lemy
pre 10 godina
poslednji trenutak je iza nas,nego spasavajte sto se spasti moze...!!!
Petak, 04.04.2014.
10:16
Izvor: T.B.
pre 10 godina
poslednji trenutak je iza nas,nego spasavajte sto se spasti moze...!!!
pre 10 godina
Iza svih ovih vapaja o vaznosti kulture u drustvu se kriju uvek isti ljudi koji drze monopol u toj istoj "kulturi". Bas ta monopolistcka kultura nije potrebna nikome.
pre 10 godina
Feudalizam u kulturi je dao svoje rezultate. Nama treba dobro uredjeno trziste, a ne pijaca.
pre 10 godina
Drzava znaci monopol sile. Drzava koja se bavi kulturom znaci da se kultura uteruje silom. Onaj ko je za to je prosto siledzija a ne neko "kulturan".
@htrh
Bez prisile drzave covek bi otisao na Mesec ukoliko bi to hteo da finansira. Zasto da ga drzava tera da za to daje svoje novce? Isto tako, pozorista koja ljudi ne zele da placaju bi i trebala da se zatvore. Zasto? Pa bas zato - ljudi ne zele da njima daju svoje pare i to je to. A naravno da ce "kulturni radnici" stalno da vape - drzavo uzmi im pare, uzmi im pare i daj ih nama nama nama, mi smo bitni, mi smo neophodni, nase postojanje je jako korisno za narod nezavisno od njegove slobodne volje da upravlja svojim novcem.. jer, eto, silom se kultura uteruje.
@Pera
Veliki broj gladnih i siromašnih ljudi je posledica tržišne ekonomije? Da nikada nije bilo trzisne ekonomije bilo bi mnogo manje gladnih i siromasnih? Ovo je komunisticka utopija.
@Zoks
"Stvari o kojima drzava mora da brine.. tu po, mnogima, spada i kultura". Ukoliko su mnogi u pravu pustite ih da daju svoje pare tamo gde hoce jer su u pravu, a ne silom u kulturu. A ako ti mnogi nisu u pravu, znaci da drzava ne treba da se bavi kulturom. U oba slucaja ne treba sila da otima ljudima pare.
Ulaganja u kulturu se vracaju visestruko, kazete, ali posto to ljudi ne znaju onda im treba oteti pare ne bi li se te pare dale za kulturu i onda visestruko vratile? Zar su ljudi tolike neznalice da silom mora da im se namece sopstveni visestruki interes?
pre 10 godina
Da li ste čuli nekad za braću Barbridž? Imali su privatno pozorište tj pola deonica drugu polovinu posedovali su glumci i neki dramski pisac bez nacionalne penzije. Teatar je Globe, a dramski pisac pretpostavljate... Bez subvencija, bez ministra kulture, sekretara komiteta i drugih životinjica u lancu ishrane zvanom " pomozite kulturi" ,ti ljudi stvarali su pozorišnu istoriju. Sve dok budemo ubacivali državu u svaku čorbu imaćemo i državnike koji misle da su tajni sastojak tj mesije itd. Nemogućnost praćenja ekonomskih sistema i globalne igre čini nas periferijom . Siromašni ljudi ne mogu biti konzumenti visoke umetnosti ( osim u Rusiji i Iranu te zemlje su vala izuzetak) tj ljudi koji su zabrinuti za svoju egzistenciju. Dakle , dok ne budemo imali bogatiju srednju klasu, koja je budimo realni jedini pokazatelj stanja nekog društva, imaćemo ovakvu kulturnu scenu. A da bi se srednja klasa oporavila zaboravite državu koja stoji čak i iza književnih večeri u Lajkovcu.
pre 10 godina
Zašto investirati u nešto što ne postoji?Ionako smo svedoci da svakog dana tonemo u američku pop kulturu Endi Vorhola.
pre 10 godina
Nenade,
ima nekih stvari o kojima drzava mora da brine: obrazovanje, zdravstvo, red i zakon, spoljna politika, odbrana. Tu po, mnogima, spada i kultura.
Cak i vise: jer kultura nije samo trosak poput odbrane, recimo. Ulaganja u kultura (i obrazovanje) vracaju visestruko.
pre 10 godina
@blinkibil nisu te razumeli... fora je iz filma 7 i po.
pre 10 godina
Znajuci ko su, pored Tasovca, nezvanicni kandidati za mesto ministra (od Jasmine M. Maric do Borisa Tadica!!), ovaj naslov mozete preimenovati slobodno :)
pre 10 godina
@blinkibil
Da, razumem da je za nekog to kultura (pun kazan pasulja). To se desava, kod nas dosta cesto, i to je krivica naseg clokupnog obrazovnog i vaspitnog sistema, dugo godina unazad.
Ali mnogi od onih za koje je pun kazan pasulja najvisa vrednost, daju decu u skole i ocekuju od njih da budu drugaciji.
Bar tako je nekada bilo - zemljoradnik nije zeleo da mu svaki sin bude zemljoradnik.
Malo je drugacije otkada smo izgubili zemljoradnike i dobar deo njih se pretvorio u palanacku klasu. Palanacka klasa ne zeli da im deca postanu prava srednja ili gradjanska klasa. Palanacka klasa se aktivno i zagrizeno protivi gradjanskoj kulturi, ne voli je, cak je i mrzi.
pre 10 godina
Nekakva struktura i sistem moraju da postoje. Licna inicijativa nas je dovela u ovakvu idimidodjimi situaciju.
pre 10 godina
a mogla bi i kultura da reaguje.
skupo vas placaju oni koji vas ne poznaju
pre 10 godina
Ma koja crna kultura, ja nemam ni za hleba!
pre 10 godina
"Bio bi red da neko gospodu iz Kulture obavesti da mi ne zivimo vise u komunizmu i da mogu slobodno, shodno talentu i angazovanju, da na trzistu zaradjuju koliko god mogu i zele i da ne cekaju drzavu da im udeli milostinju. Drzava moze i treba da pomaze samo one ljude koji nisu u stanju (zbog bolesti, nedostataka etc) da na slobodnom trzistu zaradjuju za zivot."
(Nenad)
Siguran sam, Nenade, da imate negativno mišljenje o turbo folk kuluri, rijaliti programima, svakoj vrsti šunda. A sve to je proizvod tržišne utakmice. Socijalizam o kome govorite sa nipodaštavanjem je imao prednosti bar kada je o kuturi reč. Socijalizam je gradio jedan ideal obrazovanog, svestranog pojedinca, propagirao je samousavršavanje, popularizovao nauku... U socijalizmu su izdavačke kuće, TV stanice imale slobodu da objave ili snime nešto kvalitetno a nekomercijalno, jer profit nije bio osnovni pokretač. Niko ne spori da su gladni i goli na prvom mestu, ali kultura je tek za pola stepenika ispod toga. Koliko je za ovaj narod važna kultura videće se za pola veka, kada ovaj narod budu činile mahom ograničene, zatucane mase, ili za nekoliko vekova, kad ovog naroda više ne bude a ostane vrlo malo spomena o tome ko smo i šta smo bili u jednom istorijskom trenutku.
Siguran sam, Nenade, i da Vas pogađa veliki broj gladnih, siromašnih ljudi, a zaboravljate da je i takvo stanje posledica tržišne ekonomije. No možda grešim, možda Vi verujete da i tu treba da "najjači opstaju"?
pre 10 godina
Jedno banalno pitanje, a možda i nije.
Sad kad je Srbija konačno dobila Datum (za koji su nam tvrdili da otvara vrata fondova EU), zašto onda JDP ne rešava svoje probleme tako što će dobiti dodatna sredstva iz tih fondova?
pre 10 godina
@(Gaga, 04. april 2014 12:15)
Odlican komentar samo bih dodao da je kultura ovde odavno mrtva!
pre 10 godina
@Nenad
To prosto nije tačno. Komercijalni sadržaj država ne treba da subvencioniše. A kultura i nauka po definiciji nisu komercijalne delatnosti i država odlučuje da li hoće to da razvija.
To tvom rezonu čovek nikad ne bi otišao na Mesec i sva pozorišta bi trebalo da se zatvore. Može i to ali onda ostadosmo pećinski ljudi.
pre 10 godina
Ja mislim da je i drzava svesna toga da je ovo poslednji trenutak za kulturu .I da se raduje zbog toga. Jos samo ovaj put da izdrzi, a onda nece vise imati ko da davi, gnjavi, tupi, upozorava,... Koje olaksanje!
pre 10 godina
"Sportsko društvo Crvena zvezda iz Beograda osnovano je 4. marta 1945. kao omladinski fiskulturni klub. Pokrenula ga je, na poziv gradskog odbora USAOS (Ujedinjeni savez antifašističke omledine Srbije), grupa sportskih radnika iz Beogrda: Zoran Žujović, Slobodan Ćosić, Ljubiša Sekulić, Dušan Bogdanović. Među osnivačima su takođe bili: Svetozar Gligorić, N. Popović, M. Petrović, M. Ćirić."
Kad Vi gospodjo budete osnovali nesto i sa tim ostvarili rezultate koje je ostvarilo SD Crvena zvezda, mozete slobodno da ga zovete kako god zelite.
pre 10 godina
Nenade slažem se sa vama apsolutno, ali ovde (iako mnogi misle da je naš glavni kancer nacionalizam) u glavama dobrog dela gradjanskog sloja još uvek je samoupravni socijalizam. Sastančenja ,komisije odluke, država mora grad mora... Ne mora niko ništa ,a naročito dok je nezaposlenost ovolika i veliki deo gradjana živi na egzistencijalnom minimumu
pre 10 godina
Misija naše političke elite - "što više praznoglavaca punih stomaka koji će nam obezbeživati opstanak na vlasti" - za posledicu ima "kulturu na aparatima"
pre 10 godina
Недавно на Википедији показујем пријатељу (који је странац) страницу о Србији, долазимо до културе кад оно слике Народног музеја и Музеја савремене уметности у Београду. Као да сам сам себи ударио шамар. Како објаснити некоме да нешто чиме се "поносимо" држимо годинама затворено???
pre 10 godina
Pun kazan pasulja to je za mene kultura
pre 10 godina
Bio bi red da neko gospodu iz Kulture obavesti da mi ne zivimo vise u komunizmu i da mogu slobodno, shodno talentu i angazovanju, da na trzistu zaradjuju koliko god mogu i zele i da ne cekaju drzavu da im udeli milostinju. Drzava moze i treba da pomaze samo one ljude koji nisu u stanju (zbog bolesti, nedostataka etc) da na slobodnom trzistu zaradjuju za zivot.
pre 10 godina
Veoma lep tekst, ali ipak tužan. Kada se pogledaju razmere negovane nekulture prethodnih četvrt veka, bavljenje kulturom deluje beznadežno. Crkva i estrada ruku pod ruku, narod zaboravio na prave vrednosti i kulturu, i zato smo u ovom kulturnom bespucu, a kako izgleda, bicemo jos dugo.
pre 10 godina
Dzabe ti sto je poslednji trenutak za kulturu jer je poimanje kulture trenutne vlasti jos veci problem.
pre 10 godina
Тачно је да се у Берлину позориште зове „Максим Горки” и ту није ништа спорно. Горки је био даровит писац и поред свог политичког активизма. Чита се и данас. Али Југославија више не постоји – нема је. Млади свет који долази у позориште једва да и зна шта је Југославија. Апсурд је држати у називу име државе која више не постоји. Позориште чине глумци, репертоар и највећма публика, а не име! Када се то схвати - можемо причати о култури, развитку, итр. Поређење са „Звездом и Партизаном” у овом контексту је на нивоу предпубертета.
pre 10 godina
Da da -a za one koji gladuju jos nije trenutak!
pre 10 godina
Недавно на Википедији показујем пријатељу (који је странац) страницу о Србији, долазимо до културе кад оно слике Народног музеја и Музеја савремене уметности у Београду. Као да сам сам себи ударио шамар. Како објаснити некоме да нешто чиме се "поносимо" држимо годинама затворено???
pre 10 godina
Veoma lep tekst, ali ipak tužan. Kada se pogledaju razmere negovane nekulture prethodnih četvrt veka, bavljenje kulturom deluje beznadežno. Crkva i estrada ruku pod ruku, narod zaboravio na prave vrednosti i kulturu, i zato smo u ovom kulturnom bespucu, a kako izgleda, bicemo jos dugo.
pre 10 godina
Misija naše političke elite - "što više praznoglavaca punih stomaka koji će nam obezbeživati opstanak na vlasti" - za posledicu ima "kulturu na aparatima"
pre 10 godina
Bio bi red da neko gospodu iz Kulture obavesti da mi ne zivimo vise u komunizmu i da mogu slobodno, shodno talentu i angazovanju, da na trzistu zaradjuju koliko god mogu i zele i da ne cekaju drzavu da im udeli milostinju. Drzava moze i treba da pomaze samo one ljude koji nisu u stanju (zbog bolesti, nedostataka etc) da na slobodnom trzistu zaradjuju za zivot.
pre 10 godina
Dzabe ti sto je poslednji trenutak za kulturu jer je poimanje kulture trenutne vlasti jos veci problem.
pre 10 godina
"Bio bi red da neko gospodu iz Kulture obavesti da mi ne zivimo vise u komunizmu i da mogu slobodno, shodno talentu i angazovanju, da na trzistu zaradjuju koliko god mogu i zele i da ne cekaju drzavu da im udeli milostinju. Drzava moze i treba da pomaze samo one ljude koji nisu u stanju (zbog bolesti, nedostataka etc) da na slobodnom trzistu zaradjuju za zivot."
(Nenad)
Siguran sam, Nenade, da imate negativno mišljenje o turbo folk kuluri, rijaliti programima, svakoj vrsti šunda. A sve to je proizvod tržišne utakmice. Socijalizam o kome govorite sa nipodaštavanjem je imao prednosti bar kada je o kuturi reč. Socijalizam je gradio jedan ideal obrazovanog, svestranog pojedinca, propagirao je samousavršavanje, popularizovao nauku... U socijalizmu su izdavačke kuće, TV stanice imale slobodu da objave ili snime nešto kvalitetno a nekomercijalno, jer profit nije bio osnovni pokretač. Niko ne spori da su gladni i goli na prvom mestu, ali kultura je tek za pola stepenika ispod toga. Koliko je za ovaj narod važna kultura videće se za pola veka, kada ovaj narod budu činile mahom ograničene, zatucane mase, ili za nekoliko vekova, kad ovog naroda više ne bude a ostane vrlo malo spomena o tome ko smo i šta smo bili u jednom istorijskom trenutku.
Siguran sam, Nenade, i da Vas pogađa veliki broj gladnih, siromašnih ljudi, a zaboravljate da je i takvo stanje posledica tržišne ekonomije. No možda grešim, možda Vi verujete da i tu treba da "najjači opstaju"?
pre 10 godina
Тачно је да се у Берлину позориште зове „Максим Горки” и ту није ништа спорно. Горки је био даровит писац и поред свог политичког активизма. Чита се и данас. Али Југославија више не постоји – нема је. Млади свет који долази у позориште једва да и зна шта је Југославија. Апсурд је држати у називу име државе која више не постоји. Позориште чине глумци, репертоар и највећма публика, а не име! Када се то схвати - можемо причати о култури, развитку, итр. Поређење са „Звездом и Партизаном” у овом контексту је на нивоу предпубертета.
pre 10 godina
Da da -a za one koji gladuju jos nije trenutak!
pre 10 godina
@Nenad
To prosto nije tačno. Komercijalni sadržaj država ne treba da subvencioniše. A kultura i nauka po definiciji nisu komercijalne delatnosti i država odlučuje da li hoće to da razvija.
To tvom rezonu čovek nikad ne bi otišao na Mesec i sva pozorišta bi trebalo da se zatvore. Može i to ali onda ostadosmo pećinski ljudi.
pre 10 godina
Nenade slažem se sa vama apsolutno, ali ovde (iako mnogi misle da je naš glavni kancer nacionalizam) u glavama dobrog dela gradjanskog sloja još uvek je samoupravni socijalizam. Sastančenja ,komisije odluke, država mora grad mora... Ne mora niko ništa ,a naročito dok je nezaposlenost ovolika i veliki deo gradjana živi na egzistencijalnom minimumu
pre 10 godina
Nenade,
ima nekih stvari o kojima drzava mora da brine: obrazovanje, zdravstvo, red i zakon, spoljna politika, odbrana. Tu po, mnogima, spada i kultura.
Cak i vise: jer kultura nije samo trosak poput odbrane, recimo. Ulaganja u kultura (i obrazovanje) vracaju visestruko.
pre 10 godina
@blinkibil
Da, razumem da je za nekog to kultura (pun kazan pasulja). To se desava, kod nas dosta cesto, i to je krivica naseg clokupnog obrazovnog i vaspitnog sistema, dugo godina unazad.
Ali mnogi od onih za koje je pun kazan pasulja najvisa vrednost, daju decu u skole i ocekuju od njih da budu drugaciji.
Bar tako je nekada bilo - zemljoradnik nije zeleo da mu svaki sin bude zemljoradnik.
Malo je drugacije otkada smo izgubili zemljoradnike i dobar deo njih se pretvorio u palanacku klasu. Palanacka klasa ne zeli da im deca postanu prava srednja ili gradjanska klasa. Palanacka klasa se aktivno i zagrizeno protivi gradjanskoj kulturi, ne voli je, cak je i mrzi.
pre 10 godina
Da li ste čuli nekad za braću Barbridž? Imali su privatno pozorište tj pola deonica drugu polovinu posedovali su glumci i neki dramski pisac bez nacionalne penzije. Teatar je Globe, a dramski pisac pretpostavljate... Bez subvencija, bez ministra kulture, sekretara komiteta i drugih životinjica u lancu ishrane zvanom " pomozite kulturi" ,ti ljudi stvarali su pozorišnu istoriju. Sve dok budemo ubacivali državu u svaku čorbu imaćemo i državnike koji misle da su tajni sastojak tj mesije itd. Nemogućnost praćenja ekonomskih sistema i globalne igre čini nas periferijom . Siromašni ljudi ne mogu biti konzumenti visoke umetnosti ( osim u Rusiji i Iranu te zemlje su vala izuzetak) tj ljudi koji su zabrinuti za svoju egzistenciju. Dakle , dok ne budemo imali bogatiju srednju klasu, koja je budimo realni jedini pokazatelj stanja nekog društva, imaćemo ovakvu kulturnu scenu. A da bi se srednja klasa oporavila zaboravite državu koja stoji čak i iza književnih večeri u Lajkovcu.
pre 10 godina
Pun kazan pasulja to je za mene kultura
pre 10 godina
a mogla bi i kultura da reaguje.
skupo vas placaju oni koji vas ne poznaju
pre 10 godina
Ja mislim da je i drzava svesna toga da je ovo poslednji trenutak za kulturu .I da se raduje zbog toga. Jos samo ovaj put da izdrzi, a onda nece vise imati ko da davi, gnjavi, tupi, upozorava,... Koje olaksanje!
pre 10 godina
Jedno banalno pitanje, a možda i nije.
Sad kad je Srbija konačno dobila Datum (za koji su nam tvrdili da otvara vrata fondova EU), zašto onda JDP ne rešava svoje probleme tako što će dobiti dodatna sredstva iz tih fondova?
pre 10 godina
Nekakva struktura i sistem moraju da postoje. Licna inicijativa nas je dovela u ovakvu idimidodjimi situaciju.
pre 10 godina
Feudalizam u kulturi je dao svoje rezultate. Nama treba dobro uredjeno trziste, a ne pijaca.
pre 10 godina
"Sportsko društvo Crvena zvezda iz Beograda osnovano je 4. marta 1945. kao omladinski fiskulturni klub. Pokrenula ga je, na poziv gradskog odbora USAOS (Ujedinjeni savez antifašističke omledine Srbije), grupa sportskih radnika iz Beogrda: Zoran Žujović, Slobodan Ćosić, Ljubiša Sekulić, Dušan Bogdanović. Među osnivačima su takođe bili: Svetozar Gligorić, N. Popović, M. Petrović, M. Ćirić."
Kad Vi gospodjo budete osnovali nesto i sa tim ostvarili rezultate koje je ostvarilo SD Crvena zvezda, mozete slobodno da ga zovete kako god zelite.
pre 10 godina
Znajuci ko su, pored Tasovca, nezvanicni kandidati za mesto ministra (od Jasmine M. Maric do Borisa Tadica!!), ovaj naslov mozete preimenovati slobodno :)
pre 10 godina
Zašto investirati u nešto što ne postoji?Ionako smo svedoci da svakog dana tonemo u američku pop kulturu Endi Vorhola.
pre 10 godina
@(Gaga, 04. april 2014 12:15)
Odlican komentar samo bih dodao da je kultura ovde odavno mrtva!
pre 10 godina
Ma koja crna kultura, ja nemam ni za hleba!
pre 10 godina
@blinkibil nisu te razumeli... fora je iz filma 7 i po.
pre 10 godina
Drzava znaci monopol sile. Drzava koja se bavi kulturom znaci da se kultura uteruje silom. Onaj ko je za to je prosto siledzija a ne neko "kulturan".
@htrh
Bez prisile drzave covek bi otisao na Mesec ukoliko bi to hteo da finansira. Zasto da ga drzava tera da za to daje svoje novce? Isto tako, pozorista koja ljudi ne zele da placaju bi i trebala da se zatvore. Zasto? Pa bas zato - ljudi ne zele da njima daju svoje pare i to je to. A naravno da ce "kulturni radnici" stalno da vape - drzavo uzmi im pare, uzmi im pare i daj ih nama nama nama, mi smo bitni, mi smo neophodni, nase postojanje je jako korisno za narod nezavisno od njegove slobodne volje da upravlja svojim novcem.. jer, eto, silom se kultura uteruje.
@Pera
Veliki broj gladnih i siromašnih ljudi je posledica tržišne ekonomije? Da nikada nije bilo trzisne ekonomije bilo bi mnogo manje gladnih i siromasnih? Ovo je komunisticka utopija.
@Zoks
"Stvari o kojima drzava mora da brine.. tu po, mnogima, spada i kultura". Ukoliko su mnogi u pravu pustite ih da daju svoje pare tamo gde hoce jer su u pravu, a ne silom u kulturu. A ako ti mnogi nisu u pravu, znaci da drzava ne treba da se bavi kulturom. U oba slucaja ne treba sila da otima ljudima pare.
Ulaganja u kulturu se vracaju visestruko, kazete, ali posto to ljudi ne znaju onda im treba oteti pare ne bi li se te pare dale za kulturu i onda visestruko vratile? Zar su ljudi tolike neznalice da silom mora da im se namece sopstveni visestruki interes?
pre 10 godina
Iza svih ovih vapaja o vaznosti kulture u drustvu se kriju uvek isti ljudi koji drze monopol u toj istoj "kulturi". Bas ta monopolistcka kultura nije potrebna nikome.
pre 10 godina
poslednji trenutak je iza nas,nego spasavajte sto se spasti moze...!!!
pre 10 godina
Bio bi red da neko gospodu iz Kulture obavesti da mi ne zivimo vise u komunizmu i da mogu slobodno, shodno talentu i angazovanju, da na trzistu zaradjuju koliko god mogu i zele i da ne cekaju drzavu da im udeli milostinju. Drzava moze i treba da pomaze samo one ljude koji nisu u stanju (zbog bolesti, nedostataka etc) da na slobodnom trzistu zaradjuju za zivot.
pre 10 godina
Тачно је да се у Берлину позориште зове „Максим Горки” и ту није ништа спорно. Горки је био даровит писац и поред свог политичког активизма. Чита се и данас. Али Југославија више не постоји – нема је. Млади свет који долази у позориште једва да и зна шта је Југославија. Апсурд је држати у називу име државе која више не постоји. Позориште чине глумци, репертоар и највећма публика, а не име! Када се то схвати - можемо причати о култури, развитку, итр. Поређење са „Звездом и Партизаном” у овом контексту је на нивоу предпубертета.
pre 10 godina
Pun kazan pasulja to je za mene kultura
pre 10 godina
Nenade slažem se sa vama apsolutno, ali ovde (iako mnogi misle da je naš glavni kancer nacionalizam) u glavama dobrog dela gradjanskog sloja još uvek je samoupravni socijalizam. Sastančenja ,komisije odluke, država mora grad mora... Ne mora niko ništa ,a naročito dok je nezaposlenost ovolika i veliki deo gradjana živi na egzistencijalnom minimumu
pre 10 godina
Da da -a za one koji gladuju jos nije trenutak!
pre 10 godina
"Sportsko društvo Crvena zvezda iz Beograda osnovano je 4. marta 1945. kao omladinski fiskulturni klub. Pokrenula ga je, na poziv gradskog odbora USAOS (Ujedinjeni savez antifašističke omledine Srbije), grupa sportskih radnika iz Beogrda: Zoran Žujović, Slobodan Ćosić, Ljubiša Sekulić, Dušan Bogdanović. Među osnivačima su takođe bili: Svetozar Gligorić, N. Popović, M. Petrović, M. Ćirić."
Kad Vi gospodjo budete osnovali nesto i sa tim ostvarili rezultate koje je ostvarilo SD Crvena zvezda, mozete slobodno da ga zovete kako god zelite.
pre 10 godina
Ma koja crna kultura, ja nemam ni za hleba!
pre 10 godina
a mogla bi i kultura da reaguje.
skupo vas placaju oni koji vas ne poznaju
pre 10 godina
Zašto investirati u nešto što ne postoji?Ionako smo svedoci da svakog dana tonemo u američku pop kulturu Endi Vorhola.
pre 10 godina
Veoma lep tekst, ali ipak tužan. Kada se pogledaju razmere negovane nekulture prethodnih četvrt veka, bavljenje kulturom deluje beznadežno. Crkva i estrada ruku pod ruku, narod zaboravio na prave vrednosti i kulturu, i zato smo u ovom kulturnom bespucu, a kako izgleda, bicemo jos dugo.
pre 10 godina
@blinkibil
Da, razumem da je za nekog to kultura (pun kazan pasulja). To se desava, kod nas dosta cesto, i to je krivica naseg clokupnog obrazovnog i vaspitnog sistema, dugo godina unazad.
Ali mnogi od onih za koje je pun kazan pasulja najvisa vrednost, daju decu u skole i ocekuju od njih da budu drugaciji.
Bar tako je nekada bilo - zemljoradnik nije zeleo da mu svaki sin bude zemljoradnik.
Malo je drugacije otkada smo izgubili zemljoradnike i dobar deo njih se pretvorio u palanacku klasu. Palanacka klasa ne zeli da im deca postanu prava srednja ili gradjanska klasa. Palanacka klasa se aktivno i zagrizeno protivi gradjanskoj kulturi, ne voli je, cak je i mrzi.
pre 10 godina
@Nenad
To prosto nije tačno. Komercijalni sadržaj država ne treba da subvencioniše. A kultura i nauka po definiciji nisu komercijalne delatnosti i država odlučuje da li hoće to da razvija.
To tvom rezonu čovek nikad ne bi otišao na Mesec i sva pozorišta bi trebalo da se zatvore. Može i to ali onda ostadosmo pećinski ljudi.
pre 10 godina
Jedno banalno pitanje, a možda i nije.
Sad kad je Srbija konačno dobila Datum (za koji su nam tvrdili da otvara vrata fondova EU), zašto onda JDP ne rešava svoje probleme tako što će dobiti dodatna sredstva iz tih fondova?
pre 10 godina
Drzava znaci monopol sile. Drzava koja se bavi kulturom znaci da se kultura uteruje silom. Onaj ko je za to je prosto siledzija a ne neko "kulturan".
@htrh
Bez prisile drzave covek bi otisao na Mesec ukoliko bi to hteo da finansira. Zasto da ga drzava tera da za to daje svoje novce? Isto tako, pozorista koja ljudi ne zele da placaju bi i trebala da se zatvore. Zasto? Pa bas zato - ljudi ne zele da njima daju svoje pare i to je to. A naravno da ce "kulturni radnici" stalno da vape - drzavo uzmi im pare, uzmi im pare i daj ih nama nama nama, mi smo bitni, mi smo neophodni, nase postojanje je jako korisno za narod nezavisno od njegove slobodne volje da upravlja svojim novcem.. jer, eto, silom se kultura uteruje.
@Pera
Veliki broj gladnih i siromašnih ljudi je posledica tržišne ekonomije? Da nikada nije bilo trzisne ekonomije bilo bi mnogo manje gladnih i siromasnih? Ovo je komunisticka utopija.
@Zoks
"Stvari o kojima drzava mora da brine.. tu po, mnogima, spada i kultura". Ukoliko su mnogi u pravu pustite ih da daju svoje pare tamo gde hoce jer su u pravu, a ne silom u kulturu. A ako ti mnogi nisu u pravu, znaci da drzava ne treba da se bavi kulturom. U oba slucaja ne treba sila da otima ljudima pare.
Ulaganja u kulturu se vracaju visestruko, kazete, ali posto to ljudi ne znaju onda im treba oteti pare ne bi li se te pare dale za kulturu i onda visestruko vratile? Zar su ljudi tolike neznalice da silom mora da im se namece sopstveni visestruki interes?
pre 10 godina
Nenade,
ima nekih stvari o kojima drzava mora da brine: obrazovanje, zdravstvo, red i zakon, spoljna politika, odbrana. Tu po, mnogima, spada i kultura.
Cak i vise: jer kultura nije samo trosak poput odbrane, recimo. Ulaganja u kultura (i obrazovanje) vracaju visestruko.
pre 10 godina
"Bio bi red da neko gospodu iz Kulture obavesti da mi ne zivimo vise u komunizmu i da mogu slobodno, shodno talentu i angazovanju, da na trzistu zaradjuju koliko god mogu i zele i da ne cekaju drzavu da im udeli milostinju. Drzava moze i treba da pomaze samo one ljude koji nisu u stanju (zbog bolesti, nedostataka etc) da na slobodnom trzistu zaradjuju za zivot."
(Nenad)
Siguran sam, Nenade, da imate negativno mišljenje o turbo folk kuluri, rijaliti programima, svakoj vrsti šunda. A sve to je proizvod tržišne utakmice. Socijalizam o kome govorite sa nipodaštavanjem je imao prednosti bar kada je o kuturi reč. Socijalizam je gradio jedan ideal obrazovanog, svestranog pojedinca, propagirao je samousavršavanje, popularizovao nauku... U socijalizmu su izdavačke kuće, TV stanice imale slobodu da objave ili snime nešto kvalitetno a nekomercijalno, jer profit nije bio osnovni pokretač. Niko ne spori da su gladni i goli na prvom mestu, ali kultura je tek za pola stepenika ispod toga. Koliko je za ovaj narod važna kultura videće se za pola veka, kada ovaj narod budu činile mahom ograničene, zatucane mase, ili za nekoliko vekova, kad ovog naroda više ne bude a ostane vrlo malo spomena o tome ko smo i šta smo bili u jednom istorijskom trenutku.
Siguran sam, Nenade, i da Vas pogađa veliki broj gladnih, siromašnih ljudi, a zaboravljate da je i takvo stanje posledica tržišne ekonomije. No možda grešim, možda Vi verujete da i tu treba da "najjači opstaju"?
pre 10 godina
Dzabe ti sto je poslednji trenutak za kulturu jer je poimanje kulture trenutne vlasti jos veci problem.
pre 10 godina
Da li ste čuli nekad za braću Barbridž? Imali su privatno pozorište tj pola deonica drugu polovinu posedovali su glumci i neki dramski pisac bez nacionalne penzije. Teatar je Globe, a dramski pisac pretpostavljate... Bez subvencija, bez ministra kulture, sekretara komiteta i drugih životinjica u lancu ishrane zvanom " pomozite kulturi" ,ti ljudi stvarali su pozorišnu istoriju. Sve dok budemo ubacivali državu u svaku čorbu imaćemo i državnike koji misle da su tajni sastojak tj mesije itd. Nemogućnost praćenja ekonomskih sistema i globalne igre čini nas periferijom . Siromašni ljudi ne mogu biti konzumenti visoke umetnosti ( osim u Rusiji i Iranu te zemlje su vala izuzetak) tj ljudi koji su zabrinuti za svoju egzistenciju. Dakle , dok ne budemo imali bogatiju srednju klasu, koja je budimo realni jedini pokazatelj stanja nekog društva, imaćemo ovakvu kulturnu scenu. A da bi se srednja klasa oporavila zaboravite državu koja stoji čak i iza književnih večeri u Lajkovcu.
pre 10 godina
Недавно на Википедији показујем пријатељу (који је странац) страницу о Србији, долазимо до културе кад оно слике Народног музеја и Музеја савремене уметности у Београду. Као да сам сам себи ударио шамар. Како објаснити некоме да нешто чиме се "поносимо" држимо годинама затворено???
pre 10 godina
Misija naše političke elite - "što više praznoglavaca punih stomaka koji će nam obezbeživati opstanak na vlasti" - za posledicu ima "kulturu na aparatima"
pre 10 godina
Ja mislim da je i drzava svesna toga da je ovo poslednji trenutak za kulturu .I da se raduje zbog toga. Jos samo ovaj put da izdrzi, a onda nece vise imati ko da davi, gnjavi, tupi, upozorava,... Koje olaksanje!
pre 10 godina
Znajuci ko su, pored Tasovca, nezvanicni kandidati za mesto ministra (od Jasmine M. Maric do Borisa Tadica!!), ovaj naslov mozete preimenovati slobodno :)
pre 10 godina
Nekakva struktura i sistem moraju da postoje. Licna inicijativa nas je dovela u ovakvu idimidodjimi situaciju.
pre 10 godina
Feudalizam u kulturi je dao svoje rezultate. Nama treba dobro uredjeno trziste, a ne pijaca.
pre 10 godina
@(Gaga, 04. april 2014 12:15)
Odlican komentar samo bih dodao da je kultura ovde odavno mrtva!
pre 10 godina
@blinkibil nisu te razumeli... fora je iz filma 7 i po.
pre 10 godina
Iza svih ovih vapaja o vaznosti kulture u drustvu se kriju uvek isti ljudi koji drze monopol u toj istoj "kulturi". Bas ta monopolistcka kultura nije potrebna nikome.
pre 10 godina
poslednji trenutak je iza nas,nego spasavajte sto se spasti moze...!!!
28 Komentari
Sortiraj po: