Aktuelno

Utorak, 30.10.2012.

12:57

Fizika rešava osećaj bliske smrti?

Izvor: B92

Fizika rešava oseæaj bliske smrti? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

Boba

pre 11 godina

@pilk Brate, nisi ti Neo ne brini i ovo nije Matrix... ;) A sad o tekstu, koji je blago receno neverovatna glupost, ovo su oni tekstovi gde se prica o materiji koju u teoriji samo poznaje 0,00001% planete i onda se nalupa i narod nesto kao komentarise... Dusa nije naucno dokazana!!! A ni u teoriji ona nije nosilac svesti, vec je to mozak, koji je zapravo organ i fizicki postoji! Dusa je nastala u teologiji, a kako i ostale gluposti iz teologije nisu tacne (poput potopa, Kiklopa, Sive, Zevsa, Sotone, Hrista, Alaha, Adama, Eve, zivotinja koje pricaju, minotaura, zmajeva,...) tako nije ni ova, bez obzira sto se koriste neki satro misteriozna naucna neistrazena polja poput kvantne fizike pa se sada prave tu pametni... Sutra ce da nam pricaju o kvantnom bogu i to sve samo zato sto ne mogu da se pomire da ce jednog dana nestati zauvek kao jedinka... Pa paaaaa...

Anja

pre 11 godina

Sve ovo je vrlo moguce... Mi ljudi nismo svemoguci i sveznajuci, i ne znamo kako univerzum, i sveopsta energija funkcionisu.
Zaista ne znam cemu prepucavanje komentarima. Prosto, ko zeli da veruje, neka veruje. A oni koji ne veruju, ne treba ni da osudjuju...
Svakako, svima preporucujem clanak "Ispovest coveka koji je sreo boga u centralnom univerzumu", vrlo detaljan opis onoga sto je jedan covek video i doziveo nakon klinicke smrti. Nedavno sam procitala ovaj clanak, a ova teorija samo upotpunjuje i pojasnjava ono sto je on doziveo.
Opet, neko ce se smejati njegovoj prici, neko ce se duboko zamisliti, i verovati...
Ali sigurno znam da ce svima biti zanimljivo :) Uzivajte.

http://www.vestinet.rs/pogledi/bog-postoji-ispovest-coveka-koji-je-sreo-boga-u-centralnom-univerzumu

Buda

pre 11 godina

Sve ovo je tacno. Stari pred budisticki tekstovi pisu o svesti, dusi, umu na prilicno detaljan nacin. Za one koji ne veruju, a opet bu zeleli da probaju, nadjite uputstvo na netu kako se astralno projektovati. Uz malo truda, naravno i visprenosti spoznacete drugu dimenziju i moc uma, svesti koja se siri i ide van tela. To je objasnjivo i sa naucne strane, bez problema. Ne mogu vise da piaem, a kome je int. nek se malo informise.

Dusan

pre 11 godina

Ponosan sam na moje budisticko vidjenje sveta! Preporucujem i drugima da se upoznaju sa nekom granom budizma (zen, teraveda, tibet). To je ucenje gde se religija i nauka spajaju. Koristice vam u zivotu, a i ustedecete dosta vremena, posto necete morati da citate sta na ovu temu pisu kvantni fizicari. :)

my way

pre 11 godina

i nobelovci se plase smrti :) salu na stranu, sve i da "svest" kao informacija nastavi da postoji nakon fizicke smrti, bez prijemnika (sta ili ko god to bio) ona je nistavna, tj zapravo nepostojeca. tako da bih voleo da vidim razmisljanja na tu temu kao prirodan nastavak pomenute teorije.
(bler, 30. oktobar 2012 15:56)

Da, ova teorija objasnjava svest kao integralni deo univerzuma, kvantnu informaciju koja opstaje i bez tih mikrotubula u nasim mozdanim celijama, ali mnoga pitanja ostaju otvorena. Da li vantelesno iskustvo nastaje ustvari tek naknadno, ozivljavanjem i povracajem te informacije u mikrotubule? Da li u slucaju konacne smrti cinjenica da smo ziveli ima uticaja na nasu svest? Da li se ta svest posle smrti uopste moze nazvati nasom, da li je to zaista nasa dusa kao sto u poslednjoj recenici kaze profesor i sta on pod tim podrazumeva? Ostaju li secanja, osecanja...ili se ona vraca u oblik u kojem je postojala i pre naseg rodjenja?

