Ponedeljak, 19.02.2024.

14:36

Hrvati upisali gibanicu u Uneskov registar kao svoje nasleđe?

Izvor: B92

Hrvati upisali gibanicu u Uneskov registar kao svoje nasleðe? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

236 Komentari

Sortiraj po:

Inan

pre 5 meseci

....Slovenci nisu zaštitili ajvar, nego su zaštitili svoj Slovenski ajvar. Ajvar ko takav niko ne može zaštititi jer niko na Balkanu nema pisani dokaz čiji je izvorno, a to je i turska reč.


****

Steta. Rezi me gde sam najtanji ako to ne bi bio savrsen povod za jos jedan rat. Svaka nova generacija je troduplo tuplja od prethodne.

Mićko

pre 5 meseci

Probao sam taj kolač sa sirom i šećerom kod ljudi koji su proterani iz Slavonije i ne dopada mi se a što se tiče otimanja iz Srbije sve što je dobro ništa nije novo npr.Novak Đoković je njiohov ali samo u mislima i željama.

Matan

pre 5 meseci

Је л знају Хрвати да су некад писали ћирилицом? Ако сазнају, присвојиће и ћирилицу.
(ацо, 19. februar 2024 17:58) # Link komentara
Preporučujem(+20)Ne preporučujem

Naravno da znamo... I glagoljicom, i čirilicom, i latinicom.. što imamo prisvajati, kad je naše? Što, hočeš reči da je čirilica samo srpska? 😂😂

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Sve sto je nalik na gibanicu, birek, pitu, itd... Nema price o tome da potice sa Balkana. Poreklo moze biti Iran (Persija), Indija/Pakistan, Turska, Saudijska Arabija, itd.
(Nikola P., 20. februar 2024 02:52)

Tačno. Burek na turskom upravo znači "savijača" iliti "gibanica".
Pita je reč grčkog porekla, a ajvar i kajmak su persijske reči i persijska jela.
Jedino originalno jelo sa Balkana jeste kuvani raštan (vrsta kupusa), i prebranac (od kada je donešen pasulj).

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Gibanje je čisto hrvatska reč, a srpska je mrdanje ili drmanje...
(Jasno, 20. februar 2024 11:20)

A sarma je čista mordorska reč, po Sarumanu, a hrvatska je mesorižna zeljanica.

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
TOOOOOO kralju!!!! Svak cast za komentar. In medias res.
(achtwn, 19. februar 2024 22:21)

Bilo bi vaspitano i umesno, te stvar finog odgoja, kada bi se neko držao svog dvorišta.
Glupe narodne običaje i verovanja imaju svi narodi, pa tako i Srbi i Hrvati.
Ćirilica je kulturna zostavština, kakva-takva, ne znam zašto ti ona smeta? U Aušvicu i Jasenovcu, natpisi su bili latinični, pa nešto ne vidim po svetu da se napada latinica, već ljudska zlodela, koja su ista bez obzira na pismo, običaje i kalendare koje su zločinci koristili.
U pravu si da imamo običaj da svojatamo svakoga, i da volimo da teramo inat, ali Tesla jeste bio Srbin, i to je pomenuo bar tridesetak puta u svojim govorima i pismima. To nije nikakva tajna za one koji imaju obrazovanje, to je nepoznanica samo neznalicama i zlonamernicima, kojih je, nažalost, pun svet.

djedmedjed

pre 5 meseci

Ovo na slikama su nekakve štrudle. Gibanica je u sjeverozapadnoj Hrvatskoj onaj suvlji kolač u obliku role,u kojem je nadjev spiralan od unutra prema van. Drugo ime za tu vrstu kolača je fanjak. To se nekad pripremalo obavezno za svadbe i veće vjerske praznike,a nadjev se pravio u prvom redu od maka ili oraha, najčešće se peklo pola tepsije od jednog, a pola od drugog. Rijeđe od sira ili rogača. Zvalo se doduše i štrudle u lisnatom tijestu sa jabukama ili sirom također gibanicom, ali to nije klasična gibanica.

Dejan Lekic

pre 5 meseci

Gibanica zapravo nije srpska, vec makedonska. Naziv je nastao jer su Makedonci govorili "daj gi banica!" ("banica" je makedonsko ime - u prevodu znaci "daj mu gibanicu!") srpskim vojnicima dok su im davali gibanicu da jedu. Tako su vojnici jelo nazvali "gibanica".

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 5 meseci

jedino srpsko su opanci i kokarda.
(marijan, 19. februar 2024 19:02)

a tolika carstva srušili... ali, ne razumeš ti to...

Nikola P.

pre 5 meseci

Sve sto je nalik na gibanicu, birek, pitu, itd... Nema price o tome da potice sa Balkana. Poreklo moze biti Iran (Persija), Indija/Pakistan, Turska, Saudijska Arabija, itd.

kole

pre 5 meseci

Oni ocigledno imaju institucije i ljude koji se time bave. Mi samo kukamo kao Kalimero kako je to nepravda i sedimo cekajuci da svi priznaju kako smo mi stvoritelji svemira i svega sto nas okruzuje. Pre desetak godina sam pogledao na Vikipediji prilog o manastiru Studenici i na srpskom je veoma sturo napisano na nekoliko redova o tom biseru srpske istorije. Onda sam kliknuo na hrvatski i bio je napisan obiman tekst koji je opisao najvaznije cinjenice vezane za taj sakralni objekat.

Walter BG

pre 5 meseci

Da pitate Hrvate, mnogi će vam reći da ne znaju šta je to "gibanica". Pogotovo mlađe generacije, koje nisu odrasle u YU. Stariji znaju da je to jelo iz Srbije. Ovde je neko napisao da to i nije ona naša gibanica, nego neka slatka verzija koje, koliko znam, kod nas i nema. Onda bi bilo pametnije da je tako i zovu: Slatka gibanica. Jer samo gibanica je ona iz Srbije.

Izraz

pre 5 meseci

Jezikoslovac nisam ali znam da je gibanje hrvatsko, a srpsko je mrdanje.
(Mali Vuk, 19. februar 2024 17:39)

Dakle Srbi koriste hrvatsku riječ kad kažu "razgibavanje"? Inače bi bilo "razmrdavanje".

tomtom

pre 5 meseci

Kukali ste i za Teslu, a eto ceo svet ga može videti na hrvatskom evru, ko hrvatskog velikana, na hrvatskoj šahovnici.
(KRAJ, 19. februar 2024 20:57)

u svim vikipedijama na svetu Tesla je Srbin, samo na hrvatskoj nije. nije vama lako.

achtwn

pre 5 meseci

Savo.....gibon je možda arapski sir, a ovo jelo kod nas se zove GIBANICA iz razloga što se giba-mrda kad se sprema. Imaš i gibanicu GUŽVARA zato jer se kore testa gužvaju....
Ajde malo logike.
(Jao, 19. februar 2024 18:37)
Gibanje nije srpska rec. mrdanje da.

achtwn

pre 5 meseci

Тамо далеко, 19. februar 2024 18:02)
Zavisi koji argument uzmes. Tesla je bio u Srbiji ni dan jedan cijeli. Svakako nije iz Srbije. Ja sam Srbin ali nikog zivog ni mrtvog nemam tamo niti smo ikad zivijeli u Srbiji.

achtwn

pre 5 meseci

Sta je sledece...promaja?
(ladan beton, 19. februar 2024 16:46)
Ni to nije nase. Svakog Turcina kog sam ipoznao u USA i kad aam im rwkao da sam iz Bosne prvo su me pitali jel i mi imamo propuh. Tako…

achtwn

pre 5 meseci

Jedino srpsko jelo je slatki kupus. Sve ostalo smo preuzeli od drugih.
(Ana, 19. februar 2024 16:18)
TAKO JE. Kiseli kupus Nemacki i poljski kraut. Gulas madjarski, pite raznorazne cevapi baklave urmasice tulumbe tufahija itd itd turako. Mozda pasulj popara cicvara i taj slatki kupus da su nase izmisljotine.

achtwn

pre 5 meseci

Upitanju je slatka gibanica, dakle neka vrsta slatkiša i nema veze sa srpskom gibanicom.
(ban Kulin, 19. februar 2024 16:32)
U stvari to je cheese cake.

agramer

pre 5 meseci

@ SRB uber alles
Samo na području Zagreba imaš na desetine sakralnih građevina podignutih u prvoj polovini 20.st. Na pr Bazilika Srca Isusova (Palmotićeva ul), Crkva sv Blaža (Deželićeva), Crkva Krista Kralja na Mirogoju, crkve na Sljemenu, Remetincu, Trešnjevci, Trnju itd...itd...Tko ih je sagradio? Marsovci?

hm

pre 5 meseci

Ja ne znam u cemu je problem. Ako su Hrvati zapravo Srbi onda je sve na mjestu... Na kraju krajeva jedino Srbi pate za Hrvatom, odnosno, Srbinom, Titom.

achtwn

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
TOOOOOO kralju!!!! Svak cast za komentar. In medias res.

SRB über alles

pre 5 meseci

Xaxaaa
Oni nista svoje nemaju, ni tradiciju ni kulturu ni narodnu muziku, ni narodno kolo ni epske pesme ni hranu, nista i bukvalno.
Ne postoji makar jedna sakralna gradjevina u toj zemlji da je starija od 50,60 god a da mogu da kazu "to je nas narod napravio"!
Doduse setih se, imaju izmisljene mitove i to o "kraljevima" a da niko nzna gde su sahranjeni, ne postoji pisani trag niti bilo kakav artefakt, dakle to je potpuno hibridni narod nastao pokatolicenjem srpskog zivlja u vreme Mletaka/Venecije...
O tome govore i njihova prezimena...

Recimo

pre 5 meseci

Sta cudi? I Teslu su stavili na novac. Nemaju svoje.
Tesla da nije otisao ubili bi ga.
(SrbinMusliman, 19. februar 2024 17:04)

Stavili su i Srbi Ivu Andrića koji je rođen u Bosni.

"Nije mi žao što su me pokrali, žamo mi je što nisu imali ništa svoje."

pre 5 meseci

Jeli njihovi kraljevi...

Papir trpi sve, Bog još višePapir truli pre ili posle, a Bog je lepo napisao u Bibliji da postoji "VREME MILOSTI"!

Dakle Bog je DUGOTRPELJIV, ali ne večnotrpeljiv, inače pakla i "hrvata" po svetu tipova razno, ne bi bilo...

Ko razume shvatiće, jedni "hrvati" sa trozubcem na grudima, istočno od nas trenutno pate, prošlo doba milosti...

U Berlinu se 5 godina pio šampanjac i jeo kavijar i gledao balet dok su svetom harali, pa su im upravo ovi što sad satiru "svoje hrvate sa trozubcem" došli i sve ih silovali redom kao male majmune.

Ako je to cena da patentriaš gibanicu, da bi posle zbog laži bio silovan u nekom vremenu, eto im!

I da mole Franciska da budu silovani u VREMENU, jer tako dođe iz du*eta u glavu! Ako silovanje krene tek u večnosti, tu više pameti i spasenja nema!

A citirao bih najvećeg hrvata kojem su pobili sve članove familije što nisu hteli da im u amperima prebacuju struju, čak ni u fanglama ili šačicama, Nikolu Teslu:

Qrajber

pre 5 meseci

Gibanica je jednako hrvatska koliko i srpska i makedonska...
Niko je ne može zaštitti ko svoju, da može odavno bi to napravili. Ista stvar i za čevape i sarmu i čvarke....
SVE JE TO NAŠE BRATSKO I ZAJEDNIČKO.
(Jugoslav, 19. februar 2024 17:09)




Čevape?????????

Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a o Z4 i 4 rata drugi put

pre 5 meseci

Ništa mi i ne komentarišemo koliko se vi bavite Hrvatima..
(Konfeder i EU a o Karlobagu da ne govorimo, 19. februar 2024 18:05)

mnogo pluseva na hrvatske i mnogo minusa na srpske komentare, kaze da se jos kako bavite Srbima.
(koza rog, 19. februar 2024 19:47) :) :) hahahhaa.... a nisu svi Srbi ko ti..

Ovo je Srbija

pre 5 meseci

Sve dok Srbiju u svetu predstavljaju Crnogorci,bice takvih propusta.Secate se zajednicke drzave SCG.kad su ambasadori Crnogorci lobirali za nezavisnu Crnu Goru,a Srbija ih uglavnom placala?

vw

pre 5 meseci

sad će i " četnike" da zapišu u svoje ime
(Ventura, 19. februar 2024 19:21)

Zašto da ne? Pa četnički pokret i jeste nastao u Dalmaciji.
(Ivan J, 19. februar 2024 19:48)

osnovali ga Italijani?

guska koja je spasla Rim

pre 5 meseci

Да ли је неко патентирао пекмез, мармеладу, џем као своје наслеђе? Можда и штрикане прслуке треба? Одосмо сви у три лепе.
(Veljko, 19. februar 2024 16:22)

Naravno da je mamrelada "patentirana" kao nasledje onog ko ju je stvorio (talijanska, naravno). I pazi sad - marmelada *nije* i NE SME BITI (barem u EU) ono sto ti jos uvek zoves mareladom i sto se kod tebe, pretpostvaljam, jos uvek prodaje kao "marmelada". Marmelada moze biti jedino od agruma, inace se ne sme zvati "marmelada". A moze je praviti i prodavati ko god hoce, ne samo Talijani, ukoliko (barem u EU) ono sto prodaje pod imenom "marmelada" zaista jeste marmelada (vidi gore). I kad sam vec tu, da primetim - od prvih 40-50 komentatora samo jedan (mozda) procitao tekst.

Žurkolomac

pre 5 meseci

Sace jos i burek danam uzmu treba ga bramiti do poslenje kapi krvi jaga jako puno jedem a nebi teo hrvacki projizvod da jedem neg izkljucivo nas
(Volina, 19. februar 2024 18:15)

Vonjo, ti kao hrvacka izbeglica to najbolje znas.

Mirko

pre 5 meseci

Prvosrbijanci na aparatima, ne citaju dalje od naslova, raduju se jer je prvobelorusijanac Lukasenko rekao da su gejevi bolest, pa i ovaj Navaljni morao da ga ubiju bas sad..

Dule

pre 5 meseci

To je zalosno, nije smesno. Svi nam otimaju ono sto je nade, a vi se samo smejete i cudite. Neobavesteni ste kao Kostunica. Toliko srpskih stvari kacamak, popara, gibanica, pihtije, cicvara i da ne nabrajam. Sramota

Mile

pre 5 meseci

Brajan.....Slovenci su zaštitili svoj slovenski ajvar, a ovaj svebalkanski ajvar ne može da zaštiti niko jer niko nema dokaz da je izborno njegov, a ajvar je inače čisto turska reč.

only fools and horses

pre 5 meseci

Dok je slana gibanica tursko jelo odomaćeno kod nas.
(Koka, 19. februar 2024 18:59)

Dosta bre više takvih gluposti. Turci su bili nomadski ratnički narod. Nisu se bavili poljoprivredom, metalurgijom, nikakvu kulturu i muziku nisu imali i jezik im je bio vrlo skroman i ograničen. Sve su posle usvajali od naroda i teritorija koje su pokorili.
A sigurno nisu imali jela koje bi doneli narodima sa gde je nastala prva poljoprivreda, stočarstvo i metalurgija. Šta mislite da se na ovim teritorijama nije ništa jelo i da su ljudi bili nemi do 15 veka.

rođeni gubitnici

pre 5 meseci

Od Srbije svako može da uzme šta god hoće. Gubili smo kao od šale teritoriju, imovinu, ljude šta je za nas jedna gibanica.

Mrgud

pre 5 meseci

Funfact

Regent Aleksandar Karadjordjevic je odlucio da na mirovnoj konferenciji o raspodeli teritorija AU monarhije, umesto celog Banata, sa Temisvarom, kojo je bio naseljen srpskim i prijateljskim rumunskim stanovniatvom, od Madjarske uzme Prekmurje i Medjmurje, na molbu Stjepana Radica...

Dzi

pre 5 meseci

Bio je skoro dobar dokumentarac na tu temu
Uga nugaaa agaaa pizzza se zove...
Glupost i da smo je mi zastitili...
Pita ko pita, prave je svi...bukvalno, zovu ovako ili onako, sa ovom ili onom varijacijom... uzivaju svu koji vole...pravice je i dalje a besmislica je ceo taj koncept ovo je nase...od bilo koga da dolazi... ajde nek patentiraju tocak, dje je najstariji crtez u pecini... dosadno je.

Mljevenik nije Ćevap

pre 5 meseci

Ivan.....Slovenci nisu zaštitili ajvar, nego su zaštitili svoj Slovenski ajvar. Ajvar ko takav niko ne može zaštititi jer niko na Balkanu nema pisani dokaz čiji je izvorno, a to je i turska reč. Ista stvar je i za burek, čevape, sarmu, čvarke...
Recimo, Hrvati su zaštitili ne čvarke, nego svoje Slavonske čvarke.
Jasno?

koza rog

pre 5 meseci

Ništa mi i ne komentarišemo koliko se vi bavite Hrvatima..
(Konfeder i EU a o Karlobagu da ne govorimo, 19. februar 2024 18:05)

mnogo pluseva na hrvatske i mnogo minusa na srpske komentare, kaze da se jos kako bavite Srbima.

Orač

pre 5 meseci

srpska gibnica... i sad niko iz instotucije Uneska nema načina da proveri verodostojnost hrvatske registracije? Niko iz Srbije, Bosne, Makedonije... nema da podnese neku žalbu ili pokuša da opovrgne?

Marko

pre 5 meseci

Знао сам да ме прабаба лаже,није то Српско јело.. Још ми је причала како су њени стари то спремали... Сад ми је лакше кад сам сазнао праву истину..

Ivan J

pre 5 meseci

sad će i " četnike" da zapišu u svoje ime
(Ventura, 19. februar 2024 19:21)

Zašto da ne? Pa četnički pokret i jeste nastao u Dalmaciji.

eto

pre 5 meseci

clanak lepo kaze da su zastitili "medjumirsku gibanicu", a ne "gibanicu". I to je sasvim u redu, kao sto ajvara ima 100 vrsta, ali leskovacki je jedan. Kranjska kobasica isto, zna se kako se i od cega pravi i sa kog podrucja, i slovenci nisu zastitili "kobasicu" vec "kranjsku". Tako da ne treba da se brinu pacijenti da su nam hrvati oteli gibanicu, vec treba da nauce da citaju i razmisle o tome sta citaju. A ovo je clanak da se prime pacijenti i raspravljaju do besvesti.

chupavi

pre 5 meseci

Kao sto je gubamica "tradicionalno cetnicko jelo" pa je od nje nastala ta slatka medjumurska pita tako su i oni nastali od tih istih cetnika kad su promenili nacin na koji se krste...

eto

pre 5 meseci

ispadose svi pametniji i snalazljiviji od nas. Mi smo uvek antiprotivni uvek sve radimo naopako samo nekome u inat iako je na nasu stetu

pita nurek

pre 5 meseci

Jel može neko od te “starosrpske gibanice” da napiše recept?
Prvi put čujem da postoji jelo “starosrpska gibanica”.
Postije razna jela u stilu bureka, a burek je turski. I ta razna jela pripremaju se po raznim krajevima u regionu. Od davnina se spremaju razne pite koje narod različito zove ali sve se svodi na jelo od tankog tijesta i filovanja. Fil može da bude krompir na razne načine npr. na kockice ili rendan ili pire sa još raznim dodacima, ili raznim kombinacijama, ili sir, ili suir i špinat, ili meso i luk, ili krompir i luk itd. Jelo prekopirano od Turaka i modifikovano. Kako je onda to srpsko ili starosrpsko kad ga prave baš svi u regionu?

Homo Balkanicum

pre 5 meseci

U Bugarskoj imaju Banicu...tako da možete da krenete sa teorijom zavere i da su nam je Bugari ukrali...

Hajde oladite malo.. pre par stotina je bila samo jedna granica između Ugarske i Otomana... Nije bilo ni pasoša ni viza... ljudi se mešali pa i donosili recepte... tako da niko ne moze da svojata ta tradicionalna jela sa Balkana...

I u Rumuniji ima Sarmale, i verovatno u Bugarskoj...

Uživajte u životu i sjajnoj balkanskoj klopi i gde god da ste.

Volina

pre 5 meseci

Sace jos i burek danam uzmu treba ga bramiti do poslenje kapi krvi jaga jako puno jedem a nebi teo hrvacki projizvod da jedem neg izkljucivo nas

Jao

pre 5 meseci

Savo.....gibon je možda arapski sir, a ovo jelo kod nas se zove GIBANICA iz razloga što se giba-mrda kad se sprema. Imaš i gibanicu GUŽVARA zato jer se kore testa gužvaju....
Ajde malo logike.

Bora

pre 5 meseci

Slavonija nije nikad bila Hrvatska do komunjara, kao ni Dalmacija. Hrvatska, Slavonija i Dalmacija su bile ravnopravne banovine za vreme ugara, a pre njih su pripadali nekom drugom..... Gibanica je samo jedan u milione dokaza da smo jednom davno bili isti narod. Svabe, ugari, talijani i papa su napravili sto su napravili....a posao su im dovrsili nacisti, fasisti i naivne komunjare

Koka

pre 5 meseci

Nije Međimurska nego Međumurska oblast. To je poslastica sa mladim sirom i slatko je, nema veze sa gibanicom koju mi jedemo. To je švapsko (Švabija-Nemačka) jelo. Dok je slana gibanica tursko jelo odomaćeno kod nas.

Memento

pre 5 meseci

Osamdesetih godina prošlog veka, tadašnji najpopularniji kuvar u državi S. K. izjavio je na tv: "od originalnih jela sa ovih prostora u kuvarima sveta, pominje se jedino slatka pita - gibanica od mlevenih oraha iz Srbije''. Ja mu verujem.

Тамо далеко

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
Koja je tačno vaša veza sa Nikolom Teslom? Čovek se nijednom u svome životu nije izjasnio kao Hrvat, a na vašu žalost nije ni rođen u Hrvatskoj... Nije postojala tada, prvi put postaje međunarodno priznata država 1992. godine, što dokazuje i vaš ustav koji je uveden dve godine ranije.

Stvar principa

pre 5 meseci

@Ja iz RI
Nikada mi nije bilo jasno zašto svojatate Teslu, ali ne i Mladića i Martića koji su isto rođeni u lijepoj vašoj?
Ako je on Hrvat, onda su i ovi drugi. Nema biranja :)

Igor.sulic

pre 5 meseci

Za medimursku gibanicu recept postoji vec 300 godina.To je odlicna slastica sa slatkim sirom , makom i sljivama .
Veze nema s gibanicom od sira

beogradski

pre 5 meseci

A nas zovu gibanicari kad hoce da nas uvrede. Isto tako nas zovu opancari, pa su se ljutili kad smo upisali opanke kao nase, bili u fazonu kako to "nije samo deo srpske nosnje", isto stvar i sa guslama, prozivaju nas za iste, pa posle "e to i je i nase". Cirilica isto. Sa njima uvek komedija. Imaju toliki zbun u glavi u zescu krizu identiteta.

зоки

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.
(Otac, 19. februar 2024 17:00) Права гибаница се правила од дебелих, печених кора, а уз сир су ишли и кајмак и свињска маст, којом се све подмазивало. Поприлично различито од арапске кухиње. Међумурска гибаница је потпуно различито јело и са нама нема везе. Било би интересантно проучити порекло речи, јер не верујем да је у Међумурје стигла из Турске. Турака тамо никада није било.

Ja iz RI

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.

Hrvoje ili ti Hercul Poirot

pre 5 meseci

to je srpska međimurska gibanica, a čisti dokaz tomu je naziv međimurska što je stari srpski naziv za deo srpske zemlje oko reke Mure.Sve jasno ,dakle srpska međimurska gibanica.

Luka

pre 5 meseci

Čitajući komentare dolazi se do zaključka da neki ne čitaju dalje od naslova! Jelo se zove Međimurska gibanica, slatko je, nema baš nikakve veze sa srpskom, ali bitno je da i na vijest o kolaču isplivaju odvratni šovinisti! Nevjerojatni ste! Onda se čudite što nitko s vama nije htio živjeti!

War Inside My Head

pre 5 meseci

Garantovano je 70% komentatora pročitalo samo naslov!Sve je u tekstu objašnjeno,znači međimurska gibanica je slatka pita,nikakve veze nema sa srpskom,punjenom sirom,ali komentari se nižu...

sve ostalo su ukrali

pre 5 meseci

Pa hrvati niti prave niti znaju da naprave gibanicu. Jedino sto oni mogu da zastite kod unesca su deciji logori. To jeste autenticno njihovo!

Jugoslav

pre 5 meseci

Gibanica je jednako hrvatska koliko i srpska i makedonska...
Niko je ne može zaštitti ko svoju, da može odavno bi to napravili. Ista stvar i za čevape i sarmu i čvarke....
SVE JE TO NAŠE BRATSKO I ZAJEDNIČKO.

Otac

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.

Megatronman

pre 5 meseci

Međimurska gibanica ima 4 sloja. Radi se o fenomenalnom, vrlo zasitnom kolaču. Ima je za kupiti u nekim slastičarnicama u Zagrebu i apsolutno nema veze sa slanim gibanicama.

Jovo

pre 5 meseci

Jedno je laganje i kmečanje po portalima, a drugo je lepo i jasno dokazat svetu da je nešto tvoje.
Hrvati i nemaju portale, evo ih svi ovde, njima propaganda nije potrebna, njih za to i laži nije briga puj puj puj....

sacuvajmo gibanicu

pre 5 meseci

Kao neko ko je boravio po medjumurju i jeo medjumurske gibanice, slazem se da je unkatno i da nema puno veze sa nasom gibanicom. I mogu da upisu svoju gibanicu u unesko.

dogodine do prizrena dogodine do knina

pre 5 meseci

upisacemo mi krajnu u nasu terotoriju uskoro pa nek nose gibanicu. . .

bez sekiracije. . .ako zelimo ispunicemo. . .

samo lagano

Eto...

pre 5 meseci

Nemci su zahvaljujuci tome sto je Hrvatska u EU i sto tamo stizu zamrznuti proizvodi iz Hrvatske isto tako ubedjeni da su cevapcici hrvatski specijalitet.

Lukica sa Velebita

pre 5 meseci

Nisam nacionalista niti me busanje u prsi dotiče, ali da li je realno da ništa svoje nemaju?
(Goran Loznica, 19. februar 2024 16:56)
Imamo i to.dosta toga sta vi svojatate...a Gibanicu su vam Turci servirali 500g...pa odjednom vasa postala...

ацо

pre 5 meseci

Је л знају Хрвати да су некад писали ћирилицом? Ако сазнају, присвојиће и ћирилицу.

Savo

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.
(Otac, 19. februar 2024 17:00)

Recimo da si u pravu, ali tada se postavlja logično pitanje - šta su Srbi (a i ostali sa ovih prostora) jeli prije okupacije Otimanske imperije?
Travanicu, zemljanicu...?
Po tvom tumačenju nismo ni pitu sa sirom znali napraviti, a kamo li šta komplikovanije.

zi

pre 5 meseci

Лопови били, лопови остали. Наша држава не реагује на историјске плагијате, камоли за гибаницу.

bob

pre 5 meseci

Hahahaa zasto je ovo uopste vest?
Prisvojili su sve nase, obzirom da nemaju maltene nista njihovo.
Ah da imaju hrvatske kraljeve koji si jednistveni u celom svetu, zato sto su jedini kraljevi na svetu koji nisi kovali svoj novac, a ni jednom od njih se ne zna mesto na kome pocivaju.

Kanidja

pre 5 meseci

Što bi rekao Baća u južnom vetru sve hoće da budu( Italijani, Švabe, Amerikanci) sve hoće da budu samo ne Srbi.A'l vole da jedu četničku gibanicu!

Duhoklon

pre 5 meseci

HLEB. Iako je zapisan kod Slovenskih naroda kao leb, lib, lijeb, hleb, hlib, hljeb, to ipak nije naša staroslovenska reč, kako se to misli. Ona je uzeta od germanske reči 'leben', što znači život jer 'hleb je život'. Hrvati imaju kruh, od reči krug, zato jer je to opis prvog hljeba koji je tada uvek bio okrugao.
RAKIJA je čisto hrvatska reč, a ne turska! Turci i Srbi i svi ostali su je preuzeli od Hrvata! Dolazi od reči RAKA, a to je ona brazda-kanal pored puta koja odvodi vodu, a pijanci koji se napiju rakije padnu u tu raku pa je po tome to alkoholno piće dobilo ime. Zato jer 'baca ljude u raku', RAKIJA.
BERIĆET, 'Srećna i berićetna Nova godina'. Berićet je stara i čisto turska reč i znači urod-prinos-plodonosnost na polju! Tako su Turci još u srednjem veku izražavali želju za dobar urod na polju i da se ima žita i hrane cele godine. Zato je na hrvatskom: 'Sretna i plodonosna Nova godina'!
DUGME (tur. düğme), gumb (mađ. gomb), botun (tal. bottone), a pucetu treba vratiti prednost u književnom jeziku jer je jedina izvorna hrvatska reč, za na npr. puce na košulji, kao što je izvorno hrvatska reč i tipka, a i tipkovnica...

Veljko

pre 5 meseci

Да ли је неко патентирао пекмез, мармеладу, џем као своје наслеђе? Можда и штрикане прслуке треба? Одосмо сви у три лепе.

Milezg

pre 5 meseci

U pitanju je Slatka gibanica a ne ona prava Gibanica, a ona ko i Čevapi i Pleskavuca su "svebalkanske" i niko ih ne može zaštititi ko svoje jer EU i UNESKO traže dokaze i to crno na belo da je nešto tvoje i to najstarije dokaze, bar starije od kokurencije koja svojata.

Srba

pre 5 meseci

Pa dobro i oni su Srbi, samo druge religije. Lepo je kad promovisu nasu kulturu i nase naucnike. Hvala Vam sto svetu skrecete paznju na nas.

Samo kažem

pre 5 meseci

Kako Slavonsko jelo ako je Međimurska gibanica?Sama reč kaže odakle je-iz Međimurja.A ni slično gibanici kakva se pravi u Srbiji.Tako da nema mesta za dramu.

Bumbar

pre 5 meseci

Ovo znači rat! Nama četnicima bolje da otmeš šubaru nego gibanicu!

Rat bre! Spremte se spremte gibaničari, silna će borba dabude. Gibanica je srce Srbije!

Han Solo

pre 5 meseci

Pametni hrvatijanci.. Kad će mo mi nešto tako uraditi? Ne mi bolje da se "svađamo" sa Dua lipom oko Ajvaru.. To je naš maximum.. Mi smo izuzetno glup narod bez samopoštovanja.. Mi ništa ne štitimo, nego nam je uvek ono tuđe bilo najdraže.. A naši proizvodi smo uvek pljuvali..
Jadnici smo mi u suštini..

8mi patuljak

pre 5 meseci

Nikakav problem, non stop prosipaju fore iz naših filmova, luduju na naše folkere, sve vise nasih sleng reči koriste, jela i to bez pardona ( leskovacki rostilj npr. ) takodje grabe. A mi, sedimo skrstenih ruku i posle nam nekk kriv.

skeva

pre 5 meseci

uzeli su Teslu na kovanicama evra,ajvar Slovenci,neka uzimaju samo,kad mi sedimo i kukamo i niko ništa ne radi od političara po tom pitanju,tako i treba!

domaci pogled

pre 5 meseci

eh... pa upisali su oni Knin i Dalmaciju i Slavoniju sa sve BELIM MANASTIROM u svoje nasledstvo pa smo mi svejedno cutali... bolje da ne pocinjem...

zoranbgd

pre 5 meseci

I trebaju Hrvati i ostali sve da upišu kao svoje kad naši nadležni ništa ne rade po tom pitanju. Našima je važno da se negde ugrade u cenu, da uzmu procenat na sve živo, a pošto toga u Unesco ne postoji onda nam se i dešavaju ovakve situacije. Kao društvo smo pali na najniže grane, moral, čast, etika ne postoje, samo pare su važne.

Bili

pre 5 meseci

I dok mi slusamo prijovicke, ovi oko nas prisvojise sve. Osrao nam je jos turbo folk da se zastiti ali ne sumnjam da ce neko i to da prisvoji

Otac

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.

Samo kažem

pre 5 meseci

Kako Slavonsko jelo ako je Međimurska gibanica?Sama reč kaže odakle je-iz Međimurja.A ni slično gibanici kakva se pravi u Srbiji.Tako da nema mesta za dramu.

War Inside My Head

pre 5 meseci

Garantovano je 70% komentatora pročitalo samo naslov!Sve je u tekstu objašnjeno,znači međimurska gibanica je slatka pita,nikakve veze nema sa srpskom,punjenom sirom,ali komentari se nižu...

Luka

pre 5 meseci

Čitajući komentare dolazi se do zaključka da neki ne čitaju dalje od naslova! Jelo se zove Međimurska gibanica, slatko je, nema baš nikakve veze sa srpskom, ali bitno je da i na vijest o kolaču isplivaju odvratni šovinisti! Nevjerojatni ste! Onda se čudite što nitko s vama nije htio živjeti!

sacuvajmo gibanicu

pre 5 meseci

Kao neko ko je boravio po medjumurju i jeo medjumurske gibanice, slazem se da je unkatno i da nema puno veze sa nasom gibanicom. I mogu da upisu svoju gibanicu u unesko.

beogradski

pre 5 meseci

A nas zovu gibanicari kad hoce da nas uvrede. Isto tako nas zovu opancari, pa su se ljutili kad smo upisali opanke kao nase, bili u fazonu kako to "nije samo deo srpske nosnje", isto stvar i sa guslama, prozivaju nas za iste, pa posle "e to i je i nase". Cirilica isto. Sa njima uvek komedija. Imaju toliki zbun u glavi u zescu krizu identiteta.

eto

pre 5 meseci

clanak lepo kaze da su zastitili "medjumirsku gibanicu", a ne "gibanicu". I to je sasvim u redu, kao sto ajvara ima 100 vrsta, ali leskovacki je jedan. Kranjska kobasica isto, zna se kako se i od cega pravi i sa kog podrucja, i slovenci nisu zastitili "kobasicu" vec "kranjsku". Tako da ne treba da se brinu pacijenti da su nam hrvati oteli gibanicu, vec treba da nauce da citaju i razmisle o tome sta citaju. A ovo je clanak da se prime pacijenti i raspravljaju do besvesti.

Megatronman

pre 5 meseci

Međimurska gibanica ima 4 sloja. Radi se o fenomenalnom, vrlo zasitnom kolaču. Ima je za kupiti u nekim slastičarnicama u Zagrebu i apsolutno nema veze sa slanim gibanicama.

Ja iz RI

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.

Lukica sa Velebita

pre 5 meseci

Nisam nacionalista niti me busanje u prsi dotiče, ali da li je realno da ništa svoje nemaju?
(Goran Loznica, 19. februar 2024 16:56)
Imamo i to.dosta toga sta vi svojatate...a Gibanicu su vam Turci servirali 500g...pa odjednom vasa postala...

Igor.sulic

pre 5 meseci

Za medimursku gibanicu recept postoji vec 300 godina.To je odlicna slastica sa slatkim sirom , makom i sljivama .
Veze nema s gibanicom od sira

achtwn

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
TOOOOOO kralju!!!! Svak cast za komentar. In medias res.

pita nurek

pre 5 meseci

Jel može neko od te “starosrpske gibanice” da napiše recept?
Prvi put čujem da postoji jelo “starosrpska gibanica”.
Postije razna jela u stilu bureka, a burek je turski. I ta razna jela pripremaju se po raznim krajevima u regionu. Od davnina se spremaju razne pite koje narod različito zove ali sve se svodi na jelo od tankog tijesta i filovanja. Fil može da bude krompir na razne načine npr. na kockice ili rendan ili pire sa još raznim dodacima, ili raznim kombinacijama, ili sir, ili suir i špinat, ili meso i luk, ili krompir i luk itd. Jelo prekopirano od Turaka i modifikovano. Kako je onda to srpsko ili starosrpsko kad ga prave baš svi u regionu?

Jugoslav

pre 5 meseci

Gibanica je jednako hrvatska koliko i srpska i makedonska...
Niko je ne može zaštitti ko svoju, da može odavno bi to napravili. Ista stvar i za čevape i sarmu i čvarke....
SVE JE TO NAŠE BRATSKO I ZAJEDNIČKO.

Kanidja

pre 5 meseci

Što bi rekao Baća u južnom vetru sve hoće da budu( Italijani, Švabe, Amerikanci) sve hoće da budu samo ne Srbi.A'l vole da jedu četničku gibanicu!

Homo Balkanicum

pre 5 meseci

U Bugarskoj imaju Banicu...tako da možete da krenete sa teorijom zavere i da su nam je Bugari ukrali...

Hajde oladite malo.. pre par stotina je bila samo jedna granica između Ugarske i Otomana... Nije bilo ni pasoša ni viza... ljudi se mešali pa i donosili recepte... tako da niko ne moze da svojata ta tradicionalna jela sa Balkana...

I u Rumuniji ima Sarmale, i verovatno u Bugarskoj...

Uživajte u životu i sjajnoj balkanskoj klopi i gde god da ste.

Hrvoje ili ti Hercul Poirot

pre 5 meseci

to je srpska međimurska gibanica, a čisti dokaz tomu je naziv međimurska što je stari srpski naziv za deo srpske zemlje oko reke Mure.Sve jasno ,dakle srpska međimurska gibanica.

Han Solo

pre 5 meseci

Pametni hrvatijanci.. Kad će mo mi nešto tako uraditi? Ne mi bolje da se "svađamo" sa Dua lipom oko Ajvaru.. To je naš maximum.. Mi smo izuzetno glup narod bez samopoštovanja.. Mi ništa ne štitimo, nego nam je uvek ono tuđe bilo najdraže.. A naši proizvodi smo uvek pljuvali..
Jadnici smo mi u suštini..

Recimo

pre 5 meseci

Sta cudi? I Teslu su stavili na novac. Nemaju svoje.
Tesla da nije otisao ubili bi ga.
(SrbinMusliman, 19. februar 2024 17:04)

Stavili su i Srbi Ivu Andrića koji je rođen u Bosni.

Тамо далеко

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
Koja je tačno vaša veza sa Nikolom Teslom? Čovek se nijednom u svome životu nije izjasnio kao Hrvat, a na vašu žalost nije ni rođen u Hrvatskoj... Nije postojala tada, prvi put postaje međunarodno priznata država 1992. godine, što dokazuje i vaš ustav koji je uveden dve godine ranije.

Koka

pre 5 meseci

Nije Međimurska nego Međumurska oblast. To je poslastica sa mladim sirom i slatko je, nema veze sa gibanicom koju mi jedemo. To je švapsko (Švabija-Nemačka) jelo. Dok je slana gibanica tursko jelo odomaćeno kod nas.

zoranbgd

pre 5 meseci

I trebaju Hrvati i ostali sve da upišu kao svoje kad naši nadležni ništa ne rade po tom pitanju. Našima je važno da se negde ugrade u cenu, da uzmu procenat na sve živo, a pošto toga u Unesco ne postoji onda nam se i dešavaju ovakve situacije. Kao društvo smo pali na najniže grane, moral, čast, etika ne postoje, samo pare su važne.

zi

pre 5 meseci

Лопови били, лопови остали. Наша држава не реагује на историјске плагијате, камоли за гибаницу.

kole

pre 5 meseci

Oni ocigledno imaju institucije i ljude koji se time bave. Mi samo kukamo kao Kalimero kako je to nepravda i sedimo cekajuci da svi priznaju kako smo mi stvoritelji svemira i svega sto nas okruzuje. Pre desetak godina sam pogledao na Vikipediji prilog o manastiru Studenici i na srpskom je veoma sturo napisano na nekoliko redova o tom biseru srpske istorije. Onda sam kliknuo na hrvatski i bio je napisan obiman tekst koji je opisao najvaznije cinjenice vezane za taj sakralni objekat.

Milezg

pre 5 meseci

U pitanju je Slatka gibanica a ne ona prava Gibanica, a ona ko i Čevapi i Pleskavuca su "svebalkanske" i niko ih ne može zaštititi ko svoje jer EU i UNESKO traže dokaze i to crno na belo da je nešto tvoje i to najstarije dokaze, bar starije od kokurencije koja svojata.

achtwn

pre 5 meseci

Тамо далеко, 19. februar 2024 18:02)
Zavisi koji argument uzmes. Tesla je bio u Srbiji ni dan jedan cijeli. Svakako nije iz Srbije. Ja sam Srbin ali nikog zivog ni mrtvog nemam tamo niti smo ikad zivijeli u Srbiji.

Bumbar

pre 5 meseci

Ovo znači rat! Nama četnicima bolje da otmeš šubaru nego gibanicu!

Rat bre! Spremte se spremte gibaničari, silna će borba dabude. Gibanica je srce Srbije!

tomtom

pre 5 meseci

Kukali ste i za Teslu, a eto ceo svet ga može videti na hrvatskom evru, ko hrvatskog velikana, na hrvatskoj šahovnici.
(KRAJ, 19. februar 2024 20:57)

u svim vikipedijama na svetu Tesla je Srbin, samo na hrvatskoj nije. nije vama lako.

Izraz

pre 5 meseci

Jezikoslovac nisam ali znam da je gibanje hrvatsko, a srpsko je mrdanje.
(Mali Vuk, 19. februar 2024 17:39)

Dakle Srbi koriste hrvatsku riječ kad kažu "razgibavanje"? Inače bi bilo "razmrdavanje".

bob

pre 5 meseci

Hahahaa zasto je ovo uopste vest?
Prisvojili su sve nase, obzirom da nemaju maltene nista njihovo.
Ah da imaju hrvatske kraljeve koji si jednistveni u celom svetu, zato sto su jedini kraljevi na svetu koji nisi kovali svoj novac, a ni jednom od njih se ne zna mesto na kome pocivaju.

Duhoklon

pre 5 meseci

HLEB. Iako je zapisan kod Slovenskih naroda kao leb, lib, lijeb, hleb, hlib, hljeb, to ipak nije naša staroslovenska reč, kako se to misli. Ona je uzeta od germanske reči 'leben', što znači život jer 'hleb je život'. Hrvati imaju kruh, od reči krug, zato jer je to opis prvog hljeba koji je tada uvek bio okrugao.
RAKIJA je čisto hrvatska reč, a ne turska! Turci i Srbi i svi ostali su je preuzeli od Hrvata! Dolazi od reči RAKA, a to je ona brazda-kanal pored puta koja odvodi vodu, a pijanci koji se napiju rakije padnu u tu raku pa je po tome to alkoholno piće dobilo ime. Zato jer 'baca ljude u raku', RAKIJA.
BERIĆET, 'Srećna i berićetna Nova godina'. Berićet je stara i čisto turska reč i znači urod-prinos-plodonosnost na polju! Tako su Turci još u srednjem veku izražavali želju za dobar urod na polju i da se ima žita i hrane cele godine. Zato je na hrvatskom: 'Sretna i plodonosna Nova godina'!
DUGME (tur. düğme), gumb (mađ. gomb), botun (tal. bottone), a pucetu treba vratiti prednost u književnom jeziku jer je jedina izvorna hrvatska reč, za na npr. puce na košulji, kao što je izvorno hrvatska reč i tipka, a i tipkovnica...

skeva

pre 5 meseci

uzeli su Teslu na kovanicama evra,ajvar Slovenci,neka uzimaju samo,kad mi sedimo i kukamo i niko ništa ne radi od političara po tom pitanju,tako i treba!

domaci pogled

pre 5 meseci

eh... pa upisali su oni Knin i Dalmaciju i Slavoniju sa sve BELIM MANASTIROM u svoje nasledstvo pa smo mi svejedno cutali... bolje da ne pocinjem...

sve ostalo su ukrali

pre 5 meseci

Pa hrvati niti prave niti znaju da naprave gibanicu. Jedino sto oni mogu da zastite kod unesca su deciji logori. To jeste autenticno njihovo!

Stvar principa

pre 5 meseci

@Ja iz RI
Nikada mi nije bilo jasno zašto svojatate Teslu, ali ne i Mladića i Martića koji su isto rođeni u lijepoj vašoj?
Ako je on Hrvat, onda su i ovi drugi. Nema biranja :)

hm

pre 5 meseci

Ja ne znam u cemu je problem. Ako su Hrvati zapravo Srbi onda je sve na mjestu... Na kraju krajeva jedino Srbi pate za Hrvatom, odnosno, Srbinom, Titom.

Mljevenik nije Ćevap

pre 5 meseci

Ivan.....Slovenci nisu zaštitili ajvar, nego su zaštitili svoj Slovenski ajvar. Ajvar ko takav niko ne može zaštititi jer niko na Balkanu nema pisani dokaz čiji je izvorno, a to je i turska reč. Ista stvar je i za burek, čevape, sarmu, čvarke...
Recimo, Hrvati su zaštitili ne čvarke, nego svoje Slavonske čvarke.
Jasno?

Mirko

pre 5 meseci

Prvosrbijanci na aparatima, ne citaju dalje od naslova, raduju se jer je prvobelorusijanac Lukasenko rekao da su gejevi bolest, pa i ovaj Navaljni morao da ga ubiju bas sad..

Mile

pre 5 meseci

Brajan.....Slovenci su zaštitili svoj slovenski ajvar, a ovaj svebalkanski ajvar ne može da zaštiti niko jer niko nema dokaz da je izborno njegov, a ajvar je inače čisto turska reč.

Jovo

pre 5 meseci

Jedno je laganje i kmečanje po portalima, a drugo je lepo i jasno dokazat svetu da je nešto tvoje.
Hrvati i nemaju portale, evo ih svi ovde, njima propaganda nije potrebna, njih za to i laži nije briga puj puj puj....

Savo

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.
(Otac, 19. februar 2024 17:00)

Recimo da si u pravu, ali tada se postavlja logično pitanje - šta su Srbi (a i ostali sa ovih prostora) jeli prije okupacije Otimanske imperije?
Travanicu, zemljanicu...?
Po tvom tumačenju nismo ni pitu sa sirom znali napraviti, a kamo li šta komplikovanije.

Ovo je Srbija

pre 5 meseci

Sve dok Srbiju u svetu predstavljaju Crnogorci,bice takvih propusta.Secate se zajednicke drzave SCG.kad su ambasadori Crnogorci lobirali za nezavisnu Crnu Goru,a Srbija ih uglavnom placala?

achtwn

pre 5 meseci

Savo.....gibon je možda arapski sir, a ovo jelo kod nas se zove GIBANICA iz razloga što se giba-mrda kad se sprema. Imaš i gibanicu GUŽVARA zato jer se kore testa gužvaju....
Ajde malo logike.
(Jao, 19. februar 2024 18:37)
Gibanje nije srpska rec. mrdanje da.

зоки

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.
(Otac, 19. februar 2024 17:00) Права гибаница се правила од дебелих, печених кора, а уз сир су ишли и кајмак и свињска маст, којом се све подмазивало. Поприлично различито од арапске кухиње. Међумурска гибаница је потпуно различито јело и са нама нема везе. Било би интересантно проучити порекло речи, јер не верујем да је у Међумурје стигла из Турске. Турака тамо никада није било.

chupavi

pre 5 meseci

Kao sto je gubamica "tradicionalno cetnicko jelo" pa je od nje nastala ta slatka medjumurska pita tako su i oni nastali od tih istih cetnika kad su promenili nacin na koji se krste...

achtwn

pre 5 meseci

Jedino srpsko jelo je slatki kupus. Sve ostalo smo preuzeli od drugih.
(Ana, 19. februar 2024 16:18)
TAKO JE. Kiseli kupus Nemacki i poljski kraut. Gulas madjarski, pite raznorazne cevapi baklave urmasice tulumbe tufahija itd itd turako. Mozda pasulj popara cicvara i taj slatki kupus da su nase izmisljotine.

SRB über alles

pre 5 meseci

Xaxaaa
Oni nista svoje nemaju, ni tradiciju ni kulturu ni narodnu muziku, ni narodno kolo ni epske pesme ni hranu, nista i bukvalno.
Ne postoji makar jedna sakralna gradjevina u toj zemlji da je starija od 50,60 god a da mogu da kazu "to je nas narod napravio"!
Doduse setih se, imaju izmisljene mitove i to o "kraljevima" a da niko nzna gde su sahranjeni, ne postoji pisani trag niti bilo kakav artefakt, dakle to je potpuno hibridni narod nastao pokatolicenjem srpskog zivlja u vreme Mletaka/Venecije...
O tome govore i njihova prezimena...

