Aktuelno

Sreda, 27.02.2013.

10:01

Marković: Jugoslavija je umrla '68

Izvor: Tanjug

Markoviæ: Jugoslavija je umrla '68 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Mile

pre 11 godina

@Orgon:
Ko je postavio eksploziv u Kipu Slobode 3. juna 1980?
Ko je 29. marta 1979. u Lionu pucao u jugoslovenskog vice-konzula?
Ko krajem avgusta 1966. u Stutgartu ubio clana jugoslovenskog konzulata?
Ko je u Stokholmu 7. aprila 1971. ubio ambasadora SFRJ?

Zoki

pre 11 godina

Šanse da Tito padne 1968, godine su bile ravne nuli. Veće su bile šanse da njegovi sledbenici pojedu kompletnu studentsku populaciju, uključujući i pertle na cipelama.

joe

pre 11 godina

Joj ne volim ni da citam ni da pisem komentare ali:
@Igs: pa pobogu covece, bez obzira iz koje citanke si ucio povjest ili koje si godine rodjen vec... Cela Narodno-oslobodilacka Vojska Jugoslavije je u periodu od 1941-1945 brojila od 80,000 do 800,000 na kraju rata. Ukoliko je NDH vojsku cinilo 200,000 vojnika onda su svi hrvati i zene i deca bili pod oruzjem, sto kao ustase, sto kao partizani, a mi ostali srbi, bosanci, slovenci, sedeli smo kuci i slusali radio Moskvu, a povremeno bi neki od nas popizdeo, pustio bradu, pa otisao u cetnike. Vi ste skroz sludjeni od Tudjmana, pa na ovamo.

Jezgro Prve proleterske brigade cilinli su crnogorci, srbi i bosnjaci istocne hercegovine, uzickog kraja i severa Crne Gore. Sa pocetkom pogroma naroda u Bosni i Hercegovini jedinice NOVJ su se prvenstveno punile izbeglim i prognanim sa Kozare i drugih delova NDH. Ti prognani i sirocad sigurno nisu kao hrvati prognani od hrvata. I niko ne kaze da se velikom broju hrvata nisu zgadile metode NDH, pa su u sve vecem broju pristupali partizanima. Ostalih naroda nije ni moglo biti procentualno vise, jer su manji po broju inace, a i nije ih puno potkacilo (MK i SLO).

mA DA

pre 11 godina

Gospodine Markovicu..ja samo mogu od srca da vam se zahvalim za sve divne filmove koje ste napravili..vi ste izuzetno talentovan i originalan covek..Takodje se zahvaljujem i vasim roditeljima Oliveri o Radetu Markovicu na svim nezaboravnim ulogama..

PUNO POSTOVANJE
(Ilija Vujanovic, 27. februar 2013 19:43)

SNACK.

Stefan

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.
(Kunta Kinte, 27. februar 2013 17:26)

Od svih imbecilnih komentara, tvoj zauzima sampionsko mesto u gluposti i besmislu.

Sir Giles

pre 11 godina

@Igs

A što za promenu ne pročitaš nešto?
Razumem ostrašćenost. Mogao bih da dubim na trepavicama, ti bi se držao svog mišljenja.
Razumem potrebu da vam Srbi budu ono što su većini nas Turci. Mrski okupatori i zločinci zbog kojih se osećate lepše kad krećete na spavanje zato što im ne pripadate.
Imaš li pri tome predstavu kakve si gluposti izneo u svojim komentarima?
I kakve uopšte veze ima tvoja priča sa intervijuom gdina Markovića?

Orgon

pre 11 godina

Pa je li moguće da još netko danas pri zdravom razumu vjeruje kako su bombu u kino dvoranu u Beogradu postavili "Ustaše"???? Ludilu očito nikada kraja. Prestanite više lagati sami sebe.

Зоран

pre 11 godina

Неки, изгледа, још нису научили како се зарађује новац. Мораш нешто да направиш и да то продаш. Пожељно је да уложено буде исто или мање од добити. Сами почетак је тежак јер се нема пара за први филм. Али кад направиш први филм, вратиш позајмњене паре и од остатка кренеш други. Зашто је култура изузетак, п амора држава да помаже "елиту"?

Ilija Vujanovic

pre 11 godina

Gospodine Markovicu..ja samo mogu od srca da vam se zahvalim za sve divne filmove koje ste napravili..vi ste izuzetno talentovan i originalan covek..Takodje se zahvaljujem i vasim roditeljima Oliveri o Radetu Markovicu na svim nezaboravnim ulogama..

PUNO POSTOVANJE

gari

pre 11 godina

"Marković je primetio da je "sada potpuno jasna slika da ova država ne daje ni pet para na kulturu".
...
Narod bez kulture zapravo nije narod. Ako ukinete kulturu, ukinuli ste i sam taj narod, "
To je velika greska ove drzave, na kulturi sve pociva i od nje sve krece, ali izgleda da to retko ko razume. Mislim da su umetnici pravi proroci i vizionari (setite se Zil Verna, Orvela...)

Žika Vračaruralac

pre 11 godina

Filgudi, Kunta Kinte i ostali Titovi pioniri, baš ličite da najbolje pohađače čuvenih budimpeštanskih kurseva za loše đake, i pre svih Markoviću Gorane: posle te šezdeset osme desio se Maspok 1971., Ustavna prekrajanja koja su dala institucionalan temelj razbijanju Jugoslavije 1974., separatističke demonstracije na Kosovu 1981., "spontano" uikazivanje Gospe 1986, naoružavanje Hrvatske krajem osamdesetih, spontane šiptarske pobune u isto vreme... Pre svega toga, dva miliona pripadnika mog naroda dalo je živote u slobodarskim antifašističkim ratovima koji su imali jedan jedini cilj - širenje katoličanstva na Istok. No slepom pokazivati i gluvom objašnjavati uzaludno je.

"Umjetnici kao slamke na vjetru" [L. Zafranović]

pre 11 godina

Nije Jugoslavija umrla 1968, već je te godine "umro" socijalizam u izvornom, "čistom" obliku. A Jugoslavija (SFRJ) je umrla 1990, nakon prvih višestranačkih izbora koji su se održali u aprilu u SR Hrvatskoj, kao i u novembru u SR BiH i decembru u SR Srbiji.

Veoma volim filmove Gorana Markovića, ali, kao i svim pravim umetnicima, politika mu nije najjača strana.

Goksi

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.
(Kunta Kinte, 27. februar 2013 17:26)

I ja obozavam glupe ljude, koji nista osim ispraznih floskula i mrznje ne znaju da iskazu, jer im ni znanje ni inteligencija ni moral ne dozvoljavaju bilo sta vise. Kad procitam takve komentare, shvatim koliko sam pametan, obrazovan i informisan i mnogo se bolje osecam.

boban,nis

pre 11 godina

Goran Markovic?Covek,genije,a kako bi i mogao biti drugaciji kad svi dobro znamo ko su mu roditelji.
A to da li je trebala biti Jugoslavija ili ne,i tada je to neko mnogo jaci od nas naredio.

Brljiv narod nacisto

pre 11 godina

Nekoga bi probudili iz sveta maste i utopije cvece na tenkovima Hitlera, srboseci i Jasenovac, nekog normalnog, ali ne i Srbina. Srbin ce i posle toga postati jos veci Jugosloven i zaliti za necim banalnim, tipa ovog Srbina koji zali za 1968., to je njemu bilo nesto, kao da ti 68-osmasi ne drmaju danas na celu zemlje u svim sferama...
Nama treba mMinistarstvo pamcenja pod hitno, jer smo mnogo autodestruktivan i mazohisticki narod.

Vx

pre 11 godina

Ma sve je ok, cemu histerija, Juga vam nije odgovarala pa ste je zamenili necim po svojoj meri. Sad lepo uzivajte u svojim mocnim, ozbiljnim i drevnim drzavama, svoji na svome i sami sa sobom. Tako i treba.

savo bodiroga

pre 11 godina

ja se rodio 1963 moji imali fakultet tetka doktor otac zavrsio ekonomiju mati ekonomiju isli na more i u Italiju slusali Beatles jazz and blues politika nije zauzimala vazno mjesto u nasim zivotima iako su svi moji clanovi obitelji-family bili u partizanima - family-mati Hrvatica otac Srbin bilo mi je ljepo a morao sam 1992 pobjegnem iz svog grada da bi ostao ziv volio sam YUGU ali sad nosim dres Srbije jer se tako osjecam

ivana

pre 11 godina

Umrla je u razlicito vreme za razlicite grupe ljudi u zavisnosti od toga sta je kome znacila. Za hard core komuniste Jugoslavija je umrla 48 kad se ispostavilo da su domaci interesi vazniji od generalne komunisticke ideje, za koju se Rusija moze smatrati izvorom. Za Gorana i ostale sezdesetosmase umrla je 68 kad se ispostavilo da je retorika (poboljsanje coveka, pravedno drustvo) ustvari samo cinicni izgovor koji krije orvelovsku sustinu i da je celo uredjenje laz, za nas "mladje" umrla je 94 kad je umro Milan Mladenovic jer vise nije mogao da izdrzi da zivi tu i da sve to gleda, kad su buktali ratovi i kad je sto hiljada nas otislo u inostranstvo, za ove jos mladje umrla je 2003 kad je ubijen Djindjic i sa njim i svaka nada za normalan zivot, a za neke, koji se nostalgicno secaju prasica preko sindikata i lepe brene (svaka slicnost je slucajna) nastavice da zivi zauvek.

Igs

pre 11 godina

Jugoslaviju su iza 2.sv rata stvarali Slovenci i Hrvati.Ustanak protiv okupatora počeo je u Hrvatskoj u Sisku i kasnije u Srbu.Najveći postotak u partizanima su imali upravo Hrvati.,a kako se rat približavao kraju tako je rastao i broj Srba, a kasnije 45. i četnika koji su prelazili u partizane.NDH je imala 200 000 vojnika (Muslimani,Hrvati i drugi) što je jako mali broj kad se usporedi s brojem Hrvata u partizanima.Srbi su naravno,kao najbrojnij narod kasnije počeli dominirati .Sva industrija se počela seliti u Srbiju,A Beograd je postao grad pa metropola.

Igs

pre 11 godina

i Jugoslaviju su rasturili Srbi.Svi su bili spremni na konfederaciju osim Srba.Srbi su htjeli dominirati drugima,pa su tako i započeli ratovi.i gle čuda,svi se poželjeli odvojiti od Srba koji jedini nisu htjeli svoju državu ...Srbija je posljednja emancipirana država ex Yu.Zašto? zato jer im sadašnja Srbija nije dosta.Jer uvijek posežu za tudjim pa izgube i svoje.Ili su možda toliko puni ljubavi i altruizma da su samo oni željeli Jugoslaviju .pa su na kraju po statistici UN-a počinili 91 % zločina na prostoru ex Yu.Ili je to urota belosvetska i vatikansko/ustaška protiv Srbije...a Srbija je toliko bogata i važna da je svi žele uništiti ...dajte di živite pobogu

bgd

pre 11 godina

Ma ljudi koja jugoslavija kome treba to, bolje vratimo to sto smo "pokrali" 1918te hrvatsku, sloveniju -austriji ili madjarskoj, makedoniju bugarskoj a bosnu podelimo kako vec jeste i zivimo u miru.

Kunta Kinte

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.

nesa

pre 11 godina

Titu Staljin nije mogao nista,a ne ti,Ristic i ostali dobosari 68. I tad ste profitirali od toga,a pravi studenti su izvisili.Isto kao i danas. I daj snimi neki film ,,rast,,a ne pad. Dosta mi je vise vasih bizernih i tamnih filmova i tema koje normalan covek sa decom nemoze da gleda od vasih tema protkanih primitivnim scenama seksa,pljuvanjima,prljavstinom,psovkama...i sve drugo sto zavijete u oblande zvane ,,slobodna umetnost,,.

BILO NE PONOVILO SE !

pre 11 godina

Zbog te vase jugoslavije mi danas zivimo ovako, u toj tvorevini jedino je Srbija imala dve pokrajne(Kosovo, Vojvodina) zbog toga danas mi placamo cehove dok drugi vode drzave bez tih dodatnih problema koje mi imamo, a ta vasa braca sa kojima ste ziveli u istoj drzavi su napravili najvece etnicko ciscenje na ovim prostorima ! I dok je njih taj raspad ujedinio kod nas je to totalno obrnuto! Neki se izgleda nisu probudili iz tog sna i nece da vide surovu realnost vec zive za neke srusene snove !

xyz

pre 11 godina

Никад више квази вештачка југа...….. србија монархија
(Лимени 036, 27. februar 2013 16:15)
# Link komentara
Na celu sa monarhom koji ne zna srpski i nema volju da ga nauci.

nikola

pre 11 godina

Srbija se RASPALA kad su komunisiti doneli onaj ustav. Srbija je unutar Kraljevine Jugoslavije imala JASNO desfinisane granice,one su bile vece nego za vreme SFRJ. Granice Srbije unutar Kraljevine su bile priznate na Zenevskoj Konvenciji. Nemojte da krivite pokojnog Kralja Aleksandra za propast.Najveca greska nas Srba je bila sto smo lako oprostili Jasenovac trebali smo da tezimo da napravimo nasu drzavu posle drugog svetskog rata.

dusanmal

pre 11 godina

Tangenta, ali vazna: Markovic razmislja na temu "...država ne daje ni pet para na kulturu". Svi, ukljucujuci umetnike moraju da shvate da smo mi sada siromasna, vrlo siromasna drzava. (A i pre smo bili, ali to je kao sto on primecuje bio falsifikat). Siromah mora da zadovolji osnovne zivotne potrebe za prezivljavanje. Nazalost, kultura je van tog nivoa (voda, hrana, odeca, mozda obitavaliste). Te ako nista ne preostane, on ne moze da ide i kupuje Pikasa. A ako taj siromah dobro radi i pametno ulaze, mozda napreduje i moze da ulozi neku crkavicu u umetnost u buducnosti. Do takve buducnoasti umetnici moraju da nauce kako da koriste trziste te kako da nadju privatne bogate sponzore. Jer drzava nema ni da jede, a bolje da ne uzima kreditnu karticu za umetnost jer onda nece ni nasa deca ni unuci imati sta da jedu. Tuzno ali realno za ko smo i gde smo.

Orbital

pre 11 godina

Odgajan sam u jugoslovenskom duhu... Srbin sam po nacionalnosti a keva mi je polu hrvatica. Imam priliku da idem u dalmaciju svakog leta. Koliko god je ta zemlja bila ok, i mogla je biti nesto mnogo vise, shvatite da tu vise nema nista da se trazi. Prekinite da mastate kako je bilo pre 23 godine jer se toliko zlih stvari desilo na podrucju bivse SFRJ. Na kraju mislim i da ovacije koje su Gotovina i Markac dobili pokazuju koliko hrvati misle o nama... prema tome, treba samo biti realan. Da su narodi bivse jugoslavije hteli da odrze tu zemlju, to bi i uradili. Kada bi mi koristili svu tu energiju razmisljajuci o proslosti (i sam to radim donekle) za buducnost...

Konc logor Srbija

pre 11 godina

Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.
(Bane 69, 27. februar 2013 13:02)

Ako cemo posteno, bas i nismo sami, malo po malo nam dolaze razni ZAHTEVAJU od nas ovo ili ono, javno ili tajno preteci ovim ili onim. Najgore u celoj psihoticnoj situaciji je sto i nasi "kapoi" na vlasti da bi se odrzali pomazu upravnicima konc logora Srbija.

Новосађанин НС

pre 11 godina

Скроз погрешна процена да је мало фалило да Тито падне 1968.
Аутор као да није свестан на што су све били спремни комунисти
у то време, да би одржали своју диктатуру.

Laku noć

pre 11 godina

Falsifikator je zapravo sinonim za tzv. Josipa Broza. Falsifikovao je sve, od svog imena i biografije do naše istorije i naših života. Svi smo mi njegovi falsifikati.

realista

pre 11 godina

Ovi jugonostalgicari zive u nekom svom imaginarnom svetu. 1968? Pa zar ne znate da su jos 1928 poceli krvavi obracuni i to u jugoslovenskom parlamentu?

nije idealno

pre 11 godina

Jugoslavija je imala mnogo problema, ali posle zemlje razorene ratom bilo je jako tesko, gotovo nemoguce, drzati ljude u miru i slozi. Ipak je tu vise kriv onaj koji je rat zapoceo. Ljudi misle da kad se rat zavrsi, sve odjednom treba da procveta, ali treba puno vremena da prodje dok neprijatelji ne postanju prijatelji.

Tanja

pre 11 godina

Znate kako ono kažu kad vam neko koga volite umre, da će uvek živeti u vašem srcu? E pa tako je sa mojom domovinom, Socijalističkom Federativnom Republikom Jugoslavijom. Ponosna sam što sam se rodila Jugoslovenka, i umreću ponosna Jugoslovenka, a ta zemlja će uvek biti moja zemlja, čiju himnu znam, čiji pasoš još čuvam i pamtim je onakva kakva je bila, veličanstvena. Takve zemlje na svetu nije bilo niti će biti. Ovo sada nije domovina da se njome ponosiš, da ti je srce puno što je baš ova zemlja tvoja. Da je voliš, da si u njoj svoj na svome zajedno sa svima drugima, da si srećan što si se rodio i živiš baš tu. Ova zemlja je karikatura za film, a tamnica za ljude, ova zemlja je sve ono što bivša Jugoslavija nije bila. I interesanto je kako se neki ovde podmehuju jugonostalgičarima kako žive u prošlosti, ali im nije problem da kao argumente za kreaciju svih nakaznih nacionalnih državica posle rasturanje najlepše zemlje na svetu potežu prošlost od Kulina bana.

vera

pre 11 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem koliko minusa nalupaste jednom pravom intelektualcu, gospodinu, jednom zaista svetskom coveku, a kad se pojavi ona individua, Veliki vezir mokrogorski, padnete u egzaltaciju,boze me oprosti kao da ste zvakali koku! Toliko nemanja normalnog pogleda na svet,pogresnih procena ljudi, nesagledavanja istine, nas je i dovelo na dno kace pune **vana! Gospodine Markovicu,slusam Vas godinama i samo mogu reci:"Kapa dole"

Marko

pre 11 godina

Koga briga vise kada je umrla ? Izgleda da smo osudjeni da cekamo da priroda sama zavrsi svoj posao pa da vise ne slusamo ove jugonostalgicare, citava kultura im se vrti oko jugoslovizma. A dovoljno je samo da procitam da su studenti sa Ljubisom Risticem mogli da "sruse Tita" pa da se nasmejem na tu budalastinu, i koga su oni to posle mogli da dovedu na vlast kada su bili jos crveniji od samog Tita? Verovatno Pola Pota?

Jugosloven 88

pre 11 godina

Jugoslavija je moja zemlja.. Nikada je nisam video, ali nemam utisak da je umrla, vise kao da sam otputovao negde daleko, ali sa nadom da cu se jednom vratiti kuci. Kada me pitaju za nacionalnost, ne dvoumim se da sam Srbin, a ipak dresovi moje reprezentacije su plave boje, moja himna je Hej Sloveni, a granica moje zemlje je nebo.

my way

pre 11 godina

Interesantno je da je uzeo 68 za početak raspada. U komentarima stoje razne druge godine. Očigledno je bitno kako je ko lično doživeo koji period. Sa nekim od iznetih kriterijuma ne bi postojala ni jedna zemlja u Evropi, a ipak nije tako.
Ja bih se složio da je greška načinjena 1918. ali da je i 1990. moglo da se uđe u EU kao što su nam nudili. Uvek imamo neki suludi izgovor da je neko drugi kriv za našu nesposobnost. I kralj je bio mason i Tito je vukao na hrvatsku stranu, i velike sila su odlučile da mi ratujemo... Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.
(Bane 69, 27. februar 2013 13:02)

Nismo mogli da udjemo u EU 1990, jer je Tudjman to odbacio rakavsi da ni za kakve milijarde ne moze odustati od ideje kojom se hrani citav hrvatski narod i da je obnavljanje hrvatske drzave za njega primarno. http://politika.hr/protiv-ulaska-hrvatske-u-eu/4331-tuman-1990-odbio-eu-i-5-milijardi-eura Mi treba da sagledamo svoje greske, slazem se, a 2 kljucne su stvaranje SHS 1918 i dozvoljavanje Titu da zasedne za vlast 45,mada je ovo drugo proizaslo kao rezultat srasnog i konfuznog vremena smrti,tragicnog za srpski narod,koji nije bio u stanju da u Drugom svetskom ratu i posle njega donosi bilo kakve odluke, niti je imao lidere za to, a i ono sto je imao,pa...poznato je kako je Brozova vlast to resavala. 90-tih smo kad nam je bio potreban cudotvorac od drzavnika da ublazi posledice navedenih istorijskih gresaka imali nesposobnog Milosevica i nazalost to nam je.

mujcinovic salih

pre 11 godina

Jugoslavija je bila jedina sansa naroda sa ovih prostora da zive kao ljudi.Bili smo prvi kandidat za EU-ju ali nasa tzv.intiligencija nije bila dorasla trenutku i sve je propalo.SFRJ-je falilo mozda 3-4 godine ali raznorazni klerofasisti i njima slicni su odneli prevagu i razbili Jugoslaviju.Mnogi koji su ucestvovali u rastakanju SFRJ i sada su zivi i nazalost odlucuju o bitnim stvarima za zemlje na ovim prostorima!

zox populi

pre 11 godina

tvoja se zemlja raspala jer su Hrvati i Slovenci
hteli prirodno svoju drzavu a najvecu gresku
je napravio kralj Aleksandar sto ju je stvorio.

Nije sve tako jednostavno

pre 11 godina

Jeste, strasno je kad ti neko nametne bratstvo i jedinstvo umesto prirodne netrpeljivosti, uzasno je kad imas placen posao, godisnji odmor, stan, besplatno obrazovanje i zdravstvenu zastitu. Mnogo nam je bolje ovako.
(napredak, 27. februar 2013 13:52)

Pojednostavljeno ti je to mnogo prijatelju. Nisu deca od 10 godina, rodjena posle Titove smrti ratovala devesetih, niti su imala pravo glasa, a svakako nisu bila na politickim funkcijama i donosila odluke vec oni koji su u SFRJ ziveli, imali posao, stan, zdravstvenu zastitu i sve sto navodis, a nametanje bratstva i jedinstva umesto resavanja odnosa nas je i kostalo ovoliko. No, sve ovo jugonostalgicari vrlo rado zaboravljaju.

Nemir Kosturica

pre 11 godina

G. Markoviću, da ste ubacili koju krmaču da protrči kroz kadar kao najava apokaliptične propasti Juge, svi bi vam nagradili film. Važna je jaka interiorizacija simboličnih utvara, to ostavlja utisak.

ivana

pre 11 godina

"Tema mog filma je pad. Na tu temu dobio sam narudžbinu od Gete instituta svojevremeno da napravim pozorišni komad."
Ha, ha... što je Gete smislio, to je i dobio.

Dragos

pre 11 godina

Goran Markovic je svakako jedan od najvecih rezisera sa ovih prostora, inteligentan covek, sa kojim se moze lepo razgovarati o 100 raznih tema (pocev od onih lokalpatriotskih koje se ticu uredjenja ulica na Dorcolu, gde i ja zivim, pa do ovakve jedne price koja je inspirisala autora da snimi film). Jedna stvar je medjutim ocigledna, nas cenjeni reziser pati od prevelike doze jugonostalgije (uostalom kako i ne bi kada je odrastao u blagostanju uz poznati glumacki par koji je bio cenjen i za vreme Brozovog rezima) i na zalost ne vidi, bas realno pravo stanje stvari, kao i sustinu cele price kako i zasto se raspala Jugoslavija. Iluzija je da su ultrakomunisticki nastrojeni studenti mogli da sruse Brozov rezim (koji je vec tada uzivao bezgranicno poverenje Zapada).
A za to valja pogledati komentar koji je napisao uvazeni gospodin pod imenom " Sasa " - aplauzi i veliki naklon za komentar, sve je jasno objasnjeno u samo 2-3 recenice.

Gradjanka

pre 11 godina

Ako gospodin Marković bude čitao komentare, imam samo veliki pozdrav za njega, njegovi filmovi obeležili su vreme i društvo u kome je živeo, a to je velika satisfakcija za jednog umetnika.Srećno i dugovečno Vam umetničko delo bilo!

Bane 69

pre 11 godina

Interesantno je da je uzeo 68 za početak raspada. U komentarima stoje razne druge godine. Očigledno je bitno kako je ko lično doživeo koji period. Sa nekim od iznetih kriterijuma ne bi postojala ni jedna zemlja u Evropi, a ipak nije tako.
Ja bih se složio da je greška načinjena 1918. ali da je i 1990. moglo da se uđe u EU kao što su nam nudili. Uvek imamo neki suludi izgovor da je neko drugi kriv za našu nesposobnost. I kralj je bio mason i Tito je vukao na hrvatsku stranu, i velike sila su odlučile da mi ratujemo... Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.

napredak

pre 11 godina

Jeste, strasno je kad ti neko nametne bratstvo i jedinstvo umesto prirodne netrpeljivosti, uzasno je kad imas placen posao, godisnji odmor, stan, besplatno obrazovanje i zdravstvenu zastitu. Mnogo nam je bolje ovako.

sumadinac

pre 11 godina

Jugoslavija nije umrla 68, jer ne znam u kojoj si ti ziveo do pre 10ak godina.
Model Jugoslavije je bio nesto najdostiznije sto su Juzni Sloveni kakvi-takvi mogli da postignu.
Vise nikad do kraja sveta Juzni Sloveni nece uspeti da ostvare takav stepen prava njenih gradjana.

vesele 70te

pre 11 godina

Mislim da različite stvari mogu da se kažu u vezi sa Jugoslavijom, trenutkom koji se vezuje za početak njenog pada... ali izjaviti da je Tito mogao da padne 1968. godine je neviđeno smešno. Ali - neviđeno.

