Ponedeljak, 14.01.2019.

15:26

Ruski umetnik: Evo zašto Srbima niko ne može zabraniti Srpsku novu godinu

Izvor: Tanjug

Ruski umetnik: Evo zašto Srbima niko ne može zabraniti Srpsku novu godinu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

bljak

pre 5 godina

Srbi imaju pravo (kao i Rusi, i bilo ko drugi) da slave šta žele i kad žele. Ne vidim kako vas ugrožava sve ovo.
(nezanimame, 14. januar 2019 17:42)

Da, imaju pravo, ali je malo glupo da slave Novu Godinu po Julijanskom kalendaru koji je odavno prevazidjen, samo da bi demonstrirali svoju posebnost. To je samo za nijansu manje glupo nego podrzavati ravnozemljastvo. Tim pre sto je ovakva proslava sigurno mladja od 80 godina, pa ne moze biti nikakav simbol vekovnog Srpstva. Nastala je kao gradski otpor komunistickom rezimu i njegovom progonu svega srpskog kao velikosrpskog. Pa su tako 13. januara bile pune kafane "bez razloga" a milicija nije mogla nista. Na selu se uvek slavio samo Bozic.
Tako da je ova proslava potpuno anahrona. To cak nije ni Pravoslavna nova godina, ona je 14. septembra (proverite u crkvenom kalendaru). To nije nista, samo demonstracija inata.

blato

pre 5 godina

Neka mi neko objasni ko je ikad uputio zahtev za zabranu prislave, u poslednjih 30 godina?! Svasta od teksta.(GORAN, 14. januar 2019 17:36) U tekstu se navode reči ruskog dirigenta, koji je u Srbiji živeo 70-ih godina. U tom periodu jeste bilo zabranjeno javno slavljenje srpske nove godine ili nove godine po julijanskom kalendaru.

артиљерац

pre 5 godina

@ natalija НАТО,душо,ајде ти мало прошетај.Удахни фришак вазду,биће ти боље.
Разбистриће ти се у глави.И лези раније вечерас,наспавај се,видећеш биће ти
боље сутра кад устанеш.

Из угла

pre 5 godina

@zanimanje: srbin
Da si malo provirio iz kućice video bi da ceo svet ne slavi istog dana Novu godinu niti je ista godina. Pretraži malo internet, pogledaj kada muslimani slave novu godinu, Kinezi, koja je godina u Tajlandu sada, a kada je dočekuju Japanci po tradicionalnom Tempo kalendaru, itd.
Razlike su dobre, razlike su divne.
Da li bi i Slavu ukinuo? Gde to ima? Šta će nam to?
Cela dijaspora je zahvalna za Božić sedmog januara, da ne plaćaju pet puta skuplje karte u decembru kao sav ostali normalan svet.

Tatko

pre 5 godina

Ja "ovu" Novu godinu nazivam "Rimska Nova godina". Da je Julije Cezar (inace veliki protivnik hriscanstva) danas kojim slucajem ziv, slavio bi sa nama...
I da, po meni je svako licemer ko kaze da je "nasa Nova godina" 14. januara... Nova godina moze biti samo prvog dana neke godine, ta "nasa" Nova godina je 1. januara po julijanskom (rimskom) kalendaru. Srecne Nove godine!

Ana

pre 5 godina

Какав си ти аутошовиниста...
(Јабучило, 14. januar 2019 17:24)

Izvini, a zasto je autosovinista? Zar niko nema pravo da misli da ne treba uvek da radimo drugacije nego sav ostali svet, a pogotovu ne treba time da se ponosimo. Ovo poslednje je sustina. Jer onda ispada kao da nesto iz inata radimo. Jednostavno je to coveku antipaticno.

Ja recimo mislim da nije problem sto slavimo te praznike ovako kako slavimo, ali me takodje nervira sto to uzimamo kao neku svoju posebnost. To je po meni kompleksaski.

