dragan
pre 9 godina
Ne moze, lepo smo rekli samo moze Srbija da bude lider u regionu.
Četvrtak, 11.12.2014.
13:00
Bugarska je spremna da, umesto projekta Južni tok, na svojoj teritoriji izgradi centar za distribuciju gasa na evropskom nivou, rekao je premijer Bojko Borisov.
Izvor: Tanjug
pre 9 godina
Ne moze, lepo smo rekli samo moze Srbija da bude lider u regionu.
pre 9 godina
Ajde shto se ovaj Bugarin ukakio, to je problem na lokalu. Ali glupost ovih komesara iz Brisela je za zabrinjavanje. Da bi se oprali bacice pare evropskih obveznika u tamo neki terminal i skladishte koji ne moze da se isplati ni u snovima kada ce vec biti izgradjen gasovod par kilometara dalje. Techni u odnosu na kompresovani gas u cevima je uvek vishestruko skuplji, jer mora da se pokrije cena kompresije i superhladjenja, zatim transporta brodovima i na kraju pretovara u lukama; dok gas u gasovodu ima samo beznachajne gubitke pri transportu i kompresiji. Ovi Briselski komesari me podsecaju na one nashe komunistichke kada su terali seljake da kopaju u rudniku u kome nema uglja.
pre 9 godina
Broj jedan kažeš,. Onda cu ja biti Alan Ford .
(Petar, 11. decembar 2014 13:17)
Jasno samo je da je EU Sir Oliver.
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
(Tracanin, 11. decembar 2014 14:46)
500 miliona godisnje, za 10 godina to je 5 milijardi evra. Koliko je inace Bugarska dobila iz pretpristupnih fondova EU? Sve sto im je EU dala, to je ovim naplatila, mozda cak i vise nego sto je dala.
pre 9 godina
Možda ovo i nije baš besmisleno kao što izgleda. Zemlje Zapadne Evrope su ozbiljni i dugoročni saveznici, što bi mogao da posvedoči i Portugal, koji je se našao u EU zahvaljujući podršci Velike Britanije koja nije zaboravila strateški odlučujuću uslugu za vreme II svetskog rata kada je Portugal, iako profašistička zemlja, dopustio britanskim avionima da koriste Azorska ostrva kao bazu za napade na nemačke podmornice koje su pretile da potope britansku trgovačku flotu koja je hranila Britaniju. Portugalci su, iako neutralni, bili bliži Nemačkoj koja je u tom trenutku pobeđivala na svim frontovima, i nevoljno su učinili ovu uslugu na koju ih je obavezivao srednjovekovni ugovor sa Engleskom. Saglasnost je data tek posle dvodnevnog zasedanja njihove skupštine, i mnogi su govorili da je protiv interesa Portugala. Međutim, Portugal je ušao u Evropsku Ekonomsku Zajednicu 1986, kada i Španija, iako po svojim kapacitetima nije bio ni blizu zemalja koje su tu mogućnost dobile do tada, ali i mnogo kasnije.
(Zlatan, 11. decembar 2014 14:37)
I sta kazes, Britanci ne zaboravljaju saveznike,a ?)))) Da, u pravu si, zato nas rasturise,ko nam je kriv sto smo se u oba svetska rata borili na strani Nemacke.
pre 9 godina
jel ima neko neki posao za mene? skandinavija ima prednost. hvala unapred.
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
(Tracanin, 11. decembar 2014 14:46)
Nema ti u EU ventil je kod mene.ventil ima EU komisija u briselu kao zadnji.a prije toga međudržavna čvorišta upravljaju tvrtke koje su osnovane po EU zakonima i nemaju veze sa vlasnicima.Svatko ima pravo pristupa čvorištu po određenom i odobrenom cijeniku.javni natječaj,žalbe ako se tko odbije,sud određuje po zakonu.nitko nema pravo na zakup više od 50% čvorišta ako nema drugih ponuđača 50% mora ostati prazno.
Tako je glupa ina na skladište plina okoli koji je u njezinom vlasništvu nije se javila na natječaj za zakup kapaciteta,silili se di ču ja sam na svoje se javljat na natječaj i izgubili su i njihov plin je prodat na javnom natječaju za 125$ hep-u.jer je imao zakupljeno skladište a nije imao plina.Profit šta skladište ostvari se uplačuje na ini-n račun jer su ipak oni vlasnici skladišta.
Inače hrvatska,mađarska i rumunjska imaju najeftinije plinove u EU.dok nismo ušli u EU imali smo najskuplji plin u EU.Ina imala dugoročni ugovor sa gaspromom i uvozili 1 miljardu m3 po 550$ a izvozili u Italiju po 180$ preko švicarske tvrtke naravno.Gubitke pokrivali budale kupci naravno,hvala EU šta je rastjerala tu bagru.je li i srbija ono uvozi plin preko švicarske
pre 9 godina
Najduzi podzemni gasovod na svetu je Severni tok, od Rusije do Nemacke.
Zasto severni tok moze a juzni ne moze, i kako sve najjaca drzava Evrope sprecava razvoj ovog dela Evrope a svoj razvoj i dominaciju podstice zakljucite sami.
pre 9 godina
E da mi je njihov mozak da odmorim, najeftinije je preko gasovoda. Zato ce "slaba" Nemacka ekonomija da se snabdeva pod jeftinijim uslovima a "jaka" Bugarska ekonomija preko terminala, valjda jer im je privreda konkurentnija pa im se moze. Da bi se bolje razumeli i Srbija je gubitnik, tik do Bugarske.
pre 9 godina
Vi ste broj jedan u smislu padanja s kruske, sve skupa sa Dzon Mekejnom.
pre 9 godina
U pitanju je jedna velika diplomatsko-energetska partija pokera.U toj partiji jedino je sigurno da ni Bugare ni Hrvate niko ništa ne pita, a ko će na kraju biti dobitnik, a ko gubitnik teško je reči, igra još nije završena.I SAD i Rusija pokazuju svoje mišiće u Srbiji, pa zato kao naučna fantastika zvuči da i SAD i Rusija imaju vojne vježbe na teritoriji iste države.Tačno je da SAD više nije supersila kao nakon pada Berlinskog zida, ali je još uvijek najača sila na svijetu.No ta sila se svaki dan zamjera sve više svima u svijetu, počevši od ljudskih prava, pa do očuvanja čovjekove sredine.Od kada je osnovana Komisija Un za ljudska prava u nju su tako reči po automatizmu ulazile SAD i Rusija.No kada se postavilo pitanje sankcija SAD prema Kubi u UN se stvorila koalicija i te godine SAD nisu primljene u Komisiju, a primljena je Kuba.MNoge Evropske zemlje nisu zadovoljne energetskom i ukrajisnkom politikom SAD, naravno to javno ne govore, umjesto jjih to govore novnari i bivši političari.No kada su energenti u pitanju moraju se posmatrati u širom svjetskom kontekstu, prije svega kroz prizmu Middle East u zapadnjačkom smislu, pa kako će ova partija pokera završiti teško je reči, ali u svakom slučaju neće biti niti malo sentimenta prema malim, prije svega prema Bugarskoj, Srbiji i Hrvatskoj.
pre 9 godina
Samo da podsetim, postoje dve vrste gasa "Compressed natural gas" (CNG)i "Tečni naftni gas" (TNG ili LPG:Liquefied Petroleum Gas).Prvi se prenosi cevima gasovoda, a drugi uglavnom brodovima.
pre 9 godina
Rusi su skontali da je Turska ozbiljna i suverena zemlja koja nije pod uticajem evrope pa i Amerike i zato i rade s njima , a
Bugari mogu samo da puste i distribuiraju bozu kroz taj njihov terminal.
pre 9 godina
eto sad ce Hrvatska i Bugarska postati energetski giganti u Evropi
još samo da nađu energente
pre 9 godina
Bugari vazda sa jednima pocinju a sa drugima zavrsavaju!Nema sta,bas su dosledni kao partneri i vrlo pouzdani!Vazno je da nema problema za Severni tok,blago nama,nekima bi to bas tesko palo!Mozda i teze nego ovoj drzavnoj osmorki..Juzni tok!Pa zato valjda i pojacavaju dotok ruskog gasa!Dok se Severnom toku dotok pojacava,Juzni je presusio i pre nego sto je izgradjen!I tako nekima ruski gas i dalje curi a nekima bas i ne!I zato sve dok bude tih totalitarnih politckih pravila..sve ce nam biri hladnije..Kada se gradio Severni tok,rece direktor tadasnje nemacke firme ,Vintersel,..Martin Sase!Gasprom i mi narucismo cevi..a papiti su tek kasnije dosli!Bunile su se i tada neke balticke drzave,ali smo ga mi pak izgradili!Nisu se i tada drzali papirologije i pravila,kao pijan plota..Anije ni cudo kad znamo,ko od njega i ima najvecu korist!Kako tu niko nije gadljiv na ruski gas..cak naprotiv!Ma sve je to odraz totalitarne politike,koju vode neki,koji bi da se nametnu kao ,tata mata,za sve u EU!Oni bi da budu i krojac i snajder u isto vreme, a pre svega i jedini kreator!Dovidjenja drzavna nezavisnosti,dobro jutro kolonijalizmu!A mi cemo da ga nosimo,kako nam ga skroje..Bas smo uspeli, nema sta!
pre 9 godina
da objasnim onom pametnom sto ovde rece kako ne mozes da budes vlanik gasa i cevovoda. Da ali na severnom toku moze. Iako je projekat za juzni tok bio ugovoren pre treceg energetskog paketa. E sad tu i lezi kvaka sta razvijeni deo severne evrope interesuje gradna juznog toka kad imaju severni. A te zemlje najvise odlucuju gde ce se ulagati novac. A njima juzni tok ne treba. Pa onda mi sa juga evrope treba da ga pravvimo sami bez evropskih para. A sopstvene pare nemamo. Tako da je to cilj krajnji da j toka nema.
pre 9 godina
Mi moramo da se držimo ,samo arapa oni imaju lovu, a to nama treba, kakvi Rusi kakvi bakrači .Samo da je para sve ostalo su sitnice.
pre 9 godina
Ovaj svet je otisao u .... kad rekose da dolece taj asteroid?
pre 9 godina
Braćo šta se bojite biće plina kad se izgradi terminal na Krku,čitav Balkan će biti snadbjeven,a i nafte će biti iz škriljaca Texas i New Mexico,zato glave gore ,a baćuške što dalje od Balkana
pre 9 godina
Bice oni cvor samo neznam cega
pre 9 godina
Ovo je izjava za narod.Eu bi da se siri ali ujedno bi da Rusija finansira njene siromasne clanice i to tako sto bi Rusija ulagala novac a nebi bila vlasnik ulozenog.Kad su videli koliko treba Ukrajini para odmah su prestali da pricaju o primanju iste u eu.A nisam znao da su Bugari pronasli nalaziste gasa na svojoj obali pa hoce da prodaju evropi isti.Sve u svemu zapad gubi Tursku tako sto sve manje mogu da je ucenjuju.
pre 9 godina
"Da li su ti uopste razumeo zasto ne moze Juzni tok? Ne mogu Rusi da budu vlasnici i gasa i cevi.(q, 11. decembar 2014 14:18)"
-------------------------------------------
Eto, ispunice im se taj uslov: od tursko-grcke granice Rusi nece biti vlasnici NI GASA NI CEVI - ali samo pod jednim uslovom ... da EU izgradi sama gasovode na dalje i da na pomenutoj granici PLATI gas. Vidis kako moze "i vuk sit i koze na broju"
BUUUM! Pucanj u vlastitu nogu.
pre 9 godina
@Gruzanin: 100% se slažem, sa izuzetkom vetrogeneratora, jer meni kao laiku oni deluju mnogo neefikasno. Vazduh struji svuda oko njih, šta oni mukice mogu da uhvate s onim properelčićima? Mislim da bi trebalo sačekati neke lakše materijale koji bi mogli da zahvate veću površinu. A što se novca tiče, za proizvodnju energije vredi se i zadužiti, to mora da se isplati, u slučaju da se ne krade, što je za nas misaona imenica.