Moguće je da je velika želja da se uveća značaj protesta kome se pripadalo, ali realno, taj protest, uz svo poštovanje prema mladima tog vremena, nije imao snagu da oborio Tita. Posebno što o tome nije bilo reči, niti se o tome tada razmišljalo. Zbog toga smešno zvuči izvrtanje činjenica.

Vlada

pre 11 godina

Juga je bila ozbiljno bolesna već '53 donošenjem Ustavnog zakona, a umrla je '63 donošenjem Ustava. Od '63 to više nije bil adržava već provizoriji koji je imao jednu partiju, jednog vođu i jednu vojsku bez institucija

OXOX

pre 11 godina

Nece u Srbiji biti mira dok se ne stvori nova drzava u kojoj bi trebali da budu i Hrvati i Crnogorci i Bosnjaci ... a bogami nece biti ni mira u toj nekoj novoj drzavi s njima. To je Srbija danas, zemlja bez identiteta, koja igubljeno plovi na okeanu.

Miljenkova glavobolja

pre 11 godina

"Dvadesetak dana kasnije u bioskopu '20. oktobar' eksplodirala je bomba, prvi teroristički, ustaški akt u Jugoslaviji uopšte.

Ко би могао и помислити да један проницљиви режисер какав је Горан М., још увек наивно верује, да је ондашње постављање бомбе у биоскопу "20. Октобар", ваистину дело терориста. То је заправо била јефтина монтажа у режији УДБ-е, нажалост са крвавим последицама, што je сваки режисер требало осмах да примети. Удбашки "режисери" су том монтажом желели да постигну, управо тај ефекат уверљивости, и аутентичности шокантног догађаја са циљем да сви безрезервно поверују у то, како би удбаши потом, својом "успешном" акцијом откривања, хватања и суђења, наводном терористи Хркачу, демонстрирали југословенској јавности, одлучност и јединство у одбрани лажног братства и јединства.

Sale

pre 11 godina

Ovo je poslednji normalan covek "na ovim prostorima".
("Ove prostore" tumaciti proizvoljno. Koliko god da zahvatite, i dalje je ovo poslednji normalan covek tu.)

my way

pre 11 godina

Moja zemlja se raspala 1918. godine kad je svoju drzavnost podelila sa Hrvatima i Slovencima. Eh, moj kralju Aleksandre, zasto nisi poslusao Zivojina Misica, zasto? Ta greska je, iako posle apokalipticnih srpskih zrtava, mozda mogla da bude ublazena da u borbi za vlast nije pobedio srpski neprijatelj, austrougarski oficir Josip Broz Tito.

Saša

pre 11 godina

Ako ovaj stvarno veruje da su studenti mogli 1968. da sruše Tita onda bolje da ne dajem komentar na to, jer bih rekao nešto nepristojno. Drugo, ti studenti nisu tada nastupali sa prozapadnih pozicija već naprotiv, smatrali su da je vlast previše skrenula u pravcu kapitalizma. To što su ti studenti kasnije postali crvena buržoazija, pa još kasnije i pravi kapitalisti, a danas se zaklinju u EU i NATO je prava tema za neki film. Mogu odmah i da predložim radni naslov: Preko studentskih demonstracija do Dedinja.

Milos

pre 11 godina

Verujem da je film dobar, medjutim ne volim proslost, ne volim tu setu i nostalgiju, ne volim zato sto su ti isti devedesetih sedeli i cutali, gledali kako se ljudi ubijaju, kako neki glume Napoleone i osvajace, ne volim proslost jer je jedina izvestna u danasnje vreme, sadasnjost je prolazi, buducnost je negde u daljini, a zivot, e zivota nema, barem nema dostojanstvenog zivota za svakog od nas...

Srdjan Milosevic

pre 11 godina

Dragi Gorane,
najveci nacionalni interes u ovoj zemlji je:u se,na se i poda se.
Film je za njih imperijalisticka izmisljotina.

drFeelgood

pre 11 godina

(Mire, 27. februar 2013 10:26

Ne znam sta mi je danas pa saljem komentar, ali zbog ovakvih posetilaca i komentatora kojih se namnozilo na ovom sajtu nisam nista slao dve godine. Mire :decko, seko, bako, deko- sta si vec... Pojma nemas, a neko te nalozio da znas nesto. Ides po svetu i verujes da prosipas pamet, a u stvari lupas bezveze. Ovo sto si ovde napisao da odes na glavni odbor DSS da ispricas- dobices aplauz! Nemoj da gubis vreme po sajtovima i skupljas minuse.

Labud

pre 11 godina

@Mire - Zelja, bolje reci potreba za Jugoslavijom je postojala i pre Karadjordjevica i pre Prvog Svetskog Rata. Jednostavno nemas pojma o stvarima o kojima pises. Sto se tice filma, mislim da ce se izdici kvalitetom iznad ove nase filmske zabokrecine, pogotovo u poslednjih 10ak godina. Tema je autenticna a Goran Markovic je odlican reziser a i odlican tip, upoznao sam ga u Parizu '90-tih. Iz glumacke porodice, covek je rastao uz film. Valja pogledati.

Sajo

pre 11 godina

Jugoslavija je imala ubrzan ekonomski razvoj bas posel te 68...Sedamdesetih godina je imala dvocifreni rast BDP...Jugoslavija je mogla lako da se trensformise udemokratsko drustvo devedeseth godina..ali su se pojavili muljatori od politicara i razorili zemlju radi ovoga sto imamo danas...kvazi nacionalne drzave koje imaju za poredsednika sa orginalnom diplomom dobijenom na poklon kao trofej...i brdo tajkuna nastalih iz sluzibi koje su treblae da se bore protiv takjvih politcara...Drustveni kapital je opljackan i pretvoren u privatni nekolicine ljudi i tih istih sluzbi...

Dača

pre 11 godina

Nikad nisam voleo Tita, ali još bi samo falilo da ga je Ljuša Ristić srušio. To bi bilo još gore. Osim toga, ova Markovićeva izjava je paušalna. Te demonstracije su bile izrazito levičarske i protitoističke. Studentima je zapravo smetao preveliki uticaj zapadnog modela kapitalizma. Bile su više nego dobrodošle za Titov režim.

mitraljezom po studentima

pre 11 godina

Koga interesuje o cemu govori Markovic, treba da procita knjigu "Ispljuvak pun krvi" Zike Pavlovica, koja je svedocanstvo o dogadjajima 1968.

Mire

pre 11 godina

Da bi nesto umrlo prvo treba da postoji a Jugoslavija kao odraz zelje za postojanjem nikada nije ni egzistirala Bila je samo nametnuti projekat velikih sila koju je sprovodio clan masona Aleksandar Karadjordjevic a ciji je slom najbolje dokazala njegova sopstvena ponuda za iskljucenje Hrvatske iz SHS. Ipak, uloga Jugoslavije je potpuno prevazidjena vec nakon ubistva Kralja sto je i dokazano veoma lakim slomom vec '41 i ogromnim zlocinima u "zajednickoj" zemlji. Nakon II sv. rata se opet javila potreba za njenim postojanjem jer je sluzila kao tapon izmedju sssr-a i zapadnih zemalja te je jasno njeno nestajanje gotovo istog dana kad i sssr-a. Ako je neko verovao da je normalno da posle svega sto se desavalo u II sv. ratu postojanje Jugoslavije bude odraz zelja svih naroda u njoj, taj treba mnogo da poradi na svojoj logici.

joца

pre 11 godina

"Ne znam više kako se osećam, nisam ni tužan, nego sam nekako zgađen", zaključio je Marković."
буквално се и ја исто тако у овој држави осећам

Saša

pre 11 godina

Ako ovaj stvarno veruje da su studenti mogli 1968. da sruše Tita onda bolje da ne dajem komentar na to, jer bih rekao nešto nepristojno. Drugo, ti studenti nisu tada nastupali sa prozapadnih pozicija već naprotiv, smatrali su da je vlast previše skrenula u pravcu kapitalizma. To što su ti studenti kasnije postali crvena buržoazija, pa još kasnije i pravi kapitalisti, a danas se zaklinju u EU i NATO je prava tema za neki film. Mogu odmah i da predložim radni naslov: Preko studentskih demonstracija do Dedinja.

joца

pre 11 godina

"Ne znam više kako se osećam, nisam ni tužan, nego sam nekako zgađen", zaključio je Marković."
буквално се и ја исто тако у овој држави осећам

Sajo

pre 11 godina

Jugoslavija je imala ubrzan ekonomski razvoj bas posel te 68...Sedamdesetih godina je imala dvocifreni rast BDP...Jugoslavija je mogla lako da se trensformise udemokratsko drustvo devedeseth godina..ali su se pojavili muljatori od politicara i razorili zemlju radi ovoga sto imamo danas...kvazi nacionalne drzave koje imaju za poredsednika sa orginalnom diplomom dobijenom na poklon kao trofej...i brdo tajkuna nastalih iz sluzibi koje su treblae da se bore protiv takjvih politcara...Drustveni kapital je opljackan i pretvoren u privatni nekolicine ljudi i tih istih sluzbi...

my way

pre 11 godina

Moja zemlja se raspala 1918. godine kad je svoju drzavnost podelila sa Hrvatima i Slovencima. Eh, moj kralju Aleksandre, zasto nisi poslusao Zivojina Misica, zasto? Ta greska je, iako posle apokalipticnih srpskih zrtava, mozda mogla da bude ublazena da u borbi za vlast nije pobedio srpski neprijatelj, austrougarski oficir Josip Broz Tito.

Mire

pre 11 godina

Da bi nesto umrlo prvo treba da postoji a Jugoslavija kao odraz zelje za postojanjem nikada nije ni egzistirala Bila je samo nametnuti projekat velikih sila koju je sprovodio clan masona Aleksandar Karadjordjevic a ciji je slom najbolje dokazala njegova sopstvena ponuda za iskljucenje Hrvatske iz SHS. Ipak, uloga Jugoslavije je potpuno prevazidjena vec nakon ubistva Kralja sto je i dokazano veoma lakim slomom vec '41 i ogromnim zlocinima u "zajednickoj" zemlji. Nakon II sv. rata se opet javila potreba za njenim postojanjem jer je sluzila kao tapon izmedju sssr-a i zapadnih zemalja te je jasno njeno nestajanje gotovo istog dana kad i sssr-a. Ako je neko verovao da je normalno da posle svega sto se desavalo u II sv. ratu postojanje Jugoslavije bude odraz zelja svih naroda u njoj, taj treba mnogo da poradi na svojoj logici.

Dača

pre 11 godina

Nikad nisam voleo Tita, ali još bi samo falilo da ga je Ljuša Ristić srušio. To bi bilo još gore. Osim toga, ova Markovićeva izjava je paušalna. Te demonstracije su bile izrazito levičarske i protitoističke. Studentima je zapravo smetao preveliki uticaj zapadnog modela kapitalizma. Bile su više nego dobrodošle za Titov režim.

vesele 70te

pre 11 godina

Mislim da različite stvari mogu da se kažu u vezi sa Jugoslavijom, trenutkom koji se vezuje za početak njenog pada... ali izjaviti da je Tito mogao da padne 1968. godine je neviđeno smešno. Ali - neviđeno.

Moguće je da je velika želja da se uveća značaj protesta kome se pripadalo, ali realno, taj protest, uz svo poštovanje prema mladima tog vremena, nije imao snagu da oborio Tita. Posebno što o tome nije bilo reči, niti se o tome tada razmišljalo. Zbog toga smešno zvuči izvrtanje činjenica.

Labud

pre 11 godina

@Mire - Zelja, bolje reci potreba za Jugoslavijom je postojala i pre Karadjordjevica i pre Prvog Svetskog Rata. Jednostavno nemas pojma o stvarima o kojima pises. Sto se tice filma, mislim da ce se izdici kvalitetom iznad ove nase filmske zabokrecine, pogotovo u poslednjih 10ak godina. Tema je autenticna a Goran Markovic je odlican reziser a i odlican tip, upoznao sam ga u Parizu '90-tih. Iz glumacke porodice, covek je rastao uz film. Valja pogledati.

