Subota, 26.07.2014.

19:30

512 sati: Tiha, nevidljiva i snažna katarza

Izvor: Izvor: Aleksandra Æuk / Danas

512 sati: Tiha, nevidljiva i snažna katarza IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

brm

pre 9 godina

Apsurd je što je vaša reakcija čini umetnikom. Umetnost ne mora da bude lepa, već izaziva reakciju. I impresionisti su bili ismevani u počecima. Ne volim lik i delo Marine, ali je pogodila psihologiju mase i dobija željenu reakciju. Na račun vašeg hejtovanja ona ima slavu i milione. Bravo i jedno cinično hvala.

slaven

pre 9 godina

U vezi lijepog u umjetnosti... Da li je bezbroj puta predstavljanjo raspeće u slikarstvu pa donekle i u vajarstvu, odraz čovjekove težnje za ljepotom ili je riječ o tragediji ljudske egzistencije? Da li umjetnost najvećim dijelom širi pozitivna osjećanja o ljudskoj egzistenciji ili je pak obrnuto? Šta sa Tolstojevom Anom Karenjinom? Šta sa predstavama Strašnog suda u umjetnosti? Šta sa grčkom tragedijom? Dakle, za bolje razumijevanje umjetnosti uopšte najbolji lijek je izložiti sebe umjetničkim djelima, vratiti im se više puta, obratiti pažnju na kontekst, pokušati analizirati i pokušati razumjeti. Performans kao i mnoge druge umjetničke prakse nastale u drugoj polovini 20. vijeka je rezultat težnje umjetnika za višedisciplinarnošću. Performans nije slikarstvo, ni vajarstvo, ni poezija, ni tragedija, mada može da ima neke osobine od svake od navedenih disciiplina. Nije ni vizuelna ili likovna umjetnost u pravom smislu riječi. Prema tome, umjetnička teorija koja opravdava recimo, impresionizam ovdje nije primjenjljiva niti je performans uopšte moguće ispravno doživjeti gledajući samo video i foto snimke koji su tu samo da dokumentuju a nikako da budu zamjena za performans. Stoga je komentarisanje bilo kog performansa samo na osnovu video i foto zapisa na internetu, ravno komentarisanju nekog književnog djela na osnovu njegovog bibliografskog zapisa i komentara u člancima u novinama.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Marina tera ljude na razmisljanje, makar ono bilo i negativno. To i jeste cilj umetnosti, mada umetnost i ne mora da ima cilj, jer je umetnost, u metafizickom smislu, sam cilj po sebi. Ali, svako onaj ko iskoraci iz svoje uobicajene svakodnevne seme prisusustvujuci Marininom perfomansu, on je prodrmao svoj energetski sustav, a samim tim i osetio drugaciji vid stvarnosti koji moze biti i veoma zanimljiv!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zozrzo, 27. jul 2014 16:19
---
Da li je cilj ove "umetnosti", da "tera na razmisljanje"? Znaci Marinina umetnost nije sama sebi svrha vec da stimulise ljude na razmisljanje?! Posmatrao sam njene "performanse" doduse samo na TV- ili internetu i verujte, "smrzao" sam se, a razmisljanje je bilo u totalnoj blokadi? A nisam ni nepismen, niti covek koji se nije nagledao svakakvih "cuda". Meni su, da budem iskren, njeni performansi "vasar" banalnosti od kojih ona lepo zivi. I neka. Ali, ubedjivati mase da je to nesto? Sledeci ova "umetnicki pravac" sve je umetnost. Od "drkanja na kisi", sto je bio jedan od Marinih "ranih radova", do vrsenja velike ili male nuzde.

Ana

pre 9 godina

Gospode Boze, kako prazno zveci ovaj tekst Irine Subotic. Koliko je tu truda ulozeno da se objasni ta nebulozna komedija. Kakva pacenicka zelja da se bude moderan i kao spozna ono sto je trenutni hir, odnosno promasaj zvani "moderna umetnost", koja, uzgred, nije vise ni toliko moderna buduci da je sve ovo vec izvedeno mnogo ranije, manje-vise slicno. Tesko mi je da se odlucim da li je sve to tuzno ili zapravo malogradjanski tugaljivo.

zozrzo

pre 9 godina

Marina tera ljude na razmisljanje, makar ono bilo i negativno. To i jeste cilj umetnosti, mada umetnost i ne mora da ima cilj, jer je umetnost, u metafizickom smislu, sam cilj po sebi. Ali, svako onaj ko iskoraci iz svoje uobicajene svakodnevne seme prisusustvujuci Marininom perfomansu, on je prodrmao svoj energetski sustav, a samim tim i osetio drugaciji vid stvarnosti koji moze biti i veoma zanimljiv!

:)

pre 9 godina

negativnog komentarisanja necega sto niti razumete, niti sa takvim neznanjem možete. (obavešteniji, 27. jul 2014 00:33)
Ajaoj, koliko ruznih reci, misli i osecanja u ime umetnosti. Cak i da ste sve u pravu, ostaje pitanje da li taj elitisticki stav ima svoju potvrdu u pijenju caja sa engleskom kraljicom ili rektorom Harvarda. Da li zaista mislite da su SVI ucesnici performansa M. Abramovic cekali satima, da su SVI odusevljeni svojim iskustvom, da SVI imaju dobro misljenje o njoj, da su SVI na ulazu u galeriju testirani na kulturno-umetnicku obrazovanost i podobnost koju zagovarate? Zaista vrlo, vrlo bahato, i nepotrebno, jer je umetnicko delo u stanju da izdrzi i kritike i sumnju. I, da, guranje mrtve ribe u vaginu to nije, kao ni kada covek na kristal metu juri ljude da im jede lice.

MAAMA

pre 9 godina

Nemojte misliti da ne treba ništa da znate o umetnosti da bi ste je razumeli. Verujte i umetnost je nešto što se i o čemu se uči da bi smo znali kako da je percipiramo i čitamo. Činjenica da prihvatate kvalitet klasičnog umetničkog dela, u komentarima često navođeno vajarsko delo, ne znači da ste ga i razumeli. Samo ste ga prihvatili. Verujte iza umetnosti performansa se kriju naslage znanja i koncpeti koje treba takođ istraživati, učiti i u njima uživati.

Vaše ime

pre 9 godina

Ok, ajmo ovako:
Zamislite sebe da napravite preformans negde kako vršite nuždu, i pozovote ljude, i zaradite 10 miliona dolara za to.
Pitanje je prosto: ko je tu lud?
Vi koji ste zaradili pare i namagarčili one buržuje i kulturopaćenike koji vape da budu posebni, da se kreću u ''retkim umetničkim krugovima'', ili ti isti naivci koji vam sami prilaze i stežu ruku govoreći da ste umetnik?
Zašto kriviti Marinu za bilo šta što radi?
Očigledno je da ima neku svoju publiku i pratioce.
Ima neku harizmu i moć da ubedi mnoge kako je talentovana. I šta sad?
Sutra će ta Marina da natera ceo Njujork da se skinu i gađaju fekalijama, i imaćete noinare koji će pisati kako je to najveća umetnost 21 veka, ljude koji će je smatrati za najtalentovaniju umetnicu svih vremena i td...
Šta je tu ona kriva?, ništa... Takvo je vreme došlo dragi moji.
Glupost je postala umetnost. Zlokobnost je postala IN. Samoljublje je postalo poželjno, inat bez granica, tvrdoglavost... Pare se najviše cene, više i od talenta, i od dobrih osobina, od svega. Ako si ti dobra čovek, pošten, koji će uvek pomoći drugome koliko može, koji ne laže, ne živi u iluzijama, ti si mrtav! Tebe će pojesti ovaj svet u jednom zalogaju! Zato... da, ovo je umetnost! Kraj debate!

Pokondirene tikve

pre 9 godina

To poigravanje raznim bodežima i pištoljima, to mazanje vlastitog tela sopstvenim (a možda i tuđim) finalnim produktom varenja hrane,to virtuelno opšenje sa kosturom, taj "zvuk tišine"...sve je to, ustvari, "umetnost višeg nivoa" koju "običan i neobrazovan" svet ne može da shvati drugačije do svojevrsne zloupotrebe umetnosti čiji je krajnji i isključivi cilj finansijska dobrobit za dotičnu artistkinju.

obavesten

pre 9 godina

Niko, nikada više, neće isklesati Mikelandjelovog Davida... Šta je to, što niko, nikada više, posle Marine Abramović nije, niti će biti u stanju da uradi, na istovetan ili bolji način? Isprobajte, nju u sebe: neka se maskira do neprepoznatljivosti, neka napravi performans kakav god poželi... Ako "prepoznate" nju i njeno "genijalno" delo, potražiću pomoć...
(vita-brevis, 27. jul 2014 07:28)
Iza Mikelandjela su ostala umetnicka dela,kojima je oplemenio duse milionima ljudi.On je ostavio nesto materijalno,opipljivo,a opet lepo.
Kada covek bolje pogleda,umetnost je proizvod,koji ima svoju svrhu i namenu.Sva ta dela koja je ostavio nisu pravljena iz hira,vec ih je neko narucivao i placao.Svi veliki slikari su svoja dela pravili uglavnom u nameri da ih prodaju,a veliki su zato sto su imali odredjenu energiju ,bas kao i tehniku sa kojom su mogli da se ispolje.
Moderna umetnost je odbacivanje svega klasicnog i na silu pomeranje granica .To je kao da slikar odbaci koriscenje boja kao dekadentno i pocne da slika sa izmetom,samo zato sto se to uklapa u percepciju moderne umetnosti.
Ne moze se umetnoscu nazvati delo koje niko ne razume ili ga razume samo mali deo populacije,vec je umetnost ono sto razume svako.Kada gledamo Pikasove slike,nekome ce se dopasti,nekome ne,ali niko nece reci da nisu lepe ili originalne,bas kao i slike klasicnih slikara.Jedna Mona Liza vec vekovima ne gubi nista od lepote i verovatno nikada nece!

Petar

pre 9 godina

Ljudi, šta je vama? Marina je najveća umetnica svih vremena!
Za mene je najveća umetnost na svetu da bez i malo talenta uzimaš pare i zaluđuješ široku masu. Za mene je najveća umestnost kada si rođen za prodavačicu u trafici, a umesto toga završiš na zapadu uzimajući debele pare na nadebilnije stvari koje neko može da radi, i ne samo to, uz sve to, ti ubediš mnoge da je sve to umetnost!, moderna, i stekneš i slavu pride!
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah...pa ja joj skidam kapu, klečim pred njom, i verujem da kada bi je nasamo negde pitao, da bi mi sve ovo priznala, rekla bi u fazonu: '' šta ću im ja kad ovce žele da budu očičane, kad su naivni ljudi, šta ja tu mogu? sem da iskoristim to.''
I da bi mi rekla da je talentovana za umetnost isto kao i ja za Poeziju... Znači nemojte mrzeti nečiju snalažljivost, već naivnost onih koji nemaju moć da prepoznaju talenat i originalost od čiste gluposti, i to one gluposti bez ikakvog daljeg obrazloženja.
Ja se njoj divim!

