Petak, 02.11.2018.

16:30

Ovo su najlepša srpska retro imena za dečake

Izvor: Prva, yumama

Ovo su najlepša srpska retro imena za deèake IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

219 Komentari

Sortiraj po:

Cecilojka

pre 2 godine

Svidja mi se za devojcicu Leticija. Na komentar da je mnogo stransko, kazem - kako grdno stransko - to je od - Leti Ticija. (znam da nije) Stara imena inace terba cuvati, to je bogatstvo jezika i kulture. U odredjenim vremenima neka mogu da se izostave, ali ce mozda opet biti upotrebljiva za 50-100 godina.

Ina

pre 3 godine

Lepa imena, bolje i takva nego Nikita, Rea, Ina, Nia, Nika, Dren, Areta...Moj sin se zove Tadija i on kaze da ima najlepse ime na svetu
(danny, 6. novembar 2018 15:12)

Sta imate protiv imena Ina?
Nije skorojevicko, jer ga ja nosim pune 33 godine. I sto je najvaznije postoji kao ime. Imenica koja oznacava vlastito ime. Ako aludirade na danasnje davanje imena deci koja zapravo uopste nisu imena s ciljem da bi bili posebni, drugaciji. Moje ime je neobicno u Srbiji, u Rusiji, Italiji, Nemackoj nije. I lepo je.

ja

pre 5 godina

@ (Jovan, 3. novembar 2018 17:15)

Imenjače, Mladen i Jovan nikakve veze jedno s drugim nemaju. Mladenu je osnova mladost, dok Jovan dolazi od jevrejskog Jehohanan, što znači "Bog (Jahve) je milosrdan" ili od Johanan, što znači "Blagosloven (tačnije - u milosti) od strane Boga". Dakle, jedino slovensko ime koje bi, po značenju, moglo da bude makar približno Jovanu je Bogumil. Mladen nikako...

Krlito

pre 5 godina

Dajte deci univerzalna i internacionalno prepoznata imena.
Recimo MIHAILO (bez J ili sa J mogu obe varijante)

- ako ode u USA ili UK biće Majkl
- u Italiji će biti Mikele
- u Nemačkoj Mihael
- u Rusiji Михаил

Ma najbolje da mu daš ime Miki pa nema sekirancije.

mirko

pre 5 godina

Ćerka se zove Tamara,sin Ugljesa. Čekam treće, doktor kaže da je muško. Voleo bi da se zove Radomir,kao Radomir Putnik.Ali ovog puta žena bira.

Lady

pre 5 godina

hajde da se opet jave komentatori koji du odusevljeni ovim retro imenima. napisite molim vas,koja imena su vama bila smesna dok se bili u osnovnoj skoli? nama je bilo urnebesno Drazenka i Ilija,koje mi sad sa mojih 34 godine nisu smesni,ime k'o ime i ne obracam paznju. stavite se malo na mesto deteta koje to ime treba da nosi. naravno da nisam ni za ova moderna imena,pogotovo zenska,ali uvek moze da se nadje neki kompromis.

Ivana

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.

Kako je ime Hana novo-izmisljeno???Majka Marijina,izvorno Hannah, ali prevedeno kao Ana. Staro,biblijsko ime-daleko od novokomponovanog

najbolje je da posetite lekara

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.
(Miroljub, 4. novembar 2018 13:55)
Ma sve je to lepo, nego koji ste to "vi"? Da li moze posle 30 godina vec jednom da se zna koji ste to "vi"? To je milosevic (i kamarila mu) uveo to sa tim vivkanjenm, pre njega ne secam se da je nesto bas agresivno insistirano na tome "vi" to jest "mi", kao sto se radi od kada je ovaj to uveo. Pa zapeli "iz petine žile" da baš svakoga nabiju u to "mi". Ja ne znam ni za kakve nas, ja znam samo za mene. Evo sedim ovde, ako se ne računa luče, ja sam jedini tu (ha ha ha, kao Trevis Bikl). I koji smo to sad "mi", i koja su to "naša" imena? A koji su onda "oni"?

Znas sta ja mislim? Da "vi" treba da konsultujete neko strucno lice u vezi tog problema sto ga imate sa tim pricanjem o sebi u prvom licu mnozine. "Vama" nije dobro.

na lečenje more

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.
(Miroljub, 4. novembar 2018 13:55)
Zašto je neko pokondirena tikva ili šta je već po ovim ostalima ako deci planski daje imena koja su svuda prepoznatljiva, jer već ima plan da ih pošalje odatle čim odrastu, pa da se ne smaraju time kasnije. Ma to bre što si ti, i ovi ostali, to što ste vi tu zaparloženi pa nemate pojma ni o čemu, to je vaš problem. Da li vi stvarno mislite da se ovi ljudi koji ovde dolaze recimo iz Kine, ne ovi što drže kineske radnje, nego iz firmi iz Kine isl koje imaju pogone ovde, da li vi stvarno mislite da se oni zovu Trevor, Sajmon i slicno? Oni se uopste ne zovu tako, nego je sve to planski smisljeno da ne bi ovde ljudi lomili jezike njihovim imenima. I da li vi stvarno mislite da su ovi Kinezi frustrirani zbog toga? Zabole ih uvo. Oni bre dolaze da rade biznis gde je jeftina radna snaga, a vi se bolje zamislite sta ste vi postali, kad iz Kine dolaze kod vas zbog jeftine radne snage, pa samo i dalje srbujte i dajte deci imena od pre 1000 godina, to je najvaznije, je li tako, tako je.

Znaš koji su ipak najjači? Ovakvi kao ovaj "Peđa" što ode negde, pa on njih maltretira da mu izgovore ime, pa neko to možda i uradi, iz kurtoazije, jer se nađe zatečenim, ali naravno posle maksimalno izbegava takve. E, oni su najslađi. Dobro, bar su ostali "pravi ovi i oni" i nisu se saginjali mrskom tuđinu.

fcrs

pre 5 godina

Svet počinje od Grčke ili? Mislim da je došlo vreme da se oprostimo od tako olako usvojenih zabluda i da počnemo više da poštujemo sebe i svoju istoriju!

Allegretto

pre 5 godina

Imao sam komšiju Hranislava koji je toliko mrzeo to svoje ime, da su ga čak i roditelji zvali po nadimku, a ja sam saznao da mu je pravo ime Hranislav tek na njegovoj sahrani!

Bluesteel

pre 5 godina

Takva imena nisu pogodna za USA, Canadu Australiju zato nemojte se zanositi sa tim imenima i praviti deci problem u buducnosti.
(Andrea, 3
Kolika gomila gluposti,zasto bi im bilo koje ime bilo problem ako bilo gde odu?

prcko

pre 5 godina

nasa draga stanija dobrojevic je najbolji primer da ta starinska imena deluju grozno i smesno u savremenom zivotu. ima par lepih imena u ovoj listi, ali dzuradj ili jelisaveta, stvarno no go ili stanija, uzas od imena. lepa imena aleksandar, konstantin, boris, dragan, nenad, zoran itd, mladen, niksa mi se svidja iako je arhaicno i ima jos lepih imena. ime mora biti kratko i ne sme u inostranstvu biti neizgovorljivo

Miroljub

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.

taman tako

pre 5 godina

Dajte deci univerzalna i internacionalno prepoznata imena.
Recimo MIHAILO (bez J ili sa J mogu obe varijante)

- ako ode u USA ili UK biće Majkl
- u Italiji će biti Mikele
- u Nemačkoj Mihael
- u Rusiji Михаил

Milina i nema problema, a ime staro po sv. Arahagelu Mihailu... kao knez Mihailo Obrenović, Mihajlo Pupin...

Defunctus82

pre 5 godina

Vid je lepo, slovensko je i plus što ga kad se predstaviš i stranci povežu sa lepom, istina, biljkom. Samo ljubav i osmesi.
Oplakao sam na komentare...

Velja

pre 5 godina

Većinom ste naveli Grcka imena a ne Srpska tek mali broj je Slavenski. Ja sam svom sinu dao ime Goran drugom Zoran. Nisam htio da dajem crkvena imena jer crkve odavno kod nas nema.

Sankt Pauli

pre 5 godina

Javljam se iz Nemačke, evo imena dece iz razreda mog deteta:
Leyla, Clemens, Kimik, Clara, Enes, Jaro, Elise, Emirhan, Lenny, Badou, Stanko, Greta, Mattis, Paula, Selma, Justus, Sören, Minne, Charlie, Helena, Robbe, Leo.

Kao što vidite, nema baš puno Hansova i Jürgena.

Inače na listi iz članka ima svega jedno ili dva slovenska imena.

Majka

pre 5 godina

Arsenije je prelepo. Vukašin, Dimitrije, Vid(ak)... Dečaci još uvek imaju prelepa imena, kod moje dece ima Nikola, Stefana, Mihajla, Veljka, Marka, Branislava... A devojčice - Lare, Klare, Lee, Mie, Line, Tare... Poneka Ana, Katarina, Vera, Nataša, Sara i Maša koliko hoćeš. I za 20-30 godina imaćemo na pozivnici za venčanje Konstantina i Reu, Stefana i Leu. Zbog čega dečaci imaju lepa imena, a devojčice unakazimo sa besnislenim skupom glasova?

JoBre!

pre 5 godina

Devojcici roditelji nadenuli ime Nikita. Ajd, naucite me. Nisam pametna.
(Jagoda, 03. novembar 2018 11:58)

Auuuu, neće ta seksa videti do tridesete!

No name

pre 5 godina

Osim što lepo zvuče i imaju divna značenja, probudiće u vama najlepše uspomene i emocije, jer je neko od ovih imena sigurno nosio i vaš deda ili pradeda.

Za dede i pradede nisam siguran ali askurdjeli su ih sigurno nosili. U retro zemlji, retro imena.

ilija

pre 5 godina

Da ne poveruješ. Čitam sve i sve komentare i NIGDE jednog od najlepših i najsrpskjih i kroz istoriju najčešćih imena - MILAN! Uopšte, u nas su oduvek srcu najdraža i za žensko i za muško bila imena koja počinju sa M. Dajte detetu ime po srcu, manite i istoriju i popove i modu i nećete pogrešiti.

vi ste svi bolesni

pre 5 godina

Samo kh kh moze da daje deci takva imena da bi po svaku cenu bio "poseban i samo svoj" ili neka druga glupost. Isto vazi i za ove komentatore ovde, mislim da su mozda vecina, ovi sto su "nasi" i slicno, pominju neke dedove i pretke, neke "nas", neki "svoj ovo i ono"... alo, odakle ti znaš šta je meni "svoje"? Nećeš ti meni to naturati, nego treba sam da izaberem. Dedovi i preci su imali svoje vreme, i ono je isteklo. Sad je drugo vreme, a svako vreme ima svoje obicaje. Tom prirodnom zakonu se opiru samo kompletni idioti. Potrebu da po svaku cenu dokazuju svoju razlicitost imaju samo nezreli bubuljicari u ranom pubertetu i niko vise. Zato sam ja deci namerno davao internacionalna imena, univerzalna. Nista posebno, sasvim obicno, grcka imena, poznata u celom svetu, tipa Filip, Nikola, Aleksandar... To je uradjeno namerno i planski, pre vise od dve decenije, da kad danas - sutra odu odatle, a taj dan se blizi, da nemaju problema sa time sto kad odu u svoje nove zemlje, da tamo niko ne ume da im izgovori ime. Sta da radis, ja sam lazni kosmopolita, izdajnik predaka i tako dalje, sve priznajem, i sve sam, ama samo nisam nekakav pateticni lik koji na silu hoce da bude razlicit, i tako samo ispada smesan. Mislim mogu misliti, da nazivam sina Ignjat, Dmitar ili Mrkša. Si ti normalan bre. Ti si bre covece... nesto nije u redu sa tobom. O ... li ti plemenaca, strasno. Strasno sta ste napravili od te zemlje. Ma ko hoce medju takvima da zivi, mora da nesto nije u redu sa njim. Strasno.

vestica

pre 5 godina

96 sam godiste. Udajem se sledece godine. Deca ce mi se zvati zivojin, konstantin, milutin i natalija. Ako budem tako imala, ako ne promenicu. Volim da ljudi drze do tih starijih imena. Jeste da jurimo svi ka modernom ali to nas i ubistava. Ne kazem da treba da odbacimo modernizaciju, ali treba nesto i zadrzati.

Samo realno

pre 5 godina

dzabe...roditelji dalje od milosa i nemanje nisu culi...
(Realno, 03. novembar 2018 09:23)

Možeš da čuješ, a neko i da voliš... Miloš i Nemanja su imena najvećih srpskih vladara...i ako ćemo istini za volju, retko koje dete se danas zove i Miloš i Nemanja.

zmitjkoe

pre 5 godina

Ljuban, Manojlo, Djuradj, Metodije? Pa vi mora da se šalite. Sacuvaj bože. Jel su ta šatro “retro” imena postala popularna nakon sto je Vučić svog sina nazvao Vukan? Maj neim iz Vukan, Vukan Vučić.

Gostislav

pre 5 godina

Vikac
Dobrašin
Đurađ
Berislav
Dobrašin
Rašojko
Rahoje
Vukašin
Jovaniš
Boriša
Vojiša
Vik
Đurašin
Mihač
Vidač
RAdina
Malenko
Boje
Radin
Radak
Vukac
Bojko
Pava
Bojčin
Bogoslav
Perjanilo
Goluban
Dobromir
Dabiživ
Pribilo
Mihal
Vladoš
Dušman
Radin
Đurko
Bratoš
Obradko
Tihan
Gostomir
Gruban
Marinče
Marin
Ninoje
Stojak
Bogoja
Hrelja
Prijezda
Jaka
Simjan
Pribilo
Veljan
Milman
Bogdaš
Imena sa turskog popisa u oblasti Brankoviča na Kosovu iz 1455. godine...

Samo realno

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.
(CTO, 03. novembar 2018 16:01)

Sve žene i Lav Nikolajevič Tolstoj...komentar na članak o muškim imenima??

