Subota, 12.10.2013.

09:13

Kompjuteri i laptopovi skuplji 12%

Spisak stvari koje će umesto osam odsto ubuduće biti oporezovane po stopi od 20 odsto još nije kompletiran, rekao je ministar finansija.

Izvor: B92

Kompjuteri i laptopovi skuplji 12% IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

Ivan V

pre 12 godina

Samo udarajte na IT struku, a mi cemo pokrenuti akciju da novac zaradjen u inostranstvu zadrzimo tamo 6 meseci - ni dolara u Srbiju - pa da vidimo je l to ovoj kvazi drzavi odgovara.

Lako cete sa pekarima, lekarima etc, ali za nasu struku vazi staro pravilo - imam robu (softver), prodam robu i ostane mi roba - nemam lager, ne treba mi magacin. I najvaznije - pare su mi tamo gde je najsigurnije.

Pa sad nek vam pekari i shloseri kupuju IT opremu u Srbiji.

Dejan P

pre 12 godina

IT oprema u danasnje vreme treba da bud dostupna svima, dokle da kaskamo za svetom...Sto se tice povecanja pdv-a na hotelske usluge mislim da je to potpuno nepoznavanje turisticke industrije...Niza stopa smestaja omogucava razvoj mnogo drugih grana industrije koje ce direktno biti ugrozene ako zbog nekonkurentne cene bude dolazilo manje stranaca ali i domacih turista koji pored smestaja koriste i usluge prevoza, kafica,restorana, placaju aerodromske takse...totalno kontraproduktivno

Vlada Vladic

pre 12 godina

PDV na hotele u Hrvatskoj je 10%! U Crnoj gori 7%! Makedonija 5%.... EU. maximum 10%!!
Konkurentnost!? Ne, ovo znaci zatvaranje...

koleM

pre 12 godina

Pre neko vreme su rekli "pomoćićemo IT", jedan ITovac je rekao "nemojte molim vas da nas pomažete, samo nas pustite na miru", bio je 100% u pravu.

Moje ime*

pre 12 godina

"Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite..."

Prijatelju, TV nije IT oprema. Cene racunarskih delova jesu iste kao kod nas.

joker

pre 12 godina

Koja je racunica drzave da sve kupujemo u Madjarskoj i umesto u nasoj drzavi devize ostavljamo u stranoj zemlji. Slicno je bilo kada smo kupovali polovne automobile u Sloveniji, Bosni pa onda u Crnoj Gori. Velika kolicina deviza koja se slije u Srbiju razlije se u druge zemlje. Zasto ne smanjimo cene i povecamo obrt, pa da ljudi iz drugih zemalja dolaze u Srbiju da kupuju i ostavljaju njihove devize kod nas ? Da li bi za nasu drzavu tako nesto bilo bolje ?

Dzoni

pre 12 godina

Nemojte da vas lazu ovi iz IT sveta..ja kupujem stalno preko lika iz Subotice koji kupuje u Madjarskoj..sve kupujem jeftinije 30% nego u radnjama od njega..jes da nemam garanciju al 30% je 30% plus taj like se ugradi a i ta radnja u Madjarskoj nesto zaradi tako da ovi nasi zaradjuju mnogo mnogo vise od tih 5%.

ecentar

pre 12 godina

@Anonimus Firme koje su u PDV sistemu, a svaka iole ozbiljnija jeste, ne zanima stopa PDV-a, njih zanima da li je dobro ili usluga koju nabavljaju odbitna stavka kako bi mogli da odbiju taj iznos PDV-a od svoje mesecne/tromesecne obaveze. Ovo podizanje stope PDV-a pogadja fizicka lica i male preduzetnike koji su van PDV sistema, a realno ni jedni ni drugi nisu nosioci razvoja IT tehnologija. Grehota jeste sto ce njima biti malo skuplje da nabave opremu, ali to nece uticati na nasu informaticku pismenost, jer 12% razlike u ceni, verujem, ipak nema bas toliku moc. Mnogo su bitniji sveopsti zivotni standard, svest o neophodnosti licnog obrazovanja i svest o korisnosti informatickih alata, nego tih 12%.

aloPozga

pre 12 godina

Komentari da je oprema u Madjarskoj jevtinija nego kod nas ne stoje , ustvari kako se uzme. Evo pojasnjenja. U srbiji za monitor npr carina 15% + 8% pdv , za lap top 13+8 u madjarskoj 0+27 tako da su ove komponente kod nas jevtinije, lap top ili racunar desktop je kod nas garantujem jevtiniji nego bilo gde (pricamo o Evropi). Zvucnici ili štampač npr . u Srbiji 20% carina + 20% pdv u Madjarskoj 0+27. Mozda neki ne znaju , danas nemaju sve komponente kod nas poresku stopu od 8% , mnoga oprema je vec na 20% od ranije . Za televizor npr. je situacija ova druga 20+20 a kod komsija 0+27 i eto odkud jevtinije preko. Marze su kod nas male jer je promet mali. Drzava treba da podstice potrosnju, u ITsektoru konkurencija je velika i relativno zdrava, kao u retko kojoj oblasti u Srbiji i sa vecom potrosnjom marze bi pale za koji procenat i drzava bi vise zaradila, ovako zivi bili pa videli drzava ce imati manji prihod sa 20 nego sa 8%. Uništice konkurenciju pogotovu u malim gradovima i u malim sredinama , mnogi nece preziveti zimu i ostace bez posla.

perapk

pre 12 godina

Onomad kad su smanjili taj porez na 8% cene su ostale iste jos 100 godina jer su trgovci satro imali "silne zalihe", a sad ce cena da skoci odmah, mikrosekundu nakon stupanja na snagu novog poreza.
Svi kradeju.

Vlada

pre 12 godina

Šta će nam kompjuteri? Političari ne znaju da ih koriste, a radnici u državnoj administraciji ne znaju ni internet da uključe.

Timocanin

pre 12 godina

Izvinite molim vas, ali sve vise sam siguran da ovaj decko blage veze nema sa profesijom koju treba da vrsi. Menjajte ga dok nije kasno. Tacka.

grrradjanka

pre 12 godina

S jedne strane, ovo ce smanjiti prodaju, a samim tim i zaradu maloprodaja, veleprodaja i uvoznika IT opreme, sto ce potencijalno dovesti do smanjenja potreba za prodajnim prostorom, osobljem, itd. Jedan pametan teoreticar koji se bas bavio krizama kaze da je izlaz iz krize u PODSTICANJU potrosnje, a ovakva mera je upravo ogranicava.
Sa druge strane, sada ce mozda novcanik naterati roditelje da dobro razmisle pre nego sto detetu kupe racunar za igranje i drustvene mreze, pa je ovo mozda i mera za poboljsanje zdravlja mladih ;)
Mozda se i vrate stara, dobra vremena, kada je prosecni korisnik znao sta je u kuccistu i na hard ddisku, ne samo gde da klikne da bi otisao na drustvenu mrezu...

mislim stvarno

pre 12 godina

Eto toliko od kupovine novog laptopa... Jos gledam da dodam malo vise para da kupim bolji, ali ne mnogo skuplji od onog sto hocu. Ovako sa ovim povecanjem, moracu da kupim onaj koji sam i planirao u pocetku.

V

pre 12 godina

Voleo bih da mi ovi pametni prodavci IT opreme kojima je marza "jadnih" 10% da mi objasne kako u drugim zemljama u okruzenju, kao npr. u Madjarskoj, identicna oprema, a vrlo cesto i bolja i kvalitetnija oprema kosta i po 20-30% jeftinije, a pritom je kod njih PDV na racunare i opremu punih 27%, a ovi nasi su sa 8% PDV daleko skuplji.

dejan

pre 12 godina

Ove mere su zivi ocaj. Prvo, drzava, ministar ekonomije sa Jejla i svi koji imaju veze sa ekonomijom, treba da znaju da ce se budzet puniti kada se ukine monopol u Srbiji svake vrste. Ovim merama samo ce oziveti jos vise crno trziste koje je i ovako jako "zivahno" i bez ovih mera. Sada ce biti jos zivlje.

aloPozega

pre 12 godina

kao uvoznik, kao veleprodaja i kao maloprodaja da vas upoznam da je zarada od uvoza do krajnjeg kupca izmedju 12 i 15 % , onaj ko ne uvozi, a niko ne uvozi sve artikle ili ne uvozi ni jedan, jer se bavi maloprodanjom samo, ima marzu od 7 do 10 % . Trenutno s poreskom stopom od 8 % drzava usled carine vec zaradjuje vise u kompletnom lancu , oko 20 do 23% . Sa skokom , kvantnim skokom ( hahaha) , poreske stope na 20%, drzava će na IT opremi zaradjivati neverovatnu trecinu cene uredjaja. Tajodje moram da vas upoznam da usled brzog menjanja i zastarevanja komponenti a lose prodaje od 2008 godine, vrlo se cesto desava da se roba proda sa 1% zarade a imalo je slucajeva da se prodaje i sa -2% jer kad stigne novi lap top sa nizom cenom kod konkurencije a sa boljim karakteristikam gledas da ugrabis sta bilo jer ces ga za 3 meseca prodavati sa -7% npr. Kod mene se ovo zadnje nije dogadjalo ali znam gde jeste....

iskustvo uci

pre 12 godina

Ne mogu da verujem kako se trgovci prave grbavi! Mala vam prodaja?! Pa napravite da ljudi iz Madzarske dolaze da kupuju kod vas. Eto prometa. Svi bi vi od jedne prodate stvari da se obogatite. Prevarant. Zasto nam djubre uvaljujete?

mrfreedom

pre 12 godina

Oni koji pricaju o velikim marzama u IT sektoru ili hotelijerstvu su samo galamdzije i bundzije koje ocigledno nisu u toku ni sa cim. Marze su toliko male da svi jedva prezivljavaju, bas na misice. Uz pomoc kredita kupuje se vreme s nadom za bolja vremena. Zaista podrzavam vladu u pokusajima ali ovo je vrlo pogresna odluka.

Anonimus

pre 12 godina

"Kakve veze ima cena racunara sa razvojem IT sektora? Treba razdvojiti trgovinu hardverom i profitabilni razvoj softvera. Radim u softverskoj bransi. Mene lap-top kosta 500E a sada ce me kostati 550. I trajace mi 5 godina. Za to vreme na njemu zaradim 50000E."

Kada se udje u igru velikih brojeva, stvari postaju prilično jasne. Pojedinca će koštati 50-ak evra više, ali će firme koštati N puta više, ukoliko moraju da promene zastareli hardware (za koji više nema ni delova, pošto se po našim firmama radi i na relikvijama od pre 15 godina). Ne znam ni jednu firmu sa 50-ak ili više računara u kojoj se raduju ovome. To znači samo da se planirane performanse smanjuju i kupuje ne tako kvalitetan hardware zarad uštede troškova na planirana osnovna sredstva. A bez kvalitetnog hardware-a, teško je i zamisliti obradu slika, video materijala i sl. (ukratko DSP). Za većinu poslova koje se obavljaju u prostorijama poslodavca ne koristi se laptop, već desktop računar sa daleko boljim performansama, što 500Evra Laptop svakako ne može ponuditi.

Laptop u proseku realno funkcioniše besprekorno nekih 6 messeci, posle čega slede beskonačne posete servisima, a uz današnji zakon o potrošačima, za servisere je "razuman rok" za popravku neograničeno dug - dok se ne popravi, što može značiti nikada.

Nikola

pre 12 godina

Svi hoce jeftino da uzivaju ,svi hoce plate a da nista ne rade,svi hice u penziju,svi hoce leba bez motike....A ODAKLE!!!???Svi vi imate para da placate net samo vas sad brine kako ce te skuplje da platite komp bolji nego sto sad imate.Puna podrska ministru

da da

pre 12 godina

Naslov je pogresan. PDV je uvecan za 12% a da li ce ista biti skuplje, to cemo tek videti. Jer,d zaba im pad prodaje od 12% ako podignu cene umesto da smanje svoje ionako ogromne marze!

Nebo

pre 12 godina

Jeste u Madjarskoj jeftinije jer je kod njih carina 0% na sve. Jeste jeftinije jer ti na to jos vracaju PDV.
Jeste jeftinije jer vi odete u Segedin u Media Markt koji je panevropski maloprodajni lanac IT opreme.
Oni verovatno prodaju za godinu dana opreme koliko se u Srbiji proda za 20 godina. Naravno da ce imati nize cene od bilo koje maloprodaje u Srbiji.
I pored toga, tvrdim da su laptopovi u Srbiji medju najjeftinijima u Evropi.

Ivan V

pre 12 godina

Ovakve pausalne mere su nas i dovele ovde gde smo.

Ako cemo da podsticemo IT sektor valjalo bi da firmama koje proizvode softver za izvoz bude 0% pdv na hardware.

Anyway, Krstic se veoma slabo razume u IT delatnost, pa izgleda nije cuo za cloud computing koji ce posle ove mere procvetati. Umesto da firma kupuje kompjutere po vecoj ceni bice povoljnije da iznajmi jace kompjuterske resurse, recimo od Google-a, i da njima pristupa preko bajatih racunara u Srbiji - i eto opet manje para od PDV-a u drzavnoj kasi.

