Sreda, 17.12.2014.

12:00

Nemački mediji o Samitu: Događaj kakav bi se svideo Titu

Izvor: Tanjug

Nemaèki mediji o Samitu: Dogaðaj kakav bi se svideo Titu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

Buba-Hk

pre 9 godina

Smesno je sta pisu Nemci ,a oni su potpuno finansirani od Kineskog novca I to u trilionima € . Ovo je samo pocetak kineskih investicija u Srbiji, ali Kinezi imaju 8 royal familija koje finansiraju ceo svet i neki od njih vec su uveliko pripremili ogroman kapital upravo za Srbiju u trilionima , pa se ocigledno oni toga plase .Ali videcete za par godina da ce zahvaljujuci Kinezima Srbija biti svetski bum jer je to za nju pripremljeno i to odlicno znam jer sam direktno ukljucena u to sa Kineskim elderima.

X=iks

pre 9 godina

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....
(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20)

Kazes "mozda..." jer i sam znas odgovor. Eto, cak je i tebi jasno.

XistoryX

pre 9 godina

Srbija je samo predsoblje za ulazak Kine na Evropsko trziste.Kog zanima "saka" od 7 miliona?800 miliona je malo vise od toga i Kina ide tamo, a kroz mala vrata sa malo truda, a najbolji komentar Samita je dao hrvatski premijer Zoran Milanović:"Vrte se vec vise puta iste price i planovi, a nista konkretno se ne radi."
Nemci mogu biti cinicni koliko hoce, al' trebali bi biti i zabrinuti, jer su zapravo glavna destinacija Kine.EU jeste mocna toliko koliko kazu,ali pitanje je koliko su mocni da se u nekoj blizoj ili daljoj buducnosti odupru Zmaju sa dalekog istoka.

milorad

pre 9 godina

Nijedna od zemalja istocne evrope ne stoji bolje ekonomski pa i politicki nego pre prikljucenja evropi,samo veliki krediti iteret koji moraju narodi doticnih zemalja da ge eracijski vracaju,sramota.Najveca korist je u njemackoj i britaniji.danije rusije istocne zemlje i bile na totalnoj nuli, e upadajte u zamke nego napred samostalno i saprijateljima i ljudima i drzavama dobre volje i uzajamnog postivanja.njemacka nek zaboravi podrsku srbije i nek ne zaboravi sta su napravili srbiji u zadnjih 200 godina,a isto tako i srbija treba da gleda na iskrene ptijatelje i sunarodnike i trazi povoljnija resenja na toj teritoriji ne u ev ropi bar ne u takvoj kakva je trenutno.da ima iskrenosti ida ima vjeru u mir idobre odnose u svetu nebi ni doslo do kuhinje sa rusijom, koja apsolutno ima pravo na postupke koje provodi trenutno,i koji su veoma tolerantni zasada sta e ropa poseBno njemacka i SAD rade trenutno.

javno

pre 9 godina

@anonimno
Jel nisi jos nikog video kako se hrani iz kontejnera? da li znas gde se u tvojoj blizini nalazi narodna kuhinja? da li si negde procitao koliko je neuhranjene dece? kako izgleda zdravstveni karton regruta? u cemu mislis da se sastoji sloboda i koliko je ona vredna, kad egzistencijalna kriza onemogucava deci normalan razvoj, omladini ne daje nikakvu perspektivu..., znaci danas unistava svoju buducnost?

Fratelo

pre 9 godina

Ovaj samit je od ogromnog značaja za celokupni napredak i razvoj naše zemlje, u to nema sumnje. Intenzivno se radi na razvijanju odnosa i saradnje sa stranim zemljama, a takvu politiku i rad aktuelne vlasti u potpunosti moramo podržati. Napokon se nalazimo u sigurnim rukama.

Đenka

pre 9 godina

Po svemu sudeći Srbija je na putu da reši infrastrukturne i ekonomske probleme. Konačno je dobra diplomatija došla do izražaja i svakako moramo da budemo zadovoljni postignutim dogovorima. Još jednom se pokazalo da dobar plan kao i odabir pravih poteza donosi dobar rezultat.

banaćan(IN)

pre 9 godina

Samit je pun pogodak na kome mogu da nam pozavide mnoge razvijene zemlje Evrope.
(sunce, 17. decembar 2014 23:16)
I mi smo oduševljeni! Grandiozno i korisno!

seljanka

pre 9 godina

@gradjanka: Da li vi zaista verujete da je Južni tok njima smetao zbog "netransparentnosti i korupcionaštva". Pa pobogu, eto ne znam kako se služite engleskim jezikom, ali ako iole možete da nešto razaberete ukucajte u google "corruption in EU", pa pročitajte koliko su se oni "izborili sa korupcijom" pa nama sole pamet. Uopšte nije to razlog, razlog je što bi Rusi imali monopol na isporuku gasa bi i gasovod i gas bili - njihovi. A to se trenutnoj EU vrhuški ne dopada, kao što joj se ne dopada ni što bi u tom slučaju ruski uticaj na recimo Bugarsku i Srbiju bio kudikamo veći, a to preko tih zemalja, indirektno, i uticaj na evropske zemlje.
Glede teksta u Zidojče cajtungu (nadam se da nisam pogrešila), maliciozan je. Šta nama kao maloj zemlji uopšte preostaje nego da se obraćamo svima koji mogu da nam pomognu u ovoj strahovito teškoj situaciji. Uključujući Kinu, Saudi Arabiju, Rusiju - nemamo mi mnogo izbora. A što neko reče, i nemački investitori su dobrodošli. Ovako tekst je samo flagrantan primer tipično nemačke arogancije.

Aleksandar Maraš

pre 9 godina

@Aleksandar Maraš - gugluj šta znači kredit. KREDIT.
(DiSi, 18. decembar 2014 02:10)

Promašio si čitavu metu!....Zašto ti tvoji ljubljeni zapadnjaci ne nude ovo što nude Kinezi? Nije se ispostavilo da je zapadnjački kredit bolji od kineskog! Tvoji ljubljeni EU i SAD nam daju kredite za refinansiranje kredita sa još većim kamatama, a Kinezi GRADE!! Truli zapad nam postavlja zahteve političke i svake druge prirode da bi smo dobili šaku dolara koja će nas još više zadužiti, a Kinezi ne!!

anonimno

pre 9 godina

Srbi,kada ce te se osloboditiod najveceg srbomrsca Tita? Stalno ga spominjete bezpotrebno. Zalosno je sta je Tito uradio sa srpskim narodom!

cameroon

pre 9 godina

Dobro. Nisu znali sta drugo da napisu pa su uporedili samit sa onim dogadjajem kad je u Beogradu odrzana konferencija pokreta nesvrstanih jos za vreme Tita.Na kraju krajeva to i nije lose
Eh, kada bi jos i ziveli tako kao nekad bilo bi idealno.

Templar

pre 9 godina

Pojedinci se bore i hoće Srbskom narodu i Srbiji dobro ! No dali ce ustrajati ta ispravna politika ? To ce se vremenom pokazati , jer puno je onih sto su navikli da žive na leđima tog dobrog naroda koji guta i trpi ( SVAKODNEVNO , VEC GODINAMA )

DiSi

pre 9 godina

Niko od tih velikih nije mutav... Dva su velika igrača na sceni - USA i Kina. Amerika jedino Kinu vidi kao bitnog faktora. Nemci mogu da idu dokle ih Ameri puštaju sa uzde. Srbija mora biti mudra i stvarno više prionuti u totalni reinženjering celokupnog sistema. Neće vas niko bolje paziti nego vi sami sebe. Zato, pamet u glavu kad glasate i morate malo da se izbacite iz tog letargičnog moda. Srbi su borci i gde god da smo, MI MOŽEMO AKO HOĆEMO.

dragan

pre 9 godina

Pruga nije u skladu sa 17. clanom zakona EU o saobracaju vezanim za transparentnost,inace usvojenim po najbrzem postupku uskoro,te se ne moze ni realizovati.Ne moze se graditi pruga po kojoj se ne mogu voziti nemacki vozovi usled razlike u sirini pruga.Uskoro dopuna uslova za pocetak razgovora o pridruzenju EU.Da je pruga isla sa severa Evrope i nekako,ovako sa juzne strane ne moze nikako

Poslovodja

pre 9 godina

Vlada na celu sa premijerom je sve odradila kako treba. Nemacka stampa pise to sto pise, koliko se secam da su I oni pre par meseci imali svoj samit sa kineskim zvanicnicima I privrednicima, pa nije bilo kritika, nego se pisalo o ekonomskoj saradnji.

Zveki

pre 9 godina

Kineski premijer i ostali zvanicnici su svojim prisustvom ukazali postovanje nasoj zemlji.Svi se nadamo da ce ovi dogovoreni projekti biti sprovedeni u delo.

поглавица с дрвета у голфу четворци

pre 9 godina

Negativnih komentara i ljudi koji ne žele Srbiji dobro će uvek biti, na to nažalost ne možemo da utičemo. Ali treba odati priznanje vladi da polako pozicionira Srbiju na mapi sveta.

Ljilja Pucar

pre 9 godina

Ne znam zasto je potrebno da Nemci budu toliko ironicni cak arogantni u izvestavanju o beogradskom samitu. Skup je znacajan i veliki ali ne bih rekla da je pompezan kao u Titovo vreme niti da smo "izvukli sve moguce simbole pocasti" kako bismo mi " zemlja sa visokim dugovima, zaostalom privredom i masivnom birokratijom" dosli do kineskih i ruskih investicija. Srbija se samo bori svim silama da prevazidje recesiju i da pokrene svoju ekonomiju i unutrasnjim reformama i stednjom i trazenjem partnera za saradnju i zajednicke projekte i naravno privlacenjem svih mogucih investitora bez obzira odakle oni dolaze. Srbija na to ima pravo i to je pitanje opstanka za nju, uostalom i Nemacki investitori su vise nego dobrodosli i isto tako docekani sa odobravanjem i entuzijazmom, pa ne vidim razlog za zluradost. Ili je mozda u pitanju nelagodnost zbog moguceg jacanja ruskog i kineskog uticaja u regionu.

Atinac

pre 9 godina

shvatila je EU da je nama potreban svež novac i inicijativa radi razvoja nas samih a što ne možemo da dobijemo od EU -pa zato postoje i druge strane.