мики

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?
(infidel, 03. novembar 2018 08:52)
Ево ја ћу дати сину име Џејмс, а ћерки Елизабета. Па ћу онда по теби бити урбани космополита.

predrag

pre 5 godina

Stariji sin Vasilije, mladji Rastko, u opticaju su bili i Vukasin, Radivoje, Veljko, a da je bilo zensko bila bi Jelisaveta.. Lepa imena, a imaju i fine nadimke.. A ako budu otisli negde preko u buducnosti i tamo im ime pravi problem, onda tamo ne treba ni da budu.. Realno.. Bio sam preko i zahtevao uvek da kazu PREDRAG ili makar PEDJA.. Da vidite kako lome jezik kad moraju..

Powerslave

pre 5 godina

Daš detetu ime Ljuban ili Mrkša i osakatiš ga za ceo život.
Meni je majka više puta rekla da joj je žao što me nije nazvala Balša (a dovoljno sam star da ne budem rođen tokom ovog hipster/retro talasa pa da je zbog toga razmatrala to ime). Hvala svim bogovima, koliko god ih postoji, što nije.

Mr.No

pre 5 godina

99% ovih imena su potpuni promašaj. Svojim ćerkama sam dao lepa moderna imena, a za ove "čuvare" tradicije imam samo jednu poruku: jadna je zemlja i država kojoj je ideal bivstvovanja 19 vek.

JAGDT

pre 5 godina

Dete nazovemo imenom kojim si želeo, a to dete je i dalje Srbin, Albanac, Mađar...katolik, pravoslavac, musliman...šta god? Ime ne označava versku ili nacionalnu pripadnost.

aka

pre 5 godina

Moj sin se zove Bodin. Svima je ime interesantno, oni koji znaju značenje se oduševe, oni koji ne znaju pitaju za značenje. Beograđani sve sami, a ulica im nasi naziv 'Kralja Bodina'.
(Perjanik, 03. novembar 2018 10:24)

Bodin? ahahah.
izvini

Kosta

pre 5 godina

Moj sin se zove Relja, staro staroslovensko ime koje sin sa ponosom nosi. Retko je, evo u čitavoj školi od oko 600 učenika postoji samo on sa tim imenom iako je ime predivno.

plavušica

pre 5 godina

Meni kad čitam ova vaša imena prve asocijacije su oklopi i topuzine,popovi,kuga,mračni srednji vek...
Meni su ova imena pandam Sandokanu i Brus Liju ,verzija za belce sa završenom srednjom školom.

Ne razumem onako skroz ljudski kako bebi u 21. veku neko iz obesti može da da ime tipa Metodije,Bodin,Dorotej... pa stvarno nije fer da tako nekog socijalno nagrdiš po rodjenju.
Ako vam se svidjaju ta imena pa promenite svoja imena koja su otprilike Dejan,Goran,Nikola,Dragan...pa se zovite kako ste deci namenili.

Dejan

pre 5 godina

And he said, "Son, this world is rough 
And if a man's gonna make it, he's gotta be tough 
And I knew I wouldn't be there to help ya along. 
So I give ya that name and I said goodbye 
I knew you'd have to get tough or die 
And it's the name that helped to make you strong." 

He said, "Now you just fought one hell of a fight 
And I know you hate me, and you got the right 
To kill me now, and I wouldn't blame you if you do. 
But ya ought to thank me, before I die, 
For the gravel in ya guts and the spit in ya eye 
Cause I'm the son of a bitch that named you 'Sue'." 

Jovan

pre 5 godina

Grkofilija. Moje ime Jovan znači isto što i Mladen, ali eto i mojim roditeljima je grčka verzija bolje zvučala. Ja sam uvek za slovensku verziju. Nadevanje grčkih, takozvanih "retro" imena je samo retro asimilacija i-ili politička podobnost. Često nesvesno, ali svejedno.
Srpska imena su samo ona slovenskog porekla, sve drugo je pomodarstvo, nekadašnje ili sadašnje pomodarstvo.

udarac rasenskih bogova

pre 5 godina

Samo par starih srpskih imena. Ostalo sve grčka, latinska i hrišćanska. Da probate neka sa osnovom Vid ili vuk? Našlo bi se..

Komša

pre 5 godina

Nisu sva srpska.Većina su "posrbljena" .
Srpska imena su slovenskog porekla a ovo su uglavnom oblici grčkih ili jevrejskih imena koja su do nas stigla preko Hrišćanstva.
Čak i tada takva imena su se pojavljivala kod viših društvenih slojeva dok su kod naroda prevladavala obična,tradicionalna imena slovenskog porekla - ona koja na staroslovenskom imaju značenje (sada ili na srpskom ili u drugim slovenskim jezicima).
Kod nas nisu zabelezene zabrane davanja slovenskih imena u tom periodu kao u Rusiji za vreme Vladimira (čitav niz imena koja su poticala od imena slovenskih bogova su bila zabranjena) ali su pripadnici elite ili oni koji su želeli da prosperiraju i približe se eliti davali ta hrišćanska imena deci da bi se ova lakše "integrissla".

Gospodin Rajkovic

pre 5 godina

Za Brajana nisam cuo ali znam da je Rajan sigurno staro srpsko ime ( izasao iz raja ili nesto slicno). Inace meni se jako svidja Vukasin, od tih malo starijih imena. P.s. Komentar o oklagiji i tepsiji je jedan od najjacih u poslednjih par godina, iskrivio sam se od smeha ?

Brother Cavil

pre 5 godina

Ajmo recimo da se zvone Srboljub i da bude iz Zapadnog Sarajeva ! Veličanstveno!
(holivudski frizer, 3. novembar 2018 10:24)

Ne postoji nikakvo ''zapadno Sarajevo'', samo Sarajevo!
(šile, 3. novembar 2018 12:48)

Kako ne postoji....ja bio.

CTO

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.

Proka

pre 5 godina

Prokopije, Zavisa, Panajoti, Zivojin, Tanasko, Dobrivoje, Krstivoje, Srpko, Dobromir, Acim, Joakim...
A ne ceo razred Predrag, Nenad, Dragan, Goran, Stefan, Milos, Nenad, Dragan, Aleksandar, Zoran, Zoran, Goran...

Cetta

pre 5 godina

Kako ste smesni vi koji ismejavate svoju kulturu imena.Rodjena sam na zapadu u multikulturnoj zajednici i skoro svi migranti se ponose svojim imenima i znacajem.To su imena koja znace nesto i koja pripadaju narodu.Jedino neobrazovani i ljudi koji su izgubili identitet smisljaju neka nova smesna imena bez ikakvog znacaja za decu.Npr: Daxx,Dyce,Chanell.
Nije mi jasno zasto Srbi tako lako primaju sve tj sav sund koji se servira i tako lako se odricu svog identiteta.

Spasoje

pre 5 godina

Meni se sva ta imena sviđaju. Inače sviđa mi se kad narod drži do sebe i do svoje posebnosti. Ne sviđa mi se kad se bezglavo teži unifikaciji. Ne sviđaju mi se ni imena bez značenja ni imena koja zvuče kao nastavci ili kratice. Sviđaju mi se imena sa karakterom a ne bezlična. Sviđaju mi se starinska imena posebno ona koja nisu česta kod drugih naroda. Kada se neko zove Vojin, Obrad ili Milentije taj je verovatno ponosni Srbin, a kada se neko zove Nik, Fil, Nil, može da bude bilo ko i od bilo kuda, jer nema identitet, a neki vole baš to, bezličnost.

Stele, još jednom

pre 5 godina

Simon/Simeon, Gvozden, Tode... Zanimljivo je i Zlatibor.

Zaboravili ste i Makarije.
..........

Setih se i:
- Srboljub (Srba) (Srboljub Srba Stamenković),
- Kamenko (tj. Petar - pietro: kamen... Kamenko Katić, Kamenko Milenković), - Gradimir (Gradimir Smuđa, Gradimir Stojković),
- Jasen
- Dragoš
- Kornelije
- Neven
- Obrad
- Sibin


Malo češća: Bogdan, Vojkan, Vanja...

Sva su manje ili više lepa - stvar ukusa, ali nažalost isuviše retka.
Ja ću svom detetu dati ređe a lepo ime, pa makar se niko ne složio :)

Libero

pre 5 godina

Sin mi se zove Arsen.On prezadovoljan.Kada vidim maturske slike plačem od smejanja.Kako se profesori snalaze kada u razredu imaju samo decu istih novo komponovanih imena?

vir

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...
(pera, 03. novembar 2018 09:11)

Замисли у 1518...
Вероватно би ти тада више одговарало Мустафа, Ибро, Мујо, Хасо,...

Milutin

pre 5 godina

Kaži mi, kaži

Kaži mi, kaži,
Kako da te zovem
Kaži mi, kakvo
Ime da ti dam,
Hoću li reći:
"Diko", ili "snago"
Ili ću "lane"
Ili "moje blago"
Hoću li "dušo"
Ili "moje drago"
Kaži mi, kakvo
Ime da ti dam!
Sve su to mila
Imena i lepa
Kojima Srbin
Svome zlatu tepa
Al'' ja bih proveo
Čitav jedan vek,
Tražeći lepše,
Dičnije i slađe,
Milije ime,
Što još ne ču svet,
Da njim nazovem
Moj rumeni cvet.

Demode pokret Srbije

pre 5 godina

Imena obična, mada se ni za jedno nisam baš nešto “zakačil”, stara, stara, kao da pripadaju nekim matorcima. Ne bih dala skoro ni jedno od tih imena. I na kraju, što nam večito namećete ono što je bili, prošlost, istoriju...? Bilo pa prošlo. Mi živimo sada, a budućnost je ono što je ispred.
Kad malo bolje razmislim, što ne bi smo živeli kao naši daleki svetli preci, pa da se odreknemo mobilnih, TV-a, automobila, struje i svih tehnoloških savremenih načina života,
(sele, 3. novembar 2018 09:51)

Vidite ovako draga sele, moje ime je Filip, imam 34 godine i u mojoj generaciji sam za zivota do sada upoznao samo tri Filipa, a u parkic kada odem samo se okrecem za mojim imenom koliko klinaca danas ima isto ime. A ime je staro preko 2000 godina(anticka Grcka-otac Aleksandra Makedonskog), verovatno moj matorac je bio demode u svoje vreme, a ovi danas svi moderni.
I da Vam dodam da imam klinca od 5 godina koji ima unikatno ime u svom okuzenju, a i u svojoj generaciji - Zaharije. Totalni demode...

Bez istorije i korena, nema buducnosti...

Stele, opet

pre 5 godina

Srboljub (Srba) mi isto prelepo zvuči, trebalo je tako da se zovem po svom stricu (očevom polu-bratu, inače pravoslavnom svešteniku u USA), ali je majka insistirala da dobijem tada modernije ime, Stefan.
I svima kojima kažem da je trebalo da budem Srboljub, smatraju da je to ružno, seljačko ime (i svi kažu srbOOljub, s naglaskom punim prezira), a meni zvuči baš lepo, naročito nadimak Srba.

EU Citizen

pre 5 godina

Imena treba davati praktično, da se dete sutra oseća dobro i u školi i da mogu da mu izgovore ime ako odluči da živi bilo gde u svetu, što je danas u svim zemljama, a ne samo u siromašnoj Srbiji sve češće, iz raznih razloga, svet se globalizovao. Dakle, ako je slovensko, nešto poznato i na zapadu opšteslovensko tipa Vladimir, Stanislav, Milan, ako je retro, opet, nešto tipa Konstantin, i tako dalje. Deca treba celog života da žive s tim imenom i to nikad ne treba zaboraviti, manite se svojih ludila ili trenutnog pomodarstva, pa u nekim zemljama već po imenu možete da kažete u kojoj deceniji je neka osoba, naročito ženska, rođena, kao i da je poreklom iz neke niže srednje klase, koja je tim kič egzibicijama i pomodarstvima sa svim i svačim, uključujući imena, uvek najpodložnija :))

Mirek Griba

pre 5 godina

Recimo,imao sam u osnovnoj školi druga koji se zvao Glisa.To ime čim neko izgovori,ja se nisam mogao konrolisati od napada smeha.Za sve je u stvari bila kriva moja baka koja me je učila da crtam i u toj njenoj lekciji je bio Glisa sa tankim rukama i nogama,sto je meni kao petogodisnjaku zauvek zapečatilo odnos ka tom imenu.

Krsman

pre 5 godina

Slažem se da danas roditelji daju jako čudna imena deci, verovatno zato što su svi Jovana, Ivana, Jelena, Nikola, Nenad, Miloš, pa u krug. Bio je neki članak o tome kako neki roditelji vode pravnu bitku da svom detetu daju ime Zmaj, pa je matičarka navodila razna imena koja su odbijena. Ono je stvarno spektakularno.
Ali, nemojte sad ni da ukanalite dete nekim imenima tipa Milija, Sofronije, Života, Mrkša. Sva će mu se deca smejati u svakoj situaciji. Sećam se mog druga, neću da kažem ime, svaki put u školi kad ono traže da se svako redom predstavi, to je bio spektakl čekajući da dođe red na njega. Čemu to?

Branislav

pre 5 godina

Moja baka (tatina mama) se zvala Teodora. I ja sam kao mali mislio da je to bezveze ime. Sada radim u skoli i kada bi samo znali sta je Teodora u raznim odeljenjima. Inace je lepo ime. Lepo je i ime Budimir.

Duck Dodgers

pre 5 godina

Могу и Јаблан, Јавор и Јеленко... Арагорн, Боромир и Јовајна... имам друга који је покушава да наговори будућу жену да се зову по ликовима из ГП...

petar

pre 5 godina

Upropastite detetu zivot.Većina ovih imena ima da iskopleksira decu.Stavite se malo u ulogu dece, zamislite prilazite devojci u gradu :"ćao ja sam Ćirilo".Morate da obratite paznju na duh vremena primer je ime Dragan, koje je bilo popularno sedamdesetih.To je tad bilo lepo ime i da vidite coveka od 40 godina koji se tako zove to je okej.Ali u danasnje vreme ako date ime detetu Dragan to je uzasno.

