Ponedeljak, 29.07.2013.

13:19

Ime “Jat” odlazi u istoriju

Potvrđeno je da “Jat” odlazi u istoriju, novo ime srpske nacionalne avio-kompanije biće “Er Srbija” (Air Serbia), piše sajt <a href="http://tangosix.rs/2013/29/07/ime-jat-odlazi-u-istoriju-prva-dva-a319-stizu-u-wet-lease-u/" class="text-link" target= "_blank">Tangosix.rs</a>.

Izvor: Tango Six

Ime “Jat” odlazi u istoriju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

103 Komentari

Sortiraj po:

Iv.

pre 10 godina

@ Ritter
Totalno duhovit komentar :)
Sa jedne strane si u pravu, Jat kao ime nema nacionalno obelezje, pa samim tim ukoliko bi se razvila dobra strategija i uz dovoljno novca, mogao bi da postene exYU glavni carrier. Princip slican skandinavskom SAS-u. Sa druge strane, JAT kao ime je poznato samo u regionu, i nema razloga ne brendirati Srbiju. Pa neka mamlazi i mesaju sa Sirijom i Sibirom (vidim iskustva su nam slicna, ali ja obicno odgovim ''ma níje problem, mnogi danas ne poznaju osnove geografije :)''
Sto se tice imena aerodroma, zasto da ne, vecina svetskih aerodroma ima naziv, a ako Bog da, mozda cemo jednog dana biti razvijena svetska metropola, pa cemo imati dva aerodroma u Beogradu

Ritter

pre 10 godina

PO meni prvo ima beogradskog aerodroma nije trebalo menjati, svaka cast Nikoli Tesli ali Beograd je ime samo po sebi, medjunarodni kod aerodroma je i dalje BEG sto je i logicno a ne NIK ili NIT ili sta ti ja znam, jer ne postoji jos 3 Beograda u kraju (istina postoje u USA ali nemaju kod BEG). Drugo JAT je firma koju smo nasledili od bivse Jugoslavije (od koje su se svi otcepili pa ostala samo Srbija) medjutim iako ne postoji Jugoslavija, Juzni Sloveni postoje postoje i dalje kao grupa naroda na Balkanu bez ikakve veze sa nostalgijom vec iskljucivo sa tendencijom da zelimo poslujemo sa svim Juznim Slovenima i sire a ne samo sa Srbima. Trece sto vec par komentatora rece JAT je brend i svi znaju za JAT, a za Srbiju mozda smao po ratovima 90tih i Novaku Djokovicu. Po toj logici mogli ste ga nazvati i Djoka Airlines ili Air Djoka, italijanski Air Giocca (Vic, Sala) a sve zato da ga ne bi mesali sa Sirijom i Sibirijom. Na kraju sto zemljak Madjar rece, sredite vi autobuse i parkinge a za ime cemo lako.

Zadovoljan

pre 10 godina

@RaDE

O kakvim akcijama zaposlenih govoris? Akcije su udeo u vlasnistvu, a JAT Airways je propalo preduzece. Kad imas vlasnistvo nad propalom firmom, onda nemas nista.

JAT je od stecaja spasila drzava, dotacijama iz budzeta. Dakle, vlasnistvo nad JAT akcijama smo preuzeli mi, poreski obveznici.

Evo ja se svojih akcija u JAT-u odricem. Da se Air Srbij-om vozim bezbedno i udobno, i da mi se skinu sa grbace sto se tice vecitih dinacija iz budzeta, pa sam zadovoljan.

profesionalac

pre 10 godina

Ja ne verujem da ljudi i dalje smatraju ime JAT kao neki brend,da se radi o kompaniji koja je makar u nekom segmentu poslovanja uspesna pa i da razumem.I u najbolje vreme JAT je pravio gubitke i opstajao na trzistu samo uz pomoc drzave,odnosno poreskih obveznika a o poslovanju u poslednjih 20ak godina ne zelim ni da trosim reci.Sto se tice "tradicije" samo pogledajte listu najboljih aviokompanija danasnjice,polovina nije ni postojala pre 15 godina.Sad kad imamo sansu da se stvarno nesto pozitivno desi u ovom segmentu privrede vecinu ovde muci ime kompanije,nek se bre zove i BRB AIR,i nek je stranci zovu i SH*T AIR,kakve to veze ima ako necete leteti krsinama i ako vam pice koje ste platili nece doneti nadrndana bakica i da se stvarno finansira od svojih realnih prihoda a ne od mojih!

nema deda mraza

pre 10 godina

sta ja znam,
sasvim sam siguran da su jugoslaviju napravili najveci srbi toga vremena, pre tita.

tipicno srpski, negira ono sto sam zase.e

s t v

pre 10 godina

Slazem se, JAT je prepoznatljivo ime i ne treba ga se odreci bez potrebe.
(Mol, 29. jul 2013 22:30)

Kao i zaštitne boje: plavo-belo-crvena.
Jeste li vi normalni? Brend? Treba li da vratimo petokraku jer, ako ćemo pošteno, nema nama većeg brenda od nje.
ps a smeta vam što su mladima na utakmici pustili "Hej sloveni"

sherif

pre 10 godina

Jato je skupina ptica koje lete zajedno a ne jugoslovenski aero transport.Nek ostane ime koje je decenijama prepoznatljiv brend sa najmanjim procentom nesreca... Napred JAT

Komar

pre 10 godina

"Air SRBIJA"? Mora da se šalite............ Kako će stranci to zbunjeno čitati kao "Er Srbidža" ili još gore "Er Srbajdža"(već testirano na strancima, nije samo pretpostavka)...........

Саша

pre 10 godina

Већина страних људи нема појма о Јату. Друго, Јат се асоцира са Југославијом а тиме и свим негативним што се дешавало. Те асосијације су не само код нас него и ван земље. У том случају такво име више одмаже него што помаже. Време је да окренемо ново поглавље и гледамо у будућност а не прошлост. Према томе ново име је ипак бољи избор.

glasac ds-a

pre 10 godina

Ako nista drugo jos jedna zaostavstina bivse drzave makar kroz ime odlazi u istoriju gde joj je i mesto....ostaje jos JDP,jugoslovenska kinoteka,.....to moze samo u Srbiji...

zlatiborac

pre 10 godina

Da se razumemo jedno. Nekima je SFRJ draga jer su u toj zemlji rodjeni, samo za tu zemlju znaju i to im je bila domovina. Ali shvatite, Srbija nije nastala vasim rodjenjem, niti ce nestati vasim nestankom. Srbija postoji vekovima a Jugoslavija ni pola veka!!! Moj pokojni deda koji je rodjen u Kraljevini Srbiji nije prihvatao Jugoslaviju jer je za njega ona bila strana,cudna,vestacka tvorevina. Rodio se i odrastao u Srbiji. Za nju se zrtvovao, presao Albaniju i nikada se nije zalio. Njemu, njegovom ocu i njegovom dedi Srbija je bila DOMOVINA. Umro je a da nije shvatao zasto je njegova domovina i domovina njegovih predaka, Srbija, zamenjena nekom Jugoslavijom. Kao sto mi danas neshvatamo gde je ta Jugoslavija. Ako razumete sustinu, zbog nAstanka Jugoslavije generacije i generacije su izgubile domovinu Srbiju za koju su ziveli i za koju su se zrtvovali. Ako je nama tesko zbog nestanka Jugoslavije jer smo u njoj rodjeni, shvatate li koliko je bilo tesko nasim dedovima i pradedovima kada je 1918 nestala njihova domovina Srbija(u kojoj su rodjeni) zarad te Jugoslavije. Mnogo je veca nepravda ucinjena nAstankom Jugoslavije nego njenim nEstankom. Ma koliko to nama bilo tesko.
Nekako imam utisak kao da se sada ispravlja nepravda prema svim generacijama do 1918 godine. Prema Svetom Savi, Stefanu Nemanji, Caru Dusanu, Karadjordju, Zivojinu Misicu, Kralju Petru........Vratimo im Srbiju nazad, to je njihova domovina!

dule

pre 10 godina

Ccccc,katastrofa smo od naroda,ma jok,treba da ostane jugoslovenski..živim u Becu,i 80% ljudi kada krene na odmor,kaže "idemo za jugoslaviju"..još kad' čujem "idemo za Jugu",dobijem alergiju..

j o k e r

pre 10 godina

"air srbija"(a ne s e r b I j a) je trebalo da se rodi pre pocetka ratova '90-tih...a sto se tice istorije i tradicije, zasrali smo mnogo vise, a JAT je od pocetka '90-tih pa do danas u sunovratu na svim nivoima, pa se nadam da ce sa novim imenom krenuti na bolje...SRETNO!!!!!

brainwash

pre 10 godina

JAT je brend bane i nema asocijacija kod stranaca na Yugoslaviju, vec samo kod nas ima (BTW, SFRJ je bila mnogo bolja drzava i drustvo od svih Ex-YU)

Drugo, Serbia je i dalje(i jos dugo ce ostati) ruzna rec za strance i komsije jer se povezuje sa zlocinima devedesetih.

Trece, stanci se misliti da je to Air Sibiria ili Air Syria. To su mnogo poznatiji pojmovi.

Zadrzati ime JAT je nabolja opcija!

Mare

pre 10 godina

Iako sam Jugonostalgičar, meni nije nimalo krivo što se promenilo ime. Prosto, JAT je označavao jednu solidnu firmu u jednoj solidnoj zemlji. Sada, s obzirom da ta solidna zemlja više ne postoji, a male su šanse da će i postojati opet (jer je raju, pokazalo se, mnogo lako kupiti mržnjom ka bližnjem u slavu Boga i namamiti plastičnom šargarepicom na dugom štapu), onda smo mogli samo dalje da prljamo ime jedne bivše solidne firme, koja je koliko se sećam bila poznata po dobrim pilotima i tehničarima, i po tome što nikada nije oborila ni jedan avion.