VV

pre 11 godina

Procitao sam neke debele Penrouzove knjige o fizici. I u tim knjigama on je sklon spekulisanju i nametanju svojih stavova bez osnova, razmatranja alternativa i misljenja onih koji se sa njegovim ne slazu. To samo po sebi nije strasno (za citaoca, ne i za Penrouza) dok se takvi napisi ne mesaju sa vazecim i opsteprihvacenim teorijama. Vise ga cenim kao filozofa (njegove knjige iz te oblasti su dosta tanje). Penrouz je i sam u svojoj knjizi "Carev novi um" konstatovao da nema dokaza da se svest formira na kvantnom nivou. Sada je promenio misljenje. Nema problema, samo ne vidim razlog da se to prenosi kao vest, a novo misljenje kao teorija, ili jos gore cinjenica.

dokins

pre 11 godina

@shox

I medju velikim naucnicima bilo je i ima dosta vernika.
Medjutim,jedina istina je da sa smrcu mozga umire i ta "dusa",sta god to bilo. Dalje,o ovoj temi je mnogo pozvaniji da govori neki neurolog,psihijatar,biolog,od fizicara. Makar on bio i tako veliki,kakav Penrouz sigurno jeste.
Preporucujem Danijela Deneta.

Sale

pre 11 godina

Dragi moji, pa mi smo već u Univerzumu - a gde bismo drugde bili? Svaki atom oko nas, osim vodonika koji je nastao u Velikom prasku, nastao je u srcu neke zvezde koja je svojim umiranjem omogućila da se rode kreature koje "čekaju da odu u univerzum". Tačno je da mnogo toga ne znamo i verovatno nikada nećemo saznati ali i ovo što možemo saznati i što ćemo tek otkriti je dovoljno fantastično.

nevjernik neuvjereni

pre 11 godina

Ajde konacno pocetak istine!Bravo djaci!Ima neke nade da pare za fakultete nisu bile bacene na pivu,droge i seks. Samo te "cestice duse" ne idu u ovaj vidljivi,fizicki univerzum nego u jednu "dimenziju bivanja"iz koje je fizicki univerzum iznikao.To su vec odavno znale prastare kuture koje su izgradile piramide,Tihuanaku i ostale gradove i objekte koji ni sadasnja tehnika nebi bila u stanju da podigne.A to jos znaju razni shamani u svim delovima sveta i discipline kao Budizam,Taoizam i jos neke.Jedino jos nije jasno "hriscanima" i sledbenicima Darvinovim koji jos sole pamet ljudima pored toliko dokaza koji svi ukazuju da trucaju gluposti a sledbenici crkve veruju u bajke,grehove,spasitelje,djavola,"bogorodice" i slicne srednjovekone specijalitete sa lomace.

zvaka za seljaka

pre 11 godina

Fascinanta teorija, potpuno moguca s obzirom na trenutno razumevanje kvantne fizime i neurobiologije. A oni koji ne razumeju bolje da ne komentarisu..

fanSte

pre 11 godina

Mozak nije isto sto i svest. Nije mi jasno kako ljudi veruju u to da materija (mozak sa svim njegovim ciniocima) moze stvarati misli. Ako misli nisu u mozgu, gde su? To je pravo pitanje...

nexus

pre 11 godina

@Misha A zasto svemocni bog nije unistio zmiju(sotonu, a nigde i ne pise da je to sotona, nego vi sami tako tumacite) nego kaznio Adama i Evu? Odakle su oni znali sta je zlo a sta dobro pre nego sto su pojeli jabuku spoznaje dobra i zla? Ovo je inace interesantna teorija, mozda je nekad i detaljnije razrade.

A kako se vraća*

pre 11 godina

A kako zna ta informacija u koje telo treba da se vrati, čime je vezana? Može li neko laički da pojasniti pojam kvantnog kompjutera?

Dejan

pre 11 godina

Ovo meni ne zvuci nista neverovatnije od tvrdnje da je sav zivi svet, ovako raznovrstan, nastao od blata. Moracu da pomesam kamenje, mozda stvorim nekog Kratosa i zgrnem lovu golemu.

Milos

pre 11 godina

Pre nego sto pocnete da komentarisete ovakve stvari trebalo bi da se raspitate da li je neko koga poznajete doziveo klinicku smrt i da vam ti ljudi prepricaju iskustva. Dakle na ovo pitanje odgovor mogu dati samo i iskljucivo oni i niko vise (cak i to je uslovno i pod znakom pitanja). Ovo vise spada u domen teologije, psihijatrije, fizike i hemije nego u domen prepucavanja preko komentara.

