Nedelja, 30.06.2013.

21:42

HR u EU: Tesla, crne zastave...

Hrvatska od 1. jula postaje članica EU, ali nisu svi zadovoljni zbog toga i pozivaju da u ponedeljak umesto zastava EU građani iznesu zastave crne boje.

Izvor: Tanjug

HR u EU: Tesla, crne zastave... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

39 Komentari

Sortiraj po:

rizameister

pre 10 godina

Nadalje Tesla nije govorio "Austro-Ugarskim" jezikom kao materinjim, neko Hrvatskim odnosno Hrvatsko-Srpskim ako hoćete jer ne stajem na ničiju stranu. Kompletnu osnovnu naobrazbu i učenje u ranim danima vezani su mu za Hrvatsku i uzor od koga je dobio dosta inspiracije za svoj rad mu je Hrvat Ruđer Bošković. Nekoliko puta se izjasnio kao Hrvat i Srbin, osobni dokumenti i osobna ostavština imaju oznake oba jezika. Bez licemjerja više. Činjenica je da će ga Srbi uvijek svojatat zbog pravoslavnog porijekla, a zanemarivati da je rođen u HRVATSKOJ, a Hrvati će ga zbog mjesta rođenja spominjati, ali zanemarivati njegovo pravoslavno porijeklo i tako u krug. Da nema razloga nebi se spominjao njegov dvojni identitet, a to je jedina činjenica, koliko god to nekima smetalo.

rizameister

pre 10 godina

Kako Hrvati koje Vi masovno optužujete za krađu identiteta, tako i Srbi isto masovno čine s nekim drugim velikim povijesnim ličnostima. Isti smo po tome, a svi veliki umovi pripadaju cijelom čovječanstvu, a ne ovima ili onima.
Ako govorimo o Nikoli Tesli, koje se ovdje osporava da je rođen u Hrvatskoj, nego u Austro-Ugarskoj, to je kao da neki osporavaju njegovo srpsko porijeklo samo na temelju toga što mu je otac bio pravoslavni svećenik, jer nije Srbija jedina pravoslavna zemlja u Svijetu. Prema tome Tesla može biti i Rus. Pravoslavlje govori nešto o njegovom porijeklu, ali nije jednoznačno. Nekad čak upravo suprotno, ne bi li se njegova odluka da nebude svećenik kao otac ostavila prostora da se to protumači kako Tesla kao takav ne prihvaća i ne poštuje svoje pravoslavno porijeklo ili uopće ne drži do njega ili uopće nije pravoslavac na kraju krajeva, jer kada spominjemo porijeklo na temelju vjerskih identiteta očekivalo bi se od čovjeka da nastavi tradiciju i time otkloni sve sumnje oko svoje pripadnosti. Činjenica je da je povijesno selo u kojem je Smiljan uvijek bilo Hrvatsko, jer ako nije tako, prema takvom načinu razmišljanja Izraelci postoje tek pola godina jer nisu imali državu. Da Katalonija kojim slučajem postane Neovisna država, bilo kome tko je rođen u njoj prije 50 godina za vrijeme "Španjolske" nebi se pripisivao Španjolski identitet nego Katalonski, jer je to povijesno i kulturalno uvijek bio snažno istaknut Katalonski identitet.

Sale SRB

pre 10 godina

Teslin otac je bio pravoslavni sveštenik,čovek se deklarisao kao Srbin...Dakle ne znam šta tu ima nejasno.A što se tiče Hrvata pa vidite i sami da pljuju ćirilicu a govore da je Mirosavljevo jevanđelje njihov zapis.Nemaju svoju istoriju pa moraju da kradu.

Mirnodop

pre 10 godina

Kad nemaš svoje a ne diviš se tuđem nego krađeš od drugog- to i jeste odlika lošeg komšije!sve čestitke susjedima na ulasku tamo odakle su Jelačić, Supilo i Štrosmajer dali žrtvu da bi izašli (u šta i gde? To je već drugo pitanje:).
Ne požeš početi sa otrežnjenjem dok ti se ne desi delirium tremens. A sad kad krene derneeeeek!!!!!

Dala baba dinar da uđe u kolo...

Delija UE

pre 10 godina

Ovi sto ispravljaju te kazu da to nije bila Austro-Ugarska, vec kraljevina Hrvatska, Slavonija i Dalmacija, kada se Tesla rodio - lupaju. Ako cemo potpuno ispravno da pisemo to je bila Habzburska monarhija ili Austrijska monarhija sve do 1867. Tesla se dakle rodio u Austrijskom carstvu 1856. u podrucju Vojne krajine. A Hrvatska autonomija je stecena u okviru Austro-Ugarske 1868. godine, dakle godinu dana nakon sto je Austrijsko carstvo sklopilo dogovor sa Madjarima. U sustini, to ne menja mnogo cinjenicu da je Tesla Srbin rodjen u Austrijskom carstvu, a ne Hrvatskoj. Inace, Tesla pripada covecanstvu, ali sam komentar napisao zbog neverovatno licemernog naroda, koji se stidi cirilice, a velica Srbina kao svog naucnika, kao i zbog odnosa Hrvatskog naroda kroz istoriju prema Srbima na teritoriji sadasnje Hrvatske.

joker13

pre 10 godina

Tesla nije rodjen u Austrougarskoj nego u Kraljevini Hrvatskoj koja je bila dio onoga sto nazivamo Austrijskim ili jos tocnije Habsburskim carstvom. Tesla se rodio 20 godina prije nego sto je Austro-Ugarska uopce formirana 1867. sporazumom izmedju Habsburgovaca i Madjarskog parlamenta cime je carstvo podijeljeno na dva dijela umjesto na dotada podijele na krunske zemlje tj. sva ona kraljevstva, vojvodstva i knezevine koja su bili pod Hasburgovcima.

Uostalom imate na Wikipediji presliku Teslinog pasosa koji mu je izdala 'Zemaljska Vlada Kraljevine Hrvatska, Slavonije i Dalmacije u ime njegovog visocanstva Cara i Kralja Franje Josipa I." tako da price o "nepostojanju Hrvatske" definitvno ne stoje.

Jelacic je isto rodjen u toj istoj Kraljevini jer je Petrovaradin bio iste sve do 1918. godine.