Dragan

pre 10 godina

Ovima sto smeta promena imena JAT, zbog necega sto je licilo na tradiciju pre 20-tak godina, treba napomenuti da Etihad nije ni postojao pre 2003 godine. Danas je Etihad daleko prepoznatljivije ime i daleko uspesnija kompanija nego JAT. U stvari Etihad prakticno kupuje JAT. Tako da tradicija JAT-a, od koje nije ostalo nista, nije dobar argument. U stvari, zbog stanja u JAT-u u poslednjih 20-tak godina, JAT je postao prepoznatljiv, ali iz sasvim pogresnih razloga: stari avioni, ogromni gubici, losa poslovnost. Mislim da je u slucaju JAT-a dobar marketinski potez promeniti ime i krenuti iz pocetka. Nadam se da ce uz Etihad, srpska avio kompanija stvoriti novi brend na zdravim osnovama. Etihad je od 2003. godine stvarao brend, dakle za 10 godina. Ako u narednih 10 godina Air Serbia postane bar upola prepoznatljiv kao Etihad danas, treba da budemo jako zadovoljni.

Marko EU

pre 10 godina

Evo jos jedne nove vlasti koja misli da je od nje sve pocelo, pa sve mora da se menja. Zato nista ni nemamo, kada svako ko se vlasti docepa krene da rusi staro. Ne daj boze da mi imamo neku tradiciju, nesto starije od pet godina. Dok pametni narodi cuvaju svoju tradiciju i brizljivo je menjaju, mi smo uspeli sve sto je nase da izbrisemo i poklonimo drugima.
Ja sam Beogradjanin koji trenutno zivi u inostranstvu i uvek sam putovao Jatom, kad god sam mogao. I nikad mi nista nije falilo, ali bio sam srecan sto svoje pare dajem srpskoj kompaniji. A sta cemo sad da imamo? Arapsku kompaniju sa imenom od juce, bez istorije i tradicije.
Najvise mi se gade ovi koji ni autobusom nisu putovali a prvi su da pljunu po aviokompaniji. To sto toliko neumereno pljujete po kolektivnom nasem, pokazuje i sta o sebi licno mislite.

Mucek

pre 10 godina

Kao zaposlenik Hrvatske firme koju je JAT angazirao da pokrije neke linije izrazito sam počašćen. Osobno sam oduvjek smatrao JAT jednim svjetskim brendom i necime sto je nekad predstavljalo ponos drzava sa ovih prostora. :)

Deki

pre 10 godina

“Novi proizvod” – Air Srbija, sa svojom proširenom regionalnom mrežom, procenjuje se, dupliraće sledeće godine dosadašnji godišnji nalet Jata od približno 30.000 sati.

Idealno ime za osvajanje regionalnog trzista..

JAT

pre 10 godina

JAT se, ako nista drugo, pise isto cirilicom i latinicom, a Air Serbia? Koji je to jezik? Obrni-okreni, diletanti iz vlade nadojeni povrsnim srpstvom ce poslati u istoriju jednu od retkih okosnica gde zaista mozemo da pricamo o tradiciji i prepoznatljivosti. Ali barem Hrvati, Bosanci i Crnogorci, ai Bugari i Madjari mogu da odahnu - umesto jake regionalne aviokompanije (jugoistocnoevropski aerotransport) dobili smo Srbija ekspres.

Rade

pre 10 godina

Čitam komentare na sviranje himne "hejsloveni" i ove ode; ej čoveče, koliko jugonosatalgičara, da ti pamet stane. Ovo je država Srbija ljudi. Ovo je Srbija a vi kojima se to ne sviđa verovatno i niste Sribi već svi imate svoje rezervne države. Zapitajte se kako bi Hrvati reagovali da se državljanin Hrvatske (Srbin)javi sa komentarom o nazivu njihove aviokompanije. Zaista , uključite se makar malo. Shvatit čete da nismo toliko glupi nego smo smo veoma toleranten narod. Kasnimo, ali če Srbija ipak oživeti i nadmašiti sve ostale "bratske " bratske republike,

Ер-Будалаштина

pre 10 godina

Нису могли да врате стари назив Авиопут?Вратили би традицију и континуитет, а не ЕрС(е)рбија,као да им је неко са естраде измислио назив.Код нас се чека десет година на нешто а онда то нешто ко да су на бућкало ватали.Зашто Мађари имају Малев, Румуни Таром а ми Ер-Србија,звучи као неки нискобуџетна комедија.

Rudi

pre 10 godina

@Bojan

Strani sajtovi pisu Air Serbia i pokazuju slike gde i na avionima pise Air Serbia. U svakom slucaju ovo je znacajno ne samo za srpski avioprevoz vec i beogradski aerodrom postaje cvoriste u jugoistocnoj Evropi za veliki broj letova ka svetskim destinacijama, povoljno ce uticati i na turizam i uopste na privredu Srbije.

Mils

pre 10 godina

Slanje imena "JAT/Jat" u proslost sigurno nije bila ideja Etihada, nego impuls koji je dao neki uskogrudni tip iz Vlade Srbije. JAT je moglo da se rasclani kao "Jugosistcnoevropski aerotransport" i da bude "JAT Southeast European" prosto, kao sto je normalno da bude u eri regionalne avijacije u kojoj svaka aviokopmanija posluje daleko izvan svog nacionalnog trista. Takav JAT bi mogao i da se proturi kao aviokompanija celog regiona, psoebno Bosne i CG, a ovako neka leta iz prcije-Beograda. Krivo mi je zbog Etihada sto su ih nasamarili, jer ovo gadno ime koje je izabrano sigurno ce umanjiti profit i sputati regionalni razvoj kompanije. Ali to je valjda ona nasa stara dilema - da su nam vaznije nebeske stvari na nasu stetu, od smislenog i profitabilnog.

neny

pre 10 godina

Za mene bi bilo logicnije, da su novu kompaniju nazvali Serbian Airlines. Zvuci tecnije, logicnije i bolje. Ali to je nekome sigurno iz politickih raloga paralo usi. Kao sto imamo Vojsku Srbije, Telekom Srbija, RT Srbije, Zeleznice Srbije itd. Kao da u ovoj zemlji ne zive Srbi, dok se u Hrvatskoj sve, bas sve kiti prefiksom "Hrvatska/i....."

roki

pre 10 godina

Po meni je ovo pogresna odluka sa menjanjem imena. Nisam Jugonostalgicar ali sa poslovne strane ova odluka je u krajnju ruku cudna.
Ipak je oznaka JAT i dan danas makar malo prepoznatljiva u svetu.
Sta dobijamo sa novim imenom?
Koji putnici u svetu, ili na balkanu imaju zarku zelju da putuju sa Air Serbia avionima. Kolika je rec Srbija omrazena na ovim prostorima i kakvu im sigurnost pruza to ime. Ko ce normalan da leti sa Air Serbiom od stranih putnika ako ima neku alternativu?
U krajnjem slucaju ce da nas mesaju sa Air Sirijom, pogotovo stranci..
Mi izgleda da imamo cudnu naviku da i ono sto vredi, da moramo da menjamo.

Saša

pre 10 godina

Air Datum, to je pravo ime. Nego, sad ispade da Srbija preuzima dugove i još ulaže 100 miliona dolara. E sa takvima volim da poslujem, reče šeik.

Milorad

pre 10 godina

Kad su 2003 promenili ime iz JAT u Jat Airways smejao sam se i nisam mogao da verujem da nisu iskoristili priliku da promene ime u Serbian Airlines ili Air Serbia. Navodno je razlog bio slotovi u Evropi sto je bila laz jer je Jat i posle promene imena sacuvao JUxxx brojeve na repu i samim tim brojevi leta su ostali isti kao i ranije, samim tim i sacuvao je slotove u Evropi. Dakle, ime je nebitno, mogao je da se zove i tunguzija air, ostao bi JUxxx call sign. I evo posle deset godina se setili da isprave to i zavrse sa Jugoslovenskim aerotransportom. I umesto da urade sad kako treba, oni budale jos gore uradili Air Srbija...aman ljudi. Daj Boze da Arapi kazu NE ovome i da bude Air Serbia. Air Srbija zvuci tako nakaradno da mi je muka.

ziveo Jat

pre 10 godina

Katastrofa!Pravda za JAT.Legendarno ime koje nije imalo veze sa ratovima,pljackama ,razaranjima ...nekad dobrra kompanija koja je letela po celom svetu i prva istocno evropska zemlja koja je letela za australiju i ameriku davno pre Rusa ,Poljaka,Ceha pa i ovih Arapa Etihada.Nista ta AiR Srbija nece uraditi samo ce doneti propast i gubitke kao sto ni Srbija nije nigde stigla.Brend Srbija je los izaziva bljak svuda gde se pojavi....

Gramzivost i pohlepa

pre 10 godina

Nekada slavno ime, kompanija koja je išla na 5 kontinenata, koja je imala impozantnu flotu u svojim zlatnim danima, je namerno ubijana zadnjih 20godina. Prvo su joj promenili ime iz Jugoslovenski Aerotransport u JAT airways... i sad novo ime za koje niko nije čuo. Zašto su menjali kada će sada da prodaju firmu ?

