Sreda, 30.11.2011.

14:35

Vojvodina nezadovoljna položajem

Izjava bivšeg ministra Dragana Veselinova da u Vojvodini treba da se održi referendum i da Vojvodina i Srbija nikada nisu bile ista država izazvala osude.

Izvor: dw-world.de

Vojvodina nezadovoljna položajem IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Puno reci nigde mozga

pre 12 godina

Puno reci, malo mozga..
-Vojvodini se uzimaju pare - TACNO
-Meni kao gradjanu se uzimaju pare - TACNO
-Politicari na vlasti uzimaju pare, narod ni centa ne vidi - TACNO

Dakle, dragi derani, ne slivaju se pare u BG vec u privatne dzepove..A kad bi Vojvodina dobila republiku, ti dzepovi bi se pojavili ali u NS.
Sve nas kradu, ali samo vi kukate i jos pisate po ostatku napacenog naroda.
Hocu i meni da se vrate novci - BRE!!
Ali opusteno, ionako cemo uskoro svi biti Nemacka kolonija..Sve suverene zemlje evrope ce im vekovima vracati kredite, koje su opet dobili da bi imali sucim kupovati Nemacke proizvode i jos im dizati privredu.

sumorni

pre 12 godina

"Nenad

Vi 'pusku pa u Frusku', pa Vojvodina je imala ubedljivo najvisi procenat civilnog sluzenja sve dok se nije ukinula redovna vojska. Oni koji su sluzili iz Vojvodine mahom su bili ponosni sto sluze u Vojsci Srbije kao moji drugovi iz gardijske brigade. Vojvodjani su uglavnom bili sa plavim knjizicama i mi smo ih zvali pic...., dok su pravi rodoljubi iz Vojvodine (citaj Srbi) imali maslinasto zelenu knjizicu.
(Jasno je da mlatite praznu slamu preko neta, 30. novembar 2011 22:53)"

Jesu to iste one pic.... koje su 91-ve imale procentualno najveći odziv tokom mobilizacije?

Tada su prave patriJote od Beograda pa naniže (čitaj SRbende) patentirale sve moguće načine za izbegavanje iste.

EU

pre 12 godina

Sta to vi kojima nesto fali u Vojvodini nemate a imaju ljudi u Kragujevcu, Nisu, Vranju i Cacku!
Navedite taksativno sta je to sto mu licno smeta, da dozivljava svaki dan pa da se i mi juzno od Donau upoznamo sa vasim problemima! I to BEZ rekla kazala!
I nemojte citirati POLITICARE jer ONI mnogo vole da rade bez KONTROLE a to je najlakse ako se ima svoja drzava. Pogledajte samo Nezavisnu Republiku Hrvatsku! zadnji put kad sam proveravao Ivo Sanader nije bio iz Sumadije ili Beograda niti je bio Srbin.

nadin

pre 12 godina

pun nos mi više tih nevladinih organizacija(čitaj plaćenika iz inostranstva) koji se brinu za mone kako ću ja da živim u Vojvodini.
Osećam se kao onaj što su ga dvojica branila dok je on stajao između njih.

Ja sam vojvođanka ali sam za kompletnu centralizaciju.
Kakav Novi Sad oni su još gori od republičke skupštine. Više koštaju, manje rade i na grbači su nas vojvođana.
Ako ne verujete proverite kolike su im plate i koliko puta godišnje imaju neki sastanak .

Jasno je da mlatite praznu slamu preko neta

pre 12 godina

Nenad

Vi 'pusku pa u Frusku', pa Vojvodina je imala ubedljivo najvisi procenat civilnog sluzenja sve dok se nije ukinula redovna vojska. Oni koji su sluzili iz Vojvodine mahom su bili ponosni sto sluze u Vojsci Srbije kao moji drugovi iz gardijske brigade. Vojvodjani su uglavnom bili sa plavim knjizicama i mi smo ih zvali pic...., dok su pravi rodoljubi iz Vojvodine (citaj Srbi) imali maslinasto zelenu knjizicu.

Vojvodjan

pre 12 godina

Vojvodina trenutno nije autonomna, osim na papiru. Da bi bila autonomna morala bi da je u mogucnosti donositi zakone ili nesto slicno. Ona trenutno moze samo da predlaze zakone, koje onda Skupstina Srbije samo izignorise i tako jos jednom ismeje i osramoti one koji je najvise i najredovnije placaju

Mika

pre 12 godina

Republika Vojvodina?
Nova federacija?
Pa najzad smo postali samostalna jedinstvena drzava kada su otisli Crnogorci i otpalo Kosovo.
Srbija je zaista prokleta zemlja.
Ajde lepo neka svaki grad bude drzava za sebe.
Da se svi lepo razidjemo. Muka mi je vise od bilo kakvih separatistickih i ekstremistickih ideja u Srbiji.
Evo ja cu da sakupljam potpise za raspisivanje referenduma da moja ulica u Niskoj Banji i ulica iznad u kojoj mi zivi devojka dobiju status nezavisne drzave kao sto je Vatikan ili San Marino, samo mnogo manje po povrsini, pa da me izglasaju za predsednika, a svaka kuca i porodica ce imati svog predstavnika u Vladi.
Bice to prava vladavina naroda!

sumorni

pre 12 godina

"Gomila gluposti!!! Ne postoji ni najmanja sansa da se bilo sta dogodi jer su vecina ljudi kolonisti tako da to nije izvodljivo ni u snu!!
(Insajder, 30. novembar 2011 15:28)"

Ne, većina su paori. To što su neki kolonisti, neki ćelavi, a neki su čak i filatelisti, ne igra nikakvu ulogu. A ako su "većina kolonisti" ko je onda odbacio noćni Ustav pre neku godinu?

Pa vi čak ni ne poznajete Vojvodinu, a tvrdite da je deo SRbije kao i svaki drugi?? Tužno je to... Probudićeš se jedno jutro derane, i nećeš moći danima da dodješ sebi. I nikako ti neće biti jasno, kako to, kad su većina kolonisti?

Za kolege komentatore koji bi referendu da sprovode na nivou cele države - za svojih 50 godina života, ja ne mogu da se setim da sam ikada bio pozvan da glasam na nekom referendumu koji se tiče Kragujevca, Vranja, Beograda. Ni po kom pitanju, makar to bilo i povodom raspisivanja mesnog samodoprinosa.

Dakle, ne zabadajte nos u tudja posla, biće bolje i vama i nama. To su naša, lokalna posla, nisu vaša, niti imaju ikakve veze sa vama.

Ovo odlučuje isključivo NAŠU sudbinu, ne vašu. Vašu nije odlučila ni Slovenija, ni Hrvatska, ni BiH, ni Crna Gora, ni Kosovo.

Za zemljaka sremca - normalno da može. Održite referendum, izjasnite se većinski da se odvajate od Vojvodine, i sretan vam put.

Srbin iz Subotice!!!!

pre 12 godina

Referendumsko pitanje treba da glasi: SAMOSTALNA,NEZAVISNA I MEDJUNARODNO PRIZNATA DRZAVA VOJVODINA?, DA-NE? ajd se kladimo za cca65%glasova (vidi glasanje za onaj tzv malim slovima sramotnim: ustav...jel prosao kaod nas ...

Dso

pre 12 godina

nije lose samo u vojvodini vec u celoj srbiji. ne verujem da vecina da vojvodina bude samostalna. tj mozda je vecina koji su na ovom sajtu za to,ali u narodu ne verujem da je tako. ako se nekada otcepi jedino sto moze je da ide pod neciji nadzor. ne razumem,umesto da se ujedinjujemo da budemo jaki,mi se cepkamo.

Tomos

pre 12 godina

Ako Republika Srpska nema pravo na referendum unutar BiH onda nema ni Vojvodina unutar Srbije. Ne može dva standarda!

Da nećete i trupe NATO pakta u Vojvodini?

eee

pre 12 godina

Gradjani Jugoistoka Srbije nemaju 'leba da jedu!
Oni su zadovoljni svojim polozajem!
Beogradu i Severno od Beograda, idu sve investicije! Samo se tamo ulaze! I Oni ponovo kukaju! DOKLE!?

srećko nestorović

pre 12 godina

Ekstrema ima u svakom društvu a uredjena društva imaju jasne procedure postupanja sa takvima. Naše društvo je sve drugo samo nije uredjeno tako da ovakvi mizerni pojedinci mogu nesmetano raditi na širenju antidržavnih ideja.
Ne znam samo u kom to narodu u Vojvodini mogu naći istomišljenike. . .

DEDA CVETKO

pre 12 godina

Gospodin koji je 70-tih i 80-tih godina bio vrlo priljezan "mladi Marksista" i obecavajuci Lenjinista koji je krcmio neomarksizam i novu levicu na Fakultetu Politickih Nauka, sada krcmi provincijalni i parohijalni secesionizam i sovinizam najgore sorte.

Karl Marks je zaista bio u pravu: Istorija se zaista ponavlja: prvi put kao tragedija, drugi put kao farsa.

