Utorak, 27.08.2013.

21:01

Najveća srpska plata od piva

Sa prosečnom neto platom od čak 61.998 dinara, opština Apatin je u julu bila daleko ispred bilo koje druge opštine u Vojvodini.

Izvor: Novosti

Najveæa srpska plata od piva IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Nick

pre 10 godina

Statistika je cesto velika glupost. Kada covek vidi da je plata u Lazarevcu preko 62.000 pomislio bi da je to neko dobrostojece mesto, a ustvari nije tako, kao sto verovatno nije ni u Apatinu. Jer u Lazarevcu zivi oko 60.000 ljudi, a velike plate su u javnoj sluzbi i Kolubari, u kojima radi tek nekoliko stotina ljudi. Sta to rade ostali pa da prosek bude preko 62.000? Nego...kako je govorio Djindjic, neko jede meso, neko kupus, u proseku jedemo sarmu. Samo sto jedan koji jede meso se ponistava sa bar 5 onih koji jedu kupus, jer je njegova plata bar 5 puta veca.

Bane

pre 10 godina

U apatinskoj pivari su plate preko 60.000 to stoji,međutim ne rade svi u Pivari.Ostali rade za 20-25 hiljada,tuga i čemer kao i u ostatku Vojvodine,pri tom ogroman je broj nezaposlenih,ne znam kako se oni računaju u "prosek" verovatno se preskaču !

Excel

pre 10 godina

"...modus pokazuje koliko najveći broj stanovnika zarađuje."

Tacno. Znaci, treba se gledati NAJCESCE isplacena zarada, tj plata koja se najcesce pojavljuje. To je pravi pokazatelj. "Prosek" je mlacenje prazne slame i ne pokazuje nista. Pokazuje da neko zna da u Excelu sabere milion plata i podeli ih sa milion.

Kolubarac

pre 10 godina

Mogu nekako da shvatim za Apatin zbog pivare, ali nikako i za Lazarevac. Sta ima tamo, daj da se preselim...
(nm, 28. avgust 2013 07:08)

Xaxaxaxaxaxxa, druze pa jel ti sedis na usima a pritom nevidis.....

vulkan

pre 10 godina

Najvece plate su u korumpiranim drzavnim jaslama ............i naravno narkotici, zgrade nicu kao pecurke od prljavih para,i svi se smeju,pogledajte Kragujevac,pa i manja mesta S.Palanka,Topola ljudi bez i jednog radnog dana imaju po nekoliko lokala,kuca,stambene zgrade a policija,nista pisu saobracajne prekrsaje,i naravno saradjuju sa doticnim privrednicima,DOKLE VISE.

Bogdan

pre 10 godina

Treba ovi što su pisali tekst i ovi što su pravili statistiku i naravno ovaj naš šerif što kao sve zna da preispitaju i prošetaju gradom da vide kako se raja muči a ne reći imaju ovi u pivari.U pivari se radi i zasluženo se zarađuje plata pošto je nisu pokrali hoštapleri kao ostalih 20-tak fabrika koje su proizvodile i radile

A

pre 10 godina

Ne razumem ove sto pametuju o proseku pravdajuci ga recima, jedan moj drug, moj prijatelj, jedan covek....ima platu iznad proseka?! Pa u Vasem tekstu se dovoljno moze upoznati koliko ima "tih ljudi", ja znam njih na stotine koji imaju 20000 i ispod toga, a ne jedan moj ovaj ili onaj.E moji statisticari....

Ja

pre 10 godina

Iznad proseka@
Tacno tako, ali Vas iznad proseka ima sacica, a ovih od 20 000 ima na hiljade, to ne moze biti onda prosek! Ne znam kako imas toliku platu, a racunas prosek na taj nacin.

Vladimr

pre 10 godina

Apatin, Vrsac, ... bili su najobicnije kasabe u odnosu na Kikindu, a onda nam je voljena Srbija u saradnji sa bracom Rusima uzela 5o odsto od rente za naftu. Kao i svugde, i ovde "rade" samo opstinska uprava i javna preduzeca ... Da mi krenemo polako ... sto dalje od majcice Srbije

Sremac

pre 10 godina

Kako je u NS prosek 50.000 pa tako sto recimo i Beocin koji je u Sremu ulazi u Juznobacki okrug kada se vrsi obracun/prosek iako nema veze sa Backom...

Marko

pre 10 godina

Slučajno se razumem ponešto u ekonomiju i statistiku pa sam objavio par radova i u inostranstvu. Prosečna vrednost kod plata ili zarada je izuzetno relativna kategorija jer je raspon između maksimalne i minimalne vrednosti izuzetno velika i možete dobiti totalno iskrivljenu sliku. Zato se za utvrđivanje realnog stanja koristi pre modus kako bi se dobio podataka koji ima smisla tj. modus pokazuje koliko najveći broj stanovnika zarađuje, što je mnogo interesantniji podatak nego čist prosek. 10-15% zaposlenih koji izuzetno zarađuju može stvoriti iskrivljeni sliku o vrednosti zarada u celoj kompaniji, okrugu, državi! Zato se divim našim stručnjacima!

