Već je poznata povezanost creva i mozga, a svaka nova studija samo potvrđuje koliko bakterije u crevima i metabolički procesi mogu uticati na memoriju. Upravo tu vezu proučava dr. Uma Naido.Navodi kako postojeće studije pokazuju da postoji šansa da se smanji mogućnost razvoja demencije ako se izbegavaju namirnice koje negativno utiču na creva te posledično na pamćenje i koncentraciju.Ovo je njena "crna lista".ŠećeriIako mozak iz glukoze dobija energiju, ishrana koja uključuje puno šećera može dovesti previše glukoze do mozga, što pak može voditi do problema sa pamćenjem i gubitkom plastičnosti u hipokampusu, delu mozga koji kontroliše pamćenje.Svetska zdravstvena organizacija preporučuje da unos šećera na dnevnoj bazi bude manji od 10 odsto ukupnog dnevnog energetskog unosa kada je reč o deci, ali i o odraslima.Pržena hranaPomfrit ili pržena piletina su mnogima omiljene namirnice, ali kada se radi o zdravlju mozga, bilo bi dobro svesti takve užitke na minimum. Jedna studija je pokazala kako je ishrana bogata ovakvim namirnicama povezana sa lošijim rezultatima na testovima pamćenja. Razlog bi mogao ležati u tome što ovako pripremljena hrana može uzrokovati upalne procese.Ugljeni hidrati visokog glikemijskog indeksaIako hleb i testeninu zbog njihova ukusa ne smatrate šećerom, telo ih i dalje procesuira na vrlo sličan način. To znači da i oni mogu povećati rizik od demencije. Ne morate ih potpuno izbaciti iz ishrane, ali potrebno je pripaziti koje UH jedete. Kvalitetniji UH su celovite žitarice, namirnice pune vlakana, i one koje imaju niži glikemijski indeks. Namirnice koje biste trebali manje da jedete su krompir, beli hleb i beli pirinač.AlkoholDok alkoholna pića mogu nakratko doneti užitak, stalno konzumiranje ipak može dovesti do problema. Arhana Sing-Manoks, profesorka i naučnica na francuskom institutu za zdravlje i istraživanja, pratila je 23 godine 9.000 ljudi kako bi se potvrdilo šta alkohol radi mozgu. Rezultati pokazuju kako osobe koje piju više od 14 pića u nedelju dana imaju veći rizik od razvoja demencije u poređenju sa onima koji su ga pili umereno.NitratiKoriste se kako bi namirnice duže trajale ili kako bi im se pojačala boja, a njihova konzumacija može biti povezana sa demencijom. Nedavna studija je pokazala kako nitrati mogu promeniti stanje u crevima tako da utiču na ravnotežu bakterija.
23.6.2024.
21:03
Često zaboravljate? Ove namirnice bi mogle biti krive za to
Izbacite li ove namirnice iz ishrane, poboljšaćete rad creva, a samim tim i smanjiti šanse za demenciju, tvrde stručnjaci.
Izvor: Večernji.hr
Podeli:
Vrati se na vest
0 Ostavite komentar
B92 na društvenim mrežama
Najnovije
"Ćirilica Milomira Marića" večeras u 21 čas na TV Prva; Tema: Zašto su Srbi počeli da mrze sami sebe?
U emisiji "Ćirilica Milomira Marića" ovog ponedeljka na Prvoj od 21.00 tema je – Autošovinizam: Zašto su Srbi počeli da mrze sami sebe?
8:00
10.8.2026.
3 min
Istorija u gradu "Peaky Blindersa": Srpska banda kreće u pohod na Birmingem
U gradu u kojem je nastala priča o čuvenoj Birmingemskoj bandi, 13 srpskih atletičara kreće u borbu za evropske medalje.
8:00
10.8.2026.
3 min
Da li je jedan čas obuke dovoljan za prelazak sa automatskog na manuelni menjač?
Britanska pravila mogla bi da budu jednostavnija za vozače automobila sa automatskim menjačem. Predlog je da za prelazak na manuelni menjač bude dovoljan samo jedan čas obuke.
8:00
10.8.2026.
3 min
Kraj za popularnu seriju Galaxy telefona: Samsung potvrdio poslednje veliko ažuriranje
Galaxy S23 seriji preostalo je još jedno veliko Android ažuriranje.
8:00
10.8.2026.
3 min
Glumica iz Harija Potera otkrila: "Na OnlyFansu sam zaradila više nego tokom cele glumačke karijere"
Platformi se pridružila pre više od godinu i po dana, u periodu kada se suočavala sa finansijskim problemima i nedostatkom glumačkih angažmana.
7:56
10.8.2026.
6 min