II

pre 9 godina

"To je upečatljiva reakcija osoba koje su želele da podele s Marinom zajedničke trenutke, jer svi koji su tu došli - bili su ljudi koji veruju da će postati deo nekog neobičnog čina, da će osetiti deo njene energije, prenosa ezoteričnih stanja, dubinske relaksacije i simbolike, što je ona učila boraveći u tibetanskim manastirima, japanskim školama veština ili aboridžinskim pustinjama Australije. Svojom harizmatičnom ličnošću ona vidno utiče na zbir ljudi i u tome sam prepoznala reakciju i psihologiju mase - u ovom slučaju sa pozitivnim predznacima."

Drugim recima Abramoviceva je prenela duhovnost manastira sa Tibeta i japanskih skola u galeriju Serpentajn i svi oni koji nemaju mogucnosti da licno dozive duhovnost tih manastira je mogu doziveti kod, i sa Marinom!? Ona kao "prava svetica" i necujno klizi i nestaje iz jedne prostorije galerije u drugu.

Ocekujem da ce Marina uskoro postati hiler sa nadprirodnim mocima i da ce svet leciti od teskih i neizlecivih bolesti

Dušan

pre 9 godina

Da nije tužno bilo bi smešno kako mali, neuki ljudi komentarišu umetničke gromade kao što je Marina Abramović. Marina je uz Đokovića, Exit i Kusturicu jedan od najpriznatijih brendova sa ovih prostora. Najteže je uspeti u svom selu, a ono što je najslađe, često potpuno nepotrebno - šta će ti priznanje u zatucanoj Srbijici kada te svet prihvata i voli. Marina dobro zna da nije ružno pače, već predivni labud... p.s. i za Stiv Jobsa su govorili da je plagijator, pa je i dalje priznat kao jedan od najvećih inovatora svih vremena...

Boki

pre 9 godina

Ako zena radi to sto radi zbog onih umetnika koji je razumeju ili "razumeju",onda je to OK.
Mozda oni u tome vide "pomeranje granica" i meni je drago zbog njih.
Za obican svet,to je prodavanje magle.

Boza

pre 9 godina

@Temi

Ovu osobu postuju mnogi sirom sveta i smatra se cenjenim umetnikom.
Sasvim je u redu da ti licno i mnogi slicni tebi ne razumeju ovu umetnost, ali je jako nevaspitano ovako komentarisati tudji uspeh.

Da li si ti u svom poslu koji radis cenjen i priznat?

Pantelija

pre 9 godina

Bas mu mi mili komentari koji ovo sto radi Abramovcka nazivaju modernom umetnoscu.Sta je tu moderno?
Ovakvi perfomansi se rade decenijama i vise nisu ni zanimljivi ,ni interesantni,niti pobudjuju paznju bilo koga ko ima vise od 12 godina i procitao je barem tri knjige.
Cinjenica da je svet smatra umetnikom je pozrazavajuca i zalosna,sto ne govori o njoj,vec o tom svetu,koji naseda na vestacko stvaranje umetnosti,bez imalo duse i kvaliteta.
Cemu perfomansi uopste sluze?
Ja ,iskreno, nemam pojma!
Ne pomeraju granice u umetnosti,uglavnom su izuzetno dosadni,niko ih ne razume.

Aleksa

pre 9 godina

Pre nekoliko dana sam pokusala da objasnim jednom Nemcu, programeru, trgovcu akcijama na berzama, postovaocu umetnosti, prevashodno slikarstva, ko je Marina I cime se bavi. Htela sam da mu predstavim Srbiju I Srbe u najboljem svetlu jer je I prisao mome muzu I meni posto je u saznao da smo Srbi u jednom hotelu na Majorci. Pricali smo mu o Tesli, Andricu, Crnjanskom, Kisu, Paji Jovanovicu, Lubardi, Sumanovicu, M. P. Barili, Ljubi Popovicu.... o Kusturici I kome sve ne. Pokazao je veliko interesovanje za srpsku istoriju od Nemanjica do savremenih ratova I mislim da je sve razumeo osim cime se Marina bavi I sta je tu umetnost. Njemu je to liculo na neku spiritualisticku seansu, na psihoterapiju, na sve osim na umetnost. Ja sam se postavila neutralno kako bih izbegla bilo kakvu sugestiju, licni stav I emociju, covek je samo prema toj prici ostao ravnodusan....

Nikola, ova zena nervira

pre 9 godina

Bogami ja ne bih mogao da sedim preko puta nje i da joj gledam u lice. Previse bi mi to bilo. Osetim neku agresiju u sebi. A jos kad pomislim sta mislim o njoj i njenoj "umetnosti"... Interesantno bi bilo saznati od cega zivi ova zena uopste. Obzirom na stipsaluk zapadnjaka ne verujem da joj za njene "performense" toliko placaju da moze od toga da zivi. Pogotovu sto se ne radi ni o kakvoj umetnosti, ni o kakvom performensu. Osam sati sedeti i buljiti u jednu tacku, to je sva umetnost. Doduse, nije ni to lako... Crnogorka je ona, njoj to ne pada tesko.

Kad, ono, međutim...

pre 9 godina

Taman sam se pitao šta je sa Marinom... čitavih 5 dana ni reči o njoj...što je mnogo, mnogo je...
Kad, ono, međutim...

Q

pre 9 godina

Za one koji (ne) "razumeju" (@ obavesten, Temi…) – probajte pogledati ovaj video od 6:22 i posebno poslušajte vrlo jednostavnu a duboko istinitu rečenicu koju Valdemar Janušćak izgovara od 9:22.

vita-brevis

pre 9 godina

Niko, nikada više, neće isklesati Mikelandjelovog Davida... Šta je to, što niko, nikada više, posle Marine Abramović nije, niti će biti u stanju da uradi, na istovetan ili bolji način? Isprobajte, nju u sebe: neka se maskira do neprepoznatljivosti, neka napravi performans kakav god poželi... Ako "prepoznate" nju i njeno "genijalno" delo, potražiću pomoć...

Think Twice Dmr

pre 9 godina

@obavesten
Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja,a ovakvi frikovi rade nesto sto niko,a verovatno ni oni ne razumeju,a jedino se na to pale likovi koji dolaze da ih gledaju zato sto je to kul,iako apsolutno nemaju pojma ni sta gledaju,ni zasto su tu. (...)
(obavesten, 26. jul 2014 22:15)

Ne zelim da velicam Marinin rad olako, jer ga ne dozivljavam bliskim i ponekad prosto ne razumem, ali vi prijatelju "obavesteni" - potpuno nipodastavajuci rad nekog drugog, Marine Abramovic, ili bilo koga drugog - bez ideje da je moguce nesto ne razumeti, sa ociglednim odustvom svake dobre volje za razumevanjem, pokazujete zapravo nedostatak vaspitanja i obrazovanja.
Dokaz tome je i to sto pogresno koristite interpunkciju, zareze, razmake i tacke u svom nedugackom tekstu. Da ste malo vise citali knjige, pisali biste ispravo, a istovremeno bili obrazovaniji, sto bi vas sprecilo da budete tako neodmereni i iskljucivi u osudjivanju neceg sto mozda, ipak nije u vasem... dometu.
Dakle, ovakav komentar, kako ste ga ovde dali, olicenje je vaseg karaktera, a skoro ni u cemu ne odslikava Marinin rad.
Razmislite dva puta pre nego sto sledeci put olako pokazete svoju slabost, jer takav komentar, jeste slika vase slabosti na vise nivoa.

Slava

pre 9 godina

Каква је она срамота за нас уметнике. Као сликара ме прође језа када чујем њено име...

Anto

pre 9 godina

Marina je jedna zestoka, lucidna Crnogorka koja se dozvala, sto bi rekli dolje u CG. Bez spoznaje ko je i odakle ne bi ni mogla bit svjetska umjetnica.
jos jednom BRAVO!!

Aca

pre 9 godina

Obozavam da citam utiske ljudi o performansima Marine Ambramovic a ne samo da vecina nije bila ni na jednom nego se verovatno nije ni ocesala o knjigu u kojoj se on spominje. Zasto sebi dajete pravo da uopste komentararisete nesto o cemu pojma nemate a na stranu to sto je uglavnom u nekom negativnom kontekstu. Ako nemate nesto pozitivno da napisete onda bolje i nemojte nista pisati jer svakako smo vec okruzeni sa dosta negativnosti.

vasilije knezevic

pre 9 godina

Skoro nema nista da kazem,komentarisem o Marini Abramovic.Ustvari imam da se izjasnim
kako i zbog cega neki drugi komentarisu njeno postojanje,njenu umjetnost,postojanja.Na
americkoj televiziji dugo godina je radila,u jutarnjoj "talk show"-Regis i Katy Lee.
Katy Lee je bila udata za Francka Giforda ,sada pokojnoga,koji je bio poznati star
americkog foodball-a. Katy Lee,po prirodi pricalica,pocela je nervirati americku publiku.
Posebno su dosadne bile price o njenoj djeci od kojih je htjela napraviti cuda
"show bussinesa".Publika je odreda zeljela da se ona izgubi ali je bilo potrebno dugo
vremena da se to ostvari.Na kraju se ponovo pojavila u nesto blazoj formi,takodje u
jutarnjem programu.u zajednici sa jednom drugom zenom.Marina me podsjeca na Katy
Lee,jedino sto Katy Lee ne bi imala snage da se strpi i ne progovori za sve to vrijeme.
Onda je potpuno razumljivo da je mnogima prisustvo Marine Abramovic potpuna
i razumljiva dosada,nesto kao cir koga se tesko osloboditi. Ali ona je,na kraju,
umjetnica;cutanja i nepokreta.Mozda nam je to itekako potrebno u savremenom
nacinu zivota kada nasi pokreti, jezicni i fizicki postaju neka vrlo nepoznata i
visoka frekvencija.Marina je vrlo uporna i bas zato nas nervira,nesto slicno
Jacklyn Kennedy -Onazis koja je toliko nervirala svoju pastorku, Onazisovu cerku,
poslije njegove smrti ,da joj je posljednja dala milion dolara da se oslobodi dosade.
vasilije knezevic 26 jula 2014

Kiza

pre 9 godina

Marina je veliki plagijator. Jos osamdesetih godina umetnik Tehching Hsieh je proveo godinu dana u galeriji ne radeci nista. Nemacka umetnica Regina Franke je izvela performans "The Artist is Present" bas kao i Marina. Samo sto je nemacka umetnica to uradila 11 godina ranije. Ima jos mnogo primera...
(Neko, 26. jul 2014 20:10)

Ne, nije plagijat. Marina je to uradila na potpuno drugaciji nacin. Ona
je i rekla u Njujorku pred performans u MoMA Muzeju da to vec vidjeno ali
je ona to odradila drugacije. I drugi umetnici su zeleli da urade svoj
"The Artist is present" ali nisu imali ideju kako. Broj od 800.000
posetilaca i redovi ispred Muzeja govore sami za sebe.

obavešteniji

pre 9 godina

(obavesten, 26. jul 2014 22:15)

Ti si klasičan nemač pojma. I da, umetnost uopšte ne mora da bude lepa, niti da pobudjuje plemenita osećanja., mada, naravno može i to. Ona može da bude i ogavna i premazana fekalijama. To što bi ti hteo od umetnosti se prodaje ispred supermarketa, na ulici, prelepo a jeftino. Umetnost je prilično široka oblast- teorija umetnosti, istorija umetnosti, filozofija umetnosti, bla,bla...- manite se prirucnika o umetnosti za domacice, i negativnog komentarisanja necega sto niti razumete, niti sa takvim neznanjem možete.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Marina je DIV savremene umetnosti.
(Nikola S., 26. jul 2014 21:58)
--------
Marina mozda jeste DIV ali, verujte, uprkos Vasem samoubedjenju da je to sto radi Marina nesto vazno, neobicno i lepo, a da Vi, samo zbog svoje obrazovne ogranicenostoi, to ne razumete no podrzavate, ovo nije umetnost?! Marina je uspela da oko svoje "umetnosti" okupi neverovatan broj skorojevica i netalentovanih ljudi, koji sa umetnosci nemaju nikakvih dodirnih tacaka. Medjutim, Marina je personifikacija svih tih ljudi. Ako je to umetnost svako moze da bude umetnik i dozivi njenu slavu. Nesto poput turko-folk muzicara u Srbiji, koji permanetno grakcu i skacu na nekoj od bezbrojnih TV stanica, prosipajuci svoj sund, primitivnost i netalenat ali, uvek mogu da kazu da su, eto, bili "poznati pevaci"?! Doduse, Marina, kao peforator, nesto i daje. Ona uzima novac i lepo od toga zivi, a skorojevicima pribavlja ugodan osecaj da su prisustvovali nekom neverovatnom dogadjaju, koji predstavlja samu srz umetnosti. Prisustvovao sam nekim performansima, cak i izlozbama, koje bi bile najinteresantnije psiho-patolozima i mogle bi da daju veliki doprinos u jos boljem razumevanju i lecenju ljudske duse. Draze mi je sto novac uzima kao "performator" ili "peforator" a ne kao clan one "Pink Panter" druzine ali, to nema veze sa bilo cime.

Nick

pre 9 godina

Za sve koji ne razumeju Marinu i modernu umetnost:
http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/may/30/contemporary-art-isnt-original-marina-abramovic-row

Kiza

pre 9 godina

Koje samo nebuloze izvodi ova zena, a jos joj se ljudi dive. Podseca me na pricu carevo novo odelo... gde mnogi ne razumeju njenu glopust, ali plaseci se sopstvene, nalaze dubinu u njenim performansima. Uzas!
(Temi, 26. jul 2014 20:57)

# Link komentara

Savetujem vam da odete na Kurirov sajt. Bice vam lakse da razumete.

Serpentajn

pre 9 godina

Kad dobijete instrukciju da mislite prvo na nesto do cega vam je mnogo stalo, a zatim na nesto sto vam je vazno u sadasnjem trenutku. Posmatrate dve emocije znacajno razlicite visine tj. dubine. Ova vezbica je nesto posebno. Da li vas zanimaju emocije, ili vas emocije ne zanimaju?

obavesten i objektivan

pre 9 godina

To sto neko ne razume, ne dozivi i ne oseca performans je njegov licni dozivljaj i na to svakako doticni ima pravo. To sto izlozbe i performanse ove gospodje posecuju stotine hiljada ljudi , sto se najuticajniji muzeji i kuratori otimaju o njene radove je svetski uspeh i slava sto se ovde u zemlji gmizavaca svakako neprasta.
Zasigurno u Srbiji se nije rodila znacajnija zena od kako se beleze pojave i dogadjaji. A kako se mi odnosimo prema njoj ? Hvala Irini , hvala Marini ;

Lilit

pre 9 godina

Kada je sve tako jednostavno,kao sto deluje iz ugla pojedinih komentatora zasto ne napravite nesto slicno?
Za pocetak pokusajte da provedete 10 dana u samoci, bez ikakve interakcije sa ljudima,za to vreme meditirajte i cistite se od losih misli,pa posle takvog iskustva posmatrajte okolinu i ponasanje ljudi oko vas i to kako delujete na njih.
A sto se tice toga da su Marinini performansi plagijat,umetnost pravi stalne osvrte i nove interpretacije.Da li ce vise pozorisnih trupa koje izvode predstavu po jednom tekstu napraviti istu predstavu,ili ce kvalitet te predstave zavisiti od glumaca i toga kakva im je medjusobna uigranost,kao i od toga ko je rezirao tu predstavu,ili ce sve predstave biti identicne zato sto je isti tekst u pitanju?
A za prosecnog coveka od velike koristi bi bilo da savlada vestine asertivne komunikacije,pa ako se pokaze kapacitet i zelja za radom na sebi,da predje na neke vise nivoe komunikacije.

Samo nek' je le-po!

pre 9 godina

"Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja..."

Hahahaaaaa !!!
Ukinite disciplinu zvanu istorija umetnosti - genije je otkrio smisao!!!

Panda

pre 9 godina

@Temi

Prihvaziću da ste možda u pravu. Ali bi ste morali da objasnite sa koje pozicije govorite. Da li ste prisustvovali performansima Marine Abramović? Šta ste po zanimanju? Šta ste studirali? Koliko je vaše poznavanje istorije umetnosti, umetnosti i umetnosti performansa?

Neverovatno je koliko ljudi sebi daju za pravo da omalovažavaju nešto o čemu pojma nemaju, i ne trude se da shvate. Ali uvek se pozivaju na pravo da misle drugačije. Tačno svako ima pravo na svoje mišljenje,ali svako mišljenje mora da sadži argumente, predznanje o datoj temi, promišljanje onoga što kažete.

Ako toga nema onda je samo glupost.

obavesten

pre 9 godina

Uvek je lepo kada se nase gore list pominje po svetu u pozitivnom svetlu.
Ono sto ne razumem jeste sta ova zena uopste radi ?
Cinjenica da nisu svi obdareni za umetnost,ali ovi performansi su u sustini obicno pros...anje.
Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja,a ovakvi frikovi rade nesto sto niko,a verovatno ni oni ne razumeju,a jedino se na to pale likovi koji dolaze da ih gledaju zato sto je to kul,iako apsolutno nemaju pojma ni sta gledaju,ni zasto su tu.
Ima jedan divan izraz za sve ovo,a on je "umetnicarenje"
Umetnicarenje je podrazavanje umetnosti,iako sa umetnoscu nema veze i jedina osecanja koja proizvodi su podmeh,gadjenje,nerazumevanje.
Isao sam na desetine perfomansa ovog tipa i uvek bio razocaran.Ja sam verovatno glup i neobrazovan kada ih ne razumem,ali se zato uvek slatko ismejem kada slusam objasnjenja od autora i gluposti koje lupetaju.

Temi

pre 9 godina

Koje samo nebuloze izvodi ova zena, a jos joj se ljudi dive. Podseca me na pricu carevo novo odelo... gde mnogi ne razumeju njenu glopust, ali plaseci se sopstvene, nalaze dubinu u njenim performansima. Uzas!

Neko

pre 9 godina

Marina je veliki plagijator. Jos osamdesetih godina umetnik Tehching Hsieh je proveo godinu dana u galeriji ne radeci nista. Nemacka umetnica Regina Franke je izvela performans "The Artist is Present" bas kao i Marina. Samo sto je nemacka umetnica to uradila 11 godina ranije. Ima jos mnogo primera...

Temi

pre 9 godina

Koje samo nebuloze izvodi ova zena, a jos joj se ljudi dive. Podseca me na pricu carevo novo odelo... gde mnogi ne razumeju njenu glopust, ali plaseci se sopstvene, nalaze dubinu u njenim performansima. Uzas!

Neko

pre 9 godina

Marina je veliki plagijator. Jos osamdesetih godina umetnik Tehching Hsieh je proveo godinu dana u galeriji ne radeci nista. Nemacka umetnica Regina Franke je izvela performans "The Artist is Present" bas kao i Marina. Samo sto je nemacka umetnica to uradila 11 godina ranije. Ima jos mnogo primera...

obavesten

pre 9 godina

Uvek je lepo kada se nase gore list pominje po svetu u pozitivnom svetlu.
Ono sto ne razumem jeste sta ova zena uopste radi ?
Cinjenica da nisu svi obdareni za umetnost,ali ovi performansi su u sustini obicno pros...anje.
Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja,a ovakvi frikovi rade nesto sto niko,a verovatno ni oni ne razumeju,a jedino se na to pale likovi koji dolaze da ih gledaju zato sto je to kul,iako apsolutno nemaju pojma ni sta gledaju,ni zasto su tu.
Ima jedan divan izraz za sve ovo,a on je "umetnicarenje"
Umetnicarenje je podrazavanje umetnosti,iako sa umetnoscu nema veze i jedina osecanja koja proizvodi su podmeh,gadjenje,nerazumevanje.
Isao sam na desetine perfomansa ovog tipa i uvek bio razocaran.Ja sam verovatno glup i neobrazovan kada ih ne razumem,ali se zato uvek slatko ismejem kada slusam objasnjenja od autora i gluposti koje lupetaju.

Samo nek' je le-po!

pre 9 godina

"Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja..."

Hahahaaaaa !!!
Ukinite disciplinu zvanu istorija umetnosti - genije je otkrio smisao!!!

Aleksa

pre 9 godina

Pre nekoliko dana sam pokusala da objasnim jednom Nemcu, programeru, trgovcu akcijama na berzama, postovaocu umetnosti, prevashodno slikarstva, ko je Marina I cime se bavi. Htela sam da mu predstavim Srbiju I Srbe u najboljem svetlu jer je I prisao mome muzu I meni posto je u saznao da smo Srbi u jednom hotelu na Majorci. Pricali smo mu o Tesli, Andricu, Crnjanskom, Kisu, Paji Jovanovicu, Lubardi, Sumanovicu, M. P. Barili, Ljubi Popovicu.... o Kusturici I kome sve ne. Pokazao je veliko interesovanje za srpsku istoriju od Nemanjica do savremenih ratova I mislim da je sve razumeo osim cime se Marina bavi I sta je tu umetnost. Njemu je to liculo na neku spiritualisticku seansu, na psihoterapiju, na sve osim na umetnost. Ja sam se postavila neutralno kako bih izbegla bilo kakvu sugestiju, licni stav I emociju, covek je samo prema toj prici ostao ravnodusan....

Pantelija

pre 9 godina

Bas mu mi mili komentari koji ovo sto radi Abramovcka nazivaju modernom umetnoscu.Sta je tu moderno?
Ovakvi perfomansi se rade decenijama i vise nisu ni zanimljivi ,ni interesantni,niti pobudjuju paznju bilo koga ko ima vise od 12 godina i procitao je barem tri knjige.
Cinjenica da je svet smatra umetnikom je pozrazavajuca i zalosna,sto ne govori o njoj,vec o tom svetu,koji naseda na vestacko stvaranje umetnosti,bez imalo duse i kvaliteta.
Cemu perfomansi uopste sluze?
Ja ,iskreno, nemam pojma!
Ne pomeraju granice u umetnosti,uglavnom su izuzetno dosadni,niko ih ne razume.

Nikola, ova zena nervira

pre 9 godina

Bogami ja ne bih mogao da sedim preko puta nje i da joj gledam u lice. Previse bi mi to bilo. Osetim neku agresiju u sebi. A jos kad pomislim sta mislim o njoj i njenoj "umetnosti"... Interesantno bi bilo saznati od cega zivi ova zena uopste. Obzirom na stipsaluk zapadnjaka ne verujem da joj za njene "performense" toliko placaju da moze od toga da zivi. Pogotovu sto se ne radi ni o kakvoj umetnosti, ni o kakvom performensu. Osam sati sedeti i buljiti u jednu tacku, to je sva umetnost. Doduse, nije ni to lako... Crnogorka je ona, njoj to ne pada tesko.

vita-brevis

pre 9 godina

Niko, nikada više, neće isklesati Mikelandjelovog Davida... Šta je to, što niko, nikada više, posle Marine Abramović nije, niti će biti u stanju da uradi, na istovetan ili bolji način? Isprobajte, nju u sebe: neka se maskira do neprepoznatljivosti, neka napravi performans kakav god poželi... Ako "prepoznate" nju i njeno "genijalno" delo, potražiću pomoć...

Ana

pre 9 godina

Gospode Boze, kako prazno zveci ovaj tekst Irine Subotic. Koliko je tu truda ulozeno da se objasni ta nebulozna komedija. Kakva pacenicka zelja da se bude moderan i kao spozna ono sto je trenutni hir, odnosno promasaj zvani "moderna umetnost", koja, uzgred, nije vise ni toliko moderna buduci da je sve ovo vec izvedeno mnogo ranije, manje-vise slicno. Tesko mi je da se odlucim da li je sve to tuzno ili zapravo malogradjanski tugaljivo.

obavesten i objektivan

pre 9 godina

To sto neko ne razume, ne dozivi i ne oseca performans je njegov licni dozivljaj i na to svakako doticni ima pravo. To sto izlozbe i performanse ove gospodje posecuju stotine hiljada ljudi , sto se najuticajniji muzeji i kuratori otimaju o njene radove je svetski uspeh i slava sto se ovde u zemlji gmizavaca svakako neprasta.
Zasigurno u Srbiji se nije rodila znacajnija zena od kako se beleze pojave i dogadjaji. A kako se mi odnosimo prema njoj ? Hvala Irini , hvala Marini ;

obavešteniji

pre 9 godina

(obavesten, 26. jul 2014 22:15)

Ti si klasičan nemač pojma. I da, umetnost uopšte ne mora da bude lepa, niti da pobudjuje plemenita osećanja., mada, naravno može i to. Ona može da bude i ogavna i premazana fekalijama. To što bi ti hteo od umetnosti se prodaje ispred supermarketa, na ulici, prelepo a jeftino. Umetnost je prilično široka oblast- teorija umetnosti, istorija umetnosti, filozofija umetnosti, bla,bla...- manite se prirucnika o umetnosti za domacice, i negativnog komentarisanja necega sto niti razumete, niti sa takvim neznanjem možete.

Boki

pre 9 godina

Ako zena radi to sto radi zbog onih umetnika koji je razumeju ili "razumeju",onda je to OK.
Mozda oni u tome vide "pomeranje granica" i meni je drago zbog njih.
Za obican svet,to je prodavanje magle.

Vaše ime

pre 9 godina

Ok, ajmo ovako:
Zamislite sebe da napravite preformans negde kako vršite nuždu, i pozovote ljude, i zaradite 10 miliona dolara za to.
Pitanje je prosto: ko je tu lud?
Vi koji ste zaradili pare i namagarčili one buržuje i kulturopaćenike koji vape da budu posebni, da se kreću u ''retkim umetničkim krugovima'', ili ti isti naivci koji vam sami prilaze i stežu ruku govoreći da ste umetnik?
Zašto kriviti Marinu za bilo šta što radi?
Očigledno je da ima neku svoju publiku i pratioce.
Ima neku harizmu i moć da ubedi mnoge kako je talentovana. I šta sad?
Sutra će ta Marina da natera ceo Njujork da se skinu i gađaju fekalijama, i imaćete noinare koji će pisati kako je to najveća umetnost 21 veka, ljude koji će je smatrati za najtalentovaniju umetnicu svih vremena i td...
Šta je tu ona kriva?, ništa... Takvo je vreme došlo dragi moji.
Glupost je postala umetnost. Zlokobnost je postala IN. Samoljublje je postalo poželjno, inat bez granica, tvrdoglavost... Pare se najviše cene, više i od talenta, i od dobrih osobina, od svega. Ako si ti dobra čovek, pošten, koji će uvek pomoći drugome koliko može, koji ne laže, ne živi u iluzijama, ti si mrtav! Tebe će pojesti ovaj svet u jednom zalogaju! Zato... da, ovo je umetnost! Kraj debate!

Think Twice Dmr

pre 9 godina

@obavesten
Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja,a ovakvi frikovi rade nesto sto niko,a verovatno ni oni ne razumeju,a jedino se na to pale likovi koji dolaze da ih gledaju zato sto je to kul,iako apsolutno nemaju pojma ni sta gledaju,ni zasto su tu. (...)
(obavesten, 26. jul 2014 22:15)

Ne zelim da velicam Marinin rad olako, jer ga ne dozivljavam bliskim i ponekad prosto ne razumem, ali vi prijatelju "obavesteni" - potpuno nipodastavajuci rad nekog drugog, Marine Abramovic, ili bilo koga drugog - bez ideje da je moguce nesto ne razumeti, sa ociglednim odustvom svake dobre volje za razumevanjem, pokazujete zapravo nedostatak vaspitanja i obrazovanja.
Dokaz tome je i to sto pogresno koristite interpunkciju, zareze, razmake i tacke u svom nedugackom tekstu. Da ste malo vise citali knjige, pisali biste ispravo, a istovremeno bili obrazovaniji, sto bi vas sprecilo da budete tako neodmereni i iskljucivi u osudjivanju neceg sto mozda, ipak nije u vasem... dometu.
Dakle, ovakav komentar, kako ste ga ovde dali, olicenje je vaseg karaktera, a skoro ni u cemu ne odslikava Marinin rad.
Razmislite dva puta pre nego sto sledeci put olako pokazete svoju slabost, jer takav komentar, jeste slika vase slabosti na vise nivoa.

Kad, ono, međutim...

pre 9 godina

Taman sam se pitao šta je sa Marinom... čitavih 5 dana ni reči o njoj...što je mnogo, mnogo je...
Kad, ono, međutim...

Petar

pre 9 godina

Ljudi, šta je vama? Marina je najveća umetnica svih vremena!
Za mene je najveća umetnost na svetu da bez i malo talenta uzimaš pare i zaluđuješ široku masu. Za mene je najveća umestnost kada si rođen za prodavačicu u trafici, a umesto toga završiš na zapadu uzimajući debele pare na nadebilnije stvari koje neko može da radi, i ne samo to, uz sve to, ti ubediš mnoge da je sve to umetnost!, moderna, i stekneš i slavu pride!
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah...pa ja joj skidam kapu, klečim pred njom, i verujem da kada bi je nasamo negde pitao, da bi mi sve ovo priznala, rekla bi u fazonu: '' šta ću im ja kad ovce žele da budu očičane, kad su naivni ljudi, šta ja tu mogu? sem da iskoristim to.''
I da bi mi rekla da je talentovana za umetnost isto kao i ja za Poeziju... Znači nemojte mrzeti nečiju snalažljivost, već naivnost onih koji nemaju moć da prepoznaju talenat i originalost od čiste gluposti, i to one gluposti bez ikakvog daljeg obrazloženja.
Ja se njoj divim!

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Marina je DIV savremene umetnosti.
(Nikola S., 26. jul 2014 21:58)
--------
Marina mozda jeste DIV ali, verujte, uprkos Vasem samoubedjenju da je to sto radi Marina nesto vazno, neobicno i lepo, a da Vi, samo zbog svoje obrazovne ogranicenostoi, to ne razumete no podrzavate, ovo nije umetnost?! Marina je uspela da oko svoje "umetnosti" okupi neverovatan broj skorojevica i netalentovanih ljudi, koji sa umetnosci nemaju nikakvih dodirnih tacaka. Medjutim, Marina je personifikacija svih tih ljudi. Ako je to umetnost svako moze da bude umetnik i dozivi njenu slavu. Nesto poput turko-folk muzicara u Srbiji, koji permanetno grakcu i skacu na nekoj od bezbrojnih TV stanica, prosipajuci svoj sund, primitivnost i netalenat ali, uvek mogu da kazu da su, eto, bili "poznati pevaci"?! Doduse, Marina, kao peforator, nesto i daje. Ona uzima novac i lepo od toga zivi, a skorojevicima pribavlja ugodan osecaj da su prisustvovali nekom neverovatnom dogadjaju, koji predstavlja samu srz umetnosti. Prisustvovao sam nekim performansima, cak i izlozbama, koje bi bile najinteresantnije psiho-patolozima i mogle bi da daju veliki doprinos u jos boljem razumevanju i lecenju ljudske duse. Draze mi je sto novac uzima kao "performator" ili "peforator" a ne kao clan one "Pink Panter" druzine ali, to nema veze sa bilo cime.

Slava

pre 9 godina

Каква је она срамота за нас уметнике. Као сликара ме прође језа када чујем њено име...

Pokondirene tikve

pre 9 godina

To poigravanje raznim bodežima i pištoljima, to mazanje vlastitog tela sopstvenim (a možda i tuđim) finalnim produktom varenja hrane,to virtuelno opšenje sa kosturom, taj "zvuk tišine"...sve je to, ustvari, "umetnost višeg nivoa" koju "običan i neobrazovan" svet ne može da shvati drugačije do svojevrsne zloupotrebe umetnosti čiji je krajnji i isključivi cilj finansijska dobrobit za dotičnu artistkinju.

Panda

pre 9 godina

@Temi

Prihvaziću da ste možda u pravu. Ali bi ste morali da objasnite sa koje pozicije govorite. Da li ste prisustvovali performansima Marine Abramović? Šta ste po zanimanju? Šta ste studirali? Koliko je vaše poznavanje istorije umetnosti, umetnosti i umetnosti performansa?

Neverovatno je koliko ljudi sebi daju za pravo da omalovažavaju nešto o čemu pojma nemaju, i ne trude se da shvate. Ali uvek se pozivaju na pravo da misle drugačije. Tačno svako ima pravo na svoje mišljenje,ali svako mišljenje mora da sadži argumente, predznanje o datoj temi, promišljanje onoga što kažete.

Ako toga nema onda je samo glupost.

