Ponedeljak, 02.02.2015.

17:55

NBA – domaći teren izgubio smisao

Svake sezone cilj najboljih NBA timova je da izbore što bolju poziciju kako bi imali prednost domaćeg terena u plej-ofu. Da li ta "prednost" i dalje postoji?

Izvor: AK

NBA – domaæi teren izgubio smisao IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

RED STAR NBG

pre 9 godina

(Piksi iz kornera, 3. februar 2015 11:45) Nemoj meni da pripisujes tvoju dijagnozu, to si sigurno prepisao sa svoje otpusne liste.
(Drobnjak iz auta, 3. februar 2015 13:47)

Odvalio te čovek sa komentarom, bolje ostani u autu i ćuti!

Drobnjak iz auta

pre 9 godina

(Piksi iz kornera, 3. februar 2015 11:45) Nemoj meni da pripisujes tvoju dijagnozu, to si sigurno prepisao sa svoje otpusne liste.

Pecconi

pre 9 godina

(baba na steroidima, 2. februar 2015 23:45)

Баба, баба, ала лажеш, срам те било. Нисам знао да активисти Канваса раде и на оваквим вестима...

Piksi iz kornera

pre 9 godina

Nije to nista, FMP ima 20 0 na gostujucim terenima, kod kuce igraju samo kada moraju. (Drobnjak iz auta, 3. februar 2015 10:47)

Комплекс је по Јунгу констелација осећања, опажања и вредности као динамички део личности који утиче на понашање појединца. У том контексту Јунг је посебно указао на „комплекс моћи”, „Ја комплекс”, „аутономни комплекс”. Фројд је открио „Едипов комплекс” као и друге, као што су: кастрациони комплекс, комплекс мајке, комплекс оца и сл. Развојем дубинске психологије откривени су и други комплекси а за њихове називе најчешће су коришћена имена јунака из Грчке митологије или библијских личности: Каинов, Електра, Медејин комплекс и сл.
У овом случају ради се о комплексу чији назив је везан за један град на југу Италије, на обали Јадранског мора. Догађаји који су се десили у том граду 29.5.1991. године су дубински разорили психологију појединих људи, њихове мозгове, погледе на свет, на прошлост, садашњост и будућност, па је већина њих отишла у аут и из тог аута се повремено јавља (преко интернета, наравно). Иначе ова врста комплекса је наследна и већ више од две деценије се врло успешно преноси са оца на сина, са деде на унука, са деде на оца, са деде на бабу, са оца на маму, тетку, стрину, комшију...

king Denda

pre 9 godina

Prvu stvar koju treba uraditi je da se utakmice sa 82 smanje na 59 bice mnogo zanimljivije evo sad je prosla sredina regularnog dela na zapadu se zna ko ce da prodje mozda je samo pitanje da l okc ili sunsi.. I ajde neka mi objasni neko koja je svrha da ti dodjes da gledas jos 20 utakmica a znas da ne prolazis, dodju vlasnici sezonskih, ljudi koji su nekoliko dana u gradu i jos nesto malo ljudi koji vole kosarku....Evo vam primer u Srbiji prosle sezone Zvezda izgubi sanse za top 16 i protiv laboral kuce dodje 5000 ljudi u arenu ili ove sezone Partizan isto tako za eurokup.. To je oko brojnosti a oko,, pozorisne publike,, sad i u evropi imas retko gde da odes a da imas navijace kao u Srbiji, nase komsije Hrvati, njihova dva glavna kluba Cedevita koja cak i nema navijace i Cibona isto... Jos u Grckoj i mozda Turskoj ima navijaca kao u Srbiji i tamo polako nestaju... U Americi dodjes sa porodicom i uzivas ustanes zadnja 3 min da pozdravis igrace i to je to sem ako nije play off tad celu zadnju cetvrtinu navijaci su na nogama... Video sam i komentar poput onog u Americi su svi igrači prijatelji, pa evo gledaj kod nas Muric i Blazic, Mitrovic i Milutinov i mnogi drugi recimo da je Danga otisao u Partizan on i Luka bi ostali najbolji prijatelji... Sta trebaju da se poubijaju pa posle da igraju zajedno u reprezentaciji

kent

pre 9 godina

kad pocne playoff i intezitet zalaganja igraca i intezitet navijanja ce biti na skroz jacem nivou, oko toga ne treba praviti nikakvu famu

dyin' ain't much of a livin'

pre 9 godina

kako zamišljate da se nekome za kartu uzme 1,000 + $ a da mu život visi o koncu? zato tamo u publici možete da vidite princa vilijama a ovde bogdanova.

Bgd

pre 9 godina

Bilo kakvo poređenje atmosfere u NBA i Evrope/Južne Amerike nema smisla. Prvo, postoje kulturološke razlike a drugo, sve je to samo šou biznis.

napred srce

pre 9 godina

Samo jedno pitanje ovim ljudima sto idu na utakmice sa porodicom-gde ste vi nasli te zene i devojke koja hoce da budu na utakmici 2 i nesto sata?

$$$

pre 9 godina

Slzem. se.Treba da:
1.Da se navijaci biju pre i posle tekme.
2.Da dodje do prekida tekme,zbog tuce navijaca.
3.Da se ubacuju baklje.
4.Da se ubacuju razni predmeti i gadjaju protivnicki igraci.Moze i svinjske nogice.
5.Da trener juri sudiju po terenu
6.I ono glavno-da se peva.Svaki put iste pesme.

P.S.Cisto sunmjam da bi Duranta (na primer)omelo pevanje u Pioniru ili Areni.Mozda nego igraca Cedevite(ili drugih timova ABA lige) ali ne i Duranta i druge majstore iz NBA lige.

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

Nije kosarka,ali cu ispricati jedan svoj dozivljaj iz Amerike. Mozda nekome bude zanimljivo.
Pre par godina imao sam prilike da u Cikagu gledam bejzbol mec White Sox-Toronto i odem da gledam iz radoznalosti. Cikago inace ima gradski derbi u bejzbolu White Sox-Cubs. White sox su juzna strana grada,Kabs severna. Mada ne igraju istu ligu. Bejzbol ima dve lige.Nesto se razlikuju u pravilima,nemam pojma. Ali graski derbi,napeto.
Uglavnom,ulaz na stadion nezamisliv za nase i evro uslove. Malo bolje od odokativnog pregleda i rucni detektor za metal. Pre ulaska na samu tribinu neki medju prostor gde su sve jedan do drugog kiosci sa hot dogom,koka kolom,sendvicima,kokicama,cak su bile i spagete.:)Ja gledam u neverici, ali pravim se da mi je to sve normalno. Kupim hot dog i koka kolu(12$-mnogo)da ne odskacem od mase.:) Hot dog dobar i veliki,da ne gresim dusu.:)
Sednem na svoje numerisano mesto(drugar je isao sa mnom)jedemo i cekamo da pocne. Kad,nailazi lik sa kofom punom "ladnog piva.Prodaje.Ja u soku. Alkohol na stadionu.:) Jede se i pije na veliko. Neki vec pripiti.Balave,vicu i izvajulju fore. Atmosfera rostiljska.:)Par redova isped mene zid visine metar i sipka,kao neka loza. Stolice i stolovi kao u kafani. Napuni se to,ja gledam,dolazi konobar i ovi narucuju ko ce sta da jede i da pije. Smejao bih se ali mi glupo. Sede,krkaju i kao gledaju utakmicu. Ostali stalno izlaze po jos,pa deluje da je stadion polu prazan. Bese hladno,vetar. Zapalismo pre kraja. :)

paspalj chandler

pre 9 godina

Taj koji je izmislio da zbog sporta treba nekoga da psujes i gadjas tvrdim predmetima je sve pogresno skapirao,mnogo ljudi se na nesrecu primilo.
Ja kad gledam Partizan i Zvezdu cujem sa tribina neke zalopoljke kojima navijaci zele da pokazu koliko su oni verni i kako ce dati zivot bla bla truc,nestalo je ono prosto "Napred Partizan!!!" ili "Ale Ale Zvezdo Le!!!!"
Gusle i gluposti,vredjanje na nacionalnoj i verskoj osnovi,velicanje ratnih zlocinaca i tona stvari koja nema veze sa podrzavanjem svog kluba.
Koliko god vi mislili da je navijanje u Americi besmisleno verujte da je ovo sto se dogadja ovde jos besmislenije.

Флешке

pre 9 godina

Ljudi moji,kada odete
na stadion/halu,kada cela arena zaori,svi na nogama,pevaju se pesme ludnica,taj momenat osetis,kao igrac i navijac,ovi vicu partizan a ovi zvezda,to je emocija koju imamo mi,jer se ne vrti oko para sve,kada dodjes na tekmu ne razmisljas o svojim problemima,samo navijas za klub koji volis!Naravno samo da nema ubijanja,huliganisanja,i da nema mrznje izmedju igraca i uprave dva kluba,rivalstva da ali mrznje ne!.Za one koji hoce da gledaj tekmu i da cute ko zaliveni roboti kakvim nas i pravi svet,nek ostane u toplini svoga doma i gleda utakmicu na tv-u!
P.S.Zamislite dodju ameri u evropu,LBJ u Barsi,Durent u Makabiju,Harden u Partizanu...To bi svaki dan bio spektakl!!!Samo u ovom svetu uvek ima zlih ljudi kojj ce iskoristi i unistiti nesto lepo i vredno zarad kinte!Pozzz

iv13

pre 9 godina

Naravno da nema navijanja, kad je fransiziran sport. Pare pare pare i samo pare.

NBA nema nikakav, nikakav takmicarski znacaj. Fransize... procitajte nesto o tome. Samo ispunjavanje standarda i dogovrenih okvira, to je jedino sto drzi "timove" u gradovima.

Mene ni malo ne cude te stvari, sto domaci teren ne znaci nista. Klubovi bez tradicije, istorije i znacaja.

nego sta

pre 9 godina

Za sve one koji pljuju po srpskom navijanju: itekako na utakmice dolaze cele porodice, pogotovo na košarkaške. I vole svoj tim i u pobedi i u porazu. Neko bez empatije to ne može da razume. A ako je neko od vas uplašen od malo galame i strasti, zaista je bolje da gleda NBA.

LSU_Tigers

pre 9 godina

Ono sto se ovde stalno provlaci kao mana NBA-a a to je takozvana pozorišna publika je smešno. Šteta što u NBA navijači ne šamaraju igrače ,valjaju drogu i biraju ko sme a ko ne sme da dođe u klub pošto je to slika i prilika evropskog (više balkanskog) i južnoameričkog navijanje koje neki ovde baš hvale. Neka hvala pre ću gledati dobru košarku u udobnom sedištu nego se kao nekad u Pioniru boriti za vazduh. A atmosfera ume da bude i u NBA-u više nego dobra u Play off-u ali kao što sam već napisao ne želimo svi isto. Ja sam ipak pre za NBA.

n

pre 9 godina

Nba liga je postala dosadna. Jeste tamo igraju najbolji igraci ali se utakmice bukvalno vise ne mogu gledati, osim mozda finala.
Time out se trazi na svakih par minuta , nema zestine, nema rivalstva, nema emocije, nema toka igre kao u Evropi.
Tuzno je to malo sve, nekada sam ustajao u dva ujutru da pratim meceve bullsa ili sakramenta a danas ih ne bih gledao ni da mi ispred zgrade igraju.

