Nauka

Utorak, 29.10.2013.

11:15

Vlasnik "Megatrenda" se nudi da spase Petnicu?

Izvor: Izvor: 24 sata/M. Joviæeviæ

Vlasnik "Megatrenda" se nudi da spase Petnicu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

92 Komentari

Sortiraj po:

DobrovoljniDavalacKrvi

pre 10 godina

Ako je gdin Mića Jovanović imao iskrenu želju da pomogne IS Petnica, niko mu nije branio da uplati pomoć u vidu donacije, možda čak i anonimne, kao što pravi i iskreni donatori obično čine.

Ovako, čim se pomoć uslovljava bilo čime, čim mora da se ugovara i pregovara, ostaje gorak ukus i sumnja da se tu ipak radi o skrivenim motivima. Onda to više i nije pomoć, već interes sa namerom da se verovatno debelo naplati uloženo.

Dusan SF

pre 10 godina

Dragi, Milose...
(Vlada, 29. oktobar 2013 18:48)



Dragi Vlado, zavrsio sam arhitektonski fakultet u beogradu, i kajem se svaki dan. Pisao sam dosta, malo nezrelo, ali steta sto nisam vise, ukucaj "shmarhitektura" u gugl. Dovoljno je reci da su mi od trece godine, najvise nastavu drzale kolege kojima sam pomagao da prodju nacrtnu geometriju par godina pre (izgubio sam godinu jer sam bio u americi). Neke asistente sam vidjao jednom godisnje, a neke nijednom. A o profesorima da ne govorim, jedan je zvanicno vodio studio projekat a radio ceo semestar u Dubaiu, (steta sto sam mu zaboravio ime). Da ne pricam na sta je sajt licio, i koliko je nastavnog kadra koristilo e-mail. Na privatnim fakultetima je jos tad bila potpuno drugacija prica. Na nasem fakultetu, kada je prolazna ocena iz ak2 5.5 (najnizi moguci minimu, koji je zapravo bio stelovan, sa 8 razliticih rokova)ja zakljucim da profesor nista nije radio, ili nije radio kako treba. Na megatrendu, kada svi poloze ispit, zakljucim da je to Srbija, los je biznis da ti padaju studenti, a lenjivaca ima kolko hoces, treba i njima diploma, ali ne mogu da zakljucim da su bas svi tamo lenjivci, jer znam dosta koji nisu...

Mozda se to sve sad promenilo, ali motao sam se ja po tom fakultetu dosta,

Cenjeni gospodin iz petnice bi trebalo da pogleda vikipediju i vidi kako se finansiraju svetski istrazivacki centri. Univerzitetska biblioteka je bila poklon privatnog lica. Komunizam je davno prosao...

Polaznik ISP 1999-2000

pre 10 godina

Letnji seminar Megapetnice: I Silikonski implanti danas -predavac dr Colić. II kurs: Umetnost zavodjenja - Natasa dr Beklalac.

Zimski seminar: Mala matura - 3 put preko tura - Slucaj radnice stamparije. Zarko dr Obradovic

moto na ispitu:uvece prelistas ujutru zablistas :)

genious

pre 10 godina

Ne znam zasto se ljudi toliko kompleksiraju na svaku pomen Megatrenda??
Umesto da se uradi nesto da se spase Beogradski Univerzitet, koji vec 20 godina ne lici ni na sta..Kao da diploma Megatrenda uzima posao vama sa drzavnih univerziteta, svaki od tih koji je zavrsio privatni fakultet a zaposlio se preko veze, bi se isto tako zaposlio i bez diplome privatnog faxa. Mislim da je ovde problem zamene teza, kao i u velikom broju slucajeva..umesto da se uradi nesto po pitanju drzavnog skolstva, najveci problem su privatni fakulteti!!

Miodrag

pre 10 godina

Jel ovo neka skrivena kamera ?
Mozda imam visoku temperaturu pa snevam ove kosmare?
A mozda je samo prvi april?
Ljudiiiiii sta lupeta ovaj bre aman zaman !!!
Strasno hoce da zagadi Petnicu svojim pseudo naucnim kadrovima. Daleko bilo !!!

Vlada

pre 10 godina

Taj, toliko omraženi Megatrend, a njihova diploma u zapadnoj Evropi priznatija nego diploma sa državnih fakulteta. Toiliko o tome. Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...

Komunizam je davno prošao, a samim tim i ideologija da jedino državne škole valjaju! U krajnjoj liniji, u vreme kapitalizma u kojem živimo, diploma je samo ulaznica za posao, a ostanak na poslu ti zavisi od toga kakav si u tom poslu...
(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)

Dragi, Milose, molim te pogledaj sve relevantne liste rangiranja univerziteta i pogledaj gde je Beogradski Univerzitet,a gde se nalaze megagiga trendovi i ostali. Gigatrend je poceo kao fakultet za mahom lose djake imucnih roditelja. Bilo bi dobro da se podignu standardi ovih univerziteta, ali to se nece brzo dogoditi.

lela

pre 10 godina

(DS89, 29. oktobar 2013 11:51)

Fizicki nagon za povracanjem dobijem kada neko diskutuje o obrazovanju i napise NEMOGU!

Diplomu, dragi moj DS89, mozete da platite (novcem Vasih roditelja) ali obrazovanje NE MOZETE.
To je ono sto Vi jeste. Uramljena diploma okacena na zidu Vam nece pomoci da sebe nazovete visokobrazovanom osobom. Naravno, nista licno.

Duboko se molim da se pronadju ljudi dobre volje koji ce anonimno donirati novac Petnici, kako bi ova ustanova i dalje ostala nezavisna (ali ne "ne zavisna" dragi Mega DS89) od svih gore pomenutih visokobrazovanih DS89 a jos dalje od nasih politicara sa diplomama istih.

Budalica

pre 10 godina

Već vidim vesti...
"Saša Popović spasava filharmoniju"
"Željko Mitrović spasava pozorište, gostuju farmeri sa predstavom..."
"Darko Šarić spasava sudstvo"

kopriva

pre 10 godina

Odavno je "Petnica" prestala da bude ono sto je bila nekada. Ovo su zadnji trzaji umiruceg, a kada lak umire tada je i zec hrabar. Isto tako, "SegaMega-Nintendo-trend, sada vidi priliku za sebe da ugrabi stanicu u svoju korist. Ako nam sistem obrazovanja i sticanja diploma, jel te imamo iskustva sa novopecenim vlastrodscima, bio kao do sada, od istrazavke stanice ostace samo uspomena ispod palme na obali mora - sto bi kazao Toma Zdravkovic. :-)))))) Vidimo kako nam vode drzacu diplomci iy njihovih redova, pa ne znamo da li nam je gore danas ili juce, a za sutra je vec izvesno da bolje biti nece.

Milos

pre 10 godina

Petnica ima ogromnu reputaciju i ugled iskljucivo na osnovu entuzijazma i rada ljudi koji su je stvarali i izuzetne dece koja su tamo obogatila svoje pametne glave i pronela njeno ime po Harvard-ima, Stanford-ima, MIT-jevima... Da li ovi sto pokusavaju da preuzmu Petnicu shvataju da tamo nema "kvadrata" koje ce pretvoriti u "poslovno-stambene prostore i hotele sa pet zvezdica" i prodati na budzenim tenderima? Mada, mozda je cilj nesto drugo: da se pametna deca sto ranije najure iz ove zemlje, jer je ovako, kao do sad - posle fakulteta, izgleda kasno! Promakne po neki pametan, pa ostane, a kako ce onda njihova razmazena deca da budu buduci lideri, profesori i bizMismeni, ako su im ovi iz Petnice konkurencija?

Posmatrač

pre 10 godina

Baš dobra ideja: država juče uloži velike pare u nešto i poveća mu vrednost (upotrebnu i finansijsku), a danas kaže da nema više para, pa dođe baja i kupi to za sitniš...

Na kom predmetu na "Megatrtu" se to uči?

myst

pre 10 godina

Koliko vi ljudi robujete predrasudama to je strašno...
Dovoljno je da vam neko pomene Jovanovića ili Megatrend da odmah počnete da hejtujete. Završio sam i državni i privatni faks. Mogu vam reći da idijota a i pametnih je bilo na oba.

XSX

pre 10 godina

Auu pobogu brate! Petnica najugledniji istrazivacki institut? Profesorski kadrovi da se regrutuju iz Petnice? Ovom coveku se sve pomesalo! Aman, za aman, pa tamo idu deca, koja tek treba da dokrajce srednje skole, pa da zavrse fakultete, pa onda doktorate,... Pa to pise i kod njih na sajtu u delu "Ciljevi rada". A ne znam ni sam vise odakle ideja ljudima iz Petnice da traze 28 miliona dinara za osnovno funkcionisanje rada? A koliko treba za pun kapacitet? Pa jel se upitao neko koliko je to para? Pa mnogo, ali bas mnogo! Da smo bogata zemlja, pa ajde. Zemlja se raspada i mnogo ozbiljnije, naucne institucije nemaju para ni za stampanje, a uskoro ce stici i do manjka toalet papira u klozetima. Evo pitajte nekog ko radi na nekom institutu koliko vec dugo nisu dobili ni dinara na ime materijalnih troskova? E, ali to su nasa, megalomanska posla! Pre dve godine Petnice je prosirila ne znam ni ja koliko puta kapacitete, ozidala novu veliku zgradu, itd. Sve pompezno, mediji uredno ispratili, napokon dolaze bolji dani! Troskovi odrzavanja skocili vrtoglavo a para u drzavnoj kasi nema! I sta sad? Pa nista! Nisu ni prvi ni poslednji kojima se desilo isto. Da su se setili kako su propadala Titova preduzeca i instituti, bilo bi im mnogo jasnije. A kad neko kaze, ljudi ajmo malo skromnije, ne treba nama toliko, nema potrebe! Ma jok bre, sve ide po principu: "Zidaj koliko god ima cementa! Samo nalivaj!" E sad neka pregovaraju sa Megatrendom, niko im nije kriv! Srecno!

Dorijan

pre 10 godina

"Dugogodisnji polaznici su i glavni razlog zasto je uloga Petnice obesmisljena. Kao i u svemu, najmanje karakterni su privatizovali ono sto bi trebalo da priada velikom broju mladih i talentovanih. Ali ne, Dorijan i prijatelji hoce sve za sebe.
(@Dorijan, 29. oktobar 2013 13:23, 29. oktobar 2013 14:56)"

Svako ko ima zelju, moze da se prijavi na programe koje nudi ISP. Proces izbora prijave je takav da se svakoj prijavi posveti posebna paznja. Niko nije zakinut, te ne vidim smisao vaseg komentara.

Da poznajete ciklus seminara u Petnici, znali bi ste da cilj nije doci samo jednom.

bivši polaznik Petnice

pre 10 godina

Ne, ne i ne! Istraživačka stanica Petnica nije sredstvo za "pranje" diploma Megatrenda, i to nikako ne sme da postane. Nadam se da će se naći adekvatno rešenje koje će omogućiti da ova ustanova funkcioniše van sistema univerziteta koji je svojataju.
Inače, kada sam pre 10 godina bila polaznik, za svaki seminar sam plaćala određenu sumu koja je pokrivala troškove smeštaja i ishrane, jer ni tada nije bilo dovoljno para.
IS Petnica je posebno mesto pod suncem, to zna svako ko je bio polaznik. Da je drugačija, izgubila bi svaku draž i bila samo obično selo kod Valjeva.

Student sa privatnog fakulteta

pre 10 godina

Bolje da propadne nego da je ovaj spasava.
(ck, 29. oktobar 2013 13:59)

Otkrio si tajnu i bedu 90% komentara - a to je inat i prezir prema privatnim fakultetima koji uz svo blaćenje kolko tolko mrdaju napred, dok državni uz svu pomoć države stagniraju. Dakle, bolje da propadne Petnica nego da mladi stručnjci iz nj imaju siguran posao u budućnosti. Da ponovim, to se zove inat, preztir, ozlojeđenost, resantiman... tu racionalnosti nema!

Lars Altera Pars

pre 10 godina

@Miloš
Tacno je da je vecina univerziteta i naucno-istrazivackih instituta u svetu u privatnim rukama, jedina razlika izmedju njih i Megatrenda, jeste sto se sve te institucije bave obrazovanjem naucnika a ne menadzera, kao Megatrend.
Sa druge strane, na svim privatnim naucnim institucijama, niko od zaposlenih i ne zna ko je vlasnik i ne mora da zna. Vlasnici se ne promovisu na televiziji kad god im se za to ukaze prilika, vec se trude da zaposljavanjem strucnog kadra odrze i promovosu svoje institucije.
Takodje, privatni fakulteti u inostranstvu, ne dele titule pocasnih doktorata i sakom i kapom, a sega-mega Mica je i svog oca proglasio "pocasnim doktorom nauka".
Jos jedan razlog uplitanja Megatrenda u Petnicu jeste to sto se Megatrend bazira iskljucivo na "stancovanje" pravnika, menadera i slicnog kadra koji nema nikakve veze sa prirodno-matematickim naukama u Petnici.