Bane 69

pre 11 godina

Interesantno je da je uzeo 68 za početak raspada. U komentarima stoje razne druge godine. Očigledno je bitno kako je ko lično doživeo koji period. Sa nekim od iznetih kriterijuma ne bi postojala ni jedna zemlja u Evropi, a ipak nije tako.
Ja bih se složio da je greška načinjena 1918. ali da je i 1990. moglo da se uđe u EU kao što su nam nudili. Uvek imamo neki suludi izgovor da je neko drugi kriv za našu nesposobnost. I kralj je bio mason i Tito je vukao na hrvatsku stranu, i velike sila su odlučile da mi ratujemo... Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.

napredak

pre 11 godina

Jeste, strasno je kad ti neko nametne bratstvo i jedinstvo umesto prirodne netrpeljivosti, uzasno je kad imas placen posao, godisnji odmor, stan, besplatno obrazovanje i zdravstvenu zastitu. Mnogo nam je bolje ovako.

sumadinac

pre 11 godina

Jugoslavija nije umrla 68, jer ne znam u kojoj si ti ziveo do pre 10ak godina.
Model Jugoslavije je bio nesto najdostiznije sto su Juzni Sloveni kakvi-takvi mogli da postignu.
Vise nikad do kraja sveta Juzni Sloveni nece uspeti da ostvare takav stepen prava njenih gradjana.

drFeelgood

pre 11 godina

(Mire, 27. februar 2013 10:26

Ne znam sta mi je danas pa saljem komentar, ali zbog ovakvih posetilaca i komentatora kojih se namnozilo na ovom sajtu nisam nista slao dve godine. Mire :decko, seko, bako, deko- sta si vec... Pojma nemas, a neko te nalozio da znas nesto. Ides po svetu i verujes da prosipas pamet, a u stvari lupas bezveze. Ovo sto si ovde napisao da odes na glavni odbor DSS da ispricas- dobices aplauz! Nemoj da gubis vreme po sajtovima i skupljas minuse.

mujcinovic salih

pre 11 godina

Jugoslavija je bila jedina sansa naroda sa ovih prostora da zive kao ljudi.Bili smo prvi kandidat za EU-ju ali nasa tzv.intiligencija nije bila dorasla trenutku i sve je propalo.SFRJ-je falilo mozda 3-4 godine ali raznorazni klerofasisti i njima slicni su odneli prevagu i razbili Jugoslaviju.Mnogi koji su ucestvovali u rastakanju SFRJ i sada su zivi i nazalost odlucuju o bitnim stvarima za zemlje na ovim prostorima!

Jugosloven 88

pre 11 godina

Jugoslavija je moja zemlja.. Nikada je nisam video, ali nemam utisak da je umrla, vise kao da sam otputovao negde daleko, ali sa nadom da cu se jednom vratiti kuci. Kada me pitaju za nacionalnost, ne dvoumim se da sam Srbin, a ipak dresovi moje reprezentacije su plave boje, moja himna je Hej Sloveni, a granica moje zemlje je nebo.

zox populi

pre 11 godina

tvoja se zemlja raspala jer su Hrvati i Slovenci
hteli prirodno svoju drzavu a najvecu gresku
je napravio kralj Aleksandar sto ju je stvorio.

Laku noć

pre 11 godina

Falsifikator je zapravo sinonim za tzv. Josipa Broza. Falsifikovao je sve, od svog imena i biografije do naše istorije i naših života. Svi smo mi njegovi falsifikati.

Milos

pre 11 godina

Verujem da je film dobar, medjutim ne volim proslost, ne volim tu setu i nostalgiju, ne volim zato sto su ti isti devedesetih sedeli i cutali, gledali kako se ljudi ubijaju, kako neki glume Napoleone i osvajace, ne volim proslost jer je jedina izvestna u danasnje vreme, sadasnjost je prolazi, buducnost je negde u daljini, a zivot, e zivota nema, barem nema dostojanstvenog zivota za svakog od nas...

Srdjan Milosevic

pre 11 godina

Dragi Gorane,
najveci nacionalni interes u ovoj zemlji je:u se,na se i poda se.
Film je za njih imperijalisticka izmisljotina.

Nije sve tako jednostavno

pre 11 godina

Jeste, strasno je kad ti neko nametne bratstvo i jedinstvo umesto prirodne netrpeljivosti, uzasno je kad imas placen posao, godisnji odmor, stan, besplatno obrazovanje i zdravstvenu zastitu. Mnogo nam je bolje ovako.
(napredak, 27. februar 2013 13:52)

Pojednostavljeno ti je to mnogo prijatelju. Nisu deca od 10 godina, rodjena posle Titove smrti ratovala devesetih, niti su imala pravo glasa, a svakako nisu bila na politickim funkcijama i donosila odluke vec oni koji su u SFRJ ziveli, imali posao, stan, zdravstvenu zastitu i sve sto navodis, a nametanje bratstva i jedinstva umesto resavanja odnosa nas je i kostalo ovoliko. No, sve ovo jugonostalgicari vrlo rado zaboravljaju.

OXOX

pre 11 godina

Nece u Srbiji biti mira dok se ne stvori nova drzava u kojoj bi trebali da budu i Hrvati i Crnogorci i Bosnjaci ... a bogami nece biti ni mira u toj nekoj novoj drzavi s njima. To je Srbija danas, zemlja bez identiteta, koja igubljeno plovi na okeanu.

Gradjanka

pre 11 godina

Ako gospodin Marković bude čitao komentare, imam samo veliki pozdrav za njega, njegovi filmovi obeležili su vreme i društvo u kome je živeo, a to je velika satisfakcija za jednog umetnika.Srećno i dugovečno Vam umetničko delo bilo!

Sale

pre 11 godina

Ovo je poslednji normalan covek "na ovim prostorima".
("Ove prostore" tumaciti proizvoljno. Koliko god da zahvatite, i dalje je ovo poslednji normalan covek tu.)

Vlada

pre 11 godina

Juga je bila ozbiljno bolesna već '53 donošenjem Ustavnog zakona, a umrla je '63 donošenjem Ustava. Od '63 to više nije bil adržava već provizoriji koji je imao jednu partiju, jednog vođu i jednu vojsku bez institucija

my way

pre 11 godina

Interesantno je da je uzeo 68 za početak raspada. U komentarima stoje razne druge godine. Očigledno je bitno kako je ko lično doživeo koji period. Sa nekim od iznetih kriterijuma ne bi postojala ni jedna zemlja u Evropi, a ipak nije tako.
Ja bih se složio da je greška načinjena 1918. ali da je i 1990. moglo da se uđe u EU kao što su nam nudili. Uvek imamo neki suludi izgovor da je neko drugi kriv za našu nesposobnost. I kralj je bio mason i Tito je vukao na hrvatsku stranu, i velike sila su odlučile da mi ratujemo... Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.
(Bane 69, 27. februar 2013 13:02)

Nismo mogli da udjemo u EU 1990, jer je Tudjman to odbacio rakavsi da ni za kakve milijarde ne moze odustati od ideje kojom se hrani citav hrvatski narod i da je obnavljanje hrvatske drzave za njega primarno. http://politika.hr/protiv-ulaska-hrvatske-u-eu/4331-tuman-1990-odbio-eu-i-5-milijardi-eura Mi treba da sagledamo svoje greske, slazem se, a 2 kljucne su stvaranje SHS 1918 i dozvoljavanje Titu da zasedne za vlast 45,mada je ovo drugo proizaslo kao rezultat srasnog i konfuznog vremena smrti,tragicnog za srpski narod,koji nije bio u stanju da u Drugom svetskom ratu i posle njega donosi bilo kakve odluke, niti je imao lidere za to, a i ono sto je imao,pa...poznato je kako je Brozova vlast to resavala. 90-tih smo kad nam je bio potreban cudotvorac od drzavnika da ublazi posledice navedenih istorijskih gresaka imali nesposobnog Milosevica i nazalost to nam je.

vera

pre 11 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem koliko minusa nalupaste jednom pravom intelektualcu, gospodinu, jednom zaista svetskom coveku, a kad se pojavi ona individua, Veliki vezir mokrogorski, padnete u egzaltaciju,boze me oprosti kao da ste zvakali koku! Toliko nemanja normalnog pogleda na svet,pogresnih procena ljudi, nesagledavanja istine, nas je i dovelo na dno kace pune **vana! Gospodine Markovicu,slusam Vas godinama i samo mogu reci:"Kapa dole"

Orbital

pre 11 godina

Odgajan sam u jugoslovenskom duhu... Srbin sam po nacionalnosti a keva mi je polu hrvatica. Imam priliku da idem u dalmaciju svakog leta. Koliko god je ta zemlja bila ok, i mogla je biti nesto mnogo vise, shvatite da tu vise nema nista da se trazi. Prekinite da mastate kako je bilo pre 23 godine jer se toliko zlih stvari desilo na podrucju bivse SFRJ. Na kraju mislim i da ovacije koje su Gotovina i Markac dobili pokazuju koliko hrvati misle o nama... prema tome, treba samo biti realan. Da su narodi bivse jugoslavije hteli da odrze tu zemlju, to bi i uradili. Kada bi mi koristili svu tu energiju razmisljajuci o proslosti (i sam to radim donekle) za buducnost...

realista

pre 11 godina

Ovi jugonostalgicari zive u nekom svom imaginarnom svetu. 1968? Pa zar ne znate da su jos 1928 poceli krvavi obracuni i to u jugoslovenskom parlamentu?

mitraljezom po studentima

pre 11 godina

Koga interesuje o cemu govori Markovic, treba da procita knjigu "Ispljuvak pun krvi" Zike Pavlovica, koja je svedocanstvo o dogadjajima 1968.

Miljenkova glavobolja

pre 11 godina

"Dvadesetak dana kasnije u bioskopu '20. oktobar' eksplodirala je bomba, prvi teroristički, ustaški akt u Jugoslaviji uopšte.

Ко би могао и помислити да један проницљиви режисер какав је Горан М., још увек наивно верује, да је ондашње постављање бомбе у биоскопу "20. Октобар", ваистину дело терориста. То је заправо била јефтина монтажа у режији УДБ-е, нажалост са крвавим последицама, што je сваки режисер требало осмах да примети. Удбашки "режисери" су том монтажом желели да постигну, управо тај ефекат уверљивости, и аутентичности шокантног догађаја са циљем да сви безрезервно поверују у то, како би удбаши потом, својом "успешном" акцијом откривања, хватања и суђења, наводном терористи Хркачу, демонстрирали југословенској јавности, одлучност и јединство у одбрани лажног братства и јединства.

nesa

pre 11 godina

Titu Staljin nije mogao nista,a ne ti,Ristic i ostali dobosari 68. I tad ste profitirali od toga,a pravi studenti su izvisili.Isto kao i danas. I daj snimi neki film ,,rast,,a ne pad. Dosta mi je vise vasih bizernih i tamnih filmova i tema koje normalan covek sa decom nemoze da gleda od vasih tema protkanih primitivnim scenama seksa,pljuvanjima,prljavstinom,psovkama...i sve drugo sto zavijete u oblande zvane ,,slobodna umetnost,,.

Dragos

pre 11 godina

Goran Markovic je svakako jedan od najvecih rezisera sa ovih prostora, inteligentan covek, sa kojim se moze lepo razgovarati o 100 raznih tema (pocev od onih lokalpatriotskih koje se ticu uredjenja ulica na Dorcolu, gde i ja zivim, pa do ovakve jedne price koja je inspirisala autora da snimi film). Jedna stvar je medjutim ocigledna, nas cenjeni reziser pati od prevelike doze jugonostalgije (uostalom kako i ne bi kada je odrastao u blagostanju uz poznati glumacki par koji je bio cenjen i za vreme Brozovog rezima) i na zalost ne vidi, bas realno pravo stanje stvari, kao i sustinu cele price kako i zasto se raspala Jugoslavija. Iluzija je da su ultrakomunisticki nastrojeni studenti mogli da sruse Brozov rezim (koji je vec tada uzivao bezgranicno poverenje Zapada).
A za to valja pogledati komentar koji je napisao uvazeni gospodin pod imenom " Sasa " - aplauzi i veliki naklon za komentar, sve je jasno objasnjeno u samo 2-3 recenice.