Glas razuma

pre 5 godina

Zašto bi se bilo šta obeležavalo ili proslavljali po pogrešnom kalendaru. Drugo, ovi pogrešni dani proslava nisu ni srpski ni pravoslavni. Mogu se jedino nazvati julijanskim, po pogrešnom kalendaru

j.

pre 5 godina

Micika, u redu je u nečemu biti jedinstven na svetu, ali smisao nije biti jedinstven po svaku cenu i po bilo čemu, smisao je biti jedinstven po nečemu dobrom, lepom, pametnom. Biti jedinstven po tome što, kao, pripadaš zajednici naroda koja koristi računanje vremena po Hristu i zajednički (gregorijanski) kalendar, a slaviti praznike po nekom drugom i nije neko dostignuće, nešto po čemu će nas, s poštovanjem, pamtiti, već nešto čemu će se, kad čuju, čuditi i odmah zaboraviti.

zanimanje:srbin

pre 5 godina

Ja razumem gnev pravednih Srba, ali drugovi, slaviti Božić u januaru, a ne onda kada ga slavi sav hrišćanski svet, pa i Grčka koja je kolevka pravoslavlja, je jednostavno - BUDALAŠTINA. A srpska Nova Godina? E, tek to je...(dopišite sami).

Programerka

pre 5 godina

@Neka mi neko objasni ko je ikad uputio zahtev za zabranu prislave, u poslednjih 30 godina?! Svasta od teksta.
(GORAN, 14. januar 2019 17:36)

Ne reče li - 70ih u BGu, to je pre 40 i 50 godina, u doba KPJ. Možda je bilo problema sa komunističkom vlašću, jer se 13. januar smatra proslavom pravoslavne Nove Godine, tj. po starom kalendaru kako SPC slavi. A SPC je, kao, bila no-no u to vreme (lično se ne sećam, nisu me ni planirali 70ih)?

Nuovo godinno

pre 5 godina

Inače Julije Cezar je bio veliki srbin i patriJota pravoslavni, pa rekosmo ajd da slavimo po bratu cezaru. Mi smo jedna obicna ruska prćija, sutra rusi da se klanjaju letecem spageti cudovistu radili bi i mi isto.

ЦАРПЕ ДИЕМ!

Serbistan

pre 5 godina

Bozic treba da se slavi 25. decembra a ne po ovom ruskom pogresnom kalendaru. Zbog ruskog uticaja Srbi ce se podeliti na prozapadne i one ispod jedne sljive.

Kursula

pre 5 godina

Boze, koliko ste ostrasceni i jendi i drugi,i levi i desni, i natovci i rusofili... Sva ta vasa mrznja vma smao izjedan zivote,umesto da sednete,radite, zaradite i kupite sebi kartu za jedan ovakav kulturni spektakl. ako ne volite nase i ruske, kupite kartu za koncert 1. januara. STOP MRAKU SVIH BOJA

Onan Buđić

pre 5 godina

Ne zaboravite da večeras vajni dirigent onan izvodi svoju onaniju u Sava centru u vidu srpskog novogodišnjeg koncerta po principu videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu...

Programerka

pre 5 godina

@Zar to neko želi? Većina i ne zna za Srbiju a tako nikad nije ni čula za srpsku Novu godinu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sloba M., 14. januar 2019 17:46)

Svi ljubitelji klasične muzike, nema veze koji je povod. Drugo, koncert bio u Beču, mislim da slabo ko u Austriji ne zna za Srbiju.

