Ponedeljak, 07.10.2013.

20:21

Tema: ENDESA dokaz da srpska košarka slabi

Izvor: AG, JT, SO

Tema: ENDESA dokaz da srpska košarka slabi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

realnost

pre 10 godina

Tomasevic ne govori istinu.To je cesta demagogija partizanovog lobija ali cinjenice su nesto drugacije.Gomila nasih igraca su otisli odavde kao vec oformljeni sa 21,22,23 godine.To vise nisu mladi igraci.A nisu uspeli.Da ne nabrajamo sad koji su, nisu uspeli iz samo jednog razloga-jer nisu dovoljno kvalitetni.Nije cak ni do slabe ABA lige u kojoj su igrali (koja naravno nije nivo ex ju lige ali je opet odmah iza prve 3,4 najjache lige evrope).Los rad u mladjim kategorijama, losa struka u zemlji, losa kosarkaska organizacija i losa politika klubova su razlozi sto smo za manje od 10 godina spali sa najvishe nba igracha iz inostranstva na to da cak vishe nemamo ni nosioce po najjachim evropskim klubovima.

ištvan

pre 10 godina

Meni je smešno kada se kaže da je srpska košarka slaba, jer to nije više "velika" Jugoslavija. To bi bilo u redu, da je ta država bila neravnopravna protiv zemalja većih od sebe. Ta država je pobeđivala reprezentacije država mnogo većih od nje. Takođe, SiCG je dva puta bila svetski prvak, tri puta evropski prvak i jednom finalista OI. Srbija danas gubi od reprezentacija manjih od sebe - Slovenije, Makedonije i Crne Gore. Mogu se dati i dve napomene - danas je mnogo veće tržište kvalitetnih liga s jedne strane, a s druge strane mi nemamo igrače koji osvajaju titule evropskih prvaka u klupskoj konkurenciji. Zašto je tako? Spominju se Đorđević i Bodiroga. Zna se koju slobodu u igri su imali ovi igrači u svojim klubovima, a koju slobodu imaju igrači posle njih. Ni Lončar i Berić nisu bili na nivou dva Saleta, a bili su nosioci igre Partizana. O kasnijim Partizanovim igračima ne treba trošiti reči. Naši igrači koji pre seniorskog staža odlaze u inostranstvo nemaju slobodu i prostor u igri koju su imali Bodiroga i Stojaković. Već je Jarić bio bekap igrač, podrška Majersu i Đinobiliju. Gurović nije bio vodeći evropski igrač,isto je bio igrač koji može eventualno da iznenadi, što se desilo 2002. na SP. Danas je situacija teška, naši najbolji klubovi zavise od stranaca, a ostali klubovi žive od danas do sutra. Tu nema ni ozbiljnog kontinuiteta igračkog kadra, kao ni stručnog rada. Zanimljiv tim je Mega V., videćemo koliko će imati strpljenja i uspeha u stvaranju ozbiljnih igrača.

Novosadjanin.

pre 10 godina

Postali smo manja drzava, to je cinjenica. Mada i kao takvi smo postigli najvise od svih u poslednjih 18 godina. 5 zlatnih medalja, olimpijsko i evropsko srebro, i jedna evropska bronza.

E sad, zamislite da se recimo na sledecem sampionatu pojavi reprezentacija Katalonije...Pitanje koliko bi bili konkurentni. Mi uvek poredimo rezultate bivse YU sa danasnjim. Pa hajde onda da sastavimo imaginarnu reprezentaciju pa da vidimo koliko je to daleko od najjacih.

PG Teodosic/Dragic/Udrih
SG Bogdanovic/Nedovic
SF Teletovic/Lucic/Saric/Djedovic
PF Vucevic/Tomic/Antic
C Pekovic/Krstic/Lorbek

PETORKA Teodosic, Dragic, Teletovic, Vucevic, Pekovic.
Mozete sastaviti sta god zelite. Selektor bi stvarno bio na mukama da odabere 12 igraca.
Da li realno postoji neka evropska repreyentacija koja se ne bi plasila ovog tima. Ne postoji. Mozemo da sastavimo tim od 9-10 NBA igraca i da pozovemo najbolje evropske igerace, Tea, Krleta, Bogdanovica...
Jednostavno i dalje smo jaki samo smo se rasparcali... I kao takvi svako takmicenje neka reprezentacija sa teritorije bivse YU udje u polufinale. Srbija 2010,2009..Makedonija 2011, Slovenija 2009, Hrvatska 2013...

mojo

pre 10 godina

Ista ta endesa liga je nula u odnosu na neke prethodne sezone i vec su proglasili da mirne duse barsa i real vec sad mogu da odigraju finale playoff-a. Ne kazem da kvalitet ne postoji i dalje, ali razlika izmedju barse, reala i ostalih ce, ako ovako nastave, biti ista kao i u fudbalu

Gordan

pre 10 godina

" Jos je tamo u Spaniji nasih igraca,neko je pomenuo Huskica,92god,212cm,ima ih u Huventudu,Realu i jos par klubova.Otisli su ove godine,a imaju 17-18god.Prvotimac je za sada pored nabrojanih samo Huskic,za ostale ce se tek cuti.Tamo se radi sa mladima dobro.
(TRT, 8. oktobar 2013 03:30) "

Nema ih u Realu niti u Huventudu jednostavno je ti klinci ne igraju za Srbiju.
Andrej Magdevski (Real, plej, 190, 1996 godiste) je izgubio status domaceg igraca odlukom da zaigra za Makedoniju iako godinu dana pre toga bio na pripremama nase U16 repke.
Luka Doncic (Real, plej/bek, 192, 1999 godiste) je velika nada slovenske kosarke.
Lazar Mutic (Real, krilo, 197? 1999 godiste) iz Banja Luka je morao potpisati obaveznicu da ce igrati za BiH kako bi mu KSBIH odobrio transfer u Realu.
Nenad Dimitrijevic (Huventud, plej, 177, 1998 godiste) je velika nada makedonske kosarke.
Nikola Maric (Huventud, krilo, 198, 1998 godiste) isti slucaj kao Mutic
Doncic

Ex Sns.

pre 10 godina

Najpre liga mora da bude na nivou,znaci napravite domacu ligu,privatizujte klubove,treba nacu sponzore,deca koja krenu na basket moraju da imaju neku sigurnost i uslove za napredak.

Đorđe

pre 10 godina

Imali smo mnogo veću zemlju, najjaču ligu u Evropi iz koje mladi igrači nisu prerano odlazili, klubovi su bili finansijski stabilniji itd, ali jednostavno se rodila generacija neverovatno talentovanih igrača, koje danas nema nijedna zemlja na svetu (izuzev SAD).
Sada nemamo tako jaku ligu u kojoj igrači mogu da statsaju, ali mislim da ipak treba proći vreme dok se ne pojavi novi Đorđević, Bodiroga, Danilović, Petrović, Kukoč. Jednostavo to je generacija koja se retko rađa. I bez obzira na sve, vrhunski talenat uvek ispliva. Pa Bodiroga i Stojaković su kao tinejdžeri otišli sa ovih prostora, pa im nije smetalo da postanu vrhunski igrači. Dražen Petrović bi postao veliki igrač, pa makar ga sa 15 godina poslali u Zimbabve.
Ali i pored činjenice da nemamo taj kvalitet, kada bi se sastavila ex Yu reprezentacija, opet bi bila najjača u Evropi. Teodosić, Dragić, Bogdanović (i naš i hrvatski), Nedović, Bjelica, Nahbar, Teletović, Krstić, Peković i mnogi drugi. Ja ne vidim reprezentaciju koja bi mogla da nam se suprotstavi, a mi pričamo o oseci talenata na ovim prostorima.
Lepo bi bilo da imamo jaču ligu, da igrači ne odlaze prerano, ali poenta je da ukoliko se opet rodi onakva generacija sa kraja 80-ih, naći će put do vrha bez obzira na sve.

AlCapone

pre 10 godina

Ali postoji jedna zemlja preko Atlantika koja ima najveci bazen kosarkasa na svetu i usluge koriste vec mnoge evropske zemlje koje nisu u stanju popuniti sva mesta u reprezentaciji kvalitetnim igracima.

basket majstor NS

pre 10 godina

dve stvari tu ima:
1. primetno - bolji igrači su PREŠLI u Tursku (Bjelica, Savan...) tu je bolja $$$, i Rusija je ispred ENDES-e čiju slavu sad nose (samo!!) Barsa i Real;
2. kod nas nije problem tranzicija iz juniorskog pogona u seniore, već rad sa mladima - em što im se ne daje šansa kao nekad (80-ih), em što uspesi juniorskih repki počivaju na vrhunskoj taktici/ šemama odbrane itd. dakle suvoj-teoriji koja ubija i volju i maštu (slobodu igre) kod juniora.

decu treba pustiti DA SE IGRAJU (nadigravaju), a taktika i teorija (nadgradnja) će doći... kada budu imali 19, 20, 21-u.

Velika pohvala za Megu, i izbor igrača!!! no, to je 'pola posla' (davanje šanse), ostaje nam nada da nisu svi (u Megi) "šablonski-robotenko" igrači, već da ima tamo i koji kreativni vragolan (kao Teo, kao Đorđević, kao Moka, kao Vlade, kao...)

.

pre 10 godina

samo polako.. bjelica keselj krle teo i nadolazeci bogdanovic nedovic lucic opet imamo i imacemo momke vrhunske kosarkase..ovo jeste i uvek ce biti zemlja kosarke..

Novi Sad

pre 10 godina

Osnovni problem je sto ovde igraci nemaju prostora za individualni napredak.Nemaju hale za individualan napredak,ranije si mogao po 6 sati da ostajes u hali,da treniras,gde sad mozes i jedan slobodan termin da nadjes.A i drugi prioriteti su se pojavili,od smart telefona popunjenih aplikacijama koje samo oduZimaju vreme.Danas svaki Eveoligaski tim,pored hale za utakmice ima i pomocnu salu za individulani rad,bar 3-4 trenera ciji zadatak i jeste da individualno rade s igracima.Sve to kosta,ocigledno je da smo suvise površno osmislili plan i program razvitka mladjih selekcija,dok su deugi pravilno ulagali.Zamislite jedna Vojvodina za 12 godina potrosi 36 miliona evra,i niko ne odgovara,a pritom niti au izbacili igraca niti su sagradili hali.Kad budu ulazili ljudi ne iz licnog interesa vec oz zelje da pomognu mladima mozda se nesto i promeni.

mrb

pre 10 godina

ima vise razloga prvi placanje skola kosarke koja uglavnom kosta oko 5000 din sto odmah smanjuje selekciju jer se talenti biraju izmedju onih koji imaju da plate a ne od onih koji su talentovani a ionako je pad nataliteta drugi razlog a vezan je sa prvim je to sto zbog losije selekcije mora da se umesto tehnike i suta radi uglavnom na snagu kondiciju i teretanu pa tako imamo dominantne igrace u mladjim kategorijama u evropi jer tamo niko ne tera maloletnike da idu u teretanu i da trenira 5 do 6 sati dnevno a kad dodju do prvog tima onda dodje do izrazaja pravi kosarkaski talenat .pobrkalo se sve u srbiji pomesalo se privatno i drzavno skole izdaju termine za treninge deci umesto da im se naredi da besplatno daju deci za treninge svih dvoranskih sportova da se odredi klub u svakom mestu koji ce da radi sa decom a da trenere placa drzava tako bi sport napredovao a ovako bicemo sve gori u svakom sportu jer ovo vazi za sve sportove

istina

pre 10 godina

Meni je draze sto ih gledam , makar i u ABA ligi , nego li u spanskoj . Sta imamo ako igraju po celom svetu rasuti ?
Fudbaleri igraju u najboljim klubovima evrope , ali kao reprezentacija ne mogu ni da se uporede sa ostalim zemljama .

zoran

pre 10 godina

Mislim da sam kompetentan, da kazem koju na ovu temu, zato što mi je dete
igralo kosarkau, ija licno sam imao neka očekivanja. Ako vam je dete ispod 2 metra, a niste neki buznismen, ili političar, teško da vam dete može šta uraditi. Igralo mi je dete i protiv Partizana, smešno je bilo gledati dete koje ime je igralo pleja, u odnosu na dete koje je ušlo poslednjih 5 minuta.
E ako vam je dete preko 2 metra, tu je konkurencija znatno manja, postoji šasa da vam dete uspe.

BgHQ

pre 10 godina

Bodiroga je igrao u inostranstvu kao devetnaestogodisnjak cinimi se a mozda nije imao ni toliko.Igrao je u Trstu,tako da nije tacno da sazrevaju samo ovde a propadaju u inostranstvu jer odlaze kao vrlo mladi.Kod nas vise nema dobrih trenera sa kojima bi radili i napredovali.

jamajka

pre 10 godina

e kada se setim samo sta je Dule Vujosevic radio tim spancima...pa ni dva sabonisa zajedno sa o' nelom nisu mogli da ga zaustave pod kosem... to su bila vremena.

TRT

pre 10 godina

Jos je tamo u Spaniji nasih igraca,neko je pomenuo Huskica,92god,212cm,ima ih u Huventudu,Realu i jos par klubova.Otisli su ove godine,a imaju 17-18god.Prvotimac je za sada pored nabrojanih samo Huskic,za ostale ce se tek cuti.Tamo se radi sa mladima dobro.

Alex

pre 10 godina

Vlade Djurovic: postoje krajevi koji ne daju visoke igrace kao sto su juzna i istocna Srbija?!
Koja klasicna Crnogorsko- Hercegovacka klanska izjava!
Dileja.

Pollux

pre 10 godina

Vrhunski igrači ne postaju vrhunski sazrevanjem već ozbiljnim radom i to od njihove 13-14 pa do 17-18 godine i kada su sa tih 17-18 vrhunski individualci potrebno im je samo još iskustvo koje jedino može da se stekne kroz kvalitetne utakmice da bi od vrhunskih individualaca postali i vrhunski timski igrači. To da li karijeru grade u zemlji ili inostranstvu nema nikakve veze. I Danilović i Bodiroga su sa 17 godina bili vrhunski individualci a kasnije izrasli u vrhunske igrače u svakom smislu iako jedan u zemlji u inostranstvu. Poenta je u tome da ih je obojicu u mlađim selekcijama neko ozbiljno učio i naučio ali i fizički spremio i da su obojica kasnije igrali jake lige.

Da li je bolje da mlad i talentovan igrač sazreva u domaćoj ili stranoj ligi?

Bolje je da sazreva u jačoj.

Goran

pre 10 godina

Paradoksalno zvuci ali problem Srpske kosarke je los kvalitet kosarke u Hrvatskoj i Sloveniji tako da ABA liga nema dovoljan kvalitet. Nije isto kada se neki igrac Partizana ili Zvezde razvija igranjem protiv Drazena Petrovica iz nekadasnje Cibone ili Kukoca i Radje iz nekadasnje Jugoplastike i igranjem protiv danasnje Cibone ili Splita. Danas nema dovoljno derbija za Srpske timove koji igraju u ABA ligi. Veliki igrac se postaje samo na velikim utakmicama. Danas je Cibona lak plen cak i za Radnicki u Zagrebu a Split godinama ne predstavlja nista. Drugi problem je pogubna strategija kupovine stranaca. Svaki nas mladi igrac kada bi imao toliko minutazu kao svaki stranac u Partizanu ili Zvezdi postao bi za nekoliko godina isto toliko dobar.

Pozdrav

pre 10 godina

@dzo

Nemas pojma Dzo, da moze, KKP bi kupio 3-4 igraca Mege, ali, jeftinije je platiti stranca nego mladog domaceg igraca. Zahvaliti na tome menadzerima. Slicno se ponasao i FMP.

Marko

pre 10 godina

A šta se radi na tome da se stvaraju mladi talenti,ništa.Mi imamo talente ali ih upropaštavamo,jer tatini sinovi moraju da igraju i ako ne znaju da potrče.

Isto tako veliki problem prave Partizan i Zvezda,dovode decu 13-14 godina iz unutrašnjosti potpisuju sa njima ugovore placaju ih mesečno,i dovedu takvih 10 igrača i neko ne može da se razvije kako treba.

Pre smo imali nekoliko košarkaških centara,Kragujevac,Vršac,Čačak,sada je sve to popucalo.

Deca sa 13-14 godina iz unutrašnjosti ili dolaze u Beograd ili ih roditelji šalju u inostranstvo.

bojan

pre 10 godina

Nemojmo preterivati! To nije merilo, i kada smo bili prvaci sveta i evrop mozda su samo dva igraca igrala u Spaniji...Nije vazna liga, vazni su igraci i njihove uloge u velikim timovima... Radmanovic nikada nista nije znacio reprezentaciji jer je igrao u najjacoj ligi... Vremena se menjaju, Turska i ruska liga postaju sve jace, tako da je i normalan odlazak najboljih u te klubove...

miki

pre 10 godina

ako ovako gledamo stvari bolji pokazatelj stanja naše košarke je koliko igrača imamo u euroligaskim ekipama...ovakva analiza i nije bas na mestu,budući da ima naših igrača u nekim veoma važnim evropskim klubovima.

Hajduk Stanko

pre 10 godina

Nije mi jasno u kom kontekstu je spomenut Bodiroga kada je on sa 19 godina otisao u Italiju.
(Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dule, 7. oktobar 2013 21:25)
I ja se to pitam.Kosarka u Srbiji dise na skrge vec odavnoooo.Duda je od 2009 vratio malo vere u boljitak a o povratku na staze stare(SFRJ,SRJ)slave nema govora.Od 1995-2001 nosioci igre su bili ili omladina SFRJ(Divac,Djordjevic,Paspalj,Savic...)ili odbegla deca(16-18 godina) u inostranstvo(Stojakovic,Bodiroga,Gurovic,Jaric.Od 2002 krece rezultatski sunovrat koji je direktna posledica neplanskog rada tojest nerada i maznjavanja love na brzinu.Covic i njegov projekat FMP su grobari srpske kosarke bey obzira sto se on kiti perjem za osvojene medalje dok je bio predsednik KSJ

Bivsi Bivsi

pre 10 godina

Top 5 trenera rade u inostrastvu, pola Grcke reprezentacije je napravio Zeljko a drugu polovinu Duda (ne umanjujem kvalitet Grka). Kondicioni treneri, skauti, fizikalni terapeuti itd sve je otislo trbuhom za kruhom. Ako je Srbija (bivsa juga) bila fabrika vrhuskih igraca onda je ta fabrika ostala bez masina za finalizaciju produkta, drugim recima imamo poluprodukat, cesto i nepreradjenu sirovinu.
Poznajem par vrhuskih klinaca koji nisu dobijali sanse u svojim klubovima, po njihovim recima "mora da te neko gura". Pravo je cudo da smo dobili jednog Tea, niski igraci skoro da nemaju sansu da odigraju za veliki klub lakse im je da kupe NBA skart koji plate ko pola tima.
Sve u svemu zachin C.

dzo

pre 10 godina

A sto da ne idu, kad u zvezdi i partizanu glavne uloge imaju polovni crnci ili perspektivni francuzi, slovenci.. da se razumemo, navijam za CZ ali ne podržavam ovakav odnos prema nasoj kosarci ni promil..
Jos manje poštujem partizan zbog neprestanog stvaranja stranih kosarkasa.
Ove sezone navijam za mega vizuru, svaka cast milojevicu na izbor ekipe i na hrabrosti da igra aba ligu sa SRPSKIM mladim kosarkasima.

ZECA

pre 10 godina

Decko Spanija jacu ekipu od bivse juge duplo. Braca Gasol su ol star igraci cela juga nema ni jednog na ol staru utakmici trenutno imala je Divca i Stojakovica pre 10 godina. Problem nase kosarke je skupa clanarina za treniranje zato manje talenata imamo.Ove koje imamo nedobijaju pravu priliku Ristic nije ni igrao u zvezdi u subotu a Bosnjak je dao preko 10p a Ristic veci talenat i po draft ekspertu jedini nas medju prvi 10 u 95 godistu i toje jedan od problema nase kosarke.

Mrkonjican

pre 10 godina

Ali je pored toga srpska kosarka u ekspanziji npr. u BiH. Pored Igokee koja se borila za titulu prvaka ABA-lige prosle godine, treci tim u Bosni, odmah iza nje i Sirokog je "Mladost" iz grada u kojem sam i ja rodjen. I Mogao bih da potvrdim da u mom kraju svake godine izraste strasno mnogo talentovanih i visokih klinaca, ali koji ipak bez ozbiljnije organizacije, sredstava i ulaganja za napredak isto tako jos brze propadaju. Jedan od izuzetaka je npr. ovaj decko koji nastupa za rezervni tim Unikahe, koji se od ove sezone bori u drugoj spanskoj ligi:

http://www.youtube.com/watch?v=b1isNMr35OM

i obratite paznju npr. na njega za sezonu-dvije, siguran sam da postaje i standardni prvotimac tima iz Malage.

Npr. mislim da bi KSS sa Bodirogom na celu trebao da ulozi i u ovaj zapadni dio R.Srpske kao sto je on licno to ucinio u Trebinju, otvorivsi ljetni kosarkaski kamp za razvoj mladih talenata i omogucio i onim manje platezno-sposobnim ali talentovanim klincima da ucestvuju u njemu.

Eto toliko.

sava

pre 10 godina

a zbog cega niko ne spominje Dejana Todorovica koji je u ekipi sa Stimcem? Istina da ima i BIH pasos ali ima zelju da nosi dres Srbije. Momak je 1994.godiste i itekako je vrijedan spomena.

klokot

pre 10 godina

Pustite Špansku ligu,koliko je naših igrača igralo važnu ulogu u naša tri predstavnika u ABA ligi.Ne samo što ne pravimo košarkaše za NBA i vrhunske Evropske ekipe,već su nam glavni igrači u najjačim klubovima stranci.Malo je vrhunskih košarkaša poteklo u Zvezdi ili Partizanu,uglavnom su košarkašku karijeru počinjali u manjim klubovima(Borac,Sloga,Spartak...).Sada je,u svim klubovima koji su stvarali kvalitetne igrače,agonija i jedva opstaju.A ako ti klubovi ne stvararaju igrače onda klubovi koji imaju para(Partizan,od prošle godine Zvezda i Radnički)igrače nabavljaju u inostranstvu.Za taj problem je kriv KSS,jer je žrtvovao našu košarku i sve klubove zarad jednog kluba koji dominira poslednjih godina.Zato prvo treba pomoći malim kubovim,jer su oni decenijama bili motor naše košarke.

Sta nije tacno?

pre 10 godina

Ali zato kad se razigraju Vesterman, Dalo, Kinsi, Bertrans, Lovernj ima da puca srpska kosarka od kvaliteta. Sva sreca pa nisu dovedeni da se uce nego da pomognu mladim igracima. Ups cekaj...

Divos

pre 10 godina

Правити у кошарци поређења са неким прошлим временима рецимо 90-им или пак 70-им и није баш смислено, јесте згодно да подебљамо неко властито нихилистичко мишљење, али и не баш разумно. Пре, 70-их имали сте у Европи буквално 4 нације које су играле озбиљно кошарку, 90-их још 5-6, а данас већ 15-ак земаља које јако много улажу у кошарку, а наредних година појавиће се још неке.
Не мислим да је ситуација тако лоша, али све у Србији, клубове, кошаркашке раднике и играче, мучи иста мука, беспарица. И поред тога постоји још увек јако добар рад са млађим категоријама, има и резултата, сваке године са ЕП и СП у млађим узрастима по неколико медаља. На жалост, произведемо у сваком год. много више играча него што то клубови могу да испрате, зато клинци са 18-20 (а некад чак и са 16), премлади и често изманипулисани од похлепних менађера одлазе у бели свет, Румунију, Аустрију, Казахстан и где све не, у правилу стагнирају а не ретко и пропадају.
Ендеса лига је заиста најбоља у Европи, јако захтевна и одлична за развој играча, у тој лиги има ипак више српских играча него што стоји у чланку, рецимо у екипи Лагун Аро Хускић Горан (21,210) који је директно из српске 2.лиге (Обреновца) отишао у АЦБ, и потврда мојих напред написаних речи. У току сезоне још неки Срби ће прећи у АЦБ, тако то иде у кошарци.
Било би јако добро да имамо више клубова са стабилним финансијама и да играчи остају у нашој лиги до 23,24 године, где би ипак имали бољи развој, на жалост у овом моменту то није реално

GoranS

pre 10 godina

To može biti samo plus, jer nam Španci uništavaju igrače/talente. Nadam se, da nam ne unište (ili gore, ukradu) onog malog iz Barcelone.

Nijedan pojedinac nece resiti ovaj problem

pre 10 godina

Problemi drustva su se preslikali na sport i onda i on trpi.
Da li najtalentovanije siromasno dete moze negde danas da trenira besplatno kosarku kao u staroj Jugoslaviji i da napreduje do profesionalnog ugovora? Ne moze.
Time smo se u startu odrekli nekih novih vrhunskih asova za kojima svi ceznemo jer u kolektivnim sportovima najveci asovi dolaze iz siromastva, oni grizu posle i stalno se dokazuju, a danas imamo selektovanu decu bogatasa, zato i ima toliko otkaza reprezentaciji od tih realno mediokriteta, radi se o deci sa srebrnim kasikama koja su od rodjenja otudjeni od mase vrsnjaka, i njihovo ponasanje je zapravo ocekivano.

Cak i nasi relativno dobri igraci ne rade na sebi, slabo individualno rade i ne napreduju, pa nikad ne postanu veliki igraci.
Dakle sta god da spomenemo ne valja u kosarci i nezdravo je pa je i rezultat los, a zapravo se radi o tome da se problem drustvene divljine i neuredjenosti preneo na kosarku i u njoj beremo to cvece zla.

