Nedelja, 16.03.2014.

09:49

Rekli zbogom vodi iz plastike

San Francisko zabranio je prodaju i distribuciju flaširane vode u pakovanjima od pola litre i manje u prostorima u vlasništvu grada.

Izvor: danas.hr

Rekli zbogom vodi iz plastike IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Silver Surfer

pre 10 godina

@ Igor
Koliko mi je poznato najgori kvalitet pijace vode je u Zrenjaninu i okolini kada je u pitanju Vojvodina. Ne znam, kakvo je stanje sa ostalim delovima ali pretpostavljam da nije toliko alarmantno.
Glavni sastojci od kojih nastaje pivo voda, jecmeni slad, hmelj i kvasac. Glavna sirovina je jecmeni slad, a umesto njega trecinu moze ciniti zamena, sto je uglavnom kukuruz (na sastavu pise kukuruzna krupica). To snizava kvalitet piva i naravno umanjuje troskove proizvodnje. U Nemackoj je recimo zabranjeno menjati jecmeni slad kukuruzom. I na kraju, tu su i aditivi koji se mogu dodavati radi poboljsanja ukusa. Naravno, da bi kvalitet vode trebalo da bude jedan od presudnih faktora kada je pivo u pitanju. Medjutim, tehnologija plus aditivi sigurno mogu to da ispeglaju. Jos kada tome dodamo da ovde ni ne postoji kultura ispijanja piva (kao ni viskija, vina i kafe), onda je i pitanje koliko je Jelen ustvari dobro pivo. Generacije koje su odrasle pijuci BIP, Merkur i jos neki od bisera iz nekadasnje ponude sigurno ne mogu da budu merodavne sudije.
Nekada je postojala i Zrenjaninska industrija piva. Sa danasnjim kvalitetom vode u tom podrucju bilo bi sumanuto kupovati to pivo. Tu ni tehnologija ne moze da pomogne.
Na kraju, tehnologija plus marketing daje rezultat. A kvalitet vode i ostale sitnice, koga briga. Ovde, bar za potrosace niko nije mario.

Stefan

pre 10 godina

Bravo za San Francisko. Bilo bi lepo ovo videti i kod nas jer ljudi i nisu svesni koliko je bilo sta cuvano u plastici lose a narocito voda i sokovi!

dzoni

pre 10 godina

@boolewar
TAko je..plus sto ta koka kola je imala 100 puta bolji ukus od ove iz plasticne flase. Sve je bilo u povratnim bocama pa i voda.

iva

pre 10 godina

U Americi se flasira iskljucivo cesmovaca i ovde je zaista besmisleno kupovati americku flasiranu vodu. U Evropi, pa i u Srbiji, flasirana voda potice sa planinskih izvora i to je ujedno i mineralna voda koja ima svoje zdravstvene prednosti i koja je bolja od cesmovace. Prema tome ovaj clanak, kao i mnogi koje bez kriterijuma prevodite sa americkih portala, nije relevantan za Srbiju.

sreća

pre 10 godina

@bilo-nekad

Tačno. Mada, toga je bilo i kasnije, do prije nekih 20-ak godina. Kamo lijepe sreće da se nešto slično ubrzo uvede ili ćemo sve uništiti.

Megatronman

pre 10 godina

Hrvatska je osjetno čišća otkada postoji povrat (povraćaj) novca za boce, alu u iznosu od pola kn tj. 8-9 dinara. Svi se brinu da nema nigdje takve ambalaže. Ne možeš većini Balkanaca usadit brigu za okoliš no možeš ih platiti za to isto. Jadno na neki način ali djelotvorno.

Vladimir Dž

pre 10 godina

Ja bi zabranio plastične flaše iz još jednog, mnogo bitnije razloga.

Moja malenkost je prevela kanadski dokumentarni film: Muškarci nestaju. Nauka govori koji su to razlozi. Ovaj film je bitan da pogledaju mlađi muškarci.

Mislim da posle ovog film neće hteti više piju iz plastičnih flaša.

Danica

pre 10 godina

Rjesenje je uvesti kauciju na flasu, kako sto je nekada bilo. U Njemackoj se za jednu praznu flasu dobija 25 centi. I bogati i siromasni vracaju ambalazu, nema razlike, jer je takva kultura. Kod nas nema nikakvog reda.Dajte ljudi da se uradi nesto. Gdje su ti pokreti za zastitu zivotne sredine.

Jelena

pre 10 godina

Silver Surfer, to je svuda tako. Italijani su medju najvecim potrosicami flasirane vode, iako se stalno govori da je voda iz vodovoda mnogo vise kontrolisana. U nekim opstinama su uveli da se na njihovim sastancima pije iskljuciivo voda iz cesme. Ja je vec godinama pijem. Sto je nabolje, kod nas je flasirana voda relativno nova pojava, ali je usvojena neverovatnom brzinom. Vid'la zaba da se konj potkiva...

bilo-nekad

pre 10 godina

pre vise od 30-setak god. nosili su se staklene flase za kiseli vodu, coca-colu, vino, pivo, jupi-sok,coctu...odneses praznu ambalazu uzmes punu, ako nemas platis kautciju, koja se vrati kad vrstos praznu flasu:) nije bilo tako davno znali smo za red...

Nastaa

pre 10 godina

Da li se u Srbiji zna, da li punjaci flasirane vode upotrebljavaju BPA free plastiku ili ne? Bolje je piti vodu iz cesme nego hranu i tecnost drzati u BPA plastici.

Igor

pre 10 godina

@ Silver Surfer - nevezano za ovu vest, ali interesantno u vezi s onim sto ti rece za vodu u Vojvodini: u Srbiji se "najbolje" pivo pravi u Vojvodini! Svi svetski brendovi se proizvode u pivarama u ravnici, osnovni sastojak je voda koja je stvarno problematicna u Vojvodini. S druge strane, niko ne pije Jagodinsko Pivo, koje je verovatno mnogo bolje nego nas Amstel.

Milena NL

pre 10 godina

@mare
@masta moze svašta
Plastika pokazuje kancerogena svojstva pri termičkoj obradi u vidu kancerogenih isparenja...

@Igor
Ti mi upali lampicu svojim komentarom.
Na odmoru u Dubrovniku sam često viđala meštane da besomučno sakupljaju pet ambalažu...Na momente mi je i neprijatno bilo...Po ulicama gužva od turista, vidiš tu šik obučene ljude, a onda vidiš neke jadnike sa prljavim plastičnim džakovima kako se provlače izmedj njih i šmuraju po kantama za otpatke skupljajući prazne bačene flaše.
Naravno narod kao i naš, siromašan bez mogućnosti da drugačije zaradi...
Ovde u Holandiji po samoposlugama se dobija povraćaj za pet ambalažu samo za litarske boce i to obavezno sa čepom, polulitarske i manje se bacaju u posebne kontejnere

boolewar

pre 10 godina

Mi smo pre 30+ godina imali najekoloskiji i najjednostavniji sistem za ambalazu.
Za sve si morao imati povratnu bocu, nema tu mnogo nauke.
Secam se kad sam kao klinac bio u Londonu pre svog ovog sr.nja u nekoj skoli jezika, i kad sam tamo pricao kako kod nas nema limenki i plastike, i da bi kupio coca colu moras da doneses praznu flasu u zamenu, da su se svi odusevili kakvu ekolosku svest imamo.

