Utorak, 15.06.2021.

08:03

Objavljen datum ukidanja podrške za Windows 10

Izvor: Engadget

Objavljen datum ukidanja podrške za Windows 10 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

Diktator

pre 2 godine

Isprobah tridesetak operativnih sistema, zaključak, Windows je jedini korisnički operativni sistem koji se naplaćuje, a ne nudi od sebe ništa. Windows 10 je zatvoren za korisnika više no MacOS, korištenje resursa je blago očajno, dizajn definitivna nula. Microsoft se udostojio da naplaćuje nedovršen sistem, prepun bagova i nestabilnosti, prelak za hakovanje, sistem koji dok nisu integrisali WSL nije vredeo ništa, i taman kaj sistem bio dostojan cene od $3 odluka je da ga zamene, što svakako treba, ali ne treba se nadovezati na Windows 10 kako lenji ci iz Microsofta jedino znaju, no izmeniti kernel potpuno i sve početi iznova. Lično koristim samo Unix i Linux sisteme, jer znam da mi MacOS neće da padne u toku rada, da mi pukne aplikacija, traži prisilan restart, BSOD i drajvere za svaku sitnicu. Drugi izbor su mi Fedora i Mint, iz istih razloga kao i MacOS, prosto mnogo su bolje od Windowsa, koga sam morao debelo modifikovati da bih ga doveo u stanje pouzdanosti blizu MacOS-a, a nisam ga pokušavao koristiti samo na Mac uređajima no i na Windows licenciranom hardware-u gde bi isti trebao biti besplatan za vek uređaja, kao i svi konkurenti, a ne se zasebno naplaćivati.
Sve u svemu, želim im ili da naprave dobar operativni sistem, dostojan da ga čovek može koristiti bez stresa, ili im naprosto želim da propadnu ako pokušaju da nastave sa monopolom.

Digitalni miš

pre 2 godine

(SerbiaLibre, 15. jun 2021 13:56)


Jeste oksimoron ako misliš na kod, ali ako misliš na podatke korisnika, deljenje istih između korisnika i korporacije je sve samo ne oksimoron. ;)

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 2 godine

Malo sam se nasalio a poslase me u tehnolosko ,,kameno,, doba ! Sad prelazim na Goluba pismonosu !

razum

pre 2 godine

@Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Windows mi je 'zabo' čitavih 0 puta, jer zamisli, nemam hardver iz 20. veka.
(Badji, 15. jun 2021 12:53)

Koga ti lazes, molim te

sad sam u ceha

pre 2 godine

@Deus
Office 2003 je bio poslednji, odnosno predposlednji (2010), dobar Office paket, ovo sto je doslo posle najbolje da ne komentarisem.

Polako smo postali neciji taoci.

artemis

pre 2 godine

Što se mene tiče, ja bih odmah ukinuo podršku jer su naporni za medalju- i umesto da posle "zakrpa" sve radi kako treba, windows 10 koči, otkazuje poslušnost, spor i nikakav.
Dakle, update stop !!!

QwertyDGB

pre 2 godine

@osmiputnik
Ja sam pricao o koriscenju a ne o izgledu. Windows se cesto pravi pametan, i sakriva brojne radnje od korisnika, pa posle treba magija da bi se npr. svi fajlovi neke aplikacije skroz obrisali sa sistema.

Takodje, ne mislim da je Linux bolji od MacOS-a, koji je nazalost dostupan samo na Apple hardveru.

Sto se tice izgleda, i Windows je "skrin rip" MacOS-a, a u opensource svetu je naravno to jos vise izrazeno.

Kod Linuksa je situacija da ima milion distribucija ali se zapravo sve svodi na par: Fedora, (K)(X)Ubuntu LTS, OpenSuse i Manjaro. Sve ostalo je ili za servere ili igrarija doskorasnjih studenata koji pokusavaju forkovanjem i agresivnim marketingom pokrenuti dobar biznis.

Najveci problem za novog korisnika je sto nema objektivnih testova nego je sve analiza sminke koju neka distribucija koristi.

Ja sam probao nekoliko i sad sam na Kubuntu LTS. To donosi okruzenje na koje sam zbog koriscenja windowsa navikao, za Ubuntu najvise kompanija testira svoj softver, a podrska je na 5 godina.

Pavle

pre 2 godine

Još jedan u moru komentara, kako ćete znati da li sam "znalac"? "Zakucavanje" nije do operativnog sistema koliko do korisnika. Kad se zna gde se nabavljaju pouzdani piratski programi, a ne instalira svaki update i razni antivirusi, nema čak ni usporavanja tokom vremena. Najbolji je Win7, Win10 već prvog dana loše radi. Linux je bezbedniji i stabilniji, ali i komplikovanije je osposobiti neke mogućnosti, ponekad do neisplativosti.
PS
Mac sam mislio da ne pominjem, tačnije nije mi pao na pamet, a mogu reći samo da ne verujem da većina kupaca daje triput više novca za 5% manje problema u radu (nego "pomodarstvo").

Mile

pre 2 godine

@EU Citizen, i kako ti radi project office na Linuxu? Ups, ne radi.
Kako radi kalendar u kompanijskom okruženju?
Ups, ne radi jer ga i nema.
Kako radi Office? Jadno.
Kako ide sa obradom video zapisao i fotografija? Nemoj samo GIMP molim te.
Linuks je odličan za servere, ali za desktop je NULA.
(rebro, 15. jun 2021 15:15)

Wps Office radi odlicno, kao i LibreOffice. Gimp i Krita za rastersku grafiku, Inkscape za vektorsku. Za video editing KdenLive, a kome ni to nije dosta Davinci Resolve.

Predrag

pre 2 godine

I šta? Sad treba da menjam ploču, a sa njom sve ostalo.
Grafička je sad 200-300e, memorije isto otišle u nebesa i šta ja sad da radim.
Treba mi 1000e da bi pokrenuo taj Win11?
Win7 je bio zakon i ebi se Bile. E nek te je ostavila žena.

osmiputnik

pre 2 godine

@QwertyDGB

Linux jednostavniji od Windows-a ne znam u kom univerzumu samo, u ovom sigurno ne. Plus 50% linux verzija su MacOS skin ripovi.
Ja sam razmisljao o prelasku na linux zbog posla jer se bavim vizualizacijom u arhitekturi, a blender relativno radi brze operacije na linux-u, ali jednostavno mi se nije isplatilo da zbog jednog programa menjam OS.

Obi van

pre 2 godine

firme plaćaju vrlo niske cijene za licence a za to dobiju odličan support. Neka mi neko kaže koja to kompanija sa preko 10k zaposlenih koristi Linux za desktop. Jednostavno nije isplativo.
Win10 je odličan korak napred u odnosu na win 2000. Ja radim u globalnoj kompaniji i mogu da koristim moj desktop na Apple tabletu, na android tabletu na mom privatnom laptopu ili da koristim laptop od firme.

Deus

pre 2 godine

Libreoffice ce da bude i vise nego dobra zamena..
---
LibreOffice, OpenOffise, FreeOffice i ostala bratija nisu dostojna zamena za MS Office u korporativnom okruzenju. VB makroi uopste ne rade na njima, formatiranje pojedinih dokumenata je potpuno poremeceno itd. Samo makroi su deal breaking nedostatak za korporativno okruzenje. Bolje je u firmi koristiti Office 2003 sa dodatkom za citanje docx,xlsx formata itd nego najnovije office alternative.

Aleksandar I

pre 2 godine

(Istrebljivac Vonjevina, 15. jun 2021 12:41)

Ne znam ljudi koji su vicni sa operativnim sistemima, mozda je Windows bolji, ali za ljude koji znaju da rade u nekim programima, u koje i ja spadam mogu samo reci da je stvarno uzivanje raditi u mac os!

Трагач

pre 2 godine

Користим и даље Windows 7 и све пали се као телевизор од 0! Windows 10 бих користио само ако би ме требао за игрице. 😊

sonzi

pre 2 godine

Za vecinu korisnika nema nikakve razlike izmedju win 7 i Win 10 jer ne vide razliku. Ako pitate nekog npr. sys admina, videcete da postoji veeelika razlika. Zasto nisu nastavili podrsku za starije verzije? 1. Bas zbog te razlike koja se ne vidi jer je ona jako bitna za one koji pisu update. 2- Pisanje svakog update kosta, sigurno nije dzabe. Ima li android update za sve verzije? Ok je da menjate telefon svake 2 godine, a malo vam je da koristite 10 godina kompjuter, koji mozda platite isto kao telefon. Sramota!

SerbiaLibre

pre 2 godine

Svi na Linux
(Neplivač, 15. jun 2021 13:28)
zašto bi se zamarao da ga štelujem, kada sa laptopa gledam film preko Tv-a
(hadžija, 15. jun 2021 14:42)

Upravo za takve kao što si ti postoji distribucija MX Linux. Napravljena za stare laptopove kojima je istekla podrška Win7. Instalacija bukvalno 15 min, sve je unapred podešeno, sve je na srpskom a radi duplo brže. Na tebi je samo da uključiš film a mozak držiš isključen.

QwertyDGB

pre 2 godine

@rebro

MS Office nema podrsku na Linuxu, ali osim ako ne radis za multinacionalnu korporaciju, Google Docs ili Libreoffice ce da bude i vise nego dobra zamena, a uz to ne moras da krsis zakon i koristis pirateriju.

