Utorak, 19.06.2012.

14:57

Kadeti povučeni, otkazan "Diplomac"

Pripreme za završnu vežbu "Diplomac 2012" kadeta Vojne akademije na poligonu "Pasuljanske livade" prekinute su zbog pogibije dvoje i ranjavanja sedmoro kadeta.

Izvor: B92

Kadeti povuèeni, otkazan "Diplomac" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

qq lele

pre 11 godina

:(
Pozivanje na odgovornost je populizam?
S*anja se desavaju? Svake godine treba da imamo desetinu mrtvih i povredjenih pitomaca?

Ma bravo! Eto ko sve radi u policiji...

SaS

pre 11 godina

Na zalost...opet ce se sve slomiti po ledjima sitnih komadira..Ministru i generalima ne pada na pamet da podnesu makar kao moralni cin ostavke...O tome sta se i kako radi na Vojnoj Akademiji ne treba trositi reci...Sve je to marketing...placanje ispita..ucene i sl.oficiri uce matematiku i sociologiju i tu padaju, a vojno vaspitanje 0..

Preplašena Milka

pre 11 godina

Žao mi je nastradalih i povređenih. Saučešće porodicama. Ja sam sigurna da ovo nije samo incident, već da se radi o sistemskom problemu i načinu školovanja novih oficira. Vidi se da je mnogo toga zatajilo, a to onda nije incident. Školovanje se sada vrši sa standardima koje će lako moći da nas uvede u NATO. Da li je sada jasno kakvu to vojsku trebamo da imamo?

zoraaan

pre 11 godina

Saucesce porodiama stradalih. Velika tragedija. Na zalost i prilika laznim moralistima da trucaju. Oni koji pljuju po vojsci i policiji, sada pozivaju ministra na ostavku, traze odgovornost staresina, lupetaju gluposti i sl. Radim u policiji i svedok sam posledica nepoznavanja stvarnosti od strane javnosti i populizma politicara. Princip koji vazi u Srbiji je: Nastao je problem i neko mora biti odgovoran. Suspedovanje staresina je cist populizam. Politicari su svesni da gradjani traze krv, ako on ne pokaze odlucnost trazice se njegova odgovornost, najbolje je kazniti one najneodgovornije. Oni ce se i najlakse odbraniti u postupcima koji slede. Gradjani koji to podrzavaju ce kasnije to ionako platiti u punom iznosu.U SAD postoji jedna maksima koja opisuje ovakve situacije i glasi : S*anja se desavaju. U ovakvim slucajevima oni detaljno ispitaju dogadjaj, utvrde sve okolnosti i ne preduzmu nista. NIti kaznjavaju neodgovorne, niti pljuju po stradalima kao da su neozbiljni, neobuceni, da je obuka slaba i sl.Svi ljudi grese, kada konobar pogresi on razbije casu ili uprlja musteriju kafom, izvini se i gotova stvar. kada vojnik ili policajac pogresi posledice su strasne i zato je taj poziv za hrabre, odlucne i casne ljude. Nisu oni obucavani u kabinetu informatike gde je jedina opasnost da polome nokat ili padnu sa stolice, vec na vojnom poligonu. LJudi probudite se, to nije CS ili fejsbuk, vec zivot u svoj svojoj brutalnosti.

Mito

pre 11 godina

Slažem se sa komentarom Ljubodraga Stojadinovića, koji kao bivši oficir odlično zna šta govori.
Sada se vidi koliko je Šutanovac bio glup kada je pre par godina izjavio parafraziram: "Pobedio bih Ponoša na konkursu za Načelnika Generalštaba" (iako o vojsci zna sa tromesečnog kursa u SAD). Taj isti ministar je bio potrčko kod Mire Marković, a sada vidim da je i preduzetnik građevinar pošto gradi na ekskluzivnoj lokaciji u Skerlićevoj ulici u centru Beograda.
Neka se lepo čovek ostavi Vojske jer ona nije za njega. Podmazao se pa neka se bavi građevinom, ali verujući u njegovu stručnost, ja se u tu zgradu nikad ne bih uselio.
Vojska je instrument države, i ona funkcioniše fenomenalno dok država funkcioniše. I JNA i Vojska Kraljevine Jugoslavije su se raspale kada su političari više brinuli o svojoj guzici nego o državi i vojsci. To najbolje pokazuju dva primera i to u Prvom svetskom ratu kada je država bila uz vojsku i 1999 kod napada NATO, kada iako inferiorniji u sredstvima vojska nije dozvolila da je unište.
S poštovanjem

Realista

pre 11 godina

Prvo i osnovno pitanje je: zasto je vojna vezba otkazana? Da li ce se isto tako (daleko bilo) u stvarnom sukobu, nakon prvih zrtava, vojskovodje pokupiti i otici kuci tj. otkazati dejstva?
Drugo: svakom pitomcu treba da bude jasno da se ne skoluje za balerinu vec za vojno lice kome je u opisu posla da ratuje tj. da rukuje oruzjem od kojeg se moze i poginuti. Ako im to niko nije objasnio - zao mi je.
Zao mi je zrtava ali, na kraju krajeva, sami su to izabrali, niko im nije branio da zavrse za pekare ili knjigovodje, mada i ti pozivi nose svoje rizike.
Ova situacije tacno oslikava apsolutnu nesposobnost vojnih institucija da se nose sa situacijom i svojim zaduzenjima, prave seka perse.

profesionalac

pre 11 godina

Srbo nemas blage veze,granata je od АУТОМАТСКOG БАЦАЧA ГРАНАТА 30 mm М93,koji je napravljen na osnovu ruskog АГС-17 „пламја",inace spada u pesadijsko naorusanje.Kod nas se koristi od 1999 godine.

OTPISANA

pre 11 godina

ISKRENO SAUČEŠĆE PORODICAMA NASTRADALIH KADETA A POVREĐENIMA BRZ OPORAVAK,NA AKADEMIJI JE DANAS MUK,verujte mi jer živim ovde već 20 godina i vidim sve,od automobila do stanova u izgradnji,.Ovo je velika tragedija i sramota za Srbiju.

Ghost Protocol

pre 11 godina

Srbo, jel znas ti sta pricas? Kao prvo Bestrzanji top ne ispaljuje granate od 30mm. Kao drugo, vojska se ne salje da trazi ne eksplodirane granate po terenu, a kamoli pitomci, to rade inzenjeri! To je cista glupost reci takvu laz. Kao trece, formacijska kretanja su uvek u rastojanjima od desetak metara, bas iz razloga da ako u ratnim situacijama neko naleti na minu, to ne ugrozi ceo vod. Kao cetvrto, granata 30mm nema toliko veliku ubojnu moc, sto znaci da su verovatno vojnici blili blizu jedni drugih kad je eksplodirala. U svakom slucaju, strasno je to sto se desilio, i treba utvrditi tacno sta je bilo, da se ne bi nikad vise ponovilo.

Za Srbu

pre 11 godina

Kako moguce da bilo ko dira / uzme u ruke granatu/minu koja nije eksplodirala??? Kako je moguce da neko ko je zavrsio skoro celu Vojnu Akademiju to ne zna???
Da li je neko bio neverovatno lud / neodgovoran (kadet koji je dirao granatu) ili je neko bio neverovatno los predavac, pa nije naucio kadete sta se radi / ne radi sa municijom koja nije eksplodirala?
Koliko god da su nam predavaci u svim skolama (pa i u vojnim) aljkavi i losi, neko ko ima 22-23 godine bi morao da zna neke stvari od kojih zavisi zivot. Na zalost, ljudska glupost nema granica i od ljudske gluposti nema zastite. Nekada se, na zalst, zbog gluposti plati glavom.
Naravno, sve ovo stoji samo ako je tacno ono sto se pise i prica: da su kadeti dirali municiju koja nije eksplodirala...

kaiser

pre 11 godina

"Sutanovac da podnese ostavku on je na vrhu lanca komande
(dule, 19. jun 2012 15:47)"

Ne, na vrhu lanca komandovanja je izvesni domaćin iz Bajčetine, trenutno "predsednik" države. Valjalo bi znati nešto o Ustavu svoje zemlje, pre nego što čovek ispadne smešan u društvu.
I nije tu, skoknuo je u Rio, o tome je maštao od malih nogu.
A i nije mu prvi put da je odgovoran za mnoge smrti, jad, bedu, proterivanja, paljevine, ratove, tako da ga ni ovo neće nešto potresti.

kanibal

pre 11 godina

(srba, 19. jun 2012 15:11)"

E, radikal, izostavio si tačku na početku posta.

