Četvrtak, 25.02.2021.

10:20

Tajna Novakovog servisa iz ugla britanskog trenera

Novak Đoković je nedavno na Australijan openu po deveti put osvojio prvi grend slem turnir sezone, a servis je bio jedno od njegovih najvećih oružja.

Izvor: Z.K.

Tajna Novakovog servisa iz ugla britanskog trenera IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

neca

pre 3 godine

Osim servisa Novak češće igra servis volei i češće izlazi na mrežu. Tajming mu je idealan , protiv Medvedeva je osvojio više od 20 poena izlascima na mrežu bez i jedne greške a to nije beznačajno. Ta reznovrsnost servis, brzina promena ritma, reterni, izlasci na mrežu, kretanje, brzina razmišljanja, snaga, elastičnost i preciznost misli i pokreta i još puno novih savršenijih detalja je na Ao pokazao Novak i digao lestvicu svim teniserima za dva nivoa. Novakov rad, talenat i poštovanje sugestija trenera i smisao da upija sve kvalitete koje vidi i za koje čuje i da ih još usavrši i neke nove osmisli su ga digli do visina od kojih svima zastaje dah. Vreme će pokazati da li će ga u svemu tome dostići a do tada bi trebao biti svim teniserima inspiracija.

neca

pre 3 godine

Osim servisa Novak češće igra servis volei i češće izlazi na mrežu. Tajming mu je idealan , protiv Medvedeva je osvojio više od 20 poena izlascima na mrežu bez i jedne greške a to nije beznačajno. Ta reznovrsnost servis, brzina promena ritma, reterni, izlasci na mrežu, kretanje, brzina razmišljanja, snaga, elastičnost i preciznost misli i pokreta i još puno novih savršenijih detalja je na Ao pokazao Novak i digao lestvicu svim teniserima za dva nivoa. Novakov rad, talenat i poštovanje sugestija trenera i smisao da upija sve kvalitete koje vidi i za koje čuje i da ih još usavrši i neke nove osmisli su ga digli do visina od kojih svima zastaje dah. Vreme će pokazati da li će ga u svemu tome dostići a do tada bi trebao biti svim teniserima inspiracija.

Jovan

pre 3 godine

"njegova desna ruka je tada bila znatno bliža njegovom telu što je servisu davalo veću torziju i brzinu."

Torzija je nesto sasvim drugo sine, verovatno je mislio na spin.

"U poziciji kada baca, njegov reket je išao paralelno sa njegovim telom, što je stavljalo veliki pritisak na njegov lakat. To može da napravi problem i sa ramenom, bukvalno sa celom rukom. Posledice su po Novaka bile jasne, povreda lakta u leto 2017. na Vimbldonu. Nije igrao do kraja godine, da bi u proleće naredne morao da operaciju."

Tacno je da los servis moze da napravi probleme sa laktom ali Djokovicu nikad nije bio TOLIKO los servis niti je to kod njega bio slucaj. Novakov lakat je stradao u onom mecu sa Federerom na USO 2015 kada je pao na taj isti lakat pri promeni pravca kretanja. Bukvalno od tog momenta mu pocinju hronicni problemi sa rukom koje je zanemarivao dok se stanje nije totalno pogorsalo.

"Da bi se dodala brzina kod servisa nužno je da igrač ispuni određene fizičke kapacitete što se tiče snage i spremnosti."

To nije potreban uslov. Dovoljno je da se promeni reket, ili cak i kilaza spanovanja zica na istom reketu, i brzina servisa se moze drasticno promeniti sa identicnim pokretom ruke. Primera radi, spustanjem kilaze spanovanja sa 23kg na 19kg, brzina servisa moze se povecati i preko 10km/h.

predrag

pre 3 godine

"Jedini bolji bi bio Ivan Ljubičić koji je sa Federerom uradio još bolji. Federer se praktično samo servisom i održavao poslednjih godina, uglavnom neuspešno protiv Novaka i Nadala, ali vrlo uspešno protiv svih drugih..."
Od kada je Ljubičić trener Federera, ovaj ima 6:1 skor sa Nadalom. I, naravno, jedini poraz je bio na Rolan Garosu...

Fantazma

pre 3 godine

Jasno rečeno: “Čak iako imaju sjajnu mehaniku servisa, a ako im fizički kapaciteti nisu jaki, neće dodati mnogo na brzini servisa", smatra Vil.
Slabo je bitna tehnika bitnija je mnogo veličina misica.

Čovek od jedne knjige

pre 3 godine

Cim si ti sine izabrao Stenford, nije tebi mnogo do tenisa. Ne krivim te. Diploma sa Stenforda donosi vise para nego teniski reket za one koji su rangirani iznad 50 mesta na ATP. Samo sam hteo da kazem da se taj veliki teniski talenat vec pomirio sa sudbinom da nece imati karijeru u tenisu.

I mani te se price da je Mekenro studirao na Stenfordu. Bio je jednu godinu i sa tu jednu godine Stenford je video 2 puta; kada se upisao i kada se ispisao.
(PA, CA, 25. februar 2021 20:41)

Zamisli, dečko bira izvesno radije nego neizvesno! S druge strane, može da završi fakultet do, recimo 24. godine, a onda se potpuno posveti tenisu. Ostaje mu još sasvim dovoljno vremena da napravi solidnu karijeru. Ne mora biti 1. na ATP listi, niti redovno osvajati velike turnire, ali me niko ne može ubediti da Izner, koji je izabrao taj put, nije napravio odličnu karijeru.

BeliVuk

pre 3 godine

Pratim Novaka poslednjih deset godina, tri stvari za koje mogu da mu kažem da ne baca reket na tribine, neko će biti povređen i koštaće vas puno. Uvek šaljite loptu iz ugla u ugao. Uvek pogodiš mrežu ako loptu ne baciš adekvatno visoko. Svaki put kada pogodite mrežu na otvorenom australijskom terenu, niste dovoljno bacali loptu iznad glave

Cane

pre 3 godine

Pa da, sada su svi zadovoljni što je Novak doveo Ivaniševića, a onda su govorili "Šta će mu on? Dovoljan je Vajda."

Ivanišević je uradio odličan posao. Jedini bolji bi bio Ivan Ljubičić koji je sa Federerom uradio još bolji. Federer se praktično samo servisom i održavao poslednjih godina, uglavnom neuspešno protiv Novaka i Nadala, ali vrlo uspešno protiv svih drugih.

Čuj "Isplati se čak i igraču koji će napuniti 34 godine"! Pa što je stariji to mu se više isplati dobar servis i poeni bez velikog utroška energije i pretrčanih kilometara. To će sve više biti i najveća prednost Novaka nad Nadalom koji jako teško menja stil igre, a (za taj nivo) ima slab servis.

teniski ekspert od 2011

pre 3 godine

Da li si gledao Novakov poslednji poen na mec lopti :
bekhend smec udarac okrenut polu ledjima. Najtezi udarac
u tenisu. Poezija !

@teniski ekspert od 2011
Smeč udarac.
(Alex, 25. februar 2021 17:48)

Djido

pre 3 godine

Sve OK, ali da li je iko pomislio da će Đoković biti prvi po ispaljenim asovima na jednom Grand Slamu (103). Prvi iz njega je Zverev sa 86. A toliko dvometraša, brz teren...
(Predo, 25. februar 2021 18:24)

Pa ko bi bio prvi nego onaj ko servira iole dobro i odigra najviše mečeva, dođe u finale!? Pa neće valjda onaj koji servira 300km/h, opali 30 asova i ispadne u prvom kolu!?

PA, CA

pre 3 godine

Cim si ti sine izabrao Stenford, nije tebo mnogo do tenisa. Ne krivim te. Diploma sa Stenforda donosi vise para nego teniski reket za one koji su rangirani iznad 50 mesta na ATP. Samo sam hteo da kazem da se taj veliki teniski talenat vec pomirio sa sudbinom da nece imati karijeru u tenisu.

I mani te se price da je Mekenro studirao na Stenfordu. Bio je jednu godinu i sa tu jednu godine Stenford je video 2 puta; kada se upisao i kada se ispisao.

Vlasnik jedne patike

pre 3 godine

Najveći server svih vremena bio je Pančo Gonzales, osam godina uzastopni svetski broj 1, pakon njegove smrti 1995. godine, imao je 67 godina, Sports Illustrated objavio je članak članak u kome je naveo naveo: "Da je budućnost Zemlje u pitanju u teniskom meču, čovek koga biste želili da servira da se spase čovečanstvo bi bio Rikardo Alonso Gonzales." Dugogodišnji teniski komentator Bad Kolins dao je sličnu izjavu 2006. godine: "Ako bi trebalo da izaberem nekog da igra za moj život, to bi bio Pančo Gonzales". Mislim da će i ovde pljuštati minusi. Zašto? Zato što Pančo nije bio šaman.
(Imamo li danas poštovanja za velike legende?, 25. februar 2021 18:27)

ne ovde će da pljušte minusi jer uporno izvlačite neke tenisere iz naftalina, ni jedan teniser na kugli zemaljskoj ne može da se poredi sa velikom trojkom! Kakav rod lejver, kakav Pančo. Rod lejver igrao u amaterskoj eri i ranom početku profesionalne ere sa drvenim reketima u pantalonama. Čuj Pančo 8 godina bio prvi teniser...1950... godine. Open era počinje 1968. naučite to, rekordi pre open ere se ne ubrajaju i nikoga ne interesuju, osim onih koji hoće da umanje Novakova dostignuća.

Kikujiro

pre 3 godine

" Suština skraćene lopte nije da osvojite svaki poen, dovoljno je osvojiti i bar 50%, najvažnije je da protivnik mora uvek da bude u stanju pripravnosti, promena kretanja iz statičnog u iznenadno naglo kretanje, trčanje napred oduzima dosta snage, telo se brže umara, isto tako narušava mentalnu koncetraciju, to je jedna vrsta stresa, posle skraćene lopte telo šalje informaciju u mozak da mu se to ne svidja, da mu to ne prija, tako se narušava i mentalno stanje protivnika."

dzigi

pre 3 godine

Ma uvek ima šta da se unapređuje, setite se da savršenstvo nije cilj već s?m put.
Neko je rekao smeč, tu su i drop-šotovi, pa i taj servis može bolje, itd.
Sve može dodatno da se unapredi i da se digne letvica da je drugi samo gledaju.

Pančo, tako je

pre 3 godine

Ovaj Novakov servis, pogledajte sliku, više je nego jasno, potpuno je skinut servis - položaj tela, zamaha, izbačaj loptice, od slavnog Panča Gonzalesa. O svemu tome proguglajte, siguran sam da Zoran Kecman zna o čemu pišem, a Pančov servis kasnije će usavršiti Federer. Novakov servis danas je odličan!

Imamo li danas poštovanja za velike legende?

pre 3 godine

Najveći server svih vremena bio je Pančo Gonzales, osam godina uzastopni svetski broj 1, pakon njegove smrti 1995. godine, imao je 67 godina, Sports Illustrated objavio je članak članak u kome je naveo naveo: "Da je budućnost Zemlje u pitanju u teniskom meču, čovek koga biste želili da servira da se spase čovečanstvo bi bio Rikardo Alonso Gonzales." Dugogodišnji teniski komentator Bad Kolins dao je sličnu izjavu 2006. godine: "Ako bi trebalo da izaberem nekog da igra za moj život, to bi bio Pančo Gonzales". Mislim da će i ovde pljuštati minusi. Zašto? Zato što Pančo nije bio šaman.

zex

pre 3 godine

snaga nije presudna vec tehnika i preciznost, Novak ima izuzetan servis u proseku, mozda i najbolji na turu.Nije sve u brzini.Medvedev je kao kostur pa servira 220, moze i Novak da raspali toliko ali nebi pogodio. On je prilagidio brzinu i preciznost, uopste, dovoljno je 170kmh ako imas liniju i ako imas dobar drugi i dosta varijacija u servisu, Novak je savrseni igrac ima jednostavno sve i sugurno ce napredivati jos da bi skratio poene,postoji taj pritisak GS turnira jer fale mu ta dva ali kada bi on vodio u gs turnirima tek bi se rasteretio i igrao opusteno

Predo

pre 3 godine

Sve OK, ali da li je iko pomislio da će Đoković biti prvi po ispaljenim asovima na jednom Grand Slamu (103). Prvi iz njega je Zverev sa 86. A toliko dvometraša, brz teren. Ukupno na ATP turu je drugi sa 116, mislim, a prvi je Bublik, koji je odigrao, mislim, 2 turnira pre AO.

Asteriks

pre 3 godine

Licno vjerujem da Novak moze osvojiti jos 7 gren slemova,da moze ici do 25 slemova...Uskoro puni 34,neka igra jos 4 godine na vrhunskom nivou i da ga zaobidju povrede,i zasto da ne......Za te 4 godine u opticaju je 16 gren slemova.Od 16,mogao bi osvojiti 7.

Automobili

pre 3 godine

Samo da dodam da je i fizički dosta ojačao u odnosu na onaj period mršavosti. Sada deluje solidno snažno, odnosno baš kako treba.

Гиле

pre 3 godine

@teniski ekspert od 2011
Smeč udarac.
(Alex, 25. februar 2021 17:48)
У праву си, али и скраћена лопта му није нешто. Има много бољих. Код смеча он има неки проблем, дали због сочива или нечег другог. Покушавао је да мења али видело се да неиде, и сада то одрађује, али је зато волеј сада сјајан.

qw

pre 3 godine

Naučio od Gorana. Nije samo snaga u pitanju, nego položaj tijela, ruke, noge, kuk, leđa itd. Ni Ivanisevic nije bio pretjerano jak, ali tehnika je bitna i za servis.

teniski ekspert od 2011

pre 3 godine

Novak voli da napreduje ali je najveci problem za njega da nema vise
sta popraviti...sada su mu i voleji i servis apgrejdovani i ova nova
verzija je poslednja. Presao je igricu...

Automobili

pre 3 godine

Samo da dodam da je i fizički dosta ojačao u odnosu na onaj period mršavosti. Sada deluje solidno snažno, odnosno baš kako treba.

teniski ekspert od 2011

pre 3 godine

Novak voli da napreduje ali je najveci problem za njega da nema vise
sta popraviti...sada su mu i voleji i servis apgrejdovani i ova nova
verzija je poslednja. Presao je igricu...

qw

pre 3 godine

Naučio od Gorana. Nije samo snaga u pitanju, nego položaj tijela, ruke, noge, kuk, leđa itd. Ni Ivanisevic nije bio pretjerano jak, ali tehnika je bitna i za servis.

Asteriks

pre 3 godine

Licno vjerujem da Novak moze osvojiti jos 7 gren slemova,da moze ici do 25 slemova...Uskoro puni 34,neka igra jos 4 godine na vrhunskom nivou i da ga zaobidju povrede,i zasto da ne......Za te 4 godine u opticaju je 16 gren slemova.Od 16,mogao bi osvojiti 7.

Kikujiro

pre 3 godine

" Suština skraćene lopte nije da osvojite svaki poen, dovoljno je osvojiti i bar 50%, najvažnije je da protivnik mora uvek da bude u stanju pripravnosti, promena kretanja iz statičnog u iznenadno naglo kretanje, trčanje napred oduzima dosta snage, telo se brže umara, isto tako narušava mentalnu koncetraciju, to je jedna vrsta stresa, posle skraćene lopte telo šalje informaciju u mozak da mu se to ne svidja, da mu to ne prija, tako se narušava i mentalno stanje protivnika."

Гиле

pre 3 godine

@teniski ekspert od 2011
Smeč udarac.
(Alex, 25. februar 2021 17:48)
У праву си, али и скраћена лопта му није нешто. Има много бољих. Код смеча он има неки проблем, дали због сочива или нечег другог. Покушавао је да мења али видело се да неиде, и сада то одрађује, али је зато волеј сада сјајан.

zex

pre 3 godine

snaga nije presudna vec tehnika i preciznost, Novak ima izuzetan servis u proseku, mozda i najbolji na turu.Nije sve u brzini.Medvedev je kao kostur pa servira 220, moze i Novak da raspali toliko ali nebi pogodio. On je prilagidio brzinu i preciznost, uopste, dovoljno je 170kmh ako imas liniju i ako imas dobar drugi i dosta varijacija u servisu, Novak je savrseni igrac ima jednostavno sve i sugurno ce napredivati jos da bi skratio poene,postoji taj pritisak GS turnira jer fale mu ta dva ali kada bi on vodio u gs turnirima tek bi se rasteretio i igrao opusteno

Predo

pre 3 godine

Sve OK, ali da li je iko pomislio da će Đoković biti prvi po ispaljenim asovima na jednom Grand Slamu (103). Prvi iz njega je Zverev sa 86. A toliko dvometraša, brz teren. Ukupno na ATP turu je drugi sa 116, mislim, a prvi je Bublik, koji je odigrao, mislim, 2 turnira pre AO.

Vlasnik jedne patike

pre 3 godine

Najveći server svih vremena bio je Pančo Gonzales, osam godina uzastopni svetski broj 1, pakon njegove smrti 1995. godine, imao je 67 godina, Sports Illustrated objavio je članak članak u kome je naveo naveo: "Da je budućnost Zemlje u pitanju u teniskom meču, čovek koga biste želili da servira da se spase čovečanstvo bi bio Rikardo Alonso Gonzales." Dugogodišnji teniski komentator Bad Kolins dao je sličnu izjavu 2006. godine: "Ako bi trebalo da izaberem nekog da igra za moj život, to bi bio Pančo Gonzales". Mislim da će i ovde pljuštati minusi. Zašto? Zato što Pančo nije bio šaman.
(Imamo li danas poštovanja za velike legende?, 25. februar 2021 18:27)

ne ovde će da pljušte minusi jer uporno izvlačite neke tenisere iz naftalina, ni jedan teniser na kugli zemaljskoj ne može da se poredi sa velikom trojkom! Kakav rod lejver, kakav Pančo. Rod lejver igrao u amaterskoj eri i ranom početku profesionalne ere sa drvenim reketima u pantalonama. Čuj Pančo 8 godina bio prvi teniser...1950... godine. Open era počinje 1968. naučite to, rekordi pre open ere se ne ubrajaju i nikoga ne interesuju, osim onih koji hoće da umanje Novakova dostignuća.

dzigi

pre 3 godine

Ma uvek ima šta da se unapređuje, setite se da savršenstvo nije cilj već s?m put.
Neko je rekao smeč, tu su i drop-šotovi, pa i taj servis može bolje, itd.
Sve može dodatno da se unapredi i da se digne letvica da je drugi samo gledaju.

Pančo, tako je

pre 3 godine

Ovaj Novakov servis, pogledajte sliku, više je nego jasno, potpuno je skinut servis - položaj tela, zamaha, izbačaj loptice, od slavnog Panča Gonzalesa. O svemu tome proguglajte, siguran sam da Zoran Kecman zna o čemu pišem, a Pančov servis kasnije će usavršiti Federer. Novakov servis danas je odličan!

PA, CA

pre 3 godine

Cim si ti sine izabrao Stenford, nije tebo mnogo do tenisa. Ne krivim te. Diploma sa Stenforda donosi vise para nego teniski reket za one koji su rangirani iznad 50 mesta na ATP. Samo sam hteo da kazem da se taj veliki teniski talenat vec pomirio sa sudbinom da nece imati karijeru u tenisu.

I mani te se price da je Mekenro studirao na Stenfordu. Bio je jednu godinu i sa tu jednu godine Stenford je video 2 puta; kada se upisao i kada se ispisao.

Cane

pre 3 godine

Pa da, sada su svi zadovoljni što je Novak doveo Ivaniševića, a onda su govorili "Šta će mu on? Dovoljan je Vajda."

Ivanišević je uradio odličan posao. Jedini bolji bi bio Ivan Ljubičić koji je sa Federerom uradio još bolji. Federer se praktično samo servisom i održavao poslednjih godina, uglavnom neuspešno protiv Novaka i Nadala, ali vrlo uspešno protiv svih drugih.

Čuj "Isplati se čak i igraču koji će napuniti 34 godine"! Pa što je stariji to mu se više isplati dobar servis i poeni bez velikog utroška energije i pretrčanih kilometara. To će sve više biti i najveća prednost Novaka nad Nadalom koji jako teško menja stil igre, a (za taj nivo) ima slab servis.

teniski ekspert od 2011

pre 3 godine

Da li si gledao Novakov poslednji poen na mec lopti :
bekhend smec udarac okrenut polu ledjima. Najtezi udarac
u tenisu. Poezija !

@teniski ekspert od 2011
Smeč udarac.
(Alex, 25. februar 2021 17:48)

Djido

pre 3 godine

Sve OK, ali da li je iko pomislio da će Đoković biti prvi po ispaljenim asovima na jednom Grand Slamu (103). Prvi iz njega je Zverev sa 86. A toliko dvometraša, brz teren...
(Predo, 25. februar 2021 18:24)

Pa ko bi bio prvi nego onaj ko servira iole dobro i odigra najviše mečeva, dođe u finale!? Pa neće valjda onaj koji servira 300km/h, opali 30 asova i ispadne u prvom kolu!?

Imamo li danas poštovanja za velike legende?

pre 3 godine

Najveći server svih vremena bio je Pančo Gonzales, osam godina uzastopni svetski broj 1, pakon njegove smrti 1995. godine, imao je 67 godina, Sports Illustrated objavio je članak članak u kome je naveo naveo: "Da je budućnost Zemlje u pitanju u teniskom meču, čovek koga biste želili da servira da se spase čovečanstvo bi bio Rikardo Alonso Gonzales." Dugogodišnji teniski komentator Bad Kolins dao je sličnu izjavu 2006. godine: "Ako bi trebalo da izaberem nekog da igra za moj život, to bi bio Pančo Gonzales". Mislim da će i ovde pljuštati minusi. Zašto? Zato što Pančo nije bio šaman.

Čovek od jedne knjige

pre 3 godine

Cim si ti sine izabrao Stenford, nije tebi mnogo do tenisa. Ne krivim te. Diploma sa Stenforda donosi vise para nego teniski reket za one koji su rangirani iznad 50 mesta na ATP. Samo sam hteo da kazem da se taj veliki teniski talenat vec pomirio sa sudbinom da nece imati karijeru u tenisu.

I mani te se price da je Mekenro studirao na Stenfordu. Bio je jednu godinu i sa tu jednu godine Stenford je video 2 puta; kada se upisao i kada se ispisao.
(PA, CA, 25. februar 2021 20:41)

Zamisli, dečko bira izvesno radije nego neizvesno! S druge strane, može da završi fakultet do, recimo 24. godine, a onda se potpuno posveti tenisu. Ostaje mu još sasvim dovoljno vremena da napravi solidnu karijeru. Ne mora biti 1. na ATP listi, niti redovno osvajati velike turnire, ali me niko ne može ubediti da Izner, koji je izabrao taj put, nije napravio odličnu karijeru.

predrag

pre 3 godine

"Jedini bolji bi bio Ivan Ljubičić koji je sa Federerom uradio još bolji. Federer se praktično samo servisom i održavao poslednjih godina, uglavnom neuspešno protiv Novaka i Nadala, ali vrlo uspešno protiv svih drugih..."
Od kada je Ljubičić trener Federera, ovaj ima 6:1 skor sa Nadalom. I, naravno, jedini poraz je bio na Rolan Garosu...

neca

pre 3 godine

Osim servisa Novak češće igra servis volei i češće izlazi na mrežu. Tajming mu je idealan , protiv Medvedeva je osvojio više od 20 poena izlascima na mrežu bez i jedne greške a to nije beznačajno. Ta reznovrsnost servis, brzina promena ritma, reterni, izlasci na mrežu, kretanje, brzina razmišljanja, snaga, elastičnost i preciznost misli i pokreta i još puno novih savršenijih detalja je na Ao pokazao Novak i digao lestvicu svim teniserima za dva nivoa. Novakov rad, talenat i poštovanje sugestija trenera i smisao da upija sve kvalitete koje vidi i za koje čuje i da ih još usavrši i neke nove osmisli su ga digli do visina od kojih svima zastaje dah. Vreme će pokazati da li će ga u svemu tome dostići a do tada bi trebao biti svim teniserima inspiracija.

Jovan

pre 3 godine

"njegova desna ruka je tada bila znatno bliža njegovom telu što je servisu davalo veću torziju i brzinu."

Torzija je nesto sasvim drugo sine, verovatno je mislio na spin.

"U poziciji kada baca, njegov reket je išao paralelno sa njegovim telom, što je stavljalo veliki pritisak na njegov lakat. To može da napravi problem i sa ramenom, bukvalno sa celom rukom. Posledice su po Novaka bile jasne, povreda lakta u leto 2017. na Vimbldonu. Nije igrao do kraja godine, da bi u proleće naredne morao da operaciju."

Tacno je da los servis moze da napravi probleme sa laktom ali Djokovicu nikad nije bio TOLIKO los servis niti je to kod njega bio slucaj. Novakov lakat je stradao u onom mecu sa Federerom na USO 2015 kada je pao na taj isti lakat pri promeni pravca kretanja. Bukvalno od tog momenta mu pocinju hronicni problemi sa rukom koje je zanemarivao dok se stanje nije totalno pogorsalo.

"Da bi se dodala brzina kod servisa nužno je da igrač ispuni određene fizičke kapacitete što se tiče snage i spremnosti."

To nije potreban uslov. Dovoljno je da se promeni reket, ili cak i kilaza spanovanja zica na istom reketu, i brzina servisa se moze drasticno promeniti sa identicnim pokretom ruke. Primera radi, spustanjem kilaze spanovanja sa 23kg na 19kg, brzina servisa moze se povecati i preko 10km/h.

neca

pre 3 godine

Osim servisa Novak češće igra servis volei i češće izlazi na mrežu. Tajming mu je idealan , protiv Medvedeva je osvojio više od 20 poena izlascima na mrežu bez i jedne greške a to nije beznačajno. Ta reznovrsnost servis, brzina promena ritma, reterni, izlasci na mrežu, kretanje, brzina razmišljanja, snaga, elastičnost i preciznost misli i pokreta i još puno novih savršenijih detalja je na Ao pokazao Novak i digao lestvicu svim teniserima za dva nivoa. Novakov rad, talenat i poštovanje sugestija trenera i smisao da upija sve kvalitete koje vidi i za koje čuje i da ih još usavrši i neke nove osmisli su ga digli do visina od kojih svima zastaje dah. Vreme će pokazati da li će ga u svemu tome dostići a do tada bi trebao biti svim teniserima inspiracija.

BeliVuk

pre 3 godine

Pratim Novaka poslednjih deset godina, tri stvari za koje mogu da mu kažem da ne baca reket na tribine, neko će biti povređen i koštaće vas puno. Uvek šaljite loptu iz ugla u ugao. Uvek pogodiš mrežu ako loptu ne baciš adekvatno visoko. Svaki put kada pogodite mrežu na otvorenom australijskom terenu, niste dovoljno bacali loptu iznad glave

Fantazma

pre 3 godine

Jasno rečeno: “Čak iako imaju sjajnu mehaniku servisa, a ako im fizički kapaciteti nisu jaki, neće dodati mnogo na brzini servisa", smatra Vil.
Slabo je bitna tehnika bitnija je mnogo veličina misica.

Imamo li danas poštovanja za velike legende?

pre 3 godine

Najveći server svih vremena bio je Pančo Gonzales, osam godina uzastopni svetski broj 1, pakon njegove smrti 1995. godine, imao je 67 godina, Sports Illustrated objavio je članak članak u kome je naveo naveo: "Da je budućnost Zemlje u pitanju u teniskom meču, čovek koga biste želili da servira da se spase čovečanstvo bi bio Rikardo Alonso Gonzales." Dugogodišnji teniski komentator Bad Kolins dao je sličnu izjavu 2006. godine: "Ako bi trebalo da izaberem nekog da igra za moj život, to bi bio Pančo Gonzales". Mislim da će i ovde pljuštati minusi. Zašto? Zato što Pančo nije bio šaman.

Djido

pre 3 godine

Sve OK, ali da li je iko pomislio da će Đoković biti prvi po ispaljenim asovima na jednom Grand Slamu (103). Prvi iz njega je Zverev sa 86. A toliko dvometraša, brz teren...
(Predo, 25. februar 2021 18:24)

Pa ko bi bio prvi nego onaj ko servira iole dobro i odigra najviše mečeva, dođe u finale!? Pa neće valjda onaj koji servira 300km/h, opali 30 asova i ispadne u prvom kolu!?

Asteriks

pre 3 godine

Licno vjerujem da Novak moze osvojiti jos 7 gren slemova,da moze ici do 25 slemova...Uskoro puni 34,neka igra jos 4 godine na vrhunskom nivou i da ga zaobidju povrede,i zasto da ne......Za te 4 godine u opticaju je 16 gren slemova.Od 16,mogao bi osvojiti 7.

Vlasnik jedne patike

pre 3 godine

Najveći server svih vremena bio je Pančo Gonzales, osam godina uzastopni svetski broj 1, pakon njegove smrti 1995. godine, imao je 67 godina, Sports Illustrated objavio je članak članak u kome je naveo naveo: "Da je budućnost Zemlje u pitanju u teniskom meču, čovek koga biste želili da servira da se spase čovečanstvo bi bio Rikardo Alonso Gonzales." Dugogodišnji teniski komentator Bad Kolins dao je sličnu izjavu 2006. godine: "Ako bi trebalo da izaberem nekog da igra za moj život, to bi bio Pančo Gonzales". Mislim da će i ovde pljuštati minusi. Zašto? Zato što Pančo nije bio šaman.
(Imamo li danas poštovanja za velike legende?, 25. februar 2021 18:27)

ne ovde će da pljušte minusi jer uporno izvlačite neke tenisere iz naftalina, ni jedan teniser na kugli zemaljskoj ne može da se poredi sa velikom trojkom! Kakav rod lejver, kakav Pančo. Rod lejver igrao u amaterskoj eri i ranom početku profesionalne ere sa drvenim reketima u pantalonama. Čuj Pančo 8 godina bio prvi teniser...1950... godine. Open era počinje 1968. naučite to, rekordi pre open ere se ne ubrajaju i nikoga ne interesuju, osim onih koji hoće da umanje Novakova dostignuća.

teniski ekspert od 2011

pre 3 godine

Novak voli da napreduje ali je najveci problem za njega da nema vise
sta popraviti...sada su mu i voleji i servis apgrejdovani i ova nova
verzija je poslednja. Presao je igricu...

Pančo, tako je

pre 3 godine

Ovaj Novakov servis, pogledajte sliku, više je nego jasno, potpuno je skinut servis - položaj tela, zamaha, izbačaj loptice, od slavnog Panča Gonzalesa. O svemu tome proguglajte, siguran sam da Zoran Kecman zna o čemu pišem, a Pančov servis kasnije će usavršiti Federer. Novakov servis danas je odličan!

zex

pre 3 godine

snaga nije presudna vec tehnika i preciznost, Novak ima izuzetan servis u proseku, mozda i najbolji na turu.Nije sve u brzini.Medvedev je kao kostur pa servira 220, moze i Novak da raspali toliko ali nebi pogodio. On je prilagidio brzinu i preciznost, uopste, dovoljno je 170kmh ako imas liniju i ako imas dobar drugi i dosta varijacija u servisu, Novak je savrseni igrac ima jednostavno sve i sugurno ce napredivati jos da bi skratio poene,postoji taj pritisak GS turnira jer fale mu ta dva ali kada bi on vodio u gs turnirima tek bi se rasteretio i igrao opusteno

qw

pre 3 godine

Naučio od Gorana. Nije samo snaga u pitanju, nego položaj tijela, ruke, noge, kuk, leđa itd. Ni Ivanisevic nije bio pretjerano jak, ali tehnika je bitna i za servis.

Fantazma

pre 3 godine

Jasno rečeno: “Čak iako imaju sjajnu mehaniku servisa, a ako im fizički kapaciteti nisu jaki, neće dodati mnogo na brzini servisa", smatra Vil.
Slabo je bitna tehnika bitnija je mnogo veličina misica.

Kikujiro

pre 3 godine

" Suština skraćene lopte nije da osvojite svaki poen, dovoljno je osvojiti i bar 50%, najvažnije je da protivnik mora uvek da bude u stanju pripravnosti, promena kretanja iz statičnog u iznenadno naglo kretanje, trčanje napred oduzima dosta snage, telo se brže umara, isto tako narušava mentalnu koncetraciju, to je jedna vrsta stresa, posle skraćene lopte telo šalje informaciju u mozak da mu se to ne svidja, da mu to ne prija, tako se narušava i mentalno stanje protivnika."

BeliVuk

pre 3 godine

Pratim Novaka poslednjih deset godina, tri stvari za koje mogu da mu kažem da ne baca reket na tribine, neko će biti povređen i koštaće vas puno. Uvek šaljite loptu iz ugla u ugao. Uvek pogodiš mrežu ako loptu ne baciš adekvatno visoko. Svaki put kada pogodite mrežu na otvorenom australijskom terenu, niste dovoljno bacali loptu iznad glave

Гиле

pre 3 godine

@teniski ekspert od 2011
Smeč udarac.
(Alex, 25. februar 2021 17:48)
У праву си, али и скраћена лопта му није нешто. Има много бољих. Код смеча он има неки проблем, дали због сочива или нечег другог. Покушавао је да мења али видело се да неиде, и сада то одрађује, али је зато волеј сада сјајан.

dzigi

pre 3 godine

Ma uvek ima šta da se unapređuje, setite se da savršenstvo nije cilj već s?m put.
Neko je rekao smeč, tu su i drop-šotovi, pa i taj servis može bolje, itd.
Sve može dodatno da se unapredi i da se digne letvica da je drugi samo gledaju.

Predo

pre 3 godine

Sve OK, ali da li je iko pomislio da će Đoković biti prvi po ispaljenim asovima na jednom Grand Slamu (103). Prvi iz njega je Zverev sa 86. A toliko dvometraša, brz teren. Ukupno na ATP turu je drugi sa 116, mislim, a prvi je Bublik, koji je odigrao, mislim, 2 turnira pre AO.

PA, CA

pre 3 godine

Cim si ti sine izabrao Stenford, nije tebo mnogo do tenisa. Ne krivim te. Diploma sa Stenforda donosi vise para nego teniski reket za one koji su rangirani iznad 50 mesta na ATP. Samo sam hteo da kazem da se taj veliki teniski talenat vec pomirio sa sudbinom da nece imati karijeru u tenisu.

I mani te se price da je Mekenro studirao na Stenfordu. Bio je jednu godinu i sa tu jednu godine Stenford je video 2 puta; kada se upisao i kada se ispisao.

Automobili

pre 3 godine

Samo da dodam da je i fizički dosta ojačao u odnosu na onaj period mršavosti. Sada deluje solidno snažno, odnosno baš kako treba.

teniski ekspert od 2011

pre 3 godine

Da li si gledao Novakov poslednji poen na mec lopti :
bekhend smec udarac okrenut polu ledjima. Najtezi udarac
u tenisu. Poezija !

@teniski ekspert od 2011
Smeč udarac.
(Alex, 25. februar 2021 17:48)

Cane

pre 3 godine

Pa da, sada su svi zadovoljni što je Novak doveo Ivaniševića, a onda su govorili "Šta će mu on? Dovoljan je Vajda."

Ivanišević je uradio odličan posao. Jedini bolji bi bio Ivan Ljubičić koji je sa Federerom uradio još bolji. Federer se praktično samo servisom i održavao poslednjih godina, uglavnom neuspešno protiv Novaka i Nadala, ali vrlo uspešno protiv svih drugih.

Čuj "Isplati se čak i igraču koji će napuniti 34 godine"! Pa što je stariji to mu se više isplati dobar servis i poeni bez velikog utroška energije i pretrčanih kilometara. To će sve više biti i najveća prednost Novaka nad Nadalom koji jako teško menja stil igre, a (za taj nivo) ima slab servis.

Jovan

pre 3 godine

"njegova desna ruka je tada bila znatno bliža njegovom telu što je servisu davalo veću torziju i brzinu."

Torzija je nesto sasvim drugo sine, verovatno je mislio na spin.

"U poziciji kada baca, njegov reket je išao paralelno sa njegovim telom, što je stavljalo veliki pritisak na njegov lakat. To može da napravi problem i sa ramenom, bukvalno sa celom rukom. Posledice su po Novaka bile jasne, povreda lakta u leto 2017. na Vimbldonu. Nije igrao do kraja godine, da bi u proleće naredne morao da operaciju."

Tacno je da los servis moze da napravi probleme sa laktom ali Djokovicu nikad nije bio TOLIKO los servis niti je to kod njega bio slucaj. Novakov lakat je stradao u onom mecu sa Federerom na USO 2015 kada je pao na taj isti lakat pri promeni pravca kretanja. Bukvalno od tog momenta mu pocinju hronicni problemi sa rukom koje je zanemarivao dok se stanje nije totalno pogorsalo.

"Da bi se dodala brzina kod servisa nužno je da igrač ispuni određene fizičke kapacitete što se tiče snage i spremnosti."

To nije potreban uslov. Dovoljno je da se promeni reket, ili cak i kilaza spanovanja zica na istom reketu, i brzina servisa se moze drasticno promeniti sa identicnim pokretom ruke. Primera radi, spustanjem kilaze spanovanja sa 23kg na 19kg, brzina servisa moze se povecati i preko 10km/h.

Čovek od jedne knjige

pre 3 godine

Cim si ti sine izabrao Stenford, nije tebi mnogo do tenisa. Ne krivim te. Diploma sa Stenforda donosi vise para nego teniski reket za one koji su rangirani iznad 50 mesta na ATP. Samo sam hteo da kazem da se taj veliki teniski talenat vec pomirio sa sudbinom da nece imati karijeru u tenisu.

I mani te se price da je Mekenro studirao na Stenfordu. Bio je jednu godinu i sa tu jednu godine Stenford je video 2 puta; kada se upisao i kada se ispisao.
(PA, CA, 25. februar 2021 20:41)

Zamisli, dečko bira izvesno radije nego neizvesno! S druge strane, može da završi fakultet do, recimo 24. godine, a onda se potpuno posveti tenisu. Ostaje mu još sasvim dovoljno vremena da napravi solidnu karijeru. Ne mora biti 1. na ATP listi, niti redovno osvajati velike turnire, ali me niko ne može ubediti da Izner, koji je izabrao taj put, nije napravio odličnu karijeru.

predrag

pre 3 godine

"Jedini bolji bi bio Ivan Ljubičić koji je sa Federerom uradio još bolji. Federer se praktično samo servisom i održavao poslednjih godina, uglavnom neuspešno protiv Novaka i Nadala, ali vrlo uspešno protiv svih drugih..."
Od kada je Ljubičić trener Federera, ovaj ima 6:1 skor sa Nadalom. I, naravno, jedini poraz je bio na Rolan Garosu...

neca

pre 3 godine

Osim servisa Novak češće igra servis volei i češće izlazi na mrežu. Tajming mu je idealan , protiv Medvedeva je osvojio više od 20 poena izlascima na mrežu bez i jedne greške a to nije beznačajno. Ta reznovrsnost servis, brzina promena ritma, reterni, izlasci na mrežu, kretanje, brzina razmišljanja, snaga, elastičnost i preciznost misli i pokreta i još puno novih savršenijih detalja je na Ao pokazao Novak i digao lestvicu svim teniserima za dva nivoa. Novakov rad, talenat i poštovanje sugestija trenera i smisao da upija sve kvalitete koje vidi i za koje čuje i da ih još usavrši i neke nove osmisli su ga digli do visina od kojih svima zastaje dah. Vreme će pokazati da li će ga u svemu tome dostići a do tada bi trebao biti svim teniserima inspiracija.

neca

pre 3 godine

Osim servisa Novak češće igra servis volei i češće izlazi na mrežu. Tajming mu je idealan , protiv Medvedeva je osvojio više od 20 poena izlascima na mrežu bez i jedne greške a to nije beznačajno. Ta reznovrsnost servis, brzina promena ritma, reterni, izlasci na mrežu, kretanje, brzina razmišljanja, snaga, elastičnost i preciznost misli i pokreta i još puno novih savršenijih detalja je na Ao pokazao Novak i digao lestvicu svim teniserima za dva nivoa. Novakov rad, talenat i poštovanje sugestija trenera i smisao da upija sve kvalitete koje vidi i za koje čuje i da ih još usavrši i neke nove osmisli su ga digli do visina od kojih svima zastaje dah. Vreme će pokazati da li će ga u svemu tome dostići a do tada bi trebao biti svim teniserima inspiracija.