Četvrtak, 30.05.2013.

17:19

Windows 8.1 - nova unapređenja i Start dugme!

Izvor: B92

Windows 8.1 - nova unapreðenja i Start dugme! IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

99 Komentari

Sortiraj po:

Бата Батиц

pre 10 godina

Само ви инсталирајте Њиндоњс 8, па кад вам брикује лап/таблет видећете...

Mirko

pre 10 godina

Clanak je vrlo dobro napisan.I ispravno.Ovde nema greske poput "RACUNARI" (neispravno)nego je pravilno upotrebljena rec "KOMPJUTERI" (ispravno).Inace,ovo je verovatno poslednji pokusaj Microsoft-a da uradi nesto protiv ostalih operativnih programa.NASA je vec izbacila iz upotrebe Windows a uvela Linux koji je mnogo stabilniji i profesionalniji.A i laksi za rad.A i nedodirljiv za viruse.Aurora i Solaris su takodje mnogo bolji operativni programi od Windows-a.Ipak,za sve treba vreme.Pa tako i u ovom slucaju.Za 15 godina niko se vise nece secati Windows operativnih programa.

JaA

pre 10 godina

Svidja mi se Win 8. Deluje intersantno i voleo bih da ga probam, ali tesko da cu posto i dalje koristim XP zbog stare kante. U potpunosti sam presao iOS, a pc palim u retkim prilikama.

zodiac

pre 10 godina

@LMFO

A kako ide, 'batice'? Koje su to konkretno 'babe i zabe' pomesane u uporednom testiranju multiplatformskim benchmarkom, i sta ti tu nije jasno? Moze neko strucno obrazlozenje, ili samo naklapas,'batice'?

LMFO

pre 10 godina

@zodiac
Mešaš babe i žabe.Ne ide to tako batice,ali nikako.Još samo ovde napiši da je Safari najbrži Web browser iz tvog bench testa...

Nix

pre 10 godina

Clanci o windowsu su najkomentarisaniji znaci da ipak nesto vrede, cak i taj win8. Mislim da ljudima smetaju promene vista je bila drugacija dosta po izgledu od xp-a pa je ljudima bila odbojna, a onda je win7 sa slicnim izgledom i boljim radom zadobio veliki broj korisnika mada ni vista nije bila bas toliki uzas. Tako ce verovatno i win9 ili cak i ovaj update na 8.1 zadobiti korisnike. Druge os necu komentarisati jer se ovde radi o windowsu. Pozdrav

zodiac

pre 10 godina

Test platforma Core2Duo 8200, 2GB RAM, nVidia 8800GTS 640MB, 4x WD Blue 500GB, OS-ovi na zasebnim diskovima. Geekbench index, 64-bitni rezim, suva instalacija, podignute poslednje revizije drajvera za win:

Windows 7 Ultimate 64-bit 3.722
Windows 8 Pro 3.754

Chameleon 2.2 bootloader + OSX 10.8.3 Mountain Lion 4.836
Chameleon 2.2 bootloader + OSX 10.6.8 Snow Leopard 4.911

Dakle, ni u verziji 8, MS ne ume da koristi resurse kako treba, i tu nema nikakve diskusije, napretka nema. OSX je najbolji dokaz za to - za razliku od win ne radi na svojoj nativnoj platformi, a daleko je brzi i manje zahtevan po pitanju resursa.

Verujem da bi rezultati ozbiljnijih Linux distribucija bili blize rezultatima OSX-a nego windowsa, pa ta neutaziva glad windows os-ova za sve snaznijim hardverom vec pocinje da lici na sistemsku, tesko otklonjivu gresku, iako ce zli jezici reci da to ipak ima veze samo sa profitom i dilovima u industriji.

Ja vise nisam ubedjen da je to u pitanju, obzirom da od win2000 nisu napravili ozbiljan operativni sistem, od tada su samo narastale falinke i opadala brzina (citaj - povecavali se hw zahtevi). Spor i zahtevan OS nije dobar OS, ditto.

za 5 godina desktop nece postojati

pre 10 godina

(Bob Rock, 31. maj 2013 10:02)
Instalacije Linuxa u kini ne ulaze u statistike i to i vrapci znaju. Cak ni onih nekoliko desetina miliona kompjutera u drzavnim sluzbama. A u svetu (van Kine) se koristi i vise od 100 miliona desktop Linux-a, to ima u svakoj ozbiljnijoj statistici (a i iz neozbiljoh, gde se samo navode procenti, se moze izvuci ista brojka).
Od ispadanja glupim je gore jedino pravljenje pametnim, a ispadanje glupim...

Bane

pre 10 godina

Krajem prošle godine, kada sam odlučio da najzad kupim legalni Windows OS, najprirodnije mi je bilo da to bude najnoviji u ponudi - Win8. Kupio sam ga, instalirao i zaista se nisam ni najmanje pokajao. Računar mi uglavnom služi za posao tako da multimedijalne mogućnosti relativno malo koristim. Bilo mi je bitno da jednom krenem sa legalnim OS a kada se bude pojavio neki novi u budućnosti, kao "stari" korisnik, imaću povoljnije uslove za njegovu nabavku ako ga poželim.
Prema tome, priče tipa, ..ja koristim Win95 .... XP je zakon ... i sl. mi liče na jasnu posledicu materijalno-intelektualne bede.

nsnsns

pre 10 godina

@Sofija
i ja isto, ma instalirao bih ja Win 7 ili 8, ali me stvarno mrzi da instaliram OS i sve aplikacije nakon toga, ok je i ovaj, jedini problem je sto nije 64bitni, tako ne mogu da idem preko 3,5 GB RAMa, odnosno proces moze da alocira max 2 ili 3 GB RAMa...

Miki

pre 10 godina

Za pljuvače oko browsera: Internet Explorer 10 je brži i bezbedniji od konkurencije. Pričam o mom iskustvu na 64-bit-nom Win 7. To sto neki ljudi misle da su hakeri ako skinu neki drugi browser... Win 8 nisam probao jer imam neku matoriju periferiju poput tv kartice,skenera i sl. za koju sam jedva nasao drajvere i za Win 7 koji me stvarno dobro sluzi.

mikelo

pre 10 godina

MS kao i uvek, napravi ružno i osakati po koju DOBRU funkciju a onda u novoj verziji vam daje ono što se te već imali i što je dobro funkcionisalo... možda je sve to zbog para ;) (Dejan Stanić, 30. maj 2013 19:20)

Nije zbog para jer verzija 8.1 ce biti distribuirana besplatno svima koji su kupili osmicu.
Sto se tice brojnih komentara kako je "dugo trajala verzija 8.0" - pa trajace punu godinu dok ne izadje 8.1, a da ste malo bolje informisani, znali biste da MS ima novi biznis model gde svake godine izbacuje novu verziju OS-a po mnogo nizoj ceni nego kad izbaci novi OS posle 5-6 godina (nekih 20 dolara naspram 150-200).
Informisite se pre ostavljanja zluradih komentara.

Bob Rock

pre 10 godina

@(veliki promasaj celavog balmera, 30. maj 2013 21:20)


200 miliona instalacija u kini? i jos 100 miliona sirom sveta?

Mozda, ako u instalacije linuksa racunas android uredjaje...

85% trzista SVIH operativnih sistema zauzimaju razne verzije windows-a... 12% su mobilni uredjaji, a ostatak dele linux i macos... potrazi malo podatke na internetu pre nego sto lupis glupost zbog koje ce ljudi da ti se smeju...


http://gs.statcounter.com/#os-CN-yearly-2012-2013-bar

Nikola

pre 10 godina

(Milance, 31. maj 2013 03:10)
Vladaju zbog slabog hardvera.Mac ima svoju usa i snob klijentelu, android ce najvise da izgubi kad hardver postane jeftiniji i jaci u tabletima.Trenutno su tableti telefoni sa vecim ekranom,ocekivana evolocija tableta je da postanu portable laptopovi.Surface je buducnost,ubija ga cena....ali sasvim normalno i tabelete je pre 10-20god ubijala cena,postali su popularni kad su postali jeftini.

astro

pre 10 godina

@ junikorn
moguće je sasvim lepo prilagoditi 8-icu da radi na netbuku - rezolucija 1024 x 600. Samo proguglaj odrednicu "windows 8 on netbook " i videćeš brdo linkova sa objašnjenjem. Promeni se samo jedna stavka u registru oko skaliranja i to je to.

Bora

pre 10 godina

Windows 8 jeste malo razocarenje u odnosu na sedmicu, kao da je prvenstveno pravljen za tablete, zamislite sebe za desktop racunarom kako uvecavate prozore, scrolujete... i sve to preko monitora, a onoliko se pricalo o ergonomskim misevima i tastaturama. Ipak Windows ostaje neprikosnoven OS, radim ja i sa Linuxom i mogu da kazem da je pocela mrtva trka ko ce pokupiti vise fora Linux od Windowsa ili obrnuto, sto se grafickog okruzenja tice.U Windowsu bar najosnovnije radnje mogu da se urade, bez prckanja po fajlovima, e ne bi li se tv-karta smilovala da radi. Bio sam dugo pobornik Linuxa, kao operativnog sistema, ali posle mnogo vremena priznajem: bilo koji Windows je bolji od skupa nasumicno izabranih programa, osim mozda kao server rekoh mozda, o Mac OS-u ne vredi trositi reci to je proizvod za sebe i ostavlja mnogo bolji utisak na Apple- racunarima nego na raznim hackintoshima, a sto se tice toga da je LInux besplatan (sem nekih verzija) ta cinjenica je samo omogucila primenu Androida na svemu i svacemu i dominaciju Googla u svemu i svacemu sto sada vec postaje i bezobzirno i opasno, pa ipak nisam nisam procitao da nrko napise nesto protiv Googla, koji se polako uvlaci svuda.

Aleksandar

pre 10 godina

Ja koristim windows 8 vec vise od godinu dana prvo rc a vec duze vreme professional. Extra je jednu prednost sam skoro iskoristio. Ukraden mi je komp imao sam provalu fb je bio ulogovan osobaa koja je to uradila pocela je da stavlja sve i svasta promenio sam sifru u microsoft acount i zatvorio je taj ukraden toliko inace ima mnogo korisnih aplikacija i preporucujem ga svima

David

pre 10 godina

Windows 8 je super ovakav kakav je sigurno necu prelaziti na 8.1 posto start dugme I onako nije potrebno. Imam sve sto mi treba I bez 8.1

Milance

pre 10 godina

MS glega uvek korak ispred.A u tom svetu vladaju tableti.Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista
(bili, 30. maj 2013 18:32)
iOS i Android suvereno vladaju tablet trzistem a MS ima minorni procenat. Jedina promena koja moze da se desi u buducnosti je sa Android prestigne iOS.

dex

pre 10 godina

90% običnih smrtnika samo koristi web browser. Možda mali broj njih zna koju verziju os-a ima. Računar je postao običan displej koji vodi do web/cloud aplikacije, koje su u većini slučajeva hostovane na linux serverima. Stvari su vrlo jednostavne, a to da li ima start dugme ili ne, da li su ikonice kockaste ili zaobljene, ... hu kers.

ASOT

pre 10 godina

@ Ja svoje klijente ne mogu da nagovorim da koriste FireFox ili Chrome a kamoli Linux. (MCSE 2012, 30. maj 2013 19:34)
Nemoj mi reci da kod vas u USA svi koriste IE? IE uglavnom sluzi za skidanje drugog browsera :) Po meni bolji su Chrome Ffox Maxthon Opera...

Jovan

pre 10 godina

Ok, kontam da je osmica u odredjenim parametrima bolja od sedmice, ali ne vidim razlog zasto bih zbog tih sitnica prelazio na taj operativni sistem sa sedmice?! U sustini, sve su to minimalni update-i uz dodatak metroa, koji mi se licno ne svidja, ali opet, to je stvar ukusa. Ja korisim Windows 7, 64-bitni, instaliran pre otprilike 2 godine (povremeno sredim registry, ocistim nepotrebne fajlove, par puta godisnje defragmentiram) i on i dalje radi kao sat. Nema zakucavanja, nema kocenja, jednom recju; LETI! Zato jednostavno ne vidim razlog da trenutno prelazim na osmicu. I da dodam, cinjenica je da je osmica u neku ruku promasaj (ne samo kod nas, vec u svetu uopste) i mnogi je povezuju s vistom, a svi znamo kako je taj OS prosao...ja licno imam osecaj da je osmica klasican primer "gramzivosti" velikih korporacija, pa se zarad trendai profita malo osara postojeci proizvod da izgleda drugacije, a u sustini je u pitanju ista stvar, samo malo modifikovana, sto za nekog prosecnog korisnika (a oni cine vecinu svih korisnika kompjutera) nema neki veci znacaj....

Posmatrač

pre 10 godina

Koristim Win 8 od kada je dostupan i mogu reći da je puno bolji (pouzdaniji, brži, ljepši...) od Win 7. Ko ne vjeruje neka proba, nakon 7 dana pitaće se što to bješe Win 7?

Veliki brat

pre 10 godina

Baktao sam se sa Linuksom dok sam bio student, radio sve i svašta u istom, sećam se kako sam prepravljao kod za drajvere i sl., ali od kada sam počeo da radim, nemam vremena ni za svoj normalan život, a kamoli da se bavim OS-om.

Ako bi svi koristili Linux, onda bih morao i ja, ali ovako, pošto na poslu svi koriste Win i M$ Office, onda moram tako i ja, jer mi je tako jednostavnije. Zašto bih komplikovao život, kad Open Office ne može bez problema da otvori svaki DOC fajl koji sadrži npr. forme.
Da ne pominjem XLS fajlove sa ozbiljnijim proračunima.

