazmide, a plazmidi strašno liče na viruse. Tako je tu prigodno pitanje da li bi kuga i lepra bile proglašene za virusne bolesti, i ima razlog zašto je to pitanje legitimno... rekovalescent od kuge je lažno pozitivan na sve AIDS testove uključujući i PCR, i niko se nad time nije ozbiljno zamislio, sem površnog objašjenja o unakrsnom imunitetu i razmeni gena patogena...

expert

pre 2 godine

To što nazivaju buster dozom nije nikakva buster doza, već revakcinacija nakon što su istekla antitela. Ljudi za grip primaju vakcinu svake godine, pa niko to ne naziva buster dozom.

Tri Tacke

pre 2 godine

Idi?! A šta bi sa stbaranjem tolerancine davanjem iste vakcine repetativno, beše tako rade auto vakcine u alergoloviji?!

P.S.
Zašto nema vakcina za nove sojeve?! Zašto nema novih boljih maski?! Zašto nema protokola za prekliničko lečenje?! Da li su zaista plemenski karijeristi prevladali svuda u svetu svodeći struku samo na pozu?! Dokle više, bre?!

milan

pre 2 godine

To što nazivaju buster dozom nije nikakva buster doza, već revakcinacija nakon što su istekla antitela. Ljudi za grip primaju vakcinu svake godine, pa niko to ne naziva buster dozom.
(expert, 26. oktobar 2021 09:28)

Buster doza je pojacivac. Nisu istekla vec se smanjio broj sto je prirodan prices. Buster dozom se opet vraca visi broj antitela. Vakcina za grip takodje moze biti buster. Sve zavisi za koje tipove virusa. Sprema se za 3, 4 ili 5 tipova. Obicno se ponavljaju neki pa onda deluju kao buster na proslogodisnju. Novi nisu buster.

Antitela

pre 2 godine

Antitela imaju vek trajanja kao i krvna zrnca... Posle vakcinacije ili preležane bolesti imamo antitela i fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Kad AT izumru i dalje imamo fabričku liniju i u stanju smo da ih brzo proizvedemo, naravno bolje je da imamo već napunjene puške kad virus napadne (antitela) pa se zato prima booster, ali i bez 3. doze brzo ćemo ih napraviti. Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...

Nevakcinisan i morao da pravim antitela

pre 2 godine

@Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...
(Antitela, 26. oktobar 2021 11:44)

Istina. I kao nevakcinisan imao sam dva dana kijavicu i cak ni pravu temperaturu, vec 37.5°C. Organizam se nasao u cudu. Nije shvatio da je to strasna bolest, strasnija od Ebole i umesto da uposli sve radnike, on neke sezonce za male pare.

Brada Bg

pre 2 godine

Koliko sam video i bez memorije T celije, organizam proizvede antitela posle prelezanog virusa. Dakle i bez vakcina se organizam sam izbori, zar ne? E sad postoji minimalan broj ljudi sa udruzenim bilestima koji ne mogu da se izbore sa tim, ok cuo sam da se desavalo da i potpuno "zdravi" ljudi umru, ali to srecom nije cesto. Isto tako sam video u komsiluku da bas stari ljudi sa kojekakvim bolestima preziveli koronu bez nekih vecih posledica. Nema pravila, zavisi od organizma do organizma

Objasnjenje

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53),

objasnio jedan od virusologa, ali nema ko da cita (ili nece)... Probacu najjednostavnije da objasnim: organizmu je za antitela potrebna odredjena kolicina energije. E sad, ne postoji samo kovid vec ima jos ko zna koliko virusa i bakterija, pa kada bi telo stalno pravilo antitela na sve te viruse i bakterije( kojima je u nekom trenutku bilo izlozeno), doslo bi do kolapsa. A posto je telo savrsena masina, ono u nekom trenutku obustavi proizvodnju antitela, ali zapamti virus, pa kad virus ponovo udje, aktivira antitela

ekssajder

pre 2 godine

@mix

Nijedna vakcina sem kineske ne stvara ćelijski imunitet, već samo antitela na S protein kojim virus ulazi u ljudsku ćeliju. Kad ona "izlapi", vreme je za novu dozu.

@Sale

Organizam je izuzetno energetski efikasan. Ako nema akutne potrebe da proizvodi određena antitela, on će prestati da ih pravi jer time štedi energiju.