U Srbiji postoji toliko primera sta su nekompetentni ljudi uradili sa preduzecima. Najbolji primer jeste sta se desilo sa veterinarskim zavodom Zemun, kada ga je preuzela Zekstra. Zekstra je mozda bila uspesna modna kuca, ali kakve veze ima moda sa veterinom?

KM

pre 10 godina

sa ovim je sve rekao:
"Petnica neće postati vlasništvo “Megatrenda”, ali će najtalentovaniji naučnici biti “regrutovani” u redove nastavničkog kadra Univerziteta."

citaj: nivo “Megatrenda” je takav da talentovani maturanti mogu odmah da se ukljuce kao nastavnicki kadar...eh moji sadasnji profesori univerziteta, gde protraciste silno vreme na ucenje i usavrsavanje...

Da

pre 10 godina

@(A.M., 29. oktobar 2013 15:03)

Nije on nikakav uspesan biznismen, vec drugar sa nekim finim ljudima iz sveta politike, kriminala, tajkunskog biznisa i slicno.

Mare

pre 10 godina

(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)
Mozete li mi reci u kojim zemljama je to poznatija i priznatija. U Nemackoj i Svajcarskoj vredi za umotati burek, za ostale ne znam pa Vas zato pitam. Zato se prepoznavanje diploma BU vrsi u roku od par dana.

Iandeb

pre 10 godina

Ja ne mogu da verujem da drzava nema novac da finansira jedan jedini omladinski istrazivacki centar svetskog kalibra. Napravite onda striktnu rang listu finansiranja, ili povecajte porez, uradite nesto, ali ne po cenu da ugrozite autonomiju Petnice i da je pretvorite u inkubator za jedan privatni univerzitet. Nije Megatrend napravio Petnicu, niti je smestio tamo gde jeste.

phreak

pre 10 godina

Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...
(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)

Nisu svi privatni, ali oni koji jesu su non-profit, tj. zadužbine. Čisto sumnjam da Megatrend funkcioniše kao zadužbina koja teži izvrsnosti u nauci i obrazovanju.

Mare

pre 10 godina

(A.M., 29. oktobar 2013 15:03)
Na stvari ne bi trebalo gledati tako jer je rec o klasicnoj zameni teza. Ne pomaze on Petnici jer je propala vec je Petnica sistematski unistavana da bi joj on "pomogao". Kao sto su sistematski unistavana preduzeca da bi ih njegovi pajtosi pokupovali bud zasto, pa onda sportski klubovi a sad je dosao red na skole i bolnice. A posle cete imati priliku da uzivate u vlasti lokalnih mocnika kad budu sve drzali pod svojom kontrolom.

A.M.

pre 10 godina

Duboko sam razočaran komentarima koje čitam. Ispade da bi ljudi radije da Petnica propadne nego da je privatni univerzitet finansira. Zašto onda ne kritikujete državne univerzitete što zajedno ne intervenišu. Lično mislim da će sve biti u redu sa Petnicom a postoji šansa i da će biti bolja jer je taj vlasnik Megatrenda biznismen više nego akademik,a za njega je onda ovo investicija pa mu ne odgovara da propadne. Slažem se da je kao univerzitet Megatrend faličan najblaže rečeno ali daleko od toga da treba ovoliko pljuvati trenutno jedinog čoveka koji hoće da pomogne ko god on bio.

Ljubazni komsija

pre 10 godina

Super, jos samo da pocne da naplacuje skolarinu za Petnici 1000 evra. Dok drzava trosi milion dolara na Kovacevica, Petnica ne dobija novac iz budzeta. Pouka: bolje biti siledzija nego genije!!!!!!

Milan

pre 10 godina

Jos jedan od znakova degradacije sistema obrazovanja i nauke.Takodje dobro oproban recept iz privatizacije privrednih subjekata koristi se i ovde.Na delu je sistem,unisti mi to finansiski,trba mi taj dragulj i to sto jeftinije.

BaneBG

pre 10 godina

Ne dajte im, ako Boga znate! Nek da pare, nek pomogne da se vrate dugovi, nek stavi neku reklamu ili bilbord...ali nikako im ne prodajte, ne poklanjajte ili kako god ko zvao!

vlada

pre 10 godina

ovo se ne sme dozvoliti. Ovo faktički znači da će Mega Mića postati vlasnik Petnice! A to je nedopustivo, ne zato što zvuči bizarno i paradoksalno da jedan sega mega fakultet za prodavce magle poseduje istraživačku stanicu iz oblasti prirodno matematičkih nauka, nego zato što ta stanica ne sme imati nikakve veze sa drugim obrazovnim ustanovama, mora biti samostalna...

Остајем овде

pre 10 godina

Vrhunac apsurda i bezobrazluka! Nas obrazovni sistem je odavno postao sprdnja! Moram da kazem i zasto je ukinuto ponavljanje u skolama. Zato sto su ponavljaci, u stvari, potencijalni studenti Megatrenda, te im je zbog toga potrebno obezbediti prohodnost do njega!

Miloš

pre 10 godina

Taj, toliko omraženi Megatrend, a njihova diploma u zapadnoj Evropi priznatija nego diploma sa državnih fakulteta. Toiliko o tome. Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...

Komunizam je davno prošao, a samim tim i ideologija da jedino državne škole valjaju! U krajnjoj liniji, u vreme kapitalizma u kojem živimo, diploma je samo ulaznica za posao, a ostanak na poslu ti zavisi od toga kakav si u tom poslu...

@Dorijan, 29. oktobar 2013 13:23

pre 10 godina

Dugogodisnji polaznici su i glavni razlog zasto je uloga Petnice obesmisljena. Kao i u svemu, najmanje karakterni su privatizovali ono sto bi trebalo da priada velikom broju mladih i talentovanih. Ali ne, Dorijan i prijatelji hoce sve za sebe.

kompromis?!

pre 10 godina

Mega treba pamet ...a Petnica lovu?!...jedno bez drugog ne moze...e ajmo sad svi pametni i sa jedne i sa druge strane da nadju KOMPROMIS,,.....koji je neophodan

sasa

pre 10 godina

ova vest može da se napiše i ovako:"ulaganjem megatrenda u seoski turizam, steći će se uslovi da dvoje talentovane dece godišnje odu na po tri dana u istraživačku stanicu na obuku iz manekenstva, misizma i rijalititevevoditeljstva."

Gror

pre 10 godina

@Slauter

Dzabe vices, covece.
Nikome ne znaci lek koliko kuknjava za bolescu. Radije bi svi da silni "dobrotvori" placu nad zatvorenom Petnicom nego da vide da bude spasena pod uslovom da se njeni najpbrazovaniji kadrovi negde garantovano zaposle (posto, jel'te, u drzavi kakva jeste se ubijaju od ponuda za posao).

Nema stručnjaka nigde

pre 10 godina

Gospodo, vodim IT firmu u kojoj rade ljudi koji su završili i državne (FON, ETF, ekonomski, matematički...) fakultete, ali i privatne (među njima ima i Megatrendovaca). Ne postoji nikakva relacija između korisnog znanja i vrste završenog fakulteta. Sretao sam velike neznalice i neradnike i sa privatnih i sa državnih fakulteta, a isto tako i dobre stručnjake. U ovoj zemlji je to karakteristika pojedinca, a ne falulteta. Možda je popularno biti hejter i pljuvati Miću, ali je to vrlo često bez ikakvog osnova. Ono što mene brine je to da sve više srećem decu sa završenim fakultetima, a koji nemaju nikakvo funkcionalno znanje, a pri tome nisu stekli nikakve radne navike, osim ako pod tim ne mislimo na bubanje.

Met

pre 10 godina

U Petnici su izucavane BITNO drugacije oblasti od onih na Mega. Zasto te oblasti Mega ne uvede na svoj "univerzitet"? Malo prekosutra. Jasno je i zasto se to ne dogadja. Niti ce.

vax

pre 10 godina

Bojim se da je preuzimanje Petnice, na žalost, nemoguće. Ali bi svakako bilo dobro da to uzme da vodi neko ko ima neki plan i ideju. Petnica je prosle godine infrastrukturno vrhunski opremljena, i bilo bi zaista steta da to propadne zbog nedostatka sredstava i jasnog plana sta se radi i sta se zeli postici. Ovaj Mega jedino ima to folkersko ime pa je sramota....

Spavac

pre 10 godina

Ne treba nam od vas ništa. Treba sve da vam se uzme ( sav višak koji ste godinama ubirali na osnovu povlašćenog položaja ), pa ćemo deo tog novca lako usmeriti u petnicu. Imalo bi da se osnuje još 1000 petnica...

Lazar

pre 10 godina

Jadna Srbija,
dozvoliće da joj bisere spasava tamo neki bedni Megatrend ili je ustvari to igra da i ta ustanova postane "uspešno privatna".

Srbijo ovo ne smeše dozvoliti ili to uopšte nije više ni važno - sve je na doboš pa i obraz a Petnica je deo obraza Srbije.

Ne znam više šta da kažem, osećam se očajno, .... rade li granični prelaz i hoće li neko da me primi, imam 57 godina, dipl. pravnik sa položenim pravosudnim ispitom, imam blagi dijabetes ali mogu još da radim .....

NE!

pre 10 godina

Pa da seminare drze naučnici sa Megatrenda, i da počnu da dolaze blazirani i prazni klinci mode radi...
Ne, samo to ne!!! Vigore, Petničari, ne dajte!

Vuk

pre 10 godina

Petnicu niko ne spominje osim kad se spomene da nema odakle da se finansira. A sad svi moralno paniče i izigravaju dušebrižnike. Patetično je da se Petnica proglašava poslednjim utočištem prosvetljenog srpstva kad znamo da na birou ima oko 200 000 nezaposlenih visoko obrazovanih ljudi, a verovatno još 100 000 koji ne rade u struci jer ne mogu da nađu posao - to što ne mogu delimično je i zbog toga što im je obrazovni sistem punio glavu i ego raznim pričama kako su oni obrazovana elita i sl. Niko im nije rekao da u životu moraju da se zasuku rukavi i da se radi.

Kad se zadnjih 10 godina niko nije setio da iskoristi ''potencijal'' Petnice, čemu sada ovoliko čuđenje. Ako Mića hoće da im pomogne, a da od toga imaju korist i stručnjaci iz Petnice i njegov univerzitet - dobit je dvostruka, ali ne i za vas dežurne patetičare koji ostavljate očajno populističke komentare. Možda vam više odgovara da dođe neki šeik ili ''strani stručnjak'' da uleti u priču - verovatno biste to lakše ''progutali''. Ili možda više volite model kojim se vode Železnice, NIS, EPS, Putevi Srbije... Ne spominjem Beogradski Univerzitet jer tamo odavno nemaju ''sluh'' za potencijale jer i oni samo kukaju kako im je mali budžet, a sa ovo malo što dobijaju rade smešno malo i to bez ikakve kontrole.

Najzanimljivija mi je činjenica da niko od ostalih komentara ne nudi rešenje problema! Ali da, najlakše je pljuvati drugog , po mogućnosti u ime opšteg dobra tj. nekog tobož srpkog intelektualnog prosperiteta.

Lars Altera Pars

pre 10 godina

Definitivno je vreme za temeljnu reviziju obrazovnog sistema. Paradoksalno je da privatni "univerzitet" sa hiperprodukcijom magistara i doktora nauka (iskljucivo na polju menadzmenta i ostalih prodavanja magle), se uopste i spominje u kontekstu naucno-istrazivackog centra "Petnica".
Pa da li sega-mega "rektor" uopste i zna da nabroji koje su prirodno-matematicke nauke kojima se bavi "Petnica"?

Slauter

pre 10 godina

Problem je što je iz države već otišlo stotine hiljada najtalentovanijih.
Problem je nesposobna država koja ne može da sačuva svoje najbolje.
Problem je što nema novca (uslova) i perspektive za najbolje.

Očigledno, problem je i kada neko ponudi rešenje: bolje uslove i perspektivu za najbolje. Čovek NUDI pomoć, NUDI novac i posao (perspektivu) za najbolje.
Ali to je Mićamegatrend, njega treba pljuvati po svaku cenu.

Najbolje da sve završi kao Narodni muzej u epicentru Beograda.

Pljujmo braćo, tu je perspektiva.

Dorijan

pre 10 godina

Kako je ovo tužno.

Kao dugogodišnji polaznik i saradnik u Petnici, ništa drugo ne mogu da kažem. Za ovakav projekat nemate para? Mora privatni univerzitet da ga finansira? Jedina svetla tačka u našem obrazovnom sistemu i sistemu naučne vrednosti?

No, ako Karleuša može da snima spot u Karlovačkoj gimnaziji, zašto ne bi i Petnica bila pod "zaštitom" Megatrenda?

Najstrašnije je, što ovo većina ljudi ne shvata. Ne shvata šta Petnica pruža mladima u Srbiji. No, ne brinite, ovakvim odlukama sigurno sve stručnjake terate iz zemlje.

Posle neka vam menadžeri vode privredu.

Naravno, ako budu zatrebali pravi menadžeri - normalno je da ćete angažovati nekog iz The Boston Consulting group ili iz McKinsey-a. Ne vidim mežu njihovim zaposlenima nešto mnogo megatrendovaca. Petničara, doduše - da.

rade

pre 10 godina

Jadna Petnica kada je spasava Megatrend.Ovu režiranu predstavu po svaku cenu treba sprečiti.Ako Petnica nije potrebna ovoj državi onda bolje da nestane nego da je preuzme univerzitet koji je tema viceva.

drvobradi

pre 10 godina

@DS89
Kakvi kadrovi takva i drzava. Jadna,bedna i cemerna. Ako ti je placanje jedini motiv za ucenje, onda nemoj ni da ucis. Ustedi sebi i drugima taj dinar, nadji nekoga koga mozes tim novcem da impresioniras. Imam i jednu preporuku, procitaj Pokondirenu tikvu, ako si slucajno preskocio lektiru u skoli.
Usput, najbolji iz cele Vlade su i skolovani u toj Petnici i drzavnim fakultetima, dok su oni koji nisu imali sta da pokazu zavrsavali doktorate i fakultet kod Mice.

Lesa

pre 10 godina

Dakle Megatrend finansijski pomaže Petnicu a za uzvrat dobija mogućnost da angažuje mlade ljude iz Petnice u vdu saradnika,asistenata i sl.na Megatrendu.Pa ako je tako nije loša ideja s obziom da mnogi "petničari" beže odavde prvom prilikom.Petnica je već godinama u čvoru pa bi njen status trebalo već jednom preciznije definisati.Za nju nema para i to hronično.Ako je tako onda nek se zna da li nama treba Petnica ili nam ne treba.Ako nam treba neka se omogući najbolje finansiranje i korišćenje resursa Petnice a ako nam ne treba neka se ukine a zgrada prenameni ili proda.Ova agonija sa Petnicom mora se već jednom završiti.Što se tiče dogovora između Miće i Tome po pitanju mogućeg investiranja Megatrenda u Petnicu tu je stvar sigurno već završena tj.legla.

Pera

pre 10 godina

@DS89

Ti se decko upisi na Micin gigatrend, ne bi li se naucio osnovama pravopisa!

A sto se tice Pravnog fakulteta i ucenja rimskih zakona - ahahahahah, izgleda da ti je opste znanje na nivou gramatike - nula.

Petar

pre 10 godina

Aktivnosti u nasem skolstvu poslednjih godina se mogu okarakterisati kao Veleizdaja! Unistava se obrazovni sistem zbog privatnih ciljeva, i time unistava buducnost obrazovanja. A zemlja bez obrazovanih ljudi moze samo da se urusi.

Mare

pre 10 godina

(bozon, 29. oktobar 2013 11:42)
Vec ste to imali sa identicnom ekipom, kada je Dzej spasavao filharmoniju otvarajuci bircuz u njenim prostorijama u centru grada.

Ilija

pre 10 godina

"Svaka čast ovom čoveku koji se jedini bori za napredak obrazovanja u ovoj zamlji. Nemogu ni da zamislim šta bi bilo kad bi se pitala samo gospoda sa državnih fakulteta, kao što su se pitali u vreme kad nam je zemlja propala (devedeste, akademija & co).
Sigurno će preporoditi Petnicu. Svakako da ne treba boravak u Petnici da bude besplatan, to je neodrživo što se i do sada pokazalo. Neznam kako je ta institucija i do danas izdržala. Kad sam išao u školu, Petničari su tamo išli kao na ekskurziju, vraćali se puni utisaka. E pa dosta je toga. Kad se plati, onda se i uči kako treba, a i kvalitet obrazovanja je veći za šta je univerzitet Megatrend najbolji primer (pogledajte čiji kadrovi vode državu, da nisu to možda bivši studenti pravnog gde je jedini cilj da nabubaju što više rimskih zakona???).
Ovo je trebalo pre da se desi."

Vidi se da se studira SegaMega. Kaze se NE MOGU

Nebojsa

pre 10 godina

Covek koji srozava nivo obrazovanja i nauke u Srbiji da spase naucno-istrazivacku stanicu. Nadam se da Vlada Srbije na to nece pristati, bilo bi to ogromno ponizenje. Mada, ako vidimo u kakvoj je vezi Mica Megatrend sa Dacicem, ministrima, predsednikom skupstine (kome je dodelio doktorat !!!), sve je moguce.

Neo

pre 10 godina

Pa sta se bunite. To je sve deo plana, projekta. Uvodi se ekstremna forma neoliberalizma koja govori da ce sve javne usluge preci u privatne ruke ukljucujuci i zdravstvo, skolstvo, kulturne institucije, komunalne usluge itd. Naravno da pre toga, vrednost svih tih institucija mora da se sroza ne bi li mogli jeftino (spas za 1 USD) da se privatizuju. To je uvodjeno i u mnogim drugim drzavama a rezultate smo videli. Sve elementarno pristojne zemlje imaju svest o tome i trude se da ogranice taj uticaj. U Srbiji se niko tome nece usprotiviti jer je svesno unisten i poslednji gram snage i zelje ljudi da se bore za bilo sta.

StudenT

pre 10 godina

Nadam se da ovaj Megadet lik nece umesti svoj "znanje" u tako bitnu instituciju.
A steta bi bila da ljudi koji su prosli skolu Petnice zavrse na tom Megadetu! Ugasiti Megadet ili im osinuti ogromne poreze!

Mare

pre 10 godina

Strasno je sta napraviste od svoje zemlje. Jedna od retkih lepih uspomena iz obrazovnog sistema mi je bas boravak u Petnici u kojoj sam stekao mnogo prijatelja sa kojima sam i danas, decenijama kasnije, u kontaktu.
A sada cete da je prepustite sega-mega trendu. Skolovanje je nula, fakultete vam skoro vise nigde ne priznaju i samo nastavljate srozavanje obrazovnog sistema.
Ali u zemlji u kojoj policija puca na vozace koji ne zele da voze preko ogranicene brzine, nista se bolje ni ne moze ocekivati. Samo mi je zao sto sve cine da deci onemoguce napustanje tog vilajeta.

DS89

pre 10 godina

Svaka čast ovom čoveku koji se jedini bori za napredak obrazovanja u ovoj zamlji. Nemogu ni da zamislim šta bi bilo kad bi se pitala samo gospoda sa državnih fakulteta, kao što su se pitali u vreme kad nam je zemlja propala (devedeste, akademija & co).
Sigurno će preporoditi Petnicu. Svakako da ne treba boravak u Petnici da bude besplatan, to je neodrživo što se i do sada pokazalo. Neznam kako je ta institucija i do danas izdržala. Kad sam išao u školu, Petničari su tamo išli kao na ekskurziju, vraćali se puni utisaka. E pa dosta je toga. Kad se plati, onda se i uči kako treba, a i kvalitet obrazovanja je veći za šta je univerzitet Megatrend najbolji primer (pogledajte čiji kadrovi vode državu, da nisu to možda bivši studenti pravnog gde je jedini cilj da nabubaju što više rimskih zakona???).
Ovo je trebalo pre da se desi.

My name is...

pre 10 godina

Ljudi, vi koji imate 20-ak godina, zavrsavajte ovde neki tehnicki faks i bezite iz ove zemlje sto dalje. Tamo zavrsavajte doktorske ili master i radite, ovde leba nema...

talas

pre 10 godina

Molim Vas, istrazite ovo detaljno. Takmicenja iz matematike i fizike su prodata NIS-u, sad se Petnica prodaje Megatrendu. To ne sme da se dozvoli! Uticaj ne mlade ce biti katastrofalan. Kuda ide ova zemlja?

jaa

pre 10 godina

Već je spreman zakon po kome će država plaćati privatnim fakultetima školarine za neki broj studenata pa će od toga malo da se da petnici.

Pogrdna imna

pre 10 godina

Nazovite me snobom, maloumnim, srednjovekovnih pogleda, ali ovo je Srbija, a ne Amerika. Unistice Petnicu, malo intelektualno čedo Srbije.

Mare

pre 10 godina

Strasno je sta napraviste od svoje zemlje. Jedna od retkih lepih uspomena iz obrazovnog sistema mi je bas boravak u Petnici u kojoj sam stekao mnogo prijatelja sa kojima sam i danas, decenijama kasnije, u kontaktu.
A sada cete da je prepustite sega-mega trendu. Skolovanje je nula, fakultete vam skoro vise nigde ne priznaju i samo nastavljate srozavanje obrazovnog sistema.
Ali u zemlji u kojoj policija puca na vozace koji ne zele da voze preko ogranicene brzine, nista se bolje ni ne moze ocekivati. Samo mi je zao sto sve cine da deci onemoguce napustanje tog vilajeta.

Pogrdna imna

pre 10 godina

Nazovite me snobom, maloumnim, srednjovekovnih pogleda, ali ovo je Srbija, a ne Amerika. Unistice Petnicu, malo intelektualno čedo Srbije.

talas

pre 10 godina

Molim Vas, istrazite ovo detaljno. Takmicenja iz matematike i fizike su prodata NIS-u, sad se Petnica prodaje Megatrendu. To ne sme da se dozvoli! Uticaj ne mlade ce biti katastrofalan. Kuda ide ova zemlja?

rade

pre 10 godina

Jadna Petnica kada je spasava Megatrend.Ovu režiranu predstavu po svaku cenu treba sprečiti.Ako Petnica nije potrebna ovoj državi onda bolje da nestane nego da je preuzme univerzitet koji je tema viceva.

My name is...

pre 10 godina

Ljudi, vi koji imate 20-ak godina, zavrsavajte ovde neki tehnicki faks i bezite iz ove zemlje sto dalje. Tamo zavrsavajte doktorske ili master i radite, ovde leba nema...

Petar

pre 10 godina

Aktivnosti u nasem skolstvu poslednjih godina se mogu okarakterisati kao Veleizdaja! Unistava se obrazovni sistem zbog privatnih ciljeva, i time unistava buducnost obrazovanja. A zemlja bez obrazovanih ljudi moze samo da se urusi.

Lars Altera Pars

pre 10 godina

Definitivno je vreme za temeljnu reviziju obrazovnog sistema. Paradoksalno je da privatni "univerzitet" sa hiperprodukcijom magistara i doktora nauka (iskljucivo na polju menadzmenta i ostalih prodavanja magle), se uopste i spominje u kontekstu naucno-istrazivackog centra "Petnica".
Pa da li sega-mega "rektor" uopste i zna da nabroji koje su prirodno-matematicke nauke kojima se bavi "Petnica"?

Dorijan

pre 10 godina

Kako je ovo tužno.

Kao dugogodišnji polaznik i saradnik u Petnici, ništa drugo ne mogu da kažem. Za ovakav projekat nemate para? Mora privatni univerzitet da ga finansira? Jedina svetla tačka u našem obrazovnom sistemu i sistemu naučne vrednosti?

No, ako Karleuša može da snima spot u Karlovačkoj gimnaziji, zašto ne bi i Petnica bila pod "zaštitom" Megatrenda?

Najstrašnije je, što ovo većina ljudi ne shvata. Ne shvata šta Petnica pruža mladima u Srbiji. No, ne brinite, ovakvim odlukama sigurno sve stručnjake terate iz zemlje.

Posle neka vam menadžeri vode privredu.

Naravno, ako budu zatrebali pravi menadžeri - normalno je da ćete angažovati nekog iz The Boston Consulting group ili iz McKinsey-a. Ne vidim mežu njihovim zaposlenima nešto mnogo megatrendovaca. Petničara, doduše - da.

StudenT

pre 10 godina

Nadam se da ovaj Megadet lik nece umesti svoj "znanje" u tako bitnu instituciju.
A steta bi bila da ljudi koji su prosli skolu Petnice zavrse na tom Megadetu! Ugasiti Megadet ili im osinuti ogromne poreze!

NE!

pre 10 godina

Pa da seminare drze naučnici sa Megatrenda, i da počnu da dolaze blazirani i prazni klinci mode radi...
Ne, samo to ne!!! Vigore, Petničari, ne dajte!

jaa

pre 10 godina

Već je spreman zakon po kome će država plaćati privatnim fakultetima školarine za neki broj studenata pa će od toga malo da se da petnici.

Ilija

pre 10 godina

"Svaka čast ovom čoveku koji se jedini bori za napredak obrazovanja u ovoj zamlji. Nemogu ni da zamislim šta bi bilo kad bi se pitala samo gospoda sa državnih fakulteta, kao što su se pitali u vreme kad nam je zemlja propala (devedeste, akademija & co).
Sigurno će preporoditi Petnicu. Svakako da ne treba boravak u Petnici da bude besplatan, to je neodrživo što se i do sada pokazalo. Neznam kako je ta institucija i do danas izdržala. Kad sam išao u školu, Petničari su tamo išli kao na ekskurziju, vraćali se puni utisaka. E pa dosta je toga. Kad se plati, onda se i uči kako treba, a i kvalitet obrazovanja je veći za šta je univerzitet Megatrend najbolji primer (pogledajte čiji kadrovi vode državu, da nisu to možda bivši studenti pravnog gde je jedini cilj da nabubaju što više rimskih zakona???).
Ovo je trebalo pre da se desi."

Vidi se da se studira SegaMega. Kaze se NE MOGU

Met

pre 10 godina

U Petnici su izucavane BITNO drugacije oblasti od onih na Mega. Zasto te oblasti Mega ne uvede na svoj "univerzitet"? Malo prekosutra. Jasno je i zasto se to ne dogadja. Niti ce.

Pera

pre 10 godina

@DS89

Ti se decko upisi na Micin gigatrend, ne bi li se naucio osnovama pravopisa!

A sto se tice Pravnog fakulteta i ucenja rimskih zakona - ahahahahah, izgleda da ti je opste znanje na nivou gramatike - nula.

Budalica

pre 10 godina

Već vidim vesti...
"Saša Popović spasava filharmoniju"
"Željko Mitrović spasava pozorište, gostuju farmeri sa predstavom..."
"Darko Šarić spasava sudstvo"

Nebojsa

pre 10 godina

Covek koji srozava nivo obrazovanja i nauke u Srbiji da spase naucno-istrazivacku stanicu. Nadam se da Vlada Srbije na to nece pristati, bilo bi to ogromno ponizenje. Mada, ako vidimo u kakvoj je vezi Mica Megatrend sa Dacicem, ministrima, predsednikom skupstine (kome je dodelio doktorat !!!), sve je moguce.

drvobradi

pre 10 godina

@DS89
Kakvi kadrovi takva i drzava. Jadna,bedna i cemerna. Ako ti je placanje jedini motiv za ucenje, onda nemoj ni da ucis. Ustedi sebi i drugima taj dinar, nadji nekoga koga mozes tim novcem da impresioniras. Imam i jednu preporuku, procitaj Pokondirenu tikvu, ako si slucajno preskocio lektiru u skoli.
Usput, najbolji iz cele Vlade su i skolovani u toj Petnici i drzavnim fakultetima, dok su oni koji nisu imali sta da pokazu zavrsavali doktorate i fakultet kod Mice.

Spavac

pre 10 godina

Ne treba nam od vas ništa. Treba sve da vam se uzme ( sav višak koji ste godinama ubirali na osnovu povlašćenog položaja ), pa ćemo deo tog novca lako usmeriti u petnicu. Imalo bi da se osnuje još 1000 petnica...

Mare

pre 10 godina

(bozon, 29. oktobar 2013 11:42)
Vec ste to imali sa identicnom ekipom, kada je Dzej spasavao filharmoniju otvarajuci bircuz u njenim prostorijama u centru grada.

Neo

pre 10 godina

Pa sta se bunite. To je sve deo plana, projekta. Uvodi se ekstremna forma neoliberalizma koja govori da ce sve javne usluge preci u privatne ruke ukljucujuci i zdravstvo, skolstvo, kulturne institucije, komunalne usluge itd. Naravno da pre toga, vrednost svih tih institucija mora da se sroza ne bi li mogli jeftino (spas za 1 USD) da se privatizuju. To je uvodjeno i u mnogim drugim drzavama a rezultate smo videli. Sve elementarno pristojne zemlje imaju svest o tome i trude se da ogranice taj uticaj. U Srbiji se niko tome nece usprotiviti jer je svesno unisten i poslednji gram snage i zelje ljudi da se bore za bilo sta.

Ljubazni komsija

pre 10 godina

Super, jos samo da pocne da naplacuje skolarinu za Petnici 1000 evra. Dok drzava trosi milion dolara na Kovacevica, Petnica ne dobija novac iz budzeta. Pouka: bolje biti siledzija nego genije!!!!!!

Slauter

pre 10 godina

Problem je što je iz države već otišlo stotine hiljada najtalentovanijih.
Problem je nesposobna država koja ne može da sačuva svoje najbolje.
Problem je što nema novca (uslova) i perspektive za najbolje.

Očigledno, problem je i kada neko ponudi rešenje: bolje uslove i perspektivu za najbolje. Čovek NUDI pomoć, NUDI novac i posao (perspektivu) za najbolje.
Ali to je Mićamegatrend, njega treba pljuvati po svaku cenu.

Najbolje da sve završi kao Narodni muzej u epicentru Beograda.

Pljujmo braćo, tu je perspektiva.

Milan

pre 10 godina

Jos jedan od znakova degradacije sistema obrazovanja i nauke.Takodje dobro oproban recept iz privatizacije privrednih subjekata koristi se i ovde.Na delu je sistem,unisti mi to finansiski,trba mi taj dragulj i to sto jeftinije.

Da

pre 10 godina

@(A.M., 29. oktobar 2013 15:03)

Nije on nikakav uspesan biznismen, vec drugar sa nekim finim ljudima iz sveta politike, kriminala, tajkunskog biznisa i slicno.

Vlada

pre 10 godina

Taj, toliko omraženi Megatrend, a njihova diploma u zapadnoj Evropi priznatija nego diploma sa državnih fakulteta. Toiliko o tome. Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...

Komunizam je davno prošao, a samim tim i ideologija da jedino državne škole valjaju! U krajnjoj liniji, u vreme kapitalizma u kojem živimo, diploma je samo ulaznica za posao, a ostanak na poslu ti zavisi od toga kakav si u tom poslu...
(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)

Dragi, Milose, molim te pogledaj sve relevantne liste rangiranja univerziteta i pogledaj gde je Beogradski Univerzitet,a gde se nalaze megagiga trendovi i ostali. Gigatrend je poceo kao fakultet za mahom lose djake imucnih roditelja. Bilo bi dobro da se podignu standardi ovih univerziteta, ali to se nece brzo dogoditi.

DS89

pre 10 godina

Svaka čast ovom čoveku koji se jedini bori za napredak obrazovanja u ovoj zamlji. Nemogu ni da zamislim šta bi bilo kad bi se pitala samo gospoda sa državnih fakulteta, kao što su se pitali u vreme kad nam je zemlja propala (devedeste, akademija & co).
Sigurno će preporoditi Petnicu. Svakako da ne treba boravak u Petnici da bude besplatan, to je neodrživo što se i do sada pokazalo. Neznam kako je ta institucija i do danas izdržala. Kad sam išao u školu, Petničari su tamo išli kao na ekskurziju, vraćali se puni utisaka. E pa dosta je toga. Kad se plati, onda se i uči kako treba, a i kvalitet obrazovanja je veći za šta je univerzitet Megatrend najbolji primer (pogledajte čiji kadrovi vode državu, da nisu to možda bivši studenti pravnog gde je jedini cilj da nabubaju što više rimskih zakona???).
Ovo je trebalo pre da se desi.

Остајем овде

pre 10 godina

Vrhunac apsurda i bezobrazluka! Nas obrazovni sistem je odavno postao sprdnja! Moram da kazem i zasto je ukinuto ponavljanje u skolama. Zato sto su ponavljaci, u stvari, potencijalni studenti Megatrenda, te im je zbog toga potrebno obezbediti prohodnost do njega!

Nema stručnjaka nigde

pre 10 godina

Gospodo, vodim IT firmu u kojoj rade ljudi koji su završili i državne (FON, ETF, ekonomski, matematički...) fakultete, ali i privatne (među njima ima i Megatrendovaca). Ne postoji nikakva relacija između korisnog znanja i vrste završenog fakulteta. Sretao sam velike neznalice i neradnike i sa privatnih i sa državnih fakulteta, a isto tako i dobre stručnjake. U ovoj zemlji je to karakteristika pojedinca, a ne falulteta. Možda je popularno biti hejter i pljuvati Miću, ali je to vrlo često bez ikakvog osnova. Ono što mene brine je to da sve više srećem decu sa završenim fakultetima, a koji nemaju nikakvo funkcionalno znanje, a pri tome nisu stekli nikakve radne navike, osim ako pod tim ne mislimo na bubanje.

sasa

pre 10 godina

ova vest može da se napiše i ovako:"ulaganjem megatrenda u seoski turizam, steći će se uslovi da dvoje talentovane dece godišnje odu na po tri dana u istraživačku stanicu na obuku iz manekenstva, misizma i rijalititevevoditeljstva."

vlada

pre 10 godina

ovo se ne sme dozvoliti. Ovo faktički znači da će Mega Mića postati vlasnik Petnice! A to je nedopustivo, ne zato što zvuči bizarno i paradoksalno da jedan sega mega fakultet za prodavce magle poseduje istraživačku stanicu iz oblasti prirodno matematičkih nauka, nego zato što ta stanica ne sme imati nikakve veze sa drugim obrazovnim ustanovama, mora biti samostalna...

KM

pre 10 godina

sa ovim je sve rekao:
"Petnica neće postati vlasništvo “Megatrenda”, ali će najtalentovaniji naučnici biti “regrutovani” u redove nastavničkog kadra Univerziteta."

citaj: nivo “Megatrenda” je takav da talentovani maturanti mogu odmah da se ukljuce kao nastavnicki kadar...eh moji sadasnji profesori univerziteta, gde protraciste silno vreme na ucenje i usavrsavanje...

lela

pre 10 godina

(DS89, 29. oktobar 2013 11:51)

Fizicki nagon za povracanjem dobijem kada neko diskutuje o obrazovanju i napise NEMOGU!

Diplomu, dragi moj DS89, mozete da platite (novcem Vasih roditelja) ali obrazovanje NE MOZETE.
To je ono sto Vi jeste. Uramljena diploma okacena na zidu Vam nece pomoci da sebe nazovete visokobrazovanom osobom. Naravno, nista licno.

Duboko se molim da se pronadju ljudi dobre volje koji ce anonimno donirati novac Petnici, kako bi ova ustanova i dalje ostala nezavisna (ali ne "ne zavisna" dragi Mega DS89) od svih gore pomenutih visokobrazovanih DS89 a jos dalje od nasih politicara sa diplomama istih.

Lars Altera Pars

pre 10 godina

@Miloš
Tacno je da je vecina univerziteta i naucno-istrazivackih instituta u svetu u privatnim rukama, jedina razlika izmedju njih i Megatrenda, jeste sto se sve te institucije bave obrazovanjem naucnika a ne menadzera, kao Megatrend.
Sa druge strane, na svim privatnim naucnim institucijama, niko od zaposlenih i ne zna ko je vlasnik i ne mora da zna. Vlasnici se ne promovisu na televiziji kad god im se za to ukaze prilika, vec se trude da zaposljavanjem strucnog kadra odrze i promovosu svoje institucije.
Takodje, privatni fakulteti u inostranstvu, ne dele titule pocasnih doktorata i sakom i kapom, a sega-mega Mica je i svog oca proglasio "pocasnim doktorom nauka".
Jos jedan razlog uplitanja Megatrenda u Petnicu jeste to sto se Megatrend bazira iskljucivo na "stancovanje" pravnika, menadera i slicnog kadra koji nema nikakve veze sa prirodno-matematickim naukama u Petnici.

U Srbiji postoji toliko primera sta su nekompetentni ljudi uradili sa preduzecima. Najbolji primer jeste sta se desilo sa veterinarskim zavodom Zemun, kada ga je preuzela Zekstra. Zekstra je mozda bila uspesna modna kuca, ali kakve veze ima moda sa veterinom?

Mare

pre 10 godina

(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)
Mozete li mi reci u kojim zemljama je to poznatija i priznatija. U Nemackoj i Svajcarskoj vredi za umotati burek, za ostale ne znam pa Vas zato pitam. Zato se prepoznavanje diploma BU vrsi u roku od par dana.