Život previše brzo prolazi da bih gubio vreme na nešto što mi ne treba i što mi komplikuje život.

Kome treba samo za surfovanje, muziku i sl., Linux je sasvim OK. Tu je dovoljna čak i samo butabilna verzija koja može podešavanja i neke korisničke fajlove da sačuva na fleš.

Kome treba za ozbiljan rad, Linux ume da bude poprilično problematičan, osim ako se ne radi o specifičnim poslovima za koje je sam Linux čak i bolji izbor.


Što se tiče NEMAČKE, tj. MINHENA, mislim da je kod njih glavni problem bio druge vrste od onoga što se ovde pominje.
Problemi kao što su bezbednost na mreži (ne znate šta OS šalje M$ serverima), zatim olakšan prelazak na noviju verziju sistema (Win po default-u čuva korisničke informacije na više mesta, Linux samo u /home direktorijumu, itd.
Takođe, kod Linux-a je održavanje sistema preko mreže mnogo lakše i ima više mogućnosti nego kod Win-a.

korisnik 8-ice

pre 10 godina

Neko je pomenuo Windows Defender, ali mogu vam reci, taj WD je jako dobar. Za vecinu korisnika, nema potrebe za drugim antivirus i malware programima, apdejt svakih 2-3 dana izlazi. Sto se tice 8.1, dobro je to sto ubacuju Start dugme, mada ja nisam osetio potrebu za njim, ne znam zasto ljudi toliko kukaju.

CiraNS

pre 10 godina

Potrosih pola sata i preznojah se dobrano samo da dodjem do control panela i promenm user info. Ruzan je, iritira sarenis, itd. Verujem da treba vreme da prihvatis promene. IOS prihvacen za jedan dan, win 8 - hahaha. Pa ne mogu, nemam toliko vremena.

q

pre 10 godina

OMG, zasto su neki ljudi zapeli za start meni? Mene cak zivcira i koristim ga retko(shutdown)!
Takodje mi nije jasno zasto je toliko bitna ta ikonica u donjem levom uglu kada je na osmici start meni
preko celog ekrana, sa dodatnim funkcijama, a da ne pominjem to sto je potreban jedan klik manje i
bez suvisnog prolaska kroz foldere!!! Navika je cudo, a mnogi ljudi ne vole da uce nesto novo iako je bolje!

Steel Blue

pre 10 godina

@King1
A ko tebe tera da uopšte ulaziš u Metro interfejs na osmici neznalico.Ja imam Vistart 8 Start dugme na osmici od početka.Dobro je to što će sada biti javno vidljivo i u Metro okruženju.Od nove verzije očekujem i dosta poboljšano vizuelno iskustvo.
P.S.i nema svako desktop mašinu od 500 eura,da bi mu Windows 7 radio bez štucanja.A pogotovo ne za preskupu grafiku da bi mu neka novija igrica radila bar pristojno ili glatko.Bolje je za tu razliku od 250$,kupiti sebi neki solidan tablet.

nikola

pre 10 godina

@mcse 2012... prijatelju, ja posedujem sve to sto ti kazes od win2003 pa se ne hvalim. linuxom se bavim od fakulteta i to je bilo moje misljenje jer sam se dosta cega nagledao i naslusao od iskustva korisnika. a sto se tice stranice gde pise koliko se koji os koristi, da li znas koliki je udeo web servera i main frame servera po os-u u svetu? tacno je to da apsolutni primat za desktop racunare ima windows ali jedna nemacka (bar deo nje) sigurno nije blesava za ovakav potez. a sta je problem naci dobre programere i dobre linux administratore koji ce naterati 14.000 racunara u minhenu??? da li je toliko neophodna integracija office-a i share point-a? pa slicno moze napraviti i dobar php tim programera. mozda ne lepuskasto ali veoma korisno. u svakom slucaju, ko je u pravu, videcemo za par godina gde je minhen a gde je srbija za milionima i milionima bacenim na windows-ima.

Freelancer, N. Sad

pre 10 godina

Windows 8 je odličan operativni sistem. Apsolutno nikakvih problema nisam imao u bezmalo godinu dana korišćenja. Možda zato što ga korisim za posao, a ne za igranje. Uglavnom, ovo je prvi sistem kojeg nisam morao reinstalirati iz kojekakvih razloga.

namcor

pre 10 godina

Mozda sam konzervativan, ali jos uvek najvise volim stari, dobri PC sa tastaturama i misem. I toj konfiguarciji ne vidim nacin da se prilagodim na Win8. Mozda, jednog dana predjem na tablete i slicne igracke, ali za sada (a sa PC-om se druzim negde od 1984., od Sincleara, Commodore, Amige, Amstarda itd..) mi ne pada na pamet. Veoma sam zadovoljan sa Win7 (imam paralelno instaliran Ubuntu Linux). Dva puta sam probao..instalirao Win8 i jednostavno mi je potpuno odbojan. A ima i jedna druga stvarcica. Moj wireless adapter ne funkcionise u Win8. I nigde na netu se ne moze naci drajver. A ni proizvodjac adaptera (iako je relativno nov) vise ne podrzava svoj proizvod (NetGear). Drugim recima, teraju me da kupim neki novi. Tako, kada se sve sabere i oduzme, ja licno (ali to je samo moje misljenje i nikako nametanje drugima) ne vidim nikakv razlog da menjam Win7 (kojim sam savrseno zadovoljan) za Win8 na koji sam alergican.

dzoni

pre 10 godina

RIP windows..aplikacije na xpu na mom prastarom laptopu ibmy na 1.3 ghz i 512 rama se ucitavaju brze nego na win 8 ci i quad coru
sa 8gb rama..a nesrecni windows defender u osmicu mi konstantno zauzima 50% cpya i kad se nista ne radi na kompu.

Bojan

pre 10 godina

Meni se Windows 8 u najvecoj meri svidja. Cak pojedine Windows 8 aplikacije (Metro nije zvanican naziv) su mi prilicno korisne. Kao naprimer email aplikacija ili aplikacija za yahoo mail. Mnogo mi je lakse da u dva klika iz desktopa otvorim zeljenu aplikaciju nego da idem kroz browser i ulogujem se svaki put.

Windows 8 takodje se brze startuje i gasi od Windows 7, a ako je verovati raznim strucnjacima da ne kazem ekspertima i mnogo je sigurniji. Mozda zato sto ima integrisan Windows defender.

Ono sto mi se svidja je sto postoje dve vrste settingsa, kroz moderni interfejs i kroz klasicni control panel. Moj favorit je naravno control panel.

Deus

pre 10 godina

Dugo je trajala osmica. Lepo sam ja rekao, sacekacu komentare i iskustva. Jos sam na XP. Pljujte i smejte se ali meni kompjuter treba za posao. Volim i ja nove stvari ali mi zasad sve radi. A taman sam razmisljao sta da stavim, hteo sam da formatiram disk. Cisto zbog odrzavanja. Ostajem jos malo na XP.
(iskustvo uci, 30. maj 2013 19:14)
---
Naravno. Ko koristi specijalizovane programe i ima razvijene alate testirane na win XP nece tako lako preci na nesto drugo. Ogromni broj velikih inzenjerskih firmi na Zapadu je jos uvek na XP i prelazak na win 7 je nocna mora IT podrske, sluzbi koje se bave internim razvojem firminih softverskih alata, makroa itd. Za XP polako ponestaje drajvera za najmoderniji hardver - moze da se nadje za sve komponente jos uvek uz malo trazenja, ali nije tako jednostavno kao ranije. Na novom laptopu drzim Sedmicu (podrska do 2020) i linux Mint 13 XFCE (podrska do 2017), na starom XP i linux takodje. Oba rade savrseno. Osmicu, za sada, planiram da sasvim preskocim. Ono sto bi me mozda motivisalo da je probam je manja hardverska zahtevnost od Sedmice jer sam pristalica minimalnog trosenja resursa za potrebe operativnog sistema. Kod osmice mi se dopada taj minimalizam GUI-ja. Sedmica je nekako previse sarena, sa puno nepotrebnih efekata. Sve se to moze poiskljucivati ali default podesavanja Sedmice su kao za "Diznilend operativni sistem" - fale samo Miki Maus i Paja Patak. Ne izgleda ozbiljno uopste sav taj sarenis.

Vanzemaljac

pre 10 godina

Bio sam skeptik na pocetku, ali sam instalirao Windows 8 i nisam pogresio. Ne bi se mogao vratiti na Windows 7, nema sanse, sad mi je ona smesna i proslost vec. Pola njih nije probalo 8-icu ili ima losije kompjuetre, ali je vazno da se pljuje. Ne znam sto nekom Metro smeta, ima odlicnih aplikacija i igrica za ubijanje vremena. Vremenska prognoza na primer je odlicna u metro stilu odradjena. A i na kraju krajeva, kad se instalira start8 (zamena za start dugme), namesti se da uvek se prebaci na desktop kad se restartuje ili pali kompjuter, pa metro necete ni videti. Ali meni je metro super i koristan i ne osecam se da mi treba ekran za dodir. Task manager je vrhunski uradjen. Sve je brze, bolje, jednostavnije na Windows 8.

sto i mog komentara

pre 10 godina

Imam dobar lap top, win8 64 na njemu. Ukratko receno racunar leti. Ostvarivanje sesija, prisnost sa samim gui je mnogo veca, boot i shutdown radi fenmenalno. Ruku na srce da sam sve to vec video u Fedori koja vec duzi period ima koncept nazovi metro. Da sumiram: Sam GUI u odnosu na win7 je oskrnavljen, ali opet sa ukusom, time su znatno podigli performanse samog OS. Jedino je bezveze sto je to sve u sustini idejno pravljeno za nesretne tablete koji su ok za knjige i razonodu, posao NIKAKO. Sve u svemu, sve je slicniji linuxu ;). Pozdrav.

veliki promasaj celavog balmera

pre 10 godina

Svakog meseca se proda ukupno vise instalacija windows-a 8 nego sto ukupno postoji instalacija svih linux distribucija zajedno...

I na to dodaj pirate...

Pa onda opet razmisli pre nego sto lupis glupost kakvu si lupio...
(Bob Rock, 30. maj 2013 19:19)
?! U svetu trenutno ima oko 1.5 milijarda racunara (personalnih i korporativnih, znaci servere i mainframe-ove ne racunamo), od toga 200miliona u Kini radi na Linux. Plus jos 100 miliona sirom sveta. 300 miliona sa Mac OS-om i ostalo je Windows (najvise XP, onda 7-ica, sa sve piratima). Znaci ti tvrdis da se mesecno proda jedno 300 miliona Windows 8 kopija?!
Da li ti je dobro?
Corporate korisnici nikad nece preci na 8-icu (ne nudi im nista novo i bolje).
Gamer-i nece preci na 8-icu (posebno oni normalni, koji placaju OS).
Sta ostaje Microsoft-u, OEM-i (kojima slabo ide prodaja) i oni prinudjeni da uzmu novi OS.
To ni blizu nije dovoljno, ovo je veci promasaj od Viste

Darko

pre 10 godina

Metro je neophodan korak za M$ jer donosi novu platformu (WinRT API) koji ima samo jedan cilj: unifikaciju mobilnih (telefoni, padovi, tableti, laptopovi) i desktop okruženja sa jedinstvenim aplikacijama, sinhronizacijom i podrškom za multi-touch ekrane. Da li vam se sviđa izgled početnog ekrana uopšte nije suština novog Windows OS-a. Lično probao sam WinPhone 8 (Nokia Lumia 820/920) i kvadratni stil izgleda sterilno (nedostaje mi klasičan wallpaper sa ikonicama), mada aplikacije i animacije rade savršeno. Ono što znam zasigurno - ne podnosim Internet Explorer u bilo kojoj varijanti :)

novosadjanin

pre 10 godina

@iskustvo uci: Tacno, iskustvo uci, zato tebi treba jos iskustva da bi znao da na 7ici sve radi. :) Kaze covek iskustvo uci, a nece nista novo da proba. xD Tako i ovi sto pricaju o Metrou. Ne morate ga ni koristiti, samo treba malo - iskustva - da sebi custom podesite sistem. Jel medju ljudima vlada opsta apple-izacija kada niko vise sebi ne zna da prilagodi sistem?

http://www.inteligentcomp.com/2012/09/switch-metro-UI-w8.html

trebalo mi 2 sekunde

pre nego sto me linuksasi optuze da je to komplikovano - i dalje manje smaranja nego u terminalu.

Nikola

pre 10 godina

Na žalost windows više neće biti kao pre, i kad tad će svi koji ga koriste morati da pređu na ovaj hibrid(ili neki naredni) i zaboravi na čisto desktop-PC iskustvo. Veći problem je što će verovatno i drugi OS-evi krenuti ovim putem, jer je ovo ludilo od kartica, društvenih mreža, online podataka, sinronizacija i td. uzelo maha. Meni smeta ne izgled, to kako tako mogu da menjam ili pređem preko toga, nego što više neću imati osecaj da je moj računar samo moj, kao na android telefonu, koji svaki put kad prikači na net imam trip da gugl pročešlja sve po njemu.

Kol

pre 10 godina

Sedmica sljaka kako treba i nema potrebe za menjanjem ionako majkrosoft izbaci svaki drugi os da valja, sacekati 9 ili kako ce vec nazvati sledeci os!