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 10 godina

(Draz, 1. jul 2013 10:39)
jel tesla HRVATSKO ili HRVATIJANSKO blago?dosta bre toga srbijansko.ja kontam da kad kazete srbijansko mislite na sve stanovnike srbije a ne samo na srbe.e pa onda je hrvatijansko blago a ne hrvatsko

s.

pre 10 godina

Ako je Tesla kome su roditelji Srbi postao Hrvat jer se rodio na teritoriji koja je kasnije pripala Hrvatskoj, onda su i ovi Albanci sa Kosova ustvari Srbi i u tom slucaju je nejasno zasto je Hrvatska pozurila da prizna stvaranje jos jedne srpske drzave u vec postojecoj srpskoj drzavi tj. nejasno zasto se onda ti Srbi tamo uopste otcepljuju?

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 10 godina

(Draz, 1. jul 2013 10:39)
jel tesla HRVATSKO ili HRVATIJANSKO blago?dosta bre toga srbijansko.ja kontam da kad kazete srbijansko mislite na sve stanovnike srbije a ne samo na srbe.e pa onda je hrvatijansko blago a ne hrvatsko

tvrtko

pre 10 godina

Logično je onda i da je Josip Jelačić primer srpskog stvaralaštva, jer je rođen na teritoriji današnje Srbije.
(Stranac, 1. jul 2013 09:42)


Tako je, Hrvat rođen u Petrovaradinu. Kad za 10-tak godina budete ulazili u EU, bit će nam velika čast ako i on bude dio vaše ceremonije.

Domagoj

pre 10 godina

(ZaneliSe, 30. jun 2013 23:41)

Ajde mi molim te objasni kako je Tesla rođen 1856. u Austro Ugarskoj kada je ista ta Austro Ugarska proglsena 1867. ?? Kakooo?

Tesla je rođen u Smiljanu, u Kraljevstvu Hrvatske, Slavonije i Dalmacije koje je spadalo pod Austrijsko carstvo. Tako mu piše i na pasošu.

(Dajte molim vas objavtie, ovo je smiješno što se ovdje sve piše)

Draz

pre 10 godina

Ako se dijete rodi u Vojvodini, tu ide u školu i dalje se skoluje u inozemstvu i postane neko i nešto, a po nacionalnosti je Mađar, njegovi i dalje žive u Vojvodini i tu umru, čije je on kulturno i nacionalno blago Srbijansko ili Mađarskoj (a nikada nije živio u mađrskoj) ?????

Pobočnik_Liubo

pre 10 godina

Aha...znaci da sam rodjen u Japanu bio bih Japanac...
(kompleksi, 1. jul 2013 00:36)

Ne, bio bi Srbin, na svoju žalost, i na sreću Japana.

Stvarno kompleksi su cudo!

pre 10 godina

Aha...znaci da sam rodjen u Japanu bio bih Japanac...
(kompleksi, 1. jul 2013 00:36)

Tako je! A da si nakon rodjenja u Japanu u Srbiji proveo ukupno deset minuta svog zivota na nekom proputovanju, bio bi Srbin!

svi smo mi Tesla

pre 10 godina

Hahaha! MIslim da se Tesla ne bi bunio. A Ameri mogu da kazu isto. Jer, Tesla najverovatnije ne bi bio Tesla da nije otisao u SAD. Oko gluposti se uzrujavate.

munZ

pre 10 godina

Transformator Nikole Tesle je primer izuzetnog stvaralaštva Nikole Tesle. A primer hrvatskog stvaralaštva može biti ono što se desilo široj porodici Tesla, kao i rodnoj kući samog Nikole. Drugi primer "stvaralaštva" je zadocnela "istina" da je Tesla u stvari Hrvat, jer je tamo bila neka baba, pa neki deda...

Srbi worldwide

pre 10 godina

Nikolicu, Vucicu i Dacicu ukoliko se ne pobunite protiv uzurpiranja Teslinog imena i njegove zloupotrebe od onih koji su mu spalili kucu i pobili i proterali familiju i citav njegov narod bicete saucesnici u tom zlocinu i najbedniji ljudi koji su ikada vodili ovu zemlju i ovaj narod!
Gledamo vas!

iii

pre 10 godina

Eh, kad bi jedna proslava na Balkanu mogla da prodje a da mediji ne krenu da prebrojavaju Teslina krvna zrnca, mi bi vec svi odavno bili u EU..

ZaneliSe

pre 10 godina

Tesla je Srbin rodjen 1856 u Austrougarskoj. Te 1856g. Hrvatska nije ni postojala, mi smo im doneli drzavnost primivsi ih u zajednicku drzavu 1918g. Time napravili ogromnu gresku, ali to je vec druga tema....Uglavnom, ovo svojatanje Tesle je tipicno za njih.

Milow

pre 10 godina

Duse mozda ostavljamo na klupi dok razum i mozak nemilosrdno cuvamo iako nas gore navedeni vode u nemir, nespokoj i vecitu potrebu da budemo ono sto nismo, da velicamo one kojih smo se odrekli, da budemo veciti borci protiv sistema, crni u Belom moru i ne shvatamo da smo isti, tuzno, nestvarno isti, svi mi nekada truli Sloveni danas postojani, napredni, demokratski narodi.

NS

pre 10 godina

Vidite da Hrvati vole srbe. Tesla je naj bolji primer za to.........Jedan pametan covek je rekao za Srbe i Hrvate to je gomila balege preko koje je presao tocak istorije i podelio je na dva delo koja se svadjaju koji je znacajniji u svetu..........Tako ce kada im je potrebno to i jedni i drugi prisvojiti onoga drugoga kada im je to interes i prikazati ga kao svog...........Iskreno i oni i mi smo toliko bitni u svetu da uopste nismo bitni......

Petrović

pre 10 godina

Tesla rodjen u AustroUgarskoj iz koje je izasao kao Srbin. Kasnije njegovo selo postaje deo YU. I za njegovog zivota selo je bilo deo kraljevine YU pa one druge YU. Da je kojim slucajem ostao u selu i postao sveštenik srpske pravoslavne crkve po očevoj želju, tokom II Sv. Rata znamo šta bi mu se desilo kao Srbinu a ne kao Hrvatu!!!