Gosp. Krsticu, ovo je XXI vek, u IT sumi se drvece ne sece ni sekirom ni testerom, xexe

Radnik Javor

pre 12 godina

Radim u Hotelu, Gazda nam je vec najavio da ce morati da zatvara jer smo i do sada bili na nuli...
Stvarno me plasi ova prica!!

Vladmax

pre 12 godina

"Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite..."

To je tako zato što se u Mađarskoj nalazi Foxconn koji je ugovorni proizvođač elektronike i koji u Mađarskoj proizvodi razne tehničke uređaje za LG, Samsung i druge slične brendove. Ta fabrika kao i fabrike iste firme u Slovačkoj i Češkoj pokrivaju tržište Evropskog kontinenta kada su u pitanju LCD/LED televizori i druga bela tehnika. Zato su cene niže kod njih. Imamo i mi svog proizvođača na tom polju - WEG, samo problem je očigledno u tome što mislimo da u tuđem komšiluku trava bolje raste nego u našem i još se čudimo zašto nam sve ide naopako.

Anonimus

pre 12 godina

Još jedna loša odluka. Ionako je kod nas stopa "kompjuterski pismenih" na niskom nivou, zarade mizerne i standard loš. A rečeno je da je primaran cilj vlade izmedju ostalog i napredak u IT sektoru, izgradnja "srpske silicijumske doline" i mnogo toga drugog.

Recept je izuzetno jednostavan:

1. Limitiranje (nezaradjenih) plata u javnom sektoru i otpuštanje prekobrojne administracije zaposlene po svakakvom osnovu. Poznato je da neki direktori javnih preduzeća imaju višemilionske zarade i zaposleni su istovremeno na 4 ili 5 radnih mesta.

2. Smanjenje broja narodnih poslanika, državnih službenika, ukinuti razne nepotrebne agencije ibeneficije. Žalosno je da poslanici za 100 dinara mogu jesti do mile volje, dok se narodne kuhinje zatvaraju, a otvaraju razni azili za pse i mačke.

3. Povećati sramnu visinu minimalne zarade. Trenutna min. zarada je manja od 20.000 din. koju radnici često ni ne dobiju. Samo socijalna pomoć u Nemačkoj je u rangu od 950 evra za jednu tročanu porodicu. Potrošačka korpa je trenutno veća od 50.000 dinara + struja, komunalije i drugo. Da li se neko u vladi pita kako neko sa 20.000 dinara može da preživi? Uniju poslodavaca ovo ne zanima, već se navode trivijalne razloge da se ovo ne poveća.

4. Povećati naknade na akcizne proizvode (cigare, alkoholna pića...) Ukinuti porez na prehrambene proizvode uz limitiranje trgovačkih marži.

Potrebna je sveobuhvatna promena svih zakonskih propisa, a ne dizati PDV koji efektivno plaćaju gradjani.

Bil Gejta

pre 12 godina

Kakve veze ima cena racunara sa razvojem IT sektora? Treba razdvojiti trgovinu hardverom i profitabilni razvoj softvera. Radim u softverskoj bransi. Mene lap-top kosta 500E a sada ce me kostati 550. I trajace mi 5 godina. Za to vreme na njemu zaradim 50000E.

Aleksandar

pre 12 godina

Mene uvek zabavlja povika na naše trgovce kako deru maržama i kako je u zemlji XX jeftinije i ako imaju veći PDV. Da se razumemo, nemam ama nikakve veze sa trgovinom i sâm kupujem IT opremu 'preko', jer samo lud čovek će plaćati skuplje, ali ljudi koji kritikuju cene kod nas laju na pogrešno drvo.

Prvo i osnovno, i tržište i promet su kod nas toliko mali da naši trgovci nikada ne mogu nabaviti robu po niskoj ceni kakvu recimo mogu nemački trgovci da ostvare - kad naručiš milion nečega svakako ćeš dobiti nižu cenu po jedinici nego kad naručiš hiljadu, a i transport će te jeftinije koštati. Iz istog razloga su male zemlje, čak i ako su dobrostojeće i čak i da imaju zavidan promet po glavi stanovnika - uvek skuplje od velikih. Uostalom, cela poenta EU je i bila u ukrupnjavanju tržišta baš iz tih razloga.

A onda na tu porudžbinu dolazi carina koju niko ne pominje. Pošto se često pominje Mađarska - ako uvozite kompjuterske komponente iz Hong Konga u Mađarsku carina je 0%. Ako uvozite u Srbiju, carina je od 1% do 15% u zavisnosti od delova. Recimo, za monitore je carina 15%.

Na sve to dolaze monopolistički uvoznici (ne može baš svako da uvozi kod nas šta hoće, na mnoge stvari su određeni ljudi dragi vlastima davno stavili šape), pa porezi, pa ogromni nameti za poslovanje, pa nesigurno tržište, pa kašnjenje sa uplatama, pa ogromne cene novca u bankama (krediti), pa... A evo sad država diže i porez drastično.

Kukajte na državu, trgovci nažalost nemaju mnogo izbora.

Direktor Hotela

pre 12 godina

Gradjani ne razumeju koliko se industrija naslanja na Hotele!!!
Pre svega industrija hrane, hemijskih proizvoda, namestaja... Koliko ljudi radi!!!
Ovo ce ih sve ugroziti, ovo ce biti kraj...
Zaista ne mozemo da platimo dodatnih 12% od prihoda, mi ne zaradjujemo toliko!!

k0j0t

pre 12 godina

"Skuplji su računari kod nas nego u Mađarskoj zato što država kroz parafiskalne namete uzme još oko 15%. Carine, atesti, takse... Plus je naše tržište IT-a 10 puta manje od mađarskog pa uvoznici plaćaju veću cenu zbog manjih količina koje kupuju. Što se marži tiče, maloprodaja oko 10%, veleprodaja oko 5, sve možete proveriti na APR-u.
(Gradjanin, 12. oktobar 2013 13:30)"

Sustina cele price, naravno u negativnom kontekstu. Pa da vi uvoznici uvozite vece kolicine a ne samo na kasicicu imali bi nize cene i veci promet, ali to je ta srpska pamet. Imamo (jos uvek) jedan od najnizih pdva na IT opremu u evropi a najvece cene i onda ovde prodavci prosipaju mudrost kako je to zbog drzave a vi jadni kao radite sa marzama od 3 procenata. Onom ko ima imalo mozga jasno je da je ovo neistina. Neko drugi skida kajmak a to nije drzava. Da je pdv 0 procenata opet bi imali najskuplje cene zbog alavosti trgovaca. Sa ovakvim nacinom poslovanja mozete svi da propadnete sto se mene tice.

sale

pre 12 godina

Ne znam zašto bi IT oprema trebala biti privilegovana. Možda je tako trebalo da bude u vreme Komodora i ZX spektruma koji su tada za nas bili basnoslovno skupi, ali sada više ne. IT oprema je alat kao svaki drugi.

Milojko

pre 12 godina

Ovo je samo po sebi dovoljno glupo, kao i sve do sada navedene mere prema obicnom plebsu, da je svaki komentar toga suvisan. Ajde nedodirljiva kvazi aristokratijo, napred u super-bogacenje. Nikada necete biti prava drustvena elita, bedna vam je gluma i obrazovanje, a drskost bez granice. Obican svet ce biti jos siromasniji i gurnut na marginu dostojanstva - egzistencija je vec odavno neresiva. Posle cemo se pitati zasto su nam mladi zaostali u obrazovanju, ponasanju, kulutri... i sve to u skladu sa "Savrsenom Bolonjom". A kako i ne bi kada za sve to treba para, a mi vec odavno predstavljamo finansijski fenomen u svetu da trosimo vise nego sto je moguce. E, sada se vise nema odakle i kako.

Zbunjen

pre 12 godina

Mene samo jedno veoma zbunjuje, mozda bi to neki ekonomista ili racunovodja mogao da objasni, a to je, sta je to PDV? Ja koliko sam trazio nasao sam da je to porez na dodatu vrednost,tj. koliko sam ja razumeo porez na deo za koliko se prodavac ugradi u cenu (razlika izmedju prodajne i nabavne cene).
E sad glavno, kako onda kada se recimo PDV poveca nebitno za koliko, svi smatraju da je ok, da se i ukuona prodajna cena poveca za taj procenat, a ne razlika u prodajnoj ceni da se poveca za taj procenat, sto bi u ovom slucaju znacilo da ne traba da se poveca maloprodajna cena za 11,11%, nego da se poveca za sumu koja je njihova marza koja kako kazu je 5-7% i onda to da se oporezuje,sto bi onda znacilo da bi cena bila nabavna i marza uvecana za pdv (ukupna marza 6-8.5%) sto svakako nije isto.

Marko Fr.

pre 12 godina

Kako mislite da hotelijeri u Srbiji budu konkurentni, ako im je PDV duplo veci nego bilo gde u regionu!!!
U Nemackoj, gde zivim PDV na hotelske usluge je 7%!

Totalno ste nebitni !

pre 12 godina

Povecan porez i cene na kompjutere, napad na SIEPa program koji pomaze ljudima da zapocnu biznis ...

Toliko o ozbiljnosti ove vlade i prici kako zele da pomognu IT sektoru.

Kada ce ljudi u ovoj zemlji shvatiti da su medjunarodni interesi na prvom mestu i da ova vlada kao i sve ostale na sve moguce nacine pokusavaju da sprece da pametni ljudi u ovoj zemlji posteno rade i zarade jer time otimaju deo kolaca sebicnim i nikad zasicenim zapadnjacima !

Posle ce Vam djavo biti kriv kada svi otvorimo offshore kompanije i ne vidite ni dinara od poreza niti bilo cega jer novac nikada nece ni ulaziti u zemlju jer je to jedini nacin da radis posao pod jednakim uslovima i pravima kao sto to rade i stanovnici drugih drzava.

Ovom prilikom zelim da najavim skoro resenje za sve probleme IT sektora bez ikakvog mesanja drzave ili mogucnosti da to spreci. Uskoro ce cela javnost Srbije biti obavestena o tome a drzava tu nece moci nista jer ce sve biti po zakonu bas kao i za sve tajkune sto je po zakonu !

dnK

pre 12 godina

i ovo si ti naucio u SAD-u Krsticu, da ionako siromasnom narodu jos vise otezas zivot i udaljis ga od tehnoloskog napretka. Smanjenjem prodaje neces nista dobiti i da je PDV 50%, jer do sad se slabo kupovala IT, a tek sad kako ce. Mi smo birali ovu vlast da nama bude malo bolje pre svega, a ne da se od naroda jos vise uzima i ubacuje u drzavnu kasu. Od vas nista ne dobijamo, a vi i od nase kifle uzimate svoj deo!

s

pre 12 godina

Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite...

Gradjanin

pre 12 godina

Skuplji su računari kod nas nego u Mađarskoj zato što država kroz parafiskalne namete uzme još oko 15%. Carine, atesti, takse... Plus je naše tržište IT-a 10 puta manje od mađarskog pa uvoznici plaćaju veću cenu zbog manjih količina koje kupuju. Što se marži tiče, maloprodaja oko 10%, veleprodaja oko 5, sve možete proveriti na APR-u.

MM

pre 12 godina

Jadno. Povećajte poreze na igre na sreću, uvedite državni monopol u klađenje kao što je već urađeno sa lutrijama, rešavajte problem nelikvidnosti privrede, smanjite referentnu kamatnu stopu i stopu obavezne rezerve banaka (kad ste već ukinuli suverenitet Narodne banke da vidimo neku korist), povećajte efikasnost rada javnog sektora umesto smanjenja plata, olakšajte procedure za investitore. Podizanjem poreza samo ćete dodatno smanjiti privrednu aktivnost a samim tim i realan poreski prihod, što jd već viđeno.

Мики

pre 12 godina

Ма шта ће то затуцаном народу? Чему потреба да се едукују и напредују? Само да је Фарме и Оро старлета и све је супер! Живео пинк менталитет и затуцаност!

lale

pre 12 godina

Ne treba njima narod koji zna... treba im zatucana masa da glasa... Čovek sa mozgom za njih je pretnja...(nervni slalom, 12. oktobar 2013 12:07) ČISTA ISTINA !!!

djo

pre 12 godina

Problem nije u PDV-u već u načinu na koji tržište funkcioniše:
postoji svega par uvoznika za Srbiju, ostali su preprodavci. Tehnomanija je preprodavac. Ne može da ima visoke marže zbog toga. Svi prodaju isto, sa istim cenama. A kada hoće nešto da uvoze, ne usuđuju se da rade prave narudžbine po 500-1000 kom, kada se znatno obara nabavna cena. Zato i postoji situacija da neki uređaj u Mađarskoj sa 3x većim PDV košta isto kao i ovde.
Svi prodaju isto, od istog uvoznika, po istim diktiranim cenama, lakše je biti preprodavac - nemaš obavezu servisa, nemaš obavezu tehničke podrške itd. Jedna uvoznička firma ovde ima 10-tak manjih firmi, kada kupujete preko računa od svih njih dobijate uvek predračun od uvoznika - vlasničke firme.
Da ne pričam o trgovcima telefona i tableta - jedna cena u oglasima i na internet prezentacijama FIRMI (dakle ne privatni oglasi), ali ona važi samo za gotovinu, ako ne daj Bože tražite račun ili plaćate preko računa odmah druga cena bar 20% veća!
Treba otvoriti više tržište, dovesti velike dilere opreme, stimulisati proizvođače, u tom smeru raditi... Odete na sajam tehnike u Berlin i sa Kinezima NAPRAVITE svoju marku! Al ko će da se bakće sa tim, bolje preprodavati...
Još jednom - PDV nije problem, već način funkcionisanja našeg tržišta.