RaDE

pre 10 godina

Први потпредседник Владе не барата тачним подацима или намерно не жели да их изнесе у јавност. Наиме, то што Арапи имају 49% власништва не значи да Влада има већински пакет акција, јер шта је са ЗАПОСЛЕНИМА?
Они нису добили, нити су се пријавили за БЕСПЛАТНЕ Динкићеве акције, јер су знали да ће акције њихове матичне фирме вредети више од 100-150 Евра колико ће све Динкићеве заједно на крају да испадну.
Дакле, они са правом очекују акције ЈАТа и баш ме занима како ће то први потпредседник Владе да им забрани да своје акције продају највећем акционара Ер Србије - Арапима када им они буду понудили пристојну количину новца по акцији.
Дакле од те приче да је Влада већински власник нема ништа осим уколико Вучић не сматра да сви грађани Србије могу да добију акције предузећа у којем су радили осим запослених из ЈАТа, а то је дискриминација која је Уставом забрањена.
Већински власник ће веома брзо постати Вучићев "брат" из Дубајиа, а како стоје ствари и аеродром ћемо му ускоро дати на управљање

Jeremija Krstic

pre 10 godina

Novo ime,novi avioni???!!!Odavno je ime nase avio kompanije trebalo da se promeni!Kakav bre JAT.Sve naj naj novom prevozniku i srecan let!!!!!

MilosNS

pre 10 godina

NEEEE.. !!

Sve ostalo ok, al nek ostane ime JAT koje ima tradiciju od preko 60 godina... niko i ne zna sta znaci skracenica JAT, (kao ni recimo KLM) al je svima koji putuju avionom bar ime poznato.

Air Serbia zvuci kao neka nova jeftina low cost kompanija, uopste ne uliva poverenje.. :(

Морава и брда

pre 10 godina

Одлична вест!

Коначно : Air Serbia :)


* Још да се обнови АВИОГЕНЕКС и да постане наша нискотарифна авио компанија, бићемо лидери у авиобизнису у овом делу Јевропе.

Mare-Kg

pre 10 godina

Ovo je najbolji potez Vucica do sad. Treba svoju zemlju promovisati u svetu, to rade svi pametni,a ne kao kod nas da stalno gledas u proslost. Ovima sto misle da je ime dzat (JAT) nekakav internacionalni brend, dovoljno je reci da se svi koji uopste znaju, sprdaju sa tim imenom i zovu ga Joke About Time. Ili misle da je to indijski JET Airways.

Schone

pre 10 godina

Lažete da će se zvati "Air SRBIJA", a ne "Air Serbia"?! Zamislite "Air Deutschland", "Air Hrvatska" ili pak "Air Magyarorszag". Strašni smo, ali bolest ne bira.

MarkoDorćol

pre 10 godina

Očekujem da se oglase Srbi-Jugosloveni i da počnu da kukaju za Jugoslovenskim aero-transportom. Podrška Vučiću za ovaj potez! Nigde u regionu nema toliko jugo predznaka kao ovde u Srbiji. Ljudi skapirajte da te države više nema,vaša mistifikacija tog vremena je otišla u apsurd.

Nemanja

pre 10 godina

Uzbuna koja je vladala unutra kompanije najverovatnije nije zabog toga sto se dredjeni kadrovi brinu za JAT tj ER Srbija vec zato sto ce da ostanu bez dela kolaca koji im je do sada pripadao. Ako neko hoce da doveze 10 Airbasova u JAT onda sigurno nece da ga rasturi. A mozda i gresim, mozda ja nesto ne razumem ;-)

madjar

pre 10 godina

cekaj, jes' da sam nepismen ali ukoliko bude se zvalo "Air Srbija" znace ceo svet da smo nepismeni!!! hahahahahah :)) pa majkumu, neka se zove "Air Serbia" ili "Serbian Airlines" pa Vuki se okrece u grobu i pravite od njega bruku a i od engleskog jezika, pa koji je ovaj Gemisch od naziva avio kompanije.??? halo ljudi????!!!!!!!!

ps. za redakciju i publiku:

1. kako stici autobusom iz NS na ajrodrom N.T. ? - odgovor od mene; NIKAKO - ukinuta direktna linija u novembru
2. da li ima pokriveni parking mesta da se plati na 10 dana? - odgovor od mene; NEMA - samo na 7 dana + 7 dana + 7 dana + itd. - ZASTO JE TO TAKO, AKO SME JAVNOST DA ZNA? pogledajte koliko sve to kosta u Bpesti i naspram BG: ljudi ako ovo nije bruka onda ne znam sta: http://www.ferihegyparkolas.eu/Ferihegyparkolas-Listaarak/
http://arfolyam.iridium.hu/
296,58 Ft = 1 Eur = 113 RSD
http://www.parking-servis.co.rs/cir/cenovnici/garaza_aerodrom (NA MESEC DANA MUGU SAMO ZAPOSLENI DA OSTAVE SVAOJA VOZILA - MA MAJKUMU, PA KOME JE PARKING SAGRADJANEO AKO NE PUTNICIMA???? HAHAHAHAH)

Ziva nisam od brige

pre 10 godina

Dobro, administraciju ce Etihad da razjure uz dzinovke otpremnine IZ NASIH DZEPOVA, ali kuku, kako ce taj povecan obim rada da izdrze razmazeni piloti i kabinsko osoblje?

Pilot jat

pre 10 godina

Uzbuna ma dajte, to se zove strah za stecene pozicije. Kao jatovac koji radi po svim svetskim standardima potpuno podrzavam dolazak Etihada.
Bravo Vucicu ti si iskren patriota.

Goran

pre 10 godina

Sta ima Srbija da ulaze 100 miliona evra nakon svega. Eto im ceo Jat ali da nam se skinu sa grbace. Zar nije dosta sto su im otpisani milionski dugovi koje ce nasa deca otplacivati i sto ne placaju aerodromske takse u Beogradu. A dobili su i 23,5 miliona na ime avansa Airbasu.

Marko Km

pre 10 godina

Bas steta sto Jat Airways,ne JAT(jer to vec godinama ne postoji) odlazi sa scene,ali ako je to dobro za boljitak onda je u redu....nazalost

Puno srece

my way

pre 10 godina

Konacno! Ko ce da ulaze u nesto cije samo ima odaje utisak zastarelog relikta proslosti? I druge kompanije poput Jugoslovenskog recnog brodarstva treba da menjaju nazive. Mogu da razumem za neke kulturne institucije gde tradicija igra ulogu kao sto je Jugoslovensko dramsko pozoriste, mada nakon sto su Hrvati prisvojili film Neretva po meni ni tu vise nije opravdano zadrzavanje sadsnjeg imena. Nasa deca imaju pravo na svoje i da budu ravnopravna sa svima ostalima, a ne da robuju tragicnim istorijskim zabludama i greskama iz 20. veka.

Vladan

pre 10 godina

Napokon da se i to dogodilo. A mnogobrojnim jugonostalgicarima preporucujem kucu cveca da se isplacu za voljenim komunistickim vodjom i njegovim JAT-om, koji je i tako oteo od vlasnika prve avio kompanije AEROPUT osnovane 1926. godine u Beogradu.

Vladan

pre 10 godina

Napokon da se i to dogodilo. A mnogobrojnim jugonostalgicarima preporucujem kucu cveca da se isplacu za voljenim komunistickim vodjom i njegovim JAT-om, koji je i tako oteo od vlasnika prve avio kompanije AEROPUT osnovane 1926. godine u Beogradu.

Schone

pre 10 godina

Lažete da će se zvati "Air SRBIJA", a ne "Air Serbia"?! Zamislite "Air Deutschland", "Air Hrvatska" ili pak "Air Magyarorszag". Strašni smo, ali bolest ne bira.

Milorad

pre 10 godina

Kad su 2003 promenili ime iz JAT u Jat Airways smejao sam se i nisam mogao da verujem da nisu iskoristili priliku da promene ime u Serbian Airlines ili Air Serbia. Navodno je razlog bio slotovi u Evropi sto je bila laz jer je Jat i posle promene imena sacuvao JUxxx brojeve na repu i samim tim brojevi leta su ostali isti kao i ranije, samim tim i sacuvao je slotove u Evropi. Dakle, ime je nebitno, mogao je da se zove i tunguzija air, ostao bi JUxxx call sign. I evo posle deset godina se setili da isprave to i zavrse sa Jugoslovenskim aerotransportom. I umesto da urade sad kako treba, oni budale jos gore uradili Air Srbija...aman ljudi. Daj Boze da Arapi kazu NE ovome i da bude Air Serbia. Air Srbija zvuci tako nakaradno da mi je muka.

Rade

pre 10 godina

Čitam komentare na sviranje himne "hejsloveni" i ove ode; ej čoveče, koliko jugonosatalgičara, da ti pamet stane. Ovo je država Srbija ljudi. Ovo je Srbija a vi kojima se to ne sviđa verovatno i niste Sribi već svi imate svoje rezervne države. Zapitajte se kako bi Hrvati reagovali da se državljanin Hrvatske (Srbin)javi sa komentarom o nazivu njihove aviokompanije. Zaista , uključite se makar malo. Shvatit čete da nismo toliko glupi nego smo smo veoma toleranten narod. Kasnimo, ali če Srbija ipak oživeti i nadmašiti sve ostale "bratske " bratske republike,

madjar

pre 10 godina

cekaj, jes' da sam nepismen ali ukoliko bude se zvalo "Air Srbija" znace ceo svet da smo nepismeni!!! hahahahahah :)) pa majkumu, neka se zove "Air Serbia" ili "Serbian Airlines" pa Vuki se okrece u grobu i pravite od njega bruku a i od engleskog jezika, pa koji je ovaj Gemisch od naziva avio kompanije.??? halo ljudi????!!!!!!!!

ps. za redakciju i publiku:

1. kako stici autobusom iz NS na ajrodrom N.T. ? - odgovor od mene; NIKAKO - ukinuta direktna linija u novembru
2. da li ima pokriveni parking mesta da se plati na 10 dana? - odgovor od mene; NEMA - samo na 7 dana + 7 dana + 7 dana + itd. - ZASTO JE TO TAKO, AKO SME JAVNOST DA ZNA? pogledajte koliko sve to kosta u Bpesti i naspram BG: ljudi ako ovo nije bruka onda ne znam sta: http://www.ferihegyparkolas.eu/Ferihegyparkolas-Listaarak/
http://arfolyam.iridium.hu/
296,58 Ft = 1 Eur = 113 RSD
http://www.parking-servis.co.rs/cir/cenovnici/garaza_aerodrom (NA MESEC DANA MUGU SAMO ZAPOSLENI DA OSTAVE SVAOJA VOZILA - MA MAJKUMU, PA KOME JE PARKING SAGRADJANEO AKO NE PUTNICIMA???? HAHAHAHAH)

my way

pre 10 godina

Konacno! Ko ce da ulaze u nesto cije samo ima odaje utisak zastarelog relikta proslosti? I druge kompanije poput Jugoslovenskog recnog brodarstva treba da menjaju nazive. Mogu da razumem za neke kulturne institucije gde tradicija igra ulogu kao sto je Jugoslovensko dramsko pozoriste, mada nakon sto su Hrvati prisvojili film Neretva po meni ni tu vise nije opravdano zadrzavanje sadsnjeg imena. Nasa deca imaju pravo na svoje i da budu ravnopravna sa svima ostalima, a ne da robuju tragicnim istorijskim zabludama i greskama iz 20. veka.

roki

pre 10 godina

Po meni je ovo pogresna odluka sa menjanjem imena. Nisam Jugonostalgicar ali sa poslovne strane ova odluka je u krajnju ruku cudna.
Ipak je oznaka JAT i dan danas makar malo prepoznatljiva u svetu.
Sta dobijamo sa novim imenom?
Koji putnici u svetu, ili na balkanu imaju zarku zelju da putuju sa Air Serbia avionima. Kolika je rec Srbija omrazena na ovim prostorima i kakvu im sigurnost pruza to ime. Ko ce normalan da leti sa Air Serbiom od stranih putnika ako ima neku alternativu?
U krajnjem slucaju ce da nas mesaju sa Air Sirijom, pogotovo stranci..
Mi izgleda da imamo cudnu naviku da i ono sto vredi, da moramo da menjamo.

Mils

pre 10 godina

Slanje imena "JAT/Jat" u proslost sigurno nije bila ideja Etihada, nego impuls koji je dao neki uskogrudni tip iz Vlade Srbije. JAT je moglo da se rasclani kao "Jugosistcnoevropski aerotransport" i da bude "JAT Southeast European" prosto, kao sto je normalno da bude u eri regionalne avijacije u kojoj svaka aviokopmanija posluje daleko izvan svog nacionalnog trista. Takav JAT bi mogao i da se proturi kao aviokompanija celog regiona, psoebno Bosne i CG, a ovako neka leta iz prcije-Beograda. Krivo mi je zbog Etihada sto su ih nasamarili, jer ovo gadno ime koje je izabrano sigurno ce umanjiti profit i sputati regionalni razvoj kompanije. Ali to je valjda ona nasa stara dilema - da su nam vaznije nebeske stvari na nasu stetu, od smislenog i profitabilnog.

Rudi

pre 10 godina

@Bojan

Strani sajtovi pisu Air Serbia i pokazuju slike gde i na avionima pise Air Serbia. U svakom slucaju ovo je znacajno ne samo za srpski avioprevoz vec i beogradski aerodrom postaje cvoriste u jugoistocnoj Evropi za veliki broj letova ka svetskim destinacijama, povoljno ce uticati i na turizam i uopste na privredu Srbije.

neny

pre 10 godina

Za mene bi bilo logicnije, da su novu kompaniju nazvali Serbian Airlines. Zvuci tecnije, logicnije i bolje. Ali to je nekome sigurno iz politickih raloga paralo usi. Kao sto imamo Vojsku Srbije, Telekom Srbija, RT Srbije, Zeleznice Srbije itd. Kao da u ovoj zemlji ne zive Srbi, dok se u Hrvatskoj sve, bas sve kiti prefiksom "Hrvatska/i....."

Mucek

pre 10 godina

Kao zaposlenik Hrvatske firme koju je JAT angazirao da pokrije neke linije izrazito sam počašćen. Osobno sam oduvjek smatrao JAT jednim svjetskim brendom i necime sto je nekad predstavljalo ponos drzava sa ovih prostora. :)

ziveo Jat

pre 10 godina

Katastrofa!Pravda za JAT.Legendarno ime koje nije imalo veze sa ratovima,pljackama ,razaranjima ...nekad dobrra kompanija koja je letela po celom svetu i prva istocno evropska zemlja koja je letela za australiju i ameriku davno pre Rusa ,Poljaka,Ceha pa i ovih Arapa Etihada.Nista ta AiR Srbija nece uraditi samo ce doneti propast i gubitke kao sto ni Srbija nije nigde stigla.Brend Srbija je los izaziva bljak svuda gde se pojavi....

Saša

pre 10 godina

Air Datum, to je pravo ime. Nego, sad ispade da Srbija preuzima dugove i još ulaže 100 miliona dolara. E sa takvima volim da poslujem, reče šeik.

MilosNS

pre 10 godina

NEEEE.. !!

Sve ostalo ok, al nek ostane ime JAT koje ima tradiciju od preko 60 godina... niko i ne zna sta znaci skracenica JAT, (kao ni recimo KLM) al je svima koji putuju avionom bar ime poznato.

Air Serbia zvuci kao neka nova jeftina low cost kompanija, uopste ne uliva poverenje.. :(

Goran

pre 10 godina

Sta ima Srbija da ulaze 100 miliona evra nakon svega. Eto im ceo Jat ali da nam se skinu sa grbace. Zar nije dosta sto su im otpisani milionski dugovi koje ce nasa deca otplacivati i sto ne placaju aerodromske takse u Beogradu. A dobili su i 23,5 miliona na ime avansa Airbasu.

MarkoDorćol

pre 10 godina

Očekujem da se oglase Srbi-Jugosloveni i da počnu da kukaju za Jugoslovenskim aero-transportom. Podrška Vučiću za ovaj potez! Nigde u regionu nema toliko jugo predznaka kao ovde u Srbiji. Ljudi skapirajte da te države više nema,vaša mistifikacija tog vremena je otišla u apsurd.

JAT

pre 10 godina

JAT se, ako nista drugo, pise isto cirilicom i latinicom, a Air Serbia? Koji je to jezik? Obrni-okreni, diletanti iz vlade nadojeni povrsnim srpstvom ce poslati u istoriju jednu od retkih okosnica gde zaista mozemo da pricamo o tradiciji i prepoznatljivosti. Ali barem Hrvati, Bosanci i Crnogorci, ai Bugari i Madjari mogu da odahnu - umesto jake regionalne aviokompanije (jugoistocnoevropski aerotransport) dobili smo Srbija ekspres.

Gramzivost i pohlepa

pre 10 godina

Nekada slavno ime, kompanija koja je išla na 5 kontinenata, koja je imala impozantnu flotu u svojim zlatnim danima, je namerno ubijana zadnjih 20godina. Prvo su joj promenili ime iz Jugoslovenski Aerotransport u JAT airways... i sad novo ime za koje niko nije čuo. Zašto su menjali kada će sada da prodaju firmu ?

Морава и брда

pre 10 godina

Одлична вест!

Коначно : Air Serbia :)


* Још да се обнови АВИОГЕНЕКС и да постане наша нискотарифна авио компанија, бићемо лидери у авиобизнису у овом делу Јевропе.

Jeremija Krstic

pre 10 godina

Novo ime,novi avioni???!!!Odavno je ime nase avio kompanije trebalo da se promeni!Kakav bre JAT.Sve naj naj novom prevozniku i srecan let!!!!!

Ер-Будалаштина

pre 10 godina

Нису могли да врате стари назив Авиопут?Вратили би традицију и континуитет, а не ЕрС(е)рбија,као да им је неко са естраде измислио назив.Код нас се чека десет година на нешто а онда то нешто ко да су на бућкало ватали.Зашто Мађари имају Малев, Румуни Таром а ми Ер-Србија,звучи као неки нискобуџетна комедија.

Marko Km

pre 10 godina

Bas steta sto Jat Airways,ne JAT(jer to vec godinama ne postoji) odlazi sa scene,ali ako je to dobro za boljitak onda je u redu....nazalost

Puno srece

Marko EU

pre 10 godina

Evo jos jedne nove vlasti koja misli da je od nje sve pocelo, pa sve mora da se menja. Zato nista ni nemamo, kada svako ko se vlasti docepa krene da rusi staro. Ne daj boze da mi imamo neku tradiciju, nesto starije od pet godina. Dok pametni narodi cuvaju svoju tradiciju i brizljivo je menjaju, mi smo uspeli sve sto je nase da izbrisemo i poklonimo drugima.
Ja sam Beogradjanin koji trenutno zivi u inostranstvu i uvek sam putovao Jatom, kad god sam mogao. I nikad mi nista nije falilo, ali bio sam srecan sto svoje pare dajem srpskoj kompaniji. A sta cemo sad da imamo? Arapsku kompaniju sa imenom od juce, bez istorije i tradicije.
Najvise mi se gade ovi koji ni autobusom nisu putovali a prvi su da pljunu po aviokompaniji. To sto toliko neumereno pljujete po kolektivnom nasem, pokazuje i sta o sebi licno mislite.