Dejan Stanić

pre 10 godina

MS kao i uvek, napravi ružno i osakati po koju DOBRU funkciju a onda u novoj verziji vam daje ono što se te već imali i što je dobro funkcionisalo... možda je sve to zbog para ;)

MCSE 2012

pre 10 godina

Ovaj OS ce definitivno puci kao balon! Em su ispali tupsoni bez Start meni-a em su se barem nemci opametili... pocece malo da razmisljaju kada malo vece trziste bude okrenulo ledja Windows-u... Minhen, bravo!
(nikola, 30. maj 2013 17:44)

Preko 90% os na racunarima koristi Windows.
http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems

Windows + OS X = 96%
Linux 1.21% + Ostali 1.99% < 4%

Imam privatnu firmu servisiranja racunara (USA) i zbog marketinga sam polozio par Microsoft certificata pored zavrsenog College-a. Volim Linux i koristim ga. Cak sam planirao da polazem neke ispite, medjutim kad sam video udio Linux-a u trzistu jednostavno nema smisla polagati, trositi pare i vreme. Za 10 godina jos niko me nije nazvao i pitao za pomoc na Linux-u. Zasto?. Zato sto je udio Linux-a ekstremno mali i zato sto korisnici Linux-a su napredni korisnici koji znaju i sami popraviti problema. Na Windows 8 (kojeg nisam veliki ljubitelj kao ni Server 2012 ali se mora ici sa tehnologijom u korak ako hoces ostati u poslu) bake i deke od 100 godina vide na ekranu "e" i pritisnu prstom kad vidi cuda otvori se IE. Sto se tice Minhena vrlo brzo ce svatiti da sve pare koje su ustedeli na Linux-u ce potrositi na edukaciji usera a da ne govorim o troskovima servisiranja sistema i networka. Linux nije za obicne ljude. Ja svoje klijente ne mogu da nagovorim da koriste FireFox ili Chrome a kamoli Linux.

Jegulja

pre 10 godina

posle nekoliko meseci koriscenja osmice:

1. radi SAVRSENO
2. na START sam zaboravio da je ikada postojao posle dva dana
3. METRO/MODERN UI vidim uglavnom jednom dnevno i to ujutro kada se upali komp

za sve kojima komp sluzi da bi do ludila tapkali po control panel-u, device manager-u, task manager-u itd. win key + X cuda cini...

puno iskoriscenje osmice ide tek sa hibridnim lapom.

Bob Rock

pre 10 godina

Pa ljudi popravite bugove stare 30 godina pa ce mozda neko i da vam kupi to s od Windows-a.

Sta je bilo? Ne umete da ispravite obicne bugove vec 30 godina. Zbog toga vas operativni sistem ne vredi ni 1$ !
(Vladan, 30. maj 2013 18:29)

Svakog meseca se proda ukupno vise instalacija windows-a 8 nego sto ukupno postoji instalacija svih linux distribucija zajedno...

I na to dodaj pirate...

Pa onda opet razmisli pre nego sto lupis glupost kakvu si lupio...

zmitjkoe

pre 10 godina

"...Lock ekran sad može biti podešen da prikazuje seriju slika ukoliko želite da Surface pretvorite u najskuplji digitalni ram na svetu".

Hahahahaha, svaka cast.
-
MS glega uvek korak ispred.
A u tom svetu vladaju tableti.
Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista
(bili, 30. maj 2013 18:32)

Ovo je tek urnebesno. Ne samo sala na racun vidovitost MS, nego pogled na svet gde vladaju tableti, a previdi ko vlada tabletima. Sta tek reci o "borbi monopolista"? Bez da pomene treceg monopolistu, od najveceg znacaja. Ovo je kao mentalni Photoshop. Mozes da izbacis sto smeta, turis sta hoces i tako kastomizujes svet po svojoj zelji.

Ivan

pre 10 godina

Kolega sa posla ima naviku da svaku novu verziju Windows-a instalira tek kad se pojavi SP, dok sam ja eto uvek kretao od prve verzije... ali, iako sam nabavio osmicu po onoj promotivnoj ceni, nisam je instalirao, ovaj put ću ipak sačekati SP...

dzek-ni

pre 10 godina

znam da vas verovatno ne zanima, ali ja koristim linux. besplatan je. uradi ono sto mi treba. zasto bi kupovao op sistem kada ga imam i besplatno?

Dejan Stanić

pre 10 godina

Hmmm... Integrisana kamera može slikati i dok je komp LOCK!? Baš zanimljivo... baš me zanima čemu će služiti to "unapređenje"...

neko neko

pre 10 godina

a sta je sa podrskom za netbookove? Zasto nisu omogucili metro za manje ekrane? :)
(junikorn, 30. maj 2013 18:30)
- Nije problem sama da tako kazemo fizicka velicina ekrana na netbook-u, problem je taj sto su se standardi promenili pa rezoluciju koja je potrebna za metro 13xx X xxx (nzm tacno mrzim da pamtim brojeve) imaju svi savremeniji uredjaji, na taj nacin MS ``tera`` prozvodjace racunara da ti u buducnosti prodaju savremeni proizvod, kako telefon od ~5 incha moze da ima full hd rezoluciju, a netbook od 9, 10 incha ne moze makar onu potrebnu za metro.. Nego dok su mogli uvaljivali su staru tehnologiju za velike pare, sad vise nece..

iskustvo uci

pre 10 godina

Dugo je trajala osmica. Lepo sam ja rekao, sacekacu komentare i iskustva. Jos sam na XP. Pljujte i smejte se ali meni kompjuter treba za posao. Volim i ja nove stvari ali mi zasad sve radi. A taman sam razmisljao sta da stavim, hteo sam da formatiram disk. Cisto zbog odrzavanja. Ostajem jos malo na XP.

Mirko

pre 10 godina

7-ca radi stabilno kao stena, bez obzira sto mi se ne svidja 8-ca...cak i da joj je izgled kao na 7-ci ne bi menjao ni za zivu glavu...od kako sam je instalirao nije zakasljala...ima normalno sitnih zlonamernih programcica koji su sa vremena na vreme pravili problemcice ali nista zabrinjavajuce.

Uz dobar hardver 7-ca je stabilna kao stena i dok je god tako nemam nameru da je menjam.

A po istoriji Windows OS-a...verovatno ce mi sledeci koji cu koristiti biti 9-ka...jer je do sada tako bilo...(XP dobar, Vista sranje, 7-ca dobra, 8-ca, sranje, 9-ka ?).

Naravno svako ima svoj ukus i svoja iskustva ovakva ili onakva.

Vlajko

pre 10 godina

Daleko je od toga da funkcioniše glatko brzinom misli, ali mi je gotivno što je interaktivan sa serverima u vezi update-a dodataka i veznika. To mi je nekako normalno da postoji visok stepen automatizacije iliti sofisticiranosti. Osnovna stvar zbog koje ga ne menjam sa Win 3.1 (kao što je ovdi slučaj) je win explorer i search rutina. Odmah lista čim mu se zada search string, a ovo mi olakšava pretragu dokumenata i smanjuje posao i štedi vreme. Start sam instalirao kao posebnu aplikaciju, opet kako bih smanjio broj klikova i napravio da komp robuje meni, a ne ja njemu.
Iskreno, sve manje imam živaca za gluposti-tako očekujem u neko dogledno vreme da će smisliti neki HUD i da će procedure za izvršavanje biti sa minimalnim brojem klikova, ili bez njih.

n.m

pre 10 godina

probajte ubuntu,dzabe je,skines sa neta I picis,inace sve je stvar navike,kad naviknu ljudi na 8 bice im super,a I slazem se da su xp I 7 trenutno bolji Ali samo zato sto 8 nisu jos razvili kako treba.bice bolja 9 verovatno.

videcemo kad izadje win9

pre 10 godina

Udarite jednom glavom u zid - nista. Zid stoji netaknut, glava boli.
Udarite drugi put - isti slucaj, zid netaknut, glava jos vise boli.
Da li prestati sa tom praksom ili nastaviti dok se glava ne razbije (posto zid ocigledno nece)?

Vladan

pre 10 godina

Pa ljudi popravite bugove stare 30 godina pa ce mozda neko i da vam kupi to s od Windows-a.

Sta je bilo? Ne umete da ispravite obicne bugove vec 30 godina. Zbog toga vas operativni sistem ne vredi ni 1$ !

BigB

pre 10 godina

Osmica je prva liga! Veoma hrabro od Microsoft -a da su se odlucili za ovako originalnu platformu. Dobro je da je konkurencija mnogo zdravija i da sada mozemo da biramo pa i da se raspravljamo, koje bolji.

BigB

pre 10 godina

Osmica je prva liga! Veoma hrabro od Microsoft -a da su se odlucili za ovako originalnu platformu. Dobro je da je konkurencija mnogo zdravija i da sada mozemo da biramo pa i da se raspravljamo, koje bolji.

bili

pre 10 godina

MS glega uvek korak ispred.
A u tom svetu vladaju tableti.
Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista

moj stav

pre 10 godina

Dobro OK ali ja stvarno ne znam šata će mi metro na desktop računaru?

Mtro je promašaj veka ne žćemim ga na svom računaru pa makar imao i ekran na dodir. Ajde nek se uozbilje, pa da razmislim op kupovini novog lap topa

King1

pre 10 godina

Samo start dugme nista ne znaci, sve dok ne uklone glupi metro i vrate stari start meni, ili makar da ponude korisnicima izbor sta zele da koriste, ja ne mrdam sa sedmice!

nikola

pre 10 godina

Ovaj OS ce definitivno puci kao balon! Em su ispali tupsoni bez Start meni-a em su se barem nemci opametili... pocece malo da razmisljaju kada malo vece trziste bude okrenulo ledja Windows-u... Minhen, bravo!

Nikola

pre 10 godina

Na žalost windows više neće biti kao pre, i kad tad će svi koji ga koriste morati da pređu na ovaj hibrid(ili neki naredni) i zaboravi na čisto desktop-PC iskustvo. Veći problem je što će verovatno i drugi OS-evi krenuti ovim putem, jer je ovo ludilo od kartica, društvenih mreža, online podataka, sinronizacija i td. uzelo maha. Meni smeta ne izgled, to kako tako mogu da menjam ili pređem preko toga, nego što više neću imati osecaj da je moj računar samo moj, kao na android telefonu, koji svaki put kad prikači na net imam trip da gugl pročešlja sve po njemu.

nikola

pre 10 godina

Ovaj OS ce definitivno puci kao balon! Em su ispali tupsoni bez Start meni-a em su se barem nemci opametili... pocece malo da razmisljaju kada malo vece trziste bude okrenulo ledja Windows-u... Minhen, bravo!

MCSE 2012

pre 10 godina

Ovaj OS ce definitivno puci kao balon! Em su ispali tupsoni bez Start meni-a em su se barem nemci opametili... pocece malo da razmisljaju kada malo vece trziste bude okrenulo ledja Windows-u... Minhen, bravo!
(nikola, 30. maj 2013 17:44)

Preko 90% os na racunarima koristi Windows.
http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems

Windows + OS X = 96%
Linux 1.21% + Ostali 1.99% < 4%

Imam privatnu firmu servisiranja racunara (USA) i zbog marketinga sam polozio par Microsoft certificata pored zavrsenog College-a. Volim Linux i koristim ga. Cak sam planirao da polazem neke ispite, medjutim kad sam video udio Linux-a u trzistu jednostavno nema smisla polagati, trositi pare i vreme. Za 10 godina jos niko me nije nazvao i pitao za pomoc na Linux-u. Zasto?. Zato sto je udio Linux-a ekstremno mali i zato sto korisnici Linux-a su napredni korisnici koji znaju i sami popraviti problema. Na Windows 8 (kojeg nisam veliki ljubitelj kao ni Server 2012 ali se mora ici sa tehnologijom u korak ako hoces ostati u poslu) bake i deke od 100 godina vide na ekranu "e" i pritisnu prstom kad vidi cuda otvori se IE. Sto se tice Minhena vrlo brzo ce svatiti da sve pare koje su ustedeli na Linux-u ce potrositi na edukaciji usera a da ne govorim o troskovima servisiranja sistema i networka. Linux nije za obicne ljude. Ja svoje klijente ne mogu da nagovorim da koriste FireFox ili Chrome a kamoli Linux.

BigB

pre 10 godina

Osmica je prva liga! Veoma hrabro od Microsoft -a da su se odlucili za ovako originalnu platformu. Dobro je da je konkurencija mnogo zdravija i da sada mozemo da biramo pa i da se raspravljamo, koje bolji.

Bob Rock

pre 10 godina

Pa ljudi popravite bugove stare 30 godina pa ce mozda neko i da vam kupi to s od Windows-a.

Sta je bilo? Ne umete da ispravite obicne bugove vec 30 godina. Zbog toga vas operativni sistem ne vredi ni 1$ !
(Vladan, 30. maj 2013 18:29)

Svakog meseca se proda ukupno vise instalacija windows-a 8 nego sto ukupno postoji instalacija svih linux distribucija zajedno...

I na to dodaj pirate...

Pa onda opet razmisli pre nego sto lupis glupost kakvu si lupio...

King1

pre 10 godina

Samo start dugme nista ne znaci, sve dok ne uklone glupi metro i vrate stari start meni, ili makar da ponude korisnicima izbor sta zele da koriste, ja ne mrdam sa sedmice!

Jegulja

pre 10 godina

posle nekoliko meseci koriscenja osmice:

1. radi SAVRSENO
2. na START sam zaboravio da je ikada postojao posle dva dana
3. METRO/MODERN UI vidim uglavnom jednom dnevno i to ujutro kada se upali komp

za sve kojima komp sluzi da bi do ludila tapkali po control panel-u, device manager-u, task manager-u itd. win key + X cuda cini...

puno iskoriscenje osmice ide tek sa hibridnim lapom.

dzek-ni

pre 10 godina

znam da vas verovatno ne zanima, ali ja koristim linux. besplatan je. uradi ono sto mi treba. zasto bi kupovao op sistem kada ga imam i besplatno?