II

pre 9 godina

"To je upečatljiva reakcija osoba koje su želele da podele s Marinom zajedničke trenutke, jer svi koji su tu došli - bili su ljudi koji veruju da će postati deo nekog neobičnog čina, da će osetiti deo njene energije, prenosa ezoteričnih stanja, dubinske relaksacije i simbolike, što je ona učila boraveći u tibetanskim manastirima, japanskim školama veština ili aboridžinskim pustinjama Australije. Svojom harizmatičnom ličnošću ona vidno utiče na zbir ljudi i u tome sam prepoznala reakciju i psihologiju mase - u ovom slučaju sa pozitivnim predznacima."

Drugim recima Abramoviceva je prenela duhovnost manastira sa Tibeta i japanskih skola u galeriju Serpentajn i svi oni koji nemaju mogucnosti da licno dozive duhovnost tih manastira je mogu doziveti kod, i sa Marinom!? Ona kao "prava svetica" i necujno klizi i nestaje iz jedne prostorije galerije u drugu.

Ocekujem da ce Marina uskoro postati hiler sa nadprirodnim mocima i da ce svet leciti od teskih i neizlecivih bolesti

Kiza

pre 9 godina

Marina je veliki plagijator. Jos osamdesetih godina umetnik Tehching Hsieh je proveo godinu dana u galeriji ne radeci nista. Nemacka umetnica Regina Franke je izvela performans "The Artist is Present" bas kao i Marina. Samo sto je nemacka umetnica to uradila 11 godina ranije. Ima jos mnogo primera...
(Neko, 26. jul 2014 20:10)

Ne, nije plagijat. Marina je to uradila na potpuno drugaciji nacin. Ona
je i rekla u Njujorku pred performans u MoMA Muzeju da to vec vidjeno ali
je ona to odradila drugacije. I drugi umetnici su zeleli da urade svoj
"The Artist is present" ali nisu imali ideju kako. Broj od 800.000
posetilaca i redovi ispred Muzeja govore sami za sebe.

:)

pre 9 godina

negativnog komentarisanja necega sto niti razumete, niti sa takvim neznanjem možete. (obavešteniji, 27. jul 2014 00:33)
Ajaoj, koliko ruznih reci, misli i osecanja u ime umetnosti. Cak i da ste sve u pravu, ostaje pitanje da li taj elitisticki stav ima svoju potvrdu u pijenju caja sa engleskom kraljicom ili rektorom Harvarda. Da li zaista mislite da su SVI ucesnici performansa M. Abramovic cekali satima, da su SVI odusevljeni svojim iskustvom, da SVI imaju dobro misljenje o njoj, da su SVI na ulazu u galeriju testirani na kulturno-umetnicku obrazovanost i podobnost koju zagovarate? Zaista vrlo, vrlo bahato, i nepotrebno, jer je umetnicko delo u stanju da izdrzi i kritike i sumnju. I, da, guranje mrtve ribe u vaginu to nije, kao ni kada covek na kristal metu juri ljude da im jede lice.

Aca

pre 9 godina

Obozavam da citam utiske ljudi o performansima Marine Ambramovic a ne samo da vecina nije bila ni na jednom nego se verovatno nije ni ocesala o knjigu u kojoj se on spominje. Zasto sebi dajete pravo da uopste komentararisete nesto o cemu pojma nemate a na stranu to sto je uglavnom u nekom negativnom kontekstu. Ako nemate nesto pozitivno da napisete onda bolje i nemojte nista pisati jer svakako smo vec okruzeni sa dosta negativnosti.

Boza

pre 9 godina

@Temi

Ovu osobu postuju mnogi sirom sveta i smatra se cenjenim umetnikom.
Sasvim je u redu da ti licno i mnogi slicni tebi ne razumeju ovu umetnost, ali je jako nevaspitano ovako komentarisati tudji uspeh.

Da li si ti u svom poslu koji radis cenjen i priznat?

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Marina tera ljude na razmisljanje, makar ono bilo i negativno. To i jeste cilj umetnosti, mada umetnost i ne mora da ima cilj, jer je umetnost, u metafizickom smislu, sam cilj po sebi. Ali, svako onaj ko iskoraci iz svoje uobicajene svakodnevne seme prisusustvujuci Marininom perfomansu, on je prodrmao svoj energetski sustav, a samim tim i osetio drugaciji vid stvarnosti koji moze biti i veoma zanimljiv!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zozrzo, 27. jul 2014 16:19
---
Da li je cilj ove "umetnosti", da "tera na razmisljanje"? Znaci Marinina umetnost nije sama sebi svrha vec da stimulise ljude na razmisljanje?! Posmatrao sam njene "performanse" doduse samo na TV- ili internetu i verujte, "smrzao" sam se, a razmisljanje je bilo u totalnoj blokadi? A nisam ni nepismen, niti covek koji se nije nagledao svakakvih "cuda". Meni su, da budem iskren, njeni performansi "vasar" banalnosti od kojih ona lepo zivi. I neka. Ali, ubedjivati mase da je to nesto? Sledeci ova "umetnicki pravac" sve je umetnost. Od "drkanja na kisi", sto je bio jedan od Marinih "ranih radova", do vrsenja velike ili male nuzde.

Kiza

pre 9 godina

Koje samo nebuloze izvodi ova zena, a jos joj se ljudi dive. Podseca me na pricu carevo novo odelo... gde mnogi ne razumeju njenu glopust, ali plaseci se sopstvene, nalaze dubinu u njenim performansima. Uzas!
(Temi, 26. jul 2014 20:57)

# Link komentara

Savetujem vam da odete na Kurirov sajt. Bice vam lakse da razumete.

obavesten

pre 9 godina

Niko, nikada više, neće isklesati Mikelandjelovog Davida... Šta je to, što niko, nikada više, posle Marine Abramović nije, niti će biti u stanju da uradi, na istovetan ili bolji način? Isprobajte, nju u sebe: neka se maskira do neprepoznatljivosti, neka napravi performans kakav god poželi... Ako "prepoznate" nju i njeno "genijalno" delo, potražiću pomoć...
(vita-brevis, 27. jul 2014 07:28)
Iza Mikelandjela su ostala umetnicka dela,kojima je oplemenio duse milionima ljudi.On je ostavio nesto materijalno,opipljivo,a opet lepo.
Kada covek bolje pogleda,umetnost je proizvod,koji ima svoju svrhu i namenu.Sva ta dela koja je ostavio nisu pravljena iz hira,vec ih je neko narucivao i placao.Svi veliki slikari su svoja dela pravili uglavnom u nameri da ih prodaju,a veliki su zato sto su imali odredjenu energiju ,bas kao i tehniku sa kojom su mogli da se ispolje.
Moderna umetnost je odbacivanje svega klasicnog i na silu pomeranje granica .To je kao da slikar odbaci koriscenje boja kao dekadentno i pocne da slika sa izmetom,samo zato sto se to uklapa u percepciju moderne umetnosti.
Ne moze se umetnoscu nazvati delo koje niko ne razume ili ga razume samo mali deo populacije,vec je umetnost ono sto razume svako.Kada gledamo Pikasove slike,nekome ce se dopasti,nekome ne,ali niko nece reci da nisu lepe ili originalne,bas kao i slike klasicnih slikara.Jedna Mona Liza vec vekovima ne gubi nista od lepote i verovatno nikada nece!

MAAMA

pre 9 godina

Nemojte misliti da ne treba ništa da znate o umetnosti da bi ste je razumeli. Verujte i umetnost je nešto što se i o čemu se uči da bi smo znali kako da je percipiramo i čitamo. Činjenica da prihvatate kvalitet klasičnog umetničkog dela, u komentarima često navođeno vajarsko delo, ne znači da ste ga i razumeli. Samo ste ga prihvatili. Verujte iza umetnosti performansa se kriju naslage znanja i koncpeti koje treba takođ istraživati, učiti i u njima uživati.

Lilit

pre 9 godina

Kada je sve tako jednostavno,kao sto deluje iz ugla pojedinih komentatora zasto ne napravite nesto slicno?
Za pocetak pokusajte da provedete 10 dana u samoci, bez ikakve interakcije sa ljudima,za to vreme meditirajte i cistite se od losih misli,pa posle takvog iskustva posmatrajte okolinu i ponasanje ljudi oko vas i to kako delujete na njih.
A sto se tice toga da su Marinini performansi plagijat,umetnost pravi stalne osvrte i nove interpretacije.Da li ce vise pozorisnih trupa koje izvode predstavu po jednom tekstu napraviti istu predstavu,ili ce kvalitet te predstave zavisiti od glumaca i toga kakva im je medjusobna uigranost,kao i od toga ko je rezirao tu predstavu,ili ce sve predstave biti identicne zato sto je isti tekst u pitanju?
A za prosecnog coveka od velike koristi bi bilo da savlada vestine asertivne komunikacije,pa ako se pokaze kapacitet i zelja za radom na sebi,da predje na neke vise nivoe komunikacije.

Dušan

pre 9 godina

Da nije tužno bilo bi smešno kako mali, neuki ljudi komentarišu umetničke gromade kao što je Marina Abramović. Marina je uz Đokovića, Exit i Kusturicu jedan od najpriznatijih brendova sa ovih prostora. Najteže je uspeti u svom selu, a ono što je najslađe, često potpuno nepotrebno - šta će ti priznanje u zatucanoj Srbijici kada te svet prihvata i voli. Marina dobro zna da nije ružno pače, već predivni labud... p.s. i za Stiv Jobsa su govorili da je plagijator, pa je i dalje priznat kao jedan od najvećih inovatora svih vremena...

Anto

pre 9 godina

Marina je jedna zestoka, lucidna Crnogorka koja se dozvala, sto bi rekli dolje u CG. Bez spoznaje ko je i odakle ne bi ni mogla bit svjetska umjetnica.
jos jednom BRAVO!!

zozrzo

pre 9 godina

Marina tera ljude na razmisljanje, makar ono bilo i negativno. To i jeste cilj umetnosti, mada umetnost i ne mora da ima cilj, jer je umetnost, u metafizickom smislu, sam cilj po sebi. Ali, svako onaj ko iskoraci iz svoje uobicajene svakodnevne seme prisusustvujuci Marininom perfomansu, on je prodrmao svoj energetski sustav, a samim tim i osetio drugaciji vid stvarnosti koji moze biti i veoma zanimljiv!