Гале

pre 10 godina

Што каже Кома у "1 на 1": "Пази ове младе генерације ал' су сурове, само интерес". Проблем је у томе што играчи дођу из беде од државе, дохвате се мало новца и кола и задовоље се тиме, иако би могли да напредују још више. Талента има, што доказују резултати млађих селекција, али на прелазу у сениоре се играчи погубе и нема их нигде, већина њих тезгари по Румунији.

Poznavalac

pre 10 godina

Zelio bi da dam odgovor na pitanje ko bi mogao od nasih biti nosioc u nekom od jacih klubova ACB- Savanovic definitivno.On je to i bio u Kahasolu kod trenera Plaze.Ko je pratio te njegove igre protiv reala ,barse video je koliko je dominantan igrac ..uostalom i danas je rec o jednoj od najboljih cetvorku evrope!

I drugo-zaboravili ste Luku Bogdanovica koji je unazad nekoliko sezona glavni igrac ( ili drugi glavni ) u svom timu .Zasto nije u reprezentaciji bilo mesta za takvu cetvorku svih ovih godina a posebno na ovom EP -pitajte Dudu.

Slazem se sa autorom uz Teodosica,Krstica ,Bjelicu i Savanovica mi ocajnicki zelimo starog Novicu ,jakog Nedovica ,Lucica ..

justin

pre 10 godina

Sazrevaju igrači ovde samo je selekcija loša.Trenira onaj ko ima para I igra onaj ko ima para.Mogao bi da se povede I razgovor o Trenerima koji na lovorikama nekadašnje slaV misle da su "nešto".Naročito je to prisutno u mlađim selekcijama,od kojih sve I počinje,gde Svako izigrava trenera,a roditelji plaćaju I svi cute pogotovu KSS,samo da kaplje.

milisav

pre 10 godina

Ali smatram da kao FIBA licencirani trener sa 17 godina trenerskog iskustva imam pravo da kazem koju rec.Razlog propadanja nase kosarke lezi u sledecim stvarima:Nestrucan rad u klubovima;enormno skupe clanarine u klubovima;nepostojanje zelje i volje u savezu da se prilagodimo savremenim trendovima svetske kosarke jer mi imamo "nasu" "jugoslovensku" skolu kosarke;kod nas su igraci "lucidni" itd...;trenerska organizacija je izvrnuta naopako i samo dva trenerska lobija Hercegovacki i Crnogorski postavljaju svoje trenere i obezbedjuju svojim trenerima posao u inostranstvu;treneri reprezentacija se odredjuju po kumovsko-rodjackim vezama;kosarkaski kampovi su mesta za laku zaradu novca a ne mesta gde igraci trebaju da bruse svoj talenat;naravno,i kljucni razlog:nema puno nasih trenera u inostranstvu i oni vise nemaju ugled koji su nekada imali,tako da sa sobom i ne povlace nase igrace i bruse ih i daju im prostora da steknu neophodno iskustvo....
Spas lezi u tome da moramo da osavremenimo rad sa maldjim kategorijama,da savez oformi Kosarkasku Akademiju koja ce imati za cilj da obezbedi posao trenerima koji imaju zvanje,volju da steknu vrhunsko znanje usavrse se ali i imaju posao od koga mogu da zive i da igraci koji se procene kao talentovani imaju uslova da se usavrse.Oformiti u21 ligu koja ce imati zadatak da omoguci prostor mladim i talentovanim igracima.Da bi se to desilo,drzava mora da stane iza celog projekta!

MikiP

pre 10 godina

Zaista se svasta moze procitati u komentarima.
U kom kontekstu se pominje Bodiroga???
Covek je igrao i za Real i za Barcelonu, valjda zbog toga.
Ako igranje igraca u najjacoj evropskoj ligi nije pokazatelj kvaliteta nase kosarke onda ne znam sta je!
Za NBA odavno ne mozemo da proizvedemo igraca, logicno je da je ACB liga neki reper.
Pokusali smo da "uvalimo" Tepica u Panathinaikos pa nije proslo. Macvan je pokusao u Maccabiju, videli smo rezultat.
Marjanovic je "protutnjao" kroz CSKA i Zalgiris.
Novica je izgurao 3 godine u Realu ali daleko je to bilo od nekog blistavog izdanje.
To su bili proizvodi nase lige koje smo direktno plasirali u najvece evropske timove. Sta se dogodilo?
Vraceni su na doradu, svi.
I sad se neko nadje da kaze kako imamo igrace, samo nam fali STA? Sta nam to fali?
Fakat je da vrsimo losu selekciju i dobijamo igrace koji ne mogu da igraju modernu kosarku.
Fizicki limitirani, sa uglavnom losom individualnom tehnikom ne mogu da budu dominantni ni u Azovmasu a ne u
Realu i Barceloni.

ljubitelj

pre 10 godina

Lučić otišao za ozbiljan novac? Tri godine njegove plate + obeštećenje partizanu je milion evra sve zajedno... Ko je slušao Miška Ražnatovića pre par meseci na SOS-u čuo je da se zadnjih godina u Evropi napravi svega 5-6 transfera uz obeštećenje i da cifre nisu ni približno visoke kao pre...

dulen

pre 10 godina

tekst je u redu, ali to sto imamo 4 igraca u spaniji zapravo ne oslikava ni deo cele price koliko podatak da tamo gde se igra najbolja kosarka nemamo nijednog (radmanovica i milicica svakako ne mogu da racunam)
i ne samo to, nego od milicica do nedovica nismo imali nijednog igraca koji je privukao paznju na draftu. neki su dominirali ko klinci, kao macvan, pa ih sad nema nigde. i tako ce biti na dalje...
bolje pisite o tome kako partizan nosi francuski plej, a mi u repki nemamo pleja od kad se sasha i sasha penzionisali (teodosicu svaka cast,daleko je on djordjevicevog napada i obradoviceve odbrane)...

pare bre

pre 10 godina

Ne trebaju nama dokazi za to da nam je košarka oslabila, to znamo i sami. Treba nam da se oslobodimo ovih što su je doveli na ovaj nivo, a svi znamo i zašto.

draganbb

pre 10 godina

To nije dokaz. To je špekulacija. Srpska košarka su rezultati srspkih timova i reprezentacije, a ne koliko igrača igra u španskoj lizi.

Dinke

pre 10 godina

Danas sam prolazeci kroz grad prosao pored 4 kosarkaska igralista, kosevi su tamo, mrezice su tamo, samo nema nikoga ko bi se tu igrao. U moje vreme imali smo 3 kosa u gradu a na partiju basketa nekad si u redu morao cekati i po sat vremena, pa ako izgubis sve ispocetka.

Mislim da je ovo mnogo veci problem od dezurnih krivaca (ABA Liga, Sukobi vecitih i sl).

John

pre 10 godina

Ne kontam zasto svi prave istu gresku,
rani odlazak igraca nema nikakve veze sa njihovim neuspehom...
pa zar je Bodiroga otisao kao zreo igrac?
Niko nije ni znao da momak postoji...
Jednostavno, ako je pupoljak, procvetaće!

ako nikako onda posteno

pre 10 godina

zemlje bivse juge imaju oko 24 mil stanovnika i da je u jednu ekipu stavit bracu Blazic,Erazema Lorbeka, Bogdanovica, Sarica,Tomica, Teletovica, Djedovica, Teodosica, Krstica, Nedovica, Pekovica,.....recite mi da to nije individualno kvalitetnija ekipa od spanjolske koja je po broju stanovnika daleko iznad

ono

pre 10 godina

slabi na svetskom nivou jer je svuda (košarka) u stagnaciji, međutim situacija uopšte nije loša za nas jer su stasali neki novi klinci i sa prtavim vođstvom, ja se uopšte ne plašim.

Igor

pre 10 godina

Uopste ovo nije pokazatelj da je nasa kosarka propala...pa valjda nasi najbolji igraci bi treebalo da igraju u NASOJ ligi.Jeste da ne mogu spanska i nasa liga da se mere (najvise zbog novca) ali mi je drago da cujem da imamo 2 predstavnika u ligi sampiona i da Partizan pravi odlicne kazem odlicne (sobzirom na budzet) rezultate u Evropi....Hvala

ACB

pre 10 godina

Eh kada se samo setim 90ih godina smo gledali i priznavali samo ove koji su najbolji u Realu i Barseloni a sada smo postali osrednji u Ukrajini i Rusiji.

Bora

pre 10 godina

Organizujte skolska i univerzitetska takmicenja, prvo na nivou gradova i regiona a krajem skolske godine i "play off" pobednika regiona. Em sto ce klinci bolje provoditi slobodno vreme em sto ce vam baza postati mnogo sira a i brate bilo bi lepo za roditelje da gledaju decu kako igraju basket.

Bora

pre 10 godina

Organizujte skolska i univerzitetska takmicenja, prvo na nivou gradova i regiona a krajem skolske godine i "play off" pobednika regiona. Em sto ce klinci bolje provoditi slobodno vreme em sto ce vam baza postati mnogo sira a i brate bilo bi lepo za roditelje da gledaju decu kako igraju basket.

ACB

pre 10 godina

Eh kada se samo setim 90ih godina smo gledali i priznavali samo ove koji su najbolji u Realu i Barseloni a sada smo postali osrednji u Ukrajini i Rusiji.

ako nikako onda posteno

pre 10 godina

zemlje bivse juge imaju oko 24 mil stanovnika i da je u jednu ekipu stavit bracu Blazic,Erazema Lorbeka, Bogdanovica, Sarica,Tomica, Teletovica, Djedovica, Teodosica, Krstica, Nedovica, Pekovica,.....recite mi da to nije individualno kvalitetnija ekipa od spanjolske koja je po broju stanovnika daleko iznad

draganbb

pre 10 godina

To nije dokaz. To je špekulacija. Srpska košarka su rezultati srspkih timova i reprezentacije, a ne koliko igrača igra u španskoj lizi.

Dinke

pre 10 godina

Danas sam prolazeci kroz grad prosao pored 4 kosarkaska igralista, kosevi su tamo, mrezice su tamo, samo nema nikoga ko bi se tu igrao. U moje vreme imali smo 3 kosa u gradu a na partiju basketa nekad si u redu morao cekati i po sat vremena, pa ako izgubis sve ispocetka.

Mislim da je ovo mnogo veci problem od dezurnih krivaca (ABA Liga, Sukobi vecitih i sl).

Igor

pre 10 godina

Uopste ovo nije pokazatelj da je nasa kosarka propala...pa valjda nasi najbolji igraci bi treebalo da igraju u NASOJ ligi.Jeste da ne mogu spanska i nasa liga da se mere (najvise zbog novca) ali mi je drago da cujem da imamo 2 predstavnika u ligi sampiona i da Partizan pravi odlicne kazem odlicne (sobzirom na budzet) rezultate u Evropi....Hvala

ono

pre 10 godina

slabi na svetskom nivou jer je svuda (košarka) u stagnaciji, međutim situacija uopšte nije loša za nas jer su stasali neki novi klinci i sa prtavim vođstvom, ja se uopšte ne plašim.

Nijedan pojedinac nece resiti ovaj problem

pre 10 godina

Problemi drustva su se preslikali na sport i onda i on trpi.
Da li najtalentovanije siromasno dete moze negde danas da trenira besplatno kosarku kao u staroj Jugoslaviji i da napreduje do profesionalnog ugovora? Ne moze.
Time smo se u startu odrekli nekih novih vrhunskih asova za kojima svi ceznemo jer u kolektivnim sportovima najveci asovi dolaze iz siromastva, oni grizu posle i stalno se dokazuju, a danas imamo selektovanu decu bogatasa, zato i ima toliko otkaza reprezentaciji od tih realno mediokriteta, radi se o deci sa srebrnim kasikama koja su od rodjenja otudjeni od mase vrsnjaka, i njihovo ponasanje je zapravo ocekivano.

Cak i nasi relativno dobri igraci ne rade na sebi, slabo individualno rade i ne napreduju, pa nikad ne postanu veliki igraci.
Dakle sta god da spomenemo ne valja u kosarci i nezdravo je pa je i rezultat los, a zapravo se radi o tome da se problem drustvene divljine i neuredjenosti preneo na kosarku i u njoj beremo to cvece zla.

MikiP

pre 10 godina

Zaista se svasta moze procitati u komentarima.
U kom kontekstu se pominje Bodiroga???
Covek je igrao i za Real i za Barcelonu, valjda zbog toga.
Ako igranje igraca u najjacoj evropskoj ligi nije pokazatelj kvaliteta nase kosarke onda ne znam sta je!
Za NBA odavno ne mozemo da proizvedemo igraca, logicno je da je ACB liga neki reper.
Pokusali smo da "uvalimo" Tepica u Panathinaikos pa nije proslo. Macvan je pokusao u Maccabiju, videli smo rezultat.
Marjanovic je "protutnjao" kroz CSKA i Zalgiris.
Novica je izgurao 3 godine u Realu ali daleko je to bilo od nekog blistavog izdanje.
To su bili proizvodi nase lige koje smo direktno plasirali u najvece evropske timove. Sta se dogodilo?
Vraceni su na doradu, svi.
I sad se neko nadje da kaze kako imamo igrace, samo nam fali STA? Sta nam to fali?
Fakat je da vrsimo losu selekciju i dobijamo igrace koji ne mogu da igraju modernu kosarku.
Fizicki limitirani, sa uglavnom losom individualnom tehnikom ne mogu da budu dominantni ni u Azovmasu a ne u
Realu i Barceloni.

John

pre 10 godina

Ne kontam zasto svi prave istu gresku,
rani odlazak igraca nema nikakve veze sa njihovim neuspehom...
pa zar je Bodiroga otisao kao zreo igrac?
Niko nije ni znao da momak postoji...
Jednostavno, ako je pupoljak, procvetaće!

dulen

pre 10 godina

tekst je u redu, ali to sto imamo 4 igraca u spaniji zapravo ne oslikava ni deo cele price koliko podatak da tamo gde se igra najbolja kosarka nemamo nijednog (radmanovica i milicica svakako ne mogu da racunam)
i ne samo to, nego od milicica do nedovica nismo imali nijednog igraca koji je privukao paznju na draftu. neki su dominirali ko klinci, kao macvan, pa ih sad nema nigde. i tako ce biti na dalje...
bolje pisite o tome kako partizan nosi francuski plej, a mi u repki nemamo pleja od kad se sasha i sasha penzionisali (teodosicu svaka cast,daleko je on djordjevicevog napada i obradoviceve odbrane)...

bojan

pre 10 godina

Nemojmo preterivati! To nije merilo, i kada smo bili prvaci sveta i evrop mozda su samo dva igraca igrala u Spaniji...Nije vazna liga, vazni su igraci i njihove uloge u velikim timovima... Radmanovic nikada nista nije znacio reprezentaciji jer je igrao u najjacoj ligi... Vremena se menjaju, Turska i ruska liga postaju sve jace, tako da je i normalan odlazak najboljih u te klubove...

sava

pre 10 godina

a zbog cega niko ne spominje Dejana Todorovica koji je u ekipi sa Stimcem? Istina da ima i BIH pasos ali ima zelju da nosi dres Srbije. Momak je 1994.godiste i itekako je vrijedan spomena.

Divos

pre 10 godina

Правити у кошарци поређења са неким прошлим временима рецимо 90-им или пак 70-им и није баш смислено, јесте згодно да подебљамо неко властито нихилистичко мишљење, али и не баш разумно. Пре, 70-их имали сте у Европи буквално 4 нације које су играле озбиљно кошарку, 90-их још 5-6, а данас већ 15-ак земаља које јако много улажу у кошарку, а наредних година појавиће се још неке.
Не мислим да је ситуација тако лоша, али све у Србији, клубове, кошаркашке раднике и играче, мучи иста мука, беспарица. И поред тога постоји још увек јако добар рад са млађим категоријама, има и резултата, сваке године са ЕП и СП у млађим узрастима по неколико медаља. На жалост, произведемо у сваком год. много више играча него што то клубови могу да испрате, зато клинци са 18-20 (а некад чак и са 16), премлади и често изманипулисани од похлепних менађера одлазе у бели свет, Румунију, Аустрију, Казахстан и где све не, у правилу стагнирају а не ретко и пропадају.
Ендеса лига је заиста најбоља у Европи, јако захтевна и одлична за развој играча, у тој лиги има ипак више српских играча него што стоји у чланку, рецимо у екипи Лагун Аро Хускић Горан (21,210) који је директно из српске 2.лиге (Обреновца) отишао у АЦБ, и потврда мојих напред написаних речи. У току сезоне још неки Срби ће прећи у АЦБ, тако то иде у кошарци.
Било би јако добро да имамо више клубова са стабилним финансијама и да играчи остају у нашој лиги до 23,24 године, где би ипак имали бољи развој, на жалост у овом моменту то није реално

dzo

pre 10 godina

A sto da ne idu, kad u zvezdi i partizanu glavne uloge imaju polovni crnci ili perspektivni francuzi, slovenci.. da se razumemo, navijam za CZ ali ne podržavam ovakav odnos prema nasoj kosarci ni promil..
Jos manje poštujem partizan zbog neprestanog stvaranja stranih kosarkasa.
Ove sezone navijam za mega vizuru, svaka cast milojevicu na izbor ekipe i na hrabrosti da igra aba ligu sa SRPSKIM mladim kosarkasima.

Sta nije tacno?

pre 10 godina

Ali zato kad se razigraju Vesterman, Dalo, Kinsi, Bertrans, Lovernj ima da puca srpska kosarka od kvaliteta. Sva sreca pa nisu dovedeni da se uce nego da pomognu mladim igracima. Ups cekaj...

GoranS

pre 10 godina

To može biti samo plus, jer nam Španci uništavaju igrače/talente. Nadam se, da nam ne unište (ili gore, ukradu) onog malog iz Barcelone.

Poznavalac

pre 10 godina

Zelio bi da dam odgovor na pitanje ko bi mogao od nasih biti nosioc u nekom od jacih klubova ACB- Savanovic definitivno.On je to i bio u Kahasolu kod trenera Plaze.Ko je pratio te njegove igre protiv reala ,barse video je koliko je dominantan igrac ..uostalom i danas je rec o jednoj od najboljih cetvorku evrope!

I drugo-zaboravili ste Luku Bogdanovica koji je unazad nekoliko sezona glavni igrac ( ili drugi glavni ) u svom timu .Zasto nije u reprezentaciji bilo mesta za takvu cetvorku svih ovih godina a posebno na ovom EP -pitajte Dudu.

Slazem se sa autorom uz Teodosica,Krstica ,Bjelicu i Savanovica mi ocajnicki zelimo starog Novicu ,jakog Nedovica ,Lucica ..

milisav

pre 10 godina

Ali smatram da kao FIBA licencirani trener sa 17 godina trenerskog iskustva imam pravo da kazem koju rec.Razlog propadanja nase kosarke lezi u sledecim stvarima:Nestrucan rad u klubovima;enormno skupe clanarine u klubovima;nepostojanje zelje i volje u savezu da se prilagodimo savremenim trendovima svetske kosarke jer mi imamo "nasu" "jugoslovensku" skolu kosarke;kod nas su igraci "lucidni" itd...;trenerska organizacija je izvrnuta naopako i samo dva trenerska lobija Hercegovacki i Crnogorski postavljaju svoje trenere i obezbedjuju svojim trenerima posao u inostranstvu;treneri reprezentacija se odredjuju po kumovsko-rodjackim vezama;kosarkaski kampovi su mesta za laku zaradu novca a ne mesta gde igraci trebaju da bruse svoj talenat;naravno,i kljucni razlog:nema puno nasih trenera u inostranstvu i oni vise nemaju ugled koji su nekada imali,tako da sa sobom i ne povlace nase igrace i bruse ih i daju im prostora da steknu neophodno iskustvo....
Spas lezi u tome da moramo da osavremenimo rad sa maldjim kategorijama,da savez oformi Kosarkasku Akademiju koja ce imati za cilj da obezbedi posao trenerima koji imaju zvanje,volju da steknu vrhunsko znanje usavrse se ali i imaju posao od koga mogu da zive i da igraci koji se procene kao talentovani imaju uslova da se usavrse.Oformiti u21 ligu koja ce imati zadatak da omoguci prostor mladim i talentovanim igracima.Da bi se to desilo,drzava mora da stane iza celog projekta!

Bivsi Bivsi

pre 10 godina

Top 5 trenera rade u inostrastvu, pola Grcke reprezentacije je napravio Zeljko a drugu polovinu Duda (ne umanjujem kvalitet Grka). Kondicioni treneri, skauti, fizikalni terapeuti itd sve je otislo trbuhom za kruhom. Ako je Srbija (bivsa juga) bila fabrika vrhuskih igraca onda je ta fabrika ostala bez masina za finalizaciju produkta, drugim recima imamo poluprodukat, cesto i nepreradjenu sirovinu.
Poznajem par vrhuskih klinaca koji nisu dobijali sanse u svojim klubovima, po njihovim recima "mora da te neko gura". Pravo je cudo da smo dobili jednog Tea, niski igraci skoro da nemaju sansu da odigraju za veliki klub lakse im je da kupe NBA skart koji plate ko pola tima.
Sve u svemu zachin C.

pare bre

pre 10 godina

Ne trebaju nama dokazi za to da nam je košarka oslabila, to znamo i sami. Treba nam da se oslobodimo ovih što su je doveli na ovaj nivo, a svi znamo i zašto.

Гале

pre 10 godina

Што каже Кома у "1 на 1": "Пази ове младе генерације ал' су сурове, само интерес". Проблем је у томе што играчи дођу из беде од државе, дохвате се мало новца и кола и задовоље се тиме, иако би могли да напредују још више. Талента има, што доказују резултати млађих селекција, али на прелазу у сениоре се играчи погубе и нема их нигде, већина њих тезгари по Румунији.

Hajduk Stanko

pre 10 godina

Nije mi jasno u kom kontekstu je spomenut Bodiroga kada je on sa 19 godina otisao u Italiju.
(Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dule, 7. oktobar 2013 21:25)
I ja se to pitam.Kosarka u Srbiji dise na skrge vec odavnoooo.Duda je od 2009 vratio malo vere u boljitak a o povratku na staze stare(SFRJ,SRJ)slave nema govora.Od 1995-2001 nosioci igre su bili ili omladina SFRJ(Divac,Djordjevic,Paspalj,Savic...)ili odbegla deca(16-18 godina) u inostranstvo(Stojakovic,Bodiroga,Gurovic,Jaric.Od 2002 krece rezultatski sunovrat koji je direktna posledica neplanskog rada tojest nerada i maznjavanja love na brzinu.Covic i njegov projekat FMP su grobari srpske kosarke bey obzira sto se on kiti perjem za osvojene medalje dok je bio predsednik KSJ

ZECA

pre 10 godina

Decko Spanija jacu ekipu od bivse juge duplo. Braca Gasol su ol star igraci cela juga nema ni jednog na ol staru utakmici trenutno imala je Divca i Stojakovica pre 10 godina. Problem nase kosarke je skupa clanarina za treniranje zato manje talenata imamo.Ove koje imamo nedobijaju pravu priliku Ristic nije ni igrao u zvezdi u subotu a Bosnjak je dao preko 10p a Ristic veci talenat i po draft ekspertu jedini nas medju prvi 10 u 95 godistu i toje jedan od problema nase kosarke.

Novosadjanin.

pre 10 godina

Postali smo manja drzava, to je cinjenica. Mada i kao takvi smo postigli najvise od svih u poslednjih 18 godina. 5 zlatnih medalja, olimpijsko i evropsko srebro, i jedna evropska bronza.

E sad, zamislite da se recimo na sledecem sampionatu pojavi reprezentacija Katalonije...Pitanje koliko bi bili konkurentni. Mi uvek poredimo rezultate bivse YU sa danasnjim. Pa hajde onda da sastavimo imaginarnu reprezentaciju pa da vidimo koliko je to daleko od najjacih.

PG Teodosic/Dragic/Udrih
SG Bogdanovic/Nedovic
SF Teletovic/Lucic/Saric/Djedovic
PF Vucevic/Tomic/Antic
C Pekovic/Krstic/Lorbek

PETORKA Teodosic, Dragic, Teletovic, Vucevic, Pekovic.
Mozete sastaviti sta god zelite. Selektor bi stvarno bio na mukama da odabere 12 igraca.
Da li realno postoji neka evropska repreyentacija koja se ne bi plasila ovog tima. Ne postoji. Mozemo da sastavimo tim od 9-10 NBA igraca i da pozovemo najbolje evropske igerace, Tea, Krleta, Bogdanovica...
Jednostavno i dalje smo jaki samo smo se rasparcali... I kao takvi svako takmicenje neka reprezentacija sa teritorije bivse YU udje u polufinale. Srbija 2010,2009..Makedonija 2011, Slovenija 2009, Hrvatska 2013...

klokot

pre 10 godina

Pustite Špansku ligu,koliko je naših igrača igralo važnu ulogu u naša tri predstavnika u ABA ligi.Ne samo što ne pravimo košarkaše za NBA i vrhunske Evropske ekipe,već su nam glavni igrači u najjačim klubovima stranci.Malo je vrhunskih košarkaša poteklo u Zvezdi ili Partizanu,uglavnom su košarkašku karijeru počinjali u manjim klubovima(Borac,Sloga,Spartak...).Sada je,u svim klubovima koji su stvarali kvalitetne igrače,agonija i jedva opstaju.A ako ti klubovi ne stvararaju igrače onda klubovi koji imaju para(Partizan,od prošle godine Zvezda i Radnički)igrače nabavljaju u inostranstvu.Za taj problem je kriv KSS,jer je žrtvovao našu košarku i sve klubove zarad jednog kluba koji dominira poslednjih godina.Zato prvo treba pomoći malim kubovim,jer su oni decenijama bili motor naše košarke.

ljubitelj

pre 10 godina

Lučić otišao za ozbiljan novac? Tri godine njegove plate + obeštećenje partizanu je milion evra sve zajedno... Ko je slušao Miška Ražnatovića pre par meseci na SOS-u čuo je da se zadnjih godina u Evropi napravi svega 5-6 transfera uz obeštećenje i da cifre nisu ni približno visoke kao pre...

Mrkonjican

pre 10 godina

Ali je pored toga srpska kosarka u ekspanziji npr. u BiH. Pored Igokee koja se borila za titulu prvaka ABA-lige prosle godine, treci tim u Bosni, odmah iza nje i Sirokog je "Mladost" iz grada u kojem sam i ja rodjen. I Mogao bih da potvrdim da u mom kraju svake godine izraste strasno mnogo talentovanih i visokih klinaca, ali koji ipak bez ozbiljnije organizacije, sredstava i ulaganja za napredak isto tako jos brze propadaju. Jedan od izuzetaka je npr. ovaj decko koji nastupa za rezervni tim Unikahe, koji se od ove sezone bori u drugoj spanskoj ligi:

http://www.youtube.com/watch?v=b1isNMr35OM

i obratite paznju npr. na njega za sezonu-dvije, siguran sam da postaje i standardni prvotimac tima iz Malage.

Npr. mislim da bi KSS sa Bodirogom na celu trebao da ulozi i u ovaj zapadni dio R.Srpske kao sto je on licno to ucinio u Trebinju, otvorivsi ljetni kosarkaski kamp za razvoj mladih talenata i omogucio i onim manje platezno-sposobnim ali talentovanim klincima da ucestvuju u njemu.

Eto toliko.

.

pre 10 godina

samo polako.. bjelica keselj krle teo i nadolazeci bogdanovic nedovic lucic opet imamo i imacemo momke vrhunske kosarkase..ovo jeste i uvek ce biti zemlja kosarke..

justin

pre 10 godina

Sazrevaju igrači ovde samo je selekcija loša.Trenira onaj ko ima para I igra onaj ko ima para.Mogao bi da se povede I razgovor o Trenerima koji na lovorikama nekadašnje slaV misle da su "nešto".Naročito je to prisutno u mlađim selekcijama,od kojih sve I počinje,gde Svako izigrava trenera,a roditelji plaćaju I svi cute pogotovu KSS,samo da kaplje.

Novi Sad

pre 10 godina

Osnovni problem je sto ovde igraci nemaju prostora za individualni napredak.Nemaju hale za individualan napredak,ranije si mogao po 6 sati da ostajes u hali,da treniras,gde sad mozes i jedan slobodan termin da nadjes.A i drugi prioriteti su se pojavili,od smart telefona popunjenih aplikacijama koje samo oduZimaju vreme.Danas svaki Eveoligaski tim,pored hale za utakmice ima i pomocnu salu za individulani rad,bar 3-4 trenera ciji zadatak i jeste da individualno rade s igracima.Sve to kosta,ocigledno je da smo suvise površno osmislili plan i program razvitka mladjih selekcija,dok su deugi pravilno ulagali.Zamislite jedna Vojvodina za 12 godina potrosi 36 miliona evra,i niko ne odgovara,a pritom niti au izbacili igraca niti su sagradili hali.Kad budu ulazili ljudi ne iz licnog interesa vec oz zelje da pomognu mladima mozda se nesto i promeni.

basket majstor NS

pre 10 godina

dve stvari tu ima:
1. primetno - bolji igrači su PREŠLI u Tursku (Bjelica, Savan...) tu je bolja $$$, i Rusija je ispred ENDES-e čiju slavu sad nose (samo!!) Barsa i Real;
2. kod nas nije problem tranzicija iz juniorskog pogona u seniore, već rad sa mladima - em što im se ne daje šansa kao nekad (80-ih), em što uspesi juniorskih repki počivaju na vrhunskoj taktici/ šemama odbrane itd. dakle suvoj-teoriji koja ubija i volju i maštu (slobodu igre) kod juniora.

decu treba pustiti DA SE IGRAJU (nadigravaju), a taktika i teorija (nadgradnja) će doći... kada budu imali 19, 20, 21-u.

Velika pohvala za Megu, i izbor igrača!!! no, to je 'pola posla' (davanje šanse), ostaje nam nada da nisu svi (u Megi) "šablonski-robotenko" igrači, već da ima tamo i koji kreativni vragolan (kao Teo, kao Đorđević, kao Moka, kao Vlade, kao...)

mrb

pre 10 godina

ima vise razloga prvi placanje skola kosarke koja uglavnom kosta oko 5000 din sto odmah smanjuje selekciju jer se talenti biraju izmedju onih koji imaju da plate a ne od onih koji su talentovani a ionako je pad nataliteta drugi razlog a vezan je sa prvim je to sto zbog losije selekcije mora da se umesto tehnike i suta radi uglavnom na snagu kondiciju i teretanu pa tako imamo dominantne igrace u mladjim kategorijama u evropi jer tamo niko ne tera maloletnike da idu u teretanu i da trenira 5 do 6 sati dnevno a kad dodju do prvog tima onda dodje do izrazaja pravi kosarkaski talenat .pobrkalo se sve u srbiji pomesalo se privatno i drzavno skole izdaju termine za treninge deci umesto da im se naredi da besplatno daju deci za treninge svih dvoranskih sportova da se odredi klub u svakom mestu koji ce da radi sa decom a da trenere placa drzava tako bi sport napredovao a ovako bicemo sve gori u svakom sportu jer ovo vazi za sve sportove

Alex

pre 10 godina

Vlade Djurovic: postoje krajevi koji ne daju visoke igrace kao sto su juzna i istocna Srbija?!
Koja klasicna Crnogorsko- Hercegovacka klanska izjava!
Dileja.

realnost

pre 10 godina

Tomasevic ne govori istinu.To je cesta demagogija partizanovog lobija ali cinjenice su nesto drugacije.Gomila nasih igraca su otisli odavde kao vec oformljeni sa 21,22,23 godine.To vise nisu mladi igraci.A nisu uspeli.Da ne nabrajamo sad koji su, nisu uspeli iz samo jednog razloga-jer nisu dovoljno kvalitetni.Nije cak ni do slabe ABA lige u kojoj su igrali (koja naravno nije nivo ex ju lige ali je opet odmah iza prve 3,4 najjache lige evrope).Los rad u mladjim kategorijama, losa struka u zemlji, losa kosarkaska organizacija i losa politika klubova su razlozi sto smo za manje od 10 godina spali sa najvishe nba igracha iz inostranstva na to da cak vishe nemamo ni nosioce po najjachim evropskim klubovima.

Goran

pre 10 godina

Paradoksalno zvuci ali problem Srpske kosarke je los kvalitet kosarke u Hrvatskoj i Sloveniji tako da ABA liga nema dovoljan kvalitet. Nije isto kada se neki igrac Partizana ili Zvezde razvija igranjem protiv Drazena Petrovica iz nekadasnje Cibone ili Kukoca i Radje iz nekadasnje Jugoplastike i igranjem protiv danasnje Cibone ili Splita. Danas nema dovoljno derbija za Srpske timove koji igraju u ABA ligi. Veliki igrac se postaje samo na velikim utakmicama. Danas je Cibona lak plen cak i za Radnicki u Zagrebu a Split godinama ne predstavlja nista. Drugi problem je pogubna strategija kupovine stranaca. Svaki nas mladi igrac kada bi imao toliko minutazu kao svaki stranac u Partizanu ili Zvezdi postao bi za nekoliko godina isto toliko dobar.

BgHQ

pre 10 godina

Bodiroga je igrao u inostranstvu kao devetnaestogodisnjak cinimi se a mozda nije imao ni toliko.Igrao je u Trstu,tako da nije tacno da sazrevaju samo ovde a propadaju u inostranstvu jer odlaze kao vrlo mladi.Kod nas vise nema dobrih trenera sa kojima bi radili i napredovali.

Đorđe

pre 10 godina

Imali smo mnogo veću zemlju, najjaču ligu u Evropi iz koje mladi igrači nisu prerano odlazili, klubovi su bili finansijski stabilniji itd, ali jednostavno se rodila generacija neverovatno talentovanih igrača, koje danas nema nijedna zemlja na svetu (izuzev SAD).
Sada nemamo tako jaku ligu u kojoj igrači mogu da statsaju, ali mislim da ipak treba proći vreme dok se ne pojavi novi Đorđević, Bodiroga, Danilović, Petrović, Kukoč. Jednostavo to je generacija koja se retko rađa. I bez obzira na sve, vrhunski talenat uvek ispliva. Pa Bodiroga i Stojaković su kao tinejdžeri otišli sa ovih prostora, pa im nije smetalo da postanu vrhunski igrači. Dražen Petrović bi postao veliki igrač, pa makar ga sa 15 godina poslali u Zimbabve.
Ali i pored činjenice da nemamo taj kvalitet, kada bi se sastavila ex Yu reprezentacija, opet bi bila najjača u Evropi. Teodosić, Dragić, Bogdanović (i naš i hrvatski), Nedović, Bjelica, Nahbar, Teletović, Krstić, Peković i mnogi drugi. Ja ne vidim reprezentaciju koja bi mogla da nam se suprotstavi, a mi pričamo o oseci talenata na ovim prostorima.
Lepo bi bilo da imamo jaču ligu, da igrači ne odlaze prerano, ali poenta je da ukoliko se opet rodi onakva generacija sa kraja 80-ih, naći će put do vrha bez obzira na sve.

Ex Sns.

pre 10 godina

Najpre liga mora da bude na nivou,znaci napravite domacu ligu,privatizujte klubove,treba nacu sponzore,deca koja krenu na basket moraju da imaju neku sigurnost i uslove za napredak.

Gordan

pre 10 godina

" Jos je tamo u Spaniji nasih igraca,neko je pomenuo Huskica,92god,212cm,ima ih u Huventudu,Realu i jos par klubova.Otisli su ove godine,a imaju 17-18god.Prvotimac je za sada pored nabrojanih samo Huskic,za ostale ce se tek cuti.Tamo se radi sa mladima dobro.
(TRT, 8. oktobar 2013 03:30) "

Nema ih u Realu niti u Huventudu jednostavno je ti klinci ne igraju za Srbiju.
Andrej Magdevski (Real, plej, 190, 1996 godiste) je izgubio status domaceg igraca odlukom da zaigra za Makedoniju iako godinu dana pre toga bio na pripremama nase U16 repke.
Luka Doncic (Real, plej/bek, 192, 1999 godiste) je velika nada slovenske kosarke.
Lazar Mutic (Real, krilo, 197? 1999 godiste) iz Banja Luka je morao potpisati obaveznicu da ce igrati za BiH kako bi mu KSBIH odobrio transfer u Realu.
Nenad Dimitrijevic (Huventud, plej, 177, 1998 godiste) je velika nada makedonske kosarke.
Nikola Maric (Huventud, krilo, 198, 1998 godiste) isti slucaj kao Mutic
Doncic

istina

pre 10 godina

Meni je draze sto ih gledam , makar i u ABA ligi , nego li u spanskoj . Sta imamo ako igraju po celom svetu rasuti ?
Fudbaleri igraju u najboljim klubovima evrope , ali kao reprezentacija ne mogu ni da se uporede sa ostalim zemljama .

mojo

pre 10 godina

Ista ta endesa liga je nula u odnosu na neke prethodne sezone i vec su proglasili da mirne duse barsa i real vec sad mogu da odigraju finale playoff-a. Ne kazem da kvalitet ne postoji i dalje, ali razlika izmedju barse, reala i ostalih ce, ako ovako nastave, biti ista kao i u fudbalu

zoran

pre 10 godina

Mislim da sam kompetentan, da kazem koju na ovu temu, zato što mi je dete
igralo kosarkau, ija licno sam imao neka očekivanja. Ako vam je dete ispod 2 metra, a niste neki buznismen, ili političar, teško da vam dete može šta uraditi. Igralo mi je dete i protiv Partizana, smešno je bilo gledati dete koje ime je igralo pleja, u odnosu na dete koje je ušlo poslednjih 5 minuta.
E ako vam je dete preko 2 metra, tu je konkurencija znatno manja, postoji šasa da vam dete uspe.

ištvan

pre 10 godina

Meni je smešno kada se kaže da je srpska košarka slaba, jer to nije više "velika" Jugoslavija. To bi bilo u redu, da je ta država bila neravnopravna protiv zemalja većih od sebe. Ta država je pobeđivala reprezentacije država mnogo većih od nje. Takođe, SiCG je dva puta bila svetski prvak, tri puta evropski prvak i jednom finalista OI. Srbija danas gubi od reprezentacija manjih od sebe - Slovenije, Makedonije i Crne Gore. Mogu se dati i dve napomene - danas je mnogo veće tržište kvalitetnih liga s jedne strane, a s druge strane mi nemamo igrače koji osvajaju titule evropskih prvaka u klupskoj konkurenciji. Zašto je tako? Spominju se Đorđević i Bodiroga. Zna se koju slobodu u igri su imali ovi igrači u svojim klubovima, a koju slobodu imaju igrači posle njih. Ni Lončar i Berić nisu bili na nivou dva Saleta, a bili su nosioci igre Partizana. O kasnijim Partizanovim igračima ne treba trošiti reči. Naši igrači koji pre seniorskog staža odlaze u inostranstvo nemaju slobodu i prostor u igri koju su imali Bodiroga i Stojaković. Već je Jarić bio bekap igrač, podrška Majersu i Đinobiliju. Gurović nije bio vodeći evropski igrač,isto je bio igrač koji može eventualno da iznenadi, što se desilo 2002. na SP. Danas je situacija teška, naši najbolji klubovi zavise od stranaca, a ostali klubovi žive od danas do sutra. Tu nema ni ozbiljnog kontinuiteta igračkog kadra, kao ni stručnog rada. Zanimljiv tim je Mega V., videćemo koliko će imati strpljenja i uspeha u stvaranju ozbiljnih igrača.

Pozdrav

pre 10 godina

@dzo

Nemas pojma Dzo, da moze, KKP bi kupio 3-4 igraca Mege, ali, jeftinije je platiti stranca nego mladog domaceg igraca. Zahvaliti na tome menadzerima. Slicno se ponasao i FMP.

Pollux

pre 10 godina

Vrhunski igrači ne postaju vrhunski sazrevanjem već ozbiljnim radom i to od njihove 13-14 pa do 17-18 godine i kada su sa tih 17-18 vrhunski individualci potrebno im je samo još iskustvo koje jedino može da se stekne kroz kvalitetne utakmice da bi od vrhunskih individualaca postali i vrhunski timski igrači. To da li karijeru grade u zemlji ili inostranstvu nema nikakve veze. I Danilović i Bodiroga su sa 17 godina bili vrhunski individualci a kasnije izrasli u vrhunske igrače u svakom smislu iako jedan u zemlji u inostranstvu. Poenta je u tome da ih je obojicu u mlađim selekcijama neko ozbiljno učio i naučio ali i fizički spremio i da su obojica kasnije igrali jake lige.

Da li je bolje da mlad i talentovan igrač sazreva u domaćoj ili stranoj ligi?

Bolje je da sazreva u jačoj.

AlCapone

pre 10 godina

Ali postoji jedna zemlja preko Atlantika koja ima najveci bazen kosarkasa na svetu i usluge koriste vec mnoge evropske zemlje koje nisu u stanju popuniti sva mesta u reprezentaciji kvalitetnim igracima.

miki

pre 10 godina

ako ovako gledamo stvari bolji pokazatelj stanja naše košarke je koliko igrača imamo u euroligaskim ekipama...ovakva analiza i nije bas na mestu,budući da ima naših igrača u nekim veoma važnim evropskim klubovima.

Marko

pre 10 godina

A šta se radi na tome da se stvaraju mladi talenti,ništa.Mi imamo talente ali ih upropaštavamo,jer tatini sinovi moraju da igraju i ako ne znaju da potrče.

Isto tako veliki problem prave Partizan i Zvezda,dovode decu 13-14 godina iz unutrašnjosti potpisuju sa njima ugovore placaju ih mesečno,i dovedu takvih 10 igrača i neko ne može da se razvije kako treba.

Pre smo imali nekoliko košarkaških centara,Kragujevac,Vršac,Čačak,sada je sve to popucalo.

Deca sa 13-14 godina iz unutrašnjosti ili dolaze u Beograd ili ih roditelji šalju u inostranstvo.

TRT

pre 10 godina

Jos je tamo u Spaniji nasih igraca,neko je pomenuo Huskica,92god,212cm,ima ih u Huventudu,Realu i jos par klubova.Otisli su ove godine,a imaju 17-18god.Prvotimac je za sada pored nabrojanih samo Huskic,za ostale ce se tek cuti.Tamo se radi sa mladima dobro.

jamajka

pre 10 godina

e kada se setim samo sta je Dule Vujosevic radio tim spancima...pa ni dva sabonisa zajedno sa o' nelom nisu mogli da ga zaustave pod kosem... to su bila vremena.

Sta nije tacno?

pre 10 godina

Ali zato kad se razigraju Vesterman, Dalo, Kinsi, Bertrans, Lovernj ima da puca srpska kosarka od kvaliteta. Sva sreca pa nisu dovedeni da se uce nego da pomognu mladim igracima. Ups cekaj...

draganbb

pre 10 godina

To nije dokaz. To je špekulacija. Srpska košarka su rezultati srspkih timova i reprezentacije, a ne koliko igrača igra u španskoj lizi.

Igor

pre 10 godina

Uopste ovo nije pokazatelj da je nasa kosarka propala...pa valjda nasi najbolji igraci bi treebalo da igraju u NASOJ ligi.Jeste da ne mogu spanska i nasa liga da se mere (najvise zbog novca) ali mi je drago da cujem da imamo 2 predstavnika u ligi sampiona i da Partizan pravi odlicne kazem odlicne (sobzirom na budzet) rezultate u Evropi....Hvala

Hajduk Stanko

pre 10 godina

Nije mi jasno u kom kontekstu je spomenut Bodiroga kada je on sa 19 godina otisao u Italiju.
(Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dule, 7. oktobar 2013 21:25)
I ja se to pitam.Kosarka u Srbiji dise na skrge vec odavnoooo.Duda je od 2009 vratio malo vere u boljitak a o povratku na staze stare(SFRJ,SRJ)slave nema govora.Od 1995-2001 nosioci igre su bili ili omladina SFRJ(Divac,Djordjevic,Paspalj,Savic...)ili odbegla deca(16-18 godina) u inostranstvo(Stojakovic,Bodiroga,Gurovic,Jaric.Od 2002 krece rezultatski sunovrat koji je direktna posledica neplanskog rada tojest nerada i maznjavanja love na brzinu.Covic i njegov projekat FMP su grobari srpske kosarke bey obzira sto se on kiti perjem za osvojene medalje dok je bio predsednik KSJ

dzo

pre 10 godina

A sto da ne idu, kad u zvezdi i partizanu glavne uloge imaju polovni crnci ili perspektivni francuzi, slovenci.. da se razumemo, navijam za CZ ali ne podržavam ovakav odnos prema nasoj kosarci ni promil..
Jos manje poštujem partizan zbog neprestanog stvaranja stranih kosarkasa.
Ove sezone navijam za mega vizuru, svaka cast milojevicu na izbor ekipe i na hrabrosti da igra aba ligu sa SRPSKIM mladim kosarkasima.

MikiP

pre 10 godina

Zaista se svasta moze procitati u komentarima.
U kom kontekstu se pominje Bodiroga???
Covek je igrao i za Real i za Barcelonu, valjda zbog toga.
Ako igranje igraca u najjacoj evropskoj ligi nije pokazatelj kvaliteta nase kosarke onda ne znam sta je!
Za NBA odavno ne mozemo da proizvedemo igraca, logicno je da je ACB liga neki reper.
Pokusali smo da "uvalimo" Tepica u Panathinaikos pa nije proslo. Macvan je pokusao u Maccabiju, videli smo rezultat.
Marjanovic je "protutnjao" kroz CSKA i Zalgiris.
Novica je izgurao 3 godine u Realu ali daleko je to bilo od nekog blistavog izdanje.
To su bili proizvodi nase lige koje smo direktno plasirali u najvece evropske timove. Sta se dogodilo?
Vraceni su na doradu, svi.
I sad se neko nadje da kaze kako imamo igrace, samo nam fali STA? Sta nam to fali?
Fakat je da vrsimo losu selekciju i dobijamo igrace koji ne mogu da igraju modernu kosarku.
Fizicki limitirani, sa uglavnom losom individualnom tehnikom ne mogu da budu dominantni ni u Azovmasu a ne u
Realu i Barceloni.

Alex

pre 10 godina

Vlade Djurovic: postoje krajevi koji ne daju visoke igrace kao sto su juzna i istocna Srbija?!
Koja klasicna Crnogorsko- Hercegovacka klanska izjava!
Dileja.

ako nikako onda posteno

pre 10 godina

zemlje bivse juge imaju oko 24 mil stanovnika i da je u jednu ekipu stavit bracu Blazic,Erazema Lorbeka, Bogdanovica, Sarica,Tomica, Teletovica, Djedovica, Teodosica, Krstica, Nedovica, Pekovica,.....recite mi da to nije individualno kvalitetnija ekipa od spanjolske koja je po broju stanovnika daleko iznad

ono

pre 10 godina

slabi na svetskom nivou jer je svuda (košarka) u stagnaciji, međutim situacija uopšte nije loša za nas jer su stasali neki novi klinci i sa prtavim vođstvom, ja se uopšte ne plašim.

dulen

pre 10 godina

tekst je u redu, ali to sto imamo 4 igraca u spaniji zapravo ne oslikava ni deo cele price koliko podatak da tamo gde se igra najbolja kosarka nemamo nijednog (radmanovica i milicica svakako ne mogu da racunam)
i ne samo to, nego od milicica do nedovica nismo imali nijednog igraca koji je privukao paznju na draftu. neki su dominirali ko klinci, kao macvan, pa ih sad nema nigde. i tako ce biti na dalje...
bolje pisite o tome kako partizan nosi francuski plej, a mi u repki nemamo pleja od kad se sasha i sasha penzionisali (teodosicu svaka cast,daleko je on djordjevicevog napada i obradoviceve odbrane)...

ZECA

pre 10 godina

Decko Spanija jacu ekipu od bivse juge duplo. Braca Gasol su ol star igraci cela juga nema ni jednog na ol staru utakmici trenutno imala je Divca i Stojakovica pre 10 godina. Problem nase kosarke je skupa clanarina za treniranje zato manje talenata imamo.Ove koje imamo nedobijaju pravu priliku Ristic nije ni igrao u zvezdi u subotu a Bosnjak je dao preko 10p a Ristic veci talenat i po draft ekspertu jedini nas medju prvi 10 u 95 godistu i toje jedan od problema nase kosarke.

klokot

pre 10 godina

Pustite Špansku ligu,koliko je naših igrača igralo važnu ulogu u naša tri predstavnika u ABA ligi.Ne samo što ne pravimo košarkaše za NBA i vrhunske Evropske ekipe,već su nam glavni igrači u najjačim klubovima stranci.Malo je vrhunskih košarkaša poteklo u Zvezdi ili Partizanu,uglavnom su košarkašku karijeru počinjali u manjim klubovima(Borac,Sloga,Spartak...).Sada je,u svim klubovima koji su stvarali kvalitetne igrače,agonija i jedva opstaju.A ako ti klubovi ne stvararaju igrače onda klubovi koji imaju para(Partizan,od prošle godine Zvezda i Radnički)igrače nabavljaju u inostranstvu.Za taj problem je kriv KSS,jer je žrtvovao našu košarku i sve klubove zarad jednog kluba koji dominira poslednjih godina.Zato prvo treba pomoći malim kubovim,jer su oni decenijama bili motor naše košarke.

ACB

pre 10 godina

Eh kada se samo setim 90ih godina smo gledali i priznavali samo ove koji su najbolji u Realu i Barseloni a sada smo postali osrednji u Ukrajini i Rusiji.

John

pre 10 godina

Ne kontam zasto svi prave istu gresku,
rani odlazak igraca nema nikakve veze sa njihovim neuspehom...
pa zar je Bodiroga otisao kao zreo igrac?
Niko nije ni znao da momak postoji...
Jednostavno, ako je pupoljak, procvetaće!

Poznavalac

pre 10 godina

Zelio bi da dam odgovor na pitanje ko bi mogao od nasih biti nosioc u nekom od jacih klubova ACB- Savanovic definitivno.On je to i bio u Kahasolu kod trenera Plaze.Ko je pratio te njegove igre protiv reala ,barse video je koliko je dominantan igrac ..uostalom i danas je rec o jednoj od najboljih cetvorku evrope!

I drugo-zaboravili ste Luku Bogdanovica koji je unazad nekoliko sezona glavni igrac ( ili drugi glavni ) u svom timu .Zasto nije u reprezentaciji bilo mesta za takvu cetvorku svih ovih godina a posebno na ovom EP -pitajte Dudu.