Vakcinisan

pre 2 godine

@zombi

Naravno da nije isti: i sama oznaka dve mutacije G142D i N501T označava da je na 142. mestu aminokiselina "glycine" zamenjena sa "aspartic acid" a na 501. mestu "asparagine" zamenjena sa "threonine".

Zato i ja pitam zbog čega ne naprave nove mRNA vakcine za novi spike protein.

chupavi

pre 2 godine

Ma dajte, kako to da nije stetno?

O virusu koji cirkulise skoro 2 godine ne znamo sve, ali znamo da od viska glava ne boli?

Vazno je samo da se bockamo, prelezali, oni koji su primili dve doze, prvo trecu, onda cevtrtu, pa ko zna jos koliko...

Antitela plus

pre 2 godine

Najgore je nevakcinisanima koji u momentu napada virusa nemaju ni antitela ni fabričku liniju za njihovu proizvodnju. Tako da se organizam nadje u čudu da li da se bori protiv virusa bez antitela, posledica koje on izaziva i istovremeno pravi fabričku liniju, antitela...
(Antitela, 26. oktobar 2021 11:44)

Slazem se. Medjutim postavlja se pitanje, zasto i one koji prelezu koronu uporno teraju da se vakcinisu? Organizam koji je prelezao koronu prepoznaje svih 28 proteina korone, a ne samo spajk kao vakcinisani organizam. I kad se prica o procentu vakcinisanih, uporno se ignorise broj ljudi koji su prelezali koronu, iako je apsolutno logicno i potrebno da se tretiraju isto i jedni i drugi. Cak su i u prednosti oni koji su prelezali. Opet pitam, zasto se cuti o tome? E, zato ljudi i nemaju poverenja u lekare i njihovoj zudnji za vakcinacijom sto veceg broja ljudi.

Razumevanje

pre 2 godine

Koliko ja shvatam, a možda grešim, glavni problem je virusno opterećenje. Nije isto kad primiš malu količinu virusa i kad te neko zapljune sa gomilom. Možeš da imaš malo antitela i da telo ne uspe na vreme da napravi potrebnu količinu novih antitela koja bi se izborila sa velikim virusnim opterećenjem. Kad si vakcinisan, u pripravnosti već imaš gomilu antitela koja su spremna da neutrališu virus pre nego što krene da se razmnožava. Na žalost, sve je oko ovog virusa izuzetno smrdljivo i plašim se da je vakcina jedino rešenje. Nećemo se ovoga rešiti još jako dugo.

Bgd

pre 2 godine

Kao argument u prilog treće doze vakcine, lekari navode "opadanje nivoa antitela tokom vremena", što ima smisla. Međutim, kada im se postavi pitanje "koja je donja granica antitela" dobije se odgovor da to nije važno. Jeste, važno je jer u svemu treba imati meru, ne možete ni vodu prekomerno unositi organizam a kamoli vakcinu. Lično sam prelažao kovid, vakcinisao se i 6 meseci nakon vakcine imam 40 puta veću koncentraciju antitela od donje granice i sad se očekuje da primim i treću dozu jer, kako se krenulo, nigde neće moći da se mrdne bez nje. To je potpuna besmislica, podržavam vakcinaciju ali ne mogu se svi ljudi trpati u isti koš, neko ima jak imunitet a neko nikakav.

Raško

pre 2 godine

Može da se ima! Cg javnosti je saopsteno da im premijer Krivokapic ima previše antitijela, zato ne mora ni da prima vakcinu. Nije ni vakcinisan, a ni imunizovan!Kakva li je to magija onda?!

Marija

pre 2 godine

Ja imam antitela 19,000 trenutno (preko 50 granica) posle dve doze pfizer vakcine i 3 imunologa i moja doktorka su mi rekli da ne treba treca doza trenutno. I sta sada? Nece da smeta da je dobijem? A uskoro mozda ne mogu ni sertifikat da imam. sta da radim?

Sale

pre 2 godine

objasnio jedan od virusologa, ali nema ko da cita (ili nece)... Probacu najjednostavnije da objasnim: organizmu je za antitela potrebna odredjena kolicina energije. E sad, ne postoji samo kovid vec ima jos ko zna koliko virusa i bakterija, pa kada bi telo stalno pravilo antitela na sve te viruse i bakterije( kojima je u nekom trenutku bilo izlozeno), doslo bi do kolapsa. A posto je telo savrsena masina, ono u nekom trenutku obustavi proizvodnju antitela, ali zapamti virus, pa kad virus ponovo udje, aktivira antitela
(Objasnjenje, 26. oktobar 2021 10:40)

Dakle proizvodnja antitela bi uništila telo, pa telo pamti način kako da ih napravi kad zatreba, zato je pametno da to telo vakcinišemo neprestano čim nivo COVID AT opadne i teramo ga da troši energiju da bi imali uvek antitela za samo ovu COVID bolest i time ga slabimo da se bori sa svim drugim mogućim bolestima i patogenima kojima bi moglo biti izloženo u tom periodu.

Nema šta baš logično objašnjenje :-)

joja

pre 2 godine

milan - nisi dovoljno pojasnio.
1. na osnovu čega misliš (znaš?) da je virus veštački?
2. bio to ili ne - zašto je nemoguće steći imunitet? pa i da je veštački?

Pera

pre 2 godine

U Nemačkoj da bi primio vakcinu moraš da imaš negativan test u trenutku primanja, test na antitela i krvnu sliku. Ako imaš određen broj antitela primas samo jednu vakcinu. Ako imaš nivo antitela 3x veći od referentne vrednosti vraćaju te da dodjes za mesec dana sa novim nalazom. Tako država brine za svoje građane. Nije tačno da vakcina sme da se primi na visok nivo antitela. Sme ali je veća opasnost od težih nuspojave!

seljak stariji

pre 2 godine

Još kada bi umeli da objasne zašto onda organizam ne stvara ta antitela stalno da ih ima u krvi nego po potrebi ako višak već ničemu ne škodi.
(Sale, 26. oktobar 2021 08:53)

U moru glupavih pitanja tvoje pobedjuje....
(Jovan, 26. oktobar 2021 09:03)

Jovane,izvini,a sta je tacno glupo u Saletovom pitanju,nisi nam objasnio samo konstatovao da je glupo.Evo i ja sam glup i postavljam isto pitanje,molim za pametan odgovor?
(Mix, 26. oktobar 2021 10:01)

evo jedan odgovor ne kazem daje pametan organizam stvara antitela dokse bori sa patogenom dalije pravi ili imitacija sa vakcinom slicno reaguje kad stvori antitela i pobedi patogen vise ih nestvara jer nema potrebe i onda antitela vremenom nestaju jer izumiru i organizam ih reciklira tako da ihje nemoguce imati stalno.

Demar Derozan

pre 2 godine

@Tri Tacke
Interesantno je vase pitanje o unakrsnom imunitetu, ali nije naucno opravdano. Mikroorganizmi su bakterije, vurusi i gljivice, dok u ostale antigene spadaju cestice zagadjenja i toksini. Steceni imunitet se deli na humoralni - zasnovan B limfocitima koji luce antitela koja uglavnom deluju protiv bakterija i celijski - nemorijske T celije koje prepoznaju antigene i luce citokine za odbranu uglavnom proriv virusa i malignih tumora. Kod osoba sa kompromitovanim imunim sistemom, npr. usled hiv-a, neizvestan je odgovor i pored primene najefikasnijh terapija. Dakle, imuni sistem je jako specifican, tacno se zna koji antigen cime se napada, tako da unakrsni imunitet naspram razlicite vrste anigena teorijski je moguc, ali ne i u praksi.

logično zar ne

pre 2 godine

Kada laici govore o višku antitela, verujem da misle na autoimuni odgovor i sa njime asocirana stanja tipa upala srčanog mićića, reumatske tegobe i slično (opisano spada u ovo). Do tog autoimunog odziva sa modernom i fajzerom može da dodje ali kao ekstremno redak dogadjaj, dakle na nivou nečeg što je zabeleženo i ništa više od toga. Da li je sa buster dozom sa ovim vakcinama povećana verovatnoća za ekstremno redak dogadjaj, teško da iko to može da zna. Ako neko ima varijaciju u imunom sistemu koja može da reaguje na ove vakcine na ovaj način, može da se kladi da bi njegov imuni sistem reagovao na virus još burnije. Pravo pitanje je da li je potrebno da buster doza fajzera i moderne bude u onoj dozi kao i prva vakcina ako već imaju sposbnost da prave tako širok odziv u pogledu broja i tipa antitela a da je ovaj kod buster doze izgleda još i veći?

Maja

pre 2 godine

Evo za sve one koji misle da jednom preležana korona znači i doživotni imunitet.Koliko je vas ležalo grip većina stanovništva jeste nekoliko puta u životu.Pa to ne znači da opet nećete dobiti grip.Vakcinišu se ljudi i od gripa svake godine jer virus mutira.