Serpentajn

pre 9 godina

Kad dobijete instrukciju da mislite prvo na nesto do cega vam je mnogo stalo, a zatim na nesto sto vam je vazno u sadasnjem trenutku. Posmatrate dve emocije znacajno razlicite visine tj. dubine. Ova vezbica je nesto posebno. Da li vas zanimaju emocije, ili vas emocije ne zanimaju?

vasilije knezevic

pre 9 godina

Skoro nema nista da kazem,komentarisem o Marini Abramovic.Ustvari imam da se izjasnim
kako i zbog cega neki drugi komentarisu njeno postojanje,njenu umjetnost,postojanja.Na
americkoj televiziji dugo godina je radila,u jutarnjoj "talk show"-Regis i Katy Lee.
Katy Lee je bila udata za Francka Giforda ,sada pokojnoga,koji je bio poznati star
americkog foodball-a. Katy Lee,po prirodi pricalica,pocela je nervirati americku publiku.
Posebno su dosadne bile price o njenoj djeci od kojih je htjela napraviti cuda
"show bussinesa".Publika je odreda zeljela da se ona izgubi ali je bilo potrebno dugo
vremena da se to ostvari.Na kraju se ponovo pojavila u nesto blazoj formi,takodje u
jutarnjem programu.u zajednici sa jednom drugom zenom.Marina me podsjeca na Katy
Lee,jedino sto Katy Lee ne bi imala snage da se strpi i ne progovori za sve to vrijeme.
Onda je potpuno razumljivo da je mnogima prisustvo Marine Abramovic potpuna
i razumljiva dosada,nesto kao cir koga se tesko osloboditi. Ali ona je,na kraju,
umjetnica;cutanja i nepokreta.Mozda nam je to itekako potrebno u savremenom
nacinu zivota kada nasi pokreti, jezicni i fizicki postaju neka vrlo nepoznata i
visoka frekvencija.Marina je vrlo uporna i bas zato nas nervira,nesto slicno
Jacklyn Kennedy -Onazis koja je toliko nervirala svoju pastorku, Onazisovu cerku,
poslije njegove smrti ,da joj je posljednja dala milion dolara da se oslobodi dosade.
vasilije knezevic 26 jula 2014

Nick

pre 9 godina

Za sve koji ne razumeju Marinu i modernu umetnost:
http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/may/30/contemporary-art-isnt-original-marina-abramovic-row

brm

pre 9 godina

Apsurd je što je vaša reakcija čini umetnikom. Umetnost ne mora da bude lepa, već izaziva reakciju. I impresionisti su bili ismevani u počecima. Ne volim lik i delo Marine, ali je pogodila psihologiju mase i dobija željenu reakciju. Na račun vašeg hejtovanja ona ima slavu i milione. Bravo i jedno cinično hvala.

Q

pre 9 godina

Za one koji (ne) "razumeju" (@ obavesten, Temi…) – probajte pogledati ovaj video od 6:22 i posebno poslušajte vrlo jednostavnu a duboko istinitu rečenicu koju Valdemar Janušćak izgovara od 9:22.

slaven

pre 9 godina

U vezi lijepog u umjetnosti... Da li je bezbroj puta predstavljanjo raspeće u slikarstvu pa donekle i u vajarstvu, odraz čovjekove težnje za ljepotom ili je riječ o tragediji ljudske egzistencije? Da li umjetnost najvećim dijelom širi pozitivna osjećanja o ljudskoj egzistenciji ili je pak obrnuto? Šta sa Tolstojevom Anom Karenjinom? Šta sa predstavama Strašnog suda u umjetnosti? Šta sa grčkom tragedijom? Dakle, za bolje razumijevanje umjetnosti uopšte najbolji lijek je izložiti sebe umjetničkim djelima, vratiti im se više puta, obratiti pažnju na kontekst, pokušati analizirati i pokušati razumjeti. Performans kao i mnoge druge umjetničke prakse nastale u drugoj polovini 20. vijeka je rezultat težnje umjetnika za višedisciplinarnošću. Performans nije slikarstvo, ni vajarstvo, ni poezija, ni tragedija, mada može da ima neke osobine od svake od navedenih disciiplina. Nije ni vizuelna ili likovna umjetnost u pravom smislu riječi. Prema tome, umjetnička teorija koja opravdava recimo, impresionizam ovdje nije primjenjljiva niti je performans uopšte moguće ispravno doživjeti gledajući samo video i foto snimke koji su tu samo da dokumentuju a nikako da budu zamjena za performans. Stoga je komentarisanje bilo kog performansa samo na osnovu video i foto zapisa na internetu, ravno komentarisanju nekog književnog djela na osnovu njegovog bibliografskog zapisa i komentara u člancima u novinama.

Temi

pre 9 godina

Koje samo nebuloze izvodi ova zena, a jos joj se ljudi dive. Podseca me na pricu carevo novo odelo... gde mnogi ne razumeju njenu glopust, ali plaseci se sopstvene, nalaze dubinu u njenim performansima. Uzas!

obavesten

pre 9 godina

Uvek je lepo kada se nase gore list pominje po svetu u pozitivnom svetlu.
Ono sto ne razumem jeste sta ova zena uopste radi ?
Cinjenica da nisu svi obdareni za umetnost,ali ovi performansi su u sustini obicno pros...anje.
Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja,a ovakvi frikovi rade nesto sto niko,a verovatno ni oni ne razumeju,a jedino se na to pale likovi koji dolaze da ih gledaju zato sto je to kul,iako apsolutno nemaju pojma ni sta gledaju,ni zasto su tu.
Ima jedan divan izraz za sve ovo,a on je "umetnicarenje"
Umetnicarenje je podrazavanje umetnosti,iako sa umetnoscu nema veze i jedina osecanja koja proizvodi su podmeh,gadjenje,nerazumevanje.
Isao sam na desetine perfomansa ovog tipa i uvek bio razocaran.Ja sam verovatno glup i neobrazovan kada ih ne razumem,ali se zato uvek slatko ismejem kada slusam objasnjenja od autora i gluposti koje lupetaju.

Neko

pre 9 godina

Marina je veliki plagijator. Jos osamdesetih godina umetnik Tehching Hsieh je proveo godinu dana u galeriji ne radeci nista. Nemacka umetnica Regina Franke je izvela performans "The Artist is Present" bas kao i Marina. Samo sto je nemacka umetnica to uradila 11 godina ranije. Ima jos mnogo primera...

Kiza

pre 9 godina

Koje samo nebuloze izvodi ova zena, a jos joj se ljudi dive. Podseca me na pricu carevo novo odelo... gde mnogi ne razumeju njenu glopust, ali plaseci se sopstvene, nalaze dubinu u njenim performansima. Uzas!
(Temi, 26. jul 2014 20:57)

# Link komentara

Savetujem vam da odete na Kurirov sajt. Bice vam lakse da razumete.

obavesten i objektivan

pre 9 godina

To sto neko ne razume, ne dozivi i ne oseca performans je njegov licni dozivljaj i na to svakako doticni ima pravo. To sto izlozbe i performanse ove gospodje posecuju stotine hiljada ljudi , sto se najuticajniji muzeji i kuratori otimaju o njene radove je svetski uspeh i slava sto se ovde u zemlji gmizavaca svakako neprasta.
Zasigurno u Srbiji se nije rodila znacajnija zena od kako se beleze pojave i dogadjaji. A kako se mi odnosimo prema njoj ? Hvala Irini , hvala Marini ;

Dušan

pre 9 godina

Da nije tužno bilo bi smešno kako mali, neuki ljudi komentarišu umetničke gromade kao što je Marina Abramović. Marina je uz Đokovića, Exit i Kusturicu jedan od najpriznatijih brendova sa ovih prostora. Najteže je uspeti u svom selu, a ono što je najslađe, često potpuno nepotrebno - šta će ti priznanje u zatucanoj Srbijici kada te svet prihvata i voli. Marina dobro zna da nije ružno pače, već predivni labud... p.s. i za Stiv Jobsa su govorili da je plagijator, pa je i dalje priznat kao jedan od najvećih inovatora svih vremena...

Panda

pre 9 godina

@Temi

Prihvaziću da ste možda u pravu. Ali bi ste morali da objasnite sa koje pozicije govorite. Da li ste prisustvovali performansima Marine Abramović? Šta ste po zanimanju? Šta ste studirali? Koliko je vaše poznavanje istorije umetnosti, umetnosti i umetnosti performansa?

Neverovatno je koliko ljudi sebi daju za pravo da omalovažavaju nešto o čemu pojma nemaju, i ne trude se da shvate. Ali uvek se pozivaju na pravo da misle drugačije. Tačno svako ima pravo na svoje mišljenje,ali svako mišljenje mora da sadži argumente, predznanje o datoj temi, promišljanje onoga što kažete.

Ako toga nema onda je samo glupost.

Anto

pre 9 godina

Marina je jedna zestoka, lucidna Crnogorka koja se dozvala, sto bi rekli dolje u CG. Bez spoznaje ko je i odakle ne bi ni mogla bit svjetska umjetnica.
jos jednom BRAVO!!

Aca

pre 9 godina

Obozavam da citam utiske ljudi o performansima Marine Ambramovic a ne samo da vecina nije bila ni na jednom nego se verovatno nije ni ocesala o knjigu u kojoj se on spominje. Zasto sebi dajete pravo da uopste komentararisete nesto o cemu pojma nemate a na stranu to sto je uglavnom u nekom negativnom kontekstu. Ako nemate nesto pozitivno da napisete onda bolje i nemojte nista pisati jer svakako smo vec okruzeni sa dosta negativnosti.

Boza

pre 9 godina

@Temi

Ovu osobu postuju mnogi sirom sveta i smatra se cenjenim umetnikom.
Sasvim je u redu da ti licno i mnogi slicni tebi ne razumeju ovu umetnost, ali je jako nevaspitano ovako komentarisati tudji uspeh.

Da li si ti u svom poslu koji radis cenjen i priznat?

Kiza

pre 9 godina

Marina je veliki plagijator. Jos osamdesetih godina umetnik Tehching Hsieh je proveo godinu dana u galeriji ne radeci nista. Nemacka umetnica Regina Franke je izvela performans "The Artist is Present" bas kao i Marina. Samo sto je nemacka umetnica to uradila 11 godina ranije. Ima jos mnogo primera...
(Neko, 26. jul 2014 20:10)

Ne, nije plagijat. Marina je to uradila na potpuno drugaciji nacin. Ona
je i rekla u Njujorku pred performans u MoMA Muzeju da to vec vidjeno ali
je ona to odradila drugacije. I drugi umetnici su zeleli da urade svoj
"The Artist is present" ali nisu imali ideju kako. Broj od 800.000
posetilaca i redovi ispred Muzeja govore sami za sebe.

Lilit

pre 9 godina

Kada je sve tako jednostavno,kao sto deluje iz ugla pojedinih komentatora zasto ne napravite nesto slicno?
Za pocetak pokusajte da provedete 10 dana u samoci, bez ikakve interakcije sa ljudima,za to vreme meditirajte i cistite se od losih misli,pa posle takvog iskustva posmatrajte okolinu i ponasanje ljudi oko vas i to kako delujete na njih.
A sto se tice toga da su Marinini performansi plagijat,umetnost pravi stalne osvrte i nove interpretacije.Da li ce vise pozorisnih trupa koje izvode predstavu po jednom tekstu napraviti istu predstavu,ili ce kvalitet te predstave zavisiti od glumaca i toga kakva im je medjusobna uigranost,kao i od toga ko je rezirao tu predstavu,ili ce sve predstave biti identicne zato sto je isti tekst u pitanju?
A za prosecnog coveka od velike koristi bi bilo da savlada vestine asertivne komunikacije,pa ako se pokaze kapacitet i zelja za radom na sebi,da predje na neke vise nivoe komunikacije.

Slava

pre 9 godina

Каква је она срамота за нас уметнике. Као сликара ме прође језа када чујем њено име...