Mrtvac

pre 11 godina

Ali cim se pomene pojam 'duse' ateisti skacu ko blesavi... Isto kao kada se iPhone pomene Samsungovci skacu. Jel moze neko da mi objasni tu pojavu sa psihickog stanovista?

eh

pre 11 godina

Pa da je prije 100 godina netko rekao da će ljudi letjeti u svemir, posjetiti drugu planetu, komunicirati sa drugom stranom planete na način da se ljudi gledaju i razgovaraju...taj bi bio proglašen luđakom.
A stotinu godina je samo kap u moru vremena.

Zapravo se znanost i tehnologija drastično razvija zadnjih 100 godina, ja iskreno vjerujem da će za 100 godina shvaćanja života i smrti biti drastično drugačija od današnjih.

Plik

pre 11 godina

Ovo nije neozbiljno. I Tesla i mnogi naučnici verovali su u afterlajf. Skeptici misle da života posle smrti nema jer nijedan instrument nije otkrio ljudsku dušu. To je problematična tvrdnja. Kao prvo u podatomskom svetu vladaju druga pravila - jedan atom može da se nalazi na više mesta istovremeno. Čak i da se ne otkrije ništa tako posebno u čoveku što bi zaličilo na dušu, ne znači da duše nema jer postoji i TEORIJA O GEJMPLEJERU VAN TELA. Dakle, ukoliko je ovaj svemir veštačka tvorevina nalik virtuelnom svetu, duša ne mora je u telu već može da bude udaljeni gejmplejer. Drugim rečim naš um može biti u drugom realitetu, a u ovom smo samo ulogovani. Inače najnovija medicina svaki deo tela može da zameni, a da osoba ostane ista. Ne samo udove, srce ili pluća već gotovo i sve delove mozga. Gde je onda ličnost?

kvantna informacija

pre 11 godina

cisto onako..zanimljivo je ponovo procitati neke komentare na temu.."Kad vam u snu nesto sedi na grudima"(mentalno zdravlje)

goran

pre 11 godina

Citajuci ovo,kao i neke druge clanke koji govore sta su naucnici otkrili itd....Zaista je neverovatno dokle su ljudi svoj razum unapredili,nekad su ovakve stvari bile cista naucna fantastika a sada naucnici dokazu drugacije...sto je danas ne moguce i fantastika sutra ce biti stvarnost...Pitam li se kako li ce svet izgledati za 500 godina...ne mogu ni zamisliti kakva ce tehnologija biti...

bler

pre 11 godina

i nobelovci se plase smrti :) salu na stranu, sve i da "svest" kao informacija nastavi da postoji nakon fizicke smrti, bez prijemnika (sta ili ko god to bio) ona je nistavna, tj zapravo nepostojeca. tako da bih voleo da vidim razmisljanja na tu temu kao prirodan nastavak pomenute teorije.

shox

pre 11 godina

Pre nego što površno prokomentarišete ovu vest postavite sebi pitanje da li ZAISTA razumete bilo koji izolovani koncept ove teorije. Takođe, pročitajte biografije autora ove teorije, a počnite od Rodžera Penrouza: http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_penrose

Misha

pre 11 godina

"Nećete vi umreti." (Citat iz Pisma, kada Sotona u edemskom vrtu kroz zmiju kao medijuma ugušuje glas savesti Evi da može da čini šta god poželi, a bez fatalnih posledica)

shox

pre 11 godina

Pre nego što površno prokomentarišete ovu vest postavite sebi pitanje da li ZAISTA razumete bilo koji izolovani koncept ove teorije. Takođe, pročitajte biografije autora ove teorije, a počnite od Rodžera Penrouza: http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_penrose

eh

pre 11 godina

Pa da je prije 100 godina netko rekao da će ljudi letjeti u svemir, posjetiti drugu planetu, komunicirati sa drugom stranom planete na način da se ljudi gledaju i razgovaraju...taj bi bio proglašen luđakom.
A stotinu godina je samo kap u moru vremena.

Zapravo se znanost i tehnologija drastično razvija zadnjih 100 godina, ja iskreno vjerujem da će za 100 godina shvaćanja života i smrti biti drastično drugačija od današnjih.