A takođe, neophodno je unaprediti izolaciju stambenih objekata, silnu struju pogoresmo samo na grejanje. Naravno, kad bi država stvarno počela sa tim projektom, opet bi utrapili narodu neke smrdljive, ili ne daj Bože i kancerogene materijale... Šteta je što kod nas samo lopovi barataju novcem.
pre 9 godina
Sada ste Bugari moji, dobili šargarepu, kao nagradu što ste upropastili projekat Južni tok. Ljige poltronske!
pre 9 godina
Bugarska je broj nula, uvek bila i ostala. Zato nema Juznog toka...
(Dejan, 11. decembar 2014 14:06)
Odlično zapažanje. I mi smo nula, pa je svaki projekat u kome smo mi i Bugari, množio ili sabirao, osduđen da ima nulu za rezultat...
pre 9 godina
pobacajte šlajfne slaninice i sira po plaži i tako namamite "cevi koje bi trebalo da izađu". a i lsd bi mogao da pomogne
pre 9 godina
Kakva nejasna i konfuzna vest.
Novinar blizak temi, nema sta.
Kakav terminal prirodnog tecnog gasa, kako se puni: sa cevovodom iz Rusije(Turske) ili brodskim putem-tankerima, kao sto se planira na Krku u Hrvatskoj. U tom slucaju to vise nema veze sa ruskim gasom.
pre 9 godina
Fantastično rešenje - SKLADIŠTE BEZ GASA. Monti Pajton.
pre 9 godina
Uf, pa ovde s ne razumeju osnovne stvari. Tečnog gasa ima na tržištu koliko hoćeš, a izvoze ga zaljevske zemlje, Australija, Alžir, Libija...Bugarska za razliku od Srbije ima iza sebe EU, pa ne robuje hirovitoj ruskoj politici koja često ucenjuje države pomoću gasa.
pre 9 godina
U pitanju je "tecni gas" koji Amerika prodaje.
pre 9 godina
Oni imaju cvoriste a zainteresovani treba da izgrade gasovod,pa jos i kroz celu Bugarsku?
pre 9 godina
Mudro i racionalno. Ima pasa i osim sarova!
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
pre 9 godina
O boze kako se sad Bugari blamiraju. Sad kao moze terminal na obali Crnog mora a nije mogao Juzni Tok. Sad kad im je doslo iz d... u glavu sad bi oni da se vrate u igru. To kod Rujki ne pali i moci ce samo preko Grcke a vi se sad sami kacite na taj gasovod pojedinacno,grupno ili kako vec. Ovo je stvarno vrhunski blam nad blamovima. Upropastilu su sve a sad se kao peru.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mali radojica, 11. decembar 2014 13:39)
Da li su ti uopste razumeo zasto ne moze Juzni tok? Ne mogu Rusi da budu vlasnici i gasa i cevi. Mogu cevi, ali od terminala da ih gradi EU i zemlje kroz koje prolazi. Ako bi Bugari to dobili, to je i za nas odlicno. Gradnju gasovoda kroz Srbiju bi finansirala EU npr.
pre 9 godina
Rusi i Turci grade taj centar u Turskoj,na granici sa Grčkom gde će Evropa kao u nekom autletu kupovati gas a onda će se odatle propuštati toliko gasa koliko je plaćeno.A vi Bugari i ostali Evropljani,gradite te centre i skladišta gde hoćete,samo,glupo je graditi u Varni skladište a dovlačiti gas sa tursko-grčke granice,kao i postrojenje za TNG kada je jednostavnije da se brodovi ne provlače do tamo već da se tako nešto gradi u Grčkoj,Italiji,...
pre 9 godina
nikakvo cudo...imaju velki utisak seljaci iz brisela, a kolko dugo?
pre 9 godina
Jos gas da nadju i na konju su.. Mogli bi i jedan naftovod
pre 9 godina
Davno sam bio u Brazilu i cuo sledece : 70-tih godina, u vreme naftne krize, drzava je postavila cilj da zameni uvoz nafte sa proizvodnjom alkohola u zemlji. I za 20-tak godina upornog rada uspeli su skoro potpuno da eliminisu uvoz nafte, svi SUS motori idu na 100% ili barem 85% etanol, zaposlili su silne ljude koji proizvode gorivo, i koriste ogroman potencijal velike i mocne prirode Brazila. Vreme je da i mi definisemo strategiju oslanjanja na nase snage, da u potpunosti razvijemo kapacitete za proizvodnju hidro energije, geotermalne, vetrogeneratora, biogasa i biodizela, i konacno i suncane energije i naravno vodonika. Kako do sredstava? Za pocetak uvesti ekolosku taksu za vozila koja ulaze u zemlju : 10 e za automobile, 20 e za kombije, 50 e za autobuse i 100 e za kamione. Taksa da vazi za jedan ulazak i izlazak u roku od 30 dana. Od tog novca napraviti srpski "kickstarter" program za tehnologije u obnovljivim izvorima energije, i jos vise svaka firma koja ulozi u takvu tehnologiju da bude stimulisana oslobodjenjem od pdv-a i na 1 e svog ulaganja dobija 1 e od tog fonda. Naravno svako ulaganje mora da bude pokrivemo bankarskom garancijom ( ko to nema taj nije ni sposoban da radi ozbiljno ). Istovremo krenuti sa konverzijom starih motora, kotlova i svih starih energetskih sistema, uz istovremeno privlacenje proizvodjaca iz sveta da uz velike poreske olaksice to proizvode i prodaju ovde. Zar ne bi bila prava stvar da Tesla motors ima svoje proizvode na nasim ulicama?
pre 9 godina
братко не може на две столице
pre 9 godina
@VIL eksploatacija skriljaca zagadjuje maltene trajno prirodnu sredinu, u rumuniji su trenutno protesti zato sto je neka americka firma trebala da pocne eksploataciju, ameri optuzuju ruse da preko nevladinih organizacija u rumuniji sprecavaju pocetak, nemaju cvrstih dokaza, ovo je bila vest pre jedno 7 dana
pre 9 godina
Bugari se obracaju EU, a gas im dolazi iz Rusije.
pre 9 godina
"Evropska unija će donirati sredstva za ovo čvorište." - samo je jedan problem u ovoj recenici - DONIRATI (hehehe). Imali ste goluba u ruci (podgojenog), ali ste ga zamenili za mrsavog vrapca na grani! Svaka cast majstori, sve vise licite na nas!
pre 9 godina
...Možemo da izgradimo centar za skladištenje gasa u Varni, gde su iz Crnog mora trebalo da izađu cevi planirane za gasovod Južni tok"...
Pa, bile su planirane, sada više nisu, idu u Tursku, jer nema više Južnog toka!
Kakav premijer!
pre 9 godina
Šta je babi milo, to joj se i snilo. 15 nautičkih milja od obale je teritorija, a 25 milja su tertorijalne vode sa pravom ekonomske eksplatacije, što znači da Rusi naprave gasovod do 40 km od obale, a onda se Bugari priključe i uzimaju rentu za transport i slobodno formiraju cenu. To jedino ako se Rusi najedu ludih gljiva i ožderu špiritom.
pre 9 godina
Sve je to lepo, samo cime cete popuniti ta skladista? Ruski gas ide u Tursku, a zatim ce preko Grcke za juznu Evropu. Vi cete bas kao i mi dobiti krak preko Makedonije, i placacete tranzit Turcima, Grcima i Makedoncima umesto da ga naplacujete nama, Madjarima, Hrvatima, Austrijancima i svima onima koji bi se prikacili na taj gasovod. Ali to ce po obicaju osetiti narod, ne vlast.
pre 9 godina
Банана или чизма, питање је сад!
pre 9 godina
Možda ovo i nije baš besmisleno kao što izgleda. Zemlje Zapadne Evrope su ozbiljni i dugoročni saveznici, što bi mogao da posvedoči i Portugal, koji je se našao u EU zahvaljujući podršci Velike Britanije koja nije zaboravila strateški odlučujuću uslugu za vreme II svetskog rata kada je Portugal, iako profašistička zemlja, dopustio britanskim avionima da koriste Azorska ostrva kao bazu za napade na nemačke podmornice koje su pretile da potope britansku trgovačku flotu koja je hranila Britaniju. Portugalci su, iako neutralni, bili bliži Nemačkoj koja je u tom trenutku pobeđivala na svim frontovima, i nevoljno su učinili ovu uslugu na koju ih je obavezivao srednjovekovni ugovor sa Engleskom. Saglasnost je data tek posle dvodnevnog zasedanja njihove skupštine, i mnogi su govorili da je protiv interesa Portugala. Međutim, Portugal je ušao u Evropsku Ekonomsku Zajednicu 1986, kada i Španija, iako po svojim kapacitetima nije bio ni blizu zemalja koje su tu mogućnost dobile do tada, ali i mnogo kasnije.
Prema tome, ako je Bugarska učinila tako veliki ustupak Evropskoj Uniji da "minira" projekat Južnog toka, nije isključeno da će Evropska Unija insistirati da Bugarska ubuduće ima ključnu ulogu u distribuciji gasa za južni deo Evrope, te da će pristiscima i zabranama sprečiti namere da transport ruskog i drugog gasa (što je ipak samo pitanje vremena a ozbiljne države vreme računaju u decenijama i vekovima) zaobiđe Bugarsku i ide preko Grčke.
pre 9 godina
Bugarska je broj nula, uvek bila i ostala. Zato nema Juznog toka...
pre 9 godina
samo ne znam ciji gas ces da skladistis tamo...
pre 9 godina
Ne može broj dva da bude broj jedan.
pre 9 godina
"Bugarska je spremna da, umesto projekta Južni tok, na svojoj teritoriji izgradi centar za distribuciju gasa na evropskom nivou, rekao je premijer Bojko Borisov."
--------------------------------------------------------------------------------
Danas sve go ludak. Prvo Porosenko i Abot sklapaju posao da voze energente iz Australije u Ukrajinu, a sada i ovaj Borisov 'oce da gradi skladiste gasa u Bugarskoj ili bez gasa! Ali, ko zna, mozda je to vezana trgovina sa Australijom i Ukrajinom: onako usput, dovezu gas iz Australije do Varne, tu ga uskladiste pa nastave dalje za Ukrajinu da istovare ugalj.
pre 9 godina
Pa nece oni biti ni na kakvom cvoristu, jer se skladiste gradi u Turskoj nego je bugarskoj javnosti potrebno prodavati pricu zbog nezadovoljstva. Dakle Bugari ce moci da popunjavaju skladiste kao mi npr Banatski dvor - ali tek kad taj gas do njih dodje iz Turske tj kada ga oni od njih kupe kao mi sada od Madjarske.
pre 9 godina
Hvala EU sto nam je pokazala kakva bi kod nas bila ekonomska situacija da smo usli u Uniju i cemu bismo im sluzili. O slobodama da ne pricamo. Moramo nesto pametnije da smislimo da se malo dignemo.
pre 9 godina
Bice i Srbija centar u Evropi za isporuku nafte. Koje nafte???
pre 9 godina
Bugari su svojom gramzivošću upropastili i Nabuko i Južni tok. Ne verujem da posle svega iko više želi da se petlja sa njima, ni sa istoka ni sa zapada.
pre 9 godina
Oho..eto i bugarskog "Beograda na vodi"..da se necim skrene paznja od gluposti koja se desava
pre 9 godina
Jos samo da im daju gas.....?
pre 9 godina
Ovo je najbolji primer kako diletantski se vodi danasnja EU politika. Pa da li neko stvarno misli da ce Rusi sada da doslovno prevare Turke da bi opet Bugarima otvorili vrata posle onoga sto su izveli. Prvo toliko kratkovid nije niko u Rusiji i tamo shvataju da iako je ova ponuda Bugara verovatno bolja i povoljnija nego da gas ide u Tursku, Rusima je jasno da dugorocno gledano niko nece da ih uzme za ozbiljno ako posao sa Turcima ne izvedu do kraja. Bugari su trebali da pokazu malo zube zapadnjacima cisto da ovi shvate da oni nisu toliko nesposobni.
pre 9 godina
Bugari ce napraviti gasna sladista i cvoriste u Varni, ali ciji gas ce oni da distribuiraju? :) Mozda Azerbejdzanski gas? :) Bugari propustili velike projekte i sad se zanose.
pre 9 godina
E moji Bugari, kako se meni cini, vraticete vi one Turke koje ste oterali '80. Dali vam Rusi sansu a vi je prokockali, sad u Ankaru po gas.
pre 9 godina
Umesto prva ruka, tezga na pijaci. Da da .... to je mnogo bolje....e Bugarce!
pre 9 godina
Partija "gasnog" šaha izmedju Rusije i SAD. Na rusku veliku rokadu, odustajanjem od Juznog toka, SAD nudi Bugarsku, kao malog pesaka koga je lakse kontrolisati nego Tursku ili Grcku. Da li ce se na kraju partije pojaviti i pogoni za preradu škriljaca?
pre 9 godina
Jedino sto batko Bugar nije objasnio je cijim gasom on planira da puni svoju stanicu ? Koji diletanti covece...
pre 9 godina
Broj jedan kažeš,. Onda cu ja biti Alan Ford .
pre 9 godina
Nema batke nista od toga,srbija prema izvestaju svog instituta za odrzivost " OKTAGON " odavno ima spremljen simulativni projekat nezavistan od "juznog toka" i zove se " SERBO TRASS EURO GAS " koji polazi od LNG- instalacije za regasifikaciju u srbskom delu Soluna i ide direktno do baumgartena,u tome ucestvuju mocne arabske fondacije ,grcka, francuska, engleska ,qatar i algeria.Srbija od pre dve godine zna da vodi racuna o svojim interesima i nije duzna da ikom o tome govori nego da sve sto je u njenu korist realizuje,uskoro ce i bacuske biti prijatno iznenadjene....
pre 9 godina
"Tomislav Nikolic's statement is very surprising since it was Vučić's government (both represent the governing Serbian Progressive Party) to refuse to sign the final agreement on the South Stream in October 2014 when Vladimir Putin visited Belgrade, Anna Filimonova said.
Pravda.ru: "Probably Serbians and Bulgarians need to understand that Russia needs allies but not temporary ones, not weathercocks that think of justice only when it is beneficial for them. Russia has its own interests and they may not coincide with interests of Serbia and Bulgaria. Aside from economic interest, there is a political one - to split Europe so that it rises against Brussels and Washington, why not - one good turn deserves another. http://english.pravda.ru/world/europe/08-12-2014/129238-south_stream_europe-0/
pre 9 godina
"Kasno Marko na Kosovo stiže."
pre 9 godina
Hvala, ali ne hvala.
pre 9 godina
Nisu ni bugari mutavi... kao mi.
pre 9 godina
Bitno je ODMAH vratiti nadu narodu a to da li će na kraju biti izgrađeno skladište i da li će za njega biti gasa, to je sada sporedno
pre 9 godina
E pa Srbi, hajde malo da se pogledaju ti aleksinački škriljci! Ko hoće da bude igrač u 21 veku mora da ima energetsku kartu u džepu! Obama ima tehnologiju za eksploataciju gasa i nafte iz škriljaca a Srbi imaju stručnjake, rudare i tehnologe. Takav projekat bi možda finansirala EU posto bi bio relativna novina u Evropi. Naravno, ako Vučko odobri :-).
pre 9 godina
Ako smo pametni od ustasa i vmro-ovaca ni saf da ne kupujemo a kamo li gas.Pa nek grade sta god hoce i na kom god nivou hoce.Sacekamo da stigne do Grcke pa preko Makedonije da se povezemo.
pre 9 godina
O boze kako se sad Bugari blamiraju. Sad kao moze terminal na obali Crnog mora a nije mogao Juzni Tok. Sad kad im je doslo iz d... u glavu sad bi oni da se vrate u igru. To kod Rujki ne pali i moci ce samo preko Grcke a vi se sad sami kacite na taj gasovod pojedinacno,grupno ili kako vec. Ovo je stvarno vrhunski blam nad blamovima. Upropastilu su sve a sad se kao peru.
pre 9 godina
Jos samo da nadju gas koji ce skladistiti.
pre 9 godina
Smejte se vi Bugarima, ali oni su zaduzeni svega 7 milijardi evra, a vec su clanica EU njih samo ceka rast.
pre 9 godina
Ma sve ce EU da napravi... na kukovo leto. Juzna Evropa se pusta niz vodu, to je i malom detetu jasno. Osim nasim eurofilima.
pre 9 godina
Da,malo sarene laze da se narodu zamazu oci za budalastinu koju je uradio i oterao Ruse.
pre 9 godina
Jos samo da nadju gas koji ce skladistiti.
pre 9 godina
Oho..eto i bugarskog "Beograda na vodi"..da se necim skrene paznja od gluposti koja se desava
pre 9 godina
O boze kako se sad Bugari blamiraju. Sad kao moze terminal na obali Crnog mora a nije mogao Juzni Tok. Sad kad im je doslo iz d... u glavu sad bi oni da se vrate u igru. To kod Rujki ne pali i moci ce samo preko Grcke a vi se sad sami kacite na taj gasovod pojedinacno,grupno ili kako vec. Ovo je stvarno vrhunski blam nad blamovima. Upropastilu su sve a sad se kao peru.
pre 9 godina
Broj jedan kažeš,. Onda cu ja biti Alan Ford .
pre 9 godina
Fantastično rešenje - SKLADIŠTE BEZ GASA. Monti Pajton.
pre 9 godina
Umesto prva ruka, tezga na pijaci. Da da .... to je mnogo bolje....e Bugarce!
pre 9 godina
Sada ste Bugari moji, dobili šargarepu, kao nagradu što ste upropastili projekat Južni tok. Ljige poltronske!
pre 9 godina
Bitno je ODMAH vratiti nadu narodu a to da li će na kraju biti izgrađeno skladište i da li će za njega biti gasa, to je sada sporedno
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
pre 9 godina
Bugarska je broj nula, uvek bila i ostala. Zato nema Juznog toka...
(Dejan, 11. decembar 2014 14:06)
Odlično zapažanje. I mi smo nula, pa je svaki projekat u kome smo mi i Bugari, množio ili sabirao, osduđen da ima nulu za rezultat...
pre 9 godina
"Evropska unija će donirati sredstva za ovo čvorište." - samo je jedan problem u ovoj recenici - DONIRATI (hehehe). Imali ste goluba u ruci (podgojenog), ali ste ga zamenili za mrsavog vrapca na grani! Svaka cast majstori, sve vise licite na nas!
pre 9 godina
"Da li su ti uopste razumeo zasto ne moze Juzni tok? Ne mogu Rusi da budu vlasnici i gasa i cevi.(q, 11. decembar 2014 14:18)"
-------------------------------------------
Eto, ispunice im se taj uslov: od tursko-grcke granice Rusi nece biti vlasnici NI GASA NI CEVI - ali samo pod jednim uslovom ... da EU izgradi sama gasovode na dalje i da na pomenutoj granici PLATI gas. Vidis kako moze "i vuk sit i koze na broju"
BUUUM! Pucanj u vlastitu nogu.
pre 9 godina
...Možemo da izgradimo centar za skladištenje gasa u Varni, gde su iz Crnog mora trebalo da izađu cevi planirane za gasovod Južni tok"...
Pa, bile su planirane, sada više nisu, idu u Tursku, jer nema više Južnog toka!
Kakav premijer!
pre 9 godina
eto sad ce Hrvatska i Bugarska postati energetski giganti u Evropi
još samo da nađu energente
pre 9 godina
Hvala, ali ne hvala.
pre 9 godina
Jedino sto batko Bugar nije objasnio je cijim gasom on planira da puni svoju stanicu ? Koji diletanti covece...
pre 9 godina
Šta je babi milo, to joj se i snilo. 15 nautičkih milja od obale je teritorija, a 25 milja su tertorijalne vode sa pravom ekonomske eksplatacije, što znači da Rusi naprave gasovod do 40 km od obale, a onda se Bugari priključe i uzimaju rentu za transport i slobodno formiraju cenu. To jedino ako se Rusi najedu ludih gljiva i ožderu špiritom.
pre 9 godina
"Bugarska je spremna da, umesto projekta Južni tok, na svojoj teritoriji izgradi centar za distribuciju gasa na evropskom nivou, rekao je premijer Bojko Borisov."
