Nedelja, 13.10.2002.

11:13

U drugom krugu nije izabran predsednik Srbije

Izvor: B92

U drugom krugu nije izabran predsednik Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Ahtung, ahtung

pre 21 godinu

Zar je moguce da bi ovi iz dijaspore glasali za Kostunicu i stavili Srbiju u jad i bedu od cega su i sami pobegli? Ovo se granici sa ludilom razuma, a proistice iz primitivnosti, zlocudnosti i povrsnosti. Zar je moguce da svojim sunarodnicima ne zelite iste mogucnosti koje ste vi dobili tu na zapadu? Zar je moguce da zbog par stotina dolara koje imate vise kad dodjete u Srbiju na odmor da vam one daju prava da prosipate pamet kako ta zemlja treba da se (ne)razvija. Ooo, ne, vama da se da pravo glasanja pa cete ostaviti zemlju da pati. Vi cete se u medjuvremenu onda vrnuti nazad u svoje koliko toliko stabilne zivote rasuti negde po belom svetu. Ooo, ne, taj film necete moci da gledate...
Ako niste razumeli sta sam hteo da kazem evo i da vam nacrtam to isto: Otisli ste zbog Milosevica. Nikako vi niste mogli otici samo zbog bombi NATO-a jer u tom slucaju dobijate atrubute cinicnih i duhom niskih ljudi odlazeci u zemlje koje nazivate neprijateljima. Znate sada taj Milosevic podrzava Seselja. Seseljevi glasovi odlaze Kostunici, jer su im svima trojici ideologije blisko ispovezane. Zbog nedovoljno izaslog stanovnistva na glasanje vi cete pokusati da na sledecim izborima uticete da se taj procenat poveca u korist Kostunice i da zatvorite krug zapocet Milosevicem? Ooo, ne, taj film necete moci da gledate...

Posmatrac

pre 21 godinu

- STA PREDSEDNIK RADI i STA BI TO TREBALO DA RADI
Posto predsednika prakitcno nema od kada je sa tog mesta otisao Milosevic, izgleda da Srbija MOZE BEZ PREDSEDNIKA.
Aj’mo onda razumnim redom utvrdjenim i u zemlji i u EU: 1. Ustavna povelja, 2. Promena Ustava Srbije, 3. Izbori koje ce taj novi Ustav naloziti za sve duznosti, te i za predsednika.
Moze li tako, normalno?

popovic

pre 21 godinu

neko je pitao, koliko je procenta u inostranstvu. absolutno nebitno! moj prijatelj je juce hteo na glasanje, ali su mu na birackom mestu rekli da nije na spisku??? ako je izborna komisija po celoj srbiji svoj posao odradila tako "savesno", onda necemo imati predsednika ni do 2004.

Nikola

pre 21 godinu

Bez obzira na Zakon koji sae nigde u svetu ne primenjuje osim u Srbiji Kostunica je katastrofalno porazio Labusa,a da je jos kojim cudom glasala dijaspora.....

Sabina

pre 21 godinu

Uprkos cinjenici da su novogodisnji praznici jos daleko, ne mogu da odolim da Srbiji ne pozelim divan i veoma prikladan poklon: jednog od dvojice Vojislava, i to na minimum osam godina. Ocito je da nas je protekla slobodanska epizoda ostavila gladnom za reprizu, zato samo napred dok ne ispunimo ama bas sve svoje nacionalisticko-glupave ambicije i da se potom, ugledavsi republiku (opet) friske srozanu i iscedjenu, malo uplaseno i sa mnogo cudjenja upitamo u fazonu: "Ju brate, sta se ovde desilo?". Ne, ludima uopste nije lako...

nedeljkovic

pre 21 godinu

tragicno je za srbiju da je pobedila nacionalisticka opcija...salonski nacionalista...naravno da ga nigde nije bilo na ulici dok nas je tukla miloseviceva policija...da se dva miliona ljudi jos nije opasuljilo..kada smo ostali bez stotina hiljada mladih obrazovanih ljudi izbeglih od fasistickog rezima...sto da nam bude dobro kada mozemo da ocajavamo...samo nista da se ne promeni...jer moze da nam bude jos gore...

Analiticar

pre 21 godinu

Steta za "legalisticku" propast izbora ali nekoliko jasnih poruka se nazire i iz ovih preliminarnih rezultata:
* Kostunicin rezultat mu daje veliko moralno opravdanje i podstrek za nastup na sledecim izborima. Ovakav "landslide", da je u USA ili u zapadnoj Evropi (gde nema granica od 50%) bi znacio apsolutni mandat za njegov program.
* Rezultat pojacava pritisak na Djindjica i njegovu poziciju tihog bojkota "..gledacu utakmicu". Iako se nadao da ce time verovatno eliminisati i Kostunicu i Labusa kao buduce protivnike, rezultat ga stavlja u gotovo bezizlaznu poziciju. Labus ce mu tesko oprostiti ovaj manevar a Kostunica je osokoljen rezultatima.
* Djindjic prakticno nece imati izbora nego da odmah raspise izbore za skupstinu sa novim predsednickim izborima (uz izbacivanje granice od 50%). Da je Labus malo bolje prosao, moglo se cekati i rastezati ali ovakav rezultat ne ostavlja nikakve alternative (posebno sto ce neki drugi kandidat D(O)S-a proci verovatno jos gore).
* Takodje, Djindjic ce imati sve manju kontrolu situacije, jer posle ovakvog rezultata treba ocekivati jos otvorenije reslojavanje unutar DOS-a, sa mnogim "prelascima" na DSS-ovu stranu. Nije nemoguc cak ni scenario da DSS+DOS "otpadnici" izglasaju nepoverenje u skupstini i postave novu vladu.
* Labus je "posteno" odradio svoj posao i pokazao da ima stabilnu ali ogranicenu podrsku. Njegovi i Dinkicevi komentari jasno pokazuju da G17+ pokusava da zauzme novu, nezavisniju poziciju u buducnosti. Bilo bi od velike vaznosti za Srbiju da se to desi sto pre, cak i pre ponovljenih izbora.
* Najzad, Dinkic, kao buduci protivkandidat Kostunici bi verovatno (osim Labusa) jos jedini mogao spreciti Seselja da izbije na drugo mesto. Srbiji trebaju 2 ozbiljna i demokratska kandidata.

Natasa

pre 21 godinu

Bez obzira sto ovi izbori nisu uspeli, oni su ipak na neki nacin pokazali kakva je trenutno volja naroda.I kao sto Kostunica rece, raspisani su kad im nije vreme, jer je tako nekome odgovaralao a cilj im je verovatno i bio da se ispipa puls naroda. Oni koji su ga raspisali, dobro su znali kakav je izborni zakon(los!!!) ali nisu dobro procenili svoju popularnost i desilo se sto se desilo. Cestitam Kostunici a Djindjicu porucujem da je vreme da shvati da ovom narodu ne treba drugi Milosevic, koji ce sklanjati svoje politicke neistomisljenike i drzati apsolutnu vlast u svojim rukama. Potpuno se slazem sa Micunovicem da mora postojati raspodela vlasti i to je upravo ono sto cini demokratiju. Nema demokratije tamo gde je vlast u rukama samo jedne politicke opcije tj. jednog coveka. I samo jos pitanje za sve one koji su prizeljkivali neuspeh drugog kruga izbora. Da li ste procitali komentare stranih agencija o neuspehu drugog kruga?

Snezana S.

pre 21 godinu

Zamolila bih organizatore novih izbora da pare uzmu od onih koji nisu
izasli na izbore. Zna se koji su to, jer nisu zaokruzeni da su glasali. I
jos jedan predlog. Ko ne glasa nema pravo na pasos, ili bilo koji licni dokumenat.
Pa onda neka gospoda marginalci probaju da pozovu na bojkot izbora. Sada njima prvima treba oduzeti sva prava. Sramota je sta su to uradili!!

Vojvodjanka

pre 21 godinu

Izlazak na izbore nije obaveza i niko ne mora izadji na izbore. To je samo pravo koje ti daje ustav. A zasto se nije izaslo u dovoljnom broju, neka razmisljaju ne samo kandidati nego i svi oni koji ucestvuju u pripremama za izbore, koji se nalaze u raznim stabovima, i iza kulisa. Da li narod pocinje da razmislja ili je u pitanju nesto drugo. Ili trece.
Manimo se patriotizma u takvim situacijama. Ovo je u pitanju nesto sasvim drugo.

Zoran, CA

pre 21 godinu

Ma glupost je sto su izbori raspiani po starom izbornom zakonu. Cemu tih minimum 50%?!?! Pa ako neko nece da izadje, ne mora, jaka stvar, znaci odrekao se svog prava i prepustio svojim sunarodnicima koji hoce da glasaju da izaberu umesto njega.
Ja sam ubedjen, da je kojim slucajem ukinuta ta nebuloza od min 50%, procenat izaslih na izbore bio bi daleko veci nego ovako.
A sto se tice glasanja dijaspore, mislim da treba omoguciti glasanje u inostranstvu u nasim konzulatima i ambasadama, ali ljudima koji imaju aktivno mesto boravka u Srbiji, koji se nisu odjavili. Svejedno da li je neko van zemlje zato sto studira, gradi profesionalnu karijeru ili je ako hocete u pecalbi ima pravo da glasa i treba da mu se omoguci da to pravo iskoristi.
Jel ono bese, Srbija i Crna Gora u EU 2007?

Zabjelcanin

pre 21 godinu

Kao Crnogorca, brine me Srbija koja glasa za ultra nacionaliste, umjerene nacionaliste, ili ni za koga. Svaka cast onom milionu glasaca, mozda ima nade... Jako bih volio da ovo sve nema uticaja na mene, ali ovdje jos ima ljudi koji se drze nebulozne ideje o zajednickoj drzavi. Ne jos zadugo, nadam se...

Branko

pre 21 godinu

Nemojte ljudi da se zanosite. Nema ovo veze ni sa kisom, ni sa zakonom. Morate da shvatite da u Srbiji ni u septembru 2000. nije vecina glasala protiv Milosevica. Ovaj narod ne razume ni Kostunicu ni Labusa. Koliko god da su suprotstavljeni jedan drugom, oni su obojica obrazovani, uredni, urbani, inteligentni, nose odela i ne vezuju kravatu u cvor. Znaju strane jezike, pricaju sa strancima. Kako za takve da glasa onaj koji je deset godina drzao Milosevica na vlasti? Ne moze narod da se identifikuje sa njima. Oni obojica pricaju neke nerazumljive stvari, ne umeju da kazu nista onako jednostavno, kao Seselj i Milosevic, da ih svaki mesar i tesar razume. Kostunica im je malo bolji, on makar ponekad kaze nesto onako, sprski, a onaj Labus samo nesto palamudi, to ekonomija, te finansije. Verovatno se i kupa svaki dan, tako nekako deluje. Gde je takav za predsednika. Pa onda misle, bolje da mi poslusamo Seselja, da bojkotujemo. Bio im je bolji Milosevic. Mogli su da nista ne rade, a da nekako zive. Ovi im sad govore kako ce biti tesko, i morace da se radi da bi se zaradilo. Ne valja nikako.

Zoki

pre 21 godinu

Ako gradjani Srbije nece da izadju na izbore - to je njihovo politicko pravo. Nazalost, vecina verovatno nije bila svesna da su i na taj nacin glasali. Glasali su za nove izbore, na kojim ce se ponovo pojaviti uglavnom isti kandidati - pa i oni koji su osvojili ispod 5% glasova u prvom krugu. Ponovo ce se ici u drugi krug, jedino sto se mozda ovaj put Labusa zameniti Seselj. naravno, Seselj nece biti izabran.
Naravno, te druge izbore ce neko morati da plati. Taj neko su, naravno, opet gradjani Srbije - poreski obveznici.
Ne zivim u Srbiji, tako da mozda nemam pravo da se mesam. U svakom slucaju ne glasam na izborima i ne placam porez.

Nina

pre 21 godinu

Treba promeniti zakon i uvaziti manje od 50% glasaca na izborima. Slazem se da je neizlazak na biracka mesta takodje neki vid protestnog glasanja. Ali, koja je alternativa? Kandidati za predsednika su produkt drustva u kome se zivi i jedini nacin da se drustvo promeni je da se glasa i utice na politicki proces i na mnogo drugih nacina licnim angazovanjem. U Americi, veoma cesto u "politickim" diskusijama ljudi te pitaju da li glasas. Ako kazes da nisi glasao, jednostavno ti daju do znanja da onda i nemas prava mnogo da se zalis. Ako ne ucestvujes u demokratskom procesu onda nisi voljan da doprineses promenama (ma sta mislio o kandidatima).