QwertyDGB

pre 2 godine

@Ivan

Ova vest je o tome da su bas to promenili. Do sada su update-i imali odredjenu podrsku, a sada su stavili za ceo win10, iako su rekli da je to poslednja verzija Windowsa.
I ta najava o podrsci do 2025 je iskocila bas pred konferenciju sledece nedelje a na kojoj ce Majkrosoft da prikaze Windows novitete, a zadnjih dana se suska da ce da izbace Win11.

QwertyDGB

pre 2 godine

@osmiputnik

Zato sto je jednostavniji za koriscenje u zanjih par godina od Windows-a.
Nije vise 1998.
Jedini problem je sto i dalje ne rade sve aplikacije na Linuxu, jer proizvodjaci softvera nece da daju podrsku za taj OS.
Zbog toga npr. Adobe Photoshop ne radi na Linuks sistemima, a svi znamo
da je to nasim ljudima najvazniji program.

osmiputnik

pre 2 godine

Garuda Linux i mirna Bosna.
(Dule, 15. jun 2021 13:53)

Aj daj razlog zasto bi jedan prosecan covek nekog prosecnog kompjuterskog znanja koji koristi pc da udje na internet i da zavrsi nesto za posao u Excel-u koristio Garuda Linux ili bilo koju drugu verziju Linux-a?

rebro

pre 2 godine

@EU Citizen, i kako ti radi project office na Linuxu? Ups, ne radi.
Kako radi kalendar u kompanijskom okruženju?
Ups, ne radi jer ga i nema.
Kako radi Office? Jadno.
Kako ide sa obradom video zapisao i fotografija? Nemoj samo GIMP molim te.
Linuks je odličan za servere, ali za desktop je NULA.

Izbegavam update pred gašenje podrške

pre 2 godine

Različiti proizvođači imaju različite pristupe tržištu, u svetu softvera to je veoma lako uvideti.
Još uvek ima kompanija koje rade na Win7 i Win8 platformama, prelazak na Win10 mnogima je bio preskup zbog okruženja u kojima rade i softvera koje koriste, pa eto i dan danas bez problema rade na starom OS-u. U svetu Linux-a situacija je još drastičnija, pojedine platforme se koriste i duže od 10 godina kao savršeno pouzdane i funkcionalne, naravno update je neophodan, ali ne i novi sistem.
Microsoft ima jasnu strategiju, da bi naplatio svoj proizvod, mora ga proglasiti novim! Od Update i Upgrade Win 10 nema dovoljno zarade.
Da li to imaju pravo raditi? - Imaju!
Lično ne vidim veliki napredak Win 10 u odnosu na Win 7, Win 8 je bio promašaj zbog mnogih nedovoljno razvijenih funkcija.
Najviše problema Win 10 imao je na početku, i sada poslednjih mesec dana posle update-a, kao pred najavu nove verzije, sigurno slučajno (ista slučajnost zadesila je XP, pa Win 7...)!

Komar

pre 2 godine

@Svi koji su instalirali windows 10 su se grdno zeznuli.
(Ložač kotlare, 15. jun 2021 11:02)

Kako bre mozes da pricas u tudje ime? Evo ja koristim windows 10 i nemam nikakvih problema, uopste se nisam zeznuo. Koristi sta hoces, ali nemoj u tudje ime da pricas i da zboig svog loseg iskustva, mislis da su se svi zeznuli.

adriano_galliani

pre 2 godine

Evo zašto novi Windows - desktop je mrtav. Ubili su ga rudari, tako da ionako nema ni grafičkih a ni hard diskova. Prelazimo na model pretplate za sve servise. To je ono što će Microsoft duboko integrisati u narednu verziju - njihove servise naravno ili barem to pokušati. Kako misli da parira Google Drive-u ili Spotify-u ne znam, ali imaju jedan adut - XBOX live.

Tako da će Windows 11 biti lakši, brži, i dalje će skupljati podatke i biti prepun servisa koji će biti nephodni za rad i maksimalno će otežati 3rd party rešenjima da se koriste. Otuda "novi" Microsoft Store.

Milan

pre 2 godine

Ajd da odgovorim linuxašima. Imam win 10 i linux. Linux koristim za surf, pomalo za offis, odgledam neki film itako neke kućne poslove. Za profesionalne stvari tipa baze podataka ili analiza baze podataka....pogotovo kod ovog trećeg linux nema šta da traži. Sve profesionalne alatke su na windowsu.

Mladen

pre 2 godine

Normalno da ce da izbace novi Windows kad ovaj skoro pa funkcionise. Mora da izadje nov pun bagova da cupamo kosu opet 10g dok ga ne zakrpe.

Miloš

pre 2 godine

Da li ja, kao korisnik licenciranog Windowsa, mogu da ih tužim zbog ukidanja podrške, pošto kada su mi reklamirali zašto uzeti legalan softver, podrška je bio jedini njihov adut. Sada je ukidaju.

Debloater

pre 2 godine

Valjda će ovaj put, pod uslovom da počnu od nule, napraviti sistem koji možda radi stabilno. Po mogućnosti da bude open source ili bar besplatan, kao svi konkurentskih operativni sistemi

XP

pre 2 godine

Operativni sistemi se razvijaju u skladu sa napretkom hardvera. Svako ko se pita zbog čega su pregaženi XP, a kasnije Win7, blage veze nema kako funkcioniše OS. Eto toliko.
(IT_Admin, 15. jun 2021 14:12)

Zašto onda ne pričaju o hardveru nego "jao, bezbednost, propadoste ako ne pređete na novi sistem"? Zašto koriste zastrašivanje umesto objašnjenja sličnog vašem, npr. "windows 7 ne može da iskoristi pun potencijal vaše gigamegagrafičkekarte i hiperprocesora"?
Drugo, nekome stariji hardver još radi, a dao je pare za OS. Zašto takve korisnike primoravati na hardverski i softverski apgrejd?

adriano_galliani

pre 2 godine

Da li ja, kao korisnik licenciranog Windowsa, mogu da ih tužim zbog ukidanja podrške, pošto kada su mi reklamirali zašto uzeti legalan softver, podrška je bio jedini njihov adut. Sada je ukidaju.
(Miloš, 15. jun 2021 14:07)

Ne, imaš u EULA (koji si morao da prihvatiš da bi nastavio sa instalacijom) sve o podršci.

Inače podršku imaš i sa nelicenciranim Windowsom 10 takođe, valjda nisi veverica koja nije iskoristila besplatan upgrade program (koji je i dalje validan)?

Windows je praktično besplatan, odavno je odustao Microsoft od naplaćivanja nečega što je danas defakto besplatno ili skoro pa besplatno (Google Android). Zarađuješ na servisima koje nudiš, ne na platformi.

IT_Admin

pre 2 godine

"Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?
(IT_Admin, 15. jun 2021 12:05)

Pa što da ne? Ubiše se ubeđujući nas da je savršen, najbolji, bezbedan... ispljuvaše sedmicu koju su isto tako predstavljali kada se trebalo otarasiti XP-a.
(XP, 15. jun 2021 12:31)"
Operativni sistemi se razvijaju u skladu sa napretkom hardvera. Svako ko se pita zbog čega su pregaženi XP, a kasnije Win7, blage veze nema kako funkcioniše OS. Eto toliko.

Nele

pre 2 godine

@IT_Admin
Prijatelju, promasio si profesiju. OS nema veze sa napretkom hardvera, OS bi trebalo da radi bolje sa boljim i novim hardverom. Podrazumeva se da proizvodjaci napisu dobre drajvere za taj hardver.
Ono sto gura promene OS je novac, tj prodaja novih verzija sistema. U to ti upakuju gomilu gluposti koje su prosecnom korisniku (a i naprednom) nepotrebne. Npr Store/Alexa isl. A da bi ljudi presli na novi i nepotreban sistem, bivaju naterani jer prozivodjaci hardvera odbiju da pisu drajvere za prethodni OS. A windows promeni samo ime neke procedure(dok sve ostalo ostane isto) u DLL da ne mozes da instaliras drajver pisan za novi na stari sistem.
P.S Jedini veliki skokovi sto se tice OS koji jesu uslovljeni hardwerom su kada se preslo na multiprocesore i multiprocesorska jezgra kao i kada se preslo na x64 sisteme. Znaci dva upgrade windowsa od win 95 pa na ovamo su bila neophodna. Ostale izmene su bile kozmeticke

nikola 58

pre 2 godine

Nadam se da ce Windows 11 u pocetku da nude besplatno kao sto je Win. 10 bio u ponudi. Propustio sam priliku da ga instaliram, jer sam "emocionalno" bio vezan za Win. 7 koga i danas imam. Isti problem sam imao i sa prelaskom sa XP na Wi. 7. XP sam obozavao.

Боле ме увади

pre 2 godine

И даље користим оргинал Седмицу, од скоро без антивируса (имам инсталиран скенер Малвербајтс). И задовољан сам.

XP

pre 2 godine

Хоћемо пиратске верзије а да добро ради. Не може, другари.
(Алекс, 15. jun 2021 12:22)

Može. Samo, rekoh ja pre neki dan, problem je u (ne)znanju korisnika, a neko je dao još bolju definiciju (koristim priliku da mu se zahvalim na istoj), problem se nalazi negde između monitora i stolice.