BigB

pre 10 godina

Osmica je prva liga! Veoma hrabro od Microsoft -a da su se odlucili za ovako originalnu platformu. Dobro je da je konkurencija mnogo zdravija i da sada mozemo da biramo pa i da se raspravljamo, koje bolji.

Mirko

pre 10 godina

7-ca radi stabilno kao stena, bez obzira sto mi se ne svidja 8-ca...cak i da joj je izgled kao na 7-ci ne bi menjao ni za zivu glavu...od kako sam je instalirao nije zakasljala...ima normalno sitnih zlonamernih programcica koji su sa vremena na vreme pravili problemcice ali nista zabrinjavajuce.

Uz dobar hardver 7-ca je stabilna kao stena i dok je god tako nemam nameru da je menjam.

A po istoriji Windows OS-a...verovatno ce mi sledeci koji cu koristiti biti 9-ka...jer je do sada tako bilo...(XP dobar, Vista sranje, 7-ca dobra, 8-ca, sranje, 9-ka ?).

Naravno svako ima svoj ukus i svoja iskustva ovakva ili onakva.

Dejan Stanić

pre 10 godina

Hmmm... Integrisana kamera može slikati i dok je komp LOCK!? Baš zanimljivo... baš me zanima čemu će služiti to "unapređenje"...

Freelancer, N. Sad

pre 10 godina

Windows 8 je odličan operativni sistem. Apsolutno nikakvih problema nisam imao u bezmalo godinu dana korišćenja. Možda zato što ga korisim za posao, a ne za igranje. Uglavnom, ovo je prvi sistem kojeg nisam morao reinstalirati iz kojekakvih razloga.

iskustvo uci

pre 10 godina

Dugo je trajala osmica. Lepo sam ja rekao, sacekacu komentare i iskustva. Jos sam na XP. Pljujte i smejte se ali meni kompjuter treba za posao. Volim i ja nove stvari ali mi zasad sve radi. A taman sam razmisljao sta da stavim, hteo sam da formatiram disk. Cisto zbog odrzavanja. Ostajem jos malo na XP.

Vanzemaljac

pre 10 godina

Bio sam skeptik na pocetku, ali sam instalirao Windows 8 i nisam pogresio. Ne bi se mogao vratiti na Windows 7, nema sanse, sad mi je ona smesna i proslost vec. Pola njih nije probalo 8-icu ili ima losije kompjuetre, ali je vazno da se pljuje. Ne znam sto nekom Metro smeta, ima odlicnih aplikacija i igrica za ubijanje vremena. Vremenska prognoza na primer je odlicna u metro stilu odradjena. A i na kraju krajeva, kad se instalira start8 (zamena za start dugme), namesti se da uvek se prebaci na desktop kad se restartuje ili pali kompjuter, pa metro necete ni videti. Ali meni je metro super i koristan i ne osecam se da mi treba ekran za dodir. Task manager je vrhunski uradjen. Sve je brze, bolje, jednostavnije na Windows 8.

videcemo kad izadje win9

pre 10 godina

Udarite jednom glavom u zid - nista. Zid stoji netaknut, glava boli.
Udarite drugi put - isti slucaj, zid netaknut, glava jos vise boli.
Da li prestati sa tom praksom ili nastaviti dok se glava ne razbije (posto zid ocigledno nece)?

moj stav

pre 10 godina

Dobro OK ali ja stvarno ne znam šata će mi metro na desktop računaru?

Mtro je promašaj veka ne žćemim ga na svom računaru pa makar imao i ekran na dodir. Ajde nek se uozbilje, pa da razmislim op kupovini novog lap topa

dex

pre 10 godina

90% običnih smrtnika samo koristi web browser. Možda mali broj njih zna koju verziju os-a ima. Računar je postao običan displej koji vodi do web/cloud aplikacije, koje su u većini slučajeva hostovane na linux serverima. Stvari su vrlo jednostavne, a to da li ima start dugme ili ne, da li su ikonice kockaste ili zaobljene, ... hu kers.

nikola

pre 10 godina

@mcse 2012... prijatelju, ja posedujem sve to sto ti kazes od win2003 pa se ne hvalim. linuxom se bavim od fakulteta i to je bilo moje misljenje jer sam se dosta cega nagledao i naslusao od iskustva korisnika. a sto se tice stranice gde pise koliko se koji os koristi, da li znas koliki je udeo web servera i main frame servera po os-u u svetu? tacno je to da apsolutni primat za desktop racunare ima windows ali jedna nemacka (bar deo nje) sigurno nije blesava za ovakav potez. a sta je problem naci dobre programere i dobre linux administratore koji ce naterati 14.000 racunara u minhenu??? da li je toliko neophodna integracija office-a i share point-a? pa slicno moze napraviti i dobar php tim programera. mozda ne lepuskasto ali veoma korisno. u svakom slucaju, ko je u pravu, videcemo za par godina gde je minhen a gde je srbija za milionima i milionima bacenim na windows-ima.

sto i mog komentara

pre 10 godina

Imam dobar lap top, win8 64 na njemu. Ukratko receno racunar leti. Ostvarivanje sesija, prisnost sa samim gui je mnogo veca, boot i shutdown radi fenmenalno. Ruku na srce da sam sve to vec video u Fedori koja vec duzi period ima koncept nazovi metro. Da sumiram: Sam GUI u odnosu na win7 je oskrnavljen, ali opet sa ukusom, time su znatno podigli performanse samog OS. Jedino je bezveze sto je to sve u sustini idejno pravljeno za nesretne tablete koji su ok za knjige i razonodu, posao NIKAKO. Sve u svemu, sve je slicniji linuxu ;). Pozdrav.

bili

pre 10 godina

MS glega uvek korak ispred.
A u tom svetu vladaju tableti.
Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista

neko neko

pre 10 godina

a sta je sa podrskom za netbookove? Zasto nisu omogucili metro za manje ekrane? :)
(junikorn, 30. maj 2013 18:30)
- Nije problem sama da tako kazemo fizicka velicina ekrana na netbook-u, problem je taj sto su se standardi promenili pa rezoluciju koja je potrebna za metro 13xx X xxx (nzm tacno mrzim da pamtim brojeve) imaju svi savremeniji uredjaji, na taj nacin MS ``tera`` prozvodjace racunara da ti u buducnosti prodaju savremeni proizvod, kako telefon od ~5 incha moze da ima full hd rezoluciju, a netbook od 9, 10 incha ne moze makar onu potrebnu za metro.. Nego dok su mogli uvaljivali su staru tehnologiju za velike pare, sad vise nece..

veliki promasaj celavog balmera

pre 10 godina

Svakog meseca se proda ukupno vise instalacija windows-a 8 nego sto ukupno postoji instalacija svih linux distribucija zajedno...

I na to dodaj pirate...

Pa onda opet razmisli pre nego sto lupis glupost kakvu si lupio...
(Bob Rock, 30. maj 2013 19:19)
?! U svetu trenutno ima oko 1.5 milijarda racunara (personalnih i korporativnih, znaci servere i mainframe-ove ne racunamo), od toga 200miliona u Kini radi na Linux. Plus jos 100 miliona sirom sveta. 300 miliona sa Mac OS-om i ostalo je Windows (najvise XP, onda 7-ica, sa sve piratima). Znaci ti tvrdis da se mesecno proda jedno 300 miliona Windows 8 kopija?!
Da li ti je dobro?
Corporate korisnici nikad nece preci na 8-icu (ne nudi im nista novo i bolje).
Gamer-i nece preci na 8-icu (posebno oni normalni, koji placaju OS).
Sta ostaje Microsoft-u, OEM-i (kojima slabo ide prodaja) i oni prinudjeni da uzmu novi OS.
To ni blizu nije dovoljno, ovo je veci promasaj od Viste

Veliki brat

pre 10 godina

Baktao sam se sa Linuksom dok sam bio student, radio sve i svašta u istom, sećam se kako sam prepravljao kod za drajvere i sl., ali od kada sam počeo da radim, nemam vremena ni za svoj normalan život, a kamoli da se bavim OS-om.

Ako bi svi koristili Linux, onda bih morao i ja, ali ovako, pošto na poslu svi koriste Win i M$ Office, onda moram tako i ja, jer mi je tako jednostavnije. Zašto bih komplikovao život, kad Open Office ne može bez problema da otvori svaki DOC fajl koji sadrži npr. forme.
Da ne pominjem XLS fajlove sa ozbiljnijim proračunima.

Život previše brzo prolazi da bih gubio vreme na nešto što mi ne treba i što mi komplikuje život.

Kome treba samo za surfovanje, muziku i sl., Linux je sasvim OK. Tu je dovoljna čak i samo butabilna verzija koja može podešavanja i neke korisničke fajlove da sačuva na fleš.

Kome treba za ozbiljan rad, Linux ume da bude poprilično problematičan, osim ako se ne radi o specifičnim poslovima za koje je sam Linux čak i bolji izbor.


Što se tiče NEMAČKE, tj. MINHENA, mislim da je kod njih glavni problem bio druge vrste od onoga što se ovde pominje.
Problemi kao što su bezbednost na mreži (ne znate šta OS šalje M$ serverima), zatim olakšan prelazak na noviju verziju sistema (Win po default-u čuva korisničke informacije na više mesta, Linux samo u /home direktorijumu, itd.
Takođe, kod Linux-a je održavanje sistema preko mreže mnogo lakše i ima više mogućnosti nego kod Win-a.

n.m

pre 10 godina

probajte ubuntu,dzabe je,skines sa neta I picis,inace sve je stvar navike,kad naviknu ljudi na 8 bice im super,a I slazem se da su xp I 7 trenutno bolji Ali samo zato sto 8 nisu jos razvili kako treba.bice bolja 9 verovatno.

Bojan

pre 10 godina

Meni se Windows 8 u najvecoj meri svidja. Cak pojedine Windows 8 aplikacije (Metro nije zvanican naziv) su mi prilicno korisne. Kao naprimer email aplikacija ili aplikacija za yahoo mail. Mnogo mi je lakse da u dva klika iz desktopa otvorim zeljenu aplikaciju nego da idem kroz browser i ulogujem se svaki put.

Windows 8 takodje se brze startuje i gasi od Windows 7, a ako je verovati raznim strucnjacima da ne kazem ekspertima i mnogo je sigurniji. Mozda zato sto ima integrisan Windows defender.

Ono sto mi se svidja je sto postoje dve vrste settingsa, kroz moderni interfejs i kroz klasicni control panel. Moj favorit je naravno control panel.

dzoni

pre 10 godina

RIP windows..aplikacije na xpu na mom prastarom laptopu ibmy na 1.3 ghz i 512 rama se ucitavaju brze nego na win 8 ci i quad coru
sa 8gb rama..a nesrecni windows defender u osmicu mi konstantno zauzima 50% cpya i kad se nista ne radi na kompu.

Bane

pre 10 godina

Krajem prošle godine, kada sam odlučio da najzad kupim legalni Windows OS, najprirodnije mi je bilo da to bude najnoviji u ponudi - Win8. Kupio sam ga, instalirao i zaista se nisam ni najmanje pokajao. Računar mi uglavnom služi za posao tako da multimedijalne mogućnosti relativno malo koristim. Bilo mi je bitno da jednom krenem sa legalnim OS a kada se bude pojavio neki novi u budućnosti, kao "stari" korisnik, imaću povoljnije uslove za njegovu nabavku ako ga poželim.
Prema tome, priče tipa, ..ja koristim Win95 .... XP je zakon ... i sl. mi liče na jasnu posledicu materijalno-intelektualne bede.

Vladan

pre 10 godina

Pa ljudi popravite bugove stare 30 godina pa ce mozda neko i da vam kupi to s od Windows-a.

Sta je bilo? Ne umete da ispravite obicne bugove vec 30 godina. Zbog toga vas operativni sistem ne vredi ni 1$ !

Kol

pre 10 godina

Sedmica sljaka kako treba i nema potrebe za menjanjem ionako majkrosoft izbaci svaki drugi os da valja, sacekati 9 ili kako ce vec nazvati sledeci os!

ASOT

pre 10 godina

@ Ja svoje klijente ne mogu da nagovorim da koriste FireFox ili Chrome a kamoli Linux. (MCSE 2012, 30. maj 2013 19:34)
Nemoj mi reci da kod vas u USA svi koriste IE? IE uglavnom sluzi za skidanje drugog browsera :) Po meni bolji su Chrome Ffox Maxthon Opera...

Jovan

pre 10 godina

Ok, kontam da je osmica u odredjenim parametrima bolja od sedmice, ali ne vidim razlog zasto bih zbog tih sitnica prelazio na taj operativni sistem sa sedmice?! U sustini, sve su to minimalni update-i uz dodatak metroa, koji mi se licno ne svidja, ali opet, to je stvar ukusa. Ja korisim Windows 7, 64-bitni, instaliran pre otprilike 2 godine (povremeno sredim registry, ocistim nepotrebne fajlove, par puta godisnje defragmentiram) i on i dalje radi kao sat. Nema zakucavanja, nema kocenja, jednom recju; LETI! Zato jednostavno ne vidim razlog da trenutno prelazim na osmicu. I da dodam, cinjenica je da je osmica u neku ruku promasaj (ne samo kod nas, vec u svetu uopste) i mnogi je povezuju s vistom, a svi znamo kako je taj OS prosao...ja licno imam osecaj da je osmica klasican primer "gramzivosti" velikih korporacija, pa se zarad trendai profita malo osara postojeci proizvod da izgleda drugacije, a u sustini je u pitanju ista stvar, samo malo modifikovana, sto za nekog prosecnog korisnika (a oni cine vecinu svih korisnika kompjutera) nema neki veci znacaj....

Dejan Stanić

pre 10 godina

MS kao i uvek, napravi ružno i osakati po koju DOBRU funkciju a onda u novoj verziji vam daje ono što se te već imali i što je dobro funkcionisalo... možda je sve to zbog para ;)

Darko

pre 10 godina

Metro je neophodan korak za M$ jer donosi novu platformu (WinRT API) koji ima samo jedan cilj: unifikaciju mobilnih (telefoni, padovi, tableti, laptopovi) i desktop okruženja sa jedinstvenim aplikacijama, sinhronizacijom i podrškom za multi-touch ekrane. Da li vam se sviđa izgled početnog ekrana uopšte nije suština novog Windows OS-a. Lično probao sam WinPhone 8 (Nokia Lumia 820/920) i kvadratni stil izgleda sterilno (nedostaje mi klasičan wallpaper sa ikonicama), mada aplikacije i animacije rade savršeno. Ono što znam zasigurno - ne podnosim Internet Explorer u bilo kojoj varijanti :)

korisnik 8-ice

pre 10 godina

Neko je pomenuo Windows Defender, ali mogu vam reci, taj WD je jako dobar. Za vecinu korisnika, nema potrebe za drugim antivirus i malware programima, apdejt svakih 2-3 dana izlazi. Sto se tice 8.1, dobro je to sto ubacuju Start dugme, mada ja nisam osetio potrebu za njim, ne znam zasto ljudi toliko kukaju.

Deus

pre 10 godina

Dugo je trajala osmica. Lepo sam ja rekao, sacekacu komentare i iskustva. Jos sam na XP. Pljujte i smejte se ali meni kompjuter treba za posao. Volim i ja nove stvari ali mi zasad sve radi. A taman sam razmisljao sta da stavim, hteo sam da formatiram disk. Cisto zbog odrzavanja. Ostajem jos malo na XP.
(iskustvo uci, 30. maj 2013 19:14)
---
Naravno. Ko koristi specijalizovane programe i ima razvijene alate testirane na win XP nece tako lako preci na nesto drugo. Ogromni broj velikih inzenjerskih firmi na Zapadu je jos uvek na XP i prelazak na win 7 je nocna mora IT podrske, sluzbi koje se bave internim razvojem firminih softverskih alata, makroa itd. Za XP polako ponestaje drajvera za najmoderniji hardver - moze da se nadje za sve komponente jos uvek uz malo trazenja, ali nije tako jednostavno kao ranije. Na novom laptopu drzim Sedmicu (podrska do 2020) i linux Mint 13 XFCE (podrska do 2017), na starom XP i linux takodje. Oba rade savrseno. Osmicu, za sada, planiram da sasvim preskocim. Ono sto bi me mozda motivisalo da je probam je manja hardverska zahtevnost od Sedmice jer sam pristalica minimalnog trosenja resursa za potrebe operativnog sistema. Kod osmice mi se dopada taj minimalizam GUI-ja. Sedmica je nekako previse sarena, sa puno nepotrebnih efekata. Sve se to moze poiskljucivati ali default podesavanja Sedmice su kao za "Diznilend operativni sistem" - fale samo Miki Maus i Paja Patak. Ne izgleda ozbiljno uopste sav taj sarenis.

namcor

pre 10 godina

Mozda sam konzervativan, ali jos uvek najvise volim stari, dobri PC sa tastaturama i misem. I toj konfiguarciji ne vidim nacin da se prilagodim na Win8. Mozda, jednog dana predjem na tablete i slicne igracke, ali za sada (a sa PC-om se druzim negde od 1984., od Sincleara, Commodore, Amige, Amstarda itd..) mi ne pada na pamet. Veoma sam zadovoljan sa Win7 (imam paralelno instaliran Ubuntu Linux). Dva puta sam probao..instalirao Win8 i jednostavno mi je potpuno odbojan. A ima i jedna druga stvarcica. Moj wireless adapter ne funkcionise u Win8. I nigde na netu se ne moze naci drajver. A ni proizvodjac adaptera (iako je relativno nov) vise ne podrzava svoj proizvod (NetGear). Drugim recima, teraju me da kupim neki novi. Tako, kada se sve sabere i oduzme, ja licno (ali to je samo moje misljenje i nikako nametanje drugima) ne vidim nikakv razlog da menjam Win7 (kojim sam savrseno zadovoljan) za Win8 na koji sam alergican.

Milance

pre 10 godina

MS glega uvek korak ispred.A u tom svetu vladaju tableti.Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista
(bili, 30. maj 2013 18:32)
iOS i Android suvereno vladaju tablet trzistem a MS ima minorni procenat. Jedina promena koja moze da se desi u buducnosti je sa Android prestigne iOS.

zodiac

pre 10 godina

Test platforma Core2Duo 8200, 2GB RAM, nVidia 8800GTS 640MB, 4x WD Blue 500GB, OS-ovi na zasebnim diskovima. Geekbench index, 64-bitni rezim, suva instalacija, podignute poslednje revizije drajvera za win:

Windows 7 Ultimate 64-bit 3.722
Windows 8 Pro 3.754

Chameleon 2.2 bootloader + OSX 10.8.3 Mountain Lion 4.836
Chameleon 2.2 bootloader + OSX 10.6.8 Snow Leopard 4.911

Dakle, ni u verziji 8, MS ne ume da koristi resurse kako treba, i tu nema nikakve diskusije, napretka nema. OSX je najbolji dokaz za to - za razliku od win ne radi na svojoj nativnoj platformi, a daleko je brzi i manje zahtevan po pitanju resursa.

Verujem da bi rezultati ozbiljnijih Linux distribucija bili blize rezultatima OSX-a nego windowsa, pa ta neutaziva glad windows os-ova za sve snaznijim hardverom vec pocinje da lici na sistemsku, tesko otklonjivu gresku, iako ce zli jezici reci da to ipak ima veze samo sa profitom i dilovima u industriji.

Ja vise nisam ubedjen da je to u pitanju, obzirom da od win2000 nisu napravili ozbiljan operativni sistem, od tada su samo narastale falinke i opadala brzina (citaj - povecavali se hw zahtevi). Spor i zahtevan OS nije dobar OS, ditto.

Posmatrač

pre 10 godina

Koristim Win 8 od kada je dostupan i mogu reći da je puno bolji (pouzdaniji, brži, ljepši...) od Win 7. Ko ne vjeruje neka proba, nakon 7 dana pitaće se što to bješe Win 7?

Aleksandar

pre 10 godina

Ja koristim windows 8 vec vise od godinu dana prvo rc a vec duze vreme professional. Extra je jednu prednost sam skoro iskoristio. Ukraden mi je komp imao sam provalu fb je bio ulogovan osobaa koja je to uradila pocela je da stavlja sve i svasta promenio sam sifru u microsoft acount i zatvorio je taj ukraden toliko inace ima mnogo korisnih aplikacija i preporucujem ga svima

CiraNS

pre 10 godina

Potrosih pola sata i preznojah se dobrano samo da dodjem do control panela i promenm user info. Ruzan je, iritira sarenis, itd. Verujem da treba vreme da prihvatis promene. IOS prihvacen za jedan dan, win 8 - hahaha. Pa ne mogu, nemam toliko vremena.

q

pre 10 godina

OMG, zasto su neki ljudi zapeli za start meni? Mene cak zivcira i koristim ga retko(shutdown)!
Takodje mi nije jasno zasto je toliko bitna ta ikonica u donjem levom uglu kada je na osmici start meni
preko celog ekrana, sa dodatnim funkcijama, a da ne pominjem to sto je potreban jedan klik manje i
bez suvisnog prolaska kroz foldere!!! Navika je cudo, a mnogi ljudi ne vole da uce nesto novo iako je bolje!

mikelo

pre 10 godina

MS kao i uvek, napravi ružno i osakati po koju DOBRU funkciju a onda u novoj verziji vam daje ono što se te već imali i što je dobro funkcionisalo... možda je sve to zbog para ;) (Dejan Stanić, 30. maj 2013 19:20)

Nije zbog para jer verzija 8.1 ce biti distribuirana besplatno svima koji su kupili osmicu.
Sto se tice brojnih komentara kako je "dugo trajala verzija 8.0" - pa trajace punu godinu dok ne izadje 8.1, a da ste malo bolje informisani, znali biste da MS ima novi biznis model gde svake godine izbacuje novu verziju OS-a po mnogo nizoj ceni nego kad izbaci novi OS posle 5-6 godina (nekih 20 dolara naspram 150-200).
Informisite se pre ostavljanja zluradih komentara.

Bob Rock

pre 10 godina

@(veliki promasaj celavog balmera, 30. maj 2013 21:20)


200 miliona instalacija u kini? i jos 100 miliona sirom sveta?

Mozda, ako u instalacije linuksa racunas android uredjaje...

85% trzista SVIH operativnih sistema zauzimaju razne verzije windows-a... 12% su mobilni uredjaji, a ostatak dele linux i macos... potrazi malo podatke na internetu pre nego sto lupis glupost zbog koje ce ljudi da ti se smeju...


http://gs.statcounter.com/#os-CN-yearly-2012-2013-bar

zmitjkoe

pre 10 godina

"...Lock ekran sad može biti podešen da prikazuje seriju slika ukoliko želite da Surface pretvorite u najskuplji digitalni ram na svetu".

Hahahahaha, svaka cast.
-
MS glega uvek korak ispred.
A u tom svetu vladaju tableti.
Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista
(bili, 30. maj 2013 18:32)

Ovo je tek urnebesno. Ne samo sala na racun vidovitost MS, nego pogled na svet gde vladaju tableti, a previdi ko vlada tabletima. Sta tek reci o "borbi monopolista"? Bez da pomene treceg monopolistu, od najveceg znacaja. Ovo je kao mentalni Photoshop. Mozes da izbacis sto smeta, turis sta hoces i tako kastomizujes svet po svojoj zelji.

astro

pre 10 godina

@ junikorn
moguće je sasvim lepo prilagoditi 8-icu da radi na netbuku - rezolucija 1024 x 600. Samo proguglaj odrednicu "windows 8 on netbook " i videćeš brdo linkova sa objašnjenjem. Promeni se samo jedna stavka u registru oko skaliranja i to je to.

Bora

pre 10 godina

Windows 8 jeste malo razocarenje u odnosu na sedmicu, kao da je prvenstveno pravljen za tablete, zamislite sebe za desktop racunarom kako uvecavate prozore, scrolujete... i sve to preko monitora, a onoliko se pricalo o ergonomskim misevima i tastaturama. Ipak Windows ostaje neprikosnoven OS, radim ja i sa Linuxom i mogu da kazem da je pocela mrtva trka ko ce pokupiti vise fora Linux od Windowsa ili obrnuto, sto se grafickog okruzenja tice.U Windowsu bar najosnovnije radnje mogu da se urade, bez prckanja po fajlovima, e ne bi li se tv-karta smilovala da radi. Bio sam dugo pobornik Linuxa, kao operativnog sistema, ali posle mnogo vremena priznajem: bilo koji Windows je bolji od skupa nasumicno izabranih programa, osim mozda kao server rekoh mozda, o Mac OS-u ne vredi trositi reci to je proizvod za sebe i ostavlja mnogo bolji utisak na Apple- racunarima nego na raznim hackintoshima, a sto se tice toga da je LInux besplatan (sem nekih verzija) ta cinjenica je samo omogucila primenu Androida na svemu i svacemu i dominaciju Googla u svemu i svacemu sto sada vec postaje i bezobzirno i opasno, pa ipak nisam nisam procitao da nrko napise nesto protiv Googla, koji se polako uvlaci svuda.

Ivan

pre 10 godina

Kolega sa posla ima naviku da svaku novu verziju Windows-a instalira tek kad se pojavi SP, dok sam ja eto uvek kretao od prve verzije... ali, iako sam nabavio osmicu po onoj promotivnoj ceni, nisam je instalirao, ovaj put ću ipak sačekati SP...

David

pre 10 godina

Windows 8 je super ovakav kakav je sigurno necu prelaziti na 8.1 posto start dugme I onako nije potrebno. Imam sve sto mi treba I bez 8.1

Vlajko

pre 10 godina

Daleko je od toga da funkcioniše glatko brzinom misli, ali mi je gotivno što je interaktivan sa serverima u vezi update-a dodataka i veznika. To mi je nekako normalno da postoji visok stepen automatizacije iliti sofisticiranosti. Osnovna stvar zbog koje ga ne menjam sa Win 3.1 (kao što je ovdi slučaj) je win explorer i search rutina. Odmah lista čim mu se zada search string, a ovo mi olakšava pretragu dokumenata i smanjuje posao i štedi vreme. Start sam instalirao kao posebnu aplikaciju, opet kako bih smanjio broj klikova i napravio da komp robuje meni, a ne ja njemu.
Iskreno, sve manje imam živaca za gluposti-tako očekujem u neko dogledno vreme da će smisliti neki HUD i da će procedure za izvršavanje biti sa minimalnim brojem klikova, ili bez njih.

Miki

pre 10 godina

Za pljuvače oko browsera: Internet Explorer 10 je brži i bezbedniji od konkurencije. Pričam o mom iskustvu na 64-bit-nom Win 7. To sto neki ljudi misle da su hakeri ako skinu neki drugi browser... Win 8 nisam probao jer imam neku matoriju periferiju poput tv kartice,skenera i sl. za koju sam jedva nasao drajvere i za Win 7 koji me stvarno dobro sluzi.