Kiki riki

pre 9 godina

Nadam se da EU moze da shvati da mi idemo samo kao neraskdivi deo istocne Evorpe,po svojoj povezanosti i bliskosti sa narodima sa kojima smo uvek delili slicnu sudbinu.Ovi dogadjaji su od presudnog znacaja za nas,a EU ce se vec izjasniti sta joj smeta ili ne smeta u nasoj spoljnoj politici.

VojIn

pre 9 godina

Misljenja sam da je srpska spoljna politika "i zapad i istok" itekako odrziva na duze staze. Ova vlast se distancirala od sukoba velikih sila i vodi politiku koja ide iskljucivo nama u korist. Za buducnost gradjana Srbije to je dobra vest.

borko

pre 9 godina

Nekadašnja SFRJ je bila most između Istoka i Zapada, njena spoljna politika krajem 60-ih i početkom 70-ih bila je održiva, a za ekonomski napredak te države u najvećem delu bila je zaslužna pametno vođena diplomatija. Srbija može mnogo toga iz prošlosti danas da primeni i sprovede u delo. Spoljna politika ove Vlade ide u tom pravcu i pored velikih teškoća, ovo do sada je i više nego dobro.

gradjanka

pre 9 godina

ZA OVE ŠTO NE RAZUMEJU TEKST- EVO KLJUČNOG DELA KOJI GOVORI O TOME DA JE NETRANSPARENTSNOST U PITANJU.
"Tu je paralela sa postupanjem Rusije kod – u meduvremenu propalog – gasovoda Južni tok. Ni tu nije bilo govora o transparentnosti, i tu su na korupciju ukazivali troškovi koji su bili daleko iznad evropskog nivoa. Još više korupcije – to je poslednje što treba međunarodno zaostalim zemljama srednje i istočne Evrope, ukoliko žele da se prikljuce ostatku Evrope,“
E SAD- UKLJUČI DUGME ZA KRITIČKO PROMIŠLJANJE.
Mislim da mi ni za deset godina nećemo u EU.

SREDA

pre 9 godina

Nemci nista lose nisu mislili , samo su eto uporedili sa onim vremenima kada smo bili centar svetskih zbivanja. Ovo je zaista bila vrhunska organizacija.

darko Zec

pre 9 godina

Nekome krivo? Što je l' se osjeća njemačka izostavljenom, ne pita je se ništa? Pa onda ovako zlonamjerno piše? Samo vi furajte po svom i pokažite tako što ćete prljavo da ucjenjujete. Kao vi investirate kao pomažete ne gledajući čisto svoje političke i ekonomske interese? Pojesce vas Kina. Ali bolje i Kinezi nego vi i ameri koji su napali čitav svijet prvo vi sa hitlerom a onda ameri bacanjem atomske bombe i pljačkom sada njihovim dolarom.

dragana

pre 9 godina

Kad već vodeća zemlja EU sa tolikim zanimanjem komentariše događaj iz Beograda,znači da je reč o nečemu veoma ozbiljnom,a jedan od inicijatora tog dešavanja je i naša zemlja.

herkules s

pre 9 godina

nama su potrebni povoljni krediti za razvoj energetskog sektora i infrastrukture. Takve kredite nudi samo Kina. Kina je pouzdan partner , to se pokazalo u mnogim projektima u koje je investirala ranijih godina u nasu zemlju.

Leontina

pre 9 godina

Na čelu prostrli su uvaženom gostu crveni tepih, Li Kećiang otvara most preko Dunava i postaje počasni gradjanin Beograda. Slično kao tokom posete ruskog predsednika Vladimira Putina u oktobru.Odlican put ka istocnim zemljama,koje nas izgleda ozbiljnije shvataju od EU,ciji je cilj da nekog drzi u pokornosti i da naredjuje.

Joca

pre 9 godina

I Nemacka je zapazila da Kina ulze ogroman kapital u Srbiju i ovaj deo Evrope. Ocigledno da im je i krivo sto nece moci taj kapital da "kontrolisu"...

mirkons

pre 9 godina

Upravu su, sve je u Titovom stilu, grandiozni samit na kome se zakljucuju grandiozni dogovori. Drago mi je sto je Vucic odmah po dolasku na vlast krenuo u diplomatsku ofanzivu, jer posle smrti Tita i nismo bas imali neku ozbiljnu spoljnu politiku...

Miloje

pre 9 godina

Pregršt malicioznih komentara je nešto što se jedino i može očekivati od tradicionalno neprijateljskih švaba. Čuj ''Srbi prostrli crveni tepih nadajući se investicijama''. A vi se kao stidite kineskog premijera, ne zanima vas to? Licemerna bagra, obigrava po Kini godinama i lobira, ne bi li prodali makar jednu mečku ili bembaru više, a posprdno govore o gostoprimstvu jedne male zemlje, koja pokušava da ekonomski prosperira! Nikad, zapamtite, nikad ne očekujte ništa dobro od Nemca, pa ni korektan komentar ili članak!

Leopold

pre 9 godina

Znaju Nemci sta je dobro:šefovi vlada iz 16 evropskih zemalja, stotine delegata, 1.200 predstavnika iz preko 500 firmi, vise od hiljadu novinara i kineski premijer"Zidojče cajtung nije jedino napisao da li se to njima svidja,Titu svakako bi.

JACA

pre 9 godina

Srbija je ovim samitom porasla u ocima zemlja u Evropi a i u svetu.Poredjenjem Srbije od strane Nemaca sa vremenom Broza,za ovu vladu je velika cast,jer svi znamo koliko je Tito bio cenjen u svetu.

Boris

pre 9 godina

Meni je interesantno da Nemci i nakon skoro četvrt veka pamte i pominju Tita, iako ga ovde vecina naziva zlikovcem. Da sad pitamo Nemce da nabroje zadnja tri drzavnika iz Srbije i Hrvatske, da li bi znali? Malo morgen. Ajd u 100 maraka da bi jedva dvojcu prepoznali na fotkama. Zasto je nas "diktator" imao toliki ugled u svetu? Zar nije cudno da ceo svet dolazi jednom takvom komunistickom tiraninu na sahranu da izjavi postovanje? Prvi i poslednji put da su 123 delegacije bile u Beogradu. Nemojte mi reci da je to zbog harizme ili sto je bio mason ili sto je bio ruski spijun. Ja mislim da znam sta je razlog. Svet je jos tada skapirao da jedino vanserijski kapacitet, odnosno covek-fenomen, moze ovaj divlji napaljeni Balkan da ukroti i drzi pod kontrolom, i da mu pritom ostane vremena i energije da se bavi veoma progresivnom spoljnom politikom.. i pazi sad, uz sve to, da stigne onoliko žena da zavede i nadmudri. Skidam i ja kapu. Hvala moderatoru na objavi.

Mimi

pre 9 godina

I treba da pišu i neka razmišljaju šta sve može Vučić a može i više od onog što oni mogu i da zamisle, što će se videti u narednom periodu.

Viki

pre 9 godina

Velika je razlika između Tita i Vučića Tito je bio saradnik okupatora i nije bio prosrpski orjentisan tako da ga ne bi trebalo spominjati.Vučić je organizovao Samit na kojem mu zavide i Nemci i zato pokušavaju da Samit okarakterišu kao da nema toliki značaj.

MiMa

pre 9 godina

Realno svako se okreće ka svojim interesima. Ne vidim da sve zemlje EU uživaju u toj uniji a mi smo i dalje zapećek, ako Kinezi kod nas vide priliku za proboj ka EU i mi možemo možda iz toga dosta da izvućemo ako budemo dovoljno oprezni i mudri. Ne vidim da neke nemačke ili francuske firme trče da ovde ulažu.

e

pre 9 godina

Politika, samo politika. J..em ti politiku.Uslovi, uslovi, uslovi! Dokle bre.Ako nešto pokušamo da kolko,tolko pronađemo zemlju koja bi ulagala u Srbiju, odmah se postavljaju novi uslovi.Ja to prevodim kao: Mi ti nedamo to šta radiš, ali nesmeš raditi sa drugima. Ili znamo da ti je to neophodno, ali uvedi sankcije tom i tom a mićemo onda razmotriti štaćemo uraditi. Obrni, okreni, saberi, podvuci uvek ulaziš u dužničko ropstvo. Dali nam to tako treba ???

Borović Marko

pre 9 godina

Negativnih komentara i ljudi koji ne žele Srbiji dobro će uvek biti, na to nažalost ne možemo da utičemo. Ali treba odati priznanje vladi da polako pozicionira Srbiju na mapi sveta. Sve više prijateljskih zemalja je na toj mapi, a za to je najviše zaslužna sadašnja vlada.

Bulbulderka

pre 9 godina

Kao i uvek Nemci su u pravu. Možda da kažu neku i o tome - kako bi se to dopalo njihovom voljenom Adolfu Hitleru, obzirom da su Tito i Adolf živeli u isto vreme...

Мирко712

pre 9 godina

Da li Dojčlandu odgovara pojavljivanje i sve više angažovanje Kine na Balkanu, ja mislim da im to nikako ne odgovara, ali će morati da se naviknu.

kris82

pre 9 godina

Srbiji je najbitnije da bude samostalna,i da napreduje,naš strateški cilj jeste EU,ali Srbija je okrenuta i prema drugim delovima sveta,Aziji,..i želi korektne i prijateljske odnose sa svima.

Smuleco

pre 9 godina

Ne sviđa vam se što se u Evropi "pojavila" Kina. Pa zašto se vi niste pojavili da ponudite nešto slično njima!? Uzgred, još pre 15-tak godina je upravo Nemačka među prvima "preselila" proizvodnju nekih istaknutih firmi upravo u Kinu, zbog jeftine radne snage. Tada vam Kina nije smetala, a sada vam smeta. Po ko zna kiji put- dvostruki aršini!

Бојан Илић

pre 9 godina

CITAT:""visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!Можда ....(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ""Ne,nego je Srbija sama sebe uništila,a i dalje uništava,shvati to.Što pre ljudi kao ti shvate tu činjenicu,to će biti bolje za Srbiju.
(tutankamon, 17. decembar 2014 17:19)

Наравно, ти и слични ћете је довести до катарзе , паре ће падати са неба....
Потпиши се као пре.... ако смеш мишу мали...;-*

Бојан Илић

pre 9 godina

(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ne brini, ne mogu oni nas toliko da uniste koliko mozemo sami sebe, Bokili.
(Ni dieu ni maître!, 17. decembar 2014 14:25)
Оооо друже "начитани", изгубио си се нешто?!:-))

srb

pre 9 godina

Tako tipična nadmenost za Švabe.
Samo vi izvolite.
Ponudite 10.000.000.000,00€ i vama ćemo da prostremo crveni tepih, da dodelimo titulu počasnog građanina...
Zadnjih 100 godina od vas umesto kredita po kamatnoj stopi 2% dobijamo pretnje,ultimatume, bombe, uslovljavanja...

tutankamon

pre 9 godina

CITAT:""visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....
(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ""


Ne,nego je Srbija sama sebe uništila,a i dalje uništava,shvati to.
Što pre ljudi kao ti shvate tu činjenicu,to će biti bolje za Srbiju.