Ivan

pre 2 godine

Aman, to je prestanak podrške za određene verzije W10 koje su se pokazale kao promašaj, već je viđeno sa W10 Mobile koji je zvanično prestao pre neku godinu. Ono je verovatno za W10 IoT ili neku od tih "granskih" verzija koje nisu naišle na značajno prihvatanje od zajednice. W10 u verziji iz 2019 ima produženu podršku do 2029, a taj EoL datum se odnosi na to do kada ćete moći da koristite neku verziju bez DistUpgrade-a. To znači ako koristite W10 1909 dobijaćete zakrpe i drajvere do tog i tog datuma, nakon toga više neće biti poboljšanja za njega, ali ako pređete besplatno na narednu verziju sve nastavlja kao da ništa nije bilo. Većina korisnika je već imala bar jedan forced DistUpgrade, samo nisu bili ni svesni da se dogodio.

Windows vorever !

pre 2 godine

Dok se ljudi ne opamete i ukinu W zauvek i pređu na neke druge sisteme.
(irelandcalling, 15. jun 2021 08:34)

A sto bi neko prelazio na primitivnu egzotiku kad Windows za "obicne smrtnike" funkcionise vise nego dobro. Da ne valja ne bi ga ceo svet koristio, nego bi presao na Mac-a ili ne dao bog na Linux-a.

SerbiaLibre

pre 2 godine

Živeo Windows 11! Dole Linux!! Ne želimo slobodu, želim korporacije koje stoje iza nas i sve međusobno da podelimo!
(Admiral, 15. jun 2021 09:55)

Samo da te obavesim iza Linux-a takodje stoje korporacije (i to velike), razlika je u tome što je kod otvoren (može svako da proveri šta je unutra).
Takodje svi mogu da učestvuju u njegovom razvoju i dele medjusobom ono što su napravili. A zatvoreni kod i medjusobno deljenje bilo čega je oksimoron.

rale

pre 2 godine

Sigurno sam više puta pročitao da je MS strategija za budućnost bila da se Windows 10 definiše kao poslednja verzija Windowsa ikada i da će dobijati nove verzije dva puta godišnje jer stari način veštačkog pravljenja novih verzija ima puno mana i komplikacija. Ali eto, gde je strategija tu su i promene strategija kako kome menadžeru dođe.

Алекс

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Задњих 8 година користим лиценцирани Windows. Знаш колико пута ми је пао систем или забаговао нешто? Нула. Никад реинсталиран јер нема потребе. Све ради како треба. Хоћемо пиратске верзије а да добро ради. Не може, другари.

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Ovi poceli kao sa Golfovima - ja vozim dvojku oni izbacili osmicu - ja tek nabavio Windovs 7 ovi gase Desetku - uspori malo sudbino sestro !
(Stanko -obicaji su stariji od zakona !, 15. jun 2021 09:53)

Oni ne obracaju paznju na one koji tehnoloski zive u kamenom dobu.
Ti treba da koristis Dos 1.0!

XP

pre 2 godine

Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?
(IT_Admin, 15. jun 2021 12:05)

Pa što da ne? Ubiše se ubeđujući nas da je savršen, najbolji, bezbedan... ispljuvaše sedmicu koju su isto tako predstavljali kada se trebalo otarasiti XP-a.

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Nemas pojma koliko ti zavidimo na tvojoj iKanti za splavarke i didzejeve.
Mene bi bilo sramota da o tome javno pricam...

IT_Admin

pre 2 godine

"Dugo je i trajao. Kao i Windows 8. Vratite 7! ?
(I prezime, 15. jun 2021 09:22)"
Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?

Fiskalni Zlotvor

pre 2 godine

Microsoft ima neverovatno veliku sreću (i ogroman monopol), što praktično nema konkurenciju na polju operativnih sistema!
Apple ima bolji OS, ali je potpuno orijentisan (i ograničen) na isključivo njihov hardver, što sve zajedno košta jako mnogo novaca - neprihvatljivo za veći deo sveta...
Linux je besplatan i dostupan svakome, u bezbroj verzija - nevolja je u tome što veoma liči na Windows, ali zahteva neuporedivo više znanja iz IT oblasti, pa ga obični korisnici teško prihvataju (uglavnom ga izbegavaju), da se ne bi opterećivali potrebom za malo učenja.
Windows je zato toliko rasprostranjen, bez obzira na sve svoje (ozbiljne) nedostatke, što može da ga koristi svaki bumbar koji ume da uključi PC.

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Svi koji su instalirali windows 10 su se grdno zeznuli.
(Ložač kotlare, 15. jun 2021 11:02)

Odabrao si za tebe idealno zanimanje. Svaka cast...

Badji

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Windows mi je 'zabo' čitavih 0 puta, jer zamisli, nemam hardver iz 20. veka.

IT tandrcak

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Ako si MBP uzeo 2019 recimo da ces morati da ga zamenis oko 2026-te da mi mogao da koristis poslednjih OSX.

nekatamo

pre 2 godine

Ne znam zasto se neki komentari zale na godisnju pretplatu za Office? Kosta oko 8 dolara mesecno i ukljucuje i 1TB onlajn skladistenja, bas je dobra ponuda ako neko zapravo koristi Office redovno. Naravno ne isplati se ako otvoris Word jednom da iskucas nesto i zaboravis.

Pogotovo jer onaj njihov maltene nepoznat Editor u onlajn varijantama radi 80% onoga sto Grammarly naplacuje 20 dolara mesecno. Verovatno je preduzecima solidno skupo da uzmu licence za sve radnike, ali za licne svrhe je skroz ok.

321

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Meni windows za 2 godine zabo isto 0 puta.

Sezona kupanja

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)

Mrka

pre 2 godine

Microsoft ima sreće što nema konkurenciju na tržištu OS... Inače poslovne odluke su ima katastrofalne, da se čovek zapita! Ne računam Apple koji pravi sistem samo za svoj hardver.. Evo pogledajte primere gde imaju konkurencije.. Proizvodnja uređaja, mobilni telefoni, tableti, konzole...itd... skype.. trubaaa...

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 2 godine

Ovi poceli kao sa Golfovima - ja vozim dvojku oni izbacili osmicu - ja tek nabavio Windovs 7 ovi gase Desetku - uspori malo sudbino sestro !

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 2 godine

Ovi poceli kao sa Golfovima - ja vozim dvojku oni izbacili osmicu - ja tek nabavio Windovs 7 ovi gase Desetku - uspori malo sudbino sestro !

Mrka

pre 2 godine

Microsoft ima sreće što nema konkurenciju na tržištu OS... Inače poslovne odluke su ima katastrofalne, da se čovek zapita! Ne računam Apple koji pravi sistem samo za svoj hardver.. Evo pogledajte primere gde imaju konkurencije.. Proizvodnja uređaja, mobilni telefoni, tableti, konzole...itd... skype.. trubaaa...

Badji

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Windows mi je 'zabo' čitavih 0 puta, jer zamisli, nemam hardver iz 20. veka.

IT_Admin

pre 2 godine

"Dugo je i trajao. Kao i Windows 8. Vratite 7! ?
(I prezime, 15. jun 2021 09:22)"
Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?

Fiskalni Zlotvor

pre 2 godine

Microsoft ima neverovatno veliku sreću (i ogroman monopol), što praktično nema konkurenciju na polju operativnih sistema!
Apple ima bolji OS, ali je potpuno orijentisan (i ograničen) na isključivo njihov hardver, što sve zajedno košta jako mnogo novaca - neprihvatljivo za veći deo sveta...
Linux je besplatan i dostupan svakome, u bezbroj verzija - nevolja je u tome što veoma liči na Windows, ali zahteva neuporedivo više znanja iz IT oblasti, pa ga obični korisnici teško prihvataju (uglavnom ga izbegavaju), da se ne bi opterećivali potrebom za malo učenja.
Windows je zato toliko rasprostranjen, bez obzira na sve svoje (ozbiljne) nedostatke, što može da ga koristi svaki bumbar koji ume da uključi PC.

Алекс

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Задњих 8 година користим лиценцирани Windows. Знаш колико пута ми је пао систем или забаговао нешто? Нула. Никад реинсталиран јер нема потребе. Све ради како треба. Хоћемо пиратске верзије а да добро ради. Не може, другари.

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Svi koji su instalirali windows 10 su se grdno zeznuli.
(Ložač kotlare, 15. jun 2021 11:02)

Odabrao si za tebe idealno zanimanje. Svaka cast...

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Nemas pojma koliko ti zavidimo na tvojoj iKanti za splavarke i didzejeve.
Mene bi bilo sramota da o tome javno pricam...

Windows vorever !

pre 2 godine

Dok se ljudi ne opamete i ukinu W zauvek i pređu na neke druge sisteme.
(irelandcalling, 15. jun 2021 08:34)

A sto bi neko prelazio na primitivnu egzotiku kad Windows za "obicne smrtnike" funkcionise vise nego dobro. Da ne valja ne bi ga ceo svet koristio, nego bi presao na Mac-a ili ne dao bog na Linux-a.

Mladen

pre 2 godine

Normalno da ce da izbace novi Windows kad ovaj skoro pa funkcionise. Mora da izadje nov pun bagova da cupamo kosu opet 10g dok ga ne zakrpe.

Боле ме увади

pre 2 godine

И даље користим оргинал Седмицу, од скоро без антивируса (имам инсталиран скенер Малвербајтс). И задовољан сам.

SerbiaLibre

pre 2 godine

Živeo Windows 11! Dole Linux!! Ne želimo slobodu, želim korporacije koje stoje iza nas i sve međusobno da podelimo!
(Admiral, 15. jun 2021 09:55)

Samo da te obavesim iza Linux-a takodje stoje korporacije (i to velike), razlika je u tome što je kod otvoren (može svako da proveri šta je unutra).
Takodje svi mogu da učestvuju u njegovom razvoju i dele medjusobom ono što su napravili. A zatvoreni kod i medjusobno deljenje bilo čega je oksimoron.

nikola 58

pre 2 godine

Nadam se da ce Windows 11 u pocetku da nude besplatno kao sto je Win. 10 bio u ponudi. Propustio sam priliku da ga instaliram, jer sam "emocionalno" bio vezan za Win. 7 koga i danas imam. Isti problem sam imao i sa prelaskom sa XP na Wi. 7. XP sam obozavao.

IT_Admin

pre 2 godine

"Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?
(IT_Admin, 15. jun 2021 12:05)

Pa što da ne? Ubiše se ubeđujući nas da je savršen, najbolji, bezbedan... ispljuvaše sedmicu koju su isto tako predstavljali kada se trebalo otarasiti XP-a.
(XP, 15. jun 2021 12:31)"
Operativni sistemi se razvijaju u skladu sa napretkom hardvera. Svako ko se pita zbog čega su pregaženi XP, a kasnije Win7, blage veze nema kako funkcioniše OS. Eto toliko.

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Ovi poceli kao sa Golfovima - ja vozim dvojku oni izbacili osmicu - ja tek nabavio Windovs 7 ovi gase Desetku - uspori malo sudbino sestro !
(Stanko -obicaji su stariji od zakona !, 15. jun 2021 09:53)

Oni ne obracaju paznju na one koji tehnoloski zive u kamenom dobu.
Ti treba da koristis Dos 1.0!

321

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Meni windows za 2 godine zabo isto 0 puta.

Sezona kupanja

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)

XP

pre 2 godine

Хоћемо пиратске верзије а да добро ради. Не може, другари.
(Алекс, 15. jun 2021 12:22)

Može. Samo, rekoh ja pre neki dan, problem je u (ne)znanju korisnika, a neko je dao još bolju definiciju (koristim priliku da mu se zahvalim na istoj), problem se nalazi negde između monitora i stolice.

rale

pre 2 godine

Sigurno sam više puta pročitao da je MS strategija za budućnost bila da se Windows 10 definiše kao poslednja verzija Windowsa ikada i da će dobijati nove verzije dva puta godišnje jer stari način veštačkog pravljenja novih verzija ima puno mana i komplikacija. Ali eto, gde je strategija tu su i promene strategija kako kome menadžeru dođe.

Ivan

pre 2 godine

Aman, to je prestanak podrške za određene verzije W10 koje su se pokazale kao promašaj, već je viđeno sa W10 Mobile koji je zvanično prestao pre neku godinu. Ono je verovatno za W10 IoT ili neku od tih "granskih" verzija koje nisu naišle na značajno prihvatanje od zajednice. W10 u verziji iz 2019 ima produženu podršku do 2029, a taj EoL datum se odnosi na to do kada ćete moći da koristite neku verziju bez DistUpgrade-a. To znači ako koristite W10 1909 dobijaćete zakrpe i drajvere do tog i tog datuma, nakon toga više neće biti poboljšanja za njega, ali ako pređete besplatno na narednu verziju sve nastavlja kao da ništa nije bilo. Većina korisnika je već imala bar jedan forced DistUpgrade, samo nisu bili ni svesni da se dogodio.

Miloš

pre 2 godine

Da li ja, kao korisnik licenciranog Windowsa, mogu da ih tužim zbog ukidanja podrške, pošto kada su mi reklamirali zašto uzeti legalan softver, podrška je bio jedini njihov adut. Sada je ukidaju.

SerbiaLibre

pre 2 godine

Svi na Linux
(Neplivač, 15. jun 2021 13:28)
zašto bi se zamarao da ga štelujem, kada sa laptopa gledam film preko Tv-a
(hadžija, 15. jun 2021 14:42)

Upravo za takve kao što si ti postoji distribucija MX Linux. Napravljena za stare laptopove kojima je istekla podrška Win7. Instalacija bukvalno 15 min, sve je unapred podešeno, sve je na srpskom a radi duplo brže. Na tebi je samo da uključiš film a mozak držiš isključen.

Mile

pre 2 godine

@EU Citizen, i kako ti radi project office na Linuxu? Ups, ne radi.
Kako radi kalendar u kompanijskom okruženju?
Ups, ne radi jer ga i nema.
Kako radi Office? Jadno.
Kako ide sa obradom video zapisao i fotografija? Nemoj samo GIMP molim te.
Linuks je odličan za servere, ali za desktop je NULA.
(rebro, 15. jun 2021 15:15)

Wps Office radi odlicno, kao i LibreOffice. Gimp i Krita za rastersku grafiku, Inkscape za vektorsku. Za video editing KdenLive, a kome ni to nije dosta Davinci Resolve.

XP

pre 2 godine

Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?
(IT_Admin, 15. jun 2021 12:05)

Pa što da ne? Ubiše se ubeđujući nas da je savršen, najbolji, bezbedan... ispljuvaše sedmicu koju su isto tako predstavljali kada se trebalo otarasiti XP-a.

QwertyDGB

pre 2 godine

@rebro

MS Office nema podrsku na Linuxu, ali osim ako ne radis za multinacionalnu korporaciju, Google Docs ili Libreoffice ce da bude i vise nego dobra zamena, a uz to ne moras da krsis zakon i koristis pirateriju.

Predrag

pre 2 godine

I šta? Sad treba da menjam ploču, a sa njom sve ostalo.
Grafička je sad 200-300e, memorije isto otišle u nebesa i šta ja sad da radim.
Treba mi 1000e da bi pokrenuo taj Win11?
Win7 je bio zakon i ebi se Bile. E nek te je ostavila žena.

Komar

pre 2 godine

@Svi koji su instalirali windows 10 su se grdno zeznuli.
(Ložač kotlare, 15. jun 2021 11:02)

Kako bre mozes da pricas u tudje ime? Evo ja koristim windows 10 i nemam nikakvih problema, uopste se nisam zeznuo. Koristi sta hoces, ali nemoj u tudje ime da pricas i da zboig svog loseg iskustva, mislis da su se svi zeznuli.

XP

pre 2 godine

Operativni sistemi se razvijaju u skladu sa napretkom hardvera. Svako ko se pita zbog čega su pregaženi XP, a kasnije Win7, blage veze nema kako funkcioniše OS. Eto toliko.
(IT_Admin, 15. jun 2021 14:12)

Zašto onda ne pričaju o hardveru nego "jao, bezbednost, propadoste ako ne pređete na novi sistem"? Zašto koriste zastrašivanje umesto objašnjenja sličnog vašem, npr. "windows 7 ne može da iskoristi pun potencijal vaše gigamegagrafičkekarte i hiperprocesora"?
Drugo, nekome stariji hardver još radi, a dao je pare za OS. Zašto takve korisnike primoravati na hardverski i softverski apgrejd?

IT tandrcak

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Ako si MBP uzeo 2019 recimo da ces morati da ga zamenis oko 2026-te da mi mogao da koristis poslednjih OSX.

Izbegavam update pred gašenje podrške

pre 2 godine

Različiti proizvođači imaju različite pristupe tržištu, u svetu softvera to je veoma lako uvideti.
Još uvek ima kompanija koje rade na Win7 i Win8 platformama, prelazak na Win10 mnogima je bio preskup zbog okruženja u kojima rade i softvera koje koriste, pa eto i dan danas bez problema rade na starom OS-u. U svetu Linux-a situacija je još drastičnija, pojedine platforme se koriste i duže od 10 godina kao savršeno pouzdane i funkcionalne, naravno update je neophodan, ali ne i novi sistem.
Microsoft ima jasnu strategiju, da bi naplatio svoj proizvod, mora ga proglasiti novim! Od Update i Upgrade Win 10 nema dovoljno zarade.
Da li to imaju pravo raditi? - Imaju!
Lično ne vidim veliki napredak Win 10 u odnosu na Win 7, Win 8 je bio promašaj zbog mnogih nedovoljno razvijenih funkcija.
Najviše problema Win 10 imao je na početku, i sada poslednjih mesec dana posle update-a, kao pred najavu nove verzije, sigurno slučajno (ista slučajnost zadesila je XP, pa Win 7...)!

osmiputnik

pre 2 godine

Garuda Linux i mirna Bosna.
(Dule, 15. jun 2021 13:53)

Aj daj razlog zasto bi jedan prosecan covek nekog prosecnog kompjuterskog znanja koji koristi pc da udje na internet i da zavrsi nesto za posao u Excel-u koristio Garuda Linux ili bilo koju drugu verziju Linux-a?

rebro

pre 2 godine

@EU Citizen, i kako ti radi project office na Linuxu? Ups, ne radi.
Kako radi kalendar u kompanijskom okruženju?
Ups, ne radi jer ga i nema.
Kako radi Office? Jadno.
Kako ide sa obradom video zapisao i fotografija? Nemoj samo GIMP molim te.
Linuks je odličan za servere, ali za desktop je NULA.

adriano_galliani

pre 2 godine

Da li ja, kao korisnik licenciranog Windowsa, mogu da ih tužim zbog ukidanja podrške, pošto kada su mi reklamirali zašto uzeti legalan softver, podrška je bio jedini njihov adut. Sada je ukidaju.
(Miloš, 15. jun 2021 14:07)

Ne, imaš u EULA (koji si morao da prihvatiš da bi nastavio sa instalacijom) sve o podršci.