Tanja

pre 11 godina

Znate kako ono kažu kad vam neko koga volite umre, da će uvek živeti u vašem srcu? E pa tako je sa mojom domovinom, Socijalističkom Federativnom Republikom Jugoslavijom. Ponosna sam što sam se rodila Jugoslovenka, i umreću ponosna Jugoslovenka, a ta zemlja će uvek biti moja zemlja, čiju himnu znam, čiji pasoš još čuvam i pamtim je onakva kakva je bila, veličanstvena. Takve zemlje na svetu nije bilo niti će biti. Ovo sada nije domovina da se njome ponosiš, da ti je srce puno što je baš ova zemlja tvoja. Da je voliš, da si u njoj svoj na svome zajedno sa svima drugima, da si srećan što si se rodio i živiš baš tu. Ova zemlja je karikatura za film, a tamnica za ljude, ova zemlja je sve ono što bivša Jugoslavija nije bila. I interesanto je kako se neki ovde podmehuju jugonostalgičarima kako žive u prošlosti, ali im nije problem da kao argumente za kreaciju svih nakaznih nacionalnih državica posle rasturanje najlepše zemlje na svetu potežu prošlost od Kulina bana.

Kunta Kinte

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.

ivana

pre 11 godina

"Tema mog filma je pad. Na tu temu dobio sam narudžbinu od Gete instituta svojevremeno da napravim pozorišni komad."
Ha, ha... što je Gete smislio, to je i dobio.

Nemir Kosturica

pre 11 godina

G. Markoviću, da ste ubacili koju krmaču da protrči kroz kadar kao najava apokaliptične propasti Juge, svi bi vam nagradili film. Važna je jaka interiorizacija simboličnih utvara, to ostavlja utisak.

Marko

pre 11 godina

Koga briga vise kada je umrla ? Izgleda da smo osudjeni da cekamo da priroda sama zavrsi svoj posao pa da vise ne slusamo ove jugonostalgicare, citava kultura im se vrti oko jugoslovizma. A dovoljno je samo da procitam da su studenti sa Ljubisom Risticem mogli da "sruse Tita" pa da se nasmejem na tu budalastinu, i koga su oni to posle mogli da dovedu na vlast kada su bili jos crveniji od samog Tita? Verovatno Pola Pota?

ivana

pre 11 godina

Umrla je u razlicito vreme za razlicite grupe ljudi u zavisnosti od toga sta je kome znacila. Za hard core komuniste Jugoslavija je umrla 48 kad se ispostavilo da su domaci interesi vazniji od generalne komunisticke ideje, za koju se Rusija moze smatrati izvorom. Za Gorana i ostale sezdesetosmase umrla je 68 kad se ispostavilo da je retorika (poboljsanje coveka, pravedno drustvo) ustvari samo cinicni izgovor koji krije orvelovsku sustinu i da je celo uredjenje laz, za nas "mladje" umrla je 94 kad je umro Milan Mladenovic jer vise nije mogao da izdrzi da zivi tu i da sve to gleda, kad su buktali ratovi i kad je sto hiljada nas otislo u inostranstvo, za ove jos mladje umrla je 2003 kad je ubijen Djindjic i sa njim i svaka nada za normalan zivot, a za neke, koji se nostalgicno secaju prasica preko sindikata i lepe brene (svaka slicnost je slucajna) nastavice da zivi zauvek.

Новосађанин НС

pre 11 godina

Скроз погрешна процена да је мало фалило да Тито падне 1968.
Аутор као да није свестан на што су све били спремни комунисти
у то време, да би одржали своју диктатуру.

Konc logor Srbija

pre 11 godina

Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.
(Bane 69, 27. februar 2013 13:02)

Ako cemo posteno, bas i nismo sami, malo po malo nam dolaze razni ZAHTEVAJU od nas ovo ili ono, javno ili tajno preteci ovim ili onim. Najgore u celoj psihoticnoj situaciji je sto i nasi "kapoi" na vlasti da bi se odrzali pomazu upravnicima konc logora Srbija.

nikola

pre 11 godina

Srbija se RASPALA kad su komunisiti doneli onaj ustav. Srbija je unutar Kraljevine Jugoslavije imala JASNO desfinisane granice,one su bile vece nego za vreme SFRJ. Granice Srbije unutar Kraljevine su bile priznate na Zenevskoj Konvenciji. Nemojte da krivite pokojnog Kralja Aleksandra za propast.Najveca greska nas Srba je bila sto smo lako oprostili Jasenovac trebali smo da tezimo da napravimo nasu drzavu posle drugog svetskog rata.

Vx

pre 11 godina

Ma sve je ok, cemu histerija, Juga vam nije odgovarala pa ste je zamenili necim po svojoj meri. Sad lepo uzivajte u svojim mocnim, ozbiljnim i drevnim drzavama, svoji na svome i sami sa sobom. Tako i treba.

savo bodiroga

pre 11 godina

ja se rodio 1963 moji imali fakultet tetka doktor otac zavrsio ekonomiju mati ekonomiju isli na more i u Italiju slusali Beatles jazz and blues politika nije zauzimala vazno mjesto u nasim zivotima iako su svi moji clanovi obitelji-family bili u partizanima - family-mati Hrvatica otac Srbin bilo mi je ljepo a morao sam 1992 pobjegnem iz svog grada da bi ostao ziv volio sam YUGU ali sad nosim dres Srbije jer se tako osjecam

dusanmal

pre 11 godina

Tangenta, ali vazna: Markovic razmislja na temu "...država ne daje ni pet para na kulturu". Svi, ukljucujuci umetnike moraju da shvate da smo mi sada siromasna, vrlo siromasna drzava. (A i pre smo bili, ali to je kao sto on primecuje bio falsifikat). Siromah mora da zadovolji osnovne zivotne potrebe za prezivljavanje. Nazalost, kultura je van tog nivoa (voda, hrana, odeca, mozda obitavaliste). Te ako nista ne preostane, on ne moze da ide i kupuje Pikasa. A ako taj siromah dobro radi i pametno ulaze, mozda napreduje i moze da ulozi neku crkavicu u umetnost u buducnosti. Do takve buducnoasti umetnici moraju da nauce kako da koriste trziste te kako da nadju privatne bogate sponzore. Jer drzava nema ni da jede, a bolje da ne uzima kreditnu karticu za umetnost jer onda nece ni nasa deca ni unuci imati sta da jedu. Tuzno ali realno za ko smo i gde smo.

BILO NE PONOVILO SE !

pre 11 godina

Zbog te vase jugoslavije mi danas zivimo ovako, u toj tvorevini jedino je Srbija imala dve pokrajne(Kosovo, Vojvodina) zbog toga danas mi placamo cehove dok drugi vode drzave bez tih dodatnih problema koje mi imamo, a ta vasa braca sa kojima ste ziveli u istoj drzavi su napravili najvece etnicko ciscenje na ovim prostorima ! I dok je njih taj raspad ujedinio kod nas je to totalno obrnuto! Neki se izgleda nisu probudili iz tog sna i nece da vide surovu realnost vec zive za neke srusene snove !

Goksi

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.
(Kunta Kinte, 27. februar 2013 17:26)

I ja obozavam glupe ljude, koji nista osim ispraznih floskula i mrznje ne znaju da iskazu, jer im ni znanje ni inteligencija ni moral ne dozvoljavaju bilo sta vise. Kad procitam takve komentare, shvatim koliko sam pametan, obrazovan i informisan i mnogo se bolje osecam.

Ilija Vujanovic

pre 11 godina

Gospodine Markovicu..ja samo mogu od srca da vam se zahvalim za sve divne filmove koje ste napravili..vi ste izuzetno talentovan i originalan covek..Takodje se zahvaljujem i vasim roditeljima Oliveri o Radetu Markovicu na svim nezaboravnim ulogama..

PUNO POSTOVANJE

Stefan

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.
(Kunta Kinte, 27. februar 2013 17:26)

Od svih imbecilnih komentara, tvoj zauzima sampionsko mesto u gluposti i besmislu.

xyz

pre 11 godina

Никад више квази вештачка југа...….. србија монархија
(Лимени 036, 27. februar 2013 16:15)
# Link komentara
Na celu sa monarhom koji ne zna srpski i nema volju da ga nauci.

joe

pre 11 godina

Joj ne volim ni da citam ni da pisem komentare ali:
@Igs: pa pobogu covece, bez obzira iz koje citanke si ucio povjest ili koje si godine rodjen vec... Cela Narodno-oslobodilacka Vojska Jugoslavije je u periodu od 1941-1945 brojila od 80,000 do 800,000 na kraju rata. Ukoliko je NDH vojsku cinilo 200,000 vojnika onda su svi hrvati i zene i deca bili pod oruzjem, sto kao ustase, sto kao partizani, a mi ostali srbi, bosanci, slovenci, sedeli smo kuci i slusali radio Moskvu, a povremeno bi neki od nas popizdeo, pustio bradu, pa otisao u cetnike. Vi ste skroz sludjeni od Tudjmana, pa na ovamo.

Jezgro Prve proleterske brigade cilinli su crnogorci, srbi i bosnjaci istocne hercegovine, uzickog kraja i severa Crne Gore. Sa pocetkom pogroma naroda u Bosni i Hercegovini jedinice NOVJ su se prvenstveno punile izbeglim i prognanim sa Kozare i drugih delova NDH. Ti prognani i sirocad sigurno nisu kao hrvati prognani od hrvata. I niko ne kaze da se velikom broju hrvata nisu zgadile metode NDH, pa su u sve vecem broju pristupali partizanima. Ostalih naroda nije ni moglo biti procentualno vise, jer su manji po broju inace, a i nije ih puno potkacilo (MK i SLO).

Igs

pre 11 godina

i Jugoslaviju su rasturili Srbi.Svi su bili spremni na konfederaciju osim Srba.Srbi su htjeli dominirati drugima,pa su tako i započeli ratovi.i gle čuda,svi se poželjeli odvojiti od Srba koji jedini nisu htjeli svoju državu ...Srbija je posljednja emancipirana država ex Yu.Zašto? zato jer im sadašnja Srbija nije dosta.Jer uvijek posežu za tudjim pa izgube i svoje.Ili su možda toliko puni ljubavi i altruizma da su samo oni željeli Jugoslaviju .pa su na kraju po statistici UN-a počinili 91 % zločina na prostoru ex Yu.Ili je to urota belosvetska i vatikansko/ustaška protiv Srbije...a Srbija je toliko bogata i važna da je svi žele uništiti ...dajte di živite pobogu

"Umjetnici kao slamke na vjetru" [L. Zafranović]

pre 11 godina

Nije Jugoslavija umrla 1968, već je te godine "umro" socijalizam u izvornom, "čistom" obliku. A Jugoslavija (SFRJ) je umrla 1990, nakon prvih višestranačkih izbora koji su se održali u aprilu u SR Hrvatskoj, kao i u novembru u SR BiH i decembru u SR Srbiji.

Veoma volim filmove Gorana Markovića, ali, kao i svim pravim umetnicima, politika mu nije najjača strana.

gari

pre 11 godina

"Marković je primetio da je "sada potpuno jasna slika da ova država ne daje ni pet para na kulturu".
...
Narod bez kulture zapravo nije narod. Ako ukinete kulturu, ukinuli ste i sam taj narod, "
To je velika greska ove drzave, na kulturi sve pociva i od nje sve krece, ali izgleda da to retko ko razume. Mislim da su umetnici pravi proroci i vizionari (setite se Zil Verna, Orvela...)

Žika Vračaruralac

pre 11 godina

Filgudi, Kunta Kinte i ostali Titovi pioniri, baš ličite da najbolje pohađače čuvenih budimpeštanskih kurseva za loše đake, i pre svih Markoviću Gorane: posle te šezdeset osme desio se Maspok 1971., Ustavna prekrajanja koja su dala institucionalan temelj razbijanju Jugoslavije 1974., separatističke demonstracije na Kosovu 1981., "spontano" uikazivanje Gospe 1986, naoružavanje Hrvatske krajem osamdesetih, spontane šiptarske pobune u isto vreme... Pre svega toga, dva miliona pripadnika mog naroda dalo je živote u slobodarskim antifašističkim ratovima koji su imali jedan jedini cilj - širenje katoličanstva na Istok. No slepom pokazivati i gluvom objašnjavati uzaludno je.

Brljiv narod nacisto

pre 11 godina

Nekoga bi probudili iz sveta maste i utopije cvece na tenkovima Hitlera, srboseci i Jasenovac, nekog normalnog, ali ne i Srbina. Srbin ce i posle toga postati jos veci Jugosloven i zaliti za necim banalnim, tipa ovog Srbina koji zali za 1968., to je njemu bilo nesto, kao da ti 68-osmasi ne drmaju danas na celu zemlje u svim sferama...
Nama treba mMinistarstvo pamcenja pod hitno, jer smo mnogo autodestruktivan i mazohisticki narod.