Nikola

pre 10 godina

(Milance, 31. maj 2013 03:10)
Vladaju zbog slabog hardvera.Mac ima svoju usa i snob klijentelu, android ce najvise da izgubi kad hardver postane jeftiniji i jaci u tabletima.Trenutno su tableti telefoni sa vecim ekranom,ocekivana evolocija tableta je da postanu portable laptopovi.Surface je buducnost,ubija ga cena....ali sasvim normalno i tabelete je pre 10-20god ubijala cena,postali su popularni kad su postali jeftini.

novosadjanin

pre 10 godina

@iskustvo uci: Tacno, iskustvo uci, zato tebi treba jos iskustva da bi znao da na 7ici sve radi. :) Kaze covek iskustvo uci, a nece nista novo da proba. xD Tako i ovi sto pricaju o Metrou. Ne morate ga ni koristiti, samo treba malo - iskustva - da sebi custom podesite sistem. Jel medju ljudima vlada opsta apple-izacija kada niko vise sebi ne zna da prilagodi sistem?

http://www.inteligentcomp.com/2012/09/switch-metro-UI-w8.html

trebalo mi 2 sekunde

pre nego sto me linuksasi optuze da je to komplikovano - i dalje manje smaranja nego u terminalu.

Steel Blue

pre 10 godina

@King1
A ko tebe tera da uopšte ulaziš u Metro interfejs na osmici neznalico.Ja imam Vistart 8 Start dugme na osmici od početka.Dobro je to što će sada biti javno vidljivo i u Metro okruženju.Od nove verzije očekujem i dosta poboljšano vizuelno iskustvo.
P.S.i nema svako desktop mašinu od 500 eura,da bi mu Windows 7 radio bez štucanja.A pogotovo ne za preskupu grafiku da bi mu neka novija igrica radila bar pristojno ili glatko.Bolje je za tu razliku od 250$,kupiti sebi neki solidan tablet.

Nix

pre 10 godina

Clanci o windowsu su najkomentarisaniji znaci da ipak nesto vrede, cak i taj win8. Mislim da ljudima smetaju promene vista je bila drugacija dosta po izgledu od xp-a pa je ljudima bila odbojna, a onda je win7 sa slicnim izgledom i boljim radom zadobio veliki broj korisnika mada ni vista nije bila bas toliki uzas. Tako ce verovatno i win9 ili cak i ovaj update na 8.1 zadobiti korisnike. Druge os necu komentarisati jer se ovde radi o windowsu. Pozdrav

zodiac

pre 10 godina

@LMFO

A kako ide, 'batice'? Koje su to konkretno 'babe i zabe' pomesane u uporednom testiranju multiplatformskim benchmarkom, i sta ti tu nije jasno? Moze neko strucno obrazlozenje, ili samo naklapas,'batice'?

LMFO

pre 10 godina

@zodiac
Mešaš babe i žabe.Ne ide to tako batice,ali nikako.Još samo ovde napiši da je Safari najbrži Web browser iz tvog bench testa...

za 5 godina desktop nece postojati

pre 10 godina

(Bob Rock, 31. maj 2013 10:02)
Instalacije Linuxa u kini ne ulaze u statistike i to i vrapci znaju. Cak ni onih nekoliko desetina miliona kompjutera u drzavnim sluzbama. A u svetu (van Kine) se koristi i vise od 100 miliona desktop Linux-a, to ima u svakoj ozbiljnijoj statistici (a i iz neozbiljoh, gde se samo navode procenti, se moze izvuci ista brojka).
Od ispadanja glupim je gore jedino pravljenje pametnim, a ispadanje glupim...

JaA

pre 10 godina

Svidja mi se Win 8. Deluje intersantno i voleo bih da ga probam, ali tesko da cu posto i dalje koristim XP zbog stare kante. U potpunosti sam presao iOS, a pc palim u retkim prilikama.

Mirko

pre 10 godina

Clanak je vrlo dobro napisan.I ispravno.Ovde nema greske poput "RACUNARI" (neispravno)nego je pravilno upotrebljena rec "KOMPJUTERI" (ispravno).Inace,ovo je verovatno poslednji pokusaj Microsoft-a da uradi nesto protiv ostalih operativnih programa.NASA je vec izbacila iz upotrebe Windows a uvela Linux koji je mnogo stabilniji i profesionalniji.A i laksi za rad.A i nedodirljiv za viruse.Aurora i Solaris su takodje mnogo bolji operativni programi od Windows-a.Ipak,za sve treba vreme.Pa tako i u ovom slucaju.Za 15 godina niko se vise nece secati Windows operativnih programa.

Бата Батиц

pre 10 godina

Само ви инсталирајте Њиндоњс 8, па кад вам брикује лап/таблет видећете...

nsnsns

pre 10 godina

@Sofija
i ja isto, ma instalirao bih ja Win 7 ili 8, ali me stvarno mrzi da instaliram OS i sve aplikacije nakon toga, ok je i ovaj, jedini problem je sto nije 64bitni, tako ne mogu da idem preko 3,5 GB RAMa, odnosno proces moze da alocira max 2 ili 3 GB RAMa...

nikola

pre 10 godina

Ovaj OS ce definitivno puci kao balon! Em su ispali tupsoni bez Start meni-a em su se barem nemci opametili... pocece malo da razmisljaju kada malo vece trziste bude okrenulo ledja Windows-u... Minhen, bravo!

dzek-ni

pre 10 godina

znam da vas verovatno ne zanima, ali ja koristim linux. besplatan je. uradi ono sto mi treba. zasto bi kupovao op sistem kada ga imam i besplatno?

Vladan

pre 10 godina

Pa ljudi popravite bugove stare 30 godina pa ce mozda neko i da vam kupi to s od Windows-a.

Sta je bilo? Ne umete da ispravite obicne bugove vec 30 godina. Zbog toga vas operativni sistem ne vredi ni 1$ !

dzoni

pre 10 godina

RIP windows..aplikacije na xpu na mom prastarom laptopu ibmy na 1.3 ghz i 512 rama se ucitavaju brze nego na win 8 ci i quad coru
sa 8gb rama..a nesrecni windows defender u osmicu mi konstantno zauzima 50% cpya i kad se nista ne radi na kompu.

videcemo kad izadje win9

pre 10 godina

Udarite jednom glavom u zid - nista. Zid stoji netaknut, glava boli.
Udarite drugi put - isti slucaj, zid netaknut, glava jos vise boli.
Da li prestati sa tom praksom ili nastaviti dok se glava ne razbije (posto zid ocigledno nece)?

David

pre 10 godina

Windows 8 je super ovakav kakav je sigurno necu prelaziti na 8.1 posto start dugme I onako nije potrebno. Imam sve sto mi treba I bez 8.1

BigB

pre 10 godina

Osmica je prva liga! Veoma hrabro od Microsoft -a da su se odlucili za ovako originalnu platformu. Dobro je da je konkurencija mnogo zdravija i da sada mozemo da biramo pa i da se raspravljamo, koje bolji.

King1

pre 10 godina

Samo start dugme nista ne znaci, sve dok ne uklone glupi metro i vrate stari start meni, ili makar da ponude korisnicima izbor sta zele da koriste, ja ne mrdam sa sedmice!

MCSE 2012

pre 10 godina

Ovaj OS ce definitivno puci kao balon! Em su ispali tupsoni bez Start meni-a em su se barem nemci opametili... pocece malo da razmisljaju kada malo vece trziste bude okrenulo ledja Windows-u... Minhen, bravo!
(nikola, 30. maj 2013 17:44)

Preko 90% os na racunarima koristi Windows.
http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems

Windows + OS X = 96%
Linux 1.21% + Ostali 1.99% < 4%

Imam privatnu firmu servisiranja racunara (USA) i zbog marketinga sam polozio par Microsoft certificata pored zavrsenog College-a. Volim Linux i koristim ga. Cak sam planirao da polazem neke ispite, medjutim kad sam video udio Linux-a u trzistu jednostavno nema smisla polagati, trositi pare i vreme. Za 10 godina jos niko me nije nazvao i pitao za pomoc na Linux-u. Zasto?. Zato sto je udio Linux-a ekstremno mali i zato sto korisnici Linux-a su napredni korisnici koji znaju i sami popraviti problema. Na Windows 8 (kojeg nisam veliki ljubitelj kao ni Server 2012 ali se mora ici sa tehnologijom u korak ako hoces ostati u poslu) bake i deke od 100 godina vide na ekranu "e" i pritisnu prstom kad vidi cuda otvori se IE. Sto se tice Minhena vrlo brzo ce svatiti da sve pare koje su ustedeli na Linux-u ce potrositi na edukaciji usera a da ne govorim o troskovima servisiranja sistema i networka. Linux nije za obicne ljude. Ja svoje klijente ne mogu da nagovorim da koriste FireFox ili Chrome a kamoli Linux.

BigB

pre 10 godina

Osmica je prva liga! Veoma hrabro od Microsoft -a da su se odlucili za ovako originalnu platformu. Dobro je da je konkurencija mnogo zdravija i da sada mozemo da biramo pa i da se raspravljamo, koje bolji.

moj stav

pre 10 godina

Dobro OK ali ja stvarno ne znam šata će mi metro na desktop računaru?

Mtro je promašaj veka ne žćemim ga na svom računaru pa makar imao i ekran na dodir. Ajde nek se uozbilje, pa da razmislim op kupovini novog lap topa

iskustvo uci

pre 10 godina

Dugo je trajala osmica. Lepo sam ja rekao, sacekacu komentare i iskustva. Jos sam na XP. Pljujte i smejte se ali meni kompjuter treba za posao. Volim i ja nove stvari ali mi zasad sve radi. A taman sam razmisljao sta da stavim, hteo sam da formatiram disk. Cisto zbog odrzavanja. Ostajem jos malo na XP.

Bob Rock

pre 10 godina

Pa ljudi popravite bugove stare 30 godina pa ce mozda neko i da vam kupi to s od Windows-a.

Sta je bilo? Ne umete da ispravite obicne bugove vec 30 godina. Zbog toga vas operativni sistem ne vredi ni 1$ !
(Vladan, 30. maj 2013 18:29)

Svakog meseca se proda ukupno vise instalacija windows-a 8 nego sto ukupno postoji instalacija svih linux distribucija zajedno...

I na to dodaj pirate...

Pa onda opet razmisli pre nego sto lupis glupost kakvu si lupio...

Jegulja

pre 10 godina

posle nekoliko meseci koriscenja osmice:

1. radi SAVRSENO
2. na START sam zaboravio da je ikada postojao posle dva dana
3. METRO/MODERN UI vidim uglavnom jednom dnevno i to ujutro kada se upali komp

za sve kojima komp sluzi da bi do ludila tapkali po control panel-u, device manager-u, task manager-u itd. win key + X cuda cini...

puno iskoriscenje osmice ide tek sa hibridnim lapom.

Vanzemaljac

pre 10 godina

Bio sam skeptik na pocetku, ali sam instalirao Windows 8 i nisam pogresio. Ne bi se mogao vratiti na Windows 7, nema sanse, sad mi je ona smesna i proslost vec. Pola njih nije probalo 8-icu ili ima losije kompjuetre, ali je vazno da se pljuje. Ne znam sto nekom Metro smeta, ima odlicnih aplikacija i igrica za ubijanje vremena. Vremenska prognoza na primer je odlicna u metro stilu odradjena. A i na kraju krajeva, kad se instalira start8 (zamena za start dugme), namesti se da uvek se prebaci na desktop kad se restartuje ili pali kompjuter, pa metro necete ni videti. Ali meni je metro super i koristan i ne osecam se da mi treba ekran za dodir. Task manager je vrhunski uradjen. Sve je brze, bolje, jednostavnije na Windows 8.

q

pre 10 godina

OMG, zasto su neki ljudi zapeli za start meni? Mene cak zivcira i koristim ga retko(shutdown)!
Takodje mi nije jasno zasto je toliko bitna ta ikonica u donjem levom uglu kada je na osmici start meni
preko celog ekrana, sa dodatnim funkcijama, a da ne pominjem to sto je potreban jedan klik manje i
bez suvisnog prolaska kroz foldere!!! Navika je cudo, a mnogi ljudi ne vole da uce nesto novo iako je bolje!

CiraNS

pre 10 godina

Potrosih pola sata i preznojah se dobrano samo da dodjem do control panela i promenm user info. Ruzan je, iritira sarenis, itd. Verujem da treba vreme da prihvatis promene. IOS prihvacen za jedan dan, win 8 - hahaha. Pa ne mogu, nemam toliko vremena.

Posmatrač

pre 10 godina

Koristim Win 8 od kada je dostupan i mogu reći da je puno bolji (pouzdaniji, brži, ljepši...) od Win 7. Ko ne vjeruje neka proba, nakon 7 dana pitaće se što to bješe Win 7?

Aleksandar

pre 10 godina

Ja koristim windows 8 vec vise od godinu dana prvo rc a vec duze vreme professional. Extra je jednu prednost sam skoro iskoristio. Ukraden mi je komp imao sam provalu fb je bio ulogovan osobaa koja je to uradila pocela je da stavlja sve i svasta promenio sam sifru u microsoft acount i zatvorio je taj ukraden toliko inace ima mnogo korisnih aplikacija i preporucujem ga svima

veliki promasaj celavog balmera

pre 10 godina

Svakog meseca se proda ukupno vise instalacija windows-a 8 nego sto ukupno postoji instalacija svih linux distribucija zajedno...

I na to dodaj pirate...