Čudi me da na centralnoj otadžbinskoj upravi niste saznali da:

1. Bestrzajni topovi su izbačeni iz naoružanja Vojske Srbije
2. Nije bilo nikakvog bojevog gadjanja u momentu tragedije.
3. U pitanju je zaostali projektil cal 30mm (dakle nije od bestrzajnog topa)
4. Teren se ne čisti od minsko eksplozivnih sredstava tako što nateraš ljude da u lancu koračaju njime (jeste vi to doduše radili u onom slavonskom selu, dal beše Neštin, kad ste hrvatske civile naterali da idu kroz minsko polje, pa vam valjda zbog toga to ostalo kao normalno)

Radikali, čitate li vi sebe i ono što pišete?

I gde nam ode vrhovni komandant? U Rio, na karneval?

МИЛАН СРБИН

pre 11 godina

Srbo lupas!Ne lazu,nije bilo ni priblizno ko sto ti kazes!Nisu gadjali Bacacem,granata je zaostala tu od ranije i momak je slucajno nasao,a kad je nasao hteo je malo da se poigra sa njom i da se napravi mangup pred koleginicama,ne sluteci sta ta granata sve moze da uradi i kako lako da se aktivira!On je poneo do grupe gde su bili ostali i tako je doslo do povrede vise lica!Opet kazem ne lazu,ali i ne pricaju kompletnu pricu!Neka pocivaju u miru!!!

miki

pre 11 godina

Pozdrav, ima li slobode informisanja u Srbiji, ili vlada još naš neki novi Milošević? One iz armije na odgovornost a i Šutanovca! Šta su napravili oda naše vojske, slabiji od Rumunije! i možda još nekih zemalja iz regiona! Svaki vojno pismen čovek zna se kako se postupa sa neekplodiranim sredstvima. Pre rata "izgubiš" metak obični, dok se ne pronađe frka, kažu sada Vojska profesionalna, možda za Bijafru...Izgubili su sve ratove koje su počeli ili učestvovali! P hoće li neko odgovarati jednom???

Nikola

pre 11 godina

Slusam ova razna lupetanja politicki nastrojena, a stvar je da je ovo klasican primer nesrecnog slucaja zbog nepromisljenosti pojedinca, pa ovi kadeti bi za tri meseca postali potporucnici i u jedinicama u koje bi bili rasporedjeni izvodili bi obuku sa raznim ubojnim sredstvima, tj.ucili druge u rukovanju i merama bezbednosti u radu sa istim. Svi ovi kadeti su imali bezbroj gadjanja i imali su priliku da im se ne aktivira projektil, pa da vide kako se isti naknadno unisti i svi su nauceni da se NEEKSPODIRANA UBS NE DIRAJU, a zato sto pojedinac to nije postovao, na zalost dobili smo odgovor i zasto. Ovi mladi ljudi su svoju nepromisljenost platili glavom, tako da prestanite da pljujete po svima u vojsci, saucesce porodicama nastradalih.

Zivojin

pre 11 godina

Zezali se, igrali, sutirali granatu i booom. Kakve veze to ima sa bilo kim drugim? To su oficiri za 3 meseca, sta ima ko da im stoji nad glavom? Nedisciplina i kraj! Kadet koji je kriv je ostao neopovredjen.. Ali, da je ovo normalna drzava, bio bi optuzen za ubistvo iz nehata, a Vojska bi nastavila dalje... I vezba bi bila odrzana! Tako rade prave Vojske!

Cepelin

pre 11 godina

Ljudi,dajte vise ne glupirajte se komentarima da je ministar kriv,jel vi uopste znate sta pricate!!Sta on covek ima veze sa tim sto se dogodilo,jel on kriv sto predhodna ekipa sto imala vezbu nije ocistila,kakve veze ima on.
Krivci su staresine koji su trebali to da primete.Tacka podvucena!!
(commodusmilan, 19. jun 2012 16:33)

TE STARESINE SU UNAPREDJENJE NJEGOVIM UKAZOM I NJEGOVOG PARTIJSKOG KOLEGE TADICA.Nije ih moja baba unapredila i delila ordenje za zasluge. Kako su znali posle vojne vezbe gde su prasici i jagnjici?
Sta smarate vise,bojite se da ce Sutanovcu biti unistena politicka karijera?
Pa koji su parametri i na osnovu cega je on zaposljen u ministarstvu,kako je vojska dopustila da im takav covek bude pretpostavljeni?
Nemoj da pravis cirkus i da budes mazuretkinja.Narod ne zeli da bude klovan,ali ni sistem.Politicari moraju da preuzmu odgovornost konacno da odgovaraju za propuste kao kupola cele piramide,odnosno sistema

Ljub

pre 11 godina

@(srba, 19. jun 2012 15:11)

Srbo, jedan projektil nije eksplodirao pa su poslali pitomce da ga nadju???
Srbo, ponavljam, da li ti tvrdis da jedan projektil nije eksplodirao pa su poslali pitomce da...? Srbo, da li cujes sta pricas?
Gadjali su bestrzajnim topovima kazes i uvtrdili su prostim posmatranjem da je jedan projektil samo bubnuo i nije eksplodirao? A onda su pitomci u grupama po osam gazili te Pasuljnske livade da bi ga nasli i tako su nastradali?
Srbo, druze, nama u vojsci nisu dozvoljavali da gazimo terenom na kojem su zakopana pokazno-nastavne mine - za svaki slucaj.
Srbo, ako si u pravu, daj izadji na TV i raskrinkaj sve, ali ako lupetas, a sve je prilika da je to slucaj, prijatelju tebi je mesto u kontrolisanoj ustanovi zbog sirenja lazi.

Voja

pre 11 godina

Time sto su odlucili da prekinu vezbu je dokaz da nisu sigurni da je poligon bezbedan. Ste strane je svrsishodno vezbu prekinuti.
Al sta bi od one parole 'Nista nas nesme izenaditi'.

Za mladje pojašnjenje: 80-tih je zemljom kruzio vic da se vezba Nista nas nesme iznenaditi odlaže zbog kiše.

Lesa

pre 11 godina

Od dolaska Šutanovca mi faktički vojsku nemamo. Trenutna disciplina u vojnim redovima je ravna nuli, ja sam 96 god sluzio vojsku, bio sam na par vežbi, nadležni podoficir za vreme vežbe nam je non stop bdeo iznad glave, nismo mogli ni u WC da odemo bez njegovog znanja a kamoli da se igramo sa nadjenom granatom.

klon

pre 11 godina

Ne razumem jednu stvar. Sutanovac ce podneti ostavku i onda ce doci ''Vojni Mesija'' u vidu Natase Micic? U vojsci nikada nije postojao ministar. Postojao je komandant Vojske koji je podredjen vladaru ili kod nas sad predsedniku. To je uvedeno zbog nekih drugih stvari...

dejan

pre 11 godina

saucesce familijama.
A sutanovac treba da da ostavku i to neopozivu,mislite da je njega briga za pitomce njemu je bitno kako napreduju poslovi u izgradnji stambeno poslovnog centa.Ja neznam zasto se narod ne zapita odakle mu tolike pare za gradnju

commodusmilan

pre 11 godina

Ljudi,dajte vise ne glupirajte se komentarima da je ministar kriv,jel vi uopste znate sta pricate!!Sta on covek ima veze sa tim sto se dogodilo,jel on kriv sto predhodna ekipa sto imala vezbu nije ocistila,kakve veze ima on.
Krivci su staresine koji su trebali to da primete.Tacka podvucena!!

dex

pre 11 godina

Srba je u pravu tyako se radilo i 97-98 godine,ako me secanje dobro sluzi ....dok sam sluzio vojsku u Niksicu i na terenu na Radovce polju kod Danilovgrada i nas su tako terali da pretrazujemo teren posto nam cak 2 granate nisu eksplodirale..e sad ne znam da li je bio u pitanju bestrzajn top ili minobacac

commodusmilan

pre 11 godina

Naravno da treba da se prekine!I nadalje sve vezbe dok se ne obezbede svi poligoni i slicno!!!Samo mnogo narod pametuje i daje neke komentare bezveze,nije u pitanju nikakvo neznanje,nego nemar!!I tragedija je nesto najgore sto moze da se desi,ostavimo ih da pocivaju u miru!