Plik

pre 11 godina

Ovo nije neozbiljno. I Tesla i mnogi naučnici verovali su u afterlajf. Skeptici misle da života posle smrti nema jer nijedan instrument nije otkrio ljudsku dušu. To je problematična tvrdnja. Kao prvo u podatomskom svetu vladaju druga pravila - jedan atom može da se nalazi na više mesta istovremeno. Čak i da se ne otkrije ništa tako posebno u čoveku što bi zaličilo na dušu, ne znači da duše nema jer postoji i TEORIJA O GEJMPLEJERU VAN TELA. Dakle, ukoliko je ovaj svemir veštačka tvorevina nalik virtuelnom svetu, duša ne mora je u telu već može da bude udaljeni gejmplejer. Drugim rečim naš um može biti u drugom realitetu, a u ovom smo samo ulogovani. Inače najnovija medicina svaki deo tela može da zameni, a da osoba ostane ista. Ne samo udove, srce ili pluća već gotovo i sve delove mozga. Gde je onda ličnost?

goran

pre 11 godina

Citajuci ovo,kao i neke druge clanke koji govore sta su naucnici otkrili itd....Zaista je neverovatno dokle su ljudi svoj razum unapredili,nekad su ovakve stvari bile cista naucna fantastika a sada naucnici dokazu drugacije...sto je danas ne moguce i fantastika sutra ce biti stvarnost...Pitam li se kako li ce svet izgledati za 500 godina...ne mogu ni zamisliti kakva ce tehnologija biti...

Mrtvac

pre 11 godina

Ali cim se pomene pojam 'duse' ateisti skacu ko blesavi... Isto kao kada se iPhone pomene Samsungovci skacu. Jel moze neko da mi objasni tu pojavu sa psihickog stanovista?

Milos

pre 11 godina

Pre nego sto pocnete da komentarisete ovakve stvari trebalo bi da se raspitate da li je neko koga poznajete doziveo klinicku smrt i da vam ti ljudi prepricaju iskustva. Dakle na ovo pitanje odgovor mogu dati samo i iskljucivo oni i niko vise (cak i to je uslovno i pod znakom pitanja). Ovo vise spada u domen teologije, psihijatrije, fizike i hemije nego u domen prepucavanja preko komentara.

Misha

pre 11 godina

"Nećete vi umreti." (Citat iz Pisma, kada Sotona u edemskom vrtu kroz zmiju kao medijuma ugušuje glas savesti Evi da može da čini šta god poželi, a bez fatalnih posledica)

nexus

pre 11 godina

@Misha A zasto svemocni bog nije unistio zmiju(sotonu, a nigde i ne pise da je to sotona, nego vi sami tako tumacite) nego kaznio Adama i Evu? Odakle su oni znali sta je zlo a sta dobro pre nego sto su pojeli jabuku spoznaje dobra i zla? Ovo je inace interesantna teorija, mozda je nekad i detaljnije razrade.

A kako se vraća*

pre 11 godina

A kako zna ta informacija u koje telo treba da se vrati, čime je vezana? Može li neko laički da pojasniti pojam kvantnog kompjutera?

bler

pre 11 godina

i nobelovci se plase smrti :) salu na stranu, sve i da "svest" kao informacija nastavi da postoji nakon fizicke smrti, bez prijemnika (sta ili ko god to bio) ona je nistavna, tj zapravo nepostojeca. tako da bih voleo da vidim razmisljanja na tu temu kao prirodan nastavak pomenute teorije.

fanSte

pre 11 godina

Mozak nije isto sto i svest. Nije mi jasno kako ljudi veruju u to da materija (mozak sa svim njegovim ciniocima) moze stvarati misli. Ako misli nisu u mozgu, gde su? To je pravo pitanje...

kvantna informacija

pre 11 godina

cisto onako..zanimljivo je ponovo procitati neke komentare na temu.."Kad vam u snu nesto sedi na grudima"(mentalno zdravlje)

Sale

pre 11 godina

Dragi moji, pa mi smo već u Univerzumu - a gde bismo drugde bili? Svaki atom oko nas, osim vodonika koji je nastao u Velikom prasku, nastao je u srcu neke zvezde koja je svojim umiranjem omogućila da se rode kreature koje "čekaju da odu u univerzum". Tačno je da mnogo toga ne znamo i verovatno nikada nećemo saznati ali i ovo što možemo saznati i što ćemo tek otkriti je dovoljno fantastično.

Anja

pre 11 godina

Sve ovo je vrlo moguce... Mi ljudi nismo svemoguci i sveznajuci, i ne znamo kako univerzum, i sveopsta energija funkcionisu.
Zaista ne znam cemu prepucavanje komentarima. Prosto, ko zeli da veruje, neka veruje. A oni koji ne veruju, ne treba ni da osudjuju...
Svakako, svima preporucujem clanak "Ispovest coveka koji je sreo boga u centralnom univerzumu", vrlo detaljan opis onoga sto je jedan covek video i doziveo nakon klinicke smrti. Nedavno sam procitala ovaj clanak, a ova teorija samo upotpunjuje i pojasnjava ono sto je on doziveo.
Opet, neko ce se smejati njegovoj prici, neko ce se duboko zamisliti, i verovati...
Ali sigurno znam da ce svima biti zanimljivo :) Uzivajte.

http://www.vestinet.rs/pogledi/bog-postoji-ispovest-coveka-koji-je-sreo-boga-u-centralnom-univerzumu

zvaka za seljaka

pre 11 godina

Fascinanta teorija, potpuno moguca s obzirom na trenutno razumevanje kvantne fizime i neurobiologije. A oni koji ne razumeju bolje da ne komentarisu..