Slazem se sa autorom uz Teodosica,Krstica ,Bjelicu i Savanovica mi ocajnicki zelimo starog Novicu ,jakog Nedovica ,Lucica ..

milisav

pre 10 godina

Ali smatram da kao FIBA licencirani trener sa 17 godina trenerskog iskustva imam pravo da kazem koju rec.Razlog propadanja nase kosarke lezi u sledecim stvarima:Nestrucan rad u klubovima;enormno skupe clanarine u klubovima;nepostojanje zelje i volje u savezu da se prilagodimo savremenim trendovima svetske kosarke jer mi imamo "nasu" "jugoslovensku" skolu kosarke;kod nas su igraci "lucidni" itd...;trenerska organizacija je izvrnuta naopako i samo dva trenerska lobija Hercegovacki i Crnogorski postavljaju svoje trenere i obezbedjuju svojim trenerima posao u inostranstvu;treneri reprezentacija se odredjuju po kumovsko-rodjackim vezama;kosarkaski kampovi su mesta za laku zaradu novca a ne mesta gde igraci trebaju da bruse svoj talenat;naravno,i kljucni razlog:nema puno nasih trenera u inostranstvu i oni vise nemaju ugled koji su nekada imali,tako da sa sobom i ne povlace nase igrace i bruse ih i daju im prostora da steknu neophodno iskustvo....
Spas lezi u tome da moramo da osavremenimo rad sa maldjim kategorijama,da savez oformi Kosarkasku Akademiju koja ce imati za cilj da obezbedi posao trenerima koji imaju zvanje,volju da steknu vrhunsko znanje usavrse se ali i imaju posao od koga mogu da zive i da igraci koji se procene kao talentovani imaju uslova da se usavrse.Oformiti u21 ligu koja ce imati zadatak da omoguci prostor mladim i talentovanim igracima.Da bi se to desilo,drzava mora da stane iza celog projekta!

Novosadjanin.

pre 10 godina

Postali smo manja drzava, to je cinjenica. Mada i kao takvi smo postigli najvise od svih u poslednjih 18 godina. 5 zlatnih medalja, olimpijsko i evropsko srebro, i jedna evropska bronza.

E sad, zamislite da se recimo na sledecem sampionatu pojavi reprezentacija Katalonije...Pitanje koliko bi bili konkurentni. Mi uvek poredimo rezultate bivse YU sa danasnjim. Pa hajde onda da sastavimo imaginarnu reprezentaciju pa da vidimo koliko je to daleko od najjacih.

PG Teodosic/Dragic/Udrih
SG Bogdanovic/Nedovic
SF Teletovic/Lucic/Saric/Djedovic
PF Vucevic/Tomic/Antic
C Pekovic/Krstic/Lorbek

PETORKA Teodosic, Dragic, Teletovic, Vucevic, Pekovic.
Mozete sastaviti sta god zelite. Selektor bi stvarno bio na mukama da odabere 12 igraca.
Da li realno postoji neka evropska repreyentacija koja se ne bi plasila ovog tima. Ne postoji. Mozemo da sastavimo tim od 9-10 NBA igraca i da pozovemo najbolje evropske igerace, Tea, Krleta, Bogdanovica...
Jednostavno i dalje smo jaki samo smo se rasparcali... I kao takvi svako takmicenje neka reprezentacija sa teritorije bivse YU udje u polufinale. Srbija 2010,2009..Makedonija 2011, Slovenija 2009, Hrvatska 2013...

Nijedan pojedinac nece resiti ovaj problem

pre 10 godina

Problemi drustva su se preslikali na sport i onda i on trpi.
Da li najtalentovanije siromasno dete moze negde danas da trenira besplatno kosarku kao u staroj Jugoslaviji i da napreduje do profesionalnog ugovora? Ne moze.
Time smo se u startu odrekli nekih novih vrhunskih asova za kojima svi ceznemo jer u kolektivnim sportovima najveci asovi dolaze iz siromastva, oni grizu posle i stalno se dokazuju, a danas imamo selektovanu decu bogatasa, zato i ima toliko otkaza reprezentaciji od tih realno mediokriteta, radi se o deci sa srebrnim kasikama koja su od rodjenja otudjeni od mase vrsnjaka, i njihovo ponasanje je zapravo ocekivano.

Cak i nasi relativno dobri igraci ne rade na sebi, slabo individualno rade i ne napreduju, pa nikad ne postanu veliki igraci.
Dakle sta god da spomenemo ne valja u kosarci i nezdravo je pa je i rezultat los, a zapravo se radi o tome da se problem drustvene divljine i neuredjenosti preneo na kosarku i u njoj beremo to cvece zla.

sava

pre 10 godina

a zbog cega niko ne spominje Dejana Todorovica koji je u ekipi sa Stimcem? Istina da ima i BIH pasos ali ima zelju da nosi dres Srbije. Momak je 1994.godiste i itekako je vrijedan spomena.

.

pre 10 godina

samo polako.. bjelica keselj krle teo i nadolazeci bogdanovic nedovic lucic opet imamo i imacemo momke vrhunske kosarkase..ovo jeste i uvek ce biti zemlja kosarke..

realnost

pre 10 godina

Tomasevic ne govori istinu.To je cesta demagogija partizanovog lobija ali cinjenice su nesto drugacije.Gomila nasih igraca su otisli odavde kao vec oformljeni sa 21,22,23 godine.To vise nisu mladi igraci.A nisu uspeli.Da ne nabrajamo sad koji su, nisu uspeli iz samo jednog razloga-jer nisu dovoljno kvalitetni.Nije cak ni do slabe ABA lige u kojoj su igrali (koja naravno nije nivo ex ju lige ali je opet odmah iza prve 3,4 najjache lige evrope).Los rad u mladjim kategorijama, losa struka u zemlji, losa kosarkaska organizacija i losa politika klubova su razlozi sto smo za manje od 10 godina spali sa najvishe nba igracha iz inostranstva na to da cak vishe nemamo ni nosioce po najjachim evropskim klubovima.

Bora

pre 10 godina

Organizujte skolska i univerzitetska takmicenja, prvo na nivou gradova i regiona a krajem skolske godine i "play off" pobednika regiona. Em sto ce klinci bolje provoditi slobodno vreme em sto ce vam baza postati mnogo sira a i brate bilo bi lepo za roditelje da gledaju decu kako igraju basket.

istina

pre 10 godina

Meni je draze sto ih gledam , makar i u ABA ligi , nego li u spanskoj . Sta imamo ako igraju po celom svetu rasuti ?
Fudbaleri igraju u najboljim klubovima evrope , ali kao reprezentacija ne mogu ni da se uporede sa ostalim zemljama .

Divos

pre 10 godina

Правити у кошарци поређења са неким прошлим временима рецимо 90-им или пак 70-им и није баш смислено, јесте згодно да подебљамо неко властито нихилистичко мишљење, али и не баш разумно. Пре, 70-их имали сте у Европи буквално 4 нације које су играле озбиљно кошарку, 90-их још 5-6, а данас већ 15-ак земаља које јако много улажу у кошарку, а наредних година појавиће се још неке.
Не мислим да је ситуација тако лоша, али све у Србији, клубове, кошаркашке раднике и играче, мучи иста мука, беспарица. И поред тога постоји још увек јако добар рад са млађим категоријама, има и резултата, сваке године са ЕП и СП у млађим узрастима по неколико медаља. На жалост, произведемо у сваком год. много више играча него што то клубови могу да испрате, зато клинци са 18-20 (а некад чак и са 16), премлади и често изманипулисани од похлепних менађера одлазе у бели свет, Румунију, Аустрију, Казахстан и где све не, у правилу стагнирају а не ретко и пропадају.
Ендеса лига је заиста најбоља у Европи, јако захтевна и одлична за развој играча, у тој лиги има ипак више српских играча него што стоји у чланку, рецимо у екипи Лагун Аро Хускић Горан (21,210) који је директно из српске 2.лиге (Обреновца) отишао у АЦБ, и потврда мојих напред написаних речи. У току сезоне још неки Срби ће прећи у АЦБ, тако то иде у кошарци.
Било би јако добро да имамо више клубова са стабилним финансијама и да играчи остају у нашој лиги до 23,24 године, где би ипак имали бољи развој, на жалост у овом моменту то није реално

Bivsi Bivsi

pre 10 godina

Top 5 trenera rade u inostrastvu, pola Grcke reprezentacije je napravio Zeljko a drugu polovinu Duda (ne umanjujem kvalitet Grka). Kondicioni treneri, skauti, fizikalni terapeuti itd sve je otislo trbuhom za kruhom. Ako je Srbija (bivsa juga) bila fabrika vrhuskih igraca onda je ta fabrika ostala bez masina za finalizaciju produkta, drugim recima imamo poluprodukat, cesto i nepreradjenu sirovinu.
Poznajem par vrhuskih klinaca koji nisu dobijali sanse u svojim klubovima, po njihovim recima "mora da te neko gura". Pravo je cudo da smo dobili jednog Tea, niski igraci skoro da nemaju sansu da odigraju za veliki klub lakse im je da kupe NBA skart koji plate ko pola tima.
Sve u svemu zachin C.

jamajka

pre 10 godina

e kada se setim samo sta je Dule Vujosevic radio tim spancima...pa ni dva sabonisa zajedno sa o' nelom nisu mogli da ga zaustave pod kosem... to su bila vremena.

Đorđe

pre 10 godina

Imali smo mnogo veću zemlju, najjaču ligu u Evropi iz koje mladi igrači nisu prerano odlazili, klubovi su bili finansijski stabilniji itd, ali jednostavno se rodila generacija neverovatno talentovanih igrača, koje danas nema nijedna zemlja na svetu (izuzev SAD).
Sada nemamo tako jaku ligu u kojoj igrači mogu da statsaju, ali mislim da ipak treba proći vreme dok se ne pojavi novi Đorđević, Bodiroga, Danilović, Petrović, Kukoč. Jednostavo to je generacija koja se retko rađa. I bez obzira na sve, vrhunski talenat uvek ispliva. Pa Bodiroga i Stojaković su kao tinejdžeri otišli sa ovih prostora, pa im nije smetalo da postanu vrhunski igrači. Dražen Petrović bi postao veliki igrač, pa makar ga sa 15 godina poslali u Zimbabve.
Ali i pored činjenice da nemamo taj kvalitet, kada bi se sastavila ex Yu reprezentacija, opet bi bila najjača u Evropi. Teodosić, Dragić, Bogdanović (i naš i hrvatski), Nedović, Bjelica, Nahbar, Teletović, Krstić, Peković i mnogi drugi. Ja ne vidim reprezentaciju koja bi mogla da nam se suprotstavi, a mi pričamo o oseci talenata na ovim prostorima.
Lepo bi bilo da imamo jaču ligu, da igrači ne odlaze prerano, ali poenta je da ukoliko se opet rodi onakva generacija sa kraja 80-ih, naći će put do vrha bez obzira na sve.

Dinke

pre 10 godina

Danas sam prolazeci kroz grad prosao pored 4 kosarkaska igralista, kosevi su tamo, mrezice su tamo, samo nema nikoga ko bi se tu igrao. U moje vreme imali smo 3 kosa u gradu a na partiju basketa nekad si u redu morao cekati i po sat vremena, pa ako izgubis sve ispocetka.

Mislim da je ovo mnogo veci problem od dezurnih krivaca (ABA Liga, Sukobi vecitih i sl).

GoranS

pre 10 godina

To može biti samo plus, jer nam Španci uništavaju igrače/talente. Nadam se, da nam ne unište (ili gore, ukradu) onog malog iz Barcelone.

ljubitelj

pre 10 godina

Lučić otišao za ozbiljan novac? Tri godine njegove plate + obeštećenje partizanu je milion evra sve zajedno... Ko je slušao Miška Ražnatovića pre par meseci na SOS-u čuo je da se zadnjih godina u Evropi napravi svega 5-6 transfera uz obeštećenje i da cifre nisu ni približno visoke kao pre...

Mrkonjican

pre 10 godina

Ali je pored toga srpska kosarka u ekspanziji npr. u BiH. Pored Igokee koja se borila za titulu prvaka ABA-lige prosle godine, treci tim u Bosni, odmah iza nje i Sirokog je "Mladost" iz grada u kojem sam i ja rodjen. I Mogao bih da potvrdim da u mom kraju svake godine izraste strasno mnogo talentovanih i visokih klinaca, ali koji ipak bez ozbiljnije organizacije, sredstava i ulaganja za napredak isto tako jos brze propadaju. Jedan od izuzetaka je npr. ovaj decko koji nastupa za rezervni tim Unikahe, koji se od ove sezone bori u drugoj spanskoj ligi:

http://www.youtube.com/watch?v=b1isNMr35OM

i obratite paznju npr. na njega za sezonu-dvije, siguran sam da postaje i standardni prvotimac tima iz Malage.

Npr. mislim da bi KSS sa Bodirogom na celu trebao da ulozi i u ovaj zapadni dio R.Srpske kao sto je on licno to ucinio u Trebinju, otvorivsi ljetni kosarkaski kamp za razvoj mladih talenata i omogucio i onim manje platezno-sposobnim ali talentovanim klincima da ucestvuju u njemu.

