Sreda, 30.12.2020.

10:49

"Vakcina ne može da spreči, samo da ublaži bolest"

Izvor: Tanjug

"Vakcina ne može da spreèi, samo da ublaži bolest" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

kim

pre 3 godine

Čovek je očito rekao da bi najradije primio rusku vakcinu ako nije preležao ovu novu boljku, a nije dobro interpretirano u tekstu.

javamartin

pre 3 godine

...reče veterinar.
(neutralno zapažanje, 30. decembar 2020 21:50)

Šta ima veze što je veterinar, ako je poznavalac virusa, zar nije ovaj virus i prešao sa životinje na čoveka, a ako je sve laž, onda nije ni bitno šta ko priča.

J.

pre 3 godine

"Covek je veterinar a ne virusolog."
(Stop botovima,
Odlično. Najbolji virusolozi su veterinari (dr Ilaria Capua), mikrobiolozi (Dr Ana Gligic). Stop neznalicama.

Virologist

pre 3 godine

Sta vakcina sprecava: bolest ili infekciju ili i jedno i drugo? Tipicna vakcina treba da spreci bolest ili da bolest ucini bezazlenom. Infekcija prirodnim putem se ne moze spreciti osim ako vakcina ne proizvodi dobru koncentraciju IgA u sluzi nosa, usta i grla, pa IgA odmah blokiraju virus pre nego li on udje u sistem. To je retka pojava kod intramuskularnih aplikacija, cesca kod intranazalne administracije. Dakle, infekcije u toku i posle vakcinacije treba ocekivati. Imajuci u vidu da vakcinu primaju mnoge demografske strukture: zdravi, hronicno bolesni, imunodeficitarni, stari, genetski jaki i slabi, gojazni i negojazni...ocito je da ce uspeh vakcine u indukciji imunog odgovora kao i u zastiti od bolesti veoma varirati od osobe do osobe. Ovakve raznolikosti/variables se tipicno ne studiraju u okvuru klinickih ogleda. Ipak, vakcina ce promeniti kurs bolesti na pozitivno drastican nacin do kraja 2021 bez obzira na one koji su protiv. To je uvek tako bilo u istoriji vakcinologije, sa drugim bolestima, pa ce biti i sada.

Zacvo

pre 3 godine

A teoreticarima zavere bih porucio da ako imamo 5 vakcina i sve imaju cilj da satru covecanstvo idem prvi da primim jer ne zelim da zivim u takvom svetu.
(realno, 30. decembar 2020 21:24)

Svaka čast, odavno nisam bolji komentar pročitao.
Ako je stvarno istina sve ovo što teoretičari zavere govore onda je bolje da nas nema, jer čemu život u takvom svetu

Goran

pre 3 godine

Virus "ne zna" da li je neko vakcinisan. On ce preko respiratornih organa uci u organizam svakoga ko je u blizini zarazene osobe. Ali onaj ko je vakcinisan bi trebao da ima antitela koja ce brzo neutralisati virus i ukloniti ga iz organizma. Retoricko je pitanje da li je neko bolestan ako ima malu kolicinu virusa od koga ne moze da se razboli. Takva osoba se ne moze nazvati bolesnom niti ona moze nekoga da zarazi. Naravno, da postoji verovatnoca da se neko razboli ako je kolicina antitela nedovoljna, odnosno ako vakcina nije bila efikasna za njegov organizam. Medjutim, zadatak vakcine je da spreci razvoj bolesti a ne da ucini da bolest bude blaza.

Milan

pre 3 godine

@Banjac Da ti nije i nadređeni na poslu? Domaći naučnicu su u 90% slučajeva oni koji nisu bili kadri da nađu i zadrže poziciju u inostranstvu (obrati pažnju na ovo-zadrže).

max

pre 3 godine

To znaci da cemo morati svi da se vaksinisemo jer i oni sto su vakcinisani mogu da prenesu onima koji nisu primilu vakcinu ako sam dobro razumeo...???
(markozi0711, 30. decembar 2020 21:45)

Da. Vakcina ne stoji na ulazu u nos i usta vec sluzi da se izgrade antitela. Vakcinisana kao i prokuzena osoba moze da se zarazi i prenese dalje bezbroj puta. To jedna od greski iz neznanja kako su bivsi bolesnici a ponovo zarazeni zarazavali druge verujuci da su sad bezopasni zauvek.