Sir Giles

pre 11 godina

@Igs

A što za promenu ne pročitaš nešto?
Razumem ostrašćenost. Mogao bih da dubim na trepavicama, ti bi se držao svog mišljenja.
Razumem potrebu da vam Srbi budu ono što su većini nas Turci. Mrski okupatori i zločinci zbog kojih se osećate lepše kad krećete na spavanje zato što im ne pripadate.
Imaš li pri tome predstavu kakve si gluposti izneo u svojim komentarima?
I kakve uopšte veze ima tvoja priča sa intervijuom gdina Markovića?

nije idealno

pre 11 godina

Jugoslavija je imala mnogo problema, ali posle zemlje razorene ratom bilo je jako tesko, gotovo nemoguce, drzati ljude u miru i slozi. Ipak je tu vise kriv onaj koji je rat zapoceo. Ljudi misle da kad se rat zavrsi, sve odjednom treba da procveta, ali treba puno vremena da prodje dok neprijatelji ne postanju prijatelji.

Зоран

pre 11 godina

Неки, изгледа, још нису научили како се зарађује новац. Мораш нешто да направиш и да то продаш. Пожељно је да уложено буде исто или мање од добити. Сами почетак је тежак јер се нема пара за први филм. Али кад направиш први филм, вратиш позајмњене паре и од остатка кренеш други. Зашто је култура изузетак, п амора држава да помаже "елиту"?

bgd

pre 11 godina

Ma ljudi koja jugoslavija kome treba to, bolje vratimo to sto smo "pokrali" 1918te hrvatsku, sloveniju -austriji ili madjarskoj, makedoniju bugarskoj a bosnu podelimo kako vec jeste i zivimo u miru.

Orgon

pre 11 godina

Pa je li moguće da još netko danas pri zdravom razumu vjeruje kako su bombu u kino dvoranu u Beogradu postavili "Ustaše"???? Ludilu očito nikada kraja. Prestanite više lagati sami sebe.

Mile

pre 11 godina

@Orgon:
Ko je postavio eksploziv u Kipu Slobode 3. juna 1980?
Ko je 29. marta 1979. u Lionu pucao u jugoslovenskog vice-konzula?
Ko krajem avgusta 1966. u Stutgartu ubio clana jugoslovenskog konzulata?
Ko je u Stokholmu 7. aprila 1971. ubio ambasadora SFRJ?

Igs

pre 11 godina

Jugoslaviju su iza 2.sv rata stvarali Slovenci i Hrvati.Ustanak protiv okupatora počeo je u Hrvatskoj u Sisku i kasnije u Srbu.Najveći postotak u partizanima su imali upravo Hrvati.,a kako se rat približavao kraju tako je rastao i broj Srba, a kasnije 45. i četnika koji su prelazili u partizane.NDH je imala 200 000 vojnika (Muslimani,Hrvati i drugi) što je jako mali broj kad se usporedi s brojem Hrvata u partizanima.Srbi su naravno,kao najbrojnij narod kasnije počeli dominirati .Sva industrija se počela seliti u Srbiju,A Beograd je postao grad pa metropola.

mA DA

pre 11 godina

Gospodine Markovicu..ja samo mogu od srca da vam se zahvalim za sve divne filmove koje ste napravili..vi ste izuzetno talentovan i originalan covek..Takodje se zahvaljujem i vasim roditeljima Oliveri o Radetu Markovicu na svim nezaboravnim ulogama..

PUNO POSTOVANJE
(Ilija Vujanovic, 27. februar 2013 19:43)

SNACK.

Zoki

pre 11 godina

Šanse da Tito padne 1968, godine su bile ravne nuli. Veće su bile šanse da njegovi sledbenici pojedu kompletnu studentsku populaciju, uključujući i pertle na cipelama.

boban,nis

pre 11 godina

Goran Markovic?Covek,genije,a kako bi i mogao biti drugaciji kad svi dobro znamo ko su mu roditelji.
A to da li je trebala biti Jugoslavija ili ne,i tada je to neko mnogo jaci od nas naredio.

Mire

pre 11 godina

Da bi nesto umrlo prvo treba da postoji a Jugoslavija kao odraz zelje za postojanjem nikada nije ni egzistirala Bila je samo nametnuti projekat velikih sila koju je sprovodio clan masona Aleksandar Karadjordjevic a ciji je slom najbolje dokazala njegova sopstvena ponuda za iskljucenje Hrvatske iz SHS. Ipak, uloga Jugoslavije je potpuno prevazidjena vec nakon ubistva Kralja sto je i dokazano veoma lakim slomom vec '41 i ogromnim zlocinima u "zajednickoj" zemlji. Nakon II sv. rata se opet javila potreba za njenim postojanjem jer je sluzila kao tapon izmedju sssr-a i zapadnih zemalja te je jasno njeno nestajanje gotovo istog dana kad i sssr-a. Ako je neko verovao da je normalno da posle svega sto se desavalo u II sv. ratu postojanje Jugoslavije bude odraz zelja svih naroda u njoj, taj treba mnogo da poradi na svojoj logici.

my way

pre 11 godina

Moja zemlja se raspala 1918. godine kad je svoju drzavnost podelila sa Hrvatima i Slovencima. Eh, moj kralju Aleksandre, zasto nisi poslusao Zivojina Misica, zasto? Ta greska je, iako posle apokalipticnih srpskih zrtava, mozda mogla da bude ublazena da u borbi za vlast nije pobedio srpski neprijatelj, austrougarski oficir Josip Broz Tito.

Miljenkova glavobolja

pre 11 godina

"Dvadesetak dana kasnije u bioskopu '20. oktobar' eksplodirala je bomba, prvi teroristički, ustaški akt u Jugoslaviji uopšte.

Ко би могао и помислити да један проницљиви режисер какав је Горан М., још увек наивно верује, да је ондашње постављање бомбе у биоскопу "20. Октобар", ваистину дело терориста. То је заправо била јефтина монтажа у режији УДБ-е, нажалост са крвавим последицама, што je сваки режисер требало осмах да примети. Удбашки "режисери" су том монтажом желели да постигну, управо тај ефекат уверљивости, и аутентичности шокантног догађаја са циљем да сви безрезервно поверују у то, како би удбаши потом, својом "успешном" акцијом откривања, хватања и суђења, наводном терористи Хркачу, демонстрирали југословенској јавности, одлучност и јединство у одбрани лажног братства и јединства.

drFeelgood

pre 11 godina

(Mire, 27. februar 2013 10:26

Ne znam sta mi je danas pa saljem komentar, ali zbog ovakvih posetilaca i komentatora kojih se namnozilo na ovom sajtu nisam nista slao dve godine. Mire :decko, seko, bako, deko- sta si vec... Pojma nemas, a neko te nalozio da znas nesto. Ides po svetu i verujes da prosipas pamet, a u stvari lupas bezveze. Ovo sto si ovde napisao da odes na glavni odbor DSS da ispricas- dobices aplauz! Nemoj da gubis vreme po sajtovima i skupljas minuse.

OXOX

pre 11 godina

Nece u Srbiji biti mira dok se ne stvori nova drzava u kojoj bi trebali da budu i Hrvati i Crnogorci i Bosnjaci ... a bogami nece biti ni mira u toj nekoj novoj drzavi s njima. To je Srbija danas, zemlja bez identiteta, koja igubljeno plovi na okeanu.

Vlada

pre 11 godina

Juga je bila ozbiljno bolesna već '53 donošenjem Ustavnog zakona, a umrla je '63 donošenjem Ustava. Od '63 to više nije bil adržava već provizoriji koji je imao jednu partiju, jednog vođu i jednu vojsku bez institucija

Kunta Kinte

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.

Laku noć

pre 11 godina

Falsifikator je zapravo sinonim za tzv. Josipa Broza. Falsifikovao je sve, od svog imena i biografije do naše istorije i naših života. Svi smo mi njegovi falsifikati.

Igs

pre 11 godina

Jugoslaviju su iza 2.sv rata stvarali Slovenci i Hrvati.Ustanak protiv okupatora počeo je u Hrvatskoj u Sisku i kasnije u Srbu.Najveći postotak u partizanima su imali upravo Hrvati.,a kako se rat približavao kraju tako je rastao i broj Srba, a kasnije 45. i četnika koji su prelazili u partizane.NDH je imala 200 000 vojnika (Muslimani,Hrvati i drugi) što je jako mali broj kad se usporedi s brojem Hrvata u partizanima.Srbi su naravno,kao najbrojnij narod kasnije počeli dominirati .Sva industrija se počela seliti u Srbiju,A Beograd je postao grad pa metropola.

Jugosloven 88

pre 11 godina

Jugoslavija je moja zemlja.. Nikada je nisam video, ali nemam utisak da je umrla, vise kao da sam otputovao negde daleko, ali sa nadom da cu se jednom vratiti kuci. Kada me pitaju za nacionalnost, ne dvoumim se da sam Srbin, a ipak dresovi moje reprezentacije su plave boje, moja himna je Hej Sloveni, a granica moje zemlje je nebo.

napredak

pre 11 godina

Jeste, strasno je kad ti neko nametne bratstvo i jedinstvo umesto prirodne netrpeljivosti, uzasno je kad imas placen posao, godisnji odmor, stan, besplatno obrazovanje i zdravstvenu zastitu. Mnogo nam je bolje ovako.

realista

pre 11 godina

Ovi jugonostalgicari zive u nekom svom imaginarnom svetu. 1968? Pa zar ne znate da su jos 1928 poceli krvavi obracuni i to u jugoslovenskom parlamentu?

sumadinac

pre 11 godina

Jugoslavija nije umrla 68, jer ne znam u kojoj si ti ziveo do pre 10ak godina.
Model Jugoslavije je bio nesto najdostiznije sto su Juzni Sloveni kakvi-takvi mogli da postignu.
Vise nikad do kraja sveta Juzni Sloveni nece uspeti da ostvare takav stepen prava njenih gradjana.

Sale

pre 11 godina

Ovo je poslednji normalan covek "na ovim prostorima".
("Ove prostore" tumaciti proizvoljno. Koliko god da zahvatite, i dalje je ovo poslednji normalan covek tu.)

vera

pre 11 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem koliko minusa nalupaste jednom pravom intelektualcu, gospodinu, jednom zaista svetskom coveku, a kad se pojavi ona individua, Veliki vezir mokrogorski, padnete u egzaltaciju,boze me oprosti kao da ste zvakali koku! Toliko nemanja normalnog pogleda na svet,pogresnih procena ljudi, nesagledavanja istine, nas je i dovelo na dno kace pune **vana! Gospodine Markovicu,slusam Vas godinama i samo mogu reci:"Kapa dole"

Igs

pre 11 godina

i Jugoslaviju su rasturili Srbi.Svi su bili spremni na konfederaciju osim Srba.Srbi su htjeli dominirati drugima,pa su tako i započeli ratovi.i gle čuda,svi se poželjeli odvojiti od Srba koji jedini nisu htjeli svoju državu ...Srbija je posljednja emancipirana država ex Yu.Zašto? zato jer im sadašnja Srbija nije dosta.Jer uvijek posežu za tudjim pa izgube i svoje.Ili su možda toliko puni ljubavi i altruizma da su samo oni željeli Jugoslaviju .pa su na kraju po statistici UN-a počinili 91 % zločina na prostoru ex Yu.Ili je to urota belosvetska i vatikansko/ustaška protiv Srbije...a Srbija je toliko bogata i važna da je svi žele uništiti ...dajte di živite pobogu

Nije sve tako jednostavno

pre 11 godina

Jeste, strasno je kad ti neko nametne bratstvo i jedinstvo umesto prirodne netrpeljivosti, uzasno je kad imas placen posao, godisnji odmor, stan, besplatno obrazovanje i zdravstvenu zastitu. Mnogo nam je bolje ovako.
(napredak, 27. februar 2013 13:52)

Pojednostavljeno ti je to mnogo prijatelju. Nisu deca od 10 godina, rodjena posle Titove smrti ratovala devesetih, niti su imala pravo glasa, a svakako nisu bila na politickim funkcijama i donosila odluke vec oni koji su u SFRJ ziveli, imali posao, stan, zdravstvenu zastitu i sve sto navodis, a nametanje bratstva i jedinstva umesto resavanja odnosa nas je i kostalo ovoliko. No, sve ovo jugonostalgicari vrlo rado zaboravljaju.

ivana

pre 11 godina

"Tema mog filma je pad. Na tu temu dobio sam narudžbinu od Gete instituta svojevremeno da napravim pozorišni komad."
Ha, ha... što je Gete smislio, to je i dobio.

Sajo

pre 11 godina

Jugoslavija je imala ubrzan ekonomski razvoj bas posel te 68...Sedamdesetih godina je imala dvocifreni rast BDP...Jugoslavija je mogla lako da se trensformise udemokratsko drustvo devedeseth godina..ali su se pojavili muljatori od politicara i razorili zemlju radi ovoga sto imamo danas...kvazi nacionalne drzave koje imaju za poredsednika sa orginalnom diplomom dobijenom na poklon kao trofej...i brdo tajkuna nastalih iz sluzibi koje su treblae da se bore protiv takjvih politcara...Drustveni kapital je opljackan i pretvoren u privatni nekolicine ljudi i tih istih sluzbi...

zox populi

pre 11 godina

tvoja se zemlja raspala jer su Hrvati i Slovenci
hteli prirodno svoju drzavu a najvecu gresku
je napravio kralj Aleksandar sto ju je stvorio.

joца

pre 11 godina

"Ne znam više kako se osećam, nisam ni tužan, nego sam nekako zgađen", zaključio je Marković."
буквално се и ја исто тако у овој држави осећам

Tanja

pre 11 godina

Znate kako ono kažu kad vam neko koga volite umre, da će uvek živeti u vašem srcu? E pa tako je sa mojom domovinom, Socijalističkom Federativnom Republikom Jugoslavijom. Ponosna sam što sam se rodila Jugoslovenka, i umreću ponosna Jugoslovenka, a ta zemlja će uvek biti moja zemlja, čiju himnu znam, čiji pasoš još čuvam i pamtim je onakva kakva je bila, veličanstvena. Takve zemlje na svetu nije bilo niti će biti. Ovo sada nije domovina da se njome ponosiš, da ti je srce puno što je baš ova zemlja tvoja. Da je voliš, da si u njoj svoj na svome zajedno sa svima drugima, da si srećan što si se rodio i živiš baš tu. Ova zemlja je karikatura za film, a tamnica za ljude, ova zemlja je sve ono što bivša Jugoslavija nije bila. I interesanto je kako se neki ovde podmehuju jugonostalgičarima kako žive u prošlosti, ali im nije problem da kao argumente za kreaciju svih nakaznih nacionalnih državica posle rasturanje najlepše zemlje na svetu potežu prošlost od Kulina bana.

Labud

pre 11 godina

@Mire - Zelja, bolje reci potreba za Jugoslavijom je postojala i pre Karadjordjevica i pre Prvog Svetskog Rata. Jednostavno nemas pojma o stvarima o kojima pises. Sto se tice filma, mislim da ce se izdici kvalitetom iznad ove nase filmske zabokrecine, pogotovo u poslednjih 10ak godina. Tema je autenticna a Goran Markovic je odlican reziser a i odlican tip, upoznao sam ga u Parizu '90-tih. Iz glumacke porodice, covek je rastao uz film. Valja pogledati.

Nemir Kosturica

pre 11 godina

G. Markoviću, da ste ubacili koju krmaču da protrči kroz kadar kao najava apokaliptične propasti Juge, svi bi vam nagradili film. Važna je jaka interiorizacija simboličnih utvara, to ostavlja utisak.

mujcinovic salih

pre 11 godina

Jugoslavija je bila jedina sansa naroda sa ovih prostora da zive kao ljudi.Bili smo prvi kandidat za EU-ju ali nasa tzv.intiligencija nije bila dorasla trenutku i sve je propalo.SFRJ-je falilo mozda 3-4 godine ali raznorazni klerofasisti i njima slicni su odneli prevagu i razbili Jugoslaviju.Mnogi koji su ucestvovali u rastakanju SFRJ i sada su zivi i nazalost odlucuju o bitnim stvarima za zemlje na ovim prostorima!

Milos

pre 11 godina

Verujem da je film dobar, medjutim ne volim proslost, ne volim tu setu i nostalgiju, ne volim zato sto su ti isti devedesetih sedeli i cutali, gledali kako se ljudi ubijaju, kako neki glume Napoleone i osvajace, ne volim proslost jer je jedina izvestna u danasnje vreme, sadasnjost je prolazi, buducnost je negde u daljini, a zivot, e zivota nema, barem nema dostojanstvenog zivota za svakog od nas...

nikola

pre 11 godina

Srbija se RASPALA kad su komunisiti doneli onaj ustav. Srbija je unutar Kraljevine Jugoslavije imala JASNO desfinisane granice,one su bile vece nego za vreme SFRJ. Granice Srbije unutar Kraljevine su bile priznate na Zenevskoj Konvenciji. Nemojte da krivite pokojnog Kralja Aleksandra za propast.Najveca greska nas Srba je bila sto smo lako oprostili Jasenovac trebali smo da tezimo da napravimo nasu drzavu posle drugog svetskog rata.

mitraljezom po studentima

pre 11 godina

Koga interesuje o cemu govori Markovic, treba da procita knjigu "Ispljuvak pun krvi" Zike Pavlovica, koja je svedocanstvo o dogadjajima 1968.

nesa

pre 11 godina

Titu Staljin nije mogao nista,a ne ti,Ristic i ostali dobosari 68. I tad ste profitirali od toga,a pravi studenti su izvisili.Isto kao i danas. I daj snimi neki film ,,rast,,a ne pad. Dosta mi je vise vasih bizernih i tamnih filmova i tema koje normalan covek sa decom nemoze da gleda od vasih tema protkanih primitivnim scenama seksa,pljuvanjima,prljavstinom,psovkama...i sve drugo sto zavijete u oblande zvane ,,slobodna umetnost,,.

Orgon

pre 11 godina

Pa je li moguće da još netko danas pri zdravom razumu vjeruje kako su bombu u kino dvoranu u Beogradu postavili "Ustaše"???? Ludilu očito nikada kraja. Prestanite više lagati sami sebe.

my way

pre 11 godina

Interesantno je da je uzeo 68 za početak raspada. U komentarima stoje razne druge godine. Očigledno je bitno kako je ko lično doživeo koji period. Sa nekim od iznetih kriterijuma ne bi postojala ni jedna zemlja u Evropi, a ipak nije tako.
Ja bih se složio da je greška načinjena 1918. ali da je i 1990. moglo da se uđe u EU kao što su nam nudili. Uvek imamo neki suludi izgovor da je neko drugi kriv za našu nesposobnost. I kralj je bio mason i Tito je vukao na hrvatsku stranu, i velike sila su odlučile da mi ratujemo... Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.
(Bane 69, 27. februar 2013 13:02)

Nismo mogli da udjemo u EU 1990, jer je Tudjman to odbacio rakavsi da ni za kakve milijarde ne moze odustati od ideje kojom se hrani citav hrvatski narod i da je obnavljanje hrvatske drzave za njega primarno. http://politika.hr/protiv-ulaska-hrvatske-u-eu/4331-tuman-1990-odbio-eu-i-5-milijardi-eura Mi treba da sagledamo svoje greske, slazem se, a 2 kljucne su stvaranje SHS 1918 i dozvoljavanje Titu da zasedne za vlast 45,mada je ovo drugo proizaslo kao rezultat srasnog i konfuznog vremena smrti,tragicnog za srpski narod,koji nije bio u stanju da u Drugom svetskom ratu i posle njega donosi bilo kakve odluke, niti je imao lidere za to, a i ono sto je imao,pa...poznato je kako je Brozova vlast to resavala. 90-tih smo kad nam je bio potreban cudotvorac od drzavnika da ublazi posledice navedenih istorijskih gresaka imali nesposobnog Milosevica i nazalost to nam je.

Dača

pre 11 godina

Nikad nisam voleo Tita, ali još bi samo falilo da ga je Ljuša Ristić srušio. To bi bilo još gore. Osim toga, ova Markovićeva izjava je paušalna. Te demonstracije su bile izrazito levičarske i protitoističke. Studentima je zapravo smetao preveliki uticaj zapadnog modela kapitalizma. Bile su više nego dobrodošle za Titov režim.

Srdjan Milosevic

pre 11 godina

Dragi Gorane,
najveci nacionalni interes u ovoj zemlji je:u se,na se i poda se.
Film je za njih imperijalisticka izmisljotina.

Dragos

pre 11 godina

Goran Markovic je svakako jedan od najvecih rezisera sa ovih prostora, inteligentan covek, sa kojim se moze lepo razgovarati o 100 raznih tema (pocev od onih lokalpatriotskih koje se ticu uredjenja ulica na Dorcolu, gde i ja zivim, pa do ovakve jedne price koja je inspirisala autora da snimi film). Jedna stvar je medjutim ocigledna, nas cenjeni reziser pati od prevelike doze jugonostalgije (uostalom kako i ne bi kada je odrastao u blagostanju uz poznati glumacki par koji je bio cenjen i za vreme Brozovog rezima) i na zalost ne vidi, bas realno pravo stanje stvari, kao i sustinu cele price kako i zasto se raspala Jugoslavija. Iluzija je da su ultrakomunisticki nastrojeni studenti mogli da sruse Brozov rezim (koji je vec tada uzivao bezgranicno poverenje Zapada).
A za to valja pogledati komentar koji je napisao uvazeni gospodin pod imenom " Sasa " - aplauzi i veliki naklon za komentar, sve je jasno objasnjeno u samo 2-3 recenice.

Goksi

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.
(Kunta Kinte, 27. februar 2013 17:26)

I ja obozavam glupe ljude, koji nista osim ispraznih floskula i mrznje ne znaju da iskazu, jer im ni znanje ni inteligencija ni moral ne dozvoljavaju bilo sta vise. Kad procitam takve komentare, shvatim koliko sam pametan, obrazovan i informisan i mnogo se bolje osecam.

Saša

pre 11 godina

Ako ovaj stvarno veruje da su studenti mogli 1968. da sruše Tita onda bolje da ne dajem komentar na to, jer bih rekao nešto nepristojno. Drugo, ti studenti nisu tada nastupali sa prozapadnih pozicija već naprotiv, smatrali su da je vlast previše skrenula u pravcu kapitalizma. To što su ti studenti kasnije postali crvena buržoazija, pa još kasnije i pravi kapitalisti, a danas se zaklinju u EU i NATO je prava tema za neki film. Mogu odmah i da predložim radni naslov: Preko studentskih demonstracija do Dedinja.

Bane 69

pre 11 godina

Interesantno je da je uzeo 68 za početak raspada. U komentarima stoje razne druge godine. Očigledno je bitno kako je ko lično doživeo koji period. Sa nekim od iznetih kriterijuma ne bi postojala ni jedna zemlja u Evropi, a ipak nije tako.
Ja bih se složio da je greška načinjena 1918. ali da je i 1990. moglo da se uđe u EU kao što su nam nudili. Uvek imamo neki suludi izgovor da je neko drugi kriv za našu nesposobnost. I kralj je bio mason i Tito je vukao na hrvatsku stranu, i velike sila su odlučile da mi ratujemo... Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.

Gradjanka

pre 11 godina

Ako gospodin Marković bude čitao komentare, imam samo veliki pozdrav za njega, njegovi filmovi obeležili su vreme i društvo u kome je živeo, a to je velika satisfakcija za jednog umetnika.Srećno i dugovečno Vam umetničko delo bilo!

vesele 70te

pre 11 godina

Mislim da različite stvari mogu da se kažu u vezi sa Jugoslavijom, trenutkom koji se vezuje za početak njenog pada... ali izjaviti da je Tito mogao da padne 1968. godine je neviđeno smešno. Ali - neviđeno.

Moguće je da je velika želja da se uveća značaj protesta kome se pripadalo, ali realno, taj protest, uz svo poštovanje prema mladima tog vremena, nije imao snagu da oborio Tita. Posebno što o tome nije bilo reči, niti se o tome tada razmišljalo. Zbog toga smešno zvuči izvrtanje činjenica.

Konc logor Srbija

pre 11 godina

Pa evo sad smo sami sa svojom demokratijom , pa sve gore godinama.
(Bane 69, 27. februar 2013 13:02)

Ako cemo posteno, bas i nismo sami, malo po malo nam dolaze razni ZAHTEVAJU od nas ovo ili ono, javno ili tajno preteci ovim ili onim. Najgore u celoj psihoticnoj situaciji je sto i nasi "kapoi" na vlasti da bi se odrzali pomazu upravnicima konc logora Srbija.

xyz

pre 11 godina

Никад више квази вештачка југа...….. србија монархија
(Лимени 036, 27. februar 2013 16:15)
# Link komentara
Na celu sa monarhom koji ne zna srpski i nema volju da ga nauci.

Stefan

pre 11 godina

Obozavam likove koji pljuju Tita, kominizam, SFRJ, jugonostalgicare. Da ne zaboravim, na listi njihovih dezurnih krivaca za sve sto Srbi nisu uspeli da urade su i Turci, Nemci, Amerikanci, CIA, NATO, FBI, Hrvati, Albanci, muslimani generalno, Eskimi, pingvini, poljski zecevi, morski krastavci i poneki kengur. Zahvaljujuci njima sam shvatio da je od postanka Univerzuma na delu antisrbistanski lobi koji kao jedini cilj svog postojanja ima zatiranje semena nebeskog naroda. Shodno tome, uskoro ce se u letecim tanjirima pojaviti i Klingonci koji ce bombardovati Babusnicu, Zitoradju i Mrcajevce.
(Kunta Kinte, 27. februar 2013 17:26)

Od svih imbecilnih komentara, tvoj zauzima sampionsko mesto u gluposti i besmislu.

BILO NE PONOVILO SE !

pre 11 godina

Zbog te vase jugoslavije mi danas zivimo ovako, u toj tvorevini jedino je Srbija imala dve pokrajne(Kosovo, Vojvodina) zbog toga danas mi placamo cehove dok drugi vode drzave bez tih dodatnih problema koje mi imamo, a ta vasa braca sa kojima ste ziveli u istoj drzavi su napravili najvece etnicko ciscenje na ovim prostorima ! I dok je njih taj raspad ujedinio kod nas je to totalno obrnuto! Neki se izgleda nisu probudili iz tog sna i nece da vide surovu realnost vec zive za neke srusene snove !

"Umjetnici kao slamke na vjetru" [L. Zafranović]

pre 11 godina

Nije Jugoslavija umrla 1968, već je te godine "umro" socijalizam u izvornom, "čistom" obliku. A Jugoslavija (SFRJ) je umrla 1990, nakon prvih višestranačkih izbora koji su se održali u aprilu u SR Hrvatskoj, kao i u novembru u SR BiH i decembru u SR Srbiji.

Veoma volim filmove Gorana Markovića, ali, kao i svim pravim umetnicima, politika mu nije najjača strana.

Žika Vračaruralac

pre 11 godina

Filgudi, Kunta Kinte i ostali Titovi pioniri, baš ličite da najbolje pohađače čuvenih budimpeštanskih kurseva za loše đake, i pre svih Markoviću Gorane: posle te šezdeset osme desio se Maspok 1971., Ustavna prekrajanja koja su dala institucionalan temelj razbijanju Jugoslavije 1974., separatističke demonstracije na Kosovu 1981., "spontano" uikazivanje Gospe 1986, naoružavanje Hrvatske krajem osamdesetih, spontane šiptarske pobune u isto vreme... Pre svega toga, dva miliona pripadnika mog naroda dalo je živote u slobodarskim antifašističkim ratovima koji su imali jedan jedini cilj - širenje katoličanstva na Istok. No slepom pokazivati i gluvom objašnjavati uzaludno je.

Marko

pre 11 godina

Koga briga vise kada je umrla ? Izgleda da smo osudjeni da cekamo da priroda sama zavrsi svoj posao pa da vise ne slusamo ove jugonostalgicare, citava kultura im se vrti oko jugoslovizma. A dovoljno je samo da procitam da su studenti sa Ljubisom Risticem mogli da "sruse Tita" pa da se nasmejem na tu budalastinu, i koga su oni to posle mogli da dovedu na vlast kada su bili jos crveniji od samog Tita? Verovatno Pola Pota?

Новосађанин НС

pre 11 godina

Скроз погрешна процена да је мало фалило да Тито падне 1968.
Аутор као да није свестан на што су све били спремни комунисти
у то време, да би одржали своју диктатуру.

bgd

pre 11 godina

Ma ljudi koja jugoslavija kome treba to, bolje vratimo to sto smo "pokrali" 1918te hrvatsku, sloveniju -austriji ili madjarskoj, makedoniju bugarskoj a bosnu podelimo kako vec jeste i zivimo u miru.

Ilija Vujanovic

pre 11 godina

Gospodine Markovicu..ja samo mogu od srca da vam se zahvalim za sve divne filmove koje ste napravili..vi ste izuzetno talentovan i originalan covek..Takodje se zahvaljujem i vasim roditeljima Oliveri o Radetu Markovicu na svim nezaboravnim ulogama..

PUNO POSTOVANJE

Orbital

pre 11 godina

Odgajan sam u jugoslovenskom duhu... Srbin sam po nacionalnosti a keva mi je polu hrvatica. Imam priliku da idem u dalmaciju svakog leta. Koliko god je ta zemlja bila ok, i mogla je biti nesto mnogo vise, shvatite da tu vise nema nista da se trazi. Prekinite da mastate kako je bilo pre 23 godine jer se toliko zlih stvari desilo na podrucju bivse SFRJ. Na kraju mislim i da ovacije koje su Gotovina i Markac dobili pokazuju koliko hrvati misle o nama... prema tome, treba samo biti realan. Da su narodi bivse jugoslavije hteli da odrze tu zemlju, to bi i uradili. Kada bi mi koristili svu tu energiju razmisljajuci o proslosti (i sam to radim donekle) za buducnost...

dusanmal

pre 11 godina

Tangenta, ali vazna: Markovic razmislja na temu "...država ne daje ni pet para na kulturu". Svi, ukljucujuci umetnike moraju da shvate da smo mi sada siromasna, vrlo siromasna drzava. (A i pre smo bili, ali to je kao sto on primecuje bio falsifikat). Siromah mora da zadovolji osnovne zivotne potrebe za prezivljavanje. Nazalost, kultura je van tog nivoa (voda, hrana, odeca, mozda obitavaliste). Te ako nista ne preostane, on ne moze da ide i kupuje Pikasa. A ako taj siromah dobro radi i pametno ulaze, mozda napreduje i moze da ulozi neku crkavicu u umetnost u buducnosti. Do takve buducnoasti umetnici moraju da nauce kako da koriste trziste te kako da nadju privatne bogate sponzore. Jer drzava nema ni da jede, a bolje da ne uzima kreditnu karticu za umetnost jer onda nece ni nasa deca ni unuci imati sta da jedu. Tuzno ali realno za ko smo i gde smo.

Vx

pre 11 godina

Ma sve je ok, cemu histerija, Juga vam nije odgovarala pa ste je zamenili necim po svojoj meri. Sad lepo uzivajte u svojim mocnim, ozbiljnim i drevnim drzavama, svoji na svome i sami sa sobom. Tako i treba.

savo bodiroga

pre 11 godina

ja se rodio 1963 moji imali fakultet tetka doktor otac zavrsio ekonomiju mati ekonomiju isli na more i u Italiju slusali Beatles jazz and blues politika nije zauzimala vazno mjesto u nasim zivotima iako su svi moji clanovi obitelji-family bili u partizanima - family-mati Hrvatica otac Srbin bilo mi je ljepo a morao sam 1992 pobjegnem iz svog grada da bi ostao ziv volio sam YUGU ali sad nosim dres Srbije jer se tako osjecam

ivana

pre 11 godina

Umrla je u razlicito vreme za razlicite grupe ljudi u zavisnosti od toga sta je kome znacila. Za hard core komuniste Jugoslavija je umrla 48 kad se ispostavilo da su domaci interesi vazniji od generalne komunisticke ideje, za koju se Rusija moze smatrati izvorom. Za Gorana i ostale sezdesetosmase umrla je 68 kad se ispostavilo da je retorika (poboljsanje coveka, pravedno drustvo) ustvari samo cinicni izgovor koji krije orvelovsku sustinu i da je celo uredjenje laz, za nas "mladje" umrla je 94 kad je umro Milan Mladenovic jer vise nije mogao da izdrzi da zivi tu i da sve to gleda, kad su buktali ratovi i kad je sto hiljada nas otislo u inostranstvo, za ove jos mladje umrla je 2003 kad je ubijen Djindjic i sa njim i svaka nada za normalan zivot, a za neke, koji se nostalgicno secaju prasica preko sindikata i lepe brene (svaka slicnost je slucajna) nastavice da zivi zauvek.

nije idealno

pre 11 godina

Jugoslavija je imala mnogo problema, ali posle zemlje razorene ratom bilo je jako tesko, gotovo nemoguce, drzati ljude u miru i slozi. Ipak je tu vise kriv onaj koji je rat zapoceo. Ljudi misle da kad se rat zavrsi, sve odjednom treba da procveta, ali treba puno vremena da prodje dok neprijatelji ne postanju prijatelji.

gari

pre 11 godina

"Marković je primetio da je "sada potpuno jasna slika da ova država ne daje ni pet para na kulturu".
...
Narod bez kulture zapravo nije narod. Ako ukinete kulturu, ukinuli ste i sam taj narod, "
To je velika greska ove drzave, na kulturi sve pociva i od nje sve krece, ali izgleda da to retko ko razume. Mislim da su umetnici pravi proroci i vizionari (setite se Zil Verna, Orvela...)

Зоран

pre 11 godina

Неки, изгледа, још нису научили како се зарађује новац. Мораш нешто да направиш и да то продаш. Пожељно је да уложено буде исто или мање од добити. Сами почетак је тежак јер се нема пара за први филм. Али кад направиш први филм, вратиш позајмњене паре и од остатка кренеш други. Зашто је култура изузетак, п амора држава да помаже "елиту"?

Brljiv narod nacisto

pre 11 godina

Nekoga bi probudili iz sveta maste i utopije cvece na tenkovima Hitlera, srboseci i Jasenovac, nekog normalnog, ali ne i Srbina. Srbin ce i posle toga postati jos veci Jugosloven i zaliti za necim banalnim, tipa ovog Srbina koji zali za 1968., to je njemu bilo nesto, kao da ti 68-osmasi ne drmaju danas na celu zemlje u svim sferama...
Nama treba mMinistarstvo pamcenja pod hitno, jer smo mnogo autodestruktivan i mazohisticki narod.

boban,nis

pre 11 godina

Goran Markovic?Covek,genije,a kako bi i mogao biti drugaciji kad svi dobro znamo ko su mu roditelji.
A to da li je trebala biti Jugoslavija ili ne,i tada je to neko mnogo jaci od nas naredio.

mA DA

pre 11 godina

Gospodine Markovicu..ja samo mogu od srca da vam se zahvalim za sve divne filmove koje ste napravili..vi ste izuzetno talentovan i originalan covek..Takodje se zahvaljujem i vasim roditeljima Oliveri o Radetu Markovicu na svim nezaboravnim ulogama..

PUNO POSTOVANJE
(Ilija Vujanovic, 27. februar 2013 19:43)

SNACK.

joe

pre 11 godina

Joj ne volim ni da citam ni da pisem komentare ali:
@Igs: pa pobogu covece, bez obzira iz koje citanke si ucio povjest ili koje si godine rodjen vec... Cela Narodno-oslobodilacka Vojska Jugoslavije je u periodu od 1941-1945 brojila od 80,000 do 800,000 na kraju rata. Ukoliko je NDH vojsku cinilo 200,000 vojnika onda su svi hrvati i zene i deca bili pod oruzjem, sto kao ustase, sto kao partizani, a mi ostali srbi, bosanci, slovenci, sedeli smo kuci i slusali radio Moskvu, a povremeno bi neki od nas popizdeo, pustio bradu, pa otisao u cetnike. Vi ste skroz sludjeni od Tudjmana, pa na ovamo.

Jezgro Prve proleterske brigade cilinli su crnogorci, srbi i bosnjaci istocne hercegovine, uzickog kraja i severa Crne Gore. Sa pocetkom pogroma naroda u Bosni i Hercegovini jedinice NOVJ su se prvenstveno punile izbeglim i prognanim sa Kozare i drugih delova NDH. Ti prognani i sirocad sigurno nisu kao hrvati prognani od hrvata. I niko ne kaze da se velikom broju hrvata nisu zgadile metode NDH, pa su u sve vecem broju pristupali partizanima. Ostalih naroda nije ni moglo biti procentualno vise, jer su manji po broju inace, a i nije ih puno potkacilo (MK i SLO).

Sir Giles

pre 11 godina

@Igs

A što za promenu ne pročitaš nešto?
Razumem ostrašćenost. Mogao bih da dubim na trepavicama, ti bi se držao svog mišljenja.
Razumem potrebu da vam Srbi budu ono što su većini nas Turci. Mrski okupatori i zločinci zbog kojih se osećate lepše kad krećete na spavanje zato što im ne pripadate.
Imaš li pri tome predstavu kakve si gluposti izneo u svojim komentarima?
I kakve uopšte veze ima tvoja priča sa intervijuom gdina Markovića?

Zoki

pre 11 godina

Šanse da Tito padne 1968, godine su bile ravne nuli. Veće su bile šanse da njegovi sledbenici pojedu kompletnu studentsku populaciju, uključujući i pertle na cipelama.

Mile

pre 11 godina

@Orgon:
Ko je postavio eksploziv u Kipu Slobode 3. juna 1980?
Ko je 29. marta 1979. u Lionu pucao u jugoslovenskog vice-konzula?
Ko krajem avgusta 1966. u Stutgartu ubio clana jugoslovenskog konzulata?
Ko je u Stokholmu 7. aprila 1971. ubio ambasadora SFRJ?