Aktuelno

Utorak, 17.06.2014.

21:16

Šta bi se desilo kada bi Zemlja prestala da se okreće?

Izvor: Daily Mail

Šta bi se desilo kada bi Zemlja prestala da se okreæe? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

86 Komentari

Sortiraj po:

Judas Priest

pre 9 godina

za Makarija Čudotvorca: He, he, kod tebe je slijep progleda, ćopav prohoda...
pa valjda će i ovaj nevoljnik da ukapira...

Dott

pre 9 godina

@Nastvnik
Nije isto katapultirati se brzinom od 120km/h i 1670km/h a nije ni srazmerno proporcionalno gore, vec je neuporedivo gora varijanta naglo zaustavljanje zemlje.

čovek

pre 9 godina

Hableov teleskop je u bezvazdusnom prostoru, van domasaja zemljine gravitacije!
(Dott, 18. jun 2014 13:38)
jesi li ti išao u školu ? ... moram da pitam jer osnove gravitacije samo predškolskom uzrastu vredi objašnjavati ... za starije je neproduktivno ...

nastavnik

pre 9 godina

@(Dott, 17. jun 2014 23:15)

Jesi li nekad putovao vozom ?
Voz ide recimo 120 na sat a ti u njemu mirno spavas .
Sta biva ako bi se taj voz naglo zaustavio ?
Isto je sa Zemljom .

Makarije Čudotvorac

pre 9 godina

Zašto su najgluplji komentari uvek napisani ćirilicom ?
(Goran, 18. jun 2014 13:03)

Управо си својим коментаром демантовао себе.

čovek

pre 9 godina

ovaj tekst je zabava za mase ali ipak može da posluži nečemu ... Zemlja stalno usporava i ima mnogo razloga za to ... najznačajniji faktor je Mesec i plime koje on izaziva ... zatim dolaze i same promene na planeti, poput zemljotresa, klime i sl ... zato i postoji sinhronizacija vremena u obliku "leep" sekunde koja se povremeno dodaje da bi se uskladilo tačno vreme sa astronomskim podacima ... teorijski se može izračunati kada će se Zemlja-Mesec sistem naći u ravnoteži i time će uticaj Meseca na rotaciju biti nula ... ono što jeste realno je da će dani i meseci na Zemlji biti sve duži ali sa aspekta ljudskog životnog veka to je neprimetno ... ove nebuloze oko zaustavljanja ne bih da komentarišem ...

DejanBgd

pre 9 godina

Izgleda da mnogi ne razumeju zašto bi pola godine bio dan, a pola noć. Vrlo je prosto. Zemlja ne rotira, ali se okreće oko Sunca, pa je jedan dan jednak jednoj godini.

Dott

pre 9 godina

(lev, 18. jun 2014 12:22)
Naravno da sam cuo, nisam ni bas ni laik, medjutim postoje neke nelogicnosti s tim u vezi i one se lako otkrivaju ali jako tesko dokazuju, samim tim sto su nelogicne. Namera mi je bila da vidim ima li neko ko nesto zna o svemu tome. Inertno kretanje po zakonu fizike vremenom slabi, pritom ne mislim na zemlju, slabi i njeno kretanje ali toliko malo da jos uvek nemamo toliko osetljive merne instrumente da tu razliku izmerimo.

(Fizičar-duduk, 18. jun 2014 12:35)
Tacno sve stoji, stoji i to da ti ne razmisljas vec samo reprodukujes saznanja. Razlikujemo se po tome sto ja razmisljam. Hableov teleskop je u orbiti i ako se i on krece inertno sa zemljom kao i sve na njoj, po tebi i ceo svemir se takodje krece sa zemljom. Hableov teleskop je u bezvazdusnom prostoru, van domasaja zemljine gravitacije!

Fizičar-duduk

pre 9 godina

Naravno, ali kako to objasniti, zasto Helikopter stoji u vazduhu ako se zemlja okrece. Padobranac bi dok sleti trebao obici celu zemaljsku kuglu itd itd. Moze se objaniti da to cine gravitacija i sila zemljine teze, ali kako se to svelo bas na nulu, to je neverovatno. Postoje snimci Hableovog teleskopa koji je u orbiti i na koga samim tim sila zemljine teze i atmosfere koja se krece zajedno sa zemljom ne utice, pa opet na osnovu tih snimaka s obzirom na veliku brzinu kretanja zemlje to se ne da ustanoviti pa iako je rezolucija tog teleskopa vise stotina hiljada megapiksela, ustanovili bi to na osnovu kretanja oblaka ako nista drugo, ipak je to 450 metara u sekundi.
(Dott, 18. jun 2014 10:58)

:-D

Helikopter stoji. Hablov teleskop stoji. Ti stojiš. Padobranci stoje. Ptice takođe "stoje". U odnosu na Zemlju. Ali se kreću sa sve njom, zaboga! Referentni sistem u praksi, osnova kinematike, u kombinaciji sa prvim Njutnovim zakonom. Gradivo šestog razreda osnovne škole.

lev

pre 9 godina

Ako se zemlja krece 1670km/h to znaci da za jednu sekundu okrene se nekih 450 metara. I kako ja sad to da verujem, jer ja kad skocim uvis, zadrzim se 1 sec u vazduhu i padnem na isto mesto a ne 450m dalje.
(Dott, 17. jun 2014 23:15)
Interesantno je da nikad nisi cuo za inerciju, za nekog ko se trudi da logicno razmilja.

zf

pre 9 godina

Ako je u pitanju rotacija onda rad/s pre nego km/h ...

Isto kao tekst o Tesli, umesto jedinice jacine magnetnog polja (T), "objasne" nam da je u pitanju magnetni fluks. A svi komentari o tome kako je on Srbin a ne Hrvat...

No comment.

Kursk je aterirao

pre 9 godina

(Dott, 18. jun 2014 10:58)

I vide se cikloni i sve veće oluje, a manje pojave i naši normalni oblaci se manje i slabije vide. To vidiš svako dan na nekoj zapadnoj TV prognozi. A sad za ostalo. Ne može to na taj način da se ustanovi kako ti to zamišljaš. Svi su sateliti u tkz. geostacionarnom pojasu, a to znači da se zejedno sa Zemljom okreću oko njene ose. I oni se okreću istom brzinom oko Zemlje kao što se i sama Zemlja okreće oko svoje ose, da bi bili skoro uvek iznad jedne te iste Zemaljske tačke. Zato svi sateliti i imaju motore da svoje pocije stalno koriguju, koje brzo izgube usled mnogo faktora. Svi sateliti (npr. za GPS navođenje) kao i sam ISS kad se ne bi tako brzo okretali oko Zemlje brzo bi ih Zemljina težina dovukla na našu glavu. Okretanje je jedino rešenje da nam se to ne desi. Zato i važi ko gore izgubi brzinu kretanja on brzo pada na Zemlju. Zato i sve to štosi naveo možeš tako loše da ustanovim sa slikama iz satelita. To jednostavno pogrešan način za takav tvoj sud.

Kursk je aterirao

pre 9 godina

Ako je inercija ta zbog koje se Zemlja okrece, zar ne bi trebalo da usporava vremenom?
(Mile, 18. jun 2014 07:12)

Mile, tamo gde se Zemlja kreće na svom putu kroz galaksiju nisu isti uslovi kao ovi koje ti znaš sa nje. Drugim rečima, Zemlju ništa ne zaustavlja jer nema sile otpora na njenom putu. A njeno povećanje ili smanjenje brzine okretanja oko Sunca i okretanja oko svoje Zemljine ose, to su dva pojma, može samo izazvati neko veće i pre sveg teže nebesko telo u prolazu pored nas. Može Zemlji u promeniti i smer kretanja oko svoje ose, kao i putanju oko Sunca sa odstojanjem od njega. Može nas i iz Sunčevog sistema izbaciti to isto zalutalo i veće svemirsko telo da posle lutamo po pomračini na našem svemirskom brodu.
- Naša je planeta samo jedan veliki svemirski čamac, koji je stalno u pokretu.
- Sreća naša da navigacioni sistem za sad na našem čamcu radi bez greške.
- I auto pilot je skoro pa savršen. Slavu majstoru, ma ko to bio.

IstinoKazac

pre 9 godina

Pa naravno da se NE OKRECE!!!

A vi sedite pa uzmite knjige u ruke i shvatite pravu istinu.

Evo pogledajte, ne okrece sa na ovom snimku http://www.youtube.com/watch?v=lBL98p0wZ7g. A ujedno je ovaj snimak (ne , nije lazan) dokaz da je voda a ne vakuum tamo u svemiru.

Dott

pre 9 godina

(gagi, 18. jun 2014 10:30)
Naravno, ali kako to objasniti, zasto Helikopter stoji u vazduhu ako se zemlja okrece. Padobranac bi dok sleti trebao obici celu zemaljsku kuglu itd itd. Moze se objaniti da to cine gravitacija i sila zemljine teze, ali kako se to svelo bas na nulu, to je neverovatno. Postoje snimci Hableovog teleskopa koji je u orbiti i na koga samim tim sila zemljine teze i atmosfere koja se krece zajedno sa zemljom ne utice, pa opet na osnovu tih snimaka s obzirom na veliku brzinu kretanja zemlje to se ne da ustanoviti pa iako je rezolucija tog teleskopa vise stotina hiljada megapiksela, ustanovili bi to na osnovu kretanja oblaka ako nista drugo, ipak je to 450 metara u sekundi.

Oj svete medju sljivama...

pre 9 godina

А да падне киша од слаткиша, како би то утицало на коловозе? А да падају печене шеве, шта би било са непоједеним шевама, ко би их склањао и како би се уништавале? А да мајмуни почну да се шишају у Лимбургу месецу, како би деца у ЗОО врту реаговала на ошишане мајмуне? Бојим се да савремена наука нема одговоре на ова питања, и зато апелујем да под хитно почну истраживања...

R. Tošić

pre 9 godina

Efekti koji se navode u članku nastupili bi u slučaju naglog
prestanka rotacije Zemlje, što ni pod kakvim okolnostima nije moguće.
Time se pozabavio i Herbert Vels, pisac naučne fantastike, u
priči "Čovek koji je činio čuda".
Druga je stvar ako bi se rotacija Zemlje postepeno usporavala,
pa eventualno prestala da se obrće posle nekoliko milijardi godina.
U tom slučaju imaćemo vremena da se prilagodimo novim uslovima.

see what I did there?

pre 9 godina

(Pitanje, 17. jun 2014 22:00)

Zbog takvih pitanja je i potreban vruci reset nasem obrazovanju. Da ja tebe pitam jedno pitanje u istom rangu... Naime, kako to uvek gravitacija vuce na dole, zasto nismo iskoristili taj princip za perpettum mobile do sada? Ili recimo, kad smo vec kod sile, zasto na silu nismo pokusali da naucimo ljude neke osnove fizike? Ah da, kazu za neke ljude da ne postoji sila koja moze da im utuvi u glavu.

slavonska lola

pre 9 godina

Prvo što mi palo na pamet je da televizor premjestim jer ako se to dogodi vjerovatno bi lupio punom snagom od 1600km/h u njega a bilo bi šteta jer je ganc novi.

Miloš

pre 9 godina

Rotacija nekog tela se meri radijanima u sekundi (rad/s) a ne km/h. Trebalo je malo da se raspitate, i onako nam je obrazovni sistem očajan. Već kod naslova sam odustao od daljeg čitanja...

savic

pre 9 godina

ma kako da nestane magnetno polje ako prestane da se okrece, pa za to nema ni trunke dokaza, na marsu nema magnetno polje a mars se i dalje okrece a u daljolj prosloati mars je imao magnetno polje, sto znaci da to nije povezano.

koske

pre 9 godina

U vasoj temi "zivot" nalaze se ubedljivo najbolji tekstovi,ali jako malo naroda se interesuje za ovakve teme,povrsnost je sinonim za danasnjeg coveka,za ogromnu vecinu.

Canadian

pre 9 godina

Ovo je neki naucnik sa Megatrenda. Ako cemo vec teoretski, ako bi se Zemlja iznenada zaustavila raspala bi se u bezbroj parcica. Tolika masa, a inace vrlo sarolikog sastava i sa istopljenim jezgrom bi se jednostavno smrskala i rasprsila po univerzumu. Mozda bi ostalo tvrdo jezgro od teskih metala.

na

pre 9 godina

naucnici bi izginuli,politicari,tkz holivudske zvezde kao i ostali sljam koji ih obozava.sve to ukazuje koliko je njihova nemoc i koliko su zapravo nebitni na ovoj planeti.ima smisla? ;) naravno da ima

ironmaiden

pre 9 godina

Takodje, kad bi prestala da se okrece zemlja bi uvek istom stranom bila okrenuta prema suncu, a za nestanak magnetnog polja nema dokaza posto ne zna zbog cega ono postoji.
(franjo, 17. jun 2014 22:45)

a jesi li siguran da bi zemlja uvek istom stranom bila okrenuta suncu kada bi prestala da se okrece?

Pacov

pre 9 godina

Zemljina angularna energija je 10^{29} dzula. To je energija otprilike 1,000,000 puta veca energija od one dobivene udarom Chicxulub asteroida (cca 20 km) prije mnogo milijuna godina u Yukatan (~ 10^{23} dzula). Kada bi i bilo moguce da se zemlja trenutno zaustavi ta energija bi se morala pretvoriti u toplinu, itd. Mislim da od oceana ne bi nista ostalo, a vrlo vjerovatno i povrsina zemlje bi se pretvorila u uzarenu loptu.

123

pre 9 godina

Ovo da se vrti oko svoje ose brzinom 1670 km/h je tacno samo ako se izmeri brzina na ekvatoru na povrsini Zemlje u odnosu na centar Zemlje, inace se u ovakvim posmatranjima koristi ugaona brzina.
Dalje, ovi sto su napali ovog sto je postavio pitanje otkud energija, pa i vi treba da znate da je i za inerciju potrebna energija, moralo se to sve jednom zavrtiti. Klimavo objasnjenje je Veliki prasak, kad je navodno sve eksplodiralo iz jedne sicusne tacke i od tada se siri, a gravitacija je napravila da vece mase koje su se formirale su skretale manje mase s njihovih pravolinijskih putanja i hvatale ih u njihovu orbitu ili se sjednjivale, u zavisnosti od brzine kojim su se kretale i blizine prolaska. Mada, to su manje vise sve pretpostavke.

serdjo

pre 9 godina

pa ameri bi poslali super brod u centar zemlje i dole aktivirali niz eksplozija koje vi ponovo pokrenuli zemlju i tako spsili planetu, jelte

xD

pre 9 godina

Jedna ispravka na ovo ; Kada bi se obrtanje u potpunosti zaustavilo, svet bi pola godine imao dan, a pola godine noć.
Pola planete bi imalo dan a pola noc..
A ako bi pola godine bio dan a pola noc onda bi se planeta okretala ne toliko primetno ali ne bi bila potpuno zaustavljena.. !!

Dott

pre 9 godina

Ako se zemlja krece 1670km/h to znaci da za jednu sekundu okrene se nekih 450 metara. I kako ja sad to da verujem, jer ja kad skocim uvis, zadrzim se 1 sec u vazduhu i padnem na isto mesto a ne 450m dalje. Hajde nek na to ima uticaja zemljina teza i atmosfera ali ne bi mogla imati 100% uticaj, da bas padnem na isto mesto, to je malo neverovatna koincidencija?
1670 x 24h i dobijete obim zemlje koji se podudara sa zvanicnim podacima povrsine zemlje u km. Ali zemlja pored toga sto se okrece oko svoje ose i krece se, tako da je to nemoguce izracunati prostom racunicom. E mogu da zivim i bez tih saznanja, necu vise da lupam glavu, verujem sve, au sto ja verujemmmm...

Odgovor

pre 9 godina

Pitanje je postavio pravo pitanje. I btw nije Zemlja jedina koja ima elektromagnetno polje. Jedno je i oko vašeg tela, a drugo oko glave. U stvari sve što nas okružuje su elektromagnetni talasi u etru. I

Sava

pre 9 godina

To je već urađeno
https://www.google.rs/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=C6-gU_KKA7PL0AXUxICICg&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3D4mFg-MCfn_8&cd=1&ved=0CBkQtwIwAA&usg=AFQjCNEdOKZWOfTjMh5emMWsulLZZi142A

nekadasnji pravoslavac

pre 9 godina

Pa mi to ovde u Srbiji najbolje znamo.Radi nekog razloga bas na ovom mestu Zemlja se uopste ne okrece.Nebi je bog pokrenuo.Svi vicu Ooo RUK a niko nece da se pomeri.Ovakav narod tezak i Zemlji pa se ukocila od muke.I to bas na ovom mestu.

Igor

pre 9 godina

Interesantno."Šta bi bilo,kada bi bilo."Šta bi bilo kada bi najjveći vulkan ikada na prostoru Jelostonskog parka eruptirao.Mega giga smak.Ali i to i sve "kad bi" ostaje na "kad bi".I ništa više.

Miki

pre 9 godina

I, kao treće,
Zemlja se večeras ne okreće.
Niti šta radi, niti spava,
Zemlja večeras zabušava.

(iz pesme Ljubivoja Ršumovića "Utorak veče, ma šta mi reče")

Dejan

pre 9 godina

Pitanje, ti nisi cuo za inerciju? Ne treba Zemlji energija da se okrece, vec da se zaustavi u trenutnoj situaciji. Isto kao sto bi, da npr. skocis u svemiru (tj. odbijes se od nekog objekta) otpoceo svoj beskonacni put bez pada nazad.

Nenad

pre 9 godina

@Pitanje
Umesto što postavljaš zlonamerna pitanja (očigledno potpuno neobavesten), bolje uzmi pa pročitaj nešto iz Nebeske mehanike, kretanju tela pod dejstvom centralnih sila, Keplerovim zakonima... Malo znanja neće škoditi i tek onda ćeš moći da se uključiš u rasprave sa onima koji o toj materiji nešto znaju. Pozdrav!

s'a bilo

pre 9 godina

Ljudi, oko čega se vi zaluđujete i dajete komentare. Morao sam samo da uđem da vidim da l' je moguće da neko daje "ozbiljne" komentare na ovu "vest".

Pitanje

pre 9 godina

Sve je sjajno objasnio sta bi bilo kad bi bilo. Ostaje vecito pitanje odakle joj energija da se okrece kao perpetuum mobile? Kako do sada nismo provalili poreklo te renergije i iskoristili taj princip da bismo ostavili nuklearnu i drugu neobnovl;jivu energiju?

Amfilohije Pravoverujući

pre 9 godina

Zemlja se uopšte ne okreće. Nemoguće je da se ravna ploča okreće, nije to lopta. Ove naučnike treba poslati na lomaču, zaglupljuju narod.

franjo

pre 9 godina

Otkud mu ideja da istrazuje sta bi s desilo kad bi zemlja prestala da se okrece? Ako su istrazili sve sto jesta - a ne znamo, mogao bi da istrazi sta bi bilo da je zemlja ravna ploca.
Takodje, kad bi prestala da se okrece zemlja bi uvek istom stranom bila okrenuta prema suncu, a za nestanak magnetnog polja nema dokaza posto ne zna zbog cega ono postoji.

jes

pre 9 godina

Svi bi pobegli u Srbiju gde bi Sunce 24h sijalo....koja glupost...a sta bi bilo kad bi neki politicar ili tajkun stvarno bio uhapsen stvarno bi zemlja prestala da se okrece :)

Amfilohije Pravoverujući

pre 9 godina

Zemlja se uopšte ne okreće. Nemoguće je da se ravna ploča okreće, nije to lopta. Ove naučnike treba poslati na lomaču, zaglupljuju narod.

Dejan

pre 9 godina

Pitanje, ti nisi cuo za inerciju? Ne treba Zemlji energija da se okrece, vec da se zaustavi u trenutnoj situaciji. Isto kao sto bi, da npr. skocis u svemiru (tj. odbijes se od nekog objekta) otpoceo svoj beskonacni put bez pada nazad.

jes

pre 9 godina

Svi bi pobegli u Srbiju gde bi Sunce 24h sijalo....koja glupost...a sta bi bilo kad bi neki politicar ili tajkun stvarno bio uhapsen stvarno bi zemlja prestala da se okrece :)

Nenad

pre 9 godina

@Pitanje
Umesto što postavljaš zlonamerna pitanja (očigledno potpuno neobavesten), bolje uzmi pa pročitaj nešto iz Nebeske mehanike, kretanju tela pod dejstvom centralnih sila, Keplerovim zakonima... Malo znanja neće škoditi i tek onda ćeš moći da se uključiš u rasprave sa onima koji o toj materiji nešto znaju. Pozdrav!

s'a bilo

pre 9 godina

Ljudi, oko čega se vi zaluđujete i dajete komentare. Morao sam samo da uđem da vidim da l' je moguće da neko daje "ozbiljne" komentare na ovu "vest".

franjo

pre 9 godina

Otkud mu ideja da istrazuje sta bi s desilo kad bi zemlja prestala da se okrece? Ako su istrazili sve sto jesta - a ne znamo, mogao bi da istrazi sta bi bilo da je zemlja ravna ploca.
Takodje, kad bi prestala da se okrece zemlja bi uvek istom stranom bila okrenuta prema suncu, a za nestanak magnetnog polja nema dokaza posto ne zna zbog cega ono postoji.

Pitanje

pre 9 godina

Sve je sjajno objasnio sta bi bilo kad bi bilo. Ostaje vecito pitanje odakle joj energija da se okrece kao perpetuum mobile? Kako do sada nismo provalili poreklo te renergije i iskoristili taj princip da bismo ostavili nuklearnu i drugu neobnovl;jivu energiju?

Oj svete medju sljivama...

pre 9 godina

А да падне киша од слаткиша, како би то утицало на коловозе? А да падају печене шеве, шта би било са непоједеним шевама, ко би их склањао и како би се уништавале? А да мајмуни почну да се шишају у Лимбургу месецу, како би деца у ЗОО врту реаговала на ошишане мајмуне? Бојим се да савремена наука нема одговоре на ова питања, и зато апелујем да под хитно почну истраживања...

slavonska lola

pre 9 godina

Prvo što mi palo na pamet je da televizor premjestim jer ako se to dogodi vjerovatno bi lupio punom snagom od 1600km/h u njega a bilo bi šteta jer je ganc novi.

R. Tošić

pre 9 godina

Efekti koji se navode u članku nastupili bi u slučaju naglog
prestanka rotacije Zemlje, što ni pod kakvim okolnostima nije moguće.
Time se pozabavio i Herbert Vels, pisac naučne fantastike, u
priči "Čovek koji je činio čuda".
Druga je stvar ako bi se rotacija Zemlje postepeno usporavala,
pa eventualno prestala da se obrće posle nekoliko milijardi godina.
U tom slučaju imaćemo vremena da se prilagodimo novim uslovima.

Fizičar-duduk

pre 9 godina

Naravno, ali kako to objasniti, zasto Helikopter stoji u vazduhu ako se zemlja okrece. Padobranac bi dok sleti trebao obici celu zemaljsku kuglu itd itd. Moze se objaniti da to cine gravitacija i sila zemljine teze, ali kako se to svelo bas na nulu, to je neverovatno. Postoje snimci Hableovog teleskopa koji je u orbiti i na koga samim tim sila zemljine teze i atmosfere koja se krece zajedno sa zemljom ne utice, pa opet na osnovu tih snimaka s obzirom na veliku brzinu kretanja zemlje to se ne da ustanoviti pa iako je rezolucija tog teleskopa vise stotina hiljada megapiksela, ustanovili bi to na osnovu kretanja oblaka ako nista drugo, ipak je to 450 metara u sekundi.
(Dott, 18. jun 2014 10:58)

:-D

Helikopter stoji. Hablov teleskop stoji. Ti stojiš. Padobranci stoje. Ptice takođe "stoje". U odnosu na Zemlju. Ali se kreću sa sve njom, zaboga! Referentni sistem u praksi, osnova kinematike, u kombinaciji sa prvim Njutnovim zakonom. Gradivo šestog razreda osnovne škole.

see what I did there?

pre 9 godina

(Pitanje, 17. jun 2014 22:00)

Zbog takvih pitanja je i potreban vruci reset nasem obrazovanju. Da ja tebe pitam jedno pitanje u istom rangu... Naime, kako to uvek gravitacija vuce na dole, zasto nismo iskoristili taj princip za perpettum mobile do sada? Ili recimo, kad smo vec kod sile, zasto na silu nismo pokusali da naucimo ljude neke osnove fizike? Ah da, kazu za neke ljude da ne postoji sila koja moze da im utuvi u glavu.

serdjo

pre 9 godina

pa ameri bi poslali super brod u centar zemlje i dole aktivirali niz eksplozija koje vi ponovo pokrenuli zemlju i tako spsili planetu, jelte

lev

pre 9 godina

Ako se zemlja krece 1670km/h to znaci da za jednu sekundu okrene se nekih 450 metara. I kako ja sad to da verujem, jer ja kad skocim uvis, zadrzim se 1 sec u vazduhu i padnem na isto mesto a ne 450m dalje.
(Dott, 17. jun 2014 23:15)
Interesantno je da nikad nisi cuo za inerciju, za nekog ko se trudi da logicno razmilja.

Kursk je aterirao

pre 9 godina

Ako je inercija ta zbog koje se Zemlja okrece, zar ne bi trebalo da usporava vremenom?
(Mile, 18. jun 2014 07:12)

Mile, tamo gde se Zemlja kreće na svom putu kroz galaksiju nisu isti uslovi kao ovi koje ti znaš sa nje. Drugim rečima, Zemlju ništa ne zaustavlja jer nema sile otpora na njenom putu. A njeno povećanje ili smanjenje brzine okretanja oko Sunca i okretanja oko svoje Zemljine ose, to su dva pojma, može samo izazvati neko veće i pre sveg teže nebesko telo u prolazu pored nas. Može Zemlji u promeniti i smer kretanja oko svoje ose, kao i putanju oko Sunca sa odstojanjem od njega. Može nas i iz Sunčevog sistema izbaciti to isto zalutalo i veće svemirsko telo da posle lutamo po pomračini na našem svemirskom brodu.
- Naša je planeta samo jedan veliki svemirski čamac, koji je stalno u pokretu.
- Sreća naša da navigacioni sistem za sad na našem čamcu radi bez greške.
- I auto pilot je skoro pa savršen. Slavu majstoru, ma ko to bio.

nekadasnji pravoslavac

pre 9 godina

Pa mi to ovde u Srbiji najbolje znamo.Radi nekog razloga bas na ovom mestu Zemlja se uopste ne okrece.Nebi je bog pokrenuo.Svi vicu Ooo RUK a niko nece da se pomeri.Ovakav narod tezak i Zemlji pa se ukocila od muke.I to bas na ovom mestu.

Miloš

pre 9 godina

Rotacija nekog tela se meri radijanima u sekundi (rad/s) a ne km/h. Trebalo je malo da se raspitate, i onako nam je obrazovni sistem očajan. Već kod naslova sam odustao od daljeg čitanja...

Makarije Čudotvorac

pre 9 godina

Zašto su najgluplji komentari uvek napisani ćirilicom ?
(Goran, 18. jun 2014 13:03)

Управо си својим коментаром демантовао себе.

Miki

pre 9 godina

I, kao treće,
Zemlja se večeras ne okreće.
Niti šta radi, niti spava,
Zemlja večeras zabušava.

(iz pesme Ljubivoja Ršumovića "Utorak veče, ma šta mi reče")

ironmaiden

pre 9 godina

Takodje, kad bi prestala da se okrece zemlja bi uvek istom stranom bila okrenuta prema suncu, a za nestanak magnetnog polja nema dokaza posto ne zna zbog cega ono postoji.
(franjo, 17. jun 2014 22:45)

a jesi li siguran da bi zemlja uvek istom stranom bila okrenuta suncu kada bi prestala da se okrece?

čovek

pre 9 godina

Hableov teleskop je u bezvazdusnom prostoru, van domasaja zemljine gravitacije!
(Dott, 18. jun 2014 13:38)
jesi li ti išao u školu ? ... moram da pitam jer osnove gravitacije samo predškolskom uzrastu vredi objašnjavati ... za starije je neproduktivno ...

DejanBgd

pre 9 godina

Izgleda da mnogi ne razumeju zašto bi pola godine bio dan, a pola noć. Vrlo je prosto. Zemlja ne rotira, ali se okreće oko Sunca, pa je jedan dan jednak jednoj godini.

nastavnik

pre 9 godina

@(Dott, 17. jun 2014 23:15)

Jesi li nekad putovao vozom ?
Voz ide recimo 120 na sat a ti u njemu mirno spavas .
Sta biva ako bi se taj voz naglo zaustavio ?
Isto je sa Zemljom .

Dott

pre 9 godina

Ako se zemlja krece 1670km/h to znaci da za jednu sekundu okrene se nekih 450 metara. I kako ja sad to da verujem, jer ja kad skocim uvis, zadrzim se 1 sec u vazduhu i padnem na isto mesto a ne 450m dalje. Hajde nek na to ima uticaja zemljina teza i atmosfera ali ne bi mogla imati 100% uticaj, da bas padnem na isto mesto, to je malo neverovatna koincidencija?
1670 x 24h i dobijete obim zemlje koji se podudara sa zvanicnim podacima povrsine zemlje u km. Ali zemlja pored toga sto se okrece oko svoje ose i krece se, tako da je to nemoguce izracunati prostom racunicom. E mogu da zivim i bez tih saznanja, necu vise da lupam glavu, verujem sve, au sto ja verujemmmm...

na

pre 9 godina

naucnici bi izginuli,politicari,tkz holivudske zvezde kao i ostali sljam koji ih obozava.sve to ukazuje koliko je njihova nemoc i koliko su zapravo nebitni na ovoj planeti.ima smisla? ;) naravno da ima

Pacov

pre 9 godina

Zemljina angularna energija je 10^{29} dzula. To je energija otprilike 1,000,000 puta veca energija od one dobivene udarom Chicxulub asteroida (cca 20 km) prije mnogo milijuna godina u Yukatan (~ 10^{23} dzula). Kada bi i bilo moguce da se zemlja trenutno zaustavi ta energija bi se morala pretvoriti u toplinu, itd. Mislim da od oceana ne bi nista ostalo, a vrlo vjerovatno i povrsina zemlje bi se pretvorila u uzarenu loptu.

Canadian

pre 9 godina

Ovo je neki naucnik sa Megatrenda. Ako cemo vec teoretski, ako bi se Zemlja iznenada zaustavila raspala bi se u bezbroj parcica. Tolika masa, a inace vrlo sarolikog sastava i sa istopljenim jezgrom bi se jednostavno smrskala i rasprsila po univerzumu. Mozda bi ostalo tvrdo jezgro od teskih metala.

zf

pre 9 godina

Ako je u pitanju rotacija onda rad/s pre nego km/h ...

Isto kao tekst o Tesli, umesto jedinice jacine magnetnog polja (T), "objasne" nam da je u pitanju magnetni fluks. A svi komentari o tome kako je on Srbin a ne Hrvat...

No comment.

koske

pre 9 godina

U vasoj temi "zivot" nalaze se ubedljivo najbolji tekstovi,ali jako malo naroda se interesuje za ovakve teme,povrsnost je sinonim za danasnjeg coveka,za ogromnu vecinu.

čovek

pre 9 godina

ovaj tekst je zabava za mase ali ipak može da posluži nečemu ... Zemlja stalno usporava i ima mnogo razloga za to ... najznačajniji faktor je Mesec i plime koje on izaziva ... zatim dolaze i same promene na planeti, poput zemljotresa, klime i sl ... zato i postoji sinhronizacija vremena u obliku "leep" sekunde koja se povremeno dodaje da bi se uskladilo tačno vreme sa astronomskim podacima ... teorijski se može izračunati kada će se Zemlja-Mesec sistem naći u ravnoteži i time će uticaj Meseca na rotaciju biti nula ... ono što jeste realno je da će dani i meseci na Zemlji biti sve duži ali sa aspekta ljudskog životnog veka to je neprimetno ... ove nebuloze oko zaustavljanja ne bih da komentarišem ...

Igor

pre 9 godina

Interesantno."Šta bi bilo,kada bi bilo."Šta bi bilo kada bi najjveći vulkan ikada na prostoru Jelostonskog parka eruptirao.Mega giga smak.Ali i to i sve "kad bi" ostaje na "kad bi".I ništa više.

xD

pre 9 godina

Jedna ispravka na ovo ; Kada bi se obrtanje u potpunosti zaustavilo, svet bi pola godine imao dan, a pola godine noć.
Pola planete bi imalo dan a pola noc..
A ako bi pola godine bio dan a pola noc onda bi se planeta okretala ne toliko primetno ali ne bi bila potpuno zaustavljena.. !!

123

pre 9 godina

Ovo da se vrti oko svoje ose brzinom 1670 km/h je tacno samo ako se izmeri brzina na ekvatoru na povrsini Zemlje u odnosu na centar Zemlje, inace se u ovakvim posmatranjima koristi ugaona brzina.
Dalje, ovi sto su napali ovog sto je postavio pitanje otkud energija, pa i vi treba da znate da je i za inerciju potrebna energija, moralo se to sve jednom zavrtiti. Klimavo objasnjenje je Veliki prasak, kad je navodno sve eksplodiralo iz jedne sicusne tacke i od tada se siri, a gravitacija je napravila da vece mase koje su se formirale su skretale manje mase s njihovih pravolinijskih putanja i hvatale ih u njihovu orbitu ili se sjednjivale, u zavisnosti od brzine kojim su se kretale i blizine prolaska. Mada, to su manje vise sve pretpostavke.

savic

pre 9 godina

ma kako da nestane magnetno polje ako prestane da se okrece, pa za to nema ni trunke dokaza, na marsu nema magnetno polje a mars se i dalje okrece a u daljolj prosloati mars je imao magnetno polje, sto znaci da to nije povezano.

Kursk je aterirao

pre 9 godina

(Dott, 18. jun 2014 10:58)

I vide se cikloni i sve veće oluje, a manje pojave i naši normalni oblaci se manje i slabije vide. To vidiš svako dan na nekoj zapadnoj TV prognozi. A sad za ostalo. Ne može to na taj način da se ustanovi kako ti to zamišljaš. Svi su sateliti u tkz. geostacionarnom pojasu, a to znači da se zejedno sa Zemljom okreću oko njene ose. I oni se okreću istom brzinom oko Zemlje kao što se i sama Zemlja okreće oko svoje ose, da bi bili skoro uvek iznad jedne te iste Zemaljske tačke. Zato svi sateliti i imaju motore da svoje pocije stalno koriguju, koje brzo izgube usled mnogo faktora. Svi sateliti (npr. za GPS navođenje) kao i sam ISS kad se ne bi tako brzo okretali oko Zemlje brzo bi ih Zemljina težina dovukla na našu glavu. Okretanje je jedino rešenje da nam se to ne desi. Zato i važi ko gore izgubi brzinu kretanja on brzo pada na Zemlju. Zato i sve to štosi naveo možeš tako loše da ustanovim sa slikama iz satelita. To jednostavno pogrešan način za takav tvoj sud.

Judas Priest

pre 9 godina

za Makarija Čudotvorca: He, he, kod tebe je slijep progleda, ćopav prohoda...
pa valjda će i ovaj nevoljnik da ukapira...

Sava

pre 9 godina

To je već urađeno
https://www.google.rs/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=C6-gU_KKA7PL0AXUxICICg&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3D4mFg-MCfn_8&cd=1&ved=0CBkQtwIwAA&usg=AFQjCNEdOKZWOfTjMh5emMWsulLZZi142A

IstinoKazac

pre 9 godina

Pa naravno da se NE OKRECE!!!

A vi sedite pa uzmite knjige u ruke i shvatite pravu istinu.

Evo pogledajte, ne okrece sa na ovom snimku http://www.youtube.com/watch?v=lBL98p0wZ7g. A ujedno je ovaj snimak (ne , nije lazan) dokaz da je voda a ne vakuum tamo u svemiru.

Dott

pre 9 godina

@Nastvnik
Nije isto katapultirati se brzinom od 120km/h i 1670km/h a nije ni srazmerno proporcionalno gore, vec je neuporedivo gora varijanta naglo zaustavljanje zemlje.

Dott

pre 9 godina

(gagi, 18. jun 2014 10:30)
Naravno, ali kako to objasniti, zasto Helikopter stoji u vazduhu ako se zemlja okrece. Padobranac bi dok sleti trebao obici celu zemaljsku kuglu itd itd. Moze se objaniti da to cine gravitacija i sila zemljine teze, ali kako se to svelo bas na nulu, to je neverovatno. Postoje snimci Hableovog teleskopa koji je u orbiti i na koga samim tim sila zemljine teze i atmosfere koja se krece zajedno sa zemljom ne utice, pa opet na osnovu tih snimaka s obzirom na veliku brzinu kretanja zemlje to se ne da ustanoviti pa iako je rezolucija tog teleskopa vise stotina hiljada megapiksela, ustanovili bi to na osnovu kretanja oblaka ako nista drugo, ipak je to 450 metara u sekundi.

Dott

pre 9 godina

(lev, 18. jun 2014 12:22)
Naravno da sam cuo, nisam ni bas ni laik, medjutim postoje neke nelogicnosti s tim u vezi i one se lako otkrivaju ali jako tesko dokazuju, samim tim sto su nelogicne. Namera mi je bila da vidim ima li neko ko nesto zna o svemu tome. Inertno kretanje po zakonu fizike vremenom slabi, pritom ne mislim na zemlju, slabi i njeno kretanje ali toliko malo da jos uvek nemamo toliko osetljive merne instrumente da tu razliku izmerimo.

(Fizičar-duduk, 18. jun 2014 12:35)
Tacno sve stoji, stoji i to da ti ne razmisljas vec samo reprodukujes saznanja. Razlikujemo se po tome sto ja razmisljam. Hableov teleskop je u orbiti i ako se i on krece inertno sa zemljom kao i sve na njoj, po tebi i ceo svemir se takodje krece sa zemljom. Hableov teleskop je u bezvazdusnom prostoru, van domasaja zemljine gravitacije!

Odgovor

pre 9 godina

Pitanje je postavio pravo pitanje. I btw nije Zemlja jedina koja ima elektromagnetno polje. Jedno je i oko vašeg tela, a drugo oko glave. U stvari sve što nas okružuje su elektromagnetni talasi u etru. I

Pitanje

pre 9 godina

Sve je sjajno objasnio sta bi bilo kad bi bilo. Ostaje vecito pitanje odakle joj energija da se okrece kao perpetuum mobile? Kako do sada nismo provalili poreklo te renergije i iskoristili taj princip da bismo ostavili nuklearnu i drugu neobnovl;jivu energiju?

franjo

pre 9 godina

Otkud mu ideja da istrazuje sta bi s desilo kad bi zemlja prestala da se okrece? Ako su istrazili sve sto jesta - a ne znamo, mogao bi da istrazi sta bi bilo da je zemlja ravna ploca.
Takodje, kad bi prestala da se okrece zemlja bi uvek istom stranom bila okrenuta prema suncu, a za nestanak magnetnog polja nema dokaza posto ne zna zbog cega ono postoji.

Amfilohije Pravoverujući

pre 9 godina

Zemlja se uopšte ne okreće. Nemoguće je da se ravna ploča okreće, nije to lopta. Ove naučnike treba poslati na lomaču, zaglupljuju narod.

s'a bilo

pre 9 godina

Ljudi, oko čega se vi zaluđujete i dajete komentare. Morao sam samo da uđem da vidim da l' je moguće da neko daje "ozbiljne" komentare na ovu "vest".

jes

pre 9 godina

Svi bi pobegli u Srbiju gde bi Sunce 24h sijalo....koja glupost...a sta bi bilo kad bi neki politicar ili tajkun stvarno bio uhapsen stvarno bi zemlja prestala da se okrece :)

Dott

pre 9 godina

Ako se zemlja krece 1670km/h to znaci da za jednu sekundu okrene se nekih 450 metara. I kako ja sad to da verujem, jer ja kad skocim uvis, zadrzim se 1 sec u vazduhu i padnem na isto mesto a ne 450m dalje. Hajde nek na to ima uticaja zemljina teza i atmosfera ali ne bi mogla imati 100% uticaj, da bas padnem na isto mesto, to je malo neverovatna koincidencija?
1670 x 24h i dobijete obim zemlje koji se podudara sa zvanicnim podacima povrsine zemlje u km. Ali zemlja pored toga sto se okrece oko svoje ose i krece se, tako da je to nemoguce izracunati prostom racunicom. E mogu da zivim i bez tih saznanja, necu vise da lupam glavu, verujem sve, au sto ja verujemmmm...

Dott

pre 9 godina

(gagi, 18. jun 2014 10:30)
Naravno, ali kako to objasniti, zasto Helikopter stoji u vazduhu ako se zemlja okrece. Padobranac bi dok sleti trebao obici celu zemaljsku kuglu itd itd. Moze se objaniti da to cine gravitacija i sila zemljine teze, ali kako se to svelo bas na nulu, to je neverovatno. Postoje snimci Hableovog teleskopa koji je u orbiti i na koga samim tim sila zemljine teze i atmosfere koja se krece zajedno sa zemljom ne utice, pa opet na osnovu tih snimaka s obzirom na veliku brzinu kretanja zemlje to se ne da ustanoviti pa iako je rezolucija tog teleskopa vise stotina hiljada megapiksela, ustanovili bi to na osnovu kretanja oblaka ako nista drugo, ipak je to 450 metara u sekundi.

Nenad

pre 9 godina

@Pitanje
Umesto što postavljaš zlonamerna pitanja (očigledno potpuno neobavesten), bolje uzmi pa pročitaj nešto iz Nebeske mehanike, kretanju tela pod dejstvom centralnih sila, Keplerovim zakonima... Malo znanja neće škoditi i tek onda ćeš moći da se uključiš u rasprave sa onima koji o toj materiji nešto znaju. Pozdrav!

IstinoKazac

pre 9 godina

Pa naravno da se NE OKRECE!!!

A vi sedite pa uzmite knjige u ruke i shvatite pravu istinu.

Evo pogledajte, ne okrece sa na ovom snimku http://www.youtube.com/watch?v=lBL98p0wZ7g. A ujedno je ovaj snimak (ne , nije lazan) dokaz da je voda a ne vakuum tamo u svemiru.

xD

pre 9 godina

Jedna ispravka na ovo ; Kada bi se obrtanje u potpunosti zaustavilo, svet bi pola godine imao dan, a pola godine noć.
Pola planete bi imalo dan a pola noc..
A ako bi pola godine bio dan a pola noc onda bi se planeta okretala ne toliko primetno ali ne bi bila potpuno zaustavljena.. !!

Makarije Čudotvorac

pre 9 godina

Zašto su najgluplji komentari uvek napisani ćirilicom ?
(Goran, 18. jun 2014 13:03)

Управо си својим коментаром демантовао себе.

savic

pre 9 godina

ma kako da nestane magnetno polje ako prestane da se okrece, pa za to nema ni trunke dokaza, na marsu nema magnetno polje a mars se i dalje okrece a u daljolj prosloati mars je imao magnetno polje, sto znaci da to nije povezano.

Oj svete medju sljivama...

pre 9 godina

А да падне киша од слаткиша, како би то утицало на коловозе? А да падају печене шеве, шта би било са непоједеним шевама, ко би их склањао и како би се уништавале? А да мајмуни почну да се шишају у Лимбургу месецу, како би деца у ЗОО врту реаговала на ошишане мајмуне? Бојим се да савремена наука нема одговоре на ова питања, и зато апелујем да под хитно почну истраживања...

Dott

pre 9 godina

(lev, 18. jun 2014 12:22)
Naravno da sam cuo, nisam ni bas ni laik, medjutim postoje neke nelogicnosti s tim u vezi i one se lako otkrivaju ali jako tesko dokazuju, samim tim sto su nelogicne. Namera mi je bila da vidim ima li neko ko nesto zna o svemu tome. Inertno kretanje po zakonu fizike vremenom slabi, pritom ne mislim na zemlju, slabi i njeno kretanje ali toliko malo da jos uvek nemamo toliko osetljive merne instrumente da tu razliku izmerimo.

(Fizičar-duduk, 18. jun 2014 12:35)
Tacno sve stoji, stoji i to da ti ne razmisljas vec samo reprodukujes saznanja. Razlikujemo se po tome sto ja razmisljam. Hableov teleskop je u orbiti i ako se i on krece inertno sa zemljom kao i sve na njoj, po tebi i ceo svemir se takodje krece sa zemljom. Hableov teleskop je u bezvazdusnom prostoru, van domasaja zemljine gravitacije!

Dejan

pre 9 godina

Pitanje, ti nisi cuo za inerciju? Ne treba Zemlji energija da se okrece, vec da se zaustavi u trenutnoj situaciji. Isto kao sto bi, da npr. skocis u svemiru (tj. odbijes se od nekog objekta) otpoceo svoj beskonacni put bez pada nazad.

123

pre 9 godina

Ovo da se vrti oko svoje ose brzinom 1670 km/h je tacno samo ako se izmeri brzina na ekvatoru na povrsini Zemlje u odnosu na centar Zemlje, inace se u ovakvim posmatranjima koristi ugaona brzina.
Dalje, ovi sto su napali ovog sto je postavio pitanje otkud energija, pa i vi treba da znate da je i za inerciju potrebna energija, moralo se to sve jednom zavrtiti. Klimavo objasnjenje je Veliki prasak, kad je navodno sve eksplodiralo iz jedne sicusne tacke i od tada se siri, a gravitacija je napravila da vece mase koje su se formirale su skretale manje mase s njihovih pravolinijskih putanja i hvatale ih u njihovu orbitu ili se sjednjivale, u zavisnosti od brzine kojim su se kretale i blizine prolaska. Mada, to su manje vise sve pretpostavke.

Odgovor

pre 9 godina

Pitanje je postavio pravo pitanje. I btw nije Zemlja jedina koja ima elektromagnetno polje. Jedno je i oko vašeg tela, a drugo oko glave. U stvari sve što nas okružuje su elektromagnetni talasi u etru. I

koske

pre 9 godina

U vasoj temi "zivot" nalaze se ubedljivo najbolji tekstovi,ali jako malo naroda se interesuje za ovakve teme,povrsnost je sinonim za danasnjeg coveka,za ogromnu vecinu.

nastavnik

pre 9 godina

@(Dott, 17. jun 2014 23:15)

Jesi li nekad putovao vozom ?
Voz ide recimo 120 na sat a ti u njemu mirno spavas .
Sta biva ako bi se taj voz naglo zaustavio ?
Isto je sa Zemljom .

Dott

pre 9 godina

@Nastvnik
Nije isto katapultirati se brzinom od 120km/h i 1670km/h a nije ni srazmerno proporcionalno gore, vec je neuporedivo gora varijanta naglo zaustavljanje zemlje.

Miloš

pre 9 godina

Rotacija nekog tela se meri radijanima u sekundi (rad/s) a ne km/h. Trebalo je malo da se raspitate, i onako nam je obrazovni sistem očajan. Već kod naslova sam odustao od daljeg čitanja...

lev

pre 9 godina

Ako se zemlja krece 1670km/h to znaci da za jednu sekundu okrene se nekih 450 metara. I kako ja sad to da verujem, jer ja kad skocim uvis, zadrzim se 1 sec u vazduhu i padnem na isto mesto a ne 450m dalje.
(Dott, 17. jun 2014 23:15)
Interesantno je da nikad nisi cuo za inerciju, za nekog ko se trudi da logicno razmilja.

Fizičar-duduk

pre 9 godina

Naravno, ali kako to objasniti, zasto Helikopter stoji u vazduhu ako se zemlja okrece. Padobranac bi dok sleti trebao obici celu zemaljsku kuglu itd itd. Moze se objaniti da to cine gravitacija i sila zemljine teze, ali kako se to svelo bas na nulu, to je neverovatno. Postoje snimci Hableovog teleskopa koji je u orbiti i na koga samim tim sila zemljine teze i atmosfere koja se krece zajedno sa zemljom ne utice, pa opet na osnovu tih snimaka s obzirom na veliku brzinu kretanja zemlje to se ne da ustanoviti pa iako je rezolucija tog teleskopa vise stotina hiljada megapiksela, ustanovili bi to na osnovu kretanja oblaka ako nista drugo, ipak je to 450 metara u sekundi.
(Dott, 18. jun 2014 10:58)

:-D

Helikopter stoji. Hablov teleskop stoji. Ti stojiš. Padobranci stoje. Ptice takođe "stoje". U odnosu na Zemlju. Ali se kreću sa sve njom, zaboga! Referentni sistem u praksi, osnova kinematike, u kombinaciji sa prvim Njutnovim zakonom. Gradivo šestog razreda osnovne škole.

Igor

pre 9 godina

Interesantno."Šta bi bilo,kada bi bilo."Šta bi bilo kada bi najjveći vulkan ikada na prostoru Jelostonskog parka eruptirao.Mega giga smak.Ali i to i sve "kad bi" ostaje na "kad bi".I ništa više.

serdjo

pre 9 godina

pa ameri bi poslali super brod u centar zemlje i dole aktivirali niz eksplozija koje vi ponovo pokrenuli zemlju i tako spsili planetu, jelte

na

pre 9 godina

naucnici bi izginuli,politicari,tkz holivudske zvezde kao i ostali sljam koji ih obozava.sve to ukazuje koliko je njihova nemoc i koliko su zapravo nebitni na ovoj planeti.ima smisla? ;) naravno da ima

Canadian

pre 9 godina

Ovo je neki naucnik sa Megatrenda. Ako cemo vec teoretski, ako bi se Zemlja iznenada zaustavila raspala bi se u bezbroj parcica. Tolika masa, a inace vrlo sarolikog sastava i sa istopljenim jezgrom bi se jednostavno smrskala i rasprsila po univerzumu. Mozda bi ostalo tvrdo jezgro od teskih metala.

see what I did there?

pre 9 godina

(Pitanje, 17. jun 2014 22:00)

Zbog takvih pitanja je i potreban vruci reset nasem obrazovanju. Da ja tebe pitam jedno pitanje u istom rangu... Naime, kako to uvek gravitacija vuce na dole, zasto nismo iskoristili taj princip za perpettum mobile do sada? Ili recimo, kad smo vec kod sile, zasto na silu nismo pokusali da naucimo ljude neke osnove fizike? Ah da, kazu za neke ljude da ne postoji sila koja moze da im utuvi u glavu.

Kursk je aterirao

pre 9 godina

Ako je inercija ta zbog koje se Zemlja okrece, zar ne bi trebalo da usporava vremenom?
(Mile, 18. jun 2014 07:12)

Mile, tamo gde se Zemlja kreće na svom putu kroz galaksiju nisu isti uslovi kao ovi koje ti znaš sa nje. Drugim rečima, Zemlju ništa ne zaustavlja jer nema sile otpora na njenom putu. A njeno povećanje ili smanjenje brzine okretanja oko Sunca i okretanja oko svoje Zemljine ose, to su dva pojma, može samo izazvati neko veće i pre sveg teže nebesko telo u prolazu pored nas. Može Zemlji u promeniti i smer kretanja oko svoje ose, kao i putanju oko Sunca sa odstojanjem od njega. Može nas i iz Sunčevog sistema izbaciti to isto zalutalo i veće svemirsko telo da posle lutamo po pomračini na našem svemirskom brodu.
- Naša je planeta samo jedan veliki svemirski čamac, koji je stalno u pokretu.
- Sreća naša da navigacioni sistem za sad na našem čamcu radi bez greške.
- I auto pilot je skoro pa savršen. Slavu majstoru, ma ko to bio.

Kursk je aterirao

pre 9 godina

(Dott, 18. jun 2014 10:58)

I vide se cikloni i sve veće oluje, a manje pojave i naši normalni oblaci se manje i slabije vide. To vidiš svako dan na nekoj zapadnoj TV prognozi. A sad za ostalo. Ne može to na taj način da se ustanovi kako ti to zamišljaš. Svi su sateliti u tkz. geostacionarnom pojasu, a to znači da se zejedno sa Zemljom okreću oko njene ose. I oni se okreću istom brzinom oko Zemlje kao što se i sama Zemlja okreće oko svoje ose, da bi bili skoro uvek iznad jedne te iste Zemaljske tačke. Zato svi sateliti i imaju motore da svoje pocije stalno koriguju, koje brzo izgube usled mnogo faktora. Svi sateliti (npr. za GPS navođenje) kao i sam ISS kad se ne bi tako brzo okretali oko Zemlje brzo bi ih Zemljina težina dovukla na našu glavu. Okretanje je jedino rešenje da nam se to ne desi. Zato i važi ko gore izgubi brzinu kretanja on brzo pada na Zemlju. Zato i sve to štosi naveo možeš tako loše da ustanovim sa slikama iz satelita. To jednostavno pogrešan način za takav tvoj sud.

DejanBgd

pre 9 godina

Izgleda da mnogi ne razumeju zašto bi pola godine bio dan, a pola noć. Vrlo je prosto. Zemlja ne rotira, ali se okreće oko Sunca, pa je jedan dan jednak jednoj godini.

čovek

pre 9 godina

ovaj tekst je zabava za mase ali ipak može da posluži nečemu ... Zemlja stalno usporava i ima mnogo razloga za to ... najznačajniji faktor je Mesec i plime koje on izaziva ... zatim dolaze i same promene na planeti, poput zemljotresa, klime i sl ... zato i postoji sinhronizacija vremena u obliku "leep" sekunde koja se povremeno dodaje da bi se uskladilo tačno vreme sa astronomskim podacima ... teorijski se može izračunati kada će se Zemlja-Mesec sistem naći u ravnoteži i time će uticaj Meseca na rotaciju biti nula ... ono što jeste realno je da će dani i meseci na Zemlji biti sve duži ali sa aspekta ljudskog životnog veka to je neprimetno ... ove nebuloze oko zaustavljanja ne bih da komentarišem ...

čovek

pre 9 godina

Hableov teleskop je u bezvazdusnom prostoru, van domasaja zemljine gravitacije!
(Dott, 18. jun 2014 13:38)
jesi li ti išao u školu ? ... moram da pitam jer osnove gravitacije samo predškolskom uzrastu vredi objašnjavati ... za starije je neproduktivno ...

nekadasnji pravoslavac

pre 9 godina

Pa mi to ovde u Srbiji najbolje znamo.Radi nekog razloga bas na ovom mestu Zemlja se uopste ne okrece.Nebi je bog pokrenuo.Svi vicu Ooo RUK a niko nece da se pomeri.Ovakav narod tezak i Zemlji pa se ukocila od muke.I to bas na ovom mestu.

ironmaiden

pre 9 godina

Takodje, kad bi prestala da se okrece zemlja bi uvek istom stranom bila okrenuta prema suncu, a za nestanak magnetnog polja nema dokaza posto ne zna zbog cega ono postoji.
(franjo, 17. jun 2014 22:45)

a jesi li siguran da bi zemlja uvek istom stranom bila okrenuta suncu kada bi prestala da se okrece?

slavonska lola

pre 9 godina

Prvo što mi palo na pamet je da televizor premjestim jer ako se to dogodi vjerovatno bi lupio punom snagom od 1600km/h u njega a bilo bi šteta jer je ganc novi.

R. Tošić

pre 9 godina

Efekti koji se navode u članku nastupili bi u slučaju naglog
prestanka rotacije Zemlje, što ni pod kakvim okolnostima nije moguće.
Time se pozabavio i Herbert Vels, pisac naučne fantastike, u
priči "Čovek koji je činio čuda".
Druga je stvar ako bi se rotacija Zemlje postepeno usporavala,
pa eventualno prestala da se obrće posle nekoliko milijardi godina.
U tom slučaju imaćemo vremena da se prilagodimo novim uslovima.

zf

pre 9 godina

Ako je u pitanju rotacija onda rad/s pre nego km/h ...

Isto kao tekst o Tesli, umesto jedinice jacine magnetnog polja (T), "objasne" nam da je u pitanju magnetni fluks. A svi komentari o tome kako je on Srbin a ne Hrvat...

No comment.

Judas Priest

pre 9 godina

za Makarija Čudotvorca: He, he, kod tebe je slijep progleda, ćopav prohoda...
pa valjda će i ovaj nevoljnik da ukapira...

Sava

pre 9 godina

To je već urađeno
https://www.google.rs/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=C6-gU_KKA7PL0AXUxICICg&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3D4mFg-MCfn_8&cd=1&ved=0CBkQtwIwAA&usg=AFQjCNEdOKZWOfTjMh5emMWsulLZZi142A

Miki

pre 9 godina

I, kao treće,
Zemlja se večeras ne okreće.
Niti šta radi, niti spava,
Zemlja večeras zabušava.

(iz pesme Ljubivoja Ršumovića "Utorak veče, ma šta mi reče")

Pacov

pre 9 godina

Zemljina angularna energija je 10^{29} dzula. To je energija otprilike 1,000,000 puta veca energija od one dobivene udarom Chicxulub asteroida (cca 20 km) prije mnogo milijuna godina u Yukatan (~ 10^{23} dzula). Kada bi i bilo moguce da se zemlja trenutno zaustavi ta energija bi se morala pretvoriti u toplinu, itd. Mislim da od oceana ne bi nista ostalo, a vrlo vjerovatno i povrsina zemlje bi se pretvorila u uzarenu loptu.