Petak, 26.06.2020.

13:17

Vesić za B92.net: "Rok je mrtav, nema ništa novo da ponudi, a već 20 godina niko me ne demantuje"

Izvor: Sanja Æulibrk

Vesiæ za B92.net: "Rok je mrtav, nema ništa novo da ponudi, a veæ 20 godina niko me ne demantuje" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

Između krajnosti

pre 3 godine

Nije Rok mrtav, nego si se ti malo zasitio, valjda je to i normalno sa godinama. A i razmaženi smo, ipak ta muzika koju su mnogi bendovi širom SFRJ ima autentični kvalitet koji se danas retko čuje. A druga stvar, Rok živi kroz svirke i koncerte, a toga danas ima manje nego ikad u istoriji, ne računajući situaciju sa pandemijom. Za to treba entuzijazam, volja i vreme, ono što ljudi danas nemaju.

Vaske

pre 3 godine

(Nemanja, 1. jul 2020 13:42)

Auuu, čim me ti zoveš čiko pretpostavljam da nemaš više od 15, 16 godina. Zato me tvoj komentar i ne čudi. Mogu samo da žalim vas klince što nećete moći da slušate uživo prave rok majstore, jer takvih koncerata više nema, to je činjenica bez obzira šta ti meni ovde pričao.

Neko ovde reče Hevi metal podžanr Roka... Ma daj bre...

I da, neko lepo ovde napisa, rok ne može biti mrtav dok god ima nekog da ga sluša.

P.S. idite na Youtube i čitajte komentare neke stare dobre rok stvari ili grupe... Tu se najbolje vidi sve...

Nemanja

pre 3 godine

(Vaske, 30. jun 2020 18:16)

Auu čiko, pa ti si pomešao to što tebe današnja rok muzika ne dira jer si premator da bi osetio iste stvari kao kad si bio klinja sa time da li ta muzika izaziva takva osećanja kod ljudi uopšte. Nije strašno, često ljudi prave tu grešku.

Vaske

pre 3 godine

Prvo ovde moramo da razjasnimo šta je rok muzika., pa tek onda možemo da pričamo...
Ako se podrazumeva da je rok svako talabanje s el. gitarama, bubnjevima i ostalim instrumentima onda rok nije mrtav definitivno. Ima toga danas koliko hoces.
Ali ako podrazumeva takvu muziku kod koje jednostavno ne možeš da ostaneš miran onda je definitivno mrtav, rekao bih i mnogo pre 2000 godine. Danas ima ko sto ovde neki kazu mnoooogo bendova koji sviraju prvoklasni, ali mene ta muzika jednostavno ne dotiče, mogu da je slusam sat vremena i da ne mrdnem. Nije to to. Zato kad i dan danas pustim Smak, Stonse, CCR, Dors, Faces, SQ, DS, ACDC, Bitlse, Bijelo, Atomce, Yu grupu, Olivera Mandica... nema sanse da ostanem miran... i tako 35 godina...
Lepo rekao covek, dok se ne bude pojavio neko nov koji pravi takvu muziku dzabe sve...
P.S. da ne gresim dusu pojavi se otprilike jednom u 2,3 godine neka dobra stvar, ali opet od ovih starih majstora, ali malo je to...

Kiza

pre 3 godine

(Low Key Lyesmith, 29. jun 2020 18:56)

Većim delom se slažem sa tvojim stavom. S tim što ja mislim da na Hevi Metal uopšte ne treba gledati kao na podžanr Rok muzike. Tu kritičari prave veliku grešku. Jednostavno.... hevi metal bendovi su muzički jako daleko od Čaka Berija, pa i Rolingstonsa... baš kao što su daleko i od Mitra Mirića. Stoja već u svojim numerama i ima neke elemente hevi metala... pa je malo bliža od njih. Postoji ROK sa svojim podžanrovima. Postoji Hevi Metal sa gomilom podžanrova. I postoje bendovi koji kombinuju oba žanra... Motli Kru, Scorpions, Def Leppard,

Mastodont

pre 3 godine

Što se tiče ovih tvrdnji da je rok mrtav jer nije više relevantan, baš me zanima koji to muzički pravac danas jeste? Elektro i rep su daleko popularniji jer je lakše stiskati dugmiće i autotjunovati vokale, ali nećemo se zavaravati da su relevantni.

Goran

pre 3 godine

Vi koji mislite da je rok mrtav slušajte turbo-folk, a ja ću i dalje da slušam stare i nove rok bendove kojih ima dosta i stranih i domaćih.

wiener

pre 3 godine

ko normalan može da poredi rock sa klasikom? samo dokazuje megalomaniju obozavaica ovog kulturnog fenomena jako vezanog za prošli vek.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Čemu toliki minusi, kada je @autoBOT, 29. jun 2020 11:32 apsolutno u pravu? FFS, nije li odličan pokazatelj ispravnosti njegovog komentara, postojanje - I mind-boggling popularnost! - budalaština poput "Artan Lili". Ili "Stuttgart Online"... Ex-YU muzička scena je bila glupost. By and large. Naročito Novi Talas/Val. Činjenica. A bendovi o kojima ovaj Vesić govori u hvalospevima, su u najboljem slučaju imali dve, tri solidne pesme. Dok je sve ostalo bilo dreck. Što se njegove tvrdnje o Rocku tiče - Rock nije mrtav! Niti će ikada umreti. It's alive and kicking! Najviše kreativnosti i života danas, je upravo u Heavy Metal (pod)žanru Rocka. I njegovim (pod)žanrovima, natch. Ali ni ostali žanrovi i podžanrovi ne zaostaju previše.
A gos'n Vesić bi mogao poslušati nešto od, say, "Me and That Man" - basically Folk Rock projekat Adama Darskog - sumnjam da bi nakon toga tvrdio kako je "Rock mrtav".
Kreativnosti - i života, natch - i te kako ima i kod nekakvih Electronic Rock, Avant-Garde Rock, Post-Rock bendova i onih koji su fuzija navedenih (pod)žanrova. Poput The Anix, Archive, Faunts... A valjalo bi pomenuti i Rock bendove sa prostora Skandinavije. Poput, say, Poets of the Fall (good old proper Rock) ili Backyard Babies (Sleaze Rock)... Yup, Rock je sve samo ne mrtav.

*Nadam se da će komantar biti objavljen u celosti.

Superoperater

pre 3 godine

Danas ceo dan slušam white stripes i black keys, blues dostojan madija votersa i roberta džonsona, a opet na novi način u 21 veku, sedi jedan 1!

Ma ja sam

pre 3 godine

Pogledajte na yt David Benett. Covek je analizirao na stotine albuma i utvrdio kada je rok otegao papke. Sa sve grafikonima, zanimljivo. Zakljucak je da je rok mrtav definitvno.
Inace ima bezbroj drugih analiza u vezi muzike, vrlo zanimljivo.

Zile

pre 3 godine

Ako se i dan danas sluša i izvodi klasična muzika 18. i 19. veka isto tako se sluša klasični rok iz '60. i '70.
Evo ja sam ponovo otkrio Jethro Tull , Wishbone Ash, Uriah Heep, stari Fleetwood Mac,Yes, Cream,L.Z. i D.P. i td...
I oduševljen sam.
Joe Bonamassa je iz 21.veka i perfektan je blues rocker.Ne zna se koji album mu je bolji.
Rock nije umro kao ni klasika.

wiener

pre 3 godine

otkako sam se odeslio iz srbije kao klinac tamo pre ratova samo pratim stranu muziku i u vezi nje mogu da se slozim da je rock mrtav. i datum smrti se slaze sa tamo oko 2000e s tim sto bih ga ja stavio jos ranije, jer je pitanje kada su nastali poslednji dobri bendovi, ali do negde 2000e su bar oni stariji gurali. u poslednjih 20 godina nista i nema tu price o zagrabanju ispod povrsine, jer da bi se nasao neki pristojan bend mora da se krene na putovanje u srediste zemlje, a i takvi bendovi jednostavno nisu originalni ili relevantni. i to i jeste problem sa danasnjom rock muzikom. nije relevantna (neoriginalnost moze da se oprosti).

drugi muzicki pravci kojima su se obbozavaoci rock muzike podsmelvali su se pokazali kao dugovecniji.

Toronto

pre 3 godine

I na svetskoj sceni poslednji veliki talas roka je bio krajem osamdesetih i tokom devedesetih, i završio se gašenjem Sijetl scene. Sve kasnije u ovom žanru je samo besmisleno kopiranje. Besmisleno je i tražiti nešto novo tu. Jednostavno, rok više nije autentičan i veran izraz duha vremena. To je i normalno. Novo vreme je proizvelo nove muzičke izraze.

Nemanja

pre 3 godine

(statistika, 29. jun 2020 11:49)

U poslednjih 5 godina su od rok bendova u komšiluku nastupali Clutch, The Kills, Portugal. The Man, QOTSA i još tona, ali treba neko da zna da ih dovede.

jole

pre 3 godine

Ako je rec o komercijali, rok jeste mrtav, ali u andergraund krugovima se jos svira. Stoner rock i metal scena je jaca nego ikad. To su oni bendovi koji imaju albume na yt sa nekoliko hiljada pregleda. Danas je polu-mainstream muzika preplavljena umetnicima koji pripadaju zanrovima tek donekle slicnim roku: art pop, synthpop, post-punk, dark electro, jazz-rock... Rok je muzika kojoj se uvek vracam (Dorsi su mi najdrazi bend ikada) ali treba prosiriti horizonte i slusati razlicite vrste muzike. Imam eklektican ukus i slusam stvarno sve. U skoro svakom zanru (i u svim podzanrovima roka) se moze naci iskrena i kvalitetna muzika. Od nasih mladih nada bendova Buc Kesidi je inspirisan Arctic Monkeys i nesto sveze na nasim prostorima, narocito tekstualno. Hrvatski Svemirko nije rok (mada inspiraciju crpi delom iz istog) ali je takodje svez i kvalitetan solo projekat. Rok se mesa sa drugim stilovima i zanrovima i zato treba otvoriti usi za nesto novo. Zapravo rok se jos 70ih i 80ih u novom talasu i post-panku / eksperimentalnom roku, mesao sa raznim vrstama muzike i instrumentima, ali mnogi jos nisu prihvatili da rok moze i treba da evoluira. Jedan od albuma koji je izvrsio revoluciju roka je Talking Heads - Remain in Light, jos 1980-te. Novi talas nikad nije prestao - svaka decenija izvrsi fuziju roka sa drugim zanrovima, a ujedno ima pregrst mladih bendova koji sviraju izvorni rok, samo sto se o svima njima malo pise a jos manje prica.

max

pre 3 godine

Pre ce biti da si ti prijatelju ostao u tvom novom talasu koji je sada star.
Bunt kao takav ni u ono vreme nije bio masovan. Tu i tamo, ostali su samo svirali...veoma dobro. Dobrih bendova ima i danas. Naravno problem je čuti od ovih turbo grand kanalizacionih zvukova.

siki

pre 3 godine

@(Ahtung, 29. jun 2020 11:56)

Može naravno. Nekad obrazovanje uguši talenat. Postaneš samo izvođač, svirac. Nije baš primer iz rok sveta, ali npr. Vangelis. Čovek nema ni dana formalnog obrazovanja. Ni dan dan ne zna ni da čita ni da piše note. Sam je razvio svoj sistem sviranja klavijatura i zapisivanja muzike.

Ori

pre 3 godine

Statistika

Pogledaj ko nastupa na festivalima u zapadnoj evropi.Exit je festival za ljude koji nemaju para za bolje,zato i dovode di dzejeve koje imas skoro svake godine u hangaru za 1000 dinara kartu,a raja koja ne zna za bolje se nesto odusevljava

nebojsa

pre 3 godine

Mrtav totalno... ...Nema na svetskoj sceni niti jednog benda vec 20 dina.
(statistika, 29. jun 2020 11:49)

Pa ti pogledaj, prijatelju, šta Pejdž i Springstin misle o Džeku Vajtu, Plant o Greti van Flit, Nil Jang o Arcade Fire, koliko karata prodaju Black Keys, kako zvuče Starcrawler ili Black Angels, prošetaj i poslušaj Repetitor, Straight Mickey and the Boys, Stray Dogg, pa onda sahranjuj...

Zeleni Zub

pre 3 godine

Rok kao glas koji se daleko čuje jeste mrtav.
Ali nove rok muzike ima svuda koliko hoćeš, treba samo znati da tražiš, razmišljati svojom glavom.

Ako danas imaš klince s mozgovima zakržljalim u igricama, a u izlascima slušaju najgori turbofolk splavarki-pornićarki, mrzi ih da se potrude za bilo šta, rok ne može da bude omasovljen. A i ne treba.

Greta Van Fleet su samo totalna reciklaža Led Zeppelin, ne baš mnogo bitni i zanimljivi.

Ono što se danas dovodi na Exit je generalno teško đubre kad gledaš headlinere.

malisa

pre 3 godine

Greta Van Fleet?
(mih, 29. jun 2020 11:44)

Fenomenalan bend,gledao sam ih uživo,sjajna muzika,koncert odličan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Long live and David Coverdale, 29. jun 2020 13:42)
---
ako su oni nove snage onda je rok na aparatima za preživljavanje

Milutin

pre 3 godine

Neko reče - ovaj je prepotentan. Možda tako zvuči mladjoj generaciji ali na žalost ima istine u njegovim rečima. Dajte hit i dokažite suprotno. Danas je to skoro nemoguće uz ovakvu disperziju medija. Ne postojanje nekog filtera koji će poropuštati samo kvalitet na glavne medije. Ovako svaka privatna stanica i interesna grupa gura svoje pulene koji nisu birani po principima apsolutnog kvaliteta. Ljudi nisu zainteresovani da kopaju po YT i traže hitove. A da podsetimo hitovi su pesme koje su doprle do većine populacije i obeležile jedno vreme. Toga danas nema.