Nolan

pre 9 godina

(defence, 02. februar 2015 22:33)

Ma ti si mi mnogo pametan. Košarka se igra za zabavu ali se igra i za onaj momenat gde su navijači na nogama, pevaju, slave sa timom, gde gledaju i podržavaju svoj jeftin tim protiv skupih evroligaša.
Za taj doživljaj ljudi poput mene plaćaju karte.
Atmosfera na NBA utakmici je sve suprotno. Ljudi plate pare da gledaju nabedjene zvezde a onda izvade tablete i uopšte ne gledaju utakmicu. Klubove nije briga, postoji tankovanje, igrače takodje jer uzimaju pare, navijače takodje jer nemaju tu strast prema klubu. Zato se ne može porediti sa Evroligom po tom pitanju. Oni a verovatno i ti nikada nećete razumeti to.

baba na steroidima

pre 9 godina

Radio sam oko 4 godine kao obezbedjenje na iskljucivo utakmicama koje je Zvezda igrala. Naravno svega sam se nagledao ali jedan dogadjaj nikada necu zaboraviti,pevale su se Zvezdine pesme,sve je grmelo,medjutim nedaleko od jednog od vodja navijaca bila je grupica starijih ljudi takodje simpatizeri CZ ali tek kada smo ih izvukli iz pakla saznali smo da su nasi ljudi koji zive u inostranstvu i da su hteli da prisustvuju necemu zaista posebnom. Da skratim pricu,nisu znali pesme i taj vodja je samo uperio prstom,navucene su kapuljace i za manje od min cela grupica tih ljudi je lezala dole ne znajuci sta ih je snaslo. Necu dalje komentarisati i daleko od toga da ovoga nema i u drugim navijackim grupama ali zasto se cuditi kada nas navijac strada u Turskoj kada jedni druge tamanimo ovde kao da zivot nista ne znaci.

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Više nema nekih rivaliteta da podgreju domaću publiku i digne halu na noge. Ranije je bilo igrača koji su se, u nekim krajnjim slučajevima, čak i mrzeli. Danas su najveći rivali veliki prijatelji. Samo što se ne izgrle i izljube nekon što jedan drugom udari rampu. Publiku to ne loži, ne loži ni igrače jer više nemaju toliki motiv da po svaku cenu nadigraju velike rivale, pa im više nije ni bitno da li će njihova tvrđava ostati neosvojena. Nekad je to bila igra na krv i nož. Danas se desi da igraju poslednji napad za pobedu, a u duelu vidiš igrače kako stoje jedan pored drugog, ćaskaju i smeškaju se. To se prenese i na publiku.

UltraBgd

pre 9 godina

Evo recimo danas Jaka Blazic izjavio kako nikad ne bi igrao za partizan. Pa u derbiju ima da pršti, sto puta više volim tu atmosferu od one defence-hot dog-tableti-koka-kola atmosfere..a za kvalitet skidam kapu, ne moze niko sa njima ali opet sad na ovo svetsko su otisli tako smoreni, nije ni najbolji sastav otisao..verujem da su u sebi mislili samo da prodje vise ovaj cirkus...bolE njih sto su svetski prvaci, i njih i njihov narod, ...daj nba nfl hnl ncaa nascar bejzbol i brdo hot dogova...a da zaboravio sam i soker, tj. MLS hahaha

defence

pre 9 godina

Pre nego što neko uleti sa pričom ,,njihovi navijači su smešni, tamo je cirkus atmosfera, viču samo difens". Čak i da je ovo istina (a nije), pa šta? Košarka treba da se igra za zabavu publike, samo se u nerazvijenim sredinama kao što je naša zbog klupskog rivalstva stvara atmosfera mržnje, nesportskog ponašanja i društvene podele. To nije suština sporta, i ljudi treba da se toga sete pre nego što se zanesu izjavama Vujoševića/Čovića i sličnih.
(Brofasa, 2. februar 2015 19:52)

Upravo tako platio si kartu jos treba da radis za taj tim da skaces da se deres da pevas . Ja kolko znam pevaci za vece uzmu preko 5000 evra preko grane pa sto meni partizan ne bi dao i 1000 evra posto pevam celu utakmicu . Kosarkasi treba da zabave publiku a ne publika kosarkase . Samo u nerazvijenim jadnim i bednim sredinama kao sto je Srbija navijaci se majmunisu i tako dokazuju da nisu odmakli od svojih predaka . Zato je i drzava tako siromasna jer sa takvim stanovnistvom i ne moze da se takmici sa nacijama koje su odmakle u toj evoluciji kao Amerika . Svom timu ces najbolje pomoci ako platis kartu 100 evra a ne tako sto ces se majmunistati na tribini . Pa delije i grobari bolje pocnite da placate karte minimum 100 evra pa mozete i da se nadate nekim rezultatom , jer od vaseg majmunisanja nema nista .

Vetar moga sela vatrenija atmosfera nego Amerike cele

pre 9 godina

NBA da ima navijacku publiku bi bila vrhunac sportske strasti.
Fali taj momenat da Le Brona pogodi upaljac u Filadelfiji, da se prekine malo tekma Seltiksa i Lejkersa zbog divljanja u gostujucem sektoru, da navijaci Orlanda popale baklje u sred Majamija...
Nema kod Amera strasti i pritiska domaceg terena. Njima sutra presele fransizu iz njihovog grada i nit se bune, nego samo u tom novom gradu svi pokupuju te dresove sad njihove lokalne fransize i cekaju da odu na tekmu da zvacu babl gam i jedu hot dog. Samo pare su bitne, Gde su samo pare bitne - tu nema duse i smisla.

LOL

pre 9 godina

Nema veze gde se igra dok nisu najvazniji mecevi, a cak i tada shvatite da se radi o vrhunskim profesionalcima oni mogu da igraju bilo gde isto to samo mi tripujemo da kao navijaci nesto znace nisu navijaci na parketu i da slobodno promenite pesmu ako vas tim vodi nece to da poremeti igrace, bolje imati zdrav razum neko biti sujeveran.

Secam se pre mnogo godina kad su Ameri dosli u Arenu na egzibicioni mec valjda, posle prvih 4 minuta su nas nakantali dok su 20 000 zvizdali tako da...

roki

pre 9 godina

Tamo bar ne izgudbis zivot ako si navijac Orlanda i to javno pokazes u Majamiju. Ne moze se porediti atmosfera, npr. u Pioniru na utakmici Zvezda-Alba, ali bolje i pozorisna atmosfera nego tuce, vredjanja i izgubljeni zivoti.

neutralni felsh

pre 9 godina

Pa zar nije bolja "pozorisna publika"? Dodjes sa porodicom, odgledas utakmicu sedeci na mestu za koje si platio ulaznicu. Udobne stolice, nesto gricnes. U Pioniru prestojim celu utakmicu, slusam psovke maloletnika na tribinama i treba da skacem da bi potvrdio svoju nacionalnost.
(Copavi, 02. februar 2015 20:59)

bas tako!

Dragan

pre 9 godina

hawkeye
Lepo si objasnio. U NCAA se vise dokazuju igraci, vise ima tenzije, prave enrgije i takmicenja. Koliko god voleo NBA smeta mi sto opada zadnjih godina taj takmicarski duh. Mozda gresim, ali sve mi ce cini da je tako. Boli njih uvo sto su izgubili, sto nece na kraju krajeva uci u plej of, sto su ispali u plej off-u. Zasto bi se nervirali kad su finansijski obezbedjeni do kraja zivota. Nisu naravno svi takvi ali mladje generacije igraca i ovi koji tek pristizu su tu bukvalno zbog show-a.

navijač od 1970

pre 9 godina

Polako, vrlo sporo se taj trend prenosi kod nas. Postoji mala šansa da ove godine o pobedi odlučuje jedino ko je bolji na terenu.
Na žalost kod nas postoji jedan domaćinski klub, koji kod kuće sve pobeđuje, uz uku, buku, psovanja i pretnje sa tribina pa i sa trenerske klupe uz ogromnu podršku sa tribina. Država ne želi da uvede red, jer su i mnogi državni činovnici pristalice tog kluba. A onda kada odu na gostovanja uobičajenih -20, -30 i tako dalje.
Kamo sreće da mogu kao nekada, pre 20 i više godina da odem na neki bitan meč dva velika rivala, bez da me protivnički navijači maltretiraju i vređaju posredno ili neposredno, verbalno ili fizički.
Uprava jednog kluba svojim provokacijama namerno izaziva tenzije i stvara atmosferu mržnje, kako bi jednu sportsku priredbu (u suštini zabavu za prekraćivanje dokolice građana) pretvorila u pravi rat na život i smrt, i time sebi dala značaj veći nego što stvarno zaslužuje. I time truju omladinu, kojoj to trajno ulazi u manir ponašanja. Pa nije čudo što onda slede tuče, prebijanja, ubistva navijača.

vladimir

pre 9 godina

""nema evropsko-južnoameričkog poimanja sporta""

Živim na relaciji Beograd- Boston.... Poslednji put kad sam bio u na utakmici u Bg, prošle godine, izbila je prvo tuča ispred medju navijačima , pa za vreme utakmice, pa posle, pa se onda uključila i milicija...nikad više!

Jel to "poimanje" sporta na koje bi trebalo da budemo ponosni?

Sport je damn zabava, nema veće miline kad vidim celu porodicu kako je došla da uživa u nekom od sportova.. Kad kažem "uživa", zaisa mislim "uživa"! Jer 90% publike u NBA arenama dolazi tamo jer zaista VOLI sport i da gleda majstore kako igraju! Slična stvar sam video i na stadionima u Engleskoj, gde su se rešili divljaka i huligana i sad je sve dovedeno na nivo na kome sport i treba da bude! Samo pesma i gledanje fudbala!

Dok 90% publike u siromašnim okruženjima gde se tripuje da "za boje kluba treba umreti", utakmicu i ne vidi već samo gleda da napravi što veću buku i skandal...

Nikki

pre 9 godina

Meni je njihov nacin navijanja mnogo vise cool od ovog evropskog (istocno evropskog). Sport je zabava, tako se i ponasaju njihovi navijaci. Niko ne moze da me ubedi da je ovo kod nas ubijanje navijaca, konstantno bacanje predmeta na parket, vredjanje protivnika normalnije. Zapravo mislim da je poenta u tome sto amerikanci imaju ispunjen drustveni zivot i onda dodju na utakmicu da se zabave, dok je kod nas za mnoge ljude poistovecivanje ljudi sa nekim sportskim timom sve sto imaju.

Z

pre 9 godina

Pricate kako je novac ubio strast u nba a u isto vreme se lozite na Barsu, Real, Celzi, Siti i oste fudbalske siromahe koji dovode i placaju igrace sa po sto miliona evra. Jeste posle nba finala igraci traze utehu u bankovnom racunu i starletama. A sta rade evropski fudbaleri majke ti??? Idu kod bake na selo da kopaju kukuruz. Ajde ne lupajte.

nnn

pre 9 godina

Bolje i to, nego tuce, huligani, uvredljive pesme, uvredljivi transparenti, zandarmerija kraj terena, hiljade dnevnica na patrole marica oko hale i po gradu, strah na koju ces tribinu sesti, politicke parole, pretnje sudijama, da ne nabrajam... U sustini, domaci sport.

hawkeye

pre 9 godina

Sve teorije "piju vodu" ali pričamo o Americi gde u NCAA domaći teren igra itekakvu ulogu(silna energija navijača i potpuna odanost timu) i NBA koji sve više prerasta u šou i ples miljunera,pogledajte finale Boston vs Lejkersi 1984.Takva borba,strast,igra na granici incidenta,svađe među igračima protivničkih timova,"bacanje rukavice" pre utakmice putem medija,do poslednje kapi znoja za pobedu.Poselednju deceniju igrači nakon finala nasmešeni se grle i razmišljaju o svom debelom bankovnom računu i provodu za utehu sa 5 "starleta".Pare su ubile istinski sport.

mare

pre 9 godina

Dobro je za NBA košarku da bude izjednačenija i to je glavni kvalitet lige, i najgora ekipa u sezoni može da pobedi šampiona. To svemu daje neku zanimljivu draž, i na kraju ta liga je profitabilna u odnosu na Evroligu. Gazde klubove profitiraju, u Evropi klubovi ili su 'ponos Izraela' gde plaća država, ili tajkunska ekipa u Rusiji, ili su klubovi u okviru sportskog društva kao Real, Barsa, ili ih drže neki brodograditelji Pao, Oly... sve u svemu hobi ništa više.