Igor

pre 12 godina

Verovali ili ne, marze jesu 5-7%. Vlasnik sam jedne prodavnice racunara i sa tom marzom jedva plivam. Trudim se da na dobru uslugu i prisniji odnos s musterijama izvucem jos koji % ali je generalno jako tesko.
A sto se prodaje tice, bice nesto slicno kao s hard diskovima pre par godina kad su poskupeli. Ako se odluka zna unapred onaj ko moze kupice pre povecanja cena. Onaj ko ne moze kupice posle povecanja, ali ce zato gledati da sto vise otegne kupovinu, pa kad nema vise kud onda ce morati. Problem ce biti preziveti tih 6-9 meseci koliko predvidjam da ce prodaja biti manja i do 50%.

Slobodan

pre 12 godina

Moze odmah pdv i na 120%, svakako sve kupujem u Madjarskoj. Ovo je odlicna mera, jer je ce se oci konacno otvoriti i onima koji su uprkps svemu i dalje kupovali ovde. Krajnje je vreme bilo da nasi uvoznici i trgovci propadnu zbog alavosti.

Ivan

pre 12 godina

Radio sam u prodavnici elektronske opreme u Nišu, koja poseduje i sajt preko koga je bio promet od oko 7-9 miliona Dinara mesečno. I za drugu nišku firmu se može proveriti da ima nešto veći promet preko sajta. Promet u radnjama je bio ukupno oko 5-7 Mil Din mesečno.
Marža na web-u je od 12% za artikle do 2000-3000 dinara pa do 0,5 ili 1% na skupe artikle. Prosečno do 3%. Marža obuhvata sledeće: troškove transporta za artikle preko 3000 kasnije 7000 Din, što je uglavnom slučaj, (mesečno je kuririma išlo preko 150KDin), plate 8 radnika koji svakodnevno ažuriraju sajt, 14 radnika u maloprodaji koji su zaduženi i za web prodaju i slanje artikala (22 radnika sa prosečnom platom od 25K Din), kirije u gotovom od 3K€ za 2 lokala (700€ na belo resto na ruke), struja 35 -40K Din za oba lokala, grejanje 15K Din, komunalije, sredstva za održavanje lokala, ...
I firma je došla do ruba propasti, pa sam je napustio jer u IT-u u Srbiji nema mesta za zaradu i napredovanje, barem ne u maloprodaji jer gigantske firme u Srbiji guše manje firme. Jedina zarada bila je u slučajevimna servisa i pružanja usluga koje ovi veliki ne mogu (zna se na šta mislim).
Ne znam ko se ugrađuje u visoke cene IT opreme u Srbiji ali znam da to nisu male lokalne radnje po gradovima u unutrašnjosti Srbije.

dr Manhattan

pre 12 godina

Aman politicari, mozete vi da uvedeti I harac na vazduh I razrez na sunce ali nam nema pomoci dok se ne razjuri adminstracija. Nema nikakve sumnje da bi ovakav drzavni aparat upropastio I 100X jacu ekonomiju. Kakvi ste vi politicari kada jedino mozete da smisljate nove poreze?

vlad

pre 12 godina

Baš mi je žao naših širokih uvoznika i prodavaca. I sa dosadašnjom stopom pdv-a od 8 posto su bili skuplji i do 20% nego u inostranstvu.

bojan

pre 12 godina

Bravo drzavo,ovo nije drzava ovo je banana republika.Program vlade je razvoj IT industrije,a sad poskupljuju kompove,pa kako mladi da nauce nesto,ali ipak je lakse vladati masom koja samo zna za GRAND I FARMU I EKREMA.

Prosečan korisnik

pre 12 godina

Problem sa ovim tržištem je što su inovacije usporene. Došli su do jednog nivoa i tu stali. Ja i dalje koristim 5 godina star računar i sve fino radi. Sa PDV ili bez njega PC i laptopovi će se slabo prodavati.
Možda bi pomoglo da se izdvoje preiferalni uređaji tj. da se na zvučnike, monitore, štampače i sl. ne uvodi veći PDV.

IT

pre 12 godina

sender,

Sta mislis kolika marza treba da bude? Mozda jedan promil??Od cega primaju platu zaposleni,od cega se placa kirija za poslovni prostor,od cega se placaju materijalni troskovi? Ja sam kupio preko prijatelja Laptop u NY preko Wallmarta na akciji. Taksa za grad NY je 30%.Ista cena je bila i u Londonu.Isti takav kod nas posle godinu dana je bio jeftiniji 20%.Problem su male plate.Kod nas se uglavnom prodaje roba po vec zastareloj tehnoligiji.U Londonu se vec prodaju laptopovi sa Touch screenom i Windows 8 za 600 funti

DinkicaOdBlata

pre 12 godina

Mislim da je gospodin Sijan veci strucnjak u oblasti ekonomije nego Lazar Krstic! Sve je covek veoma lepo objasnio. Sta dakle dobijete kada stegnete vec previse stegnut kais ? Trgovinski turizam bas kao u vreme sankcija. A sto se tice racunarske opreme narod je vec i bio besan povodom vec previsokih cena gore navedene opreme sada dakle kada dodate jos nekih 20% poskupljenja dobijete katastrofu i cinjenicu da ce vecina kupovati i dobijati uredjaje od prijatelja ili poznanika iz inostranstva! Epa gospodine Krsticu nadam se da znate da ste u par dana zatvorili vise od 500.000 radnih mesta , naravno ukljucujuci i onih 250.000 iz javnih preduzeca.

pfaih

pre 12 godina

Npr. cena laptopa bez PDV-a je 100 000 din. Sa PDV-om pre povecanja je 108 000 dinara (8% PDV), a posle povecanja PDV-a je 120 000 dinara.
(120 000)/(108 000)=1.11111, sto znaci da je poskupljenje 11.1%. To kaze teorija. A u Srbiji medju sljivama cena nece skociti ni za 11.1%, ni za 12% nego po starom obicaju za 20ak% jer ce trgovci povecati i marze, i nema tog ministra koji ce nas ubediti u drugacije jer je to praksa godinama.

Oki

pre 12 godina

Slažem se da neke mere moraju da se donesu i svestan sam da neće da bude prijatno, ali jako je glupo sve urađeno. Nešto mora da se podrži, a ne samo da se "steže kaiš". Nama trebaju ozbiljne subvencije za poljoprivredu, da dobijemo jeftinu proizvodnju kvalitetne hrane. Podrška treba i za IT sektor jer on, uz poljoprivredu, jedini donosi profit.

Vuk

pre 12 godina

Pa da i ovako mi je na granici da uzimam iz nemacke od nakupaca, i ovako su jeftiniji, ali sa povecanjem kada budem obnavljao flotu definitivno iz nemacke uzimam tako da drzava nece do mene dobiti ni 8%. Tonije osveta, vec logicno razmisljanje, do deset bi mogao da im placam, preko mi se vise isplati da jurim po oglasima.

au

pre 12 godina

tehnika- madjarska ima veci pdv i isplati se tamo kupovati i hranu i tehniku i donositit u srbiju cak i bez povracaja poreza.
hoteli-srpski hoteli redom imaju cene na nivou hotela na atraktivnim destinacijama 80 do 100 evra za nocenje u hotelu na NBG u nerazvijenoj zemlji sa prosecnom zaradom od 300 evra je previse. isto se odnosi i na turisticke destinacije gde samo krov placate min 50 evra u kojekakvim apartmanima a te pare poreznici i ne vide. cene u hotelima su visestruko vece.
Srbija je zemlja partija - tajkuna gde njihovi puleni dobijaju povoljne kredite sa kojima hoce da se od 1 hotela obogate za mesec dana i zato deru klijentelu... i zato im posete opadaju a svima u okruzenju rastu. i to sa pdv nema veze

Drekavac matematicar

pre 12 godina

@Kompjuteri i laptopovi skuplji 12 %

Kratak kurs iz procentnog racuna za dezurnog novinara:
Recimo da laptop kosta 100 dinara. Sa porezom od 8% je krajnja cena 108 dinara. Ako se porez poveca sa 8 na 20%, krajnja cena je 120 dinara. 120 je 11.1111% vise od 108. Elem, ne valja vam racun.

Lalegator

pre 12 godina

Da ste najurili 100000-200000-300000 viska u javnom sektoru mogli ste da subvencionisete kupovinu kompjutera.Ali kapiram da vam ne trebaju p******li glasaci za februar.

Ono sto ni tim sluzbenicima ne treba je mala,mala,mala grupa na vlasti.

bojan

pre 12 godina

Bravo drzavo,ovo nije drzava ovo je banana republika.Program vlade je razvoj IT industrije,a sad poskupljuju kompove,pa kako mladi da nauce nesto,ali ipak je lakse vladati masom koja samo zna za GRAND I FARMU I EKREMA.

pfaih

pre 12 godina

Npr. cena laptopa bez PDV-a je 100 000 din. Sa PDV-om pre povecanja je 108 000 dinara (8% PDV), a posle povecanja PDV-a je 120 000 dinara.
(120 000)/(108 000)=1.11111, sto znaci da je poskupljenje 11.1%. To kaze teorija. A u Srbiji medju sljivama cena nece skociti ni za 11.1%, ni za 12% nego po starom obicaju za 20ak% jer ce trgovci povecati i marze, i nema tog ministra koji ce nas ubediti u drugacije jer je to praksa godinama.

Ivan

pre 12 godina

Radio sam u prodavnici elektronske opreme u Nišu, koja poseduje i sajt preko koga je bio promet od oko 7-9 miliona Dinara mesečno. I za drugu nišku firmu se može proveriti da ima nešto veći promet preko sajta. Promet u radnjama je bio ukupno oko 5-7 Mil Din mesečno.
Marža na web-u je od 12% za artikle do 2000-3000 dinara pa do 0,5 ili 1% na skupe artikle. Prosečno do 3%. Marža obuhvata sledeće: troškove transporta za artikle preko 3000 kasnije 7000 Din, što je uglavnom slučaj, (mesečno je kuririma išlo preko 150KDin), plate 8 radnika koji svakodnevno ažuriraju sajt, 14 radnika u maloprodaji koji su zaduženi i za web prodaju i slanje artikala (22 radnika sa prosečnom platom od 25K Din), kirije u gotovom od 3K€ za 2 lokala (700€ na belo resto na ruke), struja 35 -40K Din za oba lokala, grejanje 15K Din, komunalije, sredstva za održavanje lokala, ...
I firma je došla do ruba propasti, pa sam je napustio jer u IT-u u Srbiji nema mesta za zaradu i napredovanje, barem ne u maloprodaji jer gigantske firme u Srbiji guše manje firme. Jedina zarada bila je u slučajevimna servisa i pružanja usluga koje ovi veliki ne mogu (zna se na šta mislim).
Ne znam ko se ugrađuje u visoke cene IT opreme u Srbiji ali znam da to nisu male lokalne radnje po gradovima u unutrašnjosti Srbije.

Slobodan

pre 12 godina

Moze odmah pdv i na 120%, svakako sve kupujem u Madjarskoj. Ovo je odlicna mera, jer je ce se oci konacno otvoriti i onima koji su uprkps svemu i dalje kupovali ovde. Krajnje je vreme bilo da nasi uvoznici i trgovci propadnu zbog alavosti.

lale

pre 12 godina

Ne treba njima narod koji zna... treba im zatucana masa da glasa... Čovek sa mozgom za njih je pretnja...(nervni slalom, 12. oktobar 2013 12:07) ČISTA ISTINA !!!

Мики

pre 12 godina

Ма шта ће то затуцаном народу? Чему потреба да се едукују и напредују? Само да је Фарме и Оро старлета и све је супер! Живео пинк менталитет и затуцаност!

Drekavac matematicar

pre 12 godina

@Kompjuteri i laptopovi skuplji 12 %

Kratak kurs iz procentnog racuna za dezurnog novinara:
Recimo da laptop kosta 100 dinara. Sa porezom od 8% je krajnja cena 108 dinara. Ako se porez poveca sa 8 na 20%, krajnja cena je 120 dinara. 120 je 11.1111% vise od 108. Elem, ne valja vam racun.