Mule

pre 9 godina

Ja ne kapiram sta hoce EU pa bih voleo da mi neko protumaci pojedine zahteve EU. Koliko kapiram ukratko, prica ide ovako, ako hocete u EU, morate da slusate sve sto vam se kaze, ako Rusija ili Kina zele da daju kredite i investiraju, nece moci, jer smo mocni toliko da ne dozvolimo da neko ulaze u vas, a posto vam je sve propalo i posrnulo sami se snadjite, jer niste clanica EU i mi vam necemo pomoci. Jos nesto, imate MMF, ako vam treba pomoc, kamate su takve da cete biti duzni do kraja svojih zivota, a onda kad ne budete imali da platite, mi cemo vam sami oteti sve sto vredi...

bb

pre 9 godina

Iz lista "Alo", gde piše da je samit najveci politički spektakl u Srbiji još od Titove sahrane. Pa bio je veci spektakl od ovoga samit nesvrstanih 1989. koji je drugi put odrzan u Beogradu posle prvog koji je odrzan bese 1961. godine.

Rustem münchen

pre 9 godina

Nisu zapdnjaci Drugu Titu ni do koljena., verujem da još Uvek nije kasno da se Srbija okrene Aziji i Nesvrstanim, ako Srbija kojim slučajem bude član EU iz EU će izać ko očarupana kokoška

Valter brani narod

pre 9 godina

Hvala Kini sto pregovara sa Naprednim iluzionistima, ali...sve Vlade posle Tita su bile lazovske i obmanjivacke, svi oni, kada su bili mali, su mnogo citali bajke i gledali svet maste i snova Wolta Diznija, tada i sada u oblacima lebde, pricaju i obecavaju svasta a kad slete - corak. Nasa Srbija ima ogromne dugove, zaostalu i devastiranu privredu, masivnu birokratiju, ogromnu korupciju, nevidjeni lopovluk, obmanjivanje gradjana, posebno radnika i penzionera, Hvala Kini, tesko da ce nas ona spasti, ako mi sami sebi ne pomognemo.

sasa jokic

pre 9 godina

Sigurno da EU i USA nece sedeti skrstenih ruku i gledati kako nam Kina ojacava pregovaracke pozicije. Imaju oni mnogo poluga da ukoliko im odgovara, sprece ovakve projekte.
Obicno to rade tako sto traze tendere, transparentnost, sto bi bilo OK, da je to pravi interes. Medjutim s0sta oni i kako rade. Prijave svog igraca/firmu na tender, daju najbolju ponudu, pobede, a onda odugovlace, svims "ogade" projekat i na kraju odustanu.
Setimo se kargo centra na aerodromu, ksda je pobedio "Dinacor" gde je partner bio Christopher Walker (CIA) ili "Colliers"za projekat Miticeva rupa......

Jovan

pre 9 godina

Ne bih da stajem na stranu, ali citajuci ovaj tekst cini mi se da nemacki mediji veoma vole da blate Kinu i Rusiju, nezavisno od toga sta ove rade.

Normalno je da Kina ulaze ovde zato sto ima nekakav interes, isto kao sto to cini Nemacka ili Amerika. Zamislimo da su most napravili nemacki investitori, zaposljavajuci nemacke firme itd. Situacija bi bila ista, ali verujem da bi izostao nemacki odgovor.

audi 5cyl

pre 9 godina

Neću da bude da branim Kinu ali voleo bih da se obelodani čijim ekspertima i firmama idu evropske i američke investicije u Srbiji, kao i koji udeo završi u unutrašnjem ekonomskom sistemu zemlje. Mislim da su ovde Kinezi jednaki sa EU, bar kad je Srbija u pitanju. Za Crnu Goru i Albaniju se slažem da dosta EU i USA novca ostaje u tim zemljama. Što se ostalog tiče, nemam zamerki. Lep i primereno objektivan nemački članak.

perica

pre 9 godina

Ko sme da se kladi da i od ovog nece biti nista !
Kao i sa tuznim jokom...ovaj, juznim tokom.
Zavlace nas braca Kinezi i Rusi, niko ne daje pare bez povracaja, svi nude kredite, pa zagrizite ako smete.
Ili ce i to vracati nase buduce generacije...

PS. mozda neko misli da je bolji istocni od zapadnog kredita, ili obrnuto.

Aleksandar Maraš

pre 9 godina

Od Švaba i ne očekujem ništa drugo sem malicioznih tekstova koji su prožeti omalovažavanjem,lažima pa čak i mržnjom....A u ovom tekstu,za neverovati- i ljubomorom!

O kakvim oni tenderima i netransparentnosti pričaju?Pa ako niko sa zapada ne želi ništa da ulaže kod nas i gradi,zašto ne dozvoliti Kinezima,Arapima i drugima da ulažu kod nas i grade infrastrukturu čak i po cenu da postavljaju uslove kada su u pitanju firme i izvođači!(?)Pa oni finansiraju!Trebalo ih stopirati zbog "transparentnosti" i tendera ako daju svoj novac a mi dobijamo puteve,mostove,železničke pruge,luke,zgrade,...?Pa dosta nam je bede!Prijatelj nam je onaj koji nas iz bede konkretno izvlači a ne onaj koji samo kaže da nam je prijatelj!A kada je Evropa u pitanju piše se "prijatelj"!Jaki su samo na rečima,na ispraznoj priči i demagoškim floskulama a na delima su šuplji kao prolupalo crkveno zvono!

ajd pozz

pre 9 godina

Daj Boze samo da Srbija postane ekonomski jaka, prosperitetna i moderna drzava, pa nam svi vi onda odavde i odande skandirajte "ubij Srbina" ili samo nastavite da nas ucenjujte i ne pustajte u uniju koliko god hocete ne bi nas bilo briga.

iznogud

pre 9 godina

Hahahhaah kakvi tekstovi...neka hvala, brinite se vi o sebi, nemojte za nas da se plasite. Covece koliko se trude da niko osim njih nesto ne radi. Njihov cilj je da ubiju potencijalnu konkurenciju, da nas saseku u korenu, da bogati ostanu bogati, a siromasni da ostanu siromasni. Jos ako je moguce da se poveca ta razlika njima super. Neka hvala, ne trebaju nam takvi "prijatelji".

Kosovar

pre 9 godina

Ne pominjite Tita.On je bio i ostace uzor za ove ho..taplere.On nam je bio sredio zivot dostojnog coveka,dok ovi nam rusise sve.Sada,svi bi da budu kao on,ali je jako jako kasno,i nedostizno.

Бојан Илић

pre 9 godina

Beogradski dopisnik lista Florijan Hasel u tekstu ukratko objašnjava situaciju Srbije i okolnih zemalja: visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....

Бојан Илић

pre 9 godina

Beogradski dopisnik lista Florijan Hasel u tekstu ukratko objašnjava situaciju Srbije i okolnih zemalja: visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....

iznogud

pre 9 godina

Hahahhaah kakvi tekstovi...neka hvala, brinite se vi o sebi, nemojte za nas da se plasite. Covece koliko se trude da niko osim njih nesto ne radi. Njihov cilj je da ubiju potencijalnu konkurenciju, da nas saseku u korenu, da bogati ostanu bogati, a siromasni da ostanu siromasni. Jos ako je moguce da se poveca ta razlika njima super. Neka hvala, ne trebaju nam takvi "prijatelji".

Jovan

pre 9 godina

Ne bih da stajem na stranu, ali citajuci ovaj tekst cini mi se da nemacki mediji veoma vole da blate Kinu i Rusiju, nezavisno od toga sta ove rade.

Normalno je da Kina ulaze ovde zato sto ima nekakav interes, isto kao sto to cini Nemacka ili Amerika. Zamislimo da su most napravili nemacki investitori, zaposljavajuci nemacke firme itd. Situacija bi bila ista, ali verujem da bi izostao nemacki odgovor.

Aleksandar Maraš

pre 9 godina

Od Švaba i ne očekujem ništa drugo sem malicioznih tekstova koji su prožeti omalovažavanjem,lažima pa čak i mržnjom....A u ovom tekstu,za neverovati- i ljubomorom!

O kakvim oni tenderima i netransparentnosti pričaju?Pa ako niko sa zapada ne želi ništa da ulaže kod nas i gradi,zašto ne dozvoliti Kinezima,Arapima i drugima da ulažu kod nas i grade infrastrukturu čak i po cenu da postavljaju uslove kada su u pitanju firme i izvođači!(?)Pa oni finansiraju!Trebalo ih stopirati zbog "transparentnosti" i tendera ako daju svoj novac a mi dobijamo puteve,mostove,železničke pruge,luke,zgrade,...?Pa dosta nam je bede!Prijatelj nam je onaj koji nas iz bede konkretno izvlači a ne onaj koji samo kaže da nam je prijatelj!A kada je Evropa u pitanju piše se "prijatelj"!Jaki su samo na rečima,na ispraznoj priči i demagoškim floskulama a na delima su šuplji kao prolupalo crkveno zvono!

Smuleco

pre 9 godina

Ne sviđa vam se što se u Evropi "pojavila" Kina. Pa zašto se vi niste pojavili da ponudite nešto slično njima!? Uzgred, još pre 15-tak godina je upravo Nemačka među prvima "preselila" proizvodnju nekih istaknutih firmi upravo u Kinu, zbog jeftine radne snage. Tada vam Kina nije smetala, a sada vam smeta. Po ko zna kiji put- dvostruki aršini!

srb

pre 9 godina

Tako tipična nadmenost za Švabe.
Samo vi izvolite.
Ponudite 10.000.000.000,00€ i vama ćemo da prostremo crveni tepih, da dodelimo titulu počasnog građanina...
Zadnjih 100 godina od vas umesto kredita po kamatnoj stopi 2% dobijamo pretnje,ultimatume, bombe, uslovljavanja...

Мирко712

pre 9 godina

Da li Dojčlandu odgovara pojavljivanje i sve više angažovanje Kine na Balkanu, ja mislim da im to nikako ne odgovara, ali će morati da se naviknu.

ajd pozz

pre 9 godina

Daj Boze samo da Srbija postane ekonomski jaka, prosperitetna i moderna drzava, pa nam svi vi onda odavde i odande skandirajte "ubij Srbina" ili samo nastavite da nas ucenjujte i ne pustajte u uniju koliko god hocete ne bi nas bilo briga.

Mule

pre 9 godina

Ja ne kapiram sta hoce EU pa bih voleo da mi neko protumaci pojedine zahteve EU. Koliko kapiram ukratko, prica ide ovako, ako hocete u EU, morate da slusate sve sto vam se kaze, ako Rusija ili Kina zele da daju kredite i investiraju, nece moci, jer smo mocni toliko da ne dozvolimo da neko ulaze u vas, a posto vam je sve propalo i posrnulo sami se snadjite, jer niste clanica EU i mi vam necemo pomoci. Jos nesto, imate MMF, ako vam treba pomoc, kamate su takve da cete biti duzni do kraja svojih zivota, a onda kad ne budete imali da platite, mi cemo vam sami oteti sve sto vredi...

sasa jokic

pre 9 godina

Sigurno da EU i USA nece sedeti skrstenih ruku i gledati kako nam Kina ojacava pregovaracke pozicije. Imaju oni mnogo poluga da ukoliko im odgovara, sprece ovakve projekte.
Obicno to rade tako sto traze tendere, transparentnost, sto bi bilo OK, da je to pravi interes. Medjutim s0sta oni i kako rade. Prijave svog igraca/firmu na tender, daju najbolju ponudu, pobede, a onda odugovlace, svims "ogade" projekat i na kraju odustanu.
Setimo se kargo centra na aerodromu, ksda je pobedio "Dinacor" gde je partner bio Christopher Walker (CIA) ili "Colliers"za projekat Miticeva rupa......

Boris

pre 9 godina

Meni je interesantno da Nemci i nakon skoro četvrt veka pamte i pominju Tita, iako ga ovde vecina naziva zlikovcem. Da sad pitamo Nemce da nabroje zadnja tri drzavnika iz Srbije i Hrvatske, da li bi znali? Malo morgen. Ajd u 100 maraka da bi jedva dvojcu prepoznali na fotkama. Zasto je nas "diktator" imao toliki ugled u svetu? Zar nije cudno da ceo svet dolazi jednom takvom komunistickom tiraninu na sahranu da izjavi postovanje? Prvi i poslednji put da su 123 delegacije bile u Beogradu. Nemojte mi reci da je to zbog harizme ili sto je bio mason ili sto je bio ruski spijun. Ja mislim da znam sta je razlog. Svet je jos tada skapirao da jedino vanserijski kapacitet, odnosno covek-fenomen, moze ovaj divlji napaljeni Balkan da ukroti i drzi pod kontrolom, i da mu pritom ostane vremena i energije da se bavi veoma progresivnom spoljnom politikom.. i pazi sad, uz sve to, da stigne onoliko žena da zavede i nadmudri. Skidam i ja kapu. Hvala moderatoru na objavi.

e

pre 9 godina

Politika, samo politika. J..em ti politiku.Uslovi, uslovi, uslovi! Dokle bre.Ako nešto pokušamo da kolko,tolko pronađemo zemlju koja bi ulagala u Srbiju, odmah se postavljaju novi uslovi.Ja to prevodim kao: Mi ti nedamo to šta radiš, ali nesmeš raditi sa drugima. Ili znamo da ti je to neophodno, ali uvedi sankcije tom i tom a mićemo onda razmotriti štaćemo uraditi. Obrni, okreni, saberi, podvuci uvek ulaziš u dužničko ropstvo. Dali nam to tako treba ???

Bulbulderka

pre 9 godina

Kao i uvek Nemci su u pravu. Možda da kažu neku i o tome - kako bi se to dopalo njihovom voljenom Adolfu Hitleru, obzirom da su Tito i Adolf živeli u isto vreme...

kris82

pre 9 godina

Srbiji je najbitnije da bude samostalna,i da napreduje,naš strateški cilj jeste EU,ali Srbija je okrenuta i prema drugim delovima sveta,Aziji,..i želi korektne i prijateljske odnose sa svima.

Borović Marko

pre 9 godina

Negativnih komentara i ljudi koji ne žele Srbiji dobro će uvek biti, na to nažalost ne možemo da utičemo. Ali treba odati priznanje vladi da polako pozicionira Srbiju na mapi sveta. Sve više prijateljskih zemalja je na toj mapi, a za to je najviše zaslužna sadašnja vlada.

bb

pre 9 godina

Iz lista "Alo", gde piše da je samit najveci politički spektakl u Srbiji još od Titove sahrane. Pa bio je veci spektakl od ovoga samit nesvrstanih 1989. koji je drugi put odrzan u Beogradu posle prvog koji je odrzan bese 1961. godine.

MiMa

pre 9 godina

Realno svako se okreće ka svojim interesima. Ne vidim da sve zemlje EU uživaju u toj uniji a mi smo i dalje zapećek, ako Kinezi kod nas vide priliku za proboj ka EU i mi možemo možda iz toga dosta da izvućemo ako budemo dovoljno oprezni i mudri. Ne vidim da neke nemačke ili francuske firme trče da ovde ulažu.

Kosovar

pre 9 godina

Ne pominjite Tita.On je bio i ostace uzor za ove ho..taplere.On nam je bio sredio zivot dostojnog coveka,dok ovi nam rusise sve.Sada,svi bi da budu kao on,ali je jako jako kasno,i nedostizno.

audi 5cyl

pre 9 godina

Neću da bude da branim Kinu ali voleo bih da se obelodani čijim ekspertima i firmama idu evropske i američke investicije u Srbiji, kao i koji udeo završi u unutrašnjem ekonomskom sistemu zemlje. Mislim da su ovde Kinezi jednaki sa EU, bar kad je Srbija u pitanju. Za Crnu Goru i Albaniju se slažem da dosta EU i USA novca ostaje u tim zemljama. Što se ostalog tiče, nemam zamerki. Lep i primereno objektivan nemački članak.

Бојан Илић

pre 9 godina

(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ne brini, ne mogu oni nas toliko da uniste koliko mozemo sami sebe, Bokili.
(Ni dieu ni maître!, 17. decembar 2014 14:25)
Оооо друже "начитани", изгубио си се нешто?!:-))

JACA

pre 9 godina

Srbija je ovim samitom porasla u ocima zemlja u Evropi a i u svetu.Poredjenjem Srbije od strane Nemaca sa vremenom Broza,za ovu vladu je velika cast,jer svi znamo koliko je Tito bio cenjen u svetu.

Viki

pre 9 godina

Velika je razlika između Tita i Vučića Tito je bio saradnik okupatora i nije bio prosrpski orjentisan tako da ga ne bi trebalo spominjati.Vučić je organizovao Samit na kojem mu zavide i Nemci i zato pokušavaju da Samit okarakterišu kao da nema toliki značaj.

Ljilja Pucar

pre 9 godina

Ne znam zasto je potrebno da Nemci budu toliko ironicni cak arogantni u izvestavanju o beogradskom samitu. Skup je znacajan i veliki ali ne bih rekla da je pompezan kao u Titovo vreme niti da smo "izvukli sve moguce simbole pocasti" kako bismo mi " zemlja sa visokim dugovima, zaostalom privredom i masivnom birokratijom" dosli do kineskih i ruskih investicija. Srbija se samo bori svim silama da prevazidje recesiju i da pokrene svoju ekonomiju i unutrasnjim reformama i stednjom i trazenjem partnera za saradnju i zajednicke projekte i naravno privlacenjem svih mogucih investitora bez obzira odakle oni dolaze. Srbija na to ima pravo i to je pitanje opstanka za nju, uostalom i Nemacki investitori su vise nego dobrodosli i isto tako docekani sa odobravanjem i entuzijazmom, pa ne vidim razlog za zluradost. Ili je mozda u pitanju nelagodnost zbog moguceg jacanja ruskog i kineskog uticaja u regionu.

Rustem münchen

pre 9 godina

Nisu zapdnjaci Drugu Titu ni do koljena., verujem da još Uvek nije kasno da se Srbija okrene Aziji i Nesvrstanim, ako Srbija kojim slučajem bude član EU iz EU će izać ko očarupana kokoška

Miloje

pre 9 godina

Pregršt malicioznih komentara je nešto što se jedino i može očekivati od tradicionalno neprijateljskih švaba. Čuj ''Srbi prostrli crveni tepih nadajući se investicijama''. A vi se kao stidite kineskog premijera, ne zanima vas to? Licemerna bagra, obigrava po Kini godinama i lobira, ne bi li prodali makar jednu mečku ili bembaru više, a posprdno govore o gostoprimstvu jedne male zemlje, koja pokušava da ekonomski prosperira! Nikad, zapamtite, nikad ne očekujte ništa dobro od Nemca, pa ni korektan komentar ili članak!

Valter brani narod

pre 9 godina

Hvala Kini sto pregovara sa Naprednim iluzionistima, ali...sve Vlade posle Tita su bile lazovske i obmanjivacke, svi oni, kada su bili mali, su mnogo citali bajke i gledali svet maste i snova Wolta Diznija, tada i sada u oblacima lebde, pricaju i obecavaju svasta a kad slete - corak. Nasa Srbija ima ogromne dugove, zaostalu i devastiranu privredu, masivnu birokratiju, ogromnu korupciju, nevidjeni lopovluk, obmanjivanje gradjana, posebno radnika i penzionera, Hvala Kini, tesko da ce nas ona spasti, ako mi sami sebi ne pomognemo.

tutankamon

pre 9 godina

CITAT:""visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....
(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ""


Ne,nego je Srbija sama sebe uništila,a i dalje uništava,shvati to.
Što pre ljudi kao ti shvate tu činjenicu,to će biti bolje za Srbiju.

gradjanka

pre 9 godina

ZA OVE ŠTO NE RAZUMEJU TEKST- EVO KLJUČNOG DELA KOJI GOVORI O TOME DA JE NETRANSPARENTSNOST U PITANJU.
"Tu je paralela sa postupanjem Rusije kod – u meduvremenu propalog – gasovoda Južni tok. Ni tu nije bilo govora o transparentnosti, i tu su na korupciju ukazivali troškovi koji su bili daleko iznad evropskog nivoa. Još više korupcije – to je poslednje što treba međunarodno zaostalim zemljama srednje i istočne Evrope, ukoliko žele da se prikljuce ostatku Evrope,“
E SAD- UKLJUČI DUGME ZA KRITIČKO PROMIŠLJANJE.
Mislim da mi ni za deset godina nećemo u EU.

perica

pre 9 godina

Ko sme da se kladi da i od ovog nece biti nista !
Kao i sa tuznim jokom...ovaj, juznim tokom.
Zavlace nas braca Kinezi i Rusi, niko ne daje pare bez povracaja, svi nude kredite, pa zagrizite ako smete.
Ili ce i to vracati nase buduce generacije...