Sale

pre 11 godina

Ne bih se slozio da je nesto slagano povodom ovog incidenta,mislim stvarno da je nesrecni slucaj,ali se slazem da Sutanovac treba da ODE! Jer ima i njegove krivice!

ekrem

pre 11 godina

BGA 30mm. bacac granata automatski,inace rusko sredstvo i domaca kopija, kal.30mm, domet 1,7km, 700m/neposredna paljba, borbeni komplet 30(29)/3 itd ostale detalje mozete naci na bilo kom military sajtu. Oruzje je potpuno sigurno neverovatno precizno a pogotovo su granate vrhunski bezbedne Pa ih "nekad" da bi napunio "redenik"moras lupiti dlanom par puta da bi upala tj.legla u leziste,ELEM mogu da zamislim sta su sve unesreceni kadeti morali da ucine kako bi je nazalost detonirali,NEVEROVATNO!
Teska nesreca, NAJDUBLJE SAUCESCE PORODICAMA.

ekrem

pre 11 godina

srbo ne lupaj, niko nije LUD da naredi nekom da trazi neeksplodiranu granatu, a kad se u vojsci pretrazuje poligon onda se vojnici krecu u liniji na pastojanju od desetak metara jedan od drugog! KAKO ONDA objasnjavas to da je nazalost povredj.7i pog.2 ako su pretrazivali i nisu bili dzumle,tj.u grupi?

Goran

pre 11 godina

Sramota i kakva laz! Kako Vojska Srbije i njen miljenik Sutanovac mozete tako da lazete i mazete narodu oci!? Sram vas bilo! Sutanovac je duzan ostao (namerno) i neke odgovore zbog onog sto se desilo u Uzickoj fabrici oruzja. Okrivili ste neduzne ljude da bi vi gospoda iz vrha vlasti izvukli vase debele zadnjice!
Molim da mi se objavi ovaj komentar. Nisam napisao nista nepristojno vec istinu .

edvard

pre 11 godina

Kao i mnogobrojno puta spekulacija sa svih strana.Trenutna istina je ta koju plasiraju novine i mediji.Ako je to sve tacno treba zatvoriti sve kasarne i raspustiti vojsku totalno.
Saucesce porodicama

cicka

pre 11 godina

moze i sam bog da preuzme odgovornost to nece pruziti nikakvu utehu jadnim roditeljima. otac mi je vojno lice u penziji i cesto sam odlazila u garnizon i mogu reci da dok nisu poceli sa civilnim sluzenjem i stvaranjem uslova za placenicku vojsku, nasa vojska je koliko toliko licila na nesto... garnizon u kojem je moj otac radio je danas potpuno ruglo i ocaj... ko je kriv, kriv je... kaznite ga i pocnite da vracate dostojanstvo profesiji koja je nekada bila najvise cenjena

lorenc

pre 11 godina

Riba smrdi og glave. Vazno da je ministar prodavao oruzje raznima .
Ko se oruzja lati od oruzja strada( Bible). Za sada je samo stradala njegova savest i nazalost dva nevina zivota.
Povuci se ministre i pokusaj da se smiris.

srba

pre 11 godina

ovo je takva laz od Vojske Srbije da je sramota sta sve pisete....ta deca su juce gadjali bestrzajnim topovima..i jedna granata nije eksplodirala ,pa su ih terali da pretraze teren da nadju tu neeksplodiranu granatu...i jedan od tih nastradalih je naleteo na nju i eto sta se desilo...a Sutanovac treba podhitno da da ostavku...nemojte vise lagati narod

vojnik 1999.g.

pre 11 godina

Zivot nemoze da stane. Ova odluka je neracionalna i ukazuje na psiholosku nespremnost i pomanjkanja samopouzdanosti ljudstva u ovoj skolskoj ustanovi a mozda i u drugim sektorima VS? Mozda ona serija "Vojna akademija" daje mnoge odgovore.

TUGA

pre 11 godina

Ja znam samo da je jedno DIVNO stvorenje, moja drugarica poginula. NE ZELIM DA VERUJEM DA JE BILO UZALUD. A vidim da jeste. Gospodo u misistarstvu odbrane, MISLITE LI VI O TOJ DECI KOJU RODITELJI PODIGNU, A VI IM IH U KOVCEZIMA VRACATE???

qq lele

pre 11 godina

Ako je istina ovo sto Srba kaze, onda je zatvor malo...
Kao bivsi pitomac mogu samo da kazem da je javasluk u vojnom skolstvu poceo '90-tih i verovatno se samo nastavio. Tada je konce jos uvek drzala nekolicina visoko savesnih staresina. Nazalost, u vojsci je vecinom ostao kadar koji tokom svog skolovanja nije pokazivao ni dobre rezultate.

Porodicama iskreno saucesce, povredjenima brz oporavak i nemojte biti budala kao ja i ne tuziti ih za odstetu za svaki geler, za svaku i najmanju ranu na dusi. Nije sramota!
Posle dve-tri godine ce vas svakako zaboraviti i non-stop vam dovoditi u pitanje lecenje i osporavati pomagala jer su skupa.

srba

pre 11 godina

ovo je takva laz od Vojske Srbije da je sramota sta sve pisete....ta deca su juce gadjali bestrzajnim topovima..i jedna granata nije eksplodirala ,pa su ih terali da pretraze teren da nadju tu neeksplodiranu granatu...i jedan od tih nastradalih je naleteo na nju i eto sta se desilo...a Sutanovac treba podhitno da da ostavku...nemojte vise lagati narod

TUGA

pre 11 godina

Ja znam samo da je jedno DIVNO stvorenje, moja drugarica poginula. NE ZELIM DA VERUJEM DA JE BILO UZALUD. A vidim da jeste. Gospodo u misistarstvu odbrane, MISLITE LI VI O TOJ DECI KOJU RODITELJI PODIGNU, A VI IM IH U KOVCEZIMA VRACATE???

Goran

pre 11 godina

Sramota i kakva laz! Kako Vojska Srbije i njen miljenik Sutanovac mozete tako da lazete i mazete narodu oci!? Sram vas bilo! Sutanovac je duzan ostao (namerno) i neke odgovore zbog onog sto se desilo u Uzickoj fabrici oruzja. Okrivili ste neduzne ljude da bi vi gospoda iz vrha vlasti izvukli vase debele zadnjice!
Molim da mi se objavi ovaj komentar. Nisam napisao nista nepristojno vec istinu .

vojnik 1999.g.

pre 11 godina

Zivot nemoze da stane. Ova odluka je neracionalna i ukazuje na psiholosku nespremnost i pomanjkanja samopouzdanosti ljudstva u ovoj skolskoj ustanovi a mozda i u drugim sektorima VS? Mozda ona serija "Vojna akademija" daje mnoge odgovore.

ekrem

pre 11 godina

BGA 30mm. bacac granata automatski,inace rusko sredstvo i domaca kopija, kal.30mm, domet 1,7km, 700m/neposredna paljba, borbeni komplet 30(29)/3 itd ostale detalje mozete naci na bilo kom military sajtu. Oruzje je potpuno sigurno neverovatno precizno a pogotovo su granate vrhunski bezbedne Pa ih "nekad" da bi napunio "redenik"moras lupiti dlanom par puta da bi upala tj.legla u leziste,ELEM mogu da zamislim sta su sve unesreceni kadeti morali da ucine kako bi je nazalost detonirali,NEVEROVATNO!
Teska nesreca, NAJDUBLJE SAUCESCE PORODICAMA.

