odgovor svim komentarima
pre 9 godina
Prema komentarima većine može se zaključiti da je Srbija puna nacista.
Petak, 26.09.2014.
12:42
Zaštitnik građana Saša Janković rekao je da veliki deo odgovornosti za <a href="http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=09&dd=26&nav_category=16&nav_id=904191" class="text-link" target= "_blank">požar u kome je troje dece stradalo u romskom naselju</a>, snose država i lokalna zajednica.
Izvor: B92
pre 9 godina
Prema komentarima većine može se zaključiti da je Srbija puna nacista.
pre 9 godina
Kad ugledam ove koji upitnu rečenicu počinju sa "jel", ne čitam dalje.
(Jelisaveta, 26. septembar 2014 13:56)
Jel...isaveta :):):)
pre 9 godina
Rome treba iseliti iz nehigijenskih naselja, smestiti ih, za početak, u kontejnere, popisati ih, dati im zdravstvene knjižice,lične karte, obilaziti ih iz centara za socijalni rad,sposobnim muškarcima dati zaposlenje u gradskoj čistoći, zelenilu.......
(Miki, 26. septembar 2014 14:49)
Znate, nikad nista nema samo jednu stranu. Da bi se nekom pomoglo, mora da postoji VOLJA obeju strana, tako da se sa vama slazem do "sposobnim muskarcima".
Posle toga treba da stoji NATERATI SVE sposobne muskarce da rade - vecina hoce, ali tu je i manjina kojima treba "podsticaj" da se manu prosnje i slicnog i krenu zaista da rade za zivot, jer inace dzabe krecimo.
Takodje, roditelje treba NATERATI da decu PUSTE u skole, bar do kraja osnovne. Opet, i tu postoji manjina koja ce radije "izdavati" decu za prosnju, a kceri udavati sa 12 godina, pa se problem samo replicira iz generacije u generaciju.
Ko to ne zali, lepo mu treba oduzeti decu, pa smestiti u hraniteljske porodice, ne bi li im se pruzila sansa da ipak jednog dana postanu "normalni" ljudi, sta god to u Srbiji znacilo.
Takodje, ne znam zasto oko tih "naselja" mora da bude toliko PRLJAVO. Ako i "rade" sekundarne sirovine, mogli bi posle ostatke izvoleti vratiti u kontejner iz kog su ga i dovukli!
Naime, kad se sve sabere, dzabe ti nekom DAS nesto ili pruzis neku priliku, ako taj na to svaki put pljune i nastavi po starom, pa se opet uvali u isti problem i dodje da kuka za pomoc.
pre 9 godina
@mikan a to kad bi uradili kod nas, na sva usta bi vikali, kako ih nije sramota, jadni ljudi nemaju za leba a ovi ih izbacuju... da se ne lazemo tako bi bilo.
pre 9 godina
Bas tuga. Sta ste vi radili kad se ovo desilo? Mirno spavali u svojim cistom lepim domovima.
Predsednik u inostranstvu. Premijer hapsi krimose a u drzavi mu umiru deca.
Jako zalosno.
Moje saucesce svim ljudima sa savescu.
pre 9 godina
Jeste licemerno, ali ipak: "dan zalosti" bi dodatno skrenuo paznju ...
pre 9 godina
zivot roma je ovakav...zene se mladi..a nemaju nista..prave decu da prose..a samo oni koji nesto rade..oni zive bolje upoznao sam ih dosta..koji imaju kuce i stvari unutra bolje nego svi mi koji nismo romi...vecina su muzicari romi su poznati i po muzici i glasu..ja koji imam posao..ne znam da li da vise pravim dece jer ne mogu sa ovom platom i ove da iskolujem..tesko je..saucesce porodicama..pogledajte svu decu koja prose..zasto prose da bi im otac kupio cigare i pice..i to je surova istina..ima ih svuda..umesto da sebe zale..neka rade pa nece imati svece..uvek je im je neko drugi kriv..ja kad me sef zeza ja kazem sebi pa sto i ti nisi zavrsio fakultet..da romi ne zive kako zive da malo podignu svoj zivot radeci posteno drugacije bi ih i narod gledao..nema veze koje si nacionalnosti mnogi od nas su postanari i bore se za zivot..
pre 9 godina
Dragi sugradjani, institut "zastitnika gradjana" sluzi upravo zastiti najugorzenijih. Vidim svasta pisete o gospodinu Jankovicu i o tome zasto pomagati siromasne cigane a ne nezaposlene. Mnogo gresite.
Romi u ovim divljim naseljima jesu medju najugrozenijima jer nemaju nigde nista. Ako je vama ok da tako zive samo 50m od vase zgrade i da im deca stradaju na ovaj nacin onda zaista nemam reci.
Nema njih milion vec desetak hiljada u celoj zemlji (ukupno je oko 150.000 Roma ali manji deo zivi u divljim naseljima). Tuzno je da ovo drustvo i drzava ne mogu da rese taj problem. Tuzno je kakvi smo ljudi kad drugo ljudsko bice pored nas zivi gore od naseg kucnog ljubimca, ali se to nas ne tice. Izgovor je uvek lako naci. Tesko je naci resenje. Izaci cemo na ulice zbog nasih plata i penzija ali necemo zbog troje dece izgorele u pozaru. To se dogadja svake godine.
pre 9 godina
@Bgd
@Tihana
Ne vredi, minusa vise nego pluseva. Tipicno.
Zena je ostala bez dece ( zar mislite da Romkinje manje vole svoju decu od nas-vas ostalih?).
I, hajde, briga vas za nju, brinete kolika je plata Zastitnika gradjana i da li Romi zive u takvim uslovima zato sto bas tako vole.... Ali, zasto minusi na ljudski komentar: jadna zena, pomozite joj?
Da, bio je tu i jedan sto opisuje kako Romkinja maltretira svoje dete.
Sta, ti nikad nisi video kako decu maltretiraju ostali? Pa ja sam se bar pet puta umesala kada su "neromi" maltretirali decu i bila "izvizdana" od prisutnih baba i njihovog: treba ih tuci dok su mali, sa sve kaziprstom kojim mi prete sto se mesam.
Neverovatna kolicina predrasuda, stereotipa i potpuno odsustvo saosecanja.
Nek Rom zivi u kartonskoj kuci, jer boze moj, oficir nema stan.
Pa ni ja nisam imala stan, pa sam rmbacila sa muzem od jutra do sutra, pa ga sad imam.
pre 9 godina
Kad je Djilas selio ljude iz kartonskih naselja u kontejnere koji su barem bili bezbedni i imali kakvu takvu infrastrukturu, bio je Djitler. Sad kad Vučiću i Malom deca gore u nehigijenskim naseljima, verovatno su Dalaj Lama i Majka Tereza.
pre 9 godina
Држава сноси одговорност што је осиромашила и покрала свој целокупан народ и шта ћемо сада?
pre 9 godina
Jako mi je zao ove djece ali mislim da drzava i nije toliko kriva za slab zivotni standard Romskog naroda. Jednostavno, mislim da je svaka drzava obezbijedila sve zakonske pretpostavke da i Romi uzivaju sva prava kao i svaki drugi gradjanin iste drzave. Mislim da Romi moraju mijenjati svoj mentalitet inace ce se u potpunosti izgubiti. Sta zelim reci, poredjenja radi nas narod (Srbi, Bosanci, Hrvati...) kad mu neide savrseno jednostavno se posveti stocarstvu, ovcama, svinjama... pa po cijelo ljeto rinta po njivama, kupi sijeno, obradjuje zitarice... Nije zivotno rjesenje samo psovat drzavu i govorit "NE VALJA DRZAVA", Nije rjesenje ni sjest na ulicu i prositi, zamislite da svi posjedamo na cestu i prosimo. A kuca, pa ljudi moj otac pravi i doradjuje kucu evo 30 godina. Ima posla, u takvom smo podrucju da je ovdje sramota biti sirotinja, sve sto zagrnes u zemlju plod ti je 10 puta veci od uloga. Nece ljudi da rade, a tu prije svega mislim na Rome.
pre 9 godina
A nemački parlament pre neki dan proglasio Srbiju sigurnom zemljom, i sprečio rome da traže azil
pre 9 godina
Hoće li iko ikad javno priznati da Romi sami snose do odgovornosti za svoju sudbinu i stanje u kome se druge zajednice nalazi. Ako ja pustim svoje dijete da u hladne jesenje dane boso i golo tumara po gradu i prosi. Pa i drugi su gladni, pa niko to ne radi svojoj djeci... Sa druge strane, ja poznajem dvije romske porodice koje su se potpuno asimilirale, školuju djecu, fakultetski, rade - loše poslove, ali rade, i žive u fino uređenim kućama. Nisam znao da su Romi dok mi nisu sami rekli.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Rango, 26. septembar 2014 13:10)
Problem je sto Romi jako tesko mogu da zive normalan zivot u Srbiji. Da, ima takvih slucajeva u kojem se ljudi i ne trude da poboljaju sebi zivot. Ali isto tako imas Rome koji pokusavaju da se asimiliraju u drustvo a to je u Srbiji prosto nemoguce. Od osnovne skole, preko srednje, do fakulteta pa do radnog mesta ti su ljudi diskriminisani. U Srbiji je drustvo jako bolesno i bice posledice zbog toga naravno. A posle cemo da se pravimo mutavi i da krivimo celi svet sto nam se drzava raspada. Pokazatelj trenutnog stanja naseg drustva je Parada Ponosa, gde se ljudima preti smrcu, ja to jednostavno ne mogu da shvatim.
pre 9 godina
Veliki broj Roma je dobio stanove, a ima Beogradjana koji i dan danas zive kao podstanari, to znaci i oni trebaju da naprave kartonsko naselje da bi dobili stanove. Ovde drzava nista nije kriva, Romi dolaze iz Crne Gore, Makedonije, i iz drugih gradova Srbije u Beograd ocekujuci stanove.
pre 9 godina
U kojoj zemlji živi Saša Janković? Pa Srbija nema ni čestite gaće na sebi, a on priča kao da je u Švajcarskoj. Zna li taj čovek koliko je nezaposlenih inženjera, lekara, pravnika, ekonomista? Pa valjda i oni zaslužuju nešto od ove države. U ovoj muci i žalosti, svi pametuju kao da država ima, a neće da uradi.
pre 9 godina
Oni treba da traze prava a ne tamo neki.
pre 9 godina
Slazem se,iako dobro poznajem rome i njihovo ponasanje,ipak su po tom pitanju drzavne institucije odgovorne i duzne da prate sta se desava u zemlji i preduzimaju odredjene mere.O romima se svasta prica,mnogi ih mrze,neki iz ljubomore,pa ja pitam zasto i drugi ne pokusaju da zive kako oni zive,kada im to niko ne brani.Neka oni idu po svetu i rade sta hoce,ako im je tamo to dozvoljeno,oni ce zbog svojih postupaka tamo i odgovarati.Prema tome neka drzavne institucije rade svoj posao,a ne da ih po potrebi pojedini politicari koriste za svoje ciljeve i kupuju za sicu pred izbor.U ovom slucaju je kao i u vecini slucajeva u zemlji potrebno postovati zakone i sprovoditi ih,a ne manipulisati i koristiti gradjane.Nisu samo romi ugrozeni u ovoj zemlji,mnogi su ugrozeni zbog prevaranata koji samo gledaju svoje dzepove i prestiz.Zato postoje zakoni i mere,ali ko to da sprovodi oni koji gaze po njima po potrebi?
pre 9 godina
Ljubazno bi zamolio da mi se da odgovor. U cemu su to romi diskriminisani!?
pre 9 godina
Zaštitiniče, vreme je da podneseš izvšetaj javnosti - šta si radio i URADIO da zaštitiš sve manjinske zajednice u Srbiji u poslednjih godinu dana.
