Utorak, 29.01.2013.

15:20

B92: Bačević o kanalu, isplativosti

"Kanal Dunav-Morava-Vardar neće zadužiti Srbiju, a ja pokušavam da sa građanima Srbije dosanjam stogodišnji san", kaže ministar rudarstva Milan Bačević.

Izvor: B92

B92: Baèeviæ o kanalu, isplativosti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

NekoIzMase

pre 11 godina

@kanalista: Suecki i panamski kanal? Ali, kanalista, mi ne zivimo tamo gde se danonocno prevozi nafta i mi, gle cuda, nemamo more ili okean. Mi imamo zatrpan (neociscen) kanal Dunav-Tisa-Dunav, ni njega ne odrzavamo. Mozemo mi da gradimo i svemirsku stanicu ili prekookeansku luku ... ali zasto, kad pre takve budalastine imamo bezbroj normalnijih potreba?
(Jedna Kost, 29. januar 2013 18:58)

Da, trenutno se ne prevozi, ali zašto misliš da nafta sa Bliskog istoka ne bi mogla da se brodovima transportuje direktno u Nemačku i srce EU ??? Od Iraka, Irana, Saudijske Arabije, Katara itd, brodovima do Soluna, pa pretovar u manje brodove kanalom Vardar-Morava-Dunav i sve do srca Evrope ... Time neke luke i naftovodi gube na značaju ...

Transport Fijata iz Kragujevca do Soluna, i odatle na Bliski istok, u Afriku i sl ... Jeftinije je nego Vozom, a pri tom nemaš ucenjivački potencijal Luke Bar ili Kopar ...

Projekat može biti isplativ ... Nisam stručnjak da znam da li može imati dovoljno vode da bude plovni put ... Isto tako, skeptičan sam da mi to možemo napraviti i da neće biti ljudi koji će mnooogo krasti od tog projekta ... Ali ideja mi zvuči dobro

voja

pre 11 godina

Meни би можда и изгледало озбиљно да су у Кину отишли заједно представници свих заинтересованих држава, дакле Србије, Македоније и Грчке са урађеним пројектом. Овако сумњам да је сан господина Бачевића био да види Кину о државном трошку.

NenadS

pre 11 godina

Kakva studija isplativosti i slicne gluposti,pa malom detetu je jasno da niti ima vode niti privrede niti mogucnosti za rad.....a ni para.Pa privrede Zapada imaju Rajnu,Dunav....luku Kopar,Trst....Grcka,makedonska i srpska privreda samo formalno postoje,zanemarljivo.Ko bi to koristio?Glupost nevidjena je i sama pomisao na taj projekat....Strasno...

APOSTOL LUKA

pre 11 godina

Naravno da je prica o zaduzivanju Srbije zbog Kanala jos jedan u nizu pokusaj sprovodjenja opozicione demagogije, i iz tog razloga, mislim da ne treba posebno pridavati znacaj i dublje komentarisati ovu vest. Ministar Bacevic svakako ima podrsku za to sto radi, i moje misljenje je da je na dobrom putu.

Sumadinac

pre 11 godina

Ala su navalili susjedi da pljuju. Pa sta ste mislili, da Rijeka, Split i Bar nemaju alternativu? Malo ste se zeznuli gospodo, Srbija je jos pre 100. godina imala alternativu kada je zakupljivala luku Solun, imace je ponovo! A sem fantasticne pozicije na drumskom, zeleznickom, i vazdusnom koridoru imace i plovni put ranga Rajna-Majna-Dunav. Srbija-Makedonija-Grcka, balkanska pravoslavna unija.

Džoni

pre 11 godina

Ne mogu rupe da zakrpe na putevima a pričaju o nekoj takvoj investiciji! Da takav megalomanski projekat treba da sprovede u delo jedna Nemačka pa i da čovek pomisli da je izvodljivo, ali pošto je to kod nas...!?!?!?Nemojte ljudi pa znamo se dobro! Ovakav humor je neukusan!

mile

pre 11 godina

Samo bih da podsetim da su osuli paljbu i po Branku Pesicu onomad,kad je pravio Gazelu,govorilo se-sta ce nam 6 traka.....
Cinjenica je da bi nam taj kanal otvorio masu novih mogucnosti i poslova,pa ako je izvodljivo i Kinezi to hoce,sto da ne...

aha

pre 11 godina

on je otisao da kinezima saopsti svoj san. bez ikakvih planova. bez da ima saglasnost grka i makedonaca. deluje bas ozbiljno. isto kao i plan o kanalu. bas me cudi sto mu nisu dali odmah ladju punu novca za ovako ozbiljan nastup.

dmv

pre 11 godina

Puna podrška gospodinu ministru i njegivom snu,ni sanjao nisam da će doći taj dan kada će početi da se realizuju strane investicije neslućenih razmera što će svakako pozitivno uticati na rast naše ekonomije i naše ekonomske moći a samim tim i na privredne i odbrambeno-nacionalne kapacitete naše države.Ovo je pravi primer kako se štite dostojanstveno ekonomski i nacionalni interesi jedne države koja mora biti iznad svih.

pander72

pre 11 godina

Svaka cast gospodine Bacevicu,ovo ce itekako pozitivno uticati na nasu posrnulu privredu,samo napred i ne osvrcite se na zlurade komentare

Srbijanac

pre 11 godina

Ovo je jako veliki projekat koji bi bio od velikog znacaja za citav regijon a posebno za nas.Bitno je da se prica pokrenula i nadam se da ce se u nekoj buducnosti bizoj to i realizovati.

ljubitelj burleski

pre 11 godina

Mi očigledno ne oskudevamo s ministrima sa SF idejama .Nekada beše i Panonsko more ,pa je postojela čak i ideja u vreme J.B.T.da se ono ponovo ,,uspostavi na prostorima gde se nekada nalazilo ,pa se kanal DTD,NIJE JOŠ ,POČEO DA KORISTI I ODRŽAVA ONAKO KAKO TREBA.,pa suša u tokovima koji se predvidjaju za kanal reke pretvaraju u jaruge,pune djubreta,i.i.Za puteve ,,samo ,,da se evo ,,sad če,, da se reše ,,neke sitnice oko zemljišnog vlasništva i ima da krene ,samo što nije,,a već su im i ime dali Koridori 10,11,i to sa DVA ministra.Putevi ,raspad , železnice ,raspad,avio saobraćaj ,gledaj da biraš bili koju kompaniju ako možeš,da se ne bi desio ,,nepoznat maler,,.A oni,,sanjaju ,imaju životni zadatak , da se DOKAŽU ,DOK RAJA LUDA, PLAĆA.Pa kad se dodaju podrške ,,stručnjaka kojima DUNAV TEČE ISPOD BRANKOVOG MOSTA I SAVA JE PLOVNA ČAK DO SMEDEREVA ,može se zamisliti kako na ovo gledaju stvarno stručni ljudi,ALI SE ONI NIKADA ZA OVAKVE NEBULOZE NI NE PITAJU,PO OBIČAJU .ALI uvaženi predlagač i prijatelj predsednika nam, ne reče glavno ,KO ĆE ,ZA KOLIKO PARA DA RADI TE FAMOZNE BUDUĆE PROJEKTE,ILI ĆE RADITI VOLONTERSKI,ONAKO ,,IZ UBEDJENJA I PATRIOTIZMA,, .U ovako goloj sadašnjosti ,Mladjine TAZE DUGOVE TEK TREBA DA OTPLAĆUJEMO ,ali se njima ti dugovi ne čine važnima.Oni su samo NAŠ problem ,oni su izuzeti ,može im se .

milan

pre 11 godina

Do sada ovog ministra nismo culi pa mi se sve cini da je ovo njegov san i da se jako pozurio da o trosku poreskih platisa leti za kinu da bi podpisao tamo neke papir a nije jos ni sa grcima pricano, koji nemaju para za tako nesto, dali se slazu ili ne, brzopletan ministar nema sta.