BobRock

pre 3 godine

Bunt, osnovno obeležje rock-a, je "kanalisan" kroz korporativne NVO i korporativne fejk ideologije levice, i sada služi interesima 1%...totalni anti-klimaks

DZK

pre 3 godine

Vrlo plitka i paušalna ocena. Iako i sam pripadam starijoj generaciji, neshvatljivo mi je da neko može toliko da uopštava i daje jednostrane zaključke samo na osnovu generacijskih mainstream bendova i muzike iz svog doba - pa, pobogu. dva klika na YouTube-u i eto celog univerzuma sjajnih mladih underground, Prog, blues-rock, hard-rock ili jazz-rock bendova, koji sviraju da ti pamet stane. Problem Rock muzike je u tome što je nestala iz MEDIJA, a ne što je kao takva nestala. Taj trend je počeo posle stišavanja Grunge pokreta i okretanja hiper-komercijalnoj i potpuno idiotiziranoj mešavini banalnog popa, repa, tehno-a i takozvanog R'n'B-a, a na našim prostorima još i retardiranoj fuziji "splav-popa" i turbo-folka. Danas u Srbiji skoro i da ne postoji televizija ili radio stanica koja konzistentno emituje autentični Rock, a to nije posledica "nekreativnosti" modernih rokera nego politike vlasnika i urednika medija i izdavačkih kuća. Ko je čitao Hakslijev "Brave New World" dobro zna na šta mislim - stvaranje plitkoumnih, infantilnih, emotivno i kulturno retardiranih generacija je politički veoma poželjan projekat, jer se takvom priprostom i lakovernom masom lako manipuliše i drži u paralelnoj, potemkinovskoj realnosti. Rock muzika se po svom bazičnom profilu u to uopšte ne uklapa, i zato je njen medijski uticaj sveden na minimum. Eto objašnjenja.

Jr

pre 3 godine

Besmislena, nasilna i neprirodna muzika najviše za do 30. godine. Mahom služi za zločinačku komunističku propagandu radi uništenja porodica i Hrišćanskih kultura...

e moj druže

pre 3 godine

Kako mrtav? Šta ja radim, bavim se mrtvim stvarima, uživam, pevušim, skakućem uz mrtvo?
Rok nije mrtav za one koji žele da ga slušaju. A i dobro je što se nakupilo, pa možeš da slušaš nešto iz 1978. Ili 2018.i da slično zvuči.
Period koji se u tekstu pominje jeste proizveo dosta dobre muzike, ali ni tada ti domaći bendovi nisu pravili koncerte za stadione, nego su često jedva punili male sale.
Isto je i danas, s tim da tinejdžeri imaju mnogo više izbora za uzbuđenje i senzaciju, nekada je muzika bila jedina. Ali kome je do dobrog zvuka, snađe se. Ne treba kukati kako je sve bezveze, to je bezveze.

Zemljanin

pre 3 godine

Covek zivi u proslosti, ali tako je generalno u Srbiji. Ljudi umesto da nauce nesto iz proslih dana, oni to nose kao neko tesko breme od koga ne mogu da se otkace. Zato kaska cela Srbija, jer ne moze da se otkaci od proslosti, a to je vec do naroda.

Mile

pre 3 godine

Ako misli na 'klasik rok', onda je u pravo, i nije šteta.
Ali, Novi talas nije klasik rok, i njihovo nasleđe je življe nego ikad. Ko ima uši - neka sluša. Odlične muzike ima više nego ikad, a najmanje je bitno da li će je neko zvati 'rok'.

Long live and David Coverdale

pre 3 godine

Greta Van Fleet?
(mih, 29. jun 2020 11:44)

Fenomenalan bend,gledao sam ih uživo,sjajna muzika,koncert odličan.

riziko

pre 3 godine

@statistika

Ima, care, brdo kvalitetnih bendova, i domacih i stranih, s jednom ''malom'' razlikom u odnosu na ranija vremena koja prizivas, a ona se ogleda u tome da nema novih stadionskih (velikih) rok bendova koji ce okupiti po 30, 50, 70 hiljada ljudi. Nema ih iz prostog razloga jer su se promijenile tendencije, trendovi, nastojanja, apetiti, kako muzicara tako i publike, nema vise MTV-a... Promijenila se drustvena klima, muzicka industrija je izvrnuta naopacke, doslo je do pojave mase novih pravaca koji su profilisali potpuno drugaciji tip slusalaca itd. To da danas nema mladih grupa poput Stonesa, Floyda, The Doorsa, Zeppelina, AC/DC, Metallice, Gn'R, Pearl Jam.... je tacno ali isto tako je jos tacnije da na rok meridijanu obitavaju tako dobri bendovi da ti se mozak smrzne kada ih cujes. I mladi ali i mnogi koji su gotovo vrsnjaci gore pobrojanih. Idejno i sviracki nisu nista losiji od svjetskih velikana, jedino stvaraju u drugacijem vremenu i razlicitim okolnostima, pa su manje promovisani po medijima. Nekima i prija taj polu misticni status, jer ne zele svi da budu rok starovi. I sto je jos ljepse, ti bendovi se za relativno pristupacne novce mogu cuti i vidjeti sirom Evrope. Ne na stadionima ili u velikim halama, vec u klubovima, manjim prostorima, pozoristima.... Samo treba pratiti scenu i eto ti njih svake godine u sve vecem broju.

kraja

pre 3 godine

...jugoslavija je bila izvor roka...
...dok je postojala linija ljubljana, zagreb, sarajevo, beograd, skoplje, rok je cvetao, razmenjivale se ideje i realizacije, takmicarski duh...
...ubijanjem jugoslavije ubijena je i muzika, raspad bendova, mnogi pobegli napolje, mnogi se zatvorili u lokalne prcvarnice i ugusili se u nacionalistickom blatu...
...tito...
...spomenik treba da mu podignu, jer je u jugoslaviji muzika napredovala nevidjenom brzinom od 50-tih do 80-tih...
...ne secam se da ubijen bilo koji "pianoplayer" ili da je zavrsio na 5 godina robije zbog muzickog izraza...
...pa glavne scene su bile fakulteti, masinac, dom omladine (drzavna instuticija), skc (drzavna institucija), da ne nabrajam...

WillyWonka

pre 3 godine

Rock je živio na talasu dobrih vibracija, kad su još uvijek važili ideali o savršenom svijetu bez gladnih, bez podjela, rasizma, bez ratova. Postojao je entuzijazam i vjera da će se muzikom promijeniti svijet, tako da se radilo o nekoj vrsti glasne nenasilne revolucije na svjetkoj razini. Bogami koristile su se tu i supstance koje izgledom, bojom i mirisom podsjećaju na opojna sredstva, pa je utisak tim bio jači. Odavno se shvatilo da se suštinski ništa u svijetu neće promijeniti i entuzijazam je posustao, a samim tim potpuno su posustale i ideje koje su prethodno generisale nove i nove "revolucionare". Rock nije muzika letargije, nego promjena i on je nastao i rastao kao bunt jedne generacije, a isto tako je i nestao. To što i danas ima odličnih muzičara i bendova koji prave dobre pjesme na postulatima rocka, ne znači da ima rocka kao svjetskog bunta pokreta, koji je bio puno više od muzike same. Ali teško je to mlađima razumijeti.

Madness

pre 3 godine

Statistika

Nek dovedu pearl jam,radiohead,foo fighters,alice in chains,system of a down,nine inch nails,black keys,rage against the machine,primis,deftones,dream theater,royal blood.Mislim da je to dovoljno za pocetak

gargleblaster

pre 3 godine

@autoBot
Uz casne iznimke, vrlo blizu istini.
HM se pokazao kao najvitalniji rock zanr, presao je sa hard rock pocetaka bunta radnicke klase do progressive metala intelektualaca. Citao sam ozbiljnu studiju o upravno proporcionalnom odnosu HM bandova I visokoskolskih diplomaca u Evropi. Finska, sa najvecim brojem HM bandova I visokoskolovanih po glavi stanovnika, naravno dominira. Razlog?
Metal je evoluirao u kompleksnu neoklasicnu muziku, a slusanje, pamcenje I sviranje kompleksne muzike razvija pamcenje I intelektualne procese.
Rock je mrtav u ovakvoj Srbiji, ubijenoj politickom korektnoscu.

Zoran

pre 3 godine

Rock je mrtav i nije mi nimalo žao zbog toga, žalim samo za izgubljenim vremenom koje je moglo biti iskorišćeno na pametniji način. Dixi.

Deely Stan

pre 3 godine

Sve nakon grandža i brit-popa iz prve polovine devedesteih je reciklaža...a realno - i to je bila reciklaža postojećeg, ali je pakovanjem u moderne aranžmane i produkciju imalo neku svežinu, neko zrnce bunta. Realno, rok jeste muzika 20-og veka i sada nam ostaju samo restlovi i podsećanja. Stvarno u poslednjih 20 godina nisam čuo ništa originalno i drugačije. Ima ok pesama, ima i nekih pristojnih albuma, mi naslušani "starci" koji decenijama pratimo muziku možemo da nađemo neke interesantne stvari (koje se opet naslanjaju na "staro slovo") ali nema ničeg sto bi privuklo mlađe generacije rok muzici...nešto što bi bilo njima generacijski blisko. Možemo mi klincima da puštamu muziku starih legendi, može to i da im se svidi, ali to jednostavno oni ne osećaju generacijski. Žao mi je, ali rok stvarno postaje muzejska muzika. Vidim neko da pominje Gretu Van Fleet kao primer novog roka...da li ste realni? Oni su baš primer najgore reciklaže, bez obzira što bih ja kao matora drtina išao da ih slušam jer - dobro sviraju.

Lebovitz

pre 3 godine

I jeste i nije mrtav. Izvorni rokenrol je svakako mrtav, ali to se dogodilo još šezdesetih. Rok je evoluirao u nešto novo, kao što je kasnije evoluirao u pank, grandž i metal. U ovom vijeku ja aktuelan metal sa svojih milion podvrsta. Kao što je rok početkom 60ih prešao iz andergraunda u klasični pop, tako se danas vratio u taj alternativni krug i nestao sa pop lista.
Da se ne lažemo, inovacija prvo mora da se desi u Engleskoj, pa da prelije u Ameriku i onda će se kopirati i kod nas. Mi, nažalost, nismo trendseteri nikad bili, nego smo samo jako kvalitetno i na momente genijalno emulirali ono što je u svijetu već postojalo.
Definicija roka je diskutabilna. Gdje biste, npr, svrstali SARS - je li to rok bend, rege bend, ili nesto treće? Isto tako Dubiozu. Da li je bilo sjajne muzike u zadnjih 20 godina? Apsolutno. A da li je išta od toga bilo nešto što ranije nismo čuli? Ne bih rekao.

Sasa

pre 3 godine

(statistika, 29. jun 2020 11:49) # Link komentara

Neka dovedu Jorna i Rasela Alena. Za pocetak ce biti vise nego dobro. Jorn je jedan od najboljih pevaca trenutno. Ne moraju uvek biti bendovi.

Marko Andric

pre 3 godine

rock jeste propao i to od kad je krenuo masovni internet i hipnoza drustva. rok zivi na buntu pobuni zeli za drugacijim zivotom od stereotipa a mladi danas nisu takvi. zanimaju ih materijalizam i budalastine. tako da i oni koji kao sviraju rok su bezvezw jer nemaju iskrenu zelju za drugacijim zivotom. nemaju uzore nemaju enwrgiju, nemaju nista sto je potrebno

Divčibar Milenko

pre 3 godine

Pročitavši samo prvih nekoliko pasusa iz uvodne reči knjige "Bunt dece socijalizma",
pripala mi je muka. Vi samozvani rok kritičari odrasli uz pank i novi talas baš nemate mere.
Dizanjem u nebesa onih koji su osamdesetih bili aktuelni, uz pljuvanje onoga što je
prethodilo, pokazali ste koliko ste jadni i prizemni.
Rok muzika je živa, a sad što vi to ne vidite, ili ne želite da vidite, druga je stvar.
Divite se do mile volje svojim uzorima, ali pustite druge da uživaju u muzici koja je različita
od onoga što vi smatrate meprevaziđenim, jedinstvenim, jedino vrednim ili štagod...

secanja jednog matorca

pre 3 godine

Kao neko ko je zavrsavao osnovnu skolu u vreme kad je zapocinjao novi talas, pocetkom osamdesetih, mogu da kazem da ni ja ni moji vrsnjaci nismo tada nista razmisljali o Titu koji je vec bio preminuo, niti o politici, ko ce ga naslediti itd. Ono sto je nas privuklo novom talasu je bilo to sto su momci svega nekoliko godina stariji od nas pevali pesme o nasoj generaciji, npr Ona se budi, Niko kao ja, 17 ti je godina tek, Zlatni papagaj itd. Te pesme su po mladalackoj energiji i svezini odudarale od npr Bijelog dugmeta, koje smo takodje slusali. Ali Bregovic i Bebek nikako nisu mogli da imaju imidz ekipe iz komsiluka koji su, tada na svom pocetku, imali bendovi iz Paket aranzmana, Prljavo kazaliste (naravno mislim na prvu postavu sa Davorinom) itd. A jedan od razloga zasto rok danas ne proizvodi hitove je sto nema te neposrednosti, svi su isfolirani, precenjuju svoju vaznost, umesto da pokusaju da kazu nesto licno preko muzike.

imperial triumphant

pre 3 godine

Imam 60 godina, rock intenzivno pratim 45. Odgovorno tvrdim, da rock i jazz scena u svetu nikad nisu bili vitalniji, raznovrsniji i zanimljiviji, treba samo malo da se kopa.
Iako sam odrastao na Vračaru, nikad Novi talas osamdestih ili Exit, nisam smatrao jedinim merilom vrednosti. Ko se oslobodi stega tipa 'u moje vreme...', može na YT da nađe fantastične underground bendove svih žanrova sa recimo 250 pregleda. Sve je pitanje otvorenosti uma.

Vanja LFC

pre 3 godine

Nekada su ljudi generalno imali više ideja, slobodnije razmišljali, manje jurili za novcem i imali više inspiracije. Danas se sve uglavnom svodi na elektroniku dok su klinci naloženi na neki "gangster" fazon. Idoli su im veštački napravljene zvezde i prekomerno koriste agresivne opijate. Nema tu stvaranja umetnosti.

plahi

pre 3 godine

Imao sam sreću da sazrevam uz Novi talas. Bilo je to vreme bunta kroz kulturu. Možda prevelik zalogaj, jer kako su dalje tekle stvari, nije uspelo. Čudi me da se rok muzika i želja za buntom ne vraća, jer razloga za bunt je danas mnogo više nego tada.

Dark

pre 3 godine

Iskreno, nije mi žao! Pravac, koji je "pojeo" neke od najvećih, ne zaslužuje pomen. Kad pomislim na "rok", na um mi padne pakao droge i alkohola koji je koštao života mnoge. Knjiga "Bog i rokenrol" je pravi opis od strane nekoga ko se izbavio iz tog pakla.

