Utorak, 06.05.2014.

14:55

Rusi za srpski sir daju 110 evra

Pre pet godina formirana je farma za uzgoj koza i preradu kozjeg mleka, Beokapra u Kukujevcima, koja kilogram sira prodaje i za 110 evra.

Izvor: Dnevnik

Rusi za srpski sir daju 110 evra IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Stojane,

Pročitaj ostatak komentara. Objasnio sam da mi taj sir nikako ne prodajemo za 110 EUR-a po kg, već da je to interpretacija novinara koji je pisao članak i itekako smo upoznati sa maržama distributera i maloprodaje, s obzirom da smo malo "istraživali" rusko tržište (i još po neko). Ali to je stvar distributera. On mora da se izbori za cenu koja će na polici biti prihvatljiva za krajnjeg kupca. Mi smo predaleko od cene od 110 EUR, niti nam je to realan reper. Sticajem okolnosti pa se između ostalog trgovinom bavimo već 20 godina, a Beocapra je na tržištu Srbije i okolnih zemalja prisutna već četvrtu godinu.

Stojan

pre 10 godina

Te cene sto ste videli u ruskim maloprodajnim objektima nije merilo i za vase sireve,jer treba da znate sta sve ulazi u tu maloprodajnu cenu od 110 evra.Cena po kojoj su proizvodjaci tih sireva prodali uvozniku-ruskoj firmi nije veca od 30 evra za kg!

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Što se tiče plata i "drugara koji je dobijao platu u siru"... Vlasnici ovog preduzeća, dinar za sebe nisu uzeli iz preduzeća već 5 godina, dok su uložili i založili sve što su imali... Radnicima se ne duguje ni jedan dinar, jer su sve plate isplaćene. U zimskom periodu proizvodnje NEMA. Tačnije januar i februar su zbog pirodnog ciklusa sušni meseci. Najveći deo firme je bio na kolektivnom godišnjem odmoru ceo taj period, kada firma nije prihodovala praktično NIŠTA. Da li se radnk zapita, od čega se isplaćuju plate i da li je normalno da 2 meseca gotovo ne radi uopšte ili radi sa minimalnim angažovanjem, a plata mu se redovno isplaćuje? Obzirom da smo bili prinuđeni na nužno smanjivanje plata (radnici su i dalje uredno primali veći deo u novcu) u zimskom periodu, radnicima smo podelili određenu količinu sira, jer smo ga imali na lageru. A mogli smo da budemo dripci investitori, da sve radnike zaposlimo na određeno, pa da ih u zimskom periodu u najvećem delu otpustimo i ponovo angažujemo na proleće - kako to mnogi rade. Npr. TELEKOM Srbija, kojem ogroman broj zaposlenih u poslovnicama radi na ugovor od 2 meseca. Ne, kod nas su svi radnici zaposleni za stalno. Radnik koji nije spreman da podeli sudbinu firme u jednom periodu i koji ne sagledava realne probleme i činjenicu da se niko ne bogati preko njegove grbače, već da se ovde gradi sistem od kojeg može da živi pristojno i stabilno, slobodan je da uzme svoju radnu knjižicu. Mi bolje od ovoga ne možemo.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Pomenutih 13 koza na jedan hektar je još jedna interpretacija novinara. Suština je da po pravilniku organske proizvodnje prosto morate da imate za svakih 13 koza 1 hektar zemlje koja se može koristiti za slobodnu ispašu ili pripremanje hrane za životinju. Da bi se mleko moglo proglasiti organskim potrebno je da se obezbede uslovi ishrane živtinje organskom stočnom hranom, da se ispoštuje zakon o dobrobiti životinja, da se ispoštuju norme objekta u kojem se životinje drže, da se ispoštuju smernice zaštite životn sredine. Kada se govori o govedima, tada je to 1 hektar za jednu kravu. Samo se sertifikovano mleko, to jest ono koje dokazano zadovoljava gore navedene uslove, smatra organskim. Tačnije, ne dozvoljava se da proizvođač mleka samoinicijativno proglašava i deklariše svoj proizvod kao organski. Naše mleko još uvek nije organsko, i zato ga tako ne deklarišemo, ali smo na putu da to postignemo u narednih 2 godine. Procedura je duga.
Pre nego što prokomentarišete cenu sira (ili bilo kog drugog proizvoda) trebalo bi da ga poredite ne sa nečim sličnim, već sa nečim suštinski komparativnim. Cena sira se kreće od 5 eura do preko 100 eura po kilogramu u Evropi, što zavisi od mnogo faktora. Baš kao što se rakija prodaje od 400 dinara do 5400 po litri, ili vino od 200 dinara do 10.000 dinara. uostalom kravlji sir na pijaci staje 400 dinara, a u recimo Maxiju preko 1000. Svaka roba ima svog kupca i Srbija bi trebalo da shvati da svetu može da ponudi nešto više od "zaleđenog voća".

Sultan

pre 10 godina

@(roger.ch, 6. maj 2014 16:22) pa kada već mi obični smrtnici u Srbiji plaćamo min. 10 evra za kilogram običnog kačkavalja od kravljeg mleka što je kudikamo skuplje nego u Švajcarskoj, ako možemo u sred Beograda osnovne životne namirnice da plaćamo isto ili više nego što koštaju u Švajcarskoj, ne treba da čudi što je luksuzni proizvod od kozjeg mleka skuplji ovde za srpske buržuje, nego za švajcarske. :)

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Što se tiče prolaska na rusko tržište to je, skoro pa "Sizifov posao", ili bolje reći "muke Tantalove", pošto bi na kraju trebao da se zaista realizuje. Složena i duga procedura, zbog čega i ne treba da čudi činjenica da tek nekoliko mlekara (i nešto više) mesara može da izvozi svoje proizvode u Rusiju. Zlatni primeri su Šabačka mlekara i Zlatiborac.
Niko nas ne gura na ruskom tržištu, već je to još jedna u nizu aktivnosti koju je potrebno sprovesti. Dakle, treba pronaći prave i pouzdane partnere, koji imaju "moć" da distribuiraju visokokvalitetne i skupe proizvode ka za to namenjenim maloprodajne objektima. Mi u ovom trenutku pregovaramo sa 3 ruska partnera, za tržište Moskve i Sankt Petersburga. I to je vrlo osetljiva problematika, jer je potrebno izdržati 60-90 dana investranja u proizvodnju bez naplate (uglavnom nema avansa). Osim toga, treba investirati i u marketing i ulistavanje u bjektima. Realno, za naš obim očekivane prodaj, početna investicija u rusko tržište je oko 100.000 Eur-a. Zato nam trebaju povoljni bankarski krediti za trajna obrtna sredstva.
Neko je pomenuo elitni lanac "Azbuka Vkusa" u Moskvi. To jeste dobar primer objekata u kojima želimo da prodajemo naše proizvode. Cenu od 110 Eura po kilogramu sam notirao u objektima "Globus Gurme" elitnog maloprodajnog lanca u Moskvi, i to za sir u kestenovom listu, koji Francuzi proizvode pod nazivom "Banon" (jedan od najstarijih i najcenjenijih sireva).

oggy

pre 10 godina

Bravo. Svaka čast. Ako uspete da nađete još kooperanata i probudite srpsko stočarstvo vi ste zaista firma za primer. Samo napred i neka je sa srećom.

dkg

pre 10 godina

Ljudi dok država ne shvati da je proizvodnja i na kraju izvoz jedino rešenje tj. dolazak svežeg novca iz inostranstva. Ovako dok bude podržavala preprodavce i secikese nikad nama neće biti bolje.

ludak

pre 10 godina

posto vidim da jedan od vlasnika ovde pise, hteo bih da ga pitam koliko te koze jedu ako je lucerka sa 1ha dovoljna za 14 koza i da li vrsite prskanje lucerke npr od bube?
cudi me podatak 1ha 14 koza pa ja radim 9ha lucerke 4 kosanja u toku godine bavim se uzgojem junadi i prodao sam u toku zime negde oko 4500 bala sena koje su bile visak, a verujem da dnevno bik pijede vise nego 4 koze npr...

V_DJ

pre 10 godina

@(koza2, 06. maj 2014 15:33)

Bez uvrede al bas si Koza, i koza bar nesto pametno uradi, daje mleko..
PA DA ZADRUGE RADE PO SRBIJI I DA IH NISU RASPRODALE BIVSE VLASTI SRBIJA BI BILA KAO AUSTRIJA..

V_DJ

pre 10 godina

Kao prvo, nije mogao da udje u posao, ako nije imao nekog ko moze da ga progura na Rusko trziste...
Kao drugo,da neko krene 2 po 2 ( koze, krave, krmace ) nece uspeti, jer pojedu to sto si dobio od njih...gorivo je 150 din, seme Deteline ( Lucerka, Kravarica ) od 800 g je 4000 din... baliranje, prevrtanje, kosenje trave to znaju samo oni koji su proizvodili, jedna koza od 2 god ( muzara ) kosta od 150-200€ pogotovo punomlecne...
A sir, kajmak, mleko je skupo, ne zato sto ga nema, nego zato sto Koza nece da jede bilo sta, zna se sta koza hoce, a sta nece da jede..
Inace kod nas SELJAKA, se kozijm mlekom leci astma kod dece u 100% slucajeva, ne ono iz tetra paka nego ono iz koze, samo sto se skuva... A to mnogi gradski ljudi ne znaju.. Kao i deca, jednom sam gledao, na tv neka anketa, pita voditeljka devojcicu mozda ima 10-11 god, ko proizvodi mleko, a ona kaze fabrika, ali vazno je da joj je mama kupila telefon od 250 €. Dokle je nase drustvo doslo...
Da nije zalosno bilo bi smesno..!!

Pele '92

pre 10 godina

Ovo su divne vesti za mene, ja imam veliku organsku farmu i planiram saranju sa Beokaprom. 300 litara mleka svakoga dana donosiće mi preko 500.000 dinara mesečno. Sutra zovem Srđana!