Turcin Murat

pre 11 godina

Srbija ima stogodisnji san da zivi normalno, bez trzavica i bez muke. Kakvi kanali kakvi seici. Blago nama ako ne poludimo za 2-3 godine.

kanalista

pre 11 godina

@Jedna Kost: Reći da nije normalno da se spoje reke i more jednim ovakvim kanalom je apsurdna glupost. Spojiti jednu Rajnu sa Egejskim morem i dalje Sredozemnim je i te kako isplativo. Ako su Kinezi zainteresovani onda sam i ja jer smatram da su daleko paletniji od nas. To što ne održavamo kanal DTD to je zasluga tvojih političkih miljenika koji su vedrili i oblačili 12 godina, a ostavili nam samo mulj i blato.

AleksandarK

pre 11 godina

Ne vidim sta je sporno vezano za kanal?Ako studija pokaze da je opravdano ulaganje i da ce se obavljati saobracaj kao i izgraditi hidroelektranice i pomoci u navodnjavanju..Zasto opozicija sve osporava?Nemoguce da samo oni znaju kako treba,a 12 godina se samo trpalo u dzepove!!

Igor

pre 11 godina

Ideja o kanalu, kako kazu, postoji vec sto godina.
Bas zato i treba odustati. Za tih sto godina razvijene su
potpune nove tehnologije i nacini komunikacija i prevoza ljudi i robe,
koji nisu ni sanjani pre sto godina.
Vrlo je diskutabilno ko to sanja kao ideju?
I ko ima pravo da svoj licni san pretvara u drzavni interes, za tako nesto bi trebalo da se raspise referendum. Ne treba politicari da se bave biznisom, nego da stvaraju uslove a privrednici ce znati sta sami da rade.

Duci0167 beli

pre 11 godina

Prica o nekom 100 godisnjem planu. Kao "on" ce biti taj koji ce ostvariti vekovni san! Aman covece bavi se necim novim,XXI vek je. Neka neko spreci ovog coveka! Milijarde su u pitanju!

Jedna Kost

pre 11 godina

Pricao mi jedan pametan covek, strucnjak svetskog kalibra, u Titovo vreme poslat u inostranstvo na doktorat i da se vrati u SFRJ da donese znanje, elem, pricao mi on o ovom kanalu... Bilo je to i tada na dnevnom redu, samo su tada ozbiljni ljudi seli da naprave studiju, naucnici i prakticari iz vise oblasti, konsultovali se, pa strucno otpisali da od ta posla nema nista! Smejao se covek pre godinu-dve kad mi je to pricao, jer je tada neko potegao ovu temu u politicke svrhe. Kaze da je to dokazana glupost, ali da ovi danasnji politicari za misljenje vise ne pitaju pametnije od sebe, nego iskljucivo neznalice. Stariji covek, penzionisani profesor univerziteta, akademik... Ali ne, mi imamo ministra kojem se snio stogodisnji san! ... Mozda nam klimatske promene krenu na ruku, pocnu veeeelike kise da padaju, nabujaju reke...?

Finis coronat opus

pre 11 godina

Ministar je rekao da nije bilo reci o finansiranju ovog projekta,vec je on samo potpisao protokol...Srbija je pred bankrotom zbog raznih aktivnosti i afera prethodne vlasti,a ova Vlada je dobila vruc krompir,praznu kasu i mnostvo problema!Ministar je istakao u saopstenju novinarima i da nema potrebe njega ministri iz Vlade da brane,ono sto je dobro ne treba braniti!

sasa

pre 11 godina

sjajna ideja ja od malena imam taj san.kostace bar dve milijarde vise nego sto sad kazu ali ce to sa godisnjom ustedom o 10 miliona evra da se otplati zacas ni hiljadu godina nece biti potrebno a onda jos hiljadu za kredite i eto ni dve hiljade godina.to je gledanje u buducnost braco srbi.posle ostaje kanal onom narodu koji bude ziveo na ovim prostorima nakon izumrlog naroda zvanog srbi.plan... da ne davim vise.

jel to stizu onih 100mlrd sto ste obecali?

pre 11 godina

sns nas je za nepunih 6 meseci vec zaduzio 3 milijarde evra!
ds u je za tu cifru trebalo 4 godine a oni vec za 6 meseci, ne daj boze da ovakva bagra ostane na vlasti 4 godine bicemo duzniji od grcke!

sramota, mladi nemaju posla, ljudi ne mogu da priuste sebi ni osnovne zivotne namirnice a ovaj nas zamajava kanalima od po vise desetina milijardi!

Marko

pre 11 godina

Meni je ovaj projekat skroz u redu. Ako neko nije znao, samo Engleska (ne računajući ostatak Britanije) ima preko 4000km kanala. Kanal nije nikakva mudrost.
Imamo reku koja nit' je plovna, nit' služi za navodnjavanje, niti imamo neku hidroelektranu od nje, dakle skoro ničemu ne služi i sada kada se neko pojavio sa nekom idejom - gomila osuda. Zašto???
Pa dovoljna je korist da je napravne plovnom do juga Srbije.

brka

pre 11 godina

Neko će da uzme ogromne pare za razne studije a onda će da se utvrdi da projekat nije isplativ ili da nema finansijera i nikom ništa a ogromne pare svih nas neko uzeo. Sve lepo sve čisto javnost zadovoljna što se ne gradi a neko se lepo obogatio,vremenom će se pokazati da će se obogatiti ljudi bliski sadašnjoj vlasti. Kradja nad kradjama.

Aleksandar

pre 11 godina

Izuzetno neodgovoran covek. Otisao je da pregovara sa Kinezima, ali pre toga nije razgovarao sa Makedoncima i Grcima preko cijih teritorija bi taj kanal trebalo da prelazi.

Ni na pamet mu ne pada da kaze kako bi se finansirao jedan takav projekat. Da li bi to bio kredit, javno-privatno partnerstvo ili nesto trece?

Nemamo pojma ni da li je taj projekat uopste isplativ. Ne postoji nikakva analiza isplativosti.

Ne znamo ni da li je taj projekat tehnicki izvodljiv. Da li ima dovoljno vode? Da li ce taj projekat ako bude pocela njegova realizacija drasticno poremetiti zivotnu sredinu? Ako Kinezi budu radili tu analizu onda smo ga ugasili. Njih zivotna sredina ne zanima, no u njihovoj zemlji.

Smenite ovu Tominu zamlatu da nas ne bi uvalio u takvu glupost iz koje vekovima ne bismo mogli da se izvucemo.