VV

pre 11 godina

Procitao sam neke debele Penrouzove knjige o fizici. I u tim knjigama on je sklon spekulisanju i nametanju svojih stavova bez osnova, razmatranja alternativa i misljenja onih koji se sa njegovim ne slazu. To samo po sebi nije strasno (za citaoca, ne i za Penrouza) dok se takvi napisi ne mesaju sa vazecim i opsteprihvacenim teorijama. Vise ga cenim kao filozofa (njegove knjige iz te oblasti su dosta tanje). Penrouz je i sam u svojoj knjizi "Carev novi um" konstatovao da nema dokaza da se svest formira na kvantnom nivou. Sada je promenio misljenje. Nema problema, samo ne vidim razlog da se to prenosi kao vest, a novo misljenje kao teorija, ili jos gore cinjenica.

nevjernik neuvjereni

pre 11 godina

Ajde konacno pocetak istine!Bravo djaci!Ima neke nade da pare za fakultete nisu bile bacene na pivu,droge i seks. Samo te "cestice duse" ne idu u ovaj vidljivi,fizicki univerzum nego u jednu "dimenziju bivanja"iz koje je fizicki univerzum iznikao.To su vec odavno znale prastare kuture koje su izgradile piramide,Tihuanaku i ostale gradove i objekte koji ni sadasnja tehnika nebi bila u stanju da podigne.A to jos znaju razni shamani u svim delovima sveta i discipline kao Budizam,Taoizam i jos neke.Jedino jos nije jasno "hriscanima" i sledbenicima Darvinovim koji jos sole pamet ljudima pored toliko dokaza koji svi ukazuju da trucaju gluposti a sledbenici crkve veruju u bajke,grehove,spasitelje,djavola,"bogorodice" i slicne srednjovekone specijalitete sa lomace.

Dusan

pre 11 godina

Ponosan sam na moje budisticko vidjenje sveta! Preporucujem i drugima da se upoznaju sa nekom granom budizma (zen, teraveda, tibet). To je ucenje gde se religija i nauka spajaju. Koristice vam u zivotu, a i ustedecete dosta vremena, posto necete morati da citate sta na ovu temu pisu kvantni fizicari. :)

Buda

pre 11 godina

Sve ovo je tacno. Stari pred budisticki tekstovi pisu o svesti, dusi, umu na prilicno detaljan nacin. Za one koji ne veruju, a opet bu zeleli da probaju, nadjite uputstvo na netu kako se astralno projektovati. Uz malo truda, naravno i visprenosti spoznacete drugu dimenziju i moc uma, svesti koja se siri i ide van tela. To je objasnjivo i sa naucne strane, bez problema. Ne mogu vise da piaem, a kome je int. nek se malo informise.

Boba

pre 11 godina

@pilk Brate, nisi ti Neo ne brini i ovo nije Matrix... ;) A sad o tekstu, koji je blago receno neverovatna glupost, ovo su oni tekstovi gde se prica o materiji koju u teoriji samo poznaje 0,00001% planete i onda se nalupa i narod nesto kao komentarise... Dusa nije naucno dokazana!!! A ni u teoriji ona nije nosilac svesti, vec je to mozak, koji je zapravo organ i fizicki postoji! Dusa je nastala u teologiji, a kako i ostale gluposti iz teologije nisu tacne (poput potopa, Kiklopa, Sive, Zevsa, Sotone, Hrista, Alaha, Adama, Eve, zivotinja koje pricaju, minotaura, zmajeva,...) tako nije ni ova, bez obzira sto se koriste neki satro misteriozna naucna neistrazena polja poput kvantne fizike pa se sada prave tu pametni... Sutra ce da nam pricaju o kvantnom bogu i to sve samo zato sto ne mogu da se pomire da ce jednog dana nestati zauvek kao jedinka... Pa paaaaa...

my way

pre 11 godina

i nobelovci se plase smrti :) salu na stranu, sve i da "svest" kao informacija nastavi da postoji nakon fizicke smrti, bez prijemnika (sta ili ko god to bio) ona je nistavna, tj zapravo nepostojeca. tako da bih voleo da vidim razmisljanja na tu temu kao prirodan nastavak pomenute teorije.
(bler, 30. oktobar 2012 15:56)

Da, ova teorija objasnjava svest kao integralni deo univerzuma, kvantnu informaciju koja opstaje i bez tih mikrotubula u nasim mozdanim celijama, ali mnoga pitanja ostaju otvorena. Da li vantelesno iskustvo nastaje ustvari tek naknadno, ozivljavanjem i povracajem te informacije u mikrotubule? Da li u slucaju konacne smrti cinjenica da smo ziveli ima uticaja na nasu svest? Da li se ta svest posle smrti uopste moze nazvati nasom, da li je to zaista nasa dusa kao sto u poslednjoj recenici kaze profesor i sta on pod tim podrazumeva? Ostaju li secanja, osecanja...ili se ona vraca u oblik u kojem je postojala i pre naseg rodjenja?

Dejan

pre 11 godina

Ovo meni ne zvuci nista neverovatnije od tvrdnje da je sav zivi svet, ovako raznovrstan, nastao od blata. Moracu da pomesam kamenje, mozda stvorim nekog Kratosa i zgrnem lovu golemu.

dokins

pre 11 godina

@shox

I medju velikim naucnicima bilo je i ima dosta vernika.
Medjutim,jedina istina je da sa smrcu mozga umire i ta "dusa",sta god to bilo. Dalje,o ovoj temi je mnogo pozvaniji da govori neki neurolog,psihijatar,biolog,od fizicara. Makar on bio i tako veliki,kakav Penrouz sigurno jeste.
Preporucujem Danijela Deneta.

Misha

pre 11 godina

"Nećete vi umreti." (Citat iz Pisma, kada Sotona u edemskom vrtu kroz zmiju kao medijuma ugušuje glas savesti Evi da može da čini šta god poželi, a bez fatalnih posledica)

Boba

pre 11 godina

@pilk Brate, nisi ti Neo ne brini i ovo nije Matrix... ;) A sad o tekstu, koji je blago receno neverovatna glupost, ovo su oni tekstovi gde se prica o materiji koju u teoriji samo poznaje 0,00001% planete i onda se nalupa i narod nesto kao komentarise... Dusa nije naucno dokazana!!! A ni u teoriji ona nije nosilac svesti, vec je to mozak, koji je zapravo organ i fizicki postoji! Dusa je nastala u teologiji, a kako i ostale gluposti iz teologije nisu tacne (poput potopa, Kiklopa, Sive, Zevsa, Sotone, Hrista, Alaha, Adama, Eve, zivotinja koje pricaju, minotaura, zmajeva,...) tako nije ni ova, bez obzira sto se koriste neki satro misteriozna naucna neistrazena polja poput kvantne fizike pa se sada prave tu pametni... Sutra ce da nam pricaju o kvantnom bogu i to sve samo zato sto ne mogu da se pomire da ce jednog dana nestati zauvek kao jedinka... Pa paaaaa...

Dejan

pre 11 godina

Ovo meni ne zvuci nista neverovatnije od tvrdnje da je sav zivi svet, ovako raznovrstan, nastao od blata. Moracu da pomesam kamenje, mozda stvorim nekog Kratosa i zgrnem lovu golemu.

dokins

pre 11 godina

@shox

I medju velikim naucnicima bilo je i ima dosta vernika.
Medjutim,jedina istina je da sa smrcu mozga umire i ta "dusa",sta god to bilo. Dalje,o ovoj temi je mnogo pozvaniji da govori neki neurolog,psihijatar,biolog,od fizicara. Makar on bio i tako veliki,kakav Penrouz sigurno jeste.
Preporucujem Danijela Deneta.

Plik

pre 11 godina

Ovo nije neozbiljno. I Tesla i mnogi naučnici verovali su u afterlajf. Skeptici misle da života posle smrti nema jer nijedan instrument nije otkrio ljudsku dušu. To je problematična tvrdnja. Kao prvo u podatomskom svetu vladaju druga pravila - jedan atom može da se nalazi na više mesta istovremeno. Čak i da se ne otkrije ništa tako posebno u čoveku što bi zaličilo na dušu, ne znači da duše nema jer postoji i TEORIJA O GEJMPLEJERU VAN TELA. Dakle, ukoliko je ovaj svemir veštačka tvorevina nalik virtuelnom svetu, duša ne mora je u telu već može da bude udaljeni gejmplejer. Drugim rečim naš um može biti u drugom realitetu, a u ovom smo samo ulogovani. Inače najnovija medicina svaki deo tela može da zameni, a da osoba ostane ista. Ne samo udove, srce ili pluća već gotovo i sve delove mozga. Gde je onda ličnost?

Mrtvac

pre 11 godina

Ali cim se pomene pojam 'duse' ateisti skacu ko blesavi... Isto kao kada se iPhone pomene Samsungovci skacu. Jel moze neko da mi objasni tu pojavu sa psihickog stanovista?

bler

pre 11 godina

i nobelovci se plase smrti :) salu na stranu, sve i da "svest" kao informacija nastavi da postoji nakon fizicke smrti, bez prijemnika (sta ili ko god to bio) ona je nistavna, tj zapravo nepostojeca. tako da bih voleo da vidim razmisljanja na tu temu kao prirodan nastavak pomenute teorije.

shox

pre 11 godina

Pre nego što površno prokomentarišete ovu vest postavite sebi pitanje da li ZAISTA razumete bilo koji izolovani koncept ove teorije. Takođe, pročitajte biografije autora ove teorije, a počnite od Rodžera Penrouza: http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_penrose

Milos

pre 11 godina

Pre nego sto pocnete da komentarisete ovakve stvari trebalo bi da se raspitate da li je neko koga poznajete doziveo klinicku smrt i da vam ti ljudi prepricaju iskustva. Dakle na ovo pitanje odgovor mogu dati samo i iskljucivo oni i niko vise (cak i to je uslovno i pod znakom pitanja). Ovo vise spada u domen teologije, psihijatrije, fizike i hemije nego u domen prepucavanja preko komentara.

nevjernik neuvjereni

pre 11 godina

Ajde konacno pocetak istine!Bravo djaci!Ima neke nade da pare za fakultete nisu bile bacene na pivu,droge i seks. Samo te "cestice duse" ne idu u ovaj vidljivi,fizicki univerzum nego u jednu "dimenziju bivanja"iz koje je fizicki univerzum iznikao.To su vec odavno znale prastare kuture koje su izgradile piramide,Tihuanaku i ostale gradove i objekte koji ni sadasnja tehnika nebi bila u stanju da podigne.A to jos znaju razni shamani u svim delovima sveta i discipline kao Budizam,Taoizam i jos neke.Jedino jos nije jasno "hriscanima" i sledbenicima Darvinovim koji jos sole pamet ljudima pored toliko dokaza koji svi ukazuju da trucaju gluposti a sledbenici crkve veruju u bajke,grehove,spasitelje,djavola,"bogorodice" i slicne srednjovekone specijalitete sa lomace.

Dusan

pre 11 godina

Ponosan sam na moje budisticko vidjenje sveta! Preporucujem i drugima da se upoznaju sa nekom granom budizma (zen, teraveda, tibet). To je ucenje gde se religija i nauka spajaju. Koristice vam u zivotu, a i ustedecete dosta vremena, posto necete morati da citate sta na ovu temu pisu kvantni fizicari. :)

zvaka za seljaka

pre 11 godina

Fascinanta teorija, potpuno moguca s obzirom na trenutno razumevanje kvantne fizime i neurobiologije. A oni koji ne razumeju bolje da ne komentarisu..

nexus

pre 11 godina

@Misha A zasto svemocni bog nije unistio zmiju(sotonu, a nigde i ne pise da je to sotona, nego vi sami tako tumacite) nego kaznio Adama i Evu? Odakle su oni znali sta je zlo a sta dobro pre nego sto su pojeli jabuku spoznaje dobra i zla? Ovo je inace interesantna teorija, mozda je nekad i detaljnije razrade.

VV

pre 11 godina

Procitao sam neke debele Penrouzove knjige o fizici. I u tim knjigama on je sklon spekulisanju i nametanju svojih stavova bez osnova, razmatranja alternativa i misljenja onih koji se sa njegovim ne slazu. To samo po sebi nije strasno (za citaoca, ne i za Penrouza) dok se takvi napisi ne mesaju sa vazecim i opsteprihvacenim teorijama. Vise ga cenim kao filozofa (njegove knjige iz te oblasti su dosta tanje). Penrouz je i sam u svojoj knjizi "Carev novi um" konstatovao da nema dokaza da se svest formira na kvantnom nivou. Sada je promenio misljenje. Nema problema, samo ne vidim razlog da se to prenosi kao vest, a novo misljenje kao teorija, ili jos gore cinjenica.

Buda

pre 11 godina

Sve ovo je tacno. Stari pred budisticki tekstovi pisu o svesti, dusi, umu na prilicno detaljan nacin. Za one koji ne veruju, a opet bu zeleli da probaju, nadjite uputstvo na netu kako se astralno projektovati. Uz malo truda, naravno i visprenosti spoznacete drugu dimenziju i moc uma, svesti koja se siri i ide van tela. To je objasnjivo i sa naucne strane, bez problema. Ne mogu vise da piaem, a kome je int. nek se malo informise.

fanSte

pre 11 godina

Mozak nije isto sto i svest. Nije mi jasno kako ljudi veruju u to da materija (mozak sa svim njegovim ciniocima) moze stvarati misli. Ako misli nisu u mozgu, gde su? To je pravo pitanje...

eh

pre 11 godina

Pa da je prije 100 godina netko rekao da će ljudi letjeti u svemir, posjetiti drugu planetu, komunicirati sa drugom stranom planete na način da se ljudi gledaju i razgovaraju...taj bi bio proglašen luđakom.
A stotinu godina je samo kap u moru vremena.

Zapravo se znanost i tehnologija drastično razvija zadnjih 100 godina, ja iskreno vjerujem da će za 100 godina shvaćanja života i smrti biti drastično drugačija od današnjih.

A kako se vraća*

pre 11 godina

A kako zna ta informacija u koje telo treba da se vrati, čime je vezana? Može li neko laički da pojasniti pojam kvantnog kompjutera?

Anja

pre 11 godina

Sve ovo je vrlo moguce... Mi ljudi nismo svemoguci i sveznajuci, i ne znamo kako univerzum, i sveopsta energija funkcionisu.
Zaista ne znam cemu prepucavanje komentarima. Prosto, ko zeli da veruje, neka veruje. A oni koji ne veruju, ne treba ni da osudjuju...
Svakako, svima preporucujem clanak "Ispovest coveka koji je sreo boga u centralnom univerzumu", vrlo detaljan opis onoga sto je jedan covek video i doziveo nakon klinicke smrti. Nedavno sam procitala ovaj clanak, a ova teorija samo upotpunjuje i pojasnjava ono sto je on doziveo.
Opet, neko ce se smejati njegovoj prici, neko ce se duboko zamisliti, i verovati...
Ali sigurno znam da ce svima biti zanimljivo :) Uzivajte.

http://www.vestinet.rs/pogledi/bog-postoji-ispovest-coveka-koji-je-sreo-boga-u-centralnom-univerzumu

goran

pre 11 godina

Citajuci ovo,kao i neke druge clanke koji govore sta su naucnici otkrili itd....Zaista je neverovatno dokle su ljudi svoj razum unapredili,nekad su ovakve stvari bile cista naucna fantastika a sada naucnici dokazu drugacije...sto je danas ne moguce i fantastika sutra ce biti stvarnost...Pitam li se kako li ce svet izgledati za 500 godina...ne mogu ni zamisliti kakva ce tehnologija biti...

my way

pre 11 godina

i nobelovci se plase smrti :) salu na stranu, sve i da "svest" kao informacija nastavi da postoji nakon fizicke smrti, bez prijemnika (sta ili ko god to bio) ona je nistavna, tj zapravo nepostojeca. tako da bih voleo da vidim razmisljanja na tu temu kao prirodan nastavak pomenute teorije.
(bler, 30. oktobar 2012 15:56)

Da, ova teorija objasnjava svest kao integralni deo univerzuma, kvantnu informaciju koja opstaje i bez tih mikrotubula u nasim mozdanim celijama, ali mnoga pitanja ostaju otvorena. Da li vantelesno iskustvo nastaje ustvari tek naknadno, ozivljavanjem i povracajem te informacije u mikrotubule? Da li u slucaju konacne smrti cinjenica da smo ziveli ima uticaja na nasu svest? Da li se ta svest posle smrti uopste moze nazvati nasom, da li je to zaista nasa dusa kao sto u poslednjoj recenici kaze profesor i sta on pod tim podrazumeva? Ostaju li secanja, osecanja...ili se ona vraca u oblik u kojem je postojala i pre naseg rodjenja?

kvantna informacija

pre 11 godina

cisto onako..zanimljivo je ponovo procitati neke komentare na temu.."Kad vam u snu nesto sedi na grudima"(mentalno zdravlje)

Sale

pre 11 godina

Dragi moji, pa mi smo već u Univerzumu - a gde bismo drugde bili? Svaki atom oko nas, osim vodonika koji je nastao u Velikom prasku, nastao je u srcu neke zvezde koja je svojim umiranjem omogućila da se rode kreature koje "čekaju da odu u univerzum". Tačno je da mnogo toga ne znamo i verovatno nikada nećemo saznati ali i ovo što možemo saznati i što ćemo tek otkriti je dovoljno fantastično.