Najlakše je osuđivati druge.
pre 9 godina
Зашто сви очекују од државе да им помогне,и ако су радно способни,али неће да раде.90% рома је у картонима не писмено и могли би радити неки физички посао али неће да раде ,лакше је сакупљати секундарне сировине и живети од социјале.Сви су се скупили из целе Србије у Београду и ако немају услове за живот.Роми из Грабовца,Богдановице Ваљева из влашког краја прави богаташи ,али раде имају и свака част .Не могу роми да се ставе у исти кош ,има радника има и не радника као и осталог народа.Ја бих забранио картонска насеља и не би било оваквих честих трагедија.
pre 9 godina
Uslovi zivota pojedinca NISU iskljuchivo njegova odgovornost nego odgovornost chitavog drushtva, i obrazuj se malo shta se u tvojim uzor-drzavama finansira od novca otetog poreskim obveznicima. Hi-tech industrija je razvijena novcem od poreza, banke spashene bankrota kao i automobilska industrija, ukratko drzava je spasila CEO sistem od kolapsa. Da su se ljudi digli i rekli NE, kao shto ce se ukoro i dici ne bi bili primorani da chitamo tvoje zaslepljene komentare kojima samo demonstrirash svoju servilnost sistemu koji ti je ugrejao guzicu na kratko
pre 9 godina
Rome treba iseliti iz nehigijenskih naselja, smestiti ih, za početak, u kontejnere, popisati ih, dati im zdravstvene knjižice,lične karte, obilaziti ih iz centara za socijalni rad,sposobnim muškarcima dati zaposlenje u gradskoj čistoći, zelenilu.......
pre 9 godina
Čitam dosta komentara koji osuđuju Rome. Naravno, svako snosi deo odgovornosti, ali stvari nisu tako jednostavne. Jedno je sigurno, ugasila su se tri mlada života. Ta deca ne mogu biti odgovorna za tragediju koja ih je snašla. Niko me neće ubediti da je samo majka kriva jer gde je država da to spreči. Gde je država da spreči da mala deca žive u nehumanim uslovima. Ne možete reći da deca žele tako da žive, šta deca znaju. Država je dužna da im obezbedi minimalne uslove, šansu, da imaju normalan život. Ako se roditelji tome protive, deca se daju u hraniteljske porodice i na usvajanje. Od osuda koristi nema, ako možete pomozite, ako ne, bolje ćutite jer od netolerancije samo može da nam bude još gore.
pre 9 godina
Mozete se lazete do sutra..svi znaju kako ta deca odrastaju ..kao da je 50000 godina pre nove ere..od malih nogu ih uce da prose i da kradu...treba da se uvede zakon kao sto je bio u kini da imaju pravo samo na jedno dete..ovako zive u praistoriji a svaka ima po 10 dece!!!Prave decu samo kao izvor prihoda i ponasaju se prema njima kao da su roba..vidim jednu baca dete od godinu dana ,bije ga na sred ulice kao da je igracka..pridjes normalno i kazes joj ona te psuje dere se sta te briga nije tvoje dete
pre 9 godina
Da li ovde, u ovoj državi postoji i odgovornost roditelja? Imam utisak da se većina ovih "zabrinutih" za prava Roma, svojim ponašanjem prema njima i demagoškom retorikom, odnose kao da se radi o ljudima druge kategorije, nesposobnim da svoju decu sačuvaju makar od požara?!Za ovo mogu biti odgovorni samo roditelji a ako su retardirani takvima treba oduzimati decu, kao što se radi na zapadu. Pazite KRIVA DRŽAVA I DRUŠTVO?!
pre 9 godina
zapravo oni iskorišćavaju situaciju da bi i dalja živeli na svoj način ucenjujući većuinu, oni ne žele da žive po pravilima koje važe za sve ostale građane. to je jednostavno tako i tu ništa nije mogla da uradi ni titova jugoslavija a kamoli tomina i vučićeva srbija. naravno tu su i razni nvo-i koji su tu da bio samo dolivali ulje na vatru svojim delovanjem jer njihovi finansijeri žele samo nestabilnost i stalno žarište ma koja da je tema.
pre 9 godina
Lupajte mu minuse, ali @Реалан je u pravu. Evo, potrazite sta se desilo sa pomoci koju su dobili u naselju Barlovo posle poplava (da ja ne prepricavam). A ovakvih prica ima mnogo.
Na nekim proslim izborima sam glasao za Romsku partiju, jer sam smatrao da oni moraju imati svog predstavnika u Skupstini. Predstavnika su dobili, ali se on uopste nije bavio polozajem romske manjine, cak ni pitanjem osnovnih dokumenata.
pre 9 godina
Opet ovaj MUDRONJA.Dokle misli da brani samo LLLGLLLBT , Rome I sl.
Drugi gradjani ga ne zanimaju. Zalosno je sto je jos uvek na tom mestu.
Od njegove plate I njegovih saradnika moze se napraviti cello kontejnersko naselje za rome. Neka kaze nesto o tome, a ne samo JA pa JA.
Zaloasno
pre 9 godina
pa ne, najbolje da im izgradimo kuce i stanove, a oni i dalje nista da ne rade... a ljudi sa fakultetskim diplomama da iznajmljuju stanove za 200-300e i da rade kao budale
pre 9 godina
jos jedan pokazatelj koliko su socijalne sluzbe nemocne u slucaju ponasanja romskih roditelja prema deci.
pre 9 godina
Svakodnevno na hiljade gradjana prodju pored tih kartonskih naselja nereagujuci jer su i sami preokupirani svojim brigama? Nije na gradjanima da to resavaju ali se moglo nekim idejama u MZ da iniciraju gradske menadjere i ostale odgovorne u gradu koji su godinama bez ideje i odgovornosti, tim pre sto su ta naselja puna otpada i prljavstine? Velika tragedija za tri mlada zivota.
pre 9 godina
Jadna deca umrese ni kriva ni duzna.Svi mi kao drustvo kao i drzava snosimo deo krivice ali najveci krivci su sami roditelji...
pre 9 godina
Ne mozes da pomognes nekom ko sam sebi nece da pomogne
zalosno je za tu decu , ali pre dva dana ih vidis u troli kako prose i cimataju dete golo i boso a nema dete vise od dve god .
Takvi su kakvi su 100god unazad i ne mozemo mi nista da promenimo , dok oni ne rese sami sa sobom nesto da urade
pre 9 godina
tragedija koju je tesko bilo izbechi. da li je drzava kriva i da li je mogla vise da ucini? Bilo bi dobro da g Jankovich s novinarima (obavezno i tv ekipe)obidje kontejnerska naselja u koja su preseljeni stanovnici naselja ispod Gazele ili "Belvila". Koliko romske dece ide u skolu, u kavkom je stanju namestaj u pokuchstvo koje im je pokonjeno. Da Beoradjani vide kako su utrosene njihove pare.
pre 9 godina
Tako je, krivicu snosi zajednica. Svima jos 5% plate dole, pa da Romi imaju normalne uslove za zivot.
pre 9 godina
Jasan je Janković, on nije kriv već država i lokalna zajednica.Samo neka udara po vlasti, kad je ona njemu pustila dizgine i platu od 34o.,ooo dinara, neka i trpi ljuvanje i bockanje.Bravo Jankoviću.
pre 9 godina
Iskreno mi je žao te dece koja su ni krivani dužna stradala.A Vas sramota da bude o odluci da li treba diskutovati o tome ili ne.
pre 9 godina
A zašto odmah hapse majku?Jadnoj ženi pre treba pomoć psihologa.Kao da bi neko držao decu u kartonskoj straćari da ne mora.
pre 9 godina
Tragedija, Tragedija...
Sramota je u kojoj zemlji zivimo...
pre 9 godina
Imam predlog za gospodina Jankovica..kada vec toliko hoce da pomogne, kako kaze "tezak položaj Roma u neformalnim naseljima koji vapi za konkretnim merama na unapređenju uslova stanovanja i života te najranjivije grupe ljudi u Srbiji", svakog meseca neka donira svoj deo orgomne plate koja se meri vise stotina dinara i imace svaki kredibilitet da prica o toj temi..
pre 9 godina
A ne, kod nas nikad drzava nije kriva nizasta i vlada nema veze sa bilo kakvom odgovornoscu kao pojam. Uvek su bili krivi oni koji su bili pre na vlasti i sledecima ce biti krivi oni koji dolaze!
pre 9 godina
Nisi se oglasio kada je Obrenovac bio pod vodom da osudis drzavu za nemarnost.
pre 9 godina
Zaista je tragedija sto se ovo desilo i to u 21. veku. Ali, zar drzava nije zbrinjavala dobar deo roma po stanovima, i davala barake. Stanovi koliko cujem su demolirani, lozili su parkete, poskidali prozore i povadili el instalacije. Da li je resenje dati nekom stan ako se tako ponasa. Treba to menjati u korenu, dakle decu obavezno slati u skolu kako bi se socijalizovala i edukovala, a rodoteljima uvesti kazne unsmislu drustveno-korisnog rada ako se ponasaju kako ne treba.
pre 9 godina
Како помоћи неком ко не жели сам себи да помогне? (пример измештања нехигијенског насеља од пре пар година - нема шансе да би им било лошије у том новом смештају него што им је било у тим картонским кутијама)
pre 9 godina
Sasa smaras. Primas duplu platu, a samo pises saopstenja. Podnesi ostavku ili se ukljuci konkretnim potezima u resavanje nagomilanih problema.
pre 9 godina
Pitanje za Jankovica - jel mogu ja da zivim u kartonskom naselju u sirem centru Ciriha, Minhena ili Londona ? Posle koliko minuta bi me policija doticnih zemalja uhapsila i naplatila mi visoku kaznu (koju boh morao da otplatim dobrovoljnim prislinim radom ako nemam dovoljno novca) ?
pre 9 godina
Sve stoji.
