Nedelja, 27.04.2014.

12:52

"Zbog Ukrajine moguć slom u Evropi"

Šef nemačke diplomatije Frank-Valter Štajnmajer rekao je da razume strah ljudi od rata i ocenio da je situacija u Ukrajini najteža kriza od kraja Hhladnog rata.

Izvor: Tanjug

"Zbog Ukrajine moguæ slom u Evropi" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

Frle

pre 10 godina

Korumpirani,licemerni politicki favoriti EU su za saku dolara dozvolili amerima da Evropu uvuku u rat. Naravno,zemlje evrozone ce ga i platiti.
Za ovakve treba osnovati medjunarodni sud !

fyi

pre 10 godina

@Mile Kostic: Samo mala korekcija: Rusija nije 20 puta veca od Srbije, kako ste naveli, vec jedno 200 puta tj. Srbija (zajedno sa Kim) ima 88.361 km2, a Rusija 17.098.242 km2. Da je veca samo 20 puta, bilo bi oko 1.7 miliona km2. Samo evropski deo Rusije je preko 40 puta veci od cele Srbije.

Nikola

pre 10 godina

Ja se jako plasim ovakvih stvari i izjava. Uvek je potrebna jedna iskra pa da sve pocne da se raspada. Pomislio bi da je 21 vek doba nove renesanse, tehnoloskih i medicinskih otkrica kad ono imamo zemlje gde se puca i ratuje. I to na kraju bez ikakvog cilja.

Slobodan

pre 10 godina

Slom Evrope je počeo 1999 napadom na suverenu evropsku državu - Srbiju bez mandata UN, uz divljačku okupaciju i otimanje Kosova i kasnije priznavanjem jednostranog otcepljenja. To je okidač, kao i izgovor za sve sadašnje i buduće slomove, separatizam, lokalne konflikte i na kraju - slom Evrope. Ukrajina samo sledi naš primer na isti način, istim metodama, nama već poznatim, pre ili kasnije na red stižu Škotska, Flandrija, Katalonija, Baskija, Pridnjestrovlje, Veneto,Makedonija/Grčka, Pa opet BiH, a ako se plamen nacionalizma i separatizma kao i ispravljanje istorijskih granica nastavi ... tu su i Italija-Hrvatska oko Istre i nekih ostrva, Korzika, ... i ko zna još ko. Dok Evropa shvati da joj je jedini neprijatelj kome to sve i ide u interes - Amerika a da su Rusi u stvari na istoj strani, biće kasno.

Evropa u Srbiji

pre 10 godina

Napad na Rusiju je pripreman još od dogovora o smanjenju atomskog naoružanja. Jedino što se u te planove nije uklopila Severna Koreja. Zapadu ne bi smetali ni Sirija ni Ukrajina.
Ovako ono što moraju uraditi, po karakteru, je preko Ukrajine.
Jednom osvajač - uvek osvajač.
Cena za Evropu je prevelika, ali ona će to uraditi.
Nama je preostalo da gledamo i primimo normalne evropljane kod nas kao izbeglice...

Suvereni demokrata

pre 10 godina

Rusi nisu smeli pustat Nemacku sa lanca,od kad se to desilo nema mira u svetu,Amerikanci su slabi bez Nemacke,verovatno ce ih Rusi morat ponovo stavljat pod kontrolu,odmah se i Hrvatska povampirila ,a to treba sve smirivat.

Mark my words

pre 10 godina

@EU-CRO

Mogu nabrojani da beze ali ne mogu da pobegnu...

Pausalno,pausalno ...

Istorijski, u veoma kratkom periodu manjem od dve decenije je ekonomski interes, pa i bezbednosni bio na zapadu, u EU. Ali ne vise ... Eu je iscrpljena,i na prekretnici. Posmatraj kako se arhitektura i procesi u Evropi menjaju. I Bugari su u Eu, i Rumuni... sada i Hrvati ... A Grci?

Ko misli da je EU kraj puta za te nacije, i da je kraj istorije... Taj je naivan, neinformisan ili glup. Gledajte i pamtite.

Deda Mraz

pre 10 godina

А замислите сад овај сценарио:
ЕУ и Русија одбаце амерички фашизам, рукују се око Украјине, врате Крим Украјини, Руси пусте гас, а Немци протерају НАТО фашисте из Европе. Потом, Руси ЕУ дају сировине, а ЕУ Русији да правнополитичку помоћ за уређење земље и индустрије (без фашиста из ММФа и сличних лихварско-пљачкашких секти). Без агресије, без уцене. За 20 година, Европа и Азија би биле бастион напретка, културе и доброг живота.

Али овако... Руси заврћу гас, Амери потпаљују ватру, Европа плаћа цену своје килавости према Америци, Украјина се распарчава као Југославија... Докле ће Европа трпети Америку?

Konsultant

pre 10 godina

@underground

Dobro je da si ti objasnio nemcima sta treba da rade. Jadni oni, sta bi oni da tebe nema da im postavis smernice ekonomske politike....

hahahaha... O Boze, da li je ovo moguce? Sta covek moze ovde da procita... koliko ljudi elementarno ne razumeju procese koji upravljaju i njihovim sopstvenim sudbinama.

Da, da, Nemci ce da odustanu od ruskog trzista. Svakako, samo ti cekaj ...

Stefan

pre 10 godina

Onaj ko je stvarao krizu u Ukrajini je na to i racunao. Da se slomi Evropa i postane marioneta. Samo da utvrdimo sa sigurnoscu, ciji je to genijalni plan, Rusa ili Amerikanaca.
(Legionar, 27. april 2014 16:36)

Buduci da je Rusija deo Evrope, i da ce u ovom sukobu izgubiti i EU i Rusija, ne vidim zasto bi oni pravili ovakvu krizu. S druge strane, Amerika ovde moze samo da profitira, kao uostalom i u oba dosadasnja svetska rata.

Konstatacija

pre 10 godina

Koliko se secam, hteli su napraviti crvstu Evropsku osovinu MOSKVA, BERLIN, PARIS! Medjutim, otkako je nastala kriza u Ukrajini, gde su se umesali kauboji koji su podrzali ilegalno-fasisticku vladu, nastala je nova osovina PARIS, BERLIN, VARSAVA! Eto, sad imaju rezultat te nove osovine. Evropa umesto da je pruzila iskrenu i prijateljsku ruku Rusiji, oslonili su se na kauboje, kojima je interes da u Evropi vlada kaos, pa cak i rat, kako bi profitirali. A taj kaos poceo je 1991 godine cepanjem Jugoslavije, priznavanjem njihovih Republika i Pokrajine nekim novim drzavama.

Tako ti je to

pre 10 godina

@Xim

Imas ti jos da se vozis do tih IQ 86?

Kakve samo gluposti govoris.... To sto EU ne odgovara rat na njenoj teritoriji, ili kriza ili lokalni konflikt ... to ne znaci da ga USA ne moze ili ne zeli izazvati.

Ti si u istom kosu sa tom hipnotisanom gomilom koju pominjes. Informisi se malo kako svet funkcionise, kao i procesi.

EU ne treba konflikt - NATO (USA) treba kriza - zakljucak je bice krize i konflikta. Uvek ce naci agente da to sprovedu.

Vidis Ukrajinu - sacica bandita sa ulice uz medijsku podrsku je dosla na vlast. Ko ih podrzava? NIKO ! 2% glasaca. Jel bilo tih izbora gde su ovi dosli na vlast. Ali to ne znaci da sad ne mogu gurnuti svih 100% glasaca u rat.

Tako to funkcioise, 86-ersi.

EU-CRO

pre 10 godina

Nije EU kriva što Litvanci,Ukrajinci,Gruzijci,Latvijci,Poljaci,Česi..bježe od Rusije prema Zapadu.Oni su živjeli dugo s Rusima,pa sad bježe od istih.

ohyeah

pre 10 godina

Naj veca kriza od kraja hladnog rata?!?
Eto, svima nama s prostora bivse Jugoslavije ova izjava govori o tome koliko im je stalo do svih nas. Poklasmo se zbog Evrope i demokratije, stotine hiljada ljudi stradalo ali eto, ipak nije bilo dovoljno kriticno za Evropu. Da smo pametni pa da se ujedinimo i oteramo sve u PM!!!

Mile Kostic

pre 10 godina

Americi zavanoj NATO je trebalo 1700 aviona i 20 hiljada tona bombi protiv Srbije i Crne Gore. Ako se to pomnozi puta 20 koliko je Rusija veca, znaci treba im oko 34,000 aviona i oko par milijardi ljudi da budu dostojni protivnici Rusiji.

Tako je to kada...

pre 10 godina

@nn

A da li si mozda pomislio da nije slucajno sto te nabrojane zemlje nisu u NATO? Mozda ...

Naravno da bi da vec jesu u NATO to znacilo da ne bi ishod bio ovakav po Gruziju i Ukrajinu... ALI ONE NISU U NATO-u... i nece ni biti, jer NATO a pre svega EU ne zele rat sa Rusijom zbog takvih zemalja. Niti mogu da ga dobiju, niti zele da ga zapocnu. EU ce se pocepati ako udje u veci konflikt sa Rusijom, i o tome govori ovaj Nemac. Steta koju ce trpeti Nemacka je puno veca od stete koju ce trpeti Grcka ili Estonija. Ili USA.

Gruzija je mislila da ce NATO pohrliti u pomoc cim Sakasvili zapocne... ali su se prevarili, NATO ih je prepustio Rusiji, a tog rezima vise nema.

Isto to sada misli Ukrajina, i zato ce proci kao Gruzija. Kad zapocnu rat prepusteni su sami sebi i Rusiji. Ali ne verujem da ce im EU cak dopustiti ni da ratuju sa Rusijom. Zbog sebe same tj zbog gasa i nafte.

underground

pre 10 godina

Sto pre razmotiraju dogovorenu ekonomuju sa Rusima, bolje ce biti za somace potrosace. Vreme je, da se ceni domaci kupac iz EU vise negi ruski, jos bolje vise id kinezkog. Ako ruski kupac zeli EU robu nek dodje po nju u suprotnom nista. Kapacitet proizvodnje je ogranicena, pa sada ili to namenis domacem potrosacu i manje stranom. Nemci su mogli bolje da izdejstvuju plin kojeg kupuju od Rusa, a ne da Rus uslovljava otvorite fabrike kod nas, greska. Ako hocete sa kupujemo plin onda uvozite avtomobile od nas. A ne ko sada otvorise fabrike po rusiji a plin jos uvek rade rusi sami. Da su pregovarali kako treba ne bi bilo absolutno vise nilakvog problema.

EU Citizen

pre 10 godina

Nemci kukaju jer su ulagali u Rusiju, uprkos upozorenjima pametnih ljudi da je to ćorav posao, pa sad ne bi da plate za svoje greške, ali platiće, velikim gubitkom pozicija i uticaja u idnosu na SAD i Britaniju, i to demagoško kukanje ove komunjare sigurno neće izmeniti. Osim toga, jedini slom koji preti je potpuni slom Rusije, ako nastavi da izaziva, bilo ekonomski ili i vojni, zavisno od toga koliko velike gluposti odluče da naprave.

mirko kojotovski

pre 10 godina

Americki placenici su usli u Evropu 1944. videvsi da je djavo odneo salu.Rusi su marsirali za Berlin a ni Atlantik nije bio daleko.Americki igrac i kupac Adolf je bio na slomu.Uvidevsi da ce tzv.komunisti pobediti i izbaciti kapitalizam iz Evrope krenuli su da pokusaju zadrzati sto se bude moglo.Staljin je opet samo imao cilj izvuci usi Adolfu jer je i on pijun bio istih igraca kao i Adolf.Naravno da su Ameri uspeli zahvaljujuci Staljinu.Sve naciste i zlocince su spasili i odveli ih preko bare da rade za ciu nasu un i ostalu bandu.Neki su opet preko Vatkana prebaceni u Argentinu.Novac i bogatasi pobedjuje u ratovima.

neprijatelj

pre 10 godina

@ i.j.kv; Žaki; ja se ne bojim.. otpor je u Ujedinjenom kraljevstvu. To je sukob u EU koji se mora odigrati. Osovina UK-USA se mora prelomiti, ili pre, izolovati. Nemci su samo ‘kajla’, osigurač, ali ako taj osigurač iskoči i reši da potkajluje osovinu EU-Rusija, svet će se promeniti. To je najveći strah SAD. Nemci imaju kapacitet za to, oduvek su želeli 'bolji svet', iskreno, i nisu se libili da polože žrtvu za njega. To što je to bilo zloupotrebljeno, nije promenilo Nemce.
Ako Škotska istupi, biće dobar momenat za prevrednovanje svih vrednosti. To može biti važan momenat, odatle 'izmišljen incident i pretnja' Rusije upravo u Škotskom vazdušnom prostoru. Uvod u referendum - upozorenje.