Ljub

pre 11 godina

@(srba, 19. jun 2012 15:11)

Srbo, jedan projektil nije eksplodirao pa su poslali pitomce da ga nadju???
Srbo, ponavljam, da li ti tvrdis da jedan projektil nije eksplodirao pa su poslali pitomce da...? Srbo, da li cujes sta pricas?
Gadjali su bestrzajnim topovima kazes i uvtrdili su prostim posmatranjem da je jedan projektil samo bubnuo i nije eksplodirao? A onda su pitomci u grupama po osam gazili te Pasuljnske livade da bi ga nasli i tako su nastradali?
Srbo, druze, nama u vojsci nisu dozvoljavali da gazimo terenom na kojem su zakopana pokazno-nastavne mine - za svaki slucaj.
Srbo, ako si u pravu, daj izadji na TV i raskrinkaj sve, ali ako lupetas, a sve je prilika da je to slucaj, prijatelju tebi je mesto u kontrolisanoj ustanovi zbog sirenja lazi.

qq lele

pre 11 godina

Ako je istina ovo sto Srba kaze, onda je zatvor malo...
Kao bivsi pitomac mogu samo da kazem da je javasluk u vojnom skolstvu poceo '90-tih i verovatno se samo nastavio. Tada je konce jos uvek drzala nekolicina visoko savesnih staresina. Nazalost, u vojsci je vecinom ostao kadar koji tokom svog skolovanja nije pokazivao ni dobre rezultate.

Porodicama iskreno saucesce, povredjenima brz oporavak i nemojte biti budala kao ja i ne tuziti ih za odstetu za svaki geler, za svaku i najmanju ranu na dusi. Nije sramota!
Posle dve-tri godine ce vas svakako zaboraviti i non-stop vam dovoditi u pitanje lecenje i osporavati pomagala jer su skupa.

Lesa

pre 11 godina

Od dolaska Šutanovca mi faktički vojsku nemamo. Trenutna disciplina u vojnim redovima je ravna nuli, ja sam 96 god sluzio vojsku, bio sam na par vežbi, nadležni podoficir za vreme vežbe nam je non stop bdeo iznad glave, nismo mogli ni u WC da odemo bez njegovog znanja a kamoli da se igramo sa nadjenom granatom.

commodusmilan

pre 11 godina

Naravno da treba da se prekine!I nadalje sve vezbe dok se ne obezbede svi poligoni i slicno!!!Samo mnogo narod pametuje i daje neke komentare bezveze,nije u pitanju nikakvo neznanje,nego nemar!!I tragedija je nesto najgore sto moze da se desi,ostavimo ih da pocivaju u miru!

cicka

pre 11 godina

moze i sam bog da preuzme odgovornost to nece pruziti nikakvu utehu jadnim roditeljima. otac mi je vojno lice u penziji i cesto sam odlazila u garnizon i mogu reci da dok nisu poceli sa civilnim sluzenjem i stvaranjem uslova za placenicku vojsku, nasa vojska je koliko toliko licila na nesto... garnizon u kojem je moj otac radio je danas potpuno ruglo i ocaj... ko je kriv, kriv je... kaznite ga i pocnite da vracate dostojanstvo profesiji koja je nekada bila najvise cenjena

Sale

pre 11 godina

Ne bih se slozio da je nesto slagano povodom ovog incidenta,mislim stvarno da je nesrecni slucaj,ali se slazem da Sutanovac treba da ODE! Jer ima i njegove krivice!

ekrem

pre 11 godina

srbo ne lupaj, niko nije LUD da naredi nekom da trazi neeksplodiranu granatu, a kad se u vojsci pretrazuje poligon onda se vojnici krecu u liniji na pastojanju od desetak metara jedan od drugog! KAKO ONDA objasnjavas to da je nazalost povredj.7i pog.2 ako su pretrazivali i nisu bili dzumle,tj.u grupi?

dejan

pre 11 godina

saucesce familijama.
A sutanovac treba da da ostavku i to neopozivu,mislite da je njega briga za pitomce njemu je bitno kako napreduju poslovi u izgradnji stambeno poslovnog centa.Ja neznam zasto se narod ne zapita odakle mu tolike pare za gradnju

Realista

pre 11 godina

Prvo i osnovno pitanje je: zasto je vojna vezba otkazana? Da li ce se isto tako (daleko bilo) u stvarnom sukobu, nakon prvih zrtava, vojskovodje pokupiti i otici kuci tj. otkazati dejstva?
Drugo: svakom pitomcu treba da bude jasno da se ne skoluje za balerinu vec za vojno lice kome je u opisu posla da ratuje tj. da rukuje oruzjem od kojeg se moze i poginuti. Ako im to niko nije objasnio - zao mi je.
Zao mi je zrtava ali, na kraju krajeva, sami su to izabrali, niko im nije branio da zavrse za pekare ili knjigovodje, mada i ti pozivi nose svoje rizike.
Ova situacije tacno oslikava apsolutnu nesposobnost vojnih institucija da se nose sa situacijom i svojim zaduzenjima, prave seka perse.

lorenc

pre 11 godina

Riba smrdi og glave. Vazno da je ministar prodavao oruzje raznima .
Ko se oruzja lati od oruzja strada( Bible). Za sada je samo stradala njegova savest i nazalost dva nevina zivota.
Povuci se ministre i pokusaj da se smiris.

Mito

pre 11 godina

Slažem se sa komentarom Ljubodraga Stojadinovića, koji kao bivši oficir odlično zna šta govori.
Sada se vidi koliko je Šutanovac bio glup kada je pre par godina izjavio parafraziram: "Pobedio bih Ponoša na konkursu za Načelnika Generalštaba" (iako o vojsci zna sa tromesečnog kursa u SAD). Taj isti ministar je bio potrčko kod Mire Marković, a sada vidim da je i preduzetnik građevinar pošto gradi na ekskluzivnoj lokaciji u Skerlićevoj ulici u centru Beograda.
Neka se lepo čovek ostavi Vojske jer ona nije za njega. Podmazao se pa neka se bavi građevinom, ali verujući u njegovu stručnost, ja se u tu zgradu nikad ne bih uselio.
Vojska je instrument države, i ona funkcioniše fenomenalno dok država funkcioniše. I JNA i Vojska Kraljevine Jugoslavije su se raspale kada su političari više brinuli o svojoj guzici nego o državi i vojsci. To najbolje pokazuju dva primera i to u Prvom svetskom ratu kada je država bila uz vojsku i 1999 kod napada NATO, kada iako inferiorniji u sredstvima vojska nije dozvolila da je unište.
S poštovanjem

Voja

pre 11 godina

Time sto su odlucili da prekinu vezbu je dokaz da nisu sigurni da je poligon bezbedan. Ste strane je svrsishodno vezbu prekinuti.
Al sta bi od one parole 'Nista nas nesme izenaditi'.

Za mladje pojašnjenje: 80-tih je zemljom kruzio vic da se vezba Nista nas nesme iznenaditi odlaže zbog kiše.

Za Srbu

pre 11 godina

Kako moguce da bilo ko dira / uzme u ruke granatu/minu koja nije eksplodirala??? Kako je moguce da neko ko je zavrsio skoro celu Vojnu Akademiju to ne zna???
Da li je neko bio neverovatno lud / neodgovoran (kadet koji je dirao granatu) ili je neko bio neverovatno los predavac, pa nije naucio kadete sta se radi / ne radi sa municijom koja nije eksplodirala?
Koliko god da su nam predavaci u svim skolama (pa i u vojnim) aljkavi i losi, neko ko ima 22-23 godine bi morao da zna neke stvari od kojih zavisi zivot. Na zalost, ljudska glupost nema granica i od ljudske gluposti nema zastite. Nekada se, na zalst, zbog gluposti plati glavom.
Naravno, sve ovo stoji samo ako je tacno ono sto se pise i prica: da su kadeti dirali municiju koja nije eksplodirala...

miki

pre 11 godina

Pozdrav, ima li slobode informisanja u Srbiji, ili vlada još naš neki novi Milošević? One iz armije na odgovornost a i Šutanovca! Šta su napravili oda naše vojske, slabiji od Rumunije! i možda još nekih zemalja iz regiona! Svaki vojno pismen čovek zna se kako se postupa sa neekplodiranim sredstvima. Pre rata "izgubiš" metak obični, dok se ne pronađe frka, kažu sada Vojska profesionalna, možda za Bijafru...Izgubili su sve ratove koje su počeli ili učestvovali! P hoće li neko odgovarati jednom???