Uros

pre 21 godinu

Mislim da je bitno u bilo kojoj zemlji da ljudi izlaze na izbore, i to na sve moguce izbore. Tuzno je kada narod ne veruje da bilo koji kandidat moze da napravi neku promenu, ili da uradi ono sto je obecao/obecala. Jer ti izbori su ono sto ce sutra dan da omuguce najbolji sistem. Gledajte Ameriku gde jedva izadje 50% ljudi na predesdnicko glasanje, i gde verovatno 40% ljudi ne veruje da svojim glasom mogu bilo sta da promene, i pogledajte kakvi su im vodje. Briga njih za svoj narod, a kamoli za narode drugih zemalja i bilo sta drugo. Sve sto rade je ispunjavaju zelje malog procenata bogatasa, drugim recima rade sto pare kazu. Najgore je sto u Srbiji novac imaju ljudi koji su dosli do njega na pogresan nacin za vreme Miloseviceve diktature. Novi predsednik nista nije uradio po tom pitanju, i taj mali broj novopecenih bogatasa kontrolisace sta se desava u zemlji veoma dugo. Sramota je da je covek poput Seselja jos uvek na slobodi, i da ne odgovara za sve sto je uradio u poslednjih 10-tak godina. Ne samo sto nije u zatvoru, on je kandidat za predsednika i dobio je skoro cetvrtinu glasova. Da ne pricam o bivsim sps-ovcima koji su i dalje na nekim pozicijama, u drugim strankama ili sta vec ne. Dobro je sto je Djindjic poslao Milosevica u Hag, jer kako stvari stoje verovatno bi on bio u drugom krugu.
Situacija je, da se desilo suvise malo promena i da je Kostunica, ma koliko bio pravedan i pokusavao da uradi sve preko institucija, mnogo malo uradio, i skoro nista nije promenio. Trebalo je da izgubi ove izbore i da se da sansa nekom drugom, koji bi takodje bio na ispitu naroda i mogao da bude lagano smenjen.
Voleo bih da nas narod shvati, da zemlja pripada njima, a ne nekom politicaru, i da moze da dodje do pozitivnih promena mnogo brze. To nece biti lako posle 50 godina raznih diktatura, ali to je konacni cilj koji ja zelim svom narodu.

Razocaran

pre 21 godinu

Nema sumnje da je Izborni zakon los, ali narod u Srbiji je svojim masovnim neodazivom pre svega pokazao da mu je politicka svest na vrlo niskom nivou.
Vrlo, vrlo reazocaravajuce.

Dragoljub

pre 21 godinu

Ocekujemo sledecu, vrlo prostu trgovinu. Labus se povlaci i podrzava Kostunicu u ponovljenim izborima. DSS za uzvrat na odredjeno vreme "orocava" precutnu podrsku Vladi i Djindjicu.

Jova

pre 21 godinu

Slušam Maršićanina u 23:50 i opet jezik mržnje. Opet je njihov kandidat pobednik (malo morgen) i slično. Svati bre, čoveče, da Vas narod kažnjava svojim neizlaskom za Vaša brljanja i za Vaš međusobni odnos. Nastavite li ovako, u sledećem krugu, imaćete još manje glasača. U izborima 2000 godine glasao sam za Koštunicu, a protiv onog. Sada bi trebao da glasam za Labusa. E, neću. Uinat. Namesto da se dogovorite (naravno tajno) da Koštunica bude predsednik, a Labus premijer, Vi se sukobljavate i međusobno napadate slabo biranim rečima. Samo napred. Od mene neće nijedan od Vas dobiti glas.

LJILJANA

pre 21 godinu

Volela bih da jeste,pa da vidimo i tog predsednika i sve te silne reforme u perspektivi.Ali , posto nije , nije mi ni iznenadjenje , u slucaju aktuelnih pretendenata na tu toliko vaznu funkciju u interesu celokupnog naroda i buducnost Srbije.Cinimi se da je pomalo neozbiljnost i licno shvatanje svakog po na osob od kandidata dopreneli trenutnom stanju na glasanju i nezainteresovanosti biraca.Treba da su mnogo vise samokriticni , steta je sto se prvo svi precenjuju pa i ne vide druge koji postoje , pricaju im kojekakve price ,a oni su svesni istine i naravno kako da ih glasaju?

Vukasin Katic

pre 21 godinu

Mozda ipak nesto nije u redu sa nasom u zvezde uzdignutom demokratijom kad je se sopstveni gradjani odricu posle samo dve godine. Skup elementarnih gluposti nasih politicara nas ostavlja u corsokaku. Savet Evrope, ustavna povelja nove zajednicke (kvazi) drzave, definitvna normalizacija odnosa sa zapadom... sve ce to da saceka jer gospoda ne zna da izabere termin za izbore, ne zna da mora da obezbedi dobar izborni zakon, ne zna da Srbija nije samo Beograd (iako bi to neki zarko zeleli). I sad ce narod biti kriv a ne oni. U Sandzaku, Vojvodini i Crnoj Gori mnogi vec mogu da pocnu da slave poraz svih nas. Da bi Srbija dobila predsednika a Djindjic sacuvao vlast, opet ce napraviti koaliciju sa Kostunicom. Time ce ovaj drugi definitivno izgubiti ono malo ugleda sto mu je ostalo.

jovan

pre 21 godinu

Bez obzira sto izbori nisu uspeli cestitam Kostunici na izbornom rezultatu. Dva miliona glasova nisu zanemarljivi.Mada malo pre sam cula od Protica da tu ima i nedemokratskih glasaca.Sta li cu jos cuti od njih i njemu slicnih???

Dusan

pre 21 godinu

Izgleda da u Srbiji ne uspevaju demokratski izbori kao ni mnoge druge stvari. U nekim zemljama jeste normalno da pedesetak posto izlazi na izbore ali ne sad u Srbiji. Da li se iko seca poziva na bojkot DS-a iz devedesetih. I bojkot nije uspeo. Sad kad seseljevsko-miloseviceve snage pozivaju na bojkot najednom im uspeva. Tuzno.

NZ

pre 21 godinu

U isto vreme sam i sokiran ali i nije me iznenadilo da Srbi neumeju da raspoznaju sta je vazno a sta nije. Izgleda da u Srbiji moras da govoris suprotno od onoga sto zelis da se uradi da bi oni to uradili. Jer ocigledno inat je jedino sto se razume pa ce iz inata uraditi suprotno od onoga sto se govori. Ako se u Srbiji misli da treba lep zivot da im padne u krilo bez muke onda neka i zive kako zive.

DUSAN

pre 21 godinu

Kako god, samo ne razumem jednu stvar kako gospodin Kostunica moze da se sada hvali kako je on pobedio, ocigledno je da Srbija kakva god ne zeli da vidi ni gospodina Kostunicu za predsednika.
Bilo bi isto interesentno kada bi na ponovljenim izborima kako kandidat bio gospodin Djindjic.
Mislite o tome...
Kako god na ponovljenim izborima gospodin Seselj ponovo nema sanse pa ne treba sada ovaj narod plasiti babarogama jer je mozda odrastao, pa mu nije prijao ni jedan kandidat na ovim izborima, na ponovljenim izborima pobedice onaj koji obeca vise posla, vece plate, brz ulazak u Evropu i naravno ostale normalne teme.
Ja sam ipak ponosan sto Srbija je dovoljno zrela da ne izabere predlozene kandidate.
Na ponovljenim izborima mozda izadje onih 30% gradjanskih orijentisanih glasaca koji su srusili gospodina Milosevica, ako se pojavi neko sa realnim i stvarnim pitanjima i resenjima koje muce Srbiju.

Miladin Kostovic

pre 21 godinu

Nema nista loseg u tome sto danas nije izabran predsednik. Kostunica mora da shvati da bez G17 i ostalih iz DOS ne mogu nista sami da urade, a ostatak DOS da nadje resenje za ukljucivanje DSS u normalan politicki tok kroz skupstinu i vladu. Na kraju jako puno ljudi glasa za DSS, ali isto toliko i za DS i G17 i ostale iz DOS. Racunica onih koji "kalkulisu" se ocigledno nije isplatila. Patrijarh bi morao vise da prica o Njemu, a ne o izborima i srpstvu jer ga ocigledno narod ne slusa i prozire. Dakle, ajmo sada malo pametnije i sloznije.

NL

pre 21 godinu

drugi krug nikada nije doneo zeljene rezultate here on the West..iluzije zelje i nade na stranu, ovo je sasvim bilo za ocekivati.Posto Ustav i Zakon o glasanju posto poto nije smeo biti promenjen (neko se nadao, a sad su mu se nade izjalovile), postavlja se pitanje zasto "iznenada", EU punu podrsku daje za hitnu izmenu Zakona i Ustava.Sto se tice raznog pljuvanja po dijaspori, imajte u vidu da nama nije bilo dato pravo glasanja, mi ovde nemamo nista od toga ko ce biti izabran.
Pre ce biti da se neko plasi dijaspore posto ocigledno dijaspora ne daje ni pet para na njega.

slobodan

pre 21 godinu

Nema sta puno svi mi da mudrujemo:Toliko smo svi prepametni ,tako dobro pljujemo jedni po drugima , ovakav narod jedinstven je na citavoj planeti...Pa i to je dobro , bar smo po necemu posebni...i jedinstveni...!

Jr

pre 21 godinu

Podsjetio bih sve demokrate koji pricaju o "zatupljenom" narodu da demokratija pociva na pretpostavci da je narod dovoljno pametan da o sebi odlucuje.

BikKojiSedi

pre 21 godinu

Odlicno, glasao sam za Labusa ali ni ovo nije lose - vazno je da Djindjic ostane na vlasti.
Ionako demokratija nije za nas - mnogo je bolji model prosvecenog apsolutizma (koji Djiki primenjuje).By the way - Patrijarhovi apeli da se izadje na izbore su skandal i politicko angazovanje (posto je i poziv na bojkot bio legitimna politicka opcija).

Srdjan

pre 21 godinu

Par stotina hiljada glasova koji su nedostajali su mozda u inostranstvu? Mozda ce nam sada dati pravo glasa?
Narod zeli harizmaticnu licnost, a ne tehnicare koji su tu da bi se samozadovoljavali. Legalci i ekonomisti bez plakanja! Ovi su izbori vise licili na sprovodjenje ankete na temu sta je bitnije "pravda" ili "hrana". Da li je iko pomislio da ponudi oba resenja? Da li iko ima jasnu socijalnu politiku? Da li iko zna sta misli narod i zasto je gnevan?
Zao mi je da sam cuo uvrede na racun naroda koji svojim odbijanjem da izglasa predsednika samo zeli da utice da se politicka klasa zapita u cemu je problem! Cestitam svojim sunarodnicima na jasno izrazenom stavu da nista ne ocekuju od danasnjih politicara, i da je ujedno potvrdjen razlaz i sa starim i sa novim rezimom.
Pozdrav od Beogradjanina na dugotrajnom boravku u inostranstvu.

Trajko

pre 21 godinu

Ma zakon je nelogican. Da je izaslo jos 400 hiljada i da su svi glasali za Labusa, onda bi Kostunica postao predsednik. Ovako nista.
Pa uvek moze da se desi da kandidat koji proceni da ce da izgubi u drugom krugu pozove svoje birace na bojkot i onda NIKAD necemo dobiti predsednika, jer to znaci da bi neko morao da ima podrsku vise od polovine ukupnog birackog tela.
Ono sto je medjutim bitno je jaka poruka birackog tela Srbije da se ne slaze sa Djindjicevom politikom, i da mora da se ide na nove izbore.

Ivan2

pre 21 godinu

Ocigledno je da su svi bivsi Milosevicevi glasaci glasali za Kostunicu. Kud Milosevicevi tu i Seseljevi. Dobro je sto nismo dobili jos jednog demagoga za predsednika.

Milenko Maletic

pre 21 godinu

20:55h Nedelja 13.10.2002. Metafora o predsednickim kandidatima, drugog kruga, iz kruga dvojke. Oni voze automobil (u ovom slucaju automobil je zemlja Srbija), od kada su ga dobili od biraca (biraci su ulje, filteri kaisevi, gume...)pre 2 godine, nije ih uopste vise bilo briga, sta se desava sa biracima, da li su u dobrom stanju, da li ih nesto zulja, sta misle i zasto tako misle. Na tehnickom pregledu (sadasnji izbori) nazalost, auto nije prosao zbog arogancije, nesavesnog odrzavanja i ignorisanja osnovnih potreba "birackog tela" (ova nesrecna jezicka konstrukcija, na pravi nacin govori o odnosu prema tom "telu" kao nekoj amorfnoj, poluzivoj masi koja se moze uvek ignorisati). "Genijalci" koji su propustili pravovremenu medijsku kampanju da bi ublazili i izlecili "zatupljenost" 70% stanovnistva Srbije, posle Miloseviceve intenzivne propagande, sada se cude kako taj automobil vise ne radi. Zasto nema ljudi na glasanju, gospodo? Zasto vas ignorisu? Da li je mozda, uzrok termin izbora, koje je neki "vrli gradski genije" zakazao u jeku jesenjih radova, gde 40% ruralnog stanovnistva Srbije, intenzivno provodi na njivi i kad se vrati kuci, pitanje je, da li ce otici na izbore ili ne? Televizor se u unutrasnjosti Srbije, gospodo, gleda u zimskom periodu i eventualno, kad je lose vreme i to najkasnije do 21h, a za 99% poljoprivrednika televizija je jedini medij koji koriste. A kako bi vi to gospodo kandidati za predsednika, znali? Pa nema nijednog seljaka i njive u krugu dvojke, a vi ste "prezauzeti" da vidite kolika je zapravo Srbija, odnosno, ne interesuje vas. Zasto bi vi doktori nauka, otisli po unutrasnjosti Srbije i direktno pitali ljude, kakvo je stanje. To vam je ispod casti, nazalost.
Trenutno na RTS1, jedan "pametni gospodin" predlaze da bi bilo dobro sankcionisati ne izlazak na izbore. Kakve sve neumnosti cemo cuti od vodece elite, beskrajno izolovane od narodnog jezgra, koja nesto nagadja, puna su im usta Srbije, samo kada im od te Srbije nesto treba? Svi poznajemo jednog koji se izolovao od naroda 10 godina, otrovao ga medijski i ipak na kraju zavrsio u Hagu. Poucna prica, nicija ne gori do zore.
Tesko ce ova gore navedena istina, prodreti do mozgova onih koji odlucuju o svemu. Oni su ionako izolovani od svih, koji bi im nesto mogli predloziti, kritikovati i pohvaliti. Ne daj boze, da mozete sa nekima od politicara (bogom danih) komunicirati, elektronskom postom, faksom, pismom, telefonom. Da im mozete reci, svi vi dragi gradjani, svako iz svog kraja, "Gospodo, u cemu je vas problem, malo ste se igubili, to i to nije dobro, predlazemo to i to, spremni smo da uradimo to i to".
Ali do njih ne mozete doci, oni imaju svoj "tim" savetnika, oni su uvek umorni i zauzeti, oni su rodjeni u Srbiji, oni su odrasli u Srbiji, oni se Srbije u celini, sete tek kad nekome treba da kazu, "mnogo smo jaki" ima nas 10.000.000, drugacije su oni iz kruga dvojke ili malo sire, i to je njihov svet, njihove potrebe su tu ostvarene, to je njihov geto. Ostatak Srbije su za njih manje vredni, paori, seljaci, amorfna masa koja se klanja, kada prodje delegacija predsednickih kandidata sa BG tablama. Srbija vas ignorise draga gospodo, i to je znak da treba da zamenite okruzenje svojih "vrlih" savetnika, da pomolite nos van svojih mermernih kancelarija i vidite, ko je narod u Srbiji?! Videcete, koliko to nema veze sa onim sto su vam "savetnici" prezentirali i koliko vase, smogom otrovane oci, naopako vide. Srecno vam bilo, sledeci put.

N. Radanovic, Pariz

pre 21 godinu

Desilo se da izbori nisu uspeli. Upravo gledam smusenu Bojanu Lekic na RTS kako se trudi da po ko zna koji put ubedi javnost kako je njena televizija demokratska institucija i kako su kao oni objektivni.
Hvala bogu, narod je prelezao decije bolesti ispiranja mozga i jasno pokazao da nije ni za Kostunicu ni za Labusa. Najmanje sto ova dvojica treba da ucine je da se odreknu svojih sadasnjih drzavnih funkcija jer ocigledno je da nemaju podrsku. Jedno je zvati svoju opciju evropskom i demokratskom a drugo zalagati se za evropsku i demokratsku zemlju sto nije slucaj sa ovom dvojicom. Moze neko misliti da ne znam sta pricam, ali nihova dela do sada me nisu ubedila u to.

Posmatrac

pre 21 godinu

Propast drugog kruga je ZNAK ZRELOSTI GLASACA: nece ni onoga sto brza, ni onoga sto koci. Ljudi hoce - normalnu brzinu. Ko to moze da obeca, pobedice 30. novembra. Uz to, neizlazak je dobar samar i jednima i drugima koji su neosnovano mislili da su se ustolicili te su favorit od prvog vagona. E, nisu - rekla im je glasacka kutija.

Trajko

pre 21 godinu

Nismo mi posebno neodgovornim, i u ostalim drzavama odziv nije preterano veliki. U SAD je tradicionalno oko 50% ili manje i bez poziva na bojkot.
Inace nadam se da ce se drugi krug organizovati po novom zakonu i o istom trosku sa parlamentarnim izborima. Posle ovog Kostunicinog rezultata, ocekujem da ce on (a i DSS) proci jos bolje.

Milan S.

pre 21 godinu

Zar ne mislite da je ovaj narod preumoran od demokratskih izbora koji su im u zadnjih deset godina doneli uzas i sram????
Vama,uljuljkanim u zapadnim zemljama treba zabraniti pljuvacki ton prema sopstvenom narodu.A odziv biraca je njihova odluka da pokazu svoje misljenje,samo sto to neko ne zeli ili ne moze da vidi.Zar mislite da oni nisu glasali za bolji zivot svih ovih godina,i sta su dobili?Moje misljenje je da je odziv veci nego sto je normalno ocekivan sto je znak otreznjenja naroda.

dejan

pre 21 godinu

Neko ovde rece "NArod je kriv sto su izbori propali" Kako bre to? Narod je trebao da izbaci mrtve dusheiz birackih spiskova? Narod je trebao da ubaci nove punoletne glasace? Narod je trebao da promeni ovaj glupi izborni zakon?

Serdjo

pre 21 godinu

Nije mi jasno da neko moze da okrivljuje narod shto mu se nijedan od dva kandidata ne dopada.Pa ljudi vesh u radnji kada kupujete mora da vam se svidi,sasvim je logicno da ova dva politicara ne gotivi vishe od polovine biraca! Najlogicnije jeste da se oni sklone za sva vremena.DA LI BI TREBALO MENJATI NAROD ILI POLITICARE.SRAMOTA.

Caslav Jakovljev

pre 21 godinu

CABAR za objicu kandidata, koji nisu razumeli da politika ne moze da se vodi kao sto je oni vode! Sve same "institutlije", ili profesori, bez radnog vremena, bez ozbiljnih obaveza, bez postovanja hijerarhije i discipline...takvi su bili celog zivota!!!
Ni jedan ni drugi ne uputise gromoglasan protest Kofi Ananu, Stajneru za divljacki napad Albanaca na starce u Peci.
Kostunica, nepoliticki, je uvredio sve Seseljeve birace kada je odmah posle prvopg kruga nazvao Seselja ekstremistom. zasto mu je to bilo potrebno? Svi znamo ko je i kakav je Seselj ali ne moze se nekaznjeno i nepoliticki (a i nepametno) napasti 20% glasaca. Trebalo je da Seselja i ne spominje!
Ama, kome da govorimo! Nigde u svetu ljudi iz neradnickih komunistickih instituta, ili profesora ne vode zemlju! Gde je bar neko iz velikog preduzeca koji je navikao na stalan rad, disciplinu, radno vreme i postovanje hijerarhije ! Takvih nema u Srbiji u politici.

Ivo

pre 21 godinu

Super, izbori propadaju, steta bio sam za Labusa, ovako Kostunica ne dobija, Djiki ne mora da raspise izbore jos dve godine, reforme nastavljaju... nego nesto razmisljam steta za Kostunicu, izgleda ga narod toliko ne voli koliko je on mislio...

zoki

pre 21 godinu

naravno da ce propasti kad nama izvan juge niste zeleli da dozvolite glasanje. onda bi videli sta je patriotizam i zelja za uspehom, zelja za promenama.

sstef

pre 21 godinu

Pa sa ovakvim zakonom cudo bi bilo da uspeju. Lepo ga je Sloba napravio da dozivotno vlada, samo se zeznuo sto je raspisao savezne izbore. Nema glasanja pismima, nema glasanja u odsustvu (automatski 10-20% ljudi koji su u inostranstvu ne glasaju), nacionalne manjine tradicionalno ne zaintersovane za izbore, dodatnih 5%-20%(sa Kosovom). Ako se tome doda da je samo u revolucinarnim i vanrednim situacijama preko 70-80% uopste zainteresovano za politiku, dolazimo do toga da po ovom zakonu izbori ne mogu da uspeju. E sad, nagradno pitanje ko je ove izbore raspisao po ovom zakonu i zasto. I ko je kriv za ovu blamazu pred svetom. Ili, ko predpostavlja partijske interese drzavnim i pokusava da ostane na vlasti bez podrske u birackom telu.

Ivan

pre 21 godinu

Da li je moguce da smo ovoliko primitivni?
Ako se neko ne slaze sa kandidatima neka izadje i preskraba listic. DUZNOST svakoga je da izadje, makar preskrabao! Niko ni ne sili druge da obavezno nekoga zaokruze.
Onda treba politicari da se zapitaju kako to da je 40% njih preskrabalo kandidate i zasto je narod ucinio tako. Onda ne bi ni bilo spekulacija i glupih tumacenja tipa "padala kisa", "umor ljudi", itd, nego bi se tacno znalo: kandidati su losi, necemo ni jednog.

DUSAN

pre 21 godinu

Kako god, samo ne razumem jednu stvar kako gospodin Kostunica moze da se sada hvali kako je on pobedio, ocigledno je da Srbija kakva god ne zeli da vidi ni gospodina Kostunicu za predsednika.
Bilo bi isto interesentno kada bi na ponovljenim izborima kako kandidat bio gospodin Djindjic.
Mislite o tome...
Kako god na ponovljenim izborima gospodin Seselj ponovo nema sanse pa ne treba sada ovaj narod plasiti babarogama jer je mozda odrastao, pa mu nije prijao ni jedan kandidat na ovim izborima, na ponovljenim izborima pobedice onaj koji obeca vise posla, vece plate, brz ulazak u Evropu i naravno ostale normalne teme.
Ja sam ipak ponosan sto Srbija je dovoljno zrela da ne izabere predlozene kandidate.
Na ponovljenim izborima mozda izadje onih 30% gradjanskih orijentisanih glasaca koji su srusili gospodina Milosevica, ako se pojavi neko sa realnim i stvarnim pitanjima i resenjima koje muce Srbiju.

Vukasin Katic

pre 21 godinu

Mozda ipak nesto nije u redu sa nasom u zvezde uzdignutom demokratijom kad je se sopstveni gradjani odricu posle samo dve godine. Skup elementarnih gluposti nasih politicara nas ostavlja u corsokaku. Savet Evrope, ustavna povelja nove zajednicke (kvazi) drzave, definitvna normalizacija odnosa sa zapadom... sve ce to da saceka jer gospoda ne zna da izabere termin za izbore, ne zna da mora da obezbedi dobar izborni zakon, ne zna da Srbija nije samo Beograd (iako bi to neki zarko zeleli). I sad ce narod biti kriv a ne oni. U Sandzaku, Vojvodini i Crnoj Gori mnogi vec mogu da pocnu da slave poraz svih nas. Da bi Srbija dobila predsednika a Djindjic sacuvao vlast, opet ce napraviti koaliciju sa Kostunicom. Time ce ovaj drugi definitivno izgubiti ono malo ugleda sto mu je ostalo.

Jova

pre 21 godinu

Slušam Maršićanina u 23:50 i opet jezik mržnje. Opet je njihov kandidat pobednik (malo morgen) i slično. Svati bre, čoveče, da Vas narod kažnjava svojim neizlaskom za Vaša brljanja i za Vaš međusobni odnos. Nastavite li ovako, u sledećem krugu, imaćete još manje glasača. U izborima 2000 godine glasao sam za Koštunicu, a protiv onog. Sada bi trebao da glasam za Labusa. E, neću. Uinat. Namesto da se dogovorite (naravno tajno) da Koštunica bude predsednik, a Labus premijer, Vi se sukobljavate i međusobno napadate slabo biranim rečima. Samo napred. Od mene neće nijedan od Vas dobiti glas.

Zabjelcanin

pre 21 godinu

Kao Crnogorca, brine me Srbija koja glasa za ultra nacionaliste, umjerene nacionaliste, ili ni za koga. Svaka cast onom milionu glasaca, mozda ima nade... Jako bih volio da ovo sve nema uticaja na mene, ali ovdje jos ima ljudi koji se drze nebulozne ideje o zajednickoj drzavi. Ne jos zadugo, nadam se...

Nina

pre 21 godinu

Treba promeniti zakon i uvaziti manje od 50% glasaca na izborima. Slazem se da je neizlazak na biracka mesta takodje neki vid protestnog glasanja. Ali, koja je alternativa? Kandidati za predsednika su produkt drustva u kome se zivi i jedini nacin da se drustvo promeni je da se glasa i utice na politicki proces i na mnogo drugih nacina licnim angazovanjem. U Americi, veoma cesto u "politickim" diskusijama ljudi te pitaju da li glasas. Ako kazes da nisi glasao, jednostavno ti daju do znanja da onda i nemas prava mnogo da se zalis. Ako ne ucestvujes u demokratskom procesu onda nisi voljan da doprineses promenama (ma sta mislio o kandidatima).