Nemanja

pre 10 godina

Uzbuna koja je vladala unutra kompanije najverovatnije nije zabog toga sto se dredjeni kadrovi brinu za JAT tj ER Srbija vec zato sto ce da ostanu bez dela kolaca koji im je do sada pripadao. Ako neko hoce da doveze 10 Airbasova u JAT onda sigurno nece da ga rasturi. A mozda i gresim, mozda ja nesto ne razumem ;-)

Mare-Kg

pre 10 godina

Ovo je najbolji potez Vucica do sad. Treba svoju zemlju promovisati u svetu, to rade svi pametni,a ne kao kod nas da stalno gledas u proslost. Ovima sto misle da je ime dzat (JAT) nekakav internacionalni brend, dovoljno je reci da se svi koji uopste znaju, sprdaju sa tim imenom i zovu ga Joke About Time. Ili misle da je to indijski JET Airways.

Deki

pre 10 godina

“Novi proizvod” – Air Srbija, sa svojom proširenom regionalnom mrežom, procenjuje se, dupliraće sledeće godine dosadašnji godišnji nalet Jata od približno 30.000 sati.

Idealno ime za osvajanje regionalnog trzista..

Pilot jat

pre 10 godina

Uzbuna ma dajte, to se zove strah za stecene pozicije. Kao jatovac koji radi po svim svetskim standardima potpuno podrzavam dolazak Etihada.
Bravo Vucicu ti si iskren patriota.

RaDE

pre 10 godina

Први потпредседник Владе не барата тачним подацима или намерно не жели да их изнесе у јавност. Наиме, то што Арапи имају 49% власништва не значи да Влада има већински пакет акција, јер шта је са ЗАПОСЛЕНИМА?
Они нису добили, нити су се пријавили за БЕСПЛАТНЕ Динкићеве акције, јер су знали да ће акције њихове матичне фирме вредети више од 100-150 Евра колико ће све Динкићеве заједно на крају да испадну.
Дакле, они са правом очекују акције ЈАТа и баш ме занима како ће то први потпредседник Владе да им забрани да своје акције продају највећем акционара Ер Србије - Арапима када им они буду понудили пристојну количину новца по акцији.
Дакле од те приче да је Влада већински власник нема ништа осим уколико Вучић не сматра да сви грађани Србије могу да добију акције предузећа у којем су радили осим запослених из ЈАТа, а то је дискриминација која је Уставом забрањена.
Већински власник ће веома брзо постати Вучићев "брат" из Дубајиа, а како стоје ствари и аеродром ћемо му ускоро дати на управљање

Ziva nisam od brige

pre 10 godina

Dobro, administraciju ce Etihad da razjure uz dzinovke otpremnine IZ NASIH DZEPOVA, ali kuku, kako ce taj povecan obim rada da izdrze razmazeni piloti i kabinsko osoblje?

zlatiborac

pre 10 godina

Da se razumemo jedno. Nekima je SFRJ draga jer su u toj zemlji rodjeni, samo za tu zemlju znaju i to im je bila domovina. Ali shvatite, Srbija nije nastala vasim rodjenjem, niti ce nestati vasim nestankom. Srbija postoji vekovima a Jugoslavija ni pola veka!!! Moj pokojni deda koji je rodjen u Kraljevini Srbiji nije prihvatao Jugoslaviju jer je za njega ona bila strana,cudna,vestacka tvorevina. Rodio se i odrastao u Srbiji. Za nju se zrtvovao, presao Albaniju i nikada se nije zalio. Njemu, njegovom ocu i njegovom dedi Srbija je bila DOMOVINA. Umro je a da nije shvatao zasto je njegova domovina i domovina njegovih predaka, Srbija, zamenjena nekom Jugoslavijom. Kao sto mi danas neshvatamo gde je ta Jugoslavija. Ako razumete sustinu, zbog nAstanka Jugoslavije generacije i generacije su izgubile domovinu Srbiju za koju su ziveli i za koju su se zrtvovali. Ako je nama tesko zbog nestanka Jugoslavije jer smo u njoj rodjeni, shvatate li koliko je bilo tesko nasim dedovima i pradedovima kada je 1918 nestala njihova domovina Srbija(u kojoj su rodjeni) zarad te Jugoslavije. Mnogo je veca nepravda ucinjena nAstankom Jugoslavije nego njenim nEstankom. Ma koliko to nama bilo tesko.
Nekako imam utisak kao da se sada ispravlja nepravda prema svim generacijama do 1918 godine. Prema Svetom Savi, Stefanu Nemanji, Caru Dusanu, Karadjordju, Zivojinu Misicu, Kralju Petru........Vratimo im Srbiju nazad, to je njihova domovina!

Dragan

pre 10 godina

Ovima sto smeta promena imena JAT, zbog necega sto je licilo na tradiciju pre 20-tak godina, treba napomenuti da Etihad nije ni postojao pre 2003 godine. Danas je Etihad daleko prepoznatljivije ime i daleko uspesnija kompanija nego JAT. U stvari Etihad prakticno kupuje JAT. Tako da tradicija JAT-a, od koje nije ostalo nista, nije dobar argument. U stvari, zbog stanja u JAT-u u poslednjih 20-tak godina, JAT je postao prepoznatljiv, ali iz sasvim pogresnih razloga: stari avioni, ogromni gubici, losa poslovnost. Mislim da je u slucaju JAT-a dobar marketinski potez promeniti ime i krenuti iz pocetka. Nadam se da ce uz Etihad, srpska avio kompanija stvoriti novi brend na zdravim osnovama. Etihad je od 2003. godine stvarao brend, dakle za 10 godina. Ako u narednih 10 godina Air Serbia postane bar upola prepoznatljiv kao Etihad danas, treba da budemo jako zadovoljni.

dule

pre 10 godina

Ccccc,katastrofa smo od naroda,ma jok,treba da ostane jugoslovenski..živim u Becu,i 80% ljudi kada krene na odmor,kaže "idemo za jugoslaviju"..još kad' čujem "idemo za Jugu",dobijem alergiju..

Саша

pre 10 godina

Већина страних људи нема појма о Јату. Друго, Јат се асоцира са Југославијом а тиме и свим негативним што се дешавало. Те асосијације су не само код нас него и ван земље. У том случају такво име више одмаже него што помаже. Време је да окренемо ново поглавље и гледамо у будућност а не прошлост. Према томе ново име је ипак бољи избор.

brainwash

pre 10 godina

JAT je brend bane i nema asocijacija kod stranaca na Yugoslaviju, vec samo kod nas ima (BTW, SFRJ je bila mnogo bolja drzava i drustvo od svih Ex-YU)

Drugo, Serbia je i dalje(i jos dugo ce ostati) ruzna rec za strance i komsije jer se povezuje sa zlocinima devedesetih.

Trece, stanci se misliti da je to Air Sibiria ili Air Syria. To su mnogo poznatiji pojmovi.

Zadrzati ime JAT je nabolja opcija!

j o k e r

pre 10 godina

"air srbija"(a ne s e r b I j a) je trebalo da se rodi pre pocetka ratova '90-tih...a sto se tice istorije i tradicije, zasrali smo mnogo vise, a JAT je od pocetka '90-tih pa do danas u sunovratu na svim nivoima, pa se nadam da ce sa novim imenom krenuti na bolje...SRETNO!!!!!

glasac ds-a

pre 10 godina

Ako nista drugo jos jedna zaostavstina bivse drzave makar kroz ime odlazi u istoriju gde joj je i mesto....ostaje jos JDP,jugoslovenska kinoteka,.....to moze samo u Srbiji...

Mare

pre 10 godina

Iako sam Jugonostalgičar, meni nije nimalo krivo što se promenilo ime. Prosto, JAT je označavao jednu solidnu firmu u jednoj solidnoj zemlji. Sada, s obzirom da ta solidna zemlja više ne postoji, a male su šanse da će i postojati opet (jer je raju, pokazalo se, mnogo lako kupiti mržnjom ka bližnjem u slavu Boga i namamiti plastičnom šargarepicom na dugom štapu), onda smo mogli samo dalje da prljamo ime jedne bivše solidne firme, koja je koliko se sećam bila poznata po dobrim pilotima i tehničarima, i po tome što nikada nije oborila ni jedan avion.

Komar

pre 10 godina

"Air SRBIJA"? Mora da se šalite............ Kako će stranci to zbunjeno čitati kao "Er Srbidža" ili još gore "Er Srbajdža"(već testirano na strancima, nije samo pretpostavka)...........

Zadovoljan

pre 10 godina

@RaDE

O kakvim akcijama zaposlenih govoris? Akcije su udeo u vlasnistvu, a JAT Airways je propalo preduzece. Kad imas vlasnistvo nad propalom firmom, onda nemas nista.

JAT je od stecaja spasila drzava, dotacijama iz budzeta. Dakle, vlasnistvo nad JAT akcijama smo preuzeli mi, poreski obveznici.

Evo ja se svojih akcija u JAT-u odricem. Da se Air Srbij-om vozim bezbedno i udobno, i da mi se skinu sa grbace sto se tice vecitih dinacija iz budzeta, pa sam zadovoljan.