PS. mozda neko misli da je bolji istocni od zapadnog kredita, ili obrnuto.

Poslovodja

pre 9 godina

Vlada na celu sa premijerom je sve odradila kako treba. Nemacka stampa pise to sto pise, koliko se secam da su I oni pre par meseci imali svoj samit sa kineskim zvanicnicima I privrednicima, pa nije bilo kritika, nego se pisalo o ekonomskoj saradnji.

Atinac

pre 9 godina

shvatila je EU da je nama potreban svež novac i inicijativa radi razvoja nas samih a što ne možemo da dobijemo od EU -pa zato postoje i druge strane.

darko Zec

pre 9 godina

Nekome krivo? Što je l' se osjeća njemačka izostavljenom, ne pita je se ništa? Pa onda ovako zlonamjerno piše? Samo vi furajte po svom i pokažite tako što ćete prljavo da ucjenjujete. Kao vi investirate kao pomažete ne gledajući čisto svoje političke i ekonomske interese? Pojesce vas Kina. Ali bolje i Kinezi nego vi i ameri koji su napali čitav svijet prvo vi sa hitlerom a onda ameri bacanjem atomske bombe i pljačkom sada njihovim dolarom.

seljanka

pre 9 godina

@gradjanka: Da li vi zaista verujete da je Južni tok njima smetao zbog "netransparentnosti i korupcionaštva". Pa pobogu, eto ne znam kako se služite engleskim jezikom, ali ako iole možete da nešto razaberete ukucajte u google "corruption in EU", pa pročitajte koliko su se oni "izborili sa korupcijom" pa nama sole pamet. Uopšte nije to razlog, razlog je što bi Rusi imali monopol na isporuku gasa bi i gasovod i gas bili - njihovi. A to se trenutnoj EU vrhuški ne dopada, kao što joj se ne dopada ni što bi u tom slučaju ruski uticaj na recimo Bugarsku i Srbiju bio kudikamo veći, a to preko tih zemalja, indirektno, i uticaj na evropske zemlje.
Glede teksta u Zidojče cajtungu (nadam se da nisam pogrešila), maliciozan je. Šta nama kao maloj zemlji uopšte preostaje nego da se obraćamo svima koji mogu da nam pomognu u ovoj strahovito teškoj situaciji. Uključujući Kinu, Saudi Arabiju, Rusiju - nemamo mi mnogo izbora. A što neko reče, i nemački investitori su dobrodošli. Ovako tekst je samo flagrantan primer tipično nemačke arogancije.

SREDA

pre 9 godina

Nemci nista lose nisu mislili , samo su eto uporedili sa onim vremenima kada smo bili centar svetskih zbivanja. Ovo je zaista bila vrhunska organizacija.

Leopold

pre 9 godina

Znaju Nemci sta je dobro:šefovi vlada iz 16 evropskih zemalja, stotine delegata, 1.200 predstavnika iz preko 500 firmi, vise od hiljadu novinara i kineski premijer"Zidojče cajtung nije jedino napisao da li se to njima svidja,Titu svakako bi.

Zveki

pre 9 godina

Kineski premijer i ostali zvanicnici su svojim prisustvom ukazali postovanje nasoj zemlji.Svi se nadamo da ce ovi dogovoreni projekti biti sprovedeni u delo.

DiSi

pre 9 godina

Niko od tih velikih nije mutav... Dva su velika igrača na sceni - USA i Kina. Amerika jedino Kinu vidi kao bitnog faktora. Nemci mogu da idu dokle ih Ameri puštaju sa uzde. Srbija mora biti mudra i stvarno više prionuti u totalni reinženjering celokupnog sistema. Neće vas niko bolje paziti nego vi sami sebe. Zato, pamet u glavu kad glasate i morate malo da se izbacite iz tog letargičnog moda. Srbi su borci i gde god da smo, MI MOŽEMO AKO HOĆEMO.

Leontina

pre 9 godina

Na čelu prostrli su uvaženom gostu crveni tepih, Li Kećiang otvara most preko Dunava i postaje počasni gradjanin Beograda. Slično kao tokom posete ruskog predsednika Vladimira Putina u oktobru.Odlican put ka istocnim zemljama,koje nas izgleda ozbiljnije shvataju od EU,ciji je cilj da nekog drzi u pokornosti i da naredjuje.

herkules s

pre 9 godina

nama su potrebni povoljni krediti za razvoj energetskog sektora i infrastrukture. Takve kredite nudi samo Kina. Kina je pouzdan partner , to se pokazalo u mnogim projektima u koje je investirala ranijih godina u nasu zemlju.

dragan

pre 9 godina

Pruga nije u skladu sa 17. clanom zakona EU o saobracaju vezanim za transparentnost,inace usvojenim po najbrzem postupku uskoro,te se ne moze ni realizovati.Ne moze se graditi pruga po kojoj se ne mogu voziti nemacki vozovi usled razlike u sirini pruga.Uskoro dopuna uslova za pocetak razgovora o pridruzenju EU.Da je pruga isla sa severa Evrope i nekako,ovako sa juzne strane ne moze nikako

Aleksandar Maraš

pre 9 godina

@Aleksandar Maraš - gugluj šta znači kredit. KREDIT.
(DiSi, 18. decembar 2014 02:10)

Promašio si čitavu metu!....Zašto ti tvoji ljubljeni zapadnjaci ne nude ovo što nude Kinezi? Nije se ispostavilo da je zapadnjački kredit bolji od kineskog! Tvoji ljubljeni EU i SAD nam daju kredite za refinansiranje kredita sa još većim kamatama, a Kinezi GRADE!! Truli zapad nam postavlja zahteve političke i svake druge prirode da bi smo dobili šaku dolara koja će nas još više zadužiti, a Kinezi ne!!

поглавица с дрвета у голфу четворци

pre 9 godina

Negativnih komentara i ljudi koji ne žele Srbiji dobro će uvek biti, na to nažalost ne možemo da utičemo. Ali treba odati priznanje vladi da polako pozicionira Srbiju na mapi sveta.

cameroon

pre 9 godina

Dobro. Nisu znali sta drugo da napisu pa su uporedili samit sa onim dogadjajem kad je u Beogradu odrzana konferencija pokreta nesvrstanih jos za vreme Tita.Na kraju krajeva to i nije lose
Eh, kada bi jos i ziveli tako kao nekad bilo bi idealno.

Бојан Илић

pre 9 godina

CITAT:""visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!Можда ....(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ""Ne,nego je Srbija sama sebe uništila,a i dalje uništava,shvati to.Što pre ljudi kao ti shvate tu činjenicu,to će biti bolje za Srbiju.
(tutankamon, 17. decembar 2014 17:19)

Наравно, ти и слични ћете је довести до катарзе , паре ће падати са неба....
Потпиши се као пре.... ако смеш мишу мали...;-*

Joca

pre 9 godina

I Nemacka je zapazila da Kina ulze ogroman kapital u Srbiju i ovaj deo Evrope. Ocigledno da im je i krivo sto nece moci taj kapital da "kontrolisu"...

VojIn

pre 9 godina

Misljenja sam da je srpska spoljna politika "i zapad i istok" itekako odrziva na duze staze. Ova vlast se distancirala od sukoba velikih sila i vodi politiku koja ide iskljucivo nama u korist. Za buducnost gradjana Srbije to je dobra vest.

XistoryX

pre 9 godina

Srbija je samo predsoblje za ulazak Kine na Evropsko trziste.Kog zanima "saka" od 7 miliona?800 miliona je malo vise od toga i Kina ide tamo, a kroz mala vrata sa malo truda, a najbolji komentar Samita je dao hrvatski premijer Zoran Milanović:"Vrte se vec vise puta iste price i planovi, a nista konkretno se ne radi."
Nemci mogu biti cinicni koliko hoce, al' trebali bi biti i zabrinuti, jer su zapravo glavna destinacija Kine.EU jeste mocna toliko koliko kazu,ali pitanje je koliko su mocni da se u nekoj blizoj ili daljoj buducnosti odupru Zmaju sa dalekog istoka.

borko

pre 9 godina

Nekadašnja SFRJ je bila most između Istoka i Zapada, njena spoljna politika krajem 60-ih i početkom 70-ih bila je održiva, a za ekonomski napredak te države u najvećem delu bila je zaslužna pametno vođena diplomatija. Srbija može mnogo toga iz prošlosti danas da primeni i sprovede u delo. Spoljna politika ove Vlade ide u tom pravcu i pored velikih teškoća, ovo do sada je i više nego dobro.

dragana

pre 9 godina

Kad već vodeća zemlja EU sa tolikim zanimanjem komentariše događaj iz Beograda,znači da je reč o nečemu veoma ozbiljnom,a jedan od inicijatora tog dešavanja je i naša zemlja.

milorad

pre 9 godina

Nijedna od zemalja istocne evrope ne stoji bolje ekonomski pa i politicki nego pre prikljucenja evropi,samo veliki krediti iteret koji moraju narodi doticnih zemalja da ge eracijski vracaju,sramota.Najveca korist je u njemackoj i britaniji.danije rusije istocne zemlje i bile na totalnoj nuli, e upadajte u zamke nego napred samostalno i saprijateljima i ljudima i drzavama dobre volje i uzajamnog postivanja.njemacka nek zaboravi podrsku srbije i nek ne zaboravi sta su napravili srbiji u zadnjih 200 godina,a isto tako i srbija treba da gleda na iskrene ptijatelje i sunarodnike i trazi povoljnija resenja na toj teritoriji ne u ev ropi bar ne u takvoj kakva je trenutno.da ima iskrenosti ida ima vjeru u mir idobre odnose u svetu nebi ni doslo do kuhinje sa rusijom, koja apsolutno ima pravo na postupke koje provodi trenutno,i koji su veoma tolerantni zasada sta e ropa poseBno njemacka i SAD rade trenutno.