Samo nek' je le-po!

pre 9 godina

"Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja..."

Hahahaaaaa !!!
Ukinite disciplinu zvanu istorija umetnosti - genije je otkrio smisao!!!

Aleksa

pre 9 godina

Pre nekoliko dana sam pokusala da objasnim jednom Nemcu, programeru, trgovcu akcijama na berzama, postovaocu umetnosti, prevashodno slikarstva, ko je Marina I cime se bavi. Htela sam da mu predstavim Srbiju I Srbe u najboljem svetlu jer je I prisao mome muzu I meni posto je u saznao da smo Srbi u jednom hotelu na Majorci. Pricali smo mu o Tesli, Andricu, Crnjanskom, Kisu, Paji Jovanovicu, Lubardi, Sumanovicu, M. P. Barili, Ljubi Popovicu.... o Kusturici I kome sve ne. Pokazao je veliko interesovanje za srpsku istoriju od Nemanjica do savremenih ratova I mislim da je sve razumeo osim cime se Marina bavi I sta je tu umetnost. Njemu je to liculo na neku spiritualisticku seansu, na psihoterapiju, na sve osim na umetnost. Ja sam se postavila neutralno kako bih izbegla bilo kakvu sugestiju, licni stav I emociju, covek je samo prema toj prici ostao ravnodusan....

zozrzo

pre 9 godina

Marina tera ljude na razmisljanje, makar ono bilo i negativno. To i jeste cilj umetnosti, mada umetnost i ne mora da ima cilj, jer je umetnost, u metafizickom smislu, sam cilj po sebi. Ali, svako onaj ko iskoraci iz svoje uobicajene svakodnevne seme prisusustvujuci Marininom perfomansu, on je prodrmao svoj energetski sustav, a samim tim i osetio drugaciji vid stvarnosti koji moze biti i veoma zanimljiv!

Q

pre 9 godina

Za one koji (ne) "razumeju" (@ obavesten, Temi…) – probajte pogledati ovaj video od 6:22 i posebno poslušajte vrlo jednostavnu a duboko istinitu rečenicu koju Valdemar Janušćak izgovara od 9:22.

obavešteniji

pre 9 godina

(obavesten, 26. jul 2014 22:15)

Ti si klasičan nemač pojma. I da, umetnost uopšte ne mora da bude lepa, niti da pobudjuje plemenita osećanja., mada, naravno može i to. Ona može da bude i ogavna i premazana fekalijama. To što bi ti hteo od umetnosti se prodaje ispred supermarketa, na ulici, prelepo a jeftino. Umetnost je prilično široka oblast- teorija umetnosti, istorija umetnosti, filozofija umetnosti, bla,bla...- manite se prirucnika o umetnosti za domacice, i negativnog komentarisanja necega sto niti razumete, niti sa takvim neznanjem možete.

Think Twice Dmr

pre 9 godina

@obavesten
Umetost,valjda treba da bude lepa i pobudi neka plemenita osecanja,a ovakvi frikovi rade nesto sto niko,a verovatno ni oni ne razumeju,a jedino se na to pale likovi koji dolaze da ih gledaju zato sto je to kul,iako apsolutno nemaju pojma ni sta gledaju,ni zasto su tu. (...)
(obavesten, 26. jul 2014 22:15)

Ne zelim da velicam Marinin rad olako, jer ga ne dozivljavam bliskim i ponekad prosto ne razumem, ali vi prijatelju "obavesteni" - potpuno nipodastavajuci rad nekog drugog, Marine Abramovic, ili bilo koga drugog - bez ideje da je moguce nesto ne razumeti, sa ociglednim odustvom svake dobre volje za razumevanjem, pokazujete zapravo nedostatak vaspitanja i obrazovanja.
Dokaz tome je i to sto pogresno koristite interpunkciju, zareze, razmake i tacke u svom nedugackom tekstu. Da ste malo vise citali knjige, pisali biste ispravo, a istovremeno bili obrazovaniji, sto bi vas sprecilo da budete tako neodmereni i iskljucivi u osudjivanju neceg sto mozda, ipak nije u vasem... dometu.
Dakle, ovakav komentar, kako ste ga ovde dali, olicenje je vaseg karaktera, a skoro ni u cemu ne odslikava Marinin rad.
Razmislite dva puta pre nego sto sledeci put olako pokazete svoju slabost, jer takav komentar, jeste slika vase slabosti na vise nivoa.

Nikola, ova zena nervira

pre 9 godina

Bogami ja ne bih mogao da sedim preko puta nje i da joj gledam u lice. Previse bi mi to bilo. Osetim neku agresiju u sebi. A jos kad pomislim sta mislim o njoj i njenoj "umetnosti"... Interesantno bi bilo saznati od cega zivi ova zena uopste. Obzirom na stipsaluk zapadnjaka ne verujem da joj za njene "performense" toliko placaju da moze od toga da zivi. Pogotovu sto se ne radi ni o kakvoj umetnosti, ni o kakvom performensu. Osam sati sedeti i buljiti u jednu tacku, to je sva umetnost. Doduse, nije ni to lako... Crnogorka je ona, njoj to ne pada tesko.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Marina je DIV savremene umetnosti.
(Nikola S., 26. jul 2014 21:58)
--------
Marina mozda jeste DIV ali, verujte, uprkos Vasem samoubedjenju da je to sto radi Marina nesto vazno, neobicno i lepo, a da Vi, samo zbog svoje obrazovne ogranicenostoi, to ne razumete no podrzavate, ovo nije umetnost?! Marina je uspela da oko svoje "umetnosti" okupi neverovatan broj skorojevica i netalentovanih ljudi, koji sa umetnosci nemaju nikakvih dodirnih tacaka. Medjutim, Marina je personifikacija svih tih ljudi. Ako je to umetnost svako moze da bude umetnik i dozivi njenu slavu. Nesto poput turko-folk muzicara u Srbiji, koji permanetno grakcu i skacu na nekoj od bezbrojnih TV stanica, prosipajuci svoj sund, primitivnost i netalenat ali, uvek mogu da kazu da su, eto, bili "poznati pevaci"?! Doduse, Marina, kao peforator, nesto i daje. Ona uzima novac i lepo od toga zivi, a skorojevicima pribavlja ugodan osecaj da su prisustvovali nekom neverovatnom dogadjaju, koji predstavlja samu srz umetnosti. Prisustvovao sam nekim performansima, cak i izlozbama, koje bi bile najinteresantnije psiho-patolozima i mogle bi da daju veliki doprinos u jos boljem razumevanju i lecenju ljudske duse. Draze mi je sto novac uzima kao "performator" ili "peforator" a ne kao clan one "Pink Panter" druzine ali, to nema veze sa bilo cime.

vasilije knezevic

pre 9 godina

Skoro nema nista da kazem,komentarisem o Marini Abramovic.Ustvari imam da se izjasnim
kako i zbog cega neki drugi komentarisu njeno postojanje,njenu umjetnost,postojanja.Na
americkoj televiziji dugo godina je radila,u jutarnjoj "talk show"-Regis i Katy Lee.
Katy Lee je bila udata za Francka Giforda ,sada pokojnoga,koji je bio poznati star
americkog foodball-a. Katy Lee,po prirodi pricalica,pocela je nervirati americku publiku.
Posebno su dosadne bile price o njenoj djeci od kojih je htjela napraviti cuda
"show bussinesa".Publika je odreda zeljela da se ona izgubi ali je bilo potrebno dugo
vremena da se to ostvari.Na kraju se ponovo pojavila u nesto blazoj formi,takodje u
jutarnjem programu.u zajednici sa jednom drugom zenom.Marina me podsjeca na Katy
Lee,jedino sto Katy Lee ne bi imala snage da se strpi i ne progovori za sve to vrijeme.
Onda je potpuno razumljivo da je mnogima prisustvo Marine Abramovic potpuna
i razumljiva dosada,nesto kao cir koga se tesko osloboditi. Ali ona je,na kraju,
umjetnica;cutanja i nepokreta.Mozda nam je to itekako potrebno u savremenom
nacinu zivota kada nasi pokreti, jezicni i fizicki postaju neka vrlo nepoznata i
visoka frekvencija.Marina je vrlo uporna i bas zato nas nervira,nesto slicno
Jacklyn Kennedy -Onazis koja je toliko nervirala svoju pastorku, Onazisovu cerku,
poslije njegove smrti ,da joj je posljednja dala milion dolara da se oslobodi dosade.
vasilije knezevic 26 jula 2014

Pantelija

pre 9 godina

Bas mu mi mili komentari koji ovo sto radi Abramovcka nazivaju modernom umetnoscu.Sta je tu moderno?
Ovakvi perfomansi se rade decenijama i vise nisu ni zanimljivi ,ni interesantni,niti pobudjuju paznju bilo koga ko ima vise od 12 godina i procitao je barem tri knjige.
Cinjenica da je svet smatra umetnikom je pozrazavajuca i zalosna,sto ne govori o njoj,vec o tom svetu,koji naseda na vestacko stvaranje umetnosti,bez imalo duse i kvaliteta.
Cemu perfomansi uopste sluze?
Ja ,iskreno, nemam pojma!
Ne pomeraju granice u umetnosti,uglavnom su izuzetno dosadni,niko ih ne razume.

MAAMA

pre 9 godina

Nemojte misliti da ne treba ništa da znate o umetnosti da bi ste je razumeli. Verujte i umetnost je nešto što se i o čemu se uči da bi smo znali kako da je percipiramo i čitamo. Činjenica da prihvatate kvalitet klasičnog umetničkog dela, u komentarima često navođeno vajarsko delo, ne znači da ste ga i razumeli. Samo ste ga prihvatili. Verujte iza umetnosti performansa se kriju naslage znanja i koncpeti koje treba takođ istraživati, učiti i u njima uživati.

Ana

pre 9 godina

Gospode Boze, kako prazno zveci ovaj tekst Irine Subotic. Koliko je tu truda ulozeno da se objasni ta nebulozna komedija. Kakva pacenicka zelja da se bude moderan i kao spozna ono sto je trenutni hir, odnosno promasaj zvani "moderna umetnost", koja, uzgred, nije vise ni toliko moderna buduci da je sve ovo vec izvedeno mnogo ranije, manje-vise slicno. Tesko mi je da se odlucim da li je sve to tuzno ili zapravo malogradjanski tugaljivo.

Petar

pre 9 godina

Ljudi, šta je vama? Marina je najveća umetnica svih vremena!
Za mene je najveća umetnost na svetu da bez i malo talenta uzimaš pare i zaluđuješ široku masu. Za mene je najveća umestnost kada si rođen za prodavačicu u trafici, a umesto toga završiš na zapadu uzimajući debele pare na nadebilnije stvari koje neko može da radi, i ne samo to, uz sve to, ti ubediš mnoge da je sve to umetnost!, moderna, i stekneš i slavu pride!
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah...pa ja joj skidam kapu, klečim pred njom, i verujem da kada bi je nasamo negde pitao, da bi mi sve ovo priznala, rekla bi u fazonu: '' šta ću im ja kad ovce žele da budu očičane, kad su naivni ljudi, šta ja tu mogu? sem da iskoristim to.''
I da bi mi rekla da je talentovana za umetnost isto kao i ja za Poeziju... Znači nemojte mrzeti nečiju snalažljivost, već naivnost onih koji nemaju moć da prepoznaju talenat i originalost od čiste gluposti, i to one gluposti bez ikakvog daljeg obrazloženja.
Ja se njoj divim!

obavesten

pre 9 godina

Niko, nikada više, neće isklesati Mikelandjelovog Davida... Šta je to, što niko, nikada više, posle Marine Abramović nije, niti će biti u stanju da uradi, na istovetan ili bolji način? Isprobajte, nju u sebe: neka se maskira do neprepoznatljivosti, neka napravi performans kakav god poželi... Ako "prepoznate" nju i njeno "genijalno" delo, potražiću pomoć...
(vita-brevis, 27. jul 2014 07:28)
Iza Mikelandjela su ostala umetnicka dela,kojima je oplemenio duse milionima ljudi.On je ostavio nesto materijalno,opipljivo,a opet lepo.
Kada covek bolje pogleda,umetnost je proizvod,koji ima svoju svrhu i namenu.Sva ta dela koja je ostavio nisu pravljena iz hira,vec ih je neko narucivao i placao.Svi veliki slikari su svoja dela pravili uglavnom u nameri da ih prodaju,a veliki su zato sto su imali odredjenu energiju ,bas kao i tehniku sa kojom su mogli da se ispolje.
Moderna umetnost je odbacivanje svega klasicnog i na silu pomeranje granica .To je kao da slikar odbaci koriscenje boja kao dekadentno i pocne da slika sa izmetom,samo zato sto se to uklapa u percepciju moderne umetnosti.
Ne moze se umetnoscu nazvati delo koje niko ne razume ili ga razume samo mali deo populacije,vec je umetnost ono sto razume svako.Kada gledamo Pikasove slike,nekome ce se dopasti,nekome ne,ali niko nece reci da nisu lepe ili originalne,bas kao i slike klasicnih slikara.Jedna Mona Liza vec vekovima ne gubi nista od lepote i verovatno nikada nece!

Serpentajn

pre 9 godina

Kad dobijete instrukciju da mislite prvo na nesto do cega vam je mnogo stalo, a zatim na nesto sto vam je vazno u sadasnjem trenutku. Posmatrate dve emocije znacajno razlicite visine tj. dubine. Ova vezbica je nesto posebno. Da li vas zanimaju emocije, ili vas emocije ne zanimaju?

vita-brevis

pre 9 godina

Niko, nikada više, neće isklesati Mikelandjelovog Davida... Šta je to, što niko, nikada više, posle Marine Abramović nije, niti će biti u stanju da uradi, na istovetan ili bolji način? Isprobajte, nju u sebe: neka se maskira do neprepoznatljivosti, neka napravi performans kakav god poželi... Ako "prepoznate" nju i njeno "genijalno" delo, potražiću pomoć...

Nick

pre 9 godina

Za sve koji ne razumeju Marinu i modernu umetnost:
http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/may/30/contemporary-art-isnt-original-marina-abramovic-row

Kad, ono, međutim...

pre 9 godina

Taman sam se pitao šta je sa Marinom... čitavih 5 dana ni reči o njoj...što je mnogo, mnogo je...
Kad, ono, međutim...

II

pre 9 godina

"To je upečatljiva reakcija osoba koje su želele da podele s Marinom zajedničke trenutke, jer svi koji su tu došli - bili su ljudi koji veruju da će postati deo nekog neobičnog čina, da će osetiti deo njene energije, prenosa ezoteričnih stanja, dubinske relaksacije i simbolike, što je ona učila boraveći u tibetanskim manastirima, japanskim školama veština ili aboridžinskim pustinjama Australije. Svojom harizmatičnom ličnošću ona vidno utiče na zbir ljudi i u tome sam prepoznala reakciju i psihologiju mase - u ovom slučaju sa pozitivnim predznacima."

Drugim recima Abramoviceva je prenela duhovnost manastira sa Tibeta i japanskih skola u galeriju Serpentajn i svi oni koji nemaju mogucnosti da licno dozive duhovnost tih manastira je mogu doziveti kod, i sa Marinom!? Ona kao "prava svetica" i necujno klizi i nestaje iz jedne prostorije galerije u drugu.

Ocekujem da ce Marina uskoro postati hiler sa nadprirodnim mocima i da ce svet leciti od teskih i neizlecivih bolesti

Pokondirene tikve

pre 9 godina

To poigravanje raznim bodežima i pištoljima, to mazanje vlastitog tela sopstvenim (a možda i tuđim) finalnim produktom varenja hrane,to virtuelno opšenje sa kosturom, taj "zvuk tišine"...sve je to, ustvari, "umetnost višeg nivoa" koju "običan i neobrazovan" svet ne može da shvati drugačije do svojevrsne zloupotrebe umetnosti čiji je krajnji i isključivi cilj finansijska dobrobit za dotičnu artistkinju.

:)

pre 9 godina

negativnog komentarisanja necega sto niti razumete, niti sa takvim neznanjem možete. (obavešteniji, 27. jul 2014 00:33)
Ajaoj, koliko ruznih reci, misli i osecanja u ime umetnosti. Cak i da ste sve u pravu, ostaje pitanje da li taj elitisticki stav ima svoju potvrdu u pijenju caja sa engleskom kraljicom ili rektorom Harvarda. Da li zaista mislite da su SVI ucesnici performansa M. Abramovic cekali satima, da su SVI odusevljeni svojim iskustvom, da SVI imaju dobro misljenje o njoj, da su SVI na ulazu u galeriju testirani na kulturno-umetnicku obrazovanost i podobnost koju zagovarate? Zaista vrlo, vrlo bahato, i nepotrebno, jer je umetnicko delo u stanju da izdrzi i kritike i sumnju. I, da, guranje mrtve ribe u vaginu to nije, kao ni kada covek na kristal metu juri ljude da im jede lice.

brm

pre 9 godina

Apsurd je što je vaša reakcija čini umetnikom. Umetnost ne mora da bude lepa, već izaziva reakciju. I impresionisti su bili ismevani u počecima. Ne volim lik i delo Marine, ali je pogodila psihologiju mase i dobija željenu reakciju. Na račun vašeg hejtovanja ona ima slavu i milione. Bravo i jedno cinično hvala.

Boki

pre 9 godina

Ako zena radi to sto radi zbog onih umetnika koji je razumeju ili "razumeju",onda je to OK.
Mozda oni u tome vide "pomeranje granica" i meni je drago zbog njih.
Za obican svet,to je prodavanje magle.

Vaše ime

pre 9 godina

Ok, ajmo ovako:
Zamislite sebe da napravite preformans negde kako vršite nuždu, i pozovote ljude, i zaradite 10 miliona dolara za to.
Pitanje je prosto: ko je tu lud?
Vi koji ste zaradili pare i namagarčili one buržuje i kulturopaćenike koji vape da budu posebni, da se kreću u ''retkim umetničkim krugovima'', ili ti isti naivci koji vam sami prilaze i stežu ruku govoreći da ste umetnik?
Zašto kriviti Marinu za bilo šta što radi?
Očigledno je da ima neku svoju publiku i pratioce.
Ima neku harizmu i moć da ubedi mnoge kako je talentovana. I šta sad?
Sutra će ta Marina da natera ceo Njujork da se skinu i gađaju fekalijama, i imaćete noinare koji će pisati kako je to najveća umetnost 21 veka, ljude koji će je smatrati za najtalentovaniju umetnicu svih vremena i td...
Šta je tu ona kriva?, ništa... Takvo je vreme došlo dragi moji.
Glupost je postala umetnost. Zlokobnost je postala IN. Samoljublje je postalo poželjno, inat bez granica, tvrdoglavost... Pare se najviše cene, više i od talenta, i od dobrih osobina, od svega. Ako si ti dobra čovek, pošten, koji će uvek pomoći drugome koliko može, koji ne laže, ne živi u iluzijama, ti si mrtav! Tebe će pojesti ovaj svet u jednom zalogaju! Zato... da, ovo je umetnost! Kraj debate!

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Marina tera ljude na razmisljanje, makar ono bilo i negativno. To i jeste cilj umetnosti, mada umetnost i ne mora da ima cilj, jer je umetnost, u metafizickom smislu, sam cilj po sebi. Ali, svako onaj ko iskoraci iz svoje uobicajene svakodnevne seme prisusustvujuci Marininom perfomansu, on je prodrmao svoj energetski sustav, a samim tim i osetio drugaciji vid stvarnosti koji moze biti i veoma zanimljiv!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zozrzo, 27. jul 2014 16:19
---
Da li je cilj ove "umetnosti", da "tera na razmisljanje"? Znaci Marinina umetnost nije sama sebi svrha vec da stimulise ljude na razmisljanje?! Posmatrao sam njene "performanse" doduse samo na TV- ili internetu i verujte, "smrzao" sam se, a razmisljanje je bilo u totalnoj blokadi? A nisam ni nepismen, niti covek koji se nije nagledao svakakvih "cuda". Meni su, da budem iskren, njeni performansi "vasar" banalnosti od kojih ona lepo zivi. I neka. Ali, ubedjivati mase da je to nesto? Sledeci ova "umetnicki pravac" sve je umetnost. Od "drkanja na kisi", sto je bio jedan od Marinih "ranih radova", do vrsenja velike ili male nuzde.

slaven

pre 9 godina

U vezi lijepog u umjetnosti... Da li je bezbroj puta predstavljanjo raspeće u slikarstvu pa donekle i u vajarstvu, odraz čovjekove težnje za ljepotom ili je riječ o tragediji ljudske egzistencije? Da li umjetnost najvećim dijelom širi pozitivna osjećanja o ljudskoj egzistenciji ili je pak obrnuto? Šta sa Tolstojevom Anom Karenjinom? Šta sa predstavama Strašnog suda u umjetnosti? Šta sa grčkom tragedijom? Dakle, za bolje razumijevanje umjetnosti uopšte najbolji lijek je izložiti sebe umjetničkim djelima, vratiti im se više puta, obratiti pažnju na kontekst, pokušati analizirati i pokušati razumjeti. Performans kao i mnoge druge umjetničke prakse nastale u drugoj polovini 20. vijeka je rezultat težnje umjetnika za višedisciplinarnošću. Performans nije slikarstvo, ni vajarstvo, ni poezija, ni tragedija, mada može da ima neke osobine od svake od navedenih disciiplina. Nije ni vizuelna ili likovna umjetnost u pravom smislu riječi. Prema tome, umjetnička teorija koja opravdava recimo, impresionizam ovdje nije primjenjljiva niti je performans uopšte moguće ispravno doživjeti gledajući samo video i foto snimke koji su tu samo da dokumentuju a nikako da budu zamjena za performans. Stoga je komentarisanje bilo kog performansa samo na osnovu video i foto zapisa na internetu, ravno komentarisanju nekog književnog djela na osnovu njegovog bibliografskog zapisa i komentara u člancima u novinama.