Stefan

pre 5 godina

Nova godina dolazi 1. januara. Božić je 25. decembra po svakom kalednaru. Ko je dočekao Novu godinu danas, za njega je danas 1. januar. SPC je barem dosledna u korišćenju netačnog kalendara, mada i nema izbora.
Sramota me kad me neko pita kako je kod nas tako sve istumbano. 31. decembra čekamo Novu godinu, onda se 7. januara pravimo da je 25. decembar i 14. januara nam dođe 1. januar. Veoma logično!

natalija

pre 5 godina

Ruska gubernija.... Vlas već 28 g drži Srbiju u Ruskom lageru, po koju cenu?
Svi Srbi (iz srednje klase) koji nisu za Rusiju su "izdajnici". A koliko je to? oko 95% nas u Srbiji. Onih 5 % oni su navodno patriote. E, sad prošetajte Srbijom i videćete našta ona zbog toga liči, ne liči na ništa...

irelandcalling

pre 5 godina

Bravo!!! Ovako se kulturom borimo za svoj identitet i protiv shunda i kica koje nam namece savremeno drustvo...
Ovo je prava snaga razlicitosti, a oped jedinstvenosti...

zanimanje: srbin

pre 5 godina

divno, imamo božić i novu godinu onda kad ih niko ne slavi, zar nije to sjajno, kako smo samo jedinstveni po tome, treba to da čuvamo i negujemo, to je srpstvo , to je tradicija, po tome smo prepoznatljivi, pa zašto ne bismo uveli još nešto što nema niko na svetu, mogli bismo recimo svi da nosimo po dve leve cipele ili da pišamo uz vetar, eto to niko na svetu na radi, hajde mi da budemo prvi, to će biti tako posebno i jedinstveno, turisti će da navale...

micika

pre 5 godina

@ zanimanje: srbin
Ne vidim potrebu za ovako
ciničnim komentarom.Šta fali
ako smo po nečemu jedinstveni u svetu,zar je bolje biti ukalupljen,prosečan,uobičajen,običan...?

Јабучило

pre 5 godina

divno, imamo božić i novu godinu onda kad ih niko ne slavi, zar nije to sjajno, kako smo samo jedinstveni po tome, treba to da čuvamo i negujemo, to je srpstvo , to je tradicija, po tome smo prepoznatljivi, pa zašto ne bismo uveli još nešto što nema niko na svetu, mogli bismo recimo svi da nosimo po dve leve cipele ili da pišamo uz vetar, eto to niko na svetu na radi, hajde mi da budemo prvi, to će biti tako posebno i jedinstveno, turisti će da navale...
(zanimanje: srbin, 14. januar 2019 17:09)

Какав си ти аутошовиниста...

nezanimame

pre 5 godina

(zanimanje: srbin, 14. januar 2019 17:09)
Meni je pitanje ovde otkud vam ovoliki kompleksi? Otkud ovakav jed? Da li vam neko brani da slavite Božić "kao sav drugi svet"? Ne verujem da vam brani. Srbi imaju pravo (kao i Rusi, i bilo ko drugi) da slave šta žele i kad žele. Ne vidim kako vas ugrožava sve ovo.

nezanimame

pre 5 godina

(zanimanje: srbin, 14. januar 2019 17:09)
Meni je pitanje ovde otkud vam ovoliki kompleksi? Otkud ovakav jed? Da li vam neko brani da slavite Božić "kao sav drugi svet"? Ne verujem da vam brani. Srbi imaju pravo (kao i Rusi, i bilo ko drugi) da slave šta žele i kad žele. Ne vidim kako vas ugrožava sve ovo.

Јабучило

pre 5 godina

divno, imamo božić i novu godinu onda kad ih niko ne slavi, zar nije to sjajno, kako smo samo jedinstveni po tome, treba to da čuvamo i negujemo, to je srpstvo , to je tradicija, po tome smo prepoznatljivi, pa zašto ne bismo uveli još nešto što nema niko na svetu, mogli bismo recimo svi da nosimo po dve leve cipele ili da pišamo uz vetar, eto to niko na svetu na radi, hajde mi da budemo prvi, to će biti tako posebno i jedinstveno, turisti će da navale...
(zanimanje: srbin, 14. januar 2019 17:09)