Copavi

pre 9 godina

Pa zar nije bolja "pozorisna publika"? Dodjes sa porodicom, odgledas utakmicu sedeci na mestu za koje si platio ulaznicu. Udobne stolice, nesto gricnes. U Pioniru prestojim celu utakmicu, slusam psovke maloletnika na tribinama i treba da skacem da bi potvrdio svoju nacionalnost.

Mrle

pre 9 godina

Pokretni cirkus kao i svi ostali sportovi u USA. Nema utakmice bez navijaca pa da bilo koja NBA ekipa ima podrsku kao Partizan ili Zvezda u Areni bili bi sampioni 10god za redom. E al biznis je to kokice,virsle,sokici,sendvici liga bez briga.

Petar

pre 9 godina

NBA liga nikad nije bila zanimljivija sto se mene tice. Nema izrazitih favorita, puno je zanimljivih timova i igra se jako lepa kosarka. Pratim je 25 godina i sa sigurnoscu to tvrdim. A to sto su se trojke izjednacile sa bacanjima je stvar statistike koja kaze da je trojka najefikasniji nacin za postizanje poena. Statistika je pocetkom milenijuma pocela intenzivno da se koristi u ligi i donela je samo pomak u kvalitetu igre.

nba expert

pre 9 godina

ko nije bio tamo ne zna kako to izgleda citam razne komentare.
1. jedan kaze nema rivalstva kao pre. rivalstva ima I te kako zadnjih 3 godine miami- bulls pacers - heat itd... jeste da su igraci vise prijateljski nastrojeni ali to mislim da nije minus cak I dobra stvar kulture... ovde kod nas kad bi neko pricao taj trash talk svi ga pljuvali itd a kao u nba nedostaje. postedite se toga.
2. Da ne znaju da navijaju tacno ali kod njih na utakmice ide elita ili dobro stojeci ljudi a ne bivsi zatvorenici I narkodileri. mislim da prva 2-3 reda na nba utakmici kostaju po 1k+ $ nije malo.

boda tajson dozivotna

pre 9 godina

ceo nba je izgubio smisao sa ovim astronomskim ugovorima, pa zabrane igranja za selekcije, trazenjem time outa u sred igre,itd

kings

pre 9 godina

ODlican tekst ..Kao sto pomenuste,danas je skroz drugacije vrijeme od onog prije 10 godina ..mislim ovo sto kaze Kjuban ima dosta smisla ..publiku da ne pominjemo..manje/vise nije nikakav faktor odavno na NBA parketima ..

Football_Manager

pre 9 godina

San Antonio po mom misljenju ima bas odlicnu publiku i domaci teren. Izvinjavam se sto nisu izmedju 15 i 21 godine, bubuljicavi padavicari koji nemaju bolja posla nego da urlaju kao majmuni i (ovo je najjace) stoje na stolicama dok gledaju utakmicu. Znate sta Srbi, vreme je malo da se digne kultura u sportskim priredbama. Smorili su takozvani navijaci. Mozda neko od nas zeli da gleda utakmicu u normalnoj atmosferi i da ustane i urla kada se to zaista zasluzi zaslugama na terenu i pozrtvovanoscu. Mozda neko ne daj Boze zeli i dete da povede na utakmicu. Odrastite, NBA publika je cesto dosadna i pozorisna, ali je nasa potpuno suprotna krajnost.

Marko Cakmak

pre 9 godina

Tri kluba:
1.Crvena Zvezda
2.FMP
3.Radnicki basket

1. Klub zamrznut,ne takmici se
2. FMP dobija ime Crvena Zvezda Telekom
3. Radnicki Basket u Radnicki FMP,a sada samo FMP

Sa 3 kluba svelo se na 2,da prvi klub ne bi vracao dugove,a promenom imena su kupljeni navijaci

Dovlanu

pre 9 godina

Dosta istine u ovom textu... mislim da je navijacki deo najbitniji.. Podrska publike ne da utice pozitivno na domaci tim vec vrsi i mali pritisak na sudije koje u nekim odlucujucim situacijama mogu da sude u korist domacina. Mozda su to minorne stvari, ali kada se igra na jednu, dve lopte.. upravo to menja celu pricu. I dalje mislim da je NBA najbolje organizovanija sportska liga na svetu u bilo kom sportu. Tacno je da su utakmice pre plej ofa malo dosadne i bez nekog inteziteta, ali kad dodje plej of tu se prica menja...

il genio

pre 9 godina

Previse zgusnut raspored utakmica.. Ne kazem da treba da igraju svakog vikenda samo kao sto se igra u evropskim ligama, ali nije normalno da jedna ekipa danas igra u Njujorku a vec sutra u LA-u.. Sve to pomalo gubi sportski smisao i ide ka nekom showbiz-u. Ekipe vise lice na putujuci cirkus nego na klub koji ima jasno odredjene sportske ambicije..

Topcidera lepsa strana

pre 9 godina

Ja potpisujem da Partizan preuzme roster od najgoreg NBA ligasa imao bi 80-90% pobeda kuci. Pa oni ne bi znali gde je izlaz iz Arene kad bi im skakali po glavi dva sata, navijali i vristali.

Brofasa

pre 9 godina

Pre nego što neko uleti sa pričom ,,njihovi navijači su smešni, tamo je cirkus atmosfera, viču samo difens". Čak i da je ovo istina (a nije), pa šta? Košarka treba da se igra za zabavu publike, samo se u nerazvijenim sredinama kao što je naša zbog klupskog rivalstva stvara atmosfera mržnje, nesportskog ponašanja i društvene podele. To nije suština sporta, i ljudi treba da se toga sete pre nego što se zanesu izjavama Vujoševića/Čovića i sličnih.

zoran

pre 9 godina

NBA - nije kosarka....cirkus putujuci...utakmice dosadne do bola..na granici negledljivog...jurnjava po terenu bez nekog smisla...imash koraka koliko ti je potrebno...dosada, dosada...nije cudo da ljudi gledaju svoje telefone za vreme utakmice...

teorija igara

pre 9 godina

Teorija 4: Industrija klađenja je toliko uznapredovala i uvećala se, da je svima u interesu (sem onih koji se klade) da dolazi što više "iznenađenja". Kada se živelo najviše od prodatih ulaznica, ginulo se kod kuće, a u gostima je bilo daj šta daš, a sada ti TV prava i sezonske karte već u startu garantuju profit, pa može da se kalkuliše, pogotovo slabiji timovi koji namerno tankuju mečeve da bolje prođu na sledećem draftu.

Trener

pre 9 godina

Vestacki sou koji pravi marketing masinerija nema nikakve veze sa kosarkom. I cela njihova igra lici na sou time akro grupe koji ide u polu remenu. To sto pobedjuju Evropske ekipe nadrogirani namecuci svoj ritam kontakta u sudjenju je posebna glupost.

dijaspora

pre 9 godina

Zivim u Americi. Volim i gledam NBA. Bio sam u nekoliko arena i tu postoji jedna konstanta koja je vezana za sve americke profesionalne sportove.
Publika nije navijacka. Tu nema navijanja. Na utakmice se dolazi kao u bioskop ili pozoriste. Kupite hamburger ili neki sendvic, hot-dog, kokice i sl, neko pice (moze da se kupi i alkohol), zavalite se u udobnu fotelju i gledate kosarku na najvisem nivou. To je svuda tako.
Medjutim, cinjenica je i da nema vise rivalstva i da su svi igraci ortaci medju sobom. Nema vise Barklija da nazove Detroit 'nacistickim gradom' ili Bil Lejmbira da gadno faulira onaokolo i svadja se sa svima ili Lerija Birda da od Doktor Dzeja otima pobede i skace kao unezveren od srece... Svi su oni danas ortaci i nema vise rivala, a i trejdovi su toliko cesti da je bezveze da se lozis protiv nekog kad ti igraci mogu da zavrse u tvom timu.

ZokyNBGD

pre 9 godina

Ne verujem...
a ključna stvar, navijači? nebitno??
tamo su oduvek navijači bili pozorišni pozeri, malo zviždali, malo uzdisali i lupali onim kondom-balonima, e da, i malo vikali "difens", a poslednjih godina su tek otišli u qratz...
zamisli punu arenu protiv npr Panatinaikosa i publiku koja, dok se tvoj tim brani, viče "odbrana, odbrana" majko mila pa koju to dodatnu energiju može da ulije???
igraju tamo kao vanzemaljci, ali su operisani od evropsko-južnoameričkog poimanja sporta...

dijaspora

pre 9 godina

Zivim u Americi. Volim i gledam NBA. Bio sam u nekoliko arena i tu postoji jedna konstanta koja je vezana za sve americke profesionalne sportove.
Publika nije navijacka. Tu nema navijanja. Na utakmice se dolazi kao u bioskop ili pozoriste. Kupite hamburger ili neki sendvic, hot-dog, kokice i sl, neko pice (moze da se kupi i alkohol), zavalite se u udobnu fotelju i gledate kosarku na najvisem nivou. To je svuda tako.
Medjutim, cinjenica je i da nema vise rivalstva i da su svi igraci ortaci medju sobom. Nema vise Barklija da nazove Detroit 'nacistickim gradom' ili Bil Lejmbira da gadno faulira onaokolo i svadja se sa svima ili Lerija Birda da od Doktor Dzeja otima pobede i skace kao unezveren od srece... Svi su oni danas ortaci i nema vise rivala, a i trejdovi su toliko cesti da je bezveze da se lozis protiv nekog kad ti igraci mogu da zavrse u tvom timu.

ZokyNBGD

pre 9 godina

Ne verujem...
a ključna stvar, navijači? nebitno??
tamo su oduvek navijači bili pozorišni pozeri, malo zviždali, malo uzdisali i lupali onim kondom-balonima, e da, i malo vikali "difens", a poslednjih godina su tek otišli u qratz...
zamisli punu arenu protiv npr Panatinaikosa i publiku koja, dok se tvoj tim brani, viče "odbrana, odbrana" majko mila pa koju to dodatnu energiju može da ulije???
igraju tamo kao vanzemaljci, ali su operisani od evropsko-južnoameričkog poimanja sporta...

Football_Manager

pre 9 godina

San Antonio po mom misljenju ima bas odlicnu publiku i domaci teren. Izvinjavam se sto nisu izmedju 15 i 21 godine, bubuljicavi padavicari koji nemaju bolja posla nego da urlaju kao majmuni i (ovo je najjace) stoje na stolicama dok gledaju utakmicu. Znate sta Srbi, vreme je malo da se digne kultura u sportskim priredbama. Smorili su takozvani navijaci. Mozda neko od nas zeli da gleda utakmicu u normalnoj atmosferi i da ustane i urla kada se to zaista zasluzi zaslugama na terenu i pozrtvovanoscu. Mozda neko ne daj Boze zeli i dete da povede na utakmicu. Odrastite, NBA publika je cesto dosadna i pozorisna, ali je nasa potpuno suprotna krajnost.

Copavi

pre 9 godina

Pa zar nije bolja "pozorisna publika"? Dodjes sa porodicom, odgledas utakmicu sedeci na mestu za koje si platio ulaznicu. Udobne stolice, nesto gricnes. U Pioniru prestojim celu utakmicu, slusam psovke maloletnika na tribinama i treba da skacem da bi potvrdio svoju nacionalnost.

Brofasa

pre 9 godina

Pre nego što neko uleti sa pričom ,,njihovi navijači su smešni, tamo je cirkus atmosfera, viču samo difens". Čak i da je ovo istina (a nije), pa šta? Košarka treba da se igra za zabavu publike, samo se u nerazvijenim sredinama kao što je naša zbog klupskog rivalstva stvara atmosfera mržnje, nesportskog ponašanja i društvene podele. To nije suština sporta, i ljudi treba da se toga sete pre nego što se zanesu izjavama Vujoševića/Čovića i sličnih.

Topcidera lepsa strana

pre 9 godina

Ja potpisujem da Partizan preuzme roster od najgoreg NBA ligasa imao bi 80-90% pobeda kuci. Pa oni ne bi znali gde je izlaz iz Arene kad bi im skakali po glavi dva sata, navijali i vristali.