Krle

pre 10 godina

(borislav, 27. avgust 2013 22:12)

A ondai backa od Sremai Banata, ili neko misli da cemo da finansiramo te dve oblasti i njihov razvoj?

novosadjanin

pre 10 godina

Kakvav crni prosek, kakvi bakraci. Kod privatnika ako imas 400 evrica, car si. Naravno, na ozbiljnijim radnim mestima mozes dobiti i vise, ali ti je zato potrebno neverovatno cimanje. Dakle, veza, seme, razbijanje od posla, konstantan stres da ce ti neki stranacki gari maznuti radno mesto jer mu je onaj iznad tebe jaran i tako to. Nemojte novinari da pisete ovakve clanke kad mi to najbolje znamo jer nas najvise dotice. Jedina dobra stvar je sto moze da se zaradi radeci za strane kompanije putem svemocnog interneta, ali nema svako tu priliku i znanje.

razočarani

pre 10 godina

Ja radim u Apatinu,kod italijanskog poslodavca za 22.ooo,koji nam je trenutno dužan 5 plata,tako da nemojte da nasedate na koje "statistike" kojekakvih "statističara"....BRUKA I SRAMOTA!!!!!!!

mrmlj

pre 10 godina

@(bilo ko, 27. avgust 2013 21:43)
uzmi u obzir da svi koji rade u drzavnoj administraciji imaju vece plate od 30.000, da profesori u srednjim skolama (nadam se i u osnovnim) imaju vece plate od 30.000, da ljudi sa zavrsenim fakultetima koji su trenutno trazeni imaju kudikamo vece plate od 30.000...
ne rade svi "po prodavnicama, kod Kineza, na pijacama i na sličnim mestima".
jos jedno pitanje, na kom to faukltetu tvoj drug radi za 29.000din i koliko radi nedeljno?

@(borislav, 27. avgust 2013 22:12)
bitno da bi vam samima automatski bilo mnogo bolje, posto sami niste ni najmanje odgovorni za ovakvo stanje stvari, za sve je kriv veliki zli vuk u obliku beograda i ostatka srbije.

@(Kalkulator lazi, 27. avgust 2013 23:10)
ne, to sto je prosek 50.000 ne znaci da svi primamo platu od 45.000-55.000 nego da je prosek 50.000 a svi znamo kako se racuna prosek.

pera

pre 10 godina

zašto je tako "visok" prosek?pa zato što u statistiku ne ulaze one firme koje nisu na vreme isplatile zarade,a nezaposleni više nisu i statistika.koliko ljudi prima prosek i više od toga,tek onda ćemo videti presek socijalne karte u Srbiji.

Janer

pre 10 godina

@iznad proseka, a kako se onda dođe do računice da su u Baču zvanično prosečne zarade preko 40 000, postoje 4 od nekada 10 fabrika od kojih 2 rade sa 30% kapaciteta tj. sa manje od 100 zaposlednih sve ukupno, programera sa platom od preko 400 evra nema jer je mesto malo i poznaješ veliku većinu ljudi pogotovo ako se kao ja baviš time tako da se to može eliminisati odmah. Jedino što radi i gde se plate redovno dobijau je zgrada opštone gde Opštinska uprava i republički organi imaju od 30 000 do 100 000 dinara plate i 3 ekspoziture od banaka gde po jedna osoba verovatno ima preko 60 000. Plate zaposlenima u kineskim radnjama je 10 000, u prodavnicama ne prelazi 30 000, a najčešće je oko 20 000 do 25 000, a broj takvinj ljudi daleko premašuje broj svih ostalih zaposlenih. Jednostavno su podaci lažni i nafilovani da se prikrije stvarno stanje na terenu i kako ustvari ljudi žive.

novosadjanin

pre 10 godina

(bilo ko, 27. avgust 2013 21:43)

Sve je to relativno.Moj drug na Gradjevinskom faxu u NS radi kao asistent ima 55 000... Ja kao gradjevinski inzenjer sa licencom imam 109 000. Nekoliko poznanika koji rade sa cigaretama imaju 120-130 000. Da sada ne govorim o bankarima ili advokatima. Takav jedan koji radi sa cigaretama izvuce cetvoro koji imaju po 20 000 i onda se dobije prosek od 45-50 000.
Jedan kolega radi neke projekte za Emirate, ima 5-6 000 evra, on vuce nas 10-15 za taj prosek. Prosek nazalost prima 5-10%.

Iznad proseka

pre 10 godina

@bilo ko,

Tacno je da mnogi rade za 20-ak hiljada dinara. Ali recimo moja plata je 165 000 dinara (pozicija Software Engineer u jednoj stranoj firmi, sa 10 godina iskustva ). Moj sef ima preko 2000 EUR. Moj drug radi u banci za 1100 EUR. Jos jedan drug radi u banci na visokom polozaju (jedan od direktora) za 3500 EUR. Inace, posto sam programmer sve moje kolege zaradjuju u rasponu od 500 EUR - 2000 EUR (da, raspon je bas veliki). Eto kako se dodje do proseka od 50-ak hiljada dinara.

jbg

pre 10 godina

Statistika ti je cudna stvar i lako se manipulise njome....radi se o tome da se npr iz svake branse tipa iz javnog sektora uzme prosek plate tipa direktor ti ima 100000 to je prvi sektor... neki policajac ima 30000 to je drugi sektor... i radnici kao ti imaju 20000!E sad druga je stvar sto je tih sa 20000 mnogo vise.... ali mi svi u proseku imamo platu 45000,,, eto tako

Kalkulator lazi

pre 10 godina

Posto sam radio u pivari koja se pominje, mozda je U NJOJ prosek 62.000 din. Nikako u Apatinu.