Ritter

pre 10 godina

PO meni prvo ima beogradskog aerodroma nije trebalo menjati, svaka cast Nikoli Tesli ali Beograd je ime samo po sebi, medjunarodni kod aerodroma je i dalje BEG sto je i logicno a ne NIK ili NIT ili sta ti ja znam, jer ne postoji jos 3 Beograda u kraju (istina postoje u USA ali nemaju kod BEG). Drugo JAT je firma koju smo nasledili od bivse Jugoslavije (od koje su se svi otcepili pa ostala samo Srbija) medjutim iako ne postoji Jugoslavija, Juzni Sloveni postoje postoje i dalje kao grupa naroda na Balkanu bez ikakve veze sa nostalgijom vec iskljucivo sa tendencijom da zelimo poslujemo sa svim Juznim Slovenima i sire a ne samo sa Srbima. Trece sto vec par komentatora rece JAT je brend i svi znaju za JAT, a za Srbiju mozda smao po ratovima 90tih i Novaku Djokovicu. Po toj logici mogli ste ga nazvati i Djoka Airlines ili Air Djoka, italijanski Air Giocca (Vic, Sala) a sve zato da ga ne bi mesali sa Sirijom i Sibirijom. Na kraju sto zemljak Madjar rece, sredite vi autobuse i parkinge a za ime cemo lako.

profesionalac

pre 10 godina

Ja ne verujem da ljudi i dalje smatraju ime JAT kao neki brend,da se radi o kompaniji koja je makar u nekom segmentu poslovanja uspesna pa i da razumem.I u najbolje vreme JAT je pravio gubitke i opstajao na trzistu samo uz pomoc drzave,odnosno poreskih obveznika a o poslovanju u poslednjih 20ak godina ne zelim ni da trosim reci.Sto se tice "tradicije" samo pogledajte listu najboljih aviokompanija danasnjice,polovina nije ni postojala pre 15 godina.Sad kad imamo sansu da se stvarno nesto pozitivno desi u ovom segmentu privrede vecinu ovde muci ime kompanije,nek se bre zove i BRB AIR,i nek je stranci zovu i SH*T AIR,kakve to veze ima ako necete leteti krsinama i ako vam pice koje ste platili nece doneti nadrndana bakica i da se stvarno finansira od svojih realnih prihoda a ne od mojih!

s t v

pre 10 godina

Slazem se, JAT je prepoznatljivo ime i ne treba ga se odreci bez potrebe.
(Mol, 29. jul 2013 22:30)

Kao i zaštitne boje: plavo-belo-crvena.
Jeste li vi normalni? Brend? Treba li da vratimo petokraku jer, ako ćemo pošteno, nema nama većeg brenda od nje.
ps a smeta vam što su mladima na utakmici pustili "Hej sloveni"

Iv.

pre 10 godina

@ Ritter
Totalno duhovit komentar :)
Sa jedne strane si u pravu, Jat kao ime nema nacionalno obelezje, pa samim tim ukoliko bi se razvila dobra strategija i uz dovoljno novca, mogao bi da postene exYU glavni carrier. Princip slican skandinavskom SAS-u. Sa druge strane, JAT kao ime je poznato samo u regionu, i nema razloga ne brendirati Srbiju. Pa neka mamlazi i mesaju sa Sirijom i Sibirom (vidim iskustva su nam slicna, ali ja obicno odgovim ''ma níje problem, mnogi danas ne poznaju osnove geografije :)''
Sto se tice imena aerodroma, zasto da ne, vecina svetskih aerodroma ima naziv, a ako Bog da, mozda cemo jednog dana biti razvijena svetska metropola, pa cemo imati dva aerodroma u Beogradu

nema deda mraza

pre 10 godina

sta ja znam,
sasvim sam siguran da su jugoslaviju napravili najveci srbi toga vremena, pre tita.

tipicno srpski, negira ono sto sam zase.e

sherif

pre 10 godina

Jato je skupina ptica koje lete zajedno a ne jugoslovenski aero transport.Nek ostane ime koje je decenijama prepoznatljiv brend sa najmanjim procentom nesreca... Napred JAT

Vladan

pre 10 godina

Napokon da se i to dogodilo. A mnogobrojnim jugonostalgicarima preporucujem kucu cveca da se isplacu za voljenim komunistickim vodjom i njegovim JAT-om, koji je i tako oteo od vlasnika prve avio kompanije AEROPUT osnovane 1926. godine u Beogradu.

roki

pre 10 godina

Po meni je ovo pogresna odluka sa menjanjem imena. Nisam Jugonostalgicar ali sa poslovne strane ova odluka je u krajnju ruku cudna.
Ipak je oznaka JAT i dan danas makar malo prepoznatljiva u svetu.
Sta dobijamo sa novim imenom?
Koji putnici u svetu, ili na balkanu imaju zarku zelju da putuju sa Air Serbia avionima. Kolika je rec Srbija omrazena na ovim prostorima i kakvu im sigurnost pruza to ime. Ko ce normalan da leti sa Air Serbiom od stranih putnika ako ima neku alternativu?
U krajnjem slucaju ce da nas mesaju sa Air Sirijom, pogotovo stranci..
Mi izgleda da imamo cudnu naviku da i ono sto vredi, da moramo da menjamo.

JAT

pre 10 godina

JAT se, ako nista drugo, pise isto cirilicom i latinicom, a Air Serbia? Koji je to jezik? Obrni-okreni, diletanti iz vlade nadojeni povrsnim srpstvom ce poslati u istoriju jednu od retkih okosnica gde zaista mozemo da pricamo o tradiciji i prepoznatljivosti. Ali barem Hrvati, Bosanci i Crnogorci, ai Bugari i Madjari mogu da odahnu - umesto jake regionalne aviokompanije (jugoistocnoevropski aerotransport) dobili smo Srbija ekspres.

Rade

pre 10 godina

Čitam komentare na sviranje himne "hejsloveni" i ove ode; ej čoveče, koliko jugonosatalgičara, da ti pamet stane. Ovo je država Srbija ljudi. Ovo je Srbija a vi kojima se to ne sviđa verovatno i niste Sribi već svi imate svoje rezervne države. Zapitajte se kako bi Hrvati reagovali da se državljanin Hrvatske (Srbin)javi sa komentarom o nazivu njihove aviokompanije. Zaista , uključite se makar malo. Shvatit čete da nismo toliko glupi nego smo smo veoma toleranten narod. Kasnimo, ali če Srbija ipak oživeti i nadmašiti sve ostale "bratske " bratske republike,

ziveo Jat

pre 10 godina

Katastrofa!Pravda za JAT.Legendarno ime koje nije imalo veze sa ratovima,pljackama ,razaranjima ...nekad dobrra kompanija koja je letela po celom svetu i prva istocno evropska zemlja koja je letela za australiju i ameriku davno pre Rusa ,Poljaka,Ceha pa i ovih Arapa Etihada.Nista ta AiR Srbija nece uraditi samo ce doneti propast i gubitke kao sto ni Srbija nije nigde stigla.Brend Srbija je los izaziva bljak svuda gde se pojavi....

Mils

pre 10 godina

Slanje imena "JAT/Jat" u proslost sigurno nije bila ideja Etihada, nego impuls koji je dao neki uskogrudni tip iz Vlade Srbije. JAT je moglo da se rasclani kao "Jugosistcnoevropski aerotransport" i da bude "JAT Southeast European" prosto, kao sto je normalno da bude u eri regionalne avijacije u kojoj svaka aviokopmanija posluje daleko izvan svog nacionalnog trista. Takav JAT bi mogao i da se proturi kao aviokompanija celog regiona, psoebno Bosne i CG, a ovako neka leta iz prcije-Beograda. Krivo mi je zbog Etihada sto su ih nasamarili, jer ovo gadno ime koje je izabrano sigurno ce umanjiti profit i sputati regionalni razvoj kompanije. Ali to je valjda ona nasa stara dilema - da su nam vaznije nebeske stvari na nasu stetu, od smislenog i profitabilnog.

Ер-Будалаштина

pre 10 godina

Нису могли да врате стари назив Авиопут?Вратили би традицију и континуитет, а не ЕрС(е)рбија,као да им је неко са естраде измислио назив.Код нас се чека десет година на нешто а онда то нешто ко да су на бућкало ватали.Зашто Мађари имају Малев, Румуни Таром а ми Ер-Србија,звучи као неки нискобуџетна комедија.

MilosNS

pre 10 godina

NEEEE.. !!

Sve ostalo ok, al nek ostane ime JAT koje ima tradiciju od preko 60 godina... niko i ne zna sta znaci skracenica JAT, (kao ni recimo KLM) al je svima koji putuju avionom bar ime poznato.

Air Serbia zvuci kao neka nova jeftina low cost kompanija, uopste ne uliva poverenje.. :(

my way

pre 10 godina

Konacno! Ko ce da ulaze u nesto cije samo ima odaje utisak zastarelog relikta proslosti? I druge kompanije poput Jugoslovenskog recnog brodarstva treba da menjaju nazive. Mogu da razumem za neke kulturne institucije gde tradicija igra ulogu kao sto je Jugoslovensko dramsko pozoriste, mada nakon sto su Hrvati prisvojili film Neretva po meni ni tu vise nije opravdano zadrzavanje sadsnjeg imena. Nasa deca imaju pravo na svoje i da budu ravnopravna sa svima ostalima, a ne da robuju tragicnim istorijskim zabludama i greskama iz 20. veka.

MarkoDorćol

pre 10 godina

Očekujem da se oglase Srbi-Jugosloveni i da počnu da kukaju za Jugoslovenskim aero-transportom. Podrška Vučiću za ovaj potez! Nigde u regionu nema toliko jugo predznaka kao ovde u Srbiji. Ljudi skapirajte da te države više nema,vaša mistifikacija tog vremena je otišla u apsurd.