Brojke

pre 10 godina

Ne bih kačio crne zastave, ali ne bih ni slavio ulazak u EU. Samo bih se prebrojao koliko para imam i napravio ozbiljan plan velike štednje zbog mogućeg skoka cena.

stoper4

pre 10 godina

Jadan ovaj Tesla, bolje bi mu bilo da se rodio u Azerbejdžanu ili recimo Kolumbiji. Ovako ga ovi glupi Balkanci ubacuju u svaku priču koja im odgovara kako bi ispali pametniji. Hrvati prikazuju njegov transformator "kao primer izuzetnog hrvatskog stvaralaštva". Ajde majke ti!!! Srbi opet kad spomenu Teslu pomisle da su svi pametni kao on, i sve se u grudi busaju. Verovatno bi da je živ Tesla pomislio: "što li sam pričao nekome ko sam i odakle sam, trebao sam da kažem da imam amneziju i da nemam pojma ni o čemu".

ajde vise

pre 10 godina

Srbi u Hrvatskoj su dobro integrirani u drustvo - u politici, na estradi, u znanosti, umjetnosti, sportu... Hrvatska im daje skolovanje, sva prava, njima je ovdje dobro i ovo je i njihova drzava. Vecina njih Srbi su jer su iz tih prostora dosli prije 350 godina. Mnogi nikad nisu ni bili u Srbiji.

Sto zelim reci? Ako Srbi traze - a traze - ista prava, i imaju ih, tada je njihovo djelovanje djelovanje pod hrvatskom zastavom. Nema sumnje da je Tesla srpskog podrijetla, Srbin stovise, no ne vidim bas nista sporno da bude (i) hrvatski izumitelj. Na kraju krajeva, ako je Andric (jedini) SRPSKI nobelovac, sto ovaj ne bi bio makar zajednicko nasljedje? Koji kriterij primjenjivati? Kako vama odgovara?

code381

pre 10 godina

Kad su vec prisvojili Nikolu Teslu onda su mogli i Milutina Milankovica, Radeta Serbedziju, Josifa Pancica, Savu Sumanovica, Pedju Stojakovica, Sinisu Mihajlovica... cak je i Patrijarh Pavle rodjen na teritoriji danasnje Hrvatske.

1914

pre 10 godina

Јел био изложен и неки спис Николе Тесле написан ћирилицом? На истом тргу је пре неко време био органиѕован протест против језика и писма човека чијим достигнућима се хвале као хрватским.

zoran

pre 10 godina

"transformator Nikole Tesle, "kao primer izuzetnog hrvatskog stvaralaštva".

Hahahahaha... Pa Tesla SVE što je izmislio, izmislio je na Engleskom i na jedno, brat-bratu 10 tisuća Kilometara daleko od Hrvatske, gde jeste rođen, zaista (doduše to je tada bila Austro-Ugarska ali ko te pita), i to u Pravoslavnoj kući i to zaista (i opet kod državljana Austro-Ugarske, ali bre ko te pita) ... Samo neka se slavi!

Inače, čestitam komšijama što postaju i formalno deo Evrope.

Zagrepčanin

pre 10 godina

crne zastave su postavljene dolaskom HDZ-a na vlast i tada je poceo posvemasnji krimina i pljacka hrvatskog naroda. A sto se Tesle tice, on je vjerojatno i hrvatskog i srpskog porijekla obzirom da je sam u svom dnevniku napisao da je njegov pradjed (i svi drugi po staroj liniji) Hrvat koji je ozenio pravoslavku, tj. Srpkinju. Cinjenica da ima daleko vise veze sa Hrvatskom no sa Srbijom kao drzavom nije za zanemariti a druga je stvar sto su se nasi vlastodrsci odricali svega hrvatskog...

Srbin UE

pre 10 godina

Dostignuce naucnika koji je pripadnik onog naroda koje su etnicki cistili sve dok ga nisu sveli na nivo statisticke greske. Da je Tesla bio u NDH sigurno ga ne bi slavili kao sto to sada cine vec bi zavrsio u Jasenovcu. Sreca njegova te se rodio dok su ti prostori naseljeni Srbima bili u Austro-Ugarskoj, jer cim su pripali Hrvatima tu Srbima nije bilo prijatno. Ali dobro, oni su sada u EU, pa mogu sve. Ja licno Hrvatima zelim isto ono sto i oni zele nama, a mislim da svi koji ne gledaju svet ruzicastim naocarima znaju sta to.

ZaneliSe

pre 10 godina

Tesla je Srbin rodjen 1856 u Austrougarskoj. Te 1856g. Hrvatska nije ni postojala, mi smo im doneli drzavnost primivsi ih u zajednicku drzavu 1918g. Time napravili ogromnu gresku, ali to je vec druga tema....Uglavnom, ovo svojatanje Tesle je tipicno za njih.

Petrović

pre 10 godina

Tesla rodjen u AustroUgarskoj iz koje je izasao kao Srbin. Kasnije njegovo selo postaje deo YU. I za njegovog zivota selo je bilo deo kraljevine YU pa one druge YU. Da je kojim slucajem ostao u selu i postao sveštenik srpske pravoslavne crkve po očevoj želju, tokom II Sv. Rata znamo šta bi mu se desilo kao Srbinu a ne kao Hrvatu!!!

stoper4

pre 10 godina

Jadan ovaj Tesla, bolje bi mu bilo da se rodio u Azerbejdžanu ili recimo Kolumbiji. Ovako ga ovi glupi Balkanci ubacuju u svaku priču koja im odgovara kako bi ispali pametniji. Hrvati prikazuju njegov transformator "kao primer izuzetnog hrvatskog stvaralaštva". Ajde majke ti!!! Srbi opet kad spomenu Teslu pomisle da su svi pametni kao on, i sve se u grudi busaju. Verovatno bi da je živ Tesla pomislio: "što li sam pričao nekome ko sam i odakle sam, trebao sam da kažem da imam amneziju i da nemam pojma ni o čemu".

code381

pre 10 godina

Kad su vec prisvojili Nikolu Teslu onda su mogli i Milutina Milankovica, Radeta Serbedziju, Josifa Pancica, Savu Sumanovica, Pedju Stojakovica, Sinisu Mihajlovica... cak je i Patrijarh Pavle rodjen na teritoriji danasnje Hrvatske.

Srbi worldwide

pre 10 godina

Nikolicu, Vucicu i Dacicu ukoliko se ne pobunite protiv uzurpiranja Teslinog imena i njegove zloupotrebe od onih koji su mu spalili kucu i pobili i proterali familiju i citav njegov narod bicete saucesnici u tom zlocinu i najbedniji ljudi koji su ikada vodili ovu zemlju i ovaj narod!
Gledamo vas!

1914

pre 10 godina

Јел био изложен и неки спис Николе Тесле написан ћирилицом? На истом тргу је пре неко време био органиѕован протест против језика и писма човека чијим достигнућима се хвале као хрватским.

NS

pre 10 godina

Vidite da Hrvati vole srbe. Tesla je naj bolji primer za to.........Jedan pametan covek je rekao za Srbe i Hrvate to je gomila balege preko koje je presao tocak istorije i podelio je na dva delo koja se svadjaju koji je znacajniji u svetu..........Tako ce kada im je potrebno to i jedni i drugi prisvojiti onoga drugoga kada im je to interes i prikazati ga kao svog...........Iskreno i oni i mi smo toliko bitni u svetu da uopste nismo bitni......

Srbin UE

pre 10 godina

Dostignuce naucnika koji je pripadnik onog naroda koje su etnicki cistili sve dok ga nisu sveli na nivo statisticke greske. Da je Tesla bio u NDH sigurno ga ne bi slavili kao sto to sada cine vec bi zavrsio u Jasenovcu. Sreca njegova te se rodio dok su ti prostori naseljeni Srbima bili u Austro-Ugarskoj, jer cim su pripali Hrvatima tu Srbima nije bilo prijatno. Ali dobro, oni su sada u EU, pa mogu sve. Ja licno Hrvatima zelim isto ono sto i oni zele nama, a mislim da svi koji ne gledaju svet ruzicastim naocarima znaju sta to.

zoran

pre 10 godina

"transformator Nikole Tesle, "kao primer izuzetnog hrvatskog stvaralaštva".

Hahahahaha... Pa Tesla SVE što je izmislio, izmislio je na Engleskom i na jedno, brat-bratu 10 tisuća Kilometara daleko od Hrvatske, gde jeste rođen, zaista (doduše to je tada bila Austro-Ugarska ali ko te pita), i to u Pravoslavnoj kući i to zaista (i opet kod državljana Austro-Ugarske, ali bre ko te pita) ... Samo neka se slavi!

Inače, čestitam komšijama što postaju i formalno deo Evrope.

iii

pre 10 godina

Eh, kad bi jedna proslava na Balkanu mogla da prodje a da mediji ne krenu da prebrojavaju Teslina krvna zrnca, mi bi vec svi odavno bili u EU..

ajde vise

pre 10 godina

Srbi u Hrvatskoj su dobro integrirani u drustvo - u politici, na estradi, u znanosti, umjetnosti, sportu... Hrvatska im daje skolovanje, sva prava, njima je ovdje dobro i ovo je i njihova drzava. Vecina njih Srbi su jer su iz tih prostora dosli prije 350 godina. Mnogi nikad nisu ni bili u Srbiji.

Sto zelim reci? Ako Srbi traze - a traze - ista prava, i imaju ih, tada je njihovo djelovanje djelovanje pod hrvatskom zastavom. Nema sumnje da je Tesla srpskog podrijetla, Srbin stovise, no ne vidim bas nista sporno da bude (i) hrvatski izumitelj. Na kraju krajeva, ako je Andric (jedini) SRPSKI nobelovac, sto ovaj ne bi bio makar zajednicko nasljedje? Koji kriterij primjenjivati? Kako vama odgovara?

munZ

pre 10 godina

Transformator Nikole Tesle je primer izuzetnog stvaralaštva Nikole Tesle. A primer hrvatskog stvaralaštva može biti ono što se desilo široj porodici Tesla, kao i rodnoj kući samog Nikole. Drugi primer "stvaralaštva" je zadocnela "istina" da je Tesla u stvari Hrvat, jer je tamo bila neka baba, pa neki deda...

Brojke

pre 10 godina

Ne bih kačio crne zastave, ali ne bih ni slavio ulazak u EU. Samo bih se prebrojao koliko para imam i napravio ozbiljan plan velike štednje zbog mogućeg skoka cena.

svi smo mi Tesla

pre 10 godina

Hahaha! MIslim da se Tesla ne bi bunio. A Ameri mogu da kazu isto. Jer, Tesla najverovatnije ne bi bio Tesla da nije otisao u SAD. Oko gluposti se uzrujavate.

Zagrepčanin

pre 10 godina

crne zastave su postavljene dolaskom HDZ-a na vlast i tada je poceo posvemasnji krimina i pljacka hrvatskog naroda. A sto se Tesle tice, on je vjerojatno i hrvatskog i srpskog porijekla obzirom da je sam u svom dnevniku napisao da je njegov pradjed (i svi drugi po staroj liniji) Hrvat koji je ozenio pravoslavku, tj. Srpkinju. Cinjenica da ima daleko vise veze sa Hrvatskom no sa Srbijom kao drzavom nije za zanemariti a druga je stvar sto su se nasi vlastodrsci odricali svega hrvatskog...

Pobočnik_Liubo

pre 10 godina

Aha...znaci da sam rodjen u Japanu bio bih Japanac...
(kompleksi, 1. jul 2013 00:36)

Ne, bio bi Srbin, na svoju žalost, i na sreću Japana.

Milow

pre 10 godina

Duse mozda ostavljamo na klupi dok razum i mozak nemilosrdno cuvamo iako nas gore navedeni vode u nemir, nespokoj i vecitu potrebu da budemo ono sto nismo, da velicamo one kojih smo se odrekli, da budemo veciti borci protiv sistema, crni u Belom moru i ne shvatamo da smo isti, tuzno, nestvarno isti, svi mi nekada truli Sloveni danas postojani, napredni, demokratski narodi.

Stvarno kompleksi su cudo!

pre 10 godina

Aha...znaci da sam rodjen u Japanu bio bih Japanac...
(kompleksi, 1. jul 2013 00:36)

Tako je! A da si nakon rodjenja u Japanu u Srbiji proveo ukupno deset minuta svog zivota na nekom proputovanju, bio bi Srbin!

Domagoj

pre 10 godina

(ZaneliSe, 30. jun 2013 23:41)

Ajde mi molim te objasni kako je Tesla rođen 1856. u Austro Ugarskoj kada je ista ta Austro Ugarska proglsena 1867. ?? Kakooo?

Tesla je rođen u Smiljanu, u Kraljevstvu Hrvatske, Slavonije i Dalmacije koje je spadalo pod Austrijsko carstvo. Tako mu piše i na pasošu.

(Dajte molim vas objavtie, ovo je smiješno što se ovdje sve piše)

tvrtko

pre 10 godina

Logično je onda i da je Josip Jelačić primer srpskog stvaralaštva, jer je rođen na teritoriji današnje Srbije.
(Stranac, 1. jul 2013 09:42)


Tako je, Hrvat rođen u Petrovaradinu. Kad za 10-tak godina budete ulazili u EU, bit će nam velika čast ako i on bude dio vaše ceremonije.

s.

pre 10 godina

Ako je Tesla kome su roditelji Srbi postao Hrvat jer se rodio na teritoriji koja je kasnije pripala Hrvatskoj, onda su i ovi Albanci sa Kosova ustvari Srbi i u tom slucaju je nejasno zasto je Hrvatska pozurila da prizna stvaranje jos jedne srpske drzave u vec postojecoj srpskoj drzavi tj. nejasno zasto se onda ti Srbi tamo uopste otcepljuju?

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 10 godina

(Draz, 1. jul 2013 10:39)
jel tesla HRVATSKO ili HRVATIJANSKO blago?dosta bre toga srbijansko.ja kontam da kad kazete srbijansko mislite na sve stanovnike srbije a ne samo na srbe.e pa onda je hrvatijansko blago a ne hrvatsko

Draz

pre 10 godina

Ako se dijete rodi u Vojvodini, tu ide u školu i dalje se skoluje u inozemstvu i postane neko i nešto, a po nacionalnosti je Mađar, njegovi i dalje žive u Vojvodini i tu umru, čije je on kulturno i nacionalno blago Srbijansko ili Mađarskoj (a nikada nije živio u mađrskoj) ?????

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 10 godina

(Draz, 1. jul 2013 10:39)
jel tesla HRVATSKO ili HRVATIJANSKO blago?dosta bre toga srbijansko.ja kontam da kad kazete srbijansko mislite na sve stanovnike srbije a ne samo na srbe.e pa onda je hrvatijansko blago a ne hrvatsko

joker13

pre 10 godina

Tesla nije rodjen u Austrougarskoj nego u Kraljevini Hrvatskoj koja je bila dio onoga sto nazivamo Austrijskim ili jos tocnije Habsburskim carstvom. Tesla se rodio 20 godina prije nego sto je Austro-Ugarska uopce formirana 1867. sporazumom izmedju Habsburgovaca i Madjarskog parlamenta cime je carstvo podijeljeno na dva dijela umjesto na dotada podijele na krunske zemlje tj. sva ona kraljevstva, vojvodstva i knezevine koja su bili pod Hasburgovcima.

Uostalom imate na Wikipediji presliku Teslinog pasosa koji mu je izdala 'Zemaljska Vlada Kraljevine Hrvatska, Slavonije i Dalmacije u ime njegovog visocanstva Cara i Kralja Franje Josipa I." tako da price o "nepostojanju Hrvatske" definitvno ne stoje.

Jelacic je isto rodjen u toj istoj Kraljevini jer je Petrovaradin bio iste sve do 1918. godine.

rizameister

pre 10 godina

Nadalje Tesla nije govorio "Austro-Ugarskim" jezikom kao materinjim, neko Hrvatskim odnosno Hrvatsko-Srpskim ako hoćete jer ne stajem na ničiju stranu. Kompletnu osnovnu naobrazbu i učenje u ranim danima vezani su mu za Hrvatsku i uzor od koga je dobio dosta inspiracije za svoj rad mu je Hrvat Ruđer Bošković. Nekoliko puta se izjasnio kao Hrvat i Srbin, osobni dokumenti i osobna ostavština imaju oznake oba jezika. Bez licemjerja više. Činjenica je da će ga Srbi uvijek svojatat zbog pravoslavnog porijekla, a zanemarivati da je rođen u HRVATSKOJ, a Hrvati će ga zbog mjesta rođenja spominjati, ali zanemarivati njegovo pravoslavno porijeklo i tako u krug. Da nema razloga nebi se spominjao njegov dvojni identitet, a to je jedina činjenica, koliko god to nekima smetalo.

rizameister

pre 10 godina

Kako Hrvati koje Vi masovno optužujete za krađu identiteta, tako i Srbi isto masovno čine s nekim drugim velikim povijesnim ličnostima. Isti smo po tome, a svi veliki umovi pripadaju cijelom čovječanstvu, a ne ovima ili onima.
Ako govorimo o Nikoli Tesli, koje se ovdje osporava da je rođen u Hrvatskoj, nego u Austro-Ugarskoj, to je kao da neki osporavaju njegovo srpsko porijeklo samo na temelju toga što mu je otac bio pravoslavni svećenik, jer nije Srbija jedina pravoslavna zemlja u Svijetu. Prema tome Tesla može biti i Rus. Pravoslavlje govori nešto o njegovom porijeklu, ali nije jednoznačno. Nekad čak upravo suprotno, ne bi li se njegova odluka da nebude svećenik kao otac ostavila prostora da se to protumači kako Tesla kao takav ne prihvaća i ne poštuje svoje pravoslavno porijeklo ili uopće ne drži do njega ili uopće nije pravoslavac na kraju krajeva, jer kada spominjemo porijeklo na temelju vjerskih identiteta očekivalo bi se od čovjeka da nastavi tradiciju i time otkloni sve sumnje oko svoje pripadnosti. Činjenica je da je povijesno selo u kojem je Smiljan uvijek bilo Hrvatsko, jer ako nije tako, prema takvom načinu razmišljanja Izraelci postoje tek pola godina jer nisu imali državu. Da Katalonija kojim slučajem postane Neovisna država, bilo kome tko je rođen u njoj prije 50 godina za vrijeme "Španjolske" nebi se pripisivao Španjolski identitet nego Katalonski, jer je to povijesno i kulturalno uvijek bio snažno istaknut Katalonski identitet.

