Četvrtak, 09.12.2021.

11:09

Programeri video igara otkrivaju koliko zarađuju

Izvor: B92

Programeri video igara otkrivaju koliko zaraðuju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

UnrealEngine

pre 2 godine

Srbija, arts department (ograđujem se od programerskog sektora, to ne znam), kod nekoliko velikih igrača (neću nikoga imenovati) - bruka i sramota. Početne plate od 300 i kusur evra, radni sat rudara, al bez beneficija - dobro, pluća ne stradaju kao u rudniku, ali leđa svakako da. Rad od jutra do sutra, izrabljivanje na svim nivoima a, najgore od svega, možda, pada činjenica da se radi na nivou organske mašine koja je sposobna da izvršava tuđe komande. Niko nema herca da u 'poslovnu agendu' uvede neke rizičnije poduhvate, igra se na sigurno, pravi se debilana koja generiše siguran profit. Nisu te igre loše, ali su debilana u smislu da medijum nudi daleko više danas, krajem 2021. godine, ali, eto - prokleti profit diktira i kako dišemo, zašto ne bi i kako radimo.

Sve u svemu, ljude u poslu uglavnom drži činjenica da može da se napreduje, da mogu steći iskustvo s kojim mogu početi sami da rade i, naravno, ljubav prema gejmingu, kao što reče čovek u tekstu, bez kog svakako nema smisla počinjati.

Suviše opsežnog znanja i različitih veština je potrebno imati da bi se čovek bavio ovim poslom, a da bude toliko malo plaćen. Al i to će se promeniti. Zato, moja preporuka svima - cepajte sami, posebno ako ste mlađi - zagrizite i iaterajte do kraja, isplatiće se. Adekvatan endžin, jedna glava koja zna da ga kontroliše, druga glava koja zna da ga ispuni, treća glava koja sve to može da uveže u neku smislenu celinu i - svet je vaš, đeco :)

rebro

pre 2 godine

@svasta, bonusi nisu tajni već su izraženi u procentima i svaki zaposleni ima drugačiji procenat. Moj bonus u T-Mobile je 15% od godišnje plate, i ja ne znam koliki je bonus mog kolege jer niti pitam za platu, niti je to dozvoljeno.

Zok1

pre 2 godine

Ko u Americi (pa i u Kanadi) ima početnu platu od $20K godišnje, osim ako nije part-time? To su gluposti, $10 po satu :) Nije svako programiranje isto, nije odgovornost proizvođača softvera za svaki proizvod ista. Ne rade svi za Google, Facebook, Microsoft i Apple. Vrhunski pojednici imaju vrhunske plate, ostalo je daleko niže. Na neki način, kao i u profesionalnom sportu. Programiranje je težak posao i jako je teško provesti radni vek kao programer. Dolaze nove tehnologije i novi klinci koji brže kapiraju i kucaju. Ovi koji se nadaju da će objavljivanjem plata da ih izjednače su idioti. Radi se o ponudi i potražnji, a i troškovi kompanija nisu isti u okrugu Santa Clara (Kalifornija) i negde u Severnoj Dakoti.

Ja

pre 2 godine

@Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno.

Verovatno si trol, jer taj prijatelj od prijatelja koji radi za neku bezimenu firmu možda ima 15K mesečno, ali dinara. 15k eura mesečno, to je oko 200k godišnje, pogledaj ovaj spisak, toliko nemaju ni ovi što se hvale platama.

Marko

pre 2 godine

@Sinak

Da da, iscede sve iz coveka, programiranje uopste je rudarski posao...

Sto prosecna osoba potrosi umnog rada za mesec dana programer ume za smenu...

Strahotni

pre 2 godine

Pa realno mogu programeri pricati da zarade kao gates. Ali danas programera ima kao mrava u mravinjaku. I iskreno mislim da jedan juro na mjesalicu na bausteli zaradi vise od prosjecnog programera. Ipak nije lako ni beton praviti od jutra do mraka po ovoj zimi.
(Galactus, 9. decembar 2021 12:39)

Ako ti već na ide programiranje ti odi na "mješalicu"...

NIck-ola

pre 2 godine

Radio sam u gaming industriji kao i u velikim IT firmama (Verizon). Plate su neuporedive, jednostavno mnogo su veca ulaganja u IT i nove tehnologije samim tim i plate. Verizon je nezamisliva sredstva dao da bude prvi na US trzistu sa sirokopojasnim 5g mrezama po gradovima.
IT firme i startupovi se utrkuju ko ce bolji kadar da zaposli jer im plasman u ovoj new-tech trci i zavisi od toga, IT industrija nece izlgedati isto za 10 god a sada se formiraju pozicije za buducnost. Bukvalno znam klince iz skole koji imaju pocetne plate 150k u SF.
Gaming takodje raste ali nemoze da prati nove tehnolgije u IT-u, za sada (videcemo za 5 god kad zazivi AR/VR).
Takodje cu se sloziti sa ostalima da je mnogo veci stres i pritisak u industriji igara iako je zabavnije i ljudi su zanimljiviji.
Konkretno moja ljubav jesu igre i game dev ali ja sam izabrao put novca i bolji work/life balans... za sada... videcemo za 5 god kad zazivi AR/VR :)

navodar

pre 2 godine

Kao Arhitekta, bacio bih se malo u svet igrica i modelovanja za virtuelni svet (dojadio mi realni). Pa ako ima neko nekakav savet, ako mu nije tesko, molio bih da ga podeli.

marioS

pre 2 godine

Ovde prikazuju plate programera i vodja odjela i proizvoda sto nisu iste pozicije i logicno ni plate. Josh zaradjuje 200K zato sto vodi razvoj a ne zato sto programira citav dan.

juznjak

pre 2 godine

Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 09. decembar 2021 12:05)

Samo jedno pitanje prijatelju. Gde ti zivis u Americi pa je tebi bruto plata od 40 hiljada lepa zarada.

Mikii

pre 2 godine

Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno. Elem hoce da napusti sve i da gaji svinje, kaze nije sve u parama.
(gorgoroth, 09. decembar 2021 12:07)

Ozbiljna bajka. Sa sve svinjama na kraju.

dzigi

pre 2 godine

se nadaju da će ovakva transparentnost podstaći poslodavce da svojim radnicima ponude pravedne plate - pre će "pravednost" naći u smanjenu plata ka proseku nego povećanju.

yosemite sam

pre 2 godine

To je zap obala uglavnom, nesto manje je u svajcarskoj. Porezi nisu veliki u poredjenju sa Nemackom (tj porezi su tu negde samo nema doprinosa) i za mlade ljude koji zive sami to je super zarada. Problem nastaje kad dodje porodica ili starost ili daleko bilo bolest: u usa i ch sve se placa dodatno i to a la carte: zdravstveno, vrtic, privatna skola itd. U usa preko toga i fire-at-will, nema socijalnog tj ima ako sam placas; plus ima ono sto oni zovu two week paid vacation, sto je ustvari 10 radnih dana, rade non stop i nedeljom ako treba. U Nemackoj nema nista od tih troskova, 30 dana godisnjeg plus 13 dana drzavnih praznika, a drzavne skole i obrazovanje generalno su i dalje kvalitetni, zdravstveni sistem takodje, klima umerena, sve kako treba. Ako radis za usa firmu u evropi isto dobijas tu njihovu 401k penziju, ali to nije drzavna penzija, fond moze da bankrotira i nikom nista. Tako da nije sve u pocetnoj cifri, ali dok si mlad i zdrav - super

đole

pre 2 godine

Ovo je jako malo za nivo iskustva naspram ostatka IT industrije. Senior da u velikom studiju zarađuje 140k je jako malo. Toliko npr. FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google) plaćaju talentovane inženjere koji dođu sa faxa (ili neznatno manje), ili neke sa par godina iskustva. Seniori zarađuju lagano preko 250k, do i duplo više ako je Lead pozicija, plus bonusi i akcije. I to sve bez prekovremenog sa jako dobrim beneficijama kojih i nema u gaming kompanijama.

Ovo su naravno plate za SAD, ali sličan je odnos gaming i ostatka it industrije u ostatku sveta. Znam mnoge koji su ušli u gaming industriju jer su voleli igre, i posle su ih zamrzeli. Retki su oni kojima dobro zarađuju a da nisu pod konstantnim pritiskom i stresom u toj industriji, prekovremeni rad je uobičajen, jer ako je release igre predviđen za pred Božić, tada mora i da bude, nema kompromisa.

dejanmi

pre 2 godine

@Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 09. decembar 2021 12:05)

Da ali samo ako zaradjuju preko 400000.
Ovako od 120000 on 20000moze da izdvoji za penziono 401(plus mu i kompanija ulozi 5-7% njegove plate) da ne bude oporezovano po stopi od 22% a od ostalih 100 njemu ostane 80 000 nakon poreza i doprinosa..

Reziel

pre 2 godine

(gorgoroth, 09. decembar 2021 12:07)

Kako ne. Tu lovu, kod nas, i to sa bonusima, možda ima lead u Microsoft-u, i on ne radi od kuće. Štaviše, mislim da ni za njih to nije baš realna cifra al ajde.

A hteo sam da se osvrnem i na plate drugih pozicija u gejming industriji, pre svega umetničkih gde i sam radim (3d modeling i animacija). Plate su još niže, mada je posao lep. Problem (ili lepota) je u tome što radite u toliko velikom timu da manje greške čak i prolaze neopaženo, a niko vam neće preterano zameriti ni kritikovati ako ih napravite. S druge strane, Seniori i Lead imaju daleko veću odgovornost i stres, pa su onda i plate veće. Tri ili pet puta veća plata nekome zvuči kao nepravedno veća, ali konkretno u 3D modeliranju vodje timova zapravo i ne dizajniraju ništa, već samo.pregledaju, analiziraju, sastanče i prenose zadatke i komentare. Plate su super, ali nije to za svakoga i ne može se izdržati baš dugo jer nije umetnički posao, a radite sa umetnicima.

gorgoroth

pre 2 godine

Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno. Elem hoce da napusti sve i da gaji svinje, kaze nije sve u parama.

Galactus

pre 2 godine

Pa realno mogu programeri pricati da zarade kao gates. Ali danas programera ima kao mrava u mravinjaku. I iskreno mislim da jedan juro na mjesalicu na bausteli zaradi vise od prosjecnog programera. Ipak nije lako ni beton praviti od jutra do mraka po ovoj zimi.

brm

pre 2 godine

Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 9. decembar 2021 12:05)

Da, ako imaš platu preko 2 miliona godišnje i živiš u Kaliforniji i nemaš nikakve odbitke od poreza, nisi u bračnom stanju, nemaš dece, komšija ti završava poreske papire umesto računovođe i celu platu dobijaš u novcu, ništa u akcijama.

Sa 200k, u poreski najopterećenijoj državi, bez ikakvih odbitaka plaćaš oko 33%. Mada, često u velikim tech kompanijama deo plate je u akcijama, koje ako držiš više od jedne godine, porez na njih je znatno manji. Ima tu mnogo trikova kojima ti dobar računovođa napravi dodatnu uštedu (a sa tolikom platom to nije problem priuštiti i isplati se). A tih 50+% oporezivanja bruto plate se odnosi na profesionalne sportiste koji zarađuju milione i locirani u Kaliforniji ili Njujorku.

A vrlo jake tech sredine u SAD su i u Teksasu, Denveru, Vašingtonu (država, ne grad),...gde su poreske uštede još veće, posebno Teksasu koji nema State Tax.

Mikii

pre 2 godine

Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno. Elem hoce da napusti sve i da gaji svinje, kaze nije sve u parama.
(gorgoroth, 09. decembar 2021 12:07)

Ozbiljna bajka. Sa sve svinjama na kraju.

gorgoroth

pre 2 godine

Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno. Elem hoce da napusti sve i da gaji svinje, kaze nije sve u parama.

Reziel

pre 2 godine

(gorgoroth, 09. decembar 2021 12:07)

Kako ne. Tu lovu, kod nas, i to sa bonusima, možda ima lead u Microsoft-u, i on ne radi od kuće. Štaviše, mislim da ni za njih to nije baš realna cifra al ajde.

A hteo sam da se osvrnem i na plate drugih pozicija u gejming industriji, pre svega umetničkih gde i sam radim (3d modeling i animacija). Plate su još niže, mada je posao lep. Problem (ili lepota) je u tome što radite u toliko velikom timu da manje greške čak i prolaze neopaženo, a niko vam neće preterano zameriti ni kritikovati ako ih napravite. S druge strane, Seniori i Lead imaju daleko veću odgovornost i stres, pa su onda i plate veće. Tri ili pet puta veća plata nekome zvuči kao nepravedno veća, ali konkretno u 3D modeliranju vodje timova zapravo i ne dizajniraju ništa, već samo.pregledaju, analiziraju, sastanče i prenose zadatke i komentare. Plate su super, ali nije to za svakoga i ne može se izdržati baš dugo jer nije umetnički posao, a radite sa umetnicima.

brm

pre 2 godine

Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 9. decembar 2021 12:05)

Da, ako imaš platu preko 2 miliona godišnje i živiš u Kaliforniji i nemaš nikakve odbitke od poreza, nisi u bračnom stanju, nemaš dece, komšija ti završava poreske papire umesto računovođe i celu platu dobijaš u novcu, ništa u akcijama.

Sa 200k, u poreski najopterećenijoj državi, bez ikakvih odbitaka plaćaš oko 33%. Mada, često u velikim tech kompanijama deo plate je u akcijama, koje ako držiš više od jedne godine, porez na njih je znatno manji. Ima tu mnogo trikova kojima ti dobar računovođa napravi dodatnu uštedu (a sa tolikom platom to nije problem priuštiti i isplati se). A tih 50+% oporezivanja bruto plate se odnosi na profesionalne sportiste koji zarađuju milione i locirani u Kaliforniji ili Njujorku.

A vrlo jake tech sredine u SAD su i u Teksasu, Denveru, Vašingtonu (država, ne grad),...gde su poreske uštede još veće, posebno Teksasu koji nema State Tax.

juznjak

pre 2 godine

Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 09. decembar 2021 12:05)

Samo jedno pitanje prijatelju. Gde ti zivis u Americi pa je tebi bruto plata od 40 hiljada lepa zarada.

marioS

pre 2 godine

Ovde prikazuju plate programera i vodja odjela i proizvoda sto nisu iste pozicije i logicno ni plate. Josh zaradjuje 200K zato sto vodi razvoj a ne zato sto programira citav dan.

yosemite sam

pre 2 godine

To je zap obala uglavnom, nesto manje je u svajcarskoj. Porezi nisu veliki u poredjenju sa Nemackom (tj porezi su tu negde samo nema doprinosa) i za mlade ljude koji zive sami to je super zarada. Problem nastaje kad dodje porodica ili starost ili daleko bilo bolest: u usa i ch sve se placa dodatno i to a la carte: zdravstveno, vrtic, privatna skola itd. U usa preko toga i fire-at-will, nema socijalnog tj ima ako sam placas; plus ima ono sto oni zovu two week paid vacation, sto je ustvari 10 radnih dana, rade non stop i nedeljom ako treba. U Nemackoj nema nista od tih troskova, 30 dana godisnjeg plus 13 dana drzavnih praznika, a drzavne skole i obrazovanje generalno su i dalje kvalitetni, zdravstveni sistem takodje, klima umerena, sve kako treba. Ako radis za usa firmu u evropi isto dobijas tu njihovu 401k penziju, ali to nije drzavna penzija, fond moze da bankrotira i nikom nista. Tako da nije sve u pocetnoj cifri, ali dok si mlad i zdrav - super

đole

pre 2 godine

Ovo je jako malo za nivo iskustva naspram ostatka IT industrije. Senior da u velikom studiju zarađuje 140k je jako malo. Toliko npr. FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google) plaćaju talentovane inženjere koji dođu sa faxa (ili neznatno manje), ili neke sa par godina iskustva. Seniori zarađuju lagano preko 250k, do i duplo više ako je Lead pozicija, plus bonusi i akcije. I to sve bez prekovremenog sa jako dobrim beneficijama kojih i nema u gaming kompanijama.

Ovo su naravno plate za SAD, ali sličan je odnos gaming i ostatka it industrije u ostatku sveta. Znam mnoge koji su ušli u gaming industriju jer su voleli igre, i posle su ih zamrzeli. Retki su oni kojima dobro zarađuju a da nisu pod konstantnim pritiskom i stresom u toj industriji, prekovremeni rad je uobičajen, jer ako je release igre predviđen za pred Božić, tada mora i da bude, nema kompromisa.

dejanmi

pre 2 godine

@Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 09. decembar 2021 12:05)

Da ali samo ako zaradjuju preko 400000.
Ovako od 120000 on 20000moze da izdvoji za penziono 401(plus mu i kompanija ulozi 5-7% njegove plate) da ne bude oporezovano po stopi od 22% a od ostalih 100 njemu ostane 80 000 nakon poreza i doprinosa..

NIck-ola

pre 2 godine

Radio sam u gaming industriji kao i u velikim IT firmama (Verizon). Plate su neuporedive, jednostavno mnogo su veca ulaganja u IT i nove tehnologije samim tim i plate. Verizon je nezamisliva sredstva dao da bude prvi na US trzistu sa sirokopojasnim 5g mrezama po gradovima.
IT firme i startupovi se utrkuju ko ce bolji kadar da zaposli jer im plasman u ovoj new-tech trci i zavisi od toga, IT industrija nece izlgedati isto za 10 god a sada se formiraju pozicije za buducnost. Bukvalno znam klince iz skole koji imaju pocetne plate 150k u SF.
Gaming takodje raste ali nemoze da prati nove tehnolgije u IT-u, za sada (videcemo za 5 god kad zazivi AR/VR).
Takodje cu se sloziti sa ostalima da je mnogo veci stres i pritisak u industriji igara iako je zabavnije i ljudi su zanimljiviji.
Konkretno moja ljubav jesu igre i game dev ali ja sam izabrao put novca i bolji work/life balans... za sada... videcemo za 5 god kad zazivi AR/VR :)

dzigi

pre 2 godine

se nadaju da će ovakva transparentnost podstaći poslodavce da svojim radnicima ponude pravedne plate - pre će "pravednost" naći u smanjenu plata ka proseku nego povećanju.

Ja

pre 2 godine

@Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno.

Verovatno si trol, jer taj prijatelj od prijatelja koji radi za neku bezimenu firmu možda ima 15K mesečno, ali dinara. 15k eura mesečno, to je oko 200k godišnje, pogledaj ovaj spisak, toliko nemaju ni ovi što se hvale platama.

Strahotni

pre 2 godine

Pa realno mogu programeri pricati da zarade kao gates. Ali danas programera ima kao mrava u mravinjaku. I iskreno mislim da jedan juro na mjesalicu na bausteli zaradi vise od prosjecnog programera. Ipak nije lako ni beton praviti od jutra do mraka po ovoj zimi.
(Galactus, 9. decembar 2021 12:39)

Ako ti već na ide programiranje ti odi na "mješalicu"...

Marko

pre 2 godine

@Sinak

Da da, iscede sve iz coveka, programiranje uopste je rudarski posao...

Sto prosecna osoba potrosi umnog rada za mesec dana programer ume za smenu...

Galactus

pre 2 godine

Pa realno mogu programeri pricati da zarade kao gates. Ali danas programera ima kao mrava u mravinjaku. I iskreno mislim da jedan juro na mjesalicu na bausteli zaradi vise od prosjecnog programera. Ipak nije lako ni beton praviti od jutra do mraka po ovoj zimi.

navodar

pre 2 godine

Kao Arhitekta, bacio bih se malo u svet igrica i modelovanja za virtuelni svet (dojadio mi realni). Pa ako ima neko nekakav savet, ako mu nije tesko, molio bih da ga podeli.

Zok1

pre 2 godine

Ko u Americi (pa i u Kanadi) ima početnu platu od $20K godišnje, osim ako nije part-time? To su gluposti, $10 po satu :) Nije svako programiranje isto, nije odgovornost proizvođača softvera za svaki proizvod ista. Ne rade svi za Google, Facebook, Microsoft i Apple. Vrhunski pojednici imaju vrhunske plate, ostalo je daleko niže. Na neki način, kao i u profesionalnom sportu. Programiranje je težak posao i jako je teško provesti radni vek kao programer. Dolaze nove tehnologije i novi klinci koji brže kapiraju i kucaju. Ovi koji se nadaju da će objavljivanjem plata da ih izjednače su idioti. Radi se o ponudi i potražnji, a i troškovi kompanija nisu isti u okrugu Santa Clara (Kalifornija) i negde u Severnoj Dakoti.

rebro

pre 2 godine

@svasta, bonusi nisu tajni već su izraženi u procentima i svaki zaposleni ima drugačiji procenat. Moj bonus u T-Mobile je 15% od godišnje plate, i ja ne znam koliki je bonus mog kolege jer niti pitam za platu, niti je to dozvoljeno.

UnrealEngine

pre 2 godine

Srbija, arts department (ograđujem se od programerskog sektora, to ne znam), kod nekoliko velikih igrača (neću nikoga imenovati) - bruka i sramota. Početne plate od 300 i kusur evra, radni sat rudara, al bez beneficija - dobro, pluća ne stradaju kao u rudniku, ali leđa svakako da. Rad od jutra do sutra, izrabljivanje na svim nivoima a, najgore od svega, možda, pada činjenica da se radi na nivou organske mašine koja je sposobna da izvršava tuđe komande. Niko nema herca da u 'poslovnu agendu' uvede neke rizičnije poduhvate, igra se na sigurno, pravi se debilana koja generiše siguran profit. Nisu te igre loše, ali su debilana u smislu da medijum nudi daleko više danas, krajem 2021. godine, ali, eto - prokleti profit diktira i kako dišemo, zašto ne bi i kako radimo.

Sve u svemu, ljude u poslu uglavnom drži činjenica da može da se napreduje, da mogu steći iskustvo s kojim mogu početi sami da rade i, naravno, ljubav prema gejmingu, kao što reče čovek u tekstu, bez kog svakako nema smisla počinjati.

Suviše opsežnog znanja i različitih veština je potrebno imati da bi se čovek bavio ovim poslom, a da bude toliko malo plaćen. Al i to će se promeniti. Zato, moja preporuka svima - cepajte sami, posebno ako ste mlađi - zagrizite i iaterajte do kraja, isplatiće se. Adekvatan endžin, jedna glava koja zna da ga kontroliše, druga glava koja zna da ga ispuni, treća glava koja sve to može da uveže u neku smislenu celinu i - svet je vaš, đeco :)

gorgoroth

pre 2 godine

Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno. Elem hoce da napusti sve i da gaji svinje, kaze nije sve u parama.

Galactus

pre 2 godine

Pa realno mogu programeri pricati da zarade kao gates. Ali danas programera ima kao mrava u mravinjaku. I iskreno mislim da jedan juro na mjesalicu na bausteli zaradi vise od prosjecnog programera. Ipak nije lako ni beton praviti od jutra do mraka po ovoj zimi.

Mikii

pre 2 godine

Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno. Elem hoce da napusti sve i da gaji svinje, kaze nije sve u parama.
(gorgoroth, 09. decembar 2021 12:07)

Ozbiljna bajka. Sa sve svinjama na kraju.

NIck-ola

pre 2 godine

Radio sam u gaming industriji kao i u velikim IT firmama (Verizon). Plate su neuporedive, jednostavno mnogo su veca ulaganja u IT i nove tehnologije samim tim i plate. Verizon je nezamisliva sredstva dao da bude prvi na US trzistu sa sirokopojasnim 5g mrezama po gradovima.
IT firme i startupovi se utrkuju ko ce bolji kadar da zaposli jer im plasman u ovoj new-tech trci i zavisi od toga, IT industrija nece izlgedati isto za 10 god a sada se formiraju pozicije za buducnost. Bukvalno znam klince iz skole koji imaju pocetne plate 150k u SF.
Gaming takodje raste ali nemoze da prati nove tehnolgije u IT-u, za sada (videcemo za 5 god kad zazivi AR/VR).
Takodje cu se sloziti sa ostalima da je mnogo veci stres i pritisak u industriji igara iako je zabavnije i ljudi su zanimljiviji.
Konkretno moja ljubav jesu igre i game dev ali ja sam izabrao put novca i bolji work/life balans... za sada... videcemo za 5 god kad zazivi AR/VR :)

brm

pre 2 godine

Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 9. decembar 2021 12:05)

Da, ako imaš platu preko 2 miliona godišnje i živiš u Kaliforniji i nemaš nikakve odbitke od poreza, nisi u bračnom stanju, nemaš dece, komšija ti završava poreske papire umesto računovođe i celu platu dobijaš u novcu, ništa u akcijama.

Sa 200k, u poreski najopterećenijoj državi, bez ikakvih odbitaka plaćaš oko 33%. Mada, često u velikim tech kompanijama deo plate je u akcijama, koje ako držiš više od jedne godine, porez na njih je znatno manji. Ima tu mnogo trikova kojima ti dobar računovođa napravi dodatnu uštedu (a sa tolikom platom to nije problem priuštiti i isplati se). A tih 50+% oporezivanja bruto plate se odnosi na profesionalne sportiste koji zarađuju milione i locirani u Kaliforniji ili Njujorku.

A vrlo jake tech sredine u SAD su i u Teksasu, Denveru, Vašingtonu (država, ne grad),...gde su poreske uštede još veće, posebno Teksasu koji nema State Tax.

juznjak

pre 2 godine

Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 09. decembar 2021 12:05)

Samo jedno pitanje prijatelju. Gde ti zivis u Americi pa je tebi bruto plata od 40 hiljada lepa zarada.

dejanmi

pre 2 godine

@Bruto. Porezi u Americi mogu da budu i preko 50%.
I pored toga ovo su lepe zarade.
(samo kažem, 09. decembar 2021 12:05)

Da ali samo ako zaradjuju preko 400000.
Ovako od 120000 on 20000moze da izdvoji za penziono 401(plus mu i kompanija ulozi 5-7% njegove plate) da ne bude oporezovano po stopi od 22% a od ostalih 100 njemu ostane 80 000 nakon poreza i doprinosa..

Reziel

pre 2 godine

(gorgoroth, 09. decembar 2021 12:07)

Kako ne. Tu lovu, kod nas, i to sa bonusima, možda ima lead u Microsoft-u, i on ne radi od kuće. Štaviše, mislim da ni za njih to nije baš realna cifra al ajde.

A hteo sam da se osvrnem i na plate drugih pozicija u gejming industriji, pre svega umetničkih gde i sam radim (3d modeling i animacija). Plate su još niže, mada je posao lep. Problem (ili lepota) je u tome što radite u toliko velikom timu da manje greške čak i prolaze neopaženo, a niko vam neće preterano zameriti ni kritikovati ako ih napravite. S druge strane, Seniori i Lead imaju daleko veću odgovornost i stres, pa su onda i plate veće. Tri ili pet puta veća plata nekome zvuči kao nepravedno veća, ali konkretno u 3D modeliranju vodje timova zapravo i ne dizajniraju ništa, već samo.pregledaju, analiziraju, sastanče i prenose zadatke i komentare. Plate su super, ali nije to za svakoga i ne može se izdržati baš dugo jer nije umetnički posao, a radite sa umetnicima.

dzigi

pre 2 godine

se nadaju da će ovakva transparentnost podstaći poslodavce da svojim radnicima ponude pravedne plate - pre će "pravednost" naći u smanjenu plata ka proseku nego povećanju.

yosemite sam

pre 2 godine

To je zap obala uglavnom, nesto manje je u svajcarskoj. Porezi nisu veliki u poredjenju sa Nemackom (tj porezi su tu negde samo nema doprinosa) i za mlade ljude koji zive sami to je super zarada. Problem nastaje kad dodje porodica ili starost ili daleko bilo bolest: u usa i ch sve se placa dodatno i to a la carte: zdravstveno, vrtic, privatna skola itd. U usa preko toga i fire-at-will, nema socijalnog tj ima ako sam placas; plus ima ono sto oni zovu two week paid vacation, sto je ustvari 10 radnih dana, rade non stop i nedeljom ako treba. U Nemackoj nema nista od tih troskova, 30 dana godisnjeg plus 13 dana drzavnih praznika, a drzavne skole i obrazovanje generalno su i dalje kvalitetni, zdravstveni sistem takodje, klima umerena, sve kako treba. Ako radis za usa firmu u evropi isto dobijas tu njihovu 401k penziju, ali to nije drzavna penzija, fond moze da bankrotira i nikom nista. Tako da nije sve u pocetnoj cifri, ali dok si mlad i zdrav - super

đole

pre 2 godine

Ovo je jako malo za nivo iskustva naspram ostatka IT industrije. Senior da u velikom studiju zarađuje 140k je jako malo. Toliko npr. FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google) plaćaju talentovane inženjere koji dođu sa faxa (ili neznatno manje), ili neke sa par godina iskustva. Seniori zarađuju lagano preko 250k, do i duplo više ako je Lead pozicija, plus bonusi i akcije. I to sve bez prekovremenog sa jako dobrim beneficijama kojih i nema u gaming kompanijama.

Ovo su naravno plate za SAD, ali sličan je odnos gaming i ostatka it industrije u ostatku sveta. Znam mnoge koji su ušli u gaming industriju jer su voleli igre, i posle su ih zamrzeli. Retki su oni kojima dobro zarađuju a da nisu pod konstantnim pritiskom i stresom u toj industriji, prekovremeni rad je uobičajen, jer ako je release igre predviđen za pred Božić, tada mora i da bude, nema kompromisa.

navodar

pre 2 godine

Kao Arhitekta, bacio bih se malo u svet igrica i modelovanja za virtuelni svet (dojadio mi realni). Pa ako ima neko nekakav savet, ako mu nije tesko, molio bih da ga podeli.

rebro

pre 2 godine

@svasta, bonusi nisu tajni već su izraženi u procentima i svaki zaposleni ima drugačiji procenat. Moj bonus u T-Mobile je 15% od godišnje plate, i ja ne znam koliki je bonus mog kolege jer niti pitam za platu, niti je to dozvoljeno.

Ja

pre 2 godine

@Prijatelj od prijatelja radi u nekom selu u Vojvodini, od kuce, za neku gejming firmu(zaboravio ime), kaze ima 15k eura mesecno.

Verovatno si trol, jer taj prijatelj od prijatelja koji radi za neku bezimenu firmu možda ima 15K mesečno, ali dinara. 15k eura mesečno, to je oko 200k godišnje, pogledaj ovaj spisak, toliko nemaju ni ovi što se hvale platama.

marioS

pre 2 godine

Ovde prikazuju plate programera i vodja odjela i proizvoda sto nisu iste pozicije i logicno ni plate. Josh zaradjuje 200K zato sto vodi razvoj a ne zato sto programira citav dan.

Marko

pre 2 godine

@Sinak

Da da, iscede sve iz coveka, programiranje uopste je rudarski posao...

Sto prosecna osoba potrosi umnog rada za mesec dana programer ume za smenu...

Strahotni

pre 2 godine

Pa realno mogu programeri pricati da zarade kao gates. Ali danas programera ima kao mrava u mravinjaku. I iskreno mislim da jedan juro na mjesalicu na bausteli zaradi vise od prosjecnog programera. Ipak nije lako ni beton praviti od jutra do mraka po ovoj zimi.
(Galactus, 9. decembar 2021 12:39)

Ako ti već na ide programiranje ti odi na "mješalicu"...

Zok1

pre 2 godine

Ko u Americi (pa i u Kanadi) ima početnu platu od $20K godišnje, osim ako nije part-time? To su gluposti, $10 po satu :) Nije svako programiranje isto, nije odgovornost proizvođača softvera za svaki proizvod ista. Ne rade svi za Google, Facebook, Microsoft i Apple. Vrhunski pojednici imaju vrhunske plate, ostalo je daleko niže. Na neki način, kao i u profesionalnom sportu. Programiranje je težak posao i jako je teško provesti radni vek kao programer. Dolaze nove tehnologije i novi klinci koji brže kapiraju i kucaju. Ovi koji se nadaju da će objavljivanjem plata da ih izjednače su idioti. Radi se o ponudi i potražnji, a i troškovi kompanija nisu isti u okrugu Santa Clara (Kalifornija) i negde u Severnoj Dakoti.

UnrealEngine

pre 2 godine

Srbija, arts department (ograđujem se od programerskog sektora, to ne znam), kod nekoliko velikih igrača (neću nikoga imenovati) - bruka i sramota. Početne plate od 300 i kusur evra, radni sat rudara, al bez beneficija - dobro, pluća ne stradaju kao u rudniku, ali leđa svakako da. Rad od jutra do sutra, izrabljivanje na svim nivoima a, najgore od svega, možda, pada činjenica da se radi na nivou organske mašine koja je sposobna da izvršava tuđe komande. Niko nema herca da u 'poslovnu agendu' uvede neke rizičnije poduhvate, igra se na sigurno, pravi se debilana koja generiše siguran profit. Nisu te igre loše, ali su debilana u smislu da medijum nudi daleko više danas, krajem 2021. godine, ali, eto - prokleti profit diktira i kako dišemo, zašto ne bi i kako radimo.

Sve u svemu, ljude u poslu uglavnom drži činjenica da može da se napreduje, da mogu steći iskustvo s kojim mogu početi sami da rade i, naravno, ljubav prema gejmingu, kao što reče čovek u tekstu, bez kog svakako nema smisla počinjati.

Suviše opsežnog znanja i različitih veština je potrebno imati da bi se čovek bavio ovim poslom, a da bude toliko malo plaćen. Al i to će se promeniti. Zato, moja preporuka svima - cepajte sami, posebno ako ste mlađi - zagrizite i iaterajte do kraja, isplatiće se. Adekvatan endžin, jedna glava koja zna da ga kontroliše, druga glava koja zna da ga ispuni, treća glava koja sve to može da uveže u neku smislenu celinu i - svet je vaš, đeco :)