Lemi

pre 3 godine

Prepotentan stav. To sto se tebi ne dopada znaci samo da si prerastao otvorenost da nesto novo od muzike uneses u svoj zivot. Umro jeste, za ljude koji od mejnstrim medija zele da dobiju uputstva sta slusati, ali za one koji kopaju, nadje se bolja muzika od te koju navodis.

DZK

pre 3 godine

Vrlo plitka i paušalna ocena. Iako i sam pripadam starijoj generaciji, neshvatljivo mi je da neko može toliko da uopštava i daje jednostrane zaključke samo na osnovu generacijskih mainstream bendova i muzike iz svog doba - pa, pobogu, dva klika na YouTube-u i eto celog univerzuma sjajnih mladih underground, Prog, blues-rock, hard-rock ili jazz-rock bendova, koji sviraju da ti pamet stane. Problem Rock muzike je u tome što je nestala iz MEDIJA, a ne što je kao takva nestala. Taj trend je počeo posle stišavanja Grunge pokreta i okretanja hiper-komercijalnoj i potpuno idiotioziranoj mešavini banalnog popa, repa, tehno-a i takozvanog R'n'B-a, a na našim prostorima još i retardiranoj fuziji "splav-popa" i turbo-folka. Danas u Srbiji skoro i da ne postoji televizija ili radio stanica koja konzistentno emituje autentični Rock, a to nije posledica "nekreativnosti" modernih rokera nego politike vlasnika i urednika medija i izdavačkih kuća. Ko je čitao Hakslijev "Brave New World" dobro zna na šta mislim - stvaranje plitkoumnih, infantilnih, emotivno i kulturno retardiranih generacija je politički veoma poželjan projekat, jer se takvom priprostom i lakovernom masom lako manipuliše i drži u paralelnoj, potemkinovskoj realnosti. Rock muzika se po svom bazičnom profilu u to uopšte ne uklapa, i zato je njen medijski uticaj sveden na minimum. Eto objašnjenja.

Prodavac magle

pre 3 godine

Ovo samo diltenati mogu da izjave. Za njih je rok samo ona post-pank alternativna, levičarski angažovana muzika sa tri akorda kao npr. Azra. Taj rok jeste prevazidjen, ali rok/metal muzika je odavno prevazišla ove rudimentarne oblike muziciranja s kraja 70-tih i 80-tih godine. Otvorite malo Ju-tjub ili magazine Loudwire ili Blabbermouth pa ćete videti da ovo jednostavno nije tačno. Pogledajte samo koliko festivala imate po Evropi za rok i metal muziku. Mogao bi još milion argumenata da iznesem. A to što je neko mator, pa mu je sve prevazidjeno, to je druga stvar. Rok nije mrtav, samo je otišao u potpuno antikomercijalne okvire i sada ima promociju isključivo na internetu.

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Rok nije mrtav. Ima dobrih bendova, ko hoće može da ih nadje na netu, ali najveći problem roka je što nema propagandu, ili ako je ima, ona je negativna. Ovom i ovakvom svetu rok, kao bunt mladih i nepristajanje na "brain wash" od strane globalne politike i levičarskih liberala, nije potreban. Jer, čemu propaganda za nešto (rok) što poziva na pobunu, kada propaganda može da bude usmerena na afro - američku muziku koja ima za poruku da su bande, droga, promiskuitet, s..e, gu...a i pištolji ispravan način života. Ako takvo razmišljanje spustimo niže, na lokalni nivo, onda dobijamo turbo - folk u Srbiji, gde su heroji likovi iz "Vidimo se u čitulji", a deca iz matematičke gimnazije koja osvajaju medalje po svetu su marginalizovana. Rok je izgubio bitku, jer je, i dalje, opasan po ovakav svet, jer može da dovede do pokreta ljudi (Vijetnamski rat), i da svojim organizovanjem (Live Aid) postavi pitanje zašto ljudi umiru od gladi po svetu, kada se globalne vodje hvale da nikada svet nije bio bolji.

Zohan

pre 3 godine

Mnogi to pricaju, zapravo muzika nikad veci izbor. Razlika je samo sto pravci kao sto je rock, nisu prisutni u medijima posemno, nego mora da se kopa. Svasta moze da se iskopa ko zeli da kopa umesto da mu se servira.

IMO

pre 3 godine

Moje mišljenje - Igralom i Buč Kesidi jako visoko na all time ljestvici, Nikola Vranjković i Block Out ništa slabiji od Smaka, Igre Staklenih Perli,..Da ne govorim da mi je generacija Darkwood Dub, KKN, Eyesburn,..draža od EKV, Idoli,. kažem opet moje mišljenje.

Cole

pre 3 godine

Vidim u komentarim da ga mnogi
osporavaju, po meni, nista nije
crno i belo, dakle, istina je
negde izmedju. Naime, zimus sam
gledao jednu naucnu emisiju koja
se bavila istrazivanjem zbog cega
poslednjih godina ljudi (na globalnom
nivou) sve vise slusaju muziku koja
je stara 20 i vise godina, odgovor
je bio taj da rokeri koji su nosili
taj pravac nemaju sta novo da ponude,
mladja populacija je potpuno nezaintresovana,
kao i da su ranije tekstovi uglavnom
bili posveceni drugoj osobi, za
razliku od danasnjih gde cesto
autori sebe stavljaju u prvi plan,
kao i da je nekad muzika pravljena
iz duse, a pevala od srca, opet
za razliku od danas gde je kompjuter
preuzeo ulogu i duse i srca. Poz
od zarobljenika 20. veka.

Smorke

pre 3 godine

Pošten intervju. Dopada mi se što čovek ne tupi i ne uvija priču u političku oblandu i filozofiju. Napravi hitčinu da se sluša, razvali muzičku listu i radio stanice, i to je to.

Рејџ Агенст

pre 3 godine

Кад се сетим какву сцену је Србија имала 90-их, мислим да изјава није далеко од истине.

Иначе, књига о Маргити Стефановић му је врхунска.

Sumilex

pre 3 godine

Rok živi kroz heavy metal žanrove odavno u svetu. Samo je kod nas zaboravljen.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (autoBOT, 29. jun 2020 11:32
Da,da...metal,moto skupovi,pivo,sex ....taj fazon....Ako je to sto rok ima da ponudi i neka je mrtav onda. Vise kulture,umetnosti,kreativnosti ima pod svakom satrom nego u metal muzici.

Bluesteel

pre 3 godine

Metaforicki je mrtav,apsolutno nikakav uticaj vise nema. A sta je rok muzika bez uticaja nego mrtva. Rok muzika ne sluzi da bi neko pokazao muzicko umece,svirajte jazz onda.. Kazu ima i sad dobrih bendova,naravno da ima ali koja je njihova svrha? Zasijaju sa par pesama i odu nekim drugim putem. Ne znam kad je snimljen poslednji dobar album,ne zanima me kakvi su muzicari i da li imaju par hitova nego komplet dobar album... Jednostavno nema i tacka,nemojte samo o grebanju,grebao sam i ovo pisem iz iskustva...

uzročno/posledično

pre 3 godine

Skroz nebitan lik, rekao bih i prepotentan ako je izjava njegova. Ne može neko iz dinosaurus generacije ni da zna šta je aktuelno i novo na svetskoj i domaćoj sceni ako ne kopa duboko i ne zagrebe i po underground muzici.

paradox

pre 3 godine

pa ti druze otvori malo youtube ili bandcamp, ima od 2000. do danas koliko oces sjajnih rok bendova svih podvrsta. nego je lakse da se odvali neka izvala tipa niko ne pravi dobru muziku umesto da malo zagrebes ispod povrsine. i pre nego sto mi neko kaze "matorci ne znaju s internetom" - moja baba ima 92 god pa je bez problema naucila da mi salje yt klipove sa vibera na whatsapp. toliko.

autoBOT

pre 3 godine

Ako je rok ono što propagiraju ovi istripovani samoproklamovani kreativci iz Kruga Dvojke dok se pridržavaju za gitaru i ne mogu tri tona da pogode, daće Bog da isti propadne koliko juče.

Rok živi kroz heavy metal žanrove odavno u svetu. Samo je kod nas zaboravljen.

Aries

pre 3 godine

Od novih domacih bendova iskreno me je iznenadio Nicim izazvan, problem jeste i na svetskom nivou, imam 36 godina i dok sam bio klinac i dalje se na MTV vrteo rok, komercijsla tipa Aerosmith, ali se vrteo, Pink je recimo tada stalno pustao DLM koje i dalje obozavam. Istina je da je posle 5.oktobra pocelo to urusavanje a zbog cega ne znam ni sam. Od novih svetskih bendova preporucio bih Alter Bridge.

Čombe

pre 3 godine

Ne znam da li je pratio rad KKN-a od 2000.godine pa na ovamo... Smatram da je gospodin ostao u '80 jer,da nije,shvatio bi da postoje bendovi koji prave dobre pesme i albume. Jedino je istina da je to muzika od koje,već, 20 godina nema para...

statistika

pre 3 godine

Mrtav totalno. Gledam ljudi kritikuju Exit vec godinama kako samo dovode elektro izvodjace, pa koga da dovedu od rokera?!? Nema na svetskoj sceni niti jednog benda vec 20 dina.

Ahtung

pre 3 godine

Ajd da kažem još nešto... Za dobar stih i prijatne note treba talenta, ali i obrazovanja. Ne može se spavati na časovima muzičkog i književnosti, ne uzimati knjigu u ruke, duhovno tavoriti i biti uspešan umetnik.

Pera

pre 3 godine

Naravno da rock poslednje dve decenije nije dao ništa kada je stara garda izgubila oštricu jer su postali porodični ljudi ili su jednostavno mentalno "izduvali" svoje (ideje) i okrenuli se preživljavanju, dakle tezgarenju, dakle materijalnom (čast vrlo retkim izuzecima), a mlađi nikada nisu pokazali da ima testise da kažu neuvijenu istinu, zamere se establišmentu i popišaju se po stereotipima... a to je suština rock & roll-a.

paradox

pre 3 godine

pa ti druze otvori malo youtube ili bandcamp, ima od 2000. do danas koliko oces sjajnih rok bendova svih podvrsta. nego je lakse da se odvali neka izvala tipa niko ne pravi dobru muziku umesto da malo zagrebes ispod povrsine. i pre nego sto mi neko kaze "matorci ne znaju s internetom" - moja baba ima 92 god pa je bez problema naucila da mi salje yt klipove sa vibera na whatsapp. toliko.

autoBOT

pre 3 godine

Ako je rok ono što propagiraju ovi istripovani samoproklamovani kreativci iz Kruga Dvojke dok se pridržavaju za gitaru i ne mogu tri tona da pogode, daće Bog da isti propadne koliko juče.

Rok živi kroz heavy metal žanrove odavno u svetu. Samo je kod nas zaboravljen.

uzročno/posledično

pre 3 godine

Skroz nebitan lik, rekao bih i prepotentan ako je izjava njegova. Ne može neko iz dinosaurus generacije ni da zna šta je aktuelno i novo na svetskoj i domaćoj sceni ako ne kopa duboko i ne zagrebe i po underground muzici.

statistika

pre 3 godine

Mrtav totalno. Gledam ljudi kritikuju Exit vec godinama kako samo dovode elektro izvodjace, pa koga da dovedu od rokera?!? Nema na svetskoj sceni niti jednog benda vec 20 dina.

Aries

pre 3 godine

Od novih domacih bendova iskreno me je iznenadio Nicim izazvan, problem jeste i na svetskom nivou, imam 36 godina i dok sam bio klinac i dalje se na MTV vrteo rok, komercijsla tipa Aerosmith, ali se vrteo, Pink je recimo tada stalno pustao DLM koje i dalje obozavam. Istina je da je posle 5.oktobra pocelo to urusavanje a zbog cega ne znam ni sam. Od novih svetskih bendova preporucio bih Alter Bridge.

Marko Andric

pre 3 godine

rock jeste propao i to od kad je krenuo masovni internet i hipnoza drustva. rok zivi na buntu pobuni zeli za drugacijim zivotom od stereotipa a mladi danas nisu takvi. zanimaju ih materijalizam i budalastine. tako da i oni koji kao sviraju rok su bezvezw jer nemaju iskrenu zelju za drugacijim zivotom. nemaju uzore nemaju enwrgiju, nemaju nista sto je potrebno

Zemljanin

pre 3 godine

Covek zivi u proslosti, ali tako je generalno u Srbiji. Ljudi umesto da nauce nesto iz proslih dana, oni to nose kao neko tesko breme od koga ne mogu da se otkace. Zato kaska cela Srbija, jer ne moze da se otkaci od proslosti, a to je vec do naroda.

DZK

pre 3 godine

Vrlo plitka i paušalna ocena. Iako i sam pripadam starijoj generaciji, neshvatljivo mi je da neko može toliko da uopštava i daje jednostrane zaključke samo na osnovu generacijskih mainstream bendova i muzike iz svog doba - pa, pobogu. dva klika na YouTube-u i eto celog univerzuma sjajnih mladih underground, Prog, blues-rock, hard-rock ili jazz-rock bendova, koji sviraju da ti pamet stane. Problem Rock muzike je u tome što je nestala iz MEDIJA, a ne što je kao takva nestala. Taj trend je počeo posle stišavanja Grunge pokreta i okretanja hiper-komercijalnoj i potpuno idiotiziranoj mešavini banalnog popa, repa, tehno-a i takozvanog R'n'B-a, a na našim prostorima još i retardiranoj fuziji "splav-popa" i turbo-folka. Danas u Srbiji skoro i da ne postoji televizija ili radio stanica koja konzistentno emituje autentični Rock, a to nije posledica "nekreativnosti" modernih rokera nego politike vlasnika i urednika medija i izdavačkih kuća. Ko je čitao Hakslijev "Brave New World" dobro zna na šta mislim - stvaranje plitkoumnih, infantilnih, emotivno i kulturno retardiranih generacija je politički veoma poželjan projekat, jer se takvom priprostom i lakovernom masom lako manipuliše i drži u paralelnoj, potemkinovskoj realnosti. Rock muzika se po svom bazičnom profilu u to uopšte ne uklapa, i zato je njen medijski uticaj sveden na minimum. Eto objašnjenja.

Ahtung

pre 3 godine

Ajd da kažem još nešto... Za dobar stih i prijatne note treba talenta, ali i obrazovanja. Ne može se spavati na časovima muzičkog i književnosti, ne uzimati knjigu u ruke, duhovno tavoriti i biti uspešan umetnik.

