Sreda, 09.01.2013.

15:32

LGBT pobeda na sudu u Srbiji

Apelacioni sud u Novom Sadu doneo je prvu pravosnažnu presudu u Srbiji zbog seksualne diskriminacije na radnom mestu, objavila je Gej strejt alijansa.

Izvor: Beta

LGBT pobeda na sudu u Srbiji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

Robert

pre 11 godina

Borise:

Svet se menja, nova otkrica imamo svaki dan - od prastalih fosila pa sve do Higsovog bozona, svako od nas svakodnevno sazna nesto novo, treba to odbaciti i ziveti u proslosti?
O Prajdu necu nista da komentarisem - nije tema ovog clanka, a i svako ima neku svoju definiciju o tome sta je Prajd.
Ne razumam kako mozete upste da poredite osobe sa seksualnom sklonoscu prema zivotinjama i homoseksualnost? Zivotinje nisu jednako intelektualno razvijene kao mi (znam da smo i mi zivotinje, ali shvatate sta pokusavam da kazem), licno osudjujem one ljude koji stupaju u odnos sa zivotinjama! Medjutim ako Vi volite svoju devojku (zenu) i ona voli Vas - to je divno, i treba da se volite, a tako isto je ako ja volim svog momka i on mene, vi ste heteroseksualni, mi smo homoseksualni - ne vidim problem u tome, a Vi?

boris

pre 11 godina

roberte, rec gej, je skorijeg datuma, pavelika vecina ljudi je ne koristi. i malo je, bar meni, neobicna. peder nije karakterna osobina. e sad nesto sto, verujte, pitam iz najbolje namere. prajd, verovatno podrzavate, ali da li neki covek, koji ima sexualne sklonosti prema zivotinjama ima isto pravo na svoj prajd. ovo pitam, jer vise ne postoje norme od pre 30god, a ja se u ovim novim ne snalazim najbolje. stepenica, nekad visoka, naglo se smanjila. da li cemo je preskociti i upasti u provaliju, sustina je ovog pitanja. licno vam zelim sve najbolje

Robert

pre 11 godina

Citam razne komentare, jed.ni su srecni, jedni psuju i bune se... Ove uvrede, omalovazavanja i maltretiranja ocigledno su bila trajnija i zesca. Da me neko nazove pederom u prolazu - samo bi im se nasmesio, normalno da je to svakodnevno maltretiranje - niko ne bi trpeo bilo da je u pitanju lgbt populacija ili strejt populacija. Gej je prihvacena rec koja se upotrebljava i koja nas ne omalovazava, dok je peder karakterna osobina koja se moze pripisati svakom coveku. Svi mi homoseksualci smo gejevi, ali nismo svi pederi!

Ognjen

pre 11 godina

Bravo za odluku apelacionog suda. Krajnje je vreme da neki shvate da je nešto neprihvatljivo, da nije u redu, da se ne može i u krajnjoj liniji ne sme. A ko ima problem s tim, što reče neko dole, nek spremi 180.000 dindži.

svet

pre 11 godina

Za Alex_Bgd

Recimo ako bi neko tebi rekao da si kreten time bi vredjao ljude koji su iz bilo kojih razloga zaostali u mentalnom razvoju te se stoga takvi izrazi ne mogu koristiti.

Marko

pre 11 godina

Evo sad je i "p*der" stara srpska (ma staroslovenska!) reč... Ahahaha, jaoj, količina budalaština. Inače ova reč se pogrešno upotrebljava i dan danas, potiče od grčke reči za "dete" prefiksi su (pedo- ili ped- ili paed- ili paedo-) otuda i reč pedagogija. Koristila se da označi naravno, pedofila. A pošto ovde većina ljudi mentalno nije odmakla od srednjeg veka, pa ne pravi razliku između homoseksualnosti i pedofilije, ne treba da čudi zašto se zadržala. Kako god, nije ni poenta u samoj reči, već kakvo ona značenje nosi, a sigurno ga nije od milošte tako nazivao.

Alex_Bgd

pre 11 godina

Kazite mi molim vas, na srpskom jeziku kako se kaze onaj koji spava sa muskarcima. Ja ne znam ni jedan drugi jezik osim srpskog , i ne znam ( i ne mogu da zapamtim rec gej), Kako onda da ih ja zovem.
(jovancha, 9. januar 2013 19:27)

Ne moras uopste da pamtis, spremi 180 000 dinara i slobodno ih nazivaj kako god zelis...

sociolingvist

pre 11 godina

U engleskom jeziku postoje izrazi homo, gay, fag i queer.

Homo(sexual) uopste ne treba prevoditi na srpski jer su i na engleskom i na srpskom koreni u latinskom - homosexual, homoseksualac, dakle neutralna, skoro naucna odrednica.

Queer bi u srpskom prevodu bila "tetka", onaj sa zenskom ulogom, diva, kraljica, feminizirana (polu)muska osoba, dakle donekle pogrdni izraz za koji u srpskom ima vise nedoslovnih prevoda.

Fag(ot) je na engleskom ono sto je na srpskom peder, pedercina; U urbanom okruzenju demokratskih zemalja ovaj izraz je prakticno arhaizam, vise nije u upotrebi, za razliku od Srbije, gde je dominantan.

Gay je udomacen u engleskom kao uopsteni izraz za musku osobu homoseksualnih sklonosti, kao drustveno prihvacen i tolerantan izraz bez predrasuda i sa pozitivnim i nediskriminatornim predznakom. Nazalost za ovaj izraz u srpskom jeziku nema prevoda.

Kate

pre 11 godina

Bravo za sud i bravo za Srbiju.
A onaj gore sto komentarise nesto u stilu "ja sam bio diskriminisan iz drugih razloga pa meni nije sud pomogao a sto bi sad bilo kome pomogao, i bravo za selektivnu pravdu".. a pa svaka ti cast brate. Pa to znaci: meni se nije dalo sad svima treba da bude tako do kraja zivota da se ne bi mome ogorcenju jos pridodalo. Jako sebicno razmisljanje prijatelju. Umesto da budes srecan sto se stvari menjaju.

Sramno selektivno sudstvo

pre 11 godina

Ja sam 2010. godine dobio otkaz zbog politickog angazmana i bio diskriminisan do krajnjih granica, sto sam na osnovnom sudu i dokazao i bilo presudjeno u moju korist, a potom Apelacioni sud preinacuje, a Vrhovni sud potvrdjuje preinacenu odluku i ja ostajem na ulici samo zato sto sam u slobodno vreme podrzavao nekoga ko nije na vlasti?!? Ostao sam sa porodicom bez icega i jos koliko ima istih slucajeva "demokratije", a Vi sada pisete o gejevima i podrzavate ih??? SKANDAL!!! Podrzite jednom i nas normalne!!!

Vojislav Milutinovic

pre 11 godina

Izraz p**** nije pogedna rec u literaturi homoseksualnost kod zena se naziva lezbejstvo a kod muskaraca pederastija. Ko zna sta je ovde bilo u pitanju i zbog cega je sve sud dosudio odstetu.

jovancha

pre 11 godina

Kazite mi molim vas, na srpskom jeziku kako se kaze onaj koji spava sa muskarcima. Ja ne znam ni jedan drugi jezik osim srpskog , i ne znam ( i ne mogu da zapamtim rec gej), Kako onda da ih ja zovem.

City numé d'igra

pre 11 godina

Ne sme se maltretirati bilo ko, na bilo koji način i iz bilo kog razloga. Drago mi je da je sud ovako presudio. Sa druge strane, da vidim sada poslodavca koji će da otpusti lošeg radnika. Ovaj proglasi da je gej i ne možeš mu ništa.

Milan R.

pre 11 godina

Pohvalno. Pitanje je da li su sudovi ovako efikasni samo kada su homoseksualci u pitanju, a milioni Srba nemaju pravo na ovako brzu i kvalitetnu pravdu? I kako onda isplivavaju slučajevi zastarelih krivičnih postupaka i višegodišnjih parnica? Da li smo mi diskriminisani u odnosu na homoseksualcе, dok gubimo vreme, živce, novac, zdravlje kao u Kafkinom "Procesu" obijajući pragove po sudnicama, postajući od žrtava krivci za ono što nam se događa? Da li treba da postanem homoseksualac da bih od ove države dobio doslednu zaštitu mojih ljudskih prava i sloboda?

(silvester, 9. januar 2013 16:40)

Uh, uh... "milioni Srba" posto su homoseksualci posebna nacija? Bitno je da komentar pocinje sa "Pohvalno" a potom sledi paljba. Koliko slep (i neinteligentan) treba da se bude pa da se zaista veruje da se Srbi (i ostali gradjani ove drzave) koji su eto pride i homoseksualne orjentacije ne vuku po sudovima i ciji slucajevi ostanka bez posla, gubitka stana, medicinske, socijalne zastite, i td. nisu isto tako kafkijanski? Mesati ovako babe i zabe je maliciozno i glupo. Ukoliko se ne primecuje u pitanju su razliciti povodi za trazenje pravde, razliciti krivci (nije isto kad se tuzi pojedinac koji je ocigledno zgresio i banka, ili drzava) i razliciti sudovi.
I kaze se "svojih ljudskih prava...".

eto

pre 11 godina

iskrene cestitke, bravo majstori. samo lepo natenane sudom. pa da vidiš kad se povuku. samo im spomeni koliko je to para, pa ces da vidis kako ce da se vrate u misije rupe.

tux

pre 11 godina

pa ako moramo cekati da nas neko upita za misljenje zasto onda lgbt populacija organizuje parade???? niko ih ne pita koje je njihovo sexualno opredeljenje!!!! cini mi se da se malo brkaju loncici..

nnidza

pre 11 godina

Radim u školi. kolektivni ugovor koji je Ministarstvo prosvete potpisalo sa predstavnicima sindikata je krajnje diskriminišući. Naime u slučaju da radnici nemaju decu u samom startu su u problemu da zadrže posao ukoliko se javi potreba za proglašenjem tehnoloških viškova. Ja nisam pripadnik LGBT populacije ali želim bih da ukažem na problem koji pogađa i nas koji smo strejt a nemamo decu (sterilitet, godine, loši materijalni uslovi, zrelost). Nijedan od kriterijuma ne uzima mišljenje kolektiva o radniku, đaka roditelja, direktora. Puki socijalni program koji u startu oduzima pravo mladima, početnicima i dodatno urušava i ovako urušenu prosvetu.

Mihajlo Jovanovic

pre 11 godina

Vlast nije tu da se zakljinje u zakone i evropejstvo, kao što je radila DS, nego da radi pošteno.

I za ovu pobedu ljudskih prava, zahvalite se i "belim listićima".
hvala ljubazno

I.

pre 11 godina

Imam druga homoseksualca, da ne kazem geja (engleska rec), koji insistira da ga zovu pederom jer kaze kako je to srpska rec, i ne zeli da uvodi anglicizme da bi to zvucalo onako "svetski" a la voditelji s Pinka i razna kvazi-gospoda iz modne industrije, itd.

Ali, ako je zaista bilo ozbiljnijeg maltretiranja, onda je ova odluka za svaku pohvalu. Nasilje se ne sme tolerisati.

Milos

pre 11 godina

E, tako i treba. Neka se neki nasilnik sad zapita da li mu se isplati da maltretira gej osobu. Manjine su uvek ventil za frustracije vecine. E, pa dosta je bilo!

Mika Pančevac

pre 11 godina

Odlično! Najzad pozitivni pomak u praviosuđu u zaštiti ljudskih prava. Pravda je zadovoljena. Drago mi je da je Novi Sad opet pokazao svoju naprednost u odnosu na druge gradove ove nesrećne zemlje. Bravo!

retko-mudar

pre 11 godina

Ovde je reč o seksualnom i psihičkom, možda i fizičkom zlostavljanju. Svako ima pravo da živi svoj život na način na koji to želi uz uslov da ne ugrožava druge. Kakvo su nam je pravosuđe i država, presuda je prava mala pobeda demokratije i ljudskih prava prvenstveno, gotovo presedan. Ipak, ne bih išao toliko daleko i smatrao da je odlukom suda reč 'p***r' pogrdna. Moja je volja hoću li ja to zvati p****lukom ili nekako modernije (finije) kako ta manjina preferira.

Dejan

pre 11 godina

Kad se procita prvi deo teksta, pomisli se da je neko kaznjen zbog verbalnog delikta. Ali se na kraju vidi da je covek kaznjen zbog fizickog zlostavljanja, mobinga a ne zbog izgovorene reci.
Peder, buljas i sl. su stare srpske rec i ne moze neki sud da ih zabrani.

Alex_Bgd

pre 11 godina

Mogao je da iskaze neslaganje sa njegovom seksualnom orijentacijom ali ne na grub nacin.Jer svako ima pravo na svoje misljenje i da ga iskaze na dostojanstven nacin...

(ljudski, 9. januar 2013 16:22)

Da, ukoliko te neko pita za misljenje. U suprotnom, ne znam ko ti je dao pravo da se " dostojanstveno" mesas u bilo ciji privatni zivot.

milena

pre 11 godina

mali korak ka slobodi sexualne orjentacije, ali vazan korak, kao i za pravni sistem ove male i zemlje uplasene od svega razlicitog. cestitke sudskom vecu apelacionog suda.

Aleksandar

pre 11 godina

Daj Boze da pocnemo i mi ziveti u uredjenoj drzavi gde se zna sta je dozvoljeno, a sta ne.
Verbalno vredjati i fizicki nasrtati na nekoga je nedopustivo. Da li je druga osoba gej ili ne potpuno je nevazno, svi zasluzuju dostojanstvo i uvazavanje, a fizicki integritet da i ne spominjem.
A prekrsioce kazniti! Smatram da je iznos kazne nizak, ali bitna je i simbolicka dimenzija kazne.
Molim se da je ovo samo pocetak!

@e2- Sve je to povezano: male plate, nezakonje i divljastvo. Da je svako od nas na vreme ustao i pobunio se u slicnim situacijama, ne bi danas bilo zamislivo da nam nasi politicari rade upravo ovo sto je tom gej mladicu radio njegov radni kolega! Ja tu ne vidim bitnu razliku, osim sto je konacno u ovom slucaju bahati siledzija kaznjen.

Branimir

pre 11 godina

Bez 10 000 eura ostete ne bih pricao.
Ovom homofobu bi dao takvu kaznu da radi narednih 10 godina za saniranje stete pa ce drugacije razmisljati a i bila bi dobra poruka drugima.

vlada

pre 11 godina

Nigde ne piše šta je tačno radio ovaj D.K.
Ne kažem, treba kazniti svakoga ko daje sebi za pravo da diskriminiše bilo koga po bilo kojoj osnovi, ali ne bih voleo da ovakvi sudski procesi uzmu maha i da se kao kod nekih drugih "vidova" diskriminacije kazni svako ko je nekoga LGBT-a popreko pogledao.
Ako je stvarno bilo nekakvog fizičkog zlostavljanja (ne piše ništa preciznije osim te sintagme) trebalo je još strožije kazniti prestupnika!

kontraš

pre 11 godina

OK, ako ga je fizički maltretirao, podržavam. Ako je kažnjen zato što ga je nazvao p******, onda je ovo totalna glupost... Dakle, ako ja dobro kapiram, društveno je sasvim prihvatljivo ukoliko bi dotičnog nazvao gejom (engleska reč) ali je za svaku osudu ako bi se u istoj situaciji koristila srpska reč - p***r.

ljudski

pre 11 godina

Mogao je da iskaze neslaganje sa njegovom seksualnom orijentacijom ali ne na grub nacin.Jer svako ima pravo na svoje misljenje i da ga iskaze na dostojanstven nacin.Ova presuda nije pobeda LGBT,vec je presuda usmerena protiv nasilnika i njegovog nekorektnog ponasanje, prema kolegi sa posla, koji je svoj uvredljivi verbalni napad na tuzioca, usmerio ka njegovoj seksualnoj orijentaciji,koja ovom osudjenom ocigledno nije bila bliska...Ova presuda je samo zastitila ljudska prava tuzioca,konkretno ovde se radi o slobodnom ispoljavanju seksualne orijentacije ,sutra moze da bude neko drugo ljudsko pravo,kao sto je napad na verska opredeljenja gradjana i krsenje obicaja vernika kroz uvrede i nipodastavanje istih,na primer...Zato i jeste demokratska drzava,najpravednija drzava, jer su gradjani zasticeni od progona bilo koje vrste, kada su njihova ljudska prava u pitanju.Samo sto se ne sme zloupotrebljavati to pravo,jer sa sobom nosi i kaznu za one koji ga zloupotrebljavaju.

e2

pre 11 godina

Ne sankcionišu se mnogo teža dela, a od sada će reč "peder" da bude sankcionisana sa godišnjom srpskom prosečnom platom! A pedofilima kazne? A huliganima?
Cirkus od države i sudstva.

silvester

pre 11 godina

Pohvalno. Pitanje je da li su sudovi ovako efikasni samo kada su homoseksualci u pitanju, a milioni Srba nemaju pravo na ovako brzu i kvalitetnu pravdu? I kako onda isplivavaju slučajevi zastarelih krivičnih postupaka i višegodišnjih parnica? Da li smo mi diskriminisani u odnosu na homoseksualcе, dok gubimo vreme, živce, novac, zdravlje kao u Kafkinom "Procesu" obijajući pragove po sudnicama, postajući od žrtava krivci za ono što nam se događa? Da li treba da postanem homoseksualac da bih od ove države dobio doslednu zaštitu mojih ljudskih prava i sloboda?

Branimir

pre 11 godina

Bez 10 000 eura ostete ne bih pricao.
Ovom homofobu bi dao takvu kaznu da radi narednih 10 godina za saniranje stete pa ce drugacije razmisljati a i bila bi dobra poruka drugima.

Mika Pančevac

pre 11 godina

Odlično! Najzad pozitivni pomak u praviosuđu u zaštiti ljudskih prava. Pravda je zadovoljena. Drago mi je da je Novi Sad opet pokazao svoju naprednost u odnosu na druge gradove ove nesrećne zemlje. Bravo!

Milos

pre 11 godina

E, tako i treba. Neka se neki nasilnik sad zapita da li mu se isplati da maltretira gej osobu. Manjine su uvek ventil za frustracije vecine. E, pa dosta je bilo!

Dejan

pre 11 godina

Kad se procita prvi deo teksta, pomisli se da je neko kaznjen zbog verbalnog delikta. Ali se na kraju vidi da je covek kaznjen zbog fizickog zlostavljanja, mobinga a ne zbog izgovorene reci.
Peder, buljas i sl. su stare srpske rec i ne moze neki sud da ih zabrani.

Alex_Bgd

pre 11 godina

Mogao je da iskaze neslaganje sa njegovom seksualnom orijentacijom ali ne na grub nacin.Jer svako ima pravo na svoje misljenje i da ga iskaze na dostojanstven nacin...

(ljudski, 9. januar 2013 16:22)

Da, ukoliko te neko pita za misljenje. U suprotnom, ne znam ko ti je dao pravo da se " dostojanstveno" mesas u bilo ciji privatni zivot.

e2

pre 11 godina

Ne sankcionišu se mnogo teža dela, a od sada će reč "peder" da bude sankcionisana sa godišnjom srpskom prosečnom platom! A pedofilima kazne? A huliganima?
Cirkus od države i sudstva.

ljudski

pre 11 godina

Mogao je da iskaze neslaganje sa njegovom seksualnom orijentacijom ali ne na grub nacin.Jer svako ima pravo na svoje misljenje i da ga iskaze na dostojanstven nacin.Ova presuda nije pobeda LGBT,vec je presuda usmerena protiv nasilnika i njegovog nekorektnog ponasanje, prema kolegi sa posla, koji je svoj uvredljivi verbalni napad na tuzioca, usmerio ka njegovoj seksualnoj orijentaciji,koja ovom osudjenom ocigledno nije bila bliska...Ova presuda je samo zastitila ljudska prava tuzioca,konkretno ovde se radi o slobodnom ispoljavanju seksualne orijentacije ,sutra moze da bude neko drugo ljudsko pravo,kao sto je napad na verska opredeljenja gradjana i krsenje obicaja vernika kroz uvrede i nipodastavanje istih,na primer...Zato i jeste demokratska drzava,najpravednija drzava, jer su gradjani zasticeni od progona bilo koje vrste, kada su njihova ljudska prava u pitanju.Samo sto se ne sme zloupotrebljavati to pravo,jer sa sobom nosi i kaznu za one koji ga zloupotrebljavaju.

milena

pre 11 godina

mali korak ka slobodi sexualne orjentacije, ali vazan korak, kao i za pravni sistem ove male i zemlje uplasene od svega razlicitog. cestitke sudskom vecu apelacionog suda.

kontraš

pre 11 godina

OK, ako ga je fizički maltretirao, podržavam. Ako je kažnjen zato što ga je nazvao p******, onda je ovo totalna glupost... Dakle, ako ja dobro kapiram, društveno je sasvim prihvatljivo ukoliko bi dotičnog nazvao gejom (engleska reč) ali je za svaku osudu ako bi se u istoj situaciji koristila srpska reč - p***r.

nnidza

pre 11 godina

Radim u školi. kolektivni ugovor koji je Ministarstvo prosvete potpisalo sa predstavnicima sindikata je krajnje diskriminišući. Naime u slučaju da radnici nemaju decu u samom startu su u problemu da zadrže posao ukoliko se javi potreba za proglašenjem tehnoloških viškova. Ja nisam pripadnik LGBT populacije ali želim bih da ukažem na problem koji pogađa i nas koji smo strejt a nemamo decu (sterilitet, godine, loši materijalni uslovi, zrelost). Nijedan od kriterijuma ne uzima mišljenje kolektiva o radniku, đaka roditelja, direktora. Puki socijalni program koji u startu oduzima pravo mladima, početnicima i dodatno urušava i ovako urušenu prosvetu.

eto

pre 11 godina

iskrene cestitke, bravo majstori. samo lepo natenane sudom. pa da vidiš kad se povuku. samo im spomeni koliko je to para, pa ces da vidis kako ce da se vrate u misije rupe.

I.

pre 11 godina

Imam druga homoseksualca, da ne kazem geja (engleska rec), koji insistira da ga zovu pederom jer kaze kako je to srpska rec, i ne zeli da uvodi anglicizme da bi to zvucalo onako "svetski" a la voditelji s Pinka i razna kvazi-gospoda iz modne industrije, itd.

Ali, ako je zaista bilo ozbiljnijeg maltretiranja, onda je ova odluka za svaku pohvalu. Nasilje se ne sme tolerisati.

Aleksandar

pre 11 godina

Daj Boze da pocnemo i mi ziveti u uredjenoj drzavi gde se zna sta je dozvoljeno, a sta ne.
Verbalno vredjati i fizicki nasrtati na nekoga je nedopustivo. Da li je druga osoba gej ili ne potpuno je nevazno, svi zasluzuju dostojanstvo i uvazavanje, a fizicki integritet da i ne spominjem.
A prekrsioce kazniti! Smatram da je iznos kazne nizak, ali bitna je i simbolicka dimenzija kazne.
Molim se da je ovo samo pocetak!

@e2- Sve je to povezano: male plate, nezakonje i divljastvo. Da je svako od nas na vreme ustao i pobunio se u slicnim situacijama, ne bi danas bilo zamislivo da nam nasi politicari rade upravo ovo sto je tom gej mladicu radio njegov radni kolega! Ja tu ne vidim bitnu razliku, osim sto je konacno u ovom slucaju bahati siledzija kaznjen.

retko-mudar

pre 11 godina

Ovde je reč o seksualnom i psihičkom, možda i fizičkom zlostavljanju. Svako ima pravo da živi svoj život na način na koji to želi uz uslov da ne ugrožava druge. Kakvo su nam je pravosuđe i država, presuda je prava mala pobeda demokratije i ljudskih prava prvenstveno, gotovo presedan. Ipak, ne bih išao toliko daleko i smatrao da je odlukom suda reč 'p***r' pogrdna. Moja je volja hoću li ja to zvati p****lukom ili nekako modernije (finije) kako ta manjina preferira.

Milan R.

pre 11 godina

Pohvalno. Pitanje je da li su sudovi ovako efikasni samo kada su homoseksualci u pitanju, a milioni Srba nemaju pravo na ovako brzu i kvalitetnu pravdu? I kako onda isplivavaju slučajevi zastarelih krivičnih postupaka i višegodišnjih parnica? Da li smo mi diskriminisani u odnosu na homoseksualcе, dok gubimo vreme, živce, novac, zdravlje kao u Kafkinom "Procesu" obijajući pragove po sudnicama, postajući od žrtava krivci za ono što nam se događa? Da li treba da postanem homoseksualac da bih od ove države dobio doslednu zaštitu mojih ljudskih prava i sloboda?

(silvester, 9. januar 2013 16:40)

Uh, uh... "milioni Srba" posto su homoseksualci posebna nacija? Bitno je da komentar pocinje sa "Pohvalno" a potom sledi paljba. Koliko slep (i neinteligentan) treba da se bude pa da se zaista veruje da se Srbi (i ostali gradjani ove drzave) koji su eto pride i homoseksualne orjentacije ne vuku po sudovima i ciji slucajevi ostanka bez posla, gubitka stana, medicinske, socijalne zastite, i td. nisu isto tako kafkijanski? Mesati ovako babe i zabe je maliciozno i glupo. Ukoliko se ne primecuje u pitanju su razliciti povodi za trazenje pravde, razliciti krivci (nije isto kad se tuzi pojedinac koji je ocigledno zgresio i banka, ili drzava) i razliciti sudovi.
I kaze se "svojih ljudskih prava...".

vlada

pre 11 godina

Nigde ne piše šta je tačno radio ovaj D.K.
Ne kažem, treba kazniti svakoga ko daje sebi za pravo da diskriminiše bilo koga po bilo kojoj osnovi, ali ne bih voleo da ovakvi sudski procesi uzmu maha i da se kao kod nekih drugih "vidova" diskriminacije kazni svako ko je nekoga LGBT-a popreko pogledao.
Ako je stvarno bilo nekakvog fizičkog zlostavljanja (ne piše ništa preciznije osim te sintagme) trebalo je još strožije kazniti prestupnika!

silvester

pre 11 godina

Pohvalno. Pitanje je da li su sudovi ovako efikasni samo kada su homoseksualci u pitanju, a milioni Srba nemaju pravo na ovako brzu i kvalitetnu pravdu? I kako onda isplivavaju slučajevi zastarelih krivičnih postupaka i višegodišnjih parnica? Da li smo mi diskriminisani u odnosu na homoseksualcе, dok gubimo vreme, živce, novac, zdravlje kao u Kafkinom "Procesu" obijajući pragove po sudnicama, postajući od žrtava krivci za ono što nam se događa? Da li treba da postanem homoseksualac da bih od ove države dobio doslednu zaštitu mojih ljudskih prava i sloboda?

City numé d'igra

pre 11 godina

Ne sme se maltretirati bilo ko, na bilo koji način i iz bilo kog razloga. Drago mi je da je sud ovako presudio. Sa druge strane, da vidim sada poslodavca koji će da otpusti lošeg radnika. Ovaj proglasi da je gej i ne možeš mu ništa.

Alex_Bgd

pre 11 godina

Kazite mi molim vas, na srpskom jeziku kako se kaze onaj koji spava sa muskarcima. Ja ne znam ni jedan drugi jezik osim srpskog , i ne znam ( i ne mogu da zapamtim rec gej), Kako onda da ih ja zovem.
(jovancha, 9. januar 2013 19:27)

Ne moras uopste da pamtis, spremi 180 000 dinara i slobodno ih nazivaj kako god zelis...

jovancha

pre 11 godina

Kazite mi molim vas, na srpskom jeziku kako se kaze onaj koji spava sa muskarcima. Ja ne znam ni jedan drugi jezik osim srpskog , i ne znam ( i ne mogu da zapamtim rec gej), Kako onda da ih ja zovem.

sociolingvist

pre 11 godina

U engleskom jeziku postoje izrazi homo, gay, fag i queer.

Homo(sexual) uopste ne treba prevoditi na srpski jer su i na engleskom i na srpskom koreni u latinskom - homosexual, homoseksualac, dakle neutralna, skoro naucna odrednica.

Queer bi u srpskom prevodu bila "tetka", onaj sa zenskom ulogom, diva, kraljica, feminizirana (polu)muska osoba, dakle donekle pogrdni izraz za koji u srpskom ima vise nedoslovnih prevoda.

Fag(ot) je na engleskom ono sto je na srpskom peder, pedercina; U urbanom okruzenju demokratskih zemalja ovaj izraz je prakticno arhaizam, vise nije u upotrebi, za razliku od Srbije, gde je dominantan.

Gay je udomacen u engleskom kao uopsteni izraz za musku osobu homoseksualnih sklonosti, kao drustveno prihvacen i tolerantan izraz bez predrasuda i sa pozitivnim i nediskriminatornim predznakom. Nazalost za ovaj izraz u srpskom jeziku nema prevoda.

Vojislav Milutinovic

pre 11 godina

Izraz p**** nije pogedna rec u literaturi homoseksualnost kod zena se naziva lezbejstvo a kod muskaraca pederastija. Ko zna sta je ovde bilo u pitanju i zbog cega je sve sud dosudio odstetu.

Sramno selektivno sudstvo

pre 11 godina

Ja sam 2010. godine dobio otkaz zbog politickog angazmana i bio diskriminisan do krajnjih granica, sto sam na osnovnom sudu i dokazao i bilo presudjeno u moju korist, a potom Apelacioni sud preinacuje, a Vrhovni sud potvrdjuje preinacenu odluku i ja ostajem na ulici samo zato sto sam u slobodno vreme podrzavao nekoga ko nije na vlasti?!? Ostao sam sa porodicom bez icega i jos koliko ima istih slucajeva "demokratije", a Vi sada pisete o gejevima i podrzavate ih??? SKANDAL!!! Podrzite jednom i nas normalne!!!

Kate

pre 11 godina

Bravo za sud i bravo za Srbiju.
A onaj gore sto komentarise nesto u stilu "ja sam bio diskriminisan iz drugih razloga pa meni nije sud pomogao a sto bi sad bilo kome pomogao, i bravo za selektivnu pravdu".. a pa svaka ti cast brate. Pa to znaci: meni se nije dalo sad svima treba da bude tako do kraja zivota da se ne bi mome ogorcenju jos pridodalo. Jako sebicno razmisljanje prijatelju. Umesto da budes srecan sto se stvari menjaju.

tux

pre 11 godina

pa ako moramo cekati da nas neko upita za misljenje zasto onda lgbt populacija organizuje parade???? niko ih ne pita koje je njihovo sexualno opredeljenje!!!! cini mi se da se malo brkaju loncici..

Mihajlo Jovanovic

pre 11 godina

Vlast nije tu da se zakljinje u zakone i evropejstvo, kao što je radila DS, nego da radi pošteno.

I za ovu pobedu ljudskih prava, zahvalite se i "belim listićima".
hvala ljubazno

Marko

pre 11 godina

Evo sad je i "p*der" stara srpska (ma staroslovenska!) reč... Ahahaha, jaoj, količina budalaština. Inače ova reč se pogrešno upotrebljava i dan danas, potiče od grčke reči za "dete" prefiksi su (pedo- ili ped- ili paed- ili paedo-) otuda i reč pedagogija. Koristila se da označi naravno, pedofila. A pošto ovde većina ljudi mentalno nije odmakla od srednjeg veka, pa ne pravi razliku između homoseksualnosti i pedofilije, ne treba da čudi zašto se zadržala. Kako god, nije ni poenta u samoj reči, već kakvo ona značenje nosi, a sigurno ga nije od milošte tako nazivao.

Ognjen

pre 11 godina

Bravo za odluku apelacionog suda. Krajnje je vreme da neki shvate da je nešto neprihvatljivo, da nije u redu, da se ne može i u krajnjoj liniji ne sme. A ko ima problem s tim, što reče neko dole, nek spremi 180.000 dindži.

svet

pre 11 godina

Za Alex_Bgd

Recimo ako bi neko tebi rekao da si kreten time bi vredjao ljude koji su iz bilo kojih razloga zaostali u mentalnom razvoju te se stoga takvi izrazi ne mogu koristiti.

Robert

pre 11 godina

Citam razne komentare, jed.ni su srecni, jedni psuju i bune se... Ove uvrede, omalovazavanja i maltretiranja ocigledno su bila trajnija i zesca. Da me neko nazove pederom u prolazu - samo bi im se nasmesio, normalno da je to svakodnevno maltretiranje - niko ne bi trpeo bilo da je u pitanju lgbt populacija ili strejt populacija. Gej je prihvacena rec koja se upotrebljava i koja nas ne omalovazava, dok je peder karakterna osobina koja se moze pripisati svakom coveku. Svi mi homoseksualci smo gejevi, ali nismo svi pederi!

Robert

pre 11 godina

Borise:

Svet se menja, nova otkrica imamo svaki dan - od prastalih fosila pa sve do Higsovog bozona, svako od nas svakodnevno sazna nesto novo, treba to odbaciti i ziveti u proslosti?
O Prajdu necu nista da komentarisem - nije tema ovog clanka, a i svako ima neku svoju definiciju o tome sta je Prajd.
Ne razumam kako mozete upste da poredite osobe sa seksualnom sklonoscu prema zivotinjama i homoseksualnost? Zivotinje nisu jednako intelektualno razvijene kao mi (znam da smo i mi zivotinje, ali shvatate sta pokusavam da kazem), licno osudjujem one ljude koji stupaju u odnos sa zivotinjama! Medjutim ako Vi volite svoju devojku (zenu) i ona voli Vas - to je divno, i treba da se volite, a tako isto je ako ja volim svog momka i on mene, vi ste heteroseksualni, mi smo homoseksualni - ne vidim problem u tome, a Vi?

boris

pre 11 godina

roberte, rec gej, je skorijeg datuma, pavelika vecina ljudi je ne koristi. i malo je, bar meni, neobicna. peder nije karakterna osobina. e sad nesto sto, verujte, pitam iz najbolje namere. prajd, verovatno podrzavate, ali da li neki covek, koji ima sexualne sklonosti prema zivotinjama ima isto pravo na svoj prajd. ovo pitam, jer vise ne postoje norme od pre 30god, a ja se u ovim novim ne snalazim najbolje. stepenica, nekad visoka, naglo se smanjila. da li cemo je preskociti i upasti u provaliju, sustina je ovog pitanja. licno vam zelim sve najbolje

e2

pre 11 godina

Ne sankcionišu se mnogo teža dela, a od sada će reč "peder" da bude sankcionisana sa godišnjom srpskom prosečnom platom! A pedofilima kazne? A huliganima?
Cirkus od države i sudstva.

Dejan

pre 11 godina

Kad se procita prvi deo teksta, pomisli se da je neko kaznjen zbog verbalnog delikta. Ali se na kraju vidi da je covek kaznjen zbog fizickog zlostavljanja, mobinga a ne zbog izgovorene reci.
Peder, buljas i sl. su stare srpske rec i ne moze neki sud da ih zabrani.

Branimir

pre 11 godina

Bez 10 000 eura ostete ne bih pricao.
Ovom homofobu bi dao takvu kaznu da radi narednih 10 godina za saniranje stete pa ce drugacije razmisljati a i bila bi dobra poruka drugima.

silvester

pre 11 godina

Pohvalno. Pitanje je da li su sudovi ovako efikasni samo kada su homoseksualci u pitanju, a milioni Srba nemaju pravo na ovako brzu i kvalitetnu pravdu? I kako onda isplivavaju slučajevi zastarelih krivičnih postupaka i višegodišnjih parnica? Da li smo mi diskriminisani u odnosu na homoseksualcе, dok gubimo vreme, živce, novac, zdravlje kao u Kafkinom "Procesu" obijajući pragove po sudnicama, postajući od žrtava krivci za ono što nam se događa? Da li treba da postanem homoseksualac da bih od ove države dobio doslednu zaštitu mojih ljudskih prava i sloboda?

jovancha

pre 11 godina

Kazite mi molim vas, na srpskom jeziku kako se kaze onaj koji spava sa muskarcima. Ja ne znam ni jedan drugi jezik osim srpskog , i ne znam ( i ne mogu da zapamtim rec gej), Kako onda da ih ja zovem.

kontraš

pre 11 godina

OK, ako ga je fizički maltretirao, podržavam. Ako je kažnjen zato što ga je nazvao p******, onda je ovo totalna glupost... Dakle, ako ja dobro kapiram, društveno je sasvim prihvatljivo ukoliko bi dotičnog nazvao gejom (engleska reč) ali je za svaku osudu ako bi se u istoj situaciji koristila srpska reč - p***r.

Sramno selektivno sudstvo

pre 11 godina

Ja sam 2010. godine dobio otkaz zbog politickog angazmana i bio diskriminisan do krajnjih granica, sto sam na osnovnom sudu i dokazao i bilo presudjeno u moju korist, a potom Apelacioni sud preinacuje, a Vrhovni sud potvrdjuje preinacenu odluku i ja ostajem na ulici samo zato sto sam u slobodno vreme podrzavao nekoga ko nije na vlasti?!? Ostao sam sa porodicom bez icega i jos koliko ima istih slucajeva "demokratije", a Vi sada pisete o gejevima i podrzavate ih??? SKANDAL!!! Podrzite jednom i nas normalne!!!

Vojislav Milutinovic

pre 11 godina

Izraz p**** nije pogedna rec u literaturi homoseksualnost kod zena se naziva lezbejstvo a kod muskaraca pederastija. Ko zna sta je ovde bilo u pitanju i zbog cega je sve sud dosudio odstetu.

tux

pre 11 godina

pa ako moramo cekati da nas neko upita za misljenje zasto onda lgbt populacija organizuje parade???? niko ih ne pita koje je njihovo sexualno opredeljenje!!!! cini mi se da se malo brkaju loncici..

Milos

pre 11 godina

E, tako i treba. Neka se neki nasilnik sad zapita da li mu se isplati da maltretira gej osobu. Manjine su uvek ventil za frustracije vecine. E, pa dosta je bilo!

retko-mudar

pre 11 godina

Ovde je reč o seksualnom i psihičkom, možda i fizičkom zlostavljanju. Svako ima pravo da živi svoj život na način na koji to želi uz uslov da ne ugrožava druge. Kakvo su nam je pravosuđe i država, presuda je prava mala pobeda demokratije i ljudskih prava prvenstveno, gotovo presedan. Ipak, ne bih išao toliko daleko i smatrao da je odlukom suda reč 'p***r' pogrdna. Moja je volja hoću li ja to zvati p****lukom ili nekako modernije (finije) kako ta manjina preferira.

Mika Pančevac

pre 11 godina

Odlično! Najzad pozitivni pomak u praviosuđu u zaštiti ljudskih prava. Pravda je zadovoljena. Drago mi je da je Novi Sad opet pokazao svoju naprednost u odnosu na druge gradove ove nesrećne zemlje. Bravo!

Mihajlo Jovanovic

pre 11 godina

Vlast nije tu da se zakljinje u zakone i evropejstvo, kao što je radila DS, nego da radi pošteno.

I za ovu pobedu ljudskih prava, zahvalite se i "belim listićima".
hvala ljubazno

City numé d'igra

pre 11 godina

Ne sme se maltretirati bilo ko, na bilo koji način i iz bilo kog razloga. Drago mi je da je sud ovako presudio. Sa druge strane, da vidim sada poslodavca koji će da otpusti lošeg radnika. Ovaj proglasi da je gej i ne možeš mu ništa.

milena

pre 11 godina

mali korak ka slobodi sexualne orjentacije, ali vazan korak, kao i za pravni sistem ove male i zemlje uplasene od svega razlicitog. cestitke sudskom vecu apelacionog suda.

ljudski

pre 11 godina

Mogao je da iskaze neslaganje sa njegovom seksualnom orijentacijom ali ne na grub nacin.Jer svako ima pravo na svoje misljenje i da ga iskaze na dostojanstven nacin.Ova presuda nije pobeda LGBT,vec je presuda usmerena protiv nasilnika i njegovog nekorektnog ponasanje, prema kolegi sa posla, koji je svoj uvredljivi verbalni napad na tuzioca, usmerio ka njegovoj seksualnoj orijentaciji,koja ovom osudjenom ocigledno nije bila bliska...Ova presuda je samo zastitila ljudska prava tuzioca,konkretno ovde se radi o slobodnom ispoljavanju seksualne orijentacije ,sutra moze da bude neko drugo ljudsko pravo,kao sto je napad na verska opredeljenja gradjana i krsenje obicaja vernika kroz uvrede i nipodastavanje istih,na primer...Zato i jeste demokratska drzava,najpravednija drzava, jer su gradjani zasticeni od progona bilo koje vrste, kada su njihova ljudska prava u pitanju.Samo sto se ne sme zloupotrebljavati to pravo,jer sa sobom nosi i kaznu za one koji ga zloupotrebljavaju.

vlada

pre 11 godina

Nigde ne piše šta je tačno radio ovaj D.K.
Ne kažem, treba kazniti svakoga ko daje sebi za pravo da diskriminiše bilo koga po bilo kojoj osnovi, ali ne bih voleo da ovakvi sudski procesi uzmu maha i da se kao kod nekih drugih "vidova" diskriminacije kazni svako ko je nekoga LGBT-a popreko pogledao.
Ako je stvarno bilo nekakvog fizičkog zlostavljanja (ne piše ništa preciznije osim te sintagme) trebalo je još strožije kazniti prestupnika!

Alex_Bgd

pre 11 godina

Mogao je da iskaze neslaganje sa njegovom seksualnom orijentacijom ali ne na grub nacin.Jer svako ima pravo na svoje misljenje i da ga iskaze na dostojanstven nacin...

(ljudski, 9. januar 2013 16:22)

Da, ukoliko te neko pita za misljenje. U suprotnom, ne znam ko ti je dao pravo da se " dostojanstveno" mesas u bilo ciji privatni zivot.

Milan R.

pre 11 godina

Pohvalno. Pitanje je da li su sudovi ovako efikasni samo kada su homoseksualci u pitanju, a milioni Srba nemaju pravo na ovako brzu i kvalitetnu pravdu? I kako onda isplivavaju slučajevi zastarelih krivičnih postupaka i višegodišnjih parnica? Da li smo mi diskriminisani u odnosu na homoseksualcе, dok gubimo vreme, živce, novac, zdravlje kao u Kafkinom "Procesu" obijajući pragove po sudnicama, postajući od žrtava krivci za ono što nam se događa? Da li treba da postanem homoseksualac da bih od ove države dobio doslednu zaštitu mojih ljudskih prava i sloboda?

(silvester, 9. januar 2013 16:40)

Uh, uh... "milioni Srba" posto su homoseksualci posebna nacija? Bitno je da komentar pocinje sa "Pohvalno" a potom sledi paljba. Koliko slep (i neinteligentan) treba da se bude pa da se zaista veruje da se Srbi (i ostali gradjani ove drzave) koji su eto pride i homoseksualne orjentacije ne vuku po sudovima i ciji slucajevi ostanka bez posla, gubitka stana, medicinske, socijalne zastite, i td. nisu isto tako kafkijanski? Mesati ovako babe i zabe je maliciozno i glupo. Ukoliko se ne primecuje u pitanju su razliciti povodi za trazenje pravde, razliciti krivci (nije isto kad se tuzi pojedinac koji je ocigledno zgresio i banka, ili drzava) i razliciti sudovi.
I kaze se "svojih ljudskih prava...".

Aleksandar

pre 11 godina

Daj Boze da pocnemo i mi ziveti u uredjenoj drzavi gde se zna sta je dozvoljeno, a sta ne.
Verbalno vredjati i fizicki nasrtati na nekoga je nedopustivo. Da li je druga osoba gej ili ne potpuno je nevazno, svi zasluzuju dostojanstvo i uvazavanje, a fizicki integritet da i ne spominjem.
A prekrsioce kazniti! Smatram da je iznos kazne nizak, ali bitna je i simbolicka dimenzija kazne.
Molim se da je ovo samo pocetak!

@e2- Sve je to povezano: male plate, nezakonje i divljastvo. Da je svako od nas na vreme ustao i pobunio se u slicnim situacijama, ne bi danas bilo zamislivo da nam nasi politicari rade upravo ovo sto je tom gej mladicu radio njegov radni kolega! Ja tu ne vidim bitnu razliku, osim sto je konacno u ovom slucaju bahati siledzija kaznjen.

I.

pre 11 godina

Imam druga homoseksualca, da ne kazem geja (engleska rec), koji insistira da ga zovu pederom jer kaze kako je to srpska rec, i ne zeli da uvodi anglicizme da bi to zvucalo onako "svetski" a la voditelji s Pinka i razna kvazi-gospoda iz modne industrije, itd.

Ali, ako je zaista bilo ozbiljnijeg maltretiranja, onda je ova odluka za svaku pohvalu. Nasilje se ne sme tolerisati.

eto

pre 11 godina

iskrene cestitke, bravo majstori. samo lepo natenane sudom. pa da vidiš kad se povuku. samo im spomeni koliko je to para, pa ces da vidis kako ce da se vrate u misije rupe.

svet

pre 11 godina

Za Alex_Bgd

Recimo ako bi neko tebi rekao da si kreten time bi vredjao ljude koji su iz bilo kojih razloga zaostali u mentalnom razvoju te se stoga takvi izrazi ne mogu koristiti.

nnidza

pre 11 godina

Radim u školi. kolektivni ugovor koji je Ministarstvo prosvete potpisalo sa predstavnicima sindikata je krajnje diskriminišući. Naime u slučaju da radnici nemaju decu u samom startu su u problemu da zadrže posao ukoliko se javi potreba za proglašenjem tehnoloških viškova. Ja nisam pripadnik LGBT populacije ali želim bih da ukažem na problem koji pogađa i nas koji smo strejt a nemamo decu (sterilitet, godine, loši materijalni uslovi, zrelost). Nijedan od kriterijuma ne uzima mišljenje kolektiva o radniku, đaka roditelja, direktora. Puki socijalni program koji u startu oduzima pravo mladima, početnicima i dodatno urušava i ovako urušenu prosvetu.

sociolingvist

pre 11 godina

U engleskom jeziku postoje izrazi homo, gay, fag i queer.

Homo(sexual) uopste ne treba prevoditi na srpski jer su i na engleskom i na srpskom koreni u latinskom - homosexual, homoseksualac, dakle neutralna, skoro naucna odrednica.

Queer bi u srpskom prevodu bila "tetka", onaj sa zenskom ulogom, diva, kraljica, feminizirana (polu)muska osoba, dakle donekle pogrdni izraz za koji u srpskom ima vise nedoslovnih prevoda.

Fag(ot) je na engleskom ono sto je na srpskom peder, pedercina; U urbanom okruzenju demokratskih zemalja ovaj izraz je prakticno arhaizam, vise nije u upotrebi, za razliku od Srbije, gde je dominantan.

Gay je udomacen u engleskom kao uopsteni izraz za musku osobu homoseksualnih sklonosti, kao drustveno prihvacen i tolerantan izraz bez predrasuda i sa pozitivnim i nediskriminatornim predznakom. Nazalost za ovaj izraz u srpskom jeziku nema prevoda.

Kate

pre 11 godina

Bravo za sud i bravo za Srbiju.
A onaj gore sto komentarise nesto u stilu "ja sam bio diskriminisan iz drugih razloga pa meni nije sud pomogao a sto bi sad bilo kome pomogao, i bravo za selektivnu pravdu".. a pa svaka ti cast brate. Pa to znaci: meni se nije dalo sad svima treba da bude tako do kraja zivota da se ne bi mome ogorcenju jos pridodalo. Jako sebicno razmisljanje prijatelju. Umesto da budes srecan sto se stvari menjaju.

Alex_Bgd

pre 11 godina

Kazite mi molim vas, na srpskom jeziku kako se kaze onaj koji spava sa muskarcima. Ja ne znam ni jedan drugi jezik osim srpskog , i ne znam ( i ne mogu da zapamtim rec gej), Kako onda da ih ja zovem.
(jovancha, 9. januar 2013 19:27)

Ne moras uopste da pamtis, spremi 180 000 dinara i slobodno ih nazivaj kako god zelis...

boris

pre 11 godina

roberte, rec gej, je skorijeg datuma, pavelika vecina ljudi je ne koristi. i malo je, bar meni, neobicna. peder nije karakterna osobina. e sad nesto sto, verujte, pitam iz najbolje namere. prajd, verovatno podrzavate, ali da li neki covek, koji ima sexualne sklonosti prema zivotinjama ima isto pravo na svoj prajd. ovo pitam, jer vise ne postoje norme od pre 30god, a ja se u ovim novim ne snalazim najbolje. stepenica, nekad visoka, naglo se smanjila. da li cemo je preskociti i upasti u provaliju, sustina je ovog pitanja. licno vam zelim sve najbolje

Robert

pre 11 godina

Borise:

Svet se menja, nova otkrica imamo svaki dan - od prastalih fosila pa sve do Higsovog bozona, svako od nas svakodnevno sazna nesto novo, treba to odbaciti i ziveti u proslosti?
O Prajdu necu nista da komentarisem - nije tema ovog clanka, a i svako ima neku svoju definiciju o tome sta je Prajd.
Ne razumam kako mozete upste da poredite osobe sa seksualnom sklonoscu prema zivotinjama i homoseksualnost? Zivotinje nisu jednako intelektualno razvijene kao mi (znam da smo i mi zivotinje, ali shvatate sta pokusavam da kazem), licno osudjujem one ljude koji stupaju u odnos sa zivotinjama! Medjutim ako Vi volite svoju devojku (zenu) i ona voli Vas - to je divno, i treba da se volite, a tako isto je ako ja volim svog momka i on mene, vi ste heteroseksualni, mi smo homoseksualni - ne vidim problem u tome, a Vi?

Ognjen

pre 11 godina

Bravo za odluku apelacionog suda. Krajnje je vreme da neki shvate da je nešto neprihvatljivo, da nije u redu, da se ne može i u krajnjoj liniji ne sme. A ko ima problem s tim, što reče neko dole, nek spremi 180.000 dindži.

Marko

pre 11 godina

Evo sad je i "p*der" stara srpska (ma staroslovenska!) reč... Ahahaha, jaoj, količina budalaština. Inače ova reč se pogrešno upotrebljava i dan danas, potiče od grčke reči za "dete" prefiksi su (pedo- ili ped- ili paed- ili paedo-) otuda i reč pedagogija. Koristila se da označi naravno, pedofila. A pošto ovde većina ljudi mentalno nije odmakla od srednjeg veka, pa ne pravi razliku između homoseksualnosti i pedofilije, ne treba da čudi zašto se zadržala. Kako god, nije ni poenta u samoj reči, već kakvo ona značenje nosi, a sigurno ga nije od milošte tako nazivao.

Robert

pre 11 godina

Citam razne komentare, jed.ni su srecni, jedni psuju i bune se... Ove uvrede, omalovazavanja i maltretiranja ocigledno su bila trajnija i zesca. Da me neko nazove pederom u prolazu - samo bi im se nasmesio, normalno da je to svakodnevno maltretiranje - niko ne bi trpeo bilo da je u pitanju lgbt populacija ili strejt populacija. Gej je prihvacena rec koja se upotrebljava i koja nas ne omalovazava, dok je peder karakterna osobina koja se moze pripisati svakom coveku. Svi mi homoseksualci smo gejevi, ali nismo svi pederi!