Jedna Kost

pre 11 godina

@kanalista: Suecki i panamski kanal? Ali, kanalista, mi ne zivimo tamo gde se danonocno prevozi nafta i mi, gle cuda, nemamo more ili okean. Mi imamo zatrpan (neociscen) kanal Dunav-Tisa-Dunav, ni njega ne odrzavamo. Mozemo mi da gradimo i svemirsku stanicu ili prekookeansku luku ... ali zasto, kad pre takve budalastine imamo bezbroj normalnijih potreba?

albanac

pre 11 godina

ajmo ljudi kupite njive dzabe jeftinije pored reke pa onda da i prodamo po 30 eura kvadrat tako su naplacivali za autoput evo ti bizniz prodajte kuce kupite njive

nele

pre 11 godina

Sanjao je i Davinic da iznajmi satelit za Srbiju... Sad placamo penale a satelit niti imamo, niti nam treba. Doduse poneko je materijalno obezbedio familiju za sledecih nekoliko generacija.
Tako i Bacevic sanja... Za nekoliko godina znacemo za koga je sanjao i koliko ce da nas kosta mamurluk kada se probudimo iz njegovog sna.

leruz

pre 11 godina

Kritikovati nešto što je još na nivou idejnog projekta i pri tome je odmah rečeno da se neće uzimati krediti je van svake pameti i vrlo je zlonamerno.

trebalo bi

pre 11 godina

Odradite ceo projekat, potrosite velike pare za to i onda shvatite da je to uzaludno u ovom vremenu jade i bede. Srbija ima vecih problema trenutno od voznje kanalom po kom niko ne bi saobracao.
Ljudi, kad ce te shvatiti i prestati da bacate pare na gluposti? Vi sve pare sto dobijete ili ih ubetonirate ili ih pokradete... Ne trebaju nam putevi i kanali po kojima nema ko da ide, treba nam proizvodnja!

kanalista

pre 11 godina

Ista ovakva osporavanja su bila i kada su se gradili panamski i suecki kanali, ali danas je nezamisliva trgovina i transport robe brodovima bez njih. A da o isplativnosti i ne pričam. Pre neki dan je prošao milioniti brod od kada postoji, a to je 99 godina.

Kraljevčanin

pre 11 godina

E moj narode šta ste glasali i kome ste verovali.Zar ovakvi cirkuzanti od političara da vas vode u bolju budućnost.Ovo je ljudi strašno,nemam reči.Glavni pokretači svake države poljoprivreda i privreda uništeni a sada se ...........Izvinite nemam šta više reći!!!

Ghost Protocol

pre 11 godina

Srbija, koja gradi 10-15 kilometra auto puta po 10 godina, hoce da izgradi kanal koji je dugacak vise stotina kilometara? Pa to bi trajalo 1000 godina, a zemlja bi bankrotirala 9 puta.

Strucnjak do strucnjaka

pre 11 godina

Kaze covek da se ostvari stogodisnji san srba. E da nije bilo tebe ovaj san bi prekrila debela prasina.Na pitanje da li se kontaktiralo sa makedoncima i grcima on kaze da nije a li ce se razgovarati.Da nije ovakvog ministra trebalo bi ga izmisliti.Resio covek da udje u istoriju.Mozda, ali u istoriju gluposti

jos malo pa tata

pre 11 godina

Dve su tu grupe problema.

Prvi je naravno voda. Sve da prokopaju kanal gde pronaci toliku vodu da napune rupu. Dunav je jedva plovan u toku letnjih meseci, Sava kako kad, Morava skoro nikako, da nema nekih ponornica usput za koje ne znamo koje bi namirile ovaj plovni put u toku godine. Jer, lako je kopati kanale kada ti je zemlja ispod nivoa mora, kod nas to moze da bude malo ozbiljniji poduhvat. Mozda su i neke pumpe planirali al opet moraju da udare plocice na korito kanala, oce to da kosta.

Drugo i bitnije, sta da ga stvarno iskopamo? Ko ce tuda da plovi, koja roba ce da se prevozi, odakle i gde tacno, jel visnja i malina, sljiva i aronija, zlato iz kursumlije, onaj supermenov mineral iz loznice, realno sta? Dunav se koristi 10% u odnosu na vreme pre slobe,u medjuvremenu je industrija propala pa nema ni sta da se vozi, a nije bas da bi kanal dramaticno pojeftinio transfer roba u odnosu na koriscenje luka bar, hamburg, rijeka i konstanca da bi se sve ovo nekome isplatilo.
Sad, mozda neko ima gliser parkiran na zemunskom keju i njime bi na more u Grcku. Ovako mora Dunavom do Rumunije pa okolo preko Turske i na kraju tek Halkidiki. A kad bi bio kanal rodjo..eeeee...

katastrofa

pre 11 godina

kakav cirkus priredjuje ovaj rezim da bi prikrio svoju nesposobnost, dok cene u srbiji idu u nebo, nezaposlenost sve veca i veca (to naravno ne vazi za sns-ovski sljam koji se zaposljava u drzavnim gubitasima), narod bukvalno najsiromasnije zivi jos od vremena devedesetih, standard najgori u evropi a oni pricaju o nekom megalomanskom projektu!

pa mi nismo sposobni da kroz grdelicku klisuru sagradimo autoput a ne kanal! ko ce da kopa kroz toliku klisuru, ko ce da poplavljuje gradice tipa vladicin han i ostalo, pa juznu moravu mozes leti da pregazis bez da se pokvasis iznad clanaka!
da li je neko pitao makedonce da li oni hoce da prokopavaju ili mozda grke koji i onako ne znaju gde da skupe pare?!

za crveno-crnu koaliciju bi bilo najbolje da ove bajke o kanalu mogu da se mazu na hleb da narod ima sta da jede dok oni kradu drzavni budzet!

gradjanin

pre 11 godina

Probudite ovog da vise ne sanja, da nas njegov san ne odvede sve u komu. Ionako smo na granici ludila, sto od gladi sto od ideja politicara.

Dežurni vatrogasac

pre 11 godina

Sve pohvale za ministra....na njegov rad svi ljudi koje znam imaju samo pohvale...e sad imamo opozicionare koji su 12 godina bili na vlasti a nisu ni ogradu na livadi podigli....samo napred Baćeviću....

Brze pruge

pre 11 godina

Znaci, nikome nije stalo do ministarskih mesta. To oni onako licno iz pozrtvovanja, za nasu dobrobit iz uz velike zrtve. Pa, dobro ajde...

gradjanin

pre 11 godina

Probudite ovog da vise ne sanja, da nas njegov san ne odvede sve u komu. Ionako smo na granici ludila, sto od gladi sto od ideja politicara.

Ghost Protocol

pre 11 godina

Srbija, koja gradi 10-15 kilometra auto puta po 10 godina, hoce da izgradi kanal koji je dugacak vise stotina kilometara? Pa to bi trajalo 1000 godina, a zemlja bi bankrotirala 9 puta.

jos malo pa tata

pre 11 godina

Dve su tu grupe problema.

Prvi je naravno voda. Sve da prokopaju kanal gde pronaci toliku vodu da napune rupu. Dunav je jedva plovan u toku letnjih meseci, Sava kako kad, Morava skoro nikako, da nema nekih ponornica usput za koje ne znamo koje bi namirile ovaj plovni put u toku godine. Jer, lako je kopati kanale kada ti je zemlja ispod nivoa mora, kod nas to moze da bude malo ozbiljniji poduhvat. Mozda su i neke pumpe planirali al opet moraju da udare plocice na korito kanala, oce to da kosta.

Drugo i bitnije, sta da ga stvarno iskopamo? Ko ce tuda da plovi, koja roba ce da se prevozi, odakle i gde tacno, jel visnja i malina, sljiva i aronija, zlato iz kursumlije, onaj supermenov mineral iz loznice, realno sta? Dunav se koristi 10% u odnosu na vreme pre slobe,u medjuvremenu je industrija propala pa nema ni sta da se vozi, a nije bas da bi kanal dramaticno pojeftinio transfer roba u odnosu na koriscenje luka bar, hamburg, rijeka i konstanca da bi se sve ovo nekome isplatilo.
Sad, mozda neko ima gliser parkiran na zemunskom keju i njime bi na more u Grcku. Ovako mora Dunavom do Rumunije pa okolo preko Turske i na kraju tek Halkidiki. A kad bi bio kanal rodjo..eeeee...

nele

pre 11 godina

Sanjao je i Davinic da iznajmi satelit za Srbiju... Sad placamo penale a satelit niti imamo, niti nam treba. Doduse poneko je materijalno obezbedio familiju za sledecih nekoliko generacija.
Tako i Bacevic sanja... Za nekoliko godina znacemo za koga je sanjao i koliko ce da nas kosta mamurluk kada se probudimo iz njegovog sna.