Zoran, CA

pre 21 godinu

Ma glupost je sto su izbori raspiani po starom izbornom zakonu. Cemu tih minimum 50%?!?! Pa ako neko nece da izadje, ne mora, jaka stvar, znaci odrekao se svog prava i prepustio svojim sunarodnicima koji hoce da glasaju da izaberu umesto njega.
Ja sam ubedjen, da je kojim slucajem ukinuta ta nebuloza od min 50%, procenat izaslih na izbore bio bi daleko veci nego ovako.
A sto se tice glasanja dijaspore, mislim da treba omoguciti glasanje u inostranstvu u nasim konzulatima i ambasadama, ali ljudima koji imaju aktivno mesto boravka u Srbiji, koji se nisu odjavili. Svejedno da li je neko van zemlje zato sto studira, gradi profesionalnu karijeru ili je ako hocete u pecalbi ima pravo da glasa i treba da mu se omoguci da to pravo iskoristi.
Jel ono bese, Srbija i Crna Gora u EU 2007?

Ivan2

pre 21 godinu

Ocigledno je da su svi bivsi Milosevicevi glasaci glasali za Kostunicu. Kud Milosevicevi tu i Seseljevi. Dobro je sto nismo dobili jos jednog demagoga za predsednika.

Trajko

pre 21 godinu

Nismo mi posebno neodgovornim, i u ostalim drzavama odziv nije preterano veliki. U SAD je tradicionalno oko 50% ili manje i bez poziva na bojkot.
Inace nadam se da ce se drugi krug organizovati po novom zakonu i o istom trosku sa parlamentarnim izborima. Posle ovog Kostunicinog rezultata, ocekujem da ce on (a i DSS) proci jos bolje.

Milenko Maletic

pre 21 godinu

20:55h Nedelja 13.10.2002. Metafora o predsednickim kandidatima, drugog kruga, iz kruga dvojke. Oni voze automobil (u ovom slucaju automobil je zemlja Srbija), od kada su ga dobili od biraca (biraci su ulje, filteri kaisevi, gume...)pre 2 godine, nije ih uopste vise bilo briga, sta se desava sa biracima, da li su u dobrom stanju, da li ih nesto zulja, sta misle i zasto tako misle. Na tehnickom pregledu (sadasnji izbori) nazalost, auto nije prosao zbog arogancije, nesavesnog odrzavanja i ignorisanja osnovnih potreba "birackog tela" (ova nesrecna jezicka konstrukcija, na pravi nacin govori o odnosu prema tom "telu" kao nekoj amorfnoj, poluzivoj masi koja se moze uvek ignorisati). "Genijalci" koji su propustili pravovremenu medijsku kampanju da bi ublazili i izlecili "zatupljenost" 70% stanovnistva Srbije, posle Miloseviceve intenzivne propagande, sada se cude kako taj automobil vise ne radi. Zasto nema ljudi na glasanju, gospodo? Zasto vas ignorisu? Da li je mozda, uzrok termin izbora, koje je neki "vrli gradski genije" zakazao u jeku jesenjih radova, gde 40% ruralnog stanovnistva Srbije, intenzivno provodi na njivi i kad se vrati kuci, pitanje je, da li ce otici na izbore ili ne? Televizor se u unutrasnjosti Srbije, gospodo, gleda u zimskom periodu i eventualno, kad je lose vreme i to najkasnije do 21h, a za 99% poljoprivrednika televizija je jedini medij koji koriste. A kako bi vi to gospodo kandidati za predsednika, znali? Pa nema nijednog seljaka i njive u krugu dvojke, a vi ste "prezauzeti" da vidite kolika je zapravo Srbija, odnosno, ne interesuje vas. Zasto bi vi doktori nauka, otisli po unutrasnjosti Srbije i direktno pitali ljude, kakvo je stanje. To vam je ispod casti, nazalost.
Trenutno na RTS1, jedan "pametni gospodin" predlaze da bi bilo dobro sankcionisati ne izlazak na izbore. Kakve sve neumnosti cemo cuti od vodece elite, beskrajno izolovane od narodnog jezgra, koja nesto nagadja, puna su im usta Srbije, samo kada im od te Srbije nesto treba? Svi poznajemo jednog koji se izolovao od naroda 10 godina, otrovao ga medijski i ipak na kraju zavrsio u Hagu. Poucna prica, nicija ne gori do zore.
Tesko ce ova gore navedena istina, prodreti do mozgova onih koji odlucuju o svemu. Oni su ionako izolovani od svih, koji bi im nesto mogli predloziti, kritikovati i pohvaliti. Ne daj boze, da mozete sa nekima od politicara (bogom danih) komunicirati, elektronskom postom, faksom, pismom, telefonom. Da im mozete reci, svi vi dragi gradjani, svako iz svog kraja, "Gospodo, u cemu je vas problem, malo ste se igubili, to i to nije dobro, predlazemo to i to, spremni smo da uradimo to i to".
Ali do njih ne mozete doci, oni imaju svoj "tim" savetnika, oni su uvek umorni i zauzeti, oni su rodjeni u Srbiji, oni su odrasli u Srbiji, oni se Srbije u celini, sete tek kad nekome treba da kazu, "mnogo smo jaki" ima nas 10.000.000, drugacije su oni iz kruga dvojke ili malo sire, i to je njihov svet, njihove potrebe su tu ostvarene, to je njihov geto. Ostatak Srbije su za njih manje vredni, paori, seljaci, amorfna masa koja se klanja, kada prodje delegacija predsednickih kandidata sa BG tablama. Srbija vas ignorise draga gospodo, i to je znak da treba da zamenite okruzenje svojih "vrlih" savetnika, da pomolite nos van svojih mermernih kancelarija i vidite, ko je narod u Srbiji?! Videcete, koliko to nema veze sa onim sto su vam "savetnici" prezentirali i koliko vase, smogom otrovane oci, naopako vide. Srecno vam bilo, sledeci put.

slobodan

pre 21 godinu

Nema sta puno svi mi da mudrujemo:Toliko smo svi prepametni ,tako dobro pljujemo jedni po drugima , ovakav narod jedinstven je na citavoj planeti...Pa i to je dobro , bar smo po necemu posebni...i jedinstveni...!

LJILJANA

pre 21 godinu

Volela bih da jeste,pa da vidimo i tog predsednika i sve te silne reforme u perspektivi.Ali , posto nije , nije mi ni iznenadjenje , u slucaju aktuelnih pretendenata na tu toliko vaznu funkciju u interesu celokupnog naroda i buducnost Srbije.Cinimi se da je pomalo neozbiljnost i licno shvatanje svakog po na osob od kandidata dopreneli trenutnom stanju na glasanju i nezainteresovanosti biraca.Treba da su mnogo vise samokriticni , steta je sto se prvo svi precenjuju pa i ne vide druge koji postoje , pricaju im kojekakve price ,a oni su svesni istine i naravno kako da ih glasaju?

Vojvodjanka

pre 21 godinu

Izlazak na izbore nije obaveza i niko ne mora izadji na izbore. To je samo pravo koje ti daje ustav. A zasto se nije izaslo u dovoljnom broju, neka razmisljaju ne samo kandidati nego i svi oni koji ucestvuju u pripremama za izbore, koji se nalaze u raznim stabovima, i iza kulisa. Da li narod pocinje da razmislja ili je u pitanju nesto drugo. Ili trece.
Manimo se patriotizma u takvim situacijama. Ovo je u pitanju nesto sasvim drugo.

Ivo

pre 21 godinu

Super, izbori propadaju, steta bio sam za Labusa, ovako Kostunica ne dobija, Djiki ne mora da raspise izbore jos dve godine, reforme nastavljaju... nego nesto razmisljam steta za Kostunicu, izgleda ga narod toliko ne voli koliko je on mislio...

dejan

pre 21 godinu

Neko ovde rece "NArod je kriv sto su izbori propali" Kako bre to? Narod je trebao da izbaci mrtve dusheiz birackih spiskova? Narod je trebao da ubaci nove punoletne glasace? Narod je trebao da promeni ovaj glupi izborni zakon?

NL

pre 21 godinu

drugi krug nikada nije doneo zeljene rezultate here on the West..iluzije zelje i nade na stranu, ovo je sasvim bilo za ocekivati.Posto Ustav i Zakon o glasanju posto poto nije smeo biti promenjen (neko se nadao, a sad su mu se nade izjalovile), postavlja se pitanje zasto "iznenada", EU punu podrsku daje za hitnu izmenu Zakona i Ustava.Sto se tice raznog pljuvanja po dijaspori, imajte u vidu da nama nije bilo dato pravo glasanja, mi ovde nemamo nista od toga ko ce biti izabran.
Pre ce biti da se neko plasi dijaspore posto ocigledno dijaspora ne daje ni pet para na njega.

Razocaran

pre 21 godinu

Nema sumnje da je Izborni zakon los, ali narod u Srbiji je svojim masovnim neodazivom pre svega pokazao da mu je politicka svest na vrlo niskom nivou.
Vrlo, vrlo reazocaravajuce.

Ahtung, ahtung

pre 21 godinu

Zar je moguce da bi ovi iz dijaspore glasali za Kostunicu i stavili Srbiju u jad i bedu od cega su i sami pobegli? Ovo se granici sa ludilom razuma, a proistice iz primitivnosti, zlocudnosti i povrsnosti. Zar je moguce da svojim sunarodnicima ne zelite iste mogucnosti koje ste vi dobili tu na zapadu? Zar je moguce da zbog par stotina dolara koje imate vise kad dodjete u Srbiju na odmor da vam one daju prava da prosipate pamet kako ta zemlja treba da se (ne)razvija. Ooo, ne, vama da se da pravo glasanja pa cete ostaviti zemlju da pati. Vi cete se u medjuvremenu onda vrnuti nazad u svoje koliko toliko stabilne zivote rasuti negde po belom svetu. Ooo, ne, taj film necete moci da gledate...
Ako niste razumeli sta sam hteo da kazem evo i da vam nacrtam to isto: Otisli ste zbog Milosevica. Nikako vi niste mogli otici samo zbog bombi NATO-a jer u tom slucaju dobijate atrubute cinicnih i duhom niskih ljudi odlazeci u zemlje koje nazivate neprijateljima. Znate sada taj Milosevic podrzava Seselja. Seseljevi glasovi odlaze Kostunici, jer su im svima trojici ideologije blisko ispovezane. Zbog nedovoljno izaslog stanovnistva na glasanje vi cete pokusati da na sledecim izborima uticete da se taj procenat poveca u korist Kostunice i da zatvorite krug zapocet Milosevicem? Ooo, ne, taj film necete moci da gledate...

Posmatrac

pre 21 godinu

Propast drugog kruga je ZNAK ZRELOSTI GLASACA: nece ni onoga sto brza, ni onoga sto koci. Ljudi hoce - normalnu brzinu. Ko to moze da obeca, pobedice 30. novembra. Uz to, neizlazak je dobar samar i jednima i drugima koji su neosnovano mislili da su se ustolicili te su favorit od prvog vagona. E, nisu - rekla im je glasacka kutija.

Srdjan

pre 21 godinu

Par stotina hiljada glasova koji su nedostajali su mozda u inostranstvu? Mozda ce nam sada dati pravo glasa?
Narod zeli harizmaticnu licnost, a ne tehnicare koji su tu da bi se samozadovoljavali. Legalci i ekonomisti bez plakanja! Ovi su izbori vise licili na sprovodjenje ankete na temu sta je bitnije "pravda" ili "hrana". Da li je iko pomislio da ponudi oba resenja? Da li iko ima jasnu socijalnu politiku? Da li iko zna sta misli narod i zasto je gnevan?
Zao mi je da sam cuo uvrede na racun naroda koji svojim odbijanjem da izglasa predsednika samo zeli da utice da se politicka klasa zapita u cemu je problem! Cestitam svojim sunarodnicima na jasno izrazenom stavu da nista ne ocekuju od danasnjih politicara, i da je ujedno potvrdjen razlaz i sa starim i sa novim rezimom.
Pozdrav od Beogradjanina na dugotrajnom boravku u inostranstvu.

Jr

pre 21 godinu

Podsjetio bih sve demokrate koji pricaju o "zatupljenom" narodu da demokratija pociva na pretpostavci da je narod dovoljno pametan da o sebi odlucuje.

Dusan

pre 21 godinu

Izgleda da u Srbiji ne uspevaju demokratski izbori kao ni mnoge druge stvari. U nekim zemljama jeste normalno da pedesetak posto izlazi na izbore ali ne sad u Srbiji. Da li se iko seca poziva na bojkot DS-a iz devedesetih. I bojkot nije uspeo. Sad kad seseljevsko-miloseviceve snage pozivaju na bojkot najednom im uspeva. Tuzno.

Uros

pre 21 godinu

Mislim da je bitno u bilo kojoj zemlji da ljudi izlaze na izbore, i to na sve moguce izbore. Tuzno je kada narod ne veruje da bilo koji kandidat moze da napravi neku promenu, ili da uradi ono sto je obecao/obecala. Jer ti izbori su ono sto ce sutra dan da omuguce najbolji sistem. Gledajte Ameriku gde jedva izadje 50% ljudi na predesdnicko glasanje, i gde verovatno 40% ljudi ne veruje da svojim glasom mogu bilo sta da promene, i pogledajte kakvi su im vodje. Briga njih za svoj narod, a kamoli za narode drugih zemalja i bilo sta drugo. Sve sto rade je ispunjavaju zelje malog procenata bogatasa, drugim recima rade sto pare kazu. Najgore je sto u Srbiji novac imaju ljudi koji su dosli do njega na pogresan nacin za vreme Miloseviceve diktature. Novi predsednik nista nije uradio po tom pitanju, i taj mali broj novopecenih bogatasa kontrolisace sta se desava u zemlji veoma dugo. Sramota je da je covek poput Seselja jos uvek na slobodi, i da ne odgovara za sve sto je uradio u poslednjih 10-tak godina. Ne samo sto nije u zatvoru, on je kandidat za predsednika i dobio je skoro cetvrtinu glasova. Da ne pricam o bivsim sps-ovcima koji su i dalje na nekim pozicijama, u drugim strankama ili sta vec ne. Dobro je sto je Djindjic poslao Milosevica u Hag, jer kako stvari stoje verovatno bi on bio u drugom krugu.
Situacija je, da se desilo suvise malo promena i da je Kostunica, ma koliko bio pravedan i pokusavao da uradi sve preko institucija, mnogo malo uradio, i skoro nista nije promenio. Trebalo je da izgubi ove izbore i da se da sansa nekom drugom, koji bi takodje bio na ispitu naroda i mogao da bude lagano smenjen.
Voleo bih da nas narod shvati, da zemlja pripada njima, a ne nekom politicaru, i da moze da dodje do pozitivnih promena mnogo brze. To nece biti lako posle 50 godina raznih diktatura, ali to je konacni cilj koji ja zelim svom narodu.

Branko

pre 21 godinu

Nemojte ljudi da se zanosite. Nema ovo veze ni sa kisom, ni sa zakonom. Morate da shvatite da u Srbiji ni u septembru 2000. nije vecina glasala protiv Milosevica. Ovaj narod ne razume ni Kostunicu ni Labusa. Koliko god da su suprotstavljeni jedan drugom, oni su obojica obrazovani, uredni, urbani, inteligentni, nose odela i ne vezuju kravatu u cvor. Znaju strane jezike, pricaju sa strancima. Kako za takve da glasa onaj koji je deset godina drzao Milosevica na vlasti? Ne moze narod da se identifikuje sa njima. Oni obojica pricaju neke nerazumljive stvari, ne umeju da kazu nista onako jednostavno, kao Seselj i Milosevic, da ih svaki mesar i tesar razume. Kostunica im je malo bolji, on makar ponekad kaze nesto onako, sprski, a onaj Labus samo nesto palamudi, to ekonomija, te finansije. Verovatno se i kupa svaki dan, tako nekako deluje. Gde je takav za predsednika. Pa onda misle, bolje da mi poslusamo Seselja, da bojkotujemo. Bio im je bolji Milosevic. Mogli su da nista ne rade, a da nekako zive. Ovi im sad govore kako ce biti tesko, i morace da se radi da bi se zaradilo. Ne valja nikako.

Dragoljub

pre 21 godinu

Ocekujemo sledecu, vrlo prostu trgovinu. Labus se povlaci i podrzava Kostunicu u ponovljenim izborima. DSS za uzvrat na odredjeno vreme "orocava" precutnu podrsku Vladi i Djindjicu.

Snezana S.

pre 21 godinu

Zamolila bih organizatore novih izbora da pare uzmu od onih koji nisu
izasli na izbore. Zna se koji su to, jer nisu zaokruzeni da su glasali. I
jos jedan predlog. Ko ne glasa nema pravo na pasos, ili bilo koji licni dokumenat.
Pa onda neka gospoda marginalci probaju da pozovu na bojkot izbora. Sada njima prvima treba oduzeti sva prava. Sramota je sta su to uradili!!

Ivan

pre 21 godinu

Da li je moguce da smo ovoliko primitivni?
Ako se neko ne slaze sa kandidatima neka izadje i preskraba listic. DUZNOST svakoga je da izadje, makar preskrabao! Niko ni ne sili druge da obavezno nekoga zaokruze.
Onda treba politicari da se zapitaju kako to da je 40% njih preskrabalo kandidate i zasto je narod ucinio tako. Onda ne bi ni bilo spekulacija i glupih tumacenja tipa "padala kisa", "umor ljudi", itd, nego bi se tacno znalo: kandidati su losi, necemo ni jednog.

Caslav Jakovljev

pre 21 godinu

CABAR za objicu kandidata, koji nisu razumeli da politika ne moze da se vodi kao sto je oni vode! Sve same "institutlije", ili profesori, bez radnog vremena, bez ozbiljnih obaveza, bez postovanja hijerarhije i discipline...takvi su bili celog zivota!!!
Ni jedan ni drugi ne uputise gromoglasan protest Kofi Ananu, Stajneru za divljacki napad Albanaca na starce u Peci.
Kostunica, nepoliticki, je uvredio sve Seseljeve birace kada je odmah posle prvopg kruga nazvao Seselja ekstremistom. zasto mu je to bilo potrebno? Svi znamo ko je i kakav je Seselj ali ne moze se nekaznjeno i nepoliticki (a i nepametno) napasti 20% glasaca. Trebalo je da Seselja i ne spominje!
Ama, kome da govorimo! Nigde u svetu ljudi iz neradnickih komunistickih instituta, ili profesora ne vode zemlju! Gde je bar neko iz velikog preduzeca koji je navikao na stalan rad, disciplinu, radno vreme i postovanje hijerarhije ! Takvih nema u Srbiji u politici.

N. Radanovic, Pariz

pre 21 godinu

Desilo se da izbori nisu uspeli. Upravo gledam smusenu Bojanu Lekic na RTS kako se trudi da po ko zna koji put ubedi javnost kako je njena televizija demokratska institucija i kako su kao oni objektivni.
Hvala bogu, narod je prelezao decije bolesti ispiranja mozga i jasno pokazao da nije ni za Kostunicu ni za Labusa. Najmanje sto ova dvojica treba da ucine je da se odreknu svojih sadasnjih drzavnih funkcija jer ocigledno je da nemaju podrsku. Jedno je zvati svoju opciju evropskom i demokratskom a drugo zalagati se za evropsku i demokratsku zemlju sto nije slucaj sa ovom dvojicom. Moze neko misliti da ne znam sta pricam, ali nihova dela do sada me nisu ubedila u to.

Trajko

pre 21 godinu

Ma zakon je nelogican. Da je izaslo jos 400 hiljada i da su svi glasali za Labusa, onda bi Kostunica postao predsednik. Ovako nista.
Pa uvek moze da se desi da kandidat koji proceni da ce da izgubi u drugom krugu pozove svoje birace na bojkot i onda NIKAD necemo dobiti predsednika, jer to znaci da bi neko morao da ima podrsku vise od polovine ukupnog birackog tela.
Ono sto je medjutim bitno je jaka poruka birackog tela Srbije da se ne slaze sa Djindjicevom politikom, i da mora da se ide na nove izbore.

jovan

pre 21 godinu

Bez obzira sto izbori nisu uspeli cestitam Kostunici na izbornom rezultatu. Dva miliona glasova nisu zanemarljivi.Mada malo pre sam cula od Protica da tu ima i nedemokratskih glasaca.Sta li cu jos cuti od njih i njemu slicnih???

nedeljkovic

pre 21 godinu

tragicno je za srbiju da je pobedila nacionalisticka opcija...salonski nacionalista...naravno da ga nigde nije bilo na ulici dok nas je tukla miloseviceva policija...da se dva miliona ljudi jos nije opasuljilo..kada smo ostali bez stotina hiljada mladih obrazovanih ljudi izbeglih od fasistickog rezima...sto da nam bude dobro kada mozemo da ocajavamo...samo nista da se ne promeni...jer moze da nam bude jos gore...

Serdjo

pre 21 godinu

Nije mi jasno da neko moze da okrivljuje narod shto mu se nijedan od dva kandidata ne dopada.Pa ljudi vesh u radnji kada kupujete mora da vam se svidi,sasvim je logicno da ova dva politicara ne gotivi vishe od polovine biraca! Najlogicnije jeste da se oni sklone za sva vremena.DA LI BI TREBALO MENJATI NAROD ILI POLITICARE.SRAMOTA.

zoki

pre 21 godinu

naravno da ce propasti kad nama izvan juge niste zeleli da dozvolite glasanje. onda bi videli sta je patriotizam i zelja za uspehom, zelja za promenama.

Milan S.

pre 21 godinu

Zar ne mislite da je ovaj narod preumoran od demokratskih izbora koji su im u zadnjih deset godina doneli uzas i sram????
Vama,uljuljkanim u zapadnim zemljama treba zabraniti pljuvacki ton prema sopstvenom narodu.A odziv biraca je njihova odluka da pokazu svoje misljenje,samo sto to neko ne zeli ili ne moze da vidi.Zar mislite da oni nisu glasali za bolji zivot svih ovih godina,i sta su dobili?Moje misljenje je da je odziv veci nego sto je normalno ocekivan sto je znak otreznjenja naroda.

BikKojiSedi

pre 21 godinu

Odlicno, glasao sam za Labusa ali ni ovo nije lose - vazno je da Djindjic ostane na vlasti.
Ionako demokratija nije za nas - mnogo je bolji model prosvecenog apsolutizma (koji Djiki primenjuje).By the way - Patrijarhovi apeli da se izadje na izbore su skandal i politicko angazovanje (posto je i poziv na bojkot bio legitimna politicka opcija).

Zoki

pre 21 godinu

Ako gradjani Srbije nece da izadju na izbore - to je njihovo politicko pravo. Nazalost, vecina verovatno nije bila svesna da su i na taj nacin glasali. Glasali su za nove izbore, na kojim ce se ponovo pojaviti uglavnom isti kandidati - pa i oni koji su osvojili ispod 5% glasova u prvom krugu. Ponovo ce se ici u drugi krug, jedino sto se mozda ovaj put Labusa zameniti Seselj. naravno, Seselj nece biti izabran.
Naravno, te druge izbore ce neko morati da plati. Taj neko su, naravno, opet gradjani Srbije - poreski obveznici.
Ne zivim u Srbiji, tako da mozda nemam pravo da se mesam. U svakom slucaju ne glasam na izborima i ne placam porez.

Sabina

pre 21 godinu

Uprkos cinjenici da su novogodisnji praznici jos daleko, ne mogu da odolim da Srbiji ne pozelim divan i veoma prikladan poklon: jednog od dvojice Vojislava, i to na minimum osam godina. Ocito je da nas je protekla slobodanska epizoda ostavila gladnom za reprizu, zato samo napred dok ne ispunimo ama bas sve svoje nacionalisticko-glupave ambicije i da se potom, ugledavsi republiku (opet) friske srozanu i iscedjenu, malo uplaseno i sa mnogo cudjenja upitamo u fazonu: "Ju brate, sta se ovde desilo?". Ne, ludima uopste nije lako...

popovic

pre 21 godinu

neko je pitao, koliko je procenta u inostranstvu. absolutno nebitno! moj prijatelj je juce hteo na glasanje, ali su mu na birackom mestu rekli da nije na spisku??? ako je izborna komisija po celoj srbiji svoj posao odradila tako "savesno", onda necemo imati predsednika ni do 2004.

Posmatrac

pre 21 godinu

- STA PREDSEDNIK RADI i STA BI TO TREBALO DA RADI
Posto predsednika prakitcno nema od kada je sa tog mesta otisao Milosevic, izgleda da Srbija MOZE BEZ PREDSEDNIKA.
Aj’mo onda razumnim redom utvrdjenim i u zemlji i u EU: 1. Ustavna povelja, 2. Promena Ustava Srbije, 3. Izbori koje ce taj novi Ustav naloziti za sve duznosti, te i za predsednika.
Moze li tako, normalno?

sstef

pre 21 godinu

Pa sa ovakvim zakonom cudo bi bilo da uspeju. Lepo ga je Sloba napravio da dozivotno vlada, samo se zeznuo sto je raspisao savezne izbore. Nema glasanja pismima, nema glasanja u odsustvu (automatski 10-20% ljudi koji su u inostranstvu ne glasaju), nacionalne manjine tradicionalno ne zaintersovane za izbore, dodatnih 5%-20%(sa Kosovom). Ako se tome doda da je samo u revolucinarnim i vanrednim situacijama preko 70-80% uopste zainteresovano za politiku, dolazimo do toga da po ovom zakonu izbori ne mogu da uspeju. E sad, nagradno pitanje ko je ove izbore raspisao po ovom zakonu i zasto. I ko je kriv za ovu blamazu pred svetom. Ili, ko predpostavlja partijske interese drzavnim i pokusava da ostane na vlasti bez podrske u birackom telu.

NZ

pre 21 godinu

U isto vreme sam i sokiran ali i nije me iznenadilo da Srbi neumeju da raspoznaju sta je vazno a sta nije. Izgleda da u Srbiji moras da govoris suprotno od onoga sto zelis da se uradi da bi oni to uradili. Jer ocigledno inat je jedino sto se razume pa ce iz inata uraditi suprotno od onoga sto se govori. Ako se u Srbiji misli da treba lep zivot da im padne u krilo bez muke onda neka i zive kako zive.