Buba-Hk

pre 9 godina

Smesno je sta pisu Nemci ,a oni su potpuno finansirani od Kineskog novca I to u trilionima € . Ovo je samo pocetak kineskih investicija u Srbiji, ali Kinezi imaju 8 royal familija koje finansiraju ceo svet i neki od njih vec su uveliko pripremili ogroman kapital upravo za Srbiju u trilionima , pa se ocigledno oni toga plase .Ali videcete za par godina da ce zahvaljujuci Kinezima Srbija biti svetski bum jer je to za nju pripremljeno i to odlicno znam jer sam direktno ukljucena u to sa Kineskim elderima.

X=iks

pre 9 godina

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....
(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20)

Kazes "mozda..." jer i sam znas odgovor. Eto, cak je i tebi jasno.

mirkons

pre 9 godina

Upravu su, sve je u Titovom stilu, grandiozni samit na kome se zakljucuju grandiozni dogovori. Drago mi je sto je Vucic odmah po dolasku na vlast krenuo u diplomatsku ofanzivu, jer posle smrti Tita i nismo bas imali neku ozbiljnu spoljnu politiku...

anonimno

pre 9 godina

Srbi,kada ce te se osloboditiod najveceg srbomrsca Tita? Stalno ga spominjete bezpotrebno. Zalosno je sta je Tito uradio sa srpskim narodom!

javno

pre 9 godina

@anonimno
Jel nisi jos nikog video kako se hrani iz kontejnera? da li znas gde se u tvojoj blizini nalazi narodna kuhinja? da li si negde procitao koliko je neuhranjene dece? kako izgleda zdravstveni karton regruta? u cemu mislis da se sastoji sloboda i koliko je ona vredna, kad egzistencijalna kriza onemogucava deci normalan razvoj, omladini ne daje nikakvu perspektivu..., znaci danas unistava svoju buducnost?

banaćan(IN)

pre 9 godina

Samit je pun pogodak na kome mogu da nam pozavide mnoge razvijene zemlje Evrope.
(sunce, 17. decembar 2014 23:16)
I mi smo oduševljeni! Grandiozno i korisno!

Kiki riki

pre 9 godina

Nadam se da EU moze da shvati da mi idemo samo kao neraskdivi deo istocne Evorpe,po svojoj povezanosti i bliskosti sa narodima sa kojima smo uvek delili slicnu sudbinu.Ovi dogadjaji su od presudnog znacaja za nas,a EU ce se vec izjasniti sta joj smeta ili ne smeta u nasoj spoljnoj politici.

Mimi

pre 9 godina

I treba da pišu i neka razmišljaju šta sve može Vučić a može i više od onog što oni mogu i da zamisle, što će se videti u narednom periodu.

Đenka

pre 9 godina

Po svemu sudeći Srbija je na putu da reši infrastrukturne i ekonomske probleme. Konačno je dobra diplomatija došla do izražaja i svakako moramo da budemo zadovoljni postignutim dogovorima. Još jednom se pokazalo da dobar plan kao i odabir pravih poteza donosi dobar rezultat.

Fratelo

pre 9 godina

Ovaj samit je od ogromnog značaja za celokupni napredak i razvoj naše zemlje, u to nema sumnje. Intenzivno se radi na razvijanju odnosa i saradnje sa stranim zemljama, a takvu politiku i rad aktuelne vlasti u potpunosti moramo podržati. Napokon se nalazimo u sigurnim rukama.

Templar

pre 9 godina

Pojedinci se bore i hoće Srbskom narodu i Srbiji dobro ! No dali ce ustrajati ta ispravna politika ? To ce se vremenom pokazati , jer puno je onih sto su navikli da žive na leđima tog dobrog naroda koji guta i trpi ( SVAKODNEVNO , VEC GODINAMA )

Бојан Илић

pre 9 godina

Beogradski dopisnik lista Florijan Hasel u tekstu ukratko objašnjava situaciju Srbije i okolnih zemalja: visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....

iznogud

pre 9 godina

Hahahhaah kakvi tekstovi...neka hvala, brinite se vi o sebi, nemojte za nas da se plasite. Covece koliko se trude da niko osim njih nesto ne radi. Njihov cilj je da ubiju potencijalnu konkurenciju, da nas saseku u korenu, da bogati ostanu bogati, a siromasni da ostanu siromasni. Jos ako je moguce da se poveca ta razlika njima super. Neka hvala, ne trebaju nam takvi "prijatelji".

Kosovar

pre 9 godina

Ne pominjite Tita.On je bio i ostace uzor za ove ho..taplere.On nam je bio sredio zivot dostojnog coveka,dok ovi nam rusise sve.Sada,svi bi da budu kao on,ali je jako jako kasno,i nedostizno.

Rustem münchen

pre 9 godina

Nisu zapdnjaci Drugu Titu ni do koljena., verujem da još Uvek nije kasno da se Srbija okrene Aziji i Nesvrstanim, ako Srbija kojim slučajem bude član EU iz EU će izać ko očarupana kokoška

Valter brani narod

pre 9 godina

Hvala Kini sto pregovara sa Naprednim iluzionistima, ali...sve Vlade posle Tita su bile lazovske i obmanjivacke, svi oni, kada su bili mali, su mnogo citali bajke i gledali svet maste i snova Wolta Diznija, tada i sada u oblacima lebde, pricaju i obecavaju svasta a kad slete - corak. Nasa Srbija ima ogromne dugove, zaostalu i devastiranu privredu, masivnu birokratiju, ogromnu korupciju, nevidjeni lopovluk, obmanjivanje gradjana, posebno radnika i penzionera, Hvala Kini, tesko da ce nas ona spasti, ako mi sami sebi ne pomognemo.

tutankamon

pre 9 godina

CITAT:""visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....
(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ""


Ne,nego je Srbija sama sebe uništila,a i dalje uništava,shvati to.
Što pre ljudi kao ti shvate tu činjenicu,to će biti bolje za Srbiju.

ajd pozz

pre 9 godina

Daj Boze samo da Srbija postane ekonomski jaka, prosperitetna i moderna drzava, pa nam svi vi onda odavde i odande skandirajte "ubij Srbina" ili samo nastavite da nas ucenjujte i ne pustajte u uniju koliko god hocete ne bi nas bilo briga.

perica

pre 9 godina

Ko sme da se kladi da i od ovog nece biti nista !
Kao i sa tuznim jokom...ovaj, juznim tokom.
Zavlace nas braca Kinezi i Rusi, niko ne daje pare bez povracaja, svi nude kredite, pa zagrizite ako smete.
Ili ce i to vracati nase buduce generacije...

PS. mozda neko misli da je bolji istocni od zapadnog kredita, ili obrnuto.

Aleksandar Maraš

pre 9 godina

Od Švaba i ne očekujem ništa drugo sem malicioznih tekstova koji su prožeti omalovažavanjem,lažima pa čak i mržnjom....A u ovom tekstu,za neverovati- i ljubomorom!

O kakvim oni tenderima i netransparentnosti pričaju?Pa ako niko sa zapada ne želi ništa da ulaže kod nas i gradi,zašto ne dozvoliti Kinezima,Arapima i drugima da ulažu kod nas i grade infrastrukturu čak i po cenu da postavljaju uslove kada su u pitanju firme i izvođači!(?)Pa oni finansiraju!Trebalo ih stopirati zbog "transparentnosti" i tendera ako daju svoj novac a mi dobijamo puteve,mostove,železničke pruge,luke,zgrade,...?Pa dosta nam je bede!Prijatelj nam je onaj koji nas iz bede konkretno izvlači a ne onaj koji samo kaže da nam je prijatelj!A kada je Evropa u pitanju piše se "prijatelj"!Jaki su samo na rečima,na ispraznoj priči i demagoškim floskulama a na delima su šuplji kao prolupalo crkveno zvono!

audi 5cyl

pre 9 godina

Neću da bude da branim Kinu ali voleo bih da se obelodani čijim ekspertima i firmama idu evropske i američke investicije u Srbiji, kao i koji udeo završi u unutrašnjem ekonomskom sistemu zemlje. Mislim da su ovde Kinezi jednaki sa EU, bar kad je Srbija u pitanju. Za Crnu Goru i Albaniju se slažem da dosta EU i USA novca ostaje u tim zemljama. Što se ostalog tiče, nemam zamerki. Lep i primereno objektivan nemački članak.

Mule

pre 9 godina

Ja ne kapiram sta hoce EU pa bih voleo da mi neko protumaci pojedine zahteve EU. Koliko kapiram ukratko, prica ide ovako, ako hocete u EU, morate da slusate sve sto vam se kaze, ako Rusija ili Kina zele da daju kredite i investiraju, nece moci, jer smo mocni toliko da ne dozvolimo da neko ulaze u vas, a posto vam je sve propalo i posrnulo sami se snadjite, jer niste clanica EU i mi vam necemo pomoci. Jos nesto, imate MMF, ako vam treba pomoc, kamate su takve da cete biti duzni do kraja svojih zivota, a onda kad ne budete imali da platite, mi cemo vam sami oteti sve sto vredi...

bb

pre 9 godina

Iz lista "Alo", gde piše da je samit najveci politički spektakl u Srbiji još od Titove sahrane. Pa bio je veci spektakl od ovoga samit nesvrstanih 1989. koji je drugi put odrzan u Beogradu posle prvog koji je odrzan bese 1961. godine.

Бојан Илић

pre 9 godina

CITAT:""visoki dugovi, zaostala privreda, masivna birokratija.Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!Можда ....(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ""Ne,nego je Srbija sama sebe uništila,a i dalje uništava,shvati to.Što pre ljudi kao ti shvate tu činjenicu,to će biti bolje za Srbiju.
(tutankamon, 17. decembar 2014 17:19)

Наравно, ти и слични ћете је довести до катарзе , паре ће падати са неба....
Потпиши се као пре.... ако смеш мишу мали...;-*

sasa jokic

pre 9 godina

Sigurno da EU i USA nece sedeti skrstenih ruku i gledati kako nam Kina ojacava pregovaracke pozicije. Imaju oni mnogo poluga da ukoliko im odgovara, sprece ovakve projekte.
Obicno to rade tako sto traze tendere, transparentnost, sto bi bilo OK, da je to pravi interes. Medjutim s0sta oni i kako rade. Prijave svog igraca/firmu na tender, daju najbolju ponudu, pobede, a onda odugovlace, svims "ogade" projekat i na kraju odustanu.
Setimo se kargo centra na aerodromu, ksda je pobedio "Dinacor" gde je partner bio Christopher Walker (CIA) ili "Colliers"za projekat Miticeva rupa......

Viki

pre 9 godina

Velika je razlika između Tita i Vučića Tito je bio saradnik okupatora i nije bio prosrpski orjentisan tako da ga ne bi trebalo spominjati.Vučić je organizovao Samit na kojem mu zavide i Nemci i zato pokušavaju da Samit okarakterišu kao da nema toliki značaj.

Buba-Hk

pre 9 godina

Smesno je sta pisu Nemci ,a oni su potpuno finansirani od Kineskog novca I to u trilionima € . Ovo je samo pocetak kineskih investicija u Srbiji, ali Kinezi imaju 8 royal familija koje finansiraju ceo svet i neki od njih vec su uveliko pripremili ogroman kapital upravo za Srbiju u trilionima , pa se ocigledno oni toga plase .Ali videcete za par godina da ce zahvaljujuci Kinezima Srbija biti svetski bum jer je to za nju pripremljeno i to odlicno znam jer sam direktno ukljucena u to sa Kineskim elderima.

anonimno

pre 9 godina

Srbi,kada ce te se osloboditiod najveceg srbomrsca Tita? Stalno ga spominjete bezpotrebno. Zalosno je sta je Tito uradio sa srpskim narodom!

srb

pre 9 godina

Tako tipična nadmenost za Švabe.
Samo vi izvolite.
Ponudite 10.000.000.000,00€ i vama ćemo da prostremo crveni tepih, da dodelimo titulu počasnog građanina...
Zadnjih 100 godina od vas umesto kredita po kamatnoj stopi 2% dobijamo pretnje,ultimatume, bombe, uslovljavanja...

Borović Marko

pre 9 godina

Negativnih komentara i ljudi koji ne žele Srbiji dobro će uvek biti, na to nažalost ne možemo da utičemo. Ali treba odati priznanje vladi da polako pozicionira Srbiju na mapi sveta. Sve više prijateljskih zemalja je na toj mapi, a za to je najviše zaslužna sadašnja vlada.

Poslovodja

pre 9 godina

Vlada na celu sa premijerom je sve odradila kako treba. Nemacka stampa pise to sto pise, koliko se secam da su I oni pre par meseci imali svoj samit sa kineskim zvanicnicima I privrednicima, pa nije bilo kritika, nego se pisalo o ekonomskoj saradnji.

Jovan

pre 9 godina

Ne bih da stajem na stranu, ali citajuci ovaj tekst cini mi se da nemacki mediji veoma vole da blate Kinu i Rusiju, nezavisno od toga sta ove rade.

Normalno je da Kina ulaze ovde zato sto ima nekakav interes, isto kao sto to cini Nemacka ili Amerika. Zamislimo da su most napravili nemacki investitori, zaposljavajuci nemacke firme itd. Situacija bi bila ista, ali verujem da bi izostao nemacki odgovor.

поглавица с дрвета у голфу четворци

pre 9 godina

Negativnih komentara i ljudi koji ne žele Srbiji dobro će uvek biti, na to nažalost ne možemo da utičemo. Ali treba odati priznanje vladi da polako pozicionira Srbiju na mapi sveta.

Đenka

pre 9 godina

Po svemu sudeći Srbija je na putu da reši infrastrukturne i ekonomske probleme. Konačno je dobra diplomatija došla do izražaja i svakako moramo da budemo zadovoljni postignutim dogovorima. Još jednom se pokazalo da dobar plan kao i odabir pravih poteza donosi dobar rezultat.

Бојан Илић

pre 9 godina

(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20) ne brini, ne mogu oni nas toliko da uniste koliko mozemo sami sebe, Bokili.
(Ni dieu ni maître!, 17. decembar 2014 14:25)
Оооо друже "начитани", изгубио си се нешто?!:-))

Smuleco

pre 9 godina

Ne sviđa vam se što se u Evropi "pojavila" Kina. Pa zašto se vi niste pojavili da ponudite nešto slično njima!? Uzgred, još pre 15-tak godina je upravo Nemačka među prvima "preselila" proizvodnju nekih istaknutih firmi upravo u Kinu, zbog jeftine radne snage. Tada vam Kina nije smetala, a sada vam smeta. Po ko zna kiji put- dvostruki aršini!

JACA

pre 9 godina

Srbija je ovim samitom porasla u ocima zemlja u Evropi a i u svetu.Poredjenjem Srbije od strane Nemaca sa vremenom Broza,za ovu vladu je velika cast,jer svi znamo koliko je Tito bio cenjen u svetu.

gradjanka

pre 9 godina

ZA OVE ŠTO NE RAZUMEJU TEKST- EVO KLJUČNOG DELA KOJI GOVORI O TOME DA JE NETRANSPARENTSNOST U PITANJU.
"Tu je paralela sa postupanjem Rusije kod – u meduvremenu propalog – gasovoda Južni tok. Ni tu nije bilo govora o transparentnosti, i tu su na korupciju ukazivali troškovi koji su bili daleko iznad evropskog nivoa. Još više korupcije – to je poslednje što treba međunarodno zaostalim zemljama srednje i istočne Evrope, ukoliko žele da se prikljuce ostatku Evrope,“
E SAD- UKLJUČI DUGME ZA KRITIČKO PROMIŠLJANJE.
Mislim da mi ni za deset godina nećemo u EU.

darko Zec

pre 9 godina

Nekome krivo? Što je l' se osjeća njemačka izostavljenom, ne pita je se ništa? Pa onda ovako zlonamjerno piše? Samo vi furajte po svom i pokažite tako što ćete prljavo da ucjenjujete. Kao vi investirate kao pomažete ne gledajući čisto svoje političke i ekonomske interese? Pojesce vas Kina. Ali bolje i Kinezi nego vi i ameri koji su napali čitav svijet prvo vi sa hitlerom a onda ameri bacanjem atomske bombe i pljačkom sada njihovim dolarom.

Atinac

pre 9 godina

shvatila je EU da je nama potreban svež novac i inicijativa radi razvoja nas samih a što ne možemo da dobijemo od EU -pa zato postoje i druge strane.

SREDA

pre 9 godina

Nemci nista lose nisu mislili , samo su eto uporedili sa onim vremenima kada smo bili centar svetskih zbivanja. Ovo je zaista bila vrhunska organizacija.

Zveki

pre 9 godina

Kineski premijer i ostali zvanicnici su svojim prisustvom ukazali postovanje nasoj zemlji.Svi se nadamo da ce ovi dogovoreni projekti biti sprovedeni u delo.

banaćan(IN)

pre 9 godina

Samit je pun pogodak na kome mogu da nam pozavide mnoge razvijene zemlje Evrope.
(sunce, 17. decembar 2014 23:16)
I mi smo oduševljeni! Grandiozno i korisno!

Fratelo

pre 9 godina

Ovaj samit je od ogromnog značaja za celokupni napredak i razvoj naše zemlje, u to nema sumnje. Intenzivno se radi na razvijanju odnosa i saradnje sa stranim zemljama, a takvu politiku i rad aktuelne vlasti u potpunosti moramo podržati. Napokon se nalazimo u sigurnim rukama.

Boris

pre 9 godina

Meni je interesantno da Nemci i nakon skoro četvrt veka pamte i pominju Tita, iako ga ovde vecina naziva zlikovcem. Da sad pitamo Nemce da nabroje zadnja tri drzavnika iz Srbije i Hrvatske, da li bi znali? Malo morgen. Ajd u 100 maraka da bi jedva dvojcu prepoznali na fotkama. Zasto je nas "diktator" imao toliki ugled u svetu? Zar nije cudno da ceo svet dolazi jednom takvom komunistickom tiraninu na sahranu da izjavi postovanje? Prvi i poslednji put da su 123 delegacije bile u Beogradu. Nemojte mi reci da je to zbog harizme ili sto je bio mason ili sto je bio ruski spijun. Ja mislim da znam sta je razlog. Svet je jos tada skapirao da jedino vanserijski kapacitet, odnosno covek-fenomen, moze ovaj divlji napaljeni Balkan da ukroti i drzi pod kontrolom, i da mu pritom ostane vremena i energije da se bavi veoma progresivnom spoljnom politikom.. i pazi sad, uz sve to, da stigne onoliko žena da zavede i nadmudri. Skidam i ja kapu. Hvala moderatoru na objavi.

Aleksandar Maraš

pre 9 godina

@Aleksandar Maraš - gugluj šta znači kredit. KREDIT.
(DiSi, 18. decembar 2014 02:10)

Promašio si čitavu metu!....Zašto ti tvoji ljubljeni zapadnjaci ne nude ovo što nude Kinezi? Nije se ispostavilo da je zapadnjački kredit bolji od kineskog! Tvoji ljubljeni EU i SAD nam daju kredite za refinansiranje kredita sa još većim kamatama, a Kinezi GRADE!! Truli zapad nam postavlja zahteve političke i svake druge prirode da bi smo dobili šaku dolara koja će nas još više zadužiti, a Kinezi ne!!

Bulbulderka

pre 9 godina

Kao i uvek Nemci su u pravu. Možda da kažu neku i o tome - kako bi se to dopalo njihovom voljenom Adolfu Hitleru, obzirom da su Tito i Adolf živeli u isto vreme...

Mimi

pre 9 godina

I treba da pišu i neka razmišljaju šta sve može Vučić a može i više od onog što oni mogu i da zamisle, što će se videti u narednom periodu.

herkules s

pre 9 godina

nama su potrebni povoljni krediti za razvoj energetskog sektora i infrastrukture. Takve kredite nudi samo Kina. Kina je pouzdan partner , to se pokazalo u mnogim projektima u koje je investirala ranijih godina u nasu zemlju.