Drugo, kako je neko vec rekao, ovo je postalo besmisleno. Ovo nema veze sa statistikom i prikazom stanja. Kad neko kaze prosecna plata je npr 50.000, to bi trebalo da znaci da svi primamo od 45.000-55.000 -- a to nema veze s vezom, vec se prave nevesti pa sabiraju platu direktora i spremacice i onda dele sa 2. Pa fala bogu da je "prosek" 50.000, iako ni direktor ni spremacica ne dobijaju toliko!

Lolo

pre 10 godina

Ali ajde napišite koji procenat radno sposobnih ljudi u Apatinu da se dobije prava slika stanja u gradu a ne da se od statistike pravi ku.va, jer se ovako stvara lažna slika da se u Apatinu dobro zivi...

Pera ložač

pre 10 godina

Statistika ima smisla kada je uzorak veliki, a ovakav način kako se kod nas meri prosek plata u nekoj opštini niko ne može ozbiljno da prihvati. Uzimaju se u obzir velike firme i plate u državnoj službi. Mala privreda se ne računa, poljoprivrednici se ne računaju, nezaposleni... itd...
Neka bude da u Apatinu u pivari radi 1000 ljudi i još toliko u državnoj službi šta je sa svim ostalim građanima te opštine. Nekada se računao bruto prosek primanja po glavi stanovnika i to je nešto i moglo da pokaže o stanju u nekom gradu ili opštini. Ovakve informacije su samo delimični prikaz stanja i nemaju nikakvo značenje, ni ekonomsko ni socijalno. Kada bi pomenuli koliki je uzorak ljudi uzet u obzir pri ovakvim ispitivanjima bili bi smešni, a smešni su i ovako. Ovih dana u Skupšini rekoše da nemaju podatke koliko ljudi radi u državnoj administraciji. Dosta sam pisao a ovi što istražuju ionako ovo neće da čitaju pa i nema svrhe gubiti vreme.
PS. U pojedinim opštinama na jugu Srbije jedini zaposleni su oni koji rade u državnoj službi i kakav je onda podatak kada se meri plata par stotina ljudi a ignoriše "0" primanja većinskog dela stanovništva.

bilo ko

pre 10 godina

Može li neko da mi objasni kako se dolazi do podatka zvani "prosečna plata"? Ja živim u Novom Sadu, imam platu 22000 dinara a moja devojka 19000. Niko koga ja poznajem nema platu veću od 30000 dinara. Drug mi je asistent na fakultetu i zarađuje 29000 mesečno. Kako se onda dolazi do te računice da je u NS prosečna plata 50000 dinara? Recite mi koja su to zanimanja toliko plaćena pa da zahvaljujući njima prosek bude 50000? Ako uzmete u obzir da masa zaposlenih otpada na radnike po prodavnicama, kod Kineza, na pijacama i na sličnim mestima gde su plate oko 15000-20000 dinara, onda je potrebno isto toliko radnih mesta sa platama 70000-80000 da bi stigli do tog proseka. O čemu se radi?

bilo ko

pre 10 godina

Može li neko da mi objasni kako se dolazi do podatka zvani "prosečna plata"? Ja živim u Novom Sadu, imam platu 22000 dinara a moja devojka 19000. Niko koga ja poznajem nema platu veću od 30000 dinara. Drug mi je asistent na fakultetu i zarađuje 29000 mesečno. Kako se onda dolazi do te računice da je u NS prosečna plata 50000 dinara? Recite mi koja su to zanimanja toliko plaćena pa da zahvaljujući njima prosek bude 50000? Ako uzmete u obzir da masa zaposlenih otpada na radnike po prodavnicama, kod Kineza, na pijacama i na sličnim mestima gde su plate oko 15000-20000 dinara, onda je potrebno isto toliko radnih mesta sa platama 70000-80000 da bi stigli do tog proseka. O čemu se radi?

Lolo

pre 10 godina

Ali ajde napišite koji procenat radno sposobnih ljudi u Apatinu da se dobije prava slika stanja u gradu a ne da se od statistike pravi ku.va, jer se ovako stvara lažna slika da se u Apatinu dobro zivi...

Iznad proseka

pre 10 godina

@bilo ko,

Tacno je da mnogi rade za 20-ak hiljada dinara. Ali recimo moja plata je 165 000 dinara (pozicija Software Engineer u jednoj stranoj firmi, sa 10 godina iskustva ). Moj sef ima preko 2000 EUR. Moj drug radi u banci za 1100 EUR. Jos jedan drug radi u banci na visokom polozaju (jedan od direktora) za 3500 EUR. Inace, posto sam programmer sve moje kolege zaradjuju u rasponu od 500 EUR - 2000 EUR (da, raspon je bas veliki). Eto kako se dodje do proseka od 50-ak hiljada dinara.

Pera ložač

pre 10 godina

Statistika ima smisla kada je uzorak veliki, a ovakav način kako se kod nas meri prosek plata u nekoj opštini niko ne može ozbiljno da prihvati. Uzimaju se u obzir velike firme i plate u državnoj službi. Mala privreda se ne računa, poljoprivrednici se ne računaju, nezaposleni... itd...
Neka bude da u Apatinu u pivari radi 1000 ljudi i još toliko u državnoj službi šta je sa svim ostalim građanima te opštine. Nekada se računao bruto prosek primanja po glavi stanovnika i to je nešto i moglo da pokaže o stanju u nekom gradu ili opštini. Ovakve informacije su samo delimični prikaz stanja i nemaju nikakvo značenje, ni ekonomsko ni socijalno. Kada bi pomenuli koliki je uzorak ljudi uzet u obzir pri ovakvim ispitivanjima bili bi smešni, a smešni su i ovako. Ovih dana u Skupšini rekoše da nemaju podatke koliko ljudi radi u državnoj administraciji. Dosta sam pisao a ovi što istražuju ionako ovo neće da čitaju pa i nema svrhe gubiti vreme.
PS. U pojedinim opštinama na jugu Srbije jedini zaposleni su oni koji rade u državnoj službi i kakav je onda podatak kada se meri plata par stotina ljudi a ignoriše "0" primanja većinskog dela stanovništva.

Kalkulator lazi

pre 10 godina

Posto sam radio u pivari koja se pominje, mozda je U NJOJ prosek 62.000 din. Nikako u Apatinu.

Drugo, kako je neko vec rekao, ovo je postalo besmisleno. Ovo nema veze sa statistikom i prikazom stanja. Kad neko kaze prosecna plata je npr 50.000, to bi trebalo da znaci da svi primamo od 45.000-55.000 -- a to nema veze s vezom, vec se prave nevesti pa sabiraju platu direktora i spremacice i onda dele sa 2. Pa fala bogu da je "prosek" 50.000, iako ni direktor ni spremacica ne dobijaju toliko!

jbg

pre 10 godina

Statistika ti je cudna stvar i lako se manipulise njome....radi se o tome da se npr iz svake branse tipa iz javnog sektora uzme prosek plate tipa direktor ti ima 100000 to je prvi sektor... neki policajac ima 30000 to je drugi sektor... i radnici kao ti imaju 20000!E sad druga je stvar sto je tih sa 20000 mnogo vise.... ali mi svi u proseku imamo platu 45000,,, eto tako

razočarani

pre 10 godina

Ja radim u Apatinu,kod italijanskog poslodavca za 22.ooo,koji nam je trenutno dužan 5 plata,tako da nemojte da nasedate na koje "statistike" kojekakvih "statističara"....BRUKA I SRAMOTA!!!!!!!

novosadjanin

pre 10 godina

(bilo ko, 27. avgust 2013 21:43)

Sve je to relativno.Moj drug na Gradjevinskom faxu u NS radi kao asistent ima 55 000... Ja kao gradjevinski inzenjer sa licencom imam 109 000. Nekoliko poznanika koji rade sa cigaretama imaju 120-130 000. Da sada ne govorim o bankarima ili advokatima. Takav jedan koji radi sa cigaretama izvuce cetvoro koji imaju po 20 000 i onda se dobije prosek od 45-50 000.
Jedan kolega radi neke projekte za Emirate, ima 5-6 000 evra, on vuce nas 10-15 za taj prosek. Prosek nazalost prima 5-10%.

Marko

pre 10 godina

Slučajno se razumem ponešto u ekonomiju i statistiku pa sam objavio par radova i u inostranstvu. Prosečna vrednost kod plata ili zarada je izuzetno relativna kategorija jer je raspon između maksimalne i minimalne vrednosti izuzetno velika i možete dobiti totalno iskrivljenu sliku. Zato se za utvrđivanje realnog stanja koristi pre modus kako bi se dobio podataka koji ima smisla tj. modus pokazuje koliko najveći broj stanovnika zarađuje, što je mnogo interesantniji podatak nego čist prosek. 10-15% zaposlenih koji izuzetno zarađuju može stvoriti iskrivljeni sliku o vrednosti zarada u celoj kompaniji, okrugu, državi! Zato se divim našim stručnjacima!

novosadjanin

pre 10 godina

Kakvav crni prosek, kakvi bakraci. Kod privatnika ako imas 400 evrica, car si. Naravno, na ozbiljnijim radnim mestima mozes dobiti i vise, ali ti je zato potrebno neverovatno cimanje. Dakle, veza, seme, razbijanje od posla, konstantan stres da ce ti neki stranacki gari maznuti radno mesto jer mu je onaj iznad tebe jaran i tako to. Nemojte novinari da pisete ovakve clanke kad mi to najbolje znamo jer nas najvise dotice. Jedina dobra stvar je sto moze da se zaradi radeci za strane kompanije putem svemocnog interneta, ali nema svako tu priliku i znanje.

Vladimr

pre 10 godina

Apatin, Vrsac, ... bili su najobicnije kasabe u odnosu na Kikindu, a onda nam je voljena Srbija u saradnji sa bracom Rusima uzela 5o odsto od rente za naftu. Kao i svugde, i ovde "rade" samo opstinska uprava i javna preduzeca ... Da mi krenemo polako ... sto dalje od majcice Srbije

Ja

pre 10 godina

Iznad proseka@
Tacno tako, ali Vas iznad proseka ima sacica, a ovih od 20 000 ima na hiljade, to ne moze biti onda prosek! Ne znam kako imas toliku platu, a racunas prosek na taj nacin.

vulkan

pre 10 godina

Najvece plate su u korumpiranim drzavnim jaslama ............i naravno narkotici, zgrade nicu kao pecurke od prljavih para,i svi se smeju,pogledajte Kragujevac,pa i manja mesta S.Palanka,Topola ljudi bez i jednog radnog dana imaju po nekoliko lokala,kuca,stambene zgrade a policija,nista pisu saobracajne prekrsaje,i naravno saradjuju sa doticnim privrednicima,DOKLE VISE.

A

pre 10 godina

Ne razumem ove sto pametuju o proseku pravdajuci ga recima, jedan moj drug, moj prijatelj, jedan covek....ima platu iznad proseka?! Pa u Vasem tekstu se dovoljno moze upoznati koliko ima "tih ljudi", ja znam njih na stotine koji imaju 20000 i ispod toga, a ne jedan moj ovaj ili onaj.E moji statisticari....

mrmlj

pre 10 godina

@(bilo ko, 27. avgust 2013 21:43)
uzmi u obzir da svi koji rade u drzavnoj administraciji imaju vece plate od 30.000, da profesori u srednjim skolama (nadam se i u osnovnim) imaju vece plate od 30.000, da ljudi sa zavrsenim fakultetima koji su trenutno trazeni imaju kudikamo vece plate od 30.000...
ne rade svi "po prodavnicama, kod Kineza, na pijacama i na sličnim mestima".
jos jedno pitanje, na kom to faukltetu tvoj drug radi za 29.000din i koliko radi nedeljno?

@(borislav, 27. avgust 2013 22:12)
bitno da bi vam samima automatski bilo mnogo bolje, posto sami niste ni najmanje odgovorni za ovakvo stanje stvari, za sve je kriv veliki zli vuk u obliku beograda i ostatka srbije.

@(Kalkulator lazi, 27. avgust 2013 23:10)
ne, to sto je prosek 50.000 ne znaci da svi primamo platu od 45.000-55.000 nego da je prosek 50.000 a svi znamo kako se racuna prosek.

Janer

pre 10 godina

@iznad proseka, a kako se onda dođe do računice da su u Baču zvanično prosečne zarade preko 40 000, postoje 4 od nekada 10 fabrika od kojih 2 rade sa 30% kapaciteta tj. sa manje od 100 zaposlednih sve ukupno, programera sa platom od preko 400 evra nema jer je mesto malo i poznaješ veliku većinu ljudi pogotovo ako se kao ja baviš time tako da se to može eliminisati odmah. Jedino što radi i gde se plate redovno dobijau je zgrada opštone gde Opštinska uprava i republički organi imaju od 30 000 do 100 000 dinara plate i 3 ekspoziture od banaka gde po jedna osoba verovatno ima preko 60 000. Plate zaposlenima u kineskim radnjama je 10 000, u prodavnicama ne prelazi 30 000, a najčešće je oko 20 000 do 25 000, a broj takvinj ljudi daleko premašuje broj svih ostalih zaposlenih. Jednostavno su podaci lažni i nafilovani da se prikrije stvarno stanje na terenu i kako ustvari ljudi žive.

pera

pre 10 godina

zašto je tako "visok" prosek?pa zato što u statistiku ne ulaze one firme koje nisu na vreme isplatile zarade,a nezaposleni više nisu i statistika.koliko ljudi prima prosek i više od toga,tek onda ćemo videti presek socijalne karte u Srbiji.

Bogdan

pre 10 godina

Treba ovi što su pisali tekst i ovi što su pravili statistiku i naravno ovaj naš šerif što kao sve zna da preispitaju i prošetaju gradom da vide kako se raja muči a ne reći imaju ovi u pivari.U pivari se radi i zasluženo se zarađuje plata pošto je nisu pokrali hoštapleri kao ostalih 20-tak fabrika koje su proizvodile i radile

Sremac

pre 10 godina

Kako je u NS prosek 50.000 pa tako sto recimo i Beocin koji je u Sremu ulazi u Juznobacki okrug kada se vrsi obracun/prosek iako nema veze sa Backom...

Excel

pre 10 godina

"...modus pokazuje koliko najveći broj stanovnika zarađuje."

Tacno. Znaci, treba se gledati NAJCESCE isplacena zarada, tj plata koja se najcesce pojavljuje. To je pravi pokazatelj. "Prosek" je mlacenje prazne slame i ne pokazuje nista. Pokazuje da neko zna da u Excelu sabere milion plata i podeli ih sa milion.

Bane

pre 10 godina

U apatinskoj pivari su plate preko 60.000 to stoji,međutim ne rade svi u Pivari.Ostali rade za 20-25 hiljada,tuga i čemer kao i u ostatku Vojvodine,pri tom ogroman je broj nezaposlenih,ne znam kako se oni računaju u "prosek" verovatno se preskaču !

Krle

pre 10 godina

(borislav, 27. avgust 2013 22:12)

A ondai backa od Sremai Banata, ili neko misli da cemo da finansiramo te dve oblasti i njihov razvoj?

Kolubarac

pre 10 godina

Mogu nekako da shvatim za Apatin zbog pivare, ali nikako i za Lazarevac. Sta ima tamo, daj da se preselim...
(nm, 28. avgust 2013 07:08)

Xaxaxaxaxaxxa, druze pa jel ti sedis na usima a pritom nevidis.....

Nick

pre 10 godina

Statistika je cesto velika glupost. Kada covek vidi da je plata u Lazarevcu preko 62.000 pomislio bi da je to neko dobrostojece mesto, a ustvari nije tako, kao sto verovatno nije ni u Apatinu. Jer u Lazarevcu zivi oko 60.000 ljudi, a velike plate su u javnoj sluzbi i Kolubari, u kojima radi tek nekoliko stotina ljudi. Sta to rade ostali pa da prosek bude preko 62.000? Nego...kako je govorio Djindjic, neko jede meso, neko kupus, u proseku jedemo sarmu. Samo sto jedan koji jede meso se ponistava sa bar 5 onih koji jedu kupus, jer je njegova plata bar 5 puta veca.

bilo ko

pre 10 godina

Može li neko da mi objasni kako se dolazi do podatka zvani "prosečna plata"? Ja živim u Novom Sadu, imam platu 22000 dinara a moja devojka 19000. Niko koga ja poznajem nema platu veću od 30000 dinara. Drug mi je asistent na fakultetu i zarađuje 29000 mesečno. Kako se onda dolazi do te računice da je u NS prosečna plata 50000 dinara? Recite mi koja su to zanimanja toliko plaćena pa da zahvaljujući njima prosek bude 50000? Ako uzmete u obzir da masa zaposlenih otpada na radnike po prodavnicama, kod Kineza, na pijacama i na sličnim mestima gde su plate oko 15000-20000 dinara, onda je potrebno isto toliko radnih mesta sa platama 70000-80000 da bi stigli do tog proseka. O čemu se radi?

Iznad proseka

pre 10 godina

@bilo ko,

Tacno je da mnogi rade za 20-ak hiljada dinara. Ali recimo moja plata je 165 000 dinara (pozicija Software Engineer u jednoj stranoj firmi, sa 10 godina iskustva ). Moj sef ima preko 2000 EUR. Moj drug radi u banci za 1100 EUR. Jos jedan drug radi u banci na visokom polozaju (jedan od direktora) za 3500 EUR. Inace, posto sam programmer sve moje kolege zaradjuju u rasponu od 500 EUR - 2000 EUR (da, raspon je bas veliki). Eto kako se dodje do proseka od 50-ak hiljada dinara.

Vladimr

pre 10 godina

Apatin, Vrsac, ... bili su najobicnije kasabe u odnosu na Kikindu, a onda nam je voljena Srbija u saradnji sa bracom Rusima uzela 5o odsto od rente za naftu. Kao i svugde, i ovde "rade" samo opstinska uprava i javna preduzeca ... Da mi krenemo polako ... sto dalje od majcice Srbije

jbg

pre 10 godina

Statistika ti je cudna stvar i lako se manipulise njome....radi se o tome da se npr iz svake branse tipa iz javnog sektora uzme prosek plate tipa direktor ti ima 100000 to je prvi sektor... neki policajac ima 30000 to je drugi sektor... i radnici kao ti imaju 20000!E sad druga je stvar sto je tih sa 20000 mnogo vise.... ali mi svi u proseku imamo platu 45000,,, eto tako

Pera ložač

pre 10 godina

Statistika ima smisla kada je uzorak veliki, a ovakav način kako se kod nas meri prosek plata u nekoj opštini niko ne može ozbiljno da prihvati. Uzimaju se u obzir velike firme i plate u državnoj službi. Mala privreda se ne računa, poljoprivrednici se ne računaju, nezaposleni... itd...
Neka bude da u Apatinu u pivari radi 1000 ljudi i još toliko u državnoj službi šta je sa svim ostalim građanima te opštine. Nekada se računao bruto prosek primanja po glavi stanovnika i to je nešto i moglo da pokaže o stanju u nekom gradu ili opštini. Ovakve informacije su samo delimični prikaz stanja i nemaju nikakvo značenje, ni ekonomsko ni socijalno. Kada bi pomenuli koliki je uzorak ljudi uzet u obzir pri ovakvim ispitivanjima bili bi smešni, a smešni su i ovako. Ovih dana u Skupšini rekoše da nemaju podatke koliko ljudi radi u državnoj administraciji. Dosta sam pisao a ovi što istražuju ionako ovo neće da čitaju pa i nema svrhe gubiti vreme.
PS. U pojedinim opštinama na jugu Srbije jedini zaposleni su oni koji rade u državnoj službi i kakav je onda podatak kada se meri plata par stotina ljudi a ignoriše "0" primanja većinskog dela stanovništva.

Kalkulator lazi

pre 10 godina

Posto sam radio u pivari koja se pominje, mozda je U NJOJ prosek 62.000 din. Nikako u Apatinu.

Drugo, kako je neko vec rekao, ovo je postalo besmisleno. Ovo nema veze sa statistikom i prikazom stanja. Kad neko kaze prosecna plata je npr 50.000, to bi trebalo da znaci da svi primamo od 45.000-55.000 -- a to nema veze s vezom, vec se prave nevesti pa sabiraju platu direktora i spremacice i onda dele sa 2. Pa fala bogu da je "prosek" 50.000, iako ni direktor ni spremacica ne dobijaju toliko!

Lolo

pre 10 godina

Ali ajde napišite koji procenat radno sposobnih ljudi u Apatinu da se dobije prava slika stanja u gradu a ne da se od statistike pravi ku.va, jer se ovako stvara lažna slika da se u Apatinu dobro zivi...

mrmlj

pre 10 godina

@(bilo ko, 27. avgust 2013 21:43)
uzmi u obzir da svi koji rade u drzavnoj administraciji imaju vece plate od 30.000, da profesori u srednjim skolama (nadam se i u osnovnim) imaju vece plate od 30.000, da ljudi sa zavrsenim fakultetima koji su trenutno trazeni imaju kudikamo vece plate od 30.000...
ne rade svi "po prodavnicama, kod Kineza, na pijacama i na sličnim mestima".
jos jedno pitanje, na kom to faukltetu tvoj drug radi za 29.000din i koliko radi nedeljno?

@(borislav, 27. avgust 2013 22:12)
bitno da bi vam samima automatski bilo mnogo bolje, posto sami niste ni najmanje odgovorni za ovakvo stanje stvari, za sve je kriv veliki zli vuk u obliku beograda i ostatka srbije.

@(Kalkulator lazi, 27. avgust 2013 23:10)
ne, to sto je prosek 50.000 ne znaci da svi primamo platu od 45.000-55.000 nego da je prosek 50.000 a svi znamo kako se racuna prosek.

Sremac

pre 10 godina

Kako je u NS prosek 50.000 pa tako sto recimo i Beocin koji je u Sremu ulazi u Juznobacki okrug kada se vrsi obracun/prosek iako nema veze sa Backom...

Krle

pre 10 godina

(borislav, 27. avgust 2013 22:12)

A ondai backa od Sremai Banata, ili neko misli da cemo da finansiramo te dve oblasti i njihov razvoj?

novosadjanin

pre 10 godina

(bilo ko, 27. avgust 2013 21:43)

Sve je to relativno.Moj drug na Gradjevinskom faxu u NS radi kao asistent ima 55 000... Ja kao gradjevinski inzenjer sa licencom imam 109 000. Nekoliko poznanika koji rade sa cigaretama imaju 120-130 000. Da sada ne govorim o bankarima ili advokatima. Takav jedan koji radi sa cigaretama izvuce cetvoro koji imaju po 20 000 i onda se dobije prosek od 45-50 000.
Jedan kolega radi neke projekte za Emirate, ima 5-6 000 evra, on vuce nas 10-15 za taj prosek. Prosek nazalost prima 5-10%.

Janer

pre 10 godina

@iznad proseka, a kako se onda dođe do računice da su u Baču zvanično prosečne zarade preko 40 000, postoje 4 od nekada 10 fabrika od kojih 2 rade sa 30% kapaciteta tj. sa manje od 100 zaposlednih sve ukupno, programera sa platom od preko 400 evra nema jer je mesto malo i poznaješ veliku većinu ljudi pogotovo ako se kao ja baviš time tako da se to može eliminisati odmah. Jedino što radi i gde se plate redovno dobijau je zgrada opštone gde Opštinska uprava i republički organi imaju od 30 000 do 100 000 dinara plate i 3 ekspoziture od banaka gde po jedna osoba verovatno ima preko 60 000. Plate zaposlenima u kineskim radnjama je 10 000, u prodavnicama ne prelazi 30 000, a najčešće je oko 20 000 do 25 000, a broj takvinj ljudi daleko premašuje broj svih ostalih zaposlenih. Jednostavno su podaci lažni i nafilovani da se prikrije stvarno stanje na terenu i kako ustvari ljudi žive.

pera

pre 10 godina

zašto je tako "visok" prosek?pa zato što u statistiku ne ulaze one firme koje nisu na vreme isplatile zarade,a nezaposleni više nisu i statistika.koliko ljudi prima prosek i više od toga,tek onda ćemo videti presek socijalne karte u Srbiji.

novosadjanin

pre 10 godina

Kakvav crni prosek, kakvi bakraci. Kod privatnika ako imas 400 evrica, car si. Naravno, na ozbiljnijim radnim mestima mozes dobiti i vise, ali ti je zato potrebno neverovatno cimanje. Dakle, veza, seme, razbijanje od posla, konstantan stres da ce ti neki stranacki gari maznuti radno mesto jer mu je onaj iznad tebe jaran i tako to. Nemojte novinari da pisete ovakve clanke kad mi to najbolje znamo jer nas najvise dotice. Jedina dobra stvar je sto moze da se zaradi radeci za strane kompanije putem svemocnog interneta, ali nema svako tu priliku i znanje.

Ja

pre 10 godina

Iznad proseka@
Tacno tako, ali Vas iznad proseka ima sacica, a ovih od 20 000 ima na hiljade, to ne moze biti onda prosek! Ne znam kako imas toliku platu, a racunas prosek na taj nacin.

vulkan

pre 10 godina

Najvece plate su u korumpiranim drzavnim jaslama ............i naravno narkotici, zgrade nicu kao pecurke od prljavih para,i svi se smeju,pogledajte Kragujevac,pa i manja mesta S.Palanka,Topola ljudi bez i jednog radnog dana imaju po nekoliko lokala,kuca,stambene zgrade a policija,nista pisu saobracajne prekrsaje,i naravno saradjuju sa doticnim privrednicima,DOKLE VISE.

Bane

pre 10 godina

U apatinskoj pivari su plate preko 60.000 to stoji,međutim ne rade svi u Pivari.Ostali rade za 20-25 hiljada,tuga i čemer kao i u ostatku Vojvodine,pri tom ogroman je broj nezaposlenih,ne znam kako se oni računaju u "prosek" verovatno se preskaču !

razočarani

pre 10 godina

Ja radim u Apatinu,kod italijanskog poslodavca za 22.ooo,koji nam je trenutno dužan 5 plata,tako da nemojte da nasedate na koje "statistike" kojekakvih "statističara"....BRUKA I SRAMOTA!!!!!!!

Marko

pre 10 godina

Slučajno se razumem ponešto u ekonomiju i statistiku pa sam objavio par radova i u inostranstvu. Prosečna vrednost kod plata ili zarada je izuzetno relativna kategorija jer je raspon između maksimalne i minimalne vrednosti izuzetno velika i možete dobiti totalno iskrivljenu sliku. Zato se za utvrđivanje realnog stanja koristi pre modus kako bi se dobio podataka koji ima smisla tj. modus pokazuje koliko najveći broj stanovnika zarađuje, što je mnogo interesantniji podatak nego čist prosek. 10-15% zaposlenih koji izuzetno zarađuju može stvoriti iskrivljeni sliku o vrednosti zarada u celoj kompaniji, okrugu, državi! Zato se divim našim stručnjacima!

A

pre 10 godina

Ne razumem ove sto pametuju o proseku pravdajuci ga recima, jedan moj drug, moj prijatelj, jedan covek....ima platu iznad proseka?! Pa u Vasem tekstu se dovoljno moze upoznati koliko ima "tih ljudi", ja znam njih na stotine koji imaju 20000 i ispod toga, a ne jedan moj ovaj ili onaj.E moji statisticari....

Bogdan

pre 10 godina

Treba ovi što su pisali tekst i ovi što su pravili statistiku i naravno ovaj naš šerif što kao sve zna da preispitaju i prošetaju gradom da vide kako se raja muči a ne reći imaju ovi u pivari.U pivari se radi i zasluženo se zarađuje plata pošto je nisu pokrali hoštapleri kao ostalih 20-tak fabrika koje su proizvodile i radile

Kolubarac

pre 10 godina

Mogu nekako da shvatim za Apatin zbog pivare, ali nikako i za Lazarevac. Sta ima tamo, daj da se preselim...
(nm, 28. avgust 2013 07:08)

Xaxaxaxaxaxxa, druze pa jel ti sedis na usima a pritom nevidis.....

Excel

pre 10 godina

"...modus pokazuje koliko najveći broj stanovnika zarađuje."

Tacno. Znaci, treba se gledati NAJCESCE isplacena zarada, tj plata koja se najcesce pojavljuje. To je pravi pokazatelj. "Prosek" je mlacenje prazne slame i ne pokazuje nista. Pokazuje da neko zna da u Excelu sabere milion plata i podeli ih sa milion.

Nick

pre 10 godina

Statistika je cesto velika glupost. Kada covek vidi da je plata u Lazarevcu preko 62.000 pomislio bi da je to neko dobrostojece mesto, a ustvari nije tako, kao sto verovatno nije ni u Apatinu. Jer u Lazarevcu zivi oko 60.000 ljudi, a velike plate su u javnoj sluzbi i Kolubari, u kojima radi tek nekoliko stotina ljudi. Sta to rade ostali pa da prosek bude preko 62.000? Nego...kako je govorio Djindjic, neko jede meso, neko kupus, u proseku jedemo sarmu. Samo sto jedan koji jede meso se ponistava sa bar 5 onih koji jedu kupus, jer je njegova plata bar 5 puta veca.