Eto toliko.

zoran

pre 10 godina

Mislim da sam kompetentan, da kazem koju na ovu temu, zato što mi je dete
igralo kosarkau, ija licno sam imao neka očekivanja. Ako vam je dete ispod 2 metra, a niste neki buznismen, ili političar, teško da vam dete može šta uraditi. Igralo mi je dete i protiv Partizana, smešno je bilo gledati dete koje ime je igralo pleja, u odnosu na dete koje je ušlo poslednjih 5 minuta.
E ako vam je dete preko 2 metra, tu je konkurencija znatno manja, postoji šasa da vam dete uspe.

pare bre

pre 10 godina

Ne trebaju nama dokazi za to da nam je košarka oslabila, to znamo i sami. Treba nam da se oslobodimo ovih što su je doveli na ovaj nivo, a svi znamo i zašto.

basket majstor NS

pre 10 godina

dve stvari tu ima:
1. primetno - bolji igrači su PREŠLI u Tursku (Bjelica, Savan...) tu je bolja $$$, i Rusija je ispred ENDES-e čiju slavu sad nose (samo!!) Barsa i Real;
2. kod nas nije problem tranzicija iz juniorskog pogona u seniore, već rad sa mladima - em što im se ne daje šansa kao nekad (80-ih), em što uspesi juniorskih repki počivaju na vrhunskoj taktici/ šemama odbrane itd. dakle suvoj-teoriji koja ubija i volju i maštu (slobodu igre) kod juniora.

decu treba pustiti DA SE IGRAJU (nadigravaju), a taktika i teorija (nadgradnja) će doći... kada budu imali 19, 20, 21-u.

Velika pohvala za Megu, i izbor igrača!!! no, to je 'pola posla' (davanje šanse), ostaje nam nada da nisu svi (u Megi) "šablonski-robotenko" igrači, već da ima tamo i koji kreativni vragolan (kao Teo, kao Đorđević, kao Moka, kao Vlade, kao...)

mojo

pre 10 godina

Ista ta endesa liga je nula u odnosu na neke prethodne sezone i vec su proglasili da mirne duse barsa i real vec sad mogu da odigraju finale playoff-a. Ne kazem da kvalitet ne postoji i dalje, ali razlika izmedju barse, reala i ostalih ce, ako ovako nastave, biti ista kao i u fudbalu

ištvan

pre 10 godina

Meni je smešno kada se kaže da je srpska košarka slaba, jer to nije više "velika" Jugoslavija. To bi bilo u redu, da je ta država bila neravnopravna protiv zemalja većih od sebe. Ta država je pobeđivala reprezentacije država mnogo većih od nje. Takođe, SiCG je dva puta bila svetski prvak, tri puta evropski prvak i jednom finalista OI. Srbija danas gubi od reprezentacija manjih od sebe - Slovenije, Makedonije i Crne Gore. Mogu se dati i dve napomene - danas je mnogo veće tržište kvalitetnih liga s jedne strane, a s druge strane mi nemamo igrače koji osvajaju titule evropskih prvaka u klupskoj konkurenciji. Zašto je tako? Spominju se Đorđević i Bodiroga. Zna se koju slobodu u igri su imali ovi igrači u svojim klubovima, a koju slobodu imaju igrači posle njih. Ni Lončar i Berić nisu bili na nivou dva Saleta, a bili su nosioci igre Partizana. O kasnijim Partizanovim igračima ne treba trošiti reči. Naši igrači koji pre seniorskog staža odlaze u inostranstvo nemaju slobodu i prostor u igri koju su imali Bodiroga i Stojaković. Već je Jarić bio bekap igrač, podrška Majersu i Đinobiliju. Gurović nije bio vodeći evropski igrač,isto je bio igrač koji može eventualno da iznenadi, što se desilo 2002. na SP. Danas je situacija teška, naši najbolji klubovi zavise od stranaca, a ostali klubovi žive od danas do sutra. Tu nema ni ozbiljnog kontinuiteta igračkog kadra, kao ni stručnog rada. Zanimljiv tim je Mega V., videćemo koliko će imati strpljenja i uspeha u stvaranju ozbiljnih igrača.

justin

pre 10 godina

Sazrevaju igrači ovde samo je selekcija loša.Trenira onaj ko ima para I igra onaj ko ima para.Mogao bi da se povede I razgovor o Trenerima koji na lovorikama nekadašnje slaV misle da su "nešto".Naročito je to prisutno u mlađim selekcijama,od kojih sve I počinje,gde Svako izigrava trenera,a roditelji plaćaju I svi cute pogotovu KSS,samo da kaplje.

bojan

pre 10 godina

Nemojmo preterivati! To nije merilo, i kada smo bili prvaci sveta i evrop mozda su samo dva igraca igrala u Spaniji...Nije vazna liga, vazni su igraci i njihove uloge u velikim timovima... Radmanovic nikada nista nije znacio reprezentaciji jer je igrao u najjacoj ligi... Vremena se menjaju, Turska i ruska liga postaju sve jace, tako da je i normalan odlazak najboljih u te klubove...

AlCapone

pre 10 godina

Ali postoji jedna zemlja preko Atlantika koja ima najveci bazen kosarkasa na svetu i usluge koriste vec mnoge evropske zemlje koje nisu u stanju popuniti sva mesta u reprezentaciji kvalitetnim igracima.

Ex Sns.

pre 10 godina

Najpre liga mora da bude na nivou,znaci napravite domacu ligu,privatizujte klubove,treba nacu sponzore,deca koja krenu na basket moraju da imaju neku sigurnost i uslove za napredak.

Гале

pre 10 godina

Што каже Кома у "1 на 1": "Пази ове младе генерације ал' су сурове, само интерес". Проблем је у томе што играчи дођу из беде од државе, дохвате се мало новца и кола и задовоље се тиме, иако би могли да напредују још више. Талента има, што доказују резултати млађих селекција, али на прелазу у сениоре се играчи погубе и нема их нигде, већина њих тезгари по Румунији.

miki

pre 10 godina

ako ovako gledamo stvari bolji pokazatelj stanja naše košarke je koliko igrača imamo u euroligaskim ekipama...ovakva analiza i nije bas na mestu,budući da ima naših igrača u nekim veoma važnim evropskim klubovima.

Goran

pre 10 godina

Paradoksalno zvuci ali problem Srpske kosarke je los kvalitet kosarke u Hrvatskoj i Sloveniji tako da ABA liga nema dovoljan kvalitet. Nije isto kada se neki igrac Partizana ili Zvezde razvija igranjem protiv Drazena Petrovica iz nekadasnje Cibone ili Kukoca i Radje iz nekadasnje Jugoplastike i igranjem protiv danasnje Cibone ili Splita. Danas nema dovoljno derbija za Srpske timove koji igraju u ABA ligi. Veliki igrac se postaje samo na velikim utakmicama. Danas je Cibona lak plen cak i za Radnicki u Zagrebu a Split godinama ne predstavlja nista. Drugi problem je pogubna strategija kupovine stranaca. Svaki nas mladi igrac kada bi imao toliko minutazu kao svaki stranac u Partizanu ili Zvezdi postao bi za nekoliko godina isto toliko dobar.

Marko

pre 10 godina

A šta se radi na tome da se stvaraju mladi talenti,ništa.Mi imamo talente ali ih upropaštavamo,jer tatini sinovi moraju da igraju i ako ne znaju da potrče.

Isto tako veliki problem prave Partizan i Zvezda,dovode decu 13-14 godina iz unutrašnjosti potpisuju sa njima ugovore placaju ih mesečno,i dovedu takvih 10 igrača i neko ne može da se razvije kako treba.

Pre smo imali nekoliko košarkaških centara,Kragujevac,Vršac,Čačak,sada je sve to popucalo.

Deca sa 13-14 godina iz unutrašnjosti ili dolaze u Beograd ili ih roditelji šalju u inostranstvo.

Pozdrav

pre 10 godina

@dzo

Nemas pojma Dzo, da moze, KKP bi kupio 3-4 igraca Mege, ali, jeftinije je platiti stranca nego mladog domaceg igraca. Zahvaliti na tome menadzerima. Slicno se ponasao i FMP.

Pollux

pre 10 godina

Vrhunski igrači ne postaju vrhunski sazrevanjem već ozbiljnim radom i to od njihove 13-14 pa do 17-18 godine i kada su sa tih 17-18 vrhunski individualci potrebno im je samo još iskustvo koje jedino može da se stekne kroz kvalitetne utakmice da bi od vrhunskih individualaca postali i vrhunski timski igrači. To da li karijeru grade u zemlji ili inostranstvu nema nikakve veze. I Danilović i Bodiroga su sa 17 godina bili vrhunski individualci a kasnije izrasli u vrhunske igrače u svakom smislu iako jedan u zemlji u inostranstvu. Poenta je u tome da ih je obojicu u mlađim selekcijama neko ozbiljno učio i naučio ali i fizički spremio i da su obojica kasnije igrali jake lige.

Da li je bolje da mlad i talentovan igrač sazreva u domaćoj ili stranoj ligi?

Bolje je da sazreva u jačoj.

TRT

pre 10 godina

Jos je tamo u Spaniji nasih igraca,neko je pomenuo Huskica,92god,212cm,ima ih u Huventudu,Realu i jos par klubova.Otisli su ove godine,a imaju 17-18god.Prvotimac je za sada pored nabrojanih samo Huskic,za ostale ce se tek cuti.Tamo se radi sa mladima dobro.

BgHQ

pre 10 godina

Bodiroga je igrao u inostranstvu kao devetnaestogodisnjak cinimi se a mozda nije imao ni toliko.Igrao je u Trstu,tako da nije tacno da sazrevaju samo ovde a propadaju u inostranstvu jer odlaze kao vrlo mladi.Kod nas vise nema dobrih trenera sa kojima bi radili i napredovali.

mrb

pre 10 godina

ima vise razloga prvi placanje skola kosarke koja uglavnom kosta oko 5000 din sto odmah smanjuje selekciju jer se talenti biraju izmedju onih koji imaju da plate a ne od onih koji su talentovani a ionako je pad nataliteta drugi razlog a vezan je sa prvim je to sto zbog losije selekcije mora da se umesto tehnike i suta radi uglavnom na snagu kondiciju i teretanu pa tako imamo dominantne igrace u mladjim kategorijama u evropi jer tamo niko ne tera maloletnike da idu u teretanu i da trenira 5 do 6 sati dnevno a kad dodju do prvog tima onda dodje do izrazaja pravi kosarkaski talenat .pobrkalo se sve u srbiji pomesalo se privatno i drzavno skole izdaju termine za treninge deci umesto da im se naredi da besplatno daju deci za treninge svih dvoranskih sportova da se odredi klub u svakom mestu koji ce da radi sa decom a da trenere placa drzava tako bi sport napredovao a ovako bicemo sve gori u svakom sportu jer ovo vazi za sve sportove

Novi Sad

pre 10 godina

Osnovni problem je sto ovde igraci nemaju prostora za individualni napredak.Nemaju hale za individualan napredak,ranije si mogao po 6 sati da ostajes u hali,da treniras,gde sad mozes i jedan slobodan termin da nadjes.A i drugi prioriteti su se pojavili,od smart telefona popunjenih aplikacijama koje samo oduZimaju vreme.Danas svaki Eveoligaski tim,pored hale za utakmice ima i pomocnu salu za individulani rad,bar 3-4 trenera ciji zadatak i jeste da individualno rade s igracima.Sve to kosta,ocigledno je da smo suvise površno osmislili plan i program razvitka mladjih selekcija,dok su deugi pravilno ulagali.Zamislite jedna Vojvodina za 12 godina potrosi 36 miliona evra,i niko ne odgovara,a pritom niti au izbacili igraca niti su sagradili hali.Kad budu ulazili ljudi ne iz licnog interesa vec oz zelje da pomognu mladima mozda se nesto i promeni.

Gordan

pre 10 godina

" Jos je tamo u Spaniji nasih igraca,neko je pomenuo Huskica,92god,212cm,ima ih u Huventudu,Realu i jos par klubova.Otisli su ove godine,a imaju 17-18god.Prvotimac je za sada pored nabrojanih samo Huskic,za ostale ce se tek cuti.Tamo se radi sa mladima dobro.
(TRT, 8. oktobar 2013 03:30) "

Nema ih u Realu niti u Huventudu jednostavno je ti klinci ne igraju za Srbiju.
Andrej Magdevski (Real, plej, 190, 1996 godiste) je izgubio status domaceg igraca odlukom da zaigra za Makedoniju iako godinu dana pre toga bio na pripremama nase U16 repke.
Luka Doncic (Real, plej/bek, 192, 1999 godiste) je velika nada slovenske kosarke.
Lazar Mutic (Real, krilo, 197? 1999 godiste) iz Banja Luka je morao potpisati obaveznicu da ce igrati za BiH kako bi mu KSBIH odobrio transfer u Realu.
Nenad Dimitrijevic (Huventud, plej, 177, 1998 godiste) je velika nada makedonske kosarke.
Nikola Maric (Huventud, krilo, 198, 1998 godiste) isti slucaj kao Mutic
Doncic