Delija UE

pre 10 godina

Ovi sto ispravljaju te kazu da to nije bila Austro-Ugarska, vec kraljevina Hrvatska, Slavonija i Dalmacija, kada se Tesla rodio - lupaju. Ako cemo potpuno ispravno da pisemo to je bila Habzburska monarhija ili Austrijska monarhija sve do 1867. Tesla se dakle rodio u Austrijskom carstvu 1856. u podrucju Vojne krajine. A Hrvatska autonomija je stecena u okviru Austro-Ugarske 1868. godine, dakle godinu dana nakon sto je Austrijsko carstvo sklopilo dogovor sa Madjarima. U sustini, to ne menja mnogo cinjenicu da je Tesla Srbin rodjen u Austrijskom carstvu, a ne Hrvatskoj. Inace, Tesla pripada covecanstvu, ali sam komentar napisao zbog neverovatno licemernog naroda, koji se stidi cirilice, a velica Srbina kao svog naucnika, kao i zbog odnosa Hrvatskog naroda kroz istoriju prema Srbima na teritoriji sadasnje Hrvatske.

Mirnodop

pre 10 godina

Kad nemaš svoje a ne diviš se tuđem nego krađeš od drugog- to i jeste odlika lošeg komšije!sve čestitke susjedima na ulasku tamo odakle su Jelačić, Supilo i Štrosmajer dali žrtvu da bi izašli (u šta i gde? To je već drugo pitanje:).
Ne požeš početi sa otrežnjenjem dok ti se ne desi delirium tremens. A sad kad krene derneeeeek!!!!!

Dala baba dinar da uđe u kolo...

Sale SRB

pre 10 godina

Teslin otac je bio pravoslavni sveštenik,čovek se deklarisao kao Srbin...Dakle ne znam šta tu ima nejasno.A što se tiče Hrvata pa vidite i sami da pljuju ćirilicu a govore da je Mirosavljevo jevanđelje njihov zapis.Nemaju svoju istoriju pa moraju da kradu.

ajde vise

pre 10 godina

Srbi u Hrvatskoj su dobro integrirani u drustvo - u politici, na estradi, u znanosti, umjetnosti, sportu... Hrvatska im daje skolovanje, sva prava, njima je ovdje dobro i ovo je i njihova drzava. Vecina njih Srbi su jer su iz tih prostora dosli prije 350 godina. Mnogi nikad nisu ni bili u Srbiji.

Sto zelim reci? Ako Srbi traze - a traze - ista prava, i imaju ih, tada je njihovo djelovanje djelovanje pod hrvatskom zastavom. Nema sumnje da je Tesla srpskog podrijetla, Srbin stovise, no ne vidim bas nista sporno da bude (i) hrvatski izumitelj. Na kraju krajeva, ako je Andric (jedini) SRPSKI nobelovac, sto ovaj ne bi bio makar zajednicko nasljedje? Koji kriterij primjenjivati? Kako vama odgovara?

Zagrepčanin

pre 10 godina

crne zastave su postavljene dolaskom HDZ-a na vlast i tada je poceo posvemasnji krimina i pljacka hrvatskog naroda. A sto se Tesle tice, on je vjerojatno i hrvatskog i srpskog porijekla obzirom da je sam u svom dnevniku napisao da je njegov pradjed (i svi drugi po staroj liniji) Hrvat koji je ozenio pravoslavku, tj. Srpkinju. Cinjenica da ima daleko vise veze sa Hrvatskom no sa Srbijom kao drzavom nije za zanemariti a druga je stvar sto su se nasi vlastodrsci odricali svega hrvatskog...

ZaneliSe

pre 10 godina

Tesla je Srbin rodjen 1856 u Austrougarskoj. Te 1856g. Hrvatska nije ni postojala, mi smo im doneli drzavnost primivsi ih u zajednicku drzavu 1918g. Time napravili ogromnu gresku, ali to je vec druga tema....Uglavnom, ovo svojatanje Tesle je tipicno za njih.

Srbi worldwide

pre 10 godina

Nikolicu, Vucicu i Dacicu ukoliko se ne pobunite protiv uzurpiranja Teslinog imena i njegove zloupotrebe od onih koji su mu spalili kucu i pobili i proterali familiju i citav njegov narod bicete saucesnici u tom zlocinu i najbedniji ljudi koji su ikada vodili ovu zemlju i ovaj narod!
Gledamo vas!

Srbin UE

pre 10 godina

Dostignuce naucnika koji je pripadnik onog naroda koje su etnicki cistili sve dok ga nisu sveli na nivo statisticke greske. Da je Tesla bio u NDH sigurno ga ne bi slavili kao sto to sada cine vec bi zavrsio u Jasenovcu. Sreca njegova te se rodio dok su ti prostori naseljeni Srbima bili u Austro-Ugarskoj, jer cim su pripali Hrvatima tu Srbima nije bilo prijatno. Ali dobro, oni su sada u EU, pa mogu sve. Ja licno Hrvatima zelim isto ono sto i oni zele nama, a mislim da svi koji ne gledaju svet ruzicastim naocarima znaju sta to.

Petrović

pre 10 godina

Tesla rodjen u AustroUgarskoj iz koje je izasao kao Srbin. Kasnije njegovo selo postaje deo YU. I za njegovog zivota selo je bilo deo kraljevine YU pa one druge YU. Da je kojim slucajem ostao u selu i postao sveštenik srpske pravoslavne crkve po očevoj želju, tokom II Sv. Rata znamo šta bi mu se desilo kao Srbinu a ne kao Hrvatu!!!

stoper4

pre 10 godina

Jadan ovaj Tesla, bolje bi mu bilo da se rodio u Azerbejdžanu ili recimo Kolumbiji. Ovako ga ovi glupi Balkanci ubacuju u svaku priču koja im odgovara kako bi ispali pametniji. Hrvati prikazuju njegov transformator "kao primer izuzetnog hrvatskog stvaralaštva". Ajde majke ti!!! Srbi opet kad spomenu Teslu pomisle da su svi pametni kao on, i sve se u grudi busaju. Verovatno bi da je živ Tesla pomislio: "što li sam pričao nekome ko sam i odakle sam, trebao sam da kažem da imam amneziju i da nemam pojma ni o čemu".

zoran

pre 10 godina

"transformator Nikole Tesle, "kao primer izuzetnog hrvatskog stvaralaštva".

Hahahahaha... Pa Tesla SVE što je izmislio, izmislio je na Engleskom i na jedno, brat-bratu 10 tisuća Kilometara daleko od Hrvatske, gde jeste rođen, zaista (doduše to je tada bila Austro-Ugarska ali ko te pita), i to u Pravoslavnoj kući i to zaista (i opet kod državljana Austro-Ugarske, ali bre ko te pita) ... Samo neka se slavi!

Inače, čestitam komšijama što postaju i formalno deo Evrope.

code381

pre 10 godina

Kad su vec prisvojili Nikolu Teslu onda su mogli i Milutina Milankovica, Radeta Serbedziju, Josifa Pancica, Savu Sumanovica, Pedju Stojakovica, Sinisu Mihajlovica... cak je i Patrijarh Pavle rodjen na teritoriji danasnje Hrvatske.

NS

pre 10 godina

Vidite da Hrvati vole srbe. Tesla je naj bolji primer za to.........Jedan pametan covek je rekao za Srbe i Hrvate to je gomila balege preko koje je presao tocak istorije i podelio je na dva delo koja se svadjaju koji je znacajniji u svetu..........Tako ce kada im je potrebno to i jedni i drugi prisvojiti onoga drugoga kada im je to interes i prikazati ga kao svog...........Iskreno i oni i mi smo toliko bitni u svetu da uopste nismo bitni......

Stvarno kompleksi su cudo!

pre 10 godina

Aha...znaci da sam rodjen u Japanu bio bih Japanac...
(kompleksi, 1. jul 2013 00:36)

Tako je! A da si nakon rodjenja u Japanu u Srbiji proveo ukupno deset minuta svog zivota na nekom proputovanju, bio bi Srbin!

1914

pre 10 godina

Јел био изложен и неки спис Николе Тесле написан ћирилицом? На истом тргу је пре неко време био органиѕован протест против језика и писма човека чијим достигнућима се хвале као хрватским.

iii

pre 10 godina

Eh, kad bi jedna proslava na Balkanu mogla da prodje a da mediji ne krenu da prebrojavaju Teslina krvna zrnca, mi bi vec svi odavno bili u EU..

svi smo mi Tesla

pre 10 godina

Hahaha! MIslim da se Tesla ne bi bunio. A Ameri mogu da kazu isto. Jer, Tesla najverovatnije ne bi bio Tesla da nije otisao u SAD. Oko gluposti se uzrujavate.

Pobočnik_Liubo

pre 10 godina

Aha...znaci da sam rodjen u Japanu bio bih Japanac...
(kompleksi, 1. jul 2013 00:36)

Ne, bio bi Srbin, na svoju žalost, i na sreću Japana.

munZ

pre 10 godina

Transformator Nikole Tesle je primer izuzetnog stvaralaštva Nikole Tesle. A primer hrvatskog stvaralaštva može biti ono što se desilo široj porodici Tesla, kao i rodnoj kući samog Nikole. Drugi primer "stvaralaštva" je zadocnela "istina" da je Tesla u stvari Hrvat, jer je tamo bila neka baba, pa neki deda...

Domagoj

pre 10 godina

(ZaneliSe, 30. jun 2013 23:41)

Ajde mi molim te objasni kako je Tesla rođen 1856. u Austro Ugarskoj kada je ista ta Austro Ugarska proglsena 1867. ?? Kakooo?

Tesla je rođen u Smiljanu, u Kraljevstvu Hrvatske, Slavonije i Dalmacije koje je spadalo pod Austrijsko carstvo. Tako mu piše i na pasošu.

(Dajte molim vas objavtie, ovo je smiješno što se ovdje sve piše)

tvrtko

pre 10 godina

Logično je onda i da je Josip Jelačić primer srpskog stvaralaštva, jer je rođen na teritoriji današnje Srbije.
(Stranac, 1. jul 2013 09:42)


Tako je, Hrvat rođen u Petrovaradinu. Kad za 10-tak godina budete ulazili u EU, bit će nam velika čast ako i on bude dio vaše ceremonije.

Milow

pre 10 godina

Duse mozda ostavljamo na klupi dok razum i mozak nemilosrdno cuvamo iako nas gore navedeni vode u nemir, nespokoj i vecitu potrebu da budemo ono sto nismo, da velicamo one kojih smo se odrekli, da budemo veciti borci protiv sistema, crni u Belom moru i ne shvatamo da smo isti, tuzno, nestvarno isti, svi mi nekada truli Sloveni danas postojani, napredni, demokratski narodi.

Brojke

pre 10 godina

Ne bih kačio crne zastave, ali ne bih ni slavio ulazak u EU. Samo bih se prebrojao koliko para imam i napravio ozbiljan plan velike štednje zbog mogućeg skoka cena.

Draz

pre 10 godina

Ako se dijete rodi u Vojvodini, tu ide u školu i dalje se skoluje u inozemstvu i postane neko i nešto, a po nacionalnosti je Mađar, njegovi i dalje žive u Vojvodini i tu umru, čije je on kulturno i nacionalno blago Srbijansko ili Mađarskoj (a nikada nije živio u mađrskoj) ?????

s.

pre 10 godina

Ako je Tesla kome su roditelji Srbi postao Hrvat jer se rodio na teritoriji koja je kasnije pripala Hrvatskoj, onda su i ovi Albanci sa Kosova ustvari Srbi i u tom slucaju je nejasno zasto je Hrvatska pozurila da prizna stvaranje jos jedne srpske drzave u vec postojecoj srpskoj drzavi tj. nejasno zasto se onda ti Srbi tamo uopste otcepljuju?

Delija UE

pre 10 godina

Ovi sto ispravljaju te kazu da to nije bila Austro-Ugarska, vec kraljevina Hrvatska, Slavonija i Dalmacija, kada se Tesla rodio - lupaju. Ako cemo potpuno ispravno da pisemo to je bila Habzburska monarhija ili Austrijska monarhija sve do 1867. Tesla se dakle rodio u Austrijskom carstvu 1856. u podrucju Vojne krajine. A Hrvatska autonomija je stecena u okviru Austro-Ugarske 1868. godine, dakle godinu dana nakon sto je Austrijsko carstvo sklopilo dogovor sa Madjarima. U sustini, to ne menja mnogo cinjenicu da je Tesla Srbin rodjen u Austrijskom carstvu, a ne Hrvatskoj. Inace, Tesla pripada covecanstvu, ali sam komentar napisao zbog neverovatno licemernog naroda, koji se stidi cirilice, a velica Srbina kao svog naucnika, kao i zbog odnosa Hrvatskog naroda kroz istoriju prema Srbima na teritoriji sadasnje Hrvatske.

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 10 godina

(Draz, 1. jul 2013 10:39)
jel tesla HRVATSKO ili HRVATIJANSKO blago?dosta bre toga srbijansko.ja kontam da kad kazete srbijansko mislite na sve stanovnike srbije a ne samo na srbe.e pa onda je hrvatijansko blago a ne hrvatsko

joker13

pre 10 godina

Tesla nije rodjen u Austrougarskoj nego u Kraljevini Hrvatskoj koja je bila dio onoga sto nazivamo Austrijskim ili jos tocnije Habsburskim carstvom. Tesla se rodio 20 godina prije nego sto je Austro-Ugarska uopce formirana 1867. sporazumom izmedju Habsburgovaca i Madjarskog parlamenta cime je carstvo podijeljeno na dva dijela umjesto na dotada podijele na krunske zemlje tj. sva ona kraljevstva, vojvodstva i knezevine koja su bili pod Hasburgovcima.

Uostalom imate na Wikipediji presliku Teslinog pasosa koji mu je izdala 'Zemaljska Vlada Kraljevine Hrvatska, Slavonije i Dalmacije u ime njegovog visocanstva Cara i Kralja Franje Josipa I." tako da price o "nepostojanju Hrvatske" definitvno ne stoje.

Jelacic je isto rodjen u toj istoj Kraljevini jer je Petrovaradin bio iste sve do 1918. godine.

Mirnodop

pre 10 godina

Kad nemaš svoje a ne diviš se tuđem nego krađeš od drugog- to i jeste odlika lošeg komšije!sve čestitke susjedima na ulasku tamo odakle su Jelačić, Supilo i Štrosmajer dali žrtvu da bi izašli (u šta i gde? To je već drugo pitanje:).
Ne požeš početi sa otrežnjenjem dok ti se ne desi delirium tremens. A sad kad krene derneeeeek!!!!!

Dala baba dinar da uđe u kolo...

Sale SRB

pre 10 godina

Teslin otac je bio pravoslavni sveštenik,čovek se deklarisao kao Srbin...Dakle ne znam šta tu ima nejasno.A što se tiče Hrvata pa vidite i sami da pljuju ćirilicu a govore da je Mirosavljevo jevanđelje njihov zapis.Nemaju svoju istoriju pa moraju da kradu.

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 10 godina

(Draz, 1. jul 2013 10:39)
jel tesla HRVATSKO ili HRVATIJANSKO blago?dosta bre toga srbijansko.ja kontam da kad kazete srbijansko mislite na sve stanovnike srbije a ne samo na srbe.e pa onda je hrvatijansko blago a ne hrvatsko

rizameister

pre 10 godina

Kako Hrvati koje Vi masovno optužujete za krađu identiteta, tako i Srbi isto masovno čine s nekim drugim velikim povijesnim ličnostima. Isti smo po tome, a svi veliki umovi pripadaju cijelom čovječanstvu, a ne ovima ili onima.
Ako govorimo o Nikoli Tesli, koje se ovdje osporava da je rođen u Hrvatskoj, nego u Austro-Ugarskoj, to je kao da neki osporavaju njegovo srpsko porijeklo samo na temelju toga što mu je otac bio pravoslavni svećenik, jer nije Srbija jedina pravoslavna zemlja u Svijetu. Prema tome Tesla može biti i Rus. Pravoslavlje govori nešto o njegovom porijeklu, ali nije jednoznačno. Nekad čak upravo suprotno, ne bi li se njegova odluka da nebude svećenik kao otac ostavila prostora da se to protumači kako Tesla kao takav ne prihvaća i ne poštuje svoje pravoslavno porijeklo ili uopće ne drži do njega ili uopće nije pravoslavac na kraju krajeva, jer kada spominjemo porijeklo na temelju vjerskih identiteta očekivalo bi se od čovjeka da nastavi tradiciju i time otkloni sve sumnje oko svoje pripadnosti. Činjenica je da je povijesno selo u kojem je Smiljan uvijek bilo Hrvatsko, jer ako nije tako, prema takvom načinu razmišljanja Izraelci postoje tek pola godina jer nisu imali državu. Da Katalonija kojim slučajem postane Neovisna država, bilo kome tko je rođen u njoj prije 50 godina za vrijeme "Španjolske" nebi se pripisivao Španjolski identitet nego Katalonski, jer je to povijesno i kulturalno uvijek bio snažno istaknut Katalonski identitet.

rizameister

pre 10 godina

Nadalje Tesla nije govorio "Austro-Ugarskim" jezikom kao materinjim, neko Hrvatskim odnosno Hrvatsko-Srpskim ako hoćete jer ne stajem na ničiju stranu. Kompletnu osnovnu naobrazbu i učenje u ranim danima vezani su mu za Hrvatsku i uzor od koga je dobio dosta inspiracije za svoj rad mu je Hrvat Ruđer Bošković. Nekoliko puta se izjasnio kao Hrvat i Srbin, osobni dokumenti i osobna ostavština imaju oznake oba jezika. Bez licemjerja više. Činjenica je da će ga Srbi uvijek svojatat zbog pravoslavnog porijekla, a zanemarivati da je rođen u HRVATSKOJ, a Hrvati će ga zbog mjesta rođenja spominjati, ali zanemarivati njegovo pravoslavno porijeklo i tako u krug. Da nema razloga nebi se spominjao njegov dvojni identitet, a to je jedina činjenica, koliko god to nekima smetalo.