Igor

pre 12 godina

Verovali ili ne, marze jesu 5-7%. Vlasnik sam jedne prodavnice racunara i sa tom marzom jedva plivam. Trudim se da na dobru uslugu i prisniji odnos s musterijama izvucem jos koji % ali je generalno jako tesko.
A sto se prodaje tice, bice nesto slicno kao s hard diskovima pre par godina kad su poskupeli. Ako se odluka zna unapred onaj ko moze kupice pre povecanja cena. Onaj ko ne moze kupice posle povecanja, ali ce zato gledati da sto vise otegne kupovinu, pa kad nema vise kud onda ce morati. Problem ce biti preziveti tih 6-9 meseci koliko predvidjam da ce prodaja biti manja i do 50%.

s

pre 12 godina

Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite...

au

pre 12 godina

tehnika- madjarska ima veci pdv i isplati se tamo kupovati i hranu i tehniku i donositit u srbiju cak i bez povracaja poreza.
hoteli-srpski hoteli redom imaju cene na nivou hotela na atraktivnim destinacijama 80 do 100 evra za nocenje u hotelu na NBG u nerazvijenoj zemlji sa prosecnom zaradom od 300 evra je previse. isto se odnosi i na turisticke destinacije gde samo krov placate min 50 evra u kojekakvim apartmanima a te pare poreznici i ne vide. cene u hotelima su visestruko vece.
Srbija je zemlja partija - tajkuna gde njihovi puleni dobijaju povoljne kredite sa kojima hoce da se od 1 hotela obogate za mesec dana i zato deru klijentelu... i zato im posete opadaju a svima u okruzenju rastu. i to sa pdv nema veze

djo

pre 12 godina

Problem nije u PDV-u već u načinu na koji tržište funkcioniše:
postoji svega par uvoznika za Srbiju, ostali su preprodavci. Tehnomanija je preprodavac. Ne može da ima visoke marže zbog toga. Svi prodaju isto, sa istim cenama. A kada hoće nešto da uvoze, ne usuđuju se da rade prave narudžbine po 500-1000 kom, kada se znatno obara nabavna cena. Zato i postoji situacija da neki uređaj u Mađarskoj sa 3x većim PDV košta isto kao i ovde.
Svi prodaju isto, od istog uvoznika, po istim diktiranim cenama, lakše je biti preprodavac - nemaš obavezu servisa, nemaš obavezu tehničke podrške itd. Jedna uvoznička firma ovde ima 10-tak manjih firmi, kada kupujete preko računa od svih njih dobijate uvek predračun od uvoznika - vlasničke firme.
Da ne pričam o trgovcima telefona i tableta - jedna cena u oglasima i na internet prezentacijama FIRMI (dakle ne privatni oglasi), ali ona važi samo za gotovinu, ako ne daj Bože tražite račun ili plaćate preko računa odmah druga cena bar 20% veća!
Treba otvoriti više tržište, dovesti velike dilere opreme, stimulisati proizvođače, u tom smeru raditi... Odete na sajam tehnike u Berlin i sa Kinezima NAPRAVITE svoju marku! Al ko će da se bakće sa tim, bolje preprodavati...
Još jednom - PDV nije problem, već način funkcionisanja našeg tržišta.

DinkicaOdBlata

pre 12 godina

Mislim da je gospodin Sijan veci strucnjak u oblasti ekonomije nego Lazar Krstic! Sve je covek veoma lepo objasnio. Sta dakle dobijete kada stegnete vec previse stegnut kais ? Trgovinski turizam bas kao u vreme sankcija. A sto se tice racunarske opreme narod je vec i bio besan povodom vec previsokih cena gore navedene opreme sada dakle kada dodate jos nekih 20% poskupljenja dobijete katastrofu i cinjenicu da ce vecina kupovati i dobijati uredjaje od prijatelja ili poznanika iz inostranstva! Epa gospodine Krsticu nadam se da znate da ste u par dana zatvorili vise od 500.000 radnih mesta , naravno ukljucujuci i onih 250.000 iz javnih preduzeca.

vlad

pre 12 godina

Baš mi je žao naših širokih uvoznika i prodavaca. I sa dosadašnjom stopom pdv-a od 8 posto su bili skuplji i do 20% nego u inostranstvu.

MM

pre 12 godina

Jadno. Povećajte poreze na igre na sreću, uvedite državni monopol u klađenje kao što je već urađeno sa lutrijama, rešavajte problem nelikvidnosti privrede, smanjite referentnu kamatnu stopu i stopu obavezne rezerve banaka (kad ste već ukinuli suverenitet Narodne banke da vidimo neku korist), povećajte efikasnost rada javnog sektora umesto smanjenja plata, olakšajte procedure za investitore. Podizanjem poreza samo ćete dodatno smanjiti privrednu aktivnost a samim tim i realan poreski prihod, što jd već viđeno.

dr Manhattan

pre 12 godina

Aman politicari, mozete vi da uvedeti I harac na vazduh I razrez na sunce ali nam nema pomoci dok se ne razjuri adminstracija. Nema nikakve sumnje da bi ovakav drzavni aparat upropastio I 100X jacu ekonomiju. Kakvi ste vi politicari kada jedino mozete da smisljate nove poreze?

Vuk

pre 12 godina

Pa da i ovako mi je na granici da uzimam iz nemacke od nakupaca, i ovako su jeftiniji, ali sa povecanjem kada budem obnavljao flotu definitivno iz nemacke uzimam tako da drzava nece do mene dobiti ni 8%. Tonije osveta, vec logicno razmisljanje, do deset bi mogao da im placam, preko mi se vise isplati da jurim po oglasima.

Lalegator

pre 12 godina

Da ste najurili 100000-200000-300000 viska u javnom sektoru mogli ste da subvencionisete kupovinu kompjutera.Ali kapiram da vam ne trebaju p******li glasaci za februar.

Ono sto ni tim sluzbenicima ne treba je mala,mala,mala grupa na vlasti.

dnK

pre 12 godina

i ovo si ti naucio u SAD-u Krsticu, da ionako siromasnom narodu jos vise otezas zivot i udaljis ga od tehnoloskog napretka. Smanjenjem prodaje neces nista dobiti i da je PDV 50%, jer do sad se slabo kupovala IT, a tek sad kako ce. Mi smo birali ovu vlast da nama bude malo bolje pre svega, a ne da se od naroda jos vise uzima i ubacuje u drzavnu kasu. Od vas nista ne dobijamo, a vi i od nase kifle uzimate svoj deo!

Oki

pre 12 godina

Slažem se da neke mere moraju da se donesu i svestan sam da neće da bude prijatno, ali jako je glupo sve urađeno. Nešto mora da se podrži, a ne samo da se "steže kaiš". Nama trebaju ozbiljne subvencije za poljoprivredu, da dobijemo jeftinu proizvodnju kvalitetne hrane. Podrška treba i za IT sektor jer on, uz poljoprivredu, jedini donosi profit.

aloPozega

pre 12 godina

kao uvoznik, kao veleprodaja i kao maloprodaja da vas upoznam da je zarada od uvoza do krajnjeg kupca izmedju 12 i 15 % , onaj ko ne uvozi, a niko ne uvozi sve artikle ili ne uvozi ni jedan, jer se bavi maloprodanjom samo, ima marzu od 7 do 10 % . Trenutno s poreskom stopom od 8 % drzava usled carine vec zaradjuje vise u kompletnom lancu , oko 20 do 23% . Sa skokom , kvantnim skokom ( hahaha) , poreske stope na 20%, drzava će na IT opremi zaradjivati neverovatnu trecinu cene uredjaja. Tajodje moram da vas upoznam da usled brzog menjanja i zastarevanja komponenti a lose prodaje od 2008 godine, vrlo se cesto desava da se roba proda sa 1% zarade a imalo je slucajeva da se prodaje i sa -2% jer kad stigne novi lap top sa nizom cenom kod konkurencije a sa boljim karakteristikam gledas da ugrabis sta bilo jer ces ga za 3 meseca prodavati sa -7% npr. Kod mene se ovo zadnje nije dogadjalo ali znam gde jeste....

Radnik Javor

pre 12 godina

Radim u Hotelu, Gazda nam je vec najavio da ce morati da zatvara jer smo i do sada bili na nuli...
Stvarno me plasi ova prica!!

Ivan V

pre 12 godina

Ovakve pausalne mere su nas i dovele ovde gde smo.

Ako cemo da podsticemo IT sektor valjalo bi da firmama koje proizvode softver za izvoz bude 0% pdv na hardware.

Anyway, Krstic se veoma slabo razume u IT delatnost, pa izgleda nije cuo za cloud computing koji ce posle ove mere procvetati. Umesto da firma kupuje kompjutere po vecoj ceni bice povoljnije da iznajmi jace kompjuterske resurse, recimo od Google-a, i da njima pristupa preko bajatih racunara u Srbiji - i eto opet manje para od PDV-a u drzavnoj kasi.

Gosp. Krsticu, ovo je XXI vek, u IT sumi se drvece ne sece ni sekirom ni testerom, xexe

Gradjanin

pre 12 godina

Skuplji su računari kod nas nego u Mađarskoj zato što država kroz parafiskalne namete uzme još oko 15%. Carine, atesti, takse... Plus je naše tržište IT-a 10 puta manje od mađarskog pa uvoznici plaćaju veću cenu zbog manjih količina koje kupuju. Što se marži tiče, maloprodaja oko 10%, veleprodaja oko 5, sve možete proveriti na APR-u.

V

pre 12 godina

Voleo bih da mi ovi pametni prodavci IT opreme kojima je marza "jadnih" 10% da mi objasne kako u drugim zemljama u okruzenju, kao npr. u Madjarskoj, identicna oprema, a vrlo cesto i bolja i kvalitetnija oprema kosta i po 20-30% jeftinije, a pritom je kod njih PDV na racunare i opremu punih 27%, a ovi nasi su sa 8% PDV daleko skuplji.

IT

pre 12 godina

sender,

Sta mislis kolika marza treba da bude? Mozda jedan promil??Od cega primaju platu zaposleni,od cega se placa kirija za poslovni prostor,od cega se placaju materijalni troskovi? Ja sam kupio preko prijatelja Laptop u NY preko Wallmarta na akciji. Taksa za grad NY je 30%.Ista cena je bila i u Londonu.Isti takav kod nas posle godinu dana je bio jeftiniji 20%.Problem su male plate.Kod nas se uglavnom prodaje roba po vec zastareloj tehnoligiji.U Londonu se vec prodaju laptopovi sa Touch screenom i Windows 8 za 600 funti

Aleksandar

pre 12 godina

Mene uvek zabavlja povika na naše trgovce kako deru maržama i kako je u zemlji XX jeftinije i ako imaju veći PDV. Da se razumemo, nemam ama nikakve veze sa trgovinom i sâm kupujem IT opremu 'preko', jer samo lud čovek će plaćati skuplje, ali ljudi koji kritikuju cene kod nas laju na pogrešno drvo.

Prvo i osnovno, i tržište i promet su kod nas toliko mali da naši trgovci nikada ne mogu nabaviti robu po niskoj ceni kakvu recimo mogu nemački trgovci da ostvare - kad naručiš milion nečega svakako ćeš dobiti nižu cenu po jedinici nego kad naručiš hiljadu, a i transport će te jeftinije koštati. Iz istog razloga su male zemlje, čak i ako su dobrostojeće i čak i da imaju zavidan promet po glavi stanovnika - uvek skuplje od velikih. Uostalom, cela poenta EU je i bila u ukrupnjavanju tržišta baš iz tih razloga.

A onda na tu porudžbinu dolazi carina koju niko ne pominje. Pošto se često pominje Mađarska - ako uvozite kompjuterske komponente iz Hong Konga u Mađarsku carina je 0%. Ako uvozite u Srbiju, carina je od 1% do 15% u zavisnosti od delova. Recimo, za monitore je carina 15%.

Na sve to dolaze monopolistički uvoznici (ne može baš svako da uvozi kod nas šta hoće, na mnoge stvari su određeni ljudi dragi vlastima davno stavili šape), pa porezi, pa ogromni nameti za poslovanje, pa nesigurno tržište, pa kašnjenje sa uplatama, pa ogromne cene novca u bankama (krediti), pa... A evo sad država diže i porez drastično.

Kukajte na državu, trgovci nažalost nemaju mnogo izbora.

Timocanin

pre 12 godina

Izvinite molim vas, ali sve vise sam siguran da ovaj decko blage veze nema sa profesijom koju treba da vrsi. Menjajte ga dok nije kasno. Tacka.

Marko Fr.

pre 12 godina

Kako mislite da hotelijeri u Srbiji budu konkurentni, ako im je PDV duplo veci nego bilo gde u regionu!!!
U Nemackoj, gde zivim PDV na hotelske usluge je 7%!

Anonimus

pre 12 godina

Još jedna loša odluka. Ionako je kod nas stopa "kompjuterski pismenih" na niskom nivou, zarade mizerne i standard loš. A rečeno je da je primaran cilj vlade izmedju ostalog i napredak u IT sektoru, izgradnja "srpske silicijumske doline" i mnogo toga drugog.

Recept je izuzetno jednostavan:

1. Limitiranje (nezaradjenih) plata u javnom sektoru i otpuštanje prekobrojne administracije zaposlene po svakakvom osnovu. Poznato je da neki direktori javnih preduzeća imaju višemilionske zarade i zaposleni su istovremeno na 4 ili 5 radnih mesta.

2. Smanjenje broja narodnih poslanika, državnih službenika, ukinuti razne nepotrebne agencije ibeneficije. Žalosno je da poslanici za 100 dinara mogu jesti do mile volje, dok se narodne kuhinje zatvaraju, a otvaraju razni azili za pse i mačke.

3. Povećati sramnu visinu minimalne zarade. Trenutna min. zarada je manja od 20.000 din. koju radnici često ni ne dobiju. Samo socijalna pomoć u Nemačkoj je u rangu od 950 evra za jednu tročanu porodicu. Potrošačka korpa je trenutno veća od 50.000 dinara + struja, komunalije i drugo. Da li se neko u vladi pita kako neko sa 20.000 dinara može da preživi? Uniju poslodavaca ovo ne zanima, već se navode trivijalne razloge da se ovo ne poveća.

4. Povećati naknade na akcizne proizvode (cigare, alkoholna pića...) Ukinuti porez na prehrambene proizvode uz limitiranje trgovačkih marži.

Potrebna je sveobuhvatna promena svih zakonskih propisa, a ne dizati PDV koji efektivno plaćaju gradjani.

Direktor Hotela

pre 12 godina

Gradjani ne razumeju koliko se industrija naslanja na Hotele!!!
Pre svega industrija hrane, hemijskih proizvoda, namestaja... Koliko ljudi radi!!!
Ovo ce ih sve ugroziti, ovo ce biti kraj...
Zaista ne mozemo da platimo dodatnih 12% od prihoda, mi ne zaradjujemo toliko!!

grrradjanka

pre 12 godina

S jedne strane, ovo ce smanjiti prodaju, a samim tim i zaradu maloprodaja, veleprodaja i uvoznika IT opreme, sto ce potencijalno dovesti do smanjenja potreba za prodajnim prostorom, osobljem, itd. Jedan pametan teoreticar koji se bas bavio krizama kaze da je izlaz iz krize u PODSTICANJU potrosnje, a ovakva mera je upravo ogranicava.
Sa druge strane, sada ce mozda novcanik naterati roditelje da dobro razmisle pre nego sto detetu kupe racunar za igranje i drustvene mreze, pa je ovo mozda i mera za poboljsanje zdravlja mladih ;)
Mozda se i vrate stara, dobra vremena, kada je prosecni korisnik znao sta je u kuccistu i na hard ddisku, ne samo gde da klikne da bi otisao na drustvenu mrezu...

k0j0t

pre 12 godina

"Skuplji su računari kod nas nego u Mađarskoj zato što država kroz parafiskalne namete uzme još oko 15%. Carine, atesti, takse... Plus je naše tržište IT-a 10 puta manje od mađarskog pa uvoznici plaćaju veću cenu zbog manjih količina koje kupuju. Što se marži tiče, maloprodaja oko 10%, veleprodaja oko 5, sve možete proveriti na APR-u.
(Gradjanin, 12. oktobar 2013 13:30)"

Sustina cele price, naravno u negativnom kontekstu. Pa da vi uvoznici uvozite vece kolicine a ne samo na kasicicu imali bi nize cene i veci promet, ali to je ta srpska pamet. Imamo (jos uvek) jedan od najnizih pdva na IT opremu u evropi a najvece cene i onda ovde prodavci prosipaju mudrost kako je to zbog drzave a vi jadni kao radite sa marzama od 3 procenata. Onom ko ima imalo mozga jasno je da je ovo neistina. Neko drugi skida kajmak a to nije drzava. Da je pdv 0 procenata opet bi imali najskuplje cene zbog alavosti trgovaca. Sa ovakvim nacinom poslovanja mozete svi da propadnete sto se mene tice.

iskustvo uci

pre 12 godina

Ne mogu da verujem kako se trgovci prave grbavi! Mala vam prodaja?! Pa napravite da ljudi iz Madzarske dolaze da kupuju kod vas. Eto prometa. Svi bi vi od jedne prodate stvari da se obogatite. Prevarant. Zasto nam djubre uvaljujete?

Nebo

pre 12 godina

Jeste u Madjarskoj jeftinije jer je kod njih carina 0% na sve. Jeste jeftinije jer ti na to jos vracaju PDV.
Jeste jeftinije jer vi odete u Segedin u Media Markt koji je panevropski maloprodajni lanac IT opreme.
Oni verovatno prodaju za godinu dana opreme koliko se u Srbiji proda za 20 godina. Naravno da ce imati nize cene od bilo koje maloprodaje u Srbiji.
I pored toga, tvrdim da su laptopovi u Srbiji medju najjeftinijima u Evropi.

dejan

pre 12 godina

Ove mere su zivi ocaj. Prvo, drzava, ministar ekonomije sa Jejla i svi koji imaju veze sa ekonomijom, treba da znaju da ce se budzet puniti kada se ukine monopol u Srbiji svake vrste. Ovim merama samo ce oziveti jos vise crno trziste koje je i ovako jako "zivahno" i bez ovih mera. Sada ce biti jos zivlje.

Totalno ste nebitni !

pre 12 godina

Povecan porez i cene na kompjutere, napad na SIEPa program koji pomaze ljudima da zapocnu biznis ...

Toliko o ozbiljnosti ove vlade i prici kako zele da pomognu IT sektoru.

Kada ce ljudi u ovoj zemlji shvatiti da su medjunarodni interesi na prvom mestu i da ova vlada kao i sve ostale na sve moguce nacine pokusavaju da sprece da pametni ljudi u ovoj zemlji posteno rade i zarade jer time otimaju deo kolaca sebicnim i nikad zasicenim zapadnjacima !

Posle ce Vam djavo biti kriv kada svi otvorimo offshore kompanije i ne vidite ni dinara od poreza niti bilo cega jer novac nikada nece ni ulaziti u zemlju jer je to jedini nacin da radis posao pod jednakim uslovima i pravima kao sto to rade i stanovnici drugih drzava.

Ovom prilikom zelim da najavim skoro resenje za sve probleme IT sektora bez ikakvog mesanja drzave ili mogucnosti da to spreci. Uskoro ce cela javnost Srbije biti obavestena o tome a drzava tu nece moci nista jer ce sve biti po zakonu bas kao i za sve tajkune sto je po zakonu !

mrfreedom

pre 12 godina

Oni koji pricaju o velikim marzama u IT sektoru ili hotelijerstvu su samo galamdzije i bundzije koje ocigledno nisu u toku ni sa cim. Marze su toliko male da svi jedva prezivljavaju, bas na misice. Uz pomoc kredita kupuje se vreme s nadom za bolja vremena. Zaista podrzavam vladu u pokusajima ali ovo je vrlo pogresna odluka.

Prosečan korisnik

pre 12 godina

Problem sa ovim tržištem je što su inovacije usporene. Došli su do jednog nivoa i tu stali. Ja i dalje koristim 5 godina star računar i sve fino radi. Sa PDV ili bez njega PC i laptopovi će se slabo prodavati.
Možda bi pomoglo da se izdvoje preiferalni uređaji tj. da se na zvučnike, monitore, štampače i sl. ne uvodi veći PDV.

mislim stvarno

pre 12 godina

Eto toliko od kupovine novog laptopa... Jos gledam da dodam malo vise para da kupim bolji, ali ne mnogo skuplji od onog sto hocu. Ovako sa ovim povecanjem, moracu da kupim onaj koji sam i planirao u pocetku.

Anonimus

pre 12 godina

"Kakve veze ima cena racunara sa razvojem IT sektora? Treba razdvojiti trgovinu hardverom i profitabilni razvoj softvera. Radim u softverskoj bransi. Mene lap-top kosta 500E a sada ce me kostati 550. I trajace mi 5 godina. Za to vreme na njemu zaradim 50000E."

Kada se udje u igru velikih brojeva, stvari postaju prilično jasne. Pojedinca će koštati 50-ak evra više, ali će firme koštati N puta više, ukoliko moraju da promene zastareli hardware (za koji više nema ni delova, pošto se po našim firmama radi i na relikvijama od pre 15 godina). Ne znam ni jednu firmu sa 50-ak ili više računara u kojoj se raduju ovome. To znači samo da se planirane performanse smanjuju i kupuje ne tako kvalitetan hardware zarad uštede troškova na planirana osnovna sredstva. A bez kvalitetnog hardware-a, teško je i zamisliti obradu slika, video materijala i sl. (ukratko DSP). Za većinu poslova koje se obavljaju u prostorijama poslodavca ne koristi se laptop, već desktop računar sa daleko boljim performansama, što 500Evra Laptop svakako ne može ponuditi.

Laptop u proseku realno funkcioniše besprekorno nekih 6 messeci, posle čega slede beskonačne posete servisima, a uz današnji zakon o potrošačima, za servisere je "razuman rok" za popravku neograničeno dug - dok se ne popravi, što može značiti nikada.

Milojko

pre 12 godina

Ovo je samo po sebi dovoljno glupo, kao i sve do sada navedene mere prema obicnom plebsu, da je svaki komentar toga suvisan. Ajde nedodirljiva kvazi aristokratijo, napred u super-bogacenje. Nikada necete biti prava drustvena elita, bedna vam je gluma i obrazovanje, a drskost bez granice. Obican svet ce biti jos siromasniji i gurnut na marginu dostojanstva - egzistencija je vec odavno neresiva. Posle cemo se pitati zasto su nam mladi zaostali u obrazovanju, ponasanju, kulutri... i sve to u skladu sa "Savrsenom Bolonjom". A kako i ne bi kada za sve to treba para, a mi vec odavno predstavljamo finansijski fenomen u svetu da trosimo vise nego sto je moguce. E, sada se vise nema odakle i kako.

da da

pre 12 godina

Naslov je pogresan. PDV je uvecan za 12% a da li ce ista biti skuplje, to cemo tek videti. Jer,d zaba im pad prodaje od 12% ako podignu cene umesto da smanje svoje ionako ogromne marze!

Bil Gejta

pre 12 godina

Kakve veze ima cena racunara sa razvojem IT sektora? Treba razdvojiti trgovinu hardverom i profitabilni razvoj softvera. Radim u softverskoj bransi. Mene lap-top kosta 500E a sada ce me kostati 550. I trajace mi 5 godina. Za to vreme na njemu zaradim 50000E.

Vlada Vladic

pre 12 godina

PDV na hotele u Hrvatskoj je 10%! U Crnoj gori 7%! Makedonija 5%.... EU. maximum 10%!!
Konkurentnost!? Ne, ovo znaci zatvaranje...

Zbunjen

pre 12 godina

Mene samo jedno veoma zbunjuje, mozda bi to neki ekonomista ili racunovodja mogao da objasni, a to je, sta je to PDV? Ja koliko sam trazio nasao sam da je to porez na dodatu vrednost,tj. koliko sam ja razumeo porez na deo za koliko se prodavac ugradi u cenu (razlika izmedju prodajne i nabavne cene).
E sad glavno, kako onda kada se recimo PDV poveca nebitno za koliko, svi smatraju da je ok, da se i ukuona prodajna cena poveca za taj procenat, a ne razlika u prodajnoj ceni da se poveca za taj procenat, sto bi u ovom slucaju znacilo da ne traba da se poveca maloprodajna cena za 11,11%, nego da se poveca za sumu koja je njihova marza koja kako kazu je 5-7% i onda to da se oporezuje,sto bi onda znacilo da bi cena bila nabavna i marza uvecana za pdv (ukupna marza 6-8.5%) sto svakako nije isto.

sale

pre 12 godina

Ne znam zašto bi IT oprema trebala biti privilegovana. Možda je tako trebalo da bude u vreme Komodora i ZX spektruma koji su tada za nas bili basnoslovno skupi, ali sada više ne. IT oprema je alat kao svaki drugi.

Vladmax

pre 12 godina

"Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite..."

To je tako zato što se u Mađarskoj nalazi Foxconn koji je ugovorni proizvođač elektronike i koji u Mađarskoj proizvodi razne tehničke uređaje za LG, Samsung i druge slične brendove. Ta fabrika kao i fabrike iste firme u Slovačkoj i Češkoj pokrivaju tržište Evropskog kontinenta kada su u pitanju LCD/LED televizori i druga bela tehnika. Zato su cene niže kod njih. Imamo i mi svog proizvođača na tom polju - WEG, samo problem je očigledno u tome što mislimo da u tuđem komšiluku trava bolje raste nego u našem i još se čudimo zašto nam sve ide naopako.

koleM

pre 12 godina

Pre neko vreme su rekli "pomoćićemo IT", jedan ITovac je rekao "nemojte molim vas da nas pomažete, samo nas pustite na miru", bio je 100% u pravu.

joker

pre 12 godina

Koja je racunica drzave da sve kupujemo u Madjarskoj i umesto u nasoj drzavi devize ostavljamo u stranoj zemlji. Slicno je bilo kada smo kupovali polovne automobile u Sloveniji, Bosni pa onda u Crnoj Gori. Velika kolicina deviza koja se slije u Srbiju razlije se u druge zemlje. Zasto ne smanjimo cene i povecamo obrt, pa da ljudi iz drugih zemalja dolaze u Srbiju da kupuju i ostavljaju njihove devize kod nas ? Da li bi za nasu drzavu tako nesto bilo bolje ?

aloPozga

pre 12 godina

Komentari da je oprema u Madjarskoj jevtinija nego kod nas ne stoje , ustvari kako se uzme. Evo pojasnjenja. U srbiji za monitor npr carina 15% + 8% pdv , za lap top 13+8 u madjarskoj 0+27 tako da su ove komponente kod nas jevtinije, lap top ili racunar desktop je kod nas garantujem jevtiniji nego bilo gde (pricamo o Evropi). Zvucnici ili štampač npr . u Srbiji 20% carina + 20% pdv u Madjarskoj 0+27. Mozda neki ne znaju , danas nemaju sve komponente kod nas poresku stopu od 8% , mnoga oprema je vec na 20% od ranije . Za televizor npr. je situacija ova druga 20+20 a kod komsija 0+27 i eto odkud jevtinije preko. Marze su kod nas male jer je promet mali. Drzava treba da podstice potrosnju, u ITsektoru konkurencija je velika i relativno zdrava, kao u retko kojoj oblasti u Srbiji i sa vecom potrosnjom marze bi pale za koji procenat i drzava bi vise zaradila, ovako zivi bili pa videli drzava ce imati manji prihod sa 20 nego sa 8%. Uništice konkurenciju pogotovu u malim gradovima i u malim sredinama , mnogi nece preziveti zimu i ostace bez posla.

Nikola

pre 12 godina

Svi hoce jeftino da uzivaju ,svi hoce plate a da nista ne rade,svi hice u penziju,svi hoce leba bez motike....A ODAKLE!!!???Svi vi imate para da placate net samo vas sad brine kako ce te skuplje da platite komp bolji nego sto sad imate.Puna podrska ministru

Moje ime*

pre 12 godina

"Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite..."

Prijatelju, TV nije IT oprema. Cene racunarskih delova jesu iste kao kod nas.

perapk

pre 12 godina

Onomad kad su smanjili taj porez na 8% cene su ostale iste jos 100 godina jer su trgovci satro imali "silne zalihe", a sad ce cena da skoci odmah, mikrosekundu nakon stupanja na snagu novog poreza.
Svi kradeju.

ecentar

pre 12 godina

@Anonimus Firme koje su u PDV sistemu, a svaka iole ozbiljnija jeste, ne zanima stopa PDV-a, njih zanima da li je dobro ili usluga koju nabavljaju odbitna stavka kako bi mogli da odbiju taj iznos PDV-a od svoje mesecne/tromesecne obaveze. Ovo podizanje stope PDV-a pogadja fizicka lica i male preduzetnike koji su van PDV sistema, a realno ni jedni ni drugi nisu nosioci razvoja IT tehnologija. Grehota jeste sto ce njima biti malo skuplje da nabave opremu, ali to nece uticati na nasu informaticku pismenost, jer 12% razlike u ceni, verujem, ipak nema bas toliku moc. Mnogo su bitniji sveopsti zivotni standard, svest o neophodnosti licnog obrazovanja i svest o korisnosti informatickih alata, nego tih 12%.

Dejan P

pre 12 godina

IT oprema u danasnje vreme treba da bud dostupna svima, dokle da kaskamo za svetom...Sto se tice povecanja pdv-a na hotelske usluge mislim da je to potpuno nepoznavanje turisticke industrije...Niza stopa smestaja omogucava razvoj mnogo drugih grana industrije koje ce direktno biti ugrozene ako zbog nekonkurentne cene bude dolazilo manje stranaca ali i domacih turista koji pored smestaja koriste i usluge prevoza, kafica,restorana, placaju aerodromske takse...totalno kontraproduktivno

Dzoni

pre 12 godina

Nemojte da vas lazu ovi iz IT sveta..ja kupujem stalno preko lika iz Subotice koji kupuje u Madjarskoj..sve kupujem jeftinije 30% nego u radnjama od njega..jes da nemam garanciju al 30% je 30% plus taj like se ugradi a i ta radnja u Madjarskoj nesto zaradi tako da ovi nasi zaradjuju mnogo mnogo vise od tih 5%.

Vlada

pre 12 godina

Šta će nam kompjuteri? Političari ne znaju da ih koriste, a radnici u državnoj administraciji ne znaju ni internet da uključe.

Ivan V

pre 12 godina

Samo udarajte na IT struku, a mi cemo pokrenuti akciju da novac zaradjen u inostranstvu zadrzimo tamo 6 meseci - ni dolara u Srbiju - pa da vidimo je l to ovoj kvazi drzavi odgovara.

Lako cete sa pekarima, lekarima etc, ali za nasu struku vazi staro pravilo - imam robu (softver), prodam robu i ostane mi roba - nemam lager, ne treba mi magacin. I najvaznije - pare su mi tamo gde je najsigurnije.

Pa sad nek vam pekari i shloseri kupuju IT opremu u Srbiji.

IT

pre 12 godina

sender,

Sta mislis kolika marza treba da bude? Mozda jedan promil??Od cega primaju platu zaposleni,od cega se placa kirija za poslovni prostor,od cega se placaju materijalni troskovi? Ja sam kupio preko prijatelja Laptop u NY preko Wallmarta na akciji. Taksa za grad NY je 30%.Ista cena je bila i u Londonu.Isti takav kod nas posle godinu dana je bio jeftiniji 20%.Problem su male plate.Kod nas se uglavnom prodaje roba po vec zastareloj tehnoligiji.U Londonu se vec prodaju laptopovi sa Touch screenom i Windows 8 za 600 funti

Bil Gejta

pre 12 godina

Kakve veze ima cena racunara sa razvojem IT sektora? Treba razdvojiti trgovinu hardverom i profitabilni razvoj softvera. Radim u softverskoj bransi. Mene lap-top kosta 500E a sada ce me kostati 550. I trajace mi 5 godina. Za to vreme na njemu zaradim 50000E.

Nebo

pre 12 godina

Jeste u Madjarskoj jeftinije jer je kod njih carina 0% na sve. Jeste jeftinije jer ti na to jos vracaju PDV.
Jeste jeftinije jer vi odete u Segedin u Media Markt koji je panevropski maloprodajni lanac IT opreme.
Oni verovatno prodaju za godinu dana opreme koliko se u Srbiji proda za 20 godina. Naravno da ce imati nize cene od bilo koje maloprodaje u Srbiji.
I pored toga, tvrdim da su laptopovi u Srbiji medju najjeftinijima u Evropi.

Nikola

pre 12 godina

Svi hoce jeftino da uzivaju ,svi hoce plate a da nista ne rade,svi hice u penziju,svi hoce leba bez motike....A ODAKLE!!!???Svi vi imate para da placate net samo vas sad brine kako ce te skuplje da platite komp bolji nego sto sad imate.Puna podrska ministru

Prosečan korisnik

pre 12 godina

Problem sa ovim tržištem je što su inovacije usporene. Došli su do jednog nivoa i tu stali. Ja i dalje koristim 5 godina star računar i sve fino radi. Sa PDV ili bez njega PC i laptopovi će se slabo prodavati.
Možda bi pomoglo da se izdvoje preiferalni uređaji tj. da se na zvučnike, monitore, štampače i sl. ne uvodi veći PDV.

sale

pre 12 godina

Ne znam zašto bi IT oprema trebala biti privilegovana. Možda je tako trebalo da bude u vreme Komodora i ZX spektruma koji su tada za nas bili basnoslovno skupi, ali sada više ne. IT oprema je alat kao svaki drugi.

da da

pre 12 godina

Naslov je pogresan. PDV je uvecan za 12% a da li ce ista biti skuplje, to cemo tek videti. Jer,d zaba im pad prodaje od 12% ako podignu cene umesto da smanje svoje ionako ogromne marze!

iskustvo uci

pre 12 godina

Ne mogu da verujem kako se trgovci prave grbavi! Mala vam prodaja?! Pa napravite da ljudi iz Madzarske dolaze da kupuju kod vas. Eto prometa. Svi bi vi od jedne prodate stvari da se obogatite. Prevarant. Zasto nam djubre uvaljujete?

Anonimus

pre 12 godina

"Kakve veze ima cena racunara sa razvojem IT sektora? Treba razdvojiti trgovinu hardverom i profitabilni razvoj softvera. Radim u softverskoj bransi. Mene lap-top kosta 500E a sada ce me kostati 550. I trajace mi 5 godina. Za to vreme na njemu zaradim 50000E."

Kada se udje u igru velikih brojeva, stvari postaju prilično jasne. Pojedinca će koštati 50-ak evra više, ali će firme koštati N puta više, ukoliko moraju da promene zastareli hardware (za koji više nema ni delova, pošto se po našim firmama radi i na relikvijama od pre 15 godina). Ne znam ni jednu firmu sa 50-ak ili više računara u kojoj se raduju ovome. To znači samo da se planirane performanse smanjuju i kupuje ne tako kvalitetan hardware zarad uštede troškova na planirana osnovna sredstva. A bez kvalitetnog hardware-a, teško je i zamisliti obradu slika, video materijala i sl. (ukratko DSP). Za većinu poslova koje se obavljaju u prostorijama poslodavca ne koristi se laptop, već desktop računar sa daleko boljim performansama, što 500Evra Laptop svakako ne može ponuditi.

Laptop u proseku realno funkcioniše besprekorno nekih 6 messeci, posle čega slede beskonačne posete servisima, a uz današnji zakon o potrošačima, za servisere je "razuman rok" za popravku neograničeno dug - dok se ne popravi, što može značiti nikada.

Drekavac matematicar

pre 12 godina

@Kompjuteri i laptopovi skuplji 12 %

Kratak kurs iz procentnog racuna za dezurnog novinara:
Recimo da laptop kosta 100 dinara. Sa porezom od 8% je krajnja cena 108 dinara. Ako se porez poveca sa 8 na 20%, krajnja cena je 120 dinara. 120 je 11.1111% vise od 108. Elem, ne valja vam racun.

k0j0t

pre 12 godina

"Skuplji su računari kod nas nego u Mađarskoj zato što država kroz parafiskalne namete uzme još oko 15%. Carine, atesti, takse... Plus je naše tržište IT-a 10 puta manje od mađarskog pa uvoznici plaćaju veću cenu zbog manjih količina koje kupuju. Što se marži tiče, maloprodaja oko 10%, veleprodaja oko 5, sve možete proveriti na APR-u.
(Gradjanin, 12. oktobar 2013 13:30)"

Sustina cele price, naravno u negativnom kontekstu. Pa da vi uvoznici uvozite vece kolicine a ne samo na kasicicu imali bi nize cene i veci promet, ali to je ta srpska pamet. Imamo (jos uvek) jedan od najnizih pdva na IT opremu u evropi a najvece cene i onda ovde prodavci prosipaju mudrost kako je to zbog drzave a vi jadni kao radite sa marzama od 3 procenata. Onom ko ima imalo mozga jasno je da je ovo neistina. Neko drugi skida kajmak a to nije drzava. Da je pdv 0 procenata opet bi imali najskuplje cene zbog alavosti trgovaca. Sa ovakvim nacinom poslovanja mozete svi da propadnete sto se mene tice.

Vladmax

pre 12 godina

"Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite..."

To je tako zato što se u Mađarskoj nalazi Foxconn koji je ugovorni proizvođač elektronike i koji u Mađarskoj proizvodi razne tehničke uređaje za LG, Samsung i druge slične brendove. Ta fabrika kao i fabrike iste firme u Slovačkoj i Češkoj pokrivaju tržište Evropskog kontinenta kada su u pitanju LCD/LED televizori i druga bela tehnika. Zato su cene niže kod njih. Imamo i mi svog proizvođača na tom polju - WEG, samo problem je očigledno u tome što mislimo da u tuđem komšiluku trava bolje raste nego u našem i još se čudimo zašto nam sve ide naopako.

Slobodan

pre 12 godina

Moze odmah pdv i na 120%, svakako sve kupujem u Madjarskoj. Ovo je odlicna mera, jer je ce se oci konacno otvoriti i onima koji su uprkps svemu i dalje kupovali ovde. Krajnje je vreme bilo da nasi uvoznici i trgovci propadnu zbog alavosti.

vlad

pre 12 godina

Baš mi je žao naših širokih uvoznika i prodavaca. I sa dosadašnjom stopom pdv-a od 8 posto su bili skuplji i do 20% nego u inostranstvu.

bojan

pre 12 godina

Bravo drzavo,ovo nije drzava ovo je banana republika.Program vlade je razvoj IT industrije,a sad poskupljuju kompove,pa kako mladi da nauce nesto,ali ipak je lakse vladati masom koja samo zna za GRAND I FARMU I EKREMA.

aloPozega

pre 12 godina

kao uvoznik, kao veleprodaja i kao maloprodaja da vas upoznam da je zarada od uvoza do krajnjeg kupca izmedju 12 i 15 % , onaj ko ne uvozi, a niko ne uvozi sve artikle ili ne uvozi ni jedan, jer se bavi maloprodanjom samo, ima marzu od 7 do 10 % . Trenutno s poreskom stopom od 8 % drzava usled carine vec zaradjuje vise u kompletnom lancu , oko 20 do 23% . Sa skokom , kvantnim skokom ( hahaha) , poreske stope na 20%, drzava će na IT opremi zaradjivati neverovatnu trecinu cene uredjaja. Tajodje moram da vas upoznam da usled brzog menjanja i zastarevanja komponenti a lose prodaje od 2008 godine, vrlo se cesto desava da se roba proda sa 1% zarade a imalo je slucajeva da se prodaje i sa -2% jer kad stigne novi lap top sa nizom cenom kod konkurencije a sa boljim karakteristikam gledas da ugrabis sta bilo jer ces ga za 3 meseca prodavati sa -7% npr. Kod mene se ovo zadnje nije dogadjalo ali znam gde jeste....

Zbunjen

pre 12 godina

Mene samo jedno veoma zbunjuje, mozda bi to neki ekonomista ili racunovodja mogao da objasni, a to je, sta je to PDV? Ja koliko sam trazio nasao sam da je to porez na dodatu vrednost,tj. koliko sam ja razumeo porez na deo za koliko se prodavac ugradi u cenu (razlika izmedju prodajne i nabavne cene).
E sad glavno, kako onda kada se recimo PDV poveca nebitno za koliko, svi smatraju da je ok, da se i ukuona prodajna cena poveca za taj procenat, a ne razlika u prodajnoj ceni da se poveca za taj procenat, sto bi u ovom slucaju znacilo da ne traba da se poveca maloprodajna cena za 11,11%, nego da se poveca za sumu koja je njihova marza koja kako kazu je 5-7% i onda to da se oporezuje,sto bi onda znacilo da bi cena bila nabavna i marza uvecana za pdv (ukupna marza 6-8.5%) sto svakako nije isto.

V

pre 12 godina

Voleo bih da mi ovi pametni prodavci IT opreme kojima je marza "jadnih" 10% da mi objasne kako u drugim zemljama u okruzenju, kao npr. u Madjarskoj, identicna oprema, a vrlo cesto i bolja i kvalitetnija oprema kosta i po 20-30% jeftinije, a pritom je kod njih PDV na racunare i opremu punih 27%, a ovi nasi su sa 8% PDV daleko skuplji.

Oki

pre 12 godina

Slažem se da neke mere moraju da se donesu i svestan sam da neće da bude prijatno, ali jako je glupo sve urađeno. Nešto mora da se podrži, a ne samo da se "steže kaiš". Nama trebaju ozbiljne subvencije za poljoprivredu, da dobijemo jeftinu proizvodnju kvalitetne hrane. Podrška treba i za IT sektor jer on, uz poljoprivredu, jedini donosi profit.

Lalegator

pre 12 godina

Da ste najurili 100000-200000-300000 viska u javnom sektoru mogli ste da subvencionisete kupovinu kompjutera.Ali kapiram da vam ne trebaju p******li glasaci za februar.

Ono sto ni tim sluzbenicima ne treba je mala,mala,mala grupa na vlasti.

djo

pre 12 godina

Problem nije u PDV-u već u načinu na koji tržište funkcioniše:
postoji svega par uvoznika za Srbiju, ostali su preprodavci. Tehnomanija je preprodavac. Ne može da ima visoke marže zbog toga. Svi prodaju isto, sa istim cenama. A kada hoće nešto da uvoze, ne usuđuju se da rade prave narudžbine po 500-1000 kom, kada se znatno obara nabavna cena. Zato i postoji situacija da neki uređaj u Mađarskoj sa 3x većim PDV košta isto kao i ovde.
Svi prodaju isto, od istog uvoznika, po istim diktiranim cenama, lakše je biti preprodavac - nemaš obavezu servisa, nemaš obavezu tehničke podrške itd. Jedna uvoznička firma ovde ima 10-tak manjih firmi, kada kupujete preko računa od svih njih dobijate uvek predračun od uvoznika - vlasničke firme.
Da ne pričam o trgovcima telefona i tableta - jedna cena u oglasima i na internet prezentacijama FIRMI (dakle ne privatni oglasi), ali ona važi samo za gotovinu, ako ne daj Bože tražite račun ili plaćate preko računa odmah druga cena bar 20% veća!
Treba otvoriti više tržište, dovesti velike dilere opreme, stimulisati proizvođače, u tom smeru raditi... Odete na sajam tehnike u Berlin i sa Kinezima NAPRAVITE svoju marku! Al ko će da se bakće sa tim, bolje preprodavati...
Još jednom - PDV nije problem, već način funkcionisanja našeg tržišta.

Ivan V

pre 12 godina

Ovakve pausalne mere su nas i dovele ovde gde smo.

Ako cemo da podsticemo IT sektor valjalo bi da firmama koje proizvode softver za izvoz bude 0% pdv na hardware.

Anyway, Krstic se veoma slabo razume u IT delatnost, pa izgleda nije cuo za cloud computing koji ce posle ove mere procvetati. Umesto da firma kupuje kompjutere po vecoj ceni bice povoljnije da iznajmi jace kompjuterske resurse, recimo od Google-a, i da njima pristupa preko bajatih racunara u Srbiji - i eto opet manje para od PDV-a u drzavnoj kasi.

Gosp. Krsticu, ovo je XXI vek, u IT sumi se drvece ne sece ni sekirom ni testerom, xexe

mrfreedom

pre 12 godina

Oni koji pricaju o velikim marzama u IT sektoru ili hotelijerstvu su samo galamdzije i bundzije koje ocigledno nisu u toku ni sa cim. Marze su toliko male da svi jedva prezivljavaju, bas na misice. Uz pomoc kredita kupuje se vreme s nadom za bolja vremena. Zaista podrzavam vladu u pokusajima ali ovo je vrlo pogresna odluka.

Vuk

pre 12 godina

Pa da i ovako mi je na granici da uzimam iz nemacke od nakupaca, i ovako su jeftiniji, ali sa povecanjem kada budem obnavljao flotu definitivno iz nemacke uzimam tako da drzava nece do mene dobiti ni 8%. Tonije osveta, vec logicno razmisljanje, do deset bi mogao da im placam, preko mi se vise isplati da jurim po oglasima.

pfaih

pre 12 godina

Npr. cena laptopa bez PDV-a je 100 000 din. Sa PDV-om pre povecanja je 108 000 dinara (8% PDV), a posle povecanja PDV-a je 120 000 dinara.
(120 000)/(108 000)=1.11111, sto znaci da je poskupljenje 11.1%. To kaze teorija. A u Srbiji medju sljivama cena nece skociti ni za 11.1%, ni za 12% nego po starom obicaju za 20ak% jer ce trgovci povecati i marze, i nema tog ministra koji ce nas ubediti u drugacije jer je to praksa godinama.

Anonimus

pre 12 godina

Još jedna loša odluka. Ionako je kod nas stopa "kompjuterski pismenih" na niskom nivou, zarade mizerne i standard loš. A rečeno je da je primaran cilj vlade izmedju ostalog i napredak u IT sektoru, izgradnja "srpske silicijumske doline" i mnogo toga drugog.

Recept je izuzetno jednostavan:

1. Limitiranje (nezaradjenih) plata u javnom sektoru i otpuštanje prekobrojne administracije zaposlene po svakakvom osnovu. Poznato je da neki direktori javnih preduzeća imaju višemilionske zarade i zaposleni su istovremeno na 4 ili 5 radnih mesta.

2. Smanjenje broja narodnih poslanika, državnih službenika, ukinuti razne nepotrebne agencije ibeneficije. Žalosno je da poslanici za 100 dinara mogu jesti do mile volje, dok se narodne kuhinje zatvaraju, a otvaraju razni azili za pse i mačke.

3. Povećati sramnu visinu minimalne zarade. Trenutna min. zarada je manja od 20.000 din. koju radnici često ni ne dobiju. Samo socijalna pomoć u Nemačkoj je u rangu od 950 evra za jednu tročanu porodicu. Potrošačka korpa je trenutno veća od 50.000 dinara + struja, komunalije i drugo. Da li se neko u vladi pita kako neko sa 20.000 dinara može da preživi? Uniju poslodavaca ovo ne zanima, već se navode trivijalne razloge da se ovo ne poveća.

4. Povećati naknade na akcizne proizvode (cigare, alkoholna pića...) Ukinuti porez na prehrambene proizvode uz limitiranje trgovačkih marži.

Potrebna je sveobuhvatna promena svih zakonskih propisa, a ne dizati PDV koji efektivno plaćaju gradjani.

Timocanin

pre 12 godina

Izvinite molim vas, ali sve vise sam siguran da ovaj decko blage veze nema sa profesijom koju treba da vrsi. Menjajte ga dok nije kasno. Tacka.

Moje ime*

pre 12 godina

"Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite..."

Prijatelju, TV nije IT oprema. Cene racunarskih delova jesu iste kao kod nas.

DinkicaOdBlata

pre 12 godina

Mislim da je gospodin Sijan veci strucnjak u oblasti ekonomije nego Lazar Krstic! Sve je covek veoma lepo objasnio. Sta dakle dobijete kada stegnete vec previse stegnut kais ? Trgovinski turizam bas kao u vreme sankcija. A sto se tice racunarske opreme narod je vec i bio besan povodom vec previsokih cena gore navedene opreme sada dakle kada dodate jos nekih 20% poskupljenja dobijete katastrofu i cinjenicu da ce vecina kupovati i dobijati uredjaje od prijatelja ili poznanika iz inostranstva! Epa gospodine Krsticu nadam se da znate da ste u par dana zatvorili vise od 500.000 radnih mesta , naravno ukljucujuci i onih 250.000 iz javnih preduzeca.

dr Manhattan

pre 12 godina

Aman politicari, mozete vi da uvedeti I harac na vazduh I razrez na sunce ali nam nema pomoci dok se ne razjuri adminstracija. Nema nikakve sumnje da bi ovakav drzavni aparat upropastio I 100X jacu ekonomiju. Kakvi ste vi politicari kada jedino mozete da smisljate nove poreze?

lale

pre 12 godina

Ne treba njima narod koji zna... treba im zatucana masa da glasa... Čovek sa mozgom za njih je pretnja...(nervni slalom, 12. oktobar 2013 12:07) ČISTA ISTINA !!!

s

pre 12 godina

Neko napise u Madjarskoj cene ko kod nas?! Pa taj nije bio godinama tamo, ja samo znam da sam kupio u Segedinu TV LED Lg 32 za 250eura ovde je isti model skoro 40000 din pa sad vidite...

Aleksandar

pre 12 godina

Mene uvek zabavlja povika na naše trgovce kako deru maržama i kako je u zemlji XX jeftinije i ako imaju veći PDV. Da se razumemo, nemam ama nikakve veze sa trgovinom i sâm kupujem IT opremu 'preko', jer samo lud čovek će plaćati skuplje, ali ljudi koji kritikuju cene kod nas laju na pogrešno drvo.

Prvo i osnovno, i tržište i promet su kod nas toliko mali da naši trgovci nikada ne mogu nabaviti robu po niskoj ceni kakvu recimo mogu nemački trgovci da ostvare - kad naručiš milion nečega svakako ćeš dobiti nižu cenu po jedinici nego kad naručiš hiljadu, a i transport će te jeftinije koštati. Iz istog razloga su male zemlje, čak i ako su dobrostojeće i čak i da imaju zavidan promet po glavi stanovnika - uvek skuplje od velikih. Uostalom, cela poenta EU je i bila u ukrupnjavanju tržišta baš iz tih razloga.

A onda na tu porudžbinu dolazi carina koju niko ne pominje. Pošto se često pominje Mađarska - ako uvozite kompjuterske komponente iz Hong Konga u Mađarsku carina je 0%. Ako uvozite u Srbiju, carina je od 1% do 15% u zavisnosti od delova. Recimo, za monitore je carina 15%.

Na sve to dolaze monopolistički uvoznici (ne može baš svako da uvozi kod nas šta hoće, na mnoge stvari su određeni ljudi dragi vlastima davno stavili šape), pa porezi, pa ogromni nameti za poslovanje, pa nesigurno tržište, pa kašnjenje sa uplatama, pa ogromne cene novca u bankama (krediti), pa... A evo sad država diže i porez drastično.

Kukajte na državu, trgovci nažalost nemaju mnogo izbora.

grrradjanka

pre 12 godina

S jedne strane, ovo ce smanjiti prodaju, a samim tim i zaradu maloprodaja, veleprodaja i uvoznika IT opreme, sto ce potencijalno dovesti do smanjenja potreba za prodajnim prostorom, osobljem, itd. Jedan pametan teoreticar koji se bas bavio krizama kaze da je izlaz iz krize u PODSTICANJU potrosnje, a ovakva mera je upravo ogranicava.
Sa druge strane, sada ce mozda novcanik naterati roditelje da dobro razmisle pre nego sto detetu kupe racunar za igranje i drustvene mreze, pa je ovo mozda i mera za poboljsanje zdravlja mladih ;)
Mozda se i vrate stara, dobra vremena, kada je prosecni korisnik znao sta je u kuccistu i na hard ddisku, ne samo gde da klikne da bi otisao na drustvenu mrezu...

Dzoni

pre 12 godina

Nemojte da vas lazu ovi iz IT sveta..ja kupujem stalno preko lika iz Subotice koji kupuje u Madjarskoj..sve kupujem jeftinije 30% nego u radnjama od njega..jes da nemam garanciju al 30% je 30% plus taj like se ugradi a i ta radnja u Madjarskoj nesto zaradi tako da ovi nasi zaradjuju mnogo mnogo vise od tih 5%.

Igor

pre 12 godina

Verovali ili ne, marze jesu 5-7%. Vlasnik sam jedne prodavnice racunara i sa tom marzom jedva plivam. Trudim se da na dobru uslugu i prisniji odnos s musterijama izvucem jos koji % ali je generalno jako tesko.
A sto se prodaje tice, bice nesto slicno kao s hard diskovima pre par godina kad su poskupeli. Ako se odluka zna unapred onaj ko moze kupice pre povecanja cena. Onaj ko ne moze kupice posle povecanja, ali ce zato gledati da sto vise otegne kupovinu, pa kad nema vise kud onda ce morati. Problem ce biti preziveti tih 6-9 meseci koliko predvidjam da ce prodaja biti manja i do 50%.

Ivan

pre 12 godina

Radio sam u prodavnici elektronske opreme u Nišu, koja poseduje i sajt preko koga je bio promet od oko 7-9 miliona Dinara mesečno. I za drugu nišku firmu se može proveriti da ima nešto veći promet preko sajta. Promet u radnjama je bio ukupno oko 5-7 Mil Din mesečno.
Marža na web-u je od 12% za artikle do 2000-3000 dinara pa do 0,5 ili 1% na skupe artikle. Prosečno do 3%. Marža obuhvata sledeće: troškove transporta za artikle preko 3000 kasnije 7000 Din, što je uglavnom slučaj, (mesečno je kuririma išlo preko 150KDin), plate 8 radnika koji svakodnevno ažuriraju sajt, 14 radnika u maloprodaji koji su zaduženi i za web prodaju i slanje artikala (22 radnika sa prosečnom platom od 25K Din), kirije u gotovom od 3K€ za 2 lokala (700€ na belo resto na ruke), struja 35 -40K Din za oba lokala, grejanje 15K Din, komunalije, sredstva za održavanje lokala, ...
I firma je došla do ruba propasti, pa sam je napustio jer u IT-u u Srbiji nema mesta za zaradu i napredovanje, barem ne u maloprodaji jer gigantske firme u Srbiji guše manje firme. Jedina zarada bila je u slučajevimna servisa i pružanja usluga koje ovi veliki ne mogu (zna se na šta mislim).
Ne znam ko se ugrađuje u visoke cene IT opreme u Srbiji ali znam da to nisu male lokalne radnje po gradovima u unutrašnjosti Srbije.

MM

pre 12 godina

Jadno. Povećajte poreze na igre na sreću, uvedite državni monopol u klađenje kao što je već urađeno sa lutrijama, rešavajte problem nelikvidnosti privrede, smanjite referentnu kamatnu stopu i stopu obavezne rezerve banaka (kad ste već ukinuli suverenitet Narodne banke da vidimo neku korist), povećajte efikasnost rada javnog sektora umesto smanjenja plata, olakšajte procedure za investitore. Podizanjem poreza samo ćete dodatno smanjiti privrednu aktivnost a samim tim i realan poreski prihod, što jd već viđeno.

Direktor Hotela

pre 12 godina

Gradjani ne razumeju koliko se industrija naslanja na Hotele!!!
Pre svega industrija hrane, hemijskih proizvoda, namestaja... Koliko ljudi radi!!!
Ovo ce ih sve ugroziti, ovo ce biti kraj...
Zaista ne mozemo da platimo dodatnih 12% od prihoda, mi ne zaradjujemo toliko!!

Totalno ste nebitni !

pre 12 godina

Povecan porez i cene na kompjutere, napad na SIEPa program koji pomaze ljudima da zapocnu biznis ...

Toliko o ozbiljnosti ove vlade i prici kako zele da pomognu IT sektoru.

Kada ce ljudi u ovoj zemlji shvatiti da su medjunarodni interesi na prvom mestu i da ova vlada kao i sve ostale na sve moguce nacine pokusavaju da sprece da pametni ljudi u ovoj zemlji posteno rade i zarade jer time otimaju deo kolaca sebicnim i nikad zasicenim zapadnjacima !

Posle ce Vam djavo biti kriv kada svi otvorimo offshore kompanije i ne vidite ni dinara od poreza niti bilo cega jer novac nikada nece ni ulaziti u zemlju jer je to jedini nacin da radis posao pod jednakim uslovima i pravima kao sto to rade i stanovnici drugih drzava.

Ovom prilikom zelim da najavim skoro resenje za sve probleme IT sektora bez ikakvog mesanja drzave ili mogucnosti da to spreci. Uskoro ce cela javnost Srbije biti obavestena o tome a drzava tu nece moci nista jer ce sve biti po zakonu bas kao i za sve tajkune sto je po zakonu !

mislim stvarno

pre 12 godina

Eto toliko od kupovine novog laptopa... Jos gledam da dodam malo vise para da kupim bolji, ali ne mnogo skuplji od onog sto hocu. Ovako sa ovim povecanjem, moracu da kupim onaj koji sam i planirao u pocetku.

ecentar

pre 12 godina

@Anonimus Firme koje su u PDV sistemu, a svaka iole ozbiljnija jeste, ne zanima stopa PDV-a, njih zanima da li je dobro ili usluga koju nabavljaju odbitna stavka kako bi mogli da odbiju taj iznos PDV-a od svoje mesecne/tromesecne obaveze. Ovo podizanje stope PDV-a pogadja fizicka lica i male preduzetnike koji su van PDV sistema, a realno ni jedni ni drugi nisu nosioci razvoja IT tehnologija. Grehota jeste sto ce njima biti malo skuplje da nabave opremu, ali to nece uticati na nasu informaticku pismenost, jer 12% razlike u ceni, verujem, ipak nema bas toliku moc. Mnogo su bitniji sveopsti zivotni standard, svest o neophodnosti licnog obrazovanja i svest o korisnosti informatickih alata, nego tih 12%.

Gradjanin

pre 12 godina

Skuplji su računari kod nas nego u Mađarskoj zato što država kroz parafiskalne namete uzme još oko 15%. Carine, atesti, takse... Plus je naše tržište IT-a 10 puta manje od mađarskog pa uvoznici plaćaju veću cenu zbog manjih količina koje kupuju. Što se marži tiče, maloprodaja oko 10%, veleprodaja oko 5, sve možete proveriti na APR-u.

dnK

pre 12 godina

i ovo si ti naucio u SAD-u Krsticu, da ionako siromasnom narodu jos vise otezas zivot i udaljis ga od tehnoloskog napretka. Smanjenjem prodaje neces nista dobiti i da je PDV 50%, jer do sad se slabo kupovala IT, a tek sad kako ce. Mi smo birali ovu vlast da nama bude malo bolje pre svega, a ne da se od naroda jos vise uzima i ubacuje u drzavnu kasu. Od vas nista ne dobijamo, a vi i od nase kifle uzimate svoj deo!

perapk

pre 12 godina

Onomad kad su smanjili taj porez na 8% cene su ostale iste jos 100 godina jer su trgovci satro imali "silne zalihe", a sad ce cena da skoci odmah, mikrosekundu nakon stupanja na snagu novog poreza.
Svi kradeju.

au

pre 12 godina

tehnika- madjarska ima veci pdv i isplati se tamo kupovati i hranu i tehniku i donositit u srbiju cak i bez povracaja poreza.
hoteli-srpski hoteli redom imaju cene na nivou hotela na atraktivnim destinacijama 80 do 100 evra za nocenje u hotelu na NBG u nerazvijenoj zemlji sa prosecnom zaradom od 300 evra je previse. isto se odnosi i na turisticke destinacije gde samo krov placate min 50 evra u kojekakvim apartmanima a te pare poreznici i ne vide. cene u hotelima su visestruko vece.
Srbija je zemlja partija - tajkuna gde njihovi puleni dobijaju povoljne kredite sa kojima hoce da se od 1 hotela obogate za mesec dana i zato deru klijentelu... i zato im posete opadaju a svima u okruzenju rastu. i to sa pdv nema veze

Мики

pre 12 godina

Ма шта ће то затуцаном народу? Чему потреба да се едукују и напредују? Само да је Фарме и Оро старлета и све је супер! Живео пинк менталитет и затуцаност!

Radnik Javor

pre 12 godina

Radim u Hotelu, Gazda nam je vec najavio da ce morati da zatvara jer smo i do sada bili na nuli...
Stvarno me plasi ova prica!!

dejan

pre 12 godina

Ove mere su zivi ocaj. Prvo, drzava, ministar ekonomije sa Jejla i svi koji imaju veze sa ekonomijom, treba da znaju da ce se budzet puniti kada se ukine monopol u Srbiji svake vrste. Ovim merama samo ce oziveti jos vise crno trziste koje je i ovako jako "zivahno" i bez ovih mera. Sada ce biti jos zivlje.

Vlada

pre 12 godina

Šta će nam kompjuteri? Političari ne znaju da ih koriste, a radnici u državnoj administraciji ne znaju ni internet da uključe.

aloPozga

pre 12 godina

Komentari da je oprema u Madjarskoj jevtinija nego kod nas ne stoje , ustvari kako se uzme. Evo pojasnjenja. U srbiji za monitor npr carina 15% + 8% pdv , za lap top 13+8 u madjarskoj 0+27 tako da su ove komponente kod nas jevtinije, lap top ili racunar desktop je kod nas garantujem jevtiniji nego bilo gde (pricamo o Evropi). Zvucnici ili štampač npr . u Srbiji 20% carina + 20% pdv u Madjarskoj 0+27. Mozda neki ne znaju , danas nemaju sve komponente kod nas poresku stopu od 8% , mnoga oprema je vec na 20% od ranije . Za televizor npr. je situacija ova druga 20+20 a kod komsija 0+27 i eto odkud jevtinije preko. Marze su kod nas male jer je promet mali. Drzava treba da podstice potrosnju, u ITsektoru konkurencija je velika i relativno zdrava, kao u retko kojoj oblasti u Srbiji i sa vecom potrosnjom marze bi pale za koji procenat i drzava bi vise zaradila, ovako zivi bili pa videli drzava ce imati manji prihod sa 20 nego sa 8%. Uništice konkurenciju pogotovu u malim gradovima i u malim sredinama , mnogi nece preziveti zimu i ostace bez posla.

Vlada Vladic

pre 12 godina

PDV na hotele u Hrvatskoj je 10%! U Crnoj gori 7%! Makedonija 5%.... EU. maximum 10%!!
Konkurentnost!? Ne, ovo znaci zatvaranje...

Milojko

pre 12 godina

Ovo je samo po sebi dovoljno glupo, kao i sve do sada navedene mere prema obicnom plebsu, da je svaki komentar toga suvisan. Ajde nedodirljiva kvazi aristokratijo, napred u super-bogacenje. Nikada necete biti prava drustvena elita, bedna vam je gluma i obrazovanje, a drskost bez granice. Obican svet ce biti jos siromasniji i gurnut na marginu dostojanstva - egzistencija je vec odavno neresiva. Posle cemo se pitati zasto su nam mladi zaostali u obrazovanju, ponasanju, kulutri... i sve to u skladu sa "Savrsenom Bolonjom". A kako i ne bi kada za sve to treba para, a mi vec odavno predstavljamo finansijski fenomen u svetu da trosimo vise nego sto je moguce. E, sada se vise nema odakle i kako.

Marko Fr.

pre 12 godina

Kako mislite da hotelijeri u Srbiji budu konkurentni, ako im je PDV duplo veci nego bilo gde u regionu!!!
U Nemackoj, gde zivim PDV na hotelske usluge je 7%!

koleM

pre 12 godina

Pre neko vreme su rekli "pomoćićemo IT", jedan ITovac je rekao "nemojte molim vas da nas pomažete, samo nas pustite na miru", bio je 100% u pravu.

joker

pre 12 godina

Koja je racunica drzave da sve kupujemo u Madjarskoj i umesto u nasoj drzavi devize ostavljamo u stranoj zemlji. Slicno je bilo kada smo kupovali polovne automobile u Sloveniji, Bosni pa onda u Crnoj Gori. Velika kolicina deviza koja se slije u Srbiju razlije se u druge zemlje. Zasto ne smanjimo cene i povecamo obrt, pa da ljudi iz drugih zemalja dolaze u Srbiju da kupuju i ostavljaju njihove devize kod nas ? Da li bi za nasu drzavu tako nesto bilo bolje ?

Dejan P

pre 12 godina

IT oprema u danasnje vreme treba da bud dostupna svima, dokle da kaskamo za svetom...Sto se tice povecanja pdv-a na hotelske usluge mislim da je to potpuno nepoznavanje turisticke industrije...Niza stopa smestaja omogucava razvoj mnogo drugih grana industrije koje ce direktno biti ugrozene ako zbog nekonkurentne cene bude dolazilo manje stranaca ali i domacih turista koji pored smestaja koriste i usluge prevoza, kafica,restorana, placaju aerodromske takse...totalno kontraproduktivno

Ivan V

pre 12 godina

Samo udarajte na IT struku, a mi cemo pokrenuti akciju da novac zaradjen u inostranstvu zadrzimo tamo 6 meseci - ni dolara u Srbiju - pa da vidimo je l to ovoj kvazi drzavi odgovara.

Lako cete sa pekarima, lekarima etc, ali za nasu struku vazi staro pravilo - imam robu (softver), prodam robu i ostane mi roba - nemam lager, ne treba mi magacin. I najvaznije - pare su mi tamo gde je najsigurnije.

Pa sad nek vam pekari i shloseri kupuju IT opremu u Srbiji.