Eto...

pre 5 meseci

Nemci su zahvaljujuci tome sto je Hrvatska u EU i sto tamo stizu zamrznuti proizvodi iz Hrvatske isto tako ubedjeni da su cevapcici hrvatski specijalitet.

agramer

pre 5 meseci

@ SRB uber alles
Samo na području Zagreba imaš na desetine sakralnih građevina podignutih u prvoj polovini 20.st. Na pr Bazilika Srca Isusova (Palmotićeva ul), Crkva sv Blaža (Deželićeva), Crkva Krista Kralja na Mirogoju, crkve na Sljemenu, Remetincu, Trešnjevci, Trnju itd...itd...Tko ih je sagradio? Marsovci?

Walter BG

pre 5 meseci

Da pitate Hrvate, mnogi će vam reći da ne znaju šta je to "gibanica". Pogotovo mlađe generacije, koje nisu odrasle u YU. Stariji znaju da je to jelo iz Srbije. Ovde je neko napisao da to i nije ona naša gibanica, nego neka slatka verzija koje, koliko znam, kod nas i nema. Onda bi bilo pametnije da je tako i zovu: Slatka gibanica. Jer samo gibanica je ona iz Srbije.

Nikola P.

pre 5 meseci

Sve sto je nalik na gibanicu, birek, pitu, itd... Nema price o tome da potice sa Balkana. Poreklo moze biti Iran (Persija), Indija/Pakistan, Turska, Saudijska Arabija, itd.

Srba

pre 5 meseci

Pa dobro i oni su Srbi, samo druge religije. Lepo je kad promovisu nasu kulturu i nase naucnike. Hvala Vam sto svetu skrecete paznju na nas.

Žurkolomac

pre 5 meseci

Sace jos i burek danam uzmu treba ga bramiti do poslenje kapi krvi jaga jako puno jedem a nebi teo hrvacki projizvod da jedem neg izkljucivo nas
(Volina, 19. februar 2024 18:15)

Vonjo, ti kao hrvacka izbeglica to najbolje znas.

rođeni gubitnici

pre 5 meseci

Od Srbije svako može da uzme šta god hoće. Gubili smo kao od šale teritoriju, imovinu, ljude šta je za nas jedna gibanica.

koza rog

pre 5 meseci

Ništa mi i ne komentarišemo koliko se vi bavite Hrvatima..
(Konfeder i EU a o Karlobagu da ne govorimo, 19. februar 2024 18:05)

mnogo pluseva na hrvatske i mnogo minusa na srpske komentare, kaze da se jos kako bavite Srbima.

Matan

pre 5 meseci

Је л знају Хрвати да су некад писали ћирилицом? Ако сазнају, присвојиће и ћирилицу.
(ацо, 19. februar 2024 17:58) # Link komentara
Preporučujem(+20)Ne preporučujem

Naravno da znamo... I glagoljicom, i čirilicom, i latinicom.. što imamo prisvajati, kad je naše? Što, hočeš reči da je čirilica samo srpska? 😂😂

8mi patuljak

pre 5 meseci

Nikakav problem, non stop prosipaju fore iz naših filmova, luduju na naše folkere, sve vise nasih sleng reči koriste, jela i to bez pardona ( leskovacki rostilj npr. ) takodje grabe. A mi, sedimo skrstenih ruku i posle nam nekk kriv.

vw

pre 5 meseci

sad će i " četnike" da zapišu u svoje ime
(Ventura, 19. februar 2024 19:21)

Zašto da ne? Pa četnički pokret i jeste nastao u Dalmaciji.
(Ivan J, 19. februar 2024 19:48)

osnovali ga Italijani?

Bili

pre 5 meseci

I dok mi slusamo prijovicke, ovi oko nas prisvojise sve. Osrao nam je jos turbo folk da se zastiti ali ne sumnjam da ce neko i to da prisvoji

guska koja je spasla Rim

pre 5 meseci

Да ли је неко патентирао пекмез, мармеладу, џем као своје наслеђе? Можда и штрикане прслуке треба? Одосмо сви у три лепе.
(Veljko, 19. februar 2024 16:22)

Naravno da je mamrelada "patentirana" kao nasledje onog ko ju je stvorio (talijanska, naravno). I pazi sad - marmelada *nije* i NE SME BITI (barem u EU) ono sto ti jos uvek zoves mareladom i sto se kod tebe, pretpostvaljam, jos uvek prodaje kao "marmelada". Marmelada moze biti jedino od agruma, inace se ne sme zvati "marmelada". A moze je praviti i prodavati ko god hoce, ne samo Talijani, ukoliko (barem u EU) ono sto prodaje pod imenom "marmelada" zaista jeste marmelada (vidi gore). I kad sam vec tu, da primetim - od prvih 40-50 komentatora samo jedan (mozda) procitao tekst.

ацо

pre 5 meseci

Је л знају Хрвати да су некад писали ћирилицом? Ако сазнају, присвојиће и ћирилицу.

achtwn

pre 5 meseci

Sta je sledece...promaja?
(ladan beton, 19. februar 2024 16:46)
Ni to nije nase. Svakog Turcina kog sam ipoznao u USA i kad aam im rwkao da sam iz Bosne prvo su me pitali jel i mi imamo propuh. Tako…

dogodine do prizrena dogodine do knina

pre 5 meseci

upisacemo mi krajnu u nasu terotoriju uskoro pa nek nose gibanicu. . .

bez sekiracije. . .ako zelimo ispunicemo. . .

samo lagano

Marko

pre 5 meseci

Знао сам да ме прабаба лаже,није то Српско јело.. Још ми је причала како су њени стари то спремали... Сад ми је лакше кад сам сазнао праву истину..

Ivan J

pre 5 meseci

sad će i " četnike" da zapišu u svoje ime
(Ventura, 19. februar 2024 19:21)

Zašto da ne? Pa četnički pokret i jeste nastao u Dalmaciji.

Volina

pre 5 meseci

Sace jos i burek danam uzmu treba ga bramiti do poslenje kapi krvi jaga jako puno jedem a nebi teo hrvacki projizvod da jedem neg izkljucivo nas

only fools and horses

pre 5 meseci

Dok je slana gibanica tursko jelo odomaćeno kod nas.
(Koka, 19. februar 2024 18:59)

Dosta bre više takvih gluposti. Turci su bili nomadski ratnički narod. Nisu se bavili poljoprivredom, metalurgijom, nikakvu kulturu i muziku nisu imali i jezik im je bio vrlo skroman i ograničen. Sve su posle usvajali od naroda i teritorija koje su pokorili.
A sigurno nisu imali jela koje bi doneli narodima sa gde je nastala prva poljoprivreda, stočarstvo i metalurgija. Šta mislite da se na ovim teritorijama nije ništa jelo i da su ljudi bili nemi do 15 veka.

Memento

pre 5 meseci

Osamdesetih godina prošlog veka, tadašnji najpopularniji kuvar u državi S. K. izjavio je na tv: "od originalnih jela sa ovih prostora u kuvarima sveta, pominje se jedino slatka pita - gibanica od mlevenih oraha iz Srbije''. Ja mu verujem.

Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a o Z4 i 4 rata drugi put

pre 5 meseci

Ništa mi i ne komentarišemo koliko se vi bavite Hrvatima..
(Konfeder i EU a o Karlobagu da ne govorimo, 19. februar 2024 18:05)

mnogo pluseva na hrvatske i mnogo minusa na srpske komentare, kaze da se jos kako bavite Srbima.
(koza rog, 19. februar 2024 19:47) :) :) hahahhaa.... a nisu svi Srbi ko ti..

Jao

pre 5 meseci

Savo.....gibon je možda arapski sir, a ovo jelo kod nas se zove GIBANICA iz razloga što se giba-mrda kad se sprema. Imaš i gibanicu GUŽVARA zato jer se kore testa gužvaju....
Ajde malo logike.

Dzi

pre 5 meseci

Bio je skoro dobar dokumentarac na tu temu
Uga nugaaa agaaa pizzza se zove...
Glupost i da smo je mi zastitili...
Pita ko pita, prave je svi...bukvalno, zovu ovako ili onako, sa ovom ili onom varijacijom... uzivaju svu koji vole...pravice je i dalje a besmislica je ceo taj koncept ovo je nase...od bilo koga da dolazi... ajde nek patentiraju tocak, dje je najstariji crtez u pecini... dosadno je.

Dule

pre 5 meseci

To je zalosno, nije smesno. Svi nam otimaju ono sto je nade, a vi se samo smejete i cudite. Neobavesteni ste kao Kostunica. Toliko srpskih stvari kacamak, popara, gibanica, pihtije, cicvara i da ne nabrajam. Sramota

Veljko

pre 5 meseci

Да ли је неко патентирао пекмез, мармеладу, џем као своје наслеђе? Можда и штрикане прслуке треба? Одосмо сви у три лепе.

Mrgud

pre 5 meseci

Funfact

Regent Aleksandar Karadjordjevic je odlucio da na mirovnoj konferenciji o raspodeli teritorija AU monarhije, umesto celog Banata, sa Temisvarom, kojo je bio naseljen srpskim i prijateljskim rumunskim stanovniatvom, od Madjarske uzme Prekmurje i Medjmurje, na molbu Stjepana Radica...

eto

pre 5 meseci

ispadose svi pametniji i snalazljiviji od nas. Mi smo uvek antiprotivni uvek sve radimo naopako samo nekome u inat iako je na nasu stetu

Orač

pre 5 meseci

srpska gibnica... i sad niko iz instotucije Uneska nema načina da proveri verodostojnost hrvatske registracije? Niko iz Srbije, Bosne, Makedonije... nema da podnese neku žalbu ili pokuša da opovrgne?

Bora

pre 5 meseci

Slavonija nije nikad bila Hrvatska do komunjara, kao ni Dalmacija. Hrvatska, Slavonija i Dalmacija su bile ravnopravne banovine za vreme ugara, a pre njih su pripadali nekom drugom..... Gibanica je samo jedan u milione dokaza da smo jednom davno bili isti narod. Svabe, ugari, talijani i papa su napravili sto su napravili....a posao su im dovrsili nacisti, fasisti i naivne komunjare

"Nije mi žao što su me pokrali, žamo mi je što nisu imali ništa svoje."

pre 5 meseci

Jeli njihovi kraljevi...

Papir trpi sve, Bog još višePapir truli pre ili posle, a Bog je lepo napisao u Bibliji da postoji "VREME MILOSTI"!

Dakle Bog je DUGOTRPELJIV, ali ne večnotrpeljiv, inače pakla i "hrvata" po svetu tipova razno, ne bi bilo...

Ko razume shvatiće, jedni "hrvati" sa trozubcem na grudima, istočno od nas trenutno pate, prošlo doba milosti...

U Berlinu se 5 godina pio šampanjac i jeo kavijar i gledao balet dok su svetom harali, pa su im upravo ovi što sad satiru "svoje hrvate sa trozubcem" došli i sve ih silovali redom kao male majmune.

Ako je to cena da patentriaš gibanicu, da bi posle zbog laži bio silovan u nekom vremenu, eto im!

I da mole Franciska da budu silovani u VREMENU, jer tako dođe iz du*eta u glavu! Ako silovanje krene tek u večnosti, tu više pameti i spasenja nema!

A citirao bih najvećeg hrvata kojem su pobili sve članove familije što nisu hteli da im u amperima prebacuju struju, čak ni u fanglama ili šačicama, Nikolu Teslu:

achtwn

pre 5 meseci

Upitanju je slatka gibanica, dakle neka vrsta slatkiša i nema veze sa srpskom gibanicom.
(ban Kulin, 19. februar 2024 16:32)
U stvari to je cheese cake.

Qrajber

pre 5 meseci

Gibanica je jednako hrvatska koliko i srpska i makedonska...
Niko je ne može zaštitti ko svoju, da može odavno bi to napravili. Ista stvar i za čevape i sarmu i čvarke....
SVE JE TO NAŠE BRATSKO I ZAJEDNIČKO.
(Jugoslav, 19. februar 2024 17:09)




Čevape?????????