Mandrak

pre 5 godina

Vi sto pljujete stara srpska imena imate odresene ruke da se ogranicite na moderna tro i cetvoroslovna imena. Kad dete pozovete u parku dotrci ono i copor kucica sa istim imenom.

Brother Cavil

pre 5 godina

Ljudi manite se starih imena. Dajte ime deci koje se u Nemackoj lako izgovara. 
(niis, 03. novembar 2018 09:20) 

Misliš Hans, Peter, Mejer, Keler, Uli, Uve, Markus, Torben, Torsten......... Bez obzira gde išao, daješ ime (ili kum) koje ti se sviđa. Ali si stvarno pokušao da budeš duhovit. Mnogi su se primili
? (lumenarević, 3. novembar 2018 10:58)

Hans Petrovic, Torsten Jovanovic da ne nabrajam ali mnogo lepa imena, a i prezimena. Bas se slaze. Ide jedno uz drugo. Uli Radovanovic, Markus Cirkus.

Fidelio

pre 5 godina

Čudno, ali izgleda da su mnoga od tih čuvenih "starih srpskih" imena u stvari grčkog, rimskog, hebrejskog i ko zna kojeg još porekla. Kao da imena stvarno sprskog porekla baš i nemamo mnogo, ili se nisu sačuvala posle prelaska u hrišćanstvo...

Ali, bez zezanja, stvarno ima neko ko bi sina nazvao Kuzman ili Komnen?!! U 21.veku?!! A Sofronije?

Mada, i to je bolje nego Adolf...

šile

pre 5 godina

Ajmo recimo da se zvone Srboljub i da bude iz Zapadnog Sarajeva ! Veličanstveno!
(holivudski frizer, 3. novembar 2018 10:24)

Ne postoji nikakvo ''zapadno Sarajevo'', samo Sarajevo!

bole

pre 5 godina

dragi roditelji, dajte šansu deci. Svoje neostvarene snove i frustracije lečite na sebi. ako mislite da je zanimljivo da se zovete Djuradj promenite ime I gledate facijalne ekspresije ljudi oko vas.

troll level 100

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?
(infidel, 03. novembar 2018 08:52)

Jel si dobro? Kako glava?

Vlada

pre 5 godina

Ukucajte u pretrazi "Katastarski popis oblasti Brankovića 1455", videćete koja su imena tada bila. Ovih nema baš, ali ima drugih poput Brajana i Olivera.

grabs popcorn

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...
(pera, 03. novembar 2018 09:11)

A kakvo si ti ime dao detetu? LoLko?

Stefan

pre 5 godina

Iskreno, ne dopada mi se nijedno, baš uopšte. I stvarno se protivim "ludovanju" sa dečjim imenima, bilo ekstremno-pomodarskim ili suludo arhaičnim. Iza sebe imam čak i jedno "spasavanje", pošto sam bio jedini koji nije imao problem da paru novih roditelja otvoreno kaže da su poludeli nakon napada kreativnosti dok su smišljali ime za klinca.
A rekao sam im sledeće: "Pre nego što dete nazovete Stamenko iz bilo kog razloga, setite se da on sutra treba da živi sa tim imenom. U školi, u društvu, na poslu, u ljubavi, u svemu, moraće da ustane i da kaže 'Ja sam Stamenko'. Stavite se u njegov položaj, zamislite da vi to treba da kažete. Ako se iskreno osećate OK, onda mu dajte to ime." Najmanje čudo na svetu: nisu. Sad baš to ponavljam, jer već vidim seriju napada kreativnosti nakon čitanja ove liste.

lumenarević

pre 5 godina

Ljudi manite se starih imena. Dajte ime deci koje se u Nemackoj lako izgovara.
(niis, 03. novembar 2018 09:20)

Misliš Hans, Peter, Mejer, Keler, Uli, Uve, Markus, Torben, Torsten......... Bez obzira gde išao, daješ ime (ili kum) koje ti se sviđa. Ali si stvarno pokušao da budeš duhovit. Mnogi su se primili

Perjanik

pre 5 godina

Moj sin se zove Bodin. Svima je ime interesantno, oni koji znaju značenje se oduševe, oni koji ne znaju pitaju za značenje. Beograđani sve sami, a ulica im nasi naziv 'Kralja Bodina'.

Blizanac

pre 5 godina

Po većini starih "srpskih" imena se vidi koliko smo oduvek bili izmešani i pod raznim kulturološkim uticajima na ovim prostorima. Pametnom dosta da uvidi koliko je nacionalizam besmislen.

не-гуглиша

pre 5 godina

Српски језик је вероватно најбогатији у могућностима давања имена, види се како је српски народ током свог постојања имао додира с многим другим народима (отуда толико различитих врста суфикса-додатака у формирању имена), а не само с грчким
Радомир, Радослав, Радивоје, Радојица...
Радимир, Радислав, Радиша, Радко тј. Ратко...
Боромир, Борислав, Боривоје, Борко...
Миломир, Милосав, Миливоје, Мирко...
Бранимир, Бранислав, Бранивоје, Бранко...
...
...
...

S

pre 5 godina

U zemlji seljaka na brdovitom Balkanu su ova imena pomodarska, hipsterska? Ova? Hahaha.. Pa vi dajte imena deci ko Čeda Jovanović ili Isidora Bjelica, to je baš onako svecki urbano. Nadrealno majke mi XD

Александар

pre 5 godina

Ово су лијепа стара српска имена. Нема их много па звуче можда архаично. Слушам коментаре, кажу многи, ружна су, нису модерна.

Плитка су та размишљања. Има ли нешто ружније од данашње моде? Каже, одјева се модерно - али мало љепоте у том модерном.

Ту су негдје и имена. Шта, Ружно је име Димитрије, Драгутун, Арсеније а лијепо је Лео, Тео, Виктор? Не контам! Људи не размишљају својом главом..

Miloš sa zvezdare

pre 5 godina

Prelepa imena,ne zna se koje je lepše i jače sem Mrkša i Djuradj,ta mi se ne dopadaju.
Inače sada su moderna ova kučeća i mačeća imena.

12

pre 5 godina

~~~
i Vrlorad ,staro srpsko ime ?)uvek spreman za akciju,za rad...
~~~

Rad u staroslavenskom je vezan uz "drag", kao "rado bih volio" i slično...

Мићо

pre 5 godina

Наденули ми име по Деји Савићевићу, била еуфорија у то време. Чудне ли ироније живота: лопту не знам да шутнем.

Vojin

pre 5 godina

Pomodarstvo... Kao i sve...

Sticajem retro trend okolnosti ovo je još i pozitivno, ali se jezim od toga da će oni koji su ovakva imena do juče smatrali za seljačka sada davati ista deci samo zato što je to trenutno in. Isto kao što su u jednom trenutku sve devojčice bile Une, Ine i slično...

Apsolutna podrška onima koji su uvek ignorisali trendove i davali sta su želeli.

pera

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Volim da cujem lepo ime, odmah drugacije gledam tog coveka. Onda vidim da je on djubre od coveka, pa mi dodje krivo sto sam i cuo njegovo ime.

Slobodan

pre 5 godina

Slobodan - vec je retro jer ga generaracije ne daju zbog Milosevica a u skolama ih nisu ucili ni o slobodi ni o Slobodanu Jovanovicu. A sutra se deca nece secati Milosevica ko sto se danasnja ne secaju Jovanovica. Steta da se ime tako divnog znacenja izgubi...

diri-kara-đozee, diri-kara-bajzee

pre 5 godina

Naum, Sever, Filimon, Kuzman, Manojlo...to su daleko najlepša imena, slažete li se? Pa kaže...Op Cojle Manojleee, digi digi Stanoljle..Opaa, idemoooo žuraja baticeeee....iuuu

Alexks

pre 5 godina

Nije svako ime za svakoga. Ima težinu i u zavisnosti koliko će dete biti jako i uspešno, tako će i ime dobijati na značaju.
Neko je u komentarima naveo da ga muka uhvati kada čuje ime "Vidak", (jer se u vokativu menja), a verovatno mu je lepo ime "Novak" zato što ga nosi Đoković.
Davanje imena detetu je kao i izbor bračnog partnera i ne slušajte nikoga, jer to je samo vaša stvar i tačka.

dking

pre 5 godina

Daš detetu ovakvo ime i zapečatiš mu sudbinu. Jedino je gore častiti ga ovim novim modernim izmišljenim imenima koja ne znače ništa. Jedini eksperiment koji ovde uspeva su imena koja vuku na francusku ili rusku kulturu, sve ostalo je rizik i potencialna trauma za dete. Ne igrajte se sa tim.

sele

pre 5 godina

Imena obična, mada se ni za jedno nisam baš nešto “zakačil”, stara, stara, kao da pripadaju nekim matorcima. Ne bih dala skoro ni jedno od tih imena. I na kraju, što nam večito namećete ono što je bili, prošlost, istoriju...? Bilo pa prošlo. Mi živimo sada, a budućnost je ono što je ispred.
Kad malo bolje razmislim, što ne bi smo živeli kao naši daleki svetli preci, pa da se odreknemo mobilnih, TV-a, automobila, struje i svih tehnoloških savremenih načina života,

infidel

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?

Vojin

pre 5 godina

Pomodarstvo... Kao i sve...

Sticajem retro trend okolnosti ovo je još i pozitivno, ali se jezim od toga da će oni koji su ovakva imena do juče smatrali za seljačka sada davati ista deci samo zato što je to trenutno in. Isto kao što su u jednom trenutku sve devojčice bile Une, Ine i slično...

Apsolutna podrška onima koji su uvek ignorisali trendove i davali sta su želeli.

Slobodan

pre 5 godina

Slobodan - vec je retro jer ga generaracije ne daju zbog Milosevica a u skolama ih nisu ucili ni o slobodi ni o Slobodanu Jovanovicu. A sutra se deca nece secati Milosevica ko sto se danasnja ne secaju Jovanovica. Steta da se ime tako divnog znacenja izgubi...

Мићо

pre 5 godina

Наденули ми име по Деји Савићевићу, била еуфорија у то време. Чудне ли ироније живота: лопту не знам да шутнем.

diri-kara-đozee, diri-kara-bajzee

pre 5 godina

Naum, Sever, Filimon, Kuzman, Manojlo...to su daleko najlepša imena, slažete li se? Pa kaže...Op Cojle Manojleee, digi digi Stanoljle..Opaa, idemoooo žuraja baticeeee....iuuu

Александар

pre 5 godina

Ово су лијепа стара српска имена. Нема их много па звуче можда архаично. Слушам коментаре, кажу многи, ружна су, нису модерна.

Плитка су та размишљања. Има ли нешто ружније од данашње моде? Каже, одјева се модерно - али мало љепоте у том модерном.

Ту су негдје и имена. Шта, Ружно је име Димитрије, Драгутун, Арсеније а лијепо је Лео, Тео, Виктор? Не контам! Људи не размишљају својом главом..

Milutin

pre 5 godina

Kaži mi, kaži

Kaži mi, kaži,
Kako da te zovem
Kaži mi, kakvo
Ime da ti dam,
Hoću li reći:
"Diko", ili "snago"
Ili ću "lane"
Ili "moje blago"
Hoću li "dušo"
Ili "moje drago"
Kaži mi, kakvo
Ime da ti dam!
Sve su to mila
Imena i lepa
Kojima Srbin
Svome zlatu tepa
Al'' ja bih proveo
Čitav jedan vek,
Tražeći lepše,
Dičnije i slađe,
Milije ime,
Što još ne ču svet,
Da njim nazovem
Moj rumeni cvet.

Alexks

pre 5 godina

Nije svako ime za svakoga. Ima težinu i u zavisnosti koliko će dete biti jako i uspešno, tako će i ime dobijati na značaju.
Neko je u komentarima naveo da ga muka uhvati kada čuje ime "Vidak", (jer se u vokativu menja), a verovatno mu je lepo ime "Novak" zato što ga nosi Đoković.
Davanje imena detetu je kao i izbor bračnog partnera i ne slušajte nikoga, jer to je samo vaša stvar i tačka.

S

pre 5 godina

U zemlji seljaka na brdovitom Balkanu su ova imena pomodarska, hipsterska? Ova? Hahaha.. Pa vi dajte imena deci ko Čeda Jovanović ili Isidora Bjelica, to je baš onako svecki urbano. Nadrealno majke mi XD

infidel

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?

Cetta

pre 5 godina

Kako ste smesni vi koji ismejavate svoju kulturu imena.Rodjena sam na zapadu u multikulturnoj zajednici i skoro svi migranti se ponose svojim imenima i znacajem.To su imena koja znace nesto i koja pripadaju narodu.Jedino neobrazovani i ljudi koji su izgubili identitet smisljaju neka nova smesna imena bez ikakvog znacaja za decu.Npr: Daxx,Dyce,Chanell.
Nije mi jasno zasto Srbi tako lako primaju sve tj sav sund koji se servira i tako lako se odricu svog identiteta.

Stefan

pre 5 godina

Iskreno, ne dopada mi se nijedno, baš uopšte. I stvarno se protivim "ludovanju" sa dečjim imenima, bilo ekstremno-pomodarskim ili suludo arhaičnim. Iza sebe imam čak i jedno "spasavanje", pošto sam bio jedini koji nije imao problem da paru novih roditelja otvoreno kaže da su poludeli nakon napada kreativnosti dok su smišljali ime za klinca.
A rekao sam im sledeće: "Pre nego što dete nazovete Stamenko iz bilo kog razloga, setite se da on sutra treba da živi sa tim imenom. U školi, u društvu, na poslu, u ljubavi, u svemu, moraće da ustane i da kaže 'Ja sam Stamenko'. Stavite se u njegov položaj, zamislite da vi to treba da kažete. Ako se iskreno osećate OK, onda mu dajte to ime." Najmanje čudo na svetu: nisu. Sad baš to ponavljam, jer već vidim seriju napada kreativnosti nakon čitanja ove liste.

pera

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...

CTO

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.

Blizanac

pre 5 godina

Po većini starih "srpskih" imena se vidi koliko smo oduvek bili izmešani i pod raznim kulturološkim uticajima na ovim prostorima. Pametnom dosta da uvidi koliko je nacionalizam besmislen.

Mandrak

pre 5 godina

Vi sto pljujete stara srpska imena imate odresene ruke da se ogranicite na moderna tro i cetvoroslovna imena. Kad dete pozovete u parku dotrci ono i copor kucica sa istim imenom.

Miloš sa zvezdare

pre 5 godina

Prelepa imena,ne zna se koje je lepše i jače sem Mrkša i Djuradj,ta mi se ne dopadaju.
Inače sada su moderna ova kučeća i mačeća imena.

Perjanik

pre 5 godina

Moj sin se zove Bodin. Svima je ime interesantno, oni koji znaju značenje se oduševe, oni koji ne znaju pitaju za značenje. Beograđani sve sami, a ulica im nasi naziv 'Kralja Bodina'.

troll level 100

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?
(infidel, 03. novembar 2018 08:52)

Jel si dobro? Kako glava?

мики

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?
(infidel, 03. novembar 2018 08:52)
Ево ја ћу дати сину име Џејмс, а ћерки Елизабета. Па ћу онда по теби бити урбани космополита.

grabs popcorn

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...
(pera, 03. novembar 2018 09:11)

A kakvo si ti ime dao detetu? LoLko?

lumenarević

pre 5 godina

Ljudi manite se starih imena. Dajte ime deci koje se u Nemackoj lako izgovara.
(niis, 03. novembar 2018 09:20)

Misliš Hans, Peter, Mejer, Keler, Uli, Uve, Markus, Torben, Torsten......... Bez obzira gde išao, daješ ime (ili kum) koje ti se sviđa. Ali si stvarno pokušao da budeš duhovit. Mnogi su se primili

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Volim da cujem lepo ime, odmah drugacije gledam tog coveka. Onda vidim da je on djubre od coveka, pa mi dodje krivo sto sam i cuo njegovo ime.

Demode pokret Srbije

pre 5 godina

Imena obična, mada se ni za jedno nisam baš nešto “zakačil”, stara, stara, kao da pripadaju nekim matorcima. Ne bih dala skoro ni jedno od tih imena. I na kraju, što nam večito namećete ono što je bili, prošlost, istoriju...? Bilo pa prošlo. Mi živimo sada, a budućnost je ono što je ispred.
Kad malo bolje razmislim, što ne bi smo živeli kao naši daleki svetli preci, pa da se odreknemo mobilnih, TV-a, automobila, struje i svih tehnoloških savremenih načina života,
(sele, 3. novembar 2018 09:51)

Vidite ovako draga sele, moje ime je Filip, imam 34 godine i u mojoj generaciji sam za zivota do sada upoznao samo tri Filipa, a u parkic kada odem samo se okrecem za mojim imenom koliko klinaca danas ima isto ime. A ime je staro preko 2000 godina(anticka Grcka-otac Aleksandra Makedonskog), verovatno moj matorac je bio demode u svoje vreme, a ovi danas svi moderni.
I da Vam dodam da imam klinca od 5 godina koji ima unikatno ime u svom okuzenju, a i u svojoj generaciji - Zaharije. Totalni demode...

Bez istorije i korena, nema buducnosti...

не-гуглиша

pre 5 godina

Српски језик је вероватно најбогатији у могућностима давања имена, види се како је српски народ током свог постојања имао додира с многим другим народима (отуда толико различитих врста суфикса-додатака у формирању имена), а не само с грчким
Радомир, Радослав, Радивоје, Радојица...
Радимир, Радислав, Радиша, Радко тј. Ратко...
Боромир, Борислав, Боривоје, Борко...
Миломир, Милосав, Миливоје, Мирко...
Бранимир, Бранислав, Бранивоје, Бранко...
...
...
...

Majka

pre 5 godina

Arsenije je prelepo. Vukašin, Dimitrije, Vid(ak)... Dečaci još uvek imaju prelepa imena, kod moje dece ima Nikola, Stefana, Mihajla, Veljka, Marka, Branislava... A devojčice - Lare, Klare, Lee, Mie, Line, Tare... Poneka Ana, Katarina, Vera, Nataša, Sara i Maša koliko hoćeš. I za 20-30 godina imaćemo na pozivnici za venčanje Konstantina i Reu, Stefana i Leu. Zbog čega dečaci imaju lepa imena, a devojčice unakazimo sa besnislenim skupom glasova?

Krsman

pre 5 godina

Slažem se da danas roditelji daju jako čudna imena deci, verovatno zato što su svi Jovana, Ivana, Jelena, Nikola, Nenad, Miloš, pa u krug. Bio je neki članak o tome kako neki roditelji vode pravnu bitku da svom detetu daju ime Zmaj, pa je matičarka navodila razna imena koja su odbijena. Ono je stvarno spektakularno.
Ali, nemojte sad ni da ukanalite dete nekim imenima tipa Milija, Sofronije, Života, Mrkša. Sva će mu se deca smejati u svakoj situaciji. Sećam se mog druga, neću da kažem ime, svaki put u školi kad ono traže da se svako redom predstavi, to je bio spektakl čekajući da dođe red na njega. Čemu to?

vir

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...
(pera, 03. novembar 2018 09:11)

Замисли у 1518...
Вероватно би ти тада више одговарало Мустафа, Ибро, Мујо, Хасо,...

Brother Cavil

pre 5 godina

Ajmo recimo da se zvone Srboljub i da bude iz Zapadnog Sarajeva ! Veličanstveno!
(holivudski frizer, 3. novembar 2018 10:24)

Ne postoji nikakvo ''zapadno Sarajevo'', samo Sarajevo!
(šile, 3. novembar 2018 12:48)

Kako ne postoji....ja bio.

Miroljub

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.

Spasoje

pre 5 godina

Meni se sva ta imena sviđaju. Inače sviđa mi se kad narod drži do sebe i do svoje posebnosti. Ne sviđa mi se kad se bezglavo teži unifikaciji. Ne sviđaju mi se ni imena bez značenja ni imena koja zvuče kao nastavci ili kratice. Sviđaju mi se imena sa karakterom a ne bezlična. Sviđaju mi se starinska imena posebno ona koja nisu česta kod drugih naroda. Kada se neko zove Vojin, Obrad ili Milentije taj je verovatno ponosni Srbin, a kada se neko zove Nik, Fil, Nil, može da bude bilo ko i od bilo kuda, jer nema identitet, a neki vole baš to, bezličnost.

Gostislav

pre 5 godina

Vikac
Dobrašin
Đurađ
Berislav
Dobrašin
Rašojko
Rahoje
Vukašin
Jovaniš
Boriša
Vojiša
Vik
Đurašin
Mihač
Vidač
RAdina
Malenko
Boje
Radin
Radak
Vukac
Bojko
Pava
Bojčin
Bogoslav
Perjanilo
Goluban
Dobromir
Dabiživ
Pribilo
Mihal
Vladoš
Dušman
Radin
Đurko
Bratoš
Obradko
Tihan
Gostomir
Gruban
Marinče
Marin
Ninoje
Stojak
Bogoja
Hrelja
Prijezda
Jaka
Simjan
Pribilo
Veljan
Milman
Bogdaš
Imena sa turskog popisa u oblasti Brankoviča na Kosovu iz 1455. godine...

bole

pre 5 godina

dragi roditelji, dajte šansu deci. Svoje neostvarene snove i frustracije lečite na sebi. ako mislite da je zanimljivo da se zovete Djuradj promenite ime I gledate facijalne ekspresije ljudi oko vas.

dking

pre 5 godina

Daš detetu ovakvo ime i zapečatiš mu sudbinu. Jedino je gore častiti ga ovim novim modernim izmišljenim imenima koja ne znače ništa. Jedini eksperiment koji ovde uspeva su imena koja vuku na francusku ili rusku kulturu, sve ostalo je rizik i potencialna trauma za dete. Ne igrajte se sa tim.

Brother Cavil

pre 5 godina

Ljudi manite se starih imena. Dajte ime deci koje se u Nemackoj lako izgovara. 
(niis, 03. novembar 2018 09:20) 

Misliš Hans, Peter, Mejer, Keler, Uli, Uve, Markus, Torben, Torsten......... Bez obzira gde išao, daješ ime (ili kum) koje ti se sviđa. Ali si stvarno pokušao da budeš duhovit. Mnogi su se primili
? (lumenarević, 3. novembar 2018 10:58)

Hans Petrovic, Torsten Jovanovic da ne nabrajam ali mnogo lepa imena, a i prezimena. Bas se slaze. Ide jedno uz drugo. Uli Radovanovic, Markus Cirkus.

Fidelio

pre 5 godina

Čudno, ali izgleda da su mnoga od tih čuvenih "starih srpskih" imena u stvari grčkog, rimskog, hebrejskog i ko zna kojeg još porekla. Kao da imena stvarno sprskog porekla baš i nemamo mnogo, ili se nisu sačuvala posle prelaska u hrišćanstvo...

Ali, bez zezanja, stvarno ima neko ko bi sina nazvao Kuzman ili Komnen?!! U 21.veku?!! A Sofronije?

Mada, i to je bolje nego Adolf...

EU Citizen

pre 5 godina

Imena treba davati praktično, da se dete sutra oseća dobro i u školi i da mogu da mu izgovore ime ako odluči da živi bilo gde u svetu, što je danas u svim zemljama, a ne samo u siromašnoj Srbiji sve češće, iz raznih razloga, svet se globalizovao. Dakle, ako je slovensko, nešto poznato i na zapadu opšteslovensko tipa Vladimir, Stanislav, Milan, ako je retro, opet, nešto tipa Konstantin, i tako dalje. Deca treba celog života da žive s tim imenom i to nikad ne treba zaboraviti, manite se svojih ludila ili trenutnog pomodarstva, pa u nekim zemljama već po imenu možete da kažete u kojoj deceniji je neka osoba, naročito ženska, rođena, kao i da je poreklom iz neke niže srednje klase, koja je tim kič egzibicijama i pomodarstvima sa svim i svačim, uključujući imena, uvek najpodložnija :))

Kosta

pre 5 godina

Moj sin se zove Relja, staro staroslovensko ime koje sin sa ponosom nosi. Retko je, evo u čitavoj školi od oko 600 učenika postoji samo on sa tim imenom iako je ime predivno.

aka

pre 5 godina

Moj sin se zove Bodin. Svima je ime interesantno, oni koji znaju značenje se oduševe, oni koji ne znaju pitaju za značenje. Beograđani sve sami, a ulica im nasi naziv 'Kralja Bodina'.
(Perjanik, 03. novembar 2018 10:24)

Bodin? ahahah.
izvini

Vlada

pre 5 godina

Ukucajte u pretrazi "Katastarski popis oblasti Brankovića 1455", videćete koja su imena tada bila. Ovih nema baš, ali ima drugih poput Brajana i Olivera.

Branislav

pre 5 godina

Moja baka (tatina mama) se zvala Teodora. I ja sam kao mali mislio da je to bezveze ime. Sada radim u skoli i kada bi samo znali sta je Teodora u raznim odeljenjima. Inace je lepo ime. Lepo je i ime Budimir.

Mirek Griba

pre 5 godina

Recimo,imao sam u osnovnoj školi druga koji se zvao Glisa.To ime čim neko izgovori,ja se nisam mogao konrolisati od napada smeha.Za sve je u stvari bila kriva moja baka koja me je učila da crtam i u toj njenoj lekciji je bio Glisa sa tankim rukama i nogama,sto je meni kao petogodisnjaku zauvek zapečatilo odnos ka tom imenu.

12

pre 5 godina

~~~
i Vrlorad ,staro srpsko ime ?)uvek spreman za akciju,za rad...
~~~

Rad u staroslavenskom je vezan uz "drag", kao "rado bih volio" i slično...

Stele, opet

pre 5 godina

Srboljub (Srba) mi isto prelepo zvuči, trebalo je tako da se zovem po svom stricu (očevom polu-bratu, inače pravoslavnom svešteniku u USA), ali je majka insistirala da dobijem tada modernije ime, Stefan.
I svima kojima kažem da je trebalo da budem Srboljub, smatraju da je to ružno, seljačko ime (i svi kažu srbOOljub, s naglaskom punim prezira), a meni zvuči baš lepo, naročito nadimak Srba.

petar

pre 5 godina

Upropastite detetu zivot.Većina ovih imena ima da iskopleksira decu.Stavite se malo u ulogu dece, zamislite prilazite devojci u gradu :"ćao ja sam Ćirilo".Morate da obratite paznju na duh vremena primer je ime Dragan, koje je bilo popularno sedamdesetih.To je tad bilo lepo ime i da vidite coveka od 40 godina koji se tako zove to je okej.Ali u danasnje vreme ako date ime detetu Dragan to je uzasno.

JoBre!

pre 5 godina

Devojcici roditelji nadenuli ime Nikita. Ajd, naucite me. Nisam pametna.
(Jagoda, 03. novembar 2018 11:58)

Auuuu, neće ta seksa videti do tridesete!

predrag

pre 5 godina

Stariji sin Vasilije, mladji Rastko, u opticaju su bili i Vukasin, Radivoje, Veljko, a da je bilo zensko bila bi Jelisaveta.. Lepa imena, a imaju i fine nadimke.. A ako budu otisli negde preko u buducnosti i tamo im ime pravi problem, onda tamo ne treba ni da budu.. Realno.. Bio sam preko i zahtevao uvek da kazu PREDRAG ili makar PEDJA.. Da vidite kako lome jezik kad moraju..

Mr.No

pre 5 godina

99% ovih imena su potpuni promašaj. Svojim ćerkama sam dao lepa moderna imena, a za ove "čuvare" tradicije imam samo jednu poruku: jadna je zemlja i država kojoj je ideal bivstvovanja 19 vek.

Libero

pre 5 godina

Sin mi se zove Arsen.On prezadovoljan.Kada vidim maturske slike plačem od smejanja.Kako se profesori snalaze kada u razredu imaju samo decu istih novo komponovanih imena?

Powerslave

pre 5 godina

Daš detetu ime Ljuban ili Mrkša i osakatiš ga za ceo život.
Meni je majka više puta rekla da joj je žao što me nije nazvala Balša (a dovoljno sam star da ne budem rođen tokom ovog hipster/retro talasa pa da je zbog toga razmatrala to ime). Hvala svim bogovima, koliko god ih postoji, što nije.

Sankt Pauli

pre 5 godina

Javljam se iz Nemačke, evo imena dece iz razreda mog deteta:
Leyla, Clemens, Kimik, Clara, Enes, Jaro, Elise, Emirhan, Lenny, Badou, Stanko, Greta, Mattis, Paula, Selma, Justus, Sören, Minne, Charlie, Helena, Robbe, Leo.

Kao što vidite, nema baš puno Hansova i Jürgena.

Inače na listi iz članka ima svega jedno ili dva slovenska imena.

plavušica

pre 5 godina

Meni kad čitam ova vaša imena prve asocijacije su oklopi i topuzine,popovi,kuga,mračni srednji vek...
Meni su ova imena pandam Sandokanu i Brus Liju ,verzija za belce sa završenom srednjom školom.

Ne razumem onako skroz ljudski kako bebi u 21. veku neko iz obesti može da da ime tipa Metodije,Bodin,Dorotej... pa stvarno nije fer da tako nekog socijalno nagrdiš po rodjenju.
Ako vam se svidjaju ta imena pa promenite svoja imena koja su otprilike Dejan,Goran,Nikola,Dragan...pa se zovite kako ste deci namenili.

Bluesteel

pre 5 godina

Takva imena nisu pogodna za USA, Canadu Australiju zato nemojte se zanositi sa tim imenima i praviti deci problem u buducnosti.
(Andrea, 3
Kolika gomila gluposti,zasto bi im bilo koje ime bilo problem ako bilo gde odu?

ilija

pre 5 godina

Da ne poveruješ. Čitam sve i sve komentare i NIGDE jednog od najlepših i najsrpskjih i kroz istoriju najčešćih imena - MILAN! Uopšte, u nas su oduvek srcu najdraža i za žensko i za muško bila imena koja počinju sa M. Dajte detetu ime po srcu, manite i istoriju i popove i modu i nećete pogrešiti.

sele

pre 5 godina

Imena obična, mada se ni za jedno nisam baš nešto “zakačil”, stara, stara, kao da pripadaju nekim matorcima. Ne bih dala skoro ni jedno od tih imena. I na kraju, što nam večito namećete ono što je bili, prošlost, istoriju...? Bilo pa prošlo. Mi živimo sada, a budućnost je ono što je ispred.
Kad malo bolje razmislim, što ne bi smo živeli kao naši daleki svetli preci, pa da se odreknemo mobilnih, TV-a, automobila, struje i svih tehnoloških savremenih načina života,

Proka

pre 5 godina

Prokopije, Zavisa, Panajoti, Zivojin, Tanasko, Dobrivoje, Krstivoje, Srpko, Dobromir, Acim, Joakim...
A ne ceo razred Predrag, Nenad, Dragan, Goran, Stefan, Milos, Nenad, Dragan, Aleksandar, Zoran, Zoran, Goran...

Velja

pre 5 godina

Većinom ste naveli Grcka imena a ne Srpska tek mali broj je Slavenski. Ja sam svom sinu dao ime Goran drugom Zoran. Nisam htio da dajem crkvena imena jer crkve odavno kod nas nema.

Stele, još jednom

pre 5 godina

Simon/Simeon, Gvozden, Tode... Zanimljivo je i Zlatibor.

Zaboravili ste i Makarije.
..........

Setih se i:
- Srboljub (Srba) (Srboljub Srba Stamenković),
- Kamenko (tj. Petar - pietro: kamen... Kamenko Katić, Kamenko Milenković), - Gradimir (Gradimir Smuđa, Gradimir Stojković),
- Jasen
- Dragoš
- Kornelije
- Neven
- Obrad
- Sibin


Malo češća: Bogdan, Vojkan, Vanja...

Sva su manje ili više lepa - stvar ukusa, ali nažalost isuviše retka.
Ja ću svom detetu dati ređe a lepo ime, pa makar se niko ne složio :)

Ivana

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.

Kako je ime Hana novo-izmisljeno???Majka Marijina,izvorno Hannah, ali prevedeno kao Ana. Staro,biblijsko ime-daleko od novokomponovanog

Allegretto

pre 5 godina

Imao sam komšiju Hranislava koji je toliko mrzeo to svoje ime, da su ga čak i roditelji zvali po nadimku, a ja sam saznao da mu je pravo ime Hranislav tek na njegovoj sahrani!

fcrs

pre 5 godina

Svet počinje od Grčke ili? Mislim da je došlo vreme da se oprostimo od tako olako usvojenih zabluda i da počnemo više da poštujemo sebe i svoju istoriju!

udarac rasenskih bogova

pre 5 godina

Samo par starih srpskih imena. Ostalo sve grčka, latinska i hrišćanska. Da probate neka sa osnovom Vid ili vuk? Našlo bi se..

Duck Dodgers

pre 5 godina

Могу и Јаблан, Јавор и Јеленко... Арагорн, Боромир и Јовајна... имам друга који је покушава да наговори будућу жену да се зову по ликовима из ГП...

Jovan

pre 5 godina

Grkofilija. Moje ime Jovan znači isto što i Mladen, ali eto i mojim roditeljima je grčka verzija bolje zvučala. Ja sam uvek za slovensku verziju. Nadevanje grčkih, takozvanih "retro" imena je samo retro asimilacija i-ili politička podobnost. Često nesvesno, ali svejedno.
Srpska imena su samo ona slovenskog porekla, sve drugo je pomodarstvo, nekadašnje ili sadašnje pomodarstvo.

Komša

pre 5 godina

Nisu sva srpska.Većina su "posrbljena" .
Srpska imena su slovenskog porekla a ovo su uglavnom oblici grčkih ili jevrejskih imena koja su do nas stigla preko Hrišćanstva.
Čak i tada takva imena su se pojavljivala kod viših društvenih slojeva dok su kod naroda prevladavala obična,tradicionalna imena slovenskog porekla - ona koja na staroslovenskom imaju značenje (sada ili na srpskom ili u drugim slovenskim jezicima).
Kod nas nisu zabelezene zabrane davanja slovenskih imena u tom periodu kao u Rusiji za vreme Vladimira (čitav niz imena koja su poticala od imena slovenskih bogova su bila zabranjena) ali su pripadnici elite ili oni koji su želeli da prosperiraju i približe se eliti davali ta hrišćanska imena deci da bi se ova lakše "integrissla".

mirko

pre 5 godina

Ćerka se zove Tamara,sin Ugljesa. Čekam treće, doktor kaže da je muško. Voleo bi da se zove Radomir,kao Radomir Putnik.Ali ovog puta žena bira.

vestica

pre 5 godina

96 sam godiste. Udajem se sledece godine. Deca ce mi se zvati zivojin, konstantin, milutin i natalija. Ako budem tako imala, ako ne promenicu. Volim da ljudi drze do tih starijih imena. Jeste da jurimo svi ka modernom ali to nas i ubistava. Ne kazem da treba da odbacimo modernizaciju, ali treba nesto i zadrzati.

šile

pre 5 godina

Ajmo recimo da se zvone Srboljub i da bude iz Zapadnog Sarajeva ! Veličanstveno!
(holivudski frizer, 3. novembar 2018 10:24)

Ne postoji nikakvo ''zapadno Sarajevo'', samo Sarajevo!

Defunctus82

pre 5 godina

Vid je lepo, slovensko je i plus što ga kad se predstaviš i stranci povežu sa lepom, istina, biljkom. Samo ljubav i osmesi.
Oplakao sam na komentare...

No name

pre 5 godina

Osim što lepo zvuče i imaju divna značenja, probudiće u vama najlepše uspomene i emocije, jer je neko od ovih imena sigurno nosio i vaš deda ili pradeda.

Za dede i pradede nisam siguran ali askurdjeli su ih sigurno nosili. U retro zemlji, retro imena.

zmitjkoe

pre 5 godina

Ljuban, Manojlo, Djuradj, Metodije? Pa vi mora da se šalite. Sacuvaj bože. Jel su ta šatro “retro” imena postala popularna nakon sto je Vučić svog sina nazvao Vukan? Maj neim iz Vukan, Vukan Vučić.

Samo realno

pre 5 godina

dzabe...roditelji dalje od milosa i nemanje nisu culi...
(Realno, 03. novembar 2018 09:23)

Možeš da čuješ, a neko i da voliš... Miloš i Nemanja su imena najvećih srpskih vladara...i ako ćemo istini za volju, retko koje dete se danas zove i Miloš i Nemanja.

Gospodin Rajkovic

pre 5 godina

Za Brajana nisam cuo ali znam da je Rajan sigurno staro srpsko ime ( izasao iz raja ili nesto slicno). Inace meni se jako svidja Vukasin, od tih malo starijih imena. P.s. Komentar o oklagiji i tepsiji je jedan od najjacih u poslednjih par godina, iskrivio sam se od smeha ?

Samo realno

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.
(CTO, 03. novembar 2018 16:01)

Sve žene i Lav Nikolajevič Tolstoj...komentar na članak o muškim imenima??

na lečenje more

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.
(Miroljub, 4. novembar 2018 13:55)
Zašto je neko pokondirena tikva ili šta je već po ovim ostalima ako deci planski daje imena koja su svuda prepoznatljiva, jer već ima plan da ih pošalje odatle čim odrastu, pa da se ne smaraju time kasnije. Ma to bre što si ti, i ovi ostali, to što ste vi tu zaparloženi pa nemate pojma ni o čemu, to je vaš problem. Da li vi stvarno mislite da se ovi ljudi koji ovde dolaze recimo iz Kine, ne ovi što drže kineske radnje, nego iz firmi iz Kine isl koje imaju pogone ovde, da li vi stvarno mislite da se oni zovu Trevor, Sajmon i slicno? Oni se uopste ne zovu tako, nego je sve to planski smisljeno da ne bi ovde ljudi lomili jezike njihovim imenima. I da li vi stvarno mislite da su ovi Kinezi frustrirani zbog toga? Zabole ih uvo. Oni bre dolaze da rade biznis gde je jeftina radna snaga, a vi se bolje zamislite sta ste vi postali, kad iz Kine dolaze kod vas zbog jeftine radne snage, pa samo i dalje srbujte i dajte deci imena od pre 1000 godina, to je najvaznije, je li tako, tako je.

Znaš koji su ipak najjači? Ovakvi kao ovaj "Peđa" što ode negde, pa on njih maltretira da mu izgovore ime, pa neko to možda i uradi, iz kurtoazije, jer se nađe zatečenim, ali naravno posle maksimalno izbegava takve. E, oni su najslađi. Dobro, bar su ostali "pravi ovi i oni" i nisu se saginjali mrskom tuđinu.

najbolje je da posetite lekara

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.
(Miroljub, 4. novembar 2018 13:55)
Ma sve je to lepo, nego koji ste to "vi"? Da li moze posle 30 godina vec jednom da se zna koji ste to "vi"? To je milosevic (i kamarila mu) uveo to sa tim vivkanjenm, pre njega ne secam se da je nesto bas agresivno insistirano na tome "vi" to jest "mi", kao sto se radi od kada je ovaj to uveo. Pa zapeli "iz petine žile" da baš svakoga nabiju u to "mi". Ja ne znam ni za kakve nas, ja znam samo za mene. Evo sedim ovde, ako se ne računa luče, ja sam jedini tu (ha ha ha, kao Trevis Bikl). I koji smo to sad "mi", i koja su to "naša" imena? A koji su onda "oni"?

Znas sta ja mislim? Da "vi" treba da konsultujete neko strucno lice u vezi tog problema sto ga imate sa tim pricanjem o sebi u prvom licu mnozine. "Vama" nije dobro.

Krlito

pre 5 godina

Dajte deci univerzalna i internacionalno prepoznata imena.
Recimo MIHAILO (bez J ili sa J mogu obe varijante)

- ako ode u USA ili UK biće Majkl
- u Italiji će biti Mikele
- u Nemačkoj Mihael
- u Rusiji Михаил

Ma najbolje da mu daš ime Miki pa nema sekirancije.

vi ste svi bolesni

pre 5 godina

Samo kh kh moze da daje deci takva imena da bi po svaku cenu bio "poseban i samo svoj" ili neka druga glupost. Isto vazi i za ove komentatore ovde, mislim da su mozda vecina, ovi sto su "nasi" i slicno, pominju neke dedove i pretke, neke "nas", neki "svoj ovo i ono"... alo, odakle ti znaš šta je meni "svoje"? Nećeš ti meni to naturati, nego treba sam da izaberem. Dedovi i preci su imali svoje vreme, i ono je isteklo. Sad je drugo vreme, a svako vreme ima svoje obicaje. Tom prirodnom zakonu se opiru samo kompletni idioti. Potrebu da po svaku cenu dokazuju svoju razlicitost imaju samo nezreli bubuljicari u ranom pubertetu i niko vise. Zato sam ja deci namerno davao internacionalna imena, univerzalna. Nista posebno, sasvim obicno, grcka imena, poznata u celom svetu, tipa Filip, Nikola, Aleksandar... To je uradjeno namerno i planski, pre vise od dve decenije, da kad danas - sutra odu odatle, a taj dan se blizi, da nemaju problema sa time sto kad odu u svoje nove zemlje, da tamo niko ne ume da im izgovori ime. Sta da radis, ja sam lazni kosmopolita, izdajnik predaka i tako dalje, sve priznajem, i sve sam, ama samo nisam nekakav pateticni lik koji na silu hoce da bude razlicit, i tako samo ispada smesan. Mislim mogu misliti, da nazivam sina Ignjat, Dmitar ili Mrkša. Si ti normalan bre. Ti si bre covece... nesto nije u redu sa tobom. O ... li ti plemenaca, strasno. Strasno sta ste napravili od te zemlje. Ma ko hoce medju takvima da zivi, mora da nesto nije u redu sa njim. Strasno.

JAGDT

pre 5 godina

Dete nazovemo imenom kojim si želeo, a to dete je i dalje Srbin, Albanac, Mađar...katolik, pravoslavac, musliman...šta god? Ime ne označava versku ili nacionalnu pripadnost.

taman tako

pre 5 godina

Dajte deci univerzalna i internacionalno prepoznata imena.
Recimo MIHAILO (bez J ili sa J mogu obe varijante)

- ako ode u USA ili UK biće Majkl
- u Italiji će biti Mikele
- u Nemačkoj Mihael
- u Rusiji Михаил

Milina i nema problema, a ime staro po sv. Arahagelu Mihailu... kao knez Mihailo Obrenović, Mihajlo Pupin...

Lady

pre 5 godina

hajde da se opet jave komentatori koji du odusevljeni ovim retro imenima. napisite molim vas,koja imena su vama bila smesna dok se bili u osnovnoj skoli? nama je bilo urnebesno Drazenka i Ilija,koje mi sad sa mojih 34 godine nisu smesni,ime k'o ime i ne obracam paznju. stavite se malo na mesto deteta koje to ime treba da nosi. naravno da nisam ni za ova moderna imena,pogotovo zenska,ali uvek moze da se nadje neki kompromis.

prcko

pre 5 godina

nasa draga stanija dobrojevic je najbolji primer da ta starinska imena deluju grozno i smesno u savremenom zivotu. ima par lepih imena u ovoj listi, ali dzuradj ili jelisaveta, stvarno no go ili stanija, uzas od imena. lepa imena aleksandar, konstantin, boris, dragan, nenad, zoran itd, mladen, niksa mi se svidja iako je arhaicno i ima jos lepih imena. ime mora biti kratko i ne sme u inostranstvu biti neizgovorljivo

Dejan

pre 5 godina

And he said, "Son, this world is rough 
And if a man's gonna make it, he's gotta be tough 
And I knew I wouldn't be there to help ya along. 
So I give ya that name and I said goodbye 
I knew you'd have to get tough or die 
And it's the name that helped to make you strong." 

He said, "Now you just fought one hell of a fight 
And I know you hate me, and you got the right 
To kill me now, and I wouldn't blame you if you do. 
But ya ought to thank me, before I die, 
For the gravel in ya guts and the spit in ya eye 
Cause I'm the son of a bitch that named you 'Sue'." 

ja

pre 5 godina

@ (Jovan, 3. novembar 2018 17:15)

Imenjače, Mladen i Jovan nikakve veze jedno s drugim nemaju. Mladenu je osnova mladost, dok Jovan dolazi od jevrejskog Jehohanan, što znači "Bog (Jahve) je milosrdan" ili od Johanan, što znači "Blagosloven (tačnije - u milosti) od strane Boga". Dakle, jedino slovensko ime koje bi, po značenju, moglo da bude makar približno Jovanu je Bogumil. Mladen nikako...

Ina

pre 3 godine

Lepa imena, bolje i takva nego Nikita, Rea, Ina, Nia, Nika, Dren, Areta...Moj sin se zove Tadija i on kaze da ima najlepse ime na svetu
(danny, 6. novembar 2018 15:12)

Sta imate protiv imena Ina?
Nije skorojevicko, jer ga ja nosim pune 33 godine. I sto je najvaznije postoji kao ime. Imenica koja oznacava vlastito ime. Ako aludirade na danasnje davanje imena deci koja zapravo uopste nisu imena s ciljem da bi bili posebni, drugaciji. Moje ime je neobicno u Srbiji, u Rusiji, Italiji, Nemackoj nije. I lepo je.

Cecilojka

pre 2 godine

Svidja mi se za devojcicu Leticija. Na komentar da je mnogo stransko, kazem - kako grdno stransko - to je od - Leti Ticija. (znam da nije) Stara imena inace terba cuvati, to je bogatstvo jezika i kulture. U odredjenim vremenima neka mogu da se izostave, ali ce mozda opet biti upotrebljiva za 50-100 godina.

infidel

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?

pera

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...

diri-kara-đozee, diri-kara-bajzee

pre 5 godina

Naum, Sever, Filimon, Kuzman, Manojlo...to su daleko najlepša imena, slažete li se? Pa kaže...Op Cojle Manojleee, digi digi Stanoljle..Opaa, idemoooo žuraja baticeeee....iuuu

Mr.No

pre 5 godina

99% ovih imena su potpuni promašaj. Svojim ćerkama sam dao lepa moderna imena, a za ove "čuvare" tradicije imam samo jednu poruku: jadna je zemlja i država kojoj je ideal bivstvovanja 19 vek.

sele

pre 5 godina

Imena obična, mada se ni za jedno nisam baš nešto “zakačil”, stara, stara, kao da pripadaju nekim matorcima. Ne bih dala skoro ni jedno od tih imena. I na kraju, što nam večito namećete ono što je bili, prošlost, istoriju...? Bilo pa prošlo. Mi živimo sada, a budućnost je ono što je ispred.
Kad malo bolje razmislim, što ne bi smo živeli kao naši daleki svetli preci, pa da se odreknemo mobilnih, TV-a, automobila, struje i svih tehnoloških savremenih načina života,

Александар

pre 5 godina

Ово су лијепа стара српска имена. Нема их много па звуче можда архаично. Слушам коментаре, кажу многи, ружна су, нису модерна.

Плитка су та размишљања. Има ли нешто ружније од данашње моде? Каже, одјева се модерно - али мало љепоте у том модерном.

Ту су негдје и имена. Шта, Ружно је име Димитрије, Драгутун, Арсеније а лијепо је Лео, Тео, Виктор? Не контам! Људи не размишљају својом главом..

prcko

pre 5 godina

nasa draga stanija dobrojevic je najbolji primer da ta starinska imena deluju grozno i smesno u savremenom zivotu. ima par lepih imena u ovoj listi, ali dzuradj ili jelisaveta, stvarno no go ili stanija, uzas od imena. lepa imena aleksandar, konstantin, boris, dragan, nenad, zoran itd, mladen, niksa mi se svidja iako je arhaicno i ima jos lepih imena. ime mora biti kratko i ne sme u inostranstvu biti neizgovorljivo

lumenarević

pre 5 godina

Ljudi manite se starih imena. Dajte ime deci koje se u Nemackoj lako izgovara.
(niis, 03. novembar 2018 09:20)

Misliš Hans, Peter, Mejer, Keler, Uli, Uve, Markus, Torben, Torsten......... Bez obzira gde išao, daješ ime (ili kum) koje ti se sviđa. Ali si stvarno pokušao da budeš duhovit. Mnogi su se primili

petar

pre 5 godina

Upropastite detetu zivot.Većina ovih imena ima da iskopleksira decu.Stavite se malo u ulogu dece, zamislite prilazite devojci u gradu :"ćao ja sam Ćirilo".Morate da obratite paznju na duh vremena primer je ime Dragan, koje je bilo popularno sedamdesetih.To je tad bilo lepo ime i da vidite coveka od 40 godina koji se tako zove to je okej.Ali u danasnje vreme ako date ime detetu Dragan to je uzasno.

Miloš sa zvezdare

pre 5 godina

Prelepa imena,ne zna se koje je lepše i jače sem Mrkša i Djuradj,ta mi se ne dopadaju.
Inače sada su moderna ova kučeća i mačeća imena.

Perjanik

pre 5 godina

Moj sin se zove Bodin. Svima je ime interesantno, oni koji znaju značenje se oduševe, oni koji ne znaju pitaju za značenje. Beograđani sve sami, a ulica im nasi naziv 'Kralja Bodina'.

EU Citizen

pre 5 godina

Imena treba davati praktično, da se dete sutra oseća dobro i u školi i da mogu da mu izgovore ime ako odluči da živi bilo gde u svetu, što je danas u svim zemljama, a ne samo u siromašnoj Srbiji sve češće, iz raznih razloga, svet se globalizovao. Dakle, ako je slovensko, nešto poznato i na zapadu opšteslovensko tipa Vladimir, Stanislav, Milan, ako je retro, opet, nešto tipa Konstantin, i tako dalje. Deca treba celog života da žive s tim imenom i to nikad ne treba zaboraviti, manite se svojih ludila ili trenutnog pomodarstva, pa u nekim zemljama već po imenu možete da kažete u kojoj deceniji je neka osoba, naročito ženska, rođena, kao i da je poreklom iz neke niže srednje klase, koja je tim kič egzibicijama i pomodarstvima sa svim i svačim, uključujući imena, uvek najpodložnija :))

dking

pre 5 godina

Daš detetu ovakvo ime i zapečatiš mu sudbinu. Jedino je gore častiti ga ovim novim modernim izmišljenim imenima koja ne znače ništa. Jedini eksperiment koji ovde uspeva su imena koja vuku na francusku ili rusku kulturu, sve ostalo je rizik i potencialna trauma za dete. Ne igrajte se sa tim.

troll level 100

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?
(infidel, 03. novembar 2018 08:52)

Jel si dobro? Kako glava?

šile

pre 5 godina

Ajmo recimo da se zvone Srboljub i da bude iz Zapadnog Sarajeva ! Veličanstveno!
(holivudski frizer, 3. novembar 2018 10:24)

Ne postoji nikakvo ''zapadno Sarajevo'', samo Sarajevo!

Proka

pre 5 godina

Prokopije, Zavisa, Panajoti, Zivojin, Tanasko, Dobrivoje, Krstivoje, Srpko, Dobromir, Acim, Joakim...
A ne ceo razred Predrag, Nenad, Dragan, Goran, Stefan, Milos, Nenad, Dragan, Aleksandar, Zoran, Zoran, Goran...

vi ste svi bolesni

pre 5 godina

Samo kh kh moze da daje deci takva imena da bi po svaku cenu bio "poseban i samo svoj" ili neka druga glupost. Isto vazi i za ove komentatore ovde, mislim da su mozda vecina, ovi sto su "nasi" i slicno, pominju neke dedove i pretke, neke "nas", neki "svoj ovo i ono"... alo, odakle ti znaš šta je meni "svoje"? Nećeš ti meni to naturati, nego treba sam da izaberem. Dedovi i preci su imali svoje vreme, i ono je isteklo. Sad je drugo vreme, a svako vreme ima svoje obicaje. Tom prirodnom zakonu se opiru samo kompletni idioti. Potrebu da po svaku cenu dokazuju svoju razlicitost imaju samo nezreli bubuljicari u ranom pubertetu i niko vise. Zato sam ja deci namerno davao internacionalna imena, univerzalna. Nista posebno, sasvim obicno, grcka imena, poznata u celom svetu, tipa Filip, Nikola, Aleksandar... To je uradjeno namerno i planski, pre vise od dve decenije, da kad danas - sutra odu odatle, a taj dan se blizi, da nemaju problema sa time sto kad odu u svoje nove zemlje, da tamo niko ne ume da im izgovori ime. Sta da radis, ja sam lazni kosmopolita, izdajnik predaka i tako dalje, sve priznajem, i sve sam, ama samo nisam nekakav pateticni lik koji na silu hoce da bude razlicit, i tako samo ispada smesan. Mislim mogu misliti, da nazivam sina Ignjat, Dmitar ili Mrkša. Si ti normalan bre. Ti si bre covece... nesto nije u redu sa tobom. O ... li ti plemenaca, strasno. Strasno sta ste napravili od te zemlje. Ma ko hoce medju takvima da zivi, mora da nesto nije u redu sa njim. Strasno.

мики

pre 5 godina

Kad čujem da počaste dete nekim tim starinskim imenom muka me uhvati - Vidak ili Dimitrije ili Vasilije. I onda ga u parkiću zovu punim imenom "Vidače".... Pa dobro bre jel mora sve da bude vezano za istoriju i neku tamo Srbiju od pre stotina godina? Možete bar detetu da date neko zanimljivo, nesvakidašnje ime, da bude drugačiji od učmale svakodnevice i natripovanih patriota?
(infidel, 03. novembar 2018 08:52)
Ево ја ћу дати сину име Џејмс, а ћерки Елизабета. Па ћу онда по теби бити урбани космополита.

Mandrak

pre 5 godina

Vi sto pljujete stara srpska imena imate odresene ruke da se ogranicite na moderna tro i cetvoroslovna imena. Kad dete pozovete u parku dotrci ono i copor kucica sa istim imenom.

vir

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...
(pera, 03. novembar 2018 09:11)

Замисли у 1518...
Вероватно би ти тада више одговарало Мустафа, Ибро, Мујо, Хасо,...

Slobodan

pre 5 godina

Slobodan - vec je retro jer ga generaracije ne daju zbog Milosevica a u skolama ih nisu ucili ni o slobodi ni o Slobodanu Jovanovicu. A sutra se deca nece secati Milosevica ko sto se danasnja ne secaju Jovanovica. Steta da se ime tako divnog znacenja izgubi...

Stefan

pre 5 godina

Iskreno, ne dopada mi se nijedno, baš uopšte. I stvarno se protivim "ludovanju" sa dečjim imenima, bilo ekstremno-pomodarskim ili suludo arhaičnim. Iza sebe imam čak i jedno "spasavanje", pošto sam bio jedini koji nije imao problem da paru novih roditelja otvoreno kaže da su poludeli nakon napada kreativnosti dok su smišljali ime za klinca.
A rekao sam im sledeće: "Pre nego što dete nazovete Stamenko iz bilo kog razloga, setite se da on sutra treba da živi sa tim imenom. U školi, u društvu, na poslu, u ljubavi, u svemu, moraće da ustane i da kaže 'Ja sam Stamenko'. Stavite se u njegov položaj, zamislite da vi to treba da kažete. Ako se iskreno osećate OK, onda mu dajte to ime." Najmanje čudo na svetu: nisu. Sad baš to ponavljam, jer već vidim seriju napada kreativnosti nakon čitanja ove liste.

Stele, opet

pre 5 godina

Srboljub (Srba) mi isto prelepo zvuči, trebalo je tako da se zovem po svom stricu (očevom polu-bratu, inače pravoslavnom svešteniku u USA), ali je majka insistirala da dobijem tada modernije ime, Stefan.
I svima kojima kažem da je trebalo da budem Srboljub, smatraju da je to ružno, seljačko ime (i svi kažu srbOOljub, s naglaskom punim prezira), a meni zvuči baš lepo, naročito nadimak Srba.

CTO

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.

taman tako

pre 5 godina

Dajte deci univerzalna i internacionalno prepoznata imena.
Recimo MIHAILO (bez J ili sa J mogu obe varijante)

- ako ode u USA ili UK biće Majkl
- u Italiji će biti Mikele
- u Nemačkoj Mihael
- u Rusiji Михаил

Milina i nema problema, a ime staro po sv. Arahagelu Mihailu... kao knez Mihailo Obrenović, Mihajlo Pupin...

Demode pokret Srbije

pre 5 godina

Imena obična, mada se ni za jedno nisam baš nešto “zakačil”, stara, stara, kao da pripadaju nekim matorcima. Ne bih dala skoro ni jedno od tih imena. I na kraju, što nam večito namećete ono što je bili, prošlost, istoriju...? Bilo pa prošlo. Mi živimo sada, a budućnost je ono što je ispred.
Kad malo bolje razmislim, što ne bi smo živeli kao naši daleki svetli preci, pa da se odreknemo mobilnih, TV-a, automobila, struje i svih tehnoloških savremenih načina života,
(sele, 3. novembar 2018 09:51)

Vidite ovako draga sele, moje ime je Filip, imam 34 godine i u mojoj generaciji sam za zivota do sada upoznao samo tri Filipa, a u parkic kada odem samo se okrecem za mojim imenom koliko klinaca danas ima isto ime. A ime je staro preko 2000 godina(anticka Grcka-otac Aleksandra Makedonskog), verovatno moj matorac je bio demode u svoje vreme, a ovi danas svi moderni.
I da Vam dodam da imam klinca od 5 godina koji ima unikatno ime u svom okuzenju, a i u svojoj generaciji - Zaharije. Totalni demode...

Bez istorije i korena, nema buducnosti...

Miroljub

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.

bole

pre 5 godina

dragi roditelji, dajte šansu deci. Svoje neostvarene snove i frustracije lečite na sebi. ako mislite da je zanimljivo da se zovete Djuradj promenite ime I gledate facijalne ekspresije ljudi oko vas.

plavušica

pre 5 godina

Meni kad čitam ova vaša imena prve asocijacije su oklopi i topuzine,popovi,kuga,mračni srednji vek...
Meni su ova imena pandam Sandokanu i Brus Liju ,verzija za belce sa završenom srednjom školom.

Ne razumem onako skroz ljudski kako bebi u 21. veku neko iz obesti može da da ime tipa Metodije,Bodin,Dorotej... pa stvarno nije fer da tako nekog socijalno nagrdiš po rodjenju.
Ako vam se svidjaju ta imena pa promenite svoja imena koja su otprilike Dejan,Goran,Nikola,Dragan...pa se zovite kako ste deci namenili.

najbolje je da posetite lekara

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.
(Miroljub, 4. novembar 2018 13:55)
Ma sve je to lepo, nego koji ste to "vi"? Da li moze posle 30 godina vec jednom da se zna koji ste to "vi"? To je milosevic (i kamarila mu) uveo to sa tim vivkanjenm, pre njega ne secam se da je nesto bas agresivno insistirano na tome "vi" to jest "mi", kao sto se radi od kada je ovaj to uveo. Pa zapeli "iz petine žile" da baš svakoga nabiju u to "mi". Ja ne znam ni za kakve nas, ja znam samo za mene. Evo sedim ovde, ako se ne računa luče, ja sam jedini tu (ha ha ha, kao Trevis Bikl). I koji smo to sad "mi", i koja su to "naša" imena? A koji su onda "oni"?

Znas sta ja mislim? Da "vi" treba da konsultujete neko strucno lice u vezi tog problema sto ga imate sa tim pricanjem o sebi u prvom licu mnozine. "Vama" nije dobro.

S

pre 5 godina

U zemlji seljaka na brdovitom Balkanu su ova imena pomodarska, hipsterska? Ova? Hahaha.. Pa vi dajte imena deci ko Čeda Jovanović ili Isidora Bjelica, to je baš onako svecki urbano. Nadrealno majke mi XD

Blizanac

pre 5 godina

Po većini starih "srpskih" imena se vidi koliko smo oduvek bili izmešani i pod raznim kulturološkim uticajima na ovim prostorima. Pametnom dosta da uvidi koliko je nacionalizam besmislen.

Libero

pre 5 godina

Sin mi se zove Arsen.On prezadovoljan.Kada vidim maturske slike plačem od smejanja.Kako se profesori snalaze kada u razredu imaju samo decu istih novo komponovanih imena?

na lečenje more

pre 5 godina

Najbolji su ovi likovi koji bi da daju ime detetu, da slucajno neko u inostranstvu ne lomi jezik s nasim izvornim imenom. Pokondirenih tikvi za izvoz imamo.
(Miroljub, 4. novembar 2018 13:55)
Zašto je neko pokondirena tikva ili šta je već po ovim ostalima ako deci planski daje imena koja su svuda prepoznatljiva, jer već ima plan da ih pošalje odatle čim odrastu, pa da se ne smaraju time kasnije. Ma to bre što si ti, i ovi ostali, to što ste vi tu zaparloženi pa nemate pojma ni o čemu, to je vaš problem. Da li vi stvarno mislite da se ovi ljudi koji ovde dolaze recimo iz Kine, ne ovi što drže kineske radnje, nego iz firmi iz Kine isl koje imaju pogone ovde, da li vi stvarno mislite da se oni zovu Trevor, Sajmon i slicno? Oni se uopste ne zovu tako, nego je sve to planski smisljeno da ne bi ovde ljudi lomili jezike njihovim imenima. I da li vi stvarno mislite da su ovi Kinezi frustrirani zbog toga? Zabole ih uvo. Oni bre dolaze da rade biznis gde je jeftina radna snaga, a vi se bolje zamislite sta ste vi postali, kad iz Kine dolaze kod vas zbog jeftine radne snage, pa samo i dalje srbujte i dajte deci imena od pre 1000 godina, to je najvaznije, je li tako, tako je.

Znaš koji su ipak najjači? Ovakvi kao ovaj "Peđa" što ode negde, pa on njih maltretira da mu izgovore ime, pa neko to možda i uradi, iz kurtoazije, jer se nađe zatečenim, ali naravno posle maksimalno izbegava takve. E, oni su najslađi. Dobro, bar su ostali "pravi ovi i oni" i nisu se saginjali mrskom tuđinu.

grabs popcorn

pre 5 godina

Iskreno, sva su mi bezveze... Zamisli u 2018. das detetu ime Ljuban! Lol! Znam za jednog malog Vidaka, kazem roditeljima da je ime ok, u stvari mi je bezveze...
(pera, 03. novembar 2018 09:11)

A kakvo si ti ime dao detetu? LoLko?

vestica

pre 5 godina

96 sam godiste. Udajem se sledece godine. Deca ce mi se zvati zivojin, konstantin, milutin i natalija. Ako budem tako imala, ako ne promenicu. Volim da ljudi drze do tih starijih imena. Jeste da jurimo svi ka modernom ali to nas i ubistava. Ne kazem da treba da odbacimo modernizaciju, ali treba nesto i zadrzati.

Powerslave

pre 5 godina

Daš detetu ime Ljuban ili Mrkša i osakatiš ga za ceo život.
Meni je majka više puta rekla da joj je žao što me nije nazvala Balša (a dovoljno sam star da ne budem rođen tokom ovog hipster/retro talasa pa da je zbog toga razmatrala to ime). Hvala svim bogovima, koliko god ih postoji, što nije.

Spasoje

pre 5 godina

Meni se sva ta imena sviđaju. Inače sviđa mi se kad narod drži do sebe i do svoje posebnosti. Ne sviđa mi se kad se bezglavo teži unifikaciji. Ne sviđaju mi se ni imena bez značenja ni imena koja zvuče kao nastavci ili kratice. Sviđaju mi se imena sa karakterom a ne bezlična. Sviđaju mi se starinska imena posebno ona koja nisu česta kod drugih naroda. Kada se neko zove Vojin, Obrad ili Milentije taj je verovatno ponosni Srbin, a kada se neko zove Nik, Fil, Nil, može da bude bilo ko i od bilo kuda, jer nema identitet, a neki vole baš to, bezličnost.

predrag

pre 5 godina

Stariji sin Vasilije, mladji Rastko, u opticaju su bili i Vukasin, Radivoje, Veljko, a da je bilo zensko bila bi Jelisaveta.. Lepa imena, a imaju i fine nadimke.. A ako budu otisli negde preko u buducnosti i tamo im ime pravi problem, onda tamo ne treba ni da budu.. Realno.. Bio sam preko i zahtevao uvek da kazu PREDRAG ili makar PEDJA.. Da vidite kako lome jezik kad moraju..

Cetta

pre 5 godina

Kako ste smesni vi koji ismejavate svoju kulturu imena.Rodjena sam na zapadu u multikulturnoj zajednici i skoro svi migranti se ponose svojim imenima i znacajem.To su imena koja znace nesto i koja pripadaju narodu.Jedino neobrazovani i ljudi koji su izgubili identitet smisljaju neka nova smesna imena bez ikakvog znacaja za decu.Npr: Daxx,Dyce,Chanell.
Nije mi jasno zasto Srbi tako lako primaju sve tj sav sund koji se servira i tako lako se odricu svog identiteta.

aka

pre 5 godina

Moj sin se zove Bodin. Svima je ime interesantno, oni koji znaju značenje se oduševe, oni koji ne znaju pitaju za značenje. Beograđani sve sami, a ulica im nasi naziv 'Kralja Bodina'.
(Perjanik, 03. novembar 2018 10:24)

Bodin? ahahah.
izvini

Vojin

pre 5 godina

Pomodarstvo... Kao i sve...

Sticajem retro trend okolnosti ovo je još i pozitivno, ali se jezim od toga da će oni koji su ovakva imena do juče smatrali za seljačka sada davati ista deci samo zato što je to trenutno in. Isto kao što su u jednom trenutku sve devojčice bile Une, Ine i slično...

Apsolutna podrška onima koji su uvek ignorisali trendove i davali sta su želeli.

zmitjkoe

pre 5 godina

Ljuban, Manojlo, Djuradj, Metodije? Pa vi mora da se šalite. Sacuvaj bože. Jel su ta šatro “retro” imena postala popularna nakon sto je Vučić svog sina nazvao Vukan? Maj neim iz Vukan, Vukan Vučić.

Krsman

pre 5 godina

Slažem se da danas roditelji daju jako čudna imena deci, verovatno zato što su svi Jovana, Ivana, Jelena, Nikola, Nenad, Miloš, pa u krug. Bio je neki članak o tome kako neki roditelji vode pravnu bitku da svom detetu daju ime Zmaj, pa je matičarka navodila razna imena koja su odbijena. Ono je stvarno spektakularno.
Ali, nemojte sad ni da ukanalite dete nekim imenima tipa Milija, Sofronije, Života, Mrkša. Sva će mu se deca smejati u svakoj situaciji. Sećam se mog druga, neću da kažem ime, svaki put u školi kad ono traže da se svako redom predstavi, to je bio spektakl čekajući da dođe red na njega. Čemu to?

Bluesteel

pre 5 godina

Takva imena nisu pogodna za USA, Canadu Australiju zato nemojte se zanositi sa tim imenima i praviti deci problem u buducnosti.
(Andrea, 3
Kolika gomila gluposti,zasto bi im bilo koje ime bilo problem ako bilo gde odu?

Krlito

pre 5 godina

Dajte deci univerzalna i internacionalno prepoznata imena.
Recimo MIHAILO (bez J ili sa J mogu obe varijante)

- ako ode u USA ili UK biće Majkl
- u Italiji će biti Mikele
- u Nemačkoj Mihael
- u Rusiji Михаил

Ma najbolje da mu daš ime Miki pa nema sekirancije.

не-гуглиша

pre 5 godina

Српски језик је вероватно најбогатији у могућностима давања имена, види се како је српски народ током свог постојања имао додира с многим другим народима (отуда толико различитих врста суфикса-додатака у формирању имена), а не само с грчким
Радомир, Радослав, Радивоје, Радојица...
Радимир, Радислав, Радиша, Радко тј. Ратко...
Боромир, Борислав, Боривоје, Борко...
Миломир, Милосав, Миливоје, Мирко...
Бранимир, Бранислав, Бранивоје, Бранко...
...
...
...

Milutin

pre 5 godina

Kaži mi, kaži

Kaži mi, kaži,
Kako da te zovem
Kaži mi, kakvo
Ime da ti dam,
Hoću li reći:
"Diko", ili "snago"
Ili ću "lane"
Ili "moje blago"
Hoću li "dušo"
Ili "moje drago"
Kaži mi, kakvo
Ime da ti dam!
Sve su to mila
Imena i lepa
Kojima Srbin
Svome zlatu tepa
Al'' ja bih proveo
Čitav jedan vek,
Tražeći lepše,
Dičnije i slađe,
Milije ime,
Što još ne ču svet,
Da njim nazovem
Moj rumeni cvet.

Kosta

pre 5 godina

Moj sin se zove Relja, staro staroslovensko ime koje sin sa ponosom nosi. Retko je, evo u čitavoj školi od oko 600 učenika postoji samo on sa tim imenom iako je ime predivno.

Velja

pre 5 godina

Većinom ste naveli Grcka imena a ne Srpska tek mali broj je Slavenski. Ja sam svom sinu dao ime Goran drugom Zoran. Nisam htio da dajem crkvena imena jer crkve odavno kod nas nema.

Samo realno

pre 5 godina

dzabe...roditelji dalje od milosa i nemanje nisu culi...
(Realno, 03. novembar 2018 09:23)

Možeš da čuješ, a neko i da voliš... Miloš i Nemanja su imena najvećih srpskih vladara...i ako ćemo istini za volju, retko koje dete se danas zove i Miloš i Nemanja.

ilija

pre 5 godina

Da ne poveruješ. Čitam sve i sve komentare i NIGDE jednog od najlepših i najsrpskjih i kroz istoriju najčešćih imena - MILAN! Uopšte, u nas su oduvek srcu najdraža i za žensko i za muško bila imena koja počinju sa M. Dajte detetu ime po srcu, manite i istoriju i popove i modu i nećete pogrešiti.

Brother Cavil

pre 5 godina

Ajmo recimo da se zvone Srboljub i da bude iz Zapadnog Sarajeva ! Veličanstveno!
(holivudski frizer, 3. novembar 2018 10:24)

Ne postoji nikakvo ''zapadno Sarajevo'', samo Sarajevo!
(šile, 3. novembar 2018 12:48)

Kako ne postoji....ja bio.

Alexks

pre 5 godina

Nije svako ime za svakoga. Ima težinu i u zavisnosti koliko će dete biti jako i uspešno, tako će i ime dobijati na značaju.
Neko je u komentarima naveo da ga muka uhvati kada čuje ime "Vidak", (jer se u vokativu menja), a verovatno mu je lepo ime "Novak" zato što ga nosi Đoković.
Davanje imena detetu je kao i izbor bračnog partnera i ne slušajte nikoga, jer to je samo vaša stvar i tačka.

Stele, još jednom

pre 5 godina

Simon/Simeon, Gvozden, Tode... Zanimljivo je i Zlatibor.

Zaboravili ste i Makarije.
..........

Setih se i:
- Srboljub (Srba) (Srboljub Srba Stamenković),
- Kamenko (tj. Petar - pietro: kamen... Kamenko Katić, Kamenko Milenković), - Gradimir (Gradimir Smuđa, Gradimir Stojković),
- Jasen
- Dragoš
- Kornelije
- Neven
- Obrad
- Sibin


Malo češća: Bogdan, Vojkan, Vanja...

Sva su manje ili više lepa - stvar ukusa, ali nažalost isuviše retka.
Ja ću svom detetu dati ređe a lepo ime, pa makar se niko ne složio :)

Mirek Griba

pre 5 godina

Recimo,imao sam u osnovnoj školi druga koji se zvao Glisa.To ime čim neko izgovori,ja se nisam mogao konrolisati od napada smeha.Za sve je u stvari bila kriva moja baka koja me je učila da crtam i u toj njenoj lekciji je bio Glisa sa tankim rukama i nogama,sto je meni kao petogodisnjaku zauvek zapečatilo odnos ka tom imenu.

No name

pre 5 godina

Osim što lepo zvuče i imaju divna značenja, probudiće u vama najlepše uspomene i emocije, jer je neko od ovih imena sigurno nosio i vaš deda ili pradeda.

Za dede i pradede nisam siguran ali askurdjeli su ih sigurno nosili. U retro zemlji, retro imena.

JoBre!

pre 5 godina

Devojcici roditelji nadenuli ime Nikita. Ajd, naucite me. Nisam pametna.
(Jagoda, 03. novembar 2018 11:58)

Auuuu, neće ta seksa videti do tridesete!

Branislav

pre 5 godina

Moja baka (tatina mama) se zvala Teodora. I ja sam kao mali mislio da je to bezveze ime. Sada radim u skoli i kada bi samo znali sta je Teodora u raznim odeljenjima. Inace je lepo ime. Lepo je i ime Budimir.

Lady

pre 5 godina

hajde da se opet jave komentatori koji du odusevljeni ovim retro imenima. napisite molim vas,koja imena su vama bila smesna dok se bili u osnovnoj skoli? nama je bilo urnebesno Drazenka i Ilija,koje mi sad sa mojih 34 godine nisu smesni,ime k'o ime i ne obracam paznju. stavite se malo na mesto deteta koje to ime treba da nosi. naravno da nisam ni za ova moderna imena,pogotovo zenska,ali uvek moze da se nadje neki kompromis.

Brother Cavil

pre 5 godina

Ljudi manite se starih imena. Dajte ime deci koje se u Nemackoj lako izgovara. 
(niis, 03. novembar 2018 09:20) 

Misliš Hans, Peter, Mejer, Keler, Uli, Uve, Markus, Torben, Torsten......... Bez obzira gde išao, daješ ime (ili kum) koje ti se sviđa. Ali si stvarno pokušao da budeš duhovit. Mnogi su se primili
? (lumenarević, 3. novembar 2018 10:58)

Hans Petrovic, Torsten Jovanovic da ne nabrajam ali mnogo lepa imena, a i prezimena. Bas se slaze. Ide jedno uz drugo. Uli Radovanovic, Markus Cirkus.

Defunctus82

pre 5 godina

Vid je lepo, slovensko je i plus što ga kad se predstaviš i stranci povežu sa lepom, istina, biljkom. Samo ljubav i osmesi.
Oplakao sam na komentare...

Dejan

pre 5 godina

And he said, "Son, this world is rough 
And if a man's gonna make it, he's gotta be tough 
And I knew I wouldn't be there to help ya along. 
So I give ya that name and I said goodbye 
I knew you'd have to get tough or die 
And it's the name that helped to make you strong." 

He said, "Now you just fought one hell of a fight 
And I know you hate me, and you got the right 
To kill me now, and I wouldn't blame you if you do. 
But ya ought to thank me, before I die, 
For the gravel in ya guts and the spit in ya eye 
Cause I'm the son of a bitch that named you 'Sue'." 

Samo realno

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.
(CTO, 03. novembar 2018 16:01)

Sve žene i Lav Nikolajevič Tolstoj...komentar na članak o muškim imenima??

Ina

pre 3 godine

Lepa imena, bolje i takva nego Nikita, Rea, Ina, Nia, Nika, Dren, Areta...Moj sin se zove Tadija i on kaze da ima najlepse ime na svetu
(danny, 6. novembar 2018 15:12)

Sta imate protiv imena Ina?
Nije skorojevicko, jer ga ja nosim pune 33 godine. I sto je najvaznije postoji kao ime. Imenica koja oznacava vlastito ime. Ako aludirade na danasnje davanje imena deci koja zapravo uopste nisu imena s ciljem da bi bili posebni, drugaciji. Moje ime je neobicno u Srbiji, u Rusiji, Italiji, Nemackoj nije. I lepo je.

Majka

pre 5 godina

Arsenije je prelepo. Vukašin, Dimitrije, Vid(ak)... Dečaci još uvek imaju prelepa imena, kod moje dece ima Nikola, Stefana, Mihajla, Veljka, Marka, Branislava... A devojčice - Lare, Klare, Lee, Mie, Line, Tare... Poneka Ana, Katarina, Vera, Nataša, Sara i Maša koliko hoćeš. I za 20-30 godina imaćemo na pozivnici za venčanje Konstantina i Reu, Stefana i Leu. Zbog čega dečaci imaju lepa imena, a devojčice unakazimo sa besnislenim skupom glasova?

Fidelio

pre 5 godina

Čudno, ali izgleda da su mnoga od tih čuvenih "starih srpskih" imena u stvari grčkog, rimskog, hebrejskog i ko zna kojeg još porekla. Kao da imena stvarno sprskog porekla baš i nemamo mnogo, ili se nisu sačuvala posle prelaska u hrišćanstvo...

Ali, bez zezanja, stvarno ima neko ko bi sina nazvao Kuzman ili Komnen?!! U 21.veku?!! A Sofronije?

Mada, i to je bolje nego Adolf...

Jovan

pre 5 godina

Grkofilija. Moje ime Jovan znači isto što i Mladen, ali eto i mojim roditeljima je grčka verzija bolje zvučala. Ja sam uvek za slovensku verziju. Nadevanje grčkih, takozvanih "retro" imena je samo retro asimilacija i-ili politička podobnost. Često nesvesno, ali svejedno.
Srpska imena su samo ona slovenskog porekla, sve drugo je pomodarstvo, nekadašnje ili sadašnje pomodarstvo.

Cecilojka

pre 2 godine

Svidja mi se za devojcicu Leticija. Na komentar da je mnogo stransko, kazem - kako grdno stransko - to je od - Leti Ticija. (znam da nije) Stara imena inace terba cuvati, to je bogatstvo jezika i kulture. U odredjenim vremenima neka mogu da se izostave, ali ce mozda opet biti upotrebljiva za 50-100 godina.

Bogoje Panajotovic

pre 5 godina

Volim da cujem lepo ime, odmah drugacije gledam tog coveka. Onda vidim da je on djubre od coveka, pa mi dodje krivo sto sam i cuo njegovo ime.

fcrs

pre 5 godina

Svet počinje od Grčke ili? Mislim da je došlo vreme da se oprostimo od tako olako usvojenih zabluda i da počnemo više da poštujemo sebe i svoju istoriju!

mirko

pre 5 godina

Ćerka se zove Tamara,sin Ugljesa. Čekam treće, doktor kaže da je muško. Voleo bi da se zove Radomir,kao Radomir Putnik.Ali ovog puta žena bira.

Ivana

pre 5 godina

Bolje ovakva imena nego neka novo-izmisljena tipa Mea, Hana, Rea, Lora, Nora, Lav itd... Kratka i glupa. Kad procitam kako nase poznate licnosti daju imena svojoj deci zaboli me glava. Tako bih nazvao svog psa ili macku. Al' sta ces, nama je uvek sve nase lose a sve strano odlicno.

Kako je ime Hana novo-izmisljeno???Majka Marijina,izvorno Hannah, ali prevedeno kao Ana. Staro,biblijsko ime-daleko od novokomponovanog

12

pre 5 godina

~~~
i Vrlorad ,staro srpsko ime ?)uvek spreman za akciju,za rad...
~~~

Rad u staroslavenskom je vezan uz "drag", kao "rado bih volio" i slično...

Gospodin Rajkovic

pre 5 godina

Za Brajana nisam cuo ali znam da je Rajan sigurno staro srpsko ime ( izasao iz raja ili nesto slicno). Inace meni se jako svidja Vukasin, od tih malo starijih imena. P.s. Komentar o oklagiji i tepsiji je jedan od najjacih u poslednjih par godina, iskrivio sam se od smeha ?

JAGDT

pre 5 godina

Dete nazovemo imenom kojim si želeo, a to dete je i dalje Srbin, Albanac, Mađar...katolik, pravoslavac, musliman...šta god? Ime ne označava versku ili nacionalnu pripadnost.

Gostislav

pre 5 godina

Vikac
Dobrašin
Đurađ
Berislav
Dobrašin
Rašojko
Rahoje
Vukašin
Jovaniš
Boriša
Vojiša
Vik
Đurašin
Mihač
Vidač
RAdina
Malenko
Boje
Radin
Radak
Vukac
Bojko
Pava
Bojčin
Bogoslav
Perjanilo
Goluban
Dobromir
Dabiživ
Pribilo
Mihal
Vladoš
Dušman
Radin
Đurko
Bratoš
Obradko
Tihan
Gostomir
Gruban
Marinče
Marin
Ninoje
Stojak
Bogoja
Hrelja
Prijezda
Jaka
Simjan
Pribilo
Veljan
Milman
Bogdaš
Imena sa turskog popisa u oblasti Brankoviča na Kosovu iz 1455. godine...

Duck Dodgers

pre 5 godina

Могу и Јаблан, Јавор и Јеленко... Арагорн, Боромир и Јовајна... имам друга који је покушава да наговори будућу жену да се зову по ликовима из ГП...

Мићо

pre 5 godina

Наденули ми име по Деји Савићевићу, била еуфорија у то време. Чудне ли ироније живота: лопту не знам да шутнем.

udarac rasenskih bogova

pre 5 godina

Samo par starih srpskih imena. Ostalo sve grčka, latinska i hrišćanska. Da probate neka sa osnovom Vid ili vuk? Našlo bi se..

ja

pre 5 godina

@ (Jovan, 3. novembar 2018 17:15)

Imenjače, Mladen i Jovan nikakve veze jedno s drugim nemaju. Mladenu je osnova mladost, dok Jovan dolazi od jevrejskog Jehohanan, što znači "Bog (Jahve) je milosrdan" ili od Johanan, što znači "Blagosloven (tačnije - u milosti) od strane Boga". Dakle, jedino slovensko ime koje bi, po značenju, moglo da bude makar približno Jovanu je Bogumil. Mladen nikako...

Sankt Pauli

pre 5 godina

Javljam se iz Nemačke, evo imena dece iz razreda mog deteta:
Leyla, Clemens, Kimik, Clara, Enes, Jaro, Elise, Emirhan, Lenny, Badou, Stanko, Greta, Mattis, Paula, Selma, Justus, Sören, Minne, Charlie, Helena, Robbe, Leo.

Kao što vidite, nema baš puno Hansova i Jürgena.

Inače na listi iz članka ima svega jedno ili dva slovenska imena.

Allegretto

pre 5 godina

Imao sam komšiju Hranislava koji je toliko mrzeo to svoje ime, da su ga čak i roditelji zvali po nadimku, a ja sam saznao da mu je pravo ime Hranislav tek na njegovoj sahrani!

Vlada

pre 5 godina

Ukucajte u pretrazi "Katastarski popis oblasti Brankovića 1455", videćete koja su imena tada bila. Ovih nema baš, ali ima drugih poput Brajana i Olivera.

Komša

pre 5 godina

Nisu sva srpska.Većina su "posrbljena" .
Srpska imena su slovenskog porekla a ovo su uglavnom oblici grčkih ili jevrejskih imena koja su do nas stigla preko Hrišćanstva.
Čak i tada takva imena su se pojavljivala kod viših društvenih slojeva dok su kod naroda prevladavala obična,tradicionalna imena slovenskog porekla - ona koja na staroslovenskom imaju značenje (sada ili na srpskom ili u drugim slovenskim jezicima).
Kod nas nisu zabelezene zabrane davanja slovenskih imena u tom periodu kao u Rusiji za vreme Vladimira (čitav niz imena koja su poticala od imena slovenskih bogova su bila zabranjena) ali su pripadnici elite ili oni koji su želeli da prosperiraju i približe se eliti davali ta hrišćanska imena deci da bi se ova lakše "integrissla".