Ljilja Pucar

pre 9 godina

Ne znam zasto je potrebno da Nemci budu toliko ironicni cak arogantni u izvestavanju o beogradskom samitu. Skup je znacajan i veliki ali ne bih rekla da je pompezan kao u Titovo vreme niti da smo "izvukli sve moguce simbole pocasti" kako bismo mi " zemlja sa visokim dugovima, zaostalom privredom i masivnom birokratijom" dosli do kineskih i ruskih investicija. Srbija se samo bori svim silama da prevazidje recesiju i da pokrene svoju ekonomiju i unutrasnjim reformama i stednjom i trazenjem partnera za saradnju i zajednicke projekte i naravno privlacenjem svih mogucih investitora bez obzira odakle oni dolaze. Srbija na to ima pravo i to je pitanje opstanka za nju, uostalom i Nemacki investitori su vise nego dobrodosli i isto tako docekani sa odobravanjem i entuzijazmom, pa ne vidim razlog za zluradost. Ili je mozda u pitanju nelagodnost zbog moguceg jacanja ruskog i kineskog uticaja u regionu.

seljanka

pre 9 godina

@gradjanka: Da li vi zaista verujete da je Južni tok njima smetao zbog "netransparentnosti i korupcionaštva". Pa pobogu, eto ne znam kako se služite engleskim jezikom, ali ako iole možete da nešto razaberete ukucajte u google "corruption in EU", pa pročitajte koliko su se oni "izborili sa korupcijom" pa nama sole pamet. Uopšte nije to razlog, razlog je što bi Rusi imali monopol na isporuku gasa bi i gasovod i gas bili - njihovi. A to se trenutnoj EU vrhuški ne dopada, kao što joj se ne dopada ni što bi u tom slučaju ruski uticaj na recimo Bugarsku i Srbiju bio kudikamo veći, a to preko tih zemalja, indirektno, i uticaj na evropske zemlje.
Glede teksta u Zidojče cajtungu (nadam se da nisam pogrešila), maliciozan je. Šta nama kao maloj zemlji uopšte preostaje nego da se obraćamo svima koji mogu da nam pomognu u ovoj strahovito teškoj situaciji. Uključujući Kinu, Saudi Arabiju, Rusiju - nemamo mi mnogo izbora. A što neko reče, i nemački investitori su dobrodošli. Ovako tekst je samo flagrantan primer tipično nemačke arogancije.

kris82

pre 9 godina

Srbiji je najbitnije da bude samostalna,i da napreduje,naš strateški cilj jeste EU,ali Srbija je okrenuta i prema drugim delovima sveta,Aziji,..i želi korektne i prijateljske odnose sa svima.

Joca

pre 9 godina

I Nemacka je zapazila da Kina ulze ogroman kapital u Srbiju i ovaj deo Evrope. Ocigledno da im je i krivo sto nece moci taj kapital da "kontrolisu"...

dragana

pre 9 godina

Kad već vodeća zemlja EU sa tolikim zanimanjem komentariše događaj iz Beograda,znači da je reč o nečemu veoma ozbiljnom,a jedan od inicijatora tog dešavanja je i naša zemlja.

X=iks

pre 9 godina

Па да нас нисте систематски уништавали деценијама, можда неби било ништа од тога?!
Можда ....
(Бојан Илић, 17. decembar 2014 12:20)

Kazes "mozda..." jer i sam znas odgovor. Eto, cak je i tebi jasno.

Мирко712

pre 9 godina

Da li Dojčlandu odgovara pojavljivanje i sve više angažovanje Kine na Balkanu, ja mislim da im to nikako ne odgovara, ali će morati da se naviknu.

mirkons

pre 9 godina

Upravu su, sve je u Titovom stilu, grandiozni samit na kome se zakljucuju grandiozni dogovori. Drago mi je sto je Vucic odmah po dolasku na vlast krenuo u diplomatsku ofanzivu, jer posle smrti Tita i nismo bas imali neku ozbiljnu spoljnu politiku...

borko

pre 9 godina

Nekadašnja SFRJ je bila most između Istoka i Zapada, njena spoljna politika krajem 60-ih i početkom 70-ih bila je održiva, a za ekonomski napredak te države u najvećem delu bila je zaslužna pametno vođena diplomatija. Srbija može mnogo toga iz prošlosti danas da primeni i sprovede u delo. Spoljna politika ove Vlade ide u tom pravcu i pored velikih teškoća, ovo do sada je i više nego dobro.

DiSi

pre 9 godina

Niko od tih velikih nije mutav... Dva su velika igrača na sceni - USA i Kina. Amerika jedino Kinu vidi kao bitnog faktora. Nemci mogu da idu dokle ih Ameri puštaju sa uzde. Srbija mora biti mudra i stvarno više prionuti u totalni reinženjering celokupnog sistema. Neće vas niko bolje paziti nego vi sami sebe. Zato, pamet u glavu kad glasate i morate malo da se izbacite iz tog letargičnog moda. Srbi su borci i gde god da smo, MI MOŽEMO AKO HOĆEMO.

MiMa

pre 9 godina

Realno svako se okreće ka svojim interesima. Ne vidim da sve zemlje EU uživaju u toj uniji a mi smo i dalje zapećek, ako Kinezi kod nas vide priliku za proboj ka EU i mi možemo možda iz toga dosta da izvućemo ako budemo dovoljno oprezni i mudri. Ne vidim da neke nemačke ili francuske firme trče da ovde ulažu.

Miloje

pre 9 godina

Pregršt malicioznih komentara je nešto što se jedino i može očekivati od tradicionalno neprijateljskih švaba. Čuj ''Srbi prostrli crveni tepih nadajući se investicijama''. A vi se kao stidite kineskog premijera, ne zanima vas to? Licemerna bagra, obigrava po Kini godinama i lobira, ne bi li prodali makar jednu mečku ili bembaru više, a posprdno govore o gostoprimstvu jedne male zemlje, koja pokušava da ekonomski prosperira! Nikad, zapamtite, nikad ne očekujte ništa dobro od Nemca, pa ni korektan komentar ili članak!

VojIn

pre 9 godina

Misljenja sam da je srpska spoljna politika "i zapad i istok" itekako odrziva na duze staze. Ova vlast se distancirala od sukoba velikih sila i vodi politiku koja ide iskljucivo nama u korist. Za buducnost gradjana Srbije to je dobra vest.

Templar

pre 9 godina

Pojedinci se bore i hoće Srbskom narodu i Srbiji dobro ! No dali ce ustrajati ta ispravna politika ? To ce se vremenom pokazati , jer puno je onih sto su navikli da žive na leđima tog dobrog naroda koji guta i trpi ( SVAKODNEVNO , VEC GODINAMA )

milorad

pre 9 godina

Nijedna od zemalja istocne evrope ne stoji bolje ekonomski pa i politicki nego pre prikljucenja evropi,samo veliki krediti iteret koji moraju narodi doticnih zemalja da ge eracijski vracaju,sramota.Najveca korist je u njemackoj i britaniji.danije rusije istocne zemlje i bile na totalnoj nuli, e upadajte u zamke nego napred samostalno i saprijateljima i ljudima i drzavama dobre volje i uzajamnog postivanja.njemacka nek zaboravi podrsku srbije i nek ne zaboravi sta su napravili srbiji u zadnjih 200 godina,a isto tako i srbija treba da gleda na iskrene ptijatelje i sunarodnike i trazi povoljnija resenja na toj teritoriji ne u ev ropi bar ne u takvoj kakva je trenutno.da ima iskrenosti ida ima vjeru u mir idobre odnose u svetu nebi ni doslo do kuhinje sa rusijom, koja apsolutno ima pravo na postupke koje provodi trenutno,i koji su veoma tolerantni zasada sta e ropa poseBno njemacka i SAD rade trenutno.

XistoryX

pre 9 godina

Srbija je samo predsoblje za ulazak Kine na Evropsko trziste.Kog zanima "saka" od 7 miliona?800 miliona je malo vise od toga i Kina ide tamo, a kroz mala vrata sa malo truda, a najbolji komentar Samita je dao hrvatski premijer Zoran Milanović:"Vrte se vec vise puta iste price i planovi, a nista konkretno se ne radi."
Nemci mogu biti cinicni koliko hoce, al' trebali bi biti i zabrinuti, jer su zapravo glavna destinacija Kine.EU jeste mocna toliko koliko kazu,ali pitanje je koliko su mocni da se u nekoj blizoj ili daljoj buducnosti odupru Zmaju sa dalekog istoka.

Leopold

pre 9 godina

Znaju Nemci sta je dobro:šefovi vlada iz 16 evropskih zemalja, stotine delegata, 1.200 predstavnika iz preko 500 firmi, vise od hiljadu novinara i kineski premijer"Zidojče cajtung nije jedino napisao da li se to njima svidja,Titu svakako bi.

Leontina

pre 9 godina

Na čelu prostrli su uvaženom gostu crveni tepih, Li Kećiang otvara most preko Dunava i postaje počasni gradjanin Beograda. Slično kao tokom posete ruskog predsednika Vladimira Putina u oktobru.Odlican put ka istocnim zemljama,koje nas izgleda ozbiljnije shvataju od EU,ciji je cilj da nekog drzi u pokornosti i da naredjuje.

Kiki riki

pre 9 godina

Nadam se da EU moze da shvati da mi idemo samo kao neraskdivi deo istocne Evorpe,po svojoj povezanosti i bliskosti sa narodima sa kojima smo uvek delili slicnu sudbinu.Ovi dogadjaji su od presudnog znacaja za nas,a EU ce se vec izjasniti sta joj smeta ili ne smeta u nasoj spoljnoj politici.

dragan

pre 9 godina

Pruga nije u skladu sa 17. clanom zakona EU o saobracaju vezanim za transparentnost,inace usvojenim po najbrzem postupku uskoro,te se ne moze ni realizovati.Ne moze se graditi pruga po kojoj se ne mogu voziti nemacki vozovi usled razlike u sirini pruga.Uskoro dopuna uslova za pocetak razgovora o pridruzenju EU.Da je pruga isla sa severa Evrope i nekako,ovako sa juzne strane ne moze nikako

cameroon

pre 9 godina

Dobro. Nisu znali sta drugo da napisu pa su uporedili samit sa onim dogadjajem kad je u Beogradu odrzana konferencija pokreta nesvrstanih jos za vreme Tita.Na kraju krajeva to i nije lose
Eh, kada bi jos i ziveli tako kao nekad bilo bi idealno.

javno

pre 9 godina

@anonimno
Jel nisi jos nikog video kako se hrani iz kontejnera? da li znas gde se u tvojoj blizini nalazi narodna kuhinja? da li si negde procitao koliko je neuhranjene dece? kako izgleda zdravstveni karton regruta? u cemu mislis da se sastoji sloboda i koliko je ona vredna, kad egzistencijalna kriza onemogucava deci normalan razvoj, omladini ne daje nikakvu perspektivu..., znaci danas unistava svoju buducnost?

e

pre 9 godina

Politika, samo politika. J..em ti politiku.Uslovi, uslovi, uslovi! Dokle bre.Ako nešto pokušamo da kolko,tolko pronađemo zemlju koja bi ulagala u Srbiju, odmah se postavljaju novi uslovi.Ja to prevodim kao: Mi ti nedamo to šta radiš, ali nesmeš raditi sa drugima. Ili znamo da ti je to neophodno, ali uvedi sankcije tom i tom a mićemo onda razmotriti štaćemo uraditi. Obrni, okreni, saberi, podvuci uvek ulaziš u dužničko ropstvo. Dali nam to tako treba ???