Pera

pre 3 godine

Naravno da rock poslednje dve decenije nije dao ništa kada je stara garda izgubila oštricu jer su postali porodični ljudi ili su jednostavno mentalno "izduvali" svoje (ideje) i okrenuli se preživljavanju, dakle tezgarenju, dakle materijalnom (čast vrlo retkim izuzecima), a mlađi nikada nisu pokazali da ima testise da kažu neuvijenu istinu, zamere se establišmentu i popišaju se po stereotipima... a to je suština rock & roll-a.

Bluesteel

pre 3 godine

Metaforicki je mrtav,apsolutno nikakav uticaj vise nema. A sta je rok muzika bez uticaja nego mrtva. Rok muzika ne sluzi da bi neko pokazao muzicko umece,svirajte jazz onda.. Kazu ima i sad dobrih bendova,naravno da ima ali koja je njihova svrha? Zasijaju sa par pesama i odu nekim drugim putem. Ne znam kad je snimljen poslednji dobar album,ne zanima me kakvi su muzicari i da li imaju par hitova nego komplet dobar album... Jednostavno nema i tacka,nemojte samo o grebanju,grebao sam i ovo pisem iz iskustva...

Čombe

pre 3 godine

Ne znam da li je pratio rad KKN-a od 2000.godine pa na ovamo... Smatram da je gospodin ostao u '80 jer,da nije,shvatio bi da postoje bendovi koji prave dobre pesme i albume. Jedino je istina da je to muzika od koje,već, 20 godina nema para...

Zeleni Zub

pre 3 godine

Rok kao glas koji se daleko čuje jeste mrtav.
Ali nove rok muzike ima svuda koliko hoćeš, treba samo znati da tražiš, razmišljati svojom glavom.

Ako danas imaš klince s mozgovima zakržljalim u igricama, a u izlascima slušaju najgori turbofolk splavarki-pornićarki, mrzi ih da se potrude za bilo šta, rok ne može da bude omasovljen. A i ne treba.

Greta Van Fleet su samo totalna reciklaža Led Zeppelin, ne baš mnogo bitni i zanimljivi.

Ono što se danas dovodi na Exit je generalno teško đubre kad gledaš headlinere.

Mile

pre 3 godine

Ako misli na 'klasik rok', onda je u pravo, i nije šteta.
Ali, Novi talas nije klasik rok, i njihovo nasleđe je življe nego ikad. Ko ima uši - neka sluša. Odlične muzike ima više nego ikad, a najmanje je bitno da li će je neko zvati 'rok'.

IMO

pre 3 godine

Moje mišljenje - Igralom i Buč Kesidi jako visoko na all time ljestvici, Nikola Vranjković i Block Out ništa slabiji od Smaka, Igre Staklenih Perli,..Da ne govorim da mi je generacija Darkwood Dub, KKN, Eyesburn,..draža od EKV, Idoli,. kažem opet moje mišljenje.

siki

pre 3 godine

@(Ahtung, 29. jun 2020 11:56)

Može naravno. Nekad obrazovanje uguši talenat. Postaneš samo izvođač, svirac. Nije baš primer iz rok sveta, ali npr. Vangelis. Čovek nema ni dana formalnog obrazovanja. Ni dan dan ne zna ni da čita ni da piše note. Sam je razvio svoj sistem sviranja klavijatura i zapisivanja muzike.

Рејџ Агенст

pre 3 godine

Кад се сетим какву сцену је Србија имала 90-их, мислим да изјава није далеко од истине.

Иначе, књига о Маргити Стефановић му је врхунска.

BobRock

pre 3 godine

Bunt, osnovno obeležje rock-a, je "kanalisan" kroz korporativne NVO i korporativne fejk ideologije levice, i sada služi interesima 1%...totalni anti-klimaks

Smorke

pre 3 godine

Pošten intervju. Dopada mi se što čovek ne tupi i ne uvija priču u političku oblandu i filozofiju. Napravi hitčinu da se sluša, razvali muzičku listu i radio stanice, i to je to.

Zile

pre 3 godine

Ako se i dan danas sluša i izvodi klasična muzika 18. i 19. veka isto tako se sluša klasični rok iz '60. i '70.
Evo ja sam ponovo otkrio Jethro Tull , Wishbone Ash, Uriah Heep, stari Fleetwood Mac,Yes, Cream,L.Z. i D.P. i td...
I oduševljen sam.
Joe Bonamassa je iz 21.veka i perfektan je blues rocker.Ne zna se koji album mu je bolji.
Rock nije umro kao ni klasika.

Long live and David Coverdale

pre 3 godine

Greta Van Fleet?
(mih, 29. jun 2020 11:44)

Fenomenalan bend,gledao sam ih uživo,sjajna muzika,koncert odličan.

max

pre 3 godine

Pre ce biti da si ti prijatelju ostao u tvom novom talasu koji je sada star.
Bunt kao takav ni u ono vreme nije bio masovan. Tu i tamo, ostali su samo svirali...veoma dobro. Dobrih bendova ima i danas. Naravno problem je čuti od ovih turbo grand kanalizacionih zvukova.

Jr

pre 3 godine

Besmislena, nasilna i neprirodna muzika najviše za do 30. godine. Mahom služi za zločinačku komunističku propagandu radi uništenja porodica i Hrišćanskih kultura...

jole

pre 3 godine

Ako je rec o komercijali, rok jeste mrtav, ali u andergraund krugovima se jos svira. Stoner rock i metal scena je jaca nego ikad. To su oni bendovi koji imaju albume na yt sa nekoliko hiljada pregleda. Danas je polu-mainstream muzika preplavljena umetnicima koji pripadaju zanrovima tek donekle slicnim roku: art pop, synthpop, post-punk, dark electro, jazz-rock... Rok je muzika kojoj se uvek vracam (Dorsi su mi najdrazi bend ikada) ali treba prosiriti horizonte i slusati razlicite vrste muzike. Imam eklektican ukus i slusam stvarno sve. U skoro svakom zanru (i u svim podzanrovima roka) se moze naci iskrena i kvalitetna muzika. Od nasih mladih nada bendova Buc Kesidi je inspirisan Arctic Monkeys i nesto sveze na nasim prostorima, narocito tekstualno. Hrvatski Svemirko nije rok (mada inspiraciju crpi delom iz istog) ali je takodje svez i kvalitetan solo projekat. Rok se mesa sa drugim stilovima i zanrovima i zato treba otvoriti usi za nesto novo. Zapravo rok se jos 70ih i 80ih u novom talasu i post-panku / eksperimentalnom roku, mesao sa raznim vrstama muzike i instrumentima, ali mnogi jos nisu prihvatili da rok moze i treba da evoluira. Jedan od albuma koji je izvrsio revoluciju roka je Talking Heads - Remain in Light, jos 1980-te. Novi talas nikad nije prestao - svaka decenija izvrsi fuziju roka sa drugim zanrovima, a ujedno ima pregrst mladih bendova koji sviraju izvorni rok, samo sto se o svima njima malo pise a jos manje prica.

Zoran

pre 3 godine

Rock je mrtav i nije mi nimalo žao zbog toga, žalim samo za izgubljenim vremenom koje je moglo biti iskorišćeno na pametniji način. Dixi.

malisa

pre 3 godine

Greta Van Fleet?
(mih, 29. jun 2020 11:44)

Fenomenalan bend,gledao sam ih uživo,sjajna muzika,koncert odličan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Long live and David Coverdale, 29. jun 2020 13:42)
---
ako su oni nove snage onda je rok na aparatima za preživljavanje

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Čemu toliki minusi, kada je @autoBOT, 29. jun 2020 11:32 apsolutno u pravu? FFS, nije li odličan pokazatelj ispravnosti njegovog komentara, postojanje - I mind-boggling popularnost! - budalaština poput "Artan Lili". Ili "Stuttgart Online"... Ex-YU muzička scena je bila glupost. By and large. Naročito Novi Talas/Val. Činjenica. A bendovi o kojima ovaj Vesić govori u hvalospevima, su u najboljem slučaju imali dve, tri solidne pesme. Dok je sve ostalo bilo dreck. Što se njegove tvrdnje o Rocku tiče - Rock nije mrtav! Niti će ikada umreti. It's alive and kicking! Najviše kreativnosti i života danas, je upravo u Heavy Metal (pod)žanru Rocka. I njegovim (pod)žanrovima, natch. Ali ni ostali žanrovi i podžanrovi ne zaostaju previše.
A gos'n Vesić bi mogao poslušati nešto od, say, "Me and That Man" - basically Folk Rock projekat Adama Darskog - sumnjam da bi nakon toga tvrdio kako je "Rock mrtav".
Kreativnosti - i života, natch - i te kako ima i kod nekakvih Electronic Rock, Avant-Garde Rock, Post-Rock bendova i onih koji su fuzija navedenih (pod)žanrova. Poput The Anix, Archive, Faunts... A valjalo bi pomenuti i Rock bendove sa prostora Skandinavije. Poput, say, Poets of the Fall (good old proper Rock) ili Backyard Babies (Sleaze Rock)... Yup, Rock je sve samo ne mrtav.

*Nadam se da će komantar biti objavljen u celosti.

riziko

pre 3 godine

@statistika

Ima, care, brdo kvalitetnih bendova, i domacih i stranih, s jednom ''malom'' razlikom u odnosu na ranija vremena koja prizivas, a ona se ogleda u tome da nema novih stadionskih (velikih) rok bendova koji ce okupiti po 30, 50, 70 hiljada ljudi. Nema ih iz prostog razloga jer su se promijenile tendencije, trendovi, nastojanja, apetiti, kako muzicara tako i publike, nema vise MTV-a... Promijenila se drustvena klima, muzicka industrija je izvrnuta naopacke, doslo je do pojave mase novih pravaca koji su profilisali potpuno drugaciji tip slusalaca itd. To da danas nema mladih grupa poput Stonesa, Floyda, The Doorsa, Zeppelina, AC/DC, Metallice, Gn'R, Pearl Jam.... je tacno ali isto tako je jos tacnije da na rok meridijanu obitavaju tako dobri bendovi da ti se mozak smrzne kada ih cujes. I mladi ali i mnogi koji su gotovo vrsnjaci gore pobrojanih. Idejno i sviracki nisu nista losiji od svjetskih velikana, jedino stvaraju u drugacijem vremenu i razlicitim okolnostima, pa su manje promovisani po medijima. Nekima i prija taj polu misticni status, jer ne zele svi da budu rok starovi. I sto je jos ljepse, ti bendovi se za relativno pristupacne novce mogu cuti i vidjeti sirom Evrope. Ne na stadionima ili u velikim halama, vec u klubovima, manjim prostorima, pozoristima.... Samo treba pratiti scenu i eto ti njih svake godine u sve vecem broju.

Goran

pre 3 godine

Vi koji mislite da je rok mrtav slušajte turbo-folk, a ja ću i dalje da slušam stare i nove rok bendove kojih ima dosta i stranih i domaćih.

Mastodont

pre 3 godine

Što se tiče ovih tvrdnji da je rok mrtav jer nije više relevantan, baš me zanima koji to muzički pravac danas jeste? Elektro i rep su daleko popularniji jer je lakše stiskati dugmiće i autotjunovati vokale, ali nećemo se zavaravati da su relevantni.

Superoperater

pre 3 godine

Danas ceo dan slušam white stripes i black keys, blues dostojan madija votersa i roberta džonsona, a opet na novi način u 21 veku, sedi jedan 1!

Ori

pre 3 godine

Statistika

Pogledaj ko nastupa na festivalima u zapadnoj evropi.Exit je festival za ljude koji nemaju para za bolje,zato i dovode di dzejeve koje imas skoro svake godine u hangaru za 1000 dinara kartu,a raja koja ne zna za bolje se nesto odusevljava

Sasa

pre 3 godine

(statistika, 29. jun 2020 11:49) # Link komentara

Neka dovedu Jorna i Rasela Alena. Za pocetak ce biti vise nego dobro. Jorn je jedan od najboljih pevaca trenutno. Ne moraju uvek biti bendovi.

WillyWonka

pre 3 godine

Rock je živio na talasu dobrih vibracija, kad su još uvijek važili ideali o savršenom svijetu bez gladnih, bez podjela, rasizma, bez ratova. Postojao je entuzijazam i vjera da će se muzikom promijeniti svijet, tako da se radilo o nekoj vrsti glasne nenasilne revolucije na svjetkoj razini. Bogami koristile su se tu i supstance koje izgledom, bojom i mirisom podsjećaju na opojna sredstva, pa je utisak tim bio jači. Odavno se shvatilo da se suštinski ništa u svijetu neće promijeniti i entuzijazam je posustao, a samim tim potpuno su posustale i ideje koje su prethodno generisale nove i nove "revolucionare". Rock nije muzika letargije, nego promjena i on je nastao i rastao kao bunt jedne generacije, a isto tako je i nestao. To što i danas ima odličnih muzičara i bendova koji prave dobre pjesme na postulatima rocka, ne znači da ima rocka kao svjetskog bunta pokreta, koji je bio puno više od muzike same. Ali teško je to mlađima razumijeti.

secanja jednog matorca

pre 3 godine

Kao neko ko je zavrsavao osnovnu skolu u vreme kad je zapocinjao novi talas, pocetkom osamdesetih, mogu da kazem da ni ja ni moji vrsnjaci nismo tada nista razmisljali o Titu koji je vec bio preminuo, niti o politici, ko ce ga naslediti itd. Ono sto je nas privuklo novom talasu je bilo to sto su momci svega nekoliko godina stariji od nas pevali pesme o nasoj generaciji, npr Ona se budi, Niko kao ja, 17 ti je godina tek, Zlatni papagaj itd. Te pesme su po mladalackoj energiji i svezini odudarale od npr Bijelog dugmeta, koje smo takodje slusali. Ali Bregovic i Bebek nikako nisu mogli da imaju imidz ekipe iz komsiluka koji su, tada na svom pocetku, imali bendovi iz Paket aranzmana, Prljavo kazaliste (naravno mislim na prvu postavu sa Davorinom) itd. A jedan od razloga zasto rok danas ne proizvodi hitove je sto nema te neposrednosti, svi su isfolirani, precenjuju svoju vaznost, umesto da pokusaju da kazu nesto licno preko muzike.

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Rok nije mrtav. Ima dobrih bendova, ko hoće može da ih nadje na netu, ali najveći problem roka je što nema propagandu, ili ako je ima, ona je negativna. Ovom i ovakvom svetu rok, kao bunt mladih i nepristajanje na "brain wash" od strane globalne politike i levičarskih liberala, nije potreban. Jer, čemu propaganda za nešto (rok) što poziva na pobunu, kada propaganda može da bude usmerena na afro - američku muziku koja ima za poruku da su bande, droga, promiskuitet, s..e, gu...a i pištolji ispravan način života. Ako takvo razmišljanje spustimo niže, na lokalni nivo, onda dobijamo turbo - folk u Srbiji, gde su heroji likovi iz "Vidimo se u čitulji", a deca iz matematičke gimnazije koja osvajaju medalje po svetu su marginalizovana. Rok je izgubio bitku, jer je, i dalje, opasan po ovakav svet, jer može da dovede do pokreta ljudi (Vijetnamski rat), i da svojim organizovanjem (Live Aid) postavi pitanje zašto ljudi umiru od gladi po svetu, kada se globalne vodje hvale da nikada svet nije bio bolji.

kraja

pre 3 godine

...jugoslavija je bila izvor roka...
...dok je postojala linija ljubljana, zagreb, sarajevo, beograd, skoplje, rok je cvetao, razmenjivale se ideje i realizacije, takmicarski duh...
...ubijanjem jugoslavije ubijena je i muzika, raspad bendova, mnogi pobegli napolje, mnogi se zatvorili u lokalne prcvarnice i ugusili se u nacionalistickom blatu...
...tito...
...spomenik treba da mu podignu, jer je u jugoslaviji muzika napredovala nevidjenom brzinom od 50-tih do 80-tih...
...ne secam se da ubijen bilo koji "pianoplayer" ili da je zavrsio na 5 godina robije zbog muzickog izraza...
...pa glavne scene su bile fakulteti, masinac, dom omladine (drzavna instuticija), skc (drzavna institucija), da ne nabrajam...

e moj druže

pre 3 godine

Kako mrtav? Šta ja radim, bavim se mrtvim stvarima, uživam, pevušim, skakućem uz mrtvo?
Rok nije mrtav za one koji žele da ga slušaju. A i dobro je što se nakupilo, pa možeš da slušaš nešto iz 1978. Ili 2018.i da slično zvuči.
Period koji se u tekstu pominje jeste proizveo dosta dobre muzike, ali ni tada ti domaći bendovi nisu pravili koncerte za stadione, nego su često jedva punili male sale.
Isto je i danas, s tim da tinejdžeri imaju mnogo više izbora za uzbuđenje i senzaciju, nekada je muzika bila jedina. Ali kome je do dobrog zvuka, snađe se. Ne treba kukati kako je sve bezveze, to je bezveze.

Nemanja

pre 3 godine

(statistika, 29. jun 2020 11:49)

U poslednjih 5 godina su od rok bendova u komšiluku nastupali Clutch, The Kills, Portugal. The Man, QOTSA i još tona, ali treba neko da zna da ih dovede.

gargleblaster

pre 3 godine

@autoBot
Uz casne iznimke, vrlo blizu istini.
HM se pokazao kao najvitalniji rock zanr, presao je sa hard rock pocetaka bunta radnicke klase do progressive metala intelektualaca. Citao sam ozbiljnu studiju o upravno proporcionalnom odnosu HM bandova I visokoskolskih diplomaca u Evropi. Finska, sa najvecim brojem HM bandova I visokoskolovanih po glavi stanovnika, naravno dominira. Razlog?
Metal je evoluirao u kompleksnu neoklasicnu muziku, a slusanje, pamcenje I sviranje kompleksne muzike razvija pamcenje I intelektualne procese.
Rock je mrtav u ovakvoj Srbiji, ubijenoj politickom korektnoscu.

Prodavac magle

pre 3 godine

Ovo samo diltenati mogu da izjave. Za njih je rok samo ona post-pank alternativna, levičarski angažovana muzika sa tri akorda kao npr. Azra. Taj rok jeste prevazidjen, ali rok/metal muzika je odavno prevazišla ove rudimentarne oblike muziciranja s kraja 70-tih i 80-tih godine. Otvorite malo Ju-tjub ili magazine Loudwire ili Blabbermouth pa ćete videti da ovo jednostavno nije tačno. Pogledajte samo koliko festivala imate po Evropi za rok i metal muziku. Mogao bi još milion argumenata da iznesem. A to što je neko mator, pa mu je sve prevazidjeno, to je druga stvar. Rok nije mrtav, samo je otišao u potpuno antikomercijalne okvire i sada ima promociju isključivo na internetu.

nebojsa

pre 3 godine

Mrtav totalno... ...Nema na svetskoj sceni niti jednog benda vec 20 dina.
(statistika, 29. jun 2020 11:49)

Pa ti pogledaj, prijatelju, šta Pejdž i Springstin misle o Džeku Vajtu, Plant o Greti van Flit, Nil Jang o Arcade Fire, koliko karata prodaju Black Keys, kako zvuče Starcrawler ili Black Angels, prošetaj i poslušaj Repetitor, Straight Mickey and the Boys, Stray Dogg, pa onda sahranjuj...

Toronto

pre 3 godine

I na svetskoj sceni poslednji veliki talas roka je bio krajem osamdesetih i tokom devedesetih, i završio se gašenjem Sijetl scene. Sve kasnije u ovom žanru je samo besmisleno kopiranje. Besmisleno je i tražiti nešto novo tu. Jednostavno, rok više nije autentičan i veran izraz duha vremena. To je i normalno. Novo vreme je proizvelo nove muzičke izraze.

Vaske

pre 3 godine

Prvo ovde moramo da razjasnimo šta je rok muzika., pa tek onda možemo da pričamo...
Ako se podrazumeva da je rok svako talabanje s el. gitarama, bubnjevima i ostalim instrumentima onda rok nije mrtav definitivno. Ima toga danas koliko hoces.
Ali ako podrazumeva takvu muziku kod koje jednostavno ne možeš da ostaneš miran onda je definitivno mrtav, rekao bih i mnogo pre 2000 godine. Danas ima ko sto ovde neki kazu mnoooogo bendova koji sviraju prvoklasni, ali mene ta muzika jednostavno ne dotiče, mogu da je slusam sat vremena i da ne mrdnem. Nije to to. Zato kad i dan danas pustim Smak, Stonse, CCR, Dors, Faces, SQ, DS, ACDC, Bitlse, Bijelo, Atomce, Yu grupu, Olivera Mandica... nema sanse da ostanem miran... i tako 35 godina...
Lepo rekao covek, dok se ne bude pojavio neko nov koji pravi takvu muziku dzabe sve...
P.S. da ne gresim dusu pojavi se otprilike jednom u 2,3 godine neka dobra stvar, ali opet od ovih starih majstora, ali malo je to...

imperial triumphant

pre 3 godine

Imam 60 godina, rock intenzivno pratim 45. Odgovorno tvrdim, da rock i jazz scena u svetu nikad nisu bili vitalniji, raznovrsniji i zanimljiviji, treba samo malo da se kopa.
Iako sam odrastao na Vračaru, nikad Novi talas osamdestih ili Exit, nisam smatrao jedinim merilom vrednosti. Ko se oslobodi stega tipa 'u moje vreme...', može na YT da nađe fantastične underground bendove svih žanrova sa recimo 250 pregleda. Sve je pitanje otvorenosti uma.

Ma ja sam

pre 3 godine

Pogledajte na yt David Benett. Covek je analizirao na stotine albuma i utvrdio kada je rok otegao papke. Sa sve grafikonima, zanimljivo. Zakljucak je da je rok mrtav definitvno.
Inace ima bezbroj drugih analiza u vezi muzike, vrlo zanimljivo.

Nemanja

pre 3 godine

(Vaske, 30. jun 2020 18:16)

Auu čiko, pa ti si pomešao to što tebe današnja rok muzika ne dira jer si premator da bi osetio iste stvari kao kad si bio klinja sa time da li ta muzika izaziva takva osećanja kod ljudi uopšte. Nije strašno, često ljudi prave tu grešku.

DZK

pre 3 godine

Vrlo plitka i paušalna ocena. Iako i sam pripadam starijoj generaciji, neshvatljivo mi je da neko može toliko da uopštava i daje jednostrane zaključke samo na osnovu generacijskih mainstream bendova i muzike iz svog doba - pa, pobogu, dva klika na YouTube-u i eto celog univerzuma sjajnih mladih underground, Prog, blues-rock, hard-rock ili jazz-rock bendova, koji sviraju da ti pamet stane. Problem Rock muzike je u tome što je nestala iz MEDIJA, a ne što je kao takva nestala. Taj trend je počeo posle stišavanja Grunge pokreta i okretanja hiper-komercijalnoj i potpuno idiotioziranoj mešavini banalnog popa, repa, tehno-a i takozvanog R'n'B-a, a na našim prostorima još i retardiranoj fuziji "splav-popa" i turbo-folka. Danas u Srbiji skoro i da ne postoji televizija ili radio stanica koja konzistentno emituje autentični Rock, a to nije posledica "nekreativnosti" modernih rokera nego politike vlasnika i urednika medija i izdavačkih kuća. Ko je čitao Hakslijev "Brave New World" dobro zna na šta mislim - stvaranje plitkoumnih, infantilnih, emotivno i kulturno retardiranih generacija je politički veoma poželjan projekat, jer se takvom priprostom i lakovernom masom lako manipuliše i drži u paralelnoj, potemkinovskoj realnosti. Rock muzika se po svom bazičnom profilu u to uopšte ne uklapa, i zato je njen medijski uticaj sveden na minimum. Eto objašnjenja.

Lemi

pre 3 godine

Prepotentan stav. To sto se tebi ne dopada znaci samo da si prerastao otvorenost da nesto novo od muzike uneses u svoj zivot. Umro jeste, za ljude koji od mejnstrim medija zele da dobiju uputstva sta slusati, ali za one koji kopaju, nadje se bolja muzika od te koju navodis.

Lebovitz

pre 3 godine

I jeste i nije mrtav. Izvorni rokenrol je svakako mrtav, ali to se dogodilo još šezdesetih. Rok je evoluirao u nešto novo, kao što je kasnije evoluirao u pank, grandž i metal. U ovom vijeku ja aktuelan metal sa svojih milion podvrsta. Kao što je rok početkom 60ih prešao iz andergraunda u klasični pop, tako se danas vratio u taj alternativni krug i nestao sa pop lista.
Da se ne lažemo, inovacija prvo mora da se desi u Engleskoj, pa da prelije u Ameriku i onda će se kopirati i kod nas. Mi, nažalost, nismo trendseteri nikad bili, nego smo samo jako kvalitetno i na momente genijalno emulirali ono što je u svijetu već postojalo.
Definicija roka je diskutabilna. Gdje biste, npr, svrstali SARS - je li to rok bend, rege bend, ili nesto treće? Isto tako Dubiozu. Da li je bilo sjajne muzike u zadnjih 20 godina? Apsolutno. A da li je išta od toga bilo nešto što ranije nismo čuli? Ne bih rekao.

Madness

pre 3 godine

Statistika

Nek dovedu pearl jam,radiohead,foo fighters,alice in chains,system of a down,nine inch nails,black keys,rage against the machine,primis,deftones,dream theater,royal blood.Mislim da je to dovoljno za pocetak

Vanja LFC

pre 3 godine

Nekada su ljudi generalno imali više ideja, slobodnije razmišljali, manje jurili za novcem i imali više inspiracije. Danas se sve uglavnom svodi na elektroniku dok su klinci naloženi na neki "gangster" fazon. Idoli su im veštački napravljene zvezde i prekomerno koriste agresivne opijate. Nema tu stvaranja umetnosti.

Milutin

pre 3 godine

Neko reče - ovaj je prepotentan. Možda tako zvuči mladjoj generaciji ali na žalost ima istine u njegovim rečima. Dajte hit i dokažite suprotno. Danas je to skoro nemoguće uz ovakvu disperziju medija. Ne postojanje nekog filtera koji će poropuštati samo kvalitet na glavne medije. Ovako svaka privatna stanica i interesna grupa gura svoje pulene koji nisu birani po principima apsolutnog kvaliteta. Ljudi nisu zainteresovani da kopaju po YT i traže hitove. A da podsetimo hitovi su pesme koje su doprle do većine populacije i obeležile jedno vreme. Toga danas nema.

Deely Stan

pre 3 godine

Sve nakon grandža i brit-popa iz prve polovine devedesteih je reciklaža...a realno - i to je bila reciklaža postojećeg, ali je pakovanjem u moderne aranžmane i produkciju imalo neku svežinu, neko zrnce bunta. Realno, rok jeste muzika 20-og veka i sada nam ostaju samo restlovi i podsećanja. Stvarno u poslednjih 20 godina nisam čuo ništa originalno i drugačije. Ima ok pesama, ima i nekih pristojnih albuma, mi naslušani "starci" koji decenijama pratimo muziku možemo da nađemo neke interesantne stvari (koje se opet naslanjaju na "staro slovo") ali nema ničeg sto bi privuklo mlađe generacije rok muzici...nešto što bi bilo njima generacijski blisko. Možemo mi klincima da puštamu muziku starih legendi, može to i da im se svidi, ali to jednostavno oni ne osećaju generacijski. Žao mi je, ali rok stvarno postaje muzejska muzika. Vidim neko da pominje Gretu Van Fleet kao primer novog roka...da li ste realni? Oni su baš primer najgore reciklaže, bez obzira što bih ja kao matora drtina išao da ih slušam jer - dobro sviraju.

wiener

pre 3 godine

otkako sam se odeslio iz srbije kao klinac tamo pre ratova samo pratim stranu muziku i u vezi nje mogu da se slozim da je rock mrtav. i datum smrti se slaze sa tamo oko 2000e s tim sto bih ga ja stavio jos ranije, jer je pitanje kada su nastali poslednji dobri bendovi, ali do negde 2000e su bar oni stariji gurali. u poslednjih 20 godina nista i nema tu price o zagrabanju ispod povrsine, jer da bi se nasao neki pristojan bend mora da se krene na putovanje u srediste zemlje, a i takvi bendovi jednostavno nisu originalni ili relevantni. i to i jeste problem sa danasnjom rock muzikom. nije relevantna (neoriginalnost moze da se oprosti).

drugi muzicki pravci kojima su se obbozavaoci rock muzike podsmelvali su se pokazali kao dugovecniji.

Kiza

pre 3 godine

(Low Key Lyesmith, 29. jun 2020 18:56)

Većim delom se slažem sa tvojim stavom. S tim što ja mislim da na Hevi Metal uopšte ne treba gledati kao na podžanr Rok muzike. Tu kritičari prave veliku grešku. Jednostavno.... hevi metal bendovi su muzički jako daleko od Čaka Berija, pa i Rolingstonsa... baš kao što su daleko i od Mitra Mirića. Stoja već u svojim numerama i ima neke elemente hevi metala... pa je malo bliža od njih. Postoji ROK sa svojim podžanrovima. Postoji Hevi Metal sa gomilom podžanrova. I postoje bendovi koji kombinuju oba žanra... Motli Kru, Scorpions, Def Leppard,

Vaske

pre 3 godine

(Nemanja, 1. jul 2020 13:42)

Auuu, čim me ti zoveš čiko pretpostavljam da nemaš više od 15, 16 godina. Zato me tvoj komentar i ne čudi. Mogu samo da žalim vas klince što nećete moći da slušate uživo prave rok majstore, jer takvih koncerata više nema, to je činjenica bez obzira šta ti meni ovde pričao.

Neko ovde reče Hevi metal podžanr Roka... Ma daj bre...

I da, neko lepo ovde napisa, rok ne može biti mrtav dok god ima nekog da ga sluša.

P.S. idite na Youtube i čitajte komentare neke stare dobre rok stvari ili grupe... Tu se najbolje vidi sve...

plahi

pre 3 godine

Imao sam sreću da sazrevam uz Novi talas. Bilo je to vreme bunta kroz kulturu. Možda prevelik zalogaj, jer kako su dalje tekle stvari, nije uspelo. Čudi me da se rok muzika i želja za buntom ne vraća, jer razloga za bunt je danas mnogo više nego tada.

Divčibar Milenko

pre 3 godine

Pročitavši samo prvih nekoliko pasusa iz uvodne reči knjige "Bunt dece socijalizma",
pripala mi je muka. Vi samozvani rok kritičari odrasli uz pank i novi talas baš nemate mere.
Dizanjem u nebesa onih koji su osamdesetih bili aktuelni, uz pljuvanje onoga što je
prethodilo, pokazali ste koliko ste jadni i prizemni.
Rok muzika je živa, a sad što vi to ne vidite, ili ne želite da vidite, druga je stvar.
Divite se do mile volje svojim uzorima, ali pustite druge da uživaju u muzici koja je različita
od onoga što vi smatrate meprevaziđenim, jedinstvenim, jedino vrednim ili štagod...

Zohan

pre 3 godine

Mnogi to pricaju, zapravo muzika nikad veci izbor. Razlika je samo sto pravci kao sto je rock, nisu prisutni u medijima posemno, nego mora da se kopa. Svasta moze da se iskopa ko zeli da kopa umesto da mu se servira.

Između krajnosti

pre 3 godine

Nije Rok mrtav, nego si se ti malo zasitio, valjda je to i normalno sa godinama. A i razmaženi smo, ipak ta muzika koju su mnogi bendovi širom SFRJ ima autentični kvalitet koji se danas retko čuje. A druga stvar, Rok živi kroz svirke i koncerte, a toga danas ima manje nego ikad u istoriji, ne računajući situaciju sa pandemijom. Za to treba entuzijazam, volja i vreme, ono što ljudi danas nemaju.

Sumilex

pre 3 godine

Rok živi kroz heavy metal žanrove odavno u svetu. Samo je kod nas zaboravljen.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (autoBOT, 29. jun 2020 11:32
Da,da...metal,moto skupovi,pivo,sex ....taj fazon....Ako je to sto rok ima da ponudi i neka je mrtav onda. Vise kulture,umetnosti,kreativnosti ima pod svakom satrom nego u metal muzici.

Cole

pre 3 godine

Vidim u komentarim da ga mnogi
osporavaju, po meni, nista nije
crno i belo, dakle, istina je
negde izmedju. Naime, zimus sam
gledao jednu naucnu emisiju koja
se bavila istrazivanjem zbog cega
poslednjih godina ljudi (na globalnom
nivou) sve vise slusaju muziku koja
je stara 20 i vise godina, odgovor
je bio taj da rokeri koji su nosili
taj pravac nemaju sta novo da ponude,
mladja populacija je potpuno nezaintresovana,
kao i da su ranije tekstovi uglavnom
bili posveceni drugoj osobi, za
razliku od danasnjih gde cesto
autori sebe stavljaju u prvi plan,
kao i da je nekad muzika pravljena
iz duse, a pevala od srca, opet
za razliku od danas gde je kompjuter
preuzeo ulogu i duse i srca. Poz
od zarobljenika 20. veka.

wiener

pre 3 godine

ko normalan može da poredi rock sa klasikom? samo dokazuje megalomaniju obozavaica ovog kulturnog fenomena jako vezanog za prošli vek.

Dark

pre 3 godine

Iskreno, nije mi žao! Pravac, koji je "pojeo" neke od najvećih, ne zaslužuje pomen. Kad pomislim na "rok", na um mi padne pakao droge i alkohola koji je koštao života mnoge. Knjiga "Bog i rokenrol" je pravi opis od strane nekoga ko se izbavio iz tog pakla.

Jr

pre 3 godine

Besmislena, nasilna i neprirodna muzika najviše za do 30. godine. Mahom služi za zločinačku komunističku propagandu radi uništenja porodica i Hrišćanskih kultura...

statistika

pre 3 godine

Mrtav totalno. Gledam ljudi kritikuju Exit vec godinama kako samo dovode elektro izvodjace, pa koga da dovedu od rokera?!? Nema na svetskoj sceni niti jednog benda vec 20 dina.

autoBOT

pre 3 godine

Ako je rok ono što propagiraju ovi istripovani samoproklamovani kreativci iz Kruga Dvojke dok se pridržavaju za gitaru i ne mogu tri tona da pogode, daće Bog da isti propadne koliko juče.

Rok živi kroz heavy metal žanrove odavno u svetu. Samo je kod nas zaboravljen.

paradox

pre 3 godine

pa ti druze otvori malo youtube ili bandcamp, ima od 2000. do danas koliko oces sjajnih rok bendova svih podvrsta. nego je lakse da se odvali neka izvala tipa niko ne pravi dobru muziku umesto da malo zagrebes ispod povrsine. i pre nego sto mi neko kaze "matorci ne znaju s internetom" - moja baba ima 92 god pa je bez problema naucila da mi salje yt klipove sa vibera na whatsapp. toliko.

uzročno/posledično

pre 3 godine

Skroz nebitan lik, rekao bih i prepotentan ako je izjava njegova. Ne može neko iz dinosaurus generacije ni da zna šta je aktuelno i novo na svetskoj i domaćoj sceni ako ne kopa duboko i ne zagrebe i po underground muzici.

Zoran

pre 3 godine

Rock je mrtav i nije mi nimalo žao zbog toga, žalim samo za izgubljenim vremenom koje je moglo biti iskorišćeno na pametniji način. Dixi.

IMO

pre 3 godine

Moje mišljenje - Igralom i Buč Kesidi jako visoko na all time ljestvici, Nikola Vranjković i Block Out ništa slabiji od Smaka, Igre Staklenih Perli,..Da ne govorim da mi je generacija Darkwood Dub, KKN, Eyesburn,..draža od EKV, Idoli,. kažem opet moje mišljenje.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Čemu toliki minusi, kada je @autoBOT, 29. jun 2020 11:32 apsolutno u pravu? FFS, nije li odličan pokazatelj ispravnosti njegovog komentara, postojanje - I mind-boggling popularnost! - budalaština poput "Artan Lili". Ili "Stuttgart Online"... Ex-YU muzička scena je bila glupost. By and large. Naročito Novi Talas/Val. Činjenica. A bendovi o kojima ovaj Vesić govori u hvalospevima, su u najboljem slučaju imali dve, tri solidne pesme. Dok je sve ostalo bilo dreck. Što se njegove tvrdnje o Rocku tiče - Rock nije mrtav! Niti će ikada umreti. It's alive and kicking! Najviše kreativnosti i života danas, je upravo u Heavy Metal (pod)žanru Rocka. I njegovim (pod)žanrovima, natch. Ali ni ostali žanrovi i podžanrovi ne zaostaju previše.
A gos'n Vesić bi mogao poslušati nešto od, say, "Me and That Man" - basically Folk Rock projekat Adama Darskog - sumnjam da bi nakon toga tvrdio kako je "Rock mrtav".
Kreativnosti - i života, natch - i te kako ima i kod nekakvih Electronic Rock, Avant-Garde Rock, Post-Rock bendova i onih koji su fuzija navedenih (pod)žanrova. Poput The Anix, Archive, Faunts... A valjalo bi pomenuti i Rock bendove sa prostora Skandinavije. Poput, say, Poets of the Fall (good old proper Rock) ili Backyard Babies (Sleaze Rock)... Yup, Rock je sve samo ne mrtav.

*Nadam se da će komantar biti objavljen u celosti.

Bluesteel

pre 3 godine

Metaforicki je mrtav,apsolutno nikakav uticaj vise nema. A sta je rok muzika bez uticaja nego mrtva. Rok muzika ne sluzi da bi neko pokazao muzicko umece,svirajte jazz onda.. Kazu ima i sad dobrih bendova,naravno da ima ali koja je njihova svrha? Zasijaju sa par pesama i odu nekim drugim putem. Ne znam kad je snimljen poslednji dobar album,ne zanima me kakvi su muzicari i da li imaju par hitova nego komplet dobar album... Jednostavno nema i tacka,nemojte samo o grebanju,grebao sam i ovo pisem iz iskustva...

Mile

pre 3 godine

Ako misli na 'klasik rok', onda je u pravo, i nije šteta.
Ali, Novi talas nije klasik rok, i njihovo nasleđe je življe nego ikad. Ko ima uši - neka sluša. Odlične muzike ima više nego ikad, a najmanje je bitno da li će je neko zvati 'rok'.

Aries

pre 3 godine

Od novih domacih bendova iskreno me je iznenadio Nicim izazvan, problem jeste i na svetskom nivou, imam 36 godina i dok sam bio klinac i dalje se na MTV vrteo rok, komercijsla tipa Aerosmith, ali se vrteo, Pink je recimo tada stalno pustao DLM koje i dalje obozavam. Istina je da je posle 5.oktobra pocelo to urusavanje a zbog cega ne znam ni sam. Od novih svetskih bendova preporucio bih Alter Bridge.

Long live and David Coverdale

pre 3 godine

Greta Van Fleet?
(mih, 29. jun 2020 11:44)

Fenomenalan bend,gledao sam ih uživo,sjajna muzika,koncert odličan.

wiener

pre 3 godine

otkako sam se odeslio iz srbije kao klinac tamo pre ratova samo pratim stranu muziku i u vezi nje mogu da se slozim da je rock mrtav. i datum smrti se slaze sa tamo oko 2000e s tim sto bih ga ja stavio jos ranije, jer je pitanje kada su nastali poslednji dobri bendovi, ali do negde 2000e su bar oni stariji gurali. u poslednjih 20 godina nista i nema tu price o zagrabanju ispod povrsine, jer da bi se nasao neki pristojan bend mora da se krene na putovanje u srediste zemlje, a i takvi bendovi jednostavno nisu originalni ili relevantni. i to i jeste problem sa danasnjom rock muzikom. nije relevantna (neoriginalnost moze da se oprosti).

drugi muzicki pravci kojima su se obbozavaoci rock muzike podsmelvali su se pokazali kao dugovecniji.

Zemljanin

pre 3 godine

Covek zivi u proslosti, ali tako je generalno u Srbiji. Ljudi umesto da nauce nesto iz proslih dana, oni to nose kao neko tesko breme od koga ne mogu da se otkace. Zato kaska cela Srbija, jer ne moze da se otkaci od proslosti, a to je vec do naroda.

Smorke

pre 3 godine

Pošten intervju. Dopada mi se što čovek ne tupi i ne uvija priču u političku oblandu i filozofiju. Napravi hitčinu da se sluša, razvali muzičku listu i radio stanice, i to je to.

Marko Andric

pre 3 godine

rock jeste propao i to od kad je krenuo masovni internet i hipnoza drustva. rok zivi na buntu pobuni zeli za drugacijim zivotom od stereotipa a mladi danas nisu takvi. zanimaju ih materijalizam i budalastine. tako da i oni koji kao sviraju rok su bezvezw jer nemaju iskrenu zelju za drugacijim zivotom. nemaju uzore nemaju enwrgiju, nemaju nista sto je potrebno

DZK

pre 3 godine

Vrlo plitka i paušalna ocena. Iako i sam pripadam starijoj generaciji, neshvatljivo mi je da neko može toliko da uopštava i daje jednostrane zaključke samo na osnovu generacijskih mainstream bendova i muzike iz svog doba - pa, pobogu. dva klika na YouTube-u i eto celog univerzuma sjajnih mladih underground, Prog, blues-rock, hard-rock ili jazz-rock bendova, koji sviraju da ti pamet stane. Problem Rock muzike je u tome što je nestala iz MEDIJA, a ne što je kao takva nestala. Taj trend je počeo posle stišavanja Grunge pokreta i okretanja hiper-komercijalnoj i potpuno idiotiziranoj mešavini banalnog popa, repa, tehno-a i takozvanog R'n'B-a, a na našim prostorima još i retardiranoj fuziji "splav-popa" i turbo-folka. Danas u Srbiji skoro i da ne postoji televizija ili radio stanica koja konzistentno emituje autentični Rock, a to nije posledica "nekreativnosti" modernih rokera nego politike vlasnika i urednika medija i izdavačkih kuća. Ko je čitao Hakslijev "Brave New World" dobro zna na šta mislim - stvaranje plitkoumnih, infantilnih, emotivno i kulturno retardiranih generacija je politički veoma poželjan projekat, jer se takvom priprostom i lakovernom masom lako manipuliše i drži u paralelnoj, potemkinovskoj realnosti. Rock muzika se po svom bazičnom profilu u to uopšte ne uklapa, i zato je njen medijski uticaj sveden na minimum. Eto objašnjenja.

Ahtung

pre 3 godine

Ajd da kažem još nešto... Za dobar stih i prijatne note treba talenta, ali i obrazovanja. Ne može se spavati na časovima muzičkog i književnosti, ne uzimati knjigu u ruke, duhovno tavoriti i biti uspešan umetnik.

Рејџ Агенст

pre 3 godine

Кад се сетим какву сцену је Србија имала 90-их, мислим да изјава није далеко од истине.

Иначе, књига о Маргити Стефановић му је врхунска.

BobRock

pre 3 godine

Bunt, osnovno obeležje rock-a, je "kanalisan" kroz korporativne NVO i korporativne fejk ideologije levice, i sada služi interesima 1%...totalni anti-klimaks

wiener

pre 3 godine

ko normalan može da poredi rock sa klasikom? samo dokazuje megalomaniju obozavaica ovog kulturnog fenomena jako vezanog za prošli vek.

Toronto

pre 3 godine

I na svetskoj sceni poslednji veliki talas roka je bio krajem osamdesetih i tokom devedesetih, i završio se gašenjem Sijetl scene. Sve kasnije u ovom žanru je samo besmisleno kopiranje. Besmisleno je i tražiti nešto novo tu. Jednostavno, rok više nije autentičan i veran izraz duha vremena. To je i normalno. Novo vreme je proizvelo nove muzičke izraze.

Pera

pre 3 godine

Naravno da rock poslednje dve decenije nije dao ništa kada je stara garda izgubila oštricu jer su postali porodični ljudi ili su jednostavno mentalno "izduvali" svoje (ideje) i okrenuli se preživljavanju, dakle tezgarenju, dakle materijalnom (čast vrlo retkim izuzecima), a mlađi nikada nisu pokazali da ima testise da kažu neuvijenu istinu, zamere se establišmentu i popišaju se po stereotipima... a to je suština rock & roll-a.

Sasa

pre 3 godine

(statistika, 29. jun 2020 11:49) # Link komentara

Neka dovedu Jorna i Rasela Alena. Za pocetak ce biti vise nego dobro. Jorn je jedan od najboljih pevaca trenutno. Ne moraju uvek biti bendovi.

Sumilex

pre 3 godine

Rok živi kroz heavy metal žanrove odavno u svetu. Samo je kod nas zaboravljen.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (autoBOT, 29. jun 2020 11:32
Da,da...metal,moto skupovi,pivo,sex ....taj fazon....Ako je to sto rok ima da ponudi i neka je mrtav onda. Vise kulture,umetnosti,kreativnosti ima pod svakom satrom nego u metal muzici.

Vaske

pre 3 godine

Prvo ovde moramo da razjasnimo šta je rok muzika., pa tek onda možemo da pričamo...
Ako se podrazumeva da je rok svako talabanje s el. gitarama, bubnjevima i ostalim instrumentima onda rok nije mrtav definitivno. Ima toga danas koliko hoces.
Ali ako podrazumeva takvu muziku kod koje jednostavno ne možeš da ostaneš miran onda je definitivno mrtav, rekao bih i mnogo pre 2000 godine. Danas ima ko sto ovde neki kazu mnoooogo bendova koji sviraju prvoklasni, ali mene ta muzika jednostavno ne dotiče, mogu da je slusam sat vremena i da ne mrdnem. Nije to to. Zato kad i dan danas pustim Smak, Stonse, CCR, Dors, Faces, SQ, DS, ACDC, Bitlse, Bijelo, Atomce, Yu grupu, Olivera Mandica... nema sanse da ostanem miran... i tako 35 godina...
Lepo rekao covek, dok se ne bude pojavio neko nov koji pravi takvu muziku dzabe sve...
P.S. da ne gresim dusu pojavi se otprilike jednom u 2,3 godine neka dobra stvar, ali opet od ovih starih majstora, ali malo je to...

Čombe

pre 3 godine

Ne znam da li je pratio rad KKN-a od 2000.godine pa na ovamo... Smatram da je gospodin ostao u '80 jer,da nije,shvatio bi da postoje bendovi koji prave dobre pesme i albume. Jedino je istina da je to muzika od koje,već, 20 godina nema para...

Dark

pre 3 godine

Iskreno, nije mi žao! Pravac, koji je "pojeo" neke od najvećih, ne zaslužuje pomen. Kad pomislim na "rok", na um mi padne pakao droge i alkohola koji je koštao života mnoge. Knjiga "Bog i rokenrol" je pravi opis od strane nekoga ko se izbavio iz tog pakla.

Zeleni Zub

pre 3 godine

Rok kao glas koji se daleko čuje jeste mrtav.
Ali nove rok muzike ima svuda koliko hoćeš, treba samo znati da tražiš, razmišljati svojom glavom.

Ako danas imaš klince s mozgovima zakržljalim u igricama, a u izlascima slušaju najgori turbofolk splavarki-pornićarki, mrzi ih da se potrude za bilo šta, rok ne može da bude omasovljen. A i ne treba.

Greta Van Fleet su samo totalna reciklaža Led Zeppelin, ne baš mnogo bitni i zanimljivi.

Ono što se danas dovodi na Exit je generalno teško đubre kad gledaš headlinere.

Kiza

pre 3 godine

(Low Key Lyesmith, 29. jun 2020 18:56)

Većim delom se slažem sa tvojim stavom. S tim što ja mislim da na Hevi Metal uopšte ne treba gledati kao na podžanr Rok muzike. Tu kritičari prave veliku grešku. Jednostavno.... hevi metal bendovi su muzički jako daleko od Čaka Berija, pa i Rolingstonsa... baš kao što su daleko i od Mitra Mirića. Stoja već u svojim numerama i ima neke elemente hevi metala... pa je malo bliža od njih. Postoji ROK sa svojim podžanrovima. Postoji Hevi Metal sa gomilom podžanrova. I postoje bendovi koji kombinuju oba žanra... Motli Kru, Scorpions, Def Leppard,

kraja

pre 3 godine

...jugoslavija je bila izvor roka...
...dok je postojala linija ljubljana, zagreb, sarajevo, beograd, skoplje, rok je cvetao, razmenjivale se ideje i realizacije, takmicarski duh...
...ubijanjem jugoslavije ubijena je i muzika, raspad bendova, mnogi pobegli napolje, mnogi se zatvorili u lokalne prcvarnice i ugusili se u nacionalistickom blatu...
...tito...
...spomenik treba da mu podignu, jer je u jugoslaviji muzika napredovala nevidjenom brzinom od 50-tih do 80-tih...
...ne secam se da ubijen bilo koji "pianoplayer" ili da je zavrsio na 5 godina robije zbog muzickog izraza...
...pa glavne scene su bile fakulteti, masinac, dom omladine (drzavna instuticija), skc (drzavna institucija), da ne nabrajam...

Ma ja sam

pre 3 godine

Pogledajte na yt David Benett. Covek je analizirao na stotine albuma i utvrdio kada je rok otegao papke. Sa sve grafikonima, zanimljivo. Zakljucak je da je rok mrtav definitvno.
Inace ima bezbroj drugih analiza u vezi muzike, vrlo zanimljivo.

Nemanja

pre 3 godine

(Vaske, 30. jun 2020 18:16)

Auu čiko, pa ti si pomešao to što tebe današnja rok muzika ne dira jer si premator da bi osetio iste stvari kao kad si bio klinja sa time da li ta muzika izaziva takva osećanja kod ljudi uopšte. Nije strašno, često ljudi prave tu grešku.

Divčibar Milenko

pre 3 godine

Pročitavši samo prvih nekoliko pasusa iz uvodne reči knjige "Bunt dece socijalizma",
pripala mi je muka. Vi samozvani rok kritičari odrasli uz pank i novi talas baš nemate mere.
Dizanjem u nebesa onih koji su osamdesetih bili aktuelni, uz pljuvanje onoga što je
prethodilo, pokazali ste koliko ste jadni i prizemni.
Rok muzika je živa, a sad što vi to ne vidite, ili ne želite da vidite, druga je stvar.
Divite se do mile volje svojim uzorima, ali pustite druge da uživaju u muzici koja je različita
od onoga što vi smatrate meprevaziđenim, jedinstvenim, jedino vrednim ili štagod...

Madness

pre 3 godine

Statistika

Nek dovedu pearl jam,radiohead,foo fighters,alice in chains,system of a down,nine inch nails,black keys,rage against the machine,primis,deftones,dream theater,royal blood.Mislim da je to dovoljno za pocetak

nebojsa

pre 3 godine

Mrtav totalno... ...Nema na svetskoj sceni niti jednog benda vec 20 dina.
(statistika, 29. jun 2020 11:49)

Pa ti pogledaj, prijatelju, šta Pejdž i Springstin misle o Džeku Vajtu, Plant o Greti van Flit, Nil Jang o Arcade Fire, koliko karata prodaju Black Keys, kako zvuče Starcrawler ili Black Angels, prošetaj i poslušaj Repetitor, Straight Mickey and the Boys, Stray Dogg, pa onda sahranjuj...

Superoperater

pre 3 godine

Danas ceo dan slušam white stripes i black keys, blues dostojan madija votersa i roberta džonsona, a opet na novi način u 21 veku, sedi jedan 1!

Goran

pre 3 godine

Vi koji mislite da je rok mrtav slušajte turbo-folk, a ja ću i dalje da slušam stare i nove rok bendove kojih ima dosta i stranih i domaćih.

gargleblaster

pre 3 godine

@autoBot
Uz casne iznimke, vrlo blizu istini.
HM se pokazao kao najvitalniji rock zanr, presao je sa hard rock pocetaka bunta radnicke klase do progressive metala intelektualaca. Citao sam ozbiljnu studiju o upravno proporcionalnom odnosu HM bandova I visokoskolskih diplomaca u Evropi. Finska, sa najvecim brojem HM bandova I visokoskolovanih po glavi stanovnika, naravno dominira. Razlog?
Metal je evoluirao u kompleksnu neoklasicnu muziku, a slusanje, pamcenje I sviranje kompleksne muzike razvija pamcenje I intelektualne procese.
Rock je mrtav u ovakvoj Srbiji, ubijenoj politickom korektnoscu.

Prodavac magle

pre 3 godine

Ovo samo diltenati mogu da izjave. Za njih je rok samo ona post-pank alternativna, levičarski angažovana muzika sa tri akorda kao npr. Azra. Taj rok jeste prevazidjen, ali rok/metal muzika je odavno prevazišla ove rudimentarne oblike muziciranja s kraja 70-tih i 80-tih godine. Otvorite malo Ju-tjub ili magazine Loudwire ili Blabbermouth pa ćete videti da ovo jednostavno nije tačno. Pogledajte samo koliko festivala imate po Evropi za rok i metal muziku. Mogao bi još milion argumenata da iznesem. A to što je neko mator, pa mu je sve prevazidjeno, to je druga stvar. Rok nije mrtav, samo je otišao u potpuno antikomercijalne okvire i sada ima promociju isključivo na internetu.

malisa

pre 3 godine

Greta Van Fleet?
(mih, 29. jun 2020 11:44)

Fenomenalan bend,gledao sam ih uživo,sjajna muzika,koncert odličan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Long live and David Coverdale, 29. jun 2020 13:42)
---
ako su oni nove snage onda je rok na aparatima za preživljavanje

jole

pre 3 godine

Ako je rec o komercijali, rok jeste mrtav, ali u andergraund krugovima se jos svira. Stoner rock i metal scena je jaca nego ikad. To su oni bendovi koji imaju albume na yt sa nekoliko hiljada pregleda. Danas je polu-mainstream muzika preplavljena umetnicima koji pripadaju zanrovima tek donekle slicnim roku: art pop, synthpop, post-punk, dark electro, jazz-rock... Rok je muzika kojoj se uvek vracam (Dorsi su mi najdrazi bend ikada) ali treba prosiriti horizonte i slusati razlicite vrste muzike. Imam eklektican ukus i slusam stvarno sve. U skoro svakom zanru (i u svim podzanrovima roka) se moze naci iskrena i kvalitetna muzika. Od nasih mladih nada bendova Buc Kesidi je inspirisan Arctic Monkeys i nesto sveze na nasim prostorima, narocito tekstualno. Hrvatski Svemirko nije rok (mada inspiraciju crpi delom iz istog) ali je takodje svez i kvalitetan solo projekat. Rok se mesa sa drugim stilovima i zanrovima i zato treba otvoriti usi za nesto novo. Zapravo rok se jos 70ih i 80ih u novom talasu i post-panku / eksperimentalnom roku, mesao sa raznim vrstama muzike i instrumentima, ali mnogi jos nisu prihvatili da rok moze i treba da evoluira. Jedan od albuma koji je izvrsio revoluciju roka je Talking Heads - Remain in Light, jos 1980-te. Novi talas nikad nije prestao - svaka decenija izvrsi fuziju roka sa drugim zanrovima, a ujedno ima pregrst mladih bendova koji sviraju izvorni rok, samo sto se o svima njima malo pise a jos manje prica.

Zile

pre 3 godine

Ako se i dan danas sluša i izvodi klasična muzika 18. i 19. veka isto tako se sluša klasični rok iz '60. i '70.
Evo ja sam ponovo otkrio Jethro Tull , Wishbone Ash, Uriah Heep, stari Fleetwood Mac,Yes, Cream,L.Z. i D.P. i td...
I oduševljen sam.
Joe Bonamassa je iz 21.veka i perfektan je blues rocker.Ne zna se koji album mu je bolji.
Rock nije umro kao ni klasika.

Mastodont

pre 3 godine

Što se tiče ovih tvrdnji da je rok mrtav jer nije više relevantan, baš me zanima koji to muzički pravac danas jeste? Elektro i rep su daleko popularniji jer je lakše stiskati dugmiće i autotjunovati vokale, ali nećemo se zavaravati da su relevantni.

Između krajnosti

pre 3 godine

Nije Rok mrtav, nego si se ti malo zasitio, valjda je to i normalno sa godinama. A i razmaženi smo, ipak ta muzika koju su mnogi bendovi širom SFRJ ima autentični kvalitet koji se danas retko čuje. A druga stvar, Rok živi kroz svirke i koncerte, a toga danas ima manje nego ikad u istoriji, ne računajući situaciju sa pandemijom. Za to treba entuzijazam, volja i vreme, ono što ljudi danas nemaju.