Pa onda opet razmisli pre nego sto lupis glupost kakvu si lupio...
(Bob Rock, 30. maj 2013 19:19)
?! U svetu trenutno ima oko 1.5 milijarda racunara (personalnih i korporativnih, znaci servere i mainframe-ove ne racunamo), od toga 200miliona u Kini radi na Linux. Plus jos 100 miliona sirom sveta. 300 miliona sa Mac OS-om i ostalo je Windows (najvise XP, onda 7-ica, sa sve piratima). Znaci ti tvrdis da se mesecno proda jedno 300 miliona Windows 8 kopija?!
Da li ti je dobro?
Corporate korisnici nikad nece preci na 8-icu (ne nudi im nista novo i bolje).
Gamer-i nece preci na 8-icu (posebno oni normalni, koji placaju OS).
Sta ostaje Microsoft-u, OEM-i (kojima slabo ide prodaja) i oni prinudjeni da uzmu novi OS.
To ni blizu nije dovoljno, ovo je veci promasaj od Viste

bili

pre 10 godina

MS glega uvek korak ispred.
A u tom svetu vladaju tableti.
Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista

n.m

pre 10 godina

probajte ubuntu,dzabe je,skines sa neta I picis,inace sve je stvar navike,kad naviknu ljudi na 8 bice im super,a I slazem se da su xp I 7 trenutno bolji Ali samo zato sto 8 nisu jos razvili kako treba.bice bolja 9 verovatno.

Freelancer, N. Sad

pre 10 godina

Windows 8 je odličan operativni sistem. Apsolutno nikakvih problema nisam imao u bezmalo godinu dana korišćenja. Možda zato što ga korisim za posao, a ne za igranje. Uglavnom, ovo je prvi sistem kojeg nisam morao reinstalirati iz kojekakvih razloga.

nikola

pre 10 godina

@mcse 2012... prijatelju, ja posedujem sve to sto ti kazes od win2003 pa se ne hvalim. linuxom se bavim od fakulteta i to je bilo moje misljenje jer sam se dosta cega nagledao i naslusao od iskustva korisnika. a sto se tice stranice gde pise koliko se koji os koristi, da li znas koliki je udeo web servera i main frame servera po os-u u svetu? tacno je to da apsolutni primat za desktop racunare ima windows ali jedna nemacka (bar deo nje) sigurno nije blesava za ovakav potez. a sta je problem naci dobre programere i dobre linux administratore koji ce naterati 14.000 racunara u minhenu??? da li je toliko neophodna integracija office-a i share point-a? pa slicno moze napraviti i dobar php tim programera. mozda ne lepuskasto ali veoma korisno. u svakom slucaju, ko je u pravu, videcemo za par godina gde je minhen a gde je srbija za milionima i milionima bacenim na windows-ima.

dex

pre 10 godina

90% običnih smrtnika samo koristi web browser. Možda mali broj njih zna koju verziju os-a ima. Računar je postao običan displej koji vodi do web/cloud aplikacije, koje su u većini slučajeva hostovane na linux serverima. Stvari su vrlo jednostavne, a to da li ima start dugme ili ne, da li su ikonice kockaste ili zaobljene, ... hu kers.

Milance

pre 10 godina

MS glega uvek korak ispred.A u tom svetu vladaju tableti.Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista
(bili, 30. maj 2013 18:32)
iOS i Android suvereno vladaju tablet trzistem a MS ima minorni procenat. Jedina promena koja moze da se desi u buducnosti je sa Android prestigne iOS.

Mirko

pre 10 godina

7-ca radi stabilno kao stena, bez obzira sto mi se ne svidja 8-ca...cak i da joj je izgled kao na 7-ci ne bi menjao ni za zivu glavu...od kako sam je instalirao nije zakasljala...ima normalno sitnih zlonamernih programcica koji su sa vremena na vreme pravili problemcice ali nista zabrinjavajuce.

Uz dobar hardver 7-ca je stabilna kao stena i dok je god tako nemam nameru da je menjam.

A po istoriji Windows OS-a...verovatno ce mi sledeci koji cu koristiti biti 9-ka...jer je do sada tako bilo...(XP dobar, Vista sranje, 7-ca dobra, 8-ca, sranje, 9-ka ?).

Naravno svako ima svoj ukus i svoja iskustva ovakva ili onakva.

za 5 godina desktop nece postojati

pre 10 godina

(Bob Rock, 31. maj 2013 10:02)
Instalacije Linuxa u kini ne ulaze u statistike i to i vrapci znaju. Cak ni onih nekoliko desetina miliona kompjutera u drzavnim sluzbama. A u svetu (van Kine) se koristi i vise od 100 miliona desktop Linux-a, to ima u svakoj ozbiljnijoj statistici (a i iz neozbiljoh, gde se samo navode procenti, se moze izvuci ista brojka).
Od ispadanja glupim je gore jedino pravljenje pametnim, a ispadanje glupim...

zodiac

pre 10 godina

Test platforma Core2Duo 8200, 2GB RAM, nVidia 8800GTS 640MB, 4x WD Blue 500GB, OS-ovi na zasebnim diskovima. Geekbench index, 64-bitni rezim, suva instalacija, podignute poslednje revizije drajvera za win:

Windows 7 Ultimate 64-bit 3.722
Windows 8 Pro 3.754

Chameleon 2.2 bootloader + OSX 10.8.3 Mountain Lion 4.836
Chameleon 2.2 bootloader + OSX 10.6.8 Snow Leopard 4.911

Dakle, ni u verziji 8, MS ne ume da koristi resurse kako treba, i tu nema nikakve diskusije, napretka nema. OSX je najbolji dokaz za to - za razliku od win ne radi na svojoj nativnoj platformi, a daleko je brzi i manje zahtevan po pitanju resursa.

Verujem da bi rezultati ozbiljnijih Linux distribucija bili blize rezultatima OSX-a nego windowsa, pa ta neutaziva glad windows os-ova za sve snaznijim hardverom vec pocinje da lici na sistemsku, tesko otklonjivu gresku, iako ce zli jezici reci da to ipak ima veze samo sa profitom i dilovima u industriji.

Ja vise nisam ubedjen da je to u pitanju, obzirom da od win2000 nisu napravili ozbiljan operativni sistem, od tada su samo narastale falinke i opadala brzina (citaj - povecavali se hw zahtevi). Spor i zahtevan OS nije dobar OS, ditto.

Nikola

pre 10 godina

Na žalost windows više neće biti kao pre, i kad tad će svi koji ga koriste morati da pređu na ovaj hibrid(ili neki naredni) i zaboravi na čisto desktop-PC iskustvo. Veći problem je što će verovatno i drugi OS-evi krenuti ovim putem, jer je ovo ludilo od kartica, društvenih mreža, online podataka, sinronizacija i td. uzelo maha. Meni smeta ne izgled, to kako tako mogu da menjam ili pređem preko toga, nego što više neću imati osecaj da je moj računar samo moj, kao na android telefonu, koji svaki put kad prikači na net imam trip da gugl pročešlja sve po njemu.

Deus

pre 10 godina

Dugo je trajala osmica. Lepo sam ja rekao, sacekacu komentare i iskustva. Jos sam na XP. Pljujte i smejte se ali meni kompjuter treba za posao. Volim i ja nove stvari ali mi zasad sve radi. A taman sam razmisljao sta da stavim, hteo sam da formatiram disk. Cisto zbog odrzavanja. Ostajem jos malo na XP.
(iskustvo uci, 30. maj 2013 19:14)
---
Naravno. Ko koristi specijalizovane programe i ima razvijene alate testirane na win XP nece tako lako preci na nesto drugo. Ogromni broj velikih inzenjerskih firmi na Zapadu je jos uvek na XP i prelazak na win 7 je nocna mora IT podrske, sluzbi koje se bave internim razvojem firminih softverskih alata, makroa itd. Za XP polako ponestaje drajvera za najmoderniji hardver - moze da se nadje za sve komponente jos uvek uz malo trazenja, ali nije tako jednostavno kao ranije. Na novom laptopu drzim Sedmicu (podrska do 2020) i linux Mint 13 XFCE (podrska do 2017), na starom XP i linux takodje. Oba rade savrseno. Osmicu, za sada, planiram da sasvim preskocim. Ono sto bi me mozda motivisalo da je probam je manja hardverska zahtevnost od Sedmice jer sam pristalica minimalnog trosenja resursa za potrebe operativnog sistema. Kod osmice mi se dopada taj minimalizam GUI-ja. Sedmica je nekako previse sarena, sa puno nepotrebnih efekata. Sve se to moze poiskljucivati ali default podesavanja Sedmice su kao za "Diznilend operativni sistem" - fale samo Miki Maus i Paja Patak. Ne izgleda ozbiljno uopste sav taj sarenis.

Ivan

pre 10 godina

Kolega sa posla ima naviku da svaku novu verziju Windows-a instalira tek kad se pojavi SP, dok sam ja eto uvek kretao od prve verzije... ali, iako sam nabavio osmicu po onoj promotivnoj ceni, nisam je instalirao, ovaj put ću ipak sačekati SP...

zmitjkoe

pre 10 godina

"...Lock ekran sad može biti podešen da prikazuje seriju slika ukoliko želite da Surface pretvorite u najskuplji digitalni ram na svetu".

Hahahahaha, svaka cast.
-
MS glega uvek korak ispred.
A u tom svetu vladaju tableti.
Da li pobediti Android ili MS tesko je prognozirati, ali bice tvrda borba monopolista
(bili, 30. maj 2013 18:32)

Ovo je tek urnebesno. Ne samo sala na racun vidovitost MS, nego pogled na svet gde vladaju tableti, a previdi ko vlada tabletima. Sta tek reci o "borbi monopolista"? Bez da pomene treceg monopolistu, od najveceg znacaja. Ovo je kao mentalni Photoshop. Mozes da izbacis sto smeta, turis sta hoces i tako kastomizujes svet po svojoj zelji.

Dejan Stanić

pre 10 godina

MS kao i uvek, napravi ružno i osakati po koju DOBRU funkciju a onda u novoj verziji vam daje ono što se te već imali i što je dobro funkcionisalo... možda je sve to zbog para ;)

Bane

pre 10 godina

Krajem prošle godine, kada sam odlučio da najzad kupim legalni Windows OS, najprirodnije mi je bilo da to bude najnoviji u ponudi - Win8. Kupio sam ga, instalirao i zaista se nisam ni najmanje pokajao. Računar mi uglavnom služi za posao tako da multimedijalne mogućnosti relativno malo koristim. Bilo mi je bitno da jednom krenem sa legalnim OS a kada se bude pojavio neki novi u budućnosti, kao "stari" korisnik, imaću povoljnije uslove za njegovu nabavku ako ga poželim.
Prema tome, priče tipa, ..ja koristim Win95 .... XP je zakon ... i sl. mi liče na jasnu posledicu materijalno-intelektualne bede.

Bojan

pre 10 godina

Meni se Windows 8 u najvecoj meri svidja. Cak pojedine Windows 8 aplikacije (Metro nije zvanican naziv) su mi prilicno korisne. Kao naprimer email aplikacija ili aplikacija za yahoo mail. Mnogo mi je lakse da u dva klika iz desktopa otvorim zeljenu aplikaciju nego da idem kroz browser i ulogujem se svaki put.

Windows 8 takodje se brze startuje i gasi od Windows 7, a ako je verovati raznim strucnjacima da ne kazem ekspertima i mnogo je sigurniji. Mozda zato sto ima integrisan Windows defender.

Ono sto mi se svidja je sto postoje dve vrste settingsa, kroz moderni interfejs i kroz klasicni control panel. Moj favorit je naravno control panel.

ASOT

pre 10 godina

@ Ja svoje klijente ne mogu da nagovorim da koriste FireFox ili Chrome a kamoli Linux. (MCSE 2012, 30. maj 2013 19:34)
Nemoj mi reci da kod vas u USA svi koriste IE? IE uglavnom sluzi za skidanje drugog browsera :) Po meni bolji su Chrome Ffox Maxthon Opera...

Jovan

pre 10 godina

Ok, kontam da je osmica u odredjenim parametrima bolja od sedmice, ali ne vidim razlog zasto bih zbog tih sitnica prelazio na taj operativni sistem sa sedmice?! U sustini, sve su to minimalni update-i uz dodatak metroa, koji mi se licno ne svidja, ali opet, to je stvar ukusa. Ja korisim Windows 7, 64-bitni, instaliran pre otprilike 2 godine (povremeno sredim registry, ocistim nepotrebne fajlove, par puta godisnje defragmentiram) i on i dalje radi kao sat. Nema zakucavanja, nema kocenja, jednom recju; LETI! Zato jednostavno ne vidim razlog da trenutno prelazim na osmicu. I da dodam, cinjenica je da je osmica u neku ruku promasaj (ne samo kod nas, vec u svetu uopste) i mnogi je povezuju s vistom, a svi znamo kako je taj OS prosao...ja licno imam osecaj da je osmica klasican primer "gramzivosti" velikih korporacija, pa se zarad trendai profita malo osara postojeci proizvod da izgleda drugacije, a u sustini je u pitanju ista stvar, samo malo modifikovana, sto za nekog prosecnog korisnika (a oni cine vecinu svih korisnika kompjutera) nema neki veci znacaj....

Miki

pre 10 godina

Za pljuvače oko browsera: Internet Explorer 10 je brži i bezbedniji od konkurencije. Pričam o mom iskustvu na 64-bit-nom Win 7. To sto neki ljudi misle da su hakeri ako skinu neki drugi browser... Win 8 nisam probao jer imam neku matoriju periferiju poput tv kartice,skenera i sl. za koju sam jedva nasao drajvere i za Win 7 koji me stvarno dobro sluzi.