A.M.

pre 10 godina

Duboko sam razočaran komentarima koje čitam. Ispade da bi ljudi radije da Petnica propadne nego da je privatni univerzitet finansira. Zašto onda ne kritikujete državne univerzitete što zajedno ne intervenišu. Lično mislim da će sve biti u redu sa Petnicom a postoji šansa i da će biti bolja jer je taj vlasnik Megatrenda biznismen više nego akademik,a za njega je onda ovo investicija pa mu ne odgovara da propadne. Slažem se da je kao univerzitet Megatrend faličan najblaže rečeno ali daleko od toga da treba ovoliko pljuvati trenutno jedinog čoveka koji hoće da pomogne ko god on bio.

bivši polaznik Petnice

pre 10 godina

Ne, ne i ne! Istraživačka stanica Petnica nije sredstvo za "pranje" diploma Megatrenda, i to nikako ne sme da postane. Nadam se da će se naći adekvatno rešenje koje će omogućiti da ova ustanova funkcioniše van sistema univerziteta koji je svojataju.
Inače, kada sam pre 10 godina bila polaznik, za svaki seminar sam plaćala određenu sumu koja je pokrivala troškove smeštaja i ishrane, jer ni tada nije bilo dovoljno para.
IS Petnica je posebno mesto pod suncem, to zna svako ko je bio polaznik. Da je drugačija, izgubila bi svaku draž i bila samo obično selo kod Valjeva.

Mare

pre 10 godina

(A.M., 29. oktobar 2013 15:03)
Na stvari ne bi trebalo gledati tako jer je rec o klasicnoj zameni teza. Ne pomaze on Petnici jer je propala vec je Petnica sistematski unistavana da bi joj on "pomogao". Kao sto su sistematski unistavana preduzeca da bi ih njegovi pajtosi pokupovali bud zasto, pa onda sportski klubovi a sad je dosao red na skole i bolnice. A posle cete imati priliku da uzivate u vlasti lokalnih mocnika kad budu sve drzali pod svojom kontrolom.

Lazar

pre 10 godina

Jadna Srbija,
dozvoliće da joj bisere spasava tamo neki bedni Megatrend ili je ustvari to igra da i ta ustanova postane "uspešno privatna".

Srbijo ovo ne smeše dozvoliti ili to uopšte nije više ni važno - sve je na doboš pa i obraz a Petnica je deo obraza Srbije.

Ne znam više šta da kažem, osećam se očajno, .... rade li granični prelaz i hoće li neko da me primi, imam 57 godina, dipl. pravnik sa položenim pravosudnim ispitom, imam blagi dijabetes ali mogu još da radim .....

kopriva

pre 10 godina

Odavno je "Petnica" prestala da bude ono sto je bila nekada. Ovo su zadnji trzaji umiruceg, a kada lak umire tada je i zec hrabar. Isto tako, "SegaMega-Nintendo-trend, sada vidi priliku za sebe da ugrabi stanicu u svoju korist. Ako nam sistem obrazovanja i sticanja diploma, jel te imamo iskustva sa novopecenim vlastrodscima, bio kao do sada, od istrazavke stanice ostace samo uspomena ispod palme na obali mora - sto bi kazao Toma Zdravkovic. :-)))))) Vidimo kako nam vode drzacu diplomci iy njihovih redova, pa ne znamo da li nam je gore danas ili juce, a za sutra je vec izvesno da bolje biti nece.

Milos

pre 10 godina

Petnica ima ogromnu reputaciju i ugled iskljucivo na osnovu entuzijazma i rada ljudi koji su je stvarali i izuzetne dece koja su tamo obogatila svoje pametne glave i pronela njeno ime po Harvard-ima, Stanford-ima, MIT-jevima... Da li ovi sto pokusavaju da preuzmu Petnicu shvataju da tamo nema "kvadrata" koje ce pretvoriti u "poslovno-stambene prostore i hotele sa pet zvezdica" i prodati na budzenim tenderima? Mada, mozda je cilj nesto drugo: da se pametna deca sto ranije najure iz ove zemlje, jer je ovako, kao do sad - posle fakulteta, izgleda kasno! Promakne po neki pametan, pa ostane, a kako ce onda njihova razmazena deca da budu buduci lideri, profesori i bizMismeni, ako su im ovi iz Petnice konkurencija?

Lesa

pre 10 godina

Dakle Megatrend finansijski pomaže Petnicu a za uzvrat dobija mogućnost da angažuje mlade ljude iz Petnice u vdu saradnika,asistenata i sl.na Megatrendu.Pa ako je tako nije loša ideja s obziom da mnogi "petničari" beže odavde prvom prilikom.Petnica je već godinama u čvoru pa bi njen status trebalo već jednom preciznije definisati.Za nju nema para i to hronično.Ako je tako onda nek se zna da li nama treba Petnica ili nam ne treba.Ako nam treba neka se omogući najbolje finansiranje i korišćenje resursa Petnice a ako nam ne treba neka se ukine a zgrada prenameni ili proda.Ova agonija sa Petnicom mora se već jednom završiti.Što se tiče dogovora između Miće i Tome po pitanju mogućeg investiranja Megatrenda u Petnicu tu je stvar sigurno već završena tj.legla.

Miloš

pre 10 godina

Taj, toliko omraženi Megatrend, a njihova diploma u zapadnoj Evropi priznatija nego diploma sa državnih fakulteta. Toiliko o tome. Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...

Komunizam je davno prošao, a samim tim i ideologija da jedino državne škole valjaju! U krajnjoj liniji, u vreme kapitalizma u kojem živimo, diploma je samo ulaznica za posao, a ostanak na poslu ti zavisi od toga kakav si u tom poslu...

phreak

pre 10 godina

Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...
(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)

Nisu svi privatni, ali oni koji jesu su non-profit, tj. zadužbine. Čisto sumnjam da Megatrend funkcioniše kao zadužbina koja teži izvrsnosti u nauci i obrazovanju.

Posmatrač

pre 10 godina

Baš dobra ideja: država juče uloži velike pare u nešto i poveća mu vrednost (upotrebnu i finansijsku), a danas kaže da nema više para, pa dođe baja i kupi to za sitniš...

Na kom predmetu na "Megatrtu" se to uči?

vax

pre 10 godina

Bojim se da je preuzimanje Petnice, na žalost, nemoguće. Ali bi svakako bilo dobro da to uzme da vodi neko ko ima neki plan i ideju. Petnica je prosle godine infrastrukturno vrhunski opremljena, i bilo bi zaista steta da to propadne zbog nedostatka sredstava i jasnog plana sta se radi i sta se zeli postici. Ovaj Mega jedino ima to folkersko ime pa je sramota....

BaneBG

pre 10 godina

Ne dajte im, ako Boga znate! Nek da pare, nek pomogne da se vrate dugovi, nek stavi neku reklamu ili bilbord...ali nikako im ne prodajte, ne poklanjajte ili kako god ko zvao!

Vuk

pre 10 godina

Petnicu niko ne spominje osim kad se spomene da nema odakle da se finansira. A sad svi moralno paniče i izigravaju dušebrižnike. Patetično je da se Petnica proglašava poslednjim utočištem prosvetljenog srpstva kad znamo da na birou ima oko 200 000 nezaposlenih visoko obrazovanih ljudi, a verovatno još 100 000 koji ne rade u struci jer ne mogu da nađu posao - to što ne mogu delimično je i zbog toga što im je obrazovni sistem punio glavu i ego raznim pričama kako su oni obrazovana elita i sl. Niko im nije rekao da u životu moraju da se zasuku rukavi i da se radi.

Kad se zadnjih 10 godina niko nije setio da iskoristi ''potencijal'' Petnice, čemu sada ovoliko čuđenje. Ako Mića hoće da im pomogne, a da od toga imaju korist i stručnjaci iz Petnice i njegov univerzitet - dobit je dvostruka, ali ne i za vas dežurne patetičare koji ostavljate očajno populističke komentare. Možda vam više odgovara da dođe neki šeik ili ''strani stručnjak'' da uleti u priču - verovatno biste to lakše ''progutali''. Ili možda više volite model kojim se vode Železnice, NIS, EPS, Putevi Srbije... Ne spominjem Beogradski Univerzitet jer tamo odavno nemaju ''sluh'' za potencijale jer i oni samo kukaju kako im je mali budžet, a sa ovo malo što dobijaju rade smešno malo i to bez ikakve kontrole.

Najzanimljivija mi je činjenica da niko od ostalih komentara ne nudi rešenje problema! Ali da, najlakše je pljuvati drugog , po mogućnosti u ime opšteg dobra tj. nekog tobož srpkog intelektualnog prosperiteta.

Polaznik ISP 1999-2000

pre 10 godina

Letnji seminar Megapetnice: I Silikonski implanti danas -predavac dr Colić. II kurs: Umetnost zavodjenja - Natasa dr Beklalac.

Zimski seminar: Mala matura - 3 put preko tura - Slucaj radnice stamparije. Zarko dr Obradovic

moto na ispitu:uvece prelistas ujutru zablistas :)

Iandeb

pre 10 godina

Ja ne mogu da verujem da drzava nema novac da finansira jedan jedini omladinski istrazivacki centar svetskog kalibra. Napravite onda striktnu rang listu finansiranja, ili povecajte porez, uradite nesto, ali ne po cenu da ugrozite autonomiju Petnice i da je pretvorite u inkubator za jedan privatni univerzitet. Nije Megatrend napravio Petnicu, niti je smestio tamo gde jeste.

XSX

pre 10 godina

Auu pobogu brate! Petnica najugledniji istrazivacki institut? Profesorski kadrovi da se regrutuju iz Petnice? Ovom coveku se sve pomesalo! Aman, za aman, pa tamo idu deca, koja tek treba da dokrajce srednje skole, pa da zavrse fakultete, pa onda doktorate,... Pa to pise i kod njih na sajtu u delu "Ciljevi rada". A ne znam ni sam vise odakle ideja ljudima iz Petnice da traze 28 miliona dinara za osnovno funkcionisanje rada? A koliko treba za pun kapacitet? Pa jel se upitao neko koliko je to para? Pa mnogo, ali bas mnogo! Da smo bogata zemlja, pa ajde. Zemlja se raspada i mnogo ozbiljnije, naucne institucije nemaju para ni za stampanje, a uskoro ce stici i do manjka toalet papira u klozetima. Evo pitajte nekog ko radi na nekom institutu koliko vec dugo nisu dobili ni dinara na ime materijalnih troskova? E, ali to su nasa, megalomanska posla! Pre dve godine Petnice je prosirila ne znam ni ja koliko puta kapacitete, ozidala novu veliku zgradu, itd. Sve pompezno, mediji uredno ispratili, napokon dolaze bolji dani! Troskovi odrzavanja skocili vrtoglavo a para u drzavnoj kasi nema! I sta sad? Pa nista! Nisu ni prvi ni poslednji kojima se desilo isto. Da su se setili kako su propadala Titova preduzeca i instituti, bilo bi im mnogo jasnije. A kad neko kaze, ljudi ajmo malo skromnije, ne treba nama toliko, nema potrebe! Ma jok bre, sve ide po principu: "Zidaj koliko god ima cementa! Samo nalivaj!" E sad neka pregovaraju sa Megatrendom, niko im nije kriv! Srecno!

Student sa privatnog fakulteta

pre 10 godina

Bolje da propadne nego da je ovaj spasava.
(ck, 29. oktobar 2013 13:59)

Otkrio si tajnu i bedu 90% komentara - a to je inat i prezir prema privatnim fakultetima koji uz svo blaćenje kolko tolko mrdaju napred, dok državni uz svu pomoć države stagniraju. Dakle, bolje da propadne Petnica nego da mladi stručnjci iz nj imaju siguran posao u budućnosti. Da ponovim, to se zove inat, preztir, ozlojeđenost, resantiman... tu racionalnosti nema!

Dorijan

pre 10 godina

"Dugogodisnji polaznici su i glavni razlog zasto je uloga Petnice obesmisljena. Kao i u svemu, najmanje karakterni su privatizovali ono sto bi trebalo da priada velikom broju mladih i talentovanih. Ali ne, Dorijan i prijatelji hoce sve za sebe.
(@Dorijan, 29. oktobar 2013 13:23, 29. oktobar 2013 14:56)"

Svako ko ima zelju, moze da se prijavi na programe koje nudi ISP. Proces izbora prijave je takav da se svakoj prijavi posveti posebna paznja. Niko nije zakinut, te ne vidim smisao vaseg komentara.

Da poznajete ciklus seminara u Petnici, znali bi ste da cilj nije doci samo jednom.

myst

pre 10 godina

Koliko vi ljudi robujete predrasudama to je strašno...
Dovoljno je da vam neko pomene Jovanovića ili Megatrend da odmah počnete da hejtujete. Završio sam i državni i privatni faks. Mogu vam reći da idijota a i pametnih je bilo na oba.

genious

pre 10 godina

Ne znam zasto se ljudi toliko kompleksiraju na svaku pomen Megatrenda??
Umesto da se uradi nesto da se spase Beogradski Univerzitet, koji vec 20 godina ne lici ni na sta..Kao da diploma Megatrenda uzima posao vama sa drzavnih univerziteta, svaki od tih koji je zavrsio privatni fakultet a zaposlio se preko veze, bi se isto tako zaposlio i bez diplome privatnog faxa. Mislim da je ovde problem zamene teza, kao i u velikom broju slucajeva..umesto da se uradi nesto po pitanju drzavnog skolstva, najveci problem su privatni fakulteti!!