Stid me je.
pre 9 godina
I srpska deca zive u takvim uslovima, a neka i jos u gorim pa ne vidim da se neko bunio i pisao o tome!Naravno da je ovo tragedija, ali ne treba vezivati za nacionalnu pripadnost!
pre 9 godina
Sta reci? Ova tri detska zivota su opomena, ali drzava nece nista preduzeti.
pre 9 godina
Ovo je klasična zloupotreba tragedije za političku i socijalnu demagogiju. Uslovi života pojedinca su njegova odgovornost, i rezultat su njegovog zalaganja, motivacije i načina razmišljanja, i ako neko živi u lošim uslovima, za to sasvim sigurno nije kriva država, već primarno on sam, niti treba očekivati od države da bude dadilja neodgovornim ljudima koji se ne brinu sami za sebe i za svoje porodica od novca otetog poreskim obveznicima.
pre 9 godina
Iskreno saučešće roditeljima.
pre 9 godina
Slazem se da drzava i lokalna zajednica snose deo odgovornosti, ali sta je sa roditeljima??? Imaju li oni neku odgovornost, pre zvega zakonsku ? Najveca odgovosnost je njihova. Ako nemas uslove za decu, ne mozes da "pravis" decu i onda vapis da te drzava "izdrzava"(i ne mislim samo na Rome).Takvi najcesce namaju samo jedno dete ,i zivot takve dece je pakao. U nekim sredjenijim drzavama, deca se oduzimaju takvim roditeljima.Na zalost u Srbiji tesko da bi neko usvojio romsko dete,tu bi usvojitelje trebalo traziti u inostranstvu ( posto Centar za socijalni rad i te kako dozvoljava da se deca usvajaju u insotranstvu ). Sve zajedno, zao mi je (sve) te dece, tuzan je njihov zivot i bez perspektive.Ako ce sada biti komentara da sam okrutna i da svako ima pravo da ima dete, ja bih rekla drugacije, svako dete ima pravo na normalan zivot...
pre 9 godina
dajte im stanove u Stepi!!!!
pre 9 godina
Tacno tako, u 21. veku NASA deca zive kao u srednjem veku. Odgovornost sledi po liniji Sapic-Mali-Vucic, likovi koji se, sigurna sam, nikada nisu bavili ovom problematikom. A gde su nevladine organizacije, stranacki omladici i volonteri, crkva kada treba da se pomogne.. i kako ove porodice prezivljavaju zime.. I mi kao narod smo krivi jer vecito nipodostavamo Rome kao nekulturne, neobrazovane i pre svega nesposobne gradjane koji nikako ne doprinose pa samim tim i ne trebaju da dobiju pomoc.. Ali i ovo ce se zaboraviti i ostati u senci Beograda na vodi i drugih besmislenih projekata koji sluze samo kako bi gore navedeni mogli da obuku svoja skupa odela i paradiraju medijima koji im daju preveliku paznju kako bi sakrili svoje neznanje, nesposobnost i necinjenje za sve siromasne gradjane u Srbiji, a svi smo svesni koliko njih ima jer ih svakog dana vidjamo na ulici i sakrivamo pogled.. Sramota!!!!
pre 9 godina
Država je mogla više da učini, ali ne mnogo više. Već decenijama velika većina Roma potpuno odbija bilo kakvu saradnju po pitanju, ne asimilacije, nego socijalizacije.
U "onoj" zemlji, kada je bilo mnogo više sredstava za socijalne programe, i kada su prava manjina poštovana kako nigde na svetu nisu, oni su na svoju štetu učinili sve šta se moglo učiniti.
Svaka drastičnija mera, bila bi smatrana "prisilnom asimilacijom", i dežurni dušebrižnici iz zemlje i sveta bi je osudili kao ekstremnu.
Naravno da mi je žao dečice, ali je krivica njihovih roditelja mnogo veća nego krivica države, kakva god bila.
pre 9 godina
Izuzetno volim ovako pametne ljude ??
Posle svega znaju sve sta je trebalo ili ...
A Zasto ti zastitnice nisi odvojio malo para od svog budjeta i nesto uradio ili zasto ne zastitis i sve nas ostale koji smo bez posla, i bez ikakve sanse da ga nadjemo jer smo presli 50-6o godina.
A voleo bih da vidim onoga ko ce te iz tih naselja staviti u drugi okvir zivota.
SAMO DA NE BUDEM ZLONAMERAN IZUZETNO MI JE ZAO SVAKOGA COVEKA KOJI NASTRADA A KAMOLI DECE KOJA NISU NI SPOZNALA ZIVOT.
pre 9 godina
Sad je svima potpuno jasno da je Đilas bio u pravu kada je "na silu" iseljavao romske porodice iz kartonskih udžerica.Ova tri mlada života sada ,nažalost,nije više moguće spasiti.
pre 9 godina
Imas 10 (slovima deset) puta vecu platu od moje i samo pametujes, a ja imam vecu diplomu od tebe ali radim u privatnom sektoru i moram da cutim da me ne bi najurili, jer nemam vezice, nisam clan partije, nemam para da zauvek odem iz Srbije, a takvih je nazalost ovde u milionima, a dokle ce tako da bude ne znam...
pre 9 godina
Rasla sam osamdesetih izmedju dve romske zajednice - Orlovskog naselja i tzv. Karton sitija. Bila sam sa "dobre" strane Mirijevskog potoka, tamo gde se zivelo normalno. Deca iz tih naselja su sa nama isla u skolu uglavnom samo do cetvrtog razreda. Ako bas nisu mogle da ih stave u specijalna odeljenja sa decom koja su imala razne poremecaje u razvoju ili ucenju, uciteljice su se trudile da ih od nas odvoje, grupisu da sede zajedno, uglavnom u zadnjim klupama.
Da li se ista promenilo za ovih trideset godina? Nije. Zasto? Zato sto mi nista nismo uradili da bi se promenilo. Niko to nece uraditi umesto nas, jer ne moze.
pre 9 godina
Kada je već Zaštinik građana pokrenuo raspravu, za početak, odvojio bih dva pitanja:
1. Da li je mogla da se spreči tragedija u kojoj je, u požaru, izgorelo troje dece?
2. Da li može da se spreči tragedija u kojoj veliki broj pripadnika Romske nacionalne zajednice živi u nehumanim uslovima?
pre 9 godina
A nehumani uslovi oficira i njihovih porodica koji su smesteni u vojnim barakama koji placaju zakup u kasarnama, struju i telefon....koji su se borili u ratu? eto smestite Rome u kasarne a njima dajte stanove. to je logican sled. Valjda zasticnice? Vama su dolazili penzionisana vojna lica pa uh niste ni primili, a ovde pricate druge stvari.Sram Vas bili.
pre 9 godina
Kad ugledam ove koji upitnu rečenicu počinju sa "jel", ne čitam dalje.
pre 9 godina
Tako je to kada od mesta mladjeg savetnika u Min omladine i sporta dodjes u ulogu Ombudsmana. Drugi i poslednji mandate tece, reizabran neces biti, pa udaras po vlasti ne bi li se umilio protivnicima i drugima da te posle uhlebe. Imas ti nadleznosti od 2007 za manjine, da je tebi stalo nesto bi uradio a ne da suze krokodilske prosipas. Sram te bilo, koristis nesrecu da sebe preporucis.
pre 9 godina
Uhapsili nesrećnu majku zato što nije imala sijalicu! Ej, državo!!!
pre 9 godina
Hoće li iko ikad javno priznati da Romi sami snose do odgovornosti za svoju sudbinu i stanje u kome se druge zajednice nalazi. Ako ja pustim svoje dijete da u hladne jesenje dane boso i golo tumara po gradu i prosi. Pa i drugi su gladni, pa niko to ne radi svojoj djeci... Sa druge strane, ja poznajem dvije romske porodice koje su se potpuno asimilirale, školuju djecu, fakultetski, rade - loše poslove, ali rade, i žive u fino uređenim kućama. Nisam znao da su Romi dok mi nisu sami rekli.
pre 9 godina
pa sto ih nisi zastitio?
pre 9 godina
Hoće li iko ikad javno priznati da Romi sami snose do odgovornosti za svoju sudbinu i stanje u kome se druge zajednice nalazi. Ako ja pustim svoje dijete da u hladne jesenje dane boso i golo tumara po gradu i prosi. Pa i drugi su gladni, pa niko to ne radi svojoj djeci... Sa druge strane, ja poznajem dvije romske porodice koje su se potpuno asimilirale, školuju djecu, fakultetski, rade - loše poslove, ali rade, i žive u fino uređenim kućama. Nisam znao da su Romi dok mi nisu sami rekli.
pre 9 godina
Pitanje za Jankovica - jel mogu ja da zivim u kartonskom naselju u sirem centru Ciriha, Minhena ili Londona ? Posle koliko minuta bi me policija doticnih zemalja uhapsila i naplatila mi visoku kaznu (koju boh morao da otplatim dobrovoljnim prislinim radom ako nemam dovoljno novca) ?
pre 9 godina
Sad je svima potpuno jasno da je Đilas bio u pravu kada je "na silu" iseljavao romske porodice iz kartonskih udžerica.Ova tri mlada života sada ,nažalost,nije više moguće spasiti.
pre 9 godina
Како помоћи неком ко не жели сам себи да помогне? (пример измештања нехигијенског насеља од пре пар година - нема шансе да би им било лошије у том новом смештају него што им је било у тим картонским кутијама)
pre 9 godina
Zaista je tragedija sto se ovo desilo i to u 21. veku. Ali, zar drzava nije zbrinjavala dobar deo roma po stanovima, i davala barake. Stanovi koliko cujem su demolirani, lozili su parkete, poskidali prozore i povadili el instalacije. Da li je resenje dati nekom stan ako se tako ponasa. Treba to menjati u korenu, dakle decu obavezno slati u skolu kako bi se socijalizovala i edukovala, a rodoteljima uvesti kazne unsmislu drustveno-korisnog rada ako se ponasaju kako ne treba.
pre 9 godina
Mozete se lazete do sutra..svi znaju kako ta deca odrastaju ..kao da je 50000 godina pre nove ere..od malih nogu ih uce da prose i da kradu...treba da se uvede zakon kao sto je bio u kini da imaju pravo samo na jedno dete..ovako zive u praistoriji a svaka ima po 10 dece!!!Prave decu samo kao izvor prihoda i ponasaju se prema njima kao da su roba..vidim jednu baca dete od godinu dana ,bije ga na sred ulice kao da je igracka..pridjes normalno i kazes joj ona te psuje dere se sta te briga nije tvoje dete
pre 9 godina
Rasla sam osamdesetih izmedju dve romske zajednice - Orlovskog naselja i tzv. Karton sitija. Bila sam sa "dobre" strane Mirijevskog potoka, tamo gde se zivelo normalno. Deca iz tih naselja su sa nama isla u skolu uglavnom samo do cetvrtog razreda. Ako bas nisu mogle da ih stave u specijalna odeljenja sa decom koja su imala razne poremecaje u razvoju ili ucenju, uciteljice su se trudile da ih od nas odvoje, grupisu da sede zajedno, uglavnom u zadnjim klupama.
Da li se ista promenilo za ovih trideset godina? Nije. Zasto? Zato sto mi nista nismo uradili da bi se promenilo. Niko to nece uraditi umesto nas, jer ne moze.
pre 9 godina
Ovo je klasična zloupotreba tragedije za političku i socijalnu demagogiju. Uslovi života pojedinca su njegova odgovornost, i rezultat su njegovog zalaganja, motivacije i načina razmišljanja, i ako neko živi u lošim uslovima, za to sasvim sigurno nije kriva država, već primarno on sam, niti treba očekivati od države da bude dadilja neodgovornim ljudima koji se ne brinu sami za sebe i za svoje porodica od novca otetog poreskim obveznicima.
pre 9 godina
U kojoj zemlji živi Saša Janković? Pa Srbija nema ni čestite gaće na sebi, a on priča kao da je u Švajcarskoj. Zna li taj čovek koliko je nezaposlenih inženjera, lekara, pravnika, ekonomista? Pa valjda i oni zaslužuju nešto od ove države. U ovoj muci i žalosti, svi pametuju kao da država ima, a neće da uradi.
pre 9 godina
Sasa smaras. Primas duplu platu, a samo pises saopstenja. Podnesi ostavku ili se ukljuci konkretnim potezima u resavanje nagomilanih problema.
pre 9 godina
pa sto ih nisi zastitio?
pre 9 godina
Зашто сви очекују од државе да им помогне,и ако су радно способни,али неће да раде.90% рома је у картонима не писмено и могли би радити неки физички посао али неће да раде ,лакше је сакупљати секундарне сировине и живети од социјале.Сви су се скупили из целе Србије у Београду и ако немају услове за живот.Роми из Грабовца,Богдановице Ваљева из влашког краја прави богаташи ,али раде имају и свака част .Не могу роми да се ставе у исти кош ,има радника има и не радника као и осталог народа.Ја бих забранио картонска насеља и не би било оваквих честих трагедија.
pre 9 godina
Kad je Djilas selio ljude iz kartonskih naselja u kontejnere koji su barem bili bezbedni i imali kakvu takvu infrastrukturu, bio je Djitler. Sad kad Vučiću i Malom deca gore u nehigijenskim naseljima, verovatno su Dalaj Lama i Majka Tereza.
pre 9 godina
Rome treba iseliti iz nehigijenskih naselja, smestiti ih, za početak, u kontejnere, popisati ih, dati im zdravstvene knjižice,lične karte, obilaziti ih iz centara za socijalni rad,sposobnim muškarcima dati zaposlenje u gradskoj čistoći, zelenilu.......
(Miki, 26. septembar 2014 14:49)
Znate, nikad nista nema samo jednu stranu. Da bi se nekom pomoglo, mora da postoji VOLJA obeju strana, tako da se sa vama slazem do "sposobnim muskarcima".
Posle toga treba da stoji NATERATI SVE sposobne muskarce da rade - vecina hoce, ali tu je i manjina kojima treba "podsticaj" da se manu prosnje i slicnog i krenu zaista da rade za zivot, jer inace dzabe krecimo.
Takodje, roditelje treba NATERATI da decu PUSTE u skole, bar do kraja osnovne. Opet, i tu postoji manjina koja ce radije "izdavati" decu za prosnju, a kceri udavati sa 12 godina, pa se problem samo replicira iz generacije u generaciju.
Ko to ne zali, lepo mu treba oduzeti decu, pa smestiti u hraniteljske porodice, ne bi li im se pruzila sansa da ipak jednog dana postanu "normalni" ljudi, sta god to u Srbiji znacilo.
Takodje, ne znam zasto oko tih "naselja" mora da bude toliko PRLJAVO. Ako i "rade" sekundarne sirovine, mogli bi posle ostatke izvoleti vratiti u kontejner iz kog su ga i dovukli!
Naime, kad se sve sabere, dzabe ti nekom DAS nesto ili pruzis neku priliku, ako taj na to svaki put pljune i nastavi po starom, pa se opet uvali u isti problem i dodje da kuka za pomoc.
pre 9 godina
Tacno tako, u 21. veku NASA deca zive kao u srednjem veku. Odgovornost sledi po liniji Sapic-Mali-Vucic, likovi koji se, sigurna sam, nikada nisu bavili ovom problematikom. A gde su nevladine organizacije, stranacki omladici i volonteri, crkva kada treba da se pomogne.. i kako ove porodice prezivljavaju zime.. I mi kao narod smo krivi jer vecito nipodostavamo Rome kao nekulturne, neobrazovane i pre svega nesposobne gradjane koji nikako ne doprinose pa samim tim i ne trebaju da dobiju pomoc.. Ali i ovo ce se zaboraviti i ostati u senci Beograda na vodi i drugih besmislenih projekata koji sluze samo kako bi gore navedeni mogli da obuku svoja skupa odela i paradiraju medijima koji im daju preveliku paznju kako bi sakrili svoje neznanje, nesposobnost i necinjenje za sve siromasne gradjane u Srbiji, a svi smo svesni koliko njih ima jer ih svakog dana vidjamo na ulici i sakrivamo pogled.. Sramota!!!!
pre 9 godina
Opet ovaj MUDRONJA.Dokle misli da brani samo LLLGLLLBT , Rome I sl.
Drugi gradjani ga ne zanimaju. Zalosno je sto je jos uvek na tom mestu.
Od njegove plate I njegovih saradnika moze se napraviti cello kontejnersko naselje za rome. Neka kaze nesto o tome, a ne samo JA pa JA.
Zaloasno
pre 9 godina
jos jedan pokazatelj koliko su socijalne sluzbe nemocne u slucaju ponasanja romskih roditelja prema deci.
pre 9 godina
A nehumani uslovi oficira i njihovih porodica koji su smesteni u vojnim barakama koji placaju zakup u kasarnama, struju i telefon....koji su se borili u ratu? eto smestite Rome u kasarne a njima dajte stanove. to je logican sled. Valjda zasticnice? Vama su dolazili penzionisana vojna lica pa uh niste ni primili, a ovde pricate druge stvari.Sram Vas bili.
pre 9 godina
Tako je, krivicu snosi zajednica. Svima jos 5% plate dole, pa da Romi imaju normalne uslove za zivot.
pre 9 godina
Izuzetno volim ovako pametne ljude ??
Posle svega znaju sve sta je trebalo ili ...
A Zasto ti zastitnice nisi odvojio malo para od svog budjeta i nesto uradio ili zasto ne zastitis i sve nas ostale koji smo bez posla, i bez ikakve sanse da ga nadjemo jer smo presli 50-6o godina.
A voleo bih da vidim onoga ko ce te iz tih naselja staviti u drugi okvir zivota.
SAMO DA NE BUDEM ZLONAMERAN IZUZETNO MI JE ZAO SVAKOGA COVEKA KOJI NASTRADA A KAMOLI DECE KOJA NISU NI SPOZNALA ZIVOT.
pre 9 godina
I srpska deca zive u takvim uslovima, a neka i jos u gorim pa ne vidim da se neko bunio i pisao o tome!Naravno da je ovo tragedija, ali ne treba vezivati za nacionalnu pripadnost!
pre 9 godina
Imas 10 (slovima deset) puta vecu platu od moje i samo pametujes, a ja imam vecu diplomu od tebe ali radim u privatnom sektoru i moram da cutim da me ne bi najurili, jer nemam vezice, nisam clan partije, nemam para da zauvek odem iz Srbije, a takvih je nazalost ovde u milionima, a dokle ce tako da bude ne znam...
pre 9 godina
Slazem se da drzava i lokalna zajednica snose deo odgovornosti, ali sta je sa roditeljima??? Imaju li oni neku odgovornost, pre zvega zakonsku ? Najveca odgovosnost je njihova. Ako nemas uslove za decu, ne mozes da "pravis" decu i onda vapis da te drzava "izdrzava"(i ne mislim samo na Rome).Takvi najcesce namaju samo jedno dete ,i zivot takve dece je pakao. U nekim sredjenijim drzavama, deca se oduzimaju takvim roditeljima.Na zalost u Srbiji tesko da bi neko usvojio romsko dete,tu bi usvojitelje trebalo traziti u inostranstvu ( posto Centar za socijalni rad i te kako dozvoljava da se deca usvajaju u insotranstvu ). Sve zajedno, zao mi je (sve) te dece, tuzan je njihov zivot i bez perspektive.Ako ce sada biti komentara da sam okrutna i da svako ima pravo da ima dete, ja bih rekla drugacije, svako dete ima pravo na normalan zivot...
pre 9 godina
Država je mogla više da učini, ali ne mnogo više. Već decenijama velika većina Roma potpuno odbija bilo kakvu saradnju po pitanju, ne asimilacije, nego socijalizacije.
U "onoj" zemlji, kada je bilo mnogo više sredstava za socijalne programe, i kada su prava manjina poštovana kako nigde na svetu nisu, oni su na svoju štetu učinili sve šta se moglo učiniti.
Svaka drastičnija mera, bila bi smatrana "prisilnom asimilacijom", i dežurni dušebrižnici iz zemlje i sveta bi je osudili kao ekstremnu.
Naravno da mi je žao dečice, ali je krivica njihovih roditelja mnogo veća nego krivica države, kakva god bila.
pre 9 godina
Jadna deca umrese ni kriva ni duzna.Svi mi kao drustvo kao i drzava snosimo deo krivice ali najveci krivci su sami roditelji...
pre 9 godina
Tako je to kada od mesta mladjeg savetnika u Min omladine i sporta dodjes u ulogu Ombudsmana. Drugi i poslednji mandate tece, reizabran neces biti, pa udaras po vlasti ne bi li se umilio protivnicima i drugima da te posle uhlebe. Imas ti nadleznosti od 2007 za manjine, da je tebi stalo nesto bi uradio a ne da suze krokodilske prosipas. Sram te bilo, koristis nesrecu da sebe preporucis.
pre 9 godina
zivot roma je ovakav...zene se mladi..a nemaju nista..prave decu da prose..a samo oni koji nesto rade..oni zive bolje upoznao sam ih dosta..koji imaju kuce i stvari unutra bolje nego svi mi koji nismo romi...vecina su muzicari romi su poznati i po muzici i glasu..ja koji imam posao..ne znam da li da vise pravim dece jer ne mogu sa ovom platom i ove da iskolujem..tesko je..saucesce porodicama..pogledajte svu decu koja prose..zasto prose da bi im otac kupio cigare i pice..i to je surova istina..ima ih svuda..umesto da sebe zale..neka rade pa nece imati svece..uvek je im je neko drugi kriv..ja kad me sef zeza ja kazem sebi pa sto i ti nisi zavrsio fakultet..da romi ne zive kako zive da malo podignu svoj zivot radeci posteno drugacije bi ih i narod gledao..nema veze koje si nacionalnosti mnogi od nas su postanari i bore se za zivot..
pre 9 godina
Jako mi je zao ove djece ali mislim da drzava i nije toliko kriva za slab zivotni standard Romskog naroda. Jednostavno, mislim da je svaka drzava obezbijedila sve zakonske pretpostavke da i Romi uzivaju sva prava kao i svaki drugi gradjanin iste drzave. Mislim da Romi moraju mijenjati svoj mentalitet inace ce se u potpunosti izgubiti. Sta zelim reci, poredjenja radi nas narod (Srbi, Bosanci, Hrvati...) kad mu neide savrseno jednostavno se posveti stocarstvu, ovcama, svinjama... pa po cijelo ljeto rinta po njivama, kupi sijeno, obradjuje zitarice... Nije zivotno rjesenje samo psovat drzavu i govorit "NE VALJA DRZAVA", Nije rjesenje ni sjest na ulicu i prositi, zamislite da svi posjedamo na cestu i prosimo. A kuca, pa ljudi moj otac pravi i doradjuje kucu evo 30 godina. Ima posla, u takvom smo podrucju da je ovdje sramota biti sirotinja, sve sto zagrnes u zemlju plod ti je 10 puta veci od uloga. Nece ljudi da rade, a tu prije svega mislim na Rome.
pre 9 godina
dajte im stanove u Stepi!!!!
pre 9 godina
Nisi se oglasio kada je Obrenovac bio pod vodom da osudis drzavu za nemarnost.
pre 9 godina
pa ne, najbolje da im izgradimo kuce i stanove, a oni i dalje nista da ne rade... a ljudi sa fakultetskim diplomama da iznajmljuju stanove za 200-300e i da rade kao budale
pre 9 godina
Veliki broj Roma je dobio stanove, a ima Beogradjana koji i dan danas zive kao podstanari, to znaci i oni trebaju da naprave kartonsko naselje da bi dobili stanove. Ovde drzava nista nije kriva, Romi dolaze iz Crne Gore, Makedonije, i iz drugih gradova Srbije u Beograd ocekujuci stanove.
pre 9 godina
Iskreno saučešće roditeljima.
pre 9 godina
Lupajte mu minuse, ali @Реалан je u pravu. Evo, potrazite sta se desilo sa pomoci koju su dobili u naselju Barlovo posle poplava (da ja ne prepricavam). A ovakvih prica ima mnogo.
Na nekim proslim izborima sam glasao za Romsku partiju, jer sam smatrao da oni moraju imati svog predstavnika u Skupstini. Predstavnika su dobili, ali se on uopste nije bavio polozajem romske manjine, cak ni pitanjem osnovnih dokumenata.
pre 9 godina
Sve stoji.
Stid me je.
pre 9 godina
Ljubazno bi zamolio da mi se da odgovor. U cemu su to romi diskriminisani!?
pre 9 godina
Imam predlog za gospodina Jankovica..kada vec toliko hoce da pomogne, kako kaze "tezak položaj Roma u neformalnim naseljima koji vapi za konkretnim merama na unapređenju uslova stanovanja i života te najranjivije grupe ljudi u Srbiji", svakog meseca neka donira svoj deo orgomne plate koja se meri vise stotina dinara i imace svaki kredibilitet da prica o toj temi..
pre 9 godina
Sta reci? Ova tri detska zivota su opomena, ali drzava nece nista preduzeti.
pre 9 godina
Jasan je Janković, on nije kriv već država i lokalna zajednica.Samo neka udara po vlasti, kad je ona njemu pustila dizgine i platu od 34o.,ooo dinara, neka i trpi ljuvanje i bockanje.Bravo Jankoviću.
pre 9 godina
Tragedija, Tragedija...
Sramota je u kojoj zemlji zivimo...
pre 9 godina
@Bgd
@Tihana
Ne vredi, minusa vise nego pluseva. Tipicno.
Zena je ostala bez dece ( zar mislite da Romkinje manje vole svoju decu od nas-vas ostalih?).
I, hajde, briga vas za nju, brinete kolika je plata Zastitnika gradjana i da li Romi zive u takvim uslovima zato sto bas tako vole.... Ali, zasto minusi na ljudski komentar: jadna zena, pomozite joj?
Da, bio je tu i jedan sto opisuje kako Romkinja maltretira svoje dete.
Sta, ti nikad nisi video kako decu maltretiraju ostali? Pa ja sam se bar pet puta umesala kada su "neromi" maltretirali decu i bila "izvizdana" od prisutnih baba i njihovog: treba ih tuci dok su mali, sa sve kaziprstom kojim mi prete sto se mesam.
Neverovatna kolicina predrasuda, stereotipa i potpuno odsustvo saosecanja.
Nek Rom zivi u kartonskoj kuci, jer boze moj, oficir nema stan.
Pa ni ja nisam imala stan, pa sam rmbacila sa muzem od jutra do sutra, pa ga sad imam.
pre 9 godina
Kada je već Zaštinik građana pokrenuo raspravu, za početak, odvojio bih dva pitanja:
1. Da li je mogla da se spreči tragedija u kojoj je, u požaru, izgorelo troje dece?
2. Da li može da se spreči tragedija u kojoj veliki broj pripadnika Romske nacionalne zajednice živi u nehumanim uslovima?
pre 9 godina
Држава сноси одговорност што је осиромашила и покрала свој целокупан народ и шта ћемо сада?
pre 9 godina
Kad ugledam ove koji upitnu rečenicu počinju sa "jel", ne čitam dalje.
pre 9 godina
Dragi sugradjani, institut "zastitnika gradjana" sluzi upravo zastiti najugorzenijih. Vidim svasta pisete o gospodinu Jankovicu i o tome zasto pomagati siromasne cigane a ne nezaposlene. Mnogo gresite.
Romi u ovim divljim naseljima jesu medju najugrozenijima jer nemaju nigde nista. Ako je vama ok da tako zive samo 50m od vase zgrade i da im deca stradaju na ovaj nacin onda zaista nemam reci.
Nema njih milion vec desetak hiljada u celoj zemlji (ukupno je oko 150.000 Roma ali manji deo zivi u divljim naseljima). Tuzno je da ovo drustvo i drzava ne mogu da rese taj problem. Tuzno je kakvi smo ljudi kad drugo ljudsko bice pored nas zivi gore od naseg kucnog ljubimca, ali se to nas ne tice. Izgovor je uvek lako naci. Tesko je naci resenje. Izaci cemo na ulice zbog nasih plata i penzija ali necemo zbog troje dece izgorele u pozaru. To se dogadja svake godine.
pre 9 godina
zapravo oni iskorišćavaju situaciju da bi i dalja živeli na svoj način ucenjujući većuinu, oni ne žele da žive po pravilima koje važe za sve ostale građane. to je jednostavno tako i tu ništa nije mogla da uradi ni titova jugoslavija a kamoli tomina i vučićeva srbija. naravno tu su i razni nvo-i koji su tu da bio samo dolivali ulje na vatru svojim delovanjem jer njihovi finansijeri žele samo nestabilnost i stalno žarište ma koja da je tema.
pre 9 godina
Ne mozes da pomognes nekom ko sam sebi nece da pomogne
zalosno je za tu decu , ali pre dva dana ih vidis u troli kako prose i cimataju dete golo i boso a nema dete vise od dve god .
Takvi su kakvi su 100god unazad i ne mozemo mi nista da promenimo , dok oni ne rese sami sa sobom nesto da urade
pre 9 godina
Hoće li iko ikad javno priznati da Romi sami snose do odgovornosti za svoju sudbinu i stanje u kome se druge zajednice nalazi. Ako ja pustim svoje dijete da u hladne jesenje dane boso i golo tumara po gradu i prosi. Pa i drugi su gladni, pa niko to ne radi svojoj djeci... Sa druge strane, ja poznajem dvije romske porodice koje su se potpuno asimilirale, školuju djecu, fakultetski, rade - loše poslove, ali rade, i žive u fino uređenim kućama. Nisam znao da su Romi dok mi nisu sami rekli.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Rango, 26. septembar 2014 13:10)
Problem je sto Romi jako tesko mogu da zive normalan zivot u Srbiji. Da, ima takvih slucajeva u kojem se ljudi i ne trude da poboljaju sebi zivot. Ali isto tako imas Rome koji pokusavaju da se asimiliraju u drustvo a to je u Srbiji prosto nemoguce. Od osnovne skole, preko srednje, do fakulteta pa do radnog mesta ti su ljudi diskriminisani. U Srbiji je drustvo jako bolesno i bice posledice zbog toga naravno. A posle cemo da se pravimo mutavi i da krivimo celi svet sto nam se drzava raspada. Pokazatelj trenutnog stanja naseg drustva je Parada Ponosa, gde se ljudima preti smrcu, ja to jednostavno ne mogu da shvatim.
pre 9 godina
Svakodnevno na hiljade gradjana prodju pored tih kartonskih naselja nereagujuci jer su i sami preokupirani svojim brigama? Nije na gradjanima da to resavaju ali se moglo nekim idejama u MZ da iniciraju gradske menadjere i ostale odgovorne u gradu koji su godinama bez ideje i odgovornosti, tim pre sto su ta naselja puna otpada i prljavstine? Velika tragedija za tri mlada zivota.
pre 9 godina
A zašto odmah hapse majku?Jadnoj ženi pre treba pomoć psihologa.Kao da bi neko držao decu u kartonskoj straćari da ne mora.
pre 9 godina
Čitam dosta komentara koji osuđuju Rome. Naravno, svako snosi deo odgovornosti, ali stvari nisu tako jednostavne. Jedno je sigurno, ugasila su se tri mlada života. Ta deca ne mogu biti odgovorna za tragediju koja ih je snašla. Niko me neće ubediti da je samo majka kriva jer gde je država da to spreči. Gde je država da spreči da mala deca žive u nehumanim uslovima. Ne možete reći da deca žele tako da žive, šta deca znaju. Država je dužna da im obezbedi minimalne uslove, šansu, da imaju normalan život. Ako se roditelji tome protive, deca se daju u hraniteljske porodice i na usvajanje. Od osuda koristi nema, ako možete pomozite, ako ne, bolje ćutite jer od netolerancije samo može da nam bude još gore.
pre 9 godina
Bas tuga. Sta ste vi radili kad se ovo desilo? Mirno spavali u svojim cistom lepim domovima.
Predsednik u inostranstvu. Premijer hapsi krimose a u drzavi mu umiru deca.
Jako zalosno.
Moje saucesce svim ljudima sa savescu.
pre 9 godina
Uhapsili nesrećnu majku zato što nije imala sijalicu! Ej, državo!!!
pre 9 godina
A ne, kod nas nikad drzava nije kriva nizasta i vlada nema veze sa bilo kakvom odgovornoscu kao pojam. Uvek su bili krivi oni koji su bili pre na vlasti i sledecima ce biti krivi oni koji dolaze!
pre 9 godina
tragedija koju je tesko bilo izbechi. da li je drzava kriva i da li je mogla vise da ucini? Bilo bi dobro da g Jankovich s novinarima (obavezno i tv ekipe)obidje kontejnerska naselja u koja su preseljeni stanovnici naselja ispod Gazele ili "Belvila". Koliko romske dece ide u skolu, u kavkom je stanju namestaj u pokuchstvo koje im je pokonjeno. Da Beoradjani vide kako su utrosene njihove pare.
pre 9 godina
Da li ovde, u ovoj državi postoji i odgovornost roditelja? Imam utisak da se većina ovih "zabrinutih" za prava Roma, svojim ponašanjem prema njima i demagoškom retorikom, odnose kao da se radi o ljudima druge kategorije, nesposobnim da svoju decu sačuvaju makar od požara?!Za ovo mogu biti odgovorni samo roditelji a ako su retardirani takvima treba oduzimati decu, kao što se radi na zapadu. Pazite KRIVA DRŽAVA I DRUŠTVO?!
pre 9 godina
Prema komentarima većine može se zaključiti da je Srbija puna nacista.
pre 9 godina
Rome treba iseliti iz nehigijenskih naselja, smestiti ih, za početak, u kontejnere, popisati ih, dati im zdravstvene knjižice,lične karte, obilaziti ih iz centara za socijalni rad,sposobnim muškarcima dati zaposlenje u gradskoj čistoći, zelenilu.......
pre 9 godina
A nemački parlament pre neki dan proglasio Srbiju sigurnom zemljom, i sprečio rome da traže azil
pre 9 godina
Iskreno mi je žao te dece koja su ni krivani dužna stradala.A Vas sramota da bude o odluci da li treba diskutovati o tome ili ne.
pre 9 godina
Kad ugledam ove koji upitnu rečenicu počinju sa "jel", ne čitam dalje.
(Jelisaveta, 26. septembar 2014 13:56)
Jel...isaveta :):):)
pre 9 godina
Slazem se,iako dobro poznajem rome i njihovo ponasanje,ipak su po tom pitanju drzavne institucije odgovorne i duzne da prate sta se desava u zemlji i preduzimaju odredjene mere.O romima se svasta prica,mnogi ih mrze,neki iz ljubomore,pa ja pitam zasto i drugi ne pokusaju da zive kako oni zive,kada im to niko ne brani.Neka oni idu po svetu i rade sta hoce,ako im je tamo to dozvoljeno,oni ce zbog svojih postupaka tamo i odgovarati.Prema tome neka drzavne institucije rade svoj posao,a ne da ih po potrebi pojedini politicari koriste za svoje ciljeve i kupuju za sicu pred izbor.U ovom slucaju je kao i u vecini slucajeva u zemlji potrebno postovati zakone i sprovoditi ih,a ne manipulisati i koristiti gradjane.Nisu samo romi ugrozeni u ovoj zemlji,mnogi su ugrozeni zbog prevaranata koji samo gledaju svoje dzepove i prestiz.Zato postoje zakoni i mere,ali ko to da sprovodi oni koji gaze po njima po potrebi?
pre 9 godina
Jeste licemerno, ali ipak: "dan zalosti" bi dodatno skrenuo paznju ...
pre 9 godina
@mikan a to kad bi uradili kod nas, na sva usta bi vikali, kako ih nije sramota, jadni ljudi nemaju za leba a ovi ih izbacuju... da se ne lazemo tako bi bilo.
pre 9 godina
Oni treba da traze prava a ne tamo neki.
pre 9 godina
Zaštitiniče, vreme je da podneseš izvšetaj javnosti - šta si radio i URADIO da zaštitiš sve manjinske zajednice u Srbiji u poslednjih godinu dana.
Najlakše je osuđivati druge.
pre 9 godina
Uslovi zivota pojedinca NISU iskljuchivo njegova odgovornost nego odgovornost chitavog drushtva, i obrazuj se malo shta se u tvojim uzor-drzavama finansira od novca otetog poreskim obveznicima. Hi-tech industrija je razvijena novcem od poreza, banke spashene bankrota kao i automobilska industrija, ukratko drzava je spasila CEO sistem od kolapsa. Da su se ljudi digli i rekli NE, kao shto ce se ukoro i dici ne bi bili primorani da chitamo tvoje zaslepljene komentare kojima samo demonstrirash svoju servilnost sistemu koji ti je ugrejao guzicu na kratko
pre 9 godina
Opet ovaj MUDRONJA.Dokle misli da brani samo LLLGLLLBT , Rome I sl.
Drugi gradjani ga ne zanimaju. Zalosno je sto je jos uvek na tom mestu.
Od njegove plate I njegovih saradnika moze se napraviti cello kontejnersko naselje za rome. Neka kaze nesto o tome, a ne samo JA pa JA.
Zaloasno
pre 9 godina
Rasla sam osamdesetih izmedju dve romske zajednice - Orlovskog naselja i tzv. Karton sitija. Bila sam sa "dobre" strane Mirijevskog potoka, tamo gde se zivelo normalno. Deca iz tih naselja su sa nama isla u skolu uglavnom samo do cetvrtog razreda. Ako bas nisu mogle da ih stave u specijalna odeljenja sa decom koja su imala razne poremecaje u razvoju ili ucenju, uciteljice su se trudile da ih od nas odvoje, grupisu da sede zajedno, uglavnom u zadnjim klupama.
Da li se ista promenilo za ovih trideset godina? Nije. Zasto? Zato sto mi nista nismo uradili da bi se promenilo. Niko to nece uraditi umesto nas, jer ne moze.
pre 9 godina
Ovo je klasična zloupotreba tragedije za političku i socijalnu demagogiju. Uslovi života pojedinca su njegova odgovornost, i rezultat su njegovog zalaganja, motivacije i načina razmišljanja, i ako neko živi u lošim uslovima, za to sasvim sigurno nije kriva država, već primarno on sam, niti treba očekivati od države da bude dadilja neodgovornim ljudima koji se ne brinu sami za sebe i za svoje porodica od novca otetog poreskim obveznicima.
pre 9 godina
Sasa smaras. Primas duplu platu, a samo pises saopstenja. Podnesi ostavku ili se ukljuci konkretnim potezima u resavanje nagomilanih problema.
pre 9 godina
Hoće li iko ikad javno priznati da Romi sami snose do odgovornosti za svoju sudbinu i stanje u kome se druge zajednice nalazi. Ako ja pustim svoje dijete da u hladne jesenje dane boso i golo tumara po gradu i prosi. Pa i drugi su gladni, pa niko to ne radi svojoj djeci... Sa druge strane, ja poznajem dvije romske porodice koje su se potpuno asimilirale, školuju djecu, fakultetski, rade - loše poslove, ali rade, i žive u fino uređenim kućama. Nisam znao da su Romi dok mi nisu sami rekli.
pre 9 godina
Tacno tako, u 21. veku NASA deca zive kao u srednjem veku. Odgovornost sledi po liniji Sapic-Mali-Vucic, likovi koji se, sigurna sam, nikada nisu bavili ovom problematikom. A gde su nevladine organizacije, stranacki omladici i volonteri, crkva kada treba da se pomogne.. i kako ove porodice prezivljavaju zime.. I mi kao narod smo krivi jer vecito nipodostavamo Rome kao nekulturne, neobrazovane i pre svega nesposobne gradjane koji nikako ne doprinose pa samim tim i ne trebaju da dobiju pomoc.. Ali i ovo ce se zaboraviti i ostati u senci Beograda na vodi i drugih besmislenih projekata koji sluze samo kako bi gore navedeni mogli da obuku svoja skupa odela i paradiraju medijima koji im daju preveliku paznju kako bi sakrili svoje neznanje, nesposobnost i necinjenje za sve siromasne gradjane u Srbiji, a svi smo svesni koliko njih ima jer ih svakog dana vidjamo na ulici i sakrivamo pogled.. Sramota!!!!
pre 9 godina
Jasan je Janković, on nije kriv već država i lokalna zajednica.Samo neka udara po vlasti, kad je ona njemu pustila dizgine i platu od 34o.,ooo dinara, neka i trpi ljuvanje i bockanje.Bravo Jankoviću.
pre 9 godina
Sve stoji.
Stid me je.
pre 9 godina
Tako je to kada od mesta mladjeg savetnika u Min omladine i sporta dodjes u ulogu Ombudsmana. Drugi i poslednji mandate tece, reizabran neces biti, pa udaras po vlasti ne bi li se umilio protivnicima i drugima da te posle uhlebe. Imas ti nadleznosti od 2007 za manjine, da je tebi stalo nesto bi uradio a ne da suze krokodilske prosipas. Sram te bilo, koristis nesrecu da sebe preporucis.
pre 9 godina
Tragedija, Tragedija...
Sramota je u kojoj zemlji zivimo...
pre 9 godina
Tako je, krivicu snosi zajednica. Svima jos 5% plate dole, pa da Romi imaju normalne uslove za zivot.
pre 9 godina
Uhapsili nesrećnu majku zato što nije imala sijalicu! Ej, državo!!!
pre 9 godina
Pitanje za Jankovica - jel mogu ja da zivim u kartonskom naselju u sirem centru Ciriha, Minhena ili Londona ? Posle koliko minuta bi me policija doticnih zemalja uhapsila i naplatila mi visoku kaznu (koju boh morao da otplatim dobrovoljnim prislinim radom ako nemam dovoljno novca) ?
pre 9 godina
A zašto odmah hapse majku?Jadnoj ženi pre treba pomoć psihologa.Kao da bi neko držao decu u kartonskoj straćari da ne mora.
pre 9 godina
pa sto ih nisi zastitio?
pre 9 godina
U kojoj zemlji živi Saša Janković? Pa Srbija nema ni čestite gaće na sebi, a on priča kao da je u Švajcarskoj. Zna li taj čovek koliko je nezaposlenih inženjera, lekara, pravnika, ekonomista? Pa valjda i oni zaslužuju nešto od ove države. U ovoj muci i žalosti, svi pametuju kao da država ima, a neće da uradi.
pre 9 godina
A nemački parlament pre neki dan proglasio Srbiju sigurnom zemljom, i sprečio rome da traže azil
pre 9 godina
Hoće li iko ikad javno priznati da Romi sami snose do odgovornosti za svoju sudbinu i stanje u kome se druge zajednice nalazi. Ako ja pustim svoje dijete da u hladne jesenje dane boso i golo tumara po gradu i prosi. Pa i drugi su gladni, pa niko to ne radi svojoj djeci... Sa druge strane, ja poznajem dvije romske porodice koje su se potpuno asimilirale, školuju djecu, fakultetski, rade - loše poslove, ali rade, i žive u fino uređenim kućama. Nisam znao da su Romi dok mi nisu sami rekli.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Rango, 26. septembar 2014 13:10)
Problem je sto Romi jako tesko mogu da zive normalan zivot u Srbiji. Da, ima takvih slucajeva u kojem se ljudi i ne trude da poboljaju sebi zivot. Ali isto tako imas Rome koji pokusavaju da se asimiliraju u drustvo a to je u Srbiji prosto nemoguce. Od osnovne skole, preko srednje, do fakulteta pa do radnog mesta ti su ljudi diskriminisani. U Srbiji je drustvo jako bolesno i bice posledice zbog toga naravno. A posle cemo da se pravimo mutavi i da krivimo celi svet sto nam se drzava raspada. Pokazatelj trenutnog stanja naseg drustva je Parada Ponosa, gde se ljudima preti smrcu, ja to jednostavno ne mogu da shvatim.
pre 9 godina
dajte im stanove u Stepi!!!!
pre 9 godina
Mozete se lazete do sutra..svi znaju kako ta deca odrastaju ..kao da je 50000 godina pre nove ere..od malih nogu ih uce da prose i da kradu...treba da se uvede zakon kao sto je bio u kini da imaju pravo samo na jedno dete..ovako zive u praistoriji a svaka ima po 10 dece!!!Prave decu samo kao izvor prihoda i ponasaju se prema njima kao da su roba..vidim jednu baca dete od godinu dana ,bije ga na sred ulice kao da je igracka..pridjes normalno i kazes joj ona te psuje dere se sta te briga nije tvoje dete
pre 9 godina
@Bgd
@Tihana
Ne vredi, minusa vise nego pluseva. Tipicno.
Zena je ostala bez dece ( zar mislite da Romkinje manje vole svoju decu od nas-vas ostalih?).
I, hajde, briga vas za nju, brinete kolika je plata Zastitnika gradjana i da li Romi zive u takvim uslovima zato sto bas tako vole.... Ali, zasto minusi na ljudski komentar: jadna zena, pomozite joj?
Da, bio je tu i jedan sto opisuje kako Romkinja maltretira svoje dete.
Sta, ti nikad nisi video kako decu maltretiraju ostali? Pa ja sam se bar pet puta umesala kada su "neromi" maltretirali decu i bila "izvizdana" od prisutnih baba i njihovog: treba ih tuci dok su mali, sa sve kaziprstom kojim mi prete sto se mesam.
Neverovatna kolicina predrasuda, stereotipa i potpuno odsustvo saosecanja.
Nek Rom zivi u kartonskoj kuci, jer boze moj, oficir nema stan.
Pa ni ja nisam imala stan, pa sam rmbacila sa muzem od jutra do sutra, pa ga sad imam.
pre 9 godina
Како помоћи неком ко не жели сам себи да помогне? (пример измештања нехигијенског насеља од пре пар година - нема шансе да би им било лошије у том новом смештају него што им је било у тим картонским кутијама)
pre 9 godina
Zaštitiniče, vreme je da podneseš izvšetaj javnosti - šta si radio i URADIO da zaštitiš sve manjinske zajednice u Srbiji u poslednjih godinu dana.
Najlakše je osuđivati druge.
pre 9 godina
Dragi sugradjani, institut "zastitnika gradjana" sluzi upravo zastiti najugorzenijih. Vidim svasta pisete o gospodinu Jankovicu i o tome zasto pomagati siromasne cigane a ne nezaposlene. Mnogo gresite.
Romi u ovim divljim naseljima jesu medju najugrozenijima jer nemaju nigde nista. Ako je vama ok da tako zive samo 50m od vase zgrade i da im deca stradaju na ovaj nacin onda zaista nemam reci.
Nema njih milion vec desetak hiljada u celoj zemlji (ukupno je oko 150.000 Roma ali manji deo zivi u divljim naseljima). Tuzno je da ovo drustvo i drzava ne mogu da rese taj problem. Tuzno je kakvi smo ljudi kad drugo ljudsko bice pored nas zivi gore od naseg kucnog ljubimca, ali se to nas ne tice. Izgovor je uvek lako naci. Tesko je naci resenje. Izaci cemo na ulice zbog nasih plata i penzija ali necemo zbog troje dece izgorele u pozaru. To se dogadja svake godine.
pre 9 godina
Kad ugledam ove koji upitnu rečenicu počinju sa "jel", ne čitam dalje.
pre 9 godina
Izuzetno volim ovako pametne ljude ??
Posle svega znaju sve sta je trebalo ili ...
A Zasto ti zastitnice nisi odvojio malo para od svog budjeta i nesto uradio ili zasto ne zastitis i sve nas ostale koji smo bez posla, i bez ikakve sanse da ga nadjemo jer smo presli 50-6o godina.
A voleo bih da vidim onoga ko ce te iz tih naselja staviti u drugi okvir zivota.
SAMO DA NE BUDEM ZLONAMERAN IZUZETNO MI JE ZAO SVAKOGA COVEKA KOJI NASTRADA A KAMOLI DECE KOJA NISU NI SPOZNALA ZIVOT.
pre 9 godina
Jadna deca umrese ni kriva ni duzna.Svi mi kao drustvo kao i drzava snosimo deo krivice ali najveci krivci su sami roditelji...
pre 9 godina
jos jedan pokazatelj koliko su socijalne sluzbe nemocne u slucaju ponasanja romskih roditelja prema deci.
pre 9 godina
Prema komentarima većine može se zaključiti da je Srbija puna nacista.
pre 9 godina
Bas tuga. Sta ste vi radili kad se ovo desilo? Mirno spavali u svojim cistom lepim domovima.
Predsednik u inostranstvu. Premijer hapsi krimose a u drzavi mu umiru deca.
Jako zalosno.
Moje saucesce svim ljudima sa savescu.
pre 9 godina
Sta reci? Ova tri detska zivota su opomena, ali drzava nece nista preduzeti.
pre 9 godina
Sad je svima potpuno jasno da je Đilas bio u pravu kada je "na silu" iseljavao romske porodice iz kartonskih udžerica.Ova tri mlada života sada ,nažalost,nije više moguće spasiti.
pre 9 godina
Imas 10 (slovima deset) puta vecu platu od moje i samo pametujes, a ja imam vecu diplomu od tebe ali radim u privatnom sektoru i moram da cutim da me ne bi najurili, jer nemam vezice, nisam clan partije, nemam para da zauvek odem iz Srbije, a takvih je nazalost ovde u milionima, a dokle ce tako da bude ne znam...
pre 9 godina
Rome treba iseliti iz nehigijenskih naselja, smestiti ih, za početak, u kontejnere, popisati ih, dati im zdravstvene knjižice,lične karte, obilaziti ih iz centara za socijalni rad,sposobnim muškarcima dati zaposlenje u gradskoj čistoći, zelenilu.......
pre 9 godina
Da li ovde, u ovoj državi postoji i odgovornost roditelja? Imam utisak da se većina ovih "zabrinutih" za prava Roma, svojim ponašanjem prema njima i demagoškom retorikom, odnose kao da se radi o ljudima druge kategorije, nesposobnim da svoju decu sačuvaju makar od požara?!Za ovo mogu biti odgovorni samo roditelji a ako su retardirani takvima treba oduzimati decu, kao što se radi na zapadu. Pazite KRIVA DRŽAVA I DRUŠTVO?!
pre 9 godina
I srpska deca zive u takvim uslovima, a neka i jos u gorim pa ne vidim da se neko bunio i pisao o tome!Naravno da je ovo tragedija, ali ne treba vezivati za nacionalnu pripadnost!
pre 9 godina
Зашто сви очекују од државе да им помогне,и ако су радно способни,али неће да раде.90% рома је у картонима не писмено и могли би радити неки физички посао али неће да раде ,лакше је сакупљати секундарне сировине и живети од социјале.Сви су се скупили из целе Србије у Београду и ако немају услове за живот.Роми из Грабовца,Богдановице Ваљева из влашког краја прави богаташи ,али раде имају и свака част .Не могу роми да се ставе у исти кош ,има радника има и не радника као и осталог народа.Ја бих забранио картонска насеља и не би било оваквих честих трагедија.
pre 9 godina
Ljubazno bi zamolio da mi se da odgovor. U cemu su to romi diskriminisani!?
pre 9 godina
Veliki broj Roma je dobio stanove, a ima Beogradjana koji i dan danas zive kao podstanari, to znaci i oni trebaju da naprave kartonsko naselje da bi dobili stanove. Ovde drzava nista nije kriva, Romi dolaze iz Crne Gore, Makedonije, i iz drugih gradova Srbije u Beograd ocekujuci stanove.
pre 9 godina
Zaista je tragedija sto se ovo desilo i to u 21. veku. Ali, zar drzava nije zbrinjavala dobar deo roma po stanovima, i davala barake. Stanovi koliko cujem su demolirani, lozili su parkete, poskidali prozore i povadili el instalacije. Da li je resenje dati nekom stan ako se tako ponasa. Treba to menjati u korenu, dakle decu obavezno slati u skolu kako bi se socijalizovala i edukovala, a rodoteljima uvesti kazne unsmislu drustveno-korisnog rada ako se ponasaju kako ne treba.
pre 9 godina
A nehumani uslovi oficira i njihovih porodica koji su smesteni u vojnim barakama koji placaju zakup u kasarnama, struju i telefon....koji su se borili u ratu? eto smestite Rome u kasarne a njima dajte stanove. to je logican sled. Valjda zasticnice? Vama su dolazili penzionisana vojna lica pa uh niste ni primili, a ovde pricate druge stvari.Sram Vas bili.
pre 9 godina
Slazem se,iako dobro poznajem rome i njihovo ponasanje,ipak su po tom pitanju drzavne institucije odgovorne i duzne da prate sta se desava u zemlji i preduzimaju odredjene mere.O romima se svasta prica,mnogi ih mrze,neki iz ljubomore,pa ja pitam zasto i drugi ne pokusaju da zive kako oni zive,kada im to niko ne brani.Neka oni idu po svetu i rade sta hoce,ako im je tamo to dozvoljeno,oni ce zbog svojih postupaka tamo i odgovarati.Prema tome neka drzavne institucije rade svoj posao,a ne da ih po potrebi pojedini politicari koriste za svoje ciljeve i kupuju za sicu pred izbor.U ovom slucaju je kao i u vecini slucajeva u zemlji potrebno postovati zakone i sprovoditi ih,a ne manipulisati i koristiti gradjane.Nisu samo romi ugrozeni u ovoj zemlji,mnogi su ugrozeni zbog prevaranata koji samo gledaju svoje dzepove i prestiz.Zato postoje zakoni i mere,ali ko to da sprovodi oni koji gaze po njima po potrebi?
pre 9 godina
Iskreno saučešće roditeljima.
pre 9 godina
Država je mogla više da učini, ali ne mnogo više. Već decenijama velika većina Roma potpuno odbija bilo kakvu saradnju po pitanju, ne asimilacije, nego socijalizacije.
U "onoj" zemlji, kada je bilo mnogo više sredstava za socijalne programe, i kada su prava manjina poštovana kako nigde na svetu nisu, oni su na svoju štetu učinili sve šta se moglo učiniti.
Svaka drastičnija mera, bila bi smatrana "prisilnom asimilacijom", i dežurni dušebrižnici iz zemlje i sveta bi je osudili kao ekstremnu.
Naravno da mi je žao dečice, ali je krivica njihovih roditelja mnogo veća nego krivica države, kakva god bila.
pre 9 godina
Čitam dosta komentara koji osuđuju Rome. Naravno, svako snosi deo odgovornosti, ali stvari nisu tako jednostavne. Jedno je sigurno, ugasila su se tri mlada života. Ta deca ne mogu biti odgovorna za tragediju koja ih je snašla. Niko me neće ubediti da je samo majka kriva jer gde je država da to spreči. Gde je država da spreči da mala deca žive u nehumanim uslovima. Ne možete reći da deca žele tako da žive, šta deca znaju. Država je dužna da im obezbedi minimalne uslove, šansu, da imaju normalan život. Ako se roditelji tome protive, deca se daju u hraniteljske porodice i na usvajanje. Od osuda koristi nema, ako možete pomozite, ako ne, bolje ćutite jer od netolerancije samo može da nam bude još gore.
pre 9 godina
Svakodnevno na hiljade gradjana prodju pored tih kartonskih naselja nereagujuci jer su i sami preokupirani svojim brigama? Nije na gradjanima da to resavaju ali se moglo nekim idejama u MZ da iniciraju gradske menadjere i ostale odgovorne u gradu koji su godinama bez ideje i odgovornosti, tim pre sto su ta naselja puna otpada i prljavstine? Velika tragedija za tri mlada zivota.
pre 9 godina
Oni treba da traze prava a ne tamo neki.
pre 9 godina
Nisi se oglasio kada je Obrenovac bio pod vodom da osudis drzavu za nemarnost.
pre 9 godina
pa ne, najbolje da im izgradimo kuce i stanove, a oni i dalje nista da ne rade... a ljudi sa fakultetskim diplomama da iznajmljuju stanove za 200-300e i da rade kao budale
pre 9 godina
Uslovi zivota pojedinca NISU iskljuchivo njegova odgovornost nego odgovornost chitavog drushtva, i obrazuj se malo shta se u tvojim uzor-drzavama finansira od novca otetog poreskim obveznicima. Hi-tech industrija je razvijena novcem od poreza, banke spashene bankrota kao i automobilska industrija, ukratko drzava je spasila CEO sistem od kolapsa. Da su se ljudi digli i rekli NE, kao shto ce se ukoro i dici ne bi bili primorani da chitamo tvoje zaslepljene komentare kojima samo demonstrirash svoju servilnost sistemu koji ti je ugrejao guzicu na kratko
pre 9 godina
Jako mi je zao ove djece ali mislim da drzava i nije toliko kriva za slab zivotni standard Romskog naroda. Jednostavno, mislim da je svaka drzava obezbijedila sve zakonske pretpostavke da i Romi uzivaju sva prava kao i svaki drugi gradjanin iste drzave. Mislim da Romi moraju mijenjati svoj mentalitet inace ce se u potpunosti izgubiti. Sta zelim reci, poredjenja radi nas narod (Srbi, Bosanci, Hrvati...) kad mu neide savrseno jednostavno se posveti stocarstvu, ovcama, svinjama... pa po cijelo ljeto rinta po njivama, kupi sijeno, obradjuje zitarice... Nije zivotno rjesenje samo psovat drzavu i govorit "NE VALJA DRZAVA", Nije rjesenje ni sjest na ulicu i prositi, zamislite da svi posjedamo na cestu i prosimo. A kuca, pa ljudi moj otac pravi i doradjuje kucu evo 30 godina. Ima posla, u takvom smo podrucju da je ovdje sramota biti sirotinja, sve sto zagrnes u zemlju plod ti je 10 puta veci od uloga. Nece ljudi da rade, a tu prije svega mislim na Rome.
pre 9 godina
Kada je već Zaštinik građana pokrenuo raspravu, za početak, odvojio bih dva pitanja:
1. Da li je mogla da se spreči tragedija u kojoj je, u požaru, izgorelo troje dece?
2. Da li može da se spreči tragedija u kojoj veliki broj pripadnika Romske nacionalne zajednice živi u nehumanim uslovima?
pre 9 godina
zivot roma je ovakav...zene se mladi..a nemaju nista..prave decu da prose..a samo oni koji nesto rade..oni zive bolje upoznao sam ih dosta..koji imaju kuce i stvari unutra bolje nego svi mi koji nismo romi...vecina su muzicari romi su poznati i po muzici i glasu..ja koji imam posao..ne znam da li da vise pravim dece jer ne mogu sa ovom platom i ove da iskolujem..tesko je..saucesce porodicama..pogledajte svu decu koja prose..zasto prose da bi im otac kupio cigare i pice..i to je surova istina..ima ih svuda..umesto da sebe zale..neka rade pa nece imati svece..uvek je im je neko drugi kriv..ja kad me sef zeza ja kazem sebi pa sto i ti nisi zavrsio fakultet..da romi ne zive kako zive da malo podignu svoj zivot radeci posteno drugacije bi ih i narod gledao..nema veze koje si nacionalnosti mnogi od nas su postanari i bore se za zivot..
pre 9 godina
Rome treba iseliti iz nehigijenskih naselja, smestiti ih, za početak, u kontejnere, popisati ih, dati im zdravstvene knjižice,lične karte, obilaziti ih iz centara za socijalni rad,sposobnim muškarcima dati zaposlenje u gradskoj čistoći, zelenilu.......
(Miki, 26. septembar 2014 14:49)
Znate, nikad nista nema samo jednu stranu. Da bi se nekom pomoglo, mora da postoji VOLJA obeju strana, tako da se sa vama slazem do "sposobnim muskarcima".
Posle toga treba da stoji NATERATI SVE sposobne muskarce da rade - vecina hoce, ali tu je i manjina kojima treba "podsticaj" da se manu prosnje i slicnog i krenu zaista da rade za zivot, jer inace dzabe krecimo.
Takodje, roditelje treba NATERATI da decu PUSTE u skole, bar do kraja osnovne. Opet, i tu postoji manjina koja ce radije "izdavati" decu za prosnju, a kceri udavati sa 12 godina, pa se problem samo replicira iz generacije u generaciju.
Ko to ne zali, lepo mu treba oduzeti decu, pa smestiti u hraniteljske porodice, ne bi li im se pruzila sansa da ipak jednog dana postanu "normalni" ljudi, sta god to u Srbiji znacilo.
Takodje, ne znam zasto oko tih "naselja" mora da bude toliko PRLJAVO. Ako i "rade" sekundarne sirovine, mogli bi posle ostatke izvoleti vratiti u kontejner iz kog su ga i dovukli!
Naime, kad se sve sabere, dzabe ti nekom DAS nesto ili pruzis neku priliku, ako taj na to svaki put pljune i nastavi po starom, pa se opet uvali u isti problem i dodje da kuka za pomoc.
pre 9 godina
Jeste licemerno, ali ipak: "dan zalosti" bi dodatno skrenuo paznju ...
pre 9 godina
zapravo oni iskorišćavaju situaciju da bi i dalja živeli na svoj način ucenjujući većuinu, oni ne žele da žive po pravilima koje važe za sve ostale građane. to je jednostavno tako i tu ništa nije mogla da uradi ni titova jugoslavija a kamoli tomina i vučićeva srbija. naravno tu su i razni nvo-i koji su tu da bio samo dolivali ulje na vatru svojim delovanjem jer njihovi finansijeri žele samo nestabilnost i stalno žarište ma koja da je tema.
pre 9 godina
Iskreno mi je žao te dece koja su ni krivani dužna stradala.A Vas sramota da bude o odluci da li treba diskutovati o tome ili ne.
pre 9 godina
Imam predlog za gospodina Jankovica..kada vec toliko hoce da pomogne, kako kaze "tezak položaj Roma u neformalnim naseljima koji vapi za konkretnim merama na unapređenju uslova stanovanja i života te najranjivije grupe ljudi u Srbiji", svakog meseca neka donira svoj deo orgomne plate koja se meri vise stotina dinara i imace svaki kredibilitet da prica o toj temi..
pre 9 godina
A ne, kod nas nikad drzava nije kriva nizasta i vlada nema veze sa bilo kakvom odgovornoscu kao pojam. Uvek su bili krivi oni koji su bili pre na vlasti i sledecima ce biti krivi oni koji dolaze!
pre 9 godina
Lupajte mu minuse, ali @Реалан je u pravu. Evo, potrazite sta se desilo sa pomoci koju su dobili u naselju Barlovo posle poplava (da ja ne prepricavam). A ovakvih prica ima mnogo.
Na nekim proslim izborima sam glasao za Romsku partiju, jer sam smatrao da oni moraju imati svog predstavnika u Skupstini. Predstavnika su dobili, ali se on uopste nije bavio polozajem romske manjine, cak ni pitanjem osnovnih dokumenata.
pre 9 godina
Ne mozes da pomognes nekom ko sam sebi nece da pomogne
zalosno je za tu decu , ali pre dva dana ih vidis u troli kako prose i cimataju dete golo i boso a nema dete vise od dve god .
Takvi su kakvi su 100god unazad i ne mozemo mi nista da promenimo , dok oni ne rese sami sa sobom nesto da urade
pre 9 godina
Kad je Djilas selio ljude iz kartonskih naselja u kontejnere koji su barem bili bezbedni i imali kakvu takvu infrastrukturu, bio je Djitler. Sad kad Vučiću i Malom deca gore u nehigijenskim naseljima, verovatno su Dalaj Lama i Majka Tereza.
pre 9 godina
Држава сноси одговорност што је осиромашила и покрала свој целокупан народ и шта ћемо сада?
pre 9 godina
tragedija koju je tesko bilo izbechi. da li je drzava kriva i da li je mogla vise da ucini? Bilo bi dobro da g Jankovich s novinarima (obavezno i tv ekipe)obidje kontejnerska naselja u koja su preseljeni stanovnici naselja ispod Gazele ili "Belvila". Koliko romske dece ide u skolu, u kavkom je stanju namestaj u pokuchstvo koje im je pokonjeno. Da Beoradjani vide kako su utrosene njihove pare.
pre 9 godina
Kad ugledam ove koji upitnu rečenicu počinju sa "jel", ne čitam dalje.
(Jelisaveta, 26. septembar 2014 13:56)
Jel...isaveta :):):)
pre 9 godina
Slazem se da drzava i lokalna zajednica snose deo odgovornosti, ali sta je sa roditeljima??? Imaju li oni neku odgovornost, pre zvega zakonsku ? Najveca odgovosnost je njihova. Ako nemas uslove za decu, ne mozes da "pravis" decu i onda vapis da te drzava "izdrzava"(i ne mislim samo na Rome).Takvi najcesce namaju samo jedno dete ,i zivot takve dece je pakao. U nekim sredjenijim drzavama, deca se oduzimaju takvim roditeljima.Na zalost u Srbiji tesko da bi neko usvojio romsko dete,tu bi usvojitelje trebalo traziti u inostranstvu ( posto Centar za socijalni rad i te kako dozvoljava da se deca usvajaju u insotranstvu ). Sve zajedno, zao mi je (sve) te dece, tuzan je njihov zivot i bez perspektive.Ako ce sada biti komentara da sam okrutna i da svako ima pravo da ima dete, ja bih rekla drugacije, svako dete ima pravo na normalan zivot...
pre 9 godina
@mikan a to kad bi uradili kod nas, na sva usta bi vikali, kako ih nije sramota, jadni ljudi nemaju za leba a ovi ih izbacuju... da se ne lazemo tako bi bilo.
67 Komentari
Sortiraj po: