Petak, 04.07.2014.

18:15

Ostaje bez posla jer je trudna?

Biljana Najvirt, master mikrobiologije, po svemu sudeći, ostaće bez posla seme zato što je, kako kaže, ostala trudna.

Izvor: B92

Ostaje bez posla jer je trudna? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

96 Komentari

Sortiraj po:

Surcinac

pre 9 godina

Teško je ovo komentarisati. Ali ona je na tudjem izdržavanju veoma dugo. Školuje se do 30 (državni fakultet), pa predje u firmu i bude na porodiljskim bolovanjima 2 godine... Sta bi ste vi uradili da radi u vašoj privatnoj firmi?

Osveta

pre 9 godina

Šta samo džabe raspravljate i gubite vreme, ovaj iz Srbije, ovaj iz kao EU, bezveze, ovakvih tema slučajeva ima koliko god hoćeš, uvek ista priča... Nema tu filozofiranja, ako neko misli da su mu prava ugrožena i da je nešto urađeno protiv zakona, pozajmi novac ako ga nemaš (uvek se negde nađe) i uzmi advokata i tužba! Jeste smaranje, može da traje nekoliko godina (ne mora), zavisi od više faktora, ako si u pravu sigurno ćeš dobiti slučaj i naplatiti sve troškove i dodatnu štetu. Dosta bre priče u prazno, kada bi svi osnovano tužili gde i kada treba, ne bi bilo problema posle nekoliko godina, ovako svi nešto brbljaju bezveze i niko ništa konkretno ne radi da rešava pronlem. Do sada sam imao 2 sudska procesa, jedan sa državom, drugi privatna parnica, i oba sam dobio jer sam jednostavno bio u pravu, veoma jasno i neoborivo. Zapamtite, bez osnovane zvanične jake žalbe na pravom mestu ili pokrenutog sudskog procesa nema rešavanja problema pravnim putem, sve ostalo je bespotrebno filozofiranje i gubljenje vremena!

mile

pre 9 godina

Svuda ista prica. U NIS-u isto tako je greh zadtrudneti, a trudnicama otvoreno govore kako su same izabrale privatni zivot umesto karijere i dobiju otkaz cim im istekne porodiljsko.

EU Citizen

pre 9 godina

@Aleksandar
Prvo, sa "dečko" možete da se obraćate socijalnim slučajevima ispred prodavnice sa kojima, biće, visite, a drugo, ja u EU živim i vodim prilično uspešnu privatnu firmu već petnaest godina, a ovo pišem zato što sam svedok koliko je ova vrsta lažnih socijalističkih prava (čije odsustvo nije nikakav "imaginaran svet" , jer ih nema u većini zemalja koja poslednjih dvadesetak godina, za razliku od EU, rastu i prosperiraju) destrukticna za privredu i društvo i koliko je Evropa propala zbog njih. Kao što neko reče, otvorite vi privatnu firmu, uložite svoj novac, znanje i godine krvavog rada, pa onda zapošljavajte trudnice i finansirajte tuđ nerad i rešavanje vlastitih privatnih problema preko tuđe grbače koliko hoćete, jeftini demagogu.

m

pre 9 godina

Da li vi shvatate da je ona bila na pripravničkom? Nije odradila taj deo i sada očekuje da je tretiraju kao iskusnog radnika a ona je bila na trudničkom. Da li shvatate da oni neće da je zaposle za stalno jer nije bila korektna, dobila je šansu da radi mogla je da se dokaže i kao ostali mladi ljudi koji su dobili šansu da rade i odradili pripravnički dobila bi ugovr za stalno i onda je mogla da rađa decu, poslodavac zna koga je zaposlio. Ovako ona je odmah ostala trudna, nije odradila pripravnički što znači da ne zna posao, oni neće da je zaposle, ali moraju da joj daju ugovor kao trudnici. Celo ovo provlačenje po medijima je jer ona hoće ugovor za stalno u državnoj firmi. Kome to nije jasno taj je glup. Zato nam država i proprada jer ljudi hoće na lepe oči da dobiju posao i naravno ugovr za stalno. Da, u EU se poštuju prava trudnica ali isto tako u toj EU nećete tako lako dobiti ugovor za stalno. Recite da li poznajete nekoga ko je otišao u Nemačku i odmah dobio ugovr za stalno ili je stalno na nekim ugovorima na 2-3godine. Tamo treba da se dokažete kakav ste radnik, ugovor za stano se ne deli tako lako. Devojka dobija ugovr na određeno ali ona ovom pričom u medijima želi da dobije ugovor na neodređno i onda joj niko ne može ništa. Niko ne primećuje da su drugi pripravnici koji su dobili ugovor na neodređeno regularno ispoštovali svoju obavezu i odradili pripravnički. Nije ona jedina koja želi porodicu.

ardnas

pre 9 godina

@realnost
Ajd ti meni kazi u kojoj ti to zemlji zivis, ili pricas samo po rekla, kazala...???
Nije istina da na zspadu u UE mozes dobiti otkaz tek tako. Specijalno ako si ma trudnickom, ma nema sanse. Ako imas ugovor na odrrdjeno radno vrijeme, onda moze po isteku ugovora, ali prvo se iskoriste sva prava majke. U slucaju ugovora na neodredjeno....ma nema sanse da dobijes otkaz, osim ako te uhvate da krades ili firma propada. Vise se narode informirajte prije nego sto pocnete da pisete gluposti. I jedno pitanje.....Ako vam je UE tako odvratna zasto svi hrlite da dodjete da zivite i radite????

Cooper

pre 9 godina

To je demokratija,bolje receno kapitalizam.Firme mogu u bilo koje vreme da ti daju otkaz,ne pases im i cao,ko ce da te stiti?drzava?nema toga nista.Tako je svuda i na zapadu,firmi je dobro dokle imaju od tebe korist,kad ides na bolovanje ima firme koje ti daju odmah otkaz,na biro za zaposljavanje ima ih na hiljade koji cekaju posao,to ti je na zalost realnost.To je put koji vodi u EU!

Koliko protivnika EU ovde?! Ovaj sajt he nekada bio proevropski...Mislite da he tako u EU. Da vam kazem, nije. Pitajte nekog ko je malo duze u Nemackoj recimo da li je tako...Ovako direktor firme u Nemackoj da uradi nesto trudnoj zeni, pogotovo samohranoj majci, mogao bi odmah da stavi katanac na firmu...

nesh_bros

pre 9 godina

Idite u Telekom ! Pa vidite sta TEK oni rade sa trudnicama. Posto nekoliko hilkada devojaka radi na odredjeno ( na svaka 3 meseca im produzavaju ugovor, i tako 10 godina !!! ) dobijes ugovor TADA samo na godinu dana dok traje trudnicko/porodiljsko. A posle !? Ko zna..

dragan

pre 9 godina

Дал је родитељство посао или потреба ?Дал жене служе само за рађање ?Рађање плдржати само код оних који су способни да отхране и школују дете а не да стварају нове социјалне случајеве.

bojan

pre 9 godina

jelena kao sto neko rece ti otvori firmu pa zaposljavaj trudnice pa kad jedna ode na trudnicko ti dovedi drugu pa kad ta druga ostane trudna posle mesec dana ti zaposli trecu,pa 4 pa tako do 12te....pa opet...c c c

Mik

pre 9 godina

Pa ovo je klasika to se desava svuda verovatno ce umesto nje zaposliti cerku ili tako nesto. A vas sa takvom diplomom primice svuda u inostranstvu, kad se porodite pa lagano... Verujte nemate izbora!

realnost

pre 9 godina

Ovde na zapadu trudnicko i posle porodjaja 2-3 god.placa te drzava,tako da firma stime nema nista,moze da ti daje u svako vreme otkaz...
Zakon je da ti ne moze dati otkaz pod bolovanjem ali oni to ipak rade,isplate ti ono sto su ti duzni i cao,snadji se kako znas...kao sto rekoh to je realnost...dobrodosli u EU.

Natasa

pre 9 godina

Pa dobro, kad je već u redu da trudnice ne dobijaju posao kako kažu napredni, ja predlažem da mlade žene jednostavno ne rađaju u Srbiji. Devojke drage, lepo idite van granica ove uklete zemlje i tražite za sebe i svoje dete mesto pod suncem. Ako se budete borile za sebe i svoju porodicu, ovde će vas etiketirati kao nepoštenu osobu, u svakoj drugoj krštenoj zemlji vi ćete biti poštovana osoba s pravom na rad. Zato, ostavite ovu žabokrečinu i naprednjake koji vas nazivaju prevarantkinjama samo zato što želite decu i idite gde god možete. Srbiju ostavite njima, ovako ukvarenim, više nije ni važno. S njima Srbija može da izdrži najviše 10 godina, posle toga je kraj.

Jelena BJ

pre 9 godina

Citam komentare I sramota me je sto pripadam ovom narodu. U danasnje vreme ova zena je heroj jer podize decu I ulaze ogroman napor u obrazovanje. Moj jadni I nepismeni narode, u ovoj I ovakvoj Srbiji ona je dvostruko doprinela svima vama. Ali zato sto to ne shvatate, I zato sto ste beskrajno sebicni I zavidni, za nekih 50-ak godina cemo izumreti kao narod. Srecno vam bilo usvajanje novog zakona o radu, narode sa podanickom svescu, robovacete zahvaljujuci sopstvenoj gluposti.

A malo etike?

pre 9 godina

@ ..."Da se radi o ženi koja radi bar 5 godina i to joj prva trudnoća, ništa od ovog ne bi važilo. Ovako je probala da "lovi u mutnom" pa nije uspela."
(nenadSZ, 4. jul 2014 21:27)

Po tebi je, drugar, sasvim u redu da trudnica ne moze da dobije posao!?

Komentarisemo, a da nam je ETIKA "spansko selo" (vece nego Nadalovo (ne)dopingovanje).

O ovom slucaju NEMAM STAV zato sto u vesti ima dosta nejasnih stvari, ali bih hteo ovo da kazem: Dosta komentatora likuje: "Hteli ste kapitalizam, eto vam ga!" E, vidite, u Srbiji nema ni "K" (ni malog, ni velikog) od kapitalizma, a, bogami, ni socijalizma. U kapitalizmu koji je DANAS i u SREDNJERAZVIJENOM svetu jasno su uredjeni odnosi u kompletnoj drusteno-politikoj itd. sferi, tako da ih se svaki poslodavac (ako mu je stalo da napreduje, pa i bogati ) strogo pridrzava. Ovde, bre, ako si na pauzi, poslodavac ne sme da ti pridje i govori o poslu, a nekmo li sta drugo. Ako poslodavac kojim slucajem izgubi od radnika na sudu, zalosna mu majka.

Slucaj od pre nekoliko dana: Valmart je ovde u Kanadi pre 10-ak godina otpustio nekoliko radnika zato sto su zgovarali sindikalno organizovanje. Ovih dana "Valmart" je i pravosnazno izgubio parnicu i silna odsteta je u pitanju.

jelena

pre 9 godina

Jao kakvi komentari..pa naravno da treba naci bilo kakav posao i zatrudneti.Od cega ce se to dete izdrzavati.Od vazduha?! Umesto svi da je podrzimo i trazimo posao za sve zene da mogu da radjaju u Srbiji mi svi na ovu jadnu zenu napali..Svi ste odmah izracunali kako je samo bila trudna PA STA!??? kad da radja kao baba??? Uzas, povraca mi se. Svi cemo stati pod jednu krusku uskoro..Pa nije ni cudno kad ukinu svu pomoc za decu da se niko ne buni a onaj majmun pateticni svaki dan izmislja neke diverzije na drzavu ...JJJJJJJJJJooooojjjjjjj

realnost

pre 9 godina

To je demokratija,bolje receno kapitalizam.Firme mogu u bilo koje vreme da ti daju otkaz,ne pases im i cao,ko ce da te stiti?drzava?nema toga nista.Tako je svuda i na zapadu,firmi je dobro dokle imaju od tebe korist,kad ides na bolovanje ima firme koje ti daju odmah otkaz,na biro za zaposljavanje ima ih na hiljade koji cekaju posao,to ti je na zalost realnost.To je put koji vodi u EU!

Aleksandar

pre 9 godina

@EU Citizen

Ti decko definitivno nisi video EU, niti ostatak normalnog sveta. To sto pises ocigledno dolazi iz tvog imaginarnog sveta. Da sam na tvom mestu, ne bih vise komentarisao, jer svaki put kada se pojavis, izblamiras se.

suze radosnice

pre 9 godina

Mi smo kuci svesni da ne moze i jare i pare. Zato je zena dala otkaz, a ja kako god umem "rintam", da bi imali dovoljno. Nije ni realno, a ni eticki posteno ocekivati da ti neko treci odrzava porodicu. Dobrodosli u kapitalizam. Glasali ste, dobili ste!

modesty

pre 9 godina

@EU Citizen: U EU se ovakav javasluk ne tolerise i zenama ne da se ne daju otkazi ako zatrudne, nego im jos poslodavci pomazu da dobiju sve benefite i da spremno odu na porodicno (sto nije bolovanje) i po godinu dana. Muskarci imaju zagarantovano dve nedelje i do mesec dana. Nisi ti EU video ni na slici, druze...

dušan

pre 9 godina

baš njih briga za sve a vučić kaže da bude što više preduzeća privatizovanih hehehe to je ono što više privatnika to manje dece i uništiće nas bela kuga za 30god bez problema

pier

pre 9 godina

U sustini mnogo nam je los ZOR, a verujte ni ovaj sto dolazi I oko koga se vodi ovoliko polemike je jos losiji, da ne kazem nesto drugo.
Druga stvar, kao sto je vecina komentatora primetila trudnice su ogroman I NUZAN trosak bilo privatnika bilo drzave, ali to ne sme da znaci da tek tako nekoga otpustite.
Trece meni nikad nece biti jasno zasto treba da medijski prostor dobiju samo student sa visokim prosekom koji su nezaposleni ili slucaj kao Biljana. Po meni prosek nije merilo kvaliteta kadra, a pogotovu nije merilo buduceg strucnjaka. Tako da slazem se sa pojedinim komentatorima da se bezrazlozno uvek ostavlja reklama ovakvim " elitnim " kadrovima.

b

pre 9 godina

Ovde se jasno vidi da se vrši pritisak preko medija(blic žena, mondo, novosti, b92) da joj se da ugovor za stalno. Da li shvatate da je bio konkurs(preko koga je sigrno neko zaposlen i preko veze, a želim da verujem da je bar nekoliko kvalitetnih ljudi dobilo posao), na taj konkurs se javio veliki broj ljudi, jasno je navedeno da nije posao za stalno već posao istraživač pripravnik na određeno. To je šansa za nekoga ko želi da se bavi naukom da se dokaže. Ova devojka nije korektna, dobila je priliku da se dokaže i ona to nije uradila zatrudnela je čim je dobila posao. Oni ne smeju da je otpuste dok je na trudničkom, i sad pošto je ponovo trudna oni joj nude ugovor na godinu dana. Ona preko medija vrši pritisak da dobije ugovor za stalno kako su dobili drugi istraživači pripravnici koji su radili i dokazali se kao dobri radnici. Oni verovatno neće da joj produže ugovor nakon isteka ovih godinu dana dok joj bude trajalo trudničko, ali recite da li je korektno prema drugim mladim ljudima koji su obrazovani i nisu dobili priliku kao ona, odriču se svega i pokušavaju da se dokažu da bi ih neko primetio. Mole da ih puste da volontiraju jer ni u inostranstvu ne mogu tako lako do posla bez iskustva. Novinari umesto što prave ovako pompezne naslove mogli su da pročitaju te ugovore i ono što joj nude i da vide kada je dobila posao a kada je otišla na trudničko. Da li stvarno želite državu u kojoj će neko bez ikakvog dokazivanja u praksi već samo bubanjem da dobije posao?

Dule

pre 9 godina

Niko njoj ne sme da da otkaz,to mogu samo da pisu novine,ili da neko laze.
 (nema sanse, 4. jul 2014 20:43)

Nije dobila otkaz vec joj nisu produzili ugovor na odredjeno.

Dusan

pre 9 godina

Nista nije novo u zemlji Srbiji,ja bi se iznenadio kada bi rekli da svaka trudnica posle porodjaja i godinu dana cuvanje deteta dobija posao u svojij struci,ili ako ne ona onda njen suprug.
Ovako isto se desilo mojoj suprugi samo na jos prezerniji nacin.
Zakon o radu je predvideo da do dve godine ne napuni dete ne mozes ostati bes posla,i to je ok ali samo za one koji ne rade na procenat casa,kao moja supruga ona nije de fakto ostala bez posla ali je ostala bez norme casova sa 100 procenata pala na 25.i koga briga,jos smo se i tuzili pa izgubili sud pa se ja pitam cemu tolika frka......

Ona011

pre 9 godina

Svako malo u medijima osvane tekst o razmazenim zenama koje, eto,nece da radjaju, jer vole lagodan zivot po kaficima i splavovima, firmiranu garderobu i sminku,fensi mobilne telefone , putovanja po belom Svetu...evo zene koja zeli da rodi decu, svesne da vreme prolazi i da ih treba radjati dok je u punoj snazi, i da radi i sta se desava...dobija otkaz...predlazem svim zenama koj prolaze kroz ucene takvog tipa da istupe javno i prozovu punim imenom i prezimenom svoje poslodavce- oni su pravi uzrok depopulacije i bele kuge...ima zelju i volju da radja i vaspitava, ali, treba je kazniti zbog toga i osuditi je, posle tolikog truda oko skolovanja, da zivi na rubu egzistencije oslonjena sa dvoje dece u narucju na prihode svog muza, koji takodje, danas-sutra moze da ostane bez istih...uopste se ovde ne radi o nekoj "karijeri" vec o pukom opstanku jedne porodice...ako je ona "teret" i " stetocina" u kolektivu, kako je neko ovde primetio, onda nismo ni zasluzili da opstanemo u buducim vremenima...umesto da zbijemo snage i da nam svako dete bude kao zlatnik u kovcegu sa blagom mi odbacujemo mlade ljude koji se uprkos svemu nadaju boljoj buducnosti- ne bi stvarali potomstvo da ne misle tako...zaista jadno...

nenadSZ

pre 9 godina

Ako se ovaj slučaj sagleda objektivno, bez emocija, vidi se da nije sve crno i belo. Završila školu, dobila posao, radi dve godine i za taj period ostaje dva puta trudna? To znači da praktično nije ni radila a platu i novac za disertaciju je dobijala iz budžeta.

Da se radi o ženi koja radi bar 5 godina i to joj prva trudnoća, ništa od ovog ne bi važilo. Ovako je probala da "lovi u mutnom" pa nije uspela.

d

pre 9 godina

Ovde se postavlja jedno etičko pitanje: Da li je opredeljenje zaposlenog da proširuje svoju porodicu obavezujuće za poslodavca, ili je to privatna stvar zaposlenog?

Radim u državnoj firmi gde žene maksimalno koriste trudnička i porodiljska odsustva koja traju nerazumno dugo - čim im izostane mesečni ciklus, odma' na bolovanje. Samo je jedna koleginica dolazila sa 'stomakom' na posao i izgledala je kao neko čudo, baš zato što nije takva 'praksa'.
I tu je nepravda. Koja nađe vezu da se zaposli u državnoj firmi, (može da) zaređa dve-tri trudnoće i 7-8 godina odsutna a uredno prima platu, a koja se zaposli kod privatnika, u istoj situaciji dobije otkaz.
Znam da se mnogi neće složiti ali mislim da vlasnik privatnog preduzeća kao poslodavac mora imati slobodu da otpusti radnika.

mario

pre 9 godina

Iskreno, da sam na mestu njenog muža rešio bih to u 5-6 reči. Sadržaj tog razgovora neće objaviti ovde, ali činjenica je da ovde u prelepoj zemlji Srbiji ti moraš da razgovaraš sa državom Srbijom na taj način.

Surova istina

pre 9 godina

@Nevena:

Videla sam komentar da ne mogu i karijera i porodica u isto vreme? Pitala bih doticnu osobu...Ako ja sad na primer, koja imam 22 godine,g radim karijeru kada cu imati decu? Sa 40?

Vec treba da imas decu.

A ako sada imam decu, cime cu ga izdrzavati, odakle mi zdravstveno, odakle mi za pelene, kasice i ostale peripetije koje su potrebne tom malom bicu???

Muz. I tom malom bicu treba i otac.

Zene, NE MOZE karijera i majcinstvo u isto vreme. Idealno je da se udate odmah iz srednje skole i ne paradirate po splavovima. Kad deca krenu u skolu, vi krenete na fakultet. Kljucni sastojak je MUZ, koga bi vi radije da izbegavate do 5 do 12. Ovo nema veze sa drzavom, vec sa biologijom.

Srbin

pre 9 godina

Citajuci komentare, pitam se kakvi smo mi to ljudi postali. Drzava ukinula jednokratnu pomic za novorodjencad, PDV za deciju opremu i dalje postoji, trudnice dobijaju otkaze, a mi to sve opravdavamo. Gde su sada borci za prava manjina, jer trudnice su najugrozenija kategorija?
Ipak, majke, uvek izaberite da rodite detence pre nego da zadrzite posao! Jeste tesko, sljamovi nam kroje buducnost, ali radjajte decu i nikako ne cinite abortuse ni pod kojim razlozima..
Živeće ovaj narod!

;)

pre 9 godina

Surovo, ali istinito, porodica se planira. Ovo je pokušaj da se na konto deteta i frke dočepa posla za stalno. O kakovom bavljenju naukom mi možemo da govorimo sa decom jednom drugom do uveta?! Visok prosek ima sebe radi, ne drugog radi, nikom neće svoju platu pokloniti, niti ustupiti radno mesto, a koliko vidim, iz komentara, ima zaintersovanih za to radno mesto koji bi se ozbiljno posvetili poslu, a koji ona eskivira trudnoćama u nizu.

zur'an

pre 9 godina

@EU Citizen
bravo majstore!Dobro si im odbrusio!
A da. Kako li si se ti rodio?Kako si odrastao, skolovao se (ako si se uopste skolovao), o cijem trosku, mame i tate ili drzave?.Ako je o trosku drzave onda je ona ostecena pa bi trebalo da platis sve troskove koji su nastali od rodjenja pa do ovog tvog lupetanja!

nema sanse

pre 9 godina

Niko njoj ne sme da da otkaz,to mogu samo da pisu novine,ili da neko laze.
A voleo bih samo da zutaci kazu kako je bilo u njihovo vreme.SRAM IH BILO OD GRADJANA SRBIJE.!!!!!

m

pre 9 godina

Shvatam ja da treba zaštititi trudnice ali ovo je bezobrazluk jer ona sada koristi zakon kako bi dobila posao za stalno. Na ovaj konkurs se javilo više od 200 ljudi a pozvali su preko 100 koji ispunjavaju uslov. Svi su pozvani na razgovor, i sami su krivi koga su birali jer obično im je važno da neko ima veoma visok prosek (što nije garancija sposobnosti) a sa sigurnošću vam mogu reći da je jedna devojka dobila preko veze jer joj neko već radi tu. Ona je stavljena na projekat i odmah zatrudnela. Zar je samo ona mlada i samo ona trena da zasniva porodicu? Nije mogla da odradi taj deo kao i svi i da dobije ugovr za stalno? Sada se vadi na trudnoću da bi dobila posao a ona pošto je odmah ostala trudna prvi put pa i drugi je neuiskusni radnik i hoće ista prava kao i oni koji su radili. Ovo je klasično kačenje na državnu sisu i korišćenje svih olakšica, pri tom radnik koji traži svoja prava praktično nije ni radio i nema iskustvo ali se uvalio u državnu firmu i misli da držav treba da ga izdržava. Mada nije mi žao i instituta, oni čak imaju i komercijalne projekte ali očigledno ne zanju da iskoriste svoje potencijale. Koliki je njoj prosek nije bitno jer ona nije ništa doprinela u realizaciji projekta. Ovo su ljudi zbog kojih se poslodavci iživljavaju na onima koji su spremni da rade. Sada su krenuli po svim medijima ali njoj niko nije garantovao da će dobiti posao za stalno to su znali svi koji su išli na taj konkurs, ali je ipak šansa da se stekne iskustvo.

Previse galame

pre 9 godina

U SAD-u zena ima DVE nedelje porodijskog i, ako je sacuvala nesto odmora i dana za "bolest", moze da se napibirci mesec dana sa malom bebom. Pritom, trudnica odlucuje kad ce na porodiljsko. Recimo, ako se preigra i ode na porodiljsko nedelju dana pre samog porodjaja, onda ima samo 7-20 dana sa bebom. Muz ima pravo na dve nedelje, takodje. To je sve. Ukoliko se zena ne vrati na posao nakon isteka porodiljskog, gubi posao. Jedino se pravi izuzetak oko odrzavanih trudnoca, ali i to zavisi od slucaja do slucaja. Inace, jako je komplikovano napraviti sistem u kojem se podrzava ravnopravnost zena, a sprecavaju zloupotrebe. Jednakost zene pocinje u sopstvenoj kuci - zena nosi bebu 9 meseci; za to vreme velika vecina zena je radno sposobna i moze da radi razne poslove (u ovom slucaju je definitivno zena radno sposobna i pre i nakon trudnoce); neka nakon porodjaja muz ostaje kod kuce 9 meseci; neka on prilagodi svoje radno vreme kako zena ne bi izgubila posao (ako je to toliko vazno). Medjutim, svi bismo zeleli nesto za nista. To nije dobar nacin i nema razloga da drzava i poreski obveznici izdrzava serijske porodilje u ime nekog viseg cilja. Pritom, nisam ni za to da se zenama daje samo dve nedelje nakon porodjaja - prosto, nije covecno ni prema zeni, ni prema detetu. Ali, nisam ni za ove finte od 9 meseci u nedogled sa sve primanjima. Simply, you cannot have a cake and eat it!

dejan

pre 9 godina

Bilo bi poštenije od države i medija (da, tu mislim i na b92) da makar prestanu da se 'brinu' o niskom natalitetu, starenju nacije, beloj kugi, bežanju devojaka iz sela u gradove, i slično.

Ako nemaš jaku vezu nema garancije ni za radno mesto ni za bilo šta drugo. Možda da je sačekala prvo da dobije taj ugovor za stalno, pa onda da zatrudni.

Annie

pre 9 godina

Nije ni prva ni poslednja. Ovo je Srbija ljudi...I ja sam dobila otkaz u 7. mesecu trudnoce. Niko nije hteo da mi pomogne. Koje sam sve stresove dozivela da covek ne poveruje... Tuzno je kako trudnice tretiraju u Srbiji...

Gradjanin

pre 9 godina

Niko tu ne pita da li je doticna dobila posao preko veze i kako obavlja taj posao. Da li ima objavljene naucne radove? Informisan sam da master nije zavrsila iz mikrobiologije, vec botanike.

Gora

pre 9 godina

@rad-nerad; Bez obzira na uslove, ZENI JE I PRAVO I DUZNOST DA DEVET MESECI NOSI SVOJE DETE, kao sto su nase majke nosile i mene i tebe. Nema 25. godina od veoma humanih zakona, koje evo EU prepisala od naseg "REGIONA"

Lale

pre 9 godina

Biljana je samo jedna od stotine "Biljana" u državi Srbiji i njen slučaj ne treba da začudi nikoga. Ono što je zabrinjavajuće, jeste to, što se u ovom blatu od države na rukovodećim položajima nalaze ljudi koji nisu ni do kolena Biljani, pa kada im se pojavi neko kao Biljana kod njih proradi zavist, pakost, sujeta i sve ono što čoveka čini ne-čovekom!

planirano..

pre 9 godina

dakle, posle dve godine na ugovorima devojka je trudna drugi put.. meni ovo izgleda kao veza za porodiljsko na racun budzeta a ne kao namera da se napreduje u karijeri, za sta se doticna izborom radnog mesta bar nominalno opredelila..

pamplonac

pre 9 godina

Ovako se nesto desilo i na jednom religijskom fakultetu u bg. a u pozegi primaju medicinske radnike bez konkursa i preko veze, a hitna ide po burek jedinim autom koji imaju za hitne slucajeve. samo cu reci... Srbistan ...

Arhivator

pre 9 godina

Niko tu ne pita da li je doticna dobila posao preko veze i kako obavlja taj posao. Da li ima objavljene naucne radove? Informisan sam da master nije zavrsila iz mikrobiologije, vec botanike.
(Gradjanin, 4. jul 2014 19:08)

Kako god da ga je dobila, posao ne sme da izgubi zato što je ostala u drugom stanju. Ni jedna žena ne sme da ostane bez posla, jer je trudna.

Miša, Bgd

pre 9 godina

Ovde nema ničega spornog. Takođe nije otkaz već ugovor ističe. Šta više ugovor je već istekao i dobila je novi na godinu dana, korektno od njih (kod privatnika nema šanse da bi se to dogodilo). Takođe, oslobađa mesto nekome ko će se posvetiti naučnom radu (lepo je neko primetio, za dve godine rada - dva trudničko-porodiljska).
Kao zaključak bih istakao da postoje mnogo stvarnih slučaja kršenja prava radnika ali živimo u zemlji gde ako nemaš veze, nemaš ni prava. Sa dobrim vezama dobiješ i prilog u vestima i članak na sajtu. Toliko.

Anak1n

pre 9 godina

Tuzna je istina da sve zene koje se zaposle u drzavnom preduzecu cekaju ugovor za stalno (neodredjeno) i onda ostaju i drugom stanju. A kako je tek kod privatnika to svi znamo, samo se drzava pravi da ne zna.

Nevena

pre 9 godina

Videla sam komentar da ne mogu i karijera i porodica u isto vreme? Pitala bih doticnu osobu...Ako ja sad na primer, koja imam 22 godine,g radim karijeru kada cu imati decu? Sa 40? A ako sada imam decu, cime cu ga izdrzavati, odakle mi zdravstveno, odakle mi za pelene, kasice i ostale peripetije koje su potrebne tom malom bicu??? Svi pricate o nekoj beloj kugi, kako ima vise umrlih nego rodjenih, a cim zena zatrudni... Ma ovo je bre nije drzava! Ovo je anarhija....

obaveštena

pre 9 godina

Pa zar vi niste dosad čuli da je izuzetno teško uskladiti majčinstvo i karijeru? Mnoge žene su se odrekle majčinstva zarad karijere a još više njih je zbog dece zaboravilo na karijeru. Neke žene odlažu trudnoću dok ne dobiju povoljan ugovor. Neke žene odlažu trudnoću bar dok suprug ne dobije povoljan ugovor. U isto vreme neke žene očajnički pokušavaju da zatrudne itd. Ovo je samo jedan slučaj sa nepotpunim informacijama. Verovatniji cij ove "vesti" je prozivanje (ne)odgovornih i/ili (ne)lojalnih u Institutu...

istina

pre 9 godina

Savet za sve ljude koji po novom Zakonu o radu budu otpušteni: sa rešenjem koje su dobili neka se upute u mesni odbor i prostorije SNS-a da im se objasni da li je to "budućnost u koju su verovali". Vremenom će te se navići na ovakve vesti, biće ih sve više. Novi Zakon uvodi više otkaznih razloga i olabavljuje radni odnos kroz produženje ugovora na određeno i smanjenje otpremnina.

Gora

pre 9 godina

Razocaran sa masom postova i postupkom prema imenovanoj. DISKRIMINACIJA po bilo kom pitanju je diskriminacija, bez obzira kako je dosla do posla. Prirodno je i eticki i moralno i potrebno da svi mi obezbedimo barem minimum opstanka i ucinimo sve da se sprece ovakve, prirodno nedopustive radnje zbog blazenog stanja imenovane. Ja zivim u EU, imam vecu titulu od mastera po Bolonji, nije mi poznat slucaj ovakve diskriminacije. Sinoc gledah na tv da u Srbiji godisnje nestaje grad velicine Cuprije. Mislim da je sebicnosti kraj. Ovde i Vlada drzave mora da odreaguje.

Zuki

pre 9 godina

(Marinko Rotkvic, 04. jul 2014 18:53)

Ne lupaj molim te. Po tebi svi treba da budemo privatnici. Ajd ko radikali u Zemunu svojevremeno, svi u trafike i STR?
Naucni radnik da pokrece svoj biznis? Da uzgaja bakterije za kiselo mleko? Stvarno ima bisera ovde.

Rad-nerad

pre 9 godina

Ima TAKVIH... Moja koleginica (kao jedna od brojnih) nakon što je, "normalno", "preko veze" dobila stalan posao u državnoj ustanovi je, ubrzo (1-2 meseca) krenula sa trudnoćama; jedna, druga, treća, četvrta... Ukratko, od nominalnih 10 godina radnog staža, 9,5 godina je, što na trudničkim, što na porodiljskim bolovanjima.
Možda ona doprinosi povećanju ukupnog broja stanovnika ali, činjenica je i da je, sa aspekta poslodavca, apsolutna "štetočina"; godinama zauzima radno mesto nekome kome bi ono, itekako, značilo.
I, konačno, kada budu istekla sva ta njena bolovanja, uslediće bolovanja "radi dece" (prvog, drugog...) - bolovanja koja, u celosti pokriva FOND pa je dotična (ili dotične) više od 2/3 svog radnog veka "bolovala". I za to bila plaćena kao da je sve vreme radila.
Razumem privatne poslodavce...

beogradjanka

pre 9 godina

Eh koliko se ovakvih stvari desava.... Ako ne dobijete otkaz dok ste trudni ceka vas otkaz kad se vratite sa bolovanja : proglase vas tehnoloskim viskom ili dobijete aneks na lose radno mesto i Duplo manjom platom, pa vas sikaniraju i teraju da odete sami ako nemaju osnova

Nenad-EU

pre 9 godina

Nažalost, ni na zapadu ne gledaju blagonaklo na žene koje odmah po dobijanju radnog mesta ostanu u drugom stanju. Zakonski, poslodavac joj ne može ništa ali dobija ogroman minus kod njega. Dotična gospođa je koliko razumem dve godine zaposlena a već drugi put trudna što je njena velika profesionalna greška. Ja sam lično protiv takvog odnosa poslodavaca prema ženama ali tako je. Prvo karijera pa onda deca ili obrnuto. I jedno i drugo u isto vreme teško uspeva.

novosadjanin

pre 9 godina

Ma taj institut je kao i sva druga drzavna preduzeca radi ko sta hoce zaposljava se preko veze, kurte murte bez skole imaju ogromne plate, politika vodi firmu i zato nemojte sve ovo da vas cudi. Tu firmu svi iskoriscavaju od radnika do politicara pa neko dobije a neko nastrada tipicno za nasu privredu.

gaucho po babe

pre 9 godina

Devojko da si doktorirala na Megableji sad ne bi bila u ovakvoj situaciji...E ovce moje za koga ste glasali...Odoh sad da slavim Beograd!

hiavata

pre 9 godina

Jesam ja prevideo ili nigde ne pise kakav je ugovor imala, na odredjeno ili neodredjeno? Ako joj istice ugovor znaci da je na odredjeno i automatski se produzava dok traje porodiljsko odsustvo ali ne vise od toga. Zakon je vrlo jasan po tom pitanju. A kome ja da se zalim sto cu da dobijem otkaz u privatnoj firmi i za 15 dana da se cistim? Sve po zakonu, a ne ko je glasniji dobije vise.

ranGo_Unchained

pre 9 godina

šta da vam kažem ljudi, kad svi sve već znamo. samo da nađemo neku zemlju da nas primi, emigriramo grupno i nikad se ne vraćamo.

iz treba da nas nestane!

pre 9 godina

i treba da nas nestane za pedesetak godina! koliko juče, na istom ovom sajtu pročitah još jedno upozorenje demografa. Ali to ovde niko ne sluša!

EU Citizen

pre 9 godina

To što je gospođa trudna je njena privatna i porodična stvar, i nema baš nikakvog razloga da se to tiče njenog poslodavca, ko se nije adekvatno finansijski spremio da stvara porodicu i da ima decu, ne bi trebalo da stvara porodicu i da ima decu, a još manje da očekuje da ga neko drži na radnom mestu i ima zbog toga gubitke da bi ovaj mogao da rešava svoje privatne probleme, to jest, zakoni o "porodiljskim odsustvima" i vraćanju na posao nekoga ko ga je napustio zbog trudnoće pood pretnjom sankcija, bilo da potreba za takvom osobom postoji ili ne, su duboko nemoralni i krše najosnovnije građanske i imovinske slobode poslodavaca, ili, ako je poslodavac država, oštećuju interese poreskih obveznika. Jedini kriterijum za zapošljavanje i otpuštanje radnika treba da bude realna potreba firme i želja poslodavca, sve ostalo je nemoralni neokomunistički atak na slobodu preduzetništva i raspolaganja vlastitom privatnom svojinom i populizam najgore vrste. A dušebrižnici, državni ili privatni, ako hoće da nekoga izdržavaju tokom trudnoće, neka posegnu u vlastiti džep, a ne u tuđ.

Nebojsa

pre 9 godina

Pa to nije nista novo.Okupatorske firme terorisu nase zene,a drzava i opstina im ne smeju nista jer zaposljavaju dosta radnika.Jedno od glavnih pitanja kada idu na razgovor su dali planirate jos dece. Pozitivan odgovor znaci da automatski niste prosli. Sefovi iz Mexika i Italije rade sa zenama sta hoce.Ovo se odnosi na firmu Gramer u Aleksincu.A Beneton u Nisu je posebna prica.

deki

pre 9 godina

i ja sam bio najbolji student na tom istom fakultetu i sa bojim prosekom pa nisu hteli da me prime.Samo preko veze tu ide.
A sam plaćam i doktorske tako da ne sažaljevam koleginicu

Marinko Rotkvic

pre 9 godina

Radnike i treba ovako maltretirati i potrebno je doneti jos gori zakon o radu od najavljenog-sve kako bi se ljudi primorali da sami pokrenu nesto za sebe i ozive trzisnu ekonomiju u ovoj zemlji...ako je ova gospodja toliko dobra u svom poslu-ne sumnjam da ce znati pokrenuti privatan biznis posle koga ce sama upravljati svojom sudbinom...

gaucho po babe

pre 9 godina

Devojko da si doktorirala na Megableji sad ne bi bila u ovakvoj situaciji...E ovce moje za koga ste glasali...Odoh sad da slavim Beograd!

ranGo_Unchained

pre 9 godina

šta da vam kažem ljudi, kad svi sve već znamo. samo da nađemo neku zemlju da nas primi, emigriramo grupno i nikad se ne vraćamo.

iz treba da nas nestane!

pre 9 godina

i treba da nas nestane za pedesetak godina! koliko juče, na istom ovom sajtu pročitah još jedno upozorenje demografa. Ali to ovde niko ne sluša!

Rad-nerad

pre 9 godina

Ima TAKVIH... Moja koleginica (kao jedna od brojnih) nakon što je, "normalno", "preko veze" dobila stalan posao u državnoj ustanovi je, ubrzo (1-2 meseca) krenula sa trudnoćama; jedna, druga, treća, četvrta... Ukratko, od nominalnih 10 godina radnog staža, 9,5 godina je, što na trudničkim, što na porodiljskim bolovanjima.
Možda ona doprinosi povećanju ukupnog broja stanovnika ali, činjenica je i da je, sa aspekta poslodavca, apsolutna "štetočina"; godinama zauzima radno mesto nekome kome bi ono, itekako, značilo.
I, konačno, kada budu istekla sva ta njena bolovanja, uslediće bolovanja "radi dece" (prvog, drugog...) - bolovanja koja, u celosti pokriva FOND pa je dotična (ili dotične) više od 2/3 svog radnog veka "bolovala". I za to bila plaćena kao da je sve vreme radila.
Razumem privatne poslodavce...

deki

pre 9 godina

i ja sam bio najbolji student na tom istom fakultetu i sa bojim prosekom pa nisu hteli da me prime.Samo preko veze tu ide.
A sam plaćam i doktorske tako da ne sažaljevam koleginicu

Nenad-EU

pre 9 godina

Nažalost, ni na zapadu ne gledaju blagonaklo na žene koje odmah po dobijanju radnog mesta ostanu u drugom stanju. Zakonski, poslodavac joj ne može ništa ali dobija ogroman minus kod njega. Dotična gospođa je koliko razumem dve godine zaposlena a već drugi put trudna što je njena velika profesionalna greška. Ja sam lično protiv takvog odnosa poslodavaca prema ženama ali tako je. Prvo karijera pa onda deca ili obrnuto. I jedno i drugo u isto vreme teško uspeva.

hiavata

pre 9 godina

Jesam ja prevideo ili nigde ne pise kakav je ugovor imala, na odredjeno ili neodredjeno? Ako joj istice ugovor znaci da je na odredjeno i automatski se produzava dok traje porodiljsko odsustvo ali ne vise od toga. Zakon je vrlo jasan po tom pitanju. A kome ja da se zalim sto cu da dobijem otkaz u privatnoj firmi i za 15 dana da se cistim? Sve po zakonu, a ne ko je glasniji dobije vise.

novosadjanin

pre 9 godina

Ma taj institut je kao i sva druga drzavna preduzeca radi ko sta hoce zaposljava se preko veze, kurte murte bez skole imaju ogromne plate, politika vodi firmu i zato nemojte sve ovo da vas cudi. Tu firmu svi iskoriscavaju od radnika do politicara pa neko dobije a neko nastrada tipicno za nasu privredu.

Miša, Bgd

pre 9 godina

Ovde nema ničega spornog. Takođe nije otkaz već ugovor ističe. Šta više ugovor je već istekao i dobila je novi na godinu dana, korektno od njih (kod privatnika nema šanse da bi se to dogodilo). Takođe, oslobađa mesto nekome ko će se posvetiti naučnom radu (lepo je neko primetio, za dve godine rada - dva trudničko-porodiljska).
Kao zaključak bih istakao da postoje mnogo stvarnih slučaja kršenja prava radnika ali živimo u zemlji gde ako nemaš veze, nemaš ni prava. Sa dobrim vezama dobiješ i prilog u vestima i članak na sajtu. Toliko.

Zuki

pre 9 godina

(Marinko Rotkvic, 04. jul 2014 18:53)

Ne lupaj molim te. Po tebi svi treba da budemo privatnici. Ajd ko radikali u Zemunu svojevremeno, svi u trafike i STR?
Naucni radnik da pokrece svoj biznis? Da uzgaja bakterije za kiselo mleko? Stvarno ima bisera ovde.

m

pre 9 godina

Shvatam ja da treba zaštititi trudnice ali ovo je bezobrazluk jer ona sada koristi zakon kako bi dobila posao za stalno. Na ovaj konkurs se javilo više od 200 ljudi a pozvali su preko 100 koji ispunjavaju uslov. Svi su pozvani na razgovor, i sami su krivi koga su birali jer obično im je važno da neko ima veoma visok prosek (što nije garancija sposobnosti) a sa sigurnošću vam mogu reći da je jedna devojka dobila preko veze jer joj neko već radi tu. Ona je stavljena na projekat i odmah zatrudnela. Zar je samo ona mlada i samo ona trena da zasniva porodicu? Nije mogla da odradi taj deo kao i svi i da dobije ugovr za stalno? Sada se vadi na trudnoću da bi dobila posao a ona pošto je odmah ostala trudna prvi put pa i drugi je neuiskusni radnik i hoće ista prava kao i oni koji su radili. Ovo je klasično kačenje na državnu sisu i korišćenje svih olakšica, pri tom radnik koji traži svoja prava praktično nije ni radio i nema iskustvo ali se uvalio u državnu firmu i misli da držav treba da ga izdržava. Mada nije mi žao i instituta, oni čak imaju i komercijalne projekte ali očigledno ne zanju da iskoriste svoje potencijale. Koliki je njoj prosek nije bitno jer ona nije ništa doprinela u realizaciji projekta. Ovo su ljudi zbog kojih se poslodavci iživljavaju na onima koji su spremni da rade. Sada su krenuli po svim medijima ali njoj niko nije garantovao da će dobiti posao za stalno to su znali svi koji su išli na taj konkurs, ali je ipak šansa da se stekne iskustvo.

planirano..

pre 9 godina

dakle, posle dve godine na ugovorima devojka je trudna drugi put.. meni ovo izgleda kao veza za porodiljsko na racun budzeta a ne kao namera da se napreduje u karijeri, za sta se doticna izborom radnog mesta bar nominalno opredelila..

EU Citizen

pre 9 godina

To što je gospođa trudna je njena privatna i porodična stvar, i nema baš nikakvog razloga da se to tiče njenog poslodavca, ko se nije adekvatno finansijski spremio da stvara porodicu i da ima decu, ne bi trebalo da stvara porodicu i da ima decu, a još manje da očekuje da ga neko drži na radnom mestu i ima zbog toga gubitke da bi ovaj mogao da rešava svoje privatne probleme, to jest, zakoni o "porodiljskim odsustvima" i vraćanju na posao nekoga ko ga je napustio zbog trudnoće pood pretnjom sankcija, bilo da potreba za takvom osobom postoji ili ne, su duboko nemoralni i krše najosnovnije građanske i imovinske slobode poslodavaca, ili, ako je poslodavac država, oštećuju interese poreskih obveznika. Jedini kriterijum za zapošljavanje i otpuštanje radnika treba da bude realna potreba firme i želja poslodavca, sve ostalo je nemoralni neokomunistički atak na slobodu preduzetništva i raspolaganja vlastitom privatnom svojinom i populizam najgore vrste. A dušebrižnici, državni ili privatni, ako hoće da nekoga izdržavaju tokom trudnoće, neka posegnu u vlastiti džep, a ne u tuđ.

b

pre 9 godina

Ovde se jasno vidi da se vrši pritisak preko medija(blic žena, mondo, novosti, b92) da joj se da ugovor za stalno. Da li shvatate da je bio konkurs(preko koga je sigrno neko zaposlen i preko veze, a želim da verujem da je bar nekoliko kvalitetnih ljudi dobilo posao), na taj konkurs se javio veliki broj ljudi, jasno je navedeno da nije posao za stalno već posao istraživač pripravnik na određeno. To je šansa za nekoga ko želi da se bavi naukom da se dokaže. Ova devojka nije korektna, dobila je priliku da se dokaže i ona to nije uradila zatrudnela je čim je dobila posao. Oni ne smeju da je otpuste dok je na trudničkom, i sad pošto je ponovo trudna oni joj nude ugovor na godinu dana. Ona preko medija vrši pritisak da dobije ugovor za stalno kako su dobili drugi istraživači pripravnici koji su radili i dokazali se kao dobri radnici. Oni verovatno neće da joj produže ugovor nakon isteka ovih godinu dana dok joj bude trajalo trudničko, ali recite da li je korektno prema drugim mladim ljudima koji su obrazovani i nisu dobili priliku kao ona, odriču se svega i pokušavaju da se dokažu da bi ih neko primetio. Mole da ih puste da volontiraju jer ni u inostranstvu ne mogu tako lako do posla bez iskustva. Novinari umesto što prave ovako pompezne naslove mogli su da pročitaju te ugovore i ono što joj nude i da vide kada je dobila posao a kada je otišla na trudničko. Da li stvarno želite državu u kojoj će neko bez ikakvog dokazivanja u praksi već samo bubanjem da dobije posao?

nenadSZ

pre 9 godina

Ako se ovaj slučaj sagleda objektivno, bez emocija, vidi se da nije sve crno i belo. Završila školu, dobila posao, radi dve godine i za taj period ostaje dva puta trudna? To znači da praktično nije ni radila a platu i novac za disertaciju je dobijala iz budžeta.

Da se radi o ženi koja radi bar 5 godina i to joj prva trudnoća, ništa od ovog ne bi važilo. Ovako je probala da "lovi u mutnom" pa nije uspela.

Annie

pre 9 godina

Nije ni prva ni poslednja. Ovo je Srbija ljudi...I ja sam dobila otkaz u 7. mesecu trudnoce. Niko nije hteo da mi pomogne. Koje sam sve stresove dozivela da covek ne poveruje... Tuzno je kako trudnice tretiraju u Srbiji...

;)

pre 9 godina

Surovo, ali istinito, porodica se planira. Ovo je pokušaj da se na konto deteta i frke dočepa posla za stalno. O kakovom bavljenju naukom mi možemo da govorimo sa decom jednom drugom do uveta?! Visok prosek ima sebe radi, ne drugog radi, nikom neće svoju platu pokloniti, niti ustupiti radno mesto, a koliko vidim, iz komentara, ima zaintersovanih za to radno mesto koji bi se ozbiljno posvetili poslu, a koji ona eskivira trudnoćama u nizu.

beogradjanka

pre 9 godina

Eh koliko se ovakvih stvari desava.... Ako ne dobijete otkaz dok ste trudni ceka vas otkaz kad se vratite sa bolovanja : proglase vas tehnoloskim viskom ili dobijete aneks na lose radno mesto i Duplo manjom platom, pa vas sikaniraju i teraju da odete sami ako nemaju osnova

Gradjanin

pre 9 godina

Niko tu ne pita da li je doticna dobila posao preko veze i kako obavlja taj posao. Da li ima objavljene naucne radove? Informisan sam da master nije zavrsila iz mikrobiologije, vec botanike.

Anak1n

pre 9 godina

Tuzna je istina da sve zene koje se zaposle u drzavnom preduzecu cekaju ugovor za stalno (neodredjeno) i onda ostaju i drugom stanju. A kako je tek kod privatnika to svi znamo, samo se drzava pravi da ne zna.

Previse galame

pre 9 godina

U SAD-u zena ima DVE nedelje porodijskog i, ako je sacuvala nesto odmora i dana za "bolest", moze da se napibirci mesec dana sa malom bebom. Pritom, trudnica odlucuje kad ce na porodiljsko. Recimo, ako se preigra i ode na porodiljsko nedelju dana pre samog porodjaja, onda ima samo 7-20 dana sa bebom. Muz ima pravo na dve nedelje, takodje. To je sve. Ukoliko se zena ne vrati na posao nakon isteka porodiljskog, gubi posao. Jedino se pravi izuzetak oko odrzavanih trudnoca, ali i to zavisi od slucaja do slucaja. Inace, jako je komplikovano napraviti sistem u kojem se podrzava ravnopravnost zena, a sprecavaju zloupotrebe. Jednakost zene pocinje u sopstvenoj kuci - zena nosi bebu 9 meseci; za to vreme velika vecina zena je radno sposobna i moze da radi razne poslove (u ovom slucaju je definitivno zena radno sposobna i pre i nakon trudnoce); neka nakon porodjaja muz ostaje kod kuce 9 meseci; neka on prilagodi svoje radno vreme kako zena ne bi izgubila posao (ako je to toliko vazno). Medjutim, svi bismo zeleli nesto za nista. To nije dobar nacin i nema razloga da drzava i poreski obveznici izdrzava serijske porodilje u ime nekog viseg cilja. Pritom, nisam ni za to da se zenama daje samo dve nedelje nakon porodjaja - prosto, nije covecno ni prema zeni, ni prema detetu. Ali, nisam ni za ove finte od 9 meseci u nedogled sa sve primanjima. Simply, you cannot have a cake and eat it!

Nebojsa

pre 9 godina

Pa to nije nista novo.Okupatorske firme terorisu nase zene,a drzava i opstina im ne smeju nista jer zaposljavaju dosta radnika.Jedno od glavnih pitanja kada idu na razgovor su dali planirate jos dece. Pozitivan odgovor znaci da automatski niste prosli. Sefovi iz Mexika i Italije rade sa zenama sta hoce.Ovo se odnosi na firmu Gramer u Aleksincu.A Beneton u Nisu je posebna prica.

Nevena

pre 9 godina

Videla sam komentar da ne mogu i karijera i porodica u isto vreme? Pitala bih doticnu osobu...Ako ja sad na primer, koja imam 22 godine,g radim karijeru kada cu imati decu? Sa 40? A ako sada imam decu, cime cu ga izdrzavati, odakle mi zdravstveno, odakle mi za pelene, kasice i ostale peripetije koje su potrebne tom malom bicu??? Svi pricate o nekoj beloj kugi, kako ima vise umrlih nego rodjenih, a cim zena zatrudni... Ma ovo je bre nije drzava! Ovo je anarhija....

obaveštena

pre 9 godina

Pa zar vi niste dosad čuli da je izuzetno teško uskladiti majčinstvo i karijeru? Mnoge žene su se odrekle majčinstva zarad karijere a još više njih je zbog dece zaboravilo na karijeru. Neke žene odlažu trudnoću dok ne dobiju povoljan ugovor. Neke žene odlažu trudnoću bar dok suprug ne dobije povoljan ugovor. U isto vreme neke žene očajnički pokušavaju da zatrudne itd. Ovo je samo jedan slučaj sa nepotpunim informacijama. Verovatniji cij ove "vesti" je prozivanje (ne)odgovornih i/ili (ne)lojalnih u Institutu...

d

pre 9 godina

Ovde se postavlja jedno etičko pitanje: Da li je opredeljenje zaposlenog da proširuje svoju porodicu obavezujuće za poslodavca, ili je to privatna stvar zaposlenog?

Radim u državnoj firmi gde žene maksimalno koriste trudnička i porodiljska odsustva koja traju nerazumno dugo - čim im izostane mesečni ciklus, odma' na bolovanje. Samo je jedna koleginica dolazila sa 'stomakom' na posao i izgledala je kao neko čudo, baš zato što nije takva 'praksa'.
I tu je nepravda. Koja nađe vezu da se zaposli u državnoj firmi, (može da) zaređa dve-tri trudnoće i 7-8 godina odsutna a uredno prima platu, a koja se zaposli kod privatnika, u istoj situaciji dobije otkaz.
Znam da se mnogi neće složiti ali mislim da vlasnik privatnog preduzeća kao poslodavac mora imati slobodu da otpusti radnika.

zur'an

pre 9 godina

@EU Citizen
bravo majstore!Dobro si im odbrusio!
A da. Kako li si se ti rodio?Kako si odrastao, skolovao se (ako si se uopste skolovao), o cijem trosku, mame i tate ili drzave?.Ako je o trosku drzave onda je ona ostecena pa bi trebalo da platis sve troskove koji su nastali od rodjenja pa do ovog tvog lupetanja!

modesty

pre 9 godina

@EU Citizen: U EU se ovakav javasluk ne tolerise i zenama ne da se ne daju otkazi ako zatrudne, nego im jos poslodavci pomazu da dobiju sve benefite i da spremno odu na porodicno (sto nije bolovanje) i po godinu dana. Muskarci imaju zagarantovano dve nedelje i do mesec dana. Nisi ti EU video ni na slici, druze...

jelena

pre 9 godina

Jao kakvi komentari..pa naravno da treba naci bilo kakav posao i zatrudneti.Od cega ce se to dete izdrzavati.Od vazduha?! Umesto svi da je podrzimo i trazimo posao za sve zene da mogu da radjaju u Srbiji mi svi na ovu jadnu zenu napali..Svi ste odmah izracunali kako je samo bila trudna PA STA!??? kad da radja kao baba??? Uzas, povraca mi se. Svi cemo stati pod jednu krusku uskoro..Pa nije ni cudno kad ukinu svu pomoc za decu da se niko ne buni a onaj majmun pateticni svaki dan izmislja neke diverzije na drzavu ...JJJJJJJJJJooooojjjjjjj

Dule

pre 9 godina

Niko njoj ne sme da da otkaz,to mogu samo da pisu novine,ili da neko laze.
 (nema sanse, 4. jul 2014 20:43)

Nije dobila otkaz vec joj nisu produzili ugovor na odredjeno.

Arhivator

pre 9 godina

Niko tu ne pita da li je doticna dobila posao preko veze i kako obavlja taj posao. Da li ima objavljene naucne radove? Informisan sam da master nije zavrsila iz mikrobiologije, vec botanike.
(Gradjanin, 4. jul 2014 19:08)

Kako god da ga je dobila, posao ne sme da izgubi zato što je ostala u drugom stanju. Ni jedna žena ne sme da ostane bez posla, jer je trudna.

Srbin

pre 9 godina

Citajuci komentare, pitam se kakvi smo mi to ljudi postali. Drzava ukinula jednokratnu pomic za novorodjencad, PDV za deciju opremu i dalje postoji, trudnice dobijaju otkaze, a mi to sve opravdavamo. Gde su sada borci za prava manjina, jer trudnice su najugrozenija kategorija?
Ipak, majke, uvek izaberite da rodite detence pre nego da zadrzite posao! Jeste tesko, sljamovi nam kroje buducnost, ali radjajte decu i nikako ne cinite abortuse ni pod kojim razlozima..
Živeće ovaj narod!

Ona011

pre 9 godina

Svako malo u medijima osvane tekst o razmazenim zenama koje, eto,nece da radjaju, jer vole lagodan zivot po kaficima i splavovima, firmiranu garderobu i sminku,fensi mobilne telefone , putovanja po belom Svetu...evo zene koja zeli da rodi decu, svesne da vreme prolazi i da ih treba radjati dok je u punoj snazi, i da radi i sta se desava...dobija otkaz...predlazem svim zenama koj prolaze kroz ucene takvog tipa da istupe javno i prozovu punim imenom i prezimenom svoje poslodavce- oni su pravi uzrok depopulacije i bele kuge...ima zelju i volju da radja i vaspitava, ali, treba je kazniti zbog toga i osuditi je, posle tolikog truda oko skolovanja, da zivi na rubu egzistencije oslonjena sa dvoje dece u narucju na prihode svog muza, koji takodje, danas-sutra moze da ostane bez istih...uopste se ovde ne radi o nekoj "karijeri" vec o pukom opstanku jedne porodice...ako je ona "teret" i " stetocina" u kolektivu, kako je neko ovde primetio, onda nismo ni zasluzili da opstanemo u buducim vremenima...umesto da zbijemo snage i da nam svako dete bude kao zlatnik u kovcegu sa blagom mi odbacujemo mlade ljude koji se uprkos svemu nadaju boljoj buducnosti- ne bi stvarali potomstvo da ne misle tako...zaista jadno...

suze radosnice

pre 9 godina

Mi smo kuci svesni da ne moze i jare i pare. Zato je zena dala otkaz, a ja kako god umem "rintam", da bi imali dovoljno. Nije ni realno, a ni eticki posteno ocekivati da ti neko treci odrzava porodicu. Dobrodosli u kapitalizam. Glasali ste, dobili ste!

Marinko Rotkvic

pre 9 godina

Radnike i treba ovako maltretirati i potrebno je doneti jos gori zakon o radu od najavljenog-sve kako bi se ljudi primorali da sami pokrenu nesto za sebe i ozive trzisnu ekonomiju u ovoj zemlji...ako je ova gospodja toliko dobra u svom poslu-ne sumnjam da ce znati pokrenuti privatan biznis posle koga ce sama upravljati svojom sudbinom...

pamplonac

pre 9 godina

Ovako se nesto desilo i na jednom religijskom fakultetu u bg. a u pozegi primaju medicinske radnike bez konkursa i preko veze, a hitna ide po burek jedinim autom koji imaju za hitne slucajeve. samo cu reci... Srbistan ...

Gora

pre 9 godina

Razocaran sa masom postova i postupkom prema imenovanoj. DISKRIMINACIJA po bilo kom pitanju je diskriminacija, bez obzira kako je dosla do posla. Prirodno je i eticki i moralno i potrebno da svi mi obezbedimo barem minimum opstanka i ucinimo sve da se sprece ovakve, prirodno nedopustive radnje zbog blazenog stanja imenovane. Ja zivim u EU, imam vecu titulu od mastera po Bolonji, nije mi poznat slucaj ovakve diskriminacije. Sinoc gledah na tv da u Srbiji godisnje nestaje grad velicine Cuprije. Mislim da je sebicnosti kraj. Ovde i Vlada drzave mora da odreaguje.

istina

pre 9 godina

Savet za sve ljude koji po novom Zakonu o radu budu otpušteni: sa rešenjem koje su dobili neka se upute u mesni odbor i prostorije SNS-a da im se objasni da li je to "budućnost u koju su verovali". Vremenom će te se navići na ovakve vesti, biće ih sve više. Novi Zakon uvodi više otkaznih razloga i olabavljuje radni odnos kroz produženje ugovora na određeno i smanjenje otpremnina.

m

pre 9 godina

Da li vi shvatate da je ona bila na pripravničkom? Nije odradila taj deo i sada očekuje da je tretiraju kao iskusnog radnika a ona je bila na trudničkom. Da li shvatate da oni neće da je zaposle za stalno jer nije bila korektna, dobila je šansu da radi mogla je da se dokaže i kao ostali mladi ljudi koji su dobili šansu da rade i odradili pripravnički dobila bi ugovr za stalno i onda je mogla da rađa decu, poslodavac zna koga je zaposlio. Ovako ona je odmah ostala trudna, nije odradila pripravnički što znači da ne zna posao, oni neće da je zaposle, ali moraju da joj daju ugovor kao trudnici. Celo ovo provlačenje po medijima je jer ona hoće ugovor za stalno u državnoj firmi. Kome to nije jasno taj je glup. Zato nam država i proprada jer ljudi hoće na lepe oči da dobiju posao i naravno ugovr za stalno. Da, u EU se poštuju prava trudnica ali isto tako u toj EU nećete tako lako dobiti ugovor za stalno. Recite da li poznajete nekoga ko je otišao u Nemačku i odmah dobio ugovr za stalno ili je stalno na nekim ugovorima na 2-3godine. Tamo treba da se dokažete kakav ste radnik, ugovor za stano se ne deli tako lako. Devojka dobija ugovr na određeno ali ona ovom pričom u medijima želi da dobije ugovor na neodređno i onda joj niko ne može ništa. Niko ne primećuje da su drugi pripravnici koji su dobili ugovor na neodređeno regularno ispoštovali svoju obavezu i odradili pripravnički. Nije ona jedina koja želi porodicu.

dejan

pre 9 godina

Bilo bi poštenije od države i medija (da, tu mislim i na b92) da makar prestanu da se 'brinu' o niskom natalitetu, starenju nacije, beloj kugi, bežanju devojaka iz sela u gradove, i slično.

Ako nemaš jaku vezu nema garancije ni za radno mesto ni za bilo šta drugo. Možda da je sačekala prvo da dobije taj ugovor za stalno, pa onda da zatrudni.

realnost

pre 9 godina

To je demokratija,bolje receno kapitalizam.Firme mogu u bilo koje vreme da ti daju otkaz,ne pases im i cao,ko ce da te stiti?drzava?nema toga nista.Tako je svuda i na zapadu,firmi je dobro dokle imaju od tebe korist,kad ides na bolovanje ima firme koje ti daju odmah otkaz,na biro za zaposljavanje ima ih na hiljade koji cekaju posao,to ti je na zalost realnost.To je put koji vodi u EU!

Lale

pre 9 godina

Biljana je samo jedna od stotine "Biljana" u državi Srbiji i njen slučaj ne treba da začudi nikoga. Ono što je zabrinjavajuće, jeste to, što se u ovom blatu od države na rukovodećim položajima nalaze ljudi koji nisu ni do kolena Biljani, pa kada im se pojavi neko kao Biljana kod njih proradi zavist, pakost, sujeta i sve ono što čoveka čini ne-čovekom!

dušan

pre 9 godina

baš njih briga za sve a vučić kaže da bude što više preduzeća privatizovanih hehehe to je ono što više privatnika to manje dece i uništiće nas bela kuga za 30god bez problema

pier

pre 9 godina

U sustini mnogo nam je los ZOR, a verujte ni ovaj sto dolazi I oko koga se vodi ovoliko polemike je jos losiji, da ne kazem nesto drugo.
Druga stvar, kao sto je vecina komentatora primetila trudnice su ogroman I NUZAN trosak bilo privatnika bilo drzave, ali to ne sme da znaci da tek tako nekoga otpustite.
Trece meni nikad nece biti jasno zasto treba da medijski prostor dobiju samo student sa visokim prosekom koji su nezaposleni ili slucaj kao Biljana. Po meni prosek nije merilo kvaliteta kadra, a pogotovu nije merilo buduceg strucnjaka. Tako da slazem se sa pojedinim komentatorima da se bezrazlozno uvek ostavlja reklama ovakvim " elitnim " kadrovima.

Aleksandar

pre 9 godina

@EU Citizen

Ti decko definitivno nisi video EU, niti ostatak normalnog sveta. To sto pises ocigledno dolazi iz tvog imaginarnog sveta. Da sam na tvom mestu, ne bih vise komentarisao, jer svaki put kada se pojavis, izblamiras se.

Surova istina

pre 9 godina

@Nevena:

Videla sam komentar da ne mogu i karijera i porodica u isto vreme? Pitala bih doticnu osobu...Ako ja sad na primer, koja imam 22 godine,g radim karijeru kada cu imati decu? Sa 40?

Vec treba da imas decu.

A ako sada imam decu, cime cu ga izdrzavati, odakle mi zdravstveno, odakle mi za pelene, kasice i ostale peripetije koje su potrebne tom malom bicu???

Muz. I tom malom bicu treba i otac.

Zene, NE MOZE karijera i majcinstvo u isto vreme. Idealno je da se udate odmah iz srednje skole i ne paradirate po splavovima. Kad deca krenu u skolu, vi krenete na fakultet. Kljucni sastojak je MUZ, koga bi vi radije da izbegavate do 5 do 12. Ovo nema veze sa drzavom, vec sa biologijom.

A malo etike?

pre 9 godina

@ ..."Da se radi o ženi koja radi bar 5 godina i to joj prva trudnoća, ništa od ovog ne bi važilo. Ovako je probala da "lovi u mutnom" pa nije uspela."
(nenadSZ, 4. jul 2014 21:27)

Po tebi je, drugar, sasvim u redu da trudnica ne moze da dobije posao!?

Komentarisemo, a da nam je ETIKA "spansko selo" (vece nego Nadalovo (ne)dopingovanje).

O ovom slucaju NEMAM STAV zato sto u vesti ima dosta nejasnih stvari, ali bih hteo ovo da kazem: Dosta komentatora likuje: "Hteli ste kapitalizam, eto vam ga!" E, vidite, u Srbiji nema ni "K" (ni malog, ni velikog) od kapitalizma, a, bogami, ni socijalizma. U kapitalizmu koji je DANAS i u SREDNJERAZVIJENOM svetu jasno su uredjeni odnosi u kompletnoj drusteno-politikoj itd. sferi, tako da ih se svaki poslodavac (ako mu je stalo da napreduje, pa i bogati ) strogo pridrzava. Ovde, bre, ako si na pauzi, poslodavac ne sme da ti pridje i govori o poslu, a nekmo li sta drugo. Ako poslodavac kojim slucajem izgubi od radnika na sudu, zalosna mu majka.

Slucaj od pre nekoliko dana: Valmart je ovde u Kanadi pre 10-ak godina otpustio nekoliko radnika zato sto su zgovarali sindikalno organizovanje. Ovih dana "Valmart" je i pravosnazno izgubio parnicu i silna odsteta je u pitanju.

EU Citizen

pre 9 godina

@Aleksandar
Prvo, sa "dečko" možete da se obraćate socijalnim slučajevima ispred prodavnice sa kojima, biće, visite, a drugo, ja u EU živim i vodim prilično uspešnu privatnu firmu već petnaest godina, a ovo pišem zato što sam svedok koliko je ova vrsta lažnih socijalističkih prava (čije odsustvo nije nikakav "imaginaran svet" , jer ih nema u većini zemalja koja poslednjih dvadesetak godina, za razliku od EU, rastu i prosperiraju) destrukticna za privredu i društvo i koliko je Evropa propala zbog njih. Kao što neko reče, otvorite vi privatnu firmu, uložite svoj novac, znanje i godine krvavog rada, pa onda zapošljavajte trudnice i finansirajte tuđ nerad i rešavanje vlastitih privatnih problema preko tuđe grbače koliko hoćete, jeftini demagogu.

Gora

pre 9 godina

@rad-nerad; Bez obzira na uslove, ZENI JE I PRAVO I DUZNOST DA DEVET MESECI NOSI SVOJE DETE, kao sto su nase majke nosile i mene i tebe. Nema 25. godina od veoma humanih zakona, koje evo EU prepisala od naseg "REGIONA"

Dusan

pre 9 godina

Nista nije novo u zemlji Srbiji,ja bi se iznenadio kada bi rekli da svaka trudnica posle porodjaja i godinu dana cuvanje deteta dobija posao u svojij struci,ili ako ne ona onda njen suprug.
Ovako isto se desilo mojoj suprugi samo na jos prezerniji nacin.
Zakon o radu je predvideo da do dve godine ne napuni dete ne mozes ostati bes posla,i to je ok ali samo za one koji ne rade na procenat casa,kao moja supruga ona nije de fakto ostala bez posla ali je ostala bez norme casova sa 100 procenata pala na 25.i koga briga,jos smo se i tuzili pa izgubili sud pa se ja pitam cemu tolika frka......

bojan

pre 9 godina

jelena kao sto neko rece ti otvori firmu pa zaposljavaj trudnice pa kad jedna ode na trudnicko ti dovedi drugu pa kad ta druga ostane trudna posle mesec dana ti zaposli trecu,pa 4 pa tako do 12te....pa opet...c c c

nema sanse

pre 9 godina

Niko njoj ne sme da da otkaz,to mogu samo da pisu novine,ili da neko laze.
A voleo bih samo da zutaci kazu kako je bilo u njihovo vreme.SRAM IH BILO OD GRADJANA SRBIJE.!!!!!

mario

pre 9 godina

Iskreno, da sam na mestu njenog muža rešio bih to u 5-6 reči. Sadržaj tog razgovora neće objaviti ovde, ali činjenica je da ovde u prelepoj zemlji Srbiji ti moraš da razgovaraš sa državom Srbijom na taj način.

Surcinac

pre 9 godina

Teško je ovo komentarisati. Ali ona je na tudjem izdržavanju veoma dugo. Školuje se do 30 (državni fakultet), pa predje u firmu i bude na porodiljskim bolovanjima 2 godine... Sta bi ste vi uradili da radi u vašoj privatnoj firmi?

Jelena BJ

pre 9 godina

Citam komentare I sramota me je sto pripadam ovom narodu. U danasnje vreme ova zena je heroj jer podize decu I ulaze ogroman napor u obrazovanje. Moj jadni I nepismeni narode, u ovoj I ovakvoj Srbiji ona je dvostruko doprinela svima vama. Ali zato sto to ne shvatate, I zato sto ste beskrajno sebicni I zavidni, za nekih 50-ak godina cemo izumreti kao narod. Srecno vam bilo usvajanje novog zakona o radu, narode sa podanickom svescu, robovacete zahvaljujuci sopstvenoj gluposti.

realnost

pre 9 godina

Ovde na zapadu trudnicko i posle porodjaja 2-3 god.placa te drzava,tako da firma stime nema nista,moze da ti daje u svako vreme otkaz...
Zakon je da ti ne moze dati otkaz pod bolovanjem ali oni to ipak rade,isplate ti ono sto su ti duzni i cao,snadji se kako znas...kao sto rekoh to je realnost...dobrodosli u EU.

Natasa

pre 9 godina

Pa dobro, kad je već u redu da trudnice ne dobijaju posao kako kažu napredni, ja predlažem da mlade žene jednostavno ne rađaju u Srbiji. Devojke drage, lepo idite van granica ove uklete zemlje i tražite za sebe i svoje dete mesto pod suncem. Ako se budete borile za sebe i svoju porodicu, ovde će vas etiketirati kao nepoštenu osobu, u svakoj drugoj krštenoj zemlji vi ćete biti poštovana osoba s pravom na rad. Zato, ostavite ovu žabokrečinu i naprednjake koji vas nazivaju prevarantkinjama samo zato što želite decu i idite gde god možete. Srbiju ostavite njima, ovako ukvarenim, više nije ni važno. S njima Srbija može da izdrži najviše 10 godina, posle toga je kraj.

dragan

pre 9 godina

Дал је родитељство посао или потреба ?Дал жене служе само за рађање ?Рађање плдржати само код оних који су способни да отхране и школују дете а не да стварају нове социјалне случајеве.

Cooper

pre 9 godina

To je demokratija,bolje receno kapitalizam.Firme mogu u bilo koje vreme da ti daju otkaz,ne pases im i cao,ko ce da te stiti?drzava?nema toga nista.Tako je svuda i na zapadu,firmi je dobro dokle imaju od tebe korist,kad ides na bolovanje ima firme koje ti daju odmah otkaz,na biro za zaposljavanje ima ih na hiljade koji cekaju posao,to ti je na zalost realnost.To je put koji vodi u EU!

Koliko protivnika EU ovde?! Ovaj sajt he nekada bio proevropski...Mislite da he tako u EU. Da vam kazem, nije. Pitajte nekog ko je malo duze u Nemackoj recimo da li je tako...Ovako direktor firme u Nemackoj da uradi nesto trudnoj zeni, pogotovo samohranoj majci, mogao bi odmah da stavi katanac na firmu...

nesh_bros

pre 9 godina

Idite u Telekom ! Pa vidite sta TEK oni rade sa trudnicama. Posto nekoliko hilkada devojaka radi na odredjeno ( na svaka 3 meseca im produzavaju ugovor, i tako 10 godina !!! ) dobijes ugovor TADA samo na godinu dana dok traje trudnicko/porodiljsko. A posle !? Ko zna..

ardnas

pre 9 godina

@realnost
Ajd ti meni kazi u kojoj ti to zemlji zivis, ili pricas samo po rekla, kazala...???
Nije istina da na zspadu u UE mozes dobiti otkaz tek tako. Specijalno ako si ma trudnickom, ma nema sanse. Ako imas ugovor na odrrdjeno radno vrijeme, onda moze po isteku ugovora, ali prvo se iskoriste sva prava majke. U slucaju ugovora na neodredjeno....ma nema sanse da dobijes otkaz, osim ako te uhvate da krades ili firma propada. Vise se narode informirajte prije nego sto pocnete da pisete gluposti. I jedno pitanje.....Ako vam je UE tako odvratna zasto svi hrlite da dodjete da zivite i radite????

Osveta

pre 9 godina

Šta samo džabe raspravljate i gubite vreme, ovaj iz Srbije, ovaj iz kao EU, bezveze, ovakvih tema slučajeva ima koliko god hoćeš, uvek ista priča... Nema tu filozofiranja, ako neko misli da su mu prava ugrožena i da je nešto urađeno protiv zakona, pozajmi novac ako ga nemaš (uvek se negde nađe) i uzmi advokata i tužba! Jeste smaranje, može da traje nekoliko godina (ne mora), zavisi od više faktora, ako si u pravu sigurno ćeš dobiti slučaj i naplatiti sve troškove i dodatnu štetu. Dosta bre priče u prazno, kada bi svi osnovano tužili gde i kada treba, ne bi bilo problema posle nekoliko godina, ovako svi nešto brbljaju bezveze i niko ništa konkretno ne radi da rešava pronlem. Do sada sam imao 2 sudska procesa, jedan sa državom, drugi privatna parnica, i oba sam dobio jer sam jednostavno bio u pravu, veoma jasno i neoborivo. Zapamtite, bez osnovane zvanične jake žalbe na pravom mestu ili pokrenutog sudskog procesa nema rešavanja problema pravnim putem, sve ostalo je bespotrebno filozofiranje i gubljenje vremena!

mile

pre 9 godina

Svuda ista prica. U NIS-u isto tako je greh zadtrudneti, a trudnicama otvoreno govore kako su same izabrale privatni zivot umesto karijere i dobiju otkaz cim im istekne porodiljsko.

Mik

pre 9 godina

Pa ovo je klasika to se desava svuda verovatno ce umesto nje zaposliti cerku ili tako nesto. A vas sa takvom diplomom primice svuda u inostranstvu, kad se porodite pa lagano... Verujte nemate izbora!

EU Citizen

pre 9 godina

To što je gospođa trudna je njena privatna i porodična stvar, i nema baš nikakvog razloga da se to tiče njenog poslodavca, ko se nije adekvatno finansijski spremio da stvara porodicu i da ima decu, ne bi trebalo da stvara porodicu i da ima decu, a još manje da očekuje da ga neko drži na radnom mestu i ima zbog toga gubitke da bi ovaj mogao da rešava svoje privatne probleme, to jest, zakoni o "porodiljskim odsustvima" i vraćanju na posao nekoga ko ga je napustio zbog trudnoće pood pretnjom sankcija, bilo da potreba za takvom osobom postoji ili ne, su duboko nemoralni i krše najosnovnije građanske i imovinske slobode poslodavaca, ili, ako je poslodavac država, oštećuju interese poreskih obveznika. Jedini kriterijum za zapošljavanje i otpuštanje radnika treba da bude realna potreba firme i želja poslodavca, sve ostalo je nemoralni neokomunistički atak na slobodu preduzetništva i raspolaganja vlastitom privatnom svojinom i populizam najgore vrste. A dušebrižnici, državni ili privatni, ako hoće da nekoga izdržavaju tokom trudnoće, neka posegnu u vlastiti džep, a ne u tuđ.

Marinko Rotkvic

pre 9 godina

Radnike i treba ovako maltretirati i potrebno je doneti jos gori zakon o radu od najavljenog-sve kako bi se ljudi primorali da sami pokrenu nesto za sebe i ozive trzisnu ekonomiju u ovoj zemlji...ako je ova gospodja toliko dobra u svom poslu-ne sumnjam da ce znati pokrenuti privatan biznis posle koga ce sama upravljati svojom sudbinom...

;)

pre 9 godina

Surovo, ali istinito, porodica se planira. Ovo je pokušaj da se na konto deteta i frke dočepa posla za stalno. O kakovom bavljenju naukom mi možemo da govorimo sa decom jednom drugom do uveta?! Visok prosek ima sebe radi, ne drugog radi, nikom neće svoju platu pokloniti, niti ustupiti radno mesto, a koliko vidim, iz komentara, ima zaintersovanih za to radno mesto koji bi se ozbiljno posvetili poslu, a koji ona eskivira trudnoćama u nizu.

deki

pre 9 godina

i ja sam bio najbolji student na tom istom fakultetu i sa bojim prosekom pa nisu hteli da me prime.Samo preko veze tu ide.
A sam plaćam i doktorske tako da ne sažaljevam koleginicu

Surova istina

pre 9 godina

@Nevena:

Videla sam komentar da ne mogu i karijera i porodica u isto vreme? Pitala bih doticnu osobu...Ako ja sad na primer, koja imam 22 godine,g radim karijeru kada cu imati decu? Sa 40?

Vec treba da imas decu.

A ako sada imam decu, cime cu ga izdrzavati, odakle mi zdravstveno, odakle mi za pelene, kasice i ostale peripetije koje su potrebne tom malom bicu???

Muz. I tom malom bicu treba i otac.

Zene, NE MOZE karijera i majcinstvo u isto vreme. Idealno je da se udate odmah iz srednje skole i ne paradirate po splavovima. Kad deca krenu u skolu, vi krenete na fakultet. Kljucni sastojak je MUZ, koga bi vi radije da izbegavate do 5 do 12. Ovo nema veze sa drzavom, vec sa biologijom.

Rad-nerad

pre 9 godina

Ima TAKVIH... Moja koleginica (kao jedna od brojnih) nakon što je, "normalno", "preko veze" dobila stalan posao u državnoj ustanovi je, ubrzo (1-2 meseca) krenula sa trudnoćama; jedna, druga, treća, četvrta... Ukratko, od nominalnih 10 godina radnog staža, 9,5 godina je, što na trudničkim, što na porodiljskim bolovanjima.
Možda ona doprinosi povećanju ukupnog broja stanovnika ali, činjenica je i da je, sa aspekta poslodavca, apsolutna "štetočina"; godinama zauzima radno mesto nekome kome bi ono, itekako, značilo.
I, konačno, kada budu istekla sva ta njena bolovanja, uslediće bolovanja "radi dece" (prvog, drugog...) - bolovanja koja, u celosti pokriva FOND pa je dotična (ili dotične) više od 2/3 svog radnog veka "bolovala". I za to bila plaćena kao da je sve vreme radila.
Razumem privatne poslodavce...

Previse galame

pre 9 godina

U SAD-u zena ima DVE nedelje porodijskog i, ako je sacuvala nesto odmora i dana za "bolest", moze da se napibirci mesec dana sa malom bebom. Pritom, trudnica odlucuje kad ce na porodiljsko. Recimo, ako se preigra i ode na porodiljsko nedelju dana pre samog porodjaja, onda ima samo 7-20 dana sa bebom. Muz ima pravo na dve nedelje, takodje. To je sve. Ukoliko se zena ne vrati na posao nakon isteka porodiljskog, gubi posao. Jedino se pravi izuzetak oko odrzavanih trudnoca, ali i to zavisi od slucaja do slucaja. Inace, jako je komplikovano napraviti sistem u kojem se podrzava ravnopravnost zena, a sprecavaju zloupotrebe. Jednakost zene pocinje u sopstvenoj kuci - zena nosi bebu 9 meseci; za to vreme velika vecina zena je radno sposobna i moze da radi razne poslove (u ovom slucaju je definitivno zena radno sposobna i pre i nakon trudnoce); neka nakon porodjaja muz ostaje kod kuce 9 meseci; neka on prilagodi svoje radno vreme kako zena ne bi izgubila posao (ako je to toliko vazno). Medjutim, svi bismo zeleli nesto za nista. To nije dobar nacin i nema razloga da drzava i poreski obveznici izdrzava serijske porodilje u ime nekog viseg cilja. Pritom, nisam ni za to da se zenama daje samo dve nedelje nakon porodjaja - prosto, nije covecno ni prema zeni, ni prema detetu. Ali, nisam ni za ove finte od 9 meseci u nedogled sa sve primanjima. Simply, you cannot have a cake and eat it!

Nevena

pre 9 godina

Videla sam komentar da ne mogu i karijera i porodica u isto vreme? Pitala bih doticnu osobu...Ako ja sad na primer, koja imam 22 godine,g radim karijeru kada cu imati decu? Sa 40? A ako sada imam decu, cime cu ga izdrzavati, odakle mi zdravstveno, odakle mi za pelene, kasice i ostale peripetije koje su potrebne tom malom bicu??? Svi pricate o nekoj beloj kugi, kako ima vise umrlih nego rodjenih, a cim zena zatrudni... Ma ovo je bre nije drzava! Ovo je anarhija....

Arhivator

pre 9 godina

Niko tu ne pita da li je doticna dobila posao preko veze i kako obavlja taj posao. Da li ima objavljene naucne radove? Informisan sam da master nije zavrsila iz mikrobiologije, vec botanike.
(Gradjanin, 4. jul 2014 19:08)

Kako god da ga je dobila, posao ne sme da izgubi zato što je ostala u drugom stanju. Ni jedna žena ne sme da ostane bez posla, jer je trudna.

b

pre 9 godina

Ovde se jasno vidi da se vrši pritisak preko medija(blic žena, mondo, novosti, b92) da joj se da ugovor za stalno. Da li shvatate da je bio konkurs(preko koga je sigrno neko zaposlen i preko veze, a želim da verujem da je bar nekoliko kvalitetnih ljudi dobilo posao), na taj konkurs se javio veliki broj ljudi, jasno je navedeno da nije posao za stalno već posao istraživač pripravnik na određeno. To je šansa za nekoga ko želi da se bavi naukom da se dokaže. Ova devojka nije korektna, dobila je priliku da se dokaže i ona to nije uradila zatrudnela je čim je dobila posao. Oni ne smeju da je otpuste dok je na trudničkom, i sad pošto je ponovo trudna oni joj nude ugovor na godinu dana. Ona preko medija vrši pritisak da dobije ugovor za stalno kako su dobili drugi istraživači pripravnici koji su radili i dokazali se kao dobri radnici. Oni verovatno neće da joj produže ugovor nakon isteka ovih godinu dana dok joj bude trajalo trudničko, ali recite da li je korektno prema drugim mladim ljudima koji su obrazovani i nisu dobili priliku kao ona, odriču se svega i pokušavaju da se dokažu da bi ih neko primetio. Mole da ih puste da volontiraju jer ni u inostranstvu ne mogu tako lako do posla bez iskustva. Novinari umesto što prave ovako pompezne naslove mogli su da pročitaju te ugovore i ono što joj nude i da vide kada je dobila posao a kada je otišla na trudničko. Da li stvarno želite državu u kojoj će neko bez ikakvog dokazivanja u praksi već samo bubanjem da dobije posao?

gaucho po babe

pre 9 godina

Devojko da si doktorirala na Megableji sad ne bi bila u ovakvoj situaciji...E ovce moje za koga ste glasali...Odoh sad da slavim Beograd!

Nenad-EU

pre 9 godina

Nažalost, ni na zapadu ne gledaju blagonaklo na žene koje odmah po dobijanju radnog mesta ostanu u drugom stanju. Zakonski, poslodavac joj ne može ništa ali dobija ogroman minus kod njega. Dotična gospođa je koliko razumem dve godine zaposlena a već drugi put trudna što je njena velika profesionalna greška. Ja sam lično protiv takvog odnosa poslodavaca prema ženama ali tako je. Prvo karijera pa onda deca ili obrnuto. I jedno i drugo u isto vreme teško uspeva.

Gradjanin

pre 9 godina

Niko tu ne pita da li je doticna dobila posao preko veze i kako obavlja taj posao. Da li ima objavljene naucne radove? Informisan sam da master nije zavrsila iz mikrobiologije, vec botanike.

d

pre 9 godina

Ovde se postavlja jedno etičko pitanje: Da li je opredeljenje zaposlenog da proširuje svoju porodicu obavezujuće za poslodavca, ili je to privatna stvar zaposlenog?

Radim u državnoj firmi gde žene maksimalno koriste trudnička i porodiljska odsustva koja traju nerazumno dugo - čim im izostane mesečni ciklus, odma' na bolovanje. Samo je jedna koleginica dolazila sa 'stomakom' na posao i izgledala je kao neko čudo, baš zato što nije takva 'praksa'.
I tu je nepravda. Koja nađe vezu da se zaposli u državnoj firmi, (može da) zaređa dve-tri trudnoće i 7-8 godina odsutna a uredno prima platu, a koja se zaposli kod privatnika, u istoj situaciji dobije otkaz.
Znam da se mnogi neće složiti ali mislim da vlasnik privatnog preduzeća kao poslodavac mora imati slobodu da otpusti radnika.

jelena

pre 9 godina

Jao kakvi komentari..pa naravno da treba naci bilo kakav posao i zatrudneti.Od cega ce se to dete izdrzavati.Od vazduha?! Umesto svi da je podrzimo i trazimo posao za sve zene da mogu da radjaju u Srbiji mi svi na ovu jadnu zenu napali..Svi ste odmah izracunali kako je samo bila trudna PA STA!??? kad da radja kao baba??? Uzas, povraca mi se. Svi cemo stati pod jednu krusku uskoro..Pa nije ni cudno kad ukinu svu pomoc za decu da se niko ne buni a onaj majmun pateticni svaki dan izmislja neke diverzije na drzavu ...JJJJJJJJJJooooojjjjjjj

Gora

pre 9 godina

Razocaran sa masom postova i postupkom prema imenovanoj. DISKRIMINACIJA po bilo kom pitanju je diskriminacija, bez obzira kako je dosla do posla. Prirodno je i eticki i moralno i potrebno da svi mi obezbedimo barem minimum opstanka i ucinimo sve da se sprece ovakve, prirodno nedopustive radnje zbog blazenog stanja imenovane. Ja zivim u EU, imam vecu titulu od mastera po Bolonji, nije mi poznat slucaj ovakve diskriminacije. Sinoc gledah na tv da u Srbiji godisnje nestaje grad velicine Cuprije. Mislim da je sebicnosti kraj. Ovde i Vlada drzave mora da odreaguje.

mario

pre 9 godina

Iskreno, da sam na mestu njenog muža rešio bih to u 5-6 reči. Sadržaj tog razgovora neće objaviti ovde, ali činjenica je da ovde u prelepoj zemlji Srbiji ti moraš da razgovaraš sa državom Srbijom na taj način.

nema sanse

pre 9 godina

Niko njoj ne sme da da otkaz,to mogu samo da pisu novine,ili da neko laze.
A voleo bih samo da zutaci kazu kako je bilo u njihovo vreme.SRAM IH BILO OD GRADJANA SRBIJE.!!!!!

suze radosnice

pre 9 godina

Mi smo kuci svesni da ne moze i jare i pare. Zato je zena dala otkaz, a ja kako god umem "rintam", da bi imali dovoljno. Nije ni realno, a ni eticki posteno ocekivati da ti neko treci odrzava porodicu. Dobrodosli u kapitalizam. Glasali ste, dobili ste!

Lale

pre 9 godina

Biljana je samo jedna od stotine "Biljana" u državi Srbiji i njen slučaj ne treba da začudi nikoga. Ono što je zabrinjavajuće, jeste to, što se u ovom blatu od države na rukovodećim položajima nalaze ljudi koji nisu ni do kolena Biljani, pa kada im se pojavi neko kao Biljana kod njih proradi zavist, pakost, sujeta i sve ono što čoveka čini ne-čovekom!

Gora

pre 9 godina

@rad-nerad; Bez obzira na uslove, ZENI JE I PRAVO I DUZNOST DA DEVET MESECI NOSI SVOJE DETE, kao sto su nase majke nosile i mene i tebe. Nema 25. godina od veoma humanih zakona, koje evo EU prepisala od naseg "REGIONA"

modesty

pre 9 godina

@EU Citizen: U EU se ovakav javasluk ne tolerise i zenama ne da se ne daju otkazi ako zatrudne, nego im jos poslodavci pomazu da dobiju sve benefite i da spremno odu na porodicno (sto nije bolovanje) i po godinu dana. Muskarci imaju zagarantovano dve nedelje i do mesec dana. Nisi ti EU video ni na slici, druze...

nenadSZ

pre 9 godina

Ako se ovaj slučaj sagleda objektivno, bez emocija, vidi se da nije sve crno i belo. Završila školu, dobila posao, radi dve godine i za taj period ostaje dva puta trudna? To znači da praktično nije ni radila a platu i novac za disertaciju je dobijala iz budžeta.

Da se radi o ženi koja radi bar 5 godina i to joj prva trudnoća, ništa od ovog ne bi važilo. Ovako je probala da "lovi u mutnom" pa nije uspela.

Jelena BJ

pre 9 godina

Citam komentare I sramota me je sto pripadam ovom narodu. U danasnje vreme ova zena je heroj jer podize decu I ulaze ogroman napor u obrazovanje. Moj jadni I nepismeni narode, u ovoj I ovakvoj Srbiji ona je dvostruko doprinela svima vama. Ali zato sto to ne shvatate, I zato sto ste beskrajno sebicni I zavidni, za nekih 50-ak godina cemo izumreti kao narod. Srecno vam bilo usvajanje novog zakona o radu, narode sa podanickom svescu, robovacete zahvaljujuci sopstvenoj gluposti.

obaveštena

pre 9 godina

Pa zar vi niste dosad čuli da je izuzetno teško uskladiti majčinstvo i karijeru? Mnoge žene su se odrekle majčinstva zarad karijere a još više njih je zbog dece zaboravilo na karijeru. Neke žene odlažu trudnoću dok ne dobiju povoljan ugovor. Neke žene odlažu trudnoću bar dok suprug ne dobije povoljan ugovor. U isto vreme neke žene očajnički pokušavaju da zatrudne itd. Ovo je samo jedan slučaj sa nepotpunim informacijama. Verovatniji cij ove "vesti" je prozivanje (ne)odgovornih i/ili (ne)lojalnih u Institutu...

Ona011

pre 9 godina

Svako malo u medijima osvane tekst o razmazenim zenama koje, eto,nece da radjaju, jer vole lagodan zivot po kaficima i splavovima, firmiranu garderobu i sminku,fensi mobilne telefone , putovanja po belom Svetu...evo zene koja zeli da rodi decu, svesne da vreme prolazi i da ih treba radjati dok je u punoj snazi, i da radi i sta se desava...dobija otkaz...predlazem svim zenama koj prolaze kroz ucene takvog tipa da istupe javno i prozovu punim imenom i prezimenom svoje poslodavce- oni su pravi uzrok depopulacije i bele kuge...ima zelju i volju da radja i vaspitava, ali, treba je kazniti zbog toga i osuditi je, posle tolikog truda oko skolovanja, da zivi na rubu egzistencije oslonjena sa dvoje dece u narucju na prihode svog muza, koji takodje, danas-sutra moze da ostane bez istih...uopste se ovde ne radi o nekoj "karijeri" vec o pukom opstanku jedne porodice...ako je ona "teret" i " stetocina" u kolektivu, kako je neko ovde primetio, onda nismo ni zasluzili da opstanemo u buducim vremenima...umesto da zbijemo snage i da nam svako dete bude kao zlatnik u kovcegu sa blagom mi odbacujemo mlade ljude koji se uprkos svemu nadaju boljoj buducnosti- ne bi stvarali potomstvo da ne misle tako...zaista jadno...

Srbin

pre 9 godina

Citajuci komentare, pitam se kakvi smo mi to ljudi postali. Drzava ukinula jednokratnu pomic za novorodjencad, PDV za deciju opremu i dalje postoji, trudnice dobijaju otkaze, a mi to sve opravdavamo. Gde su sada borci za prava manjina, jer trudnice su najugrozenija kategorija?
Ipak, majke, uvek izaberite da rodite detence pre nego da zadrzite posao! Jeste tesko, sljamovi nam kroje buducnost, ali radjajte decu i nikako ne cinite abortuse ni pod kojim razlozima..
Živeće ovaj narod!

m

pre 9 godina

Shvatam ja da treba zaštititi trudnice ali ovo je bezobrazluk jer ona sada koristi zakon kako bi dobila posao za stalno. Na ovaj konkurs se javilo više od 200 ljudi a pozvali su preko 100 koji ispunjavaju uslov. Svi su pozvani na razgovor, i sami su krivi koga su birali jer obično im je važno da neko ima veoma visok prosek (što nije garancija sposobnosti) a sa sigurnošću vam mogu reći da je jedna devojka dobila preko veze jer joj neko već radi tu. Ona je stavljena na projekat i odmah zatrudnela. Zar je samo ona mlada i samo ona trena da zasniva porodicu? Nije mogla da odradi taj deo kao i svi i da dobije ugovr za stalno? Sada se vadi na trudnoću da bi dobila posao a ona pošto je odmah ostala trudna prvi put pa i drugi je neuiskusni radnik i hoće ista prava kao i oni koji su radili. Ovo je klasično kačenje na državnu sisu i korišćenje svih olakšica, pri tom radnik koji traži svoja prava praktično nije ni radio i nema iskustvo ali se uvalio u državnu firmu i misli da držav treba da ga izdržava. Mada nije mi žao i instituta, oni čak imaju i komercijalne projekte ali očigledno ne zanju da iskoriste svoje potencijale. Koliki je njoj prosek nije bitno jer ona nije ništa doprinela u realizaciji projekta. Ovo su ljudi zbog kojih se poslodavci iživljavaju na onima koji su spremni da rade. Sada su krenuli po svim medijima ali njoj niko nije garantovao da će dobiti posao za stalno to su znali svi koji su išli na taj konkurs, ali je ipak šansa da se stekne iskustvo.

EU Citizen

pre 9 godina

@Aleksandar
Prvo, sa "dečko" možete da se obraćate socijalnim slučajevima ispred prodavnice sa kojima, biće, visite, a drugo, ja u EU živim i vodim prilično uspešnu privatnu firmu već petnaest godina, a ovo pišem zato što sam svedok koliko je ova vrsta lažnih socijalističkih prava (čije odsustvo nije nikakav "imaginaran svet" , jer ih nema u većini zemalja koja poslednjih dvadesetak godina, za razliku od EU, rastu i prosperiraju) destrukticna za privredu i društvo i koliko je Evropa propala zbog njih. Kao što neko reče, otvorite vi privatnu firmu, uložite svoj novac, znanje i godine krvavog rada, pa onda zapošljavajte trudnice i finansirajte tuđ nerad i rešavanje vlastitih privatnih problema preko tuđe grbače koliko hoćete, jeftini demagogu.

planirano..

pre 9 godina

dakle, posle dve godine na ugovorima devojka je trudna drugi put.. meni ovo izgleda kao veza za porodiljsko na racun budzeta a ne kao namera da se napreduje u karijeri, za sta se doticna izborom radnog mesta bar nominalno opredelila..

realnost

pre 9 godina

To je demokratija,bolje receno kapitalizam.Firme mogu u bilo koje vreme da ti daju otkaz,ne pases im i cao,ko ce da te stiti?drzava?nema toga nista.Tako je svuda i na zapadu,firmi je dobro dokle imaju od tebe korist,kad ides na bolovanje ima firme koje ti daju odmah otkaz,na biro za zaposljavanje ima ih na hiljade koji cekaju posao,to ti je na zalost realnost.To je put koji vodi u EU!

Zuki

pre 9 godina

(Marinko Rotkvic, 04. jul 2014 18:53)

Ne lupaj molim te. Po tebi svi treba da budemo privatnici. Ajd ko radikali u Zemunu svojevremeno, svi u trafike i STR?
Naucni radnik da pokrece svoj biznis? Da uzgaja bakterije za kiselo mleko? Stvarno ima bisera ovde.

ranGo_Unchained

pre 9 godina

šta da vam kažem ljudi, kad svi sve već znamo. samo da nađemo neku zemlju da nas primi, emigriramo grupno i nikad se ne vraćamo.

Nebojsa

pre 9 godina

Pa to nije nista novo.Okupatorske firme terorisu nase zene,a drzava i opstina im ne smeju nista jer zaposljavaju dosta radnika.Jedno od glavnih pitanja kada idu na razgovor su dali planirate jos dece. Pozitivan odgovor znaci da automatski niste prosli. Sefovi iz Mexika i Italije rade sa zenama sta hoce.Ovo se odnosi na firmu Gramer u Aleksincu.A Beneton u Nisu je posebna prica.

zur'an

pre 9 godina

@EU Citizen
bravo majstore!Dobro si im odbrusio!
A da. Kako li si se ti rodio?Kako si odrastao, skolovao se (ako si se uopste skolovao), o cijem trosku, mame i tate ili drzave?.Ako je o trosku drzave onda je ona ostecena pa bi trebalo da platis sve troskove koji su nastali od rodjenja pa do ovog tvog lupetanja!

pier

pre 9 godina

U sustini mnogo nam je los ZOR, a verujte ni ovaj sto dolazi I oko koga se vodi ovoliko polemike je jos losiji, da ne kazem nesto drugo.
Druga stvar, kao sto je vecina komentatora primetila trudnice su ogroman I NUZAN trosak bilo privatnika bilo drzave, ali to ne sme da znaci da tek tako nekoga otpustite.
Trece meni nikad nece biti jasno zasto treba da medijski prostor dobiju samo student sa visokim prosekom koji su nezaposleni ili slucaj kao Biljana. Po meni prosek nije merilo kvaliteta kadra, a pogotovu nije merilo buduceg strucnjaka. Tako da slazem se sa pojedinim komentatorima da se bezrazlozno uvek ostavlja reklama ovakvim " elitnim " kadrovima.

Natasa

pre 9 godina

Pa dobro, kad je već u redu da trudnice ne dobijaju posao kako kažu napredni, ja predlažem da mlade žene jednostavno ne rađaju u Srbiji. Devojke drage, lepo idite van granica ove uklete zemlje i tražite za sebe i svoje dete mesto pod suncem. Ako se budete borile za sebe i svoju porodicu, ovde će vas etiketirati kao nepoštenu osobu, u svakoj drugoj krštenoj zemlji vi ćete biti poštovana osoba s pravom na rad. Zato, ostavite ovu žabokrečinu i naprednjake koji vas nazivaju prevarantkinjama samo zato što želite decu i idite gde god možete. Srbiju ostavite njima, ovako ukvarenim, više nije ni važno. S njima Srbija može da izdrži najviše 10 godina, posle toga je kraj.

iz treba da nas nestane!

pre 9 godina

i treba da nas nestane za pedesetak godina! koliko juče, na istom ovom sajtu pročitah još jedno upozorenje demografa. Ali to ovde niko ne sluša!

beogradjanka

pre 9 godina

Eh koliko se ovakvih stvari desava.... Ako ne dobijete otkaz dok ste trudni ceka vas otkaz kad se vratite sa bolovanja : proglase vas tehnoloskim viskom ili dobijete aneks na lose radno mesto i Duplo manjom platom, pa vas sikaniraju i teraju da odete sami ako nemaju osnova

Annie

pre 9 godina

Nije ni prva ni poslednja. Ovo je Srbija ljudi...I ja sam dobila otkaz u 7. mesecu trudnoce. Niko nije hteo da mi pomogne. Koje sam sve stresove dozivela da covek ne poveruje... Tuzno je kako trudnice tretiraju u Srbiji...

Mik

pre 9 godina

Pa ovo je klasika to se desava svuda verovatno ce umesto nje zaposliti cerku ili tako nesto. A vas sa takvom diplomom primice svuda u inostranstvu, kad se porodite pa lagano... Verujte nemate izbora!

novosadjanin

pre 9 godina

Ma taj institut je kao i sva druga drzavna preduzeca radi ko sta hoce zaposljava se preko veze, kurte murte bez skole imaju ogromne plate, politika vodi firmu i zato nemojte sve ovo da vas cudi. Tu firmu svi iskoriscavaju od radnika do politicara pa neko dobije a neko nastrada tipicno za nasu privredu.

Aleksandar

pre 9 godina

@EU Citizen

Ti decko definitivno nisi video EU, niti ostatak normalnog sveta. To sto pises ocigledno dolazi iz tvog imaginarnog sveta. Da sam na tvom mestu, ne bih vise komentarisao, jer svaki put kada se pojavis, izblamiras se.

Anak1n

pre 9 godina

Tuzna je istina da sve zene koje se zaposle u drzavnom preduzecu cekaju ugovor za stalno (neodredjeno) i onda ostaju i drugom stanju. A kako je tek kod privatnika to svi znamo, samo se drzava pravi da ne zna.

Cooper

pre 9 godina

To je demokratija,bolje receno kapitalizam.Firme mogu u bilo koje vreme da ti daju otkaz,ne pases im i cao,ko ce da te stiti?drzava?nema toga nista.Tako je svuda i na zapadu,firmi je dobro dokle imaju od tebe korist,kad ides na bolovanje ima firme koje ti daju odmah otkaz,na biro za zaposljavanje ima ih na hiljade koji cekaju posao,to ti je na zalost realnost.To je put koji vodi u EU!

Koliko protivnika EU ovde?! Ovaj sajt he nekada bio proevropski...Mislite da he tako u EU. Da vam kazem, nije. Pitajte nekog ko je malo duze u Nemackoj recimo da li je tako...Ovako direktor firme u Nemackoj da uradi nesto trudnoj zeni, pogotovo samohranoj majci, mogao bi odmah da stavi katanac na firmu...

hiavata

pre 9 godina

Jesam ja prevideo ili nigde ne pise kakav je ugovor imala, na odredjeno ili neodredjeno? Ako joj istice ugovor znaci da je na odredjeno i automatski se produzava dok traje porodiljsko odsustvo ali ne vise od toga. Zakon je vrlo jasan po tom pitanju. A kome ja da se zalim sto cu da dobijem otkaz u privatnoj firmi i za 15 dana da se cistim? Sve po zakonu, a ne ko je glasniji dobije vise.

Miša, Bgd

pre 9 godina

Ovde nema ničega spornog. Takođe nije otkaz već ugovor ističe. Šta više ugovor je već istekao i dobila je novi na godinu dana, korektno od njih (kod privatnika nema šanse da bi se to dogodilo). Takođe, oslobađa mesto nekome ko će se posvetiti naučnom radu (lepo je neko primetio, za dve godine rada - dva trudničko-porodiljska).
Kao zaključak bih istakao da postoje mnogo stvarnih slučaja kršenja prava radnika ali živimo u zemlji gde ako nemaš veze, nemaš ni prava. Sa dobrim vezama dobiješ i prilog u vestima i članak na sajtu. Toliko.

Dusan

pre 9 godina

Nista nije novo u zemlji Srbiji,ja bi se iznenadio kada bi rekli da svaka trudnica posle porodjaja i godinu dana cuvanje deteta dobija posao u svojij struci,ili ako ne ona onda njen suprug.
Ovako isto se desilo mojoj suprugi samo na jos prezerniji nacin.
Zakon o radu je predvideo da do dve godine ne napuni dete ne mozes ostati bes posla,i to je ok ali samo za one koji ne rade na procenat casa,kao moja supruga ona nije de fakto ostala bez posla ali je ostala bez norme casova sa 100 procenata pala na 25.i koga briga,jos smo se i tuzili pa izgubili sud pa se ja pitam cemu tolika frka......

A malo etike?

pre 9 godina

@ ..."Da se radi o ženi koja radi bar 5 godina i to joj prva trudnoća, ništa od ovog ne bi važilo. Ovako je probala da "lovi u mutnom" pa nije uspela."
(nenadSZ, 4. jul 2014 21:27)

Po tebi je, drugar, sasvim u redu da trudnica ne moze da dobije posao!?

Komentarisemo, a da nam je ETIKA "spansko selo" (vece nego Nadalovo (ne)dopingovanje).

O ovom slucaju NEMAM STAV zato sto u vesti ima dosta nejasnih stvari, ali bih hteo ovo da kazem: Dosta komentatora likuje: "Hteli ste kapitalizam, eto vam ga!" E, vidite, u Srbiji nema ni "K" (ni malog, ni velikog) od kapitalizma, a, bogami, ni socijalizma. U kapitalizmu koji je DANAS i u SREDNJERAZVIJENOM svetu jasno su uredjeni odnosi u kompletnoj drusteno-politikoj itd. sferi, tako da ih se svaki poslodavac (ako mu je stalo da napreduje, pa i bogati ) strogo pridrzava. Ovde, bre, ako si na pauzi, poslodavac ne sme da ti pridje i govori o poslu, a nekmo li sta drugo. Ako poslodavac kojim slucajem izgubi od radnika na sudu, zalosna mu majka.

Slucaj od pre nekoliko dana: Valmart je ovde u Kanadi pre 10-ak godina otpustio nekoliko radnika zato sto su zgovarali sindikalno organizovanje. Ovih dana "Valmart" je i pravosnazno izgubio parnicu i silna odsteta je u pitanju.

dušan

pre 9 godina

baš njih briga za sve a vučić kaže da bude što više preduzeća privatizovanih hehehe to je ono što više privatnika to manje dece i uništiće nas bela kuga za 30god bez problema

Dule

pre 9 godina

Niko njoj ne sme da da otkaz,to mogu samo da pisu novine,ili da neko laze.
 (nema sanse, 4. jul 2014 20:43)

Nije dobila otkaz vec joj nisu produzili ugovor na odredjeno.

pamplonac

pre 9 godina

Ovako se nesto desilo i na jednom religijskom fakultetu u bg. a u pozegi primaju medicinske radnike bez konkursa i preko veze, a hitna ide po burek jedinim autom koji imaju za hitne slucajeve. samo cu reci... Srbistan ...

dejan

pre 9 godina

Bilo bi poštenije od države i medija (da, tu mislim i na b92) da makar prestanu da se 'brinu' o niskom natalitetu, starenju nacije, beloj kugi, bežanju devojaka iz sela u gradove, i slično.

Ako nemaš jaku vezu nema garancije ni za radno mesto ni za bilo šta drugo. Možda da je sačekala prvo da dobije taj ugovor za stalno, pa onda da zatrudni.

realnost

pre 9 godina

Ovde na zapadu trudnicko i posle porodjaja 2-3 god.placa te drzava,tako da firma stime nema nista,moze da ti daje u svako vreme otkaz...
Zakon je da ti ne moze dati otkaz pod bolovanjem ali oni to ipak rade,isplate ti ono sto su ti duzni i cao,snadji se kako znas...kao sto rekoh to je realnost...dobrodosli u EU.

dragan

pre 9 godina

Дал је родитељство посао или потреба ?Дал жене служе само за рађање ?Рађање плдржати само код оних који су способни да отхране и школују дете а не да стварају нове социјалне случајеве.

ardnas

pre 9 godina

@realnost
Ajd ti meni kazi u kojoj ti to zemlji zivis, ili pricas samo po rekla, kazala...???
Nije istina da na zspadu u UE mozes dobiti otkaz tek tako. Specijalno ako si ma trudnickom, ma nema sanse. Ako imas ugovor na odrrdjeno radno vrijeme, onda moze po isteku ugovora, ali prvo se iskoriste sva prava majke. U slucaju ugovora na neodredjeno....ma nema sanse da dobijes otkaz, osim ako te uhvate da krades ili firma propada. Vise se narode informirajte prije nego sto pocnete da pisete gluposti. I jedno pitanje.....Ako vam je UE tako odvratna zasto svi hrlite da dodjete da zivite i radite????

mile

pre 9 godina

Svuda ista prica. U NIS-u isto tako je greh zadtrudneti, a trudnicama otvoreno govore kako su same izabrale privatni zivot umesto karijere i dobiju otkaz cim im istekne porodiljsko.

bojan

pre 9 godina

jelena kao sto neko rece ti otvori firmu pa zaposljavaj trudnice pa kad jedna ode na trudnicko ti dovedi drugu pa kad ta druga ostane trudna posle mesec dana ti zaposli trecu,pa 4 pa tako do 12te....pa opet...c c c

istina

pre 9 godina

Savet za sve ljude koji po novom Zakonu o radu budu otpušteni: sa rešenjem koje su dobili neka se upute u mesni odbor i prostorije SNS-a da im se objasni da li je to "budućnost u koju su verovali". Vremenom će te se navići na ovakve vesti, biće ih sve više. Novi Zakon uvodi više otkaznih razloga i olabavljuje radni odnos kroz produženje ugovora na određeno i smanjenje otpremnina.

m

pre 9 godina

Da li vi shvatate da je ona bila na pripravničkom? Nije odradila taj deo i sada očekuje da je tretiraju kao iskusnog radnika a ona je bila na trudničkom. Da li shvatate da oni neće da je zaposle za stalno jer nije bila korektna, dobila je šansu da radi mogla je da se dokaže i kao ostali mladi ljudi koji su dobili šansu da rade i odradili pripravnički dobila bi ugovr za stalno i onda je mogla da rađa decu, poslodavac zna koga je zaposlio. Ovako ona je odmah ostala trudna, nije odradila pripravnički što znači da ne zna posao, oni neće da je zaposle, ali moraju da joj daju ugovor kao trudnici. Celo ovo provlačenje po medijima je jer ona hoće ugovor za stalno u državnoj firmi. Kome to nije jasno taj je glup. Zato nam država i proprada jer ljudi hoće na lepe oči da dobiju posao i naravno ugovr za stalno. Da, u EU se poštuju prava trudnica ali isto tako u toj EU nećete tako lako dobiti ugovor za stalno. Recite da li poznajete nekoga ko je otišao u Nemačku i odmah dobio ugovr za stalno ili je stalno na nekim ugovorima na 2-3godine. Tamo treba da se dokažete kakav ste radnik, ugovor za stano se ne deli tako lako. Devojka dobija ugovr na određeno ali ona ovom pričom u medijima želi da dobije ugovor na neodređno i onda joj niko ne može ništa. Niko ne primećuje da su drugi pripravnici koji su dobili ugovor na neodređeno regularno ispoštovali svoju obavezu i odradili pripravnički. Nije ona jedina koja želi porodicu.

nesh_bros

pre 9 godina

Idite u Telekom ! Pa vidite sta TEK oni rade sa trudnicama. Posto nekoliko hilkada devojaka radi na odredjeno ( na svaka 3 meseca im produzavaju ugovor, i tako 10 godina !!! ) dobijes ugovor TADA samo na godinu dana dok traje trudnicko/porodiljsko. A posle !? Ko zna..

Osveta

pre 9 godina

Šta samo džabe raspravljate i gubite vreme, ovaj iz Srbije, ovaj iz kao EU, bezveze, ovakvih tema slučajeva ima koliko god hoćeš, uvek ista priča... Nema tu filozofiranja, ako neko misli da su mu prava ugrožena i da je nešto urađeno protiv zakona, pozajmi novac ako ga nemaš (uvek se negde nađe) i uzmi advokata i tužba! Jeste smaranje, može da traje nekoliko godina (ne mora), zavisi od više faktora, ako si u pravu sigurno ćeš dobiti slučaj i naplatiti sve troškove i dodatnu štetu. Dosta bre priče u prazno, kada bi svi osnovano tužili gde i kada treba, ne bi bilo problema posle nekoliko godina, ovako svi nešto brbljaju bezveze i niko ništa konkretno ne radi da rešava pronlem. Do sada sam imao 2 sudska procesa, jedan sa državom, drugi privatna parnica, i oba sam dobio jer sam jednostavno bio u pravu, veoma jasno i neoborivo. Zapamtite, bez osnovane zvanične jake žalbe na pravom mestu ili pokrenutog sudskog procesa nema rešavanja problema pravnim putem, sve ostalo je bespotrebno filozofiranje i gubljenje vremena!

Surcinac

pre 9 godina

Teško je ovo komentarisati. Ali ona je na tudjem izdržavanju veoma dugo. Školuje se do 30 (državni fakultet), pa predje u firmu i bude na porodiljskim bolovanjima 2 godine... Sta bi ste vi uradili da radi u vašoj privatnoj firmi?