Dusko

pre 12 godina

Neupuceni ili zlonamerni stalno pominju 7% budzeta Vojvodine u smislu da je to sve sto dobijaju od Srbije. A u stvari vlada Vojvodine dobija tih 7% sa kojima raspolaze kako hoce plus dobija i od budzeta cele Srbije kad za nesto treba. Tako da Vojvodina dobija najvise. A nije tacno da i doprinosi najvise. 2 000 000 Vojvodjana ne doprinosi vise od 5 000 000 i vise Srbijanaca. Nek se nosi vise i ta Vojvodina,pun mi je djon vase kuknjave. Raspisite referendum i cao djaci. Nista mi u uzoj Srbiji nemamo od vas sem stalnih ucena i pretnji vasim odvajanjem. A za restituciju Nemcima i Madjarima sami brinite,kad se lepo odvojite. Bio sam protiv parcanja Srbije,ali sa ovakvom rajom (i vladama) nista drugo i nezasluzujemo. Stavise,mislim da ce uzoj Srbiji svanuti,a mozete nas zvati i Belgrade Pashalook (ili kako vec),bas me zaboli trepavica. C.Srbiju podeliti na dve pokrajine koje dobijaju po 7% budzeta,i Bog da nas vidi. Zapadna Srbija sa centrom u Kragujevcu ili Cacku,i Istocna Srbija sa centrom u Nisu. A Beograd poseban region,i glavni grad. Ali mu oduzeti Lazarevac,zbog Kolubare. Suvise je daleko od BG-a da bi bio njegova opstina!

mislim stvarno

pre 12 godina

Ukoliko se Vojvodina odvoji od Srbije, ja cu licno prvi pokrenuti inicijativu da se Sombor i Zapadna Backa odvoje od Vojvodine i Novog Sada! Svi su u Vojvodini kukali na beogradizaciju, ali niko ne govori javno o sramnoj novosadizaciji koja je prisutna poslednjih godina. Zbog toga i zgog korumpiranih i nesposobnih somborskih politicara, ovaj grad je izmedju dva popisa ostao bez 12 hiljada stanovnika, i potpuno je zamro. Novi Sad i njegova administracija se na nivou Vojvodine ponasaju gore nego Beograd na nivou cele Srbije! Sve se odvlaci u Novi Sad, a svi cute. Dosta je bilo!

Orvel

pre 12 godina

Ovo je cista separatisticka izjava, mada sumnjam da bi ovaj tako nesto izjavio da nema logisticku podrsku van granica Srbije. Sta smo sve doziveli i sta cemo tek doziveti, pokazace vreme, ali mislim da obican narod Vojvodinu nikada nije gledao kao drzavu, vec kao sastavni deo Srbije, sto je i normalno. Mislim da se ceka na "nezvanicno priznanje" Kosova od strane Tadica, pa da se krene sa izazivanjem vestacke krize u Vojvodini. Tada na scenu stupa EU i SAD da "rese problem" i naravno sledi "preporuka" iz EU i SAD-a da se kriza resi odvajanjem Vojvodine. Ovaj scenario je toliko ocigledan, ali vise niko se i ne trudi da tako nesto radi tiho i nenametljivo. Nadam se da ce ipak dobro nadvladati zlo i jednom zauvek sa ovih prostora oterati separatiste i one koji su placeni za to, pa da zivimo kao sav normalan svet. Jos nesto...minusi na ovakav komentar me uopste ne doticu...

Žika

pre 12 godina

Šta je ekstremističko i nasilno u pozivu g.Veselinova da bi trebalo da Vojvodjani imaju referendum da li su za republiku Vojvodinu?
Meni se čini da g.Samardžić je ekstremista ako kaže da se to ne može desiti demokratskim putem ali samo nasiljem to jest ratom.
Pročitajte vesti i reakciju (komentare) pa ćete shvatiti ko tu preti ratom! To nisu Vojvodjani koji prete (niti žele niti imaju čime pretiti).
Siguran sam u to da ako bui se u Vojvodini živelo bar kao u susednoj Madjarskoj (koja je jedna od najslabijih članica EU) niko u Vojvodini ne bi pomišljao na secesiju. Ali Vojvodjani nevide dobro rešenje u zajedničkoj nam državi a prošlo je toliko godina muke i jada, pa me ne čudi da sve više i više ljudi je za razdvajanje.
Srećno svima

Bojan

pre 12 godina

Veselinov bi ako moze jos malo da bude neki ministar, da malo gazi ljude po ulicama? Ili ako ne moze to makar da mu se ime pojavi u novinama.

Janko

pre 12 godina

Nije tacno da Vojvodina dobija samo 7% sredstava iz Buzeta Republike Srbije, u smislu da na ostatku Srbije ide 93%. U Vojvodini zivi nesto manje od 30% ukupnog stanovnistva Srbije (bez Kosova). Ona dobija 7% sredstava za poslove funkcionisanja pokrajinskih organa, a ostatak sredstava za te namene se obezbedjuje iz Budzeta AP Vojvodine. Vojvodina vec sada ima autonomiju, pa se ne moze uopste ni dikutovati o samoj autonomiji, vec o stepenu autonomije. Koliki god da je taj stepen, postojace oni koji ve tvrditi da je to nedovoljo i oni koji ce tvrditi da je previse. Po Ustava SFRJ iz 1974. Vojvodina i Kosovo nisu bile autonomne teritorije u sastavu Srbije, vec federalne jedinice u SFRJ, sa direktno delegiranim predstavnicima u saveznim organima. Takav vid nadleznosti Vojvodine u sadasnjoj Srbiji, znacio bi praktivno drzavu u drzavi ili neki vid specijalnog statusa kakav danasnja ustavna praksa gotovo i da ne poznaje. Referendum o samostalnosti Vojvodine bi bio potpuno neustavan, jer je za odlucivanje o takvim pitanjima (promena ustavnog statusa pojedinih delova teritorije Srbije) nadlezna jedino Skupstina Srbije. Takva bi se promena mogla doneti jedino ako bi za nju glasalo najmanje 167 poslanika (dve trevine od ukupnog broja narodnih poslanika) sto je prakticno nemoguce, pa je Samardzic potpuno u pravu kada tvrdi da bi odcepljenje Vojvodine moglo da se realizuje jedino nasilnim putem.

Ivan BA

pre 12 godina

Sta ovaj Samardzic naprica nebuloze
"Znači, to može da se uradi samo nasiljem, demokratskim putem ne može”, kaže Samardžić"

Pa referendum je demokratski put.

Arhangel

pre 12 godina

Ето повампирио се и Веселинов. Има ли још који да дрема негде с почетка претходне деценије? Ма свако би да комада ову Србију, као да је ничија земља па ко шта улови. Ало бре, стварно је доста!

Jovan

pre 12 godina

Ajde da emocije ostavimo po strani, pa da pricamo o cinjenicama. Da li sa 7% sredstava iz budzeta mozete nekoga da prisilite da ostane u zajednici sa vama pa ma kako se ta zajednica zvala. Pritom tu istu kasu Vojvodina puni sa 50% svojih sredstava. Vojvodinu iz Srbije ne teraju nikakvi autonomasi, i sami konstatujete da ne postoji politicka opcija koja se zalaze za odvajanje Vojvodine, vec iskljucivo Beograd svojom ubistvernom politikom. Ljudi u Srbiji treba da se zamisle ko vodi ovaj Titanik kome je voda vec na palubi.

Komsija

pre 12 godina

Па овај још и сме да се јави!!! Господине Веселинов да ли Ви то позивате на разбијање државе, на отцепљење, да ли и даље у том делу Србије се игра на карту аутономашке опције, да не буде мало превише. Ово треба пред судске органе и то под хитно.

gocacar

pre 12 godina

Kao rodjeni Novosadjanin poreklom Vojvodjanin mogu samo da kazem da su to gluposti. Vojvodina je SRBIJA
Jedino mi je zao shto onih stotinak vojvodjanskih poslanika u Banovini dobija platu zbog ko zna chega

Milos

pre 12 godina

Neverovatno, kakvi smo mi ljudi (bolje reci neljudi). Stalno neko izaziva neku krizu. Nikada nam nije dosta. Pa svak drzava na svetu ima razvijenije i nerazvijenije delove. To je notorna cinjenica. U svakoj drzavi na svetu se deo novca preliva iz razvijenijih u nerazvijenije delove. Kad bi se svaki razvijeni deo neke drzave otcepio i postao drzava, sta mislite koliko bi drzava (citaj, privatnih prcija) na svetu nastalo. Jel mislite da je u Americi sve razvijeno! Jel se oni otcepljuju svaki dan? Ajde bre malo razmislite koliko nas je ostalo (sacica jada). Da li je moguce da mislite da ce nam evropa dati pare za dzabe i na lepe oci? Ako tako mislite grdno ste se presli. Nema bre nista dzabe. Cena je uvek necija sloboda ili asimilacija. Bolje bi bilo da pocnete da radite, bacite partijske knjizice u djubre i smenite nesposobne na izborima, nego sto se prepucavate "ciji su novci". Svi bre pricate protiv vlasti, i u isto vreme svi drzite (krijuci) partijske knjizice po dzepovima (i to ako je moguce vise od jedne). Pa novci su i moji i mojih roditelja i mog dede, i pradede i cukun deded i ......
I moji su bre novci!

mmisa

pre 12 godina

Sasvim se slazem sa idejom o autonomiji ili bilo kojoj nezavisnosti Vojvodine. To sto se mnogi uzdaju u to da su vecina stanovnika kolonisti je zabluda. Kolonista ima jako malo. Tacno je da u Vojvodini zivi druga generacija nekadasnjih kolonista ali ona mnogo jasnije vide sta se desava. Svi stanovnici Vojvodine su ziveli daleko bolje nego sada i ne zavaravajte se da ne znaju zasto je sada tako lose. Posto je industrija skoro nestala novostvorena vrednost se uglavnom stvara u poljoprivredi. Tako se dakle iz Vojvodine kao najrazvijenijeg poljoprivrednog regiona izvlaci najvise novca za drzavu kojoj treba sve vise. Poljoprivreda Vojvodine je vec toliko iscrpljena drzavnim zahvatanjima da je skoro na nivou proste reprodukcije. Sve to vodi osiromasenju a onda i pojavi ideja o nezavisnosti. Cega tu ima neobicnog ili cudnog?

Armed and ready

pre 12 godina

Nema relevantne stranke, koja može da artikuliše ? - tačno. Neće je biti i nema potrebe. Stranke imaju slab učinak i puno pričaju. A iz iskustva vidimo da sa Beogradom priče ne vrede. Tako da ovo što se sada osniva sigurno nije stranka.

samo vi zatvarjte oci

pre 12 godina

Pa ako nastave i dalje sa ovakvom politikom,i ako i dalje ne budu obracali puno paznje na vojvodjane,sasvim je sigurno da ce nezadovoljstvo jos vise rasti.A kad kola krenu nizbrdo,niko ih nece moci zaustaviti,ni demokrate,ni nacionalisti,niti komunisti...

Icarus

pre 12 godina

@Pamet u glavu svi i dozovimo se razumu! - Kako to mislis da se referendum o Vojvodini odrzi i u Srbiji? To je kao da se referendum o nezavisnosti Grenlanda odrzava u Danskoj??? Referendum je demokratsko pravo ljudi koji tamo zive , a ne nekih "pametnijih" tamo koji zive u Srbiji.

Nezadovoljan Sremac u Vojvodini

pre 12 godina

Ajde da malo zamenimo imena a da bude ista logika, posto svako selo i regija treba da bude nezavisna država u ovom delu Evrope.

Da li ovo odgovara ludim separatistima: Srem nije zadovoljan u Vojvodini. U Sremu treba da se održi referendum. Srem i Vojvodina nikada nisu bile ista država. Zasto Srem da ne upravlja svojom imovinom, nego da sve pare idu u Novi Sad?

Svetac

pre 12 godina

Војводину би сада да одвајате, па докле више поделе. Има ли у овој држави органа који ће реаговати на овакав отворени позив на сепаратизам, на разбијање државе? Тужиоци, да ли радите свој посао како треба?

ZnakPitanja

pre 12 godina

Znaci Azohem su osnovali i njegov rad dozvolili svih ovih godina ekstremni automomasi? Sve te fabrike i gazdinstva su upropastili ekstremni automomasi? A ja mislio DB-ovci DSS-ovci...

Б.С.

pre 12 godina

Истраживања јавног мњења!?
Ви очигледно мислите да су ваши читаоци пали са крушке...

Insajder

pre 12 godina

Gomila gluposti!!! Ne postoji ni najmanja sansa da se bilo sta dogodi jer su vecina ljudi kolonisti tako da to nije izvodljivo ni u snu!!

draganzr

pre 12 godina

srbija ispod dunava, ili preciznije beograd, vec 20 godina izvlace novac iz vojvodine. vojvodini se vracaju mrvice. kako onda da ne bude nezadovoljstva? ne postoji osnovno postovanje vec sistematsko vredjanje i ponizavanje. a vojvodjani trpe, bar do sad, mada ne verujem da ce to vecno da traje.

Pamet u glavu svi i dozovimo se razumu!

pre 12 godina

Od mnogih komentara na ovu temu u poslednje vreme slazem se sa jednim koji predlaze da se referendum o statusu Vojvodine odrzi na nivou cele drzave Srbije (ciji je ona sastavni deo). Ako se vecina u Srbiji slozi da Vojvodina treba da bude nezavisna, neka bude! Ne moze svaka pokrajina, region, grad ili selo raspisivati referendum o statusu kako im padne na pamet i bez konsultacije sa politickom celinom u kojoj se nalazi. Suludo je i da zamislim da bi Vojvodina krenula putem izazivanja sukoba, internacionalizacije problema i strane intervencije jer to bi u pravom smislu izazvalo bratoubilacki rat. Mi Srbi smo i ovakvi i onakvi ali da ratujemo jedni protiv drugih to bi stvarno bilo previse.

Saša B. Pešić

pre 12 godina

Imam dovoljno godina da se prisetim šta je bilo 1974. god.Tako je to počelo i sa Kosmetom. Pa se sve predhodno stavlja ad akta, zaboravlja i traži još. Tako, korak po korak, jednog dana dodje se i do zahteva za samostalnost uz pomoć, Amerike,ili EU.U zapadnim "demokratijama" ovakve stvari ne bi prošle ni pod razno, a tipovi kao što su Veselinov i slični bi bili uhapšeni istoga dana.

Čiča Gorio

pre 12 godina

Aman više ljudi !!! Ja ako ne poludim od svakodnevnog maltretiranja pričom kako je Jojvodina nezadovljna, onda sam već lud... A kao da smo mi ostali zadovoljni ? Mislite li vi dame i gospodo vojvođani, da nama ostalima cvetaju ruže ove zime ??? A i vi sa b92, preterali ste... Oni na Tehnopolisu forsiraju Apple a vi ovde samo Vojvodina, pa Vojvodina... I to nikad nešto pozitivno, nego samo kad je koji političar na funkciji "pomoćnika portira" izjavio da želi odvajanje... Vi kao da hoćete sa se oni odvoje... More... I nek se odvoje...Nek svako radi ono što misli da je za njega najbolje !!! Evo, ja pozivam narod, da se Voždovac odvoji od Beograda i Srbije i da ja budem doživotni predsednik novonastale nezavisne države !!! Navali narode !!! Toliko od mene... Ajd' zdravo !

jovan

pre 12 godina

Sramota sa cime se mi danas suocavamo...u sred smo krize, kriza na Kosovu i onda se nadje neko ko ce da daje ovakve komentare...igra se sa buducnoscu svih gradjana Srbije.

draganzr

pre 12 godina

srbija ispod dunava, ili preciznije beograd, vec 20 godina izvlace novac iz vojvodine. vojvodini se vracaju mrvice. kako onda da ne bude nezadovoljstva? ne postoji osnovno postovanje vec sistematsko vredjanje i ponizavanje. a vojvodjani trpe, bar do sad, mada ne verujem da ce to vecno da traje.

mmisa

pre 12 godina

Sasvim se slazem sa idejom o autonomiji ili bilo kojoj nezavisnosti Vojvodine. To sto se mnogi uzdaju u to da su vecina stanovnika kolonisti je zabluda. Kolonista ima jako malo. Tacno je da u Vojvodini zivi druga generacija nekadasnjih kolonista ali ona mnogo jasnije vide sta se desava. Svi stanovnici Vojvodine su ziveli daleko bolje nego sada i ne zavaravajte se da ne znaju zasto je sada tako lose. Posto je industrija skoro nestala novostvorena vrednost se uglavnom stvara u poljoprivredi. Tako se dakle iz Vojvodine kao najrazvijenijeg poljoprivrednog regiona izvlaci najvise novca za drzavu kojoj treba sve vise. Poljoprivreda Vojvodine je vec toliko iscrpljena drzavnim zahvatanjima da je skoro na nivou proste reprodukcije. Sve to vodi osiromasenju a onda i pojavi ideja o nezavisnosti. Cega tu ima neobicnog ili cudnog?

Jovan

pre 12 godina

Ajde da emocije ostavimo po strani, pa da pricamo o cinjenicama. Da li sa 7% sredstava iz budzeta mozete nekoga da prisilite da ostane u zajednici sa vama pa ma kako se ta zajednica zvala. Pritom tu istu kasu Vojvodina puni sa 50% svojih sredstava. Vojvodinu iz Srbije ne teraju nikakvi autonomasi, i sami konstatujete da ne postoji politicka opcija koja se zalaze za odvajanje Vojvodine, vec iskljucivo Beograd svojom ubistvernom politikom. Ljudi u Srbiji treba da se zamisle ko vodi ovaj Titanik kome je voda vec na palubi.

Ivan BA

pre 12 godina

Sta ovaj Samardzic naprica nebuloze
"Znači, to može da se uradi samo nasiljem, demokratskim putem ne može”, kaže Samardžić"

Pa referendum je demokratski put.

samo vi zatvarjte oci

pre 12 godina

Pa ako nastave i dalje sa ovakvom politikom,i ako i dalje ne budu obracali puno paznje na vojvodjane,sasvim je sigurno da ce nezadovoljstvo jos vise rasti.A kad kola krenu nizbrdo,niko ih nece moci zaustaviti,ni demokrate,ni nacionalisti,niti komunisti...

Icarus

pre 12 godina

@Pamet u glavu svi i dozovimo se razumu! - Kako to mislis da se referendum o Vojvodini odrzi i u Srbiji? To je kao da se referendum o nezavisnosti Grenlanda odrzava u Danskoj??? Referendum je demokratsko pravo ljudi koji tamo zive , a ne nekih "pametnijih" tamo koji zive u Srbiji.

Б.С.

pre 12 godina

Истраживања јавног мњења!?
Ви очигледно мислите да су ваши читаоци пали са крушке...

Čiča Gorio

pre 12 godina

Aman više ljudi !!! Ja ako ne poludim od svakodnevnog maltretiranja pričom kako je Jojvodina nezadovljna, onda sam već lud... A kao da smo mi ostali zadovoljni ? Mislite li vi dame i gospodo vojvođani, da nama ostalima cvetaju ruže ove zime ??? A i vi sa b92, preterali ste... Oni na Tehnopolisu forsiraju Apple a vi ovde samo Vojvodina, pa Vojvodina... I to nikad nešto pozitivno, nego samo kad je koji političar na funkciji "pomoćnika portira" izjavio da želi odvajanje... Vi kao da hoćete sa se oni odvoje... More... I nek se odvoje...Nek svako radi ono što misli da je za njega najbolje !!! Evo, ja pozivam narod, da se Voždovac odvoji od Beograda i Srbije i da ja budem doživotni predsednik novonastale nezavisne države !!! Navali narode !!! Toliko od mene... Ajd' zdravo !

Nezadovoljan Sremac u Vojvodini

pre 12 godina

Ajde da malo zamenimo imena a da bude ista logika, posto svako selo i regija treba da bude nezavisna država u ovom delu Evrope.

Da li ovo odgovara ludim separatistima: Srem nije zadovoljan u Vojvodini. U Sremu treba da se održi referendum. Srem i Vojvodina nikada nisu bile ista država. Zasto Srem da ne upravlja svojom imovinom, nego da sve pare idu u Novi Sad?

ZnakPitanja

pre 12 godina

Znaci Azohem su osnovali i njegov rad dozvolili svih ovih godina ekstremni automomasi? Sve te fabrike i gazdinstva su upropastili ekstremni automomasi? A ja mislio DB-ovci DSS-ovci...

sumorni

pre 12 godina

"Gomila gluposti!!! Ne postoji ni najmanja sansa da se bilo sta dogodi jer su vecina ljudi kolonisti tako da to nije izvodljivo ni u snu!!
(Insajder, 30. novembar 2011 15:28)"

Ne, većina su paori. To što su neki kolonisti, neki ćelavi, a neki su čak i filatelisti, ne igra nikakvu ulogu. A ako su "većina kolonisti" ko je onda odbacio noćni Ustav pre neku godinu?

Pa vi čak ni ne poznajete Vojvodinu, a tvrdite da je deo SRbije kao i svaki drugi?? Tužno je to... Probudićeš se jedno jutro derane, i nećeš moći danima da dodješ sebi. I nikako ti neće biti jasno, kako to, kad su većina kolonisti?

Za kolege komentatore koji bi referendu da sprovode na nivou cele države - za svojih 50 godina života, ja ne mogu da se setim da sam ikada bio pozvan da glasam na nekom referendumu koji se tiče Kragujevca, Vranja, Beograda. Ni po kom pitanju, makar to bilo i povodom raspisivanja mesnog samodoprinosa.

Dakle, ne zabadajte nos u tudja posla, biće bolje i vama i nama. To su naša, lokalna posla, nisu vaša, niti imaju ikakve veze sa vama.

Ovo odlučuje isključivo NAŠU sudbinu, ne vašu. Vašu nije odlučila ni Slovenija, ni Hrvatska, ni BiH, ni Crna Gora, ni Kosovo.

Za zemljaka sremca - normalno da može. Održite referendum, izjasnite se većinski da se odvajate od Vojvodine, i sretan vam put.

gocacar

pre 12 godina

Kao rodjeni Novosadjanin poreklom Vojvodjanin mogu samo da kazem da su to gluposti. Vojvodina je SRBIJA
Jedino mi je zao shto onih stotinak vojvodjanskih poslanika u Banovini dobija platu zbog ko zna chega

Armed and ready

pre 12 godina

Nema relevantne stranke, koja može da artikuliše ? - tačno. Neće je biti i nema potrebe. Stranke imaju slab učinak i puno pričaju. A iz iskustva vidimo da sa Beogradom priče ne vrede. Tako da ovo što se sada osniva sigurno nije stranka.

Srbin iz Subotice!!!!

pre 12 godina

Referendumsko pitanje treba da glasi: SAMOSTALNA,NEZAVISNA I MEDJUNARODNO PRIZNATA DRZAVA VOJVODINA?, DA-NE? ajd se kladimo za cca65%glasova (vidi glasanje za onaj tzv malim slovima sramotnim: ustav...jel prosao kaod nas ...

Insajder

pre 12 godina

Gomila gluposti!!! Ne postoji ni najmanja sansa da se bilo sta dogodi jer su vecina ljudi kolonisti tako da to nije izvodljivo ni u snu!!

Pamet u glavu svi i dozovimo se razumu!

pre 12 godina

Od mnogih komentara na ovu temu u poslednje vreme slazem se sa jednim koji predlaze da se referendum o statusu Vojvodine odrzi na nivou cele drzave Srbije (ciji je ona sastavni deo). Ako se vecina u Srbiji slozi da Vojvodina treba da bude nezavisna, neka bude! Ne moze svaka pokrajina, region, grad ili selo raspisivati referendum o statusu kako im padne na pamet i bez konsultacije sa politickom celinom u kojoj se nalazi. Suludo je i da zamislim da bi Vojvodina krenula putem izazivanja sukoba, internacionalizacije problema i strane intervencije jer to bi u pravom smislu izazvalo bratoubilacki rat. Mi Srbi smo i ovakvi i onakvi ali da ratujemo jedni protiv drugih to bi stvarno bilo previse.

Žika

pre 12 godina

Šta je ekstremističko i nasilno u pozivu g.Veselinova da bi trebalo da Vojvodjani imaju referendum da li su za republiku Vojvodinu?
Meni se čini da g.Samardžić je ekstremista ako kaže da se to ne može desiti demokratskim putem ali samo nasiljem to jest ratom.
Pročitajte vesti i reakciju (komentare) pa ćete shvatiti ko tu preti ratom! To nisu Vojvodjani koji prete (niti žele niti imaju čime pretiti).
Siguran sam u to da ako bui se u Vojvodini živelo bar kao u susednoj Madjarskoj (koja je jedna od najslabijih članica EU) niko u Vojvodini ne bi pomišljao na secesiju. Ali Vojvodjani nevide dobro rešenje u zajedničkoj nam državi a prošlo je toliko godina muke i jada, pa me ne čudi da sve više i više ljudi je za razdvajanje.
Srećno svima

jovan

pre 12 godina

Sramota sa cime se mi danas suocavamo...u sred smo krize, kriza na Kosovu i onda se nadje neko ko ce da daje ovakve komentare...igra se sa buducnoscu svih gradjana Srbije.

mislim stvarno

pre 12 godina

Ukoliko se Vojvodina odvoji od Srbije, ja cu licno prvi pokrenuti inicijativu da se Sombor i Zapadna Backa odvoje od Vojvodine i Novog Sada! Svi su u Vojvodini kukali na beogradizaciju, ali niko ne govori javno o sramnoj novosadizaciji koja je prisutna poslednjih godina. Zbog toga i zgog korumpiranih i nesposobnih somborskih politicara, ovaj grad je izmedju dva popisa ostao bez 12 hiljada stanovnika, i potpuno je zamro. Novi Sad i njegova administracija se na nivou Vojvodine ponasaju gore nego Beograd na nivou cele Srbije! Sve se odvlaci u Novi Sad, a svi cute. Dosta je bilo!

Milos

pre 12 godina

Neverovatno, kakvi smo mi ljudi (bolje reci neljudi). Stalno neko izaziva neku krizu. Nikada nam nije dosta. Pa svak drzava na svetu ima razvijenije i nerazvijenije delove. To je notorna cinjenica. U svakoj drzavi na svetu se deo novca preliva iz razvijenijih u nerazvijenije delove. Kad bi se svaki razvijeni deo neke drzave otcepio i postao drzava, sta mislite koliko bi drzava (citaj, privatnih prcija) na svetu nastalo. Jel mislite da je u Americi sve razvijeno! Jel se oni otcepljuju svaki dan? Ajde bre malo razmislite koliko nas je ostalo (sacica jada). Da li je moguce da mislite da ce nam evropa dati pare za dzabe i na lepe oci? Ako tako mislite grdno ste se presli. Nema bre nista dzabe. Cena je uvek necija sloboda ili asimilacija. Bolje bi bilo da pocnete da radite, bacite partijske knjizice u djubre i smenite nesposobne na izborima, nego sto se prepucavate "ciji su novci". Svi bre pricate protiv vlasti, i u isto vreme svi drzite (krijuci) partijske knjizice po dzepovima (i to ako je moguce vise od jedne). Pa novci su i moji i mojih roditelja i mog dede, i pradede i cukun deded i ......
I moji su bre novci!

Saša B. Pešić

pre 12 godina

Imam dovoljno godina da se prisetim šta je bilo 1974. god.Tako je to počelo i sa Kosmetom. Pa se sve predhodno stavlja ad akta, zaboravlja i traži još. Tako, korak po korak, jednog dana dodje se i do zahteva za samostalnost uz pomoć, Amerike,ili EU.U zapadnim "demokratijama" ovakve stvari ne bi prošle ni pod razno, a tipovi kao što su Veselinov i slični bi bili uhapšeni istoga dana.

Vojvodjan

pre 12 godina

Vojvodina trenutno nije autonomna, osim na papiru. Da bi bila autonomna morala bi da je u mogucnosti donositi zakone ili nesto slicno. Ona trenutno moze samo da predlaze zakone, koje onda Skupstina Srbije samo izignorise i tako jos jednom ismeje i osramoti one koji je najvise i najredovnije placaju

Arhangel

pre 12 godina

Ето повампирио се и Веселинов. Има ли још који да дрема негде с почетка претходне деценије? Ма свако би да комада ову Србију, као да је ничија земља па ко шта улови. Ало бре, стварно је доста!

Svetac

pre 12 godina

Војводину би сада да одвајате, па докле више поделе. Има ли у овој држави органа који ће реаговати на овакав отворени позив на сепаратизам, на разбијање државе? Тужиоци, да ли радите свој посао како треба?

Dso

pre 12 godina

nije lose samo u vojvodini vec u celoj srbiji. ne verujem da vecina da vojvodina bude samostalna. tj mozda je vecina koji su na ovom sajtu za to,ali u narodu ne verujem da je tako. ako se nekada otcepi jedino sto moze je da ide pod neciji nadzor. ne razumem,umesto da se ujedinjujemo da budemo jaki,mi se cepkamo.

Tomos

pre 12 godina

Ako Republika Srpska nema pravo na referendum unutar BiH onda nema ni Vojvodina unutar Srbije. Ne može dva standarda!

Da nećete i trupe NATO pakta u Vojvodini?

Mika

pre 12 godina

Republika Vojvodina?
Nova federacija?
Pa najzad smo postali samostalna jedinstvena drzava kada su otisli Crnogorci i otpalo Kosovo.
Srbija je zaista prokleta zemlja.
Ajde lepo neka svaki grad bude drzava za sebe.
Da se svi lepo razidjemo. Muka mi je vise od bilo kakvih separatistickih i ekstremistickih ideja u Srbiji.
Evo ja cu da sakupljam potpise za raspisivanje referenduma da moja ulica u Niskoj Banji i ulica iznad u kojoj mi zivi devojka dobiju status nezavisne drzave kao sto je Vatikan ili San Marino, samo mnogo manje po povrsini, pa da me izglasaju za predsednika, a svaka kuca i porodica ce imati svog predstavnika u Vladi.
Bice to prava vladavina naroda!

Komsija

pre 12 godina

Па овај још и сме да се јави!!! Господине Веселинов да ли Ви то позивате на разбијање државе, на отцепљење, да ли и даље у том делу Србије се игра на карту аутономашке опције, да не буде мало превише. Ово треба пред судске органе и то под хитно.

Orvel

pre 12 godina

Ovo je cista separatisticka izjava, mada sumnjam da bi ovaj tako nesto izjavio da nema logisticku podrsku van granica Srbije. Sta smo sve doziveli i sta cemo tek doziveti, pokazace vreme, ali mislim da obican narod Vojvodinu nikada nije gledao kao drzavu, vec kao sastavni deo Srbije, sto je i normalno. Mislim da se ceka na "nezvanicno priznanje" Kosova od strane Tadica, pa da se krene sa izazivanjem vestacke krize u Vojvodini. Tada na scenu stupa EU i SAD da "rese problem" i naravno sledi "preporuka" iz EU i SAD-a da se kriza resi odvajanjem Vojvodine. Ovaj scenario je toliko ocigledan, ali vise niko se i ne trudi da tako nesto radi tiho i nenametljivo. Nadam se da ce ipak dobro nadvladati zlo i jednom zauvek sa ovih prostora oterati separatiste i one koji su placeni za to, pa da zivimo kao sav normalan svet. Jos nesto...minusi na ovakav komentar me uopste ne doticu...

DEDA CVETKO

pre 12 godina

Gospodin koji je 70-tih i 80-tih godina bio vrlo priljezan "mladi Marksista" i obecavajuci Lenjinista koji je krcmio neomarksizam i novu levicu na Fakultetu Politickih Nauka, sada krcmi provincijalni i parohijalni secesionizam i sovinizam najgore sorte.

Karl Marks je zaista bio u pravu: Istorija se zaista ponavlja: prvi put kao tragedija, drugi put kao farsa.

Janko

pre 12 godina

Nije tacno da Vojvodina dobija samo 7% sredstava iz Buzeta Republike Srbije, u smislu da na ostatku Srbije ide 93%. U Vojvodini zivi nesto manje od 30% ukupnog stanovnistva Srbije (bez Kosova). Ona dobija 7% sredstava za poslove funkcionisanja pokrajinskih organa, a ostatak sredstava za te namene se obezbedjuje iz Budzeta AP Vojvodine. Vojvodina vec sada ima autonomiju, pa se ne moze uopste ni dikutovati o samoj autonomiji, vec o stepenu autonomije. Koliki god da je taj stepen, postojace oni koji ve tvrditi da je to nedovoljo i oni koji ce tvrditi da je previse. Po Ustava SFRJ iz 1974. Vojvodina i Kosovo nisu bile autonomne teritorije u sastavu Srbije, vec federalne jedinice u SFRJ, sa direktno delegiranim predstavnicima u saveznim organima. Takav vid nadleznosti Vojvodine u sadasnjoj Srbiji, znacio bi praktivno drzavu u drzavi ili neki vid specijalnog statusa kakav danasnja ustavna praksa gotovo i da ne poznaje. Referendum o samostalnosti Vojvodine bi bio potpuno neustavan, jer je za odlucivanje o takvim pitanjima (promena ustavnog statusa pojedinih delova teritorije Srbije) nadlezna jedino Skupstina Srbije. Takva bi se promena mogla doneti jedino ako bi za nju glasalo najmanje 167 poslanika (dve trevine od ukupnog broja narodnih poslanika) sto je prakticno nemoguce, pa je Samardzic potpuno u pravu kada tvrdi da bi odcepljenje Vojvodine moglo da se realizuje jedino nasilnim putem.

sumorni

pre 12 godina

"Nenad

Vi 'pusku pa u Frusku', pa Vojvodina je imala ubedljivo najvisi procenat civilnog sluzenja sve dok se nije ukinula redovna vojska. Oni koji su sluzili iz Vojvodine mahom su bili ponosni sto sluze u Vojsci Srbije kao moji drugovi iz gardijske brigade. Vojvodjani su uglavnom bili sa plavim knjizicama i mi smo ih zvali pic...., dok su pravi rodoljubi iz Vojvodine (citaj Srbi) imali maslinasto zelenu knjizicu.
(Jasno je da mlatite praznu slamu preko neta, 30. novembar 2011 22:53)"

Jesu to iste one pic.... koje su 91-ve imale procentualno najveći odziv tokom mobilizacije?

Tada su prave patriJote od Beograda pa naniže (čitaj SRbende) patentirale sve moguće načine za izbegavanje iste.

eee

pre 12 godina

Gradjani Jugoistoka Srbije nemaju 'leba da jedu!
Oni su zadovoljni svojim polozajem!
Beogradu i Severno od Beograda, idu sve investicije! Samo se tamo ulaze! I Oni ponovo kukaju! DOKLE!?

Bojan

pre 12 godina

Veselinov bi ako moze jos malo da bude neki ministar, da malo gazi ljude po ulicama? Ili ako ne moze to makar da mu se ime pojavi u novinama.

Dusko

pre 12 godina

Neupuceni ili zlonamerni stalno pominju 7% budzeta Vojvodine u smislu da je to sve sto dobijaju od Srbije. A u stvari vlada Vojvodine dobija tih 7% sa kojima raspolaze kako hoce plus dobija i od budzeta cele Srbije kad za nesto treba. Tako da Vojvodina dobija najvise. A nije tacno da i doprinosi najvise. 2 000 000 Vojvodjana ne doprinosi vise od 5 000 000 i vise Srbijanaca. Nek se nosi vise i ta Vojvodina,pun mi je djon vase kuknjave. Raspisite referendum i cao djaci. Nista mi u uzoj Srbiji nemamo od vas sem stalnih ucena i pretnji vasim odvajanjem. A za restituciju Nemcima i Madjarima sami brinite,kad se lepo odvojite. Bio sam protiv parcanja Srbije,ali sa ovakvom rajom (i vladama) nista drugo i nezasluzujemo. Stavise,mislim da ce uzoj Srbiji svanuti,a mozete nas zvati i Belgrade Pashalook (ili kako vec),bas me zaboli trepavica. C.Srbiju podeliti na dve pokrajine koje dobijaju po 7% budzeta,i Bog da nas vidi. Zapadna Srbija sa centrom u Kragujevcu ili Cacku,i Istocna Srbija sa centrom u Nisu. A Beograd poseban region,i glavni grad. Ali mu oduzeti Lazarevac,zbog Kolubare. Suvise je daleko od BG-a da bi bio njegova opstina!

EU

pre 12 godina

Sta to vi kojima nesto fali u Vojvodini nemate a imaju ljudi u Kragujevcu, Nisu, Vranju i Cacku!
Navedite taksativno sta je to sto mu licno smeta, da dozivljava svaki dan pa da se i mi juzno od Donau upoznamo sa vasim problemima! I to BEZ rekla kazala!
I nemojte citirati POLITICARE jer ONI mnogo vole da rade bez KONTROLE a to je najlakse ako se ima svoja drzava. Pogledajte samo Nezavisnu Republiku Hrvatsku! zadnji put kad sam proveravao Ivo Sanader nije bio iz Sumadije ili Beograda niti je bio Srbin.

Jasno je da mlatite praznu slamu preko neta

pre 12 godina

Nenad

Vi 'pusku pa u Frusku', pa Vojvodina je imala ubedljivo najvisi procenat civilnog sluzenja sve dok se nije ukinula redovna vojska. Oni koji su sluzili iz Vojvodine mahom su bili ponosni sto sluze u Vojsci Srbije kao moji drugovi iz gardijske brigade. Vojvodjani su uglavnom bili sa plavim knjizicama i mi smo ih zvali pic...., dok su pravi rodoljubi iz Vojvodine (citaj Srbi) imali maslinasto zelenu knjizicu.

nadin

pre 12 godina

pun nos mi više tih nevladinih organizacija(čitaj plaćenika iz inostranstva) koji se brinu za mone kako ću ja da živim u Vojvodini.
Osećam se kao onaj što su ga dvojica branila dok je on stajao između njih.

Ja sam vojvođanka ali sam za kompletnu centralizaciju.
Kakav Novi Sad oni su još gori od republičke skupštine. Više koštaju, manje rade i na grbači su nas vojvođana.
Ako ne verujete proverite kolike su im plate i koliko puta godišnje imaju neki sastanak .

srećko nestorović

pre 12 godina

Ekstrema ima u svakom društvu a uredjena društva imaju jasne procedure postupanja sa takvima. Naše društvo je sve drugo samo nije uredjeno tako da ovakvi mizerni pojedinci mogu nesmetano raditi na širenju antidržavnih ideja.
Ne znam samo u kom to narodu u Vojvodini mogu naći istomišljenike. . .

Puno reci nigde mozga

pre 12 godina

Puno reci, malo mozga..
-Vojvodini se uzimaju pare - TACNO
-Meni kao gradjanu se uzimaju pare - TACNO
-Politicari na vlasti uzimaju pare, narod ni centa ne vidi - TACNO

Dakle, dragi derani, ne slivaju se pare u BG vec u privatne dzepove..A kad bi Vojvodina dobila republiku, ti dzepovi bi se pojavili ali u NS.
Sve nas kradu, ali samo vi kukate i jos pisate po ostatku napacenog naroda.
Hocu i meni da se vrate novci - BRE!!
Ali opusteno, ionako cemo uskoro svi biti Nemacka kolonija..Sve suverene zemlje evrope ce im vekovima vracati kredite, koje su opet dobili da bi imali sucim kupovati Nemacke proizvode i jos im dizati privredu.

gocacar

pre 12 godina

Kao rodjeni Novosadjanin poreklom Vojvodjanin mogu samo da kazem da su to gluposti. Vojvodina je SRBIJA
Jedino mi je zao shto onih stotinak vojvodjanskih poslanika u Banovini dobija platu zbog ko zna chega

Pamet u glavu svi i dozovimo se razumu!

pre 12 godina

Od mnogih komentara na ovu temu u poslednje vreme slazem se sa jednim koji predlaze da se referendum o statusu Vojvodine odrzi na nivou cele drzave Srbije (ciji je ona sastavni deo). Ako se vecina u Srbiji slozi da Vojvodina treba da bude nezavisna, neka bude! Ne moze svaka pokrajina, region, grad ili selo raspisivati referendum o statusu kako im padne na pamet i bez konsultacije sa politickom celinom u kojoj se nalazi. Suludo je i da zamislim da bi Vojvodina krenula putem izazivanja sukoba, internacionalizacije problema i strane intervencije jer to bi u pravom smislu izazvalo bratoubilacki rat. Mi Srbi smo i ovakvi i onakvi ali da ratujemo jedni protiv drugih to bi stvarno bilo previse.

Insajder

pre 12 godina

Gomila gluposti!!! Ne postoji ni najmanja sansa da se bilo sta dogodi jer su vecina ljudi kolonisti tako da to nije izvodljivo ni u snu!!

jovan

pre 12 godina

Sramota sa cime se mi danas suocavamo...u sred smo krize, kriza na Kosovu i onda se nadje neko ko ce da daje ovakve komentare...igra se sa buducnoscu svih gradjana Srbije.

Čiča Gorio

pre 12 godina

Aman više ljudi !!! Ja ako ne poludim od svakodnevnog maltretiranja pričom kako je Jojvodina nezadovljna, onda sam već lud... A kao da smo mi ostali zadovoljni ? Mislite li vi dame i gospodo vojvođani, da nama ostalima cvetaju ruže ove zime ??? A i vi sa b92, preterali ste... Oni na Tehnopolisu forsiraju Apple a vi ovde samo Vojvodina, pa Vojvodina... I to nikad nešto pozitivno, nego samo kad je koji političar na funkciji "pomoćnika portira" izjavio da želi odvajanje... Vi kao da hoćete sa se oni odvoje... More... I nek se odvoje...Nek svako radi ono što misli da je za njega najbolje !!! Evo, ja pozivam narod, da se Voždovac odvoji od Beograda i Srbije i da ja budem doživotni predsednik novonastale nezavisne države !!! Navali narode !!! Toliko od mene... Ajd' zdravo !

Svetac

pre 12 godina

Војводину би сада да одвајате, па докле више поделе. Има ли у овој држави органа који ће реаговати на овакав отворени позив на сепаратизам, на разбијање државе? Тужиоци, да ли радите свој посао како треба?

Komsija

pre 12 godina

Па овај још и сме да се јави!!! Господине Веселинов да ли Ви то позивате на разбијање државе, на отцепљење, да ли и даље у том делу Србије се игра на карту аутономашке опције, да не буде мало превише. Ово треба пред судске органе и то под хитно.

Nezadovoljan Sremac u Vojvodini

pre 12 godina

Ajde da malo zamenimo imena a da bude ista logika, posto svako selo i regija treba da bude nezavisna država u ovom delu Evrope.

Da li ovo odgovara ludim separatistima: Srem nije zadovoljan u Vojvodini. U Sremu treba da se održi referendum. Srem i Vojvodina nikada nisu bile ista država. Zasto Srem da ne upravlja svojom imovinom, nego da sve pare idu u Novi Sad?

Saša B. Pešić

pre 12 godina

Imam dovoljno godina da se prisetim šta je bilo 1974. god.Tako je to počelo i sa Kosmetom. Pa se sve predhodno stavlja ad akta, zaboravlja i traži još. Tako, korak po korak, jednog dana dodje se i do zahteva za samostalnost uz pomoć, Amerike,ili EU.U zapadnim "demokratijama" ovakve stvari ne bi prošle ni pod razno, a tipovi kao što su Veselinov i slični bi bili uhapšeni istoga dana.

Milos

pre 12 godina

Neverovatno, kakvi smo mi ljudi (bolje reci neljudi). Stalno neko izaziva neku krizu. Nikada nam nije dosta. Pa svak drzava na svetu ima razvijenije i nerazvijenije delove. To je notorna cinjenica. U svakoj drzavi na svetu se deo novca preliva iz razvijenijih u nerazvijenije delove. Kad bi se svaki razvijeni deo neke drzave otcepio i postao drzava, sta mislite koliko bi drzava (citaj, privatnih prcija) na svetu nastalo. Jel mislite da je u Americi sve razvijeno! Jel se oni otcepljuju svaki dan? Ajde bre malo razmislite koliko nas je ostalo (sacica jada). Da li je moguce da mislite da ce nam evropa dati pare za dzabe i na lepe oci? Ako tako mislite grdno ste se presli. Nema bre nista dzabe. Cena je uvek necija sloboda ili asimilacija. Bolje bi bilo da pocnete da radite, bacite partijske knjizice u djubre i smenite nesposobne na izborima, nego sto se prepucavate "ciji su novci". Svi bre pricate protiv vlasti, i u isto vreme svi drzite (krijuci) partijske knjizice po dzepovima (i to ako je moguce vise od jedne). Pa novci su i moji i mojih roditelja i mog dede, i pradede i cukun deded i ......
I moji su bre novci!

draganzr

pre 12 godina

srbija ispod dunava, ili preciznije beograd, vec 20 godina izvlace novac iz vojvodine. vojvodini se vracaju mrvice. kako onda da ne bude nezadovoljstva? ne postoji osnovno postovanje vec sistematsko vredjanje i ponizavanje. a vojvodjani trpe, bar do sad, mada ne verujem da ce to vecno da traje.

Tomos

pre 12 godina

Ako Republika Srpska nema pravo na referendum unutar BiH onda nema ni Vojvodina unutar Srbije. Ne može dva standarda!

Da nećete i trupe NATO pakta u Vojvodini?

Arhangel

pre 12 godina

Ето повампирио се и Веселинов. Има ли још који да дрема негде с почетка претходне деценије? Ма свако би да комада ову Србију, као да је ничија земља па ко шта улови. Ало бре, стварно је доста!

mislim stvarno

pre 12 godina

Ukoliko se Vojvodina odvoji od Srbije, ja cu licno prvi pokrenuti inicijativu da se Sombor i Zapadna Backa odvoje od Vojvodine i Novog Sada! Svi su u Vojvodini kukali na beogradizaciju, ali niko ne govori javno o sramnoj novosadizaciji koja je prisutna poslednjih godina. Zbog toga i zgog korumpiranih i nesposobnih somborskih politicara, ovaj grad je izmedju dva popisa ostao bez 12 hiljada stanovnika, i potpuno je zamro. Novi Sad i njegova administracija se na nivou Vojvodine ponasaju gore nego Beograd na nivou cele Srbije! Sve se odvlaci u Novi Sad, a svi cute. Dosta je bilo!

Orvel

pre 12 godina

Ovo je cista separatisticka izjava, mada sumnjam da bi ovaj tako nesto izjavio da nema logisticku podrsku van granica Srbije. Sta smo sve doziveli i sta cemo tek doziveti, pokazace vreme, ali mislim da obican narod Vojvodinu nikada nije gledao kao drzavu, vec kao sastavni deo Srbije, sto je i normalno. Mislim da se ceka na "nezvanicno priznanje" Kosova od strane Tadica, pa da se krene sa izazivanjem vestacke krize u Vojvodini. Tada na scenu stupa EU i SAD da "rese problem" i naravno sledi "preporuka" iz EU i SAD-a da se kriza resi odvajanjem Vojvodine. Ovaj scenario je toliko ocigledan, ali vise niko se i ne trudi da tako nesto radi tiho i nenametljivo. Nadam se da ce ipak dobro nadvladati zlo i jednom zauvek sa ovih prostora oterati separatiste i one koji su placeni za to, pa da zivimo kao sav normalan svet. Jos nesto...minusi na ovakav komentar me uopste ne doticu...

eee

pre 12 godina

Gradjani Jugoistoka Srbije nemaju 'leba da jedu!
Oni su zadovoljni svojim polozajem!
Beogradu i Severno od Beograda, idu sve investicije! Samo se tamo ulaze! I Oni ponovo kukaju! DOKLE!?

mmisa

pre 12 godina

Sasvim se slazem sa idejom o autonomiji ili bilo kojoj nezavisnosti Vojvodine. To sto se mnogi uzdaju u to da su vecina stanovnika kolonisti je zabluda. Kolonista ima jako malo. Tacno je da u Vojvodini zivi druga generacija nekadasnjih kolonista ali ona mnogo jasnije vide sta se desava. Svi stanovnici Vojvodine su ziveli daleko bolje nego sada i ne zavaravajte se da ne znaju zasto je sada tako lose. Posto je industrija skoro nestala novostvorena vrednost se uglavnom stvara u poljoprivredi. Tako se dakle iz Vojvodine kao najrazvijenijeg poljoprivrednog regiona izvlaci najvise novca za drzavu kojoj treba sve vise. Poljoprivreda Vojvodine je vec toliko iscrpljena drzavnim zahvatanjima da je skoro na nivou proste reprodukcije. Sve to vodi osiromasenju a onda i pojavi ideja o nezavisnosti. Cega tu ima neobicnog ili cudnog?

Icarus

pre 12 godina

@Pamet u glavu svi i dozovimo se razumu! - Kako to mislis da se referendum o Vojvodini odrzi i u Srbiji? To je kao da se referendum o nezavisnosti Grenlanda odrzava u Danskoj??? Referendum je demokratsko pravo ljudi koji tamo zive , a ne nekih "pametnijih" tamo koji zive u Srbiji.

Dusko

pre 12 godina

Neupuceni ili zlonamerni stalno pominju 7% budzeta Vojvodine u smislu da je to sve sto dobijaju od Srbije. A u stvari vlada Vojvodine dobija tih 7% sa kojima raspolaze kako hoce plus dobija i od budzeta cele Srbije kad za nesto treba. Tako da Vojvodina dobija najvise. A nije tacno da i doprinosi najvise. 2 000 000 Vojvodjana ne doprinosi vise od 5 000 000 i vise Srbijanaca. Nek se nosi vise i ta Vojvodina,pun mi je djon vase kuknjave. Raspisite referendum i cao djaci. Nista mi u uzoj Srbiji nemamo od vas sem stalnih ucena i pretnji vasim odvajanjem. A za restituciju Nemcima i Madjarima sami brinite,kad se lepo odvojite. Bio sam protiv parcanja Srbije,ali sa ovakvom rajom (i vladama) nista drugo i nezasluzujemo. Stavise,mislim da ce uzoj Srbiji svanuti,a mozete nas zvati i Belgrade Pashalook (ili kako vec),bas me zaboli trepavica. C.Srbiju podeliti na dve pokrajine koje dobijaju po 7% budzeta,i Bog da nas vidi. Zapadna Srbija sa centrom u Kragujevcu ili Cacku,i Istocna Srbija sa centrom u Nisu. A Beograd poseban region,i glavni grad. Ali mu oduzeti Lazarevac,zbog Kolubare. Suvise je daleko od BG-a da bi bio njegova opstina!

Dso

pre 12 godina

nije lose samo u vojvodini vec u celoj srbiji. ne verujem da vecina da vojvodina bude samostalna. tj mozda je vecina koji su na ovom sajtu za to,ali u narodu ne verujem da je tako. ako se nekada otcepi jedino sto moze je da ide pod neciji nadzor. ne razumem,umesto da se ujedinjujemo da budemo jaki,mi se cepkamo.

Jasno je da mlatite praznu slamu preko neta

pre 12 godina

Nenad

Vi 'pusku pa u Frusku', pa Vojvodina je imala ubedljivo najvisi procenat civilnog sluzenja sve dok se nije ukinula redovna vojska. Oni koji su sluzili iz Vojvodine mahom su bili ponosni sto sluze u Vojsci Srbije kao moji drugovi iz gardijske brigade. Vojvodjani su uglavnom bili sa plavim knjizicama i mi smo ih zvali pic...., dok su pravi rodoljubi iz Vojvodine (citaj Srbi) imali maslinasto zelenu knjizicu.

Jovan

pre 12 godina

Ajde da emocije ostavimo po strani, pa da pricamo o cinjenicama. Da li sa 7% sredstava iz budzeta mozete nekoga da prisilite da ostane u zajednici sa vama pa ma kako se ta zajednica zvala. Pritom tu istu kasu Vojvodina puni sa 50% svojih sredstava. Vojvodinu iz Srbije ne teraju nikakvi autonomasi, i sami konstatujete da ne postoji politicka opcija koja se zalaze za odvajanje Vojvodine, vec iskljucivo Beograd svojom ubistvernom politikom. Ljudi u Srbiji treba da se zamisle ko vodi ovaj Titanik kome je voda vec na palubi.

srećko nestorović

pre 12 godina

Ekstrema ima u svakom društvu a uredjena društva imaju jasne procedure postupanja sa takvima. Naše društvo je sve drugo samo nije uredjeno tako da ovakvi mizerni pojedinci mogu nesmetano raditi na širenju antidržavnih ideja.
Ne znam samo u kom to narodu u Vojvodini mogu naći istomišljenike. . .

samo vi zatvarjte oci

pre 12 godina

Pa ako nastave i dalje sa ovakvom politikom,i ako i dalje ne budu obracali puno paznje na vojvodjane,sasvim je sigurno da ce nezadovoljstvo jos vise rasti.A kad kola krenu nizbrdo,niko ih nece moci zaustaviti,ni demokrate,ni nacionalisti,niti komunisti...

Janko

pre 12 godina

Nije tacno da Vojvodina dobija samo 7% sredstava iz Buzeta Republike Srbije, u smislu da na ostatku Srbije ide 93%. U Vojvodini zivi nesto manje od 30% ukupnog stanovnistva Srbije (bez Kosova). Ona dobija 7% sredstava za poslove funkcionisanja pokrajinskih organa, a ostatak sredstava za te namene se obezbedjuje iz Budzeta AP Vojvodine. Vojvodina vec sada ima autonomiju, pa se ne moze uopste ni dikutovati o samoj autonomiji, vec o stepenu autonomije. Koliki god da je taj stepen, postojace oni koji ve tvrditi da je to nedovoljo i oni koji ce tvrditi da je previse. Po Ustava SFRJ iz 1974. Vojvodina i Kosovo nisu bile autonomne teritorije u sastavu Srbije, vec federalne jedinice u SFRJ, sa direktno delegiranim predstavnicima u saveznim organima. Takav vid nadleznosti Vojvodine u sadasnjoj Srbiji, znacio bi praktivno drzavu u drzavi ili neki vid specijalnog statusa kakav danasnja ustavna praksa gotovo i da ne poznaje. Referendum o samostalnosti Vojvodine bi bio potpuno neustavan, jer je za odlucivanje o takvim pitanjima (promena ustavnog statusa pojedinih delova teritorije Srbije) nadlezna jedino Skupstina Srbije. Takva bi se promena mogla doneti jedino ako bi za nju glasalo najmanje 167 poslanika (dve trevine od ukupnog broja narodnih poslanika) sto je prakticno nemoguce, pa je Samardzic potpuno u pravu kada tvrdi da bi odcepljenje Vojvodine moglo da se realizuje jedino nasilnim putem.

ZnakPitanja

pre 12 godina

Znaci Azohem su osnovali i njegov rad dozvolili svih ovih godina ekstremni automomasi? Sve te fabrike i gazdinstva su upropastili ekstremni automomasi? A ja mislio DB-ovci DSS-ovci...

Bojan

pre 12 godina

Veselinov bi ako moze jos malo da bude neki ministar, da malo gazi ljude po ulicama? Ili ako ne moze to makar da mu se ime pojavi u novinama.

EU

pre 12 godina

Sta to vi kojima nesto fali u Vojvodini nemate a imaju ljudi u Kragujevcu, Nisu, Vranju i Cacku!
Navedite taksativno sta je to sto mu licno smeta, da dozivljava svaki dan pa da se i mi juzno od Donau upoznamo sa vasim problemima! I to BEZ rekla kazala!
I nemojte citirati POLITICARE jer ONI mnogo vole da rade bez KONTROLE a to je najlakse ako se ima svoja drzava. Pogledajte samo Nezavisnu Republiku Hrvatsku! zadnji put kad sam proveravao Ivo Sanader nije bio iz Sumadije ili Beograda niti je bio Srbin.

Žika

pre 12 godina

Šta je ekstremističko i nasilno u pozivu g.Veselinova da bi trebalo da Vojvodjani imaju referendum da li su za republiku Vojvodinu?
Meni se čini da g.Samardžić je ekstremista ako kaže da se to ne može desiti demokratskim putem ali samo nasiljem to jest ratom.
Pročitajte vesti i reakciju (komentare) pa ćete shvatiti ko tu preti ratom! To nisu Vojvodjani koji prete (niti žele niti imaju čime pretiti).
Siguran sam u to da ako bui se u Vojvodini živelo bar kao u susednoj Madjarskoj (koja je jedna od najslabijih članica EU) niko u Vojvodini ne bi pomišljao na secesiju. Ali Vojvodjani nevide dobro rešenje u zajedničkoj nam državi a prošlo je toliko godina muke i jada, pa me ne čudi da sve više i više ljudi je za razdvajanje.
Srećno svima

Б.С.

pre 12 godina

Истраживања јавног мњења!?
Ви очигледно мислите да су ваши читаоци пали са крушке...

nadin

pre 12 godina

pun nos mi više tih nevladinih organizacija(čitaj plaćenika iz inostranstva) koji se brinu za mone kako ću ja da živim u Vojvodini.
Osećam se kao onaj što su ga dvojica branila dok je on stajao između njih.

Ja sam vojvođanka ali sam za kompletnu centralizaciju.
Kakav Novi Sad oni su još gori od republičke skupštine. Više koštaju, manje rade i na grbači su nas vojvođana.
Ako ne verujete proverite kolike su im plate i koliko puta godišnje imaju neki sastanak .

Mika

pre 12 godina

Republika Vojvodina?
Nova federacija?
Pa najzad smo postali samostalna jedinstvena drzava kada su otisli Crnogorci i otpalo Kosovo.
Srbija je zaista prokleta zemlja.
Ajde lepo neka svaki grad bude drzava za sebe.
Da se svi lepo razidjemo. Muka mi je vise od bilo kakvih separatistickih i ekstremistickih ideja u Srbiji.
Evo ja cu da sakupljam potpise za raspisivanje referenduma da moja ulica u Niskoj Banji i ulica iznad u kojoj mi zivi devojka dobiju status nezavisne drzave kao sto je Vatikan ili San Marino, samo mnogo manje po povrsini, pa da me izglasaju za predsednika, a svaka kuca i porodica ce imati svog predstavnika u Vladi.
Bice to prava vladavina naroda!

Ivan BA

pre 12 godina

Sta ovaj Samardzic naprica nebuloze
"Znači, to može da se uradi samo nasiljem, demokratskim putem ne može”, kaže Samardžić"

Pa referendum je demokratski put.

sumorni

pre 12 godina

"Gomila gluposti!!! Ne postoji ni najmanja sansa da se bilo sta dogodi jer su vecina ljudi kolonisti tako da to nije izvodljivo ni u snu!!
(Insajder, 30. novembar 2011 15:28)"

Ne, većina su paori. To što su neki kolonisti, neki ćelavi, a neki su čak i filatelisti, ne igra nikakvu ulogu. A ako su "većina kolonisti" ko je onda odbacio noćni Ustav pre neku godinu?

Pa vi čak ni ne poznajete Vojvodinu, a tvrdite da je deo SRbije kao i svaki drugi?? Tužno je to... Probudićeš se jedno jutro derane, i nećeš moći danima da dodješ sebi. I nikako ti neće biti jasno, kako to, kad su većina kolonisti?

Za kolege komentatore koji bi referendu da sprovode na nivou cele države - za svojih 50 godina života, ja ne mogu da se setim da sam ikada bio pozvan da glasam na nekom referendumu koji se tiče Kragujevca, Vranja, Beograda. Ni po kom pitanju, makar to bilo i povodom raspisivanja mesnog samodoprinosa.

Dakle, ne zabadajte nos u tudja posla, biće bolje i vama i nama. To su naša, lokalna posla, nisu vaša, niti imaju ikakve veze sa vama.

Ovo odlučuje isključivo NAŠU sudbinu, ne vašu. Vašu nije odlučila ni Slovenija, ni Hrvatska, ni BiH, ni Crna Gora, ni Kosovo.

Za zemljaka sremca - normalno da može. Održite referendum, izjasnite se većinski da se odvajate od Vojvodine, i sretan vam put.

Srbin iz Subotice!!!!

pre 12 godina

Referendumsko pitanje treba da glasi: SAMOSTALNA,NEZAVISNA I MEDJUNARODNO PRIZNATA DRZAVA VOJVODINA?, DA-NE? ajd se kladimo za cca65%glasova (vidi glasanje za onaj tzv malim slovima sramotnim: ustav...jel prosao kaod nas ...

Vojvodjan

pre 12 godina

Vojvodina trenutno nije autonomna, osim na papiru. Da bi bila autonomna morala bi da je u mogucnosti donositi zakone ili nesto slicno. Ona trenutno moze samo da predlaze zakone, koje onda Skupstina Srbije samo izignorise i tako jos jednom ismeje i osramoti one koji je najvise i najredovnije placaju

DEDA CVETKO

pre 12 godina

Gospodin koji je 70-tih i 80-tih godina bio vrlo priljezan "mladi Marksista" i obecavajuci Lenjinista koji je krcmio neomarksizam i novu levicu na Fakultetu Politickih Nauka, sada krcmi provincijalni i parohijalni secesionizam i sovinizam najgore sorte.

Karl Marks je zaista bio u pravu: Istorija se zaista ponavlja: prvi put kao tragedija, drugi put kao farsa.

Armed and ready

pre 12 godina

Nema relevantne stranke, koja može da artikuliše ? - tačno. Neće je biti i nema potrebe. Stranke imaju slab učinak i puno pričaju. A iz iskustva vidimo da sa Beogradom priče ne vrede. Tako da ovo što se sada osniva sigurno nije stranka.

sumorni

pre 12 godina

"Nenad

Vi 'pusku pa u Frusku', pa Vojvodina je imala ubedljivo najvisi procenat civilnog sluzenja sve dok se nije ukinula redovna vojska. Oni koji su sluzili iz Vojvodine mahom su bili ponosni sto sluze u Vojsci Srbije kao moji drugovi iz gardijske brigade. Vojvodjani su uglavnom bili sa plavim knjizicama i mi smo ih zvali pic...., dok su pravi rodoljubi iz Vojvodine (citaj Srbi) imali maslinasto zelenu knjizicu.
(Jasno je da mlatite praznu slamu preko neta, 30. novembar 2011 22:53)"

Jesu to iste one pic.... koje su 91-ve imale procentualno najveći odziv tokom mobilizacije?

Tada su prave patriJote od Beograda pa naniže (čitaj SRbende) patentirale sve moguće načine za izbegavanje iste.

Puno reci nigde mozga

pre 12 godina

Puno reci, malo mozga..
-Vojvodini se uzimaju pare - TACNO
-Meni kao gradjanu se uzimaju pare - TACNO
-Politicari na vlasti uzimaju pare, narod ni centa ne vidi - TACNO

Dakle, dragi derani, ne slivaju se pare u BG vec u privatne dzepove..A kad bi Vojvodina dobila republiku, ti dzepovi bi se pojavili ali u NS.
Sve nas kradu, ali samo vi kukate i jos pisate po ostatku napacenog naroda.
Hocu i meni da se vrate novci - BRE!!
Ali opusteno, ionako cemo uskoro svi biti Nemacka kolonija..Sve suverene zemlje evrope ce im vekovima vracati kredite, koje su opet dobili da bi imali sucim kupovati Nemacke proizvode i jos im dizati privredu.