--------------------------------------------------------------------------------
Danas sve go ludak. Prvo Porosenko i Abot sklapaju posao da voze energente iz Australije u Ukrajinu, a sada i ovaj Borisov 'oce da gradi skladiste gasa u Bugarskoj ili bez gasa! Ali, ko zna, mozda je to vezana trgovina sa Australijom i Ukrajinom: onako usput, dovezu gas iz Australije do Varne, tu ga uskladiste pa nastave dalje za Ukrajinu da istovare ugalj.
pre 9 godina
samo ne znam ciji gas ces da skladistis tamo...
pre 9 godina
Bice oni cvor samo neznam cega
pre 9 godina
Ovaj svet je otisao u .... kad rekose da dolece taj asteroid?
pre 9 godina
Bugarska je broj nula, uvek bila i ostala. Zato nema Juznog toka...
pre 9 godina
Sve je to lepo, samo cime cete popuniti ta skladista? Ruski gas ide u Tursku, a zatim ce preko Grcke za juznu Evropu. Vi cete bas kao i mi dobiti krak preko Makedonije, i placacete tranzit Turcima, Grcima i Makedoncima umesto da ga naplacujete nama, Madjarima, Hrvatima, Austrijancima i svima onima koji bi se prikacili na taj gasovod. Ali to ce po obicaju osetiti narod, ne vlast.
pre 9 godina
E moji Bugari, kako se meni cini, vraticete vi one Turke koje ste oterali '80. Dali vam Rusi sansu a vi je prokockali, sad u Ankaru po gas.
pre 9 godina
Ma sve ce EU da napravi... na kukovo leto. Juzna Evropa se pusta niz vodu, to je i malom detetu jasno. Osim nasim eurofilima.
pre 9 godina
Bugari su svojom gramzivošću upropastili i Nabuko i Južni tok. Ne verujem da posle svega iko više želi da se petlja sa njima, ni sa istoka ni sa zapada.
pre 9 godina
Hvala EU sto nam je pokazala kakva bi kod nas bila ekonomska situacija da smo usli u Uniju i cemu bismo im sluzili. O slobodama da ne pricamo. Moramo nesto pametnije da smislimo da se malo dignemo.
pre 9 godina
Ovo je izjava za narod.Eu bi da se siri ali ujedno bi da Rusija finansira njene siromasne clanice i to tako sto bi Rusija ulagala novac a nebi bila vlasnik ulozenog.Kad su videli koliko treba Ukrajini para odmah su prestali da pricaju o primanju iste u eu.A nisam znao da su Bugari pronasli nalaziste gasa na svojoj obali pa hoce da prodaju evropi isti.Sve u svemu zapad gubi Tursku tako sto sve manje mogu da je ucenjuju.
pre 9 godina
Jos gas da nadju i na konju su.. Mogli bi i jedan naftovod
pre 9 godina
Bugari se obracaju EU, a gas im dolazi iz Rusije.
pre 9 godina
братко не може на две столице
pre 9 godina
Ovo je najbolji primer kako diletantski se vodi danasnja EU politika. Pa da li neko stvarno misli da ce Rusi sada da doslovno prevare Turke da bi opet Bugarima otvorili vrata posle onoga sto su izveli. Prvo toliko kratkovid nije niko u Rusiji i tamo shvataju da iako je ova ponuda Bugara verovatno bolja i povoljnija nego da gas ide u Tursku, Rusima je jasno da dugorocno gledano niko nece da ih uzme za ozbiljno ako posao sa Turcima ne izvedu do kraja. Bugari su trebali da pokazu malo zube zapadnjacima cisto da ovi shvate da oni nisu toliko nesposobni.
pre 9 godina
Rusi su skontali da je Turska ozbiljna i suverena zemlja koja nije pod uticajem evrope pa i Amerike i zato i rade s njima , a
Bugari mogu samo da puste i distribuiraju bozu kroz taj njihov terminal.
pre 9 godina
Pa nece oni biti ni na kakvom cvoristu, jer se skladiste gradi u Turskoj nego je bugarskoj javnosti potrebno prodavati pricu zbog nezadovoljstva. Dakle Bugari ce moci da popunjavaju skladiste kao mi npr Banatski dvor - ali tek kad taj gas do njih dodje iz Turske tj kada ga oni od njih kupe kao mi sada od Madjarske.
pre 9 godina
Bugari ce napraviti gasna sladista i cvoriste u Varni, ali ciji gas ce oni da distribuiraju? :) Mozda Azerbejdzanski gas? :) Bugari propustili velike projekte i sad se zanose.
pre 9 godina
da objasnim onom pametnom sto ovde rece kako ne mozes da budes vlanik gasa i cevovoda. Da ali na severnom toku moze. Iako je projekat za juzni tok bio ugovoren pre treceg energetskog paketa. E sad tu i lezi kvaka sta razvijeni deo severne evrope interesuje gradna juznog toka kad imaju severni. A te zemlje najvise odlucuju gde ce se ulagati novac. A njima juzni tok ne treba. Pa onda mi sa juga evrope treba da ga pravvimo sami bez evropskih para. A sopstvene pare nemamo. Tako da je to cilj krajnji da j toka nema.
pre 9 godina
Bice i Srbija centar u Evropi za isporuku nafte. Koje nafte???
pre 9 godina
Partija "gasnog" šaha izmedju Rusije i SAD. Na rusku veliku rokadu, odustajanjem od Juznog toka, SAD nudi Bugarsku, kao malog pesaka koga je lakse kontrolisati nego Tursku ili Grcku. Da li ce se na kraju partije pojaviti i pogoni za preradu škriljaca?
pre 9 godina
Davno sam bio u Brazilu i cuo sledece : 70-tih godina, u vreme naftne krize, drzava je postavila cilj da zameni uvoz nafte sa proizvodnjom alkohola u zemlji. I za 20-tak godina upornog rada uspeli su skoro potpuno da eliminisu uvoz nafte, svi SUS motori idu na 100% ili barem 85% etanol, zaposlili su silne ljude koji proizvode gorivo, i koriste ogroman potencijal velike i mocne prirode Brazila. Vreme je da i mi definisemo strategiju oslanjanja na nase snage, da u potpunosti razvijemo kapacitete za proizvodnju hidro energije, geotermalne, vetrogeneratora, biogasa i biodizela, i konacno i suncane energije i naravno vodonika. Kako do sredstava? Za pocetak uvesti ekolosku taksu za vozila koja ulaze u zemlju : 10 e za automobile, 20 e za kombije, 50 e za autobuse i 100 e za kamione. Taksa da vazi za jedan ulazak i izlazak u roku od 30 dana. Od tog novca napraviti srpski "kickstarter" program za tehnologije u obnovljivim izvorima energije, i jos vise svaka firma koja ulozi u takvu tehnologiju da bude stimulisana oslobodjenjem od pdv-a i na 1 e svog ulaganja dobija 1 e od tog fonda. Naravno svako ulaganje mora da bude pokrivemo bankarskom garancijom ( ko to nema taj nije ni sposoban da radi ozbiljno ). Istovremo krenuti sa konverzijom starih motora, kotlova i svih starih energetskih sistema, uz istovremeno privlacenje proizvodjaca iz sveta da uz velike poreske olaksice to proizvode i prodaju ovde. Zar ne bi bila prava stvar da Tesla motors ima svoje proizvode na nasim ulicama?
pre 9 godina
pobacajte šlajfne slaninice i sira po plaži i tako namamite "cevi koje bi trebalo da izađu". a i lsd bi mogao da pomogne
pre 9 godina
@VIL eksploatacija skriljaca zagadjuje maltene trajno prirodnu sredinu, u rumuniji su trenutno protesti zato sto je neka americka firma trebala da pocne eksploataciju, ameri optuzuju ruse da preko nevladinih organizacija u rumuniji sprecavaju pocetak, nemaju cvrstih dokaza, ovo je bila vest pre jedno 7 dana
pre 9 godina
Da,malo sarene laze da se narodu zamazu oci za budalastinu koju je uradio i oterao Ruse.
pre 9 godina
Ako smo pametni od ustasa i vmro-ovaca ni saf da ne kupujemo a kamo li gas.Pa nek grade sta god hoce i na kom god nivou hoce.Sacekamo da stigne do Grcke pa preko Makedonije da se povezemo.
pre 9 godina
Najduzi podzemni gasovod na svetu je Severni tok, od Rusije do Nemacke.
Zasto severni tok moze a juzni ne moze, i kako sve najjaca drzava Evrope sprecava razvoj ovog dela Evrope a svoj razvoj i dominaciju podstice zakljucite sami.
pre 9 godina
Rusi i Turci grade taj centar u Turskoj,na granici sa Grčkom gde će Evropa kao u nekom autletu kupovati gas a onda će se odatle propuštati toliko gasa koliko je plaćeno.A vi Bugari i ostali Evropljani,gradite te centre i skladišta gde hoćete,samo,glupo je graditi u Varni skladište a dovlačiti gas sa tursko-grčke granice,kao i postrojenje za TNG kada je jednostavnije da se brodovi ne provlače do tamo već da se tako nešto gradi u Grčkoj,Italiji,...
pre 9 godina
Банана или чизма, питање је сад!
pre 9 godina
Bugari vazda sa jednima pocinju a sa drugima zavrsavaju!Nema sta,bas su dosledni kao partneri i vrlo pouzdani!Vazno je da nema problema za Severni tok,blago nama,nekima bi to bas tesko palo!Mozda i teze nego ovoj drzavnoj osmorki..Juzni tok!Pa zato valjda i pojacavaju dotok ruskog gasa!Dok se Severnom toku dotok pojacava,Juzni je presusio i pre nego sto je izgradjen!I tako nekima ruski gas i dalje curi a nekima bas i ne!I zato sve dok bude tih totalitarnih politckih pravila..sve ce nam biri hladnije..Kada se gradio Severni tok,rece direktor tadasnje nemacke firme ,Vintersel,..Martin Sase!Gasprom i mi narucismo cevi..a papiti su tek kasnije dosli!Bunile su se i tada neke balticke drzave,ali smo ga mi pak izgradili!Nisu se i tada drzali papirologije i pravila,kao pijan plota..Anije ni cudo kad znamo,ko od njega i ima najvecu korist!Kako tu niko nije gadljiv na ruski gas..cak naprotiv!Ma sve je to odraz totalitarne politike,koju vode neki,koji bi da se nametnu kao ,tata mata,za sve u EU!Oni bi da budu i krojac i snajder u isto vreme, a pre svega i jedini kreator!Dovidjenja drzavna nezavisnosti,dobro jutro kolonijalizmu!A mi cemo da ga nosimo,kako nam ga skroje..Bas smo uspeli, nema sta!
pre 9 godina
Kakva nejasna i konfuzna vest.
Novinar blizak temi, nema sta.
Kakav terminal prirodnog tecnog gasa, kako se puni: sa cevovodom iz Rusije(Turske) ili brodskim putem-tankerima, kao sto se planira na Krku u Hrvatskoj. U tom slucaju to vise nema veze sa ruskim gasom.
pre 9 godina
E da mi je njihov mozak da odmorim, najeftinije je preko gasovoda. Zato ce "slaba" Nemacka ekonomija da se snabdeva pod jeftinijim uslovima a "jaka" Bugarska ekonomija preko terminala, valjda jer im je privreda konkurentnija pa im se moze. Da bi se bolje razumeli i Srbija je gubitnik, tik do Bugarske.
pre 9 godina
Nisu ni bugari mutavi... kao mi.
pre 9 godina
Vi ste broj jedan u smislu padanja s kruske, sve skupa sa Dzon Mekejnom.
pre 9 godina
"Kasno Marko na Kosovo stiže."
pre 9 godina
Jos samo da im daju gas.....?
pre 9 godina
nikakvo cudo...imaju velki utisak seljaci iz brisela, a kolko dugo?
pre 9 godina
Oni imaju cvoriste a zainteresovani treba da izgrade gasovod,pa jos i kroz celu Bugarsku?
pre 9 godina
U pitanju je jedna velika diplomatsko-energetska partija pokera.U toj partiji jedino je sigurno da ni Bugare ni Hrvate niko ništa ne pita, a ko će na kraju biti dobitnik, a ko gubitnik teško je reči, igra još nije završena.I SAD i Rusija pokazuju svoje mišiće u Srbiji, pa zato kao naučna fantastika zvuči da i SAD i Rusija imaju vojne vježbe na teritoriji iste države.Tačno je da SAD više nije supersila kao nakon pada Berlinskog zida, ali je još uvijek najača sila na svijetu.No ta sila se svaki dan zamjera sve više svima u svijetu, počevši od ljudskih prava, pa do očuvanja čovjekove sredine.Od kada je osnovana Komisija Un za ljudska prava u nju su tako reči po automatizmu ulazile SAD i Rusija.No kada se postavilo pitanje sankcija SAD prema Kubi u UN se stvorila koalicija i te godine SAD nisu primljene u Komisiju, a primljena je Kuba.MNoge Evropske zemlje nisu zadovoljne energetskom i ukrajisnkom politikom SAD, naravno to javno ne govore, umjesto jjih to govore novnari i bivši političari.No kada su energenti u pitanju moraju se posmatrati u širom svjetskom kontekstu, prije svega kroz prizmu Middle East u zapadnjačkom smislu, pa kako će ova partija pokera završiti teško je reči, ali u svakom slučaju neće biti niti malo sentimenta prema malim, prije svega prema Bugarskoj, Srbiji i Hrvatskoj.
pre 9 godina
"Tomislav Nikolic's statement is very surprising since it was Vučić's government (both represent the governing Serbian Progressive Party) to refuse to sign the final agreement on the South Stream in October 2014 when Vladimir Putin visited Belgrade, Anna Filimonova said.
Pravda.ru: "Probably Serbians and Bulgarians need to understand that Russia needs allies but not temporary ones, not weathercocks that think of justice only when it is beneficial for them. Russia has its own interests and they may not coincide with interests of Serbia and Bulgaria. Aside from economic interest, there is a political one - to split Europe so that it rises against Brussels and Washington, why not - one good turn deserves another. http://english.pravda.ru/world/europe/08-12-2014/129238-south_stream_europe-0/
pre 9 godina
U pitanju je "tecni gas" koji Amerika prodaje.
pre 9 godina
@Gruzanin: 100% se slažem, sa izuzetkom vetrogeneratora, jer meni kao laiku oni deluju mnogo neefikasno. Vazduh struji svuda oko njih, šta oni mukice mogu da uhvate s onim properelčićima? Mislim da bi trebalo sačekati neke lakše materijale koji bi mogli da zahvate veću površinu. A što se novca tiče, za proizvodnju energije vredi se i zadužiti, to mora da se isplati, u slučaju da se ne krade, što je za nas misaona imenica.
A takođe, neophodno je unaprediti izolaciju stambenih objekata, silnu struju pogoresmo samo na grejanje. Naravno, kad bi država stvarno počela sa tim projektom, opet bi utrapili narodu neke smrdljive, ili ne daj Bože i kancerogene materijale... Šteta je što kod nas samo lopovi barataju novcem.
pre 9 godina
Ne može broj dva da bude broj jedan.
pre 9 godina
Braćo šta se bojite biće plina kad se izgradi terminal na Krku,čitav Balkan će biti snadbjeven,a i nafte će biti iz škriljaca Texas i New Mexico,zato glave gore ,a baćuške što dalje od Balkana
pre 9 godina
Samo da podsetim, postoje dve vrste gasa "Compressed natural gas" (CNG)i "Tečni naftni gas" (TNG ili LPG:Liquefied Petroleum Gas).Prvi se prenosi cevima gasovoda, a drugi uglavnom brodovima.
pre 9 godina
Mi moramo da se držimo ,samo arapa oni imaju lovu, a to nama treba, kakvi Rusi kakvi bakrači .Samo da je para sve ostalo su sitnice.
pre 9 godina
Smejte se vi Bugarima, ali oni su zaduzeni svega 7 milijardi evra, a vec su clanica EU njih samo ceka rast.
pre 9 godina
Mudro i racionalno. Ima pasa i osim sarova!
pre 9 godina
O boze kako se sad Bugari blamiraju. Sad kao moze terminal na obali Crnog mora a nije mogao Juzni Tok. Sad kad im je doslo iz d... u glavu sad bi oni da se vrate u igru. To kod Rujki ne pali i moci ce samo preko Grcke a vi se sad sami kacite na taj gasovod pojedinacno,grupno ili kako vec. Ovo je stvarno vrhunski blam nad blamovima. Upropastilu su sve a sad se kao peru.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mali radojica, 11. decembar 2014 13:39)
Da li su ti uopste razumeo zasto ne moze Juzni tok? Ne mogu Rusi da budu vlasnici i gasa i cevi. Mogu cevi, ali od terminala da ih gradi EU i zemlje kroz koje prolazi. Ako bi Bugari to dobili, to je i za nas odlicno. Gradnju gasovoda kroz Srbiju bi finansirala EU npr.
pre 9 godina
Možda ovo i nije baš besmisleno kao što izgleda. Zemlje Zapadne Evrope su ozbiljni i dugoročni saveznici, što bi mogao da posvedoči i Portugal, koji je se našao u EU zahvaljujući podršci Velike Britanije koja nije zaboravila strateški odlučujuću uslugu za vreme II svetskog rata kada je Portugal, iako profašistička zemlja, dopustio britanskim avionima da koriste Azorska ostrva kao bazu za napade na nemačke podmornice koje su pretile da potope britansku trgovačku flotu koja je hranila Britaniju. Portugalci su, iako neutralni, bili bliži Nemačkoj koja je u tom trenutku pobeđivala na svim frontovima, i nevoljno su učinili ovu uslugu na koju ih je obavezivao srednjovekovni ugovor sa Engleskom. Saglasnost je data tek posle dvodnevnog zasedanja njihove skupštine, i mnogi su govorili da je protiv interesa Portugala. Međutim, Portugal je ušao u Evropsku Ekonomsku Zajednicu 1986, kada i Španija, iako po svojim kapacitetima nije bio ni blizu zemalja koje su tu mogućnost dobile do tada, ali i mnogo kasnije.
Prema tome, ako je Bugarska učinila tako veliki ustupak Evropskoj Uniji da "minira" projekat Južnog toka, nije isključeno da će Evropska Unija insistirati da Bugarska ubuduće ima ključnu ulogu u distribuciji gasa za južni deo Evrope, te da će pristiscima i zabranama sprečiti namere da transport ruskog i drugog gasa (što je ipak samo pitanje vremena a ozbiljne države vreme računaju u decenijama i vekovima) zaobiđe Bugarsku i ide preko Grčke.
pre 9 godina
Uf, pa ovde s ne razumeju osnovne stvari. Tečnog gasa ima na tržištu koliko hoćeš, a izvoze ga zaljevske zemlje, Australija, Alžir, Libija...Bugarska za razliku od Srbije ima iza sebe EU, pa ne robuje hirovitoj ruskoj politici koja često ucenjuje države pomoću gasa.
pre 9 godina
Možda ovo i nije baš besmisleno kao što izgleda. Zemlje Zapadne Evrope su ozbiljni i dugoročni saveznici, što bi mogao da posvedoči i Portugal, koji je se našao u EU zahvaljujući podršci Velike Britanije koja nije zaboravila strateški odlučujuću uslugu za vreme II svetskog rata kada je Portugal, iako profašistička zemlja, dopustio britanskim avionima da koriste Azorska ostrva kao bazu za napade na nemačke podmornice koje su pretile da potope britansku trgovačku flotu koja je hranila Britaniju. Portugalci su, iako neutralni, bili bliži Nemačkoj koja je u tom trenutku pobeđivala na svim frontovima, i nevoljno su učinili ovu uslugu na koju ih je obavezivao srednjovekovni ugovor sa Engleskom. Saglasnost je data tek posle dvodnevnog zasedanja njihove skupštine, i mnogi su govorili da je protiv interesa Portugala. Međutim, Portugal je ušao u Evropsku Ekonomsku Zajednicu 1986, kada i Španija, iako po svojim kapacitetima nije bio ni blizu zemalja koje su tu mogućnost dobile do tada, ali i mnogo kasnije.
(Zlatan, 11. decembar 2014 14:37)
I sta kazes, Britanci ne zaboravljaju saveznike,a ?)))) Da, u pravu si, zato nas rasturise,ko nam je kriv sto smo se u oba svetska rata borili na strani Nemacke.
pre 9 godina
Nema batke nista od toga,srbija prema izvestaju svog instituta za odrzivost " OKTAGON " odavno ima spremljen simulativni projekat nezavistan od "juznog toka" i zove se " SERBO TRASS EURO GAS " koji polazi od LNG- instalacije za regasifikaciju u srbskom delu Soluna i ide direktno do baumgartena,u tome ucestvuju mocne arabske fondacije ,grcka, francuska, engleska ,qatar i algeria.Srbija od pre dve godine zna da vodi racuna o svojim interesima i nije duzna da ikom o tome govori nego da sve sto je u njenu korist realizuje,uskoro ce i bacuske biti prijatno iznenadjene....
pre 9 godina
Ajde shto se ovaj Bugarin ukakio, to je problem na lokalu. Ali glupost ovih komesara iz Brisela je za zabrinjavanje. Da bi se oprali bacice pare evropskih obveznika u tamo neki terminal i skladishte koji ne moze da se isplati ni u snovima kada ce vec biti izgradjen gasovod par kilometara dalje. Techni u odnosu na kompresovani gas u cevima je uvek vishestruko skuplji, jer mora da se pokrije cena kompresije i superhladjenja, zatim transporta brodovima i na kraju pretovara u lukama; dok gas u gasovodu ima samo beznachajne gubitke pri transportu i kompresiji. Ovi Briselski komesari me podsecaju na one nashe komunistichke kada su terali seljake da kopaju u rudniku u kome nema uglja.
pre 9 godina
Ne moze, lepo smo rekli samo moze Srbija da bude lider u regionu.
pre 9 godina
E pa Srbi, hajde malo da se pogledaju ti aleksinački škriljci! Ko hoće da bude igrač u 21 veku mora da ima energetsku kartu u džepu! Obama ima tehnologiju za eksploataciju gasa i nafte iz škriljaca a Srbi imaju stručnjake, rudare i tehnologe. Takav projekat bi možda finansirala EU posto bi bio relativna novina u Evropi. Naravno, ako Vučko odobri :-).
pre 9 godina
Broj jedan kažeš,. Onda cu ja biti Alan Ford .
(Petar, 11. decembar 2014 13:17)
Jasno samo je da je EU Sir Oliver.
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
(Tracanin, 11. decembar 2014 14:46)
500 miliona godisnje, za 10 godina to je 5 milijardi evra. Koliko je inace Bugarska dobila iz pretpristupnih fondova EU? Sve sto im je EU dala, to je ovim naplatila, mozda cak i vise nego sto je dala.
pre 9 godina
jel ima neko neki posao za mene? skandinavija ima prednost. hvala unapred.
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
(Tracanin, 11. decembar 2014 14:46)
Nema ti u EU ventil je kod mene.ventil ima EU komisija u briselu kao zadnji.a prije toga međudržavna čvorišta upravljaju tvrtke koje su osnovane po EU zakonima i nemaju veze sa vlasnicima.Svatko ima pravo pristupa čvorištu po određenom i odobrenom cijeniku.javni natječaj,žalbe ako se tko odbije,sud određuje po zakonu.nitko nema pravo na zakup više od 50% čvorišta ako nema drugih ponuđača 50% mora ostati prazno.
Tako je glupa ina na skladište plina okoli koji je u njezinom vlasništvu nije se javila na natječaj za zakup kapaciteta,silili se di ču ja sam na svoje se javljat na natječaj i izgubili su i njihov plin je prodat na javnom natječaju za 125$ hep-u.jer je imao zakupljeno skladište a nije imao plina.Profit šta skladište ostvari se uplačuje na ini-n račun jer su ipak oni vlasnici skladišta.
Inače hrvatska,mađarska i rumunjska imaju najeftinije plinove u EU.dok nismo ušli u EU imali smo najskuplji plin u EU.Ina imala dugoročni ugovor sa gaspromom i uvozili 1 miljardu m3 po 550$ a izvozili u Italiju po 180$ preko švicarske tvrtke naravno.Gubitke pokrivali budale kupci naravno,hvala EU šta je rastjerala tu bagru.je li i srbija ono uvozi plin preko švicarske
pre 9 godina
Braćo šta se bojite biće plina kad se izgradi terminal na Krku,čitav Balkan će biti snadbjeven,a i nafte će biti iz škriljaca Texas i New Mexico,zato glave gore ,a baćuške što dalje od Balkana
pre 9 godina
Nisu ni bugari mutavi... kao mi.
pre 9 godina
O boze kako se sad Bugari blamiraju. Sad kao moze terminal na obali Crnog mora a nije mogao Juzni Tok. Sad kad im je doslo iz d... u glavu sad bi oni da se vrate u igru. To kod Rujki ne pali i moci ce samo preko Grcke a vi se sad sami kacite na taj gasovod pojedinacno,grupno ili kako vec. Ovo je stvarno vrhunski blam nad blamovima. Upropastilu su sve a sad se kao peru.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mali radojica, 11. decembar 2014 13:39)
Da li su ti uopste razumeo zasto ne moze Juzni tok? Ne mogu Rusi da budu vlasnici i gasa i cevi. Mogu cevi, ali od terminala da ih gradi EU i zemlje kroz koje prolazi. Ako bi Bugari to dobili, to je i za nas odlicno. Gradnju gasovoda kroz Srbiju bi finansirala EU npr.
pre 9 godina
Mi moramo da se držimo ,samo arapa oni imaju lovu, a to nama treba, kakvi Rusi kakvi bakrači .Samo da je para sve ostalo su sitnice.
pre 9 godina
Uf, pa ovde s ne razumeju osnovne stvari. Tečnog gasa ima na tržištu koliko hoćeš, a izvoze ga zaljevske zemlje, Australija, Alžir, Libija...Bugarska za razliku od Srbije ima iza sebe EU, pa ne robuje hirovitoj ruskoj politici koja često ucenjuje države pomoću gasa.
pre 9 godina
Smejte se vi Bugarima, ali oni su zaduzeni svega 7 milijardi evra, a vec su clanica EU njih samo ceka rast.
pre 9 godina
E pa Srbi, hajde malo da se pogledaju ti aleksinački škriljci! Ko hoće da bude igrač u 21 veku mora da ima energetsku kartu u džepu! Obama ima tehnologiju za eksploataciju gasa i nafte iz škriljaca a Srbi imaju stručnjake, rudare i tehnologe. Takav projekat bi možda finansirala EU posto bi bio relativna novina u Evropi. Naravno, ako Vučko odobri :-).
pre 9 godina
Možda ovo i nije baš besmisleno kao što izgleda. Zemlje Zapadne Evrope su ozbiljni i dugoročni saveznici, što bi mogao da posvedoči i Portugal, koji je se našao u EU zahvaljujući podršci Velike Britanije koja nije zaboravila strateški odlučujuću uslugu za vreme II svetskog rata kada je Portugal, iako profašistička zemlja, dopustio britanskim avionima da koriste Azorska ostrva kao bazu za napade na nemačke podmornice koje su pretile da potope britansku trgovačku flotu koja je hranila Britaniju. Portugalci su, iako neutralni, bili bliži Nemačkoj koja je u tom trenutku pobeđivala na svim frontovima, i nevoljno su učinili ovu uslugu na koju ih je obavezivao srednjovekovni ugovor sa Engleskom. Saglasnost je data tek posle dvodnevnog zasedanja njihove skupštine, i mnogi su govorili da je protiv interesa Portugala. Međutim, Portugal je ušao u Evropsku Ekonomsku Zajednicu 1986, kada i Španija, iako po svojim kapacitetima nije bio ni blizu zemalja koje su tu mogućnost dobile do tada, ali i mnogo kasnije.
Prema tome, ako je Bugarska učinila tako veliki ustupak Evropskoj Uniji da "minira" projekat Južnog toka, nije isključeno da će Evropska Unija insistirati da Bugarska ubuduće ima ključnu ulogu u distribuciji gasa za južni deo Evrope, te da će pristiscima i zabranama sprečiti namere da transport ruskog i drugog gasa (što je ipak samo pitanje vremena a ozbiljne države vreme računaju u decenijama i vekovima) zaobiđe Bugarsku i ide preko Grčke.
pre 9 godina
Nema batke nista od toga,srbija prema izvestaju svog instituta za odrzivost " OKTAGON " odavno ima spremljen simulativni projekat nezavistan od "juznog toka" i zove se " SERBO TRASS EURO GAS " koji polazi od LNG- instalacije za regasifikaciju u srbskom delu Soluna i ide direktno do baumgartena,u tome ucestvuju mocne arabske fondacije ,grcka, francuska, engleska ,qatar i algeria.Srbija od pre dve godine zna da vodi racuna o svojim interesima i nije duzna da ikom o tome govori nego da sve sto je u njenu korist realizuje,uskoro ce i bacuske biti prijatno iznenadjene....
pre 9 godina
Mudro i racionalno. Ima pasa i osim sarova!
pre 9 godina
O boze kako se sad Bugari blamiraju. Sad kao moze terminal na obali Crnog mora a nije mogao Juzni Tok. Sad kad im je doslo iz d... u glavu sad bi oni da se vrate u igru. To kod Rujki ne pali i moci ce samo preko Grcke a vi se sad sami kacite na taj gasovod pojedinacno,grupno ili kako vec. Ovo je stvarno vrhunski blam nad blamovima. Upropastilu su sve a sad se kao peru.
pre 9 godina
Sada ste Bugari moji, dobili šargarepu, kao nagradu što ste upropastili projekat Južni tok. Ljige poltronske!
pre 9 godina
Jos samo da nadju gas koji ce skladistiti.
pre 9 godina
Oho..eto i bugarskog "Beograda na vodi"..da se necim skrene paznja od gluposti koja se desava
pre 9 godina
Hvala, ali ne hvala.
pre 9 godina
Bitno je ODMAH vratiti nadu narodu a to da li će na kraju biti izgrađeno skladište i da li će za njega biti gasa, to je sada sporedno
pre 9 godina
Umesto prva ruka, tezga na pijaci. Da da .... to je mnogo bolje....e Bugarce!
pre 9 godina
Bice oni cvor samo neznam cega
pre 9 godina
Broj jedan kažeš,. Onda cu ja biti Alan Ford .
pre 9 godina
Davno sam bio u Brazilu i cuo sledece : 70-tih godina, u vreme naftne krize, drzava je postavila cilj da zameni uvoz nafte sa proizvodnjom alkohola u zemlji. I za 20-tak godina upornog rada uspeli su skoro potpuno da eliminisu uvoz nafte, svi SUS motori idu na 100% ili barem 85% etanol, zaposlili su silne ljude koji proizvode gorivo, i koriste ogroman potencijal velike i mocne prirode Brazila. Vreme je da i mi definisemo strategiju oslanjanja na nase snage, da u potpunosti razvijemo kapacitete za proizvodnju hidro energije, geotermalne, vetrogeneratora, biogasa i biodizela, i konacno i suncane energije i naravno vodonika. Kako do sredstava? Za pocetak uvesti ekolosku taksu za vozila koja ulaze u zemlju : 10 e za automobile, 20 e za kombije, 50 e za autobuse i 100 e za kamione. Taksa da vazi za jedan ulazak i izlazak u roku od 30 dana. Od tog novca napraviti srpski "kickstarter" program za tehnologije u obnovljivim izvorima energije, i jos vise svaka firma koja ulozi u takvu tehnologiju da bude stimulisana oslobodjenjem od pdv-a i na 1 e svog ulaganja dobija 1 e od tog fonda. Naravno svako ulaganje mora da bude pokrivemo bankarskom garancijom ( ko to nema taj nije ni sposoban da radi ozbiljno ). Istovremo krenuti sa konverzijom starih motora, kotlova i svih starih energetskih sistema, uz istovremeno privlacenje proizvodjaca iz sveta da uz velike poreske olaksice to proizvode i prodaju ovde. Zar ne bi bila prava stvar da Tesla motors ima svoje proizvode na nasim ulicama?