Zacvo

pre 3 godine

Svaka vakcinacija protiv bilo koje bolesti ne podrazumeva da je svaki pojedinac 100% siguran, to je čovek želeo da kaže. Svrha vakcinacije je da se postigne kolektivni imunitet i da se zaustavi masovno prenošenje virusa. Niko, ali apsolutno niko, ne može 100% biti siguran da se neće razboleti bilo da je preležao bilo da se vakcinisao. Vakcinom se postiže da u masi ljudi veliki procenat bude imun, znači nijedan pojedinac, nego masa. Igra velikih brojeva. Morate da bar malo razumete statistiku da biste to shvatili.
Upravo zato ne važi princip, šta me briga, ja se neću vakcinisati, ako se razbolim sam sam kriv. Odbijanjem vakcine vi ne utičete samo na svoje zdravlje nego na zdravlje cele populacije

realno

pre 3 godine

Vakcinisali se ili ne drzava ce da kupi vakcine.Dakle nase pare smo vec potrosili kao drzava.I to nije nesto puno para u odnosu na ekonomske gubitke koje imamo i koje cemo imati.
A teoreticarima zavere bih porucio da ako imamo 5 vakcina i sve imaju cilj da satru covecanstvo idem prvi da primim jer ne zelim da zivim u takvom svetu.

padapazarne

pre 3 godine

Zbog cega ja treba da znam koju vakcinu ti zelis da primis?
Svi ste mi dosadili pa sam odlucio da sacekam misljenje vestacke inteligencije.

markozi0711

pre 3 godine

To znaci da cemo morati svi da se vaksinisemo jer i oni sto su vakcinisani mogu da prenesu onima koji nisu primilu vakcinu ako sam dobro razumeo...???

Banjac

pre 3 godine

Gospodin Šekler je naučnik i treba mu na osnovu dosadašnjih izlaganja
i jasnih objašnjenja verovati. Ovo nije ni politička ni marketinška
izjava već njegov naučni stav.

RR

pre 3 godine

Vakcina se daje da spreci bolest i u manjoj meri , kod nekih pacijenata, da klinicka slika bude blaza. Čemu vakcinacija ako će se svi svakako razboleti. Zastitni titar se postize nakon druge doze, nema nejasnoca velikih oko toga Kod svake vakcine je slicno, zastitni titar pocinje da se stvara oko 10-og dana. Mislim da dr nije mislio to sto pise u objavi.

Zacvo

pre 3 godine

A teoreticarima zavere bih porucio da ako imamo 5 vakcina i sve imaju cilj da satru covecanstvo idem prvi da primim jer ne zelim da zivim u takvom svetu.
(realno, 30. decembar 2020 21:24)

Svaka čast, odavno nisam bolji komentar pročitao.
Ako je stvarno istina sve ovo što teoretičari zavere govore onda je bolje da nas nema, jer čemu život u takvom svetu

Zacvo

pre 3 godine

Svaka vakcinacija protiv bilo koje bolesti ne podrazumeva da je svaki pojedinac 100% siguran, to je čovek želeo da kaže. Svrha vakcinacije je da se postigne kolektivni imunitet i da se zaustavi masovno prenošenje virusa. Niko, ali apsolutno niko, ne može 100% biti siguran da se neće razboleti bilo da je preležao bilo da se vakcinisao. Vakcinom se postiže da u masi ljudi veliki procenat bude imun, znači nijedan pojedinac, nego masa. Igra velikih brojeva. Morate da bar malo razumete statistiku da biste to shvatili.
Upravo zato ne važi princip, šta me briga, ja se neću vakcinisati, ako se razbolim sam sam kriv. Odbijanjem vakcine vi ne utičete samo na svoje zdravlje nego na zdravlje cele populacije