Deely Stan

pre 3 godine

Sve nakon grandža i brit-popa iz prve polovine devedesteih je reciklaža...a realno - i to je bila reciklaža postojećeg, ali je pakovanjem u moderne aranžmane i produkciju imalo neku svežinu, neko zrnce bunta. Realno, rok jeste muzika 20-og veka i sada nam ostaju samo restlovi i podsećanja. Stvarno u poslednjih 20 godina nisam čuo ništa originalno i drugačije. Ima ok pesama, ima i nekih pristojnih albuma, mi naslušani "starci" koji decenijama pratimo muziku možemo da nađemo neke interesantne stvari (koje se opet naslanjaju na "staro slovo") ali nema ničeg sto bi privuklo mlađe generacije rok muzici...nešto što bi bilo njima generacijski blisko. Možemo mi klincima da puštamu muziku starih legendi, može to i da im se svidi, ali to jednostavno oni ne osećaju generacijski. Žao mi je, ali rok stvarno postaje muzejska muzika. Vidim neko da pominje Gretu Van Fleet kao primer novog roka...da li ste realni? Oni su baš primer najgore reciklaže, bez obzira što bih ja kao matora drtina išao da ih slušam jer - dobro sviraju.

imperial triumphant

pre 3 godine

Imam 60 godina, rock intenzivno pratim 45. Odgovorno tvrdim, da rock i jazz scena u svetu nikad nisu bili vitalniji, raznovrsniji i zanimljiviji, treba samo malo da se kopa.
Iako sam odrastao na Vračaru, nikad Novi talas osamdestih ili Exit, nisam smatrao jedinim merilom vrednosti. Ko se oslobodi stega tipa 'u moje vreme...', može na YT da nađe fantastične underground bendove svih žanrova sa recimo 250 pregleda. Sve je pitanje otvorenosti uma.

Cole

pre 3 godine

Vidim u komentarim da ga mnogi
osporavaju, po meni, nista nije
crno i belo, dakle, istina je
negde izmedju. Naime, zimus sam
gledao jednu naucnu emisiju koja
se bavila istrazivanjem zbog cega
poslednjih godina ljudi (na globalnom
nivou) sve vise slusaju muziku koja
je stara 20 i vise godina, odgovor
je bio taj da rokeri koji su nosili
taj pravac nemaju sta novo da ponude,
mladja populacija je potpuno nezaintresovana,
kao i da su ranije tekstovi uglavnom
bili posveceni drugoj osobi, za
razliku od danasnjih gde cesto
autori sebe stavljaju u prvi plan,
kao i da je nekad muzika pravljena
iz duse, a pevala od srca, opet
za razliku od danas gde je kompjuter
preuzeo ulogu i duse i srca. Poz
od zarobljenika 20. veka.

Zohan

pre 3 godine

Mnogi to pricaju, zapravo muzika nikad veci izbor. Razlika je samo sto pravci kao sto je rock, nisu prisutni u medijima posemno, nego mora da se kopa. Svasta moze da se iskopa ko zeli da kopa umesto da mu se servira.

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Rok nije mrtav. Ima dobrih bendova, ko hoće može da ih nadje na netu, ali najveći problem roka je što nema propagandu, ili ako je ima, ona je negativna. Ovom i ovakvom svetu rok, kao bunt mladih i nepristajanje na "brain wash" od strane globalne politike i levičarskih liberala, nije potreban. Jer, čemu propaganda za nešto (rok) što poziva na pobunu, kada propaganda može da bude usmerena na afro - američku muziku koja ima za poruku da su bande, droga, promiskuitet, s..e, gu...a i pištolji ispravan način života. Ako takvo razmišljanje spustimo niže, na lokalni nivo, onda dobijamo turbo - folk u Srbiji, gde su heroji likovi iz "Vidimo se u čitulji", a deca iz matematičke gimnazije koja osvajaju medalje po svetu su marginalizovana. Rok je izgubio bitku, jer je, i dalje, opasan po ovakav svet, jer može da dovede do pokreta ljudi (Vijetnamski rat), i da svojim organizovanjem (Live Aid) postavi pitanje zašto ljudi umiru od gladi po svetu, kada se globalne vodje hvale da nikada svet nije bio bolji.

Vanja LFC

pre 3 godine

Nekada su ljudi generalno imali više ideja, slobodnije razmišljali, manje jurili za novcem i imali više inspiracije. Danas se sve uglavnom svodi na elektroniku dok su klinci naloženi na neki "gangster" fazon. Idoli su im veštački napravljene zvezde i prekomerno koriste agresivne opijate. Nema tu stvaranja umetnosti.

riziko

pre 3 godine

@statistika

Ima, care, brdo kvalitetnih bendova, i domacih i stranih, s jednom ''malom'' razlikom u odnosu na ranija vremena koja prizivas, a ona se ogleda u tome da nema novih stadionskih (velikih) rok bendova koji ce okupiti po 30, 50, 70 hiljada ljudi. Nema ih iz prostog razloga jer su se promijenile tendencije, trendovi, nastojanja, apetiti, kako muzicara tako i publike, nema vise MTV-a... Promijenila se drustvena klima, muzicka industrija je izvrnuta naopacke, doslo je do pojave mase novih pravaca koji su profilisali potpuno drugaciji tip slusalaca itd. To da danas nema mladih grupa poput Stonesa, Floyda, The Doorsa, Zeppelina, AC/DC, Metallice, Gn'R, Pearl Jam.... je tacno ali isto tako je jos tacnije da na rok meridijanu obitavaju tako dobri bendovi da ti se mozak smrzne kada ih cujes. I mladi ali i mnogi koji su gotovo vrsnjaci gore pobrojanih. Idejno i sviracki nisu nista losiji od svjetskih velikana, jedino stvaraju u drugacijem vremenu i razlicitim okolnostima, pa su manje promovisani po medijima. Nekima i prija taj polu misticni status, jer ne zele svi da budu rok starovi. I sto je jos ljepse, ti bendovi se za relativno pristupacne novce mogu cuti i vidjeti sirom Evrope. Ne na stadionima ili u velikim halama, vec u klubovima, manjim prostorima, pozoristima.... Samo treba pratiti scenu i eto ti njih svake godine u sve vecem broju.

e moj druže

pre 3 godine

Kako mrtav? Šta ja radim, bavim se mrtvim stvarima, uživam, pevušim, skakućem uz mrtvo?
Rok nije mrtav za one koji žele da ga slušaju. A i dobro je što se nakupilo, pa možeš da slušaš nešto iz 1978. Ili 2018.i da slično zvuči.
Period koji se u tekstu pominje jeste proizveo dosta dobre muzike, ali ni tada ti domaći bendovi nisu pravili koncerte za stadione, nego su često jedva punili male sale.
Isto je i danas, s tim da tinejdžeri imaju mnogo više izbora za uzbuđenje i senzaciju, nekada je muzika bila jedina. Ali kome je do dobrog zvuka, snađe se. Ne treba kukati kako je sve bezveze, to je bezveze.

Ori

pre 3 godine

Statistika

Pogledaj ko nastupa na festivalima u zapadnoj evropi.Exit je festival za ljude koji nemaju para za bolje,zato i dovode di dzejeve koje imas skoro svake godine u hangaru za 1000 dinara kartu,a raja koja ne zna za bolje se nesto odusevljava

siki

pre 3 godine

@(Ahtung, 29. jun 2020 11:56)

Može naravno. Nekad obrazovanje uguši talenat. Postaneš samo izvođač, svirac. Nije baš primer iz rok sveta, ali npr. Vangelis. Čovek nema ni dana formalnog obrazovanja. Ni dan dan ne zna ni da čita ni da piše note. Sam je razvio svoj sistem sviranja klavijatura i zapisivanja muzike.

max

pre 3 godine

Pre ce biti da si ti prijatelju ostao u tvom novom talasu koji je sada star.
Bunt kao takav ni u ono vreme nije bio masovan. Tu i tamo, ostali su samo svirali...veoma dobro. Dobrih bendova ima i danas. Naravno problem je čuti od ovih turbo grand kanalizacionih zvukova.

plahi

pre 3 godine

Imao sam sreću da sazrevam uz Novi talas. Bilo je to vreme bunta kroz kulturu. Možda prevelik zalogaj, jer kako su dalje tekle stvari, nije uspelo. Čudi me da se rok muzika i želja za buntom ne vraća, jer razloga za bunt je danas mnogo više nego tada.

secanja jednog matorca

pre 3 godine

Kao neko ko je zavrsavao osnovnu skolu u vreme kad je zapocinjao novi talas, pocetkom osamdesetih, mogu da kazem da ni ja ni moji vrsnjaci nismo tada nista razmisljali o Titu koji je vec bio preminuo, niti o politici, ko ce ga naslediti itd. Ono sto je nas privuklo novom talasu je bilo to sto su momci svega nekoliko godina stariji od nas pevali pesme o nasoj generaciji, npr Ona se budi, Niko kao ja, 17 ti je godina tek, Zlatni papagaj itd. Te pesme su po mladalackoj energiji i svezini odudarale od npr Bijelog dugmeta, koje smo takodje slusali. Ali Bregovic i Bebek nikako nisu mogli da imaju imidz ekipe iz komsiluka koji su, tada na svom pocetku, imali bendovi iz Paket aranzmana, Prljavo kazaliste (naravno mislim na prvu postavu sa Davorinom) itd. A jedan od razloga zasto rok danas ne proizvodi hitove je sto nema te neposrednosti, svi su isfolirani, precenjuju svoju vaznost, umesto da pokusaju da kazu nesto licno preko muzike.

DZK

pre 3 godine

Vrlo plitka i paušalna ocena. Iako i sam pripadam starijoj generaciji, neshvatljivo mi je da neko može toliko da uopštava i daje jednostrane zaključke samo na osnovu generacijskih mainstream bendova i muzike iz svog doba - pa, pobogu, dva klika na YouTube-u i eto celog univerzuma sjajnih mladih underground, Prog, blues-rock, hard-rock ili jazz-rock bendova, koji sviraju da ti pamet stane. Problem Rock muzike je u tome što je nestala iz MEDIJA, a ne što je kao takva nestala. Taj trend je počeo posle stišavanja Grunge pokreta i okretanja hiper-komercijalnoj i potpuno idiotioziranoj mešavini banalnog popa, repa, tehno-a i takozvanog R'n'B-a, a na našim prostorima još i retardiranoj fuziji "splav-popa" i turbo-folka. Danas u Srbiji skoro i da ne postoji televizija ili radio stanica koja konzistentno emituje autentični Rock, a to nije posledica "nekreativnosti" modernih rokera nego politike vlasnika i urednika medija i izdavačkih kuća. Ko je čitao Hakslijev "Brave New World" dobro zna na šta mislim - stvaranje plitkoumnih, infantilnih, emotivno i kulturno retardiranih generacija je politički veoma poželjan projekat, jer se takvom priprostom i lakovernom masom lako manipuliše i drži u paralelnoj, potemkinovskoj realnosti. Rock muzika se po svom bazičnom profilu u to uopšte ne uklapa, i zato je njen medijski uticaj sveden na minimum. Eto objašnjenja.

Lemi

pre 3 godine

Prepotentan stav. To sto se tebi ne dopada znaci samo da si prerastao otvorenost da nesto novo od muzike uneses u svoj zivot. Umro jeste, za ljude koji od mejnstrim medija zele da dobiju uputstva sta slusati, ali za one koji kopaju, nadje se bolja muzika od te koju navodis.

Lebovitz

pre 3 godine

I jeste i nije mrtav. Izvorni rokenrol je svakako mrtav, ali to se dogodilo još šezdesetih. Rok je evoluirao u nešto novo, kao što je kasnije evoluirao u pank, grandž i metal. U ovom vijeku ja aktuelan metal sa svojih milion podvrsta. Kao što je rok početkom 60ih prešao iz andergraunda u klasični pop, tako se danas vratio u taj alternativni krug i nestao sa pop lista.
Da se ne lažemo, inovacija prvo mora da se desi u Engleskoj, pa da prelije u Ameriku i onda će se kopirati i kod nas. Mi, nažalost, nismo trendseteri nikad bili, nego smo samo jako kvalitetno i na momente genijalno emulirali ono što je u svijetu već postojalo.
Definicija roka je diskutabilna. Gdje biste, npr, svrstali SARS - je li to rok bend, rege bend, ili nesto treće? Isto tako Dubiozu. Da li je bilo sjajne muzike u zadnjih 20 godina? Apsolutno. A da li je išta od toga bilo nešto što ranije nismo čuli? Ne bih rekao.

WillyWonka

pre 3 godine

Rock je živio na talasu dobrih vibracija, kad su još uvijek važili ideali o savršenom svijetu bez gladnih, bez podjela, rasizma, bez ratova. Postojao je entuzijazam i vjera da će se muzikom promijeniti svijet, tako da se radilo o nekoj vrsti glasne nenasilne revolucije na svjetkoj razini. Bogami koristile su se tu i supstance koje izgledom, bojom i mirisom podsjećaju na opojna sredstva, pa je utisak tim bio jači. Odavno se shvatilo da se suštinski ništa u svijetu neće promijeniti i entuzijazam je posustao, a samim tim potpuno su posustale i ideje koje su prethodno generisale nove i nove "revolucionare". Rock nije muzika letargije, nego promjena i on je nastao i rastao kao bunt jedne generacije, a isto tako je i nestao. To što i danas ima odličnih muzičara i bendova koji prave dobre pjesme na postulatima rocka, ne znači da ima rocka kao svjetskog bunta pokreta, koji je bio puno više od muzike same. Ali teško je to mlađima razumijeti.

Milutin

pre 3 godine

Neko reče - ovaj je prepotentan. Možda tako zvuči mladjoj generaciji ali na žalost ima istine u njegovim rečima. Dajte hit i dokažite suprotno. Danas je to skoro nemoguće uz ovakvu disperziju medija. Ne postojanje nekog filtera koji će poropuštati samo kvalitet na glavne medije. Ovako svaka privatna stanica i interesna grupa gura svoje pulene koji nisu birani po principima apsolutnog kvaliteta. Ljudi nisu zainteresovani da kopaju po YT i traže hitove. A da podsetimo hitovi su pesme koje su doprle do većine populacije i obeležile jedno vreme. Toga danas nema.

Nemanja

pre 3 godine

(statistika, 29. jun 2020 11:49)

U poslednjih 5 godina su od rok bendova u komšiluku nastupali Clutch, The Kills, Portugal. The Man, QOTSA i još tona, ali treba neko da zna da ih dovede.

Vaske

pre 3 godine

(Nemanja, 1. jul 2020 13:42)

Auuu, čim me ti zoveš čiko pretpostavljam da nemaš više od 15, 16 godina. Zato me tvoj komentar i ne čudi. Mogu samo da žalim vas klince što nećete moći da slušate uživo prave rok majstore, jer takvih koncerata više nema, to je činjenica bez obzira šta ti meni ovde pričao.

Neko ovde reče Hevi metal podžanr Roka... Ma daj bre...

I da, neko lepo ovde napisa, rok ne može biti mrtav dok god ima nekog da ga sluša.

P.S. idite na Youtube i čitajte komentare neke stare dobre rok stvari ili grupe... Tu se najbolje vidi sve...