Miladin Kostovic

pre 21 godinu

Nema nista loseg u tome sto danas nije izabran predsednik. Kostunica mora da shvati da bez G17 i ostalih iz DOS ne mogu nista sami da urade, a ostatak DOS da nadje resenje za ukljucivanje DSS u normalan politicki tok kroz skupstinu i vladu. Na kraju jako puno ljudi glasa za DSS, ali isto toliko i za DS i G17 i ostale iz DOS. Racunica onih koji "kalkulisu" se ocigledno nije isplatila. Patrijarh bi morao vise da prica o Njemu, a ne o izborima i srpstvu jer ga ocigledno narod ne slusa i prozire. Dakle, ajmo sada malo pametnije i sloznije.

Natasa

pre 21 godinu

Bez obzira sto ovi izbori nisu uspeli, oni su ipak na neki nacin pokazali kakva je trenutno volja naroda.I kao sto Kostunica rece, raspisani su kad im nije vreme, jer je tako nekome odgovaralao a cilj im je verovatno i bio da se ispipa puls naroda. Oni koji su ga raspisali, dobro su znali kakav je izborni zakon(los!!!) ali nisu dobro procenili svoju popularnost i desilo se sto se desilo. Cestitam Kostunici a Djindjicu porucujem da je vreme da shvati da ovom narodu ne treba drugi Milosevic, koji ce sklanjati svoje politicke neistomisljenike i drzati apsolutnu vlast u svojim rukama. Potpuno se slazem sa Micunovicem da mora postojati raspodela vlasti i to je upravo ono sto cini demokratiju. Nema demokratije tamo gde je vlast u rukama samo jedne politicke opcije tj. jednog coveka. I samo jos pitanje za sve one koji su prizeljkivali neuspeh drugog kruga izbora. Da li ste procitali komentare stranih agencija o neuspehu drugog kruga?

Analiticar

pre 21 godinu

Steta za "legalisticku" propast izbora ali nekoliko jasnih poruka se nazire i iz ovih preliminarnih rezultata:
* Kostunicin rezultat mu daje veliko moralno opravdanje i podstrek za nastup na sledecim izborima. Ovakav "landslide", da je u USA ili u zapadnoj Evropi (gde nema granica od 50%) bi znacio apsolutni mandat za njegov program.
* Rezultat pojacava pritisak na Djindjica i njegovu poziciju tihog bojkota "..gledacu utakmicu". Iako se nadao da ce time verovatno eliminisati i Kostunicu i Labusa kao buduce protivnike, rezultat ga stavlja u gotovo bezizlaznu poziciju. Labus ce mu tesko oprostiti ovaj manevar a Kostunica je osokoljen rezultatima.
* Djindjic prakticno nece imati izbora nego da odmah raspise izbore za skupstinu sa novim predsednickim izborima (uz izbacivanje granice od 50%). Da je Labus malo bolje prosao, moglo se cekati i rastezati ali ovakav rezultat ne ostavlja nikakve alternative (posebno sto ce neki drugi kandidat D(O)S-a proci verovatno jos gore).
* Takodje, Djindjic ce imati sve manju kontrolu situacije, jer posle ovakvog rezultata treba ocekivati jos otvorenije reslojavanje unutar DOS-a, sa mnogim "prelascima" na DSS-ovu stranu. Nije nemoguc cak ni scenario da DSS+DOS "otpadnici" izglasaju nepoverenje u skupstini i postave novu vladu.
* Labus je "posteno" odradio svoj posao i pokazao da ima stabilnu ali ogranicenu podrsku. Njegovi i Dinkicevi komentari jasno pokazuju da G17+ pokusava da zauzme novu, nezavisniju poziciju u buducnosti. Bilo bi od velike vaznosti za Srbiju da se to desi sto pre, cak i pre ponovljenih izbora.
* Najzad, Dinkic, kao buduci protivkandidat Kostunici bi verovatno (osim Labusa) jos jedini mogao spreciti Seselja da izbije na drugo mesto. Srbiji trebaju 2 ozbiljna i demokratska kandidata.

Nikola

pre 21 godinu

Bez obzira na Zakon koji sae nigde u svetu ne primenjuje osim u Srbiji Kostunica je katastrofalno porazio Labusa,a da je jos kojim cudom glasala dijaspora.....

Ivan2

pre 21 godinu

Ocigledno je da su svi bivsi Milosevicevi glasaci glasali za Kostunicu. Kud Milosevicevi tu i Seseljevi. Dobro je sto nismo dobili jos jednog demagoga za predsednika.

Posmatrac

pre 21 godinu

Propast drugog kruga je ZNAK ZRELOSTI GLASACA: nece ni onoga sto brza, ni onoga sto koci. Ljudi hoce - normalnu brzinu. Ko to moze da obeca, pobedice 30. novembra. Uz to, neizlazak je dobar samar i jednima i drugima koji su neosnovano mislili da su se ustolicili te su favorit od prvog vagona. E, nisu - rekla im je glasacka kutija.

Vukasin Katic

pre 21 godinu

Mozda ipak nesto nije u redu sa nasom u zvezde uzdignutom demokratijom kad je se sopstveni gradjani odricu posle samo dve godine. Skup elementarnih gluposti nasih politicara nas ostavlja u corsokaku. Savet Evrope, ustavna povelja nove zajednicke (kvazi) drzave, definitvna normalizacija odnosa sa zapadom... sve ce to da saceka jer gospoda ne zna da izabere termin za izbore, ne zna da mora da obezbedi dobar izborni zakon, ne zna da Srbija nije samo Beograd (iako bi to neki zarko zeleli). I sad ce narod biti kriv a ne oni. U Sandzaku, Vojvodini i Crnoj Gori mnogi vec mogu da pocnu da slave poraz svih nas. Da bi Srbija dobila predsednika a Djindjic sacuvao vlast, opet ce napraviti koaliciju sa Kostunicom. Time ce ovaj drugi definitivno izgubiti ono malo ugleda sto mu je ostalo.

Snezana S.

pre 21 godinu

Zamolila bih organizatore novih izbora da pare uzmu od onih koji nisu
izasli na izbore. Zna se koji su to, jer nisu zaokruzeni da su glasali. I
jos jedan predlog. Ko ne glasa nema pravo na pasos, ili bilo koji licni dokumenat.
Pa onda neka gospoda marginalci probaju da pozovu na bojkot izbora. Sada njima prvima treba oduzeti sva prava. Sramota je sta su to uradili!!

Uros

pre 21 godinu

Mislim da je bitno u bilo kojoj zemlji da ljudi izlaze na izbore, i to na sve moguce izbore. Tuzno je kada narod ne veruje da bilo koji kandidat moze da napravi neku promenu, ili da uradi ono sto je obecao/obecala. Jer ti izbori su ono sto ce sutra dan da omuguce najbolji sistem. Gledajte Ameriku gde jedva izadje 50% ljudi na predesdnicko glasanje, i gde verovatno 40% ljudi ne veruje da svojim glasom mogu bilo sta da promene, i pogledajte kakvi su im vodje. Briga njih za svoj narod, a kamoli za narode drugih zemalja i bilo sta drugo. Sve sto rade je ispunjavaju zelje malog procenata bogatasa, drugim recima rade sto pare kazu. Najgore je sto u Srbiji novac imaju ljudi koji su dosli do njega na pogresan nacin za vreme Miloseviceve diktature. Novi predsednik nista nije uradio po tom pitanju, i taj mali broj novopecenih bogatasa kontrolisace sta se desava u zemlji veoma dugo. Sramota je da je covek poput Seselja jos uvek na slobodi, i da ne odgovara za sve sto je uradio u poslednjih 10-tak godina. Ne samo sto nije u zatvoru, on je kandidat za predsednika i dobio je skoro cetvrtinu glasova. Da ne pricam o bivsim sps-ovcima koji su i dalje na nekim pozicijama, u drugim strankama ili sta vec ne. Dobro je sto je Djindjic poslao Milosevica u Hag, jer kako stvari stoje verovatno bi on bio u drugom krugu.
Situacija je, da se desilo suvise malo promena i da je Kostunica, ma koliko bio pravedan i pokusavao da uradi sve preko institucija, mnogo malo uradio, i skoro nista nije promenio. Trebalo je da izgubi ove izbore i da se da sansa nekom drugom, koji bi takodje bio na ispitu naroda i mogao da bude lagano smenjen.
Voleo bih da nas narod shvati, da zemlja pripada njima, a ne nekom politicaru, i da moze da dodje do pozitivnih promena mnogo brze. To nece biti lako posle 50 godina raznih diktatura, ali to je konacni cilj koji ja zelim svom narodu.

Nina

pre 21 godinu

Treba promeniti zakon i uvaziti manje od 50% glasaca na izborima. Slazem se da je neizlazak na biracka mesta takodje neki vid protestnog glasanja. Ali, koja je alternativa? Kandidati za predsednika su produkt drustva u kome se zivi i jedini nacin da se drustvo promeni je da se glasa i utice na politicki proces i na mnogo drugih nacina licnim angazovanjem. U Americi, veoma cesto u "politickim" diskusijama ljudi te pitaju da li glasas. Ako kazes da nisi glasao, jednostavno ti daju do znanja da onda i nemas prava mnogo da se zalis. Ako ne ucestvujes u demokratskom procesu onda nisi voljan da doprineses promenama (ma sta mislio o kandidatima).

Dragoljub

pre 21 godinu

Ocekujemo sledecu, vrlo prostu trgovinu. Labus se povlaci i podrzava Kostunicu u ponovljenim izborima. DSS za uzvrat na odredjeno vreme "orocava" precutnu podrsku Vladi i Djindjicu.

Ahtung, ahtung

pre 21 godinu

Zar je moguce da bi ovi iz dijaspore glasali za Kostunicu i stavili Srbiju u jad i bedu od cega su i sami pobegli? Ovo se granici sa ludilom razuma, a proistice iz primitivnosti, zlocudnosti i povrsnosti. Zar je moguce da svojim sunarodnicima ne zelite iste mogucnosti koje ste vi dobili tu na zapadu? Zar je moguce da zbog par stotina dolara koje imate vise kad dodjete u Srbiju na odmor da vam one daju prava da prosipate pamet kako ta zemlja treba da se (ne)razvija. Ooo, ne, vama da se da pravo glasanja pa cete ostaviti zemlju da pati. Vi cete se u medjuvremenu onda vrnuti nazad u svoje koliko toliko stabilne zivote rasuti negde po belom svetu. Ooo, ne, taj film necete moci da gledate...
Ako niste razumeli sta sam hteo da kazem evo i da vam nacrtam to isto: Otisli ste zbog Milosevica. Nikako vi niste mogli otici samo zbog bombi NATO-a jer u tom slucaju dobijate atrubute cinicnih i duhom niskih ljudi odlazeci u zemlje koje nazivate neprijateljima. Znate sada taj Milosevic podrzava Seselja. Seseljevi glasovi odlaze Kostunici, jer su im svima trojici ideologije blisko ispovezane. Zbog nedovoljno izaslog stanovnistva na glasanje vi cete pokusati da na sledecim izborima uticete da se taj procenat poveca u korist Kostunice i da zatvorite krug zapocet Milosevicem? Ooo, ne, taj film necete moci da gledate...

Srdjan

pre 21 godinu

Par stotina hiljada glasova koji su nedostajali su mozda u inostranstvu? Mozda ce nam sada dati pravo glasa?
Narod zeli harizmaticnu licnost, a ne tehnicare koji su tu da bi se samozadovoljavali. Legalci i ekonomisti bez plakanja! Ovi su izbori vise licili na sprovodjenje ankete na temu sta je bitnije "pravda" ili "hrana". Da li je iko pomislio da ponudi oba resenja? Da li iko ima jasnu socijalnu politiku? Da li iko zna sta misli narod i zasto je gnevan?
Zao mi je da sam cuo uvrede na racun naroda koji svojim odbijanjem da izglasa predsednika samo zeli da utice da se politicka klasa zapita u cemu je problem! Cestitam svojim sunarodnicima na jasno izrazenom stavu da nista ne ocekuju od danasnjih politicara, i da je ujedno potvrdjen razlaz i sa starim i sa novim rezimom.
Pozdrav od Beogradjanina na dugotrajnom boravku u inostranstvu.

slobodan

pre 21 godinu

Nema sta puno svi mi da mudrujemo:Toliko smo svi prepametni ,tako dobro pljujemo jedni po drugima , ovakav narod jedinstven je na citavoj planeti...Pa i to je dobro , bar smo po necemu posebni...i jedinstveni...!

LJILJANA

pre 21 godinu

Volela bih da jeste,pa da vidimo i tog predsednika i sve te silne reforme u perspektivi.Ali , posto nije , nije mi ni iznenadjenje , u slucaju aktuelnih pretendenata na tu toliko vaznu funkciju u interesu celokupnog naroda i buducnost Srbije.Cinimi se da je pomalo neozbiljnost i licno shvatanje svakog po na osob od kandidata dopreneli trenutnom stanju na glasanju i nezainteresovanosti biraca.Treba da su mnogo vise samokriticni , steta je sto se prvo svi precenjuju pa i ne vide druge koji postoje , pricaju im kojekakve price ,a oni su svesni istine i naravno kako da ih glasaju?

Razocaran

pre 21 godinu

Nema sumnje da je Izborni zakon los, ali narod u Srbiji je svojim masovnim neodazivom pre svega pokazao da mu je politicka svest na vrlo niskom nivou.
Vrlo, vrlo reazocaravajuce.

Branko

pre 21 godinu

Nemojte ljudi da se zanosite. Nema ovo veze ni sa kisom, ni sa zakonom. Morate da shvatite da u Srbiji ni u septembru 2000. nije vecina glasala protiv Milosevica. Ovaj narod ne razume ni Kostunicu ni Labusa. Koliko god da su suprotstavljeni jedan drugom, oni su obojica obrazovani, uredni, urbani, inteligentni, nose odela i ne vezuju kravatu u cvor. Znaju strane jezike, pricaju sa strancima. Kako za takve da glasa onaj koji je deset godina drzao Milosevica na vlasti? Ne moze narod da se identifikuje sa njima. Oni obojica pricaju neke nerazumljive stvari, ne umeju da kazu nista onako jednostavno, kao Seselj i Milosevic, da ih svaki mesar i tesar razume. Kostunica im je malo bolji, on makar ponekad kaze nesto onako, sprski, a onaj Labus samo nesto palamudi, to ekonomija, te finansije. Verovatno se i kupa svaki dan, tako nekako deluje. Gde je takav za predsednika. Pa onda misle, bolje da mi poslusamo Seselja, da bojkotujemo. Bio im je bolji Milosevic. Mogli su da nista ne rade, a da nekako zive. Ovi im sad govore kako ce biti tesko, i morace da se radi da bi se zaradilo. Ne valja nikako.

Ivan

pre 21 godinu

Da li je moguce da smo ovoliko primitivni?
Ako se neko ne slaze sa kandidatima neka izadje i preskraba listic. DUZNOST svakoga je da izadje, makar preskrabao! Niko ni ne sili druge da obavezno nekoga zaokruze.
Onda treba politicari da se zapitaju kako to da je 40% njih preskrabalo kandidate i zasto je narod ucinio tako. Onda ne bi ni bilo spekulacija i glupih tumacenja tipa "padala kisa", "umor ljudi", itd, nego bi se tacno znalo: kandidati su losi, necemo ni jednog.

dejan

pre 21 godinu

Neko ovde rece "NArod je kriv sto su izbori propali" Kako bre to? Narod je trebao da izbaci mrtve dusheiz birackih spiskova? Narod je trebao da ubaci nove punoletne glasace? Narod je trebao da promeni ovaj glupi izborni zakon?

Trajko

pre 21 godinu

Nismo mi posebno neodgovornim, i u ostalim drzavama odziv nije preterano veliki. U SAD je tradicionalno oko 50% ili manje i bez poziva na bojkot.
Inace nadam se da ce se drugi krug organizovati po novom zakonu i o istom trosku sa parlamentarnim izborima. Posle ovog Kostunicinog rezultata, ocekujem da ce on (a i DSS) proci jos bolje.

Milenko Maletic

pre 21 godinu

20:55h Nedelja 13.10.2002. Metafora o predsednickim kandidatima, drugog kruga, iz kruga dvojke. Oni voze automobil (u ovom slucaju automobil je zemlja Srbija), od kada su ga dobili od biraca (biraci su ulje, filteri kaisevi, gume...)pre 2 godine, nije ih uopste vise bilo briga, sta se desava sa biracima, da li su u dobrom stanju, da li ih nesto zulja, sta misle i zasto tako misle. Na tehnickom pregledu (sadasnji izbori) nazalost, auto nije prosao zbog arogancije, nesavesnog odrzavanja i ignorisanja osnovnih potreba "birackog tela" (ova nesrecna jezicka konstrukcija, na pravi nacin govori o odnosu prema tom "telu" kao nekoj amorfnoj, poluzivoj masi koja se moze uvek ignorisati). "Genijalci" koji su propustili pravovremenu medijsku kampanju da bi ublazili i izlecili "zatupljenost" 70% stanovnistva Srbije, posle Miloseviceve intenzivne propagande, sada se cude kako taj automobil vise ne radi. Zasto nema ljudi na glasanju, gospodo? Zasto vas ignorisu? Da li je mozda, uzrok termin izbora, koje je neki "vrli gradski genije" zakazao u jeku jesenjih radova, gde 40% ruralnog stanovnistva Srbije, intenzivno provodi na njivi i kad se vrati kuci, pitanje je, da li ce otici na izbore ili ne? Televizor se u unutrasnjosti Srbije, gospodo, gleda u zimskom periodu i eventualno, kad je lose vreme i to najkasnije do 21h, a za 99% poljoprivrednika televizija je jedini medij koji koriste. A kako bi vi to gospodo kandidati za predsednika, znali? Pa nema nijednog seljaka i njive u krugu dvojke, a vi ste "prezauzeti" da vidite kolika je zapravo Srbija, odnosno, ne interesuje vas. Zasto bi vi doktori nauka, otisli po unutrasnjosti Srbije i direktno pitali ljude, kakvo je stanje. To vam je ispod casti, nazalost.
Trenutno na RTS1, jedan "pametni gospodin" predlaze da bi bilo dobro sankcionisati ne izlazak na izbore. Kakve sve neumnosti cemo cuti od vodece elite, beskrajno izolovane od narodnog jezgra, koja nesto nagadja, puna su im usta Srbije, samo kada im od te Srbije nesto treba? Svi poznajemo jednog koji se izolovao od naroda 10 godina, otrovao ga medijski i ipak na kraju zavrsio u Hagu. Poucna prica, nicija ne gori do zore.
Tesko ce ova gore navedena istina, prodreti do mozgova onih koji odlucuju o svemu. Oni su ionako izolovani od svih, koji bi im nesto mogli predloziti, kritikovati i pohvaliti. Ne daj boze, da mozete sa nekima od politicara (bogom danih) komunicirati, elektronskom postom, faksom, pismom, telefonom. Da im mozete reci, svi vi dragi gradjani, svako iz svog kraja, "Gospodo, u cemu je vas problem, malo ste se igubili, to i to nije dobro, predlazemo to i to, spremni smo da uradimo to i to".
Ali do njih ne mozete doci, oni imaju svoj "tim" savetnika, oni su uvek umorni i zauzeti, oni su rodjeni u Srbiji, oni su odrasli u Srbiji, oni se Srbije u celini, sete tek kad nekome treba da kazu, "mnogo smo jaki" ima nas 10.000.000, drugacije su oni iz kruga dvojke ili malo sire, i to je njihov svet, njihove potrebe su tu ostvarene, to je njihov geto. Ostatak Srbije su za njih manje vredni, paori, seljaci, amorfna masa koja se klanja, kada prodje delegacija predsednickih kandidata sa BG tablama. Srbija vas ignorise draga gospodo, i to je znak da treba da zamenite okruzenje svojih "vrlih" savetnika, da pomolite nos van svojih mermernih kancelarija i vidite, ko je narod u Srbiji?! Videcete, koliko to nema veze sa onim sto su vam "savetnici" prezentirali i koliko vase, smogom otrovane oci, naopako vide. Srecno vam bilo, sledeci put.

NZ

pre 21 godinu

U isto vreme sam i sokiran ali i nije me iznenadilo da Srbi neumeju da raspoznaju sta je vazno a sta nije. Izgleda da u Srbiji moras da govoris suprotno od onoga sto zelis da se uradi da bi oni to uradili. Jer ocigledno inat je jedino sto se razume pa ce iz inata uraditi suprotno od onoga sto se govori. Ako se u Srbiji misli da treba lep zivot da im padne u krilo bez muke onda neka i zive kako zive.

BikKojiSedi

pre 21 godinu

Odlicno, glasao sam za Labusa ali ni ovo nije lose - vazno je da Djindjic ostane na vlasti.
Ionako demokratija nije za nas - mnogo je bolji model prosvecenog apsolutizma (koji Djiki primenjuje).By the way - Patrijarhovi apeli da se izadje na izbore su skandal i politicko angazovanje (posto je i poziv na bojkot bio legitimna politicka opcija).

Zoran, CA

pre 21 godinu

Ma glupost je sto su izbori raspiani po starom izbornom zakonu. Cemu tih minimum 50%?!?! Pa ako neko nece da izadje, ne mora, jaka stvar, znaci odrekao se svog prava i prepustio svojim sunarodnicima koji hoce da glasaju da izaberu umesto njega.
Ja sam ubedjen, da je kojim slucajem ukinuta ta nebuloza od min 50%, procenat izaslih na izbore bio bi daleko veci nego ovako.
A sto se tice glasanja dijaspore, mislim da treba omoguciti glasanje u inostranstvu u nasim konzulatima i ambasadama, ali ljudima koji imaju aktivno mesto boravka u Srbiji, koji se nisu odjavili. Svejedno da li je neko van zemlje zato sto studira, gradi profesionalnu karijeru ili je ako hocete u pecalbi ima pravo da glasa i treba da mu se omoguci da to pravo iskoristi.
Jel ono bese, Srbija i Crna Gora u EU 2007?

Serdjo

pre 21 godinu

Nije mi jasno da neko moze da okrivljuje narod shto mu se nijedan od dva kandidata ne dopada.Pa ljudi vesh u radnji kada kupujete mora da vam se svidi,sasvim je logicno da ova dva politicara ne gotivi vishe od polovine biraca! Najlogicnije jeste da se oni sklone za sva vremena.DA LI BI TREBALO MENJATI NAROD ILI POLITICARE.SRAMOTA.

Ivo

pre 21 godinu

Super, izbori propadaju, steta bio sam za Labusa, ovako Kostunica ne dobija, Djiki ne mora da raspise izbore jos dve godine, reforme nastavljaju... nego nesto razmisljam steta za Kostunicu, izgleda ga narod toliko ne voli koliko je on mislio...

Miladin Kostovic

pre 21 godinu

Nema nista loseg u tome sto danas nije izabran predsednik. Kostunica mora da shvati da bez G17 i ostalih iz DOS ne mogu nista sami da urade, a ostatak DOS da nadje resenje za ukljucivanje DSS u normalan politicki tok kroz skupstinu i vladu. Na kraju jako puno ljudi glasa za DSS, ali isto toliko i za DS i G17 i ostale iz DOS. Racunica onih koji "kalkulisu" se ocigledno nije isplatila. Patrijarh bi morao vise da prica o Njemu, a ne o izborima i srpstvu jer ga ocigledno narod ne slusa i prozire. Dakle, ajmo sada malo pametnije i sloznije.

NL

pre 21 godinu

drugi krug nikada nije doneo zeljene rezultate here on the West..iluzije zelje i nade na stranu, ovo je sasvim bilo za ocekivati.Posto Ustav i Zakon o glasanju posto poto nije smeo biti promenjen (neko se nadao, a sad su mu se nade izjalovile), postavlja se pitanje zasto "iznenada", EU punu podrsku daje za hitnu izmenu Zakona i Ustava.Sto se tice raznog pljuvanja po dijaspori, imajte u vidu da nama nije bilo dato pravo glasanja, mi ovde nemamo nista od toga ko ce biti izabran.
Pre ce biti da se neko plasi dijaspore posto ocigledno dijaspora ne daje ni pet para na njega.

Jr

pre 21 godinu

Podsjetio bih sve demokrate koji pricaju o "zatupljenom" narodu da demokratija pociva na pretpostavci da je narod dovoljno pametan da o sebi odlucuje.

Dusan

pre 21 godinu

Izgleda da u Srbiji ne uspevaju demokratski izbori kao ni mnoge druge stvari. U nekim zemljama jeste normalno da pedesetak posto izlazi na izbore ali ne sad u Srbiji. Da li se iko seca poziva na bojkot DS-a iz devedesetih. I bojkot nije uspeo. Sad kad seseljevsko-miloseviceve snage pozivaju na bojkot najednom im uspeva. Tuzno.

jovan

pre 21 godinu

Bez obzira sto izbori nisu uspeli cestitam Kostunici na izbornom rezultatu. Dva miliona glasova nisu zanemarljivi.Mada malo pre sam cula od Protica da tu ima i nedemokratskih glasaca.Sta li cu jos cuti od njih i njemu slicnih???

popovic

pre 21 godinu

neko je pitao, koliko je procenta u inostranstvu. absolutno nebitno! moj prijatelj je juce hteo na glasanje, ali su mu na birackom mestu rekli da nije na spisku??? ako je izborna komisija po celoj srbiji svoj posao odradila tako "savesno", onda necemo imati predsednika ni do 2004.

sstef

pre 21 godinu

Pa sa ovakvim zakonom cudo bi bilo da uspeju. Lepo ga je Sloba napravio da dozivotno vlada, samo se zeznuo sto je raspisao savezne izbore. Nema glasanja pismima, nema glasanja u odsustvu (automatski 10-20% ljudi koji su u inostranstvu ne glasaju), nacionalne manjine tradicionalno ne zaintersovane za izbore, dodatnih 5%-20%(sa Kosovom). Ako se tome doda da je samo u revolucinarnim i vanrednim situacijama preko 70-80% uopste zainteresovano za politiku, dolazimo do toga da po ovom zakonu izbori ne mogu da uspeju. E sad, nagradno pitanje ko je ove izbore raspisao po ovom zakonu i zasto. I ko je kriv za ovu blamazu pred svetom. Ili, ko predpostavlja partijske interese drzavnim i pokusava da ostane na vlasti bez podrske u birackom telu.

zoki

pre 21 godinu

naravno da ce propasti kad nama izvan juge niste zeleli da dozvolite glasanje. onda bi videli sta je patriotizam i zelja za uspehom, zelja za promenama.

Caslav Jakovljev

pre 21 godinu

CABAR za objicu kandidata, koji nisu razumeli da politika ne moze da se vodi kao sto je oni vode! Sve same "institutlije", ili profesori, bez radnog vremena, bez ozbiljnih obaveza, bez postovanja hijerarhije i discipline...takvi su bili celog zivota!!!
Ni jedan ni drugi ne uputise gromoglasan protest Kofi Ananu, Stajneru za divljacki napad Albanaca na starce u Peci.
Kostunica, nepoliticki, je uvredio sve Seseljeve birace kada je odmah posle prvopg kruga nazvao Seselja ekstremistom. zasto mu je to bilo potrebno? Svi znamo ko je i kakav je Seselj ali ne moze se nekaznjeno i nepoliticki (a i nepametno) napasti 20% glasaca. Trebalo je da Seselja i ne spominje!
Ama, kome da govorimo! Nigde u svetu ljudi iz neradnickih komunistickih instituta, ili profesora ne vode zemlju! Gde je bar neko iz velikog preduzeca koji je navikao na stalan rad, disciplinu, radno vreme i postovanje hijerarhije ! Takvih nema u Srbiji u politici.

N. Radanovic, Pariz

pre 21 godinu

Desilo se da izbori nisu uspeli. Upravo gledam smusenu Bojanu Lekic na RTS kako se trudi da po ko zna koji put ubedi javnost kako je njena televizija demokratska institucija i kako su kao oni objektivni.
Hvala bogu, narod je prelezao decije bolesti ispiranja mozga i jasno pokazao da nije ni za Kostunicu ni za Labusa. Najmanje sto ova dvojica treba da ucine je da se odreknu svojih sadasnjih drzavnih funkcija jer ocigledno je da nemaju podrsku. Jedno je zvati svoju opciju evropskom i demokratskom a drugo zalagati se za evropsku i demokratsku zemlju sto nije slucaj sa ovom dvojicom. Moze neko misliti da ne znam sta pricam, ali nihova dela do sada me nisu ubedila u to.

Milan S.

pre 21 godinu

Zar ne mislite da je ovaj narod preumoran od demokratskih izbora koji su im u zadnjih deset godina doneli uzas i sram????
Vama,uljuljkanim u zapadnim zemljama treba zabraniti pljuvacki ton prema sopstvenom narodu.A odziv biraca je njihova odluka da pokazu svoje misljenje,samo sto to neko ne zeli ili ne moze da vidi.Zar mislite da oni nisu glasali za bolji zivot svih ovih godina,i sta su dobili?Moje misljenje je da je odziv veci nego sto je normalno ocekivan sto je znak otreznjenja naroda.

Trajko

pre 21 godinu

Ma zakon je nelogican. Da je izaslo jos 400 hiljada i da su svi glasali za Labusa, onda bi Kostunica postao predsednik. Ovako nista.
Pa uvek moze da se desi da kandidat koji proceni da ce da izgubi u drugom krugu pozove svoje birace na bojkot i onda NIKAD necemo dobiti predsednika, jer to znaci da bi neko morao da ima podrsku vise od polovine ukupnog birackog tela.
Ono sto je medjutim bitno je jaka poruka birackog tela Srbije da se ne slaze sa Djindjicevom politikom, i da mora da se ide na nove izbore.

DUSAN

pre 21 godinu

Kako god, samo ne razumem jednu stvar kako gospodin Kostunica moze da se sada hvali kako je on pobedio, ocigledno je da Srbija kakva god ne zeli da vidi ni gospodina Kostunicu za predsednika.
Bilo bi isto interesentno kada bi na ponovljenim izborima kako kandidat bio gospodin Djindjic.
Mislite o tome...
Kako god na ponovljenim izborima gospodin Seselj ponovo nema sanse pa ne treba sada ovaj narod plasiti babarogama jer je mozda odrastao, pa mu nije prijao ni jedan kandidat na ovim izborima, na ponovljenim izborima pobedice onaj koji obeca vise posla, vece plate, brz ulazak u Evropu i naravno ostale normalne teme.
Ja sam ipak ponosan sto Srbija je dovoljno zrela da ne izabere predlozene kandidate.
Na ponovljenim izborima mozda izadje onih 30% gradjanskih orijentisanih glasaca koji su srusili gospodina Milosevica, ako se pojavi neko sa realnim i stvarnim pitanjima i resenjima koje muce Srbiju.

Jova

pre 21 godinu

Slušam Maršićanina u 23:50 i opet jezik mržnje. Opet je njihov kandidat pobednik (malo morgen) i slično. Svati bre, čoveče, da Vas narod kažnjava svojim neizlaskom za Vaša brljanja i za Vaš međusobni odnos. Nastavite li ovako, u sledećem krugu, imaćete još manje glasača. U izborima 2000 godine glasao sam za Koštunicu, a protiv onog. Sada bi trebao da glasam za Labusa. E, neću. Uinat. Namesto da se dogovorite (naravno tajno) da Koštunica bude predsednik, a Labus premijer, Vi se sukobljavate i međusobno napadate slabo biranim rečima. Samo napred. Od mene neće nijedan od Vas dobiti glas.

Zoki

pre 21 godinu

Ako gradjani Srbije nece da izadju na izbore - to je njihovo politicko pravo. Nazalost, vecina verovatno nije bila svesna da su i na taj nacin glasali. Glasali su za nove izbore, na kojim ce se ponovo pojaviti uglavnom isti kandidati - pa i oni koji su osvojili ispod 5% glasova u prvom krugu. Ponovo ce se ici u drugi krug, jedino sto se mozda ovaj put Labusa zameniti Seselj. naravno, Seselj nece biti izabran.
Naravno, te druge izbore ce neko morati da plati. Taj neko su, naravno, opet gradjani Srbije - poreski obveznici.
Ne zivim u Srbiji, tako da mozda nemam pravo da se mesam. U svakom slucaju ne glasam na izborima i ne placam porez.

Zabjelcanin

pre 21 godinu

Kao Crnogorca, brine me Srbija koja glasa za ultra nacionaliste, umjerene nacionaliste, ili ni za koga. Svaka cast onom milionu glasaca, mozda ima nade... Jako bih volio da ovo sve nema uticaja na mene, ali ovdje jos ima ljudi koji se drze nebulozne ideje o zajednickoj drzavi. Ne jos zadugo, nadam se...

Natasa

pre 21 godinu

Bez obzira sto ovi izbori nisu uspeli, oni su ipak na neki nacin pokazali kakva je trenutno volja naroda.I kao sto Kostunica rece, raspisani su kad im nije vreme, jer je tako nekome odgovaralao a cilj im je verovatno i bio da se ispipa puls naroda. Oni koji su ga raspisali, dobro su znali kakav je izborni zakon(los!!!) ali nisu dobro procenili svoju popularnost i desilo se sto se desilo. Cestitam Kostunici a Djindjicu porucujem da je vreme da shvati da ovom narodu ne treba drugi Milosevic, koji ce sklanjati svoje politicke neistomisljenike i drzati apsolutnu vlast u svojim rukama. Potpuno se slazem sa Micunovicem da mora postojati raspodela vlasti i to je upravo ono sto cini demokratiju. Nema demokratije tamo gde je vlast u rukama samo jedne politicke opcije tj. jednog coveka. I samo jos pitanje za sve one koji su prizeljkivali neuspeh drugog kruga izbora. Da li ste procitali komentare stranih agencija o neuspehu drugog kruga?

Vojvodjanka

pre 21 godinu

Izlazak na izbore nije obaveza i niko ne mora izadji na izbore. To je samo pravo koje ti daje ustav. A zasto se nije izaslo u dovoljnom broju, neka razmisljaju ne samo kandidati nego i svi oni koji ucestvuju u pripremama za izbore, koji se nalaze u raznim stabovima, i iza kulisa. Da li narod pocinje da razmislja ili je u pitanju nesto drugo. Ili trece.
Manimo se patriotizma u takvim situacijama. Ovo je u pitanju nesto sasvim drugo.

Analiticar

pre 21 godinu

Steta za "legalisticku" propast izbora ali nekoliko jasnih poruka se nazire i iz ovih preliminarnih rezultata:
* Kostunicin rezultat mu daje veliko moralno opravdanje i podstrek za nastup na sledecim izborima. Ovakav "landslide", da je u USA ili u zapadnoj Evropi (gde nema granica od 50%) bi znacio apsolutni mandat za njegov program.
* Rezultat pojacava pritisak na Djindjica i njegovu poziciju tihog bojkota "..gledacu utakmicu". Iako se nadao da ce time verovatno eliminisati i Kostunicu i Labusa kao buduce protivnike, rezultat ga stavlja u gotovo bezizlaznu poziciju. Labus ce mu tesko oprostiti ovaj manevar a Kostunica je osokoljen rezultatima.
* Djindjic prakticno nece imati izbora nego da odmah raspise izbore za skupstinu sa novim predsednickim izborima (uz izbacivanje granice od 50%). Da je Labus malo bolje prosao, moglo se cekati i rastezati ali ovakav rezultat ne ostavlja nikakve alternative (posebno sto ce neki drugi kandidat D(O)S-a proci verovatno jos gore).
* Takodje, Djindjic ce imati sve manju kontrolu situacije, jer posle ovakvog rezultata treba ocekivati jos otvorenije reslojavanje unutar DOS-a, sa mnogim "prelascima" na DSS-ovu stranu. Nije nemoguc cak ni scenario da DSS+DOS "otpadnici" izglasaju nepoverenje u skupstini i postave novu vladu.
* Labus je "posteno" odradio svoj posao i pokazao da ima stabilnu ali ogranicenu podrsku. Njegovi i Dinkicevi komentari jasno pokazuju da G17+ pokusava da zauzme novu, nezavisniju poziciju u buducnosti. Bilo bi od velike vaznosti za Srbiju da se to desi sto pre, cak i pre ponovljenih izbora.
* Najzad, Dinkic, kao buduci protivkandidat Kostunici bi verovatno (osim Labusa) jos jedini mogao spreciti Seselja da izbije na drugo mesto. Srbiji trebaju 2 ozbiljna i demokratska kandidata.

nedeljkovic

pre 21 godinu

tragicno je za srbiju da je pobedila nacionalisticka opcija...salonski nacionalista...naravno da ga nigde nije bilo na ulici dok nas je tukla miloseviceva policija...da se dva miliona ljudi jos nije opasuljilo..kada smo ostali bez stotina hiljada mladih obrazovanih ljudi izbeglih od fasistickog rezima...sto da nam bude dobro kada mozemo da ocajavamo...samo nista da se ne promeni...jer moze da nam bude jos gore...

Sabina

pre 21 godinu

Uprkos cinjenici da su novogodisnji praznici jos daleko, ne mogu da odolim da Srbiji ne pozelim divan i veoma prikladan poklon: jednog od dvojice Vojislava, i to na minimum osam godina. Ocito je da nas je protekla slobodanska epizoda ostavila gladnom za reprizu, zato samo napred dok ne ispunimo ama bas sve svoje nacionalisticko-glupave ambicije i da se potom, ugledavsi republiku (opet) friske srozanu i iscedjenu, malo uplaseno i sa mnogo cudjenja upitamo u fazonu: "Ju brate, sta se ovde desilo?". Ne, ludima uopste nije lako...

Nikola

pre 21 godinu

Bez obzira na Zakon koji sae nigde u svetu ne primenjuje osim u Srbiji Kostunica je katastrofalno porazio Labusa,a da je jos kojim cudom glasala dijaspora.....

Posmatrac

pre 21 godinu

- STA PREDSEDNIK RADI i STA BI TO TREBALO DA RADI
Posto predsednika prakitcno nema od kada je sa tog mesta otisao Milosevic, izgleda da Srbija MOZE BEZ PREDSEDNIKA.
Aj’mo onda razumnim redom utvrdjenim i u zemlji i u EU: 1. Ustavna povelja, 2. Promena Ustava Srbije, 3. Izbori koje ce taj novi Ustav naloziti za sve duznosti, te i za predsednika.
Moze li tako, normalno?