Subota, 31.12.2011.

17:09

Petrović: Nema EU, vratimo carine

Generalni direktor "Dunav hrana grupe" Slobodan Petrović izjavio je da je ova godina bila izuzetno teška za privredu.

Izvor: Tanjug

Petroviæ: Nema EU, vratimo carine IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Liberal

pre 12 godina

Da ne kupujemo jeftinije strano, nego skuplje domaće?? Da li si ti normalan??? Da dignete carine da bi to jeftinije bilo skuplje??? I čiji je inače fond koji je vlasnik Imleka?? Ako vam se ne isplati proizvodnja, prodajte nekom ko je sposobniji...

Krstoje

pre 12 godina

..Pazi, pazi, kako "zadrt komentar" jednog demodiranog Srbina..Pa chikice, ako se tebi ne ide u Evropu, bolje se pokupi u neki dom za panzionere...

Miodrag

pre 12 godina

Mozda ovaj covek prica o korsiti za sebe, ali je u sustini u pravu. Svaka zemlja ima zastitne carine pa i nasa. A mi smo nase carine DODATNO snizili kao znak dobre volje prema EU. Sada ih samo treba vratiti na ono sto je bilo. Dalje, to sto je uvozna hrana jeftinija od domace je zato sto EU subvencionise poljoprivrednu proizvodnju, a mi za to nemamo para. Ne treba sad da unistimo nasu proizvodnju zato sto je nesto skuplja. Ako je unistimo onda je VISE NEMAMO. Nista meni ne vredi sto sam kupio jeftinije uvozne jabuke a ne od mog komsije. Komsija ce onda da propadne, nece vise kupovati ono sto moja firma proizvodi, i dzaba mi onda jeftinijih jabuka. U ovoj krizi ostaju na nogama zemlje koje imaju unutrasnju traznju, to svi vec priznaju.
Dakle, zaboravimo na liberalni kapitlizam i podignimo carine.

eto

pre 12 godina

@Kum, odličan komentar kojem ne bih ništa dodao.

Nadovezaću se sledećim, ekonomska politika Srbije je pogrešna, nama je potreban novi ekonomski model koji bi bio nešto između bivšeg socijalizma i trenutnog liberalnog kapitalizma. Greška je bila što je Srbija izvršila kompletnu privatizaciju. Država je potisnuta sa tržišta i zavisi samo od poreza, što nije dovoljno jer smo konstantno u budžetskom deficitu (trenutno 1.5 mlrd) plus država ne može da utiče na zapošljavanje koje zavisi samo od kompanija. Potrebno je da se država vrati na tržište, u proizvodnom, prerađivačkom i trgovačkom segmentu, tu da bude konkurentna privatnom sektoru (dakle i privatnici i država na tržištu) što bi bio model između predhodna dva. Takav model možemo nazvati nacionalni ili državni kapitalizam.

Bojan

pre 12 godina

Potpisujem komentar @byja. Zivim u Austriji nekoliko godina. Ovdje ne samo da je gotovo nemoguce kupiti npr mlijeko iz inostranstva, vec nije bas lako naci u prodavnicama ni mlijeko iz druge austrijske pokrajine!
Ti ljudi imaju kulturu zastite domaceg. Njima nisu potrebni protekcionisticki zakoni (koje bi EU za sekundu oborila) jer kod njih obican covjek zna da treba da kupuje domace proizvode da bi svima bilo bolje. Jednostavno, ovdje cijena igra mnogo manju ulogu nego kod nas. Ako ima tursko meso duplo jeftinije od austrijskog on ce opet kupiti austrijsko, izmedju ostaloga, zbog toga sto zna da je to domace i sto ce time omoguciti odrzavanje domace ekonomije (solidarnost), a pored toga, i zbog cinjenice da domaci proizvodjaci u toj dodatnoj razlici cijene ugrade kvalitet, strogu kontrolu kvaliteta, tradiciju, posvecenost klijentima itd.

milan

pre 12 godina

Razlog ovakvih besmislenih tvrdnji je vrlo jasan. Hrvatska ulazi 2013 u EU i time faktički izlazi iz CEFTA sporazuma,što znači da će morati da uvede carine na mleko iz BiH. To mleko će morati negde da se proda a najlogičnije je da će najveća količina ići ka Srbiji i time naglo pojeftiniti taj proizvod ovde. Rezon ovog čoveka je otprilike ,,kad se već mučimo ovde sa ovako malim zaradama,kako ćemo tek kad svo to bosansko mleko izvrši deflatorni pritisak na cene"

Darko

pre 12 godina

Vi biste opet da vase neuspesno poslovanje stiti drzava? Pa kad biste prestali da zaposljavate "strucni" kadar po preporuci stranke, kumove svastike, rodjaka po babinoj liniji i tome slicno, mozda biste i znali da povucete i poneki pravi potez ...
Ali neposobni moraju da odu najpre ... ili da vam propadnu firme ... pa vi birajte ...

Divac

pre 12 godina

Ovo je bas tema za razmisljanje. Ovaj Gospodin je u pravu a i nije u pravu. Hajde da krenemo od teme da je u pravu. Cinjenica je da nasi proizvodi, koliko god produktivnost narasla, ne mogu biti jeftiniji od stranih, i to zbog vec spominjanih subvencija uz pomoc kojih velike zemlje vestacki smanjuju cenu svojih proizvoda da bi bili konkuretniji na drugim trzistima. I mi tome ne mozemo nikako da pariramo, sta god da uradimo, koliko god povecali produktivnost, i to bi svi trebali da shvatimo. Medjutim, sa druge strane, i kad bi se vratile carine, monopolisti sigurno ne bi drzali ove cene koje su danas, vec bi tezili da se izjednace sa, u ovom slucaju, skupljim stranim proizvodima, sto znaci da bi i cene domacih proizvoda porasle. Po nekom mom misljenju, resenje jeste u uvodjenju carina na one proizvode koje mi mozemo da proizvedemo, ali da to prati i razbijanje svih monopola, i mogucnost da se na lak nacin stvori puno malih preduzeca, porodicnih firmi, recimo kao sto je u Svajcarskoj, gde postoji veliki broj malih proizvodjaca mleka, jogurta i preradjevina, tj. svaka "druga" kuca poseduje malu mlekaru. Ako nastavimo ovako, za 10ak godina necemo vise ni imati privredu. Ako samo uvedemo carine, a sve ekonomski ostane isto, onda ce nas tajkuni oguliti, uz ocajan kvalitet proizvoda. Samo zdrava konkurencija (mala preduzeca), uz odredjenu zastitu drzave, moze oporaviti nasu privredu. Sve ostalo sto pricaju i jedni i drugi su bajke za malu decu. Inace neko je spominjao SFRJ, i zabranu uvoza. Mozda je taj neko mlad, pa se ne seca, ali za vreme SFRJ, nasa hrana je bila medju najkvalitetnijom u svetu. Dacu banalan primer, dovoljno je uporediti Karneks virsle nekada, tj pre 1990, i danas, ili Eurokrem Takovo danas, i pre nego sto je Draskovic kupio firmu i prekinuo da placa licencu italijanskom proizvodjacu. Pametnome dosta...

nnidza

pre 12 godina

Realna cena uvozne robe je daleko veća od naše. E sad što na zapadu država daje povoljne kredite, subvencije poljoprivrednicima i što forsira svoju robu to je druga priča. Prodajem na veliko po maloj ceni je ono čemu oni teže. A nas za poljoprivredu nije uopšte briga. Zato smo tu gde jesmo...

Denis

pre 12 godina

Svakakvih gluposti sam se ovde načitao od upoređivanja sa zapadom do Kine. Upoređivatu našu privredu s kineskom je van svake pameti. Kineska privreda je konkuretna zato što radnike plaćaju 50 evra mesečno i što im radnici spavaju u fabrikama. Od svega što proizvede Kina na svoje tržište plasira 10% jer im je standard suviše nizak (ne gledajte slike iz velikih gradova Kina je mnogo više od toga).
Ovi što pričaju o monopolima i spuštanju cena razmišljaju samo o svom džepu a kada bi im rekli da i njihove plate moraju da se smanje jer cena njihovog proizvoda mora da se smanji bilo bi kuku lele. Naše firme moraju da se zaštite jer posle 10 godina sankcija efikasnost naših firmi je vrlo niska i ne mogu se takmičiti sa firmama sa zapada koje su svo to vreme ulagale u proizvodnju. Tržište treba otvoriti tek kad imaš solidno jaku privredu koja može da izdrži konkurenciju super efikasnih zapadnih firmi. U suprotnom odoše firme na doboš a narod na ulicu.

Dimnjačar

pre 12 godina

Složio bih se sa ovim ali samo delimično, Vratiti carine ali samo na robe čija je proizvodnja subvencionisana. Nivo carine da bude onoliki koliko se ta proizvodnja subvencioniše u državi odakle stiže.
Tako bi naš proizvođač bio zaštićen od nelojalne konkurencije.

Srećna 2012

Cariani

pre 12 godina

Ma treba ove matore funkcionere treba ODMAH poslati u penziju. Ovi jos misle da su u bivsoj jugoslaviji, koja se donekle uzela u obzir da je drzava od strane EU-a. Pa EU ne shisha nijednu drzavu koja je nastala od bivshe SFRJ. Sta imas da predomislis ... idi u penziju, setaj po kalamegdanu, idi lovi ribu ... pa se misli kako je vasa generacija poslala SFRJ u mogucnost glasa u svetskoj zajednici u ...... Sretna nova svima :)

rango

pre 12 godina

vid mu FACE brate!!pravi onaj urbani komunista iz i sa kraja sedamdesetih...on zna sta je resenje..idi begaj bre ..generalni direktor,ha,ha,ha ....on bi da zivi jos u SOCIJALIZMU...ne bih

Lemi

pre 12 godina

Ima dosta logike i istine u ovome sta Boban prica. Naravno, za ljude koji nisu zadrti, ostrasceni i imaju elementarno znanje ekonomije da to shvate, a pre svega zelju.

No, kako coveka znam licno, i kao direktora Salforda, i kao direktora Dunav Hrane, i kao direktora Imleka, (nekada i direktora Knjaza) - zalosno je u prici sto njega apsolutno zabole za ono sta prica (dobrobit nacionalne ekonomije). Sve se tu svodi samo, jedino i iskljucivo za njihovu privatnu kintu ulozenu u celu pricu u sve te mlekare, Knjaz i Bambi, i Judzinovu (menadzer fonda iz UK) tvrdoglavost da ne ze li da prihvati realnost i sve to proda ispod onoga sta je tamo negde 2002. zacrtao u glavi.A za to vreme, razne Milice Rakovic i ostali paraziti uzivaju li uzivaju i slatko im se svima smeju dok kinta kaplje.

I to je potpuno OK, da se razumemo. U pitanju je PRIVATNA FIRMA, ljudi imaju pravo da rade sta, kad i kako god zazele. Ali onda nemojte da nam solite pamet i prosipate kvazi brigu za srpskog seljaka i privredu. Bljutavo, do krajnjih granica.

trgovac

pre 12 godina

G. Petrovic ocigledno ne shvata sustinu problema.
Nama, ocigledno, i nije u interesu da zastitimo domacu privredu vec da je unistimo i prodamo strancima. Osim DIS-a trgovina nije nasa, srpska. Treba u tom pravcu i dalje da idemo. Ovo je za sada siguran put ka cilju G. Petrovicu.

neodgovorna vlast

pre 12 godina

@samo gledam, 1. januar 2012 02:46
Ne znam o kakvoj se to ekipi iz "socijalizma" radi, nije ovo socijalizam vec kapitalizam, nije to drustvena firma vec privatna, ko stoji iza nje ne znam ali oni su olicenje divljeg kapitalizma, i ovo sto traze je upravo divlji kapitalizam,da im drzava obezbedi poziciju da mogu da rade sta hoce i da ostvaruju ekstraprofite. Oni su ti koji prave vestacke nestasice i koji nam prodaju proizvode po vecim cenama nego u izvozu. Njih vlast moze da dovede u red, ali nece. Drzava moze da rasturi monopole privatnika,kartelske dogovore o cenama i bankarskim kamatama, ali nece. To nije problem socijalizma, vec danasnje korumpirane i nesposobne vlasti i iste takve opozicije.

helen

pre 12 godina

Ako vec vracate u nazad /jer vam se ne svidja da idete unapred/, onda neka to bude na dan 31.12.1990, jer znamo kakve su plate tada bile i kakva je privreda bila, a i mocicemo da ispravimo greske iz 92 pa nadalje.Ali to je nemoguce, EU vam to nece dozvoliti, i ako mislite da niste u EU zapravo ne vidite da ste vec u EU i da vam EU sve naredjuje - a tako i treba!.Ono sto bih ja zelela i cela moja ulica je to da vam se oduzme upravljanje finansijskim sredstvima koja poticu od gradjana i javnih preduzeca i isto prepusti NEMCIMA.Upravljanje javnim finansijama u Srbiji je ravno neprijateljskom delovanju.

bole

pre 12 godina

zanimljivo! Nekonkurentnost i nesposobnost nase privrede treba leciti monopolom i visim cenama? :) mudar je ovaj covek. kao da mu je tata Miskovic... Ko ne moze da proizvede jeftinije nego sto se roba proizvede, transportuje + marza iz EU on treba da promeni namenu. Ako ne ide proizvodnja mleka, rado cu da pije strano, kvalitetnije po nizoj ceni. Nemam problema s tim.

Kum

pre 12 godina

@Byja, 31. decembar 2011 22:06
Bravo. To je sva sutina privrednih odnosa koji vladaju u svetu danas. Po tackama ste sve izneli kratko, jasno i logicnim redosledom. Dao bih Vam dvadeset pozitivnih ocena za komentar da mogu.

Boris

pre 12 godina

Vi gospodine trebali da izvozite taj jogurt i mlecne proizvode. Problem je u tome sto puno kradete a u jogurt sipate previse vode, pa sad se zalite sto niko nece vise da vam kupuje proizvode. Spali ste samo na jadno srpsko trziste. Ja bih voleo kada bi neko iz Svajcarske doveo komisju koja bi ispitala standard vasih proizvoda pa da vidimo o cemu se to radi. A posle ako zadovoljavate onda mozete poceti da se bavite i unutrasnjim politickim faktorima, samo sto uvek traba prvo da krenete od sebe pa onda da dajte komentare o drugima. Naj lakse je reci neko drugi je kriv.

samo gledam

pre 12 godina

Evo koja ekipa ne da Srbiji u Evropu. Ekipa iz socijalizma kojoj drzava zavrsava 95% "businessa". Ovi isti navalju na Narodnu banku, Vladu, samo traze da im se dopuni ono sto oni ne znaju da rade.

eh

pre 12 godina

Uvozna roba kao jeftinija, a ja nemam niti za tu uvoznu...
Ma najbolje zabraniti uvoz, pa da vi lepo 'sredite cene'. I to sve s ogranicavanjem marzi od strane vlade. Gde sva logika prestaje, tu pocinje Srbija.

Trta

pre 12 godina

Jedna "komunistička" Kina treba da bude primer balkanskim plemenima kako izgleda slobodni kapitalizam. Samo postojanje uvoza jeftine robe iz Kine i ostalih azijskih zemalja povećava standard građana. Šta bi mi vredelo da imam fiktivnih 2000€ mesečno ako mogu da kupim usisivač, fen SLobode Čačak i EI Niš televizor po ceni od 4 kineska a lošijeg kvaliteta? Da vozim onu smejuriju od juga za 5000€? Koje patike se prave kod nas a da mogu da se porede po ceni/kvalitetu sa onim što se prave u Kini? Kod nas je prosečna neto plata skoro 400€, što znači da je bruto oko 700€ ili 1000$. Na standard građana bi najviše uticalo da se porezi i akcize smanje pa da sadašnja prosečna plata bude 800 ili 900$, a da građani mogu da kupuju jeftinu kinesku i ostalu robu, jeftino da sipaju gorivo, registruju auto od 6000 kubika.

Gordon

pre 12 godina

@Stanovnik, 31. decembar 2011 20:06Mi nemamo problema sa kvalitetom,vec sa organizovanim drzavnim kriminalom.
Ono sto kod nas nije zdravo to je papir za novine(dnevnu stampu) koji uvoze Slovenci po sporazumu vlada obe republike iz 2001 godine.
Inace isti papir je strogo zabranjen u zapadnim,ali i istocne zemlje su ga stopirale i jedino ga Srbija i makedonija uvozi.
Nasa hrana je makro bioticki i hemijski 75% ispravna i spremna je na izvoz,no pojedinci nisu zainteresovani jer ne mogu da zarade toliko,koliko je to omoguceno u njihvoj zemlji.
Tamo je data sloboda trgovine u rasponu marze,a ovde je data apsolutna sloboda,pa je privreda svega jedan posto bdp-a,dok je u nemackoj taj procenat iznosi neverovatnih 85%.
Ja mislim da je i kod nas pravi cas da se BDP optereti kao na zapadu i da gradjani procentom sa svega 15 % doprinose BDP.
Ko nije u stanju da placa,molim lepo,zahvali se i predaj drzavi kako ne bi isao na robiju i to sa kamatama.
Njihovi krediti i ovako su krediti naroda,pa ne vidim svrhu zasto bi gradjani kreditirali nesposobnog pojedinca?!
Direktno od ovog coveka i za temu smo dobili mleko sa 0,5%masti.
Da bi od mleka prve kategorije stigao do vode na 1000 litara mleka dobije se i kajmak i sir i pavlaka i jos 0,5%.
Prema tome ne ubacuj spin,kad ovde jedino privrednici i politicari nevaljaju.
Nije moguce da cela evropa isto proizvodi,cak i ovi ne visoko kvalifikovani radnici i da imaju makar nekavu privredu,a mi nikavu,jos bez plata.
No svaki od ovih direktora ima po pet kuca,vila,jahti,automobila.
Petrovic je dobio milijardu i po priliva sredstava od CEFTA i najavio isplatu premija.
Ministarstvo isplacuje mlekarama,a mlekari krozvodjacima.Ker bi da primi pare,ali da beneficije ne preda seljacima.
Cirkus tek pocinje za koji dan i opet ono staro pitanje"GDE SU PARE"!

mile

pre 12 godina

A to što su i oni za našu robu ukinuli carine (pogledajte današnje vesti na tu temu) - to da ostane? Ili da i oni nama vrate istom merom?
Kako ga nije sramota!
A i ovi koji ga podržavaju. Ne samo balvane, nego zid oko Srbije sa bodljikavom žicom na vrhu, to bi oni hteli. Pa da nam rade šta im se prohte.

Joca

pre 12 godina

****** Kakvo uvodjenje carina. Generalno carine treba totalno ukinuti. Automatski ce prestati svaka vrsta sverca jer ce roba po ceni biti identicna kai\o i ona napolju.
Neka se nasa privreda prilagodi novim uslovima i neka postane efikasnija, neka poveca produktivnost i kvalitet gotovih proizvoda. Automatski ce se i cena robe smanjiti pa ce proizvod postati konkurentan i moci ce se izvoziti

Kum

pre 12 godina

Hajde da se ostavimo komentara "povratak u devedesete", "monopolisti koji nas cede" i sl. i da analiziramo situaciju trezvenije. Mi primenjujemo sporazum o slobodnoj trgovini apsolutno na svoju stetu iako se potrosacu mozda cini da dobija robu po nizoj ceni iz uvoza. Isti taj potrosac tj ovde vecina prisutnih ne vidi malo dalje od police na kojoj kupuje robu. Odakle vam gospodo novac u novcaniku zapitajte se svi. Koliko od vas bilo sta radi u bilo kakvoj proizvodnji? Jedan od glavnih problema EU je bas taj sto su jedno otvoreno trziste a razliciti privredni sistemi gde najjaci satiru slabije - e zato postoji tako veliki dug u Evropi jer na zajednickom trzistu slabiji propadaju, sve manje poreza placaju drzavi, koja onda mora da zajmi novac koji ne ide u proizvodnju i povecanje konkurentnosti vec u potrosnju - ta spirala zaduzivanja zapravo nema kraja sve dok dug ne naraste toliko da duznik vise ni kamatu na njega ne moze da plati a kamoli glavnicu. Ocigledno je da je SPP politicki aranzman jer je srpska vlada racunala sa skorim ulaskom u EU ili bar sa statusom kandidata. Kako od toga zaista nema nista jer EU em nas nece pod ovim uslovima em ima mnogo ozbiljnijih problema to bi mi zaista morali da razmislimo da li nam je potreban SPP koji nas godisnje kosta preko 200 miliona evra rupcage u budzetu samo po osnovu nenaplacivanja carina - e nasa vlada onda lepo taj novac uzme od MMFa, svetske banke ili ko zna koga na zajam pa ga svi moramo vracati i to sa kamatom. To sto ispadne na polici jeftinije zapravo je mnogo skuplje a da ne pominjemo da nam privreda usled jace konkurencije bukvalno nestaje bez zastite u vidu carina. Srbija mora konacno da pocne da vodi politiku stroge zastite svog privrednog interesa a to podrazumeva strogu kontrolu uvoza, carine na svu robu iz inostranstva koja se moze napraviti u Srbiji, osloboditi carine i cak i dela poreza strane firme koje ce otvoriti pogone u Srbiji i praviti robu za nase trziste. Niko ne zagovara izolaciju ali Srbija bukvalno sve vise tone slepo uvozeci i zaduzujuci se. Vecina negativnih komentara ovde (uz napomenu da neki donekle imaju pravo sto se monopola tice) pokazuje svu kratkovidost naseg coveka koji ne vidi dalje od svog novcanika na najplici moguci nacin. To samo pokazuje da je ogromna vecina ljudi u Srbiji a narocito ovi sto ostavljaju negativne komentare na ovaj predlog zaposlena u neproizvnodim sektorima tj u drzavnoj upravi i uslugama a sa takvom strukturom "privrede" nema nikakve buducnosti. Svako ko radi u bilo kakvoj istinskoj proizvodnji u Srbiji pozdravice ovaj predlog koji ne znaci nikakvu izolaciju vec jednostavno zastitu naseg osnovnog privrednog interesa.

ultrasrbin

pre 12 godina

svima koji su se nalupali i osudili ovu izjavu moram da dam nekoliko primera:

- proizvodjaci placaju carinu na uvoz repromaterijala, porez na taj repromaterijal i na kraju porez na gotov proizvod ( doduse tih 18% im se vraca). Na ovaj nacin su svi ovi izdaci ukljuceni u cenu proizvoda napravljenog u Srbiji. Da apsurd bude veci taj isti proizvod uvezen iz neke EU zemlje nije opterecen nijednim od ovih nameta. I jos onda marza nasih trgovaca pa vi procenite. Naravno da ovakav proizvod nije konkurentan ni u EU jer ga tamo carine kao izvoz iz Srbije.
-svi koji prave poredjenja neka se raspitaju sta znaci ekonomski patriotizam

mika

pre 12 godina

kako je on upste postao direktor, sa ovakvim stavovima. sta on to zagovara,teoriju "hleba bez motike" jadna je to drzava koja ima carinu da bi zastitila svoje proizvode,

David

pre 12 godina

E moj gospodine Petrovicu treba da vas je stid to sto predlazete ja kao preduzetnik mogu samo da kazem da je u zemlji tesko i da bih najvise voleo da se zabrani uvoz robe iz kine medjutim to je protiv svih trzisnih principa u takvim uslovima samo se radjaju novi monopolisti koji globe ovaj narod do koske ako bi se te vase tajkunske zelje ispunile doslo bi do jos veceg raslojavanje na ekstra bogate i siromasne a sve to sirotinja raja placa monopolski polozaj

Marina

pre 12 godina

"Usvojili smo (prelazni trgovinski) sporazum unilateralno i počeli da ga primenjujemo, a on je podrazumevao skidanje zaštitnih mera za našu privredu od uvoznika, uvozne opreme i materijala i robe", rekao je Petrović, napominjući da se te carine u ovom trenutku praktično svode na nulu"

A zašto je to Srbiji trebalo? Pa Brisel je nije na to nagovarao,natjeravao ili je na to prisiljavao,bila je to,koliko znam,odluka Srbije jer je mislila da će tako ubrzati procese približavanja EU i ako ne završi suradnju s haškim sudom i ne ispuni početne uvjete. Možda se ja loše sjećam,ali mi se čini da je baš Srbija inzistirala na SSP i na unilateralnoj primjeni.. Da bar tako primijeni IBM sporazum..

Ista ste banda ...i ti i onaj....

pre 12 godina

Naravno, vratite i carine na automobile pa da Zastava ponovo pravi Juga ! Za jedno 6000 Evra ! A carina plus porez na strane automibile kao i osamdesetih, 95% do 1600 cm3, 150% do 2000 cm3 i 250% preko 2000 cm3. I ponovo zlatno doba za majstore.

Byja

pre 12 godina

"A mozda da se zapitamo zasto su uvozni proizvodi jeftiniji kada su plate u EU daleko vece nego u Srbiji.
(Nebojsa - USA, 31. decembar 2011 19:24)"

1. Udeo troškova zarade radnika u ceni proizvoda u savremenoj proizvodnji je prilično mali. Naši jeftini radnici mogu da rade i za džabe, to ništa neće promeniti.
2. Stranci proizvode u daleko većim količinama, što značajno obara cenu proizvoda. Mi ne možemo da proizvodimo čak ni samo za naše tržište, jer dolaze i proizvodi iz uvoza. Tako da proizvodimo u manjoj količini nego što bi inače mogli.
3. Tehnologija izrade na zapadu je bolja od naše (neverovatno!). I ovo obara cenu proizvoda. Da bi naš proizvođač dostigao taj nivo, mora da diže kredit, što cenu proizvoda dodatno opterećuje sa time.
4. Čak i da dobije povoljan kredit, cena opreme za našeg proizvođača i za stranca se razlikuju i to poprilično. Bolju cenu za npr. traktor dobije Nemac, jer kupuje stotine, nego naš koji kupuje desetine, plus plaća transport.
5. Uspešna zapadna država će subvencionisati bilo kakvog proizvođača na svojoj teritoriji. Naša će ga opteretiti svakakvim dažbinama, pod uticajem uvozničkog lobija.
6. Osnovne sirovine za proizvodnju (kao i energenti) su jeftinije za zapadne zemlje nego za našu.
7. Veliki proizvođači dodatno imaju mogućnost da "dampinguju" cene dok ne unište konkurenciju, a da ne govorim o drugim još prljavijim metodama uništavanja konkurencije.
8. Ovakav sistem neminovno dovodi do propasti svake manje ekonomije od strane veće, osim ukoliko se u igru ne uvedu dodatni faktori poput varijabilnog kursa i carinskih dažbina.

Na kraju krajeva, svi vi koji kažete da su strani proizvodi kvalitetniji i jeftiniji, zamislite šta bi bilo u slučaju da vaš poslodavac odluči da zaposli recimo Pakistanca umesto vas, jer je jeftiniji i radi više. To je ista logika, ali ne verujem da bi vam se onda sviđala.

Kupujte domaće u što većoj meri da bi bilo jeftinije i kvalitetnije. I da bi sačuvali svoj posao takođe.

Dragan

pre 12 godina

Poštedite nas stvarno ovih "stručnjaka".Ovo stvarno više nema smisla.Dosta više "ekonomskog patriotizma" ,demagogije o administraciji i ostalih besmislica iza kojih se kriju najcrnji monopoli i interesi raznih sumnjivih likova.

Zoran-Nemac

pre 12 godina

To bi hteo,a? Nije ni cudo sto ne ide napred,pored ovoliko "kocnicara"!
Ne treba njima EU,njima treba mrak i mutno,tu su najbolji!

eto

pre 12 godina

za komentatore koji pričaju o slobodnom tržištu, preporučujem da pročitaju nedavnu vest iz Norveške o nestašici maslaca zbog praznika, gde i pored toga njihova vlada nije dozvolila uvoz, zapitajte se zašto? možda shvatite ali čisto sumnjam.

dejan

pre 12 godina

najbolje da nam se vrate devedesete. I da par firmi ima monopol na uvoz, da su nam carine 200% i da onda uzivamo u jakoj privredi. Muka mi je ovakvih strucnjaka, ceo svet tezi slobodnom trzistu a ovi nasi traze da vratimo carine i poreze. Sramota!

Sergije

pre 12 godina

Vazno je da se domaci proizvodi zastite carinama. Kao, kad je vlasnik neki domaci tajkun to je nesto sasvim drugo u odnosu na to kad je vlasnik kompanije neki stranac. Pozivam gradjane da odmah posle praznika izadjemo na velike demonstracije i zatrazimo da se svim stranim proizvodima vrate stare carine, a da domaci odma' poskupe za barem 10%.

Majke mi te smo mi normalan narod?

seljak

pre 12 godina

Svaka čast. Konstatuje da je uvozna roba jeftinija. Pa neka se zapita i zašto je jeftinija. Nije Srbija u Finskoj, pa da ima teške uslove za poljoprivrednu proizvodnju.
Nego, gospodin hoće apsolutni monopol.

Stanovnik

pre 12 godina

"ukazujući da srpska privreda ima problem sa plasmanom robe na domaće tržište jer je uvozna roba jeftinija."

Nasa privreda ima problem sa kvalitetom a ne sa cenom. A pored ovakvih tipova tek nema sanse.

Zasto moramo da kupujemo nekvalitetno i skupo, koga time spasavamo???!!!

Petar Pan - Beograd

pre 12 godina

Gospodin Petrović zapravo predlaže hermetičnu, monopolističku privredu za nekoliko domaćih tajkuna, da ih sada ne nabrajam...

Mishko

pre 12 godina

Nije uvozna roba jeftinija, nego je domaća preskupa, pogotovo hrana iz domaćih fabrika. Na njivi nam je hrana najjeftinija u Evropi, dok dođe do krajnjeg potrošača u prodavnici, dobijemo najskuplju hranu. Kada bi se prerađivači i prodavci odrekli dela enormne zarade, bilo bi lakše i građanima i njima samima, jer bi imali veći promet.

Nikola Nislija

pre 12 godina

Nece nama EU nikada doneti nista.Jasno je da Titanik zvani "EU" tone i njegovi putnici iskacu iz njega ,a "sasava" Srbija juri da uskoci u taj brod i potone zajedno sa njim.

D.

pre 12 godina

Tako je... Vratimo im carine... I to ih uvedimo toliko da vi deraci mozete da kreirate cene koliko vam odgovara... Kako inace da opravdate vecu cenu za manji kvalitet koji imaju vasi proizvodi u odnosu na iste u EU... Nece nama biti bolje dok se ne promeni sistem nase ekonomije koji je jos uvek kao u SFRJ: Uvedi carine, zabrani sve ostale, a domaci neka prodaju po koliko misle da im odgovara... Kvalitet je nebitan... Srecna nam Nova godina sa ovakvima!

Mladja

pre 12 godina

To! Uzivancija. Nema Europe, pustimo domace proizvodjace da nas cede do koske. Ima mleka, nema mleka, ima secera, nema secera, uvesce opet bonove! Kaze gospodin... godina je bila teska za proizvodjace... Za potrosace ionako niko i ne pita. Oni su navikli da im bude tesko.

Milko

pre 12 godina

" naglasio je Petrović, ukazujući da srpska privreda ima problem sa plasmanom robe na domaće tržište jer je uvozna roba jeftinija."

Šta sada treba država da uvede carine da bi ti više zaradjivao.
Pa proizvodi jeftinije čoveče, imaš najjeftiniju radnu snagu u Evropi.

Mika

pre 12 godina

Petroviću, zar ne vidiš da se sve sistematski radi na tome da naša privreda prestane da postoji, i da konačno uđemo u dužničko ropstvo. Nisu nas kompletno okupirali ( jesu samo Kosovo ), pa sada bankama i kreditima ( država ) polako dovršavaju posao.

muamua

pre 12 godina

eh ta EU...nas seljak ne moze da dobije od drzave subvencionisani kredit za proizvodnju zbog konkurentnosti inostrane robe,a sa druge strane poljoprivrednik u Francuskoj ima maksimalne subvencije od drzave za proizvodnju istih proizvoda koje plasiraju na nase trziste...

Vlada

pre 12 godina

koliko sam ja upucen, dobijanjem kandidature (tj. parafom SSP-a svih clanica EU, sto je preduslov) stupa na snagu bescarinski uvoz u EU.

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

"Domaća roba se teško plasira na tržište jer je uvozna jeftinija." I? Treba zabraniti uvoz jeftinije robe, da bi ste mogli da nam prodajete vašu, skuplju? Ja već duže vreme sumnjam u zdrav razum naše "elite", ali ovaj gospodin je rešen da mi otkloni svaku sumnju. Mi nemamo para ni za ovu uvoznu, jeftiniju, robu, a tek li za vašu, skuplju, koju bi ste da nam uvaljate.

Djura

pre 12 godina

Kostunica/DSS je to pricao i pre samog potpisivanja SSP-a, a neprestano pricaju o tome i od tada. Samo se svi mediji i "strucnjaci" koje mediji pitaju za misljenje, prave ludi i ignorisu surovu realnost sve vreme. Sta vise, manipulantski menjaju teze i podmecu lazne dileme, optuzujuci sve druge, koji se ne slazu sa tom neracionalnom evrofanaticnom politikom, da ignorisu realnost. Ako je narod Srbije nesto naucio iz ovih jedanaest godina unazad, nadam se da ce poslati poslusnike americke, britanske, francuske i nemacke ambasade, pre svega mislim na DS i njihove satelite, pa onda LDP, G17(URS), a i ovaj amorfni SPS, dakle sve njih u opoziciju. Otom-potom i na sud za dugu listu zlocina protiv sopstvenog naroda i drzave. To su sve preduslovi za normalan i odrziv ekonomski razvoj!

Bojan

pre 12 godina

Lepo covek kaze, ali nasa vlast("sposobni" pojedinci)ce pre da smisli neki porez na vazduh npr. nego da uradi ovako nesto... Teska nova 2012 !

slavoljub

pre 12 godina

Gospodin Petrovic je potpuno u pravu i mi moramo da zastitimo nasu privredu a ne da gledamo kao se to resava u EU u kojoj mi nismo.
Vratiti carine.

nico

pre 12 godina

Ja da sam na mestu gospodina, ne bi se javljao sa ovakvom pricom. Monopolista u jednom vrlo bitnom segmentu(egzistencijalni proizvodi), gde cene mleka i mlecnih preradjevina svakodnevno rastu, tako da je cena jogurta u poslednjih 12 meseci u proseku porasla sigurno bar 15% u RSD. Dok god Komisija ne radi svoj posao, kao i Vlada bice ovakvih olosa koji ce da se zalazu za jos vece zatvaranje trzista...

Madjar

pre 12 godina

Ne cudi me sto privreda Srbije stoji ovako kada jedan od "vrhunskog privrednika" izjavi: ocito Srbija ne ulazi u EU kada za ulazak treba cekati 6-8 godina od prvo koraka a Srbija jos nije to ucinio

Nebojsa - USA

pre 12 godina

A mozda da se zapitamo zasto su uvozni proizvodi jeftiniji kada su plate u EU daleko vece nego u Srbiji. Mozda to ima neke veze sa efikasnoscu proizvodje u EU, koja je daleko veca. Mozda, ali ovakav expert za to ne bi znao, njega zanima samo dogovorna ekonomija...

EU

pre 12 godina

Bravo gospodine Petrovicu!
EU zemlje imaju velike agrarne budzete kojima znacajno subvencionisu proizvodnju poljoprivrednih prozivoda zbog cega neretko i medjusobom imaju razmirica. Mi te proizvode uvozimo i dugorocno unistavamo svoju poljoprivredu jer nasi nesubvencionisani poljoprivredni proizvodi nisu konkurentni i destimulisemo velike proizvodjace hrane. Klasican damping.
Da smo bar clan STO , koje je po ovom pitanju za nas bitnije i postavlja korektnije okvire od clanstva u EU, mogli bi da pokusamo da se izborimo za zastitne carine.
EUforija oko pristupanja u EU je vec ostavila duboke tragove u nasoj privredi i potrebno je da se ceo proces pristupanja vodi ozbiljnije i posmatra kroz prizmu drzavnog intresa a manje kroz prizmu popunjavanja papira i ispunjavanja uslova kao do sada.

matrix

pre 12 godina

Ako nas nece u EU onda je normalno da se vrete carinske zastite, jer na carninama se gubi 25 % buzeta Srbije i unistava ovo malo privrede u Srbiji

core

pre 12 godina

Konacno neko naglas da kaze, ukidanje carina odgovara samo uvoznickom lobiju nikom vise, nasa privreda pati zbog ovoga, vratiti carine dok konacno ne dobijemo status kandidata, a to moze potrajati.

Nikola

pre 12 godina

G-din je tipican primer monopolsite, smetaju mu uvoznici, pa sto ne spustis cene pa ces prodati robu. Njima i odgovara ovaj slab dinar kako bi se fakticki eliminisala konkuerncija koja bi jedina mogla da obori ove tajkunsko-burazereske dogovorne visoke cene. Ove monoposlite stiti i Vlada i NBS preko slabog dinara, zato nam i jeste ovako, i bice samo iz dana u dan samo gore, jer fakticki inflacija, slab dinar sve obezvredjuje i gusi svakog normalnog coveka u ovoj zemlji.

djordjevic

pre 12 godina

Kada objasnite zasto ne mozete da bude kompetitivni sa prehrambrenim evropskim proizvodima, onda mozda i zasluzite neke zastitne mere. Imate radnu snagu koja je medju najjeftinijim u Evropi, imate zemlju koja je plodna i raznolika, prasica, jagnjica i krava kolko hoces kakvih hoces.

Sta vam jos treba? Ili mozda niste spremni nista da ulozite, da vas drzava stiti, a vi da mlatite pare? I spustite te cene vec jednom pa da vidite da li ce onda narod kupovati EU proizvode.

Mishko

pre 12 godina

Nije uvozna roba jeftinija, nego je domaća preskupa, pogotovo hrana iz domaćih fabrika. Na njivi nam je hrana najjeftinija u Evropi, dok dođe do krajnjeg potrošača u prodavnici, dobijemo najskuplju hranu. Kada bi se prerađivači i prodavci odrekli dela enormne zarade, bilo bi lakše i građanima i njima samima, jer bi imali veći promet.

dejan

pre 12 godina

najbolje da nam se vrate devedesete. I da par firmi ima monopol na uvoz, da su nam carine 200% i da onda uzivamo u jakoj privredi. Muka mi je ovakvih strucnjaka, ceo svet tezi slobodnom trzistu a ovi nasi traze da vratimo carine i poreze. Sramota!

Petar Pan - Beograd

pre 12 godina

Gospodin Petrović zapravo predlaže hermetičnu, monopolističku privredu za nekoliko domaćih tajkuna, da ih sada ne nabrajam...

Mladja

pre 12 godina

To! Uzivancija. Nema Europe, pustimo domace proizvodjace da nas cede do koske. Ima mleka, nema mleka, ima secera, nema secera, uvesce opet bonove! Kaze gospodin... godina je bila teska za proizvodjace... Za potrosace ionako niko i ne pita. Oni su navikli da im bude tesko.

Milko

pre 12 godina

" naglasio je Petrović, ukazujući da srpska privreda ima problem sa plasmanom robe na domaće tržište jer je uvozna roba jeftinija."

Šta sada treba država da uvede carine da bi ti više zaradjivao.
Pa proizvodi jeftinije čoveče, imaš najjeftiniju radnu snagu u Evropi.

seljak

pre 12 godina

Svaka čast. Konstatuje da je uvozna roba jeftinija. Pa neka se zapita i zašto je jeftinija. Nije Srbija u Finskoj, pa da ima teške uslove za poljoprivrednu proizvodnju.
Nego, gospodin hoće apsolutni monopol.

Sergije

pre 12 godina

Vazno je da se domaci proizvodi zastite carinama. Kao, kad je vlasnik neki domaci tajkun to je nesto sasvim drugo u odnosu na to kad je vlasnik kompanije neki stranac. Pozivam gradjane da odmah posle praznika izadjemo na velike demonstracije i zatrazimo da se svim stranim proizvodima vrate stare carine, a da domaci odma' poskupe za barem 10%.

Majke mi te smo mi normalan narod?

D.

pre 12 godina

Tako je... Vratimo im carine... I to ih uvedimo toliko da vi deraci mozete da kreirate cene koliko vam odgovara... Kako inace da opravdate vecu cenu za manji kvalitet koji imaju vasi proizvodi u odnosu na iste u EU... Nece nama biti bolje dok se ne promeni sistem nase ekonomije koji je jos uvek kao u SFRJ: Uvedi carine, zabrani sve ostale, a domaci neka prodaju po koliko misle da im odgovara... Kvalitet je nebitan... Srecna nam Nova godina sa ovakvima!

samo gledam

pre 12 godina

Evo koja ekipa ne da Srbiji u Evropu. Ekipa iz socijalizma kojoj drzava zavrsava 95% "businessa". Ovi isti navalju na Narodnu banku, Vladu, samo traze da im se dopuni ono sto oni ne znaju da rade.

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

"Domaća roba se teško plasira na tržište jer je uvozna jeftinija." I? Treba zabraniti uvoz jeftinije robe, da bi ste mogli da nam prodajete vašu, skuplju? Ja već duže vreme sumnjam u zdrav razum naše "elite", ali ovaj gospodin je rešen da mi otkloni svaku sumnju. Mi nemamo para ni za ovu uvoznu, jeftiniju, robu, a tek li za vašu, skuplju, koju bi ste da nam uvaljate.

Stanovnik

pre 12 godina

"ukazujući da srpska privreda ima problem sa plasmanom robe na domaće tržište jer je uvozna roba jeftinija."

Nasa privreda ima problem sa kvalitetom a ne sa cenom. A pored ovakvih tipova tek nema sanse.

Zasto moramo da kupujemo nekvalitetno i skupo, koga time spasavamo???!!!

nico

pre 12 godina

Ja da sam na mestu gospodina, ne bi se javljao sa ovakvom pricom. Monopolista u jednom vrlo bitnom segmentu(egzistencijalni proizvodi), gde cene mleka i mlecnih preradjevina svakodnevno rastu, tako da je cena jogurta u poslednjih 12 meseci u proseku porasla sigurno bar 15% u RSD. Dok god Komisija ne radi svoj posao, kao i Vlada bice ovakvih olosa koji ce da se zalazu za jos vece zatvaranje trzista...

Nebojsa - USA

pre 12 godina

A mozda da se zapitamo zasto su uvozni proizvodi jeftiniji kada su plate u EU daleko vece nego u Srbiji. Mozda to ima neke veze sa efikasnoscu proizvodje u EU, koja je daleko veca. Mozda, ali ovakav expert za to ne bi znao, njega zanima samo dogovorna ekonomija...

djordjevic

pre 12 godina

Kada objasnite zasto ne mozete da bude kompetitivni sa prehrambrenim evropskim proizvodima, onda mozda i zasluzite neke zastitne mere. Imate radnu snagu koja je medju najjeftinijim u Evropi, imate zemlju koja je plodna i raznolika, prasica, jagnjica i krava kolko hoces kakvih hoces.

Sta vam jos treba? Ili mozda niste spremni nista da ulozite, da vas drzava stiti, a vi da mlatite pare? I spustite te cene vec jednom pa da vidite da li ce onda narod kupovati EU proizvode.

mile

pre 12 godina

A to što su i oni za našu robu ukinuli carine (pogledajte današnje vesti na tu temu) - to da ostane? Ili da i oni nama vrate istom merom?
Kako ga nije sramota!
A i ovi koji ga podržavaju. Ne samo balvane, nego zid oko Srbije sa bodljikavom žicom na vrhu, to bi oni hteli. Pa da nam rade šta im se prohte.

Nikola

pre 12 godina

G-din je tipican primer monopolsite, smetaju mu uvoznici, pa sto ne spustis cene pa ces prodati robu. Njima i odgovara ovaj slab dinar kako bi se fakticki eliminisala konkuerncija koja bi jedina mogla da obori ove tajkunsko-burazereske dogovorne visoke cene. Ove monoposlite stiti i Vlada i NBS preko slabog dinara, zato nam i jeste ovako, i bice samo iz dana u dan samo gore, jer fakticki inflacija, slab dinar sve obezvredjuje i gusi svakog normalnog coveka u ovoj zemlji.

eh

pre 12 godina

Uvozna roba kao jeftinija, a ja nemam niti za tu uvoznu...
Ma najbolje zabraniti uvoz, pa da vi lepo 'sredite cene'. I to sve s ogranicavanjem marzi od strane vlade. Gde sva logika prestaje, tu pocinje Srbija.

Byja

pre 12 godina

"A mozda da se zapitamo zasto su uvozni proizvodi jeftiniji kada su plate u EU daleko vece nego u Srbiji.
(Nebojsa - USA, 31. decembar 2011 19:24)"

1. Udeo troškova zarade radnika u ceni proizvoda u savremenoj proizvodnji je prilično mali. Naši jeftini radnici mogu da rade i za džabe, to ništa neće promeniti.
2. Stranci proizvode u daleko većim količinama, što značajno obara cenu proizvoda. Mi ne možemo da proizvodimo čak ni samo za naše tržište, jer dolaze i proizvodi iz uvoza. Tako da proizvodimo u manjoj količini nego što bi inače mogli.
3. Tehnologija izrade na zapadu je bolja od naše (neverovatno!). I ovo obara cenu proizvoda. Da bi naš proizvođač dostigao taj nivo, mora da diže kredit, što cenu proizvoda dodatno opterećuje sa time.
4. Čak i da dobije povoljan kredit, cena opreme za našeg proizvođača i za stranca se razlikuju i to poprilično. Bolju cenu za npr. traktor dobije Nemac, jer kupuje stotine, nego naš koji kupuje desetine, plus plaća transport.
5. Uspešna zapadna država će subvencionisati bilo kakvog proizvođača na svojoj teritoriji. Naša će ga opteretiti svakakvim dažbinama, pod uticajem uvozničkog lobija.
6. Osnovne sirovine za proizvodnju (kao i energenti) su jeftinije za zapadne zemlje nego za našu.
7. Veliki proizvođači dodatno imaju mogućnost da "dampinguju" cene dok ne unište konkurenciju, a da ne govorim o drugim još prljavijim metodama uništavanja konkurencije.
8. Ovakav sistem neminovno dovodi do propasti svake manje ekonomije od strane veće, osim ukoliko se u igru ne uvedu dodatni faktori poput varijabilnog kursa i carinskih dažbina.

Na kraju krajeva, svi vi koji kažete da su strani proizvodi kvalitetniji i jeftiniji, zamislite šta bi bilo u slučaju da vaš poslodavac odluči da zaposli recimo Pakistanca umesto vas, jer je jeftiniji i radi više. To je ista logika, ali ne verujem da bi vam se onda sviđala.

Kupujte domaće u što većoj meri da bi bilo jeftinije i kvalitetnije. I da bi sačuvali svoj posao takođe.

Gordon

pre 12 godina

@Stanovnik, 31. decembar 2011 20:06Mi nemamo problema sa kvalitetom,vec sa organizovanim drzavnim kriminalom.
Ono sto kod nas nije zdravo to je papir za novine(dnevnu stampu) koji uvoze Slovenci po sporazumu vlada obe republike iz 2001 godine.
Inace isti papir je strogo zabranjen u zapadnim,ali i istocne zemlje su ga stopirale i jedino ga Srbija i makedonija uvozi.
Nasa hrana je makro bioticki i hemijski 75% ispravna i spremna je na izvoz,no pojedinci nisu zainteresovani jer ne mogu da zarade toliko,koliko je to omoguceno u njihvoj zemlji.
Tamo je data sloboda trgovine u rasponu marze,a ovde je data apsolutna sloboda,pa je privreda svega jedan posto bdp-a,dok je u nemackoj taj procenat iznosi neverovatnih 85%.
Ja mislim da je i kod nas pravi cas da se BDP optereti kao na zapadu i da gradjani procentom sa svega 15 % doprinose BDP.
Ko nije u stanju da placa,molim lepo,zahvali se i predaj drzavi kako ne bi isao na robiju i to sa kamatama.
Njihovi krediti i ovako su krediti naroda,pa ne vidim svrhu zasto bi gradjani kreditirali nesposobnog pojedinca?!
Direktno od ovog coveka i za temu smo dobili mleko sa 0,5%masti.
Da bi od mleka prve kategorije stigao do vode na 1000 litara mleka dobije se i kajmak i sir i pavlaka i jos 0,5%.
Prema tome ne ubacuj spin,kad ovde jedino privrednici i politicari nevaljaju.
Nije moguce da cela evropa isto proizvodi,cak i ovi ne visoko kvalifikovani radnici i da imaju makar nekavu privredu,a mi nikavu,jos bez plata.
No svaki od ovih direktora ima po pet kuca,vila,jahti,automobila.
Petrovic je dobio milijardu i po priliva sredstava od CEFTA i najavio isplatu premija.
Ministarstvo isplacuje mlekarama,a mlekari krozvodjacima.Ker bi da primi pare,ali da beneficije ne preda seljacima.
Cirkus tek pocinje za koji dan i opet ono staro pitanje"GDE SU PARE"!

David

pre 12 godina

E moj gospodine Petrovicu treba da vas je stid to sto predlazete ja kao preduzetnik mogu samo da kazem da je u zemlji tesko i da bih najvise voleo da se zabrani uvoz robe iz kine medjutim to je protiv svih trzisnih principa u takvim uslovima samo se radjaju novi monopolisti koji globe ovaj narod do koske ako bi se te vase tajkunske zelje ispunile doslo bi do jos veceg raslojavanje na ekstra bogate i siromasne a sve to sirotinja raja placa monopolski polozaj

Kum

pre 12 godina

Hajde da se ostavimo komentara "povratak u devedesete", "monopolisti koji nas cede" i sl. i da analiziramo situaciju trezvenije. Mi primenjujemo sporazum o slobodnoj trgovini apsolutno na svoju stetu iako se potrosacu mozda cini da dobija robu po nizoj ceni iz uvoza. Isti taj potrosac tj ovde vecina prisutnih ne vidi malo dalje od police na kojoj kupuje robu. Odakle vam gospodo novac u novcaniku zapitajte se svi. Koliko od vas bilo sta radi u bilo kakvoj proizvodnji? Jedan od glavnih problema EU je bas taj sto su jedno otvoreno trziste a razliciti privredni sistemi gde najjaci satiru slabije - e zato postoji tako veliki dug u Evropi jer na zajednickom trzistu slabiji propadaju, sve manje poreza placaju drzavi, koja onda mora da zajmi novac koji ne ide u proizvodnju i povecanje konkurentnosti vec u potrosnju - ta spirala zaduzivanja zapravo nema kraja sve dok dug ne naraste toliko da duznik vise ni kamatu na njega ne moze da plati a kamoli glavnicu. Ocigledno je da je SPP politicki aranzman jer je srpska vlada racunala sa skorim ulaskom u EU ili bar sa statusom kandidata. Kako od toga zaista nema nista jer EU em nas nece pod ovim uslovima em ima mnogo ozbiljnijih problema to bi mi zaista morali da razmislimo da li nam je potreban SPP koji nas godisnje kosta preko 200 miliona evra rupcage u budzetu samo po osnovu nenaplacivanja carina - e nasa vlada onda lepo taj novac uzme od MMFa, svetske banke ili ko zna koga na zajam pa ga svi moramo vracati i to sa kamatom. To sto ispadne na polici jeftinije zapravo je mnogo skuplje a da ne pominjemo da nam privreda usled jace konkurencije bukvalno nestaje bez zastite u vidu carina. Srbija mora konacno da pocne da vodi politiku stroge zastite svog privrednog interesa a to podrazumeva strogu kontrolu uvoza, carine na svu robu iz inostranstva koja se moze napraviti u Srbiji, osloboditi carine i cak i dela poreza strane firme koje ce otvoriti pogone u Srbiji i praviti robu za nase trziste. Niko ne zagovara izolaciju ali Srbija bukvalno sve vise tone slepo uvozeci i zaduzujuci se. Vecina negativnih komentara ovde (uz napomenu da neki donekle imaju pravo sto se monopola tice) pokazuje svu kratkovidost naseg coveka koji ne vidi dalje od svog novcanika na najplici moguci nacin. To samo pokazuje da je ogromna vecina ljudi u Srbiji a narocito ovi sto ostavljaju negativne komentare na ovaj predlog zaposlena u neproizvnodim sektorima tj u drzavnoj upravi i uslugama a sa takvom strukturom "privrede" nema nikakve buducnosti. Svako ko radi u bilo kakvoj istinskoj proizvodnji u Srbiji pozdravice ovaj predlog koji ne znaci nikakvu izolaciju vec jednostavno zastitu naseg osnovnog privrednog interesa.

core

pre 12 godina

Konacno neko naglas da kaze, ukidanje carina odgovara samo uvoznickom lobiju nikom vise, nasa privreda pati zbog ovoga, vratiti carine dok konacno ne dobijemo status kandidata, a to moze potrajati.

EU

pre 12 godina

Bravo gospodine Petrovicu!
EU zemlje imaju velike agrarne budzete kojima znacajno subvencionisu proizvodnju poljoprivrednih prozivoda zbog cega neretko i medjusobom imaju razmirica. Mi te proizvode uvozimo i dugorocno unistavamo svoju poljoprivredu jer nasi nesubvencionisani poljoprivredni proizvodi nisu konkurentni i destimulisemo velike proizvodjace hrane. Klasican damping.
Da smo bar clan STO , koje je po ovom pitanju za nas bitnije i postavlja korektnije okvire od clanstva u EU, mogli bi da pokusamo da se izborimo za zastitne carine.
EUforija oko pristupanja u EU je vec ostavila duboke tragove u nasoj privredi i potrebno je da se ceo proces pristupanja vodi ozbiljnije i posmatra kroz prizmu drzavnog intresa a manje kroz prizmu popunjavanja papira i ispunjavanja uslova kao do sada.

Ista ste banda ...i ti i onaj....

pre 12 godina

Naravno, vratite i carine na automobile pa da Zastava ponovo pravi Juga ! Za jedno 6000 Evra ! A carina plus porez na strane automibile kao i osamdesetih, 95% do 1600 cm3, 150% do 2000 cm3 i 250% preko 2000 cm3. I ponovo zlatno doba za majstore.

Zoran-Nemac

pre 12 godina

To bi hteo,a? Nije ni cudo sto ne ide napred,pored ovoliko "kocnicara"!
Ne treba njima EU,njima treba mrak i mutno,tu su najbolji!

Trta

pre 12 godina

Jedna "komunistička" Kina treba da bude primer balkanskim plemenima kako izgleda slobodni kapitalizam. Samo postojanje uvoza jeftine robe iz Kine i ostalih azijskih zemalja povećava standard građana. Šta bi mi vredelo da imam fiktivnih 2000€ mesečno ako mogu da kupim usisivač, fen SLobode Čačak i EI Niš televizor po ceni od 4 kineska a lošijeg kvaliteta? Da vozim onu smejuriju od juga za 5000€? Koje patike se prave kod nas a da mogu da se porede po ceni/kvalitetu sa onim što se prave u Kini? Kod nas je prosečna neto plata skoro 400€, što znači da je bruto oko 700€ ili 1000$. Na standard građana bi najviše uticalo da se porezi i akcize smanje pa da sadašnja prosečna plata bude 800 ili 900$, a da građani mogu da kupuju jeftinu kinesku i ostalu robu, jeftino da sipaju gorivo, registruju auto od 6000 kubika.

Vlada

pre 12 godina

koliko sam ja upucen, dobijanjem kandidature (tj. parafom SSP-a svih clanica EU, sto je preduslov) stupa na snagu bescarinski uvoz u EU.

Djura

pre 12 godina

Kostunica/DSS je to pricao i pre samog potpisivanja SSP-a, a neprestano pricaju o tome i od tada. Samo se svi mediji i "strucnjaci" koje mediji pitaju za misljenje, prave ludi i ignorisu surovu realnost sve vreme. Sta vise, manipulantski menjaju teze i podmecu lazne dileme, optuzujuci sve druge, koji se ne slazu sa tom neracionalnom evrofanaticnom politikom, da ignorisu realnost. Ako je narod Srbije nesto naucio iz ovih jedanaest godina unazad, nadam se da ce poslati poslusnike americke, britanske, francuske i nemacke ambasade, pre svega mislim na DS i njihove satelite, pa onda LDP, G17(URS), a i ovaj amorfni SPS, dakle sve njih u opoziciju. Otom-potom i na sud za dugu listu zlocina protiv sopstvenog naroda i drzave. To su sve preduslovi za normalan i odrziv ekonomski razvoj!

muamua

pre 12 godina

eh ta EU...nas seljak ne moze da dobije od drzave subvencionisani kredit za proizvodnju zbog konkurentnosti inostrane robe,a sa druge strane poljoprivrednik u Francuskoj ima maksimalne subvencije od drzave za proizvodnju istih proizvoda koje plasiraju na nase trziste...

Dragan

pre 12 godina

Poštedite nas stvarno ovih "stručnjaka".Ovo stvarno više nema smisla.Dosta više "ekonomskog patriotizma" ,demagogije o administraciji i ostalih besmislica iza kojih se kriju najcrnji monopoli i interesi raznih sumnjivih likova.

Joca

pre 12 godina

****** Kakvo uvodjenje carina. Generalno carine treba totalno ukinuti. Automatski ce prestati svaka vrsta sverca jer ce roba po ceni biti identicna kai\o i ona napolju.
Neka se nasa privreda prilagodi novim uslovima i neka postane efikasnija, neka poveca produktivnost i kvalitet gotovih proizvoda. Automatski ce se i cena robe smanjiti pa ce proizvod postati konkurentan i moci ce se izvoziti

Nikola Nislija

pre 12 godina

Nece nama EU nikada doneti nista.Jasno je da Titanik zvani "EU" tone i njegovi putnici iskacu iz njega ,a "sasava" Srbija juri da uskoci u taj brod i potone zajedno sa njim.

ultrasrbin

pre 12 godina

svima koji su se nalupali i osudili ovu izjavu moram da dam nekoliko primera:

- proizvodjaci placaju carinu na uvoz repromaterijala, porez na taj repromaterijal i na kraju porez na gotov proizvod ( doduse tih 18% im se vraca). Na ovaj nacin su svi ovi izdaci ukljuceni u cenu proizvoda napravljenog u Srbiji. Da apsurd bude veci taj isti proizvod uvezen iz neke EU zemlje nije opterecen nijednim od ovih nameta. I jos onda marza nasih trgovaca pa vi procenite. Naravno da ovakav proizvod nije konkurentan ni u EU jer ga tamo carine kao izvoz iz Srbije.
-svi koji prave poredjenja neka se raspitaju sta znaci ekonomski patriotizam

mika

pre 12 godina

kako je on upste postao direktor, sa ovakvim stavovima. sta on to zagovara,teoriju "hleba bez motike" jadna je to drzava koja ima carinu da bi zastitila svoje proizvode,

Divac

pre 12 godina

Ovo je bas tema za razmisljanje. Ovaj Gospodin je u pravu a i nije u pravu. Hajde da krenemo od teme da je u pravu. Cinjenica je da nasi proizvodi, koliko god produktivnost narasla, ne mogu biti jeftiniji od stranih, i to zbog vec spominjanih subvencija uz pomoc kojih velike zemlje vestacki smanjuju cenu svojih proizvoda da bi bili konkuretniji na drugim trzistima. I mi tome ne mozemo nikako da pariramo, sta god da uradimo, koliko god povecali produktivnost, i to bi svi trebali da shvatimo. Medjutim, sa druge strane, i kad bi se vratile carine, monopolisti sigurno ne bi drzali ove cene koje su danas, vec bi tezili da se izjednace sa, u ovom slucaju, skupljim stranim proizvodima, sto znaci da bi i cene domacih proizvoda porasle. Po nekom mom misljenju, resenje jeste u uvodjenju carina na one proizvode koje mi mozemo da proizvedemo, ali da to prati i razbijanje svih monopola, i mogucnost da se na lak nacin stvori puno malih preduzeca, porodicnih firmi, recimo kao sto je u Svajcarskoj, gde postoji veliki broj malih proizvodjaca mleka, jogurta i preradjevina, tj. svaka "druga" kuca poseduje malu mlekaru. Ako nastavimo ovako, za 10ak godina necemo vise ni imati privredu. Ako samo uvedemo carine, a sve ekonomski ostane isto, onda ce nas tajkuni oguliti, uz ocajan kvalitet proizvoda. Samo zdrava konkurencija (mala preduzeca), uz odredjenu zastitu drzave, moze oporaviti nasu privredu. Sve ostalo sto pricaju i jedni i drugi su bajke za malu decu. Inace neko je spominjao SFRJ, i zabranu uvoza. Mozda je taj neko mlad, pa se ne seca, ali za vreme SFRJ, nasa hrana je bila medju najkvalitetnijom u svetu. Dacu banalan primer, dovoljno je uporediti Karneks virsle nekada, tj pre 1990, i danas, ili Eurokrem Takovo danas, i pre nego sto je Draskovic kupio firmu i prekinuo da placa licencu italijanskom proizvodjacu. Pametnome dosta...

Mika

pre 12 godina

Petroviću, zar ne vidiš da se sve sistematski radi na tome da naša privreda prestane da postoji, i da konačno uđemo u dužničko ropstvo. Nisu nas kompletno okupirali ( jesu samo Kosovo ), pa sada bankama i kreditima ( država ) polako dovršavaju posao.

matrix

pre 12 godina

Ako nas nece u EU onda je normalno da se vrete carinske zastite, jer na carninama se gubi 25 % buzeta Srbije i unistava ovo malo privrede u Srbiji

Madjar

pre 12 godina

Ne cudi me sto privreda Srbije stoji ovako kada jedan od "vrhunskog privrednika" izjavi: ocito Srbija ne ulazi u EU kada za ulazak treba cekati 6-8 godina od prvo koraka a Srbija jos nije to ucinio

slavoljub

pre 12 godina

Gospodin Petrovic je potpuno u pravu i mi moramo da zastitimo nasu privredu a ne da gledamo kao se to resava u EU u kojoj mi nismo.
Vratiti carine.

eto

pre 12 godina

za komentatore koji pričaju o slobodnom tržištu, preporučujem da pročitaju nedavnu vest iz Norveške o nestašici maslaca zbog praznika, gde i pored toga njihova vlada nije dozvolila uvoz, zapitajte se zašto? možda shvatite ali čisto sumnjam.

Miodrag

pre 12 godina

Mozda ovaj covek prica o korsiti za sebe, ali je u sustini u pravu. Svaka zemlja ima zastitne carine pa i nasa. A mi smo nase carine DODATNO snizili kao znak dobre volje prema EU. Sada ih samo treba vratiti na ono sto je bilo. Dalje, to sto je uvozna hrana jeftinija od domace je zato sto EU subvencionise poljoprivrednu proizvodnju, a mi za to nemamo para. Ne treba sad da unistimo nasu proizvodnju zato sto je nesto skuplja. Ako je unistimo onda je VISE NEMAMO. Nista meni ne vredi sto sam kupio jeftinije uvozne jabuke a ne od mog komsije. Komsija ce onda da propadne, nece vise kupovati ono sto moja firma proizvodi, i dzaba mi onda jeftinijih jabuka. U ovoj krizi ostaju na nogama zemlje koje imaju unutrasnju traznju, to svi vec priznaju.
Dakle, zaboravimo na liberalni kapitlizam i podignimo carine.

Bojan

pre 12 godina

Lepo covek kaze, ali nasa vlast("sposobni" pojedinci)ce pre da smisli neki porez na vazduh npr. nego da uradi ovako nesto... Teska nova 2012 !

Marina

pre 12 godina

"Usvojili smo (prelazni trgovinski) sporazum unilateralno i počeli da ga primenjujemo, a on je podrazumevao skidanje zaštitnih mera za našu privredu od uvoznika, uvozne opreme i materijala i robe", rekao je Petrović, napominjući da se te carine u ovom trenutku praktično svode na nulu"

A zašto je to Srbiji trebalo? Pa Brisel je nije na to nagovarao,natjeravao ili je na to prisiljavao,bila je to,koliko znam,odluka Srbije jer je mislila da će tako ubrzati procese približavanja EU i ako ne završi suradnju s haškim sudom i ne ispuni početne uvjete. Možda se ja loše sjećam,ali mi se čini da je baš Srbija inzistirala na SSP i na unilateralnoj primjeni.. Da bar tako primijeni IBM sporazum..

Krstoje

pre 12 godina

..Pazi, pazi, kako "zadrt komentar" jednog demodiranog Srbina..Pa chikice, ako se tebi ne ide u Evropu, bolje se pokupi u neki dom za panzionere...

Darko

pre 12 godina

Vi biste opet da vase neuspesno poslovanje stiti drzava? Pa kad biste prestali da zaposljavate "strucni" kadar po preporuci stranke, kumove svastike, rodjaka po babinoj liniji i tome slicno, mozda biste i znali da povucete i poneki pravi potez ...
Ali neposobni moraju da odu najpre ... ili da vam propadnu firme ... pa vi birajte ...

neodgovorna vlast

pre 12 godina

@samo gledam, 1. januar 2012 02:46
Ne znam o kakvoj se to ekipi iz "socijalizma" radi, nije ovo socijalizam vec kapitalizam, nije to drustvena firma vec privatna, ko stoji iza nje ne znam ali oni su olicenje divljeg kapitalizma, i ovo sto traze je upravo divlji kapitalizam,da im drzava obezbedi poziciju da mogu da rade sta hoce i da ostvaruju ekstraprofite. Oni su ti koji prave vestacke nestasice i koji nam prodaju proizvode po vecim cenama nego u izvozu. Njih vlast moze da dovede u red, ali nece. Drzava moze da rasturi monopole privatnika,kartelske dogovore o cenama i bankarskim kamatama, ali nece. To nije problem socijalizma, vec danasnje korumpirane i nesposobne vlasti i iste takve opozicije.

eto

pre 12 godina

@Kum, odličan komentar kojem ne bih ništa dodao.

Nadovezaću se sledećim, ekonomska politika Srbije je pogrešna, nama je potreban novi ekonomski model koji bi bio nešto između bivšeg socijalizma i trenutnog liberalnog kapitalizma. Greška je bila što je Srbija izvršila kompletnu privatizaciju. Država je potisnuta sa tržišta i zavisi samo od poreza, što nije dovoljno jer smo konstantno u budžetskom deficitu (trenutno 1.5 mlrd) plus država ne može da utiče na zapošljavanje koje zavisi samo od kompanija. Potrebno je da se država vrati na tržište, u proizvodnom, prerađivačkom i trgovačkom segmentu, tu da bude konkurentna privatnom sektoru (dakle i privatnici i država na tržištu) što bi bio model između predhodna dva. Takav model možemo nazvati nacionalni ili državni kapitalizam.

Lemi

pre 12 godina

Ima dosta logike i istine u ovome sta Boban prica. Naravno, za ljude koji nisu zadrti, ostrasceni i imaju elementarno znanje ekonomije da to shvate, a pre svega zelju.

No, kako coveka znam licno, i kao direktora Salforda, i kao direktora Dunav Hrane, i kao direktora Imleka, (nekada i direktora Knjaza) - zalosno je u prici sto njega apsolutno zabole za ono sta prica (dobrobit nacionalne ekonomije). Sve se tu svodi samo, jedino i iskljucivo za njihovu privatnu kintu ulozenu u celu pricu u sve te mlekare, Knjaz i Bambi, i Judzinovu (menadzer fonda iz UK) tvrdoglavost da ne ze li da prihvati realnost i sve to proda ispod onoga sta je tamo negde 2002. zacrtao u glavi.A za to vreme, razne Milice Rakovic i ostali paraziti uzivaju li uzivaju i slatko im se svima smeju dok kinta kaplje.

I to je potpuno OK, da se razumemo. U pitanju je PRIVATNA FIRMA, ljudi imaju pravo da rade sta, kad i kako god zazele. Ali onda nemojte da nam solite pamet i prosipate kvazi brigu za srpskog seljaka i privredu. Bljutavo, do krajnjih granica.

Denis

pre 12 godina

Svakakvih gluposti sam se ovde načitao od upoređivanja sa zapadom do Kine. Upoređivatu našu privredu s kineskom je van svake pameti. Kineska privreda je konkuretna zato što radnike plaćaju 50 evra mesečno i što im radnici spavaju u fabrikama. Od svega što proizvede Kina na svoje tržište plasira 10% jer im je standard suviše nizak (ne gledajte slike iz velikih gradova Kina je mnogo više od toga).
Ovi što pričaju o monopolima i spuštanju cena razmišljaju samo o svom džepu a kada bi im rekli da i njihove plate moraju da se smanje jer cena njihovog proizvoda mora da se smanji bilo bi kuku lele. Naše firme moraju da se zaštite jer posle 10 godina sankcija efikasnost naših firmi je vrlo niska i ne mogu se takmičiti sa firmama sa zapada koje su svo to vreme ulagale u proizvodnju. Tržište treba otvoriti tek kad imaš solidno jaku privredu koja može da izdrži konkurenciju super efikasnih zapadnih firmi. U suprotnom odoše firme na doboš a narod na ulicu.

Bojan

pre 12 godina

Potpisujem komentar @byja. Zivim u Austriji nekoliko godina. Ovdje ne samo da je gotovo nemoguce kupiti npr mlijeko iz inostranstva, vec nije bas lako naci u prodavnicama ni mlijeko iz druge austrijske pokrajine!
Ti ljudi imaju kulturu zastite domaceg. Njima nisu potrebni protekcionisticki zakoni (koje bi EU za sekundu oborila) jer kod njih obican covjek zna da treba da kupuje domace proizvode da bi svima bilo bolje. Jednostavno, ovdje cijena igra mnogo manju ulogu nego kod nas. Ako ima tursko meso duplo jeftinije od austrijskog on ce opet kupiti austrijsko, izmedju ostaloga, zbog toga sto zna da je to domace i sto ce time omoguciti odrzavanje domace ekonomije (solidarnost), a pored toga, i zbog cinjenice da domaci proizvodjaci u toj dodatnoj razlici cijene ugrade kvalitet, strogu kontrolu kvaliteta, tradiciju, posvecenost klijentima itd.

Boris

pre 12 godina

Vi gospodine trebali da izvozite taj jogurt i mlecne proizvode. Problem je u tome sto puno kradete a u jogurt sipate previse vode, pa sad se zalite sto niko nece vise da vam kupuje proizvode. Spali ste samo na jadno srpsko trziste. Ja bih voleo kada bi neko iz Svajcarske doveo komisju koja bi ispitala standard vasih proizvoda pa da vidimo o cemu se to radi. A posle ako zadovoljavate onda mozete poceti da se bavite i unutrasnjim politickim faktorima, samo sto uvek traba prvo da krenete od sebe pa onda da dajte komentare o drugima. Naj lakse je reci neko drugi je kriv.

bole

pre 12 godina

zanimljivo! Nekonkurentnost i nesposobnost nase privrede treba leciti monopolom i visim cenama? :) mudar je ovaj covek. kao da mu je tata Miskovic... Ko ne moze da proizvede jeftinije nego sto se roba proizvede, transportuje + marza iz EU on treba da promeni namenu. Ako ne ide proizvodnja mleka, rado cu da pije strano, kvalitetnije po nizoj ceni. Nemam problema s tim.

Kum

pre 12 godina

@Byja, 31. decembar 2011 22:06
Bravo. To je sva sutina privrednih odnosa koji vladaju u svetu danas. Po tackama ste sve izneli kratko, jasno i logicnim redosledom. Dao bih Vam dvadeset pozitivnih ocena za komentar da mogu.

nnidza

pre 12 godina

Realna cena uvozne robe je daleko veća od naše. E sad što na zapadu država daje povoljne kredite, subvencije poljoprivrednicima i što forsira svoju robu to je druga priča. Prodajem na veliko po maloj ceni je ono čemu oni teže. A nas za poljoprivredu nije uopšte briga. Zato smo tu gde jesmo...

Dimnjačar

pre 12 godina

Složio bih se sa ovim ali samo delimično, Vratiti carine ali samo na robe čija je proizvodnja subvencionisana. Nivo carine da bude onoliki koliko se ta proizvodnja subvencioniše u državi odakle stiže.
Tako bi naš proizvođač bio zaštićen od nelojalne konkurencije.

Srećna 2012

Liberal

pre 12 godina

Da ne kupujemo jeftinije strano, nego skuplje domaće?? Da li si ti normalan??? Da dignete carine da bi to jeftinije bilo skuplje??? I čiji je inače fond koji je vlasnik Imleka?? Ako vam se ne isplati proizvodnja, prodajte nekom ko je sposobniji...

rango

pre 12 godina

vid mu FACE brate!!pravi onaj urbani komunista iz i sa kraja sedamdesetih...on zna sta je resenje..idi begaj bre ..generalni direktor,ha,ha,ha ....on bi da zivi jos u SOCIJALIZMU...ne bih

trgovac

pre 12 godina

G. Petrovic ocigledno ne shvata sustinu problema.
Nama, ocigledno, i nije u interesu da zastitimo domacu privredu vec da je unistimo i prodamo strancima. Osim DIS-a trgovina nije nasa, srpska. Treba u tom pravcu i dalje da idemo. Ovo je za sada siguran put ka cilju G. Petrovicu.

helen

pre 12 godina

Ako vec vracate u nazad /jer vam se ne svidja da idete unapred/, onda neka to bude na dan 31.12.1990, jer znamo kakve su plate tada bile i kakva je privreda bila, a i mocicemo da ispravimo greske iz 92 pa nadalje.Ali to je nemoguce, EU vam to nece dozvoliti, i ako mislite da niste u EU zapravo ne vidite da ste vec u EU i da vam EU sve naredjuje - a tako i treba!.Ono sto bih ja zelela i cela moja ulica je to da vam se oduzme upravljanje finansijskim sredstvima koja poticu od gradjana i javnih preduzeca i isto prepusti NEMCIMA.Upravljanje javnim finansijama u Srbiji je ravno neprijateljskom delovanju.

milan

pre 12 godina

Razlog ovakvih besmislenih tvrdnji je vrlo jasan. Hrvatska ulazi 2013 u EU i time faktički izlazi iz CEFTA sporazuma,što znači da će morati da uvede carine na mleko iz BiH. To mleko će morati negde da se proda a najlogičnije je da će najveća količina ići ka Srbiji i time naglo pojeftiniti taj proizvod ovde. Rezon ovog čoveka je otprilike ,,kad se već mučimo ovde sa ovako malim zaradama,kako ćemo tek kad svo to bosansko mleko izvrši deflatorni pritisak na cene"

Cariani

pre 12 godina

Ma treba ove matore funkcionere treba ODMAH poslati u penziju. Ovi jos misle da su u bivsoj jugoslaviji, koja se donekle uzela u obzir da je drzava od strane EU-a. Pa EU ne shisha nijednu drzavu koja je nastala od bivshe SFRJ. Sta imas da predomislis ... idi u penziju, setaj po kalamegdanu, idi lovi ribu ... pa se misli kako je vasa generacija poslala SFRJ u mogucnost glasa u svetskoj zajednici u ...... Sretna nova svima :)

Nikola Nislija

pre 12 godina

Nece nama EU nikada doneti nista.Jasno je da Titanik zvani "EU" tone i njegovi putnici iskacu iz njega ,a "sasava" Srbija juri da uskoci u taj brod i potone zajedno sa njim.

slavoljub

pre 12 godina

Gospodin Petrovic je potpuno u pravu i mi moramo da zastitimo nasu privredu a ne da gledamo kao se to resava u EU u kojoj mi nismo.
Vratiti carine.

core

pre 12 godina

Konacno neko naglas da kaze, ukidanje carina odgovara samo uvoznickom lobiju nikom vise, nasa privreda pati zbog ovoga, vratiti carine dok konacno ne dobijemo status kandidata, a to moze potrajati.

Djura

pre 12 godina

Kostunica/DSS je to pricao i pre samog potpisivanja SSP-a, a neprestano pricaju o tome i od tada. Samo se svi mediji i "strucnjaci" koje mediji pitaju za misljenje, prave ludi i ignorisu surovu realnost sve vreme. Sta vise, manipulantski menjaju teze i podmecu lazne dileme, optuzujuci sve druge, koji se ne slazu sa tom neracionalnom evrofanaticnom politikom, da ignorisu realnost. Ako je narod Srbije nesto naucio iz ovih jedanaest godina unazad, nadam se da ce poslati poslusnike americke, britanske, francuske i nemacke ambasade, pre svega mislim na DS i njihove satelite, pa onda LDP, G17(URS), a i ovaj amorfni SPS, dakle sve njih u opoziciju. Otom-potom i na sud za dugu listu zlocina protiv sopstvenog naroda i drzave. To su sve preduslovi za normalan i odrziv ekonomski razvoj!

Mika

pre 12 godina

Petroviću, zar ne vidiš da se sve sistematski radi na tome da naša privreda prestane da postoji, i da konačno uđemo u dužničko ropstvo. Nisu nas kompletno okupirali ( jesu samo Kosovo ), pa sada bankama i kreditima ( država ) polako dovršavaju posao.

dejan

pre 12 godina

najbolje da nam se vrate devedesete. I da par firmi ima monopol na uvoz, da su nam carine 200% i da onda uzivamo u jakoj privredi. Muka mi je ovakvih strucnjaka, ceo svet tezi slobodnom trzistu a ovi nasi traze da vratimo carine i poreze. Sramota!

matrix

pre 12 godina

Ako nas nece u EU onda je normalno da se vrete carinske zastite, jer na carninama se gubi 25 % buzeta Srbije i unistava ovo malo privrede u Srbiji

EU

pre 12 godina

Bravo gospodine Petrovicu!
EU zemlje imaju velike agrarne budzete kojima znacajno subvencionisu proizvodnju poljoprivrednih prozivoda zbog cega neretko i medjusobom imaju razmirica. Mi te proizvode uvozimo i dugorocno unistavamo svoju poljoprivredu jer nasi nesubvencionisani poljoprivredni proizvodi nisu konkurentni i destimulisemo velike proizvodjace hrane. Klasican damping.
Da smo bar clan STO , koje je po ovom pitanju za nas bitnije i postavlja korektnije okvire od clanstva u EU, mogli bi da pokusamo da se izborimo za zastitne carine.
EUforija oko pristupanja u EU je vec ostavila duboke tragove u nasoj privredi i potrebno je da se ceo proces pristupanja vodi ozbiljnije i posmatra kroz prizmu drzavnog intresa a manje kroz prizmu popunjavanja papira i ispunjavanja uslova kao do sada.

Bojan

pre 12 godina

Lepo covek kaze, ali nasa vlast("sposobni" pojedinci)ce pre da smisli neki porez na vazduh npr. nego da uradi ovako nesto... Teska nova 2012 !

Kum

pre 12 godina

Hajde da se ostavimo komentara "povratak u devedesete", "monopolisti koji nas cede" i sl. i da analiziramo situaciju trezvenije. Mi primenjujemo sporazum o slobodnoj trgovini apsolutno na svoju stetu iako se potrosacu mozda cini da dobija robu po nizoj ceni iz uvoza. Isti taj potrosac tj ovde vecina prisutnih ne vidi malo dalje od police na kojoj kupuje robu. Odakle vam gospodo novac u novcaniku zapitajte se svi. Koliko od vas bilo sta radi u bilo kakvoj proizvodnji? Jedan od glavnih problema EU je bas taj sto su jedno otvoreno trziste a razliciti privredni sistemi gde najjaci satiru slabije - e zato postoji tako veliki dug u Evropi jer na zajednickom trzistu slabiji propadaju, sve manje poreza placaju drzavi, koja onda mora da zajmi novac koji ne ide u proizvodnju i povecanje konkurentnosti vec u potrosnju - ta spirala zaduzivanja zapravo nema kraja sve dok dug ne naraste toliko da duznik vise ni kamatu na njega ne moze da plati a kamoli glavnicu. Ocigledno je da je SPP politicki aranzman jer je srpska vlada racunala sa skorim ulaskom u EU ili bar sa statusom kandidata. Kako od toga zaista nema nista jer EU em nas nece pod ovim uslovima em ima mnogo ozbiljnijih problema to bi mi zaista morali da razmislimo da li nam je potreban SPP koji nas godisnje kosta preko 200 miliona evra rupcage u budzetu samo po osnovu nenaplacivanja carina - e nasa vlada onda lepo taj novac uzme od MMFa, svetske banke ili ko zna koga na zajam pa ga svi moramo vracati i to sa kamatom. To sto ispadne na polici jeftinije zapravo je mnogo skuplje a da ne pominjemo da nam privreda usled jace konkurencije bukvalno nestaje bez zastite u vidu carina. Srbija mora konacno da pocne da vodi politiku stroge zastite svog privrednog interesa a to podrazumeva strogu kontrolu uvoza, carine na svu robu iz inostranstva koja se moze napraviti u Srbiji, osloboditi carine i cak i dela poreza strane firme koje ce otvoriti pogone u Srbiji i praviti robu za nase trziste. Niko ne zagovara izolaciju ali Srbija bukvalno sve vise tone slepo uvozeci i zaduzujuci se. Vecina negativnih komentara ovde (uz napomenu da neki donekle imaju pravo sto se monopola tice) pokazuje svu kratkovidost naseg coveka koji ne vidi dalje od svog novcanika na najplici moguci nacin. To samo pokazuje da je ogromna vecina ljudi u Srbiji a narocito ovi sto ostavljaju negativne komentare na ovaj predlog zaposlena u neproizvnodim sektorima tj u drzavnoj upravi i uslugama a sa takvom strukturom "privrede" nema nikakve buducnosti. Svako ko radi u bilo kakvoj istinskoj proizvodnji u Srbiji pozdravice ovaj predlog koji ne znaci nikakvu izolaciju vec jednostavno zastitu naseg osnovnog privrednog interesa.

Mladja

pre 12 godina

To! Uzivancija. Nema Europe, pustimo domace proizvodjace da nas cede do koske. Ima mleka, nema mleka, ima secera, nema secera, uvesce opet bonove! Kaze gospodin... godina je bila teska za proizvodjace... Za potrosace ionako niko i ne pita. Oni su navikli da im bude tesko.

samo gledam

pre 12 godina

Evo koja ekipa ne da Srbiji u Evropu. Ekipa iz socijalizma kojoj drzava zavrsava 95% "businessa". Ovi isti navalju na Narodnu banku, Vladu, samo traze da im se dopuni ono sto oni ne znaju da rade.

Sergije

pre 12 godina

Vazno je da se domaci proizvodi zastite carinama. Kao, kad je vlasnik neki domaci tajkun to je nesto sasvim drugo u odnosu na to kad je vlasnik kompanije neki stranac. Pozivam gradjane da odmah posle praznika izadjemo na velike demonstracije i zatrazimo da se svim stranim proizvodima vrate stare carine, a da domaci odma' poskupe za barem 10%.

Majke mi te smo mi normalan narod?

eto

pre 12 godina

za komentatore koji pričaju o slobodnom tržištu, preporučujem da pročitaju nedavnu vest iz Norveške o nestašici maslaca zbog praznika, gde i pored toga njihova vlada nije dozvolila uvoz, zapitajte se zašto? možda shvatite ali čisto sumnjam.

Trta

pre 12 godina

Jedna "komunistička" Kina treba da bude primer balkanskim plemenima kako izgleda slobodni kapitalizam. Samo postojanje uvoza jeftine robe iz Kine i ostalih azijskih zemalja povećava standard građana. Šta bi mi vredelo da imam fiktivnih 2000€ mesečno ako mogu da kupim usisivač, fen SLobode Čačak i EI Niš televizor po ceni od 4 kineska a lošijeg kvaliteta? Da vozim onu smejuriju od juga za 5000€? Koje patike se prave kod nas a da mogu da se porede po ceni/kvalitetu sa onim što se prave u Kini? Kod nas je prosečna neto plata skoro 400€, što znači da je bruto oko 700€ ili 1000$. Na standard građana bi najviše uticalo da se porezi i akcize smanje pa da sadašnja prosečna plata bude 800 ili 900$, a da građani mogu da kupuju jeftinu kinesku i ostalu robu, jeftino da sipaju gorivo, registruju auto od 6000 kubika.

Petar Pan - Beograd

pre 12 godina

Gospodin Petrović zapravo predlaže hermetičnu, monopolističku privredu za nekoliko domaćih tajkuna, da ih sada ne nabrajam...

Nikola

pre 12 godina

G-din je tipican primer monopolsite, smetaju mu uvoznici, pa sto ne spustis cene pa ces prodati robu. Njima i odgovara ovaj slab dinar kako bi se fakticki eliminisala konkuerncija koja bi jedina mogla da obori ove tajkunsko-burazereske dogovorne visoke cene. Ove monoposlite stiti i Vlada i NBS preko slabog dinara, zato nam i jeste ovako, i bice samo iz dana u dan samo gore, jer fakticki inflacija, slab dinar sve obezvredjuje i gusi svakog normalnog coveka u ovoj zemlji.

djordjevic

pre 12 godina

Kada objasnite zasto ne mozete da bude kompetitivni sa prehrambrenim evropskim proizvodima, onda mozda i zasluzite neke zastitne mere. Imate radnu snagu koja je medju najjeftinijim u Evropi, imate zemlju koja je plodna i raznolika, prasica, jagnjica i krava kolko hoces kakvih hoces.

Sta vam jos treba? Ili mozda niste spremni nista da ulozite, da vas drzava stiti, a vi da mlatite pare? I spustite te cene vec jednom pa da vidite da li ce onda narod kupovati EU proizvode.

Madjar

pre 12 godina

Ne cudi me sto privreda Srbije stoji ovako kada jedan od "vrhunskog privrednika" izjavi: ocito Srbija ne ulazi u EU kada za ulazak treba cekati 6-8 godina od prvo koraka a Srbija jos nije to ucinio

Krstoje

pre 12 godina

..Pazi, pazi, kako "zadrt komentar" jednog demodiranog Srbina..Pa chikice, ako se tebi ne ide u Evropu, bolje se pokupi u neki dom za panzionere...

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

"Domaća roba se teško plasira na tržište jer je uvozna jeftinija." I? Treba zabraniti uvoz jeftinije robe, da bi ste mogli da nam prodajete vašu, skuplju? Ja već duže vreme sumnjam u zdrav razum naše "elite", ali ovaj gospodin je rešen da mi otkloni svaku sumnju. Mi nemamo para ni za ovu uvoznu, jeftiniju, robu, a tek li za vašu, skuplju, koju bi ste da nam uvaljate.

ultrasrbin

pre 12 godina

svima koji su se nalupali i osudili ovu izjavu moram da dam nekoliko primera:

- proizvodjaci placaju carinu na uvoz repromaterijala, porez na taj repromaterijal i na kraju porez na gotov proizvod ( doduse tih 18% im se vraca). Na ovaj nacin su svi ovi izdaci ukljuceni u cenu proizvoda napravljenog u Srbiji. Da apsurd bude veci taj isti proizvod uvezen iz neke EU zemlje nije opterecen nijednim od ovih nameta. I jos onda marza nasih trgovaca pa vi procenite. Naravno da ovakav proizvod nije konkurentan ni u EU jer ga tamo carine kao izvoz iz Srbije.
-svi koji prave poredjenja neka se raspitaju sta znaci ekonomski patriotizam

seljak

pre 12 godina

Svaka čast. Konstatuje da je uvozna roba jeftinija. Pa neka se zapita i zašto je jeftinija. Nije Srbija u Finskoj, pa da ima teške uslove za poljoprivrednu proizvodnju.
Nego, gospodin hoće apsolutni monopol.

D.

pre 12 godina

Tako je... Vratimo im carine... I to ih uvedimo toliko da vi deraci mozete da kreirate cene koliko vam odgovara... Kako inace da opravdate vecu cenu za manji kvalitet koji imaju vasi proizvodi u odnosu na iste u EU... Nece nama biti bolje dok se ne promeni sistem nase ekonomije koji je jos uvek kao u SFRJ: Uvedi carine, zabrani sve ostale, a domaci neka prodaju po koliko misle da im odgovara... Kvalitet je nebitan... Srecna nam Nova godina sa ovakvima!

Byja

pre 12 godina

"A mozda da se zapitamo zasto su uvozni proizvodi jeftiniji kada su plate u EU daleko vece nego u Srbiji.
(Nebojsa - USA, 31. decembar 2011 19:24)"

1. Udeo troškova zarade radnika u ceni proizvoda u savremenoj proizvodnji je prilično mali. Naši jeftini radnici mogu da rade i za džabe, to ništa neće promeniti.
2. Stranci proizvode u daleko većim količinama, što značajno obara cenu proizvoda. Mi ne možemo da proizvodimo čak ni samo za naše tržište, jer dolaze i proizvodi iz uvoza. Tako da proizvodimo u manjoj količini nego što bi inače mogli.
3. Tehnologija izrade na zapadu je bolja od naše (neverovatno!). I ovo obara cenu proizvoda. Da bi naš proizvođač dostigao taj nivo, mora da diže kredit, što cenu proizvoda dodatno opterećuje sa time.
4. Čak i da dobije povoljan kredit, cena opreme za našeg proizvođača i za stranca se razlikuju i to poprilično. Bolju cenu za npr. traktor dobije Nemac, jer kupuje stotine, nego naš koji kupuje desetine, plus plaća transport.
5. Uspešna zapadna država će subvencionisati bilo kakvog proizvođača na svojoj teritoriji. Naša će ga opteretiti svakakvim dažbinama, pod uticajem uvozničkog lobija.
6. Osnovne sirovine za proizvodnju (kao i energenti) su jeftinije za zapadne zemlje nego za našu.
7. Veliki proizvođači dodatno imaju mogućnost da "dampinguju" cene dok ne unište konkurenciju, a da ne govorim o drugim još prljavijim metodama uništavanja konkurencije.
8. Ovakav sistem neminovno dovodi do propasti svake manje ekonomije od strane veće, osim ukoliko se u igru ne uvedu dodatni faktori poput varijabilnog kursa i carinskih dažbina.

Na kraju krajeva, svi vi koji kažete da su strani proizvodi kvalitetniji i jeftiniji, zamislite šta bi bilo u slučaju da vaš poslodavac odluči da zaposli recimo Pakistanca umesto vas, jer je jeftiniji i radi više. To je ista logika, ali ne verujem da bi vam se onda sviđala.

Kupujte domaće u što većoj meri da bi bilo jeftinije i kvalitetnije. I da bi sačuvali svoj posao takođe.

nico

pre 12 godina

Ja da sam na mestu gospodina, ne bi se javljao sa ovakvom pricom. Monopolista u jednom vrlo bitnom segmentu(egzistencijalni proizvodi), gde cene mleka i mlecnih preradjevina svakodnevno rastu, tako da je cena jogurta u poslednjih 12 meseci u proseku porasla sigurno bar 15% u RSD. Dok god Komisija ne radi svoj posao, kao i Vlada bice ovakvih olosa koji ce da se zalazu za jos vece zatvaranje trzista...

eh

pre 12 godina

Uvozna roba kao jeftinija, a ja nemam niti za tu uvoznu...
Ma najbolje zabraniti uvoz, pa da vi lepo 'sredite cene'. I to sve s ogranicavanjem marzi od strane vlade. Gde sva logika prestaje, tu pocinje Srbija.

Milko

pre 12 godina

" naglasio je Petrović, ukazujući da srpska privreda ima problem sa plasmanom robe na domaće tržište jer je uvozna roba jeftinija."

Šta sada treba država da uvede carine da bi ti više zaradjivao.
Pa proizvodi jeftinije čoveče, imaš najjeftiniju radnu snagu u Evropi.

Joca

pre 12 godina

****** Kakvo uvodjenje carina. Generalno carine treba totalno ukinuti. Automatski ce prestati svaka vrsta sverca jer ce roba po ceni biti identicna kai\o i ona napolju.
Neka se nasa privreda prilagodi novim uslovima i neka postane efikasnija, neka poveca produktivnost i kvalitet gotovih proizvoda. Automatski ce se i cena robe smanjiti pa ce proizvod postati konkurentan i moci ce se izvoziti

Nebojsa - USA

pre 12 godina

A mozda da se zapitamo zasto su uvozni proizvodi jeftiniji kada su plate u EU daleko vece nego u Srbiji. Mozda to ima neke veze sa efikasnoscu proizvodje u EU, koja je daleko veca. Mozda, ali ovakav expert za to ne bi znao, njega zanima samo dogovorna ekonomija...

Stanovnik

pre 12 godina

"ukazujući da srpska privreda ima problem sa plasmanom robe na domaće tržište jer je uvozna roba jeftinija."

Nasa privreda ima problem sa kvalitetom a ne sa cenom. A pored ovakvih tipova tek nema sanse.

Zasto moramo da kupujemo nekvalitetno i skupo, koga time spasavamo???!!!

mika

pre 12 godina

kako je on upste postao direktor, sa ovakvim stavovima. sta on to zagovara,teoriju "hleba bez motike" jadna je to drzava koja ima carinu da bi zastitila svoje proizvode,

Vlada

pre 12 godina

koliko sam ja upucen, dobijanjem kandidature (tj. parafom SSP-a svih clanica EU, sto je preduslov) stupa na snagu bescarinski uvoz u EU.

Dragan

pre 12 godina

Poštedite nas stvarno ovih "stručnjaka".Ovo stvarno više nema smisla.Dosta više "ekonomskog patriotizma" ,demagogije o administraciji i ostalih besmislica iza kojih se kriju najcrnji monopoli i interesi raznih sumnjivih likova.

David

pre 12 godina

E moj gospodine Petrovicu treba da vas je stid to sto predlazete ja kao preduzetnik mogu samo da kazem da je u zemlji tesko i da bih najvise voleo da se zabrani uvoz robe iz kine medjutim to je protiv svih trzisnih principa u takvim uslovima samo se radjaju novi monopolisti koji globe ovaj narod do koske ako bi se te vase tajkunske zelje ispunile doslo bi do jos veceg raslojavanje na ekstra bogate i siromasne a sve to sirotinja raja placa monopolski polozaj

mile

pre 12 godina

A to što su i oni za našu robu ukinuli carine (pogledajte današnje vesti na tu temu) - to da ostane? Ili da i oni nama vrate istom merom?
Kako ga nije sramota!
A i ovi koji ga podržavaju. Ne samo balvane, nego zid oko Srbije sa bodljikavom žicom na vrhu, to bi oni hteli. Pa da nam rade šta im se prohte.

Marina

pre 12 godina

"Usvojili smo (prelazni trgovinski) sporazum unilateralno i počeli da ga primenjujemo, a on je podrazumevao skidanje zaštitnih mera za našu privredu od uvoznika, uvozne opreme i materijala i robe", rekao je Petrović, napominjući da se te carine u ovom trenutku praktično svode na nulu"

A zašto je to Srbiji trebalo? Pa Brisel je nije na to nagovarao,natjeravao ili je na to prisiljavao,bila je to,koliko znam,odluka Srbije jer je mislila da će tako ubrzati procese približavanja EU i ako ne završi suradnju s haškim sudom i ne ispuni početne uvjete. Možda se ja loše sjećam,ali mi se čini da je baš Srbija inzistirala na SSP i na unilateralnoj primjeni.. Da bar tako primijeni IBM sporazum..

Miodrag

pre 12 godina

Mozda ovaj covek prica o korsiti za sebe, ali je u sustini u pravu. Svaka zemlja ima zastitne carine pa i nasa. A mi smo nase carine DODATNO snizili kao znak dobre volje prema EU. Sada ih samo treba vratiti na ono sto je bilo. Dalje, to sto je uvozna hrana jeftinija od domace je zato sto EU subvencionise poljoprivrednu proizvodnju, a mi za to nemamo para. Ne treba sad da unistimo nasu proizvodnju zato sto je nesto skuplja. Ako je unistimo onda je VISE NEMAMO. Nista meni ne vredi sto sam kupio jeftinije uvozne jabuke a ne od mog komsije. Komsija ce onda da propadne, nece vise kupovati ono sto moja firma proizvodi, i dzaba mi onda jeftinijih jabuka. U ovoj krizi ostaju na nogama zemlje koje imaju unutrasnju traznju, to svi vec priznaju.
Dakle, zaboravimo na liberalni kapitlizam i podignimo carine.

Mishko

pre 12 godina

Nije uvozna roba jeftinija, nego je domaća preskupa, pogotovo hrana iz domaćih fabrika. Na njivi nam je hrana najjeftinija u Evropi, dok dođe do krajnjeg potrošača u prodavnici, dobijemo najskuplju hranu. Kada bi se prerađivači i prodavci odrekli dela enormne zarade, bilo bi lakše i građanima i njima samima, jer bi imali veći promet.

rango

pre 12 godina

vid mu FACE brate!!pravi onaj urbani komunista iz i sa kraja sedamdesetih...on zna sta je resenje..idi begaj bre ..generalni direktor,ha,ha,ha ....on bi da zivi jos u SOCIJALIZMU...ne bih

Darko

pre 12 godina

Vi biste opet da vase neuspesno poslovanje stiti drzava? Pa kad biste prestali da zaposljavate "strucni" kadar po preporuci stranke, kumove svastike, rodjaka po babinoj liniji i tome slicno, mozda biste i znali da povucete i poneki pravi potez ...
Ali neposobni moraju da odu najpre ... ili da vam propadnu firme ... pa vi birajte ...

Ista ste banda ...i ti i onaj....

pre 12 godina

Naravno, vratite i carine na automobile pa da Zastava ponovo pravi Juga ! Za jedno 6000 Evra ! A carina plus porez na strane automibile kao i osamdesetih, 95% do 1600 cm3, 150% do 2000 cm3 i 250% preko 2000 cm3. I ponovo zlatno doba za majstore.

Zoran-Nemac

pre 12 godina

To bi hteo,a? Nije ni cudo sto ne ide napred,pored ovoliko "kocnicara"!
Ne treba njima EU,njima treba mrak i mutno,tu su najbolji!

helen

pre 12 godina

Ako vec vracate u nazad /jer vam se ne svidja da idete unapred/, onda neka to bude na dan 31.12.1990, jer znamo kakve su plate tada bile i kakva je privreda bila, a i mocicemo da ispravimo greske iz 92 pa nadalje.Ali to je nemoguce, EU vam to nece dozvoliti, i ako mislite da niste u EU zapravo ne vidite da ste vec u EU i da vam EU sve naredjuje - a tako i treba!.Ono sto bih ja zelela i cela moja ulica je to da vam se oduzme upravljanje finansijskim sredstvima koja poticu od gradjana i javnih preduzeca i isto prepusti NEMCIMA.Upravljanje javnim finansijama u Srbiji je ravno neprijateljskom delovanju.

Liberal

pre 12 godina

Da ne kupujemo jeftinije strano, nego skuplje domaće?? Da li si ti normalan??? Da dignete carine da bi to jeftinije bilo skuplje??? I čiji je inače fond koji je vlasnik Imleka?? Ako vam se ne isplati proizvodnja, prodajte nekom ko je sposobniji...

muamua

pre 12 godina

eh ta EU...nas seljak ne moze da dobije od drzave subvencionisani kredit za proizvodnju zbog konkurentnosti inostrane robe,a sa druge strane poljoprivrednik u Francuskoj ima maksimalne subvencije od drzave za proizvodnju istih proizvoda koje plasiraju na nase trziste...

bole

pre 12 godina

zanimljivo! Nekonkurentnost i nesposobnost nase privrede treba leciti monopolom i visim cenama? :) mudar je ovaj covek. kao da mu je tata Miskovic... Ko ne moze da proizvede jeftinije nego sto se roba proizvede, transportuje + marza iz EU on treba da promeni namenu. Ako ne ide proizvodnja mleka, rado cu da pije strano, kvalitetnije po nizoj ceni. Nemam problema s tim.

milan

pre 12 godina

Razlog ovakvih besmislenih tvrdnji je vrlo jasan. Hrvatska ulazi 2013 u EU i time faktički izlazi iz CEFTA sporazuma,što znači da će morati da uvede carine na mleko iz BiH. To mleko će morati negde da se proda a najlogičnije je da će najveća količina ići ka Srbiji i time naglo pojeftiniti taj proizvod ovde. Rezon ovog čoveka je otprilike ,,kad se već mučimo ovde sa ovako malim zaradama,kako ćemo tek kad svo to bosansko mleko izvrši deflatorni pritisak na cene"

eto

pre 12 godina

@Kum, odličan komentar kojem ne bih ništa dodao.

Nadovezaću se sledećim, ekonomska politika Srbije je pogrešna, nama je potreban novi ekonomski model koji bi bio nešto između bivšeg socijalizma i trenutnog liberalnog kapitalizma. Greška je bila što je Srbija izvršila kompletnu privatizaciju. Država je potisnuta sa tržišta i zavisi samo od poreza, što nije dovoljno jer smo konstantno u budžetskom deficitu (trenutno 1.5 mlrd) plus država ne može da utiče na zapošljavanje koje zavisi samo od kompanija. Potrebno je da se država vrati na tržište, u proizvodnom, prerađivačkom i trgovačkom segmentu, tu da bude konkurentna privatnom sektoru (dakle i privatnici i država na tržištu) što bi bio model između predhodna dva. Takav model možemo nazvati nacionalni ili državni kapitalizam.

Cariani

pre 12 godina

Ma treba ove matore funkcionere treba ODMAH poslati u penziju. Ovi jos misle da su u bivsoj jugoslaviji, koja se donekle uzela u obzir da je drzava od strane EU-a. Pa EU ne shisha nijednu drzavu koja je nastala od bivshe SFRJ. Sta imas da predomislis ... idi u penziju, setaj po kalamegdanu, idi lovi ribu ... pa se misli kako je vasa generacija poslala SFRJ u mogucnost glasa u svetskoj zajednici u ...... Sretna nova svima :)

Boris

pre 12 godina

Vi gospodine trebali da izvozite taj jogurt i mlecne proizvode. Problem je u tome sto puno kradete a u jogurt sipate previse vode, pa sad se zalite sto niko nece vise da vam kupuje proizvode. Spali ste samo na jadno srpsko trziste. Ja bih voleo kada bi neko iz Svajcarske doveo komisju koja bi ispitala standard vasih proizvoda pa da vidimo o cemu se to radi. A posle ako zadovoljavate onda mozete poceti da se bavite i unutrasnjim politickim faktorima, samo sto uvek traba prvo da krenete od sebe pa onda da dajte komentare o drugima. Naj lakse je reci neko drugi je kriv.

Gordon

pre 12 godina

@Stanovnik, 31. decembar 2011 20:06Mi nemamo problema sa kvalitetom,vec sa organizovanim drzavnim kriminalom.
Ono sto kod nas nije zdravo to je papir za novine(dnevnu stampu) koji uvoze Slovenci po sporazumu vlada obe republike iz 2001 godine.
Inace isti papir je strogo zabranjen u zapadnim,ali i istocne zemlje su ga stopirale i jedino ga Srbija i makedonija uvozi.
Nasa hrana je makro bioticki i hemijski 75% ispravna i spremna je na izvoz,no pojedinci nisu zainteresovani jer ne mogu da zarade toliko,koliko je to omoguceno u njihvoj zemlji.
Tamo je data sloboda trgovine u rasponu marze,a ovde je data apsolutna sloboda,pa je privreda svega jedan posto bdp-a,dok je u nemackoj taj procenat iznosi neverovatnih 85%.
Ja mislim da je i kod nas pravi cas da se BDP optereti kao na zapadu i da gradjani procentom sa svega 15 % doprinose BDP.
Ko nije u stanju da placa,molim lepo,zahvali se i predaj drzavi kako ne bi isao na robiju i to sa kamatama.
Njihovi krediti i ovako su krediti naroda,pa ne vidim svrhu zasto bi gradjani kreditirali nesposobnog pojedinca?!
Direktno od ovog coveka i za temu smo dobili mleko sa 0,5%masti.
Da bi od mleka prve kategorije stigao do vode na 1000 litara mleka dobije se i kajmak i sir i pavlaka i jos 0,5%.
Prema tome ne ubacuj spin,kad ovde jedino privrednici i politicari nevaljaju.
Nije moguce da cela evropa isto proizvodi,cak i ovi ne visoko kvalifikovani radnici i da imaju makar nekavu privredu,a mi nikavu,jos bez plata.
No svaki od ovih direktora ima po pet kuca,vila,jahti,automobila.
Petrovic je dobio milijardu i po priliva sredstava od CEFTA i najavio isplatu premija.
Ministarstvo isplacuje mlekarama,a mlekari krozvodjacima.Ker bi da primi pare,ali da beneficije ne preda seljacima.
Cirkus tek pocinje za koji dan i opet ono staro pitanje"GDE SU PARE"!

Denis

pre 12 godina

Svakakvih gluposti sam se ovde načitao od upoređivanja sa zapadom do Kine. Upoređivatu našu privredu s kineskom je van svake pameti. Kineska privreda je konkuretna zato što radnike plaćaju 50 evra mesečno i što im radnici spavaju u fabrikama. Od svega što proizvede Kina na svoje tržište plasira 10% jer im je standard suviše nizak (ne gledajte slike iz velikih gradova Kina je mnogo više od toga).
Ovi što pričaju o monopolima i spuštanju cena razmišljaju samo o svom džepu a kada bi im rekli da i njihove plate moraju da se smanje jer cena njihovog proizvoda mora da se smanji bilo bi kuku lele. Naše firme moraju da se zaštite jer posle 10 godina sankcija efikasnost naših firmi je vrlo niska i ne mogu se takmičiti sa firmama sa zapada koje su svo to vreme ulagale u proizvodnju. Tržište treba otvoriti tek kad imaš solidno jaku privredu koja može da izdrži konkurenciju super efikasnih zapadnih firmi. U suprotnom odoše firme na doboš a narod na ulicu.

Bojan

pre 12 godina

Potpisujem komentar @byja. Zivim u Austriji nekoliko godina. Ovdje ne samo da je gotovo nemoguce kupiti npr mlijeko iz inostranstva, vec nije bas lako naci u prodavnicama ni mlijeko iz druge austrijske pokrajine!
Ti ljudi imaju kulturu zastite domaceg. Njima nisu potrebni protekcionisticki zakoni (koje bi EU za sekundu oborila) jer kod njih obican covjek zna da treba da kupuje domace proizvode da bi svima bilo bolje. Jednostavno, ovdje cijena igra mnogo manju ulogu nego kod nas. Ako ima tursko meso duplo jeftinije od austrijskog on ce opet kupiti austrijsko, izmedju ostaloga, zbog toga sto zna da je to domace i sto ce time omoguciti odrzavanje domace ekonomije (solidarnost), a pored toga, i zbog cinjenice da domaci proizvodjaci u toj dodatnoj razlici cijene ugrade kvalitet, strogu kontrolu kvaliteta, tradiciju, posvecenost klijentima itd.

Kum

pre 12 godina

@Byja, 31. decembar 2011 22:06
Bravo. To je sva sutina privrednih odnosa koji vladaju u svetu danas. Po tackama ste sve izneli kratko, jasno i logicnim redosledom. Dao bih Vam dvadeset pozitivnih ocena za komentar da mogu.

trgovac

pre 12 godina

G. Petrovic ocigledno ne shvata sustinu problema.
Nama, ocigledno, i nije u interesu da zastitimo domacu privredu vec da je unistimo i prodamo strancima. Osim DIS-a trgovina nije nasa, srpska. Treba u tom pravcu i dalje da idemo. Ovo je za sada siguran put ka cilju G. Petrovicu.

Lemi

pre 12 godina

Ima dosta logike i istine u ovome sta Boban prica. Naravno, za ljude koji nisu zadrti, ostrasceni i imaju elementarno znanje ekonomije da to shvate, a pre svega zelju.

No, kako coveka znam licno, i kao direktora Salforda, i kao direktora Dunav Hrane, i kao direktora Imleka, (nekada i direktora Knjaza) - zalosno je u prici sto njega apsolutno zabole za ono sta prica (dobrobit nacionalne ekonomije). Sve se tu svodi samo, jedino i iskljucivo za njihovu privatnu kintu ulozenu u celu pricu u sve te mlekare, Knjaz i Bambi, i Judzinovu (menadzer fonda iz UK) tvrdoglavost da ne ze li da prihvati realnost i sve to proda ispod onoga sta je tamo negde 2002. zacrtao u glavi.A za to vreme, razne Milice Rakovic i ostali paraziti uzivaju li uzivaju i slatko im se svima smeju dok kinta kaplje.

I to je potpuno OK, da se razumemo. U pitanju je PRIVATNA FIRMA, ljudi imaju pravo da rade sta, kad i kako god zazele. Ali onda nemojte da nam solite pamet i prosipate kvazi brigu za srpskog seljaka i privredu. Bljutavo, do krajnjih granica.

neodgovorna vlast

pre 12 godina

@samo gledam, 1. januar 2012 02:46
Ne znam o kakvoj se to ekipi iz "socijalizma" radi, nije ovo socijalizam vec kapitalizam, nije to drustvena firma vec privatna, ko stoji iza nje ne znam ali oni su olicenje divljeg kapitalizma, i ovo sto traze je upravo divlji kapitalizam,da im drzava obezbedi poziciju da mogu da rade sta hoce i da ostvaruju ekstraprofite. Oni su ti koji prave vestacke nestasice i koji nam prodaju proizvode po vecim cenama nego u izvozu. Njih vlast moze da dovede u red, ali nece. Drzava moze da rasturi monopole privatnika,kartelske dogovore o cenama i bankarskim kamatama, ali nece. To nije problem socijalizma, vec danasnje korumpirane i nesposobne vlasti i iste takve opozicije.

Dimnjačar

pre 12 godina

Složio bih se sa ovim ali samo delimično, Vratiti carine ali samo na robe čija je proizvodnja subvencionisana. Nivo carine da bude onoliki koliko se ta proizvodnja subvencioniše u državi odakle stiže.
Tako bi naš proizvođač bio zaštićen od nelojalne konkurencije.

Srećna 2012

nnidza

pre 12 godina

Realna cena uvozne robe je daleko veća od naše. E sad što na zapadu država daje povoljne kredite, subvencije poljoprivrednicima i što forsira svoju robu to je druga priča. Prodajem na veliko po maloj ceni je ono čemu oni teže. A nas za poljoprivredu nije uopšte briga. Zato smo tu gde jesmo...

Divac

pre 12 godina

Ovo je bas tema za razmisljanje. Ovaj Gospodin je u pravu a i nije u pravu. Hajde da krenemo od teme da je u pravu. Cinjenica je da nasi proizvodi, koliko god produktivnost narasla, ne mogu biti jeftiniji od stranih, i to zbog vec spominjanih subvencija uz pomoc kojih velike zemlje vestacki smanjuju cenu svojih proizvoda da bi bili konkuretniji na drugim trzistima. I mi tome ne mozemo nikako da pariramo, sta god da uradimo, koliko god povecali produktivnost, i to bi svi trebali da shvatimo. Medjutim, sa druge strane, i kad bi se vratile carine, monopolisti sigurno ne bi drzali ove cene koje su danas, vec bi tezili da se izjednace sa, u ovom slucaju, skupljim stranim proizvodima, sto znaci da bi i cene domacih proizvoda porasle. Po nekom mom misljenju, resenje jeste u uvodjenju carina na one proizvode koje mi mozemo da proizvedemo, ali da to prati i razbijanje svih monopola, i mogucnost da se na lak nacin stvori puno malih preduzeca, porodicnih firmi, recimo kao sto je u Svajcarskoj, gde postoji veliki broj malih proizvodjaca mleka, jogurta i preradjevina, tj. svaka "druga" kuca poseduje malu mlekaru. Ako nastavimo ovako, za 10ak godina necemo vise ni imati privredu. Ako samo uvedemo carine, a sve ekonomski ostane isto, onda ce nas tajkuni oguliti, uz ocajan kvalitet proizvoda. Samo zdrava konkurencija (mala preduzeca), uz odredjenu zastitu drzave, moze oporaviti nasu privredu. Sve ostalo sto pricaju i jedni i drugi su bajke za malu decu. Inace neko je spominjao SFRJ, i zabranu uvoza. Mozda je taj neko mlad, pa se ne seca, ali za vreme SFRJ, nasa hrana je bila medju najkvalitetnijom u svetu. Dacu banalan primer, dovoljno je uporediti Karneks virsle nekada, tj pre 1990, i danas, ili Eurokrem Takovo danas, i pre nego sto je Draskovic kupio firmu i prekinuo da placa licencu italijanskom proizvodjacu. Pametnome dosta...