Marko EU

pre 10 godina

Evo jos jedne nove vlasti koja misli da je od nje sve pocelo, pa sve mora da se menja. Zato nista ni nemamo, kada svako ko se vlasti docepa krene da rusi staro. Ne daj boze da mi imamo neku tradiciju, nesto starije od pet godina. Dok pametni narodi cuvaju svoju tradiciju i brizljivo je menjaju, mi smo uspeli sve sto je nase da izbrisemo i poklonimo drugima.
Ja sam Beogradjanin koji trenutno zivi u inostranstvu i uvek sam putovao Jatom, kad god sam mogao. I nikad mi nista nije falilo, ali bio sam srecan sto svoje pare dajem srpskoj kompaniji. A sta cemo sad da imamo? Arapsku kompaniju sa imenom od juce, bez istorije i tradicije.
Najvise mi se gade ovi koji ni autobusom nisu putovali a prvi su da pljunu po aviokompaniji. To sto toliko neumereno pljujete po kolektivnom nasem, pokazuje i sta o sebi licno mislite.

Mare-Kg

pre 10 godina

Ovo je najbolji potez Vucica do sad. Treba svoju zemlju promovisati u svetu, to rade svi pametni,a ne kao kod nas da stalno gledas u proslost. Ovima sto misle da je ime dzat (JAT) nekakav internacionalni brend, dovoljno je reci da se svi koji uopste znaju, sprdaju sa tim imenom i zovu ga Joke About Time. Ili misle da je to indijski JET Airways.

Gramzivost i pohlepa

pre 10 godina

Nekada slavno ime, kompanija koja je išla na 5 kontinenata, koja je imala impozantnu flotu u svojim zlatnim danima, je namerno ubijana zadnjih 20godina. Prvo su joj promenili ime iz Jugoslovenski Aerotransport u JAT airways... i sad novo ime za koje niko nije čuo. Zašto su menjali kada će sada da prodaju firmu ?

Jeremija Krstic

pre 10 godina

Novo ime,novi avioni???!!!Odavno je ime nase avio kompanije trebalo da se promeni!Kakav bre JAT.Sve naj naj novom prevozniku i srecan let!!!!!

Milorad

pre 10 godina

Kad su 2003 promenili ime iz JAT u Jat Airways smejao sam se i nisam mogao da verujem da nisu iskoristili priliku da promene ime u Serbian Airlines ili Air Serbia. Navodno je razlog bio slotovi u Evropi sto je bila laz jer je Jat i posle promene imena sacuvao JUxxx brojeve na repu i samim tim brojevi leta su ostali isti kao i ranije, samim tim i sacuvao je slotove u Evropi. Dakle, ime je nebitno, mogao je da se zove i tunguzija air, ostao bi JUxxx call sign. I evo posle deset godina se setili da isprave to i zavrse sa Jugoslovenskim aerotransportom. I umesto da urade sad kako treba, oni budale jos gore uradili Air Srbija...aman ljudi. Daj Boze da Arapi kazu NE ovome i da bude Air Serbia. Air Srbija zvuci tako nakaradno da mi je muka.

Schone

pre 10 godina

Lažete da će se zvati "Air SRBIJA", a ne "Air Serbia"?! Zamislite "Air Deutschland", "Air Hrvatska" ili pak "Air Magyarorszag". Strašni smo, ali bolest ne bira.

Морава и брда

pre 10 godina

Одлична вест!

Коначно : Air Serbia :)


* Још да се обнови АВИОГЕНЕКС и да постане наша нискотарифна авио компанија, бићемо лидери у авиобизнису у овом делу Јевропе.

Rudi

pre 10 godina

@Bojan

Strani sajtovi pisu Air Serbia i pokazuju slike gde i na avionima pise Air Serbia. U svakom slucaju ovo je znacajno ne samo za srpski avioprevoz vec i beogradski aerodrom postaje cvoriste u jugoistocnoj Evropi za veliki broj letova ka svetskim destinacijama, povoljno ce uticati i na turizam i uopste na privredu Srbije.

Goran

pre 10 godina

Sta ima Srbija da ulaze 100 miliona evra nakon svega. Eto im ceo Jat ali da nam se skinu sa grbace. Zar nije dosta sto su im otpisani milionski dugovi koje ce nasa deca otplacivati i sto ne placaju aerodromske takse u Beogradu. A dobili su i 23,5 miliona na ime avansa Airbasu.

Pilot jat

pre 10 godina

Uzbuna ma dajte, to se zove strah za stecene pozicije. Kao jatovac koji radi po svim svetskim standardima potpuno podrzavam dolazak Etihada.
Bravo Vucicu ti si iskren patriota.

RaDE

pre 10 godina

Први потпредседник Владе не барата тачним подацима или намерно не жели да их изнесе у јавност. Наиме, то што Арапи имају 49% власништва не значи да Влада има већински пакет акција, јер шта је са ЗАПОСЛЕНИМА?
Они нису добили, нити су се пријавили за БЕСПЛАТНЕ Динкићеве акције, јер су знали да ће акције њихове матичне фирме вредети више од 100-150 Евра колико ће све Динкићеве заједно на крају да испадну.
Дакле, они са правом очекују акције ЈАТа и баш ме занима како ће то први потпредседник Владе да им забрани да своје акције продају највећем акционара Ер Србије - Арапима када им они буду понудили пристојну количину новца по акцији.
Дакле од те приче да је Влада већински власник нема ништа осим уколико Вучић не сматра да сви грађани Србије могу да добију акције предузећа у којем су радили осим запослених из ЈАТа, а то је дискриминација која је Уставом забрањена.
Већински власник ће веома брзо постати Вучићев "брат" из Дубајиа, а како стоје ствари и аеродром ћемо му ускоро дати на управљање

Marko Km

pre 10 godina

Bas steta sto Jat Airways,ne JAT(jer to vec godinama ne postoji) odlazi sa scene,ali ako je to dobro za boljitak onda je u redu....nazalost

Puno srece

Komar

pre 10 godina

"Air SRBIJA"? Mora da se šalite............ Kako će stranci to zbunjeno čitati kao "Er Srbidža" ili još gore "Er Srbajdža"(već testirano na strancima, nije samo pretpostavka)...........

Saša

pre 10 godina

Air Datum, to je pravo ime. Nego, sad ispade da Srbija preuzima dugove i još ulaže 100 miliona dolara. E sa takvima volim da poslujem, reče šeik.

neny

pre 10 godina

Za mene bi bilo logicnije, da su novu kompaniju nazvali Serbian Airlines. Zvuci tecnije, logicnije i bolje. Ali to je nekome sigurno iz politickih raloga paralo usi. Kao sto imamo Vojsku Srbije, Telekom Srbija, RT Srbije, Zeleznice Srbije itd. Kao da u ovoj zemlji ne zive Srbi, dok se u Hrvatskoj sve, bas sve kiti prefiksom "Hrvatska/i....."

Deki

pre 10 godina

“Novi proizvod” – Air Srbija, sa svojom proširenom regionalnom mrežom, procenjuje se, dupliraće sledeće godine dosadašnji godišnji nalet Jata od približno 30.000 sati.

Idealno ime za osvajanje regionalnog trzista..

brainwash

pre 10 godina

JAT je brend bane i nema asocijacija kod stranaca na Yugoslaviju, vec samo kod nas ima (BTW, SFRJ je bila mnogo bolja drzava i drustvo od svih Ex-YU)

Drugo, Serbia je i dalje(i jos dugo ce ostati) ruzna rec za strance i komsije jer se povezuje sa zlocinima devedesetih.

Trece, stanci se misliti da je to Air Sibiria ili Air Syria. To su mnogo poznatiji pojmovi.

Zadrzati ime JAT je nabolja opcija!

zlatiborac

pre 10 godina

Da se razumemo jedno. Nekima je SFRJ draga jer su u toj zemlji rodjeni, samo za tu zemlju znaju i to im je bila domovina. Ali shvatite, Srbija nije nastala vasim rodjenjem, niti ce nestati vasim nestankom. Srbija postoji vekovima a Jugoslavija ni pola veka!!! Moj pokojni deda koji je rodjen u Kraljevini Srbiji nije prihvatao Jugoslaviju jer je za njega ona bila strana,cudna,vestacka tvorevina. Rodio se i odrastao u Srbiji. Za nju se zrtvovao, presao Albaniju i nikada se nije zalio. Njemu, njegovom ocu i njegovom dedi Srbija je bila DOMOVINA. Umro je a da nije shvatao zasto je njegova domovina i domovina njegovih predaka, Srbija, zamenjena nekom Jugoslavijom. Kao sto mi danas neshvatamo gde je ta Jugoslavija. Ako razumete sustinu, zbog nAstanka Jugoslavije generacije i generacije su izgubile domovinu Srbiju za koju su ziveli i za koju su se zrtvovali. Ako je nama tesko zbog nestanka Jugoslavije jer smo u njoj rodjeni, shvatate li koliko je bilo tesko nasim dedovima i pradedovima kada je 1918 nestala njihova domovina Srbija(u kojoj su rodjeni) zarad te Jugoslavije. Mnogo je veca nepravda ucinjena nAstankom Jugoslavije nego njenim nEstankom. Ma koliko to nama bilo tesko.
Nekako imam utisak kao da se sada ispravlja nepravda prema svim generacijama do 1918 godine. Prema Svetom Savi, Stefanu Nemanji, Caru Dusanu, Karadjordju, Zivojinu Misicu, Kralju Petru........Vratimo im Srbiju nazad, to je njihova domovina!

sherif

pre 10 godina

Jato je skupina ptica koje lete zajedno a ne jugoslovenski aero transport.Nek ostane ime koje je decenijama prepoznatljiv brend sa najmanjim procentom nesreca... Napred JAT

Ziva nisam od brige

pre 10 godina

Dobro, administraciju ce Etihad da razjure uz dzinovke otpremnine IZ NASIH DZEPOVA, ali kuku, kako ce taj povecan obim rada da izdrze razmazeni piloti i kabinsko osoblje?