Ovu generaciju čeka ogroman posao. Pre ili kasnije, na ovaj ili onaj način. 'Stvar' - istina se više ne može gurati pod tepih i izbeći

Xim

pre 10 godina

Kako se narod u Srbiji pali na ovakve vesti i na uzdizanje Rusije u nebeske sile!!! :D A ja od prvog dana pokusavam da bar prijateljima objasnim razumno da tu rata nece biti uopste, a tek nekog Svetskog rata. Ko bi ratovao? Rusi da krenu u rat sa Ukrajinom ne smeju jer bi unistili svoju zemlju i ekonomski i teritorijalno!! NATO i EU nece rat na svom tlu sto je normalno i logicno. Al narod u Srbiji sa "nverovatnim" prosecnim IQ-om od 86 cini mi se, je najpametniji i sve zna!! :D Smeh...

Miodrag

pre 10 godina

Pa sto ste cackali? Oduvek sam govorio da je Evropi draze da napadaju Ruse nego leba da jedu. I kada bi se sada sve stisalo, ubrzo bi opet nesto rovarili oko Rusije.

Legionar

pre 10 godina

Onaj ko je stvarao krizu u Ukrajini je na to i racunao. Da se slomi Evropa i postane marioneta. Samo da utvrdimo sa sigurnoscu, ciji je to genijalni plan, Rusa ili Amerikanaca.

mikin

pre 10 godina

Da, moguc je slom u Evropi ... samo nastavite da gurate i podrzavate one puciste u Kijevu na celu sa Jacenjukom. Od sloma Berlinskog zida sve sto ste obecali Rusima, izigrali ste. Nema dogovora i situacije u kojoj niste izigrali Ruse. Mislim da je tome dosao kraj i da ce se Rusi zaustaviti onda kada budu osetili da su sigurni. Do tada nikakvi Keriji, Obame, Merkelove i slicni nece ih ubediti u drugaciji pristup. Secam se one stare poslovice .... ko se jednom opece na vruce mleko duva i u jogurt.

Ipak ne

pre 10 godina

@Mazohizam

Malo pojasnjenje... mi mozda zelimo u EU, ali mi nismo EU. Tako da, ako ikada budemo clan tada treba da vodimo zajednicku politiku. A do tada... neka EU sama i bez nas resava problem koji je sama napravila...

Analiticar bez emocija

pre 10 godina

Štajnmajer je sasvim u pravu. I njegova sefica, kancelarka Merkel misli isto to ali zbog „mira u kuci“ odnosno u alijansi ona to javno ne govori vec sasvim retko i sa rezervom. Americka vojska je u Nemackoj od kraja Drugog svetskog rata i Nemci se celo vreme osecaju na neki nacin okupiranim od strane prvo SAD a zatim i ostalih clanica alijanse. Svako kome ovo nije jasno neka zamisli situaciju da npr nemacka vojska kontrolise teritoriju Amerike, ako je to uopste moguce zamisliti. Rusija je sa druge strane dosta doprinela da ova nemacka vlast toliko dugo vodi nemacki narod jer upravo je rusko trziste razlogom ekspanzije nemacke privrede i to Merkelova jako dobro zna. Ako ovde na zapadu pricate sa vlasnicima firmi oni se uzasno plase sankcija i gubitka ruskog trzista i protiv su zvanicnih stavova svojih vlada jer oni jednostavno zavise od tog trzista. Nedavno su na holandskoj TV prikazane firme koje su propale preko noci poslujuci sa Ukrajinom i zato se privrednici jako plase sankcija Rusiji. Ako se ovome doda da i sa druge strane evropska privreda uveliko zavisi od ruskih energenata onda je klupko prakticno nemoguce razmotati. Ovde se u komentarima moze procitati kako pojedinci misle da se gas moze zameniti ugljem, drvima, vetrom ili nekim skriljcima zaboravljaju da je za to potrebno menjati celu infrastrukturu i to u jako dugom periodu.
Jednostavno Evropa ne sme uvesti sankcije Rusima zbog sebe jer jeftinije je izgubiti Ukrajinu nego uvesti sebe u corsokak,

Bolero

pre 10 godina

Podela je jedino mirno resenje.Poljski deo Poljacima, Ukrajinski Ukrajincima, Ruski Rusima, i tako nastaviti u celoj Evropi i EU , a onda svima ponuditi federalnu EU sa jedinstvenom valutom, vojskom, kongresom, predsednikom. To je jedina mirna opcija , zadrzati NATO kao EU Army+ ko hoce pod EU komandom na teritoriji EU , sve ostalo je mlacenje prazne slame americkih lobista i kvazi politicara.,

AlekS

pre 10 godina

Slom ili ne u rukama je zapada. Oni (zapad) imaju instrumente uticaja na Putina. Demontirajte raketni stit u Rumuniji a za uzvrat Rusija ce vam prepustiti uticaj u Ukrajini jer je svesna da zbog americke ukrajinske zajednice nece moze da ih drzi (Ukrajince) pod okupacijom dugo. Zato kompromis: demontaza stita u Rumuniji za uticaj u Ukrijani.Nakon toga sama Rusija ce da bude uvidjavna prema zapadu. ne moze se napadnuta zver saterati u cosak a da se nema sredstvo za neutralisanje,Tokom kubanske krize 1962 nakon resenja ljudska pamet koja je univerzalna je sklonila i Hrusciova i Kenedija. Tako treba da bude i ovaj put, inace ce vodja sveta imati najmanje tri reci u svom imenu a takva imena nemaju ni Rusi ni Amerikanaic vec Azijati. I konkretno to su Kinezi, a to vam ni jednima ni drugima ne treba. Poslusajte to sto pisem. Ali i ne morate, jer i sami znate sta vam je ciniti. Jednom recju : kompromis a a nakon toga priblizavanje Rusije i USA jer samo to vodi vas i sve osatle napred. A oko Krima se dogovorite. Moze i ovako i onako. Rusi ga vrate i postane republika. Ili ne vrate i postane tampon zona kao nezavisna drzava. U ovom pravcu ce se razvujati ova kriza i zato niko ne treba da se seiri na tudjoj uci. Pogotovo mi u ovoj Srbiji. Usput pripazite ( upuceno i to USA i to Rossia) na ostale koji jedva cekaju da dok se vi svadjate uspostave svoju dominaciju.
(lalo, 27. april 2014 13:50)

Ta "ideja" koju ti zagovaras su Rusi "kupili 91'. Putin kaze "nikad vise".

nn

pre 10 godina

Pa u proslosti je upravo najvise Nemacka bila protiv priblizavanja Ukrajine u NATO pakt i EU. Da su Ukrajina i Gruzija primljene u NATO pakt sredinom 2000 tih godina tj posle ruzicaste revolucije 2005 u Ukrajini i dok je u gruziji bio predsednik bio bese salikasvili , ne bi se desila ni Juzna Osetija, Abhazija a ni Krim, jer Rusija ipak ne bi imala hrabrosti da ratuje i podrzava ratove u clanici NATO pakta.

Nikola PO-3

pre 10 godina

U pravu si Stajnmajeru, zato ostavite Ukrajinu na miru i prestanite da podrzavate fasiste u Kijevu. Ukrajina moze preziveti samo politicki, a pogotovu vojno neutralna. Sve drugo ce je odvesti (vec je odvodi) u rastakanje a vi, EU, zajedno sa vasim nalogodavcem SAD, odgovorni ste za to. Pazite da rastakanje Ukraine ne rastoci i vasu ucenjivacku i nepravednu (Kosovo presedan) EU. Opasuljite se dok je vreme inace cemo se svi prziti u neutronima i protonima.

flx

pre 10 godina

Gospodine Stajnmajer, resenje je prosto, ako se svi u Evropi drzimo nuznih principa:
1. Evropa - Evropljanima
2. Evropa nije NATO
Samo na tim principima, Evropa ce ostati najprosperitetniji i najhumaniji za zivot kontinenent na planeti. To ne iskljucuje ni Ameriku ni Rusiju, ali samo jedinstvenija i nezavisnija Evropa moze da sacuva svoje mesto u svetu.

radivoje pantic

pre 10 godina

Ne zbog Ukrajine, vec zbog Kosova sa kojim ste otvorili Pandorinu kutiju i pogazili helsinski ugovor o nepovredivosti granica u Evropi.

Nenad

pre 10 godina

Igrali ste se po Balkanu bez plana slusajuci Americke lobiste,crtali granice,priznavali drzave,bombardovali ste gde ste hteli i evo sad se vratilo i polako Evropu vodi u veliku krizu.
Dok ne ocistite EU dvoriste i ne definisete smisao jedne takve organizacije
necete nikad izaci iz krize.

Marko

pre 10 godina

Ne zamlacujte se ljudi sa nekim globálním ratovima. Samo su dva nacina na koji ce se resiti kriza u Ukrajini. Jedno resenje jeste da se vlast iz Kijeva povuce vojno iz Istocne Ukrajine ali nastaví sa sporadicnim provokacijama a da Rusi ostanu pri stavu da nece ulaziti u Ukrajinu i nastave sa dosadasnjom politikom prema Ukrajini ( ekonomski pritisak). Druga varijanta jeste da Kijev pokusa sprovesti napad na proruske aktiviste i da Rusi udju u istocnu Ukrajinu i jednostavno je stave u protektorát. Ne brinite, nece se sukobi siriti, Rusi ce to lokalizovati. Ne postoji teoretska sansa da se ijedna strana vojska usudi uci u Ukrajinu da ratuje protiv Rusije. Ni Rusi nemaju interes da gaze do Kijeva. Dakle ako se rasplamsa, ostace u okviru istocne Ukrajine.

treba znati

pre 10 godina

Koliko samo nepoznavanja od onih koji kritikuju inolvirnoas SAD u evropsku bezbednost. SAD su, zajedno sa Kanadom, jedine izvan EVrope,potpisnice Helsinskog finalnog akta 1975, zbog nemerljivog doprinosa koje su SAD, zajedno sa Kanadom, pruzile Evropi u oba svetska rata. Zar je potrebno podsecati da je Evropa pobedila zlo na sopstvenom kontinentu, tek onda kad su SAD odlucile da vojno intervenisu. Setite se filma The longest day. I prisetite se da SAD nisu bile te koje su 1991.priznale nezavisnost Slovenije i Hrvatske, vec su to ucinile u prolece 1992. Da, EU je gresila i nastavlja da gresi i sada placa cenu svoje nesposobnosti sto je dozovlila da se Jugoslavija raspadne. Sadasnja kriza u Ukrajini je samo odlozeni efekat te pogresne politike.

Žalosna Sova

pre 10 godina

Nekada sam bio veliki entusiasta kad je bila u pitanju EU. Danas ne. Dozvoljvaju da im se SAD mešaju u sve. Mislio sam da će se od Jugoslovenske nešto naučiti

ja se ne bojim

pre 10 godina

Strah Evrope je odavno planiran i sceniran bas od te iste Evrope zajedno sa US. Ja zivim u EU i nemam straha od Rusa niti Ukrajinaca (pod ovima mislim na vecinu naroda , ne desnicare koji nekako u nasoj svesti predstavljaju Ukrajinu ovih dana). Plasim se Evrope koja je koncipirana nekih davnih godina hladnog rata i idejno i konceptualno se nije pomerila zncajno od tog trenutka. Povrsne slike o multikulturalnom raju unutar bedema su samo dimna zavesa za odsustvo ideala, boljih koncepta, birokratiju koja ima gotovo svu vlast pored krupnog kapitala i ne odgovara nikome... Bedem je gradjen da bi se odbranilo ono sto je unutra a lako napadalo ono sto je napolju. Evropa se na zalost nije pomerila od starog " mi protiv njih" iako je za to imala sansu , naoko. Onog trenutka kada je Evropa sto malodusno sto iz interesa velikih sila evropskih, odbila da pravi svoju vojsku i udalji se od Amerike, Evropa je jednostavno poklekla proslosti a bezidejnim pragmatizmom zamenila teznju i rad za visim idealom. Bas onako kako Francuzi pezorativno nazivaju Engleze "shop keepers" aludirajuci na uskogrudost bavljenja samo svojim licnim poslom, tako su velike sile Evrope nista drugo danas do "shop keepers" a mir u Evropi krhka instanca, ne zbog Ukrajine vec zbog njihovih gramzivih interesa. Evropa izrasta u fasistickog plutokratskog monstruma.

Aleksandar

pre 10 godina

Prijatelju ne pogresnu nego pogresne odluke ste donosili 1991 god i sve do danas ste gresili. Ovo su posledeice 90 -setih godina. Nazalost ali je tako.

bole

pre 10 godina

A koje odluke to da vi odredjujete sta ce i ko ce vladati u bilo kojoj drzavi pa to sve pokriti pod plast nepostovanja demokratije ako na vlasti nisu oni koji su po volji najjacih.Slazem se da smo sad prakticno dosli u situaciju da nam predstojeca zima zavisi od raspolozenja Svevisnjeg(Putina..).Tog istog Putina je napravila Evropa jel ista ta Evropa nije nista ucinila da kroz odredjene druge projekte to spreci.A svima je bilo lepo kad su Rusi sa milijardama poceli da dolaze narocito u London i u druge delove Evrope

druze bobane

pre 10 godina

Najteza jer je Rusija ukljucena u tu krizu koju na kraju krajeva vi i pravite..Nas ste iskokali na brzaka zbog osude da smo stvaraoci velike Srbije..Jedino mi je drago sto ste se na Ruje spotakli cisto da osetite kontru.Inace rat je zlo i ne treba nikom a spremni ste zbog resursa da istrpite koleteralnu stetu u tudjim drzavama i da potpaljujete narod.O Rusima drugi put-oni su posebna prica.

i.j.kv

pre 10 godina

Kako se moze resiti neki problem kada jos na pocetku jedna strana je osudjena od nazovi postene Evrope i Aamerike.Pa nije Rusija Kongo…pa da se tako ponasaju prema njoj.Kada je Amerika krenula u ubijanje naroda i civila po celom svetu ti isti moralisti su to znali opravdati i nisu zeleli cuti Rusiju koja nije tada branila samo Irak,Srbiju,Libiju…vec je branila slobodu u svetu.E ko nije hteo slusati muziku…slusace oluju….drago mi je zbog Nemacke da ima priliku da se okrene Rusiji od Evrope i Amerike…ako hoce sada joj je prilika

Steeler

pre 10 godina

Tada bi se najzad isplatio trud americkih licemera, ciji je cilj od pocetka situacije bio upravo to.
Uzdrmati ostale drzave kako bi mogli jos uvek da cede ostatak sveta za njihove potrebe.

DTP

pre 10 godina

To je tačno. Ima još jedna komponenta. Osećaj neodrživost postojećeg stanja u zoni američke demokratije/neokolonijalizma doprinosi navedenom osećanju.

dejan

pre 10 godina

Da li su se nalogodavci prevrata iz Kijeva pokajali kratkoročno, ili dugoročno ...
Ako su, a mislim da jesu sve ovo inicirali Amerikanci ...
Evropljani bi trebali da shvate da cilj svega nije bio samo slabljenje Rusije nego i Evrope kao bitnog ekonomskog činioca i pokušaja razbijanja veza između Francuske i nemačke

Žaki

pre 10 godina

Gospšodine Štajnmajer; pravite glupe i opasne (možda i svesno) greške svrstavajući se kao država uz SAD. Prirodniji, logičniji, organski povezan Vam je saveznik Rusija i je ne vidim ni jedan razlog da ne ojačate tu saradnju?? Da li će to da smeta Americi? Da pa šta? Nemačka i Rusija mogu biti ekonomsko-vojni gigant da je mudrosti i dobre volje, a onda bi Amerika morala da ostane tamo preko bare gde joj je i mesto i da zaboravi na Evropu, Aziju, Afriku i sl. Oni su u nekim dubinama upali u ozbiljan mentalni problem sa kojim ćemo svi izgleda imati mnogo problema kao sa nekim duševnim bolesnikom ...a pri tom mnogo opasnim i naoružanim.
No, na žalost, svi dosadašnji deklarativni potezi Nemačke bili su sumnjivo na strani Amerike ..i to je ne samo vaš problem već i problem celog sveta! Kao da ne želite mir u Evropi!? Kao da vas to ne interesuje a kukate nad mogućim kolapsom iste?!
Šta god Evropi da se desi - sami ste krivi!

lalo

pre 10 godina

Slom ili ne u rukama je zapada. Oni (zapad) imaju instrumente uticaja na Putina. Demontirajte raketni stit u Rumuniji a za uzvrat Rusija ce vam prepustiti uticaj u Ukrajini jer je svesna da zbog americke ukrajinske zajednice nece moze da ih drzi (Ukrajince) pod okupacijom dugo. Zato kompromis: demontaza stita u Rumuniji za uticaj u Ukrijani.Nakon toga sama Rusija ce da bude uvidjavna prema zapadu. ne moze se napadnuta zver saterati u cosak a da se nema sredstvo za neutralisanje,Tokom kubanske krize 1962 nakon resenja ljudska pamet koja je univerzalna je sklonila i Hrusciova i Kenedija. Tako treba da bude i ovaj put, inace ce vodja sveta imati najmanje tri reci u svom imenu a takva imena nemaju ni Rusi ni Amerikanaic vec Azijati. I konkretno to su Kinezi, a to vam ni jednima ni drugima ne treba. Poslusajte to sto pisem. Ali i ne morate, jer i sami znate sta vam je ciniti. Jednom recju : kompromis a a nakon toga priblizavanje Rusije i USA jer samo to vodi vas i sve osatle napred. A oko Krima se dogovorite. Moze i ovako i onako. Rusi ga vrate i postane republika. Ili ne vrate i postane tampon zona kao nezavisna drzava. U ovom pravcu ce se razvujati ova kriza i zato niko ne treba da se seiri na tudjoj uci. Pogotovo mi u ovoj Srbiji. Usput pripazite ( upuceno i to USA i to Rossia) na ostale koji jedva cekaju da dok se vi svadjate uspostave svoju dominaciju.

Rodoljub

pre 10 godina

Nemci i korumpirani francuski predsednik dozvolili su da Vasington gospodari i gazi Evropu kako hoce. Sada ne znaju kako da se izvuku iz ove papazjanije koju su zakuvali Amerikanci. Rusija je apsolutno u pravu sto se brani od prodora nacista i njihovih NATO pokrovitelja. Rusija je naucila lekciju iz istorije. Nemci i Francuzi izgleda nisu. Neka sada uce, ako imaju pameti.

Mazohizam

pre 10 godina

Cudan smo mi soj. Hocemo u EU a propagiramo protiv nje. Od kako je nastala ukrajinska kriza bombardovani smo nevidjenom propagandom medija u korist Rusije. Da je samo u pitanju "Da komsiji crkne krava" nego jos i secemo granu na kojoj sedimo.

Radosav_Bavaniste

pre 10 godina

Kako to da do prekretnice u Evropi nije dovela samovolja i zločin nad Jugoslavijom i Srbijom, nego baš Ukrajina zbog koje se upire prstom u Moskvu? Možda zato što je američka samovolja u očima zapada legitimnija ( za legalnost će se već snaći) od ruske? Kako to da stvaranje terorističke tvorevine u srcu Evrope nije Evropu prevelo na put destrukcije, ili pak jeste? Ti dvostruki aršini i to beskrajno licemerje zapadnog sveta predvođenog hegemonističkom Amerikom me zaista kao prosečno inteligentnog čoveka ( da ne kažem Srbina) vređa. Ako će se zbog nečeg urušiti Evropa, to je onda Amerika i izigravanje svetskog policajca koji sebi daje za pravo da silom oblikuje realnost pa da traži pravne mehanizme legalizacije silom ( i zločinom) stvorene realnosti. Najsvetliji primer se nalazi nekoliko stotina kilometara južnije od Beograda.

Vila sa Dedinja

pre 10 godina

Ja uopste ne razumem cega se to Evropa plasi. I zasto je ovo kao neka kriza? Jel ume neko da objasni. Osim toga da EU i USA izmisljaju krizu i zapetlajvaju sve ja ne vidim da Rusi nesto vise hoce. PArce Ukrajine i toliko.

Поздрав из Берлина

pre 10 godina

Како сте закували сада кусајте! Али може и: Дала баба динар да уђе у коло....

Rodoljub

pre 10 godina

Gospodin Stajnmajer ne treba da brine za Evropu. Rusija ne zeli da Evropa dozivi slom, niti je to u njenom interesu. Ono sto treba da brine gospodina Stajnmajera je kako da se Evropa odupre americkom hegemonizmu i diktatorskom odnosu prema Evropi. Kada ce Evropa shvatiti da Rusija nije opasnost za njih ? Onda kada na celu evropskih drzava ne budu korumpirani politicari koje CIA dovodi na vlast,kao u Francuskoj, da sluze americkim interesima.

radivoje pantic

pre 10 godina

Ne zbog Ukrajine, vec zbog Kosova sa kojim ste otvorili Pandorinu kutiju i pogazili helsinski ugovor o nepovredivosti granica u Evropi.

Nikola PO-3

pre 10 godina

U pravu si Stajnmajeru, zato ostavite Ukrajinu na miru i prestanite da podrzavate fasiste u Kijevu. Ukrajina moze preziveti samo politicki, a pogotovu vojno neutralna. Sve drugo ce je odvesti (vec je odvodi) u rastakanje a vi, EU, zajedno sa vasim nalogodavcem SAD, odgovorni ste za to. Pazite da rastakanje Ukraine ne rastoci i vasu ucenjivacku i nepravednu (Kosovo presedan) EU. Opasuljite se dok je vreme inace cemo se svi prziti u neutronima i protonima.

Žalosna Sova

pre 10 godina

Nekada sam bio veliki entusiasta kad je bila u pitanju EU. Danas ne. Dozvoljvaju da im se SAD mešaju u sve. Mislio sam da će se od Jugoslovenske nešto naučiti

Aleksandar

pre 10 godina

Prijatelju ne pogresnu nego pogresne odluke ste donosili 1991 god i sve do danas ste gresili. Ovo su posledeice 90 -setih godina. Nazalost ali je tako.

Rodoljub

pre 10 godina

Gospodin Stajnmajer ne treba da brine za Evropu. Rusija ne zeli da Evropa dozivi slom, niti je to u njenom interesu. Ono sto treba da brine gospodina Stajnmajera je kako da se Evropa odupre americkom hegemonizmu i diktatorskom odnosu prema Evropi. Kada ce Evropa shvatiti da Rusija nije opasnost za njih ? Onda kada na celu evropskih drzava ne budu korumpirani politicari koje CIA dovodi na vlast,kao u Francuskoj, da sluze americkim interesima.

Vila sa Dedinja

pre 10 godina

Ja uopste ne razumem cega se to Evropa plasi. I zasto je ovo kao neka kriza? Jel ume neko da objasni. Osim toga da EU i USA izmisljaju krizu i zapetlajvaju sve ja ne vidim da Rusi nesto vise hoce. PArce Ukrajine i toliko.

i.j.kv

pre 10 godina

Kako se moze resiti neki problem kada jos na pocetku jedna strana je osudjena od nazovi postene Evrope i Aamerike.Pa nije Rusija Kongo…pa da se tako ponasaju prema njoj.Kada je Amerika krenula u ubijanje naroda i civila po celom svetu ti isti moralisti su to znali opravdati i nisu zeleli cuti Rusiju koja nije tada branila samo Irak,Srbiju,Libiju…vec je branila slobodu u svetu.E ko nije hteo slusati muziku…slusace oluju….drago mi je zbog Nemacke da ima priliku da se okrene Rusiji od Evrope i Amerike…ako hoce sada joj je prilika

Radosav_Bavaniste

pre 10 godina

Kako to da do prekretnice u Evropi nije dovela samovolja i zločin nad Jugoslavijom i Srbijom, nego baš Ukrajina zbog koje se upire prstom u Moskvu? Možda zato što je američka samovolja u očima zapada legitimnija ( za legalnost će se već snaći) od ruske? Kako to da stvaranje terorističke tvorevine u srcu Evrope nije Evropu prevelo na put destrukcije, ili pak jeste? Ti dvostruki aršini i to beskrajno licemerje zapadnog sveta predvođenog hegemonističkom Amerikom me zaista kao prosečno inteligentnog čoveka ( da ne kažem Srbina) vređa. Ako će se zbog nečeg urušiti Evropa, to je onda Amerika i izigravanje svetskog policajca koji sebi daje za pravo da silom oblikuje realnost pa da traži pravne mehanizme legalizacije silom ( i zločinom) stvorene realnosti. Najsvetliji primer se nalazi nekoliko stotina kilometara južnije od Beograda.

Rodoljub

pre 10 godina

Nemci i korumpirani francuski predsednik dozvolili su da Vasington gospodari i gazi Evropu kako hoce. Sada ne znaju kako da se izvuku iz ove papazjanije koju su zakuvali Amerikanci. Rusija je apsolutno u pravu sto se brani od prodora nacista i njihovih NATO pokrovitelja. Rusija je naucila lekciju iz istorije. Nemci i Francuzi izgleda nisu. Neka sada uce, ako imaju pameti.

DTP

pre 10 godina

To je tačno. Ima još jedna komponenta. Osećaj neodrživost postojećeg stanja u zoni američke demokratije/neokolonijalizma doprinosi navedenom osećanju.

ohyeah

pre 10 godina

Naj veca kriza od kraja hladnog rata?!?
Eto, svima nama s prostora bivse Jugoslavije ova izjava govori o tome koliko im je stalo do svih nas. Poklasmo se zbog Evrope i demokratije, stotine hiljada ljudi stradalo ali eto, ipak nije bilo dovoljno kriticno za Evropu. Da smo pametni pa da se ujedinimo i oteramo sve u PM!!!

Žaki

pre 10 godina

Gospšodine Štajnmajer; pravite glupe i opasne (možda i svesno) greške svrstavajući se kao država uz SAD. Prirodniji, logičniji, organski povezan Vam je saveznik Rusija i je ne vidim ni jedan razlog da ne ojačate tu saradnju?? Da li će to da smeta Americi? Da pa šta? Nemačka i Rusija mogu biti ekonomsko-vojni gigant da je mudrosti i dobre volje, a onda bi Amerika morala da ostane tamo preko bare gde joj je i mesto i da zaboravi na Evropu, Aziju, Afriku i sl. Oni su u nekim dubinama upali u ozbiljan mentalni problem sa kojim ćemo svi izgleda imati mnogo problema kao sa nekim duševnim bolesnikom ...a pri tom mnogo opasnim i naoružanim.
No, na žalost, svi dosadašnji deklarativni potezi Nemačke bili su sumnjivo na strani Amerike ..i to je ne samo vaš problem već i problem celog sveta! Kao da ne želite mir u Evropi!? Kao da vas to ne interesuje a kukate nad mogućim kolapsom iste?!
Šta god Evropi da se desi - sami ste krivi!

Stefan

pre 10 godina

Onaj ko je stvarao krizu u Ukrajini je na to i racunao. Da se slomi Evropa i postane marioneta. Samo da utvrdimo sa sigurnoscu, ciji je to genijalni plan, Rusa ili Amerikanaca.
(Legionar, 27. april 2014 16:36)

Buduci da je Rusija deo Evrope, i da ce u ovom sukobu izgubiti i EU i Rusija, ne vidim zasto bi oni pravili ovakvu krizu. S druge strane, Amerika ovde moze samo da profitira, kao uostalom i u oba dosadasnja svetska rata.

Deda Mraz

pre 10 godina

А замислите сад овај сценарио:
ЕУ и Русија одбаце амерички фашизам, рукују се око Украјине, врате Крим Украјини, Руси пусте гас, а Немци протерају НАТО фашисте из Европе. Потом, Руси ЕУ дају сировине, а ЕУ Русији да правнополитичку помоћ за уређење земље и индустрије (без фашиста из ММФа и сличних лихварско-пљачкашких секти). Без агресије, без уцене. За 20 година, Европа и Азија би биле бастион напретка, културе и доброг живота.

Али овако... Руси заврћу гас, Амери потпаљују ватру, Европа плаћа цену своје килавости према Америци, Украјина се распарчава као Југославија... Докле ће Европа трпети Америку?

Поздрав из Берлина

pre 10 godina

Како сте закували сада кусајте! Али може и: Дала баба динар да уђе у коло....

druze bobane

pre 10 godina

Najteza jer je Rusija ukljucena u tu krizu koju na kraju krajeva vi i pravite..Nas ste iskokali na brzaka zbog osude da smo stvaraoci velike Srbije..Jedino mi je drago sto ste se na Ruje spotakli cisto da osetite kontru.Inace rat je zlo i ne treba nikom a spremni ste zbog resursa da istrpite koleteralnu stetu u tudjim drzavama i da potpaljujete narod.O Rusima drugi put-oni su posebna prica.

dejan

pre 10 godina

Da li su se nalogodavci prevrata iz Kijeva pokajali kratkoročno, ili dugoročno ...
Ako su, a mislim da jesu sve ovo inicirali Amerikanci ...
Evropljani bi trebali da shvate da cilj svega nije bio samo slabljenje Rusije nego i Evrope kao bitnog ekonomskog činioca i pokušaja razbijanja veza između Francuske i nemačke

Konstatacija

pre 10 godina

Koliko se secam, hteli su napraviti crvstu Evropsku osovinu MOSKVA, BERLIN, PARIS! Medjutim, otkako je nastala kriza u Ukrajini, gde su se umesali kauboji koji su podrzali ilegalno-fasisticku vladu, nastala je nova osovina PARIS, BERLIN, VARSAVA! Eto, sad imaju rezultat te nove osovine. Evropa umesto da je pruzila iskrenu i prijateljsku ruku Rusiji, oslonili su se na kauboje, kojima je interes da u Evropi vlada kaos, pa cak i rat, kako bi profitirali. A taj kaos poceo je 1991 godine cepanjem Jugoslavije, priznavanjem njihovih Republika i Pokrajine nekim novim drzavama.

Steeler

pre 10 godina

Tada bi se najzad isplatio trud americkih licemera, ciji je cilj od pocetka situacije bio upravo to.
Uzdrmati ostale drzave kako bi mogli jos uvek da cede ostatak sveta za njihove potrebe.

Nenad

pre 10 godina

Igrali ste se po Balkanu bez plana slusajuci Americke lobiste,crtali granice,priznavali drzave,bombardovali ste gde ste hteli i evo sad se vratilo i polako Evropu vodi u veliku krizu.
Dok ne ocistite EU dvoriste i ne definisete smisao jedne takve organizacije
necete nikad izaci iz krize.

Ipak ne

pre 10 godina

@Mazohizam

Malo pojasnjenje... mi mozda zelimo u EU, ali mi nismo EU. Tako da, ako ikada budemo clan tada treba da vodimo zajednicku politiku. A do tada... neka EU sama i bez nas resava problem koji je sama napravila...

Analiticar bez emocija

pre 10 godina

Štajnmajer je sasvim u pravu. I njegova sefica, kancelarka Merkel misli isto to ali zbog „mira u kuci“ odnosno u alijansi ona to javno ne govori vec sasvim retko i sa rezervom. Americka vojska je u Nemackoj od kraja Drugog svetskog rata i Nemci se celo vreme osecaju na neki nacin okupiranim od strane prvo SAD a zatim i ostalih clanica alijanse. Svako kome ovo nije jasno neka zamisli situaciju da npr nemacka vojska kontrolise teritoriju Amerike, ako je to uopste moguce zamisliti. Rusija je sa druge strane dosta doprinela da ova nemacka vlast toliko dugo vodi nemacki narod jer upravo je rusko trziste razlogom ekspanzije nemacke privrede i to Merkelova jako dobro zna. Ako ovde na zapadu pricate sa vlasnicima firmi oni se uzasno plase sankcija i gubitka ruskog trzista i protiv su zvanicnih stavova svojih vlada jer oni jednostavno zavise od tog trzista. Nedavno su na holandskoj TV prikazane firme koje su propale preko noci poslujuci sa Ukrajinom i zato se privrednici jako plase sankcija Rusiji. Ako se ovome doda da i sa druge strane evropska privreda uveliko zavisi od ruskih energenata onda je klupko prakticno nemoguce razmotati. Ovde se u komentarima moze procitati kako pojedinci misle da se gas moze zameniti ugljem, drvima, vetrom ili nekim skriljcima zaboravljaju da je za to potrebno menjati celu infrastrukturu i to u jako dugom periodu.
Jednostavno Evropa ne sme uvesti sankcije Rusima zbog sebe jer jeftinije je izgubiti Ukrajinu nego uvesti sebe u corsokak,

Bolero

pre 10 godina

Podela je jedino mirno resenje.Poljski deo Poljacima, Ukrajinski Ukrajincima, Ruski Rusima, i tako nastaviti u celoj Evropi i EU , a onda svima ponuditi federalnu EU sa jedinstvenom valutom, vojskom, kongresom, predsednikom. To je jedina mirna opcija , zadrzati NATO kao EU Army+ ko hoce pod EU komandom na teritoriji EU , sve ostalo je mlacenje prazne slame americkih lobista i kvazi politicara.,

AlekS

pre 10 godina

Slom ili ne u rukama je zapada. Oni (zapad) imaju instrumente uticaja na Putina. Demontirajte raketni stit u Rumuniji a za uzvrat Rusija ce vam prepustiti uticaj u Ukrajini jer je svesna da zbog americke ukrajinske zajednice nece moze da ih drzi (Ukrajince) pod okupacijom dugo. Zato kompromis: demontaza stita u Rumuniji za uticaj u Ukrijani.Nakon toga sama Rusija ce da bude uvidjavna prema zapadu. ne moze se napadnuta zver saterati u cosak a da se nema sredstvo za neutralisanje,Tokom kubanske krize 1962 nakon resenja ljudska pamet koja je univerzalna je sklonila i Hrusciova i Kenedija. Tako treba da bude i ovaj put, inace ce vodja sveta imati najmanje tri reci u svom imenu a takva imena nemaju ni Rusi ni Amerikanaic vec Azijati. I konkretno to su Kinezi, a to vam ni jednima ni drugima ne treba. Poslusajte to sto pisem. Ali i ne morate, jer i sami znate sta vam je ciniti. Jednom recju : kompromis a a nakon toga priblizavanje Rusije i USA jer samo to vodi vas i sve osatle napred. A oko Krima se dogovorite. Moze i ovako i onako. Rusi ga vrate i postane republika. Ili ne vrate i postane tampon zona kao nezavisna drzava. U ovom pravcu ce se razvujati ova kriza i zato niko ne treba da se seiri na tudjoj uci. Pogotovo mi u ovoj Srbiji. Usput pripazite ( upuceno i to USA i to Rossia) na ostale koji jedva cekaju da dok se vi svadjate uspostave svoju dominaciju.
(lalo, 27. april 2014 13:50)

Ta "ideja" koju ti zagovaras su Rusi "kupili 91'. Putin kaze "nikad vise".

Mazohizam

pre 10 godina

Cudan smo mi soj. Hocemo u EU a propagiramo protiv nje. Od kako je nastala ukrajinska kriza bombardovani smo nevidjenom propagandom medija u korist Rusije. Da je samo u pitanju "Da komsiji crkne krava" nego jos i secemo granu na kojoj sedimo.

bole

pre 10 godina

A koje odluke to da vi odredjujete sta ce i ko ce vladati u bilo kojoj drzavi pa to sve pokriti pod plast nepostovanja demokratije ako na vlasti nisu oni koji su po volji najjacih.Slazem se da smo sad prakticno dosli u situaciju da nam predstojeca zima zavisi od raspolozenja Svevisnjeg(Putina..).Tog istog Putina je napravila Evropa jel ista ta Evropa nije nista ucinila da kroz odredjene druge projekte to spreci.A svima je bilo lepo kad su Rusi sa milijardama poceli da dolaze narocito u London i u druge delove Evrope

flx

pre 10 godina

Gospodine Stajnmajer, resenje je prosto, ako se svi u Evropi drzimo nuznih principa:
1. Evropa - Evropljanima
2. Evropa nije NATO
Samo na tim principima, Evropa ce ostati najprosperitetniji i najhumaniji za zivot kontinenent na planeti. To ne iskljucuje ni Ameriku ni Rusiju, ali samo jedinstvenija i nezavisnija Evropa moze da sacuva svoje mesto u svetu.

mikin

pre 10 godina

Da, moguc je slom u Evropi ... samo nastavite da gurate i podrzavate one puciste u Kijevu na celu sa Jacenjukom. Od sloma Berlinskog zida sve sto ste obecali Rusima, izigrali ste. Nema dogovora i situacije u kojoj niste izigrali Ruse. Mislim da je tome dosao kraj i da ce se Rusi zaustaviti onda kada budu osetili da su sigurni. Do tada nikakvi Keriji, Obame, Merkelove i slicni nece ih ubediti u drugaciji pristup. Secam se one stare poslovice .... ko se jednom opece na vruce mleko duva i u jogurt.

Tako ti je to

pre 10 godina

@Xim

Imas ti jos da se vozis do tih IQ 86?

Kakve samo gluposti govoris.... To sto EU ne odgovara rat na njenoj teritoriji, ili kriza ili lokalni konflikt ... to ne znaci da ga USA ne moze ili ne zeli izazvati.

Ti si u istom kosu sa tom hipnotisanom gomilom koju pominjes. Informisi se malo kako svet funkcionise, kao i procesi.

EU ne treba konflikt - NATO (USA) treba kriza - zakljucak je bice krize i konflikta. Uvek ce naci agente da to sprovedu.

Vidis Ukrajinu - sacica bandita sa ulice uz medijsku podrsku je dosla na vlast. Ko ih podrzava? NIKO ! 2% glasaca. Jel bilo tih izbora gde su ovi dosli na vlast. Ali to ne znaci da sad ne mogu gurnuti svih 100% glasaca u rat.

Tako to funkcioise, 86-ersi.

Slobodan

pre 10 godina

Slom Evrope je počeo 1999 napadom na suverenu evropsku državu - Srbiju bez mandata UN, uz divljačku okupaciju i otimanje Kosova i kasnije priznavanjem jednostranog otcepljenja. To je okidač, kao i izgovor za sve sadašnje i buduće slomove, separatizam, lokalne konflikte i na kraju - slom Evrope. Ukrajina samo sledi naš primer na isti način, istim metodama, nama već poznatim, pre ili kasnije na red stižu Škotska, Flandrija, Katalonija, Baskija, Pridnjestrovlje, Veneto,Makedonija/Grčka, Pa opet BiH, a ako se plamen nacionalizma i separatizma kao i ispravljanje istorijskih granica nastavi ... tu su i Italija-Hrvatska oko Istre i nekih ostrva, Korzika, ... i ko zna još ko. Dok Evropa shvati da joj je jedini neprijatelj kome to sve i ide u interes - Amerika a da su Rusi u stvari na istoj strani, biće kasno.

Miodrag

pre 10 godina

Pa sto ste cackali? Oduvek sam govorio da je Evropi draze da napadaju Ruse nego leba da jedu. I kada bi se sada sve stisalo, ubrzo bi opet nesto rovarili oko Rusije.

mirko kojotovski

pre 10 godina

Americki placenici su usli u Evropu 1944. videvsi da je djavo odneo salu.Rusi su marsirali za Berlin a ni Atlantik nije bio daleko.Americki igrac i kupac Adolf je bio na slomu.Uvidevsi da ce tzv.komunisti pobediti i izbaciti kapitalizam iz Evrope krenuli su da pokusaju zadrzati sto se bude moglo.Staljin je opet samo imao cilj izvuci usi Adolfu jer je i on pijun bio istih igraca kao i Adolf.Naravno da su Ameri uspeli zahvaljujuci Staljinu.Sve naciste i zlocince su spasili i odveli ih preko bare da rade za ciu nasu un i ostalu bandu.Neki su opet preko Vatkana prebaceni u Argentinu.Novac i bogatasi pobedjuje u ratovima.

Marko

pre 10 godina

Ne zamlacujte se ljudi sa nekim globálním ratovima. Samo su dva nacina na koji ce se resiti kriza u Ukrajini. Jedno resenje jeste da se vlast iz Kijeva povuce vojno iz Istocne Ukrajine ali nastaví sa sporadicnim provokacijama a da Rusi ostanu pri stavu da nece ulaziti u Ukrajinu i nastave sa dosadasnjom politikom prema Ukrajini ( ekonomski pritisak). Druga varijanta jeste da Kijev pokusa sprovesti napad na proruske aktiviste i da Rusi udju u istocnu Ukrajinu i jednostavno je stave u protektorát. Ne brinite, nece se sukobi siriti, Rusi ce to lokalizovati. Ne postoji teoretska sansa da se ijedna strana vojska usudi uci u Ukrajinu da ratuje protiv Rusije. Ni Rusi nemaju interes da gaze do Kijeva. Dakle ako se rasplamsa, ostace u okviru istocne Ukrajine.

Legionar

pre 10 godina

Onaj ko je stvarao krizu u Ukrajini je na to i racunao. Da se slomi Evropa i postane marioneta. Samo da utvrdimo sa sigurnoscu, ciji je to genijalni plan, Rusa ili Amerikanaca.

Suvereni demokrata

pre 10 godina

Rusi nisu smeli pustat Nemacku sa lanca,od kad se to desilo nema mira u svetu,Amerikanci su slabi bez Nemacke,verovatno ce ih Rusi morat ponovo stavljat pod kontrolu,odmah se i Hrvatska povampirila ,a to treba sve smirivat.

ja se ne bojim

pre 10 godina

Strah Evrope je odavno planiran i sceniran bas od te iste Evrope zajedno sa US. Ja zivim u EU i nemam straha od Rusa niti Ukrajinaca (pod ovima mislim na vecinu naroda , ne desnicare koji nekako u nasoj svesti predstavljaju Ukrajinu ovih dana). Plasim se Evrope koja je koncipirana nekih davnih godina hladnog rata i idejno i konceptualno se nije pomerila zncajno od tog trenutka. Povrsne slike o multikulturalnom raju unutar bedema su samo dimna zavesa za odsustvo ideala, boljih koncepta, birokratiju koja ima gotovo svu vlast pored krupnog kapitala i ne odgovara nikome... Bedem je gradjen da bi se odbranilo ono sto je unutra a lako napadalo ono sto je napolju. Evropa se na zalost nije pomerila od starog " mi protiv njih" iako je za to imala sansu , naoko. Onog trenutka kada je Evropa sto malodusno sto iz interesa velikih sila evropskih, odbila da pravi svoju vojsku i udalji se od Amerike, Evropa je jednostavno poklekla proslosti a bezidejnim pragmatizmom zamenila teznju i rad za visim idealom. Bas onako kako Francuzi pezorativno nazivaju Engleze "shop keepers" aludirajuci na uskogrudost bavljenja samo svojim licnim poslom, tako su velike sile Evrope nista drugo danas do "shop keepers" a mir u Evropi krhka instanca, ne zbog Ukrajine vec zbog njihovih gramzivih interesa. Evropa izrasta u fasistickog plutokratskog monstruma.

Tako je to kada...

pre 10 godina

@nn

A da li si mozda pomislio da nije slucajno sto te nabrojane zemlje nisu u NATO? Mozda ...

Naravno da bi da vec jesu u NATO to znacilo da ne bi ishod bio ovakav po Gruziju i Ukrajinu... ALI ONE NISU U NATO-u... i nece ni biti, jer NATO a pre svega EU ne zele rat sa Rusijom zbog takvih zemalja. Niti mogu da ga dobiju, niti zele da ga zapocnu. EU ce se pocepati ako udje u veci konflikt sa Rusijom, i o tome govori ovaj Nemac. Steta koju ce trpeti Nemacka je puno veca od stete koju ce trpeti Grcka ili Estonija. Ili USA.

Gruzija je mislila da ce NATO pohrliti u pomoc cim Sakasvili zapocne... ali su se prevarili, NATO ih je prepustio Rusiji, a tog rezima vise nema.

Isto to sada misli Ukrajina, i zato ce proci kao Gruzija. Kad zapocnu rat prepusteni su sami sebi i Rusiji. Ali ne verujem da ce im EU cak dopustiti ni da ratuju sa Rusijom. Zbog sebe same tj zbog gasa i nafte.

EU-CRO

pre 10 godina

Nije EU kriva što Litvanci,Ukrajinci,Gruzijci,Latvijci,Poljaci,Česi..bježe od Rusije prema Zapadu.Oni su živjeli dugo s Rusima,pa sad bježe od istih.

Mile Kostic

pre 10 godina

Americi zavanoj NATO je trebalo 1700 aviona i 20 hiljada tona bombi protiv Srbije i Crne Gore. Ako se to pomnozi puta 20 koliko je Rusija veca, znaci treba im oko 34,000 aviona i oko par milijardi ljudi da budu dostojni protivnici Rusiji.

Mark my words

pre 10 godina

@EU-CRO

Mogu nabrojani da beze ali ne mogu da pobegnu...

Pausalno,pausalno ...

Istorijski, u veoma kratkom periodu manjem od dve decenije je ekonomski interes, pa i bezbednosni bio na zapadu, u EU. Ali ne vise ... Eu je iscrpljena,i na prekretnici. Posmatraj kako se arhitektura i procesi u Evropi menjaju. I Bugari su u Eu, i Rumuni... sada i Hrvati ... A Grci?

Ko misli da je EU kraj puta za te nacije, i da je kraj istorije... Taj je naivan, neinformisan ili glup. Gledajte i pamtite.

Xim

pre 10 godina

Kako se narod u Srbiji pali na ovakve vesti i na uzdizanje Rusije u nebeske sile!!! :D A ja od prvog dana pokusavam da bar prijateljima objasnim razumno da tu rata nece biti uopste, a tek nekog Svetskog rata. Ko bi ratovao? Rusi da krenu u rat sa Ukrajinom ne smeju jer bi unistili svoju zemlju i ekonomski i teritorijalno!! NATO i EU nece rat na svom tlu sto je normalno i logicno. Al narod u Srbiji sa "nverovatnim" prosecnim IQ-om od 86 cini mi se, je najpametniji i sve zna!! :D Smeh...

Konsultant

pre 10 godina

@underground

Dobro je da si ti objasnio nemcima sta treba da rade. Jadni oni, sta bi oni da tebe nema da im postavis smernice ekonomske politike....

hahahaha... O Boze, da li je ovo moguce? Sta covek moze ovde da procita... koliko ljudi elementarno ne razumeju procese koji upravljaju i njihovim sopstvenim sudbinama.

Da, da, Nemci ce da odustanu od ruskog trzista. Svakako, samo ti cekaj ...

neprijatelj

pre 10 godina

@ i.j.kv; Žaki; ja se ne bojim.. otpor je u Ujedinjenom kraljevstvu. To je sukob u EU koji se mora odigrati. Osovina UK-USA se mora prelomiti, ili pre, izolovati. Nemci su samo ‘kajla’, osigurač, ali ako taj osigurač iskoči i reši da potkajluje osovinu EU-Rusija, svet će se promeniti. To je najveći strah SAD. Nemci imaju kapacitet za to, oduvek su želeli 'bolji svet', iskreno, i nisu se libili da polože žrtvu za njega. To što je to bilo zloupotrebljeno, nije promenilo Nemce.
Ako Škotska istupi, biće dobar momenat za prevrednovanje svih vrednosti. To može biti važan momenat, odatle 'izmišljen incident i pretnja' Rusije upravo u Škotskom vazdušnom prostoru. Uvod u referendum - upozorenje.

Ovu generaciju čeka ogroman posao. Pre ili kasnije, na ovaj ili onaj način. 'Stvar' - istina se više ne može gurati pod tepih i izbeći

fyi

pre 10 godina

@Mile Kostic: Samo mala korekcija: Rusija nije 20 puta veca od Srbije, kako ste naveli, vec jedno 200 puta tj. Srbija (zajedno sa Kim) ima 88.361 km2, a Rusija 17.098.242 km2. Da je veca samo 20 puta, bilo bi oko 1.7 miliona km2. Samo evropski deo Rusije je preko 40 puta veci od cele Srbije.

treba znati

pre 10 godina

Koliko samo nepoznavanja od onih koji kritikuju inolvirnoas SAD u evropsku bezbednost. SAD su, zajedno sa Kanadom, jedine izvan EVrope,potpisnice Helsinskog finalnog akta 1975, zbog nemerljivog doprinosa koje su SAD, zajedno sa Kanadom, pruzile Evropi u oba svetska rata. Zar je potrebno podsecati da je Evropa pobedila zlo na sopstvenom kontinentu, tek onda kad su SAD odlucile da vojno intervenisu. Setite se filma The longest day. I prisetite se da SAD nisu bile te koje su 1991.priznale nezavisnost Slovenije i Hrvatske, vec su to ucinile u prolece 1992. Da, EU je gresila i nastavlja da gresi i sada placa cenu svoje nesposobnosti sto je dozovlila da se Jugoslavija raspadne. Sadasnja kriza u Ukrajini je samo odlozeni efekat te pogresne politike.

lalo

pre 10 godina

Slom ili ne u rukama je zapada. Oni (zapad) imaju instrumente uticaja na Putina. Demontirajte raketni stit u Rumuniji a za uzvrat Rusija ce vam prepustiti uticaj u Ukrajini jer je svesna da zbog americke ukrajinske zajednice nece moze da ih drzi (Ukrajince) pod okupacijom dugo. Zato kompromis: demontaza stita u Rumuniji za uticaj u Ukrijani.Nakon toga sama Rusija ce da bude uvidjavna prema zapadu. ne moze se napadnuta zver saterati u cosak a da se nema sredstvo za neutralisanje,Tokom kubanske krize 1962 nakon resenja ljudska pamet koja je univerzalna je sklonila i Hrusciova i Kenedija. Tako treba da bude i ovaj put, inace ce vodja sveta imati najmanje tri reci u svom imenu a takva imena nemaju ni Rusi ni Amerikanaic vec Azijati. I konkretno to su Kinezi, a to vam ni jednima ni drugima ne treba. Poslusajte to sto pisem. Ali i ne morate, jer i sami znate sta vam je ciniti. Jednom recju : kompromis a a nakon toga priblizavanje Rusije i USA jer samo to vodi vas i sve osatle napred. A oko Krima se dogovorite. Moze i ovako i onako. Rusi ga vrate i postane republika. Ili ne vrate i postane tampon zona kao nezavisna drzava. U ovom pravcu ce se razvujati ova kriza i zato niko ne treba da se seiri na tudjoj uci. Pogotovo mi u ovoj Srbiji. Usput pripazite ( upuceno i to USA i to Rossia) na ostale koji jedva cekaju da dok se vi svadjate uspostave svoju dominaciju.

nn

pre 10 godina

Pa u proslosti je upravo najvise Nemacka bila protiv priblizavanja Ukrajine u NATO pakt i EU. Da su Ukrajina i Gruzija primljene u NATO pakt sredinom 2000 tih godina tj posle ruzicaste revolucije 2005 u Ukrajini i dok je u gruziji bio predsednik bio bese salikasvili , ne bi se desila ni Juzna Osetija, Abhazija a ni Krim, jer Rusija ipak ne bi imala hrabrosti da ratuje i podrzava ratove u clanici NATO pakta.

EU Citizen

pre 10 godina

Nemci kukaju jer su ulagali u Rusiju, uprkos upozorenjima pametnih ljudi da je to ćorav posao, pa sad ne bi da plate za svoje greške, ali platiće, velikim gubitkom pozicija i uticaja u idnosu na SAD i Britaniju, i to demagoško kukanje ove komunjare sigurno neće izmeniti. Osim toga, jedini slom koji preti je potpuni slom Rusije, ako nastavi da izaziva, bilo ekonomski ili i vojni, zavisno od toga koliko velike gluposti odluče da naprave.

Nikola

pre 10 godina

Ja se jako plasim ovakvih stvari i izjava. Uvek je potrebna jedna iskra pa da sve pocne da se raspada. Pomislio bi da je 21 vek doba nove renesanse, tehnoloskih i medicinskih otkrica kad ono imamo zemlje gde se puca i ratuje. I to na kraju bez ikakvog cilja.

Evropa u Srbiji

pre 10 godina

Napad na Rusiju je pripreman još od dogovora o smanjenju atomskog naoružanja. Jedino što se u te planove nije uklopila Severna Koreja. Zapadu ne bi smetali ni Sirija ni Ukrajina.
Ovako ono što moraju uraditi, po karakteru, je preko Ukrajine.
Jednom osvajač - uvek osvajač.
Cena za Evropu je prevelika, ali ona će to uraditi.
Nama je preostalo da gledamo i primimo normalne evropljane kod nas kao izbeglice...

underground

pre 10 godina

Sto pre razmotiraju dogovorenu ekonomuju sa Rusima, bolje ce biti za somace potrosace. Vreme je, da se ceni domaci kupac iz EU vise negi ruski, jos bolje vise id kinezkog. Ako ruski kupac zeli EU robu nek dodje po nju u suprotnom nista. Kapacitet proizvodnje je ogranicena, pa sada ili to namenis domacem potrosacu i manje stranom. Nemci su mogli bolje da izdejstvuju plin kojeg kupuju od Rusa, a ne da Rus uslovljava otvorite fabrike kod nas, greska. Ako hocete sa kupujemo plin onda uvozite avtomobile od nas. A ne ko sada otvorise fabrike po rusiji a plin jos uvek rade rusi sami. Da su pregovarali kako treba ne bi bilo absolutno vise nilakvog problema.

Frle

pre 10 godina

Korumpirani,licemerni politicki favoriti EU su za saku dolara dozvolili amerima da Evropu uvuku u rat. Naravno,zemlje evrozone ce ga i platiti.
Za ovakve treba osnovati medjunarodni sud !

Mazohizam

pre 10 godina

Cudan smo mi soj. Hocemo u EU a propagiramo protiv nje. Od kako je nastala ukrajinska kriza bombardovani smo nevidjenom propagandom medija u korist Rusije. Da je samo u pitanju "Da komsiji crkne krava" nego jos i secemo granu na kojoj sedimo.

EU-CRO

pre 10 godina

Nije EU kriva što Litvanci,Ukrajinci,Gruzijci,Latvijci,Poljaci,Česi..bježe od Rusije prema Zapadu.Oni su živjeli dugo s Rusima,pa sad bježe od istih.

lalo

pre 10 godina

Slom ili ne u rukama je zapada. Oni (zapad) imaju instrumente uticaja na Putina. Demontirajte raketni stit u Rumuniji a za uzvrat Rusija ce vam prepustiti uticaj u Ukrajini jer je svesna da zbog americke ukrajinske zajednice nece moze da ih drzi (Ukrajince) pod okupacijom dugo. Zato kompromis: demontaza stita u Rumuniji za uticaj u Ukrijani.Nakon toga sama Rusija ce da bude uvidjavna prema zapadu. ne moze se napadnuta zver saterati u cosak a da se nema sredstvo za neutralisanje,Tokom kubanske krize 1962 nakon resenja ljudska pamet koja je univerzalna je sklonila i Hrusciova i Kenedija. Tako treba da bude i ovaj put, inace ce vodja sveta imati najmanje tri reci u svom imenu a takva imena nemaju ni Rusi ni Amerikanaic vec Azijati. I konkretno to su Kinezi, a to vam ni jednima ni drugima ne treba. Poslusajte to sto pisem. Ali i ne morate, jer i sami znate sta vam je ciniti. Jednom recju : kompromis a a nakon toga priblizavanje Rusije i USA jer samo to vodi vas i sve osatle napred. A oko Krima se dogovorite. Moze i ovako i onako. Rusi ga vrate i postane republika. Ili ne vrate i postane tampon zona kao nezavisna drzava. U ovom pravcu ce se razvujati ova kriza i zato niko ne treba da se seiri na tudjoj uci. Pogotovo mi u ovoj Srbiji. Usput pripazite ( upuceno i to USA i to Rossia) na ostale koji jedva cekaju da dok se vi svadjate uspostave svoju dominaciju.

EU Citizen

pre 10 godina

Nemci kukaju jer su ulagali u Rusiju, uprkos upozorenjima pametnih ljudi da je to ćorav posao, pa sad ne bi da plate za svoje greške, ali platiće, velikim gubitkom pozicija i uticaja u idnosu na SAD i Britaniju, i to demagoško kukanje ove komunjare sigurno neće izmeniti. Osim toga, jedini slom koji preti je potpuni slom Rusije, ako nastavi da izaziva, bilo ekonomski ili i vojni, zavisno od toga koliko velike gluposti odluče da naprave.

nn

pre 10 godina

Pa u proslosti je upravo najvise Nemacka bila protiv priblizavanja Ukrajine u NATO pakt i EU. Da su Ukrajina i Gruzija primljene u NATO pakt sredinom 2000 tih godina tj posle ruzicaste revolucije 2005 u Ukrajini i dok je u gruziji bio predsednik bio bese salikasvili , ne bi se desila ni Juzna Osetija, Abhazija a ni Krim, jer Rusija ipak ne bi imala hrabrosti da ratuje i podrzava ratove u clanici NATO pakta.

Xim

pre 10 godina

Kako se narod u Srbiji pali na ovakve vesti i na uzdizanje Rusije u nebeske sile!!! :D A ja od prvog dana pokusavam da bar prijateljima objasnim razumno da tu rata nece biti uopste, a tek nekog Svetskog rata. Ko bi ratovao? Rusi da krenu u rat sa Ukrajinom ne smeju jer bi unistili svoju zemlju i ekonomski i teritorijalno!! NATO i EU nece rat na svom tlu sto je normalno i logicno. Al narod u Srbiji sa "nverovatnim" prosecnim IQ-om od 86 cini mi se, je najpametniji i sve zna!! :D Smeh...

treba znati

pre 10 godina

Koliko samo nepoznavanja od onih koji kritikuju inolvirnoas SAD u evropsku bezbednost. SAD su, zajedno sa Kanadom, jedine izvan EVrope,potpisnice Helsinskog finalnog akta 1975, zbog nemerljivog doprinosa koje su SAD, zajedno sa Kanadom, pruzile Evropi u oba svetska rata. Zar je potrebno podsecati da je Evropa pobedila zlo na sopstvenom kontinentu, tek onda kad su SAD odlucile da vojno intervenisu. Setite se filma The longest day. I prisetite se da SAD nisu bile te koje su 1991.priznale nezavisnost Slovenije i Hrvatske, vec su to ucinile u prolece 1992. Da, EU je gresila i nastavlja da gresi i sada placa cenu svoje nesposobnosti sto je dozovlila da se Jugoslavija raspadne. Sadasnja kriza u Ukrajini je samo odlozeni efekat te pogresne politike.

radivoje pantic

pre 10 godina

Ne zbog Ukrajine, vec zbog Kosova sa kojim ste otvorili Pandorinu kutiju i pogazili helsinski ugovor o nepovredivosti granica u Evropi.

Nikola PO-3

pre 10 godina

U pravu si Stajnmajeru, zato ostavite Ukrajinu na miru i prestanite da podrzavate fasiste u Kijevu. Ukrajina moze preziveti samo politicki, a pogotovu vojno neutralna. Sve drugo ce je odvesti (vec je odvodi) u rastakanje a vi, EU, zajedno sa vasim nalogodavcem SAD, odgovorni ste za to. Pazite da rastakanje Ukraine ne rastoci i vasu ucenjivacku i nepravednu (Kosovo presedan) EU. Opasuljite se dok je vreme inace cemo se svi prziti u neutronima i protonima.

underground

pre 10 godina

Sto pre razmotiraju dogovorenu ekonomuju sa Rusima, bolje ce biti za somace potrosace. Vreme je, da se ceni domaci kupac iz EU vise negi ruski, jos bolje vise id kinezkog. Ako ruski kupac zeli EU robu nek dodje po nju u suprotnom nista. Kapacitet proizvodnje je ogranicena, pa sada ili to namenis domacem potrosacu i manje stranom. Nemci su mogli bolje da izdejstvuju plin kojeg kupuju od Rusa, a ne da Rus uslovljava otvorite fabrike kod nas, greska. Ako hocete sa kupujemo plin onda uvozite avtomobile od nas. A ne ko sada otvorise fabrike po rusiji a plin jos uvek rade rusi sami. Da su pregovarali kako treba ne bi bilo absolutno vise nilakvog problema.

Žalosna Sova

pre 10 godina

Nekada sam bio veliki entusiasta kad je bila u pitanju EU. Danas ne. Dozvoljvaju da im se SAD mešaju u sve. Mislio sam da će se od Jugoslovenske nešto naučiti

Vila sa Dedinja

pre 10 godina

Ja uopste ne razumem cega se to Evropa plasi. I zasto je ovo kao neka kriza? Jel ume neko da objasni. Osim toga da EU i USA izmisljaju krizu i zapetlajvaju sve ja ne vidim da Rusi nesto vise hoce. PArce Ukrajine i toliko.

Aleksandar

pre 10 godina

Prijatelju ne pogresnu nego pogresne odluke ste donosili 1991 god i sve do danas ste gresili. Ovo su posledeice 90 -setih godina. Nazalost ali je tako.

Suvereni demokrata

pre 10 godina

Rusi nisu smeli pustat Nemacku sa lanca,od kad se to desilo nema mira u svetu,Amerikanci su slabi bez Nemacke,verovatno ce ih Rusi morat ponovo stavljat pod kontrolu,odmah se i Hrvatska povampirila ,a to treba sve smirivat.

Bolero

pre 10 godina

Podela je jedino mirno resenje.Poljski deo Poljacima, Ukrajinski Ukrajincima, Ruski Rusima, i tako nastaviti u celoj Evropi i EU , a onda svima ponuditi federalnu EU sa jedinstvenom valutom, vojskom, kongresom, predsednikom. To je jedina mirna opcija , zadrzati NATO kao EU Army+ ko hoce pod EU komandom na teritoriji EU , sve ostalo je mlacenje prazne slame americkih lobista i kvazi politicara.,

Miodrag

pre 10 godina

Pa sto ste cackali? Oduvek sam govorio da je Evropi draze da napadaju Ruse nego leba da jedu. I kada bi se sada sve stisalo, ubrzo bi opet nesto rovarili oko Rusije.

i.j.kv

pre 10 godina

Kako se moze resiti neki problem kada jos na pocetku jedna strana je osudjena od nazovi postene Evrope i Aamerike.Pa nije Rusija Kongo…pa da se tako ponasaju prema njoj.Kada je Amerika krenula u ubijanje naroda i civila po celom svetu ti isti moralisti su to znali opravdati i nisu zeleli cuti Rusiju koja nije tada branila samo Irak,Srbiju,Libiju…vec je branila slobodu u svetu.E ko nije hteo slusati muziku…slusace oluju….drago mi je zbog Nemacke da ima priliku da se okrene Rusiji od Evrope i Amerike…ako hoce sada joj je prilika

Mile Kostic

pre 10 godina

Americi zavanoj NATO je trebalo 1700 aviona i 20 hiljada tona bombi protiv Srbije i Crne Gore. Ako se to pomnozi puta 20 koliko je Rusija veca, znaci treba im oko 34,000 aviona i oko par milijardi ljudi da budu dostojni protivnici Rusiji.

Rodoljub

pre 10 godina

Gospodin Stajnmajer ne treba da brine za Evropu. Rusija ne zeli da Evropa dozivi slom, niti je to u njenom interesu. Ono sto treba da brine gospodina Stajnmajera je kako da se Evropa odupre americkom hegemonizmu i diktatorskom odnosu prema Evropi. Kada ce Evropa shvatiti da Rusija nije opasnost za njih ? Onda kada na celu evropskih drzava ne budu korumpirani politicari koje CIA dovodi na vlast,kao u Francuskoj, da sluze americkim interesima.

Konstatacija

pre 10 godina

Koliko se secam, hteli su napraviti crvstu Evropsku osovinu MOSKVA, BERLIN, PARIS! Medjutim, otkako je nastala kriza u Ukrajini, gde su se umesali kauboji koji su podrzali ilegalno-fasisticku vladu, nastala je nova osovina PARIS, BERLIN, VARSAVA! Eto, sad imaju rezultat te nove osovine. Evropa umesto da je pruzila iskrenu i prijateljsku ruku Rusiji, oslonili su se na kauboje, kojima je interes da u Evropi vlada kaos, pa cak i rat, kako bi profitirali. A taj kaos poceo je 1991 godine cepanjem Jugoslavije, priznavanjem njihovih Republika i Pokrajine nekim novim drzavama.

bole

pre 10 godina

A koje odluke to da vi odredjujete sta ce i ko ce vladati u bilo kojoj drzavi pa to sve pokriti pod plast nepostovanja demokratije ako na vlasti nisu oni koji su po volji najjacih.Slazem se da smo sad prakticno dosli u situaciju da nam predstojeca zima zavisi od raspolozenja Svevisnjeg(Putina..).Tog istog Putina je napravila Evropa jel ista ta Evropa nije nista ucinila da kroz odredjene druge projekte to spreci.A svima je bilo lepo kad su Rusi sa milijardama poceli da dolaze narocito u London i u druge delove Evrope

ohyeah

pre 10 godina

Naj veca kriza od kraja hladnog rata?!?
Eto, svima nama s prostora bivse Jugoslavije ova izjava govori o tome koliko im je stalo do svih nas. Poklasmo se zbog Evrope i demokratije, stotine hiljada ljudi stradalo ali eto, ipak nije bilo dovoljno kriticno za Evropu. Da smo pametni pa da se ujedinimo i oteramo sve u PM!!!

Deda Mraz

pre 10 godina

А замислите сад овај сценарио:
ЕУ и Русија одбаце амерички фашизам, рукују се око Украјине, врате Крим Украјини, Руси пусте гас, а Немци протерају НАТО фашисте из Европе. Потом, Руси ЕУ дају сировине, а ЕУ Русији да правнополитичку помоћ за уређење земље и индустрије (без фашиста из ММФа и сличних лихварско-пљачкашких секти). Без агресије, без уцене. За 20 година, Европа и Азија би биле бастион напретка, културе и доброг живота.

Али овако... Руси заврћу гас, Амери потпаљују ватру, Европа плаћа цену своје килавости према Америци, Украјина се распарчава као Југославија... Докле ће Европа трпети Америку?

Radosav_Bavaniste

pre 10 godina

Kako to da do prekretnice u Evropi nije dovela samovolja i zločin nad Jugoslavijom i Srbijom, nego baš Ukrajina zbog koje se upire prstom u Moskvu? Možda zato što je američka samovolja u očima zapada legitimnija ( za legalnost će se već snaći) od ruske? Kako to da stvaranje terorističke tvorevine u srcu Evrope nije Evropu prevelo na put destrukcije, ili pak jeste? Ti dvostruki aršini i to beskrajno licemerje zapadnog sveta predvođenog hegemonističkom Amerikom me zaista kao prosečno inteligentnog čoveka ( da ne kažem Srbina) vređa. Ako će se zbog nečeg urušiti Evropa, to je onda Amerika i izigravanje svetskog policajca koji sebi daje za pravo da silom oblikuje realnost pa da traži pravne mehanizme legalizacije silom ( i zločinom) stvorene realnosti. Najsvetliji primer se nalazi nekoliko stotina kilometara južnije od Beograda.

AlekS

pre 10 godina

Slom ili ne u rukama je zapada. Oni (zapad) imaju instrumente uticaja na Putina. Demontirajte raketni stit u Rumuniji a za uzvrat Rusija ce vam prepustiti uticaj u Ukrajini jer je svesna da zbog americke ukrajinske zajednice nece moze da ih drzi (Ukrajince) pod okupacijom dugo. Zato kompromis: demontaza stita u Rumuniji za uticaj u Ukrijani.Nakon toga sama Rusija ce da bude uvidjavna prema zapadu. ne moze se napadnuta zver saterati u cosak a da se nema sredstvo za neutralisanje,Tokom kubanske krize 1962 nakon resenja ljudska pamet koja je univerzalna je sklonila i Hrusciova i Kenedija. Tako treba da bude i ovaj put, inace ce vodja sveta imati najmanje tri reci u svom imenu a takva imena nemaju ni Rusi ni Amerikanaic vec Azijati. I konkretno to su Kinezi, a to vam ni jednima ni drugima ne treba. Poslusajte to sto pisem. Ali i ne morate, jer i sami znate sta vam je ciniti. Jednom recju : kompromis a a nakon toga priblizavanje Rusije i USA jer samo to vodi vas i sve osatle napred. A oko Krima se dogovorite. Moze i ovako i onako. Rusi ga vrate i postane republika. Ili ne vrate i postane tampon zona kao nezavisna drzava. U ovom pravcu ce se razvujati ova kriza i zato niko ne treba da se seiri na tudjoj uci. Pogotovo mi u ovoj Srbiji. Usput pripazite ( upuceno i to USA i to Rossia) na ostale koji jedva cekaju da dok se vi svadjate uspostave svoju dominaciju.
(lalo, 27. april 2014 13:50)

Ta "ideja" koju ti zagovaras su Rusi "kupili 91'. Putin kaze "nikad vise".

Žaki

pre 10 godina

Gospšodine Štajnmajer; pravite glupe i opasne (možda i svesno) greške svrstavajući se kao država uz SAD. Prirodniji, logičniji, organski povezan Vam je saveznik Rusija i je ne vidim ni jedan razlog da ne ojačate tu saradnju?? Da li će to da smeta Americi? Da pa šta? Nemačka i Rusija mogu biti ekonomsko-vojni gigant da je mudrosti i dobre volje, a onda bi Amerika morala da ostane tamo preko bare gde joj je i mesto i da zaboravi na Evropu, Aziju, Afriku i sl. Oni su u nekim dubinama upali u ozbiljan mentalni problem sa kojim ćemo svi izgleda imati mnogo problema kao sa nekim duševnim bolesnikom ...a pri tom mnogo opasnim i naoružanim.
No, na žalost, svi dosadašnji deklarativni potezi Nemačke bili su sumnjivo na strani Amerike ..i to je ne samo vaš problem već i problem celog sveta! Kao da ne želite mir u Evropi!? Kao da vas to ne interesuje a kukate nad mogućim kolapsom iste?!
Šta god Evropi da se desi - sami ste krivi!

mirko kojotovski

pre 10 godina

Americki placenici su usli u Evropu 1944. videvsi da je djavo odneo salu.Rusi su marsirali za Berlin a ni Atlantik nije bio daleko.Americki igrac i kupac Adolf je bio na slomu.Uvidevsi da ce tzv.komunisti pobediti i izbaciti kapitalizam iz Evrope krenuli su da pokusaju zadrzati sto se bude moglo.Staljin je opet samo imao cilj izvuci usi Adolfu jer je i on pijun bio istih igraca kao i Adolf.Naravno da su Ameri uspeli zahvaljujuci Staljinu.Sve naciste i zlocince su spasili i odveli ih preko bare da rade za ciu nasu un i ostalu bandu.Neki su opet preko Vatkana prebaceni u Argentinu.Novac i bogatasi pobedjuje u ratovima.

Ipak ne

pre 10 godina

@Mazohizam

Malo pojasnjenje... mi mozda zelimo u EU, ali mi nismo EU. Tako da, ako ikada budemo clan tada treba da vodimo zajednicku politiku. A do tada... neka EU sama i bez nas resava problem koji je sama napravila...

druze bobane

pre 10 godina

Najteza jer je Rusija ukljucena u tu krizu koju na kraju krajeva vi i pravite..Nas ste iskokali na brzaka zbog osude da smo stvaraoci velike Srbije..Jedino mi je drago sto ste se na Ruje spotakli cisto da osetite kontru.Inace rat je zlo i ne treba nikom a spremni ste zbog resursa da istrpite koleteralnu stetu u tudjim drzavama i da potpaljujete narod.O Rusima drugi put-oni su posebna prica.

mikin

pre 10 godina

Da, moguc je slom u Evropi ... samo nastavite da gurate i podrzavate one puciste u Kijevu na celu sa Jacenjukom. Od sloma Berlinskog zida sve sto ste obecali Rusima, izigrali ste. Nema dogovora i situacije u kojoj niste izigrali Ruse. Mislim da je tome dosao kraj i da ce se Rusi zaustaviti onda kada budu osetili da su sigurni. Do tada nikakvi Keriji, Obame, Merkelove i slicni nece ih ubediti u drugaciji pristup. Secam se one stare poslovice .... ko se jednom opece na vruce mleko duva i u jogurt.

Legionar

pre 10 godina

Onaj ko je stvarao krizu u Ukrajini je na to i racunao. Da se slomi Evropa i postane marioneta. Samo da utvrdimo sa sigurnoscu, ciji je to genijalni plan, Rusa ili Amerikanaca.

DTP

pre 10 godina

To je tačno. Ima još jedna komponenta. Osećaj neodrživost postojećeg stanja u zoni američke demokratije/neokolonijalizma doprinosi navedenom osećanju.

Rodoljub

pre 10 godina

Nemci i korumpirani francuski predsednik dozvolili su da Vasington gospodari i gazi Evropu kako hoce. Sada ne znaju kako da se izvuku iz ove papazjanije koju su zakuvali Amerikanci. Rusija je apsolutno u pravu sto se brani od prodora nacista i njihovih NATO pokrovitelja. Rusija je naucila lekciju iz istorije. Nemci i Francuzi izgleda nisu. Neka sada uce, ako imaju pameti.

Nenad

pre 10 godina

Igrali ste se po Balkanu bez plana slusajuci Americke lobiste,crtali granice,priznavali drzave,bombardovali ste gde ste hteli i evo sad se vratilo i polako Evropu vodi u veliku krizu.
Dok ne ocistite EU dvoriste i ne definisete smisao jedne takve organizacije
necete nikad izaci iz krize.

Steeler

pre 10 godina

Tada bi se najzad isplatio trud americkih licemera, ciji je cilj od pocetka situacije bio upravo to.
Uzdrmati ostale drzave kako bi mogli jos uvek da cede ostatak sveta za njihove potrebe.

Tako ti je to

pre 10 godina

@Xim

Imas ti jos da se vozis do tih IQ 86?

Kakve samo gluposti govoris.... To sto EU ne odgovara rat na njenoj teritoriji, ili kriza ili lokalni konflikt ... to ne znaci da ga USA ne moze ili ne zeli izazvati.

Ti si u istom kosu sa tom hipnotisanom gomilom koju pominjes. Informisi se malo kako svet funkcionise, kao i procesi.

EU ne treba konflikt - NATO (USA) treba kriza - zakljucak je bice krize i konflikta. Uvek ce naci agente da to sprovedu.

Vidis Ukrajinu - sacica bandita sa ulice uz medijsku podrsku je dosla na vlast. Ko ih podrzava? NIKO ! 2% glasaca. Jel bilo tih izbora gde su ovi dosli na vlast. Ali to ne znaci da sad ne mogu gurnuti svih 100% glasaca u rat.

Tako to funkcioise, 86-ersi.

dejan

pre 10 godina

Da li su se nalogodavci prevrata iz Kijeva pokajali kratkoročno, ili dugoročno ...
Ako su, a mislim da jesu sve ovo inicirali Amerikanci ...
Evropljani bi trebali da shvate da cilj svega nije bio samo slabljenje Rusije nego i Evrope kao bitnog ekonomskog činioca i pokušaja razbijanja veza između Francuske i nemačke

Evropa u Srbiji

pre 10 godina

Napad na Rusiju je pripreman još od dogovora o smanjenju atomskog naoružanja. Jedino što se u te planove nije uklopila Severna Koreja. Zapadu ne bi smetali ni Sirija ni Ukrajina.
Ovako ono što moraju uraditi, po karakteru, je preko Ukrajine.
Jednom osvajač - uvek osvajač.
Cena za Evropu je prevelika, ali ona će to uraditi.
Nama je preostalo da gledamo i primimo normalne evropljane kod nas kao izbeglice...

Slobodan

pre 10 godina

Slom Evrope je počeo 1999 napadom na suverenu evropsku državu - Srbiju bez mandata UN, uz divljačku okupaciju i otimanje Kosova i kasnije priznavanjem jednostranog otcepljenja. To je okidač, kao i izgovor za sve sadašnje i buduće slomove, separatizam, lokalne konflikte i na kraju - slom Evrope. Ukrajina samo sledi naš primer na isti način, istim metodama, nama već poznatim, pre ili kasnije na red stižu Škotska, Flandrija, Katalonija, Baskija, Pridnjestrovlje, Veneto,Makedonija/Grčka, Pa opet BiH, a ako se plamen nacionalizma i separatizma kao i ispravljanje istorijskih granica nastavi ... tu su i Italija-Hrvatska oko Istre i nekih ostrva, Korzika, ... i ko zna još ko. Dok Evropa shvati da joj je jedini neprijatelj kome to sve i ide u interes - Amerika a da su Rusi u stvari na istoj strani, biće kasno.

Поздрав из Берлина

pre 10 godina

Како сте закували сада кусајте! Али може и: Дала баба динар да уђе у коло....

flx

pre 10 godina

Gospodine Stajnmajer, resenje je prosto, ako se svi u Evropi drzimo nuznih principa:
1. Evropa - Evropljanima
2. Evropa nije NATO
Samo na tim principima, Evropa ce ostati najprosperitetniji i najhumaniji za zivot kontinenent na planeti. To ne iskljucuje ni Ameriku ni Rusiju, ali samo jedinstvenija i nezavisnija Evropa moze da sacuva svoje mesto u svetu.

Marko

pre 10 godina

Ne zamlacujte se ljudi sa nekim globálním ratovima. Samo su dva nacina na koji ce se resiti kriza u Ukrajini. Jedno resenje jeste da se vlast iz Kijeva povuce vojno iz Istocne Ukrajine ali nastaví sa sporadicnim provokacijama a da Rusi ostanu pri stavu da nece ulaziti u Ukrajinu i nastave sa dosadasnjom politikom prema Ukrajini ( ekonomski pritisak). Druga varijanta jeste da Kijev pokusa sprovesti napad na proruske aktiviste i da Rusi udju u istocnu Ukrajinu i jednostavno je stave u protektorát. Ne brinite, nece se sukobi siriti, Rusi ce to lokalizovati. Ne postoji teoretska sansa da se ijedna strana vojska usudi uci u Ukrajinu da ratuje protiv Rusije. Ni Rusi nemaju interes da gaze do Kijeva. Dakle ako se rasplamsa, ostace u okviru istocne Ukrajine.

Tako je to kada...

pre 10 godina

@nn

A da li si mozda pomislio da nije slucajno sto te nabrojane zemlje nisu u NATO? Mozda ...

Naravno da bi da vec jesu u NATO to znacilo da ne bi ishod bio ovakav po Gruziju i Ukrajinu... ALI ONE NISU U NATO-u... i nece ni biti, jer NATO a pre svega EU ne zele rat sa Rusijom zbog takvih zemalja. Niti mogu da ga dobiju, niti zele da ga zapocnu. EU ce se pocepati ako udje u veci konflikt sa Rusijom, i o tome govori ovaj Nemac. Steta koju ce trpeti Nemacka je puno veca od stete koju ce trpeti Grcka ili Estonija. Ili USA.

Gruzija je mislila da ce NATO pohrliti u pomoc cim Sakasvili zapocne... ali su se prevarili, NATO ih je prepustio Rusiji, a tog rezima vise nema.

Isto to sada misli Ukrajina, i zato ce proci kao Gruzija. Kad zapocnu rat prepusteni su sami sebi i Rusiji. Ali ne verujem da ce im EU cak dopustiti ni da ratuju sa Rusijom. Zbog sebe same tj zbog gasa i nafte.

ja se ne bojim

pre 10 godina

Strah Evrope je odavno planiran i sceniran bas od te iste Evrope zajedno sa US. Ja zivim u EU i nemam straha od Rusa niti Ukrajinaca (pod ovima mislim na vecinu naroda , ne desnicare koji nekako u nasoj svesti predstavljaju Ukrajinu ovih dana). Plasim se Evrope koja je koncipirana nekih davnih godina hladnog rata i idejno i konceptualno se nije pomerila zncajno od tog trenutka. Povrsne slike o multikulturalnom raju unutar bedema su samo dimna zavesa za odsustvo ideala, boljih koncepta, birokratiju koja ima gotovo svu vlast pored krupnog kapitala i ne odgovara nikome... Bedem je gradjen da bi se odbranilo ono sto je unutra a lako napadalo ono sto je napolju. Evropa se na zalost nije pomerila od starog " mi protiv njih" iako je za to imala sansu , naoko. Onog trenutka kada je Evropa sto malodusno sto iz interesa velikih sila evropskih, odbila da pravi svoju vojsku i udalji se od Amerike, Evropa je jednostavno poklekla proslosti a bezidejnim pragmatizmom zamenila teznju i rad za visim idealom. Bas onako kako Francuzi pezorativno nazivaju Engleze "shop keepers" aludirajuci na uskogrudost bavljenja samo svojim licnim poslom, tako su velike sile Evrope nista drugo danas do "shop keepers" a mir u Evropi krhka instanca, ne zbog Ukrajine vec zbog njihovih gramzivih interesa. Evropa izrasta u fasistickog plutokratskog monstruma.

Stefan

pre 10 godina

Onaj ko je stvarao krizu u Ukrajini je na to i racunao. Da se slomi Evropa i postane marioneta. Samo da utvrdimo sa sigurnoscu, ciji je to genijalni plan, Rusa ili Amerikanaca.
(Legionar, 27. april 2014 16:36)

Buduci da je Rusija deo Evrope, i da ce u ovom sukobu izgubiti i EU i Rusija, ne vidim zasto bi oni pravili ovakvu krizu. S druge strane, Amerika ovde moze samo da profitira, kao uostalom i u oba dosadasnja svetska rata.

Mark my words

pre 10 godina

@EU-CRO

Mogu nabrojani da beze ali ne mogu da pobegnu...

Pausalno,pausalno ...

Istorijski, u veoma kratkom periodu manjem od dve decenije je ekonomski interes, pa i bezbednosni bio na zapadu, u EU. Ali ne vise ... Eu je iscrpljena,i na prekretnici. Posmatraj kako se arhitektura i procesi u Evropi menjaju. I Bugari su u Eu, i Rumuni... sada i Hrvati ... A Grci?

Ko misli da je EU kraj puta za te nacije, i da je kraj istorije... Taj je naivan, neinformisan ili glup. Gledajte i pamtite.

Analiticar bez emocija

pre 10 godina

Štajnmajer je sasvim u pravu. I njegova sefica, kancelarka Merkel misli isto to ali zbog „mira u kuci“ odnosno u alijansi ona to javno ne govori vec sasvim retko i sa rezervom. Americka vojska je u Nemackoj od kraja Drugog svetskog rata i Nemci se celo vreme osecaju na neki nacin okupiranim od strane prvo SAD a zatim i ostalih clanica alijanse. Svako kome ovo nije jasno neka zamisli situaciju da npr nemacka vojska kontrolise teritoriju Amerike, ako je to uopste moguce zamisliti. Rusija je sa druge strane dosta doprinela da ova nemacka vlast toliko dugo vodi nemacki narod jer upravo je rusko trziste razlogom ekspanzije nemacke privrede i to Merkelova jako dobro zna. Ako ovde na zapadu pricate sa vlasnicima firmi oni se uzasno plase sankcija i gubitka ruskog trzista i protiv su zvanicnih stavova svojih vlada jer oni jednostavno zavise od tog trzista. Nedavno su na holandskoj TV prikazane firme koje su propale preko noci poslujuci sa Ukrajinom i zato se privrednici jako plase sankcija Rusiji. Ako se ovome doda da i sa druge strane evropska privreda uveliko zavisi od ruskih energenata onda je klupko prakticno nemoguce razmotati. Ovde se u komentarima moze procitati kako pojedinci misle da se gas moze zameniti ugljem, drvima, vetrom ili nekim skriljcima zaboravljaju da je za to potrebno menjati celu infrastrukturu i to u jako dugom periodu.
Jednostavno Evropa ne sme uvesti sankcije Rusima zbog sebe jer jeftinije je izgubiti Ukrajinu nego uvesti sebe u corsokak,

neprijatelj

pre 10 godina

@ i.j.kv; Žaki; ja se ne bojim.. otpor je u Ujedinjenom kraljevstvu. To je sukob u EU koji se mora odigrati. Osovina UK-USA se mora prelomiti, ili pre, izolovati. Nemci su samo ‘kajla’, osigurač, ali ako taj osigurač iskoči i reši da potkajluje osovinu EU-Rusija, svet će se promeniti. To je najveći strah SAD. Nemci imaju kapacitet za to, oduvek su želeli 'bolji svet', iskreno, i nisu se libili da polože žrtvu za njega. To što je to bilo zloupotrebljeno, nije promenilo Nemce.
Ako Škotska istupi, biće dobar momenat za prevrednovanje svih vrednosti. To može biti važan momenat, odatle 'izmišljen incident i pretnja' Rusije upravo u Škotskom vazdušnom prostoru. Uvod u referendum - upozorenje.

Ovu generaciju čeka ogroman posao. Pre ili kasnije, na ovaj ili onaj način. 'Stvar' - istina se više ne može gurati pod tepih i izbeći

Konsultant

pre 10 godina

@underground

Dobro je da si ti objasnio nemcima sta treba da rade. Jadni oni, sta bi oni da tebe nema da im postavis smernice ekonomske politike....

hahahaha... O Boze, da li je ovo moguce? Sta covek moze ovde da procita... koliko ljudi elementarno ne razumeju procese koji upravljaju i njihovim sopstvenim sudbinama.

Da, da, Nemci ce da odustanu od ruskog trzista. Svakako, samo ti cekaj ...

Nikola

pre 10 godina

Ja se jako plasim ovakvih stvari i izjava. Uvek je potrebna jedna iskra pa da sve pocne da se raspada. Pomislio bi da je 21 vek doba nove renesanse, tehnoloskih i medicinskih otkrica kad ono imamo zemlje gde se puca i ratuje. I to na kraju bez ikakvog cilja.

Frle

pre 10 godina

Korumpirani,licemerni politicki favoriti EU su za saku dolara dozvolili amerima da Evropu uvuku u rat. Naravno,zemlje evrozone ce ga i platiti.
Za ovakve treba osnovati medjunarodni sud !

fyi

pre 10 godina

@Mile Kostic: Samo mala korekcija: Rusija nije 20 puta veca od Srbije, kako ste naveli, vec jedno 200 puta tj. Srbija (zajedno sa Kim) ima 88.361 km2, a Rusija 17.098.242 km2. Da je veca samo 20 puta, bilo bi oko 1.7 miliona km2. Samo evropski deo Rusije je preko 40 puta veci od cele Srbije.