Miodrag

pre 10 godina

Jel ovo neka skrivena kamera ?
Mozda imam visoku temperaturu pa snevam ove kosmare?
A mozda je samo prvi april?
Ljudiiiiii sta lupeta ovaj bre aman zaman !!!
Strasno hoce da zagadi Petnicu svojim pseudo naucnim kadrovima. Daleko bilo !!!

Gror

pre 10 godina

@Slauter

Dzabe vices, covece.
Nikome ne znaci lek koliko kuknjava za bolescu. Radije bi svi da silni "dobrotvori" placu nad zatvorenom Petnicom nego da vide da bude spasena pod uslovom da se njeni najpbrazovaniji kadrovi negde garantovano zaposle (posto, jel'te, u drzavi kakva jeste se ubijaju od ponuda za posao).

@Dorijan, 29. oktobar 2013 13:23

pre 10 godina

Dugogodisnji polaznici su i glavni razlog zasto je uloga Petnice obesmisljena. Kao i u svemu, najmanje karakterni su privatizovali ono sto bi trebalo da priada velikom broju mladih i talentovanih. Ali ne, Dorijan i prijatelji hoce sve za sebe.

kompromis?!

pre 10 godina

Mega treba pamet ...a Petnica lovu?!...jedno bez drugog ne moze...e ajmo sad svi pametni i sa jedne i sa druge strane da nadju KOMPROMIS,,.....koji je neophodan

Dusan SF

pre 10 godina

Dragi, Milose...
(Vlada, 29. oktobar 2013 18:48)



Dragi Vlado, zavrsio sam arhitektonski fakultet u beogradu, i kajem se svaki dan. Pisao sam dosta, malo nezrelo, ali steta sto nisam vise, ukucaj "shmarhitektura" u gugl. Dovoljno je reci da su mi od trece godine, najvise nastavu drzale kolege kojima sam pomagao da prodju nacrtnu geometriju par godina pre (izgubio sam godinu jer sam bio u americi). Neke asistente sam vidjao jednom godisnje, a neke nijednom. A o profesorima da ne govorim, jedan je zvanicno vodio studio projekat a radio ceo semestar u Dubaiu, (steta sto sam mu zaboravio ime). Da ne pricam na sta je sajt licio, i koliko je nastavnog kadra koristilo e-mail. Na privatnim fakultetima je jos tad bila potpuno drugacija prica. Na nasem fakultetu, kada je prolazna ocena iz ak2 5.5 (najnizi moguci minimu, koji je zapravo bio stelovan, sa 8 razliticih rokova)ja zakljucim da profesor nista nije radio, ili nije radio kako treba. Na megatrendu, kada svi poloze ispit, zakljucim da je to Srbija, los je biznis da ti padaju studenti, a lenjivaca ima kolko hoces, treba i njima diploma, ali ne mogu da zakljucim da su bas svi tamo lenjivci, jer znam dosta koji nisu...

Mozda se to sve sad promenilo, ali motao sam se ja po tom fakultetu dosta,

Cenjeni gospodin iz petnice bi trebalo da pogleda vikipediju i vidi kako se finansiraju svetski istrazivacki centri. Univerzitetska biblioteka je bila poklon privatnog lica. Komunizam je davno prosao...

DobrovoljniDavalacKrvi

pre 10 godina

Ako je gdin Mića Jovanović imao iskrenu želju da pomogne IS Petnica, niko mu nije branio da uplati pomoć u vidu donacije, možda čak i anonimne, kao što pravi i iskreni donatori obično čine.

Ovako, čim se pomoć uslovljava bilo čime, čim mora da se ugovara i pregovara, ostaje gorak ukus i sumnja da se tu ipak radi o skrivenim motivima. Onda to više i nije pomoć, već interes sa namerom da se verovatno debelo naplati uloženo.

DS89

pre 10 godina

Svaka čast ovom čoveku koji se jedini bori za napredak obrazovanja u ovoj zamlji. Nemogu ni da zamislim šta bi bilo kad bi se pitala samo gospoda sa državnih fakulteta, kao što su se pitali u vreme kad nam je zemlja propala (devedeste, akademija & co).
Sigurno će preporoditi Petnicu. Svakako da ne treba boravak u Petnici da bude besplatan, to je neodrživo što se i do sada pokazalo. Neznam kako je ta institucija i do danas izdržala. Kad sam išao u školu, Petničari su tamo išli kao na ekskurziju, vraćali se puni utisaka. E pa dosta je toga. Kad se plati, onda se i uči kako treba, a i kvalitet obrazovanja je veći za šta je univerzitet Megatrend najbolji primer (pogledajte čiji kadrovi vode državu, da nisu to možda bivši studenti pravnog gde je jedini cilj da nabubaju što više rimskih zakona???).
Ovo je trebalo pre da se desi.

Slauter

pre 10 godina

Problem je što je iz države već otišlo stotine hiljada najtalentovanijih.
Problem je nesposobna država koja ne može da sačuva svoje najbolje.
Problem je što nema novca (uslova) i perspektive za najbolje.

Očigledno, problem je i kada neko ponudi rešenje: bolje uslove i perspektivu za najbolje. Čovek NUDI pomoć, NUDI novac i posao (perspektivu) za najbolje.
Ali to je Mićamegatrend, njega treba pljuvati po svaku cenu.

Najbolje da sve završi kao Narodni muzej u epicentru Beograda.

Pljujmo braćo, tu je perspektiva.

Lesa

pre 10 godina

Dakle Megatrend finansijski pomaže Petnicu a za uzvrat dobija mogućnost da angažuje mlade ljude iz Petnice u vdu saradnika,asistenata i sl.na Megatrendu.Pa ako je tako nije loša ideja s obziom da mnogi "petničari" beže odavde prvom prilikom.Petnica je već godinama u čvoru pa bi njen status trebalo već jednom preciznije definisati.Za nju nema para i to hronično.Ako je tako onda nek se zna da li nama treba Petnica ili nam ne treba.Ako nam treba neka se omogući najbolje finansiranje i korišćenje resursa Petnice a ako nam ne treba neka se ukine a zgrada prenameni ili proda.Ova agonija sa Petnicom mora se već jednom završiti.Što se tiče dogovora između Miće i Tome po pitanju mogućeg investiranja Megatrenda u Petnicu tu je stvar sigurno već završena tj.legla.

Miloš

pre 10 godina

Taj, toliko omraženi Megatrend, a njihova diploma u zapadnoj Evropi priznatija nego diploma sa državnih fakulteta. Toiliko o tome. Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...

Komunizam je davno prošao, a samim tim i ideologija da jedino državne škole valjaju! U krajnjoj liniji, u vreme kapitalizma u kojem živimo, diploma je samo ulaznica za posao, a ostanak na poslu ti zavisi od toga kakav si u tom poslu...

A.M.

pre 10 godina

Duboko sam razočaran komentarima koje čitam. Ispade da bi ljudi radije da Petnica propadne nego da je privatni univerzitet finansira. Zašto onda ne kritikujete državne univerzitete što zajedno ne intervenišu. Lično mislim da će sve biti u redu sa Petnicom a postoji šansa i da će biti bolja jer je taj vlasnik Megatrenda biznismen više nego akademik,a za njega je onda ovo investicija pa mu ne odgovara da propadne. Slažem se da je kao univerzitet Megatrend faličan najblaže rečeno ali daleko od toga da treba ovoliko pljuvati trenutno jedinog čoveka koji hoće da pomogne ko god on bio.

Pogrdna imna

pre 10 godina

Nazovite me snobom, maloumnim, srednjovekovnih pogleda, ali ovo je Srbija, a ne Amerika. Unistice Petnicu, malo intelektualno čedo Srbije.

Mare

pre 10 godina

Strasno je sta napraviste od svoje zemlje. Jedna od retkih lepih uspomena iz obrazovnog sistema mi je bas boravak u Petnici u kojoj sam stekao mnogo prijatelja sa kojima sam i danas, decenijama kasnije, u kontaktu.
A sada cete da je prepustite sega-mega trendu. Skolovanje je nula, fakultete vam skoro vise nigde ne priznaju i samo nastavljate srozavanje obrazovnog sistema.
Ali u zemlji u kojoj policija puca na vozace koji ne zele da voze preko ogranicene brzine, nista se bolje ni ne moze ocekivati. Samo mi je zao sto sve cine da deci onemoguce napustanje tog vilajeta.

vax

pre 10 godina

Bojim se da je preuzimanje Petnice, na žalost, nemoguće. Ali bi svakako bilo dobro da to uzme da vodi neko ko ima neki plan i ideju. Petnica je prosle godine infrastrukturno vrhunski opremljena, i bilo bi zaista steta da to propadne zbog nedostatka sredstava i jasnog plana sta se radi i sta se zeli postici. Ovaj Mega jedino ima to folkersko ime pa je sramota....

rade

pre 10 godina

Jadna Petnica kada je spasava Megatrend.Ovu režiranu predstavu po svaku cenu treba sprečiti.Ako Petnica nije potrebna ovoj državi onda bolje da nestane nego da je preuzme univerzitet koji je tema viceva.

Student sa privatnog fakulteta

pre 10 godina

Bolje da propadne nego da je ovaj spasava.
(ck, 29. oktobar 2013 13:59)

Otkrio si tajnu i bedu 90% komentara - a to je inat i prezir prema privatnim fakultetima koji uz svo blaćenje kolko tolko mrdaju napred, dok državni uz svu pomoć države stagniraju. Dakle, bolje da propadne Petnica nego da mladi stručnjci iz nj imaju siguran posao u budućnosti. Da ponovim, to se zove inat, preztir, ozlojeđenost, resantiman... tu racionalnosti nema!

Ilija

pre 10 godina

"Svaka čast ovom čoveku koji se jedini bori za napredak obrazovanja u ovoj zamlji. Nemogu ni da zamislim šta bi bilo kad bi se pitala samo gospoda sa državnih fakulteta, kao što su se pitali u vreme kad nam je zemlja propala (devedeste, akademija & co).
Sigurno će preporoditi Petnicu. Svakako da ne treba boravak u Petnici da bude besplatan, to je neodrživo što se i do sada pokazalo. Neznam kako je ta institucija i do danas izdržala. Kad sam išao u školu, Petničari su tamo išli kao na ekskurziju, vraćali se puni utisaka. E pa dosta je toga. Kad se plati, onda se i uči kako treba, a i kvalitet obrazovanja je veći za šta je univerzitet Megatrend najbolji primer (pogledajte čiji kadrovi vode državu, da nisu to možda bivši studenti pravnog gde je jedini cilj da nabubaju što više rimskih zakona???).
Ovo je trebalo pre da se desi."

Vidi se da se studira SegaMega. Kaze se NE MOGU

talas

pre 10 godina

Molim Vas, istrazite ovo detaljno. Takmicenja iz matematike i fizike su prodata NIS-u, sad se Petnica prodaje Megatrendu. To ne sme da se dozvoli! Uticaj ne mlade ce biti katastrofalan. Kuda ide ova zemlja?

myst

pre 10 godina

Koliko vi ljudi robujete predrasudama to je strašno...
Dovoljno je da vam neko pomene Jovanovića ili Megatrend da odmah počnete da hejtujete. Završio sam i državni i privatni faks. Mogu vam reći da idijota a i pametnih je bilo na oba.

StudenT

pre 10 godina

Nadam se da ovaj Megadet lik nece umesti svoj "znanje" u tako bitnu instituciju.
A steta bi bila da ljudi koji su prosli skolu Petnice zavrse na tom Megadetu! Ugasiti Megadet ili im osinuti ogromne poreze!

kompromis?!

pre 10 godina

Mega treba pamet ...a Petnica lovu?!...jedno bez drugog ne moze...e ajmo sad svi pametni i sa jedne i sa druge strane da nadju KOMPROMIS,,.....koji je neophodan

Lars Altera Pars

pre 10 godina

Definitivno je vreme za temeljnu reviziju obrazovnog sistema. Paradoksalno je da privatni "univerzitet" sa hiperprodukcijom magistara i doktora nauka (iskljucivo na polju menadzmenta i ostalih prodavanja magle), se uopste i spominje u kontekstu naucno-istrazivackog centra "Petnica".
Pa da li sega-mega "rektor" uopste i zna da nabroji koje su prirodno-matematicke nauke kojima se bavi "Petnica"?

Gror

pre 10 godina

@Slauter

Dzabe vices, covece.
Nikome ne znaci lek koliko kuknjava za bolescu. Radije bi svi da silni "dobrotvori" placu nad zatvorenom Petnicom nego da vide da bude spasena pod uslovom da se njeni najpbrazovaniji kadrovi negde garantovano zaposle (posto, jel'te, u drzavi kakva jeste se ubijaju od ponuda za posao).

Dorijan

pre 10 godina

Kako je ovo tužno.

Kao dugogodišnji polaznik i saradnik u Petnici, ništa drugo ne mogu da kažem. Za ovakav projekat nemate para? Mora privatni univerzitet da ga finansira? Jedina svetla tačka u našem obrazovnom sistemu i sistemu naučne vrednosti?

No, ako Karleuša može da snima spot u Karlovačkoj gimnaziji, zašto ne bi i Petnica bila pod "zaštitom" Megatrenda?

Najstrašnije je, što ovo većina ljudi ne shvata. Ne shvata šta Petnica pruža mladima u Srbiji. No, ne brinite, ovakvim odlukama sigurno sve stručnjake terate iz zemlje.

Posle neka vam menadžeri vode privredu.

Naravno, ako budu zatrebali pravi menadžeri - normalno je da ćete angažovati nekog iz The Boston Consulting group ili iz McKinsey-a. Ne vidim mežu njihovim zaposlenima nešto mnogo megatrendovaca. Petničara, doduše - da.

Nema stručnjaka nigde

pre 10 godina

Gospodo, vodim IT firmu u kojoj rade ljudi koji su završili i državne (FON, ETF, ekonomski, matematički...) fakultete, ali i privatne (među njima ima i Megatrendovaca). Ne postoji nikakva relacija između korisnog znanja i vrste završenog fakulteta. Sretao sam velike neznalice i neradnike i sa privatnih i sa državnih fakulteta, a isto tako i dobre stručnjake. U ovoj zemlji je to karakteristika pojedinca, a ne falulteta. Možda je popularno biti hejter i pljuvati Miću, ali je to vrlo često bez ikakvog osnova. Ono što mene brine je to da sve više srećem decu sa završenim fakultetima, a koji nemaju nikakvo funkcionalno znanje, a pri tome nisu stekli nikakve radne navike, osim ako pod tim ne mislimo na bubanje.

My name is...

pre 10 godina

Ljudi, vi koji imate 20-ak godina, zavrsavajte ovde neki tehnicki faks i bezite iz ove zemlje sto dalje. Tamo zavrsavajte doktorske ili master i radite, ovde leba nema...

NE!

pre 10 godina

Pa da seminare drze naučnici sa Megatrenda, i da počnu da dolaze blazirani i prazni klinci mode radi...
Ne, samo to ne!!! Vigore, Petničari, ne dajte!

Spavac

pre 10 godina

Ne treba nam od vas ništa. Treba sve da vam se uzme ( sav višak koji ste godinama ubirali na osnovu povlašćenog položaja ), pa ćemo deo tog novca lako usmeriti u petnicu. Imalo bi da se osnuje još 1000 petnica...

Vuk

pre 10 godina

Petnicu niko ne spominje osim kad se spomene da nema odakle da se finansira. A sad svi moralno paniče i izigravaju dušebrižnike. Patetično je da se Petnica proglašava poslednjim utočištem prosvetljenog srpstva kad znamo da na birou ima oko 200 000 nezaposlenih visoko obrazovanih ljudi, a verovatno još 100 000 koji ne rade u struci jer ne mogu da nađu posao - to što ne mogu delimično je i zbog toga što im je obrazovni sistem punio glavu i ego raznim pričama kako su oni obrazovana elita i sl. Niko im nije rekao da u životu moraju da se zasuku rukavi i da se radi.

Kad se zadnjih 10 godina niko nije setio da iskoristi ''potencijal'' Petnice, čemu sada ovoliko čuđenje. Ako Mića hoće da im pomogne, a da od toga imaju korist i stručnjaci iz Petnice i njegov univerzitet - dobit je dvostruka, ali ne i za vas dežurne patetičare koji ostavljate očajno populističke komentare. Možda vam više odgovara da dođe neki šeik ili ''strani stručnjak'' da uleti u priču - verovatno biste to lakše ''progutali''. Ili možda više volite model kojim se vode Železnice, NIS, EPS, Putevi Srbije... Ne spominjem Beogradski Univerzitet jer tamo odavno nemaju ''sluh'' za potencijale jer i oni samo kukaju kako im je mali budžet, a sa ovo malo što dobijaju rade smešno malo i to bez ikakve kontrole.

Najzanimljivija mi je činjenica da niko od ostalih komentara ne nudi rešenje problema! Ali da, najlakše je pljuvati drugog , po mogućnosti u ime opšteg dobra tj. nekog tobož srpkog intelektualnog prosperiteta.

XSX

pre 10 godina

Auu pobogu brate! Petnica najugledniji istrazivacki institut? Profesorski kadrovi da se regrutuju iz Petnice? Ovom coveku se sve pomesalo! Aman, za aman, pa tamo idu deca, koja tek treba da dokrajce srednje skole, pa da zavrse fakultete, pa onda doktorate,... Pa to pise i kod njih na sajtu u delu "Ciljevi rada". A ne znam ni sam vise odakle ideja ljudima iz Petnice da traze 28 miliona dinara za osnovno funkcionisanje rada? A koliko treba za pun kapacitet? Pa jel se upitao neko koliko je to para? Pa mnogo, ali bas mnogo! Da smo bogata zemlja, pa ajde. Zemlja se raspada i mnogo ozbiljnije, naucne institucije nemaju para ni za stampanje, a uskoro ce stici i do manjka toalet papira u klozetima. Evo pitajte nekog ko radi na nekom institutu koliko vec dugo nisu dobili ni dinara na ime materijalnih troskova? E, ali to su nasa, megalomanska posla! Pre dve godine Petnice je prosirila ne znam ni ja koliko puta kapacitete, ozidala novu veliku zgradu, itd. Sve pompezno, mediji uredno ispratili, napokon dolaze bolji dani! Troskovi odrzavanja skocili vrtoglavo a para u drzavnoj kasi nema! I sta sad? Pa nista! Nisu ni prvi ni poslednji kojima se desilo isto. Da su se setili kako su propadala Titova preduzeca i instituti, bilo bi im mnogo jasnije. A kad neko kaze, ljudi ajmo malo skromnije, ne treba nama toliko, nema potrebe! Ma jok bre, sve ide po principu: "Zidaj koliko god ima cementa! Samo nalivaj!" E sad neka pregovaraju sa Megatrendom, niko im nije kriv! Srecno!

Vlada

pre 10 godina

Taj, toliko omraženi Megatrend, a njihova diploma u zapadnoj Evropi priznatija nego diploma sa državnih fakulteta. Toiliko o tome. Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...

Komunizam je davno prošao, a samim tim i ideologija da jedino državne škole valjaju! U krajnjoj liniji, u vreme kapitalizma u kojem živimo, diploma je samo ulaznica za posao, a ostanak na poslu ti zavisi od toga kakav si u tom poslu...
(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)

Dragi, Milose, molim te pogledaj sve relevantne liste rangiranja univerziteta i pogledaj gde je Beogradski Univerzitet,a gde se nalaze megagiga trendovi i ostali. Gigatrend je poceo kao fakultet za mahom lose djake imucnih roditelja. Bilo bi dobro da se podignu standardi ovih univerziteta, ali to se nece brzo dogoditi.

Met

pre 10 godina

U Petnici su izucavane BITNO drugacije oblasti od onih na Mega. Zasto te oblasti Mega ne uvede na svoj "univerzitet"? Malo prekosutra. Jasno je i zasto se to ne dogadja. Niti ce.

@Dorijan, 29. oktobar 2013 13:23

pre 10 godina

Dugogodisnji polaznici su i glavni razlog zasto je uloga Petnice obesmisljena. Kao i u svemu, najmanje karakterni su privatizovali ono sto bi trebalo da priada velikom broju mladih i talentovanih. Ali ne, Dorijan i prijatelji hoce sve za sebe.

Pera

pre 10 godina

@DS89

Ti se decko upisi na Micin gigatrend, ne bi li se naucio osnovama pravopisa!

A sto se tice Pravnog fakulteta i ucenja rimskih zakona - ahahahahah, izgleda da ti je opste znanje na nivou gramatike - nula.

drvobradi

pre 10 godina

@DS89
Kakvi kadrovi takva i drzava. Jadna,bedna i cemerna. Ako ti je placanje jedini motiv za ucenje, onda nemoj ni da ucis. Ustedi sebi i drugima taj dinar, nadji nekoga koga mozes tim novcem da impresioniras. Imam i jednu preporuku, procitaj Pokondirenu tikvu, ako si slucajno preskocio lektiru u skoli.
Usput, najbolji iz cele Vlade su i skolovani u toj Petnici i drzavnim fakultetima, dok su oni koji nisu imali sta da pokazu zavrsavali doktorate i fakultet kod Mice.

Остајем овде

pre 10 godina

Vrhunac apsurda i bezobrazluka! Nas obrazovni sistem je odavno postao sprdnja! Moram da kazem i zasto je ukinuto ponavljanje u skolama. Zato sto su ponavljaci, u stvari, potencijalni studenti Megatrenda, te im je zbog toga potrebno obezbediti prohodnost do njega!

jaa

pre 10 godina

Već je spreman zakon po kome će država plaćati privatnim fakultetima školarine za neki broj studenata pa će od toga malo da se da petnici.

bivši polaznik Petnice

pre 10 godina

Ne, ne i ne! Istraživačka stanica Petnica nije sredstvo za "pranje" diploma Megatrenda, i to nikako ne sme da postane. Nadam se da će se naći adekvatno rešenje koje će omogućiti da ova ustanova funkcioniše van sistema univerziteta koji je svojataju.
Inače, kada sam pre 10 godina bila polaznik, za svaki seminar sam plaćala određenu sumu koja je pokrivala troškove smeštaja i ishrane, jer ni tada nije bilo dovoljno para.
IS Petnica je posebno mesto pod suncem, to zna svako ko je bio polaznik. Da je drugačija, izgubila bi svaku draž i bila samo obično selo kod Valjeva.

Petar

pre 10 godina

Aktivnosti u nasem skolstvu poslednjih godina se mogu okarakterisati kao Veleizdaja! Unistava se obrazovni sistem zbog privatnih ciljeva, i time unistava buducnost obrazovanja. A zemlja bez obrazovanih ljudi moze samo da se urusi.

Lazar

pre 10 godina

Jadna Srbija,
dozvoliće da joj bisere spasava tamo neki bedni Megatrend ili je ustvari to igra da i ta ustanova postane "uspešno privatna".

Srbijo ovo ne smeše dozvoliti ili to uopšte nije više ni važno - sve je na doboš pa i obraz a Petnica je deo obraza Srbije.

Ne znam više šta da kažem, osećam se očajno, .... rade li granični prelaz i hoće li neko da me primi, imam 57 godina, dipl. pravnik sa položenim pravosudnim ispitom, imam blagi dijabetes ali mogu još da radim .....

vlada

pre 10 godina

ovo se ne sme dozvoliti. Ovo faktički znači da će Mega Mića postati vlasnik Petnice! A to je nedopustivo, ne zato što zvuči bizarno i paradoksalno da jedan sega mega fakultet za prodavce magle poseduje istraživačku stanicu iz oblasti prirodno matematičkih nauka, nego zato što ta stanica ne sme imati nikakve veze sa drugim obrazovnim ustanovama, mora biti samostalna...

lela

pre 10 godina

(DS89, 29. oktobar 2013 11:51)

Fizicki nagon za povracanjem dobijem kada neko diskutuje o obrazovanju i napise NEMOGU!

Diplomu, dragi moj DS89, mozete da platite (novcem Vasih roditelja) ali obrazovanje NE MOZETE.
To je ono sto Vi jeste. Uramljena diploma okacena na zidu Vam nece pomoci da sebe nazovete visokobrazovanom osobom. Naravno, nista licno.

Duboko se molim da se pronadju ljudi dobre volje koji ce anonimno donirati novac Petnici, kako bi ova ustanova i dalje ostala nezavisna (ali ne "ne zavisna" dragi Mega DS89) od svih gore pomenutih visokobrazovanih DS89 a jos dalje od nasih politicara sa diplomama istih.

genious

pre 10 godina

Ne znam zasto se ljudi toliko kompleksiraju na svaku pomen Megatrenda??
Umesto da se uradi nesto da se spase Beogradski Univerzitet, koji vec 20 godina ne lici ni na sta..Kao da diploma Megatrenda uzima posao vama sa drzavnih univerziteta, svaki od tih koji je zavrsio privatni fakultet a zaposlio se preko veze, bi se isto tako zaposlio i bez diplome privatnog faxa. Mislim da je ovde problem zamene teza, kao i u velikom broju slucajeva..umesto da se uradi nesto po pitanju drzavnog skolstva, najveci problem su privatni fakulteti!!

Nebojsa

pre 10 godina

Covek koji srozava nivo obrazovanja i nauke u Srbiji da spase naucno-istrazivacku stanicu. Nadam se da Vlada Srbije na to nece pristati, bilo bi to ogromno ponizenje. Mada, ako vidimo u kakvoj je vezi Mica Megatrend sa Dacicem, ministrima, predsednikom skupstine (kome je dodelio doktorat !!!), sve je moguce.

Mare

pre 10 godina

(bozon, 29. oktobar 2013 11:42)
Vec ste to imali sa identicnom ekipom, kada je Dzej spasavao filharmoniju otvarajuci bircuz u njenim prostorijama u centru grada.

sasa

pre 10 godina

ova vest može da se napiše i ovako:"ulaganjem megatrenda u seoski turizam, steći će se uslovi da dvoje talentovane dece godišnje odu na po tri dana u istraživačku stanicu na obuku iz manekenstva, misizma i rijalititevevoditeljstva."

Milan

pre 10 godina

Jos jedan od znakova degradacije sistema obrazovanja i nauke.Takodje dobro oproban recept iz privatizacije privrednih subjekata koristi se i ovde.Na delu je sistem,unisti mi to finansiski,trba mi taj dragulj i to sto jeftinije.

KM

pre 10 godina

sa ovim je sve rekao:
"Petnica neće postati vlasništvo “Megatrenda”, ali će najtalentovaniji naučnici biti “regrutovani” u redove nastavničkog kadra Univerziteta."

citaj: nivo “Megatrenda” je takav da talentovani maturanti mogu odmah da se ukljuce kao nastavnicki kadar...eh moji sadasnji profesori univerziteta, gde protraciste silno vreme na ucenje i usavrsavanje...

Da

pre 10 godina

@(A.M., 29. oktobar 2013 15:03)

Nije on nikakav uspesan biznismen, vec drugar sa nekim finim ljudima iz sveta politike, kriminala, tajkunskog biznisa i slicno.

Miodrag

pre 10 godina

Jel ovo neka skrivena kamera ?
Mozda imam visoku temperaturu pa snevam ove kosmare?
A mozda je samo prvi april?
Ljudiiiiii sta lupeta ovaj bre aman zaman !!!
Strasno hoce da zagadi Petnicu svojim pseudo naucnim kadrovima. Daleko bilo !!!

Neo

pre 10 godina

Pa sta se bunite. To je sve deo plana, projekta. Uvodi se ekstremna forma neoliberalizma koja govori da ce sve javne usluge preci u privatne ruke ukljucujuci i zdravstvo, skolstvo, kulturne institucije, komunalne usluge itd. Naravno da pre toga, vrednost svih tih institucija mora da se sroza ne bi li mogli jeftino (spas za 1 USD) da se privatizuju. To je uvodjeno i u mnogim drugim drzavama a rezultate smo videli. Sve elementarno pristojne zemlje imaju svest o tome i trude se da ogranice taj uticaj. U Srbiji se niko tome nece usprotiviti jer je svesno unisten i poslednji gram snage i zelje ljudi da se bore za bilo sta.

Ljubazni komsija

pre 10 godina

Super, jos samo da pocne da naplacuje skolarinu za Petnici 1000 evra. Dok drzava trosi milion dolara na Kovacevica, Petnica ne dobija novac iz budzeta. Pouka: bolje biti siledzija nego genije!!!!!!

Posmatrač

pre 10 godina

Baš dobra ideja: država juče uloži velike pare u nešto i poveća mu vrednost (upotrebnu i finansijsku), a danas kaže da nema više para, pa dođe baja i kupi to za sitniš...

Na kom predmetu na "Megatrtu" se to uči?

kopriva

pre 10 godina

Odavno je "Petnica" prestala da bude ono sto je bila nekada. Ovo su zadnji trzaji umiruceg, a kada lak umire tada je i zec hrabar. Isto tako, "SegaMega-Nintendo-trend, sada vidi priliku za sebe da ugrabi stanicu u svoju korist. Ako nam sistem obrazovanja i sticanja diploma, jel te imamo iskustva sa novopecenim vlastrodscima, bio kao do sada, od istrazavke stanice ostace samo uspomena ispod palme na obali mora - sto bi kazao Toma Zdravkovic. :-)))))) Vidimo kako nam vode drzacu diplomci iy njihovih redova, pa ne znamo da li nam je gore danas ili juce, a za sutra je vec izvesno da bolje biti nece.

Budalica

pre 10 godina

Već vidim vesti...
"Saša Popović spasava filharmoniju"
"Željko Mitrović spasava pozorište, gostuju farmeri sa predstavom..."
"Darko Šarić spasava sudstvo"

Dusan SF

pre 10 godina

Dragi, Milose...
(Vlada, 29. oktobar 2013 18:48)



Dragi Vlado, zavrsio sam arhitektonski fakultet u beogradu, i kajem se svaki dan. Pisao sam dosta, malo nezrelo, ali steta sto nisam vise, ukucaj "shmarhitektura" u gugl. Dovoljno je reci da su mi od trece godine, najvise nastavu drzale kolege kojima sam pomagao da prodju nacrtnu geometriju par godina pre (izgubio sam godinu jer sam bio u americi). Neke asistente sam vidjao jednom godisnje, a neke nijednom. A o profesorima da ne govorim, jedan je zvanicno vodio studio projekat a radio ceo semestar u Dubaiu, (steta sto sam mu zaboravio ime). Da ne pricam na sta je sajt licio, i koliko je nastavnog kadra koristilo e-mail. Na privatnim fakultetima je jos tad bila potpuno drugacija prica. Na nasem fakultetu, kada je prolazna ocena iz ak2 5.5 (najnizi moguci minimu, koji je zapravo bio stelovan, sa 8 razliticih rokova)ja zakljucim da profesor nista nije radio, ili nije radio kako treba. Na megatrendu, kada svi poloze ispit, zakljucim da je to Srbija, los je biznis da ti padaju studenti, a lenjivaca ima kolko hoces, treba i njima diploma, ali ne mogu da zakljucim da su bas svi tamo lenjivci, jer znam dosta koji nisu...

Mozda se to sve sad promenilo, ali motao sam se ja po tom fakultetu dosta,

Cenjeni gospodin iz petnice bi trebalo da pogleda vikipediju i vidi kako se finansiraju svetski istrazivacki centri. Univerzitetska biblioteka je bila poklon privatnog lica. Komunizam je davno prosao...

BaneBG

pre 10 godina

Ne dajte im, ako Boga znate! Nek da pare, nek pomogne da se vrate dugovi, nek stavi neku reklamu ili bilbord...ali nikako im ne prodajte, ne poklanjajte ili kako god ko zvao!

Dorijan

pre 10 godina

"Dugogodisnji polaznici su i glavni razlog zasto je uloga Petnice obesmisljena. Kao i u svemu, najmanje karakterni su privatizovali ono sto bi trebalo da priada velikom broju mladih i talentovanih. Ali ne, Dorijan i prijatelji hoce sve za sebe.
(@Dorijan, 29. oktobar 2013 13:23, 29. oktobar 2013 14:56)"

Svako ko ima zelju, moze da se prijavi na programe koje nudi ISP. Proces izbora prijave je takav da se svakoj prijavi posveti posebna paznja. Niko nije zakinut, te ne vidim smisao vaseg komentara.

Da poznajete ciklus seminara u Petnici, znali bi ste da cilj nije doci samo jednom.

Lars Altera Pars

pre 10 godina

@Miloš
Tacno je da je vecina univerziteta i naucno-istrazivackih instituta u svetu u privatnim rukama, jedina razlika izmedju njih i Megatrenda, jeste sto se sve te institucije bave obrazovanjem naucnika a ne menadzera, kao Megatrend.
Sa druge strane, na svim privatnim naucnim institucijama, niko od zaposlenih i ne zna ko je vlasnik i ne mora da zna. Vlasnici se ne promovisu na televiziji kad god im se za to ukaze prilika, vec se trude da zaposljavanjem strucnog kadra odrze i promovosu svoje institucije.
Takodje, privatni fakulteti u inostranstvu, ne dele titule pocasnih doktorata i sakom i kapom, a sega-mega Mica je i svog oca proglasio "pocasnim doktorom nauka".
Jos jedan razlog uplitanja Megatrenda u Petnicu jeste to sto se Megatrend bazira iskljucivo na "stancovanje" pravnika, menadera i slicnog kadra koji nema nikakve veze sa prirodno-matematickim naukama u Petnici.

U Srbiji postoji toliko primera sta su nekompetentni ljudi uradili sa preduzecima. Najbolji primer jeste sta se desilo sa veterinarskim zavodom Zemun, kada ga je preuzela Zekstra. Zekstra je mozda bila uspesna modna kuca, ali kakve veze ima moda sa veterinom?

phreak

pre 10 godina

Da li nam je uopšte poznat podatak da su većina istraživačkih centara u svetu ili u vlaasništvu ili su finansirana od privatnog kapitala!? Takođe, da su najprestižniji svetski univerziteti takođe privatni, a ne državni...
(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)

Nisu svi privatni, ali oni koji jesu su non-profit, tj. zadužbine. Čisto sumnjam da Megatrend funkcioniše kao zadužbina koja teži izvrsnosti u nauci i obrazovanju.

Iandeb

pre 10 godina

Ja ne mogu da verujem da drzava nema novac da finansira jedan jedini omladinski istrazivacki centar svetskog kalibra. Napravite onda striktnu rang listu finansiranja, ili povecajte porez, uradite nesto, ali ne po cenu da ugrozite autonomiju Petnice i da je pretvorite u inkubator za jedan privatni univerzitet. Nije Megatrend napravio Petnicu, niti je smestio tamo gde jeste.

Mare

pre 10 godina

(A.M., 29. oktobar 2013 15:03)
Na stvari ne bi trebalo gledati tako jer je rec o klasicnoj zameni teza. Ne pomaze on Petnici jer je propala vec je Petnica sistematski unistavana da bi joj on "pomogao". Kao sto su sistematski unistavana preduzeca da bi ih njegovi pajtosi pokupovali bud zasto, pa onda sportski klubovi a sad je dosao red na skole i bolnice. A posle cete imati priliku da uzivate u vlasti lokalnih mocnika kad budu sve drzali pod svojom kontrolom.

Mare

pre 10 godina

(Miloš, 29. oktobar 2013 14:50)
Mozete li mi reci u kojim zemljama je to poznatija i priznatija. U Nemackoj i Svajcarskoj vredi za umotati burek, za ostale ne znam pa Vas zato pitam. Zato se prepoznavanje diploma BU vrsi u roku od par dana.

Polaznik ISP 1999-2000

pre 10 godina

Letnji seminar Megapetnice: I Silikonski implanti danas -predavac dr Colić. II kurs: Umetnost zavodjenja - Natasa dr Beklalac.

Zimski seminar: Mala matura - 3 put preko tura - Slucaj radnice stamparije. Zarko dr Obradovic

moto na ispitu:uvece prelistas ujutru zablistas :)

Milos

pre 10 godina

Petnica ima ogromnu reputaciju i ugled iskljucivo na osnovu entuzijazma i rada ljudi koji su je stvarali i izuzetne dece koja su tamo obogatila svoje pametne glave i pronela njeno ime po Harvard-ima, Stanford-ima, MIT-jevima... Da li ovi sto pokusavaju da preuzmu Petnicu shvataju da tamo nema "kvadrata" koje ce pretvoriti u "poslovno-stambene prostore i hotele sa pet zvezdica" i prodati na budzenim tenderima? Mada, mozda je cilj nesto drugo: da se pametna deca sto ranije najure iz ove zemlje, jer je ovako, kao do sad - posle fakulteta, izgleda kasno! Promakne po neki pametan, pa ostane, a kako ce onda njihova razmazena deca da budu buduci lideri, profesori i bizMismeni, ako su im ovi iz Petnice konkurencija?

DobrovoljniDavalacKrvi

pre 10 godina

Ako je gdin Mića Jovanović imao iskrenu želju da pomogne IS Petnica, niko mu nije branio da uplati pomoć u vidu donacije, možda čak i anonimne, kao što pravi i iskreni donatori obično čine.

Ovako, čim se pomoć uslovljava bilo čime, čim mora da se ugovara i pregovara, ostaje gorak ukus i sumnja da se tu ipak radi o skrivenim motivima. Onda to više i nije pomoć, već interes sa namerom da se verovatno debelo naplati uloženo.