Какав си ти аутошовиниста...

zanimanje: srbin

pre 5 godina

divno, imamo božić i novu godinu onda kad ih niko ne slavi, zar nije to sjajno, kako smo samo jedinstveni po tome, treba to da čuvamo i negujemo, to je srpstvo , to je tradicija, po tome smo prepoznatljivi, pa zašto ne bismo uveli još nešto što nema niko na svetu, mogli bismo recimo svi da nosimo po dve leve cipele ili da pišamo uz vetar, eto to niko na svetu na radi, hajde mi da budemo prvi, to će biti tako posebno i jedinstveno, turisti će da navale...

micika

pre 5 godina

@ zanimanje: srbin
Ne vidim potrebu za ovako
ciničnim komentarom.Šta fali
ako smo po nečemu jedinstveni u svetu,zar je bolje biti ukalupljen,prosečan,uobičajen,običan...?

natalija

pre 5 godina

Ruska gubernija.... Vlas već 28 g drži Srbiju u Ruskom lageru, po koju cenu?
Svi Srbi (iz srednje klase) koji nisu za Rusiju su "izdajnici". A koliko je to? oko 95% nas u Srbiji. Onih 5 % oni su navodno patriote. E, sad prošetajte Srbijom i videćete našta ona zbog toga liči, ne liči na ništa...

irelandcalling

pre 5 godina

Bravo!!! Ovako se kulturom borimo za svoj identitet i protiv shunda i kica koje nam namece savremeno drustvo...
Ovo je prava snaga razlicitosti, a oped jedinstvenosti...

zanimanje:srbin

pre 5 godina

Ja razumem gnev pravednih Srba, ali drugovi, slaviti Božić u januaru, a ne onda kada ga slavi sav hrišćanski svet, pa i Grčka koja je kolevka pravoslavlja, je jednostavno - BUDALAŠTINA. A srpska Nova Godina? E, tek to je...(dopišite sami).

bljak

pre 5 godina

Srbi imaju pravo (kao i Rusi, i bilo ko drugi) da slave šta žele i kad žele. Ne vidim kako vas ugrožava sve ovo.
(nezanimame, 14. januar 2019 17:42)

Da, imaju pravo, ali je malo glupo da slave Novu Godinu po Julijanskom kalendaru koji je odavno prevazidjen, samo da bi demonstrirali svoju posebnost. To je samo za nijansu manje glupo nego podrzavati ravnozemljastvo. Tim pre sto je ovakva proslava sigurno mladja od 80 godina, pa ne moze biti nikakav simbol vekovnog Srpstva. Nastala je kao gradski otpor komunistickom rezimu i njegovom progonu svega srpskog kao velikosrpskog. Pa su tako 13. januara bile pune kafane "bez razloga" a milicija nije mogla nista. Na selu se uvek slavio samo Bozic.
Tako da je ova proslava potpuno anahrona. To cak nije ni Pravoslavna nova godina, ona je 14. septembra (proverite u crkvenom kalendaru). To nije nista, samo demonstracija inata.

Nuovo godinno

pre 5 godina

Inače Julije Cezar je bio veliki srbin i patriJota pravoslavni, pa rekosmo ajd da slavimo po bratu cezaru. Mi smo jedna obicna ruska prćija, sutra rusi da se klanjaju letecem spageti cudovistu radili bi i mi isto.

ЦАРПЕ ДИЕМ!

Tatko

pre 5 godina

Ja "ovu" Novu godinu nazivam "Rimska Nova godina". Da je Julije Cezar (inace veliki protivnik hriscanstva) danas kojim slucajem ziv, slavio bi sa nama...
I da, po meni je svako licemer ko kaze da je "nasa Nova godina" 14. januara... Nova godina moze biti samo prvog dana neke godine, ta "nasa" Nova godina je 1. januara po julijanskom (rimskom) kalendaru. Srecne Nove godine!

Ana

pre 5 godina

Какав си ти аутошовиниста...
(Јабучило, 14. januar 2019 17:24)

Izvini, a zasto je autosovinista? Zar niko nema pravo da misli da ne treba uvek da radimo drugacije nego sav ostali svet, a pogotovu ne treba time da se ponosimo. Ovo poslednje je sustina. Jer onda ispada kao da nesto iz inata radimo. Jednostavno je to coveku antipaticno.

Ja recimo mislim da nije problem sto slavimo te praznike ovako kako slavimo, ali me takodje nervira sto to uzimamo kao neku svoju posebnost. To je po meni kompleksaski.

Stefan

pre 5 godina

Nova godina dolazi 1. januara. Božić je 25. decembra po svakom kalednaru. Ko je dočekao Novu godinu danas, za njega je danas 1. januar. SPC je barem dosledna u korišćenju netačnog kalendara, mada i nema izbora.
Sramota me kad me neko pita kako je kod nas tako sve istumbano. 31. decembra čekamo Novu godinu, onda se 7. januara pravimo da je 25. decembar i 14. januara nam dođe 1. januar. Veoma logično!

Kursula

pre 5 godina

Boze, koliko ste ostrasceni i jendi i drugi,i levi i desni, i natovci i rusofili... Sva ta vasa mrznja vma smao izjedan zivote,umesto da sednete,radite, zaradite i kupite sebi kartu za jedan ovakav kulturni spektakl. ako ne volite nase i ruske, kupite kartu za koncert 1. januara. STOP MRAKU SVIH BOJA

Glas razuma

pre 5 godina

Zašto bi se bilo šta obeležavalo ili proslavljali po pogrešnom kalendaru. Drugo, ovi pogrešni dani proslava nisu ni srpski ni pravoslavni. Mogu se jedino nazvati julijanskim, po pogrešnom kalendaru

blato

pre 5 godina

Neka mi neko objasni ko je ikad uputio zahtev za zabranu prislave, u poslednjih 30 godina?! Svasta od teksta.(GORAN, 14. januar 2019 17:36) U tekstu se navode reči ruskog dirigenta, koji je u Srbiji živeo 70-ih godina. U tom periodu jeste bilo zabranjeno javno slavljenje srpske nove godine ili nove godine po julijanskom kalendaru.

Serbistan

pre 5 godina

Bozic treba da se slavi 25. decembra a ne po ovom ruskom pogresnom kalendaru. Zbog ruskog uticaja Srbi ce se podeliti na prozapadne i one ispod jedne sljive.

j.

pre 5 godina

Micika, u redu je u nečemu biti jedinstven na svetu, ali smisao nije biti jedinstven po svaku cenu i po bilo čemu, smisao je biti jedinstven po nečemu dobrom, lepom, pametnom. Biti jedinstven po tome što, kao, pripadaš zajednici naroda koja koristi računanje vremena po Hristu i zajednički (gregorijanski) kalendar, a slaviti praznike po nekom drugom i nije neko dostignuće, nešto po čemu će nas, s poštovanjem, pamtiti, već nešto čemu će se, kad čuju, čuditi i odmah zaboraviti.

Из угла

pre 5 godina

@zanimanje: srbin
Da si malo provirio iz kućice video bi da ceo svet ne slavi istog dana Novu godinu niti je ista godina. Pretraži malo internet, pogledaj kada muslimani slave novu godinu, Kinezi, koja je godina u Tajlandu sada, a kada je dočekuju Japanci po tradicionalnom Tempo kalendaru, itd.
Razlike su dobre, razlike su divne.
Da li bi i Slavu ukinuo? Gde to ima? Šta će nam to?
Cela dijaspora je zahvalna za Božić sedmog januara, da ne plaćaju pet puta skuplje karte u decembru kao sav ostali normalan svet.

Programerka

pre 5 godina

@Zar to neko želi? Većina i ne zna za Srbiju a tako nikad nije ni čula za srpsku Novu godinu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sloba M., 14. januar 2019 17:46)

Svi ljubitelji klasične muzike, nema veze koji je povod. Drugo, koncert bio u Beču, mislim da slabo ko u Austriji ne zna za Srbiju.

Onan Buđić

pre 5 godina

Ne zaboravite da večeras vajni dirigent onan izvodi svoju onaniju u Sava centru u vidu srpskog novogodišnjeg koncerta po principu videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu...

артиљерац

pre 5 godina

@ natalija НАТО,душо,ајде ти мало прошетај.Удахни фришак вазду,биће ти боље.
Разбистриће ти се у глави.И лези раније вечерас,наспавај се,видећеш биће ти
боље сутра кад устанеш.

Programerka

pre 5 godina

@Neka mi neko objasni ko je ikad uputio zahtev za zabranu prislave, u poslednjih 30 godina?! Svasta od teksta.
(GORAN, 14. januar 2019 17:36)

Ne reče li - 70ih u BGu, to je pre 40 i 50 godina, u doba KPJ. Možda je bilo problema sa komunističkom vlašću, jer se 13. januar smatra proslavom pravoslavne Nove Godine, tj. po starom kalendaru kako SPC slavi. A SPC je, kao, bila no-no u to vreme (lično se ne sećam, nisu me ni planirali 70ih)?

zanimanje: srbin

pre 5 godina

divno, imamo božić i novu godinu onda kad ih niko ne slavi, zar nije to sjajno, kako smo samo jedinstveni po tome, treba to da čuvamo i negujemo, to je srpstvo , to je tradicija, po tome smo prepoznatljivi, pa zašto ne bismo uveli još nešto što nema niko na svetu, mogli bismo recimo svi da nosimo po dve leve cipele ili da pišamo uz vetar, eto to niko na svetu na radi, hajde mi da budemo prvi, to će biti tako posebno i jedinstveno, turisti će da navale...

natalija

pre 5 godina

Ruska gubernija.... Vlas već 28 g drži Srbiju u Ruskom lageru, po koju cenu?
Svi Srbi (iz srednje klase) koji nisu za Rusiju su "izdajnici". A koliko je to? oko 95% nas u Srbiji. Onih 5 % oni su navodno patriote. E, sad prošetajte Srbijom i videćete našta ona zbog toga liči, ne liči na ništa...

Јабучило

pre 5 godina

divno, imamo božić i novu godinu onda kad ih niko ne slavi, zar nije to sjajno, kako smo samo jedinstveni po tome, treba to da čuvamo i negujemo, to je srpstvo , to je tradicija, po tome smo prepoznatljivi, pa zašto ne bismo uveli još nešto što nema niko na svetu, mogli bismo recimo svi da nosimo po dve leve cipele ili da pišamo uz vetar, eto to niko na svetu na radi, hajde mi da budemo prvi, to će biti tako posebno i jedinstveno, turisti će da navale...
(zanimanje: srbin, 14. januar 2019 17:09)

Какав си ти аутошовиниста...

micika

pre 5 godina

@ zanimanje: srbin
Ne vidim potrebu za ovako
ciničnim komentarom.Šta fali
ako smo po nečemu jedinstveni u svetu,zar je bolje biti ukalupljen,prosečan,uobičajen,običan...?

irelandcalling

pre 5 godina

Bravo!!! Ovako se kulturom borimo za svoj identitet i protiv shunda i kica koje nam namece savremeno drustvo...
Ovo je prava snaga razlicitosti, a oped jedinstvenosti...

nezanimame

pre 5 godina

(zanimanje: srbin, 14. januar 2019 17:09)
Meni je pitanje ovde otkud vam ovoliki kompleksi? Otkud ovakav jed? Da li vam neko brani da slavite Božić "kao sav drugi svet"? Ne verujem da vam brani. Srbi imaju pravo (kao i Rusi, i bilo ko drugi) da slave šta žele i kad žele. Ne vidim kako vas ugrožava sve ovo.

Serbistan

pre 5 godina

Bozic treba da se slavi 25. decembra a ne po ovom ruskom pogresnom kalendaru. Zbog ruskog uticaja Srbi ce se podeliti na prozapadne i one ispod jedne sljive.

zanimanje:srbin

pre 5 godina

Ja razumem gnev pravednih Srba, ali drugovi, slaviti Božić u januaru, a ne onda kada ga slavi sav hrišćanski svet, pa i Grčka koja je kolevka pravoslavlja, je jednostavno - BUDALAŠTINA. A srpska Nova Godina? E, tek to je...(dopišite sami).

bljak

pre 5 godina

Srbi imaju pravo (kao i Rusi, i bilo ko drugi) da slave šta žele i kad žele. Ne vidim kako vas ugrožava sve ovo.
(nezanimame, 14. januar 2019 17:42)

Da, imaju pravo, ali je malo glupo da slave Novu Godinu po Julijanskom kalendaru koji je odavno prevazidjen, samo da bi demonstrirali svoju posebnost. To je samo za nijansu manje glupo nego podrzavati ravnozemljastvo. Tim pre sto je ovakva proslava sigurno mladja od 80 godina, pa ne moze biti nikakav simbol vekovnog Srpstva. Nastala je kao gradski otpor komunistickom rezimu i njegovom progonu svega srpskog kao velikosrpskog. Pa su tako 13. januara bile pune kafane "bez razloga" a milicija nije mogla nista. Na selu se uvek slavio samo Bozic.
Tako da je ova proslava potpuno anahrona. To cak nije ni Pravoslavna nova godina, ona je 14. septembra (proverite u crkvenom kalendaru). To nije nista, samo demonstracija inata.

Из угла

pre 5 godina

@zanimanje: srbin
Da si malo provirio iz kućice video bi da ceo svet ne slavi istog dana Novu godinu niti je ista godina. Pretraži malo internet, pogledaj kada muslimani slave novu godinu, Kinezi, koja je godina u Tajlandu sada, a kada je dočekuju Japanci po tradicionalnom Tempo kalendaru, itd.
Razlike su dobre, razlike su divne.
Da li bi i Slavu ukinuo? Gde to ima? Šta će nam to?
Cela dijaspora je zahvalna za Božić sedmog januara, da ne plaćaju pet puta skuplje karte u decembru kao sav ostali normalan svet.

Onan Buđić

pre 5 godina

Ne zaboravite da večeras vajni dirigent onan izvodi svoju onaniju u Sava centru u vidu srpskog novogodišnjeg koncerta po principu videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu...

Nuovo godinno

pre 5 godina

Inače Julije Cezar je bio veliki srbin i patriJota pravoslavni, pa rekosmo ajd da slavimo po bratu cezaru. Mi smo jedna obicna ruska prćija, sutra rusi da se klanjaju letecem spageti cudovistu radili bi i mi isto.

ЦАРПЕ ДИЕМ!

Ana

pre 5 godina

Какав си ти аутошовиниста...
(Јабучило, 14. januar 2019 17:24)

Izvini, a zasto je autosovinista? Zar niko nema pravo da misli da ne treba uvek da radimo drugacije nego sav ostali svet, a pogotovu ne treba time da se ponosimo. Ovo poslednje je sustina. Jer onda ispada kao da nesto iz inata radimo. Jednostavno je to coveku antipaticno.

Ja recimo mislim da nije problem sto slavimo te praznike ovako kako slavimo, ali me takodje nervira sto to uzimamo kao neku svoju posebnost. To je po meni kompleksaski.

j.

pre 5 godina

Micika, u redu je u nečemu biti jedinstven na svetu, ali smisao nije biti jedinstven po svaku cenu i po bilo čemu, smisao je biti jedinstven po nečemu dobrom, lepom, pametnom. Biti jedinstven po tome što, kao, pripadaš zajednici naroda koja koristi računanje vremena po Hristu i zajednički (gregorijanski) kalendar, a slaviti praznike po nekom drugom i nije neko dostignuće, nešto po čemu će nas, s poštovanjem, pamtiti, već nešto čemu će se, kad čuju, čuditi i odmah zaboraviti.

артиљерац

pre 5 godina

@ natalija НАТО,душо,ајде ти мало прошетај.Удахни фришак вазду,биће ти боље.
Разбистриће ти се у глави.И лези раније вечерас,наспавај се,видећеш биће ти
боље сутра кад устанеш.

Programerka

pre 5 godina

@Zar to neko želi? Većina i ne zna za Srbiju a tako nikad nije ni čula za srpsku Novu godinu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sloba M., 14. januar 2019 17:46)

Svi ljubitelji klasične muzike, nema veze koji je povod. Drugo, koncert bio u Beču, mislim da slabo ko u Austriji ne zna za Srbiju.

Stefan

pre 5 godina

Nova godina dolazi 1. januara. Božić je 25. decembra po svakom kalednaru. Ko je dočekao Novu godinu danas, za njega je danas 1. januar. SPC je barem dosledna u korišćenju netačnog kalendara, mada i nema izbora.
Sramota me kad me neko pita kako je kod nas tako sve istumbano. 31. decembra čekamo Novu godinu, onda se 7. januara pravimo da je 25. decembar i 14. januara nam dođe 1. januar. Veoma logično!

Glas razuma

pre 5 godina

Zašto bi se bilo šta obeležavalo ili proslavljali po pogrešnom kalendaru. Drugo, ovi pogrešni dani proslava nisu ni srpski ni pravoslavni. Mogu se jedino nazvati julijanskim, po pogrešnom kalendaru

Programerka

pre 5 godina

@Neka mi neko objasni ko je ikad uputio zahtev za zabranu prislave, u poslednjih 30 godina?! Svasta od teksta.
(GORAN, 14. januar 2019 17:36)

Ne reče li - 70ih u BGu, to je pre 40 i 50 godina, u doba KPJ. Možda je bilo problema sa komunističkom vlašću, jer se 13. januar smatra proslavom pravoslavne Nove Godine, tj. po starom kalendaru kako SPC slavi. A SPC je, kao, bila no-no u to vreme (lično se ne sećam, nisu me ni planirali 70ih)?

Kursula

pre 5 godina

Boze, koliko ste ostrasceni i jendi i drugi,i levi i desni, i natovci i rusofili... Sva ta vasa mrznja vma smao izjedan zivote,umesto da sednete,radite, zaradite i kupite sebi kartu za jedan ovakav kulturni spektakl. ako ne volite nase i ruske, kupite kartu za koncert 1. januara. STOP MRAKU SVIH BOJA

Tatko

pre 5 godina

Ja "ovu" Novu godinu nazivam "Rimska Nova godina". Da je Julije Cezar (inace veliki protivnik hriscanstva) danas kojim slucajem ziv, slavio bi sa nama...
I da, po meni je svako licemer ko kaze da je "nasa Nova godina" 14. januara... Nova godina moze biti samo prvog dana neke godine, ta "nasa" Nova godina je 1. januara po julijanskom (rimskom) kalendaru. Srecne Nove godine!

blato

pre 5 godina

Neka mi neko objasni ko je ikad uputio zahtev za zabranu prislave, u poslednjih 30 godina?! Svasta od teksta.(GORAN, 14. januar 2019 17:36) U tekstu se navode reči ruskog dirigenta, koji je u Srbiji živeo 70-ih godina. U tom periodu jeste bilo zabranjeno javno slavljenje srpske nove godine ili nove godine po julijanskom kalendaru.