Banjac

pre 3 godine

Gospodin Šekler je naučnik i treba mu na osnovu dosadašnjih izlaganja
i jasnih objašnjenja verovati. Ovo nije ni politička ni marketinška
izjava već njegov naučni stav.

realno

pre 3 godine

Vakcinisali se ili ne drzava ce da kupi vakcine.Dakle nase pare smo vec potrosili kao drzava.I to nije nesto puno para u odnosu na ekonomske gubitke koje imamo i koje cemo imati.
A teoreticarima zavere bih porucio da ako imamo 5 vakcina i sve imaju cilj da satru covecanstvo idem prvi da primim jer ne zelim da zivim u takvom svetu.

RR

pre 3 godine

Vakcina se daje da spreci bolest i u manjoj meri , kod nekih pacijenata, da klinicka slika bude blaza. Čemu vakcinacija ako će se svi svakako razboleti. Zastitni titar se postize nakon druge doze, nema nejasnoca velikih oko toga Kod svake vakcine je slicno, zastitni titar pocinje da se stvara oko 10-og dana. Mislim da dr nije mislio to sto pise u objavi.

Goran

pre 3 godine

Virus "ne zna" da li je neko vakcinisan. On ce preko respiratornih organa uci u organizam svakoga ko je u blizini zarazene osobe. Ali onaj ko je vakcinisan bi trebao da ima antitela koja ce brzo neutralisati virus i ukloniti ga iz organizma. Retoricko je pitanje da li je neko bolestan ako ima malu kolicinu virusa od koga ne moze da se razboli. Takva osoba se ne moze nazvati bolesnom niti ona moze nekoga da zarazi. Naravno, da postoji verovatnoca da se neko razboli ako je kolicina antitela nedovoljna, odnosno ako vakcina nije bila efikasna za njegov organizam. Medjutim, zadatak vakcine je da spreci razvoj bolesti a ne da ucini da bolest bude blaza.

Virologist

pre 3 godine

Sta vakcina sprecava: bolest ili infekciju ili i jedno i drugo? Tipicna vakcina treba da spreci bolest ili da bolest ucini bezazlenom. Infekcija prirodnim putem se ne moze spreciti osim ako vakcina ne proizvodi dobru koncentraciju IgA u sluzi nosa, usta i grla, pa IgA odmah blokiraju virus pre nego li on udje u sistem. To je retka pojava kod intramuskularnih aplikacija, cesca kod intranazalne administracije. Dakle, infekcije u toku i posle vakcinacije treba ocekivati. Imajuci u vidu da vakcinu primaju mnoge demografske strukture: zdravi, hronicno bolesni, imunodeficitarni, stari, genetski jaki i slabi, gojazni i negojazni...ocito je da ce uspeh vakcine u indukciji imunog odgovora kao i u zastiti od bolesti veoma varirati od osobe do osobe. Ovakve raznolikosti/variables se tipicno ne studiraju u okvuru klinickih ogleda. Ipak, vakcina ce promeniti kurs bolesti na pozitivno drastican nacin do kraja 2021 bez obzira na one koji su protiv. To je uvek tako bilo u istoriji vakcinologije, sa drugim bolestima, pa ce biti i sada.

padapazarne

pre 3 godine

Zbog cega ja treba da znam koju vakcinu ti zelis da primis?
Svi ste mi dosadili pa sam odlucio da sacekam misljenje vestacke inteligencije.

max

pre 3 godine

To znaci da cemo morati svi da se vaksinisemo jer i oni sto su vakcinisani mogu da prenesu onima koji nisu primilu vakcinu ako sam dobro razumeo...???
(markozi0711, 30. decembar 2020 21:45)

Da. Vakcina ne stoji na ulazu u nos i usta vec sluzi da se izgrade antitela. Vakcinisana kao i prokuzena osoba moze da se zarazi i prenese dalje bezbroj puta. To jedna od greski iz neznanja kako su bivsi bolesnici a ponovo zarazeni zarazavali druge verujuci da su sad bezopasni zauvek.

markozi0711

pre 3 godine

To znaci da cemo morati svi da se vaksinisemo jer i oni sto su vakcinisani mogu da prenesu onima koji nisu primilu vakcinu ako sam dobro razumeo...???

Milan

pre 3 godine

@Banjac Da ti nije i nadređeni na poslu? Domaći naučnicu su u 90% slučajeva oni koji nisu bili kadri da nađu i zadrže poziciju u inostranstvu (obrati pažnju na ovo-zadrže).

javamartin

pre 3 godine

...reče veterinar.
(neutralno zapažanje, 30. decembar 2020 21:50)

Šta ima veze što je veterinar, ako je poznavalac virusa, zar nije ovaj virus i prešao sa životinje na čoveka, a ako je sve laž, onda nije ni bitno šta ko priča.

J.

pre 3 godine

"Covek je veterinar a ne virusolog."
(Stop botovima,
Odlično. Najbolji virusolozi su veterinari (dr Ilaria Capua), mikrobiolozi (Dr Ana Gligic). Stop neznalicama.

kim

pre 3 godine

Čovek je očito rekao da bi najradije primio rusku vakcinu ako nije preležao ovu novu boljku, a nije dobro interpretirano u tekstu.

Banjac

pre 3 godine

Gospodin Šekler je naučnik i treba mu na osnovu dosadašnjih izlaganja
i jasnih objašnjenja verovati. Ovo nije ni politička ni marketinška
izjava već njegov naučni stav.

Zacvo

pre 3 godine

Svaka vakcinacija protiv bilo koje bolesti ne podrazumeva da je svaki pojedinac 100% siguran, to je čovek želeo da kaže. Svrha vakcinacije je da se postigne kolektivni imunitet i da se zaustavi masovno prenošenje virusa. Niko, ali apsolutno niko, ne može 100% biti siguran da se neće razboleti bilo da je preležao bilo da se vakcinisao. Vakcinom se postiže da u masi ljudi veliki procenat bude imun, znači nijedan pojedinac, nego masa. Igra velikih brojeva. Morate da bar malo razumete statistiku da biste to shvatili.
Upravo zato ne važi princip, šta me briga, ja se neću vakcinisati, ako se razbolim sam sam kriv. Odbijanjem vakcine vi ne utičete samo na svoje zdravlje nego na zdravlje cele populacije

Zacvo

pre 3 godine

A teoreticarima zavere bih porucio da ako imamo 5 vakcina i sve imaju cilj da satru covecanstvo idem prvi da primim jer ne zelim da zivim u takvom svetu.
(realno, 30. decembar 2020 21:24)

Svaka čast, odavno nisam bolji komentar pročitao.
Ako je stvarno istina sve ovo što teoretičari zavere govore onda je bolje da nas nema, jer čemu život u takvom svetu

Milan

pre 3 godine

@Banjac Da ti nije i nadređeni na poslu? Domaći naučnicu su u 90% slučajeva oni koji nisu bili kadri da nađu i zadrže poziciju u inostranstvu (obrati pažnju na ovo-zadrže).

max

pre 3 godine

To znaci da cemo morati svi da se vaksinisemo jer i oni sto su vakcinisani mogu da prenesu onima koji nisu primilu vakcinu ako sam dobro razumeo...???
(markozi0711, 30. decembar 2020 21:45)

Da. Vakcina ne stoji na ulazu u nos i usta vec sluzi da se izgrade antitela. Vakcinisana kao i prokuzena osoba moze da se zarazi i prenese dalje bezbroj puta. To jedna od greski iz neznanja kako su bivsi bolesnici a ponovo zarazeni zarazavali druge verujuci da su sad bezopasni zauvek.

realno

pre 3 godine

Vakcinisali se ili ne drzava ce da kupi vakcine.Dakle nase pare smo vec potrosili kao drzava.I to nije nesto puno para u odnosu na ekonomske gubitke koje imamo i koje cemo imati.
A teoreticarima zavere bih porucio da ako imamo 5 vakcina i sve imaju cilj da satru covecanstvo idem prvi da primim jer ne zelim da zivim u takvom svetu.

padapazarne

pre 3 godine

Zbog cega ja treba da znam koju vakcinu ti zelis da primis?
Svi ste mi dosadili pa sam odlucio da sacekam misljenje vestacke inteligencije.

RR

pre 3 godine

Vakcina se daje da spreci bolest i u manjoj meri , kod nekih pacijenata, da klinicka slika bude blaza. Čemu vakcinacija ako će se svi svakako razboleti. Zastitni titar se postize nakon druge doze, nema nejasnoca velikih oko toga Kod svake vakcine je slicno, zastitni titar pocinje da se stvara oko 10-og dana. Mislim da dr nije mislio to sto pise u objavi.

markozi0711

pre 3 godine

To znaci da cemo morati svi da se vaksinisemo jer i oni sto su vakcinisani mogu da prenesu onima koji nisu primilu vakcinu ako sam dobro razumeo...???

Virologist

pre 3 godine

Sta vakcina sprecava: bolest ili infekciju ili i jedno i drugo? Tipicna vakcina treba da spreci bolest ili da bolest ucini bezazlenom. Infekcija prirodnim putem se ne moze spreciti osim ako vakcina ne proizvodi dobru koncentraciju IgA u sluzi nosa, usta i grla, pa IgA odmah blokiraju virus pre nego li on udje u sistem. To je retka pojava kod intramuskularnih aplikacija, cesca kod intranazalne administracije. Dakle, infekcije u toku i posle vakcinacije treba ocekivati. Imajuci u vidu da vakcinu primaju mnoge demografske strukture: zdravi, hronicno bolesni, imunodeficitarni, stari, genetski jaki i slabi, gojazni i negojazni...ocito je da ce uspeh vakcine u indukciji imunog odgovora kao i u zastiti od bolesti veoma varirati od osobe do osobe. Ovakve raznolikosti/variables se tipicno ne studiraju u okvuru klinickih ogleda. Ipak, vakcina ce promeniti kurs bolesti na pozitivno drastican nacin do kraja 2021 bez obzira na one koji su protiv. To je uvek tako bilo u istoriji vakcinologije, sa drugim bolestima, pa ce biti i sada.

Goran

pre 3 godine

Virus "ne zna" da li je neko vakcinisan. On ce preko respiratornih organa uci u organizam svakoga ko je u blizini zarazene osobe. Ali onaj ko je vakcinisan bi trebao da ima antitela koja ce brzo neutralisati virus i ukloniti ga iz organizma. Retoricko je pitanje da li je neko bolestan ako ima malu kolicinu virusa od koga ne moze da se razboli. Takva osoba se ne moze nazvati bolesnom niti ona moze nekoga da zarazi. Naravno, da postoji verovatnoca da se neko razboli ako je kolicina antitela nedovoljna, odnosno ako vakcina nije bila efikasna za njegov organizam. Medjutim, zadatak vakcine je da spreci razvoj bolesti a ne da ucini da bolest bude blaza.

J.

pre 3 godine

"Covek je veterinar a ne virusolog."
(Stop botovima,
Odlično. Najbolji virusolozi su veterinari (dr Ilaria Capua), mikrobiolozi (Dr Ana Gligic). Stop neznalicama.

javamartin

pre 3 godine

...reče veterinar.
(neutralno zapažanje, 30. decembar 2020 21:50)

Šta ima veze što je veterinar, ako je poznavalac virusa, zar nije ovaj virus i prešao sa životinje na čoveka, a ako je sve laž, onda nije ni bitno šta ko priča.

kim

pre 3 godine

Čovek je očito rekao da bi najradije primio rusku vakcinu ako nije preležao ovu novu boljku, a nije dobro interpretirano u tekstu.