"Ne menjam kraj 'Igre prestola' bez obzira na reakcije fanova"

Pisac Džordž R.R. Martin je izjavio da uprkos negativnim reakcijama na završetak TV serije "Igra prestola", neće ništa menjati u predstojećim knjigama iz serijala "Pesma vatre i leda", na osnovu kojih je serija snimljena.

Izvor: Entertaiment Weekly, N1
Pošaljite komentar
  1. Samo treba da bolje objasni neke stvari i polako razvije likove, nista vise. Kraj nek napravi isto nek zavrai kako je zamislio ali daj malo vise white walkera daj da ga Arja ne ubije onako kretenski daj da ostali ww ne izgledaju kao da su se prepusili skanka daj da zmajevi ne ginu onako retardirano kad je Juron Grejdzoj vec ima zmajrog daj da se likovi razviju polako kako treba. Zav4siti nekensitne price koje cine seriju, da se pojavi Nimerija da vidimo jos nesto od dornjana da Dzon uradi jos ponesto sem da place i kuka nadsvojom sudbinom. Bice to mnogo bolje verujte mi sam kraj i ko gde zavrsi nije toliko bitan kao uzbudjenje dolaska dotle na pravi nacin.
     (4k4.Dex, 22. jul 2019 11:12)

    # Link komentara

  2. Žalosno je što se danas pišu samo ovakva “dela” i što se prodaju u milionskim tiražima širom sveta. Žalosno je i što nikada više nećemo imati pisce slične Dostojevskom, Tolstoju, Kafki, Džojsu, Manu, i da ne nabrajam dalje, jasno je o čemu pričam.
    (dzita, 20. jul 2019 18:18)

    # Link komentara

  3. Gotovo je kad Djoković kaže da je dosta.
    (Vanja, 17. jul 2019 17:54)

    # Link komentara

  4. To sto ce kraj biti isti ne znaci da ce i knjige biti takve. I sta uopste znaci isti kraj... Verujem da se to odnosi na to da ce Deneris unistiti tron i poludeti kao otac, sto se u knjigama vec i vidi (iako su u seriji njen karakter dosta ublazili) i da ce zivi pobediti mrtve. Verovatno Sersi i Dzejmi umiru. To je glavno i to ce ostati tako. Sve ostalo ce biti dosta logicnije i dobicemo objasnjenje i o Belim Hodacima i simbolima koje ostavljaju... Ostale stvari ce se dosta razlikovati jer u knjizi imamo i likove koji u seriji ne postoje, i price koje u seriji nisu ispricane ili su dodeljene vec postojecim likovima (Deo Sansine price u knizi zapravo nije ona, kao i deo Ajrine price) i da ne nabrajam dalje. E sad ovi sto hejtuju kraj su oni sto su Deneris videli kao boginju i sto su zamislilo veliko bajkovito vencanje sa Sneznim na kraju. Ostali koji hejtuju su oni kojima ne smeta kraj kao takav vec prica koja nije ispicana kako treba i to ce Martin da ispravi. I zato jedva cekam da se matori smiluje i zavrsi knjige i da ne umre pre toga.
    (Nina, 16. jul 2019 17:50)

    # Link komentara

  5. Hvala Bogu da u komentarima vidim ljude koji misle kao ja! A to je da kraj uopste nije toliko los. Neko je vec napisao da je zbrzan i to je tacno. A neko je napisoa da se u knjigama nazire da Deneris ima po malo u sebi neceg tatinog. Slazem se i to se vrlo jasno nazire i u seriji! I slazem se sa kometarom,da je nerealno da su se na kraju deneris i Dzon vencali i da je sve srecno bilo ipak je ovo GOT i ocekuj neocekivano a tako je i bilo. Obziro kako su snimane prethodne epizode ovo je mogli da se razvuce,ali realno je da ne znam oko cega,nema vise likova,nema pozantih kuca,ostali su najbitniji i mora se svesti kraj! I mislim da je jednu ovakvu sagu tesko privesti kraju i da svi budu srecni!
    (Bata, 16. jul 2019 16:09)

    # Link komentara

  6. Odličan i logican kraj mislim na seruju. E sad ko je zeleo hepi end nek gleda tinejdz filmove.
     (Vlasta Skokoglavac iz Kozjaka, 16. jul 2019 14:36)

    # Link komentara

  7. Ne radi se samo da je kraj glup (sto jeste) vec kako je do njega doslo. Arja Stark koja svih sezona je svih sezona borac trci po hodnicima Winterfella vristeci kao uplasena devojcica. A u sledecoj epizodi kada Night King dodje do Brana sa par stotina hodaca ona se provuce(bukvalno bi morala da ih zamoli da se sklone kako bi imala mesta da prodje..) izmedju njih da je niko ne primeti i ubija ga?? Dzejmi i Sersei ginu kao u meksickoj sapunici. Par brodova ubija jednog zmaja a u sledecoj epizodi stotine njih + gomila samostrela na zidinama ne moze da pogodi drugog dok leti pravo prema njima?? Deneris spali ceo grad u trenutku pobede (njen ludi otac je hteo da spali u trenutku poraza). Dzon se vraca na zid koji je srusen i nema vise nikakvu svrhu. Nema vise ni ledenih ni "divljaka" severno od zida. Radnja serije se odvija u vremenu u kojem se postuje snaga a proglasavaju bogalja za kralja? Sever ostaje u rukama Sanse dok je pravi naslednik kuce Stark Bran? Svo vreme se kunu u kucu Stark i onda ignorisu prece pravo nasledstva??
    Gomila baljezgarija.. Upropastise najbolje knjige napisane ikada
    (Nele, 16. jul 2019 13:54)

    # Link komentara

  8. Хајде само заврши већ једном. Књиге ће свакако бити боље од серије, као и до сада.
     (sb, 16. jul 2019 13:47)

    # Link komentara

  9. kraj je odlican tj. kako treba jedino sto je trebalo bar jos nekoliko epizoda ako ne i cela sezona. za ove sto kukaju na kraj, prebacite se na holivud tamo cete biti zadovoljni.
    (Jegulja, 16. jul 2019 13:19)

    # Link komentara

  10. Kaže: "Želim da napišem knjigu koju sam oduvek nameravao da napišem." Pa da zaista želiš do sad bi je napisao. Krenule serije, dolazi lova, knjige su na nekom 15om mestu.
    (Milan, 16. jul 2019 13:17)

    # Link komentara

  11. U sustini, mene u knjizi trenutno najvise zanima kako ce se zavrsiti prica sa Grejdzojima, buduci da mi je to bio omiljeni deo price u poslednje dve knjige, a u seriji su to dosta izmenjali (citaj: upropastili).

    Zato, ajde na posao, nema vise razloga za odlaganje.
    (moje ime, 16. jul 2019 13:13)

    # Link komentara

  12. Slažem se sa svima kojima se ne dopada način kako je ispričan kraj. Od jedne sjajne priče koja se izdvajala od drugih ostvarenja epske fantastike upravo razvojem likova kroz dijaloge i sukobe, ostade samo zbrzano ispričan kostur - kao kad dete u nižim razredima osnovne prepričava priču.

    Setite se samo dolaska princa Oberina u Kraljevu luku s početka četvrte sezone. Tirion izlazi da ga dočeka, nailazi na njegovu pratnju, gde Oberina nema. Pronalazi ga u bordelu gde se ovaj sukobio sa nekim Lanisterima. Mi kroz sve to saznajemo o Oberinovom karakteru i sposobnostima, a kroz njegov kasniji razgovor sa Tirionom i njegove motive...

    E sad, uporedite to sa dolaskom "najmoćnijih ljudi Vesterosa" u poslednjoj epizodi - dakle, Džon ubija Deneris, u sledećoj sceni glavni likovi sede ispod cerade i biraju novog kralja... Ni kad dođoše, ni kako dođoše, ni s kim dođoše...

    Kao da smo svi maloumni, nekakvim sporim scenama veštački su pokušali da postignu kao neki osećaj "epskog" - Džon dugo posmatra ubijenu Deneris... zmaj polako podiže njeno telo i odleće u maglu... Tirion otvara oči i gleda prema vratima ćelije... A kad pogledaš iza toga, shvatiš da je sve samo trik kojim su pokušali da prikriju nedostatak pravog scenarija.

    Ako Martin to ikada napiše - vredeće.
    (Gost, 16. jul 2019 12:07)

    # Link komentara

  13. Ono kad Snow zove Deneris sa: "Deeenii"...Horor.
     (milence, 16. jul 2019 12:05)

    # Link komentara

  14. Ne mora ni da zavrsavas, unistio si svoj ''magnum opus'' i pljuno si sam na svoj visedecenijski rad.
    (Knowitall, 16. jul 2019 11:58)

    # Link komentara

  15. Nisam nesto doziveo hype oko gota ali zato cekam vec dve godine da izadje jedan chapter berserka... to je po meni najbolji strip koji sam ikada citao, i gomila moderne gamerske mitologije je preuzeta odatle a usput ima i duboka japanska filozofska razmatranja. Ako se ne varam prvi chapter je izasao 89 a evo sad je 2019, pri cemu je tvorac izjavio da je tek na pola a ima fazon 60 godina... tako da ne ocekujem da cu ikada saznati kraj i rasplet kao ni gomila ljudi od kojih to neki cekaju ceo zivot.
    (berserk, 16. jul 2019 11:47)

    # Link komentara

  16. Za razliku od serije, u knjigama se nazire da Danny ide tatinim stopama, i pretvara se u poremecenu kraljicu.

    I meni je kraj ok, kao sto je vec Martin govorio o njemu bit ce slatko-gorak. Nema sretnog kraja za sve junake kao i u stvarnom zivotu.

    Serija je unistila mnogo toga, knjige su opet odlicne. A kad izadju izadju, znam da cu ih citati.
    (MHS, 16. jul 2019 11:45)

    # Link komentara

  17. Dobro znaci dolazak zlatne čete i mladog Grifa koji vrse invaziju na Vesteros i osvajaju Krajoluj nema nikakvu vaznost?
     (Hanibal ante portas, 16. jul 2019 11:36)

    # Link komentara

  18. Има на Јутјубу видео где је неки фан, који је иначе и сам писац, направио своју верзију краја ГоТ и тај крај има много више смисла (уз мање фалинке) и некако сам га и прихватила као једини легитимни крај :)

    Ову глупост D&D покушавам да заборавим. Мада као што рече неко испод, све ми се више и смучило.
     (Сандра, 16. jul 2019 11:24)

    # Link komentara

  19. Baš me zanima kakav bi kraj želeli ovi što kažu da je ovakav kraj glup?

    Da se Džon i Deneris venčaju, ona u beloj venčanici sa vatrenim detaljima izvezenim od zlata, on sa vučjim krznom oko vrata i mačem oko pojasa. Arja i Sansa blistaju kao deveruše, Bren u novim kolicima vrši obred venčanja. Duh donosi prsten i odjava ide uz zalazak sunca na ledenim prostranstvom severa.

    Jedini problem sa serijom je što je zbrzana, a svi znamo da će u knjizi sve biti sporije, ali to je dosadno za ove što jadikuju naa ovakvim krajem, a verujem da nisu pročitali nijednu knjigu (koje su uvek, ali uvek, bolje od adaptacija upravo zbog ovakvih stvari koje se ne mogu prikazati na malom ekranu)
    (Dule Astro, 16. jul 2019 11:24)

    # Link komentara

  20. kao sto su neki komentatori vec rekli, nije problem u kraju vec u tome kako se do kraja doslo.
    vec u petoj sezoni su uneli toliko izmena u odnosu na "ples sa zmajevima", na osnovu kog je navodno radjena, da ce prica u knjigama biti mnogo drugacija, kako god da okrenemo. samim tim ce put do kraja biti znacajno drugaciji nego u serijama, pa neka kraj i bude isti.

    @(Cyborg, 16. jul 2019 09:08)

    robertova buna nikada nije ni trebalo da bude snimana, jer bismo znali ko ce preziveti a ko nece. time bi se izgubilo ono sto je krasilo ranije sezone "igre prestola" - sto nisi znao ko ce preziveti a ko ce kako poginuti.
    (mrmlj, 16. jul 2019 11:23)

    # Link komentara

  21. ti tromblon. zbog uopste nacina na koji si sve to napisao. ali neka obaj svijet to i zasluzuje. rijaliti serija.
     (spontana slucajnost, 16. jul 2019 11:22)

    # Link komentara

  22. Ziv je Stanis, umro nije!
    (vampir, 16. jul 2019 11:20)

    # Link komentara

  23. Ajde decu izvedite malo napolje, ili pitajte vase roditelje da vas izvedu.
     (nekojsi, 16. jul 2019 11:01)

    # Link komentara

  24. Tako ćeš i da prodaš knjigu.Briga,nas fanove,za tebe!Očima više ne želim da vidim, bilo šta što ima veze sa GOT.
     (Pjer, 16. jul 2019 11:00)

    # Link komentara

  25. Covem ne radi nista drugo u zivotu i ne moze da napise knjigu od 600-700 strana za 2 godine.
    Razumeo bih ga da je inace zaposlen u nekom rudniku, po smenama.
    (pravo, 16. jul 2019 10:38)

    # Link komentara

  26. Nije kraj glup nego su ga u seriji zbrzali. Ja cu procitati knjigu jer verujem da ce to biti potpuno iskustvo i sasvim realan kraj.
    (Rekt, 16. jul 2019 10:37)

    # Link komentara

  27. Nikog više i nije briga. Može da je završi kada god hoće
    (djox, 16. jul 2019 10:15)

    # Link komentara

  28. nece je nikada ni zavrsiti.
     (delahoya, 16. jul 2019 10:09)

    # Link komentara

  29. Ok, ali bar ih završi dok smo mladi.
     (Nino notar, 16. jul 2019 10:06)

    # Link komentara

  30. Iskreno vise mi se ni ne cita....a prvu knjigu sam procitao jos 2004 godine...smorio si Martine..
     (Zorz, 16. jul 2019 09:58)

    # Link komentara

  31. Koliko dugo je ne objavljuje vise mi se ni ne cita, pogotovo ako isprati seriju.
     (samo kažem, 16. jul 2019 09:57)

    # Link komentara

  32. Pa dobro, ako je kraj isti kao na filmu, onda bar da znam da ne bacam pare na knjigu. Zato sto, sada ne samo da znam kraj, nego znam i da je glup.
    (Mare, 16. jul 2019 09:52)

    # Link komentara

  33. Ne radi se o tome da je kraj loš već da je sve bilo zbrzano i da su pokušali da zguraju radnju koja bi se po prvobitnom tempu serije, odvijala kroz bar dve sezone, u samo 6 epizoda.
    Oni su nakon 5-6 sezona shvatili da ne mogu tim tempom da završe seriju u roku koji im odgovara pa si zadnje dve zbrzali. Eto to je loše a ne kraj sam po sebi. Loše je ispričano.
    (Draža, 16. jul 2019 09:48)

    # Link komentara

  34. Zapadni mediji il se prave ludi ili namerno troluju kako bi spasili onu dvojcu idiota. Nije problem u kraju, problem je kako su u seriji došli do njega! Dakle obožavaocima je potpuno ok da Deneris bude glavni 'zloća', ali serija nije postepeno razvila tu priču nego bam bam kraj, to je problem. Martin će svakako polako razviti priču da ovakav kraj bude i logičan rasplet.
     (Dorćol, 16. jul 2019 09:45)

    # Link komentara

  35. Mogu i ja da je ne procitam, kad vec znam kraj :)
    (RZ, 16. jul 2019 09:37)

    # Link komentara

  36. pratio sam ovu seriju od 2011 i iz godine u godinu nisam mogao da docekam sledecu sezonu,plasio sam se da mi samo na kraju ne zgade seriju,na zalost uspeli su,serija mi se zgadila.Ne mogu ocima da je gledam vise,prvenstveno sta su napravili od onakvog materijala,belim hodacima na prvom mestu.
    D&D pa ne mozete druskani nesto sto se nece nikada vise desiti da zavrsite u 6h
     (svasta, 16. jul 2019 09:17)

    # Link komentara

  37. Bas me briga za njega, ja sam zamenio kako mi odgovara
     (Car, 16. jul 2019 09:14)

    # Link komentara

  38. Jako je velika tuga kad vidis da su neki fanovi bolje izrezirali kraj, a jos tuznije kad vidis da iza toga stoji i sam Martin. Ako se zaista got svodi na "ne znam cemu ovi white walkeri u prici" i "Dany ludi" pricu, onda je definitivno ova serija daleko od vrha svetske kinematografije, a mogla je biti neprikosnovena na vrhu. Prosto, naviknuti smo na bolje, ko nije gledao npr. Red wedding ne zna sta je pisanje i zmarci u telu fana.

    Licno sam razocaran i sto Robert Rebellion nije dobio svoj prequel(prica je izuzetna), a i sto je sam taj dogadjaj koji je udaran za got izgubio smisao, jer se na kraju ispostavilo da se isti dogodio kako bi se Dzon Snou vratio na wall da sada cuva kraljevstva od divljih zivotinja.. tuzno zaista

    Pozdrav za sve fanove!
    (Cyborg, 16. jul 2019 09:08)

    # Link komentara

  39. Para vrti gde burgija nece...
     (noname, 16. jul 2019 09:08)

    # Link komentara