Dovlanu

pre 9 godina

Dosta istine u ovom textu... mislim da je navijacki deo najbitniji.. Podrska publike ne da utice pozitivno na domaci tim vec vrsi i mali pritisak na sudije koje u nekim odlucujucim situacijama mogu da sude u korist domacina. Mozda su to minorne stvari, ali kada se igra na jednu, dve lopte.. upravo to menja celu pricu. I dalje mislim da je NBA najbolje organizovanija sportska liga na svetu u bilo kom sportu. Tacno je da su utakmice pre plej ofa malo dosadne i bez nekog inteziteta, ali kad dodje plej of tu se prica menja...

nnn

pre 9 godina

Bolje i to, nego tuce, huligani, uvredljive pesme, uvredljivi transparenti, zandarmerija kraj terena, hiljade dnevnica na patrole marica oko hale i po gradu, strah na koju ces tribinu sesti, politicke parole, pretnje sudijama, da ne nabrajam... U sustini, domaci sport.

hawkeye

pre 9 godina

Sve teorije "piju vodu" ali pričamo o Americi gde u NCAA domaći teren igra itekakvu ulogu(silna energija navijača i potpuna odanost timu) i NBA koji sve više prerasta u šou i ples miljunera,pogledajte finale Boston vs Lejkersi 1984.Takva borba,strast,igra na granici incidenta,svađe među igračima protivničkih timova,"bacanje rukavice" pre utakmice putem medija,do poslednje kapi znoja za pobedu.Poselednju deceniju igrači nakon finala nasmešeni se grle i razmišljaju o svom debelom bankovnom računu i provodu za utehu sa 5 "starleta".Pare su ubile istinski sport.

il genio

pre 9 godina

Previse zgusnut raspored utakmica.. Ne kazem da treba da igraju svakog vikenda samo kao sto se igra u evropskim ligama, ali nije normalno da jedna ekipa danas igra u Njujorku a vec sutra u LA-u.. Sve to pomalo gubi sportski smisao i ide ka nekom showbiz-u. Ekipe vise lice na putujuci cirkus nego na klub koji ima jasno odredjene sportske ambicije..

nba expert

pre 9 godina

ko nije bio tamo ne zna kako to izgleda citam razne komentare.
1. jedan kaze nema rivalstva kao pre. rivalstva ima I te kako zadnjih 3 godine miami- bulls pacers - heat itd... jeste da su igraci vise prijateljski nastrojeni ali to mislim da nije minus cak I dobra stvar kulture... ovde kod nas kad bi neko pricao taj trash talk svi ga pljuvali itd a kao u nba nedostaje. postedite se toga.
2. Da ne znaju da navijaju tacno ali kod njih na utakmice ide elita ili dobro stojeci ljudi a ne bivsi zatvorenici I narkodileri. mislim da prva 2-3 reda na nba utakmici kostaju po 1k+ $ nije malo.

neutralni felsh

pre 9 godina

Pa zar nije bolja "pozorisna publika"? Dodjes sa porodicom, odgledas utakmicu sedeci na mestu za koje si platio ulaznicu. Udobne stolice, nesto gricnes. U Pioniru prestojim celu utakmicu, slusam psovke maloletnika na tribinama i treba da skacem da bi potvrdio svoju nacionalnost.
(Copavi, 02. februar 2015 20:59)

bas tako!

Z

pre 9 godina

Pricate kako je novac ubio strast u nba a u isto vreme se lozite na Barsu, Real, Celzi, Siti i oste fudbalske siromahe koji dovode i placaju igrace sa po sto miliona evra. Jeste posle nba finala igraci traze utehu u bankovnom racunu i starletama. A sta rade evropski fudbaleri majke ti??? Idu kod bake na selo da kopaju kukuruz. Ajde ne lupajte.

Nikki

pre 9 godina

Meni je njihov nacin navijanja mnogo vise cool od ovog evropskog (istocno evropskog). Sport je zabava, tako se i ponasaju njihovi navijaci. Niko ne moze da me ubedi da je ovo kod nas ubijanje navijaca, konstantno bacanje predmeta na parket, vredjanje protivnika normalnije. Zapravo mislim da je poenta u tome sto amerikanci imaju ispunjen drustveni zivot i onda dodju na utakmicu da se zabave, dok je kod nas za mnoge ljude poistovecivanje ljudi sa nekim sportskim timom sve sto imaju.

Marko Cakmak

pre 9 godina

Tri kluba:
1.Crvena Zvezda
2.FMP
3.Radnicki basket

1. Klub zamrznut,ne takmici se
2. FMP dobija ime Crvena Zvezda Telekom
3. Radnicki Basket u Radnicki FMP,a sada samo FMP

Sa 3 kluba svelo se na 2,da prvi klub ne bi vracao dugove,a promenom imena su kupljeni navijaci

mare

pre 9 godina

Dobro je za NBA košarku da bude izjednačenija i to je glavni kvalitet lige, i najgora ekipa u sezoni može da pobedi šampiona. To svemu daje neku zanimljivu draž, i na kraju ta liga je profitabilna u odnosu na Evroligu. Gazde klubove profitiraju, u Evropi klubovi ili su 'ponos Izraela' gde plaća država, ili tajkunska ekipa u Rusiji, ili su klubovi u okviru sportskog društva kao Real, Barsa, ili ih drže neki brodograditelji Pao, Oly... sve u svemu hobi ništa više.

Vetar moga sela vatrenija atmosfera nego Amerike cele

pre 9 godina

NBA da ima navijacku publiku bi bila vrhunac sportske strasti.
Fali taj momenat da Le Brona pogodi upaljac u Filadelfiji, da se prekine malo tekma Seltiksa i Lejkersa zbog divljanja u gostujucem sektoru, da navijaci Orlanda popale baklje u sred Majamija...
Nema kod Amera strasti i pritiska domaceg terena. Njima sutra presele fransizu iz njihovog grada i nit se bune, nego samo u tom novom gradu svi pokupuju te dresove sad njihove lokalne fransize i cekaju da odu na tekmu da zvacu babl gam i jedu hot dog. Samo pare su bitne, Gde su samo pare bitne - tu nema duse i smisla.

vladimir

pre 9 godina

""nema evropsko-južnoameričkog poimanja sporta""

Živim na relaciji Beograd- Boston.... Poslednji put kad sam bio u na utakmici u Bg, prošle godine, izbila je prvo tuča ispred medju navijačima , pa za vreme utakmice, pa posle, pa se onda uključila i milicija...nikad više!

Jel to "poimanje" sporta na koje bi trebalo da budemo ponosni?

Sport je damn zabava, nema veće miline kad vidim celu porodicu kako je došla da uživa u nekom od sportova.. Kad kažem "uživa", zaisa mislim "uživa"! Jer 90% publike u NBA arenama dolazi tamo jer zaista VOLI sport i da gleda majstore kako igraju! Slična stvar sam video i na stadionima u Engleskoj, gde su se rešili divljaka i huligana i sad je sve dovedeno na nivo na kome sport i treba da bude! Samo pesma i gledanje fudbala!

Dok 90% publike u siromašnim okruženjima gde se tripuje da "za boje kluba treba umreti", utakmicu i ne vidi već samo gleda da napravi što veću buku i skandal...

LSU_Tigers

pre 9 godina

Ono sto se ovde stalno provlaci kao mana NBA-a a to je takozvana pozorišna publika je smešno. Šteta što u NBA navijači ne šamaraju igrače ,valjaju drogu i biraju ko sme a ko ne sme da dođe u klub pošto je to slika i prilika evropskog (više balkanskog) i južnoameričkog navijanje koje neki ovde baš hvale. Neka hvala pre ću gledati dobru košarku u udobnom sedištu nego se kao nekad u Pioniru boriti za vazduh. A atmosfera ume da bude i u NBA-u više nego dobra u Play off-u ali kao što sam već napisao ne želimo svi isto. Ja sam ipak pre za NBA.

baba na steroidima

pre 9 godina

Radio sam oko 4 godine kao obezbedjenje na iskljucivo utakmicama koje je Zvezda igrala. Naravno svega sam se nagledao ali jedan dogadjaj nikada necu zaboraviti,pevale su se Zvezdine pesme,sve je grmelo,medjutim nedaleko od jednog od vodja navijaca bila je grupica starijih ljudi takodje simpatizeri CZ ali tek kada smo ih izvukli iz pakla saznali smo da su nasi ljudi koji zive u inostranstvu i da su hteli da prisustvuju necemu zaista posebnom. Da skratim pricu,nisu znali pesme i taj vodja je samo uperio prstom,navucene su kapuljace i za manje od min cela grupica tih ljudi je lezala dole ne znajuci sta ih je snaslo. Necu dalje komentarisati i daleko od toga da ovoga nema i u drugim navijackim grupama ali zasto se cuditi kada nas navijac strada u Turskoj kada jedni druge tamanimo ovde kao da zivot nista ne znaci.

roki

pre 9 godina

Tamo bar ne izgudbis zivot ako si navijac Orlanda i to javno pokazes u Majamiju. Ne moze se porediti atmosfera, npr. u Pioniru na utakmici Zvezda-Alba, ali bolje i pozorisna atmosfera nego tuce, vredjanja i izgubljeni zivoti.

Petar

pre 9 godina

NBA liga nikad nije bila zanimljivija sto se mene tice. Nema izrazitih favorita, puno je zanimljivih timova i igra se jako lepa kosarka. Pratim je 25 godina i sa sigurnoscu to tvrdim. A to sto su se trojke izjednacile sa bacanjima je stvar statistike koja kaze da je trojka najefikasniji nacin za postizanje poena. Statistika je pocetkom milenijuma pocela intenzivno da se koristi u ligi i donela je samo pomak u kvalitetu igre.

n

pre 9 godina

Nba liga je postala dosadna. Jeste tamo igraju najbolji igraci ali se utakmice bukvalno vise ne mogu gledati, osim mozda finala.
Time out se trazi na svakih par minuta , nema zestine, nema rivalstva, nema emocije, nema toka igre kao u Evropi.
Tuzno je to malo sve, nekada sam ustajao u dva ujutru da pratim meceve bullsa ili sakramenta a danas ih ne bih gledao ni da mi ispred zgrade igraju.

kings

pre 9 godina

ODlican tekst ..Kao sto pomenuste,danas je skroz drugacije vrijeme od onog prije 10 godina ..mislim ovo sto kaze Kjuban ima dosta smisla ..publiku da ne pominjemo..manje/vise nije nikakav faktor odavno na NBA parketima ..

defence

pre 9 godina

Pre nego što neko uleti sa pričom ,,njihovi navijači su smešni, tamo je cirkus atmosfera, viču samo difens". Čak i da je ovo istina (a nije), pa šta? Košarka treba da se igra za zabavu publike, samo se u nerazvijenim sredinama kao što je naša zbog klupskog rivalstva stvara atmosfera mržnje, nesportskog ponašanja i društvene podele. To nije suština sporta, i ljudi treba da se toga sete pre nego što se zanesu izjavama Vujoševića/Čovića i sličnih.
(Brofasa, 2. februar 2015 19:52)

Upravo tako platio si kartu jos treba da radis za taj tim da skaces da se deres da pevas . Ja kolko znam pevaci za vece uzmu preko 5000 evra preko grane pa sto meni partizan ne bi dao i 1000 evra posto pevam celu utakmicu . Kosarkasi treba da zabave publiku a ne publika kosarkase . Samo u nerazvijenim jadnim i bednim sredinama kao sto je Srbija navijaci se majmunisu i tako dokazuju da nisu odmakli od svojih predaka . Zato je i drzava tako siromasna jer sa takvim stanovnistvom i ne moze da se takmici sa nacijama koje su odmakle u toj evoluciji kao Amerika . Svom timu ces najbolje pomoci ako platis kartu 100 evra a ne tako sto ces se majmunistati na tribini . Pa delije i grobari bolje pocnite da placate karte minimum 100 evra pa mozete i da se nadate nekim rezultatom , jer od vaseg majmunisanja nema nista .

teorija igara

pre 9 godina

Teorija 4: Industrija klađenja je toliko uznapredovala i uvećala se, da je svima u interesu (sem onih koji se klade) da dolazi što više "iznenađenja". Kada se živelo najviše od prodatih ulaznica, ginulo se kod kuće, a u gostima je bilo daj šta daš, a sada ti TV prava i sezonske karte već u startu garantuju profit, pa može da se kalkuliše, pogotovo slabiji timovi koji namerno tankuju mečeve da bolje prođu na sledećem draftu.

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Više nema nekih rivaliteta da podgreju domaću publiku i digne halu na noge. Ranije je bilo igrača koji su se, u nekim krajnjim slučajevima, čak i mrzeli. Danas su najveći rivali veliki prijatelji. Samo što se ne izgrle i izljube nekon što jedan drugom udari rampu. Publiku to ne loži, ne loži ni igrače jer više nemaju toliki motiv da po svaku cenu nadigraju velike rivale, pa im više nije ni bitno da li će njihova tvrđava ostati neosvojena. Nekad je to bila igra na krv i nož. Danas se desi da igraju poslednji napad za pobedu, a u duelu vidiš igrače kako stoje jedan pored drugog, ćaskaju i smeškaju se. To se prenese i na publiku.

LOL

pre 9 godina

Nema veze gde se igra dok nisu najvazniji mecevi, a cak i tada shvatite da se radi o vrhunskim profesionalcima oni mogu da igraju bilo gde isto to samo mi tripujemo da kao navijaci nesto znace nisu navijaci na parketu i da slobodno promenite pesmu ako vas tim vodi nece to da poremeti igrace, bolje imati zdrav razum neko biti sujeveran.

Secam se pre mnogo godina kad su Ameri dosli u Arenu na egzibicioni mec valjda, posle prvih 4 minuta su nas nakantali dok su 20 000 zvizdali tako da...

Dragan

pre 9 godina

hawkeye
Lepo si objasnio. U NCAA se vise dokazuju igraci, vise ima tenzije, prave enrgije i takmicenja. Koliko god voleo NBA smeta mi sto opada zadnjih godina taj takmicarski duh. Mozda gresim, ali sve mi ce cini da je tako. Boli njih uvo sto su izgubili, sto nece na kraju krajeva uci u plej of, sto su ispali u plej off-u. Zasto bi se nervirali kad su finansijski obezbedjeni do kraja zivota. Nisu naravno svi takvi ali mladje generacije igraca i ovi koji tek pristizu su tu bukvalno zbog show-a.

zoran

pre 9 godina

NBA - nije kosarka....cirkus putujuci...utakmice dosadne do bola..na granici negledljivog...jurnjava po terenu bez nekog smisla...imash koraka koliko ti je potrebno...dosada, dosada...nije cudo da ljudi gledaju svoje telefone za vreme utakmice...

navijač od 1970

pre 9 godina

Polako, vrlo sporo se taj trend prenosi kod nas. Postoji mala šansa da ove godine o pobedi odlučuje jedino ko je bolji na terenu.
Na žalost kod nas postoji jedan domaćinski klub, koji kod kuće sve pobeđuje, uz uku, buku, psovanja i pretnje sa tribina pa i sa trenerske klupe uz ogromnu podršku sa tribina. Država ne želi da uvede red, jer su i mnogi državni činovnici pristalice tog kluba. A onda kada odu na gostovanja uobičajenih -20, -30 i tako dalje.
Kamo sreće da mogu kao nekada, pre 20 i više godina da odem na neki bitan meč dva velika rivala, bez da me protivnički navijači maltretiraju i vređaju posredno ili neposredno, verbalno ili fizički.
Uprava jednog kluba svojim provokacijama namerno izaziva tenzije i stvara atmosferu mržnje, kako bi jednu sportsku priredbu (u suštini zabavu za prekraćivanje dokolice građana) pretvorila u pravi rat na život i smrt, i time sebi dala značaj veći nego što stvarno zaslužuje. I time truju omladinu, kojoj to trajno ulazi u manir ponašanja. Pa nije čudo što onda slede tuče, prebijanja, ubistva navijača.

Mrle

pre 9 godina

Pokretni cirkus kao i svi ostali sportovi u USA. Nema utakmice bez navijaca pa da bilo koja NBA ekipa ima podrsku kao Partizan ili Zvezda u Areni bili bi sampioni 10god za redom. E al biznis je to kokice,virsle,sokici,sendvici liga bez briga.

boda tajson dozivotna

pre 9 godina

ceo nba je izgubio smisao sa ovim astronomskim ugovorima, pa zabrane igranja za selekcije, trazenjem time outa u sred igre,itd

Nolan

pre 9 godina

(defence, 02. februar 2015 22:33)

Ma ti si mi mnogo pametan. Košarka se igra za zabavu ali se igra i za onaj momenat gde su navijači na nogama, pevaju, slave sa timom, gde gledaju i podržavaju svoj jeftin tim protiv skupih evroligaša.
Za taj doživljaj ljudi poput mene plaćaju karte.
Atmosfera na NBA utakmici je sve suprotno. Ljudi plate pare da gledaju nabedjene zvezde a onda izvade tablete i uopšte ne gledaju utakmicu. Klubove nije briga, postoji tankovanje, igrače takodje jer uzimaju pare, navijače takodje jer nemaju tu strast prema klubu. Zato se ne može porediti sa Evroligom po tom pitanju. Oni a verovatno i ti nikada nećete razumeti to.

Trener

pre 9 godina

Vestacki sou koji pravi marketing masinerija nema nikakve veze sa kosarkom. I cela njihova igra lici na sou time akro grupe koji ide u polu remenu. To sto pobedjuju Evropske ekipe nadrogirani namecuci svoj ritam kontakta u sudjenju je posebna glupost.

UltraBgd

pre 9 godina

Evo recimo danas Jaka Blazic izjavio kako nikad ne bi igrao za partizan. Pa u derbiju ima da pršti, sto puta više volim tu atmosferu od one defence-hot dog-tableti-koka-kola atmosfere..a za kvalitet skidam kapu, ne moze niko sa njima ali opet sad na ovo svetsko su otisli tako smoreni, nije ni najbolji sastav otisao..verujem da su u sebi mislili samo da prodje vise ovaj cirkus...bolE njih sto su svetski prvaci, i njih i njihov narod, ...daj nba nfl hnl ncaa nascar bejzbol i brdo hot dogova...a da zaboravio sam i soker, tj. MLS hahaha

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

Nije kosarka,ali cu ispricati jedan svoj dozivljaj iz Amerike. Mozda nekome bude zanimljivo.
Pre par godina imao sam prilike da u Cikagu gledam bejzbol mec White Sox-Toronto i odem da gledam iz radoznalosti. Cikago inace ima gradski derbi u bejzbolu White Sox-Cubs. White sox su juzna strana grada,Kabs severna. Mada ne igraju istu ligu. Bejzbol ima dve lige.Nesto se razlikuju u pravilima,nemam pojma. Ali graski derbi,napeto.
Uglavnom,ulaz na stadion nezamisliv za nase i evro uslove. Malo bolje od odokativnog pregleda i rucni detektor za metal. Pre ulaska na samu tribinu neki medju prostor gde su sve jedan do drugog kiosci sa hot dogom,koka kolom,sendvicima,kokicama,cak su bile i spagete.:)Ja gledam u neverici, ali pravim se da mi je to sve normalno. Kupim hot dog i koka kolu(12$-mnogo)da ne odskacem od mase.:) Hot dog dobar i veliki,da ne gresim dusu.:)
Sednem na svoje numerisano mesto(drugar je isao sa mnom)jedemo i cekamo da pocne. Kad,nailazi lik sa kofom punom "ladnog piva.Prodaje.Ja u soku. Alkohol na stadionu.:) Jede se i pije na veliko. Neki vec pripiti.Balave,vicu i izvajulju fore. Atmosfera rostiljska.:)Par redova isped mene zid visine metar i sipka,kao neka loza. Stolice i stolovi kao u kafani. Napuni se to,ja gledam,dolazi konobar i ovi narucuju ko ce sta da jede i da pije. Smejao bih se ali mi glupo. Sede,krkaju i kao gledaju utakmicu. Ostali stalno izlaze po jos,pa deluje da je stadion polu prazan. Bese hladno,vetar. Zapalismo pre kraja. :)

$$$

pre 9 godina

Slzem. se.Treba da:
1.Da se navijaci biju pre i posle tekme.
2.Da dodje do prekida tekme,zbog tuce navijaca.
3.Da se ubacuju baklje.
4.Da se ubacuju razni predmeti i gadjaju protivnicki igraci.Moze i svinjske nogice.
5.Da trener juri sudiju po terenu
6.I ono glavno-da se peva.Svaki put iste pesme.

P.S.Cisto sunmjam da bi Duranta (na primer)omelo pevanje u Pioniru ili Areni.Mozda nego igraca Cedevite(ili drugih timova ABA lige) ali ne i Duranta i druge majstore iz NBA lige.

Piksi iz kornera

pre 9 godina

Nije to nista, FMP ima 20 0 na gostujucim terenima, kod kuce igraju samo kada moraju. (Drobnjak iz auta, 3. februar 2015 10:47)

Комплекс је по Јунгу констелација осећања, опажања и вредности као динамички део личности који утиче на понашање појединца. У том контексту Јунг је посебно указао на „комплекс моћи”, „Ја комплекс”, „аутономни комплекс”. Фројд је открио „Едипов комплекс” као и друге, као што су: кастрациони комплекс, комплекс мајке, комплекс оца и сл. Развојем дубинске психологије откривени су и други комплекси а за њихове називе најчешће су коришћена имена јунака из Грчке митологије или библијских личности: Каинов, Електра, Медејин комплекс и сл.
У овом случају ради се о комплексу чији назив је везан за један град на југу Италије, на обали Јадранског мора. Догађаји који су се десили у том граду 29.5.1991. године су дубински разорили психологију појединих људи, њихове мозгове, погледе на свет, на прошлост, садашњост и будућност, па је већина њих отишла у аут и из тог аута се повремено јавља (преко интернета, наравно). Иначе ова врста комплекса је наследна и већ више од две деценије се врло успешно преноси са оца на сина, са деде на унука, са деде на оца, са деде на бабу, са оца на маму, тетку, стрину, комшију...

dyin' ain't much of a livin'

pre 9 godina

kako zamišljate da se nekome za kartu uzme 1,000 + $ a da mu život visi o koncu? zato tamo u publici možete da vidite princa vilijama a ovde bogdanova.

Bgd

pre 9 godina

Bilo kakvo poređenje atmosfere u NBA i Evrope/Južne Amerike nema smisla. Prvo, postoje kulturološke razlike a drugo, sve je to samo šou biznis.

napred srce

pre 9 godina

Samo jedno pitanje ovim ljudima sto idu na utakmice sa porodicom-gde ste vi nasli te zene i devojke koja hoce da budu na utakmici 2 i nesto sata?

king Denda

pre 9 godina

Prvu stvar koju treba uraditi je da se utakmice sa 82 smanje na 59 bice mnogo zanimljivije evo sad je prosla sredina regularnog dela na zapadu se zna ko ce da prodje mozda je samo pitanje da l okc ili sunsi.. I ajde neka mi objasni neko koja je svrha da ti dodjes da gledas jos 20 utakmica a znas da ne prolazis, dodju vlasnici sezonskih, ljudi koji su nekoliko dana u gradu i jos nesto malo ljudi koji vole kosarku....Evo vam primer u Srbiji prosle sezone Zvezda izgubi sanse za top 16 i protiv laboral kuce dodje 5000 ljudi u arenu ili ove sezone Partizan isto tako za eurokup.. To je oko brojnosti a oko,, pozorisne publike,, sad i u evropi imas retko gde da odes a da imas navijace kao u Srbiji, nase komsije Hrvati, njihova dva glavna kluba Cedevita koja cak i nema navijace i Cibona isto... Jos u Grckoj i mozda Turskoj ima navijaca kao u Srbiji i tamo polako nestaju... U Americi dodjes sa porodicom i uzivas ustanes zadnja 3 min da pozdravis igrace i to je to sem ako nije play off tad celu zadnju cetvrtinu navijaci su na nogama... Video sam i komentar poput onog u Americi su svi igrači prijatelji, pa evo gledaj kod nas Muric i Blazic, Mitrovic i Milutinov i mnogi drugi recimo da je Danga otisao u Partizan on i Luka bi ostali najbolji prijatelji... Sta trebaju da se poubijaju pa posle da igraju zajedno u reprezentaciji

paspalj chandler

pre 9 godina

Taj koji je izmislio da zbog sporta treba nekoga da psujes i gadjas tvrdim predmetima je sve pogresno skapirao,mnogo ljudi se na nesrecu primilo.
Ja kad gledam Partizan i Zvezdu cujem sa tribina neke zalopoljke kojima navijaci zele da pokazu koliko su oni verni i kako ce dati zivot bla bla truc,nestalo je ono prosto "Napred Partizan!!!" ili "Ale Ale Zvezdo Le!!!!"
Gusle i gluposti,vredjanje na nacionalnoj i verskoj osnovi,velicanje ratnih zlocinaca i tona stvari koja nema veze sa podrzavanjem svog kluba.
Koliko god vi mislili da je navijanje u Americi besmisleno verujte da je ovo sto se dogadja ovde jos besmislenije.

kent

pre 9 godina

kad pocne playoff i intezitet zalaganja igraca i intezitet navijanja ce biti na skroz jacem nivou, oko toga ne treba praviti nikakvu famu

iv13

pre 9 godina

Naravno da nema navijanja, kad je fransiziran sport. Pare pare pare i samo pare.

NBA nema nikakav, nikakav takmicarski znacaj. Fransize... procitajte nesto o tome. Samo ispunjavanje standarda i dogovrenih okvira, to je jedino sto drzi "timove" u gradovima.

Mene ni malo ne cude te stvari, sto domaci teren ne znaci nista. Klubovi bez tradicije, istorije i znacaja.

RED STAR NBG

pre 9 godina

(Piksi iz kornera, 3. februar 2015 11:45) Nemoj meni da pripisujes tvoju dijagnozu, to si sigurno prepisao sa svoje otpusne liste.
(Drobnjak iz auta, 3. februar 2015 13:47)

Odvalio te čovek sa komentarom, bolje ostani u autu i ćuti!

Флешке

pre 9 godina

Ljudi moji,kada odete
na stadion/halu,kada cela arena zaori,svi na nogama,pevaju se pesme ludnica,taj momenat osetis,kao igrac i navijac,ovi vicu partizan a ovi zvezda,to je emocija koju imamo mi,jer se ne vrti oko para sve,kada dodjes na tekmu ne razmisljas o svojim problemima,samo navijas za klub koji volis!Naravno samo da nema ubijanja,huliganisanja,i da nema mrznje izmedju igraca i uprave dva kluba,rivalstva da ali mrznje ne!.Za one koji hoce da gledaj tekmu i da cute ko zaliveni roboti kakvim nas i pravi svet,nek ostane u toplini svoga doma i gleda utakmicu na tv-u!
P.S.Zamislite dodju ameri u evropu,LBJ u Barsi,Durent u Makabiju,Harden u Partizanu...To bi svaki dan bio spektakl!!!Samo u ovom svetu uvek ima zlih ljudi kojj ce iskoristi i unistiti nesto lepo i vredno zarad kinte!Pozzz

Pecconi

pre 9 godina

(baba na steroidima, 2. februar 2015 23:45)

Баба, баба, ала лажеш, срам те било. Нисам знао да активисти Канваса раде и на оваквим вестима...

nego sta

pre 9 godina

Za sve one koji pljuju po srpskom navijanju: itekako na utakmice dolaze cele porodice, pogotovo na košarkaške. I vole svoj tim i u pobedi i u porazu. Neko bez empatije to ne može da razume. A ako je neko od vas uplašen od malo galame i strasti, zaista je bolje da gleda NBA.

Drobnjak iz auta

pre 9 godina

(Piksi iz kornera, 3. februar 2015 11:45) Nemoj meni da pripisujes tvoju dijagnozu, to si sigurno prepisao sa svoje otpusne liste.

Marko Cakmak

pre 9 godina

Tri kluba:
1.Crvena Zvezda
2.FMP
3.Radnicki basket

1. Klub zamrznut,ne takmici se
2. FMP dobija ime Crvena Zvezda Telekom
3. Radnicki Basket u Radnicki FMP,a sada samo FMP

Sa 3 kluba svelo se na 2,da prvi klub ne bi vracao dugove,a promenom imena su kupljeni navijaci

Football_Manager

pre 9 godina

San Antonio po mom misljenju ima bas odlicnu publiku i domaci teren. Izvinjavam se sto nisu izmedju 15 i 21 godine, bubuljicavi padavicari koji nemaju bolja posla nego da urlaju kao majmuni i (ovo je najjace) stoje na stolicama dok gledaju utakmicu. Znate sta Srbi, vreme je malo da se digne kultura u sportskim priredbama. Smorili su takozvani navijaci. Mozda neko od nas zeli da gleda utakmicu u normalnoj atmosferi i da ustane i urla kada se to zaista zasluzi zaslugama na terenu i pozrtvovanoscu. Mozda neko ne daj Boze zeli i dete da povede na utakmicu. Odrastite, NBA publika je cesto dosadna i pozorisna, ali je nasa potpuno suprotna krajnost.

zoran

pre 9 godina

NBA - nije kosarka....cirkus putujuci...utakmice dosadne do bola..na granici negledljivog...jurnjava po terenu bez nekog smisla...imash koraka koliko ti je potrebno...dosada, dosada...nije cudo da ljudi gledaju svoje telefone za vreme utakmice...

Topcidera lepsa strana

pre 9 godina

Ja potpisujem da Partizan preuzme roster od najgoreg NBA ligasa imao bi 80-90% pobeda kuci. Pa oni ne bi znali gde je izlaz iz Arene kad bi im skakali po glavi dva sata, navijali i vristali.

Trener

pre 9 godina

Vestacki sou koji pravi marketing masinerija nema nikakve veze sa kosarkom. I cela njihova igra lici na sou time akro grupe koji ide u polu remenu. To sto pobedjuju Evropske ekipe nadrogirani namecuci svoj ritam kontakta u sudjenju je posebna glupost.

Copavi

pre 9 godina

Pa zar nije bolja "pozorisna publika"? Dodjes sa porodicom, odgledas utakmicu sedeci na mestu za koje si platio ulaznicu. Udobne stolice, nesto gricnes. U Pioniru prestojim celu utakmicu, slusam psovke maloletnika na tribinama i treba da skacem da bi potvrdio svoju nacionalnost.

Brofasa

pre 9 godina

Pre nego što neko uleti sa pričom ,,njihovi navijači su smešni, tamo je cirkus atmosfera, viču samo difens". Čak i da je ovo istina (a nije), pa šta? Košarka treba da se igra za zabavu publike, samo se u nerazvijenim sredinama kao što je naša zbog klupskog rivalstva stvara atmosfera mržnje, nesportskog ponašanja i društvene podele. To nije suština sporta, i ljudi treba da se toga sete pre nego što se zanesu izjavama Vujoševića/Čovića i sličnih.

Mrle

pre 9 godina

Pokretni cirkus kao i svi ostali sportovi u USA. Nema utakmice bez navijaca pa da bilo koja NBA ekipa ima podrsku kao Partizan ili Zvezda u Areni bili bi sampioni 10god za redom. E al biznis je to kokice,virsle,sokici,sendvici liga bez briga.

defence

pre 9 godina

Pre nego što neko uleti sa pričom ,,njihovi navijači su smešni, tamo je cirkus atmosfera, viču samo difens". Čak i da je ovo istina (a nije), pa šta? Košarka treba da se igra za zabavu publike, samo se u nerazvijenim sredinama kao što je naša zbog klupskog rivalstva stvara atmosfera mržnje, nesportskog ponašanja i društvene podele. To nije suština sporta, i ljudi treba da se toga sete pre nego što se zanesu izjavama Vujoševića/Čovića i sličnih.
(Brofasa, 2. februar 2015 19:52)

Upravo tako platio si kartu jos treba da radis za taj tim da skaces da se deres da pevas . Ja kolko znam pevaci za vece uzmu preko 5000 evra preko grane pa sto meni partizan ne bi dao i 1000 evra posto pevam celu utakmicu . Kosarkasi treba da zabave publiku a ne publika kosarkase . Samo u nerazvijenim jadnim i bednim sredinama kao sto je Srbija navijaci se majmunisu i tako dokazuju da nisu odmakli od svojih predaka . Zato je i drzava tako siromasna jer sa takvim stanovnistvom i ne moze da se takmici sa nacijama koje su odmakle u toj evoluciji kao Amerika . Svom timu ces najbolje pomoci ako platis kartu 100 evra a ne tako sto ces se majmunistati na tribini . Pa delije i grobari bolje pocnite da placate karte minimum 100 evra pa mozete i da se nadate nekim rezultatom , jer od vaseg majmunisanja nema nista .

Vetar moga sela vatrenija atmosfera nego Amerike cele

pre 9 godina

NBA da ima navijacku publiku bi bila vrhunac sportske strasti.
Fali taj momenat da Le Brona pogodi upaljac u Filadelfiji, da se prekine malo tekma Seltiksa i Lejkersa zbog divljanja u gostujucem sektoru, da navijaci Orlanda popale baklje u sred Majamija...
Nema kod Amera strasti i pritiska domaceg terena. Njima sutra presele fransizu iz njihovog grada i nit se bune, nego samo u tom novom gradu svi pokupuju te dresove sad njihove lokalne fransize i cekaju da odu na tekmu da zvacu babl gam i jedu hot dog. Samo pare su bitne, Gde su samo pare bitne - tu nema duse i smisla.

LSU_Tigers

pre 9 godina

Ono sto se ovde stalno provlaci kao mana NBA-a a to je takozvana pozorišna publika je smešno. Šteta što u NBA navijači ne šamaraju igrače ,valjaju drogu i biraju ko sme a ko ne sme da dođe u klub pošto je to slika i prilika evropskog (više balkanskog) i južnoameričkog navijanje koje neki ovde baš hvale. Neka hvala pre ću gledati dobru košarku u udobnom sedištu nego se kao nekad u Pioniru boriti za vazduh. A atmosfera ume da bude i u NBA-u više nego dobra u Play off-u ali kao što sam već napisao ne želimo svi isto. Ja sam ipak pre za NBA.

ZokyNBGD

pre 9 godina

Ne verujem...
a ključna stvar, navijači? nebitno??
tamo su oduvek navijači bili pozorišni pozeri, malo zviždali, malo uzdisali i lupali onim kondom-balonima, e da, i malo vikali "difens", a poslednjih godina su tek otišli u qratz...
zamisli punu arenu protiv npr Panatinaikosa i publiku koja, dok se tvoj tim brani, viče "odbrana, odbrana" majko mila pa koju to dodatnu energiju može da ulije???
igraju tamo kao vanzemaljci, ali su operisani od evropsko-južnoameričkog poimanja sporta...

UltraBgd

pre 9 godina

Evo recimo danas Jaka Blazic izjavio kako nikad ne bi igrao za partizan. Pa u derbiju ima da pršti, sto puta više volim tu atmosferu od one defence-hot dog-tableti-koka-kola atmosfere..a za kvalitet skidam kapu, ne moze niko sa njima ali opet sad na ovo svetsko su otisli tako smoreni, nije ni najbolji sastav otisao..verujem da su u sebi mislili samo da prodje vise ovaj cirkus...bolE njih sto su svetski prvaci, i njih i njihov narod, ...daj nba nfl hnl ncaa nascar bejzbol i brdo hot dogova...a da zaboravio sam i soker, tj. MLS hahaha

boda tajson dozivotna

pre 9 godina

ceo nba je izgubio smisao sa ovim astronomskim ugovorima, pa zabrane igranja za selekcije, trazenjem time outa u sred igre,itd

Nolan

pre 9 godina

(defence, 02. februar 2015 22:33)

Ma ti si mi mnogo pametan. Košarka se igra za zabavu ali se igra i za onaj momenat gde su navijači na nogama, pevaju, slave sa timom, gde gledaju i podržavaju svoj jeftin tim protiv skupih evroligaša.
Za taj doživljaj ljudi poput mene plaćaju karte.
Atmosfera na NBA utakmici je sve suprotno. Ljudi plate pare da gledaju nabedjene zvezde a onda izvade tablete i uopšte ne gledaju utakmicu. Klubove nije briga, postoji tankovanje, igrače takodje jer uzimaju pare, navijače takodje jer nemaju tu strast prema klubu. Zato se ne može porediti sa Evroligom po tom pitanju. Oni a verovatno i ti nikada nećete razumeti to.

n

pre 9 godina

Nba liga je postala dosadna. Jeste tamo igraju najbolji igraci ali se utakmice bukvalno vise ne mogu gledati, osim mozda finala.
Time out se trazi na svakih par minuta , nema zestine, nema rivalstva, nema emocije, nema toka igre kao u Evropi.
Tuzno je to malo sve, nekada sam ustajao u dva ujutru da pratim meceve bullsa ili sakramenta a danas ih ne bih gledao ni da mi ispred zgrade igraju.

nba expert

pre 9 godina

ko nije bio tamo ne zna kako to izgleda citam razne komentare.
1. jedan kaze nema rivalstva kao pre. rivalstva ima I te kako zadnjih 3 godine miami- bulls pacers - heat itd... jeste da su igraci vise prijateljski nastrojeni ali to mislim da nije minus cak I dobra stvar kulture... ovde kod nas kad bi neko pricao taj trash talk svi ga pljuvali itd a kao u nba nedostaje. postedite se toga.
2. Da ne znaju da navijaju tacno ali kod njih na utakmice ide elita ili dobro stojeci ljudi a ne bivsi zatvorenici I narkodileri. mislim da prva 2-3 reda na nba utakmici kostaju po 1k+ $ nije malo.

neutralni felsh

pre 9 godina

Pa zar nije bolja "pozorisna publika"? Dodjes sa porodicom, odgledas utakmicu sedeci na mestu za koje si platio ulaznicu. Udobne stolice, nesto gricnes. U Pioniru prestojim celu utakmicu, slusam psovke maloletnika na tribinama i treba da skacem da bi potvrdio svoju nacionalnost.
(Copavi, 02. februar 2015 20:59)

bas tako!

il genio

pre 9 godina

Previse zgusnut raspored utakmica.. Ne kazem da treba da igraju svakog vikenda samo kao sto se igra u evropskim ligama, ali nije normalno da jedna ekipa danas igra u Njujorku a vec sutra u LA-u.. Sve to pomalo gubi sportski smisao i ide ka nekom showbiz-u. Ekipe vise lice na putujuci cirkus nego na klub koji ima jasno odredjene sportske ambicije..

navijač od 1970

pre 9 godina

Polako, vrlo sporo se taj trend prenosi kod nas. Postoji mala šansa da ove godine o pobedi odlučuje jedino ko je bolji na terenu.
Na žalost kod nas postoji jedan domaćinski klub, koji kod kuće sve pobeđuje, uz uku, buku, psovanja i pretnje sa tribina pa i sa trenerske klupe uz ogromnu podršku sa tribina. Država ne želi da uvede red, jer su i mnogi državni činovnici pristalice tog kluba. A onda kada odu na gostovanja uobičajenih -20, -30 i tako dalje.
Kamo sreće da mogu kao nekada, pre 20 i više godina da odem na neki bitan meč dva velika rivala, bez da me protivnički navijači maltretiraju i vređaju posredno ili neposredno, verbalno ili fizički.
Uprava jednog kluba svojim provokacijama namerno izaziva tenzije i stvara atmosferu mržnje, kako bi jednu sportsku priredbu (u suštini zabavu za prekraćivanje dokolice građana) pretvorila u pravi rat na život i smrt, i time sebi dala značaj veći nego što stvarno zaslužuje. I time truju omladinu, kojoj to trajno ulazi u manir ponašanja. Pa nije čudo što onda slede tuče, prebijanja, ubistva navijača.

Nikki

pre 9 godina

Meni je njihov nacin navijanja mnogo vise cool od ovog evropskog (istocno evropskog). Sport je zabava, tako se i ponasaju njihovi navijaci. Niko ne moze da me ubedi da je ovo kod nas ubijanje navijaca, konstantno bacanje predmeta na parket, vredjanje protivnika normalnije. Zapravo mislim da je poenta u tome sto amerikanci imaju ispunjen drustveni zivot i onda dodju na utakmicu da se zabave, dok je kod nas za mnoge ljude poistovecivanje ljudi sa nekim sportskim timom sve sto imaju.

teorija igara

pre 9 godina

Teorija 4: Industrija klađenja je toliko uznapredovala i uvećala se, da je svima u interesu (sem onih koji se klade) da dolazi što više "iznenađenja". Kada se živelo najviše od prodatih ulaznica, ginulo se kod kuće, a u gostima je bilo daj šta daš, a sada ti TV prava i sezonske karte već u startu garantuju profit, pa može da se kalkuliše, pogotovo slabiji timovi koji namerno tankuju mečeve da bolje prođu na sledećem draftu.

nnn

pre 9 godina

Bolje i to, nego tuce, huligani, uvredljive pesme, uvredljivi transparenti, zandarmerija kraj terena, hiljade dnevnica na patrole marica oko hale i po gradu, strah na koju ces tribinu sesti, politicke parole, pretnje sudijama, da ne nabrajam... U sustini, domaci sport.

Petar

pre 9 godina

NBA liga nikad nije bila zanimljivija sto se mene tice. Nema izrazitih favorita, puno je zanimljivih timova i igra se jako lepa kosarka. Pratim je 25 godina i sa sigurnoscu to tvrdim. A to sto su se trojke izjednacile sa bacanjima je stvar statistike koja kaze da je trojka najefikasniji nacin za postizanje poena. Statistika je pocetkom milenijuma pocela intenzivno da se koristi u ligi i donela je samo pomak u kvalitetu igre.

vladimir

pre 9 godina

""nema evropsko-južnoameričkog poimanja sporta""

Živim na relaciji Beograd- Boston.... Poslednji put kad sam bio u na utakmici u Bg, prošle godine, izbila je prvo tuča ispred medju navijačima , pa za vreme utakmice, pa posle, pa se onda uključila i milicija...nikad više!

Jel to "poimanje" sporta na koje bi trebalo da budemo ponosni?

Sport je damn zabava, nema veće miline kad vidim celu porodicu kako je došla da uživa u nekom od sportova.. Kad kažem "uživa", zaisa mislim "uživa"! Jer 90% publike u NBA arenama dolazi tamo jer zaista VOLI sport i da gleda majstore kako igraju! Slična stvar sam video i na stadionima u Engleskoj, gde su se rešili divljaka i huligana i sad je sve dovedeno na nivo na kome sport i treba da bude! Samo pesma i gledanje fudbala!

Dok 90% publike u siromašnim okruženjima gde se tripuje da "za boje kluba treba umreti", utakmicu i ne vidi već samo gleda da napravi što veću buku i skandal...

roki

pre 9 godina

Tamo bar ne izgudbis zivot ako si navijac Orlanda i to javno pokazes u Majamiju. Ne moze se porediti atmosfera, npr. u Pioniru na utakmici Zvezda-Alba, ali bolje i pozorisna atmosfera nego tuce, vredjanja i izgubljeni zivoti.

hawkeye

pre 9 godina

Sve teorije "piju vodu" ali pričamo o Americi gde u NCAA domaći teren igra itekakvu ulogu(silna energija navijača i potpuna odanost timu) i NBA koji sve više prerasta u šou i ples miljunera,pogledajte finale Boston vs Lejkersi 1984.Takva borba,strast,igra na granici incidenta,svađe među igračima protivničkih timova,"bacanje rukavice" pre utakmice putem medija,do poslednje kapi znoja za pobedu.Poselednju deceniju igrači nakon finala nasmešeni se grle i razmišljaju o svom debelom bankovnom računu i provodu za utehu sa 5 "starleta".Pare su ubile istinski sport.

dijaspora

pre 9 godina

Zivim u Americi. Volim i gledam NBA. Bio sam u nekoliko arena i tu postoji jedna konstanta koja je vezana za sve americke profesionalne sportove.
Publika nije navijacka. Tu nema navijanja. Na utakmice se dolazi kao u bioskop ili pozoriste. Kupite hamburger ili neki sendvic, hot-dog, kokice i sl, neko pice (moze da se kupi i alkohol), zavalite se u udobnu fotelju i gledate kosarku na najvisem nivou. To je svuda tako.
Medjutim, cinjenica je i da nema vise rivalstva i da su svi igraci ortaci medju sobom. Nema vise Barklija da nazove Detroit 'nacistickim gradom' ili Bil Lejmbira da gadno faulira onaokolo i svadja se sa svima ili Lerija Birda da od Doktor Dzeja otima pobede i skace kao unezveren od srece... Svi su oni danas ortaci i nema vise rivala, a i trejdovi su toliko cesti da je bezveze da se lozis protiv nekog kad ti igraci mogu da zavrse u tvom timu.

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Više nema nekih rivaliteta da podgreju domaću publiku i digne halu na noge. Ranije je bilo igrača koji su se, u nekim krajnjim slučajevima, čak i mrzeli. Danas su najveći rivali veliki prijatelji. Samo što se ne izgrle i izljube nekon što jedan drugom udari rampu. Publiku to ne loži, ne loži ni igrače jer više nemaju toliki motiv da po svaku cenu nadigraju velike rivale, pa im više nije ni bitno da li će njihova tvrđava ostati neosvojena. Nekad je to bila igra na krv i nož. Danas se desi da igraju poslednji napad za pobedu, a u duelu vidiš igrače kako stoje jedan pored drugog, ćaskaju i smeškaju se. To se prenese i na publiku.

Drobnjak iz auta

pre 9 godina

(Piksi iz kornera, 3. februar 2015 11:45) Nemoj meni da pripisujes tvoju dijagnozu, to si sigurno prepisao sa svoje otpusne liste.

Z

pre 9 godina

Pricate kako je novac ubio strast u nba a u isto vreme se lozite na Barsu, Real, Celzi, Siti i oste fudbalske siromahe koji dovode i placaju igrace sa po sto miliona evra. Jeste posle nba finala igraci traze utehu u bankovnom racunu i starletama. A sta rade evropski fudbaleri majke ti??? Idu kod bake na selo da kopaju kukuruz. Ajde ne lupajte.

LOL

pre 9 godina

Nema veze gde se igra dok nisu najvazniji mecevi, a cak i tada shvatite da se radi o vrhunskim profesionalcima oni mogu da igraju bilo gde isto to samo mi tripujemo da kao navijaci nesto znace nisu navijaci na parketu i da slobodno promenite pesmu ako vas tim vodi nece to da poremeti igrace, bolje imati zdrav razum neko biti sujeveran.

Secam se pre mnogo godina kad su Ameri dosli u Arenu na egzibicioni mec valjda, posle prvih 4 minuta su nas nakantali dok su 20 000 zvizdali tako da...

Dovlanu

pre 9 godina

Dosta istine u ovom textu... mislim da je navijacki deo najbitniji.. Podrska publike ne da utice pozitivno na domaci tim vec vrsi i mali pritisak na sudije koje u nekim odlucujucim situacijama mogu da sude u korist domacina. Mozda su to minorne stvari, ali kada se igra na jednu, dve lopte.. upravo to menja celu pricu. I dalje mislim da je NBA najbolje organizovanija sportska liga na svetu u bilo kom sportu. Tacno je da su utakmice pre plej ofa malo dosadne i bez nekog inteziteta, ali kad dodje plej of tu se prica menja...

baba na steroidima

pre 9 godina

Radio sam oko 4 godine kao obezbedjenje na iskljucivo utakmicama koje je Zvezda igrala. Naravno svega sam se nagledao ali jedan dogadjaj nikada necu zaboraviti,pevale su se Zvezdine pesme,sve je grmelo,medjutim nedaleko od jednog od vodja navijaca bila je grupica starijih ljudi takodje simpatizeri CZ ali tek kada smo ih izvukli iz pakla saznali smo da su nasi ljudi koji zive u inostranstvu i da su hteli da prisustvuju necemu zaista posebnom. Da skratim pricu,nisu znali pesme i taj vodja je samo uperio prstom,navucene su kapuljace i za manje od min cela grupica tih ljudi je lezala dole ne znajuci sta ih je snaslo. Necu dalje komentarisati i daleko od toga da ovoga nema i u drugim navijackim grupama ali zasto se cuditi kada nas navijac strada u Turskoj kada jedni druge tamanimo ovde kao da zivot nista ne znaci.

Dragan

pre 9 godina

hawkeye
Lepo si objasnio. U NCAA se vise dokazuju igraci, vise ima tenzije, prave enrgije i takmicenja. Koliko god voleo NBA smeta mi sto opada zadnjih godina taj takmicarski duh. Mozda gresim, ali sve mi ce cini da je tako. Boli njih uvo sto su izgubili, sto nece na kraju krajeva uci u plej of, sto su ispali u plej off-u. Zasto bi se nervirali kad su finansijski obezbedjeni do kraja zivota. Nisu naravno svi takvi ali mladje generacije igraca i ovi koji tek pristizu su tu bukvalno zbog show-a.

nego sta

pre 9 godina

Za sve one koji pljuju po srpskom navijanju: itekako na utakmice dolaze cele porodice, pogotovo na košarkaške. I vole svoj tim i u pobedi i u porazu. Neko bez empatije to ne može da razume. A ako je neko od vas uplašen od malo galame i strasti, zaista je bolje da gleda NBA.

$$$

pre 9 godina

Slzem. se.Treba da:
1.Da se navijaci biju pre i posle tekme.
2.Da dodje do prekida tekme,zbog tuce navijaca.
3.Da se ubacuju baklje.
4.Da se ubacuju razni predmeti i gadjaju protivnicki igraci.Moze i svinjske nogice.
5.Da trener juri sudiju po terenu
6.I ono glavno-da se peva.Svaki put iste pesme.

P.S.Cisto sunmjam da bi Duranta (na primer)omelo pevanje u Pioniru ili Areni.Mozda nego igraca Cedevite(ili drugih timova ABA lige) ali ne i Duranta i druge majstore iz NBA lige.

Piksi iz kornera

pre 9 godina

Nije to nista, FMP ima 20 0 na gostujucim terenima, kod kuce igraju samo kada moraju. (Drobnjak iz auta, 3. februar 2015 10:47)

Комплекс је по Јунгу констелација осећања, опажања и вредности као динамички део личности који утиче на понашање појединца. У том контексту Јунг је посебно указао на „комплекс моћи”, „Ја комплекс”, „аутономни комплекс”. Фројд је открио „Едипов комплекс” као и друге, као што су: кастрациони комплекс, комплекс мајке, комплекс оца и сл. Развојем дубинске психологије откривени су и други комплекси а за њихове називе најчешће су коришћена имена јунака из Грчке митологије или библијских личности: Каинов, Електра, Медејин комплекс и сл.
У овом случају ради се о комплексу чији назив је везан за један град на југу Италије, на обали Јадранског мора. Догађаји који су се десили у том граду 29.5.1991. године су дубински разорили психологију појединих људи, њихове мозгове, погледе на свет, на прошлост, садашњост и будућност, па је већина њих отишла у аут и из тог аута се повремено јавља (преко интернета, наравно). Иначе ова врста комплекса је наследна и већ више од две деценије се врло успешно преноси са оца на сина, са деде на унука, са деде на оца, са деде на бабу, са оца на маму, тетку, стрину, комшију...

iv13

pre 9 godina

Naravno da nema navijanja, kad je fransiziran sport. Pare pare pare i samo pare.

NBA nema nikakav, nikakav takmicarski znacaj. Fransize... procitajte nesto o tome. Samo ispunjavanje standarda i dogovrenih okvira, to je jedino sto drzi "timove" u gradovima.

Mene ni malo ne cude te stvari, sto domaci teren ne znaci nista. Klubovi bez tradicije, istorije i znacaja.

Флешке

pre 9 godina

Ljudi moji,kada odete
na stadion/halu,kada cela arena zaori,svi na nogama,pevaju se pesme ludnica,taj momenat osetis,kao igrac i navijac,ovi vicu partizan a ovi zvezda,to je emocija koju imamo mi,jer se ne vrti oko para sve,kada dodjes na tekmu ne razmisljas o svojim problemima,samo navijas za klub koji volis!Naravno samo da nema ubijanja,huliganisanja,i da nema mrznje izmedju igraca i uprave dva kluba,rivalstva da ali mrznje ne!.Za one koji hoce da gledaj tekmu i da cute ko zaliveni roboti kakvim nas i pravi svet,nek ostane u toplini svoga doma i gleda utakmicu na tv-u!
P.S.Zamislite dodju ameri u evropu,LBJ u Barsi,Durent u Makabiju,Harden u Partizanu...To bi svaki dan bio spektakl!!!Samo u ovom svetu uvek ima zlih ljudi kojj ce iskoristi i unistiti nesto lepo i vredno zarad kinte!Pozzz

dyin' ain't much of a livin'

pre 9 godina

kako zamišljate da se nekome za kartu uzme 1,000 + $ a da mu život visi o koncu? zato tamo u publici možete da vidite princa vilijama a ovde bogdanova.

mare

pre 9 godina

Dobro je za NBA košarku da bude izjednačenija i to je glavni kvalitet lige, i najgora ekipa u sezoni može da pobedi šampiona. To svemu daje neku zanimljivu draž, i na kraju ta liga je profitabilna u odnosu na Evroligu. Gazde klubove profitiraju, u Evropi klubovi ili su 'ponos Izraela' gde plaća država, ili tajkunska ekipa u Rusiji, ili su klubovi u okviru sportskog društva kao Real, Barsa, ili ih drže neki brodograditelji Pao, Oly... sve u svemu hobi ništa više.

napred srce

pre 9 godina

Samo jedno pitanje ovim ljudima sto idu na utakmice sa porodicom-gde ste vi nasli te zene i devojke koja hoce da budu na utakmici 2 i nesto sata?

kent

pre 9 godina

kad pocne playoff i intezitet zalaganja igraca i intezitet navijanja ce biti na skroz jacem nivou, oko toga ne treba praviti nikakvu famu

RED STAR NBG

pre 9 godina

(Piksi iz kornera, 3. februar 2015 11:45) Nemoj meni da pripisujes tvoju dijagnozu, to si sigurno prepisao sa svoje otpusne liste.
(Drobnjak iz auta, 3. februar 2015 13:47)

Odvalio te čovek sa komentarom, bolje ostani u autu i ćuti!

paspalj chandler

pre 9 godina

Taj koji je izmislio da zbog sporta treba nekoga da psujes i gadjas tvrdim predmetima je sve pogresno skapirao,mnogo ljudi se na nesrecu primilo.
Ja kad gledam Partizan i Zvezdu cujem sa tribina neke zalopoljke kojima navijaci zele da pokazu koliko su oni verni i kako ce dati zivot bla bla truc,nestalo je ono prosto "Napred Partizan!!!" ili "Ale Ale Zvezdo Le!!!!"
Gusle i gluposti,vredjanje na nacionalnoj i verskoj osnovi,velicanje ratnih zlocinaca i tona stvari koja nema veze sa podrzavanjem svog kluba.
Koliko god vi mislili da je navijanje u Americi besmisleno verujte da je ovo sto se dogadja ovde jos besmislenije.

kings

pre 9 godina

ODlican tekst ..Kao sto pomenuste,danas je skroz drugacije vrijeme od onog prije 10 godina ..mislim ovo sto kaze Kjuban ima dosta smisla ..publiku da ne pominjemo..manje/vise nije nikakav faktor odavno na NBA parketima ..

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

Nije kosarka,ali cu ispricati jedan svoj dozivljaj iz Amerike. Mozda nekome bude zanimljivo.
Pre par godina imao sam prilike da u Cikagu gledam bejzbol mec White Sox-Toronto i odem da gledam iz radoznalosti. Cikago inace ima gradski derbi u bejzbolu White Sox-Cubs. White sox su juzna strana grada,Kabs severna. Mada ne igraju istu ligu. Bejzbol ima dve lige.Nesto se razlikuju u pravilima,nemam pojma. Ali graski derbi,napeto.
Uglavnom,ulaz na stadion nezamisliv za nase i evro uslove. Malo bolje od odokativnog pregleda i rucni detektor za metal. Pre ulaska na samu tribinu neki medju prostor gde su sve jedan do drugog kiosci sa hot dogom,koka kolom,sendvicima,kokicama,cak su bile i spagete.:)Ja gledam u neverici, ali pravim se da mi je to sve normalno. Kupim hot dog i koka kolu(12$-mnogo)da ne odskacem od mase.:) Hot dog dobar i veliki,da ne gresim dusu.:)
Sednem na svoje numerisano mesto(drugar je isao sa mnom)jedemo i cekamo da pocne. Kad,nailazi lik sa kofom punom "ladnog piva.Prodaje.Ja u soku. Alkohol na stadionu.:) Jede se i pije na veliko. Neki vec pripiti.Balave,vicu i izvajulju fore. Atmosfera rostiljska.:)Par redova isped mene zid visine metar i sipka,kao neka loza. Stolice i stolovi kao u kafani. Napuni se to,ja gledam,dolazi konobar i ovi narucuju ko ce sta da jede i da pije. Smejao bih se ali mi glupo. Sede,krkaju i kao gledaju utakmicu. Ostali stalno izlaze po jos,pa deluje da je stadion polu prazan. Bese hladno,vetar. Zapalismo pre kraja. :)

Pecconi

pre 9 godina

(baba na steroidima, 2. februar 2015 23:45)

Баба, баба, ала лажеш, срам те било. Нисам знао да активисти Канваса раде и на оваквим вестима...

Bgd

pre 9 godina

Bilo kakvo poređenje atmosfere u NBA i Evrope/Južne Amerike nema smisla. Prvo, postoje kulturološke razlike a drugo, sve je to samo šou biznis.

king Denda

pre 9 godina

Prvu stvar koju treba uraditi je da se utakmice sa 82 smanje na 59 bice mnogo zanimljivije evo sad je prosla sredina regularnog dela na zapadu se zna ko ce da prodje mozda je samo pitanje da l okc ili sunsi.. I ajde neka mi objasni neko koja je svrha da ti dodjes da gledas jos 20 utakmica a znas da ne prolazis, dodju vlasnici sezonskih, ljudi koji su nekoliko dana u gradu i jos nesto malo ljudi koji vole kosarku....Evo vam primer u Srbiji prosle sezone Zvezda izgubi sanse za top 16 i protiv laboral kuce dodje 5000 ljudi u arenu ili ove sezone Partizan isto tako za eurokup.. To je oko brojnosti a oko,, pozorisne publike,, sad i u evropi imas retko gde da odes a da imas navijace kao u Srbiji, nase komsije Hrvati, njihova dva glavna kluba Cedevita koja cak i nema navijace i Cibona isto... Jos u Grckoj i mozda Turskoj ima navijaca kao u Srbiji i tamo polako nestaju... U Americi dodjes sa porodicom i uzivas ustanes zadnja 3 min da pozdravis igrace i to je to sem ako nije play off tad celu zadnju cetvrtinu navijaci su na nogama... Video sam i komentar poput onog u Americi su svi igrači prijatelji, pa evo gledaj kod nas Muric i Blazic, Mitrovic i Milutinov i mnogi drugi recimo da je Danga otisao u Partizan on i Luka bi ostali najbolji prijatelji... Sta trebaju da se poubijaju pa posle da igraju zajedno u reprezentaciji