Cepelin

pre 11 godina

Ljudi,dajte vise ne glupirajte se komentarima da je ministar kriv,jel vi uopste znate sta pricate!!Sta on covek ima veze sa tim sto se dogodilo,jel on kriv sto predhodna ekipa sto imala vezbu nije ocistila,kakve veze ima on.
Krivci su staresine koji su trebali to da primete.Tacka podvucena!!
(commodusmilan, 19. jun 2012 16:33)

TE STARESINE SU UNAPREDJENJE NJEGOVIM UKAZOM I NJEGOVOG PARTIJSKOG KOLEGE TADICA.Nije ih moja baba unapredila i delila ordenje za zasluge. Kako su znali posle vojne vezbe gde su prasici i jagnjici?
Sta smarate vise,bojite se da ce Sutanovcu biti unistena politicka karijera?
Pa koji su parametri i na osnovu cega je on zaposljen u ministarstvu,kako je vojska dopustila da im takav covek bude pretpostavljeni?
Nemoj da pravis cirkus i da budes mazuretkinja.Narod ne zeli da bude klovan,ali ni sistem.Politicari moraju da preuzmu odgovornost konacno da odgovaraju za propuste kao kupola cele piramide,odnosno sistema

Zivojin

pre 11 godina

Zezali se, igrali, sutirali granatu i booom. Kakve veze to ima sa bilo kim drugim? To su oficiri za 3 meseca, sta ima ko da im stoji nad glavom? Nedisciplina i kraj! Kadet koji je kriv je ostao neopovredjen.. Ali, da je ovo normalna drzava, bio bi optuzen za ubistvo iz nehata, a Vojska bi nastavila dalje... I vezba bi bila odrzana! Tako rade prave Vojske!

Ghost Protocol

pre 11 godina

Srbo, jel znas ti sta pricas? Kao prvo Bestrzanji top ne ispaljuje granate od 30mm. Kao drugo, vojska se ne salje da trazi ne eksplodirane granate po terenu, a kamoli pitomci, to rade inzenjeri! To je cista glupost reci takvu laz. Kao trece, formacijska kretanja su uvek u rastojanjima od desetak metara, bas iz razloga da ako u ratnim situacijama neko naleti na minu, to ne ugrozi ceo vod. Kao cetvrto, granata 30mm nema toliko veliku ubojnu moc, sto znaci da su verovatno vojnici blili blizu jedni drugih kad je eksplodirala. U svakom slucaju, strasno je to sto se desilio, i treba utvrditi tacno sta je bilo, da se ne bi nikad vise ponovilo.

kanibal

pre 11 godina

(srba, 19. jun 2012 15:11)"

E, radikal, izostavio si tačku na početku posta.

Čudi me da na centralnoj otadžbinskoj upravi niste saznali da:

1. Bestrzajni topovi su izbačeni iz naoružanja Vojske Srbije
2. Nije bilo nikakvog bojevog gadjanja u momentu tragedije.
3. U pitanju je zaostali projektil cal 30mm (dakle nije od bestrzajnog topa)
4. Teren se ne čisti od minsko eksplozivnih sredstava tako što nateraš ljude da u lancu koračaju njime (jeste vi to doduše radili u onom slavonskom selu, dal beše Neštin, kad ste hrvatske civile naterali da idu kroz minsko polje, pa vam valjda zbog toga to ostalo kao normalno)

Radikali, čitate li vi sebe i ono što pišete?

I gde nam ode vrhovni komandant? U Rio, na karneval?

kaiser

pre 11 godina

"Sutanovac da podnese ostavku on je na vrhu lanca komande
(dule, 19. jun 2012 15:47)"

Ne, na vrhu lanca komandovanja je izvesni domaćin iz Bajčetine, trenutno "predsednik" države. Valjalo bi znati nešto o Ustavu svoje zemlje, pre nego što čovek ispadne smešan u društvu.
I nije tu, skoknuo je u Rio, o tome je maštao od malih nogu.
A i nije mu prvi put da je odgovoran za mnoge smrti, jad, bedu, proterivanja, paljevine, ratove, tako da ga ni ovo neće nešto potresti.

Nikola

pre 11 godina

Slusam ova razna lupetanja politicki nastrojena, a stvar je da je ovo klasican primer nesrecnog slucaja zbog nepromisljenosti pojedinca, pa ovi kadeti bi za tri meseca postali potporucnici i u jedinicama u koje bi bili rasporedjeni izvodili bi obuku sa raznim ubojnim sredstvima, tj.ucili druge u rukovanju i merama bezbednosti u radu sa istim. Svi ovi kadeti su imali bezbroj gadjanja i imali su priliku da im se ne aktivira projektil, pa da vide kako se isti naknadno unisti i svi su nauceni da se NEEKSPODIRANA UBS NE DIRAJU, a zato sto pojedinac to nije postovao, na zalost dobili smo odgovor i zasto. Ovi mladi ljudi su svoju nepromisljenost platili glavom, tako da prestanite da pljujete po svima u vojsci, saucesce porodicama nastradalih.

edvard

pre 11 godina

Kao i mnogobrojno puta spekulacija sa svih strana.Trenutna istina je ta koju plasiraju novine i mediji.Ako je to sve tacno treba zatvoriti sve kasarne i raspustiti vojsku totalno.
Saucesce porodicama

OTPISANA

pre 11 godina

ISKRENO SAUČEŠĆE PORODICAMA NASTRADALIH KADETA A POVREĐENIMA BRZ OPORAVAK,NA AKADEMIJI JE DANAS MUK,verujte mi jer živim ovde već 20 godina i vidim sve,od automobila do stanova u izgradnji,.Ovo je velika tragedija i sramota za Srbiju.

dex

pre 11 godina

Srba je u pravu tyako se radilo i 97-98 godine,ako me secanje dobro sluzi ....dok sam sluzio vojsku u Niksicu i na terenu na Radovce polju kod Danilovgrada i nas su tako terali da pretrazujemo teren posto nam cak 2 granate nisu eksplodirale..e sad ne znam da li je bio u pitanju bestrzajn top ili minobacac

klon

pre 11 godina

Ne razumem jednu stvar. Sutanovac ce podneti ostavku i onda ce doci ''Vojni Mesija'' u vidu Natase Micic? U vojsci nikada nije postojao ministar. Postojao je komandant Vojske koji je podredjen vladaru ili kod nas sad predsedniku. To je uvedeno zbog nekih drugih stvari...

profesionalac

pre 11 godina

Srbo nemas blage veze,granata je od АУТОМАТСКOG БАЦАЧA ГРАНАТА 30 mm М93,koji je napravljen na osnovu ruskog АГС-17 „пламја",inace spada u pesadijsko naorusanje.Kod nas se koristi od 1999 godine.

МИЛАН СРБИН

pre 11 godina

Srbo lupas!Ne lazu,nije bilo ni priblizno ko sto ti kazes!Nisu gadjali Bacacem,granata je zaostala tu od ranije i momak je slucajno nasao,a kad je nasao hteo je malo da se poigra sa njom i da se napravi mangup pred koleginicama,ne sluteci sta ta granata sve moze da uradi i kako lako da se aktivira!On je poneo do grupe gde su bili ostali i tako je doslo do povrede vise lica!Opet kazem ne lazu,ali i ne pricaju kompletnu pricu!Neka pocivaju u miru!!!

commodusmilan

pre 11 godina

Ljudi,dajte vise ne glupirajte se komentarima da je ministar kriv,jel vi uopste znate sta pricate!!Sta on covek ima veze sa tim sto se dogodilo,jel on kriv sto predhodna ekipa sto imala vezbu nije ocistila,kakve veze ima on.
Krivci su staresine koji su trebali to da primete.Tacka podvucena!!

zoraaan

pre 11 godina

Saucesce porodiama stradalih. Velika tragedija. Na zalost i prilika laznim moralistima da trucaju. Oni koji pljuju po vojsci i policiji, sada pozivaju ministra na ostavku, traze odgovornost staresina, lupetaju gluposti i sl. Radim u policiji i svedok sam posledica nepoznavanja stvarnosti od strane javnosti i populizma politicara. Princip koji vazi u Srbiji je: Nastao je problem i neko mora biti odgovoran. Suspedovanje staresina je cist populizam. Politicari su svesni da gradjani traze krv, ako on ne pokaze odlucnost trazice se njegova odgovornost, najbolje je kazniti one najneodgovornije. Oni ce se i najlakse odbraniti u postupcima koji slede. Gradjani koji to podrzavaju ce kasnije to ionako platiti u punom iznosu.U SAD postoji jedna maksima koja opisuje ovakve situacije i glasi : S*anja se desavaju. U ovakvim slucajevima oni detaljno ispitaju dogadjaj, utvrde sve okolnosti i ne preduzmu nista. NIti kaznjavaju neodgovorne, niti pljuju po stradalima kao da su neozbiljni, neobuceni, da je obuka slaba i sl.Svi ljudi grese, kada konobar pogresi on razbije casu ili uprlja musteriju kafom, izvini se i gotova stvar. kada vojnik ili policajac pogresi posledice su strasne i zato je taj poziv za hrabre, odlucne i casne ljude. Nisu oni obucavani u kabinetu informatike gde je jedina opasnost da polome nokat ili padnu sa stolice, vec na vojnom poligonu. LJudi probudite se, to nije CS ili fejsbuk, vec zivot u svoj svojoj brutalnosti.

Preplašena Milka

pre 11 godina

Žao mi je nastradalih i povređenih. Saučešće porodicama. Ja sam sigurna da ovo nije samo incident, već da se radi o sistemskom problemu i načinu školovanja novih oficira. Vidi se da je mnogo toga zatajilo, a to onda nije incident. Školovanje se sada vrši sa standardima koje će lako moći da nas uvede u NATO. Da li je sada jasno kakvu to vojsku trebamo da imamo?

SaS

pre 11 godina

Na zalost...opet ce se sve slomiti po ledjima sitnih komadira..Ministru i generalima ne pada na pamet da podnesu makar kao moralni cin ostavke...O tome sta se i kako radi na Vojnoj Akademiji ne treba trositi reci...Sve je to marketing...placanje ispita..ucene i sl.oficiri uce matematiku i sociologiju i tu padaju, a vojno vaspitanje 0..

qq lele

pre 11 godina

:(
Pozivanje na odgovornost je populizam?
S*anja se desavaju? Svake godine treba da imamo desetinu mrtvih i povredjenih pitomaca?

Ma bravo! Eto ko sve radi u policiji...

srba

pre 11 godina

ovo je takva laz od Vojske Srbije da je sramota sta sve pisete....ta deca su juce gadjali bestrzajnim topovima..i jedna granata nije eksplodirala ,pa su ih terali da pretraze teren da nadju tu neeksplodiranu granatu...i jedan od tih nastradalih je naleteo na nju i eto sta se desilo...a Sutanovac treba podhitno da da ostavku...nemojte vise lagati narod

commodusmilan

pre 11 godina

Ljudi,dajte vise ne glupirajte se komentarima da je ministar kriv,jel vi uopste znate sta pricate!!Sta on covek ima veze sa tim sto se dogodilo,jel on kriv sto predhodna ekipa sto imala vezbu nije ocistila,kakve veze ima on.
Krivci su staresine koji su trebali to da primete.Tacka podvucena!!

kaiser

pre 11 godina

"Sutanovac da podnese ostavku on je na vrhu lanca komande
(dule, 19. jun 2012 15:47)"

Ne, na vrhu lanca komandovanja je izvesni domaćin iz Bajčetine, trenutno "predsednik" države. Valjalo bi znati nešto o Ustavu svoje zemlje, pre nego što čovek ispadne smešan u društvu.
I nije tu, skoknuo je u Rio, o tome je maštao od malih nogu.
A i nije mu prvi put da je odgovoran za mnoge smrti, jad, bedu, proterivanja, paljevine, ratove, tako da ga ni ovo neće nešto potresti.

lorenc

pre 11 godina

Riba smrdi og glave. Vazno da je ministar prodavao oruzje raznima .
Ko se oruzja lati od oruzja strada( Bible). Za sada je samo stradala njegova savest i nazalost dva nevina zivota.
Povuci se ministre i pokusaj da se smiris.

vojnik 1999.g.

pre 11 godina

Zivot nemoze da stane. Ova odluka je neracionalna i ukazuje na psiholosku nespremnost i pomanjkanja samopouzdanosti ljudstva u ovoj skolskoj ustanovi a mozda i u drugim sektorima VS? Mozda ona serija "Vojna akademija" daje mnoge odgovore.

kanibal

pre 11 godina

(srba, 19. jun 2012 15:11)"

E, radikal, izostavio si tačku na početku posta.

Čudi me da na centralnoj otadžbinskoj upravi niste saznali da:

1. Bestrzajni topovi su izbačeni iz naoružanja Vojske Srbije
2. Nije bilo nikakvog bojevog gadjanja u momentu tragedije.
3. U pitanju je zaostali projektil cal 30mm (dakle nije od bestrzajnog topa)
4. Teren se ne čisti od minsko eksplozivnih sredstava tako što nateraš ljude da u lancu koračaju njime (jeste vi to doduše radili u onom slavonskom selu, dal beše Neštin, kad ste hrvatske civile naterali da idu kroz minsko polje, pa vam valjda zbog toga to ostalo kao normalno)

Radikali, čitate li vi sebe i ono što pišete?

I gde nam ode vrhovni komandant? U Rio, na karneval?

commodusmilan

pre 11 godina

Naravno da treba da se prekine!I nadalje sve vezbe dok se ne obezbede svi poligoni i slicno!!!Samo mnogo narod pametuje i daje neke komentare bezveze,nije u pitanju nikakvo neznanje,nego nemar!!I tragedija je nesto najgore sto moze da se desi,ostavimo ih da pocivaju u miru!

Realista

pre 11 godina

Prvo i osnovno pitanje je: zasto je vojna vezba otkazana? Da li ce se isto tako (daleko bilo) u stvarnom sukobu, nakon prvih zrtava, vojskovodje pokupiti i otici kuci tj. otkazati dejstva?
Drugo: svakom pitomcu treba da bude jasno da se ne skoluje za balerinu vec za vojno lice kome je u opisu posla da ratuje tj. da rukuje oruzjem od kojeg se moze i poginuti. Ako im to niko nije objasnio - zao mi je.
Zao mi je zrtava ali, na kraju krajeva, sami su to izabrali, niko im nije branio da zavrse za pekare ili knjigovodje, mada i ti pozivi nose svoje rizike.
Ova situacije tacno oslikava apsolutnu nesposobnost vojnih institucija da se nose sa situacijom i svojim zaduzenjima, prave seka perse.

cicka

pre 11 godina

moze i sam bog da preuzme odgovornost to nece pruziti nikakvu utehu jadnim roditeljima. otac mi je vojno lice u penziji i cesto sam odlazila u garnizon i mogu reci da dok nisu poceli sa civilnim sluzenjem i stvaranjem uslova za placenicku vojsku, nasa vojska je koliko toliko licila na nesto... garnizon u kojem je moj otac radio je danas potpuno ruglo i ocaj... ko je kriv, kriv je... kaznite ga i pocnite da vracate dostojanstvo profesiji koja je nekada bila najvise cenjena

dex

pre 11 godina

Srba je u pravu tyako se radilo i 97-98 godine,ako me secanje dobro sluzi ....dok sam sluzio vojsku u Niksicu i na terenu na Radovce polju kod Danilovgrada i nas su tako terali da pretrazujemo teren posto nam cak 2 granate nisu eksplodirale..e sad ne znam da li je bio u pitanju bestrzajn top ili minobacac

TUGA

pre 11 godina

Ja znam samo da je jedno DIVNO stvorenje, moja drugarica poginula. NE ZELIM DA VERUJEM DA JE BILO UZALUD. A vidim da jeste. Gospodo u misistarstvu odbrane, MISLITE LI VI O TOJ DECI KOJU RODITELJI PODIGNU, A VI IM IH U KOVCEZIMA VRACATE???

ekrem

pre 11 godina

srbo ne lupaj, niko nije LUD da naredi nekom da trazi neeksplodiranu granatu, a kad se u vojsci pretrazuje poligon onda se vojnici krecu u liniji na pastojanju od desetak metara jedan od drugog! KAKO ONDA objasnjavas to da je nazalost povredj.7i pog.2 ako su pretrazivali i nisu bili dzumle,tj.u grupi?

