Četvrtak, 19.04.2012.

22:15

Za crkvu nema neželjene trudnoće

Autor: J. Čalija  |  Izvor: politika.rs

Za crkvu nema neželjene trudnoæe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

keva

pre 13 godina

Pa mogli bismo onda da iz osnovnih skola izbacimo veronauku a ubacimo seksualno obrazovanje! Mozda nam tad abortus ne bi bio kontracepcija.
Imala sam abortus kad nisam imala mogucnosti da rodim ali sam (sa istim covekom) kad sam stvorila mogucnosti izrodila troje dece! I jos bih ih radjala!

ana

pre 13 godina

Kaze jedna "mama" :" Jeste da fetusu srce kuca od pete nedelje,al NEMA VEZE." A sto ti ne prekines rad svog srca kad eto, nema veze...

J.R.

pre 13 godina

Jadno mi je kako bilo da je u pitanju crkva ili su u pitanju pojedinci svi jedva cekaju da osudjuju i usudjuju se da promovisu svoje misljenje kao istinito i validno.

Ima li Boga ili ne, nebitno je.
Ljudi previse znacaja dajete sebi i svojim sporadicnim mislima!

Svacija svest i savest pripada pojedincu, a nakon smrti univerzumu.
Meditirajte malo vise i pomazite jedni drugima. Zivot ce vam biti mnogo lepsi ako zelite.

Sunce

pre 13 godina

Postoji nezeljena trudnoca kad je zena silovana! Ili je mozda Bozjom voljom silovana?

"Pravoslavna i katolička crkva abortus ne odobrava ni u slučajevima kada se utvrde teški poremećaji ploda, a samo u slučaju da je daljim nastavkom trudnoće život trudnice doveden u pitanje, zahvat se može opravdati."

Onda u tom slucaju iz medicinske prakse bi trebalo da se izbace sve metode kojima se otkrivaju naomalije kod bebe tj.amniocenteza, biopsija horionskih cucpica, dabl, trip i ostali testovi pa i sam UZ i da se lepo vratimo u 18.vek pa sta nam Bog milosni da.

aha

pre 13 godina

@Milica
To sto ste vi jedini od 30 komentara primetili da postoji znacajna uloga muskarca u svemu ovome, pokazuje u kakvom je stanju nase drustvo. Nase, a verujem i ostala.
Cudno je kako bi da se zeni zabrani sve moguce, a opet nekako ispadne kriva i odgovorna za sve.
Svaka cast na komentaru.

zapazanje

pre 13 godina

@milica Potpuno se slazem sa vasim komentarom. Za stvaranje novog zivota potrebno je dvoje i zato se odgovornost mora deliti izmedju muskarca i zene. Trebalo bi da postoji vise edukacije mladih u srednjim skolama o svemu ovome, da se uce odgovornosti. Za starije koji su 'ispusteni' i koji jos ne mogu ni kondoma da se prihvate ne vredi trositi reci. Abortus kao sredstvo kontracepcije je potpuno prevazidjeno u danasnje vreme, ali treba se zato znati o zastiti od trudnoce. Ta prica da je svako trudnoca pozeljna je takodje nerealisticna. Ljudska seksualnost nije samo vezana za prokreaciju jer ljudi nisu samo bioloska nego i duhovna bica i smisao njihove intime se ne moze svoditi samo na biolosko zadovoljenje (mada to zavisi od stepena unutrasnje zrelosti pojedinca).

jg

pre 13 godina

U vreme kada su, nažalost, spontani pobačaji i u odmaklim mesecima trudnoće relativno česti, bolje je verovati da dete nije živo dok se ne rodi. Svi koji zagovaraju suprotno ne razmišljaju da njihov stav implicira da je svim ženama koje su spontano pobacile - neke i više puta - umrlo dete! A zašto im ipak ne olakšati malo...

Kum

pre 13 godina

@Jovana:
'Sa velikom sigurnoscu mogu da kazem da verovatno imam visestruko vecu platu od vas, a sudeci po vasem komentaru rekla bih da imam i visestruko vise obrazovanje. Dete nemam jos, ali cu ga imati uskoro. I takodje vas, s obzirom na to da sam po osnovnom obrazovanju psiholog, uveravam da mu apsolutno nista nece faliti zbog toga sto sam obrazovana i zaposlena, cak naprotiv.'
E pa ovako. Po zanimanju sam dipl masinski inzenjer (dipl u Bg), zavrsio sam gimnaziju u Bg, magistrirao na fakultetu u Bg takodje po starom programu pa je to ekvivalent sadasnjeg phD zvanja. Toliko o obrazovanju. Radim u Nemackoj kao dipl masinski inzenjer vec sedam godina. Toliko i o Vasoj ("v" se pise velikim lsovom u toj reci) plati u odnosu na moju. To na stranu jer nije bitno a doticem se toga jer ste Vi zapoceli takvo "vrednovanje" trpajuci neistomisljenike u kos neuspesnih, zatucanih i frustriranih. Ako ste pazljivo procitali (a ocigledno niste) u tekstu lepo stoji "80 odsto zena" a ne "sve zene". Da se razumemo - ne mislim da zena ne treba da se skoluje i da radi na sebi: korist od obrazovanja ima prvo ona sama a svakako i deca. Ipak, prva i osnovna uloga zene u drustvu treba da bude i jeste uloga majke a mnoge zene pretpostavljaju "kvalitet zivota" i jurnjavu za izmisljenim potrebama svojoj osnovnoj bioloskoj ulozi na planeti. Drzava bi svakako imala od vecine zena mnogo vise koristi oslanjajuci se u jednom periodu njihovog zivota iskljucivo na njihovu ulogu majke. U tom periodu (koji bi morao da bude znatno duzi od godinu dana - cak i do 10-15 godina (zavisno od broja dece) - ne mora zena da ne radi svo vreme, moze raditi pola radnog vremena npr u jednom periodu, moze je menjati delimicno i otac kada deca poodrastu) zena bi imala zagarantovanu zaradu koja bi bila redovna i nikako mala (u skladu sa skolskom spremom) kao i brojne olaksice u drustvu (pocevsi od nize poreske stope do mogucnosti kasnijeg prioritetnog zaposljavanja). Broj radnih mesta koje zauzimaju zene bi se drasticno smanjio pa samim tim i rashodi po tom osnovu a sredstva bi bila koriscena za sprovodjenje programa radjanja. Zene u finansijskom smislu promenu ne bi ni osetile. Ulogu obrazovane, samosvesne majke u drustvu treba favorizovati a roditeljski doprinos zene drustvu vrednovati i kroz konkretne pogodnosti (neke od njih su vec nabrojane). Takodje bi poreske stope tebalo jos drasticno povecati za ljude preko 35 godina koji nemaju porodicu i decu a sposobni su za to a sva ta sredstva prebacivati u fondove koji bi stimulisali radjanje u zdravim, funkcionalnim porodicama. Ne ucine li se konkretne mere ka favorizovanju zdravog drustva i nacina zivota evropska civilizacija ce sasvim sigurno nestati za 100-150 godina. Vec sada je stanje alarmantno - zivite u Nemackoj gde je taj problem najizrazeniji od svih evropskih zemalja i stoga znate vrlo dobro o cemu pisem. Moderno drustvo ce se ili dozvati pameti i koristiti racionalno resurse koje ima da prezivi ili nestati, tertius non datur.

ZEX

pre 13 godina

Seksualno vaspitanje,kontracepcija,abortus...sve su to tekovine modernog drustva. Niko nema pravo da primora zenu da rodi dete ako to nije njena zelja. Starenje populacije je normalan proces,osim toga uz adekvatnu medicinsku zastitu i ''zdrav nacin zivota'' starost nije bauk. Smeta mi jako mesanje crkve koja zbog dogmatskih shvatanja nije u mogucnosti da ide u korak s vremenom,ovo je ipak 21.vek! Ateista sam po uverenju i smatram da u slucaju da je dete nezeljeno,ima genetsku bolest ili degeneraciju,posledica je silovanja ili incesta da je abortus 100% opravdan.

popovi - pregazilo vas je vreme

pre 13 godina

Naravno da ima nezeljenih trudnoca, svaka trudnoca kao posledica silovanja je nezeljena!!! Da li ovi popovi zele da kazu da je silovana devojka od 15-16 godina, koja je tom prilikom zatrudnela sa nekim perverznim ruznim i matorim pedofilom i silovateljem zaista zelela takvu trudnocu. Sramotan je ovakav stav crkve... Veliki broj trudnoca je i te kako nezeljen...

milica

pre 13 godina

Meni nikako da postane jasno zasto se odgovornost muskarca potpuno ignorise kada se prica o nezeljenim trudnocama. Kao da se zigot napravio sam od sebe dok je zena brala cvece. Zaista, svestenici, otidite na tu kliniku, pokupite od tih zena koje cekaju u redu kontakte oceva tih zigota, pa izvrsite malu anketu, da vidite kako tu stoje stvari. Koliko momaka podrzava svoje trudne devojke da 'to zavrse'? Koliko muzeva gledaju suprugu kao blesavu kada im kaze da stave kondom? Koliko bi se srednjoskolaca odusevilo da im drugarica iz klupe saopsti kako taj zigot ima prava na zivot, i da on treba da se zaposli kao sofer negde i da batali ideje o fakultetu? Bukvice bi trebalo da se citaju muskarcima, sa detaljnim uputstvom za vadjenje na vreme, i abortusa vise ne bi bilo. Prilicno jednostavno. Svaka ta nezeljeno trudna zena je pri odnosu rekla muskracu da PAZI, sto je on izignorisao, jer je abortus resenje za sve.

Molim vas, ovo svaljivanje kompletne odgovornosti na zenu je zapanjujuce srednjevekovno...

Ideju o ustanovama gde bi se trudnoca iznosila i deca ostavljala na usvajanje podrzavam u popunosti. Samo, mnogo je lakse k***ti i pare davati za zlatne krstace nego napraviti nesto konkretno.

Jovana

pre 13 godina

@ana
Slazem se sa tobom da je abortus u najvecem broju slucajeva mogao biti sprecen kontracepcijom i da je potpuno suvisan. Medjutim, to da je zigot zivo bice i da je zbog toga abortus ubistvo... Hm. Mislim, svakako jeste ziv, ali ne moze da oseca bol, i po svim merilima koje imamo nema svest. Tako da je u tom smislu abortus ubistvo u istoj meri u kojoj je ubisto ubiti komarca ili biljku. Tebi verovatno cini razliku to sto je zigot zivo (buduce) LJUDSKO bice. A to vec i nije tako racionalan argument,jer stav da je zivot necega sto ce postati covek vazniji od zivota necega sto nije i nece postati covek je vrednosni, a ne cinjenicni sud.

Za jednog od prethodnih komentatora koji smatra da bi bilo bolje da zene sede kod kuce i ispumpavaju decu jer se za njih ionako samo izmisljaju radna mesta na kojima jos i nisu produktivne: Dragi gospodine, nemam inace obicaj da pisem neke licne stvari u komentarima, ali ovaj put ne mogu da se suzdrzim. Radim na institutu Max Plank u Nemackoj, u visoko specijalizovanoj naucnoj oblasti. Mada je oblast u kojoj radim relativno mlada, s obzirom na to da se radi o dosta tehnoloski zahtevnom, interdisciplinarnom polju, uveravam vas da moje radno mesto nije smisljeno zbog mene. Sa velikom sigurnoscu mogu da kazem da verovatno imam visestruko vecu platu od vas, a sudeci po vasem komentaru rekla bih da imam i visestruko vise obrazovanje. Dete nemam jos, ali cu ga imati uskoro. I takodje vas, s obzirom na to da sam po osnovnom obrazovanju psiholog, uveravam da mu apsolutno nista nece faliti zbog toga sto sam obrazovana i zaposlena, cak naprotiv. Za detetov optimalan razvoj je apsolutno nepotrebno da majka bude sa njim po ceo dan. Istrazivanja su jos pre vise decenija pokazala da je najbolji "tip" majcinstva onaj gde majke sa decom provode relativno malo vremena, ali je to vreme veoma kvalitetno (ako vas interesuje da saznate nesto vise o tome, u sta iskreno sumnjam, obratite se naucnoj literaturi). Takodje sam sigurna da ce moje dete imati velike koristi od toga sto imam veliku platu, kao i od toga sto imam visoko obrazovanje.

pro-choice

pre 13 godina

Srce kuca od 5 nedelje, ali to ne znači ništa. Postoje ljudi kojima srce uredno kuca a u stvari su mrtvi. Za dijagnozu smrti odnosno života koristi se prestanak DISANJA (ili postojanje istog), a pluća se kod PLODA (nikad nisam čula da se negde za plod/fetus upotrebljava izraz mali čovek- Gospođo vaš mali čovek trenutno teži 2700 grama lol) razvijaju oko 10 nedelje trudnoće.Čak ni tada fetus nije u mogućnosti da preživi van organizma majke. A svako sa svojim telom ima pravo da radi šta hoće. Ako žena ne želi da u njenom organizmu raste još jedan, ona ima svako pravo da ga ukloni.

Danijela

pre 13 godina

@dara
Daro, ne pisite o stvarima o kojima ocigledno nemate pojma. Jeste zigot. Od oplodnje do 10 nedelje se zove zigot. Ako mi ne verujete otvorite udzbenik iz biologije za osnovnu skolu, ne morate cak ni medicinsku literaturu

Kum

pre 13 godina

Pojam "nezeljena trudnoca" je vec jako problematican sam po sebi. Trudnoca tj donosenje dece na svet je jedan od stubova smisla postojanja svake zene. Odnos se moze imati i bez trudnoce, kontraceptiva sredstva su poprilicno napredovala. Ipak, najiskreniji sex je upravo onaj kada se prave deca. Sada ce da dreknu zene ali sam misljenja da je njihova emancipacija donela svetu vise stete nego koristi. Emancipacija je dala zeni slobodu, pustila je na ulicu ali je lisila smislenog zivota. 80 odsto zena bi bile mnogo korisnije kod kuce da cuvaju i vaspitavaju decu i za to bi trebalo da budu placene. Ovako armija zena radi na izmisljenim radnim mestima (najcesce po drzavnoj upravi) i zapravo je neproduktivna i na poslu i kod kuce. Evropa je tesko pogodjena problemom nataliteta bez sanse da dodje do oporavka a jedan od glavnih uzroka trenutne krize je bas natalitet tj starost evropskog stanovnistva. Emencipacija zene uz kontrolu radjanja dovela je do toga da na Zapadu vec tri cetiri generacije ljudi odrastaju kao jedinci u malim porodicama ili sa samo jednim roditeljem jer su razvodi cesti pa ni ne zele vise od jednog deteta jer nasledili su takav model. Moderno drustvo blagostanja (verujte da je i u Srbiji blagostanje u odnosu na 80 odsto planete) paradoksalno urusava samo sebe tj implodira nesposobno da se prosto bioloski reprodukuje. Crkva jeste umnogome anahrona i u Srbiji i na Zapadu ali ima mnogo zdravog razuma u pozivu da se radjaju deca i cuva porodica. Bez dece nema apsolutno nikakve buducnosti.

dara

pre 13 godina

Za Natasicu i "abortus naravno-facu"
Natasice , nije zigot, nego fetus, zigot je oplodjena jajna celija. I nije tacno da DETE nije zivo, jer mu KUCA SRCE. Ajde sad idi i ubi ga kad ovo znas. Ako mi ne verujes, eto nauci nesto , nece da ti skodi.
A sto se "abotus naravno- face " tice, muka mi je, ali iskreno. Ponosi se sto ide da ubije svoje dete jer kao kontracepcija koju nije ni kristila ne radi. Hajde koristi je ti, neka je koristen tvoji parteneri, pa da vidimo da li nece da radi. A ako zatrudnis, daj dete na usvajanje, ja cu da ga usvojim, samo molim te nemoj vise da ih ubijas jer ne mozes kazes svojim facama da koriste kondom, a ti nces da koristis pilule za kontracepciju. Moje misljenje da je abortus ubixtvo nema veze sa crkvom.
Kako samo spavate mirno a srce VASEG DETETA koje kuca ste zaustavile nije mi jasno. Sta je to za vas, medicinski odpad?

Bela

pre 13 godina

Svaki covek ima pravo na zivot! SVAKI! Zdrav, bolestan, hendukepiran, umno oboleo, sposoban ili nesposoban za rad, samostalan ili onaj kome je potrebna neprestana nega i starateljstvo, visok, nizak, neuhranjen... Do sutra mogu ovako. Od kad je necija telesna masa, visina i sposobnost za samostalan zivot argument za ostajanje u zivotu?!! LICEMERJE!! Naprotiv, sto je osoba osetljivija i nesamostalnija, to je veca nasa odgovornost prema njoj. A ko je nezniji i delikatniji od nerodjene bebe?! Bebe,
malog coveka, a ne PLODA(ploda cega? kupusa? jabuke? coveka? ploda coveka! smesna rec!). E, sad dolazimo do pitanja odgovornosti koje nam roditelji spocitavaju tokom celog puberteta. Preuzmi odgovornost za svoje postupke! Lisavanjem zivota?! Ne bih rekla. Tu je i pitanje morala(kako ubiti drugoga?), pitanje srca(kako da ubijem svoju bebu?), pitanje zdravog razuma( ako neko- nesto raste i razvija se, ko da me ubedi da je to tamo neki nepomicni, mumificirani, nebitni, pa cak mozda i nezivi PLOD?).Kruna svega je zapovest koju nam je Bog ostavio, zapovest o svetinji zivota.Ne samo mog ili tvog, vec svakog. Na kraju, moderna tehnologija nam je pruzila sve dokaze da je covek- covek od samog zaceca. Jos samo ljudi to da shvate! Od srca zelim svim zenama da nikada ne iskuse ubistvo svoga deteta(kontracepcija),a da svakom detetu obezbede osnovno ljudsko pravo-PRAVO NA ZIVOT. Hristos vaskrse!

abortus naravno

pre 13 godina

Super,a šta kada se koristi sva moguća kontracepcija,pa se zatrudni? A nema ni prihoda,ni stana,niti se dete želi u tom trenutku...
Nemojte mi samo reći da je suđeno!
Normalno da ću da abortiram! Šteta što to mnogi ne rade,nego rode tu jadnu decu i misle da su završili posao,a roditeljstvo je daleko više...

Kako?

pre 13 godina

Termin nezeljena trudnoca... Neces dete, nemoj ni da se...! Dete, iako nerodjeno, je zaceto, zato, abortus je ubistvo! Jedino ga odobravam u slucaju zdravstvenih problema! POSLE.. NEMA KAJANJA, nije dzabe ta poslovica!

f_u

pre 13 godina

Crkva je jedno veliko zlo! Vekovima manipuliše i eksploatiše jadnim vernicima,a ne retko se uviđalo da su i njeni čelnici izopačeni...i onda oni treba da govore kako će neko da živi!?

Aca32

pre 13 godina

@nkv
o. Lazar je ozenjen i otac troje dece bdw...
A sto se tice toga sta je pagansko... pa bas je abortus zasnovan na paganskog verovanju da dete nije zivo pre nego sto se rodilo, jer ne mozemo da ga vidimo. Danas, kada na ultrazvuku jasno vidimo rad srca, kretanje, cak i lice nerodjenog deteta, samo onaj ko ima strasne predrasude moze tvrditi da to nije ljudsko bice koje ako nista drugo ima pravo da ne bude ubijeno. Danas, u vreme kada je kontracepcija toliko razvijena, bas treba biti "paganin", odnsno sasvim nemaran prema tudjem zivotu i sopstvenom zdravlju pa da abortus predstavlja nacin planiranja porodice.

Jelena

pre 13 godina

Neće se broj abortusa smanjiti ako se razgovara sa duhovnikom. Jedini način da se smanji je svest o kontracepciji, a u Srbiji žene većinom veruju da je kontracepcija opasna. Ne treba nama pop, nama treba seksualno obrazovanje.

sneza

pre 13 godina

Abortus nema nikakve veze sa natalitetom, dakle ako ne moze legalan abortus, onda ilegalan sa mnogo gorim posledicama.To je naime vec vidjeno kroz istoriju.Broj dece ce u svim razvijenim zemljama padati i u buducnosti, pa tako i ovde.Uzimajuci u obzir prenatrpanost zemlje to je i dobro. Posto sam ja ateista stav SPC je za mene potpuno nevazan po bilo kom pitanju.

ana

pre 13 godina

Moje verovanje da je abortus ubistvo nema nikakve vezew sa crkvom. Ima sa biologijom i anatomijom. Abortusaom se zaustavlja srce koje kuca, i otkriveno je da fetus moze da oseca bol. Pa hajde "mame" navalite sada.
Zar nije lakse da se lepo koristi kondom, ili pilula za kontracepciju? Ili je pametnije da se ide kod ginekologa i vrsi procedura kaoja je opasna , bolna i mozae da ostavi zenu asterilnu? Da ne pominjem, da ne pominjem, ubisvo je i tacka. Mozete da se vadite koliko hocete, ali bice kome kuca srce je ZIVO. Nema to nikakve veze sa crkvom, u koju ja veoma retko idem.
Pamet u glavu, KORISTITE ZASTITU, DOBRA JE I PROTIV SEKSUALNO PRENOSIVIH BOLESTI, I SPRECVA SE TRUDNOCA. Pateticni ste.
By the way... i mene nervira uibacivanje engeskih reci. Bljak.

Cuj planiranje

pre 13 godina

Kakvo planiranje porodice? Pa klinke idu na abortus kao kod zubara! Omladina sprca 35 god i zivi sa mamom i tatom dok im ne padne sa neba, ko je tu sposoban i zreo da osnuje i iznese porodicu? Super nam djeca odrastaju i imaju uzore kad od dzeparca placaju abortuse i idu dalje bez kajanja... u nova .... Kakva komedija od drustva!

Milos

pre 13 godina

"Nonsens" je reci da ne postoje nezeljene trudnoce. Kad ovi samozvani duhovnici kazu da je svaka trudnoca zeljena, ocigledno misle na to da je oni (ili po njima bog, pretpostavljam) zele. Kada ostatak sveta kaze "nezeljena trudnoca" onda obicno misle na to da majka ne zeli trudnocu. A tesko da bi se moglo reci da ne postoje majke koje ne zele trudnocu.
Sto se tice ovog uvodjenja popova u bolnice, skoro nisam cuo gluplju ideju. Ako je zena religiozna, i ako joj je stalo do crkvenog stava o tome sta da radi sa svojim fetusom, ona ce sama potraziti to misljenje u, je li, crkvi, ili crkvenoj literaturi. Debilno je uvoditi crkvu u drzavnu ustanovu, bolnicu, kako bi popovi mogli da smaraju i osudjuju zene koje nisu hriscanske veroispovesti ili koje jednostavno bas briga za njihovo misljenje. Mada, to bi bio sledeci logican korak u drzavi u kojoj se crkva vec infiltrirala u skolu i vojsku. Posle toga, sledeci korak bi verovatno bio da jednostavno otpustimo sve lekare i prepustimo bozijoj volji ko ce ziveti a ko ne. Mislim, ko smo mi da odlucujemo o takvim stvarima i da se mesamo u Njegove planove?

Nislija

pre 13 godina

vernik sam ali mi nikad nije bilo jasno kako to da isti oni koji se odricu porodice i potomstva sole pamet drugima po tom pitanju.
(nkv, 19. april 2012 22:35)

Sveštenici u SPC i drugim pravoslavnim crkvama se ne odriču potomstva, i imaju pravo na suprugu...

Srce malo

pre 13 godina

vecina mojih drugarica koja je izvrsila abortus, je imala psihickih posledica, zbog toga...ja imam dvoje dece, i nikad ne bih izvrsila abortus...jer mi je ugradjeno to u svesti, a ne da neko mora da mi kaze da je to zlo. Kad odes na ultra zvuk i vidis srce, iako je to srce tek 8 nedelja staro...to je ljudsko srce, i srce tvog deteta! a ti ako tom detetu oduzmes pravo na zivot, naravno da ces da snosis posledice...ljubav je dar, vodjenje ljubavi je zadovoljstvo, a najveci dar i zadovoljstvo je voleti rodjeno dete...

natasica987

pre 13 godina

ne volim to ispiranje mozga,ako dete ima hromozomske aberacije,genecke mutacije,ako je u pitanju incest,silovanje,ako zena ima problema za bubrezima,hipertenzijom,ako prosto ne zeli dete,to je njena stvar,s jedim delom i oceva,da ne postoji kiretaza tj abortus bilo bi mnogo gore nego sto postoji,uostalom kiretaza se vrsi do 10nedelje trudnoce to nije zivo bice to je zigot,plod nastaje posle 3meseca..

stvari ne stoje baš tako

pre 13 godina

Ako život počinje stvaranjem zigota, evo dogovoriću se s partnerom da napravimo jedan i damo crkvi na poklon.Evo, ja smatram da život počinje onda kada plod postane sposoban za samostalnu egzistenciju u spoljašnjoj sredini- znači 6.mesec i šta ćemo sad? Uostalom, umesto da se bavi prosvećenjem naroda ta ista Crkva "žvaće" iste priče poslednjih 100 godina. Mada kad malo bolje pogledam to i nije tako bitno jer nigde većih licemera od vernika i sveštenih lica u životu nisam srela.

zoki

pre 13 godina

ajde duhovnici prosetajte malo i onako to vase verovanje je izvedeno iz paganskog i onda vekovima prilagodjavano kako je kome trenutno odgovaralo...

zoki

pre 13 godina

ajde duhovnici prosetajte malo i onako to vase verovanje je izvedeno iz paganskog i onda vekovima prilagodjavano kako je kome trenutno odgovaralo...

Jelena

pre 13 godina

Neće se broj abortusa smanjiti ako se razgovara sa duhovnikom. Jedini način da se smanji je svest o kontracepciji, a u Srbiji žene većinom veruju da je kontracepcija opasna. Ne treba nama pop, nama treba seksualno obrazovanje.

f_u

pre 13 godina

Crkva je jedno veliko zlo! Vekovima manipuliše i eksploatiše jadnim vernicima,a ne retko se uviđalo da su i njeni čelnici izopačeni...i onda oni treba da govore kako će neko da živi!?

Nislija

pre 13 godina

vernik sam ali mi nikad nije bilo jasno kako to da isti oni koji se odricu porodice i potomstva sole pamet drugima po tom pitanju.
(nkv, 19. april 2012 22:35)

Sveštenici u SPC i drugim pravoslavnim crkvama se ne odriču potomstva, i imaju pravo na suprugu...

natasica987

pre 13 godina

ne volim to ispiranje mozga,ako dete ima hromozomske aberacije,genecke mutacije,ako je u pitanju incest,silovanje,ako zena ima problema za bubrezima,hipertenzijom,ako prosto ne zeli dete,to je njena stvar,s jedim delom i oceva,da ne postoji kiretaza tj abortus bilo bi mnogo gore nego sto postoji,uostalom kiretaza se vrsi do 10nedelje trudnoce to nije zivo bice to je zigot,plod nastaje posle 3meseca..

Milos

pre 13 godina

"Nonsens" je reci da ne postoje nezeljene trudnoce. Kad ovi samozvani duhovnici kazu da je svaka trudnoca zeljena, ocigledno misle na to da je oni (ili po njima bog, pretpostavljam) zele. Kada ostatak sveta kaze "nezeljena trudnoca" onda obicno misle na to da majka ne zeli trudnocu. A tesko da bi se moglo reci da ne postoje majke koje ne zele trudnocu.
Sto se tice ovog uvodjenja popova u bolnice, skoro nisam cuo gluplju ideju. Ako je zena religiozna, i ako joj je stalo do crkvenog stava o tome sta da radi sa svojim fetusom, ona ce sama potraziti to misljenje u, je li, crkvi, ili crkvenoj literaturi. Debilno je uvoditi crkvu u drzavnu ustanovu, bolnicu, kako bi popovi mogli da smaraju i osudjuju zene koje nisu hriscanske veroispovesti ili koje jednostavno bas briga za njihovo misljenje. Mada, to bi bio sledeci logican korak u drzavi u kojoj se crkva vec infiltrirala u skolu i vojsku. Posle toga, sledeci korak bi verovatno bio da jednostavno otpustimo sve lekare i prepustimo bozijoj volji ko ce ziveti a ko ne. Mislim, ko smo mi da odlucujemo o takvim stvarima i da se mesamo u Njegove planove?

ana

pre 13 godina

Moje verovanje da je abortus ubistvo nema nikakve vezew sa crkvom. Ima sa biologijom i anatomijom. Abortusaom se zaustavlja srce koje kuca, i otkriveno je da fetus moze da oseca bol. Pa hajde "mame" navalite sada.
Zar nije lakse da se lepo koristi kondom, ili pilula za kontracepciju? Ili je pametnije da se ide kod ginekologa i vrsi procedura kaoja je opasna , bolna i mozae da ostavi zenu asterilnu? Da ne pominjem, da ne pominjem, ubisvo je i tacka. Mozete da se vadite koliko hocete, ali bice kome kuca srce je ZIVO. Nema to nikakve veze sa crkvom, u koju ja veoma retko idem.
Pamet u glavu, KORISTITE ZASTITU, DOBRA JE I PROTIV SEKSUALNO PRENOSIVIH BOLESTI, I SPRECVA SE TRUDNOCA. Pateticni ste.
By the way... i mene nervira uibacivanje engeskih reci. Bljak.

sneza

pre 13 godina

Abortus nema nikakve veze sa natalitetom, dakle ako ne moze legalan abortus, onda ilegalan sa mnogo gorim posledicama.To je naime vec vidjeno kroz istoriju.Broj dece ce u svim razvijenim zemljama padati i u buducnosti, pa tako i ovde.Uzimajuci u obzir prenatrpanost zemlje to je i dobro. Posto sam ja ateista stav SPC je za mene potpuno nevazan po bilo kom pitanju.

abortus naravno

pre 13 godina

Super,a šta kada se koristi sva moguća kontracepcija,pa se zatrudni? A nema ni prihoda,ni stana,niti se dete želi u tom trenutku...
Nemojte mi samo reći da je suđeno!
Normalno da ću da abortiram! Šteta što to mnogi ne rade,nego rode tu jadnu decu i misle da su završili posao,a roditeljstvo je daleko više...

stvari ne stoje baš tako

pre 13 godina

Ako život počinje stvaranjem zigota, evo dogovoriću se s partnerom da napravimo jedan i damo crkvi na poklon.Evo, ja smatram da život počinje onda kada plod postane sposoban za samostalnu egzistenciju u spoljašnjoj sredini- znači 6.mesec i šta ćemo sad? Uostalom, umesto da se bavi prosvećenjem naroda ta ista Crkva "žvaće" iste priče poslednjih 100 godina. Mada kad malo bolje pogledam to i nije tako bitno jer nigde većih licemera od vernika i sveštenih lica u životu nisam srela.

Srce malo

pre 13 godina

vecina mojih drugarica koja je izvrsila abortus, je imala psihickih posledica, zbog toga...ja imam dvoje dece, i nikad ne bih izvrsila abortus...jer mi je ugradjeno to u svesti, a ne da neko mora da mi kaze da je to zlo. Kad odes na ultra zvuk i vidis srce, iako je to srce tek 8 nedelja staro...to je ljudsko srce, i srce tvog deteta! a ti ako tom detetu oduzmes pravo na zivot, naravno da ces da snosis posledice...ljubav je dar, vodjenje ljubavi je zadovoljstvo, a najveci dar i zadovoljstvo je voleti rodjeno dete...

Cuj planiranje

pre 13 godina

Kakvo planiranje porodice? Pa klinke idu na abortus kao kod zubara! Omladina sprca 35 god i zivi sa mamom i tatom dok im ne padne sa neba, ko je tu sposoban i zreo da osnuje i iznese porodicu? Super nam djeca odrastaju i imaju uzore kad od dzeparca placaju abortuse i idu dalje bez kajanja... u nova .... Kakva komedija od drustva!

Jovana

pre 13 godina

@ana
Slazem se sa tobom da je abortus u najvecem broju slucajeva mogao biti sprecen kontracepcijom i da je potpuno suvisan. Medjutim, to da je zigot zivo bice i da je zbog toga abortus ubistvo... Hm. Mislim, svakako jeste ziv, ali ne moze da oseca bol, i po svim merilima koje imamo nema svest. Tako da je u tom smislu abortus ubistvo u istoj meri u kojoj je ubisto ubiti komarca ili biljku. Tebi verovatno cini razliku to sto je zigot zivo (buduce) LJUDSKO bice. A to vec i nije tako racionalan argument,jer stav da je zivot necega sto ce postati covek vazniji od zivota necega sto nije i nece postati covek je vrednosni, a ne cinjenicni sud.

Za jednog od prethodnih komentatora koji smatra da bi bilo bolje da zene sede kod kuce i ispumpavaju decu jer se za njih ionako samo izmisljaju radna mesta na kojima jos i nisu produktivne: Dragi gospodine, nemam inace obicaj da pisem neke licne stvari u komentarima, ali ovaj put ne mogu da se suzdrzim. Radim na institutu Max Plank u Nemackoj, u visoko specijalizovanoj naucnoj oblasti. Mada je oblast u kojoj radim relativno mlada, s obzirom na to da se radi o dosta tehnoloski zahtevnom, interdisciplinarnom polju, uveravam vas da moje radno mesto nije smisljeno zbog mene. Sa velikom sigurnoscu mogu da kazem da verovatno imam visestruko vecu platu od vas, a sudeci po vasem komentaru rekla bih da imam i visestruko vise obrazovanje. Dete nemam jos, ali cu ga imati uskoro. I takodje vas, s obzirom na to da sam po osnovnom obrazovanju psiholog, uveravam da mu apsolutno nista nece faliti zbog toga sto sam obrazovana i zaposlena, cak naprotiv. Za detetov optimalan razvoj je apsolutno nepotrebno da majka bude sa njim po ceo dan. Istrazivanja su jos pre vise decenija pokazala da je najbolji "tip" majcinstva onaj gde majke sa decom provode relativno malo vremena, ali je to vreme veoma kvalitetno (ako vas interesuje da saznate nesto vise o tome, u sta iskreno sumnjam, obratite se naucnoj literaturi). Takodje sam sigurna da ce moje dete imati velike koristi od toga sto imam veliku platu, kao i od toga sto imam visoko obrazovanje.

pro-choice

pre 13 godina

Srce kuca od 5 nedelje, ali to ne znači ništa. Postoje ljudi kojima srce uredno kuca a u stvari su mrtvi. Za dijagnozu smrti odnosno života koristi se prestanak DISANJA (ili postojanje istog), a pluća se kod PLODA (nikad nisam čula da se negde za plod/fetus upotrebljava izraz mali čovek- Gospođo vaš mali čovek trenutno teži 2700 grama lol) razvijaju oko 10 nedelje trudnoće.Čak ni tada fetus nije u mogućnosti da preživi van organizma majke. A svako sa svojim telom ima pravo da radi šta hoće. Ako žena ne želi da u njenom organizmu raste još jedan, ona ima svako pravo da ga ukloni.

Aca32

pre 13 godina

@nkv
o. Lazar je ozenjen i otac troje dece bdw...
A sto se tice toga sta je pagansko... pa bas je abortus zasnovan na paganskog verovanju da dete nije zivo pre nego sto se rodilo, jer ne mozemo da ga vidimo. Danas, kada na ultrazvuku jasno vidimo rad srca, kretanje, cak i lice nerodjenog deteta, samo onaj ko ima strasne predrasude moze tvrditi da to nije ljudsko bice koje ako nista drugo ima pravo da ne bude ubijeno. Danas, u vreme kada je kontracepcija toliko razvijena, bas treba biti "paganin", odnsno sasvim nemaran prema tudjem zivotu i sopstvenom zdravlju pa da abortus predstavlja nacin planiranja porodice.

popovi - pregazilo vas je vreme

pre 13 godina

Naravno da ima nezeljenih trudnoca, svaka trudnoca kao posledica silovanja je nezeljena!!! Da li ovi popovi zele da kazu da je silovana devojka od 15-16 godina, koja je tom prilikom zatrudnela sa nekim perverznim ruznim i matorim pedofilom i silovateljem zaista zelela takvu trudnocu. Sramotan je ovakav stav crkve... Veliki broj trudnoca je i te kako nezeljen...

milica

pre 13 godina

Meni nikako da postane jasno zasto se odgovornost muskarca potpuno ignorise kada se prica o nezeljenim trudnocama. Kao da se zigot napravio sam od sebe dok je zena brala cvece. Zaista, svestenici, otidite na tu kliniku, pokupite od tih zena koje cekaju u redu kontakte oceva tih zigota, pa izvrsite malu anketu, da vidite kako tu stoje stvari. Koliko momaka podrzava svoje trudne devojke da 'to zavrse'? Koliko muzeva gledaju suprugu kao blesavu kada im kaze da stave kondom? Koliko bi se srednjoskolaca odusevilo da im drugarica iz klupe saopsti kako taj zigot ima prava na zivot, i da on treba da se zaposli kao sofer negde i da batali ideje o fakultetu? Bukvice bi trebalo da se citaju muskarcima, sa detaljnim uputstvom za vadjenje na vreme, i abortusa vise ne bi bilo. Prilicno jednostavno. Svaka ta nezeljeno trudna zena je pri odnosu rekla muskracu da PAZI, sto je on izignorisao, jer je abortus resenje za sve.

Molim vas, ovo svaljivanje kompletne odgovornosti na zenu je zapanjujuce srednjevekovno...

Ideju o ustanovama gde bi se trudnoca iznosila i deca ostavljala na usvajanje podrzavam u popunosti. Samo, mnogo je lakse k***ti i pare davati za zlatne krstace nego napraviti nesto konkretno.

Kako?

pre 13 godina

Termin nezeljena trudnoca... Neces dete, nemoj ni da se...! Dete, iako nerodjeno, je zaceto, zato, abortus je ubistvo! Jedino ga odobravam u slucaju zdravstvenih problema! POSLE.. NEMA KAJANJA, nije dzabe ta poslovica!

ZEX

pre 13 godina

Seksualno vaspitanje,kontracepcija,abortus...sve su to tekovine modernog drustva. Niko nema pravo da primora zenu da rodi dete ako to nije njena zelja. Starenje populacije je normalan proces,osim toga uz adekvatnu medicinsku zastitu i ''zdrav nacin zivota'' starost nije bauk. Smeta mi jako mesanje crkve koja zbog dogmatskih shvatanja nije u mogucnosti da ide u korak s vremenom,ovo je ipak 21.vek! Ateista sam po uverenju i smatram da u slucaju da je dete nezeljeno,ima genetsku bolest ili degeneraciju,posledica je silovanja ili incesta da je abortus 100% opravdan.

Danijela

pre 13 godina

@dara
Daro, ne pisite o stvarima o kojima ocigledno nemate pojma. Jeste zigot. Od oplodnje do 10 nedelje se zove zigot. Ako mi ne verujete otvorite udzbenik iz biologije za osnovnu skolu, ne morate cak ni medicinsku literaturu

dara

pre 13 godina

Za Natasicu i "abortus naravno-facu"
Natasice , nije zigot, nego fetus, zigot je oplodjena jajna celija. I nije tacno da DETE nije zivo, jer mu KUCA SRCE. Ajde sad idi i ubi ga kad ovo znas. Ako mi ne verujes, eto nauci nesto , nece da ti skodi.
A sto se "abotus naravno- face " tice, muka mi je, ali iskreno. Ponosi se sto ide da ubije svoje dete jer kao kontracepcija koju nije ni kristila ne radi. Hajde koristi je ti, neka je koristen tvoji parteneri, pa da vidimo da li nece da radi. A ako zatrudnis, daj dete na usvajanje, ja cu da ga usvojim, samo molim te nemoj vise da ih ubijas jer ne mozes kazes svojim facama da koriste kondom, a ti nces da koristis pilule za kontracepciju. Moje misljenje da je abortus ubixtvo nema veze sa crkvom.
Kako samo spavate mirno a srce VASEG DETETA koje kuca ste zaustavile nije mi jasno. Sta je to za vas, medicinski odpad?

Bela

pre 13 godina

Svaki covek ima pravo na zivot! SVAKI! Zdrav, bolestan, hendukepiran, umno oboleo, sposoban ili nesposoban za rad, samostalan ili onaj kome je potrebna neprestana nega i starateljstvo, visok, nizak, neuhranjen... Do sutra mogu ovako. Od kad je necija telesna masa, visina i sposobnost za samostalan zivot argument za ostajanje u zivotu?!! LICEMERJE!! Naprotiv, sto je osoba osetljivija i nesamostalnija, to je veca nasa odgovornost prema njoj. A ko je nezniji i delikatniji od nerodjene bebe?! Bebe,
malog coveka, a ne PLODA(ploda cega? kupusa? jabuke? coveka? ploda coveka! smesna rec!). E, sad dolazimo do pitanja odgovornosti koje nam roditelji spocitavaju tokom celog puberteta. Preuzmi odgovornost za svoje postupke! Lisavanjem zivota?! Ne bih rekla. Tu je i pitanje morala(kako ubiti drugoga?), pitanje srca(kako da ubijem svoju bebu?), pitanje zdravog razuma( ako neko- nesto raste i razvija se, ko da me ubedi da je to tamo neki nepomicni, mumificirani, nebitni, pa cak mozda i nezivi PLOD?).Kruna svega je zapovest koju nam je Bog ostavio, zapovest o svetinji zivota.Ne samo mog ili tvog, vec svakog. Na kraju, moderna tehnologija nam je pruzila sve dokaze da je covek- covek od samog zaceca. Jos samo ljudi to da shvate! Od srca zelim svim zenama da nikada ne iskuse ubistvo svoga deteta(kontracepcija),a da svakom detetu obezbede osnovno ljudsko pravo-PRAVO NA ZIVOT. Hristos vaskrse!

Kum

pre 13 godina

@Jovana:
'Sa velikom sigurnoscu mogu da kazem da verovatno imam visestruko vecu platu od vas, a sudeci po vasem komentaru rekla bih da imam i visestruko vise obrazovanje. Dete nemam jos, ali cu ga imati uskoro. I takodje vas, s obzirom na to da sam po osnovnom obrazovanju psiholog, uveravam da mu apsolutno nista nece faliti zbog toga sto sam obrazovana i zaposlena, cak naprotiv.'
E pa ovako. Po zanimanju sam dipl masinski inzenjer (dipl u Bg), zavrsio sam gimnaziju u Bg, magistrirao na fakultetu u Bg takodje po starom programu pa je to ekvivalent sadasnjeg phD zvanja. Toliko o obrazovanju. Radim u Nemackoj kao dipl masinski inzenjer vec sedam godina. Toliko i o Vasoj ("v" se pise velikim lsovom u toj reci) plati u odnosu na moju. To na stranu jer nije bitno a doticem se toga jer ste Vi zapoceli takvo "vrednovanje" trpajuci neistomisljenike u kos neuspesnih, zatucanih i frustriranih. Ako ste pazljivo procitali (a ocigledno niste) u tekstu lepo stoji "80 odsto zena" a ne "sve zene". Da se razumemo - ne mislim da zena ne treba da se skoluje i da radi na sebi: korist od obrazovanja ima prvo ona sama a svakako i deca. Ipak, prva i osnovna uloga zene u drustvu treba da bude i jeste uloga majke a mnoge zene pretpostavljaju "kvalitet zivota" i jurnjavu za izmisljenim potrebama svojoj osnovnoj bioloskoj ulozi na planeti. Drzava bi svakako imala od vecine zena mnogo vise koristi oslanjajuci se u jednom periodu njihovog zivota iskljucivo na njihovu ulogu majke. U tom periodu (koji bi morao da bude znatno duzi od godinu dana - cak i do 10-15 godina (zavisno od broja dece) - ne mora zena da ne radi svo vreme, moze raditi pola radnog vremena npr u jednom periodu, moze je menjati delimicno i otac kada deca poodrastu) zena bi imala zagarantovanu zaradu koja bi bila redovna i nikako mala (u skladu sa skolskom spremom) kao i brojne olaksice u drustvu (pocevsi od nize poreske stope do mogucnosti kasnijeg prioritetnog zaposljavanja). Broj radnih mesta koje zauzimaju zene bi se drasticno smanjio pa samim tim i rashodi po tom osnovu a sredstva bi bila koriscena za sprovodjenje programa radjanja. Zene u finansijskom smislu promenu ne bi ni osetile. Ulogu obrazovane, samosvesne majke u drustvu treba favorizovati a roditeljski doprinos zene drustvu vrednovati i kroz konkretne pogodnosti (neke od njih su vec nabrojane). Takodje bi poreske stope tebalo jos drasticno povecati za ljude preko 35 godina koji nemaju porodicu i decu a sposobni su za to a sva ta sredstva prebacivati u fondove koji bi stimulisali radjanje u zdravim, funkcionalnim porodicama. Ne ucine li se konkretne mere ka favorizovanju zdravog drustva i nacina zivota evropska civilizacija ce sasvim sigurno nestati za 100-150 godina. Vec sada je stanje alarmantno - zivite u Nemackoj gde je taj problem najizrazeniji od svih evropskih zemalja i stoga znate vrlo dobro o cemu pisem. Moderno drustvo ce se ili dozvati pameti i koristiti racionalno resurse koje ima da prezivi ili nestati, tertius non datur.

aha

pre 13 godina

@Milica
To sto ste vi jedini od 30 komentara primetili da postoji znacajna uloga muskarca u svemu ovome, pokazuje u kakvom je stanju nase drustvo. Nase, a verujem i ostala.
Cudno je kako bi da se zeni zabrani sve moguce, a opet nekako ispadne kriva i odgovorna za sve.
Svaka cast na komentaru.

zapazanje

pre 13 godina

@milica Potpuno se slazem sa vasim komentarom. Za stvaranje novog zivota potrebno je dvoje i zato se odgovornost mora deliti izmedju muskarca i zene. Trebalo bi da postoji vise edukacije mladih u srednjim skolama o svemu ovome, da se uce odgovornosti. Za starije koji su 'ispusteni' i koji jos ne mogu ni kondoma da se prihvate ne vredi trositi reci. Abortus kao sredstvo kontracepcije je potpuno prevazidjeno u danasnje vreme, ali treba se zato znati o zastiti od trudnoce. Ta prica da je svako trudnoca pozeljna je takodje nerealisticna. Ljudska seksualnost nije samo vezana za prokreaciju jer ljudi nisu samo bioloska nego i duhovna bica i smisao njihove intime se ne moze svoditi samo na biolosko zadovoljenje (mada to zavisi od stepena unutrasnje zrelosti pojedinca).

Sunce

pre 13 godina

Postoji nezeljena trudnoca kad je zena silovana! Ili je mozda Bozjom voljom silovana?

"Pravoslavna i katolička crkva abortus ne odobrava ni u slučajevima kada se utvrde teški poremećaji ploda, a samo u slučaju da je daljim nastavkom trudnoće život trudnice doveden u pitanje, zahvat se može opravdati."

Onda u tom slucaju iz medicinske prakse bi trebalo da se izbace sve metode kojima se otkrivaju naomalije kod bebe tj.amniocenteza, biopsija horionskih cucpica, dabl, trip i ostali testovi pa i sam UZ i da se lepo vratimo u 18.vek pa sta nam Bog milosni da.

Kum

pre 13 godina

Pojam "nezeljena trudnoca" je vec jako problematican sam po sebi. Trudnoca tj donosenje dece na svet je jedan od stubova smisla postojanja svake zene. Odnos se moze imati i bez trudnoce, kontraceptiva sredstva su poprilicno napredovala. Ipak, najiskreniji sex je upravo onaj kada se prave deca. Sada ce da dreknu zene ali sam misljenja da je njihova emancipacija donela svetu vise stete nego koristi. Emancipacija je dala zeni slobodu, pustila je na ulicu ali je lisila smislenog zivota. 80 odsto zena bi bile mnogo korisnije kod kuce da cuvaju i vaspitavaju decu i za to bi trebalo da budu placene. Ovako armija zena radi na izmisljenim radnim mestima (najcesce po drzavnoj upravi) i zapravo je neproduktivna i na poslu i kod kuce. Evropa je tesko pogodjena problemom nataliteta bez sanse da dodje do oporavka a jedan od glavnih uzroka trenutne krize je bas natalitet tj starost evropskog stanovnistva. Emencipacija zene uz kontrolu radjanja dovela je do toga da na Zapadu vec tri cetiri generacije ljudi odrastaju kao jedinci u malim porodicama ili sa samo jednim roditeljem jer su razvodi cesti pa ni ne zele vise od jednog deteta jer nasledili su takav model. Moderno drustvo blagostanja (verujte da je i u Srbiji blagostanje u odnosu na 80 odsto planete) paradoksalno urusava samo sebe tj implodira nesposobno da se prosto bioloski reprodukuje. Crkva jeste umnogome anahrona i u Srbiji i na Zapadu ali ima mnogo zdravog razuma u pozivu da se radjaju deca i cuva porodica. Bez dece nema apsolutno nikakve buducnosti.

ana

pre 13 godina

Kaze jedna "mama" :" Jeste da fetusu srce kuca od pete nedelje,al NEMA VEZE." A sto ti ne prekines rad svog srca kad eto, nema veze...

J.R.

pre 13 godina

Jadno mi je kako bilo da je u pitanju crkva ili su u pitanju pojedinci svi jedva cekaju da osudjuju i usudjuju se da promovisu svoje misljenje kao istinito i validno.

Ima li Boga ili ne, nebitno je.
Ljudi previse znacaja dajete sebi i svojim sporadicnim mislima!

Svacija svest i savest pripada pojedincu, a nakon smrti univerzumu.
Meditirajte malo vise i pomazite jedni drugima. Zivot ce vam biti mnogo lepsi ako zelite.

jg

pre 13 godina

U vreme kada su, nažalost, spontani pobačaji i u odmaklim mesecima trudnoće relativno česti, bolje je verovati da dete nije živo dok se ne rodi. Svi koji zagovaraju suprotno ne razmišljaju da njihov stav implicira da je svim ženama koje su spontano pobacile - neke i više puta - umrlo dete! A zašto im ipak ne olakšati malo...

keva

pre 13 godina

Pa mogli bismo onda da iz osnovnih skola izbacimo veronauku a ubacimo seksualno obrazovanje! Mozda nam tad abortus ne bi bio kontracepcija.
Imala sam abortus kad nisam imala mogucnosti da rodim ali sam (sa istim covekom) kad sam stvorila mogucnosti izrodila troje dece! I jos bih ih radjala!

zoki

pre 13 godina

ajde duhovnici prosetajte malo i onako to vase verovanje je izvedeno iz paganskog i onda vekovima prilagodjavano kako je kome trenutno odgovaralo...

Kako?

pre 13 godina

Termin nezeljena trudnoca... Neces dete, nemoj ni da se...! Dete, iako nerodjeno, je zaceto, zato, abortus je ubistvo! Jedino ga odobravam u slucaju zdravstvenih problema! POSLE.. NEMA KAJANJA, nije dzabe ta poslovica!

Srce malo

pre 13 godina

vecina mojih drugarica koja je izvrsila abortus, je imala psihickih posledica, zbog toga...ja imam dvoje dece, i nikad ne bih izvrsila abortus...jer mi je ugradjeno to u svesti, a ne da neko mora da mi kaze da je to zlo. Kad odes na ultra zvuk i vidis srce, iako je to srce tek 8 nedelja staro...to je ljudsko srce, i srce tvog deteta! a ti ako tom detetu oduzmes pravo na zivot, naravno da ces da snosis posledice...ljubav je dar, vodjenje ljubavi je zadovoljstvo, a najveci dar i zadovoljstvo je voleti rodjeno dete...

f_u

pre 13 godina

Crkva je jedno veliko zlo! Vekovima manipuliše i eksploatiše jadnim vernicima,a ne retko se uviđalo da su i njeni čelnici izopačeni...i onda oni treba da govore kako će neko da živi!?

Bela

pre 13 godina

Svaki covek ima pravo na zivot! SVAKI! Zdrav, bolestan, hendukepiran, umno oboleo, sposoban ili nesposoban za rad, samostalan ili onaj kome je potrebna neprestana nega i starateljstvo, visok, nizak, neuhranjen... Do sutra mogu ovako. Od kad je necija telesna masa, visina i sposobnost za samostalan zivot argument za ostajanje u zivotu?!! LICEMERJE!! Naprotiv, sto je osoba osetljivija i nesamostalnija, to je veca nasa odgovornost prema njoj. A ko je nezniji i delikatniji od nerodjene bebe?! Bebe,
malog coveka, a ne PLODA(ploda cega? kupusa? jabuke? coveka? ploda coveka! smesna rec!). E, sad dolazimo do pitanja odgovornosti koje nam roditelji spocitavaju tokom celog puberteta. Preuzmi odgovornost za svoje postupke! Lisavanjem zivota?! Ne bih rekla. Tu je i pitanje morala(kako ubiti drugoga?), pitanje srca(kako da ubijem svoju bebu?), pitanje zdravog razuma( ako neko- nesto raste i razvija se, ko da me ubedi da je to tamo neki nepomicni, mumificirani, nebitni, pa cak mozda i nezivi PLOD?).Kruna svega je zapovest koju nam je Bog ostavio, zapovest o svetinji zivota.Ne samo mog ili tvog, vec svakog. Na kraju, moderna tehnologija nam je pruzila sve dokaze da je covek- covek od samog zaceca. Jos samo ljudi to da shvate! Od srca zelim svim zenama da nikada ne iskuse ubistvo svoga deteta(kontracepcija),a da svakom detetu obezbede osnovno ljudsko pravo-PRAVO NA ZIVOT. Hristos vaskrse!

ana

pre 13 godina

Moje verovanje da je abortus ubistvo nema nikakve vezew sa crkvom. Ima sa biologijom i anatomijom. Abortusaom se zaustavlja srce koje kuca, i otkriveno je da fetus moze da oseca bol. Pa hajde "mame" navalite sada.
Zar nije lakse da se lepo koristi kondom, ili pilula za kontracepciju? Ili je pametnije da se ide kod ginekologa i vrsi procedura kaoja je opasna , bolna i mozae da ostavi zenu asterilnu? Da ne pominjem, da ne pominjem, ubisvo je i tacka. Mozete da se vadite koliko hocete, ali bice kome kuca srce je ZIVO. Nema to nikakve veze sa crkvom, u koju ja veoma retko idem.
Pamet u glavu, KORISTITE ZASTITU, DOBRA JE I PROTIV SEKSUALNO PRENOSIVIH BOLESTI, I SPRECVA SE TRUDNOCA. Pateticni ste.
By the way... i mene nervira uibacivanje engeskih reci. Bljak.

Aca32

pre 13 godina

@nkv
o. Lazar je ozenjen i otac troje dece bdw...
A sto se tice toga sta je pagansko... pa bas je abortus zasnovan na paganskog verovanju da dete nije zivo pre nego sto se rodilo, jer ne mozemo da ga vidimo. Danas, kada na ultrazvuku jasno vidimo rad srca, kretanje, cak i lice nerodjenog deteta, samo onaj ko ima strasne predrasude moze tvrditi da to nije ljudsko bice koje ako nista drugo ima pravo da ne bude ubijeno. Danas, u vreme kada je kontracepcija toliko razvijena, bas treba biti "paganin", odnsno sasvim nemaran prema tudjem zivotu i sopstvenom zdravlju pa da abortus predstavlja nacin planiranja porodice.

Kum

pre 13 godina

Pojam "nezeljena trudnoca" je vec jako problematican sam po sebi. Trudnoca tj donosenje dece na svet je jedan od stubova smisla postojanja svake zene. Odnos se moze imati i bez trudnoce, kontraceptiva sredstva su poprilicno napredovala. Ipak, najiskreniji sex je upravo onaj kada se prave deca. Sada ce da dreknu zene ali sam misljenja da je njihova emancipacija donela svetu vise stete nego koristi. Emancipacija je dala zeni slobodu, pustila je na ulicu ali je lisila smislenog zivota. 80 odsto zena bi bile mnogo korisnije kod kuce da cuvaju i vaspitavaju decu i za to bi trebalo da budu placene. Ovako armija zena radi na izmisljenim radnim mestima (najcesce po drzavnoj upravi) i zapravo je neproduktivna i na poslu i kod kuce. Evropa je tesko pogodjena problemom nataliteta bez sanse da dodje do oporavka a jedan od glavnih uzroka trenutne krize je bas natalitet tj starost evropskog stanovnistva. Emencipacija zene uz kontrolu radjanja dovela je do toga da na Zapadu vec tri cetiri generacije ljudi odrastaju kao jedinci u malim porodicama ili sa samo jednim roditeljem jer su razvodi cesti pa ni ne zele vise od jednog deteta jer nasledili su takav model. Moderno drustvo blagostanja (verujte da je i u Srbiji blagostanje u odnosu na 80 odsto planete) paradoksalno urusava samo sebe tj implodira nesposobno da se prosto bioloski reprodukuje. Crkva jeste umnogome anahrona i u Srbiji i na Zapadu ali ima mnogo zdravog razuma u pozivu da se radjaju deca i cuva porodica. Bez dece nema apsolutno nikakve buducnosti.

dara

pre 13 godina

Za Natasicu i "abortus naravno-facu"
Natasice , nije zigot, nego fetus, zigot je oplodjena jajna celija. I nije tacno da DETE nije zivo, jer mu KUCA SRCE. Ajde sad idi i ubi ga kad ovo znas. Ako mi ne verujes, eto nauci nesto , nece da ti skodi.
A sto se "abotus naravno- face " tice, muka mi je, ali iskreno. Ponosi se sto ide da ubije svoje dete jer kao kontracepcija koju nije ni kristila ne radi. Hajde koristi je ti, neka je koristen tvoji parteneri, pa da vidimo da li nece da radi. A ako zatrudnis, daj dete na usvajanje, ja cu da ga usvojim, samo molim te nemoj vise da ih ubijas jer ne mozes kazes svojim facama da koriste kondom, a ti nces da koristis pilule za kontracepciju. Moje misljenje da je abortus ubixtvo nema veze sa crkvom.
Kako samo spavate mirno a srce VASEG DETETA koje kuca ste zaustavile nije mi jasno. Sta je to za vas, medicinski odpad?

stvari ne stoje baš tako

pre 13 godina

Ako život počinje stvaranjem zigota, evo dogovoriću se s partnerom da napravimo jedan i damo crkvi na poklon.Evo, ja smatram da život počinje onda kada plod postane sposoban za samostalnu egzistenciju u spoljašnjoj sredini- znači 6.mesec i šta ćemo sad? Uostalom, umesto da se bavi prosvećenjem naroda ta ista Crkva "žvaće" iste priče poslednjih 100 godina. Mada kad malo bolje pogledam to i nije tako bitno jer nigde većih licemera od vernika i sveštenih lica u životu nisam srela.

abortus naravno

pre 13 godina

Super,a šta kada se koristi sva moguća kontracepcija,pa se zatrudni? A nema ni prihoda,ni stana,niti se dete želi u tom trenutku...
Nemojte mi samo reći da je suđeno!
Normalno da ću da abortiram! Šteta što to mnogi ne rade,nego rode tu jadnu decu i misle da su završili posao,a roditeljstvo je daleko više...

Kum

pre 13 godina

@Jovana:
'Sa velikom sigurnoscu mogu da kazem da verovatno imam visestruko vecu platu od vas, a sudeci po vasem komentaru rekla bih da imam i visestruko vise obrazovanje. Dete nemam jos, ali cu ga imati uskoro. I takodje vas, s obzirom na to da sam po osnovnom obrazovanju psiholog, uveravam da mu apsolutno nista nece faliti zbog toga sto sam obrazovana i zaposlena, cak naprotiv.'
E pa ovako. Po zanimanju sam dipl masinski inzenjer (dipl u Bg), zavrsio sam gimnaziju u Bg, magistrirao na fakultetu u Bg takodje po starom programu pa je to ekvivalent sadasnjeg phD zvanja. Toliko o obrazovanju. Radim u Nemackoj kao dipl masinski inzenjer vec sedam godina. Toliko i o Vasoj ("v" se pise velikim lsovom u toj reci) plati u odnosu na moju. To na stranu jer nije bitno a doticem se toga jer ste Vi zapoceli takvo "vrednovanje" trpajuci neistomisljenike u kos neuspesnih, zatucanih i frustriranih. Ako ste pazljivo procitali (a ocigledno niste) u tekstu lepo stoji "80 odsto zena" a ne "sve zene". Da se razumemo - ne mislim da zena ne treba da se skoluje i da radi na sebi: korist od obrazovanja ima prvo ona sama a svakako i deca. Ipak, prva i osnovna uloga zene u drustvu treba da bude i jeste uloga majke a mnoge zene pretpostavljaju "kvalitet zivota" i jurnjavu za izmisljenim potrebama svojoj osnovnoj bioloskoj ulozi na planeti. Drzava bi svakako imala od vecine zena mnogo vise koristi oslanjajuci se u jednom periodu njihovog zivota iskljucivo na njihovu ulogu majke. U tom periodu (koji bi morao da bude znatno duzi od godinu dana - cak i do 10-15 godina (zavisno od broja dece) - ne mora zena da ne radi svo vreme, moze raditi pola radnog vremena npr u jednom periodu, moze je menjati delimicno i otac kada deca poodrastu) zena bi imala zagarantovanu zaradu koja bi bila redovna i nikako mala (u skladu sa skolskom spremom) kao i brojne olaksice u drustvu (pocevsi od nize poreske stope do mogucnosti kasnijeg prioritetnog zaposljavanja). Broj radnih mesta koje zauzimaju zene bi se drasticno smanjio pa samim tim i rashodi po tom osnovu a sredstva bi bila koriscena za sprovodjenje programa radjanja. Zene u finansijskom smislu promenu ne bi ni osetile. Ulogu obrazovane, samosvesne majke u drustvu treba favorizovati a roditeljski doprinos zene drustvu vrednovati i kroz konkretne pogodnosti (neke od njih su vec nabrojane). Takodje bi poreske stope tebalo jos drasticno povecati za ljude preko 35 godina koji nemaju porodicu i decu a sposobni su za to a sva ta sredstva prebacivati u fondove koji bi stimulisali radjanje u zdravim, funkcionalnim porodicama. Ne ucine li se konkretne mere ka favorizovanju zdravog drustva i nacina zivota evropska civilizacija ce sasvim sigurno nestati za 100-150 godina. Vec sada je stanje alarmantno - zivite u Nemackoj gde je taj problem najizrazeniji od svih evropskih zemalja i stoga znate vrlo dobro o cemu pisem. Moderno drustvo ce se ili dozvati pameti i koristiti racionalno resurse koje ima da prezivi ili nestati, tertius non datur.

Milos

pre 13 godina

"Nonsens" je reci da ne postoje nezeljene trudnoce. Kad ovi samozvani duhovnici kazu da je svaka trudnoca zeljena, ocigledno misle na to da je oni (ili po njima bog, pretpostavljam) zele. Kada ostatak sveta kaze "nezeljena trudnoca" onda obicno misle na to da majka ne zeli trudnocu. A tesko da bi se moglo reci da ne postoje majke koje ne zele trudnocu.
Sto se tice ovog uvodjenja popova u bolnice, skoro nisam cuo gluplju ideju. Ako je zena religiozna, i ako joj je stalo do crkvenog stava o tome sta da radi sa svojim fetusom, ona ce sama potraziti to misljenje u, je li, crkvi, ili crkvenoj literaturi. Debilno je uvoditi crkvu u drzavnu ustanovu, bolnicu, kako bi popovi mogli da smaraju i osudjuju zene koje nisu hriscanske veroispovesti ili koje jednostavno bas briga za njihovo misljenje. Mada, to bi bio sledeci logican korak u drzavi u kojoj se crkva vec infiltrirala u skolu i vojsku. Posle toga, sledeci korak bi verovatno bio da jednostavno otpustimo sve lekare i prepustimo bozijoj volji ko ce ziveti a ko ne. Mislim, ko smo mi da odlucujemo o takvim stvarima i da se mesamo u Njegove planove?

natasica987

pre 13 godina

ne volim to ispiranje mozga,ako dete ima hromozomske aberacije,genecke mutacije,ako je u pitanju incest,silovanje,ako zena ima problema za bubrezima,hipertenzijom,ako prosto ne zeli dete,to je njena stvar,s jedim delom i oceva,da ne postoji kiretaza tj abortus bilo bi mnogo gore nego sto postoji,uostalom kiretaza se vrsi do 10nedelje trudnoce to nije zivo bice to je zigot,plod nastaje posle 3meseca..

sneza

pre 13 godina

Abortus nema nikakve veze sa natalitetom, dakle ako ne moze legalan abortus, onda ilegalan sa mnogo gorim posledicama.To je naime vec vidjeno kroz istoriju.Broj dece ce u svim razvijenim zemljama padati i u buducnosti, pa tako i ovde.Uzimajuci u obzir prenatrpanost zemlje to je i dobro. Posto sam ja ateista stav SPC je za mene potpuno nevazan po bilo kom pitanju.

pro-choice

pre 13 godina

Srce kuca od 5 nedelje, ali to ne znači ništa. Postoje ljudi kojima srce uredno kuca a u stvari su mrtvi. Za dijagnozu smrti odnosno života koristi se prestanak DISANJA (ili postojanje istog), a pluća se kod PLODA (nikad nisam čula da se negde za plod/fetus upotrebljava izraz mali čovek- Gospođo vaš mali čovek trenutno teži 2700 grama lol) razvijaju oko 10 nedelje trudnoće.Čak ni tada fetus nije u mogućnosti da preživi van organizma majke. A svako sa svojim telom ima pravo da radi šta hoće. Ako žena ne želi da u njenom organizmu raste još jedan, ona ima svako pravo da ga ukloni.

J.R.

pre 13 godina

Jadno mi je kako bilo da je u pitanju crkva ili su u pitanju pojedinci svi jedva cekaju da osudjuju i usudjuju se da promovisu svoje misljenje kao istinito i validno.

Ima li Boga ili ne, nebitno je.
Ljudi previse znacaja dajete sebi i svojim sporadicnim mislima!

Svacija svest i savest pripada pojedincu, a nakon smrti univerzumu.
Meditirajte malo vise i pomazite jedni drugima. Zivot ce vam biti mnogo lepsi ako zelite.

Cuj planiranje

pre 13 godina

Kakvo planiranje porodice? Pa klinke idu na abortus kao kod zubara! Omladina sprca 35 god i zivi sa mamom i tatom dok im ne padne sa neba, ko je tu sposoban i zreo da osnuje i iznese porodicu? Super nam djeca odrastaju i imaju uzore kad od dzeparca placaju abortuse i idu dalje bez kajanja... u nova .... Kakva komedija od drustva!

ZEX

pre 13 godina

Seksualno vaspitanje,kontracepcija,abortus...sve su to tekovine modernog drustva. Niko nema pravo da primora zenu da rodi dete ako to nije njena zelja. Starenje populacije je normalan proces,osim toga uz adekvatnu medicinsku zastitu i ''zdrav nacin zivota'' starost nije bauk. Smeta mi jako mesanje crkve koja zbog dogmatskih shvatanja nije u mogucnosti da ide u korak s vremenom,ovo je ipak 21.vek! Ateista sam po uverenju i smatram da u slucaju da je dete nezeljeno,ima genetsku bolest ili degeneraciju,posledica je silovanja ili incesta da je abortus 100% opravdan.

ana

pre 13 godina

Kaze jedna "mama" :" Jeste da fetusu srce kuca od pete nedelje,al NEMA VEZE." A sto ti ne prekines rad svog srca kad eto, nema veze...

Jelena

pre 13 godina

Neće se broj abortusa smanjiti ako se razgovara sa duhovnikom. Jedini način da se smanji je svest o kontracepciji, a u Srbiji žene većinom veruju da je kontracepcija opasna. Ne treba nama pop, nama treba seksualno obrazovanje.

Jovana

pre 13 godina

@ana
Slazem se sa tobom da je abortus u najvecem broju slucajeva mogao biti sprecen kontracepcijom i da je potpuno suvisan. Medjutim, to da je zigot zivo bice i da je zbog toga abortus ubistvo... Hm. Mislim, svakako jeste ziv, ali ne moze da oseca bol, i po svim merilima koje imamo nema svest. Tako da je u tom smislu abortus ubistvo u istoj meri u kojoj je ubisto ubiti komarca ili biljku. Tebi verovatno cini razliku to sto je zigot zivo (buduce) LJUDSKO bice. A to vec i nije tako racionalan argument,jer stav da je zivot necega sto ce postati covek vazniji od zivota necega sto nije i nece postati covek je vrednosni, a ne cinjenicni sud.

Za jednog od prethodnih komentatora koji smatra da bi bilo bolje da zene sede kod kuce i ispumpavaju decu jer se za njih ionako samo izmisljaju radna mesta na kojima jos i nisu produktivne: Dragi gospodine, nemam inace obicaj da pisem neke licne stvari u komentarima, ali ovaj put ne mogu da se suzdrzim. Radim na institutu Max Plank u Nemackoj, u visoko specijalizovanoj naucnoj oblasti. Mada je oblast u kojoj radim relativno mlada, s obzirom na to da se radi o dosta tehnoloski zahtevnom, interdisciplinarnom polju, uveravam vas da moje radno mesto nije smisljeno zbog mene. Sa velikom sigurnoscu mogu da kazem da verovatno imam visestruko vecu platu od vas, a sudeci po vasem komentaru rekla bih da imam i visestruko vise obrazovanje. Dete nemam jos, ali cu ga imati uskoro. I takodje vas, s obzirom na to da sam po osnovnom obrazovanju psiholog, uveravam da mu apsolutno nista nece faliti zbog toga sto sam obrazovana i zaposlena, cak naprotiv. Za detetov optimalan razvoj je apsolutno nepotrebno da majka bude sa njim po ceo dan. Istrazivanja su jos pre vise decenija pokazala da je najbolji "tip" majcinstva onaj gde majke sa decom provode relativno malo vremena, ali je to vreme veoma kvalitetno (ako vas interesuje da saznate nesto vise o tome, u sta iskreno sumnjam, obratite se naucnoj literaturi). Takodje sam sigurna da ce moje dete imati velike koristi od toga sto imam veliku platu, kao i od toga sto imam visoko obrazovanje.

popovi - pregazilo vas je vreme

pre 13 godina

Naravno da ima nezeljenih trudnoca, svaka trudnoca kao posledica silovanja je nezeljena!!! Da li ovi popovi zele da kazu da je silovana devojka od 15-16 godina, koja je tom prilikom zatrudnela sa nekim perverznim ruznim i matorim pedofilom i silovateljem zaista zelela takvu trudnocu. Sramotan je ovakav stav crkve... Veliki broj trudnoca je i te kako nezeljen...

milica

pre 13 godina

Meni nikako da postane jasno zasto se odgovornost muskarca potpuno ignorise kada se prica o nezeljenim trudnocama. Kao da se zigot napravio sam od sebe dok je zena brala cvece. Zaista, svestenici, otidite na tu kliniku, pokupite od tih zena koje cekaju u redu kontakte oceva tih zigota, pa izvrsite malu anketu, da vidite kako tu stoje stvari. Koliko momaka podrzava svoje trudne devojke da 'to zavrse'? Koliko muzeva gledaju suprugu kao blesavu kada im kaze da stave kondom? Koliko bi se srednjoskolaca odusevilo da im drugarica iz klupe saopsti kako taj zigot ima prava na zivot, i da on treba da se zaposli kao sofer negde i da batali ideje o fakultetu? Bukvice bi trebalo da se citaju muskarcima, sa detaljnim uputstvom za vadjenje na vreme, i abortusa vise ne bi bilo. Prilicno jednostavno. Svaka ta nezeljeno trudna zena je pri odnosu rekla muskracu da PAZI, sto je on izignorisao, jer je abortus resenje za sve.

Molim vas, ovo svaljivanje kompletne odgovornosti na zenu je zapanjujuce srednjevekovno...

Ideju o ustanovama gde bi se trudnoca iznosila i deca ostavljala na usvajanje podrzavam u popunosti. Samo, mnogo je lakse k***ti i pare davati za zlatne krstace nego napraviti nesto konkretno.

jg

pre 13 godina

U vreme kada su, nažalost, spontani pobačaji i u odmaklim mesecima trudnoće relativno česti, bolje je verovati da dete nije živo dok se ne rodi. Svi koji zagovaraju suprotno ne razmišljaju da njihov stav implicira da je svim ženama koje su spontano pobacile - neke i više puta - umrlo dete! A zašto im ipak ne olakšati malo...

Danijela

pre 13 godina

@dara
Daro, ne pisite o stvarima o kojima ocigledno nemate pojma. Jeste zigot. Od oplodnje do 10 nedelje se zove zigot. Ako mi ne verujete otvorite udzbenik iz biologije za osnovnu skolu, ne morate cak ni medicinsku literaturu

Sunce

pre 13 godina

Postoji nezeljena trudnoca kad je zena silovana! Ili je mozda Bozjom voljom silovana?

"Pravoslavna i katolička crkva abortus ne odobrava ni u slučajevima kada se utvrde teški poremećaji ploda, a samo u slučaju da je daljim nastavkom trudnoće život trudnice doveden u pitanje, zahvat se može opravdati."

Onda u tom slucaju iz medicinske prakse bi trebalo da se izbace sve metode kojima se otkrivaju naomalije kod bebe tj.amniocenteza, biopsija horionskih cucpica, dabl, trip i ostali testovi pa i sam UZ i da se lepo vratimo u 18.vek pa sta nam Bog milosni da.

Nislija

pre 13 godina

vernik sam ali mi nikad nije bilo jasno kako to da isti oni koji se odricu porodice i potomstva sole pamet drugima po tom pitanju.
(nkv, 19. april 2012 22:35)

Sveštenici u SPC i drugim pravoslavnim crkvama se ne odriču potomstva, i imaju pravo na suprugu...

zapazanje

pre 13 godina

@milica Potpuno se slazem sa vasim komentarom. Za stvaranje novog zivota potrebno je dvoje i zato se odgovornost mora deliti izmedju muskarca i zene. Trebalo bi da postoji vise edukacije mladih u srednjim skolama o svemu ovome, da se uce odgovornosti. Za starije koji su 'ispusteni' i koji jos ne mogu ni kondoma da se prihvate ne vredi trositi reci. Abortus kao sredstvo kontracepcije je potpuno prevazidjeno u danasnje vreme, ali treba se zato znati o zastiti od trudnoce. Ta prica da je svako trudnoca pozeljna je takodje nerealisticna. Ljudska seksualnost nije samo vezana za prokreaciju jer ljudi nisu samo bioloska nego i duhovna bica i smisao njihove intime se ne moze svoditi samo na biolosko zadovoljenje (mada to zavisi od stepena unutrasnje zrelosti pojedinca).

keva

pre 13 godina

Pa mogli bismo onda da iz osnovnih skola izbacimo veronauku a ubacimo seksualno obrazovanje! Mozda nam tad abortus ne bi bio kontracepcija.
Imala sam abortus kad nisam imala mogucnosti da rodim ali sam (sa istim covekom) kad sam stvorila mogucnosti izrodila troje dece! I jos bih ih radjala!

aha

pre 13 godina

@Milica
To sto ste vi jedini od 30 komentara primetili da postoji znacajna uloga muskarca u svemu ovome, pokazuje u kakvom je stanju nase drustvo. Nase, a verujem i ostala.
Cudno je kako bi da se zeni zabrani sve moguce, a opet nekako ispadne kriva i odgovorna za sve.
Svaka cast na komentaru.