Strucnjak do strucnjaka

pre 11 godina

Kaze covek da se ostvari stogodisnji san srba. E da nije bilo tebe ovaj san bi prekrila debela prasina.Na pitanje da li se kontaktiralo sa makedoncima i grcima on kaze da nije a li ce se razgovarati.Da nije ovakvog ministra trebalo bi ga izmisliti.Resio covek da udje u istoriju.Mozda, ali u istoriju gluposti

Jedna Kost

pre 11 godina

Pricao mi jedan pametan covek, strucnjak svetskog kalibra, u Titovo vreme poslat u inostranstvo na doktorat i da se vrati u SFRJ da donese znanje, elem, pricao mi on o ovom kanalu... Bilo je to i tada na dnevnom redu, samo su tada ozbiljni ljudi seli da naprave studiju, naucnici i prakticari iz vise oblasti, konsultovali se, pa strucno otpisali da od ta posla nema nista! Smejao se covek pre godinu-dve kad mi je to pricao, jer je tada neko potegao ovu temu u politicke svrhe. Kaze da je to dokazana glupost, ali da ovi danasnji politicari za misljenje vise ne pitaju pametnije od sebe, nego iskljucivo neznalice. Stariji covek, penzionisani profesor univerziteta, akademik... Ali ne, mi imamo ministra kojem se snio stogodisnji san! ... Mozda nam klimatske promene krenu na ruku, pocnu veeeelike kise da padaju, nabujaju reke...?

Kraljevčanin

pre 11 godina

E moj narode šta ste glasali i kome ste verovali.Zar ovakvi cirkuzanti od političara da vas vode u bolju budućnost.Ovo je ljudi strašno,nemam reči.Glavni pokretači svake države poljoprivreda i privreda uništeni a sada se ...........Izvinite nemam šta više reći!!!

katastrofa

pre 11 godina

kakav cirkus priredjuje ovaj rezim da bi prikrio svoju nesposobnost, dok cene u srbiji idu u nebo, nezaposlenost sve veca i veca (to naravno ne vazi za sns-ovski sljam koji se zaposljava u drzavnim gubitasima), narod bukvalno najsiromasnije zivi jos od vremena devedesetih, standard najgori u evropi a oni pricaju o nekom megalomanskom projektu!

pa mi nismo sposobni da kroz grdelicku klisuru sagradimo autoput a ne kanal! ko ce da kopa kroz toliku klisuru, ko ce da poplavljuje gradice tipa vladicin han i ostalo, pa juznu moravu mozes leti da pregazis bez da se pokvasis iznad clanaka!
da li je neko pitao makedonce da li oni hoce da prokopavaju ili mozda grke koji i onako ne znaju gde da skupe pare?!

za crveno-crnu koaliciju bi bilo najbolje da ove bajke o kanalu mogu da se mazu na hleb da narod ima sta da jede dok oni kradu drzavni budzet!

jel to stizu onih 100mlrd sto ste obecali?

pre 11 godina

sns nas je za nepunih 6 meseci vec zaduzio 3 milijarde evra!
ds u je za tu cifru trebalo 4 godine a oni vec za 6 meseci, ne daj boze da ovakva bagra ostane na vlasti 4 godine bicemo duzniji od grcke!

sramota, mladi nemaju posla, ljudi ne mogu da priuste sebi ni osnovne zivotne namirnice a ovaj nas zamajava kanalima od po vise desetina milijardi!

Aleksandar

pre 11 godina

Izuzetno neodgovoran covek. Otisao je da pregovara sa Kinezima, ali pre toga nije razgovarao sa Makedoncima i Grcima preko cijih teritorija bi taj kanal trebalo da prelazi.

Ni na pamet mu ne pada da kaze kako bi se finansirao jedan takav projekat. Da li bi to bio kredit, javno-privatno partnerstvo ili nesto trece?

Nemamo pojma ni da li je taj projekat uopste isplativ. Ne postoji nikakva analiza isplativosti.

Ne znamo ni da li je taj projekat tehnicki izvodljiv. Da li ima dovoljno vode? Da li ce taj projekat ako bude pocela njegova realizacija drasticno poremetiti zivotnu sredinu? Ako Kinezi budu radili tu analizu onda smo ga ugasili. Njih zivotna sredina ne zanima, no u njihovoj zemlji.

Smenite ovu Tominu zamlatu da nas ne bi uvalio u takvu glupost iz koje vekovima ne bismo mogli da se izvucemo.

Brze pruge

pre 11 godina

Znaci, nikome nije stalo do ministarskih mesta. To oni onako licno iz pozrtvovanja, za nasu dobrobit iz uz velike zrtve. Pa, dobro ajde...

brka

pre 11 godina

Neko će da uzme ogromne pare za razne studije a onda će da se utvrdi da projekat nije isplativ ili da nema finansijera i nikom ništa a ogromne pare svih nas neko uzeo. Sve lepo sve čisto javnost zadovoljna što se ne gradi a neko se lepo obogatio,vremenom će se pokazati da će se obogatiti ljudi bliski sadašnjoj vlasti. Kradja nad kradjama.

Jedna Kost

pre 11 godina

@kanalista: Suecki i panamski kanal? Ali, kanalista, mi ne zivimo tamo gde se danonocno prevozi nafta i mi, gle cuda, nemamo more ili okean. Mi imamo zatrpan (neociscen) kanal Dunav-Tisa-Dunav, ni njega ne odrzavamo. Mozemo mi da gradimo i svemirsku stanicu ili prekookeansku luku ... ali zasto, kad pre takve budalastine imamo bezbroj normalnijih potreba?

sasa

pre 11 godina

sjajna ideja ja od malena imam taj san.kostace bar dve milijarde vise nego sto sad kazu ali ce to sa godisnjom ustedom o 10 miliona evra da se otplati zacas ni hiljadu godina nece biti potrebno a onda jos hiljadu za kredite i eto ni dve hiljade godina.to je gledanje u buducnost braco srbi.posle ostaje kanal onom narodu koji bude ziveo na ovim prostorima nakon izumrlog naroda zvanog srbi.plan... da ne davim vise.

trebalo bi

pre 11 godina

Odradite ceo projekat, potrosite velike pare za to i onda shvatite da je to uzaludno u ovom vremenu jade i bede. Srbija ima vecih problema trenutno od voznje kanalom po kom niko ne bi saobracao.
Ljudi, kad ce te shvatiti i prestati da bacate pare na gluposti? Vi sve pare sto dobijete ili ih ubetonirate ili ih pokradete... Ne trebaju nam putevi i kanali po kojima nema ko da ide, treba nam proizvodnja!