Lesa

pre 11 godina

Od dolaska Šutanovca mi faktički vojsku nemamo. Trenutna disciplina u vojnim redovima je ravna nuli, ja sam 96 god sluzio vojsku, bio sam na par vežbi, nadležni podoficir za vreme vežbe nam je non stop bdeo iznad glave, nismo mogli ni u WC da odemo bez njegovog znanja a kamoli da se igramo sa nadjenom granatom.

klon

pre 11 godina

Ne razumem jednu stvar. Sutanovac ce podneti ostavku i onda ce doci ''Vojni Mesija'' u vidu Natase Micic? U vojsci nikada nije postojao ministar. Postojao je komandant Vojske koji je podredjen vladaru ili kod nas sad predsedniku. To je uvedeno zbog nekih drugih stvari...

ekrem

pre 11 godina

BGA 30mm. bacac granata automatski,inace rusko sredstvo i domaca kopija, kal.30mm, domet 1,7km, 700m/neposredna paljba, borbeni komplet 30(29)/3 itd ostale detalje mozete naci na bilo kom military sajtu. Oruzje je potpuno sigurno neverovatno precizno a pogotovo su granate vrhunski bezbedne Pa ih "nekad" da bi napunio "redenik"moras lupiti dlanom par puta da bi upala tj.legla u leziste,ELEM mogu da zamislim sta su sve unesreceni kadeti morali da ucine kako bi je nazalost detonirali,NEVEROVATNO!
Teska nesreca, NAJDUBLJE SAUCESCE PORODICAMA.

qq lele

pre 11 godina

Ako je istina ovo sto Srba kaze, onda je zatvor malo...
Kao bivsi pitomac mogu samo da kazem da je javasluk u vojnom skolstvu poceo '90-tih i verovatno se samo nastavio. Tada je konce jos uvek drzala nekolicina visoko savesnih staresina. Nazalost, u vojsci je vecinom ostao kadar koji tokom svog skolovanja nije pokazivao ni dobre rezultate.

Porodicama iskreno saucesce, povredjenima brz oporavak i nemojte biti budala kao ja i ne tuziti ih za odstetu za svaki geler, za svaku i najmanju ranu na dusi. Nije sramota!
Posle dve-tri godine ce vas svakako zaboraviti i non-stop vam dovoditi u pitanje lecenje i osporavati pomagala jer su skupa.

Goran

pre 11 godina

Sramota i kakva laz! Kako Vojska Srbije i njen miljenik Sutanovac mozete tako da lazete i mazete narodu oci!? Sram vas bilo! Sutanovac je duzan ostao (namerno) i neke odgovore zbog onog sto se desilo u Uzickoj fabrici oruzja. Okrivili ste neduzne ljude da bi vi gospoda iz vrha vlasti izvukli vase debele zadnjice!
Molim da mi se objavi ovaj komentar. Nisam napisao nista nepristojno vec istinu .

Voja

pre 11 godina

Time sto su odlucili da prekinu vezbu je dokaz da nisu sigurni da je poligon bezbedan. Ste strane je svrsishodno vezbu prekinuti.
Al sta bi od one parole 'Nista nas nesme izenaditi'.

Za mladje pojašnjenje: 80-tih je zemljom kruzio vic da se vezba Nista nas nesme iznenaditi odlaže zbog kiše.

Zivojin

pre 11 godina

Zezali se, igrali, sutirali granatu i booom. Kakve veze to ima sa bilo kim drugim? To su oficiri za 3 meseca, sta ima ko da im stoji nad glavom? Nedisciplina i kraj! Kadet koji je kriv je ostao neopovredjen.. Ali, da je ovo normalna drzava, bio bi optuzen za ubistvo iz nehata, a Vojska bi nastavila dalje... I vezba bi bila odrzana! Tako rade prave Vojske!

Nikola

pre 11 godina

Slusam ova razna lupetanja politicki nastrojena, a stvar je da je ovo klasican primer nesrecnog slucaja zbog nepromisljenosti pojedinca, pa ovi kadeti bi za tri meseca postali potporucnici i u jedinicama u koje bi bili rasporedjeni izvodili bi obuku sa raznim ubojnim sredstvima, tj.ucili druge u rukovanju i merama bezbednosti u radu sa istim. Svi ovi kadeti su imali bezbroj gadjanja i imali su priliku da im se ne aktivira projektil, pa da vide kako se isti naknadno unisti i svi su nauceni da se NEEKSPODIRANA UBS NE DIRAJU, a zato sto pojedinac to nije postovao, na zalost dobili smo odgovor i zasto. Ovi mladi ljudi su svoju nepromisljenost platili glavom, tako da prestanite da pljujete po svima u vojsci, saucesce porodicama nastradalih.

Sale

pre 11 godina

Ne bih se slozio da je nesto slagano povodom ovog incidenta,mislim stvarno da je nesrecni slucaj,ali se slazem da Sutanovac treba da ODE! Jer ima i njegove krivice!

Ljub

pre 11 godina

@(srba, 19. jun 2012 15:11)

Srbo, jedan projektil nije eksplodirao pa su poslali pitomce da ga nadju???
Srbo, ponavljam, da li ti tvrdis da jedan projektil nije eksplodirao pa su poslali pitomce da...? Srbo, da li cujes sta pricas?
Gadjali su bestrzajnim topovima kazes i uvtrdili su prostim posmatranjem da je jedan projektil samo bubnuo i nije eksplodirao? A onda su pitomci u grupama po osam gazili te Pasuljnske livade da bi ga nasli i tako su nastradali?
Srbo, druze, nama u vojsci nisu dozvoljavali da gazimo terenom na kojem su zakopana pokazno-nastavne mine - za svaki slucaj.
Srbo, ako si u pravu, daj izadji na TV i raskrinkaj sve, ali ako lupetas, a sve je prilika da je to slucaj, prijatelju tebi je mesto u kontrolisanoj ustanovi zbog sirenja lazi.

Cepelin

pre 11 godina

Ljudi,dajte vise ne glupirajte se komentarima da je ministar kriv,jel vi uopste znate sta pricate!!Sta on covek ima veze sa tim sto se dogodilo,jel on kriv sto predhodna ekipa sto imala vezbu nije ocistila,kakve veze ima on.
Krivci su staresine koji su trebali to da primete.Tacka podvucena!!
(commodusmilan, 19. jun 2012 16:33)

TE STARESINE SU UNAPREDJENJE NJEGOVIM UKAZOM I NJEGOVOG PARTIJSKOG KOLEGE TADICA.Nije ih moja baba unapredila i delila ordenje za zasluge. Kako su znali posle vojne vezbe gde su prasici i jagnjici?
Sta smarate vise,bojite se da ce Sutanovcu biti unistena politicka karijera?
Pa koji su parametri i na osnovu cega je on zaposljen u ministarstvu,kako je vojska dopustila da im takav covek bude pretpostavljeni?
Nemoj da pravis cirkus i da budes mazuretkinja.Narod ne zeli da bude klovan,ali ni sistem.Politicari moraju da preuzmu odgovornost konacno da odgovaraju za propuste kao kupola cele piramide,odnosno sistema

Mito

pre 11 godina

Slažem se sa komentarom Ljubodraga Stojadinovića, koji kao bivši oficir odlično zna šta govori.
Sada se vidi koliko je Šutanovac bio glup kada je pre par godina izjavio parafraziram: "Pobedio bih Ponoša na konkursu za Načelnika Generalštaba" (iako o vojsci zna sa tromesečnog kursa u SAD). Taj isti ministar je bio potrčko kod Mire Marković, a sada vidim da je i preduzetnik građevinar pošto gradi na ekskluzivnoj lokaciji u Skerlićevoj ulici u centru Beograda.
Neka se lepo čovek ostavi Vojske jer ona nije za njega. Podmazao se pa neka se bavi građevinom, ali verujući u njegovu stručnost, ja se u tu zgradu nikad ne bih uselio.
Vojska je instrument države, i ona funkcioniše fenomenalno dok država funkcioniše. I JNA i Vojska Kraljevine Jugoslavije su se raspale kada su političari više brinuli o svojoj guzici nego o državi i vojsci. To najbolje pokazuju dva primera i to u Prvom svetskom ratu kada je država bila uz vojsku i 1999 kod napada NATO, kada iako inferiorniji u sredstvima vojska nije dozvolila da je unište.
S poštovanjem

edvard

pre 11 godina

Kao i mnogobrojno puta spekulacija sa svih strana.Trenutna istina je ta koju plasiraju novine i mediji.Ako je to sve tacno treba zatvoriti sve kasarne i raspustiti vojsku totalno.
Saucesce porodicama

dejan

pre 11 godina

saucesce familijama.
A sutanovac treba da da ostavku i to neopozivu,mislite da je njega briga za pitomce njemu je bitno kako napreduju poslovi u izgradnji stambeno poslovnog centa.Ja neznam zasto se narod ne zapita odakle mu tolike pare za gradnju

miki

pre 11 godina

Pozdrav, ima li slobode informisanja u Srbiji, ili vlada još naš neki novi Milošević? One iz armije na odgovornost a i Šutanovca! Šta su napravili oda naše vojske, slabiji od Rumunije! i možda još nekih zemalja iz regiona! Svaki vojno pismen čovek zna se kako se postupa sa neekplodiranim sredstvima. Pre rata "izgubiš" metak obični, dok se ne pronađe frka, kažu sada Vojska profesionalna, možda za Bijafru...Izgubili su sve ratove koje su počeli ili učestvovali! P hoće li neko odgovarati jednom???

МИЛАН СРБИН

pre 11 godina

Srbo lupas!Ne lazu,nije bilo ni priblizno ko sto ti kazes!Nisu gadjali Bacacem,granata je zaostala tu od ranije i momak je slucajno nasao,a kad je nasao hteo je malo da se poigra sa njom i da se napravi mangup pred koleginicama,ne sluteci sta ta granata sve moze da uradi i kako lako da se aktivira!On je poneo do grupe gde su bili ostali i tako je doslo do povrede vise lica!Opet kazem ne lazu,ali i ne pricaju kompletnu pricu!Neka pocivaju u miru!!!

Ghost Protocol

pre 11 godina

Srbo, jel znas ti sta pricas? Kao prvo Bestrzanji top ne ispaljuje granate od 30mm. Kao drugo, vojska se ne salje da trazi ne eksplodirane granate po terenu, a kamoli pitomci, to rade inzenjeri! To je cista glupost reci takvu laz. Kao trece, formacijska kretanja su uvek u rastojanjima od desetak metara, bas iz razloga da ako u ratnim situacijama neko naleti na minu, to ne ugrozi ceo vod. Kao cetvrto, granata 30mm nema toliko veliku ubojnu moc, sto znaci da su verovatno vojnici blili blizu jedni drugih kad je eksplodirala. U svakom slucaju, strasno je to sto se desilio, i treba utvrditi tacno sta je bilo, da se ne bi nikad vise ponovilo.

profesionalac

pre 11 godina

Srbo nemas blage veze,granata je od АУТОМАТСКOG БАЦАЧA ГРАНАТА 30 mm М93,koji je napravljen na osnovu ruskog АГС-17 „пламја",inace spada u pesadijsko naorusanje.Kod nas se koristi od 1999 godine.

zoraaan

pre 11 godina

Saucesce porodiama stradalih. Velika tragedija. Na zalost i prilika laznim moralistima da trucaju. Oni koji pljuju po vojsci i policiji, sada pozivaju ministra na ostavku, traze odgovornost staresina, lupetaju gluposti i sl. Radim u policiji i svedok sam posledica nepoznavanja stvarnosti od strane javnosti i populizma politicara. Princip koji vazi u Srbiji je: Nastao je problem i neko mora biti odgovoran. Suspedovanje staresina je cist populizam. Politicari su svesni da gradjani traze krv, ako on ne pokaze odlucnost trazice se njegova odgovornost, najbolje je kazniti one najneodgovornije. Oni ce se i najlakse odbraniti u postupcima koji slede. Gradjani koji to podrzavaju ce kasnije to ionako platiti u punom iznosu.U SAD postoji jedna maksima koja opisuje ovakve situacije i glasi : S*anja se desavaju. U ovakvim slucajevima oni detaljno ispitaju dogadjaj, utvrde sve okolnosti i ne preduzmu nista. NIti kaznjavaju neodgovorne, niti pljuju po stradalima kao da su neozbiljni, neobuceni, da je obuka slaba i sl.Svi ljudi grese, kada konobar pogresi on razbije casu ili uprlja musteriju kafom, izvini se i gotova stvar. kada vojnik ili policajac pogresi posledice su strasne i zato je taj poziv za hrabre, odlucne i casne ljude. Nisu oni obucavani u kabinetu informatike gde je jedina opasnost da polome nokat ili padnu sa stolice, vec na vojnom poligonu. LJudi probudite se, to nije CS ili fejsbuk, vec zivot u svoj svojoj brutalnosti.

Za Srbu

pre 11 godina

Kako moguce da bilo ko dira / uzme u ruke granatu/minu koja nije eksplodirala??? Kako je moguce da neko ko je zavrsio skoro celu Vojnu Akademiju to ne zna???
Da li je neko bio neverovatno lud / neodgovoran (kadet koji je dirao granatu) ili je neko bio neverovatno los predavac, pa nije naucio kadete sta se radi / ne radi sa municijom koja nije eksplodirala?
Koliko god da su nam predavaci u svim skolama (pa i u vojnim) aljkavi i losi, neko ko ima 22-23 godine bi morao da zna neke stvari od kojih zavisi zivot. Na zalost, ljudska glupost nema granica i od ljudske gluposti nema zastite. Nekada se, na zalst, zbog gluposti plati glavom.
Naravno, sve ovo stoji samo ako je tacno ono sto se pise i prica: da su kadeti dirali municiju koja nije eksplodirala...

OTPISANA

pre 11 godina

ISKRENO SAUČEŠĆE PORODICAMA NASTRADALIH KADETA A POVREĐENIMA BRZ OPORAVAK,NA AKADEMIJI JE DANAS MUK,verujte mi jer živim ovde već 20 godina i vidim sve,od automobila do stanova u izgradnji,.Ovo je velika tragedija i sramota za Srbiju.

Preplašena Milka

pre 11 godina

Žao mi je nastradalih i povređenih. Saučešće porodicama. Ja sam sigurna da ovo nije samo incident, već da se radi o sistemskom problemu i načinu školovanja novih oficira. Vidi se da je mnogo toga zatajilo, a to onda nije incident. Školovanje se sada vrši sa standardima koje će lako moći da nas uvede u NATO. Da li je sada jasno kakvu to vojsku trebamo da imamo?

SaS

pre 11 godina

Na zalost...opet ce se sve slomiti po ledjima sitnih komadira..Ministru i generalima ne pada na pamet da podnesu makar kao moralni cin ostavke...O tome sta se i kako radi na Vojnoj Akademiji ne treba trositi reci...Sve je to marketing...placanje ispita..ucene i sl.oficiri uce matematiku i sociologiju i tu padaju, a vojno vaspitanje 0..

qq lele

pre 11 godina

:(
Pozivanje na odgovornost je populizam?
S*anja se desavaju? Svake godine treba da imamo desetinu mrtvih i povredjenih pitomaca?

Ma bravo! Eto ko sve radi u policiji...