pre 9 godina
Rusi su skontali da je Turska ozbiljna i suverena zemlja koja nije pod uticajem evrope pa i Amerike i zato i rade s njima , a
Bugari mogu samo da puste i distribuiraju bozu kroz taj njihov terminal.
pre 9 godina
Jedino sto batko Bugar nije objasnio je cijim gasom on planira da puni svoju stanicu ? Koji diletanti covece...
pre 9 godina
"Evropska unija će donirati sredstva za ovo čvorište." - samo je jedan problem u ovoj recenici - DONIRATI (hehehe). Imali ste goluba u ruci (podgojenog), ali ste ga zamenili za mrsavog vrapca na grani! Svaka cast majstori, sve vise licite na nas!
pre 9 godina
Ovo je izjava za narod.Eu bi da se siri ali ujedno bi da Rusija finansira njene siromasne clanice i to tako sto bi Rusija ulagala novac a nebi bila vlasnik ulozenog.Kad su videli koliko treba Ukrajini para odmah su prestali da pricaju o primanju iste u eu.A nisam znao da su Bugari pronasli nalaziste gasa na svojoj obali pa hoce da prodaju evropi isti.Sve u svemu zapad gubi Tursku tako sto sve manje mogu da je ucenjuju.
pre 9 godina
Ako smo pametni od ustasa i vmro-ovaca ni saf da ne kupujemo a kamo li gas.Pa nek grade sta god hoce i na kom god nivou hoce.Sacekamo da stigne do Grcke pa preko Makedonije da se povezemo.
pre 9 godina
Bugari su svojom gramzivošću upropastili i Nabuko i Južni tok. Ne verujem da posle svega iko više želi da se petlja sa njima, ni sa istoka ni sa zapada.
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
pre 9 godina
eto sad ce Hrvatska i Bugarska postati energetski giganti u Evropi
još samo da nađu energente
pre 9 godina
Hvala EU sto nam je pokazala kakva bi kod nas bila ekonomska situacija da smo usli u Uniju i cemu bismo im sluzili. O slobodama da ne pricamo. Moramo nesto pametnije da smislimo da se malo dignemo.
pre 9 godina
Bugarska je broj nula, uvek bila i ostala. Zato nema Juznog toka...
pre 9 godina
Fantastično rešenje - SKLADIŠTE BEZ GASA. Monti Pajton.
pre 9 godina
"Da li su ti uopste razumeo zasto ne moze Juzni tok? Ne mogu Rusi da budu vlasnici i gasa i cevi.(q, 11. decembar 2014 14:18)"
-------------------------------------------
Eto, ispunice im se taj uslov: od tursko-grcke granice Rusi nece biti vlasnici NI GASA NI CEVI - ali samo pod jednim uslovom ... da EU izgradi sama gasovode na dalje i da na pomenutoj granici PLATI gas. Vidis kako moze "i vuk sit i koze na broju"
BUUUM! Pucanj u vlastitu nogu.
pre 9 godina
E moji Bugari, kako se meni cini, vraticete vi one Turke koje ste oterali '80. Dali vam Rusi sansu a vi je prokockali, sad u Ankaru po gas.
pre 9 godina
Bugari ce napraviti gasna sladista i cvoriste u Varni, ali ciji gas ce oni da distribuiraju? :) Mozda Azerbejdzanski gas? :) Bugari propustili velike projekte i sad se zanose.
pre 9 godina
Rusi i Turci grade taj centar u Turskoj,na granici sa Grčkom gde će Evropa kao u nekom autletu kupovati gas a onda će se odatle propuštati toliko gasa koliko je plaćeno.A vi Bugari i ostali Evropljani,gradite te centre i skladišta gde hoćete,samo,glupo je graditi u Varni skladište a dovlačiti gas sa tursko-grčke granice,kao i postrojenje za TNG kada je jednostavnije da se brodovi ne provlače do tamo već da se tako nešto gradi u Grčkoj,Italiji,...
pre 9 godina
U pitanju je jedna velika diplomatsko-energetska partija pokera.U toj partiji jedino je sigurno da ni Bugare ni Hrvate niko ništa ne pita, a ko će na kraju biti dobitnik, a ko gubitnik teško je reči, igra još nije završena.I SAD i Rusija pokazuju svoje mišiće u Srbiji, pa zato kao naučna fantastika zvuči da i SAD i Rusija imaju vojne vježbe na teritoriji iste države.Tačno je da SAD više nije supersila kao nakon pada Berlinskog zida, ali je još uvijek najača sila na svijetu.No ta sila se svaki dan zamjera sve više svima u svijetu, počevši od ljudskih prava, pa do očuvanja čovjekove sredine.Od kada je osnovana Komisija Un za ljudska prava u nju su tako reči po automatizmu ulazile SAD i Rusija.No kada se postavilo pitanje sankcija SAD prema Kubi u UN se stvorila koalicija i te godine SAD nisu primljene u Komisiju, a primljena je Kuba.MNoge Evropske zemlje nisu zadovoljne energetskom i ukrajisnkom politikom SAD, naravno to javno ne govore, umjesto jjih to govore novnari i bivši političari.No kada su energenti u pitanju moraju se posmatrati u širom svjetskom kontekstu, prije svega kroz prizmu Middle East u zapadnjačkom smislu, pa kako će ova partija pokera završiti teško je reči, ali u svakom slučaju neće biti niti malo sentimenta prema malim, prije svega prema Bugarskoj, Srbiji i Hrvatskoj.
pre 9 godina
Ma sve ce EU da napravi... na kukovo leto. Juzna Evropa se pusta niz vodu, to je i malom detetu jasno. Osim nasim eurofilima.
pre 9 godina
nikakvo cudo...imaju velki utisak seljaci iz brisela, a kolko dugo?
pre 9 godina
Ovo je najbolji primer kako diletantski se vodi danasnja EU politika. Pa da li neko stvarno misli da ce Rusi sada da doslovno prevare Turke da bi opet Bugarima otvorili vrata posle onoga sto su izveli. Prvo toliko kratkovid nije niko u Rusiji i tamo shvataju da iako je ova ponuda Bugara verovatno bolja i povoljnija nego da gas ide u Tursku, Rusima je jasno da dugorocno gledano niko nece da ih uzme za ozbiljno ako posao sa Turcima ne izvedu do kraja. Bugari su trebali da pokazu malo zube zapadnjacima cisto da ovi shvate da oni nisu toliko nesposobni.
pre 9 godina
Sve je to lepo, samo cime cete popuniti ta skladista? Ruski gas ide u Tursku, a zatim ce preko Grcke za juznu Evropu. Vi cete bas kao i mi dobiti krak preko Makedonije, i placacete tranzit Turcima, Grcima i Makedoncima umesto da ga naplacujete nama, Madjarima, Hrvatima, Austrijancima i svima onima koji bi se prikacili na taj gasovod. Ali to ce po obicaju osetiti narod, ne vlast.
pre 9 godina
U pitanju je "tecni gas" koji Amerika prodaje.
pre 9 godina
Vi ste broj jedan u smislu padanja s kruske, sve skupa sa Dzon Mekejnom.
pre 9 godina
Najduzi podzemni gasovod na svetu je Severni tok, od Rusije do Nemacke.
Zasto severni tok moze a juzni ne moze, i kako sve najjaca drzava Evrope sprecava razvoj ovog dela Evrope a svoj razvoj i dominaciju podstice zakljucite sami.
pre 9 godina
Partija "gasnog" šaha izmedju Rusije i SAD. Na rusku veliku rokadu, odustajanjem od Juznog toka, SAD nudi Bugarsku, kao malog pesaka koga je lakse kontrolisati nego Tursku ili Grcku. Da li ce se na kraju partije pojaviti i pogoni za preradu škriljaca?
pre 9 godina
"Tomislav Nikolic's statement is very surprising since it was Vučić's government (both represent the governing Serbian Progressive Party) to refuse to sign the final agreement on the South Stream in October 2014 when Vladimir Putin visited Belgrade, Anna Filimonova said.
Pravda.ru: "Probably Serbians and Bulgarians need to understand that Russia needs allies but not temporary ones, not weathercocks that think of justice only when it is beneficial for them. Russia has its own interests and they may not coincide with interests of Serbia and Bulgaria. Aside from economic interest, there is a political one - to split Europe so that it rises against Brussels and Washington, why not - one good turn deserves another. http://english.pravda.ru/world/europe/08-12-2014/129238-south_stream_europe-0/
pre 9 godina
Bugari se obracaju EU, a gas im dolazi iz Rusije.
pre 9 godina
...Možemo da izgradimo centar za skladištenje gasa u Varni, gde su iz Crnog mora trebalo da izađu cevi planirane za gasovod Južni tok"...
Pa, bile su planirane, sada više nisu, idu u Tursku, jer nema više Južnog toka!
Kakav premijer!
pre 9 godina
samo ne znam ciji gas ces da skladistis tamo...
pre 9 godina
Bugarska je broj nula, uvek bila i ostala. Zato nema Juznog toka...
(Dejan, 11. decembar 2014 14:06)
Odlično zapažanje. I mi smo nula, pa je svaki projekat u kome smo mi i Bugari, množio ili sabirao, osduđen da ima nulu za rezultat...
pre 9 godina
"Bugarska je spremna da, umesto projekta Južni tok, na svojoj teritoriji izgradi centar za distribuciju gasa na evropskom nivou, rekao je premijer Bojko Borisov."
--------------------------------------------------------------------------------
Danas sve go ludak. Prvo Porosenko i Abot sklapaju posao da voze energente iz Australije u Ukrajinu, a sada i ovaj Borisov 'oce da gradi skladiste gasa u Bugarskoj ili bez gasa! Ali, ko zna, mozda je to vezana trgovina sa Australijom i Ukrajinom: onako usput, dovezu gas iz Australije do Varne, tu ga uskladiste pa nastave dalje za Ukrajinu da istovare ugalj.
pre 9 godina
Ovaj svet je otisao u .... kad rekose da dolece taj asteroid?
pre 9 godina
Bugari vazda sa jednima pocinju a sa drugima zavrsavaju!Nema sta,bas su dosledni kao partneri i vrlo pouzdani!Vazno je da nema problema za Severni tok,blago nama,nekima bi to bas tesko palo!Mozda i teze nego ovoj drzavnoj osmorki..Juzni tok!Pa zato valjda i pojacavaju dotok ruskog gasa!Dok se Severnom toku dotok pojacava,Juzni je presusio i pre nego sto je izgradjen!I tako nekima ruski gas i dalje curi a nekima bas i ne!I zato sve dok bude tih totalitarnih politckih pravila..sve ce nam biri hladnije..Kada se gradio Severni tok,rece direktor tadasnje nemacke firme ,Vintersel,..Martin Sase!Gasprom i mi narucismo cevi..a papiti su tek kasnije dosli!Bunile su se i tada neke balticke drzave,ali smo ga mi pak izgradili!Nisu se i tada drzali papirologije i pravila,kao pijan plota..Anije ni cudo kad znamo,ko od njega i ima najvecu korist!Kako tu niko nije gadljiv na ruski gas..cak naprotiv!Ma sve je to odraz totalitarne politike,koju vode neki,koji bi da se nametnu kao ,tata mata,za sve u EU!Oni bi da budu i krojac i snajder u isto vreme, a pre svega i jedini kreator!Dovidjenja drzavna nezavisnosti,dobro jutro kolonijalizmu!A mi cemo da ga nosimo,kako nam ga skroje..Bas smo uspeli, nema sta!
pre 9 godina
E da mi je njihov mozak da odmorim, najeftinije je preko gasovoda. Zato ce "slaba" Nemacka ekonomija da se snabdeva pod jeftinijim uslovima a "jaka" Bugarska ekonomija preko terminala, valjda jer im je privreda konkurentnija pa im se moze. Da bi se bolje razumeli i Srbija je gubitnik, tik do Bugarske.
pre 9 godina
Pa nece oni biti ni na kakvom cvoristu, jer se skladiste gradi u Turskoj nego je bugarskoj javnosti potrebno prodavati pricu zbog nezadovoljstva. Dakle Bugari ce moci da popunjavaju skladiste kao mi npr Banatski dvor - ali tek kad taj gas do njih dodje iz Turske tj kada ga oni od njih kupe kao mi sada od Madjarske.
pre 9 godina
da objasnim onom pametnom sto ovde rece kako ne mozes da budes vlanik gasa i cevovoda. Da ali na severnom toku moze. Iako je projekat za juzni tok bio ugovoren pre treceg energetskog paketa. E sad tu i lezi kvaka sta razvijeni deo severne evrope interesuje gradna juznog toka kad imaju severni. A te zemlje najvise odlucuju gde ce se ulagati novac. A njima juzni tok ne treba. Pa onda mi sa juga evrope treba da ga pravvimo sami bez evropskih para. A sopstvene pare nemamo. Tako da je to cilj krajnji da j toka nema.
pre 9 godina
"Kasno Marko na Kosovo stiže."
pre 9 godina
Da,malo sarene laze da se narodu zamazu oci za budalastinu koju je uradio i oterao Ruse.
pre 9 godina
Jos samo da im daju gas.....?
pre 9 godina
Jos gas da nadju i na konju su.. Mogli bi i jedan naftovod
pre 9 godina
братко не може на две столице
pre 9 godina
pobacajte šlajfne slaninice i sira po plaži i tako namamite "cevi koje bi trebalo da izađu". a i lsd bi mogao da pomogne
pre 9 godina
Bice i Srbija centar u Evropi za isporuku nafte. Koje nafte???
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
(Tracanin, 11. decembar 2014 14:46)
Nema ti u EU ventil je kod mene.ventil ima EU komisija u briselu kao zadnji.a prije toga međudržavna čvorišta upravljaju tvrtke koje su osnovane po EU zakonima i nemaju veze sa vlasnicima.Svatko ima pravo pristupa čvorištu po određenom i odobrenom cijeniku.javni natječaj,žalbe ako se tko odbije,sud određuje po zakonu.nitko nema pravo na zakup više od 50% čvorišta ako nema drugih ponuđača 50% mora ostati prazno.
Tako je glupa ina na skladište plina okoli koji je u njezinom vlasništvu nije se javila na natječaj za zakup kapaciteta,silili se di ču ja sam na svoje se javljat na natječaj i izgubili su i njihov plin je prodat na javnom natječaju za 125$ hep-u.jer je imao zakupljeno skladište a nije imao plina.Profit šta skladište ostvari se uplačuje na ini-n račun jer su ipak oni vlasnici skladišta.
Inače hrvatska,mađarska i rumunjska imaju najeftinije plinove u EU.dok nismo ušli u EU imali smo najskuplji plin u EU.Ina imala dugoročni ugovor sa gaspromom i uvozili 1 miljardu m3 po 550$ a izvozili u Italiju po 180$ preko švicarske tvrtke naravno.Gubitke pokrivali budale kupci naravno,hvala EU šta je rastjerala tu bagru.je li i srbija ono uvozi plin preko švicarske
pre 9 godina
Pa moraju lazima i nebulozama da se peru pred narodom. Umesto 500 miliona evra zarade na godisnjem nivou, za tranzit gasa + ventil kod njih, oni su izabrali da budu americke sluge i to besplatno kao i mi.
(Tracanin, 11. decembar 2014 14:46)
500 miliona godisnje, za 10 godina to je 5 milijardi evra. Koliko je inace Bugarska dobila iz pretpristupnih fondova EU? Sve sto im je EU dala, to je ovim naplatila, mozda cak i vise nego sto je dala.
pre 9 godina
jel ima neko neki posao za mene? skandinavija ima prednost. hvala unapred.
pre 9 godina
Ajde shto se ovaj Bugarin ukakio, to je problem na lokalu. Ali glupost ovih komesara iz Brisela je za zabrinjavanje. Da bi se oprali bacice pare evropskih obveznika u tamo neki terminal i skladishte koji ne moze da se isplati ni u snovima kada ce vec biti izgradjen gasovod par kilometara dalje. Techni u odnosu na kompresovani gas u cevima je uvek vishestruko skuplji, jer mora da se pokrije cena kompresije i superhladjenja, zatim transporta brodovima i na kraju pretovara u lukama; dok gas u gasovodu ima samo beznachajne gubitke pri transportu i kompresiji. Ovi Briselski komesari me podsecaju na one nashe komunistichke kada su terali seljake da kopaju u rudniku u kome nema uglja.
pre 9 godina
Ne može broj dva da bude broj jedan.
pre 9 godina
Банана или чизма, питање је сад!
pre 9 godina
Šta je babi milo, to joj se i snilo. 15 nautičkih milja od obale je teritorija, a 25 milja su tertorijalne vode sa pravom ekonomske eksplatacije, što znači da Rusi naprave gasovod do 40 km od obale, a onda se Bugari priključe i uzimaju rentu za transport i slobodno formiraju cenu. To jedino ako se Rusi najedu ludih gljiva i ožderu špiritom.
pre 9 godina
Kakva nejasna i konfuzna vest.
Novinar blizak temi, nema sta.
Kakav terminal prirodnog tecnog gasa, kako se puni: sa cevovodom iz Rusije(Turske) ili brodskim putem-tankerima, kao sto se planira na Krku u Hrvatskoj. U tom slucaju to vise nema veze sa ruskim gasom.
pre 9 godina
@Gruzanin: 100% se slažem, sa izuzetkom vetrogeneratora, jer meni kao laiku oni deluju mnogo neefikasno. Vazduh struji svuda oko njih, šta oni mukice mogu da uhvate s onim properelčićima? Mislim da bi trebalo sačekati neke lakše materijale koji bi mogli da zahvate veću površinu. A što se novca tiče, za proizvodnju energije vredi se i zadužiti, to mora da se isplati, u slučaju da se ne krade, što je za nas misaona imenica.
A takođe, neophodno je unaprediti izolaciju stambenih objekata, silnu struju pogoresmo samo na grejanje. Naravno, kad bi država stvarno počela sa tim projektom, opet bi utrapili narodu neke smrdljive, ili ne daj Bože i kancerogene materijale... Šteta je što kod nas samo lopovi barataju novcem.
pre 9 godina
Samo da podsetim, postoje dve vrste gasa "Compressed natural gas" (CNG)i "Tečni naftni gas" (TNG ili LPG:Liquefied Petroleum Gas).Prvi se prenosi cevima gasovoda, a drugi uglavnom brodovima.
pre 9 godina
Oni imaju cvoriste a zainteresovani treba da izgrade gasovod,pa jos i kroz celu Bugarsku?
pre 9 godina
Broj jedan kažeš,. Onda cu ja biti Alan Ford .
(Petar, 11. decembar 2014 13:17)
Jasno samo je da je EU Sir Oliver.
pre 9 godina
Ne moze, lepo smo rekli samo moze Srbija da bude lider u regionu.
pre 9 godina
@VIL eksploatacija skriljaca zagadjuje maltene trajno prirodnu sredinu, u rumuniji su trenutno protesti zato sto je neka americka firma trebala da pocne eksploataciju, ameri optuzuju ruse da preko nevladinih organizacija u rumuniji sprecavaju pocetak, nemaju cvrstih dokaza, ovo je bila vest pre jedno 7 dana
pre 9 godina
Možda ovo i nije baš besmisleno kao što izgleda. Zemlje Zapadne Evrope su ozbiljni i dugoročni saveznici, što bi mogao da posvedoči i Portugal, koji je se našao u EU zahvaljujući podršci Velike Britanije koja nije zaboravila strateški odlučujuću uslugu za vreme II svetskog rata kada je Portugal, iako profašistička zemlja, dopustio britanskim avionima da koriste Azorska ostrva kao bazu za napade na nemačke podmornice koje su pretile da potope britansku trgovačku flotu koja je hranila Britaniju. Portugalci su, iako neutralni, bili bliži Nemačkoj koja je u tom trenutku pobeđivala na svim frontovima, i nevoljno su učinili ovu uslugu na koju ih je obavezivao srednjovekovni ugovor sa Engleskom. Saglasnost je data tek posle dvodnevnog zasedanja njihove skupštine, i mnogi su govorili da je protiv interesa Portugala. Međutim, Portugal je ušao u Evropsku Ekonomsku Zajednicu 1986, kada i Španija, iako po svojim kapacitetima nije bio ni blizu zemalja koje su tu mogućnost dobile do tada, ali i mnogo kasnije.
(Zlatan, 11. decembar 2014 14:37)
I sta kazes, Britanci ne zaboravljaju saveznike,a ?)))) Da, u pravu si, zato nas rasturise,ko nam je kriv sto smo se u oba svetska rata borili na strani Nemacke.
77 Komentari
Sortiraj po: