Petak, 27.06.2014.

14:59

Dačić: Poseta pape u našem interesu

Ministar spoljnih poslova Srbije Ivica Dačić izjavio u Beogradu da je u interesu države Srbije da papa Franja, koji je na čelu države Vatikan, poseti Srbiju.

Izvor: Beta

Daèiæ: Poseta pape u našem interesu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

120 Komentari

Sortiraj po:

Papa gost..

pre 9 godina

Papa Franjo je genijalac..Zasto ne bi dosao kod naseg patrijarha u prijateljsku posetu!Bas bi bilo super!Samo da ne prizna kao sveca,Alojza Stepinca!Onda bi od sebe napravio kontroverznog Papu!Nadamo se da nece!

ckomi

pre 9 godina

Vatikan nije priznao Kosovo i Metohiju jer tamo zive muslimani, predpostavljam. Zamislite da su tamo katolici?
SPC nece da pozove papu jer se Vatikan nije zvanicno izvinio za podrsku ustasama u drugom svetskom ratu, to se secam da sam cuo. Ima te na netu zajednicke fotke tadasnjeg pape i biskupa, sa Pavelicem i ostalom ustaskom druzinom.

Meni je licno, ovaj novi papa kul lik. Ne vozi se skupim kolima, zbija sale, hoce da raskrinka ucmale biskupe, a i video sam da je prao noge nekom liku. Nosi gvozdeni krst, nece zlatni, itd...

Konstantin

pre 9 godina

Približavanje EU podrazumeva i dobre odnose sa Vatikanom. Ono već ima i potvrdu kroz zajedničku proslavu Milanskog Edikta u Nišu.

man'te se

pre 9 godina

svi vi koji tražite da vam se drugi izvinjavaju, setite se koliko je ovde 'izvinjenja' proceđeno kroz zube. ni sebi se nismo izvinili za sve zlo koje smo naneli akamoli drugima.

dejan

pre 9 godina

Mnogi ovde crkvu kojom se osećaju pripadnici, izjednačavaju sa verom a vera je ista za sve crkve i sekte koje Isusa Hrista priznaju za iskupitelja. Dakle za sve pomenute vera je ista - HRIŠĆANSKA, a crkva kod koje se ta vera ispoveda može biti SPC, RPC, RKC, evangelistička , ova, ona. A svako insistiranje na razlikama u dogmi na kojima crkve stvaraju jaz među ljudima, je udaljavanje od vere - hrišćanske vere.

Darkstar

pre 9 godina

Jeli vi ozbiljno vjerujete u te lazi i mitove SANUa?
To uvjerenje zbilja imate ekskluzivno
(Realac, 27. jun 2014 22:15)

Pa da, sad mi je jasno. Jasenovac je izmsilio SANU. Znaš li ti što uopšte znači ta kratica ili ponavlajš mantre?

komentator

pre 9 godina

@Branko Koliko znam, a nešto sam slučajno upućen, Srbi su pre prihvatanja Hrišćanstva bili pagani. zatim, Srbi su na početku bili katolici da bi kasnije promenili crkvu (zašto - nije to ovde tema). Još nešto, postoji Hrišćanska vera (i Srbi i Hrvati i Francuzi i Nemci su Hrišćani) i okviru nje više crkava (Papa je poglavar katoličke crkve, srpski patrijarh je poglavar srpske pravoslavne crkve).
Za kraj, postoje još Srba katolika, i zato ne vidim ništa loše u toj poseti. a svima bi trebalo da bude želja ujedinjenje Hristove vere.

darth raven

pre 9 godina

Neka dodje, zasto ne bi dosao u zemlju ciju je nezavisnost prvi slanjem krune 1217 priznao Honorije III papa! Ali ovde ima mnogo samo-proklamovanih branitelja "pravoslavlja" koji su ujedno, svesno ili nesvesno sledbenici Vasilija Krijestica i SANU sinoda staraca, pa kao papagaji ponavljaju pricu o Jasenovcu i zlocinima koje pocini banana drzava NDH nad svojim stanovnistvom, a koje je i stradalo zarad ludackog projekta izjednacavanja nacije i vere. Etnofiletizma SPC, koja izgleda ne zna, ili smatra neobaveznim obostrano skidanje anatema koje ucinise Atenagora i Pavle VI, za neobavestene patrijarh ekumenski i papa?!? O tome da je rodonacelnik dinastije Nemanjica, Stefan Zavidin, Nemanja krsten kao katolik u Zeti, o tome se i ne prica... to ne postoji, ahh, da drugo krstenje, pa bilo je, ali onda kada je isti miropomazan za velikog zupana, ali ne i pokrstanje kako bi Krijesticevci mozda voleli da prikazu. Crkva onda, i ovo sada, mislm na ono sto se naziva SPC su dve totalno razlicite crkve!!!

Vladica

pre 9 godina

nas vajni patrijarh i njegova je totalno pao u mojim ocima kada nije iskoristio godisnjicu milanskog edikta da pozove papu da prisustvuje i time obezbedi silne pozitivne poene za drzavu u kojoj zivi. od tada je za mene samo jedan od vlasnika besnih dzipova i audija koji misli iskljucivo o sebi.

Ja

pre 9 godina

Islam smatra da koju god terotoriju je ikada osvojio, pa makar je posle izgubio pripada njima zauvek. Papa je jos gori jer smatra da gde god spusti onu njegovu crvenu cipelicu ta je teritorija pod papskom vlascu. Zauvek. Jedine dve zemlje na svetu gde ni jedan Papa NIKAD nije krocio nogom su Srbija i Rusija. Mislite o tome...

T&T

pre 9 godina

Kao prvo, crkva nije isto sto I Bog! Crkva je firma koju su napravili ljudi kako bi dali sebi pravo da govore I rade sve I svasta u Bozije ime!!!
Koliko samo krvi crkve imaju na svojim rukama - I sve to u Bozije ime?????

Po meni, firma zvana crkva je najvece zlo koje je ikada postojalo na planeti Zemlji!

Da se razumemo, nisam ateista, verujem u Boga, ali crkvu I popove ne zelim u svojoj blizini!!!

Sto se tice POLITICKE posete pape Srbiji, ona ABAVEZNO VODI PREKO JASENOVCA!!! Nikako drigacije!!!

skg

pre 9 godina

Papa je za mene,napominjem za mene uvek dobrodosao kao covek,i kao poglavar crkve vatikanske. Ne zaboravimo da Vatikan nije priznao kosovo,niti ima nameru! A korist za Srbiju njegovgm dolaskom je visestruka,ipak se njihov glas slusa u svetu

Zoran

pre 9 godina

Ako dobro pamtim podatak, od oko 2000 katolickih svestenika u nekadasnjoj NDH, preko 1400 njih je okrvavilo ruke. Podatke o njima i dan-danas posduje CIA, sa imenima i prezimenima svestenika, kao i o mestima gde su cinili zlodela.
Te podatke, naravno ima i Vatikan. Ako papa dolazi, eto mu prilike da ponese taj spisak, da ga da nasem drzavnoom vrhu, a isti neka ga objavi, da rodbina poginulih bar sazna imena krvnika, ako vec ne moze da im se sudi. Mada ni za to nije kasno, dokumenti su dokumenti.....

Branko

pre 9 godina

"Voleo bi da delemo istu veru kao sav civilizovan svet bre"
(Manojlo, 27. jun 2014 21:27)
A znate li Vi koliko sve vera ima u civilizovanom svetu? Srbi su odlučili da zadrže svoju Pravoslavnu veru od same pojave Hrišćanstva, mada su i pre Hrista imali svoju veru. Srbi su verovali u Sveto Trojstvo (Triglav) i 5.508 godina (prema Slovensko-Arijevskom kalendaru) pre Hrišćanstva. Naime, po "staroj" veri Sloveni(Srbi) su poštovali jedinog Boga PRAVa (kosmički zakon ili tvorac),JAVA (materijalni svet) i NAVA (sveti duh ili duhovni svet). Prema SLOVu potiče ime SLOVeni ili SLAVeni, pa sada ako povežemo PRAVo i SLAVeni doći ćemo do PRAVoSLAVlja. Slovo i reč znače isto, pa zato u Bibliji piše "I bi reč" ili kako kažu Rusi "I bi slovo". Srbi i dan danas slave svoje Svece-zaštitnike kako su radili i pre 75 vekova. A što se tiče Rimokatoličke vere ona je "otpala" od Pravoslavlja 1054. godine. Znači od nas se traži da se odreknemo svoje vere koja postoji od stvaranja sveta zbog prolaznog i truležnog (novac, zlato,"lep život" i sve ono što odnese poplava ili u vatri sagori). Molim vas da nas ostavite na miru i da nas ne "modernizujete" i uvodite u te vaše savremene novotarije pošto prolaze sa vremenom kako i samo ime kaže. Hvala.

Nikola

pre 9 godina

Dačiću, ti lepo odvedi SPS kod Pape. Srbija nije tvoja a ni SPS-va prćija da pozivaš i dovodiš koga hoćeš. Papa je simbol i predstavnik katoličke crkve i njegovo angažovanje je promocija ekumenizma (zamena za unijaćenje pravoslavnih vernika). Radite šta hoćete ali se ne mešajte u pitanja venika SPC. Prema Ustavu država ne sme dase meša u crkvena pitanja kao i obrnuto.
(Branko, 27. jun 2014 18:28)

Nesto ne bih rekao da se SPC ne mesa u drzavna pitanja. SPC se mesa u politiku od kad postoji, a kad popovi prestanu da se mesaju tamo gde im nije mesto mozda i izadjemo iz ovog blata.

CityWatch

pre 9 godina

To sto je u vasem interesu beznacajno je u odnosu na to sto katolicka crkva mora da uradi kako bi se otvorio put papinoj poseti Srbiji.

Humanoid

pre 9 godina

Šta fali papi Franji hejteri? Smeta vam samo zato što je papa jel?
(Petar, 27. jun 2014 20:17)

Ništa, tek mali pohod do Jasenovca (ništa spektakularno), ti paradigmo filantropije! Ako misli da ne treba i to je nekakav odgovor.

pamplonac

pre 9 godina

U ovoj zemlji ima i katolika a ako cemo postovati ustav i oni imaju pravo da njih poseti duhovni poglavar i ne vidim nista sporno u tome.

Ryber Palunko

pre 9 godina

Može. Preko Jasenovca, Jadovna, Jama...
(Sale, 27. jun 2014 18:24)

vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata.
(Zorislav, 27. jun 2014 19:22)

A kako tek nazvati tvoje relativizovanje istih (pazi molim te, 'eventualnih')? Imaš li imalo srama?

Otimač intelektualne svojine

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda.
Aleksandar, 27. jun 2014 15:03)
Ti poistovećuješ svoj interes sa interesom celog naroda. Time dokazuješ da ti uopšte nije ni stalo do naroda, mali, sitni, beznačajni čoveče.
(Aleksandar, 27. jun 2014 15:59)

Mali, sitan, beznačajan, kakav god, ali moj je sugrađanin i uvek će mi važnije biti šta on želi (misli) no papa(pošto je o njemu reč), o ti lučo mondijalizma!
Uzgred, ako je bilo kom papi toliko teško da ode na jasenovačko stratište i zatraži oprost (tamo su ordinirali i svećenici rimokatoličke crkve), onda je meni jasno šta zapravo misle i takvi mi ne trebaju (evo još jedan, mali, sitan & beznačajan).

Srdjan Jovanovic

pre 9 godina

Zorislave, a je li mozda Ante Pavelic "eventualni" ratni zlocinac koga je Vatikan skrivao, a potom organizovao njegovo prebacivanje u Argentinu. Kada se Vatikan ogradio od ovih i slicnih nedjela?

dragan

pre 9 godina

Ne posrzavam Dacica bukvalnu ni u cemu, ali je ovde debelo u pravu! Hrist je jedan, Papa Franjo je pokazao da je veliki covek, a zlocinci iz redova katolicie crkve koji su dejstvovali u proslosti su vec kod svevisnjeg odgovarali. INTERES je OGROMAN da sa Varikanom imamo dobre odnose i treba na tome raditi....

Branko

pre 9 godina

"vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata."
(Zorislav, 27. jun 2014 19:22)
Da li je Vama poznata ona ustaška formula 1/3+1/3+1/3 e u 2/3 je katolička crkva je imala aktivno učešće.

Aleksandar

pre 9 godina

@Aleksandar

Imenjace, svestenici nista nikada nisu nudili, osim retkih izuzetaka. I zato su neki od njih postali sveci. Ne zbog religije, nego sto su bili ljudi nad ljudima. Tri religije, ciji je izvor isti, napravljene su da bi zamajavale narod. I izmedju coveka i Boga ne sme da postoji posrednik. Bog je sve, a relgije ga ogranicavaju. I ne samo to. Zato ne lupaj gluposti, jer narod treba da se opameti.

Pavao

pre 9 godina

Šta fali papi Franji hejteri? Smeta vam samo zato što je papa jel?
(Petar, 27. jun 2014 20:17)
Pa....da.
Bistar momak,intelekt kao stena. :)
Sve ti je pojasnjeno u komentarima stari,citaj,ne prozivaj...
Tema je malo slozenija za ovakav kaubojski komentar....

milisav

pre 9 godina

Papa treba svakako da poseti Srbiju, kao i druge zemlje na Balkanu, bez obzira na versku pripadnost nekog naroda. Pravo Hrišćanstvo ne poznaje granice.

BVK

pre 9 godina

@ Zorislav

Nisu to eventualni zlocini, jer su se zaista dogodili. I katolicka crkva je direktno stajala iza tih zlocina. Vatikan i dan danas negira svoju ulogu u genocidu nad Srbima. Iz tog razloga je identifikacija potpuno opravdana a papa nije dobrodosao. Ako ce vec Dacic da docekuje papu, neka pozove onda i Haradinaja u Beograd, i neka ode da polozi venac na grob Pavelicu.

mikson

pre 9 godina

.... rece deklarisani ateista Ivica 'Mali Slobo' Dacic.

Ne, ne, i opet ne. Dok se ne rascisti sa ulogom Vatikana u genocidu nad Srbina u NDH Papa i zvanicni Vatikan nisu dobro dosli u srpske zemlje.

Lala iz Banata

pre 9 godina

@ Zoran M.
"Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."

Ih, ta nemojte kas'ti!
A da odete vi kod očnog lekara, gosn Zorane?
Pa preCednik Toma Diploma je ljubio ruke kojekakvim popovima, baš ovde, u Srbiji.
Postoje i video snimci.
Tek toliko.

bogoljub nozinic

pre 9 godina

Papa dosao ili nedosao mi ostajemo i opstajemo tu gdje jesmo,dok drugi vrsljaju po svemiru mi vrsljamo po kotejnerima-skoro,ipak sam za varijantu da dodje..

Zole

pre 9 godina

Ovom posetom definitivno moze da se zavsi rat izmedju pravoslavaca i katolika na ovim prostorima. Vatikan trba da prizna postojanje Republike Srpske i odustane od njihove politike uspostavljanja granice izmedju pravoslavlja i kotolicanstva na Drini.

Zorislav

pre 9 godina

Može. Preko Jasenovca, Jadovna, Jama...
(Sale, 27. jun 2014 18:24)

vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata.

Strašno

pre 9 godina

@Branko Ali Srbija nije drzava vernika SPC, nego Srba i svih svojih gradjana (kako kaze Ustav). A nismo svi pravoslavni, neki smo Srbi katolici, neki Srbi protestanti, neki Srbi muslimani, a neki Srbi ateisti. I dosta bre s tom propagandom SPC, muka nam je vise!

Jura

pre 9 godina

@evropljanin
Prijatelju znaš li ti otkad se RKC i SPC ne podnose? Nije to od raskola,jer više je katolika tijekom turske vladavine prešlo na pravoslavlje nego je bilo obratno. Mržnja je krenula jer je jedna crkva pomislila da je cijela Kraljevina Jugoslavija njeno leno, do tada su katolici i pravoslavci živili koliko toliko mirno.
@zoran
Ja sam ti loš vjernik, al nas katolike uče da je laganje grijeh, za pravoslavce pretpostavljam da isto vredi, tak da mi nije jasno to što pišeš, meni se čini da se ti više moliš Dobrici Ćosiću neg Bogu.

Che

pre 9 godina

Da li je to onaj papa sto je izjavio da se Jugoslavija morala raspasti zato sto je bilo ljudi razlicitih vera u toj zemlji,sve je bilo podnosjivo u toj zemlji da niste vi Dacicu,Hrvati,Slovenci,Bosanci vodili se politikom Vatikana i Amerike i ispirali mozak dojucerasnim komsijama da bi se prodavalo Americko oruzije i trosilo na nas narod i zavadili nas da zivimo u bedi a vi od 1990 lepo i spokojno prodali sve i unistili u zemljama bivse Jugoslavije...
Sto bi rekao Staljin papa?
Koliko divizija on ima...

Старо куче

pre 9 godina

"dodavši da Vatikan nije priznao jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova. "
Kako objasniti ovo teoreticarima zavere? :D Kako ovo "popeglati" u njihovim mozgicima? :))
'Ajde Vatikan hitno da prizna Kosovo kako bi srbi (onaj prostiji deo) mogli da vas mrze
opravdano.
Jadna je drzava sa ovakvim narodom. Nije Sloba kriv, mi smo ....
(Gradjanin Q, 27. jun 2014 17:06)
Теби је Јасеновац теорија завере???

YALTA Donjetsk Beograd

pre 9 godina

Рек'о ја пре неки дан да је овај 'пуко' ! Тадић крив за полицији, Албанија није помогла око поплава ... Сад још и ово!!! Овај ми Ивица све више личи на Марицу...!

guska koja je spasla Rim

pre 9 godina

Pogotovo što je prvi komandant Jasenovca bio katolički svećenik Miroslav Filipović! (Božidar, Beograd, 27. jun 2014 15:21)

Miroslav Filipovic nije bio katolicki svecenik, nego franjevacki redovnik, fratar. Razredjen zbog zlocina jos 1942.! Pri tom, hercegovacka franjevacka provincija, kojoj je pripadao, nalazi se, vec preko 100 godina, u zestokom sukobu s Vatikanom. Bolje reci - u mnogim sukobima. Ali, kako Franjevacki Red u okviru Rimokatolicke Crkve uziva skoro potpunu autonomiju, a i sam je ustrojen tako da njegove provincije imaju jako veliku autonomiju, pa i one potpuno atipicne (iz istorijskih razloga), kao u BiH, Vatikan, evo vec 100 godina, ne uspeva s njima da izadje na kraj i potcini ih svojoj volji, ni u jednom sporu. Ne pomazu ni ekskomunikacije.

Branko

pre 9 godina

Dačiću, ti lepo odvedi SPS kod Pape. Srbija nije tvoja a ni SPS-va prćija da pozivaš i dovodiš koga hoćeš. Papa je simbol i predstavnik katoličke crkve i njegovo angažovanje je promocija ekumenizma (zamena za unijaćenje pravoslavnih vernika). Radite šta hoćete ali se ne mešajte u pitanja venika SPC. Prema Ustavu država ne sme dase meša u crkvena pitanja kao i obrnuto.

guska koja je spasla Rim

pre 9 godina

Chovek koji je blagoslovio Jasenovac, za tebe je shum..??????? (zoran, 27. jun 2014 17:08)

Ko je blagoslovio Jasenovac? Odakle ti takva informacija?

zoran

pre 9 godina

On je ukazao da postoji različiti pogledi na hrvatskog kardinala, zagrebačkog nadbiskupa u Drugom svetskom ratu (Alojzija) Stepinca i dodao da "to pitanje unosi šum u naše odnose". - odvali Dachic.


Sta kazes, unosi shum..!!??? Chovek koji je blagoslovio Jasenovac, za tebe je shum..???????

Srbijo, zemljo, zashto uopshte postojish..??? Da nema mudrih Jevrjea, Hrvati bi odavno zatrpali Jasenovac i desetine drugih stratishta koje je katolichka crkva blagosiljala, a ovaj hoce korist od njih...ma sa tobom nije bash sve na mestu...!!!!

Pokojna majka mi je provela 4 godine u jednom takvom logoru. Znam iz prve ruke priche. Za mene to nije shum.

JESMO LI GLASALI ?

pre 9 godina

Jesmo li glasali jesmo i izabrali?
Sada nam ostaje još samo da i Papu dočekamo.
I da predjemo na gregorijanski kalendar.
(Čak se ni Tito nije usudio da ga primi u Beogradu).

Ljubo

pre 9 godina

Који је то наш интерес г-дине Дачићу?! Ја га не видим, али видим интерес Ватикана... а то је стављање све под папски патронат и покоравање њему као врховном. Куда све ово води г-дине Дачићу? Ово је питање за све Вас у власти. У чијем Ви интересу радите? Дозовите се памети!!!

EU Citizen

pre 9 godina

Aha, dok su na svetoj sotlici sedeli zaslužni i časni ljudi i antikomnuisti, poput Vojtile, to je bila anatema, a sada, kada ih je nasledilo ovaj jeftini socijalni demagog (da ne kažem komunjara) iz Argentine, zemlje koja je najbolja ilustracija u kakvu propast takve ideje vode, onda se crveno-crni odjednom zalažu za posetu pape. Kao i obično, sa naopakima sve naopako, ali to je samo ogledalo naopakog naroda, zato ovoj zemlji drukčije i ne može da ide...

Gradjanin Q

pre 9 godina

"dodavši da Vatikan nije priznao jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova. "

Kako objasniti ovo teoreticarima zavere? :D Kako ovo "popeglati" u njihovim mozgicima? :)) 'Ajde Vatikan hitno da prizna Kosovo kako bi srbi (onaj prostiji deo) mogli da vas mrze opravdano.

Jadna je drzava sa ovakvim narodom. Nije Sloba kriv, mi smo ....

Kralj Ibi

pre 9 godina

Sad kad su Dacica pritisli i Vucic i Tadic zbog policije izgleda da je i papa dobar pogotovu ako se ta poruka prenese nekima tamo koji su dobri sa Vucicem i Tadicem, znate naravno na koga mislim.

Teolog

pre 9 godina

Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."
(Zoran M., 27. jun 2014 15:09)

Citam Sveto pismo svaki dan (takav mi je posao) i nigde nisam pronasao ovakav citat. Istovremeno, nisam za to da papa navraca ovamo u funkciji verskog vodje. Kao sto neko rece, moze kao drzavnik i politicar, da skine svoje crvene cipele i belu odoru, obuce sako i stavi kravatu. Ne bi trebalo da mu bude problem, jer je na mnogo nacina vec pokazao veliku skromnost i poniznost. A ti Zorane, sledeci put kada koristis navodnike, citiraj ono sto zaista pise.

Milan

pre 9 godina

Pa zar baš moramo i Papu da ljubimo u ruku i d...
Čime vas drogiraju u toj Evropi da se svi promenite kada prvi put odete u Brisel...Zaista treba tražiti lekarsko veštačenje jer je nemoguće da svi od reda prolupaju i potpuno se izmene kada makar jednom odu tamo!

goran

pre 9 godina

pa srbija je otvorena zemlja svih gradjana,medju kojima ima i judi katolicke vere,tako da niko nema pravo da brani dolazak bilo koga ovde

Kajser

pre 9 godina

Pa kad je dolazio u "Kurta i Murta" sto nebi i papa?Nikom nije smetao Solana,Klark o ostali sto nas bombardovase kad su dolazili. Papa ima vernike svoje i kod nas u Srbiji, pa zasto i da nedodje, uostalom jedna od retkih drzava koja nije priznala Kosovu nezavisnist je Vatikan, sa svim svojim manama i prosloscu. Zapitajmo se braco o nasim manama i prosloscu, pa cemo nesto i shvatiti.

Ana

pre 9 godina

Na stranu totalno nepoznavanje problematike(ne dozvoliti beatifikovanje Stepinca?! - beatifikovan je jos 1998!), Srbi su egocentrican, samozadovoljan narod koji ne ume realno da sagleda sebe i svoje mesto u svetu, pa je, shodno tome, vecina njegovih postupaka pogresna. To ponasanje i taj stav vecine vode jedino samounistenju nacije, ali, ocigledno je da se masa sa osmehom krece u tom pravcu.

Ana

pre 9 godina

E svi ste vi mali ljudi da znate, ,svi vi koji kazete nikako,nikako,a kada vam treba pomoc drugih kada nasi politicari zakuvaju i vode ratove onda biste svi da pobegnete van,pa i u Vatikan da moze!Papa Francesco je vise nego dobrodosao,njemu se nema sta prigovoriti,za razliku od pojedinh poglavara nase SPC.Obavestite se malo pre nego sto krenete u odmazdu.A Dacic sa svim manama jeste inteligentan politicar.

Vesna

pre 9 godina

Samo nam on fali, pa da progledamo. Blago Srbiji sa ovkvim Vodjama! Ne zna se gde su gori, ovi u drzavnom vrhu, ili na celu crkve. Da su nam sad Nusic i Domanovic imali bi neiscrpan materijal.

evropljanin

pre 9 godina

Ovaj Dacic se malo pravi lud. Sto se tice drzave Vatikan, Papa kao njen poglavar bi mogao da dodje u Srbiju, samo neka skine mantiju i obuce civilno odelo. Kao poglavar Rimokatolicke crkve je eventualno dobro dosao ako se slozi Sinod ili Patrijarh SPC, a zbog poznatog istorijskog nasledja ne znam da li je to sada prihvatljivo.

Sale

pre 9 godina

Znaš li sta je interes naroda, Ivice? Kada sam živeo u Švajcarskoj, njima se papa najavio i Švajcarci odmah pitaju koliko njegova poseta košta. Pošto je u pitanju bilo par miliona franaka, oni su rekli da je to bacanje novca poreznika i odbiše. E, to je interes naroda, Dačiću!

Aleksandar

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda. To sto je vas interes, to je vec problem. Jer vasi interesi i interesi naroda se ne poklapaju. Nikada se nisu ni poklapali

Akrivija

pre 9 godina

Nek papa dođe u Srbiju i nek poseti svoje vernike.
Samo sa tim naša crkva ne bi trebalo da ima ništa.
Lično ga pozdravljam sa našim poznatim papskim pozdravom "Dobro nam ne došao"

Silvester

pre 9 godina

SPC i Vatikan imaju jednu ključnu manu - ne veruju u Boga. Hrišćani nemaju potrebe da imaju bilo šta zajedničko sa ovim folirantskim organizacijama. Tako da slobodno možete da se sastajete, meni je potpuno svejedno. Ja sam slobodan čovek i vi ste za mene samo dve firme za prodaju magle. Ni veliki Bog, a ni mali ja, sa vama nemamo šta da pričamo.

Advokat svih Srba

pre 9 godina

1.Neka otvori tajna dokumenta Vatikana koja obuhvataju perio drugog svetskog rata.
2.Javno izvinjenje za klero-fasizam koji je sporovodjen na prostoru NDH.
3.Javno izvinjenje za skrivanje Ante Pavelica i ostale ustasko-faisisticke svite.
4.Da padne na kolena u Jasenovcu i da odrzi moleban za spas dusa stradalih Srba od strane klero-fasista.
5.Sprecavanje beatfikacije Stepinca.
Kad se sve ovo sprovede sto se mene tice i licno bih ga doceka u suprotnom nije dobrodosao ni on ni oni posle njega koji ce doci na mestu pape.

Vavilon

pre 9 godina

18-to poglavlje Otkrivenja... Crkve su tu predstavljene Vavilonom velikim, krivom religijom koja cini blud sa kraljevima. Crkve treba da budu van politickog sistema a one su u stvari deo njega. To se zove blud. Citajte Bibliju i otvorite oci sebi.

Božidar, Beograd

pre 9 godina

Ne slažem se sa Dačićem! Nikako ne vidim interes Srbije da se zbljiži sa Vatikanom, pre nego što Papa Franja ne dođe u Jasenovac i pomoli se sa nevine srpske, jevrejske, romse i ostale žrtve NDH! Pogotovo što je prvi komandant Jasenovca bio katolički svećenik Miroslav Filipović!
Vatikan ostaje Vatikan, samo se Pape menjaju...

kristinica

pre 9 godina

Diplomatiju uvek treba da vodi čovek koji na ovakav način razmišlja i kome je državni interes jasan cilj. Ponekad takvo razmišljanje razbesni građane, ali nismo svi sposobni da budemo diplomate i političari pa nekad i ne razumemo određene stavove.

Zoran M.

pre 9 godina

Pojedini sveštenici prozivaju homoseksualce nazivajući ih izrodima da vidim da li će napasti sad ideju da u Srbiju dođe Papa koji je takođe izrod jer sebe naziva Svetim Ocem, a svi mi znamo da on to nije i da to niko ne može biti na Zemlji. Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."

Aleksandar

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda.
Aleksandar, 27. jun 2014 15:03)
Ti poistovećuješ svoj interes sa interesom celog naroda. Time dokazuješ da ti uopšte nije ni stalo do naroda, mali, sitni, beznačajni čoveče.

Hmhm

pre 9 godina

Pa, da se ne lazemo, Vatikan je oduvek vazan faktor u svetskoj politici, i to mnogo vazan, a politicari su ti koji treba da zgutaju i ono sta se ne guta, ako treba...
Primite ga kao drzavnika i politicara, ne kao crkvenog velikodostojnika, i no problemo sto se mene tice

Toxic

pre 9 godina

Vatikan nije i neće priznati nezavisnost Kosova.

Kada je bila NATO agresija, moj otac rekao je da će nas pre spasti Papa nego Rusi. Počeću verovati u to.

Лима

pre 9 godina

То је онај мафијашки добронамеран савет, "у твом је интересу да буде тако..веруј ми".

Advokat svih Srba

pre 9 godina

1.Neka otvori tajna dokumenta Vatikana koja obuhvataju perio drugog svetskog rata.
2.Javno izvinjenje za klero-fasizam koji je sporovodjen na prostoru NDH.
3.Javno izvinjenje za skrivanje Ante Pavelica i ostale ustasko-faisisticke svite.
4.Da padne na kolena u Jasenovcu i da odrzi moleban za spas dusa stradalih Srba od strane klero-fasista.
5.Sprecavanje beatfikacije Stepinca.
Kad se sve ovo sprovede sto se mene tice i licno bih ga doceka u suprotnom nije dobrodosao ni on ni oni posle njega koji ce doci na mestu pape.

Aleksandar

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda. To sto je vas interes, to je vec problem. Jer vasi interesi i interesi naroda se ne poklapaju. Nikada se nisu ni poklapali

Božidar, Beograd

pre 9 godina

Ne slažem se sa Dačićem! Nikako ne vidim interes Srbije da se zbljiži sa Vatikanom, pre nego što Papa Franja ne dođe u Jasenovac i pomoli se sa nevine srpske, jevrejske, romse i ostale žrtve NDH! Pogotovo što je prvi komandant Jasenovca bio katolički svećenik Miroslav Filipović!
Vatikan ostaje Vatikan, samo se Pape menjaju...

Лима

pre 9 godina

То је онај мафијашки добронамеран савет, "у твом је интересу да буде тако..веруј ми".

Silvester

pre 9 godina

SPC i Vatikan imaju jednu ključnu manu - ne veruju u Boga. Hrišćani nemaju potrebe da imaju bilo šta zajedničko sa ovim folirantskim organizacijama. Tako da slobodno možete da se sastajete, meni je potpuno svejedno. Ja sam slobodan čovek i vi ste za mene samo dve firme za prodaju magle. Ni veliki Bog, a ni mali ja, sa vama nemamo šta da pričamo.

Sale

pre 9 godina

Znaš li sta je interes naroda, Ivice? Kada sam živeo u Švajcarskoj, njima se papa najavio i Švajcarci odmah pitaju koliko njegova poseta košta. Pošto je u pitanju bilo par miliona franaka, oni su rekli da je to bacanje novca poreznika i odbiše. E, to je interes naroda, Dačiću!

Aleksandar

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda.
Aleksandar, 27. jun 2014 15:03)
Ti poistovećuješ svoj interes sa interesom celog naroda. Time dokazuješ da ti uopšte nije ni stalo do naroda, mali, sitni, beznačajni čoveče.

Toxic

pre 9 godina

Vatikan nije i neće priznati nezavisnost Kosova.

Kada je bila NATO agresija, moj otac rekao je da će nas pre spasti Papa nego Rusi. Počeću verovati u to.

zoran

pre 9 godina

On je ukazao da postoji različiti pogledi na hrvatskog kardinala, zagrebačkog nadbiskupa u Drugom svetskom ratu (Alojzija) Stepinca i dodao da "to pitanje unosi šum u naše odnose". - odvali Dachic.


Sta kazes, unosi shum..!!??? Chovek koji je blagoslovio Jasenovac, za tebe je shum..???????

Srbijo, zemljo, zashto uopshte postojish..??? Da nema mudrih Jevrjea, Hrvati bi odavno zatrpali Jasenovac i desetine drugih stratishta koje je katolichka crkva blagosiljala, a ovaj hoce korist od njih...ma sa tobom nije bash sve na mestu...!!!!

Pokojna majka mi je provela 4 godine u jednom takvom logoru. Znam iz prve ruke priche. Za mene to nije shum.

Ryber Palunko

pre 9 godina

Može. Preko Jasenovca, Jadovna, Jama...
(Sale, 27. jun 2014 18:24)

vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata.
(Zorislav, 27. jun 2014 19:22)

A kako tek nazvati tvoje relativizovanje istih (pazi molim te, 'eventualnih')? Imaš li imalo srama?

mikson

pre 9 godina

.... rece deklarisani ateista Ivica 'Mali Slobo' Dacic.

Ne, ne, i opet ne. Dok se ne rascisti sa ulogom Vatikana u genocidu nad Srbina u NDH Papa i zvanicni Vatikan nisu dobro dosli u srpske zemlje.

Vavilon

pre 9 godina

18-to poglavlje Otkrivenja... Crkve su tu predstavljene Vavilonom velikim, krivom religijom koja cini blud sa kraljevima. Crkve treba da budu van politickog sistema a one su u stvari deo njega. To se zove blud. Citajte Bibliju i otvorite oci sebi.

Srdjan Jovanovic

pre 9 godina

Zorislave, a je li mozda Ante Pavelic "eventualni" ratni zlocinac koga je Vatikan skrivao, a potom organizovao njegovo prebacivanje u Argentinu. Kada se Vatikan ogradio od ovih i slicnih nedjela?

Humanoid

pre 9 godina

Šta fali papi Franji hejteri? Smeta vam samo zato što je papa jel?
(Petar, 27. jun 2014 20:17)

Ništa, tek mali pohod do Jasenovca (ništa spektakularno), ti paradigmo filantropije! Ako misli da ne treba i to je nekakav odgovor.

Branko

pre 9 godina

"vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata."
(Zorislav, 27. jun 2014 19:22)
Da li je Vama poznata ona ustaška formula 1/3+1/3+1/3 e u 2/3 je katolička crkva je imala aktivno učešće.

Ja

pre 9 godina

Islam smatra da koju god terotoriju je ikada osvojio, pa makar je posle izgubio pripada njima zauvek. Papa je jos gori jer smatra da gde god spusti onu njegovu crvenu cipelicu ta je teritorija pod papskom vlascu. Zauvek. Jedine dve zemlje na svetu gde ni jedan Papa NIKAD nije krocio nogom su Srbija i Rusija. Mislite o tome...

pamplonac

pre 9 godina

U ovoj zemlji ima i katolika a ako cemo postovati ustav i oni imaju pravo da njih poseti duhovni poglavar i ne vidim nista sporno u tome.

Hmhm

pre 9 godina

Pa, da se ne lazemo, Vatikan je oduvek vazan faktor u svetskoj politici, i to mnogo vazan, a politicari su ti koji treba da zgutaju i ono sta se ne guta, ako treba...
Primite ga kao drzavnika i politicara, ne kao crkvenog velikodostojnika, i no problemo sto se mene tice

Zoran

pre 9 godina

Ako dobro pamtim podatak, od oko 2000 katolickih svestenika u nekadasnjoj NDH, preko 1400 njih je okrvavilo ruke. Podatke o njima i dan-danas posduje CIA, sa imenima i prezimenima svestenika, kao i o mestima gde su cinili zlodela.
Te podatke, naravno ima i Vatikan. Ako papa dolazi, eto mu prilike da ponese taj spisak, da ga da nasem drzavnoom vrhu, a isti neka ga objavi, da rodbina poginulih bar sazna imena krvnika, ako vec ne moze da im se sudi. Mada ni za to nije kasno, dokumenti su dokumenti.....

Ljubo

pre 9 godina

Који је то наш интерес г-дине Дачићу?! Ја га не видим, али видим интерес Ватикана... а то је стављање све под папски патронат и покоравање њему као врховном. Куда све ово води г-дине Дачићу? Ово је питање за све Вас у власти. У чијем Ви интересу радите? Дозовите се памети!!!

Pavao

pre 9 godina

Šta fali papi Franji hejteri? Smeta vam samo zato što je papa jel?
(Petar, 27. jun 2014 20:17)
Pa....da.
Bistar momak,intelekt kao stena. :)
Sve ti je pojasnjeno u komentarima stari,citaj,ne prozivaj...
Tema je malo slozenija za ovakav kaubojski komentar....

Zoran M.

pre 9 godina

Pojedini sveštenici prozivaju homoseksualce nazivajući ih izrodima da vidim da li će napasti sad ideju da u Srbiju dođe Papa koji je takođe izrod jer sebe naziva Svetim Ocem, a svi mi znamo da on to nije i da to niko ne može biti na Zemlji. Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."

Milan

pre 9 godina

Pa zar baš moramo i Papu da ljubimo u ruku i d...
Čime vas drogiraju u toj Evropi da se svi promenite kada prvi put odete u Brisel...Zaista treba tražiti lekarsko veštačenje jer je nemoguće da svi od reda prolupaju i potpuno se izmene kada makar jednom odu tamo!

JESMO LI GLASALI ?

pre 9 godina

Jesmo li glasali jesmo i izabrali?
Sada nam ostaje još samo da i Papu dočekamo.
I da predjemo na gregorijanski kalendar.
(Čak se ni Tito nije usudio da ga primi u Beogradu).

kristinica

pre 9 godina

Diplomatiju uvek treba da vodi čovek koji na ovakav način razmišlja i kome je državni interes jasan cilj. Ponekad takvo razmišljanje razbesni građane, ali nismo svi sposobni da budemo diplomate i političari pa nekad i ne razumemo određene stavove.

Lala iz Banata

pre 9 godina

@ Zoran M.
"Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."

Ih, ta nemojte kas'ti!
A da odete vi kod očnog lekara, gosn Zorane?
Pa preCednik Toma Diploma je ljubio ruke kojekakvim popovima, baš ovde, u Srbiji.
Postoje i video snimci.
Tek toliko.

Akrivija

pre 9 godina

Nek papa dođe u Srbiju i nek poseti svoje vernike.
Samo sa tim naša crkva ne bi trebalo da ima ništa.
Lično ga pozdravljam sa našim poznatim papskim pozdravom "Dobro nam ne došao"

Старо куче

pre 9 godina

"dodavši da Vatikan nije priznao jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova. "
Kako objasniti ovo teoreticarima zavere? :D Kako ovo "popeglati" u njihovim mozgicima? :))
'Ajde Vatikan hitno da prizna Kosovo kako bi srbi (onaj prostiji deo) mogli da vas mrze
opravdano.
Jadna je drzava sa ovakvim narodom. Nije Sloba kriv, mi smo ....
(Gradjanin Q, 27. jun 2014 17:06)
Теби је Јасеновац теорија завере???

bogoljub nozinic

pre 9 godina

Papa dosao ili nedosao mi ostajemo i opstajemo tu gdje jesmo,dok drugi vrsljaju po svemiru mi vrsljamo po kotejnerima-skoro,ipak sam za varijantu da dodje..

Nikola

pre 9 godina

Dačiću, ti lepo odvedi SPS kod Pape. Srbija nije tvoja a ni SPS-va prćija da pozivaš i dovodiš koga hoćeš. Papa je simbol i predstavnik katoličke crkve i njegovo angažovanje je promocija ekumenizma (zamena za unijaćenje pravoslavnih vernika). Radite šta hoćete ali se ne mešajte u pitanja venika SPC. Prema Ustavu država ne sme dase meša u crkvena pitanja kao i obrnuto.
(Branko, 27. jun 2014 18:28)

Nesto ne bih rekao da se SPC ne mesa u drzavna pitanja. SPC se mesa u politiku od kad postoji, a kad popovi prestanu da se mesaju tamo gde im nije mesto mozda i izadjemo iz ovog blata.

Vesna

pre 9 godina

Samo nam on fali, pa da progledamo. Blago Srbiji sa ovkvim Vodjama! Ne zna se gde su gori, ovi u drzavnom vrhu, ili na celu crkve. Da su nam sad Nusic i Domanovic imali bi neiscrpan materijal.

Che

pre 9 godina

Da li je to onaj papa sto je izjavio da se Jugoslavija morala raspasti zato sto je bilo ljudi razlicitih vera u toj zemlji,sve je bilo podnosjivo u toj zemlji da niste vi Dacicu,Hrvati,Slovenci,Bosanci vodili se politikom Vatikana i Amerike i ispirali mozak dojucerasnim komsijama da bi se prodavalo Americko oruzije i trosilo na nas narod i zavadili nas da zivimo u bedi a vi od 1990 lepo i spokojno prodali sve i unistili u zemljama bivse Jugoslavije...
Sto bi rekao Staljin papa?
Koliko divizija on ima...

Branko

pre 9 godina

Dačiću, ti lepo odvedi SPS kod Pape. Srbija nije tvoja a ni SPS-va prćija da pozivaš i dovodiš koga hoćeš. Papa je simbol i predstavnik katoličke crkve i njegovo angažovanje je promocija ekumenizma (zamena za unijaćenje pravoslavnih vernika). Radite šta hoćete ali se ne mešajte u pitanja venika SPC. Prema Ustavu država ne sme dase meša u crkvena pitanja kao i obrnuto.

Kajser

pre 9 godina

Pa kad je dolazio u "Kurta i Murta" sto nebi i papa?Nikom nije smetao Solana,Klark o ostali sto nas bombardovase kad su dolazili. Papa ima vernike svoje i kod nas u Srbiji, pa zasto i da nedodje, uostalom jedna od retkih drzava koja nije priznala Kosovu nezavisnist je Vatikan, sa svim svojim manama i prosloscu. Zapitajmo se braco o nasim manama i prosloscu, pa cemo nesto i shvatiti.

YALTA Donjetsk Beograd

pre 9 godina

Рек'о ја пре неки дан да је овај 'пуко' ! Тадић крив за полицији, Албанија није помогла око поплава ... Сад још и ово!!! Овај ми Ивица све више личи на Марицу...!

Otimač intelektualne svojine

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda.
Aleksandar, 27. jun 2014 15:03)
Ti poistovećuješ svoj interes sa interesom celog naroda. Time dokazuješ da ti uopšte nije ni stalo do naroda, mali, sitni, beznačajni čoveče.
(Aleksandar, 27. jun 2014 15:59)

Mali, sitan, beznačajan, kakav god, ali moj je sugrađanin i uvek će mi važnije biti šta on želi (misli) no papa(pošto je o njemu reč), o ti lučo mondijalizma!
Uzgred, ako je bilo kom papi toliko teško da ode na jasenovačko stratište i zatraži oprost (tamo su ordinirali i svećenici rimokatoličke crkve), onda je meni jasno šta zapravo misle i takvi mi ne trebaju (evo još jedan, mali, sitan & beznačajan).

guska koja je spasla Rim

pre 9 godina

Pogotovo što je prvi komandant Jasenovca bio katolički svećenik Miroslav Filipović! (Božidar, Beograd, 27. jun 2014 15:21)

Miroslav Filipovic nije bio katolicki svecenik, nego franjevacki redovnik, fratar. Razredjen zbog zlocina jos 1942.! Pri tom, hercegovacka franjevacka provincija, kojoj je pripadao, nalazi se, vec preko 100 godina, u zestokom sukobu s Vatikanom. Bolje reci - u mnogim sukobima. Ali, kako Franjevacki Red u okviru Rimokatolicke Crkve uziva skoro potpunu autonomiju, a i sam je ustrojen tako da njegove provincije imaju jako veliku autonomiju, pa i one potpuno atipicne (iz istorijskih razloga), kao u BiH, Vatikan, evo vec 100 godina, ne uspeva s njima da izadje na kraj i potcini ih svojoj volji, ni u jednom sporu. Ne pomazu ni ekskomunikacije.

BVK

pre 9 godina

@ Zorislav

Nisu to eventualni zlocini, jer su se zaista dogodili. I katolicka crkva je direktno stajala iza tih zlocina. Vatikan i dan danas negira svoju ulogu u genocidu nad Srbima. Iz tog razloga je identifikacija potpuno opravdana a papa nije dobrodosao. Ako ce vec Dacic da docekuje papu, neka pozove onda i Haradinaja u Beograd, i neka ode da polozi venac na grob Pavelicu.

Teolog

pre 9 godina

Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."
(Zoran M., 27. jun 2014 15:09)

Citam Sveto pismo svaki dan (takav mi je posao) i nigde nisam pronasao ovakav citat. Istovremeno, nisam za to da papa navraca ovamo u funkciji verskog vodje. Kao sto neko rece, moze kao drzavnik i politicar, da skine svoje crvene cipele i belu odoru, obuce sako i stavi kravatu. Ne bi trebalo da mu bude problem, jer je na mnogo nacina vec pokazao veliku skromnost i poniznost. A ti Zorane, sledeci put kada koristis navodnike, citiraj ono sto zaista pise.

Ana

pre 9 godina

Na stranu totalno nepoznavanje problematike(ne dozvoliti beatifikovanje Stepinca?! - beatifikovan je jos 1998!), Srbi su egocentrican, samozadovoljan narod koji ne ume realno da sagleda sebe i svoje mesto u svetu, pa je, shodno tome, vecina njegovih postupaka pogresna. To ponasanje i taj stav vecine vode jedino samounistenju nacije, ali, ocigledno je da se masa sa osmehom krece u tom pravcu.

evropljanin

pre 9 godina

Ovaj Dacic se malo pravi lud. Sto se tice drzave Vatikan, Papa kao njen poglavar bi mogao da dodje u Srbiju, samo neka skine mantiju i obuce civilno odelo. Kao poglavar Rimokatolicke crkve je eventualno dobro dosao ako se slozi Sinod ili Patrijarh SPC, a zbog poznatog istorijskog nasledja ne znam da li je to sada prihvatljivo.

dragan

pre 9 godina

Ne posrzavam Dacica bukvalnu ni u cemu, ali je ovde debelo u pravu! Hrist je jedan, Papa Franjo je pokazao da je veliki covek, a zlocinci iz redova katolicie crkve koji su dejstvovali u proslosti su vec kod svevisnjeg odgovarali. INTERES je OGROMAN da sa Varikanom imamo dobre odnose i treba na tome raditi....

Branko

pre 9 godina

"Voleo bi da delemo istu veru kao sav civilizovan svet bre"
(Manojlo, 27. jun 2014 21:27)
A znate li Vi koliko sve vera ima u civilizovanom svetu? Srbi su odlučili da zadrže svoju Pravoslavnu veru od same pojave Hrišćanstva, mada su i pre Hrista imali svoju veru. Srbi su verovali u Sveto Trojstvo (Triglav) i 5.508 godina (prema Slovensko-Arijevskom kalendaru) pre Hrišćanstva. Naime, po "staroj" veri Sloveni(Srbi) su poštovali jedinog Boga PRAVa (kosmički zakon ili tvorac),JAVA (materijalni svet) i NAVA (sveti duh ili duhovni svet). Prema SLOVu potiče ime SLOVeni ili SLAVeni, pa sada ako povežemo PRAVo i SLAVeni doći ćemo do PRAVoSLAVlja. Slovo i reč znače isto, pa zato u Bibliji piše "I bi reč" ili kako kažu Rusi "I bi slovo". Srbi i dan danas slave svoje Svece-zaštitnike kako su radili i pre 75 vekova. A što se tiče Rimokatoličke vere ona je "otpala" od Pravoslavlja 1054. godine. Znači od nas se traži da se odreknemo svoje vere koja postoji od stvaranja sveta zbog prolaznog i truležnog (novac, zlato,"lep život" i sve ono što odnese poplava ili u vatri sagori). Molim vas da nas ostavite na miru i da nas ne "modernizujete" i uvodite u te vaše savremene novotarije pošto prolaze sa vremenom kako i samo ime kaže. Hvala.

skg

pre 9 godina

Papa je za mene,napominjem za mene uvek dobrodosao kao covek,i kao poglavar crkve vatikanske. Ne zaboravimo da Vatikan nije priznao kosovo,niti ima nameru! A korist za Srbiju njegovgm dolaskom je visestruka,ipak se njihov glas slusa u svetu

Jura

pre 9 godina

@evropljanin
Prijatelju znaš li ti otkad se RKC i SPC ne podnose? Nije to od raskola,jer više je katolika tijekom turske vladavine prešlo na pravoslavlje nego je bilo obratno. Mržnja je krenula jer je jedna crkva pomislila da je cijela Kraljevina Jugoslavija njeno leno, do tada su katolici i pravoslavci živili koliko toliko mirno.
@zoran
Ja sam ti loš vjernik, al nas katolike uče da je laganje grijeh, za pravoslavce pretpostavljam da isto vredi, tak da mi nije jasno to što pišeš, meni se čini da se ti više moliš Dobrici Ćosiću neg Bogu.

guska koja je spasla Rim

pre 9 godina

Chovek koji je blagoslovio Jasenovac, za tebe je shum..??????? (zoran, 27. jun 2014 17:08)

Ko je blagoslovio Jasenovac? Odakle ti takva informacija?

CityWatch

pre 9 godina

To sto je u vasem interesu beznacajno je u odnosu na to sto katolicka crkva mora da uradi kako bi se otvorio put papinoj poseti Srbiji.

komentator

pre 9 godina

@Branko Koliko znam, a nešto sam slučajno upućen, Srbi su pre prihvatanja Hrišćanstva bili pagani. zatim, Srbi su na početku bili katolici da bi kasnije promenili crkvu (zašto - nije to ovde tema). Još nešto, postoji Hrišćanska vera (i Srbi i Hrvati i Francuzi i Nemci su Hrišćani) i okviru nje više crkava (Papa je poglavar katoličke crkve, srpski patrijarh je poglavar srpske pravoslavne crkve).
Za kraj, postoje još Srba katolika, i zato ne vidim ništa loše u toj poseti. a svima bi trebalo da bude želja ujedinjenje Hristove vere.

milisav

pre 9 godina

Papa treba svakako da poseti Srbiju, kao i druge zemlje na Balkanu, bez obzira na versku pripadnost nekog naroda. Pravo Hrišćanstvo ne poznaje granice.

Darkstar

pre 9 godina

Jeli vi ozbiljno vjerujete u te lazi i mitove SANUa?
To uvjerenje zbilja imate ekskluzivno
(Realac, 27. jun 2014 22:15)

Pa da, sad mi je jasno. Jasenovac je izmsilio SANU. Znaš li ti što uopšte znači ta kratica ili ponavlajš mantre?

goran

pre 9 godina

pa srbija je otvorena zemlja svih gradjana,medju kojima ima i judi katolicke vere,tako da niko nema pravo da brani dolazak bilo koga ovde

Vladica

pre 9 godina

nas vajni patrijarh i njegova je totalno pao u mojim ocima kada nije iskoristio godisnjicu milanskog edikta da pozove papu da prisustvuje i time obezbedi silne pozitivne poene za drzavu u kojoj zivi. od tada je za mene samo jedan od vlasnika besnih dzipova i audija koji misli iskljucivo o sebi.

T&T

pre 9 godina

Kao prvo, crkva nije isto sto I Bog! Crkva je firma koju su napravili ljudi kako bi dali sebi pravo da govore I rade sve I svasta u Bozije ime!!!
Koliko samo krvi crkve imaju na svojim rukama - I sve to u Bozije ime?????

Po meni, firma zvana crkva je najvece zlo koje je ikada postojalo na planeti Zemlji!

Da se razumemo, nisam ateista, verujem u Boga, ali crkvu I popove ne zelim u svojoj blizini!!!

Sto se tice POLITICKE posete pape Srbiji, ona ABAVEZNO VODI PREKO JASENOVCA!!! Nikako drigacije!!!

Gradjanin Q

pre 9 godina

"dodavši da Vatikan nije priznao jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova. "

Kako objasniti ovo teoreticarima zavere? :D Kako ovo "popeglati" u njihovim mozgicima? :)) 'Ajde Vatikan hitno da prizna Kosovo kako bi srbi (onaj prostiji deo) mogli da vas mrze opravdano.

Jadna je drzava sa ovakvim narodom. Nije Sloba kriv, mi smo ....

Zole

pre 9 godina

Ovom posetom definitivno moze da se zavsi rat izmedju pravoslavaca i katolika na ovim prostorima. Vatikan trba da prizna postojanje Republike Srpske i odustane od njihove politike uspostavljanja granice izmedju pravoslavlja i kotolicanstva na Drini.

Strašno

pre 9 godina

@Branko Ali Srbija nije drzava vernika SPC, nego Srba i svih svojih gradjana (kako kaze Ustav). A nismo svi pravoslavni, neki smo Srbi katolici, neki Srbi protestanti, neki Srbi muslimani, a neki Srbi ateisti. I dosta bre s tom propagandom SPC, muka nam je vise!

Zorislav

pre 9 godina

Može. Preko Jasenovca, Jadovna, Jama...
(Sale, 27. jun 2014 18:24)

vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata.

darth raven

pre 9 godina

Neka dodje, zasto ne bi dosao u zemlju ciju je nezavisnost prvi slanjem krune 1217 priznao Honorije III papa! Ali ovde ima mnogo samo-proklamovanih branitelja "pravoslavlja" koji su ujedno, svesno ili nesvesno sledbenici Vasilija Krijestica i SANU sinoda staraca, pa kao papagaji ponavljaju pricu o Jasenovcu i zlocinima koje pocini banana drzava NDH nad svojim stanovnistvom, a koje je i stradalo zarad ludackog projekta izjednacavanja nacije i vere. Etnofiletizma SPC, koja izgleda ne zna, ili smatra neobaveznim obostrano skidanje anatema koje ucinise Atenagora i Pavle VI, za neobavestene patrijarh ekumenski i papa?!? O tome da je rodonacelnik dinastije Nemanjica, Stefan Zavidin, Nemanja krsten kao katolik u Zeti, o tome se i ne prica... to ne postoji, ahh, da drugo krstenje, pa bilo je, ali onda kada je isti miropomazan za velikog zupana, ali ne i pokrstanje kako bi Krijesticevci mozda voleli da prikazu. Crkva onda, i ovo sada, mislm na ono sto se naziva SPC su dve totalno razlicite crkve!!!

Ana

pre 9 godina

E svi ste vi mali ljudi da znate, ,svi vi koji kazete nikako,nikako,a kada vam treba pomoc drugih kada nasi politicari zakuvaju i vode ratove onda biste svi da pobegnete van,pa i u Vatikan da moze!Papa Francesco je vise nego dobrodosao,njemu se nema sta prigovoriti,za razliku od pojedinh poglavara nase SPC.Obavestite se malo pre nego sto krenete u odmazdu.A Dacic sa svim manama jeste inteligentan politicar.

Aleksandar

pre 9 godina

@Aleksandar

Imenjace, svestenici nista nikada nisu nudili, osim retkih izuzetaka. I zato su neki od njih postali sveci. Ne zbog religije, nego sto su bili ljudi nad ljudima. Tri religije, ciji je izvor isti, napravljene su da bi zamajavale narod. I izmedju coveka i Boga ne sme da postoji posrednik. Bog je sve, a relgije ga ogranicavaju. I ne samo to. Zato ne lupaj gluposti, jer narod treba da se opameti.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Sad kad su Dacica pritisli i Vucic i Tadic zbog policije izgleda da je i papa dobar pogotovu ako se ta poruka prenese nekima tamo koji su dobri sa Vucicem i Tadicem, znate naravno na koga mislim.

EU Citizen

pre 9 godina

Aha, dok su na svetoj sotlici sedeli zaslužni i časni ljudi i antikomnuisti, poput Vojtile, to je bila anatema, a sada, kada ih je nasledilo ovaj jeftini socijalni demagog (da ne kažem komunjara) iz Argentine, zemlje koja je najbolja ilustracija u kakvu propast takve ideje vode, onda se crveno-crni odjednom zalažu za posetu pape. Kao i obično, sa naopakima sve naopako, ali to je samo ogledalo naopakog naroda, zato ovoj zemlji drukčije i ne može da ide...

dejan

pre 9 godina

Mnogi ovde crkvu kojom se osećaju pripadnici, izjednačavaju sa verom a vera je ista za sve crkve i sekte koje Isusa Hrista priznaju za iskupitelja. Dakle za sve pomenute vera je ista - HRIŠĆANSKA, a crkva kod koje se ta vera ispoveda može biti SPC, RPC, RKC, evangelistička , ova, ona. A svako insistiranje na razlikama u dogmi na kojima crkve stvaraju jaz među ljudima, je udaljavanje od vere - hrišćanske vere.

man'te se

pre 9 godina

svi vi koji tražite da vam se drugi izvinjavaju, setite se koliko je ovde 'izvinjenja' proceđeno kroz zube. ni sebi se nismo izvinili za sve zlo koje smo naneli akamoli drugima.

Konstantin

pre 9 godina

Približavanje EU podrazumeva i dobre odnose sa Vatikanom. Ono već ima i potvrdu kroz zajedničku proslavu Milanskog Edikta u Nišu.

ckomi

pre 9 godina

Vatikan nije priznao Kosovo i Metohiju jer tamo zive muslimani, predpostavljam. Zamislite da su tamo katolici?
SPC nece da pozove papu jer se Vatikan nije zvanicno izvinio za podrsku ustasama u drugom svetskom ratu, to se secam da sam cuo. Ima te na netu zajednicke fotke tadasnjeg pape i biskupa, sa Pavelicem i ostalom ustaskom druzinom.

Meni je licno, ovaj novi papa kul lik. Ne vozi se skupim kolima, zbija sale, hoce da raskrinka ucmale biskupe, a i video sam da je prao noge nekom liku. Nosi gvozdeni krst, nece zlatni, itd...

Papa gost..

pre 9 godina

Papa Franjo je genijalac..Zasto ne bi dosao kod naseg patrijarha u prijateljsku posetu!Bas bi bilo super!Samo da ne prizna kao sveca,Alojza Stepinca!Onda bi od sebe napravio kontroverznog Papu!Nadamo se da nece!

Aleksandar

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda.
Aleksandar, 27. jun 2014 15:03)
Ti poistovećuješ svoj interes sa interesom celog naroda. Time dokazuješ da ti uopšte nije ni stalo do naroda, mali, sitni, beznačajni čoveče.

Toxic

pre 9 godina

Vatikan nije i neće priznati nezavisnost Kosova.

Kada je bila NATO agresija, moj otac rekao je da će nas pre spasti Papa nego Rusi. Počeću verovati u to.

Aleksandar

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda. To sto je vas interes, to je vec problem. Jer vasi interesi i interesi naroda se ne poklapaju. Nikada se nisu ni poklapali

kristinica

pre 9 godina

Diplomatiju uvek treba da vodi čovek koji na ovakav način razmišlja i kome je državni interes jasan cilj. Ponekad takvo razmišljanje razbesni građane, ali nismo svi sposobni da budemo diplomate i političari pa nekad i ne razumemo određene stavove.

Advokat svih Srba

pre 9 godina

1.Neka otvori tajna dokumenta Vatikana koja obuhvataju perio drugog svetskog rata.
2.Javno izvinjenje za klero-fasizam koji je sporovodjen na prostoru NDH.
3.Javno izvinjenje za skrivanje Ante Pavelica i ostale ustasko-faisisticke svite.
4.Da padne na kolena u Jasenovcu i da odrzi moleban za spas dusa stradalih Srba od strane klero-fasista.
5.Sprecavanje beatfikacije Stepinca.
Kad se sve ovo sprovede sto se mene tice i licno bih ga doceka u suprotnom nije dobrodosao ni on ni oni posle njega koji ce doci na mestu pape.

Zorislav

pre 9 godina

Može. Preko Jasenovca, Jadovna, Jama...
(Sale, 27. jun 2014 18:24)

vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata.

Hmhm

pre 9 godina

Pa, da se ne lazemo, Vatikan je oduvek vazan faktor u svetskoj politici, i to mnogo vazan, a politicari su ti koji treba da zgutaju i ono sta se ne guta, ako treba...
Primite ga kao drzavnika i politicara, ne kao crkvenog velikodostojnika, i no problemo sto se mene tice

Akrivija

pre 9 godina

Nek papa dođe u Srbiju i nek poseti svoje vernike.
Samo sa tim naša crkva ne bi trebalo da ima ništa.
Lično ga pozdravljam sa našim poznatim papskim pozdravom "Dobro nam ne došao"

Zoran M.

pre 9 godina

Pojedini sveštenici prozivaju homoseksualce nazivajući ih izrodima da vidim da li će napasti sad ideju da u Srbiju dođe Papa koji je takođe izrod jer sebe naziva Svetim Ocem, a svi mi znamo da on to nije i da to niko ne može biti na Zemlji. Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."

Božidar, Beograd

pre 9 godina

Ne slažem se sa Dačićem! Nikako ne vidim interes Srbije da se zbljiži sa Vatikanom, pre nego što Papa Franja ne dođe u Jasenovac i pomoli se sa nevine srpske, jevrejske, romse i ostale žrtve NDH! Pogotovo što je prvi komandant Jasenovca bio katolički svećenik Miroslav Filipović!
Vatikan ostaje Vatikan, samo se Pape menjaju...

milisav

pre 9 godina

Papa treba svakako da poseti Srbiju, kao i druge zemlje na Balkanu, bez obzira na versku pripadnost nekog naroda. Pravo Hrišćanstvo ne poznaje granice.

dragan

pre 9 godina

Ne posrzavam Dacica bukvalnu ni u cemu, ali je ovde debelo u pravu! Hrist je jedan, Papa Franjo je pokazao da je veliki covek, a zlocinci iz redova katolicie crkve koji su dejstvovali u proslosti su vec kod svevisnjeg odgovarali. INTERES je OGROMAN da sa Varikanom imamo dobre odnose i treba na tome raditi....

Ana

pre 9 godina

Na stranu totalno nepoznavanje problematike(ne dozvoliti beatifikovanje Stepinca?! - beatifikovan je jos 1998!), Srbi su egocentrican, samozadovoljan narod koji ne ume realno da sagleda sebe i svoje mesto u svetu, pa je, shodno tome, vecina njegovih postupaka pogresna. To ponasanje i taj stav vecine vode jedino samounistenju nacije, ali, ocigledno je da se masa sa osmehom krece u tom pravcu.

Ana

pre 9 godina

E svi ste vi mali ljudi da znate, ,svi vi koji kazete nikako,nikako,a kada vam treba pomoc drugih kada nasi politicari zakuvaju i vode ratove onda biste svi da pobegnete van,pa i u Vatikan da moze!Papa Francesco je vise nego dobrodosao,njemu se nema sta prigovoriti,za razliku od pojedinh poglavara nase SPC.Obavestite se malo pre nego sto krenete u odmazdu.A Dacic sa svim manama jeste inteligentan politicar.

Silvester

pre 9 godina

SPC i Vatikan imaju jednu ključnu manu - ne veruju u Boga. Hrišćani nemaju potrebe da imaju bilo šta zajedničko sa ovim folirantskim organizacijama. Tako da slobodno možete da se sastajete, meni je potpuno svejedno. Ja sam slobodan čovek i vi ste za mene samo dve firme za prodaju magle. Ni veliki Bog, a ni mali ja, sa vama nemamo šta da pričamo.

komentator

pre 9 godina

@Branko Koliko znam, a nešto sam slučajno upućen, Srbi su pre prihvatanja Hrišćanstva bili pagani. zatim, Srbi su na početku bili katolici da bi kasnije promenili crkvu (zašto - nije to ovde tema). Još nešto, postoji Hrišćanska vera (i Srbi i Hrvati i Francuzi i Nemci su Hrišćani) i okviru nje više crkava (Papa je poglavar katoličke crkve, srpski patrijarh je poglavar srpske pravoslavne crkve).
Za kraj, postoje još Srba katolika, i zato ne vidim ništa loše u toj poseti. a svima bi trebalo da bude želja ujedinjenje Hristove vere.

goran

pre 9 godina

pa srbija je otvorena zemlja svih gradjana,medju kojima ima i judi katolicke vere,tako da niko nema pravo da brani dolazak bilo koga ovde

pamplonac

pre 9 godina

U ovoj zemlji ima i katolika a ako cemo postovati ustav i oni imaju pravo da njih poseti duhovni poglavar i ne vidim nista sporno u tome.

Gradjanin Q

pre 9 godina

"dodavši da Vatikan nije priznao jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova. "

Kako objasniti ovo teoreticarima zavere? :D Kako ovo "popeglati" u njihovim mozgicima? :)) 'Ajde Vatikan hitno da prizna Kosovo kako bi srbi (onaj prostiji deo) mogli da vas mrze opravdano.

Jadna je drzava sa ovakvim narodom. Nije Sloba kriv, mi smo ....

Nikola

pre 9 godina

Dačiću, ti lepo odvedi SPS kod Pape. Srbija nije tvoja a ni SPS-va prćija da pozivaš i dovodiš koga hoćeš. Papa je simbol i predstavnik katoličke crkve i njegovo angažovanje je promocija ekumenizma (zamena za unijaćenje pravoslavnih vernika). Radite šta hoćete ali se ne mešajte u pitanja venika SPC. Prema Ustavu država ne sme dase meša u crkvena pitanja kao i obrnuto.
(Branko, 27. jun 2014 18:28)

Nesto ne bih rekao da se SPC ne mesa u drzavna pitanja. SPC se mesa u politiku od kad postoji, a kad popovi prestanu da se mesaju tamo gde im nije mesto mozda i izadjemo iz ovog blata.

guska koja je spasla Rim

pre 9 godina

Chovek koji je blagoslovio Jasenovac, za tebe je shum..??????? (zoran, 27. jun 2014 17:08)

Ko je blagoslovio Jasenovac? Odakle ti takva informacija?

Jura

pre 9 godina

@evropljanin
Prijatelju znaš li ti otkad se RKC i SPC ne podnose? Nije to od raskola,jer više je katolika tijekom turske vladavine prešlo na pravoslavlje nego je bilo obratno. Mržnja je krenula jer je jedna crkva pomislila da je cijela Kraljevina Jugoslavija njeno leno, do tada su katolici i pravoslavci živili koliko toliko mirno.
@zoran
Ja sam ti loš vjernik, al nas katolike uče da je laganje grijeh, za pravoslavce pretpostavljam da isto vredi, tak da mi nije jasno to što pišeš, meni se čini da se ti više moliš Dobrici Ćosiću neg Bogu.

Vladica

pre 9 godina

nas vajni patrijarh i njegova je totalno pao u mojim ocima kada nije iskoristio godisnjicu milanskog edikta da pozove papu da prisustvuje i time obezbedi silne pozitivne poene za drzavu u kojoj zivi. od tada je za mene samo jedan od vlasnika besnih dzipova i audija koji misli iskljucivo o sebi.

Kajser

pre 9 godina

Pa kad je dolazio u "Kurta i Murta" sto nebi i papa?Nikom nije smetao Solana,Klark o ostali sto nas bombardovase kad su dolazili. Papa ima vernike svoje i kod nas u Srbiji, pa zasto i da nedodje, uostalom jedna od retkih drzava koja nije priznala Kosovu nezavisnist je Vatikan, sa svim svojim manama i prosloscu. Zapitajmo se braco o nasim manama i prosloscu, pa cemo nesto i shvatiti.

darth raven

pre 9 godina

Neka dodje, zasto ne bi dosao u zemlju ciju je nezavisnost prvi slanjem krune 1217 priznao Honorije III papa! Ali ovde ima mnogo samo-proklamovanih branitelja "pravoslavlja" koji su ujedno, svesno ili nesvesno sledbenici Vasilija Krijestica i SANU sinoda staraca, pa kao papagaji ponavljaju pricu o Jasenovcu i zlocinima koje pocini banana drzava NDH nad svojim stanovnistvom, a koje je i stradalo zarad ludackog projekta izjednacavanja nacije i vere. Etnofiletizma SPC, koja izgleda ne zna, ili smatra neobaveznim obostrano skidanje anatema koje ucinise Atenagora i Pavle VI, za neobavestene patrijarh ekumenski i papa?!? O tome da je rodonacelnik dinastije Nemanjica, Stefan Zavidin, Nemanja krsten kao katolik u Zeti, o tome se i ne prica... to ne postoji, ahh, da drugo krstenje, pa bilo je, ali onda kada je isti miropomazan za velikog zupana, ali ne i pokrstanje kako bi Krijesticevci mozda voleli da prikazu. Crkva onda, i ovo sada, mislm na ono sto se naziva SPC su dve totalno razlicite crkve!!!

EU Citizen

pre 9 godina

Aha, dok su na svetoj sotlici sedeli zaslužni i časni ljudi i antikomnuisti, poput Vojtile, to je bila anatema, a sada, kada ih je nasledilo ovaj jeftini socijalni demagog (da ne kažem komunjara) iz Argentine, zemlje koja je najbolja ilustracija u kakvu propast takve ideje vode, onda se crveno-crni odjednom zalažu za posetu pape. Kao i obično, sa naopakima sve naopako, ali to je samo ogledalo naopakog naroda, zato ovoj zemlji drukčije i ne može da ide...

Ja

pre 9 godina

Islam smatra da koju god terotoriju je ikada osvojio, pa makar je posle izgubio pripada njima zauvek. Papa je jos gori jer smatra da gde god spusti onu njegovu crvenu cipelicu ta je teritorija pod papskom vlascu. Zauvek. Jedine dve zemlje na svetu gde ni jedan Papa NIKAD nije krocio nogom su Srbija i Rusija. Mislite o tome...

Strašno

pre 9 godina

@Branko Ali Srbija nije drzava vernika SPC, nego Srba i svih svojih gradjana (kako kaze Ustav). A nismo svi pravoslavni, neki smo Srbi katolici, neki Srbi protestanti, neki Srbi muslimani, a neki Srbi ateisti. I dosta bre s tom propagandom SPC, muka nam je vise!

Humanoid

pre 9 godina

Šta fali papi Franji hejteri? Smeta vam samo zato što je papa jel?
(Petar, 27. jun 2014 20:17)

Ništa, tek mali pohod do Jasenovca (ništa spektakularno), ti paradigmo filantropije! Ako misli da ne treba i to je nekakav odgovor.

skg

pre 9 godina

Papa je za mene,napominjem za mene uvek dobrodosao kao covek,i kao poglavar crkve vatikanske. Ne zaboravimo da Vatikan nije priznao kosovo,niti ima nameru! A korist za Srbiju njegovgm dolaskom je visestruka,ipak se njihov glas slusa u svetu

Старо куче

pre 9 godina

"dodavši da Vatikan nije priznao jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova. "
Kako objasniti ovo teoreticarima zavere? :D Kako ovo "popeglati" u njihovim mozgicima? :))
'Ajde Vatikan hitno da prizna Kosovo kako bi srbi (onaj prostiji deo) mogli da vas mrze
opravdano.
Jadna je drzava sa ovakvim narodom. Nije Sloba kriv, mi smo ....
(Gradjanin Q, 27. jun 2014 17:06)
Теби је Јасеновац теорија завере???

bogoljub nozinic

pre 9 godina

Papa dosao ili nedosao mi ostajemo i opstajemo tu gdje jesmo,dok drugi vrsljaju po svemiru mi vrsljamo po kotejnerima-skoro,ipak sam za varijantu da dodje..

Branko

pre 9 godina

"Voleo bi da delemo istu veru kao sav civilizovan svet bre"
(Manojlo, 27. jun 2014 21:27)
A znate li Vi koliko sve vera ima u civilizovanom svetu? Srbi su odlučili da zadrže svoju Pravoslavnu veru od same pojave Hrišćanstva, mada su i pre Hrista imali svoju veru. Srbi su verovali u Sveto Trojstvo (Triglav) i 5.508 godina (prema Slovensko-Arijevskom kalendaru) pre Hrišćanstva. Naime, po "staroj" veri Sloveni(Srbi) su poštovali jedinog Boga PRAVa (kosmički zakon ili tvorac),JAVA (materijalni svet) i NAVA (sveti duh ili duhovni svet). Prema SLOVu potiče ime SLOVeni ili SLAVeni, pa sada ako povežemo PRAVo i SLAVeni doći ćemo do PRAVoSLAVlja. Slovo i reč znače isto, pa zato u Bibliji piše "I bi reč" ili kako kažu Rusi "I bi slovo". Srbi i dan danas slave svoje Svece-zaštitnike kako su radili i pre 75 vekova. A što se tiče Rimokatoličke vere ona je "otpala" od Pravoslavlja 1054. godine. Znači od nas se traži da se odreknemo svoje vere koja postoji od stvaranja sveta zbog prolaznog i truležnog (novac, zlato,"lep život" i sve ono što odnese poplava ili u vatri sagori). Molim vas da nas ostavite na miru i da nas ne "modernizujete" i uvodite u te vaše savremene novotarije pošto prolaze sa vremenom kako i samo ime kaže. Hvala.

Ljubo

pre 9 godina

Који је то наш интерес г-дине Дачићу?! Ја га не видим, али видим интерес Ватикана... а то је стављање све под папски патронат и покоравање њему као врховном. Куда све ово води г-дине Дачићу? Ово је питање за све Вас у власти. У чијем Ви интересу радите? Дозовите се памети!!!

Лима

pre 9 godina

То је онај мафијашки добронамеран савет, "у твом је интересу да буде тако..веруј ми".

Milan

pre 9 godina

Pa zar baš moramo i Papu da ljubimo u ruku i d...
Čime vas drogiraju u toj Evropi da se svi promenite kada prvi put odete u Brisel...Zaista treba tražiti lekarsko veštačenje jer je nemoguće da svi od reda prolupaju i potpuno se izmene kada makar jednom odu tamo!

guska koja je spasla Rim

pre 9 godina

Pogotovo što je prvi komandant Jasenovca bio katolički svećenik Miroslav Filipović! (Božidar, Beograd, 27. jun 2014 15:21)

Miroslav Filipovic nije bio katolicki svecenik, nego franjevacki redovnik, fratar. Razredjen zbog zlocina jos 1942.! Pri tom, hercegovacka franjevacka provincija, kojoj je pripadao, nalazi se, vec preko 100 godina, u zestokom sukobu s Vatikanom. Bolje reci - u mnogim sukobima. Ali, kako Franjevacki Red u okviru Rimokatolicke Crkve uziva skoro potpunu autonomiju, a i sam je ustrojen tako da njegove provincije imaju jako veliku autonomiju, pa i one potpuno atipicne (iz istorijskih razloga), kao u BiH, Vatikan, evo vec 100 godina, ne uspeva s njima da izadje na kraj i potcini ih svojoj volji, ni u jednom sporu. Ne pomazu ni ekskomunikacije.

zoran

pre 9 godina

On je ukazao da postoji različiti pogledi na hrvatskog kardinala, zagrebačkog nadbiskupa u Drugom svetskom ratu (Alojzija) Stepinca i dodao da "to pitanje unosi šum u naše odnose". - odvali Dachic.


Sta kazes, unosi shum..!!??? Chovek koji je blagoslovio Jasenovac, za tebe je shum..???????

Srbijo, zemljo, zashto uopshte postojish..??? Da nema mudrih Jevrjea, Hrvati bi odavno zatrpali Jasenovac i desetine drugih stratishta koje je katolichka crkva blagosiljala, a ovaj hoce korist od njih...ma sa tobom nije bash sve na mestu...!!!!

Pokojna majka mi je provela 4 godine u jednom takvom logoru. Znam iz prve ruke priche. Za mene to nije shum.

mikson

pre 9 godina

.... rece deklarisani ateista Ivica 'Mali Slobo' Dacic.

Ne, ne, i opet ne. Dok se ne rascisti sa ulogom Vatikana u genocidu nad Srbina u NDH Papa i zvanicni Vatikan nisu dobro dosli u srpske zemlje.

Darkstar

pre 9 godina

Jeli vi ozbiljno vjerujete u te lazi i mitove SANUa?
To uvjerenje zbilja imate ekskluzivno
(Realac, 27. jun 2014 22:15)

Pa da, sad mi je jasno. Jasenovac je izmsilio SANU. Znaš li ti što uopšte znači ta kratica ili ponavlajš mantre?

Zole

pre 9 godina

Ovom posetom definitivno moze da se zavsi rat izmedju pravoslavaca i katolika na ovim prostorima. Vatikan trba da prizna postojanje Republike Srpske i odustane od njihove politike uspostavljanja granice izmedju pravoslavlja i kotolicanstva na Drini.

Ryber Palunko

pre 9 godina

Može. Preko Jasenovca, Jadovna, Jama...
(Sale, 27. jun 2014 18:24)

vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata.
(Zorislav, 27. jun 2014 19:22)

A kako tek nazvati tvoje relativizovanje istih (pazi molim te, 'eventualnih')? Imaš li imalo srama?

Zoran

pre 9 godina

Ako dobro pamtim podatak, od oko 2000 katolickih svestenika u nekadasnjoj NDH, preko 1400 njih je okrvavilo ruke. Podatke o njima i dan-danas posduje CIA, sa imenima i prezimenima svestenika, kao i o mestima gde su cinili zlodela.
Te podatke, naravno ima i Vatikan. Ako papa dolazi, eto mu prilike da ponese taj spisak, da ga da nasem drzavnoom vrhu, a isti neka ga objavi, da rodbina poginulih bar sazna imena krvnika, ako vec ne moze da im se sudi. Mada ni za to nije kasno, dokumenti su dokumenti.....

evropljanin

pre 9 godina

Ovaj Dacic se malo pravi lud. Sto se tice drzave Vatikan, Papa kao njen poglavar bi mogao da dodje u Srbiju, samo neka skine mantiju i obuce civilno odelo. Kao poglavar Rimokatolicke crkve je eventualno dobro dosao ako se slozi Sinod ili Patrijarh SPC, a zbog poznatog istorijskog nasledja ne znam da li je to sada prihvatljivo.

Che

pre 9 godina

Da li je to onaj papa sto je izjavio da se Jugoslavija morala raspasti zato sto je bilo ljudi razlicitih vera u toj zemlji,sve je bilo podnosjivo u toj zemlji da niste vi Dacicu,Hrvati,Slovenci,Bosanci vodili se politikom Vatikana i Amerike i ispirali mozak dojucerasnim komsijama da bi se prodavalo Americko oruzije i trosilo na nas narod i zavadili nas da zivimo u bedi a vi od 1990 lepo i spokojno prodali sve i unistili u zemljama bivse Jugoslavije...
Sto bi rekao Staljin papa?
Koliko divizija on ima...

Otimač intelektualne svojine

pre 9 godina

Moj interes zasigurno nije, niti ovoga naroda.
Aleksandar, 27. jun 2014 15:03)
Ti poistovećuješ svoj interes sa interesom celog naroda. Time dokazuješ da ti uopšte nije ni stalo do naroda, mali, sitni, beznačajni čoveče.
(Aleksandar, 27. jun 2014 15:59)

Mali, sitan, beznačajan, kakav god, ali moj je sugrađanin i uvek će mi važnije biti šta on želi (misli) no papa(pošto je o njemu reč), o ti lučo mondijalizma!
Uzgred, ako je bilo kom papi toliko teško da ode na jasenovačko stratište i zatraži oprost (tamo su ordinirali i svećenici rimokatoličke crkve), onda je meni jasno šta zapravo misle i takvi mi ne trebaju (evo još jedan, mali, sitan & beznačajan).

Branko

pre 9 godina

Dačiću, ti lepo odvedi SPS kod Pape. Srbija nije tvoja a ni SPS-va prćija da pozivaš i dovodiš koga hoćeš. Papa je simbol i predstavnik katoličke crkve i njegovo angažovanje je promocija ekumenizma (zamena za unijaćenje pravoslavnih vernika). Radite šta hoćete ali se ne mešajte u pitanja venika SPC. Prema Ustavu država ne sme dase meša u crkvena pitanja kao i obrnuto.

Branko

pre 9 godina

"vrlo je vulgarna tvoja identifikacija katolicanstva i Pape sa eventelnim ratnim zlocinima iz drugog svetskog rata."
(Zorislav, 27. jun 2014 19:22)
Da li je Vama poznata ona ustaška formula 1/3+1/3+1/3 e u 2/3 je katolička crkva je imala aktivno učešće.

JESMO LI GLASALI ?

pre 9 godina

Jesmo li glasali jesmo i izabrali?
Sada nam ostaje još samo da i Papu dočekamo.
I da predjemo na gregorijanski kalendar.
(Čak se ni Tito nije usudio da ga primi u Beogradu).

Lala iz Banata

pre 9 godina

@ Zoran M.
"Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."

Ih, ta nemojte kas'ti!
A da odete vi kod očnog lekara, gosn Zorane?
Pa preCednik Toma Diploma je ljubio ruke kojekakvim popovima, baš ovde, u Srbiji.
Postoje i video snimci.
Tek toliko.

T&T

pre 9 godina

Kao prvo, crkva nije isto sto I Bog! Crkva je firma koju su napravili ljudi kako bi dali sebi pravo da govore I rade sve I svasta u Bozije ime!!!
Koliko samo krvi crkve imaju na svojim rukama - I sve to u Bozije ime?????

Po meni, firma zvana crkva je najvece zlo koje je ikada postojalo na planeti Zemlji!

Da se razumemo, nisam ateista, verujem u Boga, ali crkvu I popove ne zelim u svojoj blizini!!!

Sto se tice POLITICKE posete pape Srbiji, ona ABAVEZNO VODI PREKO JASENOVCA!!! Nikako drigacije!!!

Vavilon

pre 9 godina

18-to poglavlje Otkrivenja... Crkve su tu predstavljene Vavilonom velikim, krivom religijom koja cini blud sa kraljevima. Crkve treba da budu van politickog sistema a one su u stvari deo njega. To se zove blud. Citajte Bibliju i otvorite oci sebi.

Pavao

pre 9 godina

Šta fali papi Franji hejteri? Smeta vam samo zato što je papa jel?
(Petar, 27. jun 2014 20:17)
Pa....da.
Bistar momak,intelekt kao stena. :)
Sve ti je pojasnjeno u komentarima stari,citaj,ne prozivaj...
Tema je malo slozenija za ovakav kaubojski komentar....

Teolog

pre 9 godina

Posebno da vidimo ko će Papi poljubiti ruku pri čemu u Svetom Pismu lepo piše: "...Ne klanjaj se nikome na Zemlji i ne ljubi nikome ruke sem Gospodinu Bogu na Nebesima..."
(Zoran M., 27. jun 2014 15:09)

Citam Sveto pismo svaki dan (takav mi je posao) i nigde nisam pronasao ovakav citat. Istovremeno, nisam za to da papa navraca ovamo u funkciji verskog vodje. Kao sto neko rece, moze kao drzavnik i politicar, da skine svoje crvene cipele i belu odoru, obuce sako i stavi kravatu. Ne bi trebalo da mu bude problem, jer je na mnogo nacina vec pokazao veliku skromnost i poniznost. A ti Zorane, sledeci put kada koristis navodnike, citiraj ono sto zaista pise.

BVK

pre 9 godina

@ Zorislav

Nisu to eventualni zlocini, jer su se zaista dogodili. I katolicka crkva je direktno stajala iza tih zlocina. Vatikan i dan danas negira svoju ulogu u genocidu nad Srbima. Iz tog razloga je identifikacija potpuno opravdana a papa nije dobrodosao. Ako ce vec Dacic da docekuje papu, neka pozove onda i Haradinaja u Beograd, i neka ode da polozi venac na grob Pavelicu.

Sale

pre 9 godina

Znaš li sta je interes naroda, Ivice? Kada sam živeo u Švajcarskoj, njima se papa najavio i Švajcarci odmah pitaju koliko njegova poseta košta. Pošto je u pitanju bilo par miliona franaka, oni su rekli da je to bacanje novca poreznika i odbiše. E, to je interes naroda, Dačiću!

Vesna

pre 9 godina

Samo nam on fali, pa da progledamo. Blago Srbiji sa ovkvim Vodjama! Ne zna se gde su gori, ovi u drzavnom vrhu, ili na celu crkve. Da su nam sad Nusic i Domanovic imali bi neiscrpan materijal.

CityWatch

pre 9 godina

To sto je u vasem interesu beznacajno je u odnosu na to sto katolicka crkva mora da uradi kako bi se otvorio put papinoj poseti Srbiji.

Srdjan Jovanovic

pre 9 godina

Zorislave, a je li mozda Ante Pavelic "eventualni" ratni zlocinac koga je Vatikan skrivao, a potom organizovao njegovo prebacivanje u Argentinu. Kada se Vatikan ogradio od ovih i slicnih nedjela?

YALTA Donjetsk Beograd

pre 9 godina

Рек'о ја пре неки дан да је овај 'пуко' ! Тадић крив за полицији, Албанија није помогла око поплава ... Сад још и ово!!! Овај ми Ивица све више личи на Марицу...!

Aleksandar

pre 9 godina

@Aleksandar

Imenjace, svestenici nista nikada nisu nudili, osim retkih izuzetaka. I zato su neki od njih postali sveci. Ne zbog religije, nego sto su bili ljudi nad ljudima. Tri religije, ciji je izvor isti, napravljene su da bi zamajavale narod. I izmedju coveka i Boga ne sme da postoji posrednik. Bog je sve, a relgije ga ogranicavaju. I ne samo to. Zato ne lupaj gluposti, jer narod treba da se opameti.

dejan

pre 9 godina

Mnogi ovde crkvu kojom se osećaju pripadnici, izjednačavaju sa verom a vera je ista za sve crkve i sekte koje Isusa Hrista priznaju za iskupitelja. Dakle za sve pomenute vera je ista - HRIŠĆANSKA, a crkva kod koje se ta vera ispoveda može biti SPC, RPC, RKC, evangelistička , ova, ona. A svako insistiranje na razlikama u dogmi na kojima crkve stvaraju jaz među ljudima, je udaljavanje od vere - hrišćanske vere.

Konstantin

pre 9 godina

Približavanje EU podrazumeva i dobre odnose sa Vatikanom. Ono već ima i potvrdu kroz zajedničku proslavu Milanskog Edikta u Nišu.

man'te se

pre 9 godina

svi vi koji tražite da vam se drugi izvinjavaju, setite se koliko je ovde 'izvinjenja' proceđeno kroz zube. ni sebi se nismo izvinili za sve zlo koje smo naneli akamoli drugima.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Sad kad su Dacica pritisli i Vucic i Tadic zbog policije izgleda da je i papa dobar pogotovu ako se ta poruka prenese nekima tamo koji su dobri sa Vucicem i Tadicem, znate naravno na koga mislim.

Papa gost..

pre 9 godina

Papa Franjo je genijalac..Zasto ne bi dosao kod naseg patrijarha u prijateljsku posetu!Bas bi bilo super!Samo da ne prizna kao sveca,Alojza Stepinca!Onda bi od sebe napravio kontroverznog Papu!Nadamo se da nece!

ckomi

pre 9 godina

Vatikan nije priznao Kosovo i Metohiju jer tamo zive muslimani, predpostavljam. Zamislite da su tamo katolici?
SPC nece da pozove papu jer se Vatikan nije zvanicno izvinio za podrsku ustasama u drugom svetskom ratu, to se secam da sam cuo. Ima te na netu zajednicke fotke tadasnjeg pape i biskupa, sa Pavelicem i ostalom ustaskom druzinom.

Meni je licno, ovaj novi papa kul lik. Ne vozi se skupim kolima, zbija sale, hoce da raskrinka ucmale biskupe, a i video sam da je prao noge nekom liku. Nosi gvozdeni krst, nece zlatni, itd...