Silver Surfer

pre 10 godina

Flasirana voda je jedna od najvecih marketinskih prevara. Bar tako kazu u USA. Medjutim, te kompanije su toliko finansijski jake da je skoro nemoguce uraditi nesto protiv njih. Priklucuju se na gradski vodovod i iz njega crpe vodu, koju predstavljaju boljom od one koja dolazi u americke domove, iako za to nema dokaza. Cak su Nesle i Koka kola pocele na svoju flasiranu vodu da stavljaju da je iz gradskih rezervoara, tako da planine postoje samo na pakovanjima. Pri tom, zbog slozenih Americkih zakona nisu u obavezi da objavljuju rezultate kvaliteta vode koju prodaju, ni to da li je uopste dodatno filtriraju, a ukoliko vodu ne isporucuju izvan granica savezne drzave u kojoj vrse proizvodnju nisu obavezni da uzorke salju FDA. A tamo se jedan covek bavi flasiranom vodom. Kontrola kvaliteta vode u gradskom vodovovu u Americi vrsi se i po nekoliko puta dnevno dok ne postoji jasna slika o kvalitetu flasirane vode.
Takodje, ambalaza je zastrasujuca. Plastika je takva da je kroz istrazivanja dokazano da izaziva mali milion bolesti.
Ko ne veruje sve ovo moze da pogleda u dokumentarcu "Tapped". Gore navedeno vazi za Ameriku.
Najgora cesmovavca koju sam video kod nas je u Banatu. Tamo ne vazi da voda nema boju, ukus i miris. Voda je zuta, nisam smeo da je probam, a ima za mene neprijatan miris. Kada se isturisate imate osecaj da ste masni.
Naravno, niko se nije setio da u predizbornoj kampanji ponudi resenje za taj problem. Sigurno ima vaznijih stvari oo pijace vode.

A.

pre 10 godina

1. pakovanja od 1/2 litre i manja
2. u prostorima u vlasništvu grada San Franciska
Volim da pročitam komentare, ali mnogi komentatori ovog puta nisu pročitali ni podnaslov vesti.

z

pre 10 godina

Ziva je istina da te kompanije flasiraju cesmovacu i onda je skupo prodaju naivcinama. Mogu da razumem kad je u pitanju neka mineralna voda sa posebnim svojstvima ali oni flasiraju cesmovacu!

masta moze svasta

pre 10 godina

@(mare, 16. mart 2014 11:52)

PET NIJE kancerogen. Od njega se prave spricevi, flasice za bebe. daj majke ti obrazuj se malo pre nego sto lupis!

Dulex

pre 10 godina

a kad krenem do grada po letnjoj zegi da ponesem staklenu od litra?
(mf, 16. mart 2014 10:39)
__________________________

Ne, kupit ćeš coca colu u plastičnoj flaši jer nju neće zabraniti-

mup

pre 10 godina

Treba postaviti cesme po gradu,po nek narod pije.Kad vidim ovu decurliju,ukljucujuci i moje tantuze da vuku plasticne flasice i nalivaju se ko hibridni kukuruz,muka me uhvati.Nikad u zivotu nisam sa sobom poneo vodu u grad,a mogu dobro da prepesacim.Drugo je odlazak u prirodu ili na izlet gde ostajete po ceo dan.To je postao deo stajlinga,u jednoj ruci smart telefon,a u drugoj flasica sa vodom.Naravno u Americi ce zabraniti vodu,ali Coca Colu nece sigurno.kod nas nece zabraniti nista,jer je industrija flasiranih voda veoma jaka i uporno se upinju da nas ubede da je cesmovaca stetna po zdravlje,a njihova voda zdrava i cista.

Igor

pre 10 godina

Taj problem moze da se resi vrlo lako na nacin koji su Nemci primenili. U Nemackoj se sva ambalaza vraca, a rem-cena plasticne ambalaze je prilicno skupa - 0,25 evra. Kada kupis 6 flasica vode, suporemarket ti dodatno naplati 6x0,25 = 1,50 Evra. To vec nije malo... Kada vratis prazne flasice u supermarket, oni ti vrate 1,50 evra. Uremis 1,50, vratis 1,50, ne gubis nista, ali moras da radis: sakupljas, lagerujes i vracas flasice. Ti mozes da ih bacis u djubre, nije problem, ali to niko vise ne radi jer na godisnjem nivou ispada da bacis npr 1000 flasica, a to je 250 evra. Kad bi se u Srbiji uvelo to pravilo i da cena plasticne flase bude 30 dinara, ne da niko vise ne bi bacio ni jednu, nego bi puno ljudi islo da sakuplja vec bacene flase i da ih prodaje za pare. Problem resen - Srbija cista. :-) Generalno, ljudi mnogo bolje razumeju jezik udaranja po novcaniku, nego zabrane, pretnje i prazne price, jer realno tesko da ces bilo gde da zavrsis u zatvoru sto si bacao plasticne flase.

plastik fantastik

pre 10 godina

a kad krenem do grada po letnjoj zegi da ponesem staklenu od litra?
(mf, 16. mart 2014 10:39)
Pa verovatno ce "gurati" staklenu ambalazu, eventualno tetrapak. Cisto lobiranje pod maskom zastite zivotne sredine

Goki56

pre 10 godina

Nema sumnje da je ideja u vezi "pakovane obicne vode" jedna od najboljih poslovnih ideja. Obogatise se ljudi a pocetni kapital nikakav. Sve na ljudskoj naivnosti. Ljudi placaju po 2,3 ili vise dolara ili evra za obicnu vodu koja nije cak ni izvorska ili mineralna. Proizvodjaci su se toliko obezobrazili da cak otvoreno pisu na flasi da je voda samo specijalno filterisana, cesmovaca koja je filterisana i narod to i dalje kupuje. Ali naravno sad se neko drugi dosetio i resio da napravi ponovo dobre pare na ideji da pakovanje te jeftine vode nije dobro. I verovatno nije dobro. Norvezani (VOSS) su jedni od prvih koji su poceli da pakuju tu istu vodu u staklene flase (pogledaj te link).

https://www.vosswater.com/index.php/products/

U Australiji VOSS voda je pravi hit. Svi je kupuju bar jednom (bar tako kazu) i dopunjavaju flasu sa cesme ili necega drugog. Ima malo bolji dizajn i sad je to "cool". 330ml kosta skoro 4 dolara.

Nisam nikada kupio flasiranu obicnu vodu u plasticnim a necu ni u staklenim flasama.

Moram priznati da mi je strasno krivo sto se ja nisam prvi setio ideje o "flasiranoj obicnoj vodi". Iako ne kupujem obicnu flasiranu vodu nebi imao nista protiv da zaradim pare na ljudskoj naivnosti.

Sinisa SU

pre 10 godina

@(ovde ne stanuju zeleni, 16. mart 2014 09:58)
Sta mi da kazemo u Srbistanu? Niko ne razmislja o PET ambalazi, niti je drzava spremna bilo sta da ucini(otkup koriscenih pet boca).Zatrpani smo ovim smecem(Perucac, Dunav, Sava, Morava, deponije,.....), svuda bacene pet boce.

Hajde uozbilji se malo Srbistanac neobavesteni. Postavljaju se odavno vec po gradovima kontejneri za PET ambalazu, koje Romi redovno prazne i nose PET flase na otkup za reciklazu. To o cemu prices je bilo pre nekoliko godina, danas je plasticnih flasa na smetlistima na srecu sve manje. Postoje 2 fabrike u Srbiji za reciklazu PET ambalaze.

Hajduk Stanko

pre 10 godina

@hm
Kod nas se prvo brine o proizvodjacu flasa pa tek onda na coveka i prirodu.U ceni flase vode ambalaza kosta vise od same vode i svaki put kada kupimo vodu kupili smo i bezpotrebnu flasu koja naravno zavrsi pored puta.

eko zabokrecina

pre 10 godina

Ovo bi trebala biti prvorazredna tema za citavo srpsko drustvo. Ovaj primer sa flasiranom vodom lepo ilustruje apsurd u kome zivimo. Neuporedivo vise mi nego onaj uredjeni svet koji ipak ima i ekolosku uredjenost (mada se i oni muce, zbog tezine problema).
Mi u Srbistanu unistismo i ono sto nam je bog dao dzabe sve jureci materijalno bogatstvo koje kao drustvo nikako da stignemo (i nikad necemo ni stici).

mare

pre 10 godina

Treba zaista reci zbogom vodi iz plastike. Ali najvise zbog toga sto je plastika kancerogena, a voda iz nje samim tim zagadjena. O tome, ocigledno, ne sme da se prica...

svi (ni)su isti

pre 10 godina

Naizgled sitnica ali nije.

- prvo nas navikavaju na nesto, bilo to navika u ishrani ili neki veliki problem kao sada Ukrajina, objasnjavajuci nam sta je za nas "bolje" a velike kompanije i drzave se kao "zrtvuju" pa nam to obezbedjuju uz dobru zaradu

- a kad dogori do nokata, onda panika i druga prica. Prihvatam objasnjenje da je flasirana voda problem zbog ambalaze ali je cinjenica da ima bezbroj situacija kad je skoro jedina moguca, ili ces piti vodu iz flase ili ces biti zedan. Naravno, flasa moze biti i staklena, metalna (cuturica) i slicno, ali se tu javljaju dodatni problemi. Legendarne su slike kad voz stoji na stanici a narode se tuce oko stanicne cesme da bi dopunio svoje flase i slicne posude.

Umesto da se trazi neki pogodniji materijal za izradu flasa za jednokratnu upotrebu oni problem seku u korenu, terajuci narod da menja navike i muci se. I nisu problem samo zdravi i jaki ljudi, ima dece, bolesnika i slicnih osoba kojima je veoma prakticno da imaju vodu u malim flasicama koje se nakon upotrebe odbacuju. Posudje za visekratnu upotrebu treba prati, sto zahteva dodatnu energiju, vreme, hemikalije i opet se vrtimo u zacarnom krugu zagadjenja okoline.

hm

pre 10 godina

U Srbiji je izgleda nemoguce napraviti isto sto i kod komsija, da 'platis' bocu, a kada je vratis dobijes nazad te pare. Sigurno da to nije najjeftinije resenje, ali koliko li ce nas tek doci sve ove silne plastike u prirodi ?

Vlada

pre 10 godina

Trebalo bi zabraniti upotrebu plastike u prehrambenoj proizvodnji, istovremeno edukovati ljude o stetnosti plastike na ljudsko zdravlje. Reciklazom plastike se samo polovicno resava problem otpada, naime reciklazom se ponovo stvara ta ista plastika. Postoje ekoloski materijali koji nisu stetni po zdravlje, kao na primer papir, staklo, ili najnovije bioplastika (skrob), itd. Problem je u tome sto veliki proizvodjaci plastike "guraju" svoje proizvode kao najjeftinije resenje. Bojim se da ce nam plastika jednom doci glave, zato mislim da bi smo mogli bar iz "ishrane" da je izbacimo.

Ja

pre 10 godina

Koliko smo mi daleko od zaštite svojih građana...I naravno da je voda zdravija iz staklene flaše, a kamoli iz već korišćene plastične flaše sipati ponovo vodu.

ovde ne stanuju zeleni

pre 10 godina

Sta mi da kazemo u Srbistanu? Niko ne razmislja o PET ambalazi, niti je drzava spremna bilo sta da ucini(otkup koriscenih pet boca).Zatrpani smo ovim smecem(Perucac, Dunav, Sava, Morava, deponije,.....), svuda bacene pet boce.

boolewar

pre 10 godina

Mi smo pre 30+ godina imali najekoloskiji i najjednostavniji sistem za ambalazu.
Za sve si morao imati povratnu bocu, nema tu mnogo nauke.
Secam se kad sam kao klinac bio u Londonu pre svog ovog sr.nja u nekoj skoli jezika, i kad sam tamo pricao kako kod nas nema limenki i plastike, i da bi kupio coca colu moras da doneses praznu flasu u zamenu, da su se svi odusevili kakvu ekolosku svest imamo.

ovde ne stanuju zeleni

pre 10 godina

Sta mi da kazemo u Srbistanu? Niko ne razmislja o PET ambalazi, niti je drzava spremna bilo sta da ucini(otkup koriscenih pet boca).Zatrpani smo ovim smecem(Perucac, Dunav, Sava, Morava, deponije,.....), svuda bacene pet boce.

Igor

pre 10 godina

Taj problem moze da se resi vrlo lako na nacin koji su Nemci primenili. U Nemackoj se sva ambalaza vraca, a rem-cena plasticne ambalaze je prilicno skupa - 0,25 evra. Kada kupis 6 flasica vode, suporemarket ti dodatno naplati 6x0,25 = 1,50 Evra. To vec nije malo... Kada vratis prazne flasice u supermarket, oni ti vrate 1,50 evra. Uremis 1,50, vratis 1,50, ne gubis nista, ali moras da radis: sakupljas, lagerujes i vracas flasice. Ti mozes da ih bacis u djubre, nije problem, ali to niko vise ne radi jer na godisnjem nivou ispada da bacis npr 1000 flasica, a to je 250 evra. Kad bi se u Srbiji uvelo to pravilo i da cena plasticne flase bude 30 dinara, ne da niko vise ne bi bacio ni jednu, nego bi puno ljudi islo da sakuplja vec bacene flase i da ih prodaje za pare. Problem resen - Srbija cista. :-) Generalno, ljudi mnogo bolje razumeju jezik udaranja po novcaniku, nego zabrane, pretnje i prazne price, jer realno tesko da ces bilo gde da zavrsis u zatvoru sto si bacao plasticne flase.

Vlada

pre 10 godina

Trebalo bi zabraniti upotrebu plastike u prehrambenoj proizvodnji, istovremeno edukovati ljude o stetnosti plastike na ljudsko zdravlje. Reciklazom plastike se samo polovicno resava problem otpada, naime reciklazom se ponovo stvara ta ista plastika. Postoje ekoloski materijali koji nisu stetni po zdravlje, kao na primer papir, staklo, ili najnovije bioplastika (skrob), itd. Problem je u tome sto veliki proizvodjaci plastike "guraju" svoje proizvode kao najjeftinije resenje. Bojim se da ce nam plastika jednom doci glave, zato mislim da bi smo mogli bar iz "ishrane" da je izbacimo.

hm

pre 10 godina

U Srbiji je izgleda nemoguce napraviti isto sto i kod komsija, da 'platis' bocu, a kada je vratis dobijes nazad te pare. Sigurno da to nije najjeftinije resenje, ali koliko li ce nas tek doci sve ove silne plastike u prirodi ?

Ja

pre 10 godina

Koliko smo mi daleko od zaštite svojih građana...I naravno da je voda zdravija iz staklene flaše, a kamoli iz već korišćene plastične flaše sipati ponovo vodu.

Silver Surfer

pre 10 godina

Flasirana voda je jedna od najvecih marketinskih prevara. Bar tako kazu u USA. Medjutim, te kompanije su toliko finansijski jake da je skoro nemoguce uraditi nesto protiv njih. Priklucuju se na gradski vodovod i iz njega crpe vodu, koju predstavljaju boljom od one koja dolazi u americke domove, iako za to nema dokaza. Cak su Nesle i Koka kola pocele na svoju flasiranu vodu da stavljaju da je iz gradskih rezervoara, tako da planine postoje samo na pakovanjima. Pri tom, zbog slozenih Americkih zakona nisu u obavezi da objavljuju rezultate kvaliteta vode koju prodaju, ni to da li je uopste dodatno filtriraju, a ukoliko vodu ne isporucuju izvan granica savezne drzave u kojoj vrse proizvodnju nisu obavezni da uzorke salju FDA. A tamo se jedan covek bavi flasiranom vodom. Kontrola kvaliteta vode u gradskom vodovovu u Americi vrsi se i po nekoliko puta dnevno dok ne postoji jasna slika o kvalitetu flasirane vode.
Takodje, ambalaza je zastrasujuca. Plastika je takva da je kroz istrazivanja dokazano da izaziva mali milion bolesti.
Ko ne veruje sve ovo moze da pogleda u dokumentarcu "Tapped". Gore navedeno vazi za Ameriku.
Najgora cesmovavca koju sam video kod nas je u Banatu. Tamo ne vazi da voda nema boju, ukus i miris. Voda je zuta, nisam smeo da je probam, a ima za mene neprijatan miris. Kada se isturisate imate osecaj da ste masni.
Naravno, niko se nije setio da u predizbornoj kampanji ponudi resenje za taj problem. Sigurno ima vaznijih stvari oo pijace vode.

bilo-nekad

pre 10 godina

pre vise od 30-setak god. nosili su se staklene flase za kiseli vodu, coca-colu, vino, pivo, jupi-sok,coctu...odneses praznu ambalazu uzmes punu, ako nemas platis kautciju, koja se vrati kad vrstos praznu flasu:) nije bilo tako davno znali smo za red...

mup

pre 10 godina

Treba postaviti cesme po gradu,po nek narod pije.Kad vidim ovu decurliju,ukljucujuci i moje tantuze da vuku plasticne flasice i nalivaju se ko hibridni kukuruz,muka me uhvati.Nikad u zivotu nisam sa sobom poneo vodu u grad,a mogu dobro da prepesacim.Drugo je odlazak u prirodu ili na izlet gde ostajete po ceo dan.To je postao deo stajlinga,u jednoj ruci smart telefon,a u drugoj flasica sa vodom.Naravno u Americi ce zabraniti vodu,ali Coca Colu nece sigurno.kod nas nece zabraniti nista,jer je industrija flasiranih voda veoma jaka i uporno se upinju da nas ubede da je cesmovaca stetna po zdravlje,a njihova voda zdrava i cista.

masta moze svasta

pre 10 godina

@(mare, 16. mart 2014 11:52)

PET NIJE kancerogen. Od njega se prave spricevi, flasice za bebe. daj majke ti obrazuj se malo pre nego sto lupis!

Dulex

pre 10 godina

a kad krenem do grada po letnjoj zegi da ponesem staklenu od litra?
(mf, 16. mart 2014 10:39)
__________________________

Ne, kupit ćeš coca colu u plastičnoj flaši jer nju neće zabraniti-

z

pre 10 godina

Ziva je istina da te kompanije flasiraju cesmovacu i onda je skupo prodaju naivcinama. Mogu da razumem kad je u pitanju neka mineralna voda sa posebnim svojstvima ali oni flasiraju cesmovacu!

A.

pre 10 godina

1. pakovanja od 1/2 litre i manja
2. u prostorima u vlasništvu grada San Franciska
Volim da pročitam komentare, ali mnogi komentatori ovog puta nisu pročitali ni podnaslov vesti.

Hajduk Stanko

pre 10 godina

@hm
Kod nas se prvo brine o proizvodjacu flasa pa tek onda na coveka i prirodu.U ceni flase vode ambalaza kosta vise od same vode i svaki put kada kupimo vodu kupili smo i bezpotrebnu flasu koja naravno zavrsi pored puta.

eko zabokrecina

pre 10 godina

Ovo bi trebala biti prvorazredna tema za citavo srpsko drustvo. Ovaj primer sa flasiranom vodom lepo ilustruje apsurd u kome zivimo. Neuporedivo vise mi nego onaj uredjeni svet koji ipak ima i ekolosku uredjenost (mada se i oni muce, zbog tezine problema).
Mi u Srbistanu unistismo i ono sto nam je bog dao dzabe sve jureci materijalno bogatstvo koje kao drustvo nikako da stignemo (i nikad necemo ni stici).

Nastaa

pre 10 godina

Da li se u Srbiji zna, da li punjaci flasirane vode upotrebljavaju BPA free plastiku ili ne? Bolje je piti vodu iz cesme nego hranu i tecnost drzati u BPA plastici.

Megatronman

pre 10 godina

Hrvatska je osjetno čišća otkada postoji povrat (povraćaj) novca za boce, alu u iznosu od pola kn tj. 8-9 dinara. Svi se brinu da nema nigdje takve ambalaže. Ne možeš većini Balkanaca usadit brigu za okoliš no možeš ih platiti za to isto. Jadno na neki način ali djelotvorno.

Igor

pre 10 godina

@ Silver Surfer - nevezano za ovu vest, ali interesantno u vezi s onim sto ti rece za vodu u Vojvodini: u Srbiji se "najbolje" pivo pravi u Vojvodini! Svi svetski brendovi se proizvode u pivarama u ravnici, osnovni sastojak je voda koja je stvarno problematicna u Vojvodini. S druge strane, niko ne pije Jagodinsko Pivo, koje je verovatno mnogo bolje nego nas Amstel.

svi (ni)su isti

pre 10 godina

Naizgled sitnica ali nije.