Inače podršku imaš i sa nelicenciranim Windowsom 10 takođe, valjda nisi veverica koja nije iskoristila besplatan upgrade program (koji je i dalje validan)?

Windows je praktično besplatan, odavno je odustao Microsoft od naplaćivanja nečega što je danas defakto besplatno ili skoro pa besplatno (Google Android). Zarađuješ na servisima koje nudiš, ne na platformi.

nekatamo

pre 2 godine

Ne znam zasto se neki komentari zale na godisnju pretplatu za Office? Kosta oko 8 dolara mesecno i ukljucuje i 1TB onlajn skladistenja, bas je dobra ponuda ako neko zapravo koristi Office redovno. Naravno ne isplati se ako otvoris Word jednom da iskucas nesto i zaboravis.

Pogotovo jer onaj njihov maltene nepoznat Editor u onlajn varijantama radi 80% onoga sto Grammarly naplacuje 20 dolara mesecno. Verovatno je preduzecima solidno skupo da uzmu licence za sve radnike, ali za licne svrhe je skroz ok.

Nele

pre 2 godine

@IT_Admin
Prijatelju, promasio si profesiju. OS nema veze sa napretkom hardvera, OS bi trebalo da radi bolje sa boljim i novim hardverom. Podrazumeva se da proizvodjaci napisu dobre drajvere za taj hardver.
Ono sto gura promene OS je novac, tj prodaja novih verzija sistema. U to ti upakuju gomilu gluposti koje su prosecnom korisniku (a i naprednom) nepotrebne. Npr Store/Alexa isl. A da bi ljudi presli na novi i nepotreban sistem, bivaju naterani jer prozivodjaci hardvera odbiju da pisu drajvere za prethodni OS. A windows promeni samo ime neke procedure(dok sve ostalo ostane isto) u DLL da ne mozes da instaliras drajver pisan za novi na stari sistem.
P.S Jedini veliki skokovi sto se tice OS koji jesu uslovljeni hardwerom su kada se preslo na multiprocesore i multiprocesorska jezgra kao i kada se preslo na x64 sisteme. Znaci dva upgrade windowsa od win 95 pa na ovamo su bila neophodna. Ostale izmene su bile kozmeticke

sonzi

pre 2 godine

Za vecinu korisnika nema nikakve razlike izmedju win 7 i Win 10 jer ne vide razliku. Ako pitate nekog npr. sys admina, videcete da postoji veeelika razlika. Zasto nisu nastavili podrsku za starije verzije? 1. Bas zbog te razlike koja se ne vidi jer je ona jako bitna za one koji pisu update. 2- Pisanje svakog update kosta, sigurno nije dzabe. Ima li android update za sve verzije? Ok je da menjate telefon svake 2 godine, a malo vam je da koristite 10 godina kompjuter, koji mozda platite isto kao telefon. Sramota!

Pavle

pre 2 godine

Još jedan u moru komentara, kako ćete znati da li sam "znalac"? "Zakucavanje" nije do operativnog sistema koliko do korisnika. Kad se zna gde se nabavljaju pouzdani piratski programi, a ne instalira svaki update i razni antivirusi, nema čak ni usporavanja tokom vremena. Najbolji je Win7, Win10 već prvog dana loše radi. Linux je bezbedniji i stabilniji, ali i komplikovanije je osposobiti neke mogućnosti, ponekad do neisplativosti.
PS
Mac sam mislio da ne pominjem, tačnije nije mi pao na pamet, a mogu reći samo da ne verujem da većina kupaca daje triput više novca za 5% manje problema u radu (nego "pomodarstvo").

Milan

pre 2 godine

Ajd da odgovorim linuxašima. Imam win 10 i linux. Linux koristim za surf, pomalo za offis, odgledam neki film itako neke kućne poslove. Za profesionalne stvari tipa baze podataka ili analiza baze podataka....pogotovo kod ovog trećeg linux nema šta da traži. Sve profesionalne alatke su na windowsu.

artemis

pre 2 godine

Što se mene tiče, ja bih odmah ukinuo podršku jer su naporni za medalju- i umesto da posle "zakrpa" sve radi kako treba, windows 10 koči, otkazuje poslušnost, spor i nikakav.
Dakle, update stop !!!

sad sam u ceha

pre 2 godine

@Deus
Office 2003 je bio poslednji, odnosno predposlednji (2010), dobar Office paket, ovo sto je doslo posle najbolje da ne komentarisem.

Polako smo postali neciji taoci.

adriano_galliani

pre 2 godine

Evo zašto novi Windows - desktop je mrtav. Ubili su ga rudari, tako da ionako nema ni grafičkih a ni hard diskova. Prelazimo na model pretplate za sve servise. To je ono što će Microsoft duboko integrisati u narednu verziju - njihove servise naravno ili barem to pokušati. Kako misli da parira Google Drive-u ili Spotify-u ne znam, ali imaju jedan adut - XBOX live.

Tako da će Windows 11 biti lakši, brži, i dalje će skupljati podatke i biti prepun servisa koji će biti nephodni za rad i maksimalno će otežati 3rd party rešenjima da se koriste. Otuda "novi" Microsoft Store.

Трагач

pre 2 godine

Користим и даље Windows 7 и све пали се као телевизор од 0! Windows 10 бих користио само ако би ме требао за игрице. 😊

Deus

pre 2 godine

Libreoffice ce da bude i vise nego dobra zamena..
---
LibreOffice, OpenOffise, FreeOffice i ostala bratija nisu dostojna zamena za MS Office u korporativnom okruzenju. VB makroi uopste ne rade na njima, formatiranje pojedinih dokumenata je potpuno poremeceno itd. Samo makroi su deal breaking nedostatak za korporativno okruzenje. Bolje je u firmi koristiti Office 2003 sa dodatkom za citanje docx,xlsx formata itd nego najnovije office alternative.

QwertyDGB

pre 2 godine

@osmiputnik

Zato sto je jednostavniji za koriscenje u zanjih par godina od Windows-a.
Nije vise 1998.
Jedini problem je sto i dalje ne rade sve aplikacije na Linuxu, jer proizvodjaci softvera nece da daju podrsku za taj OS.
Zbog toga npr. Adobe Photoshop ne radi na Linuks sistemima, a svi znamo
da je to nasim ljudima najvazniji program.

Obi van

pre 2 godine

firme plaćaju vrlo niske cijene za licence a za to dobiju odličan support. Neka mi neko kaže koja to kompanija sa preko 10k zaposlenih koristi Linux za desktop. Jednostavno nije isplativo.
Win10 je odličan korak napred u odnosu na win 2000. Ja radim u globalnoj kompaniji i mogu da koristim moj desktop na Apple tabletu, na android tabletu na mom privatnom laptopu ili da koristim laptop od firme.

osmiputnik

pre 2 godine

@QwertyDGB

Linux jednostavniji od Windows-a ne znam u kom univerzumu samo, u ovom sigurno ne. Plus 50% linux verzija su MacOS skin ripovi.
Ja sam razmisljao o prelasku na linux zbog posla jer se bavim vizualizacijom u arhitekturi, a blender relativno radi brze operacije na linux-u, ali jednostavno mi se nije isplatilo da zbog jednog programa menjam OS.

QwertyDGB

pre 2 godine

@Ivan

Ova vest je o tome da su bas to promenili. Do sada su update-i imali odredjenu podrsku, a sada su stavili za ceo win10, iako su rekli da je to poslednja verzija Windowsa.
I ta najava o podrsci do 2025 je iskocila bas pred konferenciju sledece nedelje a na kojoj ce Majkrosoft da prikaze Windows novitete, a zadnjih dana se suska da ce da izbace Win11.

QwertyDGB

pre 2 godine

@osmiputnik
Ja sam pricao o koriscenju a ne o izgledu. Windows se cesto pravi pametan, i sakriva brojne radnje od korisnika, pa posle treba magija da bi se npr. svi fajlovi neke aplikacije skroz obrisali sa sistema.

Takodje, ne mislim da je Linux bolji od MacOS-a, koji je nazalost dostupan samo na Apple hardveru.

Sto se tice izgleda, i Windows je "skrin rip" MacOS-a, a u opensource svetu je naravno to jos vise izrazeno.

Kod Linuksa je situacija da ima milion distribucija ali se zapravo sve svodi na par: Fedora, (K)(X)Ubuntu LTS, OpenSuse i Manjaro. Sve ostalo je ili za servere ili igrarija doskorasnjih studenata koji pokusavaju forkovanjem i agresivnim marketingom pokrenuti dobar biznis.

Najveci problem za novog korisnika je sto nema objektivnih testova nego je sve analiza sminke koju neka distribucija koristi.

Ja sam probao nekoliko i sad sam na Kubuntu LTS. To donosi okruzenje na koje sam zbog koriscenja windowsa navikao, za Ubuntu najvise kompanija testira svoj softver, a podrska je na 5 godina.

razum

pre 2 godine

@Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Windows mi je 'zabo' čitavih 0 puta, jer zamisli, nemam hardver iz 20. veka.
(Badji, 15. jun 2021 12:53)

Koga ti lazes, molim te

Digitalni miš

pre 2 godine

(SerbiaLibre, 15. jun 2021 13:56)


Jeste oksimoron ako misliš na kod, ali ako misliš na podatke korisnika, deljenje istih između korisnika i korporacije je sve samo ne oksimoron. ;)

Aleksandar I

pre 2 godine

(Istrebljivac Vonjevina, 15. jun 2021 12:41)

Ne znam ljudi koji su vicni sa operativnim sistemima, mozda je Windows bolji, ali za ljude koji znaju da rade u nekim programima, u koje i ja spadam mogu samo reci da je stvarno uzivanje raditi u mac os!

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 2 godine

Malo sam se nasalio a poslase me u tehnolosko ,,kameno,, doba ! Sad prelazim na Goluba pismonosu !

Diktator

pre 2 godine

Isprobah tridesetak operativnih sistema, zaključak, Windows je jedini korisnički operativni sistem koji se naplaćuje, a ne nudi od sebe ništa. Windows 10 je zatvoren za korisnika više no MacOS, korištenje resursa je blago očajno, dizajn definitivna nula. Microsoft se udostojio da naplaćuje nedovršen sistem, prepun bagova i nestabilnosti, prelak za hakovanje, sistem koji dok nisu integrisali WSL nije vredeo ništa, i taman kaj sistem bio dostojan cene od $3 odluka je da ga zamene, što svakako treba, ali ne treba se nadovezati na Windows 10 kako lenji ci iz Microsofta jedino znaju, no izmeniti kernel potpuno i sve početi iznova. Lično koristim samo Unix i Linux sisteme, jer znam da mi MacOS neće da padne u toku rada, da mi pukne aplikacija, traži prisilan restart, BSOD i drajvere za svaku sitnicu. Drugi izbor su mi Fedora i Mint, iz istih razloga kao i MacOS, prosto mnogo su bolje od Windowsa, koga sam morao debelo modifikovati da bih ga doveo u stanje pouzdanosti blizu MacOS-a, a nisam ga pokušavao koristiti samo na Mac uređajima no i na Windows licenciranom hardware-u gde bi isti trebao biti besplatan za vek uređaja, kao i svi konkurenti, a ne se zasebno naplaćivati.
Sve u svemu, želim im ili da naprave dobar operativni sistem, dostojan da ga čovek može koristiti bez stresa, ili im naprosto želim da propadnu ako pokušaju da nastave sa monopolom.

Debloater

pre 2 godine

Valjda će ovaj put, pod uslovom da počnu od nule, napraviti sistem koji možda radi stabilno. Po mogućnosti da bude open source ili bar besplatan, kao svi konkurentskih operativni sistemi

Sezona kupanja

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Ovi poceli kao sa Golfovima - ja vozim dvojku oni izbacili osmicu - ja tek nabavio Windovs 7 ovi gase Desetku - uspori malo sudbino sestro !
(Stanko -obicaji su stariji od zakona !, 15. jun 2021 09:53)

Oni ne obracaju paznju na one koji tehnoloski zive u kamenom dobu.
Ti treba da koristis Dos 1.0!

Windows vorever !

pre 2 godine

Dok se ljudi ne opamete i ukinu W zauvek i pređu na neke druge sisteme.
(irelandcalling, 15. jun 2021 08:34)

A sto bi neko prelazio na primitivnu egzotiku kad Windows za "obicne smrtnike" funkcionise vise nego dobro. Da ne valja ne bi ga ceo svet koristio, nego bi presao na Mac-a ili ne dao bog na Linux-a.

Алекс

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Задњих 8 година користим лиценцирани Windows. Знаш колико пута ми је пао систем или забаговао нешто? Нула. Никад реинсталиран јер нема потребе. Све ради како треба. Хоћемо пиратске верзије а да добро ради. Не може, другари.

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Svi koji su instalirali windows 10 su se grdno zeznuli.
(Ložač kotlare, 15. jun 2021 11:02)

Odabrao si za tebe idealno zanimanje. Svaka cast...

IT_Admin

pre 2 godine

"Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?
(IT_Admin, 15. jun 2021 12:05)

Pa što da ne? Ubiše se ubeđujući nas da je savršen, najbolji, bezbedan... ispljuvaše sedmicu koju su isto tako predstavljali kada se trebalo otarasiti XP-a.
(XP, 15. jun 2021 12:31)"
Operativni sistemi se razvijaju u skladu sa napretkom hardvera. Svako ko se pita zbog čega su pregaženi XP, a kasnije Win7, blage veze nema kako funkcioniše OS. Eto toliko.

IT_Admin

pre 2 godine

"Dugo je i trajao. Kao i Windows 8. Vratite 7! ?
(I prezime, 15. jun 2021 09:22)"
Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?

Badji

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Windows mi je 'zabo' čitavih 0 puta, jer zamisli, nemam hardver iz 20. veka.

rebro

pre 2 godine

@EU Citizen, i kako ti radi project office na Linuxu? Ups, ne radi.
Kako radi kalendar u kompanijskom okruženju?
Ups, ne radi jer ga i nema.
Kako radi Office? Jadno.
Kako ide sa obradom video zapisao i fotografija? Nemoj samo GIMP molim te.
Linuks je odličan za servere, ali za desktop je NULA.

sonzi

pre 2 godine

Za vecinu korisnika nema nikakve razlike izmedju win 7 i Win 10 jer ne vide razliku. Ako pitate nekog npr. sys admina, videcete da postoji veeelika razlika. Zasto nisu nastavili podrsku za starije verzije? 1. Bas zbog te razlike koja se ne vidi jer je ona jako bitna za one koji pisu update. 2- Pisanje svakog update kosta, sigurno nije dzabe. Ima li android update za sve verzije? Ok je da menjate telefon svake 2 godine, a malo vam je da koristite 10 godina kompjuter, koji mozda platite isto kao telefon. Sramota!

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 2 godine

Ovi poceli kao sa Golfovima - ja vozim dvojku oni izbacili osmicu - ja tek nabavio Windovs 7 ovi gase Desetku - uspori malo sudbino sestro !

321

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Meni windows za 2 godine zabo isto 0 puta.

Milan

pre 2 godine

Ajd da odgovorim linuxašima. Imam win 10 i linux. Linux koristim za surf, pomalo za offis, odgledam neki film itako neke kućne poslove. Za profesionalne stvari tipa baze podataka ili analiza baze podataka....pogotovo kod ovog trećeg linux nema šta da traži. Sve profesionalne alatke su na windowsu.

Mrka

pre 2 godine

Microsoft ima sreće što nema konkurenciju na tržištu OS... Inače poslovne odluke su ima katastrofalne, da se čovek zapita! Ne računam Apple koji pravi sistem samo za svoj hardver.. Evo pogledajte primere gde imaju konkurencije.. Proizvodnja uređaja, mobilni telefoni, tableti, konzole...itd... skype.. trubaaa...

osmiputnik

pre 2 godine

Garuda Linux i mirna Bosna.
(Dule, 15. jun 2021 13:53)

Aj daj razlog zasto bi jedan prosecan covek nekog prosecnog kompjuterskog znanja koji koristi pc da udje na internet i da zavrsi nesto za posao u Excel-u koristio Garuda Linux ili bilo koju drugu verziju Linux-a?

nekatamo

pre 2 godine

Ne znam zasto se neki komentari zale na godisnju pretplatu za Office? Kosta oko 8 dolara mesecno i ukljucuje i 1TB onlajn skladistenja, bas je dobra ponuda ako neko zapravo koristi Office redovno. Naravno ne isplati se ako otvoris Word jednom da iskucas nesto i zaboravis.

Pogotovo jer onaj njihov maltene nepoznat Editor u onlajn varijantama radi 80% onoga sto Grammarly naplacuje 20 dolara mesecno. Verovatno je preduzecima solidno skupo da uzmu licence za sve radnike, ali za licne svrhe je skroz ok.

Mladen

pre 2 godine

Normalno da ce da izbace novi Windows kad ovaj skoro pa funkcionise. Mora da izadje nov pun bagova da cupamo kosu opet 10g dok ga ne zakrpe.

Istrebljivac Vonjevina

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Nemas pojma koliko ti zavidimo na tvojoj iKanti za splavarke i didzejeve.
Mene bi bilo sramota da o tome javno pricam...

Miloš

pre 2 godine

Da li ja, kao korisnik licenciranog Windowsa, mogu da ih tužim zbog ukidanja podrške, pošto kada su mi reklamirali zašto uzeti legalan softver, podrška je bio jedini njihov adut. Sada je ukidaju.

Aleksandar I

pre 2 godine

(Istrebljivac Vonjevina, 15. jun 2021 12:41)

Ne znam ljudi koji su vicni sa operativnim sistemima, mozda je Windows bolji, ali za ljude koji znaju da rade u nekim programima, u koje i ja spadam mogu samo reci da je stvarno uzivanje raditi u mac os!

osmiputnik

pre 2 godine

@QwertyDGB

Linux jednostavniji od Windows-a ne znam u kom univerzumu samo, u ovom sigurno ne. Plus 50% linux verzija su MacOS skin ripovi.
Ja sam razmisljao o prelasku na linux zbog posla jer se bavim vizualizacijom u arhitekturi, a blender relativno radi brze operacije na linux-u, ali jednostavno mi se nije isplatilo da zbog jednog programa menjam OS.

Deus

pre 2 godine

Libreoffice ce da bude i vise nego dobra zamena..
---
LibreOffice, OpenOffise, FreeOffice i ostala bratija nisu dostojna zamena za MS Office u korporativnom okruzenju. VB makroi uopste ne rade na njima, formatiranje pojedinih dokumenata je potpuno poremeceno itd. Samo makroi su deal breaking nedostatak za korporativno okruzenje. Bolje je u firmi koristiti Office 2003 sa dodatkom za citanje docx,xlsx formata itd nego najnovije office alternative.

XP

pre 2 godine

Decenija je malo? Koliko bi trebalo da traje, 100 godina?
(IT_Admin, 15. jun 2021 12:05)

Pa što da ne? Ubiše se ubeđujući nas da je savršen, najbolji, bezbedan... ispljuvaše sedmicu koju su isto tako predstavljali kada se trebalo otarasiti XP-a.

Komar

pre 2 godine

@Svi koji su instalirali windows 10 su se grdno zeznuli.
(Ložač kotlare, 15. jun 2021 11:02)

Kako bre mozes da pricas u tudje ime? Evo ja koristim windows 10 i nemam nikakvih problema, uopste se nisam zeznuo. Koristi sta hoces, ali nemoj u tudje ime da pricas i da zboig svog loseg iskustva, mislis da su se svi zeznuli.

Obi van

pre 2 godine

firme plaćaju vrlo niske cijene za licence a za to dobiju odličan support. Neka mi neko kaže koja to kompanija sa preko 10k zaposlenih koristi Linux za desktop. Jednostavno nije isplativo.
Win10 je odličan korak napred u odnosu na win 2000. Ja radim u globalnoj kompaniji i mogu da koristim moj desktop na Apple tabletu, na android tabletu na mom privatnom laptopu ili da koristim laptop od firme.

QwertyDGB

pre 2 godine

@osmiputnik

Zato sto je jednostavniji za koriscenje u zanjih par godina od Windows-a.
Nije vise 1998.
Jedini problem je sto i dalje ne rade sve aplikacije na Linuxu, jer proizvodjaci softvera nece da daju podrsku za taj OS.
Zbog toga npr. Adobe Photoshop ne radi na Linuks sistemima, a svi znamo
da je to nasim ljudima najvazniji program.

Debloater

pre 2 godine

Valjda će ovaj put, pod uslovom da počnu od nule, napraviti sistem koji možda radi stabilno. Po mogućnosti da bude open source ili bar besplatan, kao svi konkurentskih operativni sistemi

Nele

pre 2 godine

@IT_Admin
Prijatelju, promasio si profesiju. OS nema veze sa napretkom hardvera, OS bi trebalo da radi bolje sa boljim i novim hardverom. Podrazumeva se da proizvodjaci napisu dobre drajvere za taj hardver.
Ono sto gura promene OS je novac, tj prodaja novih verzija sistema. U to ti upakuju gomilu gluposti koje su prosecnom korisniku (a i naprednom) nepotrebne. Npr Store/Alexa isl. A da bi ljudi presli na novi i nepotreban sistem, bivaju naterani jer prozivodjaci hardvera odbiju da pisu drajvere za prethodni OS. A windows promeni samo ime neke procedure(dok sve ostalo ostane isto) u DLL da ne mozes da instaliras drajver pisan za novi na stari sistem.
P.S Jedini veliki skokovi sto se tice OS koji jesu uslovljeni hardwerom su kada se preslo na multiprocesore i multiprocesorska jezgra kao i kada se preslo na x64 sisteme. Znaci dva upgrade windowsa od win 95 pa na ovamo su bila neophodna. Ostale izmene su bile kozmeticke

Fiskalni Zlotvor

pre 2 godine

Microsoft ima neverovatno veliku sreću (i ogroman monopol), što praktično nema konkurenciju na polju operativnih sistema!
Apple ima bolji OS, ali je potpuno orijentisan (i ograničen) na isključivo njihov hardver, što sve zajedno košta jako mnogo novaca - neprihvatljivo za veći deo sveta...
Linux je besplatan i dostupan svakome, u bezbroj verzija - nevolja je u tome što veoma liči na Windows, ali zahteva neuporedivo više znanja iz IT oblasti, pa ga obični korisnici teško prihvataju (uglavnom ga izbegavaju), da se ne bi opterećivali potrebom za malo učenja.
Windows je zato toliko rasprostranjen, bez obzira na sve svoje (ozbiljne) nedostatke, što može da ga koristi svaki bumbar koji ume da uključi PC.

Боле ме увади

pre 2 godine

И даље користим оргинал Седмицу, од скоро без антивируса (имам инсталиран скенер Малвербајтс). И задовољан сам.

SerbiaLibre

pre 2 godine

Svi na Linux
(Neplivač, 15. jun 2021 13:28)
zašto bi se zamarao da ga štelujem, kada sa laptopa gledam film preko Tv-a
(hadžija, 15. jun 2021 14:42)

Upravo za takve kao što si ti postoji distribucija MX Linux. Napravljena za stare laptopove kojima je istekla podrška Win7. Instalacija bukvalno 15 min, sve je unapred podešeno, sve je na srpskom a radi duplo brže. Na tebi je samo da uključiš film a mozak držiš isključen.

Mile

pre 2 godine

@EU Citizen, i kako ti radi project office na Linuxu? Ups, ne radi.
Kako radi kalendar u kompanijskom okruženju?
Ups, ne radi jer ga i nema.
Kako radi Office? Jadno.
Kako ide sa obradom video zapisao i fotografija? Nemoj samo GIMP molim te.
Linuks je odličan za servere, ali za desktop je NULA.
(rebro, 15. jun 2021 15:15)

Wps Office radi odlicno, kao i LibreOffice. Gimp i Krita za rastersku grafiku, Inkscape za vektorsku. Za video editing KdenLive, a kome ni to nije dosta Davinci Resolve.

Predrag

pre 2 godine

I šta? Sad treba da menjam ploču, a sa njom sve ostalo.
Grafička je sad 200-300e, memorije isto otišle u nebesa i šta ja sad da radim.
Treba mi 1000e da bi pokrenuo taj Win11?
Win7 je bio zakon i ebi se Bile. E nek te je ostavila žena.

sad sam u ceha

pre 2 godine

@Deus
Office 2003 je bio poslednji, odnosno predposlednji (2010), dobar Office paket, ovo sto je doslo posle najbolje da ne komentarisem.

Polako smo postali neciji taoci.

artemis

pre 2 godine

Što se mene tiče, ja bih odmah ukinuo podršku jer su naporni za medalju- i umesto da posle "zakrpa" sve radi kako treba, windows 10 koči, otkazuje poslušnost, spor i nikakav.
Dakle, update stop !!!

IT tandrcak

pre 2 godine

Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Ako si MBP uzeo 2019 recimo da ces morati da ga zamenis oko 2026-te da mi mogao da koristis poslednjih OSX.

XP

pre 2 godine

Хоћемо пиратске верзије а да добро ради. Не може, другари.
(Алекс, 15. jun 2021 12:22)

Može. Samo, rekoh ja pre neki dan, problem je u (ne)znanju korisnika, a neko je dao još bolju definiciju (koristim priliku da mu se zahvalim na istoj), problem se nalazi negde između monitora i stolice.

XP

pre 2 godine

Operativni sistemi se razvijaju u skladu sa napretkom hardvera. Svako ko se pita zbog čega su pregaženi XP, a kasnije Win7, blage veze nema kako funkcioniše OS. Eto toliko.
(IT_Admin, 15. jun 2021 14:12)

Zašto onda ne pričaju o hardveru nego "jao, bezbednost, propadoste ako ne pređete na novi sistem"? Zašto koriste zastrašivanje umesto objašnjenja sličnog vašem, npr. "windows 7 ne može da iskoristi pun potencijal vaše gigamegagrafičkekarte i hiperprocesora"?
Drugo, nekome stariji hardver još radi, a dao je pare za OS. Zašto takve korisnike primoravati na hardverski i softverski apgrejd?

razum

pre 2 godine

@Ne koristim ga od 2019te od kad sam uzeo Mac book pro i mogu samo da vam kazem sa sam progled’o!!! Nikad vise na windows, za ove dve godine Mac zabo 0 puta :)
(Sezona kupanja, 15. jun 2021 11:24)

Windows mi je 'zabo' čitavih 0 puta, jer zamisli, nemam hardver iz 20. veka.
(Badji, 15. jun 2021 12:53)

Koga ti lazes, molim te

Izbegavam update pred gašenje podrške

pre 2 godine

Različiti proizvođači imaju različite pristupe tržištu, u svetu softvera to je veoma lako uvideti.
Još uvek ima kompanija koje rade na Win7 i Win8 platformama, prelazak na Win10 mnogima je bio preskup zbog okruženja u kojima rade i softvera koje koriste, pa eto i dan danas bez problema rade na starom OS-u. U svetu Linux-a situacija je još drastičnija, pojedine platforme se koriste i duže od 10 godina kao savršeno pouzdane i funkcionalne, naravno update je neophodan, ali ne i novi sistem.
Microsoft ima jasnu strategiju, da bi naplatio svoj proizvod, mora ga proglasiti novim! Od Update i Upgrade Win 10 nema dovoljno zarade.
Da li to imaju pravo raditi? - Imaju!
Lično ne vidim veliki napredak Win 10 u odnosu na Win 7, Win 8 je bio promašaj zbog mnogih nedovoljno razvijenih funkcija.
Najviše problema Win 10 imao je na početku, i sada poslednjih mesec dana posle update-a, kao pred najavu nove verzije, sigurno slučajno (ista slučajnost zadesila je XP, pa Win 7...)!

QwertyDGB

pre 2 godine

@rebro

MS Office nema podrsku na Linuxu, ali osim ako ne radis za multinacionalnu korporaciju, Google Docs ili Libreoffice ce da bude i vise nego dobra zamena, a uz to ne moras da krsis zakon i koristis pirateriju.

Pavle

pre 2 godine

Još jedan u moru komentara, kako ćete znati da li sam "znalac"? "Zakucavanje" nije do operativnog sistema koliko do korisnika. Kad se zna gde se nabavljaju pouzdani piratski programi, a ne instalira svaki update i razni antivirusi, nema čak ni usporavanja tokom vremena. Najbolji je Win7, Win10 već prvog dana loše radi. Linux je bezbedniji i stabilniji, ali i komplikovanije je osposobiti neke mogućnosti, ponekad do neisplativosti.
PS
Mac sam mislio da ne pominjem, tačnije nije mi pao na pamet, a mogu reći samo da ne verujem da većina kupaca daje triput više novca za 5% manje problema u radu (nego "pomodarstvo").

rale

pre 2 godine

Sigurno sam više puta pročitao da je MS strategija za budućnost bila da se Windows 10 definiše kao poslednja verzija Windowsa ikada i da će dobijati nove verzije dva puta godišnje jer stari način veštačkog pravljenja novih verzija ima puno mana i komplikacija. Ali eto, gde je strategija tu su i promene strategija kako kome menadžeru dođe.

adriano_galliani

pre 2 godine

Evo zašto novi Windows - desktop je mrtav. Ubili su ga rudari, tako da ionako nema ni grafičkih a ni hard diskova. Prelazimo na model pretplate za sve servise. To je ono što će Microsoft duboko integrisati u narednu verziju - njihove servise naravno ili barem to pokušati. Kako misli da parira Google Drive-u ili Spotify-u ne znam, ali imaju jedan adut - XBOX live.

Tako da će Windows 11 biti lakši, brži, i dalje će skupljati podatke i biti prepun servisa koji će biti nephodni za rad i maksimalno će otežati 3rd party rešenjima da se koriste. Otuda "novi" Microsoft Store.

Diktator

pre 2 godine

Isprobah tridesetak operativnih sistema, zaključak, Windows je jedini korisnički operativni sistem koji se naplaćuje, a ne nudi od sebe ništa. Windows 10 je zatvoren za korisnika više no MacOS, korištenje resursa je blago očajno, dizajn definitivna nula. Microsoft se udostojio da naplaćuje nedovršen sistem, prepun bagova i nestabilnosti, prelak za hakovanje, sistem koji dok nisu integrisali WSL nije vredeo ništa, i taman kaj sistem bio dostojan cene od $3 odluka je da ga zamene, što svakako treba, ali ne treba se nadovezati na Windows 10 kako lenji ci iz Microsofta jedino znaju, no izmeniti kernel potpuno i sve početi iznova. Lično koristim samo Unix i Linux sisteme, jer znam da mi MacOS neće da padne u toku rada, da mi pukne aplikacija, traži prisilan restart, BSOD i drajvere za svaku sitnicu. Drugi izbor su mi Fedora i Mint, iz istih razloga kao i MacOS, prosto mnogo su bolje od Windowsa, koga sam morao debelo modifikovati da bih ga doveo u stanje pouzdanosti blizu MacOS-a, a nisam ga pokušavao koristiti samo na Mac uređajima no i na Windows licenciranom hardware-u gde bi isti trebao biti besplatan za vek uređaja, kao i svi konkurenti, a ne se zasebno naplaćivati.
Sve u svemu, želim im ili da naprave dobar operativni sistem, dostojan da ga čovek može koristiti bez stresa, ili im naprosto želim da propadnu ako pokušaju da nastave sa monopolom.

nikola 58

pre 2 godine

Nadam se da ce Windows 11 u pocetku da nude besplatno kao sto je Win. 10 bio u ponudi. Propustio sam priliku da ga instaliram, jer sam "emocionalno" bio vezan za Win. 7 koga i danas imam. Isti problem sam imao i sa prelaskom sa XP na Wi. 7. XP sam obozavao.

SerbiaLibre

pre 2 godine

Živeo Windows 11! Dole Linux!! Ne želimo slobodu, želim korporacije koje stoje iza nas i sve međusobno da podelimo!
(Admiral, 15. jun 2021 09:55)

Samo da te obavesim iza Linux-a takodje stoje korporacije (i to velike), razlika je u tome što je kod otvoren (može svako da proveri šta je unutra).
Takodje svi mogu da učestvuju u njegovom razvoju i dele medjusobom ono što su napravili. A zatvoreni kod i medjusobno deljenje bilo čega je oksimoron.

Ivan

pre 2 godine

Aman, to je prestanak podrške za određene verzije W10 koje su se pokazale kao promašaj, već je viđeno sa W10 Mobile koji je zvanično prestao pre neku godinu. Ono je verovatno za W10 IoT ili neku od tih "granskih" verzija koje nisu naišle na značajno prihvatanje od zajednice. W10 u verziji iz 2019 ima produženu podršku do 2029, a taj EoL datum se odnosi na to do kada ćete moći da koristite neku verziju bez DistUpgrade-a. To znači ako koristite W10 1909 dobijaćete zakrpe i drajvere do tog i tog datuma, nakon toga više neće biti poboljšanja za njega, ali ako pređete besplatno na narednu verziju sve nastavlja kao da ništa nije bilo. Većina korisnika je već imala bar jedan forced DistUpgrade, samo nisu bili ni svesni da se dogodio.

Трагач

pre 2 godine

Користим и даље Windows 7 и све пали се као телевизор од 0! Windows 10 бих користио само ако би ме требао за игрице. 😊

QwertyDGB

pre 2 godine

@osmiputnik
Ja sam pricao o koriscenju a ne o izgledu. Windows se cesto pravi pametan, i sakriva brojne radnje od korisnika, pa posle treba magija da bi se npr. svi fajlovi neke aplikacije skroz obrisali sa sistema.

Takodje, ne mislim da je Linux bolji od MacOS-a, koji je nazalost dostupan samo na Apple hardveru.

Sto se tice izgleda, i Windows je "skrin rip" MacOS-a, a u opensource svetu je naravno to jos vise izrazeno.

Kod Linuksa je situacija da ima milion distribucija ali se zapravo sve svodi na par: Fedora, (K)(X)Ubuntu LTS, OpenSuse i Manjaro. Sve ostalo je ili za servere ili igrarija doskorasnjih studenata koji pokusavaju forkovanjem i agresivnim marketingom pokrenuti dobar biznis.

Najveci problem za novog korisnika je sto nema objektivnih testova nego je sve analiza sminke koju neka distribucija koristi.

Ja sam probao nekoliko i sad sam na Kubuntu LTS. To donosi okruzenje na koje sam zbog koriscenja windowsa navikao, za Ubuntu najvise kompanija testira svoj softver, a podrska je na 5 godina.

adriano_galliani

pre 2 godine

Da li ja, kao korisnik licenciranog Windowsa, mogu da ih tužim zbog ukidanja podrške, pošto kada su mi reklamirali zašto uzeti legalan softver, podrška je bio jedini njihov adut. Sada je ukidaju.
(Miloš, 15. jun 2021 14:07)

Ne, imaš u EULA (koji si morao da prihvatiš da bi nastavio sa instalacijom) sve o podršci.

Inače podršku imaš i sa nelicenciranim Windowsom 10 takođe, valjda nisi veverica koja nije iskoristila besplatan upgrade program (koji je i dalje validan)?

Windows je praktično besplatan, odavno je odustao Microsoft od naplaćivanja nečega što je danas defakto besplatno ili skoro pa besplatno (Google Android). Zarađuješ na servisima koje nudiš, ne na platformi.

QwertyDGB

pre 2 godine

@Ivan

Ova vest je o tome da su bas to promenili. Do sada su update-i imali odredjenu podrsku, a sada su stavili za ceo win10, iako su rekli da je to poslednja verzija Windowsa.
I ta najava o podrsci do 2025 je iskocila bas pred konferenciju sledece nedelje a na kojoj ce Majkrosoft da prikaze Windows novitete, a zadnjih dana se suska da ce da izbace Win11.

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 2 godine

Malo sam se nasalio a poslase me u tehnolosko ,,kameno,, doba ! Sad prelazim na Goluba pismonosu !

Digitalni miš

pre 2 godine

(SerbiaLibre, 15. jun 2021 13:56)


Jeste oksimoron ako misliš na kod, ali ako misliš na podatke korisnika, deljenje istih između korisnika i korporacije je sve samo ne oksimoron. ;)