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Ostao sam dužan... Ovo što je napisano, parafraziram "jedna od tri kompanije koja ima dozvolu za izvoz EKO proizvoda" je neprecizno rečeno. Tačna je informacija da tek 4 mlekare u Srbiji (Subotička, Šabačka, Somborska, Beocapra i još neke sladoledžije koje se bave drugom vrstom proizvoda) imaju dozvolu za izvoz svojih mlečnih proizvda u EU. Takođe, tek 5-6 mlekara u Srbiji ima dozvolu za izvoz svojih proizvoda na tržište Carinskog saveza (Rusija, Belorusija, Kazahstan). Mi ćemo imati dozvolu u narednih 30 dana. Inače u Srbiji ima oko 250 mlekara raznoraznih, malih velikih. Nemojte misliti da je izvoz hrane životinjskog porekla (meso, mleko, jaja, med, riba) rutinska stvar. Ne. Zahtevaju se posebni uslovi u proizvodnji, potpuna usaglašenost sa regulativama tržišta na koje izvozite, dolazak inspekcija iz zemalja u koje želite da izvozite u cilju pregleda vašeg objekta, ispunjavanje određenih normi i standarda. A sve to traje i košta i vrlo je kompleksna procedura. Mi (i Subotička mlekara zajedno) smo aplicirali za dozvolu za rusko tržište pre više od godinuipo dana i tek sada smo blizu dobijanja te dozvole. Kinu čekamo više od godinu ipo dana i još ništa. Potrebni su ogromna energija, strpljenje, ekspertiza, posvećenost i finansijska ulaganja da vaši prozvodi uopšte i mogli da se nađu na ino-tržištu... Da, sirovo mleko se tri puta mesečno šalje na analizu u akrditovanu laboratoriju (i naše i svakog našeg kooperanta), baš kao i gotovi proizvodi i higijena u proizvodnji.

misa

pre 10 godina

Pitajte radnike kako vracaju kredit..., drugar radi kod njih i zimus su plate dobijali u siru a koze gladovale....
Svak cast na pokusaju bilo kakvog posla u Srbiji ali jedno su novine i slikanje a drugo realni problemi koji se i ne naslucuji iz ovakvih tekstova

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Kao jedan od vlasnika kompanije "BEOCAPRA d.o.o." i kao čovek koji je lično davao podatke novinaru koji je sastavio ovaj tekst, osećam potrebu da malo korigujem i dopunim ovaj članak.
Pre svega BEOCAPRA još uvek ne izvozi za rusko tržite već je to plan koji treba biti realizovan do kraja ove godine. U tom smislu naslov "Rusima prodaju srpski sir za 110 evra!" nije tačan (iako bismo iskreno voleli da je tako), već bi se samo moglo reći da ovakvi i slični sirevi na ruskom tržištu mogu da staju i do 110 evra po kilogramu. Shvatamo potrebu da se povremeno pišu afirmativni tekstovi o srpskoj proizvodnji, ali "Beocapra" se u svom poslovanju svakodnevno susreće sa mnogobrojnim problemima, kao i većina srpskih proizvođača hrane i smatramo da se i o njima mora izneti koja reč. Nerazumevanje i ucenjivački stav pojedinih trgovinskih lanaca, nezainteresovanost banaka za ulaganje u privredu, statičnost nadređenih državnih organa, kao i njihova neretko neorganizovanost i "zastarelost" ozbiljno ugrožavaju opstanak srpske proizvođačke privrede. Kako god, "Beocapra" je ozbiljna investicija, koja uspeva da preživi isključivo nadljudskim naporima njenih vlasnika i zaposlenih. Zato i ne tražimo od novinara da nas "hvale na sva zvona", već da napišu objektivne i tačne informacije, bez previše improvizacije i navođenja čitalaca na zaključak da u našem poslu "sve cveta".

Srdjan Kovacevic

pre 10 godina

Još par informacija... Kozji sir na srpskim pijacama staje od 600 do 1200 dinara u zavisnosti od karakteristika (utrošak mleka, starost, tvrdoća i sl.). Naš sir, pandam onom siru koji se prodaje na pijaci za oko 1200 dinara, u maloprodaji staje do 1700 dinara, pri čemu je on opterećen sa najmanje duplo više troškova koje prodavac "domaće radinosti" na pijaci nema (posebne hemijske i mikrobiološke analize, debele marže trgovaca, nameti države na firmu, PDV i sl).
Sirevi kao što je u tekstu pominjani "Sir u kestenovom listu" je ekstramasni sir, sa plesnima i zrenjem. Ovo su izrazito osetljivi i posebno cenjeni sirevi. Proverite cenu nekog kozjeg "Triple cream" sira u maloprodajama u EU, ako ga uopšte igde i pronađete. U SAD, u malo boljim radnjama, ovakvi sirevi generalno staju od 40 do 100 dolara. U Rusiji su oni od 40 do preko 100 eura.
Usput, pitajte "domaću radinost" da li ima bilo kakvu analizu na prisustvo mikroorganizama u svom proizvodu i da li mu koze imaju veterinarski karton. Sve naše koze su umatičene i pedigrirane. Njihov uzgoj i ishrana su štalski, jer se drugačije ne može kontrolisati kvalitet životinja i mleka. Naše koze imaju ispuste da se slobodno šetaju. Hranu najvećim delom sami proizvodimo, a to su najkvalitetnija lucerka, mešavina žitarica, silaža, senaža, dodaci minerala. Naše koze jedu hranu sa njive koja je daleko zdravija od one "sa livade", jer je kombinovana i bez parazita. Naše koze provereno nemaju, recimo encefalitis i Q groznicu.

djura

pre 10 godina

Niko nije usetao u banku i uzeo kredit nego je poceo da radi i video perspektivu i imao m... pa tada usao u banku .a mi svi da prvo nesto pocnemo da radimo pa kada nas bude bilo mnogo dolazice bankari kod nas .ovako ako mislimo da su usli ,uzeli i izasli nismo normalni svi zajedno.pozz

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Na kraju... Svakome ko je raspoložen da spava u proseku 6 sati dnevno, da za potrebe firme obavlja najširi spektar aktivnosti u proseku 12 sati dnevno, da uglavnom nema slobodnog hoda ni za praznik, da mu je svejedno da li je ponedeljak ili nedelja, da svakoga dana meri pritisak 160/100, da bude prinuđen da komunicira i sa šljamom i doktorima nauka (pravim kontrast), da založi sve što u životu ima (koliko go da ima), da trpi torturu banaka, veletrgovina i nesposobnost državnih organa, a da pri tome odbije više poziva da karijeru nastavi negde kao gasterbajter u mirnim i sigurnim vodama, iskreno preporučujem da počne da se bavi kozarstvom i preradom mleka u Srbiji na način na koji mi to radimo.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Vidim da se polemika vodi najviše oko toga kako je BEOCAPRA, preduzeće čiji sam jedan od suvlasnika, uspelo da obezbedi sredstva za ovaj projekat. Pre svega, ne mogu da ne primetim izrazito negativan stav prema jednoj zdravoj investiciji, koja treba da bude primer pokretačkog duha zasnovanog na domaćem kapitalu. Ali, evo odgovora na diskusiju... Jedan čitalac je izneo tačne podatke u vezi sa strukturom preduzeća i povezanošću mlekare "BEOCAPRA" sa preduzećem "MEDIKA-PROJEKT". U zbiru ova dva preduzeća prave godišnji obrt i reko 2 milona evra i zapošljavaju oko 45 ljudi sa prosečnom platom koja je iznad srpskog proseka. Kredit se ne dobija tako što se ušeta u banku, već tako što se krene sa biznis planom i obiju vrata desetina banaka i fondova. Naši su krediti podeljeni i nisu odobreni i dobijeni od strane jedne banke. Nekretnine dve vezane firme su procenjene na oko 1,5 miliona eura što je bila osnova hipotekarnog obezbeđenja. Osim toga vlasnici su založili svoje privatne nekretnine, a da ne verujete, niko nema više od po jednog stana. Sve nekretnine su stečene u prethodnih 20 godina. Krediti nisu uzimani svi kao investicioni, već su neki uzimani da bi se isplaćivali anuiteti već postojećih kredita. Čitalac treba da pogleda podatak da smo mi vratili već 1,2 miliona eura kredita, što je podvig, za razliku od onih koji su zakopali srpsko bankarstvo zadužujući se za stotine miliona neobezbeđenih kredita. Dodatni izvor sredstava obezbeđen je iz dokapitalizacije.

M.V.

pre 10 godina

@Malina sveza iz Meksika ,125gr 4 eura u ovom trenutku u Atini.Moze li mi ko objasniti zasto je onda u Srbiji otkupna cena 1 euro kg.
(parthena, 6. maj 2014 16:06)

Ti si stvarno nerazuman. Znas li ti gdje je Meksiko, a gdje je Srbija.

Lav

pre 10 godina

@Kole - da izvoze u Rusiju jer tamo ima prebogatih krimosa koji to mogu da plate. Na zapadu posten covek moze da zivi lepo i da ponekad sebi dozvoli luksuz a u Rusiji ne. Zato ti pravac Rusija da se najedes sira od 100 eura.

biljana

pre 10 godina

Za one koji se pitaju kako su dobili kredit evo par informacija: jedan od vlasnika je i vlasnik DRUŠTVA SA OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PROIZVODNJU, PRODAJU, INŽENJERING I SERVISIRANJE MEDICINSKE I PROCESNE OPREME I INSTALACIJA MEDIKA-PROJEKT BEOGRAD, koje je vlasnik 72,54 % Beocapra.

Koliko je bitna industrijalizacija govore i podaci da Beocapra u 2013 ima prihod ca 95 miliona sa 26 zaposlenih, dok Medika-projekt ima prihod ca 172 miliona sa 18 zaposlenih i dobit ca 11 miliona... i tako u zadnjih par godina.
Zeim im da projekat Beocapra uspe, ali ce se sigurno dobro namuciti dok ne postave firmu na zdrave noge!

Marko

pre 10 godina

Svaka im cast kad toliko skupo prodaju sir od koza koje nisu videle livadu. Mleko/sir od zivotinje sa livade dokazano ima vise vitamina i minerala, a pravi gurmani mogu da osete razliku u ukusu.

Nikola PO-3

pre 10 godina

"Objekti su potpuno prilagođeni potrebama koza i jarića, pa imaju čak i zelene zavese, koje se digitalno podižu u skladu sa vremenskim uslovima".

Ovde sam srpsko ludilo na delu prestao da citam.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Ovi ljudi su poceli sa tim kreditom od 1,7 miliona. Kako su ga dobili,nebitno. Ako hocete i imate uslove da gajite koze ili se bavite stocarstvom uopste,prvo krenite na malo. Sa 5 koza,ovaca,svinja...2 krave,pa polako,dan po dan. Ne morate odmah sa 600 koza.

prava stvar

pre 10 godina

Inspirativan tekst. Digitron u ruke. Koza dakle, moze da ti da nekoh 300 grama sira dnevno ako hranis i setas nju a ne kera koji galami i trosi a ne proizvodi nista..

Kole

pre 10 godina

Otkud to da taj skupi sir izvoze bas u Rusiju? Zar nije Rusija siromasna diktatura od koje treba sto dalje bezati? Stekao sam utisak gledajuci RTS, da mi samo u EU mozemo nesto da prodamo i zaradimo. Malko su me nehotice obmanuli?

Ardbeg

pre 10 godina

@Troll
Ja nisam to rekao. Hteo sam da kazem je masa onih koje mrznja prema Americi sprecava da vide kako je to neverovatna pica o uspehu. Takvi verovatno misle da je Severna Koreja prosperitetna zemlja u kojoj su ljudska prava maskimalno zasticenja. Inace, ni ja ne volim Ameriku. Poslednja cetiri njihova predsednika su po meni jedni od najvecih svetskih zlocinaca. Ni Rusija nije nista bolja, da se razumemo.

stastoreko

pre 10 godina

Čitam komentare i vidim da je od svega na Srbadiju najveći utisak ostavio kredit. Svi se pitaju kako, odakle, hoće i oni... Pa, nije kredit uzet za stan, kola ili tako nešto, pa da su bitna samo primanja i imovina. Uzet je za proizvodnju! Ej, proizvodnju, ne potrošnju! Jeste li čuli ikad za to?! Pita se jedan, nažalost prosečan komentator, kako se samo ušetao u banku i uzeo kredit. Pa, nije se samo ušetao, verovatno je imao dobro razrađen biznis plan između ostalog. Nije dizao kredit da kupi besna kola. I na kraju vidite da je opravdano dobio kredit, već je 70% vratio... Umesto da vas ovakvi tekstovi inspiršu, oni kod vas izazivaju zavist... Tužno...

ceda

pre 10 godina

Samo da neznalcu ne lupetaju!
Kredit nisu sigurno digli od komercijalnih banaka i kolateralom u vidu imovine ili slicno... ovakav projekat se finansira od strane ozbiljnijih institucija koje se bave projektnim finansiranjem (ebrd, eu/ec, eib, itd).
Svaka cast ljudima sto su skupili m... i krenuli jako! I nek im je sa srecom.

amos

pre 10 godina

@stastoreko, jesi li ti to nekad bio u banci i predao im odlican biznis plan, a oni ti se samo poklonili i rekli 'koliko treba'? Mozes ti imati biznis plan po kome nalazis dzabe dijamante u Savi i prodajes ih Americi izbrusene i u ogrlicama, ali ako nemas ozbiljnu zalogu za banku - pozdravi se sa kreditom. To ti prica neko ko je bio u banci, sa realnim i sigurnim biznis planom, ocenjenim od strane banke kao odlicnim i ostvarivim. Ali je sledeca recenica bila - a sad prelazimo na obezbedjenje, tj hipoteku - sta imate da ponudite. Ili to ili zirant, ili neka druga kompanija da garantuje za tebe.

aleksa

pre 10 godina

Ne tako davno probao sam njihovu koziju surutku. Nije mi se svidela.Pre nego sto resih da napisem komentar pogledah sajt ruskog lanca ekskluzivnih prodavnica Azbuka vkusa. Nisam nasao njihov sir, ali isto tako nema ni tako skupog kozijeg sira. A ima ga iz celog sveta. Ako je tacno da su postigli najvecu cenu onda svaka cast.

mile

pre 10 godina

Sva logistika koju privrednici mogu da ocekuju od "drzave" ogleda se u sve vecim porezima i taksama. I tu je kraj svakog pokusaja... Osim ako niste "neciji"...

roger.ch

pre 10 godina

Za posao ok, svaka cast ali..
Neka neko od vas ode u banku pa trazi 1 milion € kredita, stavljam 1000€ da bi mu se smijali
Sve su to rodjacke relacije, neko je neciji pijun u igri i slicno
Ili su ti ljudi stvarno umjetniici pa su uspjeli dici toliki kredit, naci Ruse da im to uvaljaju

Nisam pesimista ali ako mi neko replicira kako omalovazavam neciji posten uspjeh neka mi samo kaze zasto ne pokusa isto kao sto je gospoda s kozama uradila

P.s. pa u Svicarskoj kg tog bijelog sira nije 30€

Zmaj

pre 10 godina

Besmislenog li teksta za 99,9% gradjana Srbije! Pa koliko su morali imati nekretnina da bi dobili kredit od 1.7 miliona eura(425 000 u proseku po osobi)? Dokle vise sa ovim glupostima?

arwen

pre 10 godina

Ja bih samo volela da znam šta tačno znači "jedna od tri firme iz Srbije koja ima pravo na izvoz eko proizvoda".
U tekstu se ne spominje ni slovo o organskom (eko) sertifikatu, a firmi iz Srbije sa "pravom na izvoz eko proizvoda" ima mnogo, mnogo više od 3.

sirotinjo i bogu si teska

pre 10 godina

Sve je to super nego ako i neko mogao da mi pojasni gde ja kredit od skoro 2 mil. da uzmem pa da zapocnem posao?! Divan clanak ali izmedju redova pise nesto drugo!!

Kosta Gogov

pre 10 godina

I mene interesuje kako se uzima kredit od milion i nesto dolara. Ja radim kao programer imam solidnu platu u odnosu na prosecnu i sumnjam da ce banka da mi da vise od 50k evra za stan. Interesuje me cisto onako, mozda resim da zasucem rukave.

BREDA / NL

pre 10 godina

Svaka cast! Ja zivim u NL. zaista moram da kazem da je koziji sir veoma cenjen i skup! Skup je zato sto ga nema!!! Jako malo farmi sa kozama ima u evropi, a i to malo je uglavnom ( i hvala bogu ) bioloski koziji sir! Cesto sam i ja razmisljao kako da napravim neku uvozno izvoznu firmu samo za srpske sireve i pre svega koziji i ovciji domaci - Bioloski sir. Ja inace koristim samo koziji ili ovciji sir, a trgovac koji preodaje sireve na pijaci uvek sacuva neko parce PASANDELE ( kazu najbolji koziji sir!? ) za mene, mada mu ne uspeva stalno posto ga dobija veoma malo. Inace je takodje veoma skup!

KOZA

pre 10 godina

Nije mi jasno kako ste dobili kredit od 1.7 miliona.Ako ste dali hipoteku na imovinu onda vam imovina vredi barem 2-3 miliona evra, opet neka prevara.Bolje ćutite

Swedenonline

pre 10 godina

Srspski sir? Ja pomislio kozji kad eto! Salu na stranu, bravo, ocekujem vas na trzistu Svedske, jesmo manji od Nemaca ali nas je vise sto cenimo ekolosku ishranu i nemislimo na cenu!

Ardbeg

pre 10 godina

Ne znam o kakvom belom siru od 30 Eura ovaj gospodin prica, ali ja kupujem koziji sir po 500 din. U svakom slucaju, svaka cast. Treba imati hrabrosti pa uci u ovakav posao. Preduzetnici su ono sto jednu zemlju vuce napred. Preduzetnicki duh je izgradio Ameriku i od nje napravio ekonomski najjacu zemlju sveta (molim da se pristalice Severne Koreje uzdze od komentara o javnom dugu Amerike), ne politicari, ne masoni niti bilo ko treci.

koza2

pre 10 godina

Ovo bi bio predlog za oporavak privrede: Svakom radniku koga otpusti ova država neka se da recimo 5 koza, 5 ovaca ili krava.Svi koji još imaju imanje na selu mogu proizvioditi sir i predavati ga u zadruge pa zatim prodati Rusima.
Ako sete prodali imanje na selu možete napasati koze i ovce recimo na Kalemegdanu, to bi bila veoma velika turistička atrakcija, povećali bi i broj noćenja u gl.gradu

SUMP

pre 10 godina

Svaka cast ljudima. Pre svega na ideji, kao i na hrabrosti da u ovako teskim vremenima pokrenu sopstvenu proizvodnju. Bar da imamo vise ovakvih vesti, Srbija ne bi bila u recesiji. Bravo za farmere!

Mihailo

pre 10 godina

Е још само да набавимо пар милиона коза....
(Православ, 6. maj 2014 15:01)

Da, ovde je ipak najpogodnije tlo za ovce, ima ih na milione.

Ivan

pre 10 godina

nije ovo "vest" za Srbe. neko je zasukao rukave, rizikovao, uzeo kredit i svojim radom napravio nesto, a nije nikoga prevario, nista ukrao ... e, da ste napisali da su se Stanija ili Soraja okupale u kozijem mleku ... bilo bi tu vise komentara.

Ivan

pre 10 godina

nije ovo "vest" za Srbe. neko je zasukao rukave, rizikovao, uzeo kredit i svojim radom napravio nesto, a nije nikoga prevario, nista ukrao ... e, da ste napisali da su se Stanija ili Soraja okupale u kozijem mleku ... bilo bi tu vise komentara.

stastoreko

pre 10 godina

Čitam komentare i vidim da je od svega na Srbadiju najveći utisak ostavio kredit. Svi se pitaju kako, odakle, hoće i oni... Pa, nije kredit uzet za stan, kola ili tako nešto, pa da su bitna samo primanja i imovina. Uzet je za proizvodnju! Ej, proizvodnju, ne potrošnju! Jeste li čuli ikad za to?! Pita se jedan, nažalost prosečan komentator, kako se samo ušetao u banku i uzeo kredit. Pa, nije se samo ušetao, verovatno je imao dobro razrađen biznis plan između ostalog. Nije dizao kredit da kupi besna kola. I na kraju vidite da je opravdano dobio kredit, već je 70% vratio... Umesto da vas ovakvi tekstovi inspiršu, oni kod vas izazivaju zavist... Tužno...

Mihailo

pre 10 godina

Е још само да набавимо пар милиона коза....
(Православ, 6. maj 2014 15:01)

Da, ovde je ipak najpogodnije tlo za ovce, ima ih na milione.

Ardbeg

pre 10 godina

Ne znam o kakvom belom siru od 30 Eura ovaj gospodin prica, ali ja kupujem koziji sir po 500 din. U svakom slucaju, svaka cast. Treba imati hrabrosti pa uci u ovakav posao. Preduzetnici su ono sto jednu zemlju vuce napred. Preduzetnicki duh je izgradio Ameriku i od nje napravio ekonomski najjacu zemlju sveta (molim da se pristalice Severne Koreje uzdze od komentara o javnom dugu Amerike), ne politicari, ne masoni niti bilo ko treci.

ceda

pre 10 godina

Samo da neznalcu ne lupetaju!
Kredit nisu sigurno digli od komercijalnih banaka i kolateralom u vidu imovine ili slicno... ovakav projekat se finansira od strane ozbiljnijih institucija koje se bave projektnim finansiranjem (ebrd, eu/ec, eib, itd).
Svaka cast ljudima sto su skupili m... i krenuli jako! I nek im je sa srecom.

amos

pre 10 godina

@stastoreko, jesi li ti to nekad bio u banci i predao im odlican biznis plan, a oni ti se samo poklonili i rekli 'koliko treba'? Mozes ti imati biznis plan po kome nalazis dzabe dijamante u Savi i prodajes ih Americi izbrusene i u ogrlicama, ali ako nemas ozbiljnu zalogu za banku - pozdravi se sa kreditom. To ti prica neko ko je bio u banci, sa realnim i sigurnim biznis planom, ocenjenim od strane banke kao odlicnim i ostvarivim. Ali je sledeca recenica bila - a sad prelazimo na obezbedjenje, tj hipoteku - sta imate da ponudite. Ili to ili zirant, ili neka druga kompanija da garantuje za tebe.

prava stvar

pre 10 godina

Inspirativan tekst. Digitron u ruke. Koza dakle, moze da ti da nekoh 300 grama sira dnevno ako hranis i setas nju a ne kera koji galami i trosi a ne proizvodi nista..

Kole

pre 10 godina

Otkud to da taj skupi sir izvoze bas u Rusiju? Zar nije Rusija siromasna diktatura od koje treba sto dalje bezati? Stekao sam utisak gledajuci RTS, da mi samo u EU mozemo nesto da prodamo i zaradimo. Malko su me nehotice obmanuli?

Kosta Gogov

pre 10 godina

I mene interesuje kako se uzima kredit od milion i nesto dolara. Ja radim kao programer imam solidnu platu u odnosu na prosecnu i sumnjam da ce banka da mi da vise od 50k evra za stan. Interesuje me cisto onako, mozda resim da zasucem rukave.

KOZA

pre 10 godina

Nije mi jasno kako ste dobili kredit od 1.7 miliona.Ako ste dali hipoteku na imovinu onda vam imovina vredi barem 2-3 miliona evra, opet neka prevara.Bolje ćutite

BREDA / NL

pre 10 godina

Svaka cast! Ja zivim u NL. zaista moram da kazem da je koziji sir veoma cenjen i skup! Skup je zato sto ga nema!!! Jako malo farmi sa kozama ima u evropi, a i to malo je uglavnom ( i hvala bogu ) bioloski koziji sir! Cesto sam i ja razmisljao kako da napravim neku uvozno izvoznu firmu samo za srpske sireve i pre svega koziji i ovciji domaci - Bioloski sir. Ja inace koristim samo koziji ili ovciji sir, a trgovac koji preodaje sireve na pijaci uvek sacuva neko parce PASANDELE ( kazu najbolji koziji sir!? ) za mene, mada mu ne uspeva stalno posto ga dobija veoma malo. Inace je takodje veoma skup!

mile

pre 10 godina

Sva logistika koju privrednici mogu da ocekuju od "drzave" ogleda se u sve vecim porezima i taksama. I tu je kraj svakog pokusaja... Osim ako niste "neciji"...

Swedenonline

pre 10 godina

Srspski sir? Ja pomislio kozji kad eto! Salu na stranu, bravo, ocekujem vas na trzistu Svedske, jesmo manji od Nemaca ali nas je vise sto cenimo ekolosku ishranu i nemislimo na cenu!

roger.ch

pre 10 godina

Za posao ok, svaka cast ali..
Neka neko od vas ode u banku pa trazi 1 milion € kredita, stavljam 1000€ da bi mu se smijali
Sve su to rodjacke relacije, neko je neciji pijun u igri i slicno
Ili su ti ljudi stvarno umjetniici pa su uspjeli dici toliki kredit, naci Ruse da im to uvaljaju

Nisam pesimista ali ako mi neko replicira kako omalovazavam neciji posten uspjeh neka mi samo kaze zasto ne pokusa isto kao sto je gospoda s kozama uradila

P.s. pa u Svicarskoj kg tog bijelog sira nije 30€

sirotinjo i bogu si teska

pre 10 godina

Sve je to super nego ako i neko mogao da mi pojasni gde ja kredit od skoro 2 mil. da uzmem pa da zapocnem posao?! Divan clanak ali izmedju redova pise nesto drugo!!

SUMP

pre 10 godina

Svaka cast ljudima. Pre svega na ideji, kao i na hrabrosti da u ovako teskim vremenima pokrenu sopstvenu proizvodnju. Bar da imamo vise ovakvih vesti, Srbija ne bi bila u recesiji. Bravo za farmere!

aleksa

pre 10 godina

Ne tako davno probao sam njihovu koziju surutku. Nije mi se svidela.Pre nego sto resih da napisem komentar pogledah sajt ruskog lanca ekskluzivnih prodavnica Azbuka vkusa. Nisam nasao njihov sir, ali isto tako nema ni tako skupog kozijeg sira. A ima ga iz celog sveta. Ako je tacno da su postigli najvecu cenu onda svaka cast.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Na kraju... Svakome ko je raspoložen da spava u proseku 6 sati dnevno, da za potrebe firme obavlja najširi spektar aktivnosti u proseku 12 sati dnevno, da uglavnom nema slobodnog hoda ni za praznik, da mu je svejedno da li je ponedeljak ili nedelja, da svakoga dana meri pritisak 160/100, da bude prinuđen da komunicira i sa šljamom i doktorima nauka (pravim kontrast), da založi sve što u životu ima (koliko go da ima), da trpi torturu banaka, veletrgovina i nesposobnost državnih organa, a da pri tome odbije više poziva da karijeru nastavi negde kao gasterbajter u mirnim i sigurnim vodama, iskreno preporučujem da počne da se bavi kozarstvom i preradom mleka u Srbiji na način na koji mi to radimo.

koza2

pre 10 godina

Ovo bi bio predlog za oporavak privrede: Svakom radniku koga otpusti ova država neka se da recimo 5 koza, 5 ovaca ili krava.Svi koji još imaju imanje na selu mogu proizvioditi sir i predavati ga u zadruge pa zatim prodati Rusima.
Ako sete prodali imanje na selu možete napasati koze i ovce recimo na Kalemegdanu, to bi bila veoma velika turistička atrakcija, povećali bi i broj noćenja u gl.gradu

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Vidim da se polemika vodi najviše oko toga kako je BEOCAPRA, preduzeće čiji sam jedan od suvlasnika, uspelo da obezbedi sredstva za ovaj projekat. Pre svega, ne mogu da ne primetim izrazito negativan stav prema jednoj zdravoj investiciji, koja treba da bude primer pokretačkog duha zasnovanog na domaćem kapitalu. Ali, evo odgovora na diskusiju... Jedan čitalac je izneo tačne podatke u vezi sa strukturom preduzeća i povezanošću mlekare "BEOCAPRA" sa preduzećem "MEDIKA-PROJEKT". U zbiru ova dva preduzeća prave godišnji obrt i reko 2 milona evra i zapošljavaju oko 45 ljudi sa prosečnom platom koja je iznad srpskog proseka. Kredit se ne dobija tako što se ušeta u banku, već tako što se krene sa biznis planom i obiju vrata desetina banaka i fondova. Naši su krediti podeljeni i nisu odobreni i dobijeni od strane jedne banke. Nekretnine dve vezane firme su procenjene na oko 1,5 miliona eura što je bila osnova hipotekarnog obezbeđenja. Osim toga vlasnici su založili svoje privatne nekretnine, a da ne verujete, niko nema više od po jednog stana. Sve nekretnine su stečene u prethodnih 20 godina. Krediti nisu uzimani svi kao investicioni, već su neki uzimani da bi se isplaćivali anuiteti već postojećih kredita. Čitalac treba da pogleda podatak da smo mi vratili već 1,2 miliona eura kredita, što je podvig, za razliku od onih koji su zakopali srpsko bankarstvo zadužujući se za stotine miliona neobezbeđenih kredita. Dodatni izvor sredstava obezbeđen je iz dokapitalizacije.

biljana

pre 10 godina

Za one koji se pitaju kako su dobili kredit evo par informacija: jedan od vlasnika je i vlasnik DRUŠTVA SA OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PROIZVODNJU, PRODAJU, INŽENJERING I SERVISIRANJE MEDICINSKE I PROCESNE OPREME I INSTALACIJA MEDIKA-PROJEKT BEOGRAD, koje je vlasnik 72,54 % Beocapra.

Koliko je bitna industrijalizacija govore i podaci da Beocapra u 2013 ima prihod ca 95 miliona sa 26 zaposlenih, dok Medika-projekt ima prihod ca 172 miliona sa 18 zaposlenih i dobit ca 11 miliona... i tako u zadnjih par godina.
Zeim im da projekat Beocapra uspe, ali ce se sigurno dobro namuciti dok ne postave firmu na zdrave noge!

Zmaj

pre 10 godina

Besmislenog li teksta za 99,9% gradjana Srbije! Pa koliko su morali imati nekretnina da bi dobili kredit od 1.7 miliona eura(425 000 u proseku po osobi)? Dokle vise sa ovim glupostima?

Ardbeg

pre 10 godina

@Troll
Ja nisam to rekao. Hteo sam da kazem je masa onih koje mrznja prema Americi sprecava da vide kako je to neverovatna pica o uspehu. Takvi verovatno misle da je Severna Koreja prosperitetna zemlja u kojoj su ljudska prava maskimalno zasticenja. Inace, ni ja ne volim Ameriku. Poslednja cetiri njihova predsednika su po meni jedni od najvecih svetskih zlocinaca. Ni Rusija nije nista bolja, da se razumemo.

Srdjan Kovacevic

pre 10 godina

Još par informacija... Kozji sir na srpskim pijacama staje od 600 do 1200 dinara u zavisnosti od karakteristika (utrošak mleka, starost, tvrdoća i sl.). Naš sir, pandam onom siru koji se prodaje na pijaci za oko 1200 dinara, u maloprodaji staje do 1700 dinara, pri čemu je on opterećen sa najmanje duplo više troškova koje prodavac "domaće radinosti" na pijaci nema (posebne hemijske i mikrobiološke analize, debele marže trgovaca, nameti države na firmu, PDV i sl).
Sirevi kao što je u tekstu pominjani "Sir u kestenovom listu" je ekstramasni sir, sa plesnima i zrenjem. Ovo su izrazito osetljivi i posebno cenjeni sirevi. Proverite cenu nekog kozjeg "Triple cream" sira u maloprodajama u EU, ako ga uopšte igde i pronađete. U SAD, u malo boljim radnjama, ovakvi sirevi generalno staju od 40 do 100 dolara. U Rusiji su oni od 40 do preko 100 eura.
Usput, pitajte "domaću radinost" da li ima bilo kakvu analizu na prisustvo mikroorganizama u svom proizvodu i da li mu koze imaju veterinarski karton. Sve naše koze su umatičene i pedigrirane. Njihov uzgoj i ishrana su štalski, jer se drugačije ne može kontrolisati kvalitet životinja i mleka. Naše koze imaju ispuste da se slobodno šetaju. Hranu najvećim delom sami proizvodimo, a to su najkvalitetnija lucerka, mešavina žitarica, silaža, senaža, dodaci minerala. Naše koze jedu hranu sa njive koja je daleko zdravija od one "sa livade", jer je kombinovana i bez parazita. Naše koze provereno nemaju, recimo encefalitis i Q groznicu.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Kao jedan od vlasnika kompanije "BEOCAPRA d.o.o." i kao čovek koji je lično davao podatke novinaru koji je sastavio ovaj tekst, osećam potrebu da malo korigujem i dopunim ovaj članak.
Pre svega BEOCAPRA još uvek ne izvozi za rusko tržite već je to plan koji treba biti realizovan do kraja ove godine. U tom smislu naslov "Rusima prodaju srpski sir za 110 evra!" nije tačan (iako bismo iskreno voleli da je tako), već bi se samo moglo reći da ovakvi i slični sirevi na ruskom tržištu mogu da staju i do 110 evra po kilogramu. Shvatamo potrebu da se povremeno pišu afirmativni tekstovi o srpskoj proizvodnji, ali "Beocapra" se u svom poslovanju svakodnevno susreće sa mnogobrojnim problemima, kao i većina srpskih proizvođača hrane i smatramo da se i o njima mora izneti koja reč. Nerazumevanje i ucenjivački stav pojedinih trgovinskih lanaca, nezainteresovanost banaka za ulaganje u privredu, statičnost nadređenih državnih organa, kao i njihova neretko neorganizovanost i "zastarelost" ozbiljno ugrožavaju opstanak srpske proizvođačke privrede. Kako god, "Beocapra" je ozbiljna investicija, koja uspeva da preživi isključivo nadljudskim naporima njenih vlasnika i zaposlenih. Zato i ne tražimo od novinara da nas "hvale na sva zvona", već da napišu objektivne i tačne informacije, bez previše improvizacije i navođenja čitalaca na zaključak da u našem poslu "sve cveta".

arwen

pre 10 godina

Ja bih samo volela da znam šta tačno znači "jedna od tri firme iz Srbije koja ima pravo na izvoz eko proizvoda".
U tekstu se ne spominje ni slovo o organskom (eko) sertifikatu, a firmi iz Srbije sa "pravom na izvoz eko proizvoda" ima mnogo, mnogo više od 3.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Ovi ljudi su poceli sa tim kreditom od 1,7 miliona. Kako su ga dobili,nebitno. Ako hocete i imate uslove da gajite koze ili se bavite stocarstvom uopste,prvo krenite na malo. Sa 5 koza,ovaca,svinja...2 krave,pa polako,dan po dan. Ne morate odmah sa 600 koza.

Marko

pre 10 godina

Svaka im cast kad toliko skupo prodaju sir od koza koje nisu videle livadu. Mleko/sir od zivotinje sa livade dokazano ima vise vitamina i minerala, a pravi gurmani mogu da osete razliku u ukusu.

Nikola PO-3

pre 10 godina

"Objekti su potpuno prilagođeni potrebama koza i jarića, pa imaju čak i zelene zavese, koje se digitalno podižu u skladu sa vremenskim uslovima".

Ovde sam srpsko ludilo na delu prestao da citam.

djura

pre 10 godina

Niko nije usetao u banku i uzeo kredit nego je poceo da radi i video perspektivu i imao m... pa tada usao u banku .a mi svi da prvo nesto pocnemo da radimo pa kada nas bude bilo mnogo dolazice bankari kod nas .ovako ako mislimo da su usli ,uzeli i izasli nismo normalni svi zajedno.pozz

Lav

pre 10 godina

@Kole - da izvoze u Rusiju jer tamo ima prebogatih krimosa koji to mogu da plate. Na zapadu posten covek moze da zivi lepo i da ponekad sebi dozvoli luksuz a u Rusiji ne. Zato ti pravac Rusija da se najedes sira od 100 eura.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Što se tiče plata i "drugara koji je dobijao platu u siru"... Vlasnici ovog preduzeća, dinar za sebe nisu uzeli iz preduzeća već 5 godina, dok su uložili i založili sve što su imali... Radnicima se ne duguje ni jedan dinar, jer su sve plate isplaćene. U zimskom periodu proizvodnje NEMA. Tačnije januar i februar su zbog pirodnog ciklusa sušni meseci. Najveći deo firme je bio na kolektivnom godišnjem odmoru ceo taj period, kada firma nije prihodovala praktično NIŠTA. Da li se radnk zapita, od čega se isplaćuju plate i da li je normalno da 2 meseca gotovo ne radi uopšte ili radi sa minimalnim angažovanjem, a plata mu se redovno isplaćuje? Obzirom da smo bili prinuđeni na nužno smanjivanje plata (radnici su i dalje uredno primali veći deo u novcu) u zimskom periodu, radnicima smo podelili određenu količinu sira, jer smo ga imali na lageru. A mogli smo da budemo dripci investitori, da sve radnike zaposlimo na određeno, pa da ih u zimskom periodu u najvećem delu otpustimo i ponovo angažujemo na proleće - kako to mnogi rade. Npr. TELEKOM Srbija, kojem ogroman broj zaposlenih u poslovnicama radi na ugovor od 2 meseca. Ne, kod nas su svi radnici zaposleni za stalno. Radnik koji nije spreman da podeli sudbinu firme u jednom periodu i koji ne sagledava realne probleme i činjenicu da se niko ne bogati preko njegove grbače, već da se ovde gradi sistem od kojeg može da živi pristojno i stabilno, slobodan je da uzme svoju radnu knjižicu. Mi bolje od ovoga ne možemo.

M.V.

pre 10 godina

@Malina sveza iz Meksika ,125gr 4 eura u ovom trenutku u Atini.Moze li mi ko objasniti zasto je onda u Srbiji otkupna cena 1 euro kg.
(parthena, 6. maj 2014 16:06)

Ti si stvarno nerazuman. Znas li ti gdje je Meksiko, a gdje je Srbija.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Ostao sam dužan... Ovo što je napisano, parafraziram "jedna od tri kompanije koja ima dozvolu za izvoz EKO proizvoda" je neprecizno rečeno. Tačna je informacija da tek 4 mlekare u Srbiji (Subotička, Šabačka, Somborska, Beocapra i još neke sladoledžije koje se bave drugom vrstom proizvoda) imaju dozvolu za izvoz svojih mlečnih proizvda u EU. Takođe, tek 5-6 mlekara u Srbiji ima dozvolu za izvoz svojih proizvoda na tržište Carinskog saveza (Rusija, Belorusija, Kazahstan). Mi ćemo imati dozvolu u narednih 30 dana. Inače u Srbiji ima oko 250 mlekara raznoraznih, malih velikih. Nemojte misliti da je izvoz hrane životinjskog porekla (meso, mleko, jaja, med, riba) rutinska stvar. Ne. Zahtevaju se posebni uslovi u proizvodnji, potpuna usaglašenost sa regulativama tržišta na koje izvozite, dolazak inspekcija iz zemalja u koje želite da izvozite u cilju pregleda vašeg objekta, ispunjavanje određenih normi i standarda. A sve to traje i košta i vrlo je kompleksna procedura. Mi (i Subotička mlekara zajedno) smo aplicirali za dozvolu za rusko tržište pre više od godinuipo dana i tek sada smo blizu dobijanja te dozvole. Kinu čekamo više od godinu ipo dana i još ništa. Potrebni su ogromna energija, strpljenje, ekspertiza, posvećenost i finansijska ulaganja da vaši prozvodi uopšte i mogli da se nađu na ino-tržištu... Da, sirovo mleko se tri puta mesečno šalje na analizu u akrditovanu laboratoriju (i naše i svakog našeg kooperanta), baš kao i gotovi proizvodi i higijena u proizvodnji.

oggy

pre 10 godina

Bravo. Svaka čast. Ako uspete da nađete još kooperanata i probudite srpsko stočarstvo vi ste zaista firma za primer. Samo napred i neka je sa srećom.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Pomenutih 13 koza na jedan hektar je još jedna interpretacija novinara. Suština je da po pravilniku organske proizvodnje prosto morate da imate za svakih 13 koza 1 hektar zemlje koja se može koristiti za slobodnu ispašu ili pripremanje hrane za životinju. Da bi se mleko moglo proglasiti organskim potrebno je da se obezbede uslovi ishrane živtinje organskom stočnom hranom, da se ispoštuje zakon o dobrobiti životinja, da se ispoštuju norme objekta u kojem se životinje drže, da se ispoštuju smernice zaštite životn sredine. Kada se govori o govedima, tada je to 1 hektar za jednu kravu. Samo se sertifikovano mleko, to jest ono koje dokazano zadovoljava gore navedene uslove, smatra organskim. Tačnije, ne dozvoljava se da proizvođač mleka samoinicijativno proglašava i deklariše svoj proizvod kao organski. Naše mleko još uvek nije organsko, i zato ga tako ne deklarišemo, ali smo na putu da to postignemo u narednih 2 godine. Procedura je duga.
Pre nego što prokomentarišete cenu sira (ili bilo kog drugog proizvoda) trebalo bi da ga poredite ne sa nečim sličnim, već sa nečim suštinski komparativnim. Cena sira se kreće od 5 eura do preko 100 eura po kilogramu u Evropi, što zavisi od mnogo faktora. Baš kao što se rakija prodaje od 400 dinara do 5400 po litri, ili vino od 200 dinara do 10.000 dinara. uostalom kravlji sir na pijaci staje 400 dinara, a u recimo Maxiju preko 1000. Svaka roba ima svog kupca i Srbija bi trebalo da shvati da svetu može da ponudi nešto više od "zaleđenog voća".

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Što se tiče prolaska na rusko tržište to je, skoro pa "Sizifov posao", ili bolje reći "muke Tantalove", pošto bi na kraju trebao da se zaista realizuje. Složena i duga procedura, zbog čega i ne treba da čudi činjenica da tek nekoliko mlekara (i nešto više) mesara može da izvozi svoje proizvode u Rusiju. Zlatni primeri su Šabačka mlekara i Zlatiborac.
Niko nas ne gura na ruskom tržištu, već je to još jedna u nizu aktivnosti koju je potrebno sprovesti. Dakle, treba pronaći prave i pouzdane partnere, koji imaju "moć" da distribuiraju visokokvalitetne i skupe proizvode ka za to namenjenim maloprodajne objektima. Mi u ovom trenutku pregovaramo sa 3 ruska partnera, za tržište Moskve i Sankt Petersburga. I to je vrlo osetljiva problematika, jer je potrebno izdržati 60-90 dana investranja u proizvodnju bez naplate (uglavnom nema avansa). Osim toga, treba investirati i u marketing i ulistavanje u bjektima. Realno, za naš obim očekivane prodaj, početna investicija u rusko tržište je oko 100.000 Eur-a. Zato nam trebaju povoljni bankarski krediti za trajna obrtna sredstva.
Neko je pomenuo elitni lanac "Azbuka Vkusa" u Moskvi. To jeste dobar primer objekata u kojima želimo da prodajemo naše proizvode. Cenu od 110 Eura po kilogramu sam notirao u objektima "Globus Gurme" elitnog maloprodajnog lanca u Moskvi, i to za sir u kestenovom listu, koji Francuzi proizvode pod nazivom "Banon" (jedan od najstarijih i najcenjenijih sireva).

Pele '92

pre 10 godina

Ovo su divne vesti za mene, ja imam veliku organsku farmu i planiram saranju sa Beokaprom. 300 litara mleka svakoga dana donosiće mi preko 500.000 dinara mesečno. Sutra zovem Srđana!

V_DJ

pre 10 godina

Kao prvo, nije mogao da udje u posao, ako nije imao nekog ko moze da ga progura na Rusko trziste...
Kao drugo,da neko krene 2 po 2 ( koze, krave, krmace ) nece uspeti, jer pojedu to sto si dobio od njih...gorivo je 150 din, seme Deteline ( Lucerka, Kravarica ) od 800 g je 4000 din... baliranje, prevrtanje, kosenje trave to znaju samo oni koji su proizvodili, jedna koza od 2 god ( muzara ) kosta od 150-200€ pogotovo punomlecne...
A sir, kajmak, mleko je skupo, ne zato sto ga nema, nego zato sto Koza nece da jede bilo sta, zna se sta koza hoce, a sta nece da jede..
Inace kod nas SELJAKA, se kozijm mlekom leci astma kod dece u 100% slucajeva, ne ono iz tetra paka nego ono iz koze, samo sto se skuva... A to mnogi gradski ljudi ne znaju.. Kao i deca, jednom sam gledao, na tv neka anketa, pita voditeljka devojcicu mozda ima 10-11 god, ko proizvodi mleko, a ona kaze fabrika, ali vazno je da joj je mama kupila telefon od 250 €. Dokle je nase drustvo doslo...
Da nije zalosno bilo bi smesno..!!

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Stojane,

Pročitaj ostatak komentara. Objasnio sam da mi taj sir nikako ne prodajemo za 110 EUR-a po kg, već da je to interpretacija novinara koji je pisao članak i itekako smo upoznati sa maržama distributera i maloprodaje, s obzirom da smo malo "istraživali" rusko tržište (i još po neko). Ali to je stvar distributera. On mora da se izbori za cenu koja će na polici biti prihvatljiva za krajnjeg kupca. Mi smo predaleko od cene od 110 EUR, niti nam je to realan reper. Sticajem okolnosti pa se između ostalog trgovinom bavimo već 20 godina, a Beocapra je na tržištu Srbije i okolnih zemalja prisutna već četvrtu godinu.

misa

pre 10 godina

Pitajte radnike kako vracaju kredit..., drugar radi kod njih i zimus su plate dobijali u siru a koze gladovale....
Svak cast na pokusaju bilo kakvog posla u Srbiji ali jedno su novine i slikanje a drugo realni problemi koji se i ne naslucuji iz ovakvih tekstova

V_DJ

pre 10 godina

@(koza2, 06. maj 2014 15:33)

Bez uvrede al bas si Koza, i koza bar nesto pametno uradi, daje mleko..
PA DA ZADRUGE RADE PO SRBIJI I DA IH NISU RASPRODALE BIVSE VLASTI SRBIJA BI BILA KAO AUSTRIJA..

dkg

pre 10 godina

Ljudi dok država ne shvati da je proizvodnja i na kraju izvoz jedino rešenje tj. dolazak svežeg novca iz inostranstva. Ovako dok bude podržavala preprodavce i secikese nikad nama neće biti bolje.

ludak

pre 10 godina

posto vidim da jedan od vlasnika ovde pise, hteo bih da ga pitam koliko te koze jedu ako je lucerka sa 1ha dovoljna za 14 koza i da li vrsite prskanje lucerke npr od bube?
cudi me podatak 1ha 14 koza pa ja radim 9ha lucerke 4 kosanja u toku godine bavim se uzgojem junadi i prodao sam u toku zime negde oko 4500 bala sena koje su bile visak, a verujem da dnevno bik pijede vise nego 4 koze npr...

Sultan

pre 10 godina

@(roger.ch, 6. maj 2014 16:22) pa kada već mi obični smrtnici u Srbiji plaćamo min. 10 evra za kilogram običnog kačkavalja od kravljeg mleka što je kudikamo skuplje nego u Švajcarskoj, ako možemo u sred Beograda osnovne životne namirnice da plaćamo isto ili više nego što koštaju u Švajcarskoj, ne treba da čudi što je luksuzni proizvod od kozjeg mleka skuplji ovde za srpske buržuje, nego za švajcarske. :)

Stojan

pre 10 godina

Te cene sto ste videli u ruskim maloprodajnim objektima nije merilo i za vase sireve,jer treba da znate sta sve ulazi u tu maloprodajnu cenu od 110 evra.Cena po kojoj su proizvodjaci tih sireva prodali uvozniku-ruskoj firmi nije veca od 30 evra za kg!

KOZA

pre 10 godina

Nije mi jasno kako ste dobili kredit od 1.7 miliona.Ako ste dali hipoteku na imovinu onda vam imovina vredi barem 2-3 miliona evra, opet neka prevara.Bolje ćutite

Zmaj

pre 10 godina

Besmislenog li teksta za 99,9% gradjana Srbije! Pa koliko su morali imati nekretnina da bi dobili kredit od 1.7 miliona eura(425 000 u proseku po osobi)? Dokle vise sa ovim glupostima?

Kole

pre 10 godina

Otkud to da taj skupi sir izvoze bas u Rusiju? Zar nije Rusija siromasna diktatura od koje treba sto dalje bezati? Stekao sam utisak gledajuci RTS, da mi samo u EU mozemo nesto da prodamo i zaradimo. Malko su me nehotice obmanuli?

Kosta Gogov

pre 10 godina

I mene interesuje kako se uzima kredit od milion i nesto dolara. Ja radim kao programer imam solidnu platu u odnosu na prosecnu i sumnjam da ce banka da mi da vise od 50k evra za stan. Interesuje me cisto onako, mozda resim da zasucem rukave.

Nikola PO-3

pre 10 godina

"Objekti su potpuno prilagođeni potrebama koza i jarića, pa imaju čak i zelene zavese, koje se digitalno podižu u skladu sa vremenskim uslovima".

Ovde sam srpsko ludilo na delu prestao da citam.

roger.ch

pre 10 godina

Za posao ok, svaka cast ali..
Neka neko od vas ode u banku pa trazi 1 milion € kredita, stavljam 1000€ da bi mu se smijali
Sve su to rodjacke relacije, neko je neciji pijun u igri i slicno
Ili su ti ljudi stvarno umjetniici pa su uspjeli dici toliki kredit, naci Ruse da im to uvaljaju

Nisam pesimista ali ako mi neko replicira kako omalovazavam neciji posten uspjeh neka mi samo kaze zasto ne pokusa isto kao sto je gospoda s kozama uradila

P.s. pa u Svicarskoj kg tog bijelog sira nije 30€

sirotinjo i bogu si teska

pre 10 godina

Sve je to super nego ako i neko mogao da mi pojasni gde ja kredit od skoro 2 mil. da uzmem pa da zapocnem posao?! Divan clanak ali izmedju redova pise nesto drugo!!

stastoreko

pre 10 godina

Čitam komentare i vidim da je od svega na Srbadiju najveći utisak ostavio kredit. Svi se pitaju kako, odakle, hoće i oni... Pa, nije kredit uzet za stan, kola ili tako nešto, pa da su bitna samo primanja i imovina. Uzet je za proizvodnju! Ej, proizvodnju, ne potrošnju! Jeste li čuli ikad za to?! Pita se jedan, nažalost prosečan komentator, kako se samo ušetao u banku i uzeo kredit. Pa, nije se samo ušetao, verovatno je imao dobro razrađen biznis plan između ostalog. Nije dizao kredit da kupi besna kola. I na kraju vidite da je opravdano dobio kredit, već je 70% vratio... Umesto da vas ovakvi tekstovi inspiršu, oni kod vas izazivaju zavist... Tužno...

Lav

pre 10 godina

@Kole - da izvoze u Rusiju jer tamo ima prebogatih krimosa koji to mogu da plate. Na zapadu posten covek moze da zivi lepo i da ponekad sebi dozvoli luksuz a u Rusiji ne. Zato ti pravac Rusija da se najedes sira od 100 eura.

koza2

pre 10 godina

Ovo bi bio predlog za oporavak privrede: Svakom radniku koga otpusti ova država neka se da recimo 5 koza, 5 ovaca ili krava.Svi koji još imaju imanje na selu mogu proizvioditi sir i predavati ga u zadruge pa zatim prodati Rusima.
Ako sete prodali imanje na selu možete napasati koze i ovce recimo na Kalemegdanu, to bi bila veoma velika turistička atrakcija, povećali bi i broj noćenja u gl.gradu

Ardbeg

pre 10 godina

Ne znam o kakvom belom siru od 30 Eura ovaj gospodin prica, ali ja kupujem koziji sir po 500 din. U svakom slucaju, svaka cast. Treba imati hrabrosti pa uci u ovakav posao. Preduzetnici su ono sto jednu zemlju vuce napred. Preduzetnicki duh je izgradio Ameriku i od nje napravio ekonomski najjacu zemlju sveta (molim da se pristalice Severne Koreje uzdze od komentara o javnom dugu Amerike), ne politicari, ne masoni niti bilo ko treci.

Ivan

pre 10 godina

nije ovo "vest" za Srbe. neko je zasukao rukave, rizikovao, uzeo kredit i svojim radom napravio nesto, a nije nikoga prevario, nista ukrao ... e, da ste napisali da su se Stanija ili Soraja okupale u kozijem mleku ... bilo bi tu vise komentara.

BREDA / NL

pre 10 godina

Svaka cast! Ja zivim u NL. zaista moram da kazem da je koziji sir veoma cenjen i skup! Skup je zato sto ga nema!!! Jako malo farmi sa kozama ima u evropi, a i to malo je uglavnom ( i hvala bogu ) bioloski koziji sir! Cesto sam i ja razmisljao kako da napravim neku uvozno izvoznu firmu samo za srpske sireve i pre svega koziji i ovciji domaci - Bioloski sir. Ja inace koristim samo koziji ili ovciji sir, a trgovac koji preodaje sireve na pijaci uvek sacuva neko parce PASANDELE ( kazu najbolji koziji sir!? ) za mene, mada mu ne uspeva stalno posto ga dobija veoma malo. Inace je takodje veoma skup!

Ardbeg

pre 10 godina

@Troll
Ja nisam to rekao. Hteo sam da kazem je masa onih koje mrznja prema Americi sprecava da vide kako je to neverovatna pica o uspehu. Takvi verovatno misle da je Severna Koreja prosperitetna zemlja u kojoj su ljudska prava maskimalno zasticenja. Inace, ni ja ne volim Ameriku. Poslednja cetiri njihova predsednika su po meni jedni od najvecih svetskih zlocinaca. Ni Rusija nije nista bolja, da se razumemo.

Swedenonline

pre 10 godina

Srspski sir? Ja pomislio kozji kad eto! Salu na stranu, bravo, ocekujem vas na trzistu Svedske, jesmo manji od Nemaca ali nas je vise sto cenimo ekolosku ishranu i nemislimo na cenu!

amos

pre 10 godina

@stastoreko, jesi li ti to nekad bio u banci i predao im odlican biznis plan, a oni ti se samo poklonili i rekli 'koliko treba'? Mozes ti imati biznis plan po kome nalazis dzabe dijamante u Savi i prodajes ih Americi izbrusene i u ogrlicama, ali ako nemas ozbiljnu zalogu za banku - pozdravi se sa kreditom. To ti prica neko ko je bio u banci, sa realnim i sigurnim biznis planom, ocenjenim od strane banke kao odlicnim i ostvarivim. Ali je sledeca recenica bila - a sad prelazimo na obezbedjenje, tj hipoteku - sta imate da ponudite. Ili to ili zirant, ili neka druga kompanija da garantuje za tebe.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Ovi ljudi su poceli sa tim kreditom od 1,7 miliona. Kako su ga dobili,nebitno. Ako hocete i imate uslove da gajite koze ili se bavite stocarstvom uopste,prvo krenite na malo. Sa 5 koza,ovaca,svinja...2 krave,pa polako,dan po dan. Ne morate odmah sa 600 koza.

prava stvar

pre 10 godina

Inspirativan tekst. Digitron u ruke. Koza dakle, moze da ti da nekoh 300 grama sira dnevno ako hranis i setas nju a ne kera koji galami i trosi a ne proizvodi nista..

Marko

pre 10 godina

Svaka im cast kad toliko skupo prodaju sir od koza koje nisu videle livadu. Mleko/sir od zivotinje sa livade dokazano ima vise vitamina i minerala, a pravi gurmani mogu da osete razliku u ukusu.

Mihailo

pre 10 godina

Е још само да набавимо пар милиона коза....
(Православ, 6. maj 2014 15:01)

Da, ovde je ipak najpogodnije tlo za ovce, ima ih na milione.

ceda

pre 10 godina

Samo da neznalcu ne lupetaju!
Kredit nisu sigurno digli od komercijalnih banaka i kolateralom u vidu imovine ili slicno... ovakav projekat se finansira od strane ozbiljnijih institucija koje se bave projektnim finansiranjem (ebrd, eu/ec, eib, itd).
Svaka cast ljudima sto su skupili m... i krenuli jako! I nek im je sa srecom.

arwen

pre 10 godina

Ja bih samo volela da znam šta tačno znači "jedna od tri firme iz Srbije koja ima pravo na izvoz eko proizvoda".
U tekstu se ne spominje ni slovo o organskom (eko) sertifikatu, a firmi iz Srbije sa "pravom na izvoz eko proizvoda" ima mnogo, mnogo više od 3.

SUMP

pre 10 godina

Svaka cast ljudima. Pre svega na ideji, kao i na hrabrosti da u ovako teskim vremenima pokrenu sopstvenu proizvodnju. Bar da imamo vise ovakvih vesti, Srbija ne bi bila u recesiji. Bravo za farmere!

biljana

pre 10 godina

Za one koji se pitaju kako su dobili kredit evo par informacija: jedan od vlasnika je i vlasnik DRUŠTVA SA OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PROIZVODNJU, PRODAJU, INŽENJERING I SERVISIRANJE MEDICINSKE I PROCESNE OPREME I INSTALACIJA MEDIKA-PROJEKT BEOGRAD, koje je vlasnik 72,54 % Beocapra.

Koliko je bitna industrijalizacija govore i podaci da Beocapra u 2013 ima prihod ca 95 miliona sa 26 zaposlenih, dok Medika-projekt ima prihod ca 172 miliona sa 18 zaposlenih i dobit ca 11 miliona... i tako u zadnjih par godina.
Zeim im da projekat Beocapra uspe, ali ce se sigurno dobro namuciti dok ne postave firmu na zdrave noge!

aleksa

pre 10 godina

Ne tako davno probao sam njihovu koziju surutku. Nije mi se svidela.Pre nego sto resih da napisem komentar pogledah sajt ruskog lanca ekskluzivnih prodavnica Azbuka vkusa. Nisam nasao njihov sir, ali isto tako nema ni tako skupog kozijeg sira. A ima ga iz celog sveta. Ako je tacno da su postigli najvecu cenu onda svaka cast.

mile

pre 10 godina

Sva logistika koju privrednici mogu da ocekuju od "drzave" ogleda se u sve vecim porezima i taksama. I tu je kraj svakog pokusaja... Osim ako niste "neciji"...

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Na kraju... Svakome ko je raspoložen da spava u proseku 6 sati dnevno, da za potrebe firme obavlja najširi spektar aktivnosti u proseku 12 sati dnevno, da uglavnom nema slobodnog hoda ni za praznik, da mu je svejedno da li je ponedeljak ili nedelja, da svakoga dana meri pritisak 160/100, da bude prinuđen da komunicira i sa šljamom i doktorima nauka (pravim kontrast), da založi sve što u životu ima (koliko go da ima), da trpi torturu banaka, veletrgovina i nesposobnost državnih organa, a da pri tome odbije više poziva da karijeru nastavi negde kao gasterbajter u mirnim i sigurnim vodama, iskreno preporučujem da počne da se bavi kozarstvom i preradom mleka u Srbiji na način na koji mi to radimo.

misa

pre 10 godina

Pitajte radnike kako vracaju kredit..., drugar radi kod njih i zimus su plate dobijali u siru a koze gladovale....
Svak cast na pokusaju bilo kakvog posla u Srbiji ali jedno su novine i slikanje a drugo realni problemi koji se i ne naslucuji iz ovakvih tekstova

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Vidim da se polemika vodi najviše oko toga kako je BEOCAPRA, preduzeće čiji sam jedan od suvlasnika, uspelo da obezbedi sredstva za ovaj projekat. Pre svega, ne mogu da ne primetim izrazito negativan stav prema jednoj zdravoj investiciji, koja treba da bude primer pokretačkog duha zasnovanog na domaćem kapitalu. Ali, evo odgovora na diskusiju... Jedan čitalac je izneo tačne podatke u vezi sa strukturom preduzeća i povezanošću mlekare "BEOCAPRA" sa preduzećem "MEDIKA-PROJEKT". U zbiru ova dva preduzeća prave godišnji obrt i reko 2 milona evra i zapošljavaju oko 45 ljudi sa prosečnom platom koja je iznad srpskog proseka. Kredit se ne dobija tako što se ušeta u banku, već tako što se krene sa biznis planom i obiju vrata desetina banaka i fondova. Naši su krediti podeljeni i nisu odobreni i dobijeni od strane jedne banke. Nekretnine dve vezane firme su procenjene na oko 1,5 miliona eura što je bila osnova hipotekarnog obezbeđenja. Osim toga vlasnici su založili svoje privatne nekretnine, a da ne verujete, niko nema više od po jednog stana. Sve nekretnine su stečene u prethodnih 20 godina. Krediti nisu uzimani svi kao investicioni, već su neki uzimani da bi se isplaćivali anuiteti već postojećih kredita. Čitalac treba da pogleda podatak da smo mi vratili već 1,2 miliona eura kredita, što je podvig, za razliku od onih koji su zakopali srpsko bankarstvo zadužujući se za stotine miliona neobezbeđenih kredita. Dodatni izvor sredstava obezbeđen je iz dokapitalizacije.

Srdjan Kovacevic

pre 10 godina

Još par informacija... Kozji sir na srpskim pijacama staje od 600 do 1200 dinara u zavisnosti od karakteristika (utrošak mleka, starost, tvrdoća i sl.). Naš sir, pandam onom siru koji se prodaje na pijaci za oko 1200 dinara, u maloprodaji staje do 1700 dinara, pri čemu je on opterećen sa najmanje duplo više troškova koje prodavac "domaće radinosti" na pijaci nema (posebne hemijske i mikrobiološke analize, debele marže trgovaca, nameti države na firmu, PDV i sl).
Sirevi kao što je u tekstu pominjani "Sir u kestenovom listu" je ekstramasni sir, sa plesnima i zrenjem. Ovo su izrazito osetljivi i posebno cenjeni sirevi. Proverite cenu nekog kozjeg "Triple cream" sira u maloprodajama u EU, ako ga uopšte igde i pronađete. U SAD, u malo boljim radnjama, ovakvi sirevi generalno staju od 40 do 100 dolara. U Rusiji su oni od 40 do preko 100 eura.
Usput, pitajte "domaću radinost" da li ima bilo kakvu analizu na prisustvo mikroorganizama u svom proizvodu i da li mu koze imaju veterinarski karton. Sve naše koze su umatičene i pedigrirane. Njihov uzgoj i ishrana su štalski, jer se drugačije ne može kontrolisati kvalitet životinja i mleka. Naše koze imaju ispuste da se slobodno šetaju. Hranu najvećim delom sami proizvodimo, a to su najkvalitetnija lucerka, mešavina žitarica, silaža, senaža, dodaci minerala. Naše koze jedu hranu sa njive koja je daleko zdravija od one "sa livade", jer je kombinovana i bez parazita. Naše koze provereno nemaju, recimo encefalitis i Q groznicu.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Što se tiče plata i "drugara koji je dobijao platu u siru"... Vlasnici ovog preduzeća, dinar za sebe nisu uzeli iz preduzeća već 5 godina, dok su uložili i založili sve što su imali... Radnicima se ne duguje ni jedan dinar, jer su sve plate isplaćene. U zimskom periodu proizvodnje NEMA. Tačnije januar i februar su zbog pirodnog ciklusa sušni meseci. Najveći deo firme je bio na kolektivnom godišnjem odmoru ceo taj period, kada firma nije prihodovala praktično NIŠTA. Da li se radnk zapita, od čega se isplaćuju plate i da li je normalno da 2 meseca gotovo ne radi uopšte ili radi sa minimalnim angažovanjem, a plata mu se redovno isplaćuje? Obzirom da smo bili prinuđeni na nužno smanjivanje plata (radnici su i dalje uredno primali veći deo u novcu) u zimskom periodu, radnicima smo podelili određenu količinu sira, jer smo ga imali na lageru. A mogli smo da budemo dripci investitori, da sve radnike zaposlimo na određeno, pa da ih u zimskom periodu u najvećem delu otpustimo i ponovo angažujemo na proleće - kako to mnogi rade. Npr. TELEKOM Srbija, kojem ogroman broj zaposlenih u poslovnicama radi na ugovor od 2 meseca. Ne, kod nas su svi radnici zaposleni za stalno. Radnik koji nije spreman da podeli sudbinu firme u jednom periodu i koji ne sagledava realne probleme i činjenicu da se niko ne bogati preko njegove grbače, već da se ovde gradi sistem od kojeg može da živi pristojno i stabilno, slobodan je da uzme svoju radnu knjižicu. Mi bolje od ovoga ne možemo.

Stojan

pre 10 godina

Te cene sto ste videli u ruskim maloprodajnim objektima nije merilo i za vase sireve,jer treba da znate sta sve ulazi u tu maloprodajnu cenu od 110 evra.Cena po kojoj su proizvodjaci tih sireva prodali uvozniku-ruskoj firmi nije veca od 30 evra za kg!

M.V.

pre 10 godina

@Malina sveza iz Meksika ,125gr 4 eura u ovom trenutku u Atini.Moze li mi ko objasniti zasto je onda u Srbiji otkupna cena 1 euro kg.
(parthena, 6. maj 2014 16:06)

Ti si stvarno nerazuman. Znas li ti gdje je Meksiko, a gdje je Srbija.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Kao jedan od vlasnika kompanije "BEOCAPRA d.o.o." i kao čovek koji je lično davao podatke novinaru koji je sastavio ovaj tekst, osećam potrebu da malo korigujem i dopunim ovaj članak.
Pre svega BEOCAPRA još uvek ne izvozi za rusko tržite već je to plan koji treba biti realizovan do kraja ove godine. U tom smislu naslov "Rusima prodaju srpski sir za 110 evra!" nije tačan (iako bismo iskreno voleli da je tako), već bi se samo moglo reći da ovakvi i slični sirevi na ruskom tržištu mogu da staju i do 110 evra po kilogramu. Shvatamo potrebu da se povremeno pišu afirmativni tekstovi o srpskoj proizvodnji, ali "Beocapra" se u svom poslovanju svakodnevno susreće sa mnogobrojnim problemima, kao i većina srpskih proizvođača hrane i smatramo da se i o njima mora izneti koja reč. Nerazumevanje i ucenjivački stav pojedinih trgovinskih lanaca, nezainteresovanost banaka za ulaganje u privredu, statičnost nadređenih državnih organa, kao i njihova neretko neorganizovanost i "zastarelost" ozbiljno ugrožavaju opstanak srpske proizvođačke privrede. Kako god, "Beocapra" je ozbiljna investicija, koja uspeva da preživi isključivo nadljudskim naporima njenih vlasnika i zaposlenih. Zato i ne tražimo od novinara da nas "hvale na sva zvona", već da napišu objektivne i tačne informacije, bez previše improvizacije i navođenja čitalaca na zaključak da u našem poslu "sve cveta".

djura

pre 10 godina

Niko nije usetao u banku i uzeo kredit nego je poceo da radi i video perspektivu i imao m... pa tada usao u banku .a mi svi da prvo nesto pocnemo da radimo pa kada nas bude bilo mnogo dolazice bankari kod nas .ovako ako mislimo da su usli ,uzeli i izasli nismo normalni svi zajedno.pozz

V_DJ

pre 10 godina

@(koza2, 06. maj 2014 15:33)

Bez uvrede al bas si Koza, i koza bar nesto pametno uradi, daje mleko..
PA DA ZADRUGE RADE PO SRBIJI I DA IH NISU RASPRODALE BIVSE VLASTI SRBIJA BI BILA KAO AUSTRIJA..

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Ostao sam dužan... Ovo što je napisano, parafraziram "jedna od tri kompanije koja ima dozvolu za izvoz EKO proizvoda" je neprecizno rečeno. Tačna je informacija da tek 4 mlekare u Srbiji (Subotička, Šabačka, Somborska, Beocapra i još neke sladoledžije koje se bave drugom vrstom proizvoda) imaju dozvolu za izvoz svojih mlečnih proizvda u EU. Takođe, tek 5-6 mlekara u Srbiji ima dozvolu za izvoz svojih proizvoda na tržište Carinskog saveza (Rusija, Belorusija, Kazahstan). Mi ćemo imati dozvolu u narednih 30 dana. Inače u Srbiji ima oko 250 mlekara raznoraznih, malih velikih. Nemojte misliti da je izvoz hrane životinjskog porekla (meso, mleko, jaja, med, riba) rutinska stvar. Ne. Zahtevaju se posebni uslovi u proizvodnji, potpuna usaglašenost sa regulativama tržišta na koje izvozite, dolazak inspekcija iz zemalja u koje želite da izvozite u cilju pregleda vašeg objekta, ispunjavanje određenih normi i standarda. A sve to traje i košta i vrlo je kompleksna procedura. Mi (i Subotička mlekara zajedno) smo aplicirali za dozvolu za rusko tržište pre više od godinuipo dana i tek sada smo blizu dobijanja te dozvole. Kinu čekamo više od godinu ipo dana i još ništa. Potrebni su ogromna energija, strpljenje, ekspertiza, posvećenost i finansijska ulaganja da vaši prozvodi uopšte i mogli da se nađu na ino-tržištu... Da, sirovo mleko se tri puta mesečno šalje na analizu u akrditovanu laboratoriju (i naše i svakog našeg kooperanta), baš kao i gotovi proizvodi i higijena u proizvodnji.

Pele '92

pre 10 godina

Ovo su divne vesti za mene, ja imam veliku organsku farmu i planiram saranju sa Beokaprom. 300 litara mleka svakoga dana donosiće mi preko 500.000 dinara mesečno. Sutra zovem Srđana!

V_DJ

pre 10 godina

Kao prvo, nije mogao da udje u posao, ako nije imao nekog ko moze da ga progura na Rusko trziste...
Kao drugo,da neko krene 2 po 2 ( koze, krave, krmace ) nece uspeti, jer pojedu to sto si dobio od njih...gorivo je 150 din, seme Deteline ( Lucerka, Kravarica ) od 800 g je 4000 din... baliranje, prevrtanje, kosenje trave to znaju samo oni koji su proizvodili, jedna koza od 2 god ( muzara ) kosta od 150-200€ pogotovo punomlecne...
A sir, kajmak, mleko je skupo, ne zato sto ga nema, nego zato sto Koza nece da jede bilo sta, zna se sta koza hoce, a sta nece da jede..
Inace kod nas SELJAKA, se kozijm mlekom leci astma kod dece u 100% slucajeva, ne ono iz tetra paka nego ono iz koze, samo sto se skuva... A to mnogi gradski ljudi ne znaju.. Kao i deca, jednom sam gledao, na tv neka anketa, pita voditeljka devojcicu mozda ima 10-11 god, ko proizvodi mleko, a ona kaze fabrika, ali vazno je da joj je mama kupila telefon od 250 €. Dokle je nase drustvo doslo...
Da nije zalosno bilo bi smesno..!!

ludak

pre 10 godina

posto vidim da jedan od vlasnika ovde pise, hteo bih da ga pitam koliko te koze jedu ako je lucerka sa 1ha dovoljna za 14 koza i da li vrsite prskanje lucerke npr od bube?
cudi me podatak 1ha 14 koza pa ja radim 9ha lucerke 4 kosanja u toku godine bavim se uzgojem junadi i prodao sam u toku zime negde oko 4500 bala sena koje su bile visak, a verujem da dnevno bik pijede vise nego 4 koze npr...

dkg

pre 10 godina

Ljudi dok država ne shvati da je proizvodnja i na kraju izvoz jedino rešenje tj. dolazak svežeg novca iz inostranstva. Ovako dok bude podržavala preprodavce i secikese nikad nama neće biti bolje.

oggy

pre 10 godina

Bravo. Svaka čast. Ako uspete da nađete još kooperanata i probudite srpsko stočarstvo vi ste zaista firma za primer. Samo napred i neka je sa srećom.

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Pomenutih 13 koza na jedan hektar je još jedna interpretacija novinara. Suština je da po pravilniku organske proizvodnje prosto morate da imate za svakih 13 koza 1 hektar zemlje koja se može koristiti za slobodnu ispašu ili pripremanje hrane za životinju. Da bi se mleko moglo proglasiti organskim potrebno je da se obezbede uslovi ishrane živtinje organskom stočnom hranom, da se ispoštuje zakon o dobrobiti životinja, da se ispoštuju norme objekta u kojem se životinje drže, da se ispoštuju smernice zaštite životn sredine. Kada se govori o govedima, tada je to 1 hektar za jednu kravu. Samo se sertifikovano mleko, to jest ono koje dokazano zadovoljava gore navedene uslove, smatra organskim. Tačnije, ne dozvoljava se da proizvođač mleka samoinicijativno proglašava i deklariše svoj proizvod kao organski. Naše mleko još uvek nije organsko, i zato ga tako ne deklarišemo, ali smo na putu da to postignemo u narednih 2 godine. Procedura je duga.
Pre nego što prokomentarišete cenu sira (ili bilo kog drugog proizvoda) trebalo bi da ga poredite ne sa nečim sličnim, već sa nečim suštinski komparativnim. Cena sira se kreće od 5 eura do preko 100 eura po kilogramu u Evropi, što zavisi od mnogo faktora. Baš kao što se rakija prodaje od 400 dinara do 5400 po litri, ili vino od 200 dinara do 10.000 dinara. uostalom kravlji sir na pijaci staje 400 dinara, a u recimo Maxiju preko 1000. Svaka roba ima svog kupca i Srbija bi trebalo da shvati da svetu može da ponudi nešto više od "zaleđenog voća".

Sultan

pre 10 godina

@(roger.ch, 6. maj 2014 16:22) pa kada već mi obični smrtnici u Srbiji plaćamo min. 10 evra za kilogram običnog kačkavalja od kravljeg mleka što je kudikamo skuplje nego u Švajcarskoj, ako možemo u sred Beograda osnovne životne namirnice da plaćamo isto ili više nego što koštaju u Švajcarskoj, ne treba da čudi što je luksuzni proizvod od kozjeg mleka skuplji ovde za srpske buržuje, nego za švajcarske. :)

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Što se tiče prolaska na rusko tržište to je, skoro pa "Sizifov posao", ili bolje reći "muke Tantalove", pošto bi na kraju trebao da se zaista realizuje. Složena i duga procedura, zbog čega i ne treba da čudi činjenica da tek nekoliko mlekara (i nešto više) mesara može da izvozi svoje proizvode u Rusiju. Zlatni primeri su Šabačka mlekara i Zlatiborac.
Niko nas ne gura na ruskom tržištu, već je to još jedna u nizu aktivnosti koju je potrebno sprovesti. Dakle, treba pronaći prave i pouzdane partnere, koji imaju "moć" da distribuiraju visokokvalitetne i skupe proizvode ka za to namenjenim maloprodajne objektima. Mi u ovom trenutku pregovaramo sa 3 ruska partnera, za tržište Moskve i Sankt Petersburga. I to je vrlo osetljiva problematika, jer je potrebno izdržati 60-90 dana investranja u proizvodnju bez naplate (uglavnom nema avansa). Osim toga, treba investirati i u marketing i ulistavanje u bjektima. Realno, za naš obim očekivane prodaj, početna investicija u rusko tržište je oko 100.000 Eur-a. Zato nam trebaju povoljni bankarski krediti za trajna obrtna sredstva.
Neko je pomenuo elitni lanac "Azbuka Vkusa" u Moskvi. To jeste dobar primer objekata u kojima želimo da prodajemo naše proizvode. Cenu od 110 Eura po kilogramu sam notirao u objektima "Globus Gurme" elitnog maloprodajnog lanca u Moskvi, i to za sir u kestenovom listu, koji Francuzi proizvode pod nazivom "Banon" (jedan od najstarijih i najcenjenijih sireva).

Srđan Kovačević

pre 10 godina

Stojane,

Pročitaj ostatak komentara. Objasnio sam da mi taj sir nikako ne prodajemo za 110 EUR-a po kg, već da je to interpretacija novinara koji je pisao članak i itekako smo upoznati sa maržama distributera i maloprodaje, s obzirom da smo malo "istraživali" rusko tržište (i još po neko). Ali to je stvar distributera. On mora da se izbori za cenu koja će na polici biti prihvatljiva za krajnjeg kupca. Mi smo predaleko od cene od 110 EUR, niti nam je to realan reper. Sticajem okolnosti pa se između ostalog trgovinom bavimo već 20 godina, a Beocapra je na tržištu Srbije i okolnih zemalja prisutna već četvrtu godinu.