- prvo nas navikavaju na nesto, bilo to navika u ishrani ili neki veliki problem kao sada Ukrajina, objasnjavajuci nam sta je za nas "bolje" a velike kompanije i drzave se kao "zrtvuju" pa nam to obezbedjuju uz dobru zaradu

- a kad dogori do nokata, onda panika i druga prica. Prihvatam objasnjenje da je flasirana voda problem zbog ambalaze ali je cinjenica da ima bezbroj situacija kad je skoro jedina moguca, ili ces piti vodu iz flase ili ces biti zedan. Naravno, flasa moze biti i staklena, metalna (cuturica) i slicno, ali se tu javljaju dodatni problemi. Legendarne su slike kad voz stoji na stanici a narode se tuce oko stanicne cesme da bi dopunio svoje flase i slicne posude.

Umesto da se trazi neki pogodniji materijal za izradu flasa za jednokratnu upotrebu oni problem seku u korenu, terajuci narod da menja navike i muci se. I nisu problem samo zdravi i jaki ljudi, ima dece, bolesnika i slicnih osoba kojima je veoma prakticno da imaju vodu u malim flasicama koje se nakon upotrebe odbacuju. Posudje za visekratnu upotrebu treba prati, sto zahteva dodatnu energiju, vreme, hemikalije i opet se vrtimo u zacarnom krugu zagadjenja okoline.

Danica

pre 10 godina

Rjesenje je uvesti kauciju na flasu, kako sto je nekada bilo. U Njemackoj se za jednu praznu flasu dobija 25 centi. I bogati i siromasni vracaju ambalazu, nema razlike, jer je takva kultura. Kod nas nema nikakvog reda.Dajte ljudi da se uradi nesto. Gdje su ti pokreti za zastitu zivotne sredine.

Sinisa SU

pre 10 godina

@(ovde ne stanuju zeleni, 16. mart 2014 09:58)
Sta mi da kazemo u Srbistanu? Niko ne razmislja o PET ambalazi, niti je drzava spremna bilo sta da ucini(otkup koriscenih pet boca).Zatrpani smo ovim smecem(Perucac, Dunav, Sava, Morava, deponije,.....), svuda bacene pet boce.

Hajde uozbilji se malo Srbistanac neobavesteni. Postavljaju se odavno vec po gradovima kontejneri za PET ambalazu, koje Romi redovno prazne i nose PET flase na otkup za reciklazu. To o cemu prices je bilo pre nekoliko godina, danas je plasticnih flasa na smetlistima na srecu sve manje. Postoje 2 fabrike u Srbiji za reciklazu PET ambalaze.

mare

pre 10 godina

Treba zaista reci zbogom vodi iz plastike. Ali najvise zbog toga sto je plastika kancerogena, a voda iz nje samim tim zagadjena. O tome, ocigledno, ne sme da se prica...

Goki56

pre 10 godina

Nema sumnje da je ideja u vezi "pakovane obicne vode" jedna od najboljih poslovnih ideja. Obogatise se ljudi a pocetni kapital nikakav. Sve na ljudskoj naivnosti. Ljudi placaju po 2,3 ili vise dolara ili evra za obicnu vodu koja nije cak ni izvorska ili mineralna. Proizvodjaci su se toliko obezobrazili da cak otvoreno pisu na flasi da je voda samo specijalno filterisana, cesmovaca koja je filterisana i narod to i dalje kupuje. Ali naravno sad se neko drugi dosetio i resio da napravi ponovo dobre pare na ideji da pakovanje te jeftine vode nije dobro. I verovatno nije dobro. Norvezani (VOSS) su jedni od prvih koji su poceli da pakuju tu istu vodu u staklene flase (pogledaj te link).

https://www.vosswater.com/index.php/products/

U Australiji VOSS voda je pravi hit. Svi je kupuju bar jednom (bar tako kazu) i dopunjavaju flasu sa cesme ili necega drugog. Ima malo bolji dizajn i sad je to "cool". 330ml kosta skoro 4 dolara.

Nisam nikada kupio flasiranu obicnu vodu u plasticnim a necu ni u staklenim flasama.

Moram priznati da mi je strasno krivo sto se ja nisam prvi setio ideje o "flasiranoj obicnoj vodi". Iako ne kupujem obicnu flasiranu vodu nebi imao nista protiv da zaradim pare na ljudskoj naivnosti.

Milena NL

pre 10 godina

@mare
@masta moze svašta
Plastika pokazuje kancerogena svojstva pri termičkoj obradi u vidu kancerogenih isparenja...

@Igor
Ti mi upali lampicu svojim komentarom.
Na odmoru u Dubrovniku sam često viđala meštane da besomučno sakupljaju pet ambalažu...Na momente mi je i neprijatno bilo...Po ulicama gužva od turista, vidiš tu šik obučene ljude, a onda vidiš neke jadnike sa prljavim plastičnim džakovima kako se provlače izmedj njih i šmuraju po kantama za otpatke skupljajući prazne bačene flaše.
Naravno narod kao i naš, siromašan bez mogućnosti da drugačije zaradi...
Ovde u Holandiji po samoposlugama se dobija povraćaj za pet ambalažu samo za litarske boce i to obavezno sa čepom, polulitarske i manje se bacaju u posebne kontejnere

Jelena

pre 10 godina

Silver Surfer, to je svuda tako. Italijani su medju najvecim potrosicami flasirane vode, iako se stalno govori da je voda iz vodovoda mnogo vise kontrolisana. U nekim opstinama su uveli da se na njihovim sastancima pije iskljuciivo voda iz cesme. Ja je vec godinama pijem. Sto je nabolje, kod nas je flasirana voda relativno nova pojava, ali je usvojena neverovatnom brzinom. Vid'la zaba da se konj potkiva...

Vladimir Dž

pre 10 godina

Ja bi zabranio plastične flaše iz još jednog, mnogo bitnije razloga.

Moja malenkost je prevela kanadski dokumentarni film: Muškarci nestaju. Nauka govori koji su to razlozi. Ovaj film je bitan da pogledaju mlađi muškarci.

Mislim da posle ovog film neće hteti više piju iz plastičnih flaša.

plastik fantastik

pre 10 godina

a kad krenem do grada po letnjoj zegi da ponesem staklenu od litra?
(mf, 16. mart 2014 10:39)
Pa verovatno ce "gurati" staklenu ambalazu, eventualno tetrapak. Cisto lobiranje pod maskom zastite zivotne sredine

sreća

pre 10 godina

@bilo-nekad

Tačno. Mada, toga je bilo i kasnije, do prije nekih 20-ak godina. Kamo lijepe sreće da se nešto slično ubrzo uvede ili ćemo sve uništiti.

iva

pre 10 godina

U Americi se flasira iskljucivo cesmovaca i ovde je zaista besmisleno kupovati americku flasiranu vodu. U Evropi, pa i u Srbiji, flasirana voda potice sa planinskih izvora i to je ujedno i mineralna voda koja ima svoje zdravstvene prednosti i koja je bolja od cesmovace. Prema tome ovaj clanak, kao i mnogi koje bez kriterijuma prevodite sa americkih portala, nije relevantan za Srbiju.

Stefan

pre 10 godina

Bravo za San Francisko. Bilo bi lepo ovo videti i kod nas jer ljudi i nisu svesni koliko je bilo sta cuvano u plastici lose a narocito voda i sokovi!

dzoni

pre 10 godina

@boolewar
TAko je..plus sto ta koka kola je imala 100 puta bolji ukus od ove iz plasticne flase. Sve je bilo u povratnim bocama pa i voda.

Silver Surfer

pre 10 godina

@ Igor
Koliko mi je poznato najgori kvalitet pijace vode je u Zrenjaninu i okolini kada je u pitanju Vojvodina. Ne znam, kakvo je stanje sa ostalim delovima ali pretpostavljam da nije toliko alarmantno.
Glavni sastojci od kojih nastaje pivo voda, jecmeni slad, hmelj i kvasac. Glavna sirovina je jecmeni slad, a umesto njega trecinu moze ciniti zamena, sto je uglavnom kukuruz (na sastavu pise kukuruzna krupica). To snizava kvalitet piva i naravno umanjuje troskove proizvodnje. U Nemackoj je recimo zabranjeno menjati jecmeni slad kukuruzom. I na kraju, tu su i aditivi koji se mogu dodavati radi poboljsanja ukusa. Naravno, da bi kvalitet vode trebalo da bude jedan od presudnih faktora kada je pivo u pitanju. Medjutim, tehnologija plus aditivi sigurno mogu to da ispeglaju. Jos kada tome dodamo da ovde ni ne postoji kultura ispijanja piva (kao ni viskija, vina i kafe), onda je i pitanje koliko je Jelen ustvari dobro pivo. Generacije koje su odrasle pijuci BIP, Merkur i jos neki od bisera iz nekadasnje ponude sigurno ne mogu da budu merodavne sudije.
Nekada je postojala i Zrenjaninska industrija piva. Sa danasnjim kvalitetom vode u tom podrucju bilo bi sumanuto kupovati to pivo. Tu ni tehnologija ne moze da pomogne.
Na kraju, tehnologija plus marketing daje rezultat. A kvalitet vode i ostale sitnice, koga briga. Ovde, bar za potrosace niko nije mario.

svi (ni)su isti

pre 10 godina

Naizgled sitnica ali nije.

- prvo nas navikavaju na nesto, bilo to navika u ishrani ili neki veliki problem kao sada Ukrajina, objasnjavajuci nam sta je za nas "bolje" a velike kompanije i drzave se kao "zrtvuju" pa nam to obezbedjuju uz dobru zaradu

- a kad dogori do nokata, onda panika i druga prica. Prihvatam objasnjenje da je flasirana voda problem zbog ambalaze ali je cinjenica da ima bezbroj situacija kad je skoro jedina moguca, ili ces piti vodu iz flase ili ces biti zedan. Naravno, flasa moze biti i staklena, metalna (cuturica) i slicno, ali se tu javljaju dodatni problemi. Legendarne su slike kad voz stoji na stanici a narode se tuce oko stanicne cesme da bi dopunio svoje flase i slicne posude.

Umesto da se trazi neki pogodniji materijal za izradu flasa za jednokratnu upotrebu oni problem seku u korenu, terajuci narod da menja navike i muci se. I nisu problem samo zdravi i jaki ljudi, ima dece, bolesnika i slicnih osoba kojima je veoma prakticno da imaju vodu u malim flasicama koje se nakon upotrebe odbacuju. Posudje za visekratnu upotrebu treba prati, sto zahteva dodatnu energiju, vreme, hemikalije i opet se vrtimo u zacarnom krugu zagadjenja okoline.

plastik fantastik

pre 10 godina

a kad krenem do grada po letnjoj zegi da ponesem staklenu od litra?
(mf, 16. mart 2014 10:39)
Pa verovatno ce "gurati" staklenu ambalazu, eventualno tetrapak. Cisto lobiranje pod maskom zastite zivotne sredine

mare

pre 10 godina

Treba zaista reci zbogom vodi iz plastike. Ali najvise zbog toga sto je plastika kancerogena, a voda iz nje samim tim zagadjena. O tome, ocigledno, ne sme da se prica...

masta moze svasta

pre 10 godina

@(mare, 16. mart 2014 11:52)

PET NIJE kancerogen. Od njega se prave spricevi, flasice za bebe. daj majke ti obrazuj se malo pre nego sto lupis!

ovde ne stanuju zeleni

pre 10 godina

Sta mi da kazemo u Srbistanu? Niko ne razmislja o PET ambalazi, niti je drzava spremna bilo sta da ucini(otkup koriscenih pet boca).Zatrpani smo ovim smecem(Perucac, Dunav, Sava, Morava, deponije,.....), svuda bacene pet boce.

Sinisa SU

pre 10 godina

@(ovde ne stanuju zeleni, 16. mart 2014 09:58)
Sta mi da kazemo u Srbistanu? Niko ne razmislja o PET ambalazi, niti je drzava spremna bilo sta da ucini(otkup koriscenih pet boca).Zatrpani smo ovim smecem(Perucac, Dunav, Sava, Morava, deponije,.....), svuda bacene pet boce.

Hajde uozbilji se malo Srbistanac neobavesteni. Postavljaju se odavno vec po gradovima kontejneri za PET ambalazu, koje Romi redovno prazne i nose PET flase na otkup za reciklazu. To o cemu prices je bilo pre nekoliko godina, danas je plasticnih flasa na smetlistima na srecu sve manje. Postoje 2 fabrike u Srbiji za reciklazu PET ambalaze.

mup

pre 10 godina

Treba postaviti cesme po gradu,po nek narod pije.Kad vidim ovu decurliju,ukljucujuci i moje tantuze da vuku plasticne flasice i nalivaju se ko hibridni kukuruz,muka me uhvati.Nikad u zivotu nisam sa sobom poneo vodu u grad,a mogu dobro da prepesacim.Drugo je odlazak u prirodu ili na izlet gde ostajete po ceo dan.To je postao deo stajlinga,u jednoj ruci smart telefon,a u drugoj flasica sa vodom.Naravno u Americi ce zabraniti vodu,ali Coca Colu nece sigurno.kod nas nece zabraniti nista,jer je industrija flasiranih voda veoma jaka i uporno se upinju da nas ubede da je cesmovaca stetna po zdravlje,a njihova voda zdrava i cista.

Ja

pre 10 godina

Koliko smo mi daleko od zaštite svojih građana...I naravno da je voda zdravija iz staklene flaše, a kamoli iz već korišćene plastične flaše sipati ponovo vodu.

Dulex

pre 10 godina

a kad krenem do grada po letnjoj zegi da ponesem staklenu od litra?
(mf, 16. mart 2014 10:39)
__________________________

Ne, kupit ćeš coca colu u plastičnoj flaši jer nju neće zabraniti-

Goki56

pre 10 godina

Nema sumnje da je ideja u vezi "pakovane obicne vode" jedna od najboljih poslovnih ideja. Obogatise se ljudi a pocetni kapital nikakav. Sve na ljudskoj naivnosti. Ljudi placaju po 2,3 ili vise dolara ili evra za obicnu vodu koja nije cak ni izvorska ili mineralna. Proizvodjaci su se toliko obezobrazili da cak otvoreno pisu na flasi da je voda samo specijalno filterisana, cesmovaca koja je filterisana i narod to i dalje kupuje. Ali naravno sad se neko drugi dosetio i resio da napravi ponovo dobre pare na ideji da pakovanje te jeftine vode nije dobro. I verovatno nije dobro. Norvezani (VOSS) su jedni od prvih koji su poceli da pakuju tu istu vodu u staklene flase (pogledaj te link).

https://www.vosswater.com/index.php/products/

U Australiji VOSS voda je pravi hit. Svi je kupuju bar jednom (bar tako kazu) i dopunjavaju flasu sa cesme ili necega drugog. Ima malo bolji dizajn i sad je to "cool". 330ml kosta skoro 4 dolara.

Nisam nikada kupio flasiranu obicnu vodu u plasticnim a necu ni u staklenim flasama.

Moram priznati da mi je strasno krivo sto se ja nisam prvi setio ideje o "flasiranoj obicnoj vodi". Iako ne kupujem obicnu flasiranu vodu nebi imao nista protiv da zaradim pare na ljudskoj naivnosti.

iva

pre 10 godina

U Americi se flasira iskljucivo cesmovaca i ovde je zaista besmisleno kupovati americku flasiranu vodu. U Evropi, pa i u Srbiji, flasirana voda potice sa planinskih izvora i to je ujedno i mineralna voda koja ima svoje zdravstvene prednosti i koja je bolja od cesmovace. Prema tome ovaj clanak, kao i mnogi koje bez kriterijuma prevodite sa americkih portala, nije relevantan za Srbiju.

Vlada

pre 10 godina

Trebalo bi zabraniti upotrebu plastike u prehrambenoj proizvodnji, istovremeno edukovati ljude o stetnosti plastike na ljudsko zdravlje. Reciklazom plastike se samo polovicno resava problem otpada, naime reciklazom se ponovo stvara ta ista plastika. Postoje ekoloski materijali koji nisu stetni po zdravlje, kao na primer papir, staklo, ili najnovije bioplastika (skrob), itd. Problem je u tome sto veliki proizvodjaci plastike "guraju" svoje proizvode kao najjeftinije resenje. Bojim se da ce nam plastika jednom doci glave, zato mislim da bi smo mogli bar iz "ishrane" da je izbacimo.

z

pre 10 godina

Ziva je istina da te kompanije flasiraju cesmovacu i onda je skupo prodaju naivcinama. Mogu da razumem kad je u pitanju neka mineralna voda sa posebnim svojstvima ali oni flasiraju cesmovacu!

Igor

pre 10 godina

@ Silver Surfer - nevezano za ovu vest, ali interesantno u vezi s onim sto ti rece za vodu u Vojvodini: u Srbiji se "najbolje" pivo pravi u Vojvodini! Svi svetski brendovi se proizvode u pivarama u ravnici, osnovni sastojak je voda koja je stvarno problematicna u Vojvodini. S druge strane, niko ne pije Jagodinsko Pivo, koje je verovatno mnogo bolje nego nas Amstel.

eko zabokrecina

pre 10 godina

Ovo bi trebala biti prvorazredna tema za citavo srpsko drustvo. Ovaj primer sa flasiranom vodom lepo ilustruje apsurd u kome zivimo. Neuporedivo vise mi nego onaj uredjeni svet koji ipak ima i ekolosku uredjenost (mada se i oni muce, zbog tezine problema).
Mi u Srbistanu unistismo i ono sto nam je bog dao dzabe sve jureci materijalno bogatstvo koje kao drustvo nikako da stignemo (i nikad necemo ni stici).

Nastaa

pre 10 godina

Da li se u Srbiji zna, da li punjaci flasirane vode upotrebljavaju BPA free plastiku ili ne? Bolje je piti vodu iz cesme nego hranu i tecnost drzati u BPA plastici.

Vladimir Dž

pre 10 godina

Ja bi zabranio plastične flaše iz još jednog, mnogo bitnije razloga.

Moja malenkost je prevela kanadski dokumentarni film: Muškarci nestaju. Nauka govori koji su to razlozi. Ovaj film je bitan da pogledaju mlađi muškarci.

Mislim da posle ovog film neće hteti više piju iz plastičnih flaša.

Igor

pre 10 godina

Taj problem moze da se resi vrlo lako na nacin koji su Nemci primenili. U Nemackoj se sva ambalaza vraca, a rem-cena plasticne ambalaze je prilicno skupa - 0,25 evra. Kada kupis 6 flasica vode, suporemarket ti dodatno naplati 6x0,25 = 1,50 Evra. To vec nije malo... Kada vratis prazne flasice u supermarket, oni ti vrate 1,50 evra. Uremis 1,50, vratis 1,50, ne gubis nista, ali moras da radis: sakupljas, lagerujes i vracas flasice. Ti mozes da ih bacis u djubre, nije problem, ali to niko vise ne radi jer na godisnjem nivou ispada da bacis npr 1000 flasica, a to je 250 evra. Kad bi se u Srbiji uvelo to pravilo i da cena plasticne flase bude 30 dinara, ne da niko vise ne bi bacio ni jednu, nego bi puno ljudi islo da sakuplja vec bacene flase i da ih prodaje za pare. Problem resen - Srbija cista. :-) Generalno, ljudi mnogo bolje razumeju jezik udaranja po novcaniku, nego zabrane, pretnje i prazne price, jer realno tesko da ces bilo gde da zavrsis u zatvoru sto si bacao plasticne flase.

boolewar

pre 10 godina

Mi smo pre 30+ godina imali najekoloskiji i najjednostavniji sistem za ambalazu.
Za sve si morao imati povratnu bocu, nema tu mnogo nauke.
Secam se kad sam kao klinac bio u Londonu pre svog ovog sr.nja u nekoj skoli jezika, i kad sam tamo pricao kako kod nas nema limenki i plastike, i da bi kupio coca colu moras da doneses praznu flasu u zamenu, da su se svi odusevili kakvu ekolosku svest imamo.

Jelena

pre 10 godina

Silver Surfer, to je svuda tako. Italijani su medju najvecim potrosicami flasirane vode, iako se stalno govori da je voda iz vodovoda mnogo vise kontrolisana. U nekim opstinama su uveli da se na njihovim sastancima pije iskljuciivo voda iz cesme. Ja je vec godinama pijem. Sto je nabolje, kod nas je flasirana voda relativno nova pojava, ali je usvojena neverovatnom brzinom. Vid'la zaba da se konj potkiva...

hm

pre 10 godina

U Srbiji je izgleda nemoguce napraviti isto sto i kod komsija, da 'platis' bocu, a kada je vratis dobijes nazad te pare. Sigurno da to nije najjeftinije resenje, ali koliko li ce nas tek doci sve ove silne plastike u prirodi ?

Milena NL

pre 10 godina

@mare
@masta moze svašta
Plastika pokazuje kancerogena svojstva pri termičkoj obradi u vidu kancerogenih isparenja...

@Igor
Ti mi upali lampicu svojim komentarom.
Na odmoru u Dubrovniku sam često viđala meštane da besomučno sakupljaju pet ambalažu...Na momente mi je i neprijatno bilo...Po ulicama gužva od turista, vidiš tu šik obučene ljude, a onda vidiš neke jadnike sa prljavim plastičnim džakovima kako se provlače izmedj njih i šmuraju po kantama za otpatke skupljajući prazne bačene flaše.
Naravno narod kao i naš, siromašan bez mogućnosti da drugačije zaradi...
Ovde u Holandiji po samoposlugama se dobija povraćaj za pet ambalažu samo za litarske boce i to obavezno sa čepom, polulitarske i manje se bacaju u posebne kontejnere

Silver Surfer

pre 10 godina

Flasirana voda je jedna od najvecih marketinskih prevara. Bar tako kazu u USA. Medjutim, te kompanije su toliko finansijski jake da je skoro nemoguce uraditi nesto protiv njih. Priklucuju se na gradski vodovod i iz njega crpe vodu, koju predstavljaju boljom od one koja dolazi u americke domove, iako za to nema dokaza. Cak su Nesle i Koka kola pocele na svoju flasiranu vodu da stavljaju da je iz gradskih rezervoara, tako da planine postoje samo na pakovanjima. Pri tom, zbog slozenih Americkih zakona nisu u obavezi da objavljuju rezultate kvaliteta vode koju prodaju, ni to da li je uopste dodatno filtriraju, a ukoliko vodu ne isporucuju izvan granica savezne drzave u kojoj vrse proizvodnju nisu obavezni da uzorke salju FDA. A tamo se jedan covek bavi flasiranom vodom. Kontrola kvaliteta vode u gradskom vodovovu u Americi vrsi se i po nekoliko puta dnevno dok ne postoji jasna slika o kvalitetu flasirane vode.
Takodje, ambalaza je zastrasujuca. Plastika je takva da je kroz istrazivanja dokazano da izaziva mali milion bolesti.
Ko ne veruje sve ovo moze da pogleda u dokumentarcu "Tapped". Gore navedeno vazi za Ameriku.
Najgora cesmovavca koju sam video kod nas je u Banatu. Tamo ne vazi da voda nema boju, ukus i miris. Voda je zuta, nisam smeo da je probam, a ima za mene neprijatan miris. Kada se isturisate imate osecaj da ste masni.
Naravno, niko se nije setio da u predizbornoj kampanji ponudi resenje za taj problem. Sigurno ima vaznijih stvari oo pijace vode.

Hajduk Stanko

pre 10 godina

@hm
Kod nas se prvo brine o proizvodjacu flasa pa tek onda na coveka i prirodu.U ceni flase vode ambalaza kosta vise od same vode i svaki put kada kupimo vodu kupili smo i bezpotrebnu flasu koja naravno zavrsi pored puta.

A.

pre 10 godina

1. pakovanja od 1/2 litre i manja
2. u prostorima u vlasništvu grada San Franciska
Volim da pročitam komentare, ali mnogi komentatori ovog puta nisu pročitali ni podnaslov vesti.

Megatronman

pre 10 godina

Hrvatska je osjetno čišća otkada postoji povrat (povraćaj) novca za boce, alu u iznosu od pola kn tj. 8-9 dinara. Svi se brinu da nema nigdje takve ambalaže. Ne možeš većini Balkanaca usadit brigu za okoliš no možeš ih platiti za to isto. Jadno na neki način ali djelotvorno.

Stefan

pre 10 godina

Bravo za San Francisko. Bilo bi lepo ovo videti i kod nas jer ljudi i nisu svesni koliko je bilo sta cuvano u plastici lose a narocito voda i sokovi!

bilo-nekad

pre 10 godina

pre vise od 30-setak god. nosili su se staklene flase za kiseli vodu, coca-colu, vino, pivo, jupi-sok,coctu...odneses praznu ambalazu uzmes punu, ako nemas platis kautciju, koja se vrati kad vrstos praznu flasu:) nije bilo tako davno znali smo za red...

Danica

pre 10 godina

Rjesenje je uvesti kauciju na flasu, kako sto je nekada bilo. U Njemackoj se za jednu praznu flasu dobija 25 centi. I bogati i siromasni vracaju ambalazu, nema razlike, jer je takva kultura. Kod nas nema nikakvog reda.Dajte ljudi da se uradi nesto. Gdje su ti pokreti za zastitu zivotne sredine.

sreća

pre 10 godina

@bilo-nekad

Tačno. Mada, toga je bilo i kasnije, do prije nekih 20-ak godina. Kamo lijepe sreće da se nešto slično ubrzo uvede ili ćemo sve uništiti.

dzoni

pre 10 godina

@boolewar
TAko je..plus sto ta koka kola je imala 100 puta bolji ukus od ove iz plasticne flase. Sve je bilo u povratnim bocama pa i voda.

Silver Surfer

pre 10 godina

@ Igor
Koliko mi je poznato najgori kvalitet pijace vode je u Zrenjaninu i okolini kada je u pitanju Vojvodina. Ne znam, kakvo je stanje sa ostalim delovima ali pretpostavljam da nije toliko alarmantno.
Glavni sastojci od kojih nastaje pivo voda, jecmeni slad, hmelj i kvasac. Glavna sirovina je jecmeni slad, a umesto njega trecinu moze ciniti zamena, sto je uglavnom kukuruz (na sastavu pise kukuruzna krupica). To snizava kvalitet piva i naravno umanjuje troskove proizvodnje. U Nemackoj je recimo zabranjeno menjati jecmeni slad kukuruzom. I na kraju, tu su i aditivi koji se mogu dodavati radi poboljsanja ukusa. Naravno, da bi kvalitet vode trebalo da bude jedan od presudnih faktora kada je pivo u pitanju. Medjutim, tehnologija plus aditivi sigurno mogu to da ispeglaju. Jos kada tome dodamo da ovde ni ne postoji kultura ispijanja piva (kao ni viskija, vina i kafe), onda je i pitanje koliko je Jelen ustvari dobro pivo. Generacije koje su odrasle pijuci BIP, Merkur i jos neki od bisera iz nekadasnje ponude sigurno ne mogu da budu merodavne sudije.
Nekada je postojala i Zrenjaninska industrija piva. Sa danasnjim kvalitetom vode u tom podrucju bilo bi sumanuto kupovati to pivo. Tu ni tehnologija ne moze da pomogne.
Na kraju, tehnologija plus marketing daje rezultat. A kvalitet vode i ostale sitnice, koga briga. Ovde, bar za potrosace niko nije mario.