Turcin Murat

pre 11 godina

Srbija ima stogodisnji san da zivi normalno, bez trzavica i bez muke. Kakvi kanali kakvi seici. Blago nama ako ne poludimo za 2-3 godine.

albanac

pre 11 godina

ajmo ljudi kupite njive dzabe jeftinije pored reke pa onda da i prodamo po 30 eura kvadrat tako su naplacivali za autoput evo ti bizniz prodajte kuce kupite njive

ljubitelj burleski

pre 11 godina

Mi očigledno ne oskudevamo s ministrima sa SF idejama .Nekada beše i Panonsko more ,pa je postojela čak i ideja u vreme J.B.T.da se ono ponovo ,,uspostavi na prostorima gde se nekada nalazilo ,pa se kanal DTD,NIJE JOŠ ,POČEO DA KORISTI I ODRŽAVA ONAKO KAKO TREBA.,pa suša u tokovima koji se predvidjaju za kanal reke pretvaraju u jaruge,pune djubreta,i.i.Za puteve ,,samo ,,da se evo ,,sad če,, da se reše ,,neke sitnice oko zemljišnog vlasništva i ima da krene ,samo što nije,,a već su im i ime dali Koridori 10,11,i to sa DVA ministra.Putevi ,raspad , železnice ,raspad,avio saobraćaj ,gledaj da biraš bili koju kompaniju ako možeš,da se ne bi desio ,,nepoznat maler,,.A oni,,sanjaju ,imaju životni zadatak , da se DOKAŽU ,DOK RAJA LUDA, PLAĆA.Pa kad se dodaju podrške ,,stručnjaka kojima DUNAV TEČE ISPOD BRANKOVOG MOSTA I SAVA JE PLOVNA ČAK DO SMEDEREVA ,može se zamisliti kako na ovo gledaju stvarno stručni ljudi,ALI SE ONI NIKADA ZA OVAKVE NEBULOZE NI NE PITAJU,PO OBIČAJU .ALI uvaženi predlagač i prijatelj predsednika nam, ne reče glavno ,KO ĆE ,ZA KOLIKO PARA DA RADI TE FAMOZNE BUDUĆE PROJEKTE,ILI ĆE RADITI VOLONTERSKI,ONAKO ,,IZ UBEDJENJA I PATRIOTIZMA,, .U ovako goloj sadašnjosti ,Mladjine TAZE DUGOVE TEK TREBA DA OTPLAĆUJEMO ,ali se njima ti dugovi ne čine važnima.Oni su samo NAŠ problem ,oni su izuzeti ,može im se .

aha

pre 11 godina

on je otisao da kinezima saopsti svoj san. bez ikakvih planova. bez da ima saglasnost grka i makedonaca. deluje bas ozbiljno. isto kao i plan o kanalu. bas me cudi sto mu nisu dali odmah ladju punu novca za ovako ozbiljan nastup.

Duci0167 beli

pre 11 godina

Prica o nekom 100 godisnjem planu. Kao "on" ce biti taj koji ce ostvariti vekovni san! Aman covece bavi se necim novim,XXI vek je. Neka neko spreci ovog coveka! Milijarde su u pitanju!

Igor

pre 11 godina

Ideja o kanalu, kako kazu, postoji vec sto godina.
Bas zato i treba odustati. Za tih sto godina razvijene su
potpune nove tehnologije i nacini komunikacija i prevoza ljudi i robe,
koji nisu ni sanjani pre sto godina.
Vrlo je diskutabilno ko to sanja kao ideju?
I ko ima pravo da svoj licni san pretvara u drzavni interes, za tako nesto bi trebalo da se raspise referendum. Ne treba politicari da se bave biznisom, nego da stvaraju uslove a privrednici ce znati sta sami da rade.

milan

pre 11 godina

Do sada ovog ministra nismo culi pa mi se sve cini da je ovo njegov san i da se jako pozurio da o trosku poreskih platisa leti za kinu da bi podpisao tamo neke papir a nije jos ni sa grcima pricano, koji nemaju para za tako nesto, dali se slazu ili ne, brzopletan ministar nema sta.

Marko

pre 11 godina

Meni je ovaj projekat skroz u redu. Ako neko nije znao, samo Engleska (ne računajući ostatak Britanije) ima preko 4000km kanala. Kanal nije nikakva mudrost.
Imamo reku koja nit' je plovna, nit' služi za navodnjavanje, niti imamo neku hidroelektranu od nje, dakle skoro ničemu ne služi i sada kada se neko pojavio sa nekom idejom - gomila osuda. Zašto???
Pa dovoljna je korist da je napravne plovnom do juga Srbije.

Dežurni vatrogasac

pre 11 godina

Sve pohvale za ministra....na njegov rad svi ljudi koje znam imaju samo pohvale...e sad imamo opozicionare koji su 12 godina bili na vlasti a nisu ni ogradu na livadi podigli....samo napred Baćeviću....

leruz

pre 11 godina

Kritikovati nešto što je još na nivou idejnog projekta i pri tome je odmah rečeno da se neće uzimati krediti je van svake pameti i vrlo je zlonamerno.

kanalista

pre 11 godina

Ista ovakva osporavanja su bila i kada su se gradili panamski i suecki kanali, ali danas je nezamisliva trgovina i transport robe brodovima bez njih. A da o isplativnosti i ne pričam. Pre neki dan je prošao milioniti brod od kada postoji, a to je 99 godina.

kanalista

pre 11 godina

@Jedna Kost: Reći da nije normalno da se spoje reke i more jednim ovakvim kanalom je apsurdna glupost. Spojiti jednu Rajnu sa Egejskim morem i dalje Sredozemnim je i te kako isplativo. Ako su Kinezi zainteresovani onda sam i ja jer smatram da su daleko paletniji od nas. To što ne održavamo kanal DTD to je zasluga tvojih političkih miljenika koji su vedrili i oblačili 12 godina, a ostavili nam samo mulj i blato.

pander72

pre 11 godina

Svaka cast gospodine Bacevicu,ovo ce itekako pozitivno uticati na nasu posrnulu privredu,samo napred i ne osvrcite se na zlurade komentare

Finis coronat opus

pre 11 godina

Ministar je rekao da nije bilo reci o finansiranju ovog projekta,vec je on samo potpisao protokol...Srbija je pred bankrotom zbog raznih aktivnosti i afera prethodne vlasti,a ova Vlada je dobila vruc krompir,praznu kasu i mnostvo problema!Ministar je istakao u saopstenju novinarima i da nema potrebe njega ministri iz Vlade da brane,ono sto je dobro ne treba braniti!

mile

pre 11 godina

Samo bih da podsetim da su osuli paljbu i po Branku Pesicu onomad,kad je pravio Gazelu,govorilo se-sta ce nam 6 traka.....
Cinjenica je da bi nam taj kanal otvorio masu novih mogucnosti i poslova,pa ako je izvodljivo i Kinezi to hoce,sto da ne...

AleksandarK

pre 11 godina

Ne vidim sta je sporno vezano za kanal?Ako studija pokaze da je opravdano ulaganje i da ce se obavljati saobracaj kao i izgraditi hidroelektranice i pomoci u navodnjavanju..Zasto opozicija sve osporava?Nemoguce da samo oni znaju kako treba,a 12 godina se samo trpalo u dzepove!!

Džoni

pre 11 godina

Ne mogu rupe da zakrpe na putevima a pričaju o nekoj takvoj investiciji! Da takav megalomanski projekat treba da sprovede u delo jedna Nemačka pa i da čovek pomisli da je izvodljivo, ali pošto je to kod nas...!?!?!?Nemojte ljudi pa znamo se dobro! Ovakav humor je neukusan!

NenadS

pre 11 godina

Kakva studija isplativosti i slicne gluposti,pa malom detetu je jasno da niti ima vode niti privrede niti mogucnosti za rad.....a ni para.Pa privrede Zapada imaju Rajnu,Dunav....luku Kopar,Trst....Grcka,makedonska i srpska privreda samo formalno postoje,zanemarljivo.Ko bi to koristio?Glupost nevidjena je i sama pomisao na taj projekat....Strasno...

Srbijanac

pre 11 godina

Ovo je jako veliki projekat koji bi bio od velikog znacaja za citav regijon a posebno za nas.Bitno je da se prica pokrenula i nadam se da ce se u nekoj buducnosti bizoj to i realizovati.

dmv

pre 11 godina

Puna podrška gospodinu ministru i njegivom snu,ni sanjao nisam da će doći taj dan kada će početi da se realizuju strane investicije neslućenih razmera što će svakako pozitivno uticati na rast naše ekonomije i naše ekonomske moći a samim tim i na privredne i odbrambeno-nacionalne kapacitete naše države.Ovo je pravi primer kako se štite dostojanstveno ekonomski i nacionalni interesi jedne države koja mora biti iznad svih.

Sumadinac

pre 11 godina

Ala su navalili susjedi da pljuju. Pa sta ste mislili, da Rijeka, Split i Bar nemaju alternativu? Malo ste se zeznuli gospodo, Srbija je jos pre 100. godina imala alternativu kada je zakupljivala luku Solun, imace je ponovo! A sem fantasticne pozicije na drumskom, zeleznickom, i vazdusnom koridoru imace i plovni put ranga Rajna-Majna-Dunav. Srbija-Makedonija-Grcka, balkanska pravoslavna unija.

APOSTOL LUKA

pre 11 godina

Naravno da je prica o zaduzivanju Srbije zbog Kanala jos jedan u nizu pokusaj sprovodjenja opozicione demagogije, i iz tog razloga, mislim da ne treba posebno pridavati znacaj i dublje komentarisati ovu vest. Ministar Bacevic svakako ima podrsku za to sto radi, i moje misljenje je da je na dobrom putu.

voja

pre 11 godina

Meни би можда и изгледало озбиљно да су у Кину отишли заједно представници свих заинтересованих држава, дакле Србије, Македоније и Грчке са урађеним пројектом. Овако сумњам да је сан господина Бачевића био да види Кину о државном трошку.

NekoIzMase

pre 11 godina

@kanalista: Suecki i panamski kanal? Ali, kanalista, mi ne zivimo tamo gde se danonocno prevozi nafta i mi, gle cuda, nemamo more ili okean. Mi imamo zatrpan (neociscen) kanal Dunav-Tisa-Dunav, ni njega ne odrzavamo. Mozemo mi da gradimo i svemirsku stanicu ili prekookeansku luku ... ali zasto, kad pre takve budalastine imamo bezbroj normalnijih potreba?
(Jedna Kost, 29. januar 2013 18:58)

Da, trenutno se ne prevozi, ali zašto misliš da nafta sa Bliskog istoka ne bi mogla da se brodovima transportuje direktno u Nemačku i srce EU ??? Od Iraka, Irana, Saudijske Arabije, Katara itd, brodovima do Soluna, pa pretovar u manje brodove kanalom Vardar-Morava-Dunav i sve do srca Evrope ... Time neke luke i naftovodi gube na značaju ...

Transport Fijata iz Kragujevca do Soluna, i odatle na Bliski istok, u Afriku i sl ... Jeftinije je nego Vozom, a pri tom nemaš ucenjivački potencijal Luke Bar ili Kopar ...

Projekat može biti isplativ ... Nisam stručnjak da znam da li može imati dovoljno vode da bude plovni put ... Isto tako, skeptičan sam da mi to možemo napraviti i da neće biti ljudi koji će mnooogo krasti od tog projekta ... Ali ideja mi zvuči dobro

Dežurni vatrogasac

pre 11 godina

Sve pohvale za ministra....na njegov rad svi ljudi koje znam imaju samo pohvale...e sad imamo opozicionare koji su 12 godina bili na vlasti a nisu ni ogradu na livadi podigli....samo napred Baćeviću....

kanalista

pre 11 godina

Ista ovakva osporavanja su bila i kada su se gradili panamski i suecki kanali, ali danas je nezamisliva trgovina i transport robe brodovima bez njih. A da o isplativnosti i ne pričam. Pre neki dan je prošao milioniti brod od kada postoji, a to je 99 godina.

leruz

pre 11 godina

Kritikovati nešto što je još na nivou idejnog projekta i pri tome je odmah rečeno da se neće uzimati krediti je van svake pameti i vrlo je zlonamerno.

Marko

pre 11 godina

Meni je ovaj projekat skroz u redu. Ako neko nije znao, samo Engleska (ne računajući ostatak Britanije) ima preko 4000km kanala. Kanal nije nikakva mudrost.
Imamo reku koja nit' je plovna, nit' služi za navodnjavanje, niti imamo neku hidroelektranu od nje, dakle skoro ničemu ne služi i sada kada se neko pojavio sa nekom idejom - gomila osuda. Zašto???
Pa dovoljna je korist da je napravne plovnom do juga Srbije.

Finis coronat opus

pre 11 godina

Ministar je rekao da nije bilo reci o finansiranju ovog projekta,vec je on samo potpisao protokol...Srbija je pred bankrotom zbog raznih aktivnosti i afera prethodne vlasti,a ova Vlada je dobila vruc krompir,praznu kasu i mnostvo problema!Ministar je istakao u saopstenju novinarima i da nema potrebe njega ministri iz Vlade da brane,ono sto je dobro ne treba braniti!

pander72

pre 11 godina

Svaka cast gospodine Bacevicu,ovo ce itekako pozitivno uticati na nasu posrnulu privredu,samo napred i ne osvrcite se na zlurade komentare

dmv

pre 11 godina

Puna podrška gospodinu ministru i njegivom snu,ni sanjao nisam da će doći taj dan kada će početi da se realizuju strane investicije neslućenih razmera što će svakako pozitivno uticati na rast naše ekonomije i naše ekonomske moći a samim tim i na privredne i odbrambeno-nacionalne kapacitete naše države.Ovo je pravi primer kako se štite dostojanstveno ekonomski i nacionalni interesi jedne države koja mora biti iznad svih.

kanalista

pre 11 godina

@Jedna Kost: Reći da nije normalno da se spoje reke i more jednim ovakvim kanalom je apsurdna glupost. Spojiti jednu Rajnu sa Egejskim morem i dalje Sredozemnim je i te kako isplativo. Ako su Kinezi zainteresovani onda sam i ja jer smatram da su daleko paletniji od nas. To što ne održavamo kanal DTD to je zasluga tvojih političkih miljenika koji su vedrili i oblačili 12 godina, a ostavili nam samo mulj i blato.

mile

pre 11 godina

Samo bih da podsetim da su osuli paljbu i po Branku Pesicu onomad,kad je pravio Gazelu,govorilo se-sta ce nam 6 traka.....
Cinjenica je da bi nam taj kanal otvorio masu novih mogucnosti i poslova,pa ako je izvodljivo i Kinezi to hoce,sto da ne...

AleksandarK

pre 11 godina

Ne vidim sta je sporno vezano za kanal?Ako studija pokaze da je opravdano ulaganje i da ce se obavljati saobracaj kao i izgraditi hidroelektranice i pomoci u navodnjavanju..Zasto opozicija sve osporava?Nemoguce da samo oni znaju kako treba,a 12 godina se samo trpalo u dzepove!!

Srbijanac

pre 11 godina

Ovo je jako veliki projekat koji bi bio od velikog znacaja za citav regijon a posebno za nas.Bitno je da se prica pokrenula i nadam se da ce se u nekoj buducnosti bizoj to i realizovati.

gradjanin

pre 11 godina

Probudite ovog da vise ne sanja, da nas njegov san ne odvede sve u komu. Ionako smo na granici ludila, sto od gladi sto od ideja politicara.

Kraljevčanin

pre 11 godina

E moj narode šta ste glasali i kome ste verovali.Zar ovakvi cirkuzanti od političara da vas vode u bolju budućnost.Ovo je ljudi strašno,nemam reči.Glavni pokretači svake države poljoprivreda i privreda uništeni a sada se ...........Izvinite nemam šta više reći!!!

katastrofa

pre 11 godina

kakav cirkus priredjuje ovaj rezim da bi prikrio svoju nesposobnost, dok cene u srbiji idu u nebo, nezaposlenost sve veca i veca (to naravno ne vazi za sns-ovski sljam koji se zaposljava u drzavnim gubitasima), narod bukvalno najsiromasnije zivi jos od vremena devedesetih, standard najgori u evropi a oni pricaju o nekom megalomanskom projektu!

pa mi nismo sposobni da kroz grdelicku klisuru sagradimo autoput a ne kanal! ko ce da kopa kroz toliku klisuru, ko ce da poplavljuje gradice tipa vladicin han i ostalo, pa juznu moravu mozes leti da pregazis bez da se pokvasis iznad clanaka!
da li je neko pitao makedonce da li oni hoce da prokopavaju ili mozda grke koji i onako ne znaju gde da skupe pare?!

za crveno-crnu koaliciju bi bilo najbolje da ove bajke o kanalu mogu da se mazu na hleb da narod ima sta da jede dok oni kradu drzavni budzet!

jos malo pa tata

pre 11 godina

Dve su tu grupe problema.

Prvi je naravno voda. Sve da prokopaju kanal gde pronaci toliku vodu da napune rupu. Dunav je jedva plovan u toku letnjih meseci, Sava kako kad, Morava skoro nikako, da nema nekih ponornica usput za koje ne znamo koje bi namirile ovaj plovni put u toku godine. Jer, lako je kopati kanale kada ti je zemlja ispod nivoa mora, kod nas to moze da bude malo ozbiljniji poduhvat. Mozda su i neke pumpe planirali al opet moraju da udare plocice na korito kanala, oce to da kosta.

Drugo i bitnije, sta da ga stvarno iskopamo? Ko ce tuda da plovi, koja roba ce da se prevozi, odakle i gde tacno, jel visnja i malina, sljiva i aronija, zlato iz kursumlije, onaj supermenov mineral iz loznice, realno sta? Dunav se koristi 10% u odnosu na vreme pre slobe,u medjuvremenu je industrija propala pa nema ni sta da se vozi, a nije bas da bi kanal dramaticno pojeftinio transfer roba u odnosu na koriscenje luka bar, hamburg, rijeka i konstanca da bi se sve ovo nekome isplatilo.
Sad, mozda neko ima gliser parkiran na zemunskom keju i njime bi na more u Grcku. Ovako mora Dunavom do Rumunije pa okolo preko Turske i na kraju tek Halkidiki. A kad bi bio kanal rodjo..eeeee...

Ghost Protocol

pre 11 godina

Srbija, koja gradi 10-15 kilometra auto puta po 10 godina, hoce da izgradi kanal koji je dugacak vise stotina kilometara? Pa to bi trajalo 1000 godina, a zemlja bi bankrotirala 9 puta.

Aleksandar

pre 11 godina

Izuzetno neodgovoran covek. Otisao je da pregovara sa Kinezima, ali pre toga nije razgovarao sa Makedoncima i Grcima preko cijih teritorija bi taj kanal trebalo da prelazi.

Ni na pamet mu ne pada da kaze kako bi se finansirao jedan takav projekat. Da li bi to bio kredit, javno-privatno partnerstvo ili nesto trece?

Nemamo pojma ni da li je taj projekat uopste isplativ. Ne postoji nikakva analiza isplativosti.

Ne znamo ni da li je taj projekat tehnicki izvodljiv. Da li ima dovoljno vode? Da li ce taj projekat ako bude pocela njegova realizacija drasticno poremetiti zivotnu sredinu? Ako Kinezi budu radili tu analizu onda smo ga ugasili. Njih zivotna sredina ne zanima, no u njihovoj zemlji.

Smenite ovu Tominu zamlatu da nas ne bi uvalio u takvu glupost iz koje vekovima ne bismo mogli da se izvucemo.

Strucnjak do strucnjaka

pre 11 godina

Kaze covek da se ostvari stogodisnji san srba. E da nije bilo tebe ovaj san bi prekrila debela prasina.Na pitanje da li se kontaktiralo sa makedoncima i grcima on kaze da nije a li ce se razgovarati.Da nije ovakvog ministra trebalo bi ga izmisliti.Resio covek da udje u istoriju.Mozda, ali u istoriju gluposti

jel to stizu onih 100mlrd sto ste obecali?

pre 11 godina

sns nas je za nepunih 6 meseci vec zaduzio 3 milijarde evra!
ds u je za tu cifru trebalo 4 godine a oni vec za 6 meseci, ne daj boze da ovakva bagra ostane na vlasti 4 godine bicemo duzniji od grcke!

sramota, mladi nemaju posla, ljudi ne mogu da priuste sebi ni osnovne zivotne namirnice a ovaj nas zamajava kanalima od po vise desetina milijardi!

Jedna Kost

pre 11 godina

@kanalista: Suecki i panamski kanal? Ali, kanalista, mi ne zivimo tamo gde se danonocno prevozi nafta i mi, gle cuda, nemamo more ili okean. Mi imamo zatrpan (neociscen) kanal Dunav-Tisa-Dunav, ni njega ne odrzavamo. Mozemo mi da gradimo i svemirsku stanicu ili prekookeansku luku ... ali zasto, kad pre takve budalastine imamo bezbroj normalnijih potreba?

Jedna Kost

pre 11 godina

Pricao mi jedan pametan covek, strucnjak svetskog kalibra, u Titovo vreme poslat u inostranstvo na doktorat i da se vrati u SFRJ da donese znanje, elem, pricao mi on o ovom kanalu... Bilo je to i tada na dnevnom redu, samo su tada ozbiljni ljudi seli da naprave studiju, naucnici i prakticari iz vise oblasti, konsultovali se, pa strucno otpisali da od ta posla nema nista! Smejao se covek pre godinu-dve kad mi je to pricao, jer je tada neko potegao ovu temu u politicke svrhe. Kaze da je to dokazana glupost, ali da ovi danasnji politicari za misljenje vise ne pitaju pametnije od sebe, nego iskljucivo neznalice. Stariji covek, penzionisani profesor univerziteta, akademik... Ali ne, mi imamo ministra kojem se snio stogodisnji san! ... Mozda nam klimatske promene krenu na ruku, pocnu veeeelike kise da padaju, nabujaju reke...?

Brze pruge

pre 11 godina

Znaci, nikome nije stalo do ministarskih mesta. To oni onako licno iz pozrtvovanja, za nasu dobrobit iz uz velike zrtve. Pa, dobro ajde...

Sumadinac

pre 11 godina

Ala su navalili susjedi da pljuju. Pa sta ste mislili, da Rijeka, Split i Bar nemaju alternativu? Malo ste se zeznuli gospodo, Srbija je jos pre 100. godina imala alternativu kada je zakupljivala luku Solun, imace je ponovo! A sem fantasticne pozicije na drumskom, zeleznickom, i vazdusnom koridoru imace i plovni put ranga Rajna-Majna-Dunav. Srbija-Makedonija-Grcka, balkanska pravoslavna unija.

APOSTOL LUKA

pre 11 godina

Naravno da je prica o zaduzivanju Srbije zbog Kanala jos jedan u nizu pokusaj sprovodjenja opozicione demagogije, i iz tog razloga, mislim da ne treba posebno pridavati znacaj i dublje komentarisati ovu vest. Ministar Bacevic svakako ima podrsku za to sto radi, i moje misljenje je da je na dobrom putu.

nele

pre 11 godina

Sanjao je i Davinic da iznajmi satelit za Srbiju... Sad placamo penale a satelit niti imamo, niti nam treba. Doduse poneko je materijalno obezbedio familiju za sledecih nekoliko generacija.
Tako i Bacevic sanja... Za nekoliko godina znacemo za koga je sanjao i koliko ce da nas kosta mamurluk kada se probudimo iz njegovog sna.

trebalo bi

pre 11 godina

Odradite ceo projekat, potrosite velike pare za to i onda shvatite da je to uzaludno u ovom vremenu jade i bede. Srbija ima vecih problema trenutno od voznje kanalom po kom niko ne bi saobracao.
Ljudi, kad ce te shvatiti i prestati da bacate pare na gluposti? Vi sve pare sto dobijete ili ih ubetonirate ili ih pokradete... Ne trebaju nam putevi i kanali po kojima nema ko da ide, treba nam proizvodnja!

brka

pre 11 godina

Neko će da uzme ogromne pare za razne studije a onda će da se utvrdi da projekat nije isplativ ili da nema finansijera i nikom ništa a ogromne pare svih nas neko uzeo. Sve lepo sve čisto javnost zadovoljna što se ne gradi a neko se lepo obogatio,vremenom će se pokazati da će se obogatiti ljudi bliski sadašnjoj vlasti. Kradja nad kradjama.

Turcin Murat

pre 11 godina

Srbija ima stogodisnji san da zivi normalno, bez trzavica i bez muke. Kakvi kanali kakvi seici. Blago nama ako ne poludimo za 2-3 godine.

ljubitelj burleski

pre 11 godina

Mi očigledno ne oskudevamo s ministrima sa SF idejama .Nekada beše i Panonsko more ,pa je postojela čak i ideja u vreme J.B.T.da se ono ponovo ,,uspostavi na prostorima gde se nekada nalazilo ,pa se kanal DTD,NIJE JOŠ ,POČEO DA KORISTI I ODRŽAVA ONAKO KAKO TREBA.,pa suša u tokovima koji se predvidjaju za kanal reke pretvaraju u jaruge,pune djubreta,i.i.Za puteve ,,samo ,,da se evo ,,sad če,, da se reše ,,neke sitnice oko zemljišnog vlasništva i ima da krene ,samo što nije,,a već su im i ime dali Koridori 10,11,i to sa DVA ministra.Putevi ,raspad , železnice ,raspad,avio saobraćaj ,gledaj da biraš bili koju kompaniju ako možeš,da se ne bi desio ,,nepoznat maler,,.A oni,,sanjaju ,imaju životni zadatak , da se DOKAŽU ,DOK RAJA LUDA, PLAĆA.Pa kad se dodaju podrške ,,stručnjaka kojima DUNAV TEČE ISPOD BRANKOVOG MOSTA I SAVA JE PLOVNA ČAK DO SMEDEREVA ,može se zamisliti kako na ovo gledaju stvarno stručni ljudi,ALI SE ONI NIKADA ZA OVAKVE NEBULOZE NI NE PITAJU,PO OBIČAJU .ALI uvaženi predlagač i prijatelj predsednika nam, ne reče glavno ,KO ĆE ,ZA KOLIKO PARA DA RADI TE FAMOZNE BUDUĆE PROJEKTE,ILI ĆE RADITI VOLONTERSKI,ONAKO ,,IZ UBEDJENJA I PATRIOTIZMA,, .U ovako goloj sadašnjosti ,Mladjine TAZE DUGOVE TEK TREBA DA OTPLAĆUJEMO ,ali se njima ti dugovi ne čine važnima.Oni su samo NAŠ problem ,oni su izuzeti ,može im se .

sasa

pre 11 godina

sjajna ideja ja od malena imam taj san.kostace bar dve milijarde vise nego sto sad kazu ali ce to sa godisnjom ustedom o 10 miliona evra da se otplati zacas ni hiljadu godina nece biti potrebno a onda jos hiljadu za kredite i eto ni dve hiljade godina.to je gledanje u buducnost braco srbi.posle ostaje kanal onom narodu koji bude ziveo na ovim prostorima nakon izumrlog naroda zvanog srbi.plan... da ne davim vise.

Duci0167 beli

pre 11 godina

Prica o nekom 100 godisnjem planu. Kao "on" ce biti taj koji ce ostvariti vekovni san! Aman covece bavi se necim novim,XXI vek je. Neka neko spreci ovog coveka! Milijarde su u pitanju!

Igor

pre 11 godina

Ideja o kanalu, kako kazu, postoji vec sto godina.
Bas zato i treba odustati. Za tih sto godina razvijene su
potpune nove tehnologije i nacini komunikacija i prevoza ljudi i robe,
koji nisu ni sanjani pre sto godina.
Vrlo je diskutabilno ko to sanja kao ideju?
I ko ima pravo da svoj licni san pretvara u drzavni interes, za tako nesto bi trebalo da se raspise referendum. Ne treba politicari da se bave biznisom, nego da stvaraju uslove a privrednici ce znati sta sami da rade.

albanac

pre 11 godina

ajmo ljudi kupite njive dzabe jeftinije pored reke pa onda da i prodamo po 30 eura kvadrat tako su naplacivali za autoput evo ti bizniz prodajte kuce kupite njive

aha

pre 11 godina

on je otisao da kinezima saopsti svoj san. bez ikakvih planova. bez da ima saglasnost grka i makedonaca. deluje bas ozbiljno. isto kao i plan o kanalu. bas me cudi sto mu nisu dali odmah ladju punu novca za ovako ozbiljan nastup.

NenadS

pre 11 godina

Kakva studija isplativosti i slicne gluposti,pa malom detetu je jasno da niti ima vode niti privrede niti mogucnosti za rad.....a ni para.Pa privrede Zapada imaju Rajnu,Dunav....luku Kopar,Trst....Grcka,makedonska i srpska privreda samo formalno postoje,zanemarljivo.Ko bi to koristio?Glupost nevidjena je i sama pomisao na taj projekat....Strasno...

milan

pre 11 godina

Do sada ovog ministra nismo culi pa mi se sve cini da je ovo njegov san i da se jako pozurio da o trosku poreskih platisa leti za kinu da bi podpisao tamo neke papir a nije jos ni sa grcima pricano, koji nemaju para za tako nesto, dali se slazu ili ne, brzopletan ministar nema sta.

Džoni

pre 11 godina

Ne mogu rupe da zakrpe na putevima a pričaju o nekoj takvoj investiciji! Da takav megalomanski projekat treba da sprovede u delo jedna Nemačka pa i da čovek pomisli da je izvodljivo, ali pošto je to kod nas...!?!?!?Nemojte ljudi pa znamo se dobro! Ovakav humor je neukusan!

voja

pre 11 godina

Meни би можда и изгледало озбиљно да су у Кину отишли заједно представници свих заинтересованих држава, дакле Србије, Македоније и Грчке са урађеним пројектом. Овако сумњам да је сан господина Бачевића био да види Кину о државном трошку.

NekoIzMase

pre 11 godina

@kanalista: Suecki i panamski kanal? Ali, kanalista, mi ne zivimo tamo gde se danonocno prevozi nafta i mi, gle cuda, nemamo more ili okean. Mi imamo zatrpan (neociscen) kanal Dunav-Tisa-Dunav, ni njega ne odrzavamo. Mozemo mi da gradimo i svemirsku stanicu ili prekookeansku luku ... ali zasto, kad pre takve budalastine imamo bezbroj normalnijih potreba?
(Jedna Kost, 29. januar 2013 18:58)

Da, trenutno se ne prevozi, ali zašto misliš da nafta sa Bliskog istoka ne bi mogla da se brodovima transportuje direktno u Nemačku i srce EU ??? Od Iraka, Irana, Saudijske Arabije, Katara itd, brodovima do Soluna, pa pretovar u manje brodove kanalom Vardar-Morava-Dunav i sve do srca Evrope ... Time neke luke i naftovodi gube na značaju ...

Transport Fijata iz Kragujevca do Soluna, i odatle na Bliski istok, u Afriku i sl ... Jeftinije je nego Vozom, a pri tom nemaš ucenjivački potencijal Luke Bar ili Kopar ...

Projekat može biti isplativ ... Nisam stručnjak da znam da li može imati dovoljno vode da bude plovni put ... Isto tako, skeptičan sam da mi to možemo napraviti i da neće biti ljudi koji će mnooogo krasti od tog projekta ... Ali ideja mi zvuči dobro