Mucek

pre 10 godina

Kao zaposlenik Hrvatske firme koju je JAT angazirao da pokrije neke linije izrazito sam počašćen. Osobno sam oduvjek smatrao JAT jednim svjetskim brendom i necime sto je nekad predstavljalo ponos drzava sa ovih prostora. :)

glasac ds-a

pre 10 godina

Ako nista drugo jos jedna zaostavstina bivse drzave makar kroz ime odlazi u istoriju gde joj je i mesto....ostaje jos JDP,jugoslovenska kinoteka,.....to moze samo u Srbiji...

dule

pre 10 godina

Ccccc,katastrofa smo od naroda,ma jok,treba da ostane jugoslovenski..živim u Becu,i 80% ljudi kada krene na odmor,kaže "idemo za jugoslaviju"..još kad' čujem "idemo za Jugu",dobijem alergiju..

Саша

pre 10 godina

Већина страних људи нема појма о Јату. Друго, Јат се асоцира са Југославијом а тиме и свим негативним што се дешавало. Те асосијације су не само код нас него и ван земље. У том случају такво име више одмаже него што помаже. Време је да окренемо ново поглавље и гледамо у будућност а не прошлост. Према томе ново име је ипак бољи избор.

madjar

pre 10 godina

cekaj, jes' da sam nepismen ali ukoliko bude se zvalo "Air Srbija" znace ceo svet da smo nepismeni!!! hahahahahah :)) pa majkumu, neka se zove "Air Serbia" ili "Serbian Airlines" pa Vuki se okrece u grobu i pravite od njega bruku a i od engleskog jezika, pa koji je ovaj Gemisch od naziva avio kompanije.??? halo ljudi????!!!!!!!!

ps. za redakciju i publiku:

1. kako stici autobusom iz NS na ajrodrom N.T. ? - odgovor od mene; NIKAKO - ukinuta direktna linija u novembru
2. da li ima pokriveni parking mesta da se plati na 10 dana? - odgovor od mene; NEMA - samo na 7 dana + 7 dana + 7 dana + itd. - ZASTO JE TO TAKO, AKO SME JAVNOST DA ZNA? pogledajte koliko sve to kosta u Bpesti i naspram BG: ljudi ako ovo nije bruka onda ne znam sta: http://www.ferihegyparkolas.eu/Ferihegyparkolas-Listaarak/
http://arfolyam.iridium.hu/
296,58 Ft = 1 Eur = 113 RSD
http://www.parking-servis.co.rs/cir/cenovnici/garaza_aerodrom (NA MESEC DANA MUGU SAMO ZAPOSLENI DA OSTAVE SVAOJA VOZILA - MA MAJKUMU, PA KOME JE PARKING SAGRADJANEO AKO NE PUTNICIMA???? HAHAHAHAH)

Ritter

pre 10 godina

PO meni prvo ima beogradskog aerodroma nije trebalo menjati, svaka cast Nikoli Tesli ali Beograd je ime samo po sebi, medjunarodni kod aerodroma je i dalje BEG sto je i logicno a ne NIK ili NIT ili sta ti ja znam, jer ne postoji jos 3 Beograda u kraju (istina postoje u USA ali nemaju kod BEG). Drugo JAT je firma koju smo nasledili od bivse Jugoslavije (od koje su se svi otcepili pa ostala samo Srbija) medjutim iako ne postoji Jugoslavija, Juzni Sloveni postoje postoje i dalje kao grupa naroda na Balkanu bez ikakve veze sa nostalgijom vec iskljucivo sa tendencijom da zelimo poslujemo sa svim Juznim Slovenima i sire a ne samo sa Srbima. Trece sto vec par komentatora rece JAT je brend i svi znaju za JAT, a za Srbiju mozda smao po ratovima 90tih i Novaku Djokovicu. Po toj logici mogli ste ga nazvati i Djoka Airlines ili Air Djoka, italijanski Air Giocca (Vic, Sala) a sve zato da ga ne bi mesali sa Sirijom i Sibirijom. Na kraju sto zemljak Madjar rece, sredite vi autobuse i parkinge a za ime cemo lako.

Nemanja

pre 10 godina

Uzbuna koja je vladala unutra kompanije najverovatnije nije zabog toga sto se dredjeni kadrovi brinu za JAT tj ER Srbija vec zato sto ce da ostanu bez dela kolaca koji im je do sada pripadao. Ako neko hoce da doveze 10 Airbasova u JAT onda sigurno nece da ga rasturi. A mozda i gresim, mozda ja nesto ne razumem ;-)

s t v

pre 10 godina

Slazem se, JAT je prepoznatljivo ime i ne treba ga se odreci bez potrebe.
(Mol, 29. jul 2013 22:30)

Kao i zaštitne boje: plavo-belo-crvena.
Jeste li vi normalni? Brend? Treba li da vratimo petokraku jer, ako ćemo pošteno, nema nama većeg brenda od nje.
ps a smeta vam što su mladima na utakmici pustili "Hej sloveni"

nema deda mraza

pre 10 godina

sta ja znam,
sasvim sam siguran da su jugoslaviju napravili najveci srbi toga vremena, pre tita.

tipicno srpski, negira ono sto sam zase.e

Mare

pre 10 godina

Iako sam Jugonostalgičar, meni nije nimalo krivo što se promenilo ime. Prosto, JAT je označavao jednu solidnu firmu u jednoj solidnoj zemlji. Sada, s obzirom da ta solidna zemlja više ne postoji, a male su šanse da će i postojati opet (jer je raju, pokazalo se, mnogo lako kupiti mržnjom ka bližnjem u slavu Boga i namamiti plastičnom šargarepicom na dugom štapu), onda smo mogli samo dalje da prljamo ime jedne bivše solidne firme, koja je koliko se sećam bila poznata po dobrim pilotima i tehničarima, i po tome što nikada nije oborila ni jedan avion.

j o k e r

pre 10 godina

"air srbija"(a ne s e r b I j a) je trebalo da se rodi pre pocetka ratova '90-tih...a sto se tice istorije i tradicije, zasrali smo mnogo vise, a JAT je od pocetka '90-tih pa do danas u sunovratu na svim nivoima, pa se nadam da ce sa novim imenom krenuti na bolje...SRETNO!!!!!

Dragan

pre 10 godina

Ovima sto smeta promena imena JAT, zbog necega sto je licilo na tradiciju pre 20-tak godina, treba napomenuti da Etihad nije ni postojao pre 2003 godine. Danas je Etihad daleko prepoznatljivije ime i daleko uspesnija kompanija nego JAT. U stvari Etihad prakticno kupuje JAT. Tako da tradicija JAT-a, od koje nije ostalo nista, nije dobar argument. U stvari, zbog stanja u JAT-u u poslednjih 20-tak godina, JAT je postao prepoznatljiv, ali iz sasvim pogresnih razloga: stari avioni, ogromni gubici, losa poslovnost. Mislim da je u slucaju JAT-a dobar marketinski potez promeniti ime i krenuti iz pocetka. Nadam se da ce uz Etihad, srpska avio kompanija stvoriti novi brend na zdravim osnovama. Etihad je od 2003. godine stvarao brend, dakle za 10 godina. Ako u narednih 10 godina Air Serbia postane bar upola prepoznatljiv kao Etihad danas, treba da budemo jako zadovoljni.

Zadovoljan

pre 10 godina

@RaDE

O kakvim akcijama zaposlenih govoris? Akcije su udeo u vlasnistvu, a JAT Airways je propalo preduzece. Kad imas vlasnistvo nad propalom firmom, onda nemas nista.

JAT je od stecaja spasila drzava, dotacijama iz budzeta. Dakle, vlasnistvo nad JAT akcijama smo preuzeli mi, poreski obveznici.

Evo ja se svojih akcija u JAT-u odricem. Da se Air Srbij-om vozim bezbedno i udobno, i da mi se skinu sa grbace sto se tice vecitih dinacija iz budzeta, pa sam zadovoljan.

profesionalac

pre 10 godina

Ja ne verujem da ljudi i dalje smatraju ime JAT kao neki brend,da se radi o kompaniji koja je makar u nekom segmentu poslovanja uspesna pa i da razumem.I u najbolje vreme JAT je pravio gubitke i opstajao na trzistu samo uz pomoc drzave,odnosno poreskih obveznika a o poslovanju u poslednjih 20ak godina ne zelim ni da trosim reci.Sto se tice "tradicije" samo pogledajte listu najboljih aviokompanija danasnjice,polovina nije ni postojala pre 15 godina.Sad kad imamo sansu da se stvarno nesto pozitivno desi u ovom segmentu privrede vecinu ovde muci ime kompanije,nek se bre zove i BRB AIR,i nek je stranci zovu i SH*T AIR,kakve to veze ima ako necete leteti krsinama i ako vam pice koje ste platili nece doneti nadrndana bakica i da se stvarno finansira od svojih realnih prihoda a ne od mojih!

Iv.

pre 10 godina

@ Ritter
Totalno duhovit komentar :)
Sa jedne strane si u pravu, Jat kao ime nema nacionalno obelezje, pa samim tim ukoliko bi se razvila dobra strategija i uz dovoljno novca, mogao bi da postene exYU glavni carrier. Princip slican skandinavskom SAS-u. Sa druge strane, JAT kao ime je poznato samo u regionu, i nema razloga ne brendirati Srbiju. Pa neka mamlazi i mesaju sa Sirijom i Sibirom (vidim iskustva su nam slicna, ali ja obicno odgovim ''ma níje problem, mnogi danas ne poznaju osnove geografije :)''
Sto se tice imena aerodroma, zasto da ne, vecina svetskih aerodroma ima naziv, a ako Bog da, mozda cemo jednog dana biti razvijena svetska metropola, pa cemo imati dva aerodroma u Beogradu