Petak, 29.11.2019.

14:30

"Naoružani pričama očeva": U ovaj srpski grad najviše dolaze Slovenci

Izvor: RINA

"Naoružani prièama oèeva": U ovaj srpski grad najviše dolaze Slovenci IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

Slobodan

pre 4 godine

Uzicka republika nije propala posle poraza na Kadinjaci. Boj na Kadinjaci je bio sa partizanske strane lose vodjena operacija u kojoj je poginulo 450 partizana i samo dva Nemca. Potpuno nepotrebno, jer su za vreme dok je bitka jos trajala Nemci sa druge strane usli u Uzice.

XXL

pre 4 godine

Eh, zaboraviše SVI i slovenci i srbi kad su srbi dočekali slovenačke izbeglice s' početka drugog svetskog rata. Tužno je što je prva žrtva u Sloveniji kod otcepljenja bio mladi poručnik iz mog grada, a roditelji skrhani bolom mu podigli velepni spomenik.

Miroljub

pre 4 godine

@I ja se sećam kraja osamdesetih i pokušaja Slovenaca da uvedu demokratiju u Jugoslaviju. Najveći otpor tome dolazio je iz Beograda, pa se udružili srpski komunisti, db i jna, da rušenjem Jugoslavije i budjenjem nacionalizma probaju da sačuvaju komunizam i fotelje. Vi svi koji mislite da su drugi krivi za raspad Ju osim nas Srba, živite u nekoj drugoj dimenziji. Vi svi kojima fali komunizam i isti veličate, niste pod vinklu.
(Ak, 30. novembar 2019 02:24)

Ne s kraja, vec vec pocetkom 80-ih. Hteli ljudi da ukinu ono cuveno setanje stafete za "mrtvog Marsala", u Srbiji samo sto nisu vesali za to titohuljenje. Napisem sastav iz srpskog jezika, posto sam bio ucenik ugledne beogradske gimnazije (II godina) kao alegoriju na slovenacko ukidanje stafete jer je i tema bila da se pokaze koliko smo odani titu i socijalizmu. Sazvali nastavnicko vece zbog mog sastava... zamalo da me izbace iz skole.

City Slicker

pre 4 godine

Tito je najveći sin svih naših naroda i narodnosti. Četnici, hejteri i lažovi - prekrajatelji istorije, sram vas bilo. Lako je iz današnje perspektive pričati kojekakve priče. Jugoslavija je bila najveća civilizacijska tvorevina na ovim prostorima ikad, a vojska je bila nespremna i nedorasla izazovima krajem 80-ih kada je trebalo da izvrši puč po turskom modelu i sačuva sekularnost i jedinstvo države.

zubac

pre 4 godine

Jedna od mnogih tragedija srpskog naroda u tom ratu. Nazalost, izginuse ljudi i to mahom mladici od svojih dvadesetak godina za Tita i ostale zlikovce. Skoro je izasao spisak petstotina i vise domacina i uglednih ljudi koje su ovdasnji komunisti likvidirali posle oslobodjenja , tu se istakao neki koga su zvali "Krampas" koji je ubijao ljude u svom dvoristu . Posle njegove smrti su nasli nekoliko skeleta zakopanih. Kad pricam sa ljudima iz Uzica jos uvijek se osjeti nostalgija za tim vremenima. Mada se meni cini da je to mahom populacija sa sela koju su komunisti otrgli od motike i sa sela ih dovukli u grad. Nije rjetko da tu i tamo u kancelarijama vidim i titovu sliku. Sve u svemu tuga.

Slovenac

pre 4 godine

@BG info: Ako je iko voleo YU, Slovenci su bili broj 1. A vi, kao ne razumete, zasto smo mi glasali za samostalnost, onda zivis na Marsu.

Mare It

pre 4 godine

Ziveo medju "bracom" Janezima od '81 do '91., 29. novembar 2019 21:37
siris mrznju i pises gluposti.ljudi se dele na lose i dobre,a ne po nacionalnosti.mrznja ti isprala mozak

achitwn

pre 4 godine

tako da to sto pises su teske gluposti.
(playboy, 29. novembar 2019 19:03)
i ti poses jos vece gluposti. ok je dq smo bili u trojnom paktu i ok je da wmo bili pod ruskom cizmom 50g jer bi posle izasli ko cesi i bilo bi nam super, jel tako ti to mislis momce?

Sloba

pre 4 godine

playboy
Razlika je samo u 50 godina slobode ili pod sovjetskom dominacijom?
Za tu razliku Rumuni su rizikovali zivot prelazeći Dunav bežeći iz zemlje. Hvala im za tu razliku koja život znači.

jedan od takvih

pre 4 godine

Jel nama, Srbima neko kriv što prečesto donosimo pogrešne odluke, što nismo složni, što ne znamo šta hoćemo, što volimo da komšiji crkne krava i što smo generalno blesav narod? Kakve veze s tim imaju Slovenci, Hrvati, Tito i Draža?

ketiS

pre 4 godine

Ako su gosti iz Slovenije toliko "jugonostalgicni", onda bi trebalo da posete Oplenac i Topolu gde se nalaze posmrtni ostaci onih koji su Jugoslaviju i stvorili. U svakom slucaju, ono sto bi tamo videli daleko je verodostojnije i u skladu sa istorijskim cinjenicama. Takodje mi nije jasno zasto u ovom clanku nije navedeno da je taj uzicki muzej u smislu postavke potpuno preuredjen, te da je dat prostor i drugom pokretu otpora koji je ucestvovao u stvaranju te "slobodne zone", cije postojanje je na kraju uzasno skupo placeno da se moze postaviti pitanje, da li je postojanje iste uopste i vredelo. Konacno, oni koji misle da se odbrana domovine iskljucivo svodi na prolivanje krvi, trebali bi bar da pokusaju da shvate da se domovina pre svega brani pametnom i mudrom politikom, sto je i bio slucaj sa politikom kneza Pavla Karadjordjevica, koja je nazalost osujecena od strane onih koji su interes druge drzave poistovetili sa interesom sopstvene. Mislite malo o tome kako se greska ne bi ponovila!

Ak

pre 4 godine

@neko ko se seća

I ja se sećam kraja osamdesetih i pokušaja Slovenaca da uvedu demokratiju u Jugoslaviju. Najveći otpor tome dolazio je iz Beograda, pa se udružili srpski komunisti, db i jna, da rušenjem Jugoslavije i budjenjem nacionalizma probaju da sačuvaju komunizam i fotelje. Vi svi koji mislite da su drugi krivi za raspad Ju osim nas Srba, živite u nekoj drugoj dimenziji. Vi svi kojima fali komunizam i isti veličate, niste pod vinklu.

Neko ko se seca

pre 4 godine

Mozda bi Slovenci mogli i da podsete da su odmah po okupaciji 1941. oni bili masovno internirani iz Slovenije. Nemacki Rajh je Sloveniju smatrao svojim zivotnim prostorom, delom Austrije, zato Slovenci hajmo u vozive i pravac na istok. Ako vas neko hoce. Na dugackom putu od Slovenije do Srbije prosli su duz reke Save i gle cuda ni jedna kompozicija se nije zaustavila u prijateljskoj im zemlji, ime da im ne spomenem. U Beogradu su docekani cvecem i muzikom, nahranjeni i napojeni, i onda rasporedjeni po manjim srpskim gradovima i selima. Prihvaceni kao braca, da prezive dok okupacija prodje.
To bi trebalo slovenacki ocevi i dedovi da prenesu svojim naslednicima, jer je tako bilo. Zato su mnogi od njih danas zivi.
Ne sporim da treba da bude muzejska postavka o Uzickoj Republici u Uzicu, o tome i Jugoslaviji, komunizmu, Titu mi cemo jos dugo da raspravljamo. Tako mora. Ali moglo bi i jedna soba da se otvori postavkom o proteranim Slovencima 1941. i to takodje pokaze posetiocima. Sigurno je u Uzickom kraju bilo puno interniraca. Znam da je u Cacanskom kraju, odakle sam, bilo mnogo Slovenaca tokom okupacije, neki su i ostali u Cacku posle oslobodjenja.

dr Arčibald Rajs

pre 4 godine

Zasto mi ne objavite komentar? Koga ili sta vredjam, osim sto iznosim istorijske, veoma lako proverljive cinjenice?

U gradu u kojem su komunisti '45 i '46 ubili preko 3.000 obrazovanih, skolovanih, bogatih i ucenih ljudi, dali neukim seljacima, kovacima i zanatlijama pracke u ruke da zaustave nemacku najezdu na Kadinjaci, dok "sin naroda i narodnosti" ne povuce svoju zadnjicu na sigurnu lokaciju ka Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, neko slavi zlocinca i ubicu iz Kumroveca, najvece zlo koje je zadesilo Srpski narod u prethodnom veku? Sram vas bilo zemljaci!

Halo Bing...

pre 4 godine

Užička republika !? Bolje bi nam bilo da ćutimo...
(Dejan, 29. novembar 2019 18:17)
Zavisi iz koga ugla posmatraš. Tvoji su sigurno stolovali sa druge strane Trešnjice.

mrmlj

pre 4 godine

@(Alex, 29. novembar 2019 17:19) ne brini se nista. nisu partizanski ustanci dizani samo u srbiji vec su u julu ‘41 pokrenuti i u crnoj gori i na teritoriji ndh.

patak

pre 4 godine

E Aki Aki. dimitrije ljotic je dao ime Srpska sovjetska socijalisticka republika. E ako ne znas ko je dimitrije ljotic nema tebi spasa ode ti u pakao.

Бранислав Пилиповић дипл.маш.инж.

pre 4 godine

Прочитао сам чланак до краја. Санџак не постоји, тај простор се зове Рашка област или округ.

Ziveo medju "bracom" Janezima od '81 do '91.

pre 4 godine

Slovenci su karakterno gori cak i od Hrvata. Sa Hrvatima bar znas na cemu si, sa Slovencima nikad ne znas. Treba ih samo na distanci drzati i nista im ne verovati. Zlo su oni, kao i ovi drugi na pocetku spomenuti.

Mića

pre 4 godine

Jedna ispravka,Užička republika nije bila prva oslobodjena teritorija u Evropi,ima gradova u Srbiji koji su pre oslobodjeni!Kao na primer Loznica koja je oslobodjena 31.08.1941.godine a dan kasnije Banja Koviljača i Krupanj!

shone

pre 4 godine

Ta `Uzucka republika`,nije nista drugo vec jedno od mnogih mesta stradanja Srba u drugom svetskom ratu.Po pricama ucesnika,na Kadinjaci su poginula dva nemca,dok je vise stotina ljudi stradalo sto tu,sto posle u samom gradu i okolini,koji su ginuli da bi Josip Broz i njegova komunisticka vrhuska mogla da zbrise na vreme.Ali i pored svega toga, slava tim ljudima,i onim koji su neduzni stradali nemajuci veze sa Titom i KPJ,kao i onim sto su dali zivot zbog svojih ubedjenja.

druga strana medalje i partizanske spomenice

pre 4 godine

ima li na toj izlozbi prilog kako je partizanska vojska likvidirala cuvenog slikara mihajla milovanovica na obali djetinje, kao i ziku pavlovica - zdrebeta, koji je bio komunista pre svih njih! pa kad je nakon posete sssr-u tridesetih napisao bilans sovjetskog termidora opisujuci staljnizam na delu i sta je zapravo boljsevizam kominterna ga stavila na crnu lisu. i kad je nastala crvena sovjetska uzicka republika, kako je bilo njeno pravo i puno ime, egzekutori kominterne, ciji je jedan od kilera s nadimkom valter i dosao u srbiju ubise ziku pavlovica. kazu da se u mucenju nad njim posebno istakao izvesni mladi partizan iz uzickog kraja - slobodan penezic.
a o tome koliko su slovenci nostalgicni znaju oni koji se secaju tzv.vozova bratstva i jedinstva s kraja osamedesetih. ako uopste znate sta je to i kojim povodom su isli ti vozovi...

Ljubisa Livaac

pre 4 godine

Uzice su prvo oslobodili Cetnici i to je aksiom. Postoje brojni dokazi i fotografije. Crveni su, brojcano nadmocni, dosli tek nakon toga i nametnuli svoje.

Nenad, Skopje

pre 4 godine

Istoriska cinjenica je da je Draza Mihajlovic formirao prvu slobodnu teritoriju u okupiranu Evropu i to je bilo u maju 1841 na Ravnoj gori, cetiri meseca pre titove Uzicke republike.

holivudski frizer

pre 4 godine

Ali nikoga ne muči Maršal više ni dan danas kao Srbe. Ja bih rekao pa hajde onda da slavimo Čika Dražu i da nabrajamo njegova junacka super dela. A što se tice komunističke ljepše budućnosti i boljeg sutra pa zar nemamo mi takvu ideologiju i danas koja se zove gle čuda Budućnost Srbije dok nam mladi i ostali uporno grade Budućnost Nemacke. Još kad bi imali moderatora kako treba pa da ovo objavi ali ajde.

marko_sthlm

pre 4 godine

@ "kaze najcesci gosti su nam slovenci koji su poprilicno jugonostalgicni. ljudi koji su sve dali da uniste jugoslaviju, koji su odgovorni za svo zlo koje je usledilo, koji su ubijali nase mlade momke, sada su nostalgicni za jugoslavijom. sto nisu bili takvi na referendumu za odcepljenje? 96% glasalo za izlazak iz juge za kojom silno pate.
(bg info, 29. novembar 2019 17:38)"

Tu ima još više i Miloševićeve zasluge u rušenju SFRJ. On je hteo da bude Tito posle Tita i da celu SFRJ drži pod svoj9m kontrolom.
Zašto bi druge republike i narodi na to pristali?

playboy

pre 4 godine

Tito nije dizao ustanak u Zagrebu i Zagorju, nego u Srbiji. Tako je navukao ogromnu nevolju na nas narod."
(Alex, 29. novembar 2019 17:19)

A s kim je mogao tamo da dize ustanak, jel' s onima sto su bili "spremni" u crnim uniformama i sto su Nemce docekali cvecem? U Srbiji je bar bilo i onih koji su bili voljni da se bore protiv okupatora pa je zato ustanak tu i zapocet.
(RR, 29. novembar 2019 17:31)
Imas li ti zdravog razuma covece Srbi su ispali najvece budale u tom ratu zbog pobune protiv Trojnog pakta.Stradalo je bez ikakve potrebe skoro 2 miliona ljudi a iovako nismo uopste doprineli pobedi saveznika u tom ratu.Da crvena armija nije zgazila Nemacku ta pobuna bi i dan danas bila zabadava jer se mi svakako nismo sami mogli osloboditi okupatora.Ovako smo bez ikakve potrebe zrtvovali toliko ljudi.Da se nismo bunili trojnom paktu jedina cena koju bi eventualno platili bi bila ruska cizma na 50 godina ali sumnjam da bi zapad Jugoslaviju prepustio rusima a i ovako danas su sve te zemlje istocnog bloka razvijenije od Srbije i integrisane u EU tako da to sto pises su teske gluposti.

Vlada M

pre 4 godine

@Alex pa hajde razmisli šta je trebalo da radi? Da sedi i jede gibaju kao JVuO i čeka da ga drugi oslobode? Ili kao Nedić da čuva od nevolje Srbe al' ne štedeći Jevreje i komuniste? Tako i danas čekamo investitore, čekamo da nam pomognu kod poplava, da daju iz svojih fondova za puteve, da nam pokažu kako da napišemo zakone, kako da organizujemo izbore. Takvi nisu zaslužili svoju državu.

Abrakapokus

pre 4 godine

Oni su glasali da izadju iz Slobine Juge
(Marko, 29. novembar 2019 17:58)

Naravno, zato što Slobina vizija Jugoslavije kao zatvorenog centralističkog i autističnog sistema koji je ignorisao i inatio se svemu što se u tom trenutku dešavalo u Evropi, nikom normalnom nije odgovarala.

gargleblaster

pre 4 godine

Mislim da Tito danas ne bi rado gledao ni te slovence ni uzicane.
Jedni su Jugoslaviju rusili a drugi su ga se odrekli. Ali bi rado zaradili na njemu.

RR

pre 4 godine

"Tito nije dizao ustanak u Zagrebu i Zagorju, nego u Srbiji. Tako je navukao ogromnu nevolju na nas narod."
(Alex, 29. novembar 2019 17:19)

A s kim je mogao tamo da dize ustanak, jel' s onima sto su bili "spremni" u crnim uniformama i sto su Nemce docekali cvecem? U Srbiji je bar bilo i onih koji su bili voljni da se bore protiv okupatora pa je zato ustanak tu i zapocet.

bg info

pre 4 godine

kaze najcesci gosti su nam slovenci koji su poprilicno jugonostalgicni. ljudi koji su sve dali da uniste jugoslaviju, koji su odgovorni za svo zlo koje je usledilo, koji su ubijali nase mlade momke, sada su nostalgicni za jugoslavijom. sto nisu bili takvi na referendumu za odcepljenje? 96% glasalo za izlazak iz juge za kojom silno pate.

gorski

pre 4 godine

i ja bi bio nostalgicar,kad bi oterao sve firme iz jedne republike u drugu.....
uz ostale blagodeti,srpsko voce,slovenacka ambalaza.
i kad sve izmuzes,onda se odvojis....

bg info

pre 4 godine

kaze najcesci gosti su nam slovenci koji su poprilicno jugonostalgicni. ljudi koji su sve dali da uniste jugoslaviju, koji su odgovorni za svo zlo koje je usledilo, koji su ubijali nase mlade momke, sada su nostalgicni za jugoslavijom. sto nisu bili takvi na referendumu za odcepljenje? 96% glasalo za izlazak iz juge za kojom silno pate.

gorski

pre 4 godine

i ja bi bio nostalgicar,kad bi oterao sve firme iz jedne republike u drugu.....
uz ostale blagodeti,srpsko voce,slovenacka ambalaza.
i kad sve izmuzes,onda se odvojis....

RR

pre 4 godine

"Tito nije dizao ustanak u Zagrebu i Zagorju, nego u Srbiji. Tako je navukao ogromnu nevolju na nas narod."
(Alex, 29. novembar 2019 17:19)

A s kim je mogao tamo da dize ustanak, jel' s onima sto su bili "spremni" u crnim uniformama i sto su Nemce docekali cvecem? U Srbiji je bar bilo i onih koji su bili voljni da se bore protiv okupatora pa je zato ustanak tu i zapocet.

dr Arčibald Rajs

pre 4 godine

Zasto mi ne objavite komentar? Koga ili sta vredjam, osim sto iznosim istorijske, veoma lako proverljive cinjenice?

U gradu u kojem su komunisti '45 i '46 ubili preko 3.000 obrazovanih, skolovanih, bogatih i ucenih ljudi, dali neukim seljacima, kovacima i zanatlijama pracke u ruke da zaustave nemacku najezdu na Kadinjaci, dok "sin naroda i narodnosti" ne povuce svoju zadnjicu na sigurnu lokaciju ka Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, neko slavi zlocinca i ubicu iz Kumroveca, najvece zlo koje je zadesilo Srpski narod u prethodnom veku? Sram vas bilo zemljaci!

Abrakapokus

pre 4 godine

Oni su glasali da izadju iz Slobine Juge
(Marko, 29. novembar 2019 17:58)

Naravno, zato što Slobina vizija Jugoslavije kao zatvorenog centralističkog i autističnog sistema koji je ignorisao i inatio se svemu što se u tom trenutku dešavalo u Evropi, nikom normalnom nije odgovarala.

Бранислав Пилиповић дипл.маш.инж.

pre 4 godine

Прочитао сам чланак до краја. Санџак не постоји, тај простор се зове Рашка област или округ.

Neko ko se seca

pre 4 godine

Mozda bi Slovenci mogli i da podsete da su odmah po okupaciji 1941. oni bili masovno internirani iz Slovenije. Nemacki Rajh je Sloveniju smatrao svojim zivotnim prostorom, delom Austrije, zato Slovenci hajmo u vozive i pravac na istok. Ako vas neko hoce. Na dugackom putu od Slovenije do Srbije prosli su duz reke Save i gle cuda ni jedna kompozicija se nije zaustavila u prijateljskoj im zemlji, ime da im ne spomenem. U Beogradu su docekani cvecem i muzikom, nahranjeni i napojeni, i onda rasporedjeni po manjim srpskim gradovima i selima. Prihvaceni kao braca, da prezive dok okupacija prodje.
To bi trebalo slovenacki ocevi i dedovi da prenesu svojim naslednicima, jer je tako bilo. Zato su mnogi od njih danas zivi.
Ne sporim da treba da bude muzejska postavka o Uzickoj Republici u Uzicu, o tome i Jugoslaviji, komunizmu, Titu mi cemo jos dugo da raspravljamo. Tako mora. Ali moglo bi i jedna soba da se otvori postavkom o proteranim Slovencima 1941. i to takodje pokaze posetiocima. Sigurno je u Uzickom kraju bilo puno interniraca. Znam da je u Cacanskom kraju, odakle sam, bilo mnogo Slovenaca tokom okupacije, neki su i ostali u Cacku posle oslobodjenja.

Vlada M

pre 4 godine

@Alex pa hajde razmisli šta je trebalo da radi? Da sedi i jede gibaju kao JVuO i čeka da ga drugi oslobode? Ili kao Nedić da čuva od nevolje Srbe al' ne štedeći Jevreje i komuniste? Tako i danas čekamo investitore, čekamo da nam pomognu kod poplava, da daju iz svojih fondova za puteve, da nam pokažu kako da napišemo zakone, kako da organizujemo izbore. Takvi nisu zaslužili svoju državu.

Ziveo medju "bracom" Janezima od '81 do '91.

pre 4 godine

Slovenci su karakterno gori cak i od Hrvata. Sa Hrvatima bar znas na cemu si, sa Slovencima nikad ne znas. Treba ih samo na distanci drzati i nista im ne verovati. Zlo su oni, kao i ovi drugi na pocetku spomenuti.

playboy

pre 4 godine

Tito nije dizao ustanak u Zagrebu i Zagorju, nego u Srbiji. Tako je navukao ogromnu nevolju na nas narod."
(Alex, 29. novembar 2019 17:19)

A s kim je mogao tamo da dize ustanak, jel' s onima sto su bili "spremni" u crnim uniformama i sto su Nemce docekali cvecem? U Srbiji je bar bilo i onih koji su bili voljni da se bore protiv okupatora pa je zato ustanak tu i zapocet.
(RR, 29. novembar 2019 17:31)
Imas li ti zdravog razuma covece Srbi su ispali najvece budale u tom ratu zbog pobune protiv Trojnog pakta.Stradalo je bez ikakve potrebe skoro 2 miliona ljudi a iovako nismo uopste doprineli pobedi saveznika u tom ratu.Da crvena armija nije zgazila Nemacku ta pobuna bi i dan danas bila zabadava jer se mi svakako nismo sami mogli osloboditi okupatora.Ovako smo bez ikakve potrebe zrtvovali toliko ljudi.Da se nismo bunili trojnom paktu jedina cena koju bi eventualno platili bi bila ruska cizma na 50 godina ali sumnjam da bi zapad Jugoslaviju prepustio rusima a i ovako danas su sve te zemlje istocnog bloka razvijenije od Srbije i integrisane u EU tako da to sto pises su teske gluposti.

gargleblaster

pre 4 godine

Mislim da Tito danas ne bi rado gledao ni te slovence ni uzicane.
Jedni su Jugoslaviju rusili a drugi su ga se odrekli. Ali bi rado zaradili na njemu.

shone

pre 4 godine

Ta `Uzucka republika`,nije nista drugo vec jedno od mnogih mesta stradanja Srba u drugom svetskom ratu.Po pricama ucesnika,na Kadinjaci su poginula dva nemca,dok je vise stotina ljudi stradalo sto tu,sto posle u samom gradu i okolini,koji su ginuli da bi Josip Broz i njegova komunisticka vrhuska mogla da zbrise na vreme.Ali i pored svega toga, slava tim ljudima,i onim koji su neduzni stradali nemajuci veze sa Titom i KPJ,kao i onim sto su dali zivot zbog svojih ubedjenja.

holivudski frizer

pre 4 godine

Ali nikoga ne muči Maršal više ni dan danas kao Srbe. Ja bih rekao pa hajde onda da slavimo Čika Dražu i da nabrajamo njegova junacka super dela. A što se tice komunističke ljepše budućnosti i boljeg sutra pa zar nemamo mi takvu ideologiju i danas koja se zove gle čuda Budućnost Srbije dok nam mladi i ostali uporno grade Budućnost Nemacke. Još kad bi imali moderatora kako treba pa da ovo objavi ali ajde.

druga strana medalje i partizanske spomenice

pre 4 godine

ima li na toj izlozbi prilog kako je partizanska vojska likvidirala cuvenog slikara mihajla milovanovica na obali djetinje, kao i ziku pavlovica - zdrebeta, koji je bio komunista pre svih njih! pa kad je nakon posete sssr-u tridesetih napisao bilans sovjetskog termidora opisujuci staljnizam na delu i sta je zapravo boljsevizam kominterna ga stavila na crnu lisu. i kad je nastala crvena sovjetska uzicka republika, kako je bilo njeno pravo i puno ime, egzekutori kominterne, ciji je jedan od kilera s nadimkom valter i dosao u srbiju ubise ziku pavlovica. kazu da se u mucenju nad njim posebno istakao izvesni mladi partizan iz uzickog kraja - slobodan penezic.
a o tome koliko su slovenci nostalgicni znaju oni koji se secaju tzv.vozova bratstva i jedinstva s kraja osamedesetih. ako uopste znate sta je to i kojim povodom su isli ti vozovi...

marko_sthlm

pre 4 godine

@ "kaze najcesci gosti su nam slovenci koji su poprilicno jugonostalgicni. ljudi koji su sve dali da uniste jugoslaviju, koji su odgovorni za svo zlo koje je usledilo, koji su ubijali nase mlade momke, sada su nostalgicni za jugoslavijom. sto nisu bili takvi na referendumu za odcepljenje? 96% glasalo za izlazak iz juge za kojom silno pate.
(bg info, 29. novembar 2019 17:38)"

Tu ima još više i Miloševićeve zasluge u rušenju SFRJ. On je hteo da bude Tito posle Tita i da celu SFRJ drži pod svoj9m kontrolom.
Zašto bi druge republike i narodi na to pristali?

Mića

pre 4 godine

Jedna ispravka,Užička republika nije bila prva oslobodjena teritorija u Evropi,ima gradova u Srbiji koji su pre oslobodjeni!Kao na primer Loznica koja je oslobodjena 31.08.1941.godine a dan kasnije Banja Koviljača i Krupanj!

Ljubisa Livaac

pre 4 godine

Uzice su prvo oslobodili Cetnici i to je aksiom. Postoje brojni dokazi i fotografije. Crveni su, brojcano nadmocni, dosli tek nakon toga i nametnuli svoje.

Halo Bing...

pre 4 godine

Užička republika !? Bolje bi nam bilo da ćutimo...
(Dejan, 29. novembar 2019 18:17)
Zavisi iz koga ugla posmatraš. Tvoji su sigurno stolovali sa druge strane Trešnjice.

Nenad, Skopje

pre 4 godine

Istoriska cinjenica je da je Draza Mihajlovic formirao prvu slobodnu teritoriju u okupiranu Evropu i to je bilo u maju 1841 na Ravnoj gori, cetiri meseca pre titove Uzicke republike.

mrmlj

pre 4 godine

@(Alex, 29. novembar 2019 17:19) ne brini se nista. nisu partizanski ustanci dizani samo u srbiji vec su u julu ‘41 pokrenuti i u crnoj gori i na teritoriji ndh.

ketiS

pre 4 godine

Ako su gosti iz Slovenije toliko "jugonostalgicni", onda bi trebalo da posete Oplenac i Topolu gde se nalaze posmrtni ostaci onih koji su Jugoslaviju i stvorili. U svakom slucaju, ono sto bi tamo videli daleko je verodostojnije i u skladu sa istorijskim cinjenicama. Takodje mi nije jasno zasto u ovom clanku nije navedeno da je taj uzicki muzej u smislu postavke potpuno preuredjen, te da je dat prostor i drugom pokretu otpora koji je ucestvovao u stvaranju te "slobodne zone", cije postojanje je na kraju uzasno skupo placeno da se moze postaviti pitanje, da li je postojanje iste uopste i vredelo. Konacno, oni koji misle da se odbrana domovine iskljucivo svodi na prolivanje krvi, trebali bi bar da pokusaju da shvate da se domovina pre svega brani pametnom i mudrom politikom, sto je i bio slucaj sa politikom kneza Pavla Karadjordjevica, koja je nazalost osujecena od strane onih koji su interes druge drzave poistovetili sa interesom sopstvene. Mislite malo o tome kako se greska ne bi ponovila!

zubac

pre 4 godine

Jedna od mnogih tragedija srpskog naroda u tom ratu. Nazalost, izginuse ljudi i to mahom mladici od svojih dvadesetak godina za Tita i ostale zlikovce. Skoro je izasao spisak petstotina i vise domacina i uglednih ljudi koje su ovdasnji komunisti likvidirali posle oslobodjenja , tu se istakao neki koga su zvali "Krampas" koji je ubijao ljude u svom dvoristu . Posle njegove smrti su nasli nekoliko skeleta zakopanih. Kad pricam sa ljudima iz Uzica jos uvijek se osjeti nostalgija za tim vremenima. Mada se meni cini da je to mahom populacija sa sela koju su komunisti otrgli od motike i sa sela ih dovukli u grad. Nije rjetko da tu i tamo u kancelarijama vidim i titovu sliku. Sve u svemu tuga.

Miroljub

pre 4 godine

@I ja se sećam kraja osamdesetih i pokušaja Slovenaca da uvedu demokratiju u Jugoslaviju. Najveći otpor tome dolazio je iz Beograda, pa se udružili srpski komunisti, db i jna, da rušenjem Jugoslavije i budjenjem nacionalizma probaju da sačuvaju komunizam i fotelje. Vi svi koji mislite da su drugi krivi za raspad Ju osim nas Srba, živite u nekoj drugoj dimenziji. Vi svi kojima fali komunizam i isti veličate, niste pod vinklu.
(Ak, 30. novembar 2019 02:24)

Ne s kraja, vec vec pocetkom 80-ih. Hteli ljudi da ukinu ono cuveno setanje stafete za "mrtvog Marsala", u Srbiji samo sto nisu vesali za to titohuljenje. Napisem sastav iz srpskog jezika, posto sam bio ucenik ugledne beogradske gimnazije (II godina) kao alegoriju na slovenacko ukidanje stafete jer je i tema bila da se pokaze koliko smo odani titu i socijalizmu. Sazvali nastavnicko vece zbog mog sastava... zamalo da me izbace iz skole.

Ak

pre 4 godine

@neko ko se seća

I ja se sećam kraja osamdesetih i pokušaja Slovenaca da uvedu demokratiju u Jugoslaviju. Najveći otpor tome dolazio je iz Beograda, pa se udružili srpski komunisti, db i jna, da rušenjem Jugoslavije i budjenjem nacionalizma probaju da sačuvaju komunizam i fotelje. Vi svi koji mislite da su drugi krivi za raspad Ju osim nas Srba, živite u nekoj drugoj dimenziji. Vi svi kojima fali komunizam i isti veličate, niste pod vinklu.

jedan od takvih

pre 4 godine

Jel nama, Srbima neko kriv što prečesto donosimo pogrešne odluke, što nismo složni, što ne znamo šta hoćemo, što volimo da komšiji crkne krava i što smo generalno blesav narod? Kakve veze s tim imaju Slovenci, Hrvati, Tito i Draža?

patak

pre 4 godine

E Aki Aki. dimitrije ljotic je dao ime Srpska sovjetska socijalisticka republika. E ako ne znas ko je dimitrije ljotic nema tebi spasa ode ti u pakao.

City Slicker

pre 4 godine

Tito je najveći sin svih naših naroda i narodnosti. Četnici, hejteri i lažovi - prekrajatelji istorije, sram vas bilo. Lako je iz današnje perspektive pričati kojekakve priče. Jugoslavija je bila najveća civilizacijska tvorevina na ovim prostorima ikad, a vojska je bila nespremna i nedorasla izazovima krajem 80-ih kada je trebalo da izvrši puč po turskom modelu i sačuva sekularnost i jedinstvo države.

Sloba

pre 4 godine

playboy
Razlika je samo u 50 godina slobode ili pod sovjetskom dominacijom?
Za tu razliku Rumuni su rizikovali zivot prelazeći Dunav bežeći iz zemlje. Hvala im za tu razliku koja život znači.

Slovenac

pre 4 godine

@BG info: Ako je iko voleo YU, Slovenci su bili broj 1. A vi, kao ne razumete, zasto smo mi glasali za samostalnost, onda zivis na Marsu.

XXL

pre 4 godine

Eh, zaboraviše SVI i slovenci i srbi kad su srbi dočekali slovenačke izbeglice s' početka drugog svetskog rata. Tužno je što je prva žrtva u Sloveniji kod otcepljenja bio mladi poručnik iz mog grada, a roditelji skrhani bolom mu podigli velepni spomenik.

Mare It

pre 4 godine

Ziveo medju "bracom" Janezima od '81 do '91., 29. novembar 2019 21:37
siris mrznju i pises gluposti.ljudi se dele na lose i dobre,a ne po nacionalnosti.mrznja ti isprala mozak

achitwn

pre 4 godine

tako da to sto pises su teske gluposti.
(playboy, 29. novembar 2019 19:03)
i ti poses jos vece gluposti. ok je dq smo bili u trojnom paktu i ok je da wmo bili pod ruskom cizmom 50g jer bi posle izasli ko cesi i bilo bi nam super, jel tako ti to mislis momce?

Slobodan

pre 4 godine

Uzicka republika nije propala posle poraza na Kadinjaci. Boj na Kadinjaci je bio sa partizanske strane lose vodjena operacija u kojoj je poginulo 450 partizana i samo dva Nemca. Potpuno nepotrebno, jer su za vreme dok je bitka jos trajala Nemci sa druge strane usli u Uzice.

Abrakapokus

pre 4 godine

Oni su glasali da izadju iz Slobine Juge
(Marko, 29. novembar 2019 17:58)

Naravno, zato što Slobina vizija Jugoslavije kao zatvorenog centralističkog i autističnog sistema koji je ignorisao i inatio se svemu što se u tom trenutku dešavalo u Evropi, nikom normalnom nije odgovarala.

bg info

pre 4 godine

kaze najcesci gosti su nam slovenci koji su poprilicno jugonostalgicni. ljudi koji su sve dali da uniste jugoslaviju, koji su odgovorni za svo zlo koje je usledilo, koji su ubijali nase mlade momke, sada su nostalgicni za jugoslavijom. sto nisu bili takvi na referendumu za odcepljenje? 96% glasalo za izlazak iz juge za kojom silno pate.

Vlada M

pre 4 godine

@Alex pa hajde razmisli šta je trebalo da radi? Da sedi i jede gibaju kao JVuO i čeka da ga drugi oslobode? Ili kao Nedić da čuva od nevolje Srbe al' ne štedeći Jevreje i komuniste? Tako i danas čekamo investitore, čekamo da nam pomognu kod poplava, da daju iz svojih fondova za puteve, da nam pokažu kako da napišemo zakone, kako da organizujemo izbore. Takvi nisu zaslužili svoju državu.

Ziveo medju "bracom" Janezima od '81 do '91.

pre 4 godine

Slovenci su karakterno gori cak i od Hrvata. Sa Hrvatima bar znas na cemu si, sa Slovencima nikad ne znas. Treba ih samo na distanci drzati i nista im ne verovati. Zlo su oni, kao i ovi drugi na pocetku spomenuti.

gorski

pre 4 godine

i ja bi bio nostalgicar,kad bi oterao sve firme iz jedne republike u drugu.....
uz ostale blagodeti,srpsko voce,slovenacka ambalaza.
i kad sve izmuzes,onda se odvojis....

RR

pre 4 godine

"Tito nije dizao ustanak u Zagrebu i Zagorju, nego u Srbiji. Tako je navukao ogromnu nevolju na nas narod."
(Alex, 29. novembar 2019 17:19)

A s kim je mogao tamo da dize ustanak, jel' s onima sto su bili "spremni" u crnim uniformama i sto su Nemce docekali cvecem? U Srbiji je bar bilo i onih koji su bili voljni da se bore protiv okupatora pa je zato ustanak tu i zapocet.

gargleblaster

pre 4 godine

Mislim da Tito danas ne bi rado gledao ni te slovence ni uzicane.
Jedni su Jugoslaviju rusili a drugi su ga se odrekli. Ali bi rado zaradili na njemu.

dr Arčibald Rajs

pre 4 godine

Zasto mi ne objavite komentar? Koga ili sta vredjam, osim sto iznosim istorijske, veoma lako proverljive cinjenice?

U gradu u kojem su komunisti '45 i '46 ubili preko 3.000 obrazovanih, skolovanih, bogatih i ucenih ljudi, dali neukim seljacima, kovacima i zanatlijama pracke u ruke da zaustave nemacku najezdu na Kadinjaci, dok "sin naroda i narodnosti" ne povuce svoju zadnjicu na sigurnu lokaciju ka Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, neko slavi zlocinca i ubicu iz Kumroveca, najvece zlo koje je zadesilo Srpski narod u prethodnom veku? Sram vas bilo zemljaci!

Ljubisa Livaac

pre 4 godine

Uzice su prvo oslobodili Cetnici i to je aksiom. Postoje brojni dokazi i fotografije. Crveni su, brojcano nadmocni, dosli tek nakon toga i nametnuli svoje.

playboy

pre 4 godine

Tito nije dizao ustanak u Zagrebu i Zagorju, nego u Srbiji. Tako je navukao ogromnu nevolju na nas narod."
(Alex, 29. novembar 2019 17:19)

A s kim je mogao tamo da dize ustanak, jel' s onima sto su bili "spremni" u crnim uniformama i sto su Nemce docekali cvecem? U Srbiji je bar bilo i onih koji su bili voljni da se bore protiv okupatora pa je zato ustanak tu i zapocet.
(RR, 29. novembar 2019 17:31)
Imas li ti zdravog razuma covece Srbi su ispali najvece budale u tom ratu zbog pobune protiv Trojnog pakta.Stradalo je bez ikakve potrebe skoro 2 miliona ljudi a iovako nismo uopste doprineli pobedi saveznika u tom ratu.Da crvena armija nije zgazila Nemacku ta pobuna bi i dan danas bila zabadava jer se mi svakako nismo sami mogli osloboditi okupatora.Ovako smo bez ikakve potrebe zrtvovali toliko ljudi.Da se nismo bunili trojnom paktu jedina cena koju bi eventualno platili bi bila ruska cizma na 50 godina ali sumnjam da bi zapad Jugoslaviju prepustio rusima a i ovako danas su sve te zemlje istocnog bloka razvijenije od Srbije i integrisane u EU tako da to sto pises su teske gluposti.

Бранислав Пилиповић дипл.маш.инж.

pre 4 godine

Прочитао сам чланак до краја. Санџак не постоји, тај простор се зове Рашка област или округ.

marko_sthlm

pre 4 godine

@ "kaze najcesci gosti su nam slovenci koji su poprilicno jugonostalgicni. ljudi koji su sve dali da uniste jugoslaviju, koji su odgovorni za svo zlo koje je usledilo, koji su ubijali nase mlade momke, sada su nostalgicni za jugoslavijom. sto nisu bili takvi na referendumu za odcepljenje? 96% glasalo za izlazak iz juge za kojom silno pate.
(bg info, 29. novembar 2019 17:38)"

Tu ima još više i Miloševićeve zasluge u rušenju SFRJ. On je hteo da bude Tito posle Tita i da celu SFRJ drži pod svoj9m kontrolom.
Zašto bi druge republike i narodi na to pristali?

City Slicker

pre 4 godine

Tito je najveći sin svih naših naroda i narodnosti. Četnici, hejteri i lažovi - prekrajatelji istorije, sram vas bilo. Lako je iz današnje perspektive pričati kojekakve priče. Jugoslavija je bila najveća civilizacijska tvorevina na ovim prostorima ikad, a vojska je bila nespremna i nedorasla izazovima krajem 80-ih kada je trebalo da izvrši puč po turskom modelu i sačuva sekularnost i jedinstvo države.

Nenad, Skopje

pre 4 godine

Istoriska cinjenica je da je Draza Mihajlovic formirao prvu slobodnu teritoriju u okupiranu Evropu i to je bilo u maju 1841 na Ravnoj gori, cetiri meseca pre titove Uzicke republike.

Halo Bing...

pre 4 godine

Užička republika !? Bolje bi nam bilo da ćutimo...
(Dejan, 29. novembar 2019 18:17)
Zavisi iz koga ugla posmatraš. Tvoji su sigurno stolovali sa druge strane Trešnjice.

patak

pre 4 godine

E Aki Aki. dimitrije ljotic je dao ime Srpska sovjetska socijalisticka republika. E ako ne znas ko je dimitrije ljotic nema tebi spasa ode ti u pakao.

shone

pre 4 godine

Ta `Uzucka republika`,nije nista drugo vec jedno od mnogih mesta stradanja Srba u drugom svetskom ratu.Po pricama ucesnika,na Kadinjaci su poginula dva nemca,dok je vise stotina ljudi stradalo sto tu,sto posle u samom gradu i okolini,koji su ginuli da bi Josip Broz i njegova komunisticka vrhuska mogla da zbrise na vreme.Ali i pored svega toga, slava tim ljudima,i onim koji su neduzni stradali nemajuci veze sa Titom i KPJ,kao i onim sto su dali zivot zbog svojih ubedjenja.

druga strana medalje i partizanske spomenice

pre 4 godine

ima li na toj izlozbi prilog kako je partizanska vojska likvidirala cuvenog slikara mihajla milovanovica na obali djetinje, kao i ziku pavlovica - zdrebeta, koji je bio komunista pre svih njih! pa kad je nakon posete sssr-u tridesetih napisao bilans sovjetskog termidora opisujuci staljnizam na delu i sta je zapravo boljsevizam kominterna ga stavila na crnu lisu. i kad je nastala crvena sovjetska uzicka republika, kako je bilo njeno pravo i puno ime, egzekutori kominterne, ciji je jedan od kilera s nadimkom valter i dosao u srbiju ubise ziku pavlovica. kazu da se u mucenju nad njim posebno istakao izvesni mladi partizan iz uzickog kraja - slobodan penezic.
a o tome koliko su slovenci nostalgicni znaju oni koji se secaju tzv.vozova bratstva i jedinstva s kraja osamedesetih. ako uopste znate sta je to i kojim povodom su isli ti vozovi...

holivudski frizer

pre 4 godine

Ali nikoga ne muči Maršal više ni dan danas kao Srbe. Ja bih rekao pa hajde onda da slavimo Čika Dražu i da nabrajamo njegova junacka super dela. A što se tice komunističke ljepše budućnosti i boljeg sutra pa zar nemamo mi takvu ideologiju i danas koja se zove gle čuda Budućnost Srbije dok nam mladi i ostali uporno grade Budućnost Nemacke. Još kad bi imali moderatora kako treba pa da ovo objavi ali ajde.

mrmlj

pre 4 godine

@(Alex, 29. novembar 2019 17:19) ne brini se nista. nisu partizanski ustanci dizani samo u srbiji vec su u julu ‘41 pokrenuti i u crnoj gori i na teritoriji ndh.

Slovenac

pre 4 godine

@BG info: Ako je iko voleo YU, Slovenci su bili broj 1. A vi, kao ne razumete, zasto smo mi glasali za samostalnost, onda zivis na Marsu.

Ak

pre 4 godine

@neko ko se seća

I ja se sećam kraja osamdesetih i pokušaja Slovenaca da uvedu demokratiju u Jugoslaviju. Najveći otpor tome dolazio je iz Beograda, pa se udružili srpski komunisti, db i jna, da rušenjem Jugoslavije i budjenjem nacionalizma probaju da sačuvaju komunizam i fotelje. Vi svi koji mislite da su drugi krivi za raspad Ju osim nas Srba, živite u nekoj drugoj dimenziji. Vi svi kojima fali komunizam i isti veličate, niste pod vinklu.

Mića

pre 4 godine

Jedna ispravka,Užička republika nije bila prva oslobodjena teritorija u Evropi,ima gradova u Srbiji koji su pre oslobodjeni!Kao na primer Loznica koja je oslobodjena 31.08.1941.godine a dan kasnije Banja Koviljača i Krupanj!

Neko ko se seca

pre 4 godine

Mozda bi Slovenci mogli i da podsete da su odmah po okupaciji 1941. oni bili masovno internirani iz Slovenije. Nemacki Rajh je Sloveniju smatrao svojim zivotnim prostorom, delom Austrije, zato Slovenci hajmo u vozive i pravac na istok. Ako vas neko hoce. Na dugackom putu od Slovenije do Srbije prosli su duz reke Save i gle cuda ni jedna kompozicija se nije zaustavila u prijateljskoj im zemlji, ime da im ne spomenem. U Beogradu su docekani cvecem i muzikom, nahranjeni i napojeni, i onda rasporedjeni po manjim srpskim gradovima i selima. Prihvaceni kao braca, da prezive dok okupacija prodje.
To bi trebalo slovenacki ocevi i dedovi da prenesu svojim naslednicima, jer je tako bilo. Zato su mnogi od njih danas zivi.
Ne sporim da treba da bude muzejska postavka o Uzickoj Republici u Uzicu, o tome i Jugoslaviji, komunizmu, Titu mi cemo jos dugo da raspravljamo. Tako mora. Ali moglo bi i jedna soba da se otvori postavkom o proteranim Slovencima 1941. i to takodje pokaze posetiocima. Sigurno je u Uzickom kraju bilo puno interniraca. Znam da je u Cacanskom kraju, odakle sam, bilo mnogo Slovenaca tokom okupacije, neki su i ostali u Cacku posle oslobodjenja.

ketiS

pre 4 godine

Ako su gosti iz Slovenije toliko "jugonostalgicni", onda bi trebalo da posete Oplenac i Topolu gde se nalaze posmrtni ostaci onih koji su Jugoslaviju i stvorili. U svakom slucaju, ono sto bi tamo videli daleko je verodostojnije i u skladu sa istorijskim cinjenicama. Takodje mi nije jasno zasto u ovom clanku nije navedeno da je taj uzicki muzej u smislu postavke potpuno preuredjen, te da je dat prostor i drugom pokretu otpora koji je ucestvovao u stvaranju te "slobodne zone", cije postojanje je na kraju uzasno skupo placeno da se moze postaviti pitanje, da li je postojanje iste uopste i vredelo. Konacno, oni koji misle da se odbrana domovine iskljucivo svodi na prolivanje krvi, trebali bi bar da pokusaju da shvate da se domovina pre svega brani pametnom i mudrom politikom, sto je i bio slucaj sa politikom kneza Pavla Karadjordjevica, koja je nazalost osujecena od strane onih koji su interes druge drzave poistovetili sa interesom sopstvene. Mislite malo o tome kako se greska ne bi ponovila!

Mare It

pre 4 godine

Ziveo medju "bracom" Janezima od '81 do '91., 29. novembar 2019 21:37
siris mrznju i pises gluposti.ljudi se dele na lose i dobre,a ne po nacionalnosti.mrznja ti isprala mozak

zubac

pre 4 godine

Jedna od mnogih tragedija srpskog naroda u tom ratu. Nazalost, izginuse ljudi i to mahom mladici od svojih dvadesetak godina za Tita i ostale zlikovce. Skoro je izasao spisak petstotina i vise domacina i uglednih ljudi koje su ovdasnji komunisti likvidirali posle oslobodjenja , tu se istakao neki koga su zvali "Krampas" koji je ubijao ljude u svom dvoristu . Posle njegove smrti su nasli nekoliko skeleta zakopanih. Kad pricam sa ljudima iz Uzica jos uvijek se osjeti nostalgija za tim vremenima. Mada se meni cini da je to mahom populacija sa sela koju su komunisti otrgli od motike i sa sela ih dovukli u grad. Nije rjetko da tu i tamo u kancelarijama vidim i titovu sliku. Sve u svemu tuga.

jedan od takvih

pre 4 godine

Jel nama, Srbima neko kriv što prečesto donosimo pogrešne odluke, što nismo složni, što ne znamo šta hoćemo, što volimo da komšiji crkne krava i što smo generalno blesav narod? Kakve veze s tim imaju Slovenci, Hrvati, Tito i Draža?

achitwn

pre 4 godine

tako da to sto pises su teske gluposti.
(playboy, 29. novembar 2019 19:03)
i ti poses jos vece gluposti. ok je dq smo bili u trojnom paktu i ok je da wmo bili pod ruskom cizmom 50g jer bi posle izasli ko cesi i bilo bi nam super, jel tako ti to mislis momce?

Sloba

pre 4 godine

playboy
Razlika je samo u 50 godina slobode ili pod sovjetskom dominacijom?
Za tu razliku Rumuni su rizikovali zivot prelazeći Dunav bežeći iz zemlje. Hvala im za tu razliku koja život znači.

XXL

pre 4 godine

Eh, zaboraviše SVI i slovenci i srbi kad su srbi dočekali slovenačke izbeglice s' početka drugog svetskog rata. Tužno je što je prva žrtva u Sloveniji kod otcepljenja bio mladi poručnik iz mog grada, a roditelji skrhani bolom mu podigli velepni spomenik.

Miroljub

pre 4 godine

@I ja se sećam kraja osamdesetih i pokušaja Slovenaca da uvedu demokratiju u Jugoslaviju. Najveći otpor tome dolazio je iz Beograda, pa se udružili srpski komunisti, db i jna, da rušenjem Jugoslavije i budjenjem nacionalizma probaju da sačuvaju komunizam i fotelje. Vi svi koji mislite da su drugi krivi za raspad Ju osim nas Srba, živite u nekoj drugoj dimenziji. Vi svi kojima fali komunizam i isti veličate, niste pod vinklu.
(Ak, 30. novembar 2019 02:24)

Ne s kraja, vec vec pocetkom 80-ih. Hteli ljudi da ukinu ono cuveno setanje stafete za "mrtvog Marsala", u Srbiji samo sto nisu vesali za to titohuljenje. Napisem sastav iz srpskog jezika, posto sam bio ucenik ugledne beogradske gimnazije (II godina) kao alegoriju na slovenacko ukidanje stafete jer je i tema bila da se pokaze koliko smo odani titu i socijalizmu. Sazvali nastavnicko vece zbog mog sastava... zamalo da me izbace iz skole.

Slobodan

pre 4 godine

Uzicka republika nije propala posle poraza na Kadinjaci. Boj na Kadinjaci je bio sa partizanske strane lose vodjena operacija u kojoj je poginulo 450 partizana i samo dva Nemca. Potpuno nepotrebno, jer su za vreme dok je bitka jos trajala Nemci sa druge strane usli u Uzice.