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Sve sto je nalik na gibanicu, birek, pitu, itd... Nema price o tome da potice sa Balkana. Poreklo moze biti Iran (Persija), Indija/Pakistan, Turska, Saudijska Arabija, itd.
(Nikola P., 20. februar 2024 02:52)

Tačno. Burek na turskom upravo znači "savijača" iliti "gibanica".
Pita je reč grčkog porekla, a ajvar i kajmak su persijske reči i persijska jela.
Jedino originalno jelo sa Balkana jeste kuvani raštan (vrsta kupusa), i prebranac (od kada je donešen pasulj).

djedmedjed

pre 5 meseci

Ovo na slikama su nekakve štrudle. Gibanica je u sjeverozapadnoj Hrvatskoj onaj suvlji kolač u obliku role,u kojem je nadjev spiralan od unutra prema van. Drugo ime za tu vrstu kolača je fanjak. To se nekad pripremalo obavezno za svadbe i veće vjerske praznike,a nadjev se pravio u prvom redu od maka ili oraha, najčešće se peklo pola tepsije od jednog, a pola od drugog. Rijeđe od sira ili rogača. Zvalo se doduše i štrudle u lisnatom tijestu sa jabukama ili sirom također gibanicom, ali to nije klasična gibanica.

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
TOOOOOO kralju!!!! Svak cast za komentar. In medias res.
(achtwn, 19. februar 2024 22:21)

Bilo bi vaspitano i umesno, te stvar finog odgoja, kada bi se neko držao svog dvorišta.
Glupe narodne običaje i verovanja imaju svi narodi, pa tako i Srbi i Hrvati.
Ćirilica je kulturna zostavština, kakva-takva, ne znam zašto ti ona smeta? U Aušvicu i Jasenovcu, natpisi su bili latinični, pa nešto ne vidim po svetu da se napada latinica, već ljudska zlodela, koja su ista bez obzira na pismo, običaje i kalendare koje su zločinci koristili.
U pravu si da imamo običaj da svojatamo svakoga, i da volimo da teramo inat, ali Tesla jeste bio Srbin, i to je pomenuo bar tridesetak puta u svojim govorima i pismima. To nije nikakva tajna za one koji imaju obrazovanje, to je nepoznanica samo neznalicama i zlonamernicima, kojih je, nažalost, pun svet.

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Gibanje je čisto hrvatska reč, a srpska je mrdanje ili drmanje...
(Jasno, 20. februar 2024 11:20)

A sarma je čista mordorska reč, po Sarumanu, a hrvatska je mesorižna zeljanica.

Dejan Lekic

pre 5 meseci

Gibanica zapravo nije srpska, vec makedonska. Naziv je nastao jer su Makedonci govorili "daj gi banica!" ("banica" je makedonsko ime - u prevodu znaci "daj mu gibanicu!") srpskim vojnicima dok su im davali gibanicu da jedu. Tako su vojnici jelo nazvali "gibanica".

Mićko

pre 5 meseci

Probao sam taj kolač sa sirom i šećerom kod ljudi koji su proterani iz Slavonije i ne dopada mi se a što se tiče otimanja iz Srbije sve što je dobro ništa nije novo npr.Novak Đoković je njiohov ali samo u mislima i željama.

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 5 meseci

jedino srpsko su opanci i kokarda.
(marijan, 19. februar 2024 19:02)

a tolika carstva srušili... ali, ne razumeš ti to...

Inan

pre 5 meseci

....Slovenci nisu zaštitili ajvar, nego su zaštitili svoj Slovenski ajvar. Ajvar ko takav niko ne može zaštititi jer niko na Balkanu nema pisani dokaz čiji je izvorno, a to je i turska reč.


****

Steta. Rezi me gde sam najtanji ako to ne bi bio savrsen povod za jos jedan rat. Svaka nova generacija je troduplo tuplja od prethodne.

Тамо далеко

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
Koja je tačno vaša veza sa Nikolom Teslom? Čovek se nijednom u svome životu nije izjasnio kao Hrvat, a na vašu žalost nije ni rođen u Hrvatskoj... Nije postojala tada, prvi put postaje međunarodno priznata država 1992. godine, što dokazuje i vaš ustav koji je uveden dve godine ranije.

dogodine do prizrena dogodine do knina

pre 5 meseci

upisacemo mi krajnu u nasu terotoriju uskoro pa nek nose gibanicu. . .

bez sekiracije. . .ako zelimo ispunicemo. . .

samo lagano

SRB über alles

pre 5 meseci

Xaxaaa
Oni nista svoje nemaju, ni tradiciju ni kulturu ni narodnu muziku, ni narodno kolo ni epske pesme ni hranu, nista i bukvalno.
Ne postoji makar jedna sakralna gradjevina u toj zemlji da je starija od 50,60 god a da mogu da kazu "to je nas narod napravio"!
Doduse setih se, imaju izmisljene mitove i to o "kraljevima" a da niko nzna gde su sahranjeni, ne postoji pisani trag niti bilo kakav artefakt, dakle to je potpuno hibridni narod nastao pokatolicenjem srpskog zivlja u vreme Mletaka/Venecije...
O tome govore i njihova prezimena...

zi

pre 5 meseci

Лопови били, лопови остали. Наша држава не реагује на историјске плагијате, камоли за гибаницу.

bob

pre 5 meseci

Hahahaa zasto je ovo uopste vest?
Prisvojili su sve nase, obzirom da nemaju maltene nista njihovo.
Ah da imaju hrvatske kraljeve koji si jednistveni u celom svetu, zato sto su jedini kraljevi na svetu koji nisi kovali svoj novac, a ni jednom od njih se ne zna mesto na kome pocivaju.

beogradski

pre 5 meseci

A nas zovu gibanicari kad hoce da nas uvrede. Isto tako nas zovu opancari, pa su se ljutili kad smo upisali opanke kao nase, bili u fazonu kako to "nije samo deo srpske nosnje", isto stvar i sa guslama, prozivaju nas za iste, pa posle "e to i je i nase". Cirilica isto. Sa njima uvek komedija. Imaju toliki zbun u glavi u zescu krizu identiteta.

sve ostalo su ukrali

pre 5 meseci

Pa hrvati niti prave niti znaju da naprave gibanicu. Jedino sto oni mogu da zastite kod unesca su deciji logori. To jeste autenticno njihovo!

Jugoslav

pre 5 meseci

Gibanica je jednako hrvatska koliko i srpska i makedonska...
Niko je ne može zaštitti ko svoju, da može odavno bi to napravili. Ista stvar i za čevape i sarmu i čvarke....
SVE JE TO NAŠE BRATSKO I ZAJEDNIČKO.

Walter BG

pre 5 meseci

Da pitate Hrvate, mnogi će vam reći da ne znaju šta je to "gibanica". Pogotovo mlađe generacije, koje nisu odrasle u YU. Stariji znaju da je to jelo iz Srbije. Ovde je neko napisao da to i nije ona naša gibanica, nego neka slatka verzija koje, koliko znam, kod nas i nema. Onda bi bilo pametnije da je tako i zovu: Slatka gibanica. Jer samo gibanica je ona iz Srbije.

Srba

pre 5 meseci

Pa dobro i oni su Srbi, samo druge religije. Lepo je kad promovisu nasu kulturu i nase naucnike. Hvala Vam sto svetu skrecete paznju na nas.

Kanidja

pre 5 meseci

Što bi rekao Baća u južnom vetru sve hoće da budu( Italijani, Švabe, Amerikanci) sve hoće da budu samo ne Srbi.A'l vole da jedu četničku gibanicu!

Otac

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.

Ja iz RI

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.

Bora

pre 5 meseci

Slavonija nije nikad bila Hrvatska do komunjara, kao ni Dalmacija. Hrvatska, Slavonija i Dalmacija su bile ravnopravne banovine za vreme ugara, a pre njih su pripadali nekom drugom..... Gibanica je samo jedan u milione dokaza da smo jednom davno bili isti narod. Svabe, ugari, talijani i papa su napravili sto su napravili....a posao su im dovrsili nacisti, fasisti i naivne komunjare

domaci pogled

pre 5 meseci

eh... pa upisali su oni Knin i Dalmaciju i Slavoniju sa sve BELIM MANASTIROM u svoje nasledstvo pa smo mi svejedno cutali... bolje da ne pocinjem...

Jovo

pre 5 meseci

Jedno je laganje i kmečanje po portalima, a drugo je lepo i jasno dokazat svetu da je nešto tvoje.
Hrvati i nemaju portale, evo ih svi ovde, njima propaganda nije potrebna, njih za to i laži nije briga puj puj puj....

chupavi

pre 5 meseci

Kao sto je gubamica "tradicionalno cetnicko jelo" pa je od nje nastala ta slatka medjumurska pita tako su i oni nastali od tih istih cetnika kad su promenili nacin na koji se krste...

tomtom

pre 5 meseci

Kukali ste i za Teslu, a eto ceo svet ga može videti na hrvatskom evru, ko hrvatskog velikana, na hrvatskoj šahovnici.
(KRAJ, 19. februar 2024 20:57)

u svim vikipedijama na svetu Tesla je Srbin, samo na hrvatskoj nije. nije vama lako.

Memento

pre 5 meseci

Osamdesetih godina prošlog veka, tadašnji najpopularniji kuvar u državi S. K. izjavio je na tv: "od originalnih jela sa ovih prostora u kuvarima sveta, pominje se jedino slatka pita - gibanica od mlevenih oraha iz Srbije''. Ja mu verujem.

Hrvoje ili ti Hercul Poirot

pre 5 meseci

to je srpska međimurska gibanica, a čisti dokaz tomu je naziv međimurska što je stari srpski naziv za deo srpske zemlje oko reke Mure.Sve jasno ,dakle srpska međimurska gibanica.

Stvar principa

pre 5 meseci

@Ja iz RI
Nikada mi nije bilo jasno zašto svojatate Teslu, ali ne i Mladića i Martića koji su isto rođeni u lijepoj vašoj?
Ako je on Hrvat, onda su i ovi drugi. Nema biranja :)

Savo

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.
(Otac, 19. februar 2024 17:00)

Recimo da si u pravu, ali tada se postavlja logično pitanje - šta su Srbi (a i ostali sa ovih prostora) jeli prije okupacije Otimanske imperije?
Travanicu, zemljanicu...?
Po tvom tumačenju nismo ni pitu sa sirom znali napraviti, a kamo li šta komplikovanije.

Luka

pre 5 meseci

Čitajući komentare dolazi se do zaključka da neki ne čitaju dalje od naslova! Jelo se zove Međimurska gibanica, slatko je, nema baš nikakve veze sa srpskom, ali bitno je da i na vijest o kolaču isplivaju odvratni šovinisti! Nevjerojatni ste! Onda se čudite što nitko s vama nije htio živjeti!

Bumbar

pre 5 meseci

Ovo znači rat! Nama četnicima bolje da otmeš šubaru nego gibanicu!

Rat bre! Spremte se spremte gibaničari, silna će borba dabude. Gibanica je srce Srbije!

8mi patuljak

pre 5 meseci

Nikakav problem, non stop prosipaju fore iz naših filmova, luduju na naše folkere, sve vise nasih sleng reči koriste, jela i to bez pardona ( leskovacki rostilj npr. ) takodje grabe. A mi, sedimo skrstenih ruku i posle nam nekk kriv.

ацо

pre 5 meseci

Је л знају Хрвати да су некад писали ћирилицом? Ако сазнају, присвојиће и ћирилицу.

"Nije mi žao što su me pokrali, žamo mi je što nisu imali ništa svoje."

pre 5 meseci

Jeli njihovi kraljevi...

Papir trpi sve, Bog još višePapir truli pre ili posle, a Bog je lepo napisao u Bibliji da postoji "VREME MILOSTI"!

Dakle Bog je DUGOTRPELJIV, ali ne večnotrpeljiv, inače pakla i "hrvata" po svetu tipova razno, ne bi bilo...

Ko razume shvatiće, jedni "hrvati" sa trozubcem na grudima, istočno od nas trenutno pate, prošlo doba milosti...

U Berlinu se 5 godina pio šampanjac i jeo kavijar i gledao balet dok su svetom harali, pa su im upravo ovi što sad satiru "svoje hrvate sa trozubcem" došli i sve ih silovali redom kao male majmune.

Ako je to cena da patentriaš gibanicu, da bi posle zbog laži bio silovan u nekom vremenu, eto im!

I da mole Franciska da budu silovani u VREMENU, jer tako dođe iz du*eta u glavu! Ako silovanje krene tek u večnosti, tu više pameti i spasenja nema!

A citirao bih najvećeg hrvata kojem su pobili sve članove familije što nisu hteli da im u amperima prebacuju struju, čak ni u fanglama ili šačicama, Nikolu Teslu:

Volina

pre 5 meseci

Sace jos i burek danam uzmu treba ga bramiti do poslenje kapi krvi jaga jako puno jedem a nebi teo hrvacki projizvod da jedem neg izkljucivo nas

Dule

pre 5 meseci

To je zalosno, nije smesno. Svi nam otimaju ono sto je nade, a vi se samo smejete i cudite. Neobavesteni ste kao Kostunica. Toliko srpskih stvari kacamak, popara, gibanica, pihtije, cicvara i da ne nabrajam. Sramota

skeva

pre 5 meseci

uzeli su Teslu na kovanicama evra,ajvar Slovenci,neka uzimaju samo,kad mi sedimo i kukamo i niko ništa ne radi od političara po tom pitanju,tako i treba!

Lukica sa Velebita

pre 5 meseci

Nisam nacionalista niti me busanje u prsi dotiče, ali da li je realno da ništa svoje nemaju?
(Goran Loznica, 19. februar 2024 16:56)
Imamo i to.dosta toga sta vi svojatate...a Gibanicu su vam Turci servirali 500g...pa odjednom vasa postala...

Koka

pre 5 meseci

Nije Međimurska nego Međumurska oblast. To je poslastica sa mladim sirom i slatko je, nema veze sa gibanicom koju mi jedemo. To je švapsko (Švabija-Nemačka) jelo. Dok je slana gibanica tursko jelo odomaćeno kod nas.

Mrgud

pre 5 meseci

Funfact

Regent Aleksandar Karadjordjevic je odlucio da na mirovnoj konferenciji o raspodeli teritorija AU monarhije, umesto celog Banata, sa Temisvarom, kojo je bio naseljen srpskim i prijateljskim rumunskim stanovniatvom, od Madjarske uzme Prekmurje i Medjmurje, na molbu Stjepana Radica...

koza rog

pre 5 meseci

Ništa mi i ne komentarišemo koliko se vi bavite Hrvatima..
(Konfeder i EU a o Karlobagu da ne govorimo, 19. februar 2024 18:05)

mnogo pluseva na hrvatske i mnogo minusa na srpske komentare, kaze da se jos kako bavite Srbima.

achtwn

pre 5 meseci

Upitanju je slatka gibanica, dakle neka vrsta slatkiša i nema veze sa srpskom gibanicom.
(ban Kulin, 19. februar 2024 16:32)
U stvari to je cheese cake.

Orač

pre 5 meseci

srpska gibnica... i sad niko iz instotucije Uneska nema načina da proveri verodostojnost hrvatske registracije? Niko iz Srbije, Bosne, Makedonije... nema da podnese neku žalbu ili pokuša da opovrgne?

achtwn

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
TOOOOOO kralju!!!! Svak cast za komentar. In medias res.

Žurkolomac

pre 5 meseci

Sace jos i burek danam uzmu treba ga bramiti do poslenje kapi krvi jaga jako puno jedem a nebi teo hrvacki projizvod da jedem neg izkljucivo nas
(Volina, 19. februar 2024 18:15)

Vonjo, ti kao hrvacka izbeglica to najbolje znas.

only fools and horses

pre 5 meseci

Dok je slana gibanica tursko jelo odomaćeno kod nas.
(Koka, 19. februar 2024 18:59)

Dosta bre više takvih gluposti. Turci su bili nomadski ratnički narod. Nisu se bavili poljoprivredom, metalurgijom, nikakvu kulturu i muziku nisu imali i jezik im je bio vrlo skroman i ograničen. Sve su posle usvajali od naroda i teritorija koje su pokorili.
A sigurno nisu imali jela koje bi doneli narodima sa gde je nastala prva poljoprivreda, stočarstvo i metalurgija. Šta mislite da se na ovim teritorijama nije ništa jelo i da su ljudi bili nemi do 15 veka.

achtwn

pre 5 meseci

Savo.....gibon je možda arapski sir, a ovo jelo kod nas se zove GIBANICA iz razloga što se giba-mrda kad se sprema. Imaš i gibanicu GUŽVARA zato jer se kore testa gužvaju....
Ajde malo logike.
(Jao, 19. februar 2024 18:37)
Gibanje nije srpska rec. mrdanje da.

Veljko

pre 5 meseci

Да ли је неко патентирао пекмез, мармеладу, џем као своје наслеђе? Можда и штрикане прслуке треба? Одосмо сви у три лепе.

Duhoklon

pre 5 meseci

HLEB. Iako je zapisan kod Slovenskih naroda kao leb, lib, lijeb, hleb, hlib, hljeb, to ipak nije naša staroslovenska reč, kako se to misli. Ona je uzeta od germanske reči 'leben', što znači život jer 'hleb je život'. Hrvati imaju kruh, od reči krug, zato jer je to opis prvog hljeba koji je tada uvek bio okrugao.
RAKIJA je čisto hrvatska reč, a ne turska! Turci i Srbi i svi ostali su je preuzeli od Hrvata! Dolazi od reči RAKA, a to je ona brazda-kanal pored puta koja odvodi vodu, a pijanci koji se napiju rakije padnu u tu raku pa je po tome to alkoholno piće dobilo ime. Zato jer 'baca ljude u raku', RAKIJA.
BERIĆET, 'Srećna i berićetna Nova godina'. Berićet je stara i čisto turska reč i znači urod-prinos-plodonosnost na polju! Tako su Turci još u srednjem veku izražavali želju za dobar urod na polju i da se ima žita i hrane cele godine. Zato je na hrvatskom: 'Sretna i plodonosna Nova godina'!
DUGME (tur. düğme), gumb (mađ. gomb), botun (tal. bottone), a pucetu treba vratiti prednost u književnom jeziku jer je jedina izvorna hrvatska reč, za na npr. puce na košulji, kao što je izvorno hrvatska reč i tipka, a i tipkovnica...

Eto...

pre 5 meseci

Nemci su zahvaljujuci tome sto je Hrvatska u EU i sto tamo stizu zamrznuti proizvodi iz Hrvatske isto tako ubedjeni da su cevapcici hrvatski specijalitet.

rođeni gubitnici

pre 5 meseci

Od Srbije svako može da uzme šta god hoće. Gubili smo kao od šale teritoriju, imovinu, ljude šta je za nas jedna gibanica.

Ovo je Srbija

pre 5 meseci

Sve dok Srbiju u svetu predstavljaju Crnogorci,bice takvih propusta.Secate se zajednicke drzave SCG.kad su ambasadori Crnogorci lobirali za nezavisnu Crnu Goru,a Srbija ih uglavnom placala?

achtwn

pre 5 meseci

Jedino srpsko jelo je slatki kupus. Sve ostalo smo preuzeli od drugih.
(Ana, 19. februar 2024 16:18)
TAKO JE. Kiseli kupus Nemacki i poljski kraut. Gulas madjarski, pite raznorazne cevapi baklave urmasice tulumbe tufahija itd itd turako. Mozda pasulj popara cicvara i taj slatki kupus da su nase izmisljotine.

Recimo

pre 5 meseci

Sta cudi? I Teslu su stavili na novac. Nemaju svoje.
Tesla da nije otisao ubili bi ga.
(SrbinMusliman, 19. februar 2024 17:04)

Stavili su i Srbi Ivu Andrića koji je rođen u Bosni.

зоки

pre 5 meseci

Gibanica nije ni srpsko ni hrvatsko jelo, nego arapsko. Gibn znači SIR na arapskom. Živeo sam tamo godinama i znam to a i jeo sam je tamo mnogo puta. Verovatno su nam je doneli Turci.
(Otac, 19. februar 2024 17:00) Права гибаница се правила од дебелих, печених кора, а уз сир су ишли и кајмак и свињска маст, којом се све подмазивало. Поприлично различито од арапске кухиње. Међумурска гибаница је потпуно различито јело и са нама нема везе. Било би интересантно проучити порекло речи, јер не верујем да је у Међумурје стигла из Турске. Турака тамо никада није било.

Marko

pre 5 meseci

Знао сам да ме прабаба лаже,није то Српско јело.. Још ми је причала како су њени стари то спремали... Сад ми је лакше кад сам сазнао праву истину..

War Inside My Head

pre 5 meseci

Garantovano je 70% komentatora pročitalo samo naslov!Sve je u tekstu objašnjeno,znači međimurska gibanica je slatka pita,nikakve veze nema sa srpskom,punjenom sirom,ali komentari se nižu...

Mićko

pre 5 meseci

Probao sam taj kolač sa sirom i šećerom kod ljudi koji su proterani iz Slavonije i ne dopada mi se a što se tiče otimanja iz Srbije sve što je dobro ništa nije novo npr.Novak Đoković je njiohov ali samo u mislima i željama.

Han Solo

pre 5 meseci

Pametni hrvatijanci.. Kad će mo mi nešto tako uraditi? Ne mi bolje da se "svađamo" sa Dua lipom oko Ajvaru.. To je naš maximum.. Mi smo izuzetno glup narod bez samopoštovanja.. Mi ništa ne štitimo, nego nam je uvek ono tuđe bilo najdraže.. A naši proizvodi smo uvek pljuvali..
Jadnici smo mi u suštini..

sacuvajmo gibanicu

pre 5 meseci

Kao neko ko je boravio po medjumurju i jeo medjumurske gibanice, slazem se da je unkatno i da nema puno veze sa nasom gibanicom. I mogu da upisu svoju gibanicu u unesko.

pita nurek

pre 5 meseci

Jel može neko od te “starosrpske gibanice” da napiše recept?
Prvi put čujem da postoji jelo “starosrpska gibanica”.
Postije razna jela u stilu bureka, a burek je turski. I ta razna jela pripremaju se po raznim krajevima u regionu. Od davnina se spremaju razne pite koje narod različito zove ali sve se svodi na jelo od tankog tijesta i filovanja. Fil može da bude krompir na razne načine npr. na kockice ili rendan ili pire sa još raznim dodacima, ili raznim kombinacijama, ili sir, ili suir i špinat, ili meso i luk, ili krompir i luk itd. Jelo prekopirano od Turaka i modifikovano. Kako je onda to srpsko ili starosrpsko kad ga prave baš svi u regionu?

Mirko

pre 5 meseci

Prvosrbijanci na aparatima, ne citaju dalje od naslova, raduju se jer je prvobelorusijanac Lukasenko rekao da su gejevi bolest, pa i ovaj Navaljni morao da ga ubiju bas sad..

hm

pre 5 meseci

Ja ne znam u cemu je problem. Ako su Hrvati zapravo Srbi onda je sve na mjestu... Na kraju krajeva jedino Srbi pate za Hrvatom, odnosno, Srbinom, Titom.

Samo kažem

pre 5 meseci

Kako Slavonsko jelo ako je Međimurska gibanica?Sama reč kaže odakle je-iz Međimurja.A ni slično gibanici kakva se pravi u Srbiji.Tako da nema mesta za dramu.

Izraz

pre 5 meseci

Jezikoslovac nisam ali znam da je gibanje hrvatsko, a srpsko je mrdanje.
(Mali Vuk, 19. februar 2024 17:39)

Dakle Srbi koriste hrvatsku riječ kad kažu "razgibavanje"? Inače bi bilo "razmrdavanje".

Ivan J

pre 5 meseci

sad će i " četnike" da zapišu u svoje ime
(Ventura, 19. februar 2024 19:21)

Zašto da ne? Pa četnički pokret i jeste nastao u Dalmaciji.

vw

pre 5 meseci

sad će i " četnike" da zapišu u svoje ime
(Ventura, 19. februar 2024 19:21)

Zašto da ne? Pa četnički pokret i jeste nastao u Dalmaciji.
(Ivan J, 19. februar 2024 19:48)

osnovali ga Italijani?

Nikola P.

pre 5 meseci

Sve sto je nalik na gibanicu, birek, pitu, itd... Nema price o tome da potice sa Balkana. Poreklo moze biti Iran (Persija), Indija/Pakistan, Turska, Saudijska Arabija, itd.

achtwn

pre 5 meseci

Sta je sledece...promaja?
(ladan beton, 19. februar 2024 16:46)
Ni to nije nase. Svakog Turcina kog sam ipoznao u USA i kad aam im rwkao da sam iz Bosne prvo su me pitali jel i mi imamo propuh. Tako…

zoranbgd

pre 5 meseci

I trebaju Hrvati i ostali sve da upišu kao svoje kad naši nadležni ništa ne rade po tom pitanju. Našima je važno da se negde ugrade u cenu, da uzmu procenat na sve živo, a pošto toga u Unesco ne postoji onda nam se i dešavaju ovakve situacije. Kao društvo smo pali na najniže grane, moral, čast, etika ne postoje, samo pare su važne.

Bili

pre 5 meseci

I dok mi slusamo prijovicke, ovi oko nas prisvojise sve. Osrao nam je jos turbo folk da se zastiti ali ne sumnjam da ce neko i to da prisvoji

Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a o Z4 i 4 rata drugi put

pre 5 meseci

Ništa mi i ne komentarišemo koliko se vi bavite Hrvatima..
(Konfeder i EU a o Karlobagu da ne govorimo, 19. februar 2024 18:05)

mnogo pluseva na hrvatske i mnogo minusa na srpske komentare, kaze da se jos kako bavite Srbima.
(koza rog, 19. februar 2024 19:47) :) :) hahahhaa.... a nisu svi Srbi ko ti..

Qrajber

pre 5 meseci

Gibanica je jednako hrvatska koliko i srpska i makedonska...
Niko je ne može zaštitti ko svoju, da može odavno bi to napravili. Ista stvar i za čevape i sarmu i čvarke....
SVE JE TO NAŠE BRATSKO I ZAJEDNIČKO.
(Jugoslav, 19. februar 2024 17:09)




Čevape?????????

achtwn

pre 5 meseci

Тамо далеко, 19. februar 2024 18:02)
Zavisi koji argument uzmes. Tesla je bio u Srbiji ni dan jedan cijeli. Svakako nije iz Srbije. Ja sam Srbin ali nikog zivog ni mrtvog nemam tamo niti smo ikad zivijeli u Srbiji.

Megatronman

pre 5 meseci

Međimurska gibanica ima 4 sloja. Radi se o fenomenalnom, vrlo zasitnom kolaču. Ima je za kupiti u nekim slastičarnicama u Zagrebu i apsolutno nema veze sa slanim gibanicama.

Dzi

pre 5 meseci

Bio je skoro dobar dokumentarac na tu temu
Uga nugaaa agaaa pizzza se zove...
Glupost i da smo je mi zastitili...
Pita ko pita, prave je svi...bukvalno, zovu ovako ili onako, sa ovom ili onom varijacijom... uzivaju svu koji vole...pravice je i dalje a besmislica je ceo taj koncept ovo je nase...od bilo koga da dolazi... ajde nek patentiraju tocak, dje je najstariji crtez u pecini... dosadno je.

agramer

pre 5 meseci

@ SRB uber alles
Samo na području Zagreba imaš na desetine sakralnih građevina podignutih u prvoj polovini 20.st. Na pr Bazilika Srca Isusova (Palmotićeva ul), Crkva sv Blaža (Deželićeva), Crkva Krista Kralja na Mirogoju, crkve na Sljemenu, Remetincu, Trešnjevci, Trnju itd...itd...Tko ih je sagradio? Marsovci?

eto

pre 5 meseci

ispadose svi pametniji i snalazljiviji od nas. Mi smo uvek antiprotivni uvek sve radimo naopako samo nekome u inat iako je na nasu stetu

Jao

pre 5 meseci

Savo.....gibon je možda arapski sir, a ovo jelo kod nas se zove GIBANICA iz razloga što se giba-mrda kad se sprema. Imaš i gibanicu GUŽVARA zato jer se kore testa gužvaju....
Ajde malo logike.

Igor.sulic

pre 5 meseci

Za medimursku gibanicu recept postoji vec 300 godina.To je odlicna slastica sa slatkim sirom , makom i sljivama .
Veze nema s gibanicom od sira

Homo Balkanicum

pre 5 meseci

U Bugarskoj imaju Banicu...tako da možete da krenete sa teorijom zavere i da su nam je Bugari ukrali...

Hajde oladite malo.. pre par stotina je bila samo jedna granica između Ugarske i Otomana... Nije bilo ni pasoša ni viza... ljudi se mešali pa i donosili recepte... tako da niko ne moze da svojata ta tradicionalna jela sa Balkana...

I u Rumuniji ima Sarmale, i verovatno u Bugarskoj...

Uživajte u životu i sjajnoj balkanskoj klopi i gde god da ste.

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 5 meseci

jedino srpsko su opanci i kokarda.
(marijan, 19. februar 2024 19:02)

a tolika carstva srušili... ali, ne razumeš ti to...

guska koja je spasla Rim

pre 5 meseci

Да ли је неко патентирао пекмез, мармеладу, џем као своје наслеђе? Можда и штрикане прслуке треба? Одосмо сви у три лепе.
(Veljko, 19. februar 2024 16:22)

Naravno da je mamrelada "patentirana" kao nasledje onog ko ju je stvorio (talijanska, naravno). I pazi sad - marmelada *nije* i NE SME BITI (barem u EU) ono sto ti jos uvek zoves mareladom i sto se kod tebe, pretpostvaljam, jos uvek prodaje kao "marmelada". Marmelada moze biti jedino od agruma, inace se ne sme zvati "marmelada". A moze je praviti i prodavati ko god hoce, ne samo Talijani, ukoliko (barem u EU) ono sto prodaje pod imenom "marmelada" zaista jeste marmelada (vidi gore). I kad sam vec tu, da primetim - od prvih 40-50 komentatora samo jedan (mozda) procitao tekst.

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Gibanje je čisto hrvatska reč, a srpska je mrdanje ili drmanje...
(Jasno, 20. februar 2024 11:20)

A sarma je čista mordorska reč, po Sarumanu, a hrvatska je mesorižna zeljanica.

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Pa majku mu, ako smo pokatoličeni Srbi, onda je gibanica i naša. A ako vi možete svojatati Teslu, Držića, Boškovića, Dražena i td.? Moramo se nekako zaštititi. Vi ne štitite baš ništa vrijedno, izuzev onog što vas drži u srednjem vijeku. Krsna slava, glupi narodni običaji i vjerovanja, ćirilicu i računanje vremena po starom kalendaru. Vi tjerajte inat, svima oko sebe. Svijet ide dalje, vas neće čekati.
(Ja iz RI, 19. februar 2024 17:22)
TOOOOOO kralju!!!! Svak cast za komentar. In medias res.
(achtwn, 19. februar 2024 22:21)

Bilo bi vaspitano i umesno, te stvar finog odgoja, kada bi se neko držao svog dvorišta.
Glupe narodne običaje i verovanja imaju svi narodi, pa tako i Srbi i Hrvati.
Ćirilica je kulturna zostavština, kakva-takva, ne znam zašto ti ona smeta? U Aušvicu i Jasenovcu, natpisi su bili latinični, pa nešto ne vidim po svetu da se napada latinica, već ljudska zlodela, koja su ista bez obzira na pismo, običaje i kalendare koje su zločinci koristili.
U pravu si da imamo običaj da svojatamo svakoga, i da volimo da teramo inat, ali Tesla jeste bio Srbin, i to je pomenuo bar tridesetak puta u svojim govorima i pismima. To nije nikakva tajna za one koji imaju obrazovanje, to je nepoznanica samo neznalicama i zlonamernicima, kojih je, nažalost, pun svet.

Matan

pre 5 meseci

Је л знају Хрвати да су некад писали ћирилицом? Ако сазнају, присвојиће и ћирилицу.
(ацо, 19. februar 2024 17:58) # Link komentara
Preporučujem(+20)Ne preporučujem

Naravno da znamo... I glagoljicom, i čirilicom, i latinicom.. što imamo prisvajati, kad je naše? Što, hočeš reči da je čirilica samo srpska? 😂😂

Milezg

pre 5 meseci

U pitanju je Slatka gibanica a ne ona prava Gibanica, a ona ko i Čevapi i Pleskavuca su "svebalkanske" i niko ih ne može zaštititi ko svoje jer EU i UNESKO traže dokaze i to crno na belo da je nešto tvoje i to najstarije dokaze, bar starije od kokurencije koja svojata.

Mljevenik nije Ćevap

pre 5 meseci

Ivan.....Slovenci nisu zaštitili ajvar, nego su zaštitili svoj Slovenski ajvar. Ajvar ko takav niko ne može zaštititi jer niko na Balkanu nema pisani dokaz čiji je izvorno, a to je i turska reč. Ista stvar je i za burek, čevape, sarmu, čvarke...
Recimo, Hrvati su zaštitili ne čvarke, nego svoje Slavonske čvarke.
Jasno?

eto

pre 5 meseci

clanak lepo kaze da su zastitili "medjumirsku gibanicu", a ne "gibanicu". I to je sasvim u redu, kao sto ajvara ima 100 vrsta, ali leskovacki je jedan. Kranjska kobasica isto, zna se kako se i od cega pravi i sa kog podrucja, i slovenci nisu zastitili "kobasicu" vec "kranjsku". Tako da ne treba da se brinu pacijenti da su nam hrvati oteli gibanicu, vec treba da nauce da citaju i razmisle o tome sta citaju. A ovo je clanak da se prime pacijenti i raspravljaju do besvesti.

Dejan Lekic

pre 5 meseci

Gibanica zapravo nije srpska, vec makedonska. Naziv je nastao jer su Makedonci govorili "daj gi banica!" ("banica" je makedonsko ime - u prevodu znaci "daj mu gibanicu!") srpskim vojnicima dok su im davali gibanicu da jedu. Tako su vojnici jelo nazvali "gibanica".

Mile

pre 5 meseci

Brajan.....Slovenci su zaštitili svoj slovenski ajvar, a ovaj svebalkanski ajvar ne može da zaštiti niko jer niko nema dokaz da je izborno njegov, a ajvar je inače čisto turska reč.

djedmedjed

pre 5 meseci

Ovo na slikama su nekakve štrudle. Gibanica je u sjeverozapadnoj Hrvatskoj onaj suvlji kolač u obliku role,u kojem je nadjev spiralan od unutra prema van. Drugo ime za tu vrstu kolača je fanjak. To se nekad pripremalo obavezno za svadbe i veće vjerske praznike,a nadjev se pravio u prvom redu od maka ili oraha, najčešće se peklo pola tepsije od jednog, a pola od drugog. Rijeđe od sira ili rogača. Zvalo se doduše i štrudle u lisnatom tijestu sa jabukama ili sirom također gibanicom, ali to nije klasična gibanica.

Inan

pre 5 meseci

....Slovenci nisu zaštitili ajvar, nego su zaštitili svoj Slovenski ajvar. Ajvar ko takav niko ne može zaštititi jer niko na Balkanu nema pisani dokaz čiji je izvorno, a to je i turska reč.


****

Steta. Rezi me gde sam najtanji ako to ne bi bio savrsen povod za jos jedan rat. Svaka nova generacija je troduplo tuplja od prethodne.

kole

pre 5 meseci

Oni ocigledno imaju institucije i ljude koji se time bave. Mi samo kukamo kao Kalimero kako je to nepravda i sedimo cekajuci da svi priznaju kako smo mi stvoritelji svemira i svega sto nas okruzuje. Pre desetak godina sam pogledao na Vikipediji prilog o manastiru Studenici i na srpskom je veoma sturo napisano na nekoliko redova o tom biseru srpske istorije. Onda sam kliknuo na hrvatski i bio je napisan obiman tekst koji je opisao najvaznije cinjenice vezane za taj sakralni objekat.

Mali Hijavata

pre 5 meseci

Sve sto je nalik na gibanicu, birek, pitu, itd... Nema price o tome da potice sa Balkana. Poreklo moze biti Iran (Persija), Indija/Pakistan, Turska, Saudijska Arabija, itd.
(Nikola P., 20. februar 2024 02:52)

Tačno. Burek na turskom upravo znači "savijača" iliti "gibanica".
Pita je reč grčkog porekla, a ajvar i kajmak su persijske reči i persijska jela.
Jedino originalno jelo sa Balkana jeste kuvani raštan (vrsta kupusa), i prebranac (od kada je donešen pasulj).