Darko

pre 10 godina

Metro je neophodan korak za M$ jer donosi novu platformu (WinRT API) koji ima samo jedan cilj: unifikaciju mobilnih (telefoni, padovi, tableti, laptopovi) i desktop okruženja sa jedinstvenim aplikacijama, sinhronizacijom i podrškom za multi-touch ekrane. Da li vam se sviđa izgled početnog ekrana uopšte nije suština novog Windows OS-a. Lično probao sam WinPhone 8 (Nokia Lumia 820/920) i kvadratni stil izgleda sterilno (nedostaje mi klasičan wallpaper sa ikonicama), mada aplikacije i animacije rade savršeno. Ono što znam zasigurno - ne podnosim Internet Explorer u bilo kojoj varijanti :)

namcor

pre 10 godina

Mozda sam konzervativan, ali jos uvek najvise volim stari, dobri PC sa tastaturama i misem. I toj konfiguarciji ne vidim nacin da se prilagodim na Win8. Mozda, jednog dana predjem na tablete i slicne igracke, ali za sada (a sa PC-om se druzim negde od 1984., od Sincleara, Commodore, Amige, Amstarda itd..) mi ne pada na pamet. Veoma sam zadovoljan sa Win7 (imam paralelno instaliran Ubuntu Linux). Dva puta sam probao..instalirao Win8 i jednostavno mi je potpuno odbojan. A ima i jedna druga stvarcica. Moj wireless adapter ne funkcionise u Win8. I nigde na netu se ne moze naci drajver. A ni proizvodjac adaptera (iako je relativno nov) vise ne podrzava svoj proizvod (NetGear). Drugim recima, teraju me da kupim neki novi. Tako, kada se sve sabere i oduzme, ja licno (ali to je samo moje misljenje i nikako nametanje drugima) ne vidim nikakv razlog da menjam Win7 (kojim sam savrseno zadovoljan) za Win8 na koji sam alergican.

Steel Blue

pre 10 godina

@King1
A ko tebe tera da uopšte ulaziš u Metro interfejs na osmici neznalico.Ja imam Vistart 8 Start dugme na osmici od početka.Dobro je to što će sada biti javno vidljivo i u Metro okruženju.Od nove verzije očekujem i dosta poboljšano vizuelno iskustvo.
P.S.i nema svako desktop mašinu od 500 eura,da bi mu Windows 7 radio bez štucanja.A pogotovo ne za preskupu grafiku da bi mu neka novija igrica radila bar pristojno ili glatko.Bolje je za tu razliku od 250$,kupiti sebi neki solidan tablet.

korisnik 8-ice

pre 10 godina

Neko je pomenuo Windows Defender, ali mogu vam reci, taj WD je jako dobar. Za vecinu korisnika, nema potrebe za drugim antivirus i malware programima, apdejt svakih 2-3 dana izlazi. Sto se tice 8.1, dobro je to sto ubacuju Start dugme, mada ja nisam osetio potrebu za njim, ne znam zasto ljudi toliko kukaju.

Dejan Stanić

pre 10 godina

Hmmm... Integrisana kamera može slikati i dok je komp LOCK!? Baš zanimljivo... baš me zanima čemu će služiti to "unapređenje"...

Kol

pre 10 godina

Sedmica sljaka kako treba i nema potrebe za menjanjem ionako majkrosoft izbaci svaki drugi os da valja, sacekati 9 ili kako ce vec nazvati sledeci os!

nsnsns

pre 10 godina

@Sofija
i ja isto, ma instalirao bih ja Win 7 ili 8, ali me stvarno mrzi da instaliram OS i sve aplikacije nakon toga, ok je i ovaj, jedini problem je sto nije 64bitni, tako ne mogu da idem preko 3,5 GB RAMa, odnosno proces moze da alocira max 2 ili 3 GB RAMa...

LMFO

pre 10 godina

@zodiac
Mešaš babe i žabe.Ne ide to tako batice,ali nikako.Još samo ovde napiši da je Safari najbrži Web browser iz tvog bench testa...

sto i mog komentara

pre 10 godina

Imam dobar lap top, win8 64 na njemu. Ukratko receno racunar leti. Ostvarivanje sesija, prisnost sa samim gui je mnogo veca, boot i shutdown radi fenmenalno. Ruku na srce da sam sve to vec video u Fedori koja vec duzi period ima koncept nazovi metro. Da sumiram: Sam GUI u odnosu na win7 je oskrnavljen, ali opet sa ukusom, time su znatno podigli performanse samog OS. Jedino je bezveze sto je to sve u sustini idejno pravljeno za nesretne tablete koji su ok za knjige i razonodu, posao NIKAKO. Sve u svemu, sve je slicniji linuxu ;). Pozdrav.

Vlajko

pre 10 godina

Daleko je od toga da funkcioniše glatko brzinom misli, ali mi je gotivno što je interaktivan sa serverima u vezi update-a dodataka i veznika. To mi je nekako normalno da postoji visok stepen automatizacije iliti sofisticiranosti. Osnovna stvar zbog koje ga ne menjam sa Win 3.1 (kao što je ovdi slučaj) je win explorer i search rutina. Odmah lista čim mu se zada search string, a ovo mi olakšava pretragu dokumenata i smanjuje posao i štedi vreme. Start sam instalirao kao posebnu aplikaciju, opet kako bih smanjio broj klikova i napravio da komp robuje meni, a ne ja njemu.
Iskreno, sve manje imam živaca za gluposti-tako očekujem u neko dogledno vreme da će smisliti neki HUD i da će procedure za izvršavanje biti sa minimalnim brojem klikova, ili bez njih.

astro

pre 10 godina

@ junikorn
moguće je sasvim lepo prilagoditi 8-icu da radi na netbuku - rezolucija 1024 x 600. Samo proguglaj odrednicu "windows 8 on netbook " i videćeš brdo linkova sa objašnjenjem. Promeni se samo jedna stavka u registru oko skaliranja i to je to.

Mirko

pre 10 godina

Clanak je vrlo dobro napisan.I ispravno.Ovde nema greske poput "RACUNARI" (neispravno)nego je pravilno upotrebljena rec "KOMPJUTERI" (ispravno).Inace,ovo je verovatno poslednji pokusaj Microsoft-a da uradi nesto protiv ostalih operativnih programa.NASA je vec izbacila iz upotrebe Windows a uvela Linux koji je mnogo stabilniji i profesionalniji.A i laksi za rad.A i nedodirljiv za viruse.Aurora i Solaris su takodje mnogo bolji operativni programi od Windows-a.Ipak,za sve treba vreme.Pa tako i u ovom slucaju.Za 15 godina niko se vise nece secati Windows operativnih programa.

Veliki brat

pre 10 godina

Baktao sam se sa Linuksom dok sam bio student, radio sve i svašta u istom, sećam se kako sam prepravljao kod za drajvere i sl., ali od kada sam počeo da radim, nemam vremena ni za svoj normalan život, a kamoli da se bavim OS-om.

Ako bi svi koristili Linux, onda bih morao i ja, ali ovako, pošto na poslu svi koriste Win i M$ Office, onda moram tako i ja, jer mi je tako jednostavnije. Zašto bih komplikovao život, kad Open Office ne može bez problema da otvori svaki DOC fajl koji sadrži npr. forme.
Da ne pominjem XLS fajlove sa ozbiljnijim proračunima.

Život previše brzo prolazi da bih gubio vreme na nešto što mi ne treba i što mi komplikuje život.

Kome treba samo za surfovanje, muziku i sl., Linux je sasvim OK. Tu je dovoljna čak i samo butabilna verzija koja može podešavanja i neke korisničke fajlove da sačuva na fleš.

Kome treba za ozbiljan rad, Linux ume da bude poprilično problematičan, osim ako se ne radi o specifičnim poslovima za koje je sam Linux čak i bolji izbor.


Što se tiče NEMAČKE, tj. MINHENA, mislim da je kod njih glavni problem bio druge vrste od onoga što se ovde pominje.
Problemi kao što su bezbednost na mreži (ne znate šta OS šalje M$ serverima), zatim olakšan prelazak na noviju verziju sistema (Win po default-u čuva korisničke informacije na više mesta, Linux samo u /home direktorijumu, itd.
Takođe, kod Linux-a je održavanje sistema preko mreže mnogo lakše i ima više mogućnosti nego kod Win-a.

Bora

pre 10 godina

Windows 8 jeste malo razocarenje u odnosu na sedmicu, kao da je prvenstveno pravljen za tablete, zamislite sebe za desktop racunarom kako uvecavate prozore, scrolujete... i sve to preko monitora, a onoliko se pricalo o ergonomskim misevima i tastaturama. Ipak Windows ostaje neprikosnoven OS, radim ja i sa Linuxom i mogu da kazem da je pocela mrtva trka ko ce pokupiti vise fora Linux od Windowsa ili obrnuto, sto se grafickog okruzenja tice.U Windowsu bar najosnovnije radnje mogu da se urade, bez prckanja po fajlovima, e ne bi li se tv-karta smilovala da radi. Bio sam dugo pobornik Linuxa, kao operativnog sistema, ali posle mnogo vremena priznajem: bilo koji Windows je bolji od skupa nasumicno izabranih programa, osim mozda kao server rekoh mozda, o Mac OS-u ne vredi trositi reci to je proizvod za sebe i ostavlja mnogo bolji utisak na Apple- racunarima nego na raznim hackintoshima, a sto se tice toga da je LInux besplatan (sem nekih verzija) ta cinjenica je samo omogucila primenu Androida na svemu i svacemu i dominaciju Googla u svemu i svacemu sto sada vec postaje i bezobzirno i opasno, pa ipak nisam nisam procitao da nrko napise nesto protiv Googla, koji se polako uvlaci svuda.

Bob Rock

pre 10 godina

@(veliki promasaj celavog balmera, 30. maj 2013 21:20)


200 miliona instalacija u kini? i jos 100 miliona sirom sveta?

Mozda, ako u instalacije linuksa racunas android uredjaje...

85% trzista SVIH operativnih sistema zauzimaju razne verzije windows-a... 12% su mobilni uredjaji, a ostatak dele linux i macos... potrazi malo podatke na internetu pre nego sto lupis glupost zbog koje ce ljudi da ti se smeju...


http://gs.statcounter.com/#os-CN-yearly-2012-2013-bar

neko neko

pre 10 godina

a sta je sa podrskom za netbookove? Zasto nisu omogucili metro za manje ekrane? :)
(junikorn, 30. maj 2013 18:30)
- Nije problem sama da tako kazemo fizicka velicina ekrana na netbook-u, problem je taj sto su se standardi promenili pa rezoluciju koja je potrebna za metro 13xx X xxx (nzm tacno mrzim da pamtim brojeve) imaju svi savremeniji uredjaji, na taj nacin MS ``tera`` prozvodjace racunara da ti u buducnosti prodaju savremeni proizvod, kako telefon od ~5 incha moze da ima full hd rezoluciju, a netbook od 9, 10 incha ne moze makar onu potrebnu za metro.. Nego dok su mogli uvaljivali su staru tehnologiju za velike pare, sad vise nece..

novosadjanin

pre 10 godina

@iskustvo uci: Tacno, iskustvo uci, zato tebi treba jos iskustva da bi znao da na 7ici sve radi. :) Kaze covek iskustvo uci, a nece nista novo da proba. xD Tako i ovi sto pricaju o Metrou. Ne morate ga ni koristiti, samo treba malo - iskustva - da sebi custom podesite sistem. Jel medju ljudima vlada opsta apple-izacija kada niko vise sebi ne zna da prilagodi sistem?

http://www.inteligentcomp.com/2012/09/switch-metro-UI-w8.html

trebalo mi 2 sekunde

pre nego sto me linuksasi optuze da je to komplikovano - i dalje manje smaranja nego u terminalu.

Nix

pre 10 godina

Clanci o windowsu su najkomentarisaniji znaci da ipak nesto vrede, cak i taj win8. Mislim da ljudima smetaju promene vista je bila drugacija dosta po izgledu od xp-a pa je ljudima bila odbojna, a onda je win7 sa slicnim izgledom i boljim radom zadobio veliki broj korisnika mada ni vista nije bila bas toliki uzas. Tako ce verovatno i win9 ili cak i ovaj update na 8.1 zadobiti korisnike. Druge os necu komentarisati jer se ovde radi o windowsu. Pozdrav

zodiac

pre 10 godina

@LMFO

A kako ide, 'batice'? Koje su to konkretno 'babe i zabe' pomesane u uporednom testiranju multiplatformskim benchmarkom, i sta ti tu nije jasno? Moze neko strucno obrazlozenje, ili samo naklapas,'batice'?

JaA

pre 10 godina

Svidja mi se Win 8. Deluje intersantno i voleo bih da ga probam, ali tesko da cu posto i dalje koristim XP zbog stare kante. U potpunosti sam presao iOS, a pc palim u retkim prilikama.

Бата Батиц

pre 10 godina

Само ви инсталирајте Њиндоњс 8, па кад вам брикује лап/таблет видећете...

Nikola

pre 10 godina

(Milance, 31. maj 2013 03:10)
Vladaju zbog slabog hardvera.Mac ima svoju usa i snob klijentelu, android ce najvise da izgubi kad hardver postane jeftiniji i jaci u tabletima.Trenutno su tableti telefoni sa vecim ekranom,ocekivana evolocija tableta je da postanu portable laptopovi.Surface je buducnost,ubija ga cena....ali sasvim normalno i tabelete je pre 10-20god ubijala cena,postali su popularni kad su postali jeftini.

mikelo

pre 10 godina

MS kao i uvek, napravi ružno i osakati po koju DOBRU funkciju a onda u novoj verziji vam daje ono što se te već imali i što je dobro funkcionisalo... možda je sve to zbog para ;) (Dejan Stanić, 30. maj 2013 19:20)

Nije zbog para jer verzija 8.1 ce biti distribuirana besplatno svima koji su kupili osmicu.
Sto se tice brojnih komentara kako je "dugo trajala verzija 8.0" - pa trajace punu godinu dok ne izadje 8.1, a da ste malo bolje informisani, znali biste da MS ima novi biznis model gde svake godine izbacuje novu verziju OS-a po mnogo nizoj ceni nego kad izbaci novi OS posle 5-6 godina (nekih 20 dolara